Ρόδος: 55χρονος σκότωσε φίλο του για ένα τσιγάρο

Σοκ προκαλούν οι λεπτομέρειες για τη δολοφονία 63χρονου στη Ρόδο, με φερόμενο δράστη έναν 55χρονο φίλο του, ο οποίος φέρεται να του επιτέθηκε με μαχαίρι ύστερα από καβγά για ένα τσιγάρο.

Σύμφωνα με όσα φέρεται να υποστηρίζει ο 55χρονος, την ώρα του επεισοδίου καθάριζε πατάτες και κρατούσε μαχαίρι. Νωρίτερα είχε δώσει στο θύμα δύο τσιγάρα, όμως όταν ο 63χρονος του ζήτησε και τρίτο, εκείνος αρνήθηκε.

Η επιμονή του θύματος φαίνεται πως προκάλεσε την έντονη αντίδραση του 55χρονου, ο οποίος φέρεται να έστρεψε το μαχαίρι εναντίον του και να τον τραυμάτισε θανάσιμα στον λαιμό.

Το πλήγμα αποδείχθηκε μοιραίο, καθώς έπληξε καίριο σημείο και προκάλεσε τον άμεσο θάνατο του 63χρονου. Όταν έφτασε στο σημείο πλήρωμα του ΕΚΑΒ, ο άνδρας ήταν ήδη νεκρός.

Η δολοφονία σημειώθηκε τη Δευτέρα 8 Ιουνίου, ενώ σε βάρος του 55χρονου έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για ανθρωποκτονία με δόλο.

Ο κατηγορούμενος ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να απολογηθεί την Πέμπτη 11 Ιουνίου.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, δράστης και θύμα ήταν φίλοι και φέρονται να αντιμετώπιζαν ψυχολογικά προβλήματα, ενώ ο 55χρονος είχε νοσηλευτεί στο παρελθόν σε ψυχιατρική δομή στη Λέρο.

Οι αρχές συνεχίζουν την έρευνα για τις ακριβείς συνθήκες του εγκλήματος, με την υπόθεση να έχει προκαλέσει έντονη αναστάτωση στην τοπική κοινωνία της Ρόδου.




Κ. Πιερρακάκης: Το gov.gr απέδειξε ότι η Ελλάδα μπορεί να αλλάξει

Στην πορεία των έξι χρόνων του gov.gr και στη σημασία της ψηφιακής μεταρρύθμισης για τη σχέση πολίτη και κράτους αναφέρθηκε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης.

Ο κ. Πιερρακάκης μίλησε στην εκδήλωση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης με θέμα «6 χρόνια gov.gr: Κλικ και έγινε! Πιο φιλικά, πιο αποτελεσματικά με το CRM».

Στην ομιλία του, τόνισε ότι η ιστορία του gov.gr είναι, πάνω απ’ όλα, η ιστορία μιας χώρας που αποφάσισε να αλλάξει.

Όπως ανέφερε, η δημιουργία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης δεν είχε από μόνη της σημασία ως διοικητική δομή, αλλά ως εργαλείο παραγωγής αποτελέσματος, με στόχο να δημιουργηθούν υπηρεσίες, να λυθούν καθημερινά προβλήματα και να αποδειχθεί ότι το κράτος μπορεί να λειτουργήσει διαφορετικά.

Ο κ. Πιερρακάκης έκανε ειδική αναφορά στις πρώτες μεγάλες ψηφιακές παρεμβάσεις, όπως το 112 και η άυλη συνταγογράφηση, σημειώνοντας ότι η τεχνολογία μπορεί να προστατεύει ανθρώπινες ζωές και να διευκολύνει την καθημερινότητα.

Αναφερόμενος στην περίοδο της πανδημίας, υπογράμμισε ότι το gov.gr λειτούργησε σε μια εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, όταν οι κοινωνίες έκλειναν, οι οικονομίες πάγωναν και η αβεβαιότητα κυριαρχούσε.

Όπως είπε, μέσα σε εκείνη τη συγκυρία γεννήθηκε κάτι που άλλαξε τη σχέση των πολιτών με το κράτος, καθώς για πρώτη φορά το κράτος άρχισε να προσαρμόζεται στις ανάγκες του πολίτη και όχι το αντίστροφο.

Ο Υπουργός σημείωσε ότι το gov.gr στήριξε πολίτες, επιχειρήσεις και υπηρεσίες, ενώ συνέβαλε καθοριστικά και στην υλοποίηση του εθνικού προγράμματος εμβολιασμού.

Σήμερα, όπως ανέφερε, οι ψηφιακές υπηρεσίες της πλατφόρμας έχουν φτάσει τις 2.257, ενώ η χώρα έχει περάσει από την υπεύθυνη δήλωση στα ψηφιακά πιστοποιητικά, στο Wallet και στη δημιουργία μιας ενιαίας ψηφιακής υποδομής του ελληνικού κράτους.

Ο κ. Πιερρακάκης υπογράμμισε ότι το σημαντικότερο αποτέλεσμα δεν αποτυπώνεται μόνο στους αριθμούς, αλλά στις νέες προσδοκίες των πολιτών, οι οποίοι πλέον θεωρούν αυτονόητο ότι μια δημόσια υπηρεσία μπορεί να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί από το κινητό τους τηλέφωνο.

«Το gov.gr είναι κάτι περισσότερο από μια επιτυχημένη ψηφιακή μεταρρύθμιση. Είναι η απόδειξη ότι η Ελλάδα δεν είναι καταδικασμένη να αναπαράγει τις αδυναμίες της, αλλά να τις μετατρέπει σε πλεονεκτήματα», σημείωσε ο Κυριάκος Πιερρακάκης.

Παράλληλα, τόνισε ότι η Ελλάδα εισέρχεται στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης από διαφορετική αφετηρία, έχοντας ήδη δημιουργήσει τα θεμέλια, την ψηφιακή αρχιτεκτονική και την εμπειρία που απαιτεί η επόμενη μεγάλη μετάβαση.

Κλείνοντας, ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι το gov.gr έκανε τους πολίτες να πιστέψουν ξανά πως η Ελλάδα μπορεί να αλλάξει, τονίζοντας ότι «όταν μια χώρα το πιστέψει αυτό, τότε πολύ λίγα πράγματα είναι αδύνατα».

Ακολουθεί η ομιλία:

Κυρίες και κύριοι,

Φίλες και φίλοι,

Όταν φτάνει αυτή η επέτειος, το μυαλό μου πηγαίνει σε μια αίθουσα συσκέψεων αρκετούς μήνες πριν από τις εκλογές του 2019 και σε μια μικρή ομάδα ανθρώπων που προσπαθούσε να απαντήσει σε ένα απλό ερώτημα:

Μπορεί η Ελλάδα να αποκτήσει ένα κράτος που να λειτουργεί αλλιώς; Ερώτημα το οποίο τότε μας είχε τεθεί από τον τότε αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και μετέπειτα Πρωθυπουργό, που κάθεται στην πρώτη σειρά.  

Έτσι ξεκίνησαν όλα. Η ιστορία του gov.gr είναι, πάνω απ’ όλα, η ιστορία μιας χώρας που αποφάσισε να αλλάξει.

Θυμάμαι ακόμη τις πρώτες εβδομάδες στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Η δημιουργία αυτής της νέας διοικητικής δομής, προφανώς, δεν άλλαξε, όπως και γενικά μια νέα διοικητική δομή δεν αλλάζει τη ζωή κανενός. Εκείνο που είχε σημασία ήταν το να παραχθεί αποτέλεσμα. Να δημιουργηθούν υπηρεσίες. Να λυθούν προβλήματα, απλά και καθημερινά. Να αποδείξουμε ότι το κράτος μπορεί να λειτουργήσει διαφορετικά. Υλοποιούσαμε μια κεντρική πολιτική επιλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη που ήταν να μετατραπεί ο ψηφιακός μετασχηματισμός από σύνθημα σε καθημερινή πραγματικότητα για κάθε πολίτη.

Έχω στο μυαλό μου την πρώτη ημέρα, την πρώτη αγωνία: «Να δούμε τι γίνεται με το 112». 

Είχαν προηγηθεί το Μάτι και η Μάνδρα. Είχαν χαθεί ζωές. Και ήταν σαφές ότι η τεχνολογία ήταν ένα εργαλείο που μπορούσε να προστατεύσει τους ανθρώπους. 

Ακολούθησε η άυλη συνταγογράφηση.

Δεν γνωρίζαμε τότε ότι λίγους μήνες αργότερα θα γινόταν μία από τις σημαντικότερες ψηφιακές υπηρεσίες της πανδημίας. Ούτε ότι θα αποτελούσε ένα από τα θεμέλια πάνω στα οποία θα χτιζόταν όλο το ψηφιακό οικοσύστημα της χώρας.

Αυτό είναι συχνά το χαρακτηριστικό των μεγάλων αλλαγών. Όταν ξεκινούν, μοιάζουν μικρές. Όταν πετυχαίνουν, μοιάζουν αυτονόητες.

Θυμάμαι επίσης τις τελευταίες ημέρες πριν από το λανσάρισμα του gov.gr, το οποίο συνέπεσε με την πανδημία όπως πολύ εύγλωττα είπε και ένας πολίτης στο βίντεο που έπαιξε πριν. Θυμάμαι ανθρώπους του Υπουργείου, της ΕΔΥΤΕ, της Κοινωνίας της Πληροφορίας και δεκάδων άλλων φορέων, συνολικά από το ελληνικό Δημόσιο. Κάποιοι δεν είχαν κοιμηθεί για δύο και τρεις ημέρες και παραπάνω εγώ θα πω. Γιατί προσπαθούσαμε όχι απλώς να ανεβάσουμε μια νέα πλατφόρμα. Θέλαμε να αποδείξουμε ότι το ελληνικό κράτος μπορεί να αλλάξει.

Όταν το gov.gr τέθηκε τελικά σε λειτουργία, στις 7.30 το πρωί ενός Σαββάτου, ο κόσμος βρισκόταν στο επίκεντρο της μεγαλύτερης υγειονομικής κρίσης των τελευταίων δεκαετιών. Οι κοινωνίες έκλειναν, οι οικονομίες πάγωναν και η αβεβαιότητα κυριαρχούσε παντού.

Και όμως, μέσα σε εκείνη τη συγκυρία γεννιόταν κάτι που έμελλε να αλλάξει τη σχέση των πολιτών με το κράτος. 

Για δεκαετίες ο πολίτης έπρεπε να προσαρμόζει τη ζωή του στις ανάγκες του κράτους. Να γνωρίζει τις διαδικασίες του, να αναζητά τις αρμοδιότητές του και να μετακινείται σύμφωνα με το δικό του πρόγραμμα.

Το gov.gr γεννήθηκε από μια διαφορετική ιδέα: ότι, επιτέλους, το κράτος πρέπει να προσαρμόζεται εκείνο στον πολίτη. Αυτό ήταν το πραγματικό στοίχημα. Και το στοίχημα αυτό κερδήθηκε. 

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το gov.gr κράτησε την Ελλάδα όρθια. Στήριξε πολίτες, επιχειρήσεις, υπηρεσίες, και συνέβαλε καθοριστικά στην υλοποίηση του εθνικού προγράμματος εμβολιασμού αποδεικνύοντας ότι όταν η τεχνολογία συνδυάζεται με σχέδιο, γνώση και πολιτική βούληση, η οποία εκπορεύεται από την κορυφή τότε μπορεί να λειτουργήσει ως πολλαπλασιαστής εθνικής ισχύος.

Από εκεί και πέρα δεν σταματήσαμε και δεν σταματάμε ακόμα. 

Όπως είπε πριν και ο Δημήτρης Παπαστεργίου: 2.255 υπηρεσίες έχουν ήδη γίνει 2.257. 

Από τότε, όμως, που ξεκινάγαμε, από την υπεύθυνη δήλωση περάσαμε στα ψηφιακά πιστοποιητικά, από τα ψηφιακά πιστοποιητικά στο Wallet και από το Wallet στη δημιουργία της πρώτης πραγματικά ενιαίας ψηφιακής υποδομής του ελληνικού κράτους.

Ακόμη και σήμερα όμως θα έλεγα ότι πιστεύω ότι το αποτέλεσμα δεν κρύβεται πίσω από έναν αριθμό, στην πραγματικότητα κρύβεται πίσω από προσδοκίες. 

Οι πολίτες άρχισαν να θεωρούν αυτονόητο ότι μια δημόσια υπηρεσία μπορεί να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί από το κινητό τους τηλέφωνο. Άρχισαν να θεωρούν δεδομένο ότι το κράτος είναι γρήγορο, αποτελεσματικό και σέβεται τον χρόνο τους.

Και όταν αλλάζουν οι προσδοκίες μιας κοινωνίας, αλλάζουν και οι δυνατότητές της.

Αυτό είναι ίσως το σημαντικότερο που κερδήθηκε. Μια νέα συλλογική αυτοπεποίθηση.

Το gov.gr είναι κάτι περισσότερο από μια επιτυχημένη ψηφιακή μεταρρύθμιση. Είναι η απόδειξη ότι η Ελλάδα δεν είναι καταδικασμένη να αναπαράγει τις αδυναμίες της, αλλά να τις μετατρέπει σε πλεονεκτήματα. 

Και αυτό είναι και για εμάς, θα έλεγα, το μεγαλύτερο μάθημα των τελευταίων ετών. Ποτέ δεν μας έλειπαν οι άνθρωποι ή οι ιδέες (είστε πολλοί εδώ και ήσασταν και πριν δημιουργηθεί το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης,  τα στελέχη που πρωταγωνίστησαν σε αυτή την αλλαγή). Αυτό το οποίο μας έλειπε ήταν το σχέδιο  αλλά πρωτίστως η πεποίθηση ότι μπορούμε να τα καταφέρουμε. Σήμερα, έξι χρόνια μετά, ξέρουμε ότι μπορούμε.

Άρα, η μεγαλύτερη επιτυχία είναι ότι το gov.gr καθιστά όλα αυτά πλέον εφικτά.

Η Ελλάδα μπαίνει στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης από άλλη αφετηρία.  Έχει ήδη οικοδομήσει τα θεμέλια, έχει δημιουργήσει μια ενιαία ψηφιακή αρχιτεκτονική και διαθέτει πλέον την εμπειρία που απαιτεί η επόμενη μεγάλη μετάβαση.

Αν τα πρώτα έξι χρόνια του gov.gr απέδειξαν ότι η Ελλάδα μπορεί να ψηφιοποιήσει το κράτος της, τα επόμενα χρόνια θα αποδείξουν ότι μπορεί να αξιοποιήσει την τεχνολογία για να γίνει μια χώρα πιο αποτελεσματική, πιο δίκαιη και πιο  παραγωγική.

Το gov.gr  μας έκανε να πιστέψουμε ξανά πως η Ελλάδα μπορεί να αλλάξει. 

Και όταν μια χώρα το πιστέψει αυτό, τότε πολύ λίγα πράγματα είναι αδύνατα.

Τότε από το «δεν γίνεται» με το οποίο μια ολόκληρη γενιά μεγάλωσε, μπορείς κάλλιστα να σβήνεις το «δεν». 

Χρόνια πολλά gov.gr. Η προσπάθεια συνεχίζεται. 

Σας ευχαριστώ.




Λιμενικό: 2.663 συλλήψεις μεταναστών τον Μάιο του 2026

Συνολικά 2.663 παράτυποι μετανάστες συνελήφθησαν τον Μάιο του 2026, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Ασφάλειας και Προστασίας Θαλασσίων Συνόρων του Αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία, τον περασμένο μήνα καταγράφηκαν 64 περιστατικά παράτυπης εισόδου αλλοδαπών στην ελληνική επικράτεια μέσω θαλάσσιων συνόρων.

Στο πλαίσιο των επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος συνελήφθησαν συνολικά 2.663 άτομα, ενώ οι αρχές προχώρησαν και στη σύλληψη 72 διακινητών, οι οποίοι φέρονται να εμπλέκονται στη μεταφορά τους.

Παράλληλα, κατασχέθηκαν πέντε σκάφη που χρησιμοποιήθηκαν για τη μεταφορά μεταναστών προς τα ελληνικά θαλάσσια σύνορα.

Σε ό,τι αφορά την παράνομη έξοδο από τη χώρα, τον Μάιο καταγράφηκαν τέσσερα περιστατικά. Οι αρχές συνέλαβαν πέντε αλλοδαπούς, οι οποίοι εντοπίστηκαν εντός της ελληνικής επικράτειας ενώ επιχειρούσαν να μεταβούν παράνομα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Στο ίδιο πλαίσιο, συνελήφθη ένας διακινητής, κατασχέθηκε ένα όχημα που φέρεται να χρησιμοποιήθηκε για τη μεταφορά ατόμων και εντοπίστηκαν δύο πλαστά ταξιδιωτικά έγγραφα.

Τα στοιχεία του Λιμενικού αποτυπώνουν τη συνεχιζόμενη επιχειρησιακή δράση των αρχών για την επιτήρηση των θαλάσσιων συνόρων, την αντιμετώπιση της παράτυπης μετανάστευσης και την καταπολέμηση των κυκλωμάτων διακίνησης.




ΑΑΔΕ: 25.400 έλεγχοι και αυστηρά λουκέτα για φοροδιαφυγή

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το καλοκαιρινό πρόγραμμα ελέγχων της ΑΑΔΕ, με 25.400 προγραμματισμένους επιτόπιους ελέγχους σε ολόκληρη τη χώρα και αυστηρότερες κυρώσεις για περιπτώσεις φοροδιαφυγής και παραποίησης φορολογικών μηχανισμών.

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων εντείνει τις παρεμβάσεις της, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται κατά τη θερινή περίοδο, ενώ για πρώτη φορά στο μικροσκόπιο μπαίνουν και οι πάροχοι ηλεκτρονικής τιμολόγησης, λογισμικού και τεχνικής υποστήριξης.

Το νέο πλαίσιο κυρώσεων προβλέπει αυστηρότερα «λουκέτα» για επιχειρήσεις που εντοπίζονται να παραβιάζουν τη φορολογική νομοθεσία. Μάλιστα, η επιβολή των ποινών δεν εξαρτάται πλέον μόνο από τον αριθμό των αποδείξεων που δεν εκδόθηκαν, αλλά και από τη συνολική αξία της παράβασης.

Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, η αναστολή λειτουργίας μιας επιχείρησης μπορεί να φτάσει τις 48 ώρες στην πρώτη σοβαρή παράβαση, να αυξηθεί στις 96 ώρες σε περίπτωση υποτροπής και να φτάσει τις 10 ημέρες εάν υπάρξει νέα παράβαση μέσα σε δύο φορολογικά έτη.

Παράλληλα, η ΑΑΔΕ επιχειρεί να κλείσει τα κενά που επέτρεπαν σε ορισμένους επιχειρηματίες να αποφεύγουν τις κυρώσεις μέσω δημιουργίας νέων εταιρικών σχημάτων. Πλέον, η αναστολή λειτουργίας μπορεί να επιβάλλεται ακόμη και όταν αλλάζει η επωνυμία της επιχείρησης, εφόσον συνεχίζεται η ίδια δραστηριότητα στον ίδιο χώρο και με τα ίδια ή συνδεόμενα πρόσωπα.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και στην αντιμετώπιση της παραποίησης ταμειακών μηχανών. Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν αλλοιωμένα ή παράνομα συστήματα κινδυνεύουν με αναστολή λειτουργίας από δύο έως δώδεκα μήνες, ενώ οι εταιρείες λογισμικού, τεχνικής υποστήριξης ή hardware που εμπλέκονται σε τέτοιες πρακτικές μπορεί να βρεθούν αντιμέτωπες με κυρώσεις διάρκειας έως και δύο ετών.

Στο πλαίσιο του φετινού σχεδιασμού, τουλάχιστον 4.000 έλεγχοι θα πραγματοποιηθούν σε στοχευμένες περιοχές, κλάδους και επιχειρήσεις που θεωρούνται υψηλού φορολογικού κινδύνου.

Στο επίκεντρο των ελέγχων θα βρεθούν γάμοι, βαπτίσεις και δεξιώσεις, με τις φορολογικές αρχές να εξετάζουν τη δραστηριότητα χώρων εκδηλώσεων, εταιρειών catering, φωτογράφων, ανθοπωλείων, κομμωτηρίων και διοργανωτών εκδηλώσεων.

Παράλληλα, η ΑΑΔΕ θα αξιοποιήσει ψηφιακά εργαλεία και αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να εντοπίζει πιθανές περιπτώσεις αδήλωτης οικονομικής δραστηριότητας και φοροδιαφυγής.




Αιγιάλεια: Νεκροί μητέρα και γιος μέσα στο σπίτι τους

Συναγερμός σήμανε σήμερα το μεσημέρι στην Αιγιάλεια, καθώς μητέρα και γιος εντοπίστηκαν νεκροί μέσα στο σπίτι τους στον Λόγγο.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η 54χρονη γυναίκα και ο γιος της βρέθηκαν μέσα σε λίμνη αίματος, φέροντας τραύματα από μαχαίρι.

Στο σημείο έσπευσαν αστυνομικές δυνάμεις, ενώ έχει κληθεί και ιατροδικαστής, προκειμένου να εξετάσει τις σορούς και να συμβάλει στη διερεύνηση των ακριβών συνθηκών του θανάτου τους.

Οι αστυνομικοί εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα και λαμβάνουν καταθέσεις από πρόσωπα του περιβάλλοντος της οικογένειας.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, οι αρχές ανακρίνουν έναν 65χρονο Ιταλό υπήκοο, ο οποίος φέρεται να ήταν σύντροφος της 54χρονης και διέμενε μαζί της.

Ο 65χρονος υποστηρίζει ότι ήταν εκείνος που εντόπισε νεκρούς τη γυναίκα και τον γιο της. Ωστόσο, το μαχαίρι που φέρεται να χρησιμοποιήθηκε δεν έχει εντοπιστεί μέχρι στιγμής μέσα στο σπίτι.

Ο γιος της 54χρονης ήταν από τον πρώτο της γάμο, ενώ οι έρευνες της αστυνομίας βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη για τη διαλεύκανση της υπόθεσης.




Ανοίγει αύριο η εφαρμογή για υποβολή αίτησης μηδικής (de minimis)

Ανοίγει την Τετάρτη 10 Ιουνίου 2026 η εφαρμογή για την υποβολή αίτησης – υπεύθυνης δήλωσης χορήγησης κρατικής οικονομικής ενίσχυσης ήσσονος σημασίας, de minimis, σε καλλιεργητές μηδικής.

Η ενίσχυση αφορά τις επιπτώσεις της ζωονόσου της ευλογιάς και χορηγείται κατόπιν έκδοσης της ΚΑ 146332/8.6.2026.

Δικαιούχοι είναι γεωργοί που δραστηριοποιούνται στην καλλιέργεια μηδικής, είτε ως κτηνοτροφικού φυτού για ζωοτροφή είτε για σποροπαραγωγή, και των οποίων τα αγροτεμάχια, σύμφωνα με την ΕΑΕ 2025, βρίσκονται σε συγκεκριμένες Περιφερειακές Ενότητες.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται οι Π.Ε. Έβρου, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης και Σερρών, καθώς και οι Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας, Ημαθίας, Καρδίτσας, Κοζάνης, Λάρισας, Μαγνησίας, Πιερίας, Τρικάλων, Φωκίδας και Χαλκιδικής.

Οι αιτήσεις θα υποβάλλονται από τις 10 έως και τις 22 Ιουνίου 2026 μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας myBusinessSupport της ΑΑΔΕ, με τη χρήση των προσωπικών κωδικών TAXISnet.

Η καταβολή της ενίσχυσης θα πραγματοποιηθεί έως τις 30 Ιουνίου 2026.

Για τον υπολογισμό του ποσού λαμβάνονται υπόψη η Περιφερειακή Ενότητα της καλλιέργειας, η σκοπούμενη χρήση της μηδικής, ο αριθμός των κοπών που επηρεάστηκαν από τους περιορισμούς στη διακίνηση ζωοτροφών και ο τρόπος διαχείρισης του νερού ανά αγροτεμάχιο.

Το ύψος της ενίσχυσης μπορεί να φτάσει έως 80 ευρώ ανά στρέμμα για ποτιστική καλλιέργεια μηδικής ως ζωοτροφή και έως 20 ευρώ ανά στρέμμα για ποτιστική καλλιέργεια μηδικής για σποροπαραγωγή.

Για ξηρική καλλιέργεια, τα αντίστοιχα ποσά ανέρχονται έως 40 ευρώ και έως 10 ευρώ ανά στρέμμα.

Οι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων ως επαγγελματίες αγρότες για το 2025 λαμβάνουν το 100% της ενίσχυσης, ενώ οι μη εγγεγραμμένοι ως επαγγελματίες αγρότες λαμβάνουν το 50%.

Οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να έχουν δηλώσει ή επικαιροποιήσει τον λογαριασμό ΙΒΑΝ στην ψηφιακή πύλη myAADE, στην επιλογή «Μητρώο & Επικοινωνία / Δήλωση Λογαριασμού ΙΒΑΝ».

Η υποβολή αίτησης δεν συνεπάγεται αυτοδίκαια τη χορήγηση της ενίσχυσης, ενώ η ΑΑΔΕ και το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων διατηρούν το δικαίωμα διενέργειας ελέγχων για την τήρηση των όρων και προϋποθέσεων.




ΠΕ Καβάλας: Μέτρα προστασίας από τα κουνούπια

Καμπάνια ενημέρωσης για τα μέτρα προστασίας από τα κουνούπια ξεκινά η Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, μέσω της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας και Κοινωνικής Μέριμνας.

Η ενημέρωση πραγματοποιείται λόγω της έναρξης της καλοκαιρινής περιόδου και της ανόδου της θερμοκρασίας, συνθήκες που ευνοούν την ανάπτυξη και τη δραστηριότητα των κουνουπιών.

Η ΠΕ Καβάλας υπενθυμίζει ότι τα κουνούπια, πέρα από την όχληση που προκαλούν, μπορούν να αποτελέσουν φορείς μετάδοσης επικίνδυνων ασθενειών. Η χώρα μας, όπως και η περιοχή της Καβάλας, θεωρείται ενδημική για τον ιό του Δυτικού Νείλου, που μεταδίδεται με κουνούπια.

Μέχρι στιγμής, για την περίοδο που διανύουμε, δεν έχουν αναφερθεί κρούσματα Δυτικού Νείλου σε ανθρώπους στη χώρα. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, η εμφάνιση κρουσμάτων συνήθως ξεκινά από τα μέσα του καλοκαιριού και διαρκεί έως τα μέσα του φθινοπώρου.

Η Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας τονίζει ότι τα μέτρα μείωσης της αναπαραγωγής των κουνουπιών και αποφυγής των τσιμπημάτων θα πρέπει να εφαρμόζονται πάντοτε, ανεξάρτητα από το αν υπάρχουν ή όχι κρούσματα.

Οι πολίτες καλούνται να χρησιμοποιούν εγκεκριμένα εντομοαπωθητικά στο ακάλυπτο δέρμα και πάνω από τα ρούχα, ιδιαίτερα μετά τη δύση του ηλίου και έως τις πρώτες πρωινές ώρες, οπότε η δραστηριότητα των κουνουπιών είναι πιο έντονη.

Συστήνεται επίσης η χρήση εντομοαπωθητικών χώρου, αντικουνουπικών πλεγμάτων σε πόρτες και παράθυρα, καθώς και κουνουπιέρας σε παιδικά κρεβάτια. Τα κλιματιστικά και οι ανεμιστήρες μπορούν επίσης να συμβάλουν στην αποτροπή των τσιμπημάτων.

Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δείχνουν όσοι εργάζονται σε αγροτικές εργασίες ή στην ύπαιθρο κατά τη διάρκεια της νύχτας, χρησιμοποιώντας άνετα και ελαφριά ρούχα που καλύπτουν όσο το δυνατόν περισσότερο το σώμα.

Παράλληλα, οι πολίτες καλούνται να περιορίσουν τις εστίες ανάπτυξης των κουνουπιών γύρω από τα σπίτια τους, απομακρύνοντας στάσιμα νερά από γλάστρες, λεκάνες, ποτίστρες ζώων, φρεάτια, εγκαταλελειμμένες πισίνες, σιντριβάνια, βάρκες και άλλα σημεία.

Επίσης, θα πρέπει να αποκαθίστανται άμεσα διαρροές νερού, να ελέγχονται οι υδρορροές, να σφραγίζονται φρεάτια βόθρων και να κουρεύονται τακτικά χόρτα, θάμνοι και γρασίδι γύρω από τις κατοικίες.

Η σχολαστική εφαρμογή των μέτρων μειώνει την όχληση από τα κουνούπια και περιορίζει την πιθανότητα τσιμπήματος και μετάδοσης ασθενειών. Ιδιαίτερη προσοχή συστήνεται σε ηλικιωμένους, ανοσοκατασταλμένους, παιδιά, καθώς και σε ταξιδιώτες ή μετανάστες που προέρχονται από χώρες όπου ενδημούν νοσήματα που μεταδίδονται με κουνούπια.

Για περισσότερες πληροφορίες ή για αναφορά περιοχών με στάσιμα νερά σε κοινόχρηστους χώρους, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν με τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας Καβάλας στα τηλέφωνα 2510291357, 2510291358, 2510291359, 2510291360 ή στο e-mail dykavalas@pamth.gov.gr.




Δήμος Σερρών: Μέχρι τις 15 Ιουνίου ο καθαρισμός των οικοπέδων

Ο Δήμος Σερρών ενημερώνει τους πολίτες ότι ο καθαρισμός οικοπέδων και λοιπών ακάλυπτων χώρων, σύμφωνα με τον νέο Ν. 5281/2026, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως τις 15 Ιουνίου 2026.

Η υποχρέωση αφορά ιδιοκτήτες, νομείς, επικαρπωτές, μισθωτές και υπομισθωτές, ενώ οι χώροι θα πρέπει να συντηρούνται καθ’ όλη τη διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου, η οποία λήγει στις 31 Οκτωβρίου.

Το μέτρο αφορά οικοπεδικούς και λοιπούς ακάλυπτους χώρους εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων, εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, εκτάσεις εντός ακτίνας 100 μέτρων από τα όρια των παραπάνω περιοχών, καθώς και εκτός σχεδίου γήπεδα με κτίσμα, εφόσον δεν υπάγονται στη δασική νομοθεσία.

Οι εργασίες που πρέπει να πραγματοποιηθούν περιλαμβάνουν την απομάκρυνση ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, την απομάκρυνση ξερών χόρτων, φύλλων και καύσιμης φυτικής ύλης, το κλάδεμα δέντρων, την αραίωση θαμνώδους βλάστησης και την απομάκρυνση εύφλεκτων υλικών και απορριμμάτων.

Μετά τον καθαρισμό, οι υπόχρεοι θα πρέπει να υποβάλουν έως τις 15 Ιουνίου υπεύθυνη δήλωση στο Εθνικό Μητρώο Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας Ιδιοκτησιών, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας akatharista.apps.gov.gr, με χρήση των κωδικών TAXIS.

Σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης προβλέπονται πρόστιμα. Για μη υποβολή δήλωσης το πρόστιμο ανέρχεται σε 500 ευρώ, εφόσον δεν έχει γίνει ούτε καθαρισμός ούτε υποβολή δήλωσης, και σε 100 ευρώ όταν έχει γίνει καθαρισμός αλλά δεν έχει υποβληθεί δήλωση.

Για μη καθαρισμό οικοπέδου ή ακάλυπτου χώρου προβλέπεται πρόστιμο 1 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, με ελάχιστο ποσό τα 200 ευρώ και ανώτατο όριο τα 2.000 ευρώ. Προβλέπεται επίσης αυτεπάγγελτος καθαρισμός από τον Δήμο με καταλογισμό της δαπάνης, καθώς και ποινικές κυρώσεις σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης.

Το Τμήμα Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Σερρών καλεί τους κατοίκους να ανταποκριθούν άμεσα, συμβάλλοντας στην πρόληψη πυρκαγιών, την προστασία της ανθρώπινης ζωής και τη μείωση του κινδύνου εκδήλωσης πυρκαγιών.

Σε περίπτωση που πολίτες αντιληφθούν καπνό ή εστία πυρκαγιάς κατά την αντιπυρική περίοδο, καλούνται να ειδοποιήσουν άμεσα την Πυροσβεστική Υπηρεσία στο 199 ή στο 112, δίνοντας σαφείς πληροφορίες για την τοποθεσία και την έκταση της φωτιάς.




Θεσσαλονίκη: Πρόστιμο 270.000 ευρώ για εγκατάλειψη γατιών

Στη Θεσσαλονίκη συνελήφθη 55χρονος άνδρας, ο οποίος κατηγορείται για εγκατάλειψη εννέα μικρών γατιών σε οικόπεδο στην περιοχή της Καλαμαριάς, ενώ σε βάρος του βεβαιώθηκαν διοικητικά πρόστιμα συνολικού ύψους 270.000 ευρώ.

Ο ίδιος, μιλώντας για την υπόθεση, υποστήριξε ότι δεν γνώριζε πως η εγκατάλειψη ζώων είναι παράνομη. Όπως ανέφερε, είχε τα γατάκια στο σπίτι του, αλλά αδυνατούσε πλέον να τα φροντίζει και αποφάσισε να τα αφήσει σε εξωτερικό χώρο.

Σύμφωνα με τον 55χρονο, είχε προηγουμένως επικοινωνήσει με φιλοζωική οργάνωση, ωστόσο ενημερώθηκε ότι θα μπορούσε να υπάρξει βοήθεια μετά από περίπου δυόμιση μήνες. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι στόχος του ήταν να τα φροντίζει εκτός σπιτιού, επικαλούμενος λόγους υγιεινής.

Μετά τη σύλληψή του, στον άνδρα επιβλήθηκαν εννέα διοικητικά πρόστιμα, ύψους 30.000 ευρώ για κάθε γατάκι, συνολικά 270.000 ευρώ, για κακοποίηση ζώου. Παράλληλα, του βεβαιώθηκε και επιπλέον πρόστιμο 300 ευρώ για παράλειψη σήμανσης, καθώς τα ζώα δεν έφεραν τσιπ.

Για την υπόθεση έχει διαταχθεί από τον εισαγγελέα ποινικής δίωξης η διενέργεια επείγουσας προκαταρκτικής έρευνας, ώστε να αποσαφηνιστούν οι ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε η εγκατάλειψη των ζώων.

Στο πλαίσιο της έρευνας αναμένεται να αξιολογηθούν κρίσιμα στοιχεία, μεταξύ των οποίων και η κτηνιατρική βεβαίωση για την ηλικία των γατιών, προκειμένου να κριθεί η περαιτέρω ποινική μεταχείριση του 55χρονου.

Ανάλογα με τα ευρήματα, θα αποφασιστεί αν θα ασκηθεί δίωξη σε βάρος του και αν η πράξη θα αντιμετωπιστεί ως πλημμέλημα ή κακούργημα. Μέχρι την ολοκλήρωση της προκαταρκτικής έρευνας, ο 55χρονος αφέθηκε ελεύθερος.

Η υπόθεση έγινε γνωστή όταν πολίτης αντιλήφθηκε την προσπάθεια εγκατάλειψης των γατιών σε οικόπεδο της Καλαμαριάς και ειδοποίησε την αστυνομία, με αποτέλεσμα ο άνδρας να συλληφθεί επ’ αυτοφώρω.




Θεοδωρικάκος για επενδύσεις, βιομηχανία και ανάπτυξη

Την ανάγκη μετάβασης της Ελλάδας σε ένα πιο παραγωγικό και ανταγωνιστικό οικονομικό μοντέλο ανέδειξε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας στο συνέδριο «Ελλάδα 2030», δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις επενδύσεις, τη βιομηχανία και την εξωστρέφεια της οικονομίας.

Ο κ. Θεοδωρικάκος υποστήριξε ότι η Ελλάδα διαθέτει σήμερα σημαντικά πλεονεκτήματα για την προσέλκυση επενδύσεων, όπως η πολιτική σταθερότητα, η θεσμική ασφάλεια και η συνεχής βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Όπως ανέφερε, οι στρατηγικές επενδύσεις μπορούν πλέον να προωθούνται ταχύτερα μέσω της Γενικής Γραμματείας Ιδιωτικών Επενδύσεων, ενώ οι διαδικασίες του αναπτυξιακού νόμου ολοκληρώνονται μέσα σε 90 ημέρες.

Ο υπουργός σημείωσε ότι η αύξηση των ξένων επενδύσεων τα τελευταία χρόνια αποτελεί απόδειξη της ενισχυμένης αξιοπιστίας της ελληνικής οικονομίας. Παράλληλα, χαρακτήρισε σημαντική επιτυχία τη συνδυασμένη επίτευξη υψηλών ρυθμών ανάπτυξης και τη μείωση του δημόσιου χρέους ως ποσοστό του ΑΕΠ.

Αναφερόμενος στο νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας, υπογράμμισε ότι η οικονομία δεν μπορεί να βασίζεται αποκλειστικά στον τουρισμό, αλλά χρειάζεται ισχυρή βιομηχανία, δυναμικό πρωτογενή τομέα, ενίσχυση της έρευνας και προώθηση της καινοτομίας.

Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε ότι ο νέος αναπτυξιακός νόμος κατευθύνει περίπου το 90% των ενισχύσεων προς τη βιομηχανική παραγωγή, με στόχο τη δημιουργία θέσεων εργασίας, την αύξηση της προστιθέμενης αξίας και την ενίσχυση των εξαγωγών.

Ο κ. Θεοδωρικάκος επισήμανε επίσης ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει προκλήσεις στο εμπορικό ισοζύγιο και την ανταγωνιστικότητα, γεγονός που καθιστά αναγκαία την ενίσχυση της παραγωγικότητας και την αναβάθμιση των τεχνικών επαγγελμάτων, τα οποία παρουσιάζουν αυξημένη ζήτηση στην αγορά εργασίας.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στη στήριξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας, υπογραμμίζοντας ότι η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων εξαρτάται από την ανταγωνιστικότητα, την εξωστρέφεια και τη δυνατότητα προσαρμογής στις νέες οικονομικές συνθήκες. Παράλληλα, ενθάρρυνε τις συνεργασίες και τις συνενώσεις επιχειρήσεων, αξιοποιώντας και τα διαθέσιμα φορολογικά κίνητρα.

Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναπτυξιακής προοπτικής ανέφερε τη ναυπηγική βιομηχανία, τονίζοντας ότι η Ελλάδα, ως κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως, οφείλει να ενισχύσει τη ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα και να δημιουργήσει ένα ισχυρό δίκτυο μικρομεσαίων επιχειρήσεων γύρω από τον κλάδο.

 

Κλείνοντας, ο υπουργός Ανάπτυξης έθεσε ως στόχο την αύξηση των επενδύσεων πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, επισημαίνοντας ότι η χώρα πρέπει να κινηθεί προς μια οικονομία περισσότερο εξαγωγική, παραγωγική και ανταγωνιστική, διατηρώντας παράλληλα τη σταθερότητα που αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη μελλοντική ανάπτυξη.




Ελλάδα: Έρχεται το PosoKanei για σύγκριση τιμών στα σούπερ μάρκετ

Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία η νέα ηλεκτρονική εφαρμογή «PosoKanei» του υπουργείου Ανάπτυξης, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να συγκρίνουν σε πραγματικό χρόνο τις τιμές προϊόντων και πακέτων προϊόντων στα σούπερ μάρκετ της χώρας.

Μέσω της πλατφόρμας, οι πολίτες θα μπορούν οποιαδήποτε στιγμή να ενημερώνονται για το κόστος συγκεκριμένων προϊόντων ανά αλυσίδα σούπερ μάρκετ, αλλά και να συγκρίνουν τις τιμές τους με αντίστοιχες τιμές σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, τόνισε ότι το «PosoKanei» θα προσφέρει πλήρη διαφάνεια στην αγορά, επιτρέποντας στους καταναλωτές να γνωρίζουν την πραγματική εικόνα των τιμών και να κάνουν πιο συμφέρουσες επιλογές στις αγορές τους.

Η πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο των μέτρων που προωθεί το υπουργείο για την αντιμετώπιση των ανατιμήσεων και την ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών. Παράλληλα, στόχος είναι η αντιμετώπιση φαινομένων αισχροκέρδειας και η ενίσχυση του ανταγωνισμού στην αγορά.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στην παρακολούθηση των τιμών των αγροτικών προϊόντων. Στο πλαίσιο αυτό, η νέα εφαρμογή της ΑΑΔΕ με την ονομασία «Agro-Verify» θα παρακολουθεί τη διαδρομή των τιμών από τον παραγωγό έως το ράφι, προσφέροντας μεγαλύτερη διαφάνεια στην αλυσίδα διανομής τροφίμων.

Παράλληλα, προχωρά η δημιουργία της Ανεξάρτητης Αρχής Εποπτείας της Αγοράς και Προστασίας του Καταναλωτή, η οποία θα έχει ενισχυμένο ρόλο στον έλεγχο της αγοράς και στην προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών.

Την ίδια ώρα, το υπουργείο Ανάπτυξης προωθεί μια «εθνική κοινωνική συμφωνία» με στόχο τη συγκράτηση και τη μείωση των τιμών σε βασικά αγαθά. Όπως υπογράμμισε ο κ. Θεοδωρικάκος, το επιχειρηματικό κέρδος είναι απαραίτητο για τη λειτουργία της οικονομίας, ωστόσο θα πρέπει να συνδυάζεται με κοινωνική ευθύνη και σεβασμό προς τους πολίτες που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.




Καλαμίτσα: Όταν οι πολίτες δείχνουν τον δρόμο και η πόλη διεκδικεί ξανά την παραλία της

Η ακτή της Καλαμίτσας αποτελεί εδώ και δεκαετίες ένα από τα σημαντικότερα σημεία αναφοράς της Καβάλας. Μια παραλία συνδεδεμένη με τις αναμνήσεις χιλιάδων κατοίκων και επισκεπτών, ένας χώρος αναψυχής, άθλησης και κοινωνικής ζωής που βρίσκεται κυριολεκτικά στην «καρδιά» της πόλης. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, η εικόνα της έχει αποτελέσει αντικείμενο έντονου προβληματισμού, καθώς η εγκατάλειψη και η έλλειψη συστηματικής συντήρησης έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους σε έναν από τους πιο όμορφους δημόσιους χώρους της Καβάλας.

Τα πρόσφατα γεγονότα στην Καλαμίτσα ανέδειξαν με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο τόσο τα προβλήματα που υπάρχουν όσο και την ισχυρή σχέση των πολιτών με την παραλία. Από τη μία πλευρά, εκατοντάδες εθελοντές ανέλαβαν δράση για τον καθαρισμό της ακτής και από την άλλη, ο Δήμος Καβάλας προχώρησε σε παρεμβάσεις που απαιτούν ακόμη και το προσωρινό κλείσιμο τμήματος της παραλίας, προκειμένου να πραγματοποιηθούν απαραίτητες εργασίες αποκατάστασης.

Η πρωτοβουλία των πολιτών να πάρουν «την κατάσταση στα χέρια τους» δεν ήταν απλώς μια συμβολική κίνηση. Ήταν ένα ισχυρό μήνυμα ευθύνης και συμμετοχής. Άνθρωποι κάθε ηλικίας ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για τον καθαρισμό της παραλίας, αφιερώνοντας χρόνο και κόπο για να απομακρύνουν απορρίμματα και να βελτιώσουν την εικόνα ενός χώρου που θεωρούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Η μαζική συμμετοχή απέδειξε ότι η Καλαμίτσα δεν αποτελεί απλώς έναν χώρο αναψυχής, αλλά ένα κοινό αγαθό για το οποίο οι πολίτες είναι διατεθειμένοι να αγωνιστούν.

Η κινητοποίηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία η συζήτηση για το μέλλον της ακτής βρίσκεται στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου. Η ανάγκη για αναβάθμιση των υποδομών, βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και προστασία του δημόσιου χαρακτήρα της παραλίας αποτελεί διαχρονικό αίτημα κατοίκων και φορέων της περιοχής.

Στο πλαίσιο αυτό, η απόφαση για το προσωρινό κλείσιμο της ακτής επί τρεις ημέρες, ώστε να εκτελεστούν αναγκαίες εργασίες, μπορεί να προκαλεί πρόσκαιρη ταλαιπωρία στους λουόμενους, ωστόσο αποτελεί μια παρέμβαση που κρίνεται απαραίτητη για τη βελτίωση των συνθηκών στην παραλία. Οι εργασίες αποσκοπούν στην αποκατάσταση προβλημάτων και στη δημιουργία ενός πιο ασφαλούς και λειτουργικού περιβάλλοντος για τους πολίτες και τους επισκέπτες.

Η Καλαμίτσα παραμένει μία από τις πιο δημοφιλείς παραλίες της περιοχής, με εύκολη πρόσβαση, σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης και ιδιαίτερη αξία για την τοπική κοινωνία. Η θέση της, μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της πόλης, την καθιστά μοναδική για τα δεδομένα της Βόρειας Ελλάδας και γι’ αυτό η διατήρηση και η αναβάθμισή της αποτελούν ζήτημα που αφορά ολόκληρη την Καβάλα.

Το σημαντικότερο μήνυμα των τελευταίων ημερών είναι ίσως ότι η προστασία του δημόσιου χώρου δεν αποτελεί αποκλειστική ευθύνη των αρχών. Η ενεργή συμμετοχή των πολιτών απέδειξε πως όταν υπάρχει συλλογική βούληση μπορούν να επιτευχθούν ουσιαστικές αλλαγές. Η εικόνα εκατοντάδων ανθρώπων να καθαρίζουν την παραλία έστειλε ένα μήνυμα αισιοδοξίας και υπενθύμισε ότι η σχέση μιας πόλης με τους δημόσιους χώρους της καθορίζεται πρωτίστως από τους ίδιους τους κατοίκους της.

Η επόμενη ημέρα για την Καλαμίτσα απαιτεί σχέδιο, συνέπεια και συνεργασία. Η ολοκλήρωση των εργασιών, η συνεχής φροντίδα της ακτής και η διατήρηση του ενδιαφέροντος των πολιτών μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για την ουσιαστική αναγέννηση ενός χώρου που αξίζει να βρίσκεται στο επίπεδο που αρμόζει στην ιστορία και τη σημασία του για την Καβάλα. Η Καλαμίτσα δεν είναι απλώς μια παραλία. Είναι κομμάτι της ταυτότητας της πόλης και η προστασία της είναι υπόθεση όλων.




Ένας μικρός καλλιτέχνης με μεγάλα όνειρα: Ο 11χρονος Δημήτρης Παπαϊωαννου παρουσιασε τους πινακες του στο κοινό

Η τέχνη δεν γνωρίζει ηλικία. Συχνά, τα πιο αυθεντικά και ειλικρινή έργα γεννιούνται μέσα από το βλέμμα ενός παιδιού που παρατηρεί τον κόσμο με φαντασία, ευαισθησία και αθωότητα. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί ο Δημήτρης Παπαϊωάννου, μόλις 11 ετών, ο οποίος πραγματοποίησε την πρώτη του ατομική έκθεση ζωγραφικής στον Aparto στην Καβάλα, παρουσιάζοντας στο κοινό έργα που αποτυπώνουν την αγάπη του για τη φύση και τον κόσμο που τον περιβάλλει.

Ένας νεαρός δημιουργός που εμπνέεται από τη φύση

Με χρώματα γεμάτα ζωντάνια και εικόνες που αναδεικνύουν τη δύναμη και την ομορφιά του φυσικού περιβάλλοντος, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κατάφερε να κερδίσει το ενδιαφέρον και τον θαυμασμό των επισκεπτών της πρώτης του έκθεσης ζωγραφικής. Τα έργα του αποτελούν ένα ταξίδι μέσα από το βλέμμα ενός παιδιού που παρατηρεί προσεκτικά τα δέντρα, τα λουλούδια, τα τοπία και τα στοιχεία της φύσης, μεταφέροντάς τα στον καμβά με ξεχωριστή ευαισθησία.

Οι πίνακές του χαρακτηρίζονται από έντονα χρώματα, φαντασία και μια ειλικρινή διάθεση να εκφράσει όσα νιώθει και όσα τον εμπνέουν. Μέσα από κάθε δημιουργία του διακρίνεται η αγάπη του για το περιβάλλον και η ανάγκη του να αναδείξει την αρμονία που υπάρχει στη φύση. Οι επισκέπτες της έκθεσης είχαν την ευκαιρία να δουν έργα που αποτυπώνουν τοπία, φυσικά στοιχεία και εικόνες που γεννήθηκαν από τη δημιουργική σκέψη ενός παιδιού με ιδιαίτερο ταλέντο.

Η πραγματοποίηση της έκθεσης στον χώρο Aparto αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα για τον νεαρό καλλιτέχνη, ο οποίος είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει δημόσια τη δουλειά του και να μοιραστεί με το κοινό το πάθος του για τη ζωγραφική. Για τον ίδιο, η τέχνη αποτελεί έναν τρόπο έκφρασης, επικοινωνίας και δημιουργίας, μέσα από τον οποίο μπορεί να αποτυπώνει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του.

Παρά το νεαρό της ηλικίας του, ο Δημήτρης δείχνει να έχει ήδη διαμορφώσει στόχους και όνειρα για το μέλλον. Επιθυμεί να συνεχίσει να εξελίσσεται καλλιτεχνικά, να γνωρίσει νέες τεχνικές και να δημιουργήσει ακόμη περισσότερα έργα που θα αγγίζουν τους ανθρώπους. Ονειρεύεται να συμμετέχει σε νέες εκθέσεις, να διευρύνει τις γνώσεις του στον χώρο της τέχνης και να συνεχίσει να εκφράζεται μέσα από τη ζωγραφική, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς του.

Στους στοχασμούς του κυριαρχεί η ανάγκη να παραμένει δημιουργικός, να παρατηρεί τον κόσμο γύρω του και να μετατρέπει τις εικόνες της ζωής σε τέχνη. Πιστεύει ότι η ζωγραφική μπορεί να μεταφέρει μηνύματα αισιοδοξίας, να αναδεικνύει την ομορφιά της φύσης και να ενώνει τους ανθρώπους μέσα από κοινά συναισθήματα και εμπειρίες.

Καθοριστικό ρόλο στην πορεία του έχει διαδραματίσει η αμέριστη στήριξη των γονέων του. Από τα πρώτα του βήματα στη ζωγραφική, βρίσκονται δίπλα του, ενθαρρύνοντας κάθε δημιουργική του προσπάθεια και προσφέροντάς του τα εφόδια για να αναπτύξει το ταλέντο του. Η αγάπη, η εμπιστοσύνη και η υποστήριξή τους αποτέλεσαν τη βάση πάνω στην οποία ο Δημήτρης μπόρεσε να καλλιεργήσει τη δημιουργικότητά του και να φτάσει στην πραγματοποίηση της πρώτης του έκθεσης.

Η έκθεση του Δημήτρη Παπαϊωάννου δεν αποτελεί μόνο μια προσωπική επιτυχία για τον ίδιο, αλλά και μια αισιόδοξη υπενθύμιση ότι τα όνειρα μπορούν να ξεκινούν από πολύ μικρή ηλικία, όταν συνοδεύονται από πάθος, επιμονή και στήριξη. Η Καβάλα απέκτησε έναν ακόμη λόγο να αισθάνεται περήφανη, βλέποντας έναν νεαρό δημιουργό να κάνει τα πρώτα του βήματα στον κόσμο της τέχνης, ανοίγοντας έναν δρόμο γεμάτο χρώματα, έμπνευση και μεγάλες προοπτικές για το μέλλον.




Λαϊκή Συσπείρωση Θάσου: «Αιτία πολέμου» η νέα τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑΘ

Σκληρή κριτική στη νέα τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑ Θάσου ασκεί η Λαϊκή Συσπείρωση Θάσου, χαρακτηρίζοντάς την απαράδεκτη και κάνοντας λόγο για νέα επιβάρυνση των λαϊκών νοικοκυριών και των μικρομεσαίων επαγγελματιών του νησιού.

Στην ανακοίνωσή της, η παράταξη υποστηρίζει ότι η προτεινόμενη πολιτική «σφίγγει τη θηλιά» στα λαϊκά στρώματα, σε συνθήκες οικονομικής ασφυξίας, πληθωρισμού και ενεργειακής ακρίβειας.

Η Λαϊκή Συσπείρωση καταγγέλλει ότι η δημοτική αρχή κινείται στις κατευθύνσεις της Ε.Ε. και των κυβερνητικών πολιτικών για την εμπορευματοποίηση του νερού, ενώ αποδίδει τα προβλήματα στη διαχείριση του νερού με κριτήριο το κέρδος και όχι τις ανάγκες των κατοίκων, των αγροτών και των κτηνοτρόφων.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην αλλαγή του τρόπου τιμολόγησης από ετήσιο σε τετραμηνιαίο, η οποία, σύμφωνα με την ανακοίνωση, θα επιφέρει σημαντικές επιβαρύνσεις, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, όταν η κατανάλωση αυξάνεται λόγω της τουριστικής περιόδου.

Η παράταξη κάνει λόγο για αυξήσεις που μπορεί να φτάσουν το 32,6% στον Λιμένα και έως 75% στην υπόλοιπη Θάσο για μια μέση οικιακή κατανάλωση, ενώ τονίζει ότι αντίστοιχες επιβαρύνσεις θα αντιμετωπίσουν και οι μικροί επαγγελματίες του νησιού.

Παράλληλα, καταγγέλλει σχεδόν διπλασιασμό του τέλους ύδρευσης, νέο χαράτσι για την αντικατάσταση υδρομέτρων και επιβαρύνσεις σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες, όπως υποστηρίζει, τσουβαλιάζονται με τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες.

Η Λαϊκή Συσπείρωση Θάσου δηλώνει ότι καταψηφίζει τη νέα τιμολογιακή πολιτική και καλεί τον λαό του νησιού, τα σωματεία, τους συλλόγους και τους φορείς να οργανώσουν αγωνιστική απάντηση.

Μεταξύ άλλων, ζητά μείωση των τιμολογίων για λαϊκά νοικοκυριά και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, κατάργηση ειδικών τελών, ετήσια και όχι τετραμηνιαία τιμολόγηση, φθηνό και ποιοτικό νερό για τον λαό, υλοποίηση έργων υποδομής και προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στις δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Θάσου:

Η προτεινόμενη νέα τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑ Θάσου σφίγγει τη θηλιά στο λαιμό των λαϊκών στρωμάτων ακόμα περισσότερο σε συνθήκες οικονομικής ασφυξίας, τεράστιου πληθωρισμού, ενεργειακής ακρίβειας. Απορρίπτεται ως απαράδεκτη και επιστρέφεται στους εμπνευστές της! Αποτελεί αιτία πολέμου και πρέπει να βρει αγωνιστική απάντηση από τα σωματεία, τους συλλόγους, όλους τους μαζικούς φορείς του νησιού.  
Η δημοτική αρχή κινείται στις ράγες των επιταγών της ΕΕ και των αντιλαϊκών νόμων των κυβερνήσεων στο δρόμο της «απελευθέρωσης» και της ιδιωτικοποίησης του νερού. Τα αφηγήματα της κυβέρνησης της ΝΔ και της δημοτικής αρχής περί ”κλιματικής αλλαγής” στο θέμα του νερού ολοκληρώθηκαν με τη Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) για την τιμολόγηση του νερού αποκαλύπτοντας την ουσία πίσω από τις λέξεις. Κρύφτηκε συνειδητά η πραγματική αιτία όλων των προβλημάτων που σχετίζονται με το νερό, το σχεδιασμό και τα έργα υποδομής, που δεν είναι άλλη από την αντιλαϊκή πολιτική στη διαχείρισή του, που γίνεται με κριτήριο το κέρδος και όχι τις ανάγκες των εργαζομένων, των αγροτών και κτηνοτρόφων, του λαού.
Η εισήγηση της ΔΕΥΑΘ προτείνει:
Την αλλαγή του τρόπου τιμολόγησης από ετήσιο σε τετραμηνιαίο. Από μόνη της αυτή η αλλαγή επιφέρει μεγάλη επιβάρυνση λόγω των προτεινόμενων κλιμάκων. Την περίοδο που η κατανάλωση αντικειμενικά μεγαλώνει (μεγαλύτερη κατανάλωση νοικοκυριών, ενοικιαζόμενων δωματίων και καταστημάτων εστίασης), δηλαδή το καλοκαίρι, η επιβάρυνση θα είναι πολλαπλάσια. Για παράδειγμα μια μέση κατανάλωση 4μελούς οικογένειας, που σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ είναι ως 200 κυβικά μέτρα για το έτος, με τον παλιό τρόπο οικιακής τιμολόγησης:
√ Για το Λιμένα το κόστος υπολογίζεται στα 132 ευρώ.
√ Για την υπόλοιπη Θάσο υπολογίζεται στα 100 ευρώ.
Με τον προτεινόμενο τρόπο οικιακής τιμολόγησης:
Με δεδομένο ότι κατά το τετράμηνο με τη μεγαλύτερη κατανάλωση (καλοκαίρι, τουριστική σεζόν) υπολογίζουμε το 50% της συνολικής ετήσιας κατανάλωσης,
√ Για το Λιμένα το κόστος υπολογίζεται στα 105 ευρώ για το τετράμηνο και άλλα 70 ευρώ για το υπόλοιπο οκτάμηνο. Συνολικά στο χρόνο 175 ευρώ. Αύξηση 32,6%.
√ Για την υπόλοιπη Θάσο υπολογίζεται στα ίδια επίπεδα με το Λιμένα, οπότε οι δημότες θα έρθουν αντιμέτωποι με αυξήσεις 75%.
Αντίστοιχες επιβαρύνσεις θα έχουν και οι μικροί επαγγελματίες του νησιού, πολύ περισσότερο που πολλά καταστήματα παραμένουν κλειστά τους μη καλοκαιρινούς μήνες και η κατανάλωσή τους συνολικά αφορά την τουριστική σεζόν.
Τεράστια αύξηση προβλέπεται στο τέλος ύδρευσης (σχεδόν διπλασιασμός). Προστίθεται νέο χαράτσι για την αντικατάσταση των υδρόμετρων. 
Η διοίκηση – για να δικαιολογήσει τις υπέρογκες αυξήσεις λέει ψέματα:
Ότι επιβαρύνει τις μεγάλες καταναλώσεις έναντι των μικρών. 
√ Για παράδειγμα μια οικιακή κατανάλωση στο Λιμένα 240 κυβικών μέτρων το χρόνο τιμολογούνταν με 0,66 ευρώ/κ.μ. Ακόμα και αν δεν λάβουμε υπόψη την αύξηση της κατανάλωσης το καλοκαίρι, η κατανάλωση αυτή (κατά μέσο όρο στο τετράμηνο 80 κ.μ.) θα τιμολογείται με 0,90 ευρώ/κ.μ. Δηλαδή αύξηση από 36%. Η ποσοστιαία αύξηση είναι ακόμα μεγαλύτερη στο υπόλοιπο νησί. Από 0,5 ευρώ/κ.μ. η νέα τιμολόγηση θα γίνεται με 0,90 ευρώ/κ.μ. Δηλαδή αύξηση 80%!!!
√ ανάλογες επιβαρύνσεις προβλέπονται για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του νησιού. Με ετήσια κατανάλωση ως 900 κ.μ. η προηγούμενη τιμολόγηση γινόταν στο Λιμένα με 0,91 ευρώ/κ.μ. και με την προτεινόμενη με 1,05 ευρώ. Αύξηση δηλαδή 15,3%. Στο υπόλοιπο νησί 52%!!!
√ ακόμα και ο τρόπος τιμολόγησης με όριο για τις “μεγάλες” καταναλώσεις πάνω από 901 κ.μ. τσουβαλιάζει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με τους μεγαλοξενοδόχους με τις αυξήσεις να φτάνουν στο 60%, που για το βιοπαλαιστή επαγγελματία αποτελεί θηλιά στο λαιμό του.
Η «Λαϊκή Συσπείρωση» Θάσου καταψηφίζει και με τα δύο χέρια το νέο έγκλημα σε βάρος του λαού του νησιού. Αυτού που κάθε καλοκαίρι «λέει το νερό νεράκι» για να γεμίζουν οι πισίνες των ξενοδοχείων. Που ακούει εδώ και χρόνια τις δικαιολογίες για την «κλιματική αλλαγή» σε ένα από τα πιο πράσινα νησιά της χώρας μας με πλούσιο υδροφόρο ορίζοντα αλλά χωρίς έργα υποδομής (φράγμα Μαριών, ταμιευτήρες, δεξαμενές, γεωτρήσεις). Που προσπαθούν να τον πείσουν να ξαναπληρώσει από την τσέπη του πανάκριβες μονάδες αφαλάτωσης για να κερδίζουν τα ιδιωτικά συμφέροντα.
Καλούμε το λαό να δυναμώσει την πάλη και τις διεκδικήσεις του για:
Να μειωθούν τα τιμολόγια για τα λαϊκά νοικοκυριά και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του νησιού με κατάργηση του απαράδεκτου «ειδικού τέλους» 65% στο Λιμένα και 25% στο υπόλοιπο νησί. Η τιμολόγηση να γίνεται σε ετήσια και όχι σε τετράμηνη βάση.
Να θεσμοθετηθεί μηδενικό τιμολόγιο από τους παρόχους ενέργειας για τους δήμους, τα νομικά πρόσωπα κοινωφελούς χαρακτήρα και τις Δημοτικές Εταιρείες Ύδρευσης. Να απαλλαγούν οι δήμοι από το ΦΠΑ για τις συναλλαγές τους.
Να δοθεί έκτακτη οικονομική ενίσχυση για την αύξηση του ενεργειακού κόστους. Να καταργηθεί η ρήτρα αναπροσαρμογής και να ενταχθούν οι Δ.Ε.Υ.Α. στους δικαιούχους μειωμένου ΕΤΜΕΑΡ. Κατάργηση της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης που εδραιώνει την επιχειρηματική λειτουργία στο νερό. Φτηνό, ελεγμένο, ποιοτικό νερό για τον λαό.
Άμεση υλοποίηση των αναγκαίων έργων υποδομής, των αναγκαίων τεχνικών έργων ύδρευσης, άρδευσης, αποχέτευσης, αντιπλημμυρικής προστασίας με ευθύνη του κράτους.
Καμία συγχώνευση ΔΕΥΑ.
Εξασφάλιση σε όλα τα χωριά του νησιού νερού για τις ανάγκες αγροτών και κτηνοτρόφων, για την άρδευση και τα ζώα.
Κατάργηση του νομοθετικού πλαισίου της κοινοτικής οδηγίας για το νερό και της σχετικής επιχειρηματικής δραστηριότητας.
Αποκλειστικά κρατική διαχείριση των υδατικών πόρων που θα αφορά την έρευνα, την προστασία και τη διασφάλιση υδατικής επάρκειας.
Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα στις δημοτικές επιχειρήσεις ύδρευσης και χρηματοδότηση τους από τον κρατικό προϋπολογισμό.
7/6/2026



Ξάνθη: Εγκαινιάστηκε το Θεματικό Πράσινο Πάρκο από την ΑΣΔΙΘ

Τα εγκαίνια του Θεματικού Πράσινου Πάρκου πραγματοποίησε την Παρασκευή 5 Ιουνίου 2026 η Ανώτατη Στρατιωτική Διοίκηση Θράκης, στο πλαίσιο της κοινωνικής της προσφοράς.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία του Στρατηγού Διοικητού, Αντιστράτηγου Παναγιώτη Καβιδόπουλου, καθώς και εκπροσώπων της Εκκλησίας, της αυτοδιοίκησης, των αρχών και φορέων της περιοχής.

Στα εγκαίνια παρέστησαν, μεταξύ άλλων, ο Επίσκοπος Πολυστύλου κ. Σωφρόνιος, εκπρόσωποι βουλευτών και αυτοδιοικητικών αρχών, στελέχη υπηρεσιών, εκπρόσωποι των Σωμάτων Ασφαλείας και ενώσεων αποστράτων.

Στην εκδήλωση συμμετείχε επίσης πλήθος κόσμου, καθώς και οι εκπαιδευτικοί και μαθητές των 9ου και 18ου Δημοτικών Σχολείων Ξάνθης, οι οποίοι στη συνέχεια είχαν την ευκαιρία να διασκεδάσουν στον νέο χώρο.

Το Θεματικό Πράσινο Πάρκο αποτελεί μια νέα παρέμβαση με περιβαλλοντικό και κοινωνικό χαρακτήρα, δίνοντας τη δυνατότητα σε μικρούς και μεγάλους να γνωρίσουν και να αξιοποιήσουν έναν χώρο πρασίνου στην Ξάνθη.




Ελλάδα: Ανησυχία για τους νέους οδηγούς και το κινητό

Ανησυχητικά στοιχεία για τη συμπεριφορά των νέων οδηγών στην Ελλάδα και την Ευρώπη καταγράφει μεγάλη ευρωπαϊκή έρευνα για την υπεύθυνη οδήγηση, με τη χρήση κινητού τηλεφώνου, την κόπωση και τη μη χρήση ζώνης να βρίσκονται στο επίκεντρο.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την Ipsos BVA σε δείγμα 12.100 ατόμων σε 11 ευρωπαϊκές χώρες και δημοσιεύθηκε από το Ίδρυμα VINCI Autoroutes, στο πλαίσιο του 16ου Βαρόμετρου για την Υπεύθυνη Οδήγηση.

Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι νέοι οδηγοί ηλικίας 16 έως 24 ετών υιοθετούν ιδιαίτερα επικίνδυνες πρακτικές πίσω από το τιμόνι. Στην Ελλάδα, το 82% των νέων οδηγών χρησιμοποιεί smartphone ή προγραμματίζει το GPS κατά την οδήγηση, ενώ στην Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει το 88%.

Παράλληλα, το 46% των νέων οδηγών στην Ελλάδα δηλώνει ότι στέλνει ή διαβάζει μηνύματα και email ενώ οδηγεί, ποσοστό υψηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, που ανέρχεται στο 39%.

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί και το γεγονός ότι το 49% των νέων στην Ελλάδα οδηγεί ενώ αισθάνεται έντονη κούραση, ενώ το 48% παραδέχεται ότι οδηγεί χωρίς να φορά ζώνη ασφαλείας. Στην Ευρώπη τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 40% και 22%.

Ακόμη, το 16% των νέων οδηγών στην Ελλάδα παραδέχεται ότι έχει οδηγήσει υπό την επήρεια αλκοόλ, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος βρίσκεται στο 7%. Το 3% δηλώνει ότι έχει οδηγήσει μετά από χρήση ναρκωτικών ουσιών.

Η διευθύνουσα σύμβουλος του Ιδρύματος VINCI Autoroutes, Bernadette Moreau, υπογράμμισε ότι όλοι οι οδηγοί πρέπει να αναθεωρήσουν τη συμπεριφορά τους στο τιμόνι, καθώς η οδήγηση απαιτεί πλήρη προσοχή και αυστηρή τήρηση των κανόνων.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας, τόνισε ότι η χρήση κινητού και GPS κατά την οδήγηση παραμένει κρίσιμο ζήτημα οδικής ασφάλειας.

Η πρόεδρος του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, επισήμανε ότι η εκπαίδευση, η πρόληψη και η καλλιέργεια κουλτούρας οδικής ασφάλειας από νεαρή ηλικία αποτελούν βασικές προϋποθέσεις για τη μείωση των τροχαίων συμβάντων.




ΑΑΔΕ: Κατασχέθηκαν 415.000 λαθραία τσιγάρα στο «Ελ. Βενιζέλος»

Περισσότερα από 415.000 λαθραία τσιγάρα εντόπισαν και κατέσχεσαν οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», αποτρέποντας την παράνομη εισαγωγή και διακίνησή τους στην ελληνική αγορά.

Τα καπνικά προϊόντα βρέθηκαν κρυμμένα σε βαλίτσες και αποσκευές έντεκα επιβατών, οι οποίοι είχαν φτάσει στην Αθήνα με πτήσεις από την Αιθιοπία και την Αίγυπτο.

Οι έντεκα επιβάτες συνελήφθησαν άμεσα και οδηγήθηκαν στον αρμόδιο Εισαγγελέα, ενώ τα λαθραία τσιγάρα κατασχέθηκαν από τα κλιμάκια της ΑΑΔΕ.

Σύμφωνα με την ΑΑΔΕ, τα προϊόντα ήταν αμφιβόλου ποιότητας και προορίζονταν για διάθεση στην εγχώρια αγορά, θέτοντας σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία. Οι διαφυγόντες δασμοί και φόροι εκτιμώνται σε περίπου 85.000 ευρώ.

Η επιχείρηση εντάσσεται στο ευρύτερο σχέδιο δράσης της ΑΑΔΕ για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου καπνικών προϊόντων στις πύλες εισόδου της χώρας.

Σύμφωνα με πρόσφατη πανευρωπαϊκή έκθεση της KPMG για τα παράνομα καπνικά προϊόντα, η Ελλάδα καταγράφει για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τη μεγαλύτερη μείωση στην κατανάλωση παράνομων τσιγάρων μεταξύ των 27 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, τόνισε ότι η εξέλιξη αποτελεί αναγνώριση της στρατηγικής για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου, υπογραμμίζοντας πως οι έλεγχοι θα συνεχιστούν με στόχο την προστασία των δημοσίων εσόδων, του υγιούς ανταγωνισμού και της δημόσιας υγείας.




Ο.Ε.Β.Ε. Δράμας: Θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης για τους επαγγελματίες

Την ανάγκη πρόβλεψης ειδικών θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης για τους επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο κέντρο της Δράμας επισημαίνει η Ο.Ε.Β.Ε. Ν. Δράμας.

Με επιστολή προς τον Δήμαρχο Δράμας, Γεώργιο Παπαδόπουλο, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Στέφανος Πεταλούδης, και το Δ.Σ. ζητούν να ληφθούν υπόψη οι πραγματικές ανάγκες των επαγγελματιών στο πλαίσιο εφαρμογής οποιουδήποτε συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης.

Όπως τονίζεται, οι επαγγελματίες καθημερινά καλούνται να μεταφέρουν εργαλεία, εξοπλισμό, εμπορεύματα και υλικά, προκειμένου να εξυπηρετήσουν πολίτες και επιχειρήσεις.

Η έλλειψη διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης, σύμφωνα με την Ο.Ε.Β.Ε. Δράμας, δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην άσκηση της επαγγελματικής δραστηριότητας, αυξάνει το λειτουργικό κόστος και δυσχεραίνει την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών.

Η Ομοσπονδία ζητά την πρόβλεψη συγκεκριμένου αριθμού θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης για επαγγελματικά οχήματα σε κομβικά σημεία του κέντρου της Δράμας, τη δημιουργία ειδικής επαγγελματικής κάρτας στάθμευσης και τη συμμετοχή εκπροσώπων της στον διάλογο για τη διαμόρφωση των σχετικών ρυθμίσεων.

Ο Πρόεδρος της Ο.Ε.Β.Ε. Ν. Δράμας, Στέφανος Πεταλούδης, επισημαίνει:

«Οι επαγγελματίες δεν ζητούν προνομιακή μεταχείριση. Ζητούν τις στοιχειώδεις προϋποθέσεις για να μπορούν να εργαστούν και να εξυπηρετήσουν τους πολίτες. Η πόλη της Δράμας χρειάζεται οργάνωση, αλλά χρειάζεται και λειτουργική αγορά. Η πρόβλεψη θέσεων στάθμευσης για επαγγελματική χρήση αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία των επιχειρήσεων και την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας.»

Η Ο.Ε.Β.Ε. Δράμας δηλώνει έτοιμη να συμβάλει με προτάσεις και τεκμηριωμένες θέσεις στην εξεύρεση μιας δίκαιης και λειτουργικής λύσης προς όφελος της πόλης, των επαγγελματιών και των πολιτών.




Η Energean στηρίζει την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Καβάλας με διασωστική βάρκα για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος

Τιμώντας την Παγκόσμια Ημέρα για το Περιβάλλον,που εορτάζεται διεθνώς στις 5 Ιουνίου, η Energean στηρίζει την Ελληνική Ομάδα Διάσωσης (Ε.Ο.Δ.) – Παράρτημα Νομού Καβάλας. Συγκεκριμένα, η Energean προχώρησε στη δωρεά μιας πλήρως εξοπλισμένης διασωστικής βάρκας ορμητικών νερών και του συνοδευτικού εξοπλισμού, καθώς και δύο πλήρως εξοπλισμένων κρανών με συστήματα προστασίας, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στο διασωστικό σκάφος «Νορβηγία 2» που επιχειρεί στην περιοχή. 

Οι εθελοντές της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης Καβάλας βρίσκονται σταθερά στην πρώτη γραμμή της πολιτικής προστασίας, συμμετέχοντας σε επιχειρήσεις αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών σε ολόκληρη την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας. Με τη συγκεκριμένη δωρεά, ενισχύονται σημαντικά οι δυνατότητες της ομάδας στην αντιμετώπιση πλημμυρικών φαινομένων και άλλων φυσικών καταστροφών.

Η παράδοση του εξοπλισμού πραγματοποιήθηκε από τον Βασίλη Τσέτογλου, Διευθυντή Υγείας, Ασφάλειας και Περιβάλλοντος (HSE) του Ομίλου Energean και Asset Manager του Πρίνου, και τον Αρτέμη Μπαρμπούνη, Διευθυντή Εταιρικών Υποθέσεων για την Energean στην Ελλάδα. 

Ο κ.Τσέτογλου δήλωσε σχετικά: 

«Η πρωτοβουλία της Energean αποτελεί μία ακόμη έμπρακτη απόδειξη της δέσμευσης της εταιρείας να βρίσκεται δίπλα στους ανθρώπους που προσφέρουν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους για το κοινό καλό.

Επενδύουμε διαχρονικά στη βιώσιμη ανάπτυξη και τη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος, εφαρμόζοντας υπεύθυνες πρακτικές σε όλο το φάσμα των δραστηριοτήτων μας και είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία 6ετία έχουμε μειώσει σχεδόν κατά 90% το ανθρακικό μας αποτύπωμα. Με άξονες τη στροφή στο φυσικό αέριο, την ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων, τη συνεχή βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων, και την ανάπτυξη του έργου αποθήκευσης CO2 στον Πρίνο από την θυγατρική μας EnEarth, ο ομιλος της Energean ενισχύει την επιχειρησιακή του λειτουργία με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος και τη συμμόρφωση με τα υψηλότερα διεθνή πρότυπα.

Η προστασία της ανθρώπινης ζωής και η ενίσχυση της ανθεκτικότητας των τοπικών κοινωνιών αποτελούν κοινή ευθύνη και ταυτόχρονα ουσιαστική επένδυση για το μέλλον. Ευελπιστούμε ότι το σκάφος θα αποτελέσει για την Ελληνική Ομάδα Δάσωσης ένα πολύτιμο εργαλείο προσφοράς και ασφάλειας, συνδράμοντας αποτελεσματικά σε περιπτώσεις ακραίων καιρικών φαινομένων και έκτακτων αναγκών». 

Εκ μέρους της Ελληνικής Ομάδας Διασωσης, ο Πρόεδρος Ιωάννης Πατρόπουλος και το μέλος της διοίκησης Δημήτριος Κουλαξίδης ευχαρίστησαν θερμά την Energean για τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία. 

Η στήριξη της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης εντάσσεται στη στρατηγική της Energean για την υλοποίηση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ και, ειδικότερα, στο Στόχο ν.11 για Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες, στο Στόχο ν.13 Δράση για το Κλίμα και στο Στόχο ν.15 για τη Συνεργασία για την επίτευξη των Στόχων. 




Έβρος: Επίσκεψη Χρυσοχοΐδη στον φράχτη και στις συνοριακές υπηρεσίες

Στον Έβρο βρέθηκε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, πραγματοποιώντας αυτοψία στον φράχτη στην περιοχή των Ψαθάδων, καθώς και επισκέψεις σε συνοριακές υπηρεσίες.

Ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφέρθηκε στην αποκατάσταση του φράχτη στο σημείο όπου υπέστη ζημιές κατά την περίοδο των πλημμυρών, αλλά και στην περαιτέρω ενίσχυσή του, με στόχο, όπως τόνισε, να οχυρωθεί ολόκληρη η μεθόριος του Έβρου.

Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης των συνοριακών υπηρεσιών στον Έβρο, αλλά και των υπηρεσιών δεύτερης γραμμής σε Ροδόπη, Ξάνθη και Καβάλα, ώστε να υπάρχει αυξημένη ασφάλεια σε όλο το μήκος της Εγνατίας και στα σύνορα με τις γειτονικές χώρες.

Ο Υπουργός επισήμανε ότι οι μεταναστευτικές ροές παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, γεγονός που απέδωσε τόσο στη μείωση των ροών από την πλευρά της Τουρκίας όσο και στην ενισχυμένη εποπτεία και τον εντατικό έλεγχο των συνόρων.

Κατά την άφιξή του στο αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, ο κ. Χρυσοχοΐδης επισκέφθηκε το Περιφερειακό Κέντρο ολοκληρωμένης διαχείρισης συνόρων και μετανάστευσης, που λειτουργεί εντός του αεροδρομίου.

Στη συνέχεια μετέβη στον φράχτη στην περιοχή των Ψαθάδων, όπου τον υποδέχθηκαν ο Διοικητής της 16ης Μεραρχίας, Υποστράτηγος Παντελεήμων Βασιλειάδης, και ο Δήμαρχος Διδυμοτείχου, Ρωμύλος Χατζηγιαννόγλου.

Η επίσκεψη του Υπουργού στον Έβρο συνεχίζεται με υπηρεσιακή σύσκεψη στην Αλεξανδρούπολη, με τη συμμετοχή ανώτατων και ανώτερων αξιωματικών, καθώς και των διευθυντών όλων των αστυνομικών υπηρεσιών της Περιφέρειας.




ΔΕΗ: Επιταχύνει την πράσινη μετάβαση με επενδύσεις €24 δισ.

Με μείωση των άμεσων εκπομπών CO₂ από ηλεκτροπαραγωγή κατά 58% το 2025, σε σχέση με το 2019 και συνολικές επενδύσεις ύψους άνω των €24 δισ. έως το 2030 σε έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, αποθήκευσης ενέργειας και νέων ενεργειακών υποδομών, η ΔΕΗ συνεχίζει να μειώνει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα και να επιταχύνει τον μετασχηματισμό του ενεργειακού της χαρτοφυλακίου.

Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος είναι αφιερωμένη στη δράση για το κλίμα, αναδεικνύοντας την ανάγκη επιτάχυνσης πρωτοβουλιών που συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και στην ενίσχυση της ανθεκτικότητας απέναντι στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Παράλληλα, η στρατηγική απολιγνιτοποίησης της ΔΕΗ αποδίδει ήδη μετρήσιμα αποτελέσματα. Το 2025 οι άμεσες εκπομπές CO₂ από λιγνιτικές μονάδες παραγωγής μειώθηκαν κατά 77% σε σύγκριση με το 2019, ενώ η λιγνιτική παραγωγή περιορίστηκε σε 2,7 TWh, που αντιστοιχεί στο 13% της συνολικής παραγωγής της ΔΕΗ. Παράλληλα, η εγκατεστημένη ισχύς ΑΠΕ ανήλθε σε 7,2 GW από 3,3 GW το 2019.

Επιπλέον, η επικύρωση των στόχων μείωσης εκπομπών του Ομίλου ΔΕΗ από το Science Based Targets initiative (SBTi) επιβεβαιώνει την ευθυγράμμισή τους με τα πλέον αναγνωρισμένα διεθνή επιστημονικά πρότυπα για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος στοχεύει σε μείωση των εκπομπών Scope 1 και Scope 2 ανά παραγόμενη MWh κατά 73,7% έως το 2030, σε σχέση με το 2021 που έχει οριστεί ως το έτος βάσης.

Σημαντικό πυλώνα της ενεργειακής μετάβασης του Ομίλου, αποτελεί η ανάπτυξη έργων ΑΠΕ μεγάλης κλίμακας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το cluster φωτοβολταϊκών σταθμών σε Πτολεμαΐδα και Αμύνταιο, η μεγαλύτερη ομάδα φωτοβολταϊκών έργων στην Ευρώπη. Οι φωτοβολταϊκοί σταθμοί συνολικής εγκατεστημένης ισχύος 2.130 MW αξιοποιούν εκτάσεις των πρώην λιγνιτωρυχείων και εκτιμάται ότι θα αποτρέπουν την εκπομπή άνω των 1,5 εκατ. τόνων CO₂ ετησίως.

Παράλληλα, ο Όμιλος ΔΕΗ επενδύει σε όλες τις μορφές παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ και ευέλικτης παραγωγής, καθώς και σε σύγχρονες τεχνολογίες αποθήκευσης ενέργειας με μπαταρίες και αντλησιοταμίευση, ενισχύοντας τη σταθερότητα και την ευελιξίa του ενεργειακού συστήματος. Επιπλέον, ολοκλήρωσε το πρώτο πρόγραμμα repowering αιολικών πάρκων στην Ελλάδα, αντικαθιστώντας 105 παλιές ανεμογεννήτριες σε 10 νησιά με 24 νέες, υψηλότερης απόδοσης.

Η πρόοδος της ΔΕΗ σε θέματα περιβαλλοντικής διαχείρισης αναγνωρίζεται και από διεθνείς οργανισμούς. Το 2025, η ΔΕΗ διατήρησε τη βαθμολογία «Β» στον δείκτη CDP για την Κλιματική Αλλαγή, έναν από τους σημαντικότερους διεθνείς δείκτες αξιολόγησης περιβαλλοντικών επιδόσεων.

Παράλληλα, η ΔΕΗ αναπτύσσει πρωτοβουλίες για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος στις περιοχές όπου δραστηριοποιείται, υλοποιώντας δράσεις προστασίας της βιοποικιλότητας, αποκατάστασης της φύσης και μείωσης της ρύπανσης, σε συνεργασία με εξειδικευμένους οργανισμούς και φορείς της κοινωνίας των πολιτών. Μέσα από στοχευμένες πρωτοβουλίες τοπικής κλίμακας, όπως καθαρισμούς παράκτιων και θαλάσσιων οικοσυστημάτων, προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης μαθητών και δράσεων  ενίσχυσης της ανθεκτικότητας των οικοσυστημάτων, συμβάλλει ενεργά στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος.

Κοιτώντας μπροστά, το νέο στρατηγικό πλάνο του Ομίλου ΔΕΗ για την περίοδο 2026-2030 προβλέπει συνολικές επενδύσεις ύψους άνω των €24 δισ., ένα από τα μεγαλύτερα ενεργειακά επενδυτικά προγράμματα στην Ευρώπη. Ο Όμιλος σκοπεύει να διπλασιάσει την εγκατεστημένη ισχύ του στα 24,3 GW έως το 2030, επενδύοντας σε ΑΠΕ, αποθήκευση ενέργειας και ευέλικτη παραγωγή στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Μέσα από τις επενδύσεις της σε καθαρές μορφές ενέργειας και τις πρωτοβουλίες για την προστασία του περιβάλλοντος, η ΔΕΗ συμβάλλει ενεργά στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και στη δημιουργία ενός πιο βιώσιμου ενεργειακού μέλλοντος.




Θ. Ξανθόπουλος: Αναφορά για την υποστελέχωση του ΔΕΔΔΗΕ στη Δράμα

Αναφορά προς τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κατέθεσε ο βουλευτής Δράμας, Θεόφιλος Ξανθόπουλος, για το σοβαρό πρόβλημα υποστελέχωσης των υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ στον Νομό Δράμας.

Ο κ. Ξανθόπουλος κατέθεσε στη Βουλή την επιστολή της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Δράμας προς τη διοίκηση του ΔΕΔΔΗΕ, με την οποία εκφράζεται έντονη ανησυχία για τις σημαντικές καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις ηλεκτροδοτήσεις κατοικιών, επαγγελματικών χώρων και επιχειρήσεων.

Σύμφωνα με την Ο.Ε.Β.Ε. Δράμας, για την εξυπηρέτηση ολόκληρου του νομού υπηρετεί σήμερα μόλις ένας υπάλληλος-«επισκοπιστής», δηλαδή ο αρμόδιος υπάλληλος που διαχειρίζεται αιτήματα για αυτοψίες, καθορισμό θέσεων εγκατάστασης, σύνταξη σκαριφημάτων και διαδικασίες νέων συνδέσεων και ηλεκτροδοτήσεων.

Η κατάσταση αυτή προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις, δημιουργώντας πρόσθετα προβλήματα σε πολίτες, επαγγελματίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις της περιοχής.

Η Ο.Ε.Β.Ε. Δράμας χαρακτηρίζει απαράδεκτο ένας ολόκληρος νομός να εξυπηρετείται από έναν μόνο υπάλληλο και ζητά την άμεση ενίσχυση των υπηρεσιών του ΔΕΔΔΗΕ στη Δράμα με προσωπικό.

Από την πλευρά του, ο κ. Ξανθόπουλος επισημαίνει ότι η υποστελέχωση υπηρεσιών που είναι αναγκαίες για την καθημερινότητα των πολιτών και την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας αποτυπώνει την εγκατάλειψη της περιοχής, ζητώντας από την κυβέρνηση να αντιμετωπίσει άμεσα το πρόβλημα.

Ακολουθεί η αναφορά:




Λαμία: Ξεκίνησε η εθελοντική στράτευση γυναικών

Ιστορική χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης την πρώτη ημέρα εθελοντικής στράτευσης γυναικών στην Ελλάδα, με ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Συνολικά 72 γυναίκες παρουσιάστηκαν στο Κέντρο Εκπαίδευσης Νεοσυλλέκτων Λαμίας, προκειμένου να ξεκινήσουν τη στρατιωτική τους θητεία στον Στρατό Ξηράς, σηματοδοτώντας μια νέα σελίδα για τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας.

«Χθες ήταν μια ιστορική μέρα: η πρώτη μέρα εθελοντικής στράτευσης γυναικών στην πατρίδα μας», ανέφερε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε ανάρτησή του στο Instagram.

Η ανάρτηση συνοδεύτηκε από φωτογραφία γυναίκας με στρατιωτική στολή και το μήνυμα: «Η στρατιωτική θητεία είναι πλέον υπόθεση και των δύο φύλων».

Μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών καταγραφής και ταυτοποίησης, οι εθελόντριες νεοσύλλεκτες παρέλαβαν τις στρατιωτικές τους στολές, τις αρβύλες και τον απαραίτητο εξοπλισμό, ενώ στη συνέχεια εγκαταστάθηκαν στους κοιτώνες της μονάδας για την έναρξη της εκπαίδευσής τους.

Η ορκωμοσία των 72 γυναικών έχει προγραμματιστεί για τις 26 Ιουνίου




ΚΚΕ: Ερώτηση για το κτιριακό πρόβλημα του ΕΠΑΛ Θάσου

Το κτιριακό πρόβλημα του ΕΠΑΛ Θάσου φέρνει στη Βουλή το ΚΚΕ, με ερώτηση προς τους Υπουργούς Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών.

Στην ερώτηση, που υπογράφουν οι βουλευτές Γιάννης Δελής και Λεωνίδας Στολτίδης, επισημαίνεται ότι από την έναρξη λειτουργίας του ΕΠΑΛ στη Θάσο, αρχικά ως παράρτημα του 1ου ΕΠΑΛ Χρυσούπολης και στη συνέχεια ως αυτόνομη σχολική μονάδα, δεν υπήρξε ουσιαστική πρόνοια για σύγχρονες, ασφαλείς και λειτουργικές κτιριακές υποδομές.

Σύμφωνα με το ΚΚΕ, το σχολείο εξακολουθεί να στεγάζεται σε κοντένερ και σε ακατάλληλες αίθουσες εκτός του σχολικού χώρου, ενώ ο αριθμός των μαθητών αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο, επιδεινώνοντας την κατάσταση.

Οι βουλευτές ζητούν να βρεθεί άμεσα λύση στο κτιριακό πρόβλημα και να προχωρήσουν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για την ανέγερση νέου κτιρίου, που θα καλύπτει τις ανάγκες σε αίθουσες διδασκαλίας, σύγχρονα εργαστήρια, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και τις λοιπές ανάγκες του σχολείου.

Ακολουθεί η ερώτηση του ΚΚΕ:

Προς τους Υπουργούς Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού, Εσωτερικών και Υποδομών & Μεταφορών

Θέμα: Για το κτιριακό πρόβλημα του ΕΠΑΛ Θάσου

Από τη στιγμή της έναρξης λειτουργίας του ΕΠΑΛ στη Θάσο, από το 2018 ως παράρτημα του 1ου ΕΠΑΛ Χρυσούπολης και από το 2024 ως αυτόνομη σχολική μονάδα, δεν υπήρξε καμία ουσιαστική πρόνοια από τις κυβερνήσεις (ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ) για σύγχρονες, ασφαλείς και λειτουργικές κτιριακές υποδομές.

Μέχρι σήμερα το ΕΠΑΛ Θάσου στεγάζεται σε κοντένεϊρ και σε ακατάλληλες αίθουσες που βρίσκονται εκτός του σχολείου. Ο αριθμός των μαθητών που φοιτούν χρόνο με το χρόνο αυξάνεται και η κατάσταση επιδεινώνεται. Αυτοί οι μαθητές, όπως και χιλιάδες άλλοι σε όλη τη χώρα, αντιμετωπίζονται ως «παιδιά ενός κατώτερου Θεού» σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα κατηγοροποιημένο, υποχρηματοδοτημένο, υποστελεχωμένο, με την «αγορά» να καθορίζει τις ειδικότητες με στόχευση την πρόσβαση σε φθηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό.

Διαχρονικά η πολιτική όλων των κυβερνήσεων οδηγεί στην υποβάθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, χωρίς κατοχυρωμένα εργασιακά και επαγγελματικά δικαιώματα για τους απόφοιτους, με ετοιμόρροπα κτίρια και κοντέινερ, που ωστόσο διαθέτουν διαδραστικούς πίνακες και χορηγίες από επιχειρηματικούς ομίλους, για να ξεπλένονται στη συνείδηση της νεολαίας και του λαού μέσω της περιβόητης «εταιρικής κοινωνικής ευθύνης».

Η λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της, δεν αξίζουν μια τέτοια κατάσταση. Η ολόπλευρη γνώση σε ασφαλή κτίρια με το κατάλληλο και αναγκαίο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, δεν είναι μια ουτοπία, αλλά μια ρεαλιστική ανάγκη.

Με βάση τα παραπάνω ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, ποια άμεσα μέτρα θα λάβει η κυβέρνηση για:

– Να βρεθεί λύση στο πρόβλημα του κτηρίου του ΕΠΑΛ και να προχωρήσουν άμεσα όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για να πραγματοποιηθεί η ανέγερση νέου κτηρίου, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες σε αίθουσες διδασκαλίας, σύγχρονα εργαστήρια, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, και να καλυφθούν οι λοιπές ανάγκες του σχολείου.

      Οι Βουλευτές

     Δελής Γιάννης

 Στολτίδης Λεωνίδας




Ραφήνα: Σύλληψη 41χρονου με κοκαΐνη και κάνναβη

Στη σύλληψη ενός 41χρονου προχώρησαν το απόγευμα της Τετάρτης οι Αρχές στο λιμάνι της Ραφήνας, έπειτα από τον εντοπισμό μεγάλης ποσότητας ναρκωτικών ουσιών στις αποσκευές του.

Η σύλληψη πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια ελέγχων σε επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο, με τη συνδρομή ειδικά εκπαιδευμένου αστυνομικού σκύλου, ο οποίος υπέδειξε ύποπτη αποσκευή.

Κατά τον έλεγχο βρέθηκαν και κατασχέθηκαν σχεδόν 5 κιλά κάνναβης, περισσότερο από 1 κιλό κοκαΐνης, καθώς και μικρή ποσότητα κρυσταλλικής μεθαμφεταμίνης.

Οι αστυνομικοί προχώρησαν επίσης στην κατάσχεση ενός κινητού τηλεφώνου, ενώ η συνολική αξία των ναρκωτικών ουσιών εκτιμάται ότι ξεπερνά τις 200.000 ευρώ.

Ο 41χρονος συνελήφθη και οδηγήθηκε στις αρμόδιες δικαστικές Αρχές, αντιμετωπίζοντας κατηγορίες για παραβάσεις της νομοθεσίας περί ναρκωτικών.




Γαλάτσι: Φωτιά κοντά στο άλσος Βεΐκου

Φωτιά ξέσπασε το μεσημέρι της Πέμπτης στο Γαλάτσι, κοντά στο άλσος Βεΐκου, προκαλώντας άμεση κινητοποίηση της Πυροσβεστικής.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η πυρκαγιά καίει χαμηλή βλάστηση σε υπαίθριο χώρο, χωρίς μέχρι στιγμής να υπάρχουν αναφορές για ζημιές ή τραυματισμούς.

Στο σημείο επιχειρούν 47 πυροσβέστες, με δύο ομάδες πεζοπόρου τμήματος της 1ης ΕΜΟΔΕ, 10 οχήματα και δύο ελικόπτερα, με στόχο την άμεση οριοθέτηση της φωτιάς.

Οι δυνάμεις της Πυροσβεστικής παραμένουν στην περιοχή και συνεχίζουν την επιχείρηση κατάσβεσης.




ΔΥΠΑ: Αναρτήθηκαν τα αποτελέσματα για νέες επιχειρήσεις

Αναρτήθηκαν σήμερα από τη ΔΥΠΑ τα αποτελέσματα αξιολόγησης των αιτήσεων χρηματοδότησης για το πρόγραμμα ενίσχυσης της νέας επιχειρηματικότητας που απευθύνεται σε ανέργους ηλικίας 18 έως 29 ετών, με έμφαση στις γυναίκες και στους τομείς της ψηφιακής και πράσινης οικονομίας.

Το πρόγραμμα αποτελεί μέρος των δράσεων της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης για την ενίσχυση της απασχόλησης και της επιχειρηματικότητας των νέων, παρέχοντας οικονομική στήριξη για τη δημιουργία νέων επιχειρήσεων.

Οι δικαιούχοι που εντάσσονται στο πρόγραμμα θα λάβουν επιχορήγηση συνολικού ύψους 17.500 ευρώ για διάστημα 12 μηνών από την ημερομηνία έναρξης δραστηριότητας της επιχείρησής τους.

Η χρηματοδότηση καταβάλλεται σε τρεις δόσεις:

  • 4.700 ευρώ μετά την έναρξη δραστηριότητας,
  • 6.400 ευρώ μετά την ολοκλήρωση του πρώτου εξαμήνου,
  • 6.400 ευρώ μετά την ολοκλήρωση του δεύτερου εξαμήνου.

Οι ενδιαφερόμενοι έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν ενστάσεις ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΟΠΣΚΕ) εντός δέκα ημερών από την επομένη της κοινοποίησης των αποτελεσμάτων μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

Παράλληλα, η ΔΥΠΑ εξετάζει την εξασφάλιση πρόσθετης χρηματοδότησης, ώστε μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ενστάσεων να ενταχθούν και εγκεκριμένες αιτήσεις που δεν θα χρηματοδοτηθούν λόγω εξάντλησης του διαθέσιμου προϋπολογισμού.

Το πρόγραμμα διαθέτει συνολικό προϋπολογισμό 37 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτείται από το Ελληνικό Δημόσιο και το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+ στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή 2021-2027».




Καλαμάτα: Νέα στοιχεία για τη γυναικοκτονία της 39χρονης

Νέα στοιχεία έρχονται στο φως για τη γυναικοκτονία στην Καλαμάτα, με τις έρευνες των Αρχών να αποκαλύπτουν στοιχεία παρακολούθησης και ελέγχου που φέρεται να ασκούσε ο 41χρονος κατηγορούμενος στη 39χρονη σύζυγό του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι αστυνομικοί εντόπισαν GPS tracker στο όχημα της 39χρονης, ενώ στο σπίτι βρέθηκαν συσκευές καταγραφής συνομιλιών και παρακολούθησης. Τα ευρήματα έχουν κατασχεθεί και εξετάζονται από τις αρμόδιες υπηρεσίες, προκειμένου να διαπιστωθεί η σύνδεσή τους με την υπόθεση.

Παράλληλα, οι ερευνητές εξετάζουν το ενδεχόμενο η φονική επίθεση να συνδέεται με μήνυμα που φέρεται να έλαβε ή να αντάλλαξε η γυναίκα το βράδυ της τραγωδίας. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ο 41χρονος φέρεται να ζήλευε παθολογικά τη σύζυγό του και να παρακολουθούσε στενά τις κινήσεις και τη δραστηριότητά της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Συγκλονιστικές είναι οι μαρτυρίες ανθρώπων από το περιβάλλον της 39χρονης, οι οποίοι περιγράφουν μια γυναίκα που επιθυμούσε να απομακρυνθεί από τον γάμο της, αλλά φοβόταν να προχωρήσει λόγω των αντιδράσεων που εκτιμούσε ότι θα ακολουθούσαν.

Φίλη της αποκάλυψε ότι υπήρχε οργανωμένο σχέδιο αποχώρησης από το σπίτι μαζί με τα παιδιά της, ενώ είχε ήδη βρεθεί ασφαλής χώρος φιλοξενίας. Ωστόσο, όπως ανέφερε, ο φόβος δεν της επέτρεψε να κάνει το τελικό βήμα.

Σύμφωνα με τις ίδιες μαρτυρίες, η 39χρονη αναζητούσε πληροφορίες για τις διαθέσιμες νομικές και κοινωνικές επιλογές προστασίας, ενώ είχε δεχθεί και παρεμβάσεις από το περιβάλλον της προκειμένου να ζητήσει βοήθεια.

Η αδελφή της 39χρονης αποκάλυψε ότι υπήρχε σχέδιο διαφυγής το οποίο προετοιμαζόταν για μεγάλο χρονικό διάστημα και κρατούνταν μυστικό ώστε να μην γίνει αντιληπτό από τον 41χρονο. «Είχαμε φτιάξει ένα σχέδιο για να φύγει, αλλά δεν προλάβαμε», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Οι έρευνες για την υπόθεση συνεχίζονται, ενώ οι Αρχές εξετάζουν όλα τα στοιχεία που έχουν συλλεχθεί προκειμένου να διαλευκάνουν πλήρως τις συνθήκες της τραγωδίας.




Ψήφιμα της Ένωσης Πολιτών Νέας Καρβάλης και Καβάλας για τον ασφαλή σιδηρόδρομο

Η σιδηροδρομική γραμμή που σχεδιάζεται για να συνδέσει το Λιμάνι Φίλιππος Β’ με τους  Τοξότες είναι μια αποκλειστικά εμπορική γραμμή και ΔΕΝ εξυπηρετεί επιβατικές αμαξοστοιχίες, επομένως η προστιθέμενη αξία που δίνει συνδέεται αποκλειστικά με τη λειτουργία του λιμανιού Φίλιππος Β και δεν θα διευκολύνει ούτε κατ’ ελάχιστο τη διακίνηση του πληθυσμού της περιοχής.

Ο πρόχειρος και μη ολοκληρωμένος σχεδιασμός της γραμμής ανέδειξε μια σειρά από προβλήματα που συνδέονται κατά προτεραιότητα με την ασφάλεια και ιδιαίτερα στο τελευταίο τμήμα της γραμμής από ανατολικά από το χωριό της Νέας Καρβάλης προς το λιμάνι Φίλιππος Β, έτσι όπως έχει σχεδιαστεί περνά μέσα από παραγωγικές εκτάσεις της Νέας Καρβάλης, μέσα από το ΒΙΟΠΑ και την ιδιοκτησία της λιπασματοβιομηχανίας, δίπλα στη Μονάδα αμμωνίας και τη σφαιρική δεξαμενή αμμωνίας.

Από πρόσφατες μελέτες που έγιναν από εξειδικευμένα Πανεπιστήμια του εξωτερικού (μετά το σχεδιασμό και τη δημοσιοποίηση της χάραξης του Έργου) έχουν προκύψει σημαντικά προβλήματα από το σχεδιασμό της γραμμής και ενδεικτικά:

  1. Δημιουργεί άλυτα προβλήματα που συνδέονται κυρίως με την ασφάλεια κατά την κατασκευή και λειτουργία της (όπως η διασταύρωσή της αλλά και η κατασκευή ολόκληρου του εμπορευματικού σταθμού πάνω στον αγωγό υψηλής πίεσης Φυσικού Αερίου)
  2. αποκόπτει τελείως τη δυνατότητα της λιπασματοβιομηχανίας για οδική πρόσβαση με ασφάλεια, δημιουργώντας ένα καθεστώς υψηλής επικινδυνότητας για τα επαγγελματικά οχήματα που θα εισέρχονται (φορτηγά, μηχανήματα έργου)

  3. δημιουργεί θέματα ασφάλειας στην περιοχή της Νέας Καρβάλης και της πόλης της Καβάλας θέτοντας σε τεράστιο κίνδυνο τους κατοίκους των περιοχών, Νέας Καρβάλης, Καβάλας, Χαλκερού, τους διερχόμενους από την Εγνατία, τους εργαζόμενους της λιπασματοβιομηχανίας κατασκευάζοντας και λειτουργώντας γραμμή και χώρο αποθήκευσης βαγονιών εμπορευματικού σταθμού σε απόσταση ανεπίτρεπτη, από τις εγκαταστάσεις αμμωνίας της λιπασματοβιομηχανίας

Επιπρόσθετα οδηγεί σε σημαντικές απαλλοτριώσεις παραγωγικών εκτάσεων στην κοινότητα της Νέα Καρβάλης ενώ απομειώνει σημαντικά τις εκτάσεις του ΒΙΟΠΑ που προβλέπονται για κατασκευή βιομηχανικών/βιοτεχνικών εγκαταστάσεων σε οργανωμένο υποδοχέα.

Ενημερώνουμε όλους τους Πολίτες της περιοχής Καβάλας-Νέας Καρβάλης για το αναγνωρισμένο πρόβλημα και θέτουμε τους φορείς της Πόλης προ των ευθυνών τους, ζητώντας

  1. να μην θυσιαστεί η ασφάλεια της περιοχής στο βωμό ενός έργου που δεν μελετήθηκε επαρκώς
  • να αιτηθούν από τους λαμβάνοντες αποφάσεις να επανασχεδιαστεί το τμήμα Νέας Καρβάλης-Φίλιππος Β με γνώμονα την ασφάλεια υποστηρίζοντας μια εναλλακτική χάραξη, που είναι απόλυτα ασφαλής για όλους, πιο οικονομική και συνάδει με τον ευρύτερο σχεδιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας- Αλεξανδρούπολης.

  • Η ασφαλής χάραξη είναι η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής βόρια της Εγνατίας στην περιοχή της Νέας Καρβάλης, στους πρόποδες του βουνού (πεδινό τμήμα) και βόρεια από το χωριό Νέα Καρβάλη έως το ύψος του βουνού που φθάνει στο ακρωτήριο Σπάθη και παράλληλα προς τη χάραξη της μελλοντικής γραμμής Θεσσαλονίκη- Αλεξανδρούπολη και με ταυτόχρονη κατασκευή flyover ώστε να φθάσει από βορά προς νότο στο λιμάνι Φίλιππος Β.

    Ενδεικτική αποτύπωση ακολουθεί (κόκκινη γραμμή η χάραξη της επιβατικής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης ενώ γαλάζια γραμμή η προτεινόμενη χάραξη στο τελευταίο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Τοξότες-Λιμάνι Φίλιππος Β, ανατολικά από το χωριό της Νέας Καρβάλης προς το λιμάνι Φίλιππος Β) :




    Θεσσαλονίκη: Απολογείται ο 38χρονος για τον θάνατο του πεθερού του

    Στα δικαστήρια Θεσσαλονίκης απολογείται σήμερα ο 38χρονος που κατηγορείται για τον θανάσιμο τραυματισμό του πρώην πεθερού του στον Εύοσμο.

    Σύμφωνα με την ΕΡΤ, ο κατηγορούμενος βρίσκεται ενώπιον της τρίτης τακτικής ανακρίτριας, μετά την ποινική δίωξη που άσκησε σε βάρος του ο εισαγγελέας για ανθρωποκτονία. Παράλληλα, αντιμετωπίζει κατηγορίες που σχετίζονται με τη νομοθεσία περί ναρκωτικών.

    Όπως έγινε γνωστό, ο 38χρονος φέρεται να ισχυρίστηκε στην αστυνομία ότι έκανε χρήση ναρκωτικών μαζί με το θύμα και ότι ο πρώην πεθερός του έπεσε, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί στο κεφάλι.

    Ο ισχυρισμός αυτός δεν έπεισε τον εισαγγελέα, ο οποίος τον παρέπεμψε να απολογηθεί με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από πρόθεση.

    Τόσο ο κατηγορούμενος όσο και το θύμα φέρονται να είχαν απασχολήσει στο παρελθόν τις αστυνομικές αρχές για υποθέσεις ναρκωτικών.