Επέστρεψαν στη δουλειά τους οι εργαζόμενοι στα μεταλλεία χρυσού Χαλκιδικής

Έπειτα από απόφαση του ΣτΕ 

Επέστρεψαν στη δουλειά τους οι εργαζόμενοι στα μεταλλεία χρυσού Χαλκιδική

Τον τελευταίο μήνα είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα – Ο πρόεδρος των εργαζομένων τόνισε ότι αισθάνεται μερικώς δικαιωμένος από τον αγώνα που έδωσε μαζί με τους συναδέλφους του

Στις εργασίες τους επέστρεψαν με απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) οι εργαζόμενοι στα μεταλλεία χρυσού στη Χαλκιδική που εδώ κι έναν μήνα είχαν τεθεί σε διαθεσιμότητα. Από τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης οι εργαζόμενοι γύρισαν πίσω στα εργοτάξιά τους υπογράφοντας την άρση της διαθεσιμότητάς τους και θέτοντας ξανά σε λειτουργία τα μεταλλεία.

2Σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του σωματείου των εργαζομένων, Γιώργος Χατζής, τόνισε πως αισθάνεται μερικώς δικαιωμένος για τον αγώνα που έδωσε εκείνος μαζί με τους συναδέλφους του, ώστε να επιστρέψουν όλοι στα πόστα τους.

3

Υπενθυμίζεται ότι το ΣτΕ με την υπ’αριθμόν απόφασή του ανέστειλε προσωρινά την απόφαση του Πάνου Σκουρλέτη (19 Αυγούστου) με την οποία ανακλήθηκαν οι αποφάσεις έγκρισης εδώ τεχνικών μελετών των μεταλλευτικών εγκαταστάσεων της εταιρείας «Ελληνικός Χρυσός» με το επιχείρημα ότι παραβιάστηκαν οι όροι των τεχνικών μελετών.

4

Συγκεκριμένα, την Παρασκευή, 2 Οκτωβρίου, το Τμήμα Αναστολών του ΣτΕ έκανε δεκτή την αίτηση αναστολής του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Χαλκιδικής και των άλλων Σωματείων των εργαζομένων στην «Ελληνικός Χρυσός», διατάσσοντας την αναστολή της εκτέλεσης της απόφασης του κ. Σκουρλέτη μέχρι την οριστική απόφαση της κυρίας προσφυγής, που αναμένεται να εκδοθεί μέσα στον τρέχοντα μήνα.

5

6

7

8

9

10

11




Το μάθημα της 14ης απόφασης του ΣτΕ για τα μεταλλεία Χαλκιδικής

Το 14άρι μπορεί να αποδειχθεί σημαδιακό για τη Χαλκιδική, αφού τόσες φορές δικαιώθηκε η Ελληνικός Χρυσός από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Στα χαρτιά το 14άρι κερδίζει. Και για το ποδόσφαιρο, όμως, το 14 είναι σημαδιακό νούμερο, αφού το φορούσε στην πλάτη του ο Γιόχαν Κρόιφ, ο μεγαλύτερος Ευρωπαίος ποδοσφαιριστής όλων των εποχών. Το νούμερο αυτό μπορεί να αποδειχθεί σημαδιακό και για τη Χαλκιδική, αφού τόσες είναι οι φορές που δικαιώθηκε η Ελληνικός Χρυσός από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Από σήμερα οι 2000 εργαζόμενοι επιστρέφουν στη δουλειά τους, καθώς την περασμένη Παρασκευή το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο ανέστειλε την απόφαση Σκουρλέτη να ακυρώσει τις τεχνικές άδειες και να κλείσει τα μεταλλεία. Οι 1300 της Ελληνικός Χρυσός και του Άκτορα βρίσκονταν σε διαθεσιμότητα, επί 33 ημέρες. Οι υπόλοιποι 700 των υπεργολάβων είχαν απολυθεί. Τώρα ελπίζουν ότι η οριστική απόφαση που αναμένεται σε έναν περίπου μήνα θα είναι και αυτή θετική, ώστε να παραμείνουν στις θέσεις τους και στις δουλειές τους.

Είναι πραγματικά αξιοσημείωτο το σκεπτικό της απόφασης για την αναστολή της ακύρωσης των τεχνικών αδειών από τον υπουργό. Οι δικαστές αναφέρονται στο κοινωνικό όφελος και το δημόσιο συμφέρον, υπολογίζοντας τη βαρύτητα της εργασίας και της οικονομικής επιβίωσης της περιοχής. Δε μπήκαν στην ουσία της υπόθεσης, θα το κάνει η Ολομέλεια. Το έχουν κάνει, άλλωστε, στο παρελθόν πολλές φορές και με διάφορες αφορμές. Έμειναν στο κοινωνικό κόστος, το οποίο συχνά ο φανατισμός δεν υπολογίζει. Υπογράμμισαν το δημόσιο συμφέρον, που η ιδεοληψία το προσανατολίζει ανάλογα με τα συμφέροντά της.

Η υπόθεση των μεταλλείων Χαλκιδικής είναι διδακτική από πολλές πλευρές, κάτι, όμως, που στην Ελλάδα δεν έχει αξία. Έτσι κι αλλιώς κανείς δεν μαθαίνει από τα παθήματα και τις περιπέτειες. Οι αλλαγές μένουν στα λόγια κι εφαρμόζονται επιφανειακά μόνο όταν είναι ανώδυνες. Μια μεγάλη βιομηχανική επένδυση είναι βέβαιον ότι έχει επιπτώσεις στο περιβάλλον. Οτιδήποτε κάνουμε έχει μεγάλες ή μικρές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Άλλωστε στις αγελάδες οφείλεται το 75% της εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα, που έχει ως συνέπεια το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Δεν σκέφτηκε, όμως, κανείς να τις αποστρατεύσει ή να τις εξαφανίσει. Το ζήτημα, λοιπόν, είναι να τηρούνται οι νόμοι που ισχύουν στην Ελλάδα και στην Ευρώπη και αποτελούν –θεωρητικά τουλάχιστον- τη χρυσή τομή ανάμεσα στην ανάπτυξη και το περιβάλλον. Τόσο απλά είναι τα πράγματα. Δε χρειάζονται ούτε φωνές, ούτε κινητοποιήσεις, ούτε καταγγελίες, ούτε άσκηση εξουσίας, ούτε αυτοδίδακτοι οικολόγοι. Αρκεί η τήρηση της ουσίας της νομοθεσίας. Πόσο δύσκολο είναι να ισχύσει κάτι τέτοιο; 

 
Θα ήταν πραγματικά απαράδεκτο να βάλει κανείς στις δύο άκρες της ζυγαριάς τη δουλειά και το περιβάλλον. Το λογικό είναι ο συνδυασμός, χωρίς εκπτώσεις από τη μια και χωρίς υπερβολές από την άλλη. Με όρους ευρωπαϊκούς. Όλα τα άλλα εκτός από τη συνεννόηση είναι επικίνδυνα και αδιέξοδα.

 

voria.gr




Δακτυλιώσεις στο Εθνικό Πάρκο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης 9-14 Οκτωβρίου 2015

Για τέταρτη φορά κατά την διάρκεια του έργου “Πρόγραμμα παρακολούθησης ορνιθοπανίδας στην περιοχή του ΕΠΑΜΑΘ (2012-2015)” θα πραγματοποιηθούν δακτυλιώσεις στρουθιόμορφων και παρυδάτιων πουλιών στο Εθνικό Πάρκο ΑΜΑΘ. Οι δακτυλιώσεις θα γίνονται από την Παρασκευή 9/10/2015 το απόγευμα έως και την Τετάρτη 14/10/2015 το πρωί, στην περιοχή της Λάφρης, με επικεφαλής τον Δρ. Χ. Αλιβιζάτο.

Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί ένα από τα 7 έργα παρακολούθησης ειδών και οικοτόπων τα οποία διεξάγει ο Φορέας Διαχείρισης Δέλτα Νέστου Βιστωνίδας-Ισμαρίδας στα πλαίσια υλοποίησης και παρακολούθησης της πράξης «Προστασία και Διατήρηση της Βιοποικιλότητας του Εθνικού Πάρκου Α.Μ.Θ» του υποέργου 1, της ενταγμένης πράξης στον Άξονα Προτεραιότητας 9 «Προστασία Φυσικού Περιβάλλοντος και Βιοποικιλότητας», του Ε.Π. «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 2007-2013».

Στόχος της αποστολής είναι να δακτυλιωθούν κυρίως παρυδάτια πουλιά, αλλά και στρουθιόμορφα με τη χρήση ειδικών διχτυών. Οι δακτυλιώσεις θα γίνονται το πρωί (περίπου 06.00-11.00) και το απόγευμα- βράδυ (περίπου 16.00-22.00) και μπορούν να συμμετέχουν εθελοντές του ΕΠΑΜΑΘ αλλά και όσοι το επιθυμούν. Όσοι ενδιαφέρεστε να συμμετέχετε θα πρέπει να είστε εφοδιασμένοι με ζεστά ρούχα για την ύπαιθρο, γαλότσες και φακό κεφαλής.

Κατά τις προηγούμενες αποστολές δακτυλιώσεων παρυδάτιων και στρουθιόμορφων πουλιών στο ΕΠ ΑΜΑΘ δακτυλιώθηκαν συνολικά 440 υδρόβια και παρυδάτια πουλιά, ανάμεσα στα οποία διάφορα είδη σκαλίδρων, καστανοκέφαλοι γλάροι, ένας λεπτόραμφος γλάρος και μια γερακίνα.

Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να επικοινωνήσουν με την κα. Ευτέρπη Πατετσίνη (25410 96646), κα. Μαρία Παναγιωτοπούλου (6937415234), κ. Χαράλαμπο Αλιβιζάτο στο (6973663662). Παρακαλώ ενημερώστε μας εγκαίρως για την συμμετοχή σας, ώστε να οργανώσουμε καλύτερα τις δακτυλιώσεις και να σας δώσουμε οδηγίες για την μετακίνηση  και τη διαμονή σας.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

????????????????????????????????????




Δήμος Καβάλας | Αναφορικά με την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων

Οι δράσεις του Δήμου Καβάλας στοχεύουν στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των μικρών μας φίλων

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων γιορτάστηκε για πρώτη φορά το 1931 σ’ ένα συνέδριο περιβαλλοντιστών στη Φλωρεντία, ως ένας τρόπος για την ευαισθητοποίηση κοινού και ειδικών για τα υπό εξαφάνιση ζώα. Από τότε, η γιορτή διευρύνθηκε και περιλαμβάνει όλα τα είδη του ζωικού βασιλείου. Η 4η Οκτωβρίου καθιερώθηκε ως Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, επειδή συμπίπτει με τον εορτασμό της μνήμης του Αγίου Φραγκίσκου της Ασίζης, που έχει αναγορευτεί από την Καθολική Εκκλησία ως προστάτης των ζώων και του περιβάλλοντος.

Η  4η Οκτωβρίου, η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων έρχεται για μια ακόμη φορά να τονίσει σε όλους τη σημασία που έχει η προστασία και η φροντίδα των ζώων, οικόσιτων και άγριων.  Η κακοποίηση των ζώων αποτελεί πράξη απάνθρωπη με βαθύτερα αίτια, και είναι ενάντια στο Νόμο ο οποίος τιμωρεί αυστηρά τους παραβάτες. Είναι αυτός ο Νόμος που δείχνει πως ακόμα και σε κεντρικό επίπεδο αναγνωρίζεται η ανάγκη για τη διαφύλαξη και την προστασία των δεσποζόμενων και αδέσποτων ζώων συντροφιάς.

Ωστόσο δεν αρκούν μέτρα καταστολής ή τιμωρίας όσων προβαίνουν σε πράξεις κακοποίησης των ζώων. Ζητούμενο μιας ευνομούμενης πολιτείας και μιας κοινωνίας η οποία σέβεται τον ίδιο της τον εαυτό, θα πρέπει να είναι η διάχυση μιας συνειδητής προσπάθειας στον πυρήνα της, στην κάθε οικογένεια, στα σχολεία, για την διασφάλιση της προστασίας των ζώων.

Με αφορμή μάλιστα τα πρόσφατα περιστατικά κακοποίησης ζώων στην ευρύτερη περιοχή μας, η Διεύθυνση Ποιότητας Ζωής του Δήμου Καβάλας καταδικάζει αυτές τις ενέργειες και δηλώνει ευθαρσώς ότι θα σταθεί αρωγός των κακοποιημένων ζώων αλλά και κατήγορος κάθε παραβάτη, ασυνείδητου πολίτη που φέρεται με απάνθρωπο τρόπο είτε σε δεσποζόμενο είτε σε αδέσποτο ζώο.

Δεν ξεχνάμε ότι τα ζώα αποτελούν τους «συνταξιδιώτες μας» στο ταξίδι της ζωής και ο άνθρωπος οφείλει να προσπαθήσει για την απαιτούμενη οικολογική ισορροπία, με σεβασμό και αξιοπρέπεια στη διαβίωση κάθε μορφής έμβιας ζωής.

Η μέρα αυτή πρέπει ν’ αποτελέσει κάλεσμα των πολιτών για αναθεώρηση της στάσης και νοοτροπίας τους σχετικά με τα ζώα, αναγνώριση του δικαιώματος τους στη ζωή, και στήριξη του δύσκολου έργου όσων έχουν επιφορτιστεί με την προστασία και τη φροντίδα τους.

 

Οι δράσεις του Δήμου Καβάλας για τα αδέσποτα ζώα

Με γνώμονα και σκεπτικό την προστασία των ζώων η Διεύθυνση Ποιότητας Ζωής του Δήμου Καβάλας υλοποίησε ήδη και συνεχίζει να προγραμματίζει την υλοποίηση δράσεων που αφορούν στην προστασία και περίθαλψη των αδέσποτων αλλά και στην καλλιέργεια φιλοζωικής συνείδησης σε επίπεδο τοπικής κοινωνίας.

Ο Δήμος Καβάλας, σεβόμενος απολύτως τον νόμο, επιδιώκει την άμεση και καλύτερη συνεργασία με τους φιλοζωικούς συλλόγους, τους ιδιώτες κτηνίατρους και τους πολίτες και προσδοκά στην καλύτερη ποιότητα ζωής, τη προστασία του περιβάλλοντος των μικρών του φίλων, τα αδέσποτα ζώα.

Στο πλαίσιο αυτό ιδιαίτερες προσπάθειες έχουν καταβληθεί για την καλύτερη οργάνωση και λειτουργία του δημοτικού κυνοκομείου. Αξίζει στο σημείο αυτό να τονισθεί ότι από την ημέρα ανάληψης των καθηκόντων της σημερινής Δημοτικής Αρχής δεν υπήρξε καμία χρηματική επιχορήγηση από την κεντρική διοίκηση για την περίθαλψη των αδέσποτων ζώων συντροφιάς.   Έτσι, ο Δήμος Καβάλας έφτασε σε σημείο να μην έχει την ελάχιστα απαιτούμενη στελέχωση για να μπορεί να λειτουργήσει στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που ορίζει η νομοθεσία.  Παρόλα αυτά η Διεύθυνση Ποιότητας Ζωής συνεχίζει την προσπάθεια και ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η ίδρυση και λειτουργία καταφυγίου αδέσποτων ζώων συντροφιάς.

Ειδικότερα, από τον Σεπτέμβριο του 2014, μέχρι σήμερα ο Δήμος Καβάλας

προέβη σε:

  • 121 περισυλλογές αδέσποτων ζώων.
  • 67 στειρώσεις.
  • 133 ηλεκτρονικές σημάνσεις.
  • 147 εμβολιασμούς.
  • 30 υιοθεσίες.
  • 80 σκυλιά επέστρεψαν στο φυσικό περιβάλλον.
  • Καθημερινή παροχή φαρμακευτικής αγωγής αλλά και σίτιση σε όλα τα σκυλιά εντός του κυνοκομείου αλλά και σε όλα τα αδέσποτα της πόλης μετά την επαναφορά τους στο φυσικό περιβάλλον.
  • Αύξηση πίστωσης για στειρώσεις με διαδικασία μειοδοτικού διαγωνισμού (μείωση κόστους περίπου 30% σε σχέση με το κόστος προηγούμενων ετών).
  • Δημιουργία καρτελών καταγραφής διαχείρισης των αδέσποτων ζώων (φωτογραφία, μέγεθος, φύλο, ημερομηνία στείρωσης, αριθμός ηλεκτρονικής σήμανσης, εμβολιασμός, ασθένειες, ημερομηνία εισόδου – εξόδου, υιοθεσία, κλπ).
  • Για πρώτη φορά, δημιουργήθηκε νέος κωδικός για έκτακτα κτηνιατρικά περιστατικά, νοσηλεία χτυπημένων ζώων ή εγκαταλελειμμένων (π.χ. αδέσποτα ζώα-θύματα τροχαίου) με κατακύρωση ανάδοχου κτηνίατρου με τη διαδικασία μειοδοτικού διαγωνισμού.
  • Συγκρότηση 5μελούς επιτροπής για την παρακολούθηση του προγράμματος περίθαλψης αδέσποτων ζώων.
  • Συγκρότηση 3μελούς ειδικής επιστημονικής επιτροπής για την επίλυση προβλημάτων ως προς την επικινδυνότητα αδέσποτων ζώων.
  • Έχουν σταλεί επιστολές με κάλεσμα για την ενημέρωση του κοινού. Άμεσα, ξεκινούν  ενημερωτικές εκδηλώσεις σε σχολεία, πολιτιστικούς συλλόγους, κλπ για τα δικαιώματα των ζώων, για τις υποχρεώσεις των ιδιοκτητών ζώων συντροφιάς και για την προώθηση της ιδέας της υιοθεσίας.
  • Στην περίπτωση δε, που εγκαταλείφθηκαν (πολλά) αδέσποτα σκυλιά στην περιοχή του Αγίου Σίλα, υποβλήθηκε από πλευράς Δήμου Καβάλας μήνυση κατά αγνώστων.



Δράμα | Δικογραφία για 59χρονο που πυροβόλησε δύο σκυλιά και θανάτωσε το ένα !

Σχηματίσθηκε δικογραφία από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Δοξάτου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Δράμας, σε βάρος 59χρονου ημεδαπού, για παράβαση της νομοθεσίας περί ζωοκτονίας.  

Ειδικότερα, το Σάββατο το μεσημέρι, σε αγροτική περιοχή της Αδριανής Δράμας, ο 59χρονος, με τη χρήση κυνηγετικού όπλου, πυροβόλησε και τραυμάτισε δύο σκυλιά, ιδιοκτησίας 58χρονου ημεδαπού, ένα εκ των οποίων θανάσιμα.

Η δικογραφία που σχηματίσθηκε θα υποβληθεί στην κα Εισαγγελέα Πρωτοδικών Δράμας, ενώ την προανάκριση ενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Δοξάτου.

Η Ελληνική Αστυνομία, στο πλαίσιο της ευαισθησίας και της υποχρέωσης για την πάταξη τέτοιων περιστατικών, ενημερώνει τους πολίτες ότι:

Ο βασανισμός, η κακοποίηση, η κακή και βάναυση μεταχείριση οποιουδήποτε είδος ζώου, καθώς και η οποιαδήποτε πράξη βίας σε βάρος του, όπως η δηλητηρίαση, το κρέμασμα, ο πνιγμός, το κάψιμο, η σύνθλιψη, ο ακρωτηριασμός, αλλά και η αναίτια θανάτωσή του, είναι πράξεις που διώκονται σε βαθμό πλημμελήματος και τιμωρούνται με φυλάκιση ή χρηματική ποινή ή και με τις δύο ποινές.

Οι πολίτες που αντιλαμβάνονται ανάλογα περιστατικά, καλούνται να τα καταγγέλλουν στις κατά τόπους Αστυνομικές Αρχές.

xanthipress.gr




Αθώος ο κατηγορούμενος για εξαγωγή σκύλων που προορίζονταν για οίκο ανοχής κτηνοβατών!!

Άλλη μια ανυπόστατη, ψευδής και δόλια κατηγορία για δήθεν εμπόριο αδέποτων ζώων από εθελοντές φιλόζωους πολίτες έπεσε στο κενό.

Το Εφετείο Αθηνών πανηγυρικά αθώωσε Έλληνα πολίτη, για την κατηγορία του εμπορίου αδέσποτων ζώων, ο οποίος είχε συλληφθεί μετά από ανώνυμη (!) καταγγελία στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος το χειμώνα του 2015.

Όλοι θα ενθυμούμαστε τα άρθρα των πάσης λογής κίτρινο-φυλλάδων (π.χ. “Πρώτο Θέμα”, “ESPRESSO “ αλλά και άλλων ιστοσελίδων ύπουλης και αμφίβολης “φιλοζωικής” προέλευσης) όπως για παράδειγμα το δημοσίευμα της εφημερίδας ESPRESSO με τον πηχυαίο τίτλο «ΑΗΔΙΑ! made in Germany», «ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΤΗΣ ΦΡΙΚΗΣ», «Συνελήφθησαν τρεις στο “Ελευθέριος Βενιζέλος” για εξαγωγή σκύλων που προορίζονταν για οίκο ανοχής κτηνοβατών στη χώρα της Μέρκελ.» ή του Πρώτου Θέματος «Χρησιμοποιούσαν αδέσποτα για πειραματόζωα και κτηνοβασίες».

Τι έχουν να πουν τώρα όλοι αυτοί οι “δημοσιογράφοι” και οι αυτόκλητοι σωτήρες των ζώων, που με τον πιο αδίστακτο τρόπο διασύρουν εθελοντές χωρίς κανένα στοιχείο και φυσικά χωρίς καμία ντροπή για το κακό που προκαλούν σε αθώους ανθρώπους;

Ούτε στα ψιλά των κιτρινοφυλλάδων δεν θα περάσει η είδηση της αθώωσης γιατί αυτή η είδηση απλά δεν πουλάει.

Θα δώσουν λόγο όμως όλοι αυτοί στην δικαιοσύνη καθώς σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται η προκαταρκτική έρευνα μετά την μηνυτήρια αναφορά της Ομοσπονδίας μας κατά των εμπνευστών της καμπάνιας κατασυκοφάντησης του φιλοζωικού κινήματος κατά την οποία θα κληθούν να αποδείξουν τα άθλια ψέματά τους.

Θεωρούμε επίσης ότι οι αρμόδιες Αρχές, που εξαιτίας των συκοφαντών αναλώνουν πολύτιμο χρόνο από σημαντικότερες υποθέσεις, οφείλουν να κάνουν το καθήκον τους και να κινηθούν εναντίον τους για άσκοπη απασχόληση των Αρχών

Η Ομοσπονδία μας θα συνεχίσει να αγωνίζεται με κάθε τρόπο για την προστασία και τα δικαιώματα των ζώων αλλά και κατά όσων βυσσοδομούν εναντίον πολιτών που έχουν θέσει με κάθε τίμημα την ζωή τους στον αγώνα για την βοήθεια των ζώων.




To ΣτΕ αναστέλλει την απόφαση Σκουρλέτη και ανοίγει τις Σκουριές

Ανοίγει τα Μεταλλεία Χρυσού στη Χαλκιδική το Συμβούλιο της Επικρατείας το οποίο με σημερινή απόφασή του  ανέστειλε την απόφαση του υπουργού Πάνου Σκουρλέτη, ο οποίος στις 19 Αυγούστου είχε αποφασίσει να μπει προσωρινό λουκέτο.

Ουσιαστικά έγινε δεκτή η προσφυγή τεσσάρων σωματείων των εργαζομένων της Ελληνικός Χρυσός τα οποία ζητούσαν την ανάκληση της απόφασης Σκουρλέτη με την οποία διεκόπησαν αιφνίδια οι μεταλλευτικές δραστηριότητες της εταιρείας. 

Η απόφαση του αντιπροέδρου της Ολομέλειας του ΣτΕ που εκδόθηκε το απόγευμα ανατρέπει τα αρχικά δεδομένα σύμφωνα με τα οποία η ετυμηγορία του ανώτατου διοικητικού δικαστηρίου αναμενόταν τέλη Οκτωβρίου.

“Η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας συνιστά δικαίωση του αγώνα των εργαζομένων, οι οποίοι αναμένεται να επιστρέψουν τη Δευτέρα στην εργασία τους αφότου υπάρξει εντολή της Επιθεώρησης Εργασίας” δηλώνει στο Capital.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικός Χρυσός Μιχάλης Θεοδωρακόπουλος.

Η απόφαση υπ’ αριθμ. 299/2015

Ειδικότερα, το Τμήμα Αναστολών του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου (σε σχηματισμό Ολομέλειας) δημοσίευσε αργά σήμερα το απόγευμα  την υπ΄ αριθμ. 299/2015 απόφασή του (προεδρεύων ο αντιπρόεδρος Νικόλαος Σακελλαρίου και εισηγητής ο σύμβουλος Ηλίας Μάζος) με την οποία διατάσσει, την αναστολή της εκτέλεσης της απόφασης του κ. Σκουρλέτη (19 Αυγούστου 2015), μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης επί της κυρίας προσφυγής,  που συζητήθηκε σήμερα στην Ολομέλεια.

Το δικαστήριο πρόταξε το συμφέρον, όπως αναφέρει των 867  εργαζόμενων και αναφέρει πως η απόφαση Σκουρλέτη που έβαλε λουκέτο θα προκαλέσει “στους  εργαζομένους ανεπανόρθωτη ή, πάντως, δυσχερώς επανορθώσιμη βλάβη”, η οποία συνίσταται  “την ουσιώδη μείωση των μέσων βιοπορισμού τους λόγω της θέσης τους σε διαθεσιμότητα ή της απώλειας των θέσεων εργασίας τους”.    

Οι εργαζόμενοι –όπως αναφέρεται στην απόφασή του ΣτΕ-  υποστηρίζουν   ότι “η επενδύτρια εταιρεία έχει ήδη θέσει σε διαθεσιμότητα, στην συνέχεια των προσβαλλομένων, 867 εργαζομένους, ενώ έχουν προσκομίσει προς επίρρωση των ισχυρισμών τους δηλώσεις της εν λόγω εταιρείας Ελληνικός Χρυσός Α.Ε. και άλλων συνεργαζομένων επιχειρήσεων, με τις οποίες γνωστοποιείται στις αρμόδιες αρχές η θέση εργαζομένων σε διαθεσιμότητα καθώς και δηλώσεις εργοδοτών περί καταγγελίας συμβάσεων εργασίας”. 

Σημειώνεται ότι προσφυγή με αίτημα την ανάκληση της απόφασης Σκουρλέτη είχε καταθέσει και η Ελληνικός Χρυσός την οποία όμως το ΣτΕ έκρινε ως παρελκόμενη δεδομένου ότι είχαν ήδη προσφύγει τα τέσσερα σωματεία εργαζομένων. 

Πλέον, η κυβέρνηση αναμένεται από Δευτέρα να πράξει τα δέοντα για την επαναλειτουργία των μεταλλείων. Εξάλλου, ο υπουργός Περιβάλλοντος, Π. Σκουρλέτης, προσερχόμενος στο προεδρικό μέγαρο για την τελετή ορκωμοσίας της νέας κυβέρνησης στις 23 Σεπτεμβρίου, ανέφερε ότι εάν το ΣτΕ κάνει δεκτό το αίτημα για αναστολή της απόφασης, τότε τα μεταλλεία θα επαναλειτουργήσουν (“Αν και εφόσον κερδίσει η εταιρεία θα πρέπει το ελληνικό δημόσιο να επιτρέψει το άνοιγμα των ορυχείων” είχε δηλώσει ο υπουργός).

capital.gr




“Παραποιημένο και παράνομο το βίντεο” λέει ο δικηγόρος του 68χρονου που βασάνιζε τον σκύλο του

Συνεχίζει να απασχολεί την κοινή γνώμη του νομού Καβάλας η υπόθεση του 68χρονου που βασάνιζε τον σκύλο του σε χωριό του Δήμου Παγγαίου. Ο δικηγόρος και συνήγορος υπεράσπισης του δράστη Σεραφείμ Σανσαρίδης ωστόσο κάνει λόγο για παραποιημένο βίντεο που κυκλοφόρησε και δείχνει τον 68χρονο να χτυπά το σκυλί ενώ υποστήριξε πως είναι και προιόν υποκλοπής αφού το βίντεο κινηματογραφήθηκε μέσα στην αυλή του δράστη.




Έξω από το Συμβούλιο της Επικρατείας οι μεταλλωρύχοι

Εκδικάζεται η υπόθεση – Δείτε τις φωτογραφίες

Έξω από το Συμβούλιο της Επικρατείας έχουν συγκεντρωθεί το πρωί της Παρασκευής οι μεταλλωρύχοι της Χαλκιδικής, καθώς στην Ολομέλεια του ΣτΕ θα συζητηθεί η κύρια προσφυγή της εταιρείας Ελληνικός Χρυσός και των σωματείων των εργαζομένων, που τάσσονται κατά της αναστολής λειτουργίας των μεταλλείων.

Οι διαδηλωτές ζητούν να αποκατασταθεί το φυσικό περιβάλλον και να απαλλαχθούν από τις κατηγορίες τους 400 άτομα, με αφορμή την εκδίκαση της υπόθεσης που αφορά στην αναστολή, με απόφαση του πρώην υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Πάνου Σκουρλέτη, της λειτουργίας των μεταλλείων χρυσού στις Σκουριές Χαλκιδικής.

Δείτε τις φωτογραφίες…

ΜΕΤΑΛΛΩΡΥΧΟΙ ΣΤΕ

ӕÊōԑٓǠԙ͠őÁƏ͙̅͠Ӕ`̅ԁˋʼn`בՓϓ ӔǍ ׁˊɄɊǠŎ٠PϠԏ ӕ,Ջɏ ŐɊсԅɁӭ-בǓԏӠ̐ύǓ//EUROKINISSI

ÓÕÃÊÅÍÔÑÙÓÇ ÔÙÍ ÅÑÃÁÆÏÌÅÍÙÍ ÓÔÁ ÌÅÔÁËËÅÉÁ ×ÑÕÓÏÓ ÓÔÇÍ ×ÁËÊÉÄÉÊÇ ÅÎÙ ÁÐÏ ÔÏ ÓÕ,ÂÏÕËÉÏ ÅÐÉÊÑÁÔÅÉÁÓ--×ÑÇÓÔÏÓ ÌÐÏÍÇÓ//EUROKINISSI

ÓÕÃÊÅÍÔÑÙÓÇ ÔÙÍ ÅÑÃÁÆÏÌÅÍÙÍ ÓÔÁ ÌÅÔÁËËÅÉÁ ×ÑÕÓÏÓ ÓÔÇÍ ×ÁËÊÉÄÉÊÇ ÅÎÙ ÁÐÏ ÔÏ ÓÕ,ÂÏÕËÉÏ ÅÐÉÊÑÁÔÅÉÁÓ--×ÑÇÓÔÏÓ ÌÐÏÍÇÓ//EUROKINISSI

newsbeast.gr




Ενωτική Δημοτική Παρέμβαση Παγγαίου | Αποτροπιασμός για το περιστατικό κακοποίησης ζώου | Έλλειψη φιλοζωικής πολιτικής στο Δήμο

Η δημοτική παράταξη «Ενωτική Δημοτική Παρέμβαση Παγγαίου» εξέδωσε το ακόλουθο δελτίο τύπου:

Τις τελευταίες ημέρες ο Δήμος Παγγαίου απασχολεί τα ηλεκτρονικά κοινωνικά δίκτυα και τα ΜΜΕ πανελλαδικής εμβέλειας, όχι για τις καινοτόμες δράσεις και τα επιχειρησιακά του προγράμματα προς εξυπηρέτηση των διογκούμενων λόγω της δημοτικής απραξίας αναγκών των συνδημοτών μας, αλλά για την επιεικώς απάνθρωπη και επαίσχυντη συμπεριφορά ενός δημοτικού συμβούλου της διοικούσας παράταξης, ο οποίος κακοποίησε με τρόπο εκδικητικό και λυσσαλέο ένα ζώο, του οποίου μάλιστα είχε και την «κηδεμονία».

Το περιστατικό αυτό, αν και μεμονωμένο, όπως κρίθηκε εύκολα και συγκαλυπτικά, φέρνει στο προσκήνιο την παντελή έλλειψη φιλοζωικής αγωγής, ακόμη και σε τοπικούς «άρχοντες»,  και δικαιολογεί εν μέρει την προκλητική αδιαφορία της Διοικούσας Αρχής για επίλυση ή έστω μερική διευθέτηση ζητημάτων, που αφορούν στα ζώα (κυρίως τα αδέσποτα) της περιοχής, παρά τις συνεχείς επισημάνσεις και πιέσεις που ασκούνται από τους εκπροσώπους της Ενωτικής Δημοτικής Παρέμβασης Παγγαίου επί μακρό χρονικό διάστημα.

Η «ευκολία» διάπραξης της κακοποίησης του ζώου από τον δημοτικό σύμβουλο της Διοικούσας Αρχής επιβεβαιώνει , σε κάθε υγιώς σκεπτόμενο συμπολίτη μας, τις εύλογες υποψίες για τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν από δημοτικές παρατάξεις (ανάμεσά τους και από την  υπερισχύσασα) κατά την προεκλογική περίοδο  ως προς τον τρόπο  στελέχωσης των ψηφοδελτίων τους.  Στο «βωμό» της ψηφοθηρίας και της εμμονής για την κατάληψη του δημαρχειακού θώκου, παρέβλεψαν σκόπιμα την αξιολόγηση των υποψήφιων στελεχών τους και, συνεπώς, άφησαν περιθώρια να αμφισβητηθεί η ηθικότητα των προεκλογικών τους πρακτικών.

Η Ενωτική Δημοτική Παρέμβαση Παγγαίου,  λαμβάνοντας υπόψη ότι σημαντικός δείκτης της ποιότητας του ανθρώπινου πολιτισμού είναι η αναγνώριση του δικαιώματος στη ζωή άλλων οργανισμών και ότι η έλλειψη αγάπης και φροντίδας προς τα ζώα έχει πολλές δυσμενείς συνέπειες για τα ίδια, που είναι όντα πλήρως συναισθανόμενα, και για την περιοχή,  σε επίπεδο πολιτιστικό και  κοινωνικό,  εκφράζουμε τον αποτροπιασμό μας για την διαπραχθείσα κακουργηματική πράξη, την δυσαρέσκειά μας για την καθυστερημένη αντίδραση της Δημοτικής Αρχής στο διαπραχθέν περιστατικό και διεκδικούμε την αμεσότατη εφαρμογή από μέρους της διοικούσας Δημοτικής Αρχής του Δήμου Παγγαίου, με τη σύμπραξη φιλοζωικών φορέων, μίας στρατηγικής και λειτουργικής πολιτικής απέναντι στο ζήτημα των ζώων. Είναι επιτακτική ανάγκη  να εξασφαλιστούν επιτέλους τα δικαιώματά τους στη ζωή και στη δυνατότητα ύπαρξης και, κυρίως, να διαφυλαχθεί η υγεία και η σωματική ακεραιότητα των πολιτών του Δήμου Παγγαίου, η οποία συχνά επαπειλείται από την παντελή αδιαφορία της Δημοτικής Αρχής στο ζήτημα των ζώων, πρωτίστως των αδέσποτων.




Πανευρωπαϊκή Γιορτή των Πουλιών στο Δέλτα Έβρου

Ο Φορέας Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Δέλτα Έβρου και η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία σας προσκαλούν στη μεγαλύτερη εκδήλωση παρατήρησης πουλιών της Ευρώπης!

Όσοι και όσες θέλουν να γνωρίσουν από κοντά τον μαγικό κόσμο των άγριων πουλιών έχουν την ευκαιρία να γιορτάσουν την «Πανευρωπαϊκή Γιορτή των Πουλιών» την Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2015 στο Κέντρο Πληροφόρησης Δέλτα Έβρου.

«Το Υπέροχο Ταξίδι της Μετανάστευσης!» είναι το θέμα της φετινής διοργάνωσης και στοχεύει στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού για τα μεταναστευτικά είδη πουλιών, τους βιοτόπους που χρησιμοποιούν κατά τη μετανάστευση και ιδιαίτερα το Δέλτα του Έβρου.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει παρουσιάσεις, εκπαιδευτικά παιχνίδια, διαγωνισμό και διαδρομή στο Δέλτα Έβρου με παρατήρηση πουλιών.

Η Πανευρωπαϊκή Γιορτή των Πουλιών είναι ετήσιο γεγονός που λαμβάνει χώρα στις αρχές Οκτωβρίου, σε περισσότερες από 30 χώρες και συντονίζεται από την παγκόσμια οργάνωση Birdlife International.

Για κρατήσεις τηλεφωνήστε στο Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Δέλτα Έβρου, τηλ.: 25510 61000.

alexpolisonline.com




Συναγερμός | Κρούσμα οζώδους δερματίτιδας στο Νέστο

Συναγερμός έχει σημάνει στις υπηρεσίες της Π.Ε. Καβάλας και ιδίως στην διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και κτηνιατρικής αφού όπως όλα δείχνουν η οζώδης δερματίτιδα βρίσκεται προ των πυλών. Συγκεκριμένα τις προηγούμενες ημέρες είχαμε επιβεβαιωμένο κρούσμα της ασθένειας σε χωριό της Ξάνθης ενώ χθες εντοπίστηκε ύποπτο κρούσμα σε χωριό του Νέστου με την διεύθυνση να συγκαλεί άμεσα σύσκεψη όλων των εμπλεκομένων για το θέμα. Το κρούσμα στον Νέστο δεν έχει ακόμη επιβεβαιωθεί εργαστηριακά ωστόσο τα κλινικά συμπτώματα οδηγούν στο σχεδόν ασφαλές συμπέρασμα πως πρόκεται για οζώδη δερματίτιδα.

Παράλληλα ο κτηνίατρος της Διεύθυνσης Κτηνιατρικής Θεόφιλος Ελευθεριάδης μας μίλησε για τα χαρακτηριστικά της νόσου, πως μεταδίδεται αλλά και τι πρέπει να προσέξουν οι κτηνοτρόφοι ώστε η ζημιά να περιοριστεί στο ελάχιστο.




Μαζική δηλητηρίαση ζώων στον Έβρο- Ρίχνουν φόλες με κυάνιο!

Τα άτυχα ζώα – επτά αλεπούδες και έξι σκυλιά- καθώς και 20 φόλες, εντόπισε η μονάδα ανίχνευσης δηλητηριασμένων δολωμάτων της WWF

Νεκρά, ύστερα από κατανάλωση δηλητηριασμένων δολωμάτων κυανίου, εντοπίστηκαν συνολικά 13 ζώα -επτά αλεπούδες και έξι σκυλιά- στην περιοχή μεταξύ Σιδηρώ και Κυριακής στον Έβρο.

Τα άτυχα ζώα, καθώς και 20 φόλες, εντόπισε η μονάδα ανίχνευσης δηλητηριασμένων δολωμάτων της WWF, που εδρεύει στη Δαδιά, στις 27 Σεπτεμβρίου, όταν επισκέφθηκε την εν λόγω περιοχή, κατόπιν ενημέρωσης από κατοίκους για την ύπαρξη δολωμάτων και πολλών νεκρών ζώων.

Άμεσα στην περιοχή μετέβη κλιμάκιο του δασαρχείου, που κλήθηκε από τη WWF, προκειμένου να καταγράψει τα δολοφονημένα ζώα (όλα σε κατάσταση πολύ προχωρημένης σήψης, καθώς εκτιμάται ότι πέθαναν πριν από μία ή δύο εβδομάδες) και να παραλάβει τις φόλες που είχαν συλλέξει κάτοικοι του χωριού προτού καταναλωθούν από ζώα. Οι φόλες, άλλες παλιές και άλλες φρέσκιες, βρέθηκαν κυρίως σε διασταυρώσεις δασικών δρόμων.

Η ομάδα ανίχνευσης της WWF μετέβη και στο Πρωτοκκλήσι, ύστερα από πληροφορία βοσκού ότι έχασε τρία τσομπανόσκυλα, τα δύο εκ των οποίων βρέθηκαν, επίσης, δηλητηριασμένα και σε προχωρημένη σήψη σε παρακείμενη ρεματιά.

Σύμφωνα με την υπεύθυνη προγράμματος WWF Ελλάς Έβρου, Θεοδώρα Σκαρτσή, τα περιστατικά δηλητηρίασης έλαβαν χώρα και εντός της προστατευόμενης περιοχής Natura 2000 (συγκεκριμένα στο SPA GR1110010 ορεινός Έβρος-κοιλάδα Δερείου), περιοχή σημαντική για την τροφοδοσία των γυπών, καθώς διατηρεί ακόμη αρκετή κτηνοτροφία, αλλά και χώρο αναπαραγωγής σπάνιων αρπακτικών πουλιών, όπως ο χρυσαετός.

Η κ. Σκαρτσή επισημαίνει ότι η ζημιά σε σκύλους εργασίας είναι εξαιρετικά σημαντική καθώς συνέπεια αυτών των μαζικών δηλητηριάσεων είναι η έκθεση των κοπαδιών σε επιθέσεις λύκων, λόγω της απώλειας των σκύλων φύλαξης για μεγάλη περίοδο, έως ότου τα νέα τσοπανόσκυλα μεγαλώσουν και εκπαιδευτούν.

Εκφράζει ακόμη την ανησυχία πως η επανάληψη μιας τέτοιας πρακτικής μέσα στα χρόνια δημιουργεί έναν φαύλο κύκλο. Οι επαναλαμβανόμενες θανατώσεις αφήνουν τα κοπάδια ευάλωτα σε επιθέσεις λύκου και τους βοσκούς θυμωμένους και ενάντια στο λύκο και ενάντια στους παράνομους κυνηγούς, τους οποίους θεωρούν υπαίτιους των μαζικών δηλητηριάσεων.

Με τη σειρά τους, οι βοσκοί μπορεί να προβούν σε αυτοδικία για την εξολόθρευση του λύκου, πιθανά με δολώματα, με αποτέλεσμα τη συνέχιση του φαύλου κύκλου, με αρνητικές συνέπειες τόσο στα άγρια όσο και κατοικίδια είδη ζώων, σημειώνει η κ. Σκαρτσή.

Η υπεύθυνη προγράμματος WWF Ελλάς Έβρου σημειώνει, επίσης, ότι θα πρέπει να ενταθεί η φύλαξη της υπαίθρου προκειμένου να προλαμβάνονται οι δηλητηριάσεις, να εντοπιστούν οι παράνομοι χρήστες, που σπέρνουν το θάνατο σε άγρια ζώα και ζώα εργασίας και θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη υγεία, λόγω της εκτενούς χρήσης των επικίνδυνων δολωμάτων κυανίου και εγκατάλειψής τους για καιρό στην ύπαιθρο.

kavalapress.gr




ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΟΣ ο Δημοτικός Σύμβουλος που κακοποίησε σκύλο

Άμεση ήταν η αντίδραση του Δημάρχου Παγγαίου, Φίλιππου Αναστασιάδη [ΦΩΤΟ], στην ενέργεια του Δημοτικού Συμβούλου και μέλους της Παράταξής του, να κακοποιήσει βάναυσα σκύλο – όπως απεικονίζεται σε σχετικό βίντεο – ζητώντας του, άμεσα, την παραίτησή του, καταδικάζοντας και ως παράταξη, επισημαίνοντας, «πράξεις κακοποίησης, βασανισμού και εν γένει παραμέλησης και εγκατάλειψης ζώων, οι οποίες προσβάλλουν τόσο τον χαρακτήρα της τοπικής κοινωνίας μας, όσο και εμάς σαν ξεχωριστές προσωπικότητες, είναι δε αντίθετες με τις αρχές και τα πιστεύω μας». 

Παρ’ αυτά, ο φερόμενος ως αυτουργός της βάναυσης αυτής πράξης Δημοτικός Σύμβουλος, σήμερα, κατέθεσε την με αριθμό πρωτ. 30362/29-9-2015 δήλωση – αίτησή του, με την οποία γνωστοποιεί ότι, ανεξαρτητοποιείται από την Δημοτική Παράταξη με την οποία και είχε εκλεγεί, μη παραιτούμενος από το αξίωμά του…

Επισημαίνεται ότι, η Δημοτική Παράταξη είχε προγραμματίσει έκτακτη συνεδρίαση, προκειμένου τα μέλη της να αποφασίσουν τη διαγραφή ή μη του εν λόγω Δημοτικού Συμβούλου.




Ανακοίνωση Δήμου Παγγαίου αναφορικά με το περιστατικό κακοποίησης ζώου από δημοτικό σύμβουλο

Ο Δήμος Παγγαίου προχώρησε στην ακόλουθη ανακοίνωση:

Σχετικά με τα όσα πρόσφατα είδαν το φως της δημοσιότητας και αφορούν σε περιστατικό κακοποίησης ζώου σε Τοπική Κοινότητα του Δήμου μας, που φέρεται να έχει διαπράξει δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Παγγαίου και μέλος της παράταξής μας, ανακοινώνουμε ότι η συγκεκριμένη υπόθεση έχει πάρει το δρόμο της δικαιοσύνης.

Εμείς ως παράταξη καταδικάζουμε πράξεις κακοποίησης, βασανισμού και εν γένει παραμέλησης και εγκατάλειψης ζώων, οι οποίες προσβάλλουν τόσο τον χαρακτήρα της τοπικής κοινωνίας μας, όσο και εμάς σαν ξεχωριστές προσωπικότητες, είναι δε αντίθετες με τις αρχές και τα πιστεύω μας. Στα πλαίσια της ευαισθησίας αλλά και της υποχρέωσής μας ως Δημοτικής Αρχής για πάταξη τέτοιων περιστατικών ζητήθηκε από τον συγκεκριμένο δημοτικό σύμβουλο της παράταξής μας- φερόμενο ως αυτουργό τέτοιας πράξης- η παραίτησή του, άλλως του έγινε γνωστό ότι θα συγκληθεί η ομάδα των δημοτικών συμβούλων της παράταξής προκειμένου να αποφασίσει περί της διαγραφής του.

Σήμερα, 29-09-2015 ο περί ου δημοτικός σύμβουλος κατέθεσε την με αριθμό πρωτ. 30362/29-9-2015 δήλωση – αίτησή του, με την οποία μας κάνει γνωστό ότι ανεξαρτητοποιείται από την δημοτική μας παράταξη με την οποία και είχε εκλεγεί.

Εκ του Γραφείου Δημάρχου




«Ελληνικός Χρυσός» και υδατοδρόμια στη συνάντηση Σκουρλέτη – Πεκ

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, συναντήθηκε με τον Πρέσβη του Καναδά στην Αθήνα, Robert Peck, ο οποίος ολοκληρώνει την θητεία του στην Ελλάδα σε λίγες εβδομάδες. 

Εκτενώς συζητήθηκε το ζήτημα των μεταφορών με υδροπλάνα. 

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξέφρασε την θετική άποψη της Κυβέρνησης για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου μεταφορικού κλάδου.   

Προς αυτή την κατεύθυνση, έχουν ήδη γίνει βήματα προόδου, προκειμένου να ξεπεραστούν δυσκολίες οι οποίες δημιουργούν προσκόμματα στην αδειοδότηση νέων υδατοδρομίων, παρά την ύπαρξη σχετικής νομοθεσίας, τονίστηκε από τον κ. Σκουρλέτη και προστέθηκε ότι, κύρια επιδίωξη είναι να επισπευσθούν οι διαδικασίες αδειοδότησης, αλλά με την τήρηση στο ακέραιο των σχετικών διατάξεων για την προστασία του περιβάλλοντος και τους κανόνες ασφάλειας. 

Στη συνάντηση συζητήθηκε, επίσης, το θέμα της επένδυσης της «Ελληνικός Χρυσός» στη Χαλκιδική, όπου αποτιμήθηκε θετικά η διάθεση διαλόγου ανάμεσα στα εμπλεκόμενα μέρη.  

epoli.gr




Καβάλα | Συνελήφθη δημοτικός σύμβουλος για κακοποίηση του σκύλου του! (video)

Σοκ έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία του Δήμου Παγγαίου και ολόκληρης της Καβάλας βίντεο που είδε το φως της δημοσιότητας και εμφανίζει εν ενεργεία δημοτικό σύμβουλο του Δήμου Παγγαίου να κακοποιεί με βάναυσο τρόπο τον ίδιο τον σκύλο του.

Ο 68χρονος δημοτικός σύμβουλος (της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Παγγαίου) φαίνεται να χρησιμοποιεί ένα ξύλινο μπαστούνι και με αυτό να χτυπάει στο κεφάλι και στο σώμα το σκυλί, που ήταν δεμένο στην αυλή του σπιτιού του.

Στο βίντεο, το ζώο φαίνεται να σφαδάζει από τον πόνο και τον 68χρονο να το βρίζει και να του φωνάζει “φάτο”, θέλοντας προφανώς να το αναγκάσει να φάει φαγητό, που δεν ήθελε. Στο σημείο της κακοποίησης σπεύδουν τρεις γυναίκες που σταματούν την κακοποίηση του σκυλιού, αποτρέποντας τον 68χρονο να το χτυπάει.

Το σκυλί φέρει βαριά τραύματα στο κεφάλι και μεγάλο αιμάτωμα στην περιοχή του ματιού, ενώ ο κτηνίατρος που το εξέτασε είπε πως το σκυλί είναι τρομοκρατημένο.

Ο 68χρονος συνελήφθη στην Τοπική Κοινότητα Μελισσοκομείου του Δήμου Παγγαίου από άντρες του Αστυνομικού Τμήματος Ελευθερούπολης, ύστερα από καταγγελία που έγινε σε βάρος του για την κακοποίηση του σκυλιού.

epoli.gr




Σέρρες | Σε συνεργασία καλεί τον Πανελλήνιο Κτηνιατρικό σύλλογο Η Π.Φ.Π.Ο.

Με απόλυτη επιτυχία ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στειρώσεων από τον εθελοντικό ευρωπαϊκό οργανισμό  ΕΤΝ και τον Φιλοζωικό Όμιλο Σερρών, σε χώρο της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών από 7 έως 20 Σεπτεμβρίου 2015  κάνοντας χρήση της τελευταίας υπουργικής απόφασης του Ιουλίου του 2015..( ΦΕΚ 1486/16.07.2015)

Με θλίψη παρακολουθούμε  το κυνήγι μαγισσών ,που αναλώνεται για μια ακόμη φορά ο Π.Κ.Σ αντί να συνδράμει   στην προσπάθεια του περιορισμού του άθλιου φαινομένου των αδέσποτων ζώων  ως θα όφειλε,  αντί να στέκεται δίπλα στα φιλοζωικά σωματεία  και όχι να τα διώκει με  καταγγελίες , οι οποίες ουδεμία νομική βάση έχουν.

Καλά θα ήταν ο Π.Κ.Σ να μην μιλά για παρανομίες γιατί στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί.

Και μόνο το γεγονός ότι 3 χρόνια τώρα μετά την ψήφιση της σχετικής διάταξης του νόμου 4039/12  παρανομούν  αρνούμενοι να παραδώσουν   στο Υπουργείο τα στοιχεία της βάσης δεδομένων που κατέχουν  , ποιώντας  την νήσσα , θα έπρεπε να ήταν αρκετό για να μη μιλούν για  παρανομίες και μάλιστα ανύπαρκτες  άλλων .

Επίσης παρανομούν μη καταγράφοντας αρκετοί εξ αυτών  στην ανωτέρω βάση  την ηλεκτρονική σήμανση των πελατών τους  ,ως ο νόμος  ορίζει, συμβάλλοντας έτσι στην εγκατάλειψη των κατοικιδίων  .

Μακρύς ο κατάλογος των παρατυπιών τους.

Στο πρόγραμμα αυτό του Φιλοζωικού Ομίλου Σερρών, το οποίο αποτελεί μια μεγάλη κοινωνική προσφορά για την ευρύτερη περιοχή , στειρώθηκαν, εμβολιάστηκαν κατά της λύσσας, αποπαρασιτώθηκαν, καταγράφηκαν και σημάνθηκαν ηλεκτρονικά 549 αδέσποτα ζώα!

Τα ζώα περισυλλέχθηκαν από όλες σχεδόν της περιοχές της Περιφέρειας Σερρών ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι οι Δήμοι  Βισαλτίας και Σιντικής  διέθεσαν όχημα για τη μεταφορά των αδέσποτων ζώων της επικράτειά τους.

Τα ζώα που πέρασαν από το πρόγραμμα φωτογραφήθηκαν, καταγράφηκαν και σημάνθηκαν ηλεκτρονικά ενώ τα αρχεία που δημιουργήθηκαν θα κατατεθούν στους εκάστοτε δήμους για να δημιουργήσουν τα δικά τους μητρώα καταγραφής όπως υποχρεούνται από το νόμο!

Όλο αυτό το τεράστιο έργο πραγματοποιήθηκε από πολίτες-εθελοντές δίνοντας δείγματα γραφής στους καθ’ ύλην αρμόδιους!

Καλούμε τα μέλη του  Π.Κ.Σ να ξεπεράσουν  τις στείρες  εμμονές τους , να συνεργαστούν  με τους ευρωπαίους συναδέλφους τους και τα φιλοζωικά σωματεία για το καλό των ζώων και της χώρας.

Από μια τέτοια στάση μόνο κερδισμένοι θα βγουν.

Κερδισμένοι στην συνείδηση του κόσμου , ότι πράγματι τους ενδιαφέρουν τα ζώα και η Ελλάδα και όχι τα οικονομικά τους συμφέροντα.

Εμείς τους καλούμε να σταθούν δίπλα μας και όχι απέναντί μας , τους καλούμε σε συνεργασία για το κοινό καλό , να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων  και να συνεργαστούν με τους ξένους συναδέλφους τους και τους φιλοζωικούς φορείς .

Αυτό επιτάσσουν οι καιροί και η ηθική.

 

Για την Πανελλαδική Φιλοζωική και Περιβαλλοντική Ομοσπονδία (50 Σωματεία)και την

Πανελλαδική Συντονιστική Επιτροπή 130 Ζωοφιλικών Σωματείων




Το λιοντάρι με χτένισμα κομμωτηρίου και ο σκίουρος- νίντζα

Το ζωικό βασίλειο έχει πολλή πλάκα!- Δείτε φωτογραφίες

Σε φωτογραφικούς διαγωνισμούς με αντικείμενο τη φύση και τα ζώα αναδεικνύεται το μεγαλείο του πλανήτη μας και τα υπέροχα πλάσματα με τα οποία τον μοιραζόμαστε.

Αυτός ο διαγωνισμός, Comedy Wildlife Photography Awards, που εγκαινίασε ο φωτογράφος Paul Joynson-Hicks, έχει στόχο να αναδείξει την αστεία πλευρά του ζωικού βασιλείου.

Και το πετυχαίνει!

Την Τετάρτη λήγει η προθεσμία υποβολής συμμετοχών και θα ανακοινωθούν οι σαράντα φιναλίστ. Ο νικητής, που θα ανακοινωθεί στις 11 Νοεμβρίου, κερδίζει φωτογραφικό σαφάρι μιας εβδομάδας στην Τανζανία και μια φωτογραφική μηχανή.

zwaosfm4

zwaosfm3

zwaosfm2

zwaosfm1

zwaosfm8

zwaosfm7

zwaosfm5

zwaosfm6

newsbeast.gr




Εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση | Τι ανάκαλυψε ο σκύλος της Δίωξης Ναρκωτικών Σερρών

Εγκληματική οργάνωση τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στη διακίνηση ποσοτήτων ηρωίνης και κάνναβης, σε τοξικοεξαρτημένους σε διάφορες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας, εξαρθρώθηκε μετά από συστηματική και αναλυτική έρευνα των αστυνομικών της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών του Τμήματος Ασφάλειας Βέροιας.

Για την υπόθεση συνελήφθησαν το μεσημέρι της 25-09-2015 στη Χαλκηδόνα Θεσσαλονίκης, έπειτα από συντονισμένη και αιφνιδιαστική επιχείρηση των παραπάνω αστυνομικών, σε συνεργασία με αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας της Ημαθίας, συνολικά 3 άτομα ηλικίας 22, 24 και 43 ετών, σε βάρος των οποίων σχηματίστηκε δικογραφία για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, πώληση, διακίνηση, προμήθεια και κατοχή ναρκωτικών, καθώς και για παράνομη οπλοκατοχή.

Αναλυτικότερα, όπως προέκυψε από την έρευνα, τουλάχιστον κατά το τελευταίο εξάμηνο, είχαν συγκροτήσει και ενταχθεί σε εγκληματική οργάνωση, με δομημένη διάρθρωση και διακριτούς ρόλους, με σκοπό τον προσπορισμό παράνομου οικονομικού οφέλους, από την συστηματική διακίνηση ναρκωτικών ουσιών σε περιοχές της Ημαθίας, καθώς και σε διπλανούς Νομούς.
Εξακριβώθηκε ότι ο 43χρονος κατείχε τον συντονιστικό ρόλο της οργάνωσης, ενώ οι άλλοι δύο αναλάμβαναν εναλλάξ είτε την εποπτεία του περιβάλλοντα χώρου των οικιών τους, όπου και γινόταν η διακίνηση των ναρκωτικών, είτε πραγματοποιούσαν τις παράνομες συναλλαγές στις οικίες τους, με τους τοξικοεξαρτημένους χρήστες.

Από έρευνες που πραγματοποιήθηκαν με τη συνδρομή αστυνομικού σκύλου του Τμήματος Δίωξης Ναρκωτικών Σερρών, εντοπίστηκαν θαμμένες στο έδαφος στις αυλές των σπιτιών τους και κατασχέθηκαν:
• 3 συσκευασίες που περιείχαν ακατέργαστη κάνναβη, βάρους 1 κιλού και 132 γραμμαρίων,
• 1 συσκευασία με ηρωίνη βάρους 388 γραμμαρίων,
• 2 κυνηγετικές καραμπίνες και
• 111 φυσίγγια διαφόρων διαμετρημάτων, εκ των οποίων τα 104 κυνηγετικά.
Επιπλέον από χώρους μέσα στις οικίες τους βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
• το χρηματικό ποσό των 1.825 ευρώ ως προερχόμενο από εμπορία ναρκωτικών,
• 4 χρυσές λίρες Αγγλίας,
• 5 συσκευασίες με ακατέργαστη κάνναβη συνολικού βάρους 10,7 γραμμαρίων και
• 1 συσκευασία με ηρωίνη βάρους 1,6 γραμμαρίων.

Σημειώνεται ότι οι συλληφθέντες έχουν απασχολήσει τις αστυνομικές Αρχές και κατά το παρελθόν για παρόμοια αδικήματα.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης.

serraikanea.gr




“Καναδική μεταλλευτική εταιρεία ρίχνει 1 εκατομμύριο λίτρα κυανίου σε ποτάμι της Αργεντινής”

Με ανάρτηση στην ιστοσελίδα “ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ” οι οργανώσεις που είναι αντίθετες στην εξόρυξη του ΧΡΥΣΟΥ στις ΣΚΟΥΡΙΕΣ Χαλκιδικής, προσπαθούν να διαλύσουν όπως αναφέρουν, κάποιους μύθους σχετικά με την συγκεκριμένη μεταλλευτική δραστηριότητα και τις εταιρίες που ασχολούνται παγκόσμια…

Διαβάστε την ανάρτηση…

“Ευκαιρία να διαλυθούν ορισμένοι μύθοι…

Επί τρεις ολόκληρες μέρες η εταιρεία αρνιόταν ότι είχε συμβεί οτιδήποτε το ασυνήθιστο. Όμως τα κοινωνικά δίκτυα της Αργεντινής και τα τοπικά ΜΜΕ βούιζαν από τις 12 Σεπτεμβρίου για την διαρροή κυανίου από το μεταλλείο χρυσού Veladero της Καναδικής Barrick Gold στην επαρχία Σαν Χουάν.

Όταν η εταιρεία αναγκάστηκε να το παραδεχθεί, έκανε λόγο για διαρροή ποσότητας μόλις 15.000 λίτρων της τοξικής ουσίας που «δεν αποτελεί κίνδυνο για την υγεία»…

Μια εβδομάδα αργότερα ανέβασε την εκτίμηση της ποσότητας στα 224.000 λίτρα κυανιούχου διαλύματος…

Kαι στις 23 Σεπτεμβρίου (δέκα μέρες μετά) επιβεβαίωσε ότι η διαρροή ήταν σχεδόν πέντε φορές μεγαλύτερη και ξεπερνούσε τα 1.000.000 λίτρα….

12033558_10205539698324269_1229953024_n

Πάνω από 8.000 κάτοικοι της γειτονικής πόλης Jachal διαδήλωσαν ζητώντας το κλείσιμο του μεταλλείου, ενώ στην πλατεία της πόλης γίνονται μέχρι σήμερα καθημερινές συνελεύσεις. Οι τοπικές αρχές κατηγορούνται για μεγάλη καθυστέρηση, αδιαφάνεια στο χειρισμό του θέματος και διαπλοκή με την εταιρεία. Σύμφωνα με τοπικές οργανώσεις «Eίναι πολύ δύσκολο να μάθουμε ποια είναι η πραγματική κατάσταση γιατί υπάρχει εξαιρετικά μεγάλος βαθμός συνενοχής μεταξύ της τοπικής κυβέρνησης και της εταιρείας«.

Δυο διαφορετικοί ομοσπονδιακοί εισαγγελείς έχουν ξεκινήσει έρευνα για ποινικές ευθύνες, τόσο των στελεχών της εταιρείας όσο και των τοπικών αξιωματούχων που αδειοδότησαν τη δραστηριότητα. Παράλληλα, ειδικοί του ΟΗΕ έχουν πάρει δείγματα νερού από τα ποτάμια της περιοχής για ανάλυση.

Άλλο ένα «ατύχημα» σε μεταλλείο από αυτά που συμβαίνουν κάθε τρεις και λίγο, με διαρροή επικίνδυνων τοξικών ουσιών που δηλητηριάζουν γη και ποτάμια. Eυκαιρία για να καταρριφθούν επιτέλους ορισμένοι μύθοι που κυκλοφορούν και εδώ στην Ελλάδα και αφορούν την Eldorado Gold:

ΜΥΘΟΣ 1ος: Η «μεγάλη και σίγουρη εταιρεία κλπ»

Πόσο πιο μεγάλη; Η Καναδική Barrick Gold είναι η μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής χρυσού του κόσμου. Στο Διοικητικό της Συμβούλιο έχει έναν πρώην Πρωθυπουργό του Καναδά, ενώ πρώην στελέχη της βρίσκονται στο Δ.Σ. του μεγαλύτερου συνταξιοδοτικού ταμείου του Καναδά (CPP). Με άλλα λόγια, η Barrick είναι ένας από τους «πυλώνες» της Καναδικής μεταλλευτικής βιομηχανίας και απολαμβάνει πλήρη προστασία, χρηματοδότηση και διπλωματική υποστήριξη.

Η «μεγάλη και σίγουρη» εταιρεία έχει μακρύ ιστορικό παραβιάσεων ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συστηματικής υπονόμευσης δημοκρατικών θεσμών, περιβαλλοντικών καταστροφών, βάρβαρης καταπίεσης τοπικών πληθυσμών κλπ. Τον Μάιο 2013 της επιβλήθηκε πρόστιμο 16,4 εκατ. δολαρίων από την κυβέρνηση της Χιλής – το μεγαλύτερο στην ιστορία της χώρας – για παραβάσεις περιβαλλοντικών κανονισμών στο μεταλλείο Πάσκουα-Λάμα, στα σύνορα Χιλής-Αργεντινής. Για όλα τα «κατορθώματα» της Barrick δείτε: protestbarrick.net.

ΜΥΘΟΣ 2ος: «Η εταιρεία νοιάζεται για το περιβάλλον, τους κατοίκους κλπ»

Νοιάζεται τόσο ώστε, ενώ γνώριζε τον κίνδυνο για τη δημόσια υγεία από το κυανιούχο νάτριο που είχε διαρρεύσει στο ποτάμι, δεν ενημέρωσε ούτε τους κατοίκους ούτε τις τοπικές αρχές αλλά το απέκρυπτε για μέρες. Νοιάζεται τόσο ώστε μετά έλεγε ψέμματα κατά συρροή για τη σοβαρότητα του «ατυχήματος»: από το «καμμία διαρροή», πήγαμε στα 15.000 λίτρα, μετά στα 224.000 λίτρα και τέλος στο 1.000.000 λίτρα – και ποιος ξέρει άραγε αν και αυτό είναι πραγματικό.

Τυπική συμπεριφορά εταιρείας που δεν δίνει δεκάρα για το περιβάλλον και την υγεία των ανθρώπων προκειμένου να αποφύγει ποινικές και διοικητικές κυρώσεις, αρνητική δημοσιότητα και πτώση της κερδοφορίας. Τυπική συμπεριφορά εγκληματία.

ΜΥΘΟΣ 3ος: «Δεν μπορεί να συμβεί κανένα ατύχημα γιατι διαχειριζόμαστε με ασφάλεια τα επικίνδυνα υλικά, έχουμε ελέγχους, διαδικασίες σχέδια εκτάκτου ανάγκης κλπ»

Και η Barrick είχε. Η πραγματικότητα, για μια ακόμα φορά, αποδεικνύει ότι τα σχέδια επί χάρτου ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα. Η αιτία του κακού μπορεί να είναι κάτι τόσο απλό όσο η αστοχία μιας βαλβίδας σε σωλήνα μεταφοράς διαλύματος κυανιούχου νατρίου. Η βαλβίδα αυτή στο Veladero θα έπρεπε να είχε διακόψει τη ροή του κυανιούχου διαλύματος, αλλά δεν την διέκοψε και έτσι το δηλητήριο εισήλθε στο ποτάμι. Το σχέδιο εκτάκτου ανάγκης της εταιρείας αποδείχθηκε άχρηστο και το διάφραγμα έμεινε ανοικτό για πολλή ώρα χωρίς να το αντιληφθεί κανείς. Αποτέλεσμα: 1.000.000 λίτρα!

Βεβαίως αφού δεν λειτούργησε το σχέδιο εκτάκτου ανάγκης που θα έπρεπε να μηδενίσει ή να περιορίσει στο ελάχιστο τις επιπτώσεις της όποιας αστοχίας, η εταιρεία όφειλε να κάνει το αυτονόητο: να ενημερώσει αμέσως τους κατοίκους και τις τοπικές αρχές και να συνεργαστεί μαζί τους για την αντιμετώπιση των πιθανών συνεπειών της διαρροής.

Αλλά αυτό μας φέρνει στον προηγούμενο μύθο… Δεν υπάρχει ηθική μπροστά στα κέρδη. Και δεν υπάρχει ΟΥΤΕ ΜΙΑ εταιρεία αυτού του είδους που μην προσπάθησε να κρύψει κάτω από το χαλί τα εγκλήματά της. Το έργο το βλέπουμε ήδη να παίζεται μπροστά στα μάτια μας με πρωταγωνίστρια την Eldorado Gold και τις μικρές ή μεγαλύτερες παραβιάσεις της νομοθεσίας και των εγκεκριμένων περιβαλλοντικών όρων. Αν κάποιος πιστεύει ότι σε περίπτωση ενός σοβαρού ατυχήματος με τοξικές ουσίες, αυτή η εταιρεία θα σπεύσει αμέσως να ενημερώσει τους κατοίκους και τις αρχές …τότε μάλλον πιστεύει και στον Άγιο Βασίλη.

Nα τελειώνουμε με τις εταιρείες-δολοφόνους.”

 




Σύνδεσμος Βιομηχανιών σε Τσίπρα | Απαράδεκτος ο τρόπος χειρισμού της Ελληνικός Χρυσός

Ανοικτή επιστολή-παρέμβαση προς τον πρωθυπουργό για την υπόθεση της Ελληνικός Χρυσός ΑΕ, απέστειλε ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς.

Στην επιστολή, που υπογράφει ο πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Δημήτρης Μαθιός, χαρακτηρίζεται «απαράδεκτη» η υπόθεση με την εταιρεία Ελληνικός Χρυσός και ο τρόπος που την έχει χειριστεί το κράτος. «Η εταιρεία Ελληνικός Χρυσός αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους οικονομικούς παράγοντες για την εθνική οικονομία» σημειώνεται στην επιστολή και ζητείται από τον πρωθυπουργό να μεριμνήσει ώστε «να επιλυθούν οι τυχόν εκκρεμότητες υπάρχουν με την εταιρεία έτσι ώστε να της επιστραφούν οι άδειες το συντομότερο δυνατόν για να επιστρέψουν και οι 2.000 εργαζόμενοι που αγωνιούν άμεσα στις εργασίες τους»

Διαβάστε αναλυτικά την επιστολή του Συνδέσμου Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς…

«Αξιότιμε κύριε πρωθυπουργέ,

Ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Αττικής και Πειραιώς έχει επανειλημμένως επισημάνει την άμεση ανάγκη πολύπλευρου διαλόγου με την κυβέρνηση προκειμένου από τη μια πλευρά να ιεραρχηθούν οι ανάγκες για την αναθέρμανση της οικονομίας και από την άλλη να προσδιοριστούν οι μηχανισμοί της πολιτικής εκείνης που θα εντάξουν για ακόμη μια φορά την βιομηχανία στους δυναμικούς σχηματισμούς των παραγωγικών δυνάμεων με στόχο την ανάπτυξη.

Ωστόσο, δεν έχουμε την ανταπόκριση που θεωρούμε απαραίτητη προκειμένου η επικοινωνία της κυβέρνησης με τους φορείς των παραγωγικών δυνάμεων να βρεθούν σε προσέγγιση και να ενεργοποιηθούν σχέδια που απαιτούνται ακόμη και για την προώθηση επενδύσεων.

Την αφορμή για την επικοινωνία μαζί σας, κύριε πρωθυπουργέ, μας δίνει και η απαράδεκτη, κατά την άποψη μας, περίπτωση της εταιρίας-μέλους μας, Ελληνικός Χρυσός Α.Ε., θυγατρική της καναδικής Eldorado Gold Corp., η οποία υλοποιεί στην ΒΑ Χαλκιδική τη μεγαλύτερη παραγωγική επένδυση στην Ελλάδα ύψους 1 δισ. ευρώ. Ο τζίρος της εταιρείας αναμένεται από το 2017, όταν θα τεθεί σε εκκίνηση η παραγωγική φάση του επενδυτικού έργου, να υπερβεί τα 700 εκ. ευρώ ετησίως. Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι βασικοί μέτοχοι της Eldorado Gold είναι παγκόσμιοι θεσμικοί επενδυτές όπως η Blackrock και η Royal Bank of Canada καθώς και μεγάλα επενδυτικά funds όπως η Fidelity.

Το έργο κατέχει πλήρη φάκελο αδειοδότησης με την έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) από τον Ιούλιο του 2011. Με τις αποφάσεις 1492/2013, 549/2015 και 551/2015 το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) επισφράγισε την απόλυτη νομιμότητα και ωφέλεια των οικονομικών, κοινωνικών και περιβαλλοντικών παραμέτρων του επενδυτικού σχεδίου της Ελληνικός Χρυσός, επικυρώνοντας την επένδυση στο σύνολό της.

Στην παρούσα φάση, η εταιρεία και οι συνεργαζόμενοι εργολάβοι απασχολούν περίπου 2.000 εργαζόμενους. Υπολογίζεται ότι στην πλήρη ανάπτυξη του επενδυτικού σχεδίου θα απασχολούνται από τις δραστηριότητες της εταιρείας άμεσα και έμμεσα 5.000 εργαζόμενοι.

Από τα οικονομικά στοιχεία της επένδυσης προκύπτει ότι η Ελληνικός Χρυσός αποτελεί τον μεγαλύτερο εργοδότη της ΒΑ Χαλκιδικής, αφού απασχολεί περίπου το 26% του οικονομικά ενεργού πληθυσμού του Δήμου Αριστοτέλη. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται ακόμη περισσότερο, εάν προστεθούν και οι εργολάβοι της εταιρείας. Επίσης, είναι προφανής η ενίσχυση της τοπικής οικονομίας μέσω των προμηθειών σε υλικά, πρώτες ύλες, αναλώσιμα, υπηρεσίες εστίασης, εμπόριο και ελεύθερα επαγγέλματα από τη λειτουργία της (υπολογίζεται ότι μέσα στο οικονομικό έτος 2014 έπεσαν στην τοπική αγορά 27,5 εκ. ευρώ). Εξίσου, αναμφισβήτητη είναι η συνεισφορά της Ελληνικός Χρυσός στην εθνική οικονομία μέσω των Royalties (Δικαιώματα Δημοσίου επί των μεταλλείων), μέσω των ασφαλιστικών εισφορών και Φ.Μ.Υ. στο Δημόσιο και στα Ασφαλιστικά Ταμεία (το ποσό αυτό υπολογίζεται από την ίδια την εταιρεία σε 40 εκ. ευρώ για το 2014).

Δεν μπορεί όμως να μην αναφερθεί και το περιβαλλοντικό έργο της εταιρείας, το οποίο παρουσιάζει αξιοσημείωτες επιδόσεις και έχει αφήσει την σφραγίδα του στην περιοχή. Η Ελληνικός Χρυσός έχει εγκαταστήσει και θέσει σε λειτουργία το μεγαλύτερο και πληρέστερο «Σύστημα Περιβαλλοντικής Παρακολούθησης» σε πανευρωπαϊκή κλίμακα στην ευρύτερη περιοχή γύρω από τα εργοτάξια της στη ΒΑ Χαλκιδική.

Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη το ένα από τα μεγαλύτερα περιβαλλοντικά έργα στη Β. Ελλάδα, που αφορά τον καθαρισμό της λίμνης τελμάτων της Ολυμπιάδας. Πρόκειται για μία έκταση 400 στρεμμάτων, η οποία χρησιμοποιούνταν ως χώρος απόθεσης μεταλλευτικών καταλοίπων κατά τις δεκαετίες 70 – 90 γνωστότερη και ως περίοδος «Μποδοσάκη».

Για έργα περιβαλλοντικής αναβάθμισης δαπανήθηκαν στο διάστημα από 2005 μέχρι και το 2015 πραγματοποιήθηκαν συνολικά περισσότερα από 50 εκατ. Ευρώ. Πέραν αυτού, η εταιρεία έχει εγκαταστήσει το μεγαλύτερο φυτώριο της μείζονος περιοχής με 2,5 εκατομμύρια ρίζες από 200 ενδημικά φυτά που χρησιμοποιούνται σε εργασίες αποκατάστασης περιβάλλοντος.

Για όλους τους ανωτέρω λόγους η Ελληνικός Χρυσός γνωρίζει ευρεία αποδοχή στην τοπική κοινωνία των Μαδεμοχωρίων. Ανεξάρτητα από αυτό θέλουμε να τονίσουμε ότι η εταιρεία Ελληνικός Χρυσός αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους οικονομικούς παράγοντες για την εθνική οικονομία. Πρόκειται για μία καθαρά εξαγωγική εταιρεία, η οποία από το 2017 θα φέρνει ετησίως περισσότερα από 700 εκ. ευρώ συνάλλαγμα στη χώρα. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η οικονομία της χώρας μας χρειάζεται πολλούς περισσότερους επενδυτές σαν την Ελληνικός Χρυσός.

Γι’ αυτόν τον λόγο παρακαλούμε με θέρμη την κυβέρνηση σας να επιλύσει τις όποιες τυχόν εκκρεμότητες υπάρχουν με την εταιρεία έτσι ώστε να της επιστραφούν οι άδειες το συντομότερο δυνατόν για να επιστρέψουν και οι 2.000 εργαζόμενοι που αγωνιούν άμεσα στις εργασίες τους.

Με τιμή, Δημήτρης Μαθιός, πρόεδρος»

newsbeast.gr




«Όχι» στη μερική επανέναρξη εργασιών στα μεταλλεία Χαλκιδικής λένε οι εργαζόμενοι

«Είμαστε μια ομάδα, και ενωμένοι θα επιστρέψουμε σε όλα τα μέτωπα της εργασίας μας.

Απορρίπτουν οι εργαζόμενοι στα μεταλλεία Χαλκιδικής σενάρια για μερική επαναλειτουργία των εργασιών της εκμετάλλευσης. «Είμαστε μια ομάδα, και ενωμένοι θα επιστρέψουμε σε όλα τα μέτωπα της εργασίας μας. Κρατάμε ενιαίο τον αγώνα μας. Όποιες άλλες σκέψεις θα μας βρουν κάθετα ενάντιους. Το έργο είναι αδιαίρετο και ενιαίο», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του σωματείου εργατοτεχνιτών και υπαλλήλων “Αγία Βαρβάρα” Γιώργος Χατζής, απευθυνόμενος όπως επισημαίνει στην κυβέρνηση και στην εταιρεία, με αφορμή φήμες για μερική επανέναρξη των εργασιών στα μεταλλεία Κασσάνδρας που σύμφωνα με τον ίδιο κυκλοφόρησαν.

Σημειώνεται ότι την ερχόμενη Δευτέρα πρόκειται να πραγματοποιηθεί τριμερής συνάντηση στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με τους εκπροσώπους των εργαζομένων και της εταιρείας σε μια προσπάθεια να βρεθεί λύση στο πρόβλημα. Ο υπουργός Πάνος Σκουρλέτης συναντήθηκε ήδη με τους εκπροσώπους των εργαζομένων την περασμένη Τετάρτη.

newsbeast.gr




Η μισή θαλάσσια ζωή εξαφανίστηκε | Τι κάνουμε στην Ελλάδα

Η μισή περίπου θαλάσσια ζωή έχει εξαφανιστεί τις τελευταίες τέσσερεις δεκαετίες, σύμφωνα με έρευνα που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα παγκοσμίως η περιβαλλοντική οργάνωση WWF.

Σύμφωνα με την ειδική έκδοση της έκθεσης «Ζωντανός Πλανήτης» για την κατάσταση των θαλασσών, οι πληθυσμοί αλλά και η υγεία ψαριών, θηλαστικών, πτηνών, ερπετών και μοναδικών θαλάσσιων οικοσυστημάτων απειλούνται και υποβαθμίζονται με πιο έντονο ρυθμό από ποτέ.

 

Οι παγκόσμιοι ηγέτες οφείλουν να αντιληφθούν τον κίνδυνο που ελλοχεύει για την παγκόσμια διατροφική ασφάλεια και κυρίως για τις αναπτυσσόμενες χώρες και να λάβουν τις απαραίτητες αποφάσεις, τόσο στο πλαίσιο των στόχων βιώσιμης ανάπτυξης του ΟΗΕ όσο και ενόψει της Παγκόσμιας Συνδιάσκεψης για την Κλιματική Αλλαγή στο Παρίσι.

Πιο συγκεκριμένα, η κατάσταση των θαλασσών μας επιδεινώνεται με ραγδαίους ρυθμούς, προκαλώντας σοβαρή ανησυχία για την παγκόσμια διατροφική ασφάλεια και για την επιβίωση εκατομμυρίων ανθρώπων που εξαρτώνται άμεσα από την «οικονομία» της θάλασσας. Ο Διευθυντής της διεθνούς περιβαλλοντικής οργάνωσης WWF, Μάρκο Λαμπερτίνι, δίνει ξεκάθαρα την εικόνα: «Βρισκόμαστε σε έναν ανελέητο αγώνα δρόμου υπεραλίευσης, στον τερματισμό του οποίου μπορεί να βρούμε ανθρώπους να πεινάνε και να στερούνται των θαλάσσιων πόρων.

Η υπεραλίευση, η καταστροφή των θαλάσσιων οικοσυστημάτων και η κλιματική αλλαγή έχουν επώδυνες επιπτώσεις και πλήττουν σοβαρά ολόκληρη την ανθρωπότητα, με τις κοινωνίες που εξαρτώνται άμεσα από τη θάλασσα να αντιμετωπίζουν τις πιο σκληρές συνέπειες. Η κατάρρευση του θαλάσσιων οικοσυστημάτων μπορεί να πυροδοτήσει και οικονομική κατάρρευση, υπονομεύοντας τις παγκόσμιες προσπάθειες για εξάλειψη της φτώχειας κα του υποσιτισμού».

Τα επιστημονικά δεδομένα, δυστυχώς επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές. Σύμφωνα με την έρευνα, δημοφιλή ψάρια όπως ο τόνος, το σκουμπρί και η παλαμίδα έχουν μειωθεί κατά 74%, ενώ τα ¾ των κοραλλιογενών υφάλων παγκοσμίως απειλούνται, με την κλιματική αλλαγή να θέτει εν αμφιβόλω την ίδια τους την ύπαρξη μέχρι το 2050. Ειδικά, οι κοραλλιογενείς ύφαλοι έχουν μειωθεί κατά 34%, μεταξύ 1979 και 2010. Αν λάβει κανείς υπόψη ότι το 25% των ψαριών ζουν σε αυτά τα οικοσυστήματα, ενώ 850 εκατομμύρια άνθρωποι εξαρτώνται άμεσα από τις οικονομικές, κοινωνικές και πολιτισμικές τους υπηρεσίες, γίνεται αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος.

Κι όμως, ακόμη κι αν η κατάσταση δείχνει ζοφερή, μπορούμε ακόμη να την αντιστρέψουμε. «Τα αισιόδοξα νέα είναι ότι υπάρχουν οι λύσεις και πλέον ξέρουμε τι ακριβώς πρέπει να κάνουμε. Η θάλασσα είναι ένα ανεκτίμητο φυσικό κεφάλαιο και μπορεί να αναγεννιέται μόνη της, αν η ανθρωπότητα αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις υπερβολικές πιέσεις που της ασκεί», δήλωσε ο Μάρκο Λαμπερτίνι για να συμπληρώσει: «Η εξίσωση είναι απλή: αν ζήσουμε εντός βιώσιμων ορίων, η θάλασσα θα συνεχίσει να μας προσφέρει όσα έχουμε ανάγκη. Υπάρχει ακόμη το χρονικό περιθώριο για να προστατέψουμε τους ωκεανούς και να αντιστρέψουμε την κατάσταση».

Πράγματι, η χρονική συγκυρία είναι ιδιαίτερα κρίσιμη, καθώς μέσα στον Σεπτέμβριο οι κυβερνήσεις του κόσμου θα οριστικοποιήσουν τη συμφωνία τους επί της Ατζέντας 2030 για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη. Η εξασφάλιση της υγείας των θαλασσών αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την επίτευξη των προτεραιοτήτων της ατζέντας που είναι η μείωση της φτώχειας και η ενίσχυση της διατροφικής ασφάλειας. Εκτός αυτού, η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και οι αποφάσεις που θα παρθούν στην Παγκόσμια Συνδιάσκεψη του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή, αρχές Δεκεμβρίου στο Παρίσι, είναι κομβικής σημασίας για την υγεία των θαλασσών και επομένως όλων μας.

«Είναι αυτονόητο ότι η υγεία των θαλασσών αποτελεί προϋπόθεση επιβίωσης για την ανθρωπότητα. Η κατάσταση είναι ανησυχητική αλλά αναστρέψιμη. Ειδικά, σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, δεν μπορούμε να μένουμε αμέτοχοι, καθώς πάντοτε ήμασταν και πάντα θα είμαστε άρρηκτα συνδεδεμένοι με τη θάλασσα για την ευημερία μας. Καινοτόμες θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές που θα υποστηρίζουν βιώσιμα μοντέλα ανάπτυξης για τις τοπικές κοινωνίες αλλά και υπεύθυνη αλιεία που θα εξασφαλίζει ψάρια για τις επόμενες γενιές, είναι απαραίτητα και εμείς δουλεύουμε ήδη προς αυτή την κατεύθυνση», δήλωσε ο Δημήτρης Καραβέλλας, διευθυντής του WWF Ελλάς.

—Θαλάσσιες Προστατευόμενες Περιοχές

Ο διεθνής στόχος για την αποτελεσματική προστασία και διαχείριση τουλάχιστον του 30% των ακτών και θαλασσών μέχρι το 2030 είναι μια προτεραιότητα ως προς την οποία η χώρα μας βρίσκεται πολύ πίσω, καθώς σήμερα μόλις το 1,48% των θαλασσών μας καλύπτεται από θαλάσσιες προστατευόμενες περιοχές. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, το WWF Ελλάς, μαζί με μια σειρά από εταίρους και σε συνεργασία με τις κοινωνίες της Σύρου και της Άνδρου, φιλοδοξεί στη δημιουργία ενός πρωτοποριακού μοντέλου θαλάσσιας προστατευόμενης περιοχής, μέσα από το πρόγραμμα ΚΥΚΛΑΔΕΣ LIFE. Στόχος του προγράμματος είναι η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος της Γυάρου που φιλοξενεί τον πιο σημαντικό πληθυσμό της απειλούμενης με εξαφάνιση Μεσογειακής φώκιας Monachus monachus στη Μεσόγειο και η στήριξη ενός βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης στην περιοχή.

—Υπεύθυνη αλιεία

Απαραίτητη για την προστασία των θαλασσών είναι και η ανάπτυξη πρωτοπόρων μοντέλων συνεργασίας που να εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα τοπικών κοινοτήτων, οικοσυστημάτων και επιχειρήσεων. Αυτός ακριβώς είναι και ο πυρήνας της δράσης του WWF Ελλάς σε συνεργασία με την ΑΒ Βασιλόπουλος, το Ινστιτούτο Αλιευτικών Ερευνών και την εταιρεία εμπορίας ψαριών «Μανιός» που υλοποιείται από το 2013 στην Καβάλα και έχει ως στόχο τη βελτίωση βιωσιμότητας του τοπικού στόλου γρι γρι που αλιεύει γαύρο και σαρδέλα. Ήδη μέσα από ένα στρογγυλό τραπέζι όλων των εμπλεκομένων, έχουν γίνει βήματα προς λύσεις που θα εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα του εισοδήματος των αλιέων γρι γρι της Καβάλας, την ανάκαμψη των ιχθυαποθεμάτων και την προστασία του θαλάσσιου οικοσυστήματος.

Infographic-1_5

Infographic-2_4

Infographic-4_3

econews.gr




Χαλκιδική | Τραμπουκισμοί στη λαϊκή αγορά Παλαιοχωρίου από μεταλλωρύχους

Στη Χαλκιδική έχουν αγριέψει οι καταστάσεις. Στο σάιτ antigoldgr.org, διαβάσαμε πως στη λαϊκή αγορά του Παλαιοχωρίου επεμβαίνουν μεταλλωρύχοι και δεν επιτρέπουν στους ανθρώπους να ανοίξουν τους πάγκους τους και να δουλέψουν. Διαβάσαμε ακόμη πως η αστυνομία, ενώ την κάλεσε ένας από τους ανθρώπους που έχουν πάγκο στη λαϊκή και προσπάθησε να ανοίξει και δέχτηκε απειλές, οι αστυνομικοί του είπαν πως δεν εγγυούνται για την ασφάλειά του.

Αν όλα αυτά ισχύουν, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα από το antigoldgr.org, τότε μιλάμε για τραμπουκισμό με ανοχή της αστυνομίας.

Παραθέτουμε το δημοσίευμα, χωρίς να αλλάξουμε ούτε λέξη, ούτε αράδα. Αναλυτικά:

Τραγικά πράγματα συμβαίνουν αυτή τη στιγμή στη λαϊκή αγορά του Παλαιοχωρίου, γνωστού «κάστρου» της Ελληνικός Χρυσός… Αντιγράφουμε ακέραιο το μήνυμα που λάβαμε από αναγνώστη:

«Γράψτε τα, να μάθει ο κόσμος…

Χθες διάφοροι καλοθελητές μας ειδοποίησαν πως αν τολμήσουν να ανοίξουν τον πάγκο τους στην λαική του Παλαιοχωρίου οι λαϊκατζήδες απο την Μεγ.Παναγία και την Ιερισσό οι μεταλλωρύχοι θα σπάσουν τους πάγκους τους…. Τα τηλέφωνα πήραν φωτιά. Πρωτα γιατί πρέπει να εξακριβώσεις την είδηση και δεύτερον δεν το πιστεύεις. Ελα ρε, θα πιάσουν τόσο πάτο;

Ειδοποιήθηκε η αστυνομία γι’αυτό, όμως απάντησε πως δε μπορεί να κάνει κάτι γιατί δεν υπάρχει γεγονός…. Το γεγονος βέβαια ηρθε σήμερα που ενας μανάβης απο τη Μεγ. Παναγία αποφάσισε πως θα ανοίξει το μαγαζί του αφού έχει αυτό το δικαίωμα….. Μόλις πήγε να ανοίξει μαζεύτηκαν 50 τραμπούκοι και του το απαγόρευσαν φωνάζοντας και απειλώντας… Μην τυχον κι ανοίξ” θα στα σπάσουμι ούλα. Ημείς χάσαμι τις δλιές μας. Δεν θα πάρς κι ισι μερουκάματου. Κι καθέ Παρασκευή θα είμαστι ιδώ. Δεν πρόκειτι να σ’αφήσουμι να ξαναδουλεψ’τι.

Ο άνθρωπος κατάλαβε ότι το μόνο που του μένει είναι να καλέσει την αστυνομία γιατί το πλήθος ήταν εξαγριωμένο και φοβήθηκε για την ασφάλειά του. Κάλεσε την αστυνομία η οποία αφού ηρθε τον προέτρεπε να ανοίξει χωρίς όμως να του εγγυάται την ασφάλειά του… Κι έχουμε τώρα τον λαικατζή μέσα στ’αμάξι του, τους τραμπούκους της εταιριας να γαυγίζουν πως αυτο θα γίνεται κάθε Παρασκευή και την αστυνομία να κοιτάει απαθής…

Επίσης χθες εκδιώχθηκε απο το Παλαιοχώρι ο ψαράς που πήγε να πουλήσει ψάρια εκεί, επειδή είναι απο την Ιερισσό.

Πέστε μου τώρα σε ποιά ευνομούμενη χώρα οι πολίτες πρέπει να παίρνουν την άδεια μιας εταιρείας για να κάνουν την δουλειά τους αστυνομία και πολίτες;»

news.makedonias.gr




Καβάλα | Σύλληψη 68χρονου για κακοποίηση ζώου

Συνελήφθη χθες, από αστυνομικούς σε χωριό της Καβάλας,  68χρονος Έλληνας, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για παράβαση της νομοθεσίας περί προστασίας των ζώων…

Ειδικότερα, μετά από σχετική καταγγελία, οι αστυνομικοί συνέλαβαν τον 68χρονο, διότι, ευρισκόμενος στην αυλή της οικίας του, κακοποίησε σκύλο ιδιοκτησίας του, χτυπώντας τον με μία ξύλινη ράβδο.

Προανάκριση ενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Ελευθερούπολης, και η δικογραφία θα υποβληθεί στην κα Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Καβάλας

Οι πολίτες που αντιλαμβάνονται ανάλογα περιστατικά, καλούνται να τα καταγγέλλουν στις κατά τόπους Αστυνομικές Αρχές.




Το κουτάβι που το παίζει… προστάτης

Δείτε το βίντεο

newsbeast.gr




Περιβαλλοντικό έγκλημα στις Σκουριές

Ταξίδι στη φύση της βορειοανατολικής Χαλκιδικής.

Τέσσερα  χρόνια τώρα ακούμε πάρα πολλά για τις  Σκουριές και τα μεταλλεία της που θέλει να εκμεταλλευτεί με νέους όρους η εταιρεία Eldorado Gold (η οποία απέκτησε μέσα σε μια νύχτα στις αρχές του 2012 με την έγκριση του τέως υπουργού Γιώργου Παπακωνσταντίνου τα δικαιώματα διαχείρισης της εταιρείας «Ελληνικός Χρυσός»). Aκούμε για τον σθεναρό αγώνα της συντριπτικής πλειοψηφίας των κατοίκων ενάντια σε αυτό το φαραωνικών διαστάσεων έργο και για τις διαμαρτυρίες των λιγότερων εκείνων που είναι υπέρ του έργου, αλλά δεν ακούγονται και τόσα πολλά για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του.  

Πόσα γνωρίζουμε εμείς που ζούμε στην υπόλοιπη Ελλάδα, και ειδικά στην Αθήνα, για εκείνο το… μακρινό τόπο της βορειοανατολικής Χαλκιδικής;  Τι ξέρουμε για εκείνο το μαγευτικό τοπίο στο βουνό Κάκαβος και τη μοναδικότητά του, για εκείνο το οικοσύστημα -σημαντική ψηφίδα της ελληνικής χλωρίδας και πανίδας;

Με αφορμή την παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος στις 5 Ιουνίου, η Νatura Νrg αποφάσισε να επικεντρωθεί στη μεγάλη περιβαλλοντική σημασία του ζητήματος παρουσιάζοντας τις αλυσιδωτές καταστροφικές αντιδράσεις που θα έχει για το ελληνικό περιβάλλον αυτό το έργο, αν ολοκληρωθεί.

Η ταυτότητα της περιοχής

Τρεις δασικοί οικότοποι, αρχέγονα δάση με αιωνόβιες οξιές και δρυς (σπάνια σε όλη την Ελλάδα) αλλά και φιλύρες, καστανιές, οστρύες, δάφνες, αριές, πουρνάρια μέχρι λεύκες και πλατάνια (στο σημείο που τα πλούσια δάση καταλήγουν στη θάλασσα).  Ένα από αυτά τα δάση θεωρείται από τα πιο όμορφα πλατύφυλλα στην Ελλάδα. Το «χρυσό» τοπίο περιλαμβάνει ακόμα ποτάμια, χαράδρες και βάθρες. Στην ευρύτερη περιοχή ευδοκιμούν 33 σημαντικά φυτά, όπως το εκουιζέτο το οποίο έχει επιβιώσει από τους προϊστορικούς χρόνους. Από αυτή τη μοναδική δασική έκταση, λοιπόν, έχουν ήδη καταστραφεί 450 στρέμματα για τη δημιουργία των υποστηρικτών δομών που είχε ανάγκη η περιοχή, όπως ο δρόμος που συνδέει σήμερα τις Σκουριές με το χωριό Μεγάλη Παναγιά, έναν από τους καλύτερα κατασκευασμένους περιφερειακούς δρόμους στην Ελλάδα. Αν το έργο της Eldorado Gold προχωρήσει τελικά, η απώλεια δασικής έκτασης θα είναι δραματική, μιας και θα απαιτηθούν άλλα 391 στρέμματα μέχρι την ολοκλήρωση του open pit (ανοιχτής εξόρυξης) στις Σκουριές, 1269 στρέμματα  για τον χώρο απόθεσης των αποβλήτων στα ρέματα Καρατζά και Λοτσάνικο, 126 στρέμματα για επιφανειακές εγκαταστάσεις και 430 στρέμματα για κατασκευή νέων δρόμων.

skouriesΗ ροή των υδάτων

Σε πολλά σημεία τα παραπάνω δάση είναι ήδη αποψιλωμένα, οπότε αν χαθούν ακόμα περισσότερα το νερό των βροχοπτώσεων δεν θα συγκρατείται πια επαρκώς. Παρ’όλα αυτά οι εργαζόμενοι της εταιρείας «Ελληνικός Χρυσός» αποψίλωσαν πριν από μερικούς μήνες μέρος του δάσους για να διαμορφώσουν την πλαγιά, προκειμένου να κατασκευαστεί το φράγμα λυμάτων πάνω στο ρέμα Καρατζά. Επιπρόσθετα, το μητρικό πέτρωμα στις Σκουριές είναι ο βιοτιτικός σχιστόλιθος ο οποίος σχηματίζει μέτριας έως ελαφριάς υφής εδάφη με μεγάλη περιεκτικότητα σε άμμο και λιγότερη σε άργιλο. Αυτό σημαίνει ότι, όσο αποψιλώνεται αυτό το ήδη «ευαίσθητο» έδαφος, τόσο πιο απρόβλεπτη γίνεται η ροή των υδάτων. Στην πρόχειρη συμφωνία, όπως όλα καταμαρτυρούν, που υπέγραψε η εταιρεία, το ελληνικό δημόσιο έχει δεσμευτεί να διαχειριστεί και τη ροή των υδάτων, απαραίτητη μετά την εκτεταμένη αποψίλωση δασών μιας και τα νερά που θα συγκεντρώνονται γύρω αλλά κι υπογείως του λάκκου δίπλα από το open pit θα καθιστούν την εξόρυξη αδύνατη. Αυτό όμως σημαίνει ότι η εταιρεία θα προχωρήσει σε εννέα γεωτρήσεις για να χαμηλώσει η στάθμη του νερού κατά 650 μέτρα. Το αποτέλεσμα θα είναι να συμπαρασυρθούν κι ήδη υπάρχουσες γεωτρήσεις (χρησιμοποιούνται για την άρδευση καλλιεργειών) ενώ πολύ πιθανό είναι να ξηρανθεί και το έδαφος γύρω από το open pit. Γίνεται λοιπόν αντιληπτό ότι κάθε τοπική παρέμβαση θα προκαλεί ένα ντόμινο αρνητικών επιπτώσεων σε ακτίνα πολλών χιλιομέτρων.

Το [όχι και τόσο] πολύτιμο έδαφος

Το έδαφος μπορεί να είναι πολύτιμο κάτω από πολύ συγκεκριμένες προϋποθέσεις.  Στην πραγματικότητα η περιεκτικότητά του σε ορυκτό πλούτο είναι τόσο χαμηλή (0,8 γρ. ανά τόνο) που να για μπορέσει η επένδυση να είναι προσοδοφόρα, πρέπει να υπάρξει μια εκτεταμένη ανοιχτή εξόρυξη η οποία θεωρείται η μόνη γρήγορη μέθοδος για τα μικρά κοιτάσματα αλλά ταυτόχρονα και η πλέον επιζήμια για το περιβάλλον. Η παραπάνω ανοιχτή εξόρυξη θα πρέπει να συνοδεύεται από χρήση εκρηκτικών τέτοιας ποσότητας που σε 11 χρόνια θα μιλάμε για 16.878 τόνους. Οι εκπομπές μικροσωματιδίων από τη σκόνη που θα δημιουργούν τα εκρηκτικά θα είναι πολύ πάνω από τα επιτρεπτά όρια.

Skouries-orksΤο «ντόμινο» της σκόνης

Οι υπερβολικές ποσότητες σκόνης που θα εκλύονται σε καθημερινή βάση σε συνδυασμό με τα μολυσμένα λύματα που θα συγκεντρώνονται από τα φράγματα θα προκαλέσουν σοβαρότατο πλήγμα στη μελισσοκομία της περιοχής. Η σκόνη θα ταξιδεύει με τον αέρα και θα επικάθεται σε καλλιέργειες και νερά αλλά και στις εκκρίσεις των πεύκων και των δρυών. Επιπρόσθετα, η επικονίαση των καλλιεργειών από τις μέλισσες θα διαταραχθεί εξαιτίας της μόλυνσης του υδροφόρου ορίζοντα από τα βαρέα μέταλλα (που περιέχουν τα μικροσωματίδια) καθιστώντας τα τελευταία απορροφήσιμα από τους ιστούς των δέντρων και των φυτών. Αποτέλεσμα; Θα προσβάλλεται άμεσα το νέκταρ και η γύρη. Για να μιλήσουμε λίγο με αριθμούς, περίπου 65% της ετήσιας παραγωγής μελιού προέρχεται από τα πευκοδάση της Χαλκιδικής και της Θάσου. Αν αυτό το πευκόμελο προσβληθεί, οι επιπτώσεις θα αφορούν όλη τη χώρα αφού χρησιμοποιείται κατά κόρον ως βάση στις αναμίξεις ελληνικών μελιών επειδή δεν κρυσταλλώνει. Με δύο λόγια, η παραγωγή μελιού θα μειωθεί δραματικά.

Υδροφόρος ορίζοντας

Η τοξική θειούχα σκόνη που θα  εκλύεται στην ατμόσφαιρα από τα εκρηκτικά θα επικάθεται στο έδαφος και στα νερά (θάλασσα και ποτάμια) μολύνοντάς τα. Οι βροχές θα την κάνουν όξινη βροχή και τα μολυσμένα νερά, χωρίς να συναντούν εμπόδια, θα μεταφέρονται μέσω των χειμάρρων στη θάλασσα. Το βουνό Κάκαβος υδροδοτεί τόσο τη βόρεια Χαλκιδική όσο και τη νότια (από τον ποταμό  Χαβρία στον οποίο σκοπεύουν να κάνουν άλλο ένα φράγμα). Όπως εύκολα καταλαβαίνει κανείς, τα νερά του φράγματος θα είναι  μολυσμένα αφού θα ξεπλένουν την τοξική σκόνη που θα έχει επικαθίσει στην ατμόσφαιρα και στο έδαφος.

Η αμφιλεγόμενη διαδικασία εξόρυξης

Πρόκειται για τη διαδικασία της ακαριαίας τήξης (flash smelting) η οποία χρησιμοποιείται κατά κόρον από μεταλλεία σε όλο τον κόσμο. Το πρόβλημα είναι ότι αυτή η μέθοδος εξόρυξης  θεωρείται ασφαλής, μόνο αν το μείγμα εδάφους προς επεξεργασία δεν ξεπερνά σε περιεκτικότητα το 0,2% σε αρσενικό. Είναι απίστευτο λοιπόν το γεγονός  πως η ελληνική κυβέρνηση ενέκρινε –βάση μια εντελώς πρόχειρης περιβαλλοντικής μελέτης- την απόφαση για αυτή την επεξεργασία, ενώ τα επίπεδα αρσενικού στο έδαφος της περιοχής  φτάνουν το 11%. Παγκοσμίως δεν υπάρχει ούτε ένα μεταλλείο που να επεξεργάζεται τα συμπυκνώματα αυτά με την τόσο μεγάλη περιεκτικότητα, γιατί η  επικινδυνότητα σε ένα δεύτερο στάδιο επεξεργασίας και απόθεσης των εξαιρετικά τοξικών λυμάτων είναι πολύ αυξημένη.

Το σοβαρό ζήτημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης

Ο Δημήτρης Μελάς, αναπληρωτής καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος στο Α.Π.Θ είναι πολύ κατατοπιστικός σε αυτά που λέει στη Νatura. nrg  για το σοβαρότατο ζήτημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Διαβάζοντας την πλήρη μελέτη του έργου διαπίστωσα κατ’ αρχάς ότι το μέγεθος της επιφανειακής εξόρυξης θα είναι δυσθεώρητο. Μιλάμε για 30.000 τόνους μεταλλεύματος την ημέρα. Ένα τεράστιο μέγεθος δηλαδή, ανάλογο με αυτό της ΔΕΗ στην Πτολεμαΐδα. Τα τελευταία 25 χρόνια όμως καμία άλλη πηγή ρύπανσης με αυτήν της ΔΕΗ δεν δημιουργήθηκε στην Ελλάδα. Από τη συγκεκριμένη διαδικασία, αν αυτή προχωρήσει όπως το έχουν ορίσει, τα αιωρούμενα σωματίδια που θα εκλύονται στην ατμόσφαιρα της συγκεκριμένης περιοχής θα είναι περισσότερα απ’ ότι εκλύονται στη Θεσσαλονίκη απ’ όλες τις μεταφορές μαζί. Κάποιες μέρες του χρόνου τα όρια των αιωρούμενων σωματιδίων που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση θα παραβιάζονται σίγουρα.

Μιλάμε για σοβαρότατη ατμοσφαιρική μόλυνση της περιοχής, αφού τα σωματίδια θα περιέχουν μεγάλο ποσοστό βαρέων μετάλλων. Ούτως ή άλλως η περιοχή έχει ένα ιστορικό υψηλών συγκεντρώσεων λόγω των μεταλλευτικών δραστηριοτήτων των προηγούμενων τριών δεκαετιών. Με δύο λόγια, το μέγεθος του έργου ξεφεύγει από οποιαδήποτε ικανότητα έχει η περιοχή για να το υποδεχτεί.

Οι άμεσες επιπτώσεις θα αφορούν μια ακτίνα δεκάδων χιλιομέτρων αλλά σταδιακά θα υπάρξει αύξηση του περιφερειακού υπόβαθρου – δηλαδή σε βάθος χρόνου θα έχουμε να κάνουμε με μόλυνση που θα πλήξει όλη την περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας. Να πω εδώ ότι οι επιπτώσεις αυτής της ρύπανσης για την υγεία των κατοίκων των γύρω περιοχών αλλά και για το περιβάλλον αναφέρθηκαν πρόχειρα και με ψιλά γράμματα στη μελέτη που κατέθεσε η Eldorado Gold για να πάρει την άδεια από το ελληνικό δημόσιο. Όλοι οι καθηγητές του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης  που ασχοληθήκαμε με τις επιπτώσεις του έργου καταλήξαμε στο εξής συμπέρασμα:  πρόκειται για μια τεράστια επένδυση, μη διαχειρίσιμη απ’ όλες τις απόψεις. Ίσως, μάλιστα,  η μόλυνση του νερού να είναι και το χειρότερο αποτέλεσμα απ’ όλα μιας κι είναι σίγουρο ότι και η ποσότητά του θα μειωθεί αλλά και η ποιότητά του. Συμπερασματικά, θα έλεγα ότι αυτή η επένδυση δεν είναι για αυτή την εποχή αλλά για 25 χρόνια πίσω τότε που το κριτήριο της χώρας ήταν μόνο η μαζική παραγωγή και καθόλου το περιβαλλοντικό κόστος. Αν φτιάχναμε τη ΔΕΗ σήμερα, θα τη φτιάχναμε με νέους όρους έτσι ώστε να υπήρχε σεβασμός στο περιβάλλον».

Η χλωρίδα κι η πανίδα που θα επηρεαστεί από τη μόλυνση

  • 20 είδη ερπετών στην ερπετοπανίδα του όρους Κάκαβος
  • Πάνω από 70 είδη πουλιών στην ορνιθοπανίδα
  • Εδώ ζουν αλεπούδες, νυφίτσες, ζαρκάδια, ασβοί, τρία είδη νυχτερίδας, τέσσερα σπάνια είδη πεταλούδας, αγριόγατοι,
    κουνάβια, λύκοι, αγριογούρουνα αλλά και, τα σπάνια πια στην Ελλάδα, τσακάλια
  • 427.237 στρ. σιτηρών
  • 18.874 στρ. αμπελιών
  • 280.559 στρ. ελιάς
  • 931.657 στρ. με όσπρια, κηπευτικά και κτηνοτροφικά

Τα επαγγέλματα που θα πληγούν ανεπανόρθωτα

  • Μελισσοκόμοι
  • Κτηνοτρόφοι
  • Τυροκόμοι
  • Τουριστικές επιχειρήσεις
  • Οικοδόμοι (η αξία της γης πέφτει δραματικά)
  • Ψαράδες (ο κόλπος δυτικά από το τρίτο πόδι της Χαλκιδικής είναι εδώ κι αρκετό καιρό μολυσμένος από τα τοξικά απόβλητα που έχουν προκαλέσει τόσο η προηγούμενη όσο κι η σημερινή ιδιοκτήτρια εταιρεία).

Τι περιλαμβάνει η σύμβαση του ελληνικού δημοσίου με την Ελντοράντο Γκόλντ

Την εκμετάλλευση των ήδη υπαρχόντων ορυχείων στην περιοχή Μαντέμ Λάκο, το εργοστάσιο εμπλουτισμού στην περιοχή της Ολυμπιάδας, τις λίμνες τελμάτων τις οποίες η εταιρεία έχει την υποχρέωση  αποκατάστασης μέσα σε μία χρονική περίοδο τριών ετών, τον εκσυγχρονισμό του λιμανιού στο Στρατώνι, την κατασκευή μιας σειράς υποστηρικτικών έργων, μεταξύ των οποίων υπόγεια σήραγγα μεταξύ Ολυμπιάδας και Μαντέμ Λάκκου για τις ανάγκες μεταφοράς των μεταλλευμάτων καθώς και την παραχώρηση της περιοχής στις Σκουριές για την εκμετάλλευση του υπό κατασκευή open pit (ανοιχτή εξόρυξη).

naturanrg.gr 

 




Καβάλα | Σκύλος βρέθηκε δεμένος και κακοποιήμενος

Ένα ακόμη περιστατικό εγκατάλειψης και κακοποίησης ζώου κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν την Παρασκευή μέλη του Φιλοζωικού Σωματείου “Αίσωπος”, στην Καβάλα, όταν ενημερώθηκαν για σκύλο που τον είχαν δέσει σε έναν βράχο και τον είχαν παρατήσει.

Τα μέλη της Φιλοζωικής ενημερώθηκαν από κάτοικο για την ύπαρξη του ζώου, το οποίο κάποιος είχε δέσει σε βράχο κάτω κάτω από τον περιφερειακό δρόμο, κοντά στις κεραίες.

Το άτυχο ζώο ήταν σε άθλια κατάσταση ενώ μεταφέρθηκε στον χώρο του κυνοκομείου. Για το συμβάν ενημερώθηκε η Αστυνομία ενώ σε σχετική τους ανακοίνωση οι Φιλόζωοι επισημαίνουν πως “εάν κάποιος ενδιαφέρεται να προσφέρει οικογένεια στην μικρή αυτή πιτμπουλίνα (περίπου 8 μηνών) ας μας ενημερώσει. Ο Αίσωπος θα κινηθεί νομίμως εναντίον κάθε εμπλεκόμενου”.

thrakitoday.com




Πρόστιμο 60.000 ευρώ για μη δήλωση κρούσματος οζώδους δερματίτιδας

Υψηλή επαγρύπνηση για την αποτροπή του κινδύνου διασποράς της νόσου της οζώδους δερματίτιδας, που ήδη αποδεκατίζει το ζωικό κεφάλαιο στην περιοχή του Έβρου, συνιστά η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ζητά από τους κτηνοτρόφους να σπεύσουν άμεσα να ενημερώσουν τις κτηνιατρικές υπηρεσίες της ΠΚΜ, σε περίπτωση εντοπισμού ύποπτων συμπτωμάτων σε βοοειδή των εκτροφών τους.

Περαιτέρω, εφιστάται ιδιαίτερη προσοχή στο μείζονα αυτό κίνδυνο και υπενθυμίζεται πως η μη δήλωση νοσήματος, που είναι υποχρεωτικό να δηλωθεί, επισύρει αυστηρά πρόστιμα τα οποία ξεκινούν από 5.000 ευρώ και μπορεί να φτάσουν έως και τις 60.000 ευρώ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση για την ιογενή νόσο των βοοειδών οζώδη δερματίτιδα που εξέδωσε το Τμήμα Υγείας Ζώων της Διεύθυνσης Κτηνιατρικής της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, αναφέρει ότι:

«Η Οζώδης Δερματίτιδα είναι ιογενής νόσος των βοοειδών (συμπεριλαμβανομένων των ειδών βουβαλιών, βίσωνα, κ.τ.λ.), υποχρεωτικής δηλώσεως. Ο υπεύθυνος ιός ανήκει στην οικογένεια των ιών της ευλογιάς (Poxviridae), όπως του προβάτου. Η νόσος πρωτοεμφανίστηκε στη χώρα μας τον Αύγουστο του 2015, σε εκτροφές αγελαίων βοοειδών με έδρα στο Δέλτα του Έβρου, προερχόμενη από την Τουρκία. Η αρμόδια Επιτροπή της Ε.Ε., παρακολουθώντας την εξέλιξη, θεσπίζει με Εκτελεστικές Αποφάσεις προστατευτικά μέτρα ελέγχου της νόσου για την αποτροπή της μετάδοσης της στην υπόλοιπη Ελλάδα και Ευρώπη (1η στις 26.08.2015, 2η, ισχύουσα, στις 07.09.2015 αριθ. 2015/1500).

Η νόσος μεταδίδεται κυρίως με διάφορα είδη μύγας, τσιμπούρια, κουνούπια και σε μικρότερο βαθμό με άμεση επαφή, την τροφή ή το νερό και είναι η αιτία σοβαρότατων οικονομικών ζημιών στον τομέα της βοοτροφίας. Η διακίνηση ζώντων βοοειδών, σπέρματος και δερμάτων από μολυσμένα βοοειδή ενέχει τους υψηλότερους κινδύνους μετάδοσής της. Η νόσος δεν μεταδίδεται στον άνθρωπο.

Τα συμπτώματα στα ζώα περιλαμβάνουν: υψηλό πυρετό, ρινίτιδα και επιπεφυκίτιδα με έντονο ρινικό και οφθαλμικό έκκριμα, υπερβολική σιελόρροια, αλλοιώσεις στους βλεννογόνους του στόματος, της μύτης και των ματιών που εξελκώνονται γρήγορα, εμφάνιση και σταδιακή αύξηση επώδυνων, σκληρών οζιδίων (έως 5 εκ.) κυρίως σε κεφαλή, αυχένα, μαστό και περίνεο, που στην αρχή γίνονται αντιληπτά έπειτα από ψηλάφηση, δημιουργία ελκών στις δερματικές αλλοιώσεις 1-2 εβδομάδων, διόγκωση λεμφαδένων, οιδήματα (πρηξίματα) στα πόδια και αδυναμία βάδισης, οίδημα στην λαμυρίδα (προγούλι), πνευμονία, μαστίτιδα, ορχίτιδα, τύφλωση.

Οι άμεσες και έμμεσες απώλειες περιλαμβάνουν: απότομη πτώση της παραγωγής γάλακτος, απώλεια βάρους του σώματος, αποβολές, υπογονιμότητα στα θηλυκά ζώα, προσωρινή ή μόνιμη στειρότητα στους ταύρους, απώλειες χρηματοοικονομικών αποδόσεων λόγω της απαγόρευσης διακίνησης – εμπορίας ή εξαγωγής των ζώων και των προϊόντων ή υποπροϊόντων τους, υψηλές δαπάνες για τον εμβολιασμό των ζώων.

Για την αντιμετώπιση της νόσου εφαρμόζεται σχέδιο έκτακτης ανάγκης (Υ.Α. 258933/05.08.2008 – ΦΕΚ 1662 Β΄, 2008) που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει καθορισμό ζώνης προστασίας και επίβλεψης, απολυμάνσεις, χρήση εντομοαπωθητικών κι εντομοκτόνων, εξέταση δειγμάτων στο αρμόδιο Εργαστήριο του ΥΠ.Π.Α.Π.& ΕΝ. (Αθήνα), με υψηλής δαπάνης εργαστηριακές εξετάσεις και η εκάστοτε ισχύουσα Εκτελεστική Απόφαση της Ε.Ε. ή εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Α.Π.& ΕΝ. Μεταξύ των μέτρων που έχει λάβει το Τμήμα Κτην/κής Π.Ε. Έβρου περιλαμβάνεται η απαγόρευση εξόδου «μη εδώδιμων προϊόντων» βοοειδών, «καθώς και ειδών χορτονομής που η συγκομιδή της θα γίνει μετά τις 20/8/2015».

Στόχος της πολιτείας για την προστασία της βοοτροφίας και των τομέων μεταποίησης ζωικών προϊόντων (γάλα, κρέας) ή επεξεργασίας υποπροϊόντων (π.χ. δέρματα) είναι η όσο το δυνατόν ταχύτερη διάγνωση της νόσου και η καθολική θανάτωση των ζώων των πρώτων εστιών, με σκοπό να αποτραπεί περαιτέρω εξάπλωση του νοσήματος στο εσωτερικό της χώρας. Ως εκ τούτου, επιβάλλεται η άμεση ενημέρωση των αρμόδιων κτηνιατρικών αρχών της Π.Κ.Μ. (Κτηνιατρικά Κέντρα ή Αγροτικά Κτηνιατρεία, Τμήματα Κτηνιατρικής Π.Ε., Τμήμα Υγείας Ζώων της Δ/νσης Κτην/κής: τηλέφωνα επικοινωνίας www.pkm.gov.gr – κατάλογος υπηρεσιών) εκ μέρους κτηνοτρόφων, μεταφορέων και εμπόρων ζώντων ζώων, καθώς και ιδιωτών κτηνιάτρων, για την περίπτωση ύποπτων συμπτωμάτων των ζώων ευθύνης τους, σύμφωνα με τις υποχρεώσεις αυτών που καθορίζονται στην ισχύουσα νομοθεσία. Εφιστάται ιδιαίτερη προσοχή, διότι στην περίπτωση διασποράς της νόσου, σύμφωνα με το Ν. 4235/2014 (ΦΕΚ Α’ 32/11.02.2014), προβλέπονται διοικητικές (πρόστιμα) και ποινικές κυρώσεις.

Ενδεικτικά αναφέρεται ότι η μη δήλωση νοσήματος υποχρεωτικής δήλωσης επισύρει πρόστιμο 5.000 – 60.000 €».