Μακάριος Λαζαρίδης: «Ασύμμετρη απειλή οι ροές από Β. Αφρική»

Ο βουλευτής Καβάλας και κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, Μακάριος Λαζαρίδης, κατά τη συζήτηση στη Βουλή για την τροπολογία που προβλέπει τρίμηνη αναστολή εξέτασης αιτήσεων ασύλου, χαρακτήρισε τις ροές από τη Βόρεια Αφρική ως «ασύμμετρη απειλή» και υποστήριξε ότι η κυβερνητική ρύθμιση είναι συνταγματική.

Τόνισε πως η Ελλάδα αντιμετωπίζει ένα κύμα παράνομης εισόδου που δεν μπορεί να διαχειριστεί χωρίς έκτακτα μέτρα, ενώ αναφέρθηκε και στην πιθανότητα ύπαρξης υβριδικού πολέμου μέσω των μεταναστευτικών ροών. Υπογράμμισε ότι η προστασία των συνόρων και της κοινωνικής σταθερότητας είναι κυριαρχικό δικαίωμα της χώρας και ότι η τροπολογία σέβεται το διεθνές δίκαιο και τις ευρωπαϊκές συνθήκες.

Απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση, επεσήμανε ότι εκείνοι που αντιτίθενται στην τροπολογία τάσσονται υπέρ όσων επιχειρούν παράνομη είσοδο, ενώ η κυβέρνηση βρίσκεται στο πλευρό του ελληνικού λαού και των συμφερόντων του. Αναφέρθηκε επίσης στην προηγούμενη κρίση στον Έβρο το 2020, όπου η Ελλάδα αντιμετώπισε επιτυχώς προσπάθεια εργαλειοποίησης της μετανάστευσης από την Τουρκία.

Τέλος, επισήμανε πως με την τροπολογία στέλνεται μήνυμα σε διακινητές και παράνομους μετανάστες ότι ο θαλάσσιος δρόμος προς την Ελλάδα είναι κλειστός, και διαβεβαίωσε ότι η χώρα δεν θα επιστρέψει σε καταστάσεις του 2015, απορρίπτοντας ανοικτά σύνορα και υπογραμμίζοντας ότι η εθνική ασφάλεια και η κοινωνική συνοχή δεν είναι προς διαπραγμάτευση.




Μητσοτάκης για μεταναστευτικό: “H Ελλάδα δεν θα γίνει ξέφραγο αμπέλι”

Στις παρεμβάσεις της κυβέρνησης το τελευταίο χρονικό διάστημα, αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, στην καθιερωμένη ανάρτηση της Κυριακής, στο λογαριασμό του στο Facebook.

Aναλυτικά η ανάρτηση

Καλημέρα σε όλες και σε όλους. Η σημερινή ανασκόπηση ξεκινά με το μείζον ζήτημα του μεταναστευτικού, που τις τελευταίες μέρες επέστρεψε πάλι ως έκτακτη ασφυκτική κατάσταση, αυτή τη φορά στα νότια θαλάσσια σύνορά μας. Για όσους εύλογα ανησυχούν, σας διαβεβαιώνω πως δεν πρόκειται να κάτσουμε με σταυρωμένα χέρια. Αυτό άλλωστε το έχουμε αποδείξει πολλές φορές από το 2019 έως σήμερα, ασφαλίζοντας τα σύνορά μας στον Έβρο, στο βόρειο και ανατολικό Αιγαίο. Το μεταναστευτικό δεν είναι μια πρόσκαιρη κρίση. Είναι μια πραγματικότητα που αλλάζει μορφή, εντείνεται ή υποχωρεί, αλλά ποτέ δεν παύει. Οι άθλιοι διακινητές αλλάζουν τακτικές και διαδρομές, μεταφέροντας τη δράση τους εκεί όπου βρίσκουν έδαφος -και αυτή τη φορά, αυτό το έδαφος είναι η Λιβύη.

Το μήνυμα μας είναι σαφές: η Ελλάδα δεν θα επιτρέψει να εδραιωθεί νέα δίοδος παράνομης εισόδου στη χώρα και στην Ευρώπη. Όπως στον Έβρο το 2020, έτσι και τώρα, θα κάνουμε ό,τι χρειαστεί για να τους σταματήσουμε. Λαμβάνουμε έκτακτα μέτρα με σκοπό η δίοδος από τη βόρεια Αφρική να κλείσει. Και στο πλαίσιο αυτό καλούμε τη Λιβύη σε συνεργασία, άλλωστε η σχέση της γειτονικης χωρας με την Ευρωπαϊκή Ένωση ένωση περνάει μέσα από την Ελλάδα. Η στάση μας είναι αυστηρή, αλλά απολύτως νόμιμη και δικαιολογημένη. Ξέρω ότι πολλοί πολίτες αισθάνονται αναστάτωση και αγωνία. Τη συμμερίζομαι. Δεν κρύβομαι πίσω από αριθμούς ή δηλώσεις. Η πίεση είναι υπαρκτή, και η απάντησή μας είναι ξεκάθαρη: η Ελλάδα δεν θα γίνει ξέφραγο αμπέλι.

Αλλάζω θέμα, αλλά παραμένω στην Κρήτη, για μια πολύ σημαντική πολιτισμική εξέλιξη, καθώς σύμφωνα με την 47η Σύνοδο της Επιτροπής Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, ο Μινωικός Πολιτισμός εντάσσεται επισήμως στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς. Μια σπουδαία διεθνής αναγνώριση για έναν πολιτισμό που γεννήθηκε στην Κρήτη και άφησε ανεξίτηλο αποτύπωμα. Συγχαρητήρια σε όλους όσοι εργάστηκαν σκληρά γι’ αυτή την επιτυχία -στο Υπουργείο Πολιτισμού, τη Μόνιμη Αντιπροσωπεία μας στην UNESCO, την Περιφέρεια Κρήτης και όλους τους συνεργαζόμενους φορείς. Η αναγνώριση αυτή είναι ταυτόχρονα ένας φόρος τιμής στη μνήμη της Μαριάννας Βαρδινογιάννη, που πίστεψε από την πρώτη στιγμή σε αυτό το όραμα.

Περνώ στη φετινή Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το Κράτος Δικαίου, η οποία επιβεβαιώνει τη σταθερή πρόοδο της Ελλάδας στους τομείς της Δικαιοσύνης, της διαφάνειας, στην ελευθερία των ΜΜΕ και τη συνολική λειτουργία των θεσμών. Η χώρα μας είναι ένα από τα 12 κράτη-μέλη που σημείωσαν πρόοδο σε όλες τις συστάσεις και ανάμεσα στα 15 με τις λιγότερες συστάσεις -μαζί με τη Γερμανία, την Ολλανδία και την Πορτογαλία. Με βάση την ίδια έκθεση, κράτη όπως η Ισπανία, η Ιταλία, η Ιρλανδία ή το Βέλγιο δέχονται περισσότερες συστάσεις από την Ελλάδα. Όχι, δεν ισχυριζόμαστε ότι όλα είναι τέλεια. Καμία δημοκρατία, σε καμία χώρα, δεν είναι τέλεια. Όμως, αναμφίβολα, δεν ισχύει και η εικόνα θεσμικής κατάρρευσης που περιγράφει η αντιπολίτευση για τη χώρα μας. Όχι. Η Ελλάδα προσπαθεί και σημειώνει σταθερή βελτίωση τα τελευταία χρόνια, έχοντας ικανοποιήσει πλήρως 3 από τις συνολικά 7 συστάσεις που μας έχουν γίνει από το 2022 και σημειώνοντας σημαντική πρόοδο στις άλλες 4.

Σύμφωνα, λοιπόν, με τη φετινή Έκθεση, η Ελλάδα δεν έχει πλέον εκκρεμότητες σε συστάσεις που αφορούν την έγκαιρη και αποτελεσματική διαβούλευση στο πλαίσιο της νομοθετικής διαδικασίας, την ενίσχυση της ανεξαρτησίας της Δικαιοσύνης και τον έλεγχο των δηλώσεων πόθεν έσχες. Διαπιστώνεται σημαντική βελτίωση στην προστασία ΜΜΕ και δημοσιογράφων, με βάση το Μνημόνιο Κατανόησης που έχει υιοθετηθεί και λαμβάνοντας υπόψη τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Παράλληλα, καταγράφεται πρόοδος στην καταπολέμηση της διαφθοράς, μερική βελτίωση στο δομημένο διάλογο με τις ΜΚΟ και αναγνωρίζεται η θετική συμβολή των μεταρρυθμίσεων και των επενδύσεων του Ταμείου Ανάκαμψης στην απονομή Δικαιοσύνης και το κράτος δικαίου. Πέρα από τα όσα θετικά επισημαίνει, η Έκθεση υπογραμμίζει και την ανάγκη για ταχύτερη υλοποίηση μεταρρυθμίσεων. Αυτό θα κάνουμε. Ο αγώνας για μια καλύτερη και πιο ποιοτική δημοκρατία είναι διαρκής.

Σε ανάλογη κατεύθυνση εξορθολογισμού και διαφάνειας κινείται και η πρωτοβουλία μας για την εκκαθάριση των καταλόγων των δημοσίων Πανεπιστημίων από ανενεργούς φοιτητές, εγγεγραμμένων από τη δεκαετία του ‘50 και του ‘60. Η ρύθμιση είναι δίκαιη, με λογική και ευαισθησία. Κανείς δεν ισχυρίζεται πως πρόκειται για κάποια συνταρακτική μεταρρύθμιση. Όμως, πρέπει να αναλογιστούμε γιατί καμία κυβέρνηση έως σήμερα δεν έπραξε το αυτονόητο και είμαστε η πρώτη που το κάνει και αυτό. Δίνουμε μια δεύτερη ευκαιρία σε περίπου 35.000 φοιτητές που αποδεδειγμένα ενδιαφέρονται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, έχουν περάσει δηλαδή το 75% των μαθημάτων και έχουν συμμετάσχει σε εξετάσεις τουλάχιστον δύο φορές τα τελευταία δύο χρόνια. Περίπου 290.000 ανενεργοί φοιτητές θα διαγραφούν από τα μητρώα, καθώς δεν πληρούν τα παραπάνω κριτήρια και η παραμονή τους αλλοιώνει την πραγματική εικόνα της φοιτητικής κοινότητας. Λαμβάνονται ειδικές πρόνοιες για εκείνους και εκείνες που, λόγω προβλημάτων υγείας, δυσκολεύονται να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους, όπως είναι τα άτομα με αναπηρία άνω του 50%. Επίσης, δεν θα διαγραφούν γονείς παιδιών έως 8 ετών, εργαζόμενοι άνω των 20 ωρών την εβδομάδα, πρωταθλητές και αθλητές με εντατικό πρόγραμμα. Πρώτη φορά θα έχουμε μία ουσιαστική εικόνα ποιοι είναι οι φοιτητές που φοιτούν πραγματικά, έτσι ώστε να μπορούν και τα Πανεπιστήμια να γνωρίζουν με ακρίβεια σε ποιους απευθύνονται και να κάνουν τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό τους.

Για πρώτη φορά, επίσης, η κυβέρνησή μας ήταν αυτή που προχώρησε σε αξιολόγηση των δημόσιων υπηρεσιών από τους ίδιους τους πολίτες. Από αύριο, ξεκινά και η αξιολόγηση των υπηρεσιών που παρέχουν τα δημόσια νοσοκομεία από ασθενείς. Έτσι, όσοι παίρνουν εξιτήριο θα βαθμολογούν, σε πραγματικό χρόνο, την εμπειρία τους: από τις υποδομές και την καθαριότητα, μέχρι τον χρόνο αναμονής, τη φροντίδα από το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και την υποστήριξη κατά την έξοδο από το νοσοκομείο. Η αξιολόγηση θα γίνεται ψηφιακά μέσω της ΗΔΙΚΑ, με την αποστολή SMS και την απάντηση σε συγκεκριμένο ερωτηματολόγιο: 35 ερωτήσεις σε 8 τομείς, με απαντήσεις «Ναι» ή «Όχι». Προς το παρόν, από τη διαδικασία εξαιρούνται τα παιδιατρικά, τα ψυχιατρικά και τα ογκολογικά περιστατικά, για τα οποία θα ενεργοποιηθούν, μέχρι το τέλος του 2025, τρία διαφορετικά και εξειδικευμένα ερωτηματολόγια. Δεν πρόκειται για μια απλή δημοσκόπηση ή καταγραφή απόψεων. Είναι ένα εργαλείο που θα επιτρέψει τόσο στις διοικήσεις όσο και στο Υπουργείο Υγείας να έχουν ακριβή εικόνα του τι πηγαίνει καλά και τι όχι, ώστε να παρεμβαίνουν για να βελτιωθεί η κατάσταση όπου χρειάζεται. Τα νοσοκομεία με καλές επιδόσεις θα ανταμείβονται, ενώ όσα καταγράφουν σταθερά χαμηλή αξιολόγηση και δεν βελτιώνονται, θα προβλέπονται επιπτώσεις. Η πολιτεία, από την πλευρά της, έχει την υποχρέωση να διασφαλίζει τους αναγκαίους πόρους, το προσωπικό και τις υποδομές, ώστε καμία δομή να μην μένει πίσω λόγω αντικειμενικών ελλείψεων.

Παραμένω στο πεδίο της δημόσιας υγείας με τα νέα, επικαιροποιημένα στοιχεία από το Εθνικό Πρόγραμμα Προληπτικών Εξετάσεων «ΠΡΟΛΑΜΒΑΝΩ». Ήδη, περισσότεροι από 3,6 εκ. πολίτες έχουν επωφεληθεί από τις δωρεάν προληπτικές εξετάσεις που για πρώτη φορά προσφέρει το κράτος και που, για πολλούς, αποδείχθηκαν σωτήριες. Αποτελεί προσωπικό στοίχημα για μένα να αλλάξουμε την κουλτούρα γύρω από την πρόληψη και να την κάνουμε κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Και πιστεύω πως, ως ένα βαθμό, το έχουμε πετύχει. Το επόμενο διάστημα θα εντάξουμε στο πρόγραμμα και δράση για την πρόληψη και καταπολέμηση της παχυσαρκίας ενηλίκων, καθώς και για τη νεφρική δυσλειτουργία.

Στην ίδια κατεύθυνση, της φροντίδας που προνοεί και διευκολύνει, εντάσσεται και το νέο πρόγραμμα «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον», ύψους 24 εκ. ευρώ, το οποίο εντάσσεται στη Δράση «Υποστήριξη Ατομών με Αναπηρία» του Εθνικού Σχεδίου «Ελλάδα 2.0». Ωφελούμενοι είναι 2.500 άτομα με ποσοστό αναπηρίας άνω του 67%, που διαμένουν νόμιμα στην Ελλάδα και έχουν ατομικό εισόδημα έως 60.000 ευρώ. Η επιχορήγηση ξεκινά από 5.000 και φτάνει τα 14.500 ευρώ, ανάλογα με το είδος της αναπηρίας, και καλύπτει τεχνικές εργασίες διαμόρφωσης των κατοικιών τους, όπως εγκατάσταση ραμπών, αναβατορίων ή άλλου ειδικού εξοπλισμού. Είναι μία από τις δράσεις μας που συμβάλλει στην ανεξάρτητη διαβίωση και την ισότιμη συμμετοχή των συμπολιτών μας με αναπηρία στην κοινωνική και επαγγελματική ζωή. Οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλουν τις αιτήσεις συμμετοχής, μαζί με τα απαραίτητα δικαιολογητικά, μέσω ψηφιακής πλατφόρμας που θα ανοίξει πολύ σύντομα.

Αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των ΑμεΑ και αναζητούμε, μέσα από διάλογο με το αναπηρικό κίνημα, λύσεις για να διευκολύνουμε την καθημερινότητά τους, αξιοποιώντας κάθε διαθέσιμο πόρο. Έτσι, μαζί με την παραπάνω δράση, πετύχαμε την ένταξη τριών σημαντικών ακόμα δράσεων ύψους 232,4 εκ. ευρώ στον προϋπολογισμό των νέων Ευρωπαϊκών Ταμείων για τα οποία σας μίλησα στην προηγούμενη ανασκόπηση. Η πρώτη δράση αφορά την προμήθεια 210 ηλεκτρικών λεωφορείων για τη μεταφορά 12.000 μαθητών με αναπηρία και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης σε ειδικά σχολεία. Η δεύτερη περιλαμβάνει την επιδότηση ηλεκτρικών αμαξιδίων και εξοπλισμού μετατροπής των χειροκίνητων σε ηλεκτρικά, με ωφελούμενους περίπου 15.000 άτομα με τετραπληγία, παραπληγία ή ημιπληγία. Και η τρίτη δράση αποσκοπεί στην ενεργειακή αναβάθμιση 478 ειδικών σχολείων. Συνεχίζουμε με σχέδιο και συνέπεια, για να ενισχύσουμε την αυτονομία και την καθημερινότητα χιλιάδων συμπολιτών μας που το έχουν ανάγκη. Για «Μια Ελλάδα με όλους, για όλους».

Με άλλο ένα πρόγραμμα θα συνεχίσω, αυτή τη φορά στήριξης της επιχειρηματικότητας. Πρόκειται για τη νέα δράση «Εξωστρέφεια Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων», συνολικής δημόσιας δαπάνης 200 εκ. ευρώ. Η υποβολή των αιτήσεων ξεκινά στις 17 Ιουλίου και δικαιούχοι είναι υφιστάμενες πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα για επιχειρηματικά σχέδια που θα ενισχύσουν την εξωστρέφειά τους. Το ελάχιστο ποσό επένδυσης είναι 80.000 ευρώ και η επιχορήγηση φτάνει έως 200.000 ευρώ, καλύπτοντας το 40% έως 50% του κόστους, ανάλογα με την περιοχή και το μέγεθος της επιχείρησης. Προσπαθούμε να μην αφήνουμε κανέναν πίσω. Έχουμε αποδείξει στην πράξη ότι στηρίζουμε την επιχειρηματικότητα. Γι’ αυτό και θέλουμε στην πράξη επίσης να βλέπουμε επενδύσεις να υλοποιούνται. Όχι μόνο στα χαρτιά. Εντοπίστηκαν τουλάχιστον 1.400 περιπτώσεις επενδυτικών σχεδίων που επιδοτήθηκαν αλλά δεν προχώρησαν ποτέ, βάσει των αναπτυξιακών νόμων του 2004 και του 2011. Προχωράμε στην απένταξή τους και στην ανάκτηση 480 εκ. ευρώ, και μάλιστα έντοκα. Είναι θέμα δικαιοσύνης απέναντι σε όσους επενδύουν πραγματικά και στηρίζουν την οικονομία στην πράξη.

Ανέφερα νωρίτερα τον Έβρο, με αφορμή όσα συμβαίνουν αυτές τις μέρες στην Κρήτη, θυμίζοντας τα πρωτοφανή γεγονότα την άνοιξη του 2020 στα βορειοανατολικά σύνορά μας. Εκτός από τον φράχτη για την αποτροπή ανάλογης απόπειρας εισβολής, το σχέδιο ανάταξης και στήριξης της ευαίσθητης αυτής περιοχής περιλαμβάνει και την ανακαίνιση του Συνοριακού Σταθμού Κήπων. Η σύμβαση του έργου υπογράφηκε προ ημερών, με τη δέσμευση από τον ανάδοχο να παραδώσει τον νέο συνοριακό σταθμό το επόμενο καλοκαίρι. Θα γίνουν σημαντικές βελτιώσεις στα υπάρχοντα κτήρια και θα δημιουργηθεί νέα ανεξάρτητη γραμμή ελέγχου οχημάτων διεθνών εμπορικών μεταφορών, κάτι που σημαίνει διευκόλυνση των διασυνοριακών μετακινήσεων και του εμπορίου από τη συγκεκριμένη περιοχή που αποτελεί τη νοτιοανατολική χερσαία πύλη εισόδου στην Ευρώπη.

Δεν αλλάζουν όλα με την ταχύτητα που θέλουμε και επιδιώκουμε, όμως σε πολλούς τομείς γίνονται σημαντικά βήματα που φέρνουν αποτελέσματα, όπως στη διαχείριση απορριμμάτων. Σύμφωνα με την Eurostat, η Ελλάδα «σκαρφάλωσε» έξι θέσεις στην ευρωπαϊκή κατάταξη όσον αφορά τη διαχείριση απορριμμάτων. Σήμερα λειτουργούν 13 μονάδες επεξεργασίας αποβλήτων από 3 το 2019 και κατασκευάζονται άλλες 25, από τις οποίες πολλές θα παραδοθούν εντός του 2026. Δεν έχουμε φτάσει ακόμα εκεί που θέλουμε, απέχουμε από τους στόχους που βάλαμε εμείς οι ίδιοι. Συνεχίζουμε ακόμη πιο εντατικά. Τις επόμενες εβδομάδες θα ανακοινώσουμε μια μεγάλη μεταρρύθμιση στην ανακύκλωση, αλλά δεν θα σας πω ακόμα περισσότερα γι’ αυτό. Λίγη υπομονή!

Μια κουβέντα και για την πειραματική 24ωρη λειτουργία όλων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς το περασμένο Σάββατο. Το μέτρο, τουλάχιστον στην πιλοτική φάση, μοιάζει να πέτυχε: λειτούργησαν 70 λεωφορεία με 490 δρομολόγια, προστέθηκαν 26 δρομολόγια στο Μετρό και 30 στο τραμ, ενώ ο αριθμός των επιβατών ξεπέρασε τις 50.000. Να πω ξανά ένα μεγάλο ευχαριστώ στους εργαζόμενους που βοήθησαν να γίνει πράξη αυτή η κοινωνική δράση για την ασφαλή επιστροφή στο σπίτι όσων βγήκαν για διασκέδαση. Στόχος μας, όπως είχα πει, είναι, αφού αξιολογήσουμε τα δεδομένα και δούμε τι χρειάζεται βελτίωση, να προχωρήσουμε από τον Σεπτέμβριο σε μόνιμη εφαρμογή του μέτρου κάθε Σάββατο.

Κλείνω με τις «πέντε Πολιτιστικές Διαδρομές», πέντε προτάσεις για περιήγηση σε μνημεία και πολιτιστικούς χώρους, σε περιοχές με φυσικά αξιοθέατα και τουριστικό ενδιαφέρον ανά την Ελλάδα. Από τα μνημειακά έργα Κυκλώπων και ανθρώπων κατά τη Μυκηναϊκή εποχή (2η χιλιετία π.Χ.), στον δρόμο προς τη Δύση από τον Όμηρο στον Θερβάντες, στα Βήματα του Αποστόλου Παύλου, στην Πολιτιστική Εγνατία Οδό, έως το Δίκτυο Κάστρων από το Βυζάντιο έως την Οθωμανοκρατία, οι διαδρομές συνοδεύονται από θεματικές αφηγήσεις που καλύπτουν όλες τις περιόδους της ελληνικής ιστορίας από τη Μυκηναϊκή Εποχή μέχρι το Βυζάντιο έως την Οθωμανοκρατία. Σχεδιάστηκαν από τις αρμόδιες διευθύνσεις του ΥΠΠΟ και θα υλοποιηθούν με 50 εκ. από το Ταμείο Ανάκαμψης. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό εργαλείο πολιτιστικής διπλωματίας, αλλά και τοπικής ανάπτυξης, καθώς αναδεικνύονται λιγότερο γνωστοί αρχαιολογικοί χώροι με μικρή μέχρι τώρα επισκεψιμότητα.

Άλλη μια ανασκόπηση έφτασε στο τέλος της. Ελπίζω να βρήκατε σε αυτήν κάτι που σας ενδιέφερε. Τα λέμε την επόμενη Κυριακή, καλημέρα!




Κλειστά τα σύνορα της Ελλάδας λόγω ασύμμετρης απειλής

Καβάλα, 11 Ιουλίου 2025
Μακάριος Λαζαρίδης:
«Ασύμμετρη απειλή οι ροές από την Β. Αφρική»

Την ανάγκη για την οποία η Κυβέρνηση προχωρά στην τροπολογία για την τρίμηνη αναστολή εξέτασης αιτήσεων ασύλου, αλλά και τους λόγους για τους οποίους αυτή είναι συνταγματική, εξήγησε ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος – Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας τη Νέας Δημοκρατίας, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, στη διάρκεια της συζήτησης του αιτήματος αντισυνταγματικότητας που κατέθεσαν κόμματα της αντιπολίτευσης.

«Διαφωνεί κάποιος εδώ μέσα ότι η Ελλάδα αυτή τη στιγμή δέχεται ένα κύμα με αφίξεις πολιτών τρίτων χωρών από την Λιβύη, το οποίο δεν μπορεί να το υποστηρίξει εάν δεν πάρει έκτακτες αποφάσεις; Θέλω να πιστεύω πως όχι! Αποτελούν αυτές οι ροές ασύμμετρη απειλή που υπερβαίνει τη δικαιολογητική βάση του διεθνούς και ενωσιακού δικαίου για τη διαδικασία παροχής ασύλου; Προφανώς και ναι. Μπορεί να βρισκόμαστε για μια ακόμη φορά μπροστά σε έναν υβριδικό πόλεμο; Ναι, είναι η απάντηση και σταματώ εδώ για ευνόητους λόγους», τόνισε.

Με σκοπό τη διαφύλαξη της ασφάλειας και της κοινωνικής σταθερότητας της χώρας και των πολιτών της, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αυτό που πρέπει να γίνει, σύμφωνα με τον κ. Λαζαρίδη, είναι «να σταματήσουμε να προσελκύουμε οποιονδήποτε θέλει να εισέλθει παράνομα στη χώρα» και διερωτήθηκε:

«Είναι αυτό αντισυνταγματικό; Είναι αντισυνταγματικό να προστατεύει η πατρίδα μας τα σύνορά της, άρα τους ίδιους τους πολίτες; Φυσικά και όχι. Και δεν θα σταθώ ούτε στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, ούτε στη Σύμβαση του 1951 για το καθεστώς των προσφύγων, ούτε στις κρίσεις του Δικαστηρίου της Ε.Ε., με τα οποία η ρύθμισή μας είναι συμβατή. Θα σταθώ στην τρίμηνη αναστολή παροχής ασύλου, που είναι κυριαρχικό δικαίωμα και συνταγματική υποχρέωση της Ελληνικής Δημοκρατίας, ώστε να διαφυλάσσει την ακεραιότητάς της».

Και απευθυνόμενους στους βουλευτές των κομμάτων της αντιπολίτευσης που διαφωνούν, ο κ. Λαζαρίδης σημείωσε: «Εσείς είστε με αυτούς που παράνομα επιχειρούν να μπουν στη χώρας μας, χωρίς να γνωρίζουμε μάλιστα τους πραγματικούς λόγους και τις πραγματικές προθέσεις τους και εμείς είμαστε με τον ελληνικό λαό και τα θέλω του. Άλλωστε, η Ελλάδα, υπό την ηγεσία του Κυριάκου Μητσοτάκη, έχει αποδείξει τα τελευταία έξι χρόνια πως μπορεί να ασκεί μια αυστηρή, αλλά απολύτως δίκαιη μεταναστευτική πολιτική. Θυμίζω την κρίση στον Έβρο το 2020, όταν ο Ερντογάν επιχείρησε να εργαλειοποιήσει ανθρώπινες ζωές για γεωπολιτικούς λόγους. Σταθήκαμε όρθιοι».

Σήμερα, επισήμανε, «δεν είμαστε πλέον ούτε αδύναμοι, ούτε απομονωμένοι. Αντιθέτως, διεθνοποιήσαμε το πρόβλημα. Η Ελλάδα δεν είναι απλώς αποδέκτης ευρωπαϊκών αποφάσεων, αλλά συνδιαμορφωτής πολιτικής. Με τη σημερινή μας τροπολογία στέλνουμε ένα ξεκάθαρο μήνυμα σε διακινητές και επίδοξους παράνομους μετανάστες: ο θαλάσσιος δρόμος προς την Ελλάδα είναι πλέον κλειστός. Τα σύνορα της Ελλάδας είναι και θα παραμείνουν απαραβίαστα. Η αντίδρασή μας θα είναι νόμιμη, αλλά και αποφασιστική. Γιατί η εθνική ασφάλεια, η κοινωνική συνοχή και ο σεβασμός στους κανόνες δεν είναι υπό διαπραγμάτευση».

Η Ελλάδα, ανέφερε ο κ. Λαζαρίδης, «δεν θα επιστρέψει ποτέ ξανά στις εικόνες του 2015. Δεν θα επιτρέψουμε το χάος, ούτε την υποκρισία εκείνων που ζητούν ανοιχτά σύνορα, αλλά σιωπούν όταν οι τοπικές κοινωνίες σηκώνουν όλο το βάρος. Ούτε φυσικά θα ζήσουμε άλλη Μόρια και άλλη Ειδομένη. Είναι εικόνες από το μακρινό, μαύρο παρελθόν».

 




Η Λατινοπούλου καταγγέλλει τη σιωπή της κυβέρνησης για την Αγία Σοφία

11 Ιουλίου 2025

Δήλωση της Αφροδίτης Λατινοπούλου για τη συμπλήρωση πέντε χρόνων από τη βεβήλωση της Αγίας Σοφίας

Πέντε χρόνια συμπληρώνονται σήμερα από τη βεβήλωση της Αγίας Σοφίας, όταν ο Ερντογάν, με απόφαση-πρόκληση προς κάθε χριστιανική συνείδηση, μετέτρεψε το παγκόσμιο σύμβολο της Ορθοδοξίας σε τζαμί.

Μια πράξη θρασύτατης βαρβαρότητας, ένα ξεκάθαρο μήνυμα ισλαμικού επεκτατισμού, που παραμένει αναπάντητο.

Η τουρκική προπαγάνδα πανηγυρίζει. Η φιλοκυβερνητική «Σαμπάχ» μιλά για «ιστορική δικαίωση».
Και η ελληνική κυβέρνηση; Σιωπά. Κρύβεται. Συνεχίζει το πολιτικό γονάτισμα.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και οι υπουργοί του δεν τόλμησαν ούτε μια λέξη καταδίκης, ούτε μία διεθνή πρωτοβουλία για να αποκατασταθεί η ιστορική και θρησκευτική αλήθεια.

Η Αγία Σοφία δεν είναι τουριστικό αξιοθέατο.
Δεν είναι διαπραγματευτικό χαρτί.
Είναι το ζωντανό αποτύπωμα του Βυζαντίου, είναι ιερό σύμβολο πίστης και ταυτότητας για εκατομμύρια Έλληνες και Ορθοδόξους.

Η επιλογή της κυβέρνησης να συρθεί πίσω από τον κατευνασμό και τη σιωπή, δεν είναι απλώς αδυναμία.
Είναι συνενοχή.

Ως ΦΩΝΗ ΛΟΓΙΚΗΣ, καλούμε τον πρωθυπουργό να πάψει να προσποιείται πως δεν βλέπει και δεν ακούει.
Να πάψει να φοβάται τον Ερντογάν.
Να φέρει τώρα το θέμα στα Ηνωμένα Έθνη και την UNESCO.
Να απαιτήσει την επαναφορά της Αγίας Σοφίας στο καθεστώς μουσείου, όπως όριζε το διεθνές δίκαιο και το ιστορικό της βάρος.

Ο Ελληνισμός δεν θα ανεχτεί άλλο την τουρκική προσβολή.
Η Πίστη μας δεν είναι διαπραγματεύσιμη.
Η Ιστορία μας δεν θα σβηστεί με φιέστες ισλαμικού θριάμβου.

Απαιτούμε δράσεις, όχι ψιθύρους.
Απαιτούμε ανάστημα, όχι ραγιαδισμό.
Η Αγία Σοφία ανήκει στον Χριστιανισμό. Όχι στην τουρκική προπαγάνδα.

Πάμε να αλλάξουμε την Ελλάδα!
ΦΩΝΗ ΛΟΓΙΚΗΣ – ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΛΑΤΙΝΟΠΟΥΛΟΥ




Βενιζέλος βρίσκει νομική ασυναρτησία στο μεταναστευτικό

11 Ιουλίου 2025 Σε απάντηση των αναφορών του Υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη στη χθεσινή ανάρτηση του ο Ευάγγελος Βενιζέλος έκανε το ακόλουθο σχόλιο:

Αναφέρθηκα χθες στο γεγονός ότι η κυβέρνηση προκειμένου να δικαιολογήσει την τροπολογία που κατέθεσε για τη μεταχείριση των εισερχόμενων στη χώρα «παράνομα με οποιοδήποτε πλωτό μέσο που προέρχεται από την Βόρεια Αφρική», επικαλείται το άρθρο 15 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ). Ισχυρίζεται, σύμφωνα με τη δική της διατύπωση, ότι «συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 15 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, σύμφωνα με το οποίο τα συμβαλλόμενα κράτη, σε περίπτωση δημοσίου κινδύνου που απειλεί τη ζωή του έθνους, μπορούν να λάβουν μέτρα ακόμη και κατά παράβαση των υποχρεώσεων που προβλέπονται στη Σύμβαση, στο απαιτούμενο από την κατάσταση απολύτως αναγκαίο όριο.»

Ο Υπουργός Εξωτερικών και αγαπητός συνάδελφος στο πεδίο της νομικής επιστήμης Γιώργος Γεραπετρίτης, με ευγένεια πάντα, διαπίστωσε ότι έχω περιπέσει σε «σύγχυση» γιατί η κυβέρνηση «δεν ενεργοποιεί» το άρθρο 15 ΕΣΔΑ, δηλαδή δεν θέλει να τεθεί η χώρα σε καθεστώς παρέκκλισης (derogation) από την ΕΣΔΑ. Ο ίδιος όμως προσυπέγραψε και υποστήριξε την επίσημη κυβερνητική δήλωση ότι λαμβάνονται μέτρα «κατά παράβαση των υποχρεώσεων που προβλέπονται στη Σύμβαση».

Άρα γίνεται επίκληση του άρθρου 15 και η χώρα δηλώνει επισήμως ότι παρεκκλίνει από την ΕΣΔΑ ή απλώς την παραβιάζει και το λέει «ευθαρσώς». Όταν όμως λαμβάνονται μέτρα «κατά παράβαση των υποχρεώσεων [ του κράτους ] που προβλέπονται στη Σύμβαση», τα μέτρα αυτά λαμβάνονται και «κατά παράβαση των υποχρεώσεων [ του κράτους ] που προβλέπονται στο Σύνταγμα». Τα θεμελιώδη δικαιώματα που προστατεύονται κατά την ΕΣΔΑ προστατεύονται στο σύνολό τους και από το Σύνταγμα όπως αυτό αναπτύσσει ερμηνευτικά το κανονιστικό του περιεχόμενο. Τα δε ελληνικά δικαστήρια προβαίνουν σε έλεγχο όχι μόνο της αντισυνταγματικότητας των νόμων αλλά και της αντισυμβατότητας τους με την ΕΣΔΑ και το Δίκαιο της ΕΕ.

Επιπλέον όταν η Ελληνική Κυβέρνηση δηλώνει ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 15 ΕΣΔΑ, οφείλει να έχει συνείδηση ότι δηλώνει πως συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 48 του Συντάγματος ( «δημόσιος κίνδυνος που απειλεί τη ζωή του έθνους» στην περίπτωση του άρθρου 15 ΕΣΔΑ, «άμεση απειλή της εθνικής ασφάλειας» στην περίπτωση του άρθρου 48 Συντ ). Προφανώς και δεν ενεργοποιεί το άρθρο 48 – αλίμονο ! – αλλά παίζει με οριακές έννοιες εν ου παικτοίς.

Το παράδοξο μάλιστα είναι ότι η κυβερνητική επίκληση του άρθρου 15 ΕΣΔΑ είναι πρακτικά άχρηστη καθώς οι ατομικές προσφυγές στο ΕΔΔΑ για την κακή μεταχείριση μεταναστών κρίνονται με βάση το άρθρο 3 της ΕΣΔΑ (απαγόρευση απάνθρωπης ή εξευτελιστικής μεταχείρισης ) από το οποίο δεν επιτρέπεται παρέκκλιση ούτε όταν εφαρμόζεται το άρθρο 15!
Προσπαθώ λοιπόν να συνθέσω το πλήρες κυβερνητικό επιχείρημα :

«Α. Λαμβάνουμε πολύ σκληρά προσωρινά μέτρα για να ανακόψουμε το ρεύμα από τη Β. Αφρική, τόσο σκληρά που παρεκκλίνουμε από την ΕΣΔΑ γιατί, όπως προβλέπει το άρθρο 15, υπάρχει «δημόσιος κίνδυνος που απειλεί την ζωή του έθνους».

Β. Όμως δεν ενεργοποιούμε επισήμως το άρθρο 15, το οποίο ούτως ή άλλως δεν επιτρέπει παρέκκλιση από το άρθρο 3 ΕΣΔΑ με βάση το οποίο γίνονται οι ατομικές προσφυγές στο Δικαστήριο του Στρασβούργου. Απλώς αγνοούμε την ΕΣΔΑ.

Γ. Επιπλέον τονίζουμε ότι προφανώς ισχύουν ακέραια τα θεμελιώδη δικαιώματα που εγγυάται το Σύνταγμα, τα οποία περιλαμβάνουν ερμηνευτικά, κατά τη νομολογία, όλο το εγγυητικό περιεχόμενο της ΕΣΔΑ υπό τον έλεγχο των εθνικών δικαστηρίων και με ανοικτή την οδό της ατομικής προσφυγής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΔΔΑ).

Δ. Ούτε κατά διάνοια δεν αναφερθήκαμε στο άρθρο 48 Συντ., που μπορεί να ενεργοποιηθεί όταν υπάρχει «άμεση απειλή για την εθνική ασφάλεια», γιατί όταν λέμε ότι υπάρχει «δημόσιος κίνδυνος που απειλεί τη ζωή του έθνους» (άρθρο 15 ΕΣΔΑ) και άρα μπορεί να υπάρξουν παρεκκλίσεις από την ΕΣΔΑ, δεν εννοούμε ότι αυτός «ο δημόσιος κίνδυνος που απειλεί τη ζωή του έθνους» συνιστά «άμεση απειλή για την εθνική ασφάλεια» ( άρθρο 48 Συντ.).»

Σε αυτή την αλληλουχία ομολογώ ότι δεν βρίσκω λογική και νομική συνοχή. Βρίσκω απλώς μια επιτηδευμένα σκληρή ρητορεία που για αμιγώς επικοινωνιακούς λόγους απαξιώνει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και όταν αντιλαμβάνεται ότι έτσι απαξιώνει και το Σύνταγμα και ότι όλο αυτό είναι πρακτικά ανέφικτο να διαφύγει του δικαστικού ελέγχου, εθνικού και διεθνούς, αντιφάσκει λέγοντας ότι εφαρμόζεται απαρέγκλιτα το Σύνταγμα αλλά όχι η ΕΣΔΑ !

Η Ελλάδα διήλθε από τη δεκαετία της οικονομικής κρίσης χωρίς να γίνει επίκληση του άρθρου 15 ΕΣΔΑ, υφιστάμενη διαρκή δικαστικό έλεγχο από το ΣτΕ και τα άλλα ανώτατα δικαστήρια, το ΔΕΕ και το ΕΔΔΑ. Διήλθε από την πανδημία χωρίς να επικαλεστεί το άρθρο 15 ΕΣΔΑ, ενώ άλλες χώρες το επικαλέστηκαν. Αντιμετώπισε από το 2010 πολλές μεγάλες πιέσεις από μεταναστευτικές ροές και στον Έβρο και στα νησιά χωρίς να επικαλεστεί το άρθρο 15 και την ανάγκη παρέκκλισης ή παραβίασης της ΕΔΔΑ και βρίσκεται διαρκώς υπό τον αυστηρό έλεγχο του ΕΔΔΑ. Γιατί τώρα έπρεπε να προκαλέσει αυτή τη συζήτηση όχι μόνο εδώ μεταξύ μας αλλά και με διεθνείς θεσμούς;




Οι “91 προσωπικότητες” κατέθεσαν διακήρυξη Εθνικής Σωτηρίας

Μια νέα πολιτική πρωτοβουλία, που φέρει το όνομα «Κίνηση των 91», παρουσιάστηκε επίσημα με συνέντευξη Τύπου στην ΕΣΗΕΑ την Πέμπτη 10 Ιουλίου 2025, προκαλώντας έντονο ενδιαφέρον και ποικίλα σχόλια στο πολιτικό σκηνικό. Την «Κίνηση» συγκροτούν 91 πρόσωπα από τον χώρο της επιστήμης, των ενόπλων δυνάμεων, της εκπαίδευσης, της τέχνης, της οικονομίας και της διασποράς, και – όπως όλα δείχνουν – φέρει την ιδεολογική σφραγίδα του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, αν και δεν κατονομάζεται επισήμως.

Στόχος: η αναδόμηση του πολιτικού σκηνικού

Η Κίνηση δηλώνει ξεκάθαρα πως δεν πρόκειται για ένα ακόμα «κόμμα διαμαρτυρίας» αλλά για μια προσπάθεια συγκρότησης ενός ρεαλιστικού και εφαρμόσιμου σχεδίου διακυβέρνησης, το οποίο θα απαντά στην «παρακμή του πολιτικού συστήματος» και θα προτείνει «μια αξιόπιστη εναλλακτική λύση με πατριωτικό προσανατολισμό».

Η «Διακήρυξη» της Κίνησης στηρίζεται σε έντονη κριτική προς την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, αλλά και στο σύνολο του πολιτικού κόσμου, τον οποίο κατηγορεί για αδράνεια, ανικανότητα και αποξένωση από την ελληνική κοινωνία. Η Κίνηση καταγγέλλει πολιτικές επιλογές που πλήττουν την εθνική κυριαρχία, υπονομεύουν την παραγωγική βάση της χώρας και αποδομούν τον κοινωνικό ιστό.

Εθνική ταυτότητα, ασφάλεια και γεωπολιτική επανατοποθέτηση

Με σαφές ιδεολογικό στίγμα, η Κίνηση υπερασπίζεται την έννοια του έθνους-κράτους και προβάλλει την ανάγκη επιστροφής σε αξίες όπως η εθνική κυριαρχία, η ιστορική συνείδηση, η παραδοσιακή εκπαίδευση και ο πατριωτισμός. Τα μέλη της κάνουν λόγο για «εθνική παρακμή» και υποστηρίζουν ότι η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε «ουραγό της Δύσης», χάνοντας τον γεωπολιτικό της ρόλο.

Παράλληλα, στηλιτεύεται η πολιτική «πολυπολιτισμικότητας» και γίνεται λόγος για «υβριδική εισβολή» μέσω της ανεξέλεγκτης μετανάστευσης, ενώ τονίζεται ο κίνδυνος απώλειας εθνικού ελέγχου λόγω εξαγοράς υποδομών και γης από ξένα συμφέροντα.

Ποιοι βρίσκονται πίσω από την Κίνηση

Ανάμεσα στους πρωταγωνιστές της πρωτοβουλίας συγκαταλέγονται οι καθηγητές Γιάννης Μάζης και Μελέτης Μελετόπουλος, οι οποίοι θεωρούνται βασικοί συντάκτες της Διακήρυξης. Μαζί τους, δεκάδες πρόσωπα με μακρά πορεία στον στρατό, στον ακαδημαϊκό και επιχειρηματικό χώρο, στα ΜΜΕ και στη δημόσια διοίκηση.

Στην αναλυτική Διακήρυξη, τα μέλη της Κίνησης:

  • Καταγγέλλουν την εξωτερική πολιτική της κυβέρνησης ως «ενδοτική»

  • Εκφράζουν ανησυχία για την πληθυσμιακή, εκπαιδευτική και αμυντική αποδυνάμωση της χώρας

  • Καλούν σε ριζική αναδιάρθρωση του πολιτικού συστήματος

  • Ζητούν να αναλάβουν πρωτοβουλία «προσωπικότητες με κυβερνητική εμπειρία και πατριωτικό πρόσημο», φωτογραφίζοντας – χωρίς να ονομάζουν – τον Αντώνη Σαμαρά

Τι ακολουθεί

Παρότι η Κίνηση των 91 δεν έχει ακόμη λάβει επίσημη μορφή πολιτικού φορέα, θεωρείται βέβαιο ότι κινείται προς την κατεύθυνση ίδρυσης κόμματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήδη βρίσκονται σε συζητήσεις με πολιτικά πρόσωπα από τον ευρύτερο πατριωτικό χώρο και τον κεντροδεξιό πολιτικό χώρο, ενώ έχουν λάβει το πράσινο φως για μια σταδιακή οργανωτική ανάπτυξη.

Η «Κίνηση των 91» φιλοδοξεί να καλύψει το πολιτικό κενό που – όπως υποστηρίζει – αφήνει η δυσαρέσκεια των πολιτών από το υπάρχον σύστημα. Μένει να φανεί αν θα μπορέσει να μετουσιώσει το θεωρητικό της υπόβαθρο σε πολιτική πράξη και να αποκτήσει απήχηση στην κοινωνία.




ΟΠΕΚΕΠΕ: Στέρηση μισθού 20 ημερών στην υπάλληλο που αποκάλυψε το σκάνδαλο!

Τη διαχείριση της πολύκροτης υπόθεσης με τα «εικονικά βοσκοτόπια» και τις παρατυπίες στις αγροτικές επιδοτήσεις ανέλαβε πλέον ο νέος πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ, Νίκος Σαλάτας, μετά την αποπομπή του προκατόχου του, Κώστα Μπαμπασίδη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση για στέρηση μισθού στην Π. Τυχεροπούλου ελήφθη στις 2 Μαΐου, ωστόσο επιδόθηκε μόλις σήμερα με τη συνδρομή δικαστικού επιμελητή. Η Τυχεροπούλου είναι η υπάλληλος που ξεκίνησε τη διαδικασία ελέγχου στα ύποπτα ΑΦΜ το καλοκαίρι του 2020, και από τις καταθέσεις της άνοιξε ο φάκελος του σκανδάλου.

Η σύγκρουση με την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία

Η υπόθεση πήρε μεγάλες διαστάσεις μετά την επέμβαση της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας, η οποία εντόπισε σοβαρές ενδείξεις για απάτη εις βάρος των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Ο τότε πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ, Κώστας Μπαμπασίδης, είχε εξαπολύσει σφοδρή επίθεση κατά των Ευρωπαίων εισαγγελέων, κάτι που οδήγησε τελικά στην απομάκρυνσή του από τον υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης, Κώστα Τσιάρα.

Το χρονικό του σκανδάλου

Το σκάνδαλο ξεκίνησε το 2020 όταν η Π. Τυχεροπούλου, στο πλαίσιο δειγματοληπτικού ελέγχου, εντόπισε σοβαρές ανακολουθίες σε αιτήσεις επιδοτήσεων από 99 ΑΦΜ αγροτών και κτηνοτρόφων. Σκοπός της, όπως κατέθεσε, ήταν «να λάβω μέτρα για να περιορίσω την κλοπή κοινοτικών πόρων».

Από τους ελέγχους αποκαλύφθηκε ότι μεγάλες επιδοτήσεις δίνονταν για εκτάσεις που δεν χρησιμοποιούνταν ως βοσκότοποι, με αποτέλεσμα να ξεκινήσει ένας εσωτερικός «πόλεμος» εντός του ΟΠΕΚΕΠΕ με στόχο την αποδυνάμωση και απομάκρυνση της υπαλλήλου που άνοιξε τον ασκό του Αιόλου.

Ενοχοποιητικές συνομιλίες

Συνομιλίες που έχουν διαρρεύσει και περιλαμβάνονται στο φάκελο της έρευνας, αποκαλύπτουν ότι βασικά στελέχη του οργανισμού συζητούσαν τρόπους να «ξεφορτωθούν» τους ελέγχους και τους ανθρώπους που τους διενεργούν, προκειμένου να συνεχιστεί απρόσκοπτα η διανομή των επιδοτήσεων.

Η υπόθεση βρίσκεται ακόμη υπό έρευνα από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, ενώ είναι πιθανό να οδηγηθούν σύντομα σε δικαστικές αίθουσες πρόσωπα που φέρονται να εμπλέκονται στην υπόθεση.

Η διαχείριση της νέας ηγεσίας του ΟΠΕΚΕΠΕ, με επικεφαλής τον Νίκο Σαλάτα, αναμένεται να κριθεί από τη στάση που θα τηρηθεί έναντι των καταγγελιών, των ερευνών και της ανάγκης για κάθαρση και διαφάνεια στο σύστημα των αγροτικών επιδοτήσεων.




«Διακήρυξη Πολιτών» για νέο πολιτικό φορέα

Σε μια προσπάθεια να ανοίξει ο δρόμος για την αναδόμηση του πολιτικού σκηνικού και την έξοδο της χώρας από το αδιέξοδο, 91 προσωπικότητες της ελληνικής κοινωνίας υπογράφουν τη “Διακήρυξη Πολιτών”, ένα πολιτικό κείμενο 11 σελίδων, το οποίο θα παρουσιαστεί την Πέμπτη 10 Ιουλίου 2025 στις 12:00 το μεσημέρι στην αίθουσα της Ενώσεως Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ).

Ένα κάλεσμα για ρεαλιστική λύση

Την πρωτοβουλία παρουσιάζει Ομάδα Πολιτών, η οποία τονίζει πως δεν επιδιώκει τη δημιουργία ενός ακόμη κόμματος διαμαρτυρίας ή μιας άγονης πολιτικής κίνησης. Αντιθέτως, προτείνει μια ρεαλιστική λύση, με ικανότητα διακυβέρνησης και επικεφαλής έμπειρη πολιτική προσωπικότητα.

Όπως εξηγεί σε ανάρτησή του ο καθηγητής Νίκος Μελετόπουλος, που θα συμμετάσχει στην εκδήλωση:

«Μετέχω γιατί επείγει όχι η δημιουργία ενός ακόμα κόμματος διαμαρτυρίας ή μίας ακόμα ατελέσφορης κίνησης πολιτών αλλά η διαμόρφωση ρεαλιστικής λύσης με υπαρκτή δυνατότητα διακυβέρνησης και επικεφαλής έμπειρη πολιτική προσωπικότητα».

Σε συνεννόηση με τον Αντώνη Σαμαρά;

Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, ο Μελέτης Μελετόπουλος βρίσκεται σε επαφή με τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, γεγονός που τροφοδοτεί τα σενάρια περί πολιτικής επανεμφάνισης του πρώην ηγέτη της ΝΔ και ενδεχόμενου νέου κόμματος στο πολιτικό τοπίο.

Η “Διακήρυξη Πολιτών” περιγράφει με σαφήνεια το κρίσιμο πολιτικό και κοινωνικό αδιέξοδο που αντιμετωπίζει η χώρα, ενώ ταυτόχρονα κάνει έκκληση για συγκρότηση προγράμματος ανασυγκρότησης του κράτους και της οικονομίας.

Νέα αρχή ή προεκλογικός προάγγελος;

Η κίνηση αυτή αναμένεται να προκαλέσει πολιτικές συζητήσεις και ανακατατάξεις, ιδίως ενόψει μιας πιθανής επανεκκίνησης του πολιτικού χάρτη. Το γεγονός ότι η διακήρυξη συνοδεύεται από υπογραφές προσωπικοτήτων από τον ακαδημαϊκό, πολιτικό και επιχειρηματικό χώρο, υποδηλώνει ευρύτερες φιλοδοξίες για τη δημιουργία ενός ισχυρού πολιτικού φορέα με βάθος και σοβαρότητα.

Η αυριανή συνέντευξη Τύπου στην ΕΣΗΕΑ αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς είναι πιθανό να σηματοδοτήσει την απαρχή μιας νέας πολιτικής προσπάθειας με σαφή στόχο τη διακυβέρνηση και όχι τη διαμαρτυρία.




Βενιζέλος: Η κυβέρνηση επικαλείται το άρθρο πολιορκίας

10 Ιουλίου 2025
Ανάρτηση του Ευάγγελου Βενιζέλου Η κυβέρνηση επικαλείται το άρθρο 15 ΕΣΔΑ, δηλαδή το αντίστοιχο του άρθρου 48 Συντ. για την εφαρμογή του νόμου περί καταστάσεως πολιορκίας !

Στην αιτιολογική έκθεση (Ανάλυση Συνεπειών Ρύθμισης) της τροπολογίας που κατέθεσαν οι συναρμόδιοι υπουργοί για τη μεταχείριση των εισερχόμενων στη χώρα «παράνομα με οποιοδήποτε πλωτό μέσο που προέρχεται από την Βόρεια Αφρική», περιλαμβάνεται η ακόλουθη δήλωση :

« Συντρέχουν [ δε] οι προϋποθέσεις του άρθρου 15 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, σύμφωνα με το οποίο τα συμβαλλόμενα κράτη, σε περίπτωση δημοσίου κινδύνου που απειλεί τη ζωή του έθνους, μπορούν να λάβουν μέτρα ακόμη και κατά παράβαση των υποχρεώσεων που προβλέπονται στη Σύμβαση, στο απαιτούμενο από την κατάσταση απολύτως αναγκαίο όριο.»
Ας δούμε τι σημαίνει αυτό.

Το άρθρο 15 της ΕΣΔΑ, αντίστοιχο του άρθρου 48 του ελληνικού Συντάγματος για την κατάσταση πολιορκίας ( στρατιωτικός νόμος ), έχει ως εξής :

«Άρθρο 15
Παρέκκλιση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης

1. Εν περιπτώσει πολέμου ή ετέρου δημοσίου κινδύνου απειλούντος την ζωήν του έθνους, έκαστον υψηλόν συμβαλλόμενον μέρος δύναται να λάβη μέτρα κατά παράβασιν των υπό της παρούσης Συμβάσεως προβλεπομένων υποχρεώσεων, εν τω απαιτουμένω υπό της καταστάσεως απολύτως αναγκαίω ορίω και υπό τον όρον όπως τα μέτρα ταύτα μη αντιτίθενται εις τας άλλας υποχρεώσεις τας απορρεούσας εκ του διεθνούς δικαίου.

2. Η προηγουμένη διάταξις ουδεμίαν επιτρέπει παράβασιν του άρθρου 2, ειμή δια την περίπτωσιν θανάτου συνεπεία κανονικών πολεμικών πράξεων, ή των άρθρων 3, 4 (παράγ. 1) και 7.

3. Τα ασκούντα το δικαίωμα τούτο της παραβάσεως υψηλά συμβαλλόμενα μέρη τηρούν τον Γενικόν Γραμματέα του Συμβουλίου της Ευρώπης πλήρως ενήμερον των ληφθέντων μέτρων ως και των αιτίων τα οποία τα προεκάλεσαν. Οφείλουν ωσαύτως να πληροφορήσωσι τον Γενικόν Γραμματέα του Συμβουλίου της Ευρώπης περί της ημερομηνίας κατά την οποία τα μέτρα ταύτα έπαυσαν ισχύοντα και αι διατάξεις της Συμβάσεως ετέθησαν εκ νέου εν πλήρει ισχύϊ.»

Σύμφωνα με τη σύνοψη από τη Γραμματεία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου της νομολογίας ως προς τις προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 15 ΕΣΔΑ, ισχύουν τα εξής:

«Το άρθρο 15 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου παρέχει στις κυβερνήσεις των κρατών-μελών της Σύμβασης, υπό εξαιρετικές συνθήκες, τη δυνατότητα να παρεκκλίνουν, κατά τρόπο προσωρινό, περιορισμένο και υπό εποπτεία, από την υποχρέωσή τους να διασφαλίζουν ορισμένα δικαιώματα και ελευθερίες που κατοχυρώνονται από τη Σύμβαση. Η χρήση της διάταξης αυτής διέπεται από τις εξής διαδικαστικές και ουσιαστικές προϋποθέσεις:

  • επίκληση του δικαιώματος παρέκκλισης μπορεί να γίνει μόνο σε καιρό πολέμου ή άλλης έκτακτης δημόσιας ανάγκης που απειλεί τη ζωή του έθνους·
  • ένα κράτος μπορεί να λάβει μέτρα παρέκκλισης από τις υποχρεώσεις του δυνάμει της Σύμβασης μόνο στον βαθμό που απαιτείται απολύτως από τις ανάγκες της κατάστασης·
  • οποιαδήποτε παρέκκλιση δεν μπορεί να είναι ασύμβατη με άλλες διεθνείς υποχρεώσεις του κράτους·
  • ορισμένα δικαιώματα της Σύμβασης δεν επιδέχονται καμία απολύτως παρέκκλιση: το άρθρο 15 § 2 απαγορεύει οποιαδήποτε παρέκκλιση όσον αφορά το δικαίωμα στη ζωή (πλην των νομίμων πράξεων πολέμου), την απαγόρευση βασανιστηρίων και απάνθρωπης ή εξευτελιστικής μεταχείρισης ή τιμωρίας, την απαγόρευση της δουλείας και της καταναγκαστικής εργασίας, καθώς και την αρχή «καμία ποινή χωρίς νόμο». Αντίστοιχα, δεν επιτρέπεται παρέκκλιση από:

– το άρθρο 1 του Πρωτοκόλλου αριθ. 6 (κατάργηση της θανατικής ποινής εν καιρώ ειρήνης),
– το άρθρο 1 του Πρωτοκόλλου αριθ. 13 (κατάργηση της θανατικής ποινής υπό οποιεσδήποτε συνθήκες),

– το άρθρο 4 του Πρωτοκόλλου αριθ. 7 (δικαίωμα να μη δικάζεται ή τιμωρείται κάποιος δύο φορές για το ίδιο αδίκημα).

  • τέλος, σε διαδικαστικό επίπεδο, το κράτος που κάνει χρήση του δικαιώματος παρέκκλισης οφείλει να ενημερώνει πλήρως τον Γενικό Γραμματέα του Συμβουλίου της Ευρώπης.»

Στην προκειμένη περίπτωση αν συντρέχουν όντως οι προϋποθέσεις του άρθρου 15 παρ.1 της ΕΣΔΑ, στην εθνική συνταγματική τάξη θα μπορούσαν να εφαρμοστούν οι προβλέψεις του άρθρου 48 Συντ. , δηλαδή να τεθεί σε εφαρμογή σε ολόκληρη την επικράτεια ή τμήμα της ο νόμος περί καταστάσεως πολιορκίας ! Προφανώς αυτό είναι άτοπο. Τουλάχιστον έτσι ελπίζω.

Αντιλαμβάνομαι την ένταση του προβλήματος των μεταναστευτικών ροών από τη Λιβύη και ευρύτερα από την Β. Αφρική. Σε παρόμοιες συνθήκες πίεσης έχει βρεθεί η χώρα πολλές φορές τα προηγούμενα χρόνια. Ελήφθησαν μέτρα, άλλοτε περισσότερο και άλλοτε λιγότερο αποτελεσματικά, πάντοτε όμως εντός του πλαισίου του Συντάγματος που είναι αδιαχώριστο από την ΕΣΔΑ και υπό τον διεθνή δικαστικό έλεγχο του ΕΔΔΑ. Εκκρεμούν μάλιστα στο Στρασβούργο υποθέσεις σχετικές με αντιμετώπιση μεταναστευτικών ροών στις οποίες έχουν τεθεί και ζητήματα σχετικά με το άρθρο 15 ΕΣΔΑ.

Η εύκολη και ανεπίγνωστη επίκληση αυτής της διάταξης της ΕΣΔΑ θέτει ζήτημα υψίστης σημασίας για την υπόσταση του κράτους δικαίου στη χώρα μας και τον σεβασμό θεμελιωδών υποχρεώσεων της κατά το διεθνές δίκαιο. Το λιγότερο που πρέπει να γίνει αμέσως είναι η ανάκληση αυτής της αιτιολογικής σκέψης – δήλωσης από την τροπολογία, πέραν προφανώς των άλλων νομικών προβλημάτων που αυτή θέτει. –

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=pfbid023fuYnqytNQ6mSzRzg2q6hLnQvrqqe1QS6mpk7kAAj1vFaj3xiWiuqCTP9FUdC9hUl&id=100044437479461

 




Η Ελλάδα δεν θα γίνει αποθήκη ψυχών, λέει η Λατινοπούλου

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

10 Ιουλίου 2025

Α. Λατινοπούλου: «Η Ελλάδα δεν θα γίνει αποθήκη ψυχών για να ικανοποιηθεί ο Ερντογάν και οι δουλέμποροι της Λιβύης»

Εάν η Πατρίδα μας εξακολουθεί να είναι ανεξάρτητη, κυρίαρχη και να σέβεται τους Έλληνες πολίτες, τότε η κυβέρνηση οφείλει ΤΩΡΑ να σταματήσει να σφυρίζει αδιάφορα.

Η ΦΩΝΗ ΛΟΓΙΚΗΣ απαιτεί άμεσα την απογείωση ιπτάμενου ραντάρ ΑΣΕΠΕ νοτίως της Κρήτης, ώστε η Πολεμική Αεροπορία να έχει πλήρη τακτική εικόνα των κινήσεων στα παράλια της Λιβύης.

Πού συγκεντρώνονται οι λαθρομετανάστες;
Πότε ξεκινούν τα «καραβάνια»;
Ποιοι είναι οι διακινητές;
Πόσοι περιμένουν να περάσουν;

Η τεχνολογία υπάρχει.
Η δυνατότητα υπάρχει.
Το μόνο που λείπει είναι η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ.

Ο κ. Μητσοτάκης δεν έχει καμία απολύτως δικαιολογία να αφήνει τη χώρα εκτεθειμένη και ανενημέρωτη, ενώ οι δουλέμποροι οργανώνουν την επόμενη μαζική εισβολή.

Αν η Ελλάδα είναι υποχείριο του Ερντογάν και των φυλάρχων της Λιβύης, ας το πουν καθαρά.
Αν όμως υπάρχει ακόμη εθνική συνείδηση και στοιχειώδης σεβασμός στους Έλληνες, τότε οι Ένοπλες Δυνάμεις πρέπει να ενεργήσουν ΤΩΡΑ.

Λύσεις υπάρχουν για ένα Έθνος που θέλει να ζήσει!
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ!
Πάμε να αλλάξουμε την Ελλάδα!
ΦΩΝΗ ΛΟΓΙΚΗΣ – ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΛΑΤΙΝΟΠΟΥΛΟΥ

 




Δέσμευση Ντμπέιμπα για εκστρατεία κατά της εμπορίας ανθρώπων

Σαφές μήνυμα συνεργασίας για την αντιμετώπιση της μεταναστευτικής κρίσης εξέπεμψε η συνάντηση στην Τρίπολη μεταξύ του Πρωθυπουργού της Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας της Λιβύης, Αμπντούλ Χαμίντ Ντμπέιμπα, του Έλληνα Υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου, Θάνου Πλεύρη, του Επιτρόπου Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ, Μάγκνους Μπρούνερ, και άλλων Ευρωπαίων αξιωματούχων.

Ο Ντμπέιμπα δήλωσε πως η Λιβύη ετοιμάζεται να ξεκινήσει μεγάλη εκστρατεία ασφαλείας με τη στήριξη φιλικών χωρών για την καταπολέμηση της εμπορίας ανθρώπων. Τόνισε όμως και τα όρια των δυνατοτήτων της χώρας του:

«Η υπόθεση της μετανάστευσης ξεπερνά τις δυνατότητες της Λιβύης».

Η Ευρωπαϊκή αντιπροσωπεία, από την πλευρά της, έδωσε έμφαση στην ανάγκη ενίσχυσης των ελέγχων, στον περιορισμό των παράνομων αναχωρήσεων προς την ΕΕ και στην επιστροφή των μεταναστών στις χώρες προέλευσής τους. Ο Έλληνας υπουργός Μετανάστευσης, Θάνος Πλεύρης, δήλωσε:

«Η Κρήτη δέχεται τεράστια πίεση από την Ανατολική Ακτή κι αυτό θέλουμε να το αποτρέψουμε. Σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεργαστούμε».

Η επίσκεψη σηματοδοτεί μια προσπάθεια συντονισμού και ενίσχυσης της ευρωπαϊκής πολιτικής έναντι των αυξημένων μεταναστευτικών ροών, με ιδιαίτερη έμφαση στην πρόληψη και την καταστολή των δικτύων διακινητών. Η Λιβύη, ως βασικό σημείο αναχώρησης για χιλιάδες ανθρώπους που επιχειρούν να φτάσουν στην Ευρώπη, βρίσκεται στο επίκεντρο των ευρωπαϊκών προσπαθειών σταθεροποίησης και ελέγχου των συνόρων.




Ο Πασχαλίδης τονίζει τα οφέλη του νέου νομοσχεδίου

Δελτίο Τύπου
Της 10ης Ιουλίου 2025
Τίτλος: «Ομιλία Γ.Πασχαλίδη για το νομοσχέδιο περί Διασφάλισης της Δημοσιονομικής Ισορροπίας»

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην Ολομέλεια της Βουλής, επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σχετικά με τη «Διασφάλιση της δημοσιονομικής ισορροπίας» ανέφερε ότι με το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου τροποποιείται το ισχύον πλαίσιο κανόνων και διαδικασιών για τη δημοσιονομική διαχείριση και προβλέπεται σειρά μέτρων σχετικά με τον αποτελεσματικό συντονισμό των οικονομικών πολιτικών και την πολυμερή δημοσιονομική εποπτεία, όπως προκύπτει από τις σχετικές Ευρωπαϊκές Οδηγίες.

Όπως υπογράμμισε ο Βουλευτής, οι δαπάνες θα αυξάνονται μόνο με βάση ένα προκαθορισμένο σχέδιο, το μεσοπρόθεσμο δημοσιονομικό σχέδιο και μόνο όταν τα επιπλέον έσοδα προέρχονται από διαρθρωτικά μέτρα, βάσει του κανόνα καθαρών πρωτογενών δαπανών που προβλέπει η Ευρωπαϊκή Οδηγία, που είναι υποχρεωτικός τόσο για τη χώρα μας όπως και για όλες τις χώρες που υποχρεούνται να την υιοθετήσουν έως το τέλος Δεκεμβρίου.

Ειδική αναφορά έγινε από τον Βουλευτή στα μέτρα στήριξης που αφορούν ειδικότερα στην αντιμετώπιση του προβλήματος στέγασης αλλά και στη μόνιμη ενίσχυση του εισοδήματος χαμηλοσυνταξιούχων και άλλων ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Πιο συγκεκριμένα, τα μέτρα αυτά πρόκειται να ενισχύσουν 2.700.000 πολίτες με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα και αφορούν οικογένειες που καταβάλλουν ενοίκιο για την κατοικία τους, ενώ θεσπίζεται ετήσια οικονομική ενίσχυση ποσού 250€ για συνταξιούχους, ανασφάλιστους υπερήλικες και άτομα με αναπηρία.

Ιδιαιτέρως ευεργετική και η διάταξη στην οποία αναφέρθηκε ο Βουλευτής με την οποία παρατείνεται η ισχύς μείωσης της φορολογικής ελάφρυνσης για δαπάνες ενεργειακής αναβάθμισης κτιρίων έως το 2026, ενώ αυξάνεται το Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων κατά 500 εκατομμύρια ευρώ, επεκτείνεται δε και η αύξηση της φαρμακευτικής δαπάνης κατά 100 εκατομμύρια ευρώ ετησίως από το 2026 έως το 2030.

Κλείνοντας, ο Βουλευτής τόνισε ότι το υπό συζήτηση νομοσχέδιο αποτελεί, ουσιαστικά, την αποτύπωση στην εθνική έννομη τάξη των αλλαγών που επιφέρει η μεταρρύθμιση του ευρωπαϊκού πλαισίου οικονομικής διακυβέρνησης, συγχρόνως, όμως, πρόκειται να αποτελέσει ένα θεμέλιο λίθο για την οικονομική ανάπτυξη και τη σταθερότητα της χώρας μας .

Με εκτίμηση,
Γιάννης Πασχαλίδης
Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας

 




Εγκληματική η χρηματοδότηση τουρκικής άμυνας λέει ο Αυτιάς

Στρασβούργο, 10 Ιουλίου 2025
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥΓ. ΑΥΤΙΑΣ ΣΕ ΕΠΙΤΡΟΠΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ: «ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΝΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΓΙΑ ΑΜΥΝΤΙΚΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ»

Ο Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γ. Αυτιάς από το βήμα της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο, ρώτησε ευθέως τον Επίτροπο Προϋπολογισμού Piotr Serafin, «αν προτίθεται η Κομισιόν να δώσει, μέσω του Πολυετούς Δημοσιονομικού Πλαισίου, πρόσβαση σε χρηματοδότηση για αμυντικές δαπάνες στην Τουρκία, η οποία απειλεί την Ελλάδα, που είναι χώρα μέλος της ΕΕ και επιπλέον κατέχει το βόρειο τμήμα της Κύπρου. Θα είναι εγκληματικό για την ίδια την ΕΕ, θα είναι άδικο, πολύ άδικο να συμβεί αυτό. Προσέξτε το γιατί θα κωπηλατούμε με δεμένη βάρκα…», τόνισε ο Έλληνας Ευρωβουλευτής.

Είναι η τέταρτη φορά που ο Γ. Αυτιά θέτει μετ ΄επιτάσεως το ερώτημα αυτό στους αρμόδιους ευρωπαίους αξιωματούχους.

Η παρέμβασή του Γ. Αυτιά είναι η εξής:
Κ. Επίτροπε και αγαπητέ κ. Μούρεσαν,

Σας άκουσα με ιδιαίτερη προσοχή για το Πολυετές οικονομικό πρόγραμμα. Ναι! Να στηρίξουμε κοινωνίες. Να στηρίξουμε τους ανθρώπους μας. Να στηρίξουμε την υγεία, την παιδεία και όλα αυτά τα οποία βοηθούν τους πολίτες. Όμως, κ. Επίτροπε θέλω να με κοιτάξετε στα μάτια και να μου απαντήσετε ευθέως. Ετοιμάζεται η Κομισιόν να βάλει από την πίσω πόρτα, μέσω του Πολυετούς την Τουρκία, η οποία απειλεί ευθέως την πατρίδα μου; Να μπει δηλαδή στις αμυντικές παροχές; Αν αυτό συμβεί κ. Επίτροπε θα είναι εγκληματικό για την ίδια την Ευρώπη, διότι με λεφτά των Ευρωπαίων φορολογουμένων μία τρίτη χώρα, η οποία τη μια ημέρα θέλει το μισό Αιγαίο, την άλλη ώρα τα μισά νησιά του Αιγαίου και απ’ την άλλη κατέχει το Βόρειο τμήμα της Κύπρου, είναι άδικο, πολύ άδικο να συμβεί αυτό. Προσέξτε το γιατί θα κωπηλατούμε με δεμένη βάρκα. Σας ευχαριστώ θερμά.

Στον κάτωθι σύνδεσμο ακολουθεί το βίντεο της παρέμβασης:
https://youtu.be/0Hur_2PtBFo?si=nRGgvV4stwJD12Hv




Ο Γερουλάνος καταγγέλλει επικοινωνιακή πολιτική της κυβέρνησης στο μεταναστευτικό.

Βουλευτής Α΄ Αθήνας ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Γερουλάνος: «”Όλα για την επικοινωνία” η πολιτική της κυβέρνησης και στο μεταναστευτικό»

«Πρέπει να σας πω ότι ανησύχησα όταν είδα τον κ. Μητσοτάκη στην Βουλή» είπε στην αρχή της ομιλίας του στο πλαίσιο της συζήτησης για το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για το νέο δημοσιονομικό πλαίσιο, ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ–Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτής Α’ Αθηνών, Παύλος Γερουλάνος. Και πρόσθεσε: «Δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοιες ξαφνικές παρουσίες. Σπάνια δίνει αξία στο Ελληνικό Κοινοβούλιο με εμφανίσεις που δεν έχουν προγραμματιστεί πολύ καιρό πριν. Αλλά θυμήθηκα μετά τη μια και μοναδική αξία που διέπει κάθε κίνηση του σημερινού πρωθυπουργού: «όλα για την επικοινωνία». Γιατί αν το ενδιαφέρον του για το μεταναστευτικό ήταν ειλικρινές, δεν θα ερχόταν αναστατωμένος μέσα Ιουλίου για το θέμα. Όταν οι βάρκες των διακινητών αρμενίζουν μήνες τώρα προς την Κρήτη. Και δεν θα έφευγε τρέχοντας, κρυπτόμενος, πριν δευτερολογήσει ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και πριν μιλήσουν οι αρχηγοί των άλλων κομμάτων».

Εδώ και μήνες η ελληνική κυβέρνηση θα έπρεπε να είχε προβεί σε πρωτοβουλίες υπογράμμισε ο Παύλος Γερουλάνος γιατί «όπως οι πυρκαγιές σβήνουν τον χειμώνα, έτσι και οι μεταναστευτικές ροές θέλουν πρόληψη. Έγκαιρες πρωτοβουλίες. Σύνθεση απόψεων. Ενεργητική εξωτερική πολιτική. Έκανε κάτι από αυτά; Όχι. Τι πρωτοβουλίες πήρε η κυβέρνηση μήνες τώρα προς τη Λιβύη; Τι πρωτοβουλίες πήρε μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση; Τι πολιτικές ένταξης έχει ανακοινώσει; Αλλά, εδώ που τα λέμε, τι πρωτοβουλίες να πάρει για το μεταναστευτικό που είναι πολυεπίπεδο; Όταν δεν μπορεί να μας απαντήσει πότε θα ποντίσει ένα καλώδιο έξω από την Κάσο».

Ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ άσκησε δριμεία κριτική για την εξωτερική πολιτική της κυβέρνησης: «Δεν πρόλαβε να φύγει ο Υπουργός Εξωτερικών από την Βεγγάζη και άρχισαν πρωτόγνωρες συμπεριφορές. Νέα κύματα μεταναστών. Σα να μας λένε: «Δεν πάτε από εκεί που ήρθατε!» Εκεί έχετε φτάσει την εξωτερική πολιτική της Ελλάδας. Να σας εμπαίζουν χώρες που κάποτε παρακαλούσαν για την εύνοια της χώρας μας».

Απαντώντας σε ανιστόρητες αναφορές του Πρωθυπουργού του σε σχέση με το τι έκανε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ του Γιώργου Παπανδρέου το 2010-2011 για την οριοθέτηση της ΑΟΖ με τη Λιβύη ο Παύλος Γερουλάνος είπε μεταξύ άλλων: «Απευθύνθηκε μάλιστα σε μένα, αλλά δεν είχε το θάρρος να κάτσει να ακούσει την απάντηση. Να του πω πόσο ανιστόρητος ακούγεται. Όταν ξέρει ότι η κυβέρνηση Παπανδρέου, παρά την διαχείριση της χρεοκοπίας που κληρονομήσαμε, συνέχισε όσο πρόλαβε, χωρίς καμία διακοπή, τις προχωρημένες διαπραγματεύσεις με τη Λιβύη για την οριοθέτηση ΑΟΖ. Πότε διακόπηκαν και με ποιον υπεύθυνο; Την Ελλάδα;  Όχι. Διακόπηκαν μόνο όταν ξέσπασε ο εμφύλιος στη Λιβύη τον Φεβρουάριο του 2011. Που οδήγησε στην πτώση Καντάφι. Γι’ αυτό μας εγκαλεί; Ξεχνάει; Δεν τον ενημερώνουν; Χτύπησε η ζέστη; Ή λέει συνειδητά ψέματα; Δεν ξέρει ο κύριος Μητσοτάκης πως το πιο δυνατό μας χαρτί σε σχέση με τη Λιβύη και την ΑΟΖ στη Μεσόγειο είναι ο νόμος 4001 του 2011 της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ; Αλλά υπάρχει εδώ ένα μεγαλύτερο θέμα: Πόσο απελπισμένος πρέπει να είναι από τις συνεχείς αποτυχίες στην εξωτερική του πολιτική για να προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από ανιστόρητες αναφορές στο παρελθόν»;

Και ολοκλήρωσε λέγοντας απευθυνόμενος στην κυβέρνηση: «Είναι προφανές ότι εσάς σας καίει η επικοινωνία. Ξέρετε τι καίει τον πολίτη; Ότι δεν βγάζει τον μήνα. Ότι φοβάται να ανοίξει κάθε λογαριασμό. Ότι το δάνειο που ρύθμισε ξανακοκκίνισε. Ότι ακόμα ματώνει οικονομικά στο σούπερ μάρκετ. Στο νοσοκομείο. Έχετε κάτι να πείτε για αυτά κ. Μητσοτάκη; Όχι. Πρώτα μας είπατε «φταίνε οι προηγούμενοι» Σήμερα μας είπατε «φταίνε τα συμφέροντα» Το ξέρετε το ανέκδοτο υποθέτω. Πάρτε το απόφαση. Τώρα, ήρθε η ώρα να ανοίξτε και τον τρίτο φάκελο».

‍Copyright © 2022 Πολιτικό Γραφείο Παύλου Γερουλάνου, με επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος.

Η διεύθυνσή μας είναι: Πολιτικό Γραφείο Παύλου Γερουλάνου, Κολοκοτρώνη 3, 2ος όροφος

Αθήνα 105 62 Greece

Θέλετε να αλλάξετε τον τρόπο με τον οποίο λαμβάνετε αυτά τα Emails;Μπορείτε να απεγγραφείτε ‍ ‍από τη λίστα μας.

Εμπιστευτική Αλληλογραφία:

Οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται στο κείμενο, και σε ενδεχόμενα συνημμένα αρχεία της αλληλογραφίας, έχουν χαρακτήρα εμπιστευτικό και προορίζονται για αποκλειστική χρήση του νόμιμου παραλήπτη. Αν έχετε λάβει το παρόν από λάθος, παρακαλούμε να απαντήσετε με επιστροφή στον αποστολέα και να διαγράψετε την αλληλογραφία.

Disclaimer:

This e-mail is confidential. If you are not the intended recipient, you should not copy it, re-transmit it, use it or disclose its contents, but should return it to the sender immediately and delete the copy from your system.

This e-mail address is registered in the data of P.yeroulanos, athina_eisai_esy and/ PASOK/KINAL and if you wish to change the way you receive our newsletter, you can choose to unsubscribe.

 




Κατρίνης: Ο Πρωθυπουργός καλύπτει αποτυχίες και διαφθορά

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΡΙΝΗΣ
ΠΑΣΟΚ- Κίνημα Αλλαγής
Βουλευτής Ηλείας
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
‘’Ο κ. Μητσοτάκης εργαλειοποιεί το μεταναστευτικό για να καλύψει τις αποτυχίες του’’

Για εργαλειοποίηση του μεταναστευτικού ώστε να καλύψει την αποτυχία της πολιτικής του στη Λιβύη κατηγόρησε τον κ. Μητσοτάκη από το βήμα της Βουλής ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Μιχάλης Κατρίνης, ενώ τον εγκάλεσε γιατί δε θέτει το ζήτημα στις πραγματικές του διαστάσεις στους Ευρωπαίους εταίρους.

Αναφερόμενος στην κατάρρευση μέσα σε 48 ώρες της ψευδούς εικόνας που παρουσίασε ο υπουργός Εξωτερικών, ο κ.Κατρίνης τόνισε ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός αποφεύγει να αναδείξει το ρόλο της Τουρκίας στην έξαρση του μεταναστευτικού από τη Λιβύη, ως μέσου πίεσης στην Ελλάδα και την Ευρώπη.

«Ο κ. Μητσοτάκης δε θέτει το ζήτημα στις πραγματικές του διαστάσεις : ότι οποιαδήποτε σχέση της Τουρκίας με την Ε.Ε. σε διπλωματικό, οικονομικό και πολιτικό επίπεδο θα αξιολογείται από τη συμπεριφορά της στο μεταναστευτικό» σημείωσε ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, ενώ ζήτησε από τον πρωθυπουργό να θέσει στους εταίρους ζήτημα διακοπής κοινοτικής χρηματοδότησης προς τη Λιβύη, εφ’όσον συνεχιστεί η ίδια κατάσταση.

Για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, ο κ.Κατρίνης μίλησε για ένα «τεράστιο σκάνδαλο διαφθοράς, μεθοδικά οργανωμένο, συστηματικά εκτελεσμένο και με κυβερνητική πολιτική κάλυψη», που «συγκλονίζει την ελληνική κοινωνία».

Αναφέρθηκε στις περιπτώσεις πρώην προέδρων του ΟΠΕΚΕΠΕ που οδηγήθηκαν σε παραίτηση επειδή μπλόκαραν χιλιάδες ΑΦΜ που έπρεπε να ελεγχθούν και αποκάλυψαν παρατυπίες, ενώ υπογράμμισε πως η κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός γνώριζαν πολύ καλά τι γίνεται, υπενθυμίζοντας ότι ο κ. Βάρας μετά από την παραίτησή του τοποθετήθηκε σύμβουλος του Πρωθυπουργού.

«Το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ αποκαλύπτει τις πραγματικές προτεραιότητες και προθέσεις της κυβέρνησης Μητσοτάκη», τόνισε με έμφαση ο Μιχάλης Κατρίνης.

Ειδικότερα ανέφερε ότι οι πραγματικοί γεωργοί και κτηνοτρόφοι στερήθηκαν πολύτιμους πόρους για να κρατήσουν τις εκμεταλλεύσεις τους ζωντανές και να καλύψουν το αυξημένο κόστος παραγωγής, σημειώνοντας πώς δεν ήταν τυχαίο ότι οι αγρότες για πρώτη φορά έλαβαν τόσο καθυστερημένες και κουτσουρεμένες τις επιδοτήσεις.

Μίλησε για πλήρη περιφρόνηση προς τους Έλληνες φορολογούμενους, οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν από την Ε.Ε. για κακοδιαχείριση κοινοτικών πόρων προς εξυπηρέτηση των κομματικών στελεχών της ΝΔ.

Παράλληλα, ανέδειξε την έλλειψη κάθε έννοιας αξιοκρατίας και αξιολόγησης από τη σημερινή κυβέρνηση, αναφερόμενος στην τιμωρία δύο υπαλλήλων του ΟΠΕΚΕΠΕ, στους οποίους επιβλήθηκε πειθαρχική δίωξη, στέρηση μισθού και τοποθέτηση σε υπηρεσιακό ψυγείο γιατί αρνήθηκαν να συγκαλύψουν τις εστίες διαφθοράς και έκαναν σωστά τη δουλειά τους.

Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι οι πρακτικές αυτές διασύρουν τη χώρα σε ευρωπαϊκό επίπεδο και της στερούν αξιοπιστία, κύρος και πολιτικό κεφάλαιο στο τραπέζι των ευρωπαϊκών διαπραγματεύσεων σε μια κρίσιμη περίοδο.

Κλείνοντας έστειλε σαφές μήνυμα για την αναγκαιότητα πολιτικής αλλαγής, τονίζοντας ότι «οι Έλληνες πολίτες αξίζουν καλύτερα και περισσότερα, δικαιούνται μια σύγχρονη, ευρωπαϊκή χώρα με θεσμική λειτουργία, εξωστρεφή διπλωματία, κοινωνική ευημερία, δικαιώματα και σεβασμό στους πολίτες». Όπως υπογράμμισε, αυτό είναι το όραμα και η πυξίδα του ΠΑΣΟΚ για το μέλλον.

 




Χαφτάρ: Ανεπιθύμητοι Πλεύρης και Ευρωπαίοι Υπουργοί στη Λιβύη

Σε πρωτοφανή διπλωματική κρίση εξελίσσεται η επίσκεψη ευρωπαϊκής αντιπροσωπείας στην ανατολική Λιβύη, καθώς το καθεστώς του στρατάρχη Χαλίφα Χαφτάρ κήρυξε ανεπιθύμητους τον Έλληνα Υπουργό Μετανάστευσης Θάνο Πλεύρη, τους ομολόγους του από την Ιταλία και τη Μάλτα, καθώς και τον Επίτροπο Μετανάστευσης και Εσωτερικών Υποθέσεων της Ε.Ε. Μάγκνους Μπρούνερ.

Η απόφαση του καθεστώτος της Βεγγάζης να απελάσει την αντιπροσωπεία συνοδεύτηκε από επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών της Λιβύης, στην οποία γίνεται λόγος για «παραβίαση της κυριαρχίας της χώρας» και «προσβολή των διπλωματικών κανόνων».

Η αφορμή και το παρασκήνιο

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η έντονη αντίδραση των αρχών της ανατολικής Λιβύης φαίνεται να συνδέεται με το γεγονός ότι η αντιπροσωπεία επισκέφθηκε πρώτα την Τρίπολη, έδρα της κυβέρνησης που αναγνωρίζεται από τον ΟΗΕ και αποτελεί αντίπαλο πόλο του στρατηγού Χαφτάρ.

Η προγραμματισμένη συνάντηση με εκπροσώπους του καθεστώτος Χαφτάρ ακυρώθηκε, και η ευρωπαϊκή αποστολή υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει άμεσα το έδαφος της Λιβύης, επιστρέφοντας στις χώρες τους.

Η ανακοίνωση της Βεγγάζης

Στην επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών της ανατολικής Λιβύης αναφέρεται:

«Η προγραμματισμένη επίσκεψη των Υπουργών Εσωτερικών των Δημοκρατιών της Ιταλίας, της Ελλάδας και της Μάλτας, και του Επιτρόπου Μετανάστευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ακυρώθηκε κατά την άφιξή τους στο Διεθνές Αεροδρόμιο Μπενίνα. Ενημερώθηκαν δεόντως για την επιτακτική ανάγκη να εγκαταλείψουν αμέσως το έδαφος της Λιβύης και κηρύχθηκαν ανεπιθύμητα πρόσωπα».

Παράλληλα, η κυβέρνηση του Χαφτάρ προειδοποιεί ότι δεν θα ανεχθεί παρακάμψεις διπλωματικών πρωτοκόλλων και απαιτεί από τις ξένες αποστολές σεβασμό της λιβυκής νομοθεσίας και των διεθνών συμβάσεων.

Αναμένονται αντιδράσεις από την Ε.Ε.

Η κίνηση του καθεστώτος Χαφτάρ αναμένεται να προκαλέσει έντονη αντίδραση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς πρόκειται για αποστολή της Κομισιόν με επίσημη συμμετοχή Ευρωπαίων υπουργών και του αρμόδιου Επιτρόπου.

Η αποπομπή της αντιπροσωπείας συνιστά σαφή κλιμάκωση των εντάσεων μεταξύ Ε.Ε. και των ανατολικών αρχών της Λιβύης, και αποκαλύπτει τις εύθραυστες ισορροπίες στη γεωπολιτικά ταραγμένη περιοχή της Βόρειας Αφρικής.

Οι εξελίξεις αυτές καθιστούν ακόμη πιο δύσκολες τις διπλωματικές προσπάθειες για συνεργασία σε θέματα μετανάστευσης και σταθερότητας στη Λιβύη, ειδικά καθώς η χώρα παραμένει διαιρεμένη μεταξύ αντιμαχόμενων κυβερνήσεων.




Μήνυμα Βορίδη στο Μαξίμου: «Δεν αποδέχομαι παραπομπή χωρίς αιτιολόγηση»

Με αποφασιστικότητα και σαφές πολιτικό μήνυμα, ο πρώην υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Μάκης Βορίδης, διαμηνύει προς το Μέγαρο Μαξίμου ότι δεν πρόκειται να αποδεχθεί παραπομπή σε προανακριτική επιτροπή, χωρίς πλήρη και επαρκή αιτιολόγηση.

Το μήνυμα του πρώην υπουργού είναι λιτό, αλλά ξεκάθαρο:

«Αν με παραπέμψετε σε προανακριτική Επιτροπή, έστω για πλημμέλημα, θα πρέπει να μου αιτιολογήσετε επαρκώς τον λόγο της παραπομπής μου.»

Ο κ. Βορίδης, όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες, εμφανίζεται έντονα ενοχλημένος από τα σενάρια και τις πολιτικές διαρροές που τον εμπλέκουν, εκτιμώντας πως πρόκειται για πολιτική στοχοποίηση χωρίς βάση, την οποία δεν προτίθεται να αποδεχθεί σιωπηλά. Ήδη, φέρεται να εντείνει τις πιέσεις εντός της Νέας Δημοκρατίας, διαμηνύοντας ότι δεν πρόκειται να σπιλωθεί για λόγους ισορροπιών.

«Όχι» στο μοντέλο Τριαντόπουλου – Στο πλευρό του και ο Αυγενάκης

Παράλληλα, ο πρώην υπουργός απορρίπτει κάθε ενδεχόμενο αποδοχής του «μοντέλου Τριαντόπουλου», δηλαδή της «σιωπηρής αποδοχής» πολιτικής ευθύνης μέσω παραπομπής χωρίς ουσιαστικές συνέπειες. Σύμφωνα με πηγές, την ίδια στάση τηρεί και ο Λευτέρης Αυγενάκης, ο οποίος επίσης φέρεται να βρίσκεται σε τροχιά διαφοροποίησης, αν τεθεί ζήτημα παραπομπών με πολιτικό χαρακτήρα.

Εσωκομματικές ενστάσεις και στήριξη από βουλευτές

Σύμφωνα με πληροφορίες, εντός της κοινοβουλευτικής ομάδας της Νέας Δημοκρατίας, υπάρχουν έντονες ενστάσεις για το πώς διαχειρίζεται το Μέγαρο Μαξίμου υποθέσεις που φτάνουν στα όρια της πολιτικής ή νομικής ευθύνης. Σημαντικός αριθμός βουλευτών φέρεται να στηρίζει τον Μάκη Βορίδη, θεωρώντας ότι δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία που να δικαιολογούν μια τόσο σοβαρή κίνηση, όπως η παραπομπή σε προανακριτική επιτροπή.

Η παρασκηνιακή κινητικότητα είναι έντονη, ενώ δεν αποκλείεται, αν προχωρήσει η διαδικασία χωρίς σαφή αιτιολόγηση, να υπάρξει ανοικτή πολιτική ρήξη και απείθεια έναντι της κομματικής γραμμής.

Σε αναμονή των επόμενων κινήσεων

Το σκηνικό παραμένει ρευστό, με τον κ. Βορίδη να έχει ήδη κάνει γνωστή τη θέση του, ανεβάζοντας τους τόνους και αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν αποκλείεται να μην ακολουθήσει την κομματική πειθαρχία, αν θεωρήσει ότι θίγεται το κύρος του χωρίς επαρκή βάση.

Η υπόθεση δείχνει να εξελίσσεται σε εσωκομματικό πονοκέφαλο για το Μαξίμου, την ώρα που οι «γαλάζιες» γραμμές μοιάζουν να μπερδεύονται, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο ρωγμών στην κοινοβουλευτική συνοχή.




Στο εδώλιο 13 άτομα για απάτη με ευρωπαϊκές επιδοτήσεις

Μια πολυπρόσωπη υπόθεση απάτης με ευρωπαϊκές αγροτικές επιδοτήσεις, ύψους άνω των 440.000 ευρώ, βρίσκεται σε εξέλιξη στα δικαστήρια, με 13 άτομα να κάθονται στο εδώλιο του κατηγορουμένου. Ανάμεσά τους ένας χειρουργός οδοντίατρος, μια φαρμακοποιός, καθηγητές, υπάλληλοι φαρμακευτικών εταιρειών και άλλοι πολίτες που εμφανίστηκαν ως… «νεοεισερχόμενοι αγρότες».

Η υπόθεση αφορά την περιοχή της Φθιώτιδας και συγκεκριμένα εκτάσεις στο ιδιωτικό δάσος της Αγόριανης (Εκκάρας) και της Μακρυρράχης, τις οποίες οι κατηγορούμενοι φέρονται να δήλωσαν ψευδώς ως βοσκοτόπια, μέσω εικονικών μισθώσεων, προκειμένου να εισπράξουν παράνομα κοινοτικές ενισχύσεις.

Καταδικαστική η αγόρευση της Ευρωπαίας Εισαγγελέως

Η εντεταλμένη Ευρωπαία Εισαγγελέας, Χαρίκλεια Θάνου, ζήτησε την ενοχή και των 13 κατηγορουμένων, υποστηρίζοντας ότι:

«Οι επιδοτήσεις εγκρίθηκαν χωρίς να έχει γίνει κανένας πραγματικός έλεγχος από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Οι δηλωμένες εκτάσεις ποτέ δεν μισθώθηκαν ή καλλιεργήθηκαν.»

Η Εισαγγελέας άσκησε δριμύ κατηγορώ και προς τον ΟΠΕΚΕΠΕ, λέγοντας ότι οι υπάλληλοι δεν μετέβησαν ποτέ στις εκτάσεις, περιοριζόμενοι στην απλή παραλαβή των δηλώσεων.

«Όλα αυτά τα χρήματα τα στερήθηκαν πραγματικοί αγρότες. Το χορτάρι δεν ήταν σε “καλή γεωργική κατάσταση”, απλώς κάποιοι εκμεταλλεύτηκαν ένα νομοθετικό κενό για να ωφεληθούν.»

Παράλληλα, διαβιβάστηκαν αντίγραφα της δικογραφίας για να ελεγχθούν μάρτυρες για ψευδορκία και πρόσωπα για ηθική αυτουργία και ψευδείς βεβαιώσεις, ενώ είναι σε εξέλιξη προκαταρκτική έρευνα για το Κέντρο Υποδοχής Δηλώσεων στο Δομοκό, μέσω του οποίου υποβλήθηκαν όλες οι επίμαχες αιτήσεις.

Οι κατηγορούμενοι και το κατηγορητήριο

Οι 13 κατηγορούμενοι, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, μοιράστηκαν επιδοτήσεις που κυμαίνονται από 13.000 έως 91.000 ευρώ. Ανάμεσά τους βρίσκεται και ο πρώην πρόεδρος του αγροτικού συνεταιρισμού Μακρυρράχης, που φέρεται να είχε κεντρικό ρόλο στην υπόθεση.

Τα αδικήματα για τα οποία διώκονται περιλαμβάνουν:

  • Απάτη εις βάρος του Δημοσίου με σκοπό τη λήψη επιδοτήσεων

  • Ψευδής βεβαίωση

  • Πλαστογραφία

Τι υποστήριξαν οι κατηγορούμενοι

Ο πρώην πρόεδρος του συνεταιρισμού επικαλέστηκε δικαιώματα νομής από το 1935, υποστηρίζοντας ότι οι εκτάσεις χρησιμοποιούνταν νόμιμα. Οι υπόλοιποι κατηγορούμενοι ισχυρίστηκαν ότι:

  • Ενήργησαν βάσει εγκυκλίου, η οποία δεν απαιτούσε γεωργική δραστηριότητα ή ζωικό κεφάλαιο.

  • Η μόνη προϋπόθεση ήταν η διατήρηση του χόρτου κάτω από 70 εκατοστά.

  • Τα μισθωτήρια ήταν γνήσια και όχι πλαστά.

  • Οι βοσκότοποι είναι όντως ενεργοί, καθώς στην περιοχή υπάρχουν τουλάχιστον 25 στάβλοι.

Ένας κατηγορούμενος, μάλιστα, υποστήριξε πως το χορτάρι «κρατιέται στο ύψος του παπουτσιού τους», λόγω της φυσικής βοσκής που πραγματοποιείται στην περιοχή από ζώα.

Η υπόθεση αναμένεται να συνεχιστεί με την κατάθεση μαρτύρων και πιθανές νέες αποκαλύψεις για τις ευθύνες των εμπλεκομένων, αλλά και του εποπτεύοντος μηχανισμού.

Η απόφαση του δικαστηρίου αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς πρόκειται για μία από τις πιο χαρακτηριστικές υποθέσεις ευρωπαϊκής απάτης στον αγροτικό τομέα των τελευταίων ετών στην Ελλάδα.




Δηλώσεις ΣΥΡΙΖΑ για Προανακριτική Καραμανλή




7/7/2025


Δηλώσεις στο περιστύλιο της Βουλής των μελών του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ στην Προανακριτική Επιτροπή για τον Κ. Καραμανλή,
Θ. Ξανθόπουλου και Γ. Παπαηλιού

Θεόφιλος Ξανθόπουλος:

Με ένα σημείωμα, όπως ο ίδιος το προσδιορίζει, 72 λέξεων, ο κύριος Καραμανλής σήμερα στην Προανακριτική Επιτροπή ουσιαστικά ζήτησε να αγνοήσουμε το Σύνταγμα, τον Κανονισμό της Βουλής, τον
Κώδικα Ποινικής Δικονομίας και τη συνείδησή μας. Ζήτησε να παραπεμφθεί απευθείας στο Δικαστικό Συμβούλιο. Με την επίνευση, τη συναίνεση και την ευθύνη της Νέας Δημοκρατίας το αίτημα του κυρίου Καραμανλή έγινε δεκτό. Είναι προφανές ότι αυτή η μεθόδευση δεν
μπορεί να γίνει δεκτή από κανέναν μας. Ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία κατήγγειλε και αποχώρησε από την Επιτροπή και το επόμενο χρονικό διάστημα, τόσο η κυβέρνηση, όσο και ο κύριος Καραμανλής, θα βρεθούν αντιμέτωποι με την ευθύνη που τους αναλογεί.


Γιώργος Παπαηλιού:

Η κυβέρνηση επιχείρησε και επιχειρεί και πραγματοποιεί θα έλεγα, την αμνήστευση του Κώστα Αχ. Καραμανλή, παραβιάζοντας το Σύνταγμα, τον Κανονισμό της Βουλής, τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας
και βέβαια όλες τις αρχές του Δικαίου. Η επιχείρησή της εντάσσεται στην επιχείρηση συγκάλυψης του εγκλήματος των Τεμπών και στα δύο του σκέλη. Δηλαδή και στο δυστύχημα καθαυτό, αλλά και στην επιχείρηση συγκάλυψης του εγκλήματος. Σε αυτή την μεθόδευση, την
αντισυνταγματική και αντιθεσμική, ο ΣΥΡΙΖΑ Προοδευτική Συμμαχία δεν συμμετέχει, αποχωρεί, καταδικάζει. Και θα προβούμε σε όλες τις ενέργειες που απαιτούνται ούτως ώστε να χυθεί άπλετο φως στην υπόθεση, όπως απαιτούν η Δικαιοσύνη και οι συγγενείς των θυμάτων,
αλλά και η μνήμη.

 




Σε θέση άμυνας η κυβέρνηση για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ

Εν όψει της κατάθεσης της πρότασης του ΠΑΣΟΚ για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής για το σκάνδαλο στον ΟΠΕΚΕΠΕ, το κυβερνητικό επιτελείο καλείται να διαχειριστεί ένα εκρηκτικό πολιτικό ζήτημα, που ήδη έχει προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις στην κοινή γνώμη αλλά και προβληματισμό στο εσωτερικό της Νέας Δημοκρατίας.

Οι καταγγελίες για διασπάθιση κοινοτικών κονδυλίων και οι καταγραφές παλαιοκομματικών πρακτικών στον ΟΠΕΚΕΠΕ, επανέρχονται στο προσκήνιο με ένταση, ενώ οι κυλιόμενες δημοσκοπήσεις δείχνουν σαφή αποδοκιμασία των πολιτών, με ζητούμενο την ανάληψη πολιτικής ευθύνης και απόδοση δικαιοσύνης.

Προς υπερψήφιση, αν δεν «αγγίζει» Μητσοτάκη

Κυβερνητικές πηγές αφήνουν να εννοηθεί ότι η ΝΔ δεν θα μπλοκάρει την πρόταση του ΠΑΣΟΚ, εφόσον δεν στοχοποιεί τον πρωθυπουργό. Αντιθέτως, φαίνεται να εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο υπερψήφισής της, ως ελάχιστο βήμα διαφάνειας και αποφυγής κατηγοριών για συγκάλυψη.

Το Μέγαρο Μαξίμου θεωρεί ότι η αποδοχή της Προανακριτικής είναι μονόδρομος, ειδικά για τους δύο πρώην υπουργούς που φέρονται να εμπλέκονται στην υπόθεση – Μάκη Βορίδη και Λευτέρη Αυγενάκη. Μια αρνητική στάση θα ερμηνευτεί ως αποδοχή ενοχής ή προσπάθεια κουκουλώματος.

Εσωτερικές τριβές στη ΝΔ

Το ζήτημα έχει προκαλέσει διχασμό και στο εσωτερικό της Κ.Ο. της ΝΔ, με κάποιους βουλευτές να θεωρούν ότι δεν πρέπει να αντιμετωπιστούν με τον ίδιο τρόπο οι δύο πρώην υπουργοί. Ωστόσο, η κυβερνητική γραμμή απορρίπτει κάθε απόπειρα διαχωρισμού, καθώς θεωρεί ότι κάτι τέτοιο θα ενίσχυε τις υποψίες περί επιλεκτικής ευθύνης.

Το ερώτημα που τίθεται είναι κατά πόσο θα υπάρξει συνοχή στην ψήφιση της πρότασης. Οι πληροφορίες μιλούν για ενδεχόμενες διαρροές.

Βορίδης και Αυγενάκης έτοιμοι να υπερασπιστούν τους εαυτούς τους

Αμφότεροι οι πρώην υπουργοί αρνούνται κάθε εμπλοκή. Ο Μάκης Βορίδης, μάλιστα, φέρεται αποφασισμένος να μη μείνει στη σιωπή και να δώσει τη δική του απάντηση, εφόσον συγκροτηθεί Προανακριτική. Παρόμοια στάση δηλώνει ότι θα κρατήσει και ο Λευτέρης Αυγενάκης, αν και το κλίμα γύρω του είναι πιο αρνητικό.

Αυτοκριτική από τον πρωθυπουργό

Μέσα σε αυτό το κλίμα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης προχώρησε σε νέα αυτοκριτική με αφορμή τη συμπλήρωση έξι ετών διακυβέρνησης, αναγνωρίζοντας λάθη και καθυστερήσεις. Οι μετρήσεις δείχνουν ότι αν και το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ θεωρείται διακομματικό από την κοινωνία, η ευθύνη για τη μη αποτροπή του βαρύνει πρωτίστως την παρούσα κυβέρνηση.

Πολιτικό και επικοινωνιακό στοίχημα

Για την κυβέρνηση, η διαχείριση της υπόθεσης ΟΠΕΚΕΠΕ εξελίσσεται σε ένα κρίσιμο πολιτικό τεστ, που θα κρίνει σε μεγάλο βαθμό την αξιοπιστία της απέναντι σε ένα κοινό που εμφανίζεται απογοητευμένο. Η απόφαση για στήριξη της Προανακριτικής φαίνεται να αποτελεί μια στρατηγική επιλογή περιορισμού της ζημιάς και ενίσχυσης της εικόνας διαφάνειας.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι η υπόθεση δεν πρόκειται να κλείσει σύντομα και θα παραμείνει στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης και του δημόσιου διαλόγου τις επόμενες εβδομάδες.




Συνάντηση Γεραπετρίτη – Χαφτάρ στη Βεγγάζη για θαλάσσιες ζώνες και μεταναστευτικό

Τη σημασία της παρουσίας της Ελλάδας στις εξελίξεις της Λιβύης και τον ξεκάθαρο ρόλο της ως πυλώνα σταθερότητας και υπέρμαχου του διεθνούς δικαίου, επανέλαβε ο Υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, κατά τη συνάντησή του με τον ισχυρό άνδρα της ανατολικής Λιβύης, Στρατάρχη Χαλίφα Χαφτάρ, στη Βεγγάζη, την Κυριακή 6 Ιουλίου 2025.

Η συνάντηση έρχεται σε μια περίοδο έντονης γεωπολιτικής κινητικότητας στην Ανατολική Μεσόγειο, υπό τη σκιά του παράνομου τουρκολιβυκού μνημονίου του 2019 και των αυξημένων μεταναστευτικών ροών από τη Λιβύη προς την Ευρώπη.

Στην ατζέντα: θαλάσσιες ζώνες και μεταναστευτικό

Στην κορυφή των συνομιλιών βρέθηκαν η ανάγκη για έναρξη διαλόγου για την οριοθέτηση των θαλάσσιων ζωνών, σύμφωνα με τις προβλέψεις του Διεθνούς Δικαίου, και η ενίσχυση της διμερούς συνεργασίας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στο μεταναστευτικό ζήτημα, καθώς τόσο η Ελλάδα όσο και η ΕΕ εκφράζουν την ανησυχία τους για ενδεχόμενη δημιουργία νέας διαδρομής από την Αφρική προς την Ευρώπη, μέσω της ανατολικής Λιβύης και του νοτίου Αιγαίου.

Η επίσκεψη αυτή αποτελεί την πρώτη φάση της ελληνικής διπλωματικής πρωτοβουλίας στη Λιβύη, η οποία θα συνεχιστεί με προγραμματισμένη επίσκεψη του κ. Γεραπετρίτη στην Τρίπολη στις 15 Ιουλίου, προκειμένου να υπάρξουν επαφές και με την κυβέρνηση της δυτικής Λιβύης.

Η δήλωση του ΥΠΕΞ Γιώργου Γεραπετρίτη

Μετά τη συνάντηση, ο Υπουργός Εξωτερικών δήλωσε:

«Είχα σήμερα την ευκαιρία να συναντηθώ στη Βεγγάζη με τον ηγέτη της ανατολικής Λιβύης, Στρατάρχη Χαφτάρ, καθώς επίσης και μέλη της οικογένειάς του υπό την θεσμική τους ιδιότητα.

Είχα την ευκαιρία να συζητήσω ζητήματα τα οποία αφορούν το μεταναστευτικό, τις θαλάσσιες ζώνες, καθώς επίσης και τη διμερή μας συνεργασία.
Mε τη Λιβύη μας συνδέουν κοινές ιστορικές παραδόσεις και ρίζες. Μας συνδέει επίσης, η προσήλωσή μας στο διεθνές δίκαιο, καθώς και το ζήτημα που έχει να κάνει με μια Μεσόγειο της ειρήνης και της ευημερίας των λαών.
Θα συνεχίσουμε στο πλαίσιο αυτό την αδιατάρακτη σχέση μας και ευελπιστούμε ότι στο εγγύς μέλλον θα έχουμε και απτά αποτελέσματα για την πρόοδο των σχέσεών μας».

Μήνυμα αποτροπής νέων μεταναστευτικών διαδρομών

Η ελληνική διπλωματία θέτει στο επίκεντρο την ευρωπαϊκή ασφάλεια και τη γεωπολιτική σταθερότητα στη Μεσόγειο. Η Αθήνα επιδιώκει να καταστήσει σαφές ότι η δημιουργία μιας νέας «πύλης» μεταναστευτικών ροών από την ανατολική Λιβύη προς την Κρήτη δεν είναι αποδεκτή και καλεί τη λιβυκή πλευρά να συμβάλει ενεργά στην αποτροπή τέτοιων εξελίξεων.

Η διπλωματική κινητικότητα της Ελλάδας δείχνει μια στρατηγική στροφή προς την ενίσχυση της παρουσίας της στη Βόρεια Αφρική και την προώθηση διακρατικών συνεργασιών που βασίζονται στη νομιμότητα και την κοινή ασφάλεια.




Ενισχυμένη Αμερικανική παρουσία στη Σούδα και την Αλεξανδρούπολη

Οι τελευταίοι μήνες επιβεβαίωσαν με έμφαση τη σημασία των ελληνικών στρατιωτικών υποδομών για τη στρατηγική των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ανατολική Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή. Η συγκέντρωση σημαντικών ναυτικών και αεροπορικών δυνάμεων των ΗΠΑ στην περιοχή, στο πλαίσιο της υπεράσπισης του Ισραήλ απέναντι στις πυραυλικές επιθέσεις από το Ιράν, ανέδειξε τον κομβικό ρόλο της Σούδας.

Η ναυτική βάση της Σούδας, γνωστή στους Αμερικανούς ως “Best in the Med”, συνδέεται λειτουργικά με την 115 Πτέρυγα Μάχης και διαθέτει υποδομές που έχουν ενισχυθεί μέσω της Συμφωνίας Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας (MDCA). Η τελευταία, ιδιαίτερα μετά την επέκταση της διάρκειάς της, επέτρεψε επενδύσεις σε αποθηκευτικούς χώρους και σε υποδομές υποστήριξης για τα πλοία του αμερικανικού στόλου. Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης κρίσης, η βάση εξυπηρέτησε αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke, γνωστά για τις δυνατότητες αεράμυνας και αντιπυραυλικής προστασίας που προσφέρουν.

Επιπλέον, οι ΗΠΑ ανέπτυξαν στη Σούδα σύγχρονα αντιπυραυλικά και anti-drone συστήματα, τα οποία μεταφέρθηκαν από το Φορτ Μπραγκ της Βόρειας Καρολίνας μέσω μεταγωγικών αεροσκαφών C-17 και C-130. Παράλληλα, η Ελλάδα στήριξε ενεργά τις προσπάθειες, μεταφέροντας πυροβολαρχίες Patriot της Πολεμικής Αεροπορίας, σε μια ένδειξη στενής επιχειρησιακής συνεργασίας με την Ουάσιγκτον.

Το στρατηγικό ενδιαφέρον των ΗΠΑ δεν περιορίζεται πλέον μόνο στην Κρήτη. Η Αλεξανδρούπολη αποκτά σταδιακά αυξανόμενη σημασία. Στα μέσα Ιουλίου, αναμένεται η άφιξη αμερικανικού στρατιωτικού κλιμακίου στην περιοχή για την αξιολόγηση των εκεί εγκαταστάσεων. Το λιμάνι και το Στρατόπεδο Γιαννούλη θεωρούνται κομβικά, ειδικά ως εναλλακτικές διαδρομές στρατιωτικών και εμπορικών μεταφορών σε περίπτωση που η Μαύρη Θάλασσα παραμείνει κλειστή για κράτη εκτός της περιοχής, όπως συμβαίνει από το 2022.

Η Αλεξανδρούπολη προσφέρει πρόσβαση σε σιδηροδρομικά δίκτυα προς τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία, κάτι που την καθιστά χρήσιμο κρίκο στην ανατολική πτέρυγα του ΝΑΤΟ. Το ενδιαφέρον της Ουάσιγκτον για τη συγκεκριμένη περιοχή καταγράφεται μάλιστα σε μια εποχή όπου το αμερικανικό Πεντάγωνο μειώνει την εμπλοκή του σε άλλες ζώνες σύγκρουσης, εστιάζοντας περισσότερο στην περιοχή του Ινδο-Ειρηνικού και στον στρατηγικό ανταγωνισμό με την Κίνα.

Στην Αθήνα, η αμερικανική παρουσία θεωρείται σημαντικό εχέγγυο σταθερότητας. Ωστόσο, υπάρχει επίγνωση πως η γενικότερη στροφή της αμερικανικής στρατηγικής –όπως εκφράζεται από προσωπικότητες όπως ο Ελμπριτζ Κόλμπι και άλλοι υπέρμαχοι της αποδέσμευσης από το ουκρανικό μέτωπο– δημιουργεί νέες ισορροπίες. Η σχετική μείωση της στρατιωτικής υποστήριξης προς την Ουκρανία είναι ενδεικτική αυτής της αλλαγής κατεύθυνσης.

Οι Ευρωπαίοι, αντιλαμβανόμενοι τη νέα πραγματικότητα, κινούνται προς την αύξηση των αμυντικών τους δαπανών. Πολλές χώρες της Ε.Ε. στοχεύουν να φτάσουν το 3,5% του ΑΕΠ σε αμυντικές δαπάνες εντός δεκαετίας, ενώ προβλέπεται και 1,5% για αναβάθμιση κρίσιμων υποδομών ασφαλείας.

Η Ελλάδα, αν και στήριξε διακριτικά την Ουκρανία, δέχεται πιέσεις για να αυξήσει τη στρατιωτική της συμβολή. Συγκεκριμένα, η Γαλλία ζητά να παραχωρηθούν ορισμένα Mirage 2000, ενώ το Κίεβο έχει επίσης υποβάλει ανάλογο αίτημα. Παράλληλα, οι Ουκρανοί επιθυμούν την εκπαίδευση χειριστών F-16 στην Καλαμάτα ή σε άλλη κατάλληλη εγκατάσταση, όπως και την αγορά παλαιότερων αντιαεροπορικών συστημάτων OSA-AK που δεν μπορούν πλέον να συντηρηθούν αποτελεσματικά από τον Ελληνικό Στρατό.

Ωστόσο, η ελληνική κυβέρνηση εμφανίζεται συγκρατημένη απέναντι σε τέτοιου είδους παραχωρήσεις, ειδικά όταν πρόκειται για επιχειρησιακά κρίσιμα μέσα, όπως τα μαχητικά αεροσκάφη. Τα κίνητρα που προσφέρονται από συμμάχους θεωρούνται μέχρι στιγμής ανεπαρκή, ιδίως σε μια εποχή που η σταθερότητα στην Ανατολική Μεσόγειο παραμένει εύθραυστη και οι γεωπολιτικές προκλήσεις αυξάνονται.




Ανησυχία για μεταναστευτικές ροές και τουρκολιβυκό μνημόνιο

«Συναγερμός» έχει σημάνει στην Αθήνα, καθώς η αύξηση των μεταναστευτικών ροών από τη Λιβύη προκαλεί έντονη ανησυχία, ενώ η Τουρκία επαναφέρει στο προσκήνιο το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο. Το επόμενο διάστημα δρομολογούνται σειρά κρίσιμων διπλωματικών επαφών, με στόχο τον έλεγχο των εξελίξεων και την αποφυγή παγίωσης νέων μεταναστευτικών διαδρομών προς την Ελλάδα.

Επίσκεψη Γεραπετρίτη σε Βεγγάζη και Τρίπολη

Αύριο, ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης μεταβαίνει στη Βεγγάζη, για συνομιλίες με τον επικεφαλής του Λιβυκού Εθνικού Στρατού, στρατάρχη Χαλίφα Χάφταρ. Στις 15 Ιουλίου, θα επισκεφθεί και την Τρίπολη για επαφές με κυβερνητικούς αξιωματούχους της άλλης πλευράς.

Σκοπός του ταξιδιού, όπως δήλωσε ο ίδιος, είναι να τεθεί επί τάπητος η οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση τη Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, απορρίπτοντας πλήρως τη νομιμότητα του τουρκολιβυκού μνημονίου, το οποίο η Ελλάδα θεωρεί άκυρο και ανυπόστατο.

Ευρωπαϊκή διάσταση και συνεργασία για το μεταναστευτικό

Το μεταναστευτικό συζητήθηκε εκτενώς και στο πρόσφατο Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη. Διατυπώθηκε η ανάγκη στενής συνεργασίας με τις λιβυκές αρχές, προκειμένου να αποφευχθεί η παγίωση μιας νέας μεταναστευτικής ροής από την ανατολική Λιβύη προς την Κρήτη.

Στις 8 Ιουλίου έχει προγραμματιστεί επίσκεψη στη Λιβύη του Ευρωπαίου Επιτρόπου Εσωτερικών Υποθέσεων Μάγκνους Μπρούνερ, ο οποίος θα συνοδεύεται από τους υπουργούς Μετανάστευσης Ελλάδας, Ιταλίας και Μάλτας, δίνοντας έμφαση στη διαχείριση των συνόρων με ευρωπαϊκή συνεργασία.

Η Άγκυρα επαναφέρει το μνημόνιο και τη «Γαλάζια Πατρίδα»

Παρά τις προσπάθειες για αποκλιμάκωση, η Τουρκία δεν εγκαταλείπει τη ρητορική περί «Γαλάζιας Πατρίδας», παρουσιάζοντας πρόσφατα χάρτες θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού που «κόβουν» το Αιγαίο στη μέση. Παράλληλα, τουρκικές πηγές επιμένουν ότι το μνημόνιο Τουρκίας-Λιβύης του 2019 είναι «νόμιμο» και σύμφωνο με το διεθνές ναυτικό δίκαιο – θέση που απορρίπτει κατηγορηματικά η Αθήνα.

Αξιοσημείωτο είναι ότι και το Κάιρο φέρεται να έχει ζητήσει την παρέμβαση των ΗΠΑ, προκειμένου να εμποδιστεί η επικύρωση του τουρκολιβυκού μνημονίου από το κοινοβούλιο της ανατολικής Λιβύης. Η Αίγυπτος εκφράζει σοβαρές ανησυχίες για νέα ένταση στην Ανατολική Μεσόγειο.

Στασιμότητα στις ελληνοτουρκικές συνομιλίες

Σε αυτό το τεταμένο περιβάλλον, ο ελληνοτουρκικός διάλογος φαίνεται να έχει παγώσει, με το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας να μετατίθεται διαρκώς. Η Αθήνα συνεχίζει τις κινήσεις διεθνοποίησης, ενώ σύντομα αναμένονται ανακοινώσεις για τη δημιουργία θαλάσσιων πάρκων σε Ιόνιο και Νότιο Αιγαίο, με στόχο την ενίσχυση της περιβαλλοντικής διπλωματίας.

Ραντεβού για το Κυπριακό στη Νέα Υόρκη

Σημαντική είναι και η προγραμματισμένη άτυπη πενταμερής διάσκεψη για το Κυπριακό στις 16-17 Ιουλίου στη Νέα Υόρκη. Αν και η προηγούμενη συνάντηση στη Γενεύη δεν οδήγησε σε πρόοδο, η Αθήνα παραμένει προσηλωμένη στην αναζήτηση λύσης στο πλαίσιο των ψηφισμάτων του ΟΗΕ, την ώρα που η τουρκική πλευρά διατηρεί σκληρή στάση.

Το επόμενο διάστημα κρίνεται ιδιαίτερα κρίσιμο για την ελληνική εξωτερική πολιτική, με το τρίγωνο Αθήνα–Τρίπολη–Άγκυρα να βρίσκεται στο επίκεντρο γεωπολιτικών εξελίξεων που σχετίζονται άμεσα με την ασφάλεια, τη σταθερότητα και τη μεταναστευτική πίεση στην Ανατολική Μεσόγειο.




Χωρίς «μακεδονική ταυτότητα» και γλώσσα η φετινή Έκθεση Προόδου

Οι τρεις μεγαλύτερες πολιτικές ομάδες του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου – Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα (ΕΛΚ), Σοσιαλιστές & Δημοκράτες (S&D) και Renew Europe – κατέληξαν σε συμφωνία να αφαιρέσουν κάθε αναφορά σε «μακεδονική εθνική ταυτότητα» και «μακεδονική γλώσσα» από το τελικό κείμενο της ετήσιας Έκθεσης Προόδου για τη Βόρεια Μακεδονία. Η τροπολογία, πρόταση του Ευρωβουλευτή του ΕΛΚ Αντρέι Κοβάτσεφ, αναμένεται να τεθεί σε ψηφοφορία στην ολομέλεια του Στρασβούργου την ερχόμενη εβδομάδα. ekathimerini.comgreekreporter.com

«Τα ζητήματα ταυτότητας και γλώσσας δεν έχουν θέση σε μία έκθεση προόδου υποψήφιας προς ένταξη χώρας· μόνο διχάζουν και ανοίγουν τον ασκό του Αιόλου», δήλωσε ο κ. Κοβάτσεφ. greekcitytimes.com

Οργισμένη αντίδραση Μίτσκοσκι

Ο πρωθυπουργός της Βόρειας Μακεδονίας, Χρίστιαν Μίτσκοσκι, κατηγόρησε τη Σόφια για «ταλιμπανικές μεθόδους», σημειώνοντας ότι η χώρα του «βιώνει τον παραλογισμό να διαγράφεται η ταυτότητα ενός λαού στον 21ο αιώνα». mia.mk

Τι έχει προηγηθεί

  • 25 Ιουνίου: Η Επιτροπή Εξωτερικών Υποθέσεων (AFET) ενέκρινε το αρχικό σχέδιο με 40–19–10, περιλαμβάνοντας τις επίμαχες διατυπώσεις.

  • 3 Ιουλίου: Μετά από έντονο βουλγαρικό λόμπι, οι ηγεσίες των ΕΛΚ–S&D–Renew συμφώνησαν να τις διαγράψουν.

  • 8 Ιουλίου (προγραμματισμένο): Συζήτηση και ψηφοφορία στην ολομέλεια· απαιτείται απλή πλειοψηφία για την οριστική έγκριση.

Υπόβαθρο της βουλγαρο–μακεδονικής διένεξης

Η Σόφια εμμένει ότι η Βόρεια Μακεδονία οφείλει να τροποποιήσει το Σύνταγμά της, αναγνωρίζοντας ρητά τη βουλγαρική μειονότητα, προκειμένου να προχωρήσουν ουσιαστικά τα ενταξιακά κεφάλαια. Το κυβερνών VMRO-DPMNE, ωστόσο, απορρίπτει τη «συμβιβαστική πρόταση» του 2022 και δηλώνει ότι δεν διαθέτει – ούτε θα εξασφαλίσει – πλειοψηφία 2/3 για την αναθεώρηση. orthodoxtimes.comen.protothema.gr

Επόμενα βήματα και διακύβευμα

  1. Ψηφοφορία στο ΕΚ: Αν η τροπολογία περάσει, το τελικό κείμενο θα αναφέρεται απλώς σε «εθνικές και γλωσσικές διαφορές» χωρίς να κατονομάζει «μακεδονική» ταυτότητα ή γλώσσα.

  2. Πιθανή προσθήκη ρήτρας που θα καλεί τα Σκόπια «να προχωρήσουν σε συνταγματικές αλλαγές» πριν από το άνοιγμα κεφαλαίων.

  3. Διπλωματικός αντίκτυπος: Το ζήτημα αναμένεται να πολωθεί περαιτέρω, επηρεάζοντας όχι μόνον την ευρωπαϊκή πορεία της Βόρειας Μακεδονίας, αλλά και τη σταθερότητα των σχέσεων στους Δυτικούς Βαλκανικούς κόλπους της Ε.Ε.

Ανάλυση
Η κίνηση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου δείχνει πως ζητήματα ιστορικής μνήμης και ταυτότητας παραμένουν αγκάθι στην ενταξιακή διαδικασία των Δυτικών Βαλκανίων. Με τη Σόφια αποφασισμένη να χρησιμοποιεί το δικαίωμα αρνησικυρίας και τα Σκόπια να κρατούν σκληρή γραμμή περί «κόκκινων γραμμών», η Ε.Ε. καλείται να ισορροπήσει ανάμεσα σε διπλωματικό ρεαλισμό και τον κίνδυνο νέων καθυστερήσεων στην ήδη εύθραυστη διεύρυνση.




Viral ξανά ο Δημήτρης Κουτσούμπας: Ατάκα-«φωτιά» στη Βουλή με… Αριστοφάνη

Δεν είναι η πρώτη φορά που ο Δημήτρης Κουτσούμπας καταφέρνει να γίνει viral στα social media με τις παρεμβάσεις του στη Βουλή — και όπως φαίνεται, δεν θα είναι ούτε η τελευταία.

Αφορμή αυτή τη φορά αποτέλεσε η συζήτηση για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ. Ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ εξαπέλυσε δριμεία επίθεση, όχι μόνο κατά της κυβέρνησης, αλλά και κατά του συνολικού καθεστώτος επιδοτήσεων, το οποίο χαρακτήρισε «μηχανισμό λεηλασίας των μικρών αγροτών προς όφελος των μεγαλοϊδιοκτητών».

«Τα τριάκοντα αργύρια των επιδοτήσεων»

«Η μεγάλη κομπίνα είναι το ίδιο το καθεστώς των επιδοτήσεων», δήλωσε από το βήμα της Βουλής, τονίζοντας πως «τα δισεκατομμύρια που διαφημίζουν οι υπουργοί δεν είναι τίποτε άλλο από τα “τριάκοντα αργύρια” για τη μεγάλη κλοπή των αγροτών».

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας επεσήμανε ότι τα ποσά αυτά δεν προέρχονται από «χάρη» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αλλά «από το ξεζούμισμα των λαών της Ευρώπης», ενώ χαρακτήρισε το σύστημα πληρωμών των επιδοτήσεων ως «ένα κακοφορμισμένο απόστημα συμμορίας επιτηδείων».

Η… viral φράση από τους Όρνιθες του Αριστοφάνη

Την κορύφωση της ομιλίας του επεφύλασσε για το τέλος, όπου ο Κουτσούμπας έκλεισε με μια αρχαιοελληνική φράση από τους Όρνιθες του Αριστοφάνη, που όπως ήταν αναμενόμενο, προκάλεσε αίσθηση:

«Πας τις λαχών ἀρχίδιον, εἶτα βούλεται ἁρπάσαι τι…»

(Μόλις κάποιος αποκτήσει έστω και ελάχιστη εξουσία, μετά θέλει να αρπάξει κάτι.)

Και απευθυνόμενος προς τους βουλευτές της κυβέρνησης, κατέληξε:

«Κι εσείς αρπάξατε ήδη πολλά! Χαίρετε!»

Η φράση αναπαράχθηκε μαζικά σε πλατφόρμες όπως το Twitter και το TikTok, με εκατοντάδες χρήστες να σχολιάζουν τον καυστικό, αλλά και πολιτισμικά φορτισμένο λόγο του, κάνοντας λόγο για έναν «Αριστοφανικό μονόλογο στη Βουλή».

Το σχετικό απόσπασμα κυκλοφορεί ήδη σε βίντεο, συγκεντρώνοντας χιλιάδες προβολές και διχασμένες αντιδράσεις.




Το σκάνδαλο δεν πρέπει να διαλύσει την κοινωνία

Το σκάνδαλο που ξέσπασε στον ΟΠΕΚΕΠΕ έχει προκαλέσει σοβαρούς τριγμούς όχι μόνο στην πολιτική σκηνή, αλλά και στον κοινωνικό ιστό της χώρας. Η αποκάλυψη του κυκλώματος επιδοτήσεων με επίκεντρο την Κρήτη έχει βυθίσει την κοινή γνώμη σε απογοήτευση, θυμό και – κυρίως – ένα βαθύ αίσθημα ηθικής προδοσίας.

Η ζημιά δεν είναι μόνο οικονομική. Είναι θεσμική και ηθική. Πολλοί έντιμοι κτηνοτρόφοι και αγρότες – οι στυλοβάτες της ελληνικής περιφέρειας – αντιμετωπίζονται πλέον με καχυποψία. Η γενίκευση έχει κυριαρχήσει στον δημόσιο λόγο, και όλοι μπαίνουν στο ίδιο «σακούλι» της ενοχής. Η Πολιτεία, που μοίρασε επιδοτήσεις χωρίς ελέγχους, και οι αρμόδιοι φορείς που απέτυχαν να παρέμβουν εγκαίρως, φέρουν τεράστιες ευθύνες.

Στην Κρήτη, το κλίμα είναι τεταμένο. Η κοινωνία βρίσκεται σε σύγχυση, με αυξανόμενους φόβους για κοινωνικές συγκρούσεις και εκδικητικές συμπεριφορές. Οι συνομιλίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, οι εκατέρωθεν καταγγελίες και η κυκλοφορία ονομάτων, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα, ειδικά σε έναν τόπο όπου η τιμή έχει βαρύνουσα σημασία.

Μέσα σε αυτό το τοπίο, τα ΜΜΕ οξύνουν την κατάσταση, πολλές φορές δίχως φειδώ και χωρίς διάκριση. Τα κόμματα επιδίδονται σε ανταλλαγή κατηγοριών, εκμεταλλευόμενα πολιτικά ένα θέμα που αφορά την ηθική υπόσταση του ελληνικού λαού.

Όμως δεν είναι όλοι ίδιοι. Και αυτό πρέπει να ειπωθεί καθαρά.

Η συντριπτική πλειοψηφία των αγροτών και κτηνοτρόφων είναι άνθρωποι του μόχθου και της τιμής. Πολλοί από αυτούς δεν έλαβαν ποτέ παράνομες επιδοτήσεις. Αντίθετα, αγωνίζονταν καθημερινά για την επιβίωσή τους, με τιμιότητα και αξιοπρέπεια. Είναι οι ίδιοι που σήμερα ντρέπονται χωρίς να φταίνε, που αντιμετωπίζουν την καχυποψία των υπολοίπων ενώ δεν έκαναν τίποτα μεμπτό.

Αυτή τη στιγμή, η κοινωνία χρειάζεται ψυχραιμία και υπευθυνότητα.
Η Πολιτεία οφείλει να ξεκαθαρίσει άμεσα ποιοι είναι οι ένοχοι και ποιοι οι αθώοι. Οι έρευνες πρέπει να προχωρήσουν σε βάθος, αλλά με σεβασμό στους ανθρώπους που δεν έχουν καμία εμπλοκή. Τα ΜΜΕ πρέπει να πάψουν να παίζουν τον ρόλο του δικαστή και να επικεντρωθούν στην ενημέρωση με αίσθημα ευθύνης. Οι πολιτικοί, αντί να αλληλοκατηγορούνται, οφείλουν να επαναφέρουν την κοινωνική συνοχή και την εμπιστοσύνη στους θεσμούς.

Το ζητούμενο δεν είναι να βρούμε αποδιοπομπαίους τράγους. Είναι να αποκατασταθεί η αλήθεια. Να προστατευθούν οι αθώοι. Να τιμωρηθούν οι ένοχοι.

Η Κρήτη – και μαζί της ολόκληρη η ελληνική κοινωνία – δεν πρέπει να παρασυρθεί στον φαύλο κύκλο της καχυποψίας, του διχασμού και της αυτοκαταστροφής. Αν δεν υπάρξει ξεκάθαρος διαχωρισμός ευθυνών, αν συνεχίσει να βασιλεύει η σύγχυση, τότε αυτό που απειλείται δεν είναι απλώς η αξιοπιστία ενός οργανισμού – είναι η ίδια η συνοχή της κοινωνίας.

Χρειάζεται νηφαλιότητα. Χρειάζεται ανθρωπιά. Χρειάζεται Δικαιοσύνη – όχι εκδίκηση.




Υποχώρησε στο 7,9% η ανεργία τον Μάιο

Σε ιστορικά χαμηλό επίπεδο βρέθηκε η ανεργία στη χώρα μας τον Μάιο του 2025, καθώς – σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ – μειώθηκε στο 7,9%, σπάζοντας για πρώτη φορά το φράγμα του 8%. Το γεγονός αυτό σχολίασε με αισιοδοξία η Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Νίκη Κεραμέως, κάνοντας λόγο για θετική πορεία και ισχυρά αποτελέσματα στην αγορά εργασίας.

Σύμφωνα με την Υπουργό:

«Πριν από έναν χρόνο, η χώρα μας έσπασε το φράγμα του 10% στην ανεργία, με πρώτη καταγραφή 9,6% τον Ιούνιο 2024. Σήμερα, σπάμε το φράγμα του 8%, με ανεργία στο 7,9%.»

Η Υπουργός υπογράμμισε, επίσης, ότι ο Μάιος του 2025 κατέγραψε το μεγαλύτερο αριθμό νέων θέσεων εργασίας για μήνα Μάιο στην ιστορία, με 137.841 νέες θέσεις, ενώ το πρώτο πεντάμηνο του έτους έκλεισε με 324.904 νέες θέσεις εργασίας, αριθμός-ρεκόρ για την περίοδο.

Συνεχίζεται η προσπάθεια

Η κα Κεραμέως επανέλαβε τη δέσμευση του Υπουργείου για τη συνέχιση των πολιτικών που ενισχύουν την απασχόληση, επισημαίνοντας πως στόχος είναι ακόμη μεγαλύτερη μείωση της ανεργίας και στήριξη της παραγωγικής απασχόλησης.

«Η πορεία είναι πολύ αισιόδοξη. Συνεχίζουμε την εντατική προσπάθεια για ακόμα μεγαλύτερη τόνωση της απασχόλησης και μείωση της ανεργίας», τόνισε χαρακτηριστικά.

Σημαντική η επίδοση σε ευρωπαϊκό επίπεδο

Η μείωση της ανεργίας στο 7,9% κατατάσσει την Ελλάδα σε αισθητά καλύτερη θέση σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια, όταν βρισκόταν σταθερά ανάμεσα στις χώρες με τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η διατήρηση και ενίσχυση αυτής της θετικής πορείας αποτελεί πλέον βασική πρόκληση της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα της εργασίας.




Το σχέδιο δράσης για το Δημογραφικό ξεκινά από Ανατολική Μακεδονία & Θράκη

Με στόχο τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου εργαλείου τεκμηρίωσης και σχεδιασμού για την αντιμετώπιση των δημογραφικών προκλήσεων, πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα η επίσημη έναρξη του έργου υποστήριξης του Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας στη διαμόρφωση της μεθοδολογίας και του πλαισίου λειτουργίας του Εθνικού Παρατηρητηρίου για το Δημογραφικό.

Σκοπός του έργου

Το Παρατηρητήριο φιλοδοξεί να ενισχύσει την ικανότητα της Δημόσιας Διοίκησης να σχεδιάζει και να αξιολογεί τεκμηριωμένες δημογραφικές πολιτικές, με βάση ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Δράσης για το Δημογραφικό, το οποίο εφαρμόζεται πλέον για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Η έναρξη του έργου σηματοδοτεί μια νέα εποχή στην πληθυσμιακή στρατηγική της χώρας, καθώς δημιουργούνται τα θεμέλια για έναν σταθερό μηχανισμό διακυβέρνησης, με δεκαετή ορίζοντα, που θα ενισχύσει τη λογοδοσία, τη διαφάνεια και την επιστημονική τεκμηρίωση.

Τι περιλαμβάνει η τεχνική υποστήριξη

Στο πλαίσιο της τεχνικής βοήθειας, προβλέπονται:

  • Καθορισμός μοντέλου διακυβέρνησης και λειτουργίας του Παρατηρητηρίου

  • Δημιουργία μηχανισμού παρακολούθησης και αξιολόγησης του Εθνικού Σχεδίου Δράσης

  • Ανάπτυξη Πληροφοριακού Συστήματος για την παρακολούθηση δεικτών

  • Εξειδίκευση των πολιτικών σε Περιφερειακό επίπεδο, ξεκινώντας από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

Η ΠΑΜΘ έχει ήδη επιλεγεί ως πιλοτική περιοχή εφαρμογής, με τις πρώτες ενέργειες να αφορούν στη χαρτογράφηση δημογραφικών προκλήσεων και τη διαμόρφωση περιφερειακού σχεδίου πολιτικής.

Επιστημονικότητα και συνεργασίες

Το έργο υλοποιείται με τη στήριξη του TSI (Technical Support Instrument) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον ΟΟΣΑ ως βασικό τεχνικό εταίρο. Το Παρατηρητήριο θα λειτουργεί με διατομεακή συνεργασία, αξιοποιώντας δεδομένα από όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, ερευνητικά ιδρύματα και φορείς.

Δήλωση του Γ.Γ. Δημογραφικής Πολιτικής

Ο Γενικός Γραμματέας Δημογραφικής και Στεγαστικής Πολιτικής, κ. Κωνσταντίνος Γλούμης-Ατσαλάκης, υπογράμμισε:

«Για πρώτη φορά η Ελλάδα αποκτά εθνικό σχέδιο δράσης για το δημογραφικό, με βάση τα δεδομένα και με ορίζοντα δεκαετίας. Το Εθνικό Παρατηρητήριο θα παρακολουθεί συστηματικά τις πληθυσμιακές και κοινωνικές εξελίξεις και θα συμβάλλει με τεκμηριωμένες προτάσεις στη χάραξη πολιτικής. Μέσω του Παρατηρητηρίου και με τη στήριξη του TSI από τον ΟΟΣΑ, διαμορφώνουμε με τη συνεργασία και άλλων Υπουργείων έναν σταθερό μηχανισμό που ενισχύει τη λογοδοσία, την τεκμηρίωση και τον στρατηγικό σχεδιασμό για όλη τη χώρα, από την Κρήτη μέχρι τον Έβρο.»




Τα πεπραγμένα στον νομό Ροδόπης παρουσίασε ο Περιφερειάρχης Χρ.Τοψίδης

Με βασικό άξονα ότι «ο άνθρωπος είναι στο επίκεντρο των προσπαθειών μας», ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χριστόδουλος Τοψίδης ξεκίνησε από την Κομοτηνή κύκλο επισκέψεων σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες, παρουσιάζοντας το έργο της διοίκησης και τον μελλοντικό σχεδιασμό. Σε εκδήλωση με τη συμμετοχή αντιπεριφερειαρχών, συνεργατών και εκπροσώπων των τοπικών αρχών, ο κ. Τοψίδης παρουσίασε έναν πλήρη απολογισμό για την Π.Ε. Ροδόπης, επισημαίνοντας τη σημασία της διαφάνειας, της κοινωνικής συνοχής και της βιώσιμης ανάπτυξης.

Υποδομές – Κρίσιμος άξονας βελτίωσης της καθημερινότητας

Ο Περιφερειάρχης έδωσε έμφαση σε έργα υποδομών, όπως:

  • Συντήρηση οδικού δικτύου (21,7 χλμ, 3,2 εκ. ευρώ)

  • Αντιπλημμυρική θωράκιση, καθαρισμός ποταμών/ρεμάτων και έργα σε ποταμούς Λίσσο, Τραύο και Βοζβόζη

  • Παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας και βατότητας σε παραθαλάσσιους οικισμούς (Φανάρι, Αρωγή)

  • Γέφυρες Κομψάτου & Κοσμίου, παραλιακή Μαρώνειας – Πετρωτά

Ειδική μνεία έγινε για τα έργα υποδομής σύνδεσης με το νέο Νοσοκομείο Κομοτηνής (άνω των 5,5 εκ. ευρώ), τα οποία ήδη υλοποιούνται.

Πρωτογενής τομέας – Στήριξη σε γεωργία, κτηνοτροφία και αλιεία

Ανακοινώθηκαν σημαντικά έργα, όπως:

  • Αναβάθμιση ταμιευτήρων, αντλιοστασίων και γεωτρήσεων

  • Έργα άρδευσης και συντήρησης αγροτικής οδοποιίας

  • Ενίσχυση λιμνοθαλασσών και υποδομών για τους αλιείς

  • Μελέτες και προτάσεις για φράγματα (Ιάσμου, Κομψάτου)

Παιδεία – Στήριξη του ΔΠΘ και των σχολείων

Η ΠΑΜΘ χρηματοδοτεί:

  • 15 εκ. ευρώ για κτιριακές εγκαταστάσεις ΔΠΘ στην Κομοτηνή

  • Έργα για σχολεία, όπως η ανέγερση του 1ου Νηπιαγωγείου (1,8 εκ. ευρώ) και η ενεργειακή αναβάθμιση Λυκείων (1,4 εκ. ευρώ)

Υγεία και κοινωνική συνοχή

Η διοίκηση προχωρά:

  • Στην ίδρυση νέων κοινωνικών δομών (ΚΗΦΗ, Στέγες Υποστηριζόμενης Διαβίωσης)

  • Στη συνέχιση Κέντρων Κοινότητας και Δομών Σίτισης

  • Στη διεύρυνση προγραμμάτων πρόνοιας για ευπαθείς ομάδες

Επιχειρηματικότητα – Ανάπτυξη και καινοτομία

Με δράσεις συνολικού προϋπολογισμού 25 εκατ. ευρώ, η ΠΑΜΘ:

  • Υποστηρίζει υφιστάμενες μεταποιητικές επιχειρήσεις για ενεργειακή αναβάθμιση

  • Ενισχύει νέους ανέργους και νεοφυείς επιχειρήσεις

Δημόσια κτίρια – Ενεργειακή και λειτουργική αναβάθμιση

Επενδύσεις σε:

  • Κολυμβητήριο Κομοτηνής (4,2 εκ. ευρώ)

  • Διεύθυνση Αστυνομίας Ροδόπης (1,8 εκ. ευρώ)

  • Δημαρχείο Ιάσμου (760.000 ευρώ)

  • Έδρα ΠΕ Ροδόπης (μελέτη για έργο 1,5 εκ. ευρώ)

Πολιτισμός – Ενίσχυση παραδόσεων & τουρισμού

Με το νέο φορέα «Στέγη Πολιτισμού ΑΜΘ Α.Ε.», η ΠΑΜΘ:

  • Αναλαμβάνει τη διαχείριση του Μεγάρου Μουσικής Κομοτηνής και του Πολυχώρου Τέχνης Ξάνθης

  • Υλοποιεί δράσεις πολιτισμού, τουρισμού και γαστρονομίας

  • Στηρίζει άνω των 30 πολιτιστικών συλλόγων

Αθλητισμός – Στήριξη αθλητικών θεσμών

Με σειρά δράσεων:

  • Αγώνες δρόμου και μπάσκετ

  • Συνεργασία με ΤΕΦΑΑ ΔΠΘ

  • Αθλητικές διοργανώσεις υψηλού επιπέδου

Κοινωνική ευαισθησία – Πρωτοβουλίες πρόληψης & ενημέρωσης

  • Εβδομάδα Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας

  • Εκστρατείες κατά της βίας, προώθηση αιμοδοσίας, δράσεις με μαθητές

  • Προγράμματα συμπερίληψης για ΑμεΑ και ηλικιωμένους

ΟΧΕ Ροδόπης – Εναλλακτικός τουρισμός και φυσική κληρονομιά

Η Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση αξιοποιεί:

  • Το Παπίκιο Όρος και τον Νέστο

  • Τοπικές οικονομίες, τουρισμό, βιοποικιλότητα

Στελέχωση και διοικητική ενίσχυση

Μέσα από ΑΣΕΠ, ΔΥΠΑ και κινητικότητα, ενισχύθηκαν οι υπηρεσίες με:

  • 14 μόνιμους υπαλλήλους

  • 40 υπαλλήλους 55+

  • Προσωπικό για ζωονόσους και κρίσιμες υπηρεσίες

Συμπέρασμα

Ο Χριστόδουλος Τοψίδης τόνισε ότι το όραμα της Περιφέρειας δεν περιορίζεται στα «μεγάλα έργα», αλλά επικεντρώνεται στην καθημερινότητα και στις ανάγκες του κάθε πολίτη. Με στοχευμένες πολιτικές σε όλους τους τομείς, από τις υποδομές έως την κοινωνική μέριμνα και τον πολιτισμό, η διοίκηση δείχνει έμπρακτα τη φιλοσοφία της: ο άνθρωπος στο επίκεντρο.

Αύριο, Πέμπτη 3 Ιουλίου, ο Περιφερειάρχης συνεχίζει τον κύκλο επισκέψεων με παρουσίαση του έργου για την Π.Ε. Έβρου, στην Αλεξανδρούπολη.




Δημοσκόπηση Pulse: Ισχυρή ανησυχία για τον ΟΠΕΚΕΠΕ και τα εθνικά θέματα

Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι τα στοιχεία της νέας δημοσκόπησης της Pulse που καταγράφει τις απόψεις των πολιτών για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, τις εκλογικές προτιμήσεις, αλλά και τα εθνικά ζητήματα.

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πολύ σοβαρό ζήτημα για την πλειοψηφία

Στο ερώτημα για τη σημασία του θέματος του ΟΠΕΚΕΠΕ, το 57% των ερωτηθέντων το χαρακτηρίζει «πολύ σημαντικό», ενώ 19% το κρίνει «αρκετά» σημαντικό. Μόλις 15% (μέτρια, λίγο ή καθόλου) το θεωρεί μικρής σημασίας. Αυτό αποδεικνύει πως το ζήτημα των αγροτικών ενισχύσεων απασχολεί έντονα την κοινή γνώμη.

Στην ερώτηση για το ποιον αφορά κυρίως το πρόβλημα του ΟΠΕΚΕΠΕ:

  • Το 33% αποδίδει ευθύνη στην παρούσα κυβέρνηση,

  • Άλλο 33% σε όλες τις κυβερνήσεις που προηγήθηκαν,

  • 23% βλέπει ευθύνη σε όλο το πολιτικό σύστημα,

  • ενώ 11% δηλώνει «δεν ξέρω/δεν απαντώ».

Κίνητρα ψήφου: Ελπίδα ή ανησυχία

Σε ερώτηση για το ποιο είναι το κυρίαρχο συναίσθημα που θα καθορίσει την ψήφο τους:

  • Το 48% δηλώνει «προοπτική» και ελπίδα για το μέλλον,

  • Το 23% απαντά «ανησυχία» και ανάγκη για σιγουριά,

  • Το 12% λέει «θυμός» με σκοπό την τιμωρία,

  • Το 7% ψηφίζει για «επιβράβευση» θετικών πεπραγμένων,

  • Το 2% δηλώνει ότι δεν θα ψηφίσει, ενώ 8% επιλέγει «δεν ξέρω/δεν απαντώ».

Σταθερότητα στις πολιτικές ισορροπίες

Παρά τις αναταράξεις, η Νέα Δημοκρατία διατηρεί την πρώτη θέση στην πρόθεση ψήφου, αν και με ποσοστό κάτω από 30%. Στη δεύτερη θέση το ΠΑΣΟΚ, ακολουθούμενο από την Πλεύση Ελευθερίας, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Ελληνική Λύση και το ΚΚΕ.

Εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ υποχωρεί στην 6η θέση με μόλις 6,5%.

Στην εκτίμηση ψήφου, η ΝΔ προηγείται με διαφορά 15 μονάδων από το ΠΑΣΟΚ, ενώ εννέα κόμματα φαίνεται να εξασφαλίζουν την είσοδό τους στη Βουλή, με άλλα δύο να κινούνται οριακά.

Ισχυρή ανησυχία για Ελληνοτουρκικά και Μέση Ανατολή

Αναφορικά με τα ελληνοτουρκικά, το 57% δηλώνει ότι ανησυχεί περισσότερο από πριν ή το ίδιο έντονα, ενώ μόνο 23% αισθάνεται λιγότερη ή καμία ανησυχία.

Η ανησυχία κορυφώνεται στο θέμα της Μέσης Ανατολής, με 75% των ερωτηθέντων να εκφράζουν φόβους για την ευρύτερη αποσταθεροποίηση της περιοχής.

Υπέρ της ενίσχυσης της άμυνας

Τέλος, στο ερώτημα για την ενίσχυση της εθνικής άμυνας και των εξοπλισμών, 60% των πολιτών συμφωνεί με την κυβερνητική πολιτική, ενώ το 40% εκφράζεται αρνητικά.

Η δημοσκόπηση της Pulse αποτυπώνει ένα τοπίο πολιτικής αβεβαιότητας, αλλά και έντονης κοινωνικής ανησυχίας, με την οικονομία, την ασφάλεια και την αξιοπιστία των θεσμών να παίζουν καθοριστικό ρόλο στις πολιτικές επιλογές των πολιτών.