Self Test | Όλα όσα πρέπει να ξέρετε σε 12 ερωτήσεις – απαντήσεις

Απαντήσεις για τη διενέργεια των self test που διενεργούνται πλέον σε μαθητές και εκπαιδευτικούς ενόψει της επαναλειτουργίας των σχολείων από τη Δευτέρα 12 Απριλίου δίνουν οι αρμόδιες υπηρεσίες μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr.

Δείτε αναλυτικά:

1) Τι διαφορά έχουν τα self-test από τα rapid test?

Υπογραμμίζεται ότι το self-test είναι ρινικό τεστ ταχείας ανίχνευσης – ανήκει δηλαδή στην κατηγορία των rapid test – και έχει κατεπείγουσα έγκριση διάθεσης και χρήσης από τις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές ως αυτοδιαγνωστικό (Self -testing).
Διαφέρει δηλαδή ως προς τα υπόλοιπα επειδή η λήψη είναι πιο απλή ως διαδικασία (ρινικό δείγμα αντί για ρινοφαρυγγικό/στοματοφαρυγγικό) και δεν απαιτεί την επίβλεψη επαγγελματία υγείας.
Επισημαίνεται ότι, η διαδικασία κατ’ επείγουσας έγκρισης διάθεσης και χρήσης του ρινικού τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου SARS-CoV-2 ως αυτοδιαγνωστικό, έχει υιοθετηθεί από πολλούς ευρωπαϊκούς ρυθμιστικούς οργανισμούς, όπως της Γερμανίας (BFarm), Ολλανδίας, Τσεχίας, Αυστρίας, Πορτογαλίας.

Τα τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου SARS CoV 2 (SARS-CoV-2 Rapid Antigen Test)  που κυκλοφορούν στην αγορά μέχρι σήμερα, προορίζονται για τον εντοπισμό του SARS CoV 2 σε ρινοφαρυγγικά δείγματα ή σε συνδυασμό ρινοφαρυγγικών/στοματοφαρυγγικών δειγμάτων χωρίς ένδειξη για αυτολήψη.

2) Είναι σε ατομικές συσκευασίες τα self-test?

Ο διαγωνισμός για τα self-test ρητά προέβλεπε ατομικές ή πολλαπλές συσκευασίες. Τα τεστ συγκεκριμένης εταιρείας που παρέχονται σε αυτή τη φάση σε συσκευασία 25 ατομικών τεμαχίων είναι επιδεκτικά ατομικής διανομής. Τη συσκευασία συνοδεύουν απλές οδηγίες στα Ελληνικά με εικονίδια για την εύκολη κατανόηση της διαδικασίας από μη ειδήμονες, ενώ επόμενες παραλαβές θα είναι και σε ατομικές συσκευασίες. Επιπλέον από την επόμενη εβδομάδα θα διατεθούν στα φαρμακεία και νέα self test σε ατομικά κιτ.

3) Την δειγματοληψία μπορύν να την κάνουν οι μαθητές/τριες μόνοι τους;

Ενήλικοι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορούν μόνοι τους. Ανήλικοι μαθητές άνω των 13 ετών επίσης μόνοι τους αλλά υπό την επίβλεψη των κηδεμόνων και σε ανήλικους κάτω των 13 ετών το τεστ θα διενεργείται από τους κηδεμόνες.

4) Στην περίπτωση μαθητών ειδικών σχολείων αν δεν καθίσταται δυνατή η διενέργεια τεστ, οι μαθητές θα μπορούν να πάνε σχολείο;

Ναι, για τους μαθητές/τριες  με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε σχολικές μονάδες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων καθώς και εκείνων που φοιτούν σε σχολικές μονάδες της Γενικής Εκπαίδευσης,  ο δωρεάν αυτοδιαγνωστικός έλεγχος δεν έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα και μπορεί  να διενεργείται εφόσον αυτός είναι  συμβατός με το βαθμό και το είδος της  αναπηρίας ή και της ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης του/της μαθητή/τριας.

5) Πως θα γίνεται η απόρριψη αυτών των υλικών μετά τη διενέργεια των τεστ;

Όπως και στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης η σύσταση είναι να απορρίπτονται στα οικιακά απορρίματα με προσοχή. Όπως πρέπει να φροντίζουμε τα απορρίματα μας ώστε να μην ρυπαίνουν το περιβάλλον και να μην εκτίθεται κανείς σε αυτά, με τον ίδιο τρόπο πρέπει να απορρίπτουμε και τα self-test.

6) Θα ξεκινήσει η διαδικασία για όλο τον πληθυσμό ταυτόχρονα;

Όχι, θα δοθεί προτεραιότητα πρώτα στους μαθητές Λυκείων, εκπαιδευτικούς και διοικητικό προσωπικό των σχολείων, με έναρξη την Δευτέρα 12 Απριλίου. Στη συνέχεια θα γίνει σταδιακή ένταξη των υπόλοιπων δραστηριότητων που περιλαμβάνουν υποχρεωτικό τεστ.

7) Πως θα λειτουργεί η υπηρεσία δήλωσης self-testing.gov.gr;

Με την είσοδό τους στην υπηρεσία αυτή οι πολίτες θα μπορούν να επιλέξουν μία από τις τρεις κατηγορίες :

  1. Δήλωση αποτελέσματος για εργαζόμενους επιχειρήσεων ιδίως στους κλάδους λιανεμπορίου, τουρισμού, μεταποίησης, επισιτισμού και μεταφορών.
  2. Δήλωση αποτελέσματος για τον γενικό πληθυσμό και εκπαιδευτικούς.

  3. Δήλωση αποτελέσματος για την έκδοση σχολικής κάρτας για γονείς και κηδεμόνες μαθητών.

Μετά τη είσοδο σε κάποια από τις τρεις επιλογές γίνεται ταυτοποίηση στοιχείων μέσω των κωδικών TaxisNet και στη συνέχεια οι πολίτες δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test το οποίο διενήργησαν προκειμένου να εκδώσουν το αντίστοιχο παραπεμπτικό.
Σημαντική επισήμανση, ενώ η υπηρεσία έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία, η έκδοση των βεβαιώσεων θα ξεκινήσει την ερχόμενη Κυριακή.

8) Τι γίνεται επί θετικού αποτελέσματος self-test;

Εφόσον το τεστ βγει θετικό οι πολίτες θα πρέπει να το δηλώσουν στην υπηρεσία δήλωσης self-testing.gov.gr και να προβούν σε δεύτερο τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου είτε σε κάποια από τις σταθερές δημόσιες δομές που προτείνονται, είτε ιδιωτικά εφόσον το επιθυμούν με δικά τους έξοδα. Σε κάθε περίπτωση απομονώνται και απομακρύνονται από τους οικείους τους για αποφυγή της διασποράς της νόσου για όσο διάστημα απαιτείται σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

9) Που μπορούν οι πολίτες να κάνουν το δεύτερο αυτό επιβεβαιωτικό τεστ;

Στην ίδια ιστοσελίδα υπάρχει σύνδεσμος ο οποίος σας παραπέμπει στα σταθερά σημεία που θα λειτουργούν πρωϊνές ώρες από Δευτέρα έως Παρασκευή και την Κυριακή. Εκεί αναγράφονται επίσης οι ώρες λειτουργίας του κάθε σημείου. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η προσκόμιση του παραπεμπτικού το οποίο δύναται να είναι είτε σε ηλεκτρονική μορφή στο κινητό των πολιτών, είτε σε χαρτί.

10) Αν κάποιος έχει κάνει μοριακό τεστ χρειάζεται να κάνει και self-test;

Όχι, αν κάποιος έχει υποβληθεί σε μοριακό έλεγχο 24-48 ώρες πριν την έναρξη των σχολείων δεν απαιτείται εκ νέου έλεγχος με self-test. Χρειάζεται να το δηλώσει όμως στην πλατφόρμα.

Οι πολίτες οι οποίοι φέρουν τη βεβαίωση από τη σελίδα self-testing.gov.gr θα εξετάζονται κατά προτεραιότητα προς αποφυγή του συνωστισμού αυτού. Θα παρακολουθούμε την πορεία των επιβεβαιωτικών τεστ προκειμένου να προβούμε στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις.

12) Αν το αποτέλεσμα είναι “μη έγκυρο” (video οδηγιών) ποια ειναι η διαδικασία; Πάει σχολείο ο μαθητής; Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να κάνει δεύτερο τεστ με δικά του έξοδα;

Σε περίπτωση μη έγκυρου ο μαθητής/τρια μπορεί να πηγαίνει σε μια από τις δημόσιες δομές για τη διενέργεια ραπιντ τεστ.




Κορωνοϊός | Σημαντική αύξηση διασωληνωμένων και νέων εισαγωγών

Μία εξαιρετικά δύσκολη ημέρα για τα νοσοκομεία της χώρας και κυρίως τις ΜΕΘ COVID ήταν η χθεσινή, καθώς καταγράφηκε μεγάλη αύξηση στον αριθμό των διασωληνωμένων ασθενών με COVID-19, αλλά και στις εισαγωγές στα νοσοκομεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε ο Εθνικός Οργανισμός Δημόσιας Υγείας, χθες καταγράφηκαν 3.228 νέα κρούσματα στη χώρα μας και 73 νέοι θάνατοι ασθενών που είχαν προσβληθεί από τον κορωνοϊό. Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι αυξήθηκε στους 776, δηλαδή κατά 27 συγκριτικά με προχθές, ανεβάζοντας περαιτέρω την πίεση στο ΕΣΥ. Οι εισαγωγές νέων ασθενών στα νοσοκομεία της επικράτειας ήταν 595 (μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 522 ασθενείς). Αντίστοιχα, χθες εκδόθηκαν 482 εξιτήρια ασθενών με COVID-19 λόγω ίασης. H πληρότητα σε κλίνες εντατικής COVID στο σύνολο της χώρας ήταν χθες στο 84% και στις απλές κλίνες στο 57,5%.

Από τα νέα κρούσματα, τα 1.578 εντοπίστηκαν στην Αττική, με τη Δυτική Αττική και τα δυτικά προάστια της Αθήνας και τον Πειραιά να εμφανίζουν την πιο επιβαρυμένη επιδημιολογικά εικόνα με 72,7, 50,24 και 54,57 κρούσματα ανά 100.000 κατοίκους. Είναι άλλωστε ενδεικτικά και τα αποτελέσματα των ελέγχων (rapid tests) που διενεργούν σε διάφορα σημεία του λεκανοπεδίου τα κλιμάκια του ΕΟΔΥ. Από ελέγχους στον Δήμο Ιλίου, χθες βρέθηκαν θετικά το 6,79% των τεστ που διενεργήθηκαν, προχθές το 6% και την Τρίτη το 5,82%. Αντίστοιχα, στον Δήμο Χαϊδαρίου τα ποσοστά θετικότητας ήταν τις τελευταίες τρεις ημέρες 4,96%, 6,53% και 6,92%. Στον πεζόδρομο της Ερμού τα θετικά τεστ ήταν σε ποσοστά που κυμάνθηκαν από 4,9% έως 3,2%.
Στην υπόλοιπη χώρα, στη Θεσσαλονίκη εντοπίστηκαν χθες 435 νέα κρούσματα (39,2 ανά 100.000 κατοίκους), στην Αχαΐα 117 (37,7 ανά 100.000 κατοίκους), στη Λάρισα 89 (31,3), στην Πέλλα 55 (39,4) και στην Κοζάνη 52 (34,6 ανά 100.000 κατοίκους).

Την εικόνα επικράτησης του βρετανικού στελέχους Β.1.1.7/UK lineage (Variant VOC_202012), συνεχίζουν να βλέπουν οι ειδικοί επιστήμονες του Εθνικού Δικτύου Γονιδιωματικής Επιτήρησης για τις μεταλλάξεις του SARS-CoV-2. Οπως ανακοινώθηκε χθες, από τη γονιδιωματική ανάλυση 897 επιλεγμένων δειγμάτων που αφορούν την περίοδο 4 Ιανουαρίου έως 25 Μαρτίου 2021, αναδείχθηκαν 711 δείγματα με στελέχη μεταλλάξεων ειδικού ενδιαφέροντος και όλα αφορούσαν το βρετανικό.

Τέλος, τα δύο εκατομμύρια εμβολιασμούς έναντι της COVID-19 ξεπέρασε πλέον η χώρα μας, που έχει ανεβάσει ρυθμούς στην εφαρμογή του προγράμματος εμβολιασμού του πληθυσμού.




«Καμπανάκι» παιδιάτρων | Πτώση της εμβολιαστικής κάλυψης των παιδιών

Πτώση της εμβολιαστικής κάλυψης σε όλες τις ηλικίες των παιδιών, κυρίως όμως άνω των 5 ετών και των εφήβων, διαπιστώνουν οι παιδίατροι και σύμφωνα με τις εκτιμήσεις τους, η μεγάλη μείωση της τάξης του 70% που παρατηρήθηκε την άνοιξη του 2020, όσον αφορά τον εμβολιασμό των εφήβων, δεν αναπληρώθηκε ποτέ. Στο πρώτο τρίμηνο του 2021 παρατηρούν εκ νέου μείωση της τάξης του 30%-40% στους εμβολιασμούς των εφήβων σε όλα τα εμβόλια.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ελευθεροεπαγγελματιών Παιδιάτρων, αναφέρει ότι η πτώση της εμβολιαστικής κάλυψης των παιδιών, είχε απασχολήσει ως πρόβλημα από το πρώτο lockdown το 2020 και μετά τη λήξη των περιοριστικών μέτρων, είχε ζητήσει από την Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών τη συνέχιση του προγράμματος, χωρίς τον περιορισμό μόνο με τα βασικά εμβόλια. Η Επιτροπή είχε ανταποκριθεί άμεσα και είχε συστήσει τη συνέχιση του εμβολιαστικού προγράμματος με όλα τα εμβόλια.

Όπως, όμως, αναφέρει η Ομοσπονδία, οι γονείς δεν έφεραν και δεν φέρνουν τα παιδιά τους για να εμβολιαστούν στο ποσοστό που θα έπρεπε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την μη αναπλήρωση των ήδη καθυστερημένων εμβολίων και την πτώση της εμβολιαστικής κάλυψης. Οι παιδίατροι απευθύνουν έκκληση στους γονείς να ανοίξουν το βιβλιάριο υγείας των παιδιών τους, όπου είναι καταχωρημένα τα εμβόλια και σε συνεννόηση με τον παιδίατρό τους να ελέγξουν την εμβολιαστική τους κάλυψη. Στην περίπτωση που θα διαπιστώσουν ότι υπάρχουν καθυστερημένοι εμβολιασμοί, να φροντίσουν άμεσα να τα εμβολιάσουν.

Υπογραμμίζουν ότι το Εθνικό Εμβολιαστικό Πρόγραμμα προστατεύει τα παιδιά ώστε να μη νοσήσουν από πολύ σοβαρά νοσήματα, πολλά από αυτά θανατηφόρα. «Αν η εμβολιαστική κάλυψη πέσει κάτω από κάποιο ποσοστό, μπορεί να αρχίσουν να εμφανίζονται ξανά τα πολύ σοβαρά αυτά νοσήματα, που χάρις στους εμβολιασμούς έχουν από πολλά χρόνια σχεδόν εξαφανιστεί», σημειώνει η Ομοσπονδία.

Ανησυχητικά τα δεδομένα σε παγκόσμιο επίπεδο

Στην Ελλάδα δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για την εμβολιαστική κάλυψη. Τα δεδομένα όμως από άλλες χώρες όπου γίνεται συστηματική καταγραφή, είναι ανησυχητικά. Ερευνητές από τις ΗΠΑ υπολόγισαν μείωση των εμβολιασμών κατά 82% στις ηλικίες 10-17 ετών, κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων την άνοιξη του 2020. Στις ηλικίες 0-2 ετών η αντίστοιχη μείωση ήταν 31% και για τα παιδιά 3-9 ετών η μείωση ήταν 78%. Σε μεταγενέστερη μελέτη από τη Νέα Υόρκη, παρά τη διενέργεια εκστρατείας για την αναπλήρωση των χαμένων δόσεων, μερικούς μήνες μετά τη λήξη των περιοριστικών μέτρων, οι χαμένοι εμβολιασμοί δεν είχαν αναπληρωθεί ενώ οι νέοι εμβολιασμοί δεν είχαν φτάσει σε συγκρίσιμα επίπεδα του 2019. Αντίστοιχα δεδομένα έχουν δημοσιευτεί και από ευρωπαϊκές χώρες, αναφέρει η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ελευθεροεπαγγελματιών Παιδιάτρων.




Οδηγίες της Ελληνικής Νευρολογικής Εταιρείας για τις θρομβώσεις

Αναλυτικές οδηγίες μετά από ενδελεχή επισκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας εξέδωσε η Ελληνική Νευρολογική Εταιρεία για την εκδήλωση θρομβωτικών επιπλοκών και θρόμβωσης εγκεφαλικών φλεβών σε ασθενείς με νόσο COVID-19 και μετά από εμβολιασμό για τον ιό SARS-CoV-2.

Όπως αναφέρει η Ελληνική Νευρολογική Εταιρεία, ο επιπολασμός της εγκεφαλικής φλεβικής θρόμβωσης (CVT) κυμαίνεται μεταξύ 337 και 800 περιστατικών ανά 1.000.000 νοσηλευόμενων ασθενών με νόσο COVID-19, εν αντιθέσει με τη σημαντικά χαμηλότερη επίπτωση της εγκεφαλικής φλεβικής θρόμβωσης στο γενικό (μη προσβεβλημένο από COVID-19) πληθυσμό, που κυμαίνεται μεταξύ 4 και 16 ανά 1.000.000 άτομα-έτη.

Επίσης η θνησιμότητα της εγκεφαλικής φλεβικής θρόμβωσης προ της πανδημίας COVID-19 κυμαινόταν γύρω στο 5%, ενώ μεταξύ των ασθενών με νόσο COVID-19 η θνησιμότητα της εγκεφαλικής φλεβικής θρόμβωσης υπερβαίνει το 20%
φθάνοντας ως και 40%.

Δεδομένα του Ινστιτούτου Paul Ehrlich της Γερμανίας (έως και τις 29 Μαρτίου 2021) κάνουν αναφορά σε 31 περιπτώσεις εγκεφαλικής φλεβικής θρόμβωσης σε 2.697.479 εμβολιασμούς με το εμβόλιο της AstraZeneca, δηλαδή καταδεικνύουν μια συχνότητα που ανέρχεται σε 11,5 περιστατικά εγκεφαλικής φλεβικής θρόμβωσης ανά εκατομμύριο
εμβολιασθέντων με AZD1222.

Η Ελληνική Νευρολογική Εταιρεία συστήνει σε ασθενείς και επαγγελματίες υγείας ακόλουθα σχετικά με την έγκαιρη διάγνωση και αντιμετώπιση του νέου συνδρόμου:

Άτομα που λαμβάνουν το εμβόλιο AZD1222 θα πρέπει να αναζητήσουν άμεση ιατρική βοήθεια εάν εμφανίσουν συμπτώματα θρομβοεμβολής ή/και θρομβοπενίας μεταξύ 4 και 20 ημερών μετά τη λήψη του εμβολίου.

Ιδιαίτερη επαγρύπνηση συνιστάται για συμπτώματα:

δύσπνοιας,

πόνου στο στήθος,

οιδήματος στα κάτω άκρα,

επίμονου κοιλιακού άλγους,

νεοεμφανισθείσες πετέχειες,

καθώς και νευρολογικά συμπτώματα, όπως ξαφνική έναρξη σοβαρών πονοκεφάλων, θάμβους όρασης, σύγχυσης και επιληπτικών σπασμών.

Η Ελληνική Νευρολογική Εταιρεία συνιστά την προσοχή ως προς την ανάγκη έγκαιρης διαφοροδιάγνωσης των δύο τύπων θρομβωτικών επεισοδίων. Επί
υποψίας του συνδρόμου προθρομβωτικής ανοσοποιητικής θρομβοπενίας επαγόμενης
από εμβολιασμό (VIPIT) απαιτείται εκτεταμένος εργαστηριακός έλεγχος, που περιλαμβάνει ποσοτικό προσδιορισμό αιμοπεταλίων, επίχρισμα περιφερικού αίματος, λειτουργικές δοκιμασίες των αιμοπεταλίων, καθώς και προσδιορισμό αντισωμάτων αντι-ΡF4/ηπαρίνης.

Σε περίπτωση διάγνωσης θρόμβωσης (συμπεριλαμβανομένης της CVT) στα πλαίσια του του συνδρόμου προθρομβωτικής ανοσοποιητικής θρομβοπενίας επαγόμενης
από εμβολιασμό (VIPIT) αντενδείκνυται αυστηρά η χορήγηση ηπαρινών και κουμαρινικών αντιπηκτικών. Αντιθέτως, συνιστάται η χορήγηση DOAC. Τέλος, για την αντιμετώπιση του VIPIT, κρίνεται αναγκαία η συγχορήγηση θεραπείας με ανοσοσφαιρίνες.

Υπογραμμίζεται τέλος ότι οι παρούσες συστάσεις συνοψίζουν τις γνώμες νευρολόγων με
εξειδίκευση στην αγγειακή νευρολογία και νευροανοσολογία με βάση τα μέχρι στιγμής
γνωστά δεδομένα, η Ελληνική Νευρολογική Εταιρεία τονίζει ωστόσο ότι χρήζουν επαναξιολόγησης λόγω της ταχείας μεταβολής των σχετικών στοιχείων που ανακοινώνονται ή δημοσιεύονται διαρκώς σε καθημερινή βάση.

Δείτε εδώ τις αναλυτικές οδηγίες της Ελληνικής Νευρολογικής Εταιρείας

Ενημερωση_ΕΝΕΕ_5Απριλιου_2021




Κυριάκος Μητσοτάκης | Καθαρό μήνυμα για την πανδημία

Πιο ξεκάθαρα μηνύματα από όλους, όσον αφορά την πανδημία, ζήτησε ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατά τη χθεσινή συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Star. Ο πρωθυπουργός παραδέχθηκε πως το τελευταίο δίμηνο το μήνυμα «δεν ήταν όσο καθαρό θα ήθελα», αποδίδοντας την ευθύνη και στην επιτροπή. «Υπάρχει μια ευθύνη και όσων συμμετέχουν στην επιτροπή, γιατί άπαξ και η επιτροπή παίρνει μια απόφαση, πρέπει, νομίζω, όλοι να υπερασπίζονται αυτή την απόφαση και να μη μεταφέρουν την προσωπική τους άποψη, αλλά ναι, σίγουρα αυτό το οποίο θα έκανα διαφορετικά θα ήταν να προσπαθήσουμε να μην μπερδεύουμε», είπε συγκεκριμένα. Από εκεί και πέρα ο πρωθυπουργός μίλησε και για τις κυβερνητικές ευθύνες, τονίζοντας πως αναλαμβάνει απόλυτα «το δικό μας μερίδιο ευθύνης», εννοώντας την κυβέρνηση, για την «εικόνα μιας σύγχυσης ως προς το μήνυμα, που δεν είχε σε τίποτα να κάνει με το σχέδιό μας, με την αποτελεσματικότητά μας στη λήψη των μέτρων. Ηταν καθαρά ένα ζήτημα επικοινωνίας». Ταυτόχρονα άφησε αιχμές για τις περιπτώσεις εκείνες, όπως έγινε προσφάτως με το άνοιγμα του λιανεμπορίου σε τρεις πόλεις, όπου η επιτροπή άλλαξε απόφαση.

Ο κ. Μητσοτάκης μίλησε αναλυτικά και για το σχέδιο «Ελευθερία» του εμβολιασμού, δηλώνοντας πως υπάρχει σκέψη, όχι τώρα αλλά από τον Σεπτέμβριο, να γίνει υποχρεωτικός ο εμβολιασμός για τους υγειονομικούς. «Στην παρούσα φάση δεν θέλω να δημιουργήσω εστίες έντασης μέσα στα νοσοκομεία», είπε και πρόσθεσε πως «πρέπει να σας πω ότι τον Σεπτέμβριο θα πρέπει να το ξαναδούμε το θέμα από διαφορετική οπτική γωνία» και να καταστήσουμε «απόλυτα σαφές ότι δεν μπορείς να είσαι υγειονομικός, να έχεις την ιερή αποστολή να φροντίζεις συμπολίτες μας οι οποίοι είναι άρρωστοι και εσύ ο ίδιος να μην προστατεύεσαι». Ο κ. Μητσοτάκης, σχολιάζοντας τα της οικονομίας, έκανε την πρόβλεψη πως «δεν θα υπάρχει εισφορά αλληλεγγύης την επόμενη χρονιά», καθώς αυτό «αποτελούσε βασικό στόχο του προγραμματικού λόγου της Νέας Δημοκρατίας». Παρέπεμψε ωστόσο στο τέλος του έτους.

Φρένο για το Πάσχα

Ο κ. Μητσοτάκης, σε μια κίνηση που ήταν μήνυμα και προς τα στελέχη του, απέφυγε να πάρει θέση για τα επόμενα βήματα της πανδημίας, βάζοντας φρένο στη συζήτηση για το τι θα γίνει το Πάσχα. «Δεν είμαι σε θέση να σας απαντήσω ακόμη, έστω και αν αυτό μπορεί να ακούγεται δυσάρεστο στους συμπολίτες μας οι οποίοι μας ακούν», ανέφερε, προσθέτοντας πως θα ήταν ανεύθυνο εκ μέρους του να υποκαταστήσει τον ρόλο των ειδικών. Ο πρωθυπουργός κατέληξε λέγοντας πως «έχουμε ακόμα δύο εβδομάδες μπροστά μας να δούμε την πορεία της πανδημίας» και ότι «όλοι ευχόμαστε να μπορούμε να πάμε στα χωριά μας, στους τόπους καταγωγής μας για το Πάσχα».

Εξάντληση τετραετίας

Στο τέλος της συνέντευξής του ο πρωθυπουργός έκλεισε για ακόμη μία φορά, και μάλιστα μετ’ επιτάσεως, το ζήτημα των πρόωρων εκλογών. «Εχω αποφασίσει εξάντληση της τετραετίας», τόνισε και πρόσθεσε πως η κυβέρνησή του «παρά τις αναταράξεις, παρά τις δυσκολίες, παρά τη φθορά η οποία μπορεί να υπάρχει και η οποία θεωρώ ότι είναι αναμενόμενη, αισθάνομαι ότι απολαύει της εμπιστοσύνης του ελληνικού λαού». Ο κ. Μητσοτάκης δεν έμεινε εκεί και τεκμηρίωσε την απόφασή του να μην πάει σε πρόωρες εκλογές: «Θέλω να κριθώ στο τέλος της τετραετίας όχι μόνο για το πώς αντιμετώπισα τις κρίσεις που μας έτυχαν και ήταν πολλές, ξεκινώντας από τον Εβρο, τα ελληνοτουρκικά, τις κρίσεις στο Αιγαίο, φυσικά τον κορωνοϊό και την οικονομική κρίση», αλλά «θέλω να κριθώ και για τη δυνατότητά μας ως χώρας, ως κοινωνίας, να βάλουμε ξανά την Ελλάδα σε μια δυναμική τροχιά ανάκαμψης. Και αυτό μπορεί να γίνει μόνο στο τέλος της τετραετίας», σημείωσε, καταλήγοντας με μήνυμα προς την αξιωματική αντιπολίτευση: «Αν κάποιοι φοβούνται εκλογές και την ανακινούν αυτή τη συζήτηση, είναι δικό τους πρόβλημα, δεν είναι δικό μου», είπε.




Αφρική | Εντοπίστηκε σε ταξιδιώτες νέα παραλλαγή με 34 μεταλλάξεις

Eπιστήμονες στην Αφρική ανακοίνωσαν ότι εντοπίστηκε στην Αγκόλα μια νέα παραλλαγή του κορωνοϊού, η οποία φέρει συνολικά 34 μεταλλάξεις, δηλαδή περισσότερες από κάθε άλλη γνωστή παραλλαγή έως τώρα.

Σύμφωνα με το «Nature», οι ερευνητές -με επικεφαλής τους Τούλιο ντε Ολιβέιρα του Πανεπιστημίου ΚβαΖούλου-Νατάλ στο Ντέρμπαν της Νότιας Αφρικής και τη Σίλβια Λουτουκούτα του υπουργείου Υγείας της Αγκόλα στη Λουάντα- που έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο medRxix, ανακάλυψαν την παραλλαγή μετά τη γενετική ανάλυση δειγμάτων από τρεις ανθρώπους που ήταν επιβάτες σε πτήση από την Τανζανία προς την Αγκόλα φέτος τον Φεβρουάριο.

Η νέα παραλλαγή ονομάστηκε προσωρινά A.VOI.V2 και διαθέτει 34 μεταλλάξεις, εκ των οποίων οι 14 στην πρωτεΐνη-ακίδα που χρησιμοποιεί ο κορωνοϊός για να μολύνει τα ανθρώπινα κύτταρα.

Τα γονιδιώματα του κορωνοϊού και από τους τρεις ταξιδιώτες ήταν σχεδόν ταυτόσημα, ενώ αρκετές από τις 34 μεταλλάξεις έχουν βρεθεί και σε άλλες ήδη γνωστές παραλλαγές. Η εν λόγω παραλλαγή πρέπει να μελετηθεί περαιτέρω, σύμφωνα με τους επιστήμονες, επειδή οι μεταλλάξεις της πιθανώς τη βοηθούν να διαφεύγει από τις ανοσιακές αντιδράσεις μερικών ανθρώπων.

Στο τέλος του 2020 το Δίκτυο Γονιδιωματικής Επιτήρησης της Ν. Αφρικής είχε για -πρώτη φορά- ανιχνεύσει τη γνωστή -πια- σήμερα πιο μεταδοτική «νοτιοαφρικανική» παραλλαγή 501Υ.V2, που αντιστέκεται περισσότερο στα αντισώματα και η οποία έχει πια εξαπλωθεί σε περισσότερες από 50 χώρες (και στην Ελλάδα).

Σημειώνεται ότι στην Αγκόλα, όπου έχουν υπάρξει περίπου 21.500 επιβεβαιωμένα κρούσματα και 500 θάνατοι από Covid-19, επιβάλλονται υποχρεωτικά rapid tests σε όλους τους αεροπορικούς ταξιδιώτες που φθάνουν στο διεθνές αεροδρόμιό της, πέρα από την προσκόμιση αρνητικού μοριακού τεστ των τελευταίων 72 ωρών. Όλοι όσοι έχουν θετικό rapid test, κατά την άφιξή τους στη χώρα, τίθενται σε καραντίνα τουλάχιστον για 14 ημέρες, ενώ όσοι έχουν αρνητικό αποτέλεσμα αυτοαπομονώνονται για 10 ημέρες.




Καλύτερο Πάσχα από πέρσι, αλλά με πολλά κρούσματα προβλέπει ο Μ. Δερμιτζάκης

Απαισιόδοξος για γρήγορο περιορισμό της μετάδοσης του κορωνοϊού ως το Πάσχα, αλλά υπέρ του γενικού ανοίγματος των λυκείων και του λιανεμπορίου ακόμη και στις περιοχές με εκθετική αύξηση κρουσμάτων εμφανίστηκε το πρωί της Τετάρτης στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ ο Μανώλης Δερμιτζάκης.

Ο καθηγητής Γενετικής του Πανεπιστημίου της Γενεύης είπε ότι στην καλύτερη των περιπτώσεων, το Πάσχα η Ελλάδα θα καταγράφει ημερησίως 2.000 κρούσματα κορωνοϊού, προσθέτοντας ότι σε τρεις εβδομάδες «δεν περιμένει κανείς ότι θα γίνουν θαύματα», αφού η μετάδοση του ιού δεν μειώνεται τόσο γρήγορα.

«Βεβαίως γίνεται να κάνουμε ένα καλύτερο Πάσχα από πέρσι, χωρίς να είναι αυτό που κάναμε το 2019, με συστάσεις για το μέγεθος των συγκεντρώσεων των πολιτών αλλά και τεστ», πρόσθεσε.

Τάσσεται πάντως υπέρ του ανοίγματος των Λυκείων με την εφαρμογή της αυτοδιάγνωσης (self test) αντί να βρίσκονται οι μαθητές εκτός σχολείου, αλλά και υπέρ του ανοίγματος του λιανεμπορίου στη Θεσσαλονίκη, την Πάτρα και την Κοζάνη, θεωρώντας ότι οι απόφαση να μείνουν κλειστά εκεί τα καταστήματα δημιούργησε περισσότερα προβλήματα από όσα αντιμετώπισε.

«Εγώ δεν μπορώ να κατανοήσω τη διαφορά να ανοίξει το λιανεμπόριο σε αυτές τις περιοχές», τόνισε ο Έλληνας καθηγητής, ενώ χαρακτήρισε προτεραιότητα να βγει ο κόσμος από τα σπίτια του, με άνοιγμα κλειστών παραλιών ενώ εξέφρασε την άποψη ότι και η λειτουργία της εστίασης θα βοηθούσε. Όπως είπε θα μετέφερε την «ευθύνη» της τήρησης των μέτρων στους ιδιοκτήτες των καταστημάτων από τους αστυνομικούς στις πλατείες.

Ούτε μία στο μισό εκατομμύριο

Για το εμβόλιο της AstraZeneca τόνισε ότι η πιθανότητα να υπάρξει σοβαρό πρόβλημα θρόμβωσης και εγκεφαλικής αιμορραγίας ίσως είναι λιγότερο από μία στο μισό εκατομμύριο, ταυτιζόμενος με τα στατιστικά στοιχεία που δείχνουν ένα κρούσμα ανά 600.000 εμβολιασμούς με το συγκεκριμένο σκεύασμα.

Ο κ. Δερμιτζάκης είπε χαρακτηριστικά πως πιο πολλοί άνθρωποι θα σκοτωθούν με το αυτοκίνητό τους στη διαδρομή για να πάνε να εμβολιαστούν.




Κορωνοϊός: Ενίσχυση νοσοκομείων της Βόρειας Ελλάδας

Εικόνες που παραπέμπουν στον περασμένο Νοέμβριο, όταν το δεύτερο κύμα της πανδημίας άρχισε να απειλεί τα δημόσια νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης, παρατηρούνται ξανά την τελευταία εβδομάδα. Στα νοσοκομεία της Βόρειας Ελλάδας ο αριθμός των νοσηλευόμενων ασθενών σε απλές κλίνες COVID έχει ξεπεράσει τους 1.000, ενώ τουλάχιστον 200 ασθενείς με COVID-19 νοσηλεύονται σε ΜΕΘ, με το ποσοστό κάλυψης των κλινών να φτάνει το 90%. Το υπουργείο Υγείας ανεβάζει το επίπεδο συναγερμού για το ΕΣΥ στη Βόρεια Ελλάδα, περνώντας στο επόμενο στάδιο του επιχειρησιακού σχεδίου για την ενίσχυση των νοσοκομείων στη μάχη τους με την COVID-19, με τροποποιήσεις στη λειτουργία τους.

Χθες, σε σύσκεψη του αναπληρωτή υπουργού Υγείας Βασίλη Κοντοζαμάνη, του γ.γ. Υπηρεσιών Υγείας Γιάννη Κωτσιόπουλου και του πρόεδρου του ΕΚΑΒ-ΚΕΠΥ Νίκου Παπαευσταθίου με τους διοικητές της 3ης και 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας και των νοσοκομείων τους, εξετάσθηκε η υλοποίηση του σχεδίου που προβλέπει αύξηση των απλών κλινών COVID αλλά και των κλινών Εντατικής για ασθενείς με κορωνοϊό –ήδη 18 επιπλέον κλίνες ετοιμάζονται στο νοσοκομείο «Παπανικολάου»–, με παράλληλη αναστολή μεγάλου ποσοστού προγραμματισμένων χειρουργικών επεμβάσεων αλλά και αύξηση του ρυθμού έκδοσης εξιτηρίων.

Oπως δήλωσε ο κ. Κοντοζαμάνης, «η Θεσσαλονίκη έχει την εμπειρία του περασμένου Νοεμβρίου, που το σύστημα ξεπέρασε τα όριά του. Μετά τον Νοέμβριο είχαμε επεξεργαστεί σχέδια τα οποία και τα εφαρμόζουμε στην Αττική όπου υπάρχει μεγάλη πίεση και βεβαίως θα τα υλοποιήσουμε και εδώ».

Ο υπουργός απηύθυνε έκκληση προς τους ιδιώτες γιατρούς και στη Θεσσαλονίκη, αλλά και ευρύτερα στη Μακεδονία, να συνεργαστούν με το ΕΣΥ. «Αυτή τη στιγμή όλη η χώρα είναι μία υγειονομική περιφέρεια, ένα σύστημα υγείας: ο δημόσιος τομέας, ο ιδιωτικός τομέας και οι Ενοπλες Δυνάμεις με τις υγειονομικές τους δομές», τόνισε.

Πληρότητα ΜΕΘ

Eως και χθες οι ΜΕΘ COVID στη Θεσσαλονίκη είχαν ακόμα λίγες κενές κλίνες. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων, σύμφωνα με τα οποία χθες το πρωί οι κενές κλίνες ΜΕΘ στο Ιπποκράτειο ήταν πέντε, στο ΑΧΕΠΑ τρεις και στο «Παπανικολάου» μία. Τα νοσοκομεία της πόλης δεν έχουν διασωληνωμένους ασθενείς εκτός ΜΕΘ.

Αντίθετα, στην Αττική τουλάχιστον 60 ασθενείς νοσηλεύονταν διασωληνωμένοι εκτός Μονάδας, η πλειονότητα των οποίων στο Κρατικό Νίκαιας (17), στο «Γεννηματάς» (14) και στα νοσοκομεία «Ερυθρός Σταυρός» και «Αγία Ολγα» (από 7 έκαστο). Η πληρότητα στις περίπου 420 κλίνες Εντατικής COVID αγγίζει το 100%. Σε αυτές προστίθενται και 51 πολυδύναμες κλίνες που θα αναπτυχθούν σε χώρους χειρουργείων, μονάδων αρνητικής πίεσης και άλλους χώρους των νοσοκομείων. Από σήμερα το «Θριάσιο» μετατρέπεται σε νοσοκομείο αποκλειστικά για περιστατικά COVID-19, ενώ κατά πληροφορίες το ίδιο εξετάζεται να γίνει και με άλλο νοσοκομείο της Αθήνας. Μάλιστα έχουν ακουστεί δύο σενάρια, που αφορούν είτε το «Γεννηματάς» είτε το Ιπποκράτειο.

Στο 100% είναι η πληρότητα στο νοσοκομείο της Κοζάνης και, όπως κατήγγειλαν οι εκπρόσωποι των νοσοκομειακών γιατρών (ΟΕΝΓΕ), χθες το πρωί η 3η ΥΠΕ σχεδίαζε μεταφορά δεκάδων ασθενών COVID-19 από την Κοζάνη σε άλλα νοσοκομεία της Δυτικής Μακεδονίας.




Δείτε που βρίσκονται τα Rapid test του ΕΟΔΥ στους εμπορικούς δρόμους λόγω ανοίγματος λιανεμπορίου

Τα 102 σημεία που θα γίνονται οι έλεγχοι σε όλη την Ελλάδα

Σε επιφυλακή βρίσκονται οι υγειονομικές αρχές ενόψει του ανοίγματος του λιανεμπορίου αύριο.

Μάλιστα, κλιμάκια του ΕΟΔΥ θα βρίσκονται σε αρκετούς εμπορικούς δρόμους για να κάνουν rapid test σε όλους τους πολίτες.

Τα 102 σημεία που θα γίνονται οι έλεγχοι είναι οι εξής:

ΠΕ Καβάλας 

34. Νέα Ξεριά, Καβάλα

35. Νέα Καρυά Καβάλα

36. Ακροβούνι Παγγαίου, Καβάλα

37. Κρίνιδες Καβάλας

ΠΕ Έβρου

23. Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης

24. Λαϊκή Αγορά Φερρών, Έβρος

25. Λ. Δημοκρατίας 305, Αλεξανδρούπολη

26. Ορεστιάδα

27. Διδυμότειχο

ΠΕ Δράμας 

22. Δοξάτο, Δράμα

ΠΕ Ροδόπης

  1. Πλατεία Ειρήνης, Κομοτηνή

ΠΕ Ξάνθης

  1. Κεντρική Πλατεία Ξάνθης

ΠΕ Σερρών

  1. Παπαλουκάς Σερρών

ΠΕ Χαλκιδικής

  1. Πολύγυρος Χαλκιδικής
  2. Πλατεία Μουδανιών, Χαλκιδική

ΠΕ Λέσβου

  1. Πλατεία Σαπφούς, Μυτιλήνη

ΠΕ Λήμνου

  1. Μούδρος, Λήμνος

Υπόλοιπη Ελλάδα

1. Σύνταγμα, Ερμού 1 (πεζόδρομος)

2. Δ. Αθηναίων, Πλατεία Μοναστηρακίου

3. Δ. Αμαρουσίου, Πλατεία Ευτέρπης (ΗΣΑΠ)

4. Δ. Αγ. Βαρβάρας, Πυθαγόρα & Αιόλου

5. Δ. Πειραιά, Εκκλησία Αγ. Δημητρίου, Ν. Φάληρο, Καραϊσκάκη και Ζαΐμη

6. Δ. Μεγαρέων, Πλατεία Αγ. Γεωργίου (έξω από το Δημαρχείο), Νέα Πέραμος

7. Δ. Ελληνικού-Αργυρούπολης, Πλατεία Σουρμένων, Ιωσονίδου, Ελληνικό

8. Δ. Αχαρνών, Πλατεία Καράβου Αχαρνών

9. Δ. Αγίων Αναργύρων, Δημαρχείο Αγ. Αναργύρων, Λ. Δημοκρατίας 61

10. Δήμος Χαϊδαρίου, Αναγεννήσεως 25 (2ο Κλειστό Γήπεδο)

11. Δήμος Ιλίου, Αίαντος & Χρυσηίδος, Ίλιον

12. Δ. Θεσσαλονίκης, Νότια Πύλη ΔΕΘ

13. Δ. Πυλαίας-Χορτιάτη, Ελαιόρεμα

14. Δ. Θέρμης, Άλσος Αγίου Τρύφωνος

15. Δ. Παύλου Μελά, Πλατεία Δημοκρατίας

16. Δ. Ευόσμου Κορδελιού

17. Πλατεία Πύρρου 1, Ιωάννινα 452 21

18. Πεζόδρομο Καλλάρη στη συμβολή της οδού Ανεξαρτησίας, Ιωάννινα

19. Δημαρχείο Άρτας

20. Πλατεία Πυροσβεστίου, Πάτρα

21. Δεσκάτη, Γρεβενά

28. Πάρκο Αβάντων, Χαλκίδα

29. Δημαρχείο Λεχαινών, Ηλεία

30. Λυγιά, Ηλεία

31. Τυμπάκι, Δήμος Φαιστού, Ηράκλειο

32. Πλατεία Φιλιατών, Θεσπρωτία

33. Εύδηλος, Ικαρία

38. Λ. Κύκνων, Καστοριά

39. Άργος Ορεστικό, Καστοριά

40. Πλατεία Γερμά, Καστοριά

41. Δροσάτο, Κιλκίς

42. Καρδάμαινα, Κως

43. Παλαιόκαστρο Σητείας

45. Άγιος Νικόδημος, Νάξος

46. Αίμονας, Δ. Μυλοποτάμου, Ρέθυμνο

48. Κοινότητα Φοίνικα Σύρου

49. Δημοτικό Αθλητικό Κέντρο «Δημήτριος Βικέλας», Σύρος

52. ΟΑΕΔ Καρπενησίου

55. Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου

56. Πλατεία Αγίων Θεοδώρων

57. Πλατεία Ελευθερίας, Λαμία

58. Πλατεία Παγκρατίου, Λαμία

59. Κάτω Τιθορέα, Δ. Αμφίκλειας-Ελάτειας

60. Κοινότητα Μοδίου, Δ. Αμφίκλειας-Ελάτειας

61. Πλατεία Ταχυδρομείου, Λάρισα

62. Κεντρική Πλατεία Λάρισας

63. Κράνια, Ελασσόνα

64. Τύρναβος

65. Τερψιθέα, Λάρισα

66. Αρχαίο Θέατρο Λάρισας

67. Τούμπα, Λάρισα

68. Άγιος Δημήτριος Βοιωτίας

69. Καρυά Βοιωτίας

70. Βελεστίνο, Βόλος

71. Αγριά, Βόλος

72. Κεντρική Πλατεία Καρδίτσας

73. Δημοτική Ενότητα Κάμπου, Καρδίτσα

74. Κρύα Βρύση Πέλλας

75. Αραβησσό Πέλλας

76. Μεσημέρι Έδεσσας

77. Άγρα Έδεσσας

78. Κερασιά Εδεσσας

79. Καρυδιά Εδεσσας

80. Αμύνταιο, Φλώρινα

81. Λέχοβο, Φλώρινα

82. Πλατεία Ησαΐα, Άμφισα

83. Επτάλοφο, Φωκίδα

84. Μέγαρο Χορού Καλαμάτας

85. Κεντρική Πλατεία Καλαμάτας

86. Σέρβια, Κοζάνη

87. Ελάτη, Κοζάνη

88. Απολακκιά, Ρόδος

89. Πλατεία Βουνακίου, Χίος

90. Πλατεία Πλατάνου, Λέρος

91. Πλατεία Μεσολογγίου

92. Ίδρυμα Τσώνη, Ναύπακτος

93. Σκιαδαρέση 3, Λευκάδα

94. Πλατεία Τρικάλων

95. Ζωοαγορά Τρικάλων

96. Λίμνες, Άργος

97. Λιμένας Ζακύνθου

98. Πλατεία Αγίου Μάρκου, Ζάκυνθος

99.  Δημοτικό Θέατρο Κέρκυρας

100. Σπάρτη, Γκορτσολόγου 119

101. Πλατεία Πετρινού, Τρίπολη

 




Διακόπτεται η παραγωγή του εμβολίου της AstraZeneca | Τι γίνεται στην Ελλάδα ;

Παρά την διακοπή χορήγησης του εμβολίου της astrazeneca σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες αλλά και τις παρενέργειες που αναφέρονται στην Ελλάδα, ακόμη και στο νοσοκομείο Καβάλας σύμφωνα με συνέντευξη που παραχώρησε στο ΕΝΑ Channel ο ιατρός κ. Κροκίδης, στην χώρα μας συνεχίζεται η χορήγησή του.

Ακόμα και στις Ηνωμένες Πολιτείας αποφασίστηκε η μη χορήγηση του επίμαχου εμβολίου διακόπτοντας και την παραγωγή του στο εργοστάσιο της Βαλτιμόρης.

Πιο συγκεκριμένα στη διακοπή της παραγωγής του εμβολίου της AstraZeneca κατά του κορονοϊού στο εργοστάσιο της Βαλτιμόρης προχώρησε η κυβέρνηση της ΗΠΑ.

Μάλιστα, σύμφωνα με τη New York Times, η διεύθυνση του εργοστασίου ανατέθηκε στη Johnson & Johnson, η οποία είχε δει να καταστρέφονται από λάθος 15 εκατ. δόσεις του δικού της εμβολίου.

Η J&J ανέφερε σε ανακοίνωσή της πως «αναλαμβάνει την πλήρη ευθύνη» όσον αφορά την παραγωγή της δραστικής ουσίας του εμβολίου της «στην εγκατάσταση Emergent BioSolutions Inc.».

Δεν διευκρίνισε εάν θα αναλάβει πλήρως τη διεύθυνση του εργοστασίου. Η εταιρεία δεν απάντησε όταν το πρακτορείο ειδήσεων Reuters της ζήτησε να το διευκρινίσει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Σύμφωνα με τους Times της Νέας Υόρκης, η AstraZeneca ανέφερε ότι θα συνεργαστεί με την κυβέρνηση των ΗΠΑ για να βρεθεί άλλη εγκατάσταση που θα παράγει το εμβόλιό της. Η εταιρεία δεν απάντησε όταν το Ρόιτερς της ζήτησε να σχολιάσει την απόφαση.

Η κίνηση του υπουργείου Υγείας των ΗΠΑ σημαίνει πως το εργοστάσιο Emergent BioSolutions πλέον θα κατασκευάζει αποκλειστικά το εμβόλιο της Τζόνσον & Τζόνσον, το οποίο χορηγείται σε μία δόση. Σκοπός είναι να αποφευχθούν συγχύσεις στο μέλλον όπως αυτή που οδήγησε στην καταστροφή των 15 εκατ. δόσεων, έγραψε η εφημερίδα, η οποία επικαλέστηκε δύο κορυφαία στελέχη των ομοσπονδιακών υπηρεσιών υγείας.

Αυτή την εβδομάδα, ο σύμβουλος της προεδρίας για την αντιμετώπιση της πανδημίας του νέου κορονοϊού Δρ. Άνθονι Φάουτσι δήλωσε ότι οι ΗΠΑ ενδέχεται να μη χρειαστούν το εμβόλιο της AstraZeneca για τον νέο κορονοϊό, ακόμη κι αν εξασφαλίσει έγκριση από τον αρμόδιο εποπτικό φορέα.




Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για τα self test | Πώς γίνονται – Για ποιους είναι υποχρεωτικά

Στη νέα πραγματικότητα των self test αρχίζει να εισέρχεται η χώρα σταδιακά, προσθέτοντας ένας σημαντικό όπλο στην προσπάθεια που γίνεται για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού.

Ο κάθε πολίτης δικαιούται ένα self test την εβδομάδα, τέσσερα το μήνα , για διάστημα δύο μηνών, τα οποία μπορεί να προμηθευτεί με την επίδειξη του ΑΜΚΑ του από το φαρμακείο. Για τα ανήλικα τέκνα τα  self test θα  προμηθεύονται από τους γονείς τους.

Ο εφοδιασμός των φαρμακείων θα ξεκινήσει από την προσεχή Τετάρτη 7 Απριλίου και έως το τέλος της εβδομάδας τα 11.000 φαρμακεία όλης της χώρας θα διαθέτουν επαρκείς ποσότητες για να τις διαθέσουν σε πρώτη φάση στους μαθητές Λυκείου 16-18 ετών και τους εκπαιδευτικούς.

Στη συνέχεια στους πολίτες των παραγωγικών ηλικιών από 18 έως 67 ετών και τέλος, στους άνω των 67 ετών. Τα self test θα γίνονται αποκλειστικά κατ’ οίκον και όχι στα φαρμακεία που απλώς θα παραδίδουν την συσκευασία του μέσα στην οποία θα υπάρχουν σαφείς έντυπες οδηγίες στα ελληνικά για τη σωστή λήψη του δείγματος και εκτέλεση του διαγνωστικού ελέγχου. Διευκρινίζεται ότι το ατομικό τεστ αφορά σε υγιή και ασυμπτωματικά άτομα, ενώ όταν ένας πολίτης έχει συμπτώματα λοίμωξης, δηλαδή, πυρετό, βήχα ή και άλλα, το αρνητικό τεστ θα πρέπει πάντα να επιβεβαιώνεται και με ένα μοριακό έλεγχο.

Τι είναι τα self  test

Τα αυτοδιαγνωστικά τεστ είναι κυρίως ρινικά τεστ ή τεστ λήψης σιέλου, πολύ πιο απλά στη χρήση τους, με απλές οδηγίες χρήσης και ειδικά σχεδιασμένα έτσι ώστε να μπορεί ο καθένας να τα χρησιμοποιήσει αποτελεσματικά μόνος του.

Αυτή είναι και η βασική διαφορά από τα rapid tests. Σε περίπτωση θετικού αποτελέσματος, τότε οι πολίτες με δεύτερο ταχύ τεστ, που μπορεί να διεξαχθεί δωρεάν σε δημόσια δομή, θα μπορούν να επιβεβαιώνουν το αρχικό αποτέλεσμα.

Υποχρεωτικά ανά εβδομάδα για μαθητές και εκπαιδευτικούς

Σημαντικό ρόλο στο άνοιγμα των σχολείων θα παίξουν τα self test, καθώς θα είναι υποχρεωτικά για μαθητές κι εκπαιδευτικούς.

Οι γονείς θα μπορούν να παραλαμβάνουν  για τα παιδιά τους με την επίδειξη των ΑΜΚΑ τους τα τεστ που τους αναλογούν.

–  το self test θα πραγματοποιείται στο σπίτι από 24 έως 48 ώρες πριν την έναρξη των μαθημάτων και το αποτέλεσμα του θα δηλώνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr·

–  στην περίπτωση αρνητικού αποτελέσματος, ο γονέας/κηδεμόνας θα πρέπει να εκτυπώσει και να υπογράψει τη σχετική βεβαίωση την οποία θα φέρει μαζί του ο μαθητής καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και θα την επιδεικνύει στον εκπαιδευτικό της τάξης του που θα είναι επιφορτισμένος με το παρουσιολόγιο.

–  όσοι μαθητές προκύπτουν θετικοί θα πρέπει να κάνουν το συντομότερο ένα δεύτερο τεστ αντιγόνου, δωρεάν σε δημόσια δομή προκειμένου να δικαιολογηθεί η απουσία από το σχολείο·

–  όσοι μαθητές δεν φέρουν μαζί τους την βεβαίωση δεν θα μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους, ούτε θα υπάρχει δυνατότητα τηλεκπαίδευσης.

Για ποιες άλλες κατηγορίες πολιτών είναι υποχρεωτικά

Υποχρέωση να υποβάλλονται σε εβδομαδιαίο τεστ ταχείας ανίχνευσης του κορονοϊού εκτός από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς έχουν οι πολίτες που δραστηριοποιούνται  στην ακτοπλοΐα και τη ναυτιλία, στο λιανεμπόριο, τις επιχειρήσεις, στην εστίαση, στις επιχειρήσεις τουρισμού, στη μεταποίηση, στα δικαστήρια.

Σε περίπτωση θετικού κρούσματος, η δήλωση θα γίνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr (η οποία θα λειτουργήσει την ερχόμενη Τετάρτη) ανάλογα με την ιδιότητα του πολίτη (π.χ. εργαζόμενος, μαθητής) και θα εκδίδεται βεβαίωση ή θα αποστέλλεται sms για τη διενέργεια επαναληπτικού τεστ από επαγγελματία υγείας είτε σε δημόσια δομή (οπότε θα είναι δωρεάν) είτε σε ιδιωτική δομή.

Όσοι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν self test και εφόσον είναι αρνητικό θα δηλώνουν ότι το διενήργησαν με υπεύθυνη δήλωση. Οι μεν εργαζόμενοι – και οι εκπαιδευτικοί – για λογαριασμό τους, οι δε γονείς και κηδεμόνες για λογαριασμό των μαθητών-παιδιών τους.  Τονίζεται, ότι η κατοχύρωση δικαιωμάτων (απουσία από το σχολείο ή την εργασία) κατοχυρώνεται πλήρως από το δεύτερο τεστ επαλήθευσης.  Με την διενέργεια ατομικού τεστ από τους ίδιους τους πολίτες στο σπίτι μια φορά την εβδομάδα, θα εντοπίζονται έγκαιρα οι ασυμπτωματικοί ή και προσυμπτωματικοί ασθενείς,- θα εμφανίσουν συμπτώματα μέσα στις επόμενες μια-δυο μέρες –  με στόχο την έγκαιρη ανίχνευση και απομόνωση αυτών των νέων κρουσμάτων, αλλά και ιχνηλάτηση των στενών επαφών τους  για τη διακοπή της αλυσίδας μετάδοσης του νέου κορονοϊού.

Οι ειδικοί διευκρινίζουν ότι τα οικιακά αυτοδιαγνωστικά τεστ σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιδημιολογική επιτήρηση, αντιθέτως αποτελούν ένα συμπληρωματικό μέσο ατομικής αυτοδιάγνωσης και αυτοπροστασίας για την έγκαιρη διάγνωση και απομόνωση των ασυμπτωματικών.




Κορονοϊός στην Ελλάδα | Συνεχίζεται η πίεση στα νοσοκομεία – Ισοφαρίστηκε το αρνητικό ρεκόρ διασωληνωμένων

Μεγάλο αγώνα συνεχίζουν να δίνουν οι υγειονομικοί, με τα νοσοκομεία να δέχονται ασφυκτική πίεση.

Κατά την τελευταία ενημέρωση του ΕΟΔΥ, ανακοινώθηκαν 3.232 νέα κρούσματα κορονοϊού, ενώ οι νέοι θάνατοι φτάνουν τους 70.

Επιπλέον, οι διασωληνωμένοι ανέρχονται σε 755, ισοφαρίζοντας το αρνητικό ρεκόρ της 30ης Μαρτίου.

Η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ:

«Τα στοιχεία που παρουσιάζονται αφορούν περιστατικά από την επιδημιολογική επιτήρηση της νόσου από το νέο κορωνοϊό (COVID19), με βάση τα δεδομένα που έχουν δηλωθεί στον ΕΟΔΥ και καταγραφεί μέχρι τις 03 Απριλίου 2021 (ώρα 15:00).

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 3.232, εκ των οποίων 4 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 273.459 (ημερήσια μεταβολή +1.2%), εκ των οποίων 51.5% άνδρες.

Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 93 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 3.270 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 70, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 8.302 θάνατοι. Το 95.7% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 755 (65.4% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 83.2% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.746 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 449 (ημερήσια μεταβολή -20.11%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 476 ασθενείς. Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0.2 έως 105 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 79 έτη (εύρος 0 έως 103 έτη)».

Ακόμη ένα νοσοκομείο μόνο για περιστατικά Covid

Το επιδημιολογικό φορτίου στην Αττική δεν μειώνεται, με ρεπορτάζ του OPEN να αναφέρει ότι το υπουργείο Υγείας ετοιμάζεται να κάνει ακόμη ένα νοσοκομείο να δέχεται μόνο περιστατικά Covid.

Να σημειωθεί ότι ήδη σε νοσοκομεία κορονοϊού έχουν μετατραπεί το Σισμανόγλειο και Ερυθρός Σταυρός, ενώ από την Τετάρτη 7 Απριλίου και το Θριάσιο θα είναι νοσοκομείο covid, διαθέτοντας 130 απλές κλίνες και 33 ΜΕΘ Covid. Όλα τα non covid περιστατικά που εξυπηρετούνταν από το Θριάσιο θα κατευθυνθούν σε ιδιωτικές κλινικές.




Ο γρίφος του Πάσχα και η νέα στρατηγική Μητσοτάκη

Μια ευέλικτη πολιτική στην αντιμετώπιση της πανδημίας επιχειρεί να εφαρμόσει η κυβέρνηση στα πρότυπα άλλων ευρωπαϊκών χωρών (Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία) προχωρώντας σε νέα ανάγνωση της επιδημιολογικής πραγματικότητας και αλλάζοντας στρατηγική με βάση τα εξής δεδομένα: α) επιθετική μετάλλαξη του ιού β) κόπωση της κοινωνίας μετά από ένα χρόνο περιορισμών και γ) πρόοδος της εμβολιαστικής κάλυψης σε συνδυασμό και με τη βελτίωση του καιρού.

της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή

Ακολουθώντας το μότο «περισσότερη ελευθερία σημαίνει περισσότερη υπευθυνότητα» και σε συνδυασμό με το συμπληρωματικό εργαλείο των self tests,  ο πρωθυπουργός εκτιμά ότι με στοχευμένες παρεμβάσεις – «αντίβαρα ελευθερίας» θα καταφέρει να πετύχει στο ισοζύγιο διαχείριση της πανδημίας – επανεκκίνηση της οικονομίας και της κοινωνίας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης κρατά κλειστά τα χαρτιά του για τις επόμενες κυβερνητικές πρωτοβουλίες ενίσχυσης της οικονομίας, καθώς βρίσκονται στη φάση της μελέτης και της ετοιμασίας, ενώ εστιάζει στη δυναμική του Σχεδίου Ανθεκτικότητας κι Ανάκαμψης.

Ο γρίφος του Πάσχα

Διάχυτος προβληματισμός επικρατεί στο μέτωπο των ειδικών και της κυβέρνησης για το πώς θα κάνουμε φέτος Πάσχα, καθώς η επιδημιολογική εικόνα της χώρας εξακολουθεί να προκαλεί μεγάλη ανησυχία. Το πώς θα ανταποκριθούν οι πολίτες στις πρώτες «ανάσες» χαλάρωσης των μέτρων και πώς αυτό θα αποτυπωθεί αυτό επιδημιολογικά θα αποτελέσει σίγουρα τον «οδηγό» για τις όποιες αποφάσεις. Και αυτό γιατί, υπάρχει μεν η πρόθεση για μια χαλάρωση στις γιορτές, αλλά όλα θα εξαρτηθούν από το αν θα ξεκινήσει η αργή μεν αλλά σταθερή πτώση όλων των επιδημιολογικών δεικτών ή θα υπάρξει «εκτόξευση» των κρουσμάτων. Ήδη παρά τις πρώτες διαρροές για άνοιγμα της εστίασης πριν το Πάσχαη επιστροφή των πολιτών στα τραπεζάκια των καφέ και των εστιατορίων μετατίθεται πλέον για μετά το Πάσχα, ενώ αυτό που απασχολεί τους περισσότερους είναι, αν θα επιτραπούν οι μετακινήσεις εκτός νομού, δηλαδή αν θα μπορέσουν να κάνουν Πάσχα στο χωριό. Δεν είναι ωστόσο λίγοι οι ειδικοί που θέτουν το δίλημμα: ή θα κάνουμε Πάσχα ή θα κάνουμε καλοκαίρι. Συνεπώς, οι αποφάσεις είναι δύσκολες και θα αναμένεται να ληφθούν μετά τις 15 Απριλίου.

Το άνοιγμα του Τουρισμού και οι 5 «γραμμές άμυνας»

Στις 14 Μαΐου τοποθετείται το restart του ελληνικού τουρισμού, με τον υπουργό Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη να παρουσιάζει στη διεθνή κοινότητα το σχέδιο της ελληνικής κυβέρνησης για το άνοιγμα του τουρισμού, κάνοντας λόγο για πέντε «γραμμές άμυνας» και διαμηνύοντας πως «δεν θα υπάρξει κανενός είδους διάκριση έναντι όσων επισκεπτών δεν έχουν εμβολιαστεί». Συγκεκριμένα:

1.   Κάθε τουρίστας θα παρουσιάζει κατά την άφιξή του βεβαίωση, ότι έχει εμβολιαστεί ή έχει αναρρώσει μετά από μόλυνση από τον ιό ή θα επιδεικνύει αρνητικό τεστ.

2.   Θα πραγματοποιούνται δειγματοληπτικά τεστ κατά την άφιξη. Θα στρέφονται οι έλεγχοι προς τα εκεί όπου βρέθηκαν συγκεντρώσεις θετικών κρουσμάτων την προηγούμενη ημέρα.

3.   Θα μπαίνουν σε καραντίνα οι επισκέπτες σε περίπτωση θετικού τεστ και στη συνέχεια να υποβάλλονται εκ νέου σε πιο λεπτομερές τεστ PCR.

4.   Θα ισχύουν αυστηρά οι γενικοί κανόνες ασφαλείας, όπως η υποχρέωση μάσκας ή η τήρηση των αποστάσεων, οι περιορισμοί σε εστιατόρια, λεωφορεία, ξεναγήσεις.

5.   Όλοι οι τουρίστες θα πρέπει να ακολουθούν τους ίδιους κανόνες με τους Έλληνες. Π.χ. Εάν υπάρχει υποχρέωση μάσκας για τους Έλληνες πολίτες, το ίδιο θα ισχύει για όλους, είτε έχουν εμβολιαστεί είτε όχι.




Κανονικά οι διαδημοτικές μετακινήσεις σε Θεσσαλονίκη, Αχαΐα και Κοζάνη

Καμία διαφοροποίηση δεν θα υπάρξει σε Θεσσαλονίκη, Αχαΐα και Κοζάνη όσον αφορά τις μετακινήσεις από δήμο σε δήμο, οι οποίες επιτρέπονται τα Σαββατοκύριακα σε όλη τη χώρα, αρχής γενομένης από σήμερα.

Συγκεκριμένα, η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας ανακοίνωσε μόνο την απόφαση για να μην ανοίξει το λιανεμπόριο στις τρεις περιοχές.

«Σε συνέχεια έκτακτης συνεδρίασης της Εθνικής Επιτροπής Προστασίας της Δημόσιας Υγείας έναντι κορωνοϊού Covid-19 που πραγματοποιήθηκε χθες, Παρασκευή 2 Απριλίου και λαμβάνοντας υπόψη την ιδιαίτερα ανησυχητική επιδημιολογική εικόνα που παρουσιάζουν οι Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης, Κοζάνης και Αχαΐας, αποφασίζεται η αναστολή επαναλειτουργίας του λιανεμπορίου από τη Δευτέρα 5 Απριλίου στις τρεις αυτές ΠΕ και έως τη Δευτέρα 12 Απριλίου», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Υπενθυμίζεται ότι η επιτροπή είχε εισηγηθεί να μην ανοίξει το λιανεμπόριο στις τρεις περιοχές όσο και να μην επιτραπούν οι διαδημοτικές μετακινήσεις.

Μικρή ανάσα με μετακινήσεις από δήμο σε δήμο

Μία πρώτη διαφοροποίηση του lockdown έρχεται από σήμερα, καθώς επιτρέπονται οι διαδημοτικές μετακινήσεις από δήμο σε δήμο τα Σαββατοκύριακα.

Συγκεκριμένα, επιτρέπεται η μετακίνηση με αυτοκίνητο ή μηχανή και αποστολή του κωδικού «6» στο 13033 για έως 3 άτομα ή μια οικογένεια, με στόχο να πάρει μία «ανάσα» ο κόσμος που έχει παρουσιάσει σημάδια κόπωσης από την παρατεταμένη καραντίνα και τα διαρκή μέτρα, αλλά και να αποφευχθεί ο συνωστισμός που ευνοεί την υπερμετάδοση του κορονοϊού.




Πού θα πραγματοποιηθούν σήμερα δωρεάν rapid test από τον ΕΟΔΥ

Συνεχίζεται σε όλη τη χώρα η διενέργεια rapid test για τον κορονοϊό από τον ΕΟΔΥ.

Συγκεκριμένα, σήμερα θα πραγματοποιηθούν από τις 10:00 έως τις 15:00 στις εξής περιοχές:

-Σταθμός Μετρό «Σύνταγμα»

-Δ. Ελευσίνας , Πλατεία Ηρώων

-Δ. Κορυδαλλού, 25 η Μαρτίου Σχιστό

-Δ. Μεγαρέων, Κεντρική Πλατεία Μεγαρέων

-Δημοτικό Διαμέρισμα Κωτίλιο, Μεγαλόπολη

-Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, ‘Αρτα

-Εργατικές Κατοικίες-Ζαρουχλέικα, Φιλίππου Ολυμπιάδος 20, Πάτρα

-Κύργια Δράμας

-Κοινότητα Σιταγρών Δράμας

-Drive through Ψαχνά, Εύβοια

-Κρυσταλλοπηγή Παραμυθίας, Θεσπρωτίας

-Πλατεία Πύρρου, Ιωάννινα

-Κεντρική Πλατεία Καρδίτσας

-Πλατεία Μουζακίου, Καρδίτσα

-Super Market Σκλαβενίτης, Επαρχιακή Οδός Κω-Κεφάλου, Κως

-Πλατεία Κω, Μακρυγιάννη

-Κεντρική Πλατεία Λάρισας

-Κηποθέατρο Λάρισας

-Πλατεία Ταχυδρομείου Λάρισας

-Πλατεία Ειρήνης, Κομοτηνή

-Πλατεία ΟΣΕ, Τρίκαλα

-Πλατεία Τρικάλων

-Drive through, Φιλίας 10, Λαμία

-Πλατεία Μακρολιβάδου, Φθιώτιδα

-Πλατεία Νεοχωρίου, Φθιώτιδα

-Πλατεία Παλαμά Δομοκού, Φθιώτιδα




Στο «βαθύ κόκκινο» από σήμερα Κιλκίς, Σέρρες, Κόνιτσα, Σκύρος, Αστυπάλαια, Ρόδος και Χάλκη

Στο επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου (βαθύ κόκκινο), λόγω αυξημένου επιδημιολογικού φορτίου, βρίσκονται από σήμερα το πρωί οι εξής περιοχές:

-η Περιφερειακή Ενότητα Κιλκίς

-o δήμος Σερρών

-ο δήμος Κόνιτσας της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων

-ο δήμος Σκύρου της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας

-ο δήμος Αστυπάλαιας της Περιφερειακής Ενότητας Καλύμνου

-οι δήμοι Ρόδου και Χάλκης της Περιφερειακής Ενότητας Ρόδου.

Στο επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου (βαθύ κόκκινο) εντάσσονται επίσης και η Λέρος, η δημοτική κοινότητα Γαλατινής της δημοτικής ενότητας Ασκίου του δήμου Βοΐου της Περιφερειακής Ενότητας Κοζάνης, μετά τη λήξη του ειδικού καθεστώτος πρόσθετων περιοριστικών μέτρων και κήρυξης έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας.

Στο «βαθύ κόκκινο» παραμένουν, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς οι εξής περιοχές:

-η Περιφέρεια Αττικής

-οι Περιφερειακές Ενότητες Αιτωλοακαρνανίας και Αχαΐας της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας,

-οι Περιφερειακές Ενότητες Βοιωτίας, Εύβοιας, Φθιώτιδας και Ευρυτανίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας

-οι Περιφερειακές Ενότητες Αργολίδας, Αρκαδίας και Κορινθίας της Περιφέρειας Πελοποννήσου,

-οι Περιφερειακές Ενότητες Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής και Πέλλας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,

-η Περιφερειακή Ενότητα Κοζάνης της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας,

-η Περιφερειακή Ενότητα Λέσβου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου,

-η Περιφερειακή Ενότητα Ζακύνθου της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων,

-η Περιφερειακή Ενότητα Μυκόνου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου,

-ο δήμος Καλυμνίων της Περιφερειακής Ενότητας Καλύμνου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου,

-ο δήμος Χίου της Περιφερειακής Ενότητας Χίου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου,

-ο δήμος Ανωγείων της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου και ο Δήμος Χανίων της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων της Περιφέρειας Κρήτης,

-ο δήμος Ιωαννιτών της Περιφερειακής Ενότητας Ιωαννίνων της Περιφέρειας Ηπείρου,

-ο δήμος Κατερίνης της Περιφερειακής Ενότητας Πιερίας, ο δήμος Αμφίπολης της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών και ο δήμος Βέροιας της Περιφερειακής Ενότητας Ημαθίας της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,

-ο δήμος Σκιάθου της Περιφερειακής Ενότητας Σποράδων και ο δήμος Καρδίτσας της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας της Περιφέρειας Θεσσαλίας και

-οι δήμοι Καστοριάς και Ορεστίδος της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς και ο δήμος Γρεβενών της Περιφερειακής Ενότητας Γρεβενών της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.

Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης τρεις περιοχές

Σε ειδικό καθεστώς πρόσθετων περιοριστικών μέτρων και σε κήρυξη έκτακτης ανάγκης πολιτικής προστασίας, λόγω αυξημένου επιδημιολογικού φορτίου τέθηκαν από σήμερα το πρωί η Τοπική Κοινότητα Διστράτου του δήμου Κόνιτσας και ο καταυλισμός Ρομά της Τοπικής Κοινότητας Περάματος του δήμου Ιωαννιτών, καθώς και η Δημοτική Κοινότητα Λέκκα του δήμου Δυτικής Σάμου, όπως ανακοίνωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης για την πορεία της πανδημίας της λοίμωξης Covid-19.

Στις περιοχές αυτές ισχύουν τα εξής:

-Προσωρινή επιβολή περιορισμού κατ’ οίκον των κατοίκων και απαγόρευση κυκλοφορίας καθ’ όλο το 24ωρο, εξαιρουμένης της κίνησης για λόγους υγείας (sms κωδικός 1) ή για λόγους τροφοδοσίας (sms κωδικός 2 – και με εξαίρεση το διάστημα μεταξύ 18:00 και 06:00 της επόμενης) ή για λόγους εργασίας, (για τις υπηρεσίες που μένουν ανοικτές και με τη σχετική βεβαίωση).

-Η μετακίνηση των κατοίκων εκτός των γεωγραφικών ορίων επιτρέπεται για λόγους υγείας και μόνο.

Επίσης, θα ισχύουν τα εξής μέτρα:

-Αναστολή λειτουργίας καταστημάτων λιανεμπορίου και υγειονομικού ενδιαφέροντος, με εξαίρεση καταστήματα τροφίμων, φαρμακείων και πρατηρίων υγρών καυσίμων. Από την αναστολή λειτουργίας εξαιρούνται οι υπηρεσίες διανομής προϊόντων (delivery) έως τις 23:00 .

-Αναστολή συναθροίσεων/δημόσιων ή κοινωνικών εκδηλώσεων ανεξαρτήτως χώρου ιδιωτικού ή δημόσιου, εσωτερικού ή εξωτερικού.

-Αναστολή λειτουργίας λαϊκών αγορών.

Αναστολή θρησκευτικών τελετών, με εξαίρεση κηδείες με την παρουσία έως 9 ατόμων α’ βαθμού συγγένειας (sms κωδικός 5) και τέλεση λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών, μυστηρίων και κάθε είδους θρησκευτικών τελετών, αποκλειστικά και μόνο από τους θρησκευτικούς λειτουργούς και το αναγκαίο βοηθητικό προσωπικό χωρίς την παρουσία άλλων φυσικών προσώπων.

Στο «κόκκινο» οι Π.Ε Θεσπρωτίας και Ηρακλείου καθώς και ο δήμος Μετσόβου

Στο «κόκκινο» από το «βαθύ κόκκινο» περνούν οι περιφερειακές ενότητες Θεσπρωτίας και Ηρακλείου καθώς και ο δήμος Μετσόβου όπως είπε ο κ. Χαρδαλιάς κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης ενημέρωσης. Οι περιοχές αυτές «βγαίνουν» από το επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου (βαθύ κόκκινο) και εντάσσονται στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου (κόκκινο), μετά από σχετική απόφαση της Επιτροπής των Λοιμωξιολόγων.




Self test | Έρχονται από την Τετάρτη στα φαρμακεία, ποιοι έχουν προτεραιότητα

Την Τετάρτη θα ξεκινήσει η διάθεση των self test από τα φαρμακεία.

Προτεραιότητα στην προμήθειά τους θα έχουν οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές.

Αμέσως μετά, θα αφορά στους 18-64 ετών και τέλος στους άνω των 67 που έχουν ήδη θωρακιστεί σε μεγάλο ποσοστό από τον εμβολιασμό.

Τι γίνεται σε περίπτωση θετικού κρούσματος

Σε περίπτωση θετικού κρούσματος, η δήλωση θα γίνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr (η οποία θα λειτουργήσει την ερχόμενη εβδομάδα/ Τετάρτη) ανάλογα με την ιδιότητα του πολίτη (π.χ. εργαζόμενος, μαθητής) και θα εκδίδεται βεβαίωση ή θα αποστέλλεται sms για τη διενέργεια επαναληπτικού τεστ από επαγγελματία  υγείας είτε σε δημόσια δομή (οπότε θα είναι δωρεάν) είτε σε ιδιωτική δομή.

Όσοι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν self test και εφόσον είναι αρνητικό θα δηλώνουν ότι το διενήργησαν με υπεύθυνη δήλωση.

Οι μεν εργαζόμενοι -και οι εκπαιδευτικοί- για λογαριασμό τους, οι δε γονείς και κηδεμόνες για λογαριασμό των μαθητών-παιδιών τους.

Τα self test θα γίνονται αποκλειστικά κατ’ οίκον και όχι στα φαρμακεία που απλώς θα παραδίδουν την συσκευασία του self test μέσα στην οποία θα υπάρχουν σαφείς έντυπες οδηγίες στα ελληνικά για τη σωστή λήψη του δείγματος και εκτέλεση του διαγνωστικού ελέγχου.

Ειδικά για την διάθεση των πρώτων self test από τα φαρμακεία θα ήθελα να επισημάνω τα εξής:

-θα ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των λυκείων

-οι γονείς θα μπορούν να παραλαμβάνουν για τα παιδιά τους με την επίδειξη των ΑΜΚΑ τους τα τεστ που τους αναλογούν

-το self test θα πραγματοποιείται στο σπίτι από 24 έως 48 ώρες πριν την έναρξη των μαθημάτων και το αποτέλεσμα του θα δηλώνεται στη σχετική πλατφόρμα

-στην περίπτωση αρνητικού αποτελέσματος, ο γονέας/ κηδεμόνας θα πρέπει να εκτυπώσει και να υπογράψει τη σχετική βεβαίωση την οποία θα φέρει μαζί του ο μαθητής καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και θα την επιδεικνύει στον εκπαιδευτικό της τάξης του που θα είναι επιφορτισμένος με το παρουσιολόγιο.

-όσοι μαθητές προκύπτουν θετικοί θα πρέπει να κάνουν το συντομότερο ένα δεύτερο τεστ αντιγόνου, δωρεάν σε δημόσια δομή (η λίστα των δομών θα αναγράφεται στο σχετικό ιστότοπο) προκειμένου να δικαιολογηθεί η απουσία από το σχολείο

-όσοι μαθητές δεν φέρουν μαζί τους την βεβαίωση δεν θα μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τους ούτε θα υπάρχει δυνατότητα τηλεκπαίδευσης.

Διευκρινίζεται ότι:

-τα οικιακά αυτοδιαγνωστικά τεστ σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιδημιολογική επιτήρηση, αντιθέτως αποτελούν ένα συμπληρωματικό μέσο ατομικής αυτοδιάγνωσης και αυτοπροστασίας για την έγκαιρη διάγνωση και απομόνωση των ασυμπτωματικών.

-Πρόκειται για εγκεκριμένα τεστ που πληρούν όλες τις προδιαγραφές της ευρωπαϊκής νομοθεσίας και εγκρίνονται από τις αρμόδιες Ευρωπαϊκές Αρχές.

Τέλος,  σε ότι αφορά την επαναλειτουργία του λιανεμπορίου από τις 5/4 ενημερώνουμε τους εργαζόμενους και καταναλωτές ότι θα υπάρχουν αυξημένες μονάδες δειγματοληψίας σε όλα τα εμπορικά σημεία των μεγάλων αστικών κέντρων. Τους ενθαρρύνουμε να συμμετέχουν στις δράσεις αυτές και να επισκέπτονται την πλατφόρμα testing.gov.Gr και την πλατφόρμα ergasia.testing.gov.gr για να κάνουν δωρεάν τεστ αντιγόνου.

Τονίζεται, για μία ακόμη φορά, ότι η κατοχύρωση δικαιωμάτων (απουσία από το σχολείο ή την εργασία) κατοχυρώνεται πλήρως από το δεύτερο τεστ επαλήθευσης.

Δείτε εδώ τη διαδικασία και όλες τις πληροφορίες για τα self test




Πάνω από 2.900 νεκροί και 70.238 κρούσματα σε 24 ώρες στη Βραζιλία

Το υπουργείο Υγείας της Βραζιλίας ανακοίνωσε χθες Παρασκευή ότι τις προηγούμενες 24 ώρες επήλθαν οι θάνατοι άλλων 2.922 ασθενών με την COVID-19, ενώ διαγνώστηκαν 70.238 κρούσματα του SARS-CoV-2.

Στο μεγαλύτερο κράτος της Λατινικής Αμερικής, το οποίο βιώνει τη χειρότερη φάση της πανδημίας του νέου κορονοϊού ως εδώ, οι θάνατοι έχουν φθάσει τους 328.206 και οι μολύνσεις τις 12.910.082. Πρόκειται για τον δεύτερο βαρύτερο απολογισμό στον κόσμο, πίσω μόνο από αυτόν των ΗΠΑ.

Μεξικό | Πάνω από 3.000 κρούσματα και 190 θάνατοι σε 24 ώρες

Το υπουργείο Υγείας του Μεξικού ανακοίνωσε χθες Παρασκευή ότι τις προηγούμενες 24 ώρες επιβεβαιώθηκαν 3.089 κρούσματα του SARS-CoV-2, ενώ άλλοι 190 ασθενείς με την COVID-19 υπέκυψαν.

Σύμφωνα με τα επίσημα δεδομένα, ο απολογισμός των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορονοϊού έχει φθάσει ως εδώ τους 203.854 νεκρούς επί συνόλου 2.247.357 μολύνσεων στη χώρα των 126 εκατομμυρίων κατοίκων.

Αυτός ο απολογισμός, ο τρίτος βαρύτερος στον κόσμο, είναι αναμφίβολα υποτιμημένος. Την περασμένη Κυριακή, το μεξικανικό υπουργείο Υγείας έδωσε στη δημοσιότητα δεδομένα για την πλεονάζουσα θνητότητα στη χώρα, κατά τα οποία οι θάνατοι εξαιτίας της COVID-19 είναι τουλάχιστον 60% περισσότεροι απ’ ό,τι ανακοινώνεται επίσημα, που σημαίνει ότι στην πραγματικότητα ήδη ξεπερνούν τους 300.000.




Πρόταση λοιμωξιολόγων | Όχι στο άνοιγμα καταστημάτων και στις διαδημοτικές μετακινήσεις σε Θεσσαλονίκη, Κοζάνη και Αχαΐα

Μπλόκο βάζει η επιτροπή των λοιμωξιολόγων με εισήγηση τους σε τρεις περιοχές οι οποίες τους ανησυχούν ιδιαίτερα καθώς τα κρούσματα είναι αυξημένα.

Η επιτροπή εισηγήθηκε να μην ανοίξουν τα καταστήματα σε Θεσσαλονίκη, Κοζάνη και Αχαΐα καθώς αλλά και να μην επιτραπούν οι διαδημοτικές μετακινήσεις στις ίδιες τρεις περιοχές.

Η σύσκεψη συνεχίζεται ωστόσο ακόμα δεν είναι γνωστό πότε θα παρθούν οι τελικές αποφάσεις.




Self test | Τι κάνουμε σε θετικό αποτέλεσμα, εκτός σχολείου και τηλεκπαίδευσης οι μαθητές χωρίς βεβαίωση

Από την Τετάρτη 7 Απριλίου θα ξεκινήσει σταδιακά η διάθεση των self test από τα φαρμακεία και όπως ανέφερε ο υφυπουργός Υγείας, Βασίλης Κοντοζαμάνης, στόχος είναι μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας να υπάρχουν τα τεστ σε όλα τα φαρμακεία της χώρας.

Κάθε εβδομάδα, μπορούμε να προμηθευτούμε ένα δωρεάν self test από το φαρμακείο, με την επίδειξη του Α.Μ.Κ.Α. και της αστυνομικής μας ταυτότητας.

Μαζί με το κιτ του self test, παραλαμβάνουμε από τον φαρμακοποιό και τις γραπτές οδηγίες για τη σωστή λήψη του δείγματος.

Τι κάνουμε σε θετικό αποτέλεσμα

Σε περίπτωση θετικού κρούσματος, η δήλωση θα γίνεται στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr (η οποία θα λειτουργήσει την ερχόμενη εβδομάδα/ Τετάρτη) ανάλογα με την ιδιότητα του πολίτη (π.χ. εργαζόμενος, μαθητής) και θα εκδίδεται βεβαίωση ή θα αποστέλλεται sms για τη διενέργεια επαναληπτικού τεστ από επαγγελματία  υγείας είτε σε δημόσια δομή (οπότε θα είναι δωρεάν) είτε σε ιδιωτική δομή.

Όσοι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν self test και εφόσον είναι αρνητικό θα δηλώνουν ότι το διενήργησαν με υπεύθυνη δήλωση.

Οι μεν εργαζόμενοι -και οι εκπαιδευτικοί- για λογαριασμό τους, οι δε γονείς και κηδεμόνες για λογαριασμό των μαθητών-παιδιών τους.

Τα self test θα γίνονται αποκλειστικά κατ’ οίκον και όχι στα φαρμακεία που απλώς θα παραδίδουν την συσκευασία του self test μέσα στην οποία θα υπάρχουν σαφείς έντυπες οδηγίες στα ελληνικά για τη σωστή λήψη του δείγματος και εκτέλεση του διαγνωστικού ελέγχου.

Οι διευκρινίσεις και τι θα ισχύει με τους μαθητές

Ο Βασίλης Κοντοζαμάνης έκανε συγκεκριμένες διευκρινίσεις για τα self test και ιδιαίτερα για τους μαθητές και τη βεβαίωση που θα πρέπει να έχουν μαζί τους.

Ο υφυπουργός Υγείας είπε για τα self test:

  • θα ξεκινήσει την επόμενη εβδομάδα για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των λυκείων
  • οι γονείς θα μπορούν να παραλαμβάνουν για τα παιδιά τους με την επίδειξη των ΑΜΚΑ τους τα τεστ που τους αναλογούν
  • το self test θα πραγματοποιείται στο σπίτι από 24 έως 48 ώρες πριν την έναρξη των μαθημάτων και το αποτέλεσμα του θα δηλώνεται στη σχετική πλατφόρμα
  • στην περίπτωση αρνητικού αποτελέσματος, ο γονέας/ κηδεμόνας θα πρέπει να εκτυπώσει και να υπογράψει τη σχετική βεβαίωση την οποία θα φέρει μαζί του ο μαθητής καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας και θα την επιδεικνύει στον εκπαιδευτικό της τάξης του που θα είναι επιφορτισμένος με το παρουσιολόγιο.
  • όσοι μαθητές προκύπτουν θετικοί θα πρέπει να κάνουν το συντομότερο ένα δεύτερο τεστ αντιγόνου, δωρεάν σε δημόσια δομή (η λίστα των δομών θα αναγράφεται στο σχετικό ιστότοπο) προκειμένου να δικαιολογηθεί η απουσία από το σχολείο
  • όσοι μαθητές δεν φέρουν μαζί τους την βεβαίωση δεν θα μπορούν να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τους ούτε θα υπάρχει δυνατότητα τηλεκπαίδευσης.

Διευκρινίζεται ότι: 

τα οικιακά αυτοδιαγνωστικά τεστ σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να υποκαταστήσουν την επιδημιολογική επιτήρηση, αντιθέτως αποτελούν ένα συμπληρωματικό μέσο ατομικής αυτοδιάγνωσης και αυτοπροστασίας για την έγκαιρη διάγνωση και απομόνωση των ασυμπτωματικών.

Πρόκειται για εγκεκριμένα τεστ που πληρούν όλες τις προδιαγραφές της ευρωπαϊκής νομοθεσίας και εγκρίνονται από τις αρμόδιες Ευρωπαϊκές Αρχές.




Καβάλα | Κρούσμα κορωνοϊού στο κλειστό κολυμβητήριο

Θετικός στον κορωνοϊό εντοπίστηκε αθλητής στο κολυμβητήριο Καβάλας. Οι αθλητές κάνουν κάθε εβδομάδα τεστ κορωνοϊού, και στο τεστ που έκανε την Δευτέρα ο αθλητής εντοπίστηκε θετικός. Νωρίς το πρωί της Τρίτης έγινε απολύμανση στους χώρους του κολυμβητηρίου.

Από την πλευρά του Δήμου Καβάλας γίνεται προσπάθεια ώστε να τηρούνται όλα τα μέτρα που προβλέπονται για την αποφυγή διασπορά το κορωνοϊού στις αθλητικές εγκαταστάσεις.




ΕΟΔΥ | Πού θα γίνουν σήμερα τεστ μέσα από το αυτοκίνητο

Σε 68 περιοχές θα πραγματοποιήσει σήμερα τεστ για τον κορονοϊό ο ΕΟΔΥ. Ο Οργανισμός θα κάνει στους πολίτες rapid τεστ μέσα από το αυτοκινήτο, τα γνωστά drive through.

Συγκεκριμένα τα τεστ θα γίνουν:

  1. Δήμος Χαϊδαρίου, Αναγεννήσεως 25 (2ο κλειστό γήπεδο)
  2. Δήμος Ιλίου, Αίαντας και Χρυσηίδος
  3. Δ. Πειραιά (πλατεία), Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
  4. Δ. Αθηναίων (πλατεία), Πλατεία Αγίου Παντελεήμονα
  5. Δ. Αθηναίων (πλατεία), Πλατεία Κυψέλης
  6. Δ. Βούλας-Βάρης-Βουλιαγμένης (πλατεία), Δημοτικό Parking Βασιλέως Παύλου
  7. Κοινότητα Γαστούνη, Κουρβισιάνειο Πολιτιστικό Κέντρο
  8. Κοινοτικό Κατάστημα Ελαιώνα Πύργου
  9. Δημαρχείο Αρχαίας Ολυμπίας
  10. Πλατεία Σητείας
  11. Παλαιοκώμη Σερρών
  12. Σιτοχώρι Σερρών
  13. Πλατεία Ύδρας
  14. Πλατεία Αγροσυκιάς, Πέλλα
  15. Πλατεία Δυτικού, Πέλλα
  16. Αρχοντικό Πέλλας
  17. Μεσιανό Πέλλας
  18. Δαμιανό Πέλλας
  19. Λεπτοκαρυά Πέλλας
  20. Πλατεία Μεγαλόπολης, Αρκαδία
  21. Πλατεία Πέτρινου, Τρίπολη
  22. Πλατεία Ταμπαχανά, Πάτρα
  23. Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αχαΐας, Πάτρα
  24. Κάνδανος, Χανίων
  25. Κουντουράς, Χανίων
  26. Παλαιοχώρα, Χανίων
  27. Πλατεία Μερπήσσας, Πάρου
  28. Δημοτικό Σχολείο Άνω Βιαννού, Ηράκλειο
  29. Παλέ, Δήμος Αγίου Βασιλείου, Ρέθυμνο
  30. Δημοτική Ενότητα Καλυθίων, Ρόδος
  31. Τοπολιανά Ευρυτανίας
  32. Πλατεία Εργατικών Κατοικιών, Ιστιαία
  33. Κοινότητα Στενής, Εύβοια
  34. Δήμος Πυλαίας-Χορτιάτη, Θεσσαλονίκη, drive through, Ηπείρου 19
  35. Εκδοτήρια ΔΕΘ, Θεσσαλονίκη
  36. Δήμος Θερμαϊκού, Αμπελόκηποι
  37. Αγνώστου Στρατιώτη 80, Πολίχνη, Δήμος Παύλου Μελά, Θεσσαλονίκη
  38. Δήμος Ευόσμου-Κορδελιού, Πλατεία Ευόσμου
  39. Δήμος Καλαμαριά, drive through Εθνικής Αντιστάσεως και Άρεως 1, Καλαμαριά
  40. Λιμενάρια Θάσου
  41. Drive through Λ. Κύκνων, Καστοριά
  42. Drive through Άργος Ορεστικό, Καστοριά
  43. Πλατεία Βογατσικού, Καστοριά
  44. Πορτιάνο, Λήμνος
  45. Πνευματικό Κέντρο Σαμοθράκη
  46. Κεντρική Πλατεία Λάρισας
  47. Σκεπαστή Αγορά Νεάπολης, Λάρισα
  48. Drive through Φάρσαλα
  49. Δαμάσι, Λάρισα
  50. Μεσοχώρι, Λάρισα
  51. Αμούρι, Λάρισας
  52. Βλαχογιάννι, Λάρισα
  53. Πραιτώρι, Λάρισα
  54. Μαγούλα, Λάρισα
  55. Κοινοτικό Κατάστημα Δαδιάς, Αλεξανδρούπολη
  56. Πλατεία Ειρήνης, Κομοτηνή
  57. Ηφαίστου, Κομοτηνή
  58. Drive through Βιομηχανική Περιοχή Α’ Βόλου
  59. Παπαδιαμάντη, Σκιάθος
  60. Δημοτική Βιβλιοθήκη, Πολύδροσο Φωκίδας
  61. Κοινότητα Ξηροποτάμου, Δράμα
  62. Κέδρος Σοφάδων, Καρδίτσα
  63. Μητρόπολη Καρδίτσας
  64. Κεντρική πλατεία Καρδίτσας
  65. Λουτροπηγή Σοφάδων, Καρδίτσα
  66. Σταυρός Καρδίτσας
  67. Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, Άρτα
  68. Δημαρχείο Άρτας



Κορωνοϊός | 1724 νέα κρούσματα κορωνοϊού – 65 νέοι θάνατοι

Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 1.724, εκ των οποίων 22 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 255.755 (ημερήσια μεταβολή +0.7%), εκ των οποίων 51.5% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 72 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.162 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 65, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 7.945 θάνατοι. Το 95.7% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 738 (63.6% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 82.5% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.677 ασθενείς. Οι εισαγωγές1 νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 456 (ημερήσια μεταβολή +8.06%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 447 ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0.2 έως 105 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 79 έτη (εύρος 0 έως 103 έτη).

Η γεωγραφική κατανομή των κρουσμάτων




Δωρεάν rapid test στο Διοικητήριο Καβάλας

Δεδομένης της έναρξης κρουσμάτων κορωναϊού που παρατηρείται το τελευταίο διάστημα στην Χώρα μας αλλά και στην περιοχή μας, με σκοπό την έγκαιρη ανίχνευση ασυμπτωματικών φορέων του ιού και την προστασία της υγείας των πολιτών, η Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας δια της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας σε συνεργασία με τις κινητές μονάδες του ΕΟΔΥ, θα διοργανώσουν δειγματοληψίες με rapid tests για τους κατοίκους της Καβάλας, την Τρίτη 30 και την Τετάρτη 31 Μαρτίου 2021, στην αίθουσα συνεδριάσεων «Νικόλαος Μάρτης» στο ισόγειο του Διοικητηρίου από τις 09:30 έως τις 14:30.

Όποιος επιθυμεί μπορεί να προσέλθει τις αναφερόμενες μέρες και ώρες για να κάνει το τεστ, δωρεάν και χωρίς ραντεβού. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

 




Εμβολιασμός των εκπαιδευτικών με τις αδιάθετες δόσεις

Ξεκινούν οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών με τις αδιάθετες δόσεις εμβολίων σε εμβολιαστικά κέντρα, το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο με διευκρινίσεις.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο, κάθε Ομάδα Συντονισμού Εμβολιασμών συλλέγει από τις σχολικές μονάδες τα στοιχεία των εκπαιδευτικών που επιθυμούν να καταστούν δικαιούχοι εμβολιασμού για πρώτη φορά.

Το άνοιγμα σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων, την ερχόμενη εβδομάδα είναι σύμφωνα με την Νίκη Κεραμέως ο στόχος του Υπουργείου Παιδείας. Το άνοιγμα των σχολείων προβλέπεται να γίνει με υποχρεωτικά self test για μαθητές και καθηγητές. Όπως διευκρίνισε η υπουργός Παιδείας, το τεστ θα παρέχεται στους γονείς από τα φαρμακεία.

Το Πάσχα δεν γίνουν μαθήματα ξεκαθάρισε η Υπουργός Παιδείας.




Αύξηση των κρουσμάτων κορωνοϊού σε Καβάλα και Δράμα

Αύξηση κρουσμάτων κορωνοϊού σε Καβάλα και Δράμα παρατηρείτε τις τελευταίες ημέρες. Ο αριθμός των νοσηλευόμενων ωστόσο είναι διαχειρίσιμος.

Στην μάχη κατά της πανδημίας στις αρχές Απριλίου μπαίνουν τα εμβόλια της Johnson & Johnson και τα self test.




Ενδεχόμενο άνοιγμα της εστίασης στις 15 Απριλίου

Άνοιγμα της εστίασης στις 10-15 Απριλίου προβλέπει η πρόεδρος Νοσοκομειακών Αθήνας- Πειραιά Ματίνα Παγώνη.

Όσον αφορά την μετακίνηση από νομό σε νομό το Πάσχα η κυρία Παγώνη τονίζει ότι πρέπει να προηγηθεί άνοιγμα των δραστηριοτήτων και να ελεγχθεί η επιδημιολογική κατάσταση για να παρθεί η συγκεκριμένη απόφαση.




Εμβολιασμός των εκπαιδευτικών με τις αδιάθετες δόσεις

Προτεραιότητα στην επαναλειτουργία των γυμνασίων και των λυκείων δίνει το υπουργείο Παιδείας.

Σύμφωνα με την Υφυπουργό Παιδείας Ζέττα Μακρή, αν αποφασιστεί από τους ειδικούς η επαναλειτουργία των σχολείων στις 5 Απριλίου, αυτό θα γίνει με self – test. Όπως είπε, υπάρχει σχέδιο να γίνεται τεστ σε καθηγητές και μαθητές κάθε Δευτέρα. Ο Καθηγητής Πνευμολογίας Θεόδωρος Βασιλακόπουλος τονίζει ότι καλό θα ήταν να ανοίξουν μόνο τα λύκεια με δύο τεστ την εβδομάδα.

Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε εγκύκλιο σχετικά με τον εμβολιασμό των εκπαιδευτικών με αδιάθετες δόσεις εμβολίων σε εμβολιαστικά κέντρα.




Κορονοϊός στην Ελλάδα | Παραμένουν ψηλά οι διασωληνωμένοι – Ελπίδα η μείωση των εισαγωγών

Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι διασωληνωμένοι λόγω κορονοϊού, με τα νοσοκομεία να συνεχίζουν να δέχονται πιέσεις.

Πάντως, υπάρχει αισιοδοξία ότι η κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί τις επόμενες ημέρες, καθώς έχει παρατηρηθεί μείωση των εισαγωγών.

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, οι εισαγωγές στα νοσοκομεία της Αττική κινήθηκαν ως εξής:

-291 στις 20 Μαρτίου

-265 στις 23 Μαρτίου

-169 στις 25 Μαρτίου

-175 στις 26 Μαρτίου

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, και τα στοιχεία από τις εισαγωγές στην επικράτεια είναι αισιόδοξα καθώς χθες έγιναν συνολικά 371 εισαγωγές,17% λιγότερο σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες.

Πάνω από 3.000 τα ημερήσια κρούσματα

Σε επίπεδα άνω των 3.000 κινήθηκαν για ακόμη μία ημέρα τα κρούσματα κορονοϊού στη χώρα.

Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του ΕΟΔΥ, τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 3.133, εκ των οποίων 6 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 252.590 (ημερήσια μεταβολή +1.3%), εκ των οποίων 51.5% άνδρες.

Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 60 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.545 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 72, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 7.826 θάνατοι. Το 95.7% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 728 (64.4% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 82.4% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.656 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 371 (ημερήσια μεταβολή -17.19%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 451 ασθενείς. Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0.2 έως 105 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 79 έτη (εύρος 0 έως 103 έτη).

Η γεωγραφική κατανομή των κρουσμάτων

Βαρύ ήταν ο απολογισμός για ακόμη μία φορά στην Αττική, καθώς κατέγραψε 1.510 το τελευταίο 24ωρο.

Το κέντρο της Αθήνας παρουσίασε τα μεγαλύτερα προβλήματα με 398 κρούσματα, ενώ αυξημένα παραμένουν τα κρούσματα στον Πειραιά, τον Δυτικό τομέα Αθηνών και τα Βόρεια Προάστια.

Αναλυτικά η κατανομή στην Αττική:

-ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 173

-ΒΟΡΕΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 177

-ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ 100

-ΔΥΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 225

-ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 131

-ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΘΗΝΩΝ 398

-ΠΕΙΡΑΙΩΣ 280

-ΝΗΣΩΝ 26

Σε ποιες περιοχές καταγράφηκαν τα 3.133 κρούσματα:

-173 κρούσματα στην ΠΕ Ανατολικής Αττικής

-177 κρούσματα στην ΠΕ Βόρειου Τομέα Αθηνών

-225 κρούσματα στην ΠΕ Δυτικού Τομέα Αθηνών

-100  κρούσματα στην ΠΕ Δυτικής Αττικής

-398 κρούσματα στην ΠΕ Κεντρικού Τομέα Αθηνών

-131 κρούσματα στην ΠΕ Νοτίου Τομέα Αθηνών

-280 κρούσματα στην Π.Ε. Πειραιώς

-26 κρούσματα στην Π.Ε.Νήσων

-358  κρούσματα στην Π.Ε. Θεσσαλονίκης

-17 κρούσματα στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας

-17 κρούσματα στην Π.Ε. Αργολίδας

-10 κρούσματα στην Π.Ε Αρκαδίας

-3 κρούσματα στην Π.Ε Αρτας

-152 κρούσματα στην Π.Ε. Αχαΐας

-61 κρούσματα στην Π.Ε. Βοιωτίας

-15 κρούσματα στην Π.Ε Γρεβενών

-11 κρούσματα στην Π.Ε Δράμας

-21 κρούσματα στην Π.Ε. Έβρου

-33 κρούσματα στην Π.Ε. Εύβοιας

-11 κρούσματα στην Π.Ε. Ευρυτανίας

-5 κρούσματα στην ΠΕ Ζακύνθου

-29 κρούσματα στην Π.Ε. Ηλείας

-31  κρούσματα στην Π.Ε Ημαθίας

-32 κρούσματα στην ΠΕ Ηρακλείου

-2  κρούσματα στην Π.Ε.Θήρας

-67 κρούσματα στην Π.Ε. Ιωαννίνων

-22 κρούσματα στην Π.Ε Καβάλας

-6 κρούσματα στην Π.Ε Καλύμνου

-22 κρούσματα στην Π.Ε. Καρδίτσας

-1 κρούσμα στην Π.Ε. Καρπάθου

-13 κρούσματα στην Π.Ε Καστοριάς

-3 κρούσματα στην Π.Ε. Κέρκυρας

-5 κρούσματα στην Π.Ε Κεφαλληνίας

-26 κρούσματα στην Π.Ε Κιλκίς

-110 κρούσματα στην Π.Ε Κοζάνης

-51 κρούσματα στην Π.Ε. Κορινθίας

-3  κρούσματα στην Π.Ε. Λακωνίας

-89 κρούσματα στην Π.Ε Λάρισας

-6  κρούσματα στην Π.Ε Λασιθίου

-11 κρούσματα στην Π.Ε. Λέσβου

-1 κρούσμα στην Π.Ε. Λήμνου

-44 κρούσματα στην Π.Ε. Μαγνησίας

-8 κρούσματα στην Π.Ε. Μεσσηνίας

-4 κρούσματα στην Π.Ε. Μυκόνου

-4 κρούσματα στην Π.Ε. Νάξου

-8 κρούσματα στην Π.Ε. Ξάνθης

-1 κρούσμα στην Π.Ε.Πάρου

-34 κρούσματα στην Π.Ε. Πέλλας

-18 κρούσματα στην Π.Ε. Πιερίας

-3 κρούσματα στην Π.Ε. Πρέβεζας

-9 κρούσματα στην Π.Ε. Ρεθύμνου

-12 κρούσματα στην Π.Ε Ροδόπης

-13 κρούσματα στην Π.Ε. Ρόδου

-48 κρούσματα στην Π.Ε. Σερρών

-2 κρούσματα στην Π.Ε. Σποράδων

-1  κρούσμα στην Π.Ε Σύρου.

-14 κρούσματα  στην Π.Ε. Τρικάλων

-29 κρούσματα στην Π.Ε. Φθιώτιδας

-4 κρούσματα στην Π.Ε. Φλώρινας

-22 κρούσματα στην Π.Ε. Χαλκιδικής

-12 κρούσματα στην Π.Ε. Χανίων

-12 κρούσματα στην Π.Ε. Χίου

-68 κρούσματα υπό διερεύνηση




Lockdown | Το νέο πακέτο στήριξης και η άμεση ρευστότητα στην εστίαση

Hέναρξη των self test και οι εξελίξεις στο μέτωπο της πανδημίας τις επόμενες ημέρες θα καθορίσουν την ημερομηνία που θα ανεβάσει ξανά ρολά το λιανεμπόριο με το πιο καλό σενάριο να προβλέπει την επανέναρξη των επιχειρήσεων στις 5 Απριλίου.

Μέχρι τότε, η κυβέρνηση θα έχει ανακοινώσει ένα νέο πακέτο μέτρων στήριξης για τις επιχειρήσεις, τους εργαζόμενους και τα νοικοκυριά το οποίο θα ανεβάσει το λογαριασμό για τον προϋπολογισμό πάνω από τα 13 δις. ευρώ από 11,6 δις. ευρώ που έχει ήδη φθάσει. Εκτός από την παράταση των μέτρων που ισχύουν σήμερα για όσους κλάδους παραμένουν κλειστοί και τον Απρίλιο θα ανακοινωθούν νέα εργαλεία για παροχή κεφαλαίων στήριξης στις επιχειρήσεις που θα ανοίγουν, περιλαμβανομένης και της νέας δράσης του ΕΣΠΑ για την επιδότηση εταιρειών εστίασης με πτώση τζίρου.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο υφυπουργό Ανάπτυξης Γιάννη Τσακίρη η επιδότηση για κεφάλαιο κίνησης που θα διατεθεί κατά το άνοιγμα των επιχειρήσεων του κλάδου της εστίασης θα αφορά μόνο όσες έχουν πτώση τζίρου και θα γίνει από το ΕΣΠΑ. Επιπλέον, εξήγησε πως αναμένεται η έγκριση της Επιτροπής για το νέο εγγυοδοτικό για χαμηλότοκα δάνεια κεφαλαίων κίνησης που θα αφορά στις πολύ μικρές επιχειρήσεις.

Στο πακέτο των οριζόντιων μέτρων στήριξης του Απριλίου περιλαμβάνεται:

  • Ο 7ος κύκλος Επιστρεπτέας Προκαταβολής ύψους 1 δισ. ευρώ με βάση την πτώση τζίρου Ιανουαρίου – Μαρτίου. Το ποσοστό της απαλλαγής διαμορφώνεται στο 50%, υπό τον όρο διατήρησης του αριθμού των εργαζομένων έως τέλος Αυγούστου.
  • Η πλήρης απαλλαγή από την καταβολή ενοικίων για επιχειρήσεις που ήταν κλειστές με κρατική εντολή. Με καταβολή του 80% του μηνιαίου συμφωνημένου μισθώματος στους εκμισθωτές από το κράτος (60% για νομικά πρόσωπα).
  • Η αναστολή πληρωμής επιταγών συναλλαγματικών και γραμματίων για επιχειρήσεις που έχουν κλείσει με κρατική εντολή.
  • Η επέκταση της αποζημίωσης ειδικού σκοπού των 534 ευρώ παράλληλα με την οικονομική ενίσχυση βραχυχρόνιας εργασίας του μηχανισμού «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ» .
  • Το αναστολή πληρωμής των δόσεων Απριλίου ρυθμισμένων φορολογικών υποχρεώσεων για τις κλειστές επιχειρήσεις και τους εργαζόμενους που βρίσκονται σε αναστολή εργασίας. Η δόση του Απριλίου θα μεταφερθεί στο τέλος της περιόδου ρύθμισης.