Περιστέρη για τάφο Αμφίπολης: “Είναι δύσκολο να έχει συληθεί ένας τέτοιος τάφος”

Για έναν “μοναδικό τάφο όχι μόνο στον ελλαδικό χώρο αλλά και τα Βαλκάνια”, ένα “οικουμενικό μνημείο”, μίλησε η προϊσταμένη της ΚΗ’ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Κατερίνα Περιστέρη, υποδεχόμενη, σήμερα, στην Αρχαία Αμφίπολη, εννεαμελές κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ, με επικεφαλής την υπεύθυνη για θέματα Πολιτισμού του κόμματος, βουλευτή Άννα Χατζησοφιά.

Βγαίνει ένα μνημείο σημαντικό όχι μόνο για την Ελλάδα αλλά έχει παγκόσμιο ενδιαφέρον, τόνισε η κ. Περιστέρη, ενημερώνοντας για τη μέχρι στιγμής εξέλιξη του έργου το κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ, στο οποίο επετράπη να φτάσει έως την απαγορευτική μπάρα πριν από την αρχαιολογική ανασκαφή.

“Πρέπει οπωσδήποτε η Πολιτεία να αξιοποιήσει την ανασκαφή αυτή στο έπακρο. Δηλώνουμε ότι είμαστε αλληλέγγυοι και συμπαραστάτες στο έργο σας” υπογράμμισε, από την πλευρά της, η κ. Χατζησοφιά, ευχαριστώντας την επικεφαλής της ανασκαφής για την ενημέρωση.

Σε δηλώσεις της, η επικεφαλής της ανασκαφής στον τύμβο Καστά επιβεβαίωσε ότι η περίβολος του ταφικού μνημείου είναι έργο του Δεινοκράτη, όπως και ο τάφος, και χρονολογούνται το 325-300 π.Χ., ενώ διέψευσε τις πληροφορίες περί τριών τάφων, κρυμμένων πίσω από την είσοδο, λέγοντας πως πρόκειται για “παραφιλολογία”.

Σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ εάν έχουν βρεθεί τα κεφάλια των Σφιγγών, η αρχαιολόγος απάντησε αρνητικά, διευκρινίζοντας ότι “τα κεφάλια είναι ένθετα, άρα το πιθανότερο είναι να βρίσκονται πίσω”.

Σε ό,τι αφορά τα μέχρι στιγμής ευρήματα, σημείωσε: “Ήδη έχουμε τα σκαλοπάτια, το δάπεδο και τον τοίχο σφράγισης, ο οποίος είναι πολύ στέρεος και πρέπει σιγά σιγά να τον αφαιρέσουμε και να βρούμε όλη την πρόσοψη. Οι Σφίγγες φαίνονται, η μία και το ένα μέρος της άλλης, γιατί έχουν αφαιρέσει κάποιες πέτρες στα ρωμαϊκά χρόνια και δεν μπόρεσαν να πάνε μακριά με έναν τέτοιο τοίχο σφράγισης”.

Διατύπωσε δε, την εκτίμηση πως “είναι δύσκολο να έχει συληθεί ένας τέτοιος τάφος”, τονίζοντας παράλληλα πως απαιτείται μεγάλη προσοχή. “Είμαστε σαν τους χειρουργούς. Πάμε σιγά σιγά. Η ανασκαφή θα μας δείξει τι έχουμε μέσα” ανέφερε χαρακτηριστικά.




Ορκίστηκε η νέα διοίκηση του Δήμου Θάσου

Σε μία σεμνή τελετή, στη κατάμεστη αίθουσα του Καλογερικού έγινε το βράδυ της Παρασκευής η ορκωμοσία της νέας δημοτικής αρχής του Δήμου Θάσου υπό τον δήμαρχο Κώστα Χατζηεμμανουήλ.

Ο δήμαρχος μετά την ορκωμοσία εξήγησε την σημασία του όρκου ως μία δέσμευση ενώπιον θεού και ανθρώπων για έναν αγώνα αέναο ώστε το νησί να καταστεί το κέντρο του ενδιαφέροντος και να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων του. Έθεσε δε ως προτεραιότητα του την κοινωνική πολιτική, την μέριμνα υπέρ των αδυνάτων αλλά και την οικονομική ανάπτυξη μέσω της στήριξης της επιχειρηματικότητας και του τουρισμού. Παρόντες στην χθεσινοβραδυνή ορκωμοσία ήταν μεταξύ άλλων ο βουλευτής ΝΔ Γιάννης Πασχαλίδης και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Καβάλας Άγγελος Τσατσούλης.




Τη Δευτέρα θα ανακοινωθεί η ημερομηνία | Την ερχόμενη εβδομάδα οι βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ – ΤΕΙ

Έως το τέλος της ερχόμενης εβδομάδας θα ανακοινωθούν οι βάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας, καθώς πυρετωδώς εργάζονται οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων.

Η ακριβής ημερομηνία για την ανακοίνωση των βάσεων αναμένεται να γίνει γνωστή τη Δευτέρα, 25 Αυγούστου.

Πάντως χρονιά εκπλήξεων αναμένεται η εφετινή για τις βάσεις εισαγωγής στα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ της χώρας, με κύρια τάση την άνοδο στα περισσότερα τμήματα αλλά και μεγάλη πτώση στο 5ο επιστημονικό πεδίο (επιστήμες Οικονομίας και Διοίκησης). Στο πεδίο αυτό, για πρώτη φορά έπειτα από χρόνια, είναι πιθανόν να καταγραφούν κενές θέσεις.

Στις περιζήτητες Ιατρικές και Πολυτεχνικές σχολές από την άλλη πλευρά, η άνοδος των βάσεων αναμένεται ότι θα ξεκινήσει από τα 250 και θα φτάσει τα 500 μόρια. Στις Νομικές οι αυξομειώσεις αναμένεται ότι θα είναι ελάχιστες. Στα περιφερειακά ΑΕΙ του 5ου πεδίου η πτώση των βάσεων μπορεί να φτάσει και τα 1.000 μόρια ή και να τα ξεπεράσει.

Ωστόσο καθοριστικός παράγοντας της εφετινής διαδικασίας είναι οι αλλαγές στον θεσμό των μετεγγραφών, καθώς αναμένεται τεράστιος αριθμός μετεγγραφομένων από την περιφέρεια προς τα ανώτατα Ιδρύματα του κέντρου. Ο αριθμός αυτός αναμένεται να φτάσει και τους 20.000 φοιτητές.




Υποβολή ενστάνσεων από 22 έως 26/8 | Αναρτήθηκαν οι προσωρινοί πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών

Την ανάρτηση των προσωρινών πινάκων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, για το σχολικό έτος 2014-2015, των κλάδων και ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας. Ενστάνσεις μπορούν να υποβληθούν αποκλειστικά από 22/08/2014 μέχρι και 26/08/2014.

Ειδικότερα η ανακοίνωση του υπουργείου αναφέρει ότι «αναρτώνται στην ηλεκτρονική διεύθυνση του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Π.Ε. και Δ.Ε. (Ο.Π.Σ.Υ.Δ.): http://e-aitisi.sch.gr οι προσωρινοί Πίνακες Αναπληρωτών εκπαιδευτικών, για το σχολικό έτος 2014-2015, των κλάδων και ειδικοτήτων της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.»

» Καλούνται οι εκπαιδευτικοί που υπέβαλαν αίτηση αναπληρωτών να ελέγξουν ενδελεχώς τους αναρτημένους πίνακες του κλάδου ή και της ειδικότητάς τους. Σε περίπτωση, δε, που διαπιστώσουν τυχόν λάθη ή παραλείψεις επί των αναρτημένων στοιχείων οφείλουν να υποβάλουν ένσταση κατά των πινάκων αυτών, αποκλειστικά από 22/08/2014 μέχρι και 26/08/2014, σε οποιαδήποτε Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντίστοιχα, όπως ορίζεται στην αριθμ. 132801/Δ2/21-08-2014 (ΑΔΑ: ΨΤΕΦ9-ΔΚ4) σχετική εγκύκλιο».




«Σεισμός» για το σεισμολογικό σταθμό στην Καβάλα | Παραιτήθηκε ο Γ. Γερομάρκος

Στην κόντρα των σεισμολόγων μπήκε και η Περιφέρεια ΑΜΘ, με αφορμή την πρόταση του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης για την εκτέλεση του ερευνητικού έργου: «Σεισμολογικός Σταθμός στην περιοχή Συμβόλου-Παγγαίου», η οποία συζητήθηκε στο Περιφερειακό συμβούλιο της Τετάρτης 20 Αυγούστου.

Την πρόταση έκανε το εργαστήριο του πανεπιστημίου με την εμπλοκή του σεισμολόγου ΚωνσταντίνουΠαπαζάχουγια την εγκατάσταση και λειτουργία σεισμολογικού σταθμού σε σημείο που θα αποφασιστεί αργότερα αλλά θα βρίσκεται ανάμεσα στο Σύμβολο και το Παγγαίο όρος, με την Περιφέρεια ΑΜΘ να αναλαμβάνει τα έξοδα, ένα ποσό περίπου 24.000 ευρώ.

Όπως σημείωσε ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης κ. Γιώργος Γερομάρκος, η τεχνική υπηρεσία της ΠΕ Καβάλας ενέταξε το έργο στο τεχνικό πρόγραμμα της Καβάλας και το πέρασε προς έγκριση στο Περιφερειακό Συμβούλιο

Στη συζήτηση παρενέβη ο Εκτελεστικός γραμματέας της Περιφέρειας κ. Κώστας Κατσιμίγας, ο οποίος σημείωσε πως στην περιφέρειά μας είναι εγκατεστημένο ήδη ένα δίκτυο σεισμογράφων και επιταχυνσιογράφων που υποστηρίζει η διεύθυνση πολιτικής προστασίας συνεργαζόμενοι με το γεωδυναμικό ινστιτούτο και το αστεροσκοπείο Αθηνών, μέρος του πανελλήνιου δικτύου.

Ο ίδιος εξέφρασε την άποψη πως δεν είναι δυνατόν η υπηρεσία μίας περιφερειακής ενότητας να αποφασίζει και να προτείνει την τοποθέτηση ενός σεισμογράφου αλλά κάθε τέτοιο έργο να εντάσσεται στα πλαίσια ενός γενικότερου σχεδιασμού.

Για αυτό και πρότεινε την απόσυρση του θέματος, τη συγκρότηση μιας επιτροπής που θα αποτελείται από τους προϊσταμένους των τεχνικών υπηρεσιών των πέντε περιφερειακών ενοτήτων υπό την προεδρεία του προϊσταμένου της επιτελικής υπηρεσίας του κ. Παράσχου προκειμένου η τοποθέτηση του οργάνου να ενταχθεί στο γενικότερο σχεδιασμό.

Εκεί φάνηκε και η υποβόσκουσα σύγκρουση των επιστημόνων, αφού ο κ. Γερομάρκος λαμβάνοντας το λόγο μίλησε για παρέμβαση από το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του οποίου του «κάνουμε τα χατίρια», και με αυτό τον τρόπο η Περιφέρεια λαμβάνει θέση υπέρ ενός ή άλλου.

Κατόπιν το λόγο έλαβε ο επικεφαλής της Περιφερειακής Αναγέννησης και νεοεκλεγείς Περιφερειάρχης κ. Γιώργος Παυλίδης, ο οποίος σημείωσε ότι  δε θα πρέπει να αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες που δείχνουν διαφορετικές ταχύτητες στις Περιφερειακές ενότητες, πρέπει να υπάρχει συναίνεση και συντονισμός για αυτό και τόνισε την ανάγκη απόσυρσης του θέματος και σύστασης μιας αρμόδιας επιτροπής.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν τόσο ο κ. Χρήστος Τρέλλης της Λαϊκής Συσπείρωσης όσο και ο κ. Τάκης Χαρίτου της Αριστερής Οικολογικής Συνεργασίας, με τον πρώτο να δηλώνει πως δε θα πρέπει να εμπλέκεται η Περιφέρεια σε ανταγωνισμούς τρίτων, και τον δεύτερο αν τονίζει την ανάγκη να σταθμίσει η ίδια η περιφέρεια τις συνεργασίες και τις επιλογές που θα κάνει στις συνεργασίες της, σε σχέση με το χώρο και τις επιλογές.

Η κα Κατερίνα Γεροστεργίου της Οικολογίας Αλληλεγγύης μίλησε για σύγκρουση μεταξύ των επιστημόνων για το ποια απόφαση θα επικρατήσει, με την Περιφέρεια στη μέση, σημειώνοντας πως θα πρέπει να δουν το θέμα με περισσότερη προσοχή.

Τέλος ο απερχόμενος Αντιπεριφερειάρχης Ξάνθης κ. Φώτης Καραλίδης, εκπροσωπώντας τη διοίκηση σημείωσε ότι θα πρέπει να υπάρχει ανάλυση και η όποια πρόταση και η συνεργασία με το εργαστήριο γεωφυσικής να εξεταστεί, αλλά και να εξεταστεί η συνεργασία με όλους τους άλλους οργανισμούς που ασχολούνται με αυτό.

Η εξέλιξη αυτή οδήγησε τον πρωτεργάτη της δημιουργίας σεισμολογικού σταθμού στην Καβάλα αντιπεριφερειάρχη Ανάπτυξης Γιώργου Γερομάρκου να υποβάλλει την παραίτηση του από την παράταξη του την Κοινωνική Συμμαχία καθώς αισθάνεται πως δεν στηρίχθηκε όπως συμφωνήθηκε η πρωτοβουλία του.




Δεν χρειάζεται θεώρηση βιβλιαρίων | Ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή κάλυψη για 65.835 οφειλέτες του ΟΑΕΕ

Δυνατότητα σε 65.835 οφειλέτες του ΟΑΕΕ να έχουν πλήρη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη την οποία μέχρι σήμερα στερούνταν δίνει το υπουργείο Εργασίας.
Ειδικότερα, μετά από τις ηλεκτρονικές διασταυρώσεις που πραγματοποίησε η ΗΔΙΚΑ βρέθηκαν 65.835 ενεργοί ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ που πληρούν τα κριτήρια του Ν.4254/2014 (μέσο εισόδημα στην τριετία 2011-2014 μέχρι 12.000 ευρώ, οφειλές μετά την 1-1-2011) και πλέον θα λαμβάνουν πλήρη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή κάλυψη.

Τα στοιχεία των δικαιούχων έχουν ήδη καταχωρηθεί στο Εθνικό Μητρώο Δικαιούχων Περίθαλψης του ηλεκτρονικού συστήματος «ΑΤΛΑΣ» και έτσι -όπως όλοι οι ασφαλισμένοι της χώρας- δεν θα χρειαστεί να απευθυνθούν στον ΟΑΕΕ για θεώρηση των βιβλιαρίων τους, καθώς όλοι οι αρμόδιοι πάροχοι υπηρεσιών υγείας στους οποίους μπορούν να αποταθούν έχουν τη δυνατότητα ανάκτησης της ηλεκτρονικής θεώρησης.

Εντός της ερχόμενης εβδομάδας οι 65.835 ασφαλισμένοι οφειλέτες θα έχουν τη δυνατότητα να επισκεφτούν το δικτυακό τόπο της ΗΔΙΚΑ (www.idika.gr) και να ενημερώνονται για την καταχώρηση της ασφαλιστικής τους ικανότητας στο Εθνικό Μητρώο Δικαιούχων Περίθαλψης.

Σε σχετικές δηλώσεις του ο υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης ανέφερε: «Ενισχύουμε το δίχτυ κοινωνικής προστασίας για τους αδύναμους συμπολίτες που έχουν πληγεί περισσότερο από τις επιπτώσεις της κρίσης, παρέχοντας πλήρη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη, στοχευμένα και αποτελεσματικά, σε κοινωνικές και επαγγελματικές ομάδες και τις οικογένειες τους που έχουν απολέσει την ασφαλιστική τους ικανότητα».

Την ικανοποίησή του εξέφρασε το ΠΑΣΟΚ για «την ολοκλήρωση της εφαρμογής της πρότασής του για την πλήρη ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή κάλυψη σε 65.835 μικρομεσαίους επαγγελματίες (και των οικογενειών τους), οι οποίοι λόγω της κρίσης δεν πληρούσαν τις σχετικές προϋποθέσεις», σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του κόμματος.

Παράλληλα, το ΠΑΣΟΚ υπενθυμίζει ότι με παρεμβάσεις του είχαν εξασφαλισθεί 20 εκ. ευρώ από το κοινωνικό μέρισμα του 2013 για την παροχή αυτή και εν συνεχεία υιοθετήθηκε και ψηφίσθηκε η πρόταση του κόμματος με την σχετική νομοθετική ρύθμιση.




Το «ταξίδι» των ανασκαφών στην Αμφίπολη

Οι αρχαιολογικές… αναζητήσεις σχεδόν μισό αιώνα πριν από τον Δ. Λαζαρίδη

Την πρώτη του ανασκαφή στον λόφο Καστά, το 1964, περιγράφει ο αρχαιολόγος Δημήτρης Λαζαρίδης στα «Πρακτικά της εν Αθήναις Αρχαιολογικής Εταιρείας», σε απόσπασμα με τίτλο «Ανασκαφαί και έρευνα εις Αμφίπολιν», Εν Αθήναις 1966.Στο συγκεκριμένο απόσπασμα του βιβλίου αναφέρει: «Εις απόστασιν ολίγων δεκάδων μέτρων ανατολικώς του υπ’ αριθμ. 133 λόφου εις την θέσιν “Καστάς”, υπάρχει λοφίσκος, εις την κορυφήν του οποίου είχεν ανευρεθεί κατά το παρελθόν τάφος εκ πωρολίθου, κάτωθεν δε του τάφου τούτου είχε αποκαλυφθή και δεύτερος τάφος παιδίου. Το κανονικόν σχήμα του λοφίσκου και το πλήθος των λατυπών μαρμάρου, αίτινες είχον ανευρεθή τότε εις τα χώματα της επιχώσεως, χωρίς να αποκαλυφθή μέχρι σήμερον τάφος εκ μαρμάρου, ήσαν τα κίνητρα δια να επιχειρηθεί μικρά έρευνα, ήτις εγένετο εις δύο σημεία της δυτικής και της νοτίας πλευράς, παρά την βάσιν του λοφίσκου. Δια της ερεύνης διεπιστώθη, ότι η επίχωσης είναι αμμώδης, εντός αυτής δε ανευρέθησαν τμήματα κεράμων. Πρόκειται άρα περί μεγάλου τεχνητού τύμβου, όστις πιθανώς καλύπτει μέγα ταφικόν οικοδόμημα. Δια της μελλοντικής ερεύνης του τύμβου θα ελεγχθή η ορθότης της υποθέσεως ταύτης».

Στην εν λόγω παράγραφο, ο αρχαιολόγος αποκαλύπτει ότι στον λόφο Καστά της Αρχαίας Αμφίπολης υπήρχε ένας μεγάλος τεχνητός τύμβος που πιθανόν, όπως έλεγε, «καλύπτει ένα μεγάλο ταφικό οικοδόμημα».

Πώς ξεκίνησε, όμως, το «ταξίδι» της Αμφίπολης και πώς έφτασε σε εκείνο το σημείο ο Δημήτρης Λαζαρίδης;

Ο επί τριάντα χρόνια στενός συνεργάτης του, πρώην αρχιφύλακας του αρχαιολογικού χώρου στην Αμφίπολη, Αλέξανδρος Φ. Κοχλιαρίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ανασύρει θύμησες μακρινές, μα όχι λησμονημένες, της εποχής εκείνης.

«Ήταν φθινόπωρο του 1955. Παιδί τότε, δώδεκα ετών, πήγα με τον πατέρα μου Φίλιππα για να μαζέψω ξύλα. Η νύχτα πλησίαζε κι εμείς κόβαμε και μαζεύαμε από κάτω όσα περισσότερα ξύλα μπορούσαμε για να γυρίσουμε γρήγορα πίσω στο χωριό. Ξαφνικά, βρεθήκαμε μπροστά σε ένα ιδιόμορφο άνοιγμα στο έδαφος, που αρχικά νομίζαμε πως ήταν σπηλιά. Τα σκαλοπάτια, όμως, που είδαμε στο βάθος μας προβλημάτισαν. Ειδοποιήσαμε αμέσως τον παππού μας Νικόλαο, που ήταν και ο σοφός της οικογένειας. Μας συμβούλεψε να ενημερώσουμε την Αρχαιολογική Υπηρεσία της Καβάλας, της οποίας προϊστάμενος ήταν τότε κάποιος Δημήτρης Λαζαρίδης. Ύστερα από δυο μέρες ήρθε. Θα μου μείνει αξέχαστη η πρώτη συνάντησή μας στη σημερινή γέφυρα του ποταμού Στρυμόνα. Ένας ευχάριστος νέος, γεμάτος αυτοπεποίθηση και αποφασιστικότητα. Τον μεταφέραμε στο χωριό με το γαϊδουράκι και τον πήγαμε στο σημείο- η σπηλιά, όπως μας αποκάλυψε, ήταν ένας λαξευτός τάφος ελληνιστικών χρόνων. Το πρώτο στοιχείο από έναν ολόκληρο αρχαίο πολιτισμό, που έκρυβε στα “σπλάχνα” της η περιοχή μας και η αρχαιολογική σκαπάνη θα τον αποκάλυπτε» μας εξιστορεί.

Οι πρώτες ανασκαφές στο συγκεκριμένο σημείο, ΒΑ της Αμφίπολης, πηγαίνοντας για τον λόφο Καστά, ξεκίνησαν έναν χρόνο μετά, το 1956. Κατά τη διάρκεια της ανασκαφής ήρθε στο φως το ελληνιστικό νεκροταφείο, με τα πλούσια ευρήματά του, που φυλάσσονται σήμερα στο αρχαιολογικό Μουσείο της Αμφίπολης. Το 1959-’60 ήρθε και η βοηθός του, η Κατερίνα η Ρωμιοπούλου, θυμάται.

«26 Απριλίου 1956. Άρχισαν συστηματικές ανασκαφές στην Αμφίπολη, σ’ ένα μεγάλο νεκροταφείο για να προστατευτεί η περιοχή από την αρχαιοκαπηλία. Χωρίς κανέναν φύλακα ή άλλο υπάλληλο- αρχαιολόγο, αρχιτέκτονα, συντηρητή. Πήρα την απόφαση να αρχίσω, παρά τις αδυναμίες, για να διασωθεί το καταπληκτικό πλήθος των κτερισμάτων. Ο τόπος ήταν γεμάτος σκάμματα και τομείς αρχαιοκαπήλων. Αποφάσισα αμέσως την ανασκαφή στη θέση αυτή» θα γράψει στο ημερολόγιό του ο αρχαιολόγος Δημήτρης Λαζαρίδης.

Το 1958, μια αναθηματική επιγραφή, πεταγμένη δίπλα σε ρεματιά, ΝΑ της Κοινότητας Αμφίπολης, οδηγεί τον αρχαιολόγο στην ταύτιση του χώρου με το ιερό της Κλειούς. «Ευμήτις Ηγησίστρατο Κλεοί Ανέθηκεν» έγραφε. Οι ανασκαφές στο σημείο έφεραν στο φως τοίχο από πλίνθινο πωρόλιθο, μελαμβαφή αγγεία, όστρακα, νομίσματα, αγαλματίδια και άλλα αρχαιολογικά ευρήματα.

Έναν χρόνο μετά, μία επιγραφή σε ρωμαϊκό τάφο έδινε την πληροφορία πως εκεί ήταν θαμμένος ο γιατρός Σέξτος Ιούλιος Χαρίτων. Η Αμφίπολη άρχισε να φέρνει στο φως τα ονόματα των πολιτών της: Ευμήτις, Σέξτος, Ιούλιος, Δημητρίας, Ευβουλίδου, Αριστονόη, Μυρτώ, Νικάσιππος, Πίπις και Φανίς.

Το 1960 είναι μία «τυχερή χρονιά» για τον Δημήτρη Λαζαρίδη, καθώς οι έρευνες αποκαλύπτουν έναν μακεδονικό ασύλητο τάφο, που είναι και ο μεγαλύτερος της Αμφίπολης. Χρυσά δακτυλίδια, ένα χρυσό στεφάνι από φύλλα ελιάς κι ένας ασημένιος καθρέφτης είναι μερικά μόνο από τα ευρήματα του που φιλοξενούνται σήμερα στο αρχαιολογικό μουσείο Αμφίπολης.

Οι έρευνες του αρχαιολόγου συνεχίζονται και επιχειρεί πλήθος δοκιμαστικών τομών στην ομαλή έκταση της Ακρόπολης, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

«Το 1964, ο Δημήτρης Λαζαρίδης κάνει την πρώτη τομή στον λόφο Καστά και εντοπίζει την περίμετρο του ταφικού περιβόλου. Αποκαλύπτει, τότε, 41 μέτρα της περιμέτρου μήκος, με 0,80 εκατ. στο ύψος. Εκείνα τα χρόνια, οι ανασκαφές ήταν δύσκολες- γίνονταν με τον κασμά και το φτυάρι, δεν υπήρχαν μηχανήματα, ούτε πολλά λεφτά. Ύστερα από δύο-τρεις μέρες, μία ξαφνική βροχή γέμισε με χώμα το σκάμμα των αρχαιολογικών ανασκαφών. Το 1965 ξεκινά την ανασκαφή στο ίδιο σημείο και αποκαλύπτει πλέον κομμάτι της περιβόλου. Ενημερώνει την Αρχαιολογική Εταιρεία για την τόσο σημαντική ανακάλυψη και συνεχίζει ακάθεκτος το έργο του. Στον χώρο της δουλειάς του κατάφερε να συνδέσει τόσο στενά το επιστημονικό και εργατικό προσωπικό με τους απλούς κατοίκους του χωριού, που έγινε για όλους το πιο αξιοσέβαστο πρόσωπο της περιοχής» δηλώνει, με έμφαση, ο κ. Κοχλιαρίδης.

Θυμάται ακόμη πως τις αρχαιολογικές ανασκαφές έρχεται να διακόψει η δικτατορία των Απριλιανών. «Οι στραγγαλιστές της Δημοκρατίας -λέει- δεν μπορούσαν να ανεχθούν ανθρώπους δημοκρατικών πεποιθήσεων, όπως ο Δημήτρης Λαζαρίδης, και τον απομακρύνουν από τον χώρο της εργασίας του. Το διάστημα που ακολούθησε, από το 1967 έως το 1971, υπήρξε για την αρχαιολογική Αμφίπολη η πιο νεκρή και άγονη περίοδος».

Μετά το 1971, με χρηματοδότηση της Αρχαιολογικής Εταιρείας καθώς και με την ηθική και υλική στήριξη του γνωστού τότε πολεοδόμου Δοξιάδη, ο Δ. Λαζαρίδης επιστρέφει στην Αμφίπολη και ξεκινά με μεγαλύτερο ζήλο τις ανασκαφές του. Επαληθεύει, με τα ευρήματα του, όλα όσα εξιστορούσε ο Θουκυδίδης, συνεχίζει τις ανασκαφές και υποθέτει, τότε με τους τοπογράφους, ότι η περίμετρος του λόφου Καστά «αγγίζει» τα 487 μέτρα. Ήταν πλέον πεπεισμένος ότι επρόκειτο για μεγάλο ταφικό μνημείο.

Ο Δ. Λαζαρίδης δημιουργεί τότε ένα άτυπο «ανοιχτό λαϊκό πανεπιστήμιο», ενημερώνοντας όλους όσοι πλησίαζαν τις ανασκαφές του για την ιστορία της Αμφίπολης και τα ευρήματά του.

Την ίδια χρονιά συνεχίζει τις ανασκαφές στον λόφο Καστά, αλλάζοντας όμως τη φορά της ανασκαφικής σκαπάνης και ξεκινώντας από την κορυφή του. «Προχωρά 13-14 μέτρα βάθος. Εκεί αποκαλύπτει αρχαϊκούς ασύλητους κιβωτιόσχημους τάφους της εποχής του σιδήρου, μέσα στους οποίους είναι θαμμένες γυναίκες, παιδιά και άνδρες με οπλισμό. Συνεχίζει την εκσκαφή του ώσπου βρίσκεται στον φυσικό λόφο του Καστά. Εκεί κάνει νέες τομές και κατεβαίνει τμηματικά στον λόφο, αποκαλύπτοντας σταδιακά ένα μεγάλο τετράπλευρο οικοδόμημα, διαστάσεων 10×10 μ., με 5 μ. ύψος. Ο αρχαιολόγος απεφάνθη ότι αυτό ήταν το ταφικό σήμα του τύμβου, το οποίο στην αρχαιότητα βρισκόταν μέσα στο χώμα» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κοχλιαρίδης, ο οποίος νιώθει πως με όσα διαδραματίζονται, σήμερα, στην Αμφίπολη, ζει για ακόμη μια φορά τις στιγμές που ήταν δίπλα στον Δ. Λαζαρίδη.

«Πίστευε ότι εδώ ήταν θαμμένος ο μικρός Αλέξανδρος και η μητέρα του Ρωξάνη. Αυτό το στήριζε στα ιστορικά γεγονότα που έλεγαν, ότι ο Κάσσανδρος, φοβούμενος την οργή των Φιλιππαίων, που αγαπούσαν τον μικρό Αλέξανδρο, έκανε έναν μεγαλειώδη τάφο και τον έθαψε με τιμές βασιλικές, ενώ για τον Μέγα Αλέξανδρο πίστευε ότι ήταν θαμμένος στην Αλεξάνδρεια» επισημαίνει.

Οι ανασκαφές του Δ. Λαζαρίδη, δεν περιορίζονταν μόνο στο Καστά. Το 1972 αρχίζει η συστηματική έρευνα των οχυρώσεων της πόλης. Ο αρχαιολόγος περιφέρεται στους λόφους και στις πλαγιές, όπου απλωνόταν άλλοτε η ένδοξη πόλη και αναπλάθει μέσα στο μυαλό του τα τείχη, την Αγορά και τα σπίτια της.

Το 1972 αποκαλύπτει μέρος από τα τείχη, μήκους περίπου 7,5 χιλιομέτρων, τις «Θράκες Πύλες», που αναφέρει και ο Θουκυδίδης.

«Οι Αθηναίοι σχεδίαζαν τη νέα πόλη με την προοπτική πως θα έπαιζε σπουδαίο ρόλο. Κι έτσι έκαναν τον περίβολο του τείχους της μεγαλύτερο από τον περίβολο που είχαν τα τείχη της Αθήνας την εποχή του Περικλή. Τα τείχη της Αθήνας είχαν μήκος μικρότερο κατά 1000 μέτρα, ενώ το μήκος των τειχών της Αμφίπολης φτάνει τα 7450 μέτρα. Είναι από τα εντυπωσιακότερα μνημεία της αρχαιότητας γιατί διατηρούνται σε άριστη κατάσταση και μας δίνουν μια πολύ καθαρή εικόνα της πολεμικής αρχιτεκτονικής των αρχαίων […] Με τις ανασκαφές της τελευταίας τετραετίας έχουμε πια μπροστά μας επαληθευμένη την περιγραφή του Θουκιδίδη: το πώς ο Άγνωνας κατόρθωσε να εγκαταστήσει τους αποίκους που έφερε από την Αθήνα και από άλλα μέρη και πώς οχύρωσε την πόλη με μακρό τείχος, κατά μήκος του ποταμού που την περιρρέει και που γι’ αυτό την ονόμασε Αμφίπολη» γράφει στο ημερολόγιο του ο Δ. Λαζαρίδης.

Έτος 1977: καθώς οι ανασκαφές προχωρούν προς το βορειοδυτικό μέρος της Αμφίπολης, ο αρχαιολόγος ψάχνει να βρει τη γέφυρα που αναφέρει ο Θουκυδίδης και που τόσο μεγάλο ρόλο έπαιξε στην κατάληψη της Αμφίπολης. Κατευθύνεται βόρεια από την πλευρά του Λιονταριού, στη θέση που δεσπόζει σήμερα, σε απόσταση περίπου 50 μέτρων, στον «καρτερό λόφο», για τον οποίο μιλά και ο Θουκυδίδης, περιγράφοντας τις κινήσεις του Κλέωνα γύρω από την Αμφίπολη και τις κινήσεις του Βρασίδα προς την Αμφίπολη.

«Ο Βρασίδας πέρασε τη γέφυρα, νύχτα με ψιλόβροχο, όπου δεν υπήρχαν τείχη τότε, αλλά μόνο μια μικρή φρουρά, που εξουδετερώθηκε εύκολα» θα γράψει στις σημειώσεις του ο Δ. Λαζαρίδης, οι γνώσεις του οποίου τον δικαίωσαν και τον οδήγησαν στην τρομερά οχυρωμένη πύλη της αρχαίας γέφυρας, λίγα μέτρα πιο πάνω από την τωρινή όχθη του ποταμού Στρυμόνα.

Από την ανασκαφή προέκυψαν περίπου 1250 πάσσαλοι και κορμοί δέντρων που ανήκουν σε οχυρωματικό έργο και στην υποδομή της αρχαίας γέφυρας στην κλασική εποχή, και διατηρήθηκαν άψογα παρά την υγρασία που τους περιέβαλε.

Το 1981, οι ανασκαφές στο τείχος αποκαλύπτουν το Ιερό της Κυβέλης και του συνοδού της Άτυος ή Άττεως, θεοτήτων από τη Μικρά Ασία που λατρευόταν και στην Αμφίπολη.

«03 Αυγούστου 1981… Σήμερα εργάζονται στον Τύμβο μόνον οι εργάτες, δίχως τα μηχανήματα. Καθαρίζουν τα κενά ανάμεσα στις πέτρες, που τις αποκαλύπτουν, για να ερευνηθεί η συνέχεια της ταφικής κατασκευής αριθ. 1. Αφού καθαρίστηκαν οι λίθοι της κατασκευής, σχεδιάστηκαν και φωτογραφήθηκαν, άρχισε η έρευνα κάτω από αυτούς. Σηκώνοντας τη μια πέτρα έπειτα από την άλλη, ερευνιόταν ο χώρος κάτω από την κάθε πέτρα και έπειτα τοποθετούταν ξανά στη θέση της για να διατηρηθεί το σχήμα της κατασκευής. Βρέθηκε παιδική ταφή, που την σκέπαζαν δύο σαθρές πλάκες. Στο μέσο περίπου της ταφής, ειδώλιο πουλιού και σάλιαγκος. Ταφή λακκοειδής. Έπειτα από την έρευνα και τη διευθέτηση του χώρου, η προσπέλαση στον τύμβο κλείστηκε με συρματόπλεγμα και οι εργασίες σταμάτησαν» αναφέρει στο ημερολόγιό του ο Δ. Λαζαρίδης, αναφερόμενος στην εξέλιξη των ανασκαφών στο λόφο Καστά.

Η γνωριμία με την Περιστέρη, η αρρώστια, ο πρόωρος θάνατος και οι μετέπειτα ανασκαφές

Την Κατερίνα Περιστέρη, ο Δημήτρης Λαζαρίδης τη γνώρισε το 1979-’80. Δούλεψε μαζί του για δύο χρόνια, καθώς στενός συνεργάτης του Λαζαρίδη ήταν ο φιλόλογος, σύζυγος της Κατερίνας Περιστέρη, Μόσχος Οτατζής. Η Κ. Περιστέρη γνώριζε για την περίμετρο της Αρχαίας Αμφίπολης” θα μας πει ο πρώην αρχιφύλακας των αρχαιολογικών ανασκαφών.

Το 1982 άρχισαν οι ανασκαφές στο πρώτο μεγάλο δημόσιο κτίριο της Αρχαίας Αμφίπολης, που οι επιγραφές ταυτίζονταν με το Γυμνάσιο- η θέση του κτιρίου ήταν γνωστή στον Λαζαρίδη από το 1960. Οι αρχαιολόγοι αποκαλύπτουν τα μνημεία και προσδιορίζουν την εποχή του Γυμνασίου στην Ελληνιστική Εποχή. Το 1984 συνεχίζονται οι ανασκαφές στην Παλαίστρα του Γυμνασίου, όπου αποκαλύπτονται στήλες που χρονολογούνται στον 1ο αιώνα π. Χ.

«Το 1984, ο Δημήτρης Λαζαρίδης αρρώστησε και δυστυχώς ήρθε ο πρόωρος θάνατός του. Το όνειρό του να συνεχίσει την ανασκαφή στον λόφο Καστά έμεινε ανεκπλήρωτο. Τις ανασκαφές του Δημήτρη Λαζαρίδη στο Αρχαίο Γυμνάσιο αναλαμβάνει η κόρη του Καλλιόπη Λαζαρίδη, η οποία δεν ασχολείται καθόλου με τον λόφο Καστά και εμμένει στις ανασκαφές της στο Αρχαίο Γυμνάσιο της Αμφίπολης, σύμφωνα με εντολή της Αρχαιολογικής Εταιρείας» εξιστορεί, με θλίψη για τον χαμό του στενού του φίλου, που γνώριζε από παιδί, ο κ. Κοχλιαρίδης.

Μετά τον θάνατο του Λαζαρίδη, το 1985, οι έρευνες επί του λόφου Καστά συνεχίστηκαν από την αρχαιολόγο Χάιδω Κουκούλη, η οποία βρήκε κι άλλους τάφους της ίδιας εποχής.

Η Κ. Περιστέρη αναλαμβάνει τη θέση της προϊσταμένης της ΚΗ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων στις Σέρρες το 2009 και αμέσως αρχίζει δουλειά στην περιοχή της ανασκαφής, με την οικονομική βοήθεια του τότε Νομάρχη Σερρών Στέφανου Φωτιάδη, που της επιχορηγεί κονδύλιο ύψους 80.000 ευρώ.

Το 2012, η αρχαιολόγος φέρνει στο φως το μεγαλειώδες περίβολο του τύμβου, δικαιώνοντας όλες τις αρχαιολογικές προβλέψεις του Δ. Λαζαρίδη.

«Υπομονή που χρειάζεται να έχεις, καθώς μια ανασκαφή απαιτεί να γίνουν εξαιρετικά λεπτές εργασίες…» έγραφε, χρόνια πριν, στο ημερολόγιό του ο Δ. Λαζαρίδης, συμπληρώνοντας: «Το γοητευτικό ταξίδι σε τόσους παλιούς καιρούς, που συχνά σου επιτρέπουν να γνωρίσεις μόνο ένα ελάχιστο κομμάτι της ζωής των ανθρώπων τότε, είναι όπως σ’ ένα σκοτεινό δωμάτιο μπαίνει το φως μόνο από μια μικρή χαραμάδα»…
ΣΣ: Τις συνημμένες φωτογραφίες παραχώρησε, από το προσωπικό του αρχείο, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κοχλιαρίδης.

Ο πρώην αρχιφύλακας του αρχαιολογικού χώρου στην Αμφίπολη, Αλέξανδρος Φ. Κοχλιαρίδης.

Φωτογραφία τραβηγμένη το 1979, από τον ίδιο τον Δ. Λαζαρίδη, που απεικονίζει ομάδα αρχαιολόγων που
δούλευαν μαζί του. Η δεύτερη αριστερά είναι η Κ. Περιστέρη.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Js7KBBek_G0&feature=player_embedded[/youtube]




Υπεγράφη η σύμβαση ανακαίνησης της Παιδόπολης | Σε 1 χρόνο ολοκληρώνονται οι εργασίες

Στην υπογραφή σύμβασης για τις εργασίες ανακαίνισης των εγκαταστάσεων της Παιδόπολης, στην περιοχή του Αγίου Λουκά, προχώρησε το πρωί ο δήμαρχος Καβάλας με την ανάδοχο εταιρεία του Κ. Μπουμπούνα, παρουσία της προέδρου του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, Μαρίνας Φιλιπππίδου.

Όπως δεσμεύτηκε ο Κ. Μπουμπούνας, οι εργασίες θα ολοκληρωθούν σε έναν χρόνο από σήμερα για τα τρία διώροφα κτήρια, όπου θα γίνει η ανάπλαση. Η Μ. Φιλιππίδου ευχαρίστησε τους βουλευτές Καβάλας Νίκο Παναγιωτόπουλο και Γιάννη Πασχαλίδη, τον δήμαρχο Καβάλας, Κ. Σιμιτσή, τους αντιδημάρχους Θόδωρο Μουριάδη και Κυριάκο Σταυρίδη, αλλά και τον Περιφερειάρχη Άρη Γιαννακίδη για τον ρόλο που έπαιξε ο καθένας τους για την ένταξη και τη χρηματοδότηση των εργασιών ανάπλασης από το Ε.Σ.Π.Α. συμπληρώνοντας πως του χρόνου τέτοιο καιρό τα έργα ανακαίνισης του Κέντρου θα έχουν ολοκληρωθεί και τα παιδιά θα έχουν τον χώρο που τους αξίζει.

Τέλος, ο αντιδήμαρχος Θόδωρος Μουριάδης ανέφερε ότι ο αρχικός προϋπολογισμός της ανακαίνισης της Παιδόπολης έφτανε στα 3 εκατ. ευρώ και μετά την έκπτωση (περίπου 52%), θα κοστίσει 1,3 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει την ανακαίνιση τεσσάρων διώροφων κτηρίων, που θα αναβαθμιστούν τόσο αισθητικά, αλλά και ενεργειακά. Ανακαινίσεις θα γίνουν και στον χώρο των εστιατορίων, ενώ εκεί θα εγκατασταθούν και τα εστιατόρια των παιδικών σταθμών. Στην Παιδόπολη φιλοξενούνται αυτή τη στιγμή 40 παιδιά, όταν το 2009 ήταν μόλις 16.




Δεύτερη ευκαιρία με δύο εξεταστικές σε όσους αιώνιους φοιτητές συμμετείχαν στα ακαδημαϊκά έτη 2012- 2013 και 2013- 2014

Δεύτερη ευκαιρία σε όσους από τους λεγόμενους «αιώνιους φοιτητές» έχουν δείξει έμπρακτο ενδιαφέρον για την ολοκλήρωση των σπουδών τους και την απόκτηση του πτυχίου, δίνει το υπουργείο Παιδείας.

Ο Ανδρέας Λοβέρδος μετά τη συνάντηση που είχε με εκπροσώπους των πρυτάνεων και των προέδρων των ΤΕΙ ανακοίνωσε την οριστική διαγραφή όλων των αιώνιων φοιτητών στις 31 Αυγούστου, με διαπιστωτικές πράξεις των οικείων οργάνων των ιδρυμάτων.

Ωστόσο, και επειδή ακόμη δεν έχουν εκδοθεί οι οργανισμοί των ιδρυμάτων, όπως ο νόμος προβλέπει, όπου εκεί θα ρυθμίζονται τα θέματα αυτά, στις 26 του μήνα θα κατατεθεί τροπολογία στη Βουλή.

Ειδικότερα για το θέμα διαγραφής των λιμναζόντων αποφασίστηκε ύστερα από την εισήγηση του Υπουργού Παιδείας σε συνεννόηση με τον Πρόεδρο και τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης να δοθούν δύο επιπλέον εξεταστικές περίοδοι σε όσους φοιτητές έδειξαν έμπρακτο ενδιαφέρον συμμετέχοντας στις εξετάσεις κατά τα δύο τελευταία ακαδημαϊκά έτη, 2012-13 και 2013-14.

Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται όσοι έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς τις εξετάσεις τους στα μαθήματα, αλλά οφείλουν διπλωματικές ή πτυχιακές εργασίες, ή πρακτική άσκηση στα ΤΕΙ. **

Οι αριθμοί των «λιμναζόντων φοιτητών» είναι κατά προσέγγιση 120.000 στα πανεπιστήμια και 50.000 στα ΤΕΙ (διότι π.χ. το ΤΕΙ Αθηνών διέγραψε ήδη 17.000 από το 2007 έως σήμερα επειδή δεν ενεγράφησαν).

Από αυτούς υπολογίζεται ότι στα πανεπιστήμια το 90-92% των «λιμναζόντων» θα διαγραφεί και αντιστοίχως άνω του 60% στα ΤΕΙ.

Οι οριστικοί αριθμοί θα δοθούν από τα ιδρύματα στο υπουργείο Παιδείας και θα δημοσιοποιηθούν την Παρασκευή.




Σε ισχύ ξανά το πλαφόν συνταγογράφησης

Επανέρχεται το πλαφόν στη δαπάνη συνταγογράφησης ανά γιατρό, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε αίτημα των ιατρικών συλλόγων να ανασταλεί η κυβερνητική απόφαση.

Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο υπουργός Υγείας Μάκης Βορίδης, επισημαίνοντας ότι «με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας το πλαφόν στη δαπάνη συνταγογράφησης φαρμάκων επανέρχεται. Πρόκειται για σημαντική απόφαση, η οποία δείχνει μία “στροφή” στη θέση του ΣτΕ. Θα δούμε στην καθαρογραμμένη απόφαση τις σκέψεις του ΣτΕ για το ελάχιστο όριο συνταγογράφησης γενοσήμων».

Το ΣτΕ έκανε δεκτό το πλαφόν στη δαπάνη συνταγογράφησης φαρμάκων ανά γιατρό, ειδικότητα και γεωγραφική περιοχή, αλλά δεν το δέχτηκε ως προς το σκέλος το οποίο αφορά τον καθορισμό κατωτάτου, ελαχίστου ορίου στη συνταγογράφηση φαρμακευτικών σκευασμάτων εκτός προστασίας (γενοσήμων και off-patent) ανά γιατρό. Ο Πανελλήνιος Ιατρικός Σύλλογος αναμένει την εκδίκαση της αίτησης ακύρωσης της υπουργικής απόφασης, η οποία θα πραγματοποιηθεί τον Νοέμβριο.

Παράλληλα, το υπουργείο Υγείας σχεδιάζει την 24ωρη λειτουργία των πρώην πολυϊατρείων του ΙΚΑ, αρχής γενομένης από το ΙΚΑ της λεωφόρου Αλεξάνδρας, προκειμένου να αποσυμφορηθούν τα εφημερεύοντα νοσοκομεία από τα επείγοντα περιστατικά που δεν χρειάζονται νοσηλεία. Η αρχή έγινε στα Κέντρα Υγείας της βορειοανατολικής Αττικής. Ζητούμενο βέβαια παραμένει η στελέχωση των μονάδων, οι οποίες προς το παρόν καλύπτονται από επικουρικούς ιατρούς.




Απάντηση στους «γαλάζιους» βουλευτές | Χ.Αθανασίου: Αδίκημα η κακόβουλη άρνηση των γενοκτονιών

Διευκρινίσεις δίνει ο υπουργός Δικαιοσύνης Χαράλαμπος Αθανασίου στους 38 βουλευτές της ΝΔ, οι οποίοι με επιστολή τους στον πρωθυπουργό διατυπώνουν ενστάσεις για διατάξεις του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου.

Σύμφωνα με τη δήλωσή του η «κακόβουλη άρνηση ή ο ευτελισμός των γενοκτονιών που έχει αναγνωρίσει το ελληνικό κοινοβούλιο θα αντιμετωπίζεται ως αδίκημα με ρητή διάταξη. Σε αυτές τις περιπτώσεις συμπεριλαμβάνεται το ολοκαύτωμα ή οι γενοκτονίες που διεθνή ή ελληνικά δικαστήρια έχουν αναγνωρίσει με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις».

Ολόκληρη η δήλωση του υπουργού έχει ως εξής:

«Κατά την προ μηνών επεξεργασία του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, δήλωσα κατηγορηματικά ότι η κακόβουλη άρνηση ή ο ευτελισμός και των γενοκτονιών που το Ελληνικό Κοινοβούλιο έχει αναγνωρίσει, θα αντιμετωπίζεται ρητώς με την τελική διαμόρφωση της σχετικής διάταξης, ως αδίκημα, όπως το ολοκαύτωμα ή οι γενοκτονίες που διεθνή ή ελληνικά δικαστήρια έχουν αναγνωρίσει με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις.

» Ως εκ τούτου δεν υφίσταται λόγος ανησυχίας για το θέμα αυτό. Άλλωστε και οι ίδιοι οι συνάδελφοι στη σχετική επιστολή τους προς τον κ. Πρωθυπουργό, αναφέρονται στην ανωτέρω τοποθέτηση -δέσμευσή μου».

Διαμαρτύρονται οι Πόντιοι για το αντιρατσιστικό

Τη διαμαρτυρία της για “τη διαφαινόμενη παράλειψη” της Γενοκτονίας του Ποντιακού και Μικρασιατικού Ελληνισμού, αλλά και των υπολοίπων χριστιανικών λαών της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας (Αρμενίων, Ασσυρίων) από τις πρόνοιες του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου εκφράζει η Παμποντιακή Ομοσπονδία Ελλάδος, με επιστολή της προς τον υπουργό Δικαιοσύνης Χαράλαμπο Αθανασίου, την οποία κοινοποιεί στον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά και τους αρχηγούς των κομμάτων.

“Η αποσιώπηση της Γενοκτονίας των χριστιανικών λαών της Ανατολής συνιστά ευθεία προσβολή της ιστορικής μνήμης αλλά και των πανανθρωπίνων αξιών και μόνο υπαγορευμένη από κάποια σκοπιμότητα θα μπορούσε να ερμηνευθεί” τονίζει στην επιστολή η Ομοσπονδία και σημειώνει: “Απαιτούμε τη ρητή και ονομαστική αναφορά των Γενοκτονιών, ήτοι της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού, Μικρασιατικού Ελληνισμού, Αρμενίων και Ασσυρίων ή έστω τη σαφέστατη διατύπωση στο κείμενο του νόμου πως με τον όρο Γενοκτονίες νοούνται και όσες έχουν αναγνωρισθεί ή θα αναγνωρισθούν στο μέλλον από τη Βουλή των Ελλήνων. Οτιδήποτε άλλο αποτελεί νομικά, ιστορικά και ηθικά ανοσιούργημα καθώς διαχωρίζει τα θύματα της ρατσιστικής βίας, απαξιώνει τους γενοκτονημένους προγόνους μας και υποβαθμίζει το κύρος της ίδιας της Βουλής των Ελλήνων, η οποία εμφανίζεται να αυτοαναιρείται”.




Κυβερνητικές εξαγγελίες με προεκλογικό χρώμα αναμένει ο ΣΥΡΙΖΑ στη ΔΕΘ

Θέση πολιτικής μάχης παίρνει ο ΣΥΡΙΖΑ εν όψει της 79ης ΔΕΘ, στην οποία δεν αποκλείει καθόλου να υπάρξει αναβαθμισμένη παρουσία της κυβέρνησης και από το βήμα της να γίνουν εξαγγελίες με προεκλογικό χρώμα.

«Το ζήτημα της ανάγκης ανατροπής της κυβέρνησης γίνεται όλο και πιο φανερό» υπογράμμισε ο Δημ.Βίτσας σε σύσκεψη με κομματικά στελέχη για την προετοιμασία της συμμετοχής του ΣΥΡΙΖΑ στο συλλαλητήριο στη Θεσσαλονίκη στα εγκαίνια της ΔΕΘ και την παρουσία του Αλέξη Τσίπρα, που από τη ΔΕΘ θα ανακοινώσει και το κυβερνητικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ.

«Για τον ΣΥΡΙΖΑ η εκλογή προέδρου της Δημοκρατίας δεν είναι το βασικό ζήτημα, το αν θα υπάρξουν 180 βουλευτές που θα ψηφίσουν ή δεν θα ψηφίσουν πρόεδρο της Δημοκρατίας, εμείς θέλουμε αυτή η κυβέρνηση να πέσει κάτω από την πίεση του λαϊκού παράγοντα», τόνισε ο γραμματέας της Κ.Ε. του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Βίτσας, κατά την ομιλία του σε σύσκεψη κομματικών στελεχών από την κεντρική Μακεδονία που έγινε στη Θεσσαλονίκη.

«Το ζήτημα της ανάγκης ανατροπής της κυβέρνησης γίνεται όλο και πιο φανερό», υπογράμμισε και πρόσθεσε πως «αυτό πρέπει να είναι και το μήνυμα που πρέπει να σταλεί από το συλλαλητήριο» το οποίο θα γίνει την ημέρα των εγκαινίων της 79ης ΔΕΘ (Σάββατο 6 Σεπτεμβρίου) από τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά. **

Ο κ. Βίτσας δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να υπάρξει αναβαθμισμένη παρουσία της κυβέρνησης στην 79η ΔΕΘ και από το βήμα της να γίνουν εξαγγελίες με προεκλογικό χρώμα και έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην επίσκεψη του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ Αλέξη Τσίπρα.

Όπως είπε, ο κ. Τσίπρας θα παρουσιάσει στην 79η ΔΕΘ το κυβερνητικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ για διαβούλευση με όλο τον λαό, το οποίο θα περιλαμβάνει τις άμεσες ενέργειες του ΣΥΡΙΖΑ, ως κυβέρνηση, σε μεσοπρόθεσμο επίπεδο.




Επιστολή παραίτησης του Γιάννη Φιλόσογλου από το δημοτικό συμβούλιο Δήμου Παγγαίου

Καταρχήν θέλω να ευχαριστήσω με ειλικρίνεια, από βάθους ψυχής, όλους όσοι στάθηκαν δίπλα μου (συνεργάτες, ψηφοφόροι, φίλοι…) και με τίμησαν με τη ψήφο τους τα είκοσι χρόνια ενασχόλησής μου με την Αυτοδιοίκηση.

Κατά δεύτερον και ενώ βρισκόμαστε τρεις μήνες μετά τις δημοτικές εκλογές του Μαΐου και ενόψει της ορκωμοσίας του νέου Δημοτικού συμβουλίου, θέλω να παραθέσω και να εξηγήσω τους λόγους που με ωθούν σε παραίτηση και μη συμμετοχή στο νέο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Παγγαίου.

Αμέσως μετά τις δημοτικές εκλογές του 2010, που όλοι γνωρίζουμε πλέον τους λόγους της ήττας μας, τις σκοπιμότητες και τον ρόλο κάποιων που μόνο μέλημα τους είχαν τους προσωπικούς τους σχεδιασμούς, και έχοντας απέναντι μας μια διοίκηση το λιγότερο ανέτοιμη να διοικήσει το νέο Καλλικρατικό δήμο Παγγαίου, αντί να επιδοθούμε σε εποικοδομητική και ρεαλιστική αντιπολίτευση, βρεθήκαμε σε μια δίνη εσωστρέφειας, την οποία υποκινούσαν συγκεκριμένα άτομα, μέλη της δημοτικής μας ομάδας. Συναντήσεις, κρυφές από εμένα, με τους ανθρώπους που μας έστειλαν στην αντιπολίτευση ήταν συχνές, η κατασυκοφάντηση μου ήταν προτεραιότητά τους και κύριος στόχος τους ο παραγκωνισμός και η περιθωριοποίηση μου.

Είναι χαρακτηριστική της πρακτικής τους η επιστολή που εστάλη στο γενικό γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης με αίτημα την επιβολή της ποινής παύσης από τα καθήκοντά μου, ως επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, προκειμένου βλάπτοντας με να επωφεληθούν.

Λίγους μήνες προ των εκλογών με προσωπικές συναντήσεις, με διαβεβαίωσαν ότι δεν θα ασχοληθούν καν με τις εκλογές, ενώ παράλληλα με τις ευλογίες κάποιων στελεχών της Νέας Δημοκρατίας (τα οποία μόνο κακό έχουν κάνει, διαχρονικά στην Αυτοδιοίκηση του Νομού Καβάλας), προχωρούσαν σε «μαγειρέματα» κάτω από το τραπέζι, και χρησιμοποιώντας θεμιτά και αθέμιτα μέσα και με τις ευλογίες των πρώην αντιπάλων μας, σχημάτισαν συνδυασμό.

Κατά την διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας ευτέλισαν την οντότητα και αξιοπρέπεια πολλών ανθρώπων, που αύριο κάποιοι από αυτούς θα είναι μέλη αυτής της διοίκησης, απαξιώνοντας και καταρρακώνοντας βάναυσα τον θεσμό της τοπικής αυτοδιοίκησης. Η επιτυχία τους δεν ήταν το αποτέλεσμα μιας έντιμης, καθαρής και με αρχές προεκλογικής περιόδου, αλλά το επακόλουθο εξαγοράς συνειδήσεων, συναλλαγής και ατελείωτων υποσχέσεων.

Κάποιοι θα σπεύσουν να πουν πως, ούτως ή αλλιώς, δεν θα μπορούσα να ασκήσω τα καθήκοντα μου λόγω της ποινής στέρησης πολιτικών δικαιωμάτων που μου επέβαλε το Εφετείο Κομοτηνής. Θα σπεύσω να απαντήσω τα εξής:

Την ποινή την «έφαγα» υπερασπιζόμενος τα συμφέροντα του δήμου μας. Θα μπορούσα να προσφύγω στο Συμβούλιο Επικρατείας με πολλές πιθανότητες αθώωσης μου ή να εκτίσω την ποινή μου και να εκτελέσω τα καθήκοντα μου στο δημοτικό συμβούλιο για τα υπόλοιπα τέσσερα χρόνια.

Επειδή το ήθος μου και ο χαρακτήρας μου δεν μου επιτρέπουν να γίνω προδότης (όπως έπραξαν κάποιοι πολύ παλιά, κάποιοι μεταγενέστερα και  κάποιοι τελευταία) αλλά ούτε μου επιτρέπουν να αποφασίζω μαζί τους για τους πολίτες αποφάσισα να υποβάλλω την παραίτησή μου.

Τέλος, να ευχηθώ καλή επιτυχία στο έργο τους, με την παραίνεση να μην είναι οι πράξεις τους όμοιες ή παρόμοιες με αυτές της προηγούμενης θητείας τους και την προεκλογικής περιόδου.

Η ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟΤΕΡΟ ΚΟΣΜΗΜΑ ΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ.

 




57ο Φεστιβάλ Φιλίππων | Συνεχίζονται οι εκδηλώσεις από 19-24 Αυγούστου

Συνέντευξη τύπου δόθηκε σήμερα στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου Καβάλας στο δημαρχείο της πόλης , η συνέντευξη τύπου είχε να κάνει με τα 3 έργα που ανεβαίνουν στις 19 Αυγούστου ημέρα τρίτη , και στις 20 Αυγούστου ημέρα Τετάρτη.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?list=TLU-WBjLVT8dsfE3q7B-OyxuV1e9rk9dln&v=fY27B3ycfEg&feature=player_detailpage[/youtube]




ΧΑΔΑ ή απέραντος σκουπιδότοπος;

Ξενάγηση στον ΧΑΔΑ της Δημοτικής Κοινότητας Αμυγδαλεώνα έκαναν χθες στους δημοσιογράφους ο απερχόμενος δήμαρχος Καβάλας, Κωστής Σιμιτσής και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Θόδωρος Μουριάδης, παρουσιάζοντας το έργο της πλήρους αποκατάστασης του ΧΑΔΑ Αμυγδαλεώνα, σε μια έκταση περίπου 20 στρεμμάτων.

Παρά τις εργασίες αποκατάστασης, με την άφιξή μας στην περιοχή, διαπιστώσαμε ότι ασυνείδητοι πηγαίνουν ακόμη έξω από τον χώρο του ΧΑΔΑ και αφήνουν τα σκουπίδια τους, γεγονός που καυτηρίασε και ο ίδιος ο Κ. Σιμιτσής, επισημαίνοντας ότι η νέα δημοτική αρχή καλό θα ήταν να αστυνομεύσει την περιοχή και να επιβάλλονται τα ανάλογα πρόστιμα στους παραβάτες.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=2GIyfGvW9Ns&list=TLU-WBjLVT8dsfE3q7B-OyxuV1e9rk9dln[/youtube]

Το Δελτίο Τύπου του Δήμου Καβάλας αναφέρει χαρακτηριστικά…

Χαρακτηριστικά έργου

Προϋπολογισμός μελέτης: 520.000 €
Συμβατικός προϋπολογισμός: 253.048,07 €
Χρηματοδότηση: Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (ΕΠΠΕΡΑΑ)
Ημερομηνία έναρξης εργασιών: 27 Φεβρουαρίου 2013
Ημερομηνία περάτωσης εργασιών: 15 Απριλίου 2014

Σύντομη περιγραφή αρχικής κατάστασης

Ο ΧΑΔΑ Αμυγδαλεώνα ήταν μια έκταση περίπου 40 στρεμμάτων σε απόσταση 1.200 χλμ. βορειοδυτικά του οικισμού Αμυγδαλεώνα, στην οποία υπήρχαν ανεξέλεγκτες αποθέσεις στερεών αποβλήτων. Ο χώρος λειτουργούσε από το 1974 και η επικινδυνότητά του εκτιμήθηκε 2ης κατηγορίας από τις 4 συνολικά.

Σύντομη περιγραφή του έργου αποκατάστασης

Οι απορριμματικές αποθέσεις συγκεντρώθηκαν σε περιοχή 17στρεμμάτων στο κέντρο περίπου της αρχικής έκτασης των 40 στρεμμάτων. Εν συνεχεία διαμορφώθηκε η επιφάνεια των απορριμμάτων τα οποία στη συνέχεια καλύφθηκαν με ισοπεδωτική στρώση εδαφικού υλικού πάχους 0,3m.
Πάνω από την ισοπεδωτική στρώση τοποθετήθηκε στεγανοποιητική μεμβράνη πολυαιθυλενίου, με το απαραίτητο υπόστρωμα και επίστρωμα για την προστασία της. Η τελική στρώση της αποκατάστασης του χώρου, είναι κηπαίο χώμα πάχους 1m, στο οποίο φυτεύτηκαν 300 θάμνοι. Ο χώρος περιφράχτηκε και τοποθετήθηκε μεταλλική θύρα και δυο δεξαμενές νερού, συνολικής χωρητικότητας 10m3 για την πυροπροστασία του χώρου.




Ανησυχία για τον καταρροικό πυρετό

Καθημερινά εντονότερο γίνεται το πρόβλημα που υπάρχει στα ορεινά ολόκληρης της Περιφέρειας ΑΜΘ, από την προσβολή ζώων από τον καταρροϊκό πυρετό. Η νόσος, φαίνεται να εξαπλώνεται ραγδαία προκαλώντας την ανησυχία κτηνοτρόφων και υγειονομικών αρχών.

Στην Καβάλα υπάρχουν ήδη κρούσματα από τον Ιούλιο και από κει και πέρα εξαπλώνεται η ασθένεια όλο και πιο πολύ. Μέχρι στιγμής επιβεβαιωμένα κρούσματα έχουμε στον Νέστο και το Παγγαίο, ενώ η Θάσος δεν επιβεβαιώνει κρούσματα,υπάρχουν όμως φόβοι για εξάπλωση και στο νησί.

Για το λόγο αυτό χθες το μεσημέρι έγινε σύσκεψη στην Αντιπεριφέρεια Καβάλας μεταξύ του νέου Αντιπεριφερειάρχη κ Θόδωρου Μαρκόπουλου, της κ. Θάλειας Αϊναλίδου, προϊσταμένης της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας, των αρμόδιων φορέων και των προέδρων των Συλλόγων Κτηνοτρόφων Καβάλας και Νέστου. Οι κτηνοτρόφοι ζήτησαν να υπάρξει μέριμνα για τη αποζημίωση τους από τον θάνατο του ζωικού κεφαλαίου που έχει προσβληθεί, καθώς και τα προϊόντα τους.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=U4fYRwidGf8&list=TLU-WBjLVT8dsfE3q7B-OyxuV1e9rk9dln[/youtube]

 




Τροχαίο ατύχημα με 2 τραυματίες στην Καβάλα

Λίγο μετά τις 10 το πρωί της Τετάρτης στην οδό Χρυσοστόμου Σμύρνης στη Ραψάνη, οδηγός επιβατικού ΙΧ αυτοκινήτου με κατεύθυνση προς το Περιστέρι, έχασε τον έλεγχο του οχήματός του το οποίο πέρασε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και προσέκρουσε με σφοδρότητα πάνω στο προστατευτικό κιγκλίδωμα του απέναντι πεζοδρομίου δίπλα ακριβώς στη στάση του αστικού λεωφορείου. Πίσω του προσέκρουσε μοτοσικλέτα με τους δύο οδηγούς να τραυματίζονται και να μεταφέρονται στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ncT1sFoiL2Y[/youtube]




Στο φως και η δεύτερη Σφίγγα της Αμφίπολης

ΚΟΚΚΙΝΑ ΚΑΙ ΜΠΛΕ ΧΡΩΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΝΩΔΟΜΗ ΤΟΥ ΜΝΗΜΕΙΟΥ!

Η αφαίρεση του λίθινου τοίχου σφράγισης, τμήμα της αρχαιολογικής εργασίας ολοκληρώθηκε.

Οι αρχαιολόγοι βρήκαν επίσης τμήμα από τη ράχη του Λέοντος καθώς και τμήματα από τα πτερά των σφιγγών.

Στην ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού αναφέρεται:

«Με την αφαίρεση, μέχρι στιγμής, των έντεκα λίθων από τον τοίχο σφράγισης, αποκαλύφθηκαν εξ ολοκλήρου οι Σφίγγες από μάρμαρο Θάσου.

newego_LARGE_t_1101_54387029

Το ύψος των αγαλμάτων είναι 1,45 μ.

Το συνολικό ύψος με τις κεφαλές υπολογίζεται ότι θα έφτανε τα δύο μέτρα περίπου. Στους κορμούς, τους, που είναι δουλεμένοι με ψιλό ντισιλίδικο, αποτυπώνεται η πλαστικότητα και η λεπτοδουλειά των γλυπτών της τελευταίας εικοσιπενταετίας του 4ου π.Χ. αιώνα.

Το πόδι της Σφίγγας

Το πόδι της Σφίγγας

Κατά τη διάρκεια των εργασιών βρέθηκαν τμήματα των πτερών των Σφιγγών -που ήταν ένθετα στους κορμούς- και τα οποία επιτρέπουν την πλήρη αποκατάστασή τους. Βρέθηκε, επίσης, τμήμα από τη ράχη του αγάλματος του Λέοντος της Αμφίπολης.

Τόσο οι Σφίγγες, όσο και ο Λέων φαίνεται να προέρχονται από το ίδιο εργαστήριο.

Λεπτομέρεια από τα πτερά της Σφίγγας

Λεπτομέρεια από τα πτερά της Σφίγγας

Με την αφαίρεση των χωμάτων, εμφανίστηκε, επίσης, μικρό τμήμα της ανωδομής του μνημείου, που φέρει ίχνη κόκκινου και μπλε χρώματος, σε δυο αποχρώσεις αντίστοιχα. Οι εργασίες συνεχίζονται στη στάθμη του εσωρραχίου της θόλου, με τη στερέωση και στήριξη των λίθων της καθώς και την αφαίρεση των χωμάτων».




Συνάντηση Εμπορικού Συλλόγου – Τροχαίας για την κατάσταση στους πεζοδρόμους της Καβάλας

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καβάλας Βασίλης Λεμονίδης μαζί με τον Χριστόφορο Παπαϊωάννου, που συμμετέχει στο διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου συνάντησαν χθες τον αναπληρωτή διοικητή του τμήματος τροχαίας Καβάλας Αδαμάντιο Στογιαννάρη. Του έδωσαν επιστολή με την οποία ο εμπορικός σύλλογος ζητά να ενταθούν οι έλεγχοι στους πεζόδρομους, κυρίως για περιπτώσεις εισόδου στους πεζόδρομους τροχοφόρων, αυτοκινήτων και δικύκλων. Οι δύο πλευρές – δηλαδή ο εμπορικός σύλλογος και ο αναπληρωτής διοικητής της τροχαίας – είχαν ουσιαστική συζήτηση. Στο τέλος ο κ. Στογιανάρης υποσχέθηκε ότι θα γίνουν εξορμήσεις στους πεζόδρομους.
Στην αρχή της συζήτησης ο κ. Λεμονίδης τόνισε ότι πολλά μέλη του εμπορικού συλλόγου κάνουν παράπονα για την κατάσταση που επικρατεί σε όλους τους πεζόδρομους, στο κέντρο της Καβάλας. Όπως είπε οι πεζόδρομοι, παρενοχλούνται από την είσοδο τροχοφόρων, σε ορισμένες περιπτώσεις και από τραπεζοκαθίσματα καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος.




Ποινικοποίηση της άρνησης της γενοκτονίας των Ποντίων ζητούν βουλευτές της ΝΔ

Επιστολή προς τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, με την οποία ζητούν στο υπό ψήφιση αντιρατσιστικό νομοσχέδιο να εξομοιωθεί η γενοκτονία των χριστιανών της Ανατολής (Ποντίων, Μικρασιατών, Αρμενίων και Ασσυρίων) με το Ολοκαύτωμα των εβραίων, απέστειλαν 38 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.

Ειδικότερα, προτείνουν στο νομοσχέδιο, που θα εισαχθεί προς ψήφιση στο Β’ Θερινό Τμήμα της Βουλής την επόμενη εβδομάδα, να αντιμετωπίζεται ως αδίκημα η άρνηση της γενοκτονίας των χριστιανών, «όπως πολύ ορθά αντιμετωπίζεται και η άρνηση του Ολοκαυτώματος των εβραίων».

«Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, της Μικράς Ασίας και της Θράκης αποτελεί ένα αναμφισβήτητο ιστορικό γεγονός, που πολλοί από εμάς, τους απογόνους εκείνων που μαρτύρησαν, την ακούσαμε και τη μάθαμε όχι μόνο από ιστορικές καταγραφές, αλλά και από τα βιώματα και τις ζωντανές αφηγήσεις των παππούδων και των γιαγιάδων μας και φυσικά δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν» τονίζουν στην επιστολή τους οι βουλευτές της ΝΔ.

Επικαλούνται δε σχετική δέσμευση του υπουργού Δικαιοσύνης Χαράλαμπου Αθανασίου και επισημαίνουν ότι από τον Φεβρουάριο του 1994, η Βουλή, με ομόφωνη απόφασή της, έχει αναγνωρίσει τη γενοκτονία των Ποντίων.

Μεταξύ άλλων η επιστολή αναφέρει:

Η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, της Μικράς Ασίας και της Θράκης αποτελεί ένα αναμφισβήτητο ιστορικό γεγονός, που πολλοί από εμάς, τους απογόνους εκείνων που μαρτύρησαν, την ακούσαμε και τη μάθαμε όχι μόνο από ιστορικές καταγραφές, αλλά και από τα βιώματα και τις ζωντανές αφηγήσεις των παππούδων και των γιαγιάδων μας, και φυσικά δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν.

Γι αυτό πολύ σωστά, αν και καθυστερημένα, ομόφωνα αναγνωρίσθηκε από την Βουλή των Ελλήνων το Φεβρουάριο του 1994.

Στο σχέδιο νόμου το οποίο εισάγεται στην Ολομέλεια της Βουλής (Β´ θερινό τμήμα) στις 26 και 27 Αυγούστου 2014, προς συζήτηση και ψήφιση, η άρνηση της Γενοκτονίας των Χριστιανών της Ανατολής ( Ποντίων, Μικρασιατών, Αρμενίων, Ασσυρίων ), θα πρέπει να αντιμετωπίζεται ως αδίκημα, όπως πολύ ορθά αντιμετωπίζεται και η άρνηση του ολοκαυτώματος των Εβραίων.


Αν αυτό δεν τηρηθεί, θα σημαίνει στην πράξη την Άρνηση της Γενοκτονίας των Ελληνικών πληθυσμών της Ανατολής, την Αυτοαναίρεση της Βουλής των Ελλήνων , γεγονός το οποίο δεν μπορούμε να αποδεχθούμε.




Συλλαλητήριο κτηνοτρόφων έξω από το κτίριο της Περιφέρειας στην Κομοτηνή για τις αποζημιώσεις

Το πρώτο τους περιφερειακό συλλαλητήριο πραγματοποίησαν, σήμερα το πρωί Τετάρτη, οι κτηνοτρόφοι ολόκληρης της περιφέρειας μας που συγκεντρώθηκαν έξω από το κτίριο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, στην Κομοτηνή, διεκδικώντας την άμεση πληρωμή της εξισωτικής αποζημίωσης και τη ρύθμιση των βοσκοτόπων.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του κτηνοτροφικού συλλόγου Καβάλας Νίκο Δημόπουλο η συμμετοχή ήταν ικανοποιητική αν και θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη καθώς όπως τόνισε πολλοί κτηνοτρόφοι δεν έχουν χρήματα ούτε για τις βενζίνες ώστε να μεταβούν στην περιφέρεια!




Νέα εκκαθαριστικά του ΕΝΦΙΑ στο Taxisnet για όλους | Στις 7 αυξάνονται οι δόσεις

Νέα εκκαθαριστικά για όλους τους υπόχρεους ιδιοκτήτες ακινήτων θα εκδοθούν στο taxisnet από το υπουργείο Οικονομικών για τον ΕΝΦΙΑ έως τα μέσα Σεπτεμβρίου.

Η κυβέρνηση προτίθεται να αυξήσεις τις δόσεις αποπληρωμής του φόρου ακινήτων ώστε να τον σπάσει σε μικρότερες δόσεις και να είναι ευκολότερο για τους υπόχρεους να τον πλήρώσουν.

Στο πλαίσιο αυτό θα γίνει νέα έκδοση εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ που θα περιλαμβάνουν τον νέο αριθμό δόσεων.

Οταν ξεκινήσει το τρίτο θερινό τμήμα της Βουλής, η κυβέρνηση θα καταθέσει τις όποιες αλλαγές αποφασιστούν για τον φετινό ΕΝΦΙΑ, καθώς και τη ρύθμιση για την αλλαγή του αριθμού των δόσεων αποπληρωμής του φόρου.

Ετσι, τα ποσά που αναγράφονται στα υφιστάμενα εκκαθαριστικά θα αλλάξουν και εκτιμάται ότι τα νέα σημειώματα θα είναι έτοιμα έως τα μέσα Σεπτεμβρίου, ώστε να καταβάλουν την πρώτη δόση οι υπόχρεοι έως το τέλος του ίδιου μήνα. Πάντως, πέραν των ρυθμίσεων που θα γίνουν για φέτος, πρόθεση της κυβέρνησης είναι να προχωρήσει σε ελάφρυνση του φόρου για τα επόμενα χρόνια.

Το θέμα αυτό θα αποτελέσει σημείο διαπραγμάτευσης με την τρόικα και αυτή τη στιγμή δεν είναι βέβαιο εάν θα υπάρξουν από το 2015 νέες αλλαγές στον φόρο που θα οδηγούν σε μείωση της υποχρέωσης για την πλειονότητα των φορολογούμενων.

Ωστόσο, μια πρόταση που έχει ήδη κατατεθεί από τον υφυπουργό Ανάπτυξης, Ν. Μηταράκη, είναι να αλλάξει ο φορέας διαχείρισης του φόρου. Η πρόταση του κ. Μηταράκη προβλέπει την είσπραξη του ΕΝΦΙΑ από δήμους και περιφέρειες αντί από το υπουργείο Οικονομικών. Μιλώντας χθες σε τηλεοπτική εκπομπή του σταθμού ΑΝΤ1, ο κ. Μηταράκης υποστήριξε ότι η αλλαγή αυτή πρέπει να γίνει «προκειμένου η Τοπική Αυτοδιοίκηση να μπορέσει να αντεπεξέλθει στο σημαντικό κοινωνικό έργο που έχει αναλάβει».

Το σενάριο αυτό έχει συζητηθεί και στο παρελθόν, καθώς μεταξύ άλλων διευκολύνει την κυβέρνηση και σε πολιτικούς όρους, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη. Ο κ. Μηταράκης, δε, δεν εξήγησε πώς θα γίνει η μεταφορά της είσπραξης του φόρου από το υπουργείο Οικονομικών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση.




Σύσκεψη για τον καταρροικό πυρετό στην Αντιπεριφέρεια Καβάλας

Καθημερινά εντονότερο γίνεται το πρόβλημα που υπάρχει στα ορεινά ολόκληρης της Περιφέρειας ΑΜΘ, από την προσβολή ζώων από τον καταρροϊκό πυρετό. Η νόσος, φαίνεται να εξαπλώνεται ραγδαία προκαλώντας την ανησυχία κτηνοτρόφων και υγειονομικών αρχών. 

Στην Καβάλα υπάρχουν ήδη κρούσματα από τον Ιούλιο και από κει και πέρα εξαπλώνεται η ασθένεια όλο και πιο πολύ. Μέχρι στιγμής επιβεβαιωμένα κρούσματα έχουμε στον Νέστο και το Παγγαίο, ενώ η Θάσος δεν επιβεβαιώνει κρούσματα,υπάρχουν όμως φόβοι για εξάπλωση και στο νησί.

Για το λόγο αυτό χθες το μεσημέρι έγινε σύσκεψη στην Αντιπεριφέρεια Καβάλας μεταξύ του νέου Αντιπεριφερειάρχη κ Θόδωρου Μαρκόπουλου, της κ. Θάλειας Αϊναλίδου, προϊσταμένης της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας, των αρμόδιων φορέων  και των προέδρων των Συλλόγων Κτηνοτρόφων Καβάλας και Νέστου. Οι κτηνοτρόφοι ζήτησαν να υπάρξει μέριμνα για τη αποζημίωση τους από τον θάνατο του ζωικού κεφαλαίου που έχει προσβληθεί, καθώς και τα προϊόντα τους.




Η Ελλάδα ανακήρυξε μονομερώς ΑΟΖ νοτίως της Κρήτης!

Είναι από τα πλέον ευχάριστα νέα που έχω ακούσει το τελευταίο διάστημα, ώστε ομολογώ πως έκανα καιρό να το υιοθετήσω, αναζητώντας την επαλήθευση και από άλλες πηγές. Φαίνεται τελικά πως η είδηση είναι αληθινή, και πως -επί τέλους- αποφάσισε η Ελλάδα να δημιουργεί γεγονότα και όχι να τα ακολουθεί.
Αφορμή γι’ αυτά ένα πολύ ενδιαφέρον σημείωμα του επικεφαλής του ΙΕΝΕ κ. Κ. Ν. Σταμπολή στο «Energia.gr», που και εκ του τίτλου φαίνεται πως πραγματεύεται ενεργειακά θέματα. Πρόκειται για την ανακοίνωση προ ημερών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΚΑ) για τον Διεθνή Γύρο Παραχωρήσεων (2nd International Round), όπου μεταξύ των 20 συνολικώς θαλάσσιων οικοπέδων, περιέλαβε και μία σειρά, συγκεκριμένα τα blocks 12 έως 20, που ευρίσκονται νοτίως της Κρήτης.
Όπως είναι γνωστό, με τα θαλάσσια οικόπεδα που ευρίσκονται στα Δυτικά, δηλαδή στο Ιόνιο, όπου υπάρχει συμφωνία οριοθέτησης θαλάσσιων συνόρων με την Ιταλία από το 1978, δεν υπάρχει θέμα αμφισβήτησης. Νοτίως όμως και Ανατολικώς της Κρήτης δεν κατόρθωσε το Υπουργείο Εξωτερικών να επιτύχει με την Αίγυπτο και την Λιβύη την οριοθέτηση, λόγω ενστάσεων και κωλυσιεργιών των δύο χωρών.
Αρχικώς, υπήρξε παρότρυνση της Τουρκίας στην πλευρά της Αιγύπτου να αρνηθεί την οριοθέτηση, λίγο πριν αυτή υπογραφεί, αλλά παρά την αλλαγή της κυβέρνησης στην Αίγυπτο και την σαφή αντιτουρκική θέση της, το πρόβλημα δεν επιλύθηκε. Υπάρχουν αλληλοκαλύψεις οικοπέδων, και αγνοούμε πόσο προχώρησαν οι συζητήσεις των τεχνικών επιτροπών Ελλάδας και Αιγύπτου, που θα συνέρχονταν για να βρουν λύση συμφέρουσα και για τις δύο χώρες.
Όπως προκύπτει από την ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ, η Ελλάδα έχει ανακηρύξει de facto υφαλοκρηπίδα και την εφαπτόμενη με αυτήν ΑΟΖ νοτίως της Κρήτης, αφού μαζί με τους χάρτες δόθηκαν στην δημοσιότητα και οι πλήρεις γεωγραφικές συντεταγμένες των εν λόγω οικοπέδων.
Ο κ. Σταμπολής σημειώνει, ότι η μέγιστη απόσταση από το ακραίο νότιο-ανατολικό άκρο της Κρήτης (οικόπεδα 15 και 20) είναι στα 100 ναυτικά μίλια περίπου, με το εύρος αυτό να αυξομειώνεται προς τα δυτικά όρια των υπόλοιπων οικοπέδων ανάλογα με την μορφολογία των ακτών της Αιγύπτου και Λιβύης.
Είναι προφανές ότι η χάραξη έγινε βάσει των προβλεπόμενων στο Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας των Ηνωμένων Εθνών ( UΝ CLOS, Montego Bay 1982) το οποίο ορίζει ως μέγιστη απόσταση ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας τα 200 ν.μ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση και λόγω του ότι η απόσταση μεταξύ των νοτίων παραλιών Κρήτης και Αιγύπτου είναι στα 197 ν.μ., ακολουθήθηκε η μέση γραμμή, αφού ελήφθηκε υπ’ όψιν η νήσος Γαύδος και το σύμπλεγμα της νήσου Χρυσή, έτσι που η μέγιστη απόσταση των δύο ακραίων θαλάσσιων οικοπέδων να φτάνει τα 98.5 ν.μ.
Δεν είμαι ειδικός στα ενεργειακά, αλλά νομίζω ότι το πρόβλημά μας με την Αίγυπτο, δεν βρίσκεται σ’ αυτήν την περιοχή. Στις 30 Δεκεμβρίου 2013 το υπουργείο Πετρελαίου της Αιγύπτου και συγκεκριμένα η Αιγυπτιακή Εταιρεία Φυσικού Αερίου (EGAS), είχε αποφασίσει να προχωρήσει στην προκήρυξη νέου γύρου εκμετάλλευσης συνολικά επτά οικοπέδων στη Μεσόγειο και στο Δέλτα του Νείλου.
Από τα επτά οικόπεδα, τουλάχιστον δύο εξ αυτών βρίσκονται σε περιοχή στην οποία ουσιαστικά «κουμπώνουν», όπως αναφέρουν ενημερωμένες πηγές, με οικόπεδα που αυθαιρέτως έχει προκηρύξει παλαιότερα η Άγκυρα στην Ανατολική Μεσόγειο, «σβήνοντας» ουσιαστικά από τον χάρτη το Καστελόριζο και αγνοώντας προφανώς πλήρως τις απόψεις της Αθήνας. Μήπως αυτό σημαίνει ότι η Αίγυπτος υιοθετεί τις τουρκικές θέσεις;
Εν πάση περιπτώσει η ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ συνοδεύθηκε από πλήρη γεωγραφικά περιγραφή της θαλάσσιας έκτασης νοτίως της Κρήτης, όπου η Ελλάδα μπορεί και θέλει να εξασκήσει τα κυριαρχικά της δικαιώματα, όπως αυτά πηγάζουν από την Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο Θαλάσσης. Πρόκειται για ενέργεια που ακολούθησε την ρηματική διακοίνωση της Ελληνικής κυβέρνησης προς τα Ηνωμένα Έθνη στις 20 Φεβρουαρίου 2013, και που από τότε «φωνάζω» σ’ αυτήν την στήλη, γιατί δεν προχωρούμε την υπόθεση.
Οι οιωνοί είναι ευνοϊκοί, με την μεν Λιβύη να αλληλοσπαράσσεται, και την Αίγυπτο να έχει κι αυτή πολλά εσωτερικά προβλήματα. Όπως και να έχει, όποια χώρα έχει αντιρρήσεις, μπορεί να υποβάλλει ενστάσεις στον ΟΗΕ, ο οποίος με την σειρά του θα παραπέμψει την υπόθεση στο Διεθνές Δικαστήριο. Αυτό έχει το πλεονέκτημα, λένε διεθνολόγοι, ότι δεν μπορεί να παραστεί η Τουρκία, επειδή δεν υπέγραψε το Δίκαιο Θαλάσσης.
Επομένως, πρόκειται για ενδεδειγμένη ενέργεια, που επί τέλους μού δίνει την ευκαιρία μετά από δεκάδες άρθρα αρνητικά για την εξωτερική πολιτική μας, να έχω υλικό για ένα θετικό, ελπίζοντας πως δεν θα είναι το μοναδικό.
Ο Μακεδών



Το BBC στέλνει οκταμελές συνεργείο στις ανασκαφές της Αμφίπολης

Το μεγάλο ενδιαφέρον των ευρωπαϊκών και διεθνών ΜΜΕ για τις ανασκαφές στην Αμφίπολη επιβεβαιώνεται και από την πρόθεση του βρετανικού δικτύου  BBC να στείλει στην περιοχή των ερευνών οκταμελή δημοσιογραφική αποστολή για να καλύψουν τις ανασκαφές στον τύμβο στην θέση Καστά.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα τοπικών Μέσων Ενημέρωσης συνεργάτες του  BBC στην Ελλάδα έχουν έλθει σε επαφή με συναδέλφους τους στην Θεσσαλονίκη ζητώντας τη βοήθειά τους όχι μόνο για την παρακολούθηση των ερευνών αλλά και για ολόκληρο το υλικό που έχει καταγραφεί έως τώρα.

Ήδη παραγωγοί του βρετανικού δικτύου φέρεται να έχουν επισκεφτεί την περιοχή της Μεσολακκιάς Σερρών ώστε να έχουν μια πρώτη εικόνα τόσο για την τεχνική υποδομή των επικοινωνιών της περιοχής όσο και για να εντοπίσουν τη βάση της δημοσιογραφικής τους έρευνας καθώς η πλησιέστερη πανσιόν απέχει 25 χιλιόμετρα από τον τόπο της ανασκαφής.

protothema.gr




Σε ποια σενάρια ποντάρει η κυβέρνηση για την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας

Σε επιλεγμένα στελέχη της Νέας Δημοκρατίας έχει αναθέσει ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς τη βολιδοσκόπηση, εν μέσω θέρους, των προθέσεων ανεξάρτητων βουλευτών αναφορικά με την εκλογή του επόμενου Προέδρου της Δημοκρατίας, στην προσπάθεια να εξασφαλιστεί η αυξημένη πλειοψηφία των 180 βουλευτών που απαιτείται για να γίνει αυτό χωρίς να οδηγηθεί η χώρα σε εθνικές εκλογές.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του «Έθνους», τα πρόσωπα αυτά είναι οι στενοί του συνεργάτες κ. κ. Λαζαρίδης και Σταμάτης, ο υπουργός υγείας Μ. Βορίδης, ο Αδ. Γεωργιάδης, αλλά και ο πρόεδρος της Βουλής, Ευ. Μεϊμαράκης. Οι συναντήσεις είναι σχεδόν καθημερινές, και πραγματοποιούνται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας, καθώς καμία από τις δύο πλευρές δε θέλει να εκτεθεί, αφού δεν υπάρχει ακόμα συγκεκριμένο αποτέλεσμα.

Αυτή τη στιγμή, η Νέα Δημοκρατία έχει 124 βουλευτές και το ΠΑΣΟΚ 27, δηλαδή αθροιστικά οι βουλευτές της συγκυβέρνησης είναι 151. Δεδομένη θεωρείται επίσης η στήριξη των Ανδρέα Λοβέρδου και Χρήστου Αηδόνη, και πολύ πιθανή των ανεξάρτητων βουλευτών Γ. Ψαριανού, Κ. Μάρκου και Β. Οικονόμου. Αυτό σημαίνει ότι υπολείπονται ακόμα 24 για τη συμπλήρωση των 180. Πώς μπορούμε να φτάσουμε στον αριθμό αυτό; Δύο είναι τα πιθανά σενάρια, σύμφωνα με το «Έθνος»:

Σενάριο 1: Το «χαρτί» του Φώτη Κουβέλη

Με μία ενδεχόμενη υποψηφιότητα του Φώτη Κουβέλη η κυβέρνηση θα μπορούσε να συγκεντρώσει 162 βουλευτές, με την προϋπόθεση ότι το σύνολο της Κ.Ο. της ΔΗΜΑΡ θα στηρίξει την υποψηφιότητα. Σε αυτήν την περίπτωση εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να προσφέρουν τη στήριξή τους από το χώρο των ανεξάρτητων βουλευτών οι Μ. Ανδρουλάκης (προερχόμενος από το ΠΑΣΟΚ), Β. Καπερνάρος, Γ. Νταβρής, Μ. Γιαταγάνα, Ι. Κουράκος, Μ. Ιατρίδη (από Ανεξ. Έλληνες), καθώς και οι Ν. Νικολόπουλος, Β. Πολύδωρας, Ν. Κακλαμάνης, μαζί με τους προερχόμενους από τη ΝΔ Σταυρογιάννη και Κασαπίδη. Στήριξη θα μπορούσαν να παράσχουν ακόμα οι βουλευτές των Ανεξάρτητων Ελλήνων Π. Χαϊκάλης και Π. Μελάς.

Σενάριο 2: Το σταυρόλεξο για το άθροισμα χωρίς τη ΔΗΜΑΡ

Στην περίπτωση που ένας αριθμός 4-6 βουλευτών της ΔΗΜΑΡ δεν προσφέρουν τη στήριξή τους σε μία υποψηφιότητα που θα καταθέσουν τα κόμματα της κυβέρνησης, τότε απαιτείται ένας αριθμός 16-18 βουλευτών για να συμπληρωθούν οι απαραίτητες 180 ψήφοι. Εκτός των ανεξάρτητων βουλευτών, εκ των οποίων υπολογίζονται σε δέκα αυτοί που θα μπορούσαν να δηλώσουν την υποστήριξή τους, απαιτούνται ακόμα 6-8 βουλευτές, που αναμένεται να αναζητηθούν στην κοιτίδα των βουλευτών των Ανεξάρτητων Ελλήνων.




Παυλίδης Γιώργος | Να μην αποκλειστούν απο την τηλεόραση οι ορεινές περιοχές της ΑΜΘ λόγω Digea

Ερωτηθείς ο νέος περιφερειάρχης ΑΜΘ Γιώργος Παυλίδης για τον νέο χάρτη   επίγειας ψηφιακής κάλυψης τηλεοπτικού σήματος της  Digea, δήλωσε:

«Στον νέο χάρτη της Digea παρατηρούμε ότι ευρείες ορεινές περιοχές των νομών Δράμας , Ξάνθης, Ροδόπης , Έβρου και λιγότερο της Καβάλας, με μεγάλη πληθυσμιακή συγκέντρωση αλλά και ιδιαίτερη ανάγκη να έχουν πρόσβαση σε ελληνικά κανάλια και όχι μόνον σε ξένα , αφού βρίσκονται στην μεθόριο, βρίσκονται εκτός χάρτη   επίγειας ψηφιακής κάλυψης τηλεοπτικού σήματος της  Digea. Το ερώτημα μου είναι χρειαζόταν ποιοτική ενίσχυση εκεί που ήδη είχαν πρόσβαση τηλεόραση ή  να δοθεί πρόσβαση εκεί που ήταν και παραμένουν αποκλεισμένοι από την τηλεόραση;;;

Απαίτησή μας είναι να ενταχθούν στο συντομότερο χρόνο. Είναι δυνατόν  μεγάλες περιοχές της περιφέρειάς μας να παραμένουν αποκλεισμένες από την ενημέρωση εθνικών και τοπικών καναλιών; Να μπει τέλος στην λογική της «άλλης Ελλάδας».




Ζωντανή μετάδοση της Θείας Λειτουργίας από Τραπεζούντα

Ζωντανή μετάδοση της Θείας Λειτουργίας από Τραπεζούντα

Ζωντανή μετάδοση της Θείας Λειτουργίας από Τραπεζούντα 




Τέρενς Κουίκ | Περιοδεύει στην ΑΜΘ επ’ ευκαιρία 15Αύγουστου

Περιοδεία του Βουλευτή Επικρατείας και Περιφερειακού Συμβούλου της, Τέρενς Κουίκ σε Καβάλα, Ξάνθη, Κομοτηνή και Δράμα.

Στην Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, όπου εξελέγη Περιφερειακός Σύμβουλος με τον Συνδυασμό εθνικού σκοπού ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΘΡΑΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ του οποίου ηγείται, θα περιοδεύσει ο Εκπρόσωπος και Βουλευτής Επικρατείας Τέρενς Κουίκ, τις ημέρες που συνθέτουν την αργία του 15Αύγουστου.

Σε συνεννόηση με τις τοπικές Συντονιστικές του Κινήματος, αλλά και με στενούς συνεργάτες του του Περιφερειακού Συνδυασμού που ηγείται, θα ασχοληθεί ειδικότερα με:

• Το θέμα των επιπτώσεων του ρωσικού εμπάργκο στην ΑΜ-Θ πρωτογενή αγροτική παραγωγή, για το οποίο κατέθεσε ήδη Ερώτηση στη Βουλή, βασισμένη σε επιστολή προς την κυβέρνηση του νεοεκλεγέντος Περιφερειάρχη Γιώργου Παυλίδη.

• Το καυτό πρόβλημα της καθυστέρησης της καταβολής στους κτηνοτρόφους των εξισωτικών αποζημιώσεων, για το οποίο, επίσης, έχει καταθέσει Ερώτηση.

• Την προετοιμασία για την γόνιμη συμμετοχή του ιδίου αλλά και του Συνδυασμού ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΘΡΑΚΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ στο νέο ΑΜ-Θ Περιφερειακό Συμβούλιο, που ορκίζεται στις 28 Αυγούστου.

Σε ότι αφορά τις θρησκευτικές εκδηλώσεις των ημερών, την Πέμπτη 14 Αυγούστου θα ακολουθήσει τη λιτάνευση της θαυματουργής εικόνας της Κοιμήσεως της Θεοτόκου της Μητρόπολης Κομοτηνής και ανήμερα 15 Αυγούστου θα παρακολουθήσει την θεία λειτουργία στη Μονή της Παναγίας Εικοσιφίνισσας.

 




Ενας τάφος που κόβει την ανάσα

Ο τάφος που αναμενόταν να βρεθεί στο λόφο του Καστά, στην Αμφίπολη, εντός του τεράστιου κτιστού Περιβόλου (μήκους 500 μ., ύψους 3 μ.), τελικά βρέθηκε, εντυπωσιάζοντας με το μέγεθος και την αρχιτεκτονική του ακόμη και τους ίδιους τους ανασκαφείς του.

Τρία μέτρα ύψος, πεντακόσια μήκος έχει ο κτιστός Περίβολος Τρία μέτρα ύψος, πεντακόσια μήκος έχει ο κτιστός Περίβολος Πρόκειται για ένα μνημείο σημαίνοντος προσώπου, πιθανότατα ηγεμόνα (ανδρός) με μεγάλη πολιτική επιρροή στα τέλη του 4ου αι. π.Χ. Εικασίες για την ταυτότητά του οι ανασκαφείς δεν κάνουν πριν μπουν μέσα στον ασύλητο -όπως όλα δείχνουν- ταφικό θάλαμο, κάτι που θα γίνει άμεσα, αφ’ ενός γιατί έχει δοθεί εντολή από τον ίδιο τον πρωθυπουργό να προχωρήσει η έρευνα και αφ’ ετέρου γιατί δεν μπορεί να φυλάσσεται επί μακρόν και επί 24ώρου βάσεως από τις αστυνομικές δυνάμεις, όπως γίνεται από την Παρασκευή, όταν φάνηκε το υπέρθυρο της πύλης του τάφου και τα δύο αγάλματα Σφιγγών που στολίζουν την είσοδό του.

Χθες έφθασε επί τόπου η γεν. γραμματέας του ΥΠΠΟΑ Λίνα Μενδώνη, προκειμένου να έχει μια πλήρη ενημέρωση για τα επιστημονικά δεδομένα και να συντονίσει τους υπηρεσιακούς παράγοντες ώστε να προχωρήσει η έρευνα κατ’ αρχάς με ασφάλεια για τους ανθρώπους και το μνημείο.

Σύμφωνα με όσους έχουν δει ώς τώρα την είσοδο του τάφου και τις δύο ολόγλυφες Σφίγγες, μιλούν για ένα λαμπρό μνημείο, μοναδικό στα Βαλκάνια και αξιοθέατο για όλο τον κόσμο. Το ενδιαφέρον είναι ότι ο τάφος, αν και είναι ξεκάθαρα μακεδονικός, αρχιτεκτονικά δεν είναι ίδιος με τους άλλους που έχουν βρεθεί. Παρουσιάζει ιδιαιτερότητες που τον καθιστούν μοναδικό. Οι ίδιοι οι ανασκαφείς, η προϊσταμένη της ΚΗ’ Εφορείας Κατερίνα Περιστέρη και ο αρχιτέκτων Μιχάλης Λεφαντζής, αποφεύγουν οποιαδήποτε επαφή με ΜΜΕ μετά τον περσινό σάλο εξαιτίας δηλώσεων τοπικών παραγόντων περί της ανακάλυψης του χαμένου τάφου του Μεγάλου Αλεξάνδρου ή του τάφου της συζύγου του Ρωξάνης και του δολοφονημένου γιου τους. Ωστόσο, λέγεται πως η εικόνα που αντίκρισαν τους έκοψε την ανάσα. Η ανασκαφή αυτή δεν είναι από τις συνήθεις.

Οι Σφίγγες

Ο Λέοντας της Αμφίπολης, που κοσμούσε την κορυφή του λόφου Καστά Ο Λέοντας της Αμφίπολης, που κοσμούσε την κορυφή του λόφου Καστά Θυμίζει τις εμβληματικές ανασκαφές του προπερασμένου αιώνα. Οι Σφίγγες, που απεικονίζουν δυο λιοντάρια με φτερά και κεφαλή γυναίκας, είναι της ίδιας τεχνοτροπίας με τον Λέοντα της Αμφίπολης που κοσμούσε την κορυφή του λόφου Καστά (σήμερα ο Λέων βρίσκεται στον Στρυμόνα ποταμό μαζί με τα υπόλοιπα μάρμαρα του Περιβόλου του τάφου αυτού). Πράγμα που σημαίνει πως όλα τα αγάλματα (Σφίγγες, Λέων), αλλά και ο Περίβολος είναι κατασκευασμένα από το ίδιο εργαστήριο, από την ίδια εργολαβία όπως θα λέγαμε σήμερα.

Εδώ και ενάμιση χρόνο γνώριζαν οι ανασκαφείς πού περίπου βρίσκεται η είσοδος του τάφου, την οποία εντόπισαν επακριβώς όταν ολοκληρώθηκε η ανασκαφή και των 497 μ. του Περιβόλου. Αυτός τους οδήγησε στο ταφικό μνημείο. Ανοίγοντας προ μηνών ένα αυλάκι για να μη λιμνάζει το νερό, είχαν βρει τα σπασμένα φτερά των Σφιγγών. Τότε, υπέθεσαν πως ανήκουν σε Νίκες. Ηταν μια από τις ελάχιστες διαψεύσεις τους στη μεγάλη αυτή ανακάλυψη.

Ο τύμβος της Αμφίπολης έχει ύψος 23 μέτρα και διάμετρο του κτιστού Περιβόλου 158,40. «Ηταν ένας τέλειος κύκλος κατασκευασμένος με απίστευτη γεωμετρική ακρίβεια, από αρχιτέκτονα που είχε υψηλή γνώση της γεωμετρίας» έχει πει ο κ. Λεφαντζής κατά την παρουσίαση του Αρχαιολογικού Εργου Μακεδονίας- Θράκης.

«Βαφτίσια»

Βέβαια, πολλοί έχουν σπεύσει να δώσουν επώνυμο στο νεκρό της Αμφίπολης, ενώ μερικοί αρχαιολόγοι θεωρούσαν εξ αρχής ότι πρόκειται για τάφο «κενό», διαψεύδοντας τις μεγάλες προσδοκίες που είχαν οι ερευνητές, οι οποίοι το μόνο που ζητούσαν πάντα και τώρα είναι να τους δοθεί η δυνατότητα να συνεχίσουν την έρευνα και να μη βιάζονται κάποιοι να «βαφτίσουν» τον επιφανή νεκρό, γιατί υπάρχουν πολλά ακόμη άλυτα προβλήματα. Παρ’ όλ’ αυτά η ονοματολογία δίνει και παίρνει. Τι να κρύβει άραγε ο μακεδονικός αυτός τάφος, τη Ρωξάνη και το γιο του Μεγάλου Αλεξάνδρου; Κι αν είναι έτσι, τότε ποιος βρίσκεται στον τάφο του Πρίγκιπα στη Βεργίνα; Μήπως είναι ο τάφος του Νεάρχου, του ναυάρχου του στόλου του Μεγάλου Αλεξάνδρου, ή μήπως κάποιου επώνυμου Θράκα ηγεμόνα;

Η κ. Περιστέρη, τον περασμένο Μάρτιο στην 27η αρχαιολογική επιστημονική συνάντηση στο ΑΠΘ, είχε επισημάνει ότι «κατά την περίοδο που χρονολογείται ο ταφικός περίβολος, μετά το θάνατο του Μ. Αλεξάνδρου μέχρι το τέλος του 4ου αιώνα π.Χ., διαδραματίζονται σπουδαία ιστορικά γεγονότα στην περιοχή της Αμφίπολης. Σημαντικοί στρατηγοί και ναύαρχοι του Μ. Αλεξάνδρου σχετίζονται με την περιοχή. Εδώ ο Κάσσανδρος εξορίζει και θανατώνει το 311 π.Χ. τη νόμιμη σύζυγο του Μ. Αλεξάνδρου Ρωξάνη και το γιο του Αλέξανδρο Δ’». Ο ταφικός περίβολος χρονολογείται γύρω στο 325/300 π.Χ. και φέρεται να έχει την υπογραφή του φημισμένου την εποχή εκείνη αρχιτέκτονα Δεινοκράτη, στενού φίλου του Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Οικοδομήθηκε από θασίτικο μάρμαρο, που μεταφέρθηκε στην περιοχή με ειδικά πλοιάρια. Μεγάλο μέρος του έχει αποξηλωθεί κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους, με αποτέλεσμα αρκετά μαρμάρινα αρχιτεκτονικά μέλη του να μη βρίσκονται στη θέση τους. Η έρευνα που ακολούθησε στην ευρύτερη περιοχή της Αμφίπολης οδήγησε στον εντοπισμό των χαμένων αρχιτεκτονικών μελών στην περιοχή του μνημείου του Λέοντα της Αμφίπολης, όπου βρέθηκαν τα χαμένα μέλη του Περιβόλου, άλλα διάσπαρτα κι άλλα εντοιχισμένα στη βάση του Λέοντα.