Υποχρεωτική καραντίνα για την είσοδο στη Γαλλία στους ταξιδιώτες από επιπλέον επτά χώρες

Οι ταξιδιώτες που προέρχονται από επιπλέον επτά χώρες, μεταξύ αυτών η Τουρκία, θα πρέπει να τηρούν υποχρεωτική καραντίνα 10 ημερών κατά την άφιξή τους στη Γαλλία, λόγω της κυκλοφορίας της επιδημίας του νέου κορονοϊού στις χώρες αυτές, έγινε γνωστό σήμερα από μια κυβερνητική πηγή στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Ο περιορισμός αυτός θα εφαρμοστεί επίσης στο Μπανγκλαντές, τη Σρι Λάνκα, το Πακιστάν, το Νεπάλ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και το Κατάρ. Το μέτρο θα τεθεί σε ισχύ από τα μεσάνυχτα του Σαββάτου, μετά τη δημοσίευσή αύριο το πρωί του σχετικού διατάγματος, διευκρίνισε η ίδια πηγή.

Προς το παρόν, οι ταξιδιώτες από πέντε χώρες τίθενται, από τις 24 Απριλίου, σε καραντίνα: τη Βραζιλία, την Ινδία, τη Χιλή, τη Νότια Αφρική και την Αργεντινή.

Οι ταξιδιώτες που έρχονται από αυτές τις χώρες πρέπει να επιδεικνύουν κατά την άφιξή τους ένα τεστ PCR που έχει γίνει λιγότερο από 36 ώρες. Σε αυτό το θέμα, «θα επιδειχθεί ανοχή αυτό το Σαββατοκύριακο για τις νέες χώρες» τις οποίες αφορά η απόφαση, σημείωσε η ίδια κυβερνητική πηγή στο AFP.

Οι επιβάτες θα πρέπει να δηλώνουν στην αεροπορική εταιρεία τον τόπο της καραντίνας τους στη Γαλλία, δείχνοντας το σχετικό δικαιολογητικό. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας, προβλέπεται άδεια εξόδου μεταξύ 10.00-12.00.

Κάθε παραβάτης βρίσκεται αντιμέτωπος με πρόστιμο ύψους 1.000 ευρώ έως 1.500 στην περίπτωση επανάληψης της παράβασης.

Τα επιπλέον αυτά μέτρα εφαρμόζονται την ώρα που η επιδημία σαρώνει την Ινδία, η οποία έχει καταγράψει αυτήν την εβδομάδα σχεδόν τα μισά από τα κρούσματα παγκοσμίως. Η Τουρκία καταγράφει, από την άλλη, μια μείωση του αριθμού των κρουσμάτων (-34%), όμως σε ένα επίπεδο ακόμη υψηλό (κατά μέσο όρο 27.000 κρούσματα την ημέρα).




Εμβολιασμός | Περίπου 4,5 εκατ. ραντεβού έχουν κλειστεί έως τον Ιούλιο

Σε περίπου 4,5 εκατομμύρια ανέρχονται τα επιβεβαιωμένα ραντεβού που κλείστηκαν από σήμερα Σάββατο μέχρι τον Ιούλιο, ενώ τα στοιχεία φέρνουν πρώτους τους πολίτες 50-54 ετών που είτε πραγματοποίησαν την 1η δόση εμβολιασμού κατά του κορονοϊού ή προχώρησαν σε προγραμματισμένο ραντεβού καταγράφοντας 316.275 εμβολιασμούς ή ραντεβού.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η ηλικιακή ομάδα που ακολουθεί είναι των 45-49 ετών με 300.476 εμβολιασμούς ή προγραμματισμένα ραντεβού. Όσον αφορά στους πολίτες που είτε ήδη εμβολιάστηκαν, είτε έκλεισαν ραντεβού ξεπέρασαν τα 4 εκατομμύρια, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης σε ανάρτησή του σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία μέχρι την Παρασκευή το βράδυ, έχουν γίνει 2.391.526 εμβολιασμοί της 1ης δόσης και 1.143.686 εμβολιασμοί της 2ης δόσης, ενώ κι ο συνολικός αριθμός των επιβεβαιωμένων ραντεβού είναι υψηλός, καθώς από το Σάββατο 8 Μαΐου μέχρι τον Ιούλιο, φτάνει τα περίπου 4,5 εκατομμύρια (4.442.229).

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία, μέχρι το βράδυ της Πέμπτης 6 Μαΐου, οι ξεχωριστές ηλικιακές ομάδες που έχουν εμβολιαστεί με μια δόση ή έχουν προγραμματισμένο ραντεβού είναι οι παρακάτω:

– η ομάδα των πολιτών 30-39 ετών με 222.456 εμβολιασμούς μιας δόσης ή προγραμματισμένο ραντεβού

– η ηλικιακή κατηγορία των 40-44 με 154.666 εμβολιασμούς μιας δόσης ή προγραμματισμένο ραντεβού

– η ομάδα των πολιτών 45-49 ετών με 300.476 εμβολιασμούς μιας δόσης ή προγραμματισμένο ραντεβού

– οι πολίτες 50-54 ετών με 316.275 εμβολιασμούς μιας δόσης ή προγραμματισμένο ραντεβού

– η ηλικιακή κατηγορία 55-59 ετών με 271.087 εμβολιασμούς μιας δόσης ή προγραμματισμένο ραντεβού

Όσον αφορά στην πρώτη δεκάδα στο σύνολο των εμβολιασμών σύμφωνα με τα δεδομένα ανά περιφερειακή ενότητα μέχρι και την Παρασκευή 7 Μαΐου, οι περισσότεροι εμβολιασμοί έχουν γίνει στον κεντρικό τομέα Αθηνών που έφτασαν τους 451.269 με την 1η δόση να φτάνει τους 294.565 εμβολιασμούς και την 2η δόση να αγγίζει τους 156.704.

Δεύτερη στην λίστα είναι η Θεσσαλονίκη με 410.934 εμβολιασμούς συνολικά, με την 1η δόση να φτάνει τους 279.048 και το σύνολο της 2ης δόσης είναι 131.886 εμβολιασμοί.

Τρίτος έρχεται ο βόρειος τομέας Αθηνών με 378.359 εμβολιασμούς να έχουν πραγματοποιηθεί με την 1η δόση να κυμαίνεται στους 244.621 εμβολιασμούς και η 2η δόση στους 133.738.

Έπεται ο δυτικός τομέας Αθηνών με 161.679 εμβολιασμούς συνολικά. Ειδικότερα πραγματοποιήθηκαν εμβολιασμοί 1ης δόσης 111.097 και 2ης δόσης 50.582.

Πέμπτος στη σειρά είναι ο νότιος τομέας Αθηνών με 125.024 εμβολιασμούς με την 1η δόση να φτάνει τους 96.101 και την 2η δόση τους 28.923 εμβολιασμούς.

Ο Πειραιάς καταγράφει στο σύνολο των εμβολιασμών 120.384 με την 1η δόση να αγγίζει τους 79.588 εμβολιασμούς και την 2η δόση να φτάνει τους 40.796.

Ακολουθεί η Ανατολική Αττική με συνολικά 89.776 εμβολιασμούς και συγκεκριμένα με εμβολιασμούς 1ης δόσης τους 64.398 και της 2ης δόσης τους 25.378 εμβολιασμούς.

Πιο κάτω καταγράφεται η Αχαΐα με συνολικούς 86.342 εμβολιασμούς. Η 1η δόση φτάνει τους 59.928 και η 2η δόση τους 26.414 εμβολιασμούς.

Λίγο παρακάτω βρίσκεται το Ηράκλειο με σύνολο εμβολιασμών τους 85.601, την 1η δόση τους 58.960 και την 2η δόση τους 26.641 εμβολιασμούς.

Τελευταία στην δεκάδα είναι η Λάρισα με 71.981 εμβολιασμούς με την 1η δόση να φτάνει τους 51.308 και την 2η δόση τους 20.673 εμβολιασμούς.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν πάντως τα στοιχεία της χθεσινής μέρας, Παρασκευή 7 Μαΐου που η Θεσσαλονίκη για μια μέρα σημείωσε πρωτιά με 12.127 συνολικά εμβολιασμούς, με την 1η δόση να φτάνει τους 5.312 και την 2η δόση τους 6.815 εμβολιασμούς. Αντίθετα, στην δεύτερη θέση πέρασε χθες ο κεντρικός τομέας Αθηνών με σύνολο 10.328 εμβολιασμούς εξ αυτών η 1η δόση να φτάνει τους 3.883 εμβολιασμούς και η 2η δόση τους 6.445 εμβολιασμούς.




Εμβόλιο: Για πόσο καιρό είμαστε προστατευμένοι μετά τη δεύτερη δόση

Τι δείχνει νέα βρετανική μελέτη

Σε ένα από τα πιο κρίσιμα ερωτήματα που αφορά στην διάρκεια της ανοσίας που παρέχουν τα εμβόλια, έρχεται να δώσει απαντήσεις μια νέα βρετανική μελέτη

Σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο New England Journal of Medicine το εμβόλιο της Moderna προστατεύει από τη νόσο για τουλάχιστον έξι μήνες.

Το Εθνικό Ινστιτούτο Αλλεργιών και Λοιμωδών Νοσημάτων των ΗΠΑ με επικεφαλής τη Nicole Doria-Rose παρακολούθησε 33 συμμετέχοντες ηλικίας 18 εώς 71 ετών στις δοκιμές του εμβολίου που οδήγησαν στην έγκριση του εμβολίου.

Έπειτα από έξι μήνες και αφού έλαβαν και τη δεύτερη δόση, η ποσότητα των αντισωμάτων ήταν υψηλή σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, με τα επίπεδα τους όμως να μειώνονται στους πιο ηλικιώμενους συμμετέχοντες. Για παράδειγμα, ενώ τα επίπεδα των αντισωμάτων ήταν κατά μέσο όρο πάνω από 92.000 στα άτομα ηλικίας 18-55 σε έξι μήνες μετά, στα άτομα ηλικίας 56 – 70 ετών μειώθηκαν κατά μέσο όρο περίπου στα 62.000 και στα 49.000 στα άτομα ηλικίας 71 ετών και άνω. Ωστόσο, όλοι οι συμμετέχοντες είχαν ισχυρή ανοσοαπόκριση μετά από έξι μήνες όπως έδειξαν οι τρεις μετρήσεις στα δείγματα του αίματός τους.

Αναφορικά με το εμβόλιο δύο δόσεων της εταιρείας Pfizer/ BioNTech, τα αποτελέσματα των δοκιμών που κυκλοφόρησαν την 1η Απριλίου διαπίστωσαν ότι το εμβόλιο τους παραμένει για περισσότερο από 91% αποτελεσματικό έξι μήνες μετά τη χορήγηση της δεύτερης δόσης.

Ο δρ. Amesh Adalja, ειδικός στην ιολογία και ερευνητής του Johns Hopkins Center for Health Security στη Βαλτιμόρη εξετάζοντας τα στοιχεία της έρευνας συμπληρώνει ότι η ανοσία είναι πιθανό να διαρκέσει και περισσότερο από τους έξι μήνες που αναφέρουν εκ του ασφαλούς οι επιστήμονες: «Καθώς αυξάνεται η διάρκεια των μελετών, εκτιμώ ότι θα διαπιστώσουμε πως η ανοσία διαρκεί περισσότερο από ένα χρόνο» συμπληρώνει.

Οι ερευνητές της μελέτης από πλευράς τους αναφέρουν ότι οι τρέχουσες μελέτες παρακολουθούν την ανοσοαπόκριση και μετά το πέρας των έξι μηνών, καθώς επίσης διερευνούν την επίδραση μιας ενισχυμένης δόσης με στόχο να επεκτείνουν τη διάρκεια και τη δράση του εμβολίου ενάντια στις μεταλλάξεις.




ΕΟΔΥ: Δείτε που θα πραγματοποιηθούν δωρεάν rapid tests την Τετάρτη

Αναλυτικά τα 120 σημεία της χώρας

Την Τετάρτη του Πάσχα 5 Μαΐου, Κινητές Ομάδες Υγείας (ΚΟΜΥ) του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) θα βρίσκονται σε κεντρικά σημεία σε ολόκληρη την επικράτεια, όπου θα πραγματοποιούνται δωρεάν rapid test για όλους τους πολίτες.

Δείτε τα σημεία δωρεάν ελέγχου σε Αν. Μακεδονία, Θράκη, Σέρρες και Λήμνο

Κέντρο Ενημέρωσης Δήμου Δράμας, 09:00

Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων Νικηφόρου, Δράμα, 09:00

ΚΑΠΗ Δοξάτου, Δράμα, 09:00

Δημοτικό Θέατρο Αλεξανδρούπολης, 09:00-15:00

Drive through στο Πάρκο Καρτάλη, Αλεξανδρούπολη, 09:00-15:00

Νομαρχείο Αλεξανδρούπολης, 09:00-15:00

Τυχερό, Δ. Σουφλίου, 09:30-15:00

Κ.Υ. Ορεστιάδας, 08:30

Κεντρική πλατεία Δασίου, Ορεστιάδα, 10:00

Πλατεία Ειρίνης, Κομοτηνή

Κεντρική Πλατεία Ξάνθης

Κ.Υ. Σταυρούπολης, Ξάνθη

Κ.Υ. Πρίνου, Θάσος

Drive through στο Εθνικό Στάδιο Σερρών, 09:00-14:00

Drive through στη Μύρινα, Λήμνος

Τα υπόλοιπα σημεία δωρεάν ελέγχου στην υπόλοιπη Ελλάδα

Νέα Μουδανιά, Χαλκιδική

Πολύγυρος, Χαλκιδικήσημν

Σταθμός Μετρό «Σύνταγμα», 10:00 -15:00

Δ. Αμαρουσίου, Πλατεία Ευτέρπης (ΗΣΑΠ) , 10:00 -15:00

Δ. Πειραιά, Πλατεία Κανάρη, Πασαλιμάνι, 10:00 -15:00

Δ. Αλίμου, Καλαμακίου και Ποσειδώνος (δημοτικό parking στο ύψος της πεζογέφυρας) , 10:00 -15:00

Δ. Διονύσου, Ηρωών Πολυτεχνείου και Κοιμήσεως Θεοτόκου, Άγιος Στέφανος, 10:00 -15:00

Δ. Καισαριανής, Πλατεία Καισαριανής, 10:00 -15:00

Δ. Αργυρούπολη-Ελληνικό, Πλατεία Δημαρχείου, Κύπρου 68, 10:00 -15:00

Δ. Χαλανδρίου, Πλατεία Χαλανδρίου, 10:00 -15:00

Δήμος Ιλίου, Αίαντος και Χρυσηίδος, Ίλιον, 09:00 -15:00

Δήμος Χαϊδαρίου, Αναγεννήσεως 25 (2ο κλειστό γήπεδο), 09:00-15:00

Νότια Πύλη ΔΕΘ, 09:00 -19:00

Drive through στο δήμο Πυλαίας-Χορτιάτη, Ελαιόρεμα, 10:00-15:00

Δ. Χαλκηδόνας, στα Κουφάλια, 10:00-15:00

Drive throughστο δήμο Θέρμης, στο άλσος Αγίου Τρύφωνος, 10:00-15:00

Δ. Παύλου Μελά, Μαυρομιχάλη με Αρκαδίου, Πολίχνη, 10:00-15:00

Δ. Ωραιοκάστρου, έμπροσθεν ΙΝ Τιμίου Σταυρού, Γαλήνη, 10:00-15:00

Κοινότητα Αγίου Κωνσταντίνου, Αιτωλοακαρνανία

Κοινότητα Καλυβίων, Αιτωλοακαρνανία

Πλατεία Φαρμάκη, Ναύπακτος

Ίδρυμα Τσώνη, Ναύπακτος

Πλατεία Μεσολογγίου

Πλατεία Αιτωλικού, Αιτωλοακαρνανία

Κοινότητα Πιτσιναίικων, Αιτωλοακαρνανία

Πλατεία Τριών Ναυάρχων, Ναύπλιο

Πλατεία Πετρινού, Τρίπολη

Κοινότητα Αγίου Κωνσταντίνου, Αρκαδία

Κοινότητα Αγίου Ανδρέα, Αρκαδία

Κοινότητα Κερασιάς, Αρκαδία

Κοινότητα Βλαχοκερασιάς, Αρκαδία

Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, Άρτα, 10:00-14:00

Δημαρχείο Άρτας, 09:00-15:00

Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αχαΐας, Πάτρα

Πλατεία Ορχομενού, Βοιωτία

Αίθουσα Χορωδίας Δήμου Θηβαίων

Δημαρχείο Γρεβενών

Εξεταστήριο Θ. Ζιάκα, Γρεβενά

Λουτρά Αιδηψού, Εύβοια, 08:00

Συντριβάνι Καράμπαμπας, Χαλκίδα

Κοινότητα Λεπιανά, Ευρυτανία

Κοινότητα Ραπτόπουλο, Ευρυτανία

Κεντρική Πλατεία Πύργου

Κυλλήνη, Ηλεία

Δημαρχείο Λαλας, Ηλεία

Κοινότητα Ζερβοχωρίου Νάουσας, 10:00-15:00

Κοινότητα Παλατίτσια Βέροιας, 10:00-15:00

Πλατεία Ελευθερίας, Ηράκλειο

Πλατεία Αγίας Αικατερίνης, Ηράκλειο

Φορτέτσα, Ηράκλειο

Πλατεία Δημαρχείου, Ηγουμενίτσα

Πλατεία Πύρρου, Ιωάννινα

Αρχοντικό Πυρσινέλλα, Ιωάννινα

Κεντρικό Λιμένας Καλύμνου

Καμάρα, Λέρος, 09:00-12:00

Κεντρική Πλατεία Καρδίτσας, 10:00-15:00

Drive through στον Περιφερειακό Καρδιτσομαγούλας, 10:00-15:00

Πρόδρομος Καρδίτσας, 11:00-14:00

Λ. Κύκνων, Καστοριά

Drive through στο Άργος Ορεστικό, Καστοριά

Δημοτικό Θέατρο Κέρκυρας

Πλατεία Σπιανάδα, Κέρκυρα

Πλατεία Βαλλιάνου, Κεφαλονιά

Πνευματικό Κέντρο Πτολεμαΐδας

Δημοτικό Θέατρο Κορίνθου, 09:30-14:00

Πλατεία Ευαγγελίστριας, Άγιοι Θεόδωροι Κορινθίας, 09:30-14:00

Επαρχείο Κω

Κεντρική Πλατεία Λάρισας, 10:00-16:00

Κτελ Λάρισας, 10:00-14:00

Πλατεία ΟΣΕ, Λάρισα, 10:00-14:00

Δημαρχείο Ιεράπετρας, Λασίθι

ΚΑΠΗ Λευκάδας

Drive through στο Πανθεσσαλικό Στάδιο Βόλου, 09:00-14:00

Κτίριο Π.Ε. Μαγνησίας, 09:00-14:00

Άνω Βόλος, 7η ΤΟΜΗ Ιωλκού, 09:00-14:00

Drive through στην Αργαλαστή Πηλίου, 09:00-12:00

Drive through στα Καλά Νερά Πηλίου, 12:30-14:00

Μέγαρο Χορού Καλαμάτας, 08:30-15:00

Αγορά Καλαμάτας, 08:00-14:00

Πλατεία Νάουσας, Πάρος

Δημαρχείο Γιαννιτσών

Δημαρχείο Κρύας Βρύσης, Πέλλα

Πλατεία Σετσκου, Αριδαία Πέλλας

Drive through στην Ανδρομάχη, Πιερία

Drive through στο Αιγίνιο, Πιερία

Πλατεία Ελευθερίας, Κατερίνη

Κτελ Φιλιππιάδας, Πρέβεζα

Γ.Ν. Πρέβεζας

Κοινότητα Ρουσσοσπιτίου, Ρέθυμνο

Πλατεία Αγίου Νικολάου, Ρόδος, 09:30-14:30

Παλαιό Νοσοκομείο Ρόδου, 09:00-14:30

Κ.Υ. Καρλοβάσου, Σάμος

Γ.Ν. Σάμου

Αθλητικό Κέντρο Δ. Βικέλας, Σύρος, 10:00-14:00

Περιοχή Κλωτσοτήρα, Τρίκαλα, 09:00

Πάρκο Κουρσούμ Τζαμί, Τρίκαλα, 09:00

Πλατεία Δεσποτικού, Τρίκαλα, 11:00

Κεντρική Πλατεία Τρικάλων, 11:00

Πλατεία Βουβής, Τρίκαλα, 11:30

Πλατεία Ελευθερίας, Λαμία, 10:00-14:00

Ηπείρου 26, Φλώρινα

Λαϊκή Αγορά Φλώρινας

Πνευματικό Κέντρο Άμφισσας, 10:00

Πολύδροσο Φωκίδας, 10:00

Πλατεία Βουνακίου, Χίος




Μια δόση εμβολίου Covid-19 μειώνει σχεδόν στο μισό τον κίνδυνο μετάδοσης του κορονοϊού μέσα στο σπίτι

Μπορεί να μην οδηγεί σε πλήρη ανοσοποίηση, ωστόσο έστω και η μία δόση του εμβολίου κατά του κορονοϊού μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στον περιορισμό του κινδύνου διασποράς του ιού μέσα στο σπίτι, σε μη εμβολιασμένα άτομα του ίδιου νοικοκυριού, μειώνοντάς τον σχεδόν στο μισό

Νέα βρετανική έρευνα, η πιο ολοκληρωμένη μέχρι σήμερα σχετικά με το πώς η εμβολιαστική ανοσία επηρεάζει την μεταδοτικότητα του ιού, διαπιστώνει πως οι άνθρωποι που εμφανίζουν τη λοίμωξη Covid-19 μετά τον εμβολιασμό τους έχουν πολύ μικρότερη πιθανότητα να μολύνουν άλλους, ενισχύοντας τις ελπίδες ότι η εξάπλωση της νόσου μπορεί να επιβραδυνθεί σημαντικά, ακόμη και μεταξύ των νέων που δεν έχουν κάνει ακόμη το εμβόλιο.

Η μελέτη, η οποία βασίζεται σε στοιχεία του οργανισμού δημόσιας υγείας της Αγγλίας «Public Health England»(PHE), όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ επικαλούμενο τους «Financial Times» και τη «Guardian», περιέλαβε περισσότερες από 57.000 στενές επαφές περίπου 24.000 νοικοκυριών όπου τουλάχιστον ένα άτομο είχε εμβολιαστεί, σε σύγκριση με σχεδόν ένα εκατομμύριο επαφές μη εμβολιασμένων.

Η στατιστική ανάλυση συνέκρινε την πιθανότητα μετάδοσης του κορονοϊού από έναν εμβολιασμένο άνθρωπο σε άλλους, σε σύγκριση με έναν μη εμβολιασμένο. Διαπιστώθηκε ότι όσοι είχαν μολυνθεί τρεις εβδομάδες αφότου είχαν κάνει την πρώτη του εμβολίου της BioNTech/Pfizer ή της Οξφόρδης/AstraZeneca, είχαν 38% έως 49% μικρότερη πιθανότητα να μεταδώσουν τον κορονοϊό σε άλλους μη εμβολιασμένους ανθρώπους στο ίδιο νοικοκυριό.

Η προστασία παρατηρήθηκε περίπου από την 14η μέρα μετά την πρώτη δόση, ανεξάρτητα από την ηλικία του εμβολιασμένου. Οι ειδικοί εξετάζουν κατά πόσο οι δύο δόσεις των εμβολίων μπορούν να μειώσουν ακόμη περισσότερο τον κίνδυνο μετάδοσης από τους εμβολιασμένους στους μη εμβολιασμένους.

Ο υπουργός Υγείας της Βρετανίας Ματ Χάνκοκ δήλωσε ότι τα ευρήματα αποτελούν «φανταστικά νέα» και δείχνουν ότι «τα εμβόλια είναι ο καλύτερος τρόπος εξόδου από την πανδημία, καθώς προστατεύουν εσάς, αλλά επίσης μπορούν να αποτρέψουν να μολύνετε εν αγνοία σας κάποιον στο σπίτι σας».

Παρόλο που η μελέτη είναι «πολύ ενθαρρυντική», σύμφωνα με τη δρα Μαίρη Ράμσεϊ του PHE, ακόμη και οι εμβολιασμένοι άνθρωποι πρέπει να συνεχίσουν να συμπεριφέρονται σαν να έχουν τον ιό, τηρώντας προφυλάξεις όπως το καλό πλύσιμο των χεριών και η τήρηση αποστάσεων από τους άλλους.

Είχε προηγηθεί προ ημερών άλλη βρετανική μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία της χώρας, η οποία επίσης είχε καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τα εμβόλια δεν προστατεύουν απλώς αυτόν που εμβολιάζεται, αλλά επίσης μειώνουν τον κίνδυνο να μεταδώσει τον κορονοϊό σε άλλους. Σύμφωνα με εκείνη την ανάλυση, μία μόνο δόση BioNTech/Pfizer ή Οξφόρδης/AstraZeneca μειώνει κατά σχεδόν 66% τον κίνδυνο μετάδοσης και ειδικότερα κατά 74% τον κίνδυνο λοίμωξης Covid-19 με συμπτώματα. Μετά από δύο δόσεις Pfizer/BioNTech, η μείωση της μετάδοσης αυξάνεται στο 70% και της συμπτωματικής λοίμωξης στον 90% (για το εμβόλιο Οξφόρδης/AstraZeneca, του οποίου οι δύο δόσεις απέχουν περισσότερο χρόνο, δεν υπάρχουν ακόμη επαρκή στοιχεία για να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα).

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/




Αρκουμανέας | Το 95% στις ΜΕΘ δεν έχει εμβολιαστεί

Τη σημασία των εμβολιασμών στην πορεία της πανδημίας επισήμανε ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ, Παναγιώτης Αρκουμανέας.

Ο κ. Αρκουμανέας, μιλώντας στο MEGA, υπογράμμισε ότι το 95% των ανθρώπων που βρίσκονται σε ΜΕΘ και αυτών που χάνουν τη ζωή τους δεν έχει εμβολιαστεί. «Το να πάμε να εμβολιαστούμε, αν έχουμε τη δυνατότητα, πρέπει να το κάνουμε αύριο» συμπλήρωσε, προσθέτοντας ότι στον Εθνικό Οργανισμό Δημόσιας Υγείας εξετάζονται τα πλάνα «απελευθέρωσης» όσων πολιτών έχουν εμβολιαστεί.

Αναφερόμενος στην απελευθέρωση των δραστηριοτήτων που έγινε στο Ισραήλ υπογράμμισε ότι αυτό θα εξαρτηθεί από την πορεία των εμβολιασμών, ενώ αναφέρθηκε στις οδηγίες που έδωσε το αμερικανικό CDC για τους πολίτες που είναι πλήρως εμβολιασμένοι και θα μπορούν να βγάλουν τις προστατευτικές μάσκες. «Μέσα στο καλοκαίρι νομίζω θα έχουμε αρκετά καλύτερη εικόνα και από το φθινόπωρο, ανάλογα με τις παραδόσεις, θα έχουμε το τείχος ανοσίας που απαιτεί πάνω από το 70% του κόσμου» πρόσθεσε ο κ. Αρκουμανέας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΟΔΥ η πορεία της πανδημίας θα πρέπει να εξετάζεται με τα στοιχεία ανά εβδομάδα και όχι μέρα με τη μέρα. «Είναι η τρίτη εβδομάδα που πέφτουν τα κρούσματα, έχει πέσει η θετικότητα, ενώ μετά από 9 εβδομάδες είχαμε μείωση και στους θανάτους» ανέφερε, υπογραμμίζοντας ότι αυτά τα στοιχεία είναι που δημιουργούν την αισιοδοξία για το μέλλον.

«Η χαλάρωση θα αργήσει»

«Βρισκόμαστε στο τρίτο κύμα της πανδημίας, έχουμε αυξημένα κρούσματα, το σύστημα υγείας πιέζεται, αλλά βλέπουμε και τα αισιόδοξα στοιχεία όπως είναι τα εμβόλια που αυξάνονται και μέχρι τέλος Μαΐου θα έχουν φτάσει τα 5 εκατομμύρια» συμπλήρωσε ο κ. Αρκουμανέας, ξεκαθαρίζοντας ότι ο εμβολιασμός είναι η μόνη λύση κατά της πανδημίας.

«Η χαλάρωση θα αργήσει, πρέπει να τηρούμε τα μέτρα» πρόσθεσε ο Παναγιώτης Αρκουμανέας, υπενθυμίζοντας πως όλοι θα πρέπει να συμπεριφερθούν με υπευθυνότητα την περίοδο των εορτών του Πάσχα, προκειμένου να μην υπάρξει νέα έξαρση. «Υπάρχει μια κούραση από τον κόσμο, όμως τώρα πρέπει να δείξουμε αντοχή» συμπλήρωσε ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ.

Υπογράμμισε ότι τα δεδομένα από την εξέλιξη της πανδημίας, ο εμβολιασμός και τα self tests αλλάζουν τις αποφάσεις και τις «ελευθερίες» που δίνονται στους πολίτες. «Είναι κέρδος τα self tests και έχουμε δημιουργήσει μια αίσθηση ασφάλειας στους πολίτες, με καλά για τη δημόσια υγεία αποτελέσματα» κατέληξε

Αναφερόμενος και στις μεταλλάξεις του κορονοϊού που εμφανίζονται στη χώρα μας, ο κ. Αρκουμανέας υποστήριξε ότι η ιχνηλάτηση των κρουσμάτων συνεχίζεται κανονικά. «Οι μεταλλάξεις πάντα γίνονται και πάντα μας ανησυχούν» πρόσθεσε.

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/




Αντίστροφη μέτρηση για την κατάργηση των SMS | Ανοίγουν οι μετακινήσεις

Στην κατάρτιση του «οδικού χάρτη» για την οριστική απαλλαγή από το lockdown είναι στραμμένο το κυβερνητικό επιτελείο αλλά και οι ειδικοί, οι οποίοι μελετούν διεξοδικά τα επιδημιολογικά στοιχεία για να εισηγηθούν στην κυβέρνηση πώς η επιστροφή στην κανονικότητα θα γίνει με ασφάλεια και χωρίς πισωγυρίσματα, τα οποία θα ήταν καταστροφικά σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο.

Επόμενο βήμα αποτελεί η άρση των απαγορεύσεων στις διαδημοτικές μετακινήσεις, η οποία θα γίνει την προσεχή Δευτέρα στις 3 Μαΐου μαζί με το άνοιγμα της εστίασης αποκλειστικά σε εξωτερικούς χώρους, ενώ σε 17 ημέρες, δηλαδή στις 15 Μαΐου αναμένεται μαζί με το άνοιγμα του τουρισμού να απελευθερωθούν πλήρως οι μετακινήσεις.

Μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει και για την κατάργηση της αποστολής SMS για τις μετακινήσεις, δεδομένου ότι βαδίζουμε σε πλήρες άνοιγμα των δραστηριοτήτων και συνεπώς δεν θα έχει λόγο ύπαρξης.

Ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Άκης Σκέρτσος, σημείωσε ότι μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου θα καταργηθούν τα sms στο 13033, ενώ ως το τέλος του μήνα όλος ο ενήλικος πληθυσμός της χώρας θα έχει δυνατότητα να εμβολιάζεται. Από την πλευρά του, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, τόνισε πως με δεδομένο ότι από την προσεχή Δευτέρα ανοίγει η εστίαση, για την οποία δεν θα χρειάζονται sms, είμαστε πλέον πολύ κοντά στο να αποτελέσουν παρελθόν. Όπως είπε, οι τελικές αποφάσεις θα ανακοινωθούν από τους αρμόδιους τις επόμενες μέρες, ενώ σύμφωνα με πληροφορίες είναι πιθανό σχετικές ανακοινώσεις να γίνουν και σήμερα.

Υπενθυμίζεται ότι η εστίαση ανοίγει από την προσεχή Δευτέρα 3 Μαΐου:

  • με υποχρεωτική πραγματοποίηση self test δυο φορές την εβδομάδα για όλο το προσωπικό των επιχειρήσεων εστίασης,
  • με την παρουσία μόνο καθήμενων σε εξωτερικούς και
  • με αναλογία έξι άτομα ανά τραπέζι

Σημειώνεται ότι οι επιχειρήσεις εστίασης θα μπορούν να παραμένουν ανοιχτές έως τις 11 το βράδυ με εξαίρεση τη διανομή.

Επαναλειτουργούν και τα καφέ – μπαρ

Μέχρι αύριο Μ. Πέμπτη αναμένεται να εκδοθεί κοινή υπουργική απόφαση στην οποία θα συμπεριλαμβάνεται και το άνοιγμα των καφέ – μπαρ, τα οποία διαθέτουν εξωτερικούς χώρους και οι πελάτες θα πρέπει υποχρεωτικά να κάθονται σε τραπέζι. Πρόκειται για τις επιχειρήσεις με κύριο κωδικό αριθμό δραστηριότητας (ΚΑΔ) 56.30.10.04, οι οποίες δεν είχαν συμπεριληφθεί στην προηγούμενη απόφαση, προκαλώντας αντιδράσεις και εγείροντας ζητήματα αθέμιτου ανταγωνισμού. Στην ίδια ΚΥΑ θα υπάρξει διευκρίνιση για τη λειτουργία των καταστημάτων και σε ημιυπαίθριους χώρους, αρκεί αυτοί να είναι ανοικτοί και όχι σε κλειστό χώρο χωρίς τζάμια, όπως είχε ισχύσει πέρυσι.

«Γκάζι» στο εμβολιαστικό πρόγραμμα

Ανεβάζει στροφές το σχέδιο «Ελευθερία» για τον μαζικό εμβολιασμό των πολιτών. Η κυβέρνηση δίνει μεγάλο βάρος στους νέους, καθώς μετά την ηλικιακή κατηγορία των 30-39, ανοίγει αύριο Μεγάλη Πέμπτη και η πλατφόρμα για τους 40-44. Παράλληλα, το προσεχές διάστημα αναμένεται να ξεκινήσουν και κατ’ οίκον εμβολιασμοί για την ηλικιακή ομάδα 80-89. Πρόκειται για μια ειδική κατηγορία συνανθρώπων μας που για λόγους υγείας δεν μπορούν να μεταφερθούν σε εμβολιαστικό κέντρο και πρέπει να διευκολυνθεί ο εμβολιασμός τους.

Στα «σκαριά» η δυνατότητα β’ δόσης στο εξοχικό

Τέλος, η κυβέρνηση επεξεργάζεται ήδη σχέδιο, προκειμένου όσοι το επιθυμούν και με δεδομένο ότι από τις 15 Μαΐου θα απελευθερωθούν και οι υπερτοπικές μετακινήσεις, ακόμη κι αν έχουν κάνει την πρώτη δόση του εμβολίου, να μπορούν να αλλάξουν το ραντεβού τους για τη δεύτερη δόση και να κλείσουν ραντεβού σε όποια πόλη ή περιοχή επιθυμούν. Συνεπώς οι πολίτες με αυτό τον τρόπο θα έχουν τη δυνατότητα να εμβολιαστούν στην περιοχή της εξοχικής τους κατοικίας.

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/




Θετικός στον COVID-19 ο Αντιδήμαρχος Ξάνθης κ. Ιωάννης Ζερενίδης

Ενημερώνουμε ότι,  σήμερα Σάββατο 24 Απριλίου 2021, ο Αντιδήμαρχος Ξάνθης κ. Ιωάννης Ζερενίδης, ένιωσε  αδιαθεσία και υποβλήθηκε  σε rapid test.

Το αποτέλεσμα ήταν θετικό,  στον Covid-19 και περιορίστηκε στην οικία του.

Σημειώνουμε ότι ο Αντιδήμαρχος κ. Ιωάννης Ζερενίδης έως και την Πέμπτη σε ανάλογο έλεγχο με rapid test ήταν αρνητικός στον Covid-19 .

Ο Αντιδήμαρχος,  θα παραμείνει  στην οικία του,  θα ασκεί τα καθήκοντά του, από απόσταση και θα εξαντλήσει τις ημέρες της καραντίνας, σύμφωνα με τα γνωστά πρωτόκολλα.




Covid-19 | Ξεπέρασαν το 1 δισεκατομμύριο οι εμβολιασμοί σε όλο τον κόσμο

Ένα ορόσημο αχτίδας φωτός και ένα νέο αρνητικό ρεκόρ: Με το παγκόσμιο πρόγραμμα εμβολιασμών να επιταχύνεται, ξεπερνώντας χθες το φράγμα του 1 δισεκατομμυρίου δόσεων εμβολίων κατά της Covid-19 που έχουν χορηγηθεί παγκοσμίως, σχεδόν 900.000 νέα κρούσματα του κορονοϊού καταγράφηκαν μέσα σε μόνο μια μέρα σε όλον τον κόσμο, αριθμός που αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ από την έναρξη της πανδημίας.

Σύμφωνα με την καταμέτρηση του Γαλλικού Πρακτορείου που βασίζεται σε επίσημες πηγές, μέχρι τις 23:00 το βράδυ του Σαββάτου (ώρα Ελλάδας), τουλάχιστον 1.002.938.540 – δόσεις εμβολίων κατά της Covid-19 έχουν χορηγηθεί σε 207 χώρες ή εδάφη.

Περισσότεροι από τους μισούς μεταξύ αυτών (58%) έχουν γίνει σε τρεις χώρες: τις ΗΠΑ (225,6 εκατομμύρια), την Κίνα (216,1 εκατομμύρια) και την Ινδία (138,4 εκατομμύρια).

Ωστόσο, κατ’ αναλογία πληθυσμού, το Ισραήλ έρχεται πρώτο, με σχεδόν έξι στους δέκα Ισραηλινούς να έχουν ήδη εμβολιαστεί πλήρως.

Στις ΗΠΑ, η εκστρατεία ανοσοποίησης αρχίζει να αποδίδει καρπούς. Η επανέναρξη της χρήσης του εμβολίου της Johnson&Johnson, που εγκρίθηκε την Παρασκευή από τις υγειονομικές αρχές, θα ωθήσει τον εμβολιασμό των ευάλωτων ομάδων.

Πρόοδος καταγράφεται και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου έχουν χορηγηθεί 128 εκατομμύρια δόσεις στο 21% του πληθυσμού.

Την ίδια στιγμή ωστόσο, ο αριθμός των κρουσμάτων σε όλο τον κόσμο κατέρριψε νέο αρνητικό ρεκόρ χθες με σχεδόν 900.000 νέα κρούσματα του κορονοϊού να καταγράφονται σε ένα εικοσιτετράωρο, κυρίως λόγω της εκρηκτικής αύξησης των μολύνσεων στην Ινδία.

Περισσότερο από το ένα τρίτο των νέων μολύνσεων, περίπου 340.000, καταγράφηκαν στην επικράτεια της Ινδίας, όπου σχεδόν 1 εκατομμύριο κρούσματα έχουν εντοπιστεί τις τελευταίες τρεις ημέρες.

Αρκετές χώρες έχουν κλείσει τα σύνορά τους με την Ινδία, με την ινδική παραλλαγή του ιού που έχει εντοπιστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο, στο Βέλγιο και χθες στην Ελβετία να προκαλούν ανησυχίες και στην Ευρώπη.

Η Covid-19 έχει σκοτώσει τουλάχιστον 3.088.103 ανθρώπους, ενώ πάνω από 145 εκατομμύρια έχουν μολυνθεί μετά τον πρώτο εντοπισμό του κορονοϊού στα τέλη Δεκεμβρίου του 2019 στην Κίνα.




Τσιόδρας | Χρειάζεται γενικός εμβολιασμός για να ξεπεραστεί η πανδημία του κορονοϊού

Χρειάζεται πολλή προσοχή και γενικός εμβολιασμός του πληθυσμού για να ξεπεραστεί η πανδημία του κορονοϊού, προειδοποίησε το Σάββατο ο Σωτήρης Τσιόδρας.

Μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα τις «Θεραπευτικές Εξελίξεις 2021» το απόγευμα του Σαββάτου, ο κορυφαίος λοιμωξιολόγος ανέφερε ότι τα στοιχεία που προκύπτουν ήδη από τον εμβολιασμό του πληθυσμού, ο οποίος προχωρά καλά, φαίνεται ότι οι εμβολιασμένοι ασθενείς παύουν να διατρέχουν κίνδυνο θανάτου ή σοβαρής νόσησης από την Covid-19.

Ο διακεκριμένος καθηγητής Λοιμωξιολογίας στην Ιατρική Σχολή του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών εκτίμησε ότι όταν ένας πλήρως εμβολιασμένος πολίτης συναντήσει έναν άλλον πλήρως εμβολιασμένο, δεν θα υπάρχει πιθανότητα μετάδοσης του κορονοϊού.

Στην ίδια εκδήλωση ο συνάδελφός του κ. Τσιόδρα, καθηγητής Λοιμωξιολογίας του ΕΚΠΑ, Νίκος Σύψας, ανέφερε ότι υπάρχει πράγματι μια πτωτική τάση στα κρούσματα στην Ελλάδα, με εξαίρεση τη Θράκη, όπου καταγράφεται μια αύξηση τις τελευταίες μέρες.

Ειδικά για την Αττική ο κ. Σύψας ανέφερε ότι «τις τελευταίες δύο εβδομάδες υπάρχει μια σταθεροποίηση στα κρούσματα, και ενδεχομένως και πτωτική τάση».

Ωστόσο προειδοποίησε πως «ακόμη και αν ρίξουμε τον δείκτη μεταδοτικότητας R στο 0,9 θα έχουμε σε ορίζοντα δύο μηνών, δηλαδή στις 21 Ιουνίου, περίπου 400 διασωληνωμένους».




Η απάντηση του Ν. Χαρδαλιά στο Healthstories για τις μετακινήσεις για λόγους υγείας

Μείζον ζήτημα έχει δημιουργηθεί μετά την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης για τα έκτακτα μέτρα περιορισμού της υπερτοπικής κυκλοφορίας για την προστασία της δημόσιας υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορονοϊού COVID-19 στο σύνολο της Επικράτειας έως και τη Δευτέρα, 10 Μαΐου 2021.

Η ΚΥΑ προβλέπει τη μετακίνηση για λόγους υγείας αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση μετακίνησης προς δημόσια δομή υγείας, η οποία σε περίπτωση ελέγχου πρέπει να πιστοποιείται από σχετικό έγγραφο της δομής.

Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος και οι Ιατρικοί Σύλλογοι Αθηνών και Θεσσαλονίκης αντιδρούν έντονα και ζητούν την τροποποίηση της ΚΥΑ με την πρόβλεψη να μπορούν οι πολίτες να μετακινηθούν υπερτοπικά και σε ιδιωτικές δομές υγείας. Επικαλούνται δε παραδείγματα όπως ασθενείς που κάνουν χημειοθεραπεία, που πρέπει να κάνουν μετεγχειρητικό έλεγχο ή τις εγκύους που πρόκειται να γεννήσουν ή να εξεταστούν από τον γιατρό τους.

Το Healthstories.gr έθεσε στην ενημέρωση των υγειονομικών συντακτών σχετικό ερώτημα στον υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας κ. Νίκο Χαρδαλιά, ο οποίος απάντησε ότι καταστρατηγείται η πρόβλεψη αυτή και γι αυτό το λόγο περιορίζεται έως τις 10 Μαίου.

Συγκεκριμένα η απάντηση του κ. Ν. Χαρδαλιά ήταν η εξής:

«Νομίζω πρέπει να είμαστε ειλικρινείς. Έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο καταστρατήγησης της συγκεκριμένης πρόβλεψης που αφορά στην έκτακτη ανάγκη για λόγους υγείας, με αθρόα επίσκεψη της μετακίνησης για να πάει κάποιος σε γιατρό. Νομίζω ότι για αυτό ακριβώς περιορίσαμε αυτή την πρόβλεψη, τουλάχιστον έως τις 10 Μαΐου».

Τι λένε οι Ιατρικοί Σύλλογοι

Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος εκφράζει την αντίθεσή του στην διαφοροποίηση των ιδιωτών μονάδων παροχής υγείας από τις δημόσιες σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα μετάβασης των ασθενών από νομό σε νομό.

Συγκεκριμένα, ο ΠΙΣ επισημαίνει ότι η νέα ΚΥΑ (αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 26044) που αφορά στα έκτακτα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας για την προστασία της Δημόσιας Υγείας στο σύνολο της επικράτειας ως και τη Δευτέρα 10 Μαΐου, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα.

Σύμφωνα με αυτήν, η μετακίνηση για λόγους υγείας περιορίζεται μόνον προς τις δημόσιες δομές υγείας, δημιουργώντας αφενός νομικό ζήτημα όσον αφορά την ισοτιμία της ιατρικής υπογραφής που είναι Νόμος του Κράτους, αφετέρου πρακτικά προβλήματα σε ανθρώπους που πρέπει -για παράδειγμα- να πάνε σε ιδιωτική δομή (ιδιωτικό ιατρείο – κλινική – εργαστήριο) για να κάνουν χημειοθεραπεία ή μετεγχειρητικό έλεγχο και ακόμα προκαλώντας ανυπέρβλητα εμπόδια σε γυναίκες που πρόκειται να γεννήσουν.

Ιδιωτικές κλινικές και μαιευτήρια, πολυιατρεία και ιδιωτικά ιατρεία που καλύπτουν κενά του δημόσιου συστήματος και συνεπικουρούν στην αντιμετώπιση της πανδημίας, βρίσκονται με την ΚΥΑ αυτή σε πρακτική δυσχέρεια να επιτελέσουν το έργο τους.

Ο ΠΙΣ ζητεί να γίνει άμεσα τροποποίηση και επαναδιατύπωση της απόφασης αυτής ώστε να επιτραπούν οι μετακινήσεις και στις ιδιωτικές δομές υγείας στην ελληνική περιφέρεια μετά από γνωμάτευση ελευθεροεπαγγελματία ιατρού, ώστε να εξασφαλισθεί η ισότιμη πρόσβαση των πολιτών σε υπηρεσίες υγείας.

Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών

Ο ΙΣΑ ζητά να επιτραπούν οι μετακινήσεις σε όλες τις ιδιωτικές δομές υγείας και να επαναδιατυπωθεί η σχετική ΚΥΑ.

Ο ΙΣΑ ενημερώθηκε από τα μέλη του για τα σοβαρά προβλήματα που δημιουργεί στην παρακολούθηση και θεραπεία των ασθενών η σημερινή κοινή υπουργική απόφαση αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 26044, που αφορά τα έκτακτα μέτρα περιορισμού της υπερτοπικής κυκλοφορίας, σύμφωνα με την οποία, η μετακίνηση για λόγους υγείας περιορίζεται μόνον προς τις δημόσιες δομές υγείας ως τη Δευτέρα 10 Μαΐου.

Η απόφαση αυτή αφενός εγείρει νομικά ζητήματα αναφορικά με την ισοτιμία της ιατρικής υπογραφής αφετέρου δημιουργεί ανυπέρβλητα εμπόδια σε ασθενείς που κάνουν θεραπείες σε ιδιωτικές δομές όπως χημειοθεραπείες, ακτινοβολίες κ.τ.λ και σε έγκυες που έχουν προγραμματίσει να γεννήσουν σε ιδιωτικά μαιευτήρια.

Ο ΙΣΑ τονίζει ότι ιδιωτικές δομές υγείας και οι ιδιώτες γιατροί έχουν προσφέρει πολύτιμες υπηρεσίες κατά τη διάρκεια της πανδημίας θέτοντας σε κίνδυνο την υγεία και τη ζωή τους και ζητεί να επιτραπούν οι μετακινήσεις στις ιδιωτικές δομές υγείας μετά από γνωμάτευση ελευθεροεπαγγελματία ιατρού προκειμένου να συνεχιστεί η απρόσκοπτη παρακολούθηση και θεραπεία των ασθενών.

Ιατρικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης

Ο πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης κ. Νίκος Νίτσας δήλωσε τα εξής:

«Ζητούμε την άμεση βελτίωση και επαναδιατύπωση της σημερινής κοινής υπουργικής απόφασης αριθμ. Δ1α/ΓΠ.οικ. 26044 που αφορά τα έκτακτα μέτρα περιορισμού της υπερτοπικής κυκλοφορίας για την προστασία της Δημόσιας Υγείας από τον κίνδυνο περαιτέρω διασποράς του κορονοϊού στο σύνολο της επικράτειας έως και τη Δευτέρα 10 Μαΐου 2021.

Σύμφωνα με τη διατύπωση της ΚΥΑ η μετακίνηση για λόγους υγείας περιορίζεται μόνον προς τις δημόσιες δομές υγείας. Όπως λοιπόν γίνεται κατανοητό η απαγόρευση αυτή ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τη δημόσια υγεία και εύλογα τίθενται ερωτήματα για τον λόγο αγνοήθηκαν οι ιδιωτικές δομές υγείας όπως ιδιωτικές κλινικές, πολυιατρεία, ιατρεία που όλο αυτό το χρονικό διάστημα της πανδημίας προσφέρουν τις υπηρεσίες τους πολυδιάστατα.
Πρέπει λοιπόν άμεσα να γίνει τροποποίηση και επαναδιατύπωση τις απόφασης ώστε να επιτραπούν και οι μετακινήσεις σε όλες τις ιδιωτικές δομές υγείας διαφορετικά εύλογα προκύπτουν τα εξής ερωτήματα:

  1. Με ποιον τρόπο θα μετακινηθεί ασθενής που διαμένει σε Περιφερειακή Ενότητα εκτός της Θεσσαλονίκης και υποβάλλεται σε σχήμα χημειοθεραπείας σε ιδιωτική κλινική της πόλης μας;

2 Ασθενής που έχει ήδη προγραμματισμένη χειρουργική επέμβαση ή άλλη ιατρική ή διαγνωστική εξέταση κατά το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα θα πρέπει να περιμένει μέχρι την 10/5/2021;

3 Εγκυμονούσα γυναίκα πώς θα μετακινηθεί σε ιδιωτικό μαιευτήριο εκτός της περιφερειακής ενότητας που κατοικεί προκειμένου να γεννήσει;

4 Πως θα μετακινηθεί ασθενής για μετεγχειρητική παρακολούθηση από τον γιατρό που τον χειρούργησε;

Επιτέλους πρέπει να κατανοήσουν όλοι ότι ο ιδιωτικός τομέας της υγείας αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της δημόσιας υγείας στην χώρα μας όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση».

healthstories




Ανοιχτή από σήμερα η πλατφόρμα εμβολιασμού για τις ηλικίες 50-59

Ανοιχτή θα είναι από σήμερα η πλατφόρμα των ραντεβού για τους πολίτες ηλικίας 50-59 ετών που θέλουν να κάνουν το εμβόλιο κατά του κορονοϊού.

Υπενθυμίζεται ότι τη Μεγάλη Τρίτη θα γίνει το ίδιο με άτομα ηλικίας 30-39 ετών που θέλουν να κάνουν το εμβόλιο της AstraZeneca, ενώ από τις 5 Μαΐου θα ξεκινήσουν οι εμβολιασμοί με το μονοδοσικό εμβόλιο της Johnson & Johnson.

Διευκρινίσεις για τα self test στον ιδιωτικό τομέα

Διευκρινίσεις επί της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) «Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορονοϊό COVID-19 σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία» παρέχει εγκύκλιος του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Σύμφωνα με το άρθρο 1 ΚΥΑ, «οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται για τους εργαζόμενους/ες σε εργοδότες με επιχειρηματική δραστηριότητα α) στο λιανεμπόριο, β) στις μεταφορές, γ) στην εστίαση, δ) στις χρηματοπιστωτικές και ασφαλιστικές δραστηριότητες, ε) στις δραστηριότητες καθαρισμού, στ) στις υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων, ζ) σε άλλες δραστηριότητες παροχής προσωπικών υπηρεσιών (κομμωτήρια, κουρεία και κέντρα αισθητικής) και η) στις δραστηριότητες σχολών οδηγών, προκειμένου να παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία στο συμφωνημένο στην ατομική τους σύμβαση τόπο εργασίας, σύμφωνα με τους πίνακες 1 έως και 8 του παραρτήματος Α».

Επισημαίνεται ότι η υποχρέωση εφαρμογής του μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορονοϊό COVID-19 αφορά μόνο στους εργαζόμενους που παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία στο συμφωνημένο στην ατομική τους σύμβαση τόπο εργασίας σε επιχειρήσεις-εργοδότες, των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) του παραρτήματος Α της ανωτέρω ΚΥΑ.

Οι εργοδότες και τα μέλη οργάνων διοίκησης, που παρέχουν εξαρτημένη εργασία σε επιχειρήσεις-εργοδότες, των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους ΚΑΔ του παραρτήματος Α, υπόκεινται στο πεδίο εφαρμογής της ανωτέρω ΚΥΑ.

Οι εργοδότες στους κλάδους που εμπίπτουν στην ΚΥΑ, εφόσον προσφέρουν προσωπική εργασία στην επιχείρησή τους ή παρευρίσκονται στους χώρους εργασίας, οφείλουν με ατομική τους ευθύνη να υποβάλλονται σε διαγνωστικό έλεγχο με δική τους δαπάνη χωρίς να έχουν υποχρέωση να δηλώνουν το αποτέλεσμα στην πλατφόρμα του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ». Μπορούν όμως και αυτοί να δηλώνουν προαιρετικά το αποτέλεσμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr.

Οι ελεύθεροι επαγγελματίες-επιτηδευματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της συγκεκριμένης ΚΥΑ, η οποία αφορά μόνο εργαζόμενους με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, μπορούν όμως να υποβάλλονται σε διαγνωστικό έλεγχο με δική τους δαπάνη και να δηλώνουν προαιρετικά το αποτέλεσμα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr.

Επίσης, μέλη οργάνων διοίκησης, καθώς και συγγενείς α’ και β’ βαθμού που απασχολούνται σε επιχειρήσεις-εργοδότες, των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους ΚΑΔ του παραρτήματος Α, αλλά οι ίδιοι δεν συνδέονται με αυτούς με σχέση εξαρτημένης εργασίας, δεν υπόκεινται στο πεδίο εφαρμογής της ΚΥΑ.

Ακόμα, στο πεδίο εφαρμογής της ΚΥΑ δεν υπάγονται οι δικηγόροι με έμμισθη εντολή και οι εργαζόμενοι με σύμβαση εξαρτημένης ναυτικής εργασίας σε εργοδότες επιχειρήσεις-εργοδότες των οποίων η επιχειρηματική δραστηριότητα εμπίπτει στους ΚΑΔ του παραρτήματος Α.

Τέλος, εργαζόμενοι με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας σε επιχειρήσεις-εργοδότες με περισσότερους από έναν ΚΑΔ υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της ανωτέρω ΚΥΑ, μόνο εφόσον απασχολούνται με φυσική παρουσία σε επιχειρηματική δραστηριότητα του εργοδότη τους που εμπίπτει στους ΚΑΔ του παραρτήματος Α της ΚΥΑ.

Παράδειγμα: Έστω ότι μία επιχείρηση έχει ΚΑΔ 47.71 «Λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα» και ΚΑΔ 4642 «Χονδρικό εμπόριο ενδυμάτων και υποδημάτων».

Εδώ, η υποχρέωση εφαρμογής του μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου αφορά μόνο στους εργαζόμενους που παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία στον εργοδότη τους για υπηρεσίες λιανικού εμπορίου ενδυμάτων σε ειδικευμένα καταστήματα, υπό τον ΚΑΔ 47.71.




Ξαναρχίζει η χρήση του εμβολίου της Johnson & Johnson στις ΗΠΑ

Οι HΠΑ ξαναξεκινήσουν άμεσα τη χρήση του εμβολίου της Johnson & Johnson κατά της Covid-19 ανακοίνωσαν χθες οι ανώτατες ρυθμιστικές αρχές υγείας της χώρας, τερματίζοντας μια δεκαήμερη αναστολή χρήσης του, που είχε σκοπό τη διερεύνηση της σύνδεσης του εμβολίου με εξαιρετικά σπάνιες αλλά δυνητικά θανατηφόρες θρομβώσεις.

Τα αμερικανικά Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC), και ο ομοσπονδιακός οργανισμός φαρμάκων (FDA) των ΗΠΑ ανέφεραν σε κοινή ανακοίνωσή τους ότι τα συστήματα υγείας και οι αποδέκτες των εμβολίων θα ειδοποιούνται για τον κίνδυνο ενός δυνητικά θανατηφόρου συνδρόμου που περιλαμβάνει σοβαρές θρομβώσεις αίματος με χαμηλό αριθμό αιμοπεταλίων.

Η διευθύντρια των CDC, Ροσέλ Ουαλίνσκι δήλωσε πως οι εμβολιασμοί μπορούν να ξαναξεκινήσουν αμέσως.

«Ο FDA και τα CDC είναι σίγουροι ότι αυτό το εμβόλιο είναι ασφαλές και αποτελεσματικό στην πρόληψη της Covid-19», ανέφεραν οι δύο υπηρεσίες.

«Προς το παρόν, τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι ο κίνδυνος “θρόμβωσης” είναι πολύ χαμηλός, αλλά ο FDA και τα CDC θα παραμείνουν σε εγρήγορση και θα συνεχίσουν να ερευνούν αυτόν τον κίνδυνο», υπογραμμίζει η ανακοίνωση.




Pfizer | Ετοιμάζει εκδοχή του εμβολίου που θα μπορεί να φυλαχθεί σε «κλασικούς» καταψύκτες

ΗPfizer ετοιμάζει για το καλοκαίρι μια εκδοχή του εμβολίου της για τον κορονοϊό που θα είναι ήδη αραιωμένο και θα μπορεί να φυλαχθεί για μήνες στη θερμοκρασία ενός «κλασικού» καταψύκτη, αντί για τους -70 βαθμούς που χρειάζεται σήμερα, ώστε να είναι ευκολότερη η χρήση του, ανέφερε ο πρόεδρος-γενικός διευθυντής της, Άλμπερτ Μπουρλά, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Μιλώντας στο AFP από το εργοστάσιο της πόλης Πουρς, στο Βέλγιο, όπου παρασκευάζονται τα εμβόλια, ο Μπουρλά δήλωσε «αισιόδοξος» για τις δυνατότητες του σκευάσματος των εταιρειών Pfizer/BioNTech απέναντι στην «ινδική» παραλλαγή του SARS-CoV-2, ενώ υπερασπίστηκε την τιμολογιακή πολιτική που ακολουθεί ο αμερικανικός φαρμακευτικός κολοσσός.

Όταν ρωτήθηκε αν το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech είναι αποτελεσματικό απέναντι στη βραζιλιάνικη και την ινδική παραλλαγή, ο Μπουρλά απάντησε: «Έχουμε ήδη δεδομένα για τη βρετανική παραλλαγή, η οποία για παράδειγμα είναι η κυρίαρχη στο Ισραήλ, και η αποτελεσματικότητα του εμβολίου φτάνει το 97%. Στη Νότια Αφρική, απέναντι στην τοπική παραλλαγή, είναι αποτελεσματικό 100%. Και τα δεδομένα από τη Βραζιλία δείχνουν ότι την ελέγχει καλά (τη βραζιλιάνικη παραλλαγή).

Για τη νέα παραλλαγή της Ινδίας, δεν έχουμε δεδομένα αλλά αισιοδοξώ για την ικανότητά μας να την ελέγξουμε. Έχουμε αναπτύξει μια διαδικασία που επιτρέπει, μόλις μια παραλλαγή καταστεί πηγή ανησυχίας, να είμαστε σε θέση να έχουμε ένα αποτελεσματικό εμβόλιο μέσα σε 100 ημέρες και αισθάνομαι άνετα με αυτόν τον απαιτητικό στόχο, λόγω της αποτελεσματικότητας της τεχνολογίας του αγγελιαφόρου RNA».

Ο Μπουρλά ρωτήθηκε αν η εταιρεία είναι σε θέση να παρασκευάσει στην Ευρώπη ικανό αριθμό εμβολίων για τον υπόλοιπο κόσμο, δεδομένου ότι τα φιαλίδια θα πρέπει να φυλάσσονται σε θερμοκρασία -70 βαθμών Κελσίου. Όπως είπε, ελπίζει ότι εντός των επόμενων ημερών θα οριστικοποιηθεί ένα νέο συμβόλαιο με την ΕΕ (για 1,8 δισεκατομμύρια δόσεις) και τότε «θα είμαστε σε θέση να παρασκευάσουμε όλες τις δόσεις εδώ στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων και των συστατικών». Πρόσθεσε μάλιστα ότι η Pfizer θα μπορεί να παρασκευάσει πολύ περισσότερες δόσεις απ’ όσες θα απαιτηθούν από αυτό το νέο συμβόλαιο.

«Προς το παρόν, έχουμε σε όλον τον κόσμο τρεις μονάδες παραγωγής: μία στις ΗΠΑ και δύο στην Ευρώπη (σ.σ. στο Πουρς και στο Μάρμπουργκ της Γερμανίας). Συνολικά, θα πρέπει να είμαστε σε θέση να παρασκευάσουμε 2,5 δισεκατομμύρια δόσεις φέτος και να ξεπεράσουμε τα 3 δισεκ. το επόμενο έτος. Η Ευρώπη, με την τεχνογνωσία της και το εκκολαπτήριο ταλέντων της στις νέες τεχνολογίες είναι το ιδανικό περιβάλλον!».

Ο Μπουρλά είπε επίσης ότι η εταιρεία του δοκιμάζει μια «βελτιωμένη» εκδοχή του εμβολίου, το οποίο θα μπορεί να διανέμεται ήδη αραιωμένο και έτοιμο προς χρήση. «Θα μπορούσε να φυλάσσεται για δύο με τρεις μήνες σε ψυγείο, στους 2-8 βαθμούς, και ακόμη περισσότερο σε έναν κλασικό καταψύκτη (στους -20 βαθμούς). Πιστεύουμε ότι θα μπορούμε να το έχουμε αυτό το καλοκαίρι», είπε.

Όταν ρωτήθηκε πώς δικαιολογεί το γεγονός ότι το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech είναι ένα από τα ακριβότερα στην Ευρώπη και η τιμή του ενδέχεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο, ο Μπουρλά απάντησε ότι η στρατηγική τους είναι να προτείνουν μια τιμολογιακή πολιτική τέτοια ώστε να παρέχεται ισότιμη πρόσβαση στο εμβόλιο σε όλους. «Αυτό δεν σημαίνει την ίδια τιμή για όλους, σημαίνει να δώσουμε περισσότερα σε εκείνους που το έχουν ανάγκη», σημείωσε. Παραδέχτηκε ότι η τιμή είναι υψηλότερη στις χώρες με υψηλότερα εισοδήματα (Ευρώπη, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Καναδάς κλπ) αλλά «η ακριβότερη τιμή αντιστοιχεί στον λογαριασμό ενός γεύματος, κάτι που είναι πολύ, πολύ λογικό».

«Για τις χώρες μέσου εισοδήματος, όπως τις καθορίζει η Παγκόσμια Τράπεζα, μειώνουμε την τιμή στο μισό. Και στις φτωχές χώρες, το παρέχουμε ασφαλώς σε τιμή κόστους, ώστε το εμβόλιο να φτάσει σε κάθε γωνιά του κόσμου».




Κρούσμα ινδικής μετάλλαξης στην Ελλάδα, τι λέει ο ΕΟΔΥ

Για το κρούσμα κορονοϊού ινδικής μετάλλαξης στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην Πάτρα, ενημέρωσε μέσω ανακοίνωσής του ο ΕΟΔΥ.

Πρόκειται για έναν άνδρα που ζει στην πόλη της Πάτρας, ο οποίος βρέθηκε θετικός σε έλεγχο PCR στις 22/3. Η επιδημιολογική διερεύνηση δεν έδειξε ιστορικό ταξιδιού, ούτε επαφή με κάποιο γνωστό επιβεβαιωμένο κρούσμα.

Το κρούσμα εμφάνισε συμπτώματα χαρακτηριστικά της νόσου χωρίς ανάγκη νοσηλείας. Όπως ενημέρωνει ο ΕΟΔΥ, έχει ολοκληρωθεί η απομόνωσή του, ενώ ο Οργανισμός έχει ξεκινήσει την ιχνηλάτηση.

Η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ: «Στο πλαίσιο του Εθνικού Δικτύου Γονιδιωματικής Επιτήρησης του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) ανιχνεύθηκε στο ΙΙΒΕΑΑ θετικό δείγμα για τον ιό SARS-CoV-2 με το στέλεχος Β.1.617 το οποίο αποτελεί το επικρατές στέλεχος στην Ινδία.

Ανήκει σε άνδρα που ζει στην πόλη της Πάτρας, ο οποίος βρέθηκε θετικός σε έλεγχο PCR στις 22/3. Τα συμπτώματα εμφανίστηκαν στον ασθενή από τις 16/3. Η επιδημιολογική διερεύνηση δεν έδειξε ιστορικό ταξιδιού, ούτε επαφή με κάποιο γνωστό επιβεβαιωμένο κρούσμα.

Το κρούσμα εμφάνισε συμπτώματα χαρακτηριστικά της νόσου χωρίς ανάγκη νοσηλείας. Τα κλινικά συμπτώματα έχουν αποδράμει πλήρως, έχει ολοκληρωθεί η απομόνωσή του και ο ΕΟΔΥ έχει ξεκινήσει την ιχνηλάτηση και βρίσκεται σε διαρκή επικοινωνία μαζί του.

Το στέλεχος Β.1.617 χαρακτηρίζεται από μια σειρά μεταλλάξεων στο γονίδιο της ακίδας (Spike) του ιού, μεταξύ των οποίων το συνδυασμό E484Q και L452R. Ωστόσο το στέλεχος που ανιχνεύθηκε στη χώρα μας δεν φέρει τη μετάλλαξη Ε484Q, η οποία χαρακτηρίζεται ως μετάλλαξη διαφυγής του ανοσοποιητικού συστήματος.

Τα μέχρι στιγμής δεδομένα από τη φυλογενετική ανάλυση, υποδηλώνουν ότι το στέλεχος Β.1.617 που ανιχνεύθηκε χωρίς τη μετάλλαξη Ε484Q έχει προέλευση από τις Η.Π.Α. και συγκεκριμένα την πολιτεία της Καλιφόρνια».




Κορονοϊός | 2.754 κρούσματα σήμερα, στους 819 οι διασωληνωμένοι, 76 νέοι θάνατοι

ΟΕΟΔΥ ανακοίνωσε σήμερα Παρασκευή (23/4) 2.754 νέα κρούσματα κορονοϊού, ενώ οι νέοι θάνατοι φτάνουν στους 76. Στους 819 οι διασωληνωμένοι στη χώρα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΕΟΔΥ: Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 2.754, εκ των οποίων 12 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 329.134 (ημερήσια μεταβολή +0,8%), εκ των οποίων 51,3% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 65 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 3.094 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 76, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 9.864 θάνατοι. Το 95,5% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 819 (63,2% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 84,5% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 2.003 ασθενείς.

Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 456 (ημερήσια μεταβολή -2.56%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 479 ασθενείς.

Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0,2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 79 έτη (εύρος 0,2 έως 106 έτη).

Έρχεται συμβόλαιο – μαμούθ της ΕΕ με τη Pfizer για 1,8 δισ. δόσεις του εμβολίου

Θέμα ημερών είναι το κλείσιμο της συμφωνίας προμήθειας εμβολίων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία προβλέπει την αγορά 1,8 δισεκατομμυρίου δόσεων του εμβολίου κατά της Covid-19 που αναπτύχθηκε από τις Pfizer-BioNTech, δήλωσε σήμερα η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

«Εργαζόμαστε μαζί με τις Biontech/Pfizer επί νέου συμβολαίου», δήλωσε η πρόεδρος της Κομισιόν κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

«Αυτό θα εξασφαλίσει 1,8 δισεκατομμύριο δόσεις για την περίοδο 2021-2023. Θα το κλείσουμε τις προσεχείς ημέρες. Θα διασφαλίσει τις αναγκαίες δόσεις για την χορήγηση ενισχυτικών δόσεων που θα αυξήσουν την ανοσία», είπε η πρόεδρος της Κομισιόν.

Νωρίτερα, ευρωπαίος αξιωματούχος είχε δηλώσει στο Reuters ότι η Ενωση έκλεισε με τις Pfizer-BioNTech συμφωνία για την προμήθεια 1,8 δισεκατομμυρίου δόσεων, που αποτελεί το μεγαλύτερο τέτοιο συμβόλαιο παγκοσμίως.

Η εν λόγω συμφωνία επαρκεί για την κάλυψη του πληθυσμού των 450 εκατομμυρίων κατοίκων της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα επόμενα δύο χρόνια, όπως μεταδίδει το Reuters και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Είναι το τρίτο συμβόλαιο που συμφωνείται ανάμεσα στην Ενωση και τις δύο εταιρείες, οι οποίες έχουν ήδη συμφωνήσει για την προμήθεια 600 εκατομμυρίων δόσεων αυτόν τον χρόνο βάσει των δύο προηγούμενων συμβολαίων.

Διέρρευσε η συμφωνία για την τιμή του εμβολίου της Pfizer στην ΕΕ

Προ ημερών είχε διαρρεύσει στην εφημερίδα La Vanguardia το πρώτο συμβόλαιο που υπέγραψε η ΕΕ με τις δύο εταιρίες. Σύμφωνα με αυτό, η Ευρωπαϊκή Ένωση πληρώνει 15,5 ευρώ τη δόση του εμβολίου των Pfizer / BioNTech κατά του κορονοϊού.

Σύμφωνα με το συμβόλαιο το οποίο διέρρευσε και όπως μεταφέρει το Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, η ΕΕ συμφώνησε να πληρώσει κατά μέσο όρο 15,5 ευρώ για τις πρώτες 200 εκατομμύρια δόσεις.

Επίσης, συμφώνησε να πληρώσει την ίδια τιμή για άλλες 100 εκατομμύρια δόσεις με δικαίωμα προαίρεσης, τις οποίες παρήγγειλε μέσα σε μια προθεσμία που ορίζεται στο συμβόλαιο. Μετά τη λήξη της προθεσμίας αυτής θα έπρεπε να πληρώσει 17,5 ευρώ τη δόση.

Η Ευρώπη υπέγραψε τον Ιανουάριο ένα δεύτερο συμβόλαιο για άλλα 300 εκατομμύρια δόσεις με τις Pfizer / BioNTech, στο οποίο -σύμφωνα με αξιωματούχους της ΕΕ- κράτησε την ίδια τιμή με αυτήν του αρχικού συμβολαίου.

Το έγγραφο που διέρρευσε δείχνει ακόμη πως η ΕΕ πλήρωσε προκαταβολικά στις Pfizer και BioNTech 700.000.000 ευρώ τον Δεκέμβριο, ώστε να εξασφαλίσει τα πρώτα 200 εκατομμύρια δόσεις.

Η ΕΕ διαπραγματεύεται τώρα ένα τρίτο συμβόλαιο για συνολικά 1,8 δισ. δόσεις με τις δύο εταιρίες έναντι 19,5 ευρώ τη δόση, το οποίο θα έχει αυστηρότερους όρους παράδοσης και δικαίωμα προαίρεσης της ΕΕ να παραγγείλει ενισχυμένα εμβόλια που θα καλύπτουν παραλλαγμένα στελέχη του ιού.




Εμβολιασμοί | Πότε και για ποιες ηλικίες ξεκινούν τα ραντεβού το επόμενο διάστημα

Το χρονοδιάγραμμα των εμβολιασμών για το επόμενο διάστημα προκειμένου να επιτευχθεί το τοίχος ανοσίας απέναντι στον κορονοϊό ανακοίνωσε ο Βασίλης Κικίλιας και ο Μάριος Θεμιστοκλέους στην ενημέρωση της Τετάρτης.

Έτσι, από τη Μεγάλη Τρίτη, 27 Απριλίου θα ανοίξει η πλατφόρμα εμβολιασμού για τους πολίτες 30 έως 39 ετών, οι οποίοι θα μπορούν να κλείνουν ραντεβού για να κάνουν το εμβόλιο της AstraZeneca, όπως τόνισε ο υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, καθώς υπάρχει απόθεμα εμβολίων από τη συγκεκριμένη εταιρεία.

Επίσης, από τις 5 Μαΐου ξεκινούν και οι εμβολιασμοί με το εμβόλιο Johnson & Johnson, μετά το «πράσινο φως» από τον ΕΜΑ, χωρίς ωστόσο ακόμα να έχουν γίνει ακόμα γνωστές οι προϋποθέσεις χορηγησής του.

Με βάση τον προγραμματισμό της Επιτροπής Εμβολιασμών, οι εμβολιασμοί που ακολουθούν είναι οι εξής:

  • Σάββατο24 Απριλίου: Ηλικιακή ομάδα 50 – 54 ετών
  • Μεγάλη Τρίτη, 27 Απριλίου: Ηλικακή ομάδα 30-39 με ΑstraZeneca
  • Tις επόμενες ημέρες θα υπάρξουν ανακοινώσεις για τις ηλικιακές ομάδες 40-44 και 45-49. Σύμφωνα με πληροφορίες οι εμβολιασμοί για αυτές τις ηλικιακές ομάδες θα ανοίξουν μέχρι τη Μεγάλη Παρασκευή.

Ποσοστά εμβολιασμού ανά ηλικία

Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Υγείας, που παρέθεσε ο Μάριος Θεμιστοκλέους, και αναφορικά με τις ομάδες όπου έχουν ξεκινήσει οι εμβολιασμοί, τα ποσοστά εμβολιασμού κυμαίνονται ανά ηλικία ως εξής:

  • 85+: 61% έχει λάβει έστω την πρώτη δόση, 65,7% με βάση τα ραντεβού
  • 80-84: 61% έχει λάβει έστω την πρώτη δόση, 66% με βάση τα ραντεβού
  • 75-79: 68% έχει λάβει έστω την πρώτη δόση, 77% με βάση τα ραντεβού
  • 70-74: 50% λάβει έστω την πρώτη δόση, 70,57% με βάση τα ραντεβού
  • 65-69: 27% λάβει έστω την πρώτη δόση, 68,5% με βάση τα ραντεβού
  • 60-64: 51% λάβει έστω την πρώτη δόση, 60% με βάση τα ραντεβού

Μέχρι σήμερα οι πολίτες που έχουν λάβει έστω την πρώτη δόση του εμβολίου έναντι του κορονοϊού είναι 1.826.628 ενώ και τις δύο δόσεις έχουν λάβει 774.370 πολίτες σε όλη τη χώρα. Μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί 2.645.000 εμβολιασμοί. Σήμερα αναμένεται να ξεπεραστούν οι 50.000 εμβολιασμοί.

Στη μάχη το εμβόλιο της Johnson & Johnson

Όπως δήλωσε ο κ. Θεμιστοκλέους, στις 5 Μαΐου ξεκινούν οι εμβολιασμοί με το εμβόλιο της Johnson & Johnson που είχαν «παγώσει» εξαιτίας 6 περιστατικών θρομβώσεων που είχαν καταγραφεί στις ΗΠΑ.

Μετά το «πράσινο φως» του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (ΕΜΑ) ξεκινούν κανονικά οι εμβολιασμοί και με τα εμβόλια της Johnson & Johnson στην Ευρώπη, όπως και στη χώρα μας. Τις επόμενες ημέρες

Πάντως, τις επόμενες ημέρες αναμένεται να εκδώσει και επισήμως την απόφασή της η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών η οποία θα κινηθεί στις οδηγίες του ΕΜΑ.

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/




Γερμανία: Κοντά στον εντοπισμό δραστικής ουσίας που θα εμποδίζει τον πολλαπλασιασμό του κορωνοϊού στο σώμα

Κοντά στον εντοπισμό δραστικής ουσίας, η οποία θα εμποδίζει τον πολλαπλασιασμό του SARS-CoV-2 στο ανθρώπινο σώμα, θεωρούν ότι βρίσκονται οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Ρέγκενσμπουργκ. “Είμαστε ενθουσιασμένοι”, δηλώνει ο καθηγητής μοριακής μικροβιολογίας Ραλφ Βάγκνερ.

Σύμφωνα με την Muenchner Merkur, το Πανεπιστήμιο του Ρέγκενσμπουργκ, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τοξικολογίας και Πειραματικής Ιατρικής (ΙΤΕΜ), την νεοφυή επιχείρηση βιοτεχνολογίας “2bind” και το πανεπιστημιακό νοσομοκείο της πόλης, αναζητούν τη δραστική ουσία που θα παρέμβει στο έργο της πρωτεΐνης Ν, η οποία θεωρείται υπεύθυνη για την εξάπλωση του ιού στα ανθρώπινα κύτταρα.

Η ερευνητική ομάδα εξετάζει εδώ και καιρό την συγκεκριμένη πρωτεΐνη, ενώ με τη βοήθεια και της τεχνητής νοημοσύνης δοκιμάζει εκατομμύρια πιθανές ουσίες και την αποτελεσματικότητά τους. “Κάποιες δοκιμάστηκαν στο εργαστήριο με επιτυχία. Ελπίζουμε ότι θα λειτουργούν το ίδιο και στις κλινικές δοκιμές”, δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας, καθηγητή Γκέρνοτ Λενγκστ, ο οποίος ωστόσο διευκρίνισε ότι για την ανάπτυξη ενός φαρμάκου απαιτούνται τουλάχιστον πέντε-δέκα χρόνια. “Έχει όμως νόημα να γίνει αυτή η προσπάθεια, καθώς ο ιός ήρθε για να μείνει”, επισημαίνει ο ίδιος, ενώ, όπως εξηγεί, η πρωτεΐνη Ν δεν φαίνεται να αλλάζει με τις μεταλλάξεις του βασικού στελέχους.

Ήδη η προσπάθεια φέρνει κάποιες επιτυχίες, καθώς, όπως αναφέρει στην εφημερίδα ο καθηγητής μοριακής μικροβιολογίας Ραλφ Βάγκνερ, από τις δέκα πρώτες ουσίες που έφθασαν ως υποψήφιες από το εργαστήριο του καθηγητή Λενγκστ, τουλάχιστον τρεις φαίνεται να αναστέλλουν την αναπαραγωγή του ιού στην κυτταρική καλλιέργεια. “Είμαστε ενθουσιασμένοι από τη δυναμική της συνεργασίας και την πρόοδο των εργασιών και ελπίζουμε να συμβάλουμε αποφασιστικά στην ανάπτυξη ενός νέου φαρμάκου κατά της Covid-19”, δήλωσε ο κ. Βάγκνερ.




Swiss Med: Έκπτωτη η εταιρεία που είχε αναλάβει την προμήθεια 3.000.000 self test

Η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και η απάντηση του Νίκου Χαρδαλιά

κπτωτη από τον πρώτο δημόσιο διαγωνισμό για την προμήθεια self-tests κρίθηκε η εταιρεία Swiss Med, σύμφωνα με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας. Η απόφαση προβλέπει επίσης την κατάπτωση υπέρ του Δημοσίου της εγγυητικής επιστολής ύψους 504.000 ευρώ, που αφορούσε τη συμμετοχή της Swiss Med στον διαγωνισμό.

Πριν από λίγες ημέρες, η Swiss Med ενημέρωσε ότι αδυνατεί να εκπληρώσει τη συμφωνία παράδοσης 3.000.000 τεστ και ζήτησε την παράταση της χρονικής προθεσμίας που όριζε η σύμβαση.

Η νομική υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας αντέτεινε ότι η σύμβαση ορίζει αυστηρά πως οι ανάδοχοι οφείλουν να παραδώσουν τα self-tests που τους αναλογούν εντός επτά ημερών από την υπογραφή της συμφωνίας. Μάλιστα, η σύμβαση προβλέπει ότι, λόγω του κατεπείγοντος της διαδικασίας που επιβάλλουν λόγοι δημόσιας υγείας, οι συμβατικοί χρόνοι παράδοσης δεν είναι δυνατόν να επιμηκυνθούν.

Στην απόφαση του ΓΓΠΠ επισημαίνεται ακόμα πως τυχόν παράταση της προθεσμίας θα συνιστούσε ουσιώδη τροποποίηση των όρων της σύμβασης και του διαγωνισμού, τους οποίους είχε αποδεχτεί η Swiss Med.

Τονίζεται ακόμα ότι στο αίτημά της η εταιρεία δεν αναφέρει λόγους ανωτέρας βίας που θα μπορούσαν να δικαιολογήσουν την καθυστέρηση, ούτε παρέχονται αποδεικτικά έγγραφα για τους ισχυρισμούς της, γεγονός που καθιστά το αίτημά της «αόριστο, ασαφές και αναιτιολόγητο».

Κατόπιν τούτου κηρύχθηκε έκπτωτη και η εγγυητική καταπίπτει υπέρ του Δημοσίου.

Ανακοίνωση για το θέμα έβγαλε το Γραφείο Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ

«Όσο και αν προσπαθούν ο κ. Μητσοτάκης και οι επιτελείς του, το σκάνδαλο με τα self tests δεν μπορεί πλέον να κρυφτεί», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ, τονίζοντας ότι «οι ευθύνες της κυβέρνησης Μητσοτάκη στην εγκληματική διαχείριση της πανδημίας αλλά και στην κατασπατάληση δημοσίου χρήματος είναι τεράστιες». Η αξιωματική αντιπολίτευση τονίζει ότι «μετά τις αποκαλύψεις, τις καταγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ και αφού το θέμα έφτασε πια στη Βουλή,  η κυβέρνηση έσπευσε το βράδυ του Σαββάτου – σαν τον κλέφτη και πάλι – να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία στην οποία επιχείρησε μέσα από ένα στημένο διαγωνισμό να δώσει 10 εκατ. ευρώ». Μια εταιρεία, συνεχίζει, «η οποία ιδρύθηκε λίγο καιρό πριν αυτός προκηρυχθεί, με ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο και μόνα “προσόντα” τα χρέη και την “εμπειρία” των ιδιοκτητών της σε άσχετες δραστηριότητες».

«Φυσικά τα self tests ουδέποτε παραδόθηκαν όπως αναγκάστηκε να ομολογήσει η κυβέρνηση», προσθέτει ο ΣΥΡΙΖΑ. Τονίζει δε ότι «όπως αποκαλύφθηκε χθες η εταιρεία αυτή, λίγο καιρό μετά την εξασφάλιση των 10 εκατ. πουλήθηκε σε άλλη εταιρεία με ανάλογα χαρακτηριστικά».

΄Άμεση ήταν η απάντηση του  Υφυπουργού Πολιτικής Προστασίας & Διαχείρισης Κρίσεων Νίκου Χαρδαλιά

«Η κυβέρνηση έχοντας ως πρώτη προτεραιότητα τη Δημόσια Υγεία, προχώρησε με ταχύτητα, αλλά και πλήρη διαφάνεια, στη διενέργεια μειοδοτικού διαγωνισμού για την προμήθεια selftest, που θα επιτρέψουν να ανοίξει με ασφάλεια σειρά δραστηριοτήτων.

Εξαρχής ο ΣΥΡΙΖΑ αντιμετώπισε την προσπάθεια με αθλιότητες, fake news και τη γνωστή του μικροψυχία.  Το ίδιο κάνει και τώρα που το συμπληρωματικό αυτό εργαλείο εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία στη στρατηγική διαχείρισης της πανδημίας.

Στη διαδικασία τηρήθηκε απαρέγκλιτα η νομιμότητα. Έγινε πλήρης έλεγχος των δικαιολογητικών από το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο διαπίστωσε ότι η νομιμότητα τηρήθηκε απολύτως.

Αυτός ήταν και ο σκοπός της εγγυητικής επιστολής υπέρ του Δημοσίου σε περίπτωση που κάποιος εκ των αναδόχων δεν τηρούσε στο ακέραιο τις συμβατικές του υποχρεώσεις.

Διασφαλίστηκαν πλήρως τα συμφέροντα του Δημοσίου και με την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής το Δημόσιο ωφελήθηκε με ένα σημαντικό ποσό.

Ο ΣΥΡΙΖΑ όχι μόνο έχει χάσει κάθε επαφή με την πραγματικότητα, αλλά επιβεβαιώνεται ότι έχει χάσει οποιαδήποτε επαφή με την αλήθεια».




Σε κινητοποιήσεις προχωρούν τα σωματεία εργαζομένων σε τουρισμό και επισιτισμό

Το ΣΥΝΔΙΚΑΤΟ ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΩN  ΕΠΙΣΙΤΙΣΜΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΑΙ  ΣΥΝΑΦΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΩΝ Π.Ε. ΚΑΒΑΛΑΣ & ΘΑΣΟΥ καλεί τα μέλη του σε κινητοποιήσεις στις 20 Απρίλη και 6 Μαϊου αναφέροντας στην ανακοίνωσή της…

“Η κυβέρνηση και οι μεγαλοεπιχειρηματίες του κλάδου ετοιμάζονται για το άνοιγμα του τουρισμού και της εστίασης. Τα ζήσαμε και πέρσι, έχουμε πλέον εμπειρία. Θα δουλέψουν πάλι οι εποχικοί και όσοι ήταν σε αναστολή τόσο καιρό ήλιο με ήλιο για ψίχουλα με το επιχείρημα από την εργοδοσία ότι για ακόμα μια φορά οι εργαζόμενοι πρέπει να βάλουν πλάτη.

Δεν θα βάλουμε άλλο πλάτη! Αυτό το μήνυμα να ακουστεί καθαρά και από τους εργαζόμενους της Καβάλας και της Θάσου! Τόσο καιρό ζούσαμε πολλοί χωρίς εξασφαλισμένο εισόδημα στο περίμενε ή στην αθλιότητα των 534, ενώ η κυβέρνηση μοίραζε ζεστό χρήμα και ελαφρύνσεις σε όλους τους ξενοδοχειακούς ομίλους. Θέλουμε να γυρίσουμε στις δουλειές μας με όλα μας τα δικαιώματα και με όλα τα μέτρα προστασίας της ζωής μας και των οικογενειών μας.

Δεν θα βάλουμε άλλο πλάτη ούτε εμείς που δουλεύουμε όλον αυτόν τον καιρό χωρίς ουσιαστικά μέτρα προστασίας μέσα στους χώρους δουλειάς μας, χωρίς ωράριο και με εντατικοποίηση. Ο αγώνας μας πρέπει να κεντράρει στο βασικό ανεξάρτητα από τα ιδιαίτερα προβλήματα του κάθε πόστου, ότι δεν γίνεται να δουλεύουμε άλλο χωρίς συλλογική σύμβαση και να είναι στην ευχέρεια του εργοδότη πόσα θα μας δώσει, πόσα θα είναι μαύρα, αν θα πάρουμε φέτος δώρο Πάσχα, αν θα πάρουμε άδεια, αν θα πάρουμε άδεια τοκετού. Τώρα αγώνας για Συλλογικές Συμβάσεις που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες μας!

Οι ζωές μας θα χειροτερεύουν όσο μένουμε θεατές, αυτό είναι το μόνο σίγουρο! Είναι στα σκαριά τους για το επόμενο διάστημα η τελική διάλυση του 8ωρου – αν και για εμάς στον κλάδο αυτό ισχύει χρόνια. Ταυτόχρονα, θέλουν να τελειώνουν με τα ταξικά Συνδικάτα, αυτά που μάχονται υπό κάθε συνθήκη και δεν τα διπλώνουν. Αναρωτήσου γιατί δεν θέλουν τα Συνδικάτα; Αν δεν τα φοβόντουσαν, αν δεν φοβόντουσαν τη δύναμη που μπορεί να αποκτήσει ο κάθε εργαζόμενος, δεν θα ασχολούνταν.

ΚΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥΣ, ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ!

ΕΙΝΑΙ ΩΡΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΟΡΕΥΣΗΣ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΣΟΥ, ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ!

ΣΕ ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 20/04 ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ ΣΤΙΣ 18.00

ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 06/05 ΣΤΟ ΑΠΕΡΓΙΑΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ:

-Να διασφαλιστεί το δικαίωμα της επαναπρόσληψης όλων των εποχικών στον τουρισμό και στον επισιτισμό. Καμία απόλυση.
-Αξιοπρεπές εισόδημα για όλους μέχρι να αρθούν τα περιοριστικά μέτρα και να ανοίξουν οι επιχειρήσεις.
-Συλλογικές συμβάσεις με μισθούς αξιοπρεπείς και δικαιώματα με υποχρεωτική εφαρμογή σε όλη τη χώρα.
-Να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων.
-Να παρθούν μέτρα στήριξης  για τις εργαζόμενες  μητέρες(επιδόματα για τη φύλαξη των παιδιών μέχρι να ανοίξουν οι βρεφονηπιακοί σταθμοί με όλα τα μέτρα στήριξης, άδειες ειδικού σκοπού)
– Δώρο Πάσχα σε κάθε εργαζόμενο χωρίς καμία καθυστέρηση”




ΚΚΕ – ΤΕ Θάσου | Η κατάσταση σε τυροκομική μονάδα στα Λιμενάρια έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο

Άλλοι πέντε εργαζόμενοι, σύνολο δώδεκα, εντοπίστηκαν θετικοί στον κορονοιό, από τους τριάντα περίπου που εργάζονται.

Είναι εγκληματικές οι ευθύνες της κυβέρνησης , της Δημοτικής Αρχής και της εργοδοσίας που από την πρώτη στιγμή εμφάνισης των κρουσμάτων δεν πήραν κανένα ουσιαστικό μέτρο περιορισμού της διασποράς, δεν έγινε η απαιτούμενη ιχνηλατηση επαφών, δεν μπήκαν σε προληπτική καραντίνα οι εργαζόμενοι που είχαν επαφή με τα πρώτα κρούσματα με αποτέλεσμα να νοσήσουν πολύ περισσότεροι.

Η κατάσταση με τα κρούσματα στο τυροκομείο αφορά άμεσα όλους τους κατοίκους των Λιμεναρίων   η λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων ιχνηλάτησης και αποφυγής της διασποράς του ιού με ευθύνη του κράτους είναι επιβεβλημένη.

Εδώ κα τώρα:

  • Να σταματήσει η λειτουργία του εργοστασίου για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται και παράλληλα να γίνει απολύμανση όλων των χώρων. Eπαναλαμβανόμενα τέστ με ευθύνη του ΕΟΔΥ σε όλους τους εργαζόμενους, ιχνηλάτηση στο οικογενειακό περιβάλλον. Απομόνωση σε όσους νοσούν από το οικογενειακό περιβάλλον που δεν χρειάζονται νοσήλια σε νοσοκομείο με μέριμνα του κράτους σε συνεργασία με των Δήμο Θάσου.
  • Να δοθεί αναρρωτική άδεια σε όσους νοσούν χωρίς να χαθεί ούτε 1 ευρώ ούτε ένα ένσημο για το χρονικό διάστημα που δεν εργάστηκαν.
  • Να δοθεί ειδική άδεια με πλήρεις αποδοχές στους υπόλοιπους εργαζόμενους.
  • Να γίνουν ποιο πυκνά μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ στα Λιμεναρια και στα άλλα χωριά  από κλιμάκιο του ΕΟΔΥ.
  • Να εξασφαλιστούν από τις υπηρεσίες του Δήμου όλα τα βασικά είδη στις οικογένειες που είναι σε καραντίνα.



Σπάει καθημερινά ρεκόρ κρουσμάτων η Τουρκία | 63.082 νέες μολύνσεις το τελευταίο 24ωρο

Άλλα 63.082 νέα κρούσματα κορονοϊού το τελευταίο 24ωρο ανακοίνωσε σήμερα (16/04) η Τουρκία. Ο αριθμός αυτός αποτελεί ρεκόρ από την έναρξη της πανδημίας, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα το υπουργείο Υγείας της γειτονικής χώρας.

Συνολικά τα κρούσματα στην Τουρκία ανέρχονται σε 4.150.039.

Επίσης, τις τελευταίες 24 ώρες καταγράφηκαν άλλοι 289 θάνατοι, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των θυμάτων στα 35.320.

Αυτήν την περίοδο η Τουρκία βρίσκεται στην τέταρτη θέση παγκοσμίως όσον αφορά τα νέα κρούσματα, σύμφωνα με μια καταμέτρηση του παγκοσμίου Reuters.

Την Τρίτη, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανακοίνωσε νέα περιοριστικά μέτρα και ένα «μερικό lockdown» για τις δύο πρώτες εβδομάδες του Ραμαζανιού, σε μια προσπάθεια να αναχαιτιστεί το κύμα αυτό της πανδημίας.




Self test | Για ποιους κλάδους θα είναι υποχρεωτικά, τι γίνεται αν βγει θετικό

Περισσότεροι κλάδοι θα πρέπει να λειτουργούν με τη διενέργεια self test από τη Δευτέρα.

Αναλυτικά όσοι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν self test:

-Λιανεμπόριο (συμπεριλαμβανομένων των σουπερμάρκετ και των καταστημάτων πώλησης τροφίμων και ποτών)

-Εστίαση

-Μεταφορές (χερσαίες, θαλάσσιες, αεροπορικές κλπ.)

-Υπηρεσίες καθαρισμού

-Κομμωτήρια, κουρεία και κέντρα αισθητικής

-Υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων

Τι ισχύει για τη διενέργεια των self test

Για την άσκηση των δραστηριοτήτων αυτών, τα self-test είναι υποχρεωτικά για την προσέλευση των εργαζομένων στους χώρους εργασίας τους και την παροχή εργασίας με φυσική παρουσία. Θα πρέπει δε να διενεργούνται μια φορά την εβδομάδα.

Το σύστημα θα λειτουργεί ως εξής:

-Το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων θα στείλει στην ΗΔΙΚΑ τα ΑΜΚΑ των εργαζομένων που απασχολούνται σε επιχειρήσεις-εργοδότες στους προαναφερθέντες κλάδους, όπως αυτά είναι καταχωρημένα στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ.

-Κάθε εβδομάδα το Υπουργείο θα επικαιροποιεί τα στοιχεία των εργαζομένων στέλνοντας στην ΗΔΙΚΑ τις όποιες μεταβολές, δηλαδή νέες προσλήψεις, λύσεις ή λήξεις συμβάσεων εργασίας κλπ.

-Οι εργαζόμενοι στις δραστηριότητες που αναφέρθηκαν υπάγονται στο μέτρο των υποχρεωτικών self test. Αυτοί προμηθεύονται τα τεστ δωρεάν από το φαρμακείο, με χρήση του ΑΜΚΑ τους. Αν για κάποιο λόγο ο εργαζόμενος επιλέξει αντί για self test να κάνει rapid ή μοριακό τεστ (με δαπάνη δική του ή του εργοδότη του) έχει αυτή τη δυνατότητα. Ο εργαζόμενος δηλώνει το αποτέλεσμα του τεστ στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ, με την ακόλουθη διαδικασία:

-Οι εργαζόμενοι θα μπαίνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα self-testing.gov.gr και θα επιλέγουν «Δήλωση Αποτελέσματος self test για εργαζόμενο». Στη συνέχεια θα μεταφέρονται στην πλατφόρμα supportemployees.gov.gr και στη «Δήλωση Αποτελεσμάτων COVID-19 tests» στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ. Εκεί υποβάλλουν το αποτέλεσμα του ελέγχου του τεστ με τη συμπλήρωση του ειδικού εντύπου «Υπεύθυνη Δήλωση εργαζομένων καταγραφής αποτελέσματος COVID-19».

-Αν το αποτέλεσμα του self test είναι αρνητικό, εννοείται ότι ο εργαζόμενος προσέρχεται κανονικά στην εργασία του.

-Αν το αποτέλεσμα του self test είναι θετικό, ο εργαζόμενος θα πρέπει εντός 24 ωρών να κάνει επαναληπτικό έλεγχο, είτε σε δωρεάν δημόσια δομή (μεταξύ αυτών που είναι αναρτημένες στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr), είτε σε ιδιωτική δομή της επιλογής του (με επιβάρυνση δική του ή του εργοδότη του). Μέχρι να βγει το αποτέλεσμα του δεύτερου ελέγχου, ο εργαζόμενος μένει στο σπίτι σε καραντίνα.

-Αν το αποτέλεσμα του δεύτερου επαναληπτικού ελέγχου είναι θετικό, εκδίδεται βεβαίωση που αποτελεί δικαιολογητικό για να μπει ο εργαζόμενος σε καραντίνα σύμφωνα με το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ.

-Αν το αποτέλεσμα του δεύτερου ελέγχου βγει αρνητικό, πάλι εκδίδεται σχετική βεβαίωση και ο εργαζόμενος πρέπει να προσέλθει στην εργασία του.

-Το αποτέλεσμα του επαναληπτικού ελέγχου δηλώνεται υποχρεωτικά στην Πλατφόρμα Δήλωσης Αποτελεσμάτων COVID-19 tests, με τη συμπλήρωση του ειδικού εντύπου «Υπεύθυνη Δήλωση εργαζομένων καταγραφής αποτελέσματος COVID-19 έπειτα από θετικό αποτέλεσμα self test.

-Οι εργοδότες είναι υποχρεωμένοι να ενημερώσουν τους εργαζομένους τους για την υποχρέωσή τους να κάνουν self-test και τις συνέπειες που θα επέλθουν αν δεν τηρηθεί η υποχρέωση.

-Σημειώνεται ότι μέσω της πλατφόρμας της ΗΔΙΚΑ θα ενημερώνονται και οι φαρμακοποιοί για το ποιοι εργαζόμενοι είναι δικαιούχοι των self test.

Πώς θα ανοίξουν οι σχολές οδηγών

Από τη Δεύτερα ανοίγουν και οι σχολές οδηγών, οι οποίες θα λειτουργήσουν με νέα δεδομένα, προσαρμοσμένα στην πανδημία.

Συγκεκριμένα, θα πρέπει να γίνονται τα εξής:

-Θεωρητικά μαθήματα και θεωρητικές εξετάσεις μόνο διαδικτυακά

-Υποχρεωτικά self-test ανά εβδομάδα στους εργαζόμενους

-Υποχρεωτικά self-test στους εξεταζόμενους 24 ώρες πριν την πρακτική εξέταση

-Εκπαιδευτές και εξεταστές με υποχρεωτικά self-test δυο φορές την εβδομάδα, κάθε Δευτέρα και Πέμπτη

-Ραντεβού εξετάσεων ανά μια ώρα, αυστηρά μέτρα προστασίας (μάσκα, ανοικτά παράθυρα)

Σχετικά με τις ποινές για τους παραβάτες ισχύουν τα εξής:

-Εάν ο εργαζόμενος προσέλθει για να εργαστεί χωρίς να έχει δηλώσει το αποτέλεσμα του self test ο εργοδότης υποχρεούται να μη αποδεχθεί την παροχή της εργασίας και απαλλάσσεται από την υποχρέωση καταβολής αποδοχών, έως ότου ο εργαζόμενος συμμορφωθεί με τις υποχρεώσεις του.

-Εάν ο εργοδότης δεν τηρήσει την υποχρέωση ενημέρωσης των εργαζομένων του με κάθε πρόσφορο μέσο (ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, ηλεκτρονικό μήνυμα, ανακοίνωση κλπ.) για τα υποχρεωτικά self-test, του επιβάλλεται από το ΣΕΠΕ πρόστιμο 300 ευρώ.

-Εάν σε έλεγχο του ΣΕΠΕ βρεθεί εργοδότης που απασχολεί εργαζόμενο ο οποίος δεν έχει δηλώσει αποτέλεσμα self test, του επιβάλλεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά εργαζόμενο.

-Αν βρεθεί εργοδότης που απασχολεί εργαζόμενο με θετικό self test (είτε στον πρώτο, είτε στον επαναληπτικό έλεγχο), του επιβάλλεται πρόστιμο 1500 ευρώ ανά εργαζόμενο.

Ποιοι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν self test στο Δημόσιο

Διευκρινήσεις για τα self test στο Δημόσιο έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας, Βασίλης Κοντοζαμάνης.

Μεταξύ άλλων, ο κ. Κοντοζαμάνης ανέφερε ότι ο εφοδιασμός των φαρμακείων εξελίσσεται ομαλά, από τα 10.155 φαρμακεία και μέχρι στιγμής έχουν διατεθεί, 832.831 self tests. Πρόσθεσε ότι πρόκειται για συμπληρωματική δράση που από Δευτέρα 19 Απριλίου μπαίνει σε δεύτερη φάση.

Οι εργαζόμενοι στο Δημόσιο που καλούνται να κάνουν self-test:

-Υπάλληλοι ΚΕΠ

-Υπάλληλοι ΟΤΑ

-Εργαζόμενοι στο πρόγραμμα Βοήθεια στο Σπίτι

-Δικαστικοί Λειτουργοί

-Δικαστικοί Υπάλληλοι

-Υπηρεσίες καθαριότητας

Και στον δημόσιο τομέα, στις κατηγορίες αυτές, ο αυτοδιαγνωστικός έλεγχος διενεργείται μία φορά την εβδομάδα πριν από την προσέλευση του εργαζόμενου στον τόπο παροχής εργασίας και έχει ισχύ για μία εβδομάδα από την ημέρα διενέργειάς του. Ο έλεγχος διενεργείται έως και 24 ώρες προ της πρώτης ημέρας της εβδομάδος που ο υπάλληλος παρέχει την υπηρεσία του με φυσική παρουσία.

Στην περίπτωση που ο εργαζόμενος καλείται εκτάκτως να παραστεί στο χώρο εργασίας του, δύναται κατ’ εξαίρεση να πραγματοποιείται και αυθημερόν ο έλεγχος, αλλά σε κάθε περίπτωση προ της εισόδου του στο χώρο εργασίας.

Όπως με τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα, έτσι και για τους συγκεκριμένους υπαλλήλους στον δημόσιο τομέα, η διαδικασία παραλαβής των τεστ από τα φαρμακεία είναι η ίδια. Κατόπιν επίδειξης του ΑΜΚΑ, τα στοιχεία των οποίων θα δοθούν από το Υπουργείο Εσωτερικών στην ΗΔΙΚΑ.

Η διαδικασία καταχώρησης είναι η ίδια και εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα εκτύπωσης της δήλωσης από την πλατφόρμα, ο υπάλληλος ή ο λειτουργός μπορεί να συμπληρώσει την δήλωση χειρόγραφα, σύμφωνα με σχετικό υπόδειγμα που υπάρχει στην ιστοσελίδα self-testing.gov.gr.

Τέλος, στους υπαλλήλους που υποχρεούνται να υποβληθούν σε διαγνωστικό έλεγχο και δεν προσκομίζουν κατά την προσέλευση τους στην εργασία δήλωση αρνητικού αποτελέσματος, η υπηρεσία προβαίνει στις απαραίτητες ενέργειες για την περικοπή αποδοχών λόγω μη παροχής εργασίας με υπαιτιότητα του υπαλλήλου και σύμφωνα με το άρθρο 43 το υπαλληλικού κώδικα ή άλλες αντίστοιχες διατάξεις

Οι σχετικές δηλώσεις κατατίθενται στην αρμόδια υπηρεσία προσωπικού. Ο αρμόδιος προϊστάμενος προσωπικού είναι υπεύθυνος και υποχρεωμένος για την τήρηση των ως άνω μέτρων και φέρει ευθύνη που ελέγχεται πειθαρχικώς, εφόσον προσέλθει στο χώρο εργασίας υπάλληλος χωρίς την σχετική δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.




Κορονοϊός στην Ελλάδα | Εντείνεται η πίεση στις ΜΕΘ, λίγο πάνω από το 5% ο δείκτης θετικότητας

Σημαντική πίεση συνεχίζουν να δέχονται οι ΜΕΘ λόγω κορονοϊού, με τους διασωληνωμένους να ανέρχονται σε 824, ενώ καταγράφηκαν επιπλέον 91 θάνατοι.

Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του ΕΟΔΥ, «τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 3.067, εκ των οποίων 13 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 311.033 (ημερήσια μεταβολή +1%), εκ των οποίων 51,3% άνδρες.

Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 57 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.990 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 91, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 9.330 θάνατοι. Το 95,5% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 824 (61,5% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 68 έτη. To 85,1% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 1.927 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 547 (ημερήσια μεταβολή +3,99%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 514 ασθενείς.

Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0,2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 79 έτη (εύρος 0,2 έως 106 έτη)».

Παράλληλα, ο δείκτης θετικότητας μειώθηκε στο 5,3% λόγω και του αυξημένου αριθμού διαγνωστικών ελέγχων που πραγματοποιούνται τις τελευταίες ημέρες -65.209 το τελευταίο 24ωρο, εκ των οποίων 19.874 μοριακοί και 45.335 rapid- και ο συνολικός αριθμός ενεργών κρουσμάτων στην επικράτεια καταγράφει επίσης μείωση στα 26.000, αλλά ο δείκτης αναπαραγωγής της νόσου εξακολουθεί πάνω από τη μονάδα (Rt 1,02).

Νέες προσθήκες στο «βαθύ κόκκινο»

Άλλες 11 περιοχές μπήκαν στο «βαθύ κόκκινο», σύμφωνα με όσα ανέφερε στην ενημέρωση για τον κορονοϊό ο Νίκος Χαρδαλιάς:

Οι περιοχές που μπαίνουν στο «βαθύ κόκκινο» είναι οι εξής:

-Θάσος

-Δήμος Ρεθύμνου

-Δήμος Φαιστού

-Δήμος Μαρώνειας

-Κύθνος

-Δήμος Διδυμότειχου

-Δήμος Πίδνας

-Δήμος Καβάλας

-Βόλος

-Δήμος Σιντικής Σερρών

-Δήμος Βόρειων Τζουμέρκων

Την ίδια στιγμή, υπάρχουν περιοχές της χώρας που παρουσιάζουν βελτίωση της επιδημιολογικής τους εικόνας, με αποτέλεσμα να «κατεβαίνουν» από το «βαθύ κόκκινο» στο «κόκκινο».

Έτσι, στο επίπεδο αυξημένου κινδύνου (δηλαδή στο «κόκκινο»), κατεβαίνουν – εντάσσονται πλέον από τη Δευτέρα:

-η Περιφερειακή Ενότητα Μυκόνου,

-η Λέρος,

-οι δήμου Καρύστου και Κύμης-Αλιβερίου της Περιφερειακής Ενότητας Εύβοιας, η Σκύρος

-ο δήμος Λοκρών,

-οι δήμοι Αγκιστρίου, Κυθήρων και Ύδρας, καθώς το ιικό φορτίο στις περιοχές αυτές έχει σχεδόν μηδενιστεί.




Εμβολιασμοί | Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για άτομα με υποκείμενα νοσήματα αυξημένου κινδύνου

Ανοίγει σταδιακά από σήμερα μέχρι και τη Δευτέρα 19 Απριλίου, η πλατφόρμα των ραντεβού εμβολιασμού για Covid-19, για την ομάδα ατόμων με υποκείμενα νοσήματα αυξημένου κινδύνου, ηλικίας 18-59 ετών. Αφορά 800.000 πολίτες. Το άνοιγμα της συγκεκριμένης ομάδας θα γίνει σταδιακά, ανάλογα με το νόσημα.

Υπενθυμίζεται ότι σήμερα εμβολιάζονται, πολίτες άνω των 60 ετών, με νοσήματα πολύ υψηλού κινδύνου και εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας.

Νοσήματα αυξημένου κινδύνου

Χρόνια καρδιαγγειακή νόσος: Συγγενείς καρδιοπάθειες, υπέρταση με καρδιακές επιπλοκές, χρόνια καρδιακή ανεπάρκεια, κολπική μαρμαρυγή, χρόνια ισχαιμική καρδιοπάθεια, μυοκαρδίτιδες, μυοκαρδιοπάθειες, περιφερική αγγειακή νόσος, ιστορικό θρομβοεμβολικής νόσου

Σακχαρώδης διαβήτης: Σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1 και τύπου 2

Νοσογόνος παχυσαρκία: Δείκτη μάζας σώματος ³40 kg/m2

Χρόνια νοσήματα του αναπνευστικού: Χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια (που δεν περιλαμβάνεται στην προηγούμενη κατηγορία), διάμεσοι νόσοι του πνευμονικού παρεγχύματος (που δεν περιλαμβάνονται στην προηγούμενη κατηγορία), σοβαρό άσθμα με λήψη σε μόνιμη βάση κορτικοειδών από το στόμα ή βιολογικών παραγόντων

Καρκίνος: Διάγνωση καρκίνου συμπαγούς οργάνου κατά την τελευταία 5ετία (που δεν περιλαμβάνεται στην κατηγορία A, νοσημάτων υψηλού κινδύνου)

Ανοσοκαταστολή: Λοίμωξη HIV (με CD4>200 κύτταρα/μL)

Χρόνια νεφρική νόσος: Χρόνια νεφρική νόσος (που δεν περιλαμβάνεται στην κατηγορία Α), νεφρωσικό σύνδρομο

Χρόνια ηπατική νόσος: Αντιρροπούμενη κίρρωση ήπατος

Αιμοσφαιρινοπάθειες: Ομόζυγη δρεπανοκυτταρική αναιμία, μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία, ομόζυγη μεσογειακή αναιμία

Διαταραχές σπληνός: Ασπληνία (περιλαμβάνεται και η λειτουργική ασπληνία)

Χρόνια νευρολογικά νοσήματα: Αγγειακό εγκεφαλικό επεισόδιο, παροδικό ισχαιμικό εγκεφαλικό επεισόδιο, σοβαρά νευρολογικά νοσήματα στα οποία επηρεάζεται η αναπνευστική λειτουργία, εγκεφαλική παράλυση, πολλαπλή σκλήρυνση, επιληψία, άνοια, νόσος Πάρκινσον, νόσος κινητικού νευρώνα, κληρονομικά και εκφυλιστικά νευρομυϊκά νοσήματα

Σοβαρή ψυχική νόσος: Διάγνωση σχιζοφρένειας ή διπολικής διαταραχής

Σοβαρή αναπηρία: Άτομα με σοβαρή αναπηρία (που δεν οφείλεται σε νοσήματα υψηλού ή αυξημένου κινδύνου, καταστάσεις για τις οποίες η προτεραιότητα εμβολιασμού έχει ήδη οριστεί)

Γονείς ή φροντιστές παιδιών ηλικίας κάτω των 16 ετών με σοβαρά χρόνια νοσήματα: Γονείς ή φροντιστές παιδιών ηλικίας κάτω των 16 ετών που δε μπορούν λόγω ηλικίας να εμβολιαστούν τα ίδια και τα οποία έχουν υποβληθεί σε μεταμόσχευση συμπαγών οργάνων ή αιμοποιητικών κυττάρων, βρίσκονται σε λίστα αναμονής για μεταμόσχευση οργάνου, υποβάλλονται σε αιμοκάθαρση ή περιτοναϊκή κάθαρση καθώς και παιδιών, που πάσχουν από κυστική ίνωση, καρκίνο συμπαγούς οργάνου (ως και 12 μήνες μετά τη λήξη της θεραπείας), αιματολογικό καρκίνο (ως και 3 χρόνια μετά τη λήξη της θεραπείας), χρόνιο νόσημα του αναπνευστικού που απαιτεί χρήση οξυγόνου κατ’ οίκον, βαριά συνδυασμένη ανοσοανεπάρκεια, σύνδρομο Down ή άλλες πολύ σοβαρές καταστάσεις με κλινικά κριτήρια.

Σημειώνεται την Τετάρτη 21 Απριλίου, σύμφωνα με την προτεραιοποίηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών θα ανοίξει η πλατφόρμα για να μπορούν να κλείνουν ραντεβού οι εκπαιδευτικοί και οι πολίτες της ηλικιακής ομάδας 55-59.

Ακολούθως, το Σάββατο 24 Απριλίου θα ανοίξει η πλατφόρμα έτσι ώστε να μπορούν να κλείνουν ραντεβού οι πολίτες της ηλικιακής ομάδας 50-54.

Πώς κλείνουμε ραντεβού

Ο προγραμματισμός του ραντεβού εμβολιασμού γίνεται με τους εξής τρόπους: Εφόσον οι πολίτες έχουν εγγραφεί στην άυλη συνταγογράφηση, μέσω γραπτών μηνυμάτων (SMS) από το 13034, απευθείας από τους πολίτες με την είσοδο τους στην πλατφόρμα emvolio.gov.gr, σε ΚΕΠ ή φαρμακείο.

 

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/




Διάσκεψη των Προέδρων των Φαρμακευτικών Συλλόγων σχετικά με τα Self Tests

Το θέμα της διαδικασίας διάθεσης των self tests από τα φαρμακεία για τη διασφάλιση της απρόσκοπτης και ασφαλούς διάθεσης των στους πολίτες, συζητήθηκε σε διαδικτυακή διάσκεψη των προέδρων των Φαρμακευτικών Συλλόγων της χώρας,

Στόχος της διάσκεψης ήταν να εξασφαλιστεί με τον καλύτερο τρόπο η διανομή, η κατανομή και επάρκεια των τεστ, ώστε ο πολίτης να μπορέσει να τα προμηθευτεί ανεμπόδιστα και χωρίς προβλήματα.

Όπως διευκρινίστηκε σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα ανακοινώσεις των αρμόδιων Υπουργείων, η διάθεση θα αφορά μόνο σε μαθητές λυκείου και εκπαιδευτικούς . Όλα τα άλλα ΑΜΚΑ θα είναι «κλειστά» και επομένως οι υπόλοιποι δικαιούχοι δεν θα πρέπει να προσέρχονται στα φαρμακεία για την προμήθειά των self tests.

O Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος απευθύνει έκκληση προς τους δικαιούχους να μην προσέρχονται στα εφημερεύοντα φαρμακεία για λόγους εύρυθμης λειτουργίας, για λόγους Δημόσιας Υγείας και για την αποφυγή ταλαιπωρίας τους, προγραμματίζοντας την προμήθεια των self tests σε ώρες που θα είναι όλα τα φαρμακεία ανοικτά.

Εκ του ΠΦΣ




Εμβόλιο της Johnson & Johnson | Αναστολή χρήσης στις ΗΠΑ

Υπό εξέταση είναι από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων οι αναφορές περί σπάνιων θρομβοεμβολών σε γυναίκες οι οποίες είχαν κάνει το εμβόλιο της εταιρείας Johnson & Johnson κατά του κορονοϊού, λίγο αφότου οι ομοσπονδιακές υπηρεσίες των ΗΠΑ συνέστησαν να ανασταλεί η χρήση του.

Ο ΕΜΑ αναφέρει ότι επί του παρόντος «δεν είναι σαφές αν υπάρχει αιτιώδης σχέση μεταξύ του εμβολιασμού» και αυτής της πάθησης και πως θα κάνει περισσότερες ανακοινώσεις «αφού ολοκληρωθεί» η διαδικασία αξιολόγησης

Ο νέος συναγερμός με το εμβόλιο της Johnson & Johnson, μετά την ανακοίνωση της αμερικανικής Υπηρεσίας Τροφίμων και Φαρμάκων για τον θάνατο μίας γυναίκας από θρομβοεμβολή και τη νοσηλείας μίας ακόμα σε κρίσιμη κατάσταση, αφού τους χορηγήθηκε το εν λόγω εμβόλιο, προκαλεί νέα αναταραχή στις εμβολιαστικές επιχειρήσεις παγκοσμίως αλλά και εκ νέου δυσπιστία στους πολίτες, μετά και όσα προηγήθηκαν με το εμβόλιο της AstraZeneca

Αναταραχή στην Ευρώπη

H απόφαση των αμερικανικών ομοσπονδιακών υγειονομικών υπηρεσιών να προχωρήσουν σύστασή τους για την αναστολή της χρήσης του εμβολίου της Johnson & Johnson, προκαλεί αναστάτωση στην Ευρώπη.

Μάλιστα, η Johnson & Johnson δήλωσε την Τρίτη ότι θα καθυστερήσει την παράδοση των εμβολίων της στην Ευρώπη και πως επανεξετάζει μαζί με τις ευρωπαϊκές υγειονομικές αρχές τα περιστατικά σπάνιων θρομβώσεων

Οι αμερικανικές υπηρεσίες προχώρησαν στη σύστασή τους μετά την εκδήλωση μιας σπάνιας διαταραχής με θρόμβους αίματος σε έξι ανθρώπους που εμβολιάστηκαν με το σκεύασμα αυτό. Έτσι, με στόχο να διερευνήσουν αυτά τα περιστατικά, συνιστούν την αναστολή των εμβολιασμών εν αναμονή των συμπερασμάτων.

Η Johnson & Johnson «εξετάζει αυτά τα περιστατικά μαζί με τις ευρωπαϊκές υγειονομικές αρχές», ανακοίνωσε ο όμιλος σε μήνυμα που στάλθηκε στο Γαλλικό Πρακτορείο, χωρίς να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το εύρος της αναβολής της διάθεσης στην Ευρώπη.

«Συνεργαζόμαστε στενά με τους ιατρικούς εμπειρογνώμονες και τις υγειονομικές αρχές και υποστηρίζουμε ένθερμα την ανοιχτή επικοινωνία και την κοινοποίηση αυτών των πληροφοριών στους επαγγελματίες υγείας και στο κοινό», δήλωσε ακόμη η αμερικανική εταιρία.

«Η ασφάλεια και η ευημερία των ανθρώπων που χρησιμοποιούν τα προϊόντα μας είναι η πρώτη μας προτεραιότητα», υπογράμμισε η Johnson & Johnson, υπενθυμίζοντας ότι περισσότερες από 6,8 εκατομμύρια δόσεις του εμβολίου της κατά της Covid έχουν ήδη χορηγηθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες μετά την έγκρισή του για επείγουσα χρήση στα τέλη Φεβρουαρίου.

Αυτό «αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 5% των δόσεων που έχουν χορηγηθεί μέχρι τώρα στις Ηνωμένες Πολιτείες», δήλωσε ο Τζεφ Ζάιεντς, συντονιστής του Λευκού Οίκου για την υλοποίηση του σχεδίου καταπολέμησης της Covid-19, τονίζοντας ότι η αναστολή των εμβολιασμών με το σκεύασμα αυτό δεν θα έχει «σημαντικό αντίκτυπο στην αμερικανική εκστρατεία εμβολιασμού»

Η αντίδραση των χωρών

Η ολλανδική ρυθμιστική αρχή φαρμάκων (CBG) ανακοίνωσε ότι τα οφέλη του εμβολίου της Johnson & Johnson κατά της COVID-19 υπερτερούν των πιθανών κινδύνων, μετά τη σύσταση των αμερικανικών αρχών. «Μαζί με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων (ΕΜΑ) παρακολουθούμε την κατάσταση από πολύ κοντά», ανακοίνωσε η CBG, όπως μεταδίδει το Reuters και αναμεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. «Προς το παρόν, τα οφέλη του εμβολίου υπερτερούν των πιθανών κινδύνων».

Στη Ισπανία ο πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσεθ δήλωσε ότι τα οφέλη όλων των εγκεκριμένων εμβολίων κατά της COVID-19 αντισταθμίζουν τους κινδύνους, μετά τη σύσταση των αμερικανικών αρχών για την αναστολή του εμβολιασμού με το σκεύασμα που ανέπτυξε η Johnson & Johnson. Ο Σάντσεθ πρόσθεσε, ωστόσο, ότι οι αρχές θα επιβραδύνουν τη διάθεση των εμβολίων για να αξιολογήσουν τους κινδύνους εάν και όταν αναφερθούν σοβαρές παρενέργειες.

Η Σουηδία θα αποφασίσει πώς θα χρησιμοποιήσει το εμβόλιο κατά της COVID-19 της Johnson & Johnson εντός των επόμενων ημερών, ανακοίνωσε η Υπηρεσία Υγείας, μετά τις αναφορές σπάνιων θρόμβων αίματος παρόμοιων με αυτούς που αναφέρθηκαν για το εμβόλιο της AstraZeneca.

Οι πρώτες 36.000 δόσεις της Johnson & Johnson παραδόθηκαν στο Βέλγιο τη Δευτέρα και οι εμβολιασμοί αναμένεται να ξεκινήσουν την επόμενη εβδομάδα αναφέρει το rtl. Παρά τις νέες πληροφορίες από τις Ηνωμένες Πολιτείες, δεν προβλέπεται προς το παρόν αλλαγή στον προγραμματισμό.

Το γερμανικό υπουργείο Υγείας δεν έχει ακόμη αποφασίσει πώς θα διαχειριστεί το ζήτημα του εμβολίου της Johnson & Johnson, μετά την αμερικανική απόφαση να ανασταλεί η χορήγησή του, δήλωσε ο εκπρόσωπός του Χάνο Κάουτς. Ο κ. Κάουτς, απαντώντας σε σχετική ερώτηση στο πλαίσιο της ενημέρωσης των συντακτών, παρέπεμψε στο Ινστιτούτο «Πάουλ Έρλιχ», το οποίο, όπως είπε, είναι αρμόδιο για το θέμα. Ερωτώμενος σχετικά με την απόφαση που έχει λάβει η κυβέρνηση της Βαυαρίας να συνεχίσει την χορήγηση του συγκεκριμένου εμβολίου, ο κ. Κάουτς διευκρίνισε ότι οι εισηγήσεις του Ινστιτούτου έχουν ομοσπονδιακή ισχύ

Τι ανέφερε ο FDA

Η αμερικανική Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων ανακοίνωσε ένα περιστατικό θανάτου γυναίκας από θρομβοεμβολή, αφότου εμβόλιάστηκε με το εμβόλιο της Johnson & Johnson, ενώ ακόμα μια γυναίκα νοσηλεύεται σε κρίσιμη κατάσταση. Λίγο αργότερα ανακοίνωση την αναστολή χρήσης του εν λόγω εμβολίου.

Όπως είπε ο Πίτερ Μαρκς, ανώτατο στέλεχος της υπηρεσίας, έξι άνθρωποι, ηλικίας από 18 έως 48 ετών, εμφάνισαν συμπτώματα εγκεφαλικής θρόμβωσης, σε συνδυασμό με χαμηλό αριθμό αιμοπεταλίων, σε διάστημα από 6 έως 13 ημέρες αφού έκαναν το εμβόλιο.

Σύμφωνα με τον Μαρκς, για όσους έκαναν το συγκεκριμένο εμβόλιο πριν από έναν και πλέον μήνα, ο κίνδυνος εμφάνισης θρόμβων θεωρείται σε αυτή τη φάση πολύ χαμηλός. «Δεν βλέπουμε θρομβοεμβολές με χαμηλά αιμοπετάλια» σε όσους έχουν κάνει τα εμβόλια των εταιρειών Pfizer/BioNTech και Moderna, πρόσθεσε.

Η Υπηρεσία Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) και τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC) ανακοίνωσαν αναστολή χρήσης του συγκεκριμένου εμβολίου.

Περισσότερες από 6,8 εκατομμύρια δόσεις του εμβολίου της Johnson & Johnson έχουν ήδη χορηγηθεί στο αμερικανικό έδαφος και αυτός ο τύπος των σοβαρών παρενεργειών είναι επί του παρόντος «εξαιρετικά σπάνιος», ανακοίνωσαν οι Αρχές.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες επιβεβαίωσαν επίσης ότι η αναστολή των εμβολιασμών με το J&J «δεν θα έχει σημαντικό αντίκτυπο» στην αμερικανική εκστρατεία εμβολιασμού, καθώς αυτές οι δόσεις αντιπροσωπεύουν λιγότερο από το 5% εκείνων που έχουν χορηγηθεί στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι τώρα.

Ακολουθώντας τις συστάσεις των υγειονομικών Αρχών, αρκετές αμερικανικές πολιτείες όπως η Νέα Υόρκη, το Κονέκτικατ, η Νεμπράσκα και το Οχάιο διέταξαν αμέσως την αναστολή της χορήγησης του εμβολίου της Johnson & Johnson.

Στην Ουάσινγκτον, πολλοί άνθρωποι που επρόκειτο να εμβολιαστούν με το σκεύασμα της J&J άρχισαν να λαμβάνουν από το πρωί μηνύματα ακύρωσης του ραντεβού τους

Συνεδρίαση των ειδικών σήμερα – Ενημέρωση στον Λευκό Οίκο

Τα CDC έχουν προγραμματίσει μια συνεδρίαση των ειδικών σε θέματα ανοσοποίησης για σήμερα, Τετάρτη. Ο συντονιστής της αμερικανικής κυβέρνησης για την αντιμετώπιση της πανδημίας Τζεφ Ζάιεντς και ο δρ. Άντονι Φάουτσι, ο κορυφαίος επιδημιολόγος των ΗΠΑ, πρόκειται να συμμετάσχουν στην ενημέρωση του Λευκού Οίκου, αργότερα σήμερα.

Η FDA αναμένει πάντως ότι η αναστολή της χρήσης του εμβολίου της J&J στις ΗΠΑ θα διαρκέσει μόνο «μερικές ημέρες». Ο Μαρκς εξήγησε ότι η «σύσταση» της υπηρεσίας δεν συνιστά «διαταγή» για τη διακοπή χρήσης του εμβολίου. Η αναστολή, επέμεινε, είναι «προσωρινή» και δεν αναμένεται να επηρεάσει το συνολικό πρόγραμμα ανοσοποίησης στις ΗΠΑ.

Οι ειδικοί υποθέτουν ότι το εμβόλιο της J&J, σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις, προκαλεί μια ανοσολογική αντίδραση η οποία οδηγεί σε αυτούς τους «εξαιρετικά σπάνιους» θρόμβους αίματος.

Επίσης, ο Μαρκς είπε ότι αυτή τη στιγμή δεν είναι σαφές αν υπάρχει κάποια σχέση μεταξύ της λήψης αντισυλληπτικών χαπιών και της εμφάνισης θρόμβων σε άτομα που έκαναν το εμβόλιο.

Είναι «οφθαλμοφανές» ότι όσα συμβαίνουν με το εμβόλιο της J&J μοιάζουν «πολύ παρόμοια» με όσα είχαν αναφερθεί το προηγούμενο διάστημα για το εμβόλιο της AstraZeneca, κατέληξε.

Στην Ελλάδα σήμερα οι πρώτες 33.600 δόσεις του μονοδοσικού εμβολίου

Σε εξέλιξη είναι η διαδικασία παραλαβής των εμβολίων κατά της covid-19 και ο εμβολιασμός των πολιτών, με το σταδιακό άνοιγμα επιπλέον ομάδων, σύμφωνα με την προτεραιοποίηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών.

Σήμερα η χώρα μας παραλαμβάνει τις πρώτες 33.600 δόσεις του μονοδοσικού εμβολίου της Johnson & Johnson και η Ελλάδα αναμένει από την Johnson & Johnson μέχρι τον Ιούνιο, 1,3 εκατ. δόσεις εμβολίων. Η εταιρεία είχε επιβεβαιώσει ότι σκόπευε να παραδώσει στην ΕΕ 55 εκατομμύρια δόσεις του εμβολίου της, όπως προβλέπει η σύμβασή της, μέχρι τα τέλη Ιουνίου. Ωστόσο, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, ανακοίνωσε χθες ότι θα καθυστερήσει τις παραδόσεις των εμβολίων της για την Covid-19 στην Ευρωπαϊκή Ένωση και εξετάζει, σε συνεργασία με τις ευρωπαϊκές υπηρεσίες υγείας, τις περιπτώσεις πολύ σπάνιων θρομβοεμβολών σε άτομα που είχαν εμβολιαστεί.

Το πλάνο παραδόσεων Pfizer, AstraZeneca και Moderna

Στο μεταξύ οι άλλες παρασκευάστριες εταιρίες εμβολίων συνεχίζουν τις παραδόσεις. Από την εταιρία Pfizer και σύμφωνα με το πλάνο παραδόσεων που έχει αποστείλει αναμένουμε για τον Μάιο 1.550.000 δόσεις και το μήνα Ιούνιο 1.700.000 δόσεις. Από την εταιρεία AstraZeneca αναμένουμε περίπου 450.000 δόσεις για κάθε έναν από τους υπόλοιπους 3 μήνες, Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο, ενώ η Moderna έχει διαβεβαιώσει για αποστολή μέχρι στιγμής 100.000 δόσεων, παρόλο που αναμένουμε περισσότερες παραλαβές από την εταιρεία αυτή.

 

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/




Οδηγός ορθής χρήσης Self Test από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό

Αναγνωρίζοντας την ανάγκη που έχει προκύψει στην Ελληνική κοινωνία ο Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός παρουσιάζει οδηγό για την ορθή χρήση των self test.




Self tests | Διαθέσιμη από σήμερα η υπηρεσία της δήλωσης αποτελεσμάτων self-testing.gov.gr

Διαθέσιμη από σήμερα Κυριακή 11 Απριλίου είναι η υπηρεσία της δήλωσης αποτελεσμάτων των self tests και έως 24 ώρες πριν την προσέλευση στο σχολείο, στην πλατφόρμα self-testing.gov.gr. Μαθητές, εκπαιδευτικοί, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό των σχολικών μονάδων είναι υποχρεωτικό να δηλώνουν στην πλατφόρμα το αποτέλεσμα του τεστ (θετικό ή αρνητικό) και κατά την προσέλευση στο σχολείο οφείλουν να έχουν μαζί τους βεβαίωση αρνητικού τεστ, ώστε η επαναλειτουργία των γενικών και επαγγελματικών Λυκείων όλης της χώρας από αύριο Δευτέρα 12 Απριλίου να γίνει με ασφάλεια. Παραμένει η ισχυρή σύσταση για αυστηρή τήρηση όλων των μέτρων προστασίας, αφού το self test, είναι ένα συμπληρωματικό εργαλείο που αφορά κυρίως στην έγκαιρη ανίχνευση ασυμπτωματικών φορέων.

Δύο φορές την εβδομάδα self test

Η διενέργεια αυτοδιαγνωστικού τεστ κορονοϊού θα γίνεται δύο φορές την εβδομάδα για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό Λυκείου. Βάσει του ΑΜΚΑ μαθητές και εκπαιδευτικοί των Λυκείων θα προμηθεύονται δύο δωρεάν τεστ κάθε εβδομάδα από το φαρμακείο, μαζί με ενημερωτικό υλικό. Το αποτέλεσμα του πρώτου θα επιδεικνύεται για την προσέλευση στο σχολείο από Δευτέρα έως Τετάρτη και του δεύτερου την Πέμπτη. Ως προς την σχολικές μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η διενέργεια self-test είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς, ενώ υπάρχει ισχυρή σύσταση για την διενέργεια του τεστ στους μαθητές. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί θα κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. ‘Αρα, το πρώτο τεστ θα μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή τη Δευτέρα το πρωί.

Πώς γίνεται η δήλωση του αποτελέσματος

Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας self-testing.gov.gr. Στην πλατφόρμα θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test. Αν το self-test είναι αρνητικό, για τους μαθητές θα εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας αυτής. Οι μαθητές θα φέρουν την σχολική αυτή κάρτα μαζί τους όλη την εβδομάδα και θα την επιδεικνύουν στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας για το πρώτο test και της Πέμπτης για το δεύτερο test. Για τους εκπαιδευτικούς θα εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της ίδιας πλατφόρμας.Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή στο σπίτι, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γράφουν μία χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα, τη δήλωση αρνητικού αποτελέσματος. Αν το self-test είναι θετικό, θα εκδίδεται δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της ίδιας πλατφόρμας για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test σε δημόσια δομή. Στην ιστοσελίδα self-testing.gov.gr.υπάρχει σύνδεσμος ο οποίος παραπέμπει σε σταθερά σημεία που λειτουργούν συγκεκριμένες ώρες, από Δευτέρα έως Παρασκευή και την Κυριακή και εκεί αναγράφονται και οι ώρες λειτουργίας του κάθε σημείου, όπου διενεργούνται δωρεάν επαναληπτικά tests.

Αν το επαναληπτικό, πλέον, τεστ είναι θετικό, θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ

Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό οι μαθητές- εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και θα επιστρέφουν στο σχολείο.Η συμμετοχή των πολιτών στην αντιμετώπιση της πανδημίας είναι καθοριστικής σημασίας. Σκοπός της διαδικασίας των self tests είναι η προστασία της Δημόσιας Υγείας ανιχνεύοντας ασυμπτωματικούς φορείς του ιού SARS – CoV -2 εύκολα, γρήγορα και αξιόπιστα. Περίπου ένα στα τρία άτομα που είναι φορείς του SARS – CoV -2, δεν έχουν συμπτώματα και τον μεταδίδουν χωρίς να το γνωρίζουν. Σύμφωνα με όλες τις μελέτες γύρω από την πανδημία, οι τακτικοί περιοδικοί έλεγχοι με τεστ ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου του ιού συνδράμουν στον περιορισμό της διασποράς της νόσου. Σημειώνεται ότι μέχρι σήμερα έχουν παραληφθεί 2.000.000 τεστ και μέχρι το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας θα παραληφθούν άλλα 7.000.000 τεστ. Επίσης, έχουν ήδη προχωρήσει οι διαδικασίες νέου διαγωνισμού για την προμήθεια ακόμα 10 εκατομμυρίων self-test.




Οι κυβερνητικές προθέσεις για «Πάσχα στο χωριό» και οι ενστάσεις των λοιμωξιολόγων

Τον παλμό και τις ανάγκες της κοινωνίας επιχειρεί να αφουγκραστεί η κυβέρνηση μετά από ένα και πλέον χρόνο «συνύπαρξης» με τον κορονοϊό και επιβολής σκληρών μέτρων που προκάλεσαν ανοιχτές «πληγές» στην οικονομία και ανέτρεψαν την καθημερινότητα των πολιτών.

Με το βλέμμα στο Πάσχα οι εκπεφρασμένες κυβερνητικές προθέσεις δείχνουν ότι επιχειρείται αυτή τη φορά να γιορτάσουμε ένα «κανονικό Πάσχα». Να επιτραπούν δηλαδή οι μετακινήσεις εκτός νομού, προκειμένου όσοι το επιθυμούν να γιορτάσουν στην ιδιαίτερη πατρίδα τους με τους δικούς τους ανθρώπους.

της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή

Κυβερνητικοί παράγοντες εκτιμούν ότι ήταν αναγκαίο να δοθούν «ανάσες» στον πληθυσμό και αυτό φάνηκε από τις ελεύθερες διαδημοτικές μετακινήσεις τα Σαββατοκύριακα αλλά και από το λιανεμπόριο που άνοιξε ελεγχόμενα. Αντίστοιχες σκέψεις υπάρχουν και για τη μεγαλύτερη γιορτή της Ορθοδοξίας, ωστόσο οι κακοί επιδημιολογικοί δείκτες και η ανησυχητική αύξηση του αριθμού των διασωληνωμένων ασθενών λειτουργούν ως ανασταλτικοί παράγοντες. Και το δίλημμα παραμένει: «Πάσχα στο χωριό» ή στο μπαλκόνι;

Οι κίνδυνοι

Το μεγαλύτερο όμως πεδίο ελευθερίας εγκυμονεί και κινδυνους υπερμετάδοσης του κορονοϊού. Οι οικιακοί συγχρωτισμοί των τελευταίων μηνών που οδήγησαν σε ενδοοικογενειακή διασπορά μετατράπηκαν σε υπαίθριες συναθροίσεις έξω από καφέ και «κλειστά» μπαρ, όπου τα πράγματα είναι ανεξέλεγκτα χωρίς καμία τήρηση των μέτρων πρόληψης. Οι εικόνες συνωστισμού που παρατηρήθηκαν χθες, μάλλον απομακρύνουν την προοπτική ενός «κανονικού Πάσχα» σε σχέση με αυτό του 2020. Γιατί μπορεί η κυβέρνηση να κρατά ανοικτό το σενάριο να επιτραπούν οι μετακινήσεις την περίοδο του Πάσχα, ποντάροντας στο εργαλείο των self test και της καλύτερης ιχνηλάτησης που μπορεί να προσφέρει, ωστόσο οι ειδικοί εμφανίζονται άκρως επιφυλακτικοί και εκτιμούν ότι είναι πρόωρη αυτή η προβληματική.

Αποφάσεις λίγο πριν τη Μεγάλη Εβδομάδα

Η συζήτηση για οριστική άρση του lockdown στη χώρα, με δεδομένο ότι πλησιάζει και το άνοιγμα του τουρισμού στις 14 Μαΐου αναμένεται να ανοίξει λίγο πριν τη μεγάλη εβδομάδα, καθώς τότε θα εξεταστούν οι διαπεριφερειακές μετακινήσεις και άλλοι περιορισμοί επί τη βάσει των επίκαιρων επιδημιολογικών δεδομένων, καθώς τότε θα υπάρξει πιο σαφής εικόνα της επιδημιολογικής κατάστασης. “Οι βαλβίδες αποσυμπίεσης περιλαμβάνουν σταδιακό άνοιγμα της οικονομίας και των κοινωνικών δραστηριοτήτων και όχι απότομο. Η κυβέρνηση προχώρησε σε τέτοιου είδους ανοίγματα με τη σύμφωνη γνώμη των ειδικών” επαναλαμβάνουν κυβερνητικά στελέχη.

Τα σενάρια

Δύο είναι τα βασικότερα ενδεχόμενα τα οποία φαίνεται πως υπάρχουν στο τραπέζι αυτή την ώρα.

  • Να επιτραπεί η μετακίνηση εκτός νομού σε όσους μπορούν να αποδείξουν πως πηγαίνουν στα εξοχικά τους μέσω του Ε9.
  • Να δοθεί το «πράσινο φως» για μετακίνηση σε άτομα που έχουν κάνει και τις 2 δόσεις του εμβολίου, διαθέτουν δηλαδή πιστοποιητικό εμβολιασμού

Μετά το Πάσχα η εστίαση

Η επαναλειτουργία της εστίασης προσδιορίζεται χρονικά μετά το Πάσχα και αρχικά μόνο σε εξωτερικούς χώρους, όπως έχει δηλώσει και ο πρωθυπουργός. Στο πλαίσιο αυτό στις αρχές Μαΐου, το αργότερο μέχρι τις 10 του μηνός, θα ενεργοποιηθεί η πλατφόρμα για την υποβολή αιτήσεων προκειμένου να λάβουν οι επιχειρήσεις την ειδική ενίσχυση ίση με το 7% του τζίρου τους, για την επανεκκίνησή τους.