Μαρινάκης: Η μείωση φόρου θα έφερνε 8 λεπτά – τώρα η τιμή πέφτει κατά 36 λεπτά

Τα μέτρα στήριξης που ανακοίνωσε η κυβέρνηση υπερασπίστηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, τονίζοντας ότι αποτελούν τη δεύτερη παρέμβαση μετά το πλαφόν σε καύσιμα και βασικά προϊόντα.

Όπως σημείωσε, η κυβέρνηση αξιοποιεί τα διαθέσιμα δημοσιονομικά περιθώρια με στόχο τη στήριξη της κοινωνίας, επισημαίνοντας ότι «μακάρι να μπορούσαμε να δώσουμε περισσότερα», αλλά οι παρεμβάσεις γίνονται με βάση τις πραγματικές ανάγκες.

Απαντώντας στην κριτική για μη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, ο κ. Μαρινάκης υποστήριξε ότι μια τέτοια κίνηση θα είχε περιορισμένο όφελος, περίπου 8 λεπτά ανά λίτρο, ενώ τα υφιστάμενα μέτρα φτάνουν σε μείωση έως και 36 λεπτά.

Παράλληλα, τόνισε ότι το συνολικό κόστος των μέτρων, που ανέρχεται στα 300 εκατ. ευρώ, ξεπερνά τα πρόσθετα έσοδα του κράτους από την άνοδο των τιμών των καυσίμων.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επισήμανε επίσης ότι, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, δεν αναμένεται άμεση επιστροφή των τιμών πετρελαίου και βενζίνης στα επίπεδα πριν από την κρίση, γεγονός που καθιστά αναγκαίες τις παρεμβάσεις στήριξης.




Παραιτείται ο Χαρίτσης από πρόεδρος της Νέας Αριστεράς

Η παραίτηση του Αλέξης Χαρίτσης από την ηγεσία της Νέα Αριστερά συνιστά μια πολιτική κίνηση με σαφές στρατηγικό αποτύπωμα, που υπερβαίνει τα στενά όρια του κόμματος και αγγίζει συνολικά τον χώρο της Κεντροαριστεράς. Επικαλούμενος την ανάγκη για «πλατιά ενότητα» απέναντι στη Δεξιά και την κυβέρνηση του Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Χαρίτσης επιλέγει να αποχωρήσει, επιχειρώντας να λειτουργήσει ως καταλύτης πολιτικών εξελίξεων και ανασύνθεσης του προοδευτικού χώρου.

Η απόφασή του αντανακλά τις εσωτερικές αντιθέσεις γύρω από το ζήτημα των συνεργασιών, με ένα τμήμα να προκρίνει συγκλίσεις –ακόμη και με προοπτική ένα ευρύτερο σχήμα υπό τον Αλέξης Τσίπρας– και ένα άλλο να επιμένει σε πιο αυτόνομη, ριζοσπαστική πορεία. Η ανάληψη της ηγεσίας από τον Γαβριήλ Σακελλαρίδης αναμένεται να ενισχύσει τη δεύτερη τάση, οξύνοντας ενδεχομένως τις εσωκομματικές ισορροπίες.

Σε αυτό το πλαίσιο, η παραίτηση Χαρίτση δεν αποτελεί απλώς μια εσωτερική εξέλιξη, αλλά ένα μήνυμα πίεσης και επιτάχυνσης των διεργασιών στον ευρύτερο προοδευτικό χώρο, με πιθανές ανακατατάξεις τόσο εντός της Νέας Αριστεράς όσο και σε σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.




ΣΥΡΙΖΑ: «Τα μέτρα Μητσοτάκη δεν αντιμετωπίζουν την ακρίβεια»

Σφοδρή κριτική στα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση της ακρίβειας άσκησε ο ΣΥΡΙΖΑ, κάνοντας λόγο για «επιδοματική πολιτική» που δεν αγγίζει τη ρίζα του προβλήματος.

Στην ανακοίνωσή του, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης υποστηρίζει ότι τα μέτρα δεν αντιμετωπίζουν την αισχροκέρδεια, τα υπερκέρδη των ενεργειακών εταιρειών και τους μηχανισμούς που διατηρούν υψηλές τις τιμές σε ενέργεια και καύσιμα.

Όπως σημειώνει, οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης κρίνονται ανεπαρκείς, καθώς –όπως υποστηρίζει– δεν μπορούν να ανακόψουν την άνοδο των τιμών που πιέζουν τα νοικοκυριά.

Ο ΣΥΡΙΖΑ κατηγορεί την κυβέρνηση ότι αποφεύγει τη φορολόγηση των υπερκερδών σε διυλιστήρια και ενεργειακές επιχειρήσεις, ενώ διατηρεί υψηλούς ενεργειακούς φόρους, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Παράλληλα, επικαλείται παραδείγματα όπως η Αυστρία, η Ιταλία, η Πορτογαλία και η Ισπανία, όπου –όπως αναφέρει– εφαρμόζονται μειώσεις φόρων αντί επιδομάτων.

Το κόμμα επαναφέρει και τις τέσσερις τροπολογίες που είχε καταθέσει στη Βουλή, οι οποίες απορρίφθηκαν, μεταξύ των οποίων η μείωση του ΦΠΑ σε βασικά αγαθά, η μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα και η επιβολή ανώτατου περιθωρίου κέρδους σε βασικούς τομείς.

Καταλήγοντας, ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι απαιτείται πολιτική αλλαγή και προοδευτική διακυβέρνηση, με στόχο τη στήριξη της κοινωνίας και τη διαμόρφωση πιο δίκαιων οικονομικών πολιτικών.




Χρ. Δερμεντζόπουλος: «Δεν θέλουμε μια ψηφιακή γραφειοκρατία»

Τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού για τον πολίτη του Έβρου προσπάθησε να αναδείξει ο Χρήστος Δερμεντζόπουλος, Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο οποίος έδωσε το «παρών» στο 4o Φορουμ για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη που πραγματοποιείται στις 19 και 20 Μαρτίου 2026 στην Αλεξανδρούπολη και ολοκληρώνεται σήμερα.

Το κυβερνητικό στέλεχος ξεκαθάρισε ότι στόχος του ψηφιακού μετασχηματισμού είναι η πλήρης αξιοποίηση της θέσης, της δυναμικής και των πλεονεκτημάτων που διαθέτει ο Έβρος. Όπως εξήγησε, πρόκειται για μια πολιτική που μειώνει την ανισότητα, καθώς ο κάτοικος της περιφέρειας μπορεί να εξυπηρετηθεί ισότιμα χωρίς να χρειαστεί να κάνει μεγάλες αποστάσεις. «Χωρίς να αισθάνεται ότι το κράτος αλλιώς λειτουργεί στην Αθήνα κι αλλιώς λειτουργεί στην περιφέρεια», σχολίασε χαρακτηριστικά. Αντιμετωπίζουμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό, συμπλήρωσε, ως μια κεντρική πολιτική, η οποία μειώνει τη γραφειοκρατία και την ταλαιπωρία, και δίνει στην περιφέρεια τα ίδια εργαλεία μ’ αυτά της Αθήνας.

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα επικαλέστηκε το gov.gr, το οποίο διαθέτει χιλιάδες ψηφιακές υπηρεσίες. Για τον πολίτη του Έβρο, διευκρίνισε, αυτό σημαίνει περισσότερη ταχύτητα, λιγότερη ταλαιπωρία. «Δεν χρειάζεται να τρέχει από υπηρεσία σε υπηρεσία για μια εξουσιοδότηση», σημείωσε με νόημα. Το ίδιο ισχύει και στο κτηματολόγιο, όπου σχεδόν κάθε διαδικασία επιτρέπεται να ολοκληρώνεται ψηφιακά χωρίς φυσική παρουσία.

Από εκεί και πέρα, ο κ. Δερμεντζόπουλος εστίασε στον καθοριστικό τομέα των τηλεπικοινωνιών, αναγνωρίζοντας ότι σήμερα το μεγαλύτερο μέρος του νομού εισέρχεται σε μια νέα εποχή συνδεσιμότητας. Στο ίδιο μήκος κύματος αναφέρθηκε στην υγεία με το «myhealth», στην παιδεία με το δημόσιο ψηφιακό φροντιστήριο για μαθητές λυκείου, στα προγράμματα smart-cities αλλά και στην τηλεργασία, η οποία δίνει την ευκαιρία στους νέους να εργάζονται από τον τόπο τους, χωρίς να είναι αναγκασμένοι να μετακινούνται στην πόλη. «Ένας νέος από τον Έβρο μπορεί να εργάζεται για μια εταιρεία της Αθήνας και του εξωτερικού, χωρίς να φεύγει από το σπίτι του», επεσήμανε.

Καταλήγοντας, χαρακτήρισε τον ψηφιακό μετασχηματισμό ως εργαλείο προόδου και ισότητας, επαναλαμβάνοντας ότι έχουν γίνει σημαντικά βήματα. Βέβαια, δεν παρέλειψε να αναγνωρίσει ότι «έχουμε δρόμο να διανύσουμε», στέλνοντας, παράλληλα, το μήνυμα ότι «δεν θέλουμε να δημιουργήσουμε μια ψηφιακή γραφειοκρατία», αλλά ­να «χτίσουμε ένα κράτος που υπηρετεί πραγματικά τον άνθρωπο και δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους».

To Συνέδριο διοργανώνεται από την City Ηub Events του Ομίλου Alter Ego Media και την Tsomokos Communications.

Με την ευγενική  υποστήριξη της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Επίσημοι Συνεργάτες: ΔΕΗ, JTI

Χορηγοί: Gastrade, ΘΕΡΜΟΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ, Hill International, Μεταλλεία Θράκης

Υποστηρικτές: EnEarth, Όμιλος Πλαστικά Θράκης, Eco Hellas

ALE_1877

Χρήστος Δερμεντζόπουλος, Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης




Μιχαηλίδης: Κομβικός ο ρόλος της ΑΜΘ – Πρόκληση τα απτά αποτελέσματα για τους πολίτες

Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή, με τη γεωγραφική της θέση και τις αναπτυσσόμενες ενεργειακές και μεταφορικές υποδομές να δημιουργούν σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.

Όπως αναδείχθηκε στο 4ο Φόρουμ στην Αλεξανδρούπολη, η πρόκληση δεν περιορίζεται στην ανάδειξη αυτών των δυνατοτήτων, αλλά κυρίως στη μετατροπή τους σε απτά οφέλη για τις τοπικές κοινωνίες — επενδύσεις, νέες θέσεις εργασίας και ευκαιρίες για τους νέους.

Στο ίδιο πλαίσιο, ο Πρόεδρος της ΠΕΔ ΑΜΘ και Δήμαρχος Νέστου, Σάββας Μιχαηλίδης, υπογράμμισε ότι η περιοχή βρίσκεται «σε ένα κομβικό σημείο», με τις εξελίξεις σε υποδομές και οικονομία να ενισχύουν τον γεωστρατηγικό της ρόλο.

Τόνισε, ωστόσο, πως η ουσιαστική πρόκληση είναι οι δυνατότητες αυτές να μεταφραστούν σε πραγματικά αποτελέσματα για την κοινωνία, επισημαίνοντας την ανάγκη για επενδύσεις, δημιουργία θέσεων εργασίας και στήριξη των νέων ώστε να παραμείνουν στον τόπο τους.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στον ρόλο της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σημειώνοντας ότι δεν καλείται να υποκαταστήσει τους ειδικούς, αλλά να μεταφέρει τη φωνή των τοπικών κοινωνιών και την εμπειρία της καθημερινότητας, ώστε οι πολιτικές να είναι εφαρμόσιμες και αποτελεσματικές.

Παράλληλα, ανέδειξε τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ δήμων, επιστημονικής κοινότητας και επιχειρηματικότητας, τονίζοντας ότι η αυτοδιοίκηση της περιοχής εργάζεται συντονισμένα για τη διαμόρφωση κοινών θέσεων και την προώθηση της ανάπτυξης.

Τόνισε χαρακτηριστικά :

“Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη βρίσκεται σήμερα στο επίκεντρο σημαντικών εξελίξεων για την οικονομία, τις υποδομές και τον γεωστρατηγικό ρόλο της χώρας μας.
Θα ήθελα καταρχάς να ευχαριστήσω τους διοργανωτές για την πρόσκληση και να συγχαρώ όλους όσοι συμβάλλουν στη διοργάνωση του 4ου Συνεδρίου για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.
Η επιλογή της Αλεξανδρούπολης για τη φιλοξενία αυτού του συνεδρίου έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς η πόλη τα τελευταία χρόνια αναδεικνύεται σε σημαντικό κόμβο ενέργειας, μεταφορών και διασυνδεσιμότητας για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Η συνέχιση αυτού του θεσμού για τέταρτη χρονιά αποδεικνύει ότι η ανάγκη για ουσιαστικό διάλογο γύρω από το μέλλον της περιοχής μας είναι όχι μόνο υπαρκτή αλλά και επιτακτική.
Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη βρίσκεται σήμερα σε ένα κομβικό σημείο.
Η γεωγραφική της θέση, οι ενεργειακές και μεταφορικές υποδομές που αναπτύσσονται, αλλά και οι δυνατότητες της τοπικής οικονομίας δημιουργούν νέες προοπτικές για την περιφερειακή ανάπτυξη.
Την ίδια στιγμή, όμως, η πραγματική πρόκληση είναι να μετατραπούν αυτές οι δυνατότητες σε απτά αποτελέσματα για τις τοπικές κοινωνίες. Να μεταφραστούν σε επενδύσεις, σε θέσεις εργασίας και σε ευκαιρίες για τους νέους ανθρώπους ώστε να παραμείνουν και να δημιουργήσουν στον τόπο τους.
Σε αυτή την προσπάθεια, ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι καθοριστικός.
Δεν είναι να υποκαταστήσουμε τους ειδικούς. Είναι όμως να μεταφέρουμε τη φωνή των τοπικών κοινωνιών και την εμπειρία της καθημερινότητας, ώστε οι πολιτικές που σχεδιάζονται να μπορούν να εφαρμοστούν στην πράξη.
Ως Πρόεδρος της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων , εκπροσωπώντας τους 22 δήμους της περιφέρειάς μας, μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι η αυτοδιοίκηση εργάζεται συστηματικά για τη συνεργασία, την ανταλλαγή καλών πρακτικών και τη διαμόρφωση κοινών θέσεων για τα μεγάλα ζητήματα ανάπτυξης της περιοχής.
Στο πλαίσιο αυτό, συνέδρια όπως το σημερινό αποτελούν έναν πολύτιμο χώρο διαλόγου και ανταλλαγής απόψεων. Έναν χώρο όπου μπορούν να συναντηθούν η εμπειρία της αυτοδιοίκησης, η γνώση της επιστημονικής κοινότητας και η δυναμική της επιχειρηματικότητας.
Είμαι βέβαιος ότι οι θεματικές ενότητες που θα ακολουθήσουν θα συμβάλουν ουσιαστικά σε αυτή τη συζήτηση, αναδεικνύοντας ιδέες, προτάσεις και πολιτικές που μπορούν να ενισχύσουν την αναπτυξιακή πορεία της περιοχής μας .
Κλείνοντας, θα ήθελα να ευχηθώ καλή επιτυχία στις εργασίες του συνεδρίου και γόνιμο διάλογο σε όλους τους συμμετέχοντες.
Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη έχει τις δυνατότητες να αποτελέσει έναν ισχυρό αναπτυξιακό κόμβο της χώρας. Με συνεργασία, σταθερό σχεδιασμό και σύγχρονες υποδομές μπορούμε να το πετύχουμε.
Σας ευχαριστώ.”

Η ΑΜΘ διαθέτει τις προϋποθέσεις να εξελιχθεί σε ισχυρό αναπτυξιακό κόμβο, υπό την προϋπόθεση ότι θα υπάρξει συντονισμένος σχεδιασμός, συνεργασία και ουσιαστική αξιοποίηση των σύγχρονων υποδομών.




Γ.Πασχαλίδης: Ερώτηση στον ΥπΑΑΤ για την καταμέτρηση του ζωικού κεφαλαίου

Οι Βουλευτές Π.Ε Καβάλας και Θάσου, Γιάννης Πασχαλίδης, κατέθεσε σήμερα ερώτηση, από κοινού με τον Βουλευτή Δράμας, Δημήτριο Κυριαζίδη, στον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ Κωνσταντίνο Τσιάρα με θέμα «Αναγκαιότητα καταμέτρησης του ζωικού κεφαλαίου της χώρας»».

Ειδικότερα, με την υπ’ αριθ. 4032/20.3.2026 Κοινοβουλευτική τους Ερώτηση οι Βουλευτές επισήμαναν πως η ορθολογική χάραξη κτηνοτροφικής πολιτικής προϋποθέτει την ύπαρξη αξιόπιστων και επικαιροποιημένων στοιχείων σχετικά με το πραγματικό μέγεθος και τη γεωγραφική κατανομή του ζωικού κεφαλαίου.

Ειδικότερα, τόνισαν το γεγονός πως η ακριβής καταμέτρηση του ζωικού κεφαλαίου είναι κρίσιμη για πολλούς λόγους. Πρώτον, συνδέεται άμεσα με τον αποτελεσματικό σχεδιασμό των αγροτικών πολιτικών, την κατανομή των ενισχύσεων και την εφαρμογή των μέτρων της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής. Δεύτερον, αποτελεί βασικό εργαλείο για την υγειονομική παρακολούθηση των ζώων, καθώς και την πρόληψη και αντιμετώπιση ζωονόσων. Τρίτον, συμβάλλει στον έλεγχο της ορθής εφαρμογής των δηλώσεων εκτροφής και στην αποτροπή φαινομένων στρέβλωσης ή καταχρηστικής αξιοποίησης επιδοτήσεων.

Παράλληλα, σε μια περίοδο όπου ο κτηνοτροφικός τομέας αντιμετωπίζει σημαντικές πιέσεις, όπως το αυξημένο κόστος παραγωγής, οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής και οι υγειονομικές κρίσεις που επηρεάζουν το ζωικό κεφάλαιο, η ύπαρξη ακριβών δεδομένων καθίσταται ακόμη πιο απαραίτητη για τη λήψη στοχευμένων μέτρων στήριξης.

Στο πλαίσιο αυτό, οι Βουλευτές υπογράμμισαν πως θα ήταν αναγκαίο να εξεταστεί η δυνατότητα πραγματοποίησης συστηματικής καταμέτρησης του ζωικού κεφαλαίου μέσω επιτόπιων ελέγχων, οι οποίοι θα μπορούσαν να διενεργηθούν είτε από τις αρμόδιες κτηνιατρικές υπηρεσίες των Περιφερειών είτε από κλιμάκια της Γενικής Διεύθυνσης Ελέγχων και Πληρωμών (ΓΔΕΛΕΠ). Μάλιστα, για τη διασφάλιση της αντικειμενικότητας και της αποτελεσματικότητας των ελέγχων, θα μπορούσε να εξεταστεί η αποστολή κλιμακίων από άλλες περιοχές της χώρας, ώστε να πραγματοποιούνται επιτόπιες καταμετρήσεις με αυξημένη διαφάνεια και αξιοπιστία.

Παράλληλα, πρότειναν να εξεταστεί η εφαρμογή σύγχρονων μεθόδων μόνιμης ταυτοποίησης των ζώων, όπως η τοποθέτηση ειδικών ηλεκτρονικών ή μαγνητικών βόλων στο στομάχι των ζώων, οι οποίοι παραμένουν μόνιμα στον οργανισμό τους και επιτρέπουν την ασφαλή και αδιάλειπτη αναγνώριση τους. Οι βόλοι αυτοί θα μπορούσαν να διατίθενται από τις κτηνιατρικές υπηρεσίες, ώστε να διασφαλιστεί το γεγονός πως θα πληρούνται οι προδιαγραφές τους, ενώ η προμήθειά τους θα μπορούσε να γίνεται με βάση τον αριθμό των ζώων που δηλώνονται από κάθε εκμετάλλευση, ώστε να διασφαλίζεται η πλήρης αντιστοίχιση μεταξύ δηλωθέντος και πραγματικού ζωικού κεφαλαίου.

Επιπλέον, οι Βουλευτές ζήτησαν να εξεταστεί η ενίσχυση των ελεγκτικών μηχανισμών με τη διενέργεια οριζόντιων ελέγχων σε μεγαλύτερη κλίμακα, αντί των περιορισμένων δειγματοληπτικών ελέγχων που πραγματοποιούνται σήμερα, ώστε να διασφαλίζεται η πληρέστερη και πιο αξιόπιστη αποτύπωση της πραγματικής κατάστασης στον κτηνοτροφικό τομέα.

Καταληκτικά, οι Βουλευτές έθεσαν τις παρακάτω ερωτήσεις στον Υπουργό:

  1. Ποια είναι τα πλέον πρόσφατα διαθέσιμα στοιχεία του Υπουργείου σχετικά με τον συνολικό αριθμό και τη γεωγραφική κατανομή του ζωικού κεφαλαίου στη χώρα, ανά είδος εκτροφής;
  2. Με ποιον τρόπο διασφαλίζεται η ακρίβεια και η επικαιροποίηση των στοιχείων αυτών στα αρμόδια πληροφοριακά συστήματα;
  3. Προτίθεται το Υπουργείο να ενισχύσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς και τα ψηφιακά εργαλεία καταγραφής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης αποτύπωση του ζωικού κεφαλαίου της χώρας;
  4. Υπάρχει σχεδιασμός ώστε οι καταμετρήσεις αυτές να πραγματοποιούνται από κλιμάκια των κτηνιατρικών υπηρεσιών ή της ΓΔΕΛΕΠ, τα οποία θα μπορούν να μετακινούνται από άλλες περιοχές της χώρας για λόγους διαφάνειας και αντικειμενικότητας;
  5. Εξετάζεται η εφαρμογή συστήματος μόνιμης ταυτοποίησης των ζώων, όπως η χρήση ηλεκτρονικών ή μαγνητικών βόλων που θα τοποθετούνται από τις κτηνιατρικές υπηρεσίες και θα διατίθενται με βάση τον αριθμό των δηλωθέντων ζώων;



Τοποθετήσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» καταψήφισε την εισήγηση για το πρώτο θέμα σχετικά με τη σύσταση νέου Νομικού Προσώπου με τη μορφή Αστικής Μη Κερδοσκοπικής Εταιρείας γιατί αφορά τα συμφέροντα και τις στοχεύσεις των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Καμία σχέση δεν έχει με τις ανάγκες των μικρών επιχειρήσεων, των αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών. 

Έρχεται ως συνέχεια της παύσης λειτουργίας της «εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσης» ΑΜΚΕ «ΔΕΣΜ-ΟΣ ΑΜΘ» κατόπιν παρέμβασης του νυν Περιφερειάρχη και προέδρου του Επιμελητηρίου Έβρου το 2021 σε συνεννόηση με τον τότε Υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη. Οι τότε «δυσλειτουργίες» σήμερα προσπεράστηκαν! 

Έχοντας ως διακηρυγμένο στόχο στο Καταστατικό του «τη διαχείριση δράσεων κρατικών ενισχύσεων προγραμμάτων ΕΣΠΑ ή χρηματοδοτούμενων από εθνικούς ή άλλους πόρους, καθώς και μη κρατικών ενισχύσεων», γίνεται εύκολα κατανοητό ότι επιδιώκεται να βελτιωθεί η επιτελικότητα στη διοικητική και επιχειρησιακή λειτουργία του Ενδιάμεσου Φορέα Επιχειρησιακών Προγραμμάτων Ανταγωνιστικότητας και Επιχειρηματικότητας (ΕΦΕΠΑΕ) στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Στο businessplan ρητά αναφέρεται: «Στο υφιστάμενο οργανωτικό πλαίσιο, ο ΕΦΕΠΑΕ … λειτουργεί ως υποκατάστημα του κεντρικού οργανισμού, γεγονός που διασφαλίζει ενιαία διοικητική εποπτεία, αλλά παράλληλα δημιουργεί λειτουργικούς και διαχειριστικούς περιορισμούς». 

Αυτοί λοιπόν οι περιορισμοί πρέπει να αρθούν ώστε να γίνεται η μοιρασιά (κατανομή και διαχείριση πόρων) σύμφωνα με τις προτεραιότητες των ομίλων, της ΕΕ, της κυβέρνησης και της Τοπικής Διοίκησης. Υπογραμμίζουμε βέβαια ότι μιλάμε για τα χρήματα των λαών της ΕΕ και της χώρας μας αφού «λεφτόδεντρα δεν υπάρχουν»!

Τα κριτήρια λειτουργίας του νέου φορέα είναι ενδεικτικά των στοχεύσεων: «σκοπιμότητα», «βιωσιμότητα», «προστιθέμενη αξία». Με λίγα λόγια οι «αρχές» της ΕΕ με βάση τις οποίες προκρίνονται έργα και δράσεις που αποφέρουν κέρδη στο κεφάλαιο και όχι αυτά που θεωρούνται «κόστος», ανεξάρτητα αν καλύπτουν λαϊκές και κοινωνικές ανάγκες.

Η νέα ΑΜΚΕ που συστήνεται (που μόνο «μη κερδοσκοπική» δεν είναι) θα μπορούσε εναλλακτικά να έχει τίτλο «το μεγάλο φαγοπότι»!

Το «όχι» της «Λαϊκής Συσπείρωσης» δεν συμψηφίζεται με εκείνο των υπολοίπων παρατάξεων του συστήματος που κάνουν κριτική σε επιμέρους διαχειριστικές πλευρές, όπως οι καταδικαστέες απευθείας αναθέσεις, ο τρόπος της μοιρασιάς κλπ, που καμώνονται πως διαφωνούν με την διοίκηση της ΠΑΜΘ, αλλά συμφωνούν με την «πηγή του κακού», την ΕΕ που επιβάλλει αυτόν τον τρόπο διοίκησης. Αφήνουμε αυτήν την «κριτική» στους «τροχονόμους» των επιχειρηματικών συμφερόντων!  

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» καταψήφισε επίσης το νέο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας αφού αυτός είναι πλήρως εναρμονισμένος:

– με τις αντιδραστικές προβλέψεις της ισχύουσας νομοθεσίας για τη διοικητική δομή της Τοπικής Διοίκησης που εφάρμοσαν τα τελευταία χρόνια διαδοχικά όλες οι κυβερνήσεις και οι διοικήσεις της ΠΑΜΘ. Πρόκειται για αλλεπάλληλες προσπάθειες προσαρμογών και διοικητικής μεταρρύθμισης ανάλογα τους εκάστοτε στόχους της ΕΕ και των μονοπωλιακών ομίλων.

– με τους διακηρυγμένους στρατηγικούς στόχους για τη συμβολή της ΠΑΜΘ στη μετατροπή της περιοχής σε στρατιωτικό προγεφύρωμα του ΝΑΤΟ, σε ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο.

– με τη στρατηγική του κεφαλαίου για την πράσινη μετάβαση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος για “μεγάλα πορτοφόλια”.

Όλα τα παραπάνω αποτυπώνονται με σαφήνεια στη “Μελέτη αναδιοργάνωσης της διοικητικής δομής της ΠΑΜΘ” καθώς και στις ίδιες τις προβλέψεις του νέου Οργανισμού.

Με λίγα λόγια η διοίκηση με το νέο Οργανισμό κάνει προσπάθεια να αντιστοιχίσει πιο αποτελεσματικά τη διοικητική δομή στους στόχους που υπηρετεί η πολιτική της. Ο σημαιοφόρος των στόχων του κεφαλαίου χρειάζεται και τα ανάλογα “εργαλεία”.

Είναι χαρακτηριστικός ο καημός της περιφερειακής αρχής για το γεγονός ότι η ΕΕ μας κατατάσσει στην  225η θέση μεταξύ των 234 περιφερειών της σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Δείκτη Περιφερειακής Ανταγωνιστικότητας. Δείκτης που αποτυπώνει με τον πιο γλαφυρό τρόπο ότι στον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης η ανισομετρία βρίσκεται στο DNA του. Οι μεγαλοστομίες για «περιφερειακή ανάπτυξη», οι υποσχέσεις για «οικονομική και κοινωνική σύγκλιση» τελικά αποδεικνύονται κάλπικες. Ακόμα και για την υλοποίηση των στόχων του κεφαλαίου τα εμπόδια και οι αντιφάσεις του συστήματος είναι αξεπέραστα.

Φυσικά στη «Μελέτη» δεν υπάρχει χώρος για να καταγραφούν οι «πρωτιές» της Περιφέρειας στην ενεργειακή φτώχεια, τους χαμηλούς μισθούς των εργαζομένων και τα τσακισμένα εισοδήματα των βιοπαλαιστών αγροτών και κτηνοτρόφων, των αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών και επιστημόνων. Αναφέρονται υποκριτικά η δημογραφική γήρανση και συρρίκνωση αλλά όχι και οι αιτίες που οδήγησαν σε αυτές, οι πολιτικές δηλαδή της ΕΕ, των κυβερνήσεων και των περιφερειακών και δημοτικών διοικήσεων. Γιατί οι νέοι άνθρωποι αποχωρίζονται τον τόπο τους για να αναζητήσουν διέξοδο και επιβίωση και δεν αρκούνται στα δεκαχίλιαρα που είναι φτερό στον άνεμο της ακρίβειας, της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού.

Για την διοίκηση της ΠΑΜΘ ο μικρός κλήρος των αγροτοπαραγωγών αποτελεί «παραγωγικό παράδοξο» που πρέπει να λυθεί με εργαλεία την ΚΑΠ της ΕΕ και τις πολιτικές επιλογές των κυβερνήσεων και της ίδιας. Αναφέρει η «Μελέτη» χαρακτηριστικά: «Αυτό καταδεικνύει ότι η οικονομία της Περιφέρειας επιβαρύνεται από έναν μεγάλο αριθμό μονάδων χαμηλής παραγωγικότητας και προστιθέμενης αξίας, καθιστώντας στρατηγική επιταγή τον εκσυγχρονισμό και την ενοποίηση του πρωτογενούς τομέα για την αύξηση της αξιακής του συνεισφοράς». Με λίγα λόγια επιτάχυνση του ξεκληρίσματος της μικρομεσαίας αγροτιάς προς όφελος των μεγάλων εκμεταλλεύσεων. 

Η πορεία υποστελέχωσης των υπηρεσιών της ΠΑΜΘ θα συνεχιστεί. Το σύνολο των  οργανικών θέσεων που προβλέπονται ανέρχονται σε 1309, ενώ στο Π.Δ 144/2010 που ισχύει ανέρχονταν σε 1741. Πρόκειται για μείωση 25%, που έρχεται να προστεθεί και στην πραγματικότητα της κάλυψης των σημερινών θέσεων κατά 60%. Μπορεί κανείς να αντιληφθεί ποια θα είναι η πορεία αν το ποσοστό πλήρωσης των θέσεων παραμείνει σε αυτά τα επίπεδα.

Παράλληλα με το άρθρο 54 δίνεται τη δυνατότητα στη διοίκηση να μετακινεί υπαλλήλους από τη μία Περιφερειακή Ενότητα στην άλλη χωρίς κανέναν περιορισμό, ανάλογα με τις «ανάγκες», παράλληλα με τη υπερεξουσίες του Περιφερειάρχη «να αναθέτει έργο σε οποιοδήποτε μέλος του προσωπικού, χωρίς τροποποίηση του παρόντος οργανισμού, για την υποστήριξη της εύρυθμης λειτουργίας των υπηρεσιών, την ενίσχυση της διαλειτουργικότητας και την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών».

Η διοίκηση επιλέγει τις υποχρεωτικές μεταθέσεις ως μέσο κάλυψης των τεράστιων κενών, αντί να διεκδικήσει μόνιμες προσλήψεις. Αυτό δημιουργεί ένα καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας, διαλύοντας τον οικογενειακό προγραμματισμό των εργαζομένων. Ξεδιάντροπα η διοίκηση στη Μελέτη παραδέχεται: «Στο πεδίο της στελέχωσης, η αναδιοργάνωση δεν στηρίζεται σε αύξηση του συνολικού αριθμού των θέσεων, αλλά σε στοχευμένη ανακατανομή και αναβάθμιση της σύνθεσης του ανθρώπινου δυναμικού…».

Η δημιουργία αυτόνομης Διεύθυνσης Κτηνιατρικής είναι “δώρο-άδωρο” όταν η υποστελέχωση αγγίζει το κόκκινο. Χωρίς κτηνιάτρους στο πεδίο, η Περιφέρεια αφήνει τον μικρομεσαίο κτηνοτρόφο έρμαιο των ζωονόσων και της πολιτικής ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών που προωθεί η κυβέρνηση και η ΕΕ, την ώρα μάλιστα που εμφανίστηκε αφθώδης πυρετός στη Λέσβο προερχόμενος από την Τουρκία και είναι πολύ πιθανό να μπει και στον Έβρο αν δεν ληφθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα πρόληψης. Παράλληλα υποβαθμίζεται το Τμήμα Κτηνιατρικής Κάτω Νευροκοπίου σε Κτηνιατρικό Γραφείο υπονομεύοντας την επιχειρησιακή ετοιμότητα σε μία περιοχή με αυξημένες ανάγκες.

Στον προτεινόμενο Οργανισμό προβλέπεται να δημιουργηθούν μόνο δύο τμήματα Αλιείας (Π.Ε καβάλας & Έβρου) ενώ τα Τμήματα Αλιείας των Π.Ε. Δράμας, Ξάνθης, Ορεστιάδας και Ροδόπης υποβαθμίζονται σημαντικά καθώς θα αντικατασταθούν από Γραφεία, ενώ προβλέπεται πλέον η δυνατότητα να τοποθετούνται ως προϊστάμενοι και άλλες ειδικότητες (όπως Γεωπόνοι ή Τεχνολόγοι Τροφίμων) και όχι αποκλειστικά Ιχθυολόγοι.

Στις σημερινές συνθήκες επέκτασης του φωτιάς του ιμπεριαλιστικού πολέμου και παραπέρα εμπλοκής της χώρας και της περιοχής μας σε αυτόν με την αμερικάνικη βάση στην Αλεξανδρούπολη σε πλήρη λειτουργία (λιμάνι, σιδηρόδρομος, οδικοί άξονες, στρατόπεδα κλπ) – παρά την προσπάθεια γνωστών τοπικών «παπαγάλων» του συστήματος να την παρουσιάσουν ως «ανύπαρκτη» (αυτοί που μέχρι σήμερα υμνούσαν την παρουσία των Αμερικάνων και ΝΑΤΟϊκών στην Αλεξανδρούπολη, την «ασφάλεια» και τα «ανταποδοτικά οφέλη» που μας «προσφέρουν») – έχει μεγάλη σημασία η κατά γράμμα υλοποίηση του νόμου για τη συγκρότηση «Αυτοτελούς Τμήματος Παλλαϊκής Άμυνας και Πολιτικής Σχεδίασης Εκτάκτων Αναγκών (ΠΑΜ- ΠΣΕΑ)», που «μεριμνά για τη σχεδίαση και τον προγραμματισμό μέτρων προπαρασκευής, οργάνωσης και κινητοποίησης των πολιτικών δυνάμεων για την επιβίωση σε περίοδο πολέμου ή την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών σε καιρό ειρήνης…». Πρόκειται για κρατικό μηχανισμό που οργανώνεται για την αντιμετώπιση αντιποίνων αντίπαλων δυνάμεων στις αμερικανονατοϊκές βάσεις. Η τοποθέτηση αποστράτων ως επικεφαλής των σωμάτων παλλαϊκής άμυνας, συμπληρώνει τη γενικότερη ευρεία στρατιωτικοποίηση του λαού, που επιδιώκεται στα πλαίσια της εμπλοκής της χώρας μας, στους ιμπεριαλιστικούς σχεδιασμούς των ΗΠΑ – ΝΑΤΟ – ΕΕ με ευθύνη των αστικών κυβερνήσεων και κομμάτων. Κατά την άποψη της «Λαϊκής Συσπείρωσης» δεν πρέπει οι δήμοι και οι περιφέρειες να συμμετέχουν στην παλλαϊκή άμυνα, αλλά σε συνθήκες πολέμου να βοηθούν το λαό, να μεριμνούν για διατήρηση καταφυγίων, αποκατάσταση δικτύων όπως ύδρευση κ.α.

Με τα άρθρα 37 & 38  προτείνεται η “απόσχιση” του τμήματος Κοινωνικής Μέριμνας από την υφιστάμενη δομή και η “ένταξη αυτού” στη “Διεύθυνση Κοινωνικής Μέριμνας, με έδρα την Κομοτηνή και τοπική αρμοδιότητα σε όλη την ΠΑΜΘ”. Οι συνέπειες στη λειτουργία των τμημάτων αυτών θα είναι εμφανέστατες άμεσα αφού η υπηρεσία θα αποψιλωθεί από προσωπικό διότι μεγάλος μέρος των αρμοδιοτήτων της μεταφέρονται σε άλλη Οργανική μονάδα (τμήματα τουρισμού – πολιτισμού-αθλητισμού).

Σημειώνουμε ότι και στον προτεινόμενο Οργανισμό δεν θεσμοθετείται Γραφείο Γιατρού Εργασίας και Τεχνικού Ασφάλειας, το οποίο θα στελεχώνεται με μόνιμο προσωπικό που θα ασχολείται αποκλειστικά με θέματα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους εργασίας και θα έχει αρμοδιότητα σε όλη την ΠΑΜΘ, όπως διεκδικούν και οι πρωτοβάθμιοι σύλλογοι υπαλλήλων των ΠΕ της ΠΑΜΘ.

Συμπερασματικά ο προτεινόμενος νέος ΟΕΥ βρίσκεται μακριά από τις πραγματικές ανάγκες του λαού της περιοχής για υπηρεσίες δωρεάν και υψηλού επιπέδου και αποτελεσματικότητας. Δεν αφορά την κάλυψη των αναγκών για την προστασία της ζωής, της υγείας και των περιουσιών του λαού από φυσικά φαινόμενα και καταστροφές, για την υλοποίηση έργων υποδομής που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής, την πολιτιστική και αθλητική δραστηριότητα, την κοινωνική μέριμνα. Η εργολαβοποίηση και ιδιωτικοποίηση όλων αυτών των κρίσιμων υπηρεσιών θα συνεχιστεί και θα ενταθεί. Αντίθετα βρίσκεται πολύ κοντά στις ανάγκες των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων.

Για όλους τους παραπάνω λόγους η «Λαϊκή Συσπείρωση» Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης καταψηφίζει την πρόταση για τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας της Περιφέρειας και καλεί το λαό να δυναμώσει τον αγώνα για τις δικές του ανάγκες βάζοντας απέναντι μια διοίκηση που μετατρέπει ακόμα παραπέρα την Περιφέρεια σε «Ανώνυμη Εταιρεία».

19/3/2026

Για τη «Λαϊκή Συσπείρωση»

Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Ο περιφερειακός σύμβουλος

Κλάδης Διονύσης




Δούκας: «Όχι» σε συνεργασία με ΝΔ – Πρόταση για το Συνέδριο ΠΑΣΟΚ

Την πρόθεσή του να ζητήσει απόφαση Συνεδρίου για «όχι» σε μετεκλογική συνεργασία με τη Νέα Δημοκρατία εξέφρασε ο Χάρης Δούκας, παρουσιάζοντας το σχέδιό του για μια προοδευτική διακυβέρνηση με πρωταγωνιστή το ΠΑΣΟΚ.

Ο δήμαρχος Αθηναίων τόνισε ότι δεν διστάζει να διατυπώνει ανοιχτά τις απόψεις του, απορρίπτοντας τα σενάρια περί φόβου διαγραφής από τον πρόεδρο του κόμματος, Νίκο Ανδρουλάκη. Όπως σημείωσε, τα Συνέδρια πρέπει να οδηγούν σε ουσιαστικές στρατηγικές αποφάσεις και όχι σε τυπικές διαδικασίες.

Ο κ. Δούκας υπογράμμισε ότι η πρόταση για μη συνεργασία με τη ΝΔ δεν αποτελεί προσωπική του θέση, αλλά ζήτημα που πρέπει να τεθεί προς συζήτηση και συλλογική απόφαση από το Συνέδριο του ΠΑΣΟΚ.

Παράλληλα, τάχθηκε κατά της διαγραφής του Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου, τονίζοντας ότι δεν μπορεί να υπάρχει «πρόεδρος υπό ομηρεία», ενώ δήλωσε τη στήριξή του στο στόχο του ΠΑΣΟΚ για εκλογική νίκη.

Ξεκαθάρισε επίσης ότι σε περίπτωση που το κόμμα δεν αναδειχθεί πρώτο στις εκλογές και δεν υπάρξει αυτοδυναμία, θα πρέπει να παραμείνει στην αντιπολίτευση, χαρακτηρίζοντας καταστροφική μια πιθανή συγκυβέρνηση με τη Νέα Δημοκρατία.

Τέλος, πρότεινε την έναρξη προγραμματικού διαλόγου με τις προοδευτικές δυνάμεις, υπογραμμίζοντας ότι το ΠΑΣΟΚ ανήκει στον προοδευτικό χώρο, ενώ απάντησε με χιούμορ στις αιχμές του Κώστα Μπακογιάννη για τα εσωκομματικά του κόμματος.




Ένταση στη Βουλή με Κωνσταντοπούλου και Γεωργιάδη

Νέα ένταση σημειώθηκε στη Βουλή των Ελλήνων, με πρωταγωνιστές τη Ζωή Κωνσταντοπούλου και τον Άδωνις Γεωργιάδης, οδηγώντας μάλιστα σε διακοπή της συνεδρίασης.

Το επεισόδιο προκλήθηκε όταν η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας βιντεοσκοπούσε με το κινητό της τον υπουργό Υγείας μέσα στην αίθουσα, γεγονός που προκάλεσε την έντονη αντίδρασή του. Ο κ. Γεωργιάδης κατήγγειλε την ενέργεια ως αντικανονική, ζητώντας παρέμβαση του προεδρείου και κάνοντας λόγο για παραβίαση των κανόνων της Ολομέλειας.

Η κατάσταση επιβαρύνθηκε από προηγούμενη αντιπαράθεση μεταξύ του υφυπουργού Εξωτερικών Χάρης Θεοχάρης και του βουλευτή Αλέξανδρος Καζαμίας, με αποτέλεσμα το κλίμα να είναι ήδη τεταμένο.

Μετά τη διακοπή, ο αντιπρόεδρος της Βουλής Γιώργος Γεωργαντάς, επικαλούμενος και τον πρόεδρο της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης, ξεκαθάρισε ότι η βιντεοσκόπηση εντός της αίθουσας δεν επιτρέπεται και χαρακτήρισε το περιστατικό απαράδεκτο, προαναγγέλλοντας εξετάσεις από την Επιτροπή Δεοντολογίας.

Από την πλευρά της, η Ζωή Κωνσταντοπούλου εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση κατά της κυβέρνησης και του υπουργού Υγείας, κατηγορώντας τον για τη στάση του και καταγγέλλοντας συνολικά τη λειτουργία της συνεδρίασης.

Ο Άδωνις Γεωργιάδης, παίρνοντας τον λόγο, ζήτησε συγγνώμη για την εικόνα που προκάλεσε, εξηγώντας ότι αντιμετώπισε αδιαθεσία και κατανάλωσε κάτι πρόχειρο, ενώ κατηγόρησε την πρόεδρο της Πλεύσης Ελευθερίας για συστηματική χρήση βίντεο με σκοπό – όπως είπε – τη στοχοποίηση πολιτικών αντιπάλων.

Το περιστατικό ανέδειξε για ακόμη μία φορά το υψηλό επίπεδο έντασης στο κοινοβούλιο, με την αντιπαράθεση να μεταφέρεται πλέον και στο επίπεδο της δεοντολογίας και των κοινοβουλευτικών κανόνων.




Μαρινάκης: Σχέδιο στήριξης για καύσιμα εν μέσω πετρελαϊκής κρίσης

Ανησυχία προκαλεί η ραγδαία άνοδος στις τιμές του πετρελαίου διεθνώς, με τις επιπτώσεις να περνούν ήδη στις τιμές των καυσίμων στην Ελλάδα. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης αναφέρθηκε στην κατάσταση, υπογραμμίζοντας ότι η κυβέρνηση εξετάζει μέτρα ώστε να περιοριστεί η επιβάρυνση των πολιτών.

Όπως δήλωσε, η ενεργειακή κρίση που συνδέεται με τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή απαιτεί ετοιμότητα και πολλαπλά σχέδια αντίδρασης, ενώ ξεκαθάρισε ότι η μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης δεν μπορεί να αποφασιστεί μονομερώς, καθώς η χώρα δεσμεύεται από ευρωπαϊκές οδηγίες.

Τόνισε, ωστόσο, ότι απαιτείται συνολική ευρωπαϊκή προσέγγιση για πιθανές παρεμβάσεις στους φόρους καυσίμων, επισημαίνοντας πως ο συγκεκριμένος φόρος αποφέρει σημαντικά έσοδα στον κρατικό προϋπολογισμό.

Παράλληλα, διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση δεν θα αφήσει ανεξέλεγκτη την αγορά καυσίμων, σημειώνοντας ότι θα υπάρξουν παρεμβάσεις – είτε μόνιμες είτε έκτακτες – με στόχο τη στήριξη των πιο ευάλωτων πολιτών, χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η δημοσιονομική σταθερότητα.

«Η πολιτική μας βασίζεται σε μειώσεις φόρων και όχι σε επιδοματική λογική», υπογράμμισε, εξηγώντας ότι τα μέτρα θα έχουν ως βασικά κριτήρια τη στοχευμένη ενίσχυση και τις αντοχές της οικονομίας.

Αναφερόμενος και στο ενδεχόμενο εμπλοκής της Ελλάδας στη σύγκρουση, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επανέλαβε ότι η χώρα δεν πρόκειται να εμπλακεί, εκτός εάν υπάρξει σχετική απόφαση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, κάτι που – όπως σημείωσε – δεν διαφαίνεται προς το παρόν.




Συνάντηση Γ. Πασχαλίδη με την Υπουργό Τουρισμού για ζητήματα τουριστικής ανάπτυξης της Καβάλας και Θάσου

Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου, Γιάννης Πασχαλίδης, θα ήθελε να ενημερώσει τους συμπολίτες του για την επίσκεψή του στο Υπουργείο Τουρισμού όπου ενημέρωσε την Υπουργό, κα Όλγα Κεφαλογιάννη, για τα ζητήματα που αφορούν την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής μας, παρουσία της Γενικής Γραμματέα του Υπουργείου κα. Βασιλικής Κουτσούκου και της Προέδρου του ΕΟΤ κα. Αγγελικής Βαρελά.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν καίρια ζητήματα που αφορούν την τουριστική ανάπτυξη της Π.Ε. Καβάλας και Θάσου. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη συνέχιση και ενίσχυση της επιτυχημένης προσπάθειας της Περιφέρειας, με αίτημα τη στήριξη του Υπουργείου, ειδικότερα σε ό,τι αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη του αεροδρομίου Καβάλας μέσω δράσεων συνδιαφήμισης.

Επιπλέον, ζητήθηκε από την Υπουργό να υπάρξει, σε δεύτερο στάδιο, αναλυτική ενημέρωση σχετικά με τις χώρες που εντάσσονται στον στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον επέδειξε η Υπουργός για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού, καθώς και για την ανάγκη επίλυσης των ζητημάτων που σχετίζονται με τις μαρίνες της Περιφέρειάς μας. Παράλληλα, συζητήθηκε το θέμα των παράνομων βραχυχρόνιων μισθώσεων, με την Υπουργό να ενημερώνει για την ύπαρξη ειδικού ελεγκτικού μηχανισμού από το Υπουργείο.

Τέλος, έγινε αναφορά στην ανάπτυξη δικτύου θεματικού τουρισμού με έμφαση στον θρησκευτικό τουρισμό, τη γαστρονομία και το οινικό προϊόν, τομείς στους οποίους η Π.Ε. Καβάλας και Θάσου διαθέτει ισχυρό και αναγνωρίσιμο αποτύπωμα.

Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο Πρόεδρος Ξενοδόχων Καβάλας κ. Αντώνιος Μίτζαλης, ο Πρόεδρος Ξενοδόχων Θάσου κ. Μαργαρίτης Μπαμπατζίκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού ΑΜΘ κ. Παναγιώτης Αρχοντής, ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Καβάλας κ. Παναγιώτης Αγγελίδης και ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού Θάσου κ. Ιωάννης Μαρκιανός, οι οποίοι, από κοινού με τον Βουλευτή, προσκάλεσαν την Υπουργό να επισκεφθεί την Π.Ε. Καβάλας.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Ευχαριστώ θερμά την Υπουργό Τουρισμού, κα Όλγα Κεφαλογιάννη, για την εποικοδομητική συζήτηση και το ενδιαφέρον που επέδειξε, αναφορικά με την επίλυση των ζητημάτων που αφορούν την τουριστική ανάπτυξη της Π.Ε. Καβάλας και Θάσου»

Δελτίο Τύπου




Παρουσιάζεται η “Ιθάκη” του Αλέξη Τσίπρα στην Αλεξανδρούπολη

Οι εκδόσεις Gutenberg σας προσκαλούν την Τετάρτη 18 Μαρτίου στην Αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Μητρόπολης Αλεξανδρουπόλεως (Πλαταιών & Αμφιπόλεως, Αλεξανδρούπολη) στην παρουσίαση του βιβλίου “ΙΘΑΚΗ” του Αλέξη Τσίπρα.

Για το ιστορικό και το πολιτικό αποτύπωμα του βιβλίου θα συζητήσουν οι:

Νατάσα Λοΐζου – Σύμβουλος και ερευνήτρια στη Διεθνή Ασφάλεια και στις Στρατηγικές Καινοτομίας

Φώτης Μαλτέζος – Αντιπρόεδρος Οικονομικού Επιμελητηρίου Θράκης

Κατερίνα Μπέρδου – Δικηγόρος

Χάρης Τζήμητρας – Καθηγητής Διεθνούς Δικαίου και Διεθνών Σχέσεων, Διευθυντής του Κυπριακού Κέντρου του Ερευνητικού Ινστιτούτου του Όσλο για την Ειρήνη

Χρήστος Χριστοδούλου – Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΕΘΑ

Στη συνέχεια θα ακολουθήσει ομιλία του Αλέξη Τσίπρα

Παρουσίαση – Συντονισμός: Γεωργία Σαδανά – Δημοσιογράφος

Ώρα προσέλευσης: 18:30 – Ώρα έναρξης: 19:00




Πινακίδες για τους Φιλίππους και Λασπόλουτρα στο επίκεντρο αυτοψίας του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας

Τα σημεία όπου τοποθετήθηκαν οι νέες ενημερωτικές πινακίδες με το ειδικό σήμα της UNESCO, καθώς και το υπό εξέλιξη έργο αναβάθμισης στα Λασπόλουτρα Κρηνίδων, επισκέφθηκαν σήμερα το πρωί ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, κ. Θόδωρος Μαρκόπουλος και ο Δήμαρχος Καβάλας, κ. Θόδωρος Μουριάδης. Τους δύο άνδρες συνόδευε ο Διευθυντής Τεχνικών Έργων της Π.Ε. Καβάλας, κ. Γιώργος Κυπραίος.

Η επίσκεψη υπογράμμισε τη σημασία της ανάδειξης της ιστορικής κληρονομιάς των Φιλίππων, αλλά και την πρόοδο των εργασιών εκσυγχρονισμού στις υποδομές των ιαματικών πηγών, που στοχεύουν στη μετατροπή της περιοχής σε έναν σύγχρονο τουριστικό και θεραπευτικό προορισμό.

Σε δηλώσεις του ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας κ. Θόδωρος Μαρκόπουλος δήλωσε ότι «Πρόκειται για μια εύστοχη παρέμβαση που υλοποιεί ο Δήμος Καβάλας με τη χρηματοδότηση της Περιφέρειας για την αναβάθμιση των Λασπόλουτρων. Ο Αρχαιολογικός Χώρος των Φιλίππων, η ιστορική μάχη το 42 π.Χ., η μοναδικότητα των Τεναγών και των Λασπόλουτρων, συνθέτουν ένα μοναδικό αναπτυξιακό σύμπλεγμα, το οποίο όσο περισσότερο το αξιοποιούμε, τόσο περισσότερο ενισχύουμε την θετική προοπτική του τόπου μας. Θέλω να εκφράσω την ικανοποίησή μου για το έργο και να ευχαριστήσω τον Δήμαρχο Καβάλας για την εξαιρετική συνεργασία, για τη σήμανση τόσο του αρχαιολογικού χώρου όσο και για την σήμανση που αφορά την ανάδειξη της ιστορίας της πόλης μας. Μαζί, οι δύο φορείς της αυτοδιοίκησης συμβάλλουμε στην αναπτυξιακή τροχιά και στην αναβάθμιση της εικόνας της Καβάλας».

Στην συνέχεια ο Δήμαρχος Καβάλας κ. Θόδωρος Μουριάδης υπογράμμισε ότι «Το έργο της ανακαίνισης των Λασπόλουτρων προχωρά με εντατικούς ρυθμούς, με στόχο να έχει ολοκληρωθεί έως τις αρχές Μαΐου. Είναι μια παρέμβαση πνοής που περιλαμβάνει την αναβάθμιση της δεξαμενής, του εστιατορίου, των οικίσκων και της πισίνας, δημιουργώντας μια σύγχρονη επιχείρηση. Η συνεργασία μας με την Αντιπεριφέρεια Καβάλας και την Περιφέρεια ΑΜΘ βρίσκεται σε άριστο επίπεδο. Κοινός μας στόχος είναι η ανάπτυξη του Δήμου και ολόκληρης της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας. Ευχαριστώ τον κ. Μαρκόπουλο για τη διαρκή και γόνιμη συνεργασία μας, όπως και τον Περιφερειάρχη κ. Χριστόδουλο Τοψίδη».

Η υλοποίηση των παραπάνω έργων αποτελεί καρπό της υποδειγματικής συνεργασίας μεταξύ της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Αυτοδιοίκησης, που εργάζονται από κοινού για την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων και της αναπτυξιακής προοπτικής της περιοχής.




Αλεξιάδης προς Τσίπρα: «Ξεκαθάρισε τη στάση σου για τον ΣΥΡΙΖΑ»

Με ανοιχτή επιστολή του προς τον Αλέξης Τσίπρας, ο Τρύφων Αλεξιάδης εκφράζει δημόσια την ανησυχία του για την πορεία και το μέλλον του ΣΥΡΙΖΑ.

Μέσα από τη «Εφημερίδα των Συντακτών», ο πρώην υπουργός αφήνει αιχμές για επιλογές και πρόσωπα γύρω από τον πρώην πρωθυπουργό, καλώντας τον να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του σχετικά με τη σχέση του με το κόμμα και τα στελέχη του.

Όπως σημειώνει, θεωρεί κρίσιμο ο Αλέξης Τσίπρας να συμμετάσχει σε συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής, προκειμένου να δώσει απαντήσεις, να ακούσει και να τοποθετηθεί για το αν επιθυμεί τη συνέχιση της κοινής πορείας ή μια διαφορετική κατεύθυνση.

Παράλληλα, εκφράζει προβληματισμό για πρόσωπα που βρίσκονται πλέον κοντά στον πρώην πρόεδρο, ενώ στο παρελθόν είχαν σταθεί απέναντί του, καθώς και για την απουσία απολογισμού από κυβερνητικά στελέχη της περιόδου διακυβέρνησης.

Ο κ. Αλεξιάδης θέτει και ζητήματα εσωκομματικής λειτουργίας, τονίζοντας την ανάγκη να ξεκαθαριστεί αν ο ΣΥΡΙΖΑ θα συνεχίσει να λειτουργεί με δημοκρατικές διαδικασίες ή θα κινηθεί προς ένα πιο αρχηγικό μοντέλο.

Κλείνοντας, καλεί τον Αλέξη Τσίπρα να επανεξετάσει τη στρατηγική του και να δώσει σαφή κατεύθυνση για το μέλλον της παράταξης, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ενότητας, του διαλόγου και της οργανωμένης πολιτικής δράσης.




Ανδρουλάκης: 174.813 πολίτες στις εκλογές συνέδρων του ΠΑΣΟΚ

Την ιδιαίτερα υψηλή συμμετοχή των πολιτών στη διαδικασία εκλογής συνέδρων του ΠΑΣΟΚ υπογράμμισε ο πρόεδρος του κόμματος Νίκος Ανδρουλάκης, σημειώνοντας ότι η συμμετοχή «ξεπέρασε κάθε προσδοκία».

Σύμφωνα με τον ίδιο, συνολικά 174.813 πολίτες συμμετείχαν στη διαδικασία, αριθμός σημαντικά υψηλότερος από την αρχική εκτίμηση των περίπου 155.000 ψηφοφόρων.

Ο κ. Ανδρουλάκης τόνισε ότι η μεγάλη συμμετοχή στέλνει «ηχηρό μήνυμα» για την ανάγκη πολιτικής αλλαγής και ενίσχυσης της Δημοκρατικής Παράταξης.

Κάλεσμα για πολιτική αλλαγή

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κάλεσε τους πολίτες να στηρίξουν το κόμμα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για ένα προοδευτικό σχέδιο που θα ενισχύσει τα εργασιακά δικαιώματα, τη δημόσια υγεία και τη δημόσια παιδεία.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στην ανάγκη αντιμετώπισης του προβλήματος της στέγασης, επισημαίνοντας ότι η κατοικία πρέπει να αποτελεί δικαίωμα και όχι προνόμιο για λίγους.

Ευχαριστίες σε μέλη και εθελοντές

Ο Νίκος Ανδρουλάκης ευχαρίστησε όσους συμμετείχαν στη διαδικασία, καθώς και τους χιλιάδες εθελοντές που συνέβαλαν στη διεξαγωγή της ψηφοφορίας.

Όπως ανέφερε, η συμμετοχή των μελών και φίλων του κόμματος έστειλε μήνυμα ελπίδας και ενεργής συμμετοχής στην πολιτική ζωή της χώρας.




Μαρινάκης: Καμία εμπλοκή της Ελλάδας στα Στενά του Ορμούζ

Κατηγορηματικός ότι δεν υπάρχει ζήτημα συμμετοχής της Ελλάδα σε στρατιωτική επιχείρηση στα Στενά του Ορμούζ εμφανίστηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης.

Κατά την ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, ο κ. Μαρινάκης διευκρίνισε ότι η ελληνική συμμετοχή περιορίζεται στην ευρωπαϊκή επιχείρηση Επιχείρηση Ασπίδες, η οποία δραστηριοποιείται αποκλειστικά στην Ερυθρά Θάλασσα και δεν σχετίζεται με τις εξελίξεις στο Στενό του Ορμούζ.

Στην αποστολή συμμετέχουν πλοία από την Ελλάδα και την Ιταλία, με βασικό στόχο την προστασία των εμπορικών πλοίων και τη διασφάλιση της ελεύθερης ναυσιπλοΐας στην περιοχή.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος υπογράμμισε ότι η χώρα δεν έχει πρόθεση να εμπλακεί στον πόλεμο, σημειώνοντας ότι η συμμετοχή της αφορά μόνο ευρωπαϊκές αποστολές που έχουν αμυντικό και προστατευτικό χαρακτήρα.

Παράλληλα, η Ελλάδα κάλεσε το Ιράν να αποφύγει ενέργειες που θα μπορούσαν να εμποδίσουν την ελευθερία της ναυσιπλοΐας, τονίζοντας την ανάγκη σεβασμού του Διεθνούς Δικαίου και επιστροφής στη διπλωματία.

Οι δηλώσεις Μαρινάκη έρχονται μετά από τοποθέτηση του προέδρου των Ηνωμένες Πολιτείες Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος κάλεσε τα μέλη του ΝΑΤΟ να συμβάλουν στην ασφάλεια των Στενών του Ορμούζ, προειδοποιώντας για συνέπειες σε περίπτωση αδράνειας.




Μακεδονία – Θράκη: Δύο μνημόνια συνεργασίας υπέγραψε ο Δημήτρης Γαλαμάτης

Δύο μνημόνια συνεργασίας υπέγραψε ο Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης Δημήτρης Γαλαμάτης με τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης Χριστόδουλο Τοψίδη και τον πρόεδρο του ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ Σπύρο Μάμαλη.

Το πρώτο μνημόνιο συνεργασίας υπογράφηκε στη Θεσσαλονίκη, στην έδρα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, ενώ το δεύτερο υπεγράφη στο πλαίσιο της έκθεσης Agrotica.

Συνεργασία Αποκεντρωμένης Διοίκησης και Περιφέρειας ΑΜΘ

Το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης περιλαμβάνει έντεκα βασικούς άξονες συνεργασίας.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:

  • η αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών και ο πολιτικός σχεδιασμός εκτάκτου ανάγκης

  • η προστασία του περιβάλλοντος και η διαχείριση αποβλήτων

  • η προώθηση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και της ενεργειακής αποδοτικότητας

  • η στήριξη της αγροδιατροφής και της βιολογικής καλλιέργειας

  • η προστασία και διαχείριση των υδατικών συστημάτων

  • η αναβάθμιση των σημείων συνοριακής διέλευσης και η δημιουργία νέων σταθμών

  • η επίλυση ζητημάτων ιδιοκτησιακού καθεστώτος και η αναβάθμιση δημόσιων κτιρίων

  • ο συντονισμός για την αξιοποίηση εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων

  • ο καθορισμός οδών συντήρησης αρμοδιότητας της Περιφέρειας

  • η διαχείριση δικτύου υδρομετεωρολογικών μετρήσεων για αντιπλημμυρική προστασία

  • η ενίσχυση του συστήματος διασφάλισης ποιότητας των δημοσίων έργων

Συνεργασία με τον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ

Το δεύτερο μνημόνιο συνεργασίας υπογράφηκε με τον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ και αφορά την υιοθέτηση καινοτόμων πρακτικών για την αντιμετώπιση σημαντικών περιβαλλοντικών προκλήσεων.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται:

  • η λειψυδρία

  • οι πλημμύρες και οι ξηρασίες

  • τα ακραία καιρικά φαινόμενα

  • οι απειλές για τους υδατικούς και εδαφικούς πόρους

Στο πλαίσιο της συμφωνίας ανακοινώθηκε η παραχώρηση 18 τηλεμετρικών σταθμών από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση στον ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ.

Οι σταθμοί αυτοί βρίσκονται σε ποτάμια της περιοχής και καταγράφουν:

  • τη στάθμη του νερού

  • την ταχύτητα ροής

  • μετεωρολογικές παραμέτρους

Οι συγκεκριμένοι σταθμοί θα ενταχθούν στο δίκτυο των 55 σταθμών που δημιουργεί ο ΕΛΓΟ – ΔΗΜΗΤΡΑ για την καλύτερη διαχείριση των υδάτων.

Δήλωση Δημήτρη Γαλαμάτη

Όπως τόνισε ο Δημήτρης Γαλαμάτης, στόχος των μνημονίων συνεργασίας είναι να έχουν ουσιαστικό χαρακτήρα και απτά αποτελέσματα.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Τα μνημόνια συνεργασίας θέλουμε και θα φροντίσουμε να έχουν ουσιαστικό χαρακτήρα. Να παράγουν πολύ συγκεκριμένα αποτελέσματα σε συγκεκριμένους τομείς. Οι φορείς που συνεργαζόμαστε έχουμε τη βούληση αλλά και τις δυνατότητες να συνδράμουμε σε μείζονα ζητήματα που αντιμετωπίζουν οι τοπικές κοινωνίες και η περιοχή μας».

Παράλληλα υπογράμμισε ότι τα μνημόνια αυτά έρχονται να ενισχύσουν την προσπάθεια για ένα πιο βιώσιμο και ανθεκτικό μέλλον για τη Μακεδονία και τη Θράκη.




FOOD EXPO 2026: Τσιάρας – Η αγροδιατροφή στην πρώτη γραμμή των εξαγωγών

Την έναρξη της FOOD EXPO 2026, της μεγαλύτερης έκθεσης τροφίμων και ποτών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, κήρυξε ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας, υπογραμμίζοντας τον στρατηγικό ρόλο της ελληνικής αγροδιατροφής στην ανάπτυξη της οικονομίας και την ενίσχυση της εξωστρέφειας της χώρας.

Ο υπουργός σημείωσε ότι η φετινή διοργάνωση επιβεβαιώνει τη δυναμική του ελληνικού αγροδιατροφικού τομέα και την ενίσχυση του εξαγωγικού προσανατολισμού του κλάδου.

«Με πάνω από 1.300 εκθέτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό, περισσότερα από 50.000 προϊόντα τροφίμων και ποτών και πάνω από 45.000 επισκέπτες από περισσότερες από 80 χώρες, η FOOD EXPO αποτελεί μια πραγματική παγκόσμια συνάντηση της αγοράς τροφίμων και ποτών», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η ελληνική αγροδιατροφή ως πυλώνας ανάπτυξης

Ο κ. Τσιάρας τόνισε ότι η αγροδιατροφή αποτελεί έναν από τους πιο δυναμικούς τομείς της ελληνικής οικονομίας, καθώς συνδέει:

  • την πρωτογενή παραγωγή

  • τη μεταποίηση

  • τη γαστρονομία

  • τον τουρισμό

  • τις εξαγωγές

Όπως σημείωσε, η Ελλάδα διαθέτει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως το φυσικό περιβάλλον, την ποικιλία ποιοτικών πρώτων υλών, τη μεσογειακή διατροφή και ένα ισχυρό επιχειρηματικό οικοσύστημα στον χώρο των τροφίμων.

121 πιστοποιημένα προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα πιστοποιημένα ελληνικά προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ, τα οποία φτάνουν τα 121, κατατάσσοντας τη χώρα στην πρώτη πεντάδα της Ευρώπης.

«Η φέτα, οι ελιές Καλαμάτας, ο κρόκος Κοζάνης και δεκάδες ακόμη προϊόντα αποδεικνύουν ότι η ελληνική παραγωγή μπορεί να συνδυάζει ποιότητα, αυθεντικότητα και υψηλή διατροφική αξία», σημείωσε.

Αύξηση των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων

Η δυναμική του αγροδιατροφικού τομέα αποτυπώνεται και στις εξαγωγικές επιδόσεις των ελληνικών προϊόντων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο υπουργός:

  • οι εξαγωγές οπωροκηπευτικών αυξήθηκαν από 2,2 δισ. ευρώ το 2019

  • σε 3,2 δισ. ευρώ το 2023

Η αύξηση αυτή επιβεβαιώνει τη διεύρυνση της παρουσίας των ελληνικών προϊόντων στις διεθνείς αγορές.

Σημαντικές επενδύσεις στον πρωτογενή τομέα

Ο κ. Τσιάρας παρουσίασε επίσης τις βασικές δράσεις του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του αγροτικού τομέα.

Το 2026 αποτελεί κομβική χρονιά για την ενεργοποίηση δράσεων του Στρατηγικού Σχεδίου της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής 2023 – 2027.

Μεταξύ των σημαντικών παρεμβάσεων:

  • επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ για εκσυγχρονισμό θερμοκηπίων

  • 6.829 αιτήσεις στο πρόγραμμα Νέων Γεωργών, προϋπολογισμού 241 εκατ. ευρώ

  • νέα χρηματοδοτικά εργαλεία 160 εκατ. ευρώ σε συνεργασία με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα

Οι δράσεις αυτές μπορούν να κινητοποιήσουν επενδύσεις που ξεπερνούν τα 365 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα, στον τομέα της μεταποίησης γεωργικών προϊόντων κατατέθηκαν 546 αιτήσεις επενδύσεων, συνολικού ύψους 873 εκατομμυρίων ευρώ.

Στήριξη της εξωστρέφειας

Στο πλαίσιο της παρουσίας του στη FOOD EXPO, ο υπουργός συμμετείχε και σε εκδήλωση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων, όπου ανέδειξε τη σημασία της ενίσχυσης της εξαγωγικής δυναμικής των ελληνικών προϊόντων.

Όπως τόνισε:

«Η εξωστρέφεια της ελληνικής αγροδιατροφής αποτελεί βασική προϋπόθεση για την περαιτέρω ανάπτυξη του πρωτογενούς τομέα και τη δημιουργία νέων ευκαιριών για τις ελληνικές επιχειρήσεις».

Κλείνοντας, υπογράμμισε ότι στόχος της πολιτείας είναι να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες ώστε τα ελληνικά προϊόντα να αποκτήσουν ακόμη ισχυρότερη παρουσία στις διεθνείς αγορές.

Επίσκεψη στα περίπτερα της έκθεσης

Νωρίτερα, ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ξεναγήθηκε στα περίπτερα της έκθεσης από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της FORUM Α.Ε. Θανάση Παναγούλια.

Τον υπουργό συνόδευσαν οι υφυπουργοί Χρήστος Κέλλας και Γιάννης Ανδριανός, καθώς και στελέχη του υπουργείου και φορέων του αγροδιατροφικού τομέα.




Γκιουλέκας: Η Ελλάδα προωθεί τις συνεργασίες στα Βαλκάνια

Τη βούληση της ελληνικής Κυβέρνησης για περαιτέρω ανάπτυξη των συνεργασιών μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας με στόχο την Ανάπτυξη της περιοχής της ΝΑ Ευρώπης τόνισε ο Υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) Κωνσταντίνος Π. Γκιουλέκας από το βήμα του συνεδρίου «Circular Ports for Global Trade: Green Infrastructure and Smart Connectivity», που πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη.

Το συνέδριο διοργανώθηκε από το Βουλγαρο – Ελληνικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο (BHCCI) σε συνεργασία με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Βουλγαρίας και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας – Θράκης).

«Η φιλοεπενδυτική Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη προωθεί τις συνεργασίες στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της ΝΑ Ευρώπης. Και αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό συνέδριο, γιατί έρχεται να βοηθήσει στην περαιτέρω σύσφιξη των σχέσεων και των συνεργασιών μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας. Είμαστε γείτονες και στρατηγικοί εταίροι στην Ε.Ε. και πλέον και στην ζώνη του ευρώ», τόνισε ο Υφυπουργός Εσωτερικών.

Παράλληλα υπενθύμισε ότι το συγκεκριμένο συνέδριο παρότι διοργανώθηκε ανεξάρτητα κινείται ακριβώς στην ίδια κατεύθυνση που έχει χαράξει το Υφυπουργείο Εσωτερικών-Τομέας Μακεδονίας και Θράκης με την περιοδεία στις πρωτεύουσες των γειτονικών βαλκανικών κρατών που έχει σε εξέλιξη. Πρώτος σταθμός της εν λόγω περιοδείας ήταν η Σόφια, όπου με πρωτοβουλία του ΥΜΑΘ πραγματοποιήθηκε στις 16 και 17 Φεβρουαρίου επίσκεψη πολυμελούς αποστολής εκπροσώπων από βορειοελλαδικούς παραγωγικούς φορείς, μεταξύ των οποίων τα τρία λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας (Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης), Επιμελητήρια, Πανεπιστήμια και επιχειρήσεις, η οποία στέφθηκε από μεγάλη επιτυχία και ολοκληρώθηκε με την υπογραφή τριών μνημονίων συνεργασίας μεταξύ φορέων των δυο χωρών.

Επόμενος σταθμός της περιοδείας εξωστρέφειας του ΥΜΑΘ στα Βαλκάνια είναι το Βελιγράδι, στις 30 και 31 Μαρτίου.




Μ. Λαζαρίδης: Η Ελλάδα με πρωθυπουργό τον Κ. Μητσοτάκη προχωρά, μεγαλώνει, δυναμώνει

Τη σημασία της κύρωσης των συμφωνιών του ελληνικού δημοσίου με την Chevron και τη HELLENiQ Energy για τις περιοχές νότια της Πελοποννήσου και της Κρήτης, υπογράμμισε, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας – Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας του κόμματος, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, στη συζήτηση για το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας για την παραχώρηση του δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων νοτίως της Πελοποννήσου και της Κρήτης.

Η Ελλάδα, όπως είπε, με τη συγκεκριμένη εξέλιξη «διπλασιάζει την έκταση των θαλάσσιων περιοχών όπου διεξάγονται έρευνες, ενισχύει την ενεργειακή της αυτονομία και αναβαθμίζει τη γεωπολιτική της θέση στην Ανατολική Μεσόγειο… Με τέσσερις υπογραφές, διευρύνουμε το ενεργειακό μας αποτύπωμα στη Μεσόγειο… Η Ελλάδα εκπέμπει σταθερότητα, αξιοπιστία και προοπτική. Η χώρα μας δεν είναι πλέον μια υποτιμημένη γωνιά της Ευρώπης που απλώς καταναλώνει ενέργεια. Γίνεται ένας κόμβος παραγωγής, μεταφοράς και ασφάλειας ενέργειας».

Στη νέα πραγματικότητα, τόνισε ο κ. Λαζαρίδης, η πατρίδα μας «αρνείται να παρακολουθήσει απλώς τις εξελίξεις, αλλά συμμετέχει ενεργά στη διαμόρφωσή τους. Με αγωγούς, με διασυνδέσεις, με LNG τερματικούς σταθμούς, με τον Κάθετο Διάδρομο φυσικού αερίου, αλλά και πλέον με την πιθανή παραγωγή δικού της φυσικού αερίου. Με άλλα λόγια: Αναδεικνύουμε τη γεωγραφική μας θέση σε στρατηγικό κεφάλαιο. Και αυτή η πολιτική δεν είναι αποσπασματική. Είναι μέρος μιας ευρύτερης εθνικής στρατηγικής που η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, υλοποιεί με συνέπεια τα τελευταία χρόνια».

Στο οικόπεδο νότια της Κρήτης, ανέφερε, «μέρος της περιοχής επικαλύπτεται με τον αυθαίρετο χάρτη του παράνομου τουρκολιβυκού μνημονίου. Και τι συμβαίνει; Έρχεται μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο και επενδύει εκεί, αναγνωρίζοντας στην πράξη τη μέση γραμμή που προβλέπει το διεθνές δίκαιο. Δεν είναι αυτό μια έμπρακτη απάντηση σε όσους αμφισβητούν τα κυριαρχικά μας δικαιώματα; Γιατί η εξωτερική πολιτική δεν ασκείται μόνο με δηλώσεις. Ασκείται και με χάρτες, επενδύσεις και διεθνείς συνεργασίες».

Ο κ. Λαζαρίδης, απαντώντας στην αντιπολίτευση που «αναζητά δήθεν “παγίδες” στις συμβάσεις και μιλά για  κινδύνους και αβεβαιότητες», σημείωσε:

«Ας είμαστε σοβαροί. Οι συμβάσεις αυτές δεν εκχωρούν κυριαρχικά δικαιώματα. Οι τυπικές νομικές ρήτρες δεν συνεπάγονται καμία παραχώρηση και τίθενται ακριβώς για να θωρακίσουν το Δημόσιο απέναντι σε τυχόν αποζημιώσεις από τις εταιρείες. Και προφανώς τα κυριαρχικά μας δικαιώματα δεν είναι υπόθεση ιδιωτικών συμβάσεων, αλλά ζήτημα τήρησης του Διεθνούς Δικαίου και μόνο. Από μόνη της, εξάλλου, η αντίδραση της Τουρκίας στον ΟΗΕ μας δικαιώνει. Επίσης, οι συμβάσεις δεν επιβαρύνουν το ελληνικό δημόσιο με επενδυτικό ρίσκο, διασφαλίζουν στο κράτος περίπου το 40% των κερδών σε περίπτωση παραγωγής και επιπλέον δημιουργούν θέσεις εργασίας, επενδύσεις και ανάπτυξη».

Υπογράμμισε δε ότι «η ενεργειακή πολιτική δεν είναι αυτοσκοπός. Σκοπός είναι να μεταφράζεται η εθνική πρόοδος σε καλύτερη καθημερινότητα για τον πολίτη. Όπως λέει συχνά ο Πρωθυπουργός, το μεγάλο στοίχημα είναι η συνολική πρόοδος της χώρας να γίνεται και ατομική πρόοδος για κάθε Ελληνίδα και κάθε Έλληνα. Και αυτή είναι η δική μας ευθύνη».

Κλείνοντας ο κ. Λαζαρίδης επισήμανε ότι: «Η Ελλάδα για χρόνια κοιτούσε τη θάλασσα και έβλεπε μόνο τον ορίζοντα. Σήμερα αρχίζει να βλέπει και τις ευκαιρίες που κρύβονται κάτω από αυτόν. Με ευθύνη, με αυτοπεποίθηση και με πίστη στις δυνατότητές της. Γιατί πράγματι, η Ελλάδα προχωρά. Η Ελλάδα μεγαλώνει. Η Ελλάδα δυναμώνει. Και οι σημερινές συμφωνίες είναι ακόμη ένα βήμα σε αυτή τη μεγάλη εθνική πορεία».




Χατζηδάκης: Προληπτικό πλαφόν στο κέρδος για καύσιμα

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης χαρακτήρισε «αποφασιστική αλλά και κοινής λογικής» την απόφαση για επιβολή πλαφόν στο περιθώριο κέρδους στην αγορά καυσίμων.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, υπογράμμισε ότι το μέτρο έχει προληπτικό χαρακτήρα και στόχο να αποτρέψει φαινόμενα αισχροκέρδειας σε μια περίοδο διεθνούς ενεργειακής κρίσης.

«Δεν μπορούμε να ελέγξουμε τον παγκόσμιο πληθωρισμό, όμως μπορούμε να προλάβουμε αυξήσεις που δεν δικαιολογούνται», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Πλαφόν στο περιθώριο κέρδους

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, το πλαφόν βασίζεται στα περιθώρια κέρδους που υπήρχαν πριν από την έναρξη της διεθνούς κρίσης.

Όπως εξήγησε, οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων θα μπορούν να έχουν περιθώριο κέρδους έως 5 λεπτά το λίτρο σε σχέση με την τιμή αγοράς από τα διυλιστήρια, ενώ τα πρατήρια καυσίμων έως 12 λεπτά ανά λίτρο.

Η ρύθμιση θα ισχύσει μέχρι τις 30 Ιουνίου 2026, ενώ προβλέπεται και ειδική πρόβλεψη για τις τιμές στα νησιά.

Αυστηροί έλεγχοι και πρόστιμα

Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι θα πραγματοποιηθούν εντατικοί έλεγχοι στην αγορά και ότι σε περίπτωση παραβίασης των κανόνων προβλέπονται υψηλά πρόστιμα που μπορεί να φτάσουν έως και τα 5 εκατομμύρια ευρώ.

Παράλληλα, υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά τις διεθνείς εξελίξεις στην αγορά ενέργειας.

«Δεν υπάρχει σενάριο εκλογών»

Κλείνοντας, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης απέρριψε τα σενάρια πρόωρων εκλογών, σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση κινείται με υπευθυνότητα απέναντι στις προκλήσεις της οικονομίας.




Οι προοπτικές και η δυνατότητα παραγωγής πυρηνικής ενέργειας από την Ελλάδα

Η Ελλάδα θα συστήσει υπουργική επιτροπή που θα εξετάσει την ανάπτυξη μικρών πυρηνικών αντιδραστήρων, δήλωσε ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στο Παρίσι όπου πραγματοποιείται η Σύνοδος Κορυφής για την πυρηνική ενέργεια και την αστική της χρήση, με τη συμμετοχή εκπροσώπων 41 κρατών από ολόκληρο τον κόσμο και πολλών διεθνών οργανισμών.

«Νιώθω σαν ένας από εσάς. Η Ελλάδα δεν είναι πυρηνική χώρα. Πάντα ήταν λίγο ακριβή, διαφορετική από αυτά που ζητούσαμε», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης μιλώντας στη 2η Σύνοδο για την πυρηνική ενέργεια στο Παρίσι.

«Τα τελευταία χρόνια έχουμε επενδύσει στις ΑΠΕ. Σήμερα πάνω από το ήμισυ του ηλεκτρικού μας ρεύματος προέρχεται από ηλιακή και αιολική ενέργεια. Οι ΑΠΕ μάς κατέστησαν από εισαγωγέα σε εξαγωγέα ηλεκτρικού ρεύματος. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στις ΑΠΕ», συνέχισε, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός.

«Βρίσκομαι εδώ γιατί αναγνωρίζω την βασική πραγματικότητα που αναγνωρίστηκε από τον πρόεδρο Μακρόν. Δεν μπορούμε να πετύχουμε αυτά που θέλουμε στην Ευρώπη χωρίς πυρηνική ενέργεια. Η Γαλλία κινήθηκε προς την πυρηνική ενέργεια μετά από ένα σοκ. Θαρραλέο βήμα. Η Ευρώπη τα τελευταία χρόνια δυστυχώς έστρεψε το πρόσωπό της από την πυρηνική ενέργεια. Σε δύο δεκαετίες το αποτέλεσμα της πυρηνικής ενέργειας στην Ευρώπη έχει γνωρίσει πτωτική πορεία. Ολα τα ηλιακά πάνελ στην Ε.Ε. τα τελευταία 20 έτη δεν αποκατέστησαν την πυρηνική ενέργεια. Η πυρηνική ενέργεια ξεκάθαρα επανακάμπτει», πρόσθεσε ο κ. Μητσοτάκης.




Την Agrotica 2026 εγκαινιάζει την Πέμπτη ο ΥπΑΑΤ Κώστας Τσιάρας

Τα εγκαίνια της Agrotica 2026, της μεγαλύτερης αγροτικής έκθεσης της χώρας, θα πραγματοποιήσει ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

Η τελετή εγκαινίων θα γίνει την Πέμπτη 12 Μαρτίου στις 19:00, στην αίθουσα «Αιμίλιος Ριάδης», όπου ο υπουργός θα απευθύνει ομιλία αναφερόμενος στο μέλλον του αγροτικού τομέα, καθώς και στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας στη σύγχρονη εποχή.

Την Παρασκευή 13 Μαρτίου, ο κ. Τσιάρας θα συμμετάσχει σε σειρά εκδηλώσεων και επαφών στο πλαίσιο της έκθεσης. Στις 10:00 θα απευθύνει χαιρετισμό σε εκδήλωση της Γεωπονικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στο Συνεδριακό Κέντρο «Γερμανός», ενώ στις 11:00 θα πραγματοποιήσει επίσκεψη και περιήγηση στα περίπτερα της έκθεσης.

Στις 13:00 θα μιλήσει σε εκδήλωση που συνδιοργανώνεται με την Τράπεζα Πειραιώς στο περίπτερο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με τη συμμετοχή εκπροσώπων της διοίκησης της τράπεζας και του Γενικού Γραμματέα Αγροτικής Πολιτικής Σπύρου Πρωτοψάλτη.

Στις 14:30 θα απευθύνει χαιρετισμό σε εκδήλωση της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής, ενώ στις 18:30, στην αίθουσα «Αιμίλιος Ριάδης», θα μιλήσει στην εκδήλωση «Ελληνίδα Αγρότισσα – Η ψυχή της ελληνικής γης – της γης οι Καρυάτιδες», η οποία περιλαμβάνει θεματικά πάνελ για την ενίσχυση του ρόλου της αγρότισσας και τη γυναικεία επιχειρηματικότητα.

Στο πλαίσιο της Agrotica 2026 θα πραγματοποιηθούν επίσης ενημερωτικές εκδηλώσεις από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και τους εποπτευόμενους φορείς του. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζει η εκδήλωση για την αγροτική εκπαίδευση, που θα γίνει το Σάββατο στις 10:00 στο περίπτερο του ΥΠΑΑΤ, με τη συμμετοχή των Γενικών Γραμματέων Αργυρώς Ζέρβα και Αντώνη Φιλιππή, καθώς και μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας.

Η έκθεση Agrotica αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους θεσμούς για τον πρωτογενή τομέα, συγκεντρώνοντας παραγωγούς, επιχειρήσεις, ερευνητικά ιδρύματα και φορείς από την Ελλάδα και το εξωτερικό.




Μητσοτάκη: Έρχονται μέτρα για καύσιμα και τιμές λόγω πολέμου

Η επιστροφή του πρωθυπουργού Κυριάκος Μητσοτάκης από το Παρίσι σηματοδοτεί την έναρξη των κυβερνητικών αποφάσεων για τα πρώτα οικονομικά μέτρα που θα αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις του πολέμου και της ενεργειακής κρίσης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ανακοινώσεις αναμένεται να γίνουν σήμερα το μεσημέρι, μετά από κυβερνητικές συσκέψεις στο Μέγαρο Μαξίμου. Ο πρωθυπουργός θα επισκεφθεί επίσης το Προεδρικό Μέγαρο για την καθιερωμένη συνάντηση με τον Κώστα Τασούλα.

Τα μέτρα θα παρουσιαστούν από τον υπουργό Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκο και τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σταύρο Παπασταύρου.

Πλαφόν σε καύσιμα και σούπερ μάρκετ

Στο τραπέζι βρίσκεται η επιβολή πλαφόν στο περιθώριο κέρδους τόσο στα διυλιστήρια όσο και στα σούπερ μάρκετ, σε μια προσπάθεια να συγκρατηθούν οι αυξήσεις τιμών.

Στον κλάδο των καυσίμων εξετάζεται διπλό πλαφόν:

  • από το διυλιστήριο προς τους εμπόρους

  • από τα πρατήρια προς τους καταναλωτές.

Παράλληλα, η κυβέρνηση εξετάζει την επαναφορά επιδότησης προς τα διυλιστήρια, ώστε το diesel κίνησης να διατίθεται σε χαμηλότερη τιμή στην αγορά.

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, το πλαφόν θα έχει αρχικά βραχυπρόθεσμο χαρακτήρα, αλλά υπάρχει δυνατότητα επέκτασης εάν συνεχιστεί η σύγκρουση στη Μέση Ανατολή.

«Τείχος» απέναντι στην αισχροκέρδεια

Ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης τόνισε ότι στόχος των μέτρων είναι να αποτραπούν φαινόμενα αισχροκέρδειας στην αγορά.

Όπως ανέφερε, άλλο είναι η αύξηση τιμών λόγω διεθνών εξελίξεων και άλλο η εκμετάλλευση της κρίσης από ορισμένους επιχειρηματίες.

Εφεδρείες και προσδοκίες αποκλιμάκωσης

Η κυβέρνηση, πάντως, δεν σκοπεύει να χρησιμοποιήσει άμεσα όλα τα μέτρα που εφαρμόστηκαν στην ενεργειακή κρίση του 2022, κρατώντας ορισμένες παρεμβάσεις ως εφεδρεία.

Όπως εξήγησε ο υπουργός Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, οι αποφάσεις θα επηρεαστούν και από τους δημοσιονομικούς κανόνες της Ευρωπαϊκή Ένωση, οι οποίοι θα συζητηθούν στην επόμενη σύνοδο κορυφής.

Την ίδια ώρα, ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης εκτίμησε ότι ενδέχεται να υπάρχουν σημάδια αποκλιμάκωσης της έντασης, τονίζοντας ότι ο πόλεμος δεν θα έχει τελικά νικητές.




Παναγιωτόπουλος: Στο ΤΕΕ ΑΜ η καπναποθήκη της οδού Ε. Μακαρίου

Όπως ανάρτησε ο βουλευτής Καβάλας της Ν.Δ Νίκος Παναγιωτόπουλος :

“Κλείδωσε η νέα έδρα του ΤΕΕ / Τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας στην Καβάλα! Στη σημερινή συνάντηση με τον πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό, στην έδρα του ΤΕΕ στην Αθήνα, εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση για την ανακατασκευή του παλιού Ωδείου. Με δεδομένη την παραχώρηση του εμβληματικού αυτού κτιρίου από τον Δήμο Καβάλας προς το ΤΕΕ / Τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας, ανοίγει ο δρόμος για μια διπλή επιτυχία για την πόλη μας: Τη διάσωση και ανάδειξη του παλιού Ωδείου, ενός ιστορικού και εμβληματικού κτιρίου για την Καβάλα. Τη δημιουργία μιας νέας, σύγχρονης και λειτουργικής έδρας για το ΤΕΕ στην καρδιά της πόλης. Αξίζουν συγχαρητήρια στον Δήμαρχο Καβάλας για την απόφαση παραχώρησης του κτιρίου, στον Πρόεδρο του τμήματος ΑΜ Σωτήρη Λαζαρίδη και προπάντων στον Πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό για τη δέσμευση χρηματοδότησης της ανακατασκευής με πόρους του ΤΕΕ. Οι μηχανικοί, άλλωστε, είναι πρακτικοί άνθρωποι!”.




Β. Σπανάκης: Πάνω από 6,8 εκατ. ευρώ για έργα αντιπλημμυρικής προστασίας στον Έβρο

Στα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας που υλοποιούνται στον Έβρο αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Εσωτερικών Βασίλης – Πέτρος Σπανάκης, κατά τη συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης στη Βουλή των Ελλήνων.

Όπως τόνισε, το Υπουργείο Εσωτερικών έχει ενεργοποιήσει χρηματοδοτικά εργαλεία για την ενίσχυση του Δήμου Αλεξανδρούπολης και της ευρύτερης περιοχής του Έβρου, με στόχο την αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων.

Συγκεκριμένα, εντάχθηκαν έργα «Αντιμετώπισης πλημμυρικών φαινομένων σε περιοχές του Δήμου Αλεξανδρούπολης», συνολικού προϋπολογισμού 1.800.000 ευρώ. Παράλληλα, ο Υφυπουργός ανέφερε ότι στις 10 Φεβρουαρίου 2026 πραγματοποιήθηκε ενημέρωση των κατοίκων της Αλεξανδρούπολης σχετικά με τα αποτελέσματα της μελέτης που αφορά την πόλη.

Κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής φωτογραφικό υλικό για το Υποέργο 3, προϋπολογισμού 800.000 ευρώ, παρουσιάζοντας παρεμβάσεις που έχουν ήδη ολοκληρωθεί σε ρέματα όπως τα «Κανδηλάπτη», «Αγνάντιας», «Α3 Νέας Χηλής» καθώς και στην περιοχή βόρεια του οικισμού Απαλού.

Ο κ. Σπανάκης σημείωσε επίσης ότι δεν υπάρχει αίτημα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης προς το Υπουργείο Εσωτερικών που να μην έχει εξεταστεί, απαντηθεί ή υλοποιηθεί.

Παράλληλα, τόνισε ότι έχουν ενταχθεί και υλοποιούνται και άλλα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας συνολικού προϋπολογισμού 5.000.000 ευρώ στους Δήμους Αλεξανδρούπολης και Ορεστιάδας, μέσω επιπλέον χρηματοδότησης του Υπουργείου Εσωτερικών.

Κλείνοντας, ο Υφυπουργός Εσωτερικών υπογράμμισε ότι η κλιματική κρίση θα συνεχίσει να απασχολεί τα επόμενα χρόνια και ότι η Κυβέρνηση βρίσκεται σε διαρκή συνεργασία με τους Δήμους και τις Περιφέρειες για την ενίσχυση της αντιπλημμυρικής προστασίας.

Η συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης:




Πιερρακάκης: Προτεραιότητα η προστασία των νοικοκυριών και η σταθερότητα της ευρωπαϊκής οικονομίας

«Είμαστε ανοιχτοί στη συζήτηση μέτρων. Αυτό θα εξαρτηθεί από το πώς θα εξελιχθεί η κρίση τις επόμενες εβδομάδες. Διαθέτουμε ένα σύνολο εργαλείων που είχαμε αναπτύξει στο παρελθόν, την “εργαλειοθήκη” του 2022, από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Μέχρι σήμερα δεν έχουμε φτάσει ακόμη σε αυτό το σημείο. Παρακολουθούμε στενά την κατάσταση».

Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Πρόεδρος του Eurogroup Κυριάκος Πιερρακάκης, εισερχόμενος στη συνεδρίαση του Eurogroup, υπογράμμισε ότι η Ευρώπη παρακολουθεί στενά τις διεθνείς εξελίξεις και είναι προετοιμασμένη να αντιδράσει συντονισμένα εφόσον χρειαστεί, με βασική προτεραιότητα την προστασία των ευρωπαϊκών νοικοκυριών και τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας.

Όπως σημείωσε: «προεδρεύω σήμερα της συνεδρίασης του Eurogroup σε μια στιγμή αυξημένης γεωπολιτικής έντασης, καθώς η κρίση στη Μέση Ανατολή εισέρχεται σε μια νέα και επικίνδυνη φάση κλιμάκωσης. Και είναι αυτονόητο ότι οι σκέψεις και η προσοχή μας στρέφονται πρωτίστως προς τους ανθρώπους που επηρεάζονται άμεσα από τη σύγκρουση στην ίδια την περιοχή.

Ταυτόχρονα, γνωρίζουμε πολύ καλά ότι η κρίση αυτή έχει πολύ σημαντικές επιπτώσεις στη διεθνή πολιτική οικονομία και, προφανώς, και στην Ευρώπη. Κατανοούμε ότι ο ρόλος της ενέργειας στην οικονομία συνολικά είναι καθοριστικός. Βλέπουμε τις αυξήσεις στις τιμές του πετρελαίου και του φυσικού αερίου να κυριαρχούν στα διεθνή πρωτοσέλιδα. Ωστόσο, θα έλεγα ότι, παράλληλα, γνωρίζουμε πλήρως ότι οι επιπτώσεις που παρατηρούμε σε διάφορες οικονομικές μεταβλητές είναι επίσης σημαντικές».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στις εξελίξεις στα Στενά του Ορμούζ, σημειώνοντας ότι «παρακολουθούμε τις επιπτώσεις από τις εξελίξεις στην περιοχή» και ότι «ο συνολικός αντίκτυπος μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντικός».

Ο Πρόεδρος του Eurogroup τόνισε: «Έχοντας αφενός υπόψη μας τη μεγάλη ευθύνη που έχουμε για τη βιωσιμότητα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων και αφετέρου την ανάγκη προστασίας των ευρωπαϊκών νοικοκυριών από μεγάλες αυξήσεις στις τιμές, η λέξη-κλειδί εδώ είναι η αγοραστική δυνατότητα των νοικοκυριών (affordability). Επίσης να κατανοήσουμε πλήρως ότι οι επιπτώσεις αυτής της κρίσης στην Ευρώπη μπορεί να εκδηλωθούν όχι μόνο μέσω των τιμών της ενέργειας αλλά και μέσω άλλων μεταβλητών.

Το κόστος των λιπασμάτων, οι αερομεταφορές, ακόμη και οι έμμεσες επιπτώσεις στις συνθήκες χρηματοδότησης είναι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Συνεπώς, αναγνωρίζουμε  πλήρως την ευθύνη που έχουμε, καθώς και  ότι σε όλα αυτά τα ζητήματα,  το Eurogroup έχει έναν πολύ σημαντικό ρόλο να διαδραματίσει.

Σε γενικές γραμμές, η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης, με έμφαση αφενός στην ανθεκτικότητα και αφετέρου στην ανάπτυξη, είναι το βασικό μήνυμα που έχουμε μπροστά μας».

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε:

ΕΡΩΤΗΣΗ: Μπορώ να ρωτήσω πιο συγκεκριμένα ποιες παρεμβάσεις συζητούνται για την αντιμετώπιση των τιμών της ενέργειας; Υπάρχει κάποια συζήτηση για αναστολή του Συστήματος Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (ETS) ή για σημαντικές αλλαγές στην ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Πρώτα απ’ όλα, είχαμε ήδη προγραμματίσει να θέσουμε τη συζήτηση για την ενεργειακή πολιτική σήμερα, πριν ακόμη εκδηλωθεί η κρίση στη Μέση Ανατολή. Τα βασικά θέματα που είχαμε κατά νου ήταν η διασυνδεσιμότητα μεταξύ των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το γεγονός ότι δεν διαθέτουμε μια πραγματικά ενιαία ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας, όπως θα έπρεπε. Γι’ αυτό ανέφερα προηγουμένως την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων ως κεντρικό στοιχείο της συζήτησης.

Ταυτόχρονα, βλέπουμε να εκδηλώνεται μια κρίση στη Μέση Ανατολή. Αυτό σημαίνει ότι θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε την ίδια στιγμή τόσο τη βραχυπρόθεσμη διαχείριση της κρίσης όσο και τη μακροπρόθεσμη στρατηγική ατζέντα μεταρρυθμίσεων, στο πλαίσιο των ευρωπαϊκών δημοσιονομικών κανόνων και των οικονομικών δυνατοτήτων της Ευρώπης.

Είμαστε ανοιχτοί στη συζήτηση μέτρων. Αυτό θα εξαρτηθεί από το πώς θα εξελιχθεί η κρίση τις επόμενες εβδομάδες. Διαθέτουμε ένα σύνολο εργαλείων που είχαμε αναπτύξει στο παρελθόν, την «εργαλειοθήκη» του 2022, από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Μέχρι σήμερα δεν έχουμε φτάσει ακόμη σε αυτό το σημείο. Παρακολουθούμε στενά την κατάσταση και είμαστε απολύτως προσηλωμένοι σε αυτήν. Αναγνωρίζουμε, όμως, ότι αυτή η εργαλειοθήκη πρέπει να προσαρμοστεί και να επικαιροποιηθεί.

ΕΡΩΤΗΣΗ: Ένα από τα ζητήματα που συζητήθηκαν στη συνάντηση των G7 ήταν η απελευθέρωση των στρατηγικών αποθεμάτων πετρελαίου έκτακτης ανάγκης, ώστε να μειωθούν οι τιμές ενέργειας. Υπήρξε συναίνεση μεταξύ των χωρών της G7 ότι αυτή είναι μια θεμιτή επιλογή και ότι οι συνθήκες δικαιολογούν την ενεργοποίησή της;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Θα δημοσιευθεί σχετικό ανακοινωθέν από τους G7. Ο καλός μου φίλος, ο Γάλλος υπουργός Roland Lescure, βρίσκεται εδώ. Η Γαλλία προεδρεύει αυτή τη στιγμή των G7. Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι υπάρχει ένα κοινό πνεύμα ως προς το πώς πρέπει να αντιδράσουμε. Κατανοούμε πλήρως ότι πρέπει να διασφαλίσουμε τον ενεργειακό εφοδιασμό και ότι χρειάζεται να δράσουμε με συντονισμένο και συγκροτημένο τρόπο. Αυτό θα αποτυπωθεί και στο ανακοινωθέν.




Λαζαρίδης: Αντιμετωπίζουμε τις διαχρονικές, διακομματικές αδυναμίες του συστήματος των αγροτικών ενισχύσεων

«Το πρόβλημα των αγροτικών ενισχύσεων, όπως αποδείχθηκε από τις μαρτυρίες στην Επιτροπή, είναι πολύ βαθύ και σύνθετο. Ένα πρόβλημα που σχετίζεται με τον τρόπο με τον οποίο οργανώθηκε διαχρονικά το σύστημα διαχείρισής τους, με τις τεχνολογικές υποδομές του ΟΠΕΚΕΠΕ, με τις διαδικασίες ελέγχου, αλλά και με διοικητικές πρακτικές που διαμορφώθηκαν και παγιώθηκαν μέσα στον χρόνο».

Αυτό τόνισε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Εισηγητής του κόμματος στην Εξεταστική Επιτροπή για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, κατά τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής για τα πορίσματα των κομμάτων.  

Η Επιτροπή, όπως είπε, «ολοκλήρωσε το έργο της. Η Δικαιοσύνη θα συνεχίσει να ασκεί τον ρόλο της όπου αυτό απαιτείται. Και η Κυβέρνηση έχει ήδη αναλάβει την ευθύνη να προχωρήσει στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις. Γιατί τελικά η ευθύνη όλων μας είναι απέναντι στο δημόσιο συμφέρον, απέναντι στους πολίτες και, κυρίως, απέναντι στους ανθρώπους της ελληνικής υπαίθρου που περιμένουν ένα δίκαιο, αξιόπιστο και λειτουργικό σύστημα στήριξής τους».

Ο κ. Λαζαρίδης επισήμανε ότι «εάν από αυτή τη διαδικασία είχαν προκύψει σαφείς ενδείξεις ποινικής ευθύνης για πολιτικά πρόσωπα, τότε ασφαλώς θα έπρεπε να κινηθούν οι αντίστοιχες θεσμικές διαδικασίες. Όμως τα στοιχεία που εξετάστηκαν δεν οδηγούν σε ένα τέτοιο συμπέρασμα».

Υπογράμμισε δε ότι «η απόδοση ποινικών ευθυνών σε πολιτικά πρόσωπα δεν μπορεί να βασίζεται σε γενικούς υπαινιγμούς ή σε πολιτικές εκτιμήσεις. Το κράτος δικαίου απαιτεί συγκεκριμένη απόδειξη και σαφή αιτιολόγηση. Διαφορετικά, κινδυνεύουμε να μετατρέψουμε την πολιτική αντιπαράθεση σε διαδικασία ποινικοποίησης της πολιτικής ζωής», ανέφερε και εξήγησε:

«Από την αρχή της διαδικασίας η αντιπολίτευση επέλεξε να δώσει σε αυτή την υπόθεση έναν χαρακτήρα έντονης ποινικής αντιπαράθεσης. Όμως μετά από πέντε μήνες ακροάσεων, εκατοντάδες ώρες συνεδριάσεων και χιλιάδες σελίδες πρακτικών, δεν προέκυψαν τα στοιχεία που θα μπορούσαν να στηρίξουν τις κατηγορίες αυτές.

Παρόλα αυτά, το ανυπόστατο αφήγημα παραμένει ακριβώς το ίδιο. Σαν να μην μεσολάβησε καμία διαδικασία διερεύνησης. Σαν να μην κατατέθηκαν μαρτυρίες. Σαν να μην αξιολογήθηκαν στοιχεία.

Απεναντίας, το πόρισμα της Νέας Δημοκρατίας καταλήγει σε ένα σαφές συμπέρασμα: δεν τεκμηριώνονται ποινικές ευθύνες για τους δύο πρώην Υπουργούς, κ. Βορίδη και Αυγενάκη, ενώ αναδεικνύεται η ανάγκη βαθιών θεσμικών αλλαγών ώστε να αντιμετωπιστούν οι διαχρονικές, διακομματικές αδυναμίες του συστήματος».

Ακολουθεί η ομιλία:

Ομιλία στην Ολομέλεια της Βουλής κατά τη  συζήτηση για τα πορίσματα  για τη λειτουργία του Οργανισμού Πληρωμών και Ελέγχου Κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων (ΟΠΕΚΕΠΕ).

Κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Η σημερινή συνεδρίαση της Ολομέλειας σηματοδοτεί την ολοκλήρωση μιας ιδιαίτερα σημαντικής κοινοβουλευτικής διαδικασίας: του τέλους των εργασιών της Εξεταστικής Επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ και την εξέταση των σχετικών πορισμάτων των κομμάτων. 

Η κοινοβουλευτική διερεύνηση που προηγήθηκε ήταν εκτεταμένη και σε βάθος. Για πέντε μήνες πραγματοποιήθηκαν δεκάδες συνεδριάσεις, με συνολική διάρκεια που ξεπέρασε τις 350 ώρες. Εξετάστηκαν 76 μάρτυρες, ενώ κατατέθηκαν εκατοντάδες έγγραφα και στοιχεία που αποτυπώνονται πλέον σε χιλιάδες σελίδες πρακτικών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η πλειονότητα των μαρτύρων – 55 από αυτούς – αφορούσε την περίοδο διακυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας. Το γεγονός αυτό από μόνο του καταδεικνύει ότι η κυβερνητική πλειοψηφία δεν επέλεξε τον δρόμο της αποφυγής ή του περιορισμού της έρευνας. Αντιθέτως, άνοιξε πλήρως τη διαδικασία εξέτασης όλων των πτυχών της λειτουργίας του Οργανισμού.

Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, γιατί από την πρώτη στιγμή ακούστηκαν ισχυρισμοί περί «συγκάλυψης». Οι ισχυρισμοί αυτοί, όμως, διαψεύδονται από την ίδια την πραγματικότητα των εργασιών της Επιτροπής. Όταν εξετάζονται δεκάδες μάρτυρες, όταν κατατίθεται τεράστιος όγκος εγγράφων και όταν δίνεται πλήρης χρόνος για διερεύνηση, τότε είναι προφανές ότι μιλάμε για μια ουσιαστική κοινοβουλευτική διαδικασία.

Και εδώ βρίσκεται ίσως και η βασική διαφορά αντίληψης που καταγράφηκε σε αυτή 

τη συζήτηση. Από την πλευρά της αντιπολίτευσης διατυπώθηκε επανειλημμένα η άποψη ότι θα έπρεπε να έχει συγκροτηθεί Προανακριτική Επιτροπή. Όμως η πορεία των γεγονότων απέδειξε ότι το ζήτημα του ΟΠΕΚΕΠΕ δεν είναι μια υπόθεση που μπορεί να περιοριστεί σε μια στενή ποινική διερεύνηση συγκεκριμένων προσώπων.

Αντιθέτως, μέσα από τις καταθέσεις και τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, κατέστη σαφές ότι πρόκειται για ένα πρόβλημα πολύ πιο βαθύ και σύνθετο. Ένα πρόβλημα που σχετίζεται με τον τρόπο με τον οποίο οργανώθηκε διαχρονικά το σύστημα διαχείρισης των αγροτικών ενισχύσεων, με τις τεχνολογικές υποδομές του οργανισμού, με τις διαδικασίες ελέγχου, αλλά και με διοικητικές πρακτικές που διαμορφώθηκαν και παγιώθηκαν μέσα στον χρόνο.

Με άλλα λόγια, η Εξεταστική Επιτροπή μας επέτρεψε να δούμε το σύνολο της εικόνας. Να εξετάσουμε διαφορετικές περιόδους διοίκησης του οργανισμού, να ακούσουμε υπηρεσιακά στελέχη που υπηρέτησαν σε κρίσιμες θέσεις και να κατανοήσουμε πώς διαμορφώθηκαν συγκεκριμένες στρεβλώσεις που επηρέασαν τη λειτουργία του.

Εάν από αυτή τη διαδικασία είχαν προκύψει σαφείς ενδείξεις ποινικής ευθύνης για πολιτικά πρόσωπα, τότε ασφαλώς θα έπρεπε να κινηθούν οι αντίστοιχες θεσμικές διαδικασίες. Όμως τα στοιχεία που εξετάστηκαν δεν οδηγούν σε ένα τέτοιο συμπέρασμα.

Σε ό,τι αφορά τον πρώην Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Μάκη Βορίδη, από τις μαρτυρίες και τα έγγραφα δεν προκύπτει καμία παρέμβαση στη διαδικασία των ελέγχων ούτε οποιαδήποτε προσπάθεια επηρεασμού διοικητικών αποφάσεων που αφορούσαν συγκεκριμένες υποθέσεις. Η εφαρμογή της λεγόμενης «τεχνικής λύσης» δεν αποτέλεσε αυθαίρετη επιλογή της περιόδου εκείνης, αλλά μια αναγκαστική προσαρμογή σε ένα ήδη διαμορφωμένο πλαίσιο.

Οι εκκρεμότητες που είχαν συσσωρευτεί επί χρόνια – και ιδιαίτερα η μη ολοκλήρωση των διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης – είχαν δημιουργήσει μια κατάσταση στην οποία οποιαδήποτε κυβέρνηση θα βρισκόταν αντιμέτωπη με το ίδιο ακριβώς δίλημμα.

Ανάλογη είναι η εικόνα και ως προς τον πρώην Υπουργό κ. Λευτέρη Αυγενάκη. Από το σύνολο των στοιχείων δεν προκύπτει βάση για να στοιχειοθετηθεί το αδίκημα της συνέργειας ή της ηθικής αυτουργίας σε απιστία. Οι ισχυρισμοί που διατυπώθηκαν στη δημόσια συζήτηση δεν συνοδεύονται από συγκεκριμένες πράξεις ή ενέργειες που να αποδεικνύουν ποινική ευθύνη.

Αντιθέτως, από τις καταθέσεις προκύπτει ότι η κατεύθυνση που δόθηκε προς τη διοίκηση του οργανισμού ήταν να ολοκληρωθούν οι έλεγχοι και να πραγματοποιηθούν πληρωμές μόνο σε όσους πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις, ενώ οι περιπτώσεις που δεν πληρούν τα κριτήρια να παραμείνουν δεσμευμένες και να αποσταλούν στη Δικαιοσύνη. Πρόκειται για μια στάση που συνάδει απολύτως με την άσκηση της διοικητικής εποπτείας που οφείλει να ασκεί η πολιτική ηγεσία.

Από την άλλη πλευρά, η συνολική εικόνα που προέκυψε από τις εργασίες της Επιτροπής δείχνει ότι τα προβλήματα του ΟΠΕΚΕΠΕ έχουν βαθιές ρίζες και δεν περιορίζονται σε μία μόνο περίοδο διακυβέρνησης.

Οι μαρτυρίες υπηρεσιακών παραγόντων και πρώην διοικήσεων ανέδειξαν επαναλαμβανόμενα προβλήματα: αδυναμίες στους ελέγχους, καθυστερήσεις στις διαδικασίες, προβλήματα μηχανοργάνωσης, ασαφείς αρμοδιότητες και διοικητικές πρακτικές που αναπαράγονταν μέσα στα χρόνια.

Ιδιαίτερα σημαντικές ήταν και οι καταθέσεις που φωτίζουν πότε ορισμένες επιλογές άρχισαν να επηρεάζουν καθοριστικά τη λειτουργία του συστήματος. Στην περίπτωση της λεγόμενης «τεχνικής λύσης», προέκυψε ότι κρίσιμες αλλαγές που επέτρεψαν την ενεργοποίηση δικαιωμάτων χωρίς την ύπαρξη ζωικού κεφαλαίου πραγματοποιήθηκαν από το 2015 και μετά. Πρόκειται για αποφάσεις που είχαν σημαντικές συνέπειες στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε το σύστημα των πληρωμών.

Παράλληλα, από την έρευνα δεν προέκυψαν στοιχεία που να αποδεικνύουν την ύπαρξη οργανωμένης πολιτικής καθοδήγησης ή συγκροτημένης ομάδας που δρούσε με πολιτική κάλυψη. Οι ισχυρισμοί περί οργανωμένης πολιτικής «συμμορίας» δεν τεκμηριώθηκαν με συγκεκριμένα αποδεικτικά στοιχεία.

Και εδώ πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί. Η απόδοση ποινικών ευθυνών σε πολιτικά πρόσωπα δεν μπορεί να βασίζεται σε γενικούς υπαινιγμούς ή σε πολιτικές εκτιμήσεις. Το κράτος δικαίου απαιτεί συγκεκριμένη απόδειξη και σαφή αιτιολόγηση. Διαφορετικά, κινδυνεύουμε να μετατρέψουμε την πολιτική αντιπαράθεση σε διαδικασία ποινικοποίησης της πολιτικής ζωής.

Την ίδια στιγμή, η Εξεταστική Επιτροπή ανέδειξε και το εύρος των διοικητικών προβλημάτων που είχαν συσσωρευτεί στον οργανισμό: εξάρτηση από εξωσυστημικά εργαλεία, αδυναμίες στην τεχνολογική υποδομή, πρακτικές που δημιουργούσαν αδιαφάνεια και ένα διοικητικό μοντέλο που παρέμενε για χρόνια στάσιμο.

Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα ο ΟΠΕΚΕΠΕ να απομακρυνθεί σταδιακά από τον θεσμικό του ρόλο ως αξιόπιστης αρχής πληρωμών. Και αυτό είναι ένα ζήτημα που επηρεάζει την εμπιστοσύνη των παραγωγών, τη διαχείριση των ευρωπαϊκών πόρων και την ίδια τη δημοσιονομική θέση της χώρας.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Από την αρχή της διαδικασίας η αντιπολίτευση επέλεξε να δώσει σε αυτή την υπόθεση έναν χαρακτήρα έντονης ποινικής αντιπαράθεσης. Όμως μετά από πέντε μήνες ακροάσεων, εκατοντάδες ώρες συνεδριάσεων και χιλιάδες σελίδες πρακτικών, δεν προέκυψαν τα στοιχεία που θα μπορούσαν να στηρίξουν τις κατηγορίες αυτές.

Παρόλα αυτά, το ανυπόστατο αφήγημα παραμένει ακριβώς το ίδιο. Σαν να μην μεσολάβησε καμία διαδικασία διερεύνησης. Σαν να μην κατατέθηκαν μαρτυρίες. Σαν να μην αξιολογήθηκαν στοιχεία.

Απεναντίας, το πόρισμα της Νέας Δημοκρατίας καταλήγει σε ένα σαφές συμπέρασμα: δεν τεκμηριώνονται ποινικές ευθύνες για τους δύο πρώην Υπουργούς, ενώ αναδεικνύεται η ανάγκη βαθιών θεσμικών αλλαγών ώστε να αντιμετωπιστούν οι διαχρονικές αδυναμίες του συστήματος.

Η χώρα δεν έχει την πολυτέλεια να συνεχίσει να αντιμετωπίζει δημοσιονομικούς κινδύνους ή να βλέπει την αξιοπιστία των αγροτικών πληρωμών να αμφισβητείται. Ο πρωτογενής τομέας χρειάζεται ένα σύστημα που να λειτουργεί με διαφάνεια, ασφάλεια και αποτελεσματικότητα.

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ οφείλει να εξελιχθεί σε έναν σύγχρονο, αξιόπιστο και πλήρως διαφανή μηχανισμό πληρωμών. Έναν οργανισμό που θα εγγυάται ότι οι ενισχύσεις φτάνουν στους πραγματικούς δικαιούχους και ότι η χώρα μας ανταποκρίνεται πλήρως στις ευρωπαϊκές της υποχρεώσεις.

Αυτό είναι το ουσιαστικό διακύβευμα της συζήτησης. Να ενισχυθεί η αξιοπιστία του συστήματος, να αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη των παραγωγών και να διασφαλιστεί η ορθή διαχείριση των ευρωπαϊκών πόρων.

Η Εξεταστική Επιτροπή ολοκλήρωσε το έργο της. Η Δικαιοσύνη θα συνεχίσει να ασκεί τον ρόλο της όπου αυτό απαιτείται. Και η κυβέρνηση έχει ήδη αναλάβει την ευθύνη να προχωρήσει στις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις.

Γιατί τελικά η ευθύνη όλων μας είναι απέναντι στο δημόσιο συμφέρον, απέναντι στους πολίτες και, κυρίως, απέναντι στους ανθρώπους της ελληνικής υπαίθρου που περιμένουν ένα δίκαιο, αξιόπιστο και λειτουργικό σύστημα στήριξής τους.

Σας ευχαριστώ.




Μητσοτάκης: Στο Παρίσι για τη σύνοδο πυρηνικής ενέργειας

Στο Παρίσι βρίσκεται ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης για τη σύνοδο κορυφής σχετικά με την πυρηνική ενέργεια και την αστική χρήση της, στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι από 41 χώρες και διεθνείς οργανισμούς.

Η συνάντηση αποτελεί τη δεύτερη διεθνή σύνοδο αφιερωμένη στην πυρηνική ενέργεια και, σύμφωνα με Γάλλους αξιωματούχους, στόχος είναι η ενίσχυση της αναγνώρισης της πυρηνικής ενέργειας ως βασικού παράγοντα της ενεργειακής μετάβασης και της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Η πρωτοβουλία αυτή συνδέεται με τη διακήρυξη που υιοθετήθηκε στη COP28 στο Ντουμπάι, όπου τέθηκε ο στόχος για τριπλασιασμό της παγκόσμιας πυρηνικής ισχύος έως το 2050.

Δηλώσεις και ευρωπαϊκή συμμετοχή

Η σύνοδος αναμένεται να ολοκληρωθεί με κοινή δήλωση όλων των συμμετεχουσών χωρών, καθώς και με ξεχωριστή δήλωση των 16 ευρωπαϊκών κρατών που συμμετέχουν στη συμμαχία για την πυρηνική ενέργεια, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Επιπλέον, αναμένεται να παρουσιαστεί και κοινή δήλωση που θα αφορά τη χρηματοδότηση νέων ενεργειακών έργων στον τομέα της πυρηνικής τεχνολογίας.

Οι συζητήσεις της συνόδου

Κατά τη διάρκεια της συνόδου θα πραγματοποιηθούν τρεις θεματικές συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης:

  • για τον ρόλο της πυρηνικής ενέργειας στην αυξανόμενη ζήτηση για καθαρή ενέργεια

  • για τα χρηματοδοτικά εργαλεία και τις επενδύσεις στον τομέα

  • για την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες.

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο, κεντρική ομιλία θα πραγματοποιήσει η πρόεδρος της Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν.

Η τοποθέτησή της αναμένεται να επικεντρωθεί στην επιστημονική έρευνα, την τεχνολογική ανάπτυξη, την καινοτομία και την ενίσχυση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας πυρηνικής ενέργειας, καθώς και στα κοινοτικά χρηματοδοτικά εργαλεία για την περίοδο 2028-2034, τα οποία εκτιμάται ότι θα φτάσουν τα 10 δισ. ευρώ.




Ιωσηφίδης στην Κωνσταντινούπολη για πολιτιστικές και οικονομικές επαφές

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η τριήμερη επίσκεψη του Θεματικού Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης, Επιχειρηματικότητας, Καινοτομίας και Κοινωνικής Οικονομίας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Αλέξανδρου Ιωσηφίδη, στην Κωνσταντινούπολη, από τις 5 έως τις 7 Μαρτίου 2026.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης, ο κ. Ιωσηφίδης εκπροσώπησε την Περιφέρεια στο επιστημονικό συμπόσιο «Η Καππαδοκία των Ζώντων Μνημείων», που πραγματοποιήθηκε στο Σισμανόγλειο Μέγαρο, με συνδιοργανωτές το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στην Κωνσταντινούπολη και τον πρέσβη κ. Κωνσταντίνο Κούτρα , την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και το Κέντρο Καππαδοκικών Μελετών «Η Ναζιανζός». Στην εκδήλωση αναδείχθηκε η ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά της Καππαδοκίας, ενώ ιδιαίτερη στιγμή αποτέλεσε η συμμετοχή του Μουσικού Σχολείου Καβάλας.

Κατά την παραμονή του στην Κωνσταντινούπολη, ο Αντιπεριφερειάρχης έγινε δεκτός σε επίσημη ακρόαση στο Οικουμενικό Πατριαρχείο από την Α.Θ.Π. τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο. Παράλληλα, πραγματοποίησε συνάντηση εργασίας με τον Σύμβουλο ΟΕΥ και Προϊστάμενο του Γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στην Κωνσταντινούπολη κ. Χρήστο Σταμπουλόπουλο, με στόχο την ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων της Περιφέρειας και την ανάπτυξη νέων εμπορικών συνεργασιών.

«Η επίσκεψη κορυφώθηκε με επίσκεψη στο ιστορικό Ελληνικό Γηροκομείο Μπαλουκλί, όπου ο κ. Ιωσηφίδης απηύθυνε θερμό έπαινο για το πολύτιμο και διαχρονικό κοινωνικό έργο του ιδρύματος προς την ομογένεια.

Η παρουσία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στην Κωνσταντινούπολη επιβεβαιώνει τη στρατηγική μας επιλογή για εξωστρέφεια, ενισχύοντας τους ιστορικούς, πολιτιστικούς και οικονομικούς δεσμούς που συνδέουν την περιοχή μας με τον ελληνισμό της Πόλης.

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και ο Περιφερειάρχης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης παραμένουν προσηλωμένοι στην άσκηση ενεργού πολιτιστικής και οικονομικής διπλωματίας, ενδυναμώνοντας τη θέση της Περιφέρειά μας  ως πυλώνα σταθερότητας και ανάπτυξης στον ευρύτερο χώρο της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Φωτογραφικό υλικό: