Από 1η Ιουλίου τέλος τα self tests στους εμβολιασμένους

Οι εμβολιασμένοι θα εξαιρεθούν από τη διαδικασία του υποχρεωτικού self testing από την 1η Ιούλιου, τόνισε ο υφυπουργός παρά το πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον Συντονισμού του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος. Επίσης, αναφέρθηκε στην υποχρεωτικότητα των εμβολιασμών, στις διευκολύνσεις για τους εμβολιασμένους, στα self test αλλά και την προοπτική εμβολιασμών σε παιδιά.

Για τις διευκολύνσεις στους εμβολιασμένους

Ερωτηθείς για τις διευκολύνσεις στους εμβολιασμένους, ο κ. Σκέρτσος απέρριψε κατηγορηματικά τον όρο “προνόμια” και εξήγησε ότι αυτό το οποίο έχει συμβεί εδώ και ενάμισι χρόνο είναι ότι “εφαρμόζουμε μέτρα δημόσιας υγείας τα οποία έχουν περιστείλει τα δικαιώματά μας για να προστατεύσουμε ένα ύψιστο αγαθό: την υγεία των πολλών και ειδικά των πιο ευάλωτων. Από τη στιγμή που εμβολιάζονται όμως οι πολίτες έχουν κάθε δικαίωμα να επανέλθουν στην κανονική τους ζωή. Αυτό το οποίο πρέπει να καταλάβουν οι ανεμβολίαστοι είναι ότι όσο μεγαλώνει ο βαθμός ανοσίας της κοινωνίας και πλέον δεν υπάρχει κίνδυνος να νοσούν οι πιο ευάλωτοι από μας και να επιβαρύνουν το Σύστημα Υγείας δεν υπάρχει περίπτωση να επανέλθουν ξανά, από το φθινόπωρο για παράδειγμα, καθολικά μέτρα, τα οποία θα περιορίζουν τις ζωές των εμβολιασμένων. Μέτρα θα υπάρχουν ως προς τη δημόσια υγεία αλλά θα αφορούν τους ανεμβολίαστους”.

Κατ’ επέκταση όπως τόνισε εκείνοι που θα επιμείνουν να μένουν ανεμβολίαστοι πρέπει να ξέρουν ότι θα εξακολουθήσουν να υφίστανται περιορισμούς στον τρόπο με τον οποίο εργάζονται, κοινωνικοποιούνται, ψυχαγωγούνται, διασκεδάζουν.




Σενάρια για πακέτο άρσης περιορισμών στους εμβολιασμένους – Ποια μέτρα εξετάζονται

Το πλάνο της για «διευκολύνσεις» σε όσους έχουν κάνει το εμβόλιο για τον κορονοϊό φαίνεται πώς ετοιμάζει η κυβέρνηση.

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, εξετάζεται η άρση ορισμένων περιορισμών στους εμβολιασμένους, με το πρώτο πακέτο να αναμένεται να ενεργοποιηθεί μέσα στον Ιούλιο.

Μερικά από τα μέτρα που εξετάζονται για όσους έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμός τους είναι η ελεύθερη είσοδος χωρίς μέτρα σε μαζικές εκδηλώσεις ψυχαγωγίας όπως θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, κινηματογραφικές προβολές, γήπεδα και κέντρα διασκέδασης.

Παράλληλα, η άρση περιορισμών για εμβολιασμένους εκτιμάται πως θα συνεπάγεται και την μη υποχρέωση για μάσκα. Τα μέτρα, σε κάθε περίπτωση, θα παραμείνουν ως έχουν κλειστούς χώρους και καταστήματα εστίασης, με πιθανή τροποποίηση τους να συζητηθεί, το επόμενο διάστημα εντός πλαισίου ενός διαφορετικού πακέτου μέτρων.

Απαραίτητη προϋπόθεση που υπάρχει προκειμένου ένας άνθρωπος που έχει εμβολιαστεί να κάνει μερικά βήματα παραπάνω προς στην κανονικότητα είναι να έχει περάσει το απαραίτητο διάστημα για απόκτηση ανοσίας.

Άρση περιορισμών: Έρχεται εξαίρεση των εμβολιασμένων από το υποχρεωτικό self test

Εκτός της διαδικασία του υποχρεωτικού self test θα είναι οι εμβολιασμένοι από την 1η Ιουλίου.

Αυτό υποστήριξε ο υφυπουργός παρά το πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον Συντονισμού του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος, μιλώντας στο MEGA.

«Ξεκινήσαμε από τις 12 Απριλίου, έχουν διατεθεί έως σήμερα 27,5 εκατομμύρια self test σε 4,5 εκατομμύρια Έλληνες κι αυτό έχει βοηθήσει σε μία ραγδαία αποκλιμάκωση, με τη βοήθεια προφανώς και του εμβολιασμού και της ανοσίας που χτίζεται στον πληθυσμό, σε μια ραγδαία αποκλιμάκωση των θετικών κρουσμάτων covid (75% μέσα σε δύο μήνες πτώση στα κρούσματα, 65-70% πτώση στις νοσηλείες στα νοσοκομεία, σημαντική αποκλιμάκωση του δείκτη θετικότητας)», είπε αρχικά και στη συνέχεια τόνισε ότι «η Ελλάδα είναι μία από τις πέντε χώρες της Ευρώπης που πραγματοποιούν αυτή τη στιγμή τα περισσότερα τεστ και θυμίζω ότι αυτή ήταν η βασική κατεύθυνση, ότι πρέπει να κάνετε πολλά τεστ σε μαζική κλίμακα για να μπορείτε να ελέγχετε τον ιό.

Άρα έχουμε θετικότητα αυτή τη στιγμή στο 0,2 με 0,3 % του πληθυσμού χάρη στην αυτοδιάγνωση και φυσικά χάρη και στους στοχευμένους ελέγχους που πραγματοποιεί ο ΕΟΔΥ. Συνεπώς είναι μια πετυχημένη πολιτική δημόσιας υγείας η οποία αγκαλιάστηκε από τη μεγάλη μάζα των πολιτών. Δηλαδή 70% με 80% των δικαιούχων πολιτών, παίρνουν το τεστ, και το δηλώνουν στην πλατφόρμα».

Ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ ευχαρίστησε τους φαρμακοποιούς, ξεχωριστά και τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου που επί δύο μήνες όπως είπε έχουν συντρέξει και έχουν βοηθήσει σε αυτή την προσπάθεια. Από κει και πέρα επιμέρους παραφωνίες και παρεξηγήσεις μπορεί να υπάρχουν σε τοπικό επίπεδο κι αυτό είναι κατανοητό. «Αλλά κάνουμε μία συμφωνία κυρίων εδώ και δύο μήνες», είπε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας πως ήταν μια προσωρινή συμφωνία με την Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοποιών για δύο μήνες.

«Στις 19 του μηνός ολοκληρώνεται αυτή η συμφωνία και είχαμε μία δήλωση από την πλευρά του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου ότι αποχωρούν από τη συμφωνία και αυτό πρέπει να ακουστεί. Από κει και πέρα όμως επειδή η Πολιτεία θέλει να συνεχίσει αυτή την πετυχημένη πολιτική και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, συνομιλούμε κι έχουμε καλέσει σε διάλογο την Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοποιών την επόμενη Τετάρτη για να δούμε αν θέλουν να συνεχίσουν να τα παρέχουν, όσο αυτό μπορεί να γίνει. Για μας απαραίτητη προϋπόθεση για να συνεχιστεί η συνεργασία με τους φαρμακοποιούς είναι η υπηρεσία να παρέχεται στο σύνολο της επικράτειας. Αυτή τη στιγμή για παράδειγμα ο σύλλογος στην Αχαΐα έχει δηλώσει ότι σταματάει τη διάθεση. Για μας αυτό είναι πρόβλημα. Δεν θα αφήσουμε προφανώς ακάλυπτους τους πολίτες της Αχαΐας. Έχουμε βρει άλλο τρόπο και θα διατεθούν την ερχόμενη εβδομάδα σε σχολεία. Λύσεις και κανάλια διανομής υπάρχουν και το κράτος θα κάνει ό,τι μπορεί για να διασφαλιστεί η διάθεση στους δικαιούχους».

Ο κ. Σκέρτσος τόνισε στο σημείο αυτό πως μέχρι το τέλος του μήνα υπάρχει κάλυψη αφού η διανομή έγινε τώρα για τρεις εβδομάδες ώστε να μην επιβαρύνονται και τα φαρμακεία με πολλές επισκέψεις. «Για τον Ιούλιο θα περιορίσουμε την πολιτική σε πιο στοχευμένες ομάδες διότι έχουμε πλέον πολύ υψηλότερο εμβολιασμό, πολύ χαμηλότερο επιδημιολογικό φορτίο άρα μικρότερη ανάγκη για τόσο εκτεταμένο testing. Συνεπώς θα περιορίσουμε τη διάθεση από τον Ιούλιο και μετά σε μονάδες πληθυσμού που είναι εκτεθειμένες στον ιό όπως είναι ο Τουρισμός, η εστίαση, οι ανεμβολίαστοι, οι νεότεροι άνθρωποι που μπαίνουν πιο αργά στον εμβολιασμό αλλά όχι τη μαζική κλίμακα που είχαμε μέχρι τώρα».

Με άλλα λόγια οι εμβολιασμένοι θα εξαιρεθούν όπως είπε από τη διαδικασία του υποχρεωτικού self testing από τον Ιούλιο.

Όσον αφορά τα δίκτυα διανομής, ο κ. Σκέρτσος απαντώντας σε σχετική ερώτηση επέμεινε στις συζητήσεις που γίνονται με τους φαρμακοποιούς και στη σημασία που δίνεται στο να υπάρχει δίκτυο σε όλη την επικράτεια. Αν δεν διασφαλιστεί συμφωνία με τα φαρμακεία θα αναζητηθούν άλλα κανάλια.




Έρχεται εξαίρεση των εμβολιασμένων από το υποχρεωτικό self test

Εκτός της διαδικασία του υποχρεωτικού self test θα είναι οι εμβολιασμένοι από την 1η Ιουλίου.

Αυτό υποστήριξε ο υφυπουργός παρά το πρωθυπουργώ, αρμόδιος για τον Συντονισμού του Κυβερνητικού Έργου, Άκης Σκέρτσος, μιλώντας στο MEGA.

«Ξεκινήσαμε από τις 12 Απριλίου, έχουν διατεθεί έως σήμερα 27,5 εκατομμύρια self test σε 4,5 εκατομμύρια Έλληνες κι αυτό έχει βοηθήσει σε μία ραγδαία αποκλιμάκωση, με τη βοήθεια προφανώς και του εμβολιασμού και της ανοσίας που χτίζεται στον πληθυσμό, σε μια ραγδαία αποκλιμάκωση των θετικών κρουσμάτων covid (75% μέσα σε δύο μήνες πτώση στα κρούσματα, 65-70% πτώση στις νοσηλείες στα νοσοκομεία, σημαντική αποκλιμάκωση του δείκτη θετικότητας)», είπε αρχικά και στη συνέχεια τόνισε ότι «η Ελλάδα είναι μία από τις πέντε χώρες της Ευρώπης που πραγματοποιούν αυτή τη στιγμή τα περισσότερα τεστ και θυμίζω ότι αυτή ήταν η βασική κατεύθυνση, ότι πρέπει να κάνετε πολλά τεστ σε μαζική κλίμακα για να μπορείτε να ελέγχετε τον ιό.

Άρα έχουμε θετικότητα αυτή τη στιγμή στο 0,2 με 0,3 % του πληθυσμού χάρη στην αυτοδιάγνωση και φυσικά χάρη και στους στοχευμένους ελέγχους που πραγματοποιεί ο ΕΟΔΥ. Συνεπώς είναι μια πετυχημένη πολιτική δημόσιας υγείας η οποία αγκαλιάστηκε από τη μεγάλη μάζα των πολιτών. Δηλαδή 70% με 80% των δικαιούχων πολιτών, παίρνουν το τεστ, και το δηλώνουν στην πλατφόρμα».

Ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ ευχαρίστησε τους φαρμακοποιούς, ξεχωριστά και τον πρόεδρο του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου που επί δύο μήνες όπως είπε έχουν συντρέξει και έχουν βοηθήσει σε αυτή την προσπάθεια. Από κει και πέρα επιμέρους παραφωνίες και παρεξηγήσεις μπορεί να υπάρχουν σε τοπικό επίπεδο κι αυτό είναι κατανοητό. «Αλλά κάνουμε μία συμφωνία κυρίων εδώ και δύο μήνες», είπε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας πως ήταν μια προσωρινή συμφωνία με την Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοποιών για δύο μήνες.

«Στις 19 του μηνός ολοκληρώνεται αυτή η συμφωνία και είχαμε μία δήλωση από την πλευρά του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου ότι αποχωρούν από τη συμφωνία και αυτό πρέπει να ακουστεί. Από κει και πέρα όμως επειδή η Πολιτεία θέλει να συνεχίσει αυτή την πετυχημένη πολιτική και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, συνομιλούμε κι έχουμε καλέσει σε διάλογο την Πανελλήνια Ένωση Φαρμακοποιών την επόμενη Τετάρτη για να δούμε αν θέλουν να συνεχίσουν να τα παρέχουν, όσο αυτό μπορεί να γίνει. Για μας απαραίτητη προϋπόθεση για να συνεχιστεί η συνεργασία με τους φαρμακοποιούς είναι η υπηρεσία να παρέχεται στο σύνολο της επικράτειας. Αυτή τη στιγμή για παράδειγμα ο σύλλογος στην Αχαΐα έχει δηλώσει ότι σταματάει τη διάθεση. Για μας αυτό είναι πρόβλημα. Δεν θα αφήσουμε προφανώς ακάλυπτους τους πολίτες της Αχαΐας. Έχουμε βρει άλλο τρόπο και θα διατεθούν την ερχόμενη εβδομάδα σε σχολεία. Λύσεις και κανάλια διανομής υπάρχουν και το κράτος θα κάνει ό,τι μπορεί για να διασφαλιστεί η διάθεση στους δικαιούχους».

Ο κ. Σκέρτσος τόνισε στο σημείο αυτό πως μέχρι το τέλος του μήνα υπάρχει κάλυψη αφού η διανομή έγινε τώρα για τρεις εβδομάδες ώστε να μην επιβαρύνονται και τα φαρμακεία με πολλές επισκέψεις. «Για τον Ιούλιο θα περιορίσουμε την πολιτική σε πιο στοχευμένες ομάδες διότι έχουμε πλέον πολύ υψηλότερο εμβολιασμό, πολύ χαμηλότερο επιδημιολογικό φορτίο άρα μικρότερη ανάγκη για τόσο εκτεταμένο testing. Συνεπώς θα περιορίσουμε τη διάθεση από τον Ιούλιο και μετά σε μονάδες πληθυσμού που είναι εκτεθειμένες στον ιό όπως είναι ο Τουρισμός, η εστίαση, οι ανεμβολίαστοι, οι νεότεροι άνθρωποι που μπαίνουν πιο αργά στον εμβολιασμό αλλά όχι τη μαζική κλίμακα που είχαμε μέχρι τώρα».

Με άλλα λόγια οι εμβολιασμένοι θα εξαιρεθούν όπως είπε από τη διαδικασία του υποχρεωτικού self testing από τον Ιούλιο.

Όσον αφορά τα δίκτυα διανομής, ο κ. Σκέρτσος απαντώντας σε σχετική ερώτηση επέμεινε στις συζητήσεις που γίνονται με τους φαρμακοποιούς και στη σημασία που δίνεται στο να υπάρχει δίκτυο σε όλη την επικράτεια. Αν δεν διασφαλιστεί συμφωνία με τα φαρμακεία θα αναζητηθούν άλλα κανάλια.

Σκέρτσος: Οι εμβολιασμένοι πολίτες έχουν κάθε δικαίωμα να επανέλθουν στην κανονική τους ζωή

Αναφορικά με το ζήτημα των «προνομίων» ο κ. Σκέρτσος εξήγησε ότι αυτό το οποίο έχει συμβεί εδώ και ενάμισι χρόνο είναι ότι «εφαρμόζουμε μέτρα δημόσιας υγείας τα οποία έχουν περιστείλει τα δικαιώματά μας για να προστατεύσουμε ένα ύψιστο αγαθό: την υγεία των πολλών και ειδικά των πιο ευάλωτων. Από τη στιγμή που εμβολιάζονται όμως οι πολίτες έχουν κάθε δικαίωμα να επανέλθουν στην κανονική τους ζωή. Αυτό το οποίο πρέπει να καταλάβουν οι ανεμβολίαστοι είναι ότι όσο μεγαλώνει ο βαθμός ανοσίας της κοινωνίας και πλέον δεν υπάρχει κίνδυνος να νοσούν οι πιο ευάλωτοι από μας και να επιβαρύνουν το Σύστημα Υγείας δεν υπάρχει περίπτωση να επανέλθουν ξανά, από το φθινόπωρο για παράδειγμα, καθολικά μέτρα, τα οποία θα περιορίζουν τις ζωές των εμβολιασμένων. Μέτρα θα υπάρχουν ως προς τη δημόσια υγεία αλλά θα αφορούν τους ανεμβολίαστους».

Κατ’ επέκταση όπως τόνισε εκείνοι που θα επιμείνουν να μένουν ανεμβολίαστοι πρέπει να ξέρουν ότι θα εξακολουθήσουν να υφίστανται περιορισμούς στον τρόπο με τον οποίο εργάζονται, κοινωνικοποιούνται, ψυχαγωγούνται, διασκεδάζουν.

Σε κάθε περίπτωση, ο κ. Σκέρτσος υπογράμμισε ότι πρέπει για να μιλήσουμε για την επιστροφή σε κάποιες δραστηριότητες να εξασφαλίσουμε σαν απαραίτητη προϋπόθεση και συνθήκη την καθολικότητα στον εμβολιασμό. Πρέπει δηλαδή όλοι οι πολίτες να έχουν δικαίωμα πρόσβασης στο εμβόλιο ώστε να μπορέσουμε να εξετάσουμε μέτρα δημόσιας υγείας σαν αυτά που περιγράφετε. Δεν είμαστε ακόμη εκεί». Πρόσθεσε ωστόσο ότι υπολογίζεται πως γύρω στο τέλος Ιουνίου, αφού την επόμενη εβδομάδα ανοίξει η πλατφόρμα και για τους 18+ θα έχουμε προχωρήσει σε αυτή την κατεύθυνση και από τα μέσα Ιουλίου και μετά θα είμαστε σε θέση να συζητήσουμε ένα τέτοιο πλαίσιο.

Υποχρεωτικοί εμβολιασμοί

«Το πλαίσιο έχει τεθεί στο ανώτατο δυνατό επίπεδο από τους πολιτειακούς παράγοντες της χώρας, από την ΠτΔ από τον πρωθυπουργό» απάντησε σε σχετική ερώτηση. Υπενθύμισε τα λόγια της κ. Σακελλαροπούλου ότι «η ελευθερία μας σταματάει στην ελευθερία των άλλων. Άρα πρέπει να έχουμε πάντα υπόψη μας ότι ναι έχουμε δικαίωμα στον αυτοπροσδιορισμό, στο να ορίζουμε τι θα κάνουμε με το σώμα μας, αλλά όταν εργαζόμαστε σε χώρους όπου υπάρχουν ζητήματα προστασίας της υγείας των άλλων, όταν προσφέρουμε για παράδειγμα υπηρεσίες υγείας κι όταν υπάρχει μια κρατική πολιτική που ορίζει ότι είσαι υγειονομικός για παράδειγμα, και η δουλειά σου είναι να προστατεύεις τη δική σου υγεία αλλά και την υγεία των ανθρώπων που έρχονται να νοσηλευτούν, πρέπει να τεθεί και ζήτημα υποχρεωτικότητας. Το έχει πει ο πρωθυπουργός και στη Βουλή», είπε χαρακτηριστικά. Πρόσθεσε επίσης ότι μιλάμε για μονάδες υγείας αλλά και μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων σε αυτή τη φάση, δηλαδή όπως είπε να εστιάσουμε εκεί όπου υπάρχει ζήτημα διαχείρισης ανθρώπινων ζωών και υγεία των ανθρώπων.

Ο κ. Σκέρτσος αναφορικά με τις συνέπειες σε τυχόν περιπτώσεις αρνητών εργαζομένων σε τέτοιους τομείς, απάντησε πως το πλαίσιο δεν έχει ακόμη τεθεί αλλά θα τεθεί από το υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών γιατί ακριβώς όπως είπε μιλάμε για κρατικούς δημόσιους υπαλλήλους, οι οποίοι και θα υπαχθούν στο πειθαρχικό δίκαιο που ορίζει αυτές τις διαδικασίες.

Επεσήμανε ταυτόχρονα ότι υπάρχει «ένα πρόπλασμα ποινών και κυρώσεων, το οποίο έχει τεθεί σε σχέση με τα self test» καθώς όποιος δεν το κάνει ελέγχεται πειθαρχικά και υπάρχουν κυρώσεις όπως περιορισμός ή διακοπή του μισθού. Κάτι τέτοιο μπορεί να εξεταστεί και στην περίπτωση των εμβολιασμών.

Εμβολιασμός των παιδιών πριν ανοίξουν τα σχολεία

«Έχει υπάρξει η άδεια εμβολιασμού και των ανηλίκων σε συγκεκριμένες ηλικιακές κατηγορίες. Θα ανοίξει και στην Ελλάδα κάποια στιγμή η δυνατότητα εμβολιασμού ανηλίκων, φυσικά πάντα σε προαιρετική, εθελοντική βάση», απάντησε ο κ. Σκέρτσος σε σχετική ερώτηση.

Κληθείς επίσης να δώσει διευκρινίσεις, είπε ότι «όσοι έχουν νοσήσει κι έχουν πραγματοποιήσει την πρώτη δόση δεν θα πρέπει να κάνουν τη δεύτερη δόση. Θα πρέπει να ακυρώσουν οι ίδιοι το ραντεβού τους» και όπως είπε θα γίνουν σχετικές ανακοινώσεις από τον κ. Θεμιστοκλέους.

Εργασιακό νομοσχέδιο

Ο κ. Σκέρτσος απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με το εργασιακό νομοσχέδιο και τις απόψεις που ακούγονται από την αντιπολίτευση επεσήμανε: «νομίζω πως ακούγονται πάρα πολύ βαριές εκφράσεις που έρχονται από τον προηγούμενο αιώνα όπου βρίσκονται κολλημένες και οι απόψεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης γύρω από την αγορά εργασίας. Όσοι υπερασπίζονται μία αγορά εργασίας, με τα προβλήματα που έχει (υψηλό ποσοστό ανεργίας, το υψηλότερο στην Ευρώπη ποσοστό σε ανεργία νέων και γυναικών, υψηλό ποσοστό αδήλωτης εργασίας, μαύρης εργασίας, υπερεργασία, σεξουαλική παρενόχληση), να ξέρουν ότι αυτά αντιμετωπίζονται με αυτό το νομοσχέδιο. Το νομοσχέδιο περιέχει πάρα πολλές θετικές προβλέψεις για τους εργαζόμενους τις οποίες καλούμε την αντιπολίτευση υπερψηφίσει. Θα είναι υπόλογη στην αγορά εργασίας, στους εργαζόμενους αν δεν υπερψηφίσουν όλες αυτές τις θετικές προβλέψεις», τόνισε κλείνοντας ο κ. Σκέρτσος επισημαίνοντας πως η συμμετοχή στην προχθεσινή απεργία δεν δικαιώνει τους υψηλούς τόνους.

 




Τα μέτρα-ασπίδα για ασφαλές καλοκαίρι | Πώς θα αποφύγουμε νέα έξαρση

Με στόχο να απολαύσουν οι πολίτες ένα καλοκαίρι χωρίς να κινδυνεύουν να μολυνθούν από τον κορονοϊό και ενώ οι προσπάθειες εξάλειψης της πανδημίας συνεχίζονται η κυβέρνηση με τη σύμφωνη γνώμη των ειδικών προχωρά σε περαιτέρω χαλάρωση των μέτρων από σήμερα, καθώς επανέρχεται η μουσική σε καφέ και εστιατόρια και δίνεται μια ακόμη χρονική ανάσα για την επιστροφή στο σπίτι μας, δεδομένου ότι η απαγόρευση κυκλοφορίας ξεκινά πλέον στη 1.30 τα μεσάνυχτα μέχρι τις 5.00 το πρωί.

Κυβερνητικά στελέχη υπογραμμίζουν ωστόσο ότι απαιτείται εγρήγορση και πιστή τήρηση των μέτρων προστασίας από τον φονικό ιό, διότι η επιδημιολογική κατάσταση είναι εύθραυστη λόγω των μεταλλαγμένων στελεχών, τα οποία έχουν αυξημένη μεταδοτικότητα και για το λόγο αυτό απαιτούνται ειδικά μέτρα, ώστε προληφθούν εξάρσεις της πανδημίας μέσα στο καλοκαίρι λόγω και της έλευσης των τουριστών από άλλες χώρες με διαφορετικά επιδημιολογικά χαρακτηριστικά.

Αλλάζει από σήμερα η καθημερινότητά μας

Σήμερα από τις 6 το πρωί:

-Η απαγόρευση κυκλοφορίας θα ξεκινά στη 1:30 μετά τα μεσάνυχτα

-Επανέρχεται η μουσική σε εξωτερικούς χώρους μόνο για καθήμενους. Σε περίπτωση καταστρατήγησης του μέτρου είτε της μουσικής είτε του ωραρίου, το πρόστιμο θα είναι 5.000 ευρώ για την πρώτη παράβαση και αναστολή λειτουργίας 15 ημερών σε οποιαδήποτε δεύτερη παράβαση.

-Επανέρχεται η λειτουργία της εστίασης σε αεριζόμενες στοές με δύο εξόδους

-Αυξάνεται η χωρητικότητα στα θεάματα από το 50% σε 75% έως 1.000 θέσεις, στο 70% έως 5.000 θέσεις και στο 65% έως 15.000. Για μεγαλύτερη χωρητικότητα, ισχύσει το όριο των 10.000 ατόμων.

Από τη Δευτέρα, 14 Ιουνίου, από τις 6 το πρωί:

-Επανεκκινούνται οι πρακτικές εργαστηριακές ασκήσεις σε όλες τις σχολές και τις βαθμίδες

-Επαναλειτουργούν τα φροντιστήρια με φυσική παρουσία και με rapid ή self test για μαθητές και καθηγητές

-Επιτρέπονται τα πανηγύρια σε περιφερειακές ενότητες με άνω του 50% εμβολιασμένους

Από την Τρίτη 15 Ιουνίου:

-Επαναλειτουργούν οι ερασιτεχνικές σχολές χορού με όλα τα πρωτόκολλα προστασίας

-Στις λαϊκές η απόσταση μεταξύ των πάγκων πηγαίνει ένα μέτρο

Μέτρα – ασπίδα για ασφαλές καλοκαίρι

Συγκεκριμένα, αποφασίστηκε:

– Η καθημερινή παρακολούθηση της εικόνας της χώρας, ακόμα και σε τοπικό επίπεδο, με έμφαση στις τουριστικές περιοχές.

– Η είσοδος των τουριστών στη χώρα μας να γίνεται με το απαραίτητο PLF και αρνητικό τεστ.

– Να συνεχιστεί ο δειγματοληπτικός έλεγχος με rapid test στα αεροδρόμια και να χρησιμοποιείται αλγόριθμος ο οποίος θα συνυπολογίζει τον ρυθμό διάδοσης του κορονοϊού στη χώρα προέλευσης του επισκέπτη.

– Ιδιαίτερα μέτρα θα λαμβάνονται για τις μετακινήσεις τουριστών, τους επόμενους μήνες. Ο βασικός στόχος είναι να περιοριστεί η διασπορά του ιού και να αυξηθεί το τείχος ανοσίας με τον εμβολιασμό.

– Μετά από εισήγηση της Επιτροπής, η χώρα μας αποδέχεται και «τρίτα» εμβόλια για την είσοδο στη χώρα, πέρα από αυτά που έχουν εγκριθεί στην ΕΕ. Συγκεκριμένα δεκτά γίνονται τα Novavax (ΗΠΑ), Sinovac Biotech (Κίνα), Sputnic (Ρωσία), Sinopharm (Κίνα) και CanSino Biologics (Κίνα).

– Φέτος που η Ελλάδα θα βρεθεί στο επίκεντρο της κρουαζιέρας θα τηρηθούν αυστηρά υγειονομικά πρωτόκολλα.

Ανησυχία για τη βραζιλιάνικη μετάλλαξη

Το πρώτο κρούσμα βραζιλιάνικης μετάλλαξης P.1.2 (VOC-21JAN-02) στη χώρα – έναν άνδρα στην Αθήνα- ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ. Σημειώνεται ότι η βραζιλιάνικη μετάλλαξη είναι έως και δύο φορές πιο μεταδοτική και φαίνεται ικανή να διαφεύγει σε έναν βαθμό από τη φυσική ανοσία, καθώς μολύνει ξανά ανθρώπους που είχαν περάσει από Covid. Ο επίκουρος καθηγητής Επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ και μέλος της Επιτροπής Γκίκας Μαγιορκίνης δήλωσε σχετικά:  «Η βραζιλιάνικη μετάλλαξη μας ανησυχεί, γιατί διαφεύγει από την ανοσιακή απόκριση των εμβολίων». Σύμφωνα με τους ειδικούς πρόκειται για ένα πολύ μολυσματικό στέλεχος, ενώ ήδη ιχνηλατούνται οι επαφές του ατόμου που νοσεί, καθώς συναντήθηκε με ταξιδιώτη που ήρθε στην Ελλάδα από το εξωτερικό.

της Γεωργίας Αθ. Σκιτζή/newsbeast




Ανοίγει η πλατφόρμα για τους 25-29 σε Pfizer, Moderna, J&J

Ανοίγει την Πέμπτη η πλατφόρμα για τα άτομα της ηλικιακής ομάδας 25-29 με τα εμβόλια των Pfizer, Moderna και J&J όπως ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας της Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους.

Με βάση τις παραδόσεις, θα ανοίξουν τον Ιούνιο περισσότερα ραντεβού για αυτά τα τρία εμβόλια.

Η πορεία των εμβολιασμών ανά ηλικιακή ομάδα

Συνολικά, από την αρχή του προγράμματος εμβολιασμού στην Ελλάδα έχουν γίνει 6.225.000 εμβολιασμοί: το 38,1% με μια δόση (πάνω από 4 εκατομμύρια) και το 22,4% με δύο δόσεις.

“Ενθαρρυντικό είναι το γεγονός ότι το 71% των 60 και άνω έχουν εμβολιαστεί με τουλάχιστον μια δόση”, είπε. 

  • 85+ άνω: 67,5%

  • 80-84: 68%, με ραντεβού 70%

  • 75-79: 79%, με ραντεβου 82%

  • 70-74: 73%

  • 65-69: 72%, με ραντεβού 76,5%

  • 60-64: 66%, με ραντεβού 71%

  • 55-59: 58%, με ραντεβού 66,5%

  • 50-54: 50%, με ραντεβού 62%

  • 45-49: 39%, με ραντεβού 58%

  • 40-44: 33%, με ραντεβού 49%

  • 35-39: 25%, με ραντεβού 38,6%

  • 30-34: 21%, με ραντεβού 33%




Γώγος | Θα μπει στη συζήτηση ο υποχρεωτικός εμβολιασμός

«Είναι καλό να υπάρχουν κίνητρα για τους εμβολιασμένους και στο τέλος μπορούμε να συζητήσουμε για την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού σε συγκεκριμένες κατηγορίες. Είναι ανοιχτό το θέμα. Θα μπει στην συζήτηση γιατί είναι πολύ σημαντικό. Αλλά πρέπει να δούμε όλες τις όψεις και απόψεις του» σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Γώγος τονίζοντας πως είναι αναμφισβήτητο ότι είναι αναγκαίος ο εμβολιασμός.

Ο ίδιος επεσήμανε πως με το εμβολιασμό έχουμε πολλά πλεονεκτήματα όπως την προστασία της υγείας μας και την εύρυθμη λειτουργία ενός νοσοκομείου.

Για το γεγονός ότι πολλοί δεν εμβολιάζονται γιατί δυσκολεύονται να πάνε στα εμβολιαστικά κέντρα ανέφερε πως ο επόμενος στόχος είναι να δίνεται η δυνατότητα μαζικού εμβολιασμού και να γίνεται εύκολα στην γειτονιά μας πχ γιατρό μας, φαρμακείο.

Παράλληλα, ο κ. Βασιλακόπουλος μιλώντας για το πώς μπορουν να πεισθούν όσοι διστάζουν να κάνουν το εμβόλιο πρότεινε να γίνουν δύο πράγματα: Να δοθούν κίνητρα σε αυτούς που εμβολιάζονται τώρα που τα εμβόλια είναι διαθέσιμα για όλους και να ενεργοποιηθούν και άλλοι επιστήμονες όπως διαφημιστές κλπ για να πειστεί αυτό το κομμάτι της κοινωνίας.

«Το εμβόλιο αυτή την στιγμή είναι το κυριότερο όπλο για να ελέγξουμε την πανδημία» τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Καπραβέλος.

Όπως ανέφερε αν θέλουμε να ξεμπερδεύουμε με τον ιό θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε αυτό το «όπλο» και υπογράμμισε πως ο μη εμβολιασμένος διευκολύνει την διασπορά – ανάπτυξη των μεταλλάξεων και υπάρχει κίνδυνος να τιναχθούν όλα στον αέρα. «Το εμβόλιο δεν σε προφυλάσσει μόνο αλλά σπάει και την αλυσίδα της διασποράς», είπε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, δήλωσε πως ίσως χρειαστεί να έχουμε και μια δόση «αναμνηστική» τον Σεπτέμβριο αλλά ο εμβολιασμένος είναι προστατευμένος.
«Οι πάνω από 60 ετών θα είναι πιο ευάλωτοι σε ένα πιθανό τέταρτο κύμα και μάλιστα όσοι δεν έχουν εμβολιαστεί» ανέφερε μεταξύ άλλων τονίζοντας πως ο κίνδυνος είναι μεγάλος. «Το 4ο κύμα θα μας απασχολήσει με αυτή την κατηγορία ασθενών. Πρέπει να πάνε να εμβολιαστούν» είπε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος εκτιμά πως για να μπει ένα τέλος με την πανδημία απαιτείται ένας καθολικός υποχρεωτικός εμβολιασμός σε όλους τους ανθρώπους ακόμα και στα παιδιά.

Παράλληλα, σημείωσε πως από την στιγμή που το νοσοκομείο μετατρέπεται για μία νόσο αποδιοργανώνεται με αποτέλεσμα την ακύρωση χειρουργείων και άλλων.




Βρέθηκε χάπι που σταματά τον πολλαπλασιασμό του κορονοϊού

Ελπίδες για ένα χάπι που θα σταματά τον πολλαπλασιασμό του κορονοϊού προέκυψαν στις ΗΠΑ.

Η σχετική μελέτη για το πειραματικό φάρμακο TEMPOL έχει γίνει προς το παρόν σε κυτταρικές καλλιέργειες, όμως έχει χαρακτηριστεί ως μία υποσχόμενη αντιική θεραπεία για την COVID-19.

Το TEMPOL μπορεί να περιορίσει τη λοίμωξη SARS-CoV-2, ελαττώνοντας τη δραστηριότητα ενός ενζύμου του ιού που ονομάζεται RNA ρεπλικάση.

Η μελέτη δημοσιεύεται στο περιοδικό Science.Οι Καθηγητές της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ευστάθιος Καστρίτης και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ) , συνοψίζουν τα δεδομένα αυτής της μελέτης.

Η ερευνητική ομάδα ασχολείται με την μελέτη του μεταβολισμού του σιδήρου στον ανθρώπινο οργανισμό.

Ανακάλυψε την αποτελεσματικότητα του TEMPOL διερευνώντας τον τρόπο με τον οποίο ο ιός χρησιμοποιεί τη ρεπλικάση του RNA, ένα ένζυμο που επιτρέπει στον ιό SARS-CoV-2 να αναπαράγει το γονιδίωμά του και να δημιουργεί αντίγραφα του εαυτού του όταν εισέλθει μέσα σε ένα κύτταρο.

Οι ερευνητές εξέτασαν εάν το ένζυμο ρεπλικάση RNA (συγκεκριμένα η υπομονάδα nsp12 του ενζύμου) απαιτεί ένα σύμπλεγμα ατόμων σιδήρου-θείου για δομική υποστήριξη.

Τα ευρήματά τους δείχνουν ότι η αντιγραφή του RNA του ιού SARS-CoV-2 απαιτεί δύο συμπλέγματα ατόμων σιδήρου και θείου ώστε να λειτουργεί βέλτιστα.

Παλαιότερες μελέτες είχαν εντοπίσει αυτές τις θέσεις δέσμευσης των συμπλεγμάτων σιδήρου-θείου για θέσεις σύνδεσης ατόμων ψευδαργύρου, πιθανώς επειδή τα συμπλέγματα σιδήρου-θείου αποικοδομούνται εύκολα υπό τυπικές πειραματικές συνθήκες.

Η αναγνώριση αυτού του χαρακτηριστικού της αντιγραφής του RNA του ιού επιτρέπει στους ερευνητές να εκμεταλλευτούν μια αδυναμία του ιού.

Πιο συγκεκριμένα το TEMPOL μπορεί να αποικοδομήσει τα συμπλέγματα σιδήρου-θείου και προηγούμενες έρευνες έχουν δείξει ότι το φάρμακο μπορεί να είναι αποτελεσματικό και σε άλλες ασθένειες που προκαλούνται από οργανισμούς (ιούς , βακτήρια, παράσιτα) που χρειάζονται αυτά τα συμπλέγματα σιδήρου-θείου.

Έτσι, σε πειράματα σε κυτταρικές καλλιέργειες με ζωντανό ιό SARS-CoV-2, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το φάρμακο μπορεί να αναστείλει την αντιγραφή του ιού.

Με βάση προηγούμενες μελέτες του TEMPOL σε ζώα και σε άλλες ασθένειες, οι συγγραφείς της μελέτης σημείωσαν ότι οι δόσεις του TEMPOL που χρησιμοποιήθηκαν στα πειράματά τους πιθανότατα θα μπορούσαν να επιτευχθούν και στους ιστούς που είναι πρωταρχικοί στόχοι του ιού, όπως οι σιελογόνιοι αδένες και οι πνεύμονες.

Δεδομένου του προφίλ ασφάλειας του TEMPOL και της δοσολογίας που θεωρείται θεραπευτική στη μελέτη, οι ερευνητές δηλώνουν αισιόδοξοι.

Όμως, απαιτούνται κλινικές μελέτες για να καθοριστεί εάν το φάρμακο είναι αποτελεσματικό σε ασθενείς, ιδιαίτερα νωρίς στην πορεία της νόσου, στα αρχικά στάδια, όταν ο ιός αρχίζει να αντιγράφεται και να πολλαπλασιάζεται.

Η ομάδα μελέτης σχεδιάζει τη διεξαγωγή πρόσθετων μελετών σε ζώα και θα αναζητήσει ευκαιρίες για αξιολόγηση του TEMPOL σε μια κλινική μελέτη του COVID-19.

Ένα από του στόματος χορηγούμενο φάρμακο που εμποδίζει την αναπαραγωγή του ιού SARS-CoV-2 θα ήταν ένα σημαντικό εργαλείο για τη μείωση της σοβαρότητας της νόσου, ειδικά χορηγούμενο νωρίς.




Εμβόλιο | Οι απαραίτητες εξετάσεις για να προλάβετε ανεπιθύμητα συμπτώματα και θρόμβους

Προβληματισμό ή ακόμη και φόβο έχουν προκαλέσει οι έξι περιπτώσεις, μεταξύ των οποίων δύο θανατηφόρες, που έχουν εμφανιστεί στην Ελλάδα όσον αφορά το σύνδρομο εμφάνισης θρόμβων και θρομβοπενίας μετά από δόση των εμβολίων των αδενοϊών (AstraZeneca και Johnson & Johnson).

Η εμφάνιση αυτών των παρενεργειών, ωστόσο δεν πρέπει να μας ανησυχεί καθώς μπορεί να προληφθεί έγκαιρα με μια απλή αιματολογική εξέταση.

Η γενική αίματος μπορεί να μετρήσει τον αριθμό των αιμοπεταλίων (PLT), τα οποία στο σύνδρομο της θρομβοπενίας και ταυτόχρονης δημιουργίας θρόμβων εμφανίζουν απότομη πτώση. Όπως υποστηρίζουν οι γιατροί, εάν τα αιμοπετάλια είναι μειωμένα στην εξέταση D-dimers (δ-διμερή, προϊόντα αποδόμησης θρόμβου) τότε ο εμβολιασμένος θα πρέπει να αναζητήσει ιατρική συμβουλή.

Το συγκεκριμένο σύνδρομο εμφανίζεται από 4 έως 28 ημέρες μετά τον εμβολιασμό. Οπότε οι γιατροί συστήνουν, η εξέταση αυτή να γίνεται από 7 έως 10 ημέρες και ανά εβδομάδα μετά τη λήψη του εμβολίου και κυρίως μετά τη δεύτερη δόση.

Για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα, ο ενδιαφερόμενος μπορεί πριν από το εμβόλιο να κάνει μία γενική αίματος, ώστε να υπάρχει ένα πρόσφατος συγκριτικός δείκτης.

Να σημειωθεί ότι η εξέταση μπορεί να γίνει δωρεάν σε δημόσια εργαστήρια με παραπεμπτικό γιατρού, ή σε ιδιωτικά με κόστος που περίπου 8 ευρώ.

Τα συμπτώματα του συνδρόμου που προκαλεί θρομβοεμβολικά επεισόδια

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΜΑ) έχει κοινοποιήσει τα συμπτώματα που θα πρέπει να μας θορυβήσουν και να μας οδηγήσουν έγκαιρα στον γιατρό μας.

-Δύσπνοια
-Πόνος στο στήθος
-Οίδημα (πρήξιμο) στα πόδια
-Επίμονος κοιλιακός πόνος
-Νευρολογικά συμπτώματα, όπως σοβαροί και επίμονοι πονοκέφαλοι ή θολή όραση
-Μικροσκοπικά σημεία αίματος κάτω από το δέρμα πέρα από το σημείο της ένεσης

Ποιες εξετάσεις δείχνουν ότι οι θρόμβοι σχετίζονται με το εμβόλιο

Οι περιπτώσεις εμβολιασμένων πολιτών που κατέληξαν στο νοσοκομείο με θρομβοεμβολή ή αιμορραγία, εξετάζονται διεξοδικά από τους γιατρούς ώστε να συμπληρωθεί η λεγόμενη “κίτρινη κάρτα”, η οποία παραπέμπει σε διερεύνηση για τυχόν συσχετισμό των συμπτωμάτων με τον εμβολιασμό.

Για να καταχωρηθεί συνεπώς ένα περιστατικό θρομβοπενίας/θρομβοεμβολής στα σχετιζόμενα με τη χορήγηση του εμβολίου της AstraZeneca, υπάρχουν διαγνωστικά κριτήρια, τα οποία διερευνώνται μέσω δύο συγκεκριμένων τεστ.

Σύμφωνα με τον Καθηγητή Πνευμονολογίας – Εντατικής Θεραπείας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεόδωρο Βασιλακόπουλο, οι δύο δοκιμασίες τα αποτελέσματα των οποίων μπορούν να αποδείξουν με βεβαιότητα, εάν η ανεπιθύμητη ενέργεια σχετίζεται ή όχι, με τη λήψη του εμβολίου, είναι οι εξής:

“Υπάρχουν δύο δοκιμασίες. Κατ’ αρχήν πρέπει να μετρηθούν κάποια ειδικά αντισώματα που αναπτύσσει ένας άνθρωπος εναντίον του παράγοντα 4 των αιμοπεταλίων και της ηπαρίνης ταυτόχρονα. Αυτό είναι το ένα και το δεύτερο, πρέπει να γίνει εργαστηριακά, μια λειτουργική δοκιμασία ενεργοποίησης αιμοπεταλίων από αυτά τα αντισώματα που υπάρχουν στο πλάσμα, δηλαδή στο αίμα του ασθενούς. Δηλαδή θα πρέπει το αίμα του ασθενούς να μπορεί να ενεργοποιήσει τα αιμοπετάλια, διότι μόνο όταν ενεργοποιούνται τα αιμοπετάλια κάνουν θρόμβους. Πρέπει να ισχύουν και οι δύο προϋποθέσεις. Δηλαδή, να είναι θετικές και οι δύο αυτές δοκιμασίες. Αλλιώς δεν μιλάμε για αυτό το σύνδρομο, που σχετίζεται με τα εμβόλια”, εξηγεί ο Καθηγητής μιλώντας στο iatropedia.gr.

Μέχρι στιγμής οι επιστήμονες δεν γνωρίζουν τον μηχανισμό που προκαλεί την εμφάνιση του συνδρόμου, ωστόσο έχουν αποκτήσει πλέον σημαντική εμπειρία στην αντιμετώπιση αυτών των περιστατικών και γι’ αυτό οι ασθενείς οδηγούνται συνήθως στην πλήρη ίαση.

Πηγή: iatropedia.gr




Η Ελλάδα σπάει το φράγμα των έξι εκατ. εμβολιασμών κατά του κορονοϊού

Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται το εμβολιαστικό πρόγραμμα στην Ελλάδα, με τις εκτιμήσεις των υγειονομικών αρχών να αναφέρουν ότι σήμερα Σάββατο αναμένεται να ξεπεράσουμε τους έξι εκατ. εμβολιασμούς.

Σύμφωνα με το emvolio.gov.gr, την Παρασκευή χορηγήθηκαν 98.199 δόσεις, με τον συνολικό αριθμό να ανέρχεται σε 5.986.480. Στην Ελλάδα 3.854.982 πολίτες έχουν κάνει έστω τη μία δόση του εμβολίου, ενώ από αυτούς 2.253.347 είναι πλήρως εμβολιασμένοι.

Εμβολιασμοί: Οι περιοχές με μικρή συμμετοχή

Μπορεί το πρόγραμμα να προχωράει, όμως δεν λείπουν και οι περιπτώσεις μικρής συμμετοχής, κάτι που προβληματίζει κυβέρνηση και ειδικούς.

Σύμφωνα με το Νίκο Χαρδαλιά, σε Φλώρινα, Ξάνθη, Φωκίδα, Σέρρες και Δράμα η προσέλευση είναι ιδιαίτερα χαμηλή σε σύγκριση με τον εθνικό μέσο όρο, ενώ το ίδιο ισχύει και για τις εξής περιοχές:

-Ηλεία – 72.573 δόσεις / 46.567 εμβολιασμένοι με μία δόση / 27.145 πλήρως εμβολιασμένοι

-Ημαθία – 66.754 δόσεις / 42.177 εμβολιασμένοι με μία δόση / 25.507 πλήρως εμβολιασμένοι

-Αιτωλοακαρνανία – 89.317 δόσεις / 59.474 εμβολιασμένοι με μία δόση / 30.945 πλήρως εμβολιασμένοι

-Κιλκίς – 43.429 δόσεις / 26.395 εμβολιασμένοι με μία δόση / 17.839 πλήρως εμβολιασμένοι

-Εύβοια – 97.844 δόσεις / 62.967 εμβολιασμένοι με μία δόση / 36.265 πλήρως εμβολιασμένοι

-Λάρισα – 128.607 δόσεις / 83.175 εμβολιασμένοι με μία δόση / 46.586

-Λακωνία – 42.501 δόσεις / 27.187 εμβολιασμένοι με μία δόση / 16.424 πλήρως εμβολιασμένοι

-Πιερία – 62.458 δόσεις / 39.290 εμβολιασμένοι με μία δόση / 23.748 πλήρως εμβολιασμένοι

-Πέλλα – 79.158 δόσεις / 48.361 εμβολιασμένοι με μία δόση / 31.757 πλήρως εμβολιασμένοι

-Φθιώτιδα – 73.387 δόσεις / 47.678 εμβολιασμένοι με μία δόση / 26.309 πλήρως εμβολιασμένοι

-Έβρος – 75.229 δόσεις / 47.208 εμβολιασμένοι με μία δόση / 29.222 πλήρως εμβολιασμένοι

-Λέσβος – 41.505 δόσεις / 27.561 εμβολιασμένοι με μία δόση / 17.940 πλήρως εμβολιασμένοι

-Καβάλα – 61.661 δόσεις / 39.592 εμβολιασμένοι με μία δόση / 22.639 πλήρως εμβολιασμένοι

-Σάμος – 15.407 δόσεις / 10.348 εμβολιασμένοι με μία δόση / 6.389 πλήρως εμβολιασμένοι

Ο νέος επιδημιολογικός χάρτης

Τον νέο χάρτη του κορονοϊού στην Ελλάδα παρουσίασε ο Νίκος Χαρδαλιάς, με τη χώρα να βρίσκεται σε τρία επίπεδα. Ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας ανέφερε και αναλυτικά τα μέτρα που θα ισχύουν στις περιοχές με το ανάλογο χρώμα.

«Είναι γεγονός ότι η επιδημιολογική εικόνα της χώρας μας παρουσιάζει βελτίωση. Τίποτα δεν έχει τελειώσει και η διασπορά δεν έχει ολοκληρωτικά ελεγχθεί» σημείωσε ο υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων, Νίκος Χαρδαλιάς κατά την ενημέρωση του Υπουργείου Υγείας για την πορεία του κορονοϊού στη χώρα.

Ο κ. Χαρδαλιάς ενημέρωσε πως από σήμερα είναι στον διαδικτυακό αέρα και διαθέσιμος ο διαδραστικός επιδημιολογικός χάρτης, covid-19.gov.gr και ο οποίος θα παράγεται εβδομαδιαίως σε επίπεδο περιφερειακής ενότητας και για τα νησιά σε επίπεδο δήμου λαμβάνοντας υπόψη τους πιο κάτω επιδημιολογικούς δείκτες:

-7-ήμερος κινητός μέσος όρος κρουσμάτων ανά 100.000 κατοίκους

-14-ήμερος αριθμός κρουσμάτων ανά 100.000 κατοίκους

-Δείκτης θετικότητας ελέγχων

-Εβδομαδιαία ποσοστιαία μεταβολή κρουσμάτων

-Αριθμός ενεργών κρουσμάτων

-Ηλικιακή κατανομή κρουσμάτων

-Εβδομαδιαίος αριθμός νέων νοσηλειών ανά 100.000 κατοίκους

-Εβδομαδιαίος αριθμός θανάτων ανά 100.000 κατοίκους

-Ποσοστό εμβολιαστικής κάλυψης

-Ενεργός ρυθμός αναπαραγωγής των κρουσμάτων (Rt)

-Πληρότητα συστήματος υγείας

-Ανάλυση ιχνηλάτησης επαφών

-Ανάλυση μεταλλάξεων

Η τελική διαμόρφωση του επιδημιολογικού χάρτη προκύπτει έπειτα από συνδυαστική αξιολόγηση των ανωτέρω δεικτών.

Στο χάρτη αποτυπώνονται για κάθε Περιφερειακή ενότητα / Δήμο:

-ο 7-ήμερος κινητός μέσος όρος κρουσμάτων ανά 100.000 κατοίκους

-ο δείκτης θετικότητας (%)

-η εμβολιαστική κάλυψη (τουλάχιστον μία δόση), καθώς και

-η εβδομαδιαία τάση (ανοδική, πτωτική ή σταθερή).

Σύμφωνα με τον χάρτη αυτών, οι περιφέρειες θα χωρίζονται σε τέσσερις καταστάσεις, την πράσινη, την κίτρινη, την πορτοκαλί και την κόκκινη.

Κάθε κατάσταση θα φέρει και ανάλογα μέτρα. Αυτήν την στιγμή δεν υπάρχει περιφέρεια η οποία να είναι σε «κόκκινο» συναγερμό όμως από τις 74 περιφέρειες, οι 24 είναι σε «πορτοκαλί» κατάταση.

Αυτή τη στιγμή, οι 74 περιφερειακές ενότητες της χώρας βρίσκονται στο πράσινο, το κίτρινο ή το πορτοκαλί επίπεδο ετοιμότητας. Στο πορτοκαλί επίπεδο συγκεκριμένα βρίσκονται 28 περιφερειακές ενότητες: οι Περιφερειακές Ενότητες Κιλκίς, Θεσσαλονίκης, Φλώρινας, Κοζάνης, Ιωαννίνων, Γρεβενών, Λάρισας, Μαγνησίας, Αιτωλοακαρνανίας, Βοιωτίας, Εύβοιας, Αχαΐας, Κέρκυρας, Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου Κρήτης, Νάξου, Τήνου, Άνδρου, Μυκόνου, Καλύμνου, Λέσβου, καθώς και οι Περιφερειακές Ενότητες της Αττικής (πλην της Περιφερειακής Ενότητας νήσων).

Τα μέτρα στο πορτοκαλί και κόκκινο

Στα δύο υψηλότερα επίπεδα (πορτοκαλί και κόκκινο) προβλέπονται μέτρα Δημόσιας Υγείας σε επίπεδο ΠΕ ή Δήμου.

Επίπεδο 3 – Πορτοκαλί

Σε αυτό το επίπεδο ετοιμότητας προβλέπονται τα πιο κάτω μέτρα:

-Επικοινωνία και αναλυτική ενημέρωση των τοπικών αρχών για τα ιδιαίτερα επιδημιολογικά χαρακτηριστικά της περιοχής

-Ενεργοποίηση ειδικού κλιμακίου ΕΟΔΥ/Πολιτικής Προστασίας προκειμένου να:

• αυξηθούν oι δειγματοληπτικοί έλεγχοι για SARS-CoV-2

• πραγματοποιηθεί εντατική και επιτόπια ιχνηλάτιση

• πραγματοποιηθεί κατά προτεραιότητα αυξημένος αριθμός εμβολιασμών

Επίπεδο 4 – Κόκκινο

Σε αυτό το επίπεδο ετοιμότητας προβλέπονται τα πιο κάτω μέτρα:

-Απαγόρευση κυκλοφορίας από τις 00:00 μέχρι τις 06:00

-Λειτουργία όλων των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος:

• αποκλειστικά σε ανοικτό υπαίθριο χώρο

• φιλοξενία μόνο καθήμενων πελατών

• μη αναπαραγωγή μουσικής και υπό τους κάτωθι υγειονομικούς όρους:

-Απολύμανση καταλόγων κατά την εναλλαγή των πελατών στα τραπέζια

-Τοποθέτηση απολυμαντικού προϊόντος ανά τραπέζι

-Υποχρεωτική χρήση μάσκας από το προσωπικό και τους πελάτες κατά τον χρόνο αναμονής

-Αναστολή κάθε είδους εκδήλωσης όπως συναυλίες, live πάρτι, εμποροπανήγυρεις, λιτανείες, λαϊκές αγορές κλπ.

-Απαγόρευση κάθε είδους συνάθροισης πολιτών άνω των 9 ατόμων για οποιονδήποτε λόγο, τόσο σε δημόσιο όσο και σε ιδιωτικό χώρο.

-Στους χώρους εστίασης επιτρέπεται μέγιστος αριθμός ατόμων σε κάθε τραπέζι έως 4 άτομα, εκτός εάν πρόκειται για οικογένεια έως 6 άτομα.

-Αναστολή οικοδομικών εργασιών.

-Αναστολή θρησκευτικών τελετών, με εξαίρεση κηδείες και γάμους με την παρουσία έως 9 ατόμων και τέλεση λειτουργιών μόνο από λειτουργούς.

Η έκκληση Χαρδαλιά στους κατοίκους των πορτοκαλί περιοχών

Ο κ. Χαρδαλιάς απηύθυνε έκκληση στους κατοίκους των πορτοκαλί περιοχών να τηρούν τα μέτρα καθ’ότι τα τελευταία 24ωρα παρατηρείται σε αυτές αύξηση του ιικού φορτίου.

Ιδιαίτερη αναφορά, έκανε ο κ. Χαρδαλιάς σε περιοχές οι οποίες έχουν χαμηλή εμβολιαστική κάλυψη σε σχέση με τις υπόλοιπες της χώρας.

Αυτές οι περιφέρειες είναι:

-Φλώρινα

-Ξάνθη

-Φωκίδα

-Σέρρες

-Δράμα

Αναφερόμενος στα μέτρα του τουρισμού, ανέφερε τα εξής:

-τεστ για είσοδο στη χώρα από 6 ετών και άνω και απομόνωση κρούσματος για 10 και όχι 14 ημέρες

-επιτρέπεται η είσοδος με pcr 72 ωρών ή πιστοποιητικό εμβολιασμού από το Μαυροβούνιο

-επιτρέπονται οι ξεναγήσεις σε εξωτερικούς χώρους 20 ατόμων από 15 που ήταν μέχρι σήμερα.




Βασιλακόπουλος | Πράσινο Φως για “Λευκή Νύχτα” στην Καβάλα με ικανοποιητικό αριθμό εμβολιασμών

Σε δηλώσεις στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του ENA Channel και στον Απόστολο Ατζεμιδάκη προχώρησε ο καθηγητής Πνευμονολογίας Θόδωρος Βασιλακόπουλος.

Αναφέρθηκε μάλιστα σε ερώτηση ότι είναι στο χέρι των Καβαλιωτών το αν θα γίνει φέτος η “Λευκή Νύχτα” στην Καβάλα και για το πόσο υπεύθυνοι θα φανούν στον εμβολιασμό τους.

Ο ικανοποιητικός αριθμός εμβολιασμένων στην Καβάλα μπορούν να επιτρέψουν μία τέτοια εκδήλωση αλλά και πολλές άλλες τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Βασιλακόπουλος.

Όσον αφορά την πορεία των εμβολιασμών στην χώρα ο καθηγητής εξέφρασε την γνώμη πως το κράτος έχει δημιουργήσει ένα από τα καλύτερα προγράμματα εμβολιασμού πανευρωπαικά και αυτό αναγνωρίζεται από τους ευρωπαίους επιστήμονες.




Καβάλα | Έκλεισε η δεύτερη κορωνοκλινική του Νοσοκομείου

Ευχάριστα είναι πλέον τα νέα από το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, καθώς από την Τρίτη (1/6) έκλεισε και η δεύτερη κλινική COVID που λειτουργούσε στον 3ο όροφο του κτηρίου, ενώ αισθητά μειωμένος είναι και ο αριθμός των νοσηλευομένων με κορωνοϊό.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας, Ντίνος Κλειτσιώτης, στη μια πλέον κλινική COVID νοσηλεύονται 17 ασθενείς, εκ των οποίων οι 9 προέρχονται από την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας. 




Θεοδωρίδου: Τι είπε για τον εμβολιασμό των παιδιών – Ποιοί παράγοντες θα παίξουν ρόλο

Τι ανέφερε η Πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών Μαρίας Θεοδωρίδου, στην ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας κορωνοϊού στην Ελλάδα

Ο εμβολιασμός των παιδιών ηλικίας 12 έως 15 ετών παραμένει ένα ανοιχτό θέμα για την επιτροπή εμβολιασμών, όπως διευκρίνισε απόψε κατά την ενημέρωση η πρόεδρος της Μ. Θεοδωρίδου. Ωστόσο η ίδια απαντώντας σε σχετική ερώτηση άφησε να εννοηθεί ότι «η σύσταση για εμβολιασμό μπορεί να αφορά σε παιδιά με αυξημένο κίνδυνο και όχι σε όλα τα παιδιά».

Όπως τόνισε εμφατικά, ο εμβολιασμός παιδιών ακόμα κι αν αποφασιστεί και όποτε αποφασιστεί «δεν θα έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα». Εφόσον αποφασιστεί ο εμβολιασμός των παιδιών, προσέθεσε καθώς ανέφερε ότι η κάθε χώρα λαμβάνει τις δικές τις αποφάσεις όσον αφορά το ζήτημα αυτό, μετά την θετική γνωμοδότηση του ΕΜΑ για τα εμβόλια mRNA σε παιδιά 12-15 ετών, πριν από τρεις ημέρες.

Η κυρία Θεοδωρίδου τόνισε ότι ήδη Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής και Καναδάς εμβολιάζουν τα παιδιά με τα εμβόλια αυτά, η αποτελεσματικότητα των οποίων αγγίζει το 100% όπως δείχνει πρόσφατη μελέτη. Από τα 1.005 παιδιά που εμβολιάστηκαν στο πλαίσιο αυτής της μελέτης, κανένα δεν ανέπτυξε νόσο. Πάντως η πρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών είπε πως επειδή η μελέτη έγινε σε σχετικά μικρό αριθμό παιδιών «δεν θα μπορούσε να ανιχνεύσει πιθανές και σπάνιες ανεπιθύμητες ενέργειες».

Αναφερόμενη στους παράγοντες που πρέπει να λαμβάνει κάποιος υπόψη του προκειμένου να εμβολιάσει τα παιδιά, είπε ότι είναι, η νόσος -η οποία είναι ήπια για τα παιδιά- η διασπορά του ιού και πόσο συμβάλουν τα παιδιά σε αυτή, τα πλεονεκτήματα από τον εμβολιασμό, η ασφάλεια τού εμβολίου και η αποδοχή που έχει ο εμβολιασμός στους γονείς, καθώς μόνο με τη δική τους συναίνεση θα μπορεί να γίνεται το εμβόλιο στα παιδιά τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Μαρία Θεοδωρίδου άρχισε την ενημέρωση εκφράζοντας τα θερμά της συλλυπητήρια στους οικείους της 44χρονης Γλυκερίας από την Κρήτη, η οποία κατέληξε μετά από θρόμβωση που υπέστη αφού είχε εμβολιαστεί κατά του κορονοϊού με το εμβόλιο της AstraZeneka.

Πηγή: Skaigr, ΑΠΕ-ΜΠΕ

 




«Ελαφρά μειωμένη» η αποτελεσματικότητα του εμβολίου της Pfizer έναντι της ινδικής μετάλλαξης

Ικανά να εξουδετερώσουν την ινδική μετάλλαξη του κορονοϊού είναι τα αντισώματα του εμβολίου της Pfizer, πάντως με «ελαφρά μειωμένη αποτελεσματικότητα» στο εργαστήριο, έδειξε μελέτη ερευνητών του Ινστιτούτου Παστέρ.

Μεταξύ των προσώπων που έχουν λάβει και τις δύο δόσεις του εμβολίου αυτού, τα αντισώματα που είναι παρόντα στον ορό του αίματός τους είναι αποτελεσματικά έναντι της επιλεγόμενης αγγλικής παραλλαγής, αλλά ελαφρά λιγότερο αποτελεσματικά έναντι της ινδικής, σύμφωνα με τη μελέτη, τα αποτελέσματα της οποίας αναρτήθηκαν στον ιστότοπο BioRxiv, όπου μεταφορτώνονται επιστημονικά έργα που δεν έχουν ακόμη υποβληθεί σε αξιολόγηση από ομότιμους και δεν έχουν δημοσιεύσεις.

Παρά την «ελαφρά μειωμένη αποτελεσματικότητα, σύμφωνα με τα τεστ που έγιναν στο εργαστήριο, το εμβόλιο της Pfizer πιθανόν προστατεύει» από την ινδική παραλλαγή, καθησύχασε ο Ολιβιέ Σβαρτς, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, τμηματάρχης του Ινστιτούτου Παστέρ στο Παρίσι.

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι ερευνητές του ινστιτούτου μελέτησαν επίσης την αποτελεσματικότητα του εμβολίου της AstraZeneca έναντι των παραλλαγών αυτών, αλλά χρησιμοποιώντας μόνο ορό αίματος ανθρώπων που είχαν λάβει μόνο μία δόση του βρετανικού σκευάσματος, αφού «δεν είχαν πρόσβαση σε δείγματα από ανθρώπους που έχουν λάβει και τις δύο δόσεις» όταν διεξήγαγαν τη μελέτη, διευκρίνισε ο κ. Σβαρτς στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Καθώς το εμβόλιο αυτό δεν άρχισε να χρησιμοποιείται στην Ευρωπαϊκή Ένωση παρά τον Φεβρουάριο και συστήνεται η δεύτερη δόση να χορηγείται 12 εβδομάδες μετά την πρώτη, οι δεύτερες δόσεις δεν είχαν αρχίσει να χορηγούνται παρά στα τέλη Απριλίου και σε περιορισμένο αριθμό ανθρώπων, λόγω του ότι η χρήση του περιορίστηκε στους άνω των 55 στη Γαλλία.

Τα αποτελέσματα της μελέτης, που διενεργήθηκε σε γαλλικά πανεπιστημιακά νοσοκομεία, έδειξαν πως η μία δόση του εμβολίου της AstraZeneca, προϊόντος αποτελεσματικού έναντι της αγγλικής παραλλαγής, «προστατεύει ελάχιστα έναντι της ινδικής και της νοτιοαφρικάνικης παραλλαγής» του SARS-CoV-2.

Μόνο μία δόση του εμβολίου αυτού επομένως είναι «λίγο ή καθόλου αποτελεσματική» έναντι της ινδικής παραλλαγής, υπογράμμισε ο ερευνητής.

Η παραλλαγή B.1.617, η οποία ταυτοποιήθηκε αρχικά στην Ινδία τον Οκτώβριο του 2020, έχει εξαπλωθεί μέχρι σήμερα σε δεκάδες χώρες και περιοχές, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου.




Η Ελλάδα ξεπέρασε τους δύο εκατ. εμβολιασμένους και χτίζει «τείχος ανοσίας»

Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται το σχέδιο «Ελευθεριά», με την Ελλάδα είναι βρίσκεται ένα βήμα πιο κοντά στο «τείχος ανοσίας» απέναντι στον κορονοϊό.

Συγκεκριμένα, οι πλήρως εμβολιασμένοι ξεπέρασαν τα δύο εκατ. και πλέον οι νέοι έχουν μπει για τα καλά στη διαδικασία, καθώς οι ηλικίες 18-29 μπορούν να κάνουν το μονοδοσικό εμβόλιο της  Johnson & Johnson, ενώ οι 30-34 μπορούν να επιλέξουν να κλείσουν ραντεβού για να κάνουν όποιο εμβόλιο θέλουν.

Μειώνονται διασωληνωμένοι και θάνατοι

Ευχάριστα είναι τα νέα που προκύπτουν από την πορεία της πανδημίας του κορονοϊού, καθώς μειωμένα παρουσιάζονται μέρα με τη μέρα τα κρούσματα, οι διασωληνωμένοι και οι θάνατοι.

Κατά την τελευταία ενημέρωση του ΕΟΔΥ ανακοινώθηκαν 1.497 νέα κρούσματα και 29 νέοι θάνατοι, με τους διασωληνωμένους να ανέρχονται σε 510.

Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει τα εξής: «Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 1.497, εκ των οποίων 1 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας. Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 400.395 (ημερήσια μεταβολή +0.4%), εκ των οποίων 51.2% άνδρες. Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 25 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.152 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 29, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 12.024 θάνατοι. Το 95.2% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 510 (61.0% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 67 έτη. To 86.3% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 2.417 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 203 (ημερήσια μεταβολή -12.12%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 218 ασθενείς. Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη)».

Τι γίνεται με τη δεύτερη δόση για όσους έχουν νοσήσει

Διευκρινίσεις αναφορικά με τον εμβολιασμό όσων έχουν νοσήσει από κορονοϊό έδωσε ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους.

Όπως έκανε γνωστό ο κ. Θεμιστοκλέους, το δεύτερο ραντεβού θα ακυρωθεί αυτόματα από το σύστημα για έχουν νοσήσει την ερχόμενη Τρίτη και πρόσθεσε πως έξι μήνες μετά την ημερομηνία νόσησης ο κάθε πολίτης θα λάβει sms που θα του υπενθυμίζει να κλείσει ραντεβού για εμβολιασμό.

Σε ερώτηση για το πότε θα έχει επιτευχθεί ο στόχος του 50% εμβολιασμένων στη χώρα απάντησε ότι αναμένεται εντός του καλοκαιριού, εξηγώντας ότι οι ρυθμοί εμβολιασμού καθορίζονται από δύο παράγοντες, τις παραδόσεις των εμβολίων και τη συμμετοχή των πολιτών σε κάθε ηλικιακή ομάδα, η οποία ανοίγει έτσι ώστε να εμβολιαστεί.




Συγκλονίζει ο 37χρονος από την Κεφαλονιά που νοσηλεύεται με θρομβοπενία μετά το Johnson & Johnson

Για την  περιπέτεια της υγείας του μίλησε ο 37χρονος από την Κεφαλονιά που νοσηλεύεται με θρομβοπενία, δέκα ημέρες αφότου έκανε το εμβόλιο της Johnson & Johnson.

«Είχα μούδιασμα στα χέρια, από τον αγκώνα και μετά και παρουσίασα κάποιες μελανιές στο δεξί μου χέρι. Ξεκίνησε από τα πόδια, στα χέρια, στο στέρνο και κάτω από τη γλώσσα κάτι σημαδάκια κόκκινα. Εξωτερική αιμορραγία βασικά, έτσι μου είπανε. Τα αιμοπετάλια μου ήταν στον πάτο, δεν είχα αιμοπετάλια, δεν είχα τίποτα. Από σήμερα είμαι καλύτερα», ανέφερε στο STAR για τα συμπτώματα που παρουσίασε, σημειώνοντας ότι μετά από αιματολογικές εξετάσεις στο νοσοκομείο Κεφαλονιάς, έφυγε επειγόντως για Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Πατρών στο Ρίο.

Πάντως, παρά την  περιπέτειά του, ο 37χρονος σημειώνει ότι δεν μετάνιωσε που εμβολιάστηκε, επισημαίνοντας ότι «αν γύριζα τον χρόνο πίσω θα εμβολιαζόμουν ξανά, αλλά με άλλο εμβόλιο».




Κούβα | Το εμπάργκο των ΗΠΑ καθυστερεί την εκστρατεία ανοσοποίησης του πληθυσμού

Προβλήματα φαίνεται να αντιμετωπίζει η εκστρατεία εμβολιασμού για τον κορονοϊό στην Κούβα λόγω του εμπάργκο των ΗΠΑ.

«Πρέπει να ειπωθεί πως δεν έχουμε εμβολιάσει περισσότερους Κουβανούς επειδή δεν είχαμε τους απαραίτητους πόρους για να παρασκευάσουμε περισσότερα εμβόλια, ο κόσμος πρέπει να το ξέρει αυτό», τόνισε ο Γιούρι Βαλντές, κορυφαίο στέλεχος του Ινστιτούτου Φίνλεϊ για τα εμβόλια, στη διάρκεια συνεδρίασης του κουβανικού κοινοβουλίου στην οποία είχαν προσκληθεί να συμμετάσχουν ψηφιακά πολιτικοί από χώρες όλου του κόσμου για να συζητηθεί το αίτημα να αρθεί το αμερικανικό εμπάργκο, σε ισχύ από το 1962.

Η ανεπάρκεια δόσεων «δεν οφείλεται στην έλλειψη τεχνικής γνώσης, αλλά στο ότι δεν είχαμε τους πόρους, καθώς είναι μπλοκαρισμένοι» από τις ΗΠΑ, επέμεινε ο επιστήμονας.

Κι αν η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν «πιθανόν δεν έχει τον χρόνο να αναθεωρήσει όλη την πολιτική της έναντι της Κούβας» πρέπει να επανεξετάσει τις διαστάσεις της που αφορούν «τους Κουβανούς που νοσηλεύονται στα νοσοκομεία και όλους τους Κουβανούς που είμαστε στη διαδικασία να εμβολιάσουμε», έκρινε.

«Πρέπει να πείσουμε την κυβέρνηση των ΗΠΑ» να κάνει κάτι, διότι αυτό μπορεί να κάνει «τη διαφορά ανάμεσα στο αν άνθρωποι θα πεθάνουν ή όχι», συμπλήρωσε.

Από τα πέντε υποψήφια εμβόλια που έχουν αναπτύξει κουβανοί επιστήμονες, τα δύο βρίσκονται στην τελική φάση των κλινικών δοκιμών και αναμένεται να λάβουν άδεια επείγουσας χρήσης τους από τις αρχές, κάτι που δεν υπάρχει αμφιβολία πως θα γίνει τον Ιούνιο.

Ωστόσο, αντιμέτωπες με δεύτερο κύμα μολύνσεων, οι αρχές της νήσου άρχισαν να εμβολιάζουν τη 12η Μαΐου τον πληθυσμό στις περιοχές που πλήττονται περισσότερο. Ως εδώ, έχουν εμβολιαστεί κάπου 800.000 άνθρωποι. Η Αβάνα θέλει να έχει ανοσοποιηθεί το 70% του πληθυσμού ως τα τέλη Αυγούστου.

Ο πρόεδρος της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων, ο Αλμπέρτο Νούνιες, υπογράμμισε ότι «οι ΗΠΑ ενίσχυσαν την επιθετικότητά τους έναντι της Κούβας εν μέσω της πανδημίας», εφαρμόζοντας επί των ημερών του Ρεπουμπλικάνου πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ 240 κυρώσεις, τις οποίες μέχρι σήμερα ο Δημοκρατικός διάδοχός του έχει αφήσει άθικτες.

Κουβανοί επιστήμονες έχουν τονίσει επανειλημμένα τους τελευταίους μήνες ότι το εμπάργκο έχει περιπλέξει την προσπάθεια να αγοραστούν αντιδραστήρια, σύριγγες και άλλο υλικό.

Τις τελευταίες εβδομάδες, οργανώσεις πολιτών, ιδίως στη Χιλή, στην Ισπανία, στην Ιταλία αλλά και στις ίδιες τις ΗΠΑ, ανέλαβαν πρωτοβουλία με σκοπό να συγκεντρωθούν ποσά για να αγοραστούν 20 εκατομμύρια σύριγγες και να σταλούν στη νήσο της Καραϊβικής.

Τον Απρίλιο, οργάνωση της ελβετικής κυβέρνησης και η μη κυβερνητική οργάνωση Medicuba Europe χορήγησαν χρηματοδότηση ύψους 600.000 δολαρίων στην Κούβα για να αγοράσει σύριγγες.

Παρά το δεύτερο κύμα από το οποίο πλήττεται, σε σύγκριση με άλλες χώρες της περιφέρειας της Λατινικής Αμερικής και της Καραϊβικής η Κούβα των 11,2 εκατ. κατοίκων έχει καταγράψει πολύ λιγότερο βαρύ απολογισμό θυμάτων της πανδημίας του νέου κορονοϊού, με 933 θανάτους εξαιτίας της COVID-19 επί συνόλου 138.899 κρουσμάτων του SARS-CoV-2 (12/1.169 σε 24 ώρες).




Υπό την απειλή τρίτου κύματος η Βραζιλία | 2.371 νεκροί και 49.768 κρούσματα σε 24 ώρες

Το υπουργείο Υγείας της Βραζιλίας ανακοίνωσε χθες Παρασκευή ότι τις προηγούμενες 24 ώρες υπέκυψαν άλλοι 2.371 ασθενείς με την COVID-19, ενώ επιβεβαιώθηκαν 49.768 κρούσματα του SARS-CoV-2.

Ο απολογισμός της πανδημίας του νέου κορονοϊού στη λατινοαμερικάνικη χώρα των 212 εκατ. κατοίκων έχει φθάσει ως εδώ τους 459.045 νεκρούς επί συνόλου 16,3 και πλέον εκατομμυρίων μολύνσεων, κατά τα επίσημα δεδομένα, που χαρακτηρίζονται υποτιμημένα από ειδικούς, την ώρα που επιδημιολόγοι εκφράζουν φόβους ότι η χώρα απειλείται από τρίτο κύμα, καθώς πλησιάζει ο χειμώνας του νότιου ημισφαιρίου.

Μεξικό | 411 θάνατοι και πάνω από 3.000 κρούσματα σε 24 ώρες   

Το υπουργείο Υγείας του Μεξικού ανακοίνωσε χθες Παρασκευή ότι τις προηγούμενες 24 ώρες υπέκυψαν άλλοι 411 ασθενείς με την COVID-19, ενώ επιβεβαιώθηκαν εργαστηριακά ακόμη 3.006 κρούσματα του SARS-CoV-2.

Επισήμως, ο απολογισμός των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορονοϊού στη χώρα των 126 εκατ. κατοίκων έχει φθάσει ως αυτό το στάδιο τους 223.072 νεκρούς επί συνόλου 2.408.778 μολύνσεων.

Όμως η μεξικανική κυβέρνηση αναγνωρίζει ότι ο απολογισμός των θυμάτων – ο τέταρτος βαρύτερος στον κόσμο, έπειτα από αυτούς των ΗΠΑ (593.288), της Βραζιλίας (459.045) και της Ινδίας (318.895) – είναι υποτιμημένος. Στοιχεία για την πλεονάζουσα θνησιμότητα που δημοσιοποίησε το υπουργείο Υγείας τον Μάρτιο έδειξαν ότι οι θάνατοι εξαιτίας της COVID-19 είναι κατά τουλάχιστον 60% περισσότεροι από όσους καταγράφει το σύστημα υγείας.

Χιλή | 119 θάνατοι και σχεδόν 8.700 κρούσματα σε 24 ώρες   

Το υπουργείο Υγείας της Χιλής ανακοίνωσε χθες Παρασκευή ότι τις προηγούμενες 24 ώρες υπέκυψαν άλλοι 119 ασθενείς με την COVID-19 και επιβεβαιώθηκαν εργαστηριακά 8.680 κρούσματα του SARS-CoV-2.

Ο απολογισμός των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορονοϊού στη χώρα της Λατινικής Αμερικής έχει φθάσει μέχρι εδώ τους 28.928 νεκρούς επί συνόλου 1.361.381 μολύνσεων.

Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη ημέρα που ο αριθμός των κρουσμάτων ξεπέρασε το επίπεδο των οκτώ χιλιάδων και για τον δεύτερο υψηλότερο αριθμό περιπτώσεων που έχει καταγραφεί αφότου εκδηλώθηκε η πανδημία της Χιλής τον Μάρτιο του 2020.

Τα επιλεγόμενα ενεργά κρούσματα είναι 43.793. Οι ασθενείς που νοσηλεύονται σε μονάδες εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ) είναι 3.067, εκ των οποίων οι 2.540 είναι διασωληνωμένοι.

Ο υπουργός Υγείας εξέφρασε ανησυχία για την αύξηση των κρουσμάτων. Η χώρα της Λατινικής Αμερικής βλέπει το τελευταίο διάστημα ξεσπάσματα της επιδημίας και εισαγωγή νεότερων ανθρώπων που δεν έχουν εμβολιαστεί στα νοσοκομεία, παρότι έχει ήδη ξεπεράσει το 50% του πληθυσμού-στόχου στο πλαίσιο της εθνικής εκστρατείας ανοσοποίησης.

Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα άρχισε ο εμβολιασμός πολιτών κάτω των 30.

Το υπουργείο Υγείας επιδιώκει να έχουν ανοσοποιηθεί μέχρι την 30ή Ιουνίου 15,2 εκατ. πολίτες της Χιλής, δηλαδή περίπου το 80% του πληθυσμού ηλικίας μεταξύ 18 και 29 ετών.

Ισημερινός | Πάνω από 800 κρούσματα και 44 θάνατοι σε 24 ώρες   

Το υπουργείο Υγείας του Ισημερινού ανακοίνωσε χθες Παρασκευή ότι τις προηγούμενες 24 ώρες επιβεβαιώθηκαν 836 κρούσματα του SARS-CoV-2, ενώ υπέκυψαν άλλοι 44 ασθενείς με την COVID-19.

Επισήμως, ο απολογισμός των θυμάτων της πανδημίας του νέου κορονοϊού στη χώρα της Λατινικής Αμερικής έχει φθάσει τους 14.953 νεκρούς επί συνόλου 423.165 μολύνσεων ως αυτό το στάδιο. Όμως ακόμη 5.455 θάνατοι θεωρείται πως οφείλονταν στην COVID-19 χωρίς αυτό να έχει επιβεβαιωθεί από ιατροδικαστικούς, κάτι που σημαίνει ότι τα θύματα είναι πιο κοντά στα 20.500. Ειδικοί έχουν επισημάνει πως θεωρούν κι αυτόν τον τελευταίο αριθμό υποτιμημένο.

Κατά τα δεδομένα του υπουργείου, το 60,1% όσων έχουν μολυνθεί στον Ισημερινό είναι ηλικίας 20 ως 49 ετών και οι περισσότεροι είναι άνδρες.

Η εκστρατεία ανοσοποίησης στον Ισημερινό εκτυλίσσεται με αργό ρυθμό: έχουν χορηγηθεί περίπου 2 εκατ. δόσεις εμβολίων ως εδώ, κυρίως σε ομάδες του πληθυσμού που κρίθηκε πως είχαν προτεραιότητα. Η κυβέρνηση του συντηρητικού προέδρου Γκιγιέρμο Λάσο, που ανέλαβε την εξουσία αυτή την εβδομάδα, αναμένεται να ανακοινώσει την 31η Μαΐου νέο πρόγραμμα ανοσοποίησης με στόχο να έχουν εμβολιαστεί 9 εκατομμύρια πολίτες τις πρώτες 100 ημέρες της θητείας της.

Ιράκ | Πάνω από 4.000 κρούσματα και 22 θάνατοι σε 24 ώρες   

Το υπουργείο Υγείας του Ιράκ ανακοίνωσε χθες Παρασκευή ότι τις προηγούμενες 24 ώρες επιβεβαιώθηκαν 4.042 κρούσματα του SARS-CoV-2, ενώ 22 ασθενείς με την COVID-19 υπέκυψαν.

Κατά τα επίσημα δεδομένα, ο απολογισμός της πανδημίας του νέου κορονοϊού ανέρχεται μέχρι εδώ σε 16.311 νεκρούς επί συνόλου 1.190.351 μολύνσεων από την εκδήλωσή της στην ιρακινή επικράτεια, τον Φεβρουάριο του 2020.

Σε ό,τι αφορά την εκστρατεία ανοσοποίησης, στη χώρα των περίπου 38 εκατομμυρίων κατοίκων είχαν χορηγηθεί μέχρι χθες 582.537 δόσεις εμβολίων κατά της COVID-19.




Νέα παραλλαγή κορονοϊού εντοπίστηκε στο Βιετνάμ

Μία νέα παραλλαγή του κορονοϊού εντοπίστηκε στο Βιετνάμ.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας της χώρας, Νγκουέν Ταν Λονγκ, ταυτοποιήθηκε ένα νέο στέλεχος που προήλθε από συνδυασμό της βρετανικής και της ινδικής μετάλλαξης.

Μάλιστα, όπως ανέφερε δημοσίευμα της διαδικτυακής εφημερίδας VnExpress, η παραλλαγή αυτή εξαπλώνεται γρήγορα μέσω του αέρα.

Το Βιετνάμ, ενώ κατάφερε να περιορίσει τον νέο κορονοϊό το μεγαλύτερο διάστημα της περασμένης χρονιάς, βρίσκεται τώρα αντιμέτωπο με έξαρση της επιδημίας που εξαπλώνεται με ταχύτερους ρυθμούς.

Σχεδόν 3.600 άνθρωποι έχουν μολυνθεί σε 31 από τις 63 πόλεις και επαρχίες από τα τέλη Απριλίου, αντιστοιχώντας σε πάνω από το ήμισυ του συνολικού αριθμού των κρουσμάτων στη χώρα.

«Βάσει της γενετικής αλληλουχίας σε προσφάτως διαγνωσμένους ασθενείς, ταυτοποιήσαμε νέο παραλλαγμένο στέλεχος, που είναι συνδυασμός του ινδικού και του βρετανικού», δήλωσε ο υπουργός.

«Πιο συγκεκριμένα, είναι ένα ινδικό παραλλαγμένο στέλεχος με μεταλλάξεις που αρχικά ανήκουν στη βρετανική παραλλαγή», δήλωσε. Σύμφωνα με την VnExpress, ο Λονγκ είπε ότι το Βιετνάμ σύντομα θα κάνει επίσημες ανακοινώσεις για το παραλλαγμένο στέλεχος που ταυτοποιήθηκε.

Το Βιετνάμ έχει έως τώρα καταγράψει επτά παραλλαγμένα στελέχη του ιού: B.1.222, B.1.619, D614G, B.1.1.7 (το βρετανικό), B.1.351, A.23.1 και B.1.617.2 (το ινδικό).

Η καλλιέργεια στο εργαστήριο του νέου παραλλαγμένου στελέχους, που είναι πολύ περισσότερο μεταδοτικό σε σχέση με τα μέχρι τώρα γνωστά, αποκάλυψε ότι ο ιός αναπαράγεται πολύ γρήγορα, γεγονός που εξηγεί γιατί εμφανίζονται τόσα πολλά νέα κρούσματα σε διαφορετικές τοποθεσίες σε σύντομο χρονικό διάστημα, σημείωσε ο υπουργός, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Η χώρα της Νοτιοανατολικής Ασίας έχει καταγράψει έως σήμερα 6.396 κρούσματα κορονοϊού και 47 θανάτους.




Άνοιξε η πλατφόρμα για τους άνω των 18 με το Johnson & Johnson

Τη δυνατότητα να κλείσουν ραντεβού προκειμένου να κάνουν το μονοδοσικό εμβόλιο της Johnson & Johnson έχουν οι άνω των 18.

Την ίδια ώρα, οι ηλικίες 30-34 μπορούν να εμβολιαστούν με όλα τα σκευάσματα που είναι διαθέσιμα στη χώρα.

Υπενθυμίζεται ότι η πλατφόρμα των ραντεβού για το εμβόλιο της Johnson & Johnson είχε ανοίξει εδώ και ημέρες για τους ενήλικους κατοίκους των νησιών.

Πώς προγραμματίζω ραντεβού

-Εάν είναι εγγεγραμμένος στην άυλη συνταγογράφηση θα του έρχεται αυτόματα μήνυμα και το μόνο που χρειάζεται να κάνει είναι να επιβεβαιώσει το ραντεβού:

-Έπειτα από σύνδεση με στοιχεία TAXIS στην ιστοσελίδα http://emvolio.gov.gr.

-Επιβεβαιώνοντας το προτεινόμενο ραντεβού μέσω SMS στον πενταψήφιο κωδικό αποκλειστικής χρήσης 13034.

-Για τους πολίτες, που δεν είναι εξοικειωμένοι με τα τεχνολογικά μέσα, με επίσκεψη στα ΚΕΠ ή φαρμακεία.

Ο πολίτης θα λαμβάνει τον μοναδικό κωδικό-αριθμό ραντεβού, καθώς και το QR Code, ανάλογα με τον τρόπο που προγραμμάτισε το ραντεβού. Σημειώνεται ότι μέσω της εφαρμογής των ραντεβού προγραμματίζεται ταυτόχρονα και ο επαναληπτικός εμβολιασμός.

Τρεις ημέρες πριν από την ημερομηνία του ραντεβού, ο πολίτης θα λαμβάνει email και SMS υπενθύμισης για την ημέρα και ώρα ραντεβού μαζί με link για το website που έχει κατάλληλες γενικές οδηγίες προετοιμασίας (π.χ. να μην έχει πυρετό, να έχει μαζί του τον κωδικό κ.λπ.), αλλά και ειδικές οδηγίες ανάλογα με το εμβόλιο που θα χρησιμοποιηθεί.

Μαγιορκίνης: Δεν θα αρχίσει στο αμέσως επόμενο διάστημα ο εμβολιασμός των παιδιών

Για τον εμβολιασμό των παιδιών στις ηλικίες 12-15 μίλησε ο Γκίκας Μαγιορκίνης, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης από το υπουργείο Υγείας για την πορεία της πανδημίας.

Στον επίκουρο καθηγητή Επιδημιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων έγινε σχετική ερώτηση, με αφορμή την έγκριση του εμβολίου των Phizer / BioNTech από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Φαρμάκων.

Ο κ. Μαγιορκίνης απάντησε ότι τα παιδιά δεν έχουν παίξει πολύ μεγάλο ρόλο στην μετάδοση του κορονοϊού στη χώρα μας. «Δεν θα αρχίσει ο εμβολιασμός σε παιδιά στο αμέσως επόμενο διάστημα και δεν υπάρχει άμεση ανάγκη γι’ αυτό», είπε χαρακτηριστικά.

Ωστόσο, ο ίδιος τόνισε ότι αυτοί που θα πρέπει να μην αμελήσουν το εμβόλιο μέσα στο καλοκαίρι και «να πάνε να εμβολιαστούν αν δεν το έχουν ήδη κάνει», είναι όσοι βρίσκονται στην ηλικία άνω των 65 ετών.

Υπενθυμίζεται ότι, νωρίτερα στάθηκε στο γεγονός ότι ο αριθμός των νέων εισαγωγών συνεχίζει να μειώνεται, ενώ τα εξιτήρια ασθενών παραμένουν περισσότερα από τις εισαγωγές και πως μειώθηκε ο αριθμός των ατόμων σε παρακολούθηση στις Μονάδες Εντατικής Θεραπείας εντός της τελευταίας εβδομάδας.

Και συνέχισε: «Ο αριθμός των διαγνώσεων σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα μειώθηκε, σε ποσοστό 16%, και ο αριθμός των πολιτών που καταλήγουν με την νόσο μειώθηκε σε ποσοστό 16%.

Ο κ. Μαγιορκίνης αναφέρθηκε στη σημασία του εμβολιασμού, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι το ραντεβού μας με την επόμενη ημέρα περνά μέσα από τον εμβολιασμό. Μίλησε επίσης για αυστηρή τήρηση των μέτρων προστασίας, καθώς «ναι μεν ο καιρός βοηθάει κατά 20% στη μείωση της μετάδοσης του ιού, ωστόσο δεν είμαστε ακόμα σε σημείο χαλάρωσης».

Σχετικά με τον προσυμπτωματικό έλεγχο με αντιγονικά self test, ο Γκίκας Μαγιορκίνης επισήμανε πως μέχρι σήμερα περισσότερες από 18 εκατομμύρια συσκευές έχουν διατεθεί σε περισσότερα από 3,9 εκατομμύρια πολίτες. «Σχεδόν 12,2 εκατομμύρια δηλώσεις έχουν περάσει στην ηλεκτρονική πλατφόρμα. Το σύνολο των θετικών που έχουν επιβεβαιωθεί στον έλεγχο από επαγγελματία υγείας, είναι 25.179», επισήμανε.

Μειώνονται τα κρούσματα και οι διασωληνωμένοι

Θετικά είναι τα στοιχεία που προκύπτουν για την πορεία της πανδημίας στην Ελλάδα, καθώς τα κρούσματα, ο αριθμός των διασωληνωμένων και οι θάνατοι παρουσιάζουν μείωση.

Σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του ΕΟΔΥ, καταγράφηκαν 1.585 νέα κρούσματα κορονοϊού, οι νέοι θάνατοι φτάνουν στους 40, ενώ οι διασωληνωμένοι ανέρχονται σε 521.

Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει τα εξής: «Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 1.585, εκ των οποίων 6 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 398.898 (ημερήσια μεταβολή +0,5%), εκ των οποίων 51,2% άνδρες.

Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 28 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.102 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 40, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 11.995 θάνατοι. Το 95,1% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 521 (61,8% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 67 έτη. To 85,6% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 2.411 ασθενείς.

Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 231 (ημερήσια μεταβολή +12,14%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 227 ασθενείς.

Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη)».




Αποτελεσματικά απέναντι στην ινδική μετάλλαξη του κορονοϊού τα εμβόλια Pfizer κι AstraZeneca

Τα εμβόλια Pfizer/BioNTech και AstraZeneca/Oxford αποδεικνύονται σχεδόν το ίδιο αποτελεσματικά κατά της ινδικής παραλλαγής του κορονοϊού όσο και κατά της βρετανικής παραλλαγής, σύμφωνα με μια μελέτη των υγειονομικών αρχών στην Αγγλία, ανακοίνωσε χθες Σάββατο η κυβερνητική υπηρεσία Δημόσιας Υγείας Αγγλίας (PHE).

Σύμφωνα με τη μελέτη της PHE, η οποία διεξήχθη στο χρονικό διάστημα μεταξύ 5 Απριλίου και 16 Μαΐου, το εμβόλιο Pfizer/BioNTech ήταν 88% αποτελεσματικό κατά της συμπτωματικής νόσου που προκαλείται από την ινδική παραλλαγή δύο εβδομάδες μετά τη χορήγηση της δεύτερης δόσης του εμβολίου, σε σύγκριση με 93% αποτελεσματικότητας κατά της βρετανικής παραλλαγής.

Κατά την ίδια περίοδο διεξαγωγής της μελέτης, το εμβόλιο AstraZeneca βρέθηκε 60% αποτελεσματικό, σε σύγκριση με 66% κατά της βρετανικής παραλλαγής που εντοπίστηκε για πρώτη φορά στην αγγλική κομητεία Κεντ.

Ο Βρετανός υπουργός Υγείας, Ματ Χάνκοκ χαιρέτισε αυτά τα αποτελέσματα της μελέτης τα οποία χαρακτήρισε «καινοτόμα», τα οποία έρχονται σε μια περίοδο που η κυβέρνηση βασίζεται στην εκστρατεία της εμβολιασμού του πληθυσμού της χώρας για την προστασία από ένα ξέσπασμα της ινδικής παραλλαγής που θέτει σε κίνδυνο τη συνέχιση του σχεδίου ανοίγματος της οικονομίας και των δραστηριοτήτων.

Για να σταματήσει η αυξητική διασπορά της ινδικής παραλλαγής B.1.617.2 , η οποία υπάρχει κίνδυνος να γίνει «κυρίαρχη» στο Ηνωμένο Βασίλειο σύμφωνα με τις υγειονομικές αρχές, το μεσοδιάστημα χορήγησης μεταξύ των δύο δόσεων ενός εμβολίου (έως και τρεις μήνες) μειώθηκε σε οκτώ εβδομάδες για άτομα άνω των 50 ετών και στις πιο ευάλωτες ομάδες, ενώ η διεξαγωγή τεστ εντατικοποιήθηκε σε περιοχές που έχουν επηρεαστεί (ειδικά στη βορειοδυτική Αγγλία και σε τμήματα του Λονδίνου).

Τα δύο εμβόλια που μελετήθηκαν βρέθηκαν 33% αποτελεσματικά κατά της συμπτωματικής νόσου που προκαλείται από την ινδική παραλλαγή τρεις εβδομάδες μετά την χορήγηση της πρώτης δόσης, σε σύγκριση με περίπου 50% κατά της βρετανικής παραλλαγής, σύμφωνα με την PHE.

Σύμφωνα με στοιχεία της PHE, τουλάχιστον 2.889 άνθρωποι έχουν μολυνθεί με την ινδική παραλλαγή στην Αγγλία μεταξύ 1ης Φεβρουαρίου και 18 Μαΐου. Από αυτούς, 104 επισκέφτηκαν τα επείγοντα σε νοσοκομεία, 31 νοσηλεύτηκαν και έξι πέθαναν.

«Δύο δόσεις του ενός ή του άλλου εμβολίου παρέχουν υψηλά επίπεδα προστασίας έναντι της συμπτωματικής νόσου της παραλλαγής Β.1.617.2», δήλωσε η Μέρι Ράμσεϊ, επικεφαλής ανοσοποίησης της PHE. «Αναμένουμε ότι τα εμβόλια θα είναι ακόμη πιο αποτελεσματικά στην πρόληψη νοσηλείας και θανάτων», πρόσθεσε.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, η χώρα με τον βαρύτερο απολογισμό θυμάτων εξαιτίας της Covid-19 στην Ευρώπη, με περισσότερους από 127.000 θανάτους, περισσότεροι από 7 στους 10 ενήλικες έχουν λάβει μια πρώτη δόση ενός εμβολίου κατά της Covid-19 και περισσότεροι από 4 στους 10 και τις δύο δόσεις.




Αναφορές για καρδιακά προβλήματα σε νέους που έκαναν το εμβόλιο για τον κορονοϊό

Τα αμερικανικά Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) εξετάζουν αναφορές ότι ένας πολύ μικρός αριθμός εφήβων και νεαρών ενηλίκων που εμβολιάστηκαν κατά του κορονοϊού ενδέχεται να εμφάνισαν καρδιακά προβλήματα, ανέφερε η New York Times, επικαλούμενη την ομάδα ασφάλειας εμβολίων της υπηρεσίας.

Τα CDC εξετάζουν αρκετές δεκάδες αναφορές ότι έφηβοι και νεαροί ενήλικες μπορεί να εμφάνισαν μυοκαρδίτιδα, μια φλεγμονή του καρδιακού μυός, μετά τον εμβολιασμό, τόνισε η εφημερίδα, επικαλούμενη αξιωματούχους των CDC.

Το Reuters δεν μπόρεσε άμεσα να επικοινωνήσει με τα CDC για να σχολιάσει το δημοσίευμα.

Υπήρξαν «σχετικά λίγες» περιπτώσεις και ενδέχεται να μην σχετίζονται καθόλου με τον εμβολιασμό, προσθέτει το δημοσίευμα, αναφέροντας μια ανακοίνωση της ομάδας ασφάλειας εμβολίων της αμερικανικής υπηρεσίας.

Η εξέταση βρίσκεται στα αρχικά στάδια και τα CDC δεν έχουν ακόμη προσδιορίσει εάν υπάρχει οποιαδήποτε απόδειξη ότι τα εμβόλια προκάλεσαν τα καρδιακά προβλήματα, ανέφεραν οι New York Times.

Το καρδιακό πρόβλημα φαίνεται να έχει εμφανιστεί κυρίως σε εφήβους και νεαρούς ενήλικες περίπου τέσσερις ημέρες μετά τη χορήγηση της δεύτερης δόσης τους είτε του εμβολίου της Moderna είτε των Pfizer/BioNTech, και τα δύο εμβόλια mRNA.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, οι ΗΠΑ ενέκριναν το εμβόλιο Pfizer/BioNTech για παιδιά ηλικίας 12 έως 15 ετών.




Κορονοϊός στην Ελλάδα | Θετικά μηνύματα από την μείωση των διασωληνωμένων

Μικρές ανάσες συνεχίζει να παίρνει το ΕΣΥ, που δέχτηκε σημαντική πίεση από την πανδημία του κορονοϊού, καθώς ο αριθμός των διασωληνωμένων μειώνεται σταδιακά.

Στην τελευταία ενημέρωση του ΕΟΔΥ, έγινε γνωστό ότι τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 1.505, εκ των οποίων 6 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 388.929 (ημερήσια μεταβολή +0.4%), εκ των οποίων 51.2% άνδρες.

Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 33 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 2.328 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα.

Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 37, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 11.734 θάνατοι. Το 95.2% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.

Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 586 (61.9% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 67 έτη. To 83.6% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 2.342 ασθενείς. Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 267 (ημερήσια μεταβολή +2.69%). Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 295 ασθενείς. Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 44 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).

Ανταποκρίνονται στο κάλεσμα για εμβολιασμό οι ηλικίες 40-44

Θετικά φαίνεται πώς είναι τα μηνύματα αναφορικά με τους εμβολιασμούς στις ηλικίες 40-44, για τις οποίες είναι διαθέσιμα και τα τέσσερα εμβόλια που κατέχει η χώρα μας.

Μάλιστα, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Βασίλης Κικίλιας κατά την επίσκεψή του στην Καλαμάτα, από την πρώτη στιγμή που η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα απέκτησε πρόσβαση σε όλα τα εμβόλια έχουν κλειστεί περισσότερα από 100.000 ραντεβού.




Γεωργαντάς | Ιούνιο ανοίγει η πλατφόρμα για τους πολίτες 20-29 ετών, δεν θα εμβολιαστούν με AstraZeneca

Τον Ιούνιο ανοίγει η πλατφόρμα για τον εμβολιασμό κατά του κορονοϊού για τους πολίτες 20-29 ετών, όπως σημείωσε μέσω τηλεοπτικής του παρέμβασης ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιος για Θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών, Γιώργος Γεωργαντάς. Μάλιστα, υπογράμμισε πως «δεν θα εμβολιαστούν με εμβόλιο AstraZeneca».

Μιλώντας στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του ΑΝΤ1, ο κ. Γεωργαντάς στάθηκε στο γεγονός ότι άνοιξε η πλατφόρμα για τους 40-44, με όλα τα εμβόλια διαθέσιμα, ενώ για όσους έχουν αμφιβολίες όσον αφορά κάποια από τα παρασκευάσματα, τόνισε: «Και τα τέσσερα εμβόλια έχουν αδιοδοτηθεί και θεωρούνται ασφαλή».

Επίσης, είπε ότι η αλλαγή των ραντεβού δεν μπορεί να γίνει χωρίς όριο καθώς αυτό δημιουργεί πρόβλημα στην εμβολιαστική αλυσίδα και τόνισε πως αρχικά η ποινή ήταν 30 ημέρες και την κατεβάσανε στις 16 ημέρες.

Παράλληλα, επισήμανε πως «το επόμενο διάστημα θα υπάρξουν ανακοινώσεις για τον εμβολιασμό όσων έχουν νοσήσει», ενώ ανέφερε πως 955.000 πολίτες έχουν πάρει το πιστοποιητικό εμβολιασμού. Επιπλέον, σημείωσε ότι «αναμένουμε 155.000 δόσεις» από το σκεύασμα της Johnson & Johnson.

Ακόμη, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης σημείωσε πως στόχος της κυβέρνησης και των αρμοδίων Αρχών είναι ο καθολικός εμβολιασμός των νησιών μέχρι τον Ιούνιο, πλην της Κρήτης που ακολουθεί το πρόγραμμα «Ελευθερία»

Τέλος, κάλεσε τους πολίτες «να μην ακυρώνουν συνεχώς το ραντεβού τους γιατί δημιουργεί πρόβλημα στην εμβολιαστική αλυσίδα».

 

Πηγή: https://www.newsbeast.gr/




Τέλος Μαΐου ή αρχές Ιουνίου η έγκριση της Ευρώπης για το εμβόλιο της Pfizer στα παιδιά

Το εμβόλιο των Pfizer και BioNTech κατά της COVID-19 θα μπορούσε πιθανόν να λάβει ευρωπαϊκή έγκριση για χρήση σε παιδιά ηλικίας 12 ετών ίσως και στα τέλη αυτού του μήνα, όπως δήλωσε η εκτελεστική διευθύντρια της ευρωπαϊκής ρυθμιστικής αρχής φαρμάκων στην εφημερίδα Handelsblatt.

«Επί του παρόντος, ο στόχος που θέτουμε για έγκριση είναι κάποια στιγμή τον Ιούνιο. Προσπαθούμε να δούμε εάν μπορούμε να το επισπεύσουμε αυτό στα τέλη Μαΐου», δήλωσε η επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Φαρμάκων (EMA) Έμερ Κουκ σε κοινή της συνέντευξη στην Handelsblatt και άλλες ευρωπαϊκές εφημερίδες.

«Μας υποσχέθηκαν δεδομένα από τη μελέτη που έγινε από τον Καναδά τις επόμενες δύο περίπου εβδομάδες και αυτό θα μπορούσε να επισπεύσει την αξιολόγηση», δήλωσε η ίδια, προσθέτοντας ότι εναπόκειται στα κράτη-μέλη της ΕΕ το πότε θα ξεκινήσουν να χορηγούν το εμβόλιο στην ηλικιακή ομάδα 12-15 ετών ύστερα από το ‘πράσινο φως’ του EMA.

Ο EMA ξεκίνησε την αξιολόγηση της χρήσης του εμβολίου με την εμπορική ονομασία Comirnaty στην ηλικιακή ομάδα 12-15 ετών στις 3 Μαΐου, λέγοντας ότι αναμένει τα αποτελέσματα της αξιολόγησής του τον Ιούνιο. Οι αμερικανικές ρυθμιστικές αρχές ενέκριναν χθες το εμβόλιο για παιδιά ηλικίας 12 ετών, ενώ έχει ήδη εγκριθεί για χρήση σε άτομα ηλικίας 16 ετών στις ΗΠΑ και την Ευρώπη.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ




Γερμανός λοιμωξιολόγος προειδοποιεί για τέταρτο κύμα κορονοϊού το φθινόπωρο

Προειδοποίηση για έλευση τέταρτου κύματος κορονοϊού το φθινόπωρο έκανε ο καθηγητής Ιατρικής και διευθυντής του Ινστιτούτου Λοιμωξιολογίας του πανεπιστημίου της Βόννης Χέντρικ Στρέεκ τονίζονας «να μην κηρυχθεί η κρίση του κορονοϊού λήξασα».

«Θα μπορούσαμε να βιώσουμε ένα τέταρτο κύμα του κορονοϊού το φθινόπωρο. Πρέπει να αξιοποιήσουμε το χρόνο μέχρι τότε για να βελτιστοποιήσουμε τις δομές και τις διαδικασίες για την αντιμετώπισή του», δήλωσε χαρακτηριστικά στο περιοδικό Fοcus, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο 43χρονος καθηγητής θεωρεί ότι «θα ήταν πολύ χρήσιμο να δημιουργηθεί ένα είδος “πανδημικού συμβουλίου” σε ομοσπονδιακό επίπεδο για την αντιμετώπιση της επόμενης πανδημίας. Σε μια τέτοια διεπιστημονική επιτροπή θα μπορούσαν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο εκτός από τους γιατρούς, τους οικονομολόγους, τους κοινωνιολόγους και και άλλοι ειδήμονες. Αντ ‘αυτών, σήμερα η κοινή γνώμη αντλεί πληροφορίες από κακόφωνες πηγές»

Ο Στρέεκ ζήτησε επίσης «να ληφθεί επιτέλους στα σοβαρά η ψηφιοποίηση των υγειονομικών αρχών, αλλά και η επέκταση των υποδομών της περίθαλψης: Πρέπει να κάνουμε τα επαγγέλματα αυτά πιο ελκυστικά, να βελτιώσουμε τους μισθούς τους και να βελτιστοποιήσουμε την εκπαίδευση. Στους τομείς αυτούς θα επενδύονταν με τον καλύτερο τρόπο τα όποια δισεκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, για μελλοντικές πανδημίες, θα πρέπει να βρεθεί μια άλλη μέτρηση, δηλαδή δείκτες με τους οποίους να μετράμε τη συχνότητα των κρουσμάτων. Οι αριθμοί κρουσμάτων που ανακοινώνονται και ο δείκτης θετικότητας των επτά ημερών δεν αρκούν», τόνισε.

Ο λοιμωξιολόγος εξέφρασε επίσης τη δυσπιστία του για την άποψη ότι σύντομα θα επιτευχθεί η ανοσία της αγέλης. «Είχαμε μόλις την περίπτωση ενός εμβολιασμένου γιατρού που εμφάνισε υψηλό ιικό φορτίο στο λαιμό και μόλυνε την οικογένειά του. Ίσως αυτές οι περιτπώσεις να είναι μόνο μεμονωμένες περιπτώσεις. Αλλά πρέπει να τις ερευνήσουμε».

Tέλος, ερωτηθείς για την επάρκεια των εμβολίων, απάντησε :«Σε κάθε περίπτωση, δεν υπάρχει πλέον έλλειψη εμβολίων. Αντιθέτως: Έχουμε τέτοιες ποσότητες εμβολίων ώστε σύντομα θα πρέπει να απαντήσουμε στο ερώτημα εάν και πώς θα πρέπει να δωρίσουμε ή να πουλήσουμε τουλάχιστον ένα μέρος από αυτά».




Άλμπερτ Μπουρλά | Τρίτη δόση με το εμβόλιο της Pfizer μετά από 8-12 μήνες | Εμβολιασμός κάθε χρόνο

Την πρόβλεψη ότι όσοι έχουν εμβολιαστεί με το εμβόλιο της Pfizer θα χρειαστούν και τρίτη δόση στους 8 με 12 μήνες έκανε ο επικεφαλής της φαρμακοβιομηχανίας, Άλμπερτ Μπουρλά, ο οποίος μίλησε στο 6ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.

Όπως σημείωσε το διάστημα ανοσίας για το εμβόλιο της Pfizer είναι τουλάχιστον έξι μήνες, ενώ ερωτηθείς αν θα χρειαστεί επανάληψη του εμβολίου, προέβλεψε ότι κάθε χρόνο θα πρέπει να γίνεται μια επαναληπτική δόση.

Ο ίδιος εμφανίστηκε βέβαιος για την αποτελεσματικότητα του εμβολίου της Pfizer τονίζοντας ότι μέχρι τώρα δεν υπάρχει καμία μετάλλαξη που να μην καλύπτεται από το εμβόλιο της εταιρείας του, ενώ τάχθηκε κατά της απελευθέρωσης των πατεντών επισημαίνοντας ότι ακόμα κι αν γινόταν αυτό, θα χρειάζονταν 2-3 χρόνια για τον οποιονδήποτε να στήσει την απαραίτητη υποδομή.

Πρόσθεσε δε ότι σε περίπτωση απελευθέρωσης θα προκύψει πρόβλημα με την επάρκεια των υλικών. «Οι πρώτες ύλες που απαιτούνται για την παραγωγή εμβολίων θα αποθηκεύονταν σε επίδοξες κατασκευάστριες εταιρείες με αποτέλεσμα να υπάρξει τεράστια έλλειψη σε αυτές που ήδη παρασκευάζουν εμβόλια που σώζουν ανθρώπινες ζωές», υπογράμμισε.

«Το ζήτημα της τιμής του εμβολίου το έχουμε ήδη επιλύσει. Η τιμή διαφέρει στις πλούσιες χώρες, όπως τις κατατάσσει η Παγκόσμια Τράπεζα, δηλαδή στην ΕΕ και τις ΗΠΑ το εμβόλιο κοστίσει όπως ένα απλό γεύμα. Στις χώρες μεσαίου εισοδήματος το εμβόλιο πωλείται στην μισή τιμή, ενώ στις φτωχές χώρες στο κόστος παραγωγής του», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Μπουρλά.

Ως προς τον όγκο παραγωγής, επισήμανε ότι οι εταιρείες έχουν ήδη τη δυνατότητα να παράγουν στα επίπεδα που χρειάζεται και στόχος της Pfizer είναι να παράγει 3 δισ. δόσεις για όλο τον κόσμο φέτος και 4 δισ. δόσεις το 2022.

Σε ό,τι αφορά στο αντιικό φάρμακο (σε μορφή χαπιού) που αναπτύσσει η Pfizer, αποκάλυψε ότι η ουσία στην οποία δουλεύει η εταιρεία έχει δείξει μέχρι στιγμής ότι σκοτώνει τον ιό και είναι πολύ ασφαλές. Πρόσθεσε όμως ότι ασφαλή συμπεράσματα για την ουσία αυτή «θα έχουμε μετά το καλοκαίρι».




Τι αλλάζει από την Παρασκευή σε μετακινήσεις, απαγόρευση κυκλοφορίας και λιανεμπόριο – Νέο ωράριο στην εστίαση

Η μεγάλη χαλάρωση του lockdown ξεκινάει από την Παρασκευή (14/5), με τις μεγαλύτερες αλλαγές να αφορούν τις μετακινήσεις. Αλλάζει το ωράριο της απαγόρευσης κυκλοφορίας, ενώ μπαίνει τέλος στο click away και στο click inside για το λιανεμπόριο.

Συγκεκριμένα από το πρωί (05:00) της Παρασκευής απελευθερώνονται οι μετακινήσεις και θα μπορούμε να ταξιδεύουμε από νομό σε νομό, ωστόσο για τα ταξίδια στα νησιά θα χρειαζόμαστε Green Pass.

Συγκεκριμένα, όσοι επιθυμούν να μεταβούν σε νησιά θα πρέπει να έχουν:

  • είτε πιστοποιητικό εμβολιασμού (πάροδος 14 ημερών από τη δεύτερη δόση)
  • είτε PCR τεστ 72 ωρών ή rapid test 24 ωρών ή self test 24 ωρών
  • είτε βεβαίωση νόσησης (2 μήνες μετά τη νόσηση και έως 9 μήνες)

Επίσης, στο πλαίσιο των μετακινήσεων, καταργούνται τα SMS στο 13033. Πλέον οι πολίτες θα μπορούν να μετακινούνται δίχως την αποστολή μηνύματος, ενώ τέλος μπαίνει και στο SMS στο 13032 που αφορούσε το λιανεμπόριο και τις αγορές με ραντεβού καθώς παύει να ισχύει το click away και το click inside.

Σημειώνεται ότι για το λιανεμπόριο, τα καταστήματα θα λειτουργούν με τα υγειονομικά πρωτόκολλα χωρητικότητας ενός πελάτη ανά 25 τμ..

Παράλληλα, αλλάζει και το ωράριο της απαγόρευσης κυκλοφορίας. Αντί για 23:00 – 05:00, πλέον θα ισχύει για 00:30 – 05:00, ενώ τα καταστήματα εστίασης θα κλείνουν στις 00:15 παραμένοντας ωστόσο χωρίς μουσική.

Πότε ανοίγουν γυμναστήρια, καζίνο και OPAP Play

Ο Άδωνις Γεωργιάδης ανακοίνωσε τις ημερομηνίες του ανοίγματος των γυμναστηρίων, των καζίνο, των ΟΠΑΠ Play και άλλων δραστηριοτήτων.

«Όπως είχα δεσμευθεί από την περασμένη εβδομάδα, ανακοινώνουμε έναν πλήρη πίνακα ενάρξεως των δραστηριοτήτων που δεν έχουν ακόμη ξεκινήσει τη λειτουργία τους, ώστε όλες οι επιχειρήσεις να έχουν το χρονοδιάγραμμα και τη δυνατότητα να προσαρμοστούν και να ξεκινήσουν όπως πρέπει», ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης.

Ειδικότερα ανοίγουν:

  • 14 Μαΐου Καζίνο / Σύμφωνα με το υγειονομικό πρωτόκολλο. Γραφεία συνοικεσίων / Σύμφωνα με το υγειονομικό πρωτόκολλο των υπηρεσιών δραματολογίας (1/25- μάσκα- απόσταση 2 μέτρα- αποφυγή σωματικής επαφής- καθορισμένο ραντεβού- self test
  • 24 Μαΐου ΟΠΑΠ PLAY / Σύμφωνα με το υγειονομικό πρωτόκολλο
  • 31 Μαΐου Γυμναστήρια / Σύμφωνα με το υγειονομικό πρωτόκολλο και αναλογία πληθυσμού 1/10 τμ- 2 self tests/ εργαζόμενους Υπηρεσίες ευεξίας / Σύμφωνα με τους κανόνες λειτουργίας των Κέντρων Αισθητικής Catering, χώροι δεξιώσεων κλπ / Σεεξωτερικούς χώρους σύμφωνα με τους κανόνεςλειτουργίας της εστίασης
  • 7 Ιουνίου Οίκοι Ανοχής / Σύμφωνα με το υγειονομικό πρωτόκολλο του 2020

Όταν το 50% του ενηλίκου πληθυσμού είναι εμβολιασμένο τότε θα ανοίξουν:

  • Εστίαση / Λειτουργία σε εσωτερικούς χώρους με κάλυψη του 70 % της δυναμικότητας
  • Λούνα παρκ – εμποροπανηγύρεις κλπ / Λειτουργία με το υγειονομικό πρωτόκολλο του υπαίθριου εμπορίου
  • Παιδότοποι /Λειτουργία με το υγειονομικό πρωτόκολλο

1η Σεπτεμβρίου θα ανοίξουν Εμπορικές Εκθέσεις /Σύμφωνα με το υγειονομικό πρωτόκολλο.




Ποια αθλήματα έχουν χαμηλό, μεσαίο και υψηλό κίνδυνο για COVID-19

Τα αθλήματα με χαμηλό, μεσαίο και υψηλό επίπεδο επικινδυνότητας γνωστοποίησε η Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων στη Γραμματεία Αθλητισμού, δίνοντας το πράσινο φως για άνοιγμα κάποιων δραστηριοτήτων από την Δευτέρα 10 Μαΐου.

Συγκεκριμένα, από την Δευτέρα 10 Μαΐου και με όλα τα γνωστά μέτρα προστασίας ξεκινούν οι προπονήσεις των αθλημάτων που έχουν αγώνες από τον Μάιο μέχρι τον Σεπτέμβριο, όπως και οι αθλούμενοι κολυμβητές θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα κολυμβητήρια.

Η επανέναρξη των γυμναστηρίων θα συζητηθεί από την Επιτροπή αλλά το βέβαιο είναι ότι οι πρώτοι πολίτες που θα μπορούν να επισκεφθούν τα γυμναστήρια και να κάνουν χρήση των οργάνων θα είναι όσοι έχουν εμβολιαστεί.

Σύμφωνα με την Επιτροπή τα αθλήματα ανάλογα με τον κίνδυνο μόλυνσης είναι τα εξής:

Χαμηλό επίπεδο επικινδυνότητας

Ατομικά αθλήματα χωρίς επαφές σε ανοικτές εγκαταστάσεις (στίβος, κωπηλασία, κανόε καγιάκ, ποδηλασία, τενις, γκολφ, ιππασία, σκοποβολή, τοξοβολία, ιστιοπλοΐα, χειμερινά αθλήματα, θαλάσσιο σκι, ορειβασία/αναρρίχηση, μηχανοκίνητος/αεραθλητισμός, υποβρύχια δραστηριότητα/αλιεία), μπριτζ, σκάκι.

Χαμηλό – μεσαίο επίπεδο επικινδυνότητας

  • Ατομικά αθλήματα χωρίς επαφές σε κλειστές εγκαταστάσεις – γυμναστική, μπάντμιντον, άρση βαρών, ξιφασκία, πινγκ-πονγκ.
  • Αθλήματα κολυμβητηρίου χωρίς επαφές – κολύμβηση, τεχνική κολύμβηση, καταδύσεις.

Μεσαίο επίπεδο επικινδυνότητας

  • Αθλήματα κολυμβητηρίου με επαφές – πόλο, καλλιτεχνική κολύμβηση
  • Ομαδικά αθλήματα σε ανοικτές εγκαταστάσεις – ποδόσφαιρο, κρίκετ, χόκευ επί χόρτου, beach volley, beach handball

Υψηλό επίπεδο επικινδυνότητας

  • Ομαδικά αθλήματα σε κλειστές εγκαταστάσεις (μπάσκετ, βόλλευ, χαντμπολ, τσιρλίντινγκ), ράγκμπυ
  • Μαχητικά αθλήματα – τάε κβο ντο, πυγμαχία, τζούντο, καράτε, γου σου κουνγκ φου, σαμπο κουρα τσιδαόμπα, παγκράτιο, ζίου ζίτσου, κικ μπόξινγκ.

Αναλυτικότερα η εισήγηση της Επιτροπής είναι η εξής:

  • Από τις 10/5/2021 να ξεκινήσουν προπονήσεις όσες κατηγορίες και αθλήματα ομαδικά ή ατομικά έχουν διοργανώσεις από τον Μάιο έως και τον Σεπτέμβριο του 2021, συμπεριλαμβανομένων των ηλικιακών κατηγοριών (εφήβων – νεανίδων, παίδων – κορασιδών) που έχουν μοριοδοτούμενα για τα ΑΕΙ πρωταθλήματα.
  • Από τις 10/5/2021 να κάνουν χρήση κολυμβητηρίων και οι αθλούμενοι πολίτες, με τις ίδιες συνθήκες testing όπως και οι αθλητές, ενώ οι πλήρως εμβολιασμένοι πολίτες δεν χρειάζεται να κάνουν τεστ.
    Δεν θα πρέπει να γίνεται υπέρβαση του μέγιστου αριθμού χωρητικότητας των κολυμβητηρίων. Οι αθλούμενοι πολίτες μπορούν να χρησιμοποιούν τα κολυμβητήρια σε ώρες που δεν αθλούνται σε αυτά επαγγελματίες αθλητές.
  • Από 15/05/2021 να ξεκινήσουν οι αγώνες στα αθλήματα που ανήκουν στο χαμηλό και χαμηλο-μεσαίο επίπεδο επικινδυνότητας.
  • Από 17/5 να ξεκινήσουν οι αθλητικές ακαδημίες με ατομικές προπονήσεις σε μικρά, σταθερά γκρουπ έως δέκα (10) ατόμων για 3 εβδομάδες.
  • Από 01/06/2021 να ξεκινήσουν οι αγώνες στα αθλήματα που ανήκουν στο μεσαίο επίπεδο επικινδυνότητας.
  • Από 01/06/2021 να ξεκινήσουν οι προπονήσεις για τα ατομικά αθλήματα χαμηλής επικινδυνότητας σε γκρουπ των 6 (αντί για γκρουπ των 2 που είναι μέχρι τώρα).
  • Από 07/06/2021 να ξεκινήσουν οι αγώνες στα αθλήματα που ανήκουν στο υψηλό επίπεδο επικινδυνότητας.
  • Έναρξη των ιπποδρομιών στον Ιππόδρομο Μαρκοπούλου καθώς οι αγώνες θα γίνονται χωρίς θεατές και μόνο με τους απολύτως απαραίτητους συντελεστές.
  • Για τα αθλήματα υψηλού ρίσκου η χρήση self test να γίνεται δύο φορές την εβδομάδα εφόσον προπονούνται σε κλειστό χώρο.
  • Για τους αγώνες είναι υποχρεωτικός ο έλεγχος για τους συμμετέχοντες με rapid test 24 ωρών ή PCR τεστ 48 ωρών από διαπιστευμένα εργαστήρια. Οι αγώνες θα διεξάγονται χωρίς θεατές.
  • Στα πνευματικά αθλήματα (σκάκι, μπριτζ) είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας.

healthstories




Που έχουν γίνει οι περισσότεροι εμβολιασμοί στην Ελλάδα

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία για τους εμβολιασμούς που έχουν γίνει μέχρι σήμερα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τις άλλες μεγάλες πόλεις.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, στην πρώτη δεκάδα στο σύνολο των εμβολιασμών σύμφωνα με τα δεδομένα ανά περιφερειακή ενότητα μέχρι και την Παρασκευή 7 Μαΐου, οι περισσότεροι εμβολιασμοί έχουν γίνει στον κεντρικό τομέα Αθηνών που έφτασαν τους 451.269 με την 1η δόση να φτάνει τους 294.565 εμβολιασμούς και την 2η δόση να αγγίζει τους 156.704.

Δεύτερη στην λίστα είναι η Θεσσαλονίκη με 410.934 εμβολιασμούς συνολικά, με την 1η δόση να φτάνει τους 279.048 και το σύνολο της 2ης δόσης είναι 131.886 εμβολιασμοί.

Τρίτος έρχεται ο βόρειος τομέας Αθηνών με 378.359 εμβολιασμούς να έχουν πραγματοποιηθεί με την 1η δόση να κυμαίνεται στους 244.621 εμβολιασμούς και η 2η δόση στους 133.738.

Έπεται ο δυτικός τομέας Αθηνών με 161.679 εμβολιασμούς συνολικά. Ειδικότερα πραγματοποιήθηκαν εμβολιασμοί 1ης δόσης 111.097 και 2ης δόσης 50.582.
Πέμπτος στη σειρά είναι ο νότιος τομέας Αθηνών με 125.024 εμβολιασμούς με την 1η δόση να φτάνει τους 96.101 και την 2η δόση τους 28.923 εμβολιασμούς.

Ο Πειραιάς καταγράφει στο σύνολο των εμβολιασμών 120.384 με την 1η δόση να αγγίζει τους 79.588 εμβολιασμούς και την 2η δόση να φτάνει τους 40.796.

Ακολουθεί η Ανατολική Αττική με συνολικά 89.776 εμβολιασμούς και συγκεκριμένα με εμβολιασμούς 1ης δόσης τους 64.398 και της 2ης δόσης τους 25.378 εμβολιασμούς.

Πιο κάτω καταγράφεται η Αχαΐα με συνολικούς 86.342 εμβολιασμούς. Η 1η δόση φτάνει τους 59.928 και η 2η δόση τους 26.414 εμβολιασμούς.

Λίγο παρακάτω βρίσκεται το Ηράκλειο με σύνολο εμβολιασμών τους 85.601, την 1η δόση τους 58.960 και την 2η δόση τους 26.641 εμβολιασμούς.

Τελευταία στην δεκάδα είναι η Λάρισα με 71.981 εμβολιασμούς με την 1η δόση να φτάνει τους 51.308 και την 2η δόση τους 20.673 εμβολιασμούς.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν πάντως τα στοιχεία της χθεσινής μέρας, Παρασκευή 7 Μαΐου που η Θεσσαλονίκη για μια μέρα σημείωσε πρωτιά με 12.127 συνολικά εμβολιασμούς, με την 1η δόση να φτάνει τους 5.312 και την 2η δόση τους 6.815 εμβολιασμούς.

Αντίθετα, στην δεύτερη θέση πέρασε χθες ο κεντρικός τομέας Αθηνών με σύνολο 10.328 εμβολιασμούς εξ αυτών η 1η δόση να φτάνει τους 3.883 εμβολιασμούς και η 2η δόση τους 6.445 εμβολιασμούς.




Οι φόβοι για έκρηξη των κρουσμάτων κορονοϊού και η χρήση μάσκας μετά τον εμβολιασμό

Τους φόβους του για έκρηξη των κρουσμάτων κορονοϊού που θα φέρει νέο lockdown εξέφρασε ο διευθυντής ΜΕΘ στο Νοσοκομείο «Παπανικολάου» της Θεσσαλονίκης, Νίκος Καπραβέλος.

«Δεν είμαστε εναντίον της ανθρώπινης δραστηριότητας αλλά πρέπει να δείξουμε μεγάλη προσοχή. Η χαλαρότητα θα μας στοιχίσει, να ανοίξουμε με μεγάλη προσοχή.

Αν συνεχίσουμε με 40-50 εισαγωγές με το 20% να πρέπει αν διασωληνωθεί δεν είναι διαχειρίσιμη αυτήν την στιγμή η πανδημία», ανέφερε στην πρωινή εκπομπή του ΑΝΤ1 ο κ. Καπραβέλος, σημειώνοντας ότι στο νοσοκομείο Παπανικολάου νοσηλεύονται 170 ασθενείς με κορονοϊό, εκ των οποίων 45 είναι διασωληνωμένοι, ενώ η πληρότητα στη ΜΕΘ φθάνει το 98%.

Από την πλευρά του, ο καθηγητής Μικροβιολογίας και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, Αλκιβιάδης Βατόπουλος, ανέφερε τα εξής:

«Συμφωνώ αλλά το άνοιγμα της κοινωνίας είναι μονόδρομος, είναι σημαντικό να τονιστεί η ανάγκη εφαρμογής των μέτρων.

Ο ιός είναι εδώ, ανοίγουμε την οικονομία αλλά δεν πρέπει να χαλαρώσουμε, να κάνουμε τον εμβολιασμό και τα rapid test».

Η χρήση μάσκας

Σημαντικό εργαλείο στην προσπάθεια που γίνεται για τον περιορισμό του κορονοϊού είναι η μάσκα σύμφωνα με τους ειδικούς.

«Oι μάσκες δουλέψανε, και βοήθησαν πολύ.. Εγώ σε δυο διαφορετικά περιστατικά δούλεψα με έναν βοηθό σε δύο χειρουργεία, στο ένα ήμασταν 7 ώρες μαζί σε απόσταση εκατοστών, και παρότι με μάσκες ο βοηθός μου αρρώστησε με κορονοϊό, εγώ δε νόσησα, και μάλιστα δεν είχα και αντισώματα στον κορονοϊό», ανέφερε στην πρωινή εκπομπή του Γιώργου Αυτιά στον ΣΚΑΪ ο καρδιοχειρουργός καθηγητής στο Χάρβαρντ, Γεώργιος Τόλης, ενώ για την απόφαση των ΗΠΑ να χρησιμοποιείται μόνο σε εσωτερικούς χώρους είπε:

«Σε 1 με 1,5 μήνα θα ξέρουμε αν αυτό θα οδηγήσει σε προβλήματα, τόσο από τα κρούσματα, όσο και από τα αναφερόμενα περιστατικά σε νοσοκομεία και στις ΜΕΘ».

Παράλληλα, ο κ. Τόλης επεσήμανε ότι η δουλειά που έχει γίνει στην Ελλάδα όσον αφορά τη διαχείριση της πανδημίας είναι πρότυπο για όλο τον κόσμο.

Από την πλευρά του, Ο καθηγητής Πνευμονιολογίας, Νίκος Τζανάκης, σημείωσε ότι οι μάσκες πρέπει να φοριούνται σε εσωτερικούς χώρους ανεξαρτήτως εμβολιαστικού ποσοστού, και ίσως αργότερα όταν αυξηθεί το εμβολιαστικό ποσοστό σε εξωτερικούς χώρους να παραλειφθούν. Εξαίρεση για να μη φοριέται μάσκα ενδεχομένως να αποτελεί μια «κοινωνική φούσκα», ένα αυστηρά ελεγχόμενο υγειονομικό περιβάλλον, αλλά αυτό δεν αφορά τον πολύ κόσμο διευκρίνισε.

Η άρση της πατέντας των εμβολίων

Για την άρση πατέντας ο κ. Τόλης υπογράμμισε ότι το σημαντικό είναι να διατεθούν άμεσα και πλήρως εμβόλια.

Όπως ανέφερε, «όποτε δημιουργείται ιατρική τεχνολογία υπάρχει συναίνεση κράτους – ιατρικών εταιρειών. Το κράτος θέλει το καλό του πληθυσμού αλλά και οι εταιρείες θέλουν κέρδος, πρέπει να κάνουν απόσβεση των δαπανών για έρευνα. Όταν τραβάει ο ένας, τραβάει ο άλλος η λύση κάπου στη μέση βρίσκεται».

Τείχος ανοσίας μέσω εμβολιασμών

Το μήνυμα ότι πρέπει να κτίσουμε τείχος ανοσίας μέσω εμβολιασμών, και πρέπει να κάνουμε και τη δεύτερη δόση έστειλε ο πρόεδρος της Ελληνικής Πνευμονολογικής Εταιρείας και πνευμονολόγος στο νοσοκομείο Αττικόν, Στέλιος Λουκίδης.

«Το φθινόπωρο πρέπει να έχουμε άδεια νοσοκομεία με τις ελάχιστες εισαγωγές», τόνισε στον ΣΚΑΪ.