Γιατί η προστασία των πλανητών απασχολεί ήδη τις κυβερνήσεις

Στη σημασία της προστασίας των Πλανητών εν έτει 2021 εστιάζει ο ηλεκτρολόγος μηχανικός και μηχανικός υπολογιστών, δρα Γιώργος Προφητηλιώτης, του οποίου η διδακτορική διατριβή στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο εισήγαγε -για πρώτη φορά στη διεθνή βιβλιογραφία- μια προσέγγιση Οικονομικών του Περιβάλλοντος στην Προστασία των Πλανητών.

Έτος 2090. Η γήινη αποικία στον Άρη μετράει ήδη κάποια χρόνια ζωής, όταν στη Γη ξεσπά η πανδημία. Οι διακρατικές ομάδες επιστημόνων συμφωνούν: ο μικροοργανισμός που την προκάλεσε είναι εξωγήινης προέλευσης και πιθανότατα έφτασε στη Γη κατά την εισαγωγή πρώτων υλών από εξόρυξη στο υπέδαφος του Κόκκινου Πλανήτη.

Δεν είναι το πρώτο αντίστοιχο συμβάν, μόνο που το προηγούμενο συνέβη αντίστροφα. Κάποιες δεκαετίες νωρίτερα, ένα μη επανδρωμένο ερευνητικό όχημα είχε μεταφέρει στον Άρη επικίνδυνα μικρόβια από τη Γη, που επιβίωσαν στο εξωγήινο περιβάλλον, διαταράσσοντας ισορροπίες εκατομμυρίων χρόνων…

Τα σενάρια αυτά παραπέμπουν σήμερα σε επιστημονική φαντασία. Ωστόσο, σε μια εποχή που ο δρόμος για την ανάπτυξη ιδιωτικής δραστηριότητας σε άλλους πλανήτες έχει ανοίξει και επιχειρηματίες όπως ο Elon Musk της «SpaceX» φιλοδοξούν να στείλουν -σχετικά σύντομα- τους πρώτους ανθρώπους στον Άρη, η ανάγκη της προστασίας των πλανητών έχει ήδη αρχίσει να απασχολεί σοβαρά τις κυβερνήσεις ανά τον πλανήτη. Δεδομένου ιδίως ότι κάποιοι ιδιώτες φαίνεται να έχουν ισχυρή… διάθεση ανεξαρτησίας.

Άρης, ένας ελεύθερος (;) πλανήτης

Πολύ πρόσφατα, οι επίδοξοι πελάτες της νέας δορυφορικής υπηρεσίας Ίντερνετ του Elon Musk, «Starlink», κλήθηκαν να συμφωνήσουν -στους όρους χρήσης- ότι ο Άρης είναι ελεύθερος πλανήτης κι ότι όποια διαφωνία τυχόν προκύψει εκεί, θα επιλυθεί στη βάση αρχών αυτοδιοίκησης, που θα καθιερωθούν καλή τη πίστει, όταν έρθει η ώρα της «μετακόμισης»… Τον περασμένο Οκτώβριο μάλιστα, ο γενικός νομικός σύμβουλος της «SpaceX», Ντέιβιντ Άντερμαν, αποκάλυψε ότι δουλεύει πάνω σε ένα Σύνταγμα για τον Άρη…

Οι Αμερικανοί καθηγητές Νομικής βρήκαν αστείο το όραμα του Musk, επισημαίνοντας πως παραβιάζει τα άρθρα 6 και 9 της (υπογραφείσας από 110 κράτη) Συνθήκης Εξώτερου Διαστήματος του 1967.

Αστείο το όραμα; Ίσως. Αλλά η συζήτηση σοβαρή: η ανάγκη μέριμνας για την προστασία άλλων πλανητών «γεννάει» ήδη εθνικές πρωτοβουλίες: το Εθνικό Συμβούλιο Διαστήματος των ΗΠΑ δημοσίευσε φέτος Εθνική Στρατηγική για την Προστασία των Πλανητών, που θα αφορά και στις ιδιωτικές πρωτοβουλίες, αλλά οι αμερικανικές εκλογές πάγωσαν τις εξελίξεις. Στη δε Ελλάδα υπάρχει σύντομη πρόβλεψη για την Προστασία των Πλανητών ήδη από το 2017, στον Νόμο 4508!

Ο δρα Γιώργος Προφητηλιώτης μίλησε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Πρώτος σταθμός για ιδιωτικές δραστηριότητες η Σελήνη

«Η Προστασία των Πλανητών είναι ιδιαίτερα σημαντική εν έτει 2021», εξηγεί ο δρ Προφητηλιώτης, «καθώς υπάρχουν πλέον ιδιωτικές εταιρείες που πλησιάζουν αρκετά στο να αποκτήσουν την απαιτούμενη τεχνολογία, για να δραστηριοποιηθούν σε άλλα ουράνια σώματα. Η Σελήνη είναι ο κοντινότερος προορισμός, που αναμένεται να αξιοποιηθεί από ιδιωτικές εταιρείες, για διεξαγωγή επιστημονικών ερευνών για λογαριασμό πελατών, για εμπορική μεταφορά δειγμάτων σεληνιακού υλικού πίσω στη Γη, για μεταφορά αστροναυτών για τους πελάτες τους προς τη Σελήνη και πίσω κ.ά. Επιπλέον, εταιρείες όπως η “SpaceX” οραματίζονται ήδη τη μόνιμη ανθρώπινη παρουσία στον Άρη, γι’ αυτό και επενδύουν στρατηγικά στις απαιτούμενες τεχνολογικές υποδομές».

Ποια είναι η ευθύνη των κρατών σε αυτό το εξωγήινο «Ελντοράντο»; Βάσει της Διεθνούς Συνθήκης των Ηνωμένων Εθνών για το Εξωατμοσφαιρικό Διάστημα, σημειώνει ο δρ Προφητηλιώτης, εάν η δραστηριότητα μιας ιδιωτικής εταιρείας προκαλέσει ατύχημα με συνέπεια εκτεταμένη βιολογική επιμόλυνση, τότε η διεθνής ευθύνη βαραίνει το κράτος που θα έπρεπε να επιβλέπει αυτήν τη δραστηριότητα -όχι την εταιρεία.

Τα δε μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία των πλανητών αποσκοπούν αφενός στο να μη συμβεί μεταφορά μικροοργανισμών από τη Γη σε άλλα ουράνια σώματα (ευθεία επιμόλυνση) και, αφετέρου, στο να μη φτάσουν στη Γη εξωγήινοι μικροοργανισμοί, σε περίπτωση που αυτοί υπάρχουν (αντίστροφη επιμόλυνση).

Οι κυρίαρχοι κίνδυνοι για τις αμέσως επόμενες δεκαετίες

Οι κυρίαρχοι (ενδεχόμενοι) κίνδυνοι στις αμέσως επόμενες δεκαετίες αναμένεται -σύμφωνα με τον Γιώργο Προφητηλιώτη- να ανακύψουν εξαιτίας όχι εθνικών, αλλά ιδιωτικών πρωτοβουλιών στο Διάστημα.

«Αν υποθέσουμε ότι οι ιδιωτικές πρωτοβουλίες θα λάβουν χώρα κυρίως μεταξύ Γης, Σελήνης και Άρη, όσες θα προορίζονται για τον Άρη ή θα επιστρέφουν από εκεί θα είναι οι πιο επικίνδυνες. Οι κίνδυνοι που θα μπορούσαν να ανακύψουν αφορούν είτε στην εκτεταμένη επιμόλυνση του Άρη με γήινους μικροοργανισμούς, σε βαθμό που να δημιουργείται πρόβλημα στις επιστημονικές αποστολές αναζήτησης ζωής εκεί, είτε στην απελευθέρωση στη Γη επικίνδυνου βιολογικού παράγοντα, που ενδεχομένως υπάρχει στον Άρη», εξηγεί.

Φυσικά, προσθέτει, η Πολιτική Προστασίας των Πλανητών, που διατηρεί ο διεθνής επιστημονικός οργανισμός COSPAR, ενημερώνεται διαρκώς με βάση τα επιστημονικά ευρήματα, «οπότε δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο να προκύψει εντός των επόμενων δεκαετιών κάποιο άλλο ουράνιο σώμα, που θα μπορούσε να αποτελέσει τον πυρήνα σημαντικών προβλημάτων, εξαιτίας του ενδιαφέροντος ιδιωτικών εταιρειών».

Μήπως ό,τι συμβαίνει στο Διάστημα … μένει στο Διάστημα;

Υπάρχουν σήμερα οι τρόποι και η τεχνολογία, για να τεκμηριωθεί η ευθεία ή αντίστροφη επιμόλυνση; «Στην περίπτωση της ευθείας επιμόλυνσης (μεταφορά μικροοργανισμών από τη Γη σε άλλους πλανήτες), ο μόνος τρόπος τεκμηρίωσης είναι να αποκαλύψει τα σχετικά στοιχεία ο φορέας που διεξάγει την αποστολή ή να οργανωθεί μια αποστολή, με σκοπό τον επιτόπιο έλεγχο, κάτι εξαιρετικά δύσκολο. Στην περίπτωση της αντίστροφης επιμόλυνσης (από άλλους πλανήτες στη Γη), ευτυχώς, οι επιτόπιες παρεμβάσεις στη Γη είναι πολύ ευκολότερες όταν είναι έγκαιρες και ρυθμίζονται και από την ισχύουσα περιβαλλοντική νομοθεσία. Από την άλλη, ιστορικά παραδείγματα από αποστολές μεταξύ Γης και Σελήνης έχουν δείξει ότι λάθη είναι δυνατόν να συμβούν -και έχουν συμβεί», καταλήγει.




Χορτοκοπτικά μηχανήματα στις τοπικές κοινότητες του Δήμου Καβάλας

Ο Δήμος Καβάλας προσέφερε στις τοπικές κοινότητες και τα χωριά χορτοκοπτικά μηχανήματα για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες.

Η κάθε κοινότητα παρέλαβε 4 μηχανήματα, ένα χορτοκοπτικό, μια μηχανή γκαζόν, έναν φυσητήρα και αλυσοπρίονο.Κάθε Νοέμβριο θα γίνεται συντήρηση των μηχανημάτων.

Οι πρόεδροι των κοινοτήτων ανταποκρίθηκαν με χαρά σε αυτή την κίνηση που όπως δήλωσαν πρόκειται να τους λύσει τα χέρια.




Ευρώπη και Αμερική απομακρύνονται τέσσερα εκατοστά κάθε χρόνο | Στα 600 χιλιόμετρα βάθος η αιτία

Μπορεί στο διπλωματικό πεδίο ΗΠΑ και Ευρώπη να επιθυμούν ολοένα και μεγαλύτερη προσέγγιση και σύγκλιση, ωστόσο γεωλογικά η απομάκρυνση των δύο ηπείρων είναι γεγονός που υπολογίζεται μάλιστα στα τέσσερα εκατοστά κάθε χρόνο.

Οι τεκτονικές πλάκες, πάνω στις οποίες «πατάνε» η Βόρεια και η Νότια Αμερική, απομακρύνονται κατά τέσσερα εκατοστά κάθε χρόνο από τις πλάκες της Ευρώπης και της Αφρικής, καθώς ο Ατλαντικός Ωκεανός πλαταίνει ολοένα περισσότερο.

Έτσι, σπρώχνει όλο και πιο μακριά τις ηπείρους στις δύο αντίπερα όχθες του, όπως διαπιστώνει νέα βρετανική επιστημονική μελέτη, η οποία έχει μία εξήγηση γι’ αυτό το γεωλογικό φαινόμενο: Τα θερμικά ρεύματα μεταφοράς από τα έγκατα του πλανήτη.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον σεισμολόγο δρα Matthew Agius του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον, οι οποίοι έκαναν τη δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», εκτιμούν ότι η συνεχής ανάδυση υλικών από τα βάθη της Γης ωθούν όλο και πιο μακριά την Αμερική από την Ευρώπη και την Αφρική.

Περίπου στο μέσον του βυθού του Ατλαντικού βρίσκεται η Μεσο-Ατλαντική Ράχη, η οποία «γεννά» νέες τεκτονικές πλάκες και αποτελεί τη διαχωριστική γραμμή ανάμεσα σε αυτές που κινούνται προς τα δυτικά και εκείνες που ωθούνται προς τα ανατολικά. Καθώς οι πλάκες απομακρύνονται μεταξύ τους, το κενό αναπληρώνεται από τα νέα πετρώματα που αναδύονται από τη ράχη. Η κινητήρια δύναμη πίσω από την απομάκρυνση των ατλαντικών πλακών ακόμη παραμένει μυστήριο, όπως εξηγεί το ΑΜΠΕ.

Τώρα, για πρώτη φορά οι επιστήμονες εντόπισαν ενδείξεις για ανοδική κίνηση υλικών στον μανδύα -το ενδιάμεσο στρώμα μεταξύ φλοιού και πυρήνα του πλανήτη- από βάθη τουλάχιστον 600 χιλιομέτρων κάτω από τη Μεσο-Ατλαντική Ράχη. Αυτή η ανάδυση φαίνεται να σπρώχνει τις πλάκες από κάτω, προκαλώντας τη σταδιακή απομάκρυνσή τους. Μέχρι τώρα τέτοιες ανοδικές κινήσεις κάτω από τις υφαλορράχες θεωρείτο ότι ξεκινούσαν μόνο από πολύ μικρότερα βάθη περίπου 60 χιλιομέτρων.

Τα νέα στοιχεία προέκυψαν με τη βοήθεια δύο ερευνητικών πλοίων (RV Langseth και RRV Discovery) που εγκατέστησαν 39 σεισμογράφους στα βάθη του Ατλαντικού, καταφέρνοντας έτσι την πρώτη μεγάλης κλίμακας και υψηλής ανάλυσης απεικόνιση του μανδύα κάτω από τη Μεσο-Ατλαντική Ράχη, σε βάθη 410 έως 660 χιλιομέτρων κάτω από τον βυθό. Ανιχνεύθηκε, έτσι, μία απρόσμενη, αργή κίνηση υλικών από τα βάθη του μανδύα, κάτι που δεν είχε παρατηρηθεί στο παρελθόν οπουδήποτε στη Γη.

«Υπάρχει μία διευρυνόμενη απόσταση ανάμεσα στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, που δεν οφείλεται σε πολιτικές ή φιλοσοφικές διαφορές, αλλά στα θερμικά ρεύματα του μανδύα (φαινόμενο της συναγωγής)», δήλωσε ο ερευνητής δρ Νικ Χάρμον.

«Η νέα έρευνα είναι εντυπωσιακή και έρχεται να αμφισβητήσει τις καθιερωμένες θεωρίες ότι οι μεσο-ωκεάνιες ράχες παίζουν παθητικό ρόλο στην τεκτονική των πλακών. Αντίθετα, φαίνεται πως στις πλάκες σε μέρη όπως η Μεσο-Ατλαντική Ράχη υπάρχουν δυνάμεις που παίζουν σημαντικό ρόλο στην απομάκρυνση των πρόσφατα δημιουργημένων πλακών», ανέφερε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης Μάικ Κένταλ.




Το έργο που απειλεί με οικολογική καταστροφή τις παραλίες της Αν. Αττικής

Αρχές του 2021 σχεδιάζεται η πόντιση του επικίνδυνου αγωγού στο Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων – Οι κάτοικοι των περιοχών αγωνιούν για την επόμενη μέρα του τόπου τους

Κόντρα στο σάλο που έχει προκληθεί και τις έντονες διαμαρτυρίες των χιλιάδων κατοίκων της περιοχής του Μαρκόπουλου καθώς και της τοπικής δημοτικής αρχής, συνεχίζεται την κατασκευή του αγωγού μήκους 53 χιλιομέτρων που θα ξεκινάει από το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας και θα καταλήγει στην πανέμορφη και πεντακάθαρη μέχρι σήμερα θαλάσσια περιοχή της Χαμολιάς, απειλώντας με οικολογική καταστροφή ολόκληρο το θαλάσσιο μέτωπο της Ανατολικής Αττικής.

Σύμφωνα με πληροφορίες η πόντιση του αγωγού θα πραγματοποιηθεί το χρονικό διάστημα μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου του 2021, μια εξέλιξη που προβληματίζει έντονα τους κατοίκους της περιοχές γι’ αυτά που θα ακολουθήσουν.

Η αγωνία τους έχει χτυπήσει «κόκκινο» διαπιστώνοντας ότι μεταξύ άλλων δεν έχει γνωστοποιηθεί εδώ και τόσο καιρό η υφιστάμενη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου ώστε να γνωρίζουν και οι ίδιοι το μέγεθος των συνεπειών που θα υπάρξουν από τα επεξεργασμένα λύματα. Οι κάτοικοι της ακτογραμμής από Σχινιά – Νέα Μάκρη – Ραφήνα – Αρτέμιδα – Χαρμολιά – Πόρτο Ράφτη εκτιμούν τα όσα γίνονται ότι συνιστούν οικολογικό έγκλημα για τον τόπο τους.

Τη διαχείριση του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων θα αναλάβει η ΕΥΔΑΠ και αυτή τη στιγμή εκτελούνται έργα «στο παραθαλάσσιο μέτωπο για την συγκόλληση/πόντιση του υποθαλάσσιου αγωγού μήκους ενός χιλιομέτρου», όπως αναφέρει ο δήμαρχος Κρωπίας Δημήτρης Κιούσης. Από την πλευρά του ο δήμαρχος Μαρκόπουλου Μεσογαίας Αττικής Κωνσταντίνος Αλλαγιάννης εξακολουθεί να είναι ανήσυχος για τις εξελίξεις υποστηρίζοντας σθεναρά ότι η ΕΥΔΑΠ που θα αναλάβει τη διαχείριση του έργου «μας εμπαίζει και δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε μαζί της».

Ο ίδιος είχε καταγγείλει ότι η Εταιρεία Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως Πρωτευούσης αρνήθηκε να του δώσει τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία παρεμπιπτόντως θα τροποποιηθεί καθώς στο Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Παιανίας – Κορωπίου θα μπουν και τα λύματα του δήμου Σαρωνικού. Οπότε κανείς δεν γνωρίζει επακριβώς αυτή τη στιγμή ποιες θα είναι οι επιπτώσεις για το περιβάλλον και ειδικότερα για το παραλιακό και θαλάσσιο μέτωπο της περιοχής του Μαρκόπουλου αλλά και ενός μεγάλου τμήματος της Ανατολικής Αττικής αφού τα νερά προφανώς δεν μένουν στάσιμα αλλά ακολουθούν τα θαλάσσια ρεύματα. Άρα και η όποια τυχόν μόλυνση θα μεταφερθεί και σε άλλες περιοχές.




Το έργο που απειλεί με οικολογική καταστροφή τις παραλίες της Αν. Αττικής

Αρχές του 2021 σχεδιάζεται η πόντιση του επικίνδυνου αγωγού στο Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων – Οι κάτοικοι των περιοχών αγωνιούν για την επόμενη μέρα του τόπου τους

Κόντρα στο σάλο που έχει προκληθεί και τις έντονες διαμαρτυρίες των χιλιάδων κατοίκων της περιοχής του Μαρκόπουλου καθώς και της τοπικής δημοτικής αρχής, συνεχίζεται την κατασκευή του αγωγού μήκους 53 χιλιομέτρων που θα ξεκινάει από το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας και θα καταλήγει στην πανέμορφη και πεντακάθαρη μέχρι σήμερα θαλάσσια περιοχή της Χαμολιάς, απειλώντας με οικολογική καταστροφή ολόκληρο το θαλάσσιο μέτωπο της Ανατολικής Αττικής.

Σύμφωνα με πληροφορίες η πόντιση του αγωγού θα πραγματοποιηθεί το χρονικό διάστημα μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου του 2021, μια εξέλιξη που προβληματίζει έντονα τους κατοίκους της περιοχές γι’ αυτά που θα ακολουθήσουν.

Η αγωνία τους έχει χτυπήσει «κόκκινο» διαπιστώνοντας ότι μεταξύ άλλων δεν έχει γνωστοποιηθεί εδώ και τόσο καιρό η υφιστάμενη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου ώστε να γνωρίζουν και οι ίδιοι το μέγεθος των συνεπειών που θα υπάρξουν από τα επεξεργασμένα λύματα. Οι κάτοικοι της ακτογραμμής από Σχινιά – Νέα Μάκρη – Ραφήνα – Αρτέμιδα – Χαρμολιά – Πόρτο Ράφτη εκτιμούν τα όσα γίνονται ότι συνιστούν οικολογικό έγκλημα για τον τόπο τους.

Τη διαχείριση του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων θα αναλάβει η ΕΥΔΑΠ και αυτή τη στιγμή εκτελούνται έργα «στο παραθαλάσσιο μέτωπο για την συγκόλληση/πόντιση του υποθαλάσσιου αγωγού μήκους ενός χιλιομέτρου», όπως αναφέρει ο δήμαρχος Κρωπίας Δημήτρης Κιούσης. Από την πλευρά του ο δήμαρχος Μαρκόπουλου Μεσογαίας Αττικής Κωνσταντίνος Αλλαγιάννης εξακολουθεί να είναι ανήσυχος για τις εξελίξεις υποστηρίζοντας σθεναρά ότι η ΕΥΔΑΠ που θα αναλάβει τη διαχείριση του έργου «μας εμπαίζει και δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε μαζί της».

Ο ίδιος είχε καταγγείλει ότι η Εταιρεία Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως Πρωτευούσης αρνήθηκε να του δώσει τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία παρεμπιπτόντως θα τροποποιηθεί καθώς στο Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Παιανίας – Κορωπίου θα μπουν και τα λύματα του δήμου Σαρωνικού. Οπότε κανείς δεν γνωρίζει επακριβώς αυτή τη στιγμή ποιες θα είναι οι επιπτώσεις για το περιβάλλον και ειδικότερα για το παραλιακό και θαλάσσιο μέτωπο της περιοχής του Μαρκόπουλου αλλά και ενός μεγάλου τμήματος της Ανατολικής Αττικής αφού τα νερά προφανώς δεν μένουν στάσιμα αλλά ακολουθούν τα θαλάσσια ρεύματα. Άρα και η όποια τυχόν μόλυνση θα μεταφερθεί και σε άλλες περιοχές.




Το έργο που απειλεί με οικολογική καταστροφή τις παραλίες της Ανατολικής Αττικής

Κόντρα στο σάλο που έχει προκληθεί και τις έντονες διαμαρτυρίες των χιλιάδων κατοίκων της περιοχής του Μαρκόπουλου καθώς και της τοπικής δημοτικής αρχής, συνεχίζεται την κατασκευή του αγωγού μήκους 53 χιλιομέτρων που θα ξεκινάει από το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας και θα καταλήγει στην πανέμορφη και πεντακάθαρη μέχρι σήμερα θαλάσσια περιοχή της Χαμολιάς, απειλώντας με οικολογική καταστροφή ολόκληρο το θαλάσσιο μέτωπο της Ανατολικής Αττικής.

Σύμφωνα με πληροφορίες η πόντιση του αγωγού θα πραγματοποιηθεί το χρονικό διάστημα μεταξύ Φεβρουαρίου και Απριλίου του 2021, μια εξέλιξη που προβληματίζει έντονα τους κατοίκους της περιοχές γι’ αυτά που θα ακολουθήσουν.

Η αγωνία τους έχει χτυπήσει «κόκκινο» διαπιστώνοντας ότι μεταξύ άλλων δεν έχει γνωστοποιηθεί εδώ και τόσο καιρό η υφιστάμενη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου ώστε να γνωρίζουν και οι ίδιοι το μέγεθος των συνεπειών που θα υπάρξουν από τα επεξεργασμένα λύματα. Οι κάτοικοι της ακτογραμμής από Σχινιά – Νέα Μάκρη – Ραφήνα – Αρτέμιδα – Χαρμολιά – Πόρτο Ράφτη εκτιμούν τα όσα γίνονται ότι συνιστούν οικολογικό έγκλημα για τον τόπο τους.

Τη διαχείριση του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων θα αναλάβει η ΕΥΔΑΠ και αυτή τη στιγμή εκτελούνται έργα «στο παραθαλάσσιο μέτωπο για την συγκόλληση/πόντιση του υποθαλάσσιου αγωγού μήκους ενός χιλιομέτρου», όπως αναφέρει ο δήμαρχος Κρωπίας Δημήτρης Κιούσης. Από την πλευρά του ο δήμαρχος Μαρκόπουλου Μεσογαίας Αττικής Κωνσταντίνος Αλλαγιάννης εξακολουθεί να είναι ανήσυχος για τις εξελίξεις υποστηρίζοντας σθεναρά ότι η ΕΥΔΑΠ που θα αναλάβει τη διαχείριση του έργου «μας εμπαίζει και δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε μαζί της».

Ο ίδιος είχε καταγγείλει ότι η Εταιρεία Υδρεύσεως και Αποχετεύσεως Πρωτευούσης αρνήθηκε να του δώσει τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, η οποία παρεμπιπτόντως θα τροποποιηθεί καθώς στο Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Παιανίας – Κορωπίου θα μπουν και τα λύματα του δήμου Σαρωνικού. Οπότε κανείς δεν γνωρίζει επακριβώς αυτή τη στιγμή ποιες θα είναι οι επιπτώσεις για το περιβάλλον και ειδικότερα για το παραλιακό και θαλάσσιο μέτωπο της περιοχής του Μαρκόπουλου αλλά και ενός μεγάλου τμήματος της Ανατολικής Αττικής αφού τα νερά προφανώς δεν μένουν στάσιμα αλλά ακολουθούν τα θαλάσσια ρεύματα. Άρα και η όποια τυχόν μόλυνση θα μεταφερθεί και σε άλλες περιοχές.

Πηγή φωτογραφίας: Γραφείο Δημάρχου Κρωπίας




1,1 εκ. € από την Περιφέρεια ΑΜΘ για τον έλεγχο της ποιότητας των υδάτων

Με απόφαση του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστου Μέτιου, η Περιφέρεια χρηματοδοτεί με 1.102.600 ευρώ από το ΕΣΠΑ τη δημιουργία ενός Περιφερειακού Δικτύου Παρακολούθησης Επιφανειακών και Υπόγειων Υδάτων ΑΜΘ.

Το Δίκτυο Παρακολούθησης θα δημιουργηθεί από τη Διεύθυνση Υδάτων ΑΜΘ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, η οποία εδρεύει στην Καβάλα. Σκοπός του θα είναι η διενέργεια δειγματοληψιών και χημικών αναλύσεων σε επιφανειακά και υπόγεια ύδατα της Περιφέρειας τέσσερις φορές το χρόνο για συνολικό διάστημα δύο ετών, με τη δυνατότητα οι έλεγχοι να συνεχιστούν για ένα ακόμα έτος.

Το Περιφερειακό Δίκτυο Παρακολούθησης Υδάτων που δημιουργείται για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη με τη χρηματοδότηση της Περιφέρειας θα λειτουργεί συμπληρωματικά με το Εθνικό Δίκτυο Παρακολούθησης Υδάτων της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Στόχος είναι οι έλεγχοι για την ασφάλεια των υδάτων στην Περιφέρεια να είναι συστηματικοί και να καλύπτουν το μέγιστο γεωγραφικό εύρος.

Για τη σημασία της χρηματοδότησης αυτής στον έλεγχο της ποιότητας των υδάτων και στη διασφάλιση της δημόσιας υγείας, ο κ. Μέτιος είχε τηλεδιάσκεψη με τον Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης κ. Γιάννη Σάββα, τον Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας κ. Κώστα Αντωνιάδη, τον Αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης κ. Κωστή Σιμιτσή, τον Αντιπεριφερειάρχη

Αλιευτικής Πολιτικής κ. Ανδρέα Καραγιώργη και τον εντεταλμένο περιφερειακό συμβούλο Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων κ. Αλέξη Πολίτη.

Στην τηλεδιάσκεψη συμμετείχε και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Υδάτων ΑΜΘ κ. Γιώργος Καμπάς, ο οποίος παρουσίασε στοιχεία για τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργεί το νέο Δίκτυο Παρακολούθησης Υδάτων της Περιφέρειας.




«Εξοικονομώ-Αυτονομώ»: Προσοχή στην ορθή υποβολή των στοιχείων στο ΥΠΕΝ

Σήμερα Δευτέρα στις 10 το πρωί ανοίγει η πλατφόρμα για την Αττική

«Μπλόκο» στις μεθοδεύσεις που αποσκοπούσαν στην εξασφάλιση προτεραιότητας ένταξης στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ- Αυτονομώ» βάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, υπενθυμίζοντας σε αυτές τις περιπτώσεις-σύμφωνα με τις γνωστές προβλέψεις του Οδηγού του προγράμματος που έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης- οι αιτήσεις απορρίπτονται.

Καθώς κατά την πρώτη μέρα λειτουργίας της πλατφόρμας υποβολής αιτήσεων ένταξης στο «Εξοικονομώ-Αυτονομώ» σε Ήπειρο και Ιόνια Νησιά την περασμένη Παρασκευή διαπιστώθηκαν ασυμφωνίες σε στοιχεία υποβληθεισών αιτήσεων, το ΥΠΕΝ υπογραμμίζει ότι τα στοιχεία που υποβάλλονται στο πληροφοριακό σύστημα, θα πρέπει να είναι πλήρη και ορθά συμπληρωμένα.

«Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στην πρόταση παρεμβάσεων, όπου και θα πρέπει να καταχωρηθούν αυτούσιες οι παρεμβάσεις όπως αναγράφονται στο Έντυπο Πρότασης Παρεμβάσεων (Παράρτημα ΙΙΙ) και σε συμφωνία με το σενάριο εξοικονόμησης ενέργειας στο Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης», τονίζει το υπουργείο και προσθέτει: «Όπως αναφέρεται ρητά στον Οδηγό Εφαρμογής του Προγράμματος “Εξοικονομώ – Αυτονομώ”, οι αιτούντες φέρουν την ευθύνη της εμπρόθεσμης, πλήρους, ορθής και αληθούς συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής τους αίτησης καθώς και της ανάρτησης των ορθών δικαιολογητικών. Η ανακρίβεια των στοιχείων που δηλώνονται καθώς και των δικαιολογητικών που αναρτώνται στην αίτηση επισύρει τις προβλεπόμενες για το Πρόγραμμα κυρώσεις.

Συνεπώς η μη ορθή καταχώρηση των στοιχείων της πρότασης παρεμβάσεων σε υποβληθείσες αιτήσεις θα οδηγεί σε ακύρωση/απένταξή τους ή και στην επιβολή κυρώσεων».

Σύμφωνα με πληροφορίες, διαπιστώθηκε το φαινόμενο σε αιτήσεις που υπεβλήθησαν σε Ήπειρο και Ιόνιο να συγκεντρώνονται σε μία και μόνο παρέμβαση η ενεργειακή αναβάθμιση του ακινήτου. Έτσι, ενώ στο Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης προσδιορίζονται σειρά παρεμβάσεων (π.χ. μόνωση, κουφώματα, αντικατάσταση καυστήρα κλπ.) μέσω των οποίων επιτυγχάνεται η απαιτούμενη αναβάθμιση της ενεργειακής κατηγορίας, κατά την υποβολή της αίτησης αναφέρεται μόνο μία από αυτές τις παρεμβάσεις, προκειμένου ο ενδιαφερόμενος να κερδίσει χρόνο στη διαδικασία υποβολής και να προηγηθεί στο πληροφοριακό σύστημα του προγράμματος.

Υπενθυμίζεται ότι την Παρασκευή, στην πρεμιέρα του προγράμματος τα κονδύλια εξαντλήθηκαν σε λιγότερο από μισή ώρα για την Ήπειρο και σε μια ώρα και 40 λεπτά περίπου για τα Ιόνια Νησιά.

Αύριο Δευτέρα στις 10 το πρωί ανοίγει η πλατφόρμα για την Αττική, ενώ θα ακολουθήσουν μέσα στην εβδομάδα (Τετάρτη) οι Περιφέρειες Στερεάς Ελλάδας, Πελοποννήσου 16.12.2020 και την Παρασκευή η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.




Ένα ακόμη απορριματοφόρο παρέλαβε ο Δήμος Θάσου

Στις, 12 Νοεμβρίου 2020, ο Δήμος Θάσου παρέλαβε ακόμη ένα (1) καινούργιο απορριμματοφόρο όχημα τύπου πρέσας χωρητικότητας 16m3, συνολικής δαπάνης 148.800€ με ΦΠΑ, στα πλαίσια του προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ.

Το ανωτέρω όχημα προστίθεται στα δύο (2) καινούργια απορριμματοφόρα οχήματα (χωρητικότητας 16m3 και 2,5m3), που παρέλαβε τον Ιούλιο του 2020.

Ο Δήμος Θάσου σύντομα παραλαμβάνει ακόμη ένα (1) καινούργιο απορριμματοφόρο όχημα τύπου πρέσας χωρητικότητας 6m3, ενώ βρίσκεται στο στάδιο πριν τη δημοπράτηση και η προμήθεια ενός (1) καινούργιου απορριμματοφόρου οχήματος τύπου πρέσας χωρητικότητας 12m3.

Σχετικά ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε:

«Η ανανέωση του στόλου των απορριμματοφόρων οχημάτων του Δήμου Θάσου, μετά από μία δεκαετία, είναι γεγονός.

Ως νέα Διοίκηση του Δήμου Θάσου, αναγνωρίζοντας τα προβλήματα στην υπηρεσία καθαριότητας και στην αποκομιδή των απορριμμάτων, λόγω του μη συντηρημένου ή κακοσυντηρημένου στόλου οχημάτων, προχωρήσαμε άμεσα σε ενέργειες, τα αποτελέσματα των οποίων, μόλις σε ένα χρόνο από την ανάληψη της Διοίκησης του Δήμου, είναι ορατά.

Με μικρές ή μεγάλες παρεμβάσεις συνεχίζουμε προς την κατεύθυνση της βελτίωσης της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής των κατοίκων της Θάσου».




Ζώα που κινδυνεύουν να εξαφανιστούν τα επόμενα χρόνια

Η περσινή έκθεση του ΟΗΕ λειτούργησε ως συνειδησιακή σφαλιάρα για την ανθρωπότητα και τον δρόμο που έχουμε πάρει.

Ένα εκατομμύριο είδη κινδυνεύουν με εξαφάνιση, μας είπε ο ΟΗΕ, στη μεγαλύτερη παγκόσμια αξιολόγηση που έγινε ποτέ.Μας είπε όμως και κάτι ακόμα: πως τα περιθώρια στενεύουν επικινδύνως αν είναι να κάνουμε κάτι για να σώσουμε τη βιοποικιλότητα και την υγεία του πλανήτη.

Οι δεσμοί που κρατούν εξάλλου τη φύση ενωμένη απειλούνται κι αυτοί από την αποψίλωση των δασών, την υπεραλίευση, τη λαθροθηρία, την ανάπτυξη και τις άλλες ανθρώπινες δράσεις που αφήνουν μαύρο και ζοφερό το στίγμα τους στο περιβάλλον.

Χάρη στην ανθρώπινη δράση, 1 εκατ. είδη πιέζονται στα όρια της εξαφάνισης και μέσα σε 5 χρόνια (από το 2019) κάποια από αυτά μπορεί να μην υπάρχουν πια μεταξύ μας.

«Οι αποδείξεις είναι πεντακάθαρες, η φύση είναι σε μπελάδες. Άρα κι εμείς είμαστε σε μπελάδες», είχε πει εύγλωττα η Sandra Díaz, μέλος της ερευνητικής ομάδας του Global Assessment Report on Biodiversity and Ecosystem Services, που ξεπέρασε τελικά τις 1.500 σελίδες.

Είναι η μόνη τόσο περιεκτική έκθεση, μια μετα-έρευνα που αξιολόγησε τα στοιχεία από 15.000 επιστημονικές πηγές και συντάχθηκε από 145 αυθεντίες από 50 χώρες. Τι άλλο είπε; Πως το 75% των χερσαίων εκτάσεων εμφανίζει «σοβαρές αλλοιώσεις» από την ανθρώπινη δράση, αλλά και το 66% των θαλασσών φέρει «σημαντικό ανθρώπινο αντίκτυπο».

Τα 32.000 μάλιστα από αυτά τα είδη βρίσκονται πια στο κατώφλι της εξαφάνισης, όπως μας λέει η περίφημη Κόκκινη Λίστα (Red List of Threatened Species) της International Union for Conservation of Nature (IUCN), της πιο συνεκτικής και ενημερωμένης πληροφοριακής βάσης δεδομένων παγκοσμίως για τα είδη που απειλούνται με εξαφάνιση.

Πάνω από 100 σημαντικές περιβαλλοντικές οργανώσεις εργάζονται σήμερα για να γίνει πράξη ο παγκόσμιος στόχος της προστασίας του 50% του πλανήτη μέχρι το 2050 (και 30% μέχρι το 2030).

Αν τα καταφέρουν, ίσως περισώσουν την εξαιρετική βιοποικιλότητα της Γης (πάνω από 8,7 εκατ. είδη ζωής) και δεν βλέπουμε ζώα και φυτά αποκλειστικά σε φωτογραφίες.

Ουρακοτάγκος του Βόρνεο

Ο παγκόσμιος πληθυσμός του ουρακοτάγκου απειλείται με εξαφάνιση και τόσο η WWF όσο και το Red List of Threatened Species φέρουν πια τη σήμανση «άκρως απειλούμενο» για το είδος. Την ώρα που ο ουρακοτάγκος της Σουμάτρας αριθμεί μόλις 13.846 μέλη, οι επιστήμονες υποδεικνύουν τον άλλοτε ακμάζοντα πληθυσμό τους στο Βόρνεο, όπου σήμερα έχουν μείνει μόλις πάνω από 104.000 ζώα.

Αν τα νούμερα φαίνονται μεγάλα, είναι τραγικά λίγα, έχοντας απολέσει πάνω από το 60% του πληθυσμού του τα τελευταία 60 χρόνια. Αποκλειστικά εδώ χάρη στον άνθρωπο.

Το φυσικό του περιβάλλον έχει συρρικνωθεί πάνω από 50% την τελευταία εικοσαετία και τα τρία είδη που αποτελούν τον ουρακοτάγκο του Βόρνεο είναι πια ένα βήμα πριν από το επόμενο στάδιο: εξαφανισμένο από τη φύση.

 

Τίγρης της Νότιας Κίνας

Σύμφωνα με την IUCN, η ασιατική τίγρης χωρίζεται σε δύο αναγνωρισμένα υποείδη: την ηπειρωτική (όπως της Βεγγάλης και της Σιβηρίας) και της Σουμάτρας (Ινδονησιακή). Όλα τα άλλα είδη ασιατικής τίγρης (όπως της Κασπίας) έχουν εξαφανιστεί. Όσες μάλιστα απομένουν στην αχανή Ασία, και από τα δύο είδη, δεν ξεπερνούν σύμφωνα με τη WWF τις 3.900.

Η ασιατική μεγάλη γάτα είχε μέχρι πρόσφατα και ένα ακόμα υποείδος, που προσφάτως μάθαμε πως εξαφανίστηκε από τη φύση. Για τέτοια καταστροφή μιλάμε. Από το 2015 υπάρχει ωστόσο ένας πληθυσμός από 100 τίγρεις της Νότιας Κίνας αποκλειστικά στον ζωολογικό της Suzhou, μια πόλη κοντά στη Σανγκάη. Παραμένουν σε κατάσταση «critically endangered».

 

Πάντα

Χάρη στις άοκνες προσπάθειες της Κίνας, αλλά και περιβαλλοντικών οργανώσεων και ζωολογικών κήπων, το πάντα σταμάτησε να είναι απειλούμενο είδος στην Κόκκινη Λίστα της IUCN το 2016. Ακριβώς 1.864 από αυτά είχαν καταγραφεί στην άγρια φύση και τα νούμερα έμοιαζαν ελπιδοφόρα.

Πρόκειται ωστόσο για ένα ζώο που για την Κίνα θεωρείται εθνικός θησαυρός και έχουν δοθεί τεράστια κονδύλια για την προσπάθεια επιβίωσής του. Ακόμα κι έτσι όμως το μέλλον του δεν είναι εξασφαλισμένο.

Τόσο το πάντα όσο και το κόκκινο πάντα των Ανατολικών Ιμαλαΐων (παραμένει σε καθεστώς «απειλούμενο») είναι ένα στοίχημα της ανθρωπότητας. Ένα από αυτά που δεν πρέπει να χαθούν…

 

Θαλάσσια χελώνα

Ζει εδώ και 100 εκατ. χρόνια στον πλανήτη Γη και έπρεπε να έρθει η δράση του ανθρώπου για να την απειλήσει με εξαφάνιση εδώ και τουλάχιστον δύο αιώνες. Τα περισσότερα από τα 7 μεγάλα είδη θαλάσσιας χελώνας είναι σήμερα απειλούμενα είδη, τα καμπανάκια χτυπούν όμως δυνατά για τo είδος Hawksbill.

Η IUCN την πέρασε δυστυχώς στην κατηγορία critically endangered, καθώς το λυσσαλέο κυνήγι για το καύκαλό της, η συλλογή των αυγών της για φαγητό και η καταστροφή των κοραλλιογενών υφάλων την απειλούν πια τρομακτικότερα από ποτέ.

Το εμπόριο που έχει στηθεί γύρω από το καύκαλό της παραμένει μάλιστα ο Νο 1 λόγος για την ανησυχητική συρρίκνωση του πληθυσμού της…

 

Ασιατικός ελέφαντας

Το μεγαλύτερο χερσαίο ζώο της Ασίας χτυπά κόκκινο στην Κόκκινη Λίστα της IUCN, με λιγότερους από 50.000 ασιατικούς ελέφαντες να έχουν απομείνει στην ήπειρο. Εκεί δηλαδή που ο αφρικανικός ελέφαντας αριθμεί πληθυσμό άνω των 415.000 μελών και παραμένει ένα βήμα πριν γίνει απειλούμενο είδος.

Αλλά και ο ινδικός ελέφαντας δεν τα πάει καλύτερα, απειλούμενο είδος κι αυτός, δεν αριθμεί παρά 20.000-25.000 πληθυσμό.

Ο ασιατικός κινδυνεύει όμως περισσότερο, εξαιτίας της δραστικής απώλειας του φυσικού του περιβάλλοντος και της λαθροθηρίας. Ζει πλέον σε συγκεκριμένες περιοχές της Νότιας και Νοτιοανατολικής Ασίας.

 

Μαύρος ρινόκερος

Ούτε 5.500 μέλη δεν απομένουν από το μικρότερο από τα δύο είδη αφρικανικού ρινόκερου (λευκός και μαύρος), με τον πληθυσμό του να έχει συρρικνωθεί δραματικά στον 20ό αιώνα. Η μεγαλύτερη καταστροφή συνέβη μάλιστα, κατά τη WWF, μεταξύ 1960-1995, όταν ο πληθυσμός του συρρικνώθηκε κατά 98% (λιγότερο από 2.500 μέλη).

Ο μαύρος ρινόκερος επέστρεψε κυριολεκτικά ένα βήμα πριν από την πλήρη εξαφάνιση, χάρη στις τεράστιες προσπάθειες προστασίας του.

Φλερτάρει πάντως επικινδύνως με την εξαφάνιση. Ακόμα χειρότερη είναι η κατάσταση για τον ρινόκερο της Ιάβας, μόλις 58-68 μέλη του ζουν σε προστατευόμενο πάρκο του νησιού, αλλά και τον ρινόκερο της Σουμάτρας, που δεν ξεπερνά τα 80 μέλη.

Αν αναρωτιέστε γιατί ξεπαστρεύτηκε ο ρινόκερος της Ιάβας, είναι για το κέρατό του, που στη μαύρη αγορά πιάνει ακόμα και 30.000 δολάρια το κιλό. Εξαιτίας αυτού και μόνο, τρία από τα πέντε είδη ρινόκερου απειλούνται σήμερα με οριστική εξαφάνιση…

 

Λεοπάρδαλη Αμούρ

Ο ποταμός Αμούρ λειτουργεί ως φυσικό σύνορο της ρωσικής Άπω Ανατολής και της Κίνας. Κι εκεί κατοικεί ένα σπάνιο υποείδος ενός ζώου που έχουμε συνδέσει με την αφρικανική σαβάνα: η λεοπάρδαλη Αμούρ. Λίγοι την έχουν ακούσει και ίσως κανείς δεν θα την ξέρει στο μέλλον, καθώς είναι ένα από τα ζώα που αναμένεται να εξαφανιστούν αν δεν συμβεί κάτι δραστικό.

Η λεοπάρδαλη που κατοικεί βορειότερα από κάθε άλλη του είδους είναι όσο εκπληκτική και οι άλλες. Ως λεοπάρδαλη της Μαντζουρίας είναι επίσης γνωστή και δυστυχώς σήμερα είναι το πλέον απειλούμενο είδος λεοπάρδαλης. Δεν έχουν καταγραφεί περισσότερες από 84 και για τη διάσωσή της η ώρα είναι ή τώρα ή ποτέ…

 

Γορίλας Καμερούν και Νιγηρίας

Λιγότερους από 300 γορίλες έχουν καταφέρει να καταγράψουν οι επιστήμονες σε μια τεράστια περιοχή τροπικών δασών του Καμερούν και της Νιγηρίας. Αυτό το είδος (Cross River) του δυτικού γορίλα χωρίζεται σε τουλάχιστον 11 υποείδη και όλα τους δεν αριθμούν πάνω από 300 μέλη συνολικά.

Μοιάζει πολύ με τα είδη του γορίλα των πεδινών, έχει ωστόσο κάποιες διαφορές στην εμφάνιση. Είναι ο πλέον απειλούμενος γορίλας, καθώς οι ατυχείς περιστάσεις έφεραν τον άνθρωπο στα εδάφη που ζει. Αυτή η καταπάτηση της περιοχής του, σε συνδυασμό με την αποψίλωση των δασών και τη λαθροθηρία, τον έχουν αποδεκατίσει.

Η WWF τον έχει βάλει εδώ και καιρό στο προστατευτικό δίχτυ της, δημιουργώντας μια φυλασσόμενη περιοχή, σε συνεργασία με τις κυβερνήσεις Καμερούν και Νιγηρίας, μήπως και δεν εξαφανιστεί από τη φύση…

 

Αφρικανικό αγριόσκυλο

Με έναν πληθυσμό που δεν ξεπερνά πλέον τα 1.409 μέλη, σύμφωνα με τα στατιστικά της WWF, ο άγριος σκύλος της Αφρικής είναι ένα ακόμα από τα ζώα για τα οποία έχει σημάνει συναγερμός. Η μεγαλύτερη συγκέντρωσή του βρίσκεται σήμερα στα νότια της ηπείρου και το νότιο κομμάτι της Ανατολικής Αφρικής (Τανζανία και στα βόρεια της Μοζαμβίκης).

Οι αγέλες τους έχουν αποδεκατιστεί κυριολεκτικά και το μέλλον τους κρίνεται εξαιρετικά αβέβαιο, αποτελώντας ένα από τα πλέον απειλούμενα με εξαφάνιση είδη παγκοσμίως.

 

Νυφίτσα Βόρειας Αμερικής

Ο πληθυσμός της μετρά πλέον 370 μέλη και αυτά είναι μάλλον καλά νέα για ένα ζώο που θεωρούνταν μέχρι προσφάτως εξαφανισμένο από τη φύση. Οι συνδυασμένες προσπάθειες ωστόσο πολιτειακών και ομοσπονδιακών υπηρεσιών, ζωολογικών κήπων, περιβαλλοντικών οργανώσεων, ακόμα και φυλών Ινδιάνων, της χάρισαν μια δεύτερη ευκαιρία για ζωή.

Παραμένει βέβαια ένα άκρως απειλούμενο ζώο, καθώς ο περιορισμός του φυσικού της περιβάλλοντος και οι ασθένειες μπορούν να αποδεκατίσουν ανά πάσα στιγμή τον πληθυσμό της. Με μεγάλη προσπάθεια θα συνεχίσει να υπάρχει στον κόσμο μας…




Στήριξη του πρωτογενούς τομέα επιδιώκει η Περιφέρεια ΑΜ-Θ

Στήριξη του πρωτογενούς τομέα με την επιστημονική συμβολή του ΔΠΘ επιδιώκει η Περιφέρεια ΑΜ-Θ

Εφαρμογή νέων μεθόδων καλλιέργειας, αύξηση της παραγωγής και μείωση του κόστους, βελτίωση της ποιότητας, ανάπτυξη νέων καλλιεργειών, διάθεση των προϊόντων σε καινούργιες αγορές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και επιμόρφωση των παραγωγών από τους επιστήμονες του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου, είναι οι στόχοι που θέλει να πετύχει η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης μέσα από ειδικό πρόγραμμα που επεξεργάζεται με το Τμήμα Αγροτικής Ανάπτυξης του ΔΠΘ για την στήριξη του πρωτογενούς τομέα.

Οι κατευθύνσεις και οι τεχνικές λεπτομέρειες του προγράμματος ήταν στο επίκεντρο σύσκεψης που συγκάλεσε ο Περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος στην Κομοτηνή με τη συμμετοχή του Κοσμήτορα της Σχολής Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας του ΔΠΘ Καθηγητή Σπυρίδωνα Κουτρούμπα, του Προέδρου του Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης ΔΠΘ Καθηγητή Χρήστου Χατζησαββίδη, του Αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Γιώργου Ζιμπίδη, του περιφερειακού συμβούλου Έβρου Βασίλη Δελησταμάτη και της Εκτελεστικής Γραμματέως της Περιφέρειας Ζωής Κοσμίδου.

Με το πρόγραμμα θα γίνει καταγραφή των κυριότερων προβλημάτων που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, θα εφαρμοστούν πιλοτικά νέες τεχνικές καλλιέργειας σε επιλεγμένα αγροτεμάχια σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα και θα γίνουν προτάσεις για την αναδιάρθρωση των ντόπιων καλλιεργειών.

Παράλληλα, θα αξιοποιηθούν νέα εργαλεία για την προώθηση των τοπικών προϊόντων σε καινούργιες αγορές και θα διοργανωθούν σεμινάρια επιμόρφωσης των παραγωγών.

Κατά τη σύσκεψη, ο κ. Μέτιος ανέφερε χαρακτηριστικά:

«Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη είναι μια κατά βάση αγροτική Περιφέρεια. Ο πρωτογενής τομέας όμως, όπως κάθε παραγωγική δραστηριότητα, χρειάζεται συνεχή εξέλιξη και προσαρμογή στα νέα οικονομικά και περιβαλλοντικά δεδομένα.

Η παρουσία του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου στην περιοχή μας είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα που μπορούμε να αξιοποιήσουμε προς αυτήν την κατεύθυνση.

Με το πρόγραμμα που επεξεργαζόμαστε, ξεκινάμε μια μακρά συνεργασία με το Πανεπιστήμιο προκειμένου να φέρουμε την επιστημονική κοινότητα κοντά στους παραγωγούς και να ενθαρρύνουμε την εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στην πρωτογενή παραγωγή. Για αυτόν το σκοπό δεσμεύουμε τους απαραίτητους πόρους.

Στόχος μας είναι τα επόμενα χρόνια να υπάρχουν χειροπιαστά οφέλη για τους παραγωγούς της περιοχής μας, την περιφερειακή οικονομία και το περιβάλλον.»




Το Followgreen στον Δήμο Καβάλας | Νέα διαδυκτιακή πλατφόρμα ανακύκλωσης

Mία νέα καινοτόμα διαδικτυακή πλατφόρμα έρχεται να μπει στην ζωή των πολιτών που ζουν και εργάζονται στον Δήμο Καβάλας. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία του Δήμου Καβάλας και της Αναπτυξιακής Ανώνυμης Εταιρίας Διαχείρισης Απορριμμάτων Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης (ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ. Α.Α.Ε.), που ενώνει πολίτες, σχολεία και τοπικές επιχειρήσεις.

Το Followgreen, είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα επιβράβευσης της ανακύκλωσης που στόχο έχει να εκπαιδεύσει και να ενημερώσει πάνω σε περιβαλλοντικά ζητήματα, ενώ παράλληλα ενώνει πολίτες, επιχειρήσεις, σχολεία με κοινό στόχο την αύξηση της ανακύκλωσης.

Οι δύο βασικές του λειτουργίες είναι οι εξής:

  • Δημιουργώντας οι πολίτες έναν λογαριασμό στο θα μπορούν να κερδίζουν πόντους είτε μέσω εκπαιδευτικών δράσεων για την ανακύκλωση, όπως άρθρα, βίντεο, κουίζ, πράσινες αποστολές, είτε μέσω καταχώρησης της ανακύκλωσης που θα πραγματοποιούν στον Δήμο, είτε και με τη δωρεά ειδών στο Κοινωνικό Παντοπωλείο του Δήμου.
  • Οι πολίτες θα εξαργυρώνουν τους πόντους επιβράβευσης σε κληρώσεις χρηστικών δώρων του Δήμου, σε ειδικές παροχές – εκπτώσεις προϊόντων/υπηρεσιών των τοπικών επιχειρήσεων ή θα τους δωρίζουν σε σχολεία στο πλαίσιο σχολικών δράσεων ανακύκλωσης που θα πραγματοποιηθούν ταυτόχρονα.

Μέσα από τη δράση αυτή, οι μαθητές έρχονται σε επαφή με την ανακύκλωση, οι τοπικές επιχειρήσεις λαμβάνουν δωρεάν προβολή και προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών τους, ενώ οι δημότες εκπαιδεύονται και κερδίζουν μέσω της ανακύκλωσης.

Σκοπός του Δήμου είναι η ανάπτυξη της οικολογικής συνείδησης και η αύξηση των ποσοστών ανακύκλωσης γι’ αυτό καλούμε επιχειρήσεις και πολίτες να γίνουν αρωγοί στο εγχείρημα αυτό και να κάνουμε όλοι μαζί την προσπάθεια για ένα καλύτερο περιβάλλον.




Κώστας Αντωνιάδης | Δεν προκύπτουν υπερβάσεις ρύπανσης από τα “Λιπάσματα Καβάλας”

Ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Κώστας Αντωνιάδης, επισκέφθηκε σήμερα, 20 Οκτωβρίου 2020 με την Προϊσταμένη του Τμήματος Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της ΠΕ Καβάλας, κα. Αικατερίνη Κωνσταντινίδου, τον κινητό σταθμό Ελέγχου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης που βρίσκεται στον οικισμό Χαλκερού του Δήμου Καβάλας.

Μετά το τέλος της επιθεώρησης ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας δήλωσε: «Από τις 13-10-2020 το απόγευμα γίνονται Μετρήσεις Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης στην περιοχή του οικισμού Χαλκερού Δήμου Καβάλας με την χρήση κινητού σταθμού ελέγχου ατμοσφαιρικής ρύπανσης που έχει μισθώσει η ΠΕ Καβάλας. Από τις έως τώρα μετρήσεις δεν προκύπτουν υπερβάσεις των θεσμοθετημένων ορίων.

Για την ΠΕ Καβάλας προέχει η διασφάλιση της Δημόσιας Υγείας των πολιτών, γι’ αυτό και θα συνεχίσουμε τις αντίστοιχες μετρήσεις.

Για περαιτέρω ενημέρωση μπορείτε να ανατρέξετε στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας Α.Μ.Θ. όπου αναρτώνται καθημερινά οι τιμές των ρύπων (https://www.pamth.gov.gr/index.php/el/enimerosi/deltia-timon/atmosfairiki-rypansi/itemlist/category/1719-pekavalas)».




Ογκώδη αντικείμενα δίπλα σε κάδους

Παρά τις συνεχείς εκκλήσεις της δημοτικής αρχής προς τους πολίτες, να μην πετάνε τα ογκώδη αντικείμενα δίπλα στους κάδους απορριμμάτων κάποιοι φαίνεται πως δεν συμμορφώνονται.

Στην περιοχή του προφήτη Ηλία δίπλα σε κάδο, έχουν πετάξει αντικείμενα και πιο συγκεκριμένα, μπάζα, έναν διθέσιο καναπέ.




Λιπάσματα Καβάλας | Τοποθετούνται πρωτοποριακά μηχανήματα μείωσης των ρύπων

Από το τέλος Οκτωβρίου θα αρχίσουν να λειτουργούν σταδικά όλες οι πρωτοποριακές εγκαταστάσεις που τοποθετούνται και μειώνουν περαιτέρω τους ρύπους, δήλωσε η διευθύντρια των “Λιπασμάτων Καβάλας” κυρία Κουλουρά στο ΕΝΑ Channel, προσθέτοντας ότι η βιομηχανία θα γίνει ακόμα φιλικότερη προς το περιβάλλον αλλά και πρωτοποριακή σε διεθνές επίπεδο, όσον αφορά την μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.

Την ίδια στιγμή, οι διαρκείς μετρήσεις ρύπων που διεξάγονται από την Αντιπεριφέρεια, τόσο στο κέντρο της πόλης της Καβάλας, όσο και στην περιοχή “Άσπρα Χώματα” κοντά στο εργοστάσιο, δείχνουν ότι τα επίπεδα ρύπων είναι πολύ πιο κάτω από τα επιτρεπόμενα όρια της νομοθεσίας.

Τις μετρήσεις ρύπων των “Λιπασμάτων Καβάλας”, μπορούν εύκολα οι πολίτες να αναζητήσουν στην ιστοσελίδα της Περιφέρειας Α.Μ.-Θ.

Δείτε το ρεπορτάζ του ENA Channel




Τα “Λιπάσματα Καβάλας” εγκαθιστούν 5 εκ. ευρω εξοπλισμό για την προστασία του περιβάλλοντος

To τελευταίο διάστημα υπάρχει μία ανησυχία σχετικά με τις μετρήσεις ατμοσφαιρικής ρύπανσης του εργοστασίου φωσφορικών λιπασμάτων της Καβάλας.

Βέβαια όλο αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα επίσημα αποτελέσματα τα οποία επί καθημερινής βάσης δίνονται στην δημοσιότητα και που ο καθένας μπορεί να τα δει, από την επίσημη ιστοσελίδα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και ειδικότερα από τους δύο σταθμούς μέτρησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που βρίσκονται εγκατεστημένοι, στα Άσπρων Χωμάτων και την Πλατεία της Καβάλας.

Αξίζει αν σημειωθεί ότι οι μετρήσεις βρίσκονται μόνιμα, κάτω απο τα κατώτερα όρια που προβλέπονται από την σχετική νομοθεσία.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ για τις μετρήσεις ατμοσφαιρικής ρύπανσης από το δελτίο ειδήσεων του ΕΝΑ Channel…

Την ίδια ώρα η Διευθύντρια της “Λιπάσματα Καβάλας” κα Θεοδώρα Κουλουρά σε συνέντευξη της στο Κεντρικό Δελτίο Ειδήσεων του ENA Channel τόνισε ότι η Βιομηχανία ήδη βρίσκεται στην διαδικασία εγκατάστασης εξοπλισμού αξίας περίπου 5 εκατ. ευρω, για την προστασία του περιβάλλοντος και την περαιτέρω μείωση των ρύπων, καθιστώντας διεθνώς τα “Λιπάσματα Καβάλας”, βιομηχανία πρώτυπο, χαμηλού περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Δείτε αναλυτικά όλη την συνέντευξη της κυρίας Κουλουρά για το συγκεκριμένο θέμα…

Ας ελπίσουμε ότι οι πολιτικές αντιπαραθέσεις για το θέμα θα σταματήσουν, ώστε να μιλήσουν οι ειδικοί και κυρίως το Ημερήσιο Δελτίο Τιμών Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης της ΠΕ Καβάλας, που δεν επιδέχεται αμφισβήτησης και ειδικά όταν προέρχεται από θεσμοθετημένους φορείς, όπως η Διεύθυνση Περιβάλλοντος της περιφέρειας, που είναι και η πλέον αρμόδια για να δώσει αξιόπιστα στοιχεία στους αρμοδιους φορείς αλλά και στην δημοσιότητα.




Συνεδρίαση του ΣΟΠΠ της Π.Ε. Καβαλας

Συνεδριάζει αυτή την ώρα το συντονιστικό όργανο πολιτικής προστασίας με θέματα προς συζήτηση “σχεδιασμός και δράσεις πολιτικής προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων από την εκδήλωση πλημμυρικών φαινομένων και κινδύνων από χιονοπτώσεις και παγετό για την περίοδο 2020-2021.

 

Το συντονιστικό όργανο συνεδριάζει υπό τον αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Κώστα Αντωνιάδη, τον συντονιστή πολιτικής προστασίας της περιφέρειας ΑΜΘ Πρόδρομος Φωτακιδης, και τον προϊστάμενο πολιτικής προστασίας της Π.Ε. Καβάλας




Αλεξανδρούπολη | Παρουσίαση αντλίας θερμότητας με χρήση θαλασσινού νερού

Το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) σας προσκαλεί στην ενημερωτική εκδήλωση (Open Day) που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 13/10/2020 και ώρα 13:00 – 16:00 στον αύλειο χώρο του Κλειστού Προθερμαντηρίου του Δημοτικού Σταδίου Αλεξανδρούπολης «Φώτης Κοσμάς» στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου SEADRION, το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και από εθνικούς πόρους, μέσω του Προγράμματος Συνεργασίας Interreg V-B “Αδριατική –Ιόνιο 2014-2020.

Το έργο SEADRION στοχεύει στη διάδοση του καινοτόμου συστήματος της αντλίας θερμότητας με χρήση θαλασσινού νερού με σκοπό την προώθηση και διάδοση της χρήσης εναλλακτικής ενέργειας για ψύξη και θέρμανση κτιρίων.

Συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν πιλοτικές εγκαταστάσεις 3 συστημάτων ΑΠΕ σε δημόσια κτίρια που βρίσκονται στην Ελλάδα (Αλεξανδρούπολη) και στην Αδριατική (Crikvenica και Dubrovnik, Κροατία).

Στο πλαίσιο της ενημερωτικής εκδήλωσης θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση για τον τρόπο λειτουργίας των Γεωθερμικών Αντλιών Θερμότητας (ΓΑΘ) και θα έχετε τη δυνατότητα να δείτε την πιλοτική εγκατάσταση.




Kαθαρισμός της Τάφρου 1 από την Αντιπεριφέρεια Καβάλας

Ξεκίνησε ο καθαρισμός της Τάφρου 1 στο ύψος του Ποντολίβαδου. Πρόκειται για ένα έργο 245.000 ευρώ το οποίο χρηματοδοτεί η αντιπεριφέρεια Καβάλας και έχει ως στόχο την αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής. Στο σημείο βρέθηκαν ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Κώστας Αντωνιάδης και ο Βουλευτής της Ν.Δ. Μακάριος Λαζαρίδης, οι οποίοι νωρίτερα συναντήθηκαν με τους αγρότες του ΤΟΕΒ Χρυσούπολης.

Mία σειρά από έργα έχει προγραμματίσει η Αντιπεριφέρεια Καβάλας για την αντιπλημμυρική θωράκιση του Νέστου. Αξίζει να σημειωθεί ότι έχει ολοκληρωθεί ήδη η μελέτη της επέκτασης του αρδευτικού του χαιδευτού, ενώ έχει έγκριθεί από το αρμόδιο υπουργείο και η ανακατασκευή της δυτικής προσαγωγού.

Ο περιφερειάρχης ΑΜ-Θ Χρήστος Μέτιος έχει αγκαλιάσει τα συγκεκριμένα έργα ενώ και ο Δήμαρχος Νέστου έχουν συμβάλει στις προσπάθειες της Αντιπεριφέρειας Καβάλα. Ενώ ο Μακάριος Λαζαρίδης ευχαρίστησε τον αντιπεριφερειάρχη Καβάλας για την συμβολή του στην ανάπτυξη της Π.Ε. Καβάλας.




Eμφάνιση καταρροϊκού πυρετού στον νομό Καβάλας

Στις 05 Οκτωβρίου 2020 ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Κώστας Αντωνιάδης, συναντήθηκε με το Διοικητικό Συμβούλιο του Κτηνοτροφικού Συλλόγου Καβάλας, παρουσία του προϊσταμένου της
Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής της ΠΕ Καβάλας Λεωνίδα Καστανά και υπηρεσιακών παραγόντων, με αποκλειστικό θέμα συζήτησης την εμφάνιση για δεύτερη φορά
του καταρροϊκού πυρετού στην περιοχή μας.

Μετά το τέλος της συνάντησης ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Κώστας Αντωνιάδης δήλωσε τα εξής: «Η Κτηνοτροφία αποτελεί έναν από τους πυλώνες της παραγωγικής ανασυγκρότησης της
χώρας μας, κρατάει τον κόσμο στην ύπαιθρο, ενώ η μείωση της ενασχόλησης με την κτηνοτροφία αποτελεί τεράστιο πρόβλημα για την Ελληνική οικονομία και κοινωνία. Το ζωικό κεφάλαιο της
περιοχή μας, πλήττεται, για δεύτερη φορά, με την εμφάνιση του καταρροϊκού πυρετού, όπου ευτυχώς τα συμπτώματα είναι ήπια σε σχέση με το 2014. Παρ’ όλα αυτά εμείς με πράξεις και με
έργα δίνουμε λύσεις, μέσω των υπηρεσιών μας, τόσο στην βελτίωση της καθημερινότητας των κτηνοτρόφων, με τη δημιουργία ζωνών προστασίας και επιτήρησης για τον καταρροϊκό πυρετό,
όσο και με την έγκριση ενός ποσού των είκοσι (20.000) ευρώ για την αγορά και τον δωρεάν εμβολιασμό των κοπαδιών, στις περιπτώσεις των αγοραπωλησιών».




Καταρροϊκός πυρετός | Χρηματοδότηση από την περιφέρεια για εμβολιασμούς

Κρούσματα καταρροικού πυρετού έχουν εμφανιστεί στους Δήμους Νέστου Παγγαίου και Θάσου έτσι η περιφερειακή ενότητα Καβάλας έχει τεθεί σε ζώνη προστασίας και επιτήρησης για τον καταρροικό πυρετό. Με το ποσό των 20000 ευρω η αντιπεριφέρεια Καβάλας στηρίζει τους κτηνοτρόφους για να εμβολιάσουν τα ζώα σε περίπτωση αγοροπωλησειών ζώων από άλλες περιφερειακές ενότητες. Οι κτηνοτρόφοι ωστόσο ζητάνε και τη στήριξη του κράτους καθώς σύμφωνα με τους ίδιους το ποσό αυτό δεν επαρκεί.

Το πρόγραμμα καταπολέμησης των κουνουπιών συνεχίζεται στην Π.Ε. Καβάλας. Με τον τρόπο αυτό περιορίζεται η εξάπλωση του καταρροικού πυρετού καθώς οι σκνήπες μεταφέρουν τον ιό στα ζώα.




Η επόμενη μέρα στο Εθνικό Πάρκο Δάσους Δαδιάς

Το Εθνικό Πάρκο Δάσους Δαδιάς προχώρησε σε ανακοίνωσε σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί ύστερα από την πυρκαγιά που ξέσπασε στο Εθνικό Πάρκο Δάσους Δαδιάς-Λευκίμης-Σουφλίου τις προηγούμενες ημέρες. 
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Η πυρκαγιά που ξέσπασε την περασμένη Πέμπτη στο Εθνικό Πάρκο Δάσους Δαδιάς-Λευκίμης-Σουφλίου έχει πια σβήσει από το Σάββατο, και χάρη στην αποτελεσματική παρέμβαση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, της Πολιτικής Προστασίας, του Δήμου Σουφλίου, του Στρατού Ξηράς, της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης και της Δασικής Υπηρεσίας, το Εθνικό Πάρκο βγήκε σχετικά αλώβητο από αυτή τη δοκιμασία.
Οι συντονισμένες προσπάθειες όλων των εμπλεκόμενων φορέων ανέκοψαν την πορεία της φωτιάς προς την αυστηρά προστατευόμενη ζώνη του Εθνικού Πάρκου, αποτρέποντας έτσι την καταστροφή των βιοτόπων πολλών σημαντικών ειδών που ζουν στην περιοχή. Η πυρκαγιά περιορίστηκε στα βορειοδυτικά του οικισμού της Λευκίμης σε μία έκταση περίπου 6.000 στρεμμάτων, ενώ ποσοστό της τάξης του 40% της έκτασης που κάηκε, είχε ξανακαεί και στην προηγούμενη μεγάλη πυρκαγιά που είχε απειλήσει το Εθνικό Πάρκο το 2011.
Οι υποδομές στην περιοχή, στο σύνολό τους, δεν έχουν πληγεί και παραμένουν πλήρως λειτουργικές, ενώ το Κέντρο Ενημέρωσης του Εθνικού Πάρκου είναι ανοιχτό για τους επισκέπτες, και τα δρομολόγια προς το παρατηρητήριο των αρπακτικών πουλιών πραγματοποιούνται κανονικά.
Επόμενος στόχος του Φορέα Διαχείρισης είναι να αποτιμηθούν οι επιπτώσεις της πυρκαγιάς στα οικοσυστήματα της περιοχής και να ακολουθήσει συντονισμένα η αποκατάστασή τους, με το βέλτιστο δυνατό τρόπο, ενώ παράλληλα θα πρέπει να επαναξιολογηθούν τα πρωτόκολλα πυροπροστασίας, έτσι ώστε να αποφευχθούν αντίστοιχα περιστατικά στο μέλλον.



Στειρώσεις σε περισσότερα από 180 αδέσποτα ζώα

Ολοκληρώθηκαν την Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου οι στειρώσεις που έγιναν στα αδέσποτα ζώα του Δήμου Καβάλας. Για την πραγματοποίησή τους, συνεργάστηκαν η ομάδα εθελοντών γιατρών της «Vets in Action», το Φιλοζωϊκό Σωματείο «Αίσωπος» και ο Δήμος Καβάλας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανταπόκριση ήταν μεγάλη καθώς φέτος ο αριθμός των στειρώσεων ξεπέρασε αυτόν τον προηγούμενων ετών. Ενώ όπως τονίζει ο Απόστολος Μουμτσάκης αντιδήμαρχος αρμόδιος για τα αδέσποτα ζώα τα αποτελέσματα των στειρώσεων θα φανούν το επόμενο χρονικό διάστημα.




Καθαρισμός ρέματος στο Κοκκινόχωμα

Η Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας συνεχίζει να θωρακίζει τα χωριά της από τα έντονα πλημμυρικά φαινόμενα.

Πιο συγκεκριμένα ξεκίνησε ο καθαρισμός ρέματος στην Δημοτική Ενότητα Κοκκινοχώματος στον Δήμο Παγγαίου. Μία σημαντική κίνηση από την αντιπεριφέρεια Καβάλας καθώς οι επιχειρήσεις στην συγκεκριμένη περιοχή έχουν πληγεί πολλές φορές από πλημμυρικά φαινόμενα, με πιο πρόσφατο περιστατικό την κακοκαιρία του Νοεμβρίου του 2019.




Ξεκινούν οι στειρώσεις των αδέσποτων ζώων

Το φιλοζωικό σωματείο Αίσωπος,  η ομάδα εθελοντών γιατρών της Vets in Action, ο Δήμος Καβάλας και η κτηνίατρος Ελισάβετ Χριστοφόρου ξεκινούν την διαδικασία για να ξεκινήσουν οι στειρώσεις των αδέσποτων ζώων στον Δήμο Καβάλας. Οι στειρώσεις θα γίνουν δωρεάν σε αδέσποτα σκυλιά και γάτες, και η διαδικασία θα ξεκινήσει το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου και θα ολοκληρωθεί την Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου.

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσουμε ότι οι πολυπόθητες στειρώσεις που είχαν ακυρωθεί, θα πραγματοποιηθούν. Μας δόθηκε μία δεύτερη ευκαιρία από την υπέροχη αυτή ομάδα εθελοντών γιατρών της Vets in Action και κατόπιν συνεννοήσεως με τον Δήμο Καβάλας σας δίνουμε τις ημερομηνίες και τις οδηγίες που θα πρέπει να ακολουθήσετε πιστά.

Από το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2020 έως και την Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2020 σε συνεργασία με τη Vets in Action και τον Δήμο Καβάλας, ο Αίσωπος θα πραγματοποιήσει δωρεάν στειρώσεις σε αδέσποτα σκυλιά και γάτες.

Οι στειρώσεις θα γίνουν και πάλι στο κτηνιατρείο της Ελισάβετ Χριστοφόρου (Β’ πάροδος Χρυσοστόμου Σμύρνης).

Παρακαλούμε όσους γνωρίζουν και θέλουν να στειρώσουν αδέσποτα να ακολουθήσουν πιστά τις οδηγίες τις οποίες δίνουμε παρακάτω. Τα σχόλια στην ανακοίνωση δεν θα λαμβάνονται υπόψη και δεν θα απαντάμε στα μηνύματα γιατί θα είναι πάρα πολλά. Ελπίζουμε αυτό να είναι κατανοητό από όλους.

Επίσης, μηνύματα τα οποία δε θα έχουν τα απαραίτητα στοιχεία δεν θα υπολογίζονται, γι’ αυτό σας παρακαλούμε να διαβάσετε προσεκτικά τις παρακάτω οδηγίες. Προτεραιότητα θα δίνεται στα θηλυκά αδέσποτα και τα μηνύματα θα γίνονται δεκτά μέχρι και την Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2020 ως τις 21:00.

Οι πληροφορίες τις οποίες πρέπει να παρέχουν οι ενδιαφερόμενοι

  • Όνομα και τηλέφωνο
  • Πόσα ζώα θέλουν να στειρώσουν
  • Γάτες ή σκύλους
  • Αρσενικά ή θηλυκά
  • Αν μπορεί εθελοντικά να βοηθήσει τις μέρες των στειρώσεων

Οι στειρώσεις θα γίνουν με σειρά προτεραιότητας που θα κρατηθεί από τα μηνύματα τα οποία θα λάβουμε στη σελίδα μας στο facebook.

Στο σημείο αυτό θα θέλαμε να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ στη Vets in Action, τον Δήμο Καβάλας και την Ελισάβετ Χριστοφόρου που μας παραχώρησε για μία ακόμα φορά το κτηνιατρείο της για την πραγματοποίηση των στειρώσεων αυτών!

Καλή δύναμη σε όλους μας!




Aλεξανδρούπολη | Τοποθετούνται ταΐστρες και ποτίστρες για τα αδέσποτα

Μετά τις πρώτες 7 ταΐστρες που τοποθετήθηκαν σε σημεία του αστικού ιστού κατά τη διάρκεια της καραντίνας, ο Δήμος Αλεξανδρούπολης προχώρησε στην προμήθεια 50 επιπλέον ταϊστρών και 57 ποτιστριών για τα αδέσποτα ζώα.

Σε συνεργασία με τον Πρόεδρο της Κοινότητας Αλεξανδρούπολης, τους Προέδρους των Τοπικών Κοινοτήτων και το Δίκτυο εθελοντών του Δήμου μας, οι ταΐστρες και ποτίστρες ξεκίνησαν ήδη να τοποθετούνται σε σημεία του αστικού ιστού και στους οικισμούς του καλλικρατικού Δήμου Αλεξανδρούπολης.

Οι ταΐστρες θα τροφοδοτούνται από εθελοντές φιλόζωους με ζωοτροφή που θα παρέχεται από τον Δήμο Αλεξανδρούπολης.

 




Στην Αθήνα θα έρθει ο πρίγκιπας Αλβέρτος του Μονακό για να μιλήσει για την «καθαρή» ενέργεια 

Μπορεί να ολοκληρώνεται σήμερα το συνέδριο του «Economist» στο Λαγονήσι ωστόσο οι οργανωτές ετοιμάζονται ήδη για το επόμενο, το οποίο θα πραγματοποιηθεί σε γνωστό ξενοδοχείο της Βουλιαγμένης, το διήμερο 1 και 2 Οκτωβρίου. Θέμα του θα είναι η πράσινη ανάπτυξη και η «καθαρή» ενέργεια στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μεσόγειο, με υψηλούς και πάλι καλεσμένους.

Αυτή τη φορά στο πάνελ θα βρίσκεται μεταξύ άλλων ο πρίγκιπας Αλβέρτος του Μονακό, ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν για την προώθηση του ευρωπαϊκού τρόπου ζωής Μαργαρίτης Σχοινάς, ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νότης Μηταράκης, ο καθηγητής λοιμωξιολογίας Σωτήρης Τσιόδρας, ο πρώην πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου αλλά και ο αδελφός του Αντρίκος, ο πρώην αναπληρωτής υπουργός Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος, η Λούκα Κατσέλη, η Μαρία Δαμανάκη.

Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές, το θέμα είναι άκρως επίκαιρο. «Καθώς ολόκληρος ο πλανήτης βρίσκεται υπό τεράστια πίεση λόγω της συνεχιζόμενης πανδημίας του Covid-19, τίθενται συνεχώς ερωτήματα σχετικά με τις πρακτικές που ακολουθούνται μέχρι σήμερα σε πολλούς τομείς της ζωής μας», αναφέρουν. «Αυτές οι ερωτήσεις αναμφισβήτητα σχετίζονται επίσης με το κρίσιμο ζήτημα της αειφορίας, καθώς η εξάπλωση και η αντίδραση απέναντι στην πανδημία παρέχουν την ευκαιρία να εξετάσουν – και ενδεχομένως να επαναπροσδιορίσουν σε ορισμένες περιπτώσεις – τα τρέχοντα μοντέλα αειφορίας. Προς το παρόν, όλες οι επιστημονικές και κοινωνικές δυνάμεις έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους σε μια προσπάθεια παρακολούθησης και μελέτης της ανάπτυξης του κορονοϊού, προσπαθώντας να απαντήσουν σε καθοριστικά ερωτήματα: Πώς σχετίζονται οι επιδημίες με την κρίση βιωσιμότητας; Θα βρούμε τρόπους συνύπαρξης με αυτό που συμβαίνει στη βιόσφαιρα; Ποια είναι τα διδάγματα που πρέπει να αντληθούν από τις πανδημίες; Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στους στόχους της βιωσιμότητας στην μετακορονοϊού εποχή;».

Μπορείτε να δείτε τη λίστα με όλους τους ομιλητές του συνεδρίου εδώ.




Κινδυνεύουν να αλλοιωθούν πανέμορφα σημεία στις παραλίες της Ανατολικής Αττικής

Ακολουθώντας το παραλιακό μέτωπο της Ανατολικής Αττικής, μετά το Πόρτο Ράφτη και πριν τη Βραυρώνα, ο επισκέπτης συναντά μια πανέμορφη παραλία που μοιάζει με καρτ ποστάλ.

Πρόκειται για έναν μικρό «κρυμμένο» κολπίσκο με τιρκουάζ πεντακάθαρα νερά που δίνει τη δυνατότητα στους λουόμενους να περάσουν ξέγνοιαστα αρκετές ώρες της ημέρας κάτω από τον καλοκαιρινό (και εδώ και μερικές ημέρες ημερολογιακά φθινοπωρινό) ήλιο. Είναι μια από τις παραλίες του οικισμού της Χαμολιάς που όσοι την επισκέπτονται μαγεύονται από το τοπίο και θέλουν να ξαναπάνε.

Ακριβώς δίπλα απ’ αυτό τον κολπίσκο όμως, στην κυριολεξία δίπλα, έχει στηθεί ένα ολόκληρο εργοτάξιο που διαταράσσει την ηρεμία του περιβάλλοντα χώρου. Καθημερινά μπαινοβγαίνουν μπουλντόζες και μηχανήματα καθώς σε εκείνο το σημείο αποφασίστηκε από την πολιτεία ότι θα πρέπει να χύνονται οι επεξεργασμένες ακαθαρσίες του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας που θα ξεκινάει από τα Σπάτα και θα καταλήγει μέσω ενός δικτύου δεκάδων χιλιομέτρων στην Χαμολιά. Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως όταν αρχίσει η λειτουργία του εργοστασίου, αυτός ο επίγειος παράδεισος θα αλλοιωθεί. Όπως τονίζουν κάτοικοι της περιοχής, «ακόμη και στην ιδέα ότι θα πέφτουν επεξεργασμένα λύματα στις θάλασσές μας ο κόσμος δεν θα έρχεται».

Τέτοιου είδους κινήσεις αναμένεται να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για την επίσκεψη όχι μόνο στον γραφικό οικισμό της Χαμολιάς, αλλά σε ολόκληρο το παραλιακό μέτωπο της Ανατολικής Αττικής αφού αποτελεί… κοινό μυστικό ότι τα νερά δεν είναι στατικά, αλλά με τη βοήθεια των ανέμων και των θαλάσσιων ρευμάτων κινούνται συνεχώς με αποτέλεσμα τα επεξεργασμένα λύματα να κινδυνεύουν να απλωθούν σε ολόκληρη την ακτογραμμή της Ανατολικής Αττικής, επηρεάζοντας άμεσα πολυσύχναστες παραλίες όπως είναι αυτές της Αρτέμιδας, του Μαρκόπουλου, του Πόρτο Ράφτη, της Ραφήνας, της Νέας Μάκρης και του Σχινιά που γεμίζουν ακόμη και αυτό τον καιρό καθημερινά από κόσμο και τις προτιμούν για το μπάνιο τους όχι μονάχα όσο μένουν εκεί κοντά αλλά και όσοι ξεκινούν από άλλες περιοχές του λεκανοπεδίου αναζητώντας λίγες ανάσες δροσιάς, μιας και όλες τους απέχουν σχεδόν μια ώρα από την Αθήνα.

Το έργο του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας κατασκευάζεται με ευθύνη της Περιφέρειας Αττικής και μόλις ολοκληρωθεί θα αναλάβει τη διαχείρισή του η Εταιρεία Υδρεύσεως και Αποχέτευσης Πρωτευούσης Α.Ε. (ΕΥΔΑΠ). Τόσο τους πολίτες της περιοχής της Χαμολιάς και του όμορου Πόρτο Ράφτη όσο και τον τοπικό δήμαρχο Μαρκοπούλου κ. Κωνσταντίνο Αλλαγιάννη, τους ανησυχεί το γεγονός ότι μέχρι και σήμερα δεν έχουν δει κάποια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την ΕΥΔΑΠ για να γνωρίζουν τον βαθμό επικινδυνότητας του έργου για το φυσικό περιβάλλον και τον τόπο τους. «Η εταιρεία αρνείται πεισματικά να μας γνωστοποιήσει την τυχόν υπάρχουσα μελέτη» τονίζει με νόημα ο επικεφαλής της δημοτικής αρχής.

Δείτε το φωτορεπορτάζ




Κινδυνεύουν να αλλοιωθούν πανέμορφα σημεία στις παραλίες της Ανατολικής Αττικής

Ακολουθώντας το παραλιακό μέτωπο της Ανατολικής Αττικής, μετά το Πόρτο Ράφτη και πριν τη Βραυρώνα, ο επισκέπτης συναντά μια πανέμορφη παραλία που μοιάζει με καρτ ποστάλ. Πρόκειται για έναν μικρό «κρυμμένο» κολπίσκο με τιρκουάζ πεντακάθαρα νερά που δίνει τη δυνατότητα στους λουόμενους να περάσουν ξέγνοιαστα αρκετές ώρες της ημέρας κάτω από τον καλοκαιρινό (και εδώ και μερικές ημέρες ημερολογιακά φθινοπωρινό) ήλιο. Είναι μια από τις παραλίες του οικισμού της Χαμολιάς που όσοι την επισκέπτονται μαγεύονται από το τοπίο και θέλουν να ξαναπάνε.

Ακριβώς δίπλα απ’ αυτό τον κολπίσκο όμως, στην κυριολεξία δίπλα, έχει στηθεί ένα ολόκληρο εργοτάξιο που διαταράσσει την ηρεμία του περιβάλλοντα χώρου. Καθημερινά μπαινοβγαίνουν μπουλντόζες και μηχανήματα καθώς σε εκείνο το σημείο αποφασίστηκε από την πολιτεία ότι θα πρέπει να χύνονται οι επεξεργασμένες ακαθαρσίες του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας που θα ξεκινάει από τα Σπάτα και θα καταλήγει μέσω ενός δικτύου δεκάδων χιλιομέτρων στην Χαμολιά. Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς πως όταν αρχίσει η λειτουργία του εργοστασίου, αυτός ο επίγειος παράδεισος θα αλλοιωθεί. Όπως τονίζουν κάτοικοι της περιοχής, «ακόμη και στην ιδέα ότι θα πέφτουν επεξεργασμένα λύματα στις θάλασσές μας ο κόσμος δεν θα έρχεται».

Τέτοιου είδους κινήσεις αναμένεται να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για την επίσκεψη όχι μόνο στον γραφικό οικισμό της Χαμολιάς, αλλά σε ολόκληρο το παραλιακό μέτωπο της Ανατολικής Αττικής αφού αποτελεί… κοινό μυστικό ότι τα νερά δεν είναι στατικά, αλλά με τη βοήθεια των ανέμων και των θαλάσσιων ρευμάτων κινούνται συνεχώς με αποτέλεσμα τα επεξεργασμένα λύματα να κινδυνεύουν να απλωθούν σε ολόκληρη την ακτογραμμή της Ανατολικής Αττικής, επηρεάζοντας άμεσα πολυσύχναστες παραλίες όπως είναι αυτές της Αρτέμιδας, του Μαρκόπουλου, του Πόρτο Ράφτη, της Ραφήνας, της Νέας Μάκρης και του Σχινιά που γεμίζουν ακόμη και αυτό τον καιρό καθημερινά από κόσμο και τις προτιμούν για το μπάνιο τους όχι μονάχα όσο μένουν εκεί κοντά αλλά και όσοι ξεκινούν από άλλες περιοχές του λεκανοπεδίου αναζητώντας λίγες ανάσες δροσιάς, μιας και όλες τους απέχουν σχεδόν μια ώρα από την Αθήνα.

Το έργο του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου – Παιανίας κατασκευάζεται με ευθύνη της Περιφέρειας Αττικής και μόλις ολοκληρωθεί θα αναλάβει τη διαχείρισή του η Εταιρεία Υδρεύσεως και Αποχέτευσης Πρωτευούσης Α.Ε. (ΕΥΔΑΠ). Τόσο τους πολίτες της περιοχής της Χαμολιάς και του όμορου Πόρτο Ράφτη όσο και τον τοπικό δήμαρχο Μαρκοπούλου κ. Κωνσταντίνο Αλλαγιάννη, τους ανησυχεί το γεγονός ότι μέχρι και σήμερα δεν έχουν δει κάποια μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων από την ΕΥΔΑΠ για να γνωρίζουν τον βαθμό επικινδυνότητας του έργου για το φυσικό περιβάλλον και τον τόπο τους. «Η εταιρεία αρνείται πεισματικά να μας γνωστοποιήσει την τυχόν υπάρχουσα μελέτη» τονίζει με νόημα ο επικεφαλής της δημοτικής αρχής.

Δείτε το φωτορεπορτάζ




Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας

Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης συμμετέχει στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας. Η ΕΕΚ είναι μια εκστρατεία ευαισθητοποίησης προώθησης της βιώσιμης κινητικότητας, από 16-22 Σεπτεμβρίου. Το θέμα που επιλέχθηκε για το 2020 είναι «Πράσινη μετακίνηση χωρίς ρύπους για όλους» (‘Zero-emission mobility for all’) και το σύνθημα «Μετακινήσου υπεύθυνα!».

Με τη συμμετοχή του δήμου μας μπαίνουμε άμεσα στην μεγάλη ευρωπαϊκή οικογένεια των πόλεων που προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.

Στόχος μας να ενώσουμε μαζί σας τις δυνάμεις μας προκειμένου να επιτύχουμε την αλλαγή των τρόπων συμπεριφοράς των πολιτών, όσον αφορά τις καθημερινές μετακινήσεις μας, ώστε να πετύχουμε την ενίσχυση των βιωσιμότερων τρόπων μετακίνησης, το βάδισμα, το ποδήλατο, τη χρήση των ΜΜΜ και τον συνδυασμό αυτών σε κάθε διαδρομή. Η επίτευξή του στόχου αυτού θα έχει σαν αποτέλεσμα πόλεις καθαρές, ήσυχες, ασφαλείς, οικονομικά ενδυναμωμένες, προσβάσιμες και προσπελάσιμες από όλους, εν τέλει ιδανικότερες για την καθημερινή διαβίωση όλων των κοινωνικών ομάδων, σήμερα πολύ περισσότερο από ποτέ και εξαιτίας των έκτακτων συνθηκών.

Για πρώτη φορά ο Δήμος Αλεξανδρούπολης συμμετέχει ενεργά στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας με μια σειρά δράσεων που ως στόχο έχουν να επικοινωνήσουν στους δημότες τα οφέλη της πράσινης μετακίνησης και την ασφαλή μετακίνηση.

16.09.2020 «Περπατώ στην πόλη μου!» Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης σε συνεργασία με τον ΔΡΟΜΕΑ ΘΡΑΚΗΣ και την ομάδα των Πεζοπόρων Αλεξανδρούπολης διοργανώνουν περιπατητικές διαδρομές στα όρια του Δήμου Αλεξανδρούπολης. Σημείο συνάντησης: Πάρκο Προσκόπων, ώρα: 17.30
17.09.2020 Μαθητές σχολείων της Δ.Ε. Φερών ενημερώνονται για την ασφαλή ποδηλασία από τον Ποδηλατικό Σύλλογο Αλεξανδρούπολης – Alexandroupolis Bike Team.

18.09.2020 Προβολή της ταινίας «Κλέφτης Ποδηλάτων» στον θερινό κινηματογράφο Φλοίσβος σε συνεργασία με την Κινηματογραφική Λέσχη Αλεξανδρούπολης

19.09.2020 We check your bike! Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης προσκαλεί όλους τους ποδηλάτες να έρθουν με τα ποδήλατά τους και να μάθουν από έμπειρους τεχνικούς πώς να λύνουν και να δένουν το όχημά τους, πώς να αλλάζουν ελαστικά και να ρυθμίζουν τις ταχύτητες ανάλογα με το δρόμο, αλλά και πώς να ρυθμίζουν τα φρένα και τη θέση οδήγησης. Οι ποδηλάτες θα αποκτήσουν όλες τις απαραίτητες γνώσεις για τη φροντίδα του οχήματός τους και την οδική ασφάλεια, αλλά και θα μάθουν χρήσιμες συμβουλές για μελλοντικές αγορές εξοπλισμού ή αξεσουάρ, ανάλογα με τις ανάγκες τους. Τόπος: Πάρκο Αργώ, ώρες: 6.00 μ.μ.-9.00 μ.μ.

20.20.2020 Ο Δήμος Αλεξανδρούπολης σε συνεργασία με τον Ποδηλατικό Σύλλογο Αλεξανδρούπολης-Alexandroupolis Bike Team διοργανώνουν ποδηλατοβόλτα με σημείο τερματισμού το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας. Στους συμμετέχοντες θα δοθεί φωτάκι ποδηλάτου και ειδικό kit επιδιόρθωσης ποδηλάτου. Σημείο συνάντησης: Πλατεία Φάρου, ώρα 11.00 π.μ.
20.20.2020 Η ομάδα του Art Attack διοργανώνει εκπαιδευτική δράση για παιδιά που αφορά στη βιώσιμη αστική κινητικότητα. Σημείο συνάντησης: Πάρκο Αν. Θράκης, ώρα 11.00 π.μ.

21.09.2020 Μαθητές σχολείων της Δ.Ε. Τραϊανούπολης ενημερώνονται για την ασφαλή ποδηλασία από τον Ποδηλατικό Σύλλογο Αλεξανδρούπολης – Alexandroupolis Bike Team

22.09 Car free day. Η συγκεκριμένη ημέρα έχει οριστεί πανευρωπαϊκά ως η ημέρα χωρίς αυτοκίνητο.
Όλες οι παραπάνω δράσεις  θα πραγματοποιηθούν τηρουμένων των οδηγιών του ΕΟΔΥ και του Υπουργείου Υγείας.