Νέος Νόμος για Τροχόσπιτα: Τι Απαντά η Κεφαλογιάννη
Σαφές μήνυμα για τον σεβασμό στον δημόσιο χώρο και την ανάγκη εφαρμογής της νομιμότητας έστειλε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη, απαντώντας στις αντιδράσεις που έχει προκαλέσει ο νέος νόμος για τη στάση και στάθμευση των τροχόσπιτων. Όπως υπογράμμισε, το υπουργείο δεν εισάγει κάποια καινοφανή ρύθμιση, αλλά αποσαφηνίζει το ισχύον νομικό πλαίσιο, βάσει του άρθρου 34 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).
«Τέλος στο καθεστώς ανομίας»
Μιλώντας στην ΕΡΤ, η υπουργός ξεκαθάρισε ότι ο νόμος ήρθε τον Ιανουάριο στη Βουλή, και όχι «προεκλογικά ή λίγο πριν την τουριστική σεζόν» όπως καταγγέλλεται. Παράλληλα, επισήμανε ότι η διάταξη υπερψηφίστηκε και από κόμματα της αντιπολίτευσης, επισημαίνοντας:
«Αυτό που κάναμε ήταν το προφανές και όχι κάτι πρωτοφανές».
Όπως τόνισε, δεν έγινε καμία αλλαγή στον νόμο, αλλά διευκρινίστηκε πού επιτρέπεται και πού απαγορεύεται η στάση και η στάθμευση τροχόσπιτων, προκειμένου να αποφευχθεί η καταχρηστική χρήση του δημόσιου χώρου.
Γιατί όχι τροχόσπιτα σε αιγιαλούς και αρχαιολογικούς χώρους;
Απαντώντας στα επιχειρήματα περί «επίθεσης στην ελευθερία των ταξιδιωτών με τροχόσπιτα», η Όλγα Κεφαλογιάννη ανέφερε ότι οι περιορισμοί είναι οι ίδιοι με εκείνους που ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία:
«Δεν καταλαβαίνω γιατί στην Ελλάδα θα πρέπει να μπορεί κάποιος να πάει με το τροχόσπιτο στον αιγιαλό, στο δάσος ή δίπλα σε αρχαιολογικό χώρο».
Η υπουργός υπερασπίστηκε σθεναρά τη λογική της προστασίας του δημόσιου συμφέροντος, επισημαίνοντας ότι η ελευθερία του ενός δεν μπορεί να λειτουργεί εις βάρος της κοινής ωφέλειας.
«Καμία εύνοια προς τα κάμπινγκ»
Απαντώντας στις αιτιάσεις περί εύνοιας προς τα οργανωμένα κάμπινγκ, η Όλγα Κεφαλογιάννη ήταν κατηγορηματική:
«Όχι στην καταχρηστική χρήση του δημόσιου χώρου».
Σύμφωνα με την ίδια, θα πραγματοποιούνται έλεγχοι για την τήρηση της νομοθεσίας, ενώ χαρακτήρισε τη ρύθμιση «αναγκαία» και «ισορροπημένη».
Για τα Τέμπη: «Η δικαιοσύνη να κάνει τη δουλειά της»
Σε ερώτηση για την τραγωδία των Τεμπών, η υπουργός σημείωσε πως η πολιτική ευθύνη έχει αναγνωριστεί, ενώ τόνισε ότι η ποινική διάσταση είναι πλέον θέμα της δικαιοσύνης:
«Η δικαιοσύνη πρέπει να κάνει τη δουλειά της χωρίς παρεμβάσεις και καθυστερήσεις… Είναι κρίσιμο να μη μείνει αυτή η υπόθεση στα χαρτιά».
Αξιολόγηση στο Δημόσιο: Όχι εργαλείο τιμωρίας, αλλά εξέλιξης
Τέλος, η υπουργός αναφέρθηκε και στο θέμα της αξιολόγησης στο Δημόσιο, χαρακτηρίζοντάς την εργαλείο εξέλιξης και δικαιοσύνης. Όπως είπε, στόχος είναι η στήριξη των παραγωγικών υπαλλήλων και η βελτίωση της λειτουργίας του κράτους, ενώ δήλωσε πως το ιδανικό θα ήταν να υπάρξει διακομματική συναίνεση πάνω στο ζήτημα.
«Δεν γίνεται να ζητάμε καλύτερο Δημόσιο χωρίς ένα σύστημα αξιολόγησης που να είναι δίκαιο, διαφανές και λειτουργικό».

