Χατζηδάκης: Νομοσχέδιο για τέλος στη γραφειοκρατία του Δημοσίου
Το νομοσχέδιο που φιλοδοξεί να βάλει τέλος στη γραφειοκρατία και στην καθημερινή ταλαιπωρία των πολιτών από το Δημόσιο παρουσιάζει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης.
Το σχέδιο νόμου με τίτλο «Παρεμβάσεις για ένα κράτος πιο φιλικό στους πολίτες» βασίζεται σε υποδείξεις του Συνηγόρου του Πολίτη, αλλά και σε πραγματικές εμπειρίες πολιτών, όπως αυτές καταγράφηκαν στα ερωτηματολόγια του 2025. Όπως τόνισε ο κ. Χατζηδάκης, η κυβέρνηση έχει ήδη δώσει απτά δείγματα γραφής στη μάχη με το «βαθύ κράτος», κάνοντας ειδική αναφορά στον εκσυγχρονισμό του ΕΦΚΑ, τη λειτουργία του 1566, την αξιολόγηση στο Δημόσιο και τη μετάβαση του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ.
Στα επόμενα βήματα περιλαμβάνονται η περαιτέρω προώθηση της αξιολόγησης στο Δημόσιο, η εισαγωγή της ψηφιακής κάρτας εργασίας στον δημόσιο τομέα, η νομοθετική πρωτοβουλία για τις πολεοδομίες και η μεταρρύθμιση στον ΟΣΕ.
Οι βασικές παρεμβάσεις του νομοσχεδίου
Κεντρική αλλαγή αποτελεί η αντικατάσταση δεκάδων πιστοποιητικών με υπεύθυνη δήλωση. Μέχρι να καταστεί πλήρως λειτουργική η διαλειτουργικότητα των υπηρεσιών, ο πολίτης δεν θα υποχρεούται να προσκομίζει δικαιολογητικά που ήδη διαθέτει η διοίκηση, όπως ληξιαρχικές πράξεις, πτυχία, πιστοποιητικά ιθαγένειας και κτηματολογικά έγγραφα.
Συνολικά, πρόκειται για περίπου 30 πιστοποιητικά που ζητούνται συχνά στις συναλλαγές με το Δημόσιο. Με την υποβολή υπεύθυνης δήλωσης, η διοίκηση θα αποδέχεται αυτομάτως το δηλωθέν στοιχείο, εκτός αν πρόκειται για προδήλως αβάσιμη δήλωση.
Παράλληλα, προβλέπονται αυστηρότερες ποινές και πρόστιμα για ψευδείς δηλώσεις, ανάλογα με το παράνομο όφελος, ενώ όσοι καταδικάζονται θα χάνουν το δικαίωμα χρήσης υπεύθυνης δήλωσης στο μέλλον.
Στο πεδίο της εμπιστοσύνης για τη διακυβέρνηση της χώρας, πρώτος καταγράφεται ο
Καρυστιανού vs Τσίπρας