Δύο 48ωρες απεργίες στα ΕΛΠΕ, ερωτηματικά για τον ανεφοδιασμό των πρατηρίων

Δύο 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες από την 21 Φεβρουαρίου 2014 έως και 24 Φεβρουαρίου 2014 προκήρυξαν οι εργαζόμενοι του ομίλου των Ελληνικών Πετρελαίων, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).
Η ΠΟΠΕΚ ενημερώνει τους πρατηριούχους που έχουν υπολογίσει ανεφοδιασμό το επόμενο το τετραήμερο της απεργίας ότι θα πρέπει να έχουν μεριμνήσει για έγκαιρο ανεφοδιασμό.
Ταυτόχρονα κινητικότητα υπάρχει και στο θέμα της εγκατάστασης σε όλα τα πρατήρια της χώρας του συστήματος εισροών εκροών. Υπενθυμίζεται ότι τα πρατήρια της Καβάλας ανήκουν στην Γ’ κατηγορία και πρέπει να εφοδιαστούν με τον απαραίτητο εξοπλισμό έως τα τέλη Αυγούστου του τρέχοντος έτους.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hrd0n8iP-hA&list=TLAbMB5IhcUa_0zYXG70M7U5JWoGAEwkNP[/youtube]




Koυμπαράδες για την ενίσχυση της Αγίας Μαρίνας

Μία νέα εξόρμηση ξεκινάει ο πρόεδρος του ιδρύματος Αγία Μαρίνα, Σταύρος Πεταλωτής που βρέθηκε από το πρωί χθες σε διάφορα κεντρικά σημεία της πόλης, για να εγκαταστήσει ξύλινες κατασκευές με τις οποίες το ίδρυμα θα προσπαθήσει να συγκεντρώσει χρήματα από τους πολίτες. Πρόκειται για μεγάλα ξύλινα κουτιά, που στέκονται όρθια σε σημεία, από τα οποία περνά πολύς κόσμος, καλώντας τους πολίτες να συνδράμουν την προσπάθεια του ιδρύματος «Αγία Μαρίνα». Όσο το κράτος δείχνει ασυνέπεια απέναντι στις υποχρεώσεις του για το ίδρυμα «Αγία Μαρίνα», το ίδρυμα συνεχίζει και λειτουργεί με τη συνδρομή των πολιτών. Αυτή η συνδρομή, αυτή η καθημερινή βοήθεια, θα επιδιωχθεί να γίνει συστηματικότερα και καλύτερα μέσω αυτών των κουμπαράδων. Οι κουμπαράδες ή κερματοδέκτες θα τοποθετηθούν σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες της πόλης ώστε οι Καβαλιώτες να έχουν την δυνατότητα να δίνουν ότι επιθυμούν για την ενίσχυση του ιδρύματος.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GHK4iL4Xe1g&list=TL-4zSFD3phfr3VGOo8IQacXz7UziBNWHq[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Z5s6yADkMjM&list=TL6fdz4OTbStFaRWISUULfPl3nJoHljLfA[/youtube]




Θερίζει η γρίπη | 45 νεκροί στην Ελλάδα

Δεκατρείς άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους από γρίπη τις τελευταίες ημέρες, ανεβάζοντας τον αριθμό των θυμάτων στα 45.

Μέχρι το μεσημέρι της Τετάρτης είχαν νοσηλευθεί σε ΜΕΘ 156 ασθενείς.

Οι εκπρόσωποι του Κέντρου Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς τα θύματα στην πλειοψηφία τους δεν είχαν εμβολιαστεί, παρ’ ότι ανήκαν σε ομάδα υψηλού κινδύνου (υπερήλικες, χρονίως πάσχοντες, παχύσαρκοι κ.ά.).

Οι ειδικοί επιστήμονες συμβουλεύουν όλους όσους ανήκουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου να εμβολιαστούν, ακόμη και τώρα, και να λάβουν αντι-ιική αγωγή με την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zlmExpkFjt4&list=TL1Jiq-IJRPNZccRxZJIqh_QQoYW8wEI1f[/youtube]




Oι μαύροι Ελληνες της Θράκης | Μια ξεχωριστή κοινότητα στο χωριό Αβατο

Στο Άβατο, λίγα χιλιόμετρα έξω από την Ξάνθη και μακριά από τα μάτια του κόσμου, συναντά κανείς τους μαύρους Έλληνες της Θράκης. Οι πρόγονοί τους ήρθαν στην Ελλάδα την εποχή της Τουρκοκρατίας, ως σκλάβοι των μπέηδων, και παρέμειναν στη χώρα μας.
Στο ρεπορτάζ της Αλεξάνδρας Τζαβέλλα στην περιοχή, οι Έλληνες, με εξωτική όψη και μουσουλμανικά ονόματα, οι οποίοι δεν ξέρουν πότε ήρθαν και από πού. Κάποιοι θεωρούν ότι οι πρόγονοί τους ήρθαν ως μισθοφόροι των Άγγλων στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι ρίζες ενός ολόκληρου χωριού είναι αμελητέα ποσότητα στα κιτάπια της παγκόσμιας ιστορίας.
Μοναδικό στοιχείο που ρίχνει φως στο μυστήριο της παρουσίας τους στο Άβατο είναι το χρώμα του δέρματός τους:

«Μαύροι, σαν το κασκόλ σου. Έτσι ήμασταν εδώ παλιά. Σήμερα έχουμε μείνει λίγοι» είπαν στην δημοσιογράφο της «Ελευθεροτυπίας» όταν τους επισκέφθηκε στον πεδινό αγροτικό οικισμό τους.

«Αυτός είναι ο πιο μαύρος από όλους» είχαν πει στο καφενείο οι συντοπίτες του. Τον λένε Μεμέτογλου Χακίχ, είναι 85 ετών, γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Άβατο.
«Εμείς εδώ γεννηθήκαμε, εδώ μεγαλώσαμε. Έλληνες είμαστε κορίτσι μου. Αυτή είναι η πατρίδα μας. Πολλές φορές μας ρωτάνε ποιοι είστε εσείς.
Οι παππούδες μας είχαν έρθει εδώ δούλοι των μπέηδων -κι από τότε μείναμε εδώ. Η καταγωγή μας είναι από την Αραβία» λέει υπερήφανος. Η επικρατέστερη θεωρία για την καταγωγή τους, όμως, είναι ότι προέρχονται από την Αφρική, πιθανόν από το Σουδάν.
«Όπου και να πάτε, δεν θα βρείτε μαύρο. Σε όλη τη Θράκη να πάτε, δεν θα βρείτε αλλού, παρά μόνο στο Άβατο. Παλιά υπήρχαν και στα γύρω χωριά. Τώρα μείναμε τέσσερις οικογένειες. Το χωριό ήταν “μπέικο”, γι’ αυτό εδώ είναι οι μαύροι.
Άκουγα από τους παλιούς, από τον πατέρα μου που ζούσε αλλά συγχωρέθηκε, ότι το χωριό μας ήταν βάλτος. Γι’ αυτό και λεγόταν Άβατο. Ο μπαμπάς μου ήταν μαύρος. Κατάμαυρος!» λέει ο ιδιοκτήτης του καφενείου, Ραΐμ Ρασίμ, 55 ετών. Η όψη του προδίδει πως αναμείχθηκαν οι φυλές. Είναι μιγάς, με γαλάζια μάτια.
«Η μητέρα μου ήταν από τον Καύκασο, ο παππούς μου από το Σουδάν. Αυτό είναι το μόνο που ξέρω» λέει. «Είχα ρωτήσει τον πατέρα μου -αυτός έλεγε ότι στον Α’ Παγκόσμιο έφεραν μισθωτούς να πολεμήσουν. Κάποιοι έμειναν.
Έπρεπε να του έχω βάλει μαγνητοφωνάκι, να έχω κρατήσει την ιστορία. Γιατί τώρα όλα αυτά θα ξεχαστούν».

Ελληνες μουσουλμάνοι αφρικανικής καταγωγής

«Είμαστε Έλληνες μουσουλμάνοι, αφρικανικής καταγωγής» λέει ο Ρασίμ.
Οι πρώτοι μικτοί γάμοι έγιναν το 1945, με γυναίκες από το Κίρτζαλι της Βουλγαρίας. Αποτέλεσμα; «Οι παππούδες μου μαύροι, οι προπαππούδες ακόμα πιο μαύροι, τα παιδιά μου σπασμένα μαύρα, τα εγγόνια μου παρδαλά!» λέει ο βοσκός του χωριού, Μεμέτογλου Μπαχρί.
«Δεν υπάρχει άλλος σαν εμένα, τόσο μαύρος βοσκός στην Ελλάδα» λέει. Δίπλα του, η ηλικιωμένη σύζυγός του, Μεμέτ Χαϊμέ.
Αν δεν την ακούσεις να μιλάει ελληνικά, αναρωτιέσαι τι δουλειά έχει μια τροφαντή Αφρικανή στα ελληνικά χωράφια. Με μια γκλίτσα προσπαθεί να βάλει σε τάξη τα αρνάκια που ξεφεύγουν από το ποίμνιο.

«Όταν σε ρωτάνε από πού είσαι, τι απαντάς;» ρωτάει η δημοσιογράφος.

«Φυσικά Έλληνας, τώρα μη με προσβάλλεις» λέει δυσαρεστημένος από το ερώτημα. «Συγγνώμη, αλλά είμαι λίγο περίεργος μ’ αυτά. Έχω πρόβλημα. Τραύματα που έχω περάσει… Έλληνας είμαι. Εδώ γεννήθηκα, εδώ υπηρέτησα».
«Όταν είμαι σε κάποια ξένη πόλη, οι Αφρικανοί μου λένε στο δρόμο “hey man whats up”. Εγώ τους κοιτάζω. Ξέρεις, εγώ με ελληνικό ντύσιμο, τζινάκι, μποτούλες, αυτοί με κάτι φαρδιά παντελόνια, περίεργα καπέλα. Τους κοίταζα όταν ήμουν μικρός και έλεγα “Τι φοράνε; Τι γίνεται εδώ;”. Τώρα ξέρω, αυτοί πήραν δρόμο, εμείς μείναμε στο Άβατο».
Είναι απόφοιτος Δημοτικού και από 12 ετών εργάζεται ως αλουμινάς στο χωριό. «Οι οικονομικές συνθήκες δεν μου επέτρεψαν να συνεχίσω το σχολείο και άρχισα να φτιάχνω πόρτες και παράθυρα. Κάνω τόσα χρόνια την ίδια δουλειά, την ξέρω καλά» λέει.

Ρατσισμός και Ελληνες
Σύμφωνα με τον ίδιο, «ρατσισμός δεν υπάρχει εδώ στο χωριό. Και στην Ξάνθη ξέρουν όταν μας βλέπουν» λέει ο ίδιος και περιγράφει εμπειρίες από τα ταξίδια του στην Ευρώπη. «Όταν λέω ότι είμαι Έλληνας, όλοι μένουν με το στόμα ανοιχτό. Να πας να μάθεις την ιστορία της χώρας σου, μου λένε. Να πας από κει που είσαι».
Αναρωτιέμαι αν τον σταματάει για έλεγχο η ελληνική Αστυνομία. Βάζει τα γέλια. «Τι να σου πω τώρα… Ξέρεις εσύ, φαντάζεσαι. Με σταματάνε και αρχίζουν “τι κάνεις εδώ” και τέτοια. Στην Κομοτηνή με έχουν σταματήσει δύο φορές. Τη μία, μάλιστα, με πήγαν μέσα στο τμήμα, γιατί με πέρασαν για μετανάστη. Με πάνε στο διοικητή, του δείχνουν την ταυτότητά μου και εκείνος κοιτούσε μία αυτούς, μία εμένα. “Τι μου τον φέρατε αυτόν;” λέει. “Τι σας έλεγα τόση ώρα. Τι με πάτε τζάμπα μέσα; Αφήστε με στην ησυχία μου”».
«Κανείς δεν ξέρει να σου πει τίποτα με σιγουριά. Και φτάνεις να μην ξέρεις ποιος είσαι» συνεχίζει ο Ογκιούν. «Πριν από χρόνια, μέχρι και το DNA ψάχναμε, ήμασταν αποφασισμένοι. Βρήκαμε τον κοινοτάρχη από το Σουδάν στη Θεσσαλονίκη, μου ήρθε πρόσκληση να πάω εκεί, να ψάξω τις ρίζες μου. Δεν πήγα. Τελευταία στιγμή φοβήθηκα. Δεν ξέρω τι» λέει ο Ογκιούν.
«Η μαμά μου τούς θυμάται εδώ με χαλκάδες στη μύτη. Είναι απόγονοι των οικογενειών που δούλευαν στα χωράφια του Μεχμέτ Αλί» λέει ο Ιωάννης Αγκόρτσας, ο παθολόγος που «κουράρει» την κοινότητα του Αβάτου, προσπαθώντας ταυτόχρονα να τους φέρει σε επαφή με την ιστορία τους.
«Τους είχαν φέρει για να δουλεύουν στα χωράφια. Όταν έγινε η ανταλλαγή πληθυσμών με τη Συνθήκη της Λωζάννης, ή θα έφευγαν ή θα έμεναν εδώ. Δεν είχαν πού αλλού να πάνε, γι’ αυτό και έμειναν εδώ. Το 1923 έγιναν επίσημα Έλληνες πολίτες, και ως τέτοιοι πήραν με εντολή της ελληνικής κυβέρνησης μερίδιο από τα τσιφλίκια των Τούρκων» λέει ο ίδιος.

Τι λέει ο επιστήμονας
«Η ιστορία των ανθρώπων αυτών είναι άγνωστη. Υποθέσεις μπορούμε να κάνουμε μόνο -ότι ήταν γιοι εργατών που παρέμειναν στην Ελλάδα μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο» λέει ο καθηγητής του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Νικόλαος Ξηροτύρης, ένας από τους -μετρημένους στα δάχτυλα του ενός χεριού- επιστήμονες που έχουν ερευνήσει τις ρίζες αυτής της κοινότητας.
Ο πρώτος επιστήμονας που εντόπισε τους μαύρους της Θράκης ήταν ο πρίγκιπας Πέτρος της Δανίας και της Ελλάδας. Ανθρωπολόγος ο ίδιος, σε μελέτη του στα χωριά της βόρειας Ελλάδας εντυπωσιάστηκε από την κοινότητα. «Η περιοχή αυτή ήταν αιγυπτιακό τσιφλίκι. Τους είχαν φέρει πλούσιοι Αιγύπτιοι. Από την Κατοχή και μετά όμως ξεκίνησαν οι μικτοί γάμοι και είναι δύσκολο να βρεις γνήσιους» λέει ο καθηγητής.

Πηγή: Ελευθεροτυπία

Φωτογραφίες: Ιλχάν Εφεντι

 




Μεγάλο αγροτικό συλλαλητήριο στην Αθήνα

Δυναμικό «παρών» από κάθε γωνιά της Ελλάδας στις 13:00 στην πλατεία Βάθη…

Αυξημένη συμμετοχή, όχι μόνο από τον αγροτικό κόσμο, αλλά και από άλλους κλάδους εργαζομένων, περιμένουν σήμερα οι αγρότες στο συλλαλητήριο που προγραμματίζεται στις 13:00 στην πλατεία Βάθη.

Μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, το μέλος της Πανελλαδικής Επιτροπής Μπλόκων και πρόεδρος της Ενωτικής Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Λάρισας, Μαρούδας Ρίζος, εκτίμησε ότι «αναμένεται σημαντική συμμετοχή, σαφώς πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με πέρυσι. Στην Αθήνα θα βρεθούν αγρότες από τη Μακεδονία, τη Στερεά Ελλάδα, τη Θεσσαλία, έρχονται ακόμη και από την Κρήτη, ενώ έχουμε απευθύνει κάλεσμα να συμμετέχουν και άλλοι εργαζόμενοι. Μόνο από τη Θεσσαλία, μέχρι στιγμής, έχει προγραμματιστεί να κατέβουν γύρω στα 30 λεωφορεία».

Σύμφωνα με τον κ. Ρίζο, τα μπλόκα της πανελλαδικής κινητοποίησης υπολογίζονται σε περίπου 40, σε όλη την Ελλάδα. Αγρότες και κτηνοτρόφοι από την Ήπειρο θα συμμετάσχουν την Τετάρτη και την Πέμπτη στα αγροτικά συλλαλητήρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Από τη Θεσπρωτία, την Πρέβεζα και την Άρτα έχουν ξεκινήσει στις 6:00 το πρωί λεωφορεία με προορισμό το παναγροτικό συλλαλητήριο στην Αθήνα.

Υπενθυμίζεται ότι οι αγρότες λένε «όχι» στην τήρηση βιβλίων εσόδων-εξόδων σε όσους έχουν τζίρο κάτω των 40.000 ευρώ και -μεταξύ άλλων- ζητούν αφορολόγητο οικογενειακό εισόδημα 20.000 ευρώ, που θα προσαυξάνεται κατά 5.000 ευρώ για κάθε παιδί, «φρένο» στις δικαστικές διώξεις των αγροτών που δεν μπορούν να πληρώσουν τα χρέη τους στην εφορία και να μην γίνει κανένας πλειστηριασμός σπιτιού ή χωραφιού συνολικής αντικειμενικής αξίας μέχρι 300.000 ευρώ.

Επίσης, διαγραφή κάθε ποσού που αντιστοιχεί σε ανατοκισμό και κεφαλαιοποίηση τόκων από το συνολικό ποσό των οφειλών των αγροτών προς τις τράπεζες και κούρεμα 30% των δανείων μέχρι 200.000 ευρώ. Ζητούν, επίσης, μείωση του κόστους παραγωγής (π.χ. αφορολόγητο πετρέλαιο και νυχτερινό ρεύμα) και ενίσχυση της κτηνοτροφίας.

Παρατείνονται οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω των αγροτικών κινητοποιήσεων στην παλαιά Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, από τον κόμβο Νίκαιας μέχρι και τον κόμβο της Βιοκαρπέτ, μέχρι την ερχόμενη Κυριακή 23 Φεβρουαρίου, σύμφωνα με ανακοίνωση της Αστυνομικής Διεύθυνσης Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται από εναλλακτικές διαδρομές:

Προς Θεσσαλονίκη: Όλα τα οχήματα που κινούνται επί της Π.Α.Θ.Ε. με κατεύθυνση προς τη Λάρισα δεν θα εξέρχονται από την Π.Α.Θ.Ε. στον κόμβο Νίκαιας, αλλά θα συνεχίζουν και θα εξέρχονται στον κόμβο του Πλατυκάμπου.

Προς Αθήνα: Όλα τα οχήματα που κινούνται επί της παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών-Θεσσαλονίκης, με κατεύθυνση προς Αθήνα θα αναστρέφονται στο ύψος του κόμβου της ΒΙΟΚΑΡΠΕΤ και θα κινούνται με κατεύθυνση προς Λάρισα- Παλαιά Εθνική Οδό Λάρισας- Βόλου και μέσω του κόμβου Πλατυκάμπου θα εισέρχονται στην Π.Α.Θ.Ε.




“Απόβαση” άνω των 100 τρακτέρ στο κέντρο της Αλεξανδρούπολης – Ειρηνικό συλλαλητήριο διαμαρτυρίας

Στο πλαίσιο των αγροτοκτηνοτροφικών κινητοποιήσεων που διεξήχθησαν σ’ όλη την περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, πάνω από 100 τρακτέρ έκαναν αισθητή την παρουσία τους στο κέντρο της Αλεξανδρούπολης προκειμένου να στείλουν ένα ηχηρό μήνυμα προς τους κυβερνώντες. Πρώτος σταθμός ήταν το δημαρχείο και εν συνεχεία βρέθηκαν στην περιφερειακή ενότητα Έβρου, όπου παρέδωσαν αντίστοιχα ψήφισμα διαμαρτυρίας με τα αιτήματα αιχμής, για τα οποία ζητούν την άμεση μέριμνα και φροντίδα της πολιτείας.

Σε περιπέτειες υπάλληλοι του Δήμου Ξάνθης για τα… χρωστούμενα του Καζίνο – Κλήθηκαν σε προκαταρκτική
Σε περιπέτειες με τη δικαιοσύνη μπήκαν τέσσερεις υπάλληλοι του Δήμου Ξάνθης, από τη Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών, για τις ανεξόφλητες οφειλές χρόνων του Καζίνο προς τον Δήμο.

Όπως έγινε γνωστό κατά τη διάρκεια της Οικονομικής Επιτροπής το μεσημέρι της Δευτέρας, μετά βρίσκεται σε εξέλιξη προκαταρκτική έρευνα από την Εισαγγελία Εφετών Κομοτηνής με αφορμή δημοσιεύματα περί συσσωρευμένων οφειλών της εταιρίας που διαχειρίζεται την άδεια του Καζίνο προς τον Δήμο Ξάνθης. Το θέμα είχε έρθει στο φως κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου όταν και ζητήθηκαν σχετικά στοιχεία από τον επικεφαλής της παράταξης Πολίτες για την Ξάνθη κ. Νίκο Ανταμπούφη.

Τότε υπήρξε μια πρώτη ενημέρωση από πλευράς του αρμόδιου Αντιδημάρχου κ. Δημήτρη Μπένη ο οποίος έκανε λόγο για οφειλές δυο ή τριών ετών και επιφυλάχθηκε να δώσει στοιχεία σε επόμενη συνεδρίαση, πράγμα και το οποίο έκανε στη συνέχεια. Ως γνωστόν το Καζίνο, όσο λειτουργούσε στην Ξάνθη, ήταν υποχρεωμένο να καταβάλει ένα ποσοστό επί των ακαθάριστων εσόδων του στον Δήμο Ξάνθης, ως ανταποδοτικό τέλος.

Οι αναφορές που ακολούθησαν στον Τύπο προκάλεσαν το ενδιαφέρον της Εισαγγελίας Κομοτηνής. «Ο Δήμος δεν έχασε λεφτά από ολιγωρία ή αδιαφορία» ανέφερε ο πρόεδρος της Οικονομικής Επιτροπής κ. Δήμητρης Μπένης, εξηγώντας πως έγιναν όλες οι προβλεπόμενες κατά τον νόμο ενέργειες για την είσπραξη των χρημάτων.

«Εμείς προχωρήσαμε στη βεβαίωση των οφειλών και φτάσαμε ακόμη και σε κατασχέσεις εις χείρας τρίτων» συμπλήρωσε ο ίδιος, προσθέτοντας πως «όλα τα θέματα που έχουμε με την εταιρία Vivere τα έχουμε κυνηγήσει. Δεν ξέρω πως μπορεί αυτή η εταιρία να ανοίξει στην Αλεξανδρούπολη».




Eκπαιδευτικό σεμινάριο του ΤΕΙ ΑΜΘ με θέμα τον Τουρισμό

Στα πλαίσια του έργου «Ολοκληρώνοντας το Ελληνο-Βουλγαρικό Τουριστικό Προϊόν» στο οποίο συμμετέχουν το Τ.Ε.Ι Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η Δημωφέλεια του Δήμου Καβάλας, ο Δήμος Θάσου και ο Δήμος του Μπάνσκο (Bansko- Bulgaria) και το οποίο εντάσσεται στο Πρόγραμμα Ευρωπαϊκής Διασυνοριακής Συνεργασίας Ελλάδα –Βουλγαρία 2007-2014, θα πραγματοποιηθούν οκτώ τετραήμερα Σεμινάρια με σύγχρονα θέματα τουριστικού ενδιαφέροντος.
Μπορούν να συμμετάσχουν όλοι όσοι διευθύνουν τουριστικές επιχειρήσεις (ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα δωμάτια, κάμπινγκ, εστιατόρια, ταβέρνες, καφέ- μπαρ, beachbar, γραφεία ταξιδιών κ.λ.π), εργάζονται σε τουριστικές επιχειρήσεις ή απλά θέλουν να αποκτήσουν χρήσιμες γνώσεις και δεξιότητες που αφορούν τον τουριστικό τομέα.
Επίσης μπορούν να συμμετάσχουν φοιτητές/τριες οι οποίοι ενδιαφέρονται να δραστηριοποιηθούν στον τομέα του τουρισμού.
Στους συμμετέχοντες θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης των Σεμιναρίων.
Τα σεμινάρια διεξάγονται σε χώρο του Τ.Ε.Ι (2ο ΤΟΛ -Κεντρικό κτηριακό συγκρότημα)

Πληροφορίες:

Τηλ.:2510 462304.

e-mail: edimit@teikav.edu.gr

Ο Υπεύθυνος του Έργου

Δρ. Ευστάθιος Δημητριάδης

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-PzP8KI_Swg&list=TLxgjrR3Cvev7atwD5Lh_8mPTPDxn1r7uO[/youtube]




Λαοθάλασσα στο αγροτικό συλλαλητήριο στην Καβάλα! Δεκάδες τρακτέρ απέκλεισαν το κέντρο!

Μεγαλειώδης ήταν η παρουσία αγροτών, κτηνοτρόφων, και φορέων στο παναγροτικό συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στην Καβάλα. Αφετηρία του ήταν ο Δημοτικός Κήπος όπου δεκάδες τρακτέρ κατέκλυσαν τους κεντρικούς δρόμους της πόλης και ξύπνησαν τους πάντες με τις κόρνες τους. Αρχικά οι εκπρόσωποι των αγροτικών και κτηνοτροφικών συλλόγων έκαναν σύντομες ομιλίες για τους λόγους που βρίσκονται ξανά στο δρόμο περνώντας το μήνυμα πως δεν τους ενδιαφέρει πλέον ο συντεχνιακός αγώνας, αποκλειστικά για τον κλάδο τους, αλλά ο γενικός ξεσηκωμός της κοινωνίας ενάντια στην κυβέρνηση που εξαθλιώνει την ελληνική κοινωνία. Μετά τις ομιλίες ακολούθησε πορεία προς την εφορία Καβάλας όπου πραγματοποίησαν συμβολική κατάληψη για μία ώρα. Ωστόσο προς τιμήν των διοργανωτών και όσων συμμετείχαν παρά την μαζικότητα του συλλαλητηρίου δε συνέβει το παραμικρό επεισόδιο.




Στα πολυιατρεία του ΕΟΠΥΥ «οχυρώνονται» οι γιατροί

Πολεμικό κλίμα στο χώρο της Υγείας…

Αρνούνται να παραδώσουν τα κτίρια που στεγάζονται τα πολυιατρεία του ΕΟΠΥΥ οι γιατροί με αποτέλεσμα το κλίμα στον τομέα της Υγείας να γίνεται πολεμικό.

Η διορία που έχει δώσει εντολή η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ για την καταγραφή του υλικού και του εξοπλισμού των πολυιατρείων καθώς και για το σφράγισμά τους εκπνέει σήμερα, ενώ σύμφωνα με τον σχεδιασμό της κυβέρνησης τα πολυιατρεία θα ανοίξουν έπειτα από έναν μήνα ως Κέντρα Υγείας Αστικού Τύπου για όλους τους πολίτες.

Η αρχή έγινε από τους γιατρούς του ΕΟΠΥΥ Δάφνης – Αγίου Δημητρίου οι οποίοι αποφάσισαν να μην παραδώσουν το κτίριο στη διοίκηση απευθύνοντας κάλεσμα στους πολίτες να τους βοηθήσουν και να αντισταθούν, ώστε να αντιστρέψουν όλοι μαζί την ουσιαστική κατάργηση της πρωτοβάθμιας ιατρικής φροντίδας. Στις 9 το πρωί διοργανώνουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο.

Το Αλληλέγγυο Ιατρείο Πειραιά προγραμματίζει συγκέντρωση στις 7:30 αύριο το πρωί μπροστά στα ιατρεία ΕΟΠΥΥ της Νίκαιας, ενώ αντίστοιχες κινητοποιήσεις οργανώνονται και σε άλλα πολυιατρεία στην Αττική και την επαρχία.

Άμεση ήταν η αντίδραση του υπουργού Υγείας στις αντιδράσεις των γιατρών. Η Ομοσπονδία τους, ΠΟΣΕΥΠ ΕΟΠΥΥ, απέστειλε την περασμένη Παρασκευή εξώδικο στον ΕΟΠΥΥ χαρακτηρίζοντας «παράνομη την ενέργεια του προέδρου του ΕΟΠΥΥ να προβεί επειγόντως σε βίαιη σφράγιση όλων των Μονάδων, πριν καν δημοσιευθεί ο νόμος» και κάλεσε το προσωπικό και τους δημότες να παρίστανται στα πολυιατρεία για να αποτρέψουν το κλείσιμό τους.

«Όσοι κρατήσουν πολυιατρεία, ας γνωρίζουν ότι αναλαμβάνουν την ευθύνη της φύλαξης. Κάθε ζημία θα τους καταλογίζεται μέσω των ΔΟΥ τους» έγραψε στον λογαριασμό του στο twitter ο κ. Άδωνις Γεωργιάδης, το βράδυ της Κυριακής, παρότι άρτι αφιχθείς από τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ όπου είχε προσκληθεί να δώσει διαλέξεις, στέλνοντας σαφές μήνυμα σε όλους όσοι περιφρουρούν τα πολυιατρεία.

Το σχετικό νομοσχέδιο ψηφίστηκε στη Βουλή την περασμένη Τετάρτη, αλλά ως την Παρασκευή, που η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ ζήτησε το σφράγισμα των πολυιατρείων, δεν είχε δημοσιευτεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αυτό αναμένεται να γίνει την Τετάρτη.

Με την επικείμενη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του νόµου για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, όλο το προσωπικό των μονάδων τίθεται αυτόµατα σε διαθεσιμότητα-κινητικότητα ενός μήνα, ενώ για ορισμένες κατηγορίες προσωπικού όπως πολύτεκνοι, ανάπηροι κ.ά. n διαδικασία θα είναι 15 ημέρες.

Τα πολυιατρεία εκτιμάται ότι θα είναι πλήρως λειτουργικά σε περίπου δύο μήνες, καθώς θα χρειαστεί να γίνουν προσλήψεις επικουρικών γιατρών σε αντικατάσταση των γιατρών του ΕΟΠΥΥ που θα αποχωρήσουν επιλέγοντας τα ιδιωτικά τους ιατρεία και όχι την πλήρη και αποκλειστική απασχόληση εντός του νέου φορέα.




Προσγειώθηκε στη Γενεύη αεροσκάφος στο οποίο σημειώθηκε αεροπειρατεία

Είχε απογειωθεί από την Αντίς Αμπέμπα με προορισμό τη Ρώμη…

Στο διεθνές αεροδρόμιο της Γενεύης, στην Ελβετία, προσγειώθηκε πριν λίγο αεροσκάφος στο οποίος σημειώθηκε αεροπειρατεία, όπως μεταδίδουν τα διεθνή ειδησεογραφικά πρακτορεία επικαλούμενα εκπρόσωπο του αεροδρομίου, ενώ σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες επιβάτες και πλήρωμα είναι εκτός κινδύνου.

Οι αερογραμμές της Αιθιοπίας ανακοίνωσαν πως μία από τις πτήσεις τους «εξαναγκάστηκε να οδηγηθεί» στη Γενεύη, τονίζοντας επίσης πως όλοι οι επιβαίνοντες είναι ασφαλείς.

Το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από την Αντίς Αμπέμπα και εκτελούσε πτήση προς Ρώμη.




Αγροτικό συλλαλητήριο την Τετάρτη στην Αθήνα προτείνει το μπλόκο της Νίκαιας

Συνεχίζοντες οι αντιδράσεις των αγροτών…

Με πανελλαδικό συλλαλητήριο την ερχόμενη Τετάρτη στην Αθήνα, σκοπεύουν να απαντήσουν οι αγρότες στην Κυβέρνηση η οποία δεν ανταποκρίθηκε στην ικανοποίηση των αιτημάτων τους.

Την παραπάνω απόφαση-πρόταση έλαβαν σήμερα το απόγευμα οι αγρότες του μπλόκου της Νίκαιας στο πλαίσιο γενικής συνέλευσης που πραγματοποιήθηκε στον απόηχο της άκαρπης συνάντησης που είχαν χθες εκπρόσωποι τους με τον υπουργό Οικονομικών.

Την πρόταση δε αυτή, σκοπεύουν να καταθέσουν και στους εκπροσώπους των μπλόκων από όλη την Ελλάδα, που τους καλούν αύριο στις 2 το μεσημέρι στον μπλόκο της Νίκαιας προκειμένου να συντονίσουν την συνέχιση του αγώνα τους.

Επιπλέον οι αγρότες του μπλόκου της Νίκαιας καλούν τους πολίτες σε νέο παλλαϊκό συλλαλητήριο -το τρίτο κατά σειράν-την Κυριακή στον κόμβο της Νίκαιας, στις 12 το μεσημέρι.




“Δε συζητάμε για τα Τενάγη” ξεκαθάρισαν ΤΕΕ και ΓΕΩΤΕΕ για τη σύσκεψη του ΤΑP

Την άποψη για μια ακόμη φορά ότι ο αγωγός ΤΑΡ δε θα περάσει από τα Τενάγη Φιλίππων και τις ζώνες υψηλής παραγωγικότητας επεσήμαναν στη χθεσινή ευρεία σύσκεψη τους το Τ.Ε.Ε.-Ανατολικής Μακεδονίας και το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. με τα στελέχη της Κοινοπραξίας. Ο κ. Βασιλειάδης, σε συνέντευξη Τύπου, που παραχώρησε στα τοπικά μέσα, αμέσως μετά τη λήξη της σύσκεψης, επεσήμανε πως η εταιρεία φάνηκε να είναι πιο διαλλακτική, όσον αφορά την πρόταση που κατέθεσε από τον περασμένο Οκτώβρη το Τ.Ε.Ε.-Α.Μ. για όδευση μέσα από το όρος Σύμβολο, ενώ οι επιστημονικές ομάδες των δύο Επιμελητηρίων κάλεσαν την Κοινοπραξία και τον υπ’ αριθμόν 2 του έργου στην Ελλάδα, Στάθη Θεοδωρόπουλο, που βρέθηκε στην Καβάλα, να υπάρξει ένα σφιχτό χρονοδιάγραμμα για την τελική απάντηση της κατασκευάστριας εταιρίας, σχετικά με την χάραξη.




Σε εξέλιξη η σύσκεψη του ΤΕΕ – ΓΕΩΤΕΕ με τους υπευθύνους της κατασκευάστριας του αγωγού ΤΑP

Σε εξέλιξη βρίσκεται αυτή την ώρα, και από νωρίς το πρωί, η διαπραγμάτευση ανάμεσα στους προέδρους του ΤΕΕ και του ΓΕΩΤΕΕ και της κατασκευάστριας εταιρίας του αγωγού ΤΑΠ. Η σύκσεψη αποφασίστηκε να είναι κλειστη και τα αποτελέσματα της θα ανακοινωθούν μετά το πέρας αυτής ωστόσο από τη σύντομη παρουσία μας διαπιστώσαμε διάσταση απόψεων ανάμεσα στις δύο πλευρές σε σχέση με το ποια περιοχή θεωρείται τυρφώνας στα Τενάγη των Φιλίππων.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=yizAyEaaI5o&feature=youtu.be[/youtube]




Στην Αθήνα η αυτοκινητοπομπή των σχολικών φυλάκων από την Αλεξανδρούπολη

Ξεκίνησαν χθες από την Αλεξανδρούπολη κατά της διαθεσιμότητας…

Στις 13:00 αναμένεται να φτάσει στην πλατεία Καραϊσκάκη, έξω από τα γραφεία της ΠΟΕ – ΟΤΑ, η αυτοκινητοπομπή των σχολικών φυλάκων, που ξεκίνησε χθες από την Αλεξανδρούπολη, αντιδρώντας με αυτό τον τρόπο στη διαθεσιμότητα.

Το «Καραβάνι ζωής, ρήξης και ανατροπής» θα ξεκινήσει από την πλατεία Καραϊσκάκη μηχανοκίνητη πορεία με πρώτο σταθμό την Πλατεία Κλαυθμώνος, σημείο που έχει οριστεί ως κέντρο αγώνα των σχολικών φυλάκων και τελικό προορισμό το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

Η ΠΟΕ – ΟΤΑ ζητεί κατάργηση του νόμου για τις διαθεσιμότητες και τις απολύσεις, καθώς και επιστροφή όλων των σχολικών φυλάκων στα σχολεία τους.




Τετράωρη στάση εργασίας απο τους εργαζόμενους της ΒΦΛ

Στο απροχώρητο δείχνει να έχει φτάσει η κατάσταση στην Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων, με αφορμή την καθυστέρηση στην καταβολή των μισθών στους εργαζόμενους.

Οι εργαζόμενοι είναι ανάστατοι και παρά το γεγονός ότι την Τρίτη έλαβαν μια προκαταβολή από τα οφειλόμενα του

Ιανουαρίου, αποφάσισαν και προχώρησαν  σε τετράωρη στάση εργασίας την Τετάρτη 12/2, από τη 1 το μεσημέρι ως τις 5 το απόγευμα.

Παράλληλα ερωτηθείς ο πρόεδρος του σωματείου εργαζωμένων της ΒΦΛ για το επενδυτικό ενδιαφέρον απο κολοσσούς της Βραζιλίας είπε χαρακτηριστικά πως δεν το βλέπουν με καλό μάτι και δεν χρειάζεται τα λιπάσματα να φεύγουν στο εξωτερικό.




ΒΕΡΓΙΝΑ | Τι τράβηξε ο Δ. Πολιτόπουλος για να επενδύσει στην Ελλάδα 10 εκατ. ευρώ και να φτιάξει ελληνική μπύρα

«Η οδύσσεια μιας μικρής ελληνικής μπύρας». Με αυτό τον τίτλο έγινε πρωτοσέλιδο στους New York Times ο χημικός μηχανικός Δημήτρης Πολιτόπουλος ο οποίος αντί για ταξίδι προς την επιτυχία γνώρισε την κόλαση που λέγεται ελληνική αγορά και νομοθεσία.

Ολα άρχισαν στα μέσα της δεκαετίας του ’90, όταν η Ελλάδα δεν διέθετε ούτε μία, 100%, γνήσια ελληνική μπύρα. Την εποχή εκείνη η Ελλάδα δεν είχε την πολυτέλεια να έχει τη δική της μπίρα (σ.σ. η ζυθοποιία Fix είχε πτωχεύσει το 1983). Αντ’ αυτού, είχε 3.500 διαφορετικά κρασιά και 500 επωνυμίες ούζου. Όλα αυτά, όταν η Βουλγαρία διέθετε 18 δικές της μπίρες, η Αλβανία 4, οι ΗΠΑ 3.000 και το Μεξικό 500.

Ήταν λοιπόν ηλίου φαεινότερο ότι όποιος αναλάμβανε ένα τέτοιο εγχείρημα δεν θα αργούσε να δρέψει τους καρπούς των κόπων του. Οπως γράφει στο υπέροχο σάιτ του ο Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης, αυτή την πεποίθηση είχε και ο Δημήτρης Πολιτόπουλος, εξ Αμερικής ορμώμενος, όταν στις 13 Φεβρουαρίου 1998 θα εξέδιδε το πρώτο τιμολόγιο της μπίρας «Βεργίνα». Ωστόσο, το ταξίδι προς την επιτυχία εξελίχθηκε σε πραγματική οδύσσεια – μια οδύσσεια έφτασε σε σημείο να γίνει πρωτοσέλιδο στους New York Times.

Ποιός είναι ο Δημήτρης Πολιτόπουλος

Ο χημικός μηχανικός Δημήτρης Πολιτόπουλος, γεννημένος στην Αθήνα, αποφασίζει να εξειδικεύσει τις γνώσεις του στη ζυθοποιία, στο φημισμένο πανεπιστήμιο Stevens του Σικάγο, προκειμένου να υλοποιήσει μια παράτολμη ιδέα: να επιστρέψει στην πατρίδα του και να δημιουργήσει μια ελληνική ζυθοποιία με στόχο την παραγωγή, την εμφιάλωση και την εμπορία μπύρας ανώτερης ποιότητας, που να παράγεται από ελληνικό κριθάρι και να έχει ελληνικό όνομα.

Το παράτολμο του εγχειρήματος αποτυπώνεται και στις αντιδράσεις των Ελλήνων φίλων του, όταν τους αποκαλύπτει τα σχέδιά του, το 1994. «Μα η Ελλάδα έχει ήδη μπύρα. Τη Heineken», του απαντούσαν όλοι. Όντως, ο ολλανδικός κολοσσός με μερίδιο αγοράς που ξεπερνούσε το 90% (δεύτερο υψηλότερο παγκοσμίως μετά το 99% στην αγορά της Αιγύπτου – σήμερα, έχει υποχωρήσει στο 72%) είχε ταυτίσει το όνομά του και το χρώμα του, το πράσινο, με τη μπύρα.

Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα είπε ο Δημήτρης Πολιτόπουλος στους New York Times, εξαργυρώνοντας την ηγεμονική της θέση επέβαλε στη χώρα μας τιμές υψηλότερες κατά 30% σε σχέση με τις τιμές στην Ολλανδία – δεν είναι τυχαίο ότι οι πωλήσεις της Heineken στην ελληνική αγορά συνεισφέρουν κατά το 7,1% στο σύνολο των λειτουργικών κερδών του ομίλου.

Ερευνα στην τοπική αγορά

Ενόσω στην Αμερική ο εκκολαπτόμενος επιχειρηματίας εκπονεί έρευνα για το πού θα στηθεί το ζυθοποιείο και ποια θα είναι η παραγωγική του ικανότητα. Μολονότι ως πρώτη επιλογή προκρίθηκαν τα Χανιά, εν τέλει επιλέγεται η δεύτερη, η Κομοτηνή, με δυναμικότητα 200.000 εκατόλιτρων ετησίως, καθώς ήταν πιο οργανωμένη βιομηχανικά και διέθετε το καλύτερο νερό (σύμφωνα με την παράδοση, εκεί παρήχθη για πρώτη φορά ελληνική μπύρα στους αρχαίους χρόνους), βασική πρώτη ύλη της μπύρας.

Δύο χρόνια μετά, το 1996, ο 36χρονος τότε χημικός μηχανικός, με τη συνδρομή του μεγαλύτερου αδερφού και του πατέρα του, επιστρέφει στα πάτρια εδάφη και επενδύει 10 εκατ. ευρώ στην Κομοτηνή. Άγνωστο για ποιο λόγο, η επένδυση αυτή στην ακριτική περιοχή απορρίφθηκε δύο φορές από τις επιδοτήσεις του αναπτυξιακού νόμου.

Επιμονή στο στόχο

Ένα χρόνο μετά, δημιουργείται αυτοματοποιημένη μονάδα παραγωγής υψηλών προδιαγραφών με την επωνυμία Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης Α.Ε., όμως η παραγωγή καθυστερεί καθώς οι ντόπιοι παραγωγοί μεταλλικών κουτιών δημιουργούν εμπόδια, με τα πρώτα μπουκάλια που καταφθάνουν να είναι προβληματικά.

Ως εμπορική επωνυμία της νέας, αυθεντικά ελληνικής μπύρας, επελέγη το όνομα ενός διάσημου τόπου, όπου ο Έλληνας αρχαιολόγος, Μανώλης Ανδρόνικος, ανακάλυψε ένα ταφικό μνημείο συμπεριλαμβανομένου και του τάφου του Φιλίππου Β’ πατέρα του Μεγάλου Αλεξάνδρου: Βεργίνα.

Αρχίζουν τα προβλήματα

Ωστόσο, τα πρώτα σοβαρά προβλήματα όχι μόνο δεν θα αργήσουν να φανούν, αλλά παίρνουν και τη μορφή χιονοστιβάδας. Οι χονδρέμποροι επιστρέφουν το προϊόν δηλώνοντας ότι «κινδυνεύει το σπίτι τους», το τηλεφωνικό κέντρο της ζυθοποιίας γίνεται αποδέκτης απειλητικών τηλεφωνημάτων, πολλοί εργαζόμενοι αποχωρούν αδυνατώντας να απορρίψουν δελεαστικές προσφορές από ανταγωνιστές, οι διανομές σαμποτάρονται με άδειασμα καυσίμων από τα φορτηγά, αρκετά φορτηγά συνεργαζόμενων διανομέων καταστρέφονται, ενώ κυκλοφορούν και φήμες ότι πίσω από τη νέα μπίρα βρίσκονται Τούρκοι.

Η ελληνική εταιρεία δεν κάθεται με σταυρωμένα χέρια και αποφασίζει να περάσει στην αντεπίθεση. Ξεκινάει τις εξαγωγές –σήμερα εξάγεται σε ΗΠΑ, Αυστραλία, Κύπρο, Γερμανία, Ιταλία, Ισπανία, Πολωνία, Ιαπωνία και Αλβανία-, μειώνει τις τιμές για ξενοδοχεία και πλοία, παρασκευάζει φθηνή και επώνυμη μπύρα για σούπερ μάρκετ, ενώ μειώνει την τιμή, έως και 50%, στο μεταλλικό κουτί.

Πρόστιμο από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Λίγα χρόνια αργότερα, το 2003, ενημερώνει με επιστολή της την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη ζοφερή κατάσταση της αγοράς μπύρας, αλλά και την αντίστοιχη Ελληνική Επιτροπή, το 2005, στην οποία παραδίδει έναν ογκώδη φάκελο για της καταχρηστικές πρακτικές του ηγέτη της αγοράς. Εν μέρει δικαιώνεται, καθώς το 2007 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιβάλει πρόστιμο 219 εκατ. ευρώ για παράνομες εμπορικές πρακτικές της εταιρείας Heineken στην έδρα της στην Ολλανδία.

Ανήσυχο πνεύμα ο Δημήτρης Πολιτόπουλος, δεν επιθυμεί να περιοριστεί στην παραγωγή μπύρας, αλλά θέλει να διευρύνει την προϊοντική γκάμα παρασκευάζοντας ροφήματα από βότανα, που βρίσκονται άφθονα στην Θράκη. Όμως, εδώ έχει να αντιμετωπίσει έναν ακόμη δυσεπίλυτο γρίφο, καθώς σύμφωνα με ένα «σκοτεινό» διάταγμα, οι ζυθοποιίες στην Ελλάδα πρέπει να παράγουν μόνο μπύρα και τίποτα άλλο. Ένα διάταγμα που έλκει την καταγωγή του από τα χρόνια του βασιλιά Οθωνα…

Πέτυχε λόγω επιμονής

Σήμερα, η μπύρα Βεργίνα κατέχει μερίδιο 6% της ελληνικής αγοράς (πλέον στη χώρα μας λειτουργούν 13 μικρές ελληνικές ζυθοποιίες), με τη Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης να θεωρείται –με ετήσια ανάπτυξη που προσεγγίζει το 30%- από τις πλέον ανερχόμενες και πολλά υποσχόμενες εταιρίες στην Ελλάδα. Το παράδειγμα του Δημήτρη Πολιτόπουλου αν μη τι άλλο μας υπενθυμίζει ότι με όπλο το όραμα, την αποφασιστικότητα, το πείσμα και ένα ποιοτικό προϊόν, η επιτυχία δεν θα αργήσει να έρθει.

iefimerida.gr



Μειώνονται οι εισακτέοι στη Νομική Κομοτηνής – Αυξάνονται οι θέσεις στις Σχολές Θετικών Επιστημών

Στη λίστα με τις σχολές που προσανατολίζεται το Υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε μείωση του αριθμού των εισακτέων συμπεριλαμβάνεται και η Νομική Σχολή του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, σύμφωνα με το Έθνος.

Σύμφωνα με πληροφορίες που παρουσιάζει σε ένθετό της η Εφημερίδα, το υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει αύξηση του αριθμού των εισακτέων σε πολλές ομάδες σχολών και κυρίως στα τμήματα Θετικών Επιστημών που εντάσσονται στο 2ο Eπιστημονικό Πεδίο, όπως μαθηματικών, φυσικής, χημείας, βιολογίας κ.ά.

Ωστόσο, ο συνολικός αριθμός εισακτέων αναμένεται να κυμανθεί στα περσινά επίπεδα, καθώς δεν αποκλείεται να υπάρξει μικρή μείωση αυτών σε τμήματα που δεν έχουν μεγάλη ζήτηση από την πλευρά των υποψηφίων αλλά και σε τμήματα τα οποία παραδοσιακά οδηγούσαν σε θέσεις του Δημοσίου.

Πέρυσι ο συνολικός αριθμός των εισακτέων μειώθηκε σημαντικά αφού δόθηκαν στα ΑΕΙ 69.288 θέσεις έναντι 76.094 θέσεων το 2012.

Φυσικά, είναι ακόμη πολύ νωρίς έως ότου ανακοινωθεί ο τελικός αριθμός των εισακτέων στα πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ και στις στρατιωτικές και τουριστικές σχολές, αλλά σίγουρα οι υποψήφιοι δεν μπορούν να ελπίζουν σε συνολική αύξηση του αριθμού των εισακτέων.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι δέκα σχολές ΑΕΙ στις οποίες θα αυξηθούν οι εισακτέοι, είναι: το τμήμα Φυσικής (Ηράκλειο) 139 θέσεις, το τμήμα Χημείας (Θεσσαλονίκη) 135 θέσεις, το τμήμα Μαθηματικών (Πάτρα) 243 θέσεις, το τμήμα Βιολογίας (Αθήνα) 108 θέσεις, το τμήμα Μαθηματικών (Θεσσαλονίκη) 144 θέσεις, το τμήμα Γεωγραφίας (Μυτιλήνη) 153 θέσεις, το τμήμα Γεωλογίας (Πάτρα) 135 θέσεις, το τμήμα Χημείας (Ηράκλειο) 99 θέσεις, το τμήμα Φυσικής (Θεσσαλονίκη) 162 θέσεις και το τμήμα Επιστήμης και Τεχνολογίας Υλικών (Ηράκλειο).




Έρχεται γενναία ρύθμιση δανείων ιδιωτών και επιχειρήσεων

Καθορίζεται ελάχιστο όριο διαβίωσης για τους δανειολήπτες…

Το πρώτο βήμα… για την έναρξη των γενναίων ρυθμίσεων των δανείων των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων κάνουν η κυβέρνηση και οι τράπεζες με την ενεργοποίηση του συμβουλίου διαχείρισης ιδιωτικού χρέους.

Χθες συναντήθηκαν οι υπουργοί Οικονομικών Γ. Στουρνάρας, Ανάπτυξης Κ. Χατζηδάκης, Εργασίας Γ. Βρούτσης και Δικαιοσύνης Χ. Αθανασίου για να προετοιμάσουν τις διαδικασίες έκδοσης της πράξης του υπουργικού συμβουλίου που ενεργοποιεί το κυβερνητικό συμβούλιο διαχείρισης ιδιωτικού χρέους.

Η πρώτη επίσημη συνεδρίαση θα είναι μεθαύριο Παρασκευή, οπότε και θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες καθορισμού των εννοιών του συνεργάσιμου δανειολήπτη και των ελάχιστων δαπανών διαβίωσης. Με βάση αυτούς τους δύο ορισμούς και τις προϋποθέσεις που θα φέρουν θα ρυθμίζονται τα δάνεια των νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Όπως αναφέρει η Ημερησία, παράλληλα, το κυβερνητικό συμβούλιο θα προχωρά όλες τις αναγκαίες αποφάσεις προκειμένου να ξεπερνιούνται εμπόδια και διοικητικές δυσλειτουργίες έτσι ώστε τράπεζες και δανειολήπτες να έρχονται σε συμφωνία για τη ρύθμιση των δανείων.

Ουσιαστικά στη χώρα μας και σε ό,τι αφορά τη ρύθμιση των δανείων των νοικοκυριών θα εφαρμοστεί το λεγόμενο ιρλανδικό μοντέλο, το οποίο περιλαμβάνει τις ελάχιστες δαπάνες διαβίωσης και τους συνεργάσιμους δανειολήπτες.

Οι ελάχιστες δαπάνες διαβίωσης, σύμφωνα με το ιρλανδικό μοντέλο, είναι μία επίσημη λίστα με τα αναγκαία έξοδα των νοικοκυριών, είτε αυτά είναι οικογένειες με παιδιά, είτε ζευγάρια είτε μεμονωμένα άτομα. Έχει γίνει αποδεκτός από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ένας κατάλογος με τα μηνιαία έξοδα για διατροφή, στέγαση, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, μόρφωση, ψυχαγωγία, ένδυση, επικοινωνία, ασφαλιστική κάλυψη, θέρμανση, ηλεκτροδότηση κλπ.

Έχει ληφθεί υπόψη ένα μέσο αποδεκτό κόστος διαβίωσης των νοικοκυριών (ανάλογα με τα μέλη) και σύμφωνα με αυτό οι τράπεζες και οι δανειολήπτες προχωρούν σε συμφωνίες για τη διευθέτηση των οφειλών. Η λίστα με τις δαπάνες είναι αδιαμφισβήτητη καθώς έχει καταρτιστεί με βάση το αρχείο και τις μετρήσεις που κάνει η ιρλανδική στατιστική αρχή, κάτι το οποίο αναμένεται να πράξει στη χώρα μας και η Ελληνική Στατιστική Αρχή. Εκτιμήσεις θέλουν το εύρος των ελάχιστων δαπανών διαβίωσης να κυμαίνεται στη χώρα μας από τα 600 έως τα 1.000 ευρώ, ανάλογα με το μέγεθος του νοικοκυριού.

Πέρα από αυτόν τον κατάλογο των εξόδων, θα καθιερωθεί και η έννοια του “συνεργάσιμου δανειολήπτη”. Είναι αυτός, με απλά λόγια, που δεν κρύβει στοιχεία από τις τράπεζες, π.χ. έσοδα, περιουσιακά στοιχεία. Με τον ορισμό αυτό η κάθε τράπεζα δεν μπορεί να χαρακτηρίζει με αδιαφανή κριτήρια κάποιο δανειολήπτη ως μη συνεργάσιμο και να απορρίπτει a priori σχέδια αναδιάρθρωσης χρεών. Συνεπώς, η τράπεζα υποχρεώνεται να εξετάσει σοβαρά κάθε περίπτωση ξεχωριστά, εφόσον πληρούνται βασικές προϋποθέσεις.

Έτσι, με τον κατάλογο που περιλαμβάνει τις ελάχιστες δαπάνες διαβίωσης καθώς και τα κριτήρια του “συνεργάσιμου δανειολήπτη”, οι τράπεζες και τα δανεισμένα νοικοκυριά που αδυνατούν να ανταποκριθούν λόγω της ύφεσης στις δανειακές υποχρεώσεις τους θα μπορούν να κάτσουν σε ένα τραπέζι και γρήγορα να έλθουν σε έναν συμβιβασμό. Στην Ιρλανδία και στις άλλες χώρες που εφαρμόζεται το περιγραφόμενο μοντέλο, οι τράπεζες υπολογίζουν με βάση το κόστος διαβίωσης τα έξοδα που χρειάζεται μία οικογένεια για να ζήσει και στη συνέχεια ερευνούν και συζητούν με το δανειολήπτη πως θα αξιοποιήσουν το εναπομείναν καθαρό εισόδημα . Σε πάρα πολλές περιπτώσεις στην Ιρλανδία, όπως αναφέρουν πληροφορίες, οι δανειστές προχωρούν ακόμη και σε διαγραφές χρεών, όταν διαπιστώνουν πως ένα δάνειο δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί από τη στιγμή που δεν υπάρχει διαθέσιμο εισόδημα αλλά και ούτε προοπτική δημιουργίας του.

Επίσης γίνονται πολλοί διακανονισμοί σε τέτοιο βαθμό ώστε να μη χάνει η τράπεζα αλλά και ο δανειολήπτης να βγαίνει ωφελημένος.

Το κυβερνητικό συμβούλιο διαχείρισης ιδιωτικού χρέους, κατά τις ίδιες πληροφορίες αναμένεται να εξετάσει και άλλα ζητήματα προκειμένου να διευκολυνθεί η ρύθμιση των δανείων των επιχειρήσεων.

Ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα.

Ένα από τα πρώτα θέματα που θα κληθεί να εξετάσει και να αποφασίσει το Κυβερνητικό Συμβούλιο είναι αν θα δίνεται η δυνατότητα ρύθμισης των δανείων σε επιχειρήσεις που δεν έχουν φορολογική ή ασφαλιστική ενημερότητα.

Οι διαδικασίες πτώχευσης των επιχειρήσεων χρήζουν ριζικής αναμόρφωσης .

Στην Ελλάδα το πτωχευτικό δίκαιο (εμπορικό) είναι αρκετά εκσυγχρονισμένο και βασίζεται σε μεταφορά του Γερμανικού , αλλά φαίνεται να εφαρμόζεται ελλιπώς. Στο Πρωτοδικείο Αθηνών που έχει την πλειονότητα των ελληνικών εμπορικών πτωχεύσεων, υπάρχουν μόνο 2 δικαστές, οι οποίοι ασχολούνται με σχεδόν 1.300 εκκρεμείς υποθέσεις πτώχευσης. Οι δικαστές είναι περιορισμένης εκπαίδευσης ενώ ταυτόχρονα υποχρεούνται ανά δύο χρόνια να αντικαθίστανται.

Απαιτείται η τοποθέτηση περισσότερων δικαστών και με μεγαλύτερη πείρα.

Οι μεγάλες καθυστερήσεις στην απονομή δικαιοσύνης δημιουργεί μεγάλες δαπάνες και άσχημα αποτελέσματα .

Υπάρχουν περιπτώσεις που οι διαδικασία μπορεί να φτάσει τα 20 χρόνια μέχρι να ολοκληρωθεί και οι σύνδικοι και εμπλεκόμενοι πληρώνονται μόνο εκ των υστέρων. Οι περισσότερες περιπτώσεις για τις οποίες η διαδικασία της πτώχευσης ολοκληρώνεται σε 2 χρόνια ή και λιγότερο, οφείλονται στην ανυπαρξία περιουσίας – οι εγγυήσεις που δεν αφορούν σε ακίνητα (μηχανήματα , οχήματα , εξοπλισμός , κλπ.),είναι συνήθως άνευ αξίας λόγω της υποτίμησης .

Η αποτελεσματική εφαρμογή της πτωχευτικής διαδικασίας παρεμποδίζεται από την έλλειψη έμπειρων και αξιόπιστων διαχειριστών σε θέματα πτωχεύσεων.

Σε αντίθεση με τις περισσότερες χώρες , η Ελλάδα δεν έχει ένα σώμα από επαγγελματίες διαχειριστές σε θέματα πτωχεύσεων. Προς το παρόν , μόνο οι δικηγόροι μπορούν να ενεργούν υπό την ιδιότητα αυτή , και στερούνται συχνά απαιτούμενων δεξιοτήτων προκειμένου να προβούν στην αναδιάρθρωση των επιχειρήσεων . Επίσης λογιστές , εκτιμητές , φοροτεχνικοί είναι διστακτικοί στο να παρέχουν τις υπηρεσίες τους, καθώς η πληρωμή τους μπορεί να περάσει τα 10 χρόνια. Εξετάζεται η ενθάρρυνση της παροχής κινήτρων για τους εκκαθαριστές ώστε να αναμειχθούν και να ασχοληθούν. Για παράδειγμα θα μπορούσε να θεσπιστεί αλλαγή στον τρόπο αμοιβής τους. Να γίνεται με κάποιον τρόπο νωρίτερα.

Το πτωχευτικό δίκαιο προβλέπει μια προ-διαδικασία πτώχευσης (άρθρο 99 ), με ελάχιστα παραδείγματα επιτυχούς έκβασης.

Πολλές εταιρείες εφαρμόζουν την ανωτέρω διαδικασία , αλλά για τις περισσότερες επιχειρήσεις διαπιστώνεται ότι δεν είναι βιώσιμη. Από το 2007 , μόνο 12 υποθέσεις παραπέμφθηκαν στην αναμόρφωση του άρθρου 99 και μόνο 1 ολοκληρώθηκε.

Όπως προαναφέρθηκε, υπάρχει έλλειψη πτωχευτικών δικαστών. Επίσης , μόνο οι δικηγόροι δύνανται να επιβλέπουν τη διαδικασία του άρθρου 99, και μόνον όσοι έχουν τουλάχιστον 5 χρόνια εμπειρίας. Τα δικαστήρια διαπιστώνουν ότι οι δικηγόροι δεν είναι ικανοί για να κάνουν συστάσεις επί επιχειρησιακών θεμάτων.




Συνάντηση Στουρνάρα-αγροτών αύριο

Πανθεσσαλικό συλλαλητήριο αύριο στις 15:00…

Με τον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, θα συναντηθεί την Πέμπτη στις 12:45 αντιπροσωπεία των αγροτών, στο πλαίσιο των επαφών τους με την πολιτική ηγεσία.

Στη συνάντηση οι αγρότες σκοπεύουν να θέσουν το σύνολο των ζητημάτων που απασχολούν τον κλάδο, από το θέμα της φορολογίας και το κόστος παραγωγής μέχρι την ρύθμιση των χρεών.

Στη Θεσσαλία, οι αγρότες έχουν προαναγγείλει για την Πέμπτη, στις 3 το μεσημέρι, την πραγματοποίηση νέου πανθεσσαλικού συλλαλητηρίου, επιδιώκοντας συστράτευση και εργαζομένων από άλλους κλάδους.

Οι Σερραίοι αγρότες εξακολουθούν να διατηρούν τα τρακτέρ τους στις πλατείες των χωριών και σήμερα πρόκειται να προβούν σε διαμαρτυρία κατά της φορολογικής πολιτικής.

Οι αγρότες στο μπλόκο των Βασιλικών στη Θεσσαλονίκη πρόκειται να προβούν και πάλι σε συμβολικό κλείσιμο του δρόμου από τη μία το μεσημέρι, ενώ συνάδελφοί τους στη Βοιωτία θα μεταβούν με άλλους συμπολίτες τους στα διόδια Τραγάνας που βρίσκονται στο 136ο χλμ Αθηνών-Λαμίας, διαμαρτυρόμενοι για την αύξηση των τιμών

Παραμένουν, επίσης, τα μπλόκα στον κόμβο Μελισσίου και Γυψοχωρίου, στο Πλεύρωμα και στον κόμβο Μαυροβουνίου, αλλά και στην Αλμωπία.

Εντείνουν τις κινητοποιήσεις τους οι αγρότες της Πελοποννήσου, οι οποίοι παραμένουν στα μπλόκα της Αργολίδας της Αρκαδίας, της Λακωνίας και της Μεσσηνίας, διεκδικώντας να αποσυρθούν τα νέα φορολογικά μέτρα της κυβέρνησης.




Στο σημείο μηδέν ξανά για το Παλιό Νοσοκομείο

Στη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας, ο δήμαρχος ενημέρωσε τους επικεφαλής των παρατάξεων και τους δημοτικούς συμβούλους, για το ιταμό και προκλητικό «τελεσίγραφο» του Υπουργείου Υγείας, σχετικά με το ιδιοκτησιακό καθεστώς του παλιού νοσοκομείου Καβάλας. Το «τελεσίγραφο» αυτό, τόνισε, δεν θα το δεχτεί και πρόσθεσε, με νόημα, ότι εάν η υπομονή των Καβαλιωτών μετουσιωθεί σε άλλες ενέργειες, θα ευθύνονται οι Άδωνις Γεωργιάδης και Χρήστος Σταϊκούρας. Ας παρακολουθήσουμε το σχετικό απόσπασμα με τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3KTRQEXrx9g&feature=youtu.be[/youtube]




Πρωτογενές πλεόνασμα 811 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2014

Πρωτογενές πλεόνασμα 811 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο του 2014
Κλειστά τα χαρτιά του κράτησε για το τελικό ύψος του πρωτογενούς πλεονάσματος του 2013 ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, ο οποίος την Τρίτη παρουσίασε τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού.
Τα τελικά στοιχεία για το πρωτογενές πλεόνασμα του 2013 προϋποθέτουν την ολοκλήρωση της οικονομικής χρήσης 2012, κάτι που σύμφωνα με τους ευρωπαϊκούς κανόνες δίνεται στα τέλη Φεβρουαρίου.
Σε ό,τι αφορά τον Ιανουάριο του 2014, το πρωτογενές πλεόνασμα διαμορφώθηκε στα 811 εκατ. ευρώ (ή 0,5% του ΑΕΠ).

Τα καθαρά έσοδα διαμορφώθηκαν σε 4,4 δισ. ευρώ χαμηλότερα έναντι του στόχου, λόγω επιστροφής φόρων 294 εκατ. ευρώ.

Οι πρωτογενείς δαπάνες διαμορφώθηκαν σε 2,9 δισ. ευρώ, 400 εκατ. ευρώ χαμηλότερα του στόχου.

Ο Χρ.Σταικούρας τόνισε πως οι ληξιπρόθεσμες οφειλές στα τέλη Δεκεμβρίου ήταν 4,7 δισ. ευρώ, περίπου 50% χαμηλότερα σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2012.

Επικαλούμενος το Πρόγραμμα Οικονομικής Πολιτικής που αξιολογεί η τρόικα, ο κ. Σταϊκούρας είπε ότι το πρωτογενές πλεόνασμα εκτιμάται ότι θα είναι υψηλότερο από τα 812 εκατ. ευρώ ή το 0,4% του ΑΕΠ.

«Η χώρα, για δεύτερη συνεχόμενη φορά, υπερκαλύπτει τους δημοσιονομικούς στόχους του Προγράμματος» τόνισε.

Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Σύστημα Λογαριασμών που θα παρουσιάσει η Eurostat, το πρωτογενές πλεόνασμα εκτιμάται υψηλότερο, στα 3,9 δισ. ευρώ ή στο 2,1% του ΑΕΠ.

Ο κ. Σταικούρας ανέφερε πως σε ταμειακή βάση το πρωτογενές αποτέλεσμα το 2013 διαμορφώθηκε σε έλλειμμα 450 εκατ. ευρώ.
Διαφωνεί η τρόικα
Έξοδο στις αγορές πριν τις Ευρωεκλογές επιδιώκει η κυβέρνηση
Να αποφύγει τη λήψη ενός τρίτου δανείου από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης (ESM) το οποίο θα συνοδευτεί από νέο Μνημόνιο επιδιώκει η κυβέρνηση.
Στο πλαίσιο αυτό, το οικονομικό επιτελείο φέρεται να εξετάζει για την κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού της περιόδου 2014-2016 την άντληση κεφαλαίων από τις αγορές, αλλά και τη δημιουργία «πιστωτικής» γραμμής από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης.
Μάλιστα, ο σχεδιασμός για έξοδο στις αγορές φαίνεται πως επιταχύνεται και πλέον εξετάζεται αυτό να γίνει εντός του Μαiου.
Προσδοκία της kυβέρνησης είναι ότι μετά την επιβεβαίωση του πρωτογενούς πλεονάσματος από την Eurostat στις 23 Απριλίου το Eurogroup της 5ης Μαΐου 2014 θα δώσει «σινιάλο» στις αγορές ότι θα δρομολογηθεί ελάφρυνση της καθαρής παρούσας αξίας του ελληνικού χρέους.
Μια τέτοια εξέλιξη εκτιμάται πως θα διευκόλυνε την έκδοση πενταετούς ομολόγου εκ μέρους της ελληνικής πλευράς , ύψους έως 2 δισ. ευρώ, με επιτόκιο ακόμη και κοντά στο 5,5%.
Η κυβέρνηση επιδιώκει παράλληλα να διασφαλίσει τη διαβεβαίωση του Eurogroup ότι η χρηματοδότηση της Ελλάδας είναι διασφαλισμένη και ότι η όποια πρόσθετη στήριξη δεν θα αποτελέσει νέο δάνειο (και νέο Μνημόνιο), αλλά να παρασχεθεί στο πλαίσιο του τρέχοντος προγράμματος.
Ως επιχείρημα η ελληνική πλευρά θέτει αφενός ότι η ΕΕ είχε δεσμευτεί πως θα αναπλήρωνε -εάν αυτό χρειαζόταν- τα 11 δισ. ευρώ που χρησιμοποίησε η Ελλάδα για την επαναγορά ομολόγων, αφετέρου ότι η συμφωνημένη μετακύλιση των λήξεων των ελληνικών ομολόγων που κατέχουν οι Κεντρικές Τράπεζες του Ευρωσυστήματος δεν τηρήθηκε.
Πάντως, η τρόικα δεν φέρεται να συμφωνεί με τους ελληνικούς χειρισμούς, καθώς δεν διασφαλίζουν πως το πρόγραμμα θα παραμείνει επαρκώς χρηματοδοτημένο μέχρι τα μέσα του 2016.
Εντείνεται η διαπραγμάτευση με την τρόικα
Προβόπουλος: Έως τις αρχές Μαρτίου τα αποτελέσματα των stress tests
Το αργότερο στις αρχές Μαρτίου θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των stress test των τραπεζών με τα οποία θα προσδιορισθούν οι πρόσθετες κεφαλαιακές τους ανάγκες, όπως ανέφερε ο Γ.Προβόπουλος στο περιθώριο της διάλεξης που παραχώρησε στο Φόρουμ Νομισματικών και Χρηματοπιστωτικών Ιδρυμάτων (OMFIF) την προηγούμενη Παρασκευή στο Λονδίνο.
Σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες ο επικεφαλής της ΤτΕ ανέφερε πως τα αποτελέσματα των stress test θα ανακοινωθούν μέχρι τις αρχές Μαρτίου και θα ακολουθήσει η κατάθεση του νομοσχεδίου για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών από το υπουργείο Οικονομικών.
Η αναφορά του κ. Προβόπουλου συνεπάγεται πως μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα πρέπει να ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση με την τρόικα σχετικά με το σενάριο που θα υιοθετηθεί για τα stress test και να προσδιορισθούν θέματα σχετικά με τους ελάχιστους δείκτες κεφαλαιακής επάρκειας που θα εφαρμοσθούν, αλλά και ζητήματα σχετικά με τον αναβαλλόμενο φόρο.
Παράλληλα, θα πρέπει να κλειδώσουν και από την πλευρά του υπουργείου Οικονομικών και οι αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.
Στο νομοσχέδιο θα προβλέπεται πως το ΤΧΣ θα μπορεί να διαθέτει μετοχές των τραπεζών κάτω από την τιμή στην οποία συμμετείχε στην ανακεφαλαιοποίησή τους.
Δηλαδή, θα έχει τη δυνατότητα να πουλά μετοχές και να εκδίδει νέους τίτλους σε τιμή χαμηλότερη από εκείνη που το ίδιο το Ταμείο αγόρασε αρχικά.
Οι αλλαγές στον νόμο είναι απαραίτητες για την αύξηση κεφαλαίου της Eurobank, το ακριβές ύψος της οποίας θα οριστικοποιηθεί αφού ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των stress tests.




Καβάλα | Η “εγκληματική” αδιαφορία έφερε τον εκβιασμό για το παλιό Νοσοκομείο

Ο δήμαρχος Κωστής Σιμιτσής με αφορμή την απόφαση του υπουργού Υγείας για την αξιοποίηση του κτιριακού συγκροτήματος του παλιού νοσοκομείου έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Στη σύσκεψη που έγινε στο Δημαρχείο στις 25.1.2014 για το παλιό νοσοκομείο, ο διοικητής της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας Μακεδονίας – Θράκης κ. Βεντούρης μας έφερε το καλό νέο: ο υπουργός Υγείας κ. Γεωργιάδης δεσμεύθηκε προσωπικά να υπογράψει την Προγραμματική Σύμβαση, με την οποία ο Δήμος Καβάλας θα αναλάβει τη διαχείριση όλου του ακινήτου.

Κι όμως! Μέσα σε δέκα μέρες το θλιβερό ελληνικό κράτος και οι απερίγραπτοι λειτουργοί του απέδειξαν την αναξιοπιστία τους. Όχι μόνο δεν εγκρίθηκε η Προγραμματική Σύμβαση αλλά ο υπουργός διαμήνυσε, πάλι μέσω του κ. Βεντούρη, ότι θα παραχωρήσει τη χρήση του ακινήτου στο Δήμο Καβάλας μόνο αν δηλώσουμε ότι αυτό ανήκει στο Δημόσιο.

Πρόκειται για έναν εκβιασμό απίστευτο πολύ περισσότερο όταν με τόσο ιταμό και προκλητικό τρόπο εκστομίζεται από έναν υπουργό. Έναν άνθρωπο ταγμένο να υπερασπίζεται το δημόσιο συμφέρον και το δίκαιο.

Δηλώνουμε πως η υπομονή μας εξαντλείται. Οι Καβαλιώτες δεν ανεχόμαστε άλλο την κατασπατάληση της δημοτικής περιουσίας, την αδράνεια της κρατικής μηχανής, το χάσιμο και άλλων ευκαιριών για την ανάπτυξη και την προκοπή του τόπου μας.

Ότι προκύψει στο μέλλον, θα οφείλεται στη δίκαιη αγανάκτησή μας για το ανάλγητο κράτος που υποβαθμίζει το επίπεδο της ζωής μας, εξαντλεί ποικιλότροπα τον Δήμο και μειώνει τις δυνατότητές του για παρεμβάσεις στον οικονομικό και τον κοινωνικό τομέα και, ταυτόχρονα, αδιαφορεί για τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες και τις προτάσεις της τοπικής κοινωνίας για την καταπολέμηση της ανεργίας και την οικονομική ανάκαμψη και ευημερία».




Με LIVE STREAMING το Δημοτικό Συμβούλιο Καβάλας!

Για πρώτη φορά, σε δοκιμαστική λειτουργία, ο Δήμος Καβάλας εισάγει μία νέα καινοτομία για να μπορέσει οποιοσδήποτε πολίτης από όποια γωνιά του κόσμου και αν βρίσκεται να παρακολουθήσει ζωντανά το Δημοτικό Συμβούλιο! Το link που δημιούργησε ο Δήμος Καβάλας παίζει παράλληλα δύο οπτικές γωνίες του Δ.Σ. Καβάλας, μία γενική από την κύρια είσοδο και προς τον δήμαρχο και μία αφιερωμένη στον δήμαρχο και την πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου. Το λινκ αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα στην διάρκεια της ημέρας αλλά εδώ και λίγη ώρα μεταδίδει κανονικά. Ωστόσο λίγα λεπτά πριν την έναρξη της συνεδρίασης διαπιστώνουμε ότι κολλάει συνεχώς και κυρίως ότι δεν έχει ήχο προς το παρόν παρά μόνο ένα βουητό. Τέλος στις 7 ακριβώς δεν έχει ξεκινήσει ακόμη η συνεδρίαση του Συμβουλίου.
Μπορείτε να δείτε το link του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας εδώ http://www.ustream.tv/channel/dskav




Nαι του Υπ. Ναυτιλίας στη πρόταση της Θασιακής για τα δρομολόγια της Θάσου

Ως ένα ευχάριστο γεγονός και όχι ως μία νίκη απέναντι στις ναυτιλιακές θεωρείται απ’την Θασιακή Ένωση το γεγονός ότι το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας υιοθετεί τη πρόταση της Θασιακής Ένωσης για τα δρομολόγια των φέρι μποτ που αφορούν την περίοδο Νοέμβρης 2014- Οκτώβρης 2015. Μάλιστα απέστειλε την επιστολή προς ενημέρωση στις δύο ναυτιλιακές εταιρίες ζητώντας να εξετασθεί το ενδεχόμενο ικανοποίησης των αιτημάτων.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=D3-HC6FUomw&list=TLcuIo_g5SKy6aspp0DFRzQxr0fYDoDHld[/youtube]




Από σήμερα οι αιτήσεις για τις Πανελλαδικές

Για πρώτη χρονιά δε θα υπάρχει ως επιλογή η εισαγωγή σε Σχολές Αστυνομίας…

Από σήμερα Δευτέρα 10 Φεβρουαρίου θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι μαθητές να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις συμμετοχής τους για τις πανελλαδικές εξετάσεις του 2014, με την προθεσμία να λήγει στις 25 Φεβρουαρίου.

Για πρώτη χρονιά δε θα υπάρχει ως επιλογή η εισαγωγή σε Σχολές Αστυνομίας. Επίσης για το τμήμα Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών του ΤΕΙ Αθήνας δεν θα εξετάζονται οι υποψήφιοι στα ειδικά μαθήματα Ελεύθερο και Γραμμικό Σχέδιο, όπως ίσχυε μέχρι πέρσι.

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να προμηθεύονται την αίτηση είτε από το Λύκειο, όπου φοιτούν, είτε από το Διαδίκτυο στην επίσημη ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr στο σύνδεσμο Εξετάσεις (Γενικό Λύκειο ή ΕΠΑΛ ΤΕΕ/ Έντυπα εξετάσεων).




Κατεβαίνουν στην Αθήνα οι αγρότες

Θα έχουν συναντήσεις στο υπουργείο Οικονομικών…

Σκληραίνουν τη στάση τους οι αγρότες και κατεβαίνουν σήμερα στην Αθήνα προκειμένου να πραγματοποιήσουν το απόγευμα συναντήσεις στο υπουργείο Οικονομικών και να συζητήσουν τα αιτήματά τους.

Η χθεσινή συγκέντρωση των αγροτών Λάρισας και άλλων 23 μπλόκων από όλη τη χώρα στον κόμβο της Νίκαιας πήρε τη μορφή παλλαϊκού συλλαλητηρίου. Το «παρών» έδωσαν χιλιάδες πολίτες αλλά και εκπρόσωποι φορέων από τη Θεσσαλία, την Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις.

Δυναμικό ήταν «παρών» έδωσαν και οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ οι οποίοι πήραν μέρος στις κινητοποιήσεις.

Επί μιάμιση και πλέον ώρα παρέμεινε κλειστή το μεσημέρι η ΠΑΘΕ στο ύψος του μπλόκου της Νίκαιας ενώ στη Λάρισα υπήρξε συνεδρίαση της ομοσπονδίας ιδιοκτητών φορτηγών ΔΧ Θεσσαλίας, Κεντρικής Ελλάδας και Δυτικής Μακεδονίας.

Σε ολιγόλεπτους συμβολικούς αποκλεισμούς των εθνικών οδών Πατρών – Κορίνθου και Αντιρρίου – Ιωαννίνων, προχώρησαν σήμερα αγρότες της Αιγιάλειας και της Αιτωλοακαρνανίας.

Οι αγρότες θα αποφασίσουν το μέλλον των κινητοποιήσεών τους μετά την Τρίτη, ενώ συναντήσεις στο υπουργείο Μεταφορών θα έχουν σήμερα και οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ.




Πανπεριφερειακός ξεσηκωμός κατά του TAP! Βουλιαξαν οι Φίλιπποι από χιλιάδες πολιτών

Σε ένα πανπεριφερειακό ξεσηκωμό κατά της πολιτικής της κατασκευάστριας εταιρίας του αγωγού ΤΑΠ μετατράπηκε το συλλαλητήριο που πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στους Φιλίππους. Χιλιάδες αγρότες, νέοι, πολίτες, πολιτικοί και επιστημονικοί φορείς έδωσαν βροντερό παρών στο προγραμματισμένο συλλαλητήριο κατά της όδευσης του αγωγού ΤΑΠ από τα Τενάγη των Φιλίππων δίνοντας ένα ηχηρό μήνυμα ότι η περιοχή μας δεν θα ανεχθεί την αυθαιρεσία καμίας εταιρίας που στο βωμό του κέρδους σκοπεύει να καταστρέψει μία γη υψηλής παραγωγικότητας καταστρέφοντας παράλληλα το βιος εκατοντάδων αγροτών και των οικογενειών τους και υποθηκεύοντας την ασφάλεια της περιοχής των Φιλίππων.
Μετά το πέρας των ομιλιών αναγνώσθηκε το ψήφισμα των αγροτών και των φορέων κατά του αγωγού ενώ το συλλαλητήριο ολοκληρώθηκε με πορεία και συμβολικό κλείσιμο της Εθνικής οδού Δράμας – Καβάλας για λίγα λεπτά.
Με ισχυρά επιχειρήματα που αποδεικνύουν το δίκαιο των αιτημάτων μας θα ανατρέψουμε την σχεδιαζόμενη χάραξη του αγωγού τόνισαν στις δηλώσεις τους κατά τη διάρκεια του συλλαλητηρίου για τον ΤΑΠ οι επιστημονικοί φορείς της περιοχής μας.
Την κάθετη αντίθεση τους στην σχεδιαζόμενη από την εταιρία όδευση του αγωγού ΤΑΠ δήλωσαν και οι πολιτικοί παράγοντες ολόκληρης της ΑΜΘ που βρέθηκαν στους Φιλίππους δεσμευόμενοι πως θα κάνουν ότι είναι δυνατό ώστε ο αγωγός να αλλάξει όδευση.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QE5Qyb57-3Q&list=TL5IPxbWarud00sX7GPhSfzgPEcJ9twdt2[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dBbyn0FiGfk&list=TLZ3B6W4ORpwECAu6gNQUF_nBREwYkAWAB[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cnr2Vf1MT1c&list=TLNl39adUJqCJNqROPJYTMQ-sGYtAK2wyg[/youtube]




Κομοτηνή | Η πιό προσβάσιμη πόλη της Ελλάδας για ΑΜΕΑ

Τα «σκήπτρα» της πιο προσβάσιμης πόλης στην Ελλάδα για άτομα με κινητικά προβλήματα διεκδικεί η Κομοτηνή χάρη στις σημαντικές προσπάθειες του Συλλόγου Ατόμων με Κινητικά Προβλήματα «Περπατώ», που σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, έχει φροντίσει για την απρόσκοπτη μετακίνηση όλων, ακόμη και με την αστική συγκοινωνία.

Το χαρακτηριστικό αυτό της πόλης μάλιστα, έκανε έναν 24χρονο παραπληγικό να εγκαταλείψει την Αθήνα, όπου ζούσε με την οικογένειά του και να εγκατασταθεί στην Κομοτηνή, διεκδικώντας την αυτονομία του. Ο Φάνης Παπαδημητρίου, από τον περασμένο Σεπτέμβριο, οπότε και εγκαταστάθηκε στην πόλη της Θράκης για να λάβει μέρος στο πρόγραμμα αυτόνομης διαβίωσης που υλοποιεί ο σύλλογος, είδε την πόλη σαν τον μικρό του «παράδεισο».
«Δεν έχω συναντήσει πουθενά στην Ελλάδα τέτοιου είδους προσβασιμότητα και μου φάνηκε απίστευτο, σαν παραμύθι» περιγράφει ο 24χρονος, ο οποίος αφού παρακολούθησε το 15νθήμερο πρόγραμμα του συλλόγου, πήρε την απόφαση να μετακομίσει. «Το είδα σαν απόδραση από τις απαράδεκτες συνθήκες που επικρατούν για τα άτομα με αναπηρία στην Αθήνα και οι γονείς μου με ενθάρρυναν σ’ αυτό. Άλλωστε, μ’ ενδιαφέρει πρωτίστως να διεκδικήσω την οικονομική και κινητική αυτονομία μου και να πάρω τη ζωή στα χέρια μου. Μάλιστα, στην κατεύθυνση αυτή, ψάχνω για δουλειά, μέσω του ΟΑΕΔ» λέει ο κ. Παπαδημητρίου.
Ήδη, ο νεαρός έχει εγκατασταθεί σε ένα διαμέρισμα διαμορφωμένο έτσι ώστε να μπορεί να κινείται άνετα με το καρότσι του, έχοντας συγκάτοικο έναν φοιτητή των ΤΕΦΑΑ που γνώρισε στη διάρκεια του προγράμματος αυτόνομης διαβίωσης και ο οποίος τον βοηθάει σε κάποιες ανάγκες του καθώς, λόγω της αναπηρίας, δεν έχει την πλήρη ικανότητα εξυπηρέτησης.
Η πιο προσβάσιμη πόλη στην Ελλάδα
Καταλυτικός πάντως για την απόφασή του να μετακομίσει στην Κομοτηνή, όπως παραδέχεται, ήταν ο ρόλος του Συλλόγου «Περπατώ» ο οποίος ιδρύθηκε τον Σεπτέμβριο του 2002 από μία παρέα ατόμων με αναπηρία, φίλων και συγγενών τους. Μέχρι σήμερα, μετράει περίπου 300 μέλη με κινητική αναπηρία καθώς επίσης και 150 ενεργούς εθελοντές, ενώ από το 2005 εκπαιδεύει φοιτητές Κοινωνικής Διοίκησης Κατεύθυνσης Κοινωνικής Εργασίας. Το 2003, ο Σύλλογος εντάχθηκε στο Εθνικό Μητρώο Φορέων Ιδιωτικού Τομέα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που παρέχουν υπηρεσίες κοινωνικής φροντίδας και στο Ειδικό Μητρώο Εθελοντικών μη Κυβερνητικών Οργανώσεων του τότε Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας.
«Πρόθεση του Συλλόγου από την απαρχή λειτουργίας του, ήταν η προσβασιμότητα στην πόλη. Με ενέργειές του και με την υποστήριξη της τοπικής αυτοδιοίκησης, στην Κομοτηνή έχουν τοποθετηθεί παντού ράμπες, τις οποίες οι οδηγοί σέβονται και έχουν μάθει να μην παρκάρουν. Επιπλέον, τα αστικά λεωφορεία έχουν ράμπες που χρησιμοποιούνται από άτομα με κινητικά προβλήματα και, γενικότερα, έχουμε καταφέρει να ευαισθητοποιήσουμε στο θέμα αυτό την τοπική κοινωνία» εξηγεί η κοινωνική λειτουργός του Συλλόγου Βασιλική Χατζοπούλου.
Συμπλήρωσε δε, ότι ο Σύλλογος διαθέτει και δικό του, ειδικά διαμορφωμένο όχημα, για να εξυπηρετεί και τις ανάγκες ατόμων με αναπηρία εκτός νομού. Ακόμη, οι παραλίες έχουν γίνει προσβάσιμες με την τοποθέτηση ειδικής ράμπας και όποιος το επιθυμεί, μπορεί να χρησιμοποιήσει τα ειδικά ποδήλατα που διαθέτει ο Σύλλογος, στα οποία «κουμπώνουν» τα αναπηρικά αμαξίδια, για να μετακινηθεί γρήγορα και χωρίς συνοδό στην πόλη!



Στο ΤΑΙΠΕΔ καταλήγει η υπόγεια αποθήκη στην Καβάλα

Εν αναμονή της τρίτης κατά σειρά μελέτης για το έργο της υπόγειας αποθήκης φυσικού αερίου στην Καβάλα που παρήγγειλε αυτή τη φορά το ΤΑΙΠΕΔ -στο παρελθόν μελέτες για το έργο έχουν πραγματοποιήσει η Ενεργειακή Αιγαίου, η Edison και η ΔΕΠΑ, η οποία μάλιστα χρησιμοποίησε και την ίδια εταιρεία τη φινλανδική Pöyry- ο χρόνος μετρά αντίστροφα για τις 23 Νοεμβρίου 2014.

Η ημερομηνία αυτή είναι κομβική καθώς τότε λήγουν τα δικαιώματα που διαθέτει η νυν διαχειρίστρια εταιρεία Energean και η παραχώρηση επιστρέφει στο δημόσιο δηλαδή στο ΤΑΙΠΕΔ.

Και σε αντίθεση με τους άλλους διαγωνισμούς που διαχειρίζεται το Ταμείο, η όποια καθυστέρηση πιθανόν προκύψει, δημιουργεί σοβαρά ζητήματα αφού το ετήσιο κόστος λειτουργίας και συντήρησης της εγκατάστασης υπολογίζεται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ.

Στον αρχικό σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ, ο διαγωνισμός αναμενόταν να έχει ολοκληρωθεί το Νοέμβριο, ώστε να μη χρειαστεί το Δημόσιο να καλύψει τα έξοδα αυτά. Ωστόσο ενόψει του διαγωνισμού ανέθεσε εκ νέου στην Pöyry τη μελέτη η οποία έχει αντικείμενο να διαπιστώσει υπό ποιες προϋποθέσεις μπορεί το έργο να γίνει πιο ελκυστικό για τους ενδιαφερόμενους επενδυτές.

Ο ίδιος σχεδιασμός προέβλεπε ότι η μελέτη θα παραδιδόταν τον Ιανουάριο ή το αργότερο το Φεβρουάριο ενώ ο διαγωνισμός προβλέπεται να προκηρυχθεί μέσα στο α’ τρίμηνο του έτους.

Για την αποθήκη της νότιας Καβάλας, θυμίζουμε ότι ήδη απασχολούνται ως σύμβουλοι η HSBC (χρηματοοικονομικός σύμβουλος), η SAW Consulting (τεχνικός σύμβουλος) καθώς και δύο ακόμη δικηγορικά γραφεία (ως νομικοί σύμβουλοι).

Το ενδιαφέρον για το έργο πάντως -το οποίο έχει κινήσει και το ενδιαφέρον της Ε.Ε. αφού έχει ενταχθεί στα Projects of Common Interest (PCI) και έχει εξασφαλισμένα κονδύλια 3 εκατ. ευρώ για μελέτες μέσω του προγράμματος ΤΕΝ-Ε- είναι ότι αποτελεί μια υποδομή που μπορεί να δώσει τη δυνατότητα στην ελληνική αγορά να ανοίξει την αγορά αερίου και να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που δημιουργούνται διεθνώς στη spot αγορά του LNG.

Ιδιαίτερα μάλιστα μετά την επανάσταση του shale gas στις ΗΠΑ, οι τιμές έχουν πιεστεί προς τα κάτω με σημαντικά οφέλη για τους αγοραστές. Ωστόσο στην Ελλάδα καθώς δεν υπάρχουν μια υποδομή αποθήκευσης, το όποιο όφελος προκύπτει είναι πρόσκαιρο και περιορίζεται σε μεμονωμένα φορτία ετησίως.

Τεχνικά, η Νότια Καβάλα έχει σήμερα δυναμικότητα αποθήκευσης 1 δισ. κ.μ., και είναι η μοναδική φυσική υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου πανελλαδικά. Η αποθήκη «κουμπώνει» καλά με τον αγωγό TAP και με την μεταφορά φυσικού αερίου από την Ιταλία, καθώς βρίσκεται σε ένα κομβικό σημείο της διαδρομής του αγωγού.

Το πεδίο της Νότιας Καβάλας έχει παράξει τα τελευταία 30 χρόνια κοντά στα 1 δισ. κυβικά μέτρα φυσικού αερίου. Το project μπορεί να τροφοδοτήσει το εθνικό σύστημα φυσικού αερίου με 7-9 εκατ. κυβικά μέτρα ημερησίως, ποσότητα που μεταφράζεται στο 40% των αναγκών της χώρας σε φυσικό αέριο για περίοδο 90 ημερών.




Σε δημοπράτηση νέο μεγάλο έργο 16 εκατομμυρίων ευρώ για το λιμάνι Καβάλας

Σε δημοπράτηση είναι επίσημα το έργο με τίτλο «Ολοκλήρωση επέκτασης κρηπιδωμάτων, βορείου τμήματος, δυτικού τομέα νέου λιμένα Καβάλας».

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 16 εκατομμύρια ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) και φορέας υλοποίησης είναι το Υπουργείο Υποδομών. Το έργο θα παραδοθεί στον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας (ΟΛΚ).

Η ημέρα δημοπράτησης του έργου είναι την 1η Απριλίου. Ο χρόνος υλοποίησης των έργων είναι 18 μήνες από την ανάθεση της σύμβασης. Αν δεν υπάρξουν προβλήματα στην διαδικασία του διαγωνισμού τότε τα έργα θα ξεκινήσουν το Φθινόπωρο και στις αρχές του 2016 το έργο θα έχει ολοκληρωθεί.

Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαικό Ταμείο Περειφερειακής Ανάπτυξης «Ε.Τ.Π.Α.» μέσω του Ε.Π.–Ε.Π. Άξονας Γ’ Θαλάσσιες Μεταφορές–Λιμάνια Περιφερειών Αμιγούς Στόχου Σύγκλισης του Ε.Π. «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας 2007-2013».

Προβλέπονται εργασίες που περιλαμβάνουν την:
• Κατασκευή κρηπιδωμάτων με κυψελωτά κιβώτια (caissons) συνολικού μήκους 510μ.,
• Ολοκλήρωση επιχώσεων και διαμόρφωσης δικτύων οδών και δαπέδων,
• Ολοκλήρωση κατασκευής αντιπλημμυρικών έργων,
• Κατασκευή κτιρίου υποσταθμού καθώς και ολοκλήρωση δικτύων Η/Μ εγκαταστάσεων.

Τα έργα στο εμπορικό λιμάνι «Φίλιππος Β’» άρχισαν από το 1990. Σήμερα διαθέτει κρηπίδωμα μήκους 400 μέτρων, με χώρους διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων 50.000 τ.μ. Με την ολοκλήρωση των εργασιών επέκτασης τα κρηπιδώματα θα έχουν μήκος 910 μέτρων και οι χώροι διαχείρισης και αποθήκευσης φορτίων θα επεκταθούν σε 130.000 τ.μ.

Στα πλεονεκτήματα του λιμανιού περιλαμβάνονται η σύνδεσή του με την Εγνατία οδό, ενώ στους στόχους του ΟΛΚ περιλαμβάνεται και η σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, με τη δημιουργία γραμμής μέχρι τους Τοξότες.

KAVALA_NEO_LIMANI