Καβάλα | Ημερίδα για την κλιματική αλλαγή στην ΑΜΘ

Στις 17 Οκτωβρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα η 9η Περιφερειακή Ενημερωτική Ημερίδα με θέμα «Προσαρμογή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στην Κλιματική Αλλαγή». Η εκδήλωση διεξήχθη στο κτήριο της Μεγάλης Λέσχης, υπό την αιγίδα του Προέδρου του Πράσινου Ταμείου, Ιωάννη Ανδρουλάκη, ο οποίος τόνισε ότι η διοργάνωση της ημερίδας έγινε με την υποστήριξη του Περιφερειάρχη ΑΜΘ, κ. Χριστόδουλου Τοψίδη.

Η εκδήλωση συγκέντρωσε σημαντικές προσωπικότητες της τοπικής αυτοδιοίκησης και φορέων. Ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ, κ. Τοψίδης, ο οποίος προεδρεύει και στην Επιτροπή Ενέργειας, Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής της ΕΝ.Π.Ε., συμμετείχε ενεργά. Παρόντες ήταν επίσης ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου, κ. Δημήτρης Πτωχός, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Καβάλας, κ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος, και οι Θεματικοί Αντιπεριφερειάρχες της Περιφέρειας. Επιπλέον, συμμετείχαν οι Δήμαρχοι Παγγαίου, κ. Φίλιππος Αναστασιάδης, εκπροσωπώντας την ΚΕ.Δ.Ε., και Καβάλας, κ. Θεόδωρος Μουριάδης.




ΑΜΘ | Πρωτοπόρος στην παρακολούθηση της κλιματικής αλλαγής

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης (ΑΜΘ) αναλαμβάνει σημαντική πρωτοβουλία στον τομέα της περιβαλλοντικής προστασίας και της κλιματικής αλλαγής, φιλοξενώντας το πρώτο παρατηρητήριο παρακολούθησης της Κλιματικής Αλλαγής στην Ελλάδα. Η δημιουργία αυτού του παρατηρητηρίου αποτελεί μέρος του ευρωπαϊκού προγράμματος LIFE-IP AdaptInGR – LIFE17 IPC/GR/000006, με στόχο την προσαρμογή της χώρας στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Η επίσημη ανακοίνωση πραγματοποιήθηκε στην 9η Περιφερειακή Ενημερωτική Ημερίδα με θέμα «Προσαρμογή της Περιφέρειας ΑΜΘ στην Κλιματική Αλλαγή», που διεξήχθη στο ιστορικό κτήριο της Μεγάλης Λέσχης στην Καβάλα. Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους κορυφαίοι παράγοντες της τοπικής αυτοδιοίκησης, μεταξύ αυτών ο Περιφερειάρχης ΑΜΘ κ. Χριστόδουλος Τοψίδης, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Δρ. Θεόδωρος Μαρκόπουλος, καθώς και ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Δημήτρης Πτωχός.

Στην ομιλία του, ο κ. Τοψίδης τόνισε τη σημασία της οργάνωσης της Πολιτικής Προστασίας με βάση τα επιστημονικά δεδομένα και την αξιοποίηση σύγχρονων τεχνολογιών, όπως η χρήση drone για την έγκαιρη πρόληψη πυρκαγιών στη Ροδόπη, τον Έβρο και τη Θάσο. «Η κλιματική αλλαγή αλλάζει τα δεδομένα μας και μας καλεί να δράσουμε με σχέδιο για την αντιμετώπιση των επιπτώσεών της», ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως το πρόγραμμα LIFE-IP αποτελεί το σημαντικότερο εργαλείο για την προσαρμογή της Ελλάδας στις νέες κλιματικές συνθήκες.

Στη συνέχεια, ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου κ. Πτωχός αναφέρθηκε στις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία για τη διαχείριση των περιβαλλοντικών προκλήσεων, ενώ ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Δρ. Μαρκόπουλος, παρουσίασε τα προβλήματα που προκαλεί η κλιματική αλλαγή στην περιοχή. Μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε στις συνέπειες της λειψυδρίας και των ξηρών καταιγίδων, οι οποίες έχουν προκαλέσει πυρκαγιές στην Καβάλα και τη Θάσο, ενώ επεσήμανε τη διάβρωση των ακτών ως σοβαρό πρόβλημα για την Π.Ε. Καβάλας.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, τονίστηκε η σημασία της συνεργασίας των πολιτών και των τοπικών φορέων για την επιτυχή εφαρμογή των μέτρων προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή. Με την έναρξη λειτουργίας του πρώτου παρατηρητηρίου κλιματικής αλλαγής, η Περιφέρεια ΑΜΘ δείχνει το δρόμο για την υιοθέτηση επιστημονικών λύσεων και καινοτόμων πρακτικών, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος και την ανθεκτικότητα των τοπικών κοινοτήτων.

Τέλος, η ημερίδα ολοκληρώθηκε με συνάντηση εργασίας που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα «ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΡΤΗΣ» της Π.Ε. Καβάλας, παρουσία του Γ.Γ. Δασών κ. Ευστάθιου Σταθόπουλου, όπου συζητήθηκαν οι ενέργειες για την υλοποίηση έργων αντιπλημμυρικής και αντιπυρικής προστασίας, καθώς και η αποκατάσταση καμένων δασικών εκτάσεων. Η σύσταση ομάδας εργασίας μεταξύ των δασικών και τεχνικών υπηρεσιών αποτελεί ένα ακόμη βήμα προς την αποτελεσματικότερη διαχείριση των φυσικών καταστροφών.

Η Περιφέρεια ΑΜΘ, υπό την ηγεσία του κ. Τοψίδη, επιδεικνύει ότι η προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή απαιτεί συντονισμένη δράση, χρήση της τεχνολογίας και κυρίως στρατηγικό όραμα για το μέλλον.

 




S.O.S για την προστασία της άγριας ζωής

«Ο άνθρωπος ανήκει στο ζωικό βασίλειο και δεν μπορεί να εξοντώνει ή να εκμεταλλεύεται τα άλλα είδη του ζωικού βασιλείου. Αντίθετα, οφείλει να χρησιμοποιεί τις γνώσεις για το καλό των ζώων». Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων των Ζώων (1978).

Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων σήμερα, 4 Οκτωβρίου, και 46 χρόνια μετά, τα ζώα κακομεταχειρίζονται από τον άνθρωπο και πολλά είδη απειλούνται με εξαφάνιση.

«Τα ζώα δεν διώχτηκαν ποτέ από τον Παράδεισο». Μίλαν Κούντερα

Κάθε είδος διαδραματίζει αναντικατάστατο ρόλο στη διατήρηση της λειτουργίας των οικοσυστημάτων

Η κυρία Βασιλική Ορφανού, συνεργάτιδα συντονισμού προγράμματος εμβληματικών ειδών, WWF Ελλάς και ο κύριος Πάνος Στεφάνου, υπεύθυνος επικοινωνίας ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου.

WWW: 11 περιβαλλοντικές οργανώσεις ενώνουν τις δυνάμεις τους για την προστασία της άγριας ζωής
«Από το πιο μικρό έντομο μέχρι την πιο μεγαλόσωμη φάλαινα, αλλά και από τα μεγαλοπρεπή αρπακτικά πουλιά μέχρι τα εμβληματικά σαρκοφάγα θηλαστικά και τα ευαίσθητα ψάρια του γλυκού νερού, η άγρια ζωή αποτελεί ζωντανή μαρτυρία εκατομμυρίων ετών αδιάκοπης εξέλιξης. Και ως μέρος του περίπλοκου ιστού της ζωής, κάθε είδος διαδραματίζει αναντικατάστατο ρόλο στη διατήρηση της λειτουργίας των οικοσυστημάτων, συμβάλλοντας στην υγεία τους.

Είναι λοιπόν σημαντικό, και με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, να μιλήσουμε για τις ανησυχητικά καθολικές απειλές που αντιμετωπίζει η άγρια ζωή.

Η καταστροφή των ενδιαιτημάτων, η κλιματική αλλαγή, η ρύπανση, η υπερεκμετάλλευση των φυσικών πόρων και η εισαγωγή χωροκατακτητικών ειδών αποτελούν κοινές προκλήσεις, που επηρεάζουν τα είδη με διαφορετικό τρόπο.

Όμως όλες πηγάζουν από την ίδια βασική αιτία: τις μη βιώσιμες και επιβλαβείς ανθρώπινες δραστηριότητες. Είτε μέσω της αποψίλωσης των δασών, είτε μέσω της βιομηχανικής γεωργίας και της υπεραλίευσης, οι ενέργειές μας ωθούν πολλά είδη στο όριο της εξαφάνισης.

Αυτές οι αλληλένδετες απειλές καταδεικνύουν τις σοβαρές ευθύνες μας και την ανάγκη για παγκόσμια και συλλογική προσπάθεια για αρμονική διαβίωση.

Η κυρία Βασιλική Ορφανού, συνεργάτιδα συντονισμού προγράμματος εμβληματικών ειδών, WWF Ελλάς

Ο επείγων χαρακτήρας της προστασίας της άγριας ζωής υπογραμμίζεται, άλλωστε, και από τα ευρήματα της έκθεσης του WWF «Ζωντανός Πλανήτης 2022». Αποκαλύπτει μια ανησυχητική μέση μείωση κατά 69% στους πληθυσμούς θηλαστικών, πτηνών, ψαριών, ερπετών και αμφιβίων από το 1970.

Και από τα πρώτα στοιχεία που διαθέτουμε, ούτε η νέα έκθεση για το 2024, που θα ανακοινωθεί σε λίγες ημέρες, δίνει ευκαιρία εφησυχασμού. Το ακριβώς αντίθετο μάλιστα.

Στη χώρα μας έχουν καταγραφεί περισσότερα από 27.000 είδη ζώων στα χερσαία και υδάτινα οικοσυστήματα
Η Ελλάδα, παρά τη μικρή της έκταση, είναι μια από τις πλουσιότερες σε βιοποικιλότητα χώρες στον κόσμο.

Ο μοναδικός της πλούτος οφείλεται στο έντονο ανάγλυφο με ψηλά βουνά και πολυάριθμα νησιά, την κλιματική ποικιλομορφία, την πλούσια γεωλογική ιστορία, και στη μακραίωνη παρουσία του ανθρώπου.

Ενδεικτικά, στη χώρα μας έχουν καταγραφεί μέχρι σήμερα περισσότερα από 27.000 είδη ζώων στα χερσαία και υδάτινα οικοσυστήματα.

Ωστόσο, αν συμπεριλάβουμε και τα είδη που δεν έχουν ακόμα καταγραφεί επίσημα, ο συνολικός αριθμός εκτιμάται ότι ξεπερνά τις 50.000.

Είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι τα 4.000 από αυτά τα είδη είναι ενδημικά, δηλαδή δεν απαντώνται πουθενά αλλού εκτός από την Ελλάδα.

Παρά τη δέσμευση της χώρας μας για την αποτροπή της απώλειας της εγχώριας βιοποικιλότητας, μέχρι και σήμερα οι στόχοι είναι ελλιπείς για τη μεγάλη πλειονότητα των ειδών. Ακόμη και των προστατευόμενων, ενώ δεν έχουν θεσπιστεί τα αναγκαία μέτρα διατήρησης για τα είδη ή και για τις περιοχές εξάπλωσής τους.

«Συμμαχία για την Άγρια Ζωή»

Αναγνωρίζοντας τον καθοριστικό ρόλο μας απέναντι στις προκλήσεις και στις απειλές που αντιμετωπίζει η άγρια ζωή, αλλά και τη δύναμη της συνεργασίας, ενώσαμε τις δυνάμεις μας 11 περιβαλλοντικές οργανώσεις και σχηματίσαμε τη «Συμμαχία για την Άγρια Ζωή». Την πρώτη πρωτοβουλία του είδους της στην Ελλάδα.

Στο επίκεντρο των δράσεών μας βρίσκεται η αποτελεσματική προστασία γνωστών, αλλά και λιγότερο γνωστών, σημαντικών ειδών στη χώρα μας. Η κοινή/οργανωμένη δράση έχει πέντε θεματικούς άξονες- στόχους:

1. Αποτελεσματική διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών και διατήρηση των εμβληματικών ειδών της Ελλάδας.

2. Αύξηση της συμμετοχής των ενδιαφερομένων στη λήψη αποφάσεων για τη διατήρηση της φύσης.

3. Προώθηση της συνύπαρξης ανθρώπου και άγριας ζωής.

4. Μετριασμός των ανθρωπογενών απειλών για τα είδη.

5. Εμπλουτισμό της γνώσης μέσω εφαρμοσμένης έρευνας για δράσεις διατήρησης και προστασίας.

Με κοινό όραμα την άγρια ζωή, και τους ανθρώπους να ευημερούν μαζί, αξιοποιούμε τη συλλογική μας γνώση και εμπειρία για να αγωνιστούμε μαζί με την κοινωνία για την προστασία της μοναδικής βιοποικιλότητας της Ελλάδας.

Περισσότερα για τη Συμμαχία για την Άγρια Ζωή μπορείτε να διαβάσετε στο https://greekwildlifealliance.gr/

Αρκτούρος: Στη σκιά της άρσης προστασίας του λύκου

«Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων γιορτάζεται λίγες μόνο ημέρες μετά από μια ανησυχητική εξέλιξη: την απόφαση των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης να εγκρίνουν την πρόταση της Κομισιόν για την άρση του καθεστώτος αυστηρής προστασίας του λύκου.

Είναι μία κίνηση των υπουργών Περιβάλλοντος της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και του Έλληνα, οι οποίοι αγνόησαν την έκκληση περισσότερων από 300 (περιβαλλοντικών και μη) οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών. Και εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών που τους παρότρυναν να ακολουθήσουν τις συμβουλές της επιστημονικής κοινότητας και να εντείνουν τις προσπάθειες για την ενίσχυση της συνύπαρξης του ανθρώπου με τα μεγάλα σαρκοφάγα.

Γιατί, όμως, είναι λανθασμένη αυτή η απόφαση;
Αρχικά, η πρόταση αυτή δεν βασίστηκε σε επιστημονικά δεδομένα, αλλά φαίνεται να έχει υποκινηθεί από οργανωμένες ομάδες και από κίνητρα πολιτικά και προσωπικά.

Η πρόσφατη εμπεριστατωμένη ανάλυση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την κατάσταση διατήρησης του λύκου δεν παρείχε στοιχεία που να στηρίζουν μια αλλαγή στο καθεστώς διατήρησης του είδους.

Αντιθέτως, ο λύκος παραμένει σε δυσμενές καθεστώς διατήρησης σε έξι από τις επτά βιογεωγραφικές περιοχές της Ε.Ε., σύμφωνα με την τελευταία αξιολόγηση του 2019.

Στην Ελλάδα, παρόλο που ο πληθυσμός του λύκου έχει ανακάμψει σε πολλές περιοχές της Ελλάδας, το είδος εξακολουθεί να βρίσκεται σε «ανεπαρκή» κατάσταση διατήρησης, κυρίως λόγω έντονων ανθρωπογενών πιέσεων.

Ο κύριος Πάνος Στεφάνου, υπεύθυνος επικοινωνίας ΑΡΚΤΟΥΡΟΥ

Η απόφαση της άρσης προστασίας του λύκου αποτελεί οπισθοδρόμηση στις προσπάθειες διατήρησης της βιοποικιλότητας και της προστασίας των άγριων ζώων.

Οι λύκοι αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της φυσικής κληρονομιάς της Ευρώπης, διαδραματίζοντας ζωτικό ρόλο στη διατήρηση της ισορροπίας των οικοσυστημάτων και της βιοποικιλότητας. Η επιστροφή του λύκου στην Ευρώπη αποτελεί σημαντική επιτυχία ΟΛΩΝ μας στη διατήρηση της φυσικής μας κληρονομιάς.

Εφόσον αυτή τεθεί σε κίνδυνο, ρισκάρουμε μία επιστροφή στο παρελθόν, όταν το είδος κυνηγήθηκε συστηματικά κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα, με αποτέλεσμα να εξαφανιστεί από πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

Και σήμερα… μετά από τόσες δεκαετίες δράσεων για την ανάκαμψη του πληθυσμού του και για την αντιστροφή της εικόνας του είδους, ο λύκος γίνεται και πάλι… κακός».

 

 

www.xronometro.com



Θράκη | Κινδυνεύουν με εξαφάνιση Μαυρόγυπας και Όρνιο

Πρόσφατη έρευνα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων σε συνεργασία με την Εταιρεία Προστασίας Βιοποικιλότητας της Θράκης, προειδοποιεί ότι η εγκατάσταση αιολικών σταθμών στη Θράκη, μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην επιβίωση του Μαυρόγυπα και του Όρνιου.

Η έρευνα επικεντρώθηκε στην αξιολόγηση του κινδύνου πρόσκρουσης των δυο γυπών στις ανεμογεννήτριες και στις συνέπειες που αυτός ο κίνδυνος εγκυμονεί σε επίπεδο πληθυσμού, αποτυπώνοντας την κατάσταση έως το 2022 και για μια ευρύτερη περιοχή από την καμένη έκταση του 2022 και 2023.

Ακόμη και υπό τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις, τα αποτελέσματα της είναι άκρως ανησυχητικά, αφού οι θάνατοι από πρόσκρουση σε ανεμογεννήτριες κάθε έτος μπορούν να επηρεάσουν έως και το 30% του πληθυσμού του Μαυρόγυπα και το 7% του πληθυσμού του Όρνιου.

Αναλύθηκαν τρία σενάρια που συσχετίζουν τον αριθμό των ανεμογεννητριών με τους πληθυσμούς του Μαυρόγυπα και του Όρνιου στη Θράκη (για το Όρνιο συμπεριλαμβάνεται στη μελέτη και ο βουλγαρικός διασυνοριακός πληθυσμός που έχει αυξητική τάση):

-Σε 20 χρόνια μπορεί να παραμείνουν σταθεροί ή να αυξηθούν οι πληθυσμοί του Μαυρόγυπα και του Όρνιου βάσει του μη ρεαλιστικού σεναρίου ότι δεν θα εγκατασταθούν οι αιολικοί σταθμοί που έχουν αδειοδοτηθεί έως το 2022.

-Σε 18 χρόνια μπορεί να εξαφανιστεί ο πληθυσμός του Μαυρόγυπα και να επιβραδυνθεί σημαντικά η αύξηση του πληθυσμού του Όρνιου, βάσει του πλέον αισιόδοξου σεναρίου ότι θα εγκατασταθούν μόνον οι αιολικοί σταθμοί που έχουν αδειοδοτηθεί έως το 2022 και δεν θα αδειοδοτηθεί κανένας επιπλέον.

-Σε 2 έως 5 χρόνια μπορεί να εξαφανιστεί ο πληθυσμός του Μαυρόγυπα και σε 20 χρόνια του Όρνιου, βάσει του λιγότερο αισιόδοξου σεναρίου, ότι θα εγκατασταθούν οι αιολικοί σταθμοί που έχουν αδειοδοτηθεί έως το 2022 και επιπλέον οι σχεδιαζόμενοι αιολικοί σταθμοί.

Τα τελευταία είκοσι και πλέον χρόνια, στη Θράκη αδειοδοτούνται Αιολικοί Σταθμοί εντός των κρίσιμων ενδιαιτημάτων για τα προστατευόμενα είδη πουλιών. Παρά τις πολύ σοβαρές καταγεγραμμένες επιπτώσεις, η Διοίκηση συνεχίζει να αδειοδοτεί περισσότερα έργα, αγνοώντας μάλιστα τις επιστημονικές μελέτες, τις αντίθετες γνώμες του επιστημονικού προσωπικού αρμόδιων υπηρεσιών και σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και την ισχύουσα νομοθεσία η οποία περιλαμβάνει σχέδια δράσης, στόχους διατήρησης των προστατευόμενων ειδών κ.ά.

Με αυτή τη μελέτη και με τον κίνδυνο της εξαφάνισης προστατευόμενων εμβληματικών ειδών να είναι πια ορατός, τώρα όσο ποτέ άλλοτε, προκύπτει η ανάγκη να σταματήσει άμεσα η πρακτική με τα επαναλαμβανόμενα σφάλματα στον σχεδιασμό και την αδειοδότηση των επιζήμιων αυτών έργων στην περιοχή της Θράκης.

Δυο χρόνια μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές στον Έβρο, με ανυπολόγιστες συνέπειες στα προστατευόμενα οικοσυστήματα και είδη, χρειάζεται αποκατάσταση του δάσους και ανάκαμψη των πληθυσμών των προστατευόμενων ειδών. Είναι κρίσιμο οι δράσεις των φορέων κάτω από την ηγεσία του ΥΠΕΝ να συνάδουν σε αυτό. Οι προσπάθειες του ΟΦΥΠΕΚΑ να συγκρατήσει τον πληθυσμό του Μαυρόγυπα και των άλλων αρπακτικών πουλιών στην περιοχή ώστε μελλοντικά να μετριαστούν οι συνέπειες της φωτιάς στα είδη αυτά, δεν συνάδουν με ανάπτυξη αιολικών σταθμών, που και πριν τις φωτιές ήδη απειλούσαν τους υφιστάμενους πληθυσμούς με μείωση ή εξαφάνιση, όπως αποδεικνύει η εν λόγω έρευνα.

 

www.e-evros.gr




Υπογράφηκε η σύμβαση για τη μελέτη της αντιπλημμυρικής θωράκισης της Αλεξανδρούπολης

Στις 12 Σεπτεμβρίου 2024, ο Δήμαρχος Αλεξανδρούπολης, Γιάννης Ζαμπούκης, υπέγραψε σύμβαση με την ανάδοχη εταιρεία CONSORTIS για τη μελέτη του έργου «Κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων ανατολικά του Γ.Π.Σ Αλεξανδρούπολης». Ο προϋπολογισμός της μελέτης ανέρχεται σε 1.325.373,80€ (πλέον ΦΠΑ) και αποσκοπεί στην αντιμετώπιση των πλημμυρών, ειδικά μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του Αυγούστου 2023 που προκάλεσαν αποψίλωση της βλάστησης.

Η περιοχή είναι ιδιαίτερα επιρρεπής σε πλημμυρικά φαινόμενα, ειδικά κοντά στα ρέματα Αράπης, Ειρήνη και Λουτρού. Οι πλημμύρες επιδεινώθηκαν μετά από κάθε έντονη βροχόπτωση, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις καταστροφές του 2021. Οι πυρκαγιές κατέστρεψαν τη φυτική κάλυψη, με αποτέλεσμα η αλλαγή του υδρολογικού καθεστώτος να αυξήσει τον κίνδυνο μελλοντικών πλημμυρών.

Η μελέτη περιλαμβάνει:

  • Τοπογραφική και υδραυλική μελέτη.
  • Σχεδιασμό έργων διευθέτησης των ρεμάτων.
  • Γεωλογική μελέτη.
  • Περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Ο Δήμαρχος τόνισε τη σημασία του έργου για την προστασία της περιοχής από μελλοντικές καταστροφές, με στόχο τη διασφάλιση της ομαλής καθημερινότητας και τη θωράκιση των υποδομών.

Το έργο χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους και το Υπουργείο Εσωτερικών, ενώ η μελέτη αναμένεται να ολοκληρωθεί σε 12 μήνες.




Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση – WWF: Οι συνεχείς πυρκαγιές έχουν καταστρέψει τον βιότοπο χιλιάδων ζώων

Έκκληση για την προστασία της άγριας ζωής, με αφορμή τις πρόσφατες πυρκαγιές και τις κλιματολογικές συνθήκες που προηγήθηκαν.

Έκκληση για προστασία της άγριας ζωής απευθύνει το Παγκόσμιο Ταμείο για τη Φύση – WWF Greece, αναφερόμενο τόσο στις πρόσφατες πυρκαγιές, όσο και στις κλιματολογικές συνθήκες που προηγήθηκαν. Όπως αναφέρει: «Οι διασώστες της ANIMA βρίσκονταν στις φωτιές που έκαψαν την Αττική απεγκλωβίζοντας ζώα με τις υποδείξεις της Πυροσβεστικής, σύμφωνα και με νέα σχετική εγκύκλιο της Πολιτικής Προστασίας».

Ζητώντας στήριξη το WWF συμπληρώνει: «Δυστυχώς οι δύσκολες ημέρες δεν έχουν τελειώσει ακόμη. Οι συνεχείς πυρκαγιές έχουν καταστρέψει τον βιότοπο χιλιάδων ζώων. Μόνο τον Ιούνιο, περισσότερα από 1.700 άγρια ζώα – θύματα των ακραίων θερμοκρασιών, τα περισσότερα πουλιά, έφτασαν στο Κέντρο Περίθαλψης της ΑΝΙΜΑ ενώ το περασμένο καλοκαίρι εισήχθησαν περισσότερα από 300 πυρόπληκτα άγρια ζώα. Με τη δωρεά σου μπορείς να βοηθήσεις στην αποκατάσταση των δασών μας και να περιθάλψεις τα τραυματισμένα ζώα. Σώσε την άγρια ζωή σήμερα».

xronos.gr




Τι γίνεται με την έλλειψη νερού στον Δήμο Νέστου;

Ο Δήμος Νέστου αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα έλλειψης νερού, τα οποία έχουν αρχίσει να επηρεάζουν την καθημερινότητα των κατοίκων και τις τοπικές δραστηριότητες. Η παρατεταμένη ξηρασία, σε συνδυασμό με την αυξημένη ζήτηση τους καλοκαιρινούς μήνες, έχει οδηγήσει σε μείωση των υδάτινων αποθεμάτων, ενώ οι πηγές και οι γεωτρήσεις που τροφοδοτούν την περιοχή δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες.

Οι συνέπειες της λειψυδρίας είναι εμφανείς σε όλους τους τομείς. Η αγροτική παραγωγή, που αποτελεί βασικό πυλώνα της τοπικής οικονομίας, έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα, καθώς οι καλλιέργειες υποφέρουν από έλλειψη νερού. Πολλοί αγρότες βλέπουν τις αποδόσεις των καλλιεργειών τους να μειώνονται σημαντικά, με αποτέλεσμα την απώλεια εισοδήματος και την αβεβαιότητα για το μέλλον.

Τα προβλήματα όμως δεν περιορίζονται μόνο στην αγροτική παραγωγή. Η λειψυδρία έχει επηρεάσει και την καθημερινή ζωή των κατοίκων, με τις διακοπές στην υδροδότηση να είναι συχνές, ιδιαίτερα σε περιοχές του Δήμου με μεγαλύτερη κατανάλωση. Οι κάτοικοι αναγκάζονται να προσαρμόσουν τις συνήθειές τους, κάνοντας οικονομία στο νερό όπου είναι δυνατόν.

Οι τοπικές αρχές του Δήμου Νέστου βρίσκονται σε συνεχή επαγρύπνηση και καταβάλλουν προσπάθειες για την αντιμετώπιση της κρίσης. Έχουν ήδη ληφθεί μέτρα για την καλύτερη διαχείριση των διαθέσιμων υδάτινων πόρων, ενώ εξετάζονται λύσεις όπως η άντληση νερού από νέες γεωτρήσεις και η ενίσχυση του δικτύου ύδρευσης με νέες υποδομές. Παράλληλα, η δημοτική αρχή απευθύνει έκκληση στους πολίτες να κάνουν συνετή χρήση του νερού και να αποφεύγουν τη σπατάλη, ιδίως σε περιόδους αιχμής.

Η λειψυδρία στον Δήμο Νέστου αποτελεί μια σοβαρή πρόκληση που απαιτεί συντονισμένη δράση από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και τους πολίτες. Η προστασία των υδάτινων πόρων είναι ζωτικής σημασίας για την περιοχή, και η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη για να διασφαλιστεί η ομαλή υδροδότηση και η βιωσιμότητα της τοπικής οικονομίας.




2 πυρκαγιές μικρής έκτασης σε Ερατεινό και Χρυσοχώρι Δήμου Νέστου

Δύο μικρές πυρκαγιές ξέσπασαν εχθές σε περιοχές του Δήμου Νέστου, στο Ερατεινό και το Χρυσοχώρι.

Η πρώτη φωτιά εκδηλώθηκε γύρω στις 10:00 π.μ. στο Ερατεινό, καίγοντας χαμηλή βλάστηση. Η Πυροσβεστική Υπηρεσία αντέδρασε άμεσα, περιορίζοντας γρήγορα την έκταση της φωτιάς. Μια δεύτερη πυρκαγιά ξέσπασε λίγο αργότερα, στις 11:30 π.μ., στο Χρυσοχώρι, όπου επίσης κάηκε χαμηλή βλάστηση.

Και στις δύο περιπτώσεις, οι φωτιές τέθηκαν υπό έλεγχο χωρίς να προκαλέσουν σημαντικές ζημιές. Τα αίτια παραμένουν υπό διερεύνηση, ενώ οι αρχές απευθύνουν έκκληση στους πολίτες για προσοχή, ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες.




Φωτιά στην Αττική | Στάχτη σχεδόν 100 σπίτια – Το 10% των καμένων εκτάσεων ήταν δάση

Οι ειδικοί σημειώνουν πως το δάσος της περιοχής που κάηκε από τη μεγάλη φωτιά θα πάρει πάνω από 15 χρόνια να επανέλθει. 

Tρομάζει η εικόνα της επόμενης μέρας από τη φωτιά που κατέκαψε το βορειοανατολική Αττική και έκανε στάχτη τεράστιες δασικές εκτάσεις, ενώ στις φλόγες τυλίχθηκαν δεκάδες σπίτια. Την ίδια ώρα, ο τραγικός απολογισμός μετρά και μία απώλεια, της 65χρονης Νάντιας στο Πάτημα Χαλανδρίου.

Κατά τη διάρκεια της διυπουργικής σύσκεψη στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, έγινε γνωστό πως το 10% των καμένων εκτάσεων είναι δάση, ενώ έχουν υποστεί καταστροφές περίπου 100 σπίτια. Οι ακριβείς αριθμοί ωστόσο θα γίνουν γνωστοί μετά την ολοκλήρωση της καταγραφής.

Την ίδια ώρα, η φωτιά δεν έχει πλέον ενεργό μέτωπο ή διάσπαρτες εστίες. Από την πλευρά της όμως, η Πυροσβεστική παραμένει σε πλήρη ετοιμότητα. Οι ειδικοί σημειώνουν πως το δάσος της περιοχής, πολύτιμος πνεύμονας της Αττικής, θα πάρει πάνω από 15 χρόνια να επανέλθει.
www.newsbomb.gr



Η συγκλονιστική δορυφορική εικόνα της φωτιάς στην Αττική

Για την αντιμετώπισή της φωτιάς ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός πολιτικής προστασίας της ΕΕ, Copernicus.

Χιλιάδες στρέμματα, σπίτια και καταστήματα έχουν γίνει στάχτη και χιλιάδες άνθρωποι χρειάστηκε να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, εξαιτίας της μεγάλης πυρκαγιάς που ξέσπασε την Κυριακή το μεσημέρι, 11 Αυγούστου, στον Βαρνάβα της Αττικής και είχε ως επίσης τραγικής συνέπεια τον θάνατο μιας 65χρονης γυναίκας.

Για την αντιμετώπισή της ενεργοποιήθηκε ο μηχανισμός πολιτικής προστασίας της ΕΕ, Copernicus κινητοποιώντας βοήθεια από διάφορα κράτη μέλη για τη στήριξη της Ελλάδας.

Σε μία δορυφορική φωτογραφία που δημοσιεύει σήμερα Τρίτη, η εικόνα η εικόνα του Copernicus Sentinel-2, που αποκτήθηκε στις 12 Αυγούστου στις 12:05μ.μ. δείχνει τη συνεχιζόμενη πυρκαγιά λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας. Συνδυάζει φυσικό χρώμα με υπέρυθρες ζώνες βραχέων κυμάτων για να τονίσει τα μέτωπα πυρκαγιάς (σε κόκκινους τόνους) και τις καμένες περιοχές (σκούρο καφέ).

Ωθούμενη από ισχυρούς ανέμους, η φωτιά δημιούργησε ένα σύννεφο καπνού ακτίνας άνω των 300 χιλιομέτρων νοτιοδυτικά προς τη Λιβύη και καλύπτωνας το ανατολικό τμήμα της Αθήνας.

 

www.newsbomb.gr




«Μέτωπα» πυρκαγιών στην Π.Ε. Σερρών

Βελτιωμένη σε σχέση με χθες, φαίνεται να είναι η εικόνα από το μεγάλο «μέτωπο» της πυρκαγιάς, στο Μενοίκιο όρος. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του Δημάρχου Εμμανουήλ Παππά Δημήτρη Νότα στο Infonews24, στις 21:40, δεν υπάρχει ενεργό μέτωπο στο Δαφνούδι, ενώ παραμένουν στην περιοχή οι δυνάμεις και συγκεκριμένα 34 πυροσβέστες με 2 ομάδες πεζοπόρων της 2ης ΕΜΟΔΕ και 8 οχήματα.

Βέβαια, να επισημάνουμε ότι και χθες το βράδυ η κατάσταση στο Μενοίκιο ήταν μεν βελτιωμένη, ωστόσο από τα ξημερώματα άρχισαν να πνέουν ισχυροί άνεμοι, που «οδήγησαν» στη σημερινή αναζωπύρωση της πυρκαγιάς.

Χιονοχώρι

Εξακολουθεί να μαίνεται η πυρκαγιά στην περιοχή «Χάνια» πάνω από το Χιονοχώρι, με τον Αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Σερρών Γιώργο Καδή να δηλώνει στο Infonews24 πως είναι σε διαρκή επικοινωνία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία Σερρών.

Στο σημείο παραμένουν οι δυνάμεις και συγκεκριμένα 10 πυροσβέστες με 5 οχήματα και 3 ομάδες πεζοπόρου από 2η και 7η ΕΜΟΔΕ.

Ο κ. Καδής ανέφερε πως μέχρι τη δύση του ηλίου πραγματοποιούνταν ρίψεις νερού από τα εναέρια μέσα για την κατάσβεση των πύρινων εστιών, με τον ίδιο να προσθέτει: «Ευτυχώς αυτή την ώρα, (22:00) δεν πνέουν άνεμοι για να εξαπλώσουν τη φωτιά».

Όρβηλος

Στη μανία της πύρινης λαίλαπας είναι παραδομένο το όρος Όρβηλος, για 25η μέρα. Σύμφωνα με πληροφορίες του Infonews24, υπάρχει ένα μέτωπο ενεργό που κινείται προς τα δυτικά, από την κορυφογραμμή στο ελληνοβουλγαρικό σύνορο, στο ύψωμα 1.075 και βρίσκεται σε απόσταση 2 χιλιομέτρων από το εγκαταλελειμμένο χωριό Κρασοχώρι (ανατολικά του Αγκίστρου).

Τα τελευταία 24ωρα δεν επιχειρούν ούτε εναέρια μέσα, λόγω μη διαθεσιμότητας. Αύριο το απόγευμα θα πραγματοποιηθεί συγκέντρωση διαμαρτυρίας, στην πλατεία του Αγκίστρου.

infonews24.gr




Red Alert στο Μαξίμου για τις φωτιές στην Αττική

Σε κόκκινο συναγερμό κυβέρνηση και κρατικός μηχανισμός για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών στην Αττική.

ΟΚυριάκος Μητσοτάκης επέστρεψε εσπευσμένα στην Αθήνα αν και από την πρώτη στιγμή, ο πρωθυπουργός ήταν σε απευθείας επικοινωνίας με συνεργάτες του, αλλά και με τον αρμόδιο υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Βασίλη Κικίλια ο οποίος είχε τον συντονισμό των δυνάμεων πυρόσβεσης και πέρασε όλη τη χθεσινή μέρα και το βράδυ στο κτήριο «Φάρος» της Πολιτικής Προστασίας.

Από νωρίς σήμερα το πρωί θα βρίσκεται σε συσκέψεις στο Μέγαρο Μαξίμου με τους αρμόδιους υπουργούς που εμπλέκονται στην διαχείριση της κρίσης.

Επί ποδός πολέμου από την πρώτη στιγμή είναι ενώ ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Γιώργος Μυλωνάκης, καθώς και ο διευθυντής Διαχείρισης Κρίσεων Γιώργος Ευθυμίου.

Αυτή την ώρα οι πυροσβεστικές δυνάμεις επικεντρώνονται στην Ανατολή πάνω από τη Νέα Μάκρη όπου ο δυνατός άνεμος με ισχυρές ριπές αλλάζει συνεχώς την κατεύθυνση του μετώπου της πυρκαγιάς και όπου αλλού βγαίνουν αναζωπυρώσεις από τους ισχυρούς ανέμους που πνέουν στην Αττική.
www.newsbomb.gr



Μάχη με τις φλόγες στο Ρέθυμνο δίνουν και οι εθελοντές Σαμαρείτες-Διασώστες

Οι εθελοντές του Περιφερειακού Τμήματος Ρεθύμνου του Ε.Ε.Σ. συμμετέχουν ενεργά στις προσπάθειες κατάσβεσης.

Οι ακούραστοι εθελοντές Σαμαρείτες-Διασώστες του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού (Ε.Ε.Σ.) δίνουν σκληρή μάχη με τις φλόγες στο πύρινο μέτωπο του Ρεθύμνου για δεύτερο 24ωρο.

Οι εθελοντές του Περιφερειακού Τμήματος Ρεθύμνου του Ε.Ε.Σ. συμμετέχουν ενεργά στις προσπάθειες κατάσβεσης, προσφέροντας ταυτόχρονα πρώτες βοήθειες και είδη πρώτης ανάγκης σε πολίτες και πυροσβέστες.

Παράλληλα συμμετέχουν τις διαδικασίες για την προληπτική εκκένωση οικισμών που απειλούνται άμεσα από την πύρινη λαίλαπα.

www.newsbomb.gr




Πανευρωπαϊκή έρευνα για την ανθρώπινη επίδραση σε θάλασσες και παράκτιες περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης

Δεκαοχτώ μήνες μετά την έναρξη της, η πανευρωπαϊκή ερευνητική αποστολή, TREC, έφτασε στο τέλος της, ολοκληρώνοντας κατά το διάστημα 22/7 με 1/8 δειγματοληψία από παράκτιες περιοχές της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Απώτερος σκοπός της αποστολής είναι η μέτρηση της ανθρώπινης επίδρασης στη ρύπανση των θαλασσών και των παράκτιων περιοχών, καθώς και στη γενικότερη μόλυνση του περιβάλλοντος.

Η αποστολή του TREC συντονίζεται από Ευρωπαϊκό Εργαστήριο Μοριακής Βιολογίας (EMBL), σε συνεργασία με το Tara Ocean Foundation, την ομάδα Tara OceanS και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Θαλάσσιας Βιολογίας (EMBRC). Στην ΑΜΘ, ο βασικός φορέας υποστήριξης της ομάδας TREC αποτέλεσε το Εργαστήριο Οικολογικής Μηχανικής και Τεχνολογίας του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης. Στην ΑΜΘ οι δειγματοληψίες άρχισαν από την περιοχή του Ιμέρου, συνεχίστηκαν στην περιοχή της Βιστωνίδας και του Μοναστηρακίου και ολοκληρώθηκαν στην περιοχή της Καρβάλης.

Τα αποτελέσματα της έρευνας θα είναι γνωστά τους επόμενους 6-7 μήνες, ενώ η δημοσιοποίησή τους θα συνοδευθεί και από μια εκλαϊκευμένη έκθεση, η οποία θα αξιολογεί την κατάσταση και θα προτείνει μέτρα προστασίας του περιβάλλοντος, στοχεύοντας στην αειφόρο διαχείριση των παράκτιων περιοχών.

 




Έβρος | Δίκτυα περιπατητικών μονοπατιών: Στην «κορυφή» οι προτάσεις των δήμων

Ανάμεσα σε 171 προτάσεις που υποβλήθηκαν από τους μισούς περίπου δήμους της χώρας, προκρίθηκαν στην αξιολόγηση της κατηγορίας τους οι δήμοι Σουφλίου, Διδυμοτείχου και Ορεστιάδας, για τη δημιουργία περιπατητικών και ποδηλατικών μονοπατιών.

Όπως έγινε γνωστό πριν από λίγες ημέρες από τον δήμο Σουφλίου, η πρότασή του πέτυχε «πρωτιά» στην αξιολόγηση της κατηγορίας των παραμεθόριων και ακριτικών νησιωτικών δήμων, ωστόσο δεν ήταν μόνον ο δήμος Σουφλίου που κατάφερε να ξεχωρίσει με τον φάκελό του, αφού και οι προτάσεις των δήμων Διδυμοτείχου και Ορεστιάδας, πήραν την 3η και 6η θέση, αντίστοιχα, στην ίδια κατηγορία δήμων.
Η ίδια ομάδα εργασίας ετοίμασε και τις τρεις προτάσεις, σχεδιάζοντας δίκτυα πεζοπορικών και ποδηλατικών μονοπατιών και διαδρομών, με πιστοποιημένες υποδομές και σημάνσεις, που θα απευθύνονται και σε οικογένειες, καθώς ο βαθμός δυσκολίας πεζοπορίας στα συγκεκριμένα δίκτυα αυτά θα είναι ήπιος ή μέτριος.

«Με τις διαδρομές αυτές δίνεται η ευκαιρία στον κόσμο να γνωρίσει κοντινά του μέρη, που δεν τα ξέρει, ενώ, παράλληλα, θα είναι επιτυχία, τα μονοπάτια αυτά να διαφημιστούν για να προσελκύσουν επισκέπτες και από άλλες περιοχές», δήλωσε στην ΕΡΤ Ορεστιάδας ο αναπληρωτής καθηγητής του Τμήματος Δασολογίας Ορεστιάδας του Δ.Π.Θ., Απόστολος Κανταρτζής, μέλος της ομάδας εργασίας που «δούλεψε» τις προτάσεις των τριών δήμων του Έβρου.

Μαζί του, στην ομάδα, ήταν επίσης ο καθηγητής του ίδιου Τμήματος, Γαρύφαλλος Αραμπατζής, ο μεταδιδάκτορας Γιώργος Κολκός και ο υποψήφιος διδάκτορας, Σίμος Τσιλίκας.

Το δίκτυο μονοπατιών του δήμου Σουφλίου θα αναπτυχθεί στην περιοχή του Τυχερού και της γέφυρας Γιανούλης, ενώ στους δήμους Ορεστιάδας και Διδυμοτείχου, το δίκτυο θα ξεκινά από Πεντάλοφο και Άρδα, και οι απολήξεις του θα συνδέονται με το δίκτυο που θα δημιουργηθεί στον δήμο Διδυμοτείχου, ώστε να αποτελέσουν μία ενότητα που θα αναδεικνύει τις «απίθανες ομορφιές του βορείου Έβρου, με τα εξαιρετικά τοπία που κάποιος θα μπορεί να περιδιαβεί με τα πόδια», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Κανταρτζής.

Πηγή: ΕΡΤ Ορεστιάδας




Καβάλα: Νεαρό δελφίνι κάνει «βόλτες» στα ρηχά

Νεαρό ζωνοδέλφινο εκθαλασσώθηκε ζωντανό στα ρηχά της Νέας Περάμου Καβάλας σήμερα Τρίτη 18/06, προς μεγάλη έκπληξη του κόσμου.

Η κ. Σοφία Καριοφυλλίδου κτηνίατρος του Δικτύου του ΑΡΙΩΝ, της ομάδας που προσφέρει πρώτες βοήθειες σε κητώδη ζώα, τηλεφώνησε άμεσα στον ΑΡΙΩΝ για να πάει στο σημείο και να προσφέρει επιτόπου τις πρώτες βοήθειες στο δελφινάκι.

Εθελοντής καθοδήγησε με τις οδηγίες που δοθήκανε το νεαρό δελφινάκι προς τα ανοιχτά, με την πλευστότητα του δελφινιού να φαίνεται καλή. Ο ΑΡΙΩΝ παρακολουθεί την εξέλιξη μήπως και επανέλθει σύντομα στα αβαθή το δελφινάκι.

Ο ΑΡΙΩΝ έχει αναλάβει το περιστατικό και επιβλέπει επιτόπου την κατάσταση του. Μάλιστα, σε ανακοίνωση του ο ΑΡΙΩΝ κάνει έκκληση στο κοινό να μην προσπαθεί να κυνηγήσει ή να πιάσει το δελφινάκι, αλλά να απομακρυνθεί απο κοντά του.

Δείτε το video από τις στιγμές του δελφινιού στα ρηχά

https://www.facebook.com/watch/?v=985215726221650

Πηγή: www.rosa.gr




Πυροσβεστική | Ξεκίνησε από σήμερα η αντιπυρική περίοδος – «Ενημερωνόμαστε, προετοιμαζόμαστε, προστατεύουμε»

Οι δασικές πυρκαγιές ως φυσικό φαινόμενο, είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τις περιβαλλοντικές και κλιματολογικές συνθήκες, έχοντας όμως εξελιχθεί σε μείζον φυσικό καταστροφικό φαινόμενο. Παρόλο που οι δασικές πυρκαγιές θεωρούνται αναπόσπαστο μέρος των δασικών οικοσυστημάτων του πλανήτη, φαινόμενο το οποίο προϋπήρχε πριν την παρουσία του ανθρώπου, σήμερα η πληθώρα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων και κυρίως σε μεικτές ζώνες δάσους – οικισμών έχει οδηγήσει σε σημαντικό αριθμό ανθρωπίνων απωλειών αλλά και σε σημαντικές επιπτώσεις σε ιδιοκτησίες και υποδομές.

Η Ελλάδα ζούσε πάντα με δασικές πυρκαγιές, αλλά σήμερα η κλιματική κρίση επιταχύνει το φαινόμενο και δείχνει ότι αναμένεται να αυξηθούν περαιτέρω, σε αριθμό, μέγεθος και συχνότητα. Η ανάγκη προσαρμογής στις νέες συνθήκες όπως διαμορφώνονται είναι επιβεβλημένη.

Το Πυροσβεστικό Σώμα στο πλαίσιο της αποστολής του, για την προστασία του δασικού πλούτου της χώρας μας, της περιουσίας και κυρίως της ανθρώπινης ζωής, συνεχώς προσαρμόζει τον μηχανισμό του στις διαρκώς αυξανόμενες και απαιτητικές συνθήκες όπως διαμορφώνονται, ακολουθώντας στις επιστημονικές και τεχνολογικές εξελίξεις.

Για να επιτύχει την αποστολή του, οι πολίτες πρέπει είναι σύμμαχοι στην μάχη των δασικών πυρκαγιών, προετοιμάζοντας τις ιδιοκτησίες τους και τις οικίες τους στον κίνδυνο, ώστε σε περίπτωση πυρκαγιάς η διακινδύνευση να είναι όσο τον δυνατόν περιορισμένη. Μόνο έτσι θα καταφέρουμε να επιτύχουμε τις όσο δυνατό λιγότερες επιπτώσεις σε ένα διαρκώς επιταχυνόμενο κίνδυνο, διευκολύνοντας ταυτόχρονα το πυροσβεστικό έργο.

 

Το Πυροσβεστικό Σώμα συμβουλεύει και υπενθυμίζει τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται από όλους:

Ο «Καθορισμός μέτρων και μέσων για την πρόληψη και αποφυγή εκδήλωσης πυρκαγιών σε δάση, δασικές, χορτολιβαδικές και αγροτικές εκτάσεις, πάρκα και άλση πόλεων και οικιστικών περιοχών, περιοχές με ειδικό καθεστώς προστασίας, λοιπούς χώρους που βρίσκονται πλησίον των εκτάσεων αυτών καθώς και σε οικοπεδικούς χώρους», ισχύει από την 1η Μαΐου 2024, σύμφωνα με τη νέα Πυροσβεστική Διάταξη υπ’ αριθ. 9/2024 .

Είναι υποχρέωση όλων μας, να συντηρούμε καθαρούς αυτούς τους χώρους, καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου.

Αν δείτε καπνό, φλόγες ή οτιδήποτε μπορεί να οδηγήσει σε πυρκαγιά:

Καλέστε αμέσως την Πυροσβεστική στο τηλέφωνο 199 ή στο 112
Καλέστε μας αμέσως! Μην υποθέσετε ότι έχει καλέσει κάποιος άλλος πριν.

Μην κλείσετε το τηλέφωνο, προτού δώσετε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για:– την τοποθεσία και το ακριβές σημείο που βρίσκεστε,

– το ακριβές σημείο και την κατεύθυνση της πυρκαγιάς,

– την ένταση του ανέμου στην περιοχή και

– το είδος της βλάστησης που καίγεται

Απομακρυνθείτε αμέσως από την περιοχή

Διευκολύνετε την πρόσβαση των Πυροσβεστικών δυνάμεων.

Ακολουθούμε τις οδηγίες Προστασίας:

Αν βρίσκεστε στην ύπαιθρο:

Μην καίτε σκουπίδια ή ξερά χόρτα και κλαδιά κατά τους θερινούς μήνες.
Μην ανάβετε υπαίθριες ψησταριές στα δάση ή σε χώρους που υπάρχουν ξερά χόρτα το καλοκαίρι.
Αποφύγετε εργασίες που ενδέχεται να προκαλέσουν πυρκαγιά (π.χ. ηλεκτροκολλήσεις, χρήση τροχού ή άλλου εργαλείου που δημιουργεί σπινθήρες).
Μην πετάτε αναμμένα τσιγάρα.
Μην αφήνετε τα σκουπίδια στο δάσος. Υπάρχει κίνδυνος ανάφλεξης.
Σεβαστείτε τα απαγορευτικά πρόσβασης σε περιόδους υψηλού κίνδυνου.

Αν το σπίτι σας βρίσκεται μέσα ή κοντά σε δάσος:

Δημιουργήστε μια αντιπυρική ζώνη γύρω από το σπίτι, καθαρίζοντας σε ακτίνα τουλάχιστον 10 μέτρων τα ξερά χόρτα και φύλλα, τις πευκοβελόνες και τα κλαδιά.
Κλαδέψτε τα δένδρα μέχρι το ύψος των 3 μέτρων, ανάλογα με την ηλικία και την κατάστασή τους.
Απομακρύνετε τα ξερά κλαδιά από τα δένδρα και τους θάμνους.
Μην αφήνετε τα κλαδιά των δένδρων να ακουμπούν στους τοίχους, τη στέγη και τα μπαλκόνια του σπιτιού. Κλαδέψτε τα, αφήνοντας απόσταση τουλάχιστον 5 μέτρων από το σπίτι.
Αραιώστε τη δενδρώδη βλάστηση, έτσι ώστε τα κλαδιά του ενός δένδρου να απέχουν τουλάχιστον 3 μέτρα από τα κλαδιά του άλλου. Για ακόμη μεγαλύτερη προστασία απομακρύνουμε τη δενδρώδη και θαμνώδη βλάστηση γύρω από το κτίσμα σε απόσταση τουλάχιστον 10 μέτρων, εφόσον οι εργασίες καθαρισμού της φυσικής βλάστησης, που επιβάλλονται για την προστασία των κτιρίων, δεν προσκρούουν σε καμία περίπτωση στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας.
Μην τοποθετείτε πλαστικές υδρορροές ή σωλήνες στους τοίχους του σπιτιού.
Μην τοποθετείτε παραθυρόφυλλα από εύφλεκτα υλικά στα παράθυρα και τις μπαλκονόπορτες.
Φροντίστε ώστε τα καλύμματα στις καμινάδες και τους αεραγωγούς του σπιτιού να είναι από άφλεκτο υλικό, ώστε να μην διεισδύσουν σπίθες.
Μην αποθηκεύετε εύφλεκτα αντικείμενα κοντά στο σπίτι.
Τοποθετείτε τα καυσόξυλα σε κλειστούς και προφυλαγμένους χώρους.
Μην κατασκευάζετε ακάλυπτες δεξαμενές καυσίμου κοντά στο σπίτι.
Προμηθευτείτε τους κατάλληλους πυροσβεστήρες και φροντίζετε για τη συντήρησή τους.
Εξοπλιστείτε με σωλήνα ποτίσματος με μήκος ανάλογο της περιοχής που θέλετε να προστατεύσετε.
Εξοπλιστείτε με μια δεξαμενή νερού, με μια απλή αντλία, που λειτουργεί χωρίς ηλεκτρικό ρεύμα και με ένα σωλήνα νερού.

Αν η πυρκαγιά πλησιάζει στο σπίτι σας:

Διατηρήστε την ψυχραιμία σας.
Μεταφέρετε όλα τα εύφλεκτα υλικά από τον περίγυρο του κτιρίου σε κλειστούς και προφυλαγμένους χώρους.
Κλείστε όλες τις διόδους (καμινάδες, παράθυρα, πόρτες κλπ.) έτσι ώστε να μην διεισδύσουν οι καύτρες στο εσωτερικό του σπιτιού.
Κλείστε τις παροχές φυσικού αερίου και υγρών καυσίμων μέσα και έξω από το σπίτι.
Μαζέψτε τις τέντες στα μπαλκόνια και στα παράθυρα.
Διευκολύνετε την πρόσβαση πυροσβεστικών οχημάτων, ανοίγοντας την πόρτα του κήπου.
Τοποθετήστε σκάλα στην εξωτερική πλευρά του σπιτιού, αντίθετα από την κατεύθυνση της πυρκαγιάς, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα άμεσης πρόσβασης στη στέγη.
Συνδέστε τους σωλήνες ποτίσματος και απλώστε τους, ώστε να καλύπτεται η περίμετρος του σπιτιού.
Αν η ορατότητα είναι μειωμένη, ανάψτε τα εσωτερικά και τα εξωτερικά φώτα του, για να γίνεται ορατό μέσα από τους καπνούς.

Μόλις περάσει η πυρκαγιά:

Βγείτε από το σπίτι και σβήστε αμέσως τις μικροεστίες που απομένουν.
Ελέγξτε για τουλάχιστον 48 ώρες, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, την περίμετρο και τους εξωτερικούς χώρους του σπιτιού για το ενδεχόμενο αναζωπυρώσεων.

Αν η πυρκαγιά έχει φτάσει στο σπίτι σας:

Μην εγκαταλείπετε το κτίριο, εκτός αν η διαφυγή σας είναι πλήρως εξασφαλισμένη.
Μην μπαίνετε μέσα σε αυτοκίνητο. Η πιθανότητα επιβίωσης σε ένα σπίτι κατασκευασμένο από άφλεκτα υλικά είναι πολύ μεγαλύτερη από εκείνη σε ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται σε καπνούς και φλόγες.

Αν παραμείνετε στο σπίτι:

Κλείστε καλά τις πόρτες και τα παράθυρα.
Φράξτε τις χαραμάδες με βρεγμένα πανιά για να μην μπει μέσα ο καπνός.
Απομακρύνετε τις κουρτίνες από τα παράθυρα.
Μεταφέρετε στο εσωτερικό των δωματίων τα έπιπλα που βρίσκονται κοντά στα παράθυρα και τις εξωτερικές πόρτες.
Κλείστε τις ενδιάμεσες πόρτες για να επιβραδύνετε την εξάπλωση της πυρκαγιάς.
Γεμίστε την μπανιέρα, τους νιπτήρες και τους κουβάδες με εφεδρικό νερό.
Συγκεντρωθείτε όλοι μαζί σε ένα δωμάτιο.
Φροντίστε να υπάρχει φακός και εφεδρικές μπαταρίες μαζί σας, σε περίπτωση διακοπής ηλεκτρικού ρεύματος.
Αν το σπίτι σας είναι ξύλινο, αναζητήστε καταφύγιο σε κτιστό σπίτι.

Αν διαταχθεί οργανωμένη απομάκρυνση από την περιοχή, ακολουθήστε πιστά τις οδηγίες των Αρχών και τις διαδρομές που θα σας δοθούν.

Η Πυροσβεστιή σε σχετικής ανακοίνωση κλείνει με το μήνυμα: «Η φωτιά δεν είναι θέαμα. Σε κάθε περίπτωση, για τη δική σας ασφάλεια, ακολουθήστε πιστά τις οδηγίες των αρμόδιων αρχών. Ενημερωνόμαστε, προετοιμαζόμαστε, προστατεύουμε το δάσος».

πηγή: protothema.gr




«Πνιγμένη» στην αφρικανική σκόνη η Αττική | Οδηγίες του υπουργείου Υγείας σε άτομα αυξημένου κινδύνου

Με αφρικανική σκόνη ξύπνησε και σήμερα, Τετάρτη 24/4 η Αττική. Η Ακρόπολη αχνοφαίνεται λόγω της αποπνικτικής ατμόσφαιρας ενώ το υπουργείο Υγείας ζητά από τα άτομα αυξημένου κινδύνου να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικά και να ακολουθούν πιστά τις οδηγίες του.

Την ίδια στιγμή οι μετεωρολόγοι συστήνουν στους πολίτες να κάνουν υπομονή καθώς όπως τονίζουν το φαινόμενο εκτιμάται πως θα μας εγκαταλείψει σταδιακά σήμερα και η ορατότητα θα αρχίσει να επανέρχεται.

Βίντεο από την «πνιγμένη» στην αφρικανική σκόνη χώρα

Δείτε φωτογραφίες από την Αττική

Περισσότερα στο newsbeast.gr

«Καμπανάκι» από το υπουργείο Υγείας

Ειδικότερα, το υπουργείο Υγείας, κατόπιν της τακτικής προβλεπόμενης ενημέρωσης από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του για την προστασία της δημόσιας υγείας, συστήνει τις ακόλουθες οδηγίες για την ενημέρωση του κοινού με μέτρα προφύλαξης ως εξής:

Συστάσεις σε άτομα αυξημένου κινδύνου

  • Άτομα με αναπνευστικό πρόβλημα
  • Καρδιοπαθείς
  • παιδιά καθώς και
  • τα άτομα άνω των 65 ετών

Θα πρέπει να αποφύγουν κάθε σωματική άσκηση-δραστηριότητα σε εξωτερικούς χώρους.

Επίσης, συνιστάται η αποφυγή παραμονής σε εξωτερικούς χώρους ιδιαίτερα σε περιοχές με αυξημένη κυκλοφορία.

  • Άτομα με άσθμα μπορεί να χρειαστούν πιο συχνά εισπνοές ανακουφιστικού φαρμάκου. Επί επιμονής συμπτωμάτων συνιστάται επικοινωνία με τον θεράποντα ιατρό.

Συστάσεις στον γενικό πληθυσμό

Σε κάθε άτομο συνιστάται να αποφύγει κάθε σωματική άσκηση σε εξωτερικούς χώρους και να περιορίσει το χρόνο παραμονής σε εξωτερικούς χώρους ιδιαίτερα σε περιοχές με αυξημένη κυκλοφορία. Κατά την παραμονή του σε εσωτερικούς χώρους να διατηρούνται πόρτες, μπαλκονόπορτες και παράθυρα κλειστά.

Πηγή: newsbeast.gr

 




Φωτιά στον Ναύσταθμο της Σούδας | Δεν υπάρχει ενεργό μέτωπο – Ισχυροί άνεμοι στην περιοχή

Δεν υπάρχει ενεργό μέτωπο αυτή την ώρα στη μεγάλη φωτιά που εκδηλώθηκε λίγο πριν από τις 9:00 το πρωί στην περιοχή του κόμβου Ναυστάθμου στα Χανιά στην περιοχή της Σούδας, σύμφωνα με ενημέρωση του ΑΠΕ-ΜΠΕ από το Συντονιστικό της Πυροσβεστικής.

Οι ισχυρές πυροσβεστικές δυνάμεις που δρουν στο μέτωπο της φωτιάς έχουν όμως να αντιμετωπίσουν τις πολλές και συνεχείς αναζωπυρώσεις που υπάρχουν, ενώ ελικόπτερο της Πυροσβεστικής συμμετέχει στην κατάσβεση, ενισχύοντας τις επίγειες δυνάμεις.

Σύμφωνα με την καταγραφή και αποτίμηση της πλήρους μέχρι αυτή την ώρα κατάστασης, η Π.Υ. ενημέρωσε πως:

«Χωρίς ενεργό μέτωπο είναι η δασική πυρκαγιά στη Σούδα Χανίων.

Οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε 2 ώρες από την έναρξή της περιόρισαν το μέτωπο της πυρκαγιάς.

Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζονται μόνο μικρές καύσεις εντός της καμένης περιοχής. Καμία ζημιά σε υποδομές και κατοικίες. Ο άνεμος παραμένει ισχυρός στα 8 Μποφόρ.

Το νοσοκομείο εκκενώθηκε προληπτικά και μερικώς, δεδομένου ότι δεν απειλήθηκε και επέστρεψαν όλοι.

Τα παιδιά από τον παιδικό Σταθμό στη Σούδα μεταφέρθηκαν με ασφάλεια σε γήπεδ, σύμφωνα με το προβλεπόμενο σχέδιο, και τα παρέλαβαν οι γονείς τους.

Όλες οι δυνάμεις συνεχίζουν και επιχειρούν. Συγκεκριμένα, 79 πυροσβέστες με 5 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων, 22 οχήματα και 1 ελικόπτερο. Συνδρομή από δυνάμεις που διέθεσε το Πολεμικό Ναυτικό του Ναυστάθμου, εθελοντές αλλά και υδροφόρες ΟΤΑ».

ΓΕΝ: Βελτιούμενη βαίνει η κατάσταση στο μέτωπο της πυρκαγιάς

Η κατάσταση βαίνει βελτιούμενη, όπως ανέφεραν αρμόδιες πηγές του ΓΕΝ, για την «πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στις 8:10 το πρωί σε βλάστηση εκτός περιοχής Ναυστάθμου Κρήτης (ΝΚ) και εισήλθε στο ανατολικό άκρο του οικισμού του ΝΚ, ο οποίος βρίσκεται εκτός στρατιωτικών εγκαταστάσεων, λόγω της ισχυρής έντασης και κατεύθυνσης των ανέμων».

Επί του παρόντος δεν έχουν αναφερθεί υλικές ζημιές και δεν υφίσταται κίνδυνος σε στρατιωτικές εγκαταστάσεις και κρίσιμες υποδομές του ΝΚ, όπως διευκρίνισαν περαιτέρω.

Η περιοχά αποκλείστηκε και προληπτικά πραγματοποιήθηκε εκκένωση του οικισμού, του σχολείου και του Ναυτικού Νοσοκομείου Κρήτης (ΝΝΚ).

Στο περιστατικό συνέτρεξαν όλα τα μέσα της Πυροσβεστικής του ΝΚ και του Πυροσβεστικού Σώματος Χανίων, ομάδες «Δευκαλίων» των Ενόπλων Δυνάμεων και εναέρια μέσα από το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο Επιχειρήσεων και Διαχείρισης Κρίσεων (ΕΣΚΕΔΙΚ).

Στην περιοχή βρίσκεται ο διοικητής της νεοσύστατης Διοίκησης Κατασκευών Αντιμετώπισης Φυσικών Καταστροφών (ΔΙΚΑΦΚΑ), αντιστράτηγος Μιχαήλ Κλούβας, ενώ αρματαγωγό του Πολεμικού Ναυτικού παραμένει σε ετοιμότητα στον Ναύσταθμο για συνδρομή σε περίπτωση που απαιτηθεί.

newsbeast.gr




Διαστάσεις έχει πάρει η φωτιά στον Ναύσταθμο της Σούδας στην Κρήτη | Εκκενώθηκε το δημοτικό σχολείο και το ναυτικό νοσοκομείο

Διαστάσεις έχει λάβει η φωτιά που ξέσπασε λίγο πριν τις 09:00 στην περιοχή του οικισμού στον Ναύσταθμο Χανίων, με αποτέλεσμα να ζητηθεί η προληπτική εκκένωση του δημοτικού σχολείου, του ναυτικού νοσοκομείου και της λέσχης υπαξιωματικών.

Οι ισχυροί άνεμοι που πνέουν στην περιοχή και αναμένεται να ενταθούν δυσκολεύουν την κατάσβεση της πυρκαγιάς, η οποία εκδηλώθηκε σε χαμηλή βλάστηση από άγνωστη αιτία. Στο σημείο, όπου υπάρχει έντονη βλάστηση, επιχειρούν αυτήν την ώρα 35 πυροσβεστικά οχήματα με 80 πυροσβέστες.

Μήνυμα μέσω του 112 εστάλη στους κατοίκους στον Ναύσταθμο, προκειμένου να απομακρυνθούν από την περιοχή τους.

Ειδικότερα το μήνυμα αναφέρει: «Εάν βρίσκεστε στον οικισμό Ναύσταθμο απομακρυνθείτε από την περιοχή. Δασική πυρκαγιά στην περιοχή σας. Ακολουθείτε τις οδηγίες των Αρχών». Για την κατάσβεση της φωτιάς επιχειρούν 70 πυροσβέστες με 5 ομάδες πεζοπόρων τμημάτων και 19 οχήματα.

newsbeast.gr, flashnews.gr



Προειδοποιούν οι επιστήμονες | Ολοένα και συχνότερα τα κύματα ακραίας ζέστης στην Ευρώπη

Η Ευρώπη είναι αντιμέτωπη ολοένα και συχνότερα με κύματα ακραίας ζέστης, την οποία δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει ο ανθρώπινος οργανισμός, καθώς λόγω της κλιματικής αλλαγής εξακολουθεί να αυξάνεται η θερμοκρασία, όπως προειδοποίησαν η ευρωπαϊκή υπηρεσία Κοπέρνικος και ο Παγκόσμιος Μετεωρολογικός Οργανισμός.

Σε έκθεσή τους για τις κλιματικές συνθήκες στην Ευρώπη οι δύο υπηρεσίες αναφέρθηκαν στις ακραίες συνθήκες που παρατηρήθηκαν το 2023, περιλαμβανομένου του καύσωνα που σημειώθηκε τον Ιούλιο και προκάλεσε στο 41% της νότιας Ευρώπης ισχυρή, πολύ ισχυρή ή ακραία θερμική επιβάρυνση.

Πρόκειται για τη μεγαλύτερη έκταση της Ευρώπης που έχει αντιμετωπίσει τέτοιες συνθήκες από τότε που διατηρούνται αρχεία.

Η ακραία ζέστη είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη για την υγεία όσων εργάζονται σε εξωτερικούς χώρους, για τους ηλικιωμένους και τα άτομα που πάσχουν από νοσήματα όπως καρδιαγγειακές παθήσεις ή διαβήτη.

Σε κάποιες περιοχές της Ιταλίας καταγράφηκε πέρυσι τον Ιούλιο αύξηση 7% στον αριθμό των θανάτων σε σχέση με το κανονικό.

Η θερμική επιβάρυνση μετρά τις επιπτώσεις του περιβάλλοντος στο ανθρώπινο σώμα, συνδυάζοντας παράγοντες όπως η θερμοκρασία, η υγρασία και η αντίδραση του σώματος για να ορίσει την «αισθητή» θερμοκρασία.

Το 2023 περιοχές της Ισπανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Ελλάδας αντιμετώπισαν έως και δέκα ημέρες ακραίας θερμικής επιβάρυνσης, με την «αισθητή» θερμοκρασία να ξεπερνά τους 46 βαθμούς Κελσίου.

Οι θάνατοι που συνδέονται με τη ζέστη αυξήθηκαν κατά περίπου 30% στην Ευρώπη τα τελευταία 20 χρόνια, όπως αναφέρει η έκθεση.

Η ευρωπαϊκή υπηρεσία κάλεσε τις κυβερνήσεις τον προηγούμενο μήνα να προετοιμάσουν τα συστήματα υγείας τους για την κλιματική αλλαγή και ζήτησε να υιοθετηθεί νομοθεσία για την προστασία από την ακραία ζέστη όσων εργάζονται σε εξωτερικούς χώρους.

Η περσινή χρονιά είναι η θερμότερη που έχει καταγραφεί από τότε που διατηρούνται αρχεία, ενώ η θερμοκρασία στην Ευρώπη αυξάνεται πιο γρήγορα σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη περιοχή της γης.

Σύμφωνα με την έκθεση, τα αέρια του θερμοκηπίου ευθύνονται κυρίως για την ακραία ζέστη που παρατηρήθηκε το 2023, όμως και άλλοι παράγοντες όπως το μετεωρολογικό φαινόμενο El Nino έπαιξαν επίσης ρόλο.

Η ζέστη προκάλεσε και άλλα ακραία φαινόμενα, όπως πλημμύρες, καθώς η πιο ζεστή ατμόσφαιρα διατηρεί περισσότερη υγρασία προκαλώντας σφοδρότερες βροχοπτώσεις.

«Κάποια από τα γεγονότα του 2023 εξέπληξαν την επιστημονική κοινότητα λόγω της έντασής τους, της ταχύτητας με την οποία ενέσκηψαν, το εύρος και τη διάρκειά τους», σχολίασε ο Κάρλο Μπουοντέμπο, διευθυντής της υπηρεσίας Κλιματικής Αλλαγής του Κοπέρνικου.

Πηγή: newsbeast.gr




Καβάλα | Η έλλειψη βροχοπτώσεων μειώνει αισθητά τις ποσότητες νερού για άρδευση

Οι περιορισμένες βροχοπτώσεις των τελευταίων μηνών προβληματίζουν ιδιαίτερα τους εμπλεκόμενους τοπικούς φορείς στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αναφορικά με την ποσότητα των νερών που θα απαιτηθούν τους καλοκαιρινούς μήνες για την άρδευση των καλλιεργήσιμων εκτάσεων στον κάμπο του Νέστου.

Κάθε χρόνο η Διεύθυνση Υδάτων ΑΜΘ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, που εδρεύει στην πόλη της Καβάλας, εκδίδει μια απόφαση, με την οποία γνωστοποιεί στη ΔΕΗ την ποσότητα νερού που πρέπει να αποδεσμευτεί από το φράγμα του Θησαυρού, βορειοανατολικά της Δράμας, για την άρδευση των καλλιεργητικών εκτάσεων. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, η ΔΕΗ αποδεσμεύει όλο και μικρότερες ποσότητες λόγω της έλλειψης βροχοπτώσεων.

Κάθε χρόνο αποδεσμεύεται όλο και λιγότερο νερό

Όπως εξηγεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο διευθυντής Υδάτων Γιώργος Καμπάς, «όταν παρατηρείται μείωση των βροχοπτώσεων και κατ’ επέκταση πτώση της στάθμης του νερού στο φράγμα, η ΔΕΗ δεσμεύει τα νερά προκειμένου να εξασφαλίσει τα ενεργειακά αποθέματα της χώρας.

Οπότε, κάθε χρόνο αποδεσμεύσει όλο και μικρότερες ποσότητες που είναι απαραίτητες για την άρδευση του κάμπου του Νέστου εντός των διοικητικών και γεωγραφικών ορίων της Καβάλας και της Ξάνθης.

Έτσι, το 2021 αποδεσμεύτηκαν 168 εκατ. κυβικά νερού, το 2022, 130 εκατ. κυβικά και 2023, 110 εκατ. κυβικά νερού. Η μείωση αυτή φανερώνει έμπρακτα το πρόβλημα που υπάρχει από την έλλειψη βροχοπτώσεων και την εισροή υδάτων από άλλες πηγές».

Ο κ. Καμπάς δεν κρύβει ότι αν τους δυο επόμενους μήνες δεν υπάρξουν σημαντικές βροχοπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή, τότε ο όγκος των υδάτων που θα αποδεσμευτούν φέτος για άρδευση θα είναι πολύ μικρότερος από την περσινή χρονιά.

«Πέρυσι αντιμετωπίζαμε το ίδιο πρόβλημα, αλλά μας έσωσαν οι έντονες βροχοπτώσεις του Μαΐου και του Ιουνίου. Έτσι, μπορέσαμε να καλύψουμε τη ζήτηση, διαφορετικά και το περσινό Καλοκαίρι θα είχαμε πρόβλημα» επισημαίνει με έμφαση.

Πάντως ούτε πέρυσι ούτε φέτος είχαμε χιονοπτώσεις στην ευρύτερη περιοχή της ανατολικής Μακεδονίας αλλά και στη γειτονική Βουλγαρία που θα εξασφάλιζαν τον εμπλουτισμό του υδροφόρου ορίζοντα».

Το πρόβλημα με τις εντατικές καλλιέργειες

Σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα εκτιμήσεις και στην περίπτωση εκείνη που το επόμενο χρονικό διάστημα δεν υπάρξουν ικανές βροχοπτώσεις, η αποδέσμευση της ποσότητας νερού που απαιτείται για την άρδευση αναμένεται να κυμανθεί κάτω από τα 100 εκατ. κυβικά, φτάνοντας κοντά στα 70 εκατ. κυβικά νερού.

Η εκτίμηση αυτή, όπως υπογραμμίζει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ με την επιστημονική του ιδιότητα (ως γεωπόνος) ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος θα δημιουργήσει προβλήματα στην επιβίωση των καλλιεργειών.

«Στο κάμπο του Νέστου», επισημαίνει ο κ. Μαρκόπουλος, «υπάρχουν κατά κύριο λόγο εντατικές καλλιέργειες όπως σπαράγγια, ακτινίδια, μποστάνια και μάλιστα οι καλλιέργειες αυτές παρουσιάζουν κάθε χρόνο μικρή αύξηση.

Με το σενάριο των 70 εκατ. κυβικών νερού, οι ανάγκες της άρδευσης θα καλυφθούν οριακά, ενώ σε ένα δεύτερο επίπεδο θα έλεγα ότι πιθανόν να υπάρχει και μείωση της παραγωγής». Τα τελευταία χρόνια, οι περιβαλλοντολόγοι επισημαίνουν το μεγάλο πρόβλημα της ανατροφοδότησης του υπόγειου υδάτινου ορίζοντα λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης αυτό μεταφράζεται σε μείωση των βροχοπτώσεων και σε έλλειψη χιονοπτώσεων στο Φαλακρό, στο Παγγαίο αλλά και στη γειτονική Βουλγαρία, που επίσης έχει περιορισμένες βροχοπτώσεις και κατ’ επέκταση μειωμένη εισροή υδάτων προς τη χώρα μας μέσω του ποταμού Νέστου.

Η μεγάλη ωφέλεια του φράγματος του Θησαυρού

Το φράγμα του Θησαυρού διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην αντιπλημμυρική προστασία των περιοχών που διασχίζει ο Νέστος, την άρδευση των αγροτικών εκτάσεων, την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και τον εμπλουτισμό των υδάτινων βιότοπων της περιοχής (οικολογική παροχή).

Πρόκειται για το μεγαλύτερο λιθόρριπτο (χωμάτινο) φράγμα των Βαλκανίων, που κατασκευάστηκε μεταξύ του 1986 και του 1996, ξεκίνησε να λειτουργεί το 1997 και έχει ύψος 175 μέτρα. Αυτό το κατατάσσει πρώτο στα Βαλκάνια κι ένα από τα μεγαλύτερα της Ευρώπης.

Η λίμνη που σχηματίζεται εκτείνεται κατά μήκος της παλιάς κοίτης του ποταμού, κάνοντας τον Νέστο να φαντάζει από ψηλά σαν θάλασσα. Τα νερά εισχωρούν στις κοιλάδες του Νέστου βόρεια του φράγματος έως τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Η ποσότητα των νερών που συγκρατούνται φτάνουν τα 700.000.000 κυβικά μέτρα, ενώ από αυτά αρδεύονται περί τα 200.00 στρέμματα καλλιεργήσιμης γης.

Τα φράγματα και οι γεωτρήσεις άρδευσης στην ΑΜΘ

Να σημειωθεί ότι στην Ανατολική Μακεδονία υπάρχουν τέσσερα μεγάλα φράγματα: του Θησαυρού και της Πλατανόβρυσης που αλληλοσυμπληρώνονται, της Φωλιάς στον δήμο Παγγαίου, δυτικά της Καβάλας και των Λευκογείων, στον δήμο Κάτω Νευροκοπίου, βορειοδυτικά της Δράμας.

Σε όλα τα παραπάνω η μείωση της στάθμης του υδάτινου όγκου είναι εμφανής ακόμη και διά γυμνού οφθαλμού, προκαλώντας σε ορισμένες περιπτώσεις τον έντονο προβληματισμό και την ανησυχία κατοίκων και φορέων.

Ο κ. Καμπάς υπογραμμίζει ότι η έλλειψη βροχών δεν επηρεάζει -μέχρι στιγμής τουλάχιστον- τα αποθέματα νερού που είναι για πόση και προέρχονται κυρίως από γεωτρήσεις, κι αυτό αφορά όλες σχεδόν της περιοχές της περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Μάλιστα, στη Θράκη, ο υφιστάμενος αριθμός γεωτρήσεων για άρδευση καλύπτει επαρκώς τις ανάγκες που υπάρχουν. Επίσης, τα δυο φράγματα Καλύβα και Θεραπειό στην Ορεστιάδα, που τροφοδοτούνται από τον ποταμό Άρδα σε συμφωνία με τη γειτονική Βουλγαρία καλύπτουν επίσης ένα μέρος των αναγκών.

Το νερό δεν είναι ένας ανεξάντλητος φυσικός πόρος

«Σε κάθε περίπτωση πρέπει να βρισκόμαστε σε εγρήγορση» επισημαίνει ο διευθυντής Υδάτων ΑΜΘ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας και Θράκης και συνεχίζει: «αν δεν ανατροφοδοτείται ο υπόγειος υδροφόρος ορίζοντας, τότε δεν θα αντιμετωπίζουμε πρόβλημα μόνο με την άρδευση αλλά ενδεχομένως και με την πόση.

Η οικονομία και η ορθολογική χρήση του νερού απ’ όλους μας -πολίτες, αγρότες, καλλιεργητές, είναι η καλύτερη λύση για να μην βρεθούμε μπροστά σε δύσκολες καταστάσεις. Και επιπλέον πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό μας πως το νερό δεν είναι ένας ανεξάντλητος φυσικό πόρος».

πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ, proininews.gr/




Θεσσαλονίκη | Τρεις συλλήψεις για απορρίψεις αποβλήτων σε περιοχή Νatura

Ένας υπάλληλος δήμου και δύο οδηγοί φορτηγών συνελήφθησαν, οι οποίοι έκαναν ανεξέλεγκτες απορρίψεις αποβλήτων κλαδεμάτων και άλλων στερεών αποβλήτων σε δασική περιοχή του δήμου Βόλβης, ενώ σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία.

Οι δύο οδηγοί (46 και 49 ετών) έγιναν αντιληπτοί την ώρα που απέρριπταν τα απόβλητα, ενεργώντας, σύμφωνα με ανακοίνωση της Αστυνομίας, κατ’ εντολή του 47χρονου αρμόδιου λειτουργού δημοτικής υπηρεσίας.

Από την αστυνομική έρευνα διαπιστώθηκε ότι ανάλογες απορρίψεις ογκωδών δημοτικών αποβλήτων πραγματοποιήθηκαν στο ίδιο σημείο και πριν από λίγες μέρες.

Κατά την ίδια ανακοίνωση, προέκυψε επιπλέον ότι η συγκεκριμένη διαδικασία για τα ογκώδη απόβλητα του ίδιου δήμου πραγματοποιούνταν τουλάχιστον τα τελευταία πέντε χρόνια από 54χρονο δημοτικό λειτουργό (της προηγούμενης δημοτικής θητείας), σε δασική περιοχή που βρίσκεται εντός ενταγμένης ζώνης προστασίας NATURA και σε Ζώνη Προστασίας Εθνικού Πάρκου, ενώ δημιουργήθηκε μια άτυπη χωματερή (Χ.Α.Δ.Α.) από την οποία καλύφθηκε εν μέρει γειτνιάζων διερχόμενο ρέμα.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στον αρμόδιο εισαγγελέα πρωτοδικών.

Πηγή: cnn.gr




Πιέρια Όρη | Ανεξέλεγκτη η φωτιά – Καίει δασικές εκτάσεις κοντά σε καταφύγιο άγριας ζωής

Για τρίτη συνεχόμενη ημέρα βρίσκεται σε εξέλιξη η πυρκαγιά, που ξέσπασε λίγο πριν τη 1:00 το μεσημέρι της Κυριακής, στη θέση Σαρακατσάνα, στα Πιέρια Όρη και κατακαίει δασική έκταση.

Η πυρκαγιά έχει κατεύθυνση προς τα δυτικά και σε κάποια σημεία είναι έρπουσα, ενώ σε άλλα επικόρυφη, δηλαδή καίει μέχρι τις κορυφές των δέντρων.

Η πυρκαγιά έχει κατεύθυνση προς τα δυτικά και σε κάποια σημεία είναι έρπουσα, ενώ σε άλλα επικόρυφη, δηλαδή καίει μέχρι τις κορυφές των δέντρων.

 

Το έργο της πυροσβεστικής υπηρεσίας είναι ιδιαίτερα δύσκολο, καθώς η πυρκαγιά καίει σε χαράδρες και άλλα δύσβατα σημεία. Σε κοντινό απόσταση βρίσκεται το Καταφύγιο Άγριας Ζωής της Σαρακατσάνας, το οποίο προς το παρόν δεν έχει απειληθεί.

Για την κατάσβεση της πυρκαγιάς επιχειρούν 131 πυροσβέστες με 35 οχήματα, οκτώ πεζοπόρα τμήματα και τρία ελικόπτερα.

Η πυρκαγιά βρίσκεται σε εξέλιξη μακριά από κατοικημένες περιοχές.

 

Πηγή: ethnos.gr



Ρόδος | Ξέσπασε πυρκαγιά σε δασική έκταση

Φωτιά ξέσπασε σε δασική έκταση στην Ρόδο, στα σύνορα μεταξύ Αρχαγγέλου και Μαλώνας.

Πιο συγκεκριμένα, συναγερμός σήμανε στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Ρόδου, καθώς έχουν κινητοποιηθεί 25 πυροσβέστες με 11 οχήματα. Συνδρομή παρέχουν εθελοντές πυροσβέστες.

Πηγή: Newsbomb.gr



Κλειστή η Περιφέρεια Ηλείας και τα δικαστικά μέγαρα σε Πύργο και Αμαλιάδα | Ζημιές από τον σεισμό στο Δήμο Ζαχάρως

Για προληπτικούς λόγους σήμερα θα παραμείνουν κλειστά, το διοικητήριο της Περιφερειακής Ενότητας Ηλείας, καθώς και τα δικαστικά μέγαρα του Πύργου και της Αμαλιάδας

Αυτήν την απόφαση έλαβε στη σημερινή έκτακτη συνεδρίαση το συντονιστικό πολιτικό όργανο έπειτα από τις δύο ισχυρές σεισμικές δονήσεις που σημειώθηκαν στην περιοχή το πρωί της Παρασκευής.

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αντιπεριφερειάρχης Ηλείας, Νίκος Κοροβέσης, το συντονιστικό όργανο αποφάσισε επίσης να ελέγξουν οι τεχνικές υπηρεσίες όλα τα δημόσια κτίρια για τυχόν προβλήματα ή ζημιές από τους σεισμούς.

Στο μεταξύ, στον Δήμο Ζαχάρως «έχουν καταγραφεί ζημιές στις εγκαταστάσεις του σταδίου», όπως είπε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο δήμαρχος Κώστας Μητρόπουλος, προσθέτοντας ότι «δεν αποκλείεται να κλείσουν για λόγους προστασίας». Ακόμη, ο δήμαρχος ανέφερε ότι «έχουν καταγραφεί ρωγμές σε παλιά γεφύρια και σε παλιά σπίτια, καθώς και σε μαντρότοιχους σπιτιών μέσα στην πόλη της Ζαχάρως». Πάντως, όπως επεσήμανε, «συνολική εικόνα για τις ζημιές θα υπάρχει όταν ολοκληρωθούν οι έλεγχοι από τα κλιμάκια των μηχανικών».

Πηγή: Newsbeast.gr




Ισχυρός σεισμός 5,7 Ρίχτερ ανοιχτά της Ηλείας, αισθητός στην Αττική | Τι λέει ο σεισμολόγος Άκης Τσελέντης

Ισχυρός σεισμός έγινε αισθητός στην Αττική. Η δόνηση είχε μέγεθος 5,7 Ρίχτερ και σημειώθηκε ανοιχτά της Ηλίας, ανατολικά των Στροφάδων. Στην ιστοσελίδα του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου υπάρχουν δύο αναφορές σε σεισμούς ίδιου μεγέθους 5,7 Ρίχτερ στην περιοχή με διαφορά ενός λεπτού.

Η σεισμική δόνηση έγινε αισθητή, περίπου στις 09:10 σήμερα το πρωί στην Αχαΐα, την Ηλεία, την Μεσσηνία σε άλλες περιοχές της Πελοποννήσου.

Όπως ανακοινώθηκε από τους τέσσερις φορείς συγκρότησης του Ενιαίου Εθνικού Σεισμολογικού Δικτύου, το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, η πολύ σχυρή σεισμική δόνηση είχε μέγεθος 5,7 στην κλίμακα Ρίχτερ και σημειώθηκε στις 09:12 ώρα Ελλάδος. Ο σεισμός έγινε σε απόσταση 239 χλμ. ΔΝΔ των Αθηνών. Το επίκεντρο της δόνησης εντοπίζεται στο θαλάσσιο χώρο 14 χλμ. ανατολικά των Στροφάδων.

Σύμφωνα με την αρχική αυτόματη λύση του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, ο σεισμός είχε μέγεθος 5,7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ και το επίκεντρο εντοπίστηκε στο Ιόνιο πέλαγος, ανατολικά των Στροφάδων.

Σύμφωνα και με τη μέτρηση του Ευρωμεσογειακού Σεισμολογικού Κέντρου, η σεισμική δόνηση είχε μέγεθος 5,7 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ και το επίκεντρο ήταν στο θαλάσσιο χώρο, 36 χιλιόμετρα δυτικά από τα Φιλιατρά Μεσσηνίας.

 

«Βασικά, είναι ένας σεισμός, είναι 5,7 Ρίχτερ. Δεν εμπνέει κανέναν λόγο ανησυχίας», δήλωσε στον ΑΝΤ1 ο σειισμολόγος Άκης Τσελέντης. Σύμφωνα με τον ίδιο, θα ακολουθήσουν και άλλοι μικρότερης έντασης, ενώ εκτίμησε ότι ήταν ο κύριος σεισμός.

Έγινε αισθητός σε μεγάλη απόσταση λόγω του εστιακού βάθους του, σημείωσε ακόμη.

Πηγή: newsbeast.gr




Ρόδος | Προβληματισμός για τις τροπικές μέδουσες σε παραλίες με διάμετρο που φτάνει το ένα μέτρο

Η τροπική μέδουσα Rhopilema nomadica που εμφανίστηκε στη Ρόδο στα μέσα Μαρτίου, έχει πλέον παρατηρηθεί σε αρκετές παραλίες του νησιού, όπως τονίζει σε σημερινή του ανάρτηση ο Υδροβιολογικός Σταθμός Ρόδου. Η Rhopilema nomadica, γνωστή και ως νομαδική μέδουσα, έχει ημισφαιρικό σχήμα, διαφανές – γαλαζωπό χρώμα και διάμετρο συνήθως 30-40 εκατοστά αν και μπορεί να φτάσει και το 1 μέτρο.

«Στην κάτω επιφάνεια του σώματός της, υπάρχουν 8 πλοκάμια με νηματοκύστεις, δηλαδή μικρά κεντριά με δηλητήριο, που αν έρθουν σε επαφή με το δέρμα προκαλούν έντονο πόνο, αίσθημα καύσου, κνησμό και ερεθισμό της περιοχής. Γι΄ αυτό, ακόμη και αν βρούμε μια μέδουσα στη παραλία, αποφεύγουμε την επαφή με γυμνά χέρια!», τονίζει η ίδια ανάρτηση και συνεχίζει:

«Όπως όλες οι μέδουσες έτσι και η Rhopilema nomadica είναι πλαγκτονικός οργανισμός δηλαδή παρασύρεται από τα θαλάσσια ρεύματα, οπότε η εμφάνισή της είναι παροδικό φαινόμενο και συνδέεται άμεσα με τις υδροδυναμικές συνθήκες που επικρατούν κάθε φορά. Από τη δεκαετία του 1980, καταγράφονται περιοδικές εξάρσεις του πληθυσμού στις ελληνικές θάλασσες. Ταυτόχρονα, η αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη άρα και της θάλασσας, λόγω της κλιματικής αλλαγής, δημιουργεί ευνοϊκές συνθήκες για την εμφάνιση τέτοιων εξάρσεων στους πληθυσμούς των μεδουσών. Επιπλέον, η μείωση των θαλάσσιων χελωνών, των οποίων οι μέδουσες αποτελούν βασική τροφή, αλλά και της υπεραλίευσης μεγάλων πελαγικών ψαριών, συμβάλει στην αύξηση του πληθυσμού των μεδουσών.

Το προσωπικό του Υδροβιολογικού Σταθμού Ρόδου/ΕΛΚΕΘΕ παρακολουθεί και καταγράφει καθημερινά το φαινόμενο και την εξέλιξή του.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους πολίτες που μας στέλνουν καθημερινά καταγραφές για το συγκεκριμένο είδος!

Είστε τα “μάτια” μας στη θάλασσα!».

Τέλος, υπενθυμίζει τις βασικές οδηγίες σε περίπτωση μιας δυσάρεστης «συνάντησης» με μία μέδουσα Rhopilema nomadica:

  • Αφαιρούμε τα πλοκάμια ή άλλα υπολείμματα της μέδουσας, χρησιμοποιώντας μια πλαστική κάρτα, ένα τσιμπιδάκι, ένα ξύλο ή ακόμα και ένα πλαστικό φτυαράκι από παιδικό παιχνίδι. Δεν ακουμπάμε τη μέδουσα με γυμνά χέρια!
  • Ξεπλένουμε με θαλασσινό νερό, χωρίς όμως να τρίβουμε τη περιοχή. Δεν χρησιμοποιούμε γλυκό νερό!
  • Δεν καλύπτουμε τη περιοχή με επιδέσμους.
  • Δεν χρησιμοποιούμε φαρμακευτικά παρασκευάσματα χωρίς ιατρική συμβουλή διότι τα συμπτώματα μπορεί να ποικίλουν από άτομο σε άτομο.
  • Εάν ο πόνος και το οίδημα παραμένει, συμβουλευόμαστε έναν γιατρό.
  • Σε περίπτωση αλλεργικού ατόμου, το άτομο αυτό πρέπει να επικοινωνήσει/μεταβεί άμεσα σε γιατρό ή νοσοκομείο.
    Και μια φιλική συμβουλή: στην περίοδο έξαρσης του φαινομένου αποφεύγετε να κολυμπάτε σε μεγάλες αποστάσεις από την ακτή ώστε σε περίπτωση τσιμπήματος να μπορείτε να επιστρέψετε γρήγορα και με ασφάλεια, ώστε να εφαρμόσετε τα παραπάνω.

Πηγή: newsbeast.gr




Σεισμός 3,6 Ρίχτερ στην Κέρκυρα

Σεισμική δόνηση σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης 26 Μαρτίου στην Κέρκυρα.

Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο Αθηνών ο σεισμός ήταν μεγέθους 3,6 Ρίχτερ με επίκεντρο 33 χιλιόμετρα νότια νοτιοδυτικά των Οθωνών. Το εστιακό βάθος υπολογίζεται στα 6 χιλιόμετρα.

Σημειώνεται ότι χθες και σήμερα έχουν προηγηθεί κι άλλοι σεισμοί μικρότερης έντασης.

Πηγή: newsbomb.gr




Σεισμός στην Κέρκυρα | Το νησί κινδυνεύει περισσότερο από μεγάλους αλβανικούς σεισμούς

Σεισμός 4,7 Ρίχτερ σημειώθηκε το πρωί της Παρασκευής 22/3/2024 ανοιχτά της Κέρκυρας και οι σεισμολόγοι εμφανίζονται καθησυχαστικοί. Ο διευθυντής του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, Άκης Τσελέντης, σε ανάρτησή του στο Facebook έγραψε, μάλιστα, ότι «η Κέρκυρα κινδυνεύει πιο πολύ από μεγάλους αλβανικούς σεισμούς».

Για τον πρωινό σεισμό 4,7 Ρίχτερ ανοιχτά της Κέρκυρας μίλησε στην εκπομπή «Συνδέσεις» και ο διευθυντής ερευνών του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου, Αθανάσιος Γκανάς. Είπε ότι ήταν ασθενής σεισμική δόνηση ενώ ανέφερε μεταξύ άλλων ότι δεν υπάρχει γνωστό ρήγμα εκεί και ότι δεν εμπνέει ανησυχία.

Συγκεκριμένα, είπε πως «έχουμε μια ασθενή σεισμική δόνηση σε υποθαλάσσιο χώρο. Είναι περίπου 18 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά από τους Οθωνούς. Είναι στο βόρειο Ιόνιο. Δεν υπάρχει κάποιο γνωστό ρήγμα εκεί. Το ρήγμα που υπάρχει και το ξέρουμε είναι λίγο πιο κοντά στην Κέρκυρα. Είναι μια ακολουθία η οποία ξεκίνησε εδώ και δύο μέρες. Έχουμε αρκετούς μικρούς σεισμούς και σήμερα το πρωί έγινε ο σεισμός 4,7 Ρίχτερ και ακολούθησε μετά ένας μετασεισμός 3,4 Ρίχτερ.

Δεν προκαλεί ανησυχία αυτή η ακολουθία. Αλλά ωστόσο, επειδή είναι μια περιοχή που έχει χαμηλή σεισμικότητα, κάθε δραστηριότητα εκεί μας προξενεί το ενδιαφέρον να δούμε πώς θα εξελιχθεί».

Για το αν ήταν ο κύριος σεισμός είπε ότι «δεν έχουμε ακόμα αρκετά στοιχεία. Μπορεί ίσως να ακολουθήσει. Τώρα, επειδή το 4,7 είναι στο όριο ασθενούς – ισχυρής δόνησης, θα δούμε. Θέλουμε λίγα δεδομένα ακόμη. Είναι μια περιοχή, δεν την ξέρουμε καλά γιατί είναι στο μέσο του βορείου Ιονίου μεταξύ Ελλάδος – Ιταλίας και δεν έχουμε πολλούς σεισμούς, οπότε θέλουμε λίγα δεδομένα ακόμη να δούμε πώς θα πάει».

Πηγή: newsbeast.gr