Βίντεο με δελφίνια που εμφανίστηκαν στον Θερμαϊκό

Μια ευχάριστη έκπληξη περίμενε όσους βρέθηκαν το πρωί της Τρίτης (7/4) στην Παλιά Παραλία της ΘεσσαλονίκηςΔελφίνια εμφανίστηκαν στον Θερμαϊκό κόλπο και «μαγνήτισαν» τα βλέμματα των περαστικών.

Πολλοί από τους θεσσαλονικείς που επέλεξαν να αθληθούν στην παραλία, ακολουθώντας τις οδηγίες για τη μη διασπορά του COVID-19, όπως μεταδίδει το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, σταμάτησαν για αρκετά λεπτά στο ύψος όπου βρίσκεται το άγαλμα του Nαυάρχου Βότση, προκειμένου να φωτογραφίσουν με τα κινητά τους το εντυπωσιακό θέαμα αλλά και να απολαύσουν τα παιχνίδια των δελφινιών στον Θερμαϊκό.

Μπορεί να ήταν ένα δύσκολο πρωινό…η εικόνα όμως που αντίκρισα το πρωί στον Θερμαϊκό, ήταν αρκετή για να εξαφανιστούν όλες οι δυσάρεστες σκέψεις. Δελφίνια εμφανίστηκαν στη θάλασσα και με τα παιχνίδια τους στο νερό, προσέφεραν ένα υπέροχο θέαμα! Ήμουν από τους λίγους τυχερούς κ τυχερές, που βρεθήκαμε στην παλιά παραλία. https://www.amna.gr/macedonia/article/447558/Delfinia-ekanan-tin-emfanisi-tous-ston-Thermaiko-kolpohttp://www.thestival.gr/environment/item/516155-video-delfinia-emfanistikan-sto-thermaikohttps://www.makthes.gr/delfinia-emfanistikan-ston-thermaiko-27196-271968https://www.ethnos.gr/ellada/98651_thessaloniki-ta-delfinia-bgikan-bolta-ston-thermaiko

Gepostet von Alexandra Chatzigeorgiou am Dienstag, 7. April 2020




Τίγρης στις ΗΠΑ βρέθηκε θετική στον κορονοϊό

Η 4χρονη Νάντια ζει στο ζωολογικό κήπο του Μπρονξ

Τίγρης στο ζωολογικό κήπο του Μπρονξ βρέθηκε θετική στον κορονοϊό και αποτελεί το πρώτο τέτοιο κρούσμα σε όλο τον κόσμο.

Η τίγρης ηλικίας 4 ετών ακούει στο όνομα Νάντια και βρέθηκε θετική στον ιό αφού πρώτα είχε αναπτύξει ένα έντονο βήχα.

Τόσο η 4χρονη τίγρης όσο και στη συνέχεια άλλες έξι τίγρεις και λιοντάρια πιστεύεται ότι προσβλήθηκαν από τον ιό από εργαζόμενο του ζωολογικού κήπου που ήταν φορέας αλλά δεν είχε συμπτώματα, σύμφωνα με το CNN. Τα υπόλοιπα ζώα στο ζωολογικό κήπο δεν έχουν συμπτώματα.

Το πρώτο ζώο εμφάνισε συμπτώματα στις 27 Μαρτίου και σύμφωνα με την ανακοίνωση του ζωολογικού κήπου όλα τα αιλουροειδή είναι καλά στην υγεία τους και αναμένεται να αναρρώσουν.

Σημειώνεται ότι ο ζωολογικός κήπος του Μπρονξ είναι κλειστός από τις 16 Μαρτίου στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση του Covid-19.




Η ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΡΩΣΗ ζητά ενημέρωση από τον Δ. Καβάλας για την «Σίτιση Αδέσποτων και Δεσποζόμενων Ζώων»

“Σχετικά με τη σίτιση και φροντίδα χιλιάδων ζώων κάθε είδους και με τις εξαγγελίες του κ. Χαρδαλιά για τον τρόπο σίτισης και φροντίδας τους, το πρόβλημα γιγαντώθηκε καθώς  δεν καλύπτει όλες τις περιπτώσεις απόλυτης ανάγκης για σίτιση και φροντίδα αδέσποτων και δεσποζόμενων ζωντανών πλασμάτων.

Επίσης με τις συγκεκριμένες εξαγγελίες δημιουργήθηκε μία καινούργια αλυσίδα γραφειοκρατίας, με αποτέλεσμα να μην εξυπηρετούνται όλες οι ανάγκες. Επί πλέον τα μαγαζιά εστίασης που τάιζαν κατά τόπους αδέσποτα ζώα είναι κλειστά με αποτέλεσμα το πρόβλημα να διογκώνεται.

ΡΩΤΑΜΕ τη διοίκηση του Δήμου αν έχει αντιμετωπίσει με συγκεκριμένο τρόπο:

  1. Για τα οικόσιτα ζώα σε εξοχικά εντός και κυρίως εκτός των ορίων του Δήμου που χρειάζεται να σιτίζονται σε τακτά χρονικά διαστήματα για να μην πεθάνουν από την πείνα.
  2. Για τους μεμονωμένους φιλόζωους που μέχρι πρότινος τάιζαν αδέσποτα ζώα σε διάφορες περιοχές και τώρα από φόβο του προστίμου, εφόσον οι βεβαιώσεις μετακίνησης δεν το προβλέπουν.
  3. Για τις περιπτώσεις συμπολιτών μας που επικοινωνούν με το Δήμο, βάσει και των οδηγιών της πολιτείας, για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων παρεμβάσεων για αδέσποτα στην περιοχή τους, αλλά ο Δήμος αδυνατεί να ανταποκριθεί λόγω του ότι υπολειτουργεί με μειωμένο προσωπικό λόγω της πανδημίας.
  4. Αν έχει προβεί σε συγκεκριμένες ενέργειες ώστε να συμπεριληφθούν οι πολίτες που σιτίζουν και φροντίζουν ζώα, όπου δει, ως απολύτως απαραίτητη ανάγκη, ώστε να μπει στη φόρμα μετακίνησης του Υπουργείου, ως ξεχωριστή περίπτωση”.



Οι γάτες κολλάνε τον κορονοϊό και τον μεταδίδουν σε άλλες γάτες

Ο νέος κορονοϊός όχι μόνο μπορεί να μεταδοθεί σε μία γάτα, αλλά αυτή με τη σειρά της να κολλήσει κάποια άλλη γάτα, σύμφωνα με νέα κινεζική επιστημονική έρευνα. Η πιθανότητα λοίμωξης σκύλου και μετάδοσης της νόσου Covid-19 μεταξύ σκύλων φαίνεται να είναι πολύ μικρότερη έως μηδαμινή.

Η μετάδοση από κατοικίδιο ζώο σε άνθρωπο δεν έχει επιβεβαιωθεί έως τώρα, πάντως όσοι έχουν γάτα ή σκύλο στο σπίτι τους, σύμφωνα με τους επιστήμονες, καλά θα κάνουν να παίρνουν κάποιες προφυλάξεις, όπως να πλένουν καλά τα χέρια τους αφού έχουν πιάσει τα ζώα τους και να αποφεύγουν την πολύ κοντινή επαφή ή το μοίρασμα της τροφής, ιδίως αν οι ίδιοι έχουν ύποπτα συμπτώματα.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Κτηνιατρικής Έρευνας Χαρμπίν της Κινεζικής Ακαδημίας Γεωπονικών Επιστημών βρήκαν ότι οι γάτες είναι ευάλωτες στη λοίμωξη Covid-19 και μεταδίδουν τον ιό SARS-CoV-2 σε άλλες γάτες, πιθανώς μέσω σταγονιδίων από το στόμα τους.

Ένα άλλο είδος ζώου που βρέθηκε να κολλάει ακόμη πιο εύκολα τον κορονοϊό και να μολύνει άλλα ζώα είναι η εξημερωμένη νυφίτσα, που χρησιμοποιείται ως ζωικό μοντέλο και στις μελέτες για τη γρίπη. Από την άλλη, σκύλοι, κοτόπουλα, πάπιες και χοίροι είναι πολύ λιγότερο πιθανό να κολλήσουν το νέο κορονοϊό και να τον μεταδώσουν σε άλλα ζώα.

Οι Κινέζοι γιατροί, με επικεφαλής τον ιολόγο Μπου Ζιγκάο, που έκαναν τη σχετική επιστημονική ανακοίνωση στο bioRxiv (δεν υπάρχει ακόμη κανονική δημοσίευση σε επιστημονικό περιοδικό), σύμφωνα με το «Nature» και τον Guardian, που επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ, έδωσαν σε πέντε γάτες μεγάλη δόση του ιού. Όταν έγινε ευθανασία σε δύο από τα πειραματόζωα μετά από έξι ημέρες, βρέθηκε γενετικό υλικό (RNA) του κορονοϊού στο σώμα τους, καθώς επίσης λοιμογόνα σωματίδια του ιού στο ανώτερο αναπνευστικό σύστημά τους.

Οι άλλες τρεις μολυσμένες γάτες τοποθετήθηκαν σε κλουβιά δίπλα σε υγιείς γάτες, από τις οποίες τελικά η μία κόλλησε τον ιό. Όλες οι μολυσμένες γάτες βρέθηκαν να έχουν αντισώματα έναντι του ιού, ενώ καμία δεν είχε ορατά συμπτώματα. Επίσης, δεν βρέθηκαν ενδείξεις ότι μία μολυσμένη γάτα μπορεί να μεταδώσει τον ιό σε ανθρώπους.

Είχε προηγηθεί η περίπτωση μίας κατοικίδιας γάτας στο Βέλγιο, η οποία, μία εβδομάδα μετά την εμφάνιση συμπτωμάτων Covid-19 στον ιδιοκτήτη της, άρχισε και η ίδια να έχει δύσπνοια, διάρροια και εμετούς. Τα τεστ από κτηνιάτρους στο Πανεπιστήμιο της Λιέγης επιβεβαίωσαν ότι είχε μολυνθεί από τον κορονοϊό. Ακόμη, έχει αναφερθεί η περίπτωση δύο σκύλων στο Χονγκ Κονγκ που βρέθηκαν να είναι φορείς του ιού.

Παρόμοιες παρατηρήσεις, οι οποίες είχαν δείξει τη δυνατότητα λοίμωξης και μετάδοσης του ιού ανάμεσα στις γάτες, είχαν γίνει στην περίπτωση του γενετικά συγγενικού κορονοϊού που προκάλεσε τη νόσο SARS. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τους επιστήμονες, οι γάτες δεν φαίνεται να είναι σημαντικός φορέας εξάπλωσης της νέας νόσου Covid-19. Όμως, επισήμαναν ότι πρέπει να γίνουν και άλλα πειράματα σε περισσότερες γάτες, με διαφορετικές δόσεις του ιού.




Αλεξανδρούπολη | Τοποθετήθηκαν ταΐστρες για τη σίτιση των αδέσποτων ζώων

Λύση στο πρόβλημα που δημιουργήθηκε λόγω των κλειστών καταστημάτων εστίασης

Στην τοποθέτηση ταϊστρών για τη σίτιση των αδέσποτων ζώων προχώρησε ο Δήμος Αλεξανδρούπολης.

Η απόφαση αυτή ήρθε έπειτα από την αδυναμία εύρεσης τροφής που προκάλεσε στα αδέσποτα το κλείσιμο των καταστημάτων εστίασης, στο πλαίσιο των μέτρων για τον περιορισμό της εξάπλωσης του κορονοϊού.

Τον εφοδιασμό των ταϊστρών με ξηρά τροφή, την οποία θα προμηθεύει το αρμόδιο τμήμα του Δήμου, ανέλαβαν εθελοντές φιλόζωοι, οι οποίοι έχουν προμηθευτεί από τη δημοτική Αρχή ξηρά τροφή.




Καταγγελία για επιθετική αγέλη αδέσποτων σκύλων στον μικρό περιφερειακό της Αλεξανδρούπολης

Την επιθετική συμπεριφορά 10 περίπου σκυλιών σε βάρος του 13χρονου γιου του κατήγγειλε στο e-evros.gr ένας πατέρας.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τα σκυλιά πήγαν να επιτεθούν στον γιο του μέρα μεσημέρι την στιγμή που επέστρεφε με το ποδήλατο από το σχολείο στο σπίτι διασχίζωντας τον μικρό περιφερειακό δρόμο της Αλεξανδρούπολης.

Όπως καταγγέλλει ο πατέρας του 13χρονου μιλώντας στην e-evros.gr, ο γιος του είχε “Άγιο”«Το παιδί μου σώθηκε κυριολεκτικά χάρη στην παρέμβαση ενός οδηγού που περνούσε εκείνη την ώρα από το σημείο και ακινητοποίησε το όχημα του προκειμένου να βοηθήσει το παιδί μου το  οποίο ήταν τρομοκρατημένο».

Και συνεχίζει λέγοντας “Το πρόβλημα με τα αδέσποτα έχει μεγαλώσει. Κοντά στην περιοχή υπάρχει σχολείο δεν μπορούμε πια να τα αφήσουμε να πάνε μόνα τους, επειδή κινδυνεύουν. Τα μεταφέρουμε υποχρεωτικά με τα αυτοκίνητα μας. Ο δήμος δεν έχει κάνει μέχρι σήμερα τίποτα για να λύσει αυτό το πρόβλημα. Κάποιος πρέπει να μεριμνήσει για όλα αυτά τα σκυλιά και να βρεθεί μια λύση”.

e-evros.gr




Κομοτηνή | Μήνυση στο δημοτικό κυνοκομείο για κακοποίηση τυφλού σκύλου




Απίστευτη μεταμόρφωση | Ένας σκύλος κάτω από τέσσερα κιλά μαλλιού και βρωμιάς

Ένας παρατημένος και εγκαταλελειμμένος σκύλος απέκτησε ξανά ζωή μετά από μια απίστευτη μεταμόρφωση, χάρη σε μια ομάδα ειδικών που αρχικά δεν μπορούσαν καν να καταλάβουν τι κρυβόταν κάτω από μια βρωμερή και άμορφη μάζα τριχώματος.

Η μικρή σκυλίτσα με το όνομα Έλι Μάε ήταν τόσο παραμελημένη όταν τη μετέφεραν στο καταφύγιο ζώων στη Νεμπράσκα των Ηνωμένων Πολιτειών, που οι κτηνίατροι δεν μπορούσαν καν να καταλάβουν τη ράτσα της, απλά βλέποντάς της.

Ο ιδιοκτήτης είχε πεθάνει και ο σκύλος ήταν εγκαταλελειμμένος

Όπως αναφέρει το καταφύγιο Nebraska Humane, η Έλι Μάε μεταφέρθηκε σε αυτό μέσα σε ένα πράσινο κουτί αποθήκευσης γιατί δεν μπορούσε καν να περπατήσει. Στην πραγματικότητα δεν μπορούσε καν να κινηθεί. Βρέθηκε στο σπίτι του ιδιοκτήτη της, ο οποίος είχε πεθάνει, από μια ομάδα καθαριότητας που είχε σταλεί εκεί, η οποία δεν ήξερε καν ότι υπήρχε σκύλος στην οικία.

Η ιατρική ομάδα του καταφυγίου ανέλαβε αμέσως δράση. Η Έλι αναισθητοποιήθηκε και μια ομάδα άρχισε να κουρεύει την άμορφη μάζα μαλλιών. Έκοβαν ωστόσο με μεγάλη προσοχή, προκειμένου να αφαιρέσουν όλο αυτό το βρώμικο τρίχωμα ετών, χωρίς καν να έχουν ιδέα τι θα βρουν από κάτω.

ΚΟύρεμα σκύλου

Οι κτηνίατροι φοβήθηκαν για τα πόδια της – Τα νύχια της έφταναν τα 17 εκατοστά μήκος
Μάλιστα ένας ανήσυχος κτηνίατρος της ομάδας ήλπιζε τουλάχιστον να μπορέσουν να σώσουν τα πόδια της διότι η κατάσταση του συγκεκριμένου σκύλου ήταν πολύ ιδιαίτερη. Σε μια άλλη περίπτωση είχαν αναγκαστεί να προβούν σε ακρωτηριασμό των ποδιών διότι το τρίχωμα είχε κόψει εν μέρει τη ροή του αίματος στα πόδια του σκύλου. Αλλά η κατάσταση της Έλι ήταν πολύ χειρότερη.

Τα νύχια του σκύλου έφταναν τα 17 εκατοστά

Όμως, καθώς η ομάδα έκοβε και έκοβε τρίχωμα, εντόπισε κάτι εξαιρετικό. Τα πόδια του σκύλου ήταν ροζ από τη ροή του αίματος. Τα νύχια της, που έφταναν τα 17 εκατοστά μήκος, ήταν καλυμμένα με τρίχες, κόπρανα και χρόνια βρωμιά.

Κούρεμα σκύλου από ομάδα κτηνιάτρων

Το ζώο ζύγιζε 5 κιλά και το τρίχωμα 4 κιλά!
Μετά από μια ώρα, η ομάδα κατάφερε να βγάλει 4 κιλά δύσοσμου, αηδιαστικού και βρώμικου τριχώματος από το σώμα βάρους 5 κιλών του σκύλου. Φυσικά, θα χρειαζόταν κι άλλα, όπως οδοντιατρική φροντίδα και αντιβιοτικά για τυχόν μόλυνση, ενώ είχε ακόμη και αρθρίτιδα στο πίσω μέρος της πλάτης της, καθώς δεν κινούνταν και πολύ τα τελευταία χρόνια.

Πέντε ώρες αργότερα ήταν έτοιμη να βγει έξω, αν και δεν κατάφερε να κινηθεί πολύ διότι είχε πολύ καιρό να περπατήσει. Ωστόσο, κάθε της βήμα ήταν όλο και πιο δυνατό και με τον καιρό θα μπορούσε να αποκτήσει και πάλι μια φυσιολογική ζωή.

Δύο εβδομάδες αργότερα, όπως ενημερώνει το καταφύγιο, ο σκύλος τρελαίνεται να εξερευνά και να χαιρετά τους πάντες με το γλυκό προσωπάκι του. Είναι υπερκινητικός και φαίνεται να εκτιμά πολύ το γεγονός ότι μπορεί να κινηθεί και να μυρίσει ξανά τα πάντα.




Σε απόγνωση οι κτηνοτρόφοι της Θάσου | Αδέσποτοι σκύλοι καταστρέφουν το ζωϊκό κεφάλαιο

Σε κρίσιμη κατάσταση βρίσκονται οι κτηνοτρόφοι της Θάσου. Σε σχετική τους επιστολή επισυμαίνουν τα προβλήματά τους σχετικά με την καταστροφή του ζωϊκού κεφαλαίου.

Πιο συγκεκριμένα:

“Καταστροφικές ζημιές στο ζωικό κεφάλαιο της Θάσου από αγέλες αδέσποτων σκυλιών και  εγκληματική αδιαφορία των αρμοδίων αρχών.”

Ο Σύνδεσμος Κτηνοτρόφων Ν.Καβάλας με έγγραφη καταγγελία στις 15-6-2017 προς τη ΔΑΟΚ Καβάλας και κοινοποίηση προς την περιφέρεια ΑΜΘ, την αντιπεριφέρεια Καβάλας, το Δήμο Θάσου και την Εισαγγελία Καβάλας, ανέδειξε το μεγάλο πρόβλημα ζημιών που δημιουργούν αγέλες αδέσποτων σκυλιών στο ζωικό κεφάλαιο των κτηνοτρόφων της Θάσου. Άμεσα κινήθηκε η διαδικασία επιτόπιου ελέγχου της διεύθυνσης κτηνιατρικής της περιφέρειας σε ιδιωτικό χώρο που λειτουργεί ως κυνοκομείο, χωρίς καμία νόμιμη άδεια και ουσιαστικά είναι η πηγή από την οποία αφήνονται ελεύθερα μεγαλόσωμα σκυλιά, τα οποία έχουν δημιουργήσει τις αγέλες που επιτίθενται στα αιγοπρόβατα, αλλά και στους ίδιους τους κτηνοτρόφους. 

Μετά τον επιτόπιο έλεγχο των αρμοδίων κτηνιάτρων της περιφέρειας στις 29-6-2017 συντάχθηκε έκθεση ελέγχου, η οποία απεστάλει στο δήμο Θάσου, ως ο καθήλην αρμόδιος βάση της νομοθεσίας ν.4039/2012 (ΦΕΚ Α 15/2-2-2012) κι όπως αυτός τροποποιήθηκε με το ν.4235/2014 (ΦΕΚ Α 32/11-2-2014), για κάθε δραστηριότητα στην περισυλλογή και διατήρηση αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Η έκθεση ελέγχου κοινοποιήθηκε στο Σύνδεσμο Κτηνοτρόφων Ν.Καβάλας, στο ΥΠΑΑΤ, στην περιφέρεια ΑΜΘ, στη ΔΑΟΚ Καβάλας και στην Εισαγγελία Καβάλας στις 17-7-2017. Το ίδιο διάστημα και μετά από τις συνεχείς προφορικές οχλήσεις και καταγγελίες, ο Δήμος Θάσου δημιούργησε την επιτροπή που προβλέπεται να συστήσει για τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς. Τίποτα ουσιαστικά περισσότερο μέχρι σήμερα, με τη λογική ότι έχουμε νομικά τα νώτα μας καλυμένα, με τη σύσταση της επιτροπής. Η Εισαγγελία Καβάλας, που θα μπορούσε να είναι μοχλός πίεσης για την εφαρμογή του νόμου, παρέπεμψε στο Πταισματοδικείο Θάσου, την υπόθεση της παράνομης λειτουργίας του ιδιωτικού κυνοκομείου. Η υπόθεση θα εκδικάζονταν στις 25-6-2019, όμως αναβλήθηκε για το Νοέμβριο. Έτσι και η Εισαγγελία Καβάλας βγήκε από την υποχρέωση.

Ο Δήμος  Θάσου και η Εισαγγελία Καβάλας έπραξαν το καθήκον τους! 

Έμειναν όμως οι κτηνοτρόφοι να παθαίνουν συνεχώς ζημιές από τις αγέλες των αδέσποτων σκυλιών, απροστάτευτα τα ζώα τους, αλλά και οι ίδιοι, αφού τα συγκεκριμένα σκυλιά επιτίθενται και σε ανθρώπους. Νομοτελειακά είναι θέμα χρόνου να γίνει το δυστύχημα και να θρηνήσουμε θύμα ή θύματα, σε ένα από τα τουριστικότερα νησιά της χώρας. Όμως τότε κύριοι ποιος θα είναι ο υπεύθυνος; 

Θα κατηγορήσετε τα σκυλιά που μπορεί να είναι από τα εξυπνότερα ζώα, όμως δεν παύουν να είναι ζώα; Λειτουργούν με το ένστικτο της επιβίωσης κι από τη στιγμή που είναι ανεξέλεγκτα για καιρό, αποκτούν συνήθειες που πηγάζουν από το ένστκτό τους για επιβίωση κι όχι από την ανθρώπινη λογική.

“Πριν λίγες ημέρες προσπάθησα να τα διώξω κι επιτέθηκαν σε μένα και το παιδί μου”,

“Θα πάρουμε το νόμο στα χέρια μας”, 

“Κανένας δεν ενδιαφέρεται για το πρόβλημα με τις αγέλες των σκυλιών”,

“Χάνουμε τα ζώα μας, το βιός μας”.

“Τα ζώα μας έχουν τρομοκρατηθεί, φοβούνται και το γάλα λιγοστεύει”.

Αυτά μας είπαν οι κτηνοτρόφοι στο νησί. Πείτε μας τι να απαντήσουμε σε αυτούς τους ανθρώπους; Αυτό γίνεται εδω και 12 περίπου χρόνια, ο κόμπος όμως έφτασε στο χτένι. Ίσως ότι την καταγγελία την κάνει ο Σύνδεσμος Κτηνοτρόφων Ν.Καβάλας κι όχι κάποιος επιστημονικός φορέας, κάποιο σημαντικό πολιτικό πρόσωπο ή κάποια μεγάλη εταιρία, να μην σας έδωσε το κίνητρο της ενεργοποίησης , όπως έχετε το καθήκον να κάνετε. Ας πούμε ότι το καταλαβαίνουμε! Άλλωστε πολλοί θεωρούν την κτηνοτροφία επάγγελμα δεύτερης διαλογής κι ανάλογα τους κτηνοτρόφους, που ασχολούνται με αυτή. Όμως για την πολιτική και τη δικαιοσύνη δεν θα έπρεπε να ισχύει αυτό. Οι κτηνοτρόφοι της Θάσου παθαίνουν οικονομική ζημιά, κινδυνεύουν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους και βρίσκονται σε άμυνα. Έχουν κάθε δικαίωμα να προστατέψουν το βιός και τις οικογένειές τους. Κινδυνεύουν οι ίδιοι και ο καθένας που κινείται στις περιοχές που δρουν, οι αγέλες των αδέσποτων σκυλιών.

Σας ενημερώσαμε! Τώρα πια το γνωρίζετε! Έχετε την πολιτική, τη νομική αλλά κυρίως την ηθική ευθύνη για ότι συμβεί από εδώ και μπρος!

Μην κρύβεστε! Αναλάβετε επιτέλους τις ευθύνες σας!

 

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.   

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ν. ΔΗΜΟΠΟΥΛΟΣ 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ  

ΠΡΟΣ  ΔΗΜΟ ΘΑΣΟΥ

             Γραφείο κ. Δημάρχου

ΚΟΙΝ. ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΠΡΩΤΟΔΙΚΩΝ ΚΑΒΑΛΑΣ

             Γραφείο κ. Εισαγγελέα                              

             ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΜΘ




Κρούσματα Πυρετού του Δυτικού Νείλου σε ίππους σε Λάρισα και Ξάνθη

Μέτρα για την επιτήρηση του Πυρετού του Δυτικού Νείλου μετά από την επιβεβαίωση πρόσφατης μόλυνσης σε ίππους στην Λάρισα και την Ξάνθη από την Διεύθυνση Υγείας Ζώων, Τμήμα Λοιμωδών και Παρασιτικών Νοσημάτων. 

Συγκεκριμένα, επιβεβαιώθηκε εργαστηριακά πρόσφατη μόλυνση ίππου από τον ιό που προκαλεί τη νόσο του Πυρετού του Δυτικού Νείλου, χωρίς την εκδήλωση κλινικών συμπτωμάτων, στη Τοπική Κοινότητα Βρυοτόπου – Δημοτική Ενότητα Αμπελώνος του Δήμου Τύρναβου, της Π.Ε. Λάρισας και στο Δημοτικό Διαμέρισμα «Φελώνη», του Δήμου Αβδήρων, της Π.Ε. Ξάνθης.

Σύμφωνα με το «Πρόγραμμα επιτήρησης του Πυρετού του Δυτικού Νείλου στα ιπποειδή, τα πτηνά και σε άλλα ζώα ευαίσθητα στον ιό», θα πρέπει να τεθούν σε εφαρμογή τα μέτρα ενεργητικής κλινικής επιτήρησης των ιπποειδών και η ενεργητική ορολογική επιτήρηση με χρήση ίππων – μαρτύρων, στις περιοχές αρμοδιότητάς σας, ως ακολούθως: 

α) Για την Π.Ε. Λάρισας, όπου επιβεβαιώθηκε το νόσημα στον ίππο, η επιτήρηση αφορά όλες τις εκτροφές που διατηρούν ιπποειδή (ίπποι, όνοι, ημίονοι – γίννοι) και οι οποίες βρίσκονται εντός ζώνης ακτίνας 20 χιλιομέτρων περιμετρικά του Δήμου όπου εντοπίστηκε το περιστατικό. 

β) Για τα τμήματα των Π.Ε. Πιερίας, Κοζάνης, Γρεβενών, Τρικάλων, Καρδίτσας, Φθιώτιδας και Μαγνησίας οι οποίες συνορεύουν με την Π.Ε. Λάρισας , η επιτήρηση αφορά όλες τις εκτροφές που διατηρούν ιπποειδή (ίπποι, όνοι, ημίονοι – γίννοι) και οι οποίες βρίσκονται εντός ζώνης ακτίνας 20 χιλιομέτρων από τα σύνορά τους με την Π.Ε. Λάρισας.

Ακόμα, θα πρέπει να εντατικοποιηθεί η παθητική επιτήρηση του νοσήματος στα άγρια πτηνά, με αποστολή νεκρών άγριων πτηνών στο Τμήμα Παθολογίας Πτηνών και Μελισσών, Μικροβιολογίας, Λοιμωδών Νοσημάτων και Βρουκελλώσεων της Δ/νσης Κτηνιατρικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, κατόπιν τηλεφωνικής συνεννοήσεως. 

γ) Για την Π.Ε. Ξάνθης, όπου επιβεβαιώθηκε το νόσημα στον όνο, η επιτήρηση αφορά όλες τις εκτροφές που διατηρούν ιπποειδή (ίπποι, όνοι, ημίονοι – γίννοι) και οι οποίες βρίσκονται εντός ζώνης ακτίνας 20 χιλιομέτρων περιμετρικά του δήμου όπου εντοπίστηκε το περιστατικό.

δ) Για τα τμήματα των Π.Ε. Ροδόπης, Καβάλας και Δράμας, οι οποίες συνορεύουν με την Π.Ε. Ξάνθης, η επιτήρηση αφορά όλες τις εκτροφές που διατηρούν ιπποειδή (ίπποι, όνοι, ημίονοι – γίννοι) και οι οποίες βρίσκονται εντός ζώνης ακτίνας 20 χιλιομέτρων από τα σύνορά τους με την Π.Ε. Ξάνθης.

Ακόμα, θα πρέπει να εντατικοποιηθεί η παθητική επιτήρηση του νοσήματος στα άγρια πτηνά, με αποστολή νεκρών άγριων πτηνών στο Τμήμα Παθολογίας Πτηνών και Μελισσών, Μικροβιολογίας, Λοιμωδών Νοσημάτων και Βρουκελλώσεων της Δ/νσης Κτηνιατρικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, κατόπιν τηλεφωνικής συνεννοήσεως.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Τμήματος Λοιμωδών και Παρασιτικών Νοσημάτων τα Τμήματα Κτηνιατρικής των παραπάνω Π.Ε. που δεν έχουν ολοκληρώσει την καταγραφή των ιπποειδών και την αποστολή, σε ηλεκτρονική μορφή, του Μητρώου Εκτροφών Ιπποειδών (οργανωμένες ή μη) της ζώνης αρμοδιότητάς τους στην Κεντρική Υπηρεσία, (Τμήμα Λοιμωδών και Παρασιτικών Νοσημάτων της Δ/νσης Υγείας των Ζώων), να το πράξουν το συντομότερο δυνατόν.

Πρέπει επίσης, να συνεχιστεί η διενέργεια δειγματοληψιών και σε ιπποειδή που δεν προορίζονται για μάρτυρες, τα οποία όμως βρίσκονται εντός των προαναφερθέντων ζωνών. 
Αναφορικά με τα αιμοδείγματα των ιπποειδών, αυτά αποστέλλονται, κατόπιν τηλεφωνικής συνεννοήσεως, στο αρμόδιο εργαστήριο, που είναι το Τμήμα Μοριακής Διαγνωστικής, Αφθώδους Πυρετού, Ιολογικών, Ρικετσιακών και Εξωτικών Νοσημάτων της Δ/νσης Κτηνιατρικού Κέντρου Αθηνών.

neapaseges




Τροπολογία στέλνει τα αδέσποτα σε δάση και βραχώδεις εκτάσεις

Αντιδράσεις προκαλεί τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή σε σχέδιο νόμου με την οποία προβλέπεται η δημιουργία κέντρων αδέσποτων ζώων σε δασικές, βραχώδεις και χορτολιβαδικές εκτάσεις.

Φιλοζωικές οργανώσεις κάνουν λόγο για «καταδίκη των αδέσποτων ζώων».

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, σκοπό της διάταξης αποτελεί η περίθαλψη και η μείωση των αδέσποτων ζώων, γιατί «με τη θέσπιση της ρύθμισης επιτρέπεται σε δασικές εκτάσεις, σε δημόσιες χορτολιβαδικές και βραχώδεις εκτάσεις (…) η εγκατάσταση και λειτουργία κέντρων περίθαλψης και διαμονής σε κάθε είδους αδέσποτων ζώων με σκοπό τον περιορισμό της παράνομης μεταχείρισης αδέσποτων ζώων από ιδιώτες και σωματεία αλλά και την προστασία της δημόσιας υγείας».

Όπως τονίζει η Πανελλαδική Φιλοζωική Περιβαλλοντική Ομοσπονδία: «Ψηφίζεται αύριο (σ.σ. σήμερα) στην ολομέλεια της Βουλής τροπολογία που υπογράφει την καταδίκη των αδέσποτων ζώων.

Ψηφίζεται νύχτα, ύπουλα και σκόπιμα από άλλο υπουργείο, το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Μια επαίσχυντη τροπολογία που επιτρέπει την λειτουργία χώρων μόνιμης διαμονής αδέσποτων ζώων σε βραχώδεις εκτάσεις και σε δάση με σκοπό “να τα προστατέψουν από τα παράνομα σωματεία και τους ιδιώτες”.

Ποτέ μέσα σε τόσες λίγες λέξεις δεν συμπεριελήφθη κάτι τόσο εφιαλτικό για τα ζώα.

Πρόκειται για μια παράνομη τροπολογία, αντιφατική, αναποτελεσματική, κακογραμμένη και δυσφημιστική για τους φορείς της μέχρι τώρα άσκησης της αρμοδιότητας διαχείρισης των ζώων, δημιουργεί σύγχυση στον εφαρμοστή του νόμου και ως εκ τούτου αντισυνταγματική.

Τους καλούμε να αποσύρουν αύριο την τροπολογία αυτή της ντροπής της οποίας η αιτιολογική έκθεση αναφέρει:

Σκοπός της διάταξης αποτελεί η περίθαλψη και η μείωση των αδέσποτων ζώων. Με τη θέσπιση της ρύθμισης αυτής επιτρέπεται σε δασικές, σε χορτολειβαδικές και βραχώδεις εκτάσεις η εγκατάσταση και λειτουργία κέντρων περίθαλψης και διαμονής κάθε είδους αδέσποτων ζώων με σκοπό τον περιορισμό της παράνομης μεταχείρισης αδέσποτων ζώων από ιδιώτες και σωματεία αλλά και την προστασία της δημόσιας υγείας».

newsbeast.gr

 




Δελτίο Τύπου για το πρόβλημα των αδέσποτων ζώων συντροφιάς στο Δήμο Νέστου

Με το παρόν δημοσίευμα, θα ήθελα να διαλευκάνω την πραγματική κατάσταση, την οποία αντιμετωπίζει ο Δήμος Νέστου σε σχέση με το πρόβλημα των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, προκειμένου να γίνει γνωστό σε όλους τους  συμπολίτες μας  το μέγεθος του προβλήματος, που καλείται να αντιμετωπίζει τόσο ο δικός μας Δήμος όσο και οι Δήμοι όλης της χώρας.

Αρχικά και αναφορικά με την δημόσια τοποθέτηση του κ. Αμπεριάδη Περικλή, δέον να επισημάνω, πως κρίνεται ορθό, όταν δεν γνωρίζει κανείς ενδελεχώς ένα ευαίσθητο θέμα, όπως αυτό της διαχείρισης των αδέσποτων ζώων, καλό θα είναι να μην προβαίνει σε δημόσιες συκοφαντικές δηλώσεις άνευ συγκεκριμένων αποδείξεων καθώς και ούτε να κρίνει εκ του ασφαλούς αγνοώντας τις διαστάσεις του θέματος.

Η  Δημοτική αρχή, από την έναρξη της θητείας της, προέταξε με σαφή πολιτική θέση αλλά και υψηλή προτεραιότητα δραστηριοτήτων την εφαρμογή της υφιστάμενης νομοθεσίας, με σκοπό  την σωστή και πολιτισμένη διαχείριση και προπάντων ευζωία, των αδέσποτων ζώων συντροφιάς και κυρίως των τετράποδων φίλων του ανθρώπου, των σκύλων, στο Δήμο μας. 

Φυσικά καταγγέλλουμε και καταδικάζουμε την αποτρόπαιη εικόνα των θανατωμένων αδέσποτων σκύλων.

Ο Δήμος μας αποδεικνύοντας έμπρακτα το ενδιαφέρον του για τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς, αν και δεν στελεχώνεται από το κατάλληλο προσωπικό, έχει προβεί σε σημαντικές ενέργειες αφενός για την φροντίδα αυτών και αφετέρου για την ασφάλεια των πολιτών του. Ειδικότερα:

Στο Δήμο μας έχει σχηματιστεί η νόμιμη πενταμελής επιτροπή παρακολούθησης  του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς, η  οποία  αντιμετωπίζει κατά το μέγιστο δυνατό και βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας  (Ν.4039/2012)  τη διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς.

Περαιτέρω, ο Δήμος μας έχει συνάψει σύμβαση με δύο ιδιώτες κτηνιάτρους, οι οποίοι φροντίζουν για τον εμβολιασμό των αδέσποτων τετράποδων ζώων συντροφιάς και αποτελούν θεμελιώδες εργαλείο στην προσπάθεια μας. 

Η προσπάθεια αυτή ετησίως ξεπερνά  σε κόστος το ποσό των  20.000 ευρώ και καλύπτεται από τα δημοτικά έσοδα.

Παράλληλα, πραγματοποιείται η καταγραφή και στείρωση κατά προτεραιότητα όλων των αδέσποτων θηλυκών ζώων, καθώς  και ο απαραίτητος εμβολιασμός.

Ήδη για το έτος 2016 πραγματοποιήθηκαν 127 εμβολιασμοί για λύσσα και 127 για αποπαρασίτωση σκύλων καθώς και 91 στειρώσεις, ενώ παράλληλα έγιναν και 86 ηλεκτρονικές σημάνσεις. Για το έτος 2017 πραγματοποιήθηκαν 155 εμβολιασμοί για λύσσα και   155 για αποπαρασίτωση σκύλων, καθώς και  116 στειρώσεις, ενώ παράλληλα έγιναν και 92 ηλεκτρονικές σημάνσεις. 

Τα ανωτέρω εμβόλια και εν γένει τα φάρμακα για την φροντίδα των άρρωστων αδέσποτων ζώων έχουν κοστίσει ετησίως περισσότερο  από 6.000 ευρώ.

Επιπλέον περισσότερο από 4.000 ευρώ έχουν δοθεί για την τροφή (σκυλοτροφές ) των αδέσποτων ζώων συντροφιάς για το έτος 2017.

Τα ανωτέρω χρηματικά ποσά έχουν διατεθεί κυρίως από ιδίους πόρους του Δήμου μας.
Περαιτέρω, υπάρχει χώρος φύλαξης απέναντι από το δημοτικό στάδιο Χρυσούπολης, όπου μεταφέρονται , όσα αδέσποτα δεν κρίνεται βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας ότι μπορούν να επιστρέψουν στο φυσικό τους περιβάλλον και τους χορηγείται η κατάλληλη φροντίδα, τόσο από  τους κτηνιάτρους όσο και  από εθελοντές.

Σε αυτό το σημείο να επισημανθεί ότι στην τελευταία συνεδρίαση της πενταμελούς Επιτροπής  παρακολούθησης  του προγράμματος διαχείρισης αδέσποτων ζώων συντροφιάς αποφασίστηκε η μεταφορά του καταφυγίου  αδέσποτων ζώων συντροφιάς σε χώρο πίσω από τη ΔΕΥΑΝ, η αναγκαιότητα διάθεσης χρηματικού ποσού για την επιπλέον περισυλλογή αδέσποτων ζώων, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, καθώς και η ενημέρωση των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Θα πρέπει να επισημάνω, πως όποιος συμπολίτης μας πραγματικά ενδιαφέρεται για τις ενέργειες και την δράση της Διοίκησης μας, σχετικά με την φροντίδα και την μέριμνα για την αντιμετώπιση του θέματος των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, μπορεί να προσέλθει και να ζητήσει  επίσημα στοιχεία από τα αρχεία του Δήμου. Η τακτική να δράττεται κανείς κάθε ευκαιρίας, προκειμένου να επιρρίψει  ευθύνες στο Δήμο τόσο στον Τύπο όσο και στα ηλεκτρονικά μέσα, όχι μόνο δεν αποδεικνύει το έμπρακτο ενδιαφέρον του για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του εν λόγω προβλήματος, αλλά αντιθέτως το μόνο, που τελικά συνάγεται, είναι οι μικροπολιτικές σκοπιμότητες και οι προσπάθειες φτηνού εντυπωσιασμού.

Παράλληλα με τις δράσεις του Δήμου, καλούμε  όλους τους συμπολίτες μας, οι οποίοι έχουν ζώα συντροφιάς, όπως φροντίσουν για την ηλεκτρονική τους σήμανση και  καταγραφή, σύμφωνα με την νομοθεσία(Ν.4039/2012, όπως ισχύει σήμερα). Επιπλέον ο καθένας αυτόνομα θα πρέπει να φροντίσει, ώστε να παύσει πλέον η τακτική της ασυνείδητης εγκατάλειψης τετράποδων ζώων συντροφιάς στους δρόμους, κάτι που αποτελεί βασικό παράγοντα της ραγδαίας αύξησης των αδέσποτων.

Η πολιτισμένη συμβίωση με τα ζώα συντροφιάς, στο Δήμο μας είναι δεδομένη και θα πράξουμε ό,τι είναι δυνατόν για να το βελτιώνουμε συνεχώς.
 
nestos.gr




Γέμισε φλαμίνγκο ο ουρανός της Λήμνου | Ήρθαν οι όμορφοι επισκέπτες μας (photos)

Tα μοναδικής ομορφιάς φλαμίνγκο, μόλις έφτασαν Λήμνο προκειμένου να βγάλουν το χειμώνα στα φυσικά καταφύγια του νησιού όπως οι υγροτόποι της Αλυκής, της Χορταρόλιμνης και της Ασπρόλιμνης.

Οι κυριότεροι λόγοι που οι επιστήμονες αποδίδουν την «προτίμησή τους» για τους συγκριμένους υγροτόπους είναι κυρίως λόγω των κλιματικών συνθηκών, αλλά και σε διάφορους άλλους παράγοντες που έχουν οδηγήσει τα μεταναστευτικά πουλιά να χαράξουν νέους δρόμους.

Ο φωτογραφικός φακός του Χάρη Καλλιγερή τα εντόπισε λίγο πριν «προσγειωθούν» στο νησί και το θέαμα είναι μοναδικό. 

 

 

 

limnosfm100.gr

 




Σπάνια φάλαινα έξι μέτρων ξεβράστηκε στην Αλεξανδρούπολη

Το κουφάρι μιας φάλαινας έξι μέτρων ξεβράστηκε στις ακτές της περιοχής Απάλου στην Αλεξανδρούπολη.

Το συγκεκριμένο είδος φάλαινας ονομάζεται «Ζίφιος» και μοιάζει με δελφίνι.

Το κήτος φαίνεται πως αποπροσανατολίστηκε εξαιτίας των θαλάσσιων ρευμάτων με αποτέλεσμα να βρεθεί στις ακτές της Αλεξανδρούπολης.

Δείτε το βίντεο:

 




Όσοι μοιράζονται τη ζωή τους με έναν σκύλο κερδίζουν χρόνια ζωής

Όσοι έχουν σκύλο σπίτι τους έχουν αυξημένες πιθανότητες να ζήσουν περισσότερα χρόνια…

Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν ερευνητές του τμήματος Ιατρικών Επιστημών του πανεπιστημίου της Ουψάλα, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή επιδημιολογίας Τόβε Φαλ.

Οι επιστήμονες ανέλυσαν στοιχεία για πάνω από 3,4 εκατομμύρια Σουηδούς χωρίς πρόβλημα καρδιάς, ηλικίας 40 έως 80 ετών, επί 12 χρόνια.

Πιο συγκεκριμένα διαπιστώθηκε ότι όσοι είχαν κατοικίδιο σκύλο (το 13% του συνόλου), είχαν κατά μέσο όρο 33% μικρότερο κίνδυνο θανάτου και 11% μικρότερο κίνδυνο θανάτου ειδικότερα από καρδιαγγειακά αίτια, σε σχέση με όσους δεν είχαν σκύλο.

Οι σουηδοί ερευνητές ανέφεραν ότι «η ιδιοκτησία σκύλου φαίνεται να αποτελεί ιδιαίτερα προστατευτικό παράγοντα για όσους ανθρώπους ζουν μόνοι τους. Ίσως ο σκύλος λειτουργεί ως μέλος της οικογένειας σε τέτοια νοικοκυριά».

 medicalnews.gr



Ξάνθη | Λύκοι κατασπαράζουν κυνηγόσκυλα [σκληρές εικόνες]

Αναστάτωση επικρατεί στη περιοχή της ορεινής Ξάνθης μετά και τα τελευταία περιστατικά επίθεσης λύκων σε σκύλους κυνηγών.

Οι επιθέσεις αυξάνονται συνεχώς με τις αγέλες λύκων που υπάρχουν στην περιοχή να κατασπαράζουν κυνηγόσκυλα, τα οποία εντοπίζονται μετά από τους ιδιοκτήτες τους σε άθλια κατάσταση.  

Μάλιστα ο φωτογραφικός φακός κατέγραψε τη στιγμή που ένας λύκος κατασπαράζει σκύλο και μεταφέρει το κουφάρι του.


iefimerida.gr




Αλεξανδρούπολη | Παράδοση προς χρήση του Δημοτικού Πάρκου Δεσποζόμενων Σκύλων

Την Τετάρτη 8 Νοεμβρίου 2017 στις 11.00 π.μ. ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, κ. Ευάγγελος Λαμπάκης, θα παραδώσει επίσημα προς χρήση στους δημότες το Δημοτικό Πάρκο Δεσποζόμενων Σκύλων και το “Θέατρο Νερού” στο Οικοπάρκο Αλτιναλμάζη.




Μεγάλο θέμα με τα αδέσποτα σκυλιά στην Ξάνθη | 856 επιθέσεις από το 2014

Η έρευνα διενεργήθηκε με αφορμή το πρόσφατο περιστατικό με τη Βρετανίδα τουρίστρια στη Μαρώνεια.

Με ανακοίνωση του το Επιστημονικό Συμβούλιο του Νοσοκομείου Ξάνθης (εκλεγμένο όργανο όπου αντιπροσωπεύεται το σύνολο του επιστημονικού δυναμικού του Ιδρύματος) έδωσε στην δημοσιότητα στοιχεία από επιθέσεις αδέσποτων ζώων με αφορμή το περιστατικό με την άτυχη βρετανίδα στην Μαρώνεια.

«Με αφορμή το πρόσφατο τραγικό περιστατικό της δύστυχης βρετανίδας στην περιοχή της Μαρώνειας, το οποίο εξέθεσε τη χώρα διεθνώς, το Επιστημονικό Συμβούλιο του Νοσοκομείου Ξάνθης (εκλεγμένο όργανο όπου αντιπροσωπεύεται το σύνολο του επιστημονικού δυναμικού του Ιδρύματος), με αίσθημα ευθύνης, αποφάσισε ομόφωνα να δημοσιοποιήσει ορισμένα στοιχεία, τα οποία οφείλει να γνωρίζει η τοπική κοινωνία, και όχι μόνο.

Σύμφωνα με τα αρχεία που τηρούνται, οι επίσημα καταγεγραμμένες επιθέσεις αδέσποτων κυρίως, αλλά όχι μόνο, σκύλων με τραυματισμό, από την ευρύτερη περιοχή της Ξάνθης, που κατέληξαν στο Νοσοκομείο για περιποίηση, ενίοτε νοσηλεία και θεραπεία (συρραφή τραυμάτων, συχνά σοβαρών, που μπορεί να σημαδέψουν μια ζωή, οροί, αντιλυσσική αγωγή όταν χρειάζεται, αντιβιώσεις, αλλαγές, επιπλοκές κοκ) ανήλθαν σε 223 για το 2014, 235 για το 2015, 205 για το 2016 και 193 ήδη για φέτος μέχρι τώρα. Σχεδόν 1000 συμπολίτες μας δηλαδή τα τελευταία 4 χρόνια μόνο! Η (αυθαίρετη μεν, αλλά πάντως ενδεικτική ως τάξη μεγέθους) αναγωγή στον γενικό πληθυσμό της χώρας, προκαλεί δέος. Ακόμη, ένας καθόλου ευκαταφρόνητος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων (πιθανότατα και δυστυχημάτων) με αυτοκίνητα, μηχανές ή ποδήλατα οφείλονται, είτε σε επίθεση, είτε σε ανεξέλεγκτη παρουσία αδέσποτων στους δρόμους (όχι σπάνια και στην Εγνατία).

Πέραν του γεγονότος ότι η τριτοκοσμική αυτή κατάσταση δεν περιποιεί τιμή για κανέναν, αν συνυπολογιστούν και η οικονομική διάσταση του θέματος (επιβάρυνση ασθενών/οικογενειών, όσο και του Συστήματος Υγείας), αλλά και οι κίνδυνοι για τη δημόσια υγεία και ασφάλεια γενικώς (επιθέσεις χωρίς τραυματισμό ή με ελαφρύτερους τραυματισμούς που δεν καταλήγουν στο Νοσοκομείο, ακαθαρσίες, διασκορπισμός σκουπιδιών, μετάδοση ζωοανθρωπονόσων λχ λύσσας, εχινοκοκκίασης, λεπτοσπείρωσης -επιβεβαιωμένο περιστατικό πέρυσι- λεϊσμανίασης κοκ), γίνεται παραπάνω από εμφανής η σοβαρότητα του προβλήματος.

Θεωρήσαμε επιβεβλημένη αυτήν την παρέμβαση, όχι φυσικά για να έρθουμε σε στείρα αντιπαράθεση με φιλοζωϊκά σωματεία, αλλά γιατί κρίναμε ότι δεν δικαιούμαστε να εθελοτυφλούμε άλλο. Κατανοούμε και συμμεριζόμαστε τις ευαισθησίες τους εν πολλοίς (η ευαισθησία εξάλλου στους χώρους δουλειάς μας περισσεύει), αλλά μέχρις ενός ορίου, μετά το οποίο με ρεαλισμό, νηφαλιότητα και παρρησία οφείλουμε να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους. Το να ανεχόμαστε να κυκλοφορούν αδέσποτα παντού στους δημόσιους χώρους, δεν είναι ζωοφιλία, είναι αδιαφορία.

Μακάρι να μπορούσαν να μαζευτούν όλα σε αξιοπρεπή κυνοκομεία με καλές συνθήκες διαβίωσης ή να δοθούν για υιοθεσία σε ανάδοχες οικογένειες, αλλά προς το παρόν τουλάχιστον, αυτό δεν μοιάζει εφικτό. Με δεδομένες τις επικρατούσες οικονομικές συνθήκες και κρίνοντας εκ του αποτελέσματος, το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, φαίνεται πως όχι μόνο δεν επαρκεί για την αντιμετώπιση του προβλήματος, αλλά μάλλον το διαιωνίζει και το διογκώνει, λειτουργώντας σαν τροχοπέδη τελικά για την αποτελεσματική παρέμβαση εκ μέρους των αρμόδιων Δημοτικών Αρχών. Δεν μπορεί η διάταξη του Νόμου που προβλέπει να αφήνονται (μετά τις όποιες ενέργειες) στους «φυσικούς» τους χώρους, να καταλήγει στην πράξη στο να κυκλοφορούν ανεξέλεγκτοι σκύλοι παντού σαν ιερές αγελάδες, χωρίς να έχει κανείς το δικαίωμα να τους ενοχλήσει, συχνά σε αγέλες που όλοι αποφεύγουμε στην κεντρική πλατεία, στους κυκλοφοριακούς κόμβους, έξω (ή και μέσα) από τις αυλές των Σχολείων και του Νοσοκομείου. Η Ξάνθη, η πόλη που αυτάρεσκα αποκαλούμε «η πόλη με τα χίλια χρώματα», έχει καταντήσει η πόλη με τους χίλιους αδέσποτους σκύλους. Κάτι δεν πάει καλά.

Αναζητώντας λύση, δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε την Αμερική. Αρκεί να εφαρμόσουμε όλες ανεξαιρέτως τις μεθόδους που χρησιμοποιούν όλα τα πολιτισμένα κράτη στα οποία (υποτίθεται ότι θέλουμε να) ανήκουμε, όπου δεν υπάρχει αδέσποτο ούτε για δείγμα. Ας δείξουμε ότι δεν έχουμε απωλέσει πλήρως την αίσθηση του κοινού καλού και ας ενεργήσουμε επιτέλους, σαν σοβαρή, λογική και πολιτισμένη κοινωνία.

dramini.gr




Απαράδεκτη η κατάσταση στα Καταφύγια Αδέσποτων Ζώων του Δήμου Αλεξανδρούπολης

Απαράδεκτη η κατάσταση που επικρατεί στα Καταφύγια Αδέσποτων Ζώων Συντροφιάς του Δήμου Αλεξανδρούπολης, σύμφωνα με τη δημοτική παράταξη “ΑΝΑ.Σ.Α.”.

 Οι εικόνες που αντικρίζει κανείς στο νέο καταφύγιο αδέσποτων ζώων καθώς και στο παλιό, που έπρεπε να κλείσει εδώ και ένα χρόνο, είναι απαράδεκτες, σύμφωνα με όσα αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “ΑΝΑ.Σ.Α.” Παύλος Μιχαηλίδης. 

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

Επισκεφθήκαμε το νέο Καταφύγιο Αδέσποτων Ζώων Συντροφιάς στην εκτός σχεδίου περιοχή του Δωρικού Αλεξανδρούπολης, χώρο στον οποίο υποτίθεται πως προάγεται η ευζωία των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, με ευθύνη του Δήμου Αλεξανδρούπολης. 

Δυστυχώς όπως μας είχαν καταγγείλει αρκετοί πολίτες, συναντήσαμε μια εικόνα εγκατάλειψης, με πολλά ζώα ελεύθερα να μπαινοβγαίνουν από διάφορα σημεία της περίφραξης, ενώ άλλα να είναι έγκλειστα σχεδόν όλο το εικοσιτετράωρο. 

Για την φροντίδα του νέου αυτού Καταφυγίου, στα πλαίσια των από τον Νόμο οριζόμενων προδιαγραφών και προϋποθέσεων, ο Δήμος καταβάλλει ετησίως με απευθείας ανάθεση, το ποσό των 24.000 ευρώ!

Εύλογα λοιπόν τίθεται το ερώτημα εάν γνωρίζει την όλη αυτή κατάσταση η Περιφερειακή Κτηνιατρική Υπηρεσία, που κατά το Νόμο 4039/12 είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο αυτών των χώρων.

Την ίδια ημέρα προσεγγίσαμε και το παλαιό Καταφύγιο Αδέσποτων στην παραλία της Μαΐστρου, ένα χώρο που υποτίθεται ότι θα καταργούσαν εδώ και ένα χρόνο – κατόπιν εντολής της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας – παρ’ όλα αυτά εκεί βρίσκονται σχεδόν εγκαταλελειμμένα πολλά ζώα (εντός και εκτός του χώρου), για την ευζωία των οποίων είναι υπεύθυνος επίσης ο Δήμος της Αλεξανδρούπολης.

Εν τέλει ποιες ώρες λειτουργούν αυτά τα κολαστήρια και πόσο χρόνο αφιερώνουν οι επ’ αμοιβή απασχολούμενοι για τη φροντίδα αυτών των άμοιρων ψυχών; (Νερό, τροφή, καθαριότητα, προαυλισμός και ιατρική παρακολούθηση;).

Τέλος να τονίσουμε πως ο απώτερος σκοπός των καταφυγίων, κάτι το οποίο αδυνατεί να κατανοήσει η παρούσα δημοτική αρχή, είναι πως ο καθένας που θα ήθελε να υιοθετήσει ένα ζωάκι – και στην προκειμένη σκύλο καθώς αυτά είναι τα περισσότερα “ορφανά”, μπορεί να το κάνει από το ίδιο το καταφύγιο, γεγονός που θα πρέπει συνεχώς να επισημαίνεται στους πολίτες…

Ο Δήμος της Αλεξανδρούπολης οφείλει να δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στην ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και προώθηση της υιοθεσίας αδέσποτων ζώων.

Η δημοτική παράταξη της “ΑΝΑ.Σ.Α”, προτείνει την σύσταση 6μελούς Διαπαραταξιακής Επιτροπής η οποία να συνεπικουρεί με τη δράση της το πρόγραμμα, διερευνώντας και διατυπώνοντας προτάσεις – λύσεις για την προαγωγή της υπεύθυνης διαχείρισης και της ευζωίας των αδέσποτων ζώων της πόλης μας. Όπως για παράδειγμα την διοργάνωση ενημερωτικών διαλέξεων σε συνεργασία με τα Φιλοζωικά Σωματεία και Κτηνιάτρους, σε μαθητές/τριες σχολείων Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης της πόλης μας, με κύριο στόχο την καλλιέργεια σωστής ζωοφιλικής συνείδησης.

Παύλος Α. Μιχαηλίδης
Επικεφαλής της δημοτικής παράταξης “ΑΝΑ.Σ.Α.”

Alexandroupoli Online 




Σπάνιο βίντεο | Κοπάδι όρκες κατασπαράσσουν φάλαινα!

Η μήκους 12 μέτρων βόρεια ρυγχοφάλαινα δεν είχε καμία ελπίδα να ξεφύγει από τα σαρκοβόρα θηλαστικά.

Ένα σπάνιο βίντεο κατέγραψαν με την βοήθεια drone ρώσοι επιστήμονες στην χερσόνησο Καμτσάτκα, στην Ρωσική Άπω Ανατολή: Ένα κοπάδι από όρκες φαίνεται να καταδιώκει και τελικά να κατασπαράζει μια μήκους 12 μέτρων βόρεια ρυγχοφάλαινα.

Σύμφωνα με τις έρευνες μόλις 200 φάλαινες όρκες ζουν στην συγκεκριμένη θάλασσα, όπως τονίζει η βιολόγος Τατιάνα Ίβκοβιτς: «Είναι ένα εκπληκτικό γεγονός. Είναι η πρώτη φορά που μπορέσαμε να δούμε όλη την διαδικασία του κυνηγιού», είπε η ίδια.

Στο βίντεο οι όρκες φαίνονται να κυνηγούν την ρυγχοφάλαινα, να την περικυκλώνουν και να την ξεσκίζουν με το αίμα της να φαίνεται στο λαιμό της. Μεταξύ των κυνηγών φαλαινών ήταν και κάποια «μωρά».

Στο συγκεκριμένο βίντεο καταγράφηκαν και οι ήχοι των ζώων, γεγονός επίσης σημαντικό για την έρευνα.




Ξεκινούν οι ελέγχοι για τα δεσποζόμενα ζώα – “Τσουχτερά” πρόστιμα για τους παραβάτες (video)

Συνέντευξη τύπου παραχώρησε ο αντιδήμαρχος ανάπτυξης, αγροτικής οικονομίας και κυνοκομείου του Δήμου Σερρών Χρήστος Γρηγοριάδης προκειμένου να ενημερώσει για την έναρξη ελέγχων σε πολίτες που κατέχουν δεσποζόμενα ζώα.

Την ίδια στιγμή η συγκεκριμένη διαδικασία των ελέγχων φαίνεται πως έχει παγιώσει στην Καβάλα σύμφωνα με δηλώσεις του κτηνιάτρου Στάθη Συμεωνίδη.

 




Ξεκινούν οι έλεγχοι για τα δεσποζόμενα ζώα – “Τσουχτερά” πρόστιμα για τους παραβάτες (video)

Συνέντευξη τύπου παραχώρησε ο αντιδήμαρχος ανάπτυξης, αγροτικής οικονομίας και κυνοκομείου του Δήμου Σερρών Χρήστος Γρηγοριάδης προκειμένου να ενημερώσει για την έναρξη ελέγχων σε πολίτες που κατέχουν δεσποζόμενα ζώα.

Όπως τόνισε ο κ.Γρηγοριάδης το πρόβλημα δημιουργείται από ορισμένους συμπολίτες μας, οι οποίοι αφήνουν τα ζώα στο δρόμο και οι έλεγχοι έχουν ως στόχο να περιορίσουν τέτοιες συμπεριφορές, οι οποίες δυστυχώς πολλές φορές έχουν και δυσάρεστες συνέπειες.

 




Σοβαρή καταγγελία του “Αισώπου” για εν ψυχρώ εκτέλεση αδέσποτων με καραμπίνα στο αεροδρόμιο της Καβάλας

Το φιλοζωϊκό σωματείο Καβάλας “Αίσωπος” θα ήθελε να ενημερώσει τους πολίτες αυτής της πόλης, και όχι μόνο, για ένα αποτρόπαιο γεγονός που έλαβε χώρα στο αεροδρόμιο Χρυσουπόλεως της Καβάλας που ανήκει στην εταιρία Fraport, στις 11/05/17 και ώρα 23:00.

Ενημερωθήκαμε από γνωστή επιχειρηματία της πόλης της Καβάλας, ότι το βράδυ εκείνο, μετά από ενημέρωση που είχε λάβει και η ίδια, εκτελέστηκαν εν ψυχρό με καραμπίνα τρία (3) σκυλιά του αεροδρομίου τα οποία ζούσαν χρόνια εκεί και τα οποία φρόντιζαν φιλόζωοι και υπάλληλοι του αεροδρομίου.

Τα ερωτήματα πολλά και αναπάντητα όπως και η οργή μας. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ πρώτα από την εταιρεία Fraport να μας πει αν γνωρίζει ή αν έχει σχέση με το περιστατικό γιατί από όσο ξέρουμε το αεροδρόμιο φυλάσσετε και σίγουρα υπάρχουν μάρτυρες για το συγκεκριμένο έγκλημα.

Αυτές είναι τεχνικές που στο παρελθόν κάποιοι δήμοι της χώρας υιοθετούσαν για να λύσουν το πρόβλημα με τα αδέσποτα. Ελπίζουμε να μη συμβαίνει το ίδιο και τώρα. Ήδη η επιχειρηματίας, με την οποία είμαστε σε επικοινωνία, έχει προβεί στις απαραίτητες νομικές ενέργειες στις οποίες θα προβούμε και εμείς μέσα στις επόμενες μέρες.

Σύμφωνα με το άρθρο 16 του N. 4039/12 ως αυτό τροποποιήθηκε με το άρθρο 46 του Ν. 4235/14, η κακοποίηση ζώου είναι αδίκημα και τιμωρείται από τον νόμο. Στόχος μας είναι να βρούμε ποιός ευθύνεται για την πράξη αυτή και να προλάβουμε να συμβούν παρόμοιες πράξεις στο μέλλον. ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ της πόλης της Καβάλας αλλά και της χώρα, φιλόζωους και μη, να εναντιωθούν απέναντι σε τέτοιες πράξεις. Είναι επιτακτική ανάγκη να ενωθούμε για να προστατεύουμε τα αδέσποτα από τέτοιου τύπου εγκλήματα. Παρακαλείστε όλοι να γνωστοποιήσετε το συγκεκριμένο θέμα κάνοντας κοινοποιήσεις και να σταθείτε στο πλευρό τόσο το δικό μας όσο και της επιχειρηματίας στο επόμενο διάστημα όπου θα ακολουθηθεί η νομική οδός.




Αίσωπος | Πρόσκληση για ενίσχυση του σωματείου

Το Σάββατο, 3 Ιουνίου 2017, το φιλοζωϊκό σωματείο Καβάλας “Αίσωπος” πραγματοποίησε μια ημέρα υιοθεσίας γάτας. Από τις 9 το πρωϊ εώς λίγο πριν τις 3 το μεσημέρι μέλη του σωματείου ήταν στην Πλατεία Καπνεργάτη της Καβάλα.

Δεκατέσσερα (14) μικρά γατιά ηλικίας 3 εβδομάδων εώς 4 μηνών ήταν εκεί και διαθέσιμα προς υιοθεσία. Όλα αυτά τα γατάκια φιλοξενούνται από μέλη του σωματείου ή άλλους εθελοντές. Κάποια φιλοξενούνται στο κτηνιατρείο της κυρίας Χριστοφόρου.

Το σωματείο θέλει αρχικά να ευχαριστήσει τον κ. Μπόνια ο οποίος έδωσε την άδεια για να μπορέσουμε να μεταφέρουμε τα γατάκια στην πλατεία. Στη συνέχεια θέλουμε να ευχαριστήσουμε τους ανθρώπους που πέρασαν και άφησαν κάποια χρήματα στον κουμπαρά μας. Η κάθε βοήθεια είναι πολύτιμη για τα ζώα ειδικά αυτή την περίοδο που το σωματείο αντιμετωπίζει πολλά οικονομικά προβλήματα. Ευχαριστούμε και τους ανθρώπους που ήρθαν και κουβέντιασαν μαζί μας. Τα λίγα ενεργά μέλη του σωματείου έδωσαν το παρόν και χωρίς αυτούς η εκδήλωση αυτή δεν θα μπορούσε να γίνει. Η μητέρα της κτηνιάτρου κ. Χριστοφόρου για άλλη μια φορά ενίσχυσε τον κουμπαρά μας. Η Νατάσσα, υπάλληλος της κ. Χριστοφόρου ήταν μαζί μας σχεδόν όλο το πρωϊ.  

Δυστυχώς δεν προέκυψε καμμία υιοθεσία γάτας από την σημερινή εκδήλωση. Μια προσωρινή φιλοξενία μόνο και ευχαριστούμε την Αλίκη, μέλος του σωματείου μας, που προσφέρθηκε για αυτήν. Μπορεί να μην έγινε κάποια υιοθεσία την ημέρα αυτή όμως το ότι ο κόσμος μπορούσε να έρθει, να δει και να χαϊδέψει κάποια γατάκια είναι σίγουρα ένα μικρό θετικό βήμα. Ελπίζουμε να πραγματοποιηθούν υιοθεσίες στην επόμενη παρόμοια ημέρα που θα οργανώσουμε. Εάν ενδιαφέρεστε για κάποιο από τα γατάκια επικοινωνήστε μαζί μας.  

Αυτό που περισσότερο μας στεναχώρησε από την ημέρα αυτή ήταν η απουσία γνωστών φιλόζωων της πόλης. Ενώ ήρθαν και μας συνάντησαν κάποιοι άνθρωποι που έχουν ήδη ζώα, οι περισσότεροι φιλόζωοι της πόλης δεν ήρθαν να σταθούν δίπλα μας. Τα αδέσποτα ή κακοποιημένα ζώα της Καβάλας είναι πολλά και έχουν πολλές ανάγκες. Το φιλοζωϊκό σωματείο αντιμετωπίζει οικονομικά προβλήματα και έχει έλλειψη από εθελοντές. Τα λίγα ενεργά μέλη του σωματείου, που είναι όλοι τους εθελοντές, είναι αδύνατο να μπορέσουν για πολύ καιρό ακόμα να προσπαθούν να αντιμετωπίσουν τα πάρα πολλά περιστατικά για τα οποία καλούνται να κάνουν κάτι. Ταυτόχρονα, είναι ανάγκη να δημιουργούνται δράσεις όπως ημέρες υιοθεσιών, εκπαιδευτικές ενημερώσεις και διάφορες άλλες δράσεις μέσω των οποίων θα αναπτυχθεί περισσότερο η φιλοζωϊα στον Έλληνα. Εάν όλοι οι φιλόζωοι της πόλης δεν ενωθούν κάτω από μια στέγη τότε το όραμα που έχει ο κάθε ένας χωριστά (αυτό του να μην υπάρχουν πια αδέσποτα) δεν θα μπορέσει να γίνει ποτέ πραγματικότητα. Μόνο ενωμένοι μπορούμε να είμαστε ισχυροί.

Καλούμε όλους τους φιλόζωους της πόλης να έρθουν κοντά μας για να μπορέσουμε οργανωμένα και δυνατά να αντιμετωπίσουμε όλες τις ανάγκες των ζώων και να κάνουμε την Καβάλα την πρώτη πόλη στην Ελλάδα που δεν θα έχει αδέσποτα. Εξάλλου όλοι μας αυτό δεν θα θέλαμε;;

Καλούμε όλους τους Καβαλιώτες να βοηθήσουν στο έργο μας στηρίζοντάς μας οικονομικά. Μπορείτε να συνεισφέρετε μέσω του τραπεζικού μας λογαριασμού με τα παρακάτω στοιχεία:

Τράπεζα Αττικής – Υποκατάστημα Καβάλας
Φιλοζωϊκό Σωματείο “ΑΙΣΩΠΟΣ”
Αριθμός Λογαριασμού: 84942065
IBAN : GR 120 160 566 000 000 00 849 420 65

Σε διάφορα μαγαζιά της πόλης της Καβάλας υπάρχουν κουμπαράδες του σωματείου και μπορείτε να τοποθετείτε τη δωρεά σας εκεί.

Σταθείτε κοντά μας και κοντά στα αδέσποτα της πόλης. Γίνεται εθελοντές κοντά μας. Χωρίς εσάς δίπλα μας το έργο του σωματείου θα γίνει αδύνατο.

 




10 μυστικά που δεν σας λέει το σκυλί σας και πρέπει να ξέρετε

Αναρωτιέστε πολλές φορές για τη συμπεριφορά του αγαπημένου σας σκύλου; έχουμε αποκωδικοποιήσει τα πιο σημαντικά μυστικά του, ώστε να έρθετε ακόμη πιο κοντά!

1 Δεν είναι ότι χρονοτριβώ…

Υπάρχει λόγος για τον οποίο τα σκυλιά γυρίζουν γύρω γύρω πριν κάνουν την ανάγκη τους και δεν είναι ότι προσπαθούν να σας καθυστερήσουν και να πάτε αργά στη δουλειά. Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Frontiers in Zoology διαπίστωσε ότι τα σκυλιά κάνουν την ανάγκη τους σε ευθυγράμμιση με το μαγνητικό πεδίο της Γης. Μετά την παρατήρηση σε 70 σκυλιά-από 37 φυλές, για πάνω από δύο χρόνια, οι επιστήμονες τεκμηρίωσαν μια σαφή προτίμηση στην ευθυγράμμιση με τον άξονα Βορρά-Νότου, με την Ανατολή-Δύση να αποφεύγεται. Είναι ακόμα ασαφής ο λόγος για τον οποίο προτιμούν αυτή την τοποθέτηση και ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνονται το μαγνητικό πεδίο, αλλά τουλάχιστον ξέρουμε ότι όλοι αυτοί οι κύκλοι γύρω γύρω δεν είναι τυχαίοι. Έτσι, κάντε υπομονή, σας παρακαλώ. Μια ιδιοφυία εργάζεται!

2 Δε θέλουμε όλοι το ίδιο κρεβάτι

Όταν επιλέγετε ένα κρεβάτι, δώστε προσοχή στο πώς κοιμάται ο σκύλος σας. Αν του αρέσει να κουρνιάζει, θα ήθελε ίσως αγαπήσει ένα κρεβάτι με παχύ μαξιλάρι και ψηλό τοίχωμα γύρω – γύρω. Αν συνήθως κοιμάται με τα πόδια του στην ευθεία. θα προτιμά επίπεδο κρεβάτι χωρίς πλευρές ή μαξιλάρια. Επίσης, πολλά σκυλιά θέλουν να έχουν μια κουβέρτα για να καλύπτονται. Λέμε τώρα…  

3 Το ότι κουνάω την ουρά μου …

… Δεν σημαίνει ότι είμαι φιλικός ή σε καλή διάθεση. Πολλές φορές ένας σκύλος κουνάει την ουρά του όταν είναι ταραγμένος, ενοχλημένος ή θυμωμένος. Δώστε προσοχή στην κίνηση της ουράς του. Μια χαλαρή πλάγια ταλάντευση στο ύψος των μηρών συνήθως σημαίνει ότι χαίρεται που σας βλέπει, ενώ μια ουρά που κινείται ψηλά και άκαμπτα σημαίνει ότι είναι σε μια κατάσταση ενθουσιασμού ή διέγερσης. Επίσης, καλό είναι να εξετάζουμε συνολικά τον μυικό τόνο, ιδιαίτερα στο πρόσωπο. Οι διεσταλμένες κόρες και τα τεντωμένα αυτιά δείχνουν ότι ο σκύλος είναι ταραγμένος.

4 Μου αρέσει να με προκαλούν

Είμαστε έξυπνα και μας αρέσουν τα παιχνίδια που μας κάνουν να σκεφτούμε. Εκτιμούν να κρύβετε λιχουδιές γύρω από το σπίτι τους για να τις βρουν, να τους δίνετε έξυπνα παιχνίδια με διάφορους ήχους και δυνατότητες, να  τους πηγαίνετε σε νέα μέρη για να εξερευνήσουν.

5 παρακαλώ, μην με παραταΐζετε

Η παχυσαρκία στους σκύλους οδηγεί σε αυξημένο κίνδυνο αρθρίτιδας, καρδιακές παθήσεις, καρκίνο και, άλλες παθήσεις. Μην ταίζετε ελεύθερα τους σκύλους σας. Είναι ασυγκράτητοι. Όταν επιλέγετε τροφές για σκύλους, προτιμάτε στα συστατικά να έχουν αρνί, μοσχάρι, γαλοπούλα, και κοτόπουλο. Τα τρόφιμα που χρησιμοποιούν βιταμίνη Ε και βιταμίνη C ως συντηρητικά είναι πολύ προτιμότερα από εκείνα με χημικά συντηρητικά. Και τα σκυλιά σίγουρα δεν χρειάζονται τεχνητά χρώματα ή αρώματα!

6 μπορεί να είμαι γέρος, αλλά εξακολουθώ να χρειάζομαι συντροφικότητα και κατάλληλη άσκηση για την ηλικία μου

Ναι, κοιμούνται περισσότερο (παρακαλώ μετακινήστε το κρεβάτι μου κάπου που θα έχω τον χώρο μου, αλλά θα είμαι ακόμα μέρος των πραγμάτων), αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να ξυπνήσει για μια βόλτα μετά το δείπνο. Μπορούν επίσης να μάθουν νέα κόλπα, καθώς η σχετική παροιμία είναι απόλυτα αναληθής. Με την πρώτη ευκαιρία, καταπιαστείτε λοιπόν να του μάθετε μια νέα εντολή. Θα του κάνει καλό.

7 Η πρόσβαση σε αυλή δεν αντικαθιστά τη βόλτα

Τα σκυλιά είναι ζώα συντροφιάς και τους αρέσει να είναι με τους ανθρώπους τους. Εάν το αφήσετε έξω, το πιο πιθανό είναι απλά να κάθεται και να περιμένει να επιστρέψετε και να το βάλετε μέσα μαζί σας, όπου μπορεί να είναι μέρος της δράσης.

8 Δεν είμαι απλά άτακτος …

Βαριέμαι! Μελέτες έχουν δείξει ότι τα σκυλιά, κατά μέσο όρο, κατέχουν τη διάνοια ανθρώπου δύο ετών, και όλοι μπορούμε να φανταστούμε τι θα έκανε ένα μικρό παιδί αν το αφήναμε στην τύχη του όλη την ημέρα (διάβαζε: καταστροφή). Έτσι, αν γαβγίζω, πηδώ ή καταστρέφω πράγματα, οι πιθανότητες είναι ότι χρειάζομαι πολύ περισσότερη σωματική άσκηση και προσοχή.  

9 Αν είστε ένας ξένος …

Επιτρέψτε μου να σας πλησιάσωι. Εάν έχετε σκύψει κάτω σε μικρή απόσταση από μένα και κοιτάτε στο πλάι, ο σκύλος θα είναι πολύ πιο ευτυχισμένος και πιο χαλαρός από ό, τι αν απλώσετε το χέρι σας στο πρόσωπό του, μια ενέργεια που μπορεί να τον κάνει νευρικό ή να νιώσει απειλή.

10 Είμαι ένα πλάσμα της συνήθειας και μου αρέσει η συνέπεια…

… Ιδίως όταν αφορά την εκπαίδευση. Αν με αφήσεις πάνω στον καναπέ μερικές φορές, εγώ δεν θα καταλάβω ότι δεν μπορώ να είμαι εκεί όλη την ώρα. Αν ξαφνικά αλλάξω δραστικά συνήθειες, παρακαλώ να με πας στον κτηνίατρο. Μια ξαφνική αλλαγή στη συμπεριφορά μου είναι συχνά ένδειξη κατάστασης που χρήζει ιατρικής βοήθειας.




Τελικά τα σκυλιά γελάνε

Για πολλά χρόνια συμπεριφοριστές βιολόγοι πίστευαν πως το γέλιο ήταν μια συναισθηματική έκφραση που άνηκε μόνο στους ανθρώπους.Ο Νομπελίστας  Konrad Lorenz εθνολόγος είχε πεί πως τα σκυλιά θα μπορούσαν να γελάνε, άλλωστε κατα την διάρκεια του παιχνιδιού φαίνεται να γελάνε και είχε αναλύσει πιο περιεκτικά το θέμα αυτό στο βιβλίο του “Man meets Dog”.
   Πιο συγκεκριμένα αναφερει: “…μια πρόσκληση για παιχνίδι πάντα συνοδέυετε με ελάχιστα ανοιγμένα σαγόνια και η κεκλειμένη γωνία του στόματος εκτείνεται απο το ένα αυτί στο άλλο , δίνοντας σου ακόμα περισσότερο την εντύπωση οτι γελάνε. Αυτό το είδος γέλιου το συναντάς στο σκύλο όταν παίζει με τον αγαπημένο του ιδιοκτήτη και ενθουσιάζεται τόσο πολύ που  λαχανιάζει!”
   Έγινε λοιπόν μια έρευνα απο τη Patricia Simonet στο κολεγιό της Σιέρα Νεβάντα πάνω σε ήχους γέλιου σε σκυλιά.Η ομάδα της Σιμονέτ και η ίδια απο απόσταση, με ειδικά μικρόφωνα ηχογραφούσαν  σε πάρκα σκύλους την ώρα που έπαιζαν. Η ιδια λέει πως σε ένα απειρο αυτι το γέλιο των σκύλων ακούγεται σαν απλό λαχάνιασμα, οταν όμως αναλύσαν τις ηχογραφήσεις βρήκαν πως το γέλιο των σκύλων περιέχει εκρήξεις εκπνοής σε ένα ευρύ φάσμα συχνοτήτων σε σχέση με το απλό λαχάνιασμα.
  Επιβεβαίωσε τα αποτελεσματα σε 15 κουτάβια  τα οποία ενθουσιάστηκαν με τον ήχογραφημένο ήχο. Επίσης πρόσφατα χρησιμοποιήσε τον ήχο αυτό σε καταφύγιο σκύλων για να τα ηρεμήσει και πέτυχε!
Ακόμη και όταν προσπαθούσε να μιμηθει το γέλιο αυτο στα σκυλιά είχε θετική επιρροή πάνω τους όταν το ακούγαν.
  “Αρχικά ήμουν δύσπιστη για τη χρησιμότητα της μίμησης αυτού του του γέλιου στους ανθρώπους. Οπότε άρχισα να πειραματίζομαι με τους δικούς μου σκύλους,οι πρώτες μου απόπειρες δεν ήταν τόσο πετυχημένες ,προκαλώντας μόνο την απορία στα ματια των σκύλων μου, αλλα τελικά βρήκα το σωστό τρόπο “λαχανιάσματος” που προκαλούσε το ενδιαφέρον τους και σηκωνόντουσαν κουνόντας την ουρά τους.

Απο τότε χρησιμοποιώ αυτόν τον ήχο για να ηρεμήσω ανήσυχα,αγχώδης και ντροπαλά σκυλιά . Βοηθάει επίσης να κοιτάς τα σκυλιά στα μάτια για πολύ λίγο και γρήγορα να απομακρυνεις το βλέμμα σου στρεφοντας και το κεφάλι σου αριστερά ή δεξιά.Βέβαια όταν το σκύλι είναι σε υπερβολικά μεγάλο βαθμό πανικού ή άγχους δεν φέρνει κανένα αποτέλεσμα.

Άλλωστε και στον άνθρωπο ισχύει , για παράδειγμα αν έχεις αγχος ενα αστειάκι μπορεί να σε χαλαρώσει αλλα οταν βρίσκεσαι σε φάση πανικού μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα! “αναφέρει η Σιμονέτ.

Υπέροχο δεν είναι; τελικά τα σκυλάκια μας γελάνε!!!




Στις 6 Μαΐου οι ρίψεις δολωμάτων για την λύσσα των κόκκινων αλεπούδων στην ΑΜΘ

Εκδόθηκε η απόφαση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με την οποία καθορίστηκε η Περιφέρεια ΑΜΘ και για το έτος 2017, ως περιοχή εμβολιασμού των κόκκινων αλεπούδων έναντι του ιού της Λύσσας. ΄

Ο εμβολιασμός, όπως και πέρσι, θα υλοποιηθεί με την εναέρια ρίψη δολωμάτων και η εκτιμώμενη ημερομηνία έναρξης των ρίψεων είναι η 6η Μαΐου 2017

Οδηγίες από την Διεύθυνση Κτηνιατρικής της ΠΑΜΘ:

1. Ο εμβολιασμός γίνεται με δολώματα που περιέχουν εμβόλιο έναντι του ιού της Λύσσας. Όταν οι αλεπούδες καταναλώσουν έστω και ένα δόλωμα αποκτούν ανοσία έναντι της νόσου.

2. H διασπορά των δολωμάτων θα διενεργηθεί στους χώρους διαβίωσης των ζώων στόχων και δεν θα διενεργηθεί εμβολιασμός σε κατοικημένες αστικές και περιαστικές περιοχές, μεγάλα οδικά δίκτυα και λίμνες

3. Το εμβόλιο δόλωμα περιέχει:
– Μία κάψουλα ή ένα σακουλάκι με το διάλυμα του αντιλυσσικού εμβολίου κρυμμένου σε ένα περίβλημα
– Το περίβλημα είναι ελκυστικό για την αλεπού και περιέχει τετρακυκλίνη ως δείκτη εμβολιασμού (χρωματισμός των δοντιών του ζώου που κατανάλωσε το δόλωμα)

4. Ανεύρεση δολώματος από κάποιον πολίτη :
• Σε περίπτωση εύρεσης ενός δολώματος, μην το αγγίζετε με γυμνά χέρια , μην το καταστρέφετε και αποφύγετε κάθε επαφή με αυτό
• Αν χρειαστεί να απομακρύνουμε ένα δόλωμα από μία κατοικημένη περιοχή (όπου τυχαία μεταφέρθηκε λόγω του αέρα), χρησιμοποιείστε πλαστικά γάντια μιας χρήσης ή μια πλαστική σακούλα, τοποθετήστε το σε σημείο όπου κανένα ζώο ή άνθρωπος δεν έχει πρόσβαση και καλέστε άμεσα τις τοπικές κτηνιατρικές αρχές .
• Κίνδυνος για τον άνθρωπο υπάρχει μόνο όταν το υγρό περιεχόμενο της κάψουλας στο εσωτερικό του δολώματος, έρθει σε επαφή με ανοιχτές πληγές , τραύματα ή βλεννογόνους (στόμα, μάτια).

5. Κατά λάθος επαφή με το εμβόλιο –δόλωμα:
Εάν από ατύχημα ή από λάθος έρθετε σε επαφή με το εμβόλιο δόλωμα, προβείτε άμεσα στις παρακάτω ενέργειες:
• Πλύνετε με άφθονο νερό και σαπούνι την περιοχή που ήρθε σε επαφή με το εμβόλιο. Εναλλακτικά ή συμπληρωματικά χρησιμοποιείστε οινόπνευμα ή ιώδιο.
• Πλύνετε με άφθονο νερό του βλεννογόνους που ήρθαν σε επαφή με το εμβόλιο δόλωμα.
• Αν είχατε επικίνδυνη επαφή με το εμβόλιο (με το υγρό του δολώματος), θα πρέπει να αναζητήσετε άμεσα ιατρική βοήθεια παίρνοντας το εμβόλιο με μια πλαστική σακούλα για να το επιδείξετε στον γιατρό.
• Αν κάποιο κατοικίδιο ή παραγωγικό ζώο (σκύλος, γάτα, βοοειδές, πρόβατο κ.α.) βρει έναν δόλωμα μην προσπαθήσετε να το αφαιρέσετε από το στόμα του γιατί το ίδιο δεν διατρέχει κανένα απολύτως κίνδυνο, απλά προτρέψτε το ζώο να το αφήσει.

• Στην περίπτωση που το δόλωμα καταναλωθεί ή όταν υπάρχει η παραμικρή υποψία γι’ αυτό, προσπαθήστε φορώντας γάντια, να πλύνετε την εξωτερική επιφάνεια του στόματος του ζώου µε νερό και σαπούνι και μην έρθετε σε επαφή µε το ζώο, µε γυμνά χέρια, για τουλάχιστον µία ημέρα.

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη νόσο στον άνθρωπο είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα του ΚΕΕΛΠΝΟ (www.keelpno.gr) ακολουθώντας την παρακάτω διαδρομή (Νοσήματα ► Λοιμώδη Νοσήματα ► Ζωονόσοι ► Λύσσα) επίσης στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Αγροτικής ανάπτυξης (http://www.minagric.gr/, στη διαδρομή (Πολίτης ► Νοσήματα που μεταδίδονται από τα ζώα στον άνθρωπο► Λύσσα).

komotinipress




7 Μέρες Φανή – Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Σερρών

 

Το μουσείο φυσικής ιστορίας Σερρών δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του επιχειρηματικού αναπτυξιακού προγράμματος Leader.

Λειτουργεί από το 1996 στους πρόποδες του Μενοίκιου όρους του νομού Σερρών.

Πρόκειται για κάτι μοναδικό καθώς ο επισκέπτης έχει την ευκαιρία να γνωρίσει το εντυπωσιακό περιβάλλον της περιοχής καθώς και να ανακαλύψει την μεγάλη βιολογική και γεωλογική ποικιλότητα που το χαρακτηρίζει.

 




Τα κατοικίδια μειώνουν τις αλλεργίες και την… παχυσαρκία!

Έρευνα του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα έδειξε τα μωρά σε οικογένειες που είχαν κατοικίδια (σκύλο σε ποσοστό 70%) στο σπίτι είχαν στο έντερό τους δύο επιπρόσθετους τύπους προστατευτικών βακτηρίων, που έχουν συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο αλλεργικής νόσου και παχυσαρκίας.

Αν λοιπόν έχετε παιδιά στο σπίτι και ψάχνετε ένα επιχείρημα για να αποκτήσετε έναν χνουδωτό φίλο, αυτό είναι μάλλον το επιχείρημα που χρειάζεστε.

Τα τελευταία ευρήματα της Ανίτας Κοζίρσκι, επιδημιολόγου παιδιών και μία από τις κορυφαίες στον κόσμο ερευνήτριες στη χλωρίδα του εντέρου σε δείγματα κοπράνων που συλλέγχθηκαν από νεογνά έδειξαν ότι τα παιδιά που μεγάλωσαν με σκύλους, είχαν χαμηλότερα ποσοστά άσθματος. H θεωρία είναι ότι η έκθεση σε ρύπους και βακτήρια νωρίς στη ζωή του ατόμου, που βρίσκονται για παράδειγμα στη γούνα των ζώων και στα πέλματά τους- που μπορούν να δημιουργήσουν ανοσία από νωρίς. Ωστόσο, που οι ερευνητές δεν είναι σίγουροι αν η επίδραση εμφανίζεται απευθείας από τα βακτήρια των χνουδωτών μας φίλων ή μέσω ανθρώπων που έχουν αγγίξει ζώα, σημείωσε η Κοζίρσκι.

H ομάδα της βρήκε ότι η έκθεση σε κατοικίδια μέχρι και την ηλικία των τριών μηνών, αυξάνει την εμφάνιση δύο βακτηρίων, του Ruminococcus και του Oscillospira, που έχουν συνδεθεί με μειωμένη συχνότητα παιδικής αλλεργίας και παχυσαρκίας αντίστοιχα.

“Όταν υπήρχε κατοικίδιο στο σπίτι, η εμφάνιση αυτών των βακτηρίων ήταν διπλάσια”, σημείωσε η Κοζίρσκι, προσθέτοντας ότι η έκθεση στα κατοικίδια φάνηκε ότι επηρεάζει εμμέσως το μικροβίωμα του εντέρου –από τη μητέρα στο αγέννητο παιδί- στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αλλά και στη διάρκεια των τριών πρώτων μηνών της ζωής του παιδιού.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι η παρουσία κατοικιδίου βοηθούσε το μικροβίωμα, ακόμη και στα τρία σενάρια που μειώνουν την ανοσία του παιδιού: καισαρική τομή, αντιβιοτικά κατά τη γέννηση και έλλειψη θηλασμού.




Φιλοζωϊκό σωματείο “Αίσωπος” | Πασχαλινό μπαζάρ στην Πλατεία Καπνεργάτη της Καβάλας

Το φιλοζωϊκό σωματείο “Αίσωπος” θα πραγματοποιήσει το Πασχαλινό του μπαζάρ στην Πλατεία του Καπνεργάτη Καβάλας από τη Μ. Δευτέρα εώς και την Μ. Πέμπτη, από τις 9 το πρωϊ εώς τις 9 το βράδυ. Σας καλούμε να έρθετε να μας γνωρίσετε από κοντά και να ενισχύσετε τον σκοπό μας με όποιον τρόπο επιθυμείτε. Μπορείται να ενωθείτε μαζί μας στο στόχο μας, που είναι να βοηθήσουμε να βρουν τα αδέσποτα τα μόνιμα σπίτια τους. Γίνεται και εσείς εθελοντές πλάϊ μας.
Σας καλούμε να δείτε από κοντά μερικά αδεσποτούλια που θα είναι προς υιοθεσία καθώς και να ξεφυλλίσετε το άλμπουμ με κάποια προς υιοθεσία αδέσποτα.

Στις 4 Απριλίου 2017, στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Αδέσποτων, το φιλοζωϊκό σωματείο “Αίσωπος” ήταν στην Πλατεία Καπνεργάτη της Καβάλας. Σε μια εκδήλωση που κράτησε από το πρωϊ μέχρι αργά το απόγευμα, πολλοί Καβαλιώτες είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν με μέλη του “Αισώπου” σχετικά με θέματα φιλοζωϊας. Στην εκδήλωση υπήρχαν μια αδέσποτη σκυλίτσα με τα 8 κουταβάκια της, μόλις ενός μηνός. Αυτή η αδέσποτη οικογένεια φροντίζεται καθημερινά από μέλη του σωματείου. Πολλά παιδιά αλλά και ενήλικες αγκάλιασαν τα κουταβάκια και έκαναν ερωτήσεις για αυτά. Όσοι ενδιαφέρονταν να υιοθετήσουν ένα αδέσποτο μπορούσαν είτε να επιλέξουν από τα παρευρισκόμενα είτε να ρίξουν μια ματιά στο άλμπουμ υιοθεσιών του σωματείου. Η μέρα κύλισε πολύ όμορφα και 5 από τα κουταβάκια βρήκαν τις μόνιμες οικογένειές τους. Φωτογραφίες από τις 4 υιοθεσίες που ήδη ολοκληρώθηκαν βρίσκονται στη σελίδα του “Αισώπου” στο Facebook. Ενδιαφέρον υπήρξε και για άλλα προς υιοθεσία αδέσποτα των οποίων φωτογραφίες υπήρχαν στο άλμπουμ.
Θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλους όσους βοήθησαν να γίνει η συγκεκριμένη εκδήλωση, τον Δήμο, τους εθελοντές, τον κόσμο που δώρησε τροφές, τις οικογένειες που υιοθέτησαν αδεσποτάκια και όλους όσους παρευρέθησαν στην εκδήλωση.
Μόνο μαζί μπορούμε να βοηθήσουμε τα ζώα και τα τους βρούμε τις οικογένειες που τους αξίζουν.