Το άκρως απόρρητο «σχέδιο Κίσινγκερ» για το Αιγαίο

«Η Ελλάδα θα χρειασθεί να κάνει τις πιο σοβαρές παραχωρήσεις σε σύγκριση με το προηγούμενο στάτους κβο».  Αυτό είναι το συμπέρασμα από την Έκθεση του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ, του Μαΐου του 1976, όταν ο τότε υπουργός Εξωτερικών δρ Χένρι Κίσινγκερ είχε αποφασίσει να αναμειχθεί ο ίδιος σε μια προσπάθεια μεσολάβησης ανάμεσα στην Ελλάδα και στην Τουρκία.

Οι πρωθυπουργοί των δύο χωρών, Κωνσταντίνος Καραμανλής και Σουλεϊμάν Ντεμιρέλ, είχαν συμφωνήσει στη διαπραγμάτευση των διμερών εκκρεμοτήτων χωρίς να καταλήξουν ποτέ σε θετικά αποτελέσματα. Ο Κίσινγκερ είχε ζητήσει από το Τμήμα Αναλύσεων και Πληροφοριών του Στέιτ Ντιπάρτμεντ να συντάξει μια μακροσκελή έκθεση για την ιστορία των προβλημάτων του Αιγαίου αλλά και τα πιθανά σενάρια επίλυσής τους.

Η Έκθεση δημοσιεύτηκε στο «Βήμα» τον Μάρτιο του 2002 από τον κ. Παπαχελά, όταν αποχαρακτηρίστηκε από τα αμερικανικά αρχεία (με την πάροδο 25ετίας). Η έκθεση αυτή με τίτλο «Η αμερικανική πολιτική στο Αιγαίο» δόθηκε στον Αμερικανό υπουργό στις 17 Μαΐου 1976 και αποτέλεσε στη συνέχεια τη βάση ενός «σχεδίου Κίσινγκερ», που δεν καρποφόρησε ως το 1977, οπότε και ο κ. Κίσινγκερ έφυγε από την ηγεσία του Στέιτ Ντιπάρτμεντ. Το σχέδιο -του οποίου αποσπάσματα μεταφέρω, επειδή πολλά μπορεί να αντιληφθεί ο αναγνώστης για τα σήμερον τεκταινόμενα- προέβλεπε είτε μια φόρμουλα διευθέτησης των εκκρεμοτήτων στο Αιγαίο βάσει ενός πάρε-δώσε σε ζητήματα όπως τα 12 μίλια και ο ελληνικός εναέριος χώρος, είτε πάλι μια λύση-πακέτο για Κύπρο και Αιγαίο ταυτόχρονα.

Σε κάθε περίπτωση η έκθεση υπογράμμιζε ότι «η Ελλάδα θα χρειασθεί να κάνει τις πιο σοβαρές παραχωρήσεις, σε σύγκριση με το προηγούμενο στάτους κβο». Αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι πόσο λίγο έχουν αλλάξει ορισμένα από τα προβλήματα που εμπόδιζαν την επίτευξη συμφωνίας, όπως το αδιέξοδο στο Κυπριακό και η επιμονή της Άγκυρας να αποφύγει το Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Την ίδια στιγμή εντύπωση προκαλεί πόσο πιο ανισοβαρής είναι πλέον η ατζέντα των ελληνοτουρκικών εκκρεμοτήτων, σε βάρος των ελληνικών συμφερόντων. Το 1976 θεωρείτο «ιστορική πρακτική» η μη παραβίαση από τα τουρκικά αεροσκάφη του εναέριου χώρου των 10 μιλίων γύρω από τα ελληνικά νησιά και οι περίφημες «γκρίζες ζώνες» δεν είχαν καν εμφανισθεί στο προσκήνιο. Αναφέρεται στην Έκθεση, ότι από τον Ιούλιο του 1974 και μετά η Κύπρος αποτελεί τη βασική πηγή έντασης μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. Οι συνεχιζόμενες όμως διενέξεις γύρω από το Αιγαίο μπορεί -πολύ περισσότερο από ό,τι η Κύπρος- να προκαλέσουν άμεση σύγκρουση μεταξύ των δύο χωρών, είτε από λάθος είτε βάσει σχεδίου.

Ο Δημήτρης Μπίτσιος, τότε υπουργός Εξωτερικών της κυβέρνησης Καραμανλή, εξήγησε, τον Απρίλιο 1976, πως οι Έλληνες ανησυχούν μήπως οι Τούρκοι κάνουν κάποια προκλητική στρατιωτική ή άλλη ενέργεια για να ενισχύσουν τις διεκδικήσεις τους σε θαλάσσιες περιοχές που η Ελλάδα θεωρεί δικές της. Η τουρκική κυβέρνηση δεχόταν εξάλλου μεγάλες εσωτερικές πιέσεις για να δείξει πως δεν δέχεται μια κατάσταση στην οποία το Αιγαίο εμφανίζεται ως ελληνική λίμνη. Οι ΗΠΑ υποστήριζαν ότι επί της αρχής τα ζητήματα του Αιγαίου θα μπορούσαν να λυθούν με μια διαπραγμάτευση με πρακτικούς συμβιβασμούς σε θέματα όπως η κοινή εκμετάλλευση των φυσικών πόρων. Οι ΗΠΑ, προκειμένου να αποφευχθεί η στρατιωτική λύση ενημέρωσε τις δυο χώρες ότι θα αντιταχθεί σε τέτοιο ενδεχόμενο και ήλπιζε πως με αυτή την τοποθέτηση θα υπήρχε αποτροπή ή απόκρουση τουρκικών ενεργειών, όπως πτήσεων στρατιωτικών αεροσκαφών πάνω από τα ελληνικά νησιά, γυμνασίων σε ορισμένες περιοχές ή ακόμη και της αποστολής ερευνητικού σκάφους σε αμφισβητούμενες περιοχές. «Έχουμε κάθε λόγο να προσπαθήσουμε να αποφύγουμε να εμπλακούμε στην κρίση του Αιγαίου. Είναι προς το συμφέρον μας να κάνουμε ό,τι μπορούμε για να προωθήσουμε μια λύση των εκκρεμοτήτων του Αιγαίου ή τουλάχιστον να μην αφήσουμε να μετατραπούν σε πηγή σύρραξης», αναφέρεται στην Έκθεση.

Στη συνέχεια αναφέρονται οι βασικές πτυχές του προβλήματος του Αιγαίου. Για το ζήτημα της υφαλοκρηπίδας τονίζεται πως δεν μπορεί να λυθεί εύκολα με την παραπομπή του και μόνο στο Διεθνές Δικαστήριο. Αυτή η μεθόδευση θα μπορούσε να είναι κομμάτι μιας τελικής συμφωνίας. Ειδικότερα θα μπορούσε να βοηθήσει την ελληνική κυβέρνηση να κάνει τις υποχωρήσεις που απαιτεί μια συμφωνία. Πέρασαν από τότε 38 χρόνια. Η Τουρκία όχι μόνον δεν έλαβε υπόψη τις αμερικανικές συστάσεις, παρ’ όλο που ήσαν ευνοϊκές γι’ αυτήν, αλλά οσημέραι καθίσταται και πιο απειλητική. Η θέση της Ελλάδας είναι σαφώς υποβαθμισμένη, με τις συνεχείς υποχωρήσεις, βήμα-βήμα, σύμφωνα με τις τουρκικές απαιτήσεις. Και δεν φαίνεται ότι μπορούμε να ελπίζουμε σε αλλαγή κατεύθυνσης.

Ο Μακεδών

 




Δήλωση Μ. Σπυράκη για την πρόταση μομφής κατά Γιούνκερ

Αποστολή ΕΝΑ Channel Βρυξέλλες Σπύρος Λάτσας

Πρόταση μομφής κατά του προέδρου της Κομισιόν, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ θα καταθέσει η ευρωομάδα της Αριστεράς, για το σκάνδαλο φοροαποφυγής στο Λουξεμβούργο επί πρωθυπουργίας του.Αυτό τουλάχιστον, προανήγγειλε μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο Κόκκινο» ο Δ. Παπαδημούλης, τονίζοντας ότι τα ελληνικά ΜΜΕ «έθαψαν» την υπόθεση συμμετοχής στο σκάνδαλο ελληνικών επιχειρήσεων.

Ο ευρωβουλευτής, τόνισε, δε, ότι η ευρωομάδα της Αριστεράς θα στραφεί για στήριξη της πρότασης στους Οικολόγους και τους αριστερόστροφους σοσιαλιστές που είχαν καταψηφίσει την υποψηφιότητα Γιούνκερ, καθώς για την κατάθεσή της απαιτούνται 75 υπογραφές ευρωβουλευτών.Δήλωση της Ευρωβουλευτού της Ν.Δ. και του Ε.Λ.Κ. Μαρίας Σπυράκη με αφορμή την πρόταση μομφής που κατέθεσε κατά του προέδρου της Κομισιόν Ζαν Κλώντ Γιούνκερ , η πολιτική ομάδα της GUE, μέλος της οποίας είναι ο ΣΥΡΙΖΑ.Αναλυτικά η δήλωση: «Στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις Βρυξέλλες, που βρίσκεται σε εξέλιξη σήμερα και αύριο , θα συζητήσουμε την πρόταση μομφής κατά του Ζαν-Κλωντ Γιούνκερ. Την πρόταση καταθέτει η πολιτική ομάδα της GUE, μέλος της οποίας είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος και την προσυπογράφει.

Γιατί τώρα;

Καμιά νέα πληροφορία δεν προστέθηκε στις ήδη γνώστες για το φορολογικό καθεστώς του Λουξεμβούργου.

Το Μεγάλο Δουκάτο, όπως και το Βέλγιο, όπως και τα Ολλανδικά επενδυτικά σχήματα, όπως και η Μάλτα είναι οι ¨φορολογικοί παράδεισοι ¨ της ΕΕ.Δεν τους ερεύνησε η Ένωση, δεν φρόντισε να υπάρχουν κανόνες διαφάνειας.
Οι χώρες αυτές οχυρώθηκαν και εξακολουθούν να οχυρώνονται πίσω από την πρόβλεψη της Συνθήκης ότι η φορολογική πολιτική είναι ευθύνη των κρατών μελών, νοθεύοντας προφανώς τον ανταγωνισμό και προσελκύοντας, με όλα τα μέσα, ιδιωτικά κεφάλαια, καταθέσεις και επενδυτές.Είναι απαραίτητο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, έστω και τώρα, να αντιδράσουμε.
Να ζητήσουμε από την Κομισιόν να ερευνήσει όλες τις περιπτώσεις και να κλείσουμε άμεσα και αποτελεσματικά όλα τα παράθυρα φοροαποφυγής στο ευρωπαϊκό έδαφος.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=v_ku91AOjmc[/youtube]




Η μεγάλη μπλόφα της Τουρκίας

Φαίνεται πως, είτε δεν έχουμε κατανοήσει πώς συμπεριφέρεται η Τουρκία, είτε δεν θέλουμε -για πολλούς λόγους- να κατανοήσουμε. Γι’ αυτό και προσαρμόζουμε πάντα την πολιτική μας αναλόγως των δηλώσεων που εκφέρουν οι Ασιάτες γείτονές μας.

Η μεγαλύτερη μπλόφα-απειλή των Τούρκων είναι ότι αν δεν συμμορφωθούμε θα χωρίσουν την Κύπρο σε δύο ανεξάρτητα κράτη. Προ δύο μηνών (3 Σεπ 2014) είχα αναρτήσει σημείωμα, παραθέτοντας επιχειρήματα πως το μόνο που δεν συμφέρει στην Τουρκία, είναι ακριβώς αυτό. Θυμίζω πως είχα γράψει ότι τα πράγματα από πολύ καιρό έδειξαν πως οι Τούρκοι επιδιώκουν μόνον την ύπαρξη δύο κρατών την Κύπρο, όχι όμως ανεξαρτήτων, αλλά «ισότιμων» σε ομοσπονδία, όπως επαναλαμβάνει ο κ. Ερντογάν, που εμφανίζεται κάθε φορά περισσότερο προκλητικός.

Και ο λόγος είναι απλός… Μια ανεξάρτητη «Βόρεια Κύπρος» δεν θα έχει κατ’ αρχάς συμμετοχή στα κέρδη από το φυσικό αέριο. Στον δικό της χώρο, οι τουρκικές έρευνες απέδειξαν ότι δεν υπάρχει ορυκτός πλούτος, ο οποίος βρίσκεται στον ελεύθερο κυπριακό τομέα.

Δεν είναι μόνον αυτό. Το βιοτικό επίπεδο των Τουρκοκυπρίων είναι το 1/6 των Ελληνοκυπρίων. Επομένως, οι Τούρκοι ζητούν συμμετοχή και στον άλλο πλούτο που παράγεται από τα ελληνικά χέρια. Αλλά και, ένα ανεξάρτητο τουρκοκυπριακό κράτος, δεν θα απολαμβάνει των πλεονεκτημάτων της Ε.Ε. (αν και είναι συζητήσιμο, ποια είναι αυτά τα πλεονεκτήματα).

Τέλος, σε ένα ομόσπονδο κράτος, και με δεδομένο ότι η παλαιά αναλογία 80 Ελλήνων προς 20 Τουρκοκυπρίους έχει ανατραπεί προ πολλού με την αθρόα εισαγωγή περιθωριακών στοιχείων της Τουρκίας ως εποίκων, σε λίγο διάστημα η τουρκοποίηση του νησιού θα είναι γεγονός. Γι’ αυτούς τους -και άλλους δευτερεύοντες- λόγους, η Τουρκία επιμένει στο ομόσπονδο κράτος (σε ένα «μη-κράτος», δηλαδή) με δύο ισότιμα μέρη, παρ’ όλο που μας απειλεί με διχοτόμηση.

Γιατί το πράττει αυτό; Όσοι από τους αναγνώστες δεν πείσθηκαν από τα επιχειρήματά μου, επειδή δυστυχώς άλλοι εν Ελλάδι αναλυτές δεν αναδεικνύουν αυτήν την εκδοχή, έστω και ως υπόθεση εργασίας, ελπίζω πως θα πεισθούν από το άρθρο του Κύπριου καθηγητή κ. Μάριου Ευρυβιάδη, το οποίο δημοσίευσε προχθές στον «Φιλελεύθερο» της Λευκωσίας, που υποστηρίζει ακριβώς τα ίδια.

Γράφει ο κ. Ευρυβιάδης: «Τι δεν επιδιώκει η Τουρκία στην Κύπρο; Δεν επιδιώκει την “διχοτόμηση” αλλά ούτε και το λογικό της επακόλουθο που είναι τα “δυο κράτη”.
Ωστόσο στην Κύπρο κυριαρχεί η εντύπωση (και στην Ελλάδα, προσθέτω), ακόμη και η πίστη θα έλεγα, ότι αυτός είναι και παραμένει ο στρατηγικός στόχος της Άγκυρας- μια “διχοτομημένη” Κύπρος που τελικά θα πάρει την μορφή των “δυο κρατών”.

» Πώς αλλιώς να εξηγηθούν οι συνεχείς καταγγελίες κατά της “διχοτόμησης” και των “δυο κρατών”, που είναι η καθημερινή επωδός των πολιτικών τοποθετήσεων των πολιτικών ταγών του τόπου, με το ΑΚΕΛ πάντοτε “μπροστάρη” στις καταδίκες και τους εξορκισμούς; Και μάλιστα με το έωλο επιχείρημα ότι ο μόνος τρόπος να ακυρωθούν οι βουλιμικοί σχεδιασμοί της Άγκυρας είναι μέσω των υφιστάμενων διαπραγματεύσεων για την οικοδόμηση μιας “διζωνικής δικοινοτικής ομοσπονδίας”;

» Η Άγκυρα έχει εδώ και μια πεντηκονταετία, από το 1964, εγκαταλείψει την διχοτόμηση ως στρατηγικό στόχο και , κατ’ επέκταση έχει εγκαταλείψει και το λογικό της επακόλουθο που είναι αυτό των “δυο κρατών”. Η στρατηγική αυτή δεν εξυπηρετούσε και δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντά της και δη τις ηγεμονικές της φιλοδοξίες. Αντίθετα τα επιδεινώνει.

» Πώς όμως να ερμηνευθεί η πρόσφατη απειλή του Πρωθυπουργού πλέον Αχμέτ Νταβούτογλου ότι εφόσον οι Ελληνοκύπριοι συνεχίσουν να κωλυσιεργούν τότε η “λύση” των “δυο κρατών” θα καταστεί αναπόφευκτη; Η δήλωση Νταβούτογλου είναι κατ’ εμέ μια κατ’ εξοχή προσπάθεια ψυχολογικού πολέμου. Ο Νταβούτογλου και ο κάθε Νταβούτογλου γνωρίζει τι είναι αυτό που διαταράσσει τα μέγιστα τον ψυχισμό του κάθε Κύπριου πατριώτη. Είναι το φάντασμα της διχοτόμησης και η άλλη του όψη, τα “δυο κράτη”.

» Διακηρύττει λοιπόν αυτός τα περί “διχοτόμησης και “δυο κρατών”, με χειροκροτητές του τα “iç oğlan” της Άγκυρας στις τουρκοκρατούμενες περιοχές, ακριβώς διότι γνωρίζει ότι η εξαγγελία και μόνο, αποσυντονίζει την πολιτική ηγεσία αλλά και τους πολίτες. Επί του προκειμένου, χαρακτηριστική υπήρξε η αντίδραση του Τουρκοκύπριου δημοσιογράφου Σενέρ Λεβέντ σε ένα πολυδιαβασμένο κείμενο του. Απευθυνόμενος στον κύριο “Μηδενικά Προβλήματα”, τού είπε να πάρει τα “δυο κράτη” και να τα βάλει εκεί που ξέρει.

Ούτε η “διχοτόμηση” αλλά ούτε τα “δυο κράτη” εξυπηρετούν τα άμεσα και μακροπρόθεσμα στρατηγικά σχέδια της Άγκυρας για την Κύπρο και την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Μακροχρόνιος στόχος της Άγκυρας είναι να υπάρχει στην Κύπρο ένα πολιτικό μόρφωμα το οποίο δεν θα έχει κανένα από τα βασικά λειτουργικά γνωρίσματα κράτους».

Αυτά έγραψε -μεταξύ άλλων- ο καθηγητής κ. Ευρυβιάδης. Ίδια μ’ αυτά που είχα δημοσιεύσει σε ανύποπτο χρόνο. Ελπίζω, να γίνουν αντιληπτά από τους Έλληνες πολιτικούς, ώστε να μη παγιδεύονται από την μπλόφα των Τούρκων.

Ο Μακεδών

 




Ψυχροπολεμικοί… «κανόνες εμπλοκής» για τις ΑΟΖ στην Αν. Μεσόγειο

ΟΗΕ: Αδιέξοδο στην επανάληψη των συνομιλιών στο Κυπριακό…

Εντείνεται μυστικά ή φανερά η στρατιωτική φρασεολογία και η πρακτική ψυχροπολεμικών ασκήσεων και επίδειξης δύναμης τόσο από τη μεριά των κυβερνήσεων Ελλάδας και Κύπρου -με τις πλάτες του νέου «ανίερου» άξονα με το καθεστώς του Ισραήλ και τη χούντα του στρατάρχη Σίσι στην Αίγυπτο- όσο και από την πλευρά του κεθεστώτος της Τουρκίας, καθώς εντείνεται ο ανταγωνισμός στην περιοχή για τον έλεγχο των θαμμένων ενεργειακών κοιτασμάτων στην Ανατολική Μεσόγειο.

Πήραμε τα υποβρύχια και τώρα κοιμόμαστε ήσυχοι! Ελλάδα και Κύπρος με πάσα μυστικότητα πραγματοποιούν τις τρεις τελευταίες μέρες μεγάλη διακλαδική άσκηση στην Κύπρο. Πληροφορίες της «Ε» αναφέρουν ότι στην άσκηση συμμετέχουν όλα τα διαθέσιμα μέσα της Εθνικής Φρουράς της Κύπρου και δυνάμεις του Ελληνικού στρατού, της αεροπορίας και του ναυτικού, την ίδια ώρα που η ελληνική κυβέρνηση ψάχνει στηρίγματα “εθνικής συναίνεσης” στο εσωτερικό σε μια προσπάθεια να πιαστεί όπου βρει εγκλωβισμένη στα αδιέξοδα της κρίσης και των μνημονίων… στο βωμό του χρέους.

Η άσκηση είχε κρατηθεί μυστική για να αποφευχθεί περαιτέρω ένταση, ωστόσο υπήρξαν διαρροές με το κυπριακό υπουργείο Άμυνας να μην κάνει κανένα απολύτως σχόλιο. Την Πέμπτη έγινε ρίψη αλεξιπτωτιστών από ελληνικά αεροσκάφη C-130, που μετέφεραν καταδρομείς από τη 2η ΜΑΛ στην Κρήτη. Εντονη είναι επίσης η παρουσία πλοίων και αεροσκαφών στην ευρύτερη περιοχή της Κύπρου, τα οποία ασκούνται σε συνεργασία με τις κυπριακές δυνάμεις αεράμυνας και τις παράκτιες συστοιχίες πυραύλων για στόχους εδάφους – θαλάσσης. Στην άσκηση συμμετέχει και η ΕΛΔΥΚ.

Επίσης, με στρατιωτική φρασεολογία και δια στόματος στρατιωτικών αναφέρεται πλέον η Άγκυρα στο θέμα των ερευνών στην Ανατολική Μεσόγειο. Ο αρχηγός του τουρκικού ΓΕΝ ναύαρχος Μπουλέντ Μποστάνογλου δήλωσε ότι «οι κανόνες εμπλοκής έχουν παραδοθεί στο τουρκικό πολεμικό ναυτικό» και ότι το τελευταίο θα κινηθεί με βάση αυτούς.

Σε δηλώσεις που έκανε σε δημοσιογράφους σχετικά με τις ναυτικές ασκήσεις «Γαλάζια Φάλαινα», ο Μποστάνογλου ρωτήθηκε αν οι ασκήσεις σχετίζονται με την ένταση στην περιοχή και είπε πως αυτές πραγματοποιούνται κάθε δύο χρόνια και ότι αποσκοπούν στην ανάπτυξη της ικανότητας συνεργασίας με τους συμμάχους».

Ερωτηθείς για το τι θα γίνει αν τα πλοία του τουρκικού πολεμικού ναυτικού συναντηθούν στη Μεσόγειο με πλοία της Ελλάδας ή του Ισραήλ ο Τούρκος ναύαρχος είπε «θα κινηθούμε σύμφωνα με τους κανόνες εμπλοκής που μας έχουν δοθεί. Οι κανόνες εμπλοκής έχουν παραδοθεί από το γραφείο του πρωθυπουργού στο γενικό επιτελείο ενόπλων δυνάμεων κι από εκεί στο γενικό επιτελείο ναυτικού. Οι δυνάμεις μας θα συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους στην περιοχή για την επίγνωση κατάστασης».

Ισραηλινοί στρατιώτεςΙσραηλινοί στρατιώτες

Ο Μποστάνογλου είπε επίσης ότι «οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις προστατεύουν από κοντά και υποστηρίζουν το ερευνητικό σκάφος Μπαρμπαρός Χαϊρετίν Πασά. Παράλληλα παρακολουθούν από απόσταση 900 χιλιομέτρων το ερευνητικό σκάφος που έχει ενοικιάσει η Ελληνοκυπριακή διοίκηση Νότιας Κύπρου. Οι εντολές που έχουμε αυτή τη στιγμή είναι να μην παραβιάσουμε την απόσταση των 900 χιλιομέτρων. Και γι αυτό το λόγο δεν υπήρξε οποιαδήποτε παρενόχληση».

Οι ασκήσεις «Γαλάζια Φάλαινα» διεξάγονται στις 6-14 Νοεμβρίου με τη συμμετοχή και νατοϊκών στοιχείων από τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, την Αγγλία, την Ισπανία και τον Καναδά, καθώς και μιας φρεγάτας από το Πακιστάν. Ξεκίνησαν στη ναυτική βάση «Ακσάζ» στη Μαρμαρίδα και θα συνεχιστούν με ασκήσεις άμυνας. Η τελική φάση προβλέπει επίσκεψη στο λιμάνι της Αττάλειας.

ΟΗΕ: Αδιέξοδο στην επανάληψη των συνομιλιών στο Κυπριακό

Πρόταση από πέντε σημεία υπέβαλε στις επαφές του σε Άγκυρα, Αθήνα και Λευκωσία ο ειδικός σύμβουλος του γ.γ. του ΟΗΕ , Έσπεν Άϊντε για επανάληψη των συνομιλιών στο Κυπριακό και αποχώρηση του Barbaros από την Κυπριακή ΑΟΖ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Φιλελεύθερος» η πρόταση προβλέπει:

-Πρώτο, θα συγκροτηθεί κοινή επιτροπή από Ελληνοκυπρίους και Τουρκοκυπρίους για τους υδρογονάνθρακες.

Δεύτερο, θα αποχωρήσει από την περιοχή το τουρκικό ερευνητικό σκάφος Barbaros.

Τρίτο, θα επαναληφθούν οι διαπραγματεύσεις για το Κυπριακό.

Τέταρτο, ο Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών, θα υποβάλει εκθέσεις προόδου των συνομιλιών.

Πέμπτο, θα επαναληφθεί και η γνωστή διαδικασία των χιαστί επαφών. Με τη μετάβαση, δηλαδή, του Ελληνοκύπριου διαπραγματευτή, Ανδρέα Μαυρογιάννη στην ‘Αγκυρα και του (νέου) Τουρκοκύπριου, Εργκιούν Ολγκούν στην Αθήνα.

Σύμφωνα με το ΡΙΚ η πρόταση απερρίφθη και από τις δύο πλευρές.

Από την ελληνοκυπριακή με τη βασική τοποθέτηση ότι η Τουρκία δημιούργησε το πρόβλημα και αυτή θα πρέπει να το λύσει, ενώ συζήτηση για τα οφέλη από το φυσικό αέριο τίθενται μόνο μετά τη λύση. Ελέχθη επίσης στον κύριο Άϊντε ότι μια τέτοια επιτροπή θα οδηγούσε αυτομάτως σε αδιέξοδο στο θέμα των υδρογονανθράκων.

Η τουρκική πλευρά απέρριψε την πρόταση, επειδή ζητά πάγωμα κάθε διαδικασίας στα θέματα υδρογονανθράκων και ματαίωση όλων των γεωτρήσεων.

με πληροφορίες ΑΠΕ




Απειλή πολέμου από Τουρκία | Οι στρατηγοί παίρνουν τη σκυτάλη

Έτοιμες για εμπλοκή» οι τουρκικές δυνάμεις, μετά το μήνυμα Ερντογάν προς Αθήνα-Λευκωσία…

Κι άλλο “λάδι στη φωτιά” της υποβόσκουσας ελληνοτουρκικής κρίσης ρίχνει  η Τουρκία, επιμένονταςστην τακτική της κλιμακούμενης έντασης, των έμμεσων απειλών και των προκλήσεων. Μετά τον πρόεδρο Ερντογάν, που διεμήνυσε ανεπισήμως προς Αθήνα-Λευκωσία ότιδεν πρόκειται να κάνει “ούτε βήμα πίσω” στην υπόθεση των ΑΟΖ και ότι θα συνδέσει το θέμα των υδρογονανθράκων της Κύπρου με την εκμετάλλευση πιθανών κοιτασμάτων στο Αιγαίο, τη σκυτάλη παίρνουν οι στρατοκράτες της Αγκυρας. Χρησιμοποιώντας “ξύλινη” στρατιωτική φρασεολογία προειδοποιούν εμμέσως πλην σαφώς ότι οι δυνάμεις τους είναι έτοιμες για εμπλοκή, η οποία μπορεί να προκαλέσει “ανάφλεξη” στην περιοχή.

 

Στο θέμα των ερευνών για φυσικό αέριο και του καθορισμού των ΑΟΖ στην Ανατολική Μεσόγειο, που ήταν μέχρι τώρα αντικείμενο παρασκηνιακών διαβουλεύσεων σε κυβερνητικό και διπλωματικό επίπεδο, υπεισέρχεται πλέον και ο στρατιωτικός παράγων, καθιστώντας ορατό τον κίνδυνο “θερμού επεισοδίου”.

Αφορμή για την εμφάνιση των Τούρκων στρατηγών στο προσκήνιο ήταν οι ναυτικές ασκήσεις «Γαλάζια Φάλαινα», που διεξάγονται σε θαλάσσιες περιοχές του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου, ορισμένες από τις οποίες θεωρητικά ανήκουν στην ελληνική ΑΟΖ. Στις ασκήσεις μετέχουν νατοϊκές δυνάμεις από τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, την Αγγλία, την Ισπανία και τον Καναδά.

Η έμμεση απειλή-προειδοποίηση διατυπώθηκε από τον αρχηγό του τουρκικού ΓΕΝ ναύαρχο Μπουλέντ Μποστάνογλου, ο οποίος δήλωσε ότι «οι κανόνες εμπλοκής έχουν παραδοθεί στο τουρκικό πολεμικό ναυτικό», το οποίο θα κινηθεί με βάση αυτούς.

Ερωτηθείς για το τι θα γίνει αν τα πλοία του τουρκικού πολεμικού ναυτικού συναντηθούν με πλοία της Ελλάδας ή του Ισραήλ, ο Τούρκος ναύαρχος είπε: «Θα κινηθούμε σύμφωνα με τους κανόνες εμπλοκής που μας έχουν δοθεί. Οι κανόνες εμπλοκής έχουν παραδοθεί από το γραφείο του πρωθυπουργού στο Γενικό Επιτελείο Ενόπλων Δυνάμεων κι από εκεί στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού. Οι δυνάμεις μας θα συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους στην περιοχή, έχοντας επίγνωση της κατάστασης»..

Οι αποκαλούμενοι «κανόνες εμπλοκής» αφορούν τον τρόπο αντίδρασης στρατιωτικών μονάδων και την έκταση-ένταση των στρατιωτικών μέτρων που λαμβάνει ένα κράτος απέναντι σε «εξωτερικές απειλές».

Η χρήση του όρου από τον αρχηγό του τουρκικού ΓΕΝ προκαλεί ερωτηματικά. Διπλωματικοί σχολιαστές εκτιμούν ότι μ’ αυτόν τον τρόπο η Αγκυρα διαμηνύει εμμέσως ότι θεωρεί ως  «απειλή» οποιαδήποτε ενέργεια μπορεί να συνιστά αμφισβήτηση κυριαρχικών δικαιωμάτων του τουρκοκυπριακού ψευδοκράτους σε τμήμα της κυπριακης ΑΟΖ.




Απειλή πολέμου από την Αγκυρα | Ετοιμη για εμπλοκή στο Αιγαίο

Με στρατιωτική φρασεολογία και δια στόματος στρατιωτικών αναφέρεται πλέον η Άγκυρα στο θέμα των ερευνών στην Ανατολική Μεσόγειο. Ο αρχηγός του τουρκικού ΓΕΝ ναύαρχος Μπουλέντ Μποστάνογλου δήλωσε ότι «οι κανόνες εμπλοκής έχουν παραδοθεί στο τουρκικό πολεμικό ναυτικό» και ότι το τελευταίο θα κινηθεί με βάση αυτούς.

Σε δηλώσεις που έκανε σε δημοσιογράφους σχετικά με τις ναυτικές ασκήσεις «Γαλάζια Φάλαινα», ο Μποστάνογλου ρωτήθηκε αν οι ασκήσεις σχετίζονται με την ένταση στην περιοχή και είπε πως αυτές πραγματοποιούνται κάθε δύο χρόνια και ότι αποσκοπούν στην ανάπτυξη της ικανότητας συνεργασίας με τους συμμάχους».

Ερωτηθείς για το τι θα γίνει αν τα πλοία του τουρκικού πολεμικού ναυτικού συναντηθούν στη Μεσόγειο με πλοία της Ελλάδας ή του Ισραήλ ο Τούρκος ναύαρχος είπε «θα κινηθούμε σύμφωνα με τους κανόνες εμπλοκής που μας έχουν δοθεί. Οι κανόνες εμπλοκής έχουν παραδοθεί από το γραφείο του πρωθυπουργού στο γενικό επιτελείο ενόπλων δυνάμεων κι από εκεί στο γενικό επιτελείο ναυτικού. Οι δυνάμεις μας θα συνεχίσουν τις δραστηριότητές τους στην περιοχή για την επίγνωση κατάστασης».

Ο Μποστάνογλου είπε επίσης ότι «οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις προστατεύουν από κοντά και υποστηρίζουν το ερευνητικό σκάφος Μπαρμπαρός Χαϊρετίν Πασά. Παράλληλα παρακολουθούν από απόσταση 900 χιλιομέτρων το ερευνητικό σκάφος που έχει ενοικιάσει η Ελληνοκυπριακή διοίκηση Νότιας Κύπρου. Οι εντολές που έχουμε αυτή τη στιγμή είναι να μην παραβιάσουμε την απόσταση των 900 χιλιομέτρων. Και γι αυτό το λόγο δεν υπήρξε οποιαδήποτε παρενόχληση».

Σημειώνεται ότι στις 26 Ιουνίου 2012 ο τότε πρωθυπουργός και νυν πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε ανακοινώσει ότι «έχουν αλλάξει οι κανόνες εμπλοκής των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων». Κι αυτό με αφορμή της ένταση με τη Συρία. Ο Ερντογάν είχε πει ότι «κάθε στρατιωτικό στοιχείο που θα προσεγγίζει τα σύνορα της Τουρκίας με τρόπο που θα συνιστά κίνδυνο ασφάλειας, θα αξιολογείται ως απειλή και θα αντιμετωπίζεται ως στρατιωτικός στόχος».

Οι λεγόμενοι «κανόνες εμπλοκής» είναι κανόνες σχετικά με την έκταση των στρατιωτικών μέτρων που λαμβάνει ένα κράτος απέναντι σε εξωτερικές απειλές».

Το ερώτημα που τίθεται είναι ο λόγος για τον οποίο αισθάνεται η ‘Αγκυρα να κάνει λόγο για «κανόνες εμπλοκής». Ερώτημα το οποίο παραπέμπει στην έννοια «σύνορα» την έχει υπόψη της σχετικά με την Κύπρο και πιο συγκεκριμένα σχετικά με τα κατεχόμενα.

Οι ασκήσεις «Γαλάζια Φάλαινα» διεξάγονται στις 6-14 Νοεμβρίου με τη συμμετοχή και νατοϊκών στοιχείων από τις ΗΠΑ, τη Γερμανία, την Αγγλία, την Ισπανία και τον Καναδά, καθώς και μιας φρεγάτας από το Πακιστάν. Ξεκίνησαν στη ναυτική βάση «Ακσάζ» στη Μαρμαρίδα και θα συνεχιστούν με ασκήσεις άμυνας. Η τελική φάση προβλέπει επίσκεψη στο λιμάνι της Αττάλειας.

Πηγή: ΑΠΕ

 




Απειλή Ερντογάν | Δεν κάνω βήμα πίσω για το φυσικό αέριο στην Κύπρο!

Νέα δεδομένα σε ελληνοτουρκικά, Κυπριακό, αλλά και στις ευρωτουρκικές σχέσεις, προκαλεί η στρατηγική -πλέον- επιλογή του Ταγίπ Ερντογάν να επιμείνει στην πολιτική της σύγκρουσης προκειμένου η Τουρκία να εξασφαλίσει, είτε απευθείας είτε μέσω των Tουρκοκυπρίων, πρόσβαση στα μεγάλα ενεργειακά αποθέματα της Ανατολικής Μεσογείου.

Ο «σουλτάνος» οδήγησε τη χώρα του σε διπλωματική απομόνωση στην Ανατολική Μεσόγειο και στη Μέση Ανατολή. Πάγωσε τις σχέσεις με το Ισραήλ και την Αίγυπτο, ψυχράθηκε με τον Πούτιν λόγω της στάσης του στην Κριμαία και τη Συρία, έκανε καχύποπτο ακόμη και τον Ομπάμα και προχωράει σε επίδειξη δύναμης επιλέγοντας ως «εύκολο στόχο» την Κύπρο.

Ο Tούρκος ηγέτης, «μεθυσμένος» από την αλαζονεία που ξεπερνά και αυτά ακόμη τα πρότυπα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, απέρριψε τις κατευναστικές παρεμβάσεις που έγιναν από διάφορες πλευρές και μέσω σημαντικού πολιτικού παράγοντα με τον οποίο είχε επαφή την περασμένη εβδομάδα έστειλε, όπως πληροφορείται το «Εθνος της Κυριακής», στην Ελληνική κυβέρνηση ένα ξεκάθαρο μήνυμα: «Δεν πρόκειται να κάνω πίσω στο θέμα του φυσικού αερίου στην Κύπρο».




Αποφάσισαν τη λήψη μέτρων κατά των τουρκικών προκλήσεων

Επαφές Σαμαρά με τον Ν. Αναστασιάδη στη Λευκωσία

Τη λήψη συντονισμένων μέτρων αντιμετώπισης των προκλήσεων της Τουρκίας στην κυπριακή ΑΟΖ αποφάσισαν ο Αντώνης Σαμαράς και ο Νίκος Αναστασιάδης στη διάρκεια της σημερινής συνάντησης τους στη Λευκωσία. Όπως διευκρίνισε ο κύπριος πρόεδρος, στις κοινές του δηλώσεις με τον έλληνα πρωθυπουργό, κοινή συνισταμένη των θέσεων της Κύπρου και της Ελλάδας είναι οι προσπάθειες αποκλιμάκωσης της έντασης και όχι η πρόκληση νέων εντάσεων. «Δεν μπορεί να αγνοούνται οι προκλήσεις ούτε να επιβραβεύονται», τόνισε, από την πλευρά του, ο Αντώνης Σαμαράς.

«Ελπίζουμε η Τουρκία να αναθεωρήσει τη στάση της επιτρέποντας την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων», σημείωσε από τη Λευκωσία ο Αντώνης Σαμαράς.

Αναφερόμενος στη συνάντησή του με τον κύπριο πρόεδρο, έκανε λόγο για συνομιλίες σε ώρες κλιμάκωσης της έντασης, οι οποίες «επιβεβαίωσαν την ενότητα που υπάρχει ανάμεσα σε Ελλάδα και Κύπρο αλλά και τη συναντίληψη μεταξύ Αθήνας και Λευκωσίας».

«Η υποστήριξη της Ελλάδας προς την Κύπρο είναι δεδομένη. Είμαστε στο πλευρό σας», συνέχισε ο κ. σαμαράς, φέρνοντας ως παράδειγμα την εκπροσώπηση της Κύπρου από τον ίδιο προ ημερών στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο λόγω μιας πρόσκαιρης ασθένειας του κ. Αναστασιάδη. Στο σημείο αυτό, ο κ. Σαμαράς αναφέρθηκε και στο πρόσφατο μήνυμα που έστειλε στην Άγκυρα το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο εξ ονόματος της Ευρώπης για σεβασμό της κυριαρχίας της Κύπρου στα ύδατά της και για τον σεβασμό των δικαιωμάτων της στην Αποκλειστική Οικονομική της Ζώνη.

«Στόχος μας είναι ο τερματισμός της κατοχής και η επανένωση της Κύπρου με μία δίκαιη και βιώσιμη λύση. Στηρίζουμε τις προσπάθειες για επίλυση του κυπριακού, υπό την αιγίδα του γενικού γραμματέα του ΟΗΕ, ωστόσο, υπό τις παρούσες συνθήκες, στηρίζουμε την κίνηση του κ. Αναστασιάδη για διακοπή των συνομιλιών, μέχρι να σταματήσουν οι προκλήσεις της Τουρκίας. Ελπίζουμε ότι η Τουρκία θα αναθεωρήσει τη στάση της και ότι θα δείξει απτά δείγματα ότι επιθυμεί τον διάλογο για τη λύση και όχι ως πρόσχημα. Η ενότητα του ελληνισμού είναι η πηγή της δύναμής του. Η Ελλάδα και η Κύπρος είναι παράγοντες σταθερότητας, ασφάλειας και ειρήνης στη νοτιανατολική Μεσόγειο. Η Κύπρος είναι το προπύργιο του Ελληνισμού και κλειδί για τη σταθερότητα στην περιοχή», σημείωσε.

Ο πρωθυπουργός, απαντώντας σε ερώτηση για την Τριμερή που θα πραγματοποιηθεί αύριο στην Αίγυπτο και αν θα προχωρήσουν σε οριοθέτηση της ΑΟΖ των τριών κρατών, δήλωσε ότι δεν θέλει να προκαταλάβει το αποτέλεσμα, ωστόσο, είπε ότι θα συζητηθούν όλα τα θέματα. Σημείωσε ότι «η τριμερής συνεργασία Ελλάδας- Κύπρου και Αιγύπτου συνιστά στρατηγικό κρίκο συνεργασίας ανάμεσα στους λαούς μας, με στόχο τη σταθερότητα της ευρύτερης περιοχής. Οι συνθήκες είναι ώριμες για να προχωρήσουμε τη συνεργασία. Η Αίγυπτος είναι χώρα τεράστιας επιρροής στην ευρύτερη περιοχή. Θα προωθήσουμε την ευρωπαϊκή στρατηγική για γεωπολιτική συνεργασία και οικονομική ανάπτυξη».

«Κοινή συνισταμένη η αποκλιμάκωση της έντασης»

Από την πλευρά του ο Νίκος Αναστασιάδης ανέφερε πως κοινή συνισταμένη των θέσεων της Κύπρου και της Ελλάδας είναι οι προσπάθειες αποκλιμάκωσης της έντασης και όχι η πρόκληση νέων εντάσεων. Όπως επισήμανε, στην κατ’ ιδίαν συνάντηση που είχε με τον κ. Σαμαρά, όσο και στη συνάντηση που ακολούθησε με τους αρχηγούς των κυπριακών κομμάτων, συζητήθηκαν θέματα συντονισμού και λήψης συντονισμένων μέτρων αντιμετώπισης των προκλήσεων της Τουρκίας.

Σύμφωνα με τον κύπριο πρόεδρο, η επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού στην Κύπρο αποδεικνύει το «ειλικρινές ενδιαφέρον και τη στήριξη της ελληνικής κυβέρνησης προς το κυπριακό κράτος». Ευχήθηκε επίσης «να συνειδητοποιήσει η Τουρκία και η τουρκοκυπριακή πλευρά πως «ανάλογες κρίσεις που προκαλούνται αναίτια δεν διασφαλίζουν ουδενός τα δικαιώματα, ιδίως όταν προσχηματικώς γίνονται για τα αυτονόητα».

Διαβεβαίωσε παράλληλα ότι ο τριμερής διάλογος με την Ελλάδα και την Αίγυπτο δεν στρέφεται εναντίον καμιάς χώρας, αντίθετα, τόνισε, προάγει την εφαρμογή του διεθνούς δικαίου.

«Αναχωρούμε για το Κάιρο στο πλαίσιο της τριμερούς συνεργασίας που έχουμε αναπτύξει. Στόχος της συνάντησης είναι να συζητηθούν περαιτέρω τρόποι εμβάθυνσης της τριμερούς συνεργασίας», σημείωσε.

 




Ελλάδα, η μόνη διέξοδος των αποτυχημένων Τούρκων…

Όπως έχει διαμορφωθεί η ελληνική πολιτική, αποτελούμε για τους Τούρκουςτη μόνη διέξοδο για να διασκεδάσουν τις συνεχείς αποτυχίες τους στην εξωτερική πολιτική, αλλά και στο εσωτερικό της χώρας τους. Γνωρίζουν, πως σε κάθε πρόκλησή τους οι πολιτικοί μας θα αρκεστούν σε «φανφαρόνικες» δηλώσεις για εσωτερική κατανάλωση, χωρίς καμιά ουσιαστική αντιμετώπιση της επιθετικότητάς τους.

Είναι όμως από χρόνια γνωστός ο τρόπος συμπεριφοράς των Τούρκων. Βήμα-βήμα, εκμεταλλευόμενοι τον ευνουχισμό που επέβαλαν στην Ελλάδα οι πάσης φύσης διεθνιστικές θεωρίες, μπαινοβγαίνουν στα ελληνικά ύδατα χωρίς καμιά αντίδραση. Τι θα συμβεί άραγε, εάν κάποιο ελληνικό πολεμικό πλοίο περάσει την συνοριακή γραμμή; Θα το παρακολουθούν απλώς οι Τούρκοι;

Σύμφωνα με τον κ. Νταβούτογλου, όπως έγραψε στο «Στρατηγικό Βάθος», τα εθνικά κράτη τα οποία ιδρύθηκαν μετά τη διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, είναι τεχνητά δημιουργήματα. Άρα, κατ’ αυτόν, η Τουρκία πρέπει να χαράξει τη δική της πολιτική ζωτικού χώρου – μια φράση που χρησιμοποιεί χωρίς αναστολές.

Εκπλήρωση των σχεδίων του, θα επιφέρει την πολιτιστική και οικονομική ολοκλήρωση του ισλαμικού κόσμου, του οποίου η Τουρκία θα μπορούσε ενδεχομένως να καταστεί ηγέτιδα.

Η Τουρκία, υποστηρίζει ο κ. Νταβούτογλου, είτε θα καταστεί ηγέτιδα στον Καύκασο, τα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή είτε θα παραμείνει μια χώρα που θα σφαδάζει από συγκρούσεις με κίνδυνο κατακερματισμού της. Και αφού δεν θέλει το δεύτερο, επιχειρεί το πρώτο, όπου βρει «βολικούς» αντιπάλους.

Αν αφεθεί με τόση ευκολία να βαδίζει η Τουρκία στον δρόμο του πανισλαμισμού, δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία πως το επόμενο βήμα της θα είναι έρευνες στο Αιγαίο. Ο κ. Ερντογάν άλλωστε το είπε στον κ. Σαμαρά: «μισά-μισά»

Ο καθηγητής κ. Μάριος Ευρυβιάδης, ψυχαναλύοντας τον κ. Νταβούτογλου, γράφει ότι χωρίζει τους ανθρώπους σε «πιστούς» και «απίστους», με τους τελευταίους να συναποτελούν όλους τους μή Σουννίτες του κόσμου. Και που είναι όλοι καταδικασμένοι, εκτός εάν ανακαλύψουν και αυτοί τον «ορθό δρόμο». Να γίνουν όλοι δηλαδή μουσουλμάνοι, Σουννίτες όμως. Όπως αυτός, όπως ο κ. Ερντογάν, όπως ο κ. Χότζιας Ερπαγκάν, κ.ά.

Το βιβλίο του κ. Νταβούτογλου έχει πληθώρα αναφορών σε ιμπεριαλιστικές αλλά και ναζιστικές ονειρώξεις. Καταδικάζει όλη την δυτική κοσμοθεωρία, κοσμική και μη, επειδή δεν προκύπτει από την αρχή της «απόλυτης μοναδικότητας του Θεού», όπως αυτή αποδίδεται στο θεόπνευστο Κοράνι, όπου «Ο Θεός (Αλλάχ) είναι Ένας και Μοναδικός, Είναι Απόλυτος, Αιώνιος (απ’ αυτόν όλα τα πλάσματα έχουν ανάγκη), Ποτέ δεν γέννησε και ποτέ δεν Γεννήθηκε , Και δεν υπάρχει κανείς όμοιός Του».

Από την αρχή αυτή προκύπτουν πολιτικές συνέπειες με κυρίαρχη αυτήν της ενότητας της πίστης και των πιστών . Και είναι γύρω από την αρχή αυτή που οικοδομείται και οικοδομεί ο κ. Νταβούτογλου την «εναλλακτική» με την Δύση κοσμοθεωρία, την ισλαμική (αλλά Σουννιτική, πάντοτε ) που είναι βέβαια και η «ορθή».

Ο άνθρωπος είναι πρωτίστως, όπως και ο προστάτης και Πρόεδρός του, ζηλωτής μουσουλμάνος. Και το γεγονός αυτό έχει τις δικές του πολιτικές συνέπειες. Τις βλέπουμε στην καταβάθρωση της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας, ειδικά στην Αραβική Μέση Ανατολή, περιοχή που κατά την Νταβουτογλιανή θεώρηση συνιστά το κατ’ εξοχή «στρατηγικό βάθος» της Τουρκίας. Τις βλέπουμε και στην εσωτερική πολιτική.

Η αναβάθμιση του Νταβούτογλου σε πρωθυπουργό της χώρας αποτελεί περίτρανη απόδειξη ότι η Νέα Τουρκία οικοδομείται στην βάση αρχών και αξιών όχι απλώς ξένων αλλά και απροκάλυπτα εχθρικών έναντι της Δύσης με ό,τι αυτό συνεπάγεται για Κύπρο και Ελλάδα. Το δε πρόγραμμα για τη Νέα Τουρκία αποσκοπεί, κατά δημόσια παραδοχή του νέου Πρωθυπουργού, στο κλείσιμο της «ενενηκονταετούς παρένθεσης», όπως χαρακτήρισε την Κεμαλική περίοδο εκκοσμίκευσης ο κ. Νταβούτογλου.

Αν όλα αυτά δεν ληφθούν υπόψη όσο είναι νωρίς, ο πόλεμος που υποτίθεται απομακρύνεται με κάθε υποχώρησή μας, θα καταστεί βεβαιότητα σε πολύ λίγα χρόνια.

Ο Μακεδών




Τουρκικό «μπαϊράκι» στο Αιγαίο

Παιχνίδια υψηλού διπλωματικού ρίσκου συνεχίζει να παίζει η Τουρκία, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες μεταφέρει μια πλατφόρμα άντλησης πετρελαίου, προς την κυπριακή ΑΟΖ. Η εν λόγω πλατφόρμα έχει μικρή αποτελεσματικότητα, ωστόσο αυτό δεν πτοεί την Αγκυρα, που όπως φαίνεται επιθυμεί τουλάχιστον σε επίπεδο εντυπώσεων να κλιμακώσει την κατάσταση, αναμένοντας και την αντίδραση της ελληνοκυπριακής πλευράς.

Τόσο η Κυπριακή Δημοκρατία όσο και η ελληνική κυβέρνηση επέλεξαν μέχρι τώρα μια μετριοπαθή στάση, επιλέγοντας να μην παρασυρθούν από τις συνεχόμενες τουρκικές προκλήσεις. Ωστόσο η Άγκυρα δεν λέει να κάνει πίσω ή με κάποιον τρόπο να χαμηλώσει και αυτή από την πλευρά τους τους τόνους.

Αγόρασε από τη Ρουμανία, την εν λόγω πλατφόρμα, αν και γνώριζε ότι επί της ουσίας είναι αποτελεσματικά μόνο σε… ρηχά νερά, μόνο και μόνο για να κάνει τη δουλειά της… Ποια είναι αυτή; Η δημιουργία κινήσεων εντυπωσιασμού, προκειμένου να προκληθεί η ελληνοκυπριακή πλευρά και να εγκαταλείψει την μετριοπαθή στάση, περνώντας στη λήψη πιο δραστικών μέτρων με ότι αυτό συνεπάγεται.

Η δημιουργία κινήσεων εντυπωσιασμού εκ μέρους της Άγκυρας, δεν αφορά μόνο την μεταφορά της συγκεκριμένης πλατφόρμας, αλλά σχετίζεται με την πρόσβατη… βόλτα τουρκικής κορβέτας στα νησιά του Αιγαίου, για περισσότερες από 26 ώρες. Πρόκειται όπως φαίνεται για μια συγκεκριμένη στρατηγική όξυνσης που ακολουθεί η Τουρκία, αδιαφορώντας για τα όσα της καταλογίζουν πλέον ανοιχτά, πολλοί παράγοντες της διεθνούς κοινότητας.




Προκαλεί τούρκος βουλευτής στο ελληνικό Κοινοβούλιο

Πρότεινε ανοιχτά μοίρασμα των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων της Κύπρου

Εξαιρετικά προκλητικός εντός του ελληνικού κοινοβουλίου εμφανίστηκε τούρκος βουλευτής, ζητώντας το μοίρασμα των κοιτασμάτων του φυσικού αερίου της Κύπρου, αποκαλύπτοντας τις πραγματικές επιδιώξεις της Γείτονος, μετά από έναν μήνα προκλητικών παραβιάσεων των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κύπρου στην ΑΟΖ της με το Barbaros και τα πολεμικά συνοδευτικά.

Η προκλητική δήλωση έγινε στο πλάισιο συνέλευσης του ΝΑΤΟ, η οποία διεξήχθη στην αίθουσα της Γερουσίας της Βουλής.

Ο τούρκος βουλευτής του κυβερνώντος κόμματος APK,Οσμάν Μπακ, ο οποίος αρνήθηκε τις δηλώσεις περί προκλητικότητας που έκανε λίγο νωρίτερα ο έλληνας υπουργός Εξωτερικών, Ευάγγελος Βενιζέλος, ισχυρίστηκε ότι η κυπριακή υφαλοκρηπίδα είναι προσβάσιμη και στις δύο κοινότητες και πως θα πρέπει από κοινού ν’ αποφασίσουν πως θα χρησιμοποιηθούν οι πόροι του φυσικού αερίου.

«Πρέπει να υπάρξει συμφωνία μέσω του ΟΗΕ ώστε να μοιραστούν οι πόροι των κοιτασμάτων υδρογονανθράκων της Κύπρου» σημείωσε χαρακτηριστικά ο βουλευτής, αποκλείοντας μονομερή δραστηριότητα στην περιοχή

Παράλληλα ο τούρκος βουλευτής επικαλέστηκε αδειοδότηση για τις σεισμολογικές έρευνες που πραγματοποιεί το Barbaros στην κυπριακή ΑΟΖ και συγκεκριμένα στο οικόπεδο 9.

Έχοντας ήδη δυναμιτίσει το κλίμα, εν συνεχεία ο Οσμάν Μπακ τόνισε ότι «δεν τίθεται θέμα συνόρων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας» ζητώντας την κατάργηση της υποχρέωση χορήγησης ταξιδιωτικής βίζας στους τούρκους πολίτες για την επίσκεψή τους στη χώρα μας.

 

newsbeast.gr




«Ελεγχόμενος λεονταρισμός μέχρι στιγμής οι τουρκικές προκλήσεις»

Ο Κώστας Γρίβας, Δρ Γεωπολιτικής Στρατηγικής, αναλύει στο newsbeast.gr τις κινήσεις των Τούρκων

Η συνεχιζόμενη προκλητικότητα της Τουρκίας στην ευρύτερη περιοχή, κυρίως, σε βάρος της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Ελλάδας έχει δημιουργήσει προβληματισμό όχι μόνο στις κυβερνήσεις των δύο χωρών αλλά και στη Διεθνή κοινότητα. Σύμφωνα με τον κ. Κώστα Γρίβα, Δρ Γεωπολιτικής Στρατηγικής της Σχολής Ευελπίδων, οι νέες προκλήσεις της Άγκυρας δεν στοχεύουν τόσο την ελληνική κυβέρνηση όσο εκείνη των Ηνωμένων Πολιτειών με απώτερο στόχο να σταματήσουν οι πιέσεις στο θέμα των Τζιχαδιστών.

Ρεπορτάζ: Νίκη Παπάζογλου

Παρόλα αυτά η εθνική κυριαρχία αποδομείται ξεκάθαρα ενώ η κλιμάκωση της έντασης δεν αποκλείεται στην περίπτωση που η Τουρκία πάψει να «υπολογίζει» στις ΗΠΑ. Σοφότερη στάση από ελληνικής πλευράς, στην συνεχή αυτή τουρκική πρακτική λεονταρισμού θα ήταν η δημιουργία ενός πλέγματος συμμαχιών.

«Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις αυτές καθαυτές, είναι το τελευταίο πράγμα που σκέφτεται η τουρκική κυβέρνηση. Νομίζω πως με την στάση της τον τελευταίο καιρό, απευθύνει περισσότερο μια έμμεση προειδοποίηση στις Ηνωμένες Πολιτείες ώστε να μην την «ζορίζουν» περισσότερο, δείχνοντας έμπρακτα πόσο προβληματική μπορεί να γίνει η συμπεριφορά της. Προσπαθεί με λίγα λόγια να πιέσει τις Ηνωμένες Πολιτείες να υιοθετήσουν μια λογική κατευνασμού απέναντί της. Για να το πούμε απλά, προσπαθεί να περάσει ένα επιθετικό προφίλ ώστε να σταματήσουν οι πιέσεις στο θέμα του Κουρδιστάν και των Τζιχαδιστών » αναφέρει ο κ. Γρίβας.

Βέβαια παρά την όποια γενεσιουργό αιτία της εν λόγω απειλής, αυτό δεν σημαίνει όπως διευκρινίζει ο κ. Γρίβας, πως δεν στρέφεται εναντίων της Ελλάδας, αποδομώντας μάλιστα ξεκάθαρα και συστηματικά την εθνική κυριαρχία, δημιουργώντας τετελεσμένα και θέτοντας ζητήματα εθνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο. Με το σοβαρό αυτό πρόβλημα που δημιουργείται με την στάση της Τουρκίας και τις κλιμακούμενες απειλές οπως αναφέρει ο κ. Γρίβας, γεννάται το ερώτημα εάν θα έπρεπε η Ελλάδα να απαντήσει με μια πιο σκληρή στάση. Παρόλα αυτά εξαιτίας της πολυπλοκότητας της κατάστασης δύσκολα θα μπορούσε κάποιος να υποδείξει μια σωστή πολιτική στάση την δεδομένη στιγμή».

Εξισορροπητικός παράγοντας, όπως διευκρινίζει ο κ. Γρίβας, θα ήταν μια αποφασιστική κάθοδος της Ρωσίας στην Ανατολική Μεσόγειο με την Ελληνική Συνεργασία. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως σε μακροχρόνιο ορίζοντα, η σοφότερη  πολιτική στάση, από πλευράς της Ελλάδας, θα ήταν η δημιουργία του κατάλληλου πλέγματος συμμαχιών, ούτως ώστε  να τεθεί η Τουρκία σε ένα αδρανοποιητικό πλαίσιο. «Αν και χαρακτηρίζονται ως ενθαρρυντικές οι σχέσεις της Ελλάδας με την Αίγυπτο, ο μόνος παράγοντας τον οποίο μπορεί να πει κανείς ότι λαμβάνει σοβαρά υπόψη της αυτή τη στιγμή η Τουρκία, είναι η Ρωσία. Προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι θα έπρεπε να γίνει ένα πολύ φιλόδοξο γεωπολιτικό άνοιγμα προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτή  η διπλωματική κίνηση θα μπορούσε να αποτρέψει την Τουρκία απότο να κλιμακώσει αυτή την αναθεωρητική της πολιτική».

Όσο για το χειρότερο σενάριο που θα μπορούσε να ακολουθήσει αυτές τις προκλήσεις ο κ. Γρίβας εκτιμά πως οι Τούρκοι θα κλιμακώνουν συνεχώς την ένταση, χωρίς όμως όπως λέει χαρακτηριστικά να περνάνε τις κόκκινες γραμμές. «Δύσκολα θέλουν και οι ίδιοι να οδηγηθούμε σε πολεμική αντιπαράθεση ακόμη κι αν αυτή γίνει στο πλαίσιο ενός ελεγχόμενου θερμού επεισοδίου. Είναι τόσοι πολλοί οι παράγοντες που εμπλέκονται αυτή τη στιγμή που αν ξεκινούσε κάτι τέτοιο από πλευράς Τουρκίας, δεν θα γνώριζαν ούτε οι ίδιοι που θα καταλήξει. Και μην ξεχνάμε πως το τουρκικό καθεστώς, δηλαδή η Τουρκία ως χώρα αλλά και το καθεστώς Ερντογάν, δίνει τεράστια σημασία στο γόητρο, με αποτέλεσμα να θέλει και η ίδια να αποφύγει μια κατάσταση η οποία θα μπορούσε να το πλήξει. Το να ξεκινήσει ένα θερμό επεισόδιο και να αναγκαστεί στην συνέχεια, κατόπιν πιέσεων, να οπισθοχωρήσει θα είναι στρατηγικό πλήγμα. Αυτός είναι και ο λόγος που δεν πιστεύω πως θα ξεπεράσουμε αυτές τις γραμμές προχωρώντας σε μια επιθετική πολιτική ενός θερμού επεισοδίου».

Λόγος του ελεγχόμενου αυτού λεονταρισμού της τουρκικής κυβέρνησης σύμφωνα με τον κ. Γρίβα είναι οι πιέσεις που θα δεχόταν η Τουρκική κυβέρνηση, σε περίπτωση θερμού επεισοδίου. τόσο από τις Ηνωμένες Πολιτείες όσο και από την Ρωσία και φυσικά από την Ευρώπη, παρόλο που στην περίπτωση της τελευταίας θα ήταν περισσότερο συμβολικές αφού δεν λαμβάνεται υπόψη ως μηχανισμός σοβαρής ισχύος. «Όπως και να ‘χει όμως η Τουρκία θα βρισκόταν εν μέσω ενός πλέγματος αντιθετικών δυνάμεων που μπορεί να της δημιουργούσαν σοβαρά προβλήματα, λαμβάνοντας υπόψη πως ήδη έχει πολλά μέτωπα ανοιχτά. Είναι αρκετά παρακινδυνευμένο για την παραδοσιακά προσεκτική τουρκική πολιτική που συνηθίζει να προβάλει έναν ελεγχόμενο λεονταρισμό που δεν περνά τα εσκαμμένα».

Παρόλα αυτά όπως καταλήγει ο κ. Γρίβας τα πράγματα θα μπορούσαν να αλλάξουν άρδην τη στιγμή που η Τουρκία θεωρούσε πως οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν έχουν πλέον κάποια ουσιαστική «δυνατότητα», δηλαδή ούτε κάτι να της προσφέρουν, ούτε με κάτι να την απειλήσουν. «Αυτό είναι όμως κάτι που θα διαπιστώσουμε στο μέλλον».




Τουρκική κορβέτα κάνει «βόλτες» στα στενά Καφηρέα

Νέα πρόκληση από τη γείτονα χώρα

Η τουρκική κορβέτα «Βuyucada» μπήκε στις 3 τα ξημερώματα σε ελληνικά χωρικά ύδατα, στα στενά Καφηρέα, προερχόμενη από τον Κόλπου Ξηρού. Στη συνέχεια, κινούμενη με νότια και νοτιοδυτική πορεία, πέρασε μεταξύ Κέας και Κύθνου.

Πλοία του Πολεμικού Ναυτικού παρακολουθούν το τουρκικό σκάφος.

Η νέα προκλητική κίνηση της Τουρκίας έρχεται σε συνέχεια της στρατηγικής της έντασης που έχει υιοθετήσει από τις αρχές Οκτωβρίου, που ξεκίνησε το «σεργιάνι» του Barbaros και των τουρκικών συνοδευτικών πολεμικών πλοίων στο οικόπεδο 9 της κυπριακής ΑΟΖ.




Από μία κλωστή η κλιμακούμενη κρίση στην Κύπρο

Η Άγκυρα ετοιμάζεται να φέρει πλατφόρμα γεωτρήσεων εντός της ΑΟΖ της Κύπρου

Στη στρατηγική της έντασης επενδύει όλο και περισσότερο η Τουρκία, περνώντας από τις προκλήσεις του Barbaros και τη σύμπλευσή του με τουρκικά πολεμικά στην πλατφόρμα γεωτρήσεων εντός της κυπριακής ΑΟΖ εδώ και σχεδόν έναν μήνα.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο η Άγκυρα επιχειρεί – για πολλοστή φορά ιστορικά – να εκτονώσει την κρίση στο εσωτερικό της και τα ανατολικά σύνορά της, με το κουρδικό να βρίσκεται σε πρωτοφανή έξαρση και το ρόλο του Ισλαμικού Κράτους που λειτουργεί προς όφελος της Τουρκίας να έχει αποκαλυφθεί σε διεθνές διπλωματικό επίπεδο, βρίσκοντας βαλβίδα αποσυμπίεσης στην επιθετικότητα στο Αιγαίο.

Η κρίση στην Κύπρο περνά πλέον σε άλλο επίπεδο προχωρώντας σε ραγδαία κλιμάκωση με την Άγκυρα επιδεικτικά να απορρίπτει τόσο τα επιχειρήματα της Κύπρου για κυριαρχικά δικαιώματα ως ανεξάρτητο κράτος στην κυπριακή ΑΟΖ, όσο και τη διεθνή κοινότητα που έχει προχωρήσει σε ουκ ολίγες δηλώσεις στήριξης των κυπριακών θέσεων.

Την ίδια ώρα άπαντες αναμένουν τις πιέσεις από την πλευρά των ΗΠΑ, καθώς όπως διέρρευσε μετά τη συνομιλία Μπάιντεν – Αναστασιάδη, ο πρώτος δεσμεύθηκε για πιέσεις προς την Άγκυρα να σταματήσει τις παραβιάσεις εντός της κυπριακής ΑΟΖ.

Η Άγκυρα την ίδια ώρα ετοιμάζεται να στήσει εξέδρα γεωτρήσεων μέσα στην κυπριακή ΑΟΖ, ευρισκόμενη σε προχωρημένες συζητήσεις με τη Ρουμανία για την κατασκευή της, μετά το διαφαινόμενο «όχι» από το Αζερμπαιτζάν λόγω οικονομικών συμφωνιών με την Ελλάδα που θα διασαλευθούν αυτομάτως σε περίπτωση που αναλάμβανε το έργο ύψους 1,5 δισ. ευρώ.

Από την πλευρά της η Αθήνα, έχοντας στη φαρέτρα της την πρόσφατη δημιουργία του άξονα με Κάιρο και Λευκωσία και με τη στήριξη του Τελ Αβίβ προχωρά άμεσα σε όλες τις απαιτούμενες διπλωματικές κινήσεις.

Ενδεικτικό πάντως της αδιαλλαξίας που επιδεικνύει η Άγκυρα, είναι και το τετ α τετ που είχαν ο Τούρκος πρόεδρος, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν με τον απερχόμενο υπουργό Εθνικής Άμυνας, Δημήτρη Αβραμόπουλο, στο οποίο ο πρώτος επανέλαβε ότι η χώρα του θα συνεχίσει να εγείρει αξιώσεις στα κοιτάσματα υδρογονανθράκων, που βρίσκονται εντός της κυπριακής ΑΟΖ.

Θέλοντας έτσι η ελληνική κυβέρνηση να προλάβει και να μην βρεθεί προ τετελεσμένων από την Τουρκία, έχει αναβαθμίσει τη στρατιωτική παρουσία της στην Ανατολική Μεσόγειο, έχοντας στείλει ήδη μία φρεγάτα και ένα υποβρύχιο, ενώ όπως σημειώνεται από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, η παρουσία αυτή μπορεί να ισχυροποιηθεί ανά πάσα στιγμή. Έτσι η Αθήνα στέλνει ένα σαφές μήνυμα στην Άγκυρα ότι τυχόν περαιτέρω επιθετικές κινήσεις της δεν θα γίνουν αποδεκτές.

Πάντως, διπλωματικοί κύκλοι σημειώνουν ότι δεν πρόκειται για μία κρίση που μπορεί εύκολα να αποκλιμακωθεί, ενώ τονίζουν ότι οι όποιες κινήσεις από την πλευρά της Ελλάδας πρέπει να είναι πολύ προσεκτικές και μελετημένες σε πλήρη αρμονία με τις διπλωματικές – συμμαχικές πρωτοβουλίες, ώστε να αποφευχθούν τυχόν περιπέτειες με επεισόδια τύπου Ιμίων.




Έβρος | Τουρκική ακταιωρός εμβόλισε Ελληνικό αλιευτικό

Μια ανεμότρατα εμβόλισε Τουρκική ακταιωρός λίγο μετά τις 12.00 το μεσημέρι της Παρασκευής ανοιχτά του Θρακικού Πελάγους και πιο συγκεκριμένα σε απόσταση μόλις 3 μίλια από τις εκβολές του Έβρου. 
Όπως αποκάλυψε το ThrakiToday.com, η ανεμότρατα “Οι Τρεις Αδελφοί”, είχε βγει στα ανοιχτά για ψάρεμα όταν εμφανίστηκε το τουρκικό σκάφος κινούμενο με απειλητική διάθεση προς το μέρος του αλιευτικού. Μέσα σε ελάχιστα λεπτά η ακταιωρός των Τούρκων εμβόλισε στην πλώρη το αλιευτικό, το οποίο σώθηκε από βέβαιο ναυάγιο χάρη στους ελιγμούς του έμπειρου καπετάνιου του.
Το περιστατικό αναστάτωσε, όπως ήταν φυσικό, τους αλιείς του Έβρου, οι οποίοι επέλεξαν να διαμαρτυρηθούν στο Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με μαύρες σημαίες.

Το χρονικό του θερμού επεισοδίου  
Σύμφωνα με πληροφορίες στις 11.45 ο κυβερνήτης της τουρκικής ακταιωρού ζήτησε από τον καπετάνιο ελληνικής μηχανότρατας που βρισκόταν εντός ελληνικών χωρικών υδάτων να σταματήσει για έλεγχο.

Ο καπετάνιος απάντησε πως δεν έχει περάσει την οριογραμμή και έχει ενημερώσει ήδη το Λιμενικό. Παράλληλα ανέφερε πως δεν πρόκειται να σταματήσει και θα κατευθυνθεί προς Αλεξανδρούπολη.

Η τουρκική ακταιωρός, κατά τα λεγόμενα του καπετάνιου, μπήκε εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων και επιχείρησε με διάφορους ελιγμούς να παρεμποδίσει το ελληνικό σκάφος στο οποίο επέβαιναν δυο Έλληνες και τέσσερις Αιγύπτιοι. Κατά τους ελιγμούς η ακταιωρός κτύπησε τη μηχανότρατα στην αριστερή πλευρά της πλώρης με αποτέλεσμα να προκαλέσει ζημιές.

Στο σημείο έσπευσε σκάφος του Λιμεναρχείου Αλεξανδρούπολης, ωστόσο όταν έφτασε διαπιστώθηκε πως η τουρκική ακταιωρός είχε εξαφανιστεί.
Το πλήρωμα της μηχανότρατας έδινε κατάθεση στο Λιμεναρχείο για τις ακριβείς συνθήκες του περιστατικού. Νεότερες πληροφορίες από το Λιμενικό αναφέρουν πάντως και την εκδοχή να έχει κάνει λάθος ο καπετάνιος του αλιευτικού καθώς έπλεε στην οριογραμμή, δεδομένου ότι κατά την εξέταση των στιγμάτων όπου κινήθηκε το σκάφος και κατά τις αναφορές των ραντάρ εκτιμάται ότι έχει βρεθεί στα τουρκικά χωρικά ύδατα.

Στελέχη του Λιμενικού σημείωναν πως είναι συχνό φαινόμενο στη συγκεκριμένη περιοχή τουρκικές ακταιωροί να παρενοχλούν ελληνικά σκάφη αν και βρίσκονται εντός ελληνικών χωρικών υδάτων.

Το θέμα δεν αποκλείεται να συζητηθεί κατά τη συνάντηση που θα έχουν ο Έλληνας αρχηγός του Λιμενικού με τον Τούρκο ομόλογο του κατά την επίσκεψη του στην Αθήνα από τις 5 ως τις 8 Νοεμβρίου.

alieutiko_evros3
alieutiko_evro2
alieutiko_evros1
alieutiko_evros
(ΠΗΓΗ ΦΩΤΟ: radiomax.gr)



Ανεβαίνει το θερμόμετρο στην κυπριακή ΑΟΖ

Συνεχίζει να… αλωνίζει το Barbaros, που φέρεται να συνοδεύεται από τουρκικό υποβρύχιο. Φρεγάτα και υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού στέλνει η Ελλάδα – Καταδίκη των τουρκικών ενεργειών από τους ΥΠΕΞ Ελλάδας, Κύπρου και Αιγύπτου.

Θερμαίνεται το κλίμα στην κυπριακή ΑΟΖ, όπου το τουρκικό ερευνητικό Barbaros συνεχίζει να πραγματοποιεί σεισμογραφικές έρευνες, συνοδευόμενο από δύο πολεμικά πλοία.

Μάλιστα, πληροφορίες που μεταδίδουν κυπριακά ΜΜΕ κάνουν λόγο για ύπαρξη και τουρκικού υποβρυχίου εντός της ΑΟΖ της Κύπρου, σε μια προσπάθεια να «θωρακιστεί» το Barbaros και να συνεχίσει τις έρευνές του.

Την ίδια ώρα, η Ελλάδα στέλνει στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου μία φρεγάτα και ένα υποβρύχιο του Πολεμικού Ναυτικού, όπως ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Εξωτερικών, Ευάγγελος Βενιζέλος, μετά από συνάντηση που είχε στη Λευκωσία με τον Κύπριο πρόεδρο, Νίκο Αναστασιάδη.

Όπως είπε ο κ. Βενιζέλος, αυτό θα γίνει στο πλαίσιο διεθνών υποχρεώσεων της Ελλάδας. Η φρεγάτα, πρόσθεσε, αποστέλλεται στην περιοχή στο πλαίσιο της UNIFIL και το υποβρύχιο στο πλαίσιο της επιχείρησης του ΝΑΤΟ.

Ο κ. Βενιζέλος υπενθύμισε τη συμφωνία που υπεγράφη για έρευνα και διάσωση, μέσω της οποίας ενώνονται τα FIR και οι θαλάσσιοι χώροι Κύπρου και Ελλάδας.

Καταδικάζουν τις τουρκικές προκλήσεις Ελλάδα, Κύπρος και Αίγυπτος

Τη λύπη τους για τις πρόσφατες παράνομες ενέργειες της Τουρκίας εντός της ΑΟΖ της Κύπρου, καθώς και για τις μη εγκεκριμένες σεισμικές έρευνες εντός της εν λόγω περιοχής, εκφράζουν οι υπουργοί Εξωτερικών της Ελλάδας, της Κύπρου και της Αιγύπτου.

Σε κοινό τους ανακοινωθέν, οι κ.κ. Βενιζέλος, Κασουλίδης και Sameh Hassan Shoukry, που συναντήθηκαν σήμερα στη Λευκωσία, υπογράμμισαν τη σημασία του σεβασμού των κυριαρχικών δικαιωμάτων και της δικαιοδοσίας της Κυπριακής Δημοκρατίας επί της ΑΟΖ της και απηύθυναν έκκληση στην Τουρκία να σταματήσει όλες τις σεισμικές έρευνες που έχει προγραμματίσει εντός των θαλασσίων ζωνών της Κύπρου και να απέχει από κάθε παρόμοια ενέργεια στο μέλλον.

Υπογράμμισαν επίσης τη δέσμευση και τον σεβασμό των κυβερνήσεών τους στο διεθνές δίκαιο, συμπεριλαμβανομένης της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, στην οποία και οι τρεις χώρες είναι συμβαλλόμενα μέρη. Σε αυτό το πλαίσιο, εξέφρασαν τη θέση ότι η περιφερειακή ασφάλεια, η σταθερότητα και η ευημερία, προς όφελος των λαών της περιοχής, υπηρετούνται καλύτερα μέσω της προσχώρησης όλων των εμπλεκομένων χωρών στις καλά εδραιωμένες αρχές του διεθνούς δικαίου.

Τέλος, υπογραμμίζοντας τη σημασία που έχουν σε περιφερειακό επίπεδο η συνεργασία στον τομέα της ενέργειας και η εντατικοποίηση των ερευνητικών δραστηριοτήτων στην Ανατολική Μεσόγειο, εξέφρασαν την προθυμία τους να εργαστούν από κοινού για την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος της Μεσογείου από τη ρύπανση που προκύπτει από τις σχετικές με την εξόρυξη υδρογονανθράκων δραστηριότητες.




Αθήνα, Λευκωσία και Κάιρο «στριμώχνουν» την Άγκυρα

Την ίδια ώρα η Τουρκία συνεχίζει το «σεργιάνι» στην κυπριακή ΑΟΖ

Σημαντική για την ενίσχυση της τριμερούς συνεργασίας, ιδιαίτερα σε θέματα ενέργειας, θεωρείται η συνάντηση που θα έχουν σήμερα στη Λευκωσία, οι υπουργοί εξωτερικών Κύπρου, Ελλάδας και Αιγύπτου, Ι.Κασουλίδης, Ευ.Βενιζέλος και Σ. Σούκρι αντίστοιχα.

Η συνάντηση θα προετοιμάσει και τη Σύνοδο Κορυφής των ηγετών των τριών χωρών Νίκου Αναστασιάδη, Αντώνη Σαμαρά και Στρατηγού Σίσσι, που θα πραγματοποιηθεί στο Κάιρο, στις 8 Νοεμβρίου.

Μια ημέρα νωρίτερα, θα επισκεφθεί την Κύπρο, για επαφές με την πολιτική ηγεσία, ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Αντώνης Σαμαράς.

Πριν από την υπουργική συνάντηση ο πρόεδρος Αναστασιάδης θα δεχθεί χωριστά τους κ.κ. Σούκρι και Βενιζέλο.
Στο μεταξύ, το τουρκικό ερευνητικό σκάφος «Μπαρπαρός», συνεχίζει τις προκλήσεις του στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Κύπρου.

Σύμφωνα μα αρμόδιες πηγές, χθες το «Μπαρπαρός» μαζί με τη φρεγάτα «Γκοκτσού» βρέθηκαν εντός της κυπριακής ΑΟΖ, στο βόρειο τμήμα του οικοπέδου εννέα και το απόγευμα στο οικόπεδο δύο, ενώ εντός της κυπριακής ΑΟΖ την Τρίτη, όπως έγινε γνωστό βρέθηκε και τουρκικό υποβρύχιο! Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι η εταιρεία ΕΝΙ συνεχίζει κανονικά τη γεώτρηση στο κοίτασμα «Ονασαγόρας» στο τεμάχιο εννέα.

newsbeast.gr



Τουρκικό υποβρύχιο στην κυπριακή ΑΟΖ μαζί με το Barbaros

Συνεχίζονται οι τουρκικές προκλήσεις

Το ανακάλυψαν πλοία της UNFIL που βρέθηκαν στην περιοχή, στο πλαίσιο των ερευνών εντοπισμού των δύο επιβαινόντων του μικρού αεροσκάφους Diamond – Από την πρώτη στιγμή συνοδεύει το τουρκικό σεισμογραφικό.

Η τουρκική προκλητικότητα εντός της κυπριακής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης συνεχίζεται, καθώς φαίνεται ότι πέραν από τα δύο πολεμικά πλοία, τα οποία εδώ και μια εβδομάδα συνοδεύουν το «Μπαρμπαρός», σε πολύ κοντινή απόσταση βρίσκεται και υποβρύχιο του τουρκικού στόλου.

Το τουρκικό υποβρύχιο είναι από την πρώτη στιγμή στη συνοδεία του σεισμογραφικού σκάφους, αλλά η παρουσία του δεν έγινε γνωστή. Η Τουρκία, μ’ αυτόν τον τρόπο, θέλησε να «θωρακίσει» την παρουσία εντός των «οικοπέδων» της ΑΟΖ, την παρουσία του «Μπαρμπαρός» για ολοκλήρωση των ερευνών που διενεργούν.

Αρμόδια στρατιωτική πηγή ανέφερε στην κυπριακή εφημερίδα «Φιλελεύθερος» ότι είναι συνήθης τακτική τόσο από την Τουρκία όσο και από άλλες χώρες που διαθέτουν Πολεμικό Ναυτικό, όταν βρίσκονται σε αποστολή φρεγάτες ή κορβέτες, πάντα να τις συνοδεύει κάποιο υποβρύχιο. Αυτό όπως εξήγησε, γίνεται για να ασκείται καλύτερος έλεγχος των περιοχών όπου βρίσκονται σε εξέλιξη οι αποστολές τους.

Η παρουσία του τουρκικού υποβρύχιου στην περιοχή που «βολτάρει» το «Μπαρμπαρός» επιβεβαιώθηκε την περασμένη εβδομάδα από πλοία της UNFIL που βρέθηκαν εντός της κυπριακής ΑΟΖ, στο πλαίσιο των ερευνών εντοπισμού των δύο επιβαινόντων του μικρού αεροσκάφους Diamond.

Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν σε ελλαδικές ιστοσελίδες, τα ανθυποβρυχιακά συστήματα των πλοίων που ανταποκρίθηκαν στις κλήσεις για βοήθεια «χτύπησαν» το υποβρύχιο της Άγκυρας να πλέει εντός της κυπριακής ΑΟΖ.

Όσον αφορά στα άλλα δύο πολεμικά πλοία, που συνοδεύουν το «Μπαρμπαρός», αντικαθίστανται για σκοπούς ανεφοδιασμού και τη θέση τους στις περιοχές έρευνας λαμβάνουν άλλα πολεμικά πλοία.




Επιχείρηση «Barbaros» της Τουρκίας με στόχο την κυπριακή ΑΟΖ

Σεισµογραφικές έρευνες εντός της κυπριακής ΑΟΖ και µάλιστα στο Οικόπεδο 3 το οποίο έχει ήδη παραχωρηθεί για έρευνες από την Κυπριακή Δηµοκρατία πραγµατοποιεί από χθες το τουρκικό σκάφος Barbaros Hayreddin Pasa, σε µία από τις χειρότερες προκλήσεις της Τουρκίας εις βάρος της Κύπρου από την ανακήρυξη του ψευδοκράτους.

Επιχείρηση «Barbaros» της Τουρκίας με στόχο την κυπριακή ΑΟΖ

Ο πρόεδρος Ν. Αναστασιάδης αναµένεται την Παρασκευή να ανακοινώσει στους Ευρωπαίους ηγέτες στη Σύνοδο Κορυφής ότι υπό τις συνθήκες αυτές δεν µπορεί να ανοίξει άλλο κεφάλαιο στις ενταξιακές διαπραγµατεύσεις της Τουρκίας, ενώ και η Αθήνα έστειλε ισχυρό µήνυµα, µε τον Ευ. Βενιζέλο να καλεί την Τουρκία «να ανακρούσει πρύµνα όχι µόνο το πλοίο αλλά και η εξωτερική πολιτική της» και να αποφύγει κινήσεις που αποτελούν «βάναυση προσβολή του διεθνούς δικαίου», προειδοποιώντας ότι η Τουρκία υπονοµεύει το κοινό µέτωπο εναντίον του ISIS και της διεθνούς τροµοκρατίας.

Παρά τις προσδοκίες που είχαν δηµιουργηθεί ότι οι έντονες και από πολλές πρωτεύουσες δηλώσεις στήριξης των κυριαρχικών δικαιωµάτων της Κυπριακής Δηµοκρατίας θα απέτρεπαν την Τουρκία από την υλοποίηση της παράνοµης NAVTEX, ο Τ. Ερντογάν αγνόησε ως συνήθως τη διεθνή κοινότητα προχωρώντας στην πρωτοφανή παραβίαση των κυριαρχικών δικαιωµάτων ενός ανεξάρτητου κράτους-µέλους του ΟΗΕ και της ΕΕ.

Η Τουρκία δείχνει αποφασισµένη να αµφισβητήσει εµπράκτως την κυπριακή ΑΟΖ και να παρεµποδίσει την οµαλή συνέχιση του προγράµµατος αξιοποίησης του φυσικού αερίου, στα οικόπεδα µάλιστα της κυπριακής ΑΟΖ στο νότιο τµήµα του νησιού, στα οποία η Τουρκία δεν µπορεί να διατυπώσει διεκδικήσεις.

Επιχείρηση «Barbaros» της Τουρκίας με στόχο την κυπριακή ΑΟΖ

Η Αγκυρα επίσης µε την παράνοµη αυτή δραστηριότητα επιδιώκει ντε φάκτο να βάλει στην ατζέντα των συνοµιλιών του Κυπριακού, όποτε αυτές επαναληφθούν, και το θέµα του φυσικού αερίου, ώστε να αµφισβητηθεί η κυριότητα της Κυπριακής Δηµοκρατίας επί των φυσικών πόρων του νησιού.

Αντίδραση
Λευκωσία και Αθήνα παρακολουθούν από κοντά τις κινήσεις του Barbaros γνωρίζοντας ότι οι επιλογές αντιδράσεων είναι δεδοµένες, όπως σταθερή είναι η επιδίωξη των δύο κυβερνήσεων να αποφύγουν τη στρατιωτικοποίηση της κρίσης όπως επιδιώκει η Αγκυρα (για τον λόγο αυτόν απορρίφθηκαν και οι ιδέες για αξιοποίηση της παρουσίας της ελληνικής φρεγάτας που συµµετέχει στην ειρηνευτική δύναµη του Λιβάνου – UNIFIL).

Ηδη από χθες η τουρκική φρεγάτα Bafra περιπολεί σε απόσταση 5 µιλίων από την πλωτή δεξαµενή της ENI/Kogas στο Οικόπεδο 9, ενώ άλλη φρεγάτα συνοδεύει διακριτικά το Barbaros.

Χθες συνεδρίασε το Εθνικό Συµβούλιο στην Κύπρο και ενηµερώθηκε από τον Ν. Αναστασιάδη για την κατάσταση που έχει διαµορφωθεί και σήµερα θα ανακοινωθούν µια σειρά µέτρα, τα οποία θα κινηθούν από νοµικά µέτρα εναντίον της τουρκικής εταιρείας TPAO µέχρι την εξέταση προσφυγής στο ΣΑ του ΟΗΕ, ενώ µελετώνται και µέτρα επί του ψευδοκράτους, όπως πρόστιµα σε όσους φθάνουν στο νησί από παράνοµα λιµάνια και αεροδρόµιο.

Την περασµένη Παρασκευή δοκιµάστηκε στην πράξη (και αµφισβητήθηκε µε επιτυχία από την Τουρκία) η συµφωνία συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου για την Ερευνα και Διάσωση. Μετά την εκποµπή σήµατος SOS από εµπορικό πλοίο µε αµερικανική σηµαία η Ελλάδα µε τη ΝΟΤΑΜ Α1857/14 δήλωσε ότι αναλαµβάνει την έρευνα καθώς ανήκει στη ζώνη ελληνικής ευθύνης SAR, αλλά ακολούθησε ανταλλαγή ΝΟΤΑΜ µε την Τουρκία η οποία υποστηρίζει ότι αποτελεί δική της ζώνη ευθύνης η περιοχή νοτιοανατολικά από το Καστελόριζο. Τελικά, λόγω και της εγγύτητας πρώτο έφτασε στο αµερικανικό πλοίο, σύµφωνα µε τις τουρκικές αρχές, το σκάφος της τουρκικής ακτοφυλακής TCSG Yasam, που το βοήθησε να πλεύσει στην τουρκική ακτή.

Επισκέψεις
Σαµαράς και Βενιζέλος στη Λευκωσία

Αθήνα και Λευκωσία συντονίζουν τις αντιδράσεις τους για να αντιµετωπισθεί αποτελεσµατικά η κλιµάκωση της έντασης που επιχειρεί η Αγκυρα, σε µια περίοδο µάλιστα που απειλείται η γενικότερη σταθερότητα στην κρίσιµη περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

Ο υπουργός Εξωτερικών Ευ. Βενιζέλος θα µεταβεί στις 28-29 στη Λευκωσία για επαφές µε την κυπριακή κυβέρνηση και για την τριµερή των υπουργών Εξωτερικών µε την Αίγυπτο, και λίγες ηµέρες αργότερα θα επισκεφτεί τη Λευκωσία και ο πρωθυπουργός Α. Σαµαράς σε µια επίσκεψη όχι µόνο συµβολική. Εξάλλου ήταν ο ίδιος ο Α. Σαµαράς που στην τελευταία συνάντηση που είχε µε τον Τ. Ερντογάν διαπίστωσε ότι «υπάρχει πραγµατική διάφορα» µεταξύ των δυο χωρών στο Κυπριακό.

Στις 8 Νοεµβρίου οι κ. Αναστασιάδης και Σαµαράς, συνοδευόµενοι από τους υπουργούς Εξωτερικών, θα µεταβούν στο Κάιρο, όπου σε µια ιδιαίτερα σηµαντική συνάντηση θα επισηµοποιηθεί σε ανώτατο επίπεδο η τριµερής συνεργασία Ελλάδας-Κύπρου-Αιγύπτου, διάδροµος συµπληρωµατικός µε εκείνον της τριµερούς συνεργασίας Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ, που διαµορφώνουν ένα σύνθετο πλαίσιο σταθερότητας στην περιοχή. Η ανάπτυξη αυτών των συνεργασιών µε επίκεντρο την Κύπρο και την Ελλάδα που συνδέουν τους δυο µεγάλους «παίκτες» στην περιοχή, το Ισραήλ και την Αίγυπτο, έχει προκαλέσει εντονότατη ενόχληση στην Τουρκία η οποία δεν αναγνωρίζει καν την Κυπριακή Δηµοκρατία, δεν αναγνωρίζει τη νέα κυβέρνηση της Αιγύπτου και έχει διακόψει τις σχέσεις της µε το Ισραήλ.

Σε ανακοίνωσή του το τµήµα εξωτερικής πολιτικής και άµυνας του ΣΥΡΙΖΑ καταγγέλλει την κατάφωρη παραβίαση των κυριαρχικών δικαιωµάτων της Κυπριακής Δηµοκρατίας, αλλά και τη συγκέντρωση δυνάµεων στην περιοχή, µε αφορµή τις ασκήσεις του ρωσικού ναυτικού και των ισραηλινών ενόπλων δυνάµεων, που όµως γίνονται µε την άδεια της Κυπριακής Δηµοκρατίας.

ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΕΤΗΣ

ethnos.gr




Ο Τσίπρας βγαίνει μπροστά στα εθνικά ζητήματα

Υψηλού συμβολισμού η επίσκεψη στον Αβραμόπουλο με φόντο τις τουρκικές προκλήσεις

Επίσκεψη με έντονο συμβολισμό χαρακτηρίζουν κύκλοι της Κουμουνδούρου την σημερινή του Αλέξη Τσίπρα στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Δημήτρη Αβραμόπουλο, με τον οποίο είναι γνωστό ότι διατηρεί εξαιρετικές σχέσεις.

Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, την ώρα που εθνική ζητήματα, πέραν της εθνικής οικονομίας, βρίσκονται σε όξυνση με την Τουρκία να προχωρά σε ευθείες απειλές με το «σεργιάνι» του τουρκικού σεισμογραφικού Barbaros στο οικόπεδο 3 νοτιαοανατολικά της Κύπρου, επιλέγει να επισκεφθεί το υπουργείο Εθνικής Άμυνας.

«Οι τουρκικές προκλήσεις στην Κύπρο και οι γενικότερες γεωπολιτικές ανακατατάξεις με τα ανοιχτά μέτωπα του Ισλαμικού Κράτους στη Μέση Ανατολή και το ρόλο που διαδραματίζει η Τουρκία καθώς και οι εξελίξεις στην Ουκρανία αλλά και την Αλβανία απαιτούν διπλωματική εγρήγορση» σημειώνει κορυφαίο στέλεχος της Κουμουνδούρου.

Με αυτόν τον τρόπο ο επικεφαλής του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης επιχειρεί να δώσει ένα ισχυρό παρών στα εθνική ζητήματα, για τα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ κατά κοινή ομολογία έχει κατηγορηθεί στο παρελθόν.

Η πρόθεση του ΣΥΡΙΖΑ να δώσει έμφαση στα εθνικά ζητήματα ωστόσο είχε διαφανεί από τις κινήσεις της τομεάρχη Εξωτερικής Πολιτικής, Νάντιας Βαλαβάνη, η οποία τον τελευταίο καιρό με ανακοινώσεις της ανέβαζε στην ατζέντα του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης τα επίμαχα μείζονα ζητήματα.

Παράλληλα, ο Αλέξης Τσίπρας είχε δώσει από το Σάββατο το στίγμα της γραμμής που θα ακολουθήσει, όταν κατά την ομιλία του στην Κεντρική Επιτροπή και αναφερόμενος στην ανακοίνωση της Τουρκίας για έρευνες εντός της κυπριακής ΑΟΖ, έκανε λόγο για «απαράδεκτη παραβίαση κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κυπριακής Δημοκρατίας που κατοχυρώνεται από το διεθνές δίκαιο».

«Η χώρα χρειάζεται εξωτερική πολιτική που να διεκδικεί δυναμικά εντός, αλλά και πέρα από την ΕΕ, σε όλους τους διεθνείς οργανισμούς. Που να προασπίζει και προωθεί ενεργά τα συμφέροντα της Ελλάδας, να ενισχύει το διεθνή της ρόλο και να συνεισφέρει στην ειρήνη και την περιφερειακή σταθερότητα. Και μια τέτοια εξωτερική πολιτική θα υλοποιήσει η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ» είχε σημειώσει χαρακτηριστικά ο Αλέξης Τσίπρας, δίνοντας ένα πρώτο δείγμα της έμφασης που θα δώσει το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης στα ζητήματα εθνικής σημασίας και εξωτερικής πολιτικής.




Σειρήνες συναγερμού στις 11:00 για την άσκηση «Παρμενίων»

Η ενεργοποίηση των σειρήνων συναγερμού Πολιτικής Άμυνας έχει καθαρά δοκιμαστικό σκοπό και επομένως δεν υπάρχει λόγος σύγχυσης ή ανησυχίας

Δοκιμαστική ενεργοποίηση των σειρήνων συναγερμού πολιτικής άμυνας θα πραγματοποιηθεί στις 11:00 σε όλη την επικράτεια, στο πλαίσιο της Τακτικής Άσκησης Μετά Στρατευμάτων (ΤΑΜΣ) «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ – 2014».

Συγκεκριμένα, στις 11:00, θα υπάρξει σήμανση συναγερμού αεροπορικής επίθεσης, για χρονική διάρκεια 60 δευτερολέπτων (διακοπτόμενος ήχος διαφορετικής έντασης).

Στις 11:05 θα υπάρξει σήμανση λήξης συναγερμού, για χρονική διάρκεια 60 δευτερολέπτων (συνεχής ήχος σταθερής έντασης).

Η ενεργοποίηση των σειρήνων συναγερμού Πολιτικής Άμυνας έχει καθαρά δοκιμαστικό σκοπό και επομένως δεν υπάρχει λόγος σύγχυσης ή ανησυχίας.




Γρανάς | Σύσκεψη για την αντιπυρική προστασία

Ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Αρχέλαος Γρανάς συγκάλεσε την Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014 σύσκεψη όλων των εμπλεκόμενων αρμόδιων φορέων με θέμα την πρόοδο των μέτρων αντιπυρικής προστασίας κατά την τρέχουσα αντιπυρική περίοδο.

Σκοπός της συνάντησης ήταν επίσης η ενημέρωση των νεοεκλεγμένων εκπροσώπων της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας και των Δήμων, με στόχο την ομαλή συνέχιση της αντιπυρικής περιόδου και την επιτυχή ολοκλήρωσή της.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο Διευθυντής της Αυτοτελούς Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας ΑΜ-Θ, ο Προϊστάμενος του Αυτοτελούς Τμήματος Πολιτικής Προστασίας της Π.Ε. Καβάλας, οι Διοικητές των Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Καβάλας, Ελευθερούπολης και Χρυσούπολης,  ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δασών, οι Δασάρχες Καβάλας και Θάσου, ο Δήμαρχος Θάσου, οι εκπρόσωποι Πολιτικής Προστασίας των Δήμων Καβάλας, Παγγαίου και Θάσου και ο Προϊστάμενος του Γραφείου Πολιτικής Προστασίας του Δ. Νέστου.

Παράλληλα, παραβρέθηκαν εκπρόσωποι της ΧΧ ΤΘΜ, της Αστυνομικής Διεύθυνσης Καβάλας, του Αεροπορικού Αποσπάσματος Χρυσούπολης, της 12ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής και ο εκπρόσωπος της Δ/νσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Καβάλας.

Στη σύσκεψη κλήθηκαν και παραβρέθηκαν ο εκπρόσωπος του νέου Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας και οι νέοι Δήμαρχοι των Δήμων Καβάλας, Παγγαίου και Νέστου.

Έγινε ενημέρωση από τον Διοικητή της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Καβάλας για τη μέχρι τώρα δράση της και διατυπώθηκαν εποικοδομητικές προτάσεις για τη βελτίωση της αντιπυρικής δραστηριότητας. Στη συνέχεια, τοποθετήθηκε ο Διευθυντής Δασών ο οποίος παρουσίασε τα μέτρα δασοπροστασίας που υλοποιούνται με την μέριμνα των Δασαρχείων Καβάλας και Θάσου στις δασικές εκτάσεις του Νομού. Επιπλέον, έγινε ενημέρωση από τους εκπροσώπους της Δ/νσης Αγροτικής Οικονομίας και της Δ/νσης Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Καβάλας, καθώς επίσης και από εκπροσώπους των Δήμων για τη μέχρι τώρα δραστηριότητα των υπηρεσιών τους στην αντιπυρική προστασία. Η συζήτηση έκλεισε με τις τοποθετήσεις των νέων εκπροσώπων της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε σε κλίμα συνεργασίας και όλοι οι φορείς συμφώνησαν να συνεχίσουν τις ενέργειές τους, ούτως ώστε να βελτιωθεί ο μέχρι τώρα επιτυχημένος συντονισμός όλων των εμπλεκομένων, με στόχο την αποτελεσματική ολοκλήρωση της αντιπυρικής περιόδου.

 




EKTAKTO | Συντριβή αεροσκάφους Α-7 στην Κομοτηνή | Σώος ο χειριστής

ΚΟΜΟΤΗΝΗ…9.45
ΠΤΩΣΗ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ!!!!!!!

Ακούστηκε φοβερή έκρηξη και υψώθηκε μαύρος καπνός. Το συνοδευτικό έκανε απελπισμένα περάσματα από πάνω. Τραγικό!!!
Στον επαρχιακό δρόμο Ηφαίστου-Καρυδιάς.

10524663_10204520928603810_156663661834944614_n

A7CORSAIR1

Σε αναγκαστική εγκατάλειψη αεροσκάφους A-7 προχώρησε πριν από λίγη ώρα ο χειριστής του μετά απο βλάβη που πιθανότατα παρουσίασε το βομβαρδιστικό ενώ πετούσε στην περιοχή της Κομοτηνής σε εκπαιδευτική άσκηση.

Ο χειριστής του εγκατέλειψε επιτυχώς και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση περισυλλογής του και μεταφοράς του στο νοσοκομειο της Κομοτηνής.

Το Α-7 που ανήκει στην 116 Πτέρυγα Μάχης είχε απογειωθεί μαζί με ένα ακόμη προκειμένου να εκτελέσουν εκπαιδευτική άσκηση εικονικής προσβολής στόχων. Από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, αλλά πιθανότατα από μηχανική βλάβη, ο χειριστής του αναγκάστηκε να το εγκαταλείψει.

Το βομβαρδιστικό συνετρίβη στις 09:45. Σημειώνεται πώς τα Α-7 αποσύρονται εντός του επόμενου μήνα και η Μοίρα αναστέλλει τη λειτουργία της οριστικά στα τέλη Οκτωβρίου.




Μας οδηγούν σε παγκόσμιο πόλεμο για να βγούμε από την οικονομική κρίση!

Μια μέρα μετά την ανακοίνωση πολύ σκληρών μέτρων κατά της Ρωσίας από την Ευρωπαική Σύνοδο Κορυφής, έρχεται η συντριβή του αεροπλάνου των Mαλαισιανών Αερογραμμών να ξαναστριμώξει τη Ρωσία.

Μιλάμε για χτύπημα-προβοκάτσια που «παίζει» με την ψυχραιμία της Ρωσίας.

Ενα επικίνδυνο γεωπολιτικό παιγνίδι βρίσκεται σε εξέλιξη.

Κάποιοι κάνουν λόγο για την υλοποίηση ενός σκοτεινού σχεδίου που θέλει την Ευρώπη να εμπλέκεται σε πόλεμο («τοπικό» ή ¨παγκόσμιο») ώστε να βγεί στην συνέχεια από την κρίση.

Η καταστροφή που θα προκαλέσει ο πόλεμος είναι ένα πολύ ενδιαφέρον asset για τα σκοτεινά σχέδια των εγκεφάλων που προτείνουν την λύση του πολέμου ως έξοδο από την κρίση.

Ως εκεί έχει φθάσει η ανθρώπινη(;) παράνοια των παγκόσμιων κέντρων εξουσίας.

Το ρεπορτάζ του Δημήτρη Λιάτσου για το στρίμωγμα της Ρωσίας είναι πολύ ενδιαφέρον.

Ως «πρωτόγνωρη προσπάθεια εκδίκησης, γιατί τα γεγονότα στην Ουκρανία δεν εξελίσσονται με βάση το σενάριο της Ουάσιγκτον,» χαρακτηρίζει το ρωσικό ΥΠΕΞ τις νέες κυρώσεις κατά της Ρωσίας, που ανακοίνωσε ο Μπαράκ Ομπάμα. Ταυτόχρονα, εκφράζει την απογοήτευση της Μόσχας «διότι η Ε.Ε., σε αντίθεση με τα συμφέροντά της, υποτάχθηκε στον εκβιασμό της αμερικανικής κυβέρνησης και τράβηξε το δρόμο κυρωτικών μέτρων κατά της Ρωσίας». Το πιο σημαντικό στην ανακοίνωση είναι η φράση που ακολουθεί και που ξεκαθαρίζει ότι «εκβιασμούς δεν πρόκειται να ανεχτούμε, και διατηρούμε το δικαίωμα να λάβουμε απαντητικά μέτρα».

Εχει ενδιαφέρον να δει κανείς τις εξελίξεις στην παγκόσμια σκηνή το τελευταίο διάστημα ώστε να φανεί ποιος και ποια συμφέροντα υποστηρίζει.

-Στο εσωτερικό της Ουκρανίας, οι ένοπλες δυνάμεις του Κιέβου, χάνουν συνεχώς έδαφος στο μέτωπο της Ανατολής, και το μόνο που «καταφέρνουν» είναι οι βομβαρδισμοί κατοικημένων περιοχών και η εξόντωση αμάχων. Συνέπεια αυτού, δεκάδες χιλιάδες πρόσφυγες να καταφεύγουν προς τη Ρωσία για να σωθούν από τη μανία των «εκδικητών του Κιέβου».

-Ο ρώσος ηγέτης Πούτιν, επί μια εβδομάδα «αλωνίζει» τη Λατινική Αμερική, κηρύσσοντας την επιστροφή της Μόσχας στην ευαίσθητη -για τα αμερικανικά συμφέροντα- και πολλά υποσχόμενη αυτή περιοχή. Στη Βραζιλία συνέρχεται η σύνοδος κορυφής της ομάδας των χωρών-μελών της BRICS (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Κίνα, Νότια Αφρική), ανακοινώνεται η δημιουργία Τράπεζας ανάπτυξης με αρχικό κεφάλαιο 100 δισ. δολάρια, και όλα δείχνουν ότι ο Οργανισμός μορφοποιείται πλέον ως εναλλακτική οικονομική δύναμη.

-Το Μάιο στο Καζαχστάν είχε συγκροτηθεί η Ευρωασιατική Οικονομική Ενωση, για την οποία η Χίλαρι Κλίντον, ως πρώην ΥΠΕΞ των ΗΠΑ, είχε πει ότι η Ουάσιγκτον θα κάνει ότι περνά από το χέρι της για να αποτρέψει τη σύστασή της.

-Μόλις η Ουάσιγκτον και οι Βρυξέλλες ανακοίνωσαν τις πρώτες κυρώσεις κατά της Ρωσίας, λίγο μετά το Πάσχα, ο Βλαντίμιρ Πούτιν με το… μισό υπουργικό συμβούλιο βρισκόταν στο Πεκίνο υπογράφοντας … 36 (!) εμπορικές συμφωνίες στους τομείς της ενέργειας, της αεροναυπηγικής, της κατασκευής δικτύων, οδοποιίας και σιδηροδρόμων, εμπορικών ανταλλαγών κ.α., με πιο εντυπωσιακή αυτή για το φυσικό αέριο ύψους… 400 δισ. Δολαρίων!

Η «απομόνωση» της Ρωσίας, την οποία «προώθησαν οι ΗΠΑ και οι συμμαχοί μας», κατά τον Ομπάμα, αντιμετωπίζει προβλήματα. Οι γραφειοκράτες των Βρυξελλών, κυρίως οι απερχόμενοι, δεν φείδονται εκφράσεων κατά της Μόσχας, πλην όμως το “ευρωπαϊκό μπίζνες” (οι επιχειρηματίες) αρνείται να κατανοήσει τα πολιτικά παιγνίδια που περικλείουν τον κίνδυνο να μετατραπούν σε «μπουμεράνγκ» για την ευρωπαϊκή οικονομία. Ετσι, η Ανγκέλα Μέρκελ βαδίζει πάνω σε τεντωμένο σκοινί, αφού από τη μια δεν θέλει να χάσει την επωνυμία της «μητερούλας» των Γερμανών, αλλά από την άλλη δεν δείχνει σημεία αντίστασης στο «πρέσιγκ» του αμερικανού προέδρου!

Μόλις στην αρχή της βδομάδας είχε κυκλοφορήσει η είδηση ότι εννέα χώρες της Ε.Ε.( αναμεσά τους η Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Αυστρία, Ελλάδα, Κύπρος κ.α.) προτίθενται να αντιταχθούν στις αμερικανικές πιέσεις για από κοινού κυρώσεις κατά της Ρωσίας. Την Τετάρτη, μετά από τηλεφωνική συνομιλία, Ομπάμα – Μέρκελ, η 60χρονη πλέον καγκελάριος (ανήμερα των γενεθλίων της) απέδειξε την «συνέπεια» που την διέπει!

Προβληματική η ελληνική στάση

Στο ελληνορωσικό επίπεδο έχουμε ανάλογο παράδειγμα «συνέπειας». Στον Ελληνα πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, τηλεφώνησε ο αμερικανός αντιπρόεδρος, Τζών Μπάιντεν. Οι δύο, σύμφωνα με ανακοίνωση της Ουάσιγκτον, συμφώνησαν ότι «η συνεχιζόμενη παροχή βαρέως οπλισμού και εφοδίων από τη Ρωσία σε αποσχιστικές δυνάμεις στην Ανατολική Ουκρανία απαιτούσε σταθερή και ενοποιημένη ανταπόδοση από την Ε.Ε. και τις ΗΠΑ». Αναρωτιέται κανείς αν ανάμεσα στις «αποσχιστικές δυνάμεις» ο πρωθυπουργός Σαμαράς περιλαμβάνει και τις 200 χιλιάδες ομογενείς μας στην περιοχή αυτή!!!

Σύμφωνα με τα ρωσικά ΜΜΕ, που κάλυψαν τη σύνοδο κορυφής της Ε.Ε. στις Βρυξέλλες, «πέρα από προθέσεις, αποφάσεις για εδώ και τώρα κυρώσεις κατά της Μόσχας δεν ελήφθησαν», αφού όπως τονίζουν «την αντίθεσή τους εξέφρασαν τέσσερις χώρες, όπως η προεδρεύουσα Ιταλία, η Γαλλία, η Αυστρία, η Φιλανδία». Οπως γίνεται φανερό απουσιάζουν από την αναφορά, εκτός της Γερμανίας, η Ελλάδα και η Κύπρος! Οποία συνέπεια! Ανάλογη με της «μητερούλας».

“Ερωτάται η ελληνική κυβέρνηση αν πρόκειται να υποστηρίξει τη διεύρυνση των αντιποίνων κατά της Ρωσίας και αν αντιλαμβάνεται τις οικονομικές και πολιτικές επιπτώσεις ανάμεσα στις δύο χώρες, ιδιαίτερα σε κρίσιμους τομείς, όπως ο τουρισμός. Ή για τη στήριξη των θέσεων της χώρας στα διεθνή fora”. Αυτό αναφέρει σε δήλωσή της η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Νάντια Βαλαβάνη. Ενα εύλογο ερώτημα που παραλήπτη μπορεί κάλλιστα να έχει και τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας.




Ο φαντάρος που «ψάρωσε» τον Αβραμόπουλο και δίδαξε αλληλεγγύη

Τον Άη Στράτη επισκέφτηκε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Δημήτρης Αβραμόπουλος, μαζί με τους αρχηγούς ΓΕΕΘΑ-ΓΕΣ-ΑΣΔΕΝ, με αφορμή τη συμπλήρωση 22 χρόνων από το θάνατο του πιλότου Ν. Σιαλμά.

Σύμφωνα με το Δίκτυο Ελευθέρων Φαντάρων «Σπάρτακος», ένας από τους φαντάρους που υπηρετούσε στο νησί εντυπωσίασε τον υπουργό Εθνικής Άμυνας με τις γνώσεις του στη φωτογραφία.

Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος του είπε πως καθώς υπηρετεί πέντε μήνες στην παραμεθόριο θα μπορούσε να πάρει μετάθεση για το υπουργείο, όπου τον χρειάζονται. Όπως είπε για τη μετάθεσή του θα πρέπει βέβαια να δώσουν το «πράσινο φως» και οι αρχηγοί ΓΕΕΘΑ, ΓΕΣ, ΑΣΔΕΝ και ο διοικητής του στη Λήμνο.

Οι αρχηγοί που παρευρίσκονταν αμέσως απάντησαν θετικά στον υπουργό. Δεν συνέβη όμως το ίδιο και με τον φαντάρο. Όπως απάντησε άμεσα στον υπουργό για την μετάθεσή του θα πρέπει πρώτα να συμφωνήσουν και οι άλλοι συνάδελφοί του φαντάροι καθώς αν φύγει για την Αθήνα αυτό θα σημαίνει πως θα φορτωθούν περισσότερες υπηρεσίες.

Όπως αναφέρει το Δίκτυο Ελευθέρων Φαντάρων Σπάρτακος, ο Δημήτρης Αβραμόπουλος απευθύνθηκε στους άλλους φαντάρους και τους είπε: «του δίδεται την άδεια να μετατεθεί;». Και όλοι απάντησαν με βροντερή φωνή «Ναι».

arouraios.gr




“Καταιγίς 2014” | Απόβαση στην Σαμοθράκη: Όπως λέμε … Ίμβρος! (vid)

Με απόβαση της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών στην Σαμοθράκη, ένα νησί που μοιάζει σε μεγάλο βαθμό με την γειτονική Ίμβρο που έχει περάσει σε ολοκληρωτική τουρκική κατοχή κατά παραβίαση της Συνθήκης της Λοζάνης του 1922 που έδινε αυτονομία στο νησί και στους Ελληνες κατοίκους του, θα ολοκληρωθεί η άσκηση “Καταιγίς 2014”.

Η άσκηση της απόβασης θα είναι απόλυτα ρεαλιστική και το σενάριο προβλέπει προπαρασκευαστική δράση ειδικών δυνάμεων του Στρατού και του Ναυτικού και σφοδρό αεροπορικό βομβαρδισμό μετά την εκτέλεση αποστολών αεροπορικής υπεροχής και αφ’ότου αποκτηθεί τοπική αεροπορική υπεροχή.

Τα πλοία, τόσο τα αποβατικά, όσο και τα πολεμικά (τουλάχιστον 10 πολεμικά εμπλέκονται στο σενάριο) θα τα συνοδεύουν υποβρύχια προκειμένου να εξασφαλιστεί η ανθυποβρυχιακή προστασία τους, ενώ στο όλο σενάριο εμπλέκονται και οι πυροβολαρχίες επακτίου αμύνης της Λήμνου με τα κινητά πυραυλικά συστήματα MM-40 Exocet.

Ενα κρίσιμο σενάριο είναι να επιτευχθεί η λειτουργική ικανότητα των ΜΜ-40 Exocet, με απλά λόγια να αποφευχθεί η καταστροφή τους από την τουρκική Αεροπορία και εν συνεχεία η εκτόξευση των βλημάτων προκειμένου να “κλειδωθεί” ο τουρκικός στόλος στα Δαρδανέλια.

Σήμερα επίκεντρο της άσκησης ήταν τα Δωδεκάνησα, όπου εκτελέστηκαν αποστολές συνεργασίας με την ΠΟλεμική Αεροπορία, καθώς και με το Λιμενικό/ΕΛΛΑΚΤ που πλέον εμπλέκεται πλήρως στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του ΓΕΕΘΑ.

Γενικά η άσκηση γίνεται υπό άκρως ρεαλιστικές συνθήκες και η προσοχή όλων είναι τεταμένη. Το επεισόδιο με την είσοδο της τουρκικής φρεγάτας χθες μέχρι το Πεδίο Βολής Καράβια, δείχνει ότι το τουρκικό Ναυτικό και γενικά οι τουρκικές δυνάμεις είναι διατεθειμένες να σπρώξουν τα πράγματα “στα άκρα”.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GMHOcQLTYcw[/youtube]




Η Τουρκία αποθρασύνεται στο Αιγαίο | Από τη ΝΟΤΑΜ 714 έφτασε να “εισβάλει” δυτικά του 25ου Μεσημβρινού

Η Τουρκία θέτει μετ’ επιτάσεως και με στρατιωτικά μέσα θέμα αμφισβήτησης του μισού και πλέον Αιγαίου το τελευταίο διάστημα και κάνει ότι μπορεί για να διατηρήσει την ένταση σε υψηλά επίπεδα. Αυτό προκύπτει και από τις δηλώσεις του υπουργού Άμυνας Ισμέτ Γιλμάζ. Ο Έλληνας υπουργός Άμυνας Δημήτρης Αβραμόπουλος έστειλε ωστόσο ένα σαφές μήνυμα, πώς οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν είναι διατεθειμένες να ανεχθούν την τουρκική προκλητικότητα και έκανε λόγο ακόμη και για «εκτροπή» της κατάστασης.

Η γλώσσα που χρησιμοποίησε ο Έλληνας υπουργός Άμυνας, για να απαντήσει στα περί «ύπαρξης προβλημάτων στο Αιγαίο» που είπε ο Τούρκος ομόλογος του ήταν αυστηρή και ξεπέρασε τα όρια της διπλωματικής «γραμμής» στην οποία συνήθως κινείται στο θέμα των ελληνοτουρκικών ο Δ. Αβραμόπουλος.

Αυτό δείχνει σαφώς πως η «Τουρκία» υπερέβη τα εσκαμμένα με τις πρόσφατες αποστολές «εμβόλισης» των Κυκλάδων και τις προκλητικές πλόες πολεμικών σκαφών στις ακτές των νησιών, όπως η Νάξος, η Μήλος και η Σαντορίνη.

Καταδεικνύει επίσης τον κίνδυνο η Άγκυρα να συνεχίσει να καταρρίπτει τις «κόκκινες γραμμές» στο Αιγαίο, συνεχίζοντας να «εισβάλει» δυτικά του 25ου Μεσημβρινού.

Πηγές του Πενταγώνου θυμίζουν πώς η Άγκυρα έχει θέσει υπό αμφισβήτηση το μισό Αιγαίο από το 1965 όταν παρουσίασε ενώπιον της στρατιωτικής επιτροπής του ΝΑΤΟ τη γνωστή ΝΟΤΑΜ 714 που χώριζε το Αρχιπέλαγος σε δύο κομμάτια και διεκδικούσε τον έλεγχο του ανατολικού τμήματος.

Ε, τώρα η Τουρκία κάνει ένα ακόμη βήμα πιο δυτικά και υπερβαίνει τον 25 Μεσημβρινό που ήταν η βάση της ΝΟΤΑΜ 714. Όλες οι «κρουαζιέρες» των τουρκικών πολεμικών πλοίων είχαν ως στόχο αυτόν και μόνο. Δεν είναι τυχαίο πώς παραβιάζουν τα εθνικά χωρικά ύδατα βόρεια της Νάξου και συνεχίζουν την πρόκληση τους με ρότα στην Πάρο και στη Μήλο. Ούτε η στόχευση των Κυκλάδων είναι τυχαία.

Η Τουρκία βρίσκει «έδαφος», καθώς το αρμόδιο υπουργείο Εξωτερικών αδιαφορεί για τα ζητήματα της ελληνικής κυριαρχίας και γενικά της εξωτερικής πολιτικής (ο κ. Βενιζέλος από τη θέση του υπουργού Εξωτερικών έχει να επιδείξει χειραψίες με τον Αχμέτ Νταβούτογλου και τους νεοναζί της κυβέρνησης του Κιέβου) και προχωρά στην παγίωση μίας θέσης που την θέλει να κάνει «κουμάντο» στο μισό και πλέον Αιγαίο.

Ο «τσαμπουκάς» με τη τουρκική φρεγάτα την ημέρα που ξεκινούσε η άσκηση του Πολεμικού Ναυτικού «Καταιγίδα» δεν ήταν καθ’ όλου τυχαία.

Στην τουρκική πολιτική αμφισβήτησης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων στο Αιγαίο και ειδικά στις νέες μορφές που εγκαινιάζει η Άγκυρα με στόχο την υφαλοκρηπίδα και τους υδρογονάνθρακες θα πρέπει να μπει ένα φρένο.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Δ. Αβραμόπουλος έκανε ένα βήμα χθες στέλνοντας αυστηρό μήνυμα στην κυβέρνηση Ερντογάν μέσω του ομολόγου του πώς «η Τουρκία παίζει με τη φωτιά στο Αιγαίο» και η κατάσταση μπορεί να ξεφύγει και να οδηγήσει σε εκτροπή ή ακόμη και κλιμάκωση.

Είναι όμως αρκετό αυτό εδώ που έφτασαν τα πράγματα; Για να μην κατηγορηθούμε ως πολεμοκάπηλοι υπάρχουν αρκετές κινήσεις που μπορούν να γίνουν σε διπλωματικό, ακόμη και σε στρατιωτικό επίπεδο προκειμένου να δείξει η ελληνική κυβέρνηση αποφασιστικότητα και μη ανοχή στις τουρκικές προκλήσεις.

Αρκεί να το θέλει…

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr




Τί έγινε κύριοι την 1η Μαΐου νοτίως της περιοχής Καρπάθου-Ρόδου;

Ένα περίεργο, αλλά μεγάλης σημασίας για τα ελληνικά ζωτικά συμφέροντα περιστατικό, έλαβε χώρα την Πέμπτη 1 Μαΐου 2013 σε θαλάσσια περιοχή περί τα 100 ναυτικά μίλια ανατολικά της Κρήτης (νότια Καρπάθου – Ρόδου). Το ωκεανογραφικό «Sarmiento De Gamboa», που ιδιοκτησιακά ανήκει στο Εθνικό Συμβούλιο Ερευνών της Ισπανίας (CSIC) πραγματοποιούσε έρευνες σε θαλάσσια περιοχή, εκτός εθνικών χωρικών υδάτων αλλά εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, υπό την παρακολούθηση τουρκικής ακτοφυλακίδας.

Καθώς το πλοίο έπλεε με πολύ μικρή ταχύτητα (0,1 κόμβοι) πραγματοποιώντας δειγματοληψίες ύδατος, ο κυβερνήτης της τουρκικής ακτοφυλακίδας επικοινώνησε με τον κυβερνήτη του ωκεανογραφικού και απαίτησε τη μετακίνηση του κατά 25 ναυτικά μίλια νοτιότερα γιατί «βρισκόταν εντός περιοχής τουρκικής αρμοδιότητας».

Σύμφωνα με πληροφορίες, το ισπανικό ωκεανογραφικό συμμορφώθηκε με τις τουρκικές υποδείξεις και αρκετό χρόνο αργότερα (και το πλοίο κινούνταν στη νέα πορεία που του είχε υποδειχθεί) ενημέρωσε τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, από τις οποίες προφανώς είχε λάβει άδεια γα τη δραστηριότητά του.

Άραγε επειδή ανήκει σε ισπανικό δημόσιο οργανισμό πρώτα ενημέρωσε το ισπανικό δημόσιο; Αν η υπόθεση αυτή ισχύει τότε εγείρεται ένα ζήτημα που επιβάλλει την παροχή εξηγήσεων από την ισπανική κυβέρνηση προς την ελληνική.

Σε κάθε περίπτωση είτε το «Sarmiento De Gamboa» πραγματοποιούσε έρευνες για λογαριασμό της ελληνικής κυβέρνησης, είτε για λογαριασμό του CSIC εφόσον οι έρευνες πραγματοποιούνταν σε ελληνική υφαλοκρηπίδα απαιτείται η κατάλληλη άδεια του ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών. Ας σημειωθεί ότι εν όψει της εκμετάλλευσης των υποθαλάσσιων ενεργειακών πόρων στην λεκάνη της Ανατολικής Μεσογείου τα δεδομένα που συλλέγονται αξίζουν… «το βάρος τους σε χρυσάφι».

Η τουρκική εμπλοκή στις έρευνες του «Sarmiento De Gamboa», το οποίο εξ ορισμού όπως προαναφέρθηκε θα έπρεπε να είχε λάβει άδεια από τις ελληνικές αρχές, αποτελεί άλλη μία περίπτωση όπου η Άγκυρα κλιμακώνει τόσο τις προκλήσεις της όσο και τις διεκδικήσεις της.

Σε περίπτωση δε που το ισπανικό ωκεανογραφικό δεν πραγματοποιούσε έρευνες για λογαριασμό της ελληνικής κυβέρνησης (εκδοχή που θεωρείται ως η πιθανότερη διαφορετικά προφανώς θα είχε παρασχεθεί ελληνική «διακριτική» συνοδεία), το ζήτημα είναι πολύ σοβαρό γιατί η Άγκυρα με τις ενέργειες της προσπαθεί να επιβάλλει σε τρίτα μέρη τη λήψη άδειας για έρευνες από τις τουρκικές αρχές ακόμα και για περιοχές που σαφώς δεν ανήκουν στην αρμοδιότητα της καθ’ οιονδήποτε τρόπο.

Πέρα από τις διαδικασίες σε πολιτικό και διπλωματικό επίπεδο η ελληνική πλευρά θα πρέπει να προσαρμόσει τον σχεδιασμό της και τις ενέργειες της στην αποτελεσματική αντιμετώπιση παρόμοιων περιστατικών ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ. Σε κάθε περίπτωση, προφανώς αναμένουμε επίσημες διευκρινίσεις, αλλιώς θα αναγκαστούμε να επανέλθουμε.

 




Φτιάχνουν καταφύγια για έκτακτη ανάγκη

Στη δημιουργία «καταφυγίων» που αποσκοπούν στην προστασία των πολιτών σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως τρομοκρατικές ενέργειες, πόλεμοι και ακραία καιρικά φαινόμενα, αποσκοπεί το σχέδιο νόμου «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν Κατασκευές Δημοσίου Ενδιαφέροντος Προστασίας Ανθρώπων και Πραγμάτων (ΚΔΕΠΑΠ), για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών», που έδωσε χθες το ΥΠΕΚΑ σε δημόσια διαβούλευση μέχρι τις 23 Μαΐου 2014. Το νομοσχέδιο, σε αντιστοιχία με ό,τι συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, καλύπτει θεσμικό κενό που υπάρχει σε έναν τομέα εθνικής σημασίας και αφορά στην προστασία του πληθυσμού, σε περιπτώσεις εμφάνισης απειλών ή και επέλευσης κινδύνων, που δημιουργούν ακραία και υπερακραία φυσικά και καιρικά φαινόμενα, κακόβουλες ανθρωπογενείς ενέργειες, συμπεριλαμβανομένων των τρομοκρατικών προσβολών και τεχνολογικά ατυχήματα (καταστροφή βασικών υποδομών, μεγάλες πυρκαγιές, διασπορά βιολογικών ραδιολογικών και χημικών ουσιών), καθώς και καταστροφικών απειλών από πόλεμο ή πολεμικό επεισόδιο.




Η Πεζοναύτης που με το «Μ113 όργωσε την άσφαλτο» στην Παρέλαση και…μοίρασε Εγκεφαλικά!

Τα βλέμματα των περαστικών συγκέντρωνε η νεότατη και πανέμορφη Υπαξιωματικός των Πεζοναυτών που είχε σταθμεύσει το «ΤΟΜP M113″  μεταφοράς προσωπικού στις Στήλες του Ολυμπίου Διός χθες λίγο πριν την μεγαλειώδη Παρέλαση ! Η Στέλλα Υπαξιωματικός των Πεζοναυτών και οδηγός του θωρακισμένου οχήματος μεταφοράς προσωπικού έδειχνε σίγουρη για τον εαυτόν της και απαντούσε με χαμόγελο στις περίεργες ματιές των περαστικών ! Βρε τούτη η μικρή κουμαντάρει το Άρμα ; Αναρωτήθηκε φωναχτά ένας  γεράκος που δεν πίστευε στα μάτια του! Βρε πως αλλάζουν οι καιροί αναρωτήθηκε κάποιος άλλος …Άντε τώρα να πεις ότι σε πάει γυναίκα οδηγός στη Μάχη και μάλιστα με Τεθωρακισμένο ! Χαμογελώντας πάντα η Στέλλα τράβηξε τους μοχλούς και έστριψε το όχημα μεταφοράς προσωπικού με το πολυβόλο στην οροφή και το έριξε στην άσφαλτο μουγκρίζοντας ,παίρνοντας τη θέση του ανάμεσα στα άλλα οχήματα των Πεζοναυτών που σε λίγο θα πέρναγαν μπροστά από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας πάντα σε άψογο σχηματισμό ! Κοίτα φίλε μου πως αλλάζουν οι καιροί , σχολιασε οδηγός τουριστικού λεωφορείου που προσπαθούσε παρκάρει το όχημα του !  Άντε τώρα να τσακωθείς για μια θέση στο πάρκινγκ με αυτήν εδώ και να ξέρεις ότι κουμαντάρει ολόκληρο άρμα ,άσε που βαστάει και πολυβόλο …Κύριε των Δυνάμεων Δείτε Το video της χθεσινής Παρέλασης

[youtube]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PYB9kEe1Ah4[/youtube]