Δράσεις του Δήμου Παγγαίου σε ό,τι αφορά τον εμβολιασμό και την στείρωση αδέσποτων ζώων

Ο Δήμος Παγγαίου σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες σας ενημερώνει ότι όσοι αδέσποτοι σκύλοι κυκλοφορούν εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου και φέρουν πορτοκαλί λουρί χωρίς επιγραφή και αντίστοιχα μπλε και κόκκινο λουρί στην επιφάνεια του οποίου αναγράφεται ο Δήμος Παγγαίου, ως φορέας υλοποίησης της δράσης, είναι πλήρως εμβολιασμένοι και παράλληλα στειρωμένοι και ως εκ τούτου σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρούνται επικίνδυνοι.

Ο Δήμος Παγγαίου με την ορισθείσα πενταμελή επιτροπή, τους κτηνιάτρους και μερίδα ευαισθητοποιημένων, σε θέματα φιλοζωίας, πολιτών συνεχίζει την προσπάθεια για ολοκλήρωση των διαδικασιών στείρωσης και εμβολιασμού και των υπόλοιπων ζώων και για το λόγο αυτό ζητούμε την συμπαράσταση και την υπομονή των πολιτών στο ιδιαίτερα σημαντικό αυτό έργο. Αξίζει να επισημανθεί ότι για κανέναν λόγο δεν θα πρέπει να αφαιρούνται τα λουριά από τα ζώα, γιατί με τον τρόπο αυτό εμποδίζεται η πολύ πετυχημένη διαδικασία που έχει ήδη ξεκινήσει και από την άλλη, τα εν λόγω λουριά χρησιμοποιούνται για τον διαχωρισμό των ζώων και όχι για λόγους καλαισθησίας.

Οι ενέργειες στο τομέα της διαχείρισης των αδέσποτων στο Δήμο  ξεκίνησαν άμεσα με την ανάληψη των καθηκόντων της νέας Διοίκησης του Δήμου (Σεπτέμβριος 2014)  .

Ο  επιθυμητός συντονισμός όλων των σχετικών με το αντικείμενων φορέων και προσώπων  (εθελοντικών ομάδων, φιλοζωικών σωματείων, κτηνιάτρων, εργατικού και λοιπού εξειδικευμένου προσωπικού) ήταν αρκετά χρονοβόρος και δυσχερής καθώς δεν υπήρχε στο Δήμο Παγγαίου κάποιος σχετικός μηχανισμός πάνω στον οποίο θα μπορούσε να στηριχθεί η νέα Διοίκηση, η οποία προχώρησε άμεσα στις κάτωθι δράσεις  :

  • Λήφθηκε η απόφαση και συγκροτήθηκε η πενταμελής επιτροπή παρακολούθησης του προγράμματος  διαχείρισης των αδέσποτων ζώων.
  • Ζητήθηκε και πραγματοποιήθηκε η καταγραφή των αδέσποτων ζώων συντροφιάς του Δήμου.
  • Δημιουργήθηκε για πρώτη φορά Μητρώο Στειρώσεων και καταγράφονται λεπτομερώς τα στειρωμένα αδέσποτα ζώα.
  • Για πρώτη φορά στο Δήμο Παγγαίου με την υπ’ αριθ. 245/2015 απόφαση της οικονομικής επιτροπής εγκρίθηκε διάθεση πίστωσης για την περισυλλογή αδέσποτων ζώων και υπογράφηκε σύμβαση με εξωτερικό συνεργάτη για το αντικείμενο αυτό.
  • Πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 70  στειρώσεις και παράλληλα εμβολιασμοί, αποπαρασιτώσεις και τοποθέτηση microchip  θηλυκών σκύλων, περισσότερες από κάθε άλλη φορά. Αρκετές από αυτές πραγματοποιήθηκαν σε ζώα τα οποία μετέφεραν σε κτηνιάτρους μέλη φιλοζωικών σωματείων. Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν εμβολιασμοί αρσενικών σκύλων.
  • Εκπονήθηκε μελέτη για το 2016 για την περισυλλογή, τη σήμανση, τη στείρωση και την περίθαλψη των αδέσποτων ζώων του Δήμου.
  • Ενώ στον προϋπολογισμό του 2015 (καταρτίστηκε από την προηγούμενη διοίκηση) διατέθηκαν για το πρόγραμμα αδέσποτων ζώων συνολικά 10.000 ευρώ, για το 2016 με την υπ’ αριθμ. 22/2016 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου εγκρίθηκε η διάθεση πίστωσης 24.600 ευρώ για περισυλλογή, στείρωση και περίθαλψη αδέσποτων ζώων  καθώς και 4000 ευρώ για προμήθεια ζωοτροφών και λοιπών ειδών για αδέσποτα ζώα.
  • Στις 23 -02-2016 υπογράφηκαν για πρώτη φορά στο Δήμο μας συμβάσεις με κτηνιάτρους και σύμβαση με εξωτερικό συνεργάτη υπεύθυνο  περισυλλογής.

Το τελικό αποτέλεσμα ήταν η επίτευξη ενός ικανοποιητικού επιπέδου οργάνωσης στο τομέα των δράσεων του Δήμου για τα αδέσποτα ζώα, όπως  προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία, στο οποίο θα στηρίζεται στο εξής η σχετική διαχείριση.

Στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν. 4039/2012 όπως ισχύει, οι ιδιοκτήτες δεσποζόμενων ζώων συντροφιάς οφείλουν να  μεριμνούν για τη σήμανση και την καταγραφή του ζώου, να δηλώνουν μέσα σε πέντε (5) ημέρες την απώλεια του ζώου σε κτηνίατρο, που έχει πιστοποιηθεί στη Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση Σήμανσης, να τηρούν τους κανόνες ευζωίας του ζώου, να μεριμνούν για την κτηνιατρική εξέτασή του και το κυριότερο όλων, να μην εγκαταλείπουν το ζώο συντροφιάς.

Επειδή,  η συνύπαρξη ανθρώπων και ζώων είναι και εφικτή και χρήσιμη, οφείλουμε να εξασφαλίσουμε και να σεβαστούμε τις προϋποθέσεις εκείνες, που είναι απαραίτητες για την επίτευξή της.




Όταν αυτό το λιοντάρι είδε τον άνθρωπο που το έσωσε έκανε το πιο συγκινητικό πράγμα!

Ο Τζον Χόκινς είναι ένας δάσκαλος ο οποίος ταξιδεύει στον κόσμο από το 2008. Πρόσφατα σε ένα από τα ταξίδια του στην Μποτσουάνα κατέγραψε με την κάμερα του μια πολύ παράξενη αλλά και πολύ συγκινητική στιγμή!

Η Σίργκα το λιοντάρι όταν ήταν πολύ μικρή ξέφυγε από τους γονείς της και θα πέθαινε αν δεν την έβρισκαν δυο οικολόγοι, ο Βαλεντίν Γκρούενερ και ο Μίκελ Λέγκαρθ.

Στα εκπληκτικά πλάνα που τράβηξε ο Χόκινς η Σίργκα μόλις βλέπει έναν από τους ανθρώπους που την έσωσαν, τον Γκρούενερ, συμπεριφέρεται σαν μια πολύ μεγάλη.. γάτα! Πόσο μεγάλη;

Η όμορφη Σίργκα ζυγίζει περίπου 50 κιλά και έχει σχεδόν το ίδιο ύψος με τον σωτήρα της όταν σηκώνεται στα δυο της πόδια! Τρομακτικό αλλά και πολύ συγκινητικό ταυτόχρονα!

πηγή: tilestwra.com




Δήμος Ξάνθης | Διαχείριση αδέσποτων ζώων συντροφιάς

Ο Δήμος Ξάνθης και η αρμόδια υπηρεσία, γνωρίζοντας τα προβλήματα που προκύπτουν από την αύξηση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, καθώς εγκαταλείπονται  από τους ιδιοκτήτες τους σε καθημερινή βάση και μετά από τις αλλεπάλληλες καταγγελίες για επιθέσεις σε πολίτες, καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για τον εντοπισμό των επιθετικών – επικίνδυνων ζώων, καθώς και για τη μείωση του αριθμού των αδέσποτων μέσω στειρώσεων.

Το Γραφείο Αδέσποτων Ζώων του Δήμου Ξάνθης, σε συνεργασία με ιδιώτη κτηνίατρο, πραγματοποιεί καθημερινά όλες εκείνες τις απαραίτητες ενέργειες, δράσεις και μέτρα για την περισυλλογή και διαχείριση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς.

Οι βασικοί άξονες του προγράμματος αφορούν: περισυλλογή, καταγραφή, εμβολιασμό, στείρωση, αποπαρασίτωση, περίθαλψη, υιοθεσία ή επανατοποθέτηση των αδέσποτων ζώων.

Τα ζώα συντροφιάς που είναι υγιή μπορούν στη συνέχεια να υιοθετηθούν από ενήλικα άτομα, φιλοζωικές ενώσεις και σωματεία ή επανεντάσσονται εφόσον δεν εκδηλώνουν επιθετική συμπεριφορά σύμφωνα με το ισχύον νομικό πλαίσιο, στο φυσικό περιβάλλον τους εντός των ορίων του Δήμου μας.

Σύμφωνα με το Ν.4039/2012 (ΦΕΚ 15/τ.Α΄/02-02-2012) και το Ν.4235/2014 (ΦΕΚ 32/τ.Α΄/11-02-2014), για την επαναφορά στο φυσικό περιβάλλον των αδέσποτων ζώων συντροφιάς λαμβάνεται υπόψη η πυκνότητα του πληθυσμού τους στη περιοχή που επαναφέρονται. Δεν επιτρέπεται η επαναφορά σε περιοχές με νοσοκομεία, σχολεία, αθλητικά κέντρα, αυτοκινητόδρομους ταχείας κυκλοφορίας, στους χώρους αποβίβασης και επιβίβασης λεωφορείων, στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, στους περιφραγμένους αρχαιολογικούς χώρους.

Ενημερωτικά αναφέρουμε ότι το τελευταίο ενιάμηνο έχουν πραγματοποιηθεί εντατικότατες ενέργειες για στείρωση όσο το δυνατόν περισσότερων ζώων και λοιπές κτηνιατρικές φροντίδες.

Μέχρι σήμερα ο αριθμός των στειρωμένων ζώων ανήλθε σε περίπου 290 στα οποία πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα αντιλυσσικός εμβολιασμός. Παράλληλα, ο Δήμος προμηθεύτηκε τροφές και λοιπά απαραίτητα είδη για τη φροντίδα και την ευζωία των ζώων.

Παρόλη τη προσπάθεια που γίνεται το αποτέλεσμα δεν είναι άμεσα ορατό, αλλά θα είναι μακροπρόθεσμα.

Πέρα λοιπόν της ουσιώδους συμμετοχής του δικτύου εθελοντών φιλόζωων με σκοπό την ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και προώθηση της υιοθεσίας αδέσποτων ζώων ζητάμε και τη συνεργασία κάθε δημότη ξεχωριστά, ώστε μέσα από τη συλλογική προσπάθεια, να συμβάλλουμε όλοι αποφασιστικά στην προστασία των αδέσποτων ζώων.

Υπενθυμίζουμε τη νομική αυστηρή υποχρέωση που έχουν όλοι οι ιδιοκτήτες σκύλων για την ηλεκτρονική καταγραφή των τετράποδων φίλων τους, εκτός των όποιων άλλων κτηνιατρικών φροντίδων.

Έτσι, αν εντοπίσετε ένα αδέσποτο ζώο το οποίο είναι άρρωστο ή χτυπημένο, απευθυνθείτε στο αρμόδιο γραφείο και Αντιδήμαρχο κ. Μποζ Ραμαδάν, στο τηλέφωνο 25410-68003 ώστε να καταγραφεί το περιστατικό και να προχωρήσει η διαδικασία.




Τίγρεις δραπέτευσαν από καταφύγιο αιλουροειδών στην Ολλανδία

Δύο τίγρεις δραπέτευσαν από ένα μεγάλο καταφύγιο αιλουροειδών που βρίσκεται κοντά σε ένα ολλανδικό χωριό και οι αρχές προειδοποίησαν τους κατοίκους να παραμείνουν στα σπίτια τους μέχρι να εντοπιστούν τα ζώα.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που μετέδωσε το τηλεοπτικό δίκτυο RTL, αστυνομικοί, ένα ελικόπτερο και ένας κτηνίατρος, εξοπλισμένος με ένα ειδικό όπλο νάρκωσης, αναζητούν τις δύο τίγρεις στα περίχωρα της κοινότητας Ολντέμπερκουπ, στη βόρεια Ολλανδία. «Θα προσπαθήσουμε να τις μεταφέρουμε ξανά σώες και ασφαλείς πίσω στο καταφύγιο», ανέφερε η αστυνομία μέσω του Twitter, αφού τα δύο ζώα θεάθηκαν στην περιοχή γύρω στις 11 το πρωί.

Στο Ολντέμπερκουπ, ένα χωριό 1.500 κατοίκων, βρίσκεται το καταφύγιο Felida όπου φιλοξενούνται αιλουροειδή από τσίρκο και ζωολογικούς κήπους. Τα ζώα υποβάλλονται σε θεραπεία, εφόσον χρειαστεί, και αν είναι δυνατόν επανεκπαιδεύονται για να μεταφερθούν κατόπιν σε άλλα, μεγαλύτερα καταφύγια στη Νότια Αφρική.

Σύμφωνα με τον ιστότοπο του Felida, στον χώρο του φιλοξενούνται δύο λιοντάρια, οκτώ τίγρεις, ένα τζάγκουαρ και μια λεοπάρδαλη. Η εφημερίδα De Telegraaf ανέφερε ότι οι δύο τίγρεις πιθανότατα δραπέτευσαν από μια πύλη που κατά λάθος είχε παραμείνει ανοιχτή.




Σκύλος και επιθετικότητα | Τι να προσέχουμε

Ακούγετε περίεργο, αλλά πρόκειται για μια απόλυτα φυσιολογική συμπεριφορά του σκύλου, που εκδηλώνετε με γρύλισμα, γάβγισμα ή δάγκωμα.  Κυριότερες αιτίες είναι η ανασφάλεια ή ο φόβος που βιώνει ένα ζώο.

Συνήθως τα σκυλιά που συναντάμε και καλούμαστε να αλλάξουμε την συμπεριφορά τους, εκδηλώνουν επιθετικότητα (γρύλισμα ή δάγκωμα) προς ανθρώπους ή σκύλους και σπανιότερα και στους δύο.
Η περίπτωση του να εκδηλώνει ένας σκύλος επιθετικότητα προς ανθρώπους είναι συνήθως  πιο εύκολο να αλλάξει, από το να έχουμε έναν σκύλο να επιτίθεται σε άλλα σκυλιά και αυτό γιατί την συμπεριφορά ενός ανθρώπου μπορούμε να την καθοδηγήσουμε πιο εύκολα από ότι ενός σκύλου που μπορεί μάλιστα να είναι και ελεύθερος στον δρόμο.Ο σκύλος μπορεί να παρουσιάσει επιθετικότητα όταν φυλάει τη περιοχή του ή κάποια αντικείμενα ή την τροφή του αλλά και την οικογένεια του.

Η “φύλαξη” είναι επίσης μια συμπεριφορά φυσιολογική που συνήθως μας “αρέσει”, εκτός και αν ο σκύλος την εκδηλώσει προς εμάς.
Τότε είναι που τα πράγματα παρεξηγούνται και συνήθως οι ιδιοκτήτες αντιδρούν με βία στην επιθετικότητα. Αυτό σίγουρα δεν θα λύσει το πρόβλημα, αλλά ρίχνει συνήθως λάδι στην φωτιά, δημιουργώντας μια αυξητική τάση της συμπεριφοράς και στον σκύλο αλλά και στον άνθρωπο.

Πολλές φορές μάλιστα η αντίδρασή μας, είναι θα έλεγα αντανακλαστική, χωρίς πολύ σκέψη. Το να τιμωρείς όμως έναν σκύλο για την ανασφάλεια, την απειλή ή τον φόβο που μπορεί να νιώθει, δεν βοηθά καθόλου.
Μπορεί,  σε κάποιες περιπτώσεις,  να φανεί ότι η συμπεριφορά σταματάει, πρόσκαιρα όμως. Ουσιαστικά είναι σαν να έχουμε μια σοβαρή ασθένεια και να παίρνουμε παυσίπονα για να περάσει ο πόνος. Δεν θεραπεύουμε το πρόβλημα αλλά το καλύπτουμε προσωρινά και μάλιστα, τις περισσότερες φορές, θα έχουμε επιστροφή της επιθετικής συμπεριφοράς, σε μας ή προς τρίτους…. Το πρόβλημα θα μεγαλώνει και εμείς θα θεωρούμε ότι επειδή κάνει “υπακοή” (προσωρινή) ο σκύλος,  λόγο αποφυγής της τιμωρίας, ότι έχουμε λύση και το πρόβλημα.

Λάθος….ο σκύλος θα συνεχίζει να είναι επιθετικότερος και εμείς με την στάση μας, θα κάνουμε τον  “κακό συσχετισμό” που έχει είδη ο σκύλος με το περιβάλον του, χειρότερο.
Τελευταία μάλιστα έχουμε και το φαινόμενο άνθρωποι να παραδειγματίζονται, από τηλεοπτικές εκπομπές και να χρησιμοποιούν τις τεχνικές που βλέπουν, χωρίς ουσιαστική γνώση και χωρίς να σκέπτονται ότι πρόκειται για ένα τηλεοπτικό προϊόν, το οποίο ως κύριο στόχο έχει την ακροαματικότητα και το θέαμα και κατά δεύτερο ή τρίτο λόγο την  αποτελεσματικότητα και μονιμότητα σε βάθος χρόνου, δηλαδή, την πραγματική θεραπεία.
Η επιθετικότητα ενός σκύλου είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα συμπεριφοράς το οποίο για να λυθεί χρειάζονται κάποιες βασικές προϋποθέσεις.

[youtube]https://youtu.be/wa23HI7rM64[/youtube]

 

Πηγές : http://www.kynagon.gr/

http://www.livingwithdogs.gr




Απελευθέρωση Ροδοπελεκάνου στο ΕΠΑΜΑΘ

Την Πέμπτη 14/04/2016 στην λιμνοθάλασσα του Αγιάσματος απελευθερώθηκε στο φυσικό της περιβάλλον η μικρή Ρόδη, ένας Ροδοπελεκάνος (Pelecanusonocrotalus). Η απελευθέρωση πραγματοποιήθηκε από το προσωπικό του Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Νέστου-Βιστωνίδας-Ισμαρίδας σε συνεργασία με τον κ. Άρη Χρηστίδη, μέλος του ΕΚΠΑΖ.

Η  Ρόδη είχε προσγειωθεί μάλλον ανώμαλα στην Κεραμωτή με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πετάξει. Σύντομα ένας ευαισθητοποιημένος κάτοικος την εντόπισε και την φρόντιζε στην αυλή του για 3 μέρες. Κατόπιν, ο φίλος της Ρόδη, επικοινώνησε με το Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Νέστου, Βιστωνίδας – Ισμαρίδας και άμεσα το προσωπικό του Φ.Δ. έσπευσε στην περιοχή για να την συλλέξουν και στη συνέχεια να την προωθήσουν στην Θεσσαλονίκη, στην οργάνωση Δράση για την Άγρια Ζωή, για περίθαλψη. Η μικρή Ρόδη (2 χρονών) που πλέον απέκτησε όνομα, είχε και ταυτότητα. Στο αριστερό της πόδι έφερε ένα μεταλλικό δαχτυλίδι από την Τουρκία.

Οι ροδοπελεκάνοι είναι μεταναστευτικά πουλιά. Διαχειμάζουν στην υποσαχάρια περιοχή της Αφρικής και έρχονται στη μικρά Ασία και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη για να φωλιάσουν. Παρόλο που είναι πολυπληθές είδος, στην Ελλάδα που αποτελεί το δυτικότερο μέρος εξάπλωσής του, εμφανίζεται σε πολύ μικρότερους αριθμούς από τον κατά πολύ σπανιότερο και παγκοσμίως απειλούμενο Αργυροπελεκάνο.

Περίπου είκοσι μέρες χρειάστηκε να παραμείνει στις εγκαταστάσεις της Δράσης για την Άγρια Ζωή, μέχρι να αναρρώσει πλήρως. Ελαφρώς αδύνατη, αλλά πολύ ζωηρή κρίθηκε σκόπιμο να απελευθερωθεί κοντά στην περιοχή όπου βρέθηκε ώστε να συνεχίσει το ταξίδι της.

Έτσι η Ρόδη την Πέμπτη 14 Απριλίου 2016, επέστρεψε στο φυσικό της περιβάλλον, στη λιμνοθάλασσα του Αγιάσματος, στα πλαίσια μια λιτής εκδήλωσης που διοργανώθηκε από το προσωπικό του Φ.Δ. Αν και ήταν λίγο μουδιασμένη στην αρχή, εναρμονίστηκε πολύ γρήγορα στο περιβάλλον. Όπως όλοι οι πελεκάνοι παρέμεινε για λίγο στην ακτή όπου ξεμούδιασε τα φτερά της και μετά πέταξε στην αρχή σε κοντινή απόσταση και αργότερα πιο μακριά, προσεγγίζοντας τα υπόλοιπα πτηνά της Λιμνοθάλασσας.

 

Καλό ταξίδι Ρόδη, ελπίζουμε να τα ξαναπούμε!!!!
 




Διάσημοι Βρετανοί ηθοποιοί ποζάρουν γυμνοί με νεκρά ψάρια

Η νέα διαφημιστική εκστρατεία κατά της υπεραλίευσης της οργάνωσης Fishlove καλεί τους Αγγλους να «παρατήσουν» τον μπακαλιάρο και να αρχίσουν να προσέχουν το θαλάσσιο περιβάλλον. Σύμμαχοι στον αγώνα της Fishlove και φέτος οι καλύτεροι Βρετανοί ηθοποιοί φωτογραφημένοι γυμνοί.

Με το εθνικό πιάτο της Αγγλίας να είναι το «fish & chips» (ψάρι με τηγανητές πατάτες) ήταν θέμα χρόνου μέχρι να προκύψουν θέματα υπεραλίευσης και παράνομου ψαρέματος στα βρετανικά νερά.  Τα τελευταία χρόνια η οργάνωση FishLove επιστρατεύει διάσημους ηθοποιούς  για να πρωταγωνιστήσουν στις πολύ πετυχημένες  καμπάνιες της με σκοπό την ευαισθητοποίηση για το θαλάσσιο οικοσύστημα που καταστρέφεται από μη βιώσιμες αλιευτικές πρακτικές και από ρύπανση.

Πέρσι η εικόνα της Ελενα Μπόναμ Κάρτερ αγκαλιά με ένα τόνο 27 κιλών είχε κάνει τον γύρο του διαδικτύου και είχε ως αποτέλεσμα την δέσμευση της κυβέρνησης για τη δημιουργία προστατευόμενων περιοχών, τις μεγαλύτερες στον κόσμο, ενώ φέτος σειρά παίρνει η Εμα Τόμσον μαζί με το σύζυγο της, η Τζόντι Μέι από την τηλεοπτική σειρά «Game of Thrones» και ο Μαρκ Ράιλανς, ο φετινός νικητής του βραβείου Οσκαρ Β’ Ανδρικού για την ερμηνεία του στην ταινία «Η Γέφυρα των Κατασκόπων».

 «Δεν μπορώ να φανταστώ να μην μπορώ να φάω ψάρι, να μην μπορώ να το μαγειρέψω ή να έχω ένα εστιάτοριο που δεν σερβίρει ψάρι… αλλά αυτό θα συμβεί αν η βιομηχανία της αλιείας δεν γίνει πιο βιώσιμη» δήλωσε ο σεφ και ιδιοκτήτης του κορυφαίου εστιατορίου J Sheekey Oyster Bar, το οπoίο βρίσκεται στο Κόβεντ Γκάρντεν, την θεατρική γειτονιά του Λονδίνου και χρηματοδότησε την καμπάνια της Fishlove.

fish-celeb-m_27563_2757120a

      Η αγαπημένη Βρετανίδα ηθοποιός Εμα Τόμσον μαζί με τον σύζυγο της,

      επίσης ηθοποιό, Γκρεγκ Γουάιζ

Η Εμα Τόμσον πόζαρε μαζί με το σύζυγο της κρατώντας δύο μαύρα σπαθόψαρα από Πορτογαλία, λέγοντας πως νιώθει κάπως ένοχη που έχει στα χέρια της νεκρά ψάρια ενώ η ίδια είναι ζωντανή αλλά ήθελε να περάσει το μήνυμα πως «αν δεν αντιμετωπιστεί η υπεραλίευση, ειδικά το ψάρεμα σε βαθιά νερά, όλα αυτά τα όμορφα πλάσματα θα εξαφανιστούν».

fish-celeb-5_2756331a

Ο βραβευμένος με Οσκαρ ηθοποιός, Μαρκ Ράιλανς

Ο Μαρκ Ράιλανς πόζαρε με έναν μικρό καρχαρία και όπως είπε «ένιωσα σαν να κρατάω ένα παλιό οργανισμό.  Τα δέρματα μας είναι πολυ διαφορετικά, το δικό μου λείο και απαλό, εκείνου σαν γυαλόχαρτο, παραταύτα μοιάζουν» και συνέχισε λέγοντας πως «τα ψάρια αποτελούν ένα μυστήριο για μένα. Είναι σαν πλάσματα βγαλμένα από τα όνειρα. Είναι η εξέλιξη».

Ενας ακόμη στόχος της οργάνωσης είναι να ενθαρρύνει τους Αγγλους να καταναλώνουν λιγότερο κάποια ψάρια, όπως η ρέγγα, οι σαρδέλες και το σκουμπρί και να τους αποτρέψει από τις συνηθισμένες κορεσμένες επιλογές, όπως ο μπακαλιάρος, το βασικό ψάρι του διάσημου βρετανικού πιάτου «fish and chips»

fish-celeb-2_2756328a

fish-celeb-6_2756332a
Ο Τζόζεφ Μίλσον του «Καζίνο Ρουαγιάλ», κρατώντας σκυλόψαρα
fish-celeb-7_2756336a
fish-celeb-3_2756329aΟ Ντάγκρει Σκοτ, γνωστός από την ταινία «Επικίνδυνες Αποστολές»

Με τις προκλητικές καμπάνιες με γυμνές διασημότητες να κρατούν απειλούμενα με εξαφάνιση ψάρια, η οργάνωση FishLove έχει καταφέρει να υλοποιεί την πιο σημαντική και πετυχημένη ενημερωτική εστρατεία κατά της υπεραλίευσης και της καταστροφής του θαλάσσιου περιβάλλοντος, προωθώντας αποτελεσματικά το μήνυμα πως με τη σωστή διαχείριση των αποθεμάτων θα μπορούν οι επόμενες γενιές να τρώνε ψάρι και να στηρίζονται σε αυτό για την επιβίωση τους.

fish-celeb-4_2756330a
fish-celeb-9_2756338aΗ Μίριαμ Μαργκόλις, συμπρωταγωνίστρια της Εμα Τόμσον στις ταινίες «Χάρι Πότερ»

fish-celeb-12_2756343aΗ ηθοποιός Τσίπο Τσάνγκ από τη Ζιμπαάμπουε, φωτογραφίζεται με ένα κεφαλόπουλο




Ποια είναι τα πρώτα ζώα που εμφανίστηκαν στη γη;

Αμερικανοί ερευνητές διαπίστωσαν πως οι θαλάσσιοι σπόγγοι -τα γνωστά σφουγγάρια- μπορεί να ήταν ήδη παρόντα  πριν από την Κάμβρια περίοδο, όταν δηλαδή τα περισσότερα αρχαία ζώα άρχισαν να εμφανίζονται. Σύμφωνα με τον Ντέιβιντ Γκολντ του MIT τα προϊστορικά πετρώματα  που βρέθηκαν στο Ομάν είναι«ο συνδυασμός παλαιοντολογικών και γενετικών αποδείξεων δείχνει ότι πιθανότατα έχουμε να κάνουμε με πραγματικά μοριακά απολιθώματα σφουγγαριών».

Οι ερευνητές ανέλυσαν μοριακά απολιθώματα  ηλικίας 640 εκατομμυρίων ετών και επικεντρώθηκαν σε ένα λιπιδικό μόριο παρόμοιο με τη χοληστερόλη που παράγεται σήμερα από ορισμένα σύγχρονα θαλάσσια σφουγγάρια και είδη φυκών. Εν τέλει κατάφεραν να εντοπίσουν το γονίδιο που παράγει το συγκεκριμένο μόριο, ανακάλυψαν πως έχει μεταφερθεί εξελικτικά σε δύο σύγχρονα είδη φυκών και σπόγγου ενώ διαπίστωσαν ότι στην πορεία της εξέλιξης των δύο ειδών, τα σφουγγάρια είχαν τη δυνατότητα παραγωγής αυτών των μορίων πολύ πριν από τα φύκη.




Το χαριτωμένο κουτάβι που φορά… σιδεράκια στα δόντια

Γνωρίστε την Molly Moore και το έξι μηνών golden retriever, Wesley. Η Molly ζει στην Spring Lake, του Μίσιγκαν όπου εργάζεται στην κτηνιατρική  κλινική του πατέρα της, Jim Moore. Ο Wesley είναι ένα χαρούμενο κουταβάκι αλλά με μερικά προβλήματα στην οδοντοστοιχία του.

«Όταν άρχισαν να βγαίνουν τα δόντια του, παρατηρήσαμε ότι έβαιναν λάθος και αδυνατούσε να κλείσει το στόμα του», ανέφερε η Molly στο BuzzFeed News.

«Δεν έπαιζε με τα παιχνίδια του, και έχανε βάρος», προσθέτει. «Αυτό με ανησύχησε και έπρεπε να κάνουμε κάτι για εκείνον έτσι ώστε να σταματήσει να πονάει». Ευτυχώς, ο πατέρας της έχει ειδίκευση στην κτηνιατρική οδοντιατρική και είχε μια τέλεια ιδέα: σιδεράκια!

puppy2
Η Molly Moore και ο Wesley

puppy3puppy4puppy5puppy6puppy7puppy8puppy9puppy10puppy11puppy12




Τρία αρκουδάκια από την Αλβανία φιλοξενούνται στον «Αρκτούρο»

Τρία αρκουδάκια, αδέρφια από την Αλβανία, μεταφέρθηκαν και φιλοξενούνται πλέον στο Καταφύγιο της καφέ Αρκούδας του Αρκτούρου, στο Νυμφαίο Φλώρινας.

Πρόκειται για δύο θηλυκά και ένα αρσενικό αρκουδάκι, ηλικίας μόλις δύο ετών που κατασχέθηκαν από ιδιώτη. Οπως τονίζει άλλωστε ο “Αρκτούρος”, η κατοχή και αιχμαλωσία άγριων ζώων, αν και παράνομη, είναι μία συνηθισμένη πρακτική στην Αλβανία, λόγω της έλλειψης ενός χώρου, αντίστοιχου με το Καταφύγιο της Καφέ Αρκούδας, για να τις φιλοξενήσει.

Οι αρχές της γειτονικής χώρας επικοινώνησαν με την οργάνωση, ζητώντας να φιλοξενήσει τις τρεις αρκούδες, οι οποίες δεν μπορούν να επανενταχθούν στο φυσικό τους περιβάλλον καθώς έχουν μεγαλώσει χωρίς τη μητέρα τους και υπό συνθήκες αιχμαλωσίας, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζουν πώς να επιβιώσουν ελεύθερες.

Και οι τρεις αρκούδες είναι σε πολύ καλή κατάσταση και δεν αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα υγείας. Η ένταξή τους όμως στο Καταφύγιο θα γίνει την Άνοιξη όταν θα έχουν ξυπνήσει και οι υπόλοιπες 11 αρκούδες από το χειμέριο ύπνο.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ




Το βλέμμα της λιγούρας

Όσοι έχουν κατοικίδια ξέρουν…

dinner2

dinner3

dinner4

dinner5

dinner6

dinner7

dinner8

dinner10

dinner12

dinner13

dinner1

 




Πάνω από 47.000 πουλιά στο Εθνικό Πάρκο Α.Μ.Θ. κατά την διάρκεια των Μεσοχειμωνιάτικων Καταμετρήσεων Υδρόβιων Πουλιών (ΜΕΚΥΠ) 2016!

Πλήθος πουλιών από διαφορετικά είδη καταγράφηκαν και φέτος κατά την διάρκεια των Μεσoχειμωνιάτικων Καταμετρήσεων Υδρόβιων Πουλιών στο Εθνικό Πάρκο Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης,οι οποίες πραγματοποιήθηκαν από το προσωπικό του Φ.Δ. με την πολύτιμη βοήθεια των εθελοντών μας.

Οι καταμετρήσεις, που γίνονται από την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία στα πλαίσια του παγκόσμιου προγράμματος καταγραφών της οργάνωσης Wetlands International, έκλεισαν φέτος τα 50 χρόνια!

Οι καταγραφές εστιάζονται κυρίως στα υδρόβια και παρυδάτια είδη πουλιών, χωρίς να εξαιρούνται βέβαια και κάποια άλλα είδη, όπως κάποια αρπακτικά ή θαλασσοπούλια.

Στην περιοχή μας οι καταμετρήσεις έγιναν στις 15 Ιανουαρίου 2016 και λόγω του άστατου καιρού (έντονοι άνεμοι και βροχοπτώσεις), συνεχίστηκαν και ολοκληρώθηκαν στις 22 και 23 Ιανουαρίου 2016, καλύπτοντας όλη την περιοχή του ΕΠΑΜΑΘ, από το Δέλτα του Νέστου, τις λιμνοθάλασσες της Κεραμωτής, την λίμνη Βιστωνίδα, το Πόρτο Λάγος, τις Θρακικές λιμνοθάλασσες μέχρι και την λίμνη Ισμαρίδα, δίνοντάς μας εξαιρετικά αποτελέσματα.

Στις καταγραφές είχαμε την τύχη να παρατηρήσουμε στις λίμνες μας, τα σπάνια για την περιοχή είδη, εννέα(9) Χαμωτίδες (Tetrax tetrax)και εκατόν σαράντα τέσσερα (144) Κεφαλούδια (Oxyura leucocephala). Αυτός ο σπάνιος επισκέπτης της λίμνης Βιστωνίδας,το Κεφαλούδι, τις προηγούμενες βδομάδες έφτασε τα 1.200άτομα!
Στην περιοχή παρατηρήθηκαν επίσης 21 Ασπρομέτωπες χήνες (Anser albifrons), 40 Σταχτόχηνες (Anser anser), 39 Βουκεφάλες(Bucephala clangula), 810 Κύκνοι (Cygnus olor), 11 Αγριόκυκνοι (Cygnus cygnus), 585 Αργυροπελεκάνοι (Pelecanus crispus) και 233 Λαγγόνες (Phalacrocorax pygmeus).

Ανάμεσα σε άλλα καταγράφηκαν, σε εντυπωσιακούς αριθμούς, 15.363 Φαλαρίδες (Fulica atra), 6.992 Φοινικόπτερα (Phoenicopterus roseus), 4.572 Σφιριχτάρια (Anas penelope), 4.572 Πρασινοκέφαλες πάπιες (Anas platyrhynchos), 2.829 Βαρβάρες(Tadorna tadorna), 1.617 Γκισάρια (Aythya ferina),1.333 Χουλιαρόπαπιες (Anas clypeata), 309 Καλημάνες(Vanellus vanellus) και 596 Καστανοκέφαλοι γλάροι (Larus ridibundus).

Από αρπακτικά, μεταξύ άλλων, καταγράφηκε1 Θαλασσαετός(Haliaeetus albicilla) στην περιοχή του Πόρτο Λάγους και 15 Χειμονόκιρκοι (Circus cyaneus).

Συνολικά καταγράφηκαν 47.321 πουλιά από 122 διαφορετικά είδη, με το Εθνικό Πάρκο Α.Μ.Θ. να αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ενδιαιτήματα για τα υδρόβια και παρυδάτια πουλιά, γεγονός που μας καθιστά όλους υπεύθυνους για την διατήρηση και την παράδοση του πλούτου αυτού στις επόμενες γενιές.




Έριξαν γροθιά σε τίγρη

Βίντεο κατέγραψε τη στιγμή που ένας τίγρης δέχεται γροθιά από έναν εργαζόμενο σε δημοφιλές καταφύγιο ζώων στην Ταϊλάνδη. Περισσότερες από 100 τίγρεις στεγάζεται στο ναό βουδιστών Luangtamahabua, και μόνο το περασμένο έτος υπεύθυνοι προστασίας άγριας ζωής πραγματοποίησαν μια τρίωρη έρευνα, μετά από καταγγελίες για κακομεταχείριση. Κατά την επίσκεψη, δεν διαπιστώθηκαν σημάδια κακοποίησης, εντούτοις το εν λόγω βίντεο επιβεβαιώνει το αντίθετο.

Το απόσπασμα ανέβηκε στο Facebook και δείχνει έναν εργαζόμενο να σέρνει και ακολούθως να ρίχνει μια γροθιά στο πρόσωπο της τίγρης. Το όλο περιστατικό συμβαίνει μπροστά τα μάτια δεκάδων τουριστών που εκείνη τη στιγμή παρακολουθούν επίδειξη δύναμης των άγριων αυτών ζώων.

Το απόσπασμα, πόσταρε ο Pranay Dalmia ο οποίος συνόδεψε το βίντεο με τα εξής λόγια: «Επισκέφτηκα τον ναό στην Ταϊλάνδη πριν από μερικές ημέρες. Ήταν αρκετά απογοητευτικό το να βλέπεις να φέρονται έτσι στα ζώα. Είδα να σέρνουν τίγρεις από τις ουρές τους και μια να τη χτυπούν στο πρόσωπο», έγραψε σχετικά προκαλώντας την οργή δεκάδων χρηστών οι οποίοι ζητούν να τεθεί ο εν λόγω ναός υπό έρευνα.

tigr01

tigr02

tigr03

tigr04

tigr05

tigr06

 




Λαθροκυνηγός σκότωσε σπάνιο αργυροπελεκάνο στον Έβρο

Τον αργυροπελεκάνο εντόπισε μικτή ομάδα περιπολίας της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας και του δασαρχείου Αλεξανδρούπολης

Νεκρός από πυροβολισμό βρέθηκε αργυροπελεκάνος στο Εθνικό Πάρκο Δέλτα Έβρου. 

Πρόκειται για είδος παγκοσμίως απειλούμενο με εξαφάνιση, για την προστασία του οποίου, σύμφωνα με τη συντονίστρια του Φορέα Διαχείρισης Εθνικού Πάρκου Δέλτα, Ελένη Μακρυγιάννη, η Ελλάδα φέρει μεγάλη ευθύνη, καθώς φιλοξενεί πάνω από το 30% του παγκόσμιου πληθυσμού του είδους.

Τον αργυροπελεκάνο εντόπισε μικτή ομάδα περιπολίας της Ελληνικής Ορνιθολογικής Εταιρείας και του δασαρχείου Αλεξανδρούπολης.

Ο Φορέας Διαχείρισης κάνει λόγο για καθαρό περιστατικό ηθελημένης λαθροθηρίας, λόγω του μεγέθους αλλά και της σιλουέτας του συγκεκριμένου πτηνού που καθιστούν αδύνατη την προσομοίωσή του με κάποιο από τα θηρεύσιμα είδη.

Τέλος, σύμφωνα με τον Φορέα, τα φαινόμενα λαθροθηρίας δεν αποτελούν σπάνιο φαινόμενο για την εν λόγω προστατευόμενη περιοχή, καθώς στις αρχές του 2015 είχε εντοπιστεί άλλος ένας πυροβολημένος αργυροπελεκάνος.

Πηγή:protothema.gr




Στην Καβάλα ο Γ. Παυλίδης | Συμμετοχή σε σύσκεψη αγροτών και επίσκεψη στην Παιδόπολη

Σύσκεψη συντονιστικής επιτροπής πρωτογενούς τομέα για τρέχοντα θέματα του αγροτικού τομέα, πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας. Ο  Σ. Παπαδόπουλος ανέπτυξε εν συντομία τα βασικά ζητήματα που θα συζητήσει η επιτροπή και αφορούν προβλήματα αγροτών και κτηνοτρόφων όπως το φορολογικο, τις ζωονόσους ασθένειες που ταλανίζουν την περιφέρεια την μείωση των βοσκοτόπων, το πρόβλημα των εργατών γης και άλλα. Η σύσκεψη πραγματοποιήθηκε παρουσία του περιφερειάρχη ΑΜΘ Γ. Παυλίδη και του αντιπ. Καβάλας Θ. Μαρκόπουλου και φυσικά εκπροσώπων των αγροτών και κτηνοτρόφων από τους νομούς της Καβάλας και της Δράμας αλλά και το νησί της Θάσου.

 

Εθιμοτυπική επίσκεψη στο Κέντρο Προστασίας Παιδιού Καβάλας την γνωστή μας παιδόπολη πραγματοποίησαν το μεσημέρι ο περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης και ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θ. Μαρκόπουλος. Εκεί τους υποδέχθηκε ο πρόεδρος του Κέντρο Προστασίας Παιδιού Σωτήρης Σωτηριάδης με τον οποίο οι εκπρόσωποι της περιφέρειας είχαν σύντομη συνάντηση και συζήτηση για τα προβλήματα της Παιδόπολης αλλά και την πορεία των έργων που βρίσκονται σε εξέλιξη στις εγκαταστάσεις της Παιδόπολης.




Ημερίδα για την αξιοποίηση του ΕΣΠΑ στο ΙΝΑΛΕ στη Νέα Πέραμο

Το Ινστιτούτο Αλιευτικής Έρευνας, ενόψει της επικείμενης προκήρυξης του νέου ΕΣΠΑ, προσκαλεί τους ενδιαφερόμενους Φορείς (Περιφέρεια, Δήμους, Ακαδημαϊκά και Ερευνητικά Ιδρύματα, Συνεταιρισμούς Υδατοκαλλιεργητών και Αλιέων, Επιχειρήσεις του Μεταποιητικού/χημικού/φαρμακευτικού κλάδου, όπως και ιδιώτες επενδυτές) σε ανοιχτή συζήτηση για την προοπτική ανάπτυξης συνεργειών έρευνας-επιχειρηματικότητας σε καινοτόμες ιδέες και εφαρμογές που αφορούν στη βιώσιμη αξιοποίηση των αλιευτικών πόρων και του θαλάσσιου και παράκτιου περιβάλλοντος της Περιφέρειας ΑΜΘ.

Η συνάντηση θα γίνει στις εγκαταστάσεις του ΙΝΑΛΕ τηΔευτέρα30Νοεμβρίου2015 στις 10 π.μ.

Πρόγραμμαημερίδας

09:30-10:00 Εγγραφές

10:00-10:30 Χαιρετισμοί

10:30-10:40 Εισαγωγικά σχόλια

Α. Υδατοκαλλιέργειες

10:40-10:50 Προοπτικές/προτάσεις για την εκτατική ιχθυοκαλλιέργεια στην Περιφέρεια ΑΜΘ

(Δρ. Ε. Κουτράκης, ΙΝΑΛΕ)

10:50-11:00 Δυνατότητες εφαρμογών remotesensing στις υδατοκαλλιέργειες

(Δρ. Κ. Ταρχανίδης, Καθηγητής ΑΤΕΙ-ΑΜΘ)

11:00-11:10 Ωκεανογραφικά μοντέλα και χωροταξικός σχεδιασμός υδατοκαλλιεργειών

(Δρ. Ν. Καμίδης, ΙΝΑΛΕ)

11:10-11:20 Ολοκληρωμένα πολυτροφικάσυστήματα υδατοκαλλιεργειών

(Δρ. Σ. Ορφανίδης, ΙΝΑΛΕ)

Β. Μεταποίηση αλιευμάτων

11:20-11:30 Προοπτικές/προτάσεις γα τη μεταποίηση αλιευτικών προϊόντων της Περιφέρειας ΑΜΘ

(Δρ. Ν. Σταμάτης, ΙΝΑΛΕ)

11:30-11:40 Προοπτικές/προτάσεις για την αξιοποίηση παραπροϊόντων-υποπροϊόντων αλιείας και υδατοκαλλιεργειών

(Δρ. Γ. Κρέη, ΙΝΑΛΕ)

11:40-12:20 Διάλειμμα καφέ& παρουσιάσεις έργων ωφελούμενων ΑΓΡΟΕΤΑΚ (πόστερς)

12:20-14:30 Ερωτήσεις, τοποθετήσεις, προτάσεις




Φιλόζωος σκοτώθηκε από το σκυλί που είχε υιοθετήσει νωρίτερα

Έκανε πράξη την αγάπη του για τα ζώα, υιοθετώντας ένα αδέσποτο το οποίο ωστόσο του στέρησε τη ζωή. Ο Anthony Riggs από το Τενεσί των ΗΠΑ δέχτηκε άγρια επίθεση από ένα ροτβάιλερ, ηλικίας 5 ετών, το οποίο ώρες νωρίτερα είχε υιοθετήσει από μια μονάδα εκτροφής ζώων.

«Δεν δίσταζε ποτέ να βρίσκεται μαζί με σκυλιά. Μερικές φορές, πίστευα ότι συναναστρέφεται περισσότερο με σκυλιά παρά με ανθρώπους», είπε η σύζυγος του άτυχου άντρα, Adrienne Riggs, Kathy Riggs . «Ο Tony ήταν ένας καλός και αγαπητός άνθρωπος και καλός με τα ζώα και δεν του άξιζε να πεθάνει με τον τρόπο που έγινε», σημείωσε και πρόσθεσε «ένα υπάκουο σκυλί δεν σκοτώνει κάποιον. Κάτι πήγε στραβά. Δε μπορείς να βάζεις ένα σκυλί τόσο επικίνδυνο σε μια ανύποπτη οικογένεια. Αυτό είναι λάθος».

Όπως κατέθεσε η γυναίκα στην αστυνομία, βρήκε τον σύζυγό της νεκρό στο πάτωμα, κατά την επιστροφή της στο σπίτι μαζί με μια συνάδελφό της. Το ζώο, δάγκωσε και τις δυο γυναίκες πριν τρέξει έξω από την ανοιχτή πόρτα του σπιτιού. Η αστυνομία που κλήθηκε  στο συμβάν, εντόπισε και σκότωσε το ροτβάιλερ.

Το ζώο είχε περιμαζευτεί από το δρόμο, πέντε περίπου ημέρες πριν ο 57χρονος άντρας το υιοθετήσει. Αναμένεται να διεξαχθεί νεκροτομία στο σκυλί προκειμένου να διαπιστωθεί αν ήταν εμβολιασμένο ή όχι.

dgo2dog01




Καβάλα | 600 ωδικά πτηνά σε διαγωνισμό στο Φουαγιέ του Διοικητηρίου

Στο φουαγιέ του Αμφιθεάτρου του Διοικητηρίου βρίσκονται από το Σαββατοκύριακο, 600 ωδικά πτηνά, στον δεύτερο διαγωνισμό που οργανώνει ο Σύλλογος Καναρινιών και Άγριων Πουλιών Καβάλας.

Ο Σύλλογος ιδρύθηκε το 2013 με έδρα την πόλη της Καβάλας, έχει μεγάλη επιτυχία η φετινή του διοργάνωση που ξεπέρασε κάθε προσδοκία. Σημειώνουμε ότι ως κριτές στο διαγωνισμό έχουν βρεθεί στην Καβάλα, και ήδη έπιασαν δουλειά, Γερμανοί που γι’ αυτό τον λόγο βρίσκονται στην πόλη μας.

Μετά το διαγωνισμό θα ακολουθήσει έκθεση. Για όλα αυτά μας μίλησε ο πρόεδρος του Συλλόγου Δημήτρης Μπαχτσεβάνης που είπε τα εξής:

«Είμαστε ο Σύλλογος Καναρινιών και Άγριων Πουλιών Καβάλας. Είναι η δεύτερη χρονιά που γίνεται ο δεύτερος τοπικός διαγωνισμός εδώ. Βέβαια αν και τοπικός έχουμε πολλές συμμετοχές από Δράμα, Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Θεσσαλονίκη, Κατερίνη και έχουμε φτάσει σχεδόν τα 600 ωδικά πτηνά, όλα καναρίνια σε κατηγορία χρώματος και τύπου.
Ξεκινήσαμε από το Σάββατο που φέραμε τα πράγματα στο χώρο, την Κυριακή έγινε η εισαγωγή των πτηνών και από Δευτέρα μέχρι την Τετάρτη είναι οι κρίσεις με δύο Γερμανούς κριτές, και από την Πέμπτη, Παρασκευή και Σάββατο μέχρι το μεσημέρι, είναι ανοιχτά για το κοινό.

Δεν περιμέναμε να πάμε τόσο καλά. Πέρσι είχε 700 τέτοια πουλιά στο Πανελλήνιο και εμείς φέτος έχουμε 600 μόνοι μας που είναι τοπικός διαγωνισμός. Και αυτό οφείλεται στην προσπάθεια και στους χαμηλούς τόνους. Σ’ αυτές τις κατηγορίες που κρίνονται τα πουλιά οι πιο συνήθεις κριτές είναι Βορειοευρωπαίοι και γι’ αυτό έχουμε Γερμανούς κριτές και από εκεί κι ύστερα η νότια Ευρώπη έχει Ισπανούς και Ιταλούς. Οι Ισπανοί είναι πιο δύσκολο να τους φέρεις. Στην Ελλάδα έχουμε δύο κριτές, φέτος την ίδια χρονική στιγμή θα κρίνουνε αλλού, οπότε αναγκαστήκαμε και φέραμε του εξωτερικού, όχι ότι οι δικοί μας δεν είναι καλοί κριτές».

proininews.gr




Η καλύτερη baby sitter

Αυτό θα πει αγάπη – Δείτε το βίντεο




Ομερτά υπευθύνων για τη τραγωδία του Πλατανότοπου | Δεν δόθηκε ποτέ άδεια για τις τάφρους

Το νήμα της υπόθεσης με τα απόβλητα του ελαιοτριβείου στον Πλατανότοπο ξεκινήσαμε να ξετυλίγουμε σήμερα μετά τις χθεσινές ανατριχιαστικές αποκαλύψεις για τον τραγικό θάνατο κτηνοτρόφου που πνίγηκε στην τάφρο με τα απόβλητα του ελαιοτριβείου. Ξεκινώντας την έρευνα μας πήγαμε στην Διεύθυνση Υγείας από όπου μας παρέπεμψαν στην Διεύθυνση Ανάπτυξης από όπου και συλλέξαμε σημαντικά στοιχεία για την υπόθεση. Καταρχάς η Διεύθυνση Ανάπτυξης ούτε εξέδωσε αλλά ούτε και μπορούσε να εκδώσει άδεια για την κατασκευή των τάφρων, ωστόσο όπως μας εξήγησε ο προϊστάμενος κ. Παιτοτσού η εν λόγω επιχείρηση έχει δεχθεί και καταγγελίες στο παρελθόν αλλά έχει δεχθεί και πρόστιμα για τους όρους λειτουργίας της. Επίσης καταγγελία για το ελαιοτριβείο και τις τάφρους είχε γίνει από τον ΤΟΕΒ Παγγαίου. Μάθαμε δε ότι στην επιχείρηση δόθηκε άδεια νόμιμης λειτουργίας ενώ στην άδεια αυτή προβλεπόταν ότι η απόθεση των αποβλήτων θα γίνεται σε 3 εσωτερικές δεξαμενές εντός των εγκαταστάσεων της και σε περίπτωση υπερχείλισης θα φορτωνόταν σε βυτιοφόρο που θα απόθετε σε σημείο που θα υποδείκνυε το Τμήμα Περιβάλλοντος. Επίσης άδεια για τις τάφρους μπορούσε να δώσει μόνο το τμήμα περιβάλλοντος όπου όμως η προισταμένη κ. Κωνσταντινίδου δήλωσε άγνοια για την υπόθεση υποσχόμενη να την ερευνήσει. Αργότερα επισκεφθήκαμε τον αντιπεριφερειάρχη Αγροτικής Οικονομίας κ. Παπαδόπουλο ζητώντας του εξηγήσεις για την ύπαρξη των 4 τάφρων με τα τοξικά απόβλητα και μίλησε στην κάμερα του ΕΝΑ υπογραμμίζοντας πως η επιχείρηση είχε αιτηθεί την δημιουργία τάφρων σε κοινόχρηστο χώρο πλην όμως αυτή η αίτηση εκκρεμεί ακόμα και φυσικά δεν δόθηκε καμία άδεια.

Για την υπόθεση αρνήθηκαν να μιλήσουν τόσο ο τότε δήμαρχος Πιερέων Βασίλης Ξουλόγης όσο και ο σημερινός δήμαρχος Παγγαίου Φίλιππος Αναστασιάδης.




Παρέμβαση του γιου του δημοτικού συμβούλου Δήμου Παγγαίου που φέρεται ότι κακοποίησε σκύλο

Δεν ήταν κακοποίηση, αλλά σωφρονισμός!

Συνέχεια στην υπόθεση της κακοποίησης ενός σκύλου από δημοτικό σύμβουλο του Δήμου Παγγαίου, η οποία πήρε και πανελλήνια διάσταση, δόθηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου το βράδυ της Πέμπτης 29 Οκτωβρίου 2015. Πριν αρχίσει η συζήτηση των θεμάτων της συνεδρίασης, ο πρόεδρος, Κώστας Γάκης, έδωσε τον λόγο στον γιο του δημοτικού συμβούλου, που ήταν απών, για να εκφράσει τη διαμαρτυρία του. «Εδώ και ενάμισι μήνα, ο πατέρας και η οικογένεια μου βάλλονται αδίκως», είπε και συμπλήρωσε ότι η αλήθεια δεν είναι αυτή που παρουσιάστηκε από τα Μέσα Ενημέρωσης.

Στην οικία της οικογένειας, συνέχισε, υπάρχουν δύο αδέσποτα ζώα, τα οποία ουδέποτε κακοποιήθηκαν. «Ο πατέρας μου δεν κακοποίησε τον σκύλο, αλλά τον σωφρόνισε. Και δεν κρύφτηκε ποτέ, όπως τον κατηγορούν. Για την πράξη που του καταλογίζουν θα κριθεί από το δικαστήριο. Δεν καταδικάστηκε. Είναι καθαρός και τίμιος. Δεν τον εξέλεξαν δημοτικό σύμβουλο τυχαία οι συνδημότες. Τι θα πείτε, άραγε, όλοι εσείς που τον κατηγορείτε τώρα εάν αθωωθεί; Θα ζητήσετε συγνώμη;», είπε ακόμα και τόνισε, ότι είναι μεγαλύτερο αδίκημα αυτό που έκανε το συγγενικό του πρόσωπο, το οποίο παρακολουθούσε το σπίτι και κατέγραψε το περιστατικό.

Ο Βασίλης Ξουλόγης, επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, με αφορμή τη διαμαρτυρία του γιου του συναδέλφου του, είπε ότι και ο ίδιος δέχθηκε προεκλογικά ανήθικη επίθεση από πολιτικούς αντιπάλους του, χωρίς να του ζητήσει κανείς από αυτούς συγνώμη έως σήμερα. «Η ζωή κάνει κύκλους, Γι’ αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί σ’ αυτά που λέμε. Κι εγώ κατηγορήθηκα άδικα, αλλά δεν μου ζήτησε κανείς συγνώμη», σχολίασε.

Ο Θόδωρος Μπόνος, επικεφαλής της παράταξης της ελάσσονος αντιπολίτευσης, που είχε εκδώσει και δελτίο Τύπου για το συμβάν, δήλωσε πως δεν υπάρχει τίποτα προσωπικό εναντίον του δημοτικού συμβούλου. «Εμείς πήραμε θέση για το περιστατικό, που πήρε πανελλήνια διάσταση. Βεβαίως και υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας του συναδέλφου», σημείωσε. Ο δήμαρχος Παγγαίου, Φίλιππος Αναστασιάδης, με παρέμβαση του, ζήτησε να μη δοθεί μεγαλύτερη έκταση στο θέμα, μετά και την ανεξαρτητοποίηση του δημοτικού συμβούλου.

Η συνεδρίαση συνεχίστηκε με ενημέρωση για το Τοπικό Σχέδιο Διαχείρισης απορριμμάτων, από τον διευθυντή της «Διαχείρισης Απορριμμάτων Μακεδονίας-Θράκης Α.Ε.», Γιώργο Βογιατζή, ο οποίος ενημέρωσε το δημοτικό συμβούλιο για τα βήματα που γίνονται από την εταιρεία και τους Δήμους, με σκοπό την υλοποίηση του περιφερειακού σχεδιασμού.

Το Τοπικό Σχέδιο Διαχείρισης απορριμμάτων του Δήμου Παγγαίου, ανέφερε, προβλέπει τρία βασικά βήματα. Την κατασκευή Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων (Σ.Μ.Α.) στη δημοτική ενότητα Ορφανού, την κατασκευή μιας μικρής μονάδας κομποστοποίησης, πιθανόν στη δημοτική ενότητα Πιερέων και τη δημιουργία δικτύου «πράσινων σημείων» σε όλες τις δημοτικές ενότητες του Δήμου.

Παράλληλα, θα διευρυνθεί το δίκτυο των κάδων ανακύκλωσης (μπλε) και θα ενταθεί η προσπάθεια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των δημοτών, ώστε να γίνουν «συνεργάτες» στην εκστρατεία καλύτερης διαχείρισης των απορριμμάτων. Ο διευθυντής της ΔΙΑ.Α.ΜΑ.Θ. Α.Ε. δέχτηκε ερωτήματα από δημοτικούς συμβούλους και δημότες για το Τοπικό και το Περιφερειακό Σχέδιο Διαχείρισης απορριμμάτων, που υλοποιούνται με πολύ βραδύ ρυθμό.

Κωνσταντίνος Κοϊβέρογλου
k-tipos.gr




Εξαντλήσαμε κάθε δυνατότητά μας για την αντιμετώπιση της Οζώδους Δερματίτιδας των Βοοειδών, δηλώνει η Περιφέρεια

Με αφορμή ερωτήσεις και δημοσιεύματα θεωρούμε υποχρέωσή μας να αποσαφηνίσουμε τα εξής:

Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης για άλλη μια φορά, μετά την Ευλογιά και τον Καταρροϊκό Πυρετό, πλήττεται από ένα νέο επιζωοτικό νόσημα , την Οζώδη Δερματίτιδα των Βοοειδών, που εμφανίζεται για πρώτη φορά στο έδαφος της Χώρας μας, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εδώ και μια τριετία τα νοσήματα αυτά προκαλούν ανυπολόγιστες ζημιές στο κτηνοτροφικό κεφάλαιο της Περιφέρειας, με καταστροφικές επιπτώσεις στο εισόδημα των κτηνοτρόφων και στην οικονομία της περιοχής.

Δυστυχώς, όμως, ακόμα μια φορά, και, παρόλο, που από όλους γίνεται αποδεκτό πως η Περιφέρεια και ιδιαίτερα η Περιφερειακή Ενότητα Έβρου , αποτελούν το ανάχωμα για την προστασία της υπόλοιπης Χώρας αλλά και της Κοινότητας, δεν πάρθηκαν εγκαίρως όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την αποτροπή εισόδου του νοσήματος, παρά τις επανειλημμένες προτάσεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, για προληπτικό εμβολιασμό όταν το νόσημα είχε φθάσει στα σύνορά μας με την Τουρκία.

Ακόμα δε και όταν η νόσος εισήλθε στην χώρα και απαιτούνταν έγκαιρος εμβολιασμός του Έβρου και δραστικός περιορισμός της επιζωοτίας, δεν κατέστη δυνατή η επαρκής κεντρική προμήθεια του εμβολίου από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Μπροστά σ’ αυτό το αδιέξοδο, η Περιφέρεια σε άριστη συνεργασία και με δαπάνη των κτηνοτρόφων προωθεί την αγορά της πρώτης παρτίδας των εμβολίων και στη συνέχεια με πιστώσεις από τον προϋπολογισμό της, αγοράζονται άλλες 36.000 δόσεις με τις οποίες εκτιμάται ότι θα καλυφτούν όλες οι Περιφερειακές Ενότητες, πλην της Δράμας. Ταυτόχρονα μετακινεί κτηνιάτρους από όλη την Περιφέρεια και με μια γόνιμη συνεργασία και με ιδιώτες κτηνιάτρους εμβολιάζονται 32.000 βοοειδή μέσα σε δύο μόλις εβδομάδες.
Τις ημέρες αυτές παρελήφθησαν άλλες 18.000 δόσεις και φιλοδοξούμε μέχρι το τέλος της άλλης εβδομάδας να φθάσουμε τα 45.000 εμβολιασμένα ζώα και ολοκλήρωση του μεγαλυτέρου όγκου των εμβολιασμών έως τα μέσα Νοεμβρίου. Στόχος να εμβολιάσουμε όλα τα βοοειδή στις πληγείσες Περιφερειακές Ενότητες.

Ήδη τα πρώτα θετικά αποτελέσματα αρχίζουν να φαίνονται στον Έβρο, όπου ο εμβολιασμός ολοκληρώθηκε, καθώς μειώθηκαν θεαματικά τα κλινικά περιστατικά, ενώ εδώ και 15 ημέρες δεν έχουμε κανένα νέο κρούσμα.

Η Περιφέρεια έκανε ένα βήμα παραπάνω προχωρώντας σε εκτεταμένους και εντατικούς ψεκασμούς καταπολέμησης κουνουπιών στην ύπαιθρο σε όλες τις περιοχές υψηλού κινδύνου και σε ένα μεγάλο αριθμό κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, ενώ με αλλεπάλληλες παρεμβάσεις στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ζητά την άμεση μεταβίβαση των πιστώσεων , για την αποζημίωση των πληγέντων κτηνοτρόφων. Βρίσκεται σε εγρήγορση σε όλα τα επίπεδά της.

Τέλος ο Περιφερειάρχης Ανατολ. Μακεδονίας και Θράκης, θέλει δημόσια να ευχαριστήσει όλους τους κτηνοτρόφους για την εξαιρετική συνεργασία τους με τις αρμόδιες αρχές, τους ιδιώτες κτηνιάτρους που συνέδραμαν καθοριστικά στην διενέργεια των εμβολιασμών και χωρίς την βοήθειά των οποίων θα είναι εξαιρετικά δύσκολη η ολοκλήρωσή τους, καθώς και το προσωπικό των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών της ΠΑΜΘ και της Π.Ε Σερρών, που δούλεψαν ακούραστα, πέρα από κάθε λογική ωραρίου, ακόμα και τις αργίες, για την ολοκλήρωση επίπονου αυτού έργου»

Τι είναι η Οζώδης Δερματίτιδα :
Από το 2014 το νόσημα έχει διαγνωσθεί στη βοοτροφία της Τουρκίας και το τελευταίο χρονικό διάστημα φαίνεται να παρουσιάζει έξαρση και να εξαπλώνεται όλο και εγγύτερα προς τη χώρα μας. Κρούσματα του νοσήματος εντοπίστηκαν και στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου.

Να διευκρινιστεί ότι το νόσημα δεν έχει εμφανιστεί ποτέ μέχρι τώρα στη χώρα μας και σύμφωνα με την ισχύουσα εθνική νομοθεσία ανήκει στον κατάλογο νοσημάτων υποχρεωτικής δήλωσης.

Το νόσημα μολύνει τα βοοειδή, συμπεριλαμβανομένων και των βουβαλιών.

Ο αιτιολογικός παράγοντας είναι ο ιός της Οζώδους Δερματίτιδας (ορότυπος 1), ο οποίος ανήκει στην οικογένεια Poxviridae, στο γένος Capripoxvirus. Στο γένος Capripoxvirus ανήκει και ο γνωστός μας ιός της Ευλογιάς του Προβάτου.

Ο ιός μεταδίδεται κυρίως μέσω αρθρόποδων, τα οποία δρουν ως μηχανικοί φορείς. Σε μικρότερη έκταση μπορεί να μεταδοθεί με άμεση επαφή και με το σάλιο των μολυσμένων ζώων, στο οποίο εκκρίνεται.

Στα κλινικά συμπτώματα περιλαμβάνονται: Πυρετός άνω των 41ο C, ο οποίος διαρκεί περίπου μια εβδομάδα. Ρινίτιδα , επιπεφυκίτιδα και υπερβολική σιελόρροια. Έντονη πτώση γαλακτοπαραγωγής. Μετά από 7-19 ημέρες από τη μόλυνση, εμφανίζονται επώδυνα οζίδια διαμέτρου 2-5 εκατοστών, τα οποία επεκτείνονται σε ολόκληρο το σώμα, ιδιαίτερα στην κεφαλή, τον αυχένα , το μαστό και το περίνεο. Αυτά τα οζίδια αναπτύσσονται στην επιδερμίδα και το χόριο και μπορεί αρχικά να παρουσιάζουν ορώδεις εκκρίσεις. Σε χρονικό διάστημα περίπου 2 εβδομάδων, τα οζίδια μπορεί να νεκρωθούν καταλαμβάνοντας όλο το πάχος του δέρματος.

Το νόσημα εμφανίζει νοσηρότητα 5 έως 45% και θνησιμότητα έως 10%. Η επιβεβαίωση της διάγνωσης γίνεται με ορολογικές εξετάσεις και PCR σε δείγματα αίματος και σε ξέσματα από τις αλλοιώσεις.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία της χώρας μας σε περίπτωση επιβεβαίωσης κρούσματος Οζώδους Δερματίτιδας τα μέτρα που επιβάλλεται να εφαρμοστούν είναι τα ίδια με αυτά που εφαρμόζονται σε περίπτωση Ευλογιάς του Προβάτου.

thrakitoday.com




ΠΑΜ-Θ | «Εξαντλήσαμε κάθε δυνατότητά μας για την αντιμετώπιση της Οζώδους Δερματίτιδας των Βοοειδών»

Με αφορμή ερωτήσεις και δημοσιεύματα θεωρούμε υποχρέωσή μας ν΄ αποσαφηνίσουμε τα εξής: Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης για άλλη μια φορά, μετά την Ευλογιά και τον Καταρροϊκό Πυρετό, πλήττεται  από ένα νέο επιζωοτικό νόσημα , την Οζώδη Δερματίτιδα των Βοοειδών, που εμφανίζεται για  πρώτη φορά στο έδαφος της  Χώρας μας, αλλά και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Εδώ  και μια τριετία τα νοσήματα αυτά προκαλούν ανυπολόγιστες ζημιές στο κτηνοτροφικό κεφάλαιο της Περιφέρειας,  με καταστροφικές επιπτώσεις στο εισόδημα των κτηνοτρόφων και στην οικονομία της περιοχής.

Δυστυχώς, όμως, ακόμα μια φορά, και, παρόλο, που από όλους γίνεται αποδεκτό πως η Περιφέρεια και ιδιαίτερα η Περιφερειακή Ενότητα  Έβρου , αποτελούν το ανάχωμα για την προστασία της υπόλοιπης Χώρας αλλά και της Κοινότητας,  δεν πάρθηκαν εγκαίρως όλα τα απαιτούμενα μέτρα για την αποτροπή εισόδου του νοσήματος, παρά τις επανειλημμένες προτάσεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, για προληπτικό εμβολιασμό όταν το νόσημα  είχε φθάσει  στα σύνορά μας με την Τουρκία.

Ακόμα δε και όταν η  νόσος εισήλθε στην χώρα   και απαιτούνταν έγκαιρος εμβολιασμός του  Έβρου και δραστικός περιορισμός της επιζωοτίας, δεν κατέστη   δυνατή η επαρκής κεντρική προμήθεια του εμβολίου από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Μπροστά σ’ αυτό το αδιέξοδο, η Περιφέρεια σε άριστη  συνεργασία και με  δαπάνη των κτηνοτρόφων προωθεί την αγορά της πρώτης παρτίδας  των εμβολίων και στη συνέχεια με  πιστώσεις από τον προϋπολογισμό  της,   αγοράζονται άλλες 36.000 δόσεις με τις  οποίες εκτιμάται ότι θα καλυφτούν όλες οι Περιφερειακές Ενότητες, πλην της Δράμας. Ταυτόχρονα μετακινεί κτηνιάτρους από όλη την Περιφέρεια  και με μια γόνιμη συνεργασία και με ιδιώτες κτηνιάτρους εμβολιάζονται 32.000 βοοειδή μέσα σε δύο μόλις εβδομάδες.

Τις ημέρες αυτές παρελήφθησαν άλλες 18.000 δόσεις και φιλοδοξούμε μέχρι το τέλος της άλλης εβδομάδας να φθάσουμε τα 45.000 εμβολιασμένα ζώα και ολοκλήρωση του μεγαλυτέρου  όγκου των εμβολιασμών  έως  τα μέσα  Νοεμβρίου. Στόχος να εμβολιάσουμε όλα τα βοοειδή στις πληγείσες Περιφερειακές Ενότητες.

Ήδη τα πρώτα θετικά αποτελέσματα αρχίζουν να φαίνονται στον Έβρο,  όπου ο εμβολιασμός ολοκληρώθηκε, καθώς μειώθηκαν θεαματικά τα κλινικά περιστατικά,   ενώ εδώ και 15 ημέρες δεν έχουμε κανένα νέο κρούσμα.  

Η Περιφέρεια  έκανε ένα βήμα παραπάνω προχωρώντας σε εκτεταμένους και εντατικούς ψεκασμούς  καταπολέμησης κουνουπιών στην ύπαιθρο σε όλες τις περιοχές υψηλού κινδύνου και σε ένα μεγάλο αριθμό κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων,  ενώ με  αλλεπάλληλες παρεμβάσεις στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ζητά την άμεση μεταβίβαση των πιστώσεων , για την αποζημίωση των πληγέντων κτηνοτρόφων. Βρίσκεται σε εγρήγορση σε όλα τα επίπεδά της.

Τέλος ο Περιφερειάρχης Ανατολ. Μακεδονίας και Θράκης,  θέλει δημόσια να ευχαριστήσει όλους τους κτηνοτρόφους για την εξαιρετική  συνεργασία τους με τις αρμόδιες αρχές, τους ιδιώτες κτηνιάτρους που συνέδραμαν  καθοριστικά στην διενέργεια των εμβολιασμών και  χωρίς την βοήθειά των οποίων  θα είναι εξαιρετικά δύσκολη η ολοκλήρωσή τους, καθώς και το προσωπικό των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών της ΠΑΜΘ και της Π.Ε Σερρών, που  δούλεψαν ακούραστα,  πέρα από κάθε λογική ωραρίου,  ακόμα και τις αργίες,  για την ολοκλήρωση επίπονου αυτού έργου

 

 

Από το Γραφείο Τύπου

της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης




Φορέας Διαχείρισης Δέλτα Νέστου-Βιστωνίδας-Ισμαρίδας | Εορτασμός «Ευρωπαϊκής Γιορτής Πουλιών 2015»

Μπήκε σιγά σιγά το φθινόπωρο και όλα τα μεταναστευτικά πουλιά που καμαρώναμε στην περιοχή του Εθνικού Πάρκου Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, έχουν ήδη αρχίσει να επιστρέφουν στις νότιες περιοχές της Αφρικής για να ξεχειμωνιάσουν!

Αυτό το ταξίδι της μετανάστευσης γιορτάστηκε για ακόμη μια χρονιά από το Φορέα Διαχείρισης Δέλτα Νέστου – Βιστωνίδας – Ισμαρίδας σε συνεργασία με την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρία.

Οι εκδηλώσεις εορτασμού με αφορμή  την «Ευρωπαϊκή Γιορτή Πουλιών»,  πραγματοποιήθηκαν με  τη χρηματοδότηση μέσω του Προγράμματος «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» και της πράξης «Προστασία και Διατήρηση της Βιοποικιλότητας του ΕΠΑΜΑΘ», μαζί με τους μικρούς μας φίλους από τις σχολικές μονάδες της περιοχής.

Η «Ευρωπαϊκή Γιορτή Πουλιών» είναι η μεγαλύτερη εκδήλωση στην Ευρώπη του BirdLife International, που υλοποιείται εδώ και 21 χρόνια με τη συμμετοχή περιβαλλοντικών οργανώσεων από 40 χώρες.

Για δεύτερη συνεχή χρονιά, το θέμα της διοργάνωσης ήταν «Tα μεταναστευτικά πουλιά», με σκοπό να τονισθεί η σημαντικότητα της προστασίας των περιοχών όπου φωλιάζουν και αναπαράγονται τα πουλιά ή ακόμη και των περιοχών όπου σταματούν για τροφή και ξεκούραση κατά το μεταναστευτικό τους ταξίδι.

Ήδη πολλά πουλιά ξεκίνησαν το μεγάλο τους ταξίδι προς Νότο, για ανεύρεση καλύτερων συνθηκών διαβίωσης, μέχρι να περάσει ο χειμώνας. Η Ελλάδα είναι σημείο διέλευσης εκατομμυρίων μεταναστευτικών πουλιών.

Στη φετινή εκδήλωση συμμετείχαν μαθητές από δύο σχολεία της Π.Ε. Ξάνθης και ένα σχολείο της Π.Ε. Καβάλας.

Συγκεκριμένα, στο Κέντρο Πληροφόρησης Λιμνών Βιστωνίδας – Ισμαρίδας συμμετείχαν: την Τρίτη 6/10 – το ιδιωτικό σχολείο Άξιον, με 23 μαθητές της Γ΄ και Δ΄ τάξης δημοτικού και την Παρασκευή 9/10 το δημοτικό σχολείο Ευμοίρου με 23 μαθητές της Ε’ τάξης. Στο Κέντρο Πληροφόρησης Δέλτα Νέστου, συμμετείχαν, την Τρίτη 6/10, δύο τμήματα της Ε΄ τάξης του 1ου  12/Θ δημοτικού σχολείου Χρυσούπολης.

Κατά την υλοποίηση της προγραμματισμένης εκδήλωσης πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δράσεις:

  • Προβολή παρουσίασης (power point), σχετικής με τα χαρακτηριστικά των πουλιών και τη μετανάστευσή τους.
  • Κατασκευή μάσκας πουλιών (ζωγραφική – χειροτεχνία)
  • Περιβαλλοντικά παιχνίδια ήχων, μουσικής και κίνησης, μέσα από τα οποία τα παιδιά διασκέδασαν και παράλληλα, αφουγκράστηκαν διάφορους ήχους και μελωδίες. Συγκεκριμένα άκουσαν: ήχους πουλιών, ήχους διαφόρων ανθρωπίνων δραστηριοτήτων με θετικό αλλά και αρνητικό αντίκτυπο στους βιοτόπους των πουλιών (πυροβολισμοί, κατασκευές κλπ.), καθώς και όμορφες – χαλαρωτικές μελωδίες, που στο άκουσμα τους παραπέμπουν σε φυσικά φαινόμενα και φυσικά οικοσυστήματα (βροχή, αέρας, θάλασσα, ποτάμι κλπ.).
  • Το ευχάριστο και καινοτόμο πρόγραμμα έκλεισε με ξενάγηση στον υγρότοπο και παρατήρηση πουλιών με τηλεσκόπια.

ΕΠΑΜΑΘ- Γιορτή πουλιών 15 μασκες

????????????????????????????????????

ΕΠΑΜΑΘ- Γιορτή πουλιών 15 (2)

 

Τα παιδιά πέρασαν ένα δημιουργικό πρωινό, γεμάτο παιχνίδι και ενημέρωση και έφυγαν για το σχολείο τους, γεμάτα χαμόγελα και μια ευχή για τους φτερωτούς μας ταξιδιώτες… 

«Καλό ταξίδι και καλή επιστροφή»!




Η Περιφέρεια ΑΜΘ ζητά σύνδεση της Σαμοθράκης με τα νησιά του Β. Αιγαίου

Σύνδεση της Σαμοθράκης με τα νησιά του Βορείου Αιγαίου ζητά από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας η Περιφέρεια ΑΜΘ. Αυτό γνωστοποίησε χθες, στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ο Περιφερειάρχης Γιώργος Παυλίδης.

Το αίτημα αυτό μας θυμίζει αρκετά την πρόταση του βουλευτή Έβρου της ΝΔ κ. Δημοσχάκη ένα εκ των δρομολογίων προς τη Καβάλα να καταλήγει στην Αλεξανδρούπολη για να περιλαμβάνει και τη Σαμοθράκη. Ο κ. Παυλίδης είπε χθες ότι η Περιφέρεια ζητά εκτός από την Καβάλα με τα νησιά του Β. Αιγαίου να συνδέεται και η Σαμοθράκη.

Ο Περιφερειάρχης δήλωσε ότι η Περιφέρεια ΑΜΘ και οι κτηνοτρόφοι πληρώνουν για να σταματήσουν την επέκταση της οζώδους δερματίτιδας στην υπόλοιπη Ελλάδα και την Ευρώπη. Απόρησε για αυτό, εννοώντας ότι το κράτος έπρεπε τουλάχιστον να πληρώνει αυτό για την προμήθεια των απαραίτητων εμβολίων.

Στον Ν. Καβάλας είπε ότι θανατώθηκαν 85 ζώα. Τα περισσότερα θανατώθηκαν στην περιοχή του Έβρου ενώ νέο κρούσμα της οζώδους δερματίτιδας υπήρξε στην Δράμα, σε ζώα που μεταφέρθηκαν εκεί από την Ιερισσό. Τέλος για τις αλλαγές στο Χωροταξικό ο κ. Παυλίδης επανέλαβε: «Πρέπει να πιέσουμε την Αθήνα για την διόρθωση του σχεδίου παρά το ότι στο Περιφερειακό Συμβούλιο θα γνωμοδοτήσουμε».




Φ.Δ. Δέλτα Νέστου-Βιστωνίδας-Ισμαρίδας | Ποιος αμολάει τα άγρια ζώα;

Ένας μύθος επικίνδυνος για τη φύση και τον άνθρωπο

17 περιβαλλοντικές οργανώσεις απαντούν στους «υπαίθριους μύθους» περί ενός «σκοτεινού σχεδίου» απελευθέρωσης άγριων ζώων στην ελληνική φύση. Μύθοι που παρότι δεν ευσταθούν, πυροδοτούν επικίνδυνες πρακτικές και δημιουργούν αρνητικά προηγούμενα για απειλούμενα είδη και όχι μόνο.

Κάθε χρόνο ερχόμαστε αντιμέτωποι με φήμες για φίδια, αρκούδες, λύκους και τσακάλια που έχουν κατακλύσει, υποτίθεται, την ελληνική ύπαιθρο, από κρυφές και ανεξέλεγκτες απελευθερώσεις «οικολόγων» ή αγνώστων ατόμων που κινούνται ύποπτα σε δασικούς δρόμους… Οι φήμες αφορούν συνήθως προστατευόμενα ζώα που προκαλούν ζημιές, όπως ο λύκος ή η αρκούδα, ή «τρομακτικά» ζώα, όπως τα φίδια.

Πόσο εφικτή όμως και ωφέλιμη θα ήταν για την ελληνική φύση μια τέτοια πρακτική; Το κείμενο των 17 οργανώσεων που μπορείτε να βρείτε εδώ, αποδομεί αυτόν τον μύθο και αναλύει πόσο αβάσιμος αλλά και επικίνδυνος είναι τόσο για τη βιοποικιλότητα όσο και για εμάς τους ίδιους.

Επιπλέον, οι άνθρωποι των οργανώσεων που δουλεύουν καθημερινά και επί χρόνια μέσα στη φύση, μοιράζονται προσωπικές μαρτυρίες από τραγικά και ευτράπελα που τους έχουν συμβεί στις επαφές τους με διάφορους πολίτες που έχουν παρασυρθεί από τους μύθους.

«Η προστασία των απειλούμενων ειδών απαιτεί τη συνεργασία και την κατανόηση των κατοίκων και επαγγελματιών της υπαίθρου. Οι μύθοι περί απελευθερώσεων θίγουν ακριβώς αυτή την απαραίτητη συνθήκη και φέρνουν χωρίς λόγο αντιμέτωπες ομάδες επαγγελματιών, όπως πχ οι κτηνοτρόφοι, με ΜΚΟ, τοπικές αρχές και επιστήμονες. Η αποδόμηση αυτών των σεναρίων επιστημονικής φαντασίας έχει μεγάλη σημασία, καθώς μόνο με τη βοήθεια όλων αυτών των ανθρώπων μπορούμε να εφαρμόσουμε ρεαλιστικές λύσεις για την προστασία τόσο της άγριας ζωής όσο και των επαγγελματιών της υπαίθρου και των περιουσιών τους», δηλώνουν οι 17 φορείς που συνέταξαν το κείμενο.

Δείτε εδώ ολόκληρο το κείμενο που αναιρεί τον μύθο, εξηγεί γιατί οι μαζικές κρυφές απελευθερώσεις άγριων ειδών είναι ανέφικτες και επικίνδυνες και ζητάει από τους πολίτες να γίνουν συμμέτοχοι στη λύση για αρμονική συνύπαρξη ανθρώπου και φύσης.

Δείτε συνημμένο ένα αποκαλυπτικό κείμενο με προσωπικές μαρτυρίες ανθρώπων των οργανώσεων που δουλεύουν μέσα στη φύση και έχουν έρθει πολλές φορές αντιμέτωποι με απίστευτες, κωμικοτραγικές πολλές φορές, καταστάσεις.

Περισσότερες πληροφορίες:
Δήμητρα Πασχαλίδου, υπεύθυνη δράσεων επικοινωνίας, Εταιρία Προστασίας Πρεσπών, τηλ: 23850 51211, d.paschalidou@spp.gr
Ιάσονας Κάντας, υπεύθυνος γραφείου τύπου WWF Ελλάς, τηλ: 210 33 14 893, κιν: 697 185 9632, i.kantas@wwf.grδ




Τα παιχνίδια του Τζιτζικώστα με τις Σκουριές | το λιμάνι της Θεσσαλονίκης | τον ΣΥΡΙΖΑ και την Ένωση Κεντρώων

Τα προβλήματα της “διπλοθεσίας” για τον Τζιτζικώστα είναι ήδη εμφανή. Είναι μία κακή οσμή από το μέλλον αν επιλεγεί ως ο πρώτος εξωκοινοβουλευτικός αρχηγός της ΝΔ. Αποφεύγει να τοποθετείται επί της ουσίας των θεμάτων, επιδιώκει να μην εκτίθεται σε δημόσιο διάλογο, αλλά να περιορίζεται σε τυπικές συζητήσεις με τους κατοίκους των περιοχών που επισκέπτεται και θέλει πάντα να πατάει σε δυο ή και περισσότερες βάρκες, χωρίς να παίρνει ξεκάθαρη θέση.

Στάση μόνιμης ουδετερότητας επιχειρεί να κρατήσει για τις Σκουριές.

Πέρσι είχε ταχθεί “υπέρ των ιδιωτικών επενδύσεων”, πρόσφατα τάχθηκε κατά των Μεταλλείων, προχθές δεν πήρε θέση…διότι τώρα δεν είναι εποχή για… δεσμεύσεις!!!
Κάτοικοι και φορείς όμως θέλουν να γνωρίζουν τις θέσεις και τα σχέδια των υποψηφίων και απαιτούν συγκεκριμένες και όχι γενικόλογες τοποθετήσεις.

Για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης τι θα κάνει;;; Για την οποία είναι αρνητικός;;

Ως υποψήφιος, λοιπόν, οφείλει να τοποθετηθεί “για την ταμπακιέρα”, διότι “και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ” δεν θα μπορέσει να παραμείνει για πολύ.

Μήπως ο Αποστόλης Τζιτζικώστας προσβλέπει στις ψήφους ΣΥΡΙΖΑ και Ένωσης Κεντρώων για τις εσωκομματικές εκλογές της ΝΔ; Μήπως είναι μέρος της συμφωνίας να στηρίζει τις θέσεις των αντιπάλων της ΝΔ, για να περαστούν εύκολα τα μέτρα από τη Βουλή με το σχετικό αντάλλαγμα φυσικά … και μετά βλέπουμε; Μήπως γιατί όπως ακούγεται ο Αποστόλης Τζιτζικώστας στις εθνικές εκλογές που ήταν ένας “απλός” Περιφερειάρχης, στήριξε πολύ Ένωση Κεντρώων, λιγότερο ΣΥΡΙΖΑ και καθόλου ΝΔ;; Μήπως γιατί μόνο έτσι θα μπορούσε να τεθεί θέμα ηγεσίας από πρόθυμους και αφελείς λαγούς το ίδιο βράδυ των εκλογών (Βαρβιτσιώτη, Βορίδη, Γεωργιάδη).

Είναι τυχαίο που σήμερα ο Λεβέντης στηρίζει ανοιχτά Τζιτζικώστα;; Είναι τυχαίο που στις δημοσκοπήσεις ο Τζιτζικώστας είναι ελάχιστα δημοφιλής στη ΝΔ και κυριολεκτικά “τα σπάει” στο ΣΥΡΙΖΑ;

Μήπως γι αυτό ο Αποστόλης Τζιτζικώστας στην προεκλογική του περίοδο δεν χρησιμοποιεί πουθενά!! το όνομα της Νέας Δημοκρατίας; Μήπως γιατί την επόμενη ημέρα ονειρεύεται την απολιτίκ διάσπαση;

Μήπως ο Αποστόλης Τζιτζικώστας παίζει περίεργα παιχνίδια; Μήπως ο δάσκαλος Αντώνης Σαμαράς εκτός από τους στενούς του συμβούλους και στελέχη της Πολιτικής Άνοιξης, έχει δώσει στον Αποστόλη και την εμπειρία των δικών του καμωμάτων; (βλέπε εθνικές εκλογές 2009, όπου οι ΠΟΛΑνίτες ψήφιζαν ΠΑΣΟΚ και οι ΠΑΣΟΚοι στη συνέχεια διπλο-ψήφιζαν στις εσωκομματικές ΝΔ με 2 ευρώ για πρόεδρο Σαμαρά…)

Και μήπως σε όλη αυτή τη δυσωδία βοηθάει και η καταλυτική παρουσία του Ανδρέα Παπαμιμίκου με το γνωστό “ταλέντο” του στις εκλογές της ΟΝΝΕΔ;

Πρέπει να αποφασίσει ο διπλοθεσίτης Τζιτζικώστας αν θα είναι ΚΑΙ υποψήφιος Πρόεδρος της ΝΔ, ΚΑΙ Περιφερειάρχης… ΚΑΙ Μπαχαλάκιας …ΚΑΙ τι άλλο ακόμη;;

Ιωάννης Καλαμίδης

tokentro.com




Πόρισμα κόλαφος για την … νομιμότητα της Ελληνικός Χρυσός

Στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Χαλκιδικής βρίσκονται δύο σημαντικά πορίσματα της Επιθεώρησης Περιβάλλοντος για την Ελληνικός Χρυσός τα οποία βεβαιώνουν μια σειρά από παραβάσεις της περιβαλλοντικής νομοθεσίας εκ μέρους της εταιρείας στις εγκαταστάσεις της στα Μεταλλεία Κασσάνδρας και συγκεκριμένα στις Μαύρες Πέτρες, στον Μαντέμ Λάκκο που αποδεικνύουν ότι η εταιρεία προκάλεσε ρύπανση και υποβάθμιση του περιβάλλοντος ενώ παράλληλα δημιούργησε κινδύνους για περαιτέρω υποβάθμιση.

Διαβάστε τη συνέχεια ΕΔΩ




Βόλος | Συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τα κακοποιημένα ζώα του κυνοκομείου

Στις 7/10/2015 μέλη του σωματείου «Φιλοζωική Ομάδα Βόλου» με παρουσία της εκπροσώπου τους στην πενταμελή επιτροπή διαχείρισης του προγράμματος αδέσποτων ζώων του Δήμου Βόλου, πραγματοποίησαν αιφνιδιαστικό επιτόπιο έλεγχο στο δημοτικό καταφύγιο αδέσποτων ζώων στην περιοχή Γλαφυρές στο Βόλο.

Η πόρτα του καταφυγίου ήταν ανοιχτή, ζώα βρίσκονταν μέσα και έξω από το χώρο και παρόντα ήταν δύο άτομα εκ των οποίων το ένα ήταν υπάλληλος του καταφυγίου. Διαπιστώθηκε η ύπαρξη υποσιτισμένων σκυλιών και ένα νεκρό σκυλί με σκουλήκια και μύγες πάνω του και έντονη μυρωδιά. Ήδη έχει κατατεθεί μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου στην Προϊσταμένη της Εισαγγελίας Βόλου για την άθλια κατάσταση των ζώων.

Επίσης, η περισυλλογή αδέσποτων ζώων που πραγματοποιείται γίνεται αδιάκριτα και χωρίς προϋποθέσεις. Δυστυχώς πάλι επαναλαμβάνουμε πράγματα που έχουμε θίξει και σε προηγούμενες χρονικές περιόδους και δεν εισακουστήκαμε. Απαιτούμε την ποινική δίωξη των υπευθύνων και την άμεση προστασία των ζώων.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21




Νέα κρούσματα οζώδους δερματίτιδας στην ευρύτερη περιοχή του Νέστου

Δύο νέα κρούσματα οζώδους δερματίτιδας εντοπίστηκαν σήμερα το πρωί από την Κτηνιατρική Υπηρεσία Ξάνθης, σε δύο εκτροφές στο Νέο Εράσμιο Ξάνθης, μόλις 10 χλμ. από το Μοναστηράκι Κεραμωτής (Δήμος Νέστου), όπου είχε εμφανιστεί η ζωονόσος πριν από μια εβδομάδα, με αποτέλεσμα τη θανάτωση 85 βοοειδών.

Αύριο πρόκειται να θανατωθούν τα βοοειδή στις δύο κτηνοτροφικές μονάδες που επλήγησαν από τη ζωονόσο, οι οποίες αριθμούν 20 και 45 ζώα αντίστοιχα, ενώ θα ξεκινήσει άμεσα ο εμβολιασμός των ζώων σε όσες μονάδες βρίσκονται σε ακτίνα 10 χιλιομέτρων.

Μιλώντας στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Γεωργικής Ανάπτυξης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης Σωτήρης Παπαδόπουλος ανέφερε ότι μέχρι σήμερα έχουν εμβολιαστεί 1.500 βοοειδή στη συγκεκριμένη περιοχή του Δήμου Νέστου, ενώ καθημερινοί είναι οι έλεγχοι της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας, υπάλληλοι της οποίας προχωρούν σε τακτικές δειγματοληψίες.

Ο κ. Παπαδόπουλος υπογράμμισε ότι δε θα πρέπει να υπάρξει ανησυχία στους κτηνοτρόφους και τους πολίτες, καθώς οι υπηρεσίες συνεχίζουν να εργάζονται πυρετωδώς, ενώ σημείωσε ότι σήμερα θα βρίσκονται στην Κτηνιατρική Υπηρεσία τα εμβόλια που παρήγγειλαν οι κτηνοτρόφοι της Καβάλας, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα παραληφθούν άλλα 20.000 εμβόλια, τα οποία παρήγγειλε η Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας για την κατασταλτική αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών.

Ο αντιπεριφερειάρχης ανέφερε ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία οδηγία από την Ευρωπαϊκή Ένωση που ν’ απαγορεύει τη μεταφορά παραγώγων ή μεταποιημένων προϊόντων από τις πληγείσες περιοχές και συμπλήρωσε ότι αναμένεται νέα οδηγία το επόμενο χρονικό διάστημα, ενώ το μόνο που απαγορεύεται, όπως κρίνεται φυσιολογικό, είναι η μεταφορά ζώντων ζώων.

Ο κ. Παπαδόπουλος χαρακτήρισε τη φετινή χρονιά ως μια από τις δυσκολότερες της τελευταίας 10ετίας, με την εμφάνιση αρκετών ζωονόσων, όπως της ευλογίας ή του καταρροϊκού πυρετού και τώρα της οζώδους δερματίτιδας, συμπληρώνοντας ότι είναι θετικό ότι χειμωνιάζει και ελαχιστοποιούνται οι πιθανότητες εξάπλωσης της ασθένειας.

Τέλος, αναφορικά με τη μετάδοση της οζώδους δερματίτιδας, αυτή είναι πιθανότερο, σύμφωνα με τους κτηνιάτρους, να εξαπλώνεται από τα αποδημητικά πουλιά, που μετακινούνται μεταξύ των υδροβιοτόπων και των βοσκοτόπων και σε μικρότερο ποσοστό από τα κουνούπια ή τις αλογόμυγες.

 

kavalapress.gr