ΠΟΥ | Το ίδιο αποτελεσματικές οι υφασμάτινες μάσκες στη μετάλλαξη του κορονοϊού

Σαφές μήνυμα ότι οι υφασμάτινες μάσκες εξακολουθούν να είναι το ίδιο αποτελεσματικές στη μετάλλαξη του κορονοϊού, καθώς ο τρόπος μετάδοσης είναι ίδιος, έστειλε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ).

«Οι υφασμάτινες μάσκες, οι μη χειρουργικές, μπορούν να χρησιμοποιούνται από όλους τους ανθρώπους ηλικίας κάτω των 60 ετών που δεν έχουν ιδιαίτερα προβλήματα υγείας», υπογραμμίζει η υπεύθυνη του ΠΟΥ για την διαχείριση της πανδημίας της COVID-19 Μαρία Φαν Κερκχόβε.

«Στις ζώνες στις οποίες κυκλοφορεί ο ιός, οι μάσκες πρέπει να φοριούνται όταν οι άνθρωποι συνωστίζονται και καθίσταται αδύνατο να τηρηθεί απόσταση τουλάχιστον ενός μέτρου του ενός από τον άλλο, όπως και σε δωμάτια με καθόλου ή λίγο εξαερισμό», πρόσθεσε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.

Η Γερμανία και η Αυστρία μόλις αξίωσαν τη χρήση ιατρικών μασκών (χειρουργικές ή FFP2) στα εμπορικά καταστήματα και τα μέσα μεταφορών.

Η γαλλική κυβέρνηση ζήτησε από την πλευρά της να μην χρησιμοποιούνται πλέον κάποιες υφασμάτινες μάσκες, όπως αυτές που φτιάχνονται στο σπίτι, οι οποίες κρίνεται ότι δεν φιλτράρουν επαρκώς τον αέρα, μετά την εμφάνιση νέων παραλλαγμένων στελεχών του κορονοϊού που είναι πιο μεταδοτικά.

«Οι χώρες είναι ελεύθερες να λάβουν τα μέτρα που κρίνουν απαραίτητα», συνέχισε η Μαρία Φαν Κερκχόβε.

Ωστόσο ακόμη και με παραλλαγμένα στελέχη του κορονοϊού που μπορεί να είναι πιο μεταδοτικά «δεν έχουμε καμία ένδειξη που να αφήνει να εννοηθεί ότι ο τρόπος μετάδοσης άλλαξε», σημείωσε η αξιωματούχος του ΠΟΥ για την διαχείριση της πανδημίας.

Γι’ αυτό, συνέχισε, όσον αφορά τις ισχύουσες συστάσεις, «δεν έχουμε την πρόθεση να τις αλλάξουμε σε αυτό το στάδιο».




ΠΟΥ | Υπερβολικά νωρίς για να καταλήξουμε σε συμπέρασμα για την προέλευση του κορονοϊού

Συγκρατημένος εμφανίστηκε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αναφορικά με την προέλευση του κορονοϊού.

«Όλες οι υποθέσεις βρίσκονται στο τραπέζι. Είναι σαφώς υπερβολικά νωρίς για να καταλήξουμε σε ένα συμπέρασμα για τον τόπο στον οποίο γεννήθηκε ο ιός αυτός, αν ήταν στην Κίνα ή εκτός Κίνας», δήλωσε ο διευθυντής που είναι αρμόδιος για θέματα έκτακτης υγειονομικής ανάγκης στους κόλπους του ΠΟΥ Μάικλ Ράιαν σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στη Γενεύη.

«Υπάρχουν διαφορετικές (…) επιστημονικές παρατηρήσεις σε διαφορετικά μέρη του κόσμου», συνέχισε, «είναι ένα μεγάλο αίνιγμα και δεν μπορούμε να έχουμε μια συνολική εικόνα κοιτάζοντας ένα από τα 10.000 κομμάτια ενός παζλ».

Ομάδα εμπειρογνωμόνων του ΠΟΥ έφτασε στις 14 Ιανουαρίου στην Ουχάν για να ερευνήσει για την πηγή προέλευσης του νέου κορονοϊού, τα πρώτα κρούσματα του οποίου εντοπίστηκαν στα τέλη του 2019 σε αυτήν την πόλη στην κεντρική Κίνα.

Τα μέλη της αποστολής αυτής του ΠΟΥ πήγαν αμέσως μετά την άφιξή τους σε ένα ξενοδοχείο για να τηρήσουν καραντίνα δύο εβδομάδων. Έκτοτε εργάζονται εξ αποστάσεως και μόλις ολοκληρωθεί η περίοδος της καραντίνας τους αναμένεται ότι θα μπορούν να επισκεφθούν μέρη και να συναντήσουν τις κινεζικές επαφές τους.

Η Κίνα έχει πολλές φορές αφήσει να εννοηθεί ότι ο νέος κορονοϊός εμφανίστηκε εκτός των συνόρων της.

Ο ιός αυτός έχει προκαλέσει μέχρι σήμερα τον θάνατο περισσότερων από δύο εκατομμυρίων ανθρώπων στον κόσμο και έχει προσβάλλει δεκάδες εκατομμύρια, ενώ έχει βαρύτατες επιπτώσεις στην παγκόσμια οικονομία.

«Η ομάδα μας βρίσκεται εκεί, η συνεργασία με τους Κινέζους συναδέλφους μας είναι καλή. Εξετάζουμε τα δεδομένα», πρόσθεσε ο Ράιαν. «Είναι πολύ νωρίς για να καταλήξουμε σε συμπεράσματα, όμως έχουμε την αίσθηση ότι προοδεύουμε λίγο και ελπίζουμε να συνεχίσουμε έτσι προς το συμφέρον της δημόσιας υγείας και του μέλλοντος».




ΠΟΥ | Το ίδιο αποτελεσματικές οι υφασμάτινες μάσκες στη μετάλλαξη του κορονοϊού

Σαφές μήνυμα ότι οι υφασμάτινες μάσκες εξακολουθούν να είναι το ίδιο αποτελεσματικές στη μετάλλαξη του κορονοϊού, καθώς ο τρόπος μετάδοσης είναι ίδιος, έστειλε ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ).

«Οι υφασμάτινες μάσκες, οι μη χειρουργικές, μπορούν να χρησιμοποιούνται από όλους τους ανθρώπους ηλικίας κάτω των 60 ετών που δεν έχουν ιδιαίτερα προβλήματα υγείας», υπογραμμίζει η υπεύθυνη του ΠΟΥ για την διαχείριση της πανδημίας της COVID-19 Μαρία Φαν Κερκχόβε.

«Στις ζώνες στις οποίες κυκλοφορεί ο ιός, οι μάσκες πρέπει να φοριούνται όταν οι άνθρωποι συνωστίζονται και καθίσταται αδύνατο να τηρηθεί απόσταση τουλάχιστον ενός μέτρου του ενός από τον άλλο, όπως και σε δωμάτια με καθόλου ή λίγο εξαερισμό», πρόσθεσε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε.

Η Γερμανία και η Αυστρία μόλις αξίωσαν τη χρήση ιατρικών μασκών (χειρουργικές ή FFP2) στα εμπορικά καταστήματα και τα μέσα μεταφορών.

Η γαλλική κυβέρνηση ζήτησε από την πλευρά της να μην χρησιμοποιούνται πλέον κάποιες υφασμάτινες μάσκες, όπως αυτές που φτιάχνονται στο σπίτι, οι οποίες κρίνεται ότι δεν φιλτράρουν επαρκώς τον αέρα, μετά την εμφάνιση νέων παραλλαγμένων στελεχών του κορονοϊού που είναι πιο μεταδοτικά.

«Οι χώρες είναι ελεύθερες να λάβουν τα μέτρα που κρίνουν απαραίτητα», συνέχισε η Μαρία Φαν Κερκχόβε.

Ωστόσο ακόμη και με παραλλαγμένα στελέχη του κορονοϊού που μπορεί να είναι πιο μεταδοτικά «δεν έχουμε καμία ένδειξη που να αφήνει να εννοηθεί ότι ο τρόπος μετάδοσης άλλαξε», σημείωσε η αξιωματούχος του ΠΟΥ για την διαχείριση της πανδημίας.

Γι’ αυτό, συνέχισε, όσον αφορά τις ισχύουσες συστάσεις, «δεν έχουμε την πρόθεση να τις αλλάξουμε σε αυτό το στάδιο».




Συνεχίζονται οι εμβολιασμοί στην Π.Ε. Καβάλας

Τη δυνατότητα να προγραμματίσουν ραντεβού για το εμβόλιο έναντι της COVID-19 έχουν τα άτομα 80 έως 84 ετών στη χώρα μας, που είναι η δεύτερη κατά προτεραιότητα ομάδα του γενικού πληθυσμού που θα εμβολιαστεί. Ειδικότερα, από τις 6 μ.μ. άνοιξε η πλατφόρμα emvolio.gov.gr και για τον προγραμματισμό των ραντεβού των ατόμων αυτής της ηλικιακής ομάδας, που εκτιμάται ότι αφορά 417.000 άτομα.

Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι εμβολιασμοί στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας και στο Κέντρο Υγείας Ελευθερούπολης. 28 Ιανουαρίου ξεκινάνε οι εμβολιασμοί και στο Κέντρο Υγείας Πρίνου. Το κέντρο Υγείας Πρίνου θα διαθέτει 3 εμβολιαστικά τμήματα.

Το εμβολιαστικό κέντρο του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας λειτουργεί και ως εκπαιδευτικό κέντρο για τον εμβολιασμό του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού των Κέντρων Υγείας. Αυτή η δυνατότητα θα διατίθεται και στο Υγείας Ελευθερούπολης από την Δευτέρα.

 




Μ. Λαζαρίδης | Το Γ.Ν. Καβάλας ενισχύθηκε με 133 άτομα προσωπικό

Τις θερμές του ευχαριστίες του στο ιατρικό, το νοσηλευτικό, το παραϊατρικό και το διοικητικό προσωπικό του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας, για τις συγκινητικές και συχνά υπεράνθρωπες προσπάθειές τους σχετικά με την αντιμετώπιση των περιστατικών με COVID – 19 -και όχι μόνο αυτών, εξέφρασε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, στη διάρκεια της σημερινής επίσκεψής του στο νοσηλευτικό ίδρυμα.

Κατά τη συνάντησή του με το Διοικητή και τον αναπληρωτή Διοικητή, κ. Ντ. Κλειτσιώτη και Αχ. Γερόπουλο αντίστοιχα, παρουσία του Διευθυντή της Ιατρικής Υπηρεσίας κ. Β. Καμπουρίδη και της προέδρου του Σωματείου εργαζομένων στο Νοσοκομείο, κυρίας Κ. Πετράκη, ο κ. Λαζαρίδης ενημερώθηκε για τρέχοντα θέματα και για τον απόλυτα επιτυχημένο – κατά κοινή ομολογία – τρόπο λειτουργίας του Νοσοκομείου αυτή την πολύ διαφορετική και δύσκολη περίοδο.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην ανάγκη μαζικού εμβολιασμού του πληθυσμού, προκειμένου να λάβει τέλος η άσχημη αυτή περιπέτεια, μετά την οποία, όπως εκτίμησε ο Βουλευτής, το Εθνικό Σύστημα Υγείας θα είναι πολύ πιο ενισχυμένο σε σχέση με πριν.

Όσον αφορά το νέο έτος, υπογράμμισε ότι συνεχίζονται οι απαραίτητες αλλαγές για την αντιμετώπιση παθογενειών πολλών δεκαετιών.

Μετά την επίσκεψη, ο κ. Λαζαρίδης έκανε την εξής δήλωση:

«Επισκέφθηκα σήμερα το Γενικό Νοσοκομείο της Καβάλας προκειμένου να εκφράσω από κοντά τις θερμές ευχαριστίες μου στη Διοίκηση και το προσωπικό για την πολύτιμη συνεισφορά τους όλους αυτούς τους μήνες στην αποτελεσματική αντιμετώπιση της πανδημίας.

Μια θετική είδηση από το δύσκολο 2020 ήταν ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας βγαίνει, όχι απλά αλώβητο, αλλά ενισχυμένο από την υγειονομική κρίση.

Συγκεκριμένα, ανάμεσα στα άλλα, η Κυβέρνηση προχώρησε στην αύξηση κατά 10% του συνολικού αριθμού όσων υπηρετούν στο χώρο της Υγείας έναντι του 2019, δημιουργήθηκαν περισσότερες από 4.600 απλές κλίνες COVID, υπερδιπλασιάστηκαν τα κρεβάτια εντατικής θεραπείας από 557 σε 1.322 φτάνοντας στον ευρωπαϊκό μέσο όρο και δημιουργήθηκαν 500 κινητές ομάδες υγείας από τον ΕΟΔΥ.

Συνολικά, οι δαπάνες για την υγεία αυξήθηκαν κατά 1 δις ευρώ, έναντι του προηγούμενου έτους.

Ειδικά το Γενικό Νοσοκομείο της Καβάλας, εν μέσω της πανδημίας, ενισχύθηκε με μόνιμο και επικουρικό προσωπικό, ιατρικό, νοσηλευτικό και παραϊατρικό, με 133 άτομα.

Και η ενίσχυση αυτή θα συνεχιστεί και μετά την επιστροφή μας στην κανονικότητα.

Η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, πιστή στις δεσμεύσεις της, παραμένει δίπλα στον πολίτη».




Κορωνοϊός | Σήμερα αποφασίζουν οι ειδικοί για Γυμνάσια και Λύκεια

Σειρά παίρνουν πρακτορεία ΟΠΑΠ, κυνήγι και χιονοδρομικά κέντρα – Από Μάρτη η εστίαση – Το απόγευμα οι ανακοινώσεις Χαρδαλιά για τις αποφάσεις της Επιτροπής, αλλά και το άνοιγμα της εφαρμογής για ραντεβού εμβολιασμού ατόμων 80-84 ετών

Εν μέσω κλίματος γενικευμένης ανησυχίας λόγω της εξάπλωσης των μεταλλάξεων στον πλανήτη αλλά και λόγω των ανακοινώσεων για μειωμένες παραδόσεις εμβολίων στην Ευρώπη, η Ελλάδα ετοιμάζεται σήμερα να ακούσει τις αποφάσεις των ειδικών για το επόμενο, προσεκτικό βήμα της χαλάρωσης των μέτρων.

Την ίδια ώρα, το 45% των κρουσμάτων εντοπίζεται στην Αττική, ενώ οι ειδικοί ανησυχούν και για την βρετανική μετάλλαξη.

Παρότι, πρακτικά, οι μειωμένες δόσεις εμβολίων συνεπάγονται και για την Ελλάδα μειωμένο αριθμό εμβολιασμών, μέχρι χθες είχαν κλειστεί 400.000 ραντεβού και για τις δύο δόσεις γνωστοποίησε ο υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, όπως και ότι ανοίγει σήμερα στις 6 το απόγευμα η εφαρμογή για ραντεβού εμβολιασμού της δεύτερης ηλικιακής ομάδας, δηλαδή 80 – 84 ετών.

Την ίδια ώρα ακριβώς, ωστόσο, ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς αναμένεται να ανακοινώνει τις αποφάσεις της Επιτροπής των ειδικών, η οποία θα συνεδριάζει σήμερα από το νωρίς το μεσημέρι. Το άνοιγμα των Γυμνασίων και Λυκείων είναι το μείζον θέμα προς συζήτηση, σύμφωνα με τη Συντονίστρια διευθύντρια της 7ης Πνευμονολογικής Κλινικής στο ΓΝΝΘΑ «Η Σωτηρία», Μίνα Γκάγκα, ενώ «απόλυτη προτεραιότητα» χαρακτήρισε το άνοιγμα των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης χθες και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Χρήστος Ταραντίλης.

Προσεκτικό άνοιγμα
Παράλληλα, η κ. Γκάγκα ανέφερε χθες πως «μας απασχολεί η μετάλλαξη, η οποία φαίνεται ότι δημιουργεί πρόβλημα σε χώρες όπως η Αγγλία, η Πορτογαλία, αλλά η Ελλάδα πήρε μέτρα έγκαιρα και ευτυχώς είμαστε σε καλύτερη κατάσταση αυτήν τη στιγμή», αλλά πρόσθεσε πως «επειδή αυτή τη στιγμή δεν είμαστε εμβολιασμένοι πρέπει να συνεχίσουμε να τηρούμε τα μέτρα, με προσεκτικό άνοιγμα σιγά-σιγά της οικονομίας, για να μπορέσουμε να φτάσουμε με ασφάλεια στον εμβολιασμό όλου του πληθυσμού».

Σε αυτόν τον παγκόσμιο καμβά, μικρά και σταθερά βήματα αναμένεται να προκρίνουν σήμερα κατά τη συνεδρίασή τους οι περισσότεροι λοιμωξιολόγοι, δεδομένης και της έντονης, εμπορικής κίνησης από τις αρχές της εβδομάδας, οπότε άνοιξε το λιανεμπόριο. Σύμφωνα με πληροφορίες, εξετάζεται από την Επιτροπή η επιστροφή των μαθητών των Γυμνασίων και των Λυκείων στα θρανία την 1η Φεβρουαρίου, ενώ δεν αποκλείεται την ερχόμενη Δευτέρα να επανεκκινήσουν -με τήρηση των μέτρων προστασίας- τα πρακτορεία ΟΠΑΠ.

Αυξημένες πιθανότητες έχει και η απελευθέρωση της απαγόρευσης για κυνήγι και ψάρεμα από τη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου, αλλά υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, δηλαδή με περιορισμένο αριθμό ατόμων και εντός των ορίων του κάθε νομού. Στον αντίποδα, σε δεύτερο χρόνο θα επιτραπούν -και σίγουρα όχι πριν τα μέσα Φεβρουαρίου- οι μετακινήσεις από νομό σε νομό, ενώ την ίδια περίοδο αναμένεται να επαναλειτουργήσουν και τα χιονοδρομικά κέντρα.

Ως προς την επαναλειτουργία τους, ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης δεν έκρυψε χθες -μιλωντας στο Mega- ότι του έκανε «αρνητική εντύπωση η διάσταση που πήρε το ζήτημα στον Τύπο» και συνέχισε: «Τι να πούμε σε αυτούς τους ανθρώπους (σ.σ. όσους απασχολούνται στον χειμερινό τουρισμό) να πάνε να πνιγούνε, να πεθάνουν, να μείνουνε άνεργοι; Έχουμε έναν κλάδο, τον χειμερινό τουρισμό, ο οποίος είναι ο μοναδικός κλάδος που δεν μπορεί να δουλέψει άλλη εποχή».

Από Μάρτη η εστίαση

Σε δεύτερο όμως χρόνο, δηλαδή για τις αρχές Μαρτίου τοποθετείται το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας της εστίασης με τον υπουργό Ανάπτυξης, Άδωνι Γεωργιάδη να επισημαίνει για τους επιχειρηματίες του κλάδου πως «δεν βιάζονται να ανοίξουν. Δεν θέλουν να ανοίξουν με λίγα τετραγωνικά, γιατί αυτό θα καταστήσει την λειτουργία τους ζημιογόνα. Θέλουν όταν ανοίξουν να είναι βέβαιοι ότι θα ανοίξουν και δεν θα ξανά κλείσουν. Η επίσημη άποψη από τον κλάδο αυτή ήταν».

Πηγή: https://www.protothema.gr/




Ανοίγει η πλατφόρμα εμβολιασμών για τους ηλικιωμένους άνω των 80 ετών

Αύριο, Παρασκευή 22 Δεκεμβρίου θα ανοίξει η πλατφόρμα για τα ραντεβού εμβολιασμού κατά του νέου κορονοϊού, της δεύτερης ηλιακής ομάδας, 80 – 84 ετών, ανακοίνωσε ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους κατά την τακτική ενημέρωση από το υπουργείο Υγείας.. Από την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου ξεκινούν και οι εμβολιασμοί για τους φαρμακοποιούς.

Στη μάχη για τον εμβολιασμό κατά του κορονοϊού έχουν μπει και τα φαρμακεία καθώς οι φαρμακοποιοί αποδέχθηκαν την πρόταση του υπουργείου Υγείας να στηρίξουν το εγχείρημα του “Εθνικού εμβολιασμού” .Στόχος είναι να μπορέσουν να εξυπηρετηθούν όσοι πολίτες δεν είναι εξοικειωμένοι με τη σύγχρονη τεχνολογία.

 




Κορωνοϊός | Ανησυχία για την εμφάνιση της μετάλλαξης σε Αθήνα και Κρήτη

Συνεχίζει να προβληματίζει τους ειδικούς ο υψηλός αριθμός των κρουσμάτων στην Αττική, με το κέντρο της Αθήνας να αποτελεί τεράστιο «πονοκέφαλο» παρά τα σημάδια σταθεροποίησης που διαφαίνονται στα επιδημιολογικά δεδομένα της χώρας.

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε χθες πως 320 άνθρωποι νοσηλεύονται διασωληνωμένοι ενώ καταγράφηκαν και 566 νέα κρούσματα του ιού στη χώρα μας.

Παράλληλα, άλλοι 30 άνθρωποι προστέθηκαν στον τραγικό απολογισμό της πανδημίας στη χώρα μας.

Πηγή: https://www.cnn.gr/




Εμβολιασμοί | Άλλα 65 Κέντρα Υγείας στη «μάχη»

«Διαβατήριο» για τον τουρισμό το ψηφιακό πιστοποιητικό. Τι είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στη σύσκεψη στην Πολιτική Προστασία για την αύξηση των ημερησίων εμβολιασμών – Πώς θα καλυφθούν τα μικρότερα νησιά – Ποιες χώρες αντιδρούν στο ψηφιακό πιστοποιητικό

Αισιοδοξία για την πορεία του εμβολιασμού επικρατεί στο κυβερνητικό στρατόπεδο, δεδομένης πάντα της προμήθειας δόσεων μέσω της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως φάνηκε και από την σύσκεψη στην στη γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας στην οποία και προήδρευσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης.

Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός, σύντομα θα κλείσει ο πρώτος κύκλος των υγειονομικών και των συμπολιτών μας άνω των 85 ετών και θα αρχίσει ο προγραμματισμός των ραντεβού για την ομάδα από τα 80 έως και τα 84. Στόχος είναι η διαδικασία να προχωρήσει χωρίς ουρές και συνωστισμό, όπως ακριβώς έχει γίνει μέχρι και σήμερα.

Σύμφωνα πάντως με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, έως αργά το απόγευμα της Τρίτης είχαν γίνει 92.401 εμβολιασμοί. Περισσότερες από 11.000 δόσεις έχουν χορηγηθεί σε πολίτες ηλικίας άνω των 85 ετών, ενώ σχεδόν 6.000 εμβολιασμοί έχουν γίνει από κινητές μονάδες σε δομές φροντίδας ηλικιωμένων.

Ο ρυθμός των εμβολιασμών θα είναι δυναμικός και γι’ αυτό και από σήμερα προστίθενται 65 Κέντρα Υγείας και 144 νέα σημεία εμβολιασμού, ενώ ετοιμάζονται τα τέσσερα μεγάλα κέντρα στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη, με τη δυνατότητα να εξυπηρετούν 20.000 πολίτες ημερησίως. Η κάλυψη της επικράτειας θα είναι πλήρης έως τα τέλη Φεβρουαρίου.

Κυβερνητικές πηγές πάντως, τονίζουν την προαναφερθείσα πανευρωπαϊκή δυσλειτουργία με την προμήθεια σημαντικού αριθμού δόσεων, αφού, η παραγωγική δυνατότητα των εταιρειών δεν είναι ακόμα σταθερή και ο ρυθμός των εμβολιασμών ακολουθεί αυστηρά τον ρυθμό των παραλαβών. Όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, όσο περισσότερα εμβόλια καταφθάνουν στην χώρα μας, τόσο θα αυξάνεται και ο αριθμός των ανθρώπων που εμβολιάζονται ημερησίως.

Την ίδια ώρα, σημαντικός παράγοντας στην όλη διαδικασία είναι το απόθεμα το οποίο πρέπει να υπάρχει προκειμένου να καλύπτονται τα όποια κενά μπορεί να εμφανιστούν. Στο πλαίσιο αυτό, όπως ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην χθεσινή σύσκεψη, οι ποσότητες που πλεονάζουν θα διατίθενται αμέσως στις γυναίκες και στους άνδρες της Αστυνομίας και των Ενόπλων Δυνάμεων. Έτσι σε αντίθεση με άλλες χώρες, η Ελλάδα θα σημειώσει ουσιαστικά μηδαμινές απώλειες δόσεων.

Κάτι που τόνισε επίσης ο πρωθυπουργός, είναι πως η συμμετοχή των πολιτών είναι συντριπτική, αφού ξεπέρασε το 95%.

Το σχέδιο για τα νησιά

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν, εξάλλου, το σχέδιο για την εμβολιαστική κάλυψη των νησιών -ειδικά νήσων με μικρό πληθυσμό- και το χρονοδιάγραμμα για την ένταξη και της επόμενης ηλικιακής ομάδας στον προγραμματισμό των ραντεβού.

Ακόμη, παρουσιάστηκε το εθνικό ψηφιακό πιστοποιητικό εμβολιασμού, το οποίο οι πολίτες θα μπορούν να λάβουν είτε μέσω του gov.gr είτε μέσω των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών. Το έγγραφο περιέχει μόνο τα αναγκαία στοιχεία προκειμένου να είναι δυνατή η ταυτοποίηση του πολίτη, ενώ διαθέτει τρεις δικλίδες ασφαλείας, ώστε να διασφαλίζεται το αδιάβλητο: QR code, μοναδικό κωδικό και ψηφιακή σφραγίδα.

Το ψηφιακό πιστοποιητικό, μία ελληνική καινοτομία

Η έκδοση του εν λόγω ψηφιακού εγγράφου, αποτελεί, όπως έχουν σημειώσει και ξένα ΜΜΕ μία καινοτομία στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κάτι που τονίζεται από την κυβέρνηση με κάθε τρόπο είναι πως η έκδοσή του δεν αποτελεί περιοριστικό μέτρο, αλλά ακριβώς το αντίθετο.

Όπως είπε ο πρωθυπουργός, «Θα καταχωρείται αυτόματα στην ψηφιακή θυρίδα του κάθε πολίτη για να αξιοποιεί αυτό το πιστοποιητικό όπως αυτός κρίνει. Είναι, δε, και μια δικλίδα ασφάλειας διότι μόνο έτσι θα επιβεβαιώνεται ο νόμιμος εμβολιασμός», προσθέτοντας πως «δεν πρόκειται για κανέναν περιορισμό. Θα μας διευκολύνει να απαλλαγούμε από τους περιορισμούς που θέτει ο Covid στις μετακινήσεις».

Σχολιάζοντας, μάλιστα, την μέχρι στιγμής θερμή υποδοχή της πρότασής του για την υιοθέτηση ενός Ευρωπαϊκού πιστοποιητικού, εν όψει και της Συνόδου Κορυφής της ΕΕ για την πανδημία την Πέμπτη, τόνισε ότι «είναι κάτι το οποίο αφορά ιδιαίτερα τον τουρισμό μας και τις προοπτικές της οικονομίας μας, ειδικά ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου».

Σημείωσε επίσης πως: «είδα ότι και η ΙΑΤΑ (Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών) συντάχθηκε με αυτήν την πρόταση, διότι και αυτή αντιλαμβάνεται πόσο πιο εύκολη θα γίνει η ζωή των ταξιδιωτών αν καταφέρουμε να έχουμε ένα ενιαίο πιστοποιητικό εμβολιασμού, κοινό σε πρώτη φάση για όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες. Θα θέσω το ζήτημα και στη Σύνοδο Κορυφής -τη διαδικτυακή – η οποία θα γίνει μεθαύριο (σ.σ. αύριο) το απόγευμα και εύχομαι πραγματικά να μπορούμε να καταλήξουμε σε ένα τέτοιο ενιαίο σύστημα πιστοποίησης», είπε.

Την ίδια ώρα, όπως μεταδίδει το Politico.eu, Ευρωπαίος αξιωματούχος σχολιάζοντας την ελληνική πρόταση για το ψηφιακό πιστοποιητικό εμβολιασμού δήλωσε πως «η ιδέα είναι προσεκτικά διατυπωμένη και έχει γίνει αποδεκτή από την Κομισιόν».

Προς επίρρωσιν των παραπάνω, η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, χαιρέτισε την ελληνική πρόταση, σημειώνοντας πως συμφωνεί σε μεγάλο βαθμό με την ιδέα. «Ό,τι αποφασίζεται -είτε δίνει προτεραιότητα είτε πρόσβαση σε ορισμένα προϊόντα- είναι μια πολιτική και νομική απόφαση που πρέπει να συζητηθεί σε ευρωπαϊκό επίπεδο», δήλωσε στους δημοσιογράφους κατά τη διάρκεια επίσκεψης της στη Λισσαβώνα. «Αλλά νομίζω ότι είναι σημαντικό. Και, όπως είπα, πρέπει να έχουμε ιατρικό προαπαιτούμενο που να αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι έχουν εμβολιαστεί», είπε.

Οι ενδοιασμοί εντός της Ένωσης

Το βασικό ερώτημα λοιπόν, όσον αφορά τα επόμενα βήματα, έχει να κάνει με το κατά πόσο η Κομισιόν θα αρκεστεί στις «αβρότητες» ή θα ασκήσει πολιτικές πιέσεις προκειμένου αυτές να αναγνωρίσουν ένα τέτοιο πιστοποιητικό. Όπως σημειώνει το politico.eu, το Παρίσι είναι μία από τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες που διατηρούν επιφυλάξεις καθώς, όπως λέγεται, μία τέτοια κίνηση θα μπορούσε να είναι «κόκκινο πανί» για ορισμένους αντιεμβολιαστές.

«Είμαστε πολύ επιφυλακτικοί», δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Εσωτερικών, Κλεμάν Μπον στο ραδιοφωνικό δίκτυο του France Info. «Εάν μιλάμε για ένα χαρτί, ένα έγγραφο που μας επιτρέπει να ταξιδέψουμε στην Ευρώπη, πιστεύω ότι είναι πολύ πρόωρο», είπε. «Είναι μία συζήτηση που δεν έχει χώρο να γίνει και θα ήταν σοκαριστικό, την ώρα που μόλις αρχίζουμε παντού την εκστρατεία εμβολιασμού στην Ευρώπη, να υπάρχουν σημαντικότερα δικαιώματα για ορισμένους παρά για άλλους. Δεν είναι αυτή η δική μας ιδέα περί προστασίας και πρόσβασης στα εμβόλια».

Την ίδια ώρα, στον αντίποδα, υποστηρίζεται πως το ψηφιακό πιστοποιητικό εμβολιασμού θα ήταν ένα αντίμετρο στα lockdown αφού από την μία θα απελευθέρωνε τις μετακινήσεις των εμβολιασμένων και την ίδια ώρα θα επέτρεπε στις χώρες, λόγω της αύξησης των εμβολιασμένων να κάποια από τα περιοριστικά μέτρα.

Ευρωπαίος αξιωματούχος πάντως σημειώνει στο politico.eu ότι η Κομισιόν θα καλέσει τις χώρες να συζητήσουν επισταμένως για το ζήτημα προκειμένου να καταλήξουν σε μία κοινή ευρωπαϊκή πολιτική.

«Η διαδικασία εμβολιασμού ανοίγει τη συζήτηση για την πιστοποίηση. Θα συζητήσουμε την καταλληλότητα μιας κοινής προσέγγισης για την πιστοποίηση, καθώς και εάν χρειάζεται, υπό ποιες συνθήκες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν πιστοποιητικά», είπε από πλευράς του ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, Σαρλ Μισέλ.

Την ίδια ώρα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα συστήσει επισήμως στα 27 κράτη-μέλη να θέσουν ως στόχο να έχουν εμβολιάσει το 70% του πληθυσμού τους έως το καλοκαίρι, σύμφωνα με προσχέδιο του οποίου έλαβε γνώση το πρακτορείο Bloomberg. Σύμφωνα με το αμερικανικό δίκτυο, η Κομισιόν αναμένεται να δεσμευθεί επίσης σε μία συμφωνία με τα κράτη μέλη μέχρι το τέλος Ιανουαρίου επάνω σε ένα ενιαίο πρωτόκολλο σχετικά με τα πιστοποιητικά εμβολιασμού.

Υπενθυμίζεται πως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας από την πλευρά του τάχθηκε «προς το παρόν» κατά της ιδέας ενός διαβατηρίου εμβολιασμού «σε παγκόσμιο επίπεδο».

Πηγή: https://www.protothema.gr/




Συνεχίζονται οι εμβολιασμοί | Ανησυχία για τα κρούσματα στην Θάσο

Με προσοχή προχωρούν οι αρμόδιοι στην υλοποίηση του επιχειρησιακού σχεδιασμού της εμβολιαστικής κάλυψης του πληθυσμού κατά της λοίμωξης Covid-19 που προκαλεί ο κορωνοϊός. Ο νομίατρος Καβάλας Χρήστος Παπαδόπουλος τονίζει την ανάγκη να αυξηθεί ο αριθμός των εμβολίων καθημερινά.

Ο πρόεδρος εργαζομένων του Νοσοκομείου Δράμας τονίζει ότι πρέπει άμεσα να λειτουργήσουν τα εμβολιαστικά κέντρα για να βοηθηθεί το νοσοκομείο.

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα για τον εφοδιασμό των νησιών, θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στον Φεβρουάριο. Μέχρι το τέλος Ιανουαρίου θα έχουν παραλάβει εμβόλια 31 μεγάλα νησιά και εντός του Φεβρουαρίου θα μεταφερθούν εμβόλια σε όλα τα νησιά της χώρας.

Την ίδια ώρα ανησυχία υπάρχει για τα κρούσματα στο νησί της Θάσου. Καβάλα και Δράμα παρουσιάζουν μεγάλη βελτίωση όσον αφορά το επιδημιολογικό φορτίο.




Αρχές Φεβρουαρίου το άνοιγμα της Δευτεροβάθμιας

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου δέχτηκε την Τρίτη 19 Ιανουαρίου την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, η οποία την ενημέρωσε για το άνοιγμα των σχολείων και τα μέτρα που έχουν ληφθεί.

Το σενάριο να ανοίξουν τα σχολεία την Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου, απομακρύνεται και όλα δείχνουν ότι το πιθανότερο είναι οι μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων να γυρίσουν στα θρανία τους την 1η Φεβρουαρίου.




Κορωνοϊός | Τι δείχνει νέα έρευνα για το ιικό φορτίο που κουβαλούν τα παιδιά του δημοτικού

Το ιικό φορτίο του κορωνοϊού στους ανθρώπους αυξάνει σημαντικά με την ηλικία, επιβεβαιώνει μια νέα ολλανδική επιστημονική μελέτη, σύμφωνα με την οποία το ιικό φορτίο στα παιδιά κάτω των 12 ετών είναι κατά μέσο όρο το ένα δέκατο έκτο (1/16) του ιικού φορτίου των ηλικιωμένων άνω των 80 ετών.

Τα ευρήματα της έρευνας, της μεγαλύτερης του είδους της διεθνώς μέχρι σήμερα, συνάδουν με τα πορίσματα άλλων μελετών ότι τα παιδιά παίζουν περιορισμένο ρόλο στην μετάδοση του κορωνοϊού και στην εξάπλωση της πανδημίας Covid-19, στο μέτρο που το χαμηλότερο ιικό φορτίο καθιστά κάποιον λιγότερο μεταδοτικό.

Από την άλλη, σύμφωνα με τους Ολλανδούς επιστήμονες, αυτό σημαίνει ότι τα γρήγορα τεστ αντιγόνου (rapid), τα οποία είναι λιγότερο ευαίσθητα από τα μοριακά (PCR), πιθανότατα είναι λιγότερο ευαίσθητα στα παιδιά από ό,τι στους μεγάλους. Τα ούτως ή άλλως λιγότερο ακριβή γρήγορα τεστ μπορεί είναι ακόμη λιγότερο ακριβή, όταν χρησιμοποιούνται σε παιδιά και γενικότερα σε άτομα με χαμηλό ιικό φορτίο.

Οι ερευνητές, οι οποίοι έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο medRxiv (δεν έχει υπάρξει ακόμη κανονική δημοσίευση σε επιστημονικό περιοδικό), ανέλυσαν στοιχεία για 18.290 άτομα, εκ των οποίων 238 κάτω των 12 ετών, που είχαν διαγνωσθεί με κορωνοϊό μέσω ρινοφαρυγγικών και στοματοφαρυγγικών δειγμάτων και μοριακού τεστ, που διενεργήθηκαν έως το Δεκέμβριο 2020, εστιάζοντας στο ιικό φορτίο ανά ηλικιακές ομάδες.

Η βασική διαπίστωση είναι ότι υπάρχει σαφής συσχέτιση ανάμεσα στην ηλικία και στο ιικό φορτίο του SARS-CoV-2. Τα παιδιά κάτω των 12 ετών έχουν σαφώς χαμηλότερο ιικό φορτίο σε σχέση με τους ενήλικες, άσχετα με το φύλο τους ή τη διάρκεια των συμπτωμάτων τους, όταν έχουν μολυνθεί από τον κορωνοϊό. Κατά προσέγγιση, τα παιδιά Δημοτικού έχουν 16 φορές μικρότερο ιικό φορτίο σε σχέση με τους ανθρώπους 80 ετών και άνω.

Στη διάρκεια τόσο του πρώτου όσο και του δεύτερου κύματος της πανδημίας σε όλο τον κόσμο τα παιδιά έχουν μείνει σχετικά ανεπηρέαστα από την Covid-19, κάτι που αποτελεί αντικείμενο επιστημονικής συζήτησης και διερεύνησης. Τα ποσοστά των κρουσμάτων Covid-19 σε παιδιά είναι πολύ μικρότερα από άλλες αναπνευστικές λοιμώξεις, συμπεριλαμβανομένης της γρίπης. Η επικρατούσα εξήγηση είναι ότι ο κορονοϊός διεισδύει στα ανθρώπινα κύτταρα μέσω του υποδοχέα ACE2, η ποσότητα του οποίου αυξάνει με την ηλικία και στα παιδιά βρίσκεται ακόμη σε μικρό αριθμό, κάτι που λειτουργεί σε ένα βαθμό προστατευτικά γι’ αυτά.




Εμβολιασμοί | Σχεδόν 85.000 πολίτες έχουν εμβολιαστεί κατά του κορωνοϊού

Επιπλέον 144 εμβολιαστικά κέντρα εντάσσονται στον σχεδιασμό – Πώς υλοποιείται το σχέδιο «Ελευθερία» – Στους 650 οι νεκροί τις πρώτες 18 ημέρες του 2021

Μια κρίσιμη εβδομάδα διανύει η χώρα μας, με τους επιστήμονες και την κυβέρνηση να παρακολουθούν με αγωνία αν το άνοιγμα του λιανεμπορίου, από χθες, και το χειμωνιάτικο καιρικό σκηνικό των τελευταίων ημερών, αποδειχθούν τελικά σύμμαχοι του κορωνοϊού και της κυκλοφορίας του. Κάτι που θα διαφανεί προς το τέλος του μήνα, καθώς θα αποτυπωθεί στον αριθμό των ημερήσιων κρουσμάτων, των νοσηλευομένων, των διαςωληνωμένων, των θυμάτων. Παράλληλα, με αγωνία αλλά και προσοχή προχωρούν οι αρμόδιοι στην υλοποίηση του επιχειρησιακού σχεδιασμού της εμβολιαστικής κάλυψης του πληθυσμού κατά της λοίμωξης Covid-19 που προκαλεί ο κορωνοϊός.

Τα 320 νέα κρούσματα που ανακοίνωσε χθες ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) είναι βέβαιον πως δεν αποτυπώνουν με ευκρίνεια την επιδημιολογική εικόνα -όπως συμβαίνει τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες καθώς επιβεβαιώθηκαν επί μικρού αριθμού τεστ, μόλις 8.173 τεστ, μοριακά και rapid. Τις εργάσιμες ημέρες συνήθως τα τεστ τετραπλασιάζονται, και συνήθως αλλάζει και το αποτελεσμα των θετικών αποτελεσμάτων, τα οποία αυξάνονται.

Ο αριθμός των κρουσμάτων ημερρησίως που αποδίδει την πραγματική εικόνα της επιδημίας αυτήν την περίοδο στη χώρα είναι γύρω στα 650, αριθμός, που όπως είπε στην τελευταία ενημέρωση την περασμένη Παρασκευή η καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, κυρία Βάνα Παπαευαγγέλου, δεν μπορεί να συμπιεστεί παρακάτω λόγω και της χειμερινής περιόδου που διανύουμε.

Με δραματικά αργό ρυθμό προχωρεί η αποσυμπίεση στις ΜΕΘ, όπου βρίσκονται 322 διασωληνωμένοι, με τους 207 εξ αυτών να ανήκουν στην ευάλωτη ηλικιακή ομάδα άνω των 65 ετών και άλλους 106 να ανήκουν στη νεότερη ηλικιακή ομάδα 40-64 ετών. Επιπλέον, μέσα στις πρώτες 18 ημέρες του Ιανουαρίου τη μάχη με τη ζωή έχουν χάσει ήδη 650 άνθρωποι από COVID-19,δηλαδή περίπου το 1/8 των συνολικών θανάτων από την έναρξη της πανδημίας τον περασμένο Μάρτιο.

Πως υλοποιείται το επιχειρησιακό σχέδιο για τον εμβολιασμό

Με προσεκτικά βήματα ώστε “καμία δόση εμβολίου να μην πάει χαμένη” αλλά και με τον αργό βηματισμό που επιτάσσει η μείωση των παραδόσεων από τις εταιρίες Pfizer/BioNTech προς όλες τις χώρες, συνεπώς και προς την Ελλάδα, συνεχίζονται οι εμβολιασμοί στη χώρα μας.

Χθες έγινε μια ακόμη παραλαβή, από την Pfizer/ΒioNTeck 49.160 δόσεων, οι οποίες ήταν μειωμένες σε σχέση με την αναμενόμενη ποσότητα. Συνολικά, έχουν παραληφθεί 214.760 δόσεις από τις συγκεκριμένες εταιρίες και αναμένονται άλλες 212.290 μέχρι τέλος του μήνα. Η χθεσινή παραλαβή ήταν μειωμένη, ωστόσο το υπουργείο Υγείας έλαβε διαβεβαίωση ότι οι άλλες παραλαβές θα γίνουν κανονικά.

Όπως ανακοίνωσε χθες ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ), κ. Μάριος Θεμιστοκλέους, από τις 27 Δεκεμβρίου μέχρι χθες το απόγευμα είχαν εμβολιαστεί 84.831 πολίτες, που αντιστοιχούν σε ποσοστό εμβολιαστικής κάλυψης 0,77%.

Ερωτηθείς από το ygeiamou.gr, πώς κατηγοριοποιούνται αυτοί οι πολίτες, πχ υγειονομικοί στο ΕΣΥ και στον ιδιωτικό τομέα, εργαζόμενοι και φιλοξενούμενοι σε Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων, ο κ. Θεμιστοκλέους περιορίστηκε να απαντήσει ότι έχουν εμβολιαστεί περίπου 6.000 άτομα ηλικίας 85 χρόνων και άνω, από το Σάββατο μέχρι και τη Δευτέρα, και περίπου 78.000 υγειονομικοί.

Έχουν κλειστεί επίσης 372.243 ραντεβού και για την πρώτη και για την δεύτερη δόση. Τα ραντεβού της πρώτης δόσης αφορούν 126.975 πολίτες άνω των 85 ετών και 18.483 ραντεβού αφορούν υγειονομικούς.

“Αυτή την στιγμή, με βάση τα στοιχεία, στο πληροφοριακό μας σύστημα υπάρχουν διαθέσιμα ραντεβού σε όλες τις περιοχές της χώρας” διευκρίνισε ο κ. Θεμιστοκλέους.

Επιπλέον, από αύριο θα λειτουργούν επιπλέον 144 εμβολιαστικά κέντρα σε δημόσιες δομές της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, ενώ ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των εμβολίων, θα αναπτύσσονται επιπλέον εμβολιαστικά κέντρα, στα Κέντρα Υγείας όλης της χώρας. Τέλος, το αρμόδιο υπουργείο ετοιμάζεται να ξεδιπλώσει και άλλες λύσεις, εφόσον απαιτηθεί, όπως τα μέγα-εμβολιαστικά κέντρα που θα δημιουργηθούν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα οποία αν χρειαστεί θα ενισχυθούν και από δυνάμεις από τον ιδιωτικό τομέα.

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα για τον εφοδιασμό των νησιών, θα έχει ολοκληρωθεί μέςα στον Φεβρουάριο. Μέχρι το τέλος Ιανουαρίου θα έχουν παραλάβει εμβόλια 31 μεγάλα νησιά και εντός του Φεβρουαρίου θα μεταφερθούν εμβόλια σε όλα τα νησιά της χώρας.

Επίσης, μετά από έγκριση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, στα νησιά με μόνιμους κατοίκων κάτω των 1.000, θα δίδεται η δυνατότητα στους μόνιμους κατοίκους να εμβολιαστούν όλοι, την ίδια χρονική στιγμή, τη στιγμή δηλαδή του εφοδιασμού με εμβόλια και όχι μόνο στους πολίτες που ανήκουν στις ομάδες προτεραιότητας που ισχύουν για την υπόλοιπη χώρα.

emvoliasmos

Οι ανεπιθύμητες ενέργειες του εμβολίου και η επιπλέον δόση του φιαλιδίου

Προς επιτάχυνση των εμβολιασμών οδηγείται (και) η χώρα μας με την αξιοποίηση έξι δόσεων σε σχέση με πέντε που ήταν μέχρι τώρα από το κάθε φιαλίδιο του εμβολίου των Pfizer/BioNtech.
Η νέα οδηγία του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΜΑ), δόθηκε κατόπιν αιτήματος της εταιρίας και αποτελεί πλέον κεντρική ευρωπαϊκή πολιτική, που ξεκινά να εφαρμόζεται από σήμερα – παράλληλα εκτιμάται ότι θα ισοσταθμίσει τις μειωμένες παραδόσεις που έχει ανακοινώσει η Pfizer.

Διευκρινίσεις για τις ανεπιθύμητες ενέργειες του εμβολίου έδωσε η ομότιμη καθηγήτρια Παιδιατρικής, πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών, κυρία Μαρία Θεοδωρίδου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του ygeiamou.gr.

“Τα εμβόλια έχουν το εξής χαρακτηριστικό, ότι η παρακολούθηση για πιθανές ανεπιθύμητες ενέργειες συνεχίζεται και μετά την έναρξη της εφαρμογής τους, ούτως ώστε να μπορέσει να ανιχνευθεί και η σπάνια ανεπιθύμητη ενέργεια, μία σπάνια επιπλοκή που είναι της τάξεως του 1/1.000.000. Σε κάθε χώρα, ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων και ο Τομέας της Φαρμακοεπαγρύπνησης καταγράφει όλα τα περιστατικά τα οποία του αναφέρονται κατά την διάρκεια ενός εμβολιασμού και όλα αυτά τα περιστατικά υφίστανται έναν ενδελεχή έλεγχο για να εξαχθεί ένα συμπέρασμα, εάν συνδέεται η αναφερόμενη ανεπιθύμητη ενέργεια με τον εμβολιασμό”

εξήγησε τη διαδικασία που ακολουθείται.

Οι αλλεργικού τύπου αντιδράσεις είναι οι ανεπιθύμητες ενέργειες που απασχολούν συνήθως τα εμβολιαστικά κέντρα, για αυτό συστήνεται και η αναμονή των πολιτών σε αυτά για περίπου ένα τέταρτο μετά τον εμβολιασμό. Συνήθεις θεωρούνται οι αντιδράσεις όπως πόνος στο σημείο της ένεσης ή πυρετός ή ένα άλγος που μπορεί να είναι στο χέρι που γίνεται το εμβόλιο ή γενικά μια μυϊκή αδυναμία.

“Αλλεργικού τύπου αντιδράσεις είναι οι συχνότερες οι συνδεόμενες με το εμβόλιο, αλλά είναι σπάνιες. Και στη χώρα μας έχουν σημειωθεί τέσσερις σοβαρές αλλεργικές αντιδράσεις του τύπου της αναφυλακτικής αντίδρασης αλλά έχουν αναταχθεί ταχύτατα με την αδρεναλίνη που υπάρχει σε όλα τα εμβολιαστικά κέντρα” απάντησε στο ygeiamou.gr η ομότιμη καθηγήτρια Παιδιατρικής.

Πρόσθεσε ακόμη πως διαπιστώνεται “υπερδήλωση, υπερεκτίμηση ανεπιθύμητων ενεργειών, που έχει σαν βάση τον ψυχισμό και τον φόβο όλων των ατόμων, πολύ ανθρώπινο βέβαια, για το θέμα του εμβολίου και μάλιστα του εμβολιασμού με ένα νέο εμβόλιο”.

Πηγή: https://www.protothema.gr/




Lockdown – Βήμα-βήμα η έξοδος

Όλα τα δεδομένα για την επιστροφή των μαθητών γυμνασίων και λυκείων στη δια ζώσης εκπαίδευση – Συγκρατημένη αισιοδοξία για την διαχείριση της πανδημίας – Πότε θα φανούν τα αποτελέσματα από την επαναλειτουργία του λιανεμπορίου και πώς θα κρίνουν τη λειτουργία της εστίασης – Τα χιονοδρομικά και η μετακίνηση από νομό σε νομό

Η επιστροφή των μαθητών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και η επαναλειτουργία των καταστημάτων, με αυστηρούς περιορισμούς, αναμένεται να έχουν επίπτωση στο επιδημιολογικό φορτίο στην χώρα μας. Κυβέρνηση και επιστήμονες, επισημαίνουν πως αναμένουν αύξηση στα κρούσματα, την ίδια ώρα, ωστόσο, ευελπιστούν πως θα είναι πλήρως διαχειρίσιμη.

Κάθε επιστροφή στην κανονικότητα είναι ένας «κάβος». Έτσι περιγράφει, κυβερνητικό στέλεχος, μιλώντας στο protothema.gr, τις αποφάσεις που λαμβάνονται για την σταδιακή επαναφορά της κοινωνικής και οικονομικής δραστηριότητας τονίζοντας πως «περνάμε τον κάθε κάβο και πάμε με αισιοδοξία στον επόμενο».

Στο πλαίσιο αυτό, την Δευτέρα, ο Λοιμωξιολόγος, καθηγητής πανεπιστημίου Αθηνών και Μέλος Επιτροπής για τον κορωνοϊό, Νίκος Σύψας, είπε χαρακτηριστικά την Δευτέρα μιλώντας στο MEGA πως «το άνοιγμα οποιασδήποτε δραστηριότητας έχει μεγαλύτερο όφελος από ένα πιθανό κίνδυνο» και πρόσθεσε πως «παίρνουμε ρίσκο, αλλά είναι ένα ρίσκο λελογισμένο». «Κάθε μέρα είμαστε σε τεράστια επιφυλακή, γιατί το άνοιγμα σε σχολεία και λιανεμπόριο δεν είναι χωρίς κίνδυνο», είπε.

Στο ίδιο μήκος και η πρόεδρος των νοσοκομειακών γιατρών, Ματίνα Παγώνη, μιλώντας στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ η οποία τόνισε πως «πάμε καλύτερα αλλά χρειάζεται προσοχή», κάνοντας αναφορές για το περαιτέρω άνοιγμα των σχολείων αλλά και την εστίαση.

Πίσω στα θρανία όλοι οι μαθητές

Ένα από θέματα που έχουν απασχολεί την κυβέρνηση και τους επιστήμονες από την πρώτη στιγμή που έγιναν οι πρώτες -δειλές- συζητήσεις για την επιστροφή στην κανονικότητα ήταν τα σχολεία. Η επιστροφή των μαθητών που έγινε σε πρώτη φάση αφορούσε τα παιδιά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με τους ειδικούς να τονίζουν πως τα γυμνάσια και τα λύκεια θα άνοιγαν μόλις το επέτρεπαν τα επιδημιολογικά δεδομένα.

Άλλωστε, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Χρήστος Ταραντίλης είπε χθες για το άνοιγμα των γυμνασίων και των λυκείων, ότι οι ειδικοί δεν έχουν στα χέρια τους ακόμη τα απαραίτητα στοιχεία για να πάρουν μία τέτοια απόφαση. «Μέχρι στιγμής έχουμε ανοίξει τα σχολεία και μόλις κάναμε ένα γενναίο άνοιγμα του λιανεμπορίου. Γι΄αυτό πρέπει να περάσει ένα εύλογο χρονικό διάστημα ώστε να ανοίξουμε με ασφάλεια τις υπόλοιπες βαθμίδες των σχολείων», ανέφερε ο Ταραντίλης.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τις πληροφορίες, με δεδομένη και την συγκρατημένη αισιοδοξία που εκφράζουν οι ειδικοί, το πιθανότερο σενάριο είναι να επιστρέψουν στην δια ζώσης εκπαίδευση όλοι οι μαθητές στις αρχές Φεβρουαρίου. Μάλιστα φαίνεται πως οι όποιες σκέψεις υπήρχαν για την επιστροφή στα θρανία μόνο των μαθητών της Γ’ Λυκείου εγκαταλείφθηκαν.

Η εικόνα πάντως από την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων είναι θετική. Σύμφωνα με τα στοιχεία έκλεισαν μόνο 3 στα 10.000 τμήματα σε όλη τη χώρα, καθώς την πρώτη εβδομάδα εντοπίστηκαν μόλις 7 κρούσματα εκπαιδευτικών στα περίπου 5.000 τεστ που πραγματοποιήθηκαν.

Ανοίγει η εστίαση

Την ίδια ώρα, στις βασικές προθέσεις της κυβέρνησης φαίνεται πως είναι και το άνοιγμα της εστίασης, υπό αυστηρούς κανόνες και περιορισμούς. Οι πρώτες συζητήσεις έχουν ξεκινήσει να γίνονται και θα συνεχιστούν από Παρασκευή σε Παρασκευή, όποτε και η Επιτροπή των Λοιμωξιολόγων θα παραδίδει στην κυβέρνηση τα συμπεράσματά της για τα αποτελέσματα από τα μέχρι τώρα βήματα που έχουν γίνει με κατεύθυνση την έξοδο από το lockdown.

Κυβερνητικό στέλεχος επιβεβαίωσε πως ο Φεβρουάριος είναι ο μήνας κατά τον οποίο η κυβέρνηση ετοιμάζεται να ανάψει το «πράσινο φως» για το άνοιγμα της εστίασης, συμπληρώνοντας, ωστόσο, πως είναι νωρίς ακόμη για προδικάσουμε οποιοδήποτε αποτέλεσμα. «Άλλωστε, περιμένουμε να δούμε τις επιπτώσεις από το άνοιγμα του λιανεμπορίου οι οποίες θα φανούν σύντομα», σημειώνει η ίδια πηγή.

Η επανεκκίνηση της εστίασης, όπως έχει ήδη γράψει το protothema.gr, θα γίνει με πολύ συγκεκριμένους όρους ως προς τον αριθμό των πελατών (μόνο καθήμενοι), τις ονομαστικές προκρατήσεις και το ωράριο λειτουργίας. Την ίδια ώρα, δεν φαίνεται να συζητείται το άνοιγμα των μπαρ στα οποία οι θαμώνες είναι όρθιοι.

Τι θα γίνει με τα χιονοδρομικά κέντρα

Αντίστοιχα, μία ακόμη συζήτηση που έχει ξεκινήσει αφορά στα χιονοδρομικά κέντρα για τα οποία ωστόσο, υπάρχουν πρακτικές δυσκολίες, καθώς η επαναλειτουργία τους θα θέσει ζητήματα όσον αφορά στην προσβασιμότητά τους από άλλους νομούς αφού αυτή την στιγμή δεν επιτρέπεται η μετακίνηση από νομό σε νομό.

Πληροφορίες πάντως λένε πως οι πρώτες συζητήσεις θα γίνουν αυτήν την Παρασκευή, με την αισιοδοξία πάντως να είναι διάχυτη πως ίσως ανοίξουν ακόμα και την 1η Φεβρουαρίου. Παράγοντες του Συλλόγου Χιονοδρομίας Ορειβασίας Καστοριάς (ΣΧΟΚ) μεταφέρουν το protothema.gr το παρασκήνιο των επαφών με την κυβέρνηση λέγοντας πως έχουν γίνει αιτήματα εδώ και μέρες προς την κυβέρνηση προκειμένου να επαναλειτουργήσουν τα χιονοδρομικά για τις προπονήσεις της Ολυμπιακής Ομάδας αλλά και άλλων συλλόγων. Όπως τονίζουν, έτσι θα μπορέσουμε να έχουμε σύντομα και τα πρώτα επιδημιολογικά δεδομένα «και να γίνει κατανοητό πως η επαναλειτουργία των χιονοδρομικών υπό όρους, δεν θα επιβαρύνει το επιδημιολογικό φορτίο».

Όσον αφορά τώρα, το ζήτημα της μετακίνησης από νομό σε νομό, όπως μετέδωσε ο ΣΚΑΪ, μία από τις σκέψεις είναι να απαιτείται η επίδειξη του αποδεικτικού κράτησης, εάν και εφόσον δεν έχουν ανοίξει και οι μετακινήσεις.

Πηγή: https://www.protothema.gr/




Πιθανό άνοιγμα της Δευτεροβάθμιας σε δύο εβδομάδες

Το ενδεχόμενο τα σχολεία της Δευτεροβάθμιας να ανοίξουν σε δύο εβδομάδες άφησε ανοιχτό ο καθηγητής Χαράλαμπος Γώγος. Το χρονικό αυτό διάστημα επιλέχθηκε για να εξεταστεί η επιδημιολογική κατάσταση μετά από το άνοιγμα των καταστημάτων.

Προβλήματα υπήρξαν σχετικά με το ζήτημα των διαγωνισμάτων των μαθητών κυρίως του Γυμνασίου σε όλη τη χώρα μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, που τελικά αναγκάστηκε το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει στην έκδοση σχετικής εγκυκλίου στην οποία διευκρινίζεται ότι τα διαγωνίσματα που δεν μπορούν να διενεργηθούν στο πρώτο τετράμηνο, μπορούν να μεταφερθούν και να διενεργηθούν στο δεύτερο τετράμηνο.

 




Ανοικτά καταστήματα | Πώς ψωνίζουμε από σήμερα

Ανοικτά καταστήματα: Πώς ψωνίζουμε από σήμερα – Τα ωράρια, οι κανόνες και τα όρια μετακίνησης

Οκύβος ερρίφθη. Τα καταστήματα του λιανεμπορίου σηκώνουν και πάλι ρολά την Δευτέρα 18 Ιανουαρίου μετά το πράσινο φως που έδωσαν οι λοιμωξιλόγοι.

Μαζί με τα καταστήματα της λιανικής, ρολά ανεβάζουν και τα κομμωτήρια, τα κέντρα αισθητικής, οι υπηρεσίες διαιτολογίας, οι υπηρεσίες προσωπικής υγιεινής και φροντίδας σώματος, αλλά και τα ΚΤΕΟ.

«Προσέχουμε και τηρούμε τα μέτρα για να έχουμε εμπόριο» προειδοποίησε ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης σε δηλώσεις του στην ΕΡΤ το βράδυ της Παρασκευής, τονίζοντας πως τον ανησυχεί η απόφαση να ανοίξει το λιανεμπόριο.

«Αν δεν τηρήσουμε τα μέτρα και αρχίσει η πανδημία την αντίστροφη πορεία, δεν έχω καμία άλλη επιλογή από το να επιστρέψουμε αυτομάτως στο προηγούμενο καθεστώς», τόνισε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Όπως εξήγησε, «αν υπάρξουν εικόνες συνωστισμού στους δρόμους, όπως είδαμε σε άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, είμαι έτοιμος να δράσω αστραπιαία».

Σημειώνεται πως διατηρείται η απαγόρευση μετακίνησης από τις 09:00 μ.μ. έως τις 05:00 π.μ., καθώς και η απαγόρευση μετακινήσεων μεταξύ των νομών. Παράλληλα, παραμένει υποχρεωτική η αποστολή SMS στο 13033 για τις μετακινήσεις των πολιτών.

Σημειώνεται πως διατηρείται το lockdown από τις 09:00 μ.μ. έως τις 05:00 π.μ., ενώ παραμένει και η απαγόρευση μετακινήσεων μεταξύ των νομών. Παράλληλα, παραμένει υποχρεωτική η αποστολή SMS στο 13033 για τις μετακινήσεις των πολιτών.

Έτσι, λοιπόν, από τη Δευτέρα ανοίγουν όλα τα καταστήματα, ενώ προαιρετική είναι η λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή 24 Ιανουαρίου. Το προαιρετικό ωράριο λειτουργία είναι από 7:00 π.μ. έως 8:00 μ.μ..

Στις περιοχές αυξημένου κινδύνου, δηλαδή σε εκείνες που βρίσκονται στο «κόκκινο» τα εμπορικά καταστήματα θα λειτουργούν με το click away.

Τι ισχύει με το άνοιγμα των καταστημάτων:

  • Μετακίνηση με αποστολή SMS στο 13033 με την επιλογή 2 «Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ)», ή με το έντυπο-βεβαίωση κίνησης ή με χειρόγραφη βεβαίωση κίνησης
  • Ο καταναλωτής οφείλει να διατηρεί το μήνυμα που έχει αποστείλει στο 13033, προκειμένου να αποδεικνύεται η ώρα αποστολής και έγκρισης της μετακίνησης του.
  • Διάρκεια 2 ωρών κατά οποία ο καταναλωτής δύναται να πραγματοποιεί κάθε εμπορική του συναλλαγή, με συγκριτικό χρονικό σημείο την ώρα αποστολής και έγκρισης του μηνύματος μετακίνησης του. Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός: τέσσερα (4) άτομα για καταστήματα έως 100 τ.μ. Για καταστήματα άνω των 100 τ.μ. ένα (1) άτομο για κάθε 25 τ.μ. επιπλέον (από 1 άτομο/ανά 15 τ.μ που ίσχυε προηγουμένως).
  • Μέγιστος επιτρεπόμενος αριθμός πελατών εντός των εμπορικών κέντρων (malls), εκπτωτικών χωριών και εκπτωτικών καταστημάτων (outlets), ορίζεται ως εξής: Ένας (1) πελάτης ανά 25 τ.μ. επιφάνειας κυρίως χώρου.
  • Απόσταση 2 μέτρων μεταξύ των πελατών κατά τον χρόνο αναμονής στα ταμεία.
  • Προσαύξηση προστίμων κατά 50% για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις.

Οι ειδικοί όροι λειτουργίας των καταστημάτων

  • Απόσταση μεταξύ θέσεων εργασίας: 2 μέτρα.
  • Οι πελάτες θα προσέρχονται μόνο κατόπιν ραντεβού, μέσω τηλεφώνου και ηλεκτρονικών μέσων.
  • Οι επιχειρήσεις οφείλουν κατά την ημερήσια έναρξη λειτουργίας τους, να συμπληρώνουν κατάλογο με τα ραντεβού των πελατών, ο οποίος θα
    επιδεικνύεται στα ελεγκτικά όργανα.
  • Υποχρεωτική χρήση μάσκας προστασίας για το προσωπικό και τους πελάτες.
  • Ωράριο λειτουργίας (προαιρετικό) από 7:00 π.μ. έως 8:00 μ.μ.
  • Προαιρετική λειτουργία την Κυριακή, 24 Ιανουαρίου.

Η λειτουργία των KΤΕΟ

Από τη Δευτέρα ξεκινάει και η λειτουργία των ΚΤΕΟ για τα οποία θα ισχύουν συγκεκριμένα μέτρα, τα οποία είναι:

  • Οι πελάτες θα προσέρχονται μόνον κατόπιν ραντεβού, μέσω τηλεφώνου και ηλεκτρονικών
    μέσων.
  • Οι επιχειρήσεις οφείλουν κατά την ημερήσια έναρξη λειτουργίας τους , να διατηρούν κατάλογο με
    τα ραντεβού, ο οποίος θα επιδεικνύεται στα ελεγκτικά όργανα.
  • Υποχρεωτική χρήση μάσκας προστασίας στο προσωπικό εργασίας.
  • Γάντια μιας χρήσεως και χρήση αντισηπτικού.

Δείτε εδώ όλες τα μέτρα και όλα τα καταστήματα που ανοίγουν τη Δευτέρα.

Το SMS για τη μετακίνηση στα καταστήματα

Για να μεταβούμε στα καταστήματα για τις αγορές μας ή στα κομμωτήρια στέλνουμε κωδικό 2, τον κωδικό δηλαδή που στέλνουμε για να πάμε για την προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ), ΚΤΕΟ και συνεργεία αυτοκινήτων.

Η μετακίνηση μπορεί να γίνει ή συμπληρωμένο έντυπο βεβαίωση κίνησης ή και χειρόγραφη βεβαίωση.

Τα SMS και όλοι οι κωδικοί για το μήνυμα στο 13033

Για κάθε μετακίνηση οι πολίτες πρέπει να έχουν μαζί τους την αστυνομική τους ταυτότητα ή το διαβατήριο, καθώς και συμπληρωμένο έντυπο βεβαίωσης κίνησης (εκτυπωμένο ή χειρόγραφο) ή το SMS επιβεβαίωσης, για να το επιδείξουν σε περίπτωση ελέγχου.

Συγκεκριμένα ο πολίτης πρέπει να δηλώνει:

  • το ονοματεπώνυμο του,
  • τη Διεύθυνση κατοικίας του
  • και τον λόγο που αντιστοιχεί στην έξοδο από το σπίτι.

Η μορφή του SMS

X [κενό] ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας, όπου Χ ο λόγος εξόδου με τον αριθμό 1, 2, 3, 4, 5, 6 που αντιστοιχεί στις παρακάτω αιτιολογίες:

  1. Μετάβαση σε φαρμακείο ή επίσκεψη στον γιατρό, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία.
  2. Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ), όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους.
  3. Μετάβαση στην τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
  4. Κίνηση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη ή συνοδεία ανηλίκων μαθητών από/προς το σχολείο.
  5. Μετάβαση σε τελετή κηδείας υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος ή μετάβαση διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
  6. Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά δύο άτομα, τηρώντας στην τελευταία αυτή περίπτωση την αναγκαία απόσταση 1,5 μέτρου.

Θα λαμβάνετε ως απάντηση:

Μετακίνηση [κενό] X [κενό] ονοματεπώνυμο και διεύθυνση κατοικίας

Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη από κινητά τηλέφωνα με κάρτα SIM των παρόχων κινητής τηλεφωνίας που λειτουργούν στην Ελλάδα (Cosmote, Vodafone GR, Wind). Προκειμένου να κάνουν χρήση της υπηρεσίας 13033 οι πολίτες με συσκευή που έχει κάρτα SIM δικτύου του εξωτερικού, μπορούν να προμηθευτούν μια σύνδεση καρτοκινητού από τα σημεία πώλησης των παρόχων. Υπενθυμίζεται ότι η χρήση της υπηρεσίας 13033 είναι δωρεάν.

Τα μηνύματα του 13033 αφορούν αποκλειστικά σε επιβεβαίωση κατ’εξαιρεση μετακίνησης. Το 13033 δεν στέλνει μηνύματα που παραπέμπουν σε εγκατάσταση λογισμικού ή σε ιστοσελίδα άλλη από το forma.gov.gr.

Πώς γίνονται οι μετακινήσεις το βράδυ 21:00-5:00

Υπάρχουν μόνο τρεις λόγοι που μπορεί κάποιος να στείλει μήνυμα στο 13033 για να βγει από το σπίτι του τις συγκεκριμένες ώρες (21:00-05:00) και αυτοί είναι για εργασίαυγεία και βόλτα με το κατοικίδιο.

Συγκεκριμένα:

  • Με τον αριθμό 1: Οι πολίτες μπορούν να βγουν από το σπίτι τους για σοβαρές περιπτώσεις υγείας.
  • Με τον αριθμό 6: Οι πολίτες μπορούν να βγουν από το σπίτι τους για μικρή βόλτα κατοικίδιου κοντά στην οικία τους.
  • Όσον αφορά στην εργασία είναι απαραίτητο το έγγραφο μετακίνησης του εργοδότη, όπως ξεκαθάρισε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς.

Ακόμα δύο τρόποι για να δηλώνουμε τις μετακινήσεις μας

Συμπλήρωση Εντύπου

Εναλλακτικά, μπορείτε να κατεβάσετε, να συμπληρώσετε, και να φέρετε μαζί σας ένα από τα ακόλουθα έντυπα, κατά περίπτωση.

Χειρόγραφη Βεβαίωση

Η χειρόγραφη βεβαίωση πρέπει να έχει τις εξής πληροφορίες:

  1. Όνομα/Επίθετο
  2. Διεύθυνση Κατοικίας
  3. Λόγο μετακίνησης που εμπίπτει στις παραπάνω επιτρεπόμενες κατηγορίες και διεύθυνση προορισμού
  4. Ημερομηνία, ώρα, υπογραφή

Η βεβαίωση για όσους εργάζονται

Για μετάβαση προς και από την εργασία κατά τις εργάσιμες ώρες, η βεβαίωση κίνησης είναι πάγια (τύπου A) και παρέχεται, με προσωπική ευθύνη του υπογράφοντος, από τον εργοδότη ή, σε περίπτωση νομικού προσώπου από τον νόμιμο εκπρόσωπό του ή, σε περίπτωση ελεύθερου επαγγελματία ή αυτοαπασχολούμενου, από τον ίδιο.

Πάγια βεβαίωση κίνησης (Τύπου Α)

Για πάγια βεβαίωση κίνησης (Τύπου Α) προς και από την εργασία απαιτείται συμπληρωμένο το κάτωθι έντυπο:

Για μεμονωμένες μετακινήσεις μαθητών/τριών απαιτείται συμπληρωμένο το κάτωθι έντυπο:

Παγώνει για μία εβδομάδα το πρόστιμο των 500 ευρώ

Παραμένει το πρόστιμο στα 300 ευρώ αντί για 500 για τους παραβάτες των μέτρων προστασίας από τον κορονοϊό για μία δέκα ημέρες και μετά θα επανεξεταστεί.

Αυτό ανακοίνωσε νωρίτερα ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, από το βήμα της βουλής.

Η επαναξιολόγηση του προστίμου θα εξεταστεί με βάση την συμπεριφορά των πολιτών, όπως τόνισε ο Νίκος Χαρδαλιάς στην ενημέρωση για τον κορονοϊό.

 

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/




Νορβηγία | Ηλικιωμένοι και ασθενείς μπορεί να πεθάνουν μετά το εμβόλιο

Ο Νορβηγικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΝΟΦ) προειδοποιεί για πιθανές συνέπειες από το εμβόλιο της Pfizer/Biontech κατά του νέου κορονοϊού σε υπέργηρους με υποκείμενα νοσήματα.

Ο ΝΟΦ επιβεβαίωσε στο πρακτορείο ειδήσεων Bloomberg ότι 29 ασθενείς άνω των 75 ετών έχουν πεθάνει μετά τον εμβολιασμό τους. «Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν βιώσει τις αναμενόμενες παρενέργειες του εμβολίου, όπως ναυτία και έμετο, πυρετό, τοπικές αντιδράσεις στο σημείο της ένεσης, αλλά και επιδείνωση των υποκείμενων νοσημάτων τους».

13 από τους θανάτους έχουν μέχρι στιγμής διερευνηθεί. Ωστόσο, γενικά δεν μπορεί να συναχθεί το συμπέρασμα ότι ο εμβολιασμός ενέχει αυξημένο κίνδυνο.

Σύμφωνα με τον ΝΟΦ, «στη Νορβηγία, οι ηλικιωμένοι και τα άτομα σε γηροκομεία με σοβαρές υποκείμενες ασθένειες εμβολιάζονται επί του παρόντος. Ως εκ τούτου, πρέπει να αναμένεται ότι οι θάνατοι μπορεί να επέλθουν λίγο μετά τον εμβολιασμό».

Κάθε εβδομάδα στη Νορβηγία, ανεξάρτητα από την εκστρατεία εμβολιασμού, κατά μέσο όρο 400 άτομα πεθαίνουν σε γηροκομεία και δομές μακροχρόνιας περίθαλψης. Επομένως, ο αριθμός των θανάτων δεν κρίνεται ανησυχητικός και ανταποκρίνεται στις προβλέψεις.

Τα δύο εμβόλια κατά της Covid-19 που έχουν εγκριθεί στην Ευρώπη, έχουν δοκιμαστεί σε δεκάδες χιλιάδες άτομα – συμπεριλαμβανομένων εθελοντών στις ηλικιακές ομάδες κοντά στα τέλη των 80 και 90 ετών. Ωστόσο, η Νορβηγία σκέφτεται να προσαρμόσει τη στρατηγική εμβολιασμού.

Η υπηρεσία υγείας της χώρας δήλωσε ότι «για άτομα με σοβαρή αδυναμία, ακόμη και σχετικά ήπιες παρενέργειες του εμβολίου μπορεί να έχουν σοβαρές συνέπειες».

Για όσους είναι πολύ μεγάλης ηλικίας, με το προσδόκιμο της ζωής τους να είναι περιορισμένο ούτως ή άλλως, το όφελος του εμβολίου θα μπορούσε να είναι οριακό.

 

Πηγή: https://www.efsyn.gr/




Πιστοποιητικό εμβολιασμού | Η πρόταση Μητσοτάκη

Πιστοποιητικό εμβολιασμού: Η πρόταση Μητσοτάκη, οι ενστάσεις και η άρνηση του ΠΟΥ

Ευνοϊκά απέναντι στην ιδέα – πρόταση του πρωθυπουργού για δημιουργία ευρωπαϊκού πιστοποιητικού εμβολιασμού κατά του κορονοϊού τάσσεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την πρόεδρο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν να χαιρετίζει την πρωτοβουλία του Κυριάκου Μητσοτάκη, σημειώνοντας ότι αποτελεί ιατρική επιταγή, η οποία αναμένεται να τεθεί σοβαρά στο τραπέζι – καθώς πρόκειται για μία πολιτική και νομική απόφαση – στη νέα ευρωπαϊκή σύνοδο κορυφής την προσεχή Πέμπτη που στόχο έχει τον συντονισμό των ευρωπαϊκών χωρών απέναντι στην υγειονομική κρίση.

Με κύριο γνώμονα την ώθηση της τουριστικής βιομηχανίας – η οποία έχει πληγεί από την πανδημία- ο πρωθυπουργός διαμηνύει σε όλους τους τόνους ότι «είναι επείγον να εκπονήσουμε κοινή συμφωνία για την θέσπιση πιστοποιητικού εμβολιασμού, το οποίο θα γίνεται δεκτό σε όλες τις χώρες μέλη». Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογραμμίζει ότι «αυτό θα προσφέρει επίσης ένα θετικό κίνητρο για να διασφαλιστεί ότι οι πολίτες ενθαρρύνονται να υποβληθούν σε εμβολιασμό», καθώς θα σχετίζεται με την επιβίβαση σε όλα τα μέσα μεταφοράς: αεροπορικά, θαλάσσια και σιδηροδρομικά.

Τα επιχειρήματα

Δεδομένου ότι με τη δεύτερη δόση του εμβολίου θα χορηγείται στους εμβολιασμένους πιστοποιητικό, η ελληνική κυβέρνηση εκτιμά ότι έναν τρόπο για να διασφαλιστεί η ταχύτερη δυνατή επανέναρξη της ελεύθερης κυκλοφορίας προσώπων μεταξύ των Κρατών-Μελών αλλά και σε τρίτες χώρες αποτελεί η ύπαρξη του εν λόγω πιστοποιητικού, καθώς θα μειωθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, που ισχύουν αυτή τη στιγμή.

Μάλιστα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος διευκρίνισε πως αν καθιερωθεί το πιστοποιητικό εμβολιασμού πανευρωπαϊκά, τότε δεν θα χρειάζεται οι πολίτες να μπαίνουν σε καραντίνα κάθε φορά που ταξιδεύουν από τη μία χώρα στην άλλη. «Είναι σίγουρο πως αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ στο θέμα του τουρισμού» κατέληξε.

Οι ενστάσεις

Μήπως όμως καταπατάται η ελευθερία της άποψης και της πράξης, που αποτελούν βασικά ανθρώπινα δικαιώματα;

Γιατί οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι επαναλαμβάνουν ότι ο εμβολιασμός δεν είναι υποχρεωτικός και μπορεί ακόμη να συνιστάται, αλλά με μια σειρά έμμεσων ενεργειών καταλήγει να επιβάλλεται;

Και έπειτα, επειδή μιλάμε για το καλοκαίρι – δηλαδή λίγους μήνες μετά- εάν ένας πολίτης θέλει ή πρέπει να ταξιδέψει και δεν έχει προλάβει να εμβολιαστεί, όχι με δική του υπαιτιότητα, άρα δεν έχει πιστοποιητικό εμβολιασμού – δεν θα υπόκειται σε άνιση μεταχείριση έναντι εκείνων που έχουν εμβολιαστεί; Σε περίπτωση που εφαρμοστεί αυτή η πρόταση, οι συγκεκριμένοι πολίτες θα έχουν περιορισμένες δυνατότητες ελευθερίας μετακίνησης, παρά τη θέλησή τους να εμβολιαστούν.

Έμμεσα υποχρεωτικός ο εμβολιασμός;

«Μην έχουμε καμία αμφιβολία ότι χώρες -ενδεχομένως και επιχειρήσεις- προκειμένου να παρέχουν υπηρεσίες μπορεί να ζητούν κάποια βεβαίωση εμβολιασμού ή έστω βεβαίωση ότι κάποιος δεν ασθενεί εκείνη τη στιγμή» δήλωσε σχετικά ο πρωθυπουργός.

Παράλληλα, πολλές χώρες διατηρούν ζωντανή τη συζήτηση για ενδεχόμενη υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού των δημοσίων υπαλλήλων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Μάλιστα, υπό επεξεργασία βρίσκονται και οι επιπτώσεις ενδεχόμενης αρνήσεως όσων βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης και εξυπηρέτησης του κοινού σε περίπτωση που τα προγράμματα μαζικού εμβολιασμού αντιμετωπίσουν κατά την εξέλιξή τους αντίσταση από δύσπιστους ή αρνητές του εμβολίου.

Τα διεθνή μέσα για την πρόταση Μητσοτάκη

Τον γύρο του κόσμου έκανε η πρόταση Μητσοτάκη με το Reuters να αναφέρει ότι ο Έλληνας Πρωθυπουργός πρότεινε τη δημιουργία πιστοποιητικών εμβολιασμού για να βοηθήσει την αποκατάσταση των διασυνοριακών ταξιδιών που έχουν καταστραφεί από την πανδημία.

Όπως σημειώνει το δημοσίευμα, η Ελλάδα, που βασίζεται στον τουρισμό, «επιθυμεί να αναβιώσει τα ταξίδια πριν από τη θερινή περίοδο, έχει ήδη δημιουργήσει το δικό της τυποποιημένο πιστοποιητικό για να αποδείξει ότι ένα άτομο έχει εμβολιαστεί».

«Έρχεται το διαβατήριο για την κανονική ζωή;», είναι ο τίτλος της Bild.

«Αυτή η απόφαση συγκαταλέγεται στις πιο δύσκολες που θα πρέπει να λάβει η ΕΕ το 2021! Θα πρέπει όλοι όσοι μπορούν να αποδείξουν ότι έχουν με επιτυχία εμβολιαστεί κατά του κορονοϊού να απαλλαγούν άμεσα από περιορισμούς, όπως σε σχέση με την ελευθερία των ταξιδιών; Θα πρέπει να υπάρχει γι’ αυτό ενιαίο πιστοποιητικό της ΕΕ που να επιταχύνει την επιστροφή στην κανονικότητα (π.χ. και τις επισκέψεις σε εστιατόρια, συναυλίες, γήπεδα…), το οποίο ως εκ τούτου εδώ και καιρό είναι γνωστό στη λαϊκή γλώσσα ως “διαβατήριο για τη φυσιολογική ζωή”;», αναφέρει η Bild σε εκτενές δημοσίευμα.

Δεν συναινεί ο ΠΟΥ

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αποφεύγει –τουλάχιστον για την ώρα– να συνταχθεί τους υπέρμαχους του πιστοποιητικού εμβολιασμού τονίζοντας τα εξής:

«Προς το παρόν, μην εισάγετε απαιτήσεις απόδειξης εμβολιασμού ή ασυλίας για διεθνή ταξίδια ως προϋπόθεση εισόδου σε μια χώρα, καθώς εξακολουθούν να παραμένουν άγνωστα κάποια κρίσιμα στοιχεία σχετικά με την αποτελεσματικότητα του εμβολιασμού στη μείωση της μετάδοσης, καθώς και με την περιορισμένη διαθεσιμότητα των εμβολίων», ανέφερε χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της 19μελούς επιτροπής των ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων του ΠΟΥ.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η απόδειξη του εμβολιασμού «δεν πρέπει να απαλλάσσει τους διεθνείς ταξιδιώτες από τη συμμόρφωσή τους με άλλα μέτρα μείωσης του ταξιδιωτικού κινδύνου».

 

Γράφει η: Γεωργίας Αθ. Σκιτζή

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/

 




Την δεύτερη δόση του εμβολίου έκανε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Είχε εμβολιαστεί την πρώτη φορά στις 27 Δεκεμβρίου – Τους 80.000 φτάνει ο αριθμός των πολιτών που έχουν εμβολιαστεί

Την δεύτερη δόση του εμβολίου κατά του κορωνοϊού έκανε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης το πρωί της Δευτέρας.

Ο πρωθυπουργός εμβολιάστηκε στο νοσοκομείο «Αττικόν» λίγο μετά τις 09:00, ενώ θα ακολουθήσει στις 10:00 η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου στο νοσοκομείο «Ευαγγελισμός».

Εν τω μεταξύ, ο συνολικός αριθμός των εμβολιασμένων αυτή τη στιγμή στην χώρα μας έχει φτάσει τους 80.000. Την ίδια ώρα, όπως μετέδωσε η ΕΡΤ, κατά την πρώτη ημέρα έναρξης των εμβολιασμών του γενικού πληθυσμού, είχαν κλείσει ραντεβού για να εμβολιαστούν 3.777 ηλικιωμένοι.

Δεν προσήλθαν οι 733, ίσως λόγω και των άσχημων καιρικών συνθηκών. Στη θέση τους εμβολιάστηκαν γιατροί από τις λίστες των Ιατρικών Συλλόγων, ώστε καμία δόση να μην πάει χαμένη. Αυτό θα συνεχιστεί μέχρι να ενεργοποιηθεί η λίστα αναμονής των Σωμάτων Ασφαλείας και των Ενόπλων Δυνάμεων για την αναπλήρωση των ραντεβού.

Πηγή: https://www.protothema.gr/




Πιστοποιητικό εμβολιασμού | Η πρόταση Μητσοτάκη, οι ενστάσεις και η άρνηση του ΠΟΥ

Ευνοϊκά απέναντι στην ιδέα – πρόταση του πρωθυπουργού για δημιουργία ευρωπαϊκού πιστοποιητικού εμβολιασμού κατά του κορονοϊού τάσσεται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την πρόεδρο Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν να χαιρετίζει την πρωτοβουλία του Κυριάκου Μητσοτάκη, σημειώνοντας ότι αποτελεί ιατρική επιταγή, η οποία αναμένεται να τεθεί σοβαρά στο τραπέζι – καθώς πρόκειται για μία πολιτική και νομική απόφαση – στη νέα ευρωπαϊκή σύνοδο κορυφής την προσεχή Πέμπτη που στόχο έχει τον συντονισμό των ευρωπαϊκών χωρών απέναντι στην υγειονομική κρίση.

Με κύριο γνώμονα την ώθηση της τουριστικής βιομηχανίας – η οποία έχει πληγεί από την πανδημία- ο πρωθυπουργός διαμηνύει σε όλους τους τόνους ότι «είναι επείγον να εκπονήσουμε κοινή συμφωνία για την θέσπιση πιστοποιητικού εμβολιασμού, το οποίο θα γίνεται δεκτό σε όλες τις χώρες μέλη». Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπογραμμίζει ότι «αυτό θα προσφέρει επίσης ένα θετικό κίνητρο για να διασφαλιστεί ότι οι πολίτες ενθαρρύνονται να υποβληθούν σε εμβολιασμό», καθώς θα σχετίζεται με την επιβίβαση σε όλα τα μέσα μεταφοράς: αεροπορικά, θαλάσσια και σιδηροδρομικά.

Τα επιχειρήματα

Δεδομένου ότι με τη δεύτερη δόση του εμβολίου θα χορηγείται στους εμβολιασμένους πιστοποιητικό, η ελληνική κυβέρνηση εκτιμά ότι έναν τρόπο για να διασφαλιστεί η ταχύτερη δυνατή επανέναρξη της ελεύθερης κυκλοφορίας προσώπων μεταξύ των Κρατών-Μελών αλλά και σε τρίτες χώρες αποτελεί η ύπαρξη του εν λόγω πιστοποιητικού, καθώς θα μειωθούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, που ισχύουν αυτή τη στιγμή.

Μάλιστα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος διευκρίνισε πως αν καθιερωθεί το πιστοποιητικό εμβολιασμού πανευρωπαϊκά, τότε δεν θα χρειάζεται οι πολίτες να μπαίνουν σε καραντίνα κάθε φορά που ταξιδεύουν από τη μία χώρα στην άλλη. «Είναι σίγουρο πως αυτό θα βοηθήσει πάρα πολύ στο θέμα του τουρισμού» κατέληξε.

Οι ενστάσεις

Μήπως όμως καταπατάται η ελευθερία της άποψης και της πράξης, που αποτελούν βασικά ανθρώπινα δικαιώματα;

Γιατί οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι επαναλαμβάνουν ότι ο εμβολιασμός δεν είναι υποχρεωτικός και μπορεί ακόμη να συνιστάται, αλλά με μια σειρά έμμεσων ενεργειών καταλήγει να επιβάλλεται;

Και έπειτα, επειδή μιλάμε για το καλοκαίρι – δηλαδή λίγους μήνες μετά- εάν ένας πολίτης θέλει ή πρέπει να ταξιδέψει και δεν έχει προλάβει να εμβολιαστεί, όχι με δική του υπαιτιότητα, άρα δεν έχει πιστοποιητικό εμβολιασμού – δεν θα υπόκειται σε άνιση μεταχείριση έναντι εκείνων που έχουν εμβολιαστεί; Σε περίπτωση που εφαρμοστεί αυτή η πρόταση, οι συγκεκριμένοι πολίτες θα έχουν περιορισμένες δυνατότητες ελευθερίας μετακίνησης, παρά τη θέλησή τους να εμβολιαστούν.

Έμμεσα υποχρεωτικός ο εμβολιασμός;

«Μην έχουμε καμία αμφιβολία ότι χώρες -ενδεχομένως και επιχειρήσεις- προκειμένου να παρέχουν υπηρεσίες μπορεί να ζητούν κάποια βεβαίωση εμβολιασμού ή έστω βεβαίωση ότι κάποιος δεν ασθενεί εκείνη τη στιγμή» δήλωσε σχετικά ο πρωθυπουργός.

Παράλληλα, πολλές χώρες διατηρούν ζωντανή τη συζήτηση για ενδεχόμενη υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού των δημοσίων υπαλλήλων και των Σωμάτων Ασφαλείας. Μάλιστα, υπό επεξεργασία βρίσκονται και οι επιπτώσεις ενδεχόμενης αρνήσεως όσων βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης και εξυπηρέτησης του κοινού σε περίπτωση που τα προγράμματα μαζικού εμβολιασμού αντιμετωπίσουν κατά την εξέλιξή τους αντίσταση από δύσπιστους ή αρνητές του εμβολίου.

Τα διεθνή μέσα για την πρόταση Μητσοτάκη

Τον γύρο του κόσμου έκανε η πρόταση Μητσοτάκη με το Reuters να αναφέρει ότι ο Έλληνας Πρωθυπουργός πρότεινε τη δημιουργία πιστοποιητικών εμβολιασμού για να βοηθήσει την αποκατάσταση των διασυνοριακών ταξιδιών που έχουν καταστραφεί από την πανδημία.

Όπως σημειώνει το δημοσίευμα, η Ελλάδα, που βασίζεται στον τουρισμό, «επιθυμεί να αναβιώσει τα ταξίδια πριν από τη θερινή περίοδο, έχει ήδη δημιουργήσει το δικό της τυποποιημένο πιστοποιητικό για να αποδείξει ότι ένα άτομο έχει εμβολιαστεί».

«Έρχεται το διαβατήριο για την κανονική ζωή;», είναι ο τίτλος της Bild.

«Αυτή η απόφαση συγκαταλέγεται στις πιο δύσκολες που θα πρέπει να λάβει η ΕΕ το 2021! Θα πρέπει όλοι όσοι μπορούν να αποδείξουν ότι έχουν με επιτυχία εμβολιαστεί κατά του κορονοϊού να απαλλαγούν άμεσα από περιορισμούς, όπως σε σχέση με την ελευθερία των ταξιδιών; Θα πρέπει να υπάρχει γι’ αυτό ενιαίο πιστοποιητικό της ΕΕ που να επιταχύνει την επιστροφή στην κανονικότητα (π.χ. και τις επισκέψεις σε εστιατόρια, συναυλίες, γήπεδα…), το οποίο ως εκ τούτου εδώ και καιρό είναι γνωστό στη λαϊκή γλώσσα ως “διαβατήριο για τη φυσιολογική ζωή”;», αναφέρει η Bild σε εκτενές δημοσίευμα.

Δεν συναινεί ο ΠΟΥ

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας αποφεύγει –τουλάχιστον για την ώρα– να συνταχθεί τους υπέρμαχους του πιστοποιητικού εμβολιασμού τονίζοντας τα εξής:

«Προς το παρόν, μην εισάγετε απαιτήσεις απόδειξης εμβολιασμού ή ασυλίας για διεθνή ταξίδια ως προϋπόθεση εισόδου σε μια χώρα, καθώς εξακολουθούν να παραμένουν άγνωστα κάποια κρίσιμα στοιχεία σχετικά με την αποτελεσματικότητα του εμβολιασμού στη μείωση της μετάδοσης, καθώς και με την περιορισμένη διαθεσιμότητα των εμβολίων», ανέφερε χαρακτηριστικά η ανακοίνωση της 19μελούς επιτροπής των ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων του ΠΟΥ.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η απόδειξη του εμβολιασμού «δεν πρέπει να απαλλάσσει τους διεθνείς ταξιδιώτες από τη συμμόρφωσή τους με άλλα μέτρα μείωσης του ταξιδιωτικού κινδύνου».

της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή/newsbeast




Ξεκινάει την επόμενη εβδομάδα ο εμβολιασμός των ιδιωτών γιατρών

Άρχισε το Σάββατο, ο εμβολιασμός των ατόμων άνω των 85 ετών, ενώ στην Π.Ε. Καβάλας έχει ολοκληρωθεί ο εμβολιασμός για τους υγειονομικούς του νοσοκομείου και των κέντρων υγείας..

Οι ιδιώτες γιατροί στην Καβάλα αναμένεται να ξεκινήσουν να εμβολιάζονται από την επόμενη εβδομάδα. O Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος επισημαίνει ότι οι εμβολιασμοί των ιδιωτών εξελίχθηκαν σε ταλαιπωρία καθώς συμπεριλήφθηκαν στον σχεδιασμό για εμβολιασμό με τον γενικό πληθυσμό και όχι με τους υγειονομικούς με αποτέλεσμα να υπάρχει ταλαιπωρία.

 




Μπάιντεν για κορονοϊό | Παραμένουμε σε έναν πολύ σκοτεινό χειμώνα, η κατάσταση θα χειροτερέψει

Ο Δημοκρατικός εκλεγμένος πρόεδρος Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να λειτουργήσει «χιλιάδες» κέντρα εμβολιασμού, ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία στις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Θα αναπτύξουμε όλους τους πόρους της ομοσπονδιακής κυβέρνησης για να λειτουργήσουμε χιλιάδες κέντρα εμβολιασμού», ακόμη και σε γυμνάσια ή σε γήπεδα, είπε σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Γουίλμινγκτον του Ντέλαγουερ.

Στο σχέδιο του Μπάιντεν περιλαμβάνει και η κινητοποίηση 100.000 γιατρών και νοσηλευτών που θα αναλάβουν τους εμβολιασμούς. Νωρίτερα, το επιτελείου του ανέφερε ότι σκοπεύει να ζητήσει από το Κογκρέσο να χαλαρώσει ορισμένες ρυθμίσεις που αφορούν τη χορήγηση άδειας άσκησης επαγγέλματος σε συνταξιούχους επαγγελματίες υγείας.

«Παραμένουμε σε έναν πολύ σκοτεινό χειμώνα», είπε ο Μπάιντεν, επαναλαμβάνοντας ότι η κατάσταση «θα χειροτερεύσει προτού να καλυτερεύσει».

Προτεραιότητα στους εμβολιασμούς, σύμφωνα με το επιτελείο του, θα δοθεί στους ηλικιωμένους άνω των 65 ετών και στους εργαζόμενους της «πρώτης γραμμής» Στόχος είναι να χορηγηθούν 100 εκατομμύρια δόσεις κατά τις πρώτες 100 ημέρες της προεδρίας του. Μετά την ορκωμοσία του, στις 20 Ιανουαρίου, θα προσφύγει στον Νόμο Περί Αμυντικής Παραγωγής για να αυξήσει την παραγωγή φιαλιδίων, συρίγγων και άλλων υλικών, αλλά και για να στηρίξει τη μεταφορά και φύλαξη των εμβολίων κατά του κορονοϊού.




Γεωργιάδης | Δεν ισχύει για τα κομμωτήρια το SMS των 2 ωρών – Πότε θα επιτραπεί ψάρεμα και κυνήγι

Η αγορά ανοίγει τη Δευτέρα 18/1 και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, μίλησε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ για τον τρόπο λειτουργίας των καταστημάτων, απευθύνοντας έκκληση να τηρηθούν τα μέτρα για να μην οδηγηθούν και πάλι σε κλείσιμο.

Όπως διευκρίνισε, ο χρονικός περιορισμός των δύο ωρών για τα SMS δεν αφορά στα κομμωτήρια και τις υπηρεσίες που εξυπηρετούν με ραντεβού, αλλά ισχύει μόνο για το λιανεμπόριο.

«Όταν έχεις στείλει το μήνυμα 2 για ψώνια, μπαίνεις σε όποιο κατάστημα θέλεις, αρκεί να έχει χώρο. Κάθε κατάστημα, με βάση την υπουργική απόφαση που θα εκδώσουμε, θα πρέπει να έχει αναρτήσει στην είσοδο σε εμφανές σημείο τον μέγιστο αριθμό ατόμων που επιτρέπεται να έχουν μέσα με βάση τα τετραγωνικά τους» προκειμένου να διευκολυνθεί το έργο των ελεγκτικών αρχών, αλλά να ξέρουν και οι πελάτες, σημείωσε ο κ. Γεωργιάδης.

Όπως επισήμανε «εμείς δε φοβόμαστε για διασπορά του ιού εντός των καταστημάτων. Είμαι απολύτως βέβαιος ότι οι επιχειρήσεις θα τηρήσουν τα μέτρα. Η ανησυχία μας είναι να μη υπάρξει συνωστισμός έξω από τα καταστήματα. Για αυτό τον λόγο διευρύναμε και το ωράριο και βάλαμε και την Κυριακή, για να διαμοιράσουμε τον κόσμο σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό εύρος». Συμπλήρωσε δε ότι η κυβέρνηση δε θα περιμένει τους ειδικούς να πει αν αυξήθηκαν τα κρούσματα. «Αν δούμε φαινόμενα συνωστισμού, θα τα κλείνουμε. Θα παρεμβαίνουμε προληπτικά», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Σε ό,τι αφορά στο χρονοδιάγραμμα ανοίγματος των υπόλοιπων δραστηριοτήτων, ο υπουργός Ανάπτυξης ανέφερε ότι τη άλλη εβδομάδα θα ληφθούν αποφάσεις για το κυνήγι και το ψάρεμα, ενώ αποκάλυψε ότι στη χθεσινή του πρόταση προς την Επιτροπή περιλαμβανόταν και η επαναλειτουργία των πρακτορείων ΠΡΟΠΟ, με αυστηρούς κανόνες και κατάλογο πελατών. «Το εισηγήθηκαν γιατί πολλοί συμπολίτες μας εξοφλούν λογαριασμούς στα πρακτορεία ΠΡΟΠΟ και τώρα που είναι κλειστά πηγαίνουν στις τράπεζες. Άρα, η λειτουργία τους θα μπορούσε να αποφορτίσει σε μεγάλο βαθμό και την πίεση στις τράπεζες. Ωστόσο, η Επιτροπή ήθελε λίγο περισσότερο χρόνο για να δώσει άδεια και έχουμε συμφωνήσει να το δούμε στην επόμενη συνεδρίαση την άλλη Παρασκευή».

Σύντομα αναμένεται να λειτουργήσουν και οι σχολές οδηγών, ωστόσο τα γυμναστήρια είναι δύσκολο να ανοίξουν.

Τέλος, αναφέρθηκε στα προληπτικά μέτρα που μπορούν να λάβουν τα καταστήματα, κατά σύσταση των ειδικών, για μεγαλύτερη ασφάλεια. «Θα κρατήσω δύο αιτήματα των ειδικών και θα ζητήσω από τους εμπορικούς συλλόγους να τηρηθούν. Το ένα είναι όσα καταστήματα μπορούν να εγκαταστήσουν τα μηχανήματα απολύμανσης του αέρα και το δεύτερο αν μπορούν οι επιχειρήσεις, ειδικά τις πρώτες μέρες λειτουργίας, να κάνουν στο προσωπικό τους rapid test».




Ο εμβολιασμός των ατόμων άνω των 85 ετών ξεκινά σήμερα – Οι οδηγίες για το ραντεβού

Ξεκινάει σήμερα ο εμβολιασμός, των ατόμων άνω των 85 ετών, ενώ σε εξέλιξη είναι ο εμβολιασμός για τους υγειονομικούς που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της μάχης.

Υπενθυμίζεται ότι o εμβολιασμός κατά της covid-19 είναι δωρεάν για όλους.

Ο εμβολιασμός θα γίνει με δυο δόσεις, όπως υπαγορεύουν τα επιδημιολογικά δεδομένα, αλλά και η παρασκευάστρια εταιρία του εμβολίου. Η πανδημία που ταλαιπωρεί ακόμα τον πλανήτη, έδειξε ότι η πιο ευάλωτη ομάδα πληθυσμού είναι τα άτομα ηλικίας άνω των 85 ετών.

Η μεγάλη ηλικία συνδέεται με τη γήρανση του ανοσολογικού συστήματος, με τη συνύπαρξη και άλλων παθολογικών καταστάσεων. Αλλά αυτό που φάνηκε είναι ότι ανεξάρτητα και από αυτούς τους δύο παράγοντες, μόνη η ηλικία αποτελεί τον σημαντικό παράγοντα αυξημένου κινδύνου.

Επομένως, σε όλα τα προγράμματα εμβολιασμού όλων των χωρών, η πρώτη ομάδα μετά τους υγειονομικούς που ήδη και στη χώρα μας εμβολιάστηκαν και τις κλειστές δομές, είναι τα άτομα ηλικίας άνω των 85 ετών, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Οδηγίες για την ημέρα του προγραμματισμένου ραντεβού

Την ημέρα του προγραμματισμένου ραντεβού, ο πολίτης μεριμνά για την έγκαιρη προσέλευσή του στο Εμβολιαστικό Κέντρο (τουλάχιστον 15′ πριν από την ώρα του ραντεβού), με στόχο να διευκολυνθεί η ομαλή ροή της διαδικασίας εμβολιασμού και να αποφευχθούν τυχόν καθυστερήσεις.

Σημειώνεται ότι, την ημέρα του ραντεβού, ο πολίτης οφείλει:

Να φέρει την Αστυνομική Ταυτότητα ή Διαβατήριο ή άλλο επίσημο έγγραφο, προκειμένου να πραγματοποιηθεί ταυτοποίηση των στοιχείων του. Να γνωρίζει τον Αριθμό Δελτίου Ταυτότητας (ΑΔΤ), τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ) ή τον Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (ΑΦΜ), προκειμένου να πραγματοποιηθεί η αναζήτηση του ραντεβού του.

Επιπλέον, να φέρει τον κωδικό QR, όπως δημιουργήθηκε κατά τον προγραμματισμό του ραντεβού, σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή (γραπτό μήνυμα SMS ή e-mail)




Ξεκινάει ο εμβολιασμός των άνω των 85 το Σάββατο

Tην Πέμπτη 14 Ιανουαρίου έφτασαν 110 εμβόλια. Το Σάββατο 16 Ιανουαρίου ξεκινάει στην Καβάλα ο εμβολιασμός των ηλικιωμένων άνω των 85 ετών αλλά και των ιδιώτων γιατρών φαρμακοποιών και οδοντίατρων.

Η εικόνα που παρουσιάζει το νοσοκομείο Καβάλας όπως και τα υπόλοιπα νοσοκομεία της χώρας είναι καλύτερη από εκείνη των προηγούμενων μηνών καθώς ο αριθμός των νοσηλευόμενων με covid- 19 έχει μειωθεί αισθητά.




Δειγματοληπτικός έλεγχος “COVID19” στην αίθουσα «Ν. Μάρτης» της ΠΕ Καβάλας.

Η Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, σε συνεργασία με τον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας και την Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας της ΠΕ Καβάλας θέλοντας να ικανοποιήσει το αίτημα του Συλλόγου των Υπαλλήλων της ΠΕ Καβάλας πραγματοποίησε σήμερα Παρασκευή 15.01.2021 στην αίθουσα συνεδριάσεων «Νικόλαος Μάρτης» της ΠΕ Καβάλας δειγματοληπτικό έλεγχο “COVID19” ο οποίος θα συνεχισθεί και σε τακτά χρονικά διαστήματα. Συνολικά έγιναν 78 τεστ, τα οποία ήταν όλα αρνητικά. Στον χώρο της αίθουσας παρέχονται όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας και θα τηρούνται όλα τα μέτρα προφύλαξης από τον κορωνοϊό. Ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Κώστας Αντωνιάδης δήλωσε τα ακόλουθα: «Συμβάλλουμε όλοι στην κοινή προσπάθεια και βοηθάμε έμπρακτα τους συνανθρώπους μας κατά την κρίσιμη περίοδο της πανδημίας του κορονοϊού».




Rapid τεστ στους υπαλλήλους του Διοικητηρίου

Λίγο μετά τις 10.30 το πρωί της Παρασκευής κλιμάκιο του ΕΟΔΥ προχώρησε σε τεστ στους υπαλλήλους του Διοικητηρίου στην αίθουσα Νικόλαος Μάρτης της περιφερειακής ενότητας.

Αναλυτικά ρεπορτάζ στα δελτία ειδήσεων του ENA CHANNEL.

 




Εξήγηση Μόσιαλου για τους 23 ανθρώπους που πέθαναν στη Νορβηγία

Ολόκληρη η ανάρτηση:

Στο θέμα που προέκυψε με τους 23 ανθρώπους στη Νορβηγία που πέθαναν μετά τον εμβολιασμό τους κατά του κορονοϊού, αναφέρθηκε ο καθηγητής Πολιτικής της Υγείας του LSE, Ηλίας Μόσιαλος.

Με ανάρτησή του στο Facebook αναφέρει πως οι θάνατοι δεν είναι βέβαιο ότι συνδέονται με τον εμβολιασμό και εξηγεί πως «Οι θάνατοι στη Νορβηγία αφορούν σε ηλικιωμένους ανθρώπους -ηλικίας άνω των 80 ετών, ενώ κάποιοι ήταν και άνω των 90 ετών- και είχαν υποκείμενα νοσήματα και πολλά προβλήματα υγείας», ενώ τόνισε πως πρέπει «να περιμένουμε τις διευκρινήσεις των Νορβηγών για τα ακριβή αίτια θανάτου των εμβολιασθέντων».

Ολόκληρη η ανάρτηση του Ηλία Μόσιαλου:

«Διάφορα άρθρα στα ελληνικά ΜΜΕ αναφέρουν πως στη Νορβηγία πέθαναν 23 άτομα μετά τον εμβολιασμό με το εμβόλιο της Pfizer. Τι ισχύει όμως; Στη Νορβηγία, όπως και σε κάθε χώρα όταν πεθάνει κάποιος μετά από εμβολιασμό ο θάνατος δηλώνεται αμέσως στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές.

Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι οι θάνατοι συνδέονται με τον εμβολιασμό. Η ίδια πρακτική ακολουθείται και με τις παρενέργειες των εμβολίων, όπως και όλων των φαρμάκων. Θα θυμάστε ότι θανάτους είχαμε και στη διάρκεια των κλινικών δοκιμών, που όμως δεν αποδόθηκαν στους εμβολιασμούς. Αλλά, σε κάθε περίπτωση, οι θάνατοι ήταν περισσότεροι στους μη-εμβολιασθέντες, και στατιστικά η διαφορά δεν ήταν σημαντική.
Οι θάνατοι στη Νορβηγία αφορούν σε ηλικιωμένους ανθρώπους -ηλικίας άνω των 80 ετών, ενώ κάποιοι ήταν και άνω των 90 ετών- και είχαν υποκείμενα νοσήματα και πολλά προβλήματα υγείας.

Στη Νορβηγία έχουν εμβολιαστεί πάνω από 30.000 άνθρωποι με το εμβόλιο της Pfizer, και έχει ανακοινωθεί πως αύριο ξεκινούν οι εμβολιασμοί με το εμβόλιο της Moderna.

Οι Νορβηγικές αρχές, εκδίδουν εβδομαδιαίο ενημερωτικό δελτιο αναφορικά με τους εμβολιασμούς, που εμπεριέχει τις αναφορές για παρενέργειες ανά ηλικία. Σε ερώτηση που έγινε (καθώς το δελτίο εκδόθηκε σήμερα) δήλωσαν ότι διερευνούν τις συνθήκες σε 13 από αυτούς τους θανάτους και σωστά κάνουν. Όπως ερευνούν και τη φύση των άλλων παρενεργειών – 9 σοβαρών και 7 ήπιων περιστατικών- που αναφέρθηκαν από υγειονομικούς και εμβολιασθέντες στις ρυθμιστικές αρχές.

Τόνισαν όμως ότι θεωρούν πως δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας για το θάνατο ως παρενέργεια του εμβολίου.

Γιατί το λένε αυτό όμως; Γιατί δήλωσαν παράλληλα ότι ήταν αναμενόμενο να πεθάνουν λίγοι υπερήλικες αμέσως μετά τον εμβολιασμό τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας, τις 2 εβδομάδες του έτους πριν τους εμβολιασμούς, στη Νορβηγία πέθαναν 498 άνθρωποι ηλικίας άνω των 80 ετών και 360 άνθρωποι άνω των 90 ετών. Χωρίς να έχουν εμβολιαστεί για τον κορωνοϊό.

Επομένως, θα έλεγα να περιμένουμε τις διευκρινήσεις των Νορβηγών για τα ακριβή αίτια θανάτου των εμβολιασθέντων. Μέσα στις επόμενες ημέρες θα επικοινωνήσω με το υπουργείο υγείας της Νορβηγίας.

Με τους Νορβηγούς συνεργάζομαι τον τελευταίο χρόνο για τη διοργάνωση ενός φόρουμ για καινοτόμα φάρμακα που θα διεξαχθεί τον Ιούνιο του 2021. Επικοινώνησα ήδη με τον Hans Kluge διευθυντή του ευρωπαϊκού γραφείου του ΠΟΥ, και θα μιλήσουμε αύριο για αυτό το θέμα».

 

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/




Νέα χόμπι στην καραντίνα | Πλαστικές μάσκες στο σπίτι

Η καραντίνα, ο εγκλεισμός στο σπίτι έκανε πολλούς να σκεφτούν νέες ιδέες, να βρούνε νέα χόμπι. Ο παρουσιαστής Διογένης Χαραλαμπίδης από την πρώτη καραντίνα έψαχνε τρόπου να περάσει χρόνο στο σπίτι, έτσι αποφάσισε να φτιάξει πλαστικές μάσκες. Πρόκειται για μία απλή διαδικασία που απαιτεί παρόλαυτα  χρόνο και χρήματα.

Ο Διογένης Χαραλαμπίδης παρουσίασε αναλυτικά την διαδικασία




Θετικός στον Κορωνοϊό ο Περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος

Το πρωί της Πέμπτης ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χρήστος Μέτιος γνωστοποίησε μέσα από τον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook ότι είναι θετικός στον Κορωνοϊό. O Περιφερειάρχης είναι ασυμπτωματικός και ασκεί τα καθήκοντα του από το σπίτι.

Αναλυτικά στην ανάρτηση του έγραψε

«Υποβλήθηκα σε μοριακό έλεγχο PCR Covid -19, λόγω προγραμματισμένης επέμβασης στο μάτι και το αποτέλεσμα βγήκε θετικό. Δεν έχω συμπτώματα και παραμένω σε απομόνωση στο σπίτι ακολουθώντας τις οδηγίες των γιατρών και του ΕΟΔΥ και ασκώντας τα καθήκοντά μου εξ αποστάσεως με ασφάλεια».