Προς νέα ένταση σε Αιγαίο & Α. Μεσόγειο: Nαυτική συνεργασία με Τίρανα, Λίβανο & Αλγερία ετοιμάζει η Άγκυρα – C-130 προσγειώθηκε στη Τυνησία

Η Τουρκία ”πατώντας” στο ”μνημόνιο κατανόησης” με τη Λιβύη θέλει να προχωρήσει στην υπογραφή ανάλογης συμφωνίας και με άλλες χώρες,  αγνοώντας επιδεικτικά την ύπαρξη ελληνικών νησιών στο νότιο και νοτιοανατολικό Αιγαίο.

Η κατάσταση στη Μεσόγειο μπορεί να γίνει ακόμη πιο περίπλοκη εάν η Τουρκία προχωρήσει στην επόμενη φάση των σχεδιασμών της, για τους οποίους είναι ενήμερα τα υπουργεία Εξωτερικών και Άμυνας.

Η Άγκυρα έχει δημοσιεύσει χάρτες που δείχνουν ότι, μετά τη Λιβύη η σκοπεύει να ”ενωθεί” μέσω θαλάσσιου διαδρόμου δυτικά της Κρήτης και με την Τυνησία.

Όπως είναι γνωστό, η Τουρκία εδώ και χρόνια διεξάγει την λεγόμενη άσκηση ”Μεσογειακή Ασπίδα”. Σε αυτή τα τελευταία χρόνια συμμετέχει το Πακιστάν, ενώ στο ”παιχνίδι” θα μπουν η  Αλβανία, το Αζερμπαϊτζάν, η Αλγερία, η Γεωργία, η Λιβύη, ο Λίβανος και η Τυνησία!

Η επιχείρηση ”Μεσογειακή Ασπίδα” πραγματοποιείται από τη Διοίκηση Ναυτικών Δυνάμεων, όπου συμμετέχουν φρεγάτες, κορβέτες, περιπολικά σκάφη, περιπολικά πλοία, υποβρύχια, μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα και θαλάσσια περιπολικά αεροσκάφη.

Είναι ξεκάθαρο πως η Τουρκία θέλει να περικυκλώσει ναυτικά την χώρα μας. Η συνεργασία με την Αλβανία αυτό τον στόχο έχει ξεκάθαρα. Επίσης βάζει στην εξίσωση και την Τυνησία, εκεί όπου πριν λίγα λεπτά προσγειώθηκε τουρκικό C-130!

Οι Τούρκοι όπως όλα δείχνουν, ετοιμάζουν πυρετωδώς τον δικό τους αμυντικό άξονα στην περιοχή της Α.Μεσογείου απέναντι σε (Ελλάδα-Αίγυπτο-Κύπρο) με χώρες που έχουν την ίδια θρησκεία και κυρίως συμφέροντα.

Ταυτόχρονα σε τουρκικά ΜΜΕ διακινούνται προκλητικοί χάρτες για το Αιγαίο, με τις προθέσεις της Άγκυρας να είναι ξεκάθαρες. Πάντως το ΠΝ είναι έτοιμο για όλα και θα απαντήσει όποτε και εάν χρειαστεί.

 




Ο Νότης Μαριάς καταγγέλλει τις νέες προκλήσεις του τουρκοαλβανικού άξονα

Καθώς εντείνεται η τουρκική επιθετικότητα και συνεχίζεται η εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού από τον Ερντογάν ο Πρόεδρος του Κόμματος ΕΛΛΑΔΑ- Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ Καθηγητής πρώην Ευρωβουλευτής Νότης Μαριάς σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ κατήγγειλε τις νέες προκλήσεις του τουρκοαλβανικού άξονα.

Ο Νότης Μαριάς επισήμανε ότι πυκνώνουν τα φαινόμενα των τουρκοαλβανικών προκλήσεων κατά της Πατρίδας μας καθώς ο Ράμα συμφώνησε με τον Ερντογάν να μεταφερθούν από την Τουρκία στην Αλβανία για «φιλοξενία» 30.000 παράνομοι μετανάστες σε μια προσπάθεια της Άγκυρας να ξεφορτωθεί τα εκατομμύρια παράνομων μεταναστών που βρίσκονται εκεί. Άλλωστε καθώς η οικονομική κρίση και η ανεργία πλήττει πλέον την Τουρκία ο Ερντογάν για να μετριάσει τις αντιδράσεις της τουρκικής κοινής γνώμης διώχνει κακήν κακώς τα εκατομμύρια των παρανόμων μεταναστών τα οποία χρησιμοποιούσε ως φτηνά εργατικά χέρια μιας και τώρα του είναι βάρος.

Και ο Νότης Μαριάς συνέχισε: Για τον λόγο αυτόν  μετά το αποτυχημένο «ντου» στον Έβρο στράφηκε προς την Αλβανία. Ο Ράμα αποδέχθηκε την  πρόταση της Άγκυρας καθώς θα ενθυλακώσει τα σχετικά ευρωπαϊκά κονδύλια για την εν συνεχεία δήθεν φιλοξενία των 30.000 παρανόμων μεταναστών κάνοντας ταυτόχρονα και το χατίρι του Ερντογάν. Επιπλέον ο Ράμα σχεδιάζει να εγκαταστήσει τους χιλιάδες αυτούς παράνομους μετανάστες στη Βόρειο Ήπειρο όπου αφενός μεν θα πετύχει πληθυσμιακή αλλοίωση εις βάρος της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου και αφετέρου θα εγκαταστήσει δίπλα στα ελληνικά σύνορα χιλιάδες αλλοδαπούς που θα αποτελούν μόνιμο πρόβλημα για την Αθήνα καθώς θα επιχειρούν με «ντου» να εισέλθουν στη χώρα μας και να ζητήσουν άσυλο.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα ήδη ετοιμάζονται με πλήρη μυστικότητα και με τουρκική χρηματοδότηση κέντρα υποδοχής 5.000 παρανόμων μεταναστών στο Αργυρόκαστρο, 5.000 στην Κορυτσά και 1.000 στους Αγίους Σαράντα

Όμως οι τουρκοαλβανικές προκλήσεις δεν σταματούν εκεί. Ήδη υπογράφτηκε μεταξύ Τουρκίας- Αλβανίας συμφωνία αμυντικής συνεργασίας πενταετούς διάρκειας η οποία  προβλέπει οικονομική ενίσχυση της Αλβανίας με 100 εκατ. τουρκικές λίρες (δηλαδή περίπου 16,5 εκατ δολάρια)  για αγορά τουρκικών οπλικών συστημάτων.  Έτσι το σχέδιο του Ερντογάν για περικύκλωση της Ελλάδας προχωρά καθώς πλέον στον εξ Ανατολών κίνδυνο προστίθεται από το Νότο η τουρκολιβυκή συνεργασία και από το Βορρά ο τουρκοαλβανικός άξονας.

Και όλα αυτά τολμάει να τα κάνει ο Ράμα λίγες ημέρες μετά την απόφαση της ΕΕ να ξεκινήσει  η διαδικασία προσχώρησης της Αλβανίας στην Ένωση, απόφαση η οποία λήφθηκε με  ελληνική σύμφωνη γνώμη.

Και ο Νότης Μαριάς κατέληξε:

Η Αθήνα λοιπόν θα πρέπει να κόψει το βήχα του Ράμα και να απευθύνει στα Τίρανα ρηματική διακοίνωση στην οποία να δηλώσει ότι δεν πρόκειται να ανεχθεί:

α)τη στρατηγική της περικύκλωσης της Ελλάδας που προωθεί ο  τουρκοαλβανικός άξονας.

β)τον εποικισμό της Βορείου Ηπείρου και την εκεί πληθυσμιακή αλλοίωση καθώς και την συνακόλουθη παραβίαση των δικαιωμάτων της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας της Βορείου Ηπείρου

γ)την εγκατάσταση κέντρων φιλοξενίας 30.000 παρανόμων μεταναστών εγγύς των ελληνικών συνόρων.

Στη συνέχεια η Ελληνική πλευρά θα πρέπει να ενημερώσει τα αρμόδια όργανα της ΕΕ για την ανθελληνική δράση της Αλβανίας που παραβιάζει στην πράξη την απόφαση της 25ης Μαρτίου του Συμβουλίου Γενικών Υποθέσεων της ΕΕ για τους όρους και τις προϋποθέσεις έναρξης διαπραγματεύσεων με την Αλβανία, δηλώνοντας ταυτόχρονα ότι εάν δεν γίνουν δεκτοί οι παραπάνω ελληνικοί όροι η Αθήνα δεν πρόκειται να συναινέσει στην υιοθέτηση του διαπραγματευτικού πλαισίου ΕΕ-Αλβανίας όταν και όποτε αυτό έρθει προς έγκριση στο Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της ΕΕ.




Ο Υπουργός Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος στην τηλεόραση του MEGA, με τον Νίκο Ευαγγελάτο

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος παραχώρησε σήμερα συνέντευξη στον Νίκο Ευαγγελάτο, στην τηλεόραση του MEGA.

To κείμενο της συνέντευξης έχει ως ακολούθως:

ΝΙΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Κύριε Υπουργέ θα ήθελα να ξεκινήσω ρωτώντας σας πρώτα από όλα, μιας και είμαστε στα του κορονοϊού, για την κατάσταση στις Μονάδες, τα Κέντρα, όλες τις υπηρεσίες του Ελληνικού Στρατού. Πώς είναι η κατάσταση και τι αναφορές παίρνετε.

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Εκτιμώ ότι δεδομένου του αποτελέσματος, δηλαδή του μικρού αριθμού κρουσμάτων του ιού που έχουν σημειωθεί ως τώρα σε όλο το μήκος και πλάτος των Ενόπλων Δυνάμεων σε όλη τη χώρα, η κατάσταση είναι αρκετά καλή.

Βέβαια, αυτό δεν δημιουργεί καμία διάθεση για εφησυχασμό ή χαλάρωση των μέτρων. Εργαζόμαστε σε καθημερινή περίπου βάση από την κορυφή προς τα κάτω, Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία του Υπουργείου, οι τρεις κλάδοι και φυσικά το σύνολο του προσωπικού, έτσι ώστε να επιτευχθεί η ασφάλεια στις τάξεις του προσωπικού των Ενόπλων Δυνάμεων. Είχαμε γύρω στα 30 και κάτι κρούσματα στο σύνολό τους, αυτή τη στιγμή είναι 21. Αυτός ο αριθμός μας κάνει να δηλώνουμε κάποια μερική ικανοποίηση.

Δεν θα μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε το απόλυτο, δηλαδή ότι κανένα στέλεχος των Ενόπλων Δυνάμεων δεν θα προσβαλλόταν, αλλά νομίζω μέχρι τώρα πήγαμε αρκετά καλά.

ΝΙΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Αν έχω μάθει σωστά, το πιο σημαντικό γι’ αυτή τη συγκρατημένη ικανοποίηση που λέτε, φαίνεται να μην υπήρξε μεγάλη διασπορά. Μην ξεχνάμε ότι και τα Στρατόπεδα και γενικά οι Υπηρεσίες είναι χώροι που πολλές φορές οι άνθρωποι δουλεύουν κοντά ο ένας στον άλλον, δεν έχει και πολλή εργασία από το σπίτι διότι η Πατρίδα έχει τις ανάγκες της. Φάνηκε να μην υπάρχει κάποια υπηρεσία που να έχει «χτυπηθεί» πριν να το πάρετε εγκαίρως χαμπάρι…

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Όντως η πρώτη δέσμη μέτρων λήφθηκε αρκετά εγκαίρως. Στις 11 Μαρτίου ανακοινώσαμε την πρώτη δέσμη μέτρων κι ακολούθησαν άλλες διότι οι συσκέψεις ήταν τακτικές προκειμένου να βλέπουμε κάθε φορά πού βρισκόμαστε και τι παραπάνω έπρεπε να κάνουμε.

Από την πρώτη στιγμή υπήρχε απόλυτη συνεννόηση με τις υπηρεσίες του Υπουργείου Υγείας, τον ΕΟΔΥ και τις δικές μας Διευθύνσεις Υγειονομικών υπηρεσιών. Βάλαμε σε σειρά, μια δέσμη μέτρων, όπως την αναστολή μεταθέσεων, αραίωση των Στρατευσίμων ιδίως στις Μονάδες, εκ περιτροπής Προσωπικό της υπηρεσίας, όπως καταλαβαίνετε δεν μπορούσε κάποια υπηρεσία των Ενόπλων Δυνάμεων να σταματήσει τη λειτουργία της.

Κάποιες όμως, θα έλεγα, ότι ήταν λιγότερο απαραίτητο να λειτουργούν σε καθημερινή βάση συγκριτικά με κάποιες άλλες. Αναφέρω για παράδειγμα τη Διεύθυνση Ιστορίας Στρατού, οι Μονάδες όμως λειτούργησαν κανονικά. Οι μετακινήσεις του προσωπικού περιορίστηκαν κατά το δυνατό, οι μαθητές Στρατιωτικών Σχολών κλείστηκαν μέσα και παραμένουν μέσα για λίγο ακόμα. Θα κάνουν υπομονή αλλά νομίζω ότι αξίζει τον κόπο, γιατί εκεί έχουν μηδενικά κρούσματα. Κανένα απολύτως! Νομίζω ότι το γενικό αποτέλεσμα δημιουργεί αισιοδοξία.

ΝΙΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Να έρθω τώρα σε κάτι άλλο, σε αυτά που ακούμε από την πλευρά των εξ Ανατολών γειτόνων μας. Κάποιοι λένε ότι μπορεί να υπάρχει κάποιου είδους, ας πούμε, «βιολογική απειλή». Το λέω όσο πιο προσεκτικά, ότι μπορεί να επιχειρηθεί αποστολή προσφύγων – μεταναστών, ότι μπορεί να είναι ασθενείς με τον κορονοϊό ή ότι μπορεί να επιχειρείται και μέσα σε δομές, όπως έγινε το Μεγάλο Σάββατο στη «ΒΙΑΛ», μία αναταραχή. Έχουν τέτοια δείγματα, τέτοιες ενδείξεις, το Υπουργείο και η κυβέρνηση;

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και τα Επιτελεία επεξεργαζόμαστε όλα τα σενάρια. Όλα τα σενάρια είναι στο τραπέζι, ακόμα κι αν δεν υπήρχε η πρόθεση της Τουρκίας να εξαπολύσει ένα «βιολογικό όπλο», δηλαδή για να το εξηγούμε μολυσμένους με τον ιό μετανάστες. Ακόμα και τότε, με δεδομένο τις κακές υγειονομικές συνθήκες που επικρατούν όπου κρατούνται και φυλάσσονται μετανάστες στο εσωτερικό της Τουρκίας, αλλά και το συνολικό πρόβλημα της Τουρκίας από τον κορονοϊό, πιθανολογείται ότι ενδεχομένως θα αποπειραθούν να περάσουν σε μας και ασθενείς που έχουν προσβληθεί από τον ιό.

Επομένως, έτσι κι αλλιώς, πρέπει να λάβουμε τα μέτρα μας και να δοθούν οι οδηγίες σε εκείνους που επιχειρούν να φυλάττουν τα σύνορα της Πατρίδας, είτε αυτά είναι χερσαία, είτε θαλάσσια.

ΝΙΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Έχετε ενδείξεις για συντονισμένο σχέδιο κύριε Υπουργέ;

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Οι πληροφορίες είναι συγκεχυμένες. Μπορεί αυτό να αποτελεί μέρος ενός γενικού σχεδίου, μπορεί και όχι. Μπορεί να προέρχονται από τα πράγματα και τις εξελίξεις των γεγονότων.

Σε κάθε περίπτωση όμως, έτσι κι αλλιώς, πιθανολογούμε ότι ίσως έρθουν άνθρωποι οι οποίοι έχουν προσβληθεί από τον ιό. Επομένως τίθεται μία νέα επιπλέον διάσταση σε αυτό το πρόβλημα που είναι αυτή της υγειονομικής απειλής πλέον, η οποία δεν υπήρχε μέχρι πρότινος. Γι’ αυτό πρέπει να προσαρμοστούμε και σ’ αυτή τη διάσταση, όπως είχα την ευκαιρία να εξηγήσω την περασμένη εβδομάδα στους ομολόγους Υπουργούς Άμυνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις τηλεδιασκέψεις που κάνουμε πλέον.

ΝΙΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Άρα το βάζει επίσημα πλέον η Ελλάδα. Το μάθαμε και το είδαμε την προηγούμενη εβδομάδα…

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Επιτρέψτε μου να προσθέσω ότι όπως το Νοέμβριο θέσαμε τη διάσταση παρείσφρησης τρομοκρατικών στοιχεία ή τζιχαντιστών στα προσφυγικά και μεταναστευτικά ρεύματα προς την Ευρώπη μέσω της Ελλάδας, έτσι τώρα βάζουμε κι αυτή την επιπλέον διάσταση υγειονομικής φύσεως.

ΝΙΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Από την άλλη μεριά λοιπόν, βλέπουμε την Τουρκία να δοκιμάζεται με τα αυξημένα κρούσματα κορονοϊού, με την οικονομική επίπτωση που προκαλείται στη μάλλον ευάλωτη οικονομία της από όλη αυτή την κατάσταση και ταυτόχρονα να βγάζει πάλι ερευνητικό πλοίο στην Κυπριακή ΑΟΖ. Να ακούμε μία εκτίμηση ότι θα μπορεί σύντομα να δούμε και κάπου αλλού, εκεί στη συμφωνία αυτή την ψευτο-συμφωνία που έκανε με τη Λιβύη -ίσως κάτω από την Κρήτη- ένα πλοίο, πάλι «Γαλάζιες Πατρίδες», γενικά ένα κύμα προκλήσεων. Ήθελα το σχόλιο σας και τις εκτιμήσεις της Ελληνικής Κυβέρνησης και του Υπουργείου για τα επόμενα βήματά τους…

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Κοιτάξτε, δεν τρέφουμε αυταπάτες. Ξέραμε ότι η Τουρκία δεν πρόκειται να σταματήσει το σχεδιασμό της, να σταματήσει τις προκλητικές συμπεριφορές απέναντι στην Ελλάδα και το Διεθνές Δίκαιο, παρά το γεγονός ότι υφίσταται κι αυτή σε έντονο βαθμό εξ όσων καταλαβαίνουμε το πρόβλημα από τον κορονοϊό στο εσωτερικό της.

Σε κάθε περίπτωση, κάνουμε σχέδια, τη δική μας δουλειά, όταν αυτοί κάνουν τη δική τους όπως συνηθίζω να λέω. Διατηρούμε τις Ένοπλες Δυνάμεις μας σε τέτοια κατάσταση, ώστε πάντα να προβάλουν την αποτρεπτική ισχύ τους. Είναι γεγονός ότι παρά τα προβλήματα από τον ιό, συνεχίζονται οι παραβάσεις, οι παραβιάσεις και οι υπερπτήσεις, ένα στοιχείο ποιοτικής αναβάθμισης αυτής της παραβατικής συμπεριφοράς. Αλλά εν πάση περιπτώσει, πάλι, εμείς είμαστε εκεί για να αναγνωρίζουμε, να αναχαιτίζουμε και να απωθούμε κάθε αεροσκάφος που μπαίνει στο χώρο μας…

ΝΙΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Εκτιμάτε ότι μπορεί να υπάρξει κλιμάκωση;

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Το στοιχείο που θέλω να εισφέρω είναι ότι ασφαλώς ο ιός και η ασθένεια δεν έχουν αφήσει ανεπηρέαστη τη λειτουργία των Ενόπλων Δυνάμεων της Τουρκίας, όπως και καμίας χώρας. Έτσι όλοι αναγκάζονται να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα. Περιορίζουν δραστηριότητα, ματαιώνουν ασκήσεις, αναβάλλουν παρουσίες, ιδίως όσον αφορά για παράδειγμα σε ασκήσεις με συμμετοχή πολλών.

Όμως από κει και πέρα, το δεδομένο είναι ότι η Τουρκία επιμένει στην ίδια συμπεριφορά. Θα προτιμούσαμε να είναι διαφορετική, δεδομένου ότι θα θέλαμε οι σχέσεις μας να είναι καλής και όχι κακής γειτονίας. Εφόσον δεν μπορούμε να τα αλλάξουμε, προσπαθούμε να προσαρμοστούμε όπως οι Ένοπλες Δυνάμεις είναι από καιρό προσαρμοσμένες σε αυτή την πραγματικότητα, κάνοντας τη δουλειά μας, δηλαδή να υπερασπιζόμαστε στο ακέραιο τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας.

ΝΙΚΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Το τελευταίο ερώτημα είναι αν εκτιμάτε ότι μπορεί να έχουμε μες στο καλοκαίρι, για παράδειγμα, κάποια κίνηση με τουρκικό πλοίο εντός αυτών των ορίων που η συμφωνία με ένα κομμάτι της Λιβύης έχει γίνει, λόγω και των οικονομικών προβλημάτων που θα αντιμετωπίσει η Τουρκία πιθανής προσφυγής στο ΔΝΤ ή άλλου. Αν δηλαδή θα επιχειρήσει να κάνει εξαγωγή της κρίσης μέσω ελληνικών νερών…

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Ακόμα και σε περιόδους εσωτερικής κρίσης, η Τουρκία έχει αποδείξει ότι αντιδρά έτσι, εξάγοντας -όπως έχω ξαναπεί- ένταση κυρίως προς την πλευρά της Ελλάδας. Επομένως τίποτα δεν αποκλείεται.

Είναι δεδομένο ότι ο οικονομικός αντίκτυπος και από την ασθένεια, αλλά και συνολικότερα για Τουρκία, είναι δυσμενής αυτή την εποχή. Αντιμετωπίζουν μεγάλα προβλήματα με την οικονομία τους, όπως άλλωστε αντιμετωπίζει όλος ο πλανήτης. Αυτό δεν μπορεί να περάσει, ξέρετε, χωρίς συνέπειες. Δεν μπορεί να λειτουργεί κάνεις όπως λειτουργούσε πριν.

Σε κάθε περίπτωση όμως, ετοιμαζόμαστε για όλα τα ενδεχόμενα. Είναι δεδομένη η σκοπιμότητα οριοθέτησης της δήθεν ΑΟΖ Τουρκίας-Λιβύης, της ψευδεπίγραφης ΑΟΖ όπως λέμε, ήδη από τον προηγούμενο Νοέμβριο. Περιμένουμε ή περιμέναμε, είμαστε έτοιμοι για όλα τα ενδεχόμενα, να δούμε κάποια κίνηση όσο μπαίνει το καλοκαίρι.

Θα προτιμούσα η μόνη κίνηση που θα δούμε σε αυτή την περιοχή να είναι κατά το δυνατόν τουριστική κίνηση και στις δύο πλευρές του Αιγαίου. Δεν ξέρουμε αν αυτό μπορεί να γίνει ή είναι ευσεβείς πόθοι μου, οπωσδήποτε θα είναι επηρεασμένη κίνηση και από την ασθένεια, αλλά μακάρι να αποφύγουμε αυτού του είδους τα σενάρια. Όπως και να έχει το πράγμα όμως, οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις είναι έτοιμες για κάθε ενδεχόμενο. Πρέπει να το επαναλαμβάνουμε αυτό. Προβληματιζόμαστε αλλά δεν φοβόμαστε.




Ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος αντάλλαξε ευχές με στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων & Σωμάτων Ασφαλείας στον Έβρο

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος μετέβη σήμερα, Κυριακή του Πάσχα, στον Έβρο συνοδεύοντας την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου στο πρώτο επίσημο ταξίδι της κατέχοντας το ύπατο πολιτειακό αξίωμα.

Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας και ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας ευχήθηκαν στα Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων αλλά και των Σωμάτων Ασφαλείας που βρίσκονται στην περιοχή, καθώς και τους συνεχάρησαν για την επιτυχή φύλαξη των συνόρων, παρά τις καθοδηγούμενες και προσχεδιασμένες προσπάθειες παράνομων μεταναστών να τα παραβιάσουν μέσω της γειτονικής Τουρκίας.

Μετά το πέρας της επίσκεψης, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος δήλωσε τα εξής:

«Βρισκόμαστε εδώ στο συνοριακό φυλάκιο στις Καστανιές Έβρου όπου είχα την τιμή να συνοδεύω την κυρία Πρόεδρο της στην επίσκεψη της εδώ,  προκειμένου να τιμήσει αυτές και αυτούς που φυλάττουν ως άγρυπνοι φρουροί τα σύνορα της Πατρίδας και να ανταλλάξει ευχές μαζί τους.

Σπεύδω να πω τα εξής: Φέτος η Μεγάλη εβδομάδα ήταν πολύ διαφορετική. Γιορτάζουμε σήμερα το Πάσχα των Ελλήνων ίσως όπως δεν το έχουμε ξαναγιορτάσει ποτέ μέχρι τώρα. Πιο απομονωμένοι κατά τρόπο πιο εσωτερικό, ίσως όμως και πιο έντονο και ουσιαστικό που μας φέρνει πιο κοντά στο βαθύ νόημα του, ότι δηλαδή η Ελπίδα υπερισχύει της απελπισίας. Το Φως διαλύει το Σκοτάδι. Τελικά η ζωή υπερνικά το θάνατο.

Εύχομαι από καρδιάς, από αυτόν εδώ τον τόπο όπου φυλάχθηκαν και φυλάσσονται τα σύνορα της Πατρίδας από τα άξια Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, τα Στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας και βέβαια τους Ακρίτες του Έβρου:

Χρόνια Πολλά σε όλους!

Χριστός Ανέστη Ελλάδα!».

Την Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον Υπουργό Εθνικής Αμύνης συνόδευσε ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος.




Νέα πρόκληση | Τουρκικές ακταιωροί συνόδεψαν λέμβο με πρόσφυγες στη Λέσβο

Δείτε βίντεο με την απάντηση του Λιμενικού στη νέα τουρκική πρόκληση ανήμερα του Μεγάλου Σαββάτου.

Συνοδεία τουρκικών ακταιωρών επιχείρησε να εισέλθει στα ελληνικά χωρικά ύδατα λέμβος με αλλοδαπούς, βορειοανατολικά της ν. Μυτιλήνης πρωινές ώρες σήμερα, όπου εντοπίστηκε από Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής καθώς και Περιπολικό σκάφος Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Κατόπιν ενεργειών τόσο του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Αρχηγείου Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. όσο και των επιχειρούντων στην εν λόγω περιοχή Π.Λ.Σ., πραγματοποιήθηκαν επανειλημμένες προσπάθειες επικοινωνίας με τουρκικές αρχές και με τουρκικές ακταιωρούς, ο αριθμός των οποίων αυξήθηκε σταδιακά, προκειμένου να παραλάβουν τους επιβαίνοντες της λέμβου, με αρνητικά αποτελέσματα.

Στην ανωτέρω περιοχή, στην οριογραμμή των ελληνικών χωρικών υδάτων, αναπτύχθηκε σταδιακά και ικανός αριθμός περιπολικών σκαφών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.

Η λέμβος με τους αλλοδαπούς, η οποία δεν εισήλθε καθόλου στα ελληνικά χωρικά ύδατα, παρά τις προσπάθειες των τουρκικών ακταιωρών να την ωθήσουν εντός αυτών, περισυνελέγη τελικά μεσημβρινές ώρες σήμερα από τουρκική ακταιωρό.

Δείτε βίντεο:

in.gr

 




Ν. Παναγιωτόπουλος | Η Συμβολή των στρατιωτικών δυνάμεων στην υποστήριξη των δημοσίων συστημάτων υγείας

Ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος στην έκτακτη σύνοδο Υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ, μέσω τηλεδιάσκεψης, με θέμα την “συμβολή των στρατιωτικών δυνάμεων στην υποστήριξη των δημοσίων συστημάτων υγείας”, αναφέρθηκε στην άσκηση πίεσης που δέχθηκε η Ελλάδα, με οργανωμένες μεταναστευτικές ροές στα σύνορά μας στον Έβρο και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, συνοδευόμενη από εκστρατεία διασποράς ψευδών ειδήσεων διεθνώς, κάτι που αντιμετωπίσθηκε επιτυχώς και με αποφασιστικότητα από την Ελληνική Κυβέρνηση.

Πιο συγκεκριμένα…

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος συμμετείχε σήμερα στην Έκτακτη Σύνοδο των Υπουργών Άμυνας του ΝΑΤΟ, η οποία πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη μέσω κρυπτογραφημένου συστήματος επικοινωνίας.

Κατά τη Σύνοδο εξετάστηκαν οι τρόποι και τα μέσα με τα οποία η Συμμαχία συμβάλλει στη στήριξη των κρατών – μελών εναντίον της πανδημίας του κορονοϊού, καθώς και οι μεσοπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες συνέπειες που θα μπορούσε να έχει στο περιβάλλον ασφάλειας της Ευρώπης.

Οι Υπουργοί συμφώνησαν ότι οι δυνατότητες Άμυνας και Αποτροπής του ΝΑΤΟ έναντι του συνόλου των απειλών και των προκλήσεων ασφάλειας παραμένουν ισχυρές, παρά τα επιμέρους μέτρα προστασίας προσωπικού που έχουν ληφθεί.

Επιπλέον, επικύρωσαν συστάσεις της Συμμαχίας προς ενίσχυση των δομών πολιτικής προστασίας των κρατών – μελών και ανέθεσαν στις στρατιωτικές αρχές την επεξεργασία προτάσεων περαιτέρω συμβολής των στρατιωτικών δυνάμεων στην υποστήριξη των δημοσίων συστημάτων υγείας, κυρίως μέσω της ετοιμότητας μεταφοράς ασθενών και ιατροφαρμακευτικού εξοπλισμού.

Συμφώνησαν, παράλληλα, για την αναγκαιότητα όπως η Συμμαχία εξετάσει την ανάπτυξη νέων επιχειρησιακών σχεδίων για την αντιμετώπιση μιας πανδημίας της κλίμακας “COVID-19”, αντλώντας δεδομένα από τη σχετική εμπειρία των κρατών – μελών.

Αφού ενημέρωσε τη Συμμαχία για την συνδρομή των Ενόπλων Δυνάμεων στην αντιμετώπιση της πανδημίας στη χώρα μας, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας ανέδειξε τις αρνητικές συνέπειες των μεταναστευτικών ροών από την Τουρκία σε συνδυασμό με την έξαρση του κορονοϊού και κάλεσε τους Συμμάχους να διαθέσουν επιπρόσθετες δυνάμεις στη συμμαχική δραστηριότητα εναντίον της μετανάστευσης στο Αιγαίο.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε με έμφαση ότι η άσκηση πίεσης με οργανωμένες μεταναστευτικές ροές στα σύνορά μας στον Έβρο και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, συνοδευόμενη από εκστρατεία διασποράς ψευδών ειδήσεων διεθνώς, αντιμετωπίσθηκε επιτυχώς και με αποφασιστικότητα από την Ελληνική Κυβέρνηση.




Νίκος Παναγιωτόπουλος | Η Υγεία των στρατευμένων και η σφράγιση των συνόρων οι δύο πρωταρχικοί μας στόχοι

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος παραχώρησε χθές συνέντευξη στο ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά» και τον Παναγιώτη Τζένο.

Το κείμενο της συνέντευξης έχει ως ακολούθως:

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΖΕΝΟΣ: Θέλω να καλωσορίσω και να ευχαριστήσω πάρα πολύ τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας κ. Νίκο Παναγιωτόπουλο, ο οποίος βρίσκεται στο τηλέφωνο. Κύριε Υπουργέ καλημέρα και καλή Μεγάλη Εβδομάδα!

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Καλημέρα, καλή Μεγάλη Εβδομάδα σε όλους!

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΖΕΝΟΣ: Εύχομαι να έρθει η Ανάσταση κυριολεκτικά και μεταφορικά για όλους μας, διότι περνάμε πάρα πολύ δύσκολες μέρες.

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Η Ανάσταση έρχεται πάντα κ. Τζένο. Απλά προηγείται η Σταύρωση, αλλά πάντα έρχεται η Ανάσταση.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΖΕΝΟΣ: Να ξεκινήσουμε με ένα βασικό θέμα το οποίο φαντάζομαι ότι είναι αυτό με το οποίο κοιμάστε και ξυπνάτε καθημερινά. Μιλώ βεβαίως για την εικόνα που υπάρχει στο Στράτευμα, διότι εκεί δεν υπάρχει η πολυτέλεια να μείνουν στο σπίτι οι άνδρες και οι γυναίκες των Ενόπλων Δυνάμεων. Ποια είναι η εικόνα και ποια μέτρα έχουν παρθεί κ. Υπουργέ;

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Από τις 11 Μαρτίου ανακοινώθηκαν τα πρώτα μέτρα για τη προστασία των Ενόπλων Δυνάμεων από τον κορονοϊό, σε συνεργασία με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ, τους Αρχηγούς των Γενικών Επιτελείων, τους Διευθυντές των Υγειονομικών Υπηρεσιών των Ενόπλων Δυνάμεων και φυσικά τον Υφυπουργό και τον Γενικό Γραμματέα, έχουμε καθίσει πάρα πολλές φορές στο τραπέζι για να δούμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε.

Τότε λοιπόν είχαμε ανακοινώσει τον περιορισμό όσων φοιτούν στις Στρατιωτικές Σχολές, μέσα σ’ αυτές, προκειμένου μην εκτεθούν στον ιό. Οργανώθηκαν ακόμη και μαθήματα με τηλεδιασκέψεις, η διαβίωση τους μέσα στις σχολές και φυσικά η απαγόρευση εξόδου για το διάστημα ισχύος των γενικότερων περιοριστικών μέτρων.

Πρόσφατα συμφωνήσαμε να επεκταθούν αυτά τα μέτρα έως και τις 10 Μαΐου, οπότε θα δούμε ακριβώς πού θα βρισκόμαστε και τι θα πρέπει να κάνουμε.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΖΕΝΟΣ: Είναι ένα μέτρο το οποίο έχει επιτύχει. Έτσι δεν είναι κ. Υπουργέ;

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτό θα ήθελα να τονίσω γιατί νομίζω ότι διέφυγε της προσοχής πολλών. Όλο αυτό το διάστημα είχαμε μηδέν κρούσματα μέσα στις Στρατιωτικές Σχολές. Αυτό κάτι λέει.

Το σύστημα απέδωσε στο απόλυτο, επομένως κρίνουμε τώρα ότι δεν πρέπει να χαλάσουμε αυτό το σύστημα που απέδωσε και προστάτευσε τους φοιτητές. Καταλαβαίνω ότι προκαλεί κάποια δυσαρέσκεια, ενδεχομένως κάποια στεναχώρια στους φοιτητές, στους γονείς τους, αλλά όπως συνεχίζουμε να περιοριζόμαστε σε αυτή τη κρίσιμη καμπή της Μεγάλης Εβδομάδας όπου θα φανεί τελικά τι ακριβώς θα γίνει και αν κρατήσουμε στα μέτρα αυτοπεριορισμού που έχουν επιβληθεί, τότε νομίζω ότι θα αρχίσουμε να βλέπουμε σιγά – σιγά στο μέλλον, τον επόμενο μήνα, κάποια άρση ή χαλάρωση μέτρων.

Αρκεί όμως να κρατήσουμε, δηλαδή να υπακούσουμε στους κανόνες. Αξίζει τον κόπο να κάνουμε λίγο ακόμη αυτή την προσπάθεια. Έχουμε πει ότι άδειες θα χορηγηθούν μετά την χαλάρωση των μέτρων, έτσι ώστε οι φοιτητές να φύγουν απ’ τις σχολές, ενδεχομένως να βρεθούν κοντά στους δικούς τους, αλλά μετά αφού τελειώσει αυτή η περίοδος. Τώρα πρέπει να μείνουν μέσα για να προστατευθούν, όχι γιατί θέλουμε να τους περιορίσουμε, να τους τιμωρήσουμε, αλλά για να τους προστατεύσουμε. Να παραμείνουν υγιείς, όπως είναι.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΖΕΝΟΣ: Εκ του αποτελέσματος φαίνεται ότι είχατε δίκιο σε αυτό…

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Οπότε να μην χαλάσουμε αυτό που ήδη λειτουργεί. Τώρα βέβαια στο σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων -υπενθυμίζω ότι αυτή τη στιγμή υπηρετούν μαζί με τους Στρατεύσιμους και τα μόνιμα Στελέχη πάνω από εκατό χιλιάδες στελέχη σε όλη της Επικράτεια, τα κρούσματα είναι σχετικά μικρό σε αριθμό. Είναι γύρω στα τριάντα.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΖΕΝΟΣ: Είναι Σώματα που είναι πειθαρχημένα ούτως η άλλως.

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Καταλαβαίνετε όμως ότι επειδή βγαίνουν στο φως της δημοσιότητας διάφορες πληροφορίες ή παραπληροφορίες ότι «η κατάσταση δεν είναι καλή», «ο εξοπλισμός είναι προβληματικός», «ο εφοδιασμός σε μέσα, αντισηπτικά, μάσκες κτλ είναι άθλιες», από ανθρώπους που δεν καταλαβαίνω γιατί θέλουν να βγει προς τα έξω αυτή η εικόνα για τις Ένοπλες Δυνάμεις, οφείλω να πω ότι έχουν ληφθεί όλα τα μέτρα που χρειάζονται και συνεχίζουμε να παρακολουθούμε σε καθημερινή βάση την κατάσταση.

Γίνεται μια προσπάθεια να αποσυμφορηθούν οι Μονάδες. Αυτό το διάστημα παγώσαμε τις μεταθέσεις, προκειμένου να μην μετακινηθούν μέσα στην Μεγάλη Εβδομάδα στρατεύσιμοι και να πάνε να στελεχώσουν Μονάδες που είναι ήδη υπερφορτωμένες. Προσπαθούμε στο εσωτερικό των Μονάδων να κάνουμε αυτό που χρειάζεται, για να υπάρξει ο μικρότερος δυνατός συνωστισμός και να υπάρχει μια σχετική απόσταση των Οπλιτών μεταξύ τους, στο βαθμό που αυτό είναι δυνατόν. Προσπαθούμε να περιορίσουμε τις άδειες και τις εξόδους.

Το προσωπικό που μπαινοβγαίνει κάθε μέρα στα Στρατόπεδα είναι Αξιωματικοί και νομίζω ότι τηρούν υπεύθυνα τις οδηγίες που έχουμε δώσει. Προσπαθούμε λοιπόν να μειώσουμε τον κίνδυνο έκθεσης προς τον ιό, έτσι ώστε οι Ένοπλες Δυνάμεις να συνεχίσουν να λειτουργούν, γιατί δεν νοείται να μην συνεχίζουν να λειτουργούν οι Ένοπλες Δυνάμεις και αυτό συμβαίνει μέχρις στιγμής.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΖΕΝΟΣ: Μιας και λέτε ότι συμβαίνει και το βλέπουμε ότι συμβαίνει, καταρχάς πρέπει να πούμε ότι θα ήταν τελείως διαφορετική η εικόνα εάν λίγο πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν είχαν καταφέρει να συγκρατήσουν αυτό το κύμα ήρθε με τη βοήθεια της γείτονος στα σύνορα μας, στον Έβρο, θα ήταν εντελώς διαφορετική η κατάσταση, θα μιλούσαμε για μια εντελώς διαφορετική κατάσταση. Βλέπω όμως κ. Υπουργέ ότι η Τουρκία συνεχίζει ένα νέο βρώμικο σχέδιο με πληροφορίες να λένε ότι υπάρχει μια νέα προσπάθεια να έρθουν μετανάστες εδώ κάποιοι ενδεχομένως και προσβεβλημένοι από τον κορονοϊό . Θέλω να μας δώσετε μια εικόνα γι’ αυτό…

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Υπάρχει κι αυτό το σενάριο. Το εξετάζουμε και μελετούμε τρόπους αντίδρασης σε αυτό. Εγώ θα ισχυριστώ ότι η Τουρκία συνεχίζει στο ίδιο σχέδιο, να προσπαθεί να πιέζει την Ελλάδα και κατ’ επέκταση την Ε.Ε. μέσω της εργαλειοποίησης των μεταναστών και προσφύγων, προκειμένου αυτοί να εισρεύσουν με την βοήθεια -που πλέον έχει προκύψει αυτό με αποδείξεις- της Τουρκίας προς το ελληνικό έδαφος.

Ο αιφνιδιασμός το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας απέτυχε διότι είχαμε προετοιμαστεί να το αντιμετωπίσουμε, ενισχύοντας τις Δυνάμεις στον Έβρο, με προσωπικό και μέσα, δίνοντας σαφείς οδηγίες, ύστερα από απόφαση που πάρθηκε σε επίπεδο Πρωθυπουργού. Εισηγηθήκαμε, καταθέσαμε τις προτάσεις μας, πάρθηκε η απόφαση, κληθήκαμε να την υλοποιήσουμε και βέβαια σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το Λιμενικό, το Υπουργείο Ναυτιλίας, σε όλο το μήκος των συνόρων, από τα χερσαία και τον αιφνιδιασμό που επιχειρήθηκε στον Έβρο, μέχρι και τα θαλάσσια, να αποτρέψουμε πλέον αυτήν την απόπειρα οργανωμένης εισβολής.

Ίσως δεν υπάρχει λόγος να μασήσω τα λόγια μου πλέον, εκεί νομίζω ότι το αποτέλεσμα πλέον ήταν καλό λόγω της προετοιμασίας. Δεν είπαμε όμως πουθενά ότι λήγει ο συναγερμός. Ο συναγερμός δεν λήγει. Οι Ένοπλες Δυνάμεις παραμένουν σε εγρήγορση, ενισχύονται με μέσα και προσωπικό όπου χρειάζεται, Θυμίζω ότι ο Φράκτης στον Έβρο συνεχίζει να ανακατασκευάζεται, να συμπληρώνεται, να επεκτείνεται όπου χρειάζεται. Τα μέσα τα πλωτά συνεχίζουν να ενισχύουν και να συνδράμουν το Λιμενικό.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΖΕΝΟΣ: Ο Έβρος έχει σφραγιστεί, αν μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτόν τον όρο;

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Τον είχα χρησιμοποιήσει κι εγώ από τον Σεπτέμβριο αυτόν τον όρο κ. Τζένο. Θα έλεγα ότι είχα και κάποιες πολύ ειρωνικές και χλευαστικές αντιδράσεις.. Αυτό δεν επρόκειτο να γίνει από την μια ημέρα στην άλλη, είναι μια οργανωμένη προσπάθεια. Έγινε τελικά και εν πάση περιπτώσει υπάρχουν μικρά κρούσματα -εντός εισαγωγικών- «εισροής» κάποιων. Αυτοί γρήγορα ελέγχονται συλλαμβάνονται κλπ.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΖΕΝΟΣ: Υπάρχουν πληροφορίες λοιπόν ότι με τη βελτίωση των καιρικών συνθηκών, το αναμένετε και έχετε προετοιμαστεί για αυτό. Υπάρχουν σχέδια να έρθουν -ή να στείλουν μάλλον- και μετανάστες, οι όποιοι έχουν προσβληθεί από τον κορωνοϊό;

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Κοιτάξτε με το δεδομένο ότι η Τουρκία αυτή την στιγμή έχει σαφώς πρόβλημα κορωνοϊού, με ανεξέλεγκτη εξάπλωση στο εσωτερικό (κάτι που προκύπτει από τα έκτακτα και μη μέτρα που λαμβάνονται) είναι λογικό και επόμενο ότι μετανάστες εκεί, έτσι κι αλλιώς, είχαν σκοπό να κινηθούν προς τα σύνορα μας. Είναι πιθανό να είναι και αυτοί προσβεβλημένοι και να μην υπάρχει τρόπος να ελεγχθούν.

Σε κάθε περίπτωση ετοιμαζόμαστε και για αυτό το σενάριο. Ήρθαν στο φως της δημοσιότητας κάποιες πληροφορίες για συγκέντρωση από το εσωτερικό της Τουρκίας προς τα παράλια της Μικράς Ασίας. Από εκεί και πέρα συλλέγουμε αυτές τις πληροφορίες, τις ερμηνεύουμε και ετοιμαζόμαστε να κάνουμε αυτό που κάναμε και πριν! Δηλαδή να εφαρμόσουμε την αποτροπή σε όσους προσπαθούν να εισέλθουν παρανόμως στο έδαφος μας, από την θάλασσα ή την στεριά. Είναι πιο δύσκολο…

Όπως έχουμε πει, ξέρετε ότι ισχύει, για τη θάλασσα, έχουμε αναπτύξει τα πλωτά μέσα, ενώ και το Πολεμικό Ναυτικό ενισχύει σε όλο το μήκος, προκειμένου να κάνουμε αυτή την αποτροπή στο καλύτερο δυνατό σημείο.

Υπολογίζουμε και αυτή την διάσταση, η οποία ασφαλώς προσθέτει μια νέα εικόνα στο ζήτημα αυτό, της απόπειρας εισροής μεταναστών στο έδαφος μας, όταν υπάρχουν βάσιμες πιθανότητες το ότι κάποιοι εξ’ αυτών έχουν προσβληθεί από τον ιό. Προκύπτει και ο υγειονομικός κίνδυνος πλέον. Ο κίνδυνος για την Δημόσια υγεία στο εσωτερικό μας. Επομένως αντίστοιχα λαμβάνουμε τα μέτρα μας.

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΖΕΝΟΣ: Και μια τελευταία ερώτηση κ. Υπουργέ: Δημοσιεύματα ανέφεραν προ ημερών όταν υπήρξε σχεδιασμός και μια αγωνία από την πλευρά της κυβέρνησης, για το αν θα αποδώσουν τα περιοριστικά μέτρα, για την πιθανότητα εμπλοκής του Στρατού στην απαγόρευση των μετακινήσεων. Είναι αλήθεια -κι εσείς το τονίζετε- ότι η δουλειά του Στρατού είναι να φυλάει τα σύνορα και το βλέπουμε πόσο αναγκαίο είναι αυτό. Υπάρχουν σχέδια ή σχεδιασμοί για εμπλοκή του Στρατού σε περιστατικά που ίσως να χρειάζεται περισσότερη επιβολή μέτρων που δεν μπορεί η Αστυνομία να τα επιβάλλει;

ΝΙΚΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Κοιτάξτε δεν είναι απλή υπόθεση η εμπλοκή του Στρατού στην εφαρμογή κάποιων μέτρων περιορισμού της μετακίνησης, της κυκλοφορίας ή έλεγχου της κυκλοφορίας και των μετακινήσεων στο εσωτερικό της χώρας.

Δεν είναι απλή υπόθεση και σε κάθε περίπτωση οποιαδήποτε απόφαση δεν μπορεί να ληφθεί «ελαφρά τη καρδία». Εξάλλου υπάρχουν και διαδικασίες συνταγματικής φύσεως που πρέπει να τηρηθούν. Στο σχεδιασμό πρέπει να λαμβάνονται όλα υπ’ όψιν. Αυτήν την ώρα δεν υφίσταται θέμα εμπλοκής του Στρατού.

Ελπίζουμε ο κόσμος να συνειδητοποιήσει ότι πρέπει να υπακούει στους κανόνες, να αυτοπεριοριστεί, να επιδείξει την απαραίτητη πειθαρχία παρά το ότι μπαίνουμε στην Μεγάλη Εβδομάδα και ο καιρός βελτιώνεται. Διότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος με τον οποίο θα διαφυλαχτεί το αγαθό της Δημόσιας Υγείας αλλά και η ανθρωπινή ζωή, για την οποία η κυβέρνηση έχει δηλώσει ότι προέχει .

Και παίρνοντας αυτά τα αυστηρά μέτρα από νωρίς, έχει δείξει ότι είχε σχέδιο και το σχέδιο αποδίδει αρκετά καλά μέχρι τώρα, με δεδομένο ότι η Ελλάδα είναι πολύ χαμηλά στον αριθμό των κρουσμάτων σε σχέση με άλλες χώρες που είναι πιο οργανωμένες ή αν θέλετε πιο οργανωμένα κράτη δεν μπορούσαν να ελέγξουν.

Επομένως καλώς πάρθηκαν αυτές οι αποφάσεις και πρέπει τώρα τηρηθούν. Είμαστε στην κρίσιμη καμπή! Εάν κρατηθεί η κατάσταση κατά τον μήνα Απρίλιο και αποδώσει εν πάση περιπτώσει όλη αυτή η δέσμη μέτρων και όλος αυτός αυτοπεριορισμός, τότε ούτε θα χρειαστεί να πάμε σε σενάρια πιο αυστηρών μέτρων και φυσικά δεν θα προκύψει και ανάγκη εμπλοκής του Στρατού, την οποία απεύχομαι.

Έτσι και αλλιώς όπως σας είπα δεν είναι καθόλου απλή διαδικασία. Αρκεί όμως να αποδώσουν αυτά τα μέτρα. Νομίζω ότι οι κανόνες είναι σαφείς. Πρέπει να τους ακολουθήσουμε όλοι για το δικό μας καλό και το καλό των δικό μας και των συνανθρώπων μας βεβαία. Αυτό και μόνο!

Ας πειθαρχήσουμε λίγο ακόμα, ας κάνουμε λίγο υπομονή. Δεν είναι απλό το καταλαβαίνω.. Υπάρχει ένα στοιχείο καταναγκασμού και περιορισμού της ελευθερίας κίνησης αλλά προς ένα καλό σκοπό, έναν ανώτερο σκοπό, ο οποίος στο τέλος θα ωφελήσει στον καθένα από εμάς ατομικά.

Δηλαδή να μην κινδυνεύσουμε να εκτεθούμε στον ιό και κυρίως να μην κινδυνεύσουν οι πιο ευάλωτες ομάδες. Αυτή ήταν η στόχευση όλων αυτών των περιοριστικών μέτρων και αυτή την γραμμή – αν θέλετε αυτή την στόχευση – προσπαθούμε να εφαρμόσουμε. Και είναι η κυβερνητική γραμμή.

Όταν -ας πούμε- αποφασίζουμε να περιοριστούν οι μεταθέσεις Στρατεύσιμων, το κάνουμε όχι γιατί θέλουμε να τιμωρήσουμε κάποιους, αλλά γιατί στην γενικότερη γραμμή περιορισμού της κυκλοφορίας την Μεγάλη Εβδομάδα, θεωρούμε ότι πρέπει να ενταχθεί η μετακίνηση των στελεχών των Ένοπλων Δυνάμεων και των Στρατευσίμων. Αργότερα όταν με το καλό θα αρχίσουμε να βλέπουμε μπροστά την χαλάρωση αυτών των μέτρων, θα επιτραπούν φυσικά όλες οι μετακινήσεις, άρα και οι μεταθέσεις.

Αλλά αυτή την ώρα πρέπει όλοι να στοιχηθούμε στα μέτρα τα οποία αποφάσισε ο πρωθυπουργός, η κυβέρνηση και στο κάτω – κάτω αυτές είναι οι αποφάσεις και φαίνεται πλέον αποδεδειγμένα ότι κινούνται στην σωστή κατεύθυνση, με ότι καλό συνεπάγεται για την χώρα.




Στην Κυπριακή ΑΟΖ το Oruc Reis για παράνομες σεισμογραφικές έρευνες

Στην Κυπριακή ΑΟΖ βρίσκεται από χθες το τουρκικό ερευνητικό Oruc Reis πραγματοποιώντας παράνομες σεισμογραφικές έρευνες.

Συγκεκριμένα με συνοδεία δυο υποστηρικτικών πλοίων βρίσκεται κοντά στο σημείο που τέμνονται οι υφαλοκρηπίδες Κύπρου, Ελλάδας, Αιγύπτου, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1 Κύπρου.




Έβρος: «‘‘Μηδέν εις το πηλίκο’’ αυτά που πέτυχε ο Ερντογάν», λέει Τούρκος αρθρογράφος

«Μηδέν εις το πηλίκο» χαρακτηρίζει την πολιτική του Τούρκου προέδρου Ταγίπ Ερντογάν στον Έβρο -με την προσπάθεια παράνομης προώθησης στην Ελλάδα χιλιάδων μεταναστών και προσφύγων- ο Τούρκος δημοσιογράφος Εμίν Τσολασάν.

Με άρθρο του στην αντιπολιτευόμενη εφημερίδα «Σοζτζού», με τίτλο: «Τι συνέβη στα ελληνικά σύνορα» ο Τσολασάν στηλιτεύει τις μεθοδεύσεις της τουρκικής κυβέρνησης, αποδομώντας πλήρως του ισχυρισμούς της Άγκυρας για τα όσα υποτίθεται πέτυχε στον Έβρο, τα fakenews και τους αριθμούς που δεν έχουν καμία σχέση με όσα ανακοίνωναν Τούρκοι αξιωματούχοι το προηγούμενο διάστημα.

Ο Τούρκος δημοσιογράφος επισημαίνει πως στόχος του Ερντογάν στον Έβρο, και με την προσπάθεια να εισέλθουν παράνομα στην Ελλάδα χιλιάδες μετανάστες και πρόσφυγες, ήταν αποκλειστικά η χώρα μας, την ίδια ώρα που στα τουρκοβουλγαρικά σύνορα δεν κουνιόταν φύλλο. Σύμφωνα με τον αρθρογράφο, η «Ελλάδα κινήθηκε έξυπνα» και έπραξε ότι θα έκανε κάθε χώρα που θα ήθελε να προστατεύσει την επικράτειά της. Το άρθρο καταλήγει με αναφορές στην πανδημία του κορωνοϊού, που οδήγησε τελικά τις τουρκικές Αρχές να απομακρύνουν άρον άρον τους μετανάστες από τα σύνορα, αλλά και στην «καμένη γη» που άφησαν αυτοί στην περιοχή του Παζάρκουλέ.

Το άρθρο του Τσολασάν στην «Σοζτζού»

Όλα άρχισαν από μια ομιλία του κυρίου Ρετζέπ. Επέκρινε την ΕΕ για την αρνητική της συμπεριφορά απέναντι στην Τουρκία, έλεγε πως δεν αντέχουμε άλλο και γκρίνιαζε για λεφτά. Και τότε πέταξε μία ιδέα: «Θα ανοίξουμε τα σύνορά μας με την Ελλάδα και θα επιτρέψουμε στους μετανάστες να πάνε σε αυτή την χώρα. Ας παιδευτούν λίγο και αυτοί και βλέπουμε!».

Εννοείται το έμαθαν οι πάντες σε κάθε γωνιά της Τουρκίας. Συνέρρευσαν στα σύνορα δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι από κάθε φυλή και κάθε χώρα. «Όποιος θέλει ας έρθει, να περάσει στην Ελλάδα». Και για όσους δεν είχαν τη δυνατότητα με όχημα, τους κανόνισαν λεωφορείο. Όποιος είχε λεφτά έπαιρνε ταξί από την Κωνσταντινούπολη κι έτρεχε στα σύνορα. Όμως αυτές οι διευκολύνσεις(!) προσφέρονταν μόνο για την Ελλάδα. Δεν μας βόλευε να ενοχλήσουμε την άλλη γειτονική μας χώρα τη Βουλγαρία που είναι επίσης μέλος της ΕΕ. Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι ήρθαν στα σύνορα για να εκπληρώσουν το μεγαλύτερό τους όνειρο. Να βρουν μια δουλειά στην Ευρώπη. Αλλά η Ελλάδα δεν τους άφηνε.

O στόχος των διοικούντων μας ήταν να τους στείλουν πακέτο στην Ελλάδα και να μεταφέρουν εκεί όλο το υλικό και ηθικό βάρος. «Ας τους σκεφτούν κι αυτοί λίγο», λέγανε. Αλλά η Ελλάδα ήταν ξύπνια. Δήλωσε ότι δεν θα αφήσει κανέναν και έκλεισε τα σύνορα της. Αυτό που συνέβη πέρα ​​από τα σύνορα αποτελεί παράδειγμα για ολόκληρο τον κόσμο. Στην περιοχή στήθηκαν αμέσως σκηνές. Αλλά άγνωστο πως/πού έβρισκαν αυτές τις σκηνές, ειδικά οι δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι που έρχονταν από την Κωνσταντινούπολη, και ποιος τους οργάνωνε. Πιο σωστά… Όλοι γνώριζαν την αλήθεια αλλά δεν την έλεγαν.

Κάποιοι πρόσφυγες προσπάθησαν να περάσουν απέναντι κολυμπώντας από το ποτάμι του Έβρου. Κάποιοι που πέρασαν γρήγορα στην άλλη πλευρά, συγκρούστηκαν με τον ελληνικό στρατό και την αστυνομία. Ρίξανε καπνογόνα, δακρυγόνα, ύψωσαν συρματοπλέγματα. Έτρεξε πολύ αίμα. Και όλα τα κανάλια μας και η ρεπόρτερ των εφημερίδων μας συνωστίστηκαν στα σύνορα και όλα τα media το ανέδειξαν φυσικά σε πρώτη είδηση της χώρας.
Οι δικοί μας οι επίσημοι τρίβοντας τα χέρια τους δηλώνανε. «Τα καταφέραμε. Τώρα να σκεφτεί η Ελλάδα αυτό το πρόβλημα. Εμείς αρκετά ζοριστήκαμε με τους πρόσφυγες, ξοδέψαμε δισεκατομμύρια δολάρια. Ας ξοδευτούν λίγο και οι Έλληνες τώρα».

Αμέσως μετά, όπως γίνεται σε κάθε σημαντικό γεγονός. άρχισε η ψεύτικη προπαγάνδα. «Η τακτική μας πέτυχε και πέρασαν στην Ελλάδα 135 χιλιάδες άνθρωποι». Εμείς είπαμε «μην το κάνετε αυτό βρε αδελφέ, μην δίνετε ψεύτικα νούμερα και ξεσηκώνετε το λαό», αλλά δεν εισακουστήκαμε. Δεκάδες χιλιάδες άνθρωποι κατά μήκος του Έβρου πεινούσαν και ζούσαν μέσα στα σκουπίδια μετατρέποντας τα χωράφια σε ανοιχτές τουαλέτες ή τσουβαλιάζονταν μέσα στις σκηνές. Ανοίγαμε καινούριους μπελάδες στο κεφάλι μας. Είχαν προβλήματα υγείας. Έπρεπε να τους ταΐσουμε. Η νομαρχία και η δημαρχία της Αδριανούπολης ενεπλάκησαν. Αρχίσαμε να ξοδέψουμε πάλι δικά μας λεφτά.

Και μετά τί έγινε; Έσκασε ο κορωνοϊός. Και τότε έφτασε μια νέα είδηση στους ανθρώπους που περίμεναν στα σύνορα. «Ως εδώ κυρίες και κύριε. Τώρα τα μαζεύετε. Θα γυρίσετε πίσω, εκεί από όπου ήρθατε». Το κράτος από το ταμείο του νοίκιασε εκατοντάδες λεωφορεία και πήρε τους μετανάστες πίσω. Κάποιους στην Κωνσταντινούπολη, κάποιους σε διάφορες εστίες σε επαρχίες κοντά στην Κωνσταντινούπολη. Δεν έκαναν ούτε ένα τεστ για το αν έχουν κορωνοϊό ή όχι. (Δεν το λέω γιατί το γνωρίζω, αλλά κατ’ εμένα είναι αδύνατο να μην υπήρχαν κρούσματα)
Και τώρα ποια είναι η κατάσταση; Αφού έστειλαν πίσω δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους, ξεκίνησε ο απολογισμός. Τα χωράφια καταστράφηκαν. Η καλλιεργήσιμη γη μετατράπηκε σε στείρα. Το περιβάλλον έγινε μια μεγάλη χωματερή και μία ανοιχτή μεγάλη τουαλέτα. Κατάφεραν να περάσουν τα σύνορα; Μπορεί να πέρασαν γύρω στα 100-200 άτομα. Αλλά όχι 130-150.000, όπως έλεγαν οι δικοί μας.

Φτάσαμε στο τέλος και γυρίσαμε πάλι στην αρχή. «Ας δυσκολέψουμε λίγο και την Ελλάδα» είπαν αλλά αποδείχτηκε μία τρύπα στο νερό. Τώρα κάποιοι λένε : «Α μωρέ αν δεν έβγαινε ο κορωνοϊός, θα τους είχαμε εξοντώσει». Αποτέλεσμα: Μηδέν εις το πηλίκο. Κρίμα για αυτούς τους ανθρώπους, κρίμα για τις πηγές της χώρας μας και κρίμα για την αξιοπρέπεια της χώρας μας».




Πολεμικό Ναυτικό | Το νέο του όπλο στη μάχη του Αιγαίου – Γιατί το φοβούνται οι Τούρκοι

Αλλάζουν τα δεδομένα στο Αιγαίο.

Η παράδοσή τους θα γίνει μέσα στο καλοκαίρι ενώ τα έντεκα σκάφη θα αντικαταστήσουν τα υπάρχοντα RIB, που είναι ήδη σε λειτουργία στις Φρεγάτες MEKO/Ύδρα και Kortenaer /ΕΛΛΗ.

Έξι (6) από αυτά θα είναι εξοπλισμένα με έναν ενιαίο εξωλέμβιο κινητήρα και πέντε άλλα (5) με δίδυμους εξωτερικούς κινητήρες, καθώς και σύγχρονο εξοπλισμό πλοήγησης.

Θα είναι σε θέση να φτάνουν σε μια τελική ταχύτητα τουλάχιστον 30 κόμβων με πλήρη φόρτο και θα μπορούν να μεταφέρουν τουλάχιστον δέκα άτομα στο σκάφος.

Η κατασκευή των σκαφών θα πραγματοποιηθεί στις εγκαταστάσεις VIKING Norsafe στη Θήβα.

6.jpg
Αλλάζουν τα δεδομένα στο Αιγαίο μετά την προσθήκη του Πολεμικού Ναυτικού.

Μετά την κατασκευή και την προμήθειά τους, η εταιρεία θα είναι υπεύθυνη για την τεχνική υποστήριξη και την συντήρηση.

Είναι η δεύτερη φορά που το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό επιλέγει το ίδιο μοντέλο σκάφους METIS RIB ως μέσο για αποστολές αναζήτησης και διάσωσης (SAR).

«Θα ήθελα να συγχαρώ την ομάδα μας για την αφοσίωσή τους και τη σκληρή δουλειά για την επίτευξη της νίκης σε αυτόν τον διαγωνισμό», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας VIKING Norsafe Life-Saving Equipment Hellas.

Τα εν λόγω Σκάφη θα αναβαθμίσουν σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες της ΔΥΚ.

Η αμερικανική ενίσχυση

Την Παρασκευή 10 Απριλίου 2020, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος συνοδευόμενος από τον Αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο Στυλιανό Πετράκη ΠΝ επισκέφθηκε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας το χώρο ελλιμενισμού των 4 Σκαφών Ανορθοδόξου Πολέμου (ΣΑΠ) MK-V, τα οποία παραχωρήθηκαν μεταχειρισμένα από το Αμερικανικό Ναυτικό για την κάλυψη των επιχειρησιακών αναγκών της Διοίκησης Υποβρύχιων Καταστροφών (ΔΥΚ).

Η μεταφορά των 4 ΣΑΠ MK-V από τις ΗΠΑ ολοκληρώθηκε τη Δευτέρα 6 Απριλίου 2020 στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας, όπου θα παραμείνουν για την εκτέλεση των απαιτούμενων ελέγχων και εργασιών συντήρησης και επισκευής στο πλαίσιο της ενεργοποίησής τους.

Την ίδια στιγμή τουρκικά σκάφη και ομάδες κομάντος SAT-SAS βρίσκονται στα λιμάνια στο Αιγαίο, ειδικά απέναντι από Χίο και Δωδεκάνησα, αναμένοντας να εμπλακούν σε οποιαδήποτε επεισόδιο προκληθεί (από τους ίδιους) και ξεφύγει του «συνηθισμένου συμβάντος έρευνας» και διάσωσης.

Παράλληλα οι Τούρκοι φορτώνουν βάρκες με μετανάστες και τις στέλνουν απέναντι από τα ελληνικά νησιά, όντας έτοιμοι να δράσουν αν εκτιμήσουν ότι μπορούν να προκαλέσουν κάτι ίσως πιο σοβαρό. Ενδεικτικά το νέο πλοίο γενικής υποστήριξης πολλαπλών ρόλων 3,000 τόνων, Atlas I (Α-471), είναι στη Ρόδο, αφού η περιοχή δέχεται επεισόδια αυτού του τύπου από προχθές.

Το ελληνικό Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας κινείται πλέον ταχέως και καλύπτει όλες τις άμεσες ανάγκες του ελληνικού πολεμικού ναυτικού στο Αιγαίο, ώστε οι Τούρκοι να νιώσουν μια δεύτερη ήττα μετά τον Έβρο.




Η Τουρκία προσπαθεί να προωθήσει στην Ελλάδα μετανάστες με κορωνοϊό

Η Τουρκία φέρεται να προσπαθεί να προωθήσει στην Ελλάδα μετανάστες που έχουν προσβληθεί από κορωνοϊό καθώς υπάρχουν συγκεντρώσεις μεταναστών παράλια της Μικράς Ασίας.

Συγκεκριμένα, από έγκυρες πληροφορίες έχουν εξακριβωθεί συγκεντρώσεις μεταναστών στα δυτικά μικρασιατικά παράλια, οι οποίοι μεταφέρθηκαν από οικισμούς του εσωτερικού της χώρας με λεωφορεία. Κατά τις ίδιες πηγές, πολλοί από αυτούς ήταν στο Παζάρ Κουλέ, απέναντι από τις Καστανιές, και η Τουρκία φαίνεται ότι θα επιχειρήσει να τους μεταφέρει στην Ελλάδα μέσω ενός νέου οργανωμένου σχεδίου.

Ποιο είναι αυτό; Η στρατοχωροφυλακή και η τουρκική αστυνομία θα έχει ουσιαστικά τον ίδιο ρόλο που είχε και στις πρόσφατες επιχειρήσεις στον Έβρο: Να κατευθύνει, δηλαδή, τους μετανάστες και να τους οδηγήσεις στην Ελλάδα. Αυτές, εξάλλου, ήταν και οι εντολές του Τούρκου υπουργού εσωτερικών Σουλεϊμαν Σοϊλού ο οποίος είχε διαμηνύσει πει ότι θα εξακολουθήσουν να στέλνουν μετανάστες στην Ευρώπη.

Πούλμαν που μεταφέρουν μετανάστες

Η σύνδεση με τις παραβιάσεις τουρκικών F-16

Εκτιμάται, μάλιστα, ότι οι σημερινές προκλητικές υπερπτήσεις F-16 πάνω από της Λέσβο έγιναν γιατί αποκαλύφθηκαν οι ενέργειες της τουρκικής κυβέρνησης.

Με την αποκάλυψη των προθέσεών αυτών και την άμεση ενεργοποίηση των ελληνικών δυνάμεων (Λιμενικό Σώμα, ΕΛ.ΑΣ. και Ενόπλων Δυνάμεων) τα τουρκικά μαχητικά δεν δίστασαν να κατεβούν στα 5.000 πόδια βορείως της Λέσβου όπου επιχειρούσε το αεροσκάφος της FRONTEX (Βρετανικό) και να το παρενοχλήσουν.


Συνωστισμένοι μετανάστες στη Τουρκία

Να σημειωθεί ότι τα στοιχεία για το σχέδιο της Αγκυρας έχουν διασταυρωθεί και από «διαύλους» ΜΚΟ. Στρατιωτικές πηγές διαβεβαιώνουν ότι οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις είναι σε πλήρη ετοιμότητα και δεν πρόκειται να επιτρέψουν παράνομες διελεύσεις.

Βίντεο: Οι οδηγίες των Τούρκων στους μετανάστες
Στο παρακάτω βίντεο φαίνεται οι τουρκικές αρχές δίνουν οδηγίες στους μετανάστες για να ανέβουν στην Ελλάδα μετά την μεταφορά τους στα ελληνικά παράλια από τους ίδιους.

Φυσικά, σε κάθε περίπτωση δεν μπορούμε να γνωρίζουμε αν οι συγκεκριμένοι άνθρωποι έχουν την οποιαδήποτε σχέση με κορωνοϊό.

Πηγή: iefimerida.gr




Αποκάλυψη | Το όπλο που θα αντικαταστήσει το θρυλικό G3 στον ελληνικό στρατό

Σχεδιάζεται και η παραγωγή νέου «εθνικού οχήματος» που θα αντικαταστήσει τα πεπαλαιωμένα στρατιωτικά φορτηγά γενικής χρήσης Στάγερ και Μερσεντές.

ον Μάρτιο του 2021 η χώρα μας θα γιορτάζει την Επέτειο 200 ετών από την Επανάσταση του 1821 και στην πανηγυρική παρέλαση της 25ης Μαρτίου στόχος είναι να παρελάσει και να παρουσιαστεί για πρώτη φορά με ένα μικρό άγημα το νέο «εθνικό όπλο» του Ελληνικού Στρατού αλλά και το νέο «εθνικό όχημα».

«ΤΑ ΝΕΑ» παρουσίασαν σήμερα όλο το σχέδιο της κυβέρνησης και του υπουργείου Εθνικής Αμυνας για την επιλογή και την παραγωγή του νέου «εθνικού όπλου», που θα αντικαταστήσει δηλαδή το «θρυλικό» τυφέκιο G3, αλλά και για την παραγωγή του νέου «εθνικού οχήματος» που θα αντικαταστήσει τα πεπαλαιωμένα στρατιωτικά φορτηγά γενικής χρήσης Στάγερ και Μερσεντές. Επειτα από 4 δεκαετίες χρήσης του ατομικού τυφεκίου G3 αλλά και των υπέργηρων οχημάτων έχει έρθει πλέον η ώρα να πάμε σε σύγχρονες λύσεις για τις Ενοπλες Δυνάμεις.

Η λύση που έχει προκριθεί δεν είναι αυτή της προμήθειας των νέων τυφεκίων μέσω διαγωνισμού αλλά ούτε και αυτή της κατασκευής ενός νέου πρωτότυπου όπλου «made in Greece». Κάτι τέτοιο θα ήταν χρονοβόρο και αμφιβόλου αποτελεσματικότητας.

Αντίθετα, αποφασίστηκε να επιλέξουμε ένα από τα 5-6 τυφέκια που χρησιμοποιούν άλλοι στρατοί του ΝΑΤΟ και είναι εγνωσμένης αξίας και διεθνώς αναγνωρίσιμα. Θα τα δούμε και θα τα δοκιμάσουμε όλα. Και αφού καταλήξουμε σε αυτό που οι επιτελείς του «Πενταγώνου» θεωρούν το καταλληλότερο για τις Ενοπλες Δυνάμεις, θα ζητήσουμε από την κατασκευάστρια χώρα να γίνουμε συμπαραγωγοί του. Να γίνει δηλαδή η μέγιστη παραγωγή του στην Ελλάδα και να πάρουμε και άδεια για εξαγωγές του. Αυτό θα επιτευχθεί με μια συμφωνία Government to Government. «Πρόκειται για μια λύση που θα συμβάλει σημαντικά στην αναζωογόνηση και στη βιωσιμότητα της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας μας» επισημαίνουν ανώτατες στρατιωτικές πηγές. Το νέο τυφέκιο, εξηγούν, «σε μεγάλο, σε πολύ μεγάλο ποσοστό μπορεί να παραχθεί στην Ελλάδα». Αυτό σημαίνει ότι 10 εταιρείες θα μπορούσαν να ασχοληθούν με αυτό το πρότζεκτ προσφέροντας σταθερή δουλειά σε πολύ κόσμο σε βάθος δεκαετίας. «Και παράλληλα ο Στρατός μας θα αποκτήσει ένα από τα καλύτερα όπλα. Είναι δηλαδή μια λύση win win» προσθέτουν.

H διαδικασία της επιλογής του νέου τυφεκίου (ατομικού τυφεκίου, ελεύθερου σκοπευτή και περιστρόφου) βρίσκεται σε εξέλιξη υπό τη μέριμνα του υφυπουργού Εθνικής Αμυνας Αλκιβιάδη Στεφανή, ο οποίος ως πρώην αρχηγός ΓΕΣ γνωρίζει καλά τις ανάγκες του Στρατού. Ηδη αντιπροσωπεία του ΓΕΣ και της κυβέρνησης έχει επισκεφθεί χώρες όπως το Ισραήλ προκειμένου να δει από κοντά τυφέκια που χρησιμοποιούν άλλοι στρατοί. Συμβολή στην έως τώρα διαδικασία έχει και ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Αμυντικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ) – αφού όταν επιλεγεί το όπλο, ελληνικές εταιρείες του αμυντικού τομέα θα αναλάβουν την παραγωγή του – και σύμφωνα με πληροφορίες, η συνεργασία του με το υπουργείο και τον υφυπουργό Αμυνας είναι πολύ καλή και λειτουργική.

Σε ό,τι αφορά το κόστος παραγωγής για το νέο «εθνικό τυφέκιο», δεν θεωρείται μεγάλο. Υπολογίζεται σε 10 εκατομμύρια ευρώ. Θα χρειαστούμε 100.000 -150.000 τυφέκια για τα επόμενα 10 χρόνια, άρα το κόστος είναι 10.000 ευρώ ανά έτος.

Συμπαραγωγή

Το ίδιο μοντέλο θα ακολουθηθεί και για την επιλογή του νέου «εθνικού οχήματος» προς αντικατάσταση των παλιών Στάγερ και Μερσεντές. Μπορεί ελληνικές εταιρείες να μην κατασκευάζουν κινητήρες, όμως μπορούν κάλλιστα να κατασκευάσουν όλα τα «γύρω γύρω» ενός οχήματος. Το κόστος για την παραγωγή του «εθνικού οχήματος» υπολογίζεται σε 400 εκατ. ευρώ. Σχολιάζοντας την προοπτική της συμπαραγωγής στη χώρα μας του «εθνικού όπλου» και του «εθνικού οχήματος» ο πρόεδρος του ΔΣ του ΣΕΚΠΥ Τάσος Ροζολής επισημαίνει ότι είναι μια «έξυπνη ιδέα και στη σωστή κατεύθυνση. Η θέση του Συνδέσμου μας είναι ότι ακόμη και στα μεγάλα εξοπλιστικά προγράμματα θα πρέπει μίνιμουμ το 30% να γίνεται με συμπαραγωγή στην Ελλάδα. Ετσι, θα έρθουν δουλειές στη χώρα μας σε τεχνολογία και βιομηχανία αιχμής».




Ο κορονοϊός αναβάλλει τα εξοπλιστικά προγράμματα των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων

Ακυρώθηκε ταξίδι του υπουργού Άμυνας στις ΗΠΑ, καθυστερούν οι αναβαθμίσεις των μαχητικών ενώ αναβάλλονται διεθνείς εκθέσεις για το 2021

Υπό κανονικές συνθήκες ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος θα είχε μεταβεί τώρα στις Ηνωμένες Πολιτείες μαζί με τον γενικό διευθυντή της Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων, αντιπτέραρχο ε.α. Θεόδωρο Λάγιο προκειμένου να διαπιστώσουν εάν υπάρχει η δυνατότητα απόκτησης αμερικανικών φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό μας, καθώς η αγορά των γαλλικών Belharra δεν έχει ακόμη ευοδωθεί.

Εννοείται πως το ταξίδι στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού δεν έγινε ποτέ λόγω της εξάπλωσης του κορονοϊού.

Αντιστοίχως η πανδημία θα καθυστερήσει όπως όλα δείχνουν ένα από τα κυριότερα εξοπλιστικά προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων που αφορά την αναβάθμιση των αεροσκαφών Mirage 2000/-5 που αποτελούν ίσως τα σημαντικότερα μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας μας.

Εάν καθυστερήσουν κι άλλο οι σχετικές διαδικασίες, θα πάνε χρονικά πολύ πίσω αρκετούς μήνες και οι προμήθειες των ανταλλακτικών. Αυτό σημαίνει ότι ένας μέρος από τον στόλο των αεροσκαφών μας θα παραμείνει αναγκαστικά καθηλωμένο στο έδαφος.

Παράλληλα καθυστερήσεις αναμένονται και στο πρόγραμμα αναβάθμισης των μαχητικών τύπου F-16 το οποίο μόλις ξεκινούσε.

Σημειωτέον ότι έχει αναβληθεί επίσης για τον Μάιο του 2021 η Διεθνής Έκθεση Αμυντικής Βιομηχανίας, Αμυντικών Συστημάτων και Εθνικής Ασφάλειας DEFEA που κανονικά θα γινόταν τον Ιούνιο στην Αθήνα.

Η συγκεκριμένη έκθεση θεωρούνταν πολύ σημαντική καθώς θα έβαζε εκ νέου τη χώρα μας στο χάρτη των διεθνών αμυντικών εκθέσεων μετά από απουσία τουλάχιστον δέκα χρόνων.




ΓΕΕΘΑ | Εντυπωσιακό βίντεο των Ενόπλων Δυνάμεων για την κρίση στον Έβρο

Στο βίντεο παρουσιάζονται αναλυτικά εικόνες και πλάνα από τις 28 Φεβρουαρίου οπότε και σημειώθηκαν τα πρώτα σοβαρά επεισόδια στις Καστανιές

Μ΄ ένα βίντεο διάρκειας 03:55’ το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας παρουσιάζει τις δράσεις των Ενόπλων Δυνάμεων στην αντιμετώπιση της πρόσφατης κρίσης στον Έβρο και της προσπάθειας της Τουρκίας να χρησιμοποιήσει εκβιαστικά χιλιάδες μετανάστες, που επιχείρησαν να εισέλθουν μαζικά παράνομα στην Ελλάδα, εκβιάζοντας τη χώρα μας και την Ε.Ε.

Δείτε το βίντεο:

Στο βίντεο παρουσιάζονται αναλυτικά εικόνες και πλάνα από της 28/2/2020, οπότε και σημειώθηκαν τα πρώτα σοβαρά επεισόδια στις Καστανιές, που όπως αποδείχθηκε ήταν υποκινούμενα και ενορχηστρωμένα από την Άγκυρα, καθώς και από την άμεση αντίδραση των Ε.Δ. που απέτρεψε τη μαζική παράνομη είσοδο στην Ελλάδα, χιλιάδων μεταναστών και προσφύγων.
Μ’ εντυπωσιακά πλάνα και λήψεις, που μαρτυρούν το υψηλό αξιόμαχο και ηθικό των Ε.Δ., παρουσιάζεται η γενικότερη κινητοποίηση στρατού, ναυτικού και αεροπορίας κατά τον ένα μήνα που ουσιαστικά διατηρήθηκε το σκηνικό της έντασης στα ελληνοτουρκικά σύνορα, αλλά και στο Αιγαίο.

Το βίντεο κλείνει με απόσπασμα από το πρόσφατο μήνυμα του αρχηγού ΓΕΕΘΑ Στρατηγού Κωνσταντίνου Φλώρου προς τις Ε.Δ. για την επέτειο 25η Μαρτίου«Ατσαλώστε την ψυχή σας και την καρδιά σας. Κλείστε μέσα σας την Ελλάδα και να είστε σίγουροι ότι κανείς δεν μπορεί να μας αγγίξει χωρίς βαρύτατο κόστος».




Ν. Παναγιωτόπουλος | Συμμετείχε σε τηλεδιάσκεψη Υπ. Άμυνας της ΕΕ για τις επιπτώσεις της πανδημίας

Συμμετοχή ΥΕΘΑ Νίκου Παναγιωτόπουλου στην Άτυπη Σύνοδο των Υπουργών Άμυνας της Ε.Ε. μέσω τηλεδιάσκεψης

Ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος εκπροσώπησε την Ελληνική Κυβέρνηση στην Άτυπη Σύνοδο των Υπουργών Άμυνας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που πραγματοποιήθηκε σήμερα το απόγευμα, Δευτέρα 6 Απριλίου 2020.

Κύριο αντικείμενο της Άτυπης Συνόδου ήταν οι επιπτώσεις της πανδημίας από τον κορονοϊό στον αμυντικό-στρατιωτικό τομέα. Οι Υπουργοί Άμυνας της Ε.Ε. αντάλλαξαν απόψεις για τους τρόπους αντιμετώπισης της πανδημίας. Οι κύριοι άξονες της συζήτησης αφορούσαν στη στρατιωτική συνδρομή στο πλαίσιο της εθνικής αντιμετώπισης της πανδημίας, καθώς και στις συνέπειές της, τόσο σε υφιστάμενες επιχειρήσεις – αποστολές Κοινής Πολιτικής Ασφάλειας και Άμυνας (ΚΠΑΑ), όσο και σε στρατηγικό επίπεδο γενικότερα.

Κατά την παρέμβασή του, ο κ. Παναγιωτόπουλος αναφέρθηκε στη διάθεση του Νοσηλευτικού Ιδρύματος Μετοχικού Ταμείου Στρατού (Ν.Ι.Μ.Τ.Σ.) στο Εθνικό Σύστημα Υγείας για την κάλυψη περιστατικών “COVID-19”, καθώς επίσης στρατιωτικού ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού για τη στελέχωση μονάδων του Ε.Σ.Υ., αλλά και εργαστηρίων αναφοράς. Επιπροσθέτως ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας παρουσίασε στους Ευρωπαίους ομολόγους του, πώς συνδράμουν τα Στρατιωτικά Εργοστάσια στην αντιμετώπιση του κορονοϊού με την παραγωγή προστατευτικών υλικών, τόσο για τις Ένοπλες Δυνάμεις, όσο και για την κοινωνία.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος τόνισε επίσης την ανάγκη συνεργασίας μεταξύ των μελών της Ε.Ε. αλλά και με άλλους Διεθνείς Οργανισμούς, καθώς και την υποχρέωση μετουσίωσης των διδαγμάτων που θα ληφθούν από την αντιμετώπιση της πανδημίας, σε στρατηγικές πολιτικές για το μέλλον, μέσω των εργαλείων που παρέχει η Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά και μηχανισμών που αναπτύσσονται εντός αυτής στον τομέα της Άμυνας.

Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη σημασία της ανάπτυξης βελτιωμένων πρακτικών αντιμετώπισης των υβριδικών απειλών (Μεταναστευτικό – Προσφυγικό, Πανδημία, διασπορά ψευδών ειδήσεων), προκειμένου να ενδυναμωθεί η αξιοπιστία της Ε.Ε. και να διαφυλαχθεί η αποτελεσματικότητα των δράσεων της, καθώς και η αλληλεγγύη μεταξύ των μελών της.

Στο πλαίσιο αυτής της παρέμβασης, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας τόνισε ιδιαίτερα τη σπουδαιότητα της επιχείρησης “IRINI” για την ασφάλεια και σταθερότητα στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και το ρόλο που πρέπει να διαδραματίσει η Ε.Ε. στην ευρύτερη περιοχή. Επισήμανε την ουσιαστική συμβολή της Ελλάδας στην επιχείρηση, παρά τις γνωστές προκλήσεις που αντιμετωπίζει στο ανατολικό Αιγαίο και στα χερσαία σύνορά της, σε συνδυασμό μάλιστα με την παρούσα επιδημία.

Ζήτησε τη διάθεση περισσότερων μέσων από τις χώρες – μέλη καθώς, όπως επισήμανε μεταξύ άλλων, διακυβεύεται η αξιοπιστία της Ε.Ε. συνολικά ως προς τη διεξαγωγή αυτής και παρόμοιων επιχειρήσεων.




ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ | Η Γερμανική βουλή υποστηρίζει ότι η Ελλάδα παραβίασε το διεθνές δίκαιο στον Έβρο

Η Επιστημονική Υπηρεσία της γερμανικής Βουλής, χωρίς να λαμβάνει υπόψη το «βρώμικο» σχέδιο του Σουλτάνου και όσα έκανε στον Έβρο προκαλεί, καθώς  υποστηρίζει ότι «η στάση των ελληνικών αρχών στον Έβρο δύσκολα μπορεί να θεωρηθεί συμβατή με το διεθνές δίκαιο».

«Η συμπεριφορά των Ελληνικών αρχών πριν από ένα μήνα στα σύνορα με την Τουρκία στον Έβρο δύσκολα θα μπορούσε να θεωρηθεί συμβατή με το διεθνές δίκαιο».

Σε αυτό το συμπέρασμα καταλήγει γνωμοδότηση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της γερμανικής βουλής, σύμφωνα με δημοσίευμα στην ιστοσελίδα του Πρώτου Προγράμματος της γερμανικής τηλεόρασης (ARD).

Οι εκτιμήσεις της συντάσσονται κάθε φορά μετά από αίτημα ΚΟ και δεν εκφράζουν την άποψη της γερμανικής βουλής. Στην προκειμένη περίπτωση η επερώτηση προήλθε από το κόμμα «Η Αριστερά».

Στη γνωμοδότησή τους οι Γερμανοί εμπειρογνώμονες αναγνωρίζουν μεν ότι κάθε κράτος έχει το δικαίωμα να προστατεύει τα σύνορα του, αλλά πάντα… θα πρέπει να τηρείται η αρχή της αναλογικότητας.

Όπως συμπεραίνουν, «η χρήση εκτοξευτήρων νερού, ανεμιστήρων και δακρυγόνων, ακόμη και εναντίον αόπλων γυναικών και παιδιών», αντιβαίνει σε αυτή την αρχή.

Οι Γερμανοί μάλλον ξεχνούν ότι οι ελληνικές δυνάμεις σε καθημερινή βάση δέχονταν επιθέσεις με χημικά από την τουρκική πλευρά, υποκινούμενες από τις τουρκικές αρχές.

Πέραν αυτού οι επιστήμονες επικρίνουν την Ελλάδα επειδή έκλεισε τα σύνορα της ανεξαιρέτως για όλους τους πρόσφυγες χωρίς να εξετάσει αν κάποιος πράγματι δικαιούται άσυλο. Για παράδειγμα, επειδή κάποιος κινδυνεύει να βρεθεί αντιμέτωπος με βασανιστήρια στην Τουρκία.

Και τέλος, με την άρνησή της να δεχτεί αιτήσεις ασύλου για ένα μήνα η ελληνική κυβέρνηση έθεσε εκτός ισχύος ένα θεμελιώδες δικαίωμα.

Στην επιστημονική έκθεση γίνεται εκτενής αναφορά σε ανάλογη στάση της Ισπανίας πριν από μερικά χρόνια. Και οι ισπανικές αρχές έκαναν χρήση βίας προκειμένου να αποτρέψουν αναζητούντες άσυλο να εισέλθουν στον ισπανικό θύλακα Μελίγια στο Μαρόκο. Σε σχετική δίκη το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου αποφάνθηκε ότι τα push-bacsk των Ισπανών ήταν νόμιμα: αυτοί που επιχείρησαν τότε να εισέλθουν παράνομα σε ισπανικό έδαφος θα μπορούσαν να είχαν χρησιμοποιήσει νόμιμους και όντως υπάρχοντες τρόπους πρόσβασης. Επίσης, οι Ευρωπαίοι δικαστές αναγνώρισαν ότι πολύ νωρίς οι ισπανικές αρχές είχαν διαπιστώσει πως οι μετανάστες που ήθελαν να εισέλθουν μέσω Μελίγια δεν ήταν πρόσφυγες και συνεπώς δεν είχαν το δικαίωμα για άσυλο. Κατά την άποψη των Γερμανών εμπειρογνωμόνων στην περίπτωση των προσφύγων στο Έβρο ουδέποτε εξετάστηκε από τις ελληνικές αρχές, αν είχαν το δικαίωμα να τους παρασχεθεί άσυλο ή όχι. Αν για παράδειγμα ανάμεσα τους βρίσκονταν Σύροι που στην ΕΕ κατά κανόνα έχουν το δικαίωμα ασύλου ή επικουρικής προστασίας.

Νομικά αναίτιοι φόβοι

Η επιστημονική έκθεση αναφέρεται και στους φόβους για μαζική εισροή, που εκφράστηκαν από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης, όταν ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ανακοίνωσε το άνοιγμα των συνόρων. Από νομικής άποψης οι φόβοι αυτοί θα δικαιολογούσαν την παρεμπόδιση της διέλευσης των συνόρων μόνο σε μια «ακραία κατάσταση έκτακτης ανάγκης». Για παράδειγμα αν υπήρχαν «συγκεκριμένες ενδείξεις» ότι μεταξύ των προσφύγων υπήρχαν εγκληματίες πολέμου και τρομοκράτες που θέλουν να περάσουν τα σύνορα ή ακόμη αν μία μαζική προσφυγική ροή θα έθετε σε κίνδυνο την οικονομική επιβίωση του χώρας. Οι εμπειρογνώμονες της Επιστημονικής Υπηρεσίας θεωρούν ότι εν προκειμένω αυτοί οι λόγοι δεν συνέτρεχαν.

Πηγή: DW




Τουρκικό δεξαμενόπλοιο εντοπίστηκε να κινείται ύποπτα μεταξύ Σάμου και Χίου

Φωτογραφία από το περιστατικό της Κέας

Περιστατικό παρόμοιο με εκείνο που εκτυλίχθηκε τα ξημερώματα της 16ης Μαρτίου, όταν τουρκικό φορτηγό πλοίο με παράτυπους μετανάστες προσάραξε στο λιμάνι της Κέας, συνέβη χθες το πρωί στο κεντρικό Αιγαίο.

Ένα παλιό τουρκικό δεξαμενόπλοιο που είχε αποπλεύσει από το λιμάνι του Αλι Αγά εντοπίστηκε στις 8.30 το πρωί να πραγματοποιεί ύποπτους πλόες στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Σάμου και Χίου, κινούμενο άλλοτε στα διεθνή και άλλοτε στα τουρκικά χωρικά ύδατα.

Οι ελληνικές αρχές βρίσκονταν σε ετοιμότητα και άμεσα ένα Πλοίο Ανοικτής Θάλασσας (ΠΑΘ) του Λιμενικού πήρε εντολή να κινηθεί κοντά στο δεξαμενόπλοιο, ενώ στην περιοχή βρισκόταν και καράβι του Πολεμικού Ναυτικού. Τα στελέχη του Λιμενικού προχώρησαν σε ενέργειες αναγνώρισης του φορτηγού πλοίου ωστόσο, ο καπετάνιος του δεν ανταποκρίθηκε.

Καλά ενημερωμένες πηγές επισημαίνουν ότι ακολούθησαν νέες περισσότερο δυναμικές κινήσεις από ελληνικής πλευράς καθώς και ότι υπήρξε προετοιμασία για  επέμβαση των ειδικών δυνάμεων του Λιμενικού στο πλοίο. Τελικά, στις 12.30 το μεσημέρι  και ενώ βρισκόταν κοντά στο Αγαθονήσι άλλαξε ρότα και επέστρεψε στα τουρκικά χωρικά ύδατα κινούμενο νότια με κατεύθυνση προς Ρόδο.

Σύμφωνα με πηγές του Λιμενικού, τα χαρακτηριστικά του πλοίου προσομοίαζαν με εκείνα του δεξαμενόπλοιου που προσάραξε στην Κέα και μολονότι δεν επιβεβαιώθηκε, θεωρείται πιθανό ότι μετέφερε μετανάστες στην Ελλάδα.

Μόλις χθες η «Κ» δημοσίευσε ρεπορτάζ για εγρήγορση των ελληνικών αρχών ενόψει πιθανής απόπειρας μεταφοράς στην Ελλάδα μεγάλου αριθμού μεταναστών και προσφύγων με μεγάλα τουρκικά δεξαμενόπλοια, ενώ σχετικές πληροφορίες είχαν δημοσιευθεί και στο φύλλο της 23ης Μαρτίου




Έβρος | Η μάχη που έδωσαν οι Ένοπλες Δυνάμεις και η ΕΛ.ΑΣ.

Έβρος: Εικόνες και ΒΙΝΤΕΟ από αυτά που συνέβησαν στον Έβρο και την καθημερινή μάχη που έδωσαν οι Ένοπλες Δυνάμεις και η Ελληνική Αστυνομία απέναντι στον υβριδικό πόλεμο της Τουρκίας με μετανάστες.

Οι Ένοπλες Δυνάμεις από την 28 Φεβρουαρίου, ημερομηνία που παρατηρήθηκαν αυξημένες μεταναστευτικές – προσφυγικές συγκεντρώσεις τόσο στα χερσαία όσο και στα θαλάσσια σύνορα της χώρας, και στο πλαίσιο της συμμετοχής τους στο Σχέδιο για την αντιμετώπιση τους με κυριά αποστολή την αυξημένη επιτήρηση, αντιδρώντας άμεσα και έγκαιρα ανέλαβαν δράσεις, οι οποίες χαρακτηρίζονται ιδιαιτέρως αποτελεσματικές.

Άμεσα κινητοποιήθηκε, μετακινήθηκε και διατέθηκε επιπλέον προσωπικό του Στρατού Ξηράς και τμήματα Ειδικών Δυνάμεων για την αύξηση της συχνότητάς των περιπολιών και την οργάνωση επιπλέον παρατηρητηρίων.

Αναπτύχθηκαν επιπλέον μονάδες του Πολεμικού Ναυτικού στο Ανατολικό Αιγαίο, οι οποίες σε συνδυασμό με τις ήδη ανεπτυγμένες ελαχιστοποίησαν τη δυνατότητα διέλευσης οποιουδήποτε σκάφους.

Ιπτάμενα μέσα και των τριών Κλάδων των ΕΔ χρησιμοποιήθηκαν για την πραγματοποίηση επιχειρήσεων εναέριας επιτήρησης, καθώς και για τη μεταφορά δυνάμεων της ΕΛ.ΑΣ.

Ενισχύθηκαν τα υφιστάμενα αποτρεπτικά εμπόδια στον Έβρο και άμεσα επιδιορθώθηκαν ζημιές που προκλήθηκαν κατά τη διάρκεια των επεισοδίων. Σε συνεργασία με τοπικούς φορείς αλλά και με την βοήθεια και την προσφορά ιδιωτών, δημιουργήθηκαν επιπλέον εμπόδια και νέες θέσεις κάλυψης κατά μήκος των χερσαίων συνόρων, για την απαγόρευση της παράνομης εισόδου στη Χώρα.

Τόσο η επισκευή όσο και η δημιουργία νέων εμποδίων υπήρξε διαρκής, ανεξαρτήτως ώρας και το εξειδικευμένο προσωπικό των συνεργείων υπερέβαλε εαυτόν, ολοκληρώνοντας εργασίες σε συντομότατο χρονικό διάστημα και πολλές φορές σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες (υπό τη ρίψη καπνογόνων, συγκολλήσεις σε συνεργεία βραδινές ώρες). Σε συνεργασία τέλος με την ΔΕΔΔΗΕ, τοποθετήθηκαν προβολείς στο φράχτη και στο δάσος ΚΑΣΤΑΝΕΩΝ για τον φωτισμό της περιοχής ως μέτρο αποτροπής και ελέγχου.

Στην περιοχή έχουν αποσταλεί και έχουν χρησιμοποιηθεί με αποτελεσματικότητα εξειδικευμένα πρωτότυπα μέσα και υλικά (όχημα με ανεμιστήρα, οχήματα με μεγάφωνα, ερπυστριοφόρα πυροσβεστικά οχήματα, αυτοσχέδια εργαλεία απομάκρυνσης αντικειμένων από το φράχτη), τα οποία διευκολύνουν τα τμήματα της ΕΛ.ΑΣ. στην εκπλήρωση της αποστολής τους.

Πρέπει να σημειωθεί μεταξύ άλλων, ότι το προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας [ΕΛ.ΑΣ. – Πυροσβεστικό Σώμα (ΠΣ)] που ενεργεί στο Δάσος των ΚΑΣΤΑΝΕΩΝ, καθημερινά γίνεται μάρτυρας αλλά και καταγράφει την καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος που συντελείται στην περιοχή καθώς και των φθορών σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις και μέσα που προκαλούνται κατά τη διάρκεια των επεισοδίων (ενδεικτικά, αναφέρεται ότι το κόστος των φθορών σε στρατιωτικά μέσα και εγκαταστάσεις ανέρχεται έως τώρα στο ποσό των 65.000 € περίπου).

Ταυτόχρονα, προσωπικό και μέσα των Ενόπλων Δυνάμεων βοηθούν στη δημιουργία υποδομών για την υποστήριξη του προσωπικού της ΕΛ.ΑΣ και του ΠΣ.

Το προσωπικό και τα μέσα του Πολεμικού Ναυτικού παρέχουν υποστήριξη στο ΛΣ/ΕΛΑΚΤ ως προς την εξαγγελθείσα απαγόρευση Ναυσιπλοΐας για τη δια θαλάσσης αντιμετώπιση παράνομων μεταναστευτικών ροών. Από την εξαγγελία υπενθυμίζεται ότι εξαιρείται πάσης φύσεως νόμιμη εμπορική δραστηριότητα καθώς και οι μονάδες της FRONTEX.

Στο πλαίσιο της συνεχούς παρουσίας του προσωπικού στα σύνορα και σε συνδυασμό με τη επιχειρησιακή εκπαίδευση, διεξάγονται εκπαιδευτικές βολές ημέρα και νύκτα στην παρέμβριο περιοχή και στα νησιά.

Οι Ένοπλες Δυνάμεις συνεχίζουν να ελέγχουν την κατάσταση, να σχεδιάζουν, να οργανώνουν και να υλοποιούν δράσεις, οι οποίες συμβάλλουν στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των ενεργειών της γείτονος χώρας και στην εδραίωση του αισθήματος ασφάλειας των Ελλήνων και των Ευρωπαίων πολιτών.




Ένταση στο ΝΑΤΟ | Η επίθεση Τσαβούσογλου και η απάντηση Δένδια

Ο Τουρκος ΥΠΕΞ επανέλαβε ανυπόστατες κατηγορίες κατά της Ελλάδας

Ένταση σημειώθηκε κατά την Υπουργική Σύνοδο του ΝΑΤΟ την Πέμπτη, καθώς ο Τούρκος Υπουργός Εξωτερικών επανέλαβε ορισμένες από τις ανυπόστατες κατηγορίες κατά της χώρας μας.

Συμφωνα με διπλωματικες πηγες, ο Νίκος Δένδιας ζήτησε και έλαβε άμεσα το λόγο ενημερώνοντας του Συμμάχους ότι, μεταξύ άλλων, η Ελλάδα δέχθηκε μια χωρίς προηγούμενο ενορχηστρωμένη επίθεση στα σύνορά της με παράλληλη εκστρατεία παραπληροφόρησης. Μεθοδεύσεις που καταστρατηγούν, οπως τόνισε, με τον πλέον προφανή τρόπο τις αξίες της Συμμαχίας.

Ολοι οι σύμμαχοι δικαιούνται να ζητούν την αλληλεγγύη του ΝΑΤΟ, προσέθεσε, με την προϋπόθεση ωστόσο ότι οι ίδιοι θα τιμούν τις δεσμεύσεις τους. Τότε, ο Τούρκος ΥΠΕΞ Μ. Τσαβούσογλου σηκώθηκε  από τη θέση του χωρίς να περιμένει το κλείσιμο της συζήτησης από τον ΓΓ του ΝΑΤΟ J. Stoltenberg ανέφεραν οι ίδιες διπλωματικες πηγες.

Ζήτησε μάλιστα να προβεί στη δευτερολογία του ως τελευταίος ομιλητής, αλλά η Γραμματεία του ΝΑΤΟ του ξεκαθάρισε ότι δεν προβλέπεται από τη διαδικασία.

«Τεχνογνωσία απο ΝΑΤΟ για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού»

Ο Νίκος Δένδιας έλαβε μέρος την Πέμπτη μέσω τηλεδιάσκεψης στη Σύνοδο των υπουργών Εξωτερικών των κρατών-μελών του ΝΑΤΟ, όπου μεταξύ άλλων συζητήθηκε και ο ρόλος της Συμμαχίας στην καταπολέμηση της πανδημίας του κορονοϊού.

Ο κ. Δένδιας τόνισε τον ιδιαίτερο ρόλο που μπορεί να επιτελέσει το ΝΑΤΟ στη μάχη κατά του ιού μέσω της παροχής ειδικής τεχνογνωσίας αλλά και στη δυνατότητα αύξησης της συμβολής του στην αντιμετώπιση των μεταναστευτικών ροών στο Αιγαίο.

Ο υπουργός Εξωτερικών μετά το πέρας εργασιών της Συνόδου προχώρησε σε γραπτή δήλωση για τα αποτελέσματά της:

«Στη σημερινή Σύνοδο των Υπουργών Εξωτερικών των κρατών – μελών του ΝΑΤΟ, που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης, συζητήσαμε για ιδιαίτερα σημαντικά και επίκαιρα ζητήματα.

Εξετάσθηκε ενδελεχώς ο ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει το ΝΑΤΟ στην αντιμετώπιση της πανδημίας του κορονοϊού, μέσω της σημαντικής τεχνογνωσίας του σε θέματα αλυσίδων εφοδιασμού, σχεδιασμού πολιτικής προστασίας αλλά και διαχείρισης κρίσεων.

Συζητήσαμε, ακόμα, για τη δυνατότητα αύξησης της συμβολής του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο στο πλαίσιο της αντιμετώπισης των ροών παράτυπης μετανάστευσης, υπό το φως της πρόσφατης έξαρσης των ροών προς τη χώρα μας. Λαμβάνοντας, μάλιστα, υπόψιν την πανδημία του κορωνοιού, η οποία προσθέτει ένα επιπλέον δεδομένο στην αντιμετώπιση της ανεξέλεγκτης μετακίνησης ανθρώπων. Αναφέρθηκα, επίσης, στις πρόσφατες εξελίξεις στον Έβρο και στην εργαλειοποίηση ανθρώπων, η οποία υπονομεύει τις αξίες της Συμμαχίας.

Εξετάσθηκε ακόμη η κατάσταση στη Συρία, το Αφγανιστάν, το Ιράκ, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, καθώς και οι εξελίξεις στη Γεωργία και την Ουκρανία, για τις οποίες εκφράσαμε την στήριξή μας στην ευρωατλαντική τους προοπτική.

Τέλος, συζητήθηκε η εντολή της Διαδικασίας Διαλογισμού, όπου προσβλέπουμε στην από κοινού με τους Συμμάχους μας εξέταση, υπό την καθοδήγηση του Βορειο-Ατλαντικού Συμβουλίου, του μέλλοντος της Συμμαχίας μας».




ΝΟΔΕ Καβάλας | Η δικαιοσύνη θα ξεκαθαρίσει τις αθλιότητες περί πολεμικών αεροπλάνων της Τουρκίας πάνω από την Καβάλα

Με Δελτίο Τύπου που έστειλε η ΝΟΔΕ Καβάλας σε όλα τα μέσα Μαζικής Ενημέρωσης της Καβάλας, ξεκαθαρίζει ότι στηρίζει με εμπιστοσύνη και αγωνιστικότητα την Ελληνική Κυβέρνηση, τη κυβέρνηση της Ν. Δημοκρατίας με τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο για την έξοδο από την παρούσα κρίση της Ελλάδα ακέραιη και την κοινωνία όρθια, αλλά και καταδικάζοντας τις αθλιότητες που αναπαράχθησαν από τοπικά μέσα περί πολεμικών αεροπλάνων της γείτονος Τουρκίας πάνω από την Καβάλα.

Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή…

“Η Ελλάδα βρίσκεται μαζί με τον υπόλοιπο κόσμο στη δίνη του κυκλώνα της πανδημίας του κορονοϊού. Η χώρα μας ωστόσο έχει την ατυχία την ίδια στιγμή να είναι αντιμέτωπη με μιαν έξαρση της επιθετικότητας της Τουρκίας, που εκδηλώνεται τόσο σε θέματα οριοθέ-τησης διεθνών συνόρων και ζωνών εκμετάλλευσης των υδρογοναθράκων στην Αν. Μεσό-γειο, όσο και με τη εκμετάλλευση του ανθρώπινου δράματος προσφύγων και μεταναστών για την απόσπαση κονδυλίων και άλλων ωφελημάτων από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Η Ελλάς απέδειξε μέχρι τώρα πως μπορεί συντεταγμένα, κυβέρνηση, κράτος και κοινωνία να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά και την εσωτερική υγειονομική κρίση και τους εξωτερικούς κινδύνους.

Σε αυτό το ιδιαίτερα απαιτητικό πλαίσιο απαιτείται εθνική ενότητα και σύνεση. Η χώρα δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να εκτίθεται σε αλόγιστη κινδυνολογία που προκαλεί η φλυαρία των δικτύων, θεσμικών και άτυπων, ενημέρωσης. Δεν επιτρέπεται να δημιουργείται ανασφάλεια στους κατοίκους για την αμυντική της επάρκεια και την ικανότητά της να σταθεί συντεταγμένα όρθια απέναντι στην κρίση δημόσιας υγείας.

Ιδιαίτερα για το ζήτημα της εθνικής ασφάλειας, η εμπιστοσύνη μας στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας ενισχύεται από το γεγονός πως στο πηδάλιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας βρίσκεται ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, του οποίου τις ικανότητες και τη συγκρότηση γνωρίζουμε πολύ καλά, όπως απέδειξε και στο πανελλήνιο ο επιτυχέστατος χειρισμός της κρίσης στα σύνορα του Έβρου.

Είμαστε βέβαιοι πως η Ελληνική Δικαιοσύνη, στα χέρια της οποίας έχει περιέλθει ο σχετικός φάκελος, θα ξεκαθαρίσει τις αθλιότητες που αναπαράχθησαν περί πολεμικών αεροπλάνων της γείτονος πάνω από την Καβάλα.  Καλούμε όλους εκείνους που επηρεάζουν ή θέλουν να επηρεάζουν τη κοινή γνώμη να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, οι καιροί είναι εξαιρετικά επικίνδυνοι.

Στεκόμαστε με εμπιστοσύνη και αγωνιστικότητα δίπλα στην Ελληνική Κυβέρνηση, τη κυβέρνηση  της Ν. Δημοκρατίας με τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας Νίκο Παναγιωτόπουλο για την έξοδο από την παρούσα κρίση με την Ελλάδα ακέραιη και την κοινωνία όρθια”.




Στον Έβρο Χρυσοχοΐδης – Παναγιωτόπουλος | «Σε εγρήγορση οι ένοπλες δυνάμεις»

Οι δύο υπουργοί έστειλαν το μήνυμά τους από τα σύνορα

Ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο Νίκος Παναγιωτόπουλος βρέθηκαν στον Έβρο και έστειλαν το μήνυμα πως οι ένοπλες δυνάμεις παραμένουν σε εγρήγορση.

«Δεν εφησυχάζουμε, συνεχίζουμε την προσπάθεια οι ένοπλες δυνάμεις, η Ελληνική Αστυνομία, η FRONTEX, οι ευρωπαϊκές δυνάμεις ασφαλείας, να ενισχύσουμε την ασφάλεια των συνόρων μας, των συνόρων της Ελλάδας και της Ευρώπης», με τη φράση αυτή ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη έδωσε το στίγμα της σημερινής επίσκεψης που πραγματοποίησαν με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, Νίκο Παναγιωτόπουλο, στην περιοχή του Έβρου.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, ο κ. Χρυσοχοϊδης ενημερώθηκε αναλυτικά από τους υπηρεσιακούς παράγοντες για την κατάσταση που επικρατεί στην ακριτική περιοχή, ενώ αναφέρθηκε στα περαιτέρω μέτρα ενίσχυσης της φύλαξης και της προστασίας των συνόρων μας.

Ειδικότερα, ο κ. Χρυσοχοϊδης συνεχάρη τα στελέχη των ενόπλων δυνάμεων για το πολύ σπουδαίο έργο που έχει γίνει στην περιοχή, από πλευράς υποδομών «για να δημιουργήσουμε ασφαλή σύνορα».

Συνεχάρη επίσης τα στελέχη της ΕΛΑΣ «απ’ όλη την Ελλάδα που είναι παρόντα σε αυτή τη μάχη», της FRONTEX και των ευρωπαϊκών χωρών, τις αστυνομίες των ευρωπαϊκών χωρών, «οι οποίες είναι εδώ μπροστά και φυλάνε τα ευρωπαϊκά σύνορα. Ουσιαστικά φυλάνε τις ευρωπαϊκές αξίες, τις αξίες του πολιτισμού και της αλληλεγγύης. Εδώ χτυπάει η καρδιά της αλληλεγγύης στην Ευρώπη και είναι ένα δείγμα αλληλεγγύης μετά από πάρα πολλά χρόνια και αυτό αξίζει να το επισημάνουμε», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, διαβεβαίωσε για τη συνέχιση της προσπάθειας «με τη δημιουργία του φράχτη σε όσα σημεία είναι αναγκαίο, προκειμένου τα σύνορά μας να καταστούν περαιτέρω απρόσβλητα», ενώ δεν παρέλειψε ν’ αναφερθεί και στη μάχη της χώρας κατά του κορονοϊού, σημειώνοντας πως «αυτές τις μέρες η Ελλάδα, οι Έλληνες, χτίζουν έναν άλλο τοίχο. Τον τοίχο απέναντι στην επιδημία».

Εξέφρασε την πεποίθηση ότι «το κάνουμε με επιτυχία» και συνεχάρη «όλους τους Έλληνες για την υπομονή τους, για την αυτοσυγκράτηση, για το γεγονός ότι όλοι περιορίζονται και μένουν σπίτι. Αυτή η συμμόρφωση και αυτός ο αυτοπεριορισμός δείχνει και αυτός αξίες. Αξίες ατομικές για τον καθένα, αλλά και συλλογικές αξίες για την ελληνική κοινωνία, τις αξίες της αλληλεγγύης, και πιστεύω ότι αυτή τη μάχη και αυτόν τον τοίχο απέναντι στην πανδημία θα τον υψώσουμε και θα βγούμε νικητές», κατέληξε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη.

Παναγιωτόπουλος: Δεν λήγει ο συναγερμός, οι ένοπλες δυνάμεις παραμένουν σε εγρήγορση

Από την πλευρά του ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, μετά την επίσκεψή του στα επιτηρητικά φυλάκια και τα σύνορα στον Έβρο, προκειμένου να επιθεωρήσει τα μέτρα ασφαλείας και να συνομιλήσει με τα στελέχη των Ε.Δ. και των Σ.Α. που επιχειρούν εκεί, δήλωσε από το επιτηρητικό Φυλάκιο 1 των Καστανεών:

«Βρεθήκαμε εδώ στο φυλάκιο των Καστανεών, πάλι, προκειμένου να κάνουμε μια ανασκόπηση της κατάστασης μετά τις τελευταίες εξελίξεις και τη διάλυση του καταυλισμού μέσα στο έδαφος της Τουρκίας και την απομάκρυνση των μεταναστών.

Επίσης είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με την ηγεσία των Ε.Δ. και της ΕΛΑΣ σε τοπικό επίπεδο, με τους ανθρώπους που διεκπεραίωσαν την αποστολή, που φύλαξαν τα σύνορα, πέτυχαν να διατηρήσουν το απαραβίαστο των συνόρων, όταν επιχειρήθηκε ο αιφνιδιασμός το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας και φυσικά να σχεδιάσουμε τις επόμενες κινήσεις».

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, υπογράμμισε ότι «…δεν λήγει ο συναγερμός. Οι δυνάμεις παραμένουν σε εγρήγορση και απλά προσαρμόζονται, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν στο μέλλον – ακόμα πιο θωρακισμένοι, ακόμα πιο έτοιμοι, ακόμα πιο εξοπλισμένοι – ό,τι προκύψει».

«Άγρυπνοι φρουροί στα τείχη»

Τέλος ο κ. Παναγιωτόπουλος αναφέρθηκε και στη δυνατότητα που δόθηκε κατά τη σημερινή επίσκεψη, «να συζητήσουμε για τη λήψη μέτρων υγειονομικής προφύλαξης και λόγω του κορονοϊού, να εξασφαλίσουμε δηλαδή ότι όλα τα στελέχη εδώ είναι καλυμμένα πλήρως, όσον αφορά στις προφυλάξεις που πρέπει να έχουν», ενώ συνεχάρη «όλα τα στελέχη των Ε.Δ. και της ΕΛΑΣ, όλους αυτούς που έδωσαν αυτόν τον μεγάλο αγώνα και συνεχίζουν να τον δίνουν.

Ήταν άγρυπνοι φρουροί στα τείχη και είναι καθόλα άξιοι γιατί πέτυχαν την αποστολή τους», είπε χαρακτηριστικά. Διαβεβαίωσε δε, πως «η αποστολή συνεχίζεται, η προσπάθεια διατήρησης του απαραβίαστου των συνόρων είναι διαρκής, κι εμείς οφείλουμε να τους βοηθήσουμε να την φέρουν σε πέρας στο ακέραιο, όπως έκαναν μέχρι τώρα».

Σημειώνεται πως στον Έβρο μαζί με τους υπουργούς Εθνικής Άμυνας και Προστασίας του Πολίτη, μετέβη και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ, στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος.




ΥΕΘΑ από Καστανιές Έβρου | «Δεν λήγει ο συναγερμός, παραμένουμε σε εγρήγορση»

Τα Επιτηρητικά Φυλάκια και τα σύνορα στον Έβρο προκειμένου να επιθεωρήσει τα μέτρα ασφαλείας και να συνομιλήσει με τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας που επιχειρούν εκεί επισκέφθηκε σήμερα, ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος.

Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος μετέβησαν στο ΕΦ Καστανεών, όπου είχαν ολοκληρωμένη ενημέρωση για την κατάσταση και την τήρηση των επαυξημένων μέτρων επιτηρήσεως.

Ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης δήλωσε από το ΕΦ1 στις Καστανιές Έβρου:

«Βρεθήκαμε εδώ στο φυλάκιο των Καστανεών πάλι, προκειμένου να κάνουμε μια ανασκόπηση της κατάστασης μετά τις τελευταίες εξελίξεις και τη διάλυση του καταυλισμού μέσα στο έδαφος της Τουρκίας και την απομάκρυνση των μεταναστών. Επίσης είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με την ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων και της Ελληνικής Αστυνομίας σε τοπικό επίπεδο, με τους ανθρώπους που διεκπεραίωσαν την αποστολή, φύλαξαν τα σύνορα, πέτυχαν να διατηρήσουν το απαραβίαστο των συνόρων όταν επιχειρήθηκε ο αιφνιδιασμός το τριήμερο της Καθαρής Δευτέρας και φυσικά να σχεδιάσουμε τις επόμενες κινήσεις.

Αυτό που οπωσδήποτε λέμε είναι ότι δεν λήγει ο συναγερμός. Οι Δυνάμεις παραμένουν σε εγρήγορση και απλά προσαρμόζονται, έτσι ώστε να αντιμετωπίσουν στο μέλλον -ακόμα πιο θωρακισμένοι, ακόμα πιο έτοιμοι, ακόμα πιο εξοπλισμένοι- ό,τι προκύψει.

Επίσης είχαμε την δυνατότητα να συζητήσουμε για τη λήψη μέτρων υγειονομικής προφύλαξης και λόγω του κορωνοϊού, να εξασφαλίσουμε δηλαδή ότι όλα τα Στελέχη εδώ είναι καλυμμένα πλήρως όσον αφορά στις προφυλάξεις που πρέπει να έχουν και βέβαια να μην το παραλείψω να συγχαρούμε διά ζώσης όλα τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και της Ελληνικής Αστυνομίας, όλους αυτούς που έδωσαν αυτόν τον μεγάλο αγώνα και συνεχίζουν να τον δίνουν. Ήταν οι άγρυπνοι φρουροί στα τείχη και είναι καθόλα άξιοι γιατί πέτυχαν την αποστολή τους. Η αποστολή συνεχίζεται, η προσπάθεια διατήρησης του απαραβίαστου των συνόρων είναι διαρκής κι εμείς οφείλουμε να τους βοηθήσουμε να την φέρουν σε πέρας στο ακέραιο όπως έκαναν μέχρι τώρα».




ΣΥΡΙΖΑ | Ερώτηση στην Κομισιόν για τις παραβιάσεις της εθνικής μας κυριαρχίας από την Τουρκία

Οι Ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ φέρνουν στην Κομισιόν, το ζήτημα της παραβίασης της εθνικής μας κυριαρχίας και του διεθνούς δικαίου από την Τουρκία θέτοντας δύο βασικά ζητήματα…

  • «Ποια μέτρα και κυρώσεις θα λάβετε για τον τερματισμό των τουρκικών επιθετικών ενεργειών κατά των κυριαρχικών δικαιωμάτων δυο κρατών-μελών της ΕΕ, Ελλάδας και Κύπρου;
  • «Οι γεωγραφικές συντεταγμένες της τουρκικής ρηματικής διακοίνωσης στον ΟΗΕ, επικαλύπτουν την ελληνική υφαλοκρηπίδα και την Κυπριακή ΑΟΖ»

 Να αναλάβει δράση καλούν την Κομισιόν οι Ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Δημήτρης Παπαδημούλης, Κώστας Αρβανίτης, Αλέξης Γεωργούλης, Πέτρος Κόκκαλης, Στέλιος Κούλογλου και Έλενα Κουντουρά, αναφορικά με  την κλιμάκωση της τουρκικής επιθετικότητας στην Ανατολική Μεσόγειο.

Οι Ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, καταγγέλλουν το γεγονός ότι η Τουρκία «στις 18 Μαρτίου, κατέθεσε μονομερώς στον ΟΗΕ, ρηματική διακοίνωση με γεωγραφικές συντεταγμένες που επικαλύπτουν την ελληνική υφαλοκρηπίδα και την ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας», τονίζοντας προς την Κομισιόν ότι η ρηματική διακοίνωση αυτή βασίστηκε στο «παράνομο μνημόνιο οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών με την Λιβύη, στο οποίο αντιτάχθηκε η ΕΕ με τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου τον Δεκέμβριο του 2019», επειδή παραβιάζει κατάφωρα το δίκαιο της θάλασσας, σύμφωνα με το οποίο τα νησιά έχουν υφαλοκρηπίδα.

Δεδομένου ότι οι επιθετικές ενέργειες της Τουρκίας στρέφονται εναντίον δυο κρατών μελών της ΕΕ, η Κομισιόν καλείται να απαντήσει «τι μέτρα λαμβάνει για τον τερματισμό των τουρκικών επιθετικών ενεργειών κατά των κυριαρχικών δικαιωμάτων» Ελλάδας και Κύπρου.
Επιπρόσθετα, και δεδομένου ότι η Τουρκία έχει ανακοινώσει την έναρξη ερευνών και γεωτρήσεων στην περιοχή, οι Ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ζητούν να μάθουν «αν η Κομισιόν σκοπεύει να προβεί σε συγκεκριμένες, επιπρόσθετες κυρώσεις για ενέργειες εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική υφαλοκρηπίδα και παραβιάζουν το διεθνές δίκαιο».

Ακολουθεί η πλήρης ερώτηση…

Θέμα: Παραβίαση κυριαρχικών δικαιωμάτων και διεθνούς δικαίου από την Τουρκία στην Ανατολική Μεσόγειο

Σε μια περίοδο πανδημίας του κορονοϊού, η τουρκική πολιτική ηγεσία εντατικοποιεί τις πολυεπίπεδες προκλήσεις της κατά της Ελλάδας, εκμεταλλευόμενη το προσφυγικό/μεταναστατευτικό πρόβλημα και κλιμακώνοντας τις παραβιάσεις του ελληνικού εθνικού εναερίου χώρου. Επιπλέον, στις 18 Μαρτίου, κατέθεσε μονομερώς στον ΟΗΕ, ρηματική διακοίνωση με γεωγραφικές συντεταγμένες που επικαλύπτουν την ελληνική υφαλοκρηπίδα και την ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας.

Η τουρκική ρηματική διακοίνωση βασίστηκε στο παράνομο μνημόνιο οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών με την Λιβύη, στο οποίο αντιτάχθηκε η ΕΕ με τα συμπεράσματα του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου τον Δεκέμβριο του 2019[1] και το οποίο παραβιάζει κατάφωρα το δίκαιο της θάλασσας, σύμφωνα με το οποίο τα νησιά έχουν υφαλοκρηπίδα.

Ο Πρόεδρος της Τουρκίας έχει ανακοινώσει ότι σύντομα η Τουρκία θα πραγματοποιήσει έρευνες και γεωτρήσεις σε αυτές τις περιοχές. Με αυτές τις ενέργειες, η Τουρκία παραβιάζει το διεθνές δίκαιο και υπονομεύει τις διερευνητικές συνομιλίες Ελλάδας-Τουρκίας για την υφαλοκρηπίδα, την επανέναρξη των συνομιλιών για το Κυπριακό και τον ευρωτουρκικό διάλογο.

Ερωτάται η Επιτροπή:

– Τι μέτρα λαμβάνει για τον τερματισμό των τουρκικών επιθετικών ενεργειών κατά των κυριαρχικών δικαιωμάτων κρατών-μελών, στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο;

– Σκοπεύει να προβεί σε συγκεκριμένες επιπρόσθετες κυρώσεις για ενέργειες εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην ελληνική υφαλοκρηπίδα και παραβιάζουν το διεθνές δίκαιο;




Με ποιο τρόπο αντιστέκονται οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις στην αδυσώπητη επέλαση του κορωνοϊού

Τα μέτρα που λαμβάνονται στο στράτευμα προκειμένου να μην εκραγεί η υγειονομική βόμβα και υπάρξουν ανυπολόγιστες συνέπειες στην άμυνα της χώρας

Ως κόρη οφθαλμού προστατεύονται αυτές τις δύσκολες ώρες οι Ένοπλες Δυνάμεις έναντι της πανδημίας του κορονοϊού. Οι λόγοι είναι προφανείς. Κανένα κράτος δεν θα ήθελε να ασθενήσουν αξιωματικοί και κληρωτοί από το νέο στέλεχος της γρίπης, πολλώ δε μάλλον όταν στα ανατολικά σου σύνορα έχεις μια χώρα με πληθυσμό οκταπλάσιο από τον δικό σου που με κάθε ευκαιρία επιβουλεύεται την οριογραμμή.

Τόσο στον Έβρο όσο και στο Αιγαίο, μονάδες του πεζικού και του πολεμικού ναυτικού αντίστοιχα βρίσκονται σε συνεχή επαγρύπνηση με το βλέμμα στραμμένο στην Τουρκία. Το τελευταίο που θα ήθελαν είναι να παρουσιαστούν και  κρούσματα κορονοϊού στο προσωπικό, που θυμίζουμε ότι έχει τεθεί σε κατάσταση συναγερμού από τις 29 Φεβρουαρίου μέρα κατά την οποία οι γείτονές μας μετέφεραν στα σύνορα χιλιάδες μετανάστες με σκοπό να τους στείλουν προς τη χώρα μας την οποία βλέπουν ως την ευκολότερη πύλη για την δυτική Ευρώπη.

Νεκρός 46χρονος ανθυπασπιστής από την ασθένεια

Δυστυχώς, όμως, μόλις τα ξημερώματα της περασμένης Πέμπτης 25 του μηνός έχασε τη ζωή του από τον κορονοϊό ένας ανθυπαστπιστής του Ελληνικού Στρατού ηλικίας μόλις 46 ετών, ο οποίος υπηρετούσε στην Ξάνθη, απ’ όπου και καταγόταν. Είχε μεταφερθεί στο πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης ώστε να του παρασχεθεί βοήθεια αλλά η μάχη ήταν άνιση. Τα άσχημα νέα μετέφερε στο στράτευμα ο διοικητής της μονάδας, κατά την πρωινή αναφορά

Λίγες οι περιπτώσεις ατόμων που τέθηκαν σε καραντίνα

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες από το υπουργείο Εθνικής Αμύνης όπου εντοπίστηκαν κρούσματα κορονοϊού, αμέσως τέθηκαν σε καραντίνα ενώ απομονώθηκαν προληπτικά και όσοι ήρθαν σε επαφή μαζί τους. Για παράδειγμα υπήρξε αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, ο οποίος υπηρετεί στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας και μόλις εμφάνισε τα πρώτα συμπτώματα της ασθένειας πήγε σπίτι του, όπως επίσης και όσοι συναναστράφηκαν μαζί του. Ήδη μάλιστα έχει περάσει το επίμαχο δεκαπενθήμερο χωρίς επιπλοκές. Το ζήτημα είναι πως αν και λαμβάνονται συνεχώς νέα μέτρα προκειμένου να μην πολλαπλασιαστούν νέα μέτρα, εν τούτοις αυτό δεν είναι πάντα εύκολο καθώς σε κάποιες μονάδες ή πολεμικά πλοία ο συγχρωτισμός είναι αναπόφευκτος.

Ορκωμοσίες χωρίς συγγενείς

Μόλις την περασμένη Τρίτη οι ορκωμοσίες της ΕΣΣΟ του Μαρτίου στον Στρατό Ξηράς πραγματοποιήθηκαν χωρίς την παρουσία συγγενών και φίλων των φαντάρων. Οι κληρωτοί έδωσαν τον νενομισμένο όρκο κρατώντας αποστάσεις ασφαλείας ο ένας από τον άλλο, περίπου δύο μέτρα, κάτι που συνέβαινε όσο το δυνατόν περισσότερο και στις μονάδες. Παρόντες εκτός από τους ενδιαφερόμενους ήταν μονάχα ο διοικητής, ο ιερέας και ο σημαιοφόρος.

Θα απολυθούν μισό μήνα νωρίτερα

Το Γενικό Επιτελείο Εθνικής Άμυνας αποφάσισε επίσης να μην δώσει στους νέους την δεκαπενθήμερη άδεια ορκωμοσίας, γιατί ελλόχευε ο κίνδυνος να πάνε στα σπίτια τους, να κολλήσει κάποιος ή κάποιοι εξ αυτών τον κορονοϊό και να τον μεταφέρει μετά στο στρατόπεδο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους υπόλοιπους. Έτσι την άδεια των 15 ημερών αναμένεται να την λάβουν λίγο πριν απολυθούν. Επί της ουσίας δηλαδή θα απολυθούν μισό μήνα νωρίτερα.

Θετικό ότι είναι νέοι σε ηλικία

Το καλό βέβαια είναι πως οι κληρωτοί είναι ούτως ή άλλως νέοι σε ηλικία, οι περισσότεροι 18 ετών που μόλις έχουν τελειώσει το Λύκειο, που στατιστικά και με βάση όλες τις μελέτες ακόμη και εάν προσβληθούν από τον κορονοϊό περνάνε την ασθένεια πολύ πιο ελαφρά από τους μεγαλύτερους, σαν ένα απλό κρυολόγημα -χωρίς να αποκλείονται πάντα και οι εξαιρέσεις. Πάντως, ούτως ή άλλως μέλη της Διεύθυνσης Υγειονομικού του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Αμύνης μαζί με τον επικεφαλής λοιμωξιολόγο των Ενόπλων Δυνάμεων συμμετέχουν στο σχεδιασμό των αποφάσεων της επιστημονικής επιτροπής που έχει συστήσει το Υπουργείο Υγείας υπό τον καθηγητή Σωτήριο Τσιόδρα.

Άδειες Πάσχα μάλλον… γιοκ φέτος

Σχεδόν ειλημμένη θα πρέπει επίσης να θεωρείται η απόφαση περί μη παροχής φέτος πασχαλινών αδειών σε στρατεύσιμους και αξιωματικούς που ήταν λογικό να θέλουν να περάσουν τις ημέρες αυτές μαζί με την οικογένειά τους. Τη σχετική άδεια μάλλον θα την λάβουν σε ανύποπτο χρόνο κάποια στιγμή στο μέλλον, όταν θα έχει περάσει ο κίνδυνος της πανδημίας. Η σχετική απόφαση θα «κλειδώσει» τις επόμενες ημέρες.

Ματαιώνονται ασκήσεις

Συν τοις άλλοις. ματαιώνονται ασκήσεις όπου και όποτε κρίνεται σκόπιμο. Την περασμένη Τρίτη 24 Μαρτίου, παραμονές της εθνικής επετείου, ματαιώθηκε κατόπιν σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου, και των επιτελαρχών, η πολυεθνική αεροπορική άσκηση μεσαίας κλίμακας «Ηνίοχος 2020», που είχε προγραμματιστεί να διεξαχθεί το χρονικό διάστημα από 11 έως και 22 Μαΐου «λόγω της πανδημίας του Covid-19 και των προληπτικών μέτρων που λαμβάνει η χώρα μας», όπως τονίζεται και σε σχετική ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ. Εάν κριθεί σκόπιμο θα υπάρξουν κι άλλες αντίστοιχες ματαιώσεις που δεν θα έχουν άμεση επιρροή στο αξιόμαχο του στρατεύματος.

Σε γκρουπ το συσσίτιο

Μια ακόμη αλλαγή που υπάρχει αφορά τον τρόπο που γίνεται η σίτιση. Δεν υπάρχουν πλέον αυτές οι ατελείωτες ουρές των στρατεύσιμων που περιμένουν με τον δίσκο στο χέρι να πάρουν το πρωινό, το μεσημεριανό γεύμα ή το δείπνο από το μαγειρείο. Τώρα πλέον εισέρχονται σε γκρουπ των 10 με 15 ατόμων τη φορά που κρατούν απόσταση ασφαλείας ο ένας από τον άλλον και τρώνε στα τραπέζια χωρίς να είναι «κολλητά», όπως συνέβαινε μέχρι πρότινος.

Απολυμάνσεις παντού

Αυτονόητο θεωρείται πως όλα τα στρατόπεδα, οι μονάδες και τα γραφεία προσωπικού απολυμαίνονται τακτικά αυτή την περίοδο τόσο στην νησιωτική χώρα όσο και στην ηπειρωτική. Ιδίως οι υπηρεσίες που βρίσκονται στα σύνορα δέχονται τις επισκέψεις των συνεργείων απολύμανσης συχνότατα ούτως ώστε να εξαλειφθεί ο κίνδυνος εξάπλωσης του ιού.

Προσβάσιμα σε όλους τα στρατιωτικά νοσοκομεία

Τα δε στρατιωτικά νοσοκομεία βρίσκονται σε επιφυλακή και έχουν ανασταλεί οι άδειες του νοσηλευτικού προσωπικού στα περισσότερα εξ αυτών. Άλλωστε, λόγω της κατάστασης που επικρατεί, πρόσβαση σε αυτά που βρίσκονται τόσο στην Αθήνα όσο και τη Θεσσαλονίκη (401 ΓΣΝΑ, 251 ΓΝΑ, ΝΝΑ, 417 ΝΙΜΙΤΣ και 424 ΓΣΝΕ) αποκτούν και οι απλοί πολίτες. Ωστόσο, ο αριθμός των ατόμων που θα εισάγεται σε καθένα απ’ αυτά θα εξαρτάται από την πληρότητα των κλινών και αφού ληφθεί υπόψη η ανάγκη ύπαρξης ικανού αριθμού κενών κλινών για την εξυπηρέτηση εκτάκτων αναγκών του στρατιωτικού προσωπικού και των λοιπών δικαιούχων περίθαλψης σε αυτά.

Φτιάχνονται αντισηπτικά και μάσκες

Σήμερα επίσης συμπληρώνεται μια εβδομάδα από την ημέρα που ξεκίνησε στην 441 ΑΒΥΥ (Αποθήκη Βάσης Υγειονομικού Υλικού) που βρίσκεται εγκατεστημένη στην οδό Πειραιώς, στην περιοχή του Ταύρου, η παραγωγή αντισηπτικών ειδών προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες της χώρας. Επί τούτου, παραχωρήθηκε μέρος από τους περίπου 120 τόνους κατασχεμένης αιθυλικής αλκοόλης που έχει στις Ένοπλες Δυνάμεις η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ενώ στη «μάχη» έχει ριχτεί και το 700 Σ.Ε. (Στρατιωτικό Εργοστάσιο που θα παράγει προστατευτικές μάσκες προσώπου.

Το στρες των στρατεύσιμων λόγω κορωνοϊού

Ένας ακόμη παράγοντας που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη αφορά το στρες που μπορεί να δημιουργηθεί σε κάποιους στρατεύσιμος ο υποχρεωτικός εγκλεισμός και η διακοπή παροχής αδειών εξόδου. Στη Βουλή κατατέθηκε την Πέμπτη επίκαιρη ερώτηση 34 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς τον υπουργό Εθνικής Άμυνας, με την οποία ζητούν να μάθουν ποια μέτρα θα ληφθούν ώστε να βελτιωθεί από τους ειδικούς επιστήμονες η ψυχική υγεία των στρατευσίμων και των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων «από τον αναγκαστικό περιορισμό και ουσιαστικά «εγκλεισμό» χωρίς δυνατότητες εξόδων, ψυχαγωγίας κλπ.», δεδομένου και του γεγονότος ότι «στις αρχές του μήνα παρουσιάστηκαν στα στρατόπεδα κατάταξης χιλιάδες νέοι πολίτες ώστε να υπηρετήσουν την υποχρεωτική στρατιωτική τους θητεία».

Περαιτέρω εμπλοκή του Στρατού;

Τέλος, δεν αποκλείεται το προσεχές διάστημα να εμπλακεί ο Στρατός ακόμη πιο ενεργά, στην περίπτωση που απαιτηθούν επιπλέον μέτρα για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού. Όπως είπε με νόημα και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, «εύχομαι να μην προκύψει ανάγκη, Διότι ξέρετε οι Ένοπλες Δυνάμεις πρέπει να είναι εκεί έξω να φυλάττουν τα σύνορα της πατρίδας. Αυτή είναι η βασική αποστολή τους, Από ‘κει και πέρα όμως, θα δούμε τι άλλο θα χρειαστεί να γίνει».




Παναγιωτόπουλος | Παραμένουμε σε συναγερμό στα σύνορα

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος, αναφέρθηκε στην απομάκρυνση των μεταναστών από τις Καστανιές, στον Έβρο, τονίζοντας ότι ο συναγερμός παραμένει.

Σε συνέντευξη του στο ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΙ ο κ. Παναγιωτόπουλος παρατήρησε: «Ό,τι και αν προσπάθησε η άλλη πλευρά, δεν έπιασε γιατί είχε γίνει πολύ καλή δουλειά σε βάθος χρόνου μέσω της σύστασης του Ενιαίου Φορέα Επιτήρησης Συνόρων με νομοσχέδιο που ψηφίσθηκε στη Βουλή τον περασμένο Δεκέμβριο.

Γι’ αυτό το λόγο κράτησε ο Έβρος, συνεχίζει να κρατά και θα κρατήσει. Ασφαλώς και το πιστώνονται τα στελέχη, οι κάτοικοι του Έβρου που δεν καταλαβαίνουν από αυτά και έδειξαν μια φοβερή αποφασιστικότητα και γενναιότητα, αλλά εν πάση περιπτώσει ήταν και αποτέλεσμα οργανωμένης δουλειάς και προετοιμασίας σε βάθος χρόνου», πρόσθεσε.

Για δε τις δηλώσεις του Τούρκου υπουργού Εσωτερικών ανέφερε ότι «προφανώς τα λέει αυτά ή πολλά από αυτά για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης».

Όσον αφορά στην κατάσταση στα νησιά, ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε ότι «εκεί εκτυλίσσεται μια γιγαντιαία επιχείρηση αποτροπής, κυρίως από το Λιμενικό, οποιωνδήποτε επιχειρούν να εισέλθουν με πλωτά μέσα και να περάσουν στα νησιά.

Η επιχείρηση αυτή φέρνει αποτελέσματα ως τώρα. Σε κάθε περίπτωση, δεν εφησυχάζουμε ποτέ. Διατηρούμαστε σε κατάσταση “κόκκινου συναγερμού”. Περιμένουμε, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, ενδεχομένως να υπάρξουν ξανά απόπειρες μαζικότερης εισόδου από τα νησιά μας στην Ελλάδα. Θα τις αντιμετωπίσουμε και αυτές όπως κάνουμε ως τώρα».

«Μεμονωμένα κρούσματα κορονοϊό σε στελέχη»

Όσον αφορά στην αντιμετώπιση του κορονοϊού, ο υπουργός Εθνικής Άμυνας δήλωσε ότι «έχουμε κάποια μεμονωμένα κρούσματα, σε στελέχη που έχουν επιβεβαρυμένο ιστορικό υγείας» και διαβεβαίωσε ότι «δεν υπάρχει φόβος στα στρατόπεδα και στις στρατιωτικές σχολές διότι κι εκεί κάναμε παρεμβάσεις. Προσπαθούμε πάνω από όλα να τηρήσουμε ένα σκεπτικό προστασίας των Ενόπλων Δυνάμεων από τον κορονοϊό με διαρκείς παρεμβάσεις. Από εκεί και πέρα ενισχύουμε τις υποδομές».

Ο κ. Παναγιωτόπουλος γνωστοποίησε ότι «κινητοποιούμε μονάδες παραγωγής στο Στρατό προκειμένου να παράξουμε αντισηπτικά και μάσκες, οι συγκεκριμένες διαδικασίες είναι σε εξέλιξη και θα βοηθήσουμε ακόμη περισσότερο. Είμαστε παρόντες στον αγώνα αυτό».

Παράλληλα ανήγγειλε ότι το υπουργείο θα μελετήσει το θέμα της μετάθεσης του χρόνου παρουσίασης στην Επιτροπή Απαλλαγών στο 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών των στρατευσίμων στους οποίους έχει ήδη χορηγηθεί αναβολή από την Υγειονομική Επιτροπή του Φρουραρχείου Αθηνών. «Πάντα το πνεύμα μας είναι να προστατεύσουμε κι όχι να καταναγκάσουμε ή να τιμωρήσουμε κάποιον σε κάτι που δεν είναι απαραίτητο.Τα μέτρα θα τα επανεξετάσουμε, όσο πλησιάζουμε προς το Πάσχα».

Τέλος, ο υπουργός Εθνικής ‘Αμυνας εξέφρασε την ελπίδα «να καμφθούν οι όποιες αντιδράσεις και αντιστάσεις και να προκύψει, όπως είπε εκφράζοντας προσωπική άποψη, μια πολύ γενναία, μια γιγαντιαία -λόγω τάξεως μεγέθους- ένεση ρευστότητας στις οικονομίες όχι μόνο στο τραπεζικό σύστημα αλλά στην πραγματική οικονομία, στις πραγματικές επιχειρήσεις και στα νοικοκυριά ώστε να αντιμετωπιστεί αυτός ο πολύ δραματικός οικονομικός αντίκτυπος σε όλες τις οικονομίες του κόσμου πλέον, από τον κορονοίο.

Μόνο μια ένεση ρευστότητας θα μπορέσει να κρατήσει την κατάσταση για κάποιο διάστημα, Αλλιώς θα συζητάμε για μέτρα, ΚΑΔ, ομάδες που θα μπαίνουν ή δεν θα μπαίνουν σε κάποιες ενισχυτικές επιδοματικές πολιτικές, αλλά το πρόβλημα δεν θα αντιμετωπίζεται στο σύνολό του», κατέληξε.




Παρέμβαση εισαγγελέα για την είδηση σχετικά με πτήση τούρκικων F-16 στην Καβάλα

Σε έντονο ύφος, και σε δύο επίπεδα, από το υπουργείο Εθνικής Αμύνης και από το ΓΕΕΘΑ, διαψεύδεται το πρωτοφανές και ανυπόστατο δημοσίευμα που διακινήθηκε από ιστοσελίδες περί δήθεν υπερπτήσεως τουρκικού F-16 πάνω από την Καβάλα καθώς επρόκειτο για το ελληνικό F-16 που έκανε διελεύσεις για την εθνική επέτειο, της 25ης Μαρτίου.

Την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για είδηση που δημοσιεύθηκε χθες, σχετικά με πτήση τουρκικού μαχητικού αεροσκάφους πάνω από την Καβάλα, διέταξε ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Ευάγγελος Ιωαννίδης.

Την ίδια ώρα δημοσιεύτηκαν φωτογραφίες με “τραυματισμένους από τουρκικά πυρά Έλληνες στρατιώτες” στον Έβρο, προκαλώντας για ακόμα μία φορά την έντονη και εύλογη αντίδραση του ΓΕΕΘΑ.

Έτσι το ΓΕΕΘΑ προχώρησε σε δημοσιοποίηση των εν λόγω φωτογραφιών. “Σας αποστέλλουμε οπτικό υλικό από fake news που προβλήθηκαν σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αποδείξεις με σχόλια επί της φωτογραφίας ότι επρόκειτο για πλάκα και από τις Καστανιές Έβρου με τις φωτιές που βάλανε για να κάψουν τα υλικά του καταυλισμού και την εκκένωση της περιοχής”, αναφέρει σχετική ανακοίνωση.

Σε δημοσκόπηση που πραγματοποίησε η Opinion Poll για τον κορονοϊό δημοφιλέστερος υπουργός στους πολίτες αναδείχτηκε ο Βασίλης Κικίλιας με 61% ενώ  ο υπουργός εθνικής άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος ήταν επίσης στην δεκάδα με ποσοστό 45%.

Σύσκεψη υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για τον Έβρο

Τηλεδιάσκεψη για την κατάσταση στα σύνορα και ειδικότερα στον Εβρο, πραγματοποίησε σήμερα ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τη συμμετοχή του Υπουργού Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου, του Υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη, του Υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη, Λευτέρη Οικονόμου, του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας, Αλκιβιάδη Στεφανή, του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας, Κωνσταντίνου Φλώρου και του Γενικού Γραμματέα του Πρωθυπουργού, Γρηγόρη Δημητριάδη.

Στην έναρξη της σύσκεψης, ο Πρωθυπουργός τόνισε:

«Ήθελα να συζητήσουμε τις εξελίξεις στα σύνορα, όπου διαπιστώσαμε ότι ο πρόχειρος καταυλισμός, ο οποίος είχε δημιουργηθεί μετά το Σαββατοκύριακο της Καθαράς Δευτέρας, φαίνεται να έχει διαλυθεί και όσοι βρίσκονταν στα σύνορα του Έβρου να έχουν απομακρυνθεί από εκεί.

Θέλω, με την ευκαιρία αυτή, να συγχαρώ και πάλι την Ελληνική Αστυνομία, τις Ένοπλες Δυνάμεις και όσους συνεισέφεραν σε αυτή την πολύ μεγάλη, επίπονη προσπάθεια να φυλάξουμε τα σύνορά μας όλο αυτό τον τελευταίο μήνα.

Ενδεχομένως να κλείνει ένα κεφάλαιο, αλλά η μάχη αυτή -μην έχετε καμία αμφιβολία- ότι συνεχίζεται. Καταφέραμε και εξασφαλίσαμε ένα πολύ σημαντικό κεκτημένο για λογαριασμό της χώρας και για λογαριασμό της Ευρώπης. Τη δυνατότητα και την αποτελεσματικότητα να φυλάμε τα σύνορά μας χερσαία και θαλάσσια.

Και το γεγονός ότι μπορεί τις επόμενες ημέρες, εβδομάδες, μήνες να μην έχουμε αυτού του είδους τις αυξημένες πιέσεις, δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να έχουμε εγκαθιδρύσει ένα μηχανισμό ανθρώπινο, τεχνολογικό, αλλά και σε επίπεδο φυσικών μέσων που να εξασφαλίζει ότι τα σύνορά μας ήταν, είναι και θα παραμείνουν απόλυτα προστατευμένα, έτσι ώστε να μην μπορεί κανείς ξανά να εκβιάσει την Ευρώπη και την Ελλάδα, όπως κάποιοι επιχείρησαν να το κάνουν τον τελευταίο μήνα».

Στη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης επισημάνθηκε η ανάγκη να συνεχιστεί η ενίσχυση του φράχτη στον Έβρο το επόμενο διάστημα και να γίνει αναδιοργάνωση δυνάμεων δίχως να υπάρξει κανένας εφησυχασμός. Τονίστηκε επίσης, ότι πρέπει να δοθεί βάρος στη φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων και ότι είναι σημαντικό να υπάρχει τακτική ευρωπαϊκή παρουσία στον Έβρο και στα νησιά.

Ενώ όπως φαίνεται και στις εικόνες οι τουρκικές αρχές έβαλαν φωτιές στις σκηνές, στην άλλη πλευρά των συνόρων, πριν απομακρυνθούν οι συγκεντρωμένοι πρόσφυγες που βρίσκονταν εκεί.




Ν. Παναγιωτόπουλος | Διαψεύδη σενάρια υπέρπτησεις Τουρκικών μαχητικών πάνω από χερσαίο έδαφος

Διευκρινίσεις έδωσε ο Υπουργού Εθνικής Άμυνας με Δελτίο Τύπου σχετικά με ψευδή είδηση για πτήση τουρκικού μαχητικού αεροσκάφους πάνω από χερσαίο έδαφος, αναφέροντας αναλυτικά…

“Από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας διευκρινίζεται κατηγορηματικά ότι χθεσινά δημοσιεύματα που αναφέρονται σε υπερπτήσεις εντός Εθνικού Εναερίου Χώρου από τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη, τα οποία υποτίθεται πως πέταξαν πάνω από Αλεξανδρούπολη μέχρι και Καβάλα -και δυστυχώς αναπαράγονται και σήμερα- είναι παντελώς ψευδή, αν όχι ευθέως υπονομευτικά για τα εθνικά συμφέροντα σε μια ιδιαίτερη κρίσιμη συγκυρία.

Είναι εξωφρενικό ελληνικά Μέσα Ενημέρωσης να διακινούν σενάρια εισόδου τουρκικών μαχητικών σε βάθος σχεδόν 100 ναυτικών μιλίων εντός του Εθνικού Εναερίου Χώρου και μάλιστα πάνω από χερσαίο έδαφος.

Οι πάσης φύσεως παραβάσεις, παραβιάσεις και υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών καταγράφονται και ανακοινώνονται καθημερινά προς τους διαπιστευμένους συντάκτες, κατά πάγια διαδικασία”.




ΚΚΕ για Τουρκία | «Ο λύκος δεν γίνεται αρνί και οι κινήσεις της εκθέτουν ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ»

Το μήνυμα του Περισσού για την κατάθεση συντεταγμένων θαλασσίων ζωνών της Άγκυρας στον ΟΗΕ

«Η νέα επικίνδυνη κίνηση της Τουρκίας, με την κατάθεση συντεταγμένων στον ΟΗΕ για τις θαλάσσιες ζώνες και με οδηγό την αυθαίρετη Τουρκο-Λιβυκή συμφωνία, παραβιάζει το δίκαιο της θάλασσας και καταπατά τα δικαιώματα των ελληνικών νησιών σε ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδα» αναφέρει το ΚΚΕ σε σχόλιό του.

Επισημαίνει ότι «η νέα αυτή πρόκληση και οι επίμονες παραβιάσεις τουρκικών αεροσκαφών στο Αιγαίο είναι στοιχεία της επιθετικότητας της κυβέρνησης Ερντογάν, που αποθρασύνεται από τα παζάρια που κάνει με το ΝΑΤΟ, τις ΗΠΑ και την ΕΕ, για τη διατήρηση της Τουρκίας στο «Δυτικό στρατόπεδο».

Το ΚΚΕ υπογραμμίζει ότι «η πολιτική της συμμετοχής στις λυκοσυμμαχίες του πολέμου και των επεμβάσεων έχει χρεοκοπήσει και γίνεται συνεχώς πιο επικίνδυνη για το λαό μας. Ο «λύκος δεν γίνεται αρνί» και οι εξελίξεις εκθέτουν καθημερινά την πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ» καταλήγοντας στο σχόλιό του «η πάλη του λαού για την απεμπλοκή της χώρας από τους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς είναι αναγκαία και επίκαιρη και το ΚΚΕ είναι στην πρώτη γραμμή».




Στρατός Ξηράς | 746 Εθνοφύλακες για τη φύλαξη των εγκαταστάσεων

Πρόκειται για τον ίδιο αριθμό εθνοφυλάκων, που επιφορτίστηκαν με την φύλαξη κρίσιμων εγκαταστάσεων των Ενόπλων Δυνάμεων και κατά την περσινή χρονιά

Συνολικά 746 εθνοφύλακες θα χρησιμοποιήσει ο Στρατός Ξηράς για την φρούρηση αποθηκών πυρομαχικών, καυσίμων, υλικών επιστράτευσης και λοιπών εγκαταστάσεων, κατά το έτος 2020.

Πρόκειται για τον ίδιο αριθμό εθνοφυλάκων, που επιφορτίστηκαν με την φύλαξη κρίσιμων εγκαταστάσεων των Ενόπλων Δυνάμεων και κατά την περσινή χρονιά.

Με βάση τον νόμο συγκρότησης της Εθνοφυλακής την χρονιά του 1982 στους χρησιμοποιούμενους σε τακτικές ή ειδικές αποστολές εθνοφύλακες δύναται να χορηγούνται αποδοχές, τροφή, ιματισμός και υπόδηση. Στο πλαίσιο αυτό με κοινή απόφαση των υφυπουργών Οικονομικών και Εθνικής Αμυνας Θεόδωρου Σκυλακάκη και Αλκιβιάβη Στεφανή το ποσό της ημερήσιας αποζημίωσης που παρέχεται στους Εθνοφύλακες μόνον για την αντιμετώπιση των δαπανών τροφής, ιματισμού και υπόδησης τους για την χρονιά του 2020 καθορίζεται στα 16 ευρώ.

Τα Τάγματα Εθνοφυλακής, που όλο αυτό το διάστημα δίνουν τη δική τους μάχη στον Εβρο για να μην παραβιαστούν τα σύνορα της χώρας μας από τους χιλιάδες μετανάστες, που προωθήθηκαν στην ελληνοτουρκική μεθόριο από την Αγκυρα, αποτελούν οργανωμένη στρατιωτική δύναμη έχοντας ενεργή συμμετοχή στις εκπαιδευτικές δραστηριότητες του Στρατού Ξηράς.

Η αποστολή της Εθνοφυλακής συνίσταται:

α) στη συμβολή στην άμυνα της χώρας και η ενίσχυση και υποβοήθηση των Ενόπλων Δυνάμεων στην εκπλήρωση της αποστολής τους,

β) στη συμβολή στην παθητική άμυνα και αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών (πυρκαγιές, θεομηνίες, σεισμοί κ.λπ.) και

γ) στην υποβοήθηση του έργου του Στρατού σε περίπτωση μερικής ή γενικής επιστρατεύσεως.

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, στην Εθνοφυλακή μπορούν να καταταγούν οι Ελληνες πολίτες ηλικίας από 18 μέχρι και 45 ετών. Κατ’εξαίρεση όμως επιτρέπεται η κατάταξη και προσωπικού, που έχει υπερβεί το τεσσαρακοστό πέμπτο έτος της ηλικίας του και μέχρι τη συμπλήρωση του 60ου έτους, μόνο με απόφαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας, όταν το προσωπικό προς στράτευση στην περιοχή από τις άλλες προβλεπόμενες ηλικίες δεν επαρκεί. Επιπλέον, οι υποψήφιοι εθνοφύλακες πρέπει να έχουν κρίση σωματικής ικανότητας πρώτης (Ι/1) και δεύτερης (Ι/2) κατηγορίας, να διαθέτουν απολυτήριο «λευκού» χρώματος και ο τόπος μόνιμης διαμονής τους θα πρέπει να
βρίσκεται εντός της περιοχής ευθύνης της μονάδας Εθνοφυλακής.

protothema.gr



Η Τουρκία… γεμίζει με drone τον Έβρο εφαρμόζοντας το σχέδιο «1453»

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Hurriyet, το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει πτήσεις και εναέριες περιπολίες από μη επανδρωμένα αεροσκάφη, τύπου «Bayraktar TB2»

Σε πλήρη ισχύ βρίσκεται το σχέδιο της Τουρκίας, η οποία εδώ και σχεδόν ένα μήνα έχει βάλει φωτιά στα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο, όταν αποφάσισε να ανοίξει τα σύνορα της και να ενθαρρύνει -ενίοτε βοηθήσει- χιλιάδες πρόσφυγες να περάσουν τα σύνορα με την Ελλάδα.

Μετά από μέρες «μαχών» ανάμεσα σε ελληνικές δυνάμεις και πρόσφυγες, υποκινούμενους από τις τουρκικές δυνάμεις στα σύνορα, οι οποίες, εκτός από τη ρίψη δακρυγόνων και άλλων χημικών, έφτασαν στο σημείο να προσπαθήσουν να γκρεμίσουν ακόμα και τον φράχτη, τώρα η Τουρκία ετοιμάζει νέο… επιχειρησιακό σχέδιο στα σύνορά της με τον Έβρο…

Δείτε επίσης: Συγκινεί το μήνυμα των γονιών του Παναγιώτη Ραφαήλ για τον κοροναϊό

Αυτό τουλάχιστον αναφέρουν τα τουρκικά ΜΜΕ, τα οποία με τη σειρά τους εδώ και αρκετές μέρες παίζουν τον δικό τους ρόλο στο βρώμικο σχέδιο του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Hurriyet, το σχέδιο αυτό περιλαμβάνει πτήσεις και εναέριες περιπολίες από μη επανδρωμένα αεροσκάφη, τύπου «Bayraktar TB2».

Το εν λόγω σχέδιο σχέδιο που φέρει την ονομασία «1453» –ονομασία καθόλου τυχαία φυσικά μιας και πρόκειται για το έτος άλωσης της Κωνσταντινούπολης- περιλαμβάνει πτήσεις και εναέριες περιπολίες από μη επανδρωμένα αεροσκάφη με στόχο την… αποτροπή ενδεχόμενων επαναπροωθήσεων εκ μέρους των ελληνικών αρχών.

Ποιο είναι το σχέδιο

Σύμφωνα με όσα υποστηρίζει το δημοσίευμα, τα τουρκικά drone, συγκεκριμένα, εντοπίζουν το σημείο, όπου πρόκειται να πραγματοποιηθούν οι επαναπροωθήσεις, και άμεσα ενημερώνουν τις επίγειες τουρκικές δυνάμεις, οι οποίες αναλαμβάνουν – στη συνέχεια – το έργο της αποτροπής των ελληνικών κινήσεων.

Σε βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα το τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων, Anadolu, δείχνει Τούρκους χειριστές Bayraktar TB2 να παρακολουθούν τις κινήσεις των ελληνικών δυνάμεων, αλλά και της FRONTEX στα σύνορα.

Tα Bayraktar TB2 είναι UAV παρακολούθησης και δεν φέρουν οπλισμό. Έχουν χρησιμοποιηθεί ευρέως στις επιχειρήσεις της Τουρκίας σε Συρία και Λιβύη με μέτρια αποτελέσματα, αφού καταρρίπτονται εύκολα.