Ξεκάθαρη η θέση της Νέας Δημοκρατίας για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ

Με σαφήνεια και θεσμική σοβαρότητα, η Νέα Δημοκρατία πήρε θέση απέναντι στην πολύκροτη υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, υποστηρίζοντας τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής και απορρίπτοντας τα παιχνίδια εντυπώσεων της αντιπολίτευσης.

Η θέση υπέρ της διαφάνειας

Ο Πρωθυπουργός και η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας είχαν εξαρχής ταχθεί υπέρ της συγκρότησης Εξεταστικής Επιτροπής για τη διερεύνηση της υπόθεσης, καλώντας μάλιστα τα κόμματα της αντιπολίτευσης να αποσύρουν τις προτάσεις τους για Προανακριτική, επιλέγοντας την ουσιαστική διαλεύκανση αντί για την πολιτική εκμετάλλευση. Αντί για διάλογο, η αντιπολίτευση επέλεξε την αποχώρηση των βουλευτών της.

Καμία πρόθεση αποχώρησης από τη Ν.Δ.

Σε αντίθεση με τις αιτιάσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης, ουδέποτε η Ν.Δ. είχε δηλώσει ότι θα αποχωρήσει από τη διαδικασία. Παρέμεινε παρούσα με τους εκπροσώπους της, βουλευτές και την ηγεσία του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Το μόνο που είχε ξεκαθαριστεί, ήταν ότι μετά την ψήφιση της Εξεταστικής, η Προανακριτική δεν είχε πλέον νόημα. Η υποκρισία της αντιπολίτευσης φάνηκε όταν αποχώρησαν οι ίδιοι από την αίθουσα, αφήνοντας ακόμη και τις δικές τους προτάσεις χωρίς ψήφο.

Αντιπολίτευση χωρίς ουσία

Η Νέα Δημοκρατία παρέμεινε συνεπής στην άποψή της: ψηφίσαμε υπέρ της Εξεταστικής Επιτροπής, προκειμένου να διερευνηθεί πλήρως η υπόθεση των αγροτικών επιδοτήσεων. Αντιθέτως, καταψηφίσαμε τις προτάσεις για Προανακριτική, καθώς διαπιστώθηκε ότι δεν πληρούνταν οι νομικοί και θεσμικοί όροι για τη συγκρότησή της.

Η στάση της αντιπολίτευσης, η οποία δεν υπερψήφισε καν τις δικές της προτάσεις, επιβεβαιώνει ότι δεν την ενδιέφερε η ουσία της υπόθεσης, αλλά η μικροπολιτική εκμετάλλευση.

Η επιστολική ψήφος και τα δύο μέτρα και δύο σταθμά

Καμία μεθόδευση δεν υπήρξε από πλευράς Ν.Δ. ως προς την επιστολική ψήφο, την οποία είχαν επιλέξει δεκάδες βουλευτές και της αντιπολίτευσης, πριν την αποσύρουν κατόπιν εντολής των κομμάτων τους. Ο ΣΥΡΙΖΑ, μάλιστα, είναι αυτός που έχει κάνει τη μεγαλύτερη χρήση επιστολικής ψήφου στη διάρκεια της τρέχουσας περιόδου.

Ένωση απέναντι στην πολιτική ένδεια

Το τελικό συμπέρασμα είναι σαφές: η Νέα Δημοκρατία παρέμεινε παρούσα, ενωμένη και υπεύθυνη. Αντιθέτως, η αντιπολίτευση, κατακερματισμένη και αναποτελεσματική, απέδειξε πως το μόνο που επιδιώκει είναι η δημιουργία εντυπώσεων.

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Ν.Δ. παραμένει προσηλωμένη στο κυβερνητικό έργο, με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας, της θεσμικής σταθερότητας και της ουσιαστικής λογοδοσίας.




Συνάντηση για την ενίσχυση των πυροσβεστικών υπηρεσιών Καβάλας και Θάσου

Συνάντηση με τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Γιάννη Κεφαλογιάννη, πραγματοποίησε σήμερα εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης, θέτοντας στο επίκεντρο την επιτακτική ανάγκη για ενίσχυση των πυροσβεστικών υπηρεσιών στην Καβάλα και στη Θάσο.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, τονίστηκε η ανάγκη άμεσης προμήθειας σύγχρονων μέσων και εξοπλισμού, που θα ενισχύσουν το έργο των πυροσβεστών, ιδίως ενόψει της αυξημένης επικινδυνότητας της αντιπυρικής περιόδου και της ανάγκης για ταχεία ανταπόκριση σε δύσκολες συνθήκες.

Ο Υπουργός, κ. Κεφαλογιάννης, δεσμεύτηκε ότι θα κάνει το καλύτερο δυνατό προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες τόσο της Καβάλας όσο και της Θάσου στο άμεσο χρονικό διάστημα, αναγνωρίζοντας τη σημασία της πρόληψης και της επάρκειας των πυροσβεστικών δυνάμεων σε περιοχές που βρίσκονται συχνά στο επίκεντρο φυσικών καταστροφών.

Η συνάντηση έγινε σε θετικό κλίμα, με κοινό στόχο την ενίσχυση της πολιτικής προστασίας και την αύξηση της ετοιμότητας και της ασφάλειας των τοπικών κοινωνιών.




Παρέμβαση Βελόπουλου στη Βουλή για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Στην ομιλία του στη Βουλή την Τρίτη 27 Ιουλίου, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης, Κυριάκος Βελόπουλος, αναφέρθηκε στην υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, φέρνοντας στο προσκήνιο δηλώσεις του Νίκου Δημόπουλου, προέδρου του Συνδέσμου Κτηνοτρόφων Καβάλας.

Ο κ. Βελόπουλος υπενθύμισε όσα είχε πει ο κτηνοτρόφος σε εκδήλωση του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης στην Ανατολική Μακεδονία – Θράκη το 2024, παρουσία του τότε Υπουργού, Λευτέρη Αυγενάκη, λίγες μέρες πριν τις Ευρωεκλογές.

«Όλοι γνωρίζατε – τα φωνάζουμε εδώ και χρόνια»

Αναφερόμενος στα προβλήματα που έχουν ανακύψει με τον ΟΠΕΚΕΠΕ και τη διανομή των ενισχύσεων, ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης υπογράμμισε με έντονο ύφος:

«Και επειδή όλοι δεν ξέρατε, δεν γνωρίζατε. Θα σας πω ότι όλοι γνωρίζατε.»

Στη συνέχεια, διάβασε αυτολεξεί απόσπασμα από την παρέμβαση του Νίκου Δημόπουλου προς τον κ. Αυγενάκη:

«Ξαφνικά δημιουργήθηκαν φέτος τα προβλήματα του ΟΠΕΚΕΠΕ. Εμείς τα φωνάζουμε εδώ και χρόνια. Θα έπρεπε να μοιράσετε στα στρέμματα της τεχνικής λύσης. Δεν τα μοιράσατε, κ. Υπουργέ. Και ξέρετε γιατί; Διότι ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων αυτών πηγαίνουν σε συγκεκριμένες περιοχές και μία από αυτές είναι συμπτωματικά η περιφέρειά σας.»

Στο στόχαστρο η κατανομή ενισχύσεων

Ο κ. Βελόπουλος κατηγόρησε τη διοίκηση και την πολιτική ηγεσία για άνιση και προβληματική διαχείριση των αγροτικών ενισχύσεων, επισημαίνοντας ότι η τεχνική λύση για τη διανομή τους δεν εφαρμόστηκε ισότιμα, με αποτέλεσμα κοινοτικές ενισχύσεις να διοχετεύονται δυσανάλογα σε συγκεκριμένες περιοχές.

Η τοποθέτησή του αναζωπυρώνει τη δημόσια συζήτηση για το πλαίσιο λειτουργίας του ΟΠΕΚΕΠΕ και την κατανομή των επιδοτήσεων στους αγρότες και τους κτηνοτρόφους, ειδικά σε ευαίσθητες περιφέρειες όπως η Ανατολική Μακεδονία – Θράκη.

Υπενθύμιση ενόψει πολιτικών εξελίξεων

Η παρέμβαση του προέδρου της Ελληνικής Λύσης έχει και πολιτική βαρύτητα, καθώς έρχεται σε μία περίοδο όπου η αγροτική πολιτική, η λειτουργία του ΟΠΕΚΕΠΕ και η κατανομή των πόρων βρίσκονται στο επίκεντρο κριτικής από πολλές πλευρές του κοινοβουλίου, ιδιαίτερα ενόψει μελλοντικών εκλογικών αναμετρήσεων.

Το απόσπασμα του Νίκου Δημόπουλου αναδεικνύεται ως σύμβολο του αγροτικού κόσμου που νιώθει παραμελημένος και ζητά διαφάνεια, ισονομία και δίκαιη μεταχείριση.




Συγκάλυψη με εξεταστική για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ

Με 166 ψήφους υπέρ και 92 κατά εγκρίθηκε από τη Βουλή η πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, η οποία όμως, όπως καταγγέλλει σύσσωμη η αντιπολίτευση, μεθοδεύει τη συγκάλυψη των πρώην υπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης, Μάκη Βορίδη και Λευτέρη Αυγενάκη, τα ονόματα των οποίων φιγουράρουν στη δικογραφία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας.

Η απόφαση προβλέπει διερεύνηση από το… 1998 και ολοκλήρωση των εργασιών της επιτροπής σε τρεις μήνες, μέχρι τον Οκτώβριο, γεγονός που –σύμφωνα με συνταγματολόγους και τα κόμματα της αντιπολίτευσης– οδηγεί σε παραγραφή των ποινικών ευθυνών Βορίδη, με αποτέλεσμα να αμνηστεύεται de facto και ο Λ. Αυγενάκης.

Μάντζος: «Επικυρώνετε κοινοβουλευτικά τη συγκάλυψη»

Ο Δημήτρης Μάντζος (ΠΑΣΟΚ) κατήγγειλε πως η τρίμηνη διάρκεια αποτελεί θεσμική επικύρωση της συγκάλυψης και υπογράμμισε πως «μετά από τρεις μήνες παραγράφεται το αδίκημα Βορίδη και αμνηστεύεται ο Αυγενάκης». Το ΠΑΣΟΚ καταψήφισε τη διαδικασία, απαιτώντας σύσταση προανακριτικής με ποινικές αρμοδιότητες.

Κωνσταντοπούλου: «Θέλετε μια εξεταστική–κουκούλωμα»

Εξίσου σφοδρή ήταν η παρέμβαση της Ζωής Κωνσταντοπούλου, η οποία ζήτησε χρονοδιάγραμμα έως τον Σεπτέμβριο και κατήγγειλε την κυβέρνηση για «θεσμική απάτη». Μίλησε για σκοπιμότητα πίσω από τη χρονική διάρκεια, λέγοντας πως η Βουλή χρησιμοποιείται ως εργαλείο συγκάλυψης, τονίζοντας πως δεν θέλει «βουλευτές εκτελεστές εγκληματικής οργάνωσης».

Ηχηρές απουσίες, άδεια έδρανα

Η εικόνα της Βουλής κατά τη διάρκεια της κρίσιμης διαδικασίας ήταν θλιβερή, με άδεια έδρανα και απουσία των περισσότερων κυβερνητικών βουλευτών, ενώ ο Η΄ Αντιπρόεδρος Β. Βιλιάρδος ανακοίνωσε την ψήφιση… δια της σιωπής, ολοκληρώνοντας τον «θεσμικό τραγέλαφο», όπως χαρακτηρίστηκε από την αντιπολίτευση.

Ανδρουλάκης: «Ο Μητσοτάκης γνώριζε – Φοβάται και τους ίδιους τους υπουργούς του»

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Νίκος Ανδρουλάκης, επιτέθηκε προσωπικά στον πρωθυπουργό λέγοντας πως γνώριζε τα πάντα για τα 9.300 ύποπτα ΑΦΜ του ΟΠΕΚΕΠΕ από επιστολές του πρώην προέδρου Β. Σημανδράκου. Τον κατηγόρησε ότι επιδιώκει την προστασία των υπουργών του και πως φοβάται την αλήθεια και τους ίδιους τους Βορίδη – Αυγενάκη. Το ΠΑΣΟΚ ζήτησε δέσμευση της κυβέρνησης για προανακριτική, διαφορετικά απείλησε με αποχή από την εξεταστική.

Φάμελλος: «Είστε πολιτικά εκβιαζόμενοι από τους υπουργούς σας»

Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος, υπογράμμισε ότι η πρόταση της ΝΔ είναι «μηχανισμός φίμωσης της Δικαιοσύνης», ενώ χαρακτήρισε τον κ. Μητσοτάκη «πολιτικά ηττημένο και εκβιαζόμενο από το εσωτερικό του κόμματός του».

Κουτσούμπας: «Η ΝΔ φέρει ακέραια την ευθύνη»

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας, γενικός γραμματέας του ΚΚΕ, χαρακτήρισε τη διάρκεια της εξεταστικής «αστείο άλλοθι» και ειρωνεύτηκε ότι «η έρευνα ξεκινά από την εποχή του… Νώε», για να υπογραμμίσει πως το σκάνδαλο ήταν ένα εργαλείο πολιτικής εξαγοράς από την κυβέρνηση.

Κωνσταντοπούλου: «Ο Μητσοτάκης είναι η κεφαλή εγκληματικής οργάνωσης»

Με σφοδρότητα μίλησε και η Ζωή Κωνσταντοπούλου, αποκαλώντας τον πρωθυπουργό «κεφαλή εγκληματικής οργάνωσης» που «μεθοδικά λυμαίνεται τα ευρωπαϊκά κονδύλια για τους αγρότες» και χρησιμοποιεί τη νομοθεσία και το κοινοβούλιο για να εξασφαλίζει ατιμωρησία για τον ίδιο και τους υπουργούς του.

Χαρίτσης: «Ο Μητσοτάκης πρέπει να παραιτηθεί – Το κράτος είναι η πραγματική εγκληματική οργάνωση»

Ο επικεφαλής της Νέας Αριστεράς, Αλέξης Χαρίτσης, έκανε λόγο για «φύλλο συκής» και θεσμικό τακτικισμό που «δεν οδηγεί σε διαλεύκανση, αλλά σε συγκάλυψη». Κάλεσε τον πρωθυπουργό να παραιτηθεί, καθώς –όπως είπε– «το κράτος Μητσοτάκη είναι ο πραγματικός μηχανισμός παραγωγής σκανδάλων».

Ο πρωθυπουργός μίλησε για «διαχρονικό» σκάνδαλο – Αρνήθηκε την ποινική ευθύνη υπουργών

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σε ένα ρεσιτάλ υποκρισίας, όπως σχολίασε η αντιπολίτευση, δήλωσε πως το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι διαχρονικό και διακομματικό, αποφεύγοντας να αγγίξει τις σαφείς ποινικές ευθύνες που αναφέρονται στη δικογραφία για πρώην υπουργούς του.

Παράλληλα, επιτέθηκε στην αντιπολίτευση κατηγορώντας την για πολιτικό οπορτουνισμό και υποστήριξε ότι δεν στοιχειοθετείται ποινική ευθύνη, παρά τις επίσημες ενδείξεις από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.

Η ουσία: Μια επιτροπή για να «κλείσει» η υπόθεση

Όπως εκτιμούν πολιτικοί αναλυτές, η εξεταστική επιτροπή χωρίς δικαιώματα εισαγγελικής αξιολόγησης, με τρίμηνη διάρκεια και χωρίς δέσμευση για προανακριτική, λειτουργεί ως πολιτικό πλυντήριο σε μια υπόθεση που έχει χαρακτηριστεί από τα πιο σοβαρά σκάνδαλα ευρωπαϊκής απάτης σε επίπεδο αγροτικών επιδοτήσεων.

Αύριο, η συζήτηση για την προανακριτική αναμένεται να προκαλέσει νέα πολιτική θύελλα, με ανοιχτό το ενδεχόμενο η ΝΔ να απέχει από τη διαδικασία, επιβεβαιώνοντας, κατά τους αντιπάλους της, τη θεσμική δειλία και την πλήρη κάλυψη των εμπλεκόμενων στελεχών της.




Μητσοτάκης: «Η Ελλάδα χρειάζεται αλήθειες, όχι σκανδαλολογία»

Από το βήμα της Βουλής, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης παρενέβη στη συζήτηση για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, ζητώντας τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής για τον Οργανισμό και απευθύνοντας έκκληση για «νηφαλιότητα» και «θεσμική υπευθυνότητα».

«Η Ελλάδα του 2025 δεν έχει ανάγκη από σκανδαλολογία, αλλά από αλήθειες», τόνισε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι η πρόταση της Ν.Δ. για εξεταστική στοχεύει στην εξυγίανση του πρωτογενούς τομέα, όχι σε «κυνήγι μαγισσών».

Ο ΟΠΕΚΕΠΕ ως διαχρονικό πρόβλημα

Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε τον ΟΠΕΚΕΠΕ «μια ανοιχτή πληγή επί δεκαετίες», η οποία μετατράπηκε με τον καιρό σε εργαλείο εξυπηρετήσεων και νομότυπων κομπινών. Τόνισε ότι δεν ευθύνεται μόνο η παρούσα διακυβέρνηση, όπως αφήνει να εννοηθεί η αντιπολίτευση, αλλά όλο το πολιτικό σύστημα, αφού – όπως είπε – «αυτό το σύστημα δεν χτίστηκε σε ένα βράδυ».

Εξεταστική αντί για Προανακριτική

Ασκώντας κριτική σε ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ, ο κ. Μητσοτάκης απέρριψε τις προτάσεις τους για προανακριτική επιτροπή, καλώντας ταυτόχρονα τα κόμματα να υπερψηφίσουν την εξεταστική που προτείνει η Ν.Δ. Σημείωσε πως αν προκύψουν στοιχεία, μπορεί τότε να γίνει και προανακριτική.

«Οποιος αποφεύγει την εξεταστική, φοβάται ότι ίσως βρεθούν τα δικά του ίχνη», υπογράμμισε με νόημα.

Ενίσχυση ελέγχων – Σχέδιο εξυγίανσης από το 2024

Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό:

  • Ήδη πάνω από 5.200 φυσικά πρόσωπα βρίσκονται υπό έλεγχο.

  • Οι πρώτες ποινές έχουν επιβληθεί.

  • Η ΑΑΔΕ και η Οικονομική Αστυνομία ερευνούν τις υποθέσεις.

  • Έχει δρομολογηθεί, από το Καλοκαίρι του 2024, σχέδιο εξυγίανσης του ΟΠΕΚΕΠΕ.

  • Ο ΟΠΕΚΕΠΕ εντάσσεται οργανικά στην ΑΑΔΕ για διαφάνεια.

Πολιτική και θεσμική διάσταση

Κατά την τοποθέτησή του, ο πρωθυπουργός:

  • Τόνισε πως η χώρα δεν αντέχει νέα κύματα τοξικότητας και ποινικοποίησης.

  • Επεσήμανε ότι «δεν επιδιώκουμε συμψηφισμούς αλλά λύσεις».

  • Κάλεσε όλα τα κόμματα να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.

Σφοδρή επίθεση κατά Κωνσταντοπούλου, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση:

  • Προς τη Ζωή Κωνσταντοπούλου, για τις διακοπές της κατά την ομιλία του, λέγοντας: «Δεν είστε στο δικαστήριο να υπερασπίζεστε τους βιαστές που υπερασπίζεστε».

  • Προς τον Νίκο Ανδρουλάκη, για διγλωσσία στο ζήτημα της τεχνικής λύσης του ΟΠΕΚΕΠΕ.

  • Προς τον Παύλο Πολάκη, αναφέροντας ότι η στάση του ΣΥΡΙΖΑ εξηγεί γιατί «δεν θέλουν την εξεταστική».

Επίλογος με πολιτικό μήνυμα

Ο πρωθυπουργός έκλεισε την ομιλία του υπογραμμίζοντας ότι το ζήτημα δεν είναι κομματικό, αλλά βαθιά κοινωνικό και θεσμικό:

«Το πρόβλημα του ΟΠΕΚΕΠΕ έχει ήδη επιμερίσει πολιτικές ευθύνες. Τώρα είναι η ώρα να προχωρήσουμε στην κάθαρση και τη λύση. Όχι άλλη ανοχή. Όχι άλλη σιωπή».

Η υζήτηση για το μέλλον του ΟΠΕΚΕΠΕ και την ανάγκη εξυγίανσης του μηχανισμού επιδοτήσεων φαίνεται πως μπαίνει σε νέα φάση, με τον πολιτικό διάλογο να μεταφέρεται πλέον στην αίθουσα της εξεταστικής επιτροπής.




Ενεργειακή Στρατηγική Συμμαχία Ελλάδας – Αιγύπτου

Η συνεργασία της Energean με την Αίγυπτο στον τομέα της ενέργειας αποκτά όλο και πιο έντονο στρατηγικό χαρακτήρα, όπως φάνηκε ξεκάθαρα κατά την εκτενή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 28 Ιουλίου στα κεντρικά γραφεία του αιγυπτιακού Υπουργείου Πετρελαίου και Ορυκτών Πόρων στη Νέα Αλεξάνδρεια.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Υπουργός Πετρελαίου και Ορυκτών Πόρων της Αιγύπτου, κ. Karim Badawi, και ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Energean, κ. Μαθιός Ρήγας, ενώ παρόντες ήταν και κορυφαία στελέχη της εταιρείας, μεταξύ αυτών ο Nicolas Katcharov, CEO της Energean International και Country Manager στην Αίγυπτο, καθώς και ο Walid Abdullah, Διευθυντής Κυβερνητικών Σχέσεων και Ασφάλειας της εταιρείας.

Στο επίκεντρο η ενεργειακή συνεργασία και η περιβαλλοντική βιωσιμότητα

Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, τα δύο μέρη εξέτασαν τρόπους ενίσχυσης της ενεργειακής συνεργασίας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση:

  • Στην ανάπτυξη έργων φυσικού αερίου

  • Στην αξιοποίηση τεχνολογιών δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (CCS)

  • Στην παραγωγή λιπασμάτων με χαμηλό αποτύπωμα άνθρακα

Ο κ. Badawi υπογράμμισε τη στρατηγική σημασία των αιγυπτο-ελληνικών σχέσεων στον ενεργειακό τομέα, ενώ ανέδειξε την πρόοδο που έχει σημειώσει η Αίγυπτος, παρά τις γεωπολιτικές προκλήσεις, χάρη σε πολιτικές ενίσχυσης των επενδύσεων και αναβάθμισης υποδομών.

Ρήγας: Η Αίγυπτος ελκυστικός επενδυτικός προορισμός

Από την πλευρά του, ο κ. Ρήγας εξέφρασε την εκτίμησή του για τη σταθερότητα της Αιγύπτου, η οποία την καθιστά ελκυστικό εταίρο για ενεργειακές επενδύσεις. Αναφέρθηκε στις υφιστάμενες παραχωρήσεις της Energean στη Μεσόγειο, ενώ επιβεβαίωσε το στρατηγικό ενδιαφέρον της εταιρείας για νέα έργα, με αιχμή την ενεργειακή μετάβαση και τη βιωσιμότητα.

Προβολή της συνάντησης σε Αίγυπτο και διεθνώς

Η σημαντικότητα της συνάντησης αποτυπώνεται και στη δημοσιότητά της: η ανακοίνωση αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα της αιγυπτιακής κυβέρνησης, ενώ προβλήθηκε ευρέως από το κρατικό κανάλι στο YouTube και πολλά αιγυπτιακά ΜΜΕ.

Η Energean στον ενεργειακό χάρτη της Ανατολικής Μεσογείου

Η παρουσία της Energean στην Αίγυπτο ενισχύει τον ρόλο της εταιρείας ως κρίσιμου πυλώνα ενεργειακής διασύνδεσης ανάμεσα σε Ευρώπη, Αφρική και Μέση Ανατολή. Παράλληλα, η στρατηγική της σε φυσικό αέριο και τεχνολογίες CCS, εναρμονίζεται με τις πράσινες πολιτικές της Ε.Ε., καθιστώντας την πρωτοπόρο στην περιβαλλοντικά υπεύθυνη ανάπτυξη του κλάδου.

Η συνάντηση της 28ης Ιουλίου αποτελεί ακόμη ένα βήμα εμβάθυνσης της συνεργασίας και επιβεβαιώνει ότι Ελλάδα και Αίγυπτος δίνουν πλέον κοινή ενεργειακή μάχη, όχι μόνο για την ασφάλεια εφοδιασμού, αλλά και για την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης στη Μεσόγειο.




Αλβανία: Απέσυρε τον προκλητικό «χάρτη της Μεγάλης Αλβανίας»

Σε μια αιφνιδιαστική κίνηση, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας της Αλβανίας απέσυρε από την επίσημη ιστοσελίδα του το περιοδικό τεύχος που περιείχε τον προκλητικό «χάρτη της Μεγάλης Αλβανίας», ο οποίος απεικόνιζε εδάφη της Ελλάδας – την Ήπειρο, την Κέρκυρα και περιοχές της Δυτικής Μακεδονίας – ως τμήματα μιας λεγόμενης «κόκκινης πατρίδας».

Ο χάρτης περιλαμβανόταν στο τεύχος αρ. 28 του επίσημου περιοδικού «Ushtira» (Ο Στρατός) του Υπουργείου Άμυνας της Αλβανίας, που κυκλοφόρησε στις 18 Ιουλίου 2025, και συνοδευόταν από ιστορικό σημείωμα με αναφορές στο Συνέδριο του Βερολίνου του 1878. Η αποκάλυψη της ύπαρξής του από ειδικό συνεργάτη του Epiruspost προκάλεσε σάλο και πολιτικές αντιδράσεις.

Διάβημα της Ελλάδας

Μετά τον σάλο που προκλήθηκε στην ελληνική κοινή γνώμη και τα δημοσιεύματα του Τύπου, το θέμα έφτασε στη Βουλή, ενώ την Δευτέρα 22 Ιουλίου ο κυβερνητικός εκπρόσωπος επιβεβαίωσε ότι υπήρξε επίσημο διάβημα διαμαρτυρίας από το ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών προς την κυβέρνηση των Τιράνων.

Ως αποτέλεσμα της διπλωματικής πίεσης, ολόκληρο το τεύχος με τον χάρτη αποσύρθηκε από την ιστοσελίδα του Υπουργείου Άμυνας της Αλβανίας.

Προσπάθεια αναδίπλωσης, αλλά η πρόκληση παραμένει

Παρότι η απόσυρση του περιοδικού αποτελεί μια σημαντική συμβολική κίνηση, δεν αναιρεί τη βαρύτητα της πρόκλησης. Ο επίμαχος χάρτης απεικονίζει μια εκδοχή της «Μεγάλης Αλβανίας» στα πρότυπα της τουρκικής «Γαλάζιας Πατρίδας», ενισχύοντας την ανησυχία για τη σύγκλιση γεωπολιτικών αφηγημάτων μεταξύ Άγκυρας και Τιράνων.

Η αναπαραγωγή τέτοιων αλυτρωτικών φαντασιώσεων από κρατικό έντυπο του Υπουργείου Άμυνας, όχι μόνο εγείρει ζητήματα σεβασμού των διεθνών συνθηκών και της εδαφικής ακεραιότητας, αλλά ενισχύει και εθνικιστικές φωνές στην περιοχή.

Σημείο προβληματισμού οι τουρκοαλβανικές σχέσεις

Η επιλογή της αλβανικής πλευράς να φιλοξενήσει έναν τέτοιο χάρτη στο επίσημο περιοδικό του στρατού υπογραμμίζει την προσέγγιση της Αλβανίας με την Τουρκία, τόσο σε πολιτικό όσο και σε ιδεολογικό επίπεδο. Οι οραματισμοί περί “Μεγάλης Αλβανίας”, σε συνδυασμό με τις πρόσφατες στρατιωτικές και ενεργειακές συμφωνίες με την Άγκυρα, αποτελούν πεδίο έντονης ανησυχίας για την ελληνική εξωτερική πολιτική.

Η ανάγκη για διαρκή επαγρύπνηση

Η Αθήνα παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις, ενώ η ενέργεια της απόσυρσης του τεύχους – αν και θετική – δεν επαρκεί για να καθησυχάσει τους φόβους. Το περιστατικό υπογραμμίζει την ανάγκη διαρκούς διπλωματικής εγρήγορσης και πολιτικής σταθερότητας στα Βαλκάνια, απέναντι σε φαινόμενα αναθεωρητισμού και εθνικιστικής ρητορικής που δυναμιτίζουν την ειρήνη στην περιοχή.




Σφοδρή Αντιπαράθεση στη Βουλή: Μητσοτάκης – Ανδρουλάκης σε μετωπική σύγκρουση για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Σε έντονο πολιτικό κλίμα διεξήχθη σήμερα η συζήτηση στη Βουλή για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τον ΟΠΕΚΕΠΕ, με πρωταγωνιστές τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ Νίκο Ανδρουλάκη, οι οποίοι διασταύρωσαν σφοδρά τα ξίφη τους.

Ανδρουλάκης: «Ναι στην Εξεταστική, αν πείτε ναι στην Προανακριτική»

Ο Νίκος Ανδρουλάκης κατηγόρησε τον πρωθυπουργό για υποκρισία, ζητώντας να προχωρήσει η κυβέρνηση όχι μόνο στην Εξεταστική αλλά και σε Προανακριτική Επιτροπή, προκειμένου – όπως είπε – να διερευνηθούν οι καταγγελίες της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και να φανεί εάν υπάρχει εμπλοκή υπουργών. «Όλα στο φως. Εσείς όμως επιλέξατε το σκοτάδι», δήλωσε χαρακτηριστικά, κατηγορώντας τη ΝΔ ότι προσπαθεί να διαχυθούν οι ευθύνες και να θωρακίσει πολιτικά στελέχη.

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επανέφερε το ζήτημα της ενημέρωσης που – όπως υποστήριξε – είχε λάβει ο Κυριάκος Μητσοτάκης από τον πρώην πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ Δημήτρη Βάρρα και άλλους αρμόδιους. «Δεν διαβάσατε τις επιστολές; Οι μπλε φάκελοι έγιναν μπλε φακελάκια», είπε σκωπτικά.

Μητσοτάκης: «Δεν είστε αθώες περιστέρες – Κακέκτυπο του ΠΑΣΟΚ του ’80»

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την πλευρά του αντέκρουσε με δριμύτητα τις κατηγορίες Ανδρουλάκη, χαρακτηρίζοντας τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ «κακέκτυπο του ΠΑΣΟΚ του ’80, χωρίς το χάρισμα του Ανδρέα Παπανδρέου». Κατηγόρησε το ΠΑΣΟΚ για «ηθική αλά καρτ», αναφερόμενος σε υποθέσεις καταγραφής παραπάνω εκτάσεων από αγρότες, λέγοντας: «Μας λέτε ότι δεν πειράζει να δηλώσει κάποιος και κάτι παραπάνω. Αυτή είναι η ηθική σας;».

Απευθυνόμενος προσωπικά στον Νίκο Ανδρουλάκη, ο πρωθυπουργός υποστήριξε πως ο αρχηγός του ΠΑΣΟΚ άφησε αιχμές για μαύρο πολιτικό χρήμα, ζητώντας του να ξεκαθαρίσει εάν υπαινίσσεται εμπλοκή της ΝΔ. «Αυτές είναι ανυπόστατες κατηγορίες που τις απορρίπτουμε συλλήβδην», τόνισε.

Ανδρουλάκης: «Δεν έχω το χάρισμα του Ανδρέα, αλλά δεν εμπλέκομαι σε σκάνδαλα»

Ο Νίκος Ανδρουλάκης δεν άφησε αναπάντητη τη μομφή. «Όχι, δεν έχω το ταλέντο του Ανδρέα Παπανδρέου – αλλά έχω ένα πλεονέκτημα: δεν εμπλέκομαι σε σκάνδαλα όπως εσείς», δήλωσε αιχμηρά, κατηγορώντας τον πρωθυπουργό για συστηματική συγκάλυψη ευθυνών.

Πολιτική αντιπαράθεση χωρίς τέλος

Η σύγκρουση γύρω από τον ΟΠΕΚΕΠΕ αποκαλύπτει βαθύτερες πολιτικές εντάσεις, με το ΠΑΣΟΚ να επιχειρεί να καταδείξει ότι η κυβέρνηση επιδιώκει θωράκιση στελεχών, ενώ η ΝΔ θέτει στο προσκήνιο παλαιότερες πρακτικές του ΠΑΣΟΚ. Η απόφαση της ΝΔ να επιμείνει μόνο στην εξεταστική διαδικασία, αποκλείοντας την προανακριτική, βαθαίνει το ρήγμα.

Το πολιτικό θερμόμετρο παραμένει σε υψηλά επίπεδα, με το ενδεχόμενο αποχώρησης της ΝΔ από την επερχόμενη συζήτηση για την Προανακριτική να προκαλεί αντιδράσεις και ερωτήματα για την πραγματική βούληση διερεύνησης ευθυνών.

Το Κοινοβούλιο – για μία ακόμη φορά – βρέθηκε στο επίκεντρο μιας σκληρής σύγκρουσης, με φόντο τη διαφάνεια, τη λογοδοσία και την πολιτική αξιοπιστία.




«Καυτό» διήμερο στη Βουλή: Μετωπική Φάμελλου με κυβέρνηση για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ

Με τη συνέντευξη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτη Φάμελλου, νωρίς το πρωί της Δευτέρας 29 Ιουλίου στο MEGA, ξεκίνησε ένα διήμερο έντονων πολιτικών εξελίξεων, με επίκεντρο την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ και τις πολιτικές ευθύνες που απορρέουν από αυτή. Αμέσως μετά, ο ίδιος μετέβη στη Βουλή, όπου ξεκίνησε η συζήτηση για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής με πρωτοβουλία της Νέας Δημοκρατίας, πυροδοτώντας νέα μετωπική αντιπαράθεση κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Ο ΣΥΡΙΖΑ λέει «όχι» στην πρόταση για Εξεταστική

Ο ΣΥΡΙΖΑ αποφάσισε να καταψηφίσει την πρόταση της ΝΔ, χαρακτηρίζοντάς την «υποκριτική» και «εργαλείο συγκάλυψης», και όχι να αποχωρήσει όπως είχε κάνει στο παρελθόν σε αντίστοιχες διαδικασίες. Η απόφαση αυτή ελήφθη ως ένδειξη θεσμικής σοβαρότητας, επιδιώκοντας να αντιπαρατεθεί πολιτικά και κοινοβουλευτικά με την κυβέρνηση, καταθέτοντας τα επιχειρήματά του εντός της αίθουσας.

Κύκλοι της Κουμουνδούρου υπογράμμιζαν πως η πρόταση της ΝΔ αποφεύγει σκοπίμως να συμπεριλάβει κρίσιμα σημεία της δικογραφίας της Ευρωπαίας Εισαγγελέως, που φέρεται να αγγίζει τους πρώην υπουργούς Μάκη Βορίδη και Λευτέρη Αυγενάκη. Γι’ αυτό και η επιχειρηματολογία του κόμματος εστιάζει στην «προσπάθεια συγκάλυψης» και στην «παραχάραξη του πραγματικού πλαισίου διερεύνησης».

Παρέμβαση Φάμελλου στη Βουλή

Στη συζήτηση παρενέβη και ο ίδιος ο Σωκράτης Φάμελλος, ύστερα από την τοποθέτηση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, τονίζοντας πως «δεν είναι δυνατόν να ζητείται διερεύνηση χωρίς να περιλαμβάνονται οι χρονικές περίοδοι και τα πρόσωπα που κατηγορούνται από τις ευρωπαϊκές Αρχές». Παράλληλα, κατήγγειλε τις κυβερνητικές επιλογές ως «παραπλανητικές» και «ανέξοδες επικοινωνιακές κινήσεις».

Εισηγητές Πολάκης και Κόκκαλης

Τον βασικό εισηγητικό ρόλο εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ ανέλαβαν οι Παύλος Πολάκης και Βασίλης Κόκκαλης. Οι δύο βουλευτές –με άμεση εμπλοκή στους τομείς της Διαφάνειας και της Αγροτικής Ανάπτυξης αντίστοιχα– παρουσίασαν τις αιτίες για τις οποίες ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αποδέχεται την πρόταση της κυβέρνησης και επιμένει στη δική του, καθώς και σε εκείνη του ΠαΣοΚ, για Προανακριτική.

Ταυτίσεις με τη Νέα Αριστερά

Την ίδια στάση φαίνεται να τηρεί και η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Αριστεράς. Ο Αλέξης Χαρίτσης εισηγήθηκε την καταψήφιση της πρότασης της ΝΔ, ενώ μόλις λίγες ώρες πριν ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εκδώσει ανακοίνωση στήριξης προς το πρόσωπό του για τη δικογραφία που διαβιβάστηκε στη Βουλή σχετικά με τη συμμετοχή του στα αγροτικά μπλόκα του Φεβρουαρίου. Η κατηγορία αφορά «παρακώλυση συγκοινωνιών» και, όπως σημειώνει η Κουμουνδούρου, πρόκειται για «ποινικοποίηση της πολιτικής δράσης».

Το επόμενο 24ωρο στη Βουλή αναμένεται να κορυφωθεί η πολιτική ένταση, καθώς ακολουθούν οι συζητήσεις για τις δύο ξεχωριστές προτάσεις σύστασης Προανακριτικής, από ΣΥΡΙΖΑ-Νέα Αριστερά και ΠαΣοΚ. Όλα δείχνουν πως το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ και η πολιτική διαχείρισή του θα βρεθούν στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης για τις επόμενες ημέρες.




Πασχαλίδης: Καμία μεταφορά μεταναστών στη δομή Καβάλας

Απάντηση στα σενάρια που κυκλοφορούν το τελευταίο 24ωρο σχετικά με τη μεταφορά παράνομων μεταναστών στην Καβάλα έδωσε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου, Γιάννης Πασχαλίδης, μετά από επικοινωνία με τον Υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, Θάνο Πλεύρη.

Ο βουλευτής ξεκαθαρίζει πως δεν πρόκειται να υπάρξει καμία αύξηση του αριθμού μεταναστών στην ανοιχτή δομή Ασημακοπούλου, διαψεύδοντας δημοσιεύματα και αναρτήσεις που ανέφεραν μεταφορά μεταναστών από την Κρήτη στην Καβάλα.

Όπως επισημαίνει, οι μετανάστες που μετακινούνται από την Κρήτη έχουν προορισμό αποκλειστικά τις κλειστές δομές φιλοξενίας ανά την Ελλάδα, με εκείνους που θα περάσουν από την Καβάλα να κατευθύνονται τελικά στη δομή της Σιντικής, στις Σέρρες.

Ο κ. Πασχαλίδης ενημέρωσε επίσης ότι έχουν ανοίξει οι αιτήσεις για συνοριακούς υπαλλήλους της ΕΛ.ΑΣ. που επιθυμούν να υπηρετήσουν στη δομή της Σιντικής, καλώντας τους ενδιαφερόμενους να δράσουν εγκαίρως.

Κλείνοντας, απηύθυνε αυστηρό μήνυμα σε όσους, όπως χαρακτηριστικά δήλωσε, «για λίγα likes ή κοινοποιήσεις παίζουν με το τουριστικό προϊόν και την εικόνα της Καβάλας». Τους κάλεσε να επιδιώκουν σωστή και πλήρη ενημέρωση, καθώς τέτοια ζητήματα απαιτούν σοβαρότητα και υπευθυνότητα.




Ελληνοτουρκικές εντάσεις με φόντο τα θαλάσσια πάρκα

Παρά τη φαινομενική ηρεμία στα ελληνοτουρκικά, οι εξελίξεις δείχνουν πως τα «ήρεμα νερά» του Αιγαίου κρύβουν υπόγειες εντάσεις. Ελλάδα και Τουρκία έχουν εισέλθει σε μια περίοδο ήπιας αλλά σταθερής αντιπαράθεσης, με φόντο τη γεωστρατηγική επιρροή στην Ανατολική Μεσόγειο. Η αφορμή αυτή τη φορά ήρθε από την ελληνική εξαγγελία δημιουργίας δύο θαλάσσιων πάρκων, σε Ιόνιο και κεντρικό Αιγαίο — μια κίνηση περιβαλλοντικού χαρακτήρα, που ωστόσο πυροδότησε την επιστροφή της Άγκυρας στη ρητορική των «γκρίζων ζωνών».

Η τουρκική απάντηση και οι υπαινιγμοί περί κυριαρχίας

Το τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών, με ανακοίνωσή του, υπενθύμισε τη θέση της 9ης Απριλίου, υποστηρίζοντας πως τα ελληνικά θαλάσσια πάρκα δεν έχουν νομικό αντίκτυπο και επανέφερε τη θεωρία περί «αδιευκρίνιστης κυριαρχίας» συγκεκριμένων νησιών, νησίδων και βραχονησίδων. Παρότι δηλώνει υποκριτικά ανοικτή σε συνεργασία για την προστασία του περιβάλλοντος, η Τουρκία κατηγορεί την Ελλάδα ότι εργαλειοποιεί διεθνείς ευαισθησίες για πολιτικά οφέλη. Ταυτόχρονα, προαναγγέλλει δικά της σχέδια περιβαλλοντικής προστασίας στις ίδιες θαλάσσιες περιοχές.

Η ελληνική πλευρά απάντησε μέσω του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη: «Η Τουρκία μπορεί να λέει ό,τι θέλει περί γκριζαρίσματος, αλλά εμείς δεν το δεχόμαστε».

Εσωτερική κριτική και πολιτικές αιχμές

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η εστίαση της κυβέρνησης και στο εσωτερικό πολιτικό μέτωπο, καθώς δεν λείπουν οι επικρίσεις για τον περιορισμό των θαλάσσιων πάρκων μόνο εντός της αιγιαλίτιδας ζώνης των 6 ν.μ., και για τον αποκλεισμό των Δωδεκανήσων από τον σχεδιασμό. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης υπερασπίστηκε την πολιτική του, τονίζοντας ότι «τα χωρικά μας ύδατα προσδιορίζονται από τα νησιά που ανήκουν στην Ελλάδα», και εξαπέλυσε αιχμές εναντίον όσων κυβερνήσεων, όπως είπε, ακολουθούσαν παθητική στάση απέναντι στις τουρκικές διεκδικήσεις.

Ιδιαίτερα αιχμηρός ήταν απέναντι σε παλαιούς κυβερνητικούς αξιωματούχους, όπως τον πρώην υφυπουργό Εξωτερικών Γιάννη Βαληνάκη, κατηγορώντας τους για «διπλωματία του Twitter».

Γεραπετρίτης: «Είμαστε σε ισχυρότερη θέση»

Σε πιο ήπιους τόνους κινήθηκε ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης, επισημαίνοντας τη βελτίωση της κατάστασης: μειωμένες παραβιάσεις του εναέριου χώρου, μηδενικές μεταναστευτικές ροές, «Τούρκοι τουρίστες αντί για μετανάστες στα νησιά». Όσον αφορά τις ελληνολιβυκές σχέσεις, τις χαρακτήρισε «υπό έλεγχο», υποστηρίζοντας πως δεν επικυρώθηκε το τουρκολιβυκό μνημόνιο και ότι η Λιβύη σέβεται τη μέση γραμμή στις θαλάσσιες προκηρύξεις οικοπέδων.

Στρατιωτικά ανοίγματα της Τουρκίας προς την Ευρώπη

Παρά τα ανοικτά μέτωπα, η Τουρκία ενισχύει τη διεθνή της θέση, ιδίως μέσω εξοπλιστικών συμφωνιών. Η πρόσφατη έγκριση από τη Γερμανία της προμήθειας μαχητικών Eurofighter Typhoon προς την Άγκυρα, καθώς και το νέο αμυντικό μνημόνιο Τουρκίας–Ηνωμένου Βασιλείου, δείχνουν ότι η τουρκική διπλωματία κινείται μεθοδικά στο ευρωπαϊκό πεδίο, επιδιώκοντας αναβάθμιση των στρατιωτικών της δυνατοτήτων, ειδικά μετά την «παγωμένη» ένταξη στο πρόγραμμα των F-35.

Η εξέλιξη αυτή, που παρουσιάζεται ως «ευρωπαϊκό πεσκέσι» από διπλωματικούς κύκλους, προκαλεί ανησυχία στην Αθήνα, που βλέπει την Τουρκία να επανεμφανίζεται δυναμικά στο γεωστρατηγικό προσκήνιο, χωρίς την παραμικρή ένδειξη απομόνωσης.




Πασχαλίδης: Ψηφιοποίηση τελωνείων και μειώσεις στις τραπεζικές χρεώσεις

Ο βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου, Γιάννης Πασχαλίδης, τοποθετήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής για το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο: «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας και άλλες διατάξεις – συνταξιοδοτικές διατάξεις».

Κατά την ομιλία του, ο βουλευτής εξήρε τον εκσυγχρονισμό του τελωνειακού συστήματος, με στόχο την ψηφιοποίηση όλων των τελωνειακών διαδικασιών, που θα επιφέρει διαφάνεια, ευελιξία και απλοποίηση για πολίτες και επιχειρήσεις. Επισήμανε ότι με το νέο πλαίσιο, οι τελωνειακές αρχές θα έχουν πρόσβαση σε πληροφοριακά συστήματα άλλων δημόσιων αρχών, ενισχύοντας έτσι τη συνεργασία και την αποτελεσματικότητα στους ελέγχους.

Ενίσχυση ελέγχων και αντικειμενικότητας

Ο κ. Πασχαλίδης αναφέρθηκε στις διατάξεις που αφορούν τη διακίνηση ενεργειακών προϊόντων, με έμφαση στη δέουσα επιμέλεια, ενώ τόνισε την εισαγωγή της έννοιας της υποτροπής, με σκοπό την αυστηρότερη ποινική αντιμετώπιση παραβατών.

Σημαντική μεταρρύθμιση για τους μικρούς αποσταγματοποιούς

Ξεχωριστή αναφορά έκανε στη δημιουργία ψηφιακού μητρώου αποστακτικών μηχανημάτων και διήμερων αποσταγματοποιών, ικανοποιώντας ένα χρόνιο αίτημα των παραγωγών αποσταγμάτων και των επαγγελματικών τους ενώσεων. Όπως τόνισε, πρόκειται για ουσιαστική στήριξη του πρωτογενούς τομέα και της ελληνικής παράδοσης.

Ρυθμίσεις για μισθώσεις, ναυτικούς και τραπεζικές προμήθειες

Ο βουλευτής αναφέρθηκε και σε άλλες σημαντικές φορολογικές διατάξεις:

  • Υποχρεωτική καταβολή μισθωμάτων μέσω τραπέζης για μισθώσεις κατοικιών μη επαγγελματικής χρήσης, με στόχο την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.

  • Εξομοίωση της φορολογικής μεταχείρισης ναυτικών σε ιδιωτικά πλοία αναψυχής με εκείνη των ναυτικών της εμπορικής ναυτιλίας, ενισχύοντας έτσι την ισονομία και τη δίκαιη φορολόγηση στον κλάδο.

Παρέμβαση κατά των ληστρικών τραπεζικών χρεώσεων

Κλείνοντας, ο κ. Πασχαλίδης υπογράμμισε τη γρήγορη αντίδραση της Κυβέρνησης στις υπέρογκες χρεώσεις των τραπεζών. Όπως τόνισε:

  • Μηδενίζονται οι προμήθειες για αναλήψεις μετρητών από ΑΤΜ που συνδέονται με το δίκτυο ΔΙΑΣ.

  • Για ΑΤΜ τρίτων παρόχων, η προμήθεια δεν θα ξεπερνά τα 1,5 ευρώ.

  • Ο μηδενισμός των χρεώσεων επεκτείνεται και σε δημοτικές ενότητες όπου λειτουργεί μόνο ένα ΑΤΜ, ακόμη κι αν ανήκει σε τρίτο πάροχο.

Συμπέρασμα

Ο βουλευτής Καβάλας επεσήμανε ότι το νομοσχέδιο φέρνει ουσιαστικές τομές σε κρίσιμους τομείς, με επίκεντρο τον πολίτη, τη διαφάνεια και τη δικαιοσύνη, ενώ πρόσθεσε ότι η Κυβέρνηση παραμένει ευέλικτη και αποτελεσματική στην αντιμετώπιση προβλημάτων που προκύπτουν στην καθημερινότητα.




Ελλάδα: Αντίθεση σε Ψηφίσματα του ΟΙΣ στο ΣΑ του ΟΗΕ

Στο πλαίσιο ενημέρωσης του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ για τη συνεργασία των Ηνωμένων Εθνών με τον Οργανισμό Ισλαμικής Συνεργασίας (ΟΙΣ), η Ελλάδα εξέφρασε την υποστήριξή της στην ενισχυμένη συνεργασία μεταξύ διεθνών και περιφερειακών οργανισμών, σύμφωνα με το κεφάλαιο VIII του Χάρτη του ΟΗΕ, επαναβεβαιώνοντας ταυτόχρονα την προσήλωσή της στις αρχές του διεθνούς δικαίου.

Ωστόσο, όπως ανέφερε ο Αναπληρωτής Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Ελλάδας στον ΟΗΕ, κ. Ιωάννης Σταματέκος, η χώρα μας εκφράζει σοβαρή ανησυχία και αντίθεση στο περιεχόμενο ορισμένων ψηφισμάτων και δηλώσεων του ΟΙΣ, τα οποία έρχονται σε ευθεία σύγκρουση με το διεθνές δίκαιο, τον Χάρτη του ΟΗΕ και τα Ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας.

Θέσεις του ΟΙΣ για Θράκη και Δωδεκάνησα

Ο κ. Σταματέκος καταδίκασε τη διατύπωση της πρόσφατης Κοινής Διακήρυξης της Υπουργικής Συνόδου του ΟΙΣ, στην οποία γίνεται αναφορά σε δήθεν «τουρκική μουσουλμανική μειονότητα» στη Δυτική Θράκη και «τουρκική μουσουλμανική κοινότητα» στα Δωδεκάνησα, χαρακτηρίζοντας τις αναφορές αυτές ως εσφαλμένες. Όπως επεσήμανε, το καθεστώς της μειονότητας στη Θράκη καθορίζεται ρητά από τη Συνθήκη της Λωζάννης με βάση το θρήσκευμα και όχι την εθνότητα.

Επίσης, υπογράμμισε ότι οι μουσουλμάνοι πολίτες της Ρόδου και της Κω απολαμβάνουν ίσα δικαιώματα με όλους τους Έλληνες πολίτες και η θρησκευτική τους ελευθερία προστατεύεται πλήρως.

Κυπριακό και σεβασμός στη διεθνή έννομη τάξη

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο Κυπριακό, με την Ελλάδα να τονίζει τη σημασία πλήρους συμμόρφωσης με τα Ψηφίσματα 541 και 550 του Συμβουλίου Ασφαλείας, που καταδικάζουν τη μονομερή ανακήρυξη ανεξαρτησίας στο βόρειο τμήμα της Κύπρου. Ο κ. Σταματέκος εξέφρασε τη λύπη του για το γεγονός ότι ο ΟΙΣ αποδίδει καθεστώς παρατηρητή στην αποσχιστική οντότητα, παρά τις ρητές αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας.

Καθαρό μήνυμα από την Αθήνα

Η Ελλάδα κάλεσε τον ΟΙΣ να ευθυγραμμίσει τις θέσεις και τα ψηφίσματά του με το διεθνές δίκαιο και τον Καταστατικό Χάρτη του ΟΗΕ, απορρίπτοντας κάθε παρέμβαση στις εσωτερικές υποθέσεις κυρίαρχων κρατών. Ο Έλληνας διπλωμάτης υπογράμμισε ότι η ειλικρινής συνεργασία δεν μπορεί να στηρίζεται σε διακηρύξεις που παραβιάζουν κατάφωρα το διεθνές νομικό πλαίσιο και δήλωσε την πρόθεση της Ελλάδας να συνεχίσει να προβάλλει με συνέπεια τις θέσεις της, τόσο προς τον ΟΙΣ όσο και προς τα κράτη-μέλη του.

Η παρέμβαση αυτή εντάσσεται στην ευρύτερη διπλωματική στρατηγική της Ελλάδας στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ, ως εκλεγμένο μέλος, για την προάσπιση της νομιμότητας και της ειρηνικής συνύπαρξης στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου και ευρύτερα.




Πολιτικό Παρασκήνιο: Εκλογικά Σενάρια, Εντάσεις και Ζυμώσεις

Όταν θέλεις να «πιάσεις» τον παλμό της πολιτικής, ένας από τους πιο έμπιστους τρόπους είναι να περιπλανηθείς στους διαδρόμους της Βουλής. Εκεί όπου τα πηγαδάκια κρύβουν όσα δεν λέγονται στα μικρόφωνα, αλλά προδίδουν τις πραγματικές ανησυχίες και κινήσεις των πρωταγωνιστών.

Το 2026 προεκλογική χρονιά; Το άκουσμα ενός γαλάζιου βουλευτή

Σε ένα τέτοιο πηγαδάκι, γαλάζιος βουλευτής «στοίχηματισε» πως το 2026 θα είναι ξεκάθαρα προεκλογικό, αν δεν υπάρξει κάποιο «απρόοπτο» – το οποίο απέφυγε να προσδιορίσει. Η συζήτηση κινήθηκε γύρω από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, όπου – όπως λέγεται – θα αρχίσει να ξετυλίγεται το νήμα των εκλογικών προετοιμασιών.

Ακρίβεια και… ΠαΣοΚ στην καθημερινότητα των «γαλάζιων»

Οι κυβερνητικοί βουλευτές δεν περνούν ήσυχα τα Σαββατοκύριακα στις περιφέρειές τους, με τους ψηφοφόρους να διαμαρτύρονται – κυρίως για την ακρίβεια, και δευτερευόντως για το πόσο ΠαΣοΚ «χωρά» ακόμη στη Νέα Δημοκρατία. Όπως χαρακτηριστικά σχολίασε ένας εξ αυτών: «Περιμένουν παροχές στη ΔΕΘ. Αν δεν τις δουν, θα έχουμε θέμα».

Η Ζωή «καταδιώκει» τον Φλωρίδη

Η Ζωή Κωνσταντοπούλου δεν χάνει ευκαιρία να επιτεθεί στον Υπουργό Δικαιοσύνης Γιώργο Φλωρίδη, συνεχίζοντας τη μεταξύ τους διαμάχη για την υπόθεση «βιαστή με την τυρόπιτα». Όταν ο Υπουργός ανέβηκε στο βήμα, εκείνη απείχε επιδεικτικά, αλλά σε τυχαία συνάντηση στον διάδρομο δεν δίστασε να του πει:
«Βλέπετε ότι δεν μπορείτε να με αποφύγετε. Ούτε τη μήνυση…». Εκείνος δεν απάντησε.

Βουλευτικές «εκρήξεις» και ύβρεις

Σε ένα ακόμη επεισόδιο πολιτικής έντασης, ο ανεξάρτητος βουλευτής Κωνσταντίνος Φλώρος (πρώην Σπαρτιάτες) αποκάλεσε τη Ζωή «ξεφτιλισμένη», κατά τη διάρκεια συνεδρίασης, ύστερα από δική της προσωπική επίθεση. Η λέξη διαγράφηκε από τα πρακτικά, ο ίδιος ανακάλεσε, αλλά ο αντίκτυπος παρέμεινε. Η Κωνσταντοπούλου απάντησε:
«Δεν ζητώ ανάκληση. Ζητώ να εκτεθείτε γι’ αυτά που ανέχεστε».

Χειροκροτήματα σε Λαμπρούλη

Ο Γιώργος Λαμπρούλης, αντιπρόεδρος της Βουλής, χειρίστηκε με ψυχραιμία την ένταση με την Κωνσταντοπούλου στην προχθεσινή συνεδρίαση, όταν εκείνη μίλησε με απαξιωτικούς όρους για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Ο Λαμπρούλης διέκοψε τη συνεδρίαση, προκαλώντας το χειροκρότημα βουλευτών όλων των κομμάτων στους διαδρόμους της Βουλής.

Φάμελλος και το «φάντασμα» Τσίπρα

Ο Σωκράτης Φάμελλος δεν μπορεί να αποφύγει το ερώτημα για το αν ο Αλέξης Τσίπρας ετοιμάζει νέο κόμμα. Σε κάθε συνέντευξη, το ίδιο σενάριο. Χθες απάντησε με εμφανή ενόχληση:
«Δεν δίνω τόπο και χώρο για φήμες… Για τον ΣΥΡΙΖΑ δουλεύουμε όλοι.»

ΣΥΡΙΖΑ – Νέα Αριστερά: Απόσταση με δίαυλο

Η Κουμουνδούρου κρατά μικρό καλάθι για τις σχέσεις με τη Νέα Αριστερά, παρά τις κάποιες κοινές κοινοβουλευτικές πρωτοβουλίες. Δεν θέλει να κάψει τις γέφυρες, αλλά ούτε και να επενδύσει σε μια ασταθή συμμαχία πριν υπάρξουν πιο στέρεες πολιτικές εξελίξεις.

Σκέψεις επιστροφής στο παλιό επάγγελμα

Ο προβληματισμός για τις χαμηλές δημοσκοπήσεις του ΣΥΡΙΖΑ οδηγεί ορισμένους βουλευτές στο να σκέφτονται την “επόμενη μέρα”, και – όπως λένε μεταξύ τους – ίσως επιστρέψουν στα επαγγέλματά τους, βλέποντας «θολό το μέλλον» της παράταξης.

Κουίζ: Ποιος πολιτικός πιέζει τη Ραλλία;

Κλείνουμε με ένα κουίζ:
Ποιος/ποια πρόεδρος κόμματος φλερτάρει πολιτικά με τη Ραλλία Χρηστίδου;
Οι απαντήσεις στα πηγαδάκια της Βουλής… ίσως σύντομα και στην κάλπη.




Χάρτης «Μεγάλης Αλβανίας» σε Κρατικό Έντυπο

Σε μια κίνηση που προκαλεί σοβαρά ερωτήματα και βαθιά ανησυχία, το Υπουργείο Άμυνας της Αλβανίας δημοσίευσε χάρτη της λεγόμενης «Μεγάλης Αλβανίας», ο οποίος περιλαμβάνει εδάφη της Ηπείρου και της Βορειοδυτικής Ελλάδας. Ο χάρτης εμφανίζεται στο τεύχος αρ. 28 της 18ης Ιουλίου 2025 του 16σέλιδου περιοδικού «Ushtira» («Ο Στρατός»), την επίσημη έκδοση του αλβανικού Υπουργείου Άμυνας.

Από προπαγάνδα ακτιβιστών σε κρατικό έγγραφο

Ενώ παρόμοιοι χάρτες κυκλοφορούσαν έως σήμερα σε εκδηλώσεις εθνικιστικών οργανώσεων ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η εμφάνισή τους σε επίσημο κρατικό έντυπο σηματοδοτεί μια επικίνδυνη μετατόπιση από την περιθωριακή προπαγάνδα στον θεσμικό λόγο. Συνοδεύονται από ιστορικό σημείωμα για το Συνέδριο του Βερολίνου (1878), το οποίο παρουσιάζεται ως «στιγμή εθνικής αδικίας» εις βάρος των Αλβανών, αν και την εποχή εκείνη δεν υπήρχε ακόμη συγκροτημένο αλβανικό κράτος ή εθνική ταυτότητα με τα σύγχρονα χαρακτηριστικά.

Χάρτες που τροφοδοτούν τον ανθελληνισμό

Η προβολή εδαφικών διεκδικήσεων, ειδικά με τέτοια «κρατική σφραγίδα», επιβεβαιώνει τη συντήρηση και θεσμοθέτηση αλυτρωτικών ιδεών στην Αλβανία. Οι ενέργειες αυτές δεν είναι απλώς ενοχλητικές – αποτελούν εργαλείο ήπιας επιθετικότητας και τροφοδοτούν τον ανθελληνισμό, τόσο σε επίπεδο κοινωνίας όσο και – δυνητικά – κρατικής πολιτικής.

Η χρονική σύμπτωση της δημοσίευσης με την πρόσφατη επίσκεψη του Έλληνα Υπουργού Εξωτερικών στην Κορυτσά, όπου καμία δέσμευση για σεβασμό των συνόρων δεν εκφράστηκε δημοσίως από τον Αλβανό ομόλογό του, προσδίδει ιδιαίτερο βάρος και αναδεικνύει τη διπροσωπία της αλβανικής πολιτικής ηγεσίας: από τη μία ευχολόγια και ευρωπαϊκή ρητορική και από την άλλη εθνικιστική δηλητηρίαση στο εσωτερικό.

Εκπαίδευση και εθνικός αναθεωρητισμός

Η συστηματική καλλιέργεια αναθεωρητικής ιστοριογραφίας, που διδάσκεται σε σχολεία της Αλβανίας, όπως αναφέρουν ελληνικές πηγές, προβάλλει τις περιοχές της Ηπείρου ως «αλβανικά ιστορικά εδάφη». Χρησιμοποιεί την αυθαίρετη ταύτιση των Θεσπρωτών και Χαόνων με Ιλλυριούς – και άρα με σύγχρονους Αλβανούς – για να αμφισβητήσει ευθέως την ελληνικότητα συγκεκριμένων περιοχών.

Η διάδοση αυτών των ιδεών μέσω των σχολικών εγχειριδίων, σε συνδυασμό με χάρτες που αναπαράγονται τόσο σε στρατιωτικά έντυπα όσο και σε σχολικές αίθουσες, συνιστούν μια μεθοδευμένη, κρατικά υποκινούμενη καλλιέργεια αλυτρωτισμού.

Η γελοιοποίηση δεν αρκεί – Χρειάζεται πολιτική στάση

Αν και τέτοιοι χάρτες μπορεί να φαίνονται γελοίοι από γεωπολιτικής και πληθυσμιακής άποψης, εντούτοις αποκτούν βαρύτητα στο πλαίσιο του υβριδικού πολέμου και της στρατηγικής σύμπλευσης Τιράνων – Άγκυρας. Η συντονισμένη παρουσία της «Γαλάζιας Πατρίδας» από την Ανατολή και της «Ερυθράς Πατρίδας» από τον Βορρά αναδεικνύει έναν κοινό στόχο: τον περιορισμό του Ελληνισμού στα Βαλκάνια και το Αιγαίο.

Όπως εύστοχα αναφέρεται, «ο ψύλλος μπορεί να μη σκοτώνει, αλλά σε αφήνει άυπνο» – και όταν έχει κρατική κάλυψη, μεταφέρει ιδεολογικές «λοιμώξεις» με διαβρωτική επίδραση.

Ώρα για πολιτικές πράξεις, όχι απλώς δηλώσεις

Η ελληνική κυβέρνηση οφείλει να αντιμετωπίσει με σαφή και αποφασιστικό τρόπο τέτοιες συμπεριφορές, όχι μόνο σε επίπεδο δηλώσεων αλλά και μέσα από τη διαπραγματευτική διαδικασία της ενταξιακής πορείας της Αλβανίας στην ΕΕ. Η απαίτηση για σαφή αποκήρυξη εδαφικών διεκδικήσεων και αφαίρεση τους από τα δημόσια κρατικά έγγραφα, σχολικά εγχειρίδια και εκδόσεις πρέπει να τεθεί ως σαφής προϋπόθεση συνέχισης της ενταξιακής διαδικασίας.

Η εμπειρία του Μακεδονικού ζητήματος δείχνει ότι η αποδοχή τετελεσμένων στο όνομα του ρεαλισμού μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες στο εθνικό επίπεδο.

Η διπλωματία καλής θέλησης δεν πρέπει να αγνοεί τη γλώσσα της προπαγάνδας. Ο Ελληνισμός έχει υποχρέωση να μείνει άγρυπνος.




Μάκης Παπαδόπουλος: Η Καβάλα είναι ο φτωχός συγγενής – Χρειάζεται προσέγγιση και άλλων αεροπορικών εταιρειών

Ο Μάκης Παπαδόπουλος, επικεφαλής της παράταξης “Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ “, τοποθετήθηκε  σχετικά με την ακύρωση της πτήσης που εξυπηρετούσε την Καβάλα, χαρακτηρίζοντας άσκοπη τη γκρίνια και την αρνητική αντίδραση που ακολούθησε.

Σε δηλώσεις του τόνισε πως, αντί να εστιάζουμε σε παράπονα και αντιδράσεις, είναι σημαντικό να ανοίξουμε ορίζοντες και να προσεγγίσουμε και άλλες αεροπορικές εταιρείες για την ανάπτυξη νέων δρομολογίων. Όπως ανέφερε, η περιοχή μας έχει δυναμικότητα και προοπτικές που μπορούν να προσελκύσουν διάφορους αερομεταφορείς, ενισχύοντας την προσβασιμότητα και τον τουρισμό.

Στόχος η διεύρυνση επιλογών

Ο Παπαδόπουλος επισήμανε ότι η συνεργασία με πολλαπλές εταιρείες μπορεί να δημιουργήσει ανταγωνισμό, να μειώσει κόστη και να προσφέρει περισσότερες επιλογές στους ταξιδιώτες, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.

Κάλεσμα για θετική προσέγγιση

Με το μήνυμα αυτό καλεί τους φορείς και τους πολίτες να αντιμετωπίσουν με ψυχραιμία και ρεαλισμό τις αλλαγές, εστιάζοντας στην προοπτική και όχι στη στασιμότητα.




Λαζαρίδης: «Σιωπή ΠΑΣΟΚ για τα βοσκοτόπια Ηρακλείου»

Ερώτηση σχετικά με την εμπλοκή στελεχών του ΠΑΣΟΚ στο σκάνδαλο των αγροτικών επιδοτήσεων μέσω ΟΠΕΚΕΠΕ απηύθυνε, ως Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας, ο Μακάριος Λαζαρίδης προς τον Παύλο Γερουλάνο, κατά τη διάρκεια συνεδρίασης της Βουλής.

Όπως ανέφερε σε σχετική του ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο κ. Λαζαρίδης ρώτησε ευθέως τον κ. Γερουλάνο εάν γνωρίζει ότι κορυφαίο στέλεχος του ΠΑΣΟΚ στο Ηράκλειο δήλωνε 383 στρέμματα ως βοσκοτόπια στην Τήνο και την Εύβοια, επιδοτούμενα από τον ΟΠΕΚΕΠΕ.

«Η απάντησή του ήταν η σιωπή!», επεσήμανε ο κ. Λαζαρίδης.

Την ίδια στιγμή, ο βουλευτής της ΝΔ υπογράμμισε πως ο γραμματέας της Νομαρχιακής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ Ηρακλείου, Λάμπρος Αντωνόπουλος, και υποστηρικτής του προέδρου του κόμματος, Νίκου Ανδρουλάκη, επέστρεψε στον ΟΠΕΚΕΠΕ το ποσό των 15.667,68 ευρώ, το οποίο είχε λάβει για το έτος 2020.

«Και μετά το ΠΑΣΟΚ έχει το θράσος και κουνάει το δάχτυλο στην Κυβέρνηση!», κατέληξε ο κ. Λαζαρίδης, ανεβάζοντας ξανά τους τόνους στην πολιτική αντιπαράθεση για την υπόθεση των επιδοτήσεων και τη διαχείριση του ΟΠΕΚΕΠΕ.




Στο Μικροσκόπιο τα Πρώτα 2.000 ΑΦΜ

Με αυστηρό τόνο και ξεκάθαρο μήνυμα μηδενικής ανοχής, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Κώστας Τσιάρας, ανακοίνωσε την έναρξη εντατικών ελέγχων σε 2.000 ΑΦΜ που φέρονται να έχουν λάβει υψηλές επιδοτήσεις μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ. Οι έλεγχοι διενεργούνται από την Οικονομική Αστυνομία και την ΑΑΔΕ, όπως αποκάλυψε σε συνέντευξή του στο mononews.gr.

Άμεση Επιστροφή Χρημάτων όπου Διαπιστωθούν Παρατυπίες

Ο κ. Τσιάρας διευκρίνισε πως όπου εντοπίζονται παρατυπίες, τα ποσά θα αναζητούνται άμεσα, υπογραμμίζοντας πως οι εποχές της ατιμωρησίας και της συγκάλυψης έχουν παρέλθει.

«Δεν θα υπάρξει καμία ανοχή στην αδιαφάνεια. Οι επιδοτήσεις δίνονται μόνο στους πραγματικούς παραγωγούς», σημείωσε χαρακτηριστικά.

ΟΠΕΚΕΠΕ: Πλήρης Διασταύρωση και Ριζικές Αλλαγές

Ο υπουργός παρουσίασε επίσης βασικές πτυχές του σχεδίου εξυγίανσης του ΟΠΕΚΕΠΕ, το οποίο περιλαμβάνει 54 σημεία παρέμβασης, με στόχο την πλήρη διασταύρωση των πληρωμών, την ψηφιοποίηση των διαδικασιών και την αποκατάσταση της αξιοπιστίας του Οργανισμού.

Η Ελλάδα Προσφεύγει κατά του Προστίμου των 415 εκατ. ευρώ

Ο κ. Τσιάρας επιβεβαίωσε επίσης ότι η ελληνική κυβέρνηση θα προσφύγει κατά του προστίμου των 415 εκατομμυρίων ευρώ που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή λόγω παρατυπιών στις επιδοτήσεις, τονίζοντας πως «η Ελλάδα δεν θα δεχθεί να επωμιστούν οι αγρότες τις ευθύνες τρίτων».

Εξεταστική με Θεσμικό Χαρακτήρα

Αναφερόμενος στην πρόταση της κυβέρνησης για εξεταστική επιτροπή, ο υπουργός έκανε λόγο για πράξη θεσμικής ευθύνης, και όχι πολιτικού συμψηφισμού, επισημαίνοντας πως στόχος είναι να φωτιστεί πλήρως η αλήθεια για το παρελθόν και να μπουν σταθερά θεμέλια για το μέλλον.

«Στηρίζουμε τον πραγματικό παραγωγό»

Ο υπουργός τόνισε ότι η νέα αγροτική πολιτική θα βασίζεται στην αξιοκρατία, τη διαφάνεια και τον σεβασμό στον κόπο των αγροτών.

«Χτίζουμε ξανά τη σχέση εμπιστοσύνης κράτους και αγροτών. Η πολιτική του αύριο στηρίζεται στην αλήθεια και τη δικαιοσύνη», δήλωσε μέσω ανάρτησής του στα κοινωνικά δίκτυα.




Σαλάτας: «Κατέρρευσε ο ΟΠΕΚΕΠΕ τη διετία 2022–2023»

Ως μία από τις πιο σκοτεινές περιόδους του ΟΠΕΚΕΠΕ χαρακτήρισε τη διετία 2022–2023 ο τέως πρόεδρος του Οργανισμού, Νίκος Σαλάτας, σε αποκαλυπτική συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ και την εκπομπή «Σήμερα» με τον Άκη Παυλόπουλο.

Ο πρώην πρόεδρος – και επίτιμος πρόεδρος Εφετών – κατήγγειλε σοβαρές δυσλειτουργίες, κακοδιοίκηση και απουσία ελέγχου, ενώ έθεσε ζητήματα νομιμότητας και αδιαφάνειας, κατονομάζοντας συγκεκριμένα πρόσωπα και πολιτικές περιόδους.

Καταρρέον σύστημα, πληρωμές «στο χέρι»

Ο κ. Σαλάτας έκανε λόγο για κατάρρευση του πληροφοριακού συστήματος του ΟΠΕΚΕΠΕ, η οποία είχε ως αποτέλεσμα να γίνονται πληρωμές δισεκατομμυρίων με… excel. Όπως δήλωσε, αυτή η αδυναμία διαχείρισης και παρακολούθησης των αγροτικών ενισχύσεων είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ και την επιβολή προστίμων στη χώρα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Το 2022–2023 εξαφανίστηκαν εκατομμύρια ευρώ. Δεν μπορούν να προσδιοριστούν και δεν μπορούν να βρεθούν», είπε χαρακτηριστικά.

Στο στόχαστρο η Παρασκευή Τυχεροπούλου

Ο πρώην πρόεδρος κατονόμασε την Παρασκευή Τυχεροπούλου ως κεντρικό πρόσωπο στην κρίση του Οργανισμού, την οποία χαρακτήρισε «παντοδύναμη» και «υπερτάτη» εκείνης της περιόδου, υποστηρίζοντας ότι ανέλαβε δύο κομβικές διευθύνσεις από τις οποίες πέρασαν 3 δισ. ευρώ, παρά το γεγονός – όπως υποστηρίζει – ότι δεν διέθετε τα προβλεπόμενα τυπικά προσόντα.

«Η ανέλιξή της ήταν σκανδαλώδης. Η ανάθεση δύο διευθύνσεων σε ένα πρόσωπο δεν είχε προηγούμενο στον ΟΠΕΚΕΠΕ», ανέφερε, προσθέτοντας ότι πάνω από 20 ικανά στελέχη αποχώρησαν από τον Οργανισμό σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

Ο κ. Σαλάτας ισχυρίστηκε ακόμα ότι είχε ενημερώσει την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία για τη δραστηριότητα της κ. Τυχεροπούλου, προσκομίζοντας – όπως είπε – έγγραφα με ενδείξεις ποινικών παραβάσεων, και υποστήριξε ότι η παρουσία της ως «ειδικής επιστήμονα» σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι αντίθετη με τον νόμο.

Πολιτικές ευθύνες και ρήγμα με την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία

Παρότι απέφυγε να μιλήσει για ποινικές ή πολιτικές ευθύνες των υπουργών, ο κ. Σαλάτας έδειξε ευθέως την περίοδο υπουργίας Γεωργαντά και προεδρίας Σημανδράκου ως κρίσιμη, υπονοώντας κάλυψη των διαδικασιών και έλλειψη πολιτικής βούλησης για έλεγχο.

Παράλληλα, επέκρινε έντονα την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία για επιλεκτικούς ελέγχους, αναφέροντας ότι ενώ εξετάζεται η περίοδος μέχρι το 2021 και από το 2024 και μετά, η διετία 2022–2023 παραμένει «εκτός κάδρου», παρότι συνέπεσε με κατάρρευση των δομών ελέγχου.

«Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία δεν κάνει καλά τη δουλειά της. Το κράτος δικαίου βάλλεται εκ των έσω», κατήγγειλε, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι υπάρχει σιωπηρή ασυλία για πρόσωπα-«κλειδιά» της επίμαχης περιόδου.

Το αφήγημα της κάθαρσης

Ο κ. Σαλάτας επέμεινε ότι δεν αποχώρησε οικειοθελώς από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, αλλά εκδιώχθηκε εξαιτίας των πρωτοβουλιών του για διαφάνεια. Ζήτησε πλήρη διερεύνηση της διετίας 2022–2023, καταλογίζοντας ευθύνες σε πρόσωπα και διοικήσεις, τα οποία – κατά την άποψή του – δεν ελέγχονται επαρκώς ή καλύπτονται πολιτικά.

Η συνέντευξή του αναμένεται να πυροδοτήσει νέο κύκλο πολιτικής αντιπαράθεσης, καθώς έρχεται σε μια περίοδο που η υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ βρίσκεται στο επίκεντρο των συζητήσεων για εξεταστική επιτροπή.




Στον πρωθυπουργό σήμερα (Τρίτη 22/9) οι κτηνοτρόφοι

Παράσταση διαμαρτυρίας πραγματοποιούν το πρωί της Τρίτης 22 Ιουλίου κτηνοτρόφοι από διάφορες περιοχές της χώρας, διεκδικώντας στήριξη για την επιβίωση του κλάδου τους, που έχει πληγεί δραματικά από τις ζωονόσους και τις οικονομικές πιέσεις.

Κτηνοτρόφοι από τη Θεσσαλία, τη Μακεδονία και άλλες περιοχές θα μεταβούν στην Αθήνα με Ι.Χ. και λεωφορεία, συγκεντρώνοντας τις φωνές τους έξω από το Μέγαρο Μαξίμου στις 10 π.μ. Στις 12 το μεσημέρι, δεκαμελής αντιπροσωπεία αναμένεται να έχει συνάντηση με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Τα Αιτήματα των Κτηνοτρόφων

Οι διαμαρτυρόμενοι κτηνοτρόφοι θα παραδώσουν υπόμνημα με τα βασικά αιτήματά τους, που αφορούν:

  • Άμεση πρόσληψη και αποστολή κτηνιάτρων στις πληγείσες περιοχές.

  • Ενίσχυση των διαδικασιών υγειονομικής διαχείρισης και αντιμετώπισης ασθενειών όπως η ευλογιά.

  • Ταχύτατες αποζημιώσεις για τα ζώα που θανατώθηκαν λόγω ζωονόσων.

  • Οικονομική στήριξη για την αγορά ζωοτροφών.

  • Πενταετές σχέδιο ανασυγκρότησης της κτηνοτροφίας, με σταθερές ενισχύσεις και υποδομές.

  • Κατάργηση των μειωμένων ενισχύσεων που επαναλαμβάνονται κάθε χρόνο.

  • Απαλλαγή των κτηνοτρόφων από το πρόστιμο των 415 εκατ. ευρώ που προέκυψε λόγω των παρατυπιών στον ΟΠΕΚΕΠΕ.

«Χωρίς ζώα εδώ και έναν χρόνο»

Ο Γιώργος Τερζάκης, πρόεδρος των κτηνοτρόφων Μαγνησίας, δήλωσε στο ypaithros.gr:

«Έχουμε μείνει εδώ και ένα χρόνο χωρίς ζώα εξαιτίας των ζωονόσων. Ζητάμε ουσιαστική στήριξη από την πολιτεία, όχι υποσχέσεις. Το κράτος πρέπει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να προχωρήσει άμεσα σε μέτρα στήριξης».

Κλάδος σε κρίση

Η κτηνοτροφία βρίσκεται σε οριακό σημείο. Η έλλειψη προσωπικού, οι καθυστερημένες αποζημιώσεις και η εκτόξευση του κόστους παραγωγής έχουν φέρει πολλούς κτηνοτρόφους σε αδιέξοδο, ενώ η διαχείριση του ΟΠΕΚΕΠΕ και οι συνεπαγόμενες συνέπειες οξύνουν περαιτέρω την κρίση στον πρωτογενή τομέα.

Η σημερινή κινητοποίηση αναδεικνύει την αγωνία ενός κλάδου που ζητά να παραμείνει ζωντανός και να μην πληρώσει το κόστος πολιτικών και διοικητικών σφαλμάτων που ο ίδιος δεν προκάλεσε.




Εξεταστική για ΟΠΕΚΕΠΕ: Πολιτική Άμυνα αντί Απόδοσης Ευθυνών

Ο κύβος για τη διαχείριση του σκανδάλου ΟΠΕΚΕΠΕ ερρίφθη — όχι όμως με νομικά ή θεσμικά κριτήρια, αλλά με όρους πολιτικής επιβίωσης και εσωκομματικών ισορροπιών. Το Μαξίμου, μπροστά στο ενδεχόμενο ρήξης με κορυφαία στελέχη όπως οι Μάκης Βορίδης και Λευτέρης Αυγενάκης, επέλεξε τελικά την κατάθεση πρότασης για εξεταστική επιτροπή, καλύπτοντας ολόκληρη την περίοδο από το 1998 έως σήμερα.

Από την προανακριτική στην εξεταστική

Αρχικά, το κυβερνητικό επιτελείο έπαιξε με την ιδέα μιας «ελαφριάς» προανακριτικής, που θα περιόριζε τις νομικές συνέπειες για τους δύο πρώην υπουργούς Αγροτικής Ανάπτυξης. Όμως, οι ίδιοι αρνήθηκαν να λειτουργήσουν ως πολιτικές Ιφιγένειες και ξεκαθάρισαν ότι δεν θα ακολουθούσαν τη σιωπηλή τακτική Τριαντόπουλου.

Η ηγεσία της ΝΔ διαπίστωσε επιπλέον ότι οποιαδήποτε πρόταση για προανακριτική κατά του Βορίδη θα έβρισκε εμπόδια ακόμη και εντός της Κοινοβουλευτικής Ομάδας. Η πίεση αυτή οδήγησε τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να αλλάξει πλεύση και να επιλέξει τη λύση της εξεταστικής επιτροπής, η οποία όμως κατηγορείται ήδη από την αντιπολίτευση ως προσπάθεια συγκάλυψης μέσω της γνωστής λογικής «μαζί τα φάγαμε».

Πολιτική ασπίδα για Βορίδη και Αυγενάκη

Η γαλάζια πρόταση επιχειρεί να εμφανίσει τους διατελέσαντες υπουργούς (μετά το 2019) ως μεταρρυθμιστές με εντολή θεσμικής εξυγίανσης από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό. Με αυτή τη ρητορική, το Μαξίμου επιχειρεί πλήρη ταύτιση με Βορίδη και Αυγενάκη, θέτοντας εκτός κάδρου κάθε υπόνοια ευθύνης.

Παράλληλα, η κυβέρνηση επιτίθεται προληπτικά σε ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ, επαναφέροντας στην πολιτική σκηνή τις γνωστές σκιές γύρω από τις αγροτικές επιδοτήσεις: από τα “fake βοσκοτόπια” μέχρι την «τεχνική λύση» που εφευρέθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ για να αντιμετωπιστούν οι αντιρρήσεις της ΕΕ σε σχέση με τον ορισμό της επιλέξιμης βοσκής.

Συσπείρωση με αφήγημα και δημοσκοπική στόχευση

Στο επιτελείο Μητσοτάκη παρατηρούν ότι το αφήγημα περί “διαχρονικής πληγής” βρίσκει έρεισμα στους ψηφοφόρους της ΝΔ, στους οποίους απευθύνεται πρωτίστως η κίνηση για εξεταστική. Γι’ αυτό και η στρατηγική αποφυγής προσωποποίησης ευθυνών σε νυν ή πρώην “γαλάζιους” υπουργούς γίνεται μεθοδικά, παρά την πίεση.

Πολιτικές ισορροπίες και υπογραφές με το σταγονόμετρο

Η πρόταση τελικά κατατέθηκε με το ελάχιστο απαιτούμενο των 60 υπογραφών, καθώς η αρχική σκέψη για μαζική υποστήριξη από όλη την ΚΟ της ΝΔ εγκαταλείφθηκε, λόγω φόβων για απουσίες ή διαφοροποιήσεις.

Περιλαμβάνονται όμως βουλευτές-έκπληξη όπως:

  • Ευριπίδης Στυλιανίδης, με ιστορία διαφοροποιήσεων,

  • Γιώργος Καρασμάνης, που είχε ενεργό ρόλο στην περίφημη «τεχνική λύση» το 2014.

Το άγχος στο κυβερνητικό στρατόπεδο είναι εμφανές και ως προς τη συγκρότηση της ίδιας της επιτροπής, καθώς δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα στελέχη με συνδυασμένη πολιτική εμπειρία και νομική επάρκεια για να σηκώσουν τη διερεύνηση, ειδικά απέναντι σε έμπειρους κοινοβουλευτικούς του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ.

Ποιος θα δώσει τη μάχη στην εξεταστική;

Η παρουσία της Πλεύσης Ελευθερίας στη διαδικασία – όπως δήλωσε η Ζωή Κωνσταντοπούλου – καθιστά ακόμη πιο σύνθετο το έργο της ΝΔ, καθώς σηματοδοτεί ότι δεν θα μείνει πολιτικά μόνη, αλλά ενδέχεται να μείνει νομικά ευάλωτη.

Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός είχε άλλωστε αδειάσει δημοσίως τη χρησιμότητα των εξεταστικών, όταν κατηγόρησε τη διαδικασία για τα Τέμπη ως αναποτελεσματική. Η υπαναχώρηση αυτή αποκαλύπτει και τα όρια της κυβερνητικής συνοχής, αλλά και τις αντιφάσεις στη διαχείριση κρίσεων.




Σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ: «Εγκληματική οργάνωση» για υπεξαίρεση ευρωπαϊκών κονδυλίων

Συνεχίζεται με αμείωτη ένταση η έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας (EPPO) για το πολύκροτο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, με τις αποκαλύψεις να προκαλούν σεισμό στο πολιτικό και διοικητικό σύστημα. Σύμφωνα με πληροφορίες από το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star, οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι υπήρξε οργανωμένη εγκληματική οργάνωση, με εμπλοκή στελεχών από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, τον ΟΠΕΚΕΠΕ, ιδιωτικές εταιρείες και Κέντρα Υποβολής Δηλώσεων.

Δόλια κατανομή επιδοτήσεων με εσωτερική πληροφόρηση

Στη δικογραφία της EPPO αναφέρεται ρητά πως:

«Η φερόμενη δόλια κατανομή δικαιωμάτων πληρωμής από το εθνικό απόθεμα οργανώθηκε με συστηματικό τρόπο και σε μεγάλη κλίμακα από εγκληματικές ομάδες, που περιλάμβαναν μέλη του ΔΣ και στελέχη του ΟΠΕΚΕΠΕ, στελέχη του Υπουργείου, υπαλλήλους του Τεχνικού Συμβούλου, καθώς και ιδιοκτήτες ΚΥΔ».

Οι ευρωπαϊκοί εισαγγελείς κάνουν λόγο για εκμετάλλευση της εσωτερικής πληροφόρησης, ώστε να στηθούν «μαϊμού» επιδοτήσεις σε φανταστικούς ή ανενεργούς δικαιούχους. Ο σκοπός ήταν η υπεξαίρεση κοινοτικών πόρων, με τρόπο που θυμίζει λειτουργία μαφίας μέσα σε δημόσιους οργανισμούς.

Οι βασικές κατηγορίες που εξετάζονται περιλαμβάνουν:

  • Συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση

  • Υπεξαίρεση ευρωπαϊκών κονδυλίων

  • Συνδρομή και υποκίνηση σε υπεξαίρεση

Αναφορές σε Βορίδη και Αυγενάκη

Η έρευνα δεν αφήνει έξω το πολιτικό σκέλος. Όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα Τα Νέα, η εισαγγελική πρόταση περιλαμβάνει σαφείς αναφορές στους πρώην υπουργούς Μάκη Βορίδη και Λευτέρη Αυγενάκη, συνδέοντάς τους με συνέργεια και ηθική αυτουργία σε αδικήματα κατά των οικονομικών συμφερόντων της ΕΕ.

Αναλυτικά, φέρονται να εμπλέκονται σε:

  • Συνέργεια σε απιστία κατά των οικονομικών συμφερόντων της ΕΕ, με ζημία άνω των 120.000 ευρώ

  • Ηθική αυτουργία στην τέλεση της ίδιας πράξης

Η χρονική περίοδος που εξετάζεται αφορά:

  • Μάκης Βορίδης, υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης 09/07/2019 – 05/01/2021

  • Λευτέρης Αυγενάκης, υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης 27/06/2023 – 14/06/2024

Επόμενα βήματα

Η δικογραφία βρίσκεται πλέον στα χέρια των εθνικών δικαστικών αρχών και οι επόμενες κινήσεις αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς αναμένεται να διευρυνθεί η έρευνα, να κληθούν πρόσωπα για απολογίες και να αξιολογηθεί το ενδεχόμενο άσκησης ποινικών διώξεων.

Το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ, που ξεκίνησε από τους ελέγχους της Παρασκευής Τυχεροπούλου, φαίνεται πως εξελίσσεται σε μία από τις μεγαλύτερες υποθέσεις διαφθοράς σε επίπεδο διαχείρισης ευρωπαϊκών κονδυλίων, φέρνοντας στο φως έναν καλά οργανωμένο μηχανισμό που λειτουργούσε ανενόχλητος επί σειρά ετών.

Το πολιτικό και διοικητικό σύστημα της χώρας καλείται πλέον να δώσει πειστικές απαντήσεις.




ΝΔ ζητά από Φάμελλο να διαγράψει Φαραντούρη

Η Νέα Δημοκρατία κατηγορεί τον ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Νικόλα Φαραντούρη, για «παραλήρημα χρυσαυγίτικης λογικής» μετά από δηλώσεις του σε τηλεοπτική συνέντευξη στο Action 24, όπου χαρακτήρισε την κυβέρνηση «εγκληματική οργάνωση» και χρησιμοποίησε εκφράσεις όπως «ξεφτίλα», «παρακμή» και «εκπόρνευση».

Η εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ, Αλεξάνδρα Σδούκου, απευθύνει δημόσιο ερώτημα στον Σωκράτη Φάμελλο, πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, αν διαθέτει το πολιτικό θάρρος να διαγράψει τον Φαραντούρη από το κόμμα.

Η ΝΔ υποστηρίζει ότι τέτοιου είδους συμπεριφορές θυμίζουν περιθωριακά και ακραία πολιτικά σχήματα και θέτει το ζήτημα της αντίδρασης του ΣΥΡΙΖΑ απέναντι στις δηλώσεις αυτές, επισημαίνοντας αν πλέον θεωρείται και επίσημα τέτοιο κόμμα.




Κ. Μορφίδης: Διευθυντής προσωπικού στον ΣΥΡΙΖΑ

Ορίστηκε ο Κώστας Μορφίδης ως διευθυντής προσωπικού και υλικών πόρων του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, σύμφωνα με την απόφαση της Πολιτικής Γραμματείας που συνεδρίασε την Τετάρτη 16 Ιουλίου 2025.

Η συνεδρίαση εντάσσεται στο πλαίσιο της οργανωτικής και πολιτικής ανασυγκρότησης του κόμματος, μετά το 5ο Συνέδριο και την εκλογή νέων οργάνων. Παράλληλα εγκρίθηκε η κατανομή αρμοδιοτήτων στα μέλη της Πολιτικής Γραμματείας.

Η Π.Γ. άσκησε σφοδρή κριτική στη ΝΔ, κάνοντας λόγο για «κυβέρνηση σκανδάλων και συγκάλυψης», εστιάζοντας ιδιαίτερα στην υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ, τονίζοντας ότι η πρόταση σύστασης Προανακριτικής Επιτροπής για τους πρώην υπουργούς Μ. Βορίδη και Λ. Αυγενάκη είναι τεκμηριωμένη. Επικρίθηκε η απόφαση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε Εξεταστική Επιτροπή από το 1998, ως μέσο διάχυσης των ευθυνών.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε και στο μεταναστευτικό – προσφυγικό ζήτημα, όπου ο ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ καταδικάζει την κυβερνητική πολιτική και το νέο Σύμφωνο Μετανάστευσης και Ασύλου, εκφράζοντας την αντίθεσή του στην κατασκευή μεγάλης κλειστής δομής στην Κρήτη. Ζητά ενεργοποίηση του κρατικού μηχανισμού και αλλαγή της ευρωπαϊκής πολιτικής για το άσυλο.

Τέλος, ξεκινά και η προετοιμασία του κόμματος για τη ΔΕΘ, με αιχμές όπως η ακρίβεια, η υγεία, οι συνθήκες εργασίας και η στέγαση να βρίσκονται στο επίκεντρο της πολιτικής ατζέντας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ για το προσεχές διάστημα.




Νετανιάχου: Αποστρατιωτικοποίηση και Δρούζοι «κόκκινες γραμμές»

Ο πρωθυπουργός του Ισραήλ, Μπενιαμίν Νετανιάχου, έστειλε αυστηρό μήνυμα προς τη Συρία, θέτοντας δύο «κόκκινες γραμμές»: την πλήρη αποστρατιωτικοποίηση νότια της Δαμασκού και την προστασία των Δρούζων στα βουνά Τζέμπελ Ντρούζ. Δηλώνοντας ότι το Ισραήλ θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί στρατιωτικά μέσα για να επιβάλει αυτές τις γραμμές, κατηγόρησε το συριακό καθεστώς για παραβίασή τους και τόνισε πως η εκεχειρία που επιτεύχθηκε είναι αποτέλεσμα ισχύος. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι το Ισραήλ δεν θα επιτρέψει μετακίνηση στρατευμάτων στη νότια Δαμασκό ούτε απειλή των Δρούζων, ενώ ο συριακός πρόεδρος διέταξε την απόσυρση στρατευμάτων από την περιοχή για να αποφευχθεί ανοιχτή σύγκρουση.




ΣΥΡΙΖΑ: Το έργο αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο στην Κομισιόν

Οι ευρωβουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσαν ερώτηση στην Κομισιόν για τους περιβαλλοντικούς κινδύνους και τη χρηματοδότηση του έργου αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα στον Πρίνο Θάσου. Το έργο, που χρηματοδοτείται με 270 εκατ. ευρώ από ευρωπαϊκά ταμεία, προκαλεί αντιδράσεις λόγω ανησυχιών για τη μακροπρόθεσμη ασφάλεια, πιθανούς κινδύνους από σεισμική δραστηριότητα, περιβαλλοντικές επιπτώσεις σε θάλασσες και παράκτιες περιοχές, και την επίδραση στον τουρισμό και την αλιεία. Επιπλέον, επισημαίνεται έλλειψη διαφάνειας, αμφισβητείται η επάρκεια των μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων και καταγγέλλεται ανεπαρκής συμμετοχή των τοπικών κοινωνιών. Οι ευρωβουλευτές ζητούν από την Κομισιόν να αιτιολογήσει τη χρηματοδότηση, να επιβεβαιώσει τη νομιμότητα της αδειοδότησης και να εξηγήσει τις ενέργειές της για τη συμμόρφωση του έργου με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τα περιβαλλοντικά πρότυπα.




Χρυσοχοΐδης: «Ας πουν καθαρά ότι θέλουν ανοιχτά σύνορα»

Χρυσοχοΐδης: Όσοι δεν έχουν άσυλο πρέπει να επιστρέψουν πίσω – Καθαρές κουβέντες για το μεταναστευτικό και τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, έστειλε σαφές μήνυμα για τη μεταναστευτική πολιτική της κυβέρνησης, υπογραμμίζοντας πως «όσοι δεν έχουν άσυλο, πρέπει να επιστρέψουν πίσω». Σε συνέντευξή του στον ΣΚΑΪ (16/7), τόνισε την ανάγκη για αυστηρή φύλαξη των συνόρων και κάλεσε όσους ασκούν κριτική να μιλήσουν ξεκάθαρα: «Όσοι κάνουν τους ευαίσθητους, ας πουν στον κόσμο πως θέλουν να αφήνουμε τους μετανάστες να περνούν».

Παράλληλα, ο υπουργός μίλησε για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, σημειώνοντας ότι ξεκίνησε προκαταρκτική έρευνα, με στόχο την επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών. «Σε 1 μήνα θα αρχίσουν να στέλνονται αποφάσεις», είπε, ενώ αναγνώρισε και πολιτικές ευθύνες, παραδεχόμενος ότι υπήρχαν σοβαρά προβλήματα διοίκησης.

«Δεν αναφέρομαι σε κλοπές», ξεκαθάρισε, «αλλά σε κακή διαχείριση που έπληξε τον Οργανισμό και το δημόσιο συμφέρον».

Ο κ. Χρυσοχοΐδης τόνισε ότι χρειάζονται θεσμικές αλλαγές και όχι προσποιήσεις άγνοιας: «Μην παριστάνουν κάποιοι τους ανήξερους».




ΟΚΕ καταγγέλλει φαγοπότι δισεκατομμυρίων στα δάση

Ομάδα Αθήνα 14-7-2025
Κοινωνικής
Εγρήγορσης
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Φαγοπότι δισεκατομμυρίων έχει «στήσει» η Κυβέρνηση αντίστοιχων οικονομικών μεγεθών με αυτό του ΟΠΕΚΕΠΕ, εις βάρος του Δασικού μας πλούτου, αφού, αντί να κάνει δημόσιο διαγωνισμό, χρησιμοποιεί το κόλπο της μελέτης – κατασκευής, δίνοντας, κατ’ουσίαν, με απευθείας αναθέσεις, κοινοτικό χρήμα, που κατά πάγια τακτική καταλήγει, μέσω εργολάβων, σε τσέπες ημετέρων καταγγέλλει η Ομάδα Κοινωνικής Εγρήγορσης (ΟΚΕ).

Προκειμένου να τεθεί σε εφαρμογή το όλο τέχνασμα <strong>αφαίρεσαν από τη Δασική Υπηρεσία την προληπτική πυροπροστασία</strong> και την εκχώρησαν, παράνομα, χωρίς να υπάρχει καμιά νομοθετική πρόβλεψη, στο <strong>ΤΑΙΠΕΔ</strong> (!) έχοντας εκ των προτέρων φροντίσει να αφήσουν αστελέχωτες τις υπηρεσίες, οι οποίες θα επιτηρούσαν τις διαδικασίες καθαρισμού των Δασών.

Το ΤΑΙΠΕΔ με τη σειρά του επέλεξε ιδιώτες, οι οποίοι δίχως επιτήρηση, λόγω της υποστελέχωσης, αποψιλώνουν τα πάντα και <strong>καταστρέφοντας το φυσικό οικοσύστημα τού Δάσους</strong>, <strong>αφήνουν ανοιχτά τα ενδεχόμενα, για μελλοντικές καταπατήσεις.</strong>

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη στο ήδη αδιαφανές νομοθετικό καθεστώς, που περιέβαλε το ΤΑΙΠΕΔ, πρόσθεσε σειρά από νόμους (όπως οι 4782, 4799 και 4842 του 2021), επιδεινώνοντας το ήδη αυστηρά απαγορευτικό για ελέγχους νομικό πλαίσιο του ταμείου, δυσκολεύοντας στην ουσία τις ενστάσεις όσων αποκλείονται από τα έργα, επιτρέποντας την επίβλεψη ιδιωτών στα δημόσια έργα, ενώ <strong>αύξησε και τα όρια για τις απευθείας αναθέσεις.

Την ώρα λοιπόν που όλα αυτά τα έργα θα έπρεπε να μελετώνται και να εκτελούνται από την έχουσα εμπειρία δεκαετιών Δασική Υπηρεσία, το ΤΑΙΠΕΔ ανέλαβε τη δημοπράτηση έργων «καθαρισμού των Δασών» υπό την κωδική ονομασία Antinero, παράνομα χωρίς να υπάρχει καμία νομική κάλυψη, όπως προαναφέραμε, αφού η κατάθεση ενός τέτοιου νομοσχεδίου θα απορρίπτονταν μετά βδελυγμίας από το Συμβούλιο της Επικρατείας, γιατί είναι κατάφορα αντισυνταγματικό!

Στο άρθρο 3 του καταστατικού της ΟΚΕ αναφέρεται αυτολεξεί ότι: «από ορισμένους κύκλους εξυφαίνεται ένα σχέδιο απαξίωσης των δασικών υπηρεσιών, με απώτερο στόχο την περαιτέρω αποδυνάμωση τού όλου συστήματος δασοπροστασίας κι αυτό έχουμε χρέος να το αντιμετωπίσουμε με συγκεκριμένα νομοθετικά και διοικητικά μέτρα».

Για επικοινωνία: Email: ixnilatis.oke@gmail.com,
κιν. 6931850885, Site: oke-i.gr
facebook: https://www.facebook.com/oke.parembasi
https://www.youtube.com/channel/UCWCy3TO7IOBkCJcKIziFtmg
https://www.tiktok.com/@okeomada?_t=ZN-8vu6bWHqQvm&_r=1
https://www.instagram.com/oke_paremvasi/#
https://x.com/vassilisanast




ΗΠΑ: Πλεόνασμα 27 δισ. δολαρίων τον Ιούνιο από δασμούς

Νέα στοιχεία από το αμερικανικό Υπουργείο Οικονομικών αποκαλύπτουν ότι η αύξηση των δασμολογικών εσόδων τον Ιούνιο οδήγησε σε απροσδόκητο πλεόνασμα προϋπολογισμού ύψους 27 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τις ΗΠΑ. Πρόκειται για ένα σπάνιο δημοσιονομικό «φωτεινό σημείο», καθώς παράλληλα παραμένουν υψηλά τα ομοσπονδιακά ελλείμματα.

Μετά το έλλειμμα των 316 δισ. δολαρίων τον Μάιο, η κυβέρνηση κατέγραψε πλεόνασμα λίγο πάνω από 27 δισ. δολάρια τον Ιούνιο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στις 11 Ιουλίου. Η αύξηση αυτή βοήθησε στη μείωση του ελλείμματος από την αρχή του οικονομικού έτους στα 1,34 τρισ. δολάρια, σημειώνοντας βελτίωση 1% σε σύγκριση με πέρυσι, ενώ πέρυσι τον Ιούνιο το έλλειμμα είχε φτάσει τα 71 δισ. δολάρια.

Ο βασικός παράγοντας αυτής της βελτίωσης ήταν η πρωτοφανής αύξηση των τελωνειακών δασμών. Τον Ιούνιο οι εισπράξεις από δασμούς ανήλθαν στα 27 δισ. δολάρια, αυξάνοντας τα συνολικά έσοδα από τον Οκτώβριο στα 108 δισ. δολάρια — το υψηλότερο ρεκόρ για τους πρώτους εννέα μήνες ενός οικονομικού έτους. Η είσπραξη αυτή του Ιουνίου ξεπέρασε το προηγούμενο ρεκόρ των 22 δισ. δολαρίων του Μαΐου και ήταν 93% υψηλότερη από τα 56 δισ. δολάρια που είχαν εισπραχθεί την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Τον Ιούλιο έχουν ήδη συγκεντρωθεί άλλα 2,4 δισ. δολάρια από δασμούς, σύμφωνα με τα ημερήσια στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών. Ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Σκοτ Μπέσεντ, εκτίμησε ότι τα έσοδα από δασμούς θα συνεχίσουν να αυξάνονται, προβλέποντας ότι η χώρα θα εισπράξει περίπου 300 δισ. δολάρια μέχρι το τέλος του 2025, επισημαίνοντας πως οι δασμοί που επιβλήθηκαν στην περίοδο της κυβέρνησης Τραμπ άρχισαν να αποδίδουν ουσιαστικά από το δεύτερο τρίμηνο του έτους.




Πρωτογενές πλεόνασμα «μαμούθ»: Τι μέτρα σχεδιάζει η κυβέρνηση

Ο κρατικός προϋπολογισμός καταγράφει πρωτογενές πλεόνασμα με τετραπλάσιους ρυθμούς από τον αρχικό στόχο, επιβεβαιώνοντας τις αισιόδοξες προβλέψεις της κυβέρνησης για οικονομικές επιδόσεις-ρεκόρ φέτος. Το πεντάμηνο Ιανουάριος-Μάιος έκλεισε με πλεόνασμα 5,343 δισ. ευρώ, έναντι στόχου 1,055 δισ. ευρώ, χάρη στην αυξημένη φορολογική απόδοση και την ισχυρή ανάπτυξη.

Με αυτά τα δεδομένα, το οικονομικό επιτελείο επεξεργάζεται πακέτο μέτρων για τη μείωση φόρων στη μεσαία τάξη, ενισχύσεις ευάλωτων ομάδων και παρεμβάσεις στο στεγαστικό, που θα ανακοινωθούν στη ΔΕΘ. Οι παρεμβάσεις, με δημοσιονομικό κόστος 1,5 δισ. ευρώ, περιλαμβάνουν:

  • Μειώσεις φόρων στα μεσαία εισοδήματα μέσω αλλαγών σε κλιμάκια και συντελεστές.

  • Φορολογικές ελαφρύνσεις και ενισχύσεις για οικογένειες με παιδιά, με πιθανή αύξηση του αφορολόγητου.

  • Μείωση φορολογίας εισοδημάτων από ενοίκια και κίνητρα για ιδιοκτήτες να διαθέσουν κλειστά ακίνητα στην αγορά.

  • Ενισχύσεις στους ενοικιαστές για να αντιμετωπίσουν το υψηλό κόστος ενοικίων.

  • Ρύθμιση για την ταχύτερη αξιοποίηση 35.000 ακινήτων των τραπεζών και servicers, ώστε να διατεθούν στην αγορά.

Η κυβέρνηση αναμένει ότι το πρωτογενές πλεόνασμα φέτος θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ, με το πλεόνασμα ως ποσοστό του ΑΕΠ να φτάνει έως και το 4%, υπερβαίνοντας τον στόχο του 3,2%.