Μ. Παπαδόπουλος | ΟΧΙ στην άδικη αύξηση κατά 50% στο τέλος που βάζει ο Δήμος στους επαγγελματίες

Την αντίθεσή του στην απόφαση της Δημοτικής Επιτροπής Καβάλας για αύξηση κατά 50% του τέλους παρεπιδημούντων που θα ισχύσει από το 2026, εκφράζει με ανακοίνωσή του ο δημοτικός σύμβουλος και επικεφαλής της παράταξης «Ο Τόπος της Ζωής μας», Μάκης Παπαδόπουλος.

Ο ίδιος ζητά την ανάκληση της απόφασης, δημόσιο απολογισμό για τη χρήση των εσόδων του τέλους τα τελευταία χρόνια και διαβούλευση με τους επαγγελματικούς φορείς πριν από οποιαδήποτε νέα μεταβολή.

Ακολουθεί η ανακοίνωση:

Η Διοίκηση του Δήμου Καβάλας αποφάσισε την Τρίτη 07/10/2025, στη Δημοτική Επιτροπή, την αύξηση κατά 50% στο τέλος παρεπιδημούντων, που θα πληρώσουν για το 2026 οι τουριστικές επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες της εστίασης του τόπου μας.

Το συγκεκριμένο τέλος αποσκοπεί στο να εξασφαλίζει στους Δήμους πόρους ανταποδοτικού χαρακτήρα από τις τουριστικές επιχειρήσεις και τις επιχειρήσεις εστίασης, όχι για να καλύπτει “τρύπες” του ταμείου του Δήμου από σπατάλες και κακοδιαχείριση ή να χρησιμοποιείται ως εύκολος εισπρακτικός μηχανισμός.

Ο Δήμος Καβάλας δεν έχει πρόβλημα έλλειψης τελών και φόρων, έχει πρόβλημα προτεραιοτήτων, αποτελεσματικότητας και διαφάνειας στη χρήση τους.

Το τέλος παρεπιδημούντων δεν είναι “τέλος πολυτελείας”, είναι “φόρος” στην καθημερινότητα. Μια αύξηση 50% στο τέλος παρεπιδημούντων σημαίνει επιπλέον “φορολογία” για τις επιχειρήσεις με πολλές χιλιάδες ευρώ, μείωση της ρευστότητας, της απασχόλησης και των επενδύσεων των επαγγελματιών του τόπου μας.

Εμείς ως παράταξη, έχοντας κάνει διαβούλευση με τους φορείς των επαγγελματιών, το Επιμελητήριο Καβάλας, την Ένωση Ξενοδόχων, την Ομοσπονδία Επαγγελματοβιοτεχνών, το Σωματείο Καφεζυθοπωλών και τον Εμπορικό Σύλλογο, λέμε ξεκάθαρα:

ΟΧΙ σε αυξήσεις τελών που εφαρμόζουν μία οριζόντια και “φορομπηχτική” πολιτική σε βάρος της τοπικής μας οικονομίας.

ΝΑΙ στη διαφάνεια, την ανταποδοτικότητα και την ουσιαστική λογοδοσία για την αξιοποίηση των εσόδων από τα δημοτικά τέλη.

ΝΑΙ σε μια δημοτική πολιτική που στηρίζει τον επαγγελματία, τον εργαζόμενο και την τοπική ανάπτυξη.

ΖΗΤΟΥΜΕ:

  1. Ανάκληση της απόφασης για αύξηση του τέλους παρεπιδημούντων.
  2. Δημόσιος απολογισμός της χρήσης των εσόδων από το τέλος παρεπιδημούντων τα τελευταία 5 έτη.
  3. Διαβούλευση με τους επαγγελματικούς φορείς πριν από οποιαδήποτε αλλαγή συντελεστή.
  4. Στοχευμένη αξιοποίηση των εσόδων σε δράσεις ανάπλασης, προσβασιμότητας και τουριστικής υποδομής.

Η Καβάλα χρειάζεται συμμάχους στην τοπική ανάπτυξη, όχι “φοροεισπράκτορες”.

Οι επαγγελματίες του τόπου μας δεν είναι “παρεπιδημούντες”, είναι μόνιμοι συμμέτοχοι στην οικονομική και κοινωνική ζωή της πόλης.

Η επιτυχία τους είναι και επιτυχία της Καβάλας. Η “ασφυξία” τους, όμως, θα είναι αποτυχία της δημοτικής πολιτικής.

Μάκης Παπαδόπουλος

Δημοτικός Σύμβουλος Καβάλας

Επικεφαλής της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης

Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ




Θ. Ξανθόπουλος | Εξαντλήθηκε η υπομονή των κτηνοτρόφων της Α.Μ.Θ.

Ακόμη περιμένουν αποζημιώσεις για την ευλογιά και την πανώλη.

Ενοχη η στάση της ΝΔ στην Εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ- Είχε στηθεί πελατειακός μηχανισμός με δικούς της ανθρώπους

“Εξαντλήθηκε η υπομονή μας λένε στη κυβέρνηση οι κτηνοτρόφοι της Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης καθώς δεν έχουν αποζημιωθεί για την ευλογιά και πανώλη. Υπάρχει τεράστια παθογένεια.  Ένα τεράστιο πρόβλημα για το οποίο έχω ασκήσει ήδη κοινοβουλευτικό έλεγχο”, είπε ξεκινώντας  την παρέμβασή του στο Open, o βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Θ. Ξανθόπουλος.

“Η κυβέρνηση γνωρίζει τι συμβαίνει στον ΟΠΕΚΕΠΕ αλλά έχει αποφασίσει να μην συγκρουστεί γιατί έχει στηθεί μια παρά φύση συμμαχία με τον κομματικό της μηχανισμό που εξυπηρετεί πελατειακές σχέσεις. Οι διαπιστώσεις  πλέον δεν αρκούν γιατί όλη αυτή η ιστορία τροφοδοτήθηκε από τον μηχανισμό της ΝΔ”, τόνισε χαρακτηριστικά.

“Στο πόρισμα της Ευρωπαϊκής εισαγγελίας περιλαμβάνονται κατηγορίες για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση υπεξαίρεση ευρωπαϊκών κονδυλίων, υποκίνηση στη διάπραξη των εγκλημάτων αυτών.  Η ΝΔ επέλεξε την Εξεταστική Επιτροπή. Είμαστε εξαιρετικά ανήσυχοι λόγω του τρόπου που λειτυργούν οι Εξεταστικές.  Τα ίδια έκανε η κυβέρνηση και  στις υποκλοπές και στα Τέμπη. Στην Εξεταστική για τη λίστα Πέτσα δεν καλέσαμε τον κ. Πέτσα. Για όλα αυτά είναι ένοχη η στάση της κυβερνητικής πλειοψηφίας στη Βουλή”, κατέληξε.




Ενημέρωση Γ.Πασχαλίδη | Διασφάλιση της λειτουργίας του Τμήματος Εναέριας Κυκλοφορίας Καβάλας

Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου, Γιάννης Πασχαλίδης, θα ήθελε να ενημερώσει τους συμπολίτες  του ότι το Τμήμα Εναέριας Κυκλοφορίας Ελεγχόμενου Περιφερειακού Αερολιμένα Καβάλας θα συνεχίσει να λειτουργεί με έδρα την Καβάλα.

Ο Βουλευτής σε συνάντηση που είχε με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρίστο Δήμα στις 9.10.2025, ενημέρωσε τον Υπουργό για τις αρνητικές επιπτώσεις που θα μπορούσε να επιφέρει η προτεινόμενη σύμπτυξη των Τμημάτων Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας Καβάλας και Αλεξανδρούπολης υπό ενιαία διοίκηση με έδρα την Αλεξανδρούπολη (βλ/τε από 9.10.2025 Δελτίο Τύπου).

Πιο συγκεκριμένα, το σχέδιο νόμου, όπως παρουσιάστηκε στη δημόσια διαβούλευση με τίτλο: «Σύσταση νομικούπροσώπου δημοσίου δικαίου (ν.π.δ.δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας(Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών», προέβλεπε τη σύμπτυξη των Τμημάτων Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας Καβάλας καιΑλεξανδρούπολης υπό ενιαία διοίκηση με έδρα την Αλεξανδρούπολη (ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ -ΔΟΜΗ– ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή –Οργανικές μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας). 

Αφουγκραζόμενος τις ανησυχίες που του εκφράστηκαν, ο Βουλευτής ανέφερε στον Υπουργό ότι η σύμπτυξη των Τμημάτων και η εγκατάσταση της διοίκησης στην Αλεξανδρούπολη θα δημιουργούσε μια σειρά απόσοβαρά λειτουργικά, διοικητικά και επιχειρησιακά προβλήματα.Το αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» αποτελεί μια από τις πιο δυναμικά αναπτυσσόμενες πύλες εισόδου της Βόρειας Ελλάδας, εξυπηρετώντας δεκάδες χιλιάδες διεθνείς πτήσεις ετησίως. Επιπλέον, η Τερματική Περιοχή Ελέγχου (TMA) Καβάλας καλύπτει έναν από τους πιο σύνθετους εναέριους χώρους της χώρας, περιλαμβάνοντας και το μη ελεγχόμενο αεροδρόμιο «Λυδία», ενώ στο αεροδρόμιο της Καβάλας λειτουργεί και Απόσπασμα της Πολεμικής Αεροπορίας. 

Ο Υπουργός, ανταποκρινόμενος άμεσα, προχώρησε σε τροποποίηση της διάταξης αυτής και πλέον αναφέρεται ρητά πως το Τμήμα Παροχής Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελεγχόμενου Περιφερειακού Αερολιμένα Καβάλας θα έχει ως έδρα την Καβάλα.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρίστο Δήμα, που ανταποκρίθηκε άμεσα στο δίκαιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας της Καβάλας, δίνοντας οριστική λύση στο πρόβλημα».




Λαϊκή Συσπείρωση Καβάλας | Παρέμβαση για το μνημόνιο συνεργασίας Δήμου και ΔΠΘ

Η Λαϊκή Συσπείρωση Καβάλας, με ανακοίνωσή της, τοποθετείται σχετικά με το πρόσφατο μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ του Δήμου Καβάλας και του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, για τη χρήση και λειτουργία των αθλητικών εγκαταστάσεων στην Πανεπιστημιούπολη Καβάλας.

Στην ανακοίνωση, η παράταξη εκφράζει την αντίθεσή της στη συμφωνία, ασκώντας κριτική στη δημοτική αρχή και στις υπόλοιπες παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου.

Ακολουθεί το δελτίο Τύπου της Λαϊκής Συσπείρωσης Καβάλας:

ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΒΑΛΙΩΤΙΚΟΥ ΛΑΟΥ!

«παραχώρηση αθλητικών εγκαταστάσεων στο χώρο της Πανεπιστημιούπολης Καβάλας» 

Πριν μερικές μέρες (6/10/2025) ο Δήμαρχος και ο Πρύτανης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για την “υλοποίηση των ενεργειών που απαιτούνται για τη χρήση και τη λειτουργία των αθλητικών εγκαταστάσεων στο χώρο της Πανεπιστημιούπολης Καβάλας”.

Θυμίζουμε ότι ομόφωνα (αλλοίμονο) το Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας, σε πρόσφατη συνεδρίαση του (17η/06-08-2025), αποφάσισε θετικά για αυτή τη συνεργασία. Δε γνωρίζουμε ποια ήταν ο προξενήτρα αυτής της συνεργασίας που με τόση προθυμία “έτρεξαν” διοίκηση και λοιπές (αντι)πολιτευόμενες παρατάξεις, πλην Λ.Σ..

Δεκάδες χρόνια τώρα πουλάνε φύκια για μεταξωτές κορδέλες στον Καβαλιώτικο λαό για τα οφέλη που θα έχει η πόλη, με το ΤΕΙ πρώτα, ΔΙ.ΠΑ.Ε. στη συνέχεια, που θα έδινε “φτερά” στην ανάπτυξη της πόλης -λέγε με σουβλάκια και ενοίκια-,  και τέλος με το ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ τώρα, που πάλι θα δώσει μεγάλη ώθηση στα πράγματα της πόλης. 

Τελικά τι ήταν αυτό που στέρησε τη χαρά της άθλησης και της συστηματικής φυσικής αγωγής, από δεκάδες χιλιάδες παιδιά στην πανεπιστημιούπολη της πόλης μας; 

Επίσης τι είναι αυτό που στερεί από το σύνολο των νέων και όχι μόνο της πόλης μας να έχουν αθλητικές εγκαταστάσεις που να καλύπτουν το σύνολο των αναγκών για άθληση, με ασφάλεια και χωρίς να πληρώνουν ακριβά για τη χρήση τους;

 Φυσικά η απάντηση βρίσκεται στη διαχρονική πολιτική όλων των κυβερνήσεων και της σημερινής, που έχουν βγάλει «εκτός ύλης» το δικαίωμα της άθλησης από χιλιάδες μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές. Μάρτυρας αυτής της κατάστασης είναι η πλήρης εγκατάλειψη των αθλητικών εγκαταστάσεων στο χώρο του πρώην ΤΕΙ. Ενδεικτικό είναι ότι στις 20/10/2022, οι φοιτητικοί σύλλογοι Φυσικής, Χημικού, Πληροφορικής και Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής πραγματοποίησαν τουρνουά ποδοσφαίρου στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου και με αφορμή το τουρνουά ανέδειξαν τις τραγικές ελλείψεις που υπάρχουν στις αθλητικές εγκαταστάσεις του ΔΙΠΑΕ, ως αποτέλεσμα της διαχρονικής πολιτικής υποχρηματοδότησης των Ιδρυμάτων και διεκδίκησαν την αναβάθμισή τους. Σημείωσαν επίσης ότι “στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου υπάρχουν διάφορα γήπεδα…..αυτό του ποδοσφαίρου είναι ένα κανονικό χωράφι, με χόρτα έως το γόνατο, ενώ του 5×5 έχει λακκούβες, με τέρματα χωρίς δίχτυα. Σε άθλια κατάσταση είναι και το δάπεδα στα γήπεδα του τένις, του μπάσκετ και του βόλεϊ, χωρίς φιλέ πουθενά….και όλα αυτά φυσικά χωρίς μπάλες και άλλο αθλητικό εξοπλισμό για τους φοιτητές”.

Όπως επίσης για τη συνολική κατάσταση (έλλειψη υποδομών, προσωπικό, συντήρηση κ.α.) των αθλητικών εγκαταστάσεων του δήμου αιτία είναι η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στο δήμο από το κράτος χωρίς την απαραίτητη χρηματοδότηση, πολιτική που αδιαμαρτύρητα υλοποιεί και η σημερινή διοίκηση συνέχεια των προηγούμενων.

Τις αθλητικές εγκαταστάσεις της πανεπιστημιούπολης  έρχεται τώρα ο δήμος να συντηρήσει με χρήματα φυσικά των Καβαλιωτών. Μία καθαρά ευθύνη δηλαδή του κράτους και του Δημοκρίτειου που φορτώνεται στα μόνιμα υποζύγια.

Απαιτούμε συντήρηση και λειτουργία των εγκαταστάσεων να γίνει με χρηματοδότηση από το κράτος με πρωτοβουλίες της διοίκησης του Δημοκρίτειου. 

Καλούμε φοιτητές, νέες και νέους της πόλης μας, αθλητικούς συλλόγους και ερασιτεχνικά αθλητικά σωματεία, να απορρίψουν αυτή την πολιτική, να την αμφισβητήσουν με συλλογικό αγώνα και δράση, διεκδικώντας σύγχρονες ασφαλής αθλητικές εγκαταστάσεις που να καλύπτουν τις ανάγκες τους για άθληση, για αθλητισμό ως δικαίωμα για όλους, με γήπεδα και αθλητικούς χώρους με προσβασιμότητα για όλο το λαό,  χωρίς να πληρώνει και να βάζει βαθιά το χέρι στην τσέπη, με υποδομές σε όλες τις γειτονιές, με κατάλληλο επιστημονικό προσωπικό, με απαραίτητο εξοπλισμό…… 

Καβάλα 12-10-2025

ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

ΠΟΤΟΛΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ




Διαβεβαίωση Δήμα προς Παναγιωτόπουλο για την αυτονομία του Τμήματος Εναέριας Κυκλοφορίας Καβάλας

Τη διαβεβαίωση πως το Τμήμα Εναέριας Κυκλοφορίας Καβάλας θα συνεχίσει να λειτουργεί αυτόνομα έλαβε ο Βουλευτής Ν. Καβάλας της Ν.Δ. κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος κατά τη διάρκεια επικοινωνίας – συνεργασίας με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστο Δήμα. Ο υπουργός, ακούγοντας την εμπεριστατωμένη τεκμηρίωση του κ. Παναγιωτόπουλου δεσμεύτηκε πως το Τμήμα Εναέριας Κυκλοφορίας Καβάλας δεν θα συμπτυχθεί με το Τμήμα Εναέριας Κυκλοφορίας Αλεξανδρούπολης, στοπλαίσιο του σχεδίου νόμου με τίτλο: «Σύσταση Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» και θα συνεχίσει κανονικά την αυτόνομη λειτουργία του.

Υπενθυμίζεται πως το σχέδιο νόμου που τέθηκε σε Δημόσια διαβούλευση με τίτλο: «Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ) με την επωνυμία Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (Υ.Π.Α.) και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών» προβλέπει στο ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ (ΔΟΜΗ – ΟΡΓΑΝΩΣΗ – ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ Άρθρο 17 Δομή – Οργανικές
μονάδες Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας) τη σύσταση Διεύθυνσης Εναέριας Κυκλοφορίας Ελεγχόμενων Περιφερειακών Αερολιμένων στην οποία θα ανήκει και το Τμήμα Παροχής Υπηρεσιών Εναέριας Κυκλοφορίας Ελεγχόμενων Περιφερειακών Αερολιμένων Αλεξανδρούπολης και Καβάλας με έδρα την Αλεξανδρούπολη. Ωστόσο κάτι τέτοιο δημιουργεί σειρά σημαντικών προβλημάτων που θα δυσχεράνουν αφενός τη λειτουργία και των δύο αεροδρομίων, και αφετέρου θα επηρεάσουν σημαντικά μια σειρά άλλων εγκαταστάσεων και τη λειτουργία τους, όπως είναι το Αεροπορικό Απόσπασμα Χρυσούπολης, αλλά και δραστηριοτήτων – επενδύσεων όπως είναι η λειτουργία του αεροδρομίου «Λυδία» στον Αμυγδαλεώνα της EGNATIA AVIATION.

Παράλληλα το αεροδρόμιο της Καβάλας είναι παραχωρημένο στη Fraport, που σημαίνει πως υπάρχει ανάγκη στενής καθημερινής συνεργασίας με τους αρμόδιους υπαλλήλους της Fraport για τα ζητήματα που προκύπτουν καθώς και υποχρέωση ενεργής συμμετοχής στα safety committee για την ασφαλή λειτουργία του αεροδρομίου. Κατά συνέπεια, δεν είναι δυνατό, λογικό και παραγωγικό ο τμηματάρχης ενός παραχωρημένου αεροδρομίου να βρίσκεται 150 χιλιόμετρα μακριά.

Όλα τα παραπάνω έλαβε σοβαρά υπόψη ο υπουργός και διαβεβαίωσε τον κ. Παναγιωτόπουλο πως η λειτουργία Τμήματος Εναέριας Κυκλοφορίας Καβάλας θα συνεχίσει να λειτουργεί κανονικά και αυτόνομα.




Η Περιφέρεια Α.Μ.Θ. στην αφετηρία ενός ευρωπαϊκού διαλόγου για τη βιώσιμη διαχείριση γης

Πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 8 Οκτωβρίου 2025, στην Κομοτηνή, η 1η Συνάντηση Ενδιαφερόμενων Φορέων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου LandShift.

Η εκδήλωση φιλοξενήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων της Περιφέρειας ΑΜΘ, στην Κομοτηνή, και αποτέλεσε την αφετηρία για τη δημιουργία του «Ζωντανού Χώρου Συνεργασίας» (Living Space) της Περιφέρειας — ενός από τους πέντε πιλοτικούς χώρους του έργου LandShift σε ευρωπαϊκό επίπεδο, μαζί με τη Γαλλία, την Ιταλία, την Πολωνία και την Ουκρανία.

Το έργο LandShift στοχεύει στη συνδιαμόρφωση βιώσιμων πρακτικών διαχείρισης της γης που ενισχύουν την ανθεκτικότητα στην κλιματική αλλαγή, ενώ παράλληλα προάγει τις αρχές του New European Bauhaus, συνδέοντας τη βιωσιμότητα με την αισθητική, την καινοτομία και την κοινωνική συνοχή. Χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Horizon Europe και φέρνει κοντά 26 εταίρους από όλη την Ευρώπη.

Ενσωματώνοντας εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης και Δεδομένα Παρατήρησης της Γης (Earth Observation), καθώς και Nature-Based Solutions, το έργο αποσκοπεί στην υποστήριξη της λήψης τεκμηριωμένων αποφάσεων για τη βιώσιμη ανάπτυξη, την υγεία του εδάφους και την προστασία της βιοποικιλότητας.

Στη συνάντηση της Κομοτηνής, εκπρόσωποι τοπικών αρχών, πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, αγροτικών και περιβαλλοντικών φορέων συμμετείχαν ενεργά σε έναν ανοιχτό διάλογο για τις προκλήσεις και τις δυνατότητες βιώσιμης διαχείρισης της γης στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Οι συμμετέχοντες ανέδειξαν τη σημασία της συνεργασίας και της ανταλλαγής γνώσεων για τη διαμόρφωση πρακτικών, συμπεριληπτικών και αναπαραγώγιμων μοντέλων ανάπτυξης.

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μέσω της συμμετοχής της στο LandShift, ενισχύει τον ρόλο της ως περιφερειακός κόμβος καινοτομίας και βιώσιμης ανάπτυξης, συνδέοντας την τοπική εμπειρία με τις ευρωπαϊκές προτεραιότητες της Πράσινης Συμφωνίας (European Green Deal) και του New European Bauhaus.

Ο Ζωντανός Χώρος Συνεργασίας (Living Space) της Περιφέρειας θα λειτουργήσει ως πλατφόρμα διαλόγου, πειραματισμού και συνδημιουργίας, μέσα από την οποία θα προκύψουν προτάσεις πολιτικής, εργαλεία και καλές πρακτικές για την κλιματική ανθεκτικότητα και την ισόρροπη ανάπτυξη των τοπίων της περιοχής.




Γ. Αυτιάς σε Κομισιόν | Ρίξτε τις τιμές του ρεύματος και βάλτε φρένο στην ακρίβεια

Τη λήψη άμεσων και δραστικών μέτρων για τη μείωση των τιμών του ρεύματος, την καταπολέμηση της ακρίβειας στις τιμές των αγαθών και την προστασία του εμπορικού κόσμου από τις ηλεκτρονικές πλατφόρμες τρίτων χωρών, ζήτησε από τον Επίτροπο για τη Βιομηχανία Stéphane Séjourné, ο Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γιώργος Αυτιάς, κατά τη διάρκεια της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο.

Ο κ. Αυτιάς τόνισε ότι η Ολοκλήρωση της Ενιαίας Αγοράς πρέπει να έχει χειροπιαστό όφελος για τις κοινωνίες, τις επιχειρήσεις και τον ανταγωνισμό. «Αυτό σημαίνει χαμηλές τιμές στα νοικοκυριά, ευκαιρίες χρηματοδότησης για τις επιχειρήσεις και προστασία από τρίτες αγορές με αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Έλληνας Ευρωβουλευτής καλεί την Κομισιόν να κινηθεί άμεσα κλείνοντας το δρόμο σε επικίνδυνα πακέτα ηλεκτρονικών αγορών που δεν τηρούν κανένα ευρωπαϊκό πρότυπο ασφαλείας, όπως ορθά είχε επισημάνει η OLAF στην Οικονομική Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. «Προστατέψτε τον κόσμο του εμπορίου από όσους κερδοσκοπούν μεταμορφώνοντας την Ευρώπη σε «χωματερή» με τα φθηνά προϊόντα τους. Κάντε το τώρα, γιατί αύριο θα είναι αργά».

Η πλήρης ομιλία είναι η εξής:

Κυρίες  και κύριοι συνάδελφοι η Ολοκλήρωση της Ενιαίας Αγοράς πρέπει να έχει χειροπιαστό όφελος για τις κοινωνίες, τις επιχειρήσεις και τον ανταγωνισμό. Δηλαδή, χαμηλότερες τιμές για τα νοικοκυριά, ευκαιρίες χρηματοδότησης επιχειρήσεων και προστασία από τρίτες αγορές με αμφιβόλου ποιότητας προϊόντα. Κύριε Επίτροπε, κινηθείτε αποφασιστικά για να πέσουν οι τιμές του ρεύματος και να αποκατασταθεί η ισορροπία στις τιμές των αγαθών. Κλείστε το δρόμο άμεσα σε επικίνδυνα πακέτα ηλεκτρονικών αγορών, που δεν τηρούν κανένα ευρωπαϊκό πρότυπο ασφαλείας, όπως ορθά ενημέρωσε η OLAF στην Οικονομική Επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Προστατέψτε τον κόσμο του εμπορίου από όσους κερδοσκοπούν μεταμορφώνοντας την Ευρώπη σε «χωματερή» με τα φθηνά προϊόντα τους. Κάντε το τώρα, γιατί αύριο θα είναι αργά.




Λαϊκή Συσπείρωση Καβάλας | Παρέμβαση για το Πρόγραμμα ηλικιωμένων και ΑμεΑ

Η Λαϊκή Συσπείρωση Καβάλας με ανακοίνωσή της τοποθετείται σχετικά με τη συμμετοχή του Δήμου Καβάλας στο «Πιλοτικό Πρόγραμμα ψηφιακής εκπαίδευσης και ενδυνάμωσης των ηλικιωμένων και των ατόμων με αναπηρία», που εγκρίθηκε κατά την 19η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Στο δελτίο Τύπου, η δημοτική παράταξη εκφράζει την αντίθεσή της, κάνοντας λόγο για «ξεπλυμα της αντιλαϊκής πολιτικής και απόπειρα αποπροσανατολισμού του λαού».

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της  παράταξης :

ΓΙΑ ΤΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΤΟ ΞΕΠΛΥΜΑ ΤΗΣ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ 

ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΠΟΠΡΟΣΑΤΟΛΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΛΑΟΥ!

Στην 19η Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας ψηφίστηκε θέμα με τίτλο: «Έγκριση συμμετοχής στο «Πιλοτικό Πρόγραμμα ψηφιακής εκπαίδευσης και ενδυνάμωσης των ηλικιωμένων και των ατόμων με αναπηρία».

Θεωρούμε ότι τέτοια προγράμματα, που απλόχερα μοιράζει η Ε.Ε. και αποδέχονται με ευλάβεια αστικές κυβερνήσεις και τοπικοί διοικούντες σε δήμους και Περιφέρειες, έχουν πολλαπλούς στόχους: 

– Να μοιράζουν ζεστό χρήμα σε εργολάβους διαχείρισης τέτοιων προγραμμάτων (ΚΕΚ). Σε ιδιώτη σίγουρα θα απευθυνθεί ο δήμος για αυτή την εκπαίδευση. 

– Να επιταχυνθεί η ψηφιακή μετάβαση στην καθημερινότητά μας που απαλλάσσει τράπεζες και δημόσιο από προσωπικό και υποκαταστήματα εξασφαλίζοντας μεγαλύτερα κέρδη. 

– Στοχεύουν τέλος στις συνειδήσεις γερόντων και ΑμεΑ. Θέλουν να τους κάνουν να πιστέψουν ότι για την δυσκολία να κλείσουν ραντεβού στο δημόσιο νοσοκομείο ή να χειριστούν το e-banking τους στην τράπεζα, φταίει ότι δεν ξέρουν να χειριστούν τον υπολογιστή ή το κινητό τους…..

Να πιστέψουν δηλαδή ότι για την τραγική κατάσταση που βρίσκεται η δημόσια υγεία, που τόσο ανάγκη έχουμε όλοι – πολύ περισσότερο ηλικιωμένοι και ΑμεΑ – και δεν μπορούν να κλείσουν ένα ραντεβού, δε φταίει η έλλειψη γιατρών και νοσηλευτών, αλλά οι ίδιοι! Η περίφημη “ατομική ευθύνη” που την συναντάμε σε κάθε ολιγορεία του επιλεκτικά ανίκανου επιτελικού αστικού κράτους. Για την ταλαιπωρία που υποβάλλονται και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα ΑμΕΑ δε φταίνε οι συντάξεις πείνας και τα πετσοκομμένα επιδόματα στους ΑμεΑ….Προσπαθούν να κοροϊδέψουν το λαό ότι θα λυθούν τα τεράστια προβλήματα που βιώνουν ηλικιωμένοι και ΑμεΑ, τα οποία είναι αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής της σημερινής και όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων. 

Ενώ οι διάφορες ψηφιακές εφαρμογές θα μπορούσαν να διευκολύνουν και να ανακουφίσουν ηλικιωμένους και ΑμεΑ, έρχονται να «κουμπώσουν» πάνω στις μεγάλες ελλείψεις προσωπικού και υποδομών, καταλήγοντας να είναι ο …ψηφιακός φερετζές της άγριας πολιτικής που χαντακώνει κάθε κοινωνικό δικαίωμα. Της πολιτικής που υπηρετεί τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων σε βάρος των λαϊκών αναγκών.

Όσο λοιπόν κι αν διαφημίζουν την ψηφιοποίηση των ραντεβού και άλλων υπηρεσιών (τράπεζες, gov κ.α.), που για τη χρήση τους πρέπει να “εκπαιδευτούν” ηλικιωμένοι και ΑμεΑ, η επιδείνωση, η εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση των υπηρεσιών Υγείας όχι μόνο δεν αντιστρέφονται, αλλά επιταχύνονται κιόλας. Γιατί το πραγματικό ζήτημα είναι ποιος έχει στα χέρια του την τεχνολογία και για ποιον σκοπό τη χρησιμοποιεί. 

Το κεφάλαιο και το κράτος του έχουν απαντήσει προ πολλού ότι υποτάσσουν την τεχνολογία στους αντιλαϊκούς σκοπούς της «εξοικονόμησης» πόρων και του κέρδους, σε βάρος των λαϊκών αναγκών. 

Μόνο με οργάνωση και σύγκρουση με αυτή την πολιτική – ανεξάρτητα ποιος την εφαρμόζει – μπορούν οι ηλικιωμένοι και τα ΑμεΑ να ελπίζουν σε πραγματική και ουσιαστική βελτίωση των προβλημάτων τους. 

Η ελπίδα δε βρίσκεται σε προγράμματα για γνώση της τεχνολογίας και σε κάθε είδους αυταπάτες, αλλά στη μαζική συσπείρωση στα σωματεία και τον ανυποχώρητο αγώνα για δικαιώματα και ζωή με αξιοπρέπεια, κόντρα στην αντιλαϊκή πολιτική. Μόνο ο λαός μπορεί να σώσει τον λαό, με τη δική του πάλη. 




Συνάντηση Πασχαλίδη με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών για τον Αερολιμένα Καβάλας

Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης πραγματοποίησε συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρίστο Δήμα, με τον οποίο συζήτησαν τις διατάξεις του νομοσχεδίου που βρίσκεται υπό διαβούλευση, οι οποίες αφορούν τον Αερολιμένα Καβάλας «Μέγας Αλέξανδρος».

Ο Βουλευτής ζήτησε, διατυπώνοντας εμπεριστατωμένα επιχειρήματα, το Τμήμα Εναέριας Κυκλοφορίας Καβάλας να παραμείνει ως αυτοτελές Τμήμα, ώστε να εξασφαλιστεί η επιχειρησιακή συνέχεια, η άμεση λήψη αποφάσεων και η διατήρηση του υψηλού επιπέδου ασφάλειας των πτήσεων.

Ο Υπουργός, ο οποίος άκουσε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και προσοχή τα ζητήματα που του ανέπτυξε ο Βουλευτής,  εξετάζει το θέμα με θετική διάθεση.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό για τη σημερινή συνάντηση. Η συζήτησή μας ήταν ιδιαιτέρως εποικοδομητική.»




Η Αγγελική Δεληκάρη μίλησε στη Βουλή για τις νέες Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης

Η βουλευτής Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Αγγελική Δεληκάρη, μίλησε στη Βουλή για το νέο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που αφορά τη σύσταση Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης.

Η κ. Δεληκάρη τόνισε ότι το νομοσχέδιο αυτό είναι ένα σημαντικό βήμα για τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, ώστε οι νέοι να αποκτούν δεξιότητες που ζητούνται σήμερα από τις επιχειρήσεις.

Όπως εξήγησε, οι νέες Ακαδημίες θα ενταχθούν στο Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και θα προσφέρουν δωρεάν φοίτηση. Οι ειδικότητες που θα λειτουργούν σε κάθε περιοχή θα καθορίζονται ανάλογα με τις τοπικές ανάγκες, για να μπορούν οι απόφοιτοι να βρίσκουν πιο εύκολα δουλειά.

Η βουλευτής υπογράμμισε επίσης ότι οι Ακαδημίες θα λειτουργούν μαζί με τις ήδη υπάρχουσες σχολές κατάρτισης, αξιοποιώντας τις υποδομές που υπάρχουν, και ότι η συζήτηση του νομοσχεδίου θα συνεχιστεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή.

Κλείνοντας την ομιλία της, η Αγγελική Δεληκάρη σημείωσε πως η επένδυση στην εκπαίδευση των νέων είναι «επένδυση στο μέλλον της χώρας και της Καβάλας».




Ομιλία Πασχαλίδη για το νομοσχέδιο περί της σύστασης Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην Ολομέλεια της Βουλής, επί του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «Σύσταση Ακαδημιών Επαγγελματικής Κατάρτισης – Ένταξη των Ακαδημιών στο Εθνικό Σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης» και άλλα θέματα επαγγελματικής κατάρτισης» ανέφερε ότι η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση αποτελεί έναν από τους πιο κρίσιμους πυλώνες για την αναβάθμιση του ανθρώπινου δυναμικού, την καταπολέμηση της ανεργίας των νέων, την ανάδειξη των τεχνικών επαγγελμάτων και, κατ’ επέκταση, τη γενικότερη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας της χώρας μας.

Όπως υπογράμμισε ο Βουλευτής, οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης αποτελούν μία νέα καινοτόμα μορφή μεταλυκειακής επαγγελματικής εκπαίδευσης που συνδέει την εκπαίδευση με τις τοπικές κοινωνίες και τις οικονομικές δραστηριότητες κάθε περιοχής, απαντώντας ουσιαστικά στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς εργασίας.

Επίσης, ο Βουλευτής ανέφερε ότι οι Ακαδημίες απευθύνονται, όπως και οι Σ.Α.Ε.Κ., σε αποφοίτους γενικών και επαγγελματικών λυκείων (ΓΕ.Λ.-ΕΠΑ.Λ.) και κατόχους ισότιμων τίτλων. Η φοίτηση παρέχεται δωρεάν, οι καταρτιζόμενοι παρακολουθούν μία και μόνη ειδικότητα, είτε διά ζώσης είτε εξ αποστάσεως (σύγχρονα, ασύγχρονα ή μικτά σχήματα), σύμφωνα με τους Οδηγούς Κατάρτισης, ενώ τόνισε ότι αυτό που διαφοροποιεί τις Ακαδημίες από τις υφιστάμενες ΣΑΕΚ είναι η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα και τα οφέλη που θα προκύψουν από τη σύμπραξη αυτή. 

Αναλύοντας τις διατάξεις, ο Βουλευτής ανέφερε ότι κάθε πρόγραμμα περιλαμβάνει υποχρεωτική πρακτική άσκηση ή μαθητεία μέσα σε πραγματικούς χώρους εργασίας του οικονομικού φορέα, με αμοιβή και πλήρη ασφάλιση, σημειώνοντας ότι το Κράτος διασφαλίζει τη δωρεάν φοίτηση, ενώ οι συνεργαζόμενοι οικονομικοί φορείς, αναλαμβάνουν να διαθέσουν υποδομές, σύγχρονο εργαστηριακό εξοπλισμό, θέσεις πρακτικής άσκησης ή μαθητείας και πρόσθετους πόρους, όπου χρειάζεται.

Κλείνοντας την ομιλία του, ο Βουλευτής ανέφερε ότι οι Ακαδημίες Επαγγελματικής Κατάρτισης ακολουθούν τον τρόπο λειτουργίας των ΣΑΕΚ, εισάγουν όμως κάποια εντελώς καινοτόμα στοιχεία στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση, με βασικότερο την άμεση  διασύνδεση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας. 




Αναφορά Ξανθόπουλου για τις καθυστερήσεις στις αποζημιώσεις των κτηνοτρόφων της ΑΜΘ

Θ. Ξανθόπουλος: Άμεσες παρεμβάσεις επιβίωσης των αιγοπροβατοτρόφων που επλήγησαν από την Ευλογιά και την Πανώλη, ζητούν οι Κτηνοτροφικοί Σύλλογοι ΑΜΘ – ”Η υπομονή μας εξαντλήθηκε”

Ο βουλευτής Δράμας Θεόφιλος Ξανθόπουλος κατέθεσε ως Αναφορά το δημοσίευμα της Εφημερίδας “Χρονικά της Δράμας”, με την ανοιχτή επιστολή των Κτηνοτροφικών Συλλόγών Αν. Μακεδονίας και Θράκης προς τον υπουργό Αγροτικης Ανάπτυξης και Τροφίμων. Με την επιστολή τους ζητούν τη λήψη άμεσων και επειγόντων μέτρων για την επιβίωση των αιγοπροβατοτρόφων που επλήγησαν από τις ζωονόσους της Ευλογιάς και της Πανώλης και δηλώνουν ότι η υπομονή τους εξαντλήθηκε.

Στην επιστολή αυτή, που έρχεται σε συνέχεια άλλων 4 επιστολών,τονίζεται μεταξύ άλλων:  Δυστυχώς η κυβέρνηση κι εσείς ως επικεφαλής του αρμόδιου υπουργείου, δεν έχετε πράξει τίποτα απ’ όσα αυτονόητα και λογικά θα έπρεπε να έχετε πράξει μέχρι σήμερα. Από τον τρόπο διαχείρισης και αποζημίωσης των ζωονόσων,αποδεικνύεται η ατολμία, η ανεπάρκεια κι εν τέλει η ανικανότητα εφαρμογής των αυτονόητων μέτρων επί του πεδίου και των οικονομικών παρεμβάσεων που χρειάζονται, για προβλήματα που εσείς προκαλέσατε με τις αποφάσεις σας, στους πληττόμενους κτηνοτρόφους.

Οι κτηνοτρόφοι της ΑΜΘ ζητούν συγκεκριμένα: αποζημίωση για την καταστροφή του ζωικού κεφαλαίου, όσων από τους κτηνοτρόφους δεν έχουν μέχρι σήμερα αποζημιωθεί, με αναδρομική αύξηση,αποζημίωση για την απώλεια εισοδήματος, των κτηνοτρόφων, αναστολή των ασφαλιστικών, των φορολογικών και προς φορείς του δημοσίου υποχρεώσεων και σε όλες τις υποχρεώσεις προς τράπεζες, από την ημέρα καταστροφής των ζώων.

Ο βουλευτής θεωρεί δίκαια, εύλογα και απολύτως αναγκαία για την επιβίωση των κτηνοτρόφων τα αιτήματα και ζητά από τον Υπουργό να δώσει απαντήσεις.

Αναφορά :




Θ. Ξανθόπουλος | Με τον Αλ. Τσίπρα είμαστε στην ίδια πλευρά

Ο βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Θεόφιλος Ξανθόπουλος, μιλώντας στον Σκάι 100,3, αναφέρθηκε στις πολιτικές εξελίξεις μετά την παραίτηση του Αλέξη Τσίπρα από το βουλευτικό αξίωμα. Τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Αλ. Τσίπρας παραμένουν στην ίδια πλευρά του προοδευτικού μετώπου, επισημαίνοντας πως «αντίπαλος είναι η Δεξιά και η κυβέρνηση Μητσοτάκη».

Ακολουθεί το δελτίο Τύπου:

Με τον Αλ. Τσίπρα είμαστε στην ίδια πλευρά-Έχουμε κοινή αφετηρία, τη δημιουργία προοδευτικού μετώπου απέναντι στη Δεξιά και τη κυβέρνηση Μητσοτάκη.

“Τα κόμματα της Αριστεράς υπάρχουν στην πολιτική ζωή για να εκφράσουν κοινωνικές ανάγκες. Εάν ο ΣΥΡΙΖΑ αντιστοιχηθεί με τις υπαρκτές ανάγκες της κοινωνίας, είναι προφανές ότι θα συνεχίσει να υπάρχει. Το θέμα όμως είναι αν η προοδευτική παράταξη μπορέσει να ανακάμψει και να αποτελέσει το αντίπαλο δέος στην κυβέρνηση Μητσοτάκη. Στη κατεύθυνση αυτή δουλεύουμε όλοι στον ΣΥΡΙΖΑ. Είμαστε η επισπεύδουσα δύναμη της προοδευτικής συνεργασίας και γι αυτό πρέπει να ενισχυθεί ο ΣΥΡΙΖΑ για να παίξει αυτό το ρόλο”.

  Αυτά ανέφερε ο βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θ. Ξανθόπουλος μιλώντας στο ραδιόφωνο του Σκάι για τις πολιτικές εξελίξεις μετά την παραίτηση Τσίπρα από το βουλευτικό αξίωμα. “Ο Αλ. Τσίπρας έκανε τη κίνηση του. Από εδώ και πέρα θα κριθεί και αυτός με τα μέτρα που κρινόμαστε όλοι. Όχι με την κληρονιμιά του 2015-19  την οποία θεωρούμε πολύ θετική για τη κοινωνία αλλά με βάση τα επόμενα βήματά του. Το μείζον για μας, όπως λέει και ο Σ. Φάμελλος, είναι ότι δεν είμαστε απέναντι. Αρα  η κατεύθυνση για τη δημιουργία του προοδευτικού μετώπου απέναντι στον κ.  Μητσοτάκη παραμένει στο τραπέζι και περιμένουμε από τον Αλ.Τσίπρα να προσδιορίσει ακριβέστερα το ρόλο του”, συμπλήρωσε.

   “Εμείς λέμε ότι αντιπαλός μας είναι η Δεξιά. Αυτό λέει και ο Αλ.Τσίπρας, ότι πρέπει να τελειώσει η ηγεμονία της κυβέρνησης Μητσοτάκη. ‘Αρα έχουμε μια κοινή αφετηρία. Να δούμε και τι κόμμα θέλει να κάνει ο Αλ. Τσίπρας. Κανείς δεν ξέρει γιατί δεν το έχει ανακοινώσει.  Το θετικό είναι ότι μπορεί να συνυπάρξουμε σε αυτή την προσπάθεια”, συμπλήρωσε.

   “Οι προοδευτικές δυνάμεις πρέπει να συνεννοηθούν γιατί κανείς δεν μπορεί μόνος του και να απευθυνθούν στη κοινωνία με ένα πειστικό πρόγραμμα που θα δίνει λύσεις στα πολύ σημαντικά προβλήματα της κοινωνίας. Προφανώς και χωράει σε αυτό ο Αλ. Τσίπρας. Το ποιός θα ηγηθεί είναι κάτι που θα προκύψει”, κατέληξε.




Θ. Ξανθόπουλος στο ΕΝΑ Channel | Ηγέτης της προοδευτικής παράταξης ο Αλ.Τσίπρας

Ο βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ, Θεόφιλος Ξανθόπουλος, μιλώντας στο ΕΝΑ Channel, σχολίασε την παραίτηση του Αλέξη Τσίπρα, τις πολιτικές εξελίξεις στην προοδευτική παράταξη και τη στάση του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ αναφέρθηκε και σε ζητήματα που αφορούν την κυβέρνηση και τη λειτουργία των θεσμών.

Ακολουθούν οι βασικές του δηλώσεις:

Ο ΣΥΡΙΖΑ οφείλει να συνεχίσει και θα συνεχίσει με στόχο τη δημιουργία προοδευτικού πόλου!

“Αιφνιδιαστήκαμε όλοι από την παραίτηση του Αλ. Τσίπρα αλλά νομίζω ότι ήταν μια επιβεβλημένη κίνηση αφού έχει στο νου του να ηγηθεί άλλου εγχειρήματος”, ανέφερε ο βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών Θ. Ξανθόπουλος, μιλώντας στο ΕΝΑ Channel. Και πρόσθεσε: “Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Αλ. Τσίπρας είναι ο ηγέτης της προοδευτικής παράταξης στη χώρα. Πήρε ένα κόμμα από τα όρια της κοινοβουλευτικής επιβίωσης και το έκανε κυβέρνηση. Είμαστε περήφανοι για τη διακυβέρνηση 2015-2019. Ο ΣΥΡΙΖΑ έβγαλε τη χώρα από τα μνημόνια, κράτησε τη κοινωνία όρθια. Δεν βρέθηκε κανείς να μας κατηγορήσει ότι πειράξαμε ένα ευρώ από τον δημόσιο κορβανά, σε αντίθεση με αυτό που γίνεται τώρα”.

“Εμείς πρέπει να συνεχίσουμε τον δρόμο μας, να πείσουμε την πλειοψηφία της κοινωνίας, τα δοκιμαζόμενα κοινωνικά στρώματα ότι ο ΣΥΡΙΖΑ αποτελεί καταφυγή απέναντι στη πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη αλλά και καταλύτη της συνεργασίας των προοδευτικών δυνάμεων που θα αντιπαλέψει την πρωτοκαθεδρία Μητσοτάκη. Ο Αλ. Τσίπρας επέλεξε άλλο δρόμο. Ενδεχομένως μελλοντικά οι δρόμοι αυτοί μπορεί να συγκλίνουν, αλλά σήμερα ως ΣΥΡΙΖΑ στόχος και καθήκον μας είναι η δημιουργία του προοδευτικού πόλου απέναντι στον Κυρ. Μητσοτάκη…Ο ΣΥΡΙΖΑ οφείλει να συνεχίσει και θα συνεχίσει”, υπογράμμισε.

“Είναι πολύ νωρίς να μιλήσουμε για το εγχείρημα Τσίπρα. Εμείς στην Αριστερά πρώτα βάζουμε την πολιτική. Να δούμε την διακήρυξη, τους στόχους, τα πρόσωπα και θα δούμε. Εγώ έχω εκλεγεί με τον ΣΥΡΙΖΑ και θα παραμείνω βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ μέχρι τις εκλογές. Δεν με αφορά τίποτα άλλο. Θέλω να τιμήσω την εντολή των Δραμινών και θα το πράξω.Εξάλλου στην Αριστερά δρούμε συντεταγμένα και συλλογικά. Ότι αποφασιστεί, ότι γίνει ευρύτερα, θα αποφασιστεί από τα αρμόδια όργανα του κόμματος Προσωπικές επιλογές δεν είναι συμβατές με την Αριστερά”, τόνισε χαρακτηριστικά.

Απαντώντας σε ερώτηση, χαρακτήρισε πλήγμα για την διεθνή εικόνας της χώρας τη επίσκεψη της Ευρωπαίας Εισαγγελέως. “ Έχουν σωρευθεί πολλά προβλήματα νομιμότητας  Θυμίζω τις υποκλοπές, το έγκλημα στα Τέμπη και τώρα τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Το γεγονός ότι η κ. Κοβέση χαρακτήρισε τον ΟΠΕΚΕΠΕ ακρωνύμιο διαφθοράς αποτελεί ισχυρό ράπισμα στην κυβερνητική επιχειρηματολογία”, επισήμανε.

Μιλώντας τέλος για το άρθρο 86 του Συντάγματος, επισήμανε ότι πρέπει να αλλάξει γιατί όπως το χειρίστηκε η κυβέρνηση, με απόφαση της πλειοψηφίας ορθωνόταν τείχος στην εισαγγελική έρευνα για να καλύψει του δικούς της, όπως έγινε με τον Κ. Καραμανλή, τους κ. Αυγενάκη και Βορίδη.

 




Νέα Αριστερά | Η κυβέρνηση Μητσοτάκη σπρώχνει τους αγρότες στη χρεοκοπία – Να φύγουν τώρα

Η Νέα Αριστερά με ανακοίνωσή της ασκεί σφοδρή κριτική προς την κυβέρνηση, με αφορμή τη μετάθεση της προκαταβολής των αγροτικών ενισχύσεων (τσεκ) για τον Νοέμβριο. Στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για «κατάρρευση του συστήματος πληρωμών» και επιρρίπτονται ευθύνες στην κυβέρνηση για τη διαχείριση του ΟΠΕΚΕΠΕ και της αγροτικής πολιτικής.

Ακολουθεί το Δελτίο Τύπου:

Η μετάθεση της προκαταβολής του τσεκ για τον Νοέμβριο – και μάλιστα με αστερίσκους και ερωτηματικά – δεν είναι τίποτα άλλο παρά η πιο ξεκάθαρη ομολογία της κυβέρνησης Μητσοτάκη και του κ. Τσιάρα ότι το σύστημα πληρωμών έχει καταρρεύσει.

Μία κατάρρευση ως αποτέλεσμα της διαφθοράς, της πελατειακής λογικής και της απόλυτης ανικανότητας που χαρακτήρισε τη διαχείριση του ΟΠΕΚΕΠΕ και της αγροτικής πολιτικής επί διακυβέρνησης ΝΔ. Οι αγρότες βρίσκονται με την πλάτη στον τοίχο: εκτόξευση κόστους παραγωγής, καθυστερήσεις αποζημιώσεων, σκάνδαλα, κοροϊδία με τις ενισχύσεις, και τώρα η απειλή να χαθεί η προκαταβολή που επί δεκαετίες αποτελούσε εγγυημένο εισόδημα.

Το πλήγμα δεν αφορά μόνο τους μικρούς και μεσαίους παραγωγούς· αγγίζει και τις πιο υγιείς εκμεταλλεύσεις, τους προμηθευτές, τις μεταποιητικές επιχειρήσεις, όλο το αγροδιατροφικό σύστημα. Πρόκειται για ένα ντόμινο καταστροφής που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε χρεοκοπίες και μαρασμό της υπαίθρου.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απέρριψε το Σχέδιο Δράσης της κυβέρνησης, εκθέτοντας τη χώρα διεθνώς. Για πρώτη φορά τίθεται σε ανοιχτή αμφισβήτηση η καταβολή της προκαταβολής των ενισχύσεων. Εάν ανασταλούν οι πληρωμές, θα μιλάμε για το τελειωτικό χτύπημα στον αγροτικό κόσμο. Και γι’ αυτό ευθύνεται αποκλειστικά η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Δεν είναι απλώς ανίκανοι. Είναι επικίνδυνοι.

Θυσιάζουν την οικονομική βιωσιμότητα ενός ολόκληρου κλάδου και παίζουν με την επισιτιστική ασφάλεια της χώρας για να κάνουν τα ρουσφέτια τους στους διάφορους «φραπέδες». Όταν ένας υπουργός και μια κυβέρνηση δεν μπορούν να κάνουν ούτε το απολύτως στοιχειώδες – να δώσουν στους αγρότες τα λεφτά που δικαιούνται και μάλιστα στην ώρα τους – δεν έχουν καμία νομιμοποίηση να συνεχίσουν.

Η Νέα Αριστερά το λέει καθαρά: αυτή η κυβέρνηση πρέπει να φύγει τώρα. Η ύπαιθρος, οι παραγωγοί, η κοινωνία δεν μπορούν άλλο να πληρώνουν την αποτυχία και τη διαφθορά τους.




Τάσος Χατζηβασιλείου | Η ΝΔ είναι η μόνη αξιόπιστη λύση για τη διακυβέρνηση της χώρας

«Η ΝΔ είναι η μόνη αξιόπιστη λύση για τη διακυβέρνηση της χώρας», δηλώνει στην εφημερίδα Παρασκήνιο ο βουλευτής Σερρών και Γραμματέας Διεθνών Σχέσεων της ΝΔ, Τάσος Χατζηβασιλείου. Όπως επισημαίνει, οι πολίτες εμπιστεύονται τον Κυριάκο Μητσοτάκη και την κυβέρνηση για να διατηρήσουν την Ελλάδα σε πορεία σταθερότητας και ανάπτυξης, ενώ τα υπόλοιπα κόμματα «αρκούνται στην αντιπολίτευση της ατάκας».

Στα ζητήματα εξωτερικής πολιτικής, ο κ. Χατζηβασιλείου υπενθύμισε ότι «η Ελλάδα, επί διακυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη, έκανε όσα καμία άλλη κυβέρνηση δεν τόλμησε». Έφερε ως παραδείγματα τις συμφωνίες οριοθέτησης με Ιταλία και Αίγυπτο, την επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια στο Ιόνιο, τις έρευνες νοτίως της Κρήτης με τη Chevron, αλλά και την ενίσχυση της εθνικής άμυνας με τα Rafale, τις φρεγάτες Belharra, τις Bergamini και την ένταξη στο πρόγραμμα των F-35. «Η κυβέρνηση απαντά με πράξεις που αναβαθμίζουν το γόητρο της πατρίδας μας», υπογράμμισε.

Για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, σχολίασε ότι η Ελλάδα επιδιώκει διάλογο, αλλά «στη βάση του Διεθνούς Δικαίου και του Δικαίου της Θάλασσας», ξεκαθαρίζοντας ότι «η Τουρκία δεν μπορεί να βελτιώσει τις σχέσεις της με επιθετική ρητορική ή με το casus belli σε ισχύ».

Σε ερώτηση για την αναγνώριση παλαιστινιακού κράτους, τόνισε ότι η Ελλάδα ακολουθεί πολιτική αρχών, στηρίζοντας τη λύση δύο κρατών «στη βάση των συνόρων του 1967», ενώ υπενθύμισε ότι η χώρα μας είναι ταυτόχρονα στρατηγικός εταίρος του Ισραήλ και συνομιλητής του αραβικού κόσμου.

Τέλος, αναφερόμενος στις μεγάλες προκλήσεις της εξωτερικής πολιτικής, μίλησε για την ανάγκη ενίσχυσης της αρχιτεκτονικής ασφαλείας στην Ευρώπη, την προώθηση ενεργειακών υποδομών και διασυνδέσεων, τη συμμετοχή της Ελλάδας στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας και της Συρίας, καθώς και τη σύσφιξη σχέσεων με στρατηγικούς εταίρους σε ΗΠΑ, Γαλλία, Λατινική Αμερική και Ασία. «Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε τη θέση μας ως αναντικατάστατου παράγοντα σταθερότητας και γέφυρας συνεργασίας σε μια ταραγμένη περιοχή», κατέληξε.

Όλες οι τελευταίες δημοσκοπήσεις δείχνουν πως η ΝΔ, ακόμα και με αναγωγή, απέχει πολύ από τον στόχο της αυτοδυναμίας στις επόμενες εθνικές εκλογές. Αν επαληθευτούν αυτά τα δεδομένα στις κάλπες και η ΝΔ δεν βγει αυτοδύναμη, τότε θα επιδιώξετε συνεργασία με το δεύτερο κόμμα ή θα προτιμήσετε να πάτε σε τρίτες εκλογες;

Ας σταθούμε στα πραγματικά δεδομένα. Οι δημοσκοπήσεις, για παράδειγμα, είναι ένα εργαλείο ανάλυσης. Αναφέρονται πάντα σε συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο. Όμως, δείχνουν ξεκάθαρα ότι η Νέα Δημοκρατία είναι το μόνο κόμμα στην ιστορία της Μεταπολίτευσης που παραμένει πρώτο μετά από 7 χρόνια διακυβέρνησης. Αυτό από μόνο του είναι επίτευγμα και επιβεβαιώνει την εμπιστοσύνη των πολιτών στην κυβέρνηση και τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Η ΝΔ είναι η μόνη αξιόπιστη λύση για τη διακυβέρνηση της χώρας και αυτό αποτυπώνεται σταθερά στις μετρήσεις. Κανένα από τα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν συγκεντρώνει χαρακτηριστικά κυβερνησιμότητας ούτε πείθει με τις προτάσεις του. Η κοινωνία αντιλαμβάνεται ποιος μπορεί να κρατήσει τη χώρα σε πορεία σταθερότητας και ανάπτυξης και ποιος απλώς αρκείται στην αντιπολίτευση της ατάκας. Ας μην προτρέχουμε, όμως. Οι εκλογές θα γίνουν σε περίπου δύο χρόνια από σήμερα. Τότε θα κριθούμε για το έργο μας, για το εάν υλοποιήσαμε αυτά για τα οποία δεσμευθήκαμε. Η ΝΔ θα διεκδικήσει την αυτοδυναμία και οι πολίτες με την ψήφο τους θα δείξουν τον δρόμο.

Ένας άλλος κρίσιμος παράγοντας που ενδεχομένως να στερήσει πολύτιμες ψήφους από τη ΝΔ είναι η δημιουργία κόμματος από τον Αντώνη Σαμαρά. Προκαλεί φόβο ή ανησυχία στην κυβέρνηση το ενδεχόμενο αυτό; Θεωρείτε ότι μπορεί να κοστίσει στην αυτοδυναμία;

Ο Αντώνης Σαμαράς έχει προσφέρει στην παράταξη και στη χώρα και αυτό κανένας δεν το αμφισβητεί. Έκανε, βέβαια, συγκεκριμένες πολιτικές επιλογές. Εκ των πραγμάτων τέθηκε εκτός Νέας Δημοκρατίας. Εναπόκειται στην κρίση των πολιτών να αξιολογήσουν τα πρόσωπα, τα κόμματα και τις επιλογές τους. Να αποφασίσουν, την ώρα της κάλπης, ποιο κόμμα μπορεί να εγγυηθεί τη σταθερότητα, ποιος ηγέτης έχει δοκιμαστεί στην πράξη. Να αξιολογήσουν το εθνικό αλλά και το ατομικό όφελος. Και, φυσικά, να σκεφτούν ποια κυβέρνηση αύξησε τα εισοδήματα, μείωσε τους φόρους και τόνωσε την εθνική μας ισχύ.

Ο πρώην πρωθυπουργός είχε ασκήσει έντονη κριτική στην κυβέρνηση για τα θέματα εξωτερικής πολιτικής. Μπορεί να αισθάνεται σήμερα δικαιωμένος ιδίως για τα ελληνοτουρκικά;

Η Ελλάδα, επί διακυβέρνησης Κυριάκου Μητσοτάκη, έκανε όσα καμία άλλη κυβέρνηση δεν τόλμησε στην εξωτερική πολιτική και στην εθνική ασφάλεια. Υπογράψαμε υποδειγματικές συμφωνίες οριοθέτησης με την Ιταλία και την Αίγυπτο. Επεκτείναμε τα χωρικά ύδατα στα 12 ναυτικά μίλια στον δυτικό θαλάσσιο χώρο μας.

Παράλληλα, η χώρα μας προχωρά σε έρευνες νοτίως της Κρήτης. Η παρουσία του αμερικανικού ενεργειακού κολοσσού Chevron αποτελεί ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης στις ελληνικές θέσεις και εμμέσως νέο διεμβολισμό στο παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο. Θωρακίζουμε την εθνική άμυνα με την αναβάθμιση των F-16, την αγορά των Rafale, την απόκτηση των φρεγατών Belharra. Και, προσφάτως, χάρη στη συμφωνία για τις Bergamini, την ένταξη στο πρόγραμμα των F-35 και μια σειρά άλλων κινήσεων, μεταβαλλόμαστε όλο και περισσότερο σε ισχυρό πυλώνα ασφάλειας στην περιοχή.

Όλα αυτά δεν είναι θεωρητικά. Είναι απτά επιτεύγματα. Η κυβέρνηση απαντά με πράξεις που αναβαθμίζουν το γόητρο της πατρίδας μας, έχοντας ως μοναδική πυξίδα της την εθνική ευθύνη.

Μετά την ακύρωση της συνάντησης Μητσοτάκη – Ερντογάν, πόσο ρεαλιστική μπορεί να είναι η προσδοκία για ουσιαστική αποκλιμάκωση στα ελληνοτουρκικά;

Ενδεχομένως, η ακύρωση της συνάντησης να οφείλεται σε λόγους προσχηματικούς. Η Τουρκία πιθανώς ενοχλήθηκε από τις κινήσεις που κάνει η χώρα μας, κυρίως από το διαγωνισμό με τη Chevron και τον Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό, όμως η Ελλάδα παραμένει σταθερή στη στρατηγική της: θέλουμε διάλογο, αλλά διάλογο στη βάση του Διεθνούς Δικαίου και του Δικαίου της Θάλασσας. Ο διάλογος δεν είναι αυτοσκοπός. Έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να υπερασπιστούμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα με σοβαρότητα, ψυχραιμία και αποφασιστικότητα. Η Τουρκία οφείλει να κατανοήσει ότι οι σχέσεις μας δεν μπορούν να βελτιωθούν με επιθετική ρητορική ή με το casus belli σε ισχύ.

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από το «Μητσοτάκης γιοκ» και από τις δηλώσεις πως θα έρθει ξαφνικά μια νύχτα. Πιστεύετε ότι ο Ερντογάν το κάνει αυτό για δική του εσωτερική πολιτική εκμετάλλευση ή θα πρέπει να συνηθίσουμε στο εξής τη σκληρή απειλητική ρητορική; 

Η ένταση στη ρητορική της Τουρκίας είναι κάτι που ο Τούρκος Πρόεδρος επιλέγει συχνά, ανάλογα με την κατάσταση στο εσωτερικό της χώρας του. Εμείς δεν επιλέγουμε αυτόν τον δρόμο. Η Ελλάδα εμμένει στις θέσεις της, οι οποίες άλλωστε βασίζονται στο Διεθνές Δίκαιο. Ούτε καθορίζει την πολιτική της βάσει επιθυμιών τρίτων. Όταν ο κ. Ερντογάν είχε πει «Μητσοτάκης γιοκ», μετά από λίγο καιρό κατάλαβε ότι με τον Έλληνα Πρωθυπουργό οφείλει να συνομιλεί. Πράγματι συναντήθηκαν, συζήτησαν και καθόρισαν μαζί τη λεγόμενη «θετική ατζέντα» που έχει ήδη επιφέρει αποτελέσματα. Οι κατά καιρούς ρητορικές εξάρσεις έχουν διπλό στόχο. Από τη μια να τονώσουν το εγχώριο τουρκικό ακροατήριο και από την άλλη να στείλουν μήνυμα στο μουσουλμανικό κόσμο, του οποίου η Τουρκία φιλοδοξεί να ηγηθεί. Σε κάθε περίπτωση, εμείς επιμένουμε σε διάλογο με κανόνες. Αυτή είναι η υπεύθυνη στάση μιας χώρας που θέλει ειρήνη και σταθερότητα στην περιοχή.

Ποια είναι η θέση σας για το ενδεχόμενο αναγνώρισης του Παλαιστινιακού κράτους από την Ελλάδα; Υπάρχει σκέψη για αλλαγή στάσης;

Η Ελλάδα ασκεί εξωτερική πολιτική αρχών, με σεβασμό στο Διεθνές Δίκαιο και με πλήρη συναίσθηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η περιοχή της Μέσης Ανατολής. Η θέση μας είναι ξεκάθαρη: στηρίζουμε την ειρηνική συνύπαρξη Ισραηλινών και Παλαιστινίων, μέσα από μια λύση δύο κρατών στη βάση των συνόρων του 1967, η οποία θα έρθει ως αποτέλεσμα μιας συνολικής διαπραγμάτευσης στη Μέση Ανατολή.

Η χώρα μας έχει αναπτύξει ισχυρή και στρατηγική σχέση με το Ισραήλ και, παράλληλα, διαθέτει ιστορικά παραδοσιακούς δεσμούς με τον αραβικό κόσμο. Αυτό μας καθιστά έναν ειλικρινή συνομιλητή και μεσολαβητή που μπορεί να συμβάλει στη σταθερότητα λέγοντας πολλές φορές και άβολες αλήθειες. Το Ισραήλ έχει δικαίωμα στην ασφαλή ύπαρξη και την αυτοάμυνα, αλλά και οι Παλαιστίνιοι έχουν το δικαίωμα εθνικής εστίας.

Η Ελλάδα θα κινηθεί με προσοχή και στον σωστό χρόνο, πάντα με γνώμονα τη σταθερότητα και την ειρήνη στην περιοχή.

Κατά τη γνώμη σας, ποια είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει η Ελλάδα σε διπλωματικό επίπεδο το επόμενο διάστημα;

Η Ελλάδα έχει μπροστά της πολλαπλές προκλήσεις. Η νέα αρχιτεκτονική ασφαλείας στην Ευρώπη, η κατασκευή ενεργειακών υποδομών και έργων διασύνδεσης, η συμμετοχή μας στην ανοικοδόμηση της Ουκρανίας και της Συρίας, καθώς και η ενίσχυση των σχέσεων με στρατηγικούς εταίρους όπως οι ΗΠΑ, η Γαλλία, αλλά και η σύσφιξη σχέσεων με χώρες της Λατινικής Αμερικής και της νότιας Ασίας προς όφελος των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων, είναι κρίσιμες παράμετροι της εξωτερικής μας πολιτικής.

Ταυτόχρονα, η Ελλάδα πρέπει να συνεχίσει να αναδεικνύει τον ρόλο της ως αξιόπιστου μέλους της ΕΕ και του ΝΑΤΟ παράλληλα με την παρουσία μας στο Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ ως μη μόνιμο μέλος. Η γεωγραφική θέση μάς καθιστά αναντικατάστατο παράγοντα σταθερότητας. Η μεγαλύτερη πρόκληση λοιπόν είναι να διατηρήσουμε αυτή τη θέση, να την ενισχύσουμε ακόμη περισσότερο και να αποδείξουμε ότι η χώρα μας μπορεί να είναι γέφυρα συνεργασίας, ασφάλειας και προόδου σε μια ταραγμένη περιοχή.




Γ. Πασχαλίδης και 7 βουλευτές ΝΔ ρωτούν για τα τέλη ανθεκτικότητας και κρουαζιέρας

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης συνυπέγραψε μαζί με επτά ακόμη βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας κοινοβουλευτική ερώτηση προς τα συναρμόδια Υπουργεία, σχετικά με τα αναλυτικά στοιχεία εισπραξιμότητας από το τέλος ανθεκτικότητας και το τέλος κρουαζιέρας, καθώς και τον προγραμματισμό των έργων και δράσεων που θα χρηματοδοτηθούν από τα συγκεκριμένα έσοδα.

Η ερώτηση, την οποία συνυπογράφουν μεταξύ άλλων οι βουλευτές Μάνος Κόνσολας, Αναστάσιος Δημοσχάκης, Μάρκος Καφούρος, Αλέξανδρος Μαρκογιαννάκης, Χριστόδουλος Στεφανάδης, Στάμου και Φίλιππος Φόρτωμας, κατατέθηκε στα Υπουργεία Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Τουρισμού.

Ακολουθεί το πλήρες Δελτίο Τύπου:

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γ. Πασχαλίδης συνυπέγραψε μαζί με τον Μάνο Κόνσολα Βουλευτή Δωδεκανήσου, Αναστάσιο Δημοσχάκη Βουλευτή Έβρου, Μάρκο Καφούρο Βουλευτή Κυκλάδων, Αλέξανδρο Μαρκογιαννάκη Βουλευτή Χανίων, Χριστόδουλο  Στεφανάδη Βουλευτή Στάμου και Φίλιππο Φόρτωμα Βουλευτή Κυκλάδων ερώτηση με θέμα: «Αναλυτικά στοιχεία εισπραξιμότητας και ανά περιοχή από το τέλος ανθεκτικότητας και το τέλος κρουαζιέρας και προγραμματισμός έργων και δράσεων που να αντανακλούν στην ανταποδοτικότητα του», η οποία κατατέθηκε στα συναρμόδια Υπουργεία (Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Υποδομών και Μεταφορών, Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Τουρισμού).

Με την ερώτηση τους οι Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ζήτησαν αναλυτικά στοιχεία εισπραξιμότητας και ανά περιοχή, από το τέλος ανθεκτικότητας και το τέλος κρουαζιέρας, αλλά και για τον προγραμματισμό που αφορά στη διάθεσή τους.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:

«Όπως γνωρίζετε, από το 2024 έχει επιβληθεί τέλος ανθεκτικότητας σε όλα τα ξενοδοχεία και τα τουριστικά καταλύματα της χώρας, σε ετήσια βάση και οριζόντια.

Από τις αρχές  2025, πραγματοποιήθηκε αύξηση του τέλους ανθεκτικότητας που ειδικά στην τουριστική περίοδο διαμορφώθηκε ως εξής: 

 α. Για κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα:

1-2 αστέρων: 2 ευρώ, 

3 αστέρων: 5 ευρώ, 

4 αστέρων: 10 ευρώ, 

5 αστέρων: 15 ευρώ,

β. για ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα: 2 ευρώ,

γ. για ακίνητα που διατίθενται μέσω βραχυχρόνιας μίσθωσης: 8 ευρώ, ενώ αν τα ακίνητα που διατίθενται μέσω βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι μονοκατοικίες άνω των 80 τ.μ., επιβάλλεται τέλος ανθεκτικότητας 15 ευρώ,

δ. για αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές επιπλωμένες επαύλεις (βίλες) 15 ευρώ,

ε. για αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες 8 ευρώ, εάν η επιφάνειά τους είναι μικρότερη των  80 τ.μ. και 15 ευρώ, εάν η επιφάνειά τους είναι από 80 τ.μ. και άνω.   

Για τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο, το τέλος ανθεκτικότητας καθορίστηκε ως εξής και ανά ημέρα:  

α. Για κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα:

1-2 αστέρων: 0,50 ευρώ, 

3 αστέρων: 1,50 ευρώ, 

4 αστέρων : 3 ευρώ, 

5 αστέρων: 4 ευρώ,

β. για ενοικιαζόμενα επιπλωμένα δωμάτια – διαμερίσματα: 0,50 ευρώ,

γ. για ακίνητα που διατίθενται μέσω βραχυχρόνιας μίσθωσης: 2 ευρώ. Αν τα ακίνητα που διατίθενται μέσω βραχυχρόνιας μίσθωσης είναι μονοκατοικίες άνω των ογδόντα 80 τ.μ., επιβάλλεται τέλος ανθεκτικότητας 4 ευρώ,

δ. για αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές επιπλωμένες επαύλεις (βίλες): 4 ευρώ,

ε. για αυτοεξυπηρετούμενα καταλύματα – τουριστικές επιπλωμένες κατοικίες:

-2 ευρώ, εάν η επιφάνειά τους είναι μικρότερη των ογδόντα (80) τ.μ. και

-4 ευρώ, εάν η επιφάνειά τους είναι από ογδόντα (80) τ.μ. και άνω.

Όπως είναι γνωστό, το  τέλος ανθεκτικότητας επιβαρύνει τον πελάτη που έκανε χρήση του δωματίου ή του διαμερίσματος και αποδίδεται στο δημόσιο από τις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες  με μηνιαίες δηλώσεις.

Γίνεται αντιληπτό ότι με δεδομένη την αύξηση του τουριστικού ρεύματος ότι θα πρέπει να έχει συγκεντρωθεί ένα σημαντικό ποσό από το τέλος ανθεκτικότητας, που με βάση όσα έχουν θεσμοθετηθεί θα πρέπει να διατίθεται σε έργα και δράσεις για τη θωράκιση των τουριστικών προορισμών από ακραία καιρικά φαινόμενα και τις αρνητικές επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης. Ενδεικτικά, θα μπορούν να χρηματοδοτηθούν δράσεις και έργα για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας, για την αντιπλημμυρική προστασία, για τη διάβρωση των ακτών κ.α.

Παράλληλα, από τον Ιούνιο του 2025, έχει επιβληθεί ειδικό τέλος κρουαζιέρας σε κάθε επιβάτη κρουαζιερόπλοιου που αποβιβάζεται σε ελληνικό λιμάνι που θεωρείται προορισμός κρουαζιέρας.

Το συγκεκριμένο τέλος επιβλήθηκε προκειμένου να χρηματοδοτηθούν έργα για τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών και την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος.

Η διάθεση των εσόδων από το τέλος κρουαζιέρας γίνεται ως εξής: 

-το ένα τρίτο των εσόδων διατίθεται στους Δήμους  που διαθέτουν λιμάνια που αποτελούν προορισμό κρουαζιέρας αποβίβασης, μέσω ΥΠΕΣ, για έργα και δράσεις  τουριστικής ανάπτυξης.

-το ένα τρίτο των εσόδων διατίθεται για να χρηματοδοτηθούν έργα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας.

-το ένα τρίτο των εσόδων διατίθεται προκειμένου να ενισχυθεί ο τακτικός προϋπολογισμός του Υπουργείου Τουρισμού.

Είναι ξεκάθαρο ότι το τέλος ανθεκτικότητας και το τέλος κρουαζιέρας αποφέρουν δημόσια έσοδα που πρέπει να καταγραφούν με ακρίβεια και να διατίθενται με τρόπο που να δικαιολογείται η αναλογική αξιοποίησή τους.

Τα στοιχεία ως προς το ύψος εισπραξιμότητας αυτών των τελών είναι απαραίτητα όταν τίθενται ζητήματα δημοσιονομικού κόστους, σε ότι αφορά μέτρα όπως η επέκταση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτώνται οι Κύριοι Υπουργοί και η Κυρία Υπουργός

1.Ποιο είναι το ακριβές ποσό που έχει εισπραχθεί τόσο το 2024 όσο και το 2025 συνολικά αλλά και σε επίπεδο νομών;

2.Που διατέθηκαν τα συγκεκριμένα έσοδα του 2024 και σε ποιες δράσεις ή έργα αλλά και ποιος είναι ο προγραμματισμός για τη διάθεση των αυξημένων εσόδων του 2025;

  1. Είναι στις προθέσεις της Πολιτείας η θεσμοθέτηση και εκχώρηση συγκεκριμένου ποσοστού εσόδων από το τέλος ανθεκτικότητας σε Δήμους και Περιφέρειες αναλογικά και με βάση τα έσοδα ανά περιοχή για να χρηματοδοτούνται δράσεις και έργα;
  2. Ποιο είναι το ακριβές ποσό που έχει εισπραχθεί από το τέλος κρουαζιέρας συνολικά και ανά λιμάνι;
  3. Πότε θα γίνει η απόδοση των αναλογικών εσόδων από το τέλος κρουαζιέρας στους Δήμους και στα Υπουργεία Ναυτιλίας και Τουρισμού;

6.Ποιος είναι ο σχεδιασμός των Υπουργείων Ναυτιλίας και Τουρισμού σχετικά με την αξιοποίηση από την πλευρά τους των εσόδων που τους αναλογούν από το τέλος κρουαζιέρας; Ποια έργα και δράσεις προγραμματίζουν;

Με εκτίμηση,

Γιάννης Πασχαλίδης

Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας




«Η τροποποίηση του άρθρου 86 είναι εφικτή, αλλά όχι άμεση»

Η πρόσφατη τοποθέτηση της Ευρωπαίας Εισαγγελέως Λάουρας Κοβέσι, σχετικά με την ανάγκη τροποποίησης του άρθρου 86 του Συντάγματος περί ευθύνης υπουργών, άνοιξε εκ νέου τον δημόσιο διάλογο γύρω από το θεσμικό πλαίσιο λογοδοσίας στην Ελλάδα. Ο καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου Άλκης Δερβιτσιώτης εξηγεί τι προβλέπεται σήμερα, ποιες είναι οι θεσμικές δυνατότητες αλλαγής και ποιος είναι ο καθοριστικός παράγοντας για οποιαδήποτε συνταγματική μεταβολή.

Ερ.: Κύριε Δερβιτσιώτη, πρόσφατα η Ευρωπαία Εισαγγελέας Λάουρα Κοβέσι δήλωσε ότι η Ελλάδα θα πρέπει να εξετάσει την τροποποίηση του άρθρου 86 του Συντάγματος, το οποίο ρυθμίζει την ευθύνη των υπουργών. Πώς ερμηνεύετε αυτή την τοποθέτηση;

Απ.: Η παρέμβαση της κυρίας Κοβέσι εντάσσεται στο πλαίσιο του ενδιαφέροντός της για τη διαφάνεια και τη λογοδοσία σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Το άρθρο 86 του ελληνικού Συντάγματος αφορά τον τρόπο με τον οποίο διερευνώνται και τιμωρούνται αδικήματα μελών της κυβέρνησης ή υφυπουργών. Εδώ και χρόνια αποτελεί αντικείμενο συζήτησης, ιδιαίτερα λόγω των περιορισμών που θέτει ως προς την παραγραφή και την αρμοδιότητα της Βουλής. Η τοποθέτησή της δεν είναι δεσμευτική για τη χώρα, αλλά έχει έναν πολιτικό και θεσμικό συμβολισμό, ειδικά εφόσον προέρχεται από μία ευρωπαϊκή θεσμική προσωπικότητα με εμπειρία στην καταπολέμηση της διαφθοράς.

Ερ.: Πολλοί διερωτώνται αν μια τέτοια τροποποίηση είναι θεσμικά εφικτή. Επιτρέπεται σήμερα η αλλαγή του συγκεκριμένου άρθρου;

Απ.: Θεσμικά, το Σύνταγμα επιτρέπει την αναθεώρηση σχεδόν όλων των διατάξεών του, με εξαίρεση ορισμένες βασικές που αφορούν το πολίτευμα. Το άρθρο 86 δεν ανήκει στις μη αναθεωρήσιμες διατάξεις. Άρα, ναι, είναι δυνατή η τροποποίησή του. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι είναι απλή ή άμεση διαδικασία. Το Σύνταγμα προβλέπει πολύ συγκεκριμένα στάδια για την αναθεώρηση, τα οποία απαιτούν χρόνο, πολιτική συνεννόηση και θεσμική ωριμότητα.

Ερ.: Μπορείτε να μας εξηγήσετε συνοπτικά ποια είναι η διαδικασία για να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί μια συνταγματική αναθεώρηση;

Απ.: Η διαδικασία προβλέπεται στα άρθρα 110 και επόμενα του Συντάγματος. Απαιτούνται δύο Βουλές: η πρώτη αποφασίζει ποια άρθρα κρίνει αναθεωρητέα, με την υποστήριξη τριών πέμπτων των βουλευτών, έπειτα από σχετική πρόταση πενήντα τουλάχιστον βουλευτών. Η δεύτερη Βουλή, η οποία προκύπτει από τις επόμενες εκλογές, προχωρά στην ψήφιση των αλλαγών, με την πλειοψηφία που ορίζει η πρώτη Βουλή. Η διαδικασία αυτή διασφαλίζει τη θεσμική σταθερότητα, αλλά συνεπάγεται και χρονικές καθυστερήσεις. Δεν μπορεί να γίνει μια τροποποίηση από τη μία μέρα στην άλλη, ακόμη κι αν υπάρχει συναίνεση.

Ερ.: Η κ. Κοβέσι ανέφερε την ανάγκη αλλαγής λόγω των περιορισμών στην απόδοση ευθυνών σε υπουργικά στελέχη. Κατά την άποψή σας, είναι ένα ζήτημα που μπορεί να τεθεί άμεσα σε πολιτικό διάλογο;

Απ.: Ο διάλογος μπορεί πάντα να ανοίξει, ιδίως όταν υπάρχει δημόσιο ενδιαφέρον ή ευρωπαϊκά ερεθίσματα. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι ο διάλογος αυτός θα οδηγήσει σε άμεσες θεσμικές αλλαγές. Το αν θα τεθεί ουσιαστικά το θέμα προς αναθεώρηση εξαρτάται από τη βούληση της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας και των πολιτικών δυνάμεων εν γένει. Οι θεσμικές αλλαγές προϋποθέτουν ευρύτερη συναίνεση και προετοιμασία, καθώς η αναθεώρηση του Συντάγματος απαιτεί διακομματική συνεργασία.

Ερ.: Υπάρχει η εντύπωση ότι μια συνταγματική τροποποίηση θα μπορούσε να γίνει αν το αποφασίσει η εκάστοτε κυβέρνηση. Ισχύει αυτό στην πράξη;

Απ.: Όχι ακριβώς. Μια κυβέρνηση μπορεί να εκκινήσει τη διαδικασία, εφόσον διαθέτει επαρκή κοινοβουλευτική δύναμη ή μπορεί να συνεννοηθεί με άλλα κόμματα. Όμως το Σύνταγμα deliberately επιβάλλει καθυστερήσεις και δεύτερη κοινοβουλευτική φάση ώστε να μην αλλάζει εύκολα ο θεσμικός πυρήνας του πολιτεύματος. Επομένως, ναι μεν η κυβέρνηση και η Βουλή έχουν την ευθύνη και τη δυνατότητα, αλλά το χρονοδιάγραμμα είναι δεδομένο και δεν μπορεί να συμπτυχθεί.

Ερ.: Με βάση τα σημερινά δεδομένα, πόσος χρόνος θα απαιτείτο για μια τέτοια αναθεώρηση;

Απ.: Ακόμη και στην ταχύτερη εκδοχή, μιλάμε για μια διαδικασία που μπορεί να διαρκέσει από ενάμιση έως και τρία χρόνια, ανάλογα με τον πολιτικό κύκλο και την πρόθεση για εκλογές. Η πρώτη Βουλή πρέπει να ολοκληρώσει την προπαρασκευαστική της φάση πριν διαλυθεί, και η δεύτερη να ολοκληρώσει την αναθεώρηση. Εάν υπάρξουν ενδιάμεσα πολιτικές εξελίξεις, η διαδικασία μπορεί να παραταθεί. Άρα, ο χρόνος είναι παράγοντας που δεν μπορεί να αγνοηθεί.

Ερ.: Κάποιοι υποστηρίζουν ότι οι ευρωπαϊκές πιέσεις θα μπορούσαν να επιταχύνουν τις διαδικασίες. Είναι ρεαλιστικό αυτό;

Απ.: Οι ευρωπαϊκές απόψεις, όπως της κ. Κοβέσι, μπορεί να ασκούν πολιτικό βάρος ή να ενισχύουν τον δημόσιο προβληματισμό. Ωστόσο, δεν υποκαθιστούν τις εσωτερικές θεσμικές διαδικασίες. Η Ελλάδα έχει την κυριαρχία να αποφασίσει πώς και πότε θα αλλάξει το Σύνταγμά της. Η επιτάχυνση μπορεί να συμβεί μόνο αν υπάρξει ξεκάθαρη και συναινετική πολιτική βούληση. Χωρίς αυτήν, κάθε εξωτερική πίεση μένει σε επίπεδο συζήτησης.

Ερ.: Άρα, το κρίσιμο στοιχείο είναι η πολιτική βούληση;

Απ.: Ακριβώς. Η συνταγματική αναθεώρηση δεν είναι ζήτημα τεχνικό, αλλά βαθιά πολιτικό. Αν τα κόμματα συμφωνήσουν ότι το άρθρο 86 πρέπει να επαναδιατυπωθεί ή να τροποποιηθεί, τότε υπάρχει το θεσμικό πλαίσιο για να γίνει. Αν όχι, το θέμα παραμένει στο επίπεδο της θεωρητικής συζήτησης ή της μελλοντικής προοπτικής. Το ίδιο ισχύει για κάθε συνταγματική αλλαγή: η ύπαρξη βούλησης και συναίνεσης είναι απαραίτητες προϋποθέσεις.




Ελλάδα | Ζητά 2+2 φρεγάτες Bergamini από Ιταλία

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δένδιας, πραγματοποίησε σήμερα, Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2025, επίσκεψη στη Λα Σπέτσια της Ιταλίας, όπου συναντήθηκε με τον Ιταλό ομόλογό του, Γκουΐντο Κροσέτο. Στη βάση του ιταλικού ναυτικού, παρουσία των δύο υπουργών, υπογράφηκαν από τους επικεφαλής των εθνικών υπηρεσιών εξοπλισμών Μνημόνιο Συνεργασίας για τη ναυτική συνεργασία Ελλάδας–Ιταλίας και Δήλωση Προθέσεων για την απόκτηση 2+2 ιταλικών φρεγατών τύπου FREMM, κλάσης Bergamini.

Ο κ. Δένδιας, μιλώντας στην ΕΡΤ, χαρακτήρισε τη συμφωνία «σημαντική» για την αναβάθμιση του Πολεμικού Ναυτικού, επισημαίνοντας ότι ανοίγει την πόρτα για την απόκτηση δύο φρεγατών FREMM με δυνατότητα προσθήκης άλλων δύο. Πρόσθεσε ότι πρόκειται για πλοία «δεκαετίας», σε πολύ καλή κατάσταση, με εξαιρετικές επιχειρησιακές δυνατότητες.

«Με την ‘Ατζέντα 2030’ το ελληνικό Ναυτικό περνάει σε νέα εποχή», δήλωσε ο υπουργός, αναφερόμενος στο συνολικό πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου που περιλαμβάνει, όπως τόνισε, φρεγάτες Belharra (Standard 2++), δύο συν δύο φρεγάτες FREMM, εκσυγχρονισμένες φρεγάτες ΜΕΚΟ και άλλα πλοία.

Σε ερώτηση για πιθανές προσθήκες ή προσαρμογές στα πλοία, ο κ. Δένδιας ανέφερε ότι θα συζητήσουν με την κατασκευάστρια Fincantieri και επισήμανε την επιθυμία η Ελλάδα να εντάξει στις FREMM τον νέο πύραυλο ELSA — ένα αίτημα που, όπως είπε, είναι τεχνικά εφικτό.

Ο υπουργός επισήμανε ότι η ενίσχυση του στόλου θα ενισχύσει σημαντικά την αποτροπή και την ικανότητα προάσπισης της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο. Στην επίσκεψη συνοδευόταν από τον Αρχηγό ΓΕΝ, αντιναύαρχο Δημήτριο‑Ελευθέριο Κατάρα.




Συμφωνία Τραμπ – Νετανιάχου για τη Γάζα

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, χαρακτήρισε «ιστορική ημέρα» την παρουσίαση του αμερικανικού σχεδίου ειρήνης για τη Γάζα, ενώ ξεκαθάρισε ότι αν η Χαμάς απορρίψει τη συμφωνία, το Ισραήλ θα έχει την πλήρη στήριξη των ΗΠΑ για να «την καταστρέψει». Ο Ισραηλινός πρωθυπουργός, Μπέντζαμιν Νετανιάχου, τόνισε ότι το σχέδιο διασφαλίζει πως η Γάζα δεν θα αποτελέσει ποτέ ξανά απειλή για τη χώρα του.

Τα βασικά σημεία του σχεδίου

Το σχέδιο προβλέπει:

  • Άμεση κατάπαυση πυρός και απελευθέρωση όλων των ομήρων (και παράδοση των σορών) εντός 72 ωρών από την αποδοχή του.

  • Σταδιακή αποστρατιωτικοποίηση της Γάζας και απελευθέρωση 250 Παλαιστινίων καταδικασμένων σε ισόβια και 1.700 κρατουμένων μετά τις 7 Οκτωβρίου 2023.

  • Δημιουργία προσωρινής τεχνοκρατικής παλαιστινιακής διοίκησης υπό διεθνή εποπτεία («Συμβούλιο Ειρήνης») με πρόεδρο τον Τραμπ.

  • Ανάπτυξη διεθνούς δύναμης σταθεροποίησης και εκπόνηση οικονομικού σχεδίου ανοικοδόμησης με ειδική ζώνη ανάπτυξης.

Ο Νετανιάχου τόνισε ότι αν η Χαμάς υπονομεύσει τη συμφωνία, το Ισραήλ θα «ολοκληρώσει τη δουλειά μόνο του».

Διεθνής διάσταση

Ο Τραμπ προώθησε τριμερή επικοινωνία μεταξύ Νετανιάχου και του πρωθυπουργού του Κατάρ, Μοχάμεντ μπιν Αμπντουλραχμάν αλ Θάνι, με τον Ισραηλινό πρωθυπουργό να ζητά συγγνώμη για τον θάνατο Καταριανού στρατιώτη σε προηγούμενη επίθεση. Η Σαουδική Αραβία, τα ΗΑΕ, η Ιορδανία, η Αίγυπτος, η Τουρκία, η Ινδονησία και το Πακιστάν δήλωσαν στήριξη στο σχέδιο.

Ανοιχτά ζητήματα

Το σχέδιο αφήνει ασαφή χρονοδιάγραμμα για την οριστική αποχώρηση των ισραηλινών δυνάμεων και τον ρόλο της Παλαιστινιακής Αρχής, συνδέοντάς τον με μεταρρυθμιστική ατζέντα. Η τελική απόφαση ανήκει στη Χαμάς.

Στήριξη από την ισραηλινή αντιπολίτευση

Η ηγεσία των κομμάτων «Μπλε και Λευκό» και «Γες Ατίντ» εξέφρασε υποστήριξη στο σχέδιο, τονίζοντας την ανάγκη απελευθέρωσης των ομήρων και διασφάλισης της ασφάλειας του Ισραήλ.




Δημοσκόπηση Alco | Σταθερό προβάδισμα ΝΔ – ΠΑΣΟΚ

Σταθερό προβάδισμα 12,5 μονάδων καταγράφει η Νέα Δημοκρατία έναντι του ΠΑΣΟΚ στην πρόθεση ψήφου, σύμφωνα με έρευνα της Alco.

Η ΝΔ συγκεντρώνει 24%, ακολουθούμενη από το ΠΑΣΟΚ με 11,5%. Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Ελληνική Λύση με 9,3%, ενώ το ΚΚΕ και η Πλεύση Ελευθερίας ισοψηφούν με 7,1%. Ο ΣΥΡΙΖΑ περιορίζεται στο 6,2% και η Φωνή Λογικής στο 3,6%.

Κάτω από το όριο του 3% παραμένουν το ΜέΡΑ25 (2,5%), το Κίνημα Δημοκρατίας (2,3%), η Νίκη (2,1%) και η Νέα Αριστερά (1,3%). Το ποσοστό των αναποφάσιστων φτάνει το 19%.

Το προφίλ των αναποφάσιστων

Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 28% των αναποφάσιστων αυτοπροσδιορίζεται ως κεντροδεξιό, το 21% ως κεντρώο, το 16% δεν τοποθετείται πολιτικά, ενώ μικρότερα ποσοστά ανήκουν σε κεντροαριστερούς (13%), αριστερούς (8%) και δεξιούς (6%).

Η συζήτηση για νέο κόμμα Τσίπρα

Σχετικά με την πιθανή ίδρυση νέου κόμματος από τον Αλέξη Τσίπρα, το 19% των ερωτηθέντων δηλώνει θετικό, το 37% αδιάφορο και το 42% αρνητικό.

Αποστασιοποίηση από τα κόμματα

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 61% των πολιτών δεν νιώθει ότι εκφράζεται από κάποιο υφιστάμενο κόμμα, ενώ το 36% απαντά ότι υπάρχει πολιτικός σχηματισμός που το εκπροσωπεί.




Γ.Πασχαλίδης | Ενημέρωση για παράταση ως τις 20 Οκτωβρίου για τις δηλώσεις ΑΤΑΚ στην ΕΑΕ 2025

Ο Βουλευτής  Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης θα ήθελε να ενημερώσει τον αγροτικό κόσμο ότι σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ δίνεται η δυνατότητα υποβολής ΚΑΕΚ σε ιδιοκτησίες χωρίς ΑΤΑΚ, έως 20 στρέμματα.

Πιο συγκεκριμένα, σε σχέση με το ιδιοκτησιακό θέμα που προέκυψε στην υποβολή της ΕΑΕ 2025 και αφορά στο 4% των αγροτεμαχίων, τα οποία δεν διαθέτουν ΑΤΑΚ (Αριθμός Ταυτότητας Ακινήτου), καθώς και για το 7% για το οποίο υπεβλήθη ανακριβής ΑΤΑΚ, ανακοινώνονται τα εξής:

Α) Μετά από συζητήσεις με εκπροσώπους των αγροτών σχετικά με την έλλειψη ΑΤΑΚ (κυρίως Βόρεια Ελλάδα) και λαμβάνοντας υπόψη το Σχέδιο Δράσης που έχει συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δίνεται παράταση έως τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου, προκειμένου να υπάρξουν δηλώσεις εκ μέρους των αγροτών στις συγκεκριμένες περιπτώσεις, υπό τις εξής προϋποθέσεις:

Για αγροτεμάχια κάτω από 20 στρέμματα, για τα οποία δεν υπάρχει διαθέσιμος ΑΤΑΚ, προβλέπεται η δυνατότητα δήλωσης των ΚΑΕΚ (Κωδικός Αριθμός Εθνικού Κτηματολογίου) αντί για ΑΤΑΚ. Τα αγροτεμάχια κάτω από 20 στρέμματα στις εν λόγω περιοχές καλύπτουν το 93,32%.

Για αγροτεμάχια άνω των 20 στρεμμάτων (6,68%), στα οποία δεν έχουν δηλωθεί ΑΤΑΚ, προκειμένου να μην προκληθεί πρόβλημα ως προς το Σχέδιο Δράσης που συμφωνήθηκε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δίνεται παράταση για τη συμπλήρωσή του. Οι ΑΤΑΚ μπορούν να αναζητηθούν από την ΑΑΔΕ ή από τους ιδιοκτήτες των ακινήτων, εφόσον πρόκειται για μισθωτές.

Β) Για τις δηλώσεις στις οποίες ο ΑΤΑΚ που υπεβλήθη είναι ανακριβής (7% των δηλώσεων που υπεβλήθησαν μέχρι στιγμής), δίνεται, επίσης, η δυνατότητα να δηλωθεί ο σωστός ΑΤΑΚ μέχρι 20 Οκτωβρίου. Υπενθυμίζεται ότι η μη προσκόμιση σωστού ΑΤΑΚ αποτελεί ουσιώδες πρόβλημα με βάση τη νομοθεσία.

Η λύση που προωθείται καλύπτει το σύνολο των αγροτών που αντιμετωπίζουν ζητήματα όσον αφορά τη δήλωση του ΑΤΑΚ. Εξασφαλίζοντας την ίδια στιγμή την απόδειξη της νόμιμης κατοχής των αγροτεμαχίων και τη συμμόρφωση με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Σχεδίου Δράσης για τον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης δήλωσε σχετικά: «Είμαι ιδιαιτέρως ικανοποιημένος που δόθηκε λύση στο ζήτημα που είχε προκύψει, το οποίο, μάλιστα είχα θίξει κατά τη διάρκεια της συνάντησής μου με τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης κ.Κωστή Χατζηδάκη. »




Μ. Παπαδόπουλος | Είναι χρέος μας να φροντίζουμε καθημερινά για τους ηλικιωμένους συνδημότες μας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τη Φροντίδα της Τρίτης Ηλικίας, ο δημοτικός σύμβουλος Καβάλας και επικεφαλής της κίνησης «Ο Τόπος της Ζωής μας», Μάκης Παπαδόπουλος, τονίζει το καθήκον όλων απέναντι στους ηλικιωμένους και την ανάγκη για πολιτικές που θα εξασφαλίζουν αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης και ενεργή συμμετοχή τους στην κοινωνία.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου:

Η Παγκόσμια Ημέρα για την φροντίδα της Τρίτης Ηλικίας, που γιορτάζεται σήμερα, είναι απλά μία υπενθύμιση για το καθήκον που έχουμε απέναντι στους παππούδες και τις γιαγιάδες μας να τους φροντίζουμε καθημερινά και να τους διασφαλίζουμε αξιοπρεπείς συνθήκες ζωής.

Οι ηλικιωμένοι σήμερα συμβάλλουν καθοριστικά στη στήριξη της κοινωνίας, της οικογένειας και φυσικά της οικονομίας, αφού στην  εποχή μας παίζουν έναν ολοένα και σημαντικότερο ρόλο μέσω του εθελοντικού έργου τους και της βοήθειας που δίνουν στα παιδιά τους αναλαμβάνοντας να φροντίζουν τα εγγόνια τους.

Ειδικά για εμάς που δραστηριοποιούμαστε στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, είναι υποχρέωσή μας να σχεδιάζουμε πολιτικές και δράσεις για τη στήριξη των συνδημοτών μας, για την αξιοπρεπή διαβίωσή τους, για την προστασία της ιατρικής και ψυχικής τους υγείας, για τη συμμετοχή τους στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή του τόπου μας.

Μάκης Παπαδόπουλος

Δημοτικός Σύμβουλος Καβάλας

Επικεφαλής της Ανεξάρτητης Δημοτικής Κίνησης

Ο ΤΟΠΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ




Ξανθόπουλος | Άρνηση του ΕΟΠΥΥ να αποζημιώσει καρκινοπαθείς για μετακινήσεις Δράμα–Θεσσαλονίκη

Την άρνηση του ΕΟΠΥΥ να αποζημιώσει τους καρκινοπαθείς της Δράμας για τις μετακινήσεις τους προς τη Θεσσαλονίκη μέσω της παλαιάς εθνικής οδού, χωρίς διόδια, ανέδειξε με Αναφορά του προς τον Υπουργό Υγείας ο βουλευτής Δράμας Θ. Ξανθόπουλος. Ο Σύλλογος Καρκινοπαθών Δράμας χαρακτηρίζει την πρακτική άδικη και ζητά τροποποίηση των οδηγιών, ώστε να δοθεί στους ασθενείς η ελευθερία επιλογής ασφαλέστερης διαδρομής.

Ακολουθούν το πλήρες Δελτίο Τύπου και η κατάθεση Αναφοράς:

Θ. Ξανθόπουλος: Άρνηση του ΕΟΠΥΥ να αποζημιώσει τους καρκινοπαθείς για τις δαπάνες μετακίνησης τους από Δράμα σε Θεσ/νίκη και αντίστροφα, που πραγματοποιούνται εκτός Εγνατίας-Κατάθεση Αναφοράς

Ο βουλευτής Δράμας Θ. Ξανθόπουλος κατέθεσε Αναφορά την επιστολή του Συλλόγου καρκινοπαθών Δράμας προς τον ΕΟΠΥΥ, στην οποία επισημαίνεται ότι ο Σύλλογος  έχει δεχτεί πολλές διαμαρτυρίες από μέλη του και μη για την άρνηση του ΕΟΠΥΥ να αποζημιώσει μετακινήσεις από Δράμα -Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, που έχουν πραγματοποιηθεί εκτός της Εγνατίας Οδού. Η άρνηση του ΕΟΠΥΥ είναι άδικη και έρχεται σε αντίθεση με το ΦΕΚ 2106/τ. Β’/02-05-25), όπου αναφέρεται ότι στα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι και η απόδειξη διοδίων όπου αυτό είναι εφικτό, τονίζεται στην επιστολή.

Δεν ήταν επιλογή των καρκινοπαθών να νοσήσουν, και τουλάχιστον πρέπει να έχουν την ελευθερία επιλογής της διαδρομής που θα ακολουθήσουν για τις θεραπείες τους και να μην υποχρεώνονται να ακολουθήσουν αποκλειστικά την Εγνατία οδό για πολλούς λόγους που είναι σημαντικοί για αυτούς, προστίθεται στην επιστολή. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η πρόσβαση στο Νίκος Κούρκουλος (του Θεαγενείου) στην Πυλαία Θεσσαλονίκης είναι πολύ πιο σύντομη μέσω της παλαιάς οδού Καβάλας-Θεσσαλονίκης και ότι επιλογή ενός επαρχιακού δρόμου χωρίς υψηλές ταχύτητες και μεγάλη κίνηση είναι ζωτικής σημασίας διότι μπορούν να σταματήσουν ανά πάσα στιγμή όταν ο ασθενής αισθανθεί αδιαθεσία ή ναυτία λόγω των χημειοθεραπειών.

Οι καρκινοπαθείς της Δράμας ζητούν από τον ΕΟΠΥΥ να υπάρξει τροποποίηση των Οδηγιών του ΕΟΠΥΥ για τις μετακινήσεις καρκινοπαθών εκτός των όμορων νομών, όπως εν προκειμένω για τη διαδρομή Δράμα-Θεσσαλονίκη, ώστε να ισχύσει και για αυτούς η διευκρινιστική εγκύκλιος του Οργανισμού, που ορίζει ότι “Σε περίπτωση που η μετακίνηση πραγματοποιήθηκε  εντός νομού ή σε πόλη όμορου νομού, όπου δεν υπάρχουν διόδια, τότε θα προσκομίζεται η απόδειξη βενζίνης”.

Ο βουλευτής θεωρεί δικαιο και εύλογο αίτημα τους και ζητά πό τον Υπουργό Υγείας ενημέρωση για τις ενέργειες του ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα.




Π. Χρηστίδης | Το σκάνδαλο της ΝΔ με τον ΟΠΕΚΕΠΕ είναι η αιτία για τις καθυστερήσεις πληρωμών στους αγρότες

Τη συνολική στάση της κυβέρνησης απέναντι στο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, μέμφθηκε ο Παύλος Χρηστίδης, Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, σε τηλεοπτική συνέντευξη στην εκπομπή “Κοινωνία Ώρα Mega”, υπογραμμίζοντας πως η Νέα Δημοκρατία γνώριζε εδώ και χρόνια την έκταση της υπόθεσης και επέλεξε τη συγκάλυψη αντί για τη διαλεύκανσή της.

«Είναι άλλο οι διαχρονικές ευθύνες, τις οποίες κανείς μας δεν αρνείται να διερευνηθούν. Όμως δεν ήρθε η Νέα Δημοκρατία, το 2019, να πει ότι υπάρχουν διαχρονικές ευθύνες, να καθίσουμε να τις ψάξουμε. Αντιθέτως, ήρθε η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, μάθαμε για επισυνδέσεις και για ένα τεράστιο “γαλάζιο” σκάνδαλο. Εκτός από τις δηλώσεις Βάρρα, την παρουσία Βορίδη, τις καταγγελίες μιας σειράς πρώην διοικητών του ΟΠΕΚΕΠΕ, η Νέα Δημοκρατία το γνωρίζει πάρα πολλά χρόνια τώρα. Τι προσπάθησε να κάνει; Ό, τι κάνει και σε άλλα σκάνδαλα. Να το συγκαλύψει», σημείωσε.

Αναφέρθηκε, δε, σε δηλώσεις και παρεμβάσεις μαρτύρων στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, καλώντας τους πολίτες να την παρακολουθήσουν καθώς – όπως είπε –  οι καταθέσεις αναδεικνύουν σειρά στελεχών της ΝΔ, τα οποία φέρονται να έκαναν παρεμβάσεις προς όφελος συγκεκριμένων προσώπων.

«Αποκάλυψε χθες η κυρία Αποστολάκη ότι έγινε παρέμβαση για να πληρωθεί ο “Φραπές” από διοικητές, οι οποίοι δέχονταν τηλέφωνα και τους έλεγαν “κάνε ό,τι μπορείς για να πληρωθεί ο Γιώργος”. Μάλιστα, ο εξεταζόμενος μάρτυρας λέει κανονικά ποιος είναι, λέει το επίθετο. Δεν είναι σαν τον Μάκη, που όλοι ξέρουν ποιος είναι και δεν λένε το επίθετο», πρόσθεσε.

Ο Παύλος Χρηστίδης κατέληξε λέγοντας πως «η απόπειρα συγκάλυψης του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ είναι τεράστια και έχει άμεσες συνέπειες στον αγροτικό κόσμο, ο οποίος δεν πληρώνεται εγκαίρως, καθώς ο ΟΠΕΚΕΠΕ βρίσκεται πλέον υπό επιτήρηση».




Χατζηβασιλείου | Άμεση στήριξη στις Σέρρες για την ευλογιά αιγοπροβάτων

Χατζηβασιλείου προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης για την ευλογιά των αιγοπροβάτων: «Οι Σέρρες χρειάζονται άμεση στήριξη και συγκεκριμένα μέτρα»

Σειρά μέτρων για την ανάσχεση της εξάπλωσης της ευλογιάς των αιγοπροβάτων στην Π.Ε. Σερρών και τη στήριξη των κτηνοτρόφων της περιοχής, προτείνει ο βουλευτής Σερρών της ΝΔ, Τάσος Χατζηβασιλείου, με επιστολή του προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Κωνσταντίνο Τσιάρα.

Όπως αναφέρει, χιλιάδες ζώα έχουν ήδη θανατωθεί και τα κρούσματα διαρκώς αυξάνονται. Ειδικότερα, μέχρι σήμερα έχουν επιβεβαιωθεί κρούσματα ευλογιάς σε 31 εστίες, που αντιστοιχούν σε περίπου 7.500 αιγοπρόβατα, τα οποία έχουν θανατωθεί, ενώ άλλα 4.500 ζώα βρίσκονται σε διαδικασία υποχρεωτικής θανάτωσης. Παράλληλα, αναμένονται αποτελέσματα από πέντε ακόμη εστίες που αντιστοιχούν σε περίπου 1.300 ζώα.

Ο κ. Χατζηβασιλείου τονίζει ότι οι Σέρρες αποτελούν βασικό πυλώνα της ελληνικής κτηνοτροφίας και ζητά τη διερεύνηση της δυνατότητας χορήγησης έκτακτου βοηθήματος στους πληγέντες, ώστε να αντισταθμιστεί η απώλεια εισοδήματος μέχρι την ανασύσταση του ζωικού κεφαλαίου. Παράλληλα, προτείνει την επίσπευση των εργαστηριακών αναλύσεων με τη συνδρομή περισσότερων κτηνιατρικών εργαστηρίων και την ενίσχυσή τους με τον απαραίτητο εξοπλισμό, καθώς και τη διευκόλυνση της ταχύτερης θανάτωσης και ταφής των μολυσμένων κοπαδιών ώστε να περιοριστεί η εξάπλωση της νόσου.

Επίσης, υπογραμμίζει ότι οι περιορισμοί στη διακίνηση ζωοτροφών, σε συνδυασμό με τον κίνδυνο μετάδοσης της νόσου μέσω αυτών, οδηγούν σε μειωμένες αγοραπωλησίες και μπορεί να στερήσουν από τους αγρότες τη δυνατότητα λήψης συνδεδεμένων ενισχύσεων. Για τον λόγο αυτό προτείνει την έκδοση Υπουργικής Απόφασης που θα καταργεί για το 2025 την υποχρέωση παράδοσης ελάχιστης ποσότητας παραγόμενου προϊόντος. Τέλος, εισηγείται την υλοποίηση ενημερωτικής καμπάνιας με παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού από εξειδικευμένους επιστήμονες για την πρόληψη, την προστασία και τη διαχείριση της νόσου.

Αναλυτικά η επιστολή του κ. Τάσου Χατζηβασιλείου:

Αξιότιμε κύριε Υπουργέ,

Αγαπητέ Κώστα,

Η Π.Ε. Σερρών αποτελεί σημαντικό πυλώνα της ελληνικής κτηνοτροφίας, καθώς στον τόπο μας λειτουργεί πλήθος κτηνοτροφικών μονάδων παραγωγής κρέατος και γάλακτος (αιγοπρόβατα και βοοειδή). Όπως γνωρίζετε, η ευλογιά των αιγοπροβάτων έχει πλήξει σημαντικά την περιοχή μας και, δυστυχώς, καθημερινά η κατάσταση επιδεινώνεται. Τα επιβεβαιωμένα κρούσματα αυξάνονται, ολόκληρα κοπάδια οδηγούνται σε υποχρεωτική θανάτωση και, ταυτόχρονα, οι κτηνοτρόφοι βλέπουν τους κόπους μιας ζωής να χάνονται. Ενδεικτικά:

  • Μέχρι σήμερα, έχουν επιβεβαιωθεί κρούσματα ευλογιάς σε 31 εστίες, οι οποίες αντιστοιχούν σε 7.500 περίπου αιγοπρόβατα, τα οποία έχουν θανατωθεί. 
  • Υπάρχουν 30 εστίες επιβεβαιωμένων κρουσμάτων, οι οποίες αντιστοιχούν σε 4.500 περίπου αιγοπρόβατα και δρομολογείται η υποχρεωτική τους θανάτωση.
  • Τέλος, αναμένονται εργαστηριακά αποτελέσματα από 5 εστίες, οι οποίες αντιστοιχούν σε 1.300 περίπου αιγοπρόβατα.

Οι εν λόγω αρνητικοί αριθμοί καθημερινά αυξάνονται, καθώς η εξάπλωση της νόσου είναι ραγδαία. Κατόπιν διαβούλευσης με κτηνοτρόφους της Π.Ε. Σερρών, και σε συνέχεια της χθεσινής μας συνεννόησης, καταθέτω τις εξής προτάσεις:

  • Προτείνω τη διερεύνηση της δυνατότητας χορήγησης έκτακτου βοηθήματος στους πληγέντες κτηνοτρόφους, ως αντιστάθμισμα για των απώλεια εισοδήματος κατά την τρέχουσα κρίση και μέχρι την ανασύσταση του ζωικού τους κεφαλαίου. 
  • Στο πλαίσιο περιορισμού του χρόνου μετάδοσης της νόσου της ευλογιάς, προτείνω την επίσπευση έκδοσης των αποτελεσμάτων των αναλύσεων δειγμάτων που λαμβάνονται από τις κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις, με τη συνδρομή και άλλων κτηνιατρικών εργαστηρίων, πέραν του διαπιστευμένου για τη νόσο, και την ενίσχυσή τους με αναλώσιμα υλικά και αντιδραστήρια. Παράλληλα, θα πρέπει να διερευνηθεί η δυνατότητα ταχύτερης θανάτωσης και ταφής των μολυσμένων κοπαδιών από την ημέρα επιβεβαίωσης των κρουσμάτων, με τη συνδρομή περισσότερων μηχανημάτων εκσκαφής.
  • Δημιουργία σταθμών απολύμανσης στις κύριες οδικές εισόδους της Π.Ε. Σερρών και υποχρεωτική διέλευση των φορτηγών αυτοκινήτων (βυτία μεταφοράς γάλακτος, φορτηγά μεταφοράς ζωοτροφών και ζώντων ζώων άλλων ειδών εκτός των αιγοπροβάτων κλπ.) από τα εν λόγω σημεία.
  • Καταβολή το ταχύτερο δυνατόν των αποζημιώσεων στους κτηνοτρόφους που οδήγησαν το ζωικό τους κεφάλαιο σε υποχρεωτική θανάτωση λόγω της ευλογιάς.
  • Ενίσχυση αγοράς ζωοτροφών στους κτηνοτρόφους που διατηρούν το ζωικό τους κεφάλαιο εντός των σταυλικών τους εγκαταστάσεων και επιβαρύνονται με το κόστος αγοράς τους.
  • Ο περιορισμός στη διακίνηση ζωοτροφών – κυρίως αραβοσίτου και σανοδοτικών ψυχανθών (τριφύλλια) – για υγειονομικούς λόγους, σε συνδυασμό με τον κίνδυνο μετάδοσης της νόσου μέσω αυτών, οδηγεί σε μειωμένες αγοραπωλησίες μεταξύ αγροτών, κτηνοτρόφων και εμπόρων. Αυτό το γεγονός μπορεί να έχει άμεση συνέπεια στην αδυναμία λήψης των συνδεδεμένων ενισχύσεων από τους αγρότες, καθώς υπάρχουν απαιτήσεις ελάχιστης παράδοσης. Ως εκ τούτου, προτείνω την έκδοση Υπουργικής Απόφασης για το έτος 2025, με την οποία να καταργείται η υποχρέωση παράδοσης ελάχιστης ποσότητας παραγόμενου προϊόντος.
  • Υλοποίηση ενημερωτικής καμπάνιας και παραγωγή οπτικοακουστικού υλικού από εξειδικευμένους επιστήμονες, με θέμα την πρόληψη, την προστασία και τη διαχείριση της νόσου της ευλογιάς. Το εν λόγω υλικό μπορεί να προβληθεί μέσω των τοπικών ΜΜΕ και του διαδικτύου.

Γνωρίζω καλά την προσωπική σας ενασχόληση με το πρόβλημα της ευλογιάς των αιγοπροβάτων και τη διαρκή σας επαφή με τις υπηρεσίες της Ε.Ε. για την αντιμετώπιση αυτού του κρίσιμου προβλήματος. 

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για τις ενέργειες και το σταθερό ενδιαφέρον σας για τον πρωτογενή τομέα της πατρίδας μας. 

Φιλικά,

Τάσος Χατζηβασιλείου




Φοροελαφρύνσεις και μέτρα στήριξης της κοινωνίας φέρνει το νομοσχέδιο της ΔΕΘ

Εγκρίθηκε σήμερα από το Υπουργικό Συμβούλιο το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με τίτλο «Φορολογική Μεταρρύθμιση για το Δημογραφικό και τη Μεσαία Τάξη – Μέτρα στήριξης για την κοινωνία και την οικονομία».

Το νομοσχέδιο ενσωματώνει τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο πλέγμα φορολογικών και άλλων ρυθμίσεων, με στόχο:

  • Την στήριξη των οικογενειών με έμφαση στους πολύτεκνους,
  • την ενίσχυση της μεσαίας τάξης, 
  • την ουσιαστική ελάφρυνση των νέων που ξεκινούν τη ζωή τους,
  • την τόνωση της περιφέρειας και των ακριτικών περιοχών,
  • καθώς και τη δημιουργία κινήτρων για επενδύσεις σε στρατηγικούς τομείς.

Επιπλέον, το σχέδιο νόμου περιλαμβάνει πρόσθετες ρυθμίσεις μείωσης της φορολογίας ακινήτων, μείωσης των τεκμηρίων διαβίωσης, επεκτάσεις φορολογικών κινήτρων για την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος καθώς και μισθολογικές ρυθμίσεις για τα σώματα ασφαλείας, τα στελέχη του Υπουργείου Εξωτερικών και άλλες κατηγορίες δημοσίων υπαλλήλων όπως οι μηχανικοί και οι ερευνητές.  

Αναλυτικά τα μέτρα που εγκρίθηκαν είναι : 

Α. Φορολογικές Ρυθμίσεις

  1. Αναμόρφωση φορολογικής κλίμακας εισοδήματος μισθωτών, συνταξιούχων, αγροτών και ελευθέρων επαγγελματιών με έμφαση στη μεσαία τάξη, τις οικογένειες με παιδιά και τους νέους.

Γενικές παρεμβάσεις:

  1. Μειώνονται κατά 2% οι συντελεστές της κλίμακας από τα 10.000 έως και τα 40.000 ευρώ:
    • Για τα 10.000 έως 20.000 ευρώ από 22% σε 20%
    • Για τα 20.000 έως τα 30.000 ευρώ από 28% σε 26%
    • Για τα 30.000 έως τα 40.000 ευρώ από 36% σε 34%
  2. Εισάγεται ενδιάμεσος συντελεστής από τα 40.000 έως τα 60.000 ευρώ 39%, ενώ ο συντελεστής 44% θα ισχύει για εισοδήματα άνω των 60.000 ευρώ.

Επιπλέον παρεμβάσεις για οικογένειες με παιδιά:

  1. Ο συντελεστής από τα 10.000 έως τα 20.000 που πλέον θα ανέρχεται σε 20% για φορολογούμενους χωρίς τέκνα, μειώνεται περαιτέρω αναλόγως του αριθμού των τέκνων και ακόμη περισσότερο για τους τρίτεκνους σε:
    • 18% για φορολογούμενους με 1 εξαρτώμενο τέκνο
    • 16% για φορολογούμενους με 2 εξαρτώμενα τέκνα
    • 9% για φορολογούμενους με τρία εξαρτώμενα τέκνα
  2. Οι συντελεστές από 0 έως 20.000 ευρώ μηδενίζονται για φορολογούμενους με τέσσερα ή περισσότερα εξαρτώμενα τέκνα.
  3. Ο συντελεστής από 20.000 έως 30.000 ευρώ που πλέον θα ανέρχεται σε 26% για φορολογούμενους χωρίς τέκνα, μειώνεται επίσης κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες για κάθε τέκνο:
    • 24% για φορολογούμενους με 1 εξαρτώμενο τέκνο
    • 22% για φορολογούμενους με 2 εξαρτώμενα τέκνα
    • 20% για φορολογούμενους με τρία εξαρτώμενα τέκνα
    • 18% για φορολογούμενους με τέσσερα εξαρτώμενα τέκνα
    • 16% για φορολογούμενους με πέντε εξαρτώμενα τέκνα κτλ.

 

Επιπλέον παρεμβάσεις για νέους:

  1. Για τους νέους έως 25 ετών oι συντελεστές από 0 έως 20.000 ευρώ μηδενίζονται.
  2. Για τους νέους 26 έως 30 ετών ο συντελεστής από τα 10.000 έως τα 20.000 θα ανέρχεται σε 9%.

Οι ανωτέρω παρεμβάσεις θα εφαρμοστούν από το φορολογικό έτος 2026 και (α) οι μισθωτοί και συνταξιούχοι θα δουν την ωφέλεια από την μισθοδοσία του Ιανουαρίου 2026 με την αύξηση στις μηνιαίες καθαρές απολαβές τους καθώς ο φόρος παρακρατείται, (β) οι ατομικές επιχειρήσεις και οι αγρότες θα δουν την ωφέλεια με την υποβολή των δηλώσεων του φορολογικού έτους 2026 κατά τον Μάρτιο του 2027. Συνολικά ωφελούνται περίπου 4 εκατ. φορολογούμενοι που σήμερα υπόκεινται με βάση τα εισοδήματά τους σε φόρο εισοδήματος.

  1. Κατάργηση ΕΝΦΙΑ σταδιακά για κύριες κατοικίες σε οικισμούς με πληθυσμό έως 1.500 κατοίκους

Από το 2026 μειώνεται ο φόρος κατά 50% και από το 2027 απαλλάσσονται από τον Ε.Ν.Φ.Ι.Α. τα δικαιώματα στα ακίνητα που αφορούν κύρια κατοικία και ανήκουν σε φυσικά πρόσωπα, φορολογικούς κατοίκους Ελλάδας, των οποίων η κύρια κατοικία, όπως προκύπτει από τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος ευρίσκεται σε οικισμούς με πληθυσμό μικρότερο των χιλίων πεντακοσίων (1.500) κατοίκων, εξαιρουμένων των οικισμών που βρίσκονται στην Περιφέρεια Αττικής (πλην της Περιφερειακής Ενότητας Νήσων). Ειδικά για την Περιφερειακή Ενότητα Έβρου το όριο ορίζεται σε χίλιους επτακόσιους (1.700) κατοίκους. Εξαιρούνται κατοικίες με συνολική φορολογητέα αξία άνω των 400.000 ευρώ. Το μέτρο εκτιμάται ότι αφορά περίπου 1 εκατομμύριο δικαιώματα επί κατοικιών στις εν λόγω περιοχές της επικράτειας. Αφορά 12.720 οικισμούς (σε σύνολο 13.586 οικισμών) της χώρας τόσο στην ηπειρωτική, όσο και νησιωτική Ελλάδα.

  1. Μείωση φορολογίας εισοδήματος από ακίνητα

Από το φορολογικό έτος 2026 θεσπίζεται ενδιάμεσος συντελεστής 25% για εισόδημα από ενοίκια από 12.000 έως 24.000 ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα έως τα 12.000 εφαρμόζεται συντελεστής 15% και στη συνέχεια αυξάνεται σε 35%. Άμεσα ωφελούμενοι εκτιμώνται σε 161.587 ιδιοκτήτες ακινήτων.

  1. Μείωση ΦΠΑ κατά 30% στα ακριτικά νησιά του Αιγαίου με έως 20.000 κατοίκους

Από 1/1/2026 μειώνεται το ΦΠΑ κατά 30% στα νησιά της Περιφέρειας Βόρειου Αιγαίου, του Νομού Έβρου (Σαμοθράκη) και του νομού Δωδεκανήσων με πληθυσμό έως 20.000 κατοίκους.

  1. Μείωση Τεκμηρίων διαβίωσης

Μειώνονται τα τεκμήρια για τις κατοικίες από 30% έως 35%. Για τα αυτοκίνητα, για όσα έχουν ταξινομηθεί μετά το 2010, τα τεκμήρια θα υπολογίζονται βάσει ρύπων, με σημαντική ωφέλεια για αυτοκίνητα κάτω της δεκαετίας. Επιπλέον θα εξαιρούνται από την ελάχιστη αντικειμενική δαπάνη των 3.000 ευρώ τα εξαρτώμενα τέκνα που έχουν ίδιο εισόδημα. Οι ωφελούμενοι είναι περίπου 477.000 φορολογούμενοι με προστιθέμενη διαφορά φόρου εξαιτίας των τεκμηρίων διαβίωσης.

  1. Επεκτάσεις φορολογικών κινήτρων για την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος
  • Επεκτείνεται και για το 2026 η απαλλαγή φόρου εισοδήματος για 3 έτη για κενές κατοικίες που θα μισθωθούν σε μακροχρόνια μίσθωση.
  • Επεκτείνεται για μια ακόμη μια χρονιά, δηλαδή μέχρι το τέλος του 2026, η αναστολή του ΦΠΑ στις νέες οικοδομές.
  1. Θέσπιση καθεστώτος υπερεκπτώσεων επενδυτικών δαπανών 100% σε στρατηγικούς τομείς άμυνας και κατασκευής οχημάτων

Προκειμένου να κινητροδοτηθούν οι ιδιωτικές επενδύσεις σε στρατηγικούς τομείς που σήμερα η δραστηριότητα στην Ελληνική αγορά είναι εξαιρετικά περιορισμένη, οι επενδυτικές δαπάνες που αφορούν στους τομείς άμυνας και κατασκευής οχημάτων, αεροσκαφών και εξαρτημάτων αυτών, θα εκπίπτουν από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων, κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής τους, προσαυξημένες κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%). Επιπλέον στις επενδύσεις αυτές θα δίνεται το κίνητρο της ταχείας αδειοδότησης, όπως γίνεται με τις στρατηγικές επενδύσεις.

  1. Κατάργηση τέλους συνδρομητικής τηλεόρασης

Από τον Ιανουάριο του 2026 καταργείται το τέλος συνδρομητικής τηλεόρασης που επιβαρύνει περισσότερους από 1 εκατ. λογαριασμούς συνδρομητικής τηλεόρασης, τόσο νοικοκυριών όσο και επιχειρήσεων. Το τέλος σήμερα ανέρχεται σε 10% επί του συνολικού μηνιαίου λογαριασμού.

  1. Παρεμβάσεις στο ελάχιστο εισόδημα ελευθέρων επαγγελματιών
  • Επεκτείνεται η πρόβλεψη για μείωση 50% του ελάχιστου εισοδήματος που ισχύει σήμερα για οικισμούς με πληθυσμό έως 500 ατόμων ή δημοτικές κοινότητες εκτός Αττικής με πληθυσμό έως 1.500 ατόμων, σε όλους τους οικισμούς εκτός Αττικής με πληθυσμό έως 1.500 άτομα. Συνεπώς στο μειωμένο ποσό εντάσσονται ακόμη 176 οικισμοί οι οποίοι οριακά τίθεντο εκτός ρύθμισης. Επιπλέον μείωση 50% θα έχουν και τα σχολικά κυλικεία πανελλαδικά.
  • Εξαιρούνται από το τεκμαρτό εισόδημα νέες μητέρες που ασκούν ελεύθερο επάγγελμα κατά το έτος γέννησης τέκνου και τα επόμενα δύο έτη. Εκτιμάται ότι ωφελούνται περίπου 6.000 νέες μητέρες.

Β. Κυριότερες μισθολογικές ρυθμίσεις

  • Αναμόρφωση μισθολογίου αστυνομίας, πυροσβεστικής και λιμενικού με αυξήσεις από τον Οκτώβριο του 2025. 
  • Μισθολογικές ρυθμίσεις για το προσωπικό του Υπουργείου Εξωτερικών: Για τα στελέχη του Υπουργείου Εξωτερικών προβλέπεται (α) η αύξηση του επιδόματος ειδικών καθηκόντων από 120 έως 184 ευρώ αναλόγως της θέσης, (β) η θέσπιση επιδόματος ειδικών καθηκόντων σε επιπλέον κλάδους του Υπουργείου Εξωτερικών και (γ) η αύξηση των αποζημιώσεων για τα δίδακτρα φοίτησης των τέκνων των υπαλλήλων. Επισημαίνεται ότι με ΚΥΑ θα αυξηθεί και η αποζημίωση της υπηρεσίας αλλοδαπής, αναλόγως της χώρας που υπηρετούν τα στελέχη.
  • Αναγνωρίζεται μισθολογικά, κατ’ αναλογία του μεταπτυχιακού, με προώθηση κατά δύο μισθολογικά κλιμάκια, το δίπλωμα του Πολυτεχνείου και λοιπών Πανεπιστημίων με πενταετή κύκλο σπουδών. Εκτιμάται ότι ωφελούμενοι θα είναι περίπου 5.000 δημόσιοι υπάλληλοι με ετήσιο κόστος 7 εκατ. ευρώ.
  • Θεσπίζεται αφορολόγητο για το επίδομα βιβλιοθήκης μελών ΔΕΠ και ερευνητών.

Οι νέες επιμέρους ρυθμίσεις που εισάγονται , επιπλέον όσων ανακοινώθηκαν στη ΔΕΘ:

  1. Παρατείνεται η ισχύς των κινήτρων για πραγματοποίηση συναλλαγών με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών και για το φορολογικό έτος 2026. Πιο συγκεκριμένα προβλέπεται και για το 2026 έκπτωση από το φορολογητέο εισόδημα φυσικών προσώπων του 30% των δαπανών που πραγματοποιούνται με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής προς συγκεκριμένους επαγγελματίες και μέχρι του ποσού των 5.000 ευρώ ετησίως. Επιπρόσθετα, οι δαπάνες για ιατρικές, οδοντιατρικές και κτηνιατρικές υπηρεσίες προσμετρώνται διπλά στο ελάχιστο όριο δαπανών 30% με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμής.
  2. Στην σταδιακή κατάργηση του ΕΝΦΙΑ για οικισμούς έως 1.500 κατοίκους και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου και το ζήτημα που ανέκαμψε με τη Νέα Βύσσα, η σταδιακή κατάργηση του ΕΝΦΙΑ ειδικά για την Περιφερειακή Ενότητα Έβρου θα ισχύει για οικισμούς που έχουν καταγράψει στην απογραφή έως 1.700 κατοίκους.
  3. Στη φορολογία εισοδήματος, επιπλέον των γενικότερων φορολογικών μειώσεων, μειώνεται και από 22% σε 20% ο συντελεστής αυτοτελούς φορολόγησης των εφημεριών των ιατρών.
  4. Στην επέκταση  και το 2026 της απαλλαγής από τον φόρο εισοδήματος ακινήτων που μισθώνονται με μακροχρόνια μίσθωση πραγματοποιούνται οι ακόλουθες τροποποιήσεις:
    • Σήμερα η απαλλαγή ισχύει για κατοικίες με εμβαδόν ως 120 τ.μ.. Σε περίπτωση που η ενοικίαση αφορά τρίτεκνη ή πολύτεκνη οικογένεια, η απαλλαγή θα δίνεται και για σπίτια με μεγαλύτερο εμβαδόν. Πιο συγκεκριμένα το ανωτέρω όριο των 120 τ.μ. διευρύνεται για 20 τ.μ. για κάθε εξαρτώμενο τέκνο άνω των δύο.
    • Σήμερα η απαλλαγή αφορά τη πρώτη μίσθωση διάρκειας 3 τουλάχιστον ετών. Ωστόσο δεν συνεχίζει σε περίπτωση που εντός της τριετίας αποχωρήσει ο ενοικιαστής και γίνει νέα μακροχρόνια μίσθωση σε άλλον. Για αυτό το σκοπό, και αποτρέποντας την περίπτωση καταστρατήγησης του μέτρου με επαναλαμβανόμενες μισθώσεις βραχείας διάρκειας, η απαλλαγή συνεχίζει να ισχύει για το υπολειπόμενο διάστημα και εφόσον το ακίνητο κενωθεί άπαξ και εκμισθωθεί εκ νέου.
    • Ειδικά για περιπτώσεις μίσθωσης σε ιατρικό ή νοσηλευτικό προσωπικό που απασχολείται σε φορείς της γενικής κυβέρνησης, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων της δημόσιας εκπαίδευσης, καθώς σε ένστολο προσωπικό των ενόπλων δυνάμεων και των σωμάτων ασφαλείας, η απαλλαγή ισχύει και εφόσον το ακίνητο μισθώνεται τουλάχιστον για έξι (6) συνεχόμενους μήνες και εφόσον δεν διατεθεί το ακίνητο εντός των 3 ετών για βραχυχρόνια μίσθωση.
  5. Στο μισθολόγιο των σωμάτων ασφαλείας προβλέπεται επίδομα διοίκησης, κατ’αναλογία με τις ένοπλες δυνάμεις, και για την αστυνομία, την πυροσβεστική κα το λιμενικό.
  6. Το επίδομα των 130 ευρώ που λαμβάνουν τα σώματα ασφαλείας και οι ένοπλες δυνάμεις σε μονάδες του Έβρου και ακριτικά νησιά, καθώς και οι ένοπλες δυνάμεις σε μονάδες προκαλύψεως της ηπειρωτικής μεθορίου, επεκτείνεται και στα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας που υπηρετούν στους συνοριακούς σταθμούς και τμήματα της ηπειρωτικής μεθορίου (Ηπείρου, Μακεδονίας και Θράκης).
  7. Η μείωση κατά 50% του ελάχιστου εισοδήματος των ατομικών επιχειρήσεων πέρα από τους οικισμούς έως 1500 κατοίκους εκτός Αττικής που έχει εξαγγελθεί, εφαρμόζεται και για τα σχολικά κυλικεία πανελλαδικά.
  8. Στην κατάργηση του τέλους συνδρομητικής τηλεόρασης προβλέπεται αναπλήρωση των εσόδων του ΕΚΚΟΜΕΔ που εισέπραττε το 50% του τέλους, από ισόποση ετήσια επιχορήγηση από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
  9. Θεσπίζεται επίδομα ιδιαίτερων καθηκόντων στο προσωπικό των Σωφρονιστικών καταστημάτων ύψους 100 ευρώ. Η μεταρρύθμιση αυτή θα συνοδευτεί με ΚΥΑ για τον καθορισμό του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας αναλόγως των καθηκόντων, εις αντικατάσταση του αντίστοιχου οριζόντιου επιδόματος που ισχύει σήμερα. Με τον συνδυασμό αυτών των μέτρων θα λάβει και το εν λόγω προσωπικό μεσοσταθμικά την αύξηση των 100 ευρώ που έλαβαν τα στελέχη των σωμάτων ασφαλείας από την θέσπιση του επιδόματος επικινδυνότητας.
  10. Θεσπίζεται μισθολογική διάκριση για τους Διευθυντές που υπηρετούν στην Προεδρεία της Κυβέρνησης και κυρίως στη Γενική Γραμματεία Συντονισμού, έναντι των προϊσταμένων, καθώς με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο οι δύο θέσεις ευθύνης αμείβονται ομοίως.
  11. Για τη μισθολογική κατάταξη και εξέλιξη των ερευνητών, αναγνωρίζεται η προϋπηρεσία που έχει παρασχεθεί και το διδακτικό ή ερευνητικό έργο που έχει προσφερθεί σε Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή ερευνητικούς και τεχνολογικούς φορείς του άρθρου 13α του ν. 4310/2014 (Α΄ 258), ανεξαρτήτως  του είδους της συμβατικής σχέσης με αυτά. Με αυτόν τον τρόπο αναγνωρίζονται και τα μπλοκάκια.

Ρυθμίσεις που ανακοινώθηκαν στη ΔΕΘ και θα θεσμοθετηθούν σε άλλα νομοσχέδια ή θα ρυθμιστούν με Υπουργικές αποφάσεις:

  • Το νέο μισθολόγιο των ενόπλων δυνάμεων περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας που βρίσκεται σε επεξεργασία.
  • Η σταδιακή κατάργηση του συμψηφισμού των αυξήσεων των συνταξιούχων με την προσωπική διαφορά θα νομοθετηθεί μόλις ολοκληρωθεί η αναλογιστική μελέτη που βρίσκεται σε εξέλιξη από την αναλογιστική αρχή.
  • Η θεσμοθέτηση του Ταμείου Καινοτομίας Φαρμάκων θα προβλεφθεί σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Υγείας.
  • Η απαλλαγή φόρου εισοδήματος από Ιδρύματα και κληροδοτήματα θα προβλεφθεί σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.
  • Η επέκταση και για το 2026 του περιορισμού λειτουργίας νέων βραχυχρόνιων μισθώσεων στα τρία δημοτικά διαμερίσματα της Αθήνας θα προβλεφθεί σε Υπουργική απόφαση που είναι σε επεξεργασία.
  • Με Κοινή Υπουργική Απόφαση θα αυξηθεί η αποζημίωση της υπηρεσίας αλλοδαπής, αναλόγως της χώρας που υπηρετούν τα στελέχη του Υπουργείου Εξωτερικών.



Α. Νικολαΐδης | Η Δράμα δεν είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση

Το ζήτημα της δυνατότητας χορήγησης χρηματικού επιδόματος από την Αυτοδιοίκηση, αντί για επίδομα στέγασης και σίτισης, σε παθολόγους που θα προσέλθουν στο Γενικό Νοσοκομείο Δράμας, έθεσε με επίκαιρη ερώτησή του ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Νομού Δράμας κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης. Πρόκειται για ένα αίτημα της τοπικής κοινωνία προς το Υπουργείο Υγείας που θεωρείται ότι θα συμβάλλει στην προσέλκυση της συγκεκριμένης ειδικότητας ιατρών.

Η σχετική ερώτηση κατατέθηκε το πρωί της Δευτέρας 22 Σεπτεμβρίου σε συνέχεια της επίσκεψης του Υπουργού Υγείας στη Δράμα, ο οποίος όταν του τέθηκε το ζήτημα στο πλαίσιο ευρείας σύσκεψης, ανέφερε ότι είναι ένα θέμα που αφορά το Υπουργείο Εσωτερικών.

Όπως ανέφερε ο κ. Νικολαΐδης, «αυτό που έχει σημασία για τους πολίτες της Δράμας είναι να βρεθεί λύση στο πρόβλημα, να σταματήσουν να βγαίνουν άγονοι οι διαγωνισμοί για παθολόγους και να στελεχωθεί το Νοσοκομείο της Δράμας με κατάλληλο αριθμό γιατρών, ώστε να μην χρειάζονται μπαλώματα με μετακινήσεις γιατρών από διάφορες περιοχές για να γίνονται οι εφημερίες στην Παθολογική Κλινική. Οι Δραμινές και οι Δραμινοί, κύριε Υπουργέ, χρειάζονται ποιοτικές υπηρεσίες υγείας και οφείλετε ως Κυβέρνηση να εργαστείτε προς αυτή την κατεύθυνση». 

Επίσης, ο κ. Νικολαΐδης στάθηκε στο γεγονός ότι η κάλυψη των κενών στο Εθνικό Σύστημα Υγείας δεν αποτελεί ευθύνη της Αυτοδιοίκησης. Όπως είπε, «δεν είναι δουλειά της τοπικής αυτοδιοίκησης να δίνει επιδόματα για να προσελκύσει γιατρούς σε ένα νοσοκομείο. Αυτό είναι ευθύνη της κεντρικής διοίκησης, η οποία, όταν δεν μπορεί να βρει λύσεις, με ευκολία μεταβιβάζει τις ευθύνες σε άλλους». Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, επεσήμανε: «Τα επιδόματα δεν θα έπρεπε να έρχονται από τον δήμο και από την περιφέρεια, αλλά από την κεντρική διοίκηση. Και αυτή θα έπρεπε να δώσει τη λύση για το Γενικό Νοσοκομείο Δράμας, ώστε να μην έχουν πρόβλημα οι Δραμινοί πολίτες».

Στην απάντησή του ο Υφυπουργός Εσωτερικών κ. Βασίλης Σπανάκης απέφυγε να τοποθετηθεί επί της ουσίας του ερωτήματος, αρκούμενος να παραθέσει την ισχύουσα νομοθεσία, καθώς και ενέργειες που έγιναν κατά το παρελθόν για την προσέλκυση ιατρών, οι οποίες εκ του αποτελέσματος αποδείχτηκε ότι ήταν ανεπαρκείς. Με όσα αναφέρθηκαν κατά τη διάρκεια συζήτησης της επίκαιρης ερώτησης, επιβεβαιώθηκε ότι η Δράμα δεν αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση, καθώς για ακόμη μια φορά σε ένα αίτημα της τοπικής κοινωνίας, δεν υπήρξε θετική απάντηση. Οι Δραμινές και οι Δραμινοί μπορούν να κρίνουν και να βγάλουν τα συμπεράσματά τους…

 

 




Χατζηβασιλείου | Με casus belli, η Τουρκία δεν θα ενταχθεί στο SAFE και στα ευρωπαϊκά κονδύλια για την άμυνα

«Το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη στον ΟΗΕ ήταν σαφές: όσο η Τουρκία κρατά το casus belli σε ισχύ, δεν μπορεί να ενταχθεί στον μηχανισμό SAFE και να διεκδικήσει ευρωπαϊκά κονδύλια για την άμυνα», δήλωσε μεταξύ άλλων ο βουλευτής Σερρών και Γραμματέας Διεθνών Σχέσεων και ΕΕ της Νέας Δημοκρατίας, κ. Τάσος Χατζηβασιλείου, σε παρέμβασή του στο OPEN το απόγευμα της Δευτέρας.

Όπως είπε, την ίδια ώρα, η Ελλάδα «έχει ήδη εξασφαλίσει τη συμμετοχή στο πρόγραμμα των F-35 και υπολογίζεται ότι πριν το τέλος της δεκαετίας, θα γίνουν οι πρώτες παραλαβές», ενώ υπογράμμισε και τη σημασία της συνάντησης του Πρωθυπουργού με τον Οικουμενικό Πατριάρχη και τον επικεφαλής της Lockheed Martin.

Σχολιάζοντας την ακύρωση της συνάντησης Μητσοτάκη–Ερντογάν, ο κ. Χατζηβασιλείου υπογράμμισε: «Αν υποθέσουμε ότι η Τουρκία το ακύρωσε γιατί ενοχλήθηκε, οι λόγοι είναι προφανείς. Ενοχλείται επειδή η κυβέρνηση προχωρά με τη Chevron νοτίως της Κρήτης, επειδή αναγνωρίζονται οι ελληνικές θέσεις και το παράνομο μνημόνιο για ακόμη μια φορά διεμβολίζεται». Παράλληλα, άσκησε έντονη κριτική στην αντιπολίτευση: «Θλίβομαι ως πολιτικός που άκουσα στην Ελλάδα τα κόμματα της αντιπολίτευσης να χαρακτηρίζουν την ακύρωση ως δήθεν εθνική ήττα και εθνική ταπείνωση. Στην Ιταλία, με την ακύρωση του ραντεβού Ερντογάν–Μελόνι, η αντιπολίτευση επέδειξε σοβαρότητα. Δυστυχώς η φαιδρότητα είναι προνόμιο της ελληνικής αντιπολίτευσης».

Αναφερόμενος στη συνάντηση Τραμπ–Ερντογάν, μίλησε για «καλή προσωπική χημεία» ανάμεσα στους δύο ηγέτες, ωστόσο τόνισε ότι «ο δρόμος της Τουρκίας για τα F-35 παραμένει μακρύς και δύσκολος». Όπως εξήγησε, «είναι απίθανη για την ώρα η επανένταξη της Άγκυρας στο πρόγραμμα, καθώς ο Τραμπ δεν πρόκειται να δώσει τίποτα χωρίς ανταλλάγματα». Μεταξύ αυτών, η Ουάσιγκτον ζητά από την Άγκυρα «βελτίωση των σχέσεων με το Ισραήλ, ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία, επίλυση του ζητήματος των S-400». Όλα αυτά, όπως σημείωσε, «δεν μπορούν να γίνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα και χωρίς κόστος».

Ο βουλευτής υπενθύμισε ότι «η Τουρκία έχει δώσει πάνω από 100 δισ. ευρώ στη Ρωσία από την αρχή του πολέμου στην Ουκρανία για την αγορά ενεργειακών πόρων», ενώ οι εξαρτήσεις της σε ρωσικό αέριο και πετρέλαιο καθιστούν αδύνατη την άμεση και άνευ κόστους αλλαγή προμηθευτών. Παράλληλα, επισήμανε τον σκόπελο του Κογκρέσου: «Υπάρχει ήδη επιστολή 20 βουλευτών στον Πρόεδρο Τραμπ, ανάμεσά τους και Ρεπουμπλικανοί, που ζητούν να μην αλλάξει η πολιτική των αμερικανικών κυρώσεων έναντι της Τουρκίας. Άρα τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά».

 




Χ. Ζεϊμπέκ | Δεν θα επιτρέψουμε επιστροφή σε εποχές Άγριας Δύσης

Ο βουλευτής Ξάνθης της Νέας Αριστεράς, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, με δελτίο Τύπου τοποθετήθηκε για το πρόσφατο περιστατικό αστυνομικής αυθαιρεσίας, καταδικάζοντας τις πρακτικές που, όπως τονίζει, θυμίζουν «Άγρια Δύση».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο του δελτίου Τύπου:

Χ. Ζεϊμπέκ: «Κάποιοι επιχειρούν να μας γυρίσουν σε εποχές ‘Άγριας Δύσης’ – Δεν θα το επιτρέψουμε»

Το πρωτοφανές περιστατικό που έλαβε χώρα στο τόπο μας, με αστυνομικό, εκτός υπηρεσίας, να συλλαμβάνει με το έτσι θέλω, να περνά χειροπέδες και στη συνέχεια να εγκαταλείπει σε παρακείμενο χωράφι έναν πολίτη, επειδή – κατά δήλωσή του – «τον πέρασε για μετανάστη», επιβεβαιώνει, δυστυχώς, με τον χειρότερο τρόπο, ότι κάποιοι, αισθανόμενοι «σερίφηδες», επιχειρούν να μας γυρίσουν πίσω σε εποχές «Άγριας Δύσης».

Είναι προφανές ότι τέτοιες καταστάσεις δεν μπορούν και δεν πρόκειται να γίνουν αποδεκτές, και θα βρουν απέναντι όλους τους δημοκρατικούς πολίτες. Απαιτούμε την άμεση διερεύνηση του συμβάντος και την απόδοση ευθυνών. 

Καλώ την κυβέρνηση, έστω και τώρα, να αναλάβει τις ευθύνες της, αναλογιζόμενη που μας οδηγούν οι ακροδεξιές δηλώσεις και οι αντίστοιχες νομοθετικές πρωτοβουλίες, καθώς και το καθημερινό ρατσιστικό δηλητήριο που χύνουν στο δημόσιο λόγο τους κορυφαίοι Υπουργοί και στελέχη της ΝΔ.