Προς κορύφωση το τρίτο κύμα της πανδημίας

«Μαύρο» ρεκόρ κρουσμάτων καταγράφηκε στο λεκανοπέδιο, καθώς ξεπεράστηκε για πρώτη φορά εντός του 2021 το φράγμα των 3.000 κρουσμάτων, με την Αττική να σηκώνει το μεγαλύτερο βάρος (432 μολύνσεις) και τη Θεσσαλονίκη να καταγράφει σημαντική άνοδο των κρουσμάτων (395).

Παράλληλα, αύξηση του ιικού φορτίου καταγράφουν τα λύματα των μεγάλων αστικών κέντρων και ειδικά της Αττικής, της συμπρωτεύουσας, της Λάρισας, του Βόλου, του Ηρακλείου και της Πάτρας προμηνύοντας τα δύσκολα που έρχονται τις προσεχείς ημέρες.

Σήμερα το μεσημέρι (στις 13.00) συνεδριάζει η επιτροπή των λοιμωξιολόγων για να συνεκτιμήσει όλα τα νέα δεδομένα, τα οποία και θα αξιολογηθούν στη συνεδρίαση της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων την Παρασκευή. Μεγάλη ανησυχία υπάρχει και για τις καθημερινές συγκεντρώσεις με αποκορύφωμα την χθεσινή στη Νέα Σμύρνη, δεδομένου του όγκου των συμμετεχόντων εν μέσω του ισχυρού τρίτου κύματος της πανδημίας. Μία άλλη κρίσιμη πτυχή της υγειονομικής κρίσης είναι οι μεταλλάξεις του κορονοϊού, οι οποίες αγγίζουν έως και το 70% των νέων μολύνσεων.

Με «φακό» ο επιδημιολογικός χάρτης – «Έκρηξη» διασωληνωμένων

Οι ειδικοί επιστήμονες θα εξετάσουν διεξοδικά τον επιδημιολογικό χάρτη της χώρας, καθώς υπάρχουν φόβοι πως το επόμενο μεγάλο πλήγμα για το ΕΣΥ θα αφορά τα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης. Οι δείκτες της πανδημίας έδειξαν αυξητική τάση και στον αριθμό των διασωληνωμένων το τελευταίο 24ωρο (484). Οι εισαγωγές νέων ασθενών με κορονοϊό στα νοσοκομεία της επικράτειας το τελευταίο 24ωρο είναι 390, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 15.73%, με τον μέσο όρο εισαγωγών του επταημέρου να υπολογίζεται σε 382 ασθενείς ανά ημέρα.

Έκτακτες συνθήκες στα νοσοκομεία

Σε συνθήκες έκτακτης ανάγκης βρίσκονται τα νοσοκομεία της Αττικής και το υπουργείο Υγείας αναπροσαρμόζει τον σχεδιασμό του καθημερινά, δεδομένου ότι η κατάσταση στις εντατικές έχει ξεπεράσει τα όρια του συναγερμού. Στην εφημερίες εντάσσεται πλέον και το ιδιωτικό νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν αντί του Σισμανόγλειου, το οποίο μετατρέπεται αποκλειστικά σε νοσοκομείο Covid. Επίσης από αύριο το Ιατρικό Περιστερίου και η μαιευτική κλινική Λητώ θα νοσηλεύουν Covid περιστατικά.

Και δεδομένου ότι η πίεση στο σύστημα υγείας ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών με εξαιρετικά επείγουσα επιστολή του απευθύνει κάλεσμα προς τους ιδιώτες γιατρούς μέλη του με τις ειδικότητες Παθολογίας και Πνευμονολογίας να συνδράμουν το Εθνικό Σύστημα Υγείας, Ειδικότερα, ο ΙΣΑ καλεί τα μέλη του να ανταποκριθούν στην πρόσκληση του υπουργού Υγείας Β. Κικίλια, που διατύπωσε το επείγον αίτημα για στήριξη του ΕΣΥ από τους ιδιώτες γιατρούς, με επιστολή του προς τον πρόεδρο του ΙΣΑ, Γ. Πατούλη.

Εμπόδια στον κυβερνητικό σχεδιασμό

Η μεγάλη αυτή επιδημιολογική επιδείνωση δημιουργεί εμπόδια στον κυβερνητικό σχεδιασμό, δεδομένου ότι πρόθεση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει σε σταδιακή χαλάρωση των μέτρων, ξεκινώντας από το άνοιγμα του λιανεμπορίου και την επιστροφή των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα θρανία. Κυβερνητικά στελέχη επισημαίνουν ότι το δρόμο για την επάνοδο στην οικονομική δραστηριότητα θα δείξουν οι τελικές εισηγήσεις των ειδικών, ωστόσο συνυπολογίζουν ότι επικρατεί κοινωνικός αναβρασμός λόγω του συνεχούς «κλειδώματος» και επιμένουν ότι οι εμπορικές δραστηριότητες μπορούν να επαναλειτουργήσουν με κανόνες, προσθέτοντας ότι σε αυτό βοηθά και η θετική πορεία των εμβολιασμών.

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/




Πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα εμβολιασμού

Στην επίσπευση του μαζικού προγράμματος εμβολιασμού ποντάρει η κυβέρνηση, καθώς αποτελεί τη μόνη ελπίδα για να μπει φρένο στην ξέφρενη πορεία του φονικού ιού και να δημιουργηθεί το πολυπόθητο τείχος ανοσίας, το οποίο και θα δώσει το σήμα και για την έναρξη της τουριστικής περιόδου.

Αυτή τη στιγμή έχουν ξεπεραστεί 1.120.000 εμβολιασμοί, ενώ 747.000 και πλέον πολίτες έχουν κάνει την πρώτη δόση του εμβολίου.

Εντός Μαρτίου αναμένεται να ανοίξει και η πλατφόρμα για την πρώτη κατηγορία ευπαθών ομάδων για εμβολιασμό, ενώ μετά το πράσινο φως από την εθνική επιτροπή εμβολιασμών για το εμβόλιο της AstraZeneca στους άνω των 65 ετών, το σύστημα θα ενοποιηθεί και εκτιμάται ότι η συντριπτική πλειονότητα θα έχει μέχρι τέλη Απριλίου-αρχές Μαΐου εμβολιαστεί.

Πότε ανοίγει η πλατφόρμα για τις ευπαθείς ομάδες

Εντός των επόμενων ημερών θα ξεκινήσει ο εμβολιασμός ατόμων με υποκείμενα νοσήματα υψηλού κινδύνου, ανεξαρτήτως ηλικίας.

Αυτοί είναι:

  • Μεταμοσχευμένοι ασθενείς, όπως και άτομα σε λίστα αναμονής για μεταμόσχευση οργάνου.
  • Άτομα που υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή περιτοναϊκή κάθαρση, με χρόνια νεφρική νόσο σταδίου 5.
  • Ασθενείς με κυστική ίνωση.
  • Καρκινοπαθείς που υποβάλλονται σε χημειοθεραπεία, ακτινοθεραπεία ή ανοσοθεραπεία ή άλλη θεραπεία, όπως και αιματολογικός καρκίνος την τελευταία πενταετία.
  • Με σοβαρά χρόνια προβλήματα του αναπνευστικού.
  • Με σοβαρή ηπατική νόσο, ανοσοκαταστολή και άλλα νοσήματα, στα οποία συμπεριλαμβάνεται το σύνδρομο Down.

Ποιοι ακολουθούν στη σειρά για τον εμβολιασμό

Οι εμβολιασμοί θα συνεχιστούν με τις ηλικιακές κατηγορίες 70-74 ετών και στη συνέχεια για τα άτομα 65-69 ετών, τα οποία θα λάβουν τα εμβόλια Pfizer και Moderna, ενώ τα άτομα ηλικίας 60-64 ετών έχουν ήδη αρχίσει τον εμβολιασμό με το εμβόλιο της AstraZeneca. Ακόμη, σχεδόν παράλληλα θα αρχίσει ο εμβολιασμός των ατόμων 18-59 ετών με υποκείμενα προβλήματα αυξημένου κινδύνου (καρδιολογικά προβλήματα, διαβήτης, χρόνια ηπατική ή νεφρική νόσο κ.λπ.). Η ομάδα αυτή θα εμβολιαστεί με ηλικιακό κριτήριο.

Προς νομοθέτηση το ευρωπαϊκό πιστοποιητικό εμβολιασμού

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιθυμεί την επανεκκίνηση των ταξιδιών εντός της ΕΕ και σχεδιάζει ένα «Ψηφιακό Πράσινο Πιστοποιητικό», το οποίο θα αποδεικνύει ότι κάποιος έχει κάνει το εμβόλιο για τον κορονοϊό. Μια ιδέα που έχει υποστηρικτές, αλλά προκαλεί αντιδράσεις, με τα εμπόδια που ίσως χρειαστεί να ξεπεράσει -προκειμένου να υλοποιηθεί- να είναι πολλά. Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν έστειλε στους ευρωπαίους ηγέτες επιστολή με την οποία τους ενημερώνει ότι η σχετική νομοθετική πρόταση της Κομισιόν για το πιστοποιητικό εμβολιασμού αναμένεται στις 17 Μαρτίου.

Η κυβερνητική εκπρόσωπος, Αριστοτελία Πελώνη χαρακτήρισε: «Εξαιρετικά θετικό το γεγονός ότι δρομολογείται η έναρξη των διαδικασιών για την καθιέρωση ευρωπαϊκού πιστοποιητικού εμβολιασμού, πρόταση που πρώτος έβαλε στο τραπέζι ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης» και πρόσθεσε: «Πρόκειται για εξέλιξη μείζονος σημασίας για την Πατρίδα μας, καθώς διευκολύνει –σαν λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας- τη μετακίνηση Ευρωπαίων πολιτών από χώρα σε χώρα. Δικαιώνει την πολύμηνη προσπάθεια του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και ενισχύει τις προοπτικές για τον ελληνικό τουρισμό».

Οι υπέρμαχοι

  • Ισπανία
  • Κύπρος
  • Ελλάδα
  • Μάλτα
  • Αυστρία
  • Δανία
  • Σουηδία
  • Εσθονία

Οι χλιαροί υποστηρικτές

  • Γαλλία
  • Βέλγιο
  • Γερμανία
  • Ολλανδία

Ο σκόπελος των προσωπικών δεδομένων

Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν διαμήνυσε πως το πράσινο πιστοποιητικό θα σέβεται την προστασία δεδομένων και την ασφάλεια. Όμως, οι ευρωπαϊκές αρχές προστασίας δεδομένων εκφράζουν τις ενστάσεις τους.

Ειδικότερα, η βελγική ρυθμιστική αρχή υποστήριξε ότι είναι ασαφής η δηλωμένη πρόθεση για την αποθήκευση των στοιχείων των εμβολιασμένων πολιτών και οι λεπτομέρειες για το πώς αυτά θα μοιράζονται.

Επίσης, προκαλεί ανησυχία ότι οι αρχές θα κρατούν τα στοιχεία αυτά για υπερβολικά πολύ καιρό. Από την πλευρά του, ο ευρωπαίος επόπτης Προστασίας Δεδομένων, Βόιτσεκ Βιεβιορόφσκι, αποκάλεσε ακραία την ιδέα για διαβατήριο ανοσίας, λέγοντας ότι «ακόμη και το όνομα με αηδιάζει λίγο».

 

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/




Κορωνοϊός Καβάλα | Δύο θετικά δείγματα στα 177 rapid test

Το πρωί της Δευτέρα στο κτήριο στην αίθουσα Νικόλαος Μάρτης στο διοικητήριο Καβάλας πραγματοποιήθηκαν rapid test. Ελήφθησαν 177 δείγματα εκ των οποίων εντοπίστηκαν 2 θετικά.

Ο Διευθυντής Υγείας της Π.Ε. Καβάλας Χρήστος Παπαδόπουλος τονίζει την ανάγκη τήρησης των μέτρων κατά της πανδημίας ώστε να αποφευχθούν αρνητικές συνέπειες.

Η ίδια διαδικασία θα ακολουθηθεί και την Τρίτη 9 Ιανουαρίου, οι πολίτες δεν χρειάζεται να κλείσουν ραντεβού ενώ η μεγάλη συμμετοχή είναι σημαντική για να εξεταστεί το επιδημιολογικό φορτίο στην Καβάλα.

 




Σαρηγιάννης | Δύσκολη η άρση του lockdown στις 16 Μαρτίου – Βρισκόμαστε σε συνθήκες πολέμου

Για ένα ποσοστό ανοσίας της τάξης του 9% στην χώρα, έκανε λόγο ο Καθηγητής Περιβαλλοντικής Μηχανικής του ΑΠΘ, Δημοσθένης Σαρηγιάννης, σημειώνοντας πως από την αρχή της πανδημίας έχει νοσήσει περίπου το 6% του πληθυσμού, ενώ πλέον υπάρχει και ο πληθυσμός που έχει εμβολιαστεί.

Όπως είπε στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1 «η γενική ανοσία με τους ρυθμούς που κινούμαστε, η ανοσία της αγέλης, μπορεί να επιτευχθεί τον Νοέμβριο. Το ζήτημα είναι να περιορίσουμε την ταχύτητα διασποράς του κοροναϊού και αυτό μπορεί να γίνει νωρίτερα». Το καλοκαίρι, από τον Ιούνιο και μετά, θα είναι σίγουρα καλύτερο».

Οι αριθμοί δεν επιτρέπουν άνοιγμα στις 16 Μαρτίου

«Αντικειμενικά θα είναι πολύ δύσκολο να πεις ‘ανοίγω’ στις 16 Μαρτίου, οι αριθμοί είναι τέτοιοι που δεν το επιτρέπουν, οι αριθμοί δείχνουν ότι πηγαίνουμε για παράταση των μέτρων», αναφερόμενος στο ενδεχόμενο άρσης του lockdown και συμπλήρωσε ότι δύσκολα θα επιτραπούν μετακινήσεις και συναθροίσεις, λέγοντας χαρακτηριστικά «εγώ θα κάνω Πάσχα στο μπαλκόνι του σπιτιού μου».

«Τα νοσοκομεία της Αττικής ασφυκτιούν, το Υπ. Υγείας κάνει κινήσεις για εκτόνωση της κατάστασης. Αν χρειαστεί να γίνει και επίταξη ιδιωτικών κλινικών, εγώ προσωπικά θεωρώ ότι σε συνθήκες πολέμου που βρισκόμαστε δεν τίθενται τέτοια θέματα, εγώ θα την έκανα. Ακόμη, είναι αμαρτία να έχουμε ράντζα στα νοσοκομεία το 2021, αλλά…», είπε.

 Θα μπορούσε να εμβολιαστούν κατά προτεραίοτητα ορισμένες επαγγελματικές ομάδες;

Αναφερόμενος στο ενδεχόμενο εμβολιασμού κατά προτεραιότητα ορισμένων επαγγελματικών ομάδων, ο κ. Σαρηγιάννης ανέφερε ότι «αυτήν την περίοδο κάνουμε μια μελέτη, την οποία θα υποβάλλουμε και στον Πρωθυπουργό, για την απόδοση που θα έχει κάτι τέτοιο. Εμποροϋπάλληλοι, τουρισμός, καταλύματα, εκπαιδευτικοί είναι τέτοιες κατηγορίες, που μπορούν να εμβολιαστούν, εφόσον θελήσουν, ώστε να ανοίξουν μετά οι συγκεκριμένες δραστηριότητες. Ο αριθμός των ατόμων που έχουν εμπλοκή σε αυτό το σενάριο είναι γύρω στο 1 εκατομμύριο και έχουμε υπολογίσει μια μείωση κατά 70.000 των κρουσμάτων κορωνοϊού».




Κορωνοϊός : Σε κλοιό πανδημίας η Αττική -Μια ανάσα από το έμφραγμα οι ΜΕΘ

Σε ασφυκτικό κλοιό βρίσκεται η Αττική, την οποία το τρίτο κύμα της πανδημίας πλήττει με σφοδρότητα. Οι δομές του Εθνικού Συστήματος Υγείας στην πρωτεύουσα της χώρας βρίσκονται υπό ισχυρή πίεση τόσο όσον αφορά τις απλές κλίνες νοσηλείας όσο και τα κρεβάτια των ΜΕΘ, καθώς τα πάνω από τα μισά από τα 1.149 κρούσματα που καταγράφηκαν την Κυριακή εντοπίζονται στην Αττική.

Οι μόνες κενές κλίνες εντατικής που υπήρχαν στην Ατιτκή έως χθες το βράδυ ήταν συνολικά 15 στον Ευαγγελισμό, στο ΚΑΤ και στο Σωτηρία. Το ΝΙΜΤΣ, όπου μεταφέρθηκαν ασθενείς με άλλες παθήσεις, έχει σχεδόν γεμίσει, ενώ συνεχίζονται οι μεταφορές λοιπών ασθενών από το Σισμανόγλειο για λειτουργήσει ως Covid νοσοκομείο.

Ποιες περιοχές της Αθήνας είναι στο κόκκινο

Στην Αττική εντοπίστηκαν 569 νέα κρούσματα κορoναϊού από τα συνολικά 1.142 που καταγράφηκαν σήμερα Κυριακή.

Για άλλη μια φορά, μεγάλη είναι επιβάρυνση στο κέντρο της Αθήνας όπου εντοπίστηκαν 162 νέες μολύνσεις.

Ακολουθούν με ανησυχητικά νούμερα η Ανατολική Αττική και ο Πειραιάς.

Αναλυτικότερα η κατανομή των κρουσμάτων στην Αττική:
Ανατολική Αττική: 82
Βόρειος Τομέας Αθηνών: 77
Δυτική Αττική: 33
Δυτικός Τομέας Αθηνών: 66
Κεντρικός Τομέας Αθηνών: 162
Νήσοι: 5
Νότιος Τομέας Αθηνών: 63
Πειραιάς: 81

Ποιες περιοχές της χώρας ακολουθούν

Μετά την Ατιτκή αρνητική πρωτιά στα κρούσματα εμφάνισε χθες η Θεσσαλονίκη με 130 νέες μολύνσεις.

Καλύτερα είναι τα στοιχεία για την υπόλοιπη Ελλάδα, με την Περιφέρεια Αχαϊας να έρχεται τρίτη με 35 νέα κρούσματα.

Δείτε αναλυτικά την κατανομή των κρουσμάτων: 




Πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα για τον εμβολιασμό των ευπαθών ομάδων

Για τον εμβολιασμό των ευπαθών ομάδων και των ηλικιακών ομάδων 70-74 και 65-69 μίλησε ο γ.γ. Συντονισμού, Θανάσης Κοντογεώργης.

Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, ο κ. Κοντογεώργης εξήγησε ότι μέχρι τις αρχές Μαΐου θα έχουν εμβολιαστεί οι πολίτες άνω των 60 ετών και όσοι πάσχουν από σοβαρές ασθένειες.

Μάλιστα, όπως δήλωσε, με βάση τον προγραμματισμό, μέσα στον Απρίλιο θα γίνουν όσοι εμβολιασμοί έγιναν όλο το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Ειδικότερα, ο κ. Κοντογεώργης ανέφερε ότι τις επόμενες μέρες θα ανακοινωθεί πώς θα πιστοποιούνται τα άτομα με σοβαρές ασθένειες που θα ακολουθήσουν στη σειρά των εμβολιασμών, λέγοντας ότι ήδη έχει καταρτιστεί η σχετική λίστα μέσω της άυλης συνταγογράφησης και τον ΗΔΙΚΑ, ωστόσο θα ανακοινωθεί πώς θα μπορεί κάποιος να μπει στη λίστα αν δεν έχει εντοπιστεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες του κράτους.

Εκτίμησε ότι η πλατφόρμα για τις ευπαθείς ομάδες θα ανοίξει το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαρτίου και λίγες μέρες μετά θα ανοίξει για τους πολίτες 70-74 και 65-69 ετών.

Ο κ. Κοντογεώργης σημείωσε ότι ανάλογα με τη διαθεσιμότητα και τον τύπο των εμβολίων θα μπουν στη διαδικασία φαρμακεία και ιδιώτες γιατροί, ωστόσο οι σχετικές ανακοινώσεις θα γίνουν μετά τον Απρίλιο.

Αναφερόμενος στις παρενέργειες των εμβολίων, είπε ότι στη χώρα μας έχουν καταγράφει συνολικά έξι σοβαρές παρενέργειες. Έκανε επίσης γνωστό ότι από τους 350.000 πολίτες που έχουν εμβολιαστεί και με τις δύο δόσεις, έχουν κολλήσει τον ίο περίπου 250 άτομα, χωρίς να έχουν χρειαστεί νοσηλεία.




Κορωνοϊός | 1.142 νέα κρούσματα – Η γεωγραφική κατανομή

O Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας ανακοίνωσε την Κυριακή 7 Μαρτίου ότι τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 1.142, εκ των οποίων 8 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 205.120 (ημερήσια μεταβολή +0.6%), εκ των οποίων 51.7% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 67 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 3.348 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 53, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 6.758 θάνατοι. Το 95.8% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 466 (68.0% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 84.3% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.408 ασθενείς.

Η γεωγραφική κατανομή των κρουσμάτων:




Ανησυχία στην επιστημονική κοινότητα για τις δύο νέες μεταλλάξεις

Ανησυχία προκαλεί στους ειδικούς η αύξηση στα περιστατικά νέων και μάλιστα, σε κάποιες περιπτώσεις, χωρίς υποκείμενα νοσήματα που χρήζουν διασωλήνωση. Αυτή τη στιγμή στη ΜΕΘ του “Σωτηρία” υπάρχει 20χρονος ασθενής χωρίς υποκείμενα νοσήματα, ενώ αναφέρονται και άλλοι διασωληνωμένοι ασθενείς κάτω των 38 ετών.




Σε επιφυλακή οι υγειονομικές αρχές για δύο νέες μεταλλάξεις του κορονοϊού πιο ανθεκτικές στο εμβόλιο

Συναγερμός σήμανε στις υγειονομικές αρχές, έπειτα από την ανίχνευση δύο νέων μεταλλάξεων του κορονοϊού.

Συγκεκριμένα, κρούσματα των δυο νέων μεταλλάξεων διαπιστώθηκαν στην Αττική και καταγράφηκαν από το Ιδρυμα Ιατροβιολογικών Ερευνών της Ακαδημίας Αθηνών. Το ένα κρούσμα πρόκειται για μια παραλλαγή του βρετανικού στελέχους και το δεύτερο έχει την ίδια μετάλλαξη που περιλαμβάνεται στα στελέχη της Νότιας Αφρικής και της Βραζιλίας.

Οι επιστήμονες έχουν προβληματιστεί έντονα για αυτή την εξέλιξη, καθώς η δεύτερη μετάλλαξη -που σχετίζεται με τα στελέχη της Νοτίου Αφρικής και της Βραζιλίας- φαίνεται να είναι πιο ανθεκτική στο εμβόλιο κατά του κορονοϊού.

Για τα δυο κρούσματα των δυο μεταλλάξεων βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση ιχνηλάτησης.

«Βράζουν» Αττική και Θεσσαλονίκη

Σε ανησυχητικά επίπεδα παραμένουν τα κρούσματα κορονοϊού στη χώρα μας, καθώς κατά την τελευταία ενημέρωση του ΕΟΔΥ ανακοινώθηκαν επιπλέον 2.301, με 1.153 να καταγράφονται στην Αττική και 247 στη Θεσσαλονίκη.

Παράλληλα, οι διασωληνωμένοι δεν λένε να πέσουν, καθώς κατά την τελευταία ενημέρωση καταγράφηκαν 452.

Η σχετική ενημέρωση:

«Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 2.301, εκ των οποίων 14 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 203.978 (ημερήσια μεταβολή +1.1%), εκ των οποίων 51.7% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 72 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 3.231 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 41, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 6.705 θάνατοι. Το 95.7% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 452 (69.5% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 84.7% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.403 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 356 (ημερήσια μεταβολή -11.44%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 337 ασθενείς».

Η γεωγραφική κατανομή των κρουσμάτων έχει ως εξής:




Οι περιοχές με τα 2.301 κρούσματα κορονοϊού σήμερα 6/3 | 1.153 στην Αττική, «Βράζουν» Αθήνα και Θεσσαλονίκη

«Βράζει» για μια ακόμα ημέρα η Αττική με τα κρούσματα κορονοϊού να την κατακλύζουν ξανά.

Συγκεκριμένα, στην Αττική βρέθηκαν την τελευταία ημέρα 1.153 νέα περιστατικά, εκ των οποίων τα 130 στην Ανατολική Αττική, 155 στον Βόρειο Τομέα Αθηνών, 186 στον Δυτικό Τομέα Αθηνών, 288 στο Κέντρο της Αθήνας και 199 στον Πειραιά.

Από την άλλη, στην Θεσσαλονίκη βρέθηκαν ακόμα 247 κρούσματα κορονοϊού, 106 στην Αχαΐα, 45 στο Ηράκλειο, 72 στη Λάρισα, όσα και στη Φθιώτιδα.

Δείτε αναλυτικά την κατανομή των κρουσμάτων…




Πάνω από 18.000 κρούσματα κορονοϊού μέσα σε 24 ώρες στο Ιράν

Το ομοσπονδιακό υπουργείο Υγείας της Ινδίας ανακοίνωσε ότι τις προηγούμενες 24 ώρες επιβεβαιώθηκαν 18.327 κρούσματα του SARS-CoV-2, με τους ανθρώπους που έχουν μολυνθεί από τον νέο κορονοϊό να φθάνουν τους 11.192.088.

Το ίδιο διάστημα, οι θάνατοι 108 ασθενών με την COVID-19 αύξησαν τον απολογισμό της πανδημίας σε 157.656 νεκρούς ως εδώ.

Τα επιλεγόμενα ενεργά κρούσματα αυξήθηκαν σε 180.304 (+3.985 σε σύγκριση με την προηγουμένη).

Ο αριθμός των μολύνσεων από τον νέο κορονοϊό στην Ινδία βρίσκεται ξανά σε άνοδο τις τελευταίες ημέρες, γεγονός που εγείρει ανησυχία για το ενδεχόμενο εκδήλωσης νέου κύματος. Ως πριν από λίγες εβδομάδες, τα κρούσματα βρίσκονταν σε πτώση, είχαν περάσει ακόμη και κάτω από το όριο των 10.000 ημερησίως.

Στην αρχή αυτής της εβδομάδας ξεκίνησε η δεύτερη, μαζική φάση της εκστρατείας ανοσοποίησης στην ασιατική χώρα. Σκοπός των αρχών είναι να εμβολιαστούν οι πολίτες άνω των 60 ετών και άνω των 45 ετών με συννοσηρότητες.

Ως αυτό το στάδιο έχουν εμβολιαστεί περίπου 19,5 εκατομμύρια άνθρωποι, στην πλειονότητά τους μέλη του ιατρικού και του νοσηλευτικού προσωπικού.

Ακόμη 300 θάνατοι στη Γερμανία

Τα επιβεβαιωμένα κρούσματα του SARS-CoV-2 στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 9.557 τις προηγούμενες 24 ώρες, φθάνοντας τα 2.492.079, κατά τα δεδομένα που δημοσιοποίησε σήμερα Σάββατο το Ινστιτούτο Ρόμπερτ Κοχ, ο φορέας επιδημιολογικής επιτήρησης της χώρας.

Άλλοι 300 ασθενείς με την COVID-19 υπέκυψαν, με τον απολογισμό των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορονοϊού να φθάνει τους 71.804 νεκρούς μέχρι εδώ, σύμφωνα με την ίδια πηγή.




Αντισώματα των εμβολίων κατά του κορονοϊού περνούν στο μητρικό γάλα

Τα αντισώματα που παράγονται στο σώμα των γυναικών που έχουν κάνει τα εμβόλια των Pfizer/BioNTech και Moderna κατά του κορονοϊού και οι οποίες έχουν γεννήσει πρόσφατα, μπορούν να ανιχνευθούν και στο μητρικό γάλα, σύμφωνα με μια νέα μικρή αμερικανική επιστημονική μελέτη, την πρώτη που κάνει αυτή τη διαπίστωση.

Προς το παρόν, δεν είναι σαφές για πόσο καιρό αυτά τα αντισώματα μπορούν να εκκρίνονται στο μητρικό γάλα και κατά πόσο παρέχουν κάποια προστασία στο μωρό που θηλάζει.

Οι ερευνητές του Ιατρικού Κέντρου του Πόρτλαντ στο Όρεγκον, που έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο medRxiv, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, πήραν δείγματα μητρικού γάλακτος από έξι μητέρες σε φάση γαλουχίας, τόσο πριν όσο και μετά τον εμβολιασμό τους το Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο. Το τελευταίο δείγμα ελήφθη δύο εβδομάδες μετά τη δεύτερη δόση. Καμία από τις εμβολιασμένες γυναίκες δεν είχε προηγουμένως μολυνθεί από τον κορονοϊό.

Μία εβδομάδα μετά την πρώτη δόση του εμβολίου, όλες οι γυναίκες είχαν αντισώματα IgG (κυρίως) και IgA κατά της Covid-19 στο μητρικό γάλα τους. Στη συνέχεια τα επίπεδα των αντισωμάτων έπεσαν ελαφρώς, ενώ μετά τη δεύτερη δόση αυξήθηκαν απότομα. Και τα δύο συγκεκριμένα εμβόλια ήσαν εξίσου αποτελεσματικά στην παραγωγή αντισωμάτων, αν και τα επίπεδα των τελευταίων διέφεραν από γυναίκα σε γυναίκα.

Οι ερευνητές ανέφεραν ότι «χρειάζεται περαιτέρω έρευνα σχετικά με τη χρονική διάρκεια της ανοσιακής ανταπόκρισης στο μητρικό γάλα, καθώς επίσης το μέγεθος και τη διάρκεια της πρόκλησης ανοσίας στο βρέφος έναντι του κορονοϊού».




Κορονοϊός | 2.301 κρούσματα σήμερα 6/3, 41 νέοι θάνατοι, 452 οι διασωληνωμένοι

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα Σάββατο 6/3 2.301 κρούσματα κορονοϊού, ενώ οι νέοι θάνατοι φτάνουν τους 41 και οι διασωληνωμένοι είναι 452.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ:

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 2.301, εκ των οποίων
14 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 203.978
(ημερήσια μεταβολή +1.1%), εκ των οποίων 51.7% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 72
θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 3.231 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 41, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 6.705 θάνατοι. Το 95.7% είχε
υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 452 (69.5% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 84.7% έχει
υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.403 ασθενείς. Οι εισαγωγές1
νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 356 (ημερήσια μεταβολή -11.44%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 337 ασθενείς




Πότε αναμένεται να έχουν λάβει τουλάχιστον μία δόση του εμβολίου οι πολίτες άνω των 60 ετών

Για την πορεία των εμβολιασμών κατά του κορονοϊού μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους.

Σε συνέντευξή του στον ΘΕΜΑ FM, ο κ. Θεμιστοκλέους ξεκαθάρισε ότι όλοι οι πολίτες άνω των 60 ετών θα έχουν κάνει τουλάχιστον την πρώτη δόση έως τα μέσα Μαΐου, ενώ αναφέρθηκε και στον στόχο του ενός εκατομμυρίου.

«Ένα εκατομμύριο πολίτες θα έχουν εμβολιαστεί εντός του Μαρτίου. Αυτή τη στιγμή 700 χιλιάδες έχουν κάνει την πρώτη δόση και οι υπόλοιποι 362 χιλιάδες έχουν κάνει και τη δεύτερη δόση. Εντός του Μαρτίου, κοντά στην εθνική εορτή, θα είναι 1 εκατομμύριο εμβολιασμένοι πολίτες», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι «όλες οι δεύτερες δόσεις είναι εξασφαλισμένες».

Ο κ. Θεμιστοκλέους μίλησε και για το εμβόλιο της Johnson & Johnson, τονίζοντας ότι η αμερικανική φαρμακοβιομηχανία έχει δεσμευτεί για 1,2 εκατομμύρια εμβόλια στο δεύτερο τρίμηνο.

«Έχει επαναλάβει την υπόσχεσή της αυτή στην Ε.Ε. Άρα, αυτό θα τηρηθεί, δεν ξέρουμε ακριβώς τις μέρες του Απριλίου, μπορεί να είναι προς το τέλος του Απρίλη», είπε χαρακτηριστικά, ενώ για τα εμβόλια της Pfizer που περιμένουμε πρόσθεσε:

«Το πιο κρίσιμο σημείο του Απριλίου είναι οι παραδόσεις της Pfizer που εκεί αναμένουμε τις μεγάλες παραλαβές. Εκεί, περιμένουμε τέσσερα εκατομμύρια στο τρίμηνο. Θα είμαστε πολύ ευχαριστημένοι αν τον Απρίλιο έχουμε κοντά στο ένα εκατομμύριο από τη Pfizer.

Εντός του Μαρτίου θεωρούμε ότι θα μπορούμε να ανοίξουμε την πλατφόρμα και για την ομάδα υψηλού κινδύνου».




Κορονοϊός | 2.215 κρούσματα σήμερα 5/3, 32 νέοι θάνατοι, 451 οι διασωληνωμένοι

ΟΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα Παρασκευή 5/3 2.215 κρούσματα κορονοϊού, ενώ οι νέοι θάνατοι φτάνουν τους 32 και οι διασωληνωμένοι είναι 451.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ: Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 2.215, εκ των οποίων 15 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 201.677 (ημερήσια μεταβολή +1,1%), εκ των οποίων 51,7% άνδρες.

Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 71 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.885 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 32, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 6.664 θάνατοι. Το 95,8% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 451 (68,3% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 84,7% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.398 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 402 (ημερήσια μεταβολή +10,14%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 335 ασθενείς.

Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι τα 44 έτη, ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι τα 79 έτη.

Τι αλλάζει το πρώτο Σαββατοκύριακο με το νέο lockdown: Πώς μετακινούμαστε και ποιες ώρες

Το Σαββατοκύριακο που ξεκινάει αύριο είναι το πρώτο μετά την ανακοίνωση των νέων σκληρότερων μέτρων για τον περιορισμό της διασποράς του κορονοϊού.

Αυτό το Σαββατοκύριακο οι βόλτες με το αυτοκίνητο σε άλλο δήμο από τον τόπο διαμονής πλέον δεν επιτρέπεται, ενώ ακόμα και τα ψώνια στα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα τροφίμων, που κάποιοι δεν πρόλαβαν να κάνουν τις καθημερινές, θα γίνονται διαφορετικά.

Επίσης η απαγόρευση κυκλοφορίας, που μέχρι πριν λίγες μέρες ξεκινούσε Σάββατο και Κυριακή στις 6 το απόγευμα, παρατείνεται από αύριο μία ώρα και θα ισχύει από τις 19:00 έως τις 5:00.about:blank

Οι αλλαγές στα SMS

Οι αλλαγές στα SMS που ισχύουν τις καθημερινές, αλλά και τα Σαββατοκύριακα αφορούν κυρίως τους κωδικούς 2 και 6.

Για το SMS 2 που αφορά σε μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ), αλλά και στο SMS 3, όσον αφορά το σκέλος των τραπεζών, η μετακίνηση γίνεται μόνο είτε εντός του δήμου, είτε σε απόσταση έως 2 χλμ από τον τόπο κατοικίας.

Για το SMS 6, που αφορά σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, γίνεται πλέον αποκλειστικά και μόνο πεζή ή με ποδήλατο. Άρα κανείς δεν θα μπορεί να στείλει 6, να πάρει το αυτοκίνητό του και να πάει να αθληθεί ή να βγάλει βόλτα το κατοικίδιό του.

Για τον κωδικό μετακίνησης 4 πλέον, που αφορά σε βοήθεια σε άτομα που βρίσκονται σε ανάγκη, τα ελεγκτικά όργανα θα ζητούν από τους πολίτες διευκρινίσεις σε περίπτωση ελέγχου.

Οι διευκρινίσεις που δόθηκαν για τους κωδικούς των SMS

Ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς έδωσε κάποιες διευκρινίσεις για τα SMS μιλώντας στον ΣΚΑΙ και τόνισε ότι είναι «δύσκολο να βάλουμε αυστηρούς κανόνες», επικαλούμενος την ατομική συνείδηση των πολιτών.

Για τον κωδικό 4 διευκρίνισε πάντως ότι εάν είναι 2 άτομα στο αυτοκίνητο που πρέπει να πάνε να συνδράμουν κι όχι 1, πρέπει να αιτιολογηθεί. «Υπάρχουν αξιολογικά στοιχεία, αλλά σίγουρα δεν γίνεται ανακριτική διαδικασία. Έχουμε βάλει περιορισμούς πλέον στη χρήση των SMS, κάτι που δεν υπήρχε πέρσι το Μάρτιο, νομίζουμε ότι θα περιορίσουν αρκετά την άσκοπη μετακίνηση» τόνισε.

Για τον κωδικό 2 και τον περιορισμό που υπάρχει στην χιλιομετρική απόσταση των 2 χιλιομέτρων δήλωσε ότι όντως ορισμένα χωριά μπορεί να είναι μακριά από σούπερ μάρκετ, ωστόσο ο κατά τόπους αστυνομικός που γνωρίζει την περιοχή δεν θα φέρει αντίρρηση. Παράλληλα για φαρμακείο μπορείς να μετακινηθείς και εκτός περιοχής.

«Η λογική (του περιορισμού) είναι να μην περνάς 10 σούπερ μάρκετ που βρίσκονται στο δρόμο σου για να πας εκεί που επιθυμείς ίσως για να εξυπηρετήσεις και κάποια επιθυμία σου» εξήγησε ο υφυπουργός.

Για οικογένειες με παιδιά χωρίς κοντινό πάρκο που χρησιμοποιούσαν τον κωδικό 6για να μετακινηθούν με αυτοκίνητο αποσαφήνισε ότι δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται. «Πρέπει να γίνεται χρήση με πεζό τρόπο ή με ποδήλατο η συγκεκριμένη μετακίνηση» διευκρίνισε.

Αλλάζει και το ωράριο των σούπερ μάρκετ

Οι αλλαγές στην απαγόρευση κυκλοφορίαςσυνεπώς ανατρέπουν και το ωράριο στα σούπερ μάρκετ τα οποία τα Σαββατοκύριακαέκλειναν στις 17:00 προκειμένου πελάτες και εργαζόμενοι να προλάβουν να επιστρέψουν πριν την εφαρμογή απαγόρευσης κυκλοφορίας στις 18:00.

Πλέον, από τη στιγμή που η απαγόρευση θα ξεκινάει στις 19:00, τα σούπερ μάρκετ θα μεταθέσουν το κλείσιμό τους για μία ώρα αργότερα δηλαδή στις 18:00.




Σάλος με το πόρισμα του ΠΟΥ για την προέλευση του κορονοϊού | Εξετάζεται η απόσυρσή του

Την απόσυρση του πορίσματος που προέκυψε από την πρόσφατη επίσκεψη στην Κίνα σχεδιάζει η ομάδα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας που ερευνά την προέλευση του κορονοϊού που έχει προκαλέσει την πανδημία της COVID-19. Κι αυτό διότι η ένταση ανάμεσα σε Πεκίνο και Ουάσιγκτον αυξάνεται σχετικά με τον τρόπο διεξαγωγής της έρευνας και την ώρα που διεθνής ομάδα επιστημόνων ζητεί την πραγματοποίηση νέας έρευνας, σύμφωνα με δημοσίευμα της Wall Street Journal.

Η ομάδα του ΠΟΥ δεν είχε επαρκή πρόσβαση σε χώρους και στοιχεία ώστε να ερευνήσει την προέλευση του ιού, περιλαμβανομένου του ενδεχόμενου διαρροής του από εργαστήριο, τονίζουν στην ανοικτή επιστολή οι 26 επιστήμονες.

Στη Γενεύη, εκπρόσωπος του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας δήλωσε μέσω email ότι το προσωρινό πόρισμα «αναμένεται εντός των προσεχών εβδομάδων».

Όμως, ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγέσους είχε ανακοινώσει στις 12 Φεβρουαρίου ότι το προσωρινό πόρισμα της έρευνας, που θα αποτελεί περίληψη των αποτελεσμάτων των ερευνών της ομάδας στην Κίνα, θα δημοσιευθεί «σύντομα», πριν από τη δημοσίευση «της πλήρους έκθεσης, λίγες εβδομάδες αργότερα».

«Εξ ορισμού, μία περίληψη δεν περιλαμβάνει όλες τις λεπτομέρειες… Άρα, αφού υπάρχει τόσο ενδιαφέρον για την έκθεση αυτή, μία περίληψη μόνο δεν θα ικανοποιούσε την περιέργεια των αναγνωστών», δήλωσε ο επικεφαλής της αποστολής του ΠΟΥ στην Κίνα Πέτερ Μπεν Εμπαρέκ στην Wall Street Journal, έκπληκτος για την ύπαρξη «τόσου ενδιαφέροντος» για το αποτέλεσμα μίας έρευνας που αφορά την προέλευση του ιού που έχει προκαλέσει μία καταστροφική πανδημία στον πλανήτη και κάνοντας λόγο για την «ικανοποίηση της περιέργειας των αναγνωστών»!

Κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου χθες, ο εκπρόσωπος της αμερικανικής διπλωματίας Νεντ Πράις κάλεσε το Πεκίνο να επιδείξει «διαφάνεια».

«Αυτό που έχουμε κάνει σαφές εδώ και πολλές εβδομάδες είναι ότι τρέφουμε βαθιά ανησυχία για τον τρόπο με τον οποίο ανακοινώθηκαν τα πρώτα αποτελέσματα της ομάδας έρευνας για την Covid-19 και για τα ερωτήματα που προκύπτουν σχετικά με την διαδικασία που οδήγησε σε αυτά τα συμπεράσματα», προειδοποίησε, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Στην ανοικτή επιστολή τους οι 26 διεθνούς βεληνεκούς επιστήμονες ζητούν την διεξαγωγή νέας έρευνας, ανεξάρτητης και εις βάθος, καταγγέλλοντας τους περιορισμούς που οι κινεζικές αρχές επέβαλαν στις εργασίες της ομάδας του ΠΟΥ κατά την επίσκεψή τους στην Κίνα.

Ηνωμένες Πολιτείες και επιστήμονες πιέζουν την Κίνα από την ολοκλήρωση της έρευνας ώστε το Πεκίνο να δώσει περισσότερα στοιχεία, πόσο μάλλον που η «έρευνα» ολοκληρώθηκε χωρίς να υπάρξουν οριστικά αποτελέσματα.

Το μόνο ζήτημα για το οποίο ο επικεφαλής της αποστολής του ΠΟΥ επέμεινε να δώσει απάντηση είναι το ερώτημα αν ο ιός ξέφυγε από εργαστήριο, και συγκεκριμένα από το εργαστήριο Ιολογίας της Ουχάν. Και σε αυτό επέμεινε ότι είναι ένα «εξαιρετικά απίθανο» ενδεχόμενο!

Αυτήν την κατηγορηματική δήλωση αναγκάσθηκε να ανασκευάσει την επομένη ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ. «Όλα τα ενδεχόμενα παραμένουν στο τραπέζι» για την προέλευση της πανδημίας», είπε.

Η Κίνα σχεδιάζει την ενίσχυση της βιοασφάλειας των εργαστηρίων της

Και καθώς η Κίνα βρίσκεται στο στόχαστρο των ΗΠΑ και των άλλων δυτικών κυβερνήσεων για άρνηση κοινοποίησης δεδομένων, αδιαφάνεια ως προς την έρευνα για την προέλευση του κορονοϊού και για την διαχείριση της έκρηξης της επιδημίας, έγγραφο που παρουσιάζει τις πολιτικές προτεραιότητες της Κίνας μέχρι το 2025 και δόθηκε στην δημοσιότητα με την ευκαιρία της ετήσιας συνόδου του Εθνικού Λαϊκού Συνεδρίου αναφέρεται στα σχέδια για «συνολική ενίσχυση των ικανοτήτων διαχείρισης της βιοασφάλειας» στη χώρα.

Την ώρα που το Πεκίνο βρίσκεται αντιμέτωπο με τον προερχόμενο από τις ΗΠΑ ισχυρισμό ότι η έκρηξη της πανδημίας είναι αποτέλεσμα διαρροής από εργαστήριο, η Κίνα σχεδιάζει, σύμφωνα με το έγγραφο, να επιταχύνει την θέσπιση νομοθεσίας για την βιοασφάλεια και να ενισχύσει το ρυθμιστικό πλαίσιο, καταρτίζοντας μεταξύ άλλων κατάλογο με την διαβάθμιση των επιπέδων κινδύνου που συνδέονται με την έρευνα και την ανάπτυξη στον τομέα της βιοτεχνολογίας.

Η προηγούμενη αμερικανική κυβέρνηση κατηγόρησε το Πεκίνο, χωρίς να παρουσιάσει τα στοιχεία, ότι ο κορονοϊός διέφυγε από υψηλής ασφαλείας εργαστήριο της Ουχάν, όπου οι ερευνητές μελετούσαν τους κορονοϊούς επί σειρά ετών. Η Κίνα αρνείται τις κατηγορίες.

Όμως, οι δυτικές κυβερνήσεις αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό το αποτέλεσμα της υπό τον ΠΟΥ σχετικής έρευνας και αμφισβητούν ότι η ερευνητική αποστολή στην Κίνα ήταν ανεξάρτητη από την επιρροή του Πεκίνου.




Lockdown | Διευκρινίσεις Γεωργαντά για τους κωδικούς 2 και 6 – Τι θα ισχύει για μετακινήσεις σε σουπερμάρκετ

Στις απορίες των πολιτών σχετικά με τον κωδικό 2 ,  του κωδικού 4 αλλά και απαντήσεις σε τηλεθεατές του ΣΚΑΪ για τους κωδικούς 2-3 και 6 έδωσε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς.

Για κωδικό 4: Θα πρέπει να διευκρινιστεί γιατί μετακινούνται 2 άτομα μαζί

Στην ερώτηση για τον κωδικό 4, δηλαδή πώς θα διακριβώνεται ότι ο πολίτης πηγαίνει σε άνθρωπο που χρειάζεται βοήθεια ή πάει για βόλτα, ο υφυπουργός αναγνώρισε ότι είναι «δύσκολο να βάλουμε αυστηρούς κανόνες» επικαλούμενος και την ατομική συνείδηση των πολιτών.

Διευκρίνισε πάντως ότι εάν είναι 2 άτομα στο αυτοκίνητο που πρέπει να πάει να συνδράμει κι όχι 1, πρέπει να αιτιολογηθεί αυτό.

«Υπάρχουν αξιολογικά στοιχεία, αλλά σίγουρα δεν γίνεται ανακριτική διαδικασία. Έχουμε βάλει περιορισμούς πλέον στη χρήση των SMS κάτι που δεν υπήρχε πέρυσι το Μάρτιο, νομίζουμε ότι θα περιορίσουν αρκετά την άσκοπη μετακίνηση» τόνισε.

Τι είπε για όσους έχουν σούπερ μάρκετ πιο μακριά από 2χλμ.

Για τον κωδικό 2 και τον περιορισμό που υπάρχει στην χιλιομετρική απόσταση (2 χιλιόμετρα) δήλωσε ότι όντως ορισμένα χωριά μπορεί να είναι μακριά από σούπερ μάρκετ, ωστόσο ο κατά τόπους αστυνομικός που γνωρίζει την περιοχή δεν θα φέρει αντίρρηση. Παράλληλα, για φαρμακείο μπορείς να μετακινηθείς και εκτός περιοχής.

«Η λογική (του περιορισμού) είναι να μην περνάς 10 σούπερ μάρκετ που βρίσκονται στο δρόμο σου για να πας εκεί που επιθυμείς ίσως για να εξυπηρετήσεις και κάποια επιθυμία σου» εξήγησε ο υφυπουργός

Μετακίνηση 6 για παιδιά με οικογένειες

Για οικογένειες με παιδιά χωρίς κοντινό πάρκο και χρησιμοποιούσαν τον κωδικό 6 για να μετακινηθούν με αυτοκίνητο αποσαφήνισε ότι δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται.

«Πρέπει να γίνεται χρήση με πεζό τρόπο ή με ποδήλατο η συγκεκριμένη μετακίνηση» διευκρίνισε.

Σε ό,τι αφορά το 13032 ο Γιώργος Γεωργαντάς ανακοίνωσε ότι είναι έτοιμο, και στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης έχουν εξετάσει και άλλες τεχνικές λύσεις που θα δώσουν τη δυνατότητα στο λιανεμπόριο να λειτουργήσει χωρίς κατάχρηση. “Θα στέλνεις κενό μήνυμα” διευκρίνισε ο κ. Γεωργαντάς (όχι κωδικό).




Δημόπουλος | Οι τρεις λόγοι για τους οποίους δεν μειώνονται τα κρούσματα

Στους λόγους για τους οποίους δεν μειώνονται τα κρούσματα αλλά και στο ερώτημα αν θα μπορέσουμε να κάνουμε Πάσχα στα χωριά μας αναφέρθηκε ο πρύτανης του ΕΚΠΑ Αθανάσιος Δημόπουλος.

Ο πρώτος λόγος αφορά την κυριαρχία πλέον των μεταλλάξεων στα κρούσματα. Όπως είπε χαρακτηριστικά, στην Αττική όπου και παρουσιάζεται το εντονότερο πρόβλημα, το 70% περίπου των κρουσμάτων είναι με το στέλεχος της βρετανικής μετάλλαξης.

Ο δεύτερος λόγος για την έξαρση των κρουσμάτων οφείλεται στην κόπωση των πολιτών, είπε ο κ. Δημόπουλος, μια κόπωση που οδηγεί στη μη τήρηση των μέτρων. Και ο τρίτος λόγος για την έξαρση των κρουσμάτων οφείλεται στις καιρικές συνθήκες, καθώς όπως γνωρίζαμε κι από τη γρίπη, τον Φεβρουάριο και τον μισό Μάρτιο είχαμε πάντα τα περισσότερα κρούσματα.

Ο κ. Δημόπουλος παρατήρησε επίσης ότι από την αρχή της πανδημίας το ΕΣΥ έχει ενισχυθεί σημαντικά, αλλά είναι λογικό να λαμβάνονται κι έκτακτα μέτρα όπως αυτά που ανακοινώθηκαν τις τελευταίες ημέρες, λόγω της επιβάρυνσης των επιδημιολογικών δεδομένων. Ο Πρύτανης του ΕΚΠΑ, συμπλήρωσε ότι οι γιατροί και το νοσηλευτικό προσωπικό έχουν φτάσει πλέον στα όρια των αντοχών τους.

Πάσχα στο χωριό;

Ο κ. Δημόπουλος απέφυγε να κάνει πρόβλεψη για την εξέλιξη της πανδημίας, λέγοντας ότι για να φανεί αν θα εφαρμοστούν και θα αποδώσουν τα νέα μέτρα θα χρειαστούν μερικές μέρες ακόμη, αλλά το θετικό είναι ότι προχωράει και το πρόγραμμα εμβολιασμού και μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να έχει εμβολιαστεί το 20% του πληθυσμού.

Εξέφρασε δε την αισιοδοξία του ότι αν όλα κυλήσουν ομαλά θα μπορέσουμε να κάνουμε Πάσχα στα χωριά μας.




Κορωνοιός | Αμείωτος ο αριθμός των μολύνσεων και των διασωληνωμένων

Δεν λέει να πέσει ο αριθμός των κρουσμάτων και των διασωληνωμένων στη χώρα προβληματίζοντας ιδιαίτερα ειδικούς και κυβέρνηση, με την Αττική να βρίσκεται στο κόκκινο.

Το Εθνικό Σύστημα Υγείας δέχεται ασφυκτική πίεση τις τελευταίες 20 ημέρες δεδομένης της επιδείνωσης των επιδημιολογικών δεδομένων και το επόμενο 10ημερο θεωρείται ιδιαίτερα κρίσιμο για την εξέλιξη της πανδημίας.

Την Πέμπτη συμπληρώθηκε το 1.000.000 εμβολιαστικών δόσεων, ενώ τέθηκαν σε ισχύ οι νέοι περιορισμοί στις μετακινήσεις σε μία προσπάθεια να περιοριστεί η κινητικότητα που ευνοεί την διασπορά του ιού.

2.219 κρούσματα ανακοινώθηκαν το τελευταίο 24ωρο – Σχεδόν τα μισά στην Αττική

Ο ΕΟΔΥ ανακοίνωσε χθες 4/3 2.219 κρούσματα κορονοϊού, με τα περισσότερα να καταγράφονται σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

Συγκεκριμένα η Αττική έχει 1.051 νέα κρούσματα, ενώ η Θεσσαλονίκη καταγράφει 257 νέες μολύνσεις. Για ακόμη μία ημέρα η Αθήνα βρίσκεται στο «κόκκινο», καθώς το κέντρο της πόλης έχει 254 νέα περιστατικά Covid-19.

Η γεωγραφική κατανομή στην Αττική:

  • 103 κρούσματα στην Π.Ε. Ανατολικής Αττικής
  • 130 κρούσματα στην Π.Ε. Βόρειου Τομέα Αθηνών
  • 144 κρούσματα στην Π.Ε. Δυτικού Τομέα Αθηνών
  • 50 κρούσματα στην Π.Ε. Δυτικής Αττικής
  • 254 κρούσματα στην Π.Ε. Κεντρικού Τομέα Αθηνών
  • 144 κρούσματα στην Π.Ε. Νοτίου Τομέα Αθηνών
  • 195 κρούσματα στην Π.Ε. Πειραιώς
  • 31 κρούσματα στην Π.Ε. Νήσων

Η γεωγραφική κατανομή στην υπόλοιπη Ελλάδα:

  • 257 κρούσματα στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης
  • 27 κρούσματα στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας
  • 36 κρούσματα στην ΠΕ Αργολίδας
  • 8 κρούσματα στην Π.Ε. Αρκαδίας
  • 10 κρούσματα στην Π.Ε. Άρτας
  • 102 κρούσματα στην Π.Ε. Αχαΐας
  • 18 κρούσματα στην Π.Ε. Βοιωτίας
  • 3 κρούσματα στην Π.Ε. Γρεβενών
  • 2 κρούσματα στην Π.Ε. Δράμας
  • 3 κρούσματα στην Π.Ε. Έβρου
  • 27 κρούσματα στην Π.Ε. Εύβοιας
  • 6 κρούσματα στην Π.Ε. Ευρυτανίας
  • 4 κρούσματα στην Π.Ε. Ζακύνθου
  • 19 κρούσματα στην Π.Ε. Ηλείας
  • 27 κρούσματα στην Π.Ε. Ημαθίας
  • 34 κρούσματα στην Π.Ε. Ηρακλείου
  • 10 κρούσματα στην Π.Ε. Θεσπρωτίας
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε. Θήρας
  • 33 κρούσματα στην Π.Ε. Ιωαννίνων
  • 7 κρούσματα στην Π.Ε. Καβάλας
  • 4 κρούσματα στην Π.Ε. Καλύμνου
  • 12 κρούσματα στην Π.Ε. Καρδίτσας
  • 10 κρούσματα στην Π.Ε. Καστοριάς
  • 8 κρούσματα στην ΠΕ Κέρκυρας
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε. Kέας-Κύθνου
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε. Κιλκίς
  • 25 κρούσματα στην Π.Ε. Κοζάνης
  • 52 κρούσματα στην ΠΕ Κορινθίας
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε. Κω
  • 4 κρούσματα στην Π.Ε. Λακωνίας
  • 63 κρούσματα στην Π.Ε. Λάρισας
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε. Λασιθίου
  • 7 κρούσματα στην Π.Ε. Λέσβου
  • 3 κρούσματα στην Π.Ε. Λευκάδας
  • 1 κρούσμα στην Π.Ε. Λήμνου
  • 9 κρούσματα στην Π.Ε. Μαγνησίας
  • 11 κρούσματα στην Π.Ε. Μεσσηνίας
  • 2 κρούσματα στην Π.Ε. Ξάνθης
  • 13 κρούσματα στην Π.Ε. Πέλλας
  • 19 κρούσματα στην Π.Ε. Πιερίας
  • 2 κρούσματα στην Π.Ε. Πρέβεζας
  • 15 κρούσματα στην Π.Ε. Ρεθύμνου
  • 4 κρούσματα στην Π.Ε. Ροδόπης
  • 9 κρούσματα στην Π.Ε. Ρόδου
  • 15 κρούσματα στην Π.Ε. Σάμου
  • 35 κρούσματα στην Π.Ε. Σερρών
  • 7 κρούσματα στην Π.Ε. Τρικάλων
  • 36 κρούσματα στην Π.Ε. Φθιώτιδας
  • 18 κρούσματα στην Π.Ε. Φωκίδας
  • 34 κρούσματα στην Π.Ε. Χαλκιδικής
  • 19 κρούσματα στην Π.Ε. Χανίων
  • 6 κρούσματα στην Π.Ε. Χίου
  • 63 κρούσματα υπό διερεύνηση
  • Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ: Τα στοιχεία που παρουσιάζονται αφορούν περιστατικά από την επιδημιολογική επιτήρηση της νόσου από το νέο κορoνοϊό (COVID 19), με βάση τα δεδομένα που έχουν δηλωθεί στον ΕΟΔΥ και καταγραφεί μέχρι τις 04 Μαρτίου 2021 (ώρα 15:00).

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 2.219, εκ των οποίων 21 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 199.496
(ημερήσια μεταβολή +1.1%), εκ των οποίων 51.7% άνδρες.

Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 70 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.695 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 35, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 6.632 θάνατοι. Το 95.7% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 449 (69.5% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 85.1% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.389 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 365 (ημερήσια μεταβολή -7.36%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 316 ασθενείς.

Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0.2 έως 105 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 79 έτη (εύρος 15 έως 103 έτη).

Στα 1.667 τα κρούσματα της βρετανικής μετάλλαξης, 48 της Νότιας Αφρικής

Τα χθεσινά στοιχεία του ΕΟΔΥ έρχονται να επιβεβαιώσουν τους φόβους τους για αύξηση των κρουσμάτων των μεταλλαγμένων πιο μεταδοτικών στελεχών του ιού.

Χθες, ολοκληρώθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Γονιδιωματικής Επιτήρησης για τις μεταλλάξεις του SARS-CoV-2 η γονιδιωματική ανάλυση σε 944 επιλεγμένα νέα δείγματα που αφορούν στην περίοδο 22 Ιανουαρίου έως 1 Μαρτίου 2021. Τα δείγματα προέρχονται από τις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Ιονίων Νήσων, Θεσσαλίας, Κρήτης, Αττικής και τις Περιφερειακές Ενότητες Φθιώτιδας, Βοιωτίας, Εύβοιας, Κορινθίας, Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας, Μυτιλήνης και Σύρου.

Από τον έλεγχο των 944 δειγμάτων, αναδείχθηκαν συνολικά 702 στελέχη με μεταλλάξεις ειδικού ενδιαφέροντος (variants of concern). Από τα 702 στελέχη, τα 677 βρέθηκαν με τη μετάλλαξη Β.1.1.7/UK lineage (Variant VOC_202012) και 21 στελέχη βρέθηκαν με τη μετάλλαξη Lineage B.1.351/South Africa (Variant 501V2).

Συνολικά, από την έναρξη λειτουργίας του Εθνικού Δικτύου Γονιδιωματικής Επιτήρησης για τις μεταλλάξεις του SARS- CoV-2 έως σήμερα, έχουν ταυτοποιηθεί 1.667 θετικά για την παρουσία μετάλλαξης Β.1.1.7/UK lineage (Variant VOC_202012) και 48 θετικά για την παρουσία μετάλλαξης B.1.351/South Africa (Variant 501V2).

Τα 48 θετικά για την παρουσία μετάλλαξης Lineage B.1.351/South Africa (Variant501V2) είναι όλα εγχώρια, εκ των οποίων 41 προέρχονται από την Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, 2 από την Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων και 5 από την Περιφέρεια Αττικής.

 

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/




Rapid test στη Ξάνθη την επόμενη εβδομάδα

O Δήμος Ξάνθης σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ ενημερώνει ότι, την Παρασκευή 5, τη Δευτέρα 8, την Τρίτη 9, την Τετάρτη 10 και την Πέμπτη 11 Μαρτίου 2021 από τις 10:00 έως τις 14:00 θα πραγματοποιούνται ΔΩΡΕΑΝ, rapid test, στην Πλατεία Δημοκρατίας έξω από το Δημαρχείο της Ξάνθης.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας, η ΔΩΡΕΑΝ διενέργεια των rapid test, θα πραγματοποιείται στο Αμοιρίδειο Αθλητικό Κέντρο Ξάνθης.

Οι πολίτες πρέπει να γνωρίζουν τον Αριθμό Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλειας  τους (Α.Μ.Κ.Α.) και να έχουν απαραίτητα μαζί τους  την αστυνομική τους ταυτότητα.




Rapid test την Δευτέρα στην Καβάλα

Σας ενημερώνουμε ότι η Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας δια της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας σε συνεργασία με τις κινητές μονάδες του ΕΟΔΥ, θα διοργανώσουν
δειγματοληψίες με δωρεάν rapid tests για τους πολίτες της ΠΕ Καβάλας, τη Δευτέρα 08 και την Τρίτη 09 Μαρτίου 2021, στην αίθουσα συνεδριάσεων «Νικόλαου Μάρτη» της ΠΕ Καβάλας από
τις 10:00 έως τις 13:00. Όποιος επιθυμεί μπορεί να προσέλθει χωρίς ραντεβού.




Ο κορονοϊός δοκιμάζει το ΕΣΥ | Το σχέδιο έκτακτης ανάγκης για τα νοσοκομεία στην Αττική

Έναν χρόνο μετά το πρώτο κρούσμα κορονοϊού στην Ελλάδα, η χώρα βρίσκεται στο πιο δύσκολο σημείο της επιδημίας, με το ΕΣΥ να πιέζεται.

Η ραγδαία επιδείνωση της επιδημιολογικής εικόνας το τεελυατίο δεκαήμερο και η εκτιμώμενη μεγαλύτερη μεταδοτικότητα των μεταλλαγμένων στελεχών του κορονοϊού οδήγησαν ειδικούς και κυβέρνηση στην απόφαση ο χάρτης να χωριστεί στα δύο, σε «κόκκινο» και «βαθύ κόκκινο», ενώ από σήμερα και μέχρι τις 16 Μαρτίου ισχύουν πολύ πιο αυστηροί περιορισμοί στις μετακινήσεις.

Οι εξελίξεις αυτές ήρθαν σε συνέχεια της ραγδαίας αύξησης των κρουσμάτων κορονοϊού που καταγράφονται τελευταίες ημέρες. Χθες Τετάρτη 3/3 ανακοινώθηκαν 2.702 νέες μολύνσεις, εκ των οποίων οι 1.269 στην Αττική. Η αύξηση των κρουσμάτων οδηγεί σε αύξηση των νοσηλευομένων και κατ’ επέκταση και των ασθενών που χρειάζεται να διασωληνωθούν στις ΜΕΘ, αυξάνοντας δραματικά την πίεση στο ΕΣΥ.

Το σχέδιο έκτακτης ανάγκης για το ΕΣΥ

Ο Βασίλης Κικίλιας ενημέρωσε χθες (3/3) για την πορεία της πανδημίας και τις αλλαγές στο ΕΣΥ που πιέζεται αφόρητα.

Ο υπουργός τόνισε ότι όλη η Ελλάδα δεν μπαίνει απλά στο «κόκκινο», αλλά στο «βαθύ κόκκινο».

«Ως εκ τούτου περνάμε από το επίπεδο αυξημένης ετοιμότητας στη διαχείριση της κρίσης, στο επίπεδο εφαρμογής σχεδίου έκτακτης ανάγκης. Ενός σχεδίου που είχαμε εκπονήσει στο Υπουργείο Υγείας ως ακραίο σενάριο, πέρσι τέτοια εποχή. Ενός σχεδίου που εφαρμόσαμε εν μέρει στη μεγάλη πίεση του Συστήματος στη Βόρεια Ελλάδα το Νοέμβριο. Και δυστυχώς θα εφαρμόσουμε σε πλήρη ανάπτυξη, στην Αττική τώρα».

«Με τους ρυθμούς νέων εισαγωγών στα νοσοκομεία μας, αντιλαμβάνεστε όλοι ότι το Σύστημα Υγείας ξεπερνά τα όριά του, τόσο σε επίπεδο υποδομών όσο και σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού», πρόσθεσε ο Βασίλης Κικίλιας.

Στην πραγματικότητα πιέζεται στην Αττική πριν 19 ημέρες, από τις 12 Φεβρουαρίου όταν είχαμε 229 κλίνες ΜΕΘ-Covid και 1673 απλές κλίνες Covid στο λεκανοπέδιο.

Σε αυτές τις 19 ημέρες απαιτήθηκε να προστεθούν 449 απλές κλίνες Covid, φτάνοντας τις 2.122 και 90 κλίνες ΜΕΘ Covid φτάνοντας στις 319 (δηλαδή αύξηση 40%), εκ των οποίων οι 289 είναι πλέον κατειλημμένες.

Από την 1η Ιανουαρίου έως και σήμερα έχουμε συνολικά 1.227 εισαγωγές σε ΜΕΘ-COVID σε όλη τη χώρα.

«Και δυστυχώς, πλέον παρατηρείται όλο και πιο συχνά το φαινόμενο να διασωληνώνονται πιο νέοι άνθρωποι, παρόλο που δεν έχουν υποκείμενα νοσήματα», συνοψίζει.

Την ίδια στιγμή, παρατηρείται σημαντική αύξηση της βρετανικής μετάλλαξης του ιού στη χώρα μας, που διασπείρεται ταχέως μολύνοντας το γενικό πληθυσμό, ανεξάρτητα από γεωγραφική περιοχή, φύλο ή ηλικιακή ομάδα.

Ο υπουργός ανακοίνωσε ότι σήμερα προστέθηκαν 7 ΜΕΘ-COVID στο Νοσοκομείο Ιπποκράτειο.

Τις αμέσως επόμενες ημέρες θα προστεθούν στα νοσοκομεία του λεκανοπεδίου, άλλες 29 κλίνες ΜΕΘ-COVID: 12 στον Ευαγγελισμό, 10 στο Τζάνειο και 7 στο Ασκληπιείο.

Άρα, στην Αττική φτάνουμε από 168 το Νοέμβριο, σε 348 ΜΕΘ Covid αύξηση 107%.

Για αυτό και με δεδομένο ότι το Ε.Σ.Υ. πρέπει να υπηρετεί όλους τους ασθενείς και όχι μόνο αυτούς που νοσούν από Covid, η αναδιάταξη δυνάμεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θα είναι η εξής:

Το Στρατιωτικό Νοσοκομείο ΝΙΜΤΣ παραχωρεί στο δημόσιο 120 κλίνες και μετατρέπεται σε Non Covid νοσοκομείο, υπό την επιστημονική και διοικητική διαχείριση της 1ης ΥΠΕ.

Θα ενσωματώσει παθολογικές κλινικές από τα νοσοκομεία: Ευαγγελισμός, Γεννηματάς, Κοργιαλένειο-Μπενάκειο και Ιπποκράτειο. Τα παραπάνω νοσοκομεία θα μετατρέψουν τις ανάλογες παθολογικές κλινικές τους σε κλινικές περιστατικών Covid. Για το σκοπό αυτό, θα συνεπικουρήσουν το υπάρχον ιατρικό προσωπικό, ιδιώτες ιατροί και ήδη λίστα με 16 παθολόγους/πνευμονολόγους από ιδιωτικές κλινικές, είναι στη διάθεση του Υπουργείου Υγείας.

Το ιδιωτικό θεραπευτήριο ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ , παραχωρείται εθελουσίως για πλήρη χρήση, ως υποστηρικτικό νοσοκομείο Non Covid περιστατικών. Τους ευχαριστούμε θερμά. Το θεραπευτήριο διαθέτει 285 κλίνες παθολογικού και χειρουργικού τομέα και 24 ΜΕΘ.

Το Νοσοκομείο θα λειτουργεί για τις αντίστοιχες ειδικότητες με το ιατρικό και το νοσηλευτικό προσωπικό του.

Η λειτουργία του ως ιδιωτικού θεραπευτηρίου αναστέλλεται, με εξαίρεση τη Μονάδα Τεχνητού Νεφρού, την Ογκολογική Κλινική και τα τακτικά ραντεβού στα Εξωτερικά Ιατρεία.

Οι νοσηλευόμενοι ασθενείς στο ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ θα παραμείνουν μέχρι να λάβουν εξιτήριο.

Το ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ ενσωματώνεται στο πρόγραμμα εφημεριών του ΕΣΥ, αντικαθιστώντας το νοσοκομείο Σισμανόγλειο. Το νοσοκομείο Σισμανόγλειο μετατρέπεται σε νοσοκομείο αντιμετώπισης Covid περιστατικών με δυναμικότητα 301 κλινών.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό μας, τα χειρουργεία και οι αίθουσες ανάνηψης του Σισμανογλείου μετατρέπονται σε πολυδύναμες ΜΕΘ Covid.

Το Ωνάσειο Καρδιοχειρουργικό Κέντρο εφ’ εξής θα εφημερεύει καθημερινά για όλα τα επείγοντα καρδιοχειρουργικά περιστατικά Αττικής και Νότιας Ελλάδας. Με αυτόν τον τρόπο, διασφαλίζουμε ότι στον ευαίσθητο τομέα της καρδιοχειρουργικής, κανείς συμπολίτης μας δε θα μείνει αβοήθητος.

Τα δύο νοσοκομεία του Δυτικού και Νότιου Τομέα της Αττικής, Θριάσιο και Ασκληπιείο, τις ημέρες εφημερίας τους, θα υποστηρίζονται από ιδιωτικά θεραπευτήρια στον παθολογικό τομέα για τα non Covid περιστατικά.

Ο ιδιωτικός τομέας έχει ήδη διαθέσει 120 κλίνες ΜΕΘ για non Covid περιστατικά στην Αττική.

«Η συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα κρίνεται κομβικής σημασίας στη παρούσα φάση και το Υπουργείο Υγείας σκοπεύει να πάρει κάθε σχετική αναγκαία απόφαση για τη διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας», επεσήμανε ο Βασίλης Κικίλιας, προσθέτοντας ότι «κάτω από τις πολύ δύσκολες συνθήκες που αντιμετωπίζουμε, να παρακαλέσω όλους σας να προσέχετε, να τηρείτε τα μέτρα προστασίας και να μην χαλαρώνετε καθώς βρισκόμαστε στο πιο δύσκολο σημείο αυτής της επιδημίας».

Τέλος, βάσει των τελευταίων επιστημονικών δεδομένων, αναμένεται σύντομα η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών να εισηγηθεί την διενέργεια εμβολιασμών με το εμβόλιο της AstraZeneca και για τις ηλικίες 65 και άνω στην Ελλάδα.

«Τον Απρίλιο, αναμένουμε αυξημένες παραδόσεις εμβολίων», είπε, «Σε σημερινή αλληλογραφία η εταιρεία Pfizer, μας επιβεβαίωσε ότι οι παραδόσεις για τον μήνα Απρίλιο θα ξεπεράσουν το 1.000.000».

 

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/




Lockdown | Νέα μέτρα από σήμερα Τσικνοπέμπτη 2021

Αυστηρότερα μέτρα ισχύουν από σήμερα Πέμπτη 4/3 στις 6 το πρωί μέχρι τις 16 Μαρτίου σε όλη τη χώρα προκειμένου να περιοριστεί η διασπορά του ιού. Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε χθες οι κωδικοί μετακίνησης (SMS) 2,3 και 6 αναπροσαρμόζονται ως εξής:

Στο SMS 2 που αφορά σε μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών αγαθών πρώτης ανάγκης (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ), όπου δεν είναι δυνατή η αποστολή τους αλλά και στο SMS 3, όσον αφορά το σκέλος των τραπεζών, η μετακίνηση θα πραγματοποιείται μόνο είτε εντός του οικείου δήμου είτε σε απόσταση έως 2 χλμ από τον τόπο κατοικίας.

Ως προς το SMS 6, που αφορά σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, οι δραστηριότητες αυτές πραγματοποιούνται αποκλειστικά και μόνο πεζή ή με ποδήλατο. Δεν θα μπορεί, δηλαδή, κανείς σε όλη τη χώρα να στείλει κωδικό 6 και να πάρει το αυτοκίνητο ή τη μοτοσικλέτα του προκειμένου να μεταβεί σε άλλη περιοχή για να αθληθεί ή να βγάλει βόλτα το κατοικίδιο.

Παράλληλα, όσον αφορά το SMS 4, τα ελεγκτικά όργανα από σήμερα, εντέλλονται να ζητούν επιπλέον διευκρινίσεις κατά τον έλεγχο, ώστε να επιβεβαιώσουν την ορθή χρήση του SMS.

Οι περιοχές που μπαίνουν σε «βαθύ κόκκινο» και τα μέτρα που ισχύουν

Ακόμη νέες περιοχές εντάσσονται από σήμερα στο επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου (βαθύ κόκκινο) του Χάρτη Υγειονομικής Ασφάλειας και Προστασίας. Συγκεκριμένα στο «βαθύ κόκκινο» κατατάσσονται οι εξής περιοχές: Περιφέρεια Αττικής, καθώς και οι Περιφερειακές Ενότητες: Αχαΐας, Αρκαδίας, Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Λευκάδας (εκτός από το Μεγανήσι), Φθιώτιδας, Αργολίδας, Κορινθίας, Θεσπρωτίας, Άρτας, Σάμου, Βοιωτίας, Χίου, Αιτωλοακαρνανίας, Ρόδου, Ηρακλείου και Ευβοίας (εκτός από τη Σκύρο). Επίσης, στο συγκεκριμένο επίπεδο κατατάσσεται και ο Δήμος Καλυμνίων.

Όλες οι υπόλοιπες περιοχές, σε όλη τη χώρα, κατατάσσονται στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου (κόκκινο).

Σημειώνεται ότι στην Περιφερειακή Ενότητα Λάρισας τα μέτρα θα ξεκινήσουν από το Σάββατο 6 Μαρτίου στις 6 το πρωί προκειμένου να διευκολυνθεί η διαχείριση των συνεπειών του σεισμού που έπληξε χθες την περιοχή.

Αλλαγές στο ωράριο απαγόρευσης κυκλοφορίας

Ακόμη, αλλάζει από σήμερα η ώρα που ξεκινά η απαγόρευση κυκλοφορίας για τις περιοχές που βρίσκονται στο επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου (βαθύ κόκκινο). Συγκεκριμένα η απαγόρευση κυκλοφορίας ξεκινά από τις 7 το απόγευμα έως τις 5 το πρωίΕξαιρούνται η Περιφέρεια Αττικής και η Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, όπου η απαγόρευση κυκλοφορίας τις καθημερινές (Δευτέρα ως Παρασκευή) διαμορφώνεται από τις 9 το βράδυ ως τις 5 το πρωί, λόγω του μητροπολιτικού χαρακτήρα των περιοχών αυτών, ωστόσο, τα Σαββατοκύριακα η απαγόρευση της κυκλοφορίας θα ξεκινάει από τις 7 το απόγευμα. Όσες περιοχές ανήκουν στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου (κόκκινο) η απαγόρευση κυκλοφορίας ισχύει από τις 9 το βράδυ έως τις 5 το πρωί.

Όσον αφορά τον αθλητισμό στο επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου (βαθύ κόκκινο) ισχύουν πλέον τα εξής:

  • Αναστολή της λειτουργίας και χρήσης οργανωμένων αθλητικών εγκαταστάσεων.
  • Εξαιρείται η λειτουργία των αθλητικών εγκαταστάσεων για προπονήσεις και αγώνες χωρίς την παρουσία θεατών: α) των ομάδων που μετέχουν στα πρωταθλήματα ποδοσφαίρου της Α’ και Β’ Εθνικής κατηγορίας ανδρών (Superleague I και Superleague II), στα πρωταθλήματα της Α’ κατηγορίας ανδρών καλαθοσφαίρισης (Basketball league) και της Α’ κατηγορίας ανδρών πετοσφαίρισης (Volleyballleague ανδρών) και μόνο στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις, σύμφωνα με τα ειδικά πρωτόκολλα των οικείων διεθνών ομοσπονδιών. Όλα τα άλλα πρωταθλήματα αναστέλλονται για τις επόμενες ημέρες.

Σε κάθε περίπτωση, η εφαρμογή των παραπάνω εξαιρέσεων είναι δυνατή μόνο εφόσον ακολουθείται υγειονομικό πρωτόκολλο που περιλαμβάνει υποχρεωτικό εβδομαδιαίο και πριν από κάθε αγώνα, προληπτικό έλεγχο των αθλητών για COVID-19 με τεστ αντιγόνου από διαπιστευμένα εργαστήρια.

Επιτρέπεται, επίσης, η χρήση των αθλητικών εγκαταστάσεων από όσους αναφέρονται σε ονομαστικές καταστάσεις που εκδίδει η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού κατόπιν εισήγησης της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής (Ε.Ο.Ε.) και της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής (Ε.Π.Ε.) για την κάλυψη των αναγκών προετοιμασίας τους για τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του έτους 2021.

Υπενθυμίζεται επίσης, όπως αναφέρει το ΑΜΠΕ, ότι δεν επιτρέπεται η παραμονή πολιτών σε χώρους εξωτερικής άθλησης, οργανωμένες μαρίνες, πάρκα και άλση.

Ακόμη νέα δεδομένα ισχύουν σχετικά με τις τελετές στις περιοχές που βρίσκονται στο επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου (βαθύ κόκκινο) καθώς ανακοινώθηκε ότι αναστέλλεται η τέλεση γάμων, βαφτίσεων αλλά και μνημόσυνων. Επιτρέπεται η τέλεση θρησκευτικών λειτουργιών αποκλειστικά και μόνο από θρησκευτικούς λειτουργούς και το αναγκαίο βοηθητικό προσωπικό χωρίς την παρουσία άλλων φυσικών προσώπων, με εξαίρεση τις κηδείες, όπου επιτρέπεται η παρουσία έως εννέα ατόμων.

Σχετικά με τα σχολεία στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου (κόκκινο) είναι σε αναστολή η δια ζώσης λειτουργία των λυκείων, ενώ στο επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου (βαθύ κόκκινο) είναι σε αναστολή η δια ζώσης λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων και βαθμίδων εκπαίδευσης (εξαιρουμένης της ειδικής αγωγής).

Κατά τα άλλα, τα μέτρα ισχύουν ως είχαν στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου (κόκκινο) και πολύ αυξημένου κινδύνου (βαθύ κόκκινο) και τα οποία αναλυτικά αναφέρονται στην ιστοσελίδα covid19.gov.gr.

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/




Θάσος | Στην επιτροπή λοιμοξιολόγων το θέμα με τα σχολεία

Το θέμα να κλείσουν τα σχολεία στη Θάσο έθεσε η προέδρος Νοσοκομειακών Αθήνας Πειραιά Ματίνα Παγώνη στην επιτροπή λοιμοξιολόγων.

Αυξάνονται τα κρούσματα κορωνοϊού στις σχολικές μονάδες της Καβάλας. Με απόφαση της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναστέλλετε η δια ζώσης λειτουργία τμήματος του 7ου Γυμνασίου Καβάλας καθώς επιβεβαιώθηκε κρούσμα θετικό στον Κορωνοϊό όπως τονίζει ο πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου μεγάλη είναι η αποχή μαθητών από τα μαθήματα αλλά και αρκετοί καθηγητές εκφράζουν τον φόβο τους.

 




Κορωνοϊός | Αυτή είναι η πρώτη περιοχή που ποινικοποιεί την άρνηση εμβολιασμού

Όσο περνά ο καιρός και διαπιστώνουμε ότι ο κοροναϊός επιμένει σε παγκόσμιο επίπεδο, καθίσταται αντιληπτή (στους περισσότερους τουλάχιστον…) η σημασία του εμβολιασμού προκειμένου να απαλλαγούμε από αυτόν τον εφιάλτη.

Ωστόσο, μια περιοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης αποφάσισε να λάβει δραστικά μέτρα κατά της Covid-19 και κυρίως εναντίον όσων επιμένουν σε συνωμοσιολογικές ιδεοληψίες τους θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή και την υγεία του κοινωνικού συνόλου.

Σε αυτή την κατεύθυνση, η κυβέρνηση της περιφέρειας της Γαλικίας, στα βορειοδυτικά της Ισπανίας, ανακοίνωσε πως προτίθεται να καταστήσει υποχρεωτικό τον εμβολιασμό για τον κοροναϊό για τους 2,7 εκατ. κατοίκους της, απειλώντας, μάλιστα, με σοβαρά πρόστιμα όσους αδικαιολόγητα αρνούνται να εμβολιαστούν.

Το πρόστιμο, σύμφωνα με την τοπική εφημερίδα «Local» μπορεί να είναι από 1.000 έως και 60.000 ευρώ. Όπως έγινε γνωστό, η απόφαση, που όπως ήταν αναμενόμενο έχει προκαλέσει και αντιδράσεις, ανακοινώθηκε από τον πρόεδρο της περιφέρειας Αλμπέρτο Νούνιεθ Φεϊχόο και υπόκειται σε έγκριση.

Για την ακρίβεια, η αδικαιολόγητη άρνηση κάποιου να κάνει το εμβόλιο θα αποτελεί πταίσμα και θα επιβάλλεται χρηματική ποινή ύψους 1.000 έως 3.000 ευρώ,, παρόλα αυτά στην πε΄ριπτωση που η άρνηση του πολίτη «ενδέχεται να ενέχει κίνδυνο ή πρόκληση σοβαρή βλάβη στην υγεία του πληθυσμού», θα θεωρείται, ωστόσο, σοβαρό αδίκημα και η ποινή θα κυμαίνεται από 3.000 έως 60.000 ευρώ.




Πνευμονολόγος στο Σωτηρία | Είμαστε στα όρια εδώ και ένα μήνα

Στα όριά του βρίσκεται το ΕΣΥ εδώ και ένα μήνα σύμφωνα με τον πνευμονολόγο, επιμελητή Α’ στο Νοσοκομείο Σωτηρία Γιώργο Χειλά.

«Δεν αιφνιδιαστήκαμε, ξέραμε ακριβώς τι θα συνέβαινε. Αυτή είναι η τελευταία έξαρση της πανδημίας. Είμαστε στα όρια εδώ και τουλάχιστον ένα μήνα» είπε στον Θέμα 104,6.

Ο κ. Χειλάς υπογράμμισε την ανάγκη να γίνουν περισσότερες προσλήψεις. «Κανένα σύστημα δεν κατέρρευσε από έλλειψη ΜΕΘ. Πρέπει να έχουμε επάρκεια με γιατρούς και νοσηλευτές πριν (το στάδιο) της ΜΕΘ. Με ή χωρίς μέτρα οι πολίτες έχουν πληγεί οικονομικά και ψυχολογικά. Οι ιοί από τις κοινότητες φεύγουν μεταλλασσόμενοι» είπε.

Για την πορεία της πανδημίας στη χώρα εκτίμησε ότι μετά το τέλος Μαρτίου θα παρατηρηθεί πτώση της επιδημικής καμπύλης.

Ο κ. Χειλάς είναι ιδιαίτερα αισιόδοξος για την πορεία του εμβολιασμού στη χώρα μας, λέγοντας πώς υπάρχει τελικά μεγάλη ανταπόκριση, παρά τις αρχικές επιφυλάξεις. Μέχρι το καλοκαίρι, όπως εκτίμησε, το επίπεδο της ανοσίας θα είναι στο 40-50%. Τώρα είναι περίπου στο 15%.




Έμβρυο που είχε μολυνθεί με κορονοϊό πέθανε στην κοιλιά της μητέρας του

Μια εγκυμονούσα Ισραηλινή στην 36η εβδομάδα έφτασε στο νοσοκομείο νιώθοντας άρρωστη.

Και το νοσοκομείο (Meir Medical Center) δήλωσε το Σάββατο πως το αγέννητο έμβρυο μολύνθηκε με κορονοϊό στη μήτρα από τη μητέρα του, η οποία βρέθηκε ότι έπασχε επίσης από Covid-19.

Είναι το δεύτερο τέτοιο περιστατικό που λαμβάνει χώρα στο Ισραήλ, με το νοσοκομείο να ισχυρίζεται πως μπορεί να αποδώσει τον θάνατο του εμβρύου στον ιό.

Σύμφωνα με τους Times of Israel, η εγκυμονούσα εισήχθη στο νοσοκομείο το Σαββατοκύριακο, όταν ανακάλυψαν οι γιατροί ότι το έμβρυο ήταν ήδη νεκρό στην κοιλιά της.

Εργαστηριακές έρευνες έδειξαν πως το έμβρυο είχε μολυνθεί με κορονοϊό, όπως ακριβώς συνέβη και την προηγούμενη εβδομάδα, όταν μια 29χρονη Ισραηλινή έχασε το 25 εβδομάδων έμβρυό της από τον ίδιο λόγο.

Το Meir Medical Center λέει πως είναι πολύ πιθανό το έμβρυο να πέθανε από τη νόσο: «Το έμβρυο μολύνθηκε μέσω του πλακούντα και με μεγάλο βαθμό σιγουριάς μπορούμε να πούμε ότι πέθανε από τον κορονοϊό», δήλωσε ο Dr. Tal Brosh.

Ο διευθυντής της γυναικολογικής κλινικής του νοσοκομείου, Dr. Yossi Tobin, επιβεβαίωσε πως το έμβρυο κατέληξε πιθανότατα από τον κορονοϊό: «Είναι ένα πολύ σπάνιο φαινόμενο, μιας και ένα μωρό μολύνεται συνήθως με κορονοϊό μετά τη γέννα, ως αποτέλεσμα της επαφής με τη μητέρα».




Μαυρίδης | Στην εντατική με κορωνοϊό ο δημοσιογράφος και εκδότης

Στην εντατική νοσηλεύεται  ο δημοσιογράφος και εκδότης, Θανάσης Μαυρίδης ο οποίος προσβλήθηκε από κοροναϊό.

Ο κ. Μαυρίδης, εισήχθη στη ΜΕΘ, το Σάββατο 27 Φεβρουαρίου και σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες ανταποκρίνεται θετικά στη θεραπευτική αγωγή.

Ο ίδιος στις 25 Φεβρουαρίου είχε κάνει ανάρτηση μέσα από το νοσοκομείο με μάσκα οξυγόνου και σχόλιο: «σιγά που θα γλιτώναμε τη νοσηλεία».

 




Στα…αζήτητα τα εμβόλια της AstraZeneca – Εκκλήσεις να χορηγηθούν σε νεότερες ηλικίες

Το γερμανικό υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι έχει χορηγήσει μόνο το 15% των διαθέσιμων εμβολίων της AstraZeneca επιβεβαιώνοντας την ανησυχία ότι οι Γερμανοί είναι επιλεκτικοί, γεγονός που επιβραδύνει τη διαδικασία εμβολιασμού του πληθυσμού.

Πολλά γερμανικά κρατίδια έκαναν σήμερα έκκληση να χορηγηθούν τα αχρησιμοποίητα εμβόλια κατά του κορονοϊού της AstraZeneca σε νεότερους πολίτες καθώς η ανησυχία σχετικά με τις πιθανές παρενέργειες και την αποτελεσματικότητα τους καθώς και μια σύσταση να χρησιμοποιούνται μόνο για τους πολίτες κάτω των 65 ετών έχουν οδηγήσει σε περιορισμένη χρήση των διαθέσιμων δόσεων.

Το γερμανικό υπουργείο Υγείας ανακοίνωσε αυτή την εβδομάδα ότι έχει χορηγήσει μόνο το 15% των διαθέσιμων εμβολίων της AstraZeneca επιβεβαιώνοντας την ανησυχία ότι οι Γερμανοί είναι επιλεκτικοί γεγονός που επιβραδύνει τη διαδικασία εμβολιασμού του πληθυσμού.

Οι μεγαλύτερης ηλικίας πολίτες είναι οι πρώτοι που θα εμβολιαστούν, αλλά η Γερμανία έχει προτείνει το εμβόλιο της AstraZeneca να χορηγείται μόνο σε άτομα ηλικίας 18 με 64 ετών.

Οι ρυθμιστικές αρχές φαρμάκων της ΕΕ το έχουν χαρακτηρίσει ασφαλές για όλες τις ηλικίες

Οι πρωθυπουργοί της Βάδης-Βυρτεμβέργης, της Βαυαρίας και της Σαξονίας δήλωσαν σήμερα σε γερμανικές εφημερίδες ότι αν τα εμβόλια που απευθύνονται σε μεγαλύτερους Γερμανούς παραμένουν αχρησιμοποίητα, θα πρέπει να χαλαρώσει το σχέδιο σχετικά με την ηλικιακή προτεραιότητα επιτρέποντας έτσι σε νεότερους Γερμανούς να εμβολιαστούν νωρίτερα σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό.

“Δεν έχουμε περιθώριο να παραμένουν αχρησιμοποίητα τα εμβόλια και να μη χρησιμοποιούνται επειδή το απορρίπτουν κάποιοι από αυτούς που το δικαιούνται”, δήλωσε στην εφημερίδα Welt am Sonntag ο πρωθυπουργός της Βάδης-Βυρτεμβέργης Βίνφριντ Κρέτσμαν, ενώ ανάλογες δηλώσεις έκανε στην Bild ο πρωθυπουργός της Βαυαρίας Μάρκους Σέντερ και στην Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung ο πρωθυπουργός της Σαξονίας Μίχαελ Κρέτσμερ.

Οι υγειονομικές αρχές σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες, περιλαμβανομένης της Γερμανίας, αντιμετωπίζουν την άρνηση των πολιτών ως προς το εμβόλιο της AstraZeneca καθώς παρενέργειες, περιλαμβανομένων πυρετού και μυαλγίας, ανάγκασαν κάποιους εργαζόμενους στην πρώτη γραμμή να πάρουν αναρρωτική άδεια.

Τα άλλα εμβόλια που έχουν εγκριθεί στην Ευρώπη, τα οποία έχουν παρακευάσει η Pfizer και η Moderna, έχουν επίσης συνδεθεί με παρόμοιες προσωρινές παρενέργειες.

Η γερμανική κυβέρνηση κάλεσε την Παρασκευή τους πολίτες να εμβολιαστούν με το εμβόλιο της AstraZeneca, ενώ ο επικεφαλής του Ινστιτούτου Robert Koch, Λόταρ Βίλερ, δήλωσε ότι τα στοιχεία από τη Βρετανία και το Ισραήλ δείχνουν ότι είναι “πολύ, πολύ αποτελεσματικό”.

Η σύσταση να χρησιμοποιείται το εμβόλιο μόνο για τα άτομα κάτω των 65 ετών προήλθε από την γερμανική επιτροπή εμπειρογνωμόνων για τη χρήση των εμβολίων, την STIKO.

Ο επικεφαλής της, ο Τόμας Μέρτενς, δήλωσε την Παρασκευή ότι θα επικαιροποιήσει πολύ σύντομα τη σύστασή του.

“Με κάποιο τρόπο η όλη ιστορία πήγε λίγο στραβά”, είπε στο δίκτυο ZDF.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ




Κορωνοϊός | Η γεωγραφική κατανομή των κρουσμάτων

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 1.269, εκ των οποίων 1 εντοπίστηκε κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 191.100 (ημερήσια μεταβολή +0.7%), εκ των οποίων 51.7% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 53 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.671 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 36, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 6.504 θάνατοι. Το 95.7% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 391 (70.6% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 84.4% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.341 ασθενείς. Οι νέες εισαγωγές1 ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 291 (ημερήσια μεταβολή -15.90%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 290 ασθενείς.

Τα κρούσματα στην Περιφέρεια ΑΜ-Θ

1 κρούσμα στην Π.Ε. Δράμας

12 κρούσματα στην Π.Ε. Έβρου

5 κρούσματα στην Π.Ε. Καβάλας

1 κρούσμα στην Π.Ε. Θάσου

1 κρούσμα στην Π.Ε. Ροδόπης