Ελεύθερος ο Γερμενής για την υπόθεση των όπλων

Ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής, Γιώργος Γερμενής, αφέθηκε ελεύθερος για την υπόθεση των όπλων, μετά την απολογία του.

Ωστόσο επέστρεψε στη φυλακή όπου κρατείται προσωρινά για ένταξη και διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης. Μετά την απολογία του η συνήγορος του τόνισε πως τα όπλα ήταν νόμιμα υπογραμμίζοντας ότι οι κατηγορίες καταρρέουν η μια μετά την άλλη.




Θέλει το ΠΑΣΟΚ να προκαλέσει πρόωρες εκλογές;

Στην Ελλάδα της κρίσης, βαθιάς, σύνθετης και πολυεπίπεδης, το ΠΑΣΟΚ παραμένει σημείο αναφοράς. Ως το κόμμα που ίδρυσε ως Κίνημα ο Ανδρέας Παπανδρέου, κυριάρχησε στην Ελλάδα της Μεταπολίτευσης, έβαλε την υπογραφή του κάτω από το Μνημόνιο εθνικής μελαγχολίας, διολίσθησε σε ιστορικά χαμηλά εκλογικά ποσοστά, και… όμως παραμένει στην εξουσία.

Το διαχρονικό και ανθεκτικό ΠΑΣΟΚ λοιπόν, δείχνει μετά τις ευρωεκλογές να έχει αλλάξει στρατηγική στόχευση. Και, αργά αλλά σταθερά να μετατοπίζεται αριστερά του Κέντρου, ως να εμπεδωθεί εγκαίρως και να διαμορφώσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να εξελιχθεί στον φυσικό κυβερνητικό εταίρο του ΣΥΡΙΖΑ, εφόσον η Αξιωματική Αντιπολίτευση κεφαλαιοποιήσει και στις επόμενες εθνικές εκλογές το πολιτικό προβάδισμα που πήρε έναντι της Νέας Δημοκρατίας, με τη διαφορά του 4% στις πρόσφατες ευρωεκλογές.

Αρχής γενομένης από τη στάση του Ανδρέα Λοβέρδου στο θέμα των απολύσεων στο δημόσιο, το “νέο ΠΑΣΟΚ” επιχειρεί να ξαναπιάσει το νήμα με το κοινωνικό πρόσωπό του. Να πιέσει τους επόμενους μήνες τη Νέα Δημοκρατία, να διεκδικήσει όσο μεγαλύτερο μερίδιο στη διαχείριση της εξουσίας μπορεί, και μελλοντικά να μπορεί να κάνει… το ίδιο και σε μια κυβέρνηση συνεργασίας με τον ΣΥΡΙΖΑ.

Η πλέον κρίσιμη παράμετρος στην παραπάνω εξίσωση φυσικά είναι ο χρόνος διεξαγωγής των επόμενων βουλευτικών εκλογών. Που περνάει μέσα από την επίτευξη προεδρικής πλειοψηφίας από την υπάρχουσα Βουλή, ώστε να εκλεγεί ο διάδοχος του Κάρολου Παπούλια στην Προεδρία της Δημοκρατίας, και να παραπεμφθούν οι εκλογές στις καλένδες του 2016.

Θέλει λοιπόν το ΠΑΣΟΚ να παραταθεί ο βίος αυτής της κυβέρνησης; Ή στρατηγικά το συμφέρει να… εγκαταλείψει τη Νέα Δημοκρατία, και να διεκδικήσει κεντρικό ρόλο σε μια αυριανή κυβέρνηση της Κεντροαριστεράς με βασικό πυλώνα τον ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να μπορέσει στη συνέχεια να… “κουρέψει” και τη σημερινή Αξιωματική Αντιπολίτευση.

Η απάντηση… προσεχώς, δηλαδή πιθανότατα στις πρόωρες εκλογές που θα προκληθούν λόγω του ΠΑΣΟΚ το φθινόπωρο.




Στην Αθήνα η Δήμητρα Τσανάκα

Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Μνημείων (Ε.Κ.Β.Μ.Μ.) με αφορμή την ολοκλήρωση του έργου: “Ολκάς. Από το Αιγαίο στη Μαύρη Θάλασσα. Μεσαιωνικά λιμάνια στους θαλάσσιους δρόμους της Ανατολής” διοργανώνει στην Αθήνα σχετική εκδήλωση.

Στην εκδήλωση αυτή που θα φιλοξενηθεί σήμερα, Τετάρτη 18 Ιουνίου από τις 12.00 – 15.00 στο Αμφιθέατρο Γ. Κρανιδιώτης, θα παραστεί η νέα Δήμαρχος Καβάλας, Δήμητρα Τσανάκα, προκειμένου να ενημερωθεί για όλα όσα έγιναν μέχρι σήμερα αλλά και για αυτά που πρόκειται να υλοποιηθούν, λόγω της συνέχισης της δράσης, με το γενικό τίτλο «Λιμήν» πλέον.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Το έργο συγχρηματοδοτήθηκε από το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα: Joint Operational Program “Black Sea 2007-2013” και εθνικούς πόρους και υλοποιήθηκε υπό το Ε.Κ.Β.Μ.Μ. (leader) σε συνεργασία με 8 επιστημονικά ιδρύματα, μουσεία και ινστιτούτα από 6 χώρες: το Κέντρο Πολιτισμού Θεσσαλονίκης (Ελλάδα), το Πανεπιστήμιο Κωνσταντινούπολης και το Cultural Awareness Foundation (Τουρκία), το Μουσείο Ιστορίας της  Περιφέρειας της Βάρνας (Βουλγαρία), το Μουσείο Εθνικής Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Κωνστάντζα  (Ρουμανία), το Παράρτημα Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού στην Οδησσό (Ουκρανία) και το Εθνικό Κέντρο Ερευνών για τη Γεωργιανή Τέχνη και Κληρονομιά “G. Chubinashvili” (Γεωργία), ενώ στο έργο συμμετείχαν ως associate partners και οι: “Russian National Committee for the Black Sea Economic Cooperation” (Ρωσία) και “Administration of the State Historical – Architectural Reserve “Icherisheher” (Αζερμπαϊτζάν).

Στόχος του έργου υπήρξε η επιστημονική τεκμηρίωση και η τουριστική προβολή και ανάδειξη 45 μεσαιωνικών πόλεων – λιμανιών του Βορείου Αιγαίου και της Μαύρης Θάλασσας, μέσω της υλοποίησης δράσεων όπως η καταγραφή των μεσαιωνικών λιμανιών στην πολύγλωσση ηλεκτρονική βάση δεδομένων του ΕΚΒΜΜ (www.olkas.net , www.ekbmmdb.gr), η παραγωγή ενός φιλμ – ντοκιμαντέρ, η οργάνωση μίας μεταφερόμενης φωτογραφικής έκθεσης, η οποία παρουσιάστηκε στη Θεσσαλονίκη, στην Κωνσταντινούπολη, στην Οδησσό, στη Συμφερούπολη και στην Κωνστάντζα, η έκδοση τουριστικών φυλλαδίων, η οργάνωση ενός διεθνούς συμποσίου στη Θεσσαλονίκη, η έκδοση ενός πολιτιστικού οδηγού και η δημιουργία εκπαιδευτικού προγράμματος και θεατρικών δράσεων με θέμα τα λιμάνια του Αιγαίου και της Μαύρης Θάλασσας.

Στην εκδήλωση θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα του έργου και ειδικότερα, τα δύο βιβλία που εκδόθηκαν: Τα Πρακτικά του Διεθνούς Συμποσίου: “Medieval Ports in North Aegean and the Black Sea. Links to the Maritime Routes of the East” και ο Πολιτιστικός οδηγός: “40 Medieval city-ports in North Aegean and the Black Sea. A cultural guide”). Στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ με τίτλο: “Olkas. Discovering Medieval Ports in North Aegean and the Black Sea”, όπου παρουσιάζονται όλα τα λιμάνια που περιλαμβάνονται στο έργο.




Ο Παναγιωτόπουλος δηλώνει “αρπαγμένος” λόγω ανασχηματισμού

“Αρπαγμένος” λόγω του ανασχηματισμού και της απόφασης του Αντώνη Σαμαρά να τον απομακρύνει από το υπουργείο Πολιτισμού δηλώνει ο Πάνος Παναγιωτόπουλος σε… εκμυστηρεύσεις του στον Γιώργο Παπαχρήστο.

Ο άλλοτε στενός συνεργάτης του Αντώνη Σαμαρά ήταν από τους πρώτους που τον στήριξαν στη μάχη για τη διαδοχή του Κώστα Καραμανλή στην ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας, το 2009, και σύμφωνα με τον Γιώργο Παπαχρήστο στα “Νέα” είχε τη διαβεβαίωση του Πρωθυπουργού ότι δεν είχε λόγο να ανησυχεί για τον ανασχηματισμό, καθώς θα παρέμενε στο υπουργείο Πολιτισμού.

Ο Πάνος Παναγιωτόπουλος… κέρδισε πρωτοσέλιδα με τη διαρροή της συνομιλίας του με τον Αντώνη Σαμαρά πριν από τον ανασχηματισμό, όταν σύμφωνα με τον ίδιο προέτρεψε τον Πρωθυπουργό να μην του τηλεφωνήσει ο ίδιος για να του ανακοινώσει τα κακά μαντάτα, αλλά να αφήσει… τη Ντόρα Μπακογιάννη να το κάνει, σε ένα ευθύ υπονοούμενο ότι η επικεφαλής του ψηφοδελτίου Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας στις εκλογές του 2012 θα είχε κάθε λόγο να χαίρεται για την απομάκρυνσή του από την κυβέρνηση.

“Δεν μίλησα με τον Αντώνη Σαμαρά μετά τον ανασχηματισμό, αλλά κάποια στιγμή θα γίνει και αυτό. Τώρα είμαι “αρπαγμένος” άσχημα. Θέλω πρώτα να ηρεμήσω”, τονίζει μεταξύ άλλων ο Πάνος Παναγιωτόπουλος στον Γιώργο Παπαχρήστο.




Βούλτεψη: Ό,τι συμφωνήθηκε για τη διαθεσιμότητα, θα τηρηθεί

«Όποια συμφωνία έχει γίνει θα φτάσει ως το τέλος», τόνισε στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, η κυβερνητική εκπρόσωπος Σοφία Βούλτεψη, απαντώντας σε ερώτημα για το αν η κυβέρνηση προτίθεται να θέσει στην τρόικα αλλαγές στο πρόγραμμα της διαθεσιμότητας και στον αριθμό των απομακρύνσεων από το Δημόσιο.

Αναφερόμενη στα προαπαιτούμενα για τις επόμενες δύο δόσεις στήριξης, συνολικού ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ, η κ. Βούλτεψη ξεκαθάρισε πως τα προαπαιτούμενα «δεν είναι υπό διαπραγμάτευση» και πως η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί για την υλοποίησή τους. «Όποιος δανείζεται αναλαμβάνει και κάποιες υποχρεώσεις», σημείωσε η κυβερνητική εκπρόσωπος.

Για το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ θέτει ανοιχτά πλέον ζήτημα επανεξέτασης της διαθεσιμότητας, η κ. Βούλτεψη σχολίασε πως διχογνωμίες και διαφορές σε κυβερνήσεις συνεργασίας είναι φυσικές. «Δεν ενοχοποιούνται οι απόψεις», τόνισε.




Λακόπουλος: Οι κυβερνήσεις δεν στέκονται, όταν κοπούν στα δυο

Με άρθρο του στα “Νέα”, ο Γιώργος Λακόπουλος εκφράζει τον προβληματισμό του για τη χθεσινή πρωτοβουλία του Ευάγγελου Βενιζέλου να συγκεντρώσει σε συνάντηση στο υπουργείο Εξωτερικών τα μέλη της κυβέρνησης που προέρχονται από το ΠΑΣΟΚ και την Ελιά.

Σύμφωνα με τον Γιώργο Λακόπουλο, η συγκεκριμένη διαδικασία συνιστά στρέβλωση, καθώς δεν δικαιολογείται στη βάση της θεσμικής αλλά και της ορθής λειτουργίας της κυβέρνησης, ενώ σπεύδει να επισημάνει ότι δημιουργεί λάθος εικόνα και στέλνει λάθος μηνύματα.

“Οι κυβερνήσεις δεν στέκονται, όταν κοπούν στα δυο”, σχολιάζει με νόημα ο Γιώργος Λακόπουλος στο άρθρο του στα “Νέα”.




Δ. Σταμάτης: Ο Σαμαράς είναι ενοχλημένος με τον Τσίπρα

Ο Υπουργός Επικρατείας Δημήτρης Σταμάτης αποκλείει κάθε πιθανότητα να πραγματοποιηθεί στο εγγύς μέλλον θεσμική συνάντηση του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά με τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, προκειμένου να συζητήσουν τον κοινό βηματισμό της χώρας.

Τη σχετική αποκάλυψη κάνει ο Γιώργος Παπαχρήστος στη σημερινή στήλη του στα “Νέα”, υποστηρίζοντας ότι σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον Δημήτρη Σταμάτη για το θέμα αυτό, ο Υπουργός Επικρατείας του τόνισε τα εξής:

“Πώς μπορείς να κάνεις συζήτηση με κάποιον ο οποίος σε βρίζει συνεχώς; Αυτό υπερβαίνει κάθε όριο πολιτικού πολιτισμού, και δεν σου κρύβω ότι ο Πρωθυπουργός είναι ιδιαίτερα ενοχλημένος μαζί του”.




Ο Σύλλογος Γεωπόνων Ν. Καβάλας συγχαίρει τα τους νεοεκλεγέντες συναδέλφους

Ο Σύλλογος Γεωπόνων Ν. Καβάλας, βρίσκεται στην ευχάριστη θέση για πρώτη φορά και θέλει να συγχαρεί τρία αξιόλογα μέλη του για την επιτυχία τους στις πρόσφατες δημοτικές και Περιφερειακές εκλογές.

Συγκεκριμένα συγχαίρει και εύχεται καλή σταδιοδρομία με πλούσιο και δημιουργικό έργο, τους νεοεκλεγέντες συναδέλφους Γεωπόνους κ. Θεόδωρο Μαρκόπουλο (Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας),  Σωτήριο Παπαδόπουλο (Περιφερειακό Σύμβουλο Καβάλας, και πρόεδρο του Συλλόγου μας) και Νικόλαο Βαλσαμίδη (Δημοτικό Σύμβουλο Νέστου).

Η εκλογή των συγκεκριμένων συναδέλφων αλλά και όλων όσων ήταν υποψήφιοι στις πρόσφατες εκλογές καταδεικνύει το υψηλό αίσθημα υπευθυνότητας και προσφοράς του κλάδου μας στην τοπική κοινωνία με γνώμονα πάντοτε την πρόοδο και την ανάπτυξη του.

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γεωπόνων ευελπιστεί στην συνέχιση της γόνιμης δημιουργικής συνεργασίας με τους συγκεκριμένους συναδέλφους και από τα νέα τους καθήκοντα που θα αναλάβουν.




Πόσα χρήματα παίρνουν οι Ευρωβουλευτές;

Πληρώνουμε, όχι μόνο για να παίρνουν χημικά και να τα ρίχνουν εναντίον μας. Πληρώνουμε και τα αφεντικά μας (συγνώμη βουλευτές και ευρωβουλευτές), θέλουμε να πούμε.
Ας εξετάσουμε πόσα παίρνουν οι βουλευτές, σύμφωνα με όσα η ίδια η Ε.Ε. παραδέχεται. Ας μην ξεχνάμε δε, πως και τα λεφτά που διαχειρίζεται η Ε.Ε., των λαών, δηλαδή, και δικά μας λεφτά είναι.

Βλέποντας λοιπόν την ιστοσελίδα της Ε.Ε. διαπιστώνουμε ότι:
Ο μισθός των ευρωβουλευτών, είναι 7.956,87 € το μήνα. Μετά τους φόρους, 6.200,72 €. Δηλαδή το χρόνο καθαρά 74 408,64.
Ως ποσοστό, ο μισθός τους, είναι το 38,5% του βασικού μισθού ενός δικαστή του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. (Δηλαδή ο δικαστής πρέπει να παίρνει 20 667,19 το μήνα!!!! Συμφέρει τελικά να είσαι δικαστής).

Εμείς, αν δουλέψουμε κάπου, ένα χρόνο, ούτε που το διανοούμαστε πως θα πάρουμε σύνταξη. Αν δεν συμπληρώσουμε …40 χρόνια, δεν γίνεται τίποτα. Ο ευρωβουλευτής όμως και ένα μόνο χρόνο να μας ‘εκπροσωπήσει’ δικαιούται ‘σύνταξης, ίσης με το 3,5% επί του μισθού για κάθε πλήρες έτος άσκησης της εντολής’ Δηλαδή στην πενταετία που τουλάχιστον κάθεται ο καθένας, εξασφαλίζουν 17,5% επι του μισθού. Όπερ σημαίνει, 1392,15. Αν μιλήσουμε εδώ για τους αγρότες που παίρνουν 360 ευρώ το μήνα, θα μας πουν λαϊκιστές.


Εκτός όμως από το μισθό τους, οι βουλευτές έχουν και ‘αποζημιώσεις’. Ξεκινάμε λοιπόν. Έξοδα γραφείου. Περιλαμβάνει ‘τα έξοδα διοίκησης του γραφείου του βουλευτή, τα τηλεφωνικά και ταχυδρομικά τέλη, καθώς και την αγορά, λειτουργία και συντήρηση ηλεκτρονικού και τηλεματικού εξοπλισμού’. Πόσα; 4 299 ευρώ μηνιαίως.

Το γραφείο όμως, θέλει και το προσωπικό του. Πόσο στοιχίζουν οι .. βοηθοί; 21 209 ευρώ το μήνα!!!! Δηλαδή μόνο για το γραφείο του θέλουμε 25 508 το μήνα, ή 306 096 το χρόνο!!!

Οι ‘αποζημιώσεις’ συνεχίζονται. Τα εισιτήρια, αεροπορικά κλπ, για να μεταβούν στον τόπο της συνεδρίασης καλύπτονται πλήρως. Επειδή όμως, μπορεί να αποφασίσουν να πάνε σε άλλο κράτος, όχι για να πάρουν μέρος σε επίσημη συνεδρίαση, αλλά για ‘άλλους λόγους’, δικαιούται και τα έξοδα του ταξιδίου τους. Μέχρι 4 243 ευρώ.

Αλλά μήπως νομίζετε πως το μισθό των 7.956,87 τον λαμβάνουν για να παίρνουν μέρος στις συνεδριάσεις του ευρωκοινοβουλίου; Πλανάστε πλάνην οικτράν. Γιατί κάθε φορά που παίρνουν μέρος στις συνεδριάσεις (δηλαδή κάνουν ακριβώς αυτό για το οποίο ήδη τους πληρώνουμε αδρά), λαμβάνουν την ‘ημερήσια’ αποζημίωση, ίση με 304 ευρώ. Υποθέτοντας πως οι συνεδριάσεις του ευρωκοινοβουλίου είναι 3 την βδομάδα, (Τρίτη, Τετάρτη και Πέμπτη), ο καθένας από αυτούς παίρνει άλλα 3952 το μήνα!!!

Αυτά είναι όσα επίσημα, βλέπουμε. Είναι όμως αρκετά, για να κατανοήσουμε, τι ρόλο παίζει το ‘υπερκράτος’ των Βρυξελλών.
 http://www.europarl.europa.eu/parliament/expert/staticDisplay.do?id=39&language=el&pageRank=2

Μισθοί και αποζημιώσεις 
Οι μισθοί των βουλευτών
Οι βουλευτές εν γένει λαμβάνουν τον ίδιο μισθό, βάσει του καθεστώτος που τέθηκε σε ισχύ τον Ιούλιο του 2009.

Ο μηνιαίος μισθός των βουλευτών, χωρίς τον φόρο, ανέρχεται, σύμφωνα με το ενιαίο καθεστώς, το 2011, σε 7.956,87 €. Ο μισθός προέρχεται από τον προϋπολογισμό του Κοινοβουλίου και υπόκειται σε κοινοτικό φόρο και εισφορά για την ασφάλεια ατυχήματος, μετά τα οποία φθάνει στα 6.200,72 €. Τα κράτη μέλη μπορούν επίσης να υποβάλλουν το μισθό σε εθνικούς φόρους. Ο βασικός μισθός ορίζεται στο 38,5% του βασικού μισθού ενός δικαστή του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.

Υπάρχουν ελάχιστες εξαιρέσεις βουλευτών που είχαν εκλεγεί πριν από το 2009 και έχουν την επιλογή να διατηρήσουν το προηγούμενο εθνικό σύστημα μισθών, μεταβατικών αποζημιώσεων και συντάξεων.

Συντάξεις 
Σύμφωνα με το καθεστώς, όσοι έχουν διατελέσει βουλευτές έχουν το δικαίωμα σύνταξης γήρατος από την ηλικία των 63 ετών. Η σύνταξη θα ανέρχεται στο 3,5% επί του μισθού για κάθε πλήρες έτος άσκησης της εντολής και δεν υπερβαίνει το 70% συνολικά. Το κόστος αυτών των συντάξεων θα καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Το επιπλέον συνταξιοδοτικό σύστημα, που θεσπίστηκε για τους βουλευτές το 1989, έκλεισε για τους νέους βουλευτές από τον Ιούλιο και τελεί υπό σταδιακή κατάργηση.

Αποζημίωση γενικών εξόδων 
Αυτή η αποζημίωση αποσκοπεί στην κάλυψη εξόδων στο κράτος μέλος εκλογής, όπως τα έξοδα διοίκησης του γραφείου του βουλευτή, τα τηλεφωνικά και ταχυδρομικά τέλη, καθώς και την αγορά, λειτουργία και συντήρηση ηλεκτρονικού και τηλεματικού εξοπλισμού. Η απoζημίωση μειώvεται κατά τo ήμισυ για τoυς βoυλευτές πoυ απoυσιάζoυv αδικαιoλόγητα στις μισές τoυλάχιστov ημέρες τωv συvόδωv. (από Σεπτέμβριο μέχρι Αύγουστο).

Το ποσό αυτής της αποζημίωσης ανέρχεται στα 4 299 ευρώ μηνιαίως για το 2011. 
Έξοδα μετακίνησης 

Οι περισσότερες συνεδριάσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, όπως οι συνεδριάσεις της Ολομέλειας, οι συνεδριάσεις επιτροπής και οι συνεδριάσεις πολιτικών ομάδων, διεξάγονται στις Βρυξέλλες ή στο Στρασβούργο. Στους βουλευτές επιστρέφεται το πραγματικό αντίτιμο του εισιτηρίου για τη μετάβαση στον τόπο της αντίστοιχης συνεδρίασης με την προσκόμιση των σχετικών παραστατικών, με ανώτατο όριο που αντιστοιχεί στην τιμή αεροπορικού εισιτηρίου διακεκριμένης θέσης, σιδηροδρομικού εισιτηρίου πρώτης θέσης ή σε 0,50 ευρώ ανά χλμ της διαδρομής με αυτοκίνητο, συν την κατ’ αποκοπήν αποζημίωση βάσει της αποστάσεως και της διάρκειας του ταξιδιού, η οποία καλύπτει τις υπόλοιπες δαπάνες του ταξιδιού (όπως, για παράδειγμα, διόδια αυτοκινητοδρόμου, επιβάρυνση για υπέρβαρες αποσκευές ή τέλη κρατήσεων).

Το προηγούμενο σύστημα κατ’ αποκοπήν αποζημίωσης ταξιδίου για μετακινήσεις στις Βρυξέλλες ή στο Στρασβούργο (και άλλους προορισμούς στην ΕΕ) έχει καταργηθεί.
Ετήσια αποζημίωση για έξοδα ταξιδιού

Οι βουλευτές αναγκάζονται συχνά να ταξιδεύουν εκτός του κράτους μέλους καταγωγής τους κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, για σκοπούς διαφορετικούς από τη συμμετοχή τους σε επίσημες συνεδριάσεις (για παράδειγμα, για να παραστούν σε μια διάσκεψη σε άλλο κράτος μέλος ή για να πραγματοποιήσουν επίσκεψη εργασίας υπό την ιδιότητα του/της εισηγητή/-τριας).

Γι’ αυτήν την περίπτωση, οι βουλευτές δικαιούνται αποζημίωση από καθορισμένο ποσό ετήσιας αποζημίωσης για έξοδα ταξιδιού, η οποία καλύπτει το ταξίδι, τη διαμονή και τις σχετικές δαπάνες. Η αποζημίωση καθορίζεται βάσει του αεροπορικού ή σιδηροδρομικού εισιτηρίου κατόπιν προσκομίσεως των σχετικών παραστατικών ταξιδιού και των απαραίτητων δικαιολογητικών.

Για το 2011, η αποζημίωση ορίζεται κατ’ ανώτατο όριο στα 4.243 ευρώ. 
Ημερήσιες αποζημιώσεις 
· Το Κοινοβούλιο πληρώνει αυτές τις κατ’ αποκοπήν αποζημιώσεις ύψους 304 ευρώ για κάθε ημέρα παρουσίας σε επίσημες συνεδριάσεις των κοινοβουλευτικών φορέων, μέλος των οποίων είναι ο βουλευτής, εντός της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Καλύπτουν στέγη, γεύματα και άλλες δαπάνες που συνεπάγεται αυτή η παρουσία. Το Κοινοβούλιο καταβάλλει τις αποζημιώσεις, μόνο εφόσον έχει υπογράψει ο βουλευτής στην επίσημη κατάσταση παρόντων της συνεδρίασης.

· Κατά τις συνεδριάσεις της Ολομέλειας, το Κοινοβούλιο μειώνει αυτό το ποσό κατά το ήμισυ προκειμένου για τους βουλευτές που δεν έχουν λάβει μέρος στο ήμισυ των ψηφοφοριών με ονομαστική κλήση, που διεξάγονται την Τρίτη, την Τετάρτη και την Πέμπτη κατά τις περιόδους συνόδου στο Στρασβούργο, και τη δεύτερη ημέρα των περιόδων συνόδου στις Βρυξέλλες.

· Το Κοινοβούλιο πληρώνει 152 ευρώ ημερησίως, συν τα έξοδα διαμονής και πρωινού, για την παρουσία σε συνεδριάσεις εκτός Ευρωπαϊκής Κοινότητας, και πάλι εφόσον έχει υπογράψει ο βουλευτής στην επίσημη κατάσταση παρόντων της συνεδρίασης.
http://www.europarl.europa.eu/parliament/expert/staticDisplay.do?id=39&language=el&pageRank=2

Διατάξεις περί προσωπικού 
Οι βουλευτές μπορούν να επιλέγουν το δικό τους προσωπικό στο πλαίσιο του κονδυλίου που ορίζει το Κοινοβούλιο. Η διοίκηση του Κοινοβουλίου παραχωρεί απευθείας διαπιστευμένους βοηθούς, εγκατεστημένους στις Βρυξέλλες (ή το Λουξεμβούργο/Στρασβούργο), σύμφωνα με τους όρους πρόσληψης του μη μόνιμου προσωπικού της ΕΕ. Οι βοηθοί που είναι εγκατεστημένοι στα κράτη μέλη των βουλευτών υπόκεινται σε ειδικούς εντεταλμένους πληρωτές, οι οποίοι διασφαλίζουν την τήρηση των διατάξεων σχετικά με τη φορολόγηση και την κοινωνική ασφάλιση.

Το 2011, το ανώτατο μηνιαίως διαθέσιμο ποσό για όλες τις σχετικές δαπάνες είναι 21 209 ευρώ ανά βουλευτή. Καμιά από αυτές τις πιστώσεις δεν καταβάλλεται στον ίδιο το βουλευτή.

Έως ένα τέταρτο από αυτό το ποσό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για υπηρεσίες από παρόχους υπηρεσιών της επιλογής του βουλευτή, όπως για την εκπόνηση μελέτης σχετικά με συγκεκριμένο θέμα.

Γενικά, οι βουλευτές δεν μπορούν πλέον να έχουν στενούς συγγενείς στο προσωπικό τους, αν και ισχύει μεταβατική περίοδος για όσους είχαν προσληφθεί κατά την προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο.




Γιατί ο Σαμαράς πήρε μαζί του στο Μαξίμου τον Στεφανάδη

Η απόφαση του Αντώνη Σαμαρά να ενδυναμώσει το επιτελείο του στο Μέγαρο Μαξίμου, προσθέτοντας δίπλα του τον Χριστόδουλο Στεφανάδη, δεν ξένισε κανέναν.

Ο γνωστός καθηγητής Καρδιολογίας ήταν υποψήφιος ευρωβουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στην αναμέτρηση της 25ης Μαϊου, και η θέση του δίπλα στον Αντώνη Σαμαρά δεν θα είναι έμμισθη.

Σημειώνεται ότι ο Χριστόδουλος Στεφανάδης θα έχει ρόλο συμβούλου του Αντώνη Σαμαρά σε θέματα Υγείας και Παιδείας, δυο τομέων δηλαδή που γνωρίζει καλά, καθώς εκτός από καθηγητής Καρδιολογίας διεκδίκησε και την Πρυτανεία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, χάνοντας από τον Θεοδόση Πελεγρίνη.

Η αξιοποίησή του ήταν περίπου δεδομένη, ενώ πολλοί πόνταραν στο ενδεχόμενο υπουργοποίησής του στον πρόσφατο ανασχηματισμό της κυβέρνησης.

Με την επιλογή Στεφανάδη, ο Αντώνης Σαμαράς δείχνει ότι επιθυμεί να αξιοποιήσει μια πλειάδα στελεχών της Νέας Δημοκρατίας που έδωσαν κρίσιμες μάχες για την Παράταξη, αλλά και ότι είναι στα σχέδιά του η ενίσχυση του επιτελείου του Μεγάρου Μαξίμου.




Διάψευση Βερολίνου για τις παρακολουθήσεις στην Ελλάδα

Το Βερολίνο διέψευσε το δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα Σαββατοκύριακο» ότι η Γερμανική Υπηρεσία Πληροφοριών υπέκλεπτε τις τηλεπικοινωνίες στην χώρα μας.

Συγκεκριμένα ο αναπληρωτής εκπρόσωπος της Καγκελαρίας Γκέοργκ Στράιτερ, επεσήμανε ότι εσωτερικά έγγραφα της Γερμανικής Υπηρεσίας Πληροφοριών που κατατέθηκαν σε πρόσφατη δικαστική διαδικασία περιγράφουν διαδρομές τηλεπικοινωνιών, αλλά η αναφορά σε κάποιες χώρες δεν σημαίνει επ’ ουδενί ότι αυτές οι χώρες αποτελούν στόχο παρακολούθησης.

Παράλληλα,  σημείωσε ότι η όλη βάση του δημοσιεύματος δεν είναι ορθή.




«Η κυβέρνηση στην Αθήνα κλυδωνίζεται»

Ο γερμανικός Τύπος σχολιάζει τις εξελίξεις στην Ελλάδα

Ο τελευταίος ανασχηματισμός στην Αθήνα και η πρόσφατη έκδοση της Τράπεζας της Ελλάδος για την κρίση απασχολούν σήμερα τον γερμανικό Τύπο.

«Μια εβδομάδα στην εξουσία: η κυβέρνηση στην Αθήνα κλυδωνίζεται» είναι ο τίτλος του ρεπορτάζ της εφημερίδας Tagesspiegel, όπως μεταδίδει ηDeutsche Welle. Η εφημερίδα σημειώνει: «Δεν ήταν μόνο η Εθνική Ελλάδας που στο πρώτο της παιχνίδι το Σάββατο δεν τα κατάφερε. Και στο εσωτερικό κάθε άλλο παρά καλά πηγαίνουν τα πράγματα. Στο Μπέλο Οριζόντε ο Αρμάρο, ο Γκουτιέρεζ και ο Ροντρίγκεζ έβαλαν τα γκολ (της Κολομβίας) και νίκησαν την Ελλάδα. Στην Αθήνα, αντιθέτως, η ομάδα του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά βάζει αυτογκόλ. Μόλις πριν από μια εβδομάδα ο Σαμαράς προχώρησε σε ανασχηματισμό της κυβέρνησης –μια αντίδραση στην ήττα των ευρωεκλογών. Από το ανανεωμένο προσωπικό, ο πρωθυπουργός περίμενε μια νέα ώθηση. Όμως η επανεκκίνηση αποδείχθηκε μια κακή αρχή. Στον κυβερνητικό συνασπισμό έχουν ξεσπάσει σοβαρές διαμάχες σχετικά με την κατάργηση θέσεων εργασίας στο δημόσιο τομέα».

Και η εφημερίδα καταλήγει: «Στα μέσα Ιουλίου αναμένεται και πάλι η τρόικα στην Αθήνα. Η κυβέρνηση έχει μείνει πίσω με την υλοποίηση πολλών μεταρρυθμίσεων. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα άσκησε κριτική το ΔΝΤ στην αυξανόμενη «κούραση για μεταρρυθμίσεις» στην Ελλάδα. Εάν η Αθήνα «πάρει πίσω» τώρα τα συμπεφωνημένα περί κατάργησης των θέσεων εργασίας στο δημόσιο, απειλούνται σοβαρές διαμάχες με τους δανειστές».

«Η Ελλάδα στην πύλη της κολάσεως» είναι ο τίτλος που επέλεξε η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt για το άρθρο της. Η εφημερίδα γράφει: «Τεράστιες τρύπες στον προϋπολογισμό, μυστικές μεταφορές χρημάτων, η Ελλάδα στα χρόνια της κρίσης βρέθηκε πολλές φορές στα πρόθυρα της χρεοκοπίας. Ένα βιβλίο της Τράπεζας της Ελλάδος ρίχνει φως σε πολλές άγνωστες λεπτομέρειες».

Η εφημερίδα αναφέρει: «Για την ελληνική Κεντρική Τράπεζα η κρίση είχε διαγνωσθεί νωρίς, λέει ο Προβόπουλος. Ο ίδιος, το καλοκαίρι του 2009, όταν το έλλειμμα στον δημόσιο προϋπολογισμό άρχισε να εκτινάσσεται, ισχυρίζεται πως προειδοποίησε τους πολιτικούς και ζήτησε αλλαγή πορείας. Αλλά τόσο η συντηρητική κυβέρνηση Καραμανλή όσο και ο αρχηγός της αντιπολίτευσης Παπανδρέου δεν πήραν στα σοβαρά τις προειδοποιήσεις τους».

 




Ενδοκυβερνητικές τριβές φέρνει η διαθεσιμότητα

Σκέψεις για κατάργηση του μέτρου στο ΠΑΣΟΚ

Νέες ενδοκυβερνητικές τριβές φαίνεται ότι δημιουργεί το θέμα της διαθεσιμότητας, καθώς στη συνάντηση του Ευάγγελου Βενιζέλου με τους υπουργούς του ΠΑΣΟΚ τονίστηκε ότι η διαθεσιμότητα είναι ένα αποτυχημένο μέτρο και έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε όλο το δημόσιο τομέα.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι κατά τη σύσκεψη τονίστηκε ότι θα πρέπει να υπάρξει πραγματική αξιολόγηση στο δημόσιο και να καταργηθεί η διαθεσιμότητα, όπως εφαρμόζεται σήμερα.

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση της υφυπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης Εύης Χριστοφιλοπούλου στο ραδιοφωνικό σταθμό «Βήμα», ότι πρέπει να τεθεί το θέμα της διαθεσιμότητας και των ομαδικών απολύσεων από την Κυβέρνηση στην τρόικα.

Μάλιστα ο Ανδρέας Λοβέρδος, μιλώντας μετά τη λήξη της συνάντηση στο ΣΚΑΪ επεσήμανε ότι το θέμα με τη διαθεσιμότητα των διοικητικών υπαλλήλων των ΑΕΙ ήταν «απολύσεις στο ψαχνό».

Ο υπουργός Παιδείας υπογράμμισε ότι τα στοιχεία για τη διαθεσιμότητα που βρήκε στο υπουργείο δεν βασίζονταν σε αξιολόγηση.

Τόνισε ότι θα γίνει νέα αξιολόγηση και αν προκύψουν ανάγκες για προσλήψεις πέραν των 600, τότε θα βγει άμεσα προκήρυξη.

Ο κ. Λοβέρδος για τη σύνδεση της διαθεσιμότητας με τις απολύσεις είπε ότι «πρέπει να φύγει το θέμα από τις πλάτες ενός ανθρώπου», εννοώντας τον κ. Μητσοτάκη και πρόσθεσε: «Εμείς κουβεντιάσαμε το πρωί. Υπάρχει ανάγκη να ξαναδούμε το θέμα με συναίσθηση ευθύνης».

Από το Μέγαρο Μαξίμου επισημαίνουν πως το ΠΑΣΟΚ είναι ένα αυτοτελές κόμμα και μπορεί να έχει τις θέσεις του, ωστόσο ισχύουν όσα συμφώνησαν στο Μέγαρο Μαξίμου για τη διαθεσιμότητα ο Αντώνης Σαμαράς και ο Ευάγγελος Βενιζέλος.

 




Ο Γ. Καλαντζής στην υποδοχή του Προέδρου του Αζερμπαϊτζάν

Ο Αντιπρόεδρος της Βουλής Γιώργος Καλαντζής, ως εκπρόσωπος του Ελληνικού Κοινοβουλίου, συμμετείχε το πρωί της Δευτέρας στην επίσημη τελετή υποδοχής στην Αθήνα του Προέδρου της Δημοκρατίας του Αζερμπαϊτζάν κ. Ilmam Aliyev, ο οποίος πραγματοποιεί διήμερη επίσημη επίσκεψη στη χώρα μας.

Ο Γιώργος Καλαντζής έκανε λόγο για «ιδιαίτερα σημαντική επίσκεψη, η οποία θα συμβάλει ουσιαστικά στην εμβάθυνση των σχέσεων της Ελλάδας με το Αζερμπαϊτζάν, αλλά και θα δώσει ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία με τις συμφωνίες που θα υπογραφούν μεταξύ των δύο χωρών, ιδιαίτερα στον τομέα της ενέργειας».




Συνάντηση Τέρενς Κουίκ με τον απερχόμενο περιφερειάρχη Άρη Γιαννακίδη

Συνάντηση εργασίας με τον απερχόμενο ΑΜ-Θ Περιφερειάρχη Άρη Γιαννακίδη είχε σήμερα (16.06.14) στην Κομοτηνή ο Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ και εκλεγμένος Περιφερειακός Σύμβουλος με τον Συνδυασμό εθνικού σκοπού «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΘΡΑΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ», του οποίου είναι επικεφαλής.

Στην συνάντηση ήταν παρόντες ο Πολιτευτής των ΑΝΕΛ Ροδόπης Κώστας Βουζουκίδης και ο Πολιτευτής ΑΝΕΛ Καβάλας Γιώργος Τσακίρης. (Και οι δύο υποψήφιοι Αντιπεριφερειάρχες με τον Τέρενς Κουίκ).

Η συζήτηση είχε ως βάση το Πρόγραμμα της Περιφέρειας 2014-2020, κυρίως σε σχέση με το ΕΣΠΑ. Επεκτάθηκε, όμως, και σε σημαντικά ζητήματα, όπως η διαχείριση των απορριμμάτων, η ΕΟΖ, ο χρυσός, τα αντιπλημμυρικά του Έβρου, τα Κέντρα Πρώτης Υποδοχής Λαθρομεταναστών κλπ.

Συμφωνήθηκε, εν όψει μιας διευρυμένης σύσκεψης που θα γίνει την άλλη εβδομάδα, με την συμμετοχή νεοεκλεγμένων ΑΜ-Θ Δημάρχων και των Επικεφαλείς των Περιφερειακών Συνδυασμών που κατέβηκαν στις Εκλογές, να υπάρξει και νέα συνάντηση του Άρη Γιαννακίδη με τον Τέρενς Κουίκ.

Επίσης, συμφωνήθηκε να υπάρξει και ξεχωριστή συνάντησή του με τους Γενικούς Διευθυντές της Περιφέρειας, για πιο εξειδικευμένη παρουσίαση των πιο σημαντικών προγραμμάτων του ΕΣΠΑ, που θα «τρέξουν» τα επόμενα χρόνια για την Περιφέρεια.

Μετά το τέλος της συνάντησης ο Τέρενς Κουίκ έκανε την εξής δήλωση:

«Η συνάντηση με τον απερχόμενο Περιφερειάρχη Άρη Γιαννακίδη ήταν πολύ χρήσιμη. Έγινε σε πολύ καλό κλίμα κι έχω την εντύπωση ότι και οι δυο χρησιμοποιήσαμε τη γλώσσα της αλήθειας.

Πιστεύω ότι ανταλλάξαμε χρήσιμες απόψεις για πολλά σημαντικά ζητήματα, που αφορούν στην Περιφέρεια, έτσι ώστε ο Συνδυασμός εθνικού σκοπού «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΘΡΑΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ», του οποίου είμαι επικεφαλής, να προετοιμαστεί όσο γίνεται καλύτερα. Όχι μόνο για την διευρυμένη σύσκεψη της επόμενης εβδομάδας, αλλά και για τις ευθύνες που αναλαμβάνουμε από την 1η Σεπτεμβρίου 2014, ξεκαθαρίζοντας από ΤΩΡΑ, ότι λευκή επιταγή ο Συνδυασμός μας δεν δίνει σε κανέναν στα καθήκοντα που θα ασκήσουμε στην επόμενη πενταετία στην ΑΜ-Θ Περιφέρεια.

Φυσικά εγγυώμεθα πλήρη στήριξη σε οτιδήποτε σχέδιο είναι θετικό για τους πολίτες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης».

Μετά την Κομοτηνή ο Τέρενς Κουίκ με τον Γιώργο Τσακίρη επισκέφτηκαν την Ξάνθη κι είχαν συνεργασία με τα τοπικά στελέχη του Συνδυασμού «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΘΡΑΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ».

Αργά το απόγευμα θα έχουν και αντίστοιχη συνεργασία και στην περιοχή της Καβάλας.




Ο Σαμαράς προτείνει νέο Πρόεδρο τον Σεπτέμβριο!

Η εύρεση και εκλογή του διαδόχου του Κάρολου Παπούλια στην Προεδρία της Δημοκρατίας, αποτελεί το τελευταίο θεσμικό εμπόδιο που έχει μπροστά της η κυβέρνηση Σαμαρά, στη στρατηγική στόχευση να εξαντλήσει την τετραετία, και να διεκδικήσει στις εκλογές του 2016 την παραμονή της στην εξουσία, με σαφώς καλύτερες πιθανότητες σε σχέση με την τρέχουσα πολιτική πραγματικότητα και τις ισορροπίες που διαμορφώνονται.

Από την επομένη των ευρωεκλογών, και μετά τον ανασχηματισμό, είναι ξεκάθαρη η στόχυεση του Αντώνη Σαμαρά να δρομολογήσει τις απαιτούμενες ενέργειες, ώστε να διευκολύνει τη συγκρότηση προεδρικής πλειοψήφιας 180 βουλευτών, ποντάροντας στο γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν διαθέτει 120 έδρες ώστε να μπλοκάρει με τη σειρά του την προεδρική εκλογή, και να οδηγήσει τη χώρα σε πρόωρες εκλογές.

Σύμφωνα με πληροφορίες των “Υστερόγραφων”, ο Αντώνης Σαμαράς είναι αποφασισμένος να καταθέσει τον Σεπτέμβριο συγκεκριμένη πρόταση για τη διαδοχή του Κάρολου Παπούλια στην Προεδρία της Δημοκρατίας, και εκ των πραγμάτων θα πετάξει το γάντι στα υπόλοιπα κόμματα, καλώντας τα να πάρουν συγκεκριμένη θέση.

Ο σχεδιασμός του Πρωθυπουργού οδηγεί σε επιτάχυνση των διαδικασιών, χωρίς να αποκλείεται, στην περίπτωση που επιτευχθεί προεδρική πλειοψηφία 180 βουλευτών, να υπάρξει εκλογή του διαδόχου του Κάρολου Παπούλια εντός του έτους, πριν δηλαδή τη λήξη της θητείας του σημερινού Προέδρου της Δημοκρατίας.




Συμφωνία Σαμαρά-Βενιζέλου για την προκήρυξη 600 θέσεων διοικητικών υπαλλήλων

Κατά την απογευματινή συνάντηση του πρωθυπουργού Αντ. Σαμαρά με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης Ε. Βενιζέλο, στο Μέγαρο Μαξίμου, αποφασίστηκε η προκήρυξη αμέσως προς κάλυψη 600 θέσεων διοικητικών υπαλλήλων ΑΕΙ.

Στο διάστημα της προθεσμίας για την αξιολόγηση των υπαλλήλων που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα και υποβάλλουν αιτήσεις για κάλυψη προκηρυγμένων θέσεων, δεν απολύεται – σύμφωνα με τη νομοθεσία – κανείς από όσους βρίσκονται σε διαθεσιμότητα.

Όπως ανακοίνωσε σε δήλωση της η κυβερνητική εκπρόσωπος Σοφία Βούλτεψη, τα οργανογράμματα που έχουν υποβάλει τα ΑΕΙ αξιολογούνται από ανεξάρτητο αξιολογητή μέσω της τεχνικής βοήθειας του ΕΣΠΑ.

Αν από την αξιολόγηση προκύψουν και νέες θέσεις διοικητικών υπαλλήλων ΑΕΙ, αυτές θα καλυφθούν με συμπληρωματική προκήρυξη.

Ειδικότερα, μετά τη συνάντηση των κ.κ. Σαμαρά και Βενιζέλου, η κυβερνητική εκπρόσωπος Σοφία Βούλτεψη προέβη στην εξής δήλωση:

«Με αντικείμενο θέματα των διεθνών επισκέψεων και επαφών τους την εβδομάδα που ξεκινά αύριο, αλλά και ζητήματα που άπτονται του συντονισμού της νέας κυβέρνησης, συναντήθηκαν ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς και ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Ευάγγελος Βενιζέλος.

Κατά τη συζήτησή τους αντάλλαξαν απόψεις ενόψει των αφίξεων στη χώρα μας ξένων ηγετών, των επισκέψεων στο εξωτερικό που θα πραγματοποιήσουν οι ίδιοι στο προσεχές διάστημα και των συνεδριάσεων των ευρωπαϊκών οργάνων ενόψει της λήξης της Ελληνικής Προεδρίας.

Συζητήθηκε επίσης και το πλαίσιο των επαφών με τους θεσμικούς εταίρους, καθώς και οι εξελίξεις στην ελληνική οικονομία.

Σχετικά με το ειδικότερο θέμα των διαθεσιμοτήτων των διοικητικών υπαλλήλων των ΑΕΙ, αποφασίστηκαν τα ακόλουθα:

Προκηρύσσονται αμέσως προς κάλυψη 600 θέσεις διοικητικών υπαλλήλων ΑΕΙ.

Όσο διαρκεί η προθεσμία της αξιολόγησης των υπαλλήλων που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα και υποβάλλουν αιτήσεις για κάλυψη προκηρυγμένων θέσεων, δεν απολύεται – σύμφωνα με τη νομοθεσία – κανείς από όσους βρίσκονται σε διαθεσιμότητα.

Στο μεταξύ, τα οργανογράμματα που έχουν υποβάλει τα ΑΕΙ αξιολογούνται από ανεξάρτητο αξιολογητή μέσω της τεχνικής βοήθειας του ΕΣΠΑ.

Αν από την αξιολόγηση προκύψουν και νέες θέσεις διοικητικών υπαλλήλων ΑΕΙ, αυτές θα καλυφθούν με συμπληρωματική προκήρυξη».




«Ενιαίος πολιτικός λόγος από όλους τους Βουλευτές και τα στελέχη μας»

Με την εκλογή του νέου Γραμματέα των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Γιάννη Μοίρα κι απευθυνόμενος στα μέλη του 4ου Εθνικού Συμβουλίου του Κινήματος, ο Βουλευτής Επικρατείας των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Τέρενς Κουίκ είπε τα εξής:

«Ως Βουλευτής του Κινήματος θέλω να συγχαρώ τον καλό μου φίλο Γιάννη Μοίρα για την εξέχουσα θέση ευθύνης που αναλαμβάνει.

Χαίρομαι, επίσης, που Αναπληρωτής αναλαμβάνει ο Θανάσης Μπέλτσος, ο οποίος είναι ένα στέλεχος με μακρά πολιτική κι οργανωτική εμπειρία.

Επίσης, με την θεσμική ιδιότητα του Εκπροσώπου των ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ και καθώς τελείωσε το 4ο Εθνικό Συμβούλιο, θέλω να καταγράψω ένα από τα πολλά μηνύματα που μας έστειλε η βάση:

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα να έχει ενιαία γλώσσα. Να έχει κοινό πολιτικό λόγο.

Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό στην επικοινωνία του Κινήματος, αίτημα – απαίτηση, η οποία ταυτόχρονα πρέπει να αφορά και όλα τα κεντρικά ή περιφερειακά στελέχη μας.

Είμαι βέβαιος, ότι ο Γιάννης Μοίρας, ο οποίος ξέρει πάρα πολύ καλά τον τομέα πολιτικού σχεδιασμού, θα με βοηθήσει στην οργάνωση της πολύ σημαντικής Γραμματείας Ενημέρωσης κι Επικοινωνίας , που πρέπει άμεσα να οργανώσω, με εντολή του Προέδρου Πάνου Καμμένου».

ΚΟΥΙΚ ΜΕ ΝΕΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑ ΑΝΕΛ ΓΙΑ ΝΝΗ ΜΟΙΡΑ 15.06.14

 




ΥΠΕΞ: Θα δώσει εξηγήσεις το Βερολίνο για τις παρακολουθήσεις

Ο εκπρόσωπος του ΥΠΕΞ, Κωνσταντίνος Κούτρας, εξέφρασε την βεβαιότητά του ότι το Βερολίνο θα δώσει άμεσα απάντηση στο δημοσίευμα των «Νέων Σαββατοκύριακο» περί παρακολούθησης της διαδικτυακής αλληλογραφίας από τις υπηρεσίες ασφαλείας της Γερμανίας.

«Είμαστε βέβαιοι ότι θα δοθεί άμεση απάντηση στο δημοσίευμα από γερμανικής πλευράς. Μεταξύ φίλων, εταίρων και συμμάχων χωρών ισχύουν συγκεκριμένοι κανόνες συνεργασίας και δεοντολογίας, στις οποίες έχει, κατ´επανάληψη, αναφερθεί η Γερμανική κυβέρνηση, διαμαρτυρόμενη, στο πρόσφατο παρελθόν, για  παραβίαση των κανόνων αυτών» δήλωσε ο εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών, Κωνσταντίνος Κούτρας, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων σχετικές με το δημοσίευμα.




Έκτακτη σύσκεψη Σαμαρά – Βενιζέλου για την διαθεσιμότητα

Έκτακτη συνάντηση θα έχουν το απόγευμα στο Μέγαρο Μαξίμου ο Αντώνης Σαμαράς με τον Ευάγγελο Βενιζέλο με βασικό θέμα συζήτησης την διαφωνία μεταξύ Κυριάκου Μητσοτάκη και Ανδρέα Λοβέρδου για την διαθεσιμότητα των διοικητικών υπαλλήλων των ΑΕΙ.

Παράλληλα, οι δύο άντρες θα συζητήσουν και θέματα γενικότερα που αφορούν την πορεία της κυβέρνησης.




Δεν ανησυχεί ο Γ. Πασχαλίδης για την υπόθεση Ανοιχτό Πανεπιστήμιο στην Καβάλα

Η δήλωση του προέδρου του ΤΕΙ ΑΜΘ Νάσου Μητρόπουλου ότι “πρώτα να δούμε έργα και όχι λόγια” άφηνε ερωτηματικά σχετικά με την ίδρυση Ανοιχτού Πανεπιστημίου στην Καβάλα.
Διότι μπορεί ο πρώην υπουργός Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλος να το ανακοίνωσε ωστόσο την επόμενη κιόλας μέρα έγινε ο ανασχηματισμός και ο ίδιος έφυγε από την θέση του. Το ζήτημα τώρα είναι να ενημερωθεί ο νέος υπουργός Παιδείας για το θέμα και να συνεναίσει και αυτός στη δημιουργία του. Πάντως με δηλώσεις του ο βουλευτής Γιάννης Πασχαλίδης που «έτρεξε» για την υπόθεση εξηγεί πως η απόφαση είναι ειλλημένη και δεν ανατρέπεται.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=D1X-IKSxLcM&index=3&list=TLb1pzA2loB0ERCussmcrBx771gn6cpAHr[/youtube]




Καλαντζής για ΔΕΠΑ | “Οι άνθρωποι δεν ξέρουν..”

Σκληρή κριτική στην διοίκηση της ΔΕΠΑ για τους χειρισμούς της στο θέμα της εγκατάστασης πλωτής μονάδας LNG άσκησε σήμερα το πρωί ο αντιπρόεδρος της Βουλής Γιώργος Καλαντζής. Ο κ. Καλαντζής είπε πως το LNG τελείωσε και πως δε μπορεί να υλοποιηθεί η πρόταση της ΔΕΠΑ καθώς βρίσκει τους πάντες αντίθετους. Η μόνη περίπτωση που ο κ. Καλαντζής φαίνεται να συζητάει είναι η χρήση των φυσικών αποθηκών στο σημείο Κ, ενδεχόμενο το οποίο όμως αποκλείει η εταιρία ως εξαιρετικά κοστοβόρο.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=863NP9HRmv8&list=TLb1pzA2loB0ERCussmcrBx771gn6cpAHr[/youtube]




“Καμπανάκι” από Κάτια Μακρή για… απώλεια πυξίδας της κυβέρνησης

Την εκτίμηση ότι μετά τις ευρωεκλογές ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς πορεύεται χωρίς πυξίδα, καταθέτει η Κάτια Μακρή με παρέμβασή της στη “Real News”.

“Στον Αντώνη Σαμαρά πήρε δυο χρόνια για να αποκαταστήσει μια θετική εικόνα για τη χώρα στο εξωτερικό. Έτσι, όμως, όπως πορεύεται χωρίς πυξίδα μετά τις εκλογές, πάει να γκρεμίσει ό, τι έχτισε.

Οι επενδυτές που αναζητούν ευκαιρίες και ασφάλεια, δεν θα παραμείνουν ανέμελοι απέναντι σε μια κυβέρνηση που δεν διορθώνει απλώς τις αδικίες, ως οφείλει να πράξει, αλλά κάνει πίσω στις μεταρρυθμίσεις”, επισημαίνει μεταξύ άλλων με το άρθρο της στη “Real News” η Κάτια Μακρή.




Ο Σίμος Κεδίκογλου αφήνει αιχμές για την απομάκρυνσή του

Ο πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδίκογλου αφήνει… υποψίες αντάρτικου με όσα δηλώνει στη “Real News” για την απομάκρυνσή του από την κυβέρνηση στον πρόσφατο ανασχηματισμό.

Ο ίδιος υποστηρίζει ότι θεωρεί εαυτόν κερδισμένο από τη θητεία του στις κυβερνήσεις του Αντώνη Σαμαρά μετά τον Ιούνιο του 2009, ενώ σχολιάζει ότι θα έχει πλέον την ευκαιρία να ξεκουραστεί, και να κάνει κανονικές διακοπές για πρώτη φορά μετά το 2008.

Δεν αποφεύγει ωστόσο και τις αιχμές για την απομάκρυνσή του: “Θεωρώ ότι είμαι πολύ κεντρώος για τη νέα κυβέρνηση”, σημειώνει με νόημα ο πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος Σίμος Κεδίκογλου.




Σαμαράς | Ξεχάστε τις εκλογές

«Παρεμβάσεις εντός του επόμενου εξαμήνου για ανακούφιση των ευαίσθητων ομάδων»

«Ξεχάστε τις εκλογές» είναι το μήνυμα που στέλνει ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς στην πρώτη του συνέντευξη μετά τις ευρωεκλογές και τον πρόσφατο ανασχηματισμό. Εμφανίζεται υπέρμαχος της εξάντλησης της τετραετίας και θεωρεί πιθανότατο να υπάρξει προεδρική πλειοψηφία έως το Μάρτιο του 2015.

Σε συνέντευξή του στο «Βήμα της Κυριακής», ο πρωθυπουργός προαναγγέλλει παρεμβάσεις μέσα στο επόμενο εξάμηνο που στόχο θα έχουν την ανακούφιση των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων και την αποκατάσταση αδικιών. Αναφέρει ακόμη πως για το πλήρες σχέδιο μείωσης όλων των φορολογικών βαρών θα είμαστε έτοιμοι το φθινόπωρο και θα αφορά ένα χρονικό ορίζοντα κάποιων χρόνων. Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό, αν υπάρξει υπέρβαση στόχου και φέτος, θα υπάρξουν ελαφρύνσεις από την αμέσως επόμενη χρονιά.

«Τα μεγάλα καράβια γυρίζουν σταδιακά. Και οι μεγάλες αλλαγές γίνονται βήμα-βήμα. Όχι απότομα», δηλώνει ο Αντώνης Σαμαράς, θέτοντας ως άμεσες προτεραιότητες την επιτάχυνση των μεταρρυθμίσεων «που θα δώσουν ανταγωνιστικότητα και αναπτυξιακή δυναμική στην οικονομία» αλλά και την αποκατάσταση των αδικιών.

Ο πρωθυπουργός αναφέρει ότι «οι καθυστερήσεις που υπήρξαν οφείλονται σε θεσμικά εμπόδια που ξεπερνιούνται σταδιακά» και διαφωνεί με όσους υποστηρίζουν πως υπάρχει θέμα «μεταρρυθμιστικής κόπωσης».

Μάλιστα επισημαίνει πως πλέον είναι η ώρα να βάζει και η Αθήνα την ατζέντα των μεταρρυθμίσεων.

«Η Ελλάδα είναι κυρίαρχη χώρα»

Ο πρωθυπουργός εκτιμά ακόμη ότι θα υπάρξει καλή έκβαση στο θέμα της βιωσιμότητας του χρέους και δηλώνει ότι η Ελλάδα είναι κυρίαρχη χώρα. Είναι η ώρα να βάζει η ελληνική κυβέρνηση και όχι η τρόικα την ατζέντα των μεταρρυθμίσεων, σημειώνει χαρακτηριστικά.

«Όσο πιάνουμε τους στόχους μας και στεκόμαστε στα πόδια μας, τόσο θα μπορούμε να προωθούμε και την ατζέντα των δικών μας μεταρρυθμίσεων, όχι μόνο ό,τι μας εισηγείται η τρόικα. Και έτσι η κοινωνία θα αποκτήσει μια πολύ καλύτερη εικόνα για τις μεταρρυθμίσεις συνολικά», δηλώνει, ξεκαθαρίζοντας πως δεν θα υπάρξουν νέα μέτρα.

«Το έχω πει τόσες φορές. Όσο πιάνουμε τους στόχους μας, δεν θα υπάρξουν νέα οριζόντια μέτρα λιτότητας, οποιασδήποτε μορφής! Ούτε σαν κι αυτά που αναφέρατε, ούτε άλλα… Αν μάλιστα, ξεπερνάμε τους στόχους μας, τότε θα υπάρξουν και ελαφρύνεις», τονίζει.

«Εξετάζουμε μια σειρά, παρεμβάσεις που όλες είναι απαραίτητες, ενώ οι περισσότερες θα δημιουργήσουν αίσθηση και θα φέρουν ανακούφιση. Πρέπει όμως, να είναι ρεαλιστικές και να στηρίζονται στα αποτελέσματα του τρέχοντος προϋπολογισμού.Μέσα στους επόμενους έξη μήνες, δηλαδή μέχρι το τέλος της χρονιάς, θα γίνουν κάποια απ’ αυτά» δηλώνει ο κ. Σαμαρας. Οσον αφορά τη διαπραγμάτευση για το χρέος ο πρωθυπουργός τονίζει πως με την επίσημη ανακήρυξη του δημόσιου χρέους ως βιώσιμο τότε θα αυξηθεί κατακόρυφα η σημασία της Ελλάδας ως επενδυτικού προορισμού, φέρνοντας κεφάλαια και θέσεις εργασίας και θα μειωθεί περαιτέρω το κόστος δανεισμού.

Ο Αντώνης Σαμαράς επιδιώκει για μια ακόμα φορά να κλείσει τα σενάρια των πρόωρων εκλογών. «Την εξάντληση της τετραετίας την πιστεύω έτσι κι αλλιώς, ανεξαρτήτως συγκυριών: Δίνει σταθερότητα διακυβέρνησης σε μια χώρα. Πρέπει να σταματήσει κάποτε αυτό το «παιγνίδι», να εκλέγονται κυβερνήσεις με εντολή να κυβερνήσουν τέσσερα χρόνια και τελικά να μην ξεπερνούν τα δύο! Αυτό παντού αλλού γίνεται μόνο σε έκτακτες καταστάσεις» τονίζει εκφράζοντας μάλιστα την εκτίμηση πως η σημερινή Βουλή θα εκλέξει πρόεδρο της Δημοκρατίας.

Πυρά κατά Τσίπρα

«Η κυβερνητική πλειοψηφία είναι πιο άνετη σήμερα στη Βουλή απ’ ό,τι ήταν πριν μερικούς μήνες. Κι αυτό σημαίνει ότι βελτιώσαμε και την πολιτική σταθερότητα, αντίθετα απ’ ό,τι προσδοκούσαν κάποιοι… Με τη συνεχή βελτίωση της κατάστασης θεωρώ πιθανότατο να έχουμε και προεδρική πλειοψηφία ως το Μάρτιο. Οπότε πάει και το τελευταίο «εμπόδιο» για την εξάντληση της τετραετίας», δηλώνει εξαπολύοντας επίθεση στον Αλέξη Τσίπρα.

«Λυπάμαι που το λέω: είναι νέος άνθρωπος αλλά μιλάει μια γλώσσα ξεπερασμένη εδώ και δεκαετίες. Επαναφέρει στερεότυπα και εμμονές που τα έχει «σκουπίσει» η Ιστορία. Και προσπαθεί να επιστρέψει τη χώρα στην… εποχή των παγετώνων!», δηλώνει χαρακτηριστικά.




Ελληνας επιχειρηματίας έστειλε σε Τόμσεν-Σόιμπλε το video φωτιά!

Μια συναρπαστική τηλεοπτική κόντρα ανάμεσα στον Αργύρη Ντινόπουλο και τον Αδωνη Γεωργιάδη έφτασε στο προσωπικό email του Πολ Τόμσεν και του του Βόλφαγκ Σόιμπλε. Αποστολέας Έλληνας επιχειρηματίας με πρόσβαση στους δανειστές, ο οποίος θέλησε να τους δώσει μια γεύση από την νέα ελληνική κυβέρνηση.

Ο ανασχηματισμός της ελληνικής κυβέρνησης σπάει πλέον ταμεία και εκτός συνόρων…




Φιλορώσοι αυτονομιστές αντάρτες κατέρριψαν αεροσκάφος

Σύμφωνα με το υπουργείο Άμυνας της Ουκρανίας έχουν σκοτωθεί πολλοί στρατιώτες

Ένα ουκρανικό μεταγωγικό αεροσκάφος IL-76 καταρρίφθηκε σήμερα από τους φιλορώσους αυτονομιστές αντάρτες στο Λουχάνσκ στην ανατολική Ουκρανία, προκαλώντας τον θάνατο πολλών στρατιωτών, ανακοίνωσε σήμερα το ουκρανικό υπουργείο Άμυνας.

«Οι τρομοκράτες έβαλαν κυνικά και ηθελημένα με αυτόματα όπλα μεγάλου βεληνεκούς και έπληξαν το IL-76 της ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας, το οποίο μετέφερε στρατεύματα και ετοιμαζόταν να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Λουχάνσκ», αναφέρει το υπουργείο σε ανακοίνωσή του.

Σύμφωνα με την ίδια πηγή, «στρατιώτες και εξοπλισμός» βρίσκονταν στο αεροσκάφος.

Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, το υπουργείο εξέφρασε τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των «νεκρών στρατιωτών», χωρίς να διευκρινίσει τον αριθμό τους.




Πέρασε η πρόταση της Ελληνικής προεδρίας για εθνικές αποφάσεις σχετικά με τα μεταλλαγμένα

Σε κατ΄αρχήν απόφαση που βάζει τέλος σε μια πολυετή διαμάχη μεταξύ των κρατών μελών στο θέμα της καλλιέργειας Γενετικά Τροποποιημένων Οργανισμών, δηλαδή των λεγόμενων μεταλλαγμένων προϊόντων, κατέληξε σήμερα στο Λουξεμβούργο το Συμβούλιο Υπουργών μετά από συμβιβαστική πρόταση της Ελληνικής Προεδρίας.
Η σημερινή απόφαση που θα οριστικοποιηθεί τους επόμενους μήνες μετά από διαβουλεύσεις με το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, προβλέπει ότι η καλλιέργεια ενός μεταλλαγμένου προϊόντος θα αποτελεί εθνική επιλογή, δηλαδή το κάθε κράτος μέλος θα έχει τον τελευταίο λόγο.

Η απόφαση προβλέπει ότι κάθε αίτηση που θα υποβάλλεται για την έκδοση πανευρωπαϊκής άδειας καλλιέργειας ενός μεταλλαγμένου προϊόντος, θα εξετάζεται από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Ασφάλειας Τροφίμων, η οποία θα κάνει γνωμοδότηση στην Κομισιόν σχετικά με το αν υπάρχουν κίνδυνοι ή όχι για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον. Εφόσον, η γνωμοδότηση είναι θετική τα κράτη μέλη θα κρίνουν σε εθνικό επίπεδο αν θα επιτρέψουν την καλλιέργεια. Μέχρι τώρα μπορούσαν να επικαλεστούν μόνο περιβαλλοντικούς λόγους για να απορρίψουν την καλλιέργεια με αποτέλεσμα οι πολυεθνικές εταιρίες μεταλλαγμένων να αμφισβητούν τις αποφάσεις προσφεύγοντας στα δικαστήρια,

Για να ξεκαθαρίσει η κατάσταση η Ελληνική Προεδρία έκανε ένα βήμα παραπέρα. Πρότεινε και έγινε δεκτό να επιτρέπεται σε ένα κράτος μέλος να αρνείται την καλλιέργεια στην επικράτειά του μεταλλαγμένων επικαλούμενο οποιοδήποτε λόγο. Μάλιστα, ο σχετικός κατάλογος πιθανών αιτιάσεων που μπορούν να επικαλεστούν τα κράτη μέλη, είναι ανοικτός, ενώ ενδεικτικά συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, λόγοι περιβάλλοντος, αγροτικής πολιτικής, πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδιασμού, κοινωνικοοικονομικοί, ακόμη και δημόσιας τάξης.
Με τη συμβιβαστική πρόταση της Ελληνικής Προεδρίας παρέχεται η δυνατότητα απαγόρευσης και των Γενετικά Τροποποιημένων Οργανισμών που έχουν ήδη αδειοδοτηθεί πριν την έναρξη ισχύος της νέας Οδηγίας.

Τέλος, έχει συμπεριληφθεί ρήτρα επανεξέτασης της εφαρμογής της Οδηγίας σε 4 χρόνια, στην οποία συμπεριλαμβάνεται και Έκθεση Προόδου αναφορικά με το κανονιστικό καθεστώς των νέων κατευθυντήριων οδηγιών σχετικά με την αξιολόγηση του περιβαλλοντικού κινδύνου. Ο Υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης έχει ξεκαθαρίσει από την προηγούμενη συνεδρίαση του Μαρτίου, ότι η Ελλάδα δεν πρόκειται να επιτρέψει την καλλιέργεια Γενετικά Τροποποιημένων Οργανισμών στο έδαφός της.




Επαφές Σαμαρά με νέες και παλαιές ηγεσίες υπουργείων

Μπαράζ επαφών με νέες και παλαιές ηγεσίες υπουργείων έχει την Παρασκευή ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς. Μέχρι το μεσημέρι έχει συναντήσει τον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση, τη νέα ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού, τον υπουργό και τον αναπληρωτή υπουργό Υγείας Μάκη Βορίδη και Λεωνίδα Γρηγοράκο, καθώς και τη νέα ηγεσία του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης.

Μετά την συνάντησή του με τον πρωθυπουργό ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης δήλωσε πως αντικείμενο ήταν ο καλύτερος συντονισμός.
Σημείωσε ακόμη ότι το υπουργείο Εργασίας, από το ευρύ φάσμα των αρμοδιοτήτων του, έχει να παίξει και να διαδραματίσει, όπως και στο παρελθόν, έναν πολύ σημαντικό ρόλο σε κυβερνητικές πρωτοβουλίες για την κοινωνική συνοχή.
«’Εχουμε κάνει παρά πολλά τα δύο χρόνια που πέρασαν, έχουν γίνει μεταρρυθμίσεις, οι οποίες άφησαν εποχή και άλλαξαν το πρόσωπο του υπουργείου Εργασίας. Αλλα δεν σταματάμε εδώ. Μπροστά μας ανοίγονται προκλήσεις για το αύριο. Προκλήσεις, που πρέπει να λύσουμε. Προβλήματα υπάρχουν ακόμα στη βάση της καθημερινότητας, των ανθρώπων, των εργαζομένων, των συνταξιούχων. Και αυτές τις προκλήσεις τις ιεραρχούμε και θα τις λύσουμε» τόνισε ο κ. Βρούτσης.
Ερωτηθείς για τη χθεσινή απόφαση για ομαδικές απολύσεις, απάντησε ότι «το συγκεκριμένο ζήτημα το χειρίζεται πλέον το Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας, ένα θεσμικό όργανο που λειτουργεί ανεξάρτητα, αυτόνομα, με διαδικασίες οι οποίες αξιολογούν τα πραγματικά περιστατικά», ενώ σημείωσε ότι η απόφαση που ελήφθη ήταν και τεκμηριωμένη.
Ο νέος υπουργός Πολιτισμού Κώστας Τασούλας σημείωσε μετά την συνάντησή του με τον πρωθυπουργό: «Πήραμε συγκεκριμένες εντολές, σαφείς, γιατί αυτός ο τομέας είναι το καμάρι, το διαμάντι, η ελπίδα της Ελλάδας. Οφείλουμε να δουλέψουμε και να αποδώσουμε. Ο τομέας του πολιτισμού μπορεί να ειναι ο σημαιοφόρος της νέας Ελλαδας».

Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι ήδη έχουν γίνει θετικά βήματα προβολής του πολιτισμού στο εσωτερικό, αλλά και στο εξωτερικό, φέρνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα την επέκταση του ωραρίου των Μουσείων όλης της χώρας.

«Μας ζήτησε αυτά να συνεχιστούν και να διευρυνθούν» τόνισε.
Ο νέος υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Γιώργος Καρασμάνης δήλωσε μετά την συνάντησή του με τον πρωθυπουργό: «Συναντηθήκαμε, κουβεντιάσαμε, θέσαμε τις βασικές προτεραιότητες για το άμεσο προσεχές διάστημα.
» Η κυβερνηση θεωρεί τον αγροτικό τομέα ως βασικό πυλώνα ανάπτυξης. Θέσαμε ως βασικό στόχο την άμεση ολοκλήρωση εφαρμογής της νέας ΚΑΠ, ώστε η νέα χρονιά να μας βρει προετοιμασμένους, για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις γιατί η νέα ΚΑΠ είναι ένα πολύ σημαντικό εργαλείο αγροτικής πολιτικής».
Εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Λεωνίδας Γρηγοράκος σχολιάσε: «Ήταν οι πρώτες κατευθυντήριες γραμμές σε όλους μας, για τα θέματα υγείας, για τις υποχρεώσεις μας που έχουμε σαν υπουργείο υγείας και το μελλοντικό μας πλάνο.
Ερωτηθείς εάν ορίστηκαν οι αρμοδιότητές του ο κ. Γρηγοράκος απάντησε πως περιμένει ακόμη τις αποφάσεις του πρωθυπουργού και του αντιπροέδρου.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nTLYRPY6ZGM&list=TLJdooMmQ07kHGt8Va5qpEx83acaZh-6iV[/youtube]




Παραδοχή αποτυχίας | Κινήσεις για μείωση φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης

Τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης και τη «μονιμοποίηση» του ΦΠΑ στην εστίαση στο 13% προωθεί το οικονομικό επιτελείο, κινήσεις που αναμένεται να εξεταστούν με την επάνοδο της τρόικας στην Αθήνα.
Το μέτρο της αύξησης του ΕΦΚ στο θέρμανσης απέτυχε στην πράξη καθώς, όπως δείχνουν τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, την περίοδο 2012-2013 το Δημόσιο έχασε από τα έσοδα ΦΠΑ στο πετρέλαιο θέρμανσης κοντά στα 300 εκατ. ευρώ. Ανάλογη είναι η εικόνα και τη φετινή περίοδο.
Από την άλλη, ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία για την πορεία των εσόδων από ΦΠΑ στην εστίαση. Προκύπτει, χωρίς να υπάρχουν απόλυτα μεγέθη διαθέσιμα, ότι μετά τη μείωση του ΦΠΑ όχι μόνο δεν χάθηκαν έσοδα αλλά η τάση είναι αυξητική.
Αναφερόμενο στα στοιχεία αυτά, υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών τόνισε πως «είναι θέματα τα οποία το υπουργείο θα πρέπει να αξιολογήσει στο πλαίσιο της γενικότερης συζήτησης για τους φορολογικούς συντελεστές».
Οσον αφορά δε τα σενάρια για κατάργηση ή μείωση της έκτακτης εισφοράς (το μέτρο εκπνέει στο τέλος του έτους αλλά η τρόικα ζητά την παράτασή του έως το 2016), το ίδιο στέλεχος παραπέμπει στις συζητήσεις του φθινοπώρου για τον επόμενο Προϋπολογισμό. Διευκρίνισε δε ότι στις προβλέψεις του Μεσοπρόθεσμου δεν έχουν συμπεριληφθεί έσοδα από την έκτακτη εισφορά.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=e5D5EHzXHkY&list=TLcJTpEDLIqJkZic6LOAL0hk9xs0r1SgtZ[/youtube]