Ποια είναι τα κριτήρια για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα

Στα 400 ευρώ τον μήνα για οικογένεια με δύο ανήλικα τέκνα, που δεν έχει άλλα εισοδήματα, καθορίζεται το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα. Τα χρήματα αυτά είναι ακατάσχετα και αφορολόγητα, ενώ οι δικαιούχοι θα έχουν πρόσβαση και σε μία σειρά άλλων παροχών (π.χ. επίδομα θέρμανσης, κοινωνικό οικιακό τιμολόγιο της ΔΕΗ, επιδοτούμενα προγράμματα απασχόλησης).

Στην απόφαση του υπουργού Εργασίας Γιάννη Βρούτση και του υφυπουργού Βασίλη Κεγκέρογλου για το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα καθορίζονται οι δικαιούχοι, το ύψος του καταβαλλόμενου ποσού αλλά και η διαδικασία ένταξης στο πρόγραμμα. Τον Σεπτέμβριο το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε 13 δήμους, ένα σε κάθε περιφέρεια. Από το 2015 θα επεκταθεί στο σύνολο της χώρας, με στόχο να καλυφθεί το 7% του πληθυσμού. *

Για τη χορήγηση του ποσού θα λαμβάνονται υπόψη τα περιουσιακά στοιχεία του ενδιαφερόμενου (ακίνητη, κινητή περιουσία, καταθέσεις). Στην απόφαση αναφέρεται:

  • Η συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας να μην υπερβαίνει τις 90.000 ευρώ κατ’ άτομο. Το ποσό αυτό προσαυξάνεται κατά 15.000 ευρώ για κάθε επιπλέον προστατευόμενο ενήλικο και κατά 10.000 ευρώ για κάθε προστατευόμενο ανήλικο. Το ανώτερο όριο είναι 200.000 ευρώ.
  • Η κινητή περιουσία (αυτοκίνητα, δίκυκλα) να μην υπερβαίνει σε αντικειμενική δαπάνη –στο σύνολό της- το ποσό των 6.000 ευρώ.
  • Το συνολικό ύψος των καταθέσεων στα πιστωτικά ιδρύματα και η τρέχουσα αξία μετοχών και ομολόγων να μην υπερβαίνουν το διπλάσιο του εισοδήματος που αναλογεί με βάση τη ρύθμιση.

Όσοι πολίτες δεν έχουν άλλο εισόδημα θα παίρνουν το σύνολο του ποσού, το οποίο ξεκινά από τα 200 ευρώ το μήνα (2.400 ευρώ το χρόνο) για μεμονωμένο άτομο και κλιμακώνεται ανάλογα με τα παιδιά.  Ωστόσο, τμήμα της επιδότησης δικαιούνται και όσοι έχουν κάποιο εισόδημα το οποίο είναι χαμηλό. Συγκεκριμένα θα λαμβάνουν τη διαφορά που προκύπτει αν αφαιρεθεί από το αρχικό ποσό της επιδότησης το πραγματικό τους εισόδημα.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xql1x2xr3yM&feature=youtu.be[/youtube]




Με σταθερό βήμα οι ανασκαφές στην Αμφίπολη – ΕΙΚΟΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ ΤΟΥ ENA CHANNEL

Με σταθερό βήμα οι ανασκαφές στην Αμφίπολη

Ολοκληρώθηκε και η τοποθέτηση του προσωρινού στεγάστρου, που καλύπτει εξωτερικά το μνημείο
Συνεχίζονται οι ανασκαφικές εργασίες στον τύμβο Καστά, στην Αμφίπολη, από την ΚΗ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων.
Αφαιρέθηκε και ο τελευταίος δόμος από τον τοίχο σφράγισης, που έκλεινε την πρόσοψη του ταφικού μνημείου, αποκαλύπτοντας τη συνέχεια του ψηφιδωτού δαπέδου.
Στο κέντρο και μπροστά από την είσοδο, αποκαλύπτεται βοτσαλωτό δάπεδο, που αποτελείται από ορθογώνια και τετράγωνα σχήματα, πλαισιωμένα από ασπρόμαυρους ρόμβους.
Στο κάτω μέρος της πρόσοψης εμφανίζεται στη νωπογραφία ταινία, μπλε χρώματος, η οποία παρακολουθείται και στους πλευρικούς τοίχους..
Συνεχίζεται η αφαίρεση των χωμάτων από τον προθάλαμο, σε πλάτος δυο μέτρων περίπου, από τον τοίχο της εισόδου. Ο εσωτερικός χώρος καλύπτεται ακόμη από όγκο χωμάτων, ο οποίος θα αφαιρείται, με ιδιαίτερη προσοχή, στις επόμενες μέρες. Επίσης, πραγματοποιούνται, συστηματικά, εργασίες συντήρησης και στερέωσης τόσο της πρόσοψης του μνημείου, όσο και του εσωτερικού του αποκαλυπτόμενου χώρου.
Παράλληλα με την πρόοδο της ανασκαφικής έρευνας δημιουργούνται οι εργοταξιακές υποδομές, που θα εξασφαλίσουν καλύτερες συνθήκες εργασίας στους εργαζόμενους και ασφαλέστερη προστασία στο ταφικό μνημείο από τις καιρικές συνθήκες. Επίσης, ολοκληρώθηκε και η τοποθέτηση του προσωρινού στεγάστρου, που καλύπτει εξωτερικά το μνημείο.
Τέλος, υπό την διεύθυνση της Κ. Περιστέρη δημιουργήθηκε διεπιστημονική ομάδα αποτελούμενη από τις ειδικότητες πολιτικού μηχανικού, αρχιτέκτονα, γεωτεχνικού, τοπογράφου, συντηρητή και γεωλόγου, η οποία θα παρέχει την αναγκαία τεχνική υποστήριξη σε επίπεδο μελετών και εργασιών, που απαιτούνται για την διασφάλιση του μνημείου.
Δόθηκε προτεραιότητα στις μελέτες και εργασίες για την απορροή των ομβρίων, για την στατική ενίσχυση των αποκαλυπτομένων τοίχων, για την συντήρηση επιφανειών, ποικίλης υφής, και των χρωμάτων.
Οι ανωτέρω εργασίες θα απασχολήσουν την διεπιστημονική ομάδα εργασίας τις αμέσως επόμενες μέρες. Με την πρόοδο της αποκάλυψης του μνημείου θα εκδοθεί νέο δελτίο τύπου.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Js7KBBek_G0[/youtube]




“Έκλεισε” στις έξι δόσεις η καταβολή του ΕΝΦΙΑ: Καμία απαλλαγή για ξενοίκιαστα και μη ηλεκτροδοτούμενα

Σε έξι δόσεις, τελικά, αποφάσισε η κυβέρνηση, να καταβληθεί ο ΕΝΦΙΑ.

Το τελικό πακέτο διορθώσεων στον ΕΝΦΙΑ, ώστε να υπάρξουν τις επόμενες μέρες οι απαραίτητες νομοθετικές παρεμβάσεις, συμφωνήθηκε κατά τη σημερινή σύσκεψη του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Ευάγγελου Βενιζέλου.

Στη διάρκεια της σύσκεψης, το οικονομικό επιτελείο παρουσίασε τα αποτελέσματα της μελέτης των σχετικών με τον ΕΝΦΙΑ θεμάτων και ελήφθησαν οι τελικές αποφάσεις.

Αύριο, ο υπουργός των Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης θα προβεί σε αναλυτικότερη ενημέρωση όσον αφορά στις τελικές διορθωτικές αποφάσεις για τον ΕΝΦΙΑ, οι οποίες έχουν ως εξής:

* Η πρώτη παρέμβαση αφορά στην αλλαγή των τιμών προσδιορισμού της αξίας των οικοπέδων στις περιοχές εντός σχεδίου και εκτός αντικειμενικού προσδιορισμού ακινήτων, σε πάνω από 400 περιοχές, σε ολόκληρη την ελληνική περιφέρεια.

 

* Επίσης θα υπάρξει νομοθετική παρέμβαση, ώστε να απλουστευθούν οι διαδικασίες για να λάβουν τις εκπτώσεις και τις απαλλαγές φόρου όσοι τις δικαιούνται.

 

* Ακόμα, θα απλουστευθούν οι διαδικασίες για τις εκπτώσεις φόρου στα διατηρητέα κτίσματα και οι απαλλαγές φόρου από τα δεσμευμένα.

Βελτιώσεις στον ΕΝΦΙΑ ζητούν άτομα με αναπηρία

Βελτιωτικές κινήσεις στον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) ζήτησε σήμερα η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.ΑμεΑ.), κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι δεν προχώρησε στις αλλαγές που είχε ζητήσει με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή τα άτομα με αναπηρία και οι οικογένειές τους να βρίσκονται σε οικονομική απόγνωση.

Το σύνολο της επιφάνειας των κτισμάτων που κατέχει ο φορολογούμενος με αναπηρία να οριστεί στα 250 τετραγωνικά μέτρα.

Το εισοδηματικό κριτήριο για πλήρη απαλλαγή από το φόρο να αυξηθεί από τις 12.000 ευρώ στις 20.000 ευρώ, ενώ για εισοδήματα από 20.000 – 40.000 ευρώ να καθορισθεί έκπτωση φόρου σε ποσοστό 50%.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=eZz1GII-ekA&feature=youtu.be[/youtube]




Ανακοινώνονται αύριο οι βάσεις

Τέλος στην αγωνία των υποψηφίων

Στις 10 αύριο το πρωί θα δοθούν στη δημοσιότητα οι βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ.

Οι υποψήφιοι θα μπορούν να πληροφορηθούν τα αποτελέσματα στην ιστοσελίδαhttp://results.it.minedu.gov.gr πληκτρολογώντας τον οκταψήφιο κωδικό αριθμό τους καθώς και τα τέσσερα αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων (Επώνυμο-Όνομα-Πατρώνυμο-Μητρώνυμο).

Τα αποτελέσματα θα αποσταλούν ηλεκτρονικά και στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για να εκτυπωθούν ονομαστικές καταστάσεις των επιτυχόντων και να προωθηθούν στα σχολεία ευθύνης τους, στα οποία θα αναρτηθούν εντός της ημέρας.

Την Πέμπτη στις 10:00 θα ανακοινωθούν επίσης τα αποτελέσματα των εισαγόμενων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τις ειδικές κατηγορίες των αλλοδαπών-αλλογενών και των αποφοίτων Λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων κρατών- μελών της ΕΕ μη ελληνικής καταγωγής. Τα αποτελέσματα θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα του υπουργείου http://moreresults.minedu.gov.gr .
.




Ποια στοιχεία στην Αμφίπολη προβληματίζουν τους αρχαιολόγους

«Ο τάφος έχει συληθεί τουλάχιστον μία φορά» ισχυρίζεται ο καθηγητής του ΑΠΘ Π. Φάκλαρης

Κορυφώνεται η αγωνία γύρω από το μυστήριο του τάφου της Αμφίπολης, ενώ οι αρχαιολογικές έρευνες προχωρούν με γοργούς ρυθμούς και βρίσκονται στο επίκεντρο του παγκόσμιου ενδιαφέροντος. Μέσα στις επόμενες δέκα ημέρες οι αρχαιολόγοι εκτιμούν ότι θα έχουν προχωρήσει οι ανασκαφές σε τέτοιο σημείο, ώστε να μπορέσουν να μπουν στον κεντρικό θάλαμο του τύμβου.

Μεγάλο ερώτημα που βασανίζει τους αρχαιολόγους ωστόσο είναι κατά πόσο θα είναι οι πρώτοι που θα καταφέρουν να πατήσουν το πόδι τους στο εσωτερικό του τάφου. Το αίσθημα ανησυχίας οξύνθηκε μετά και την τρύπα πλάτους 40 εκατοστών που βρέθηκε στο μαρμάρινο τοίχο στην είσοδο του κεντρικού θαλάμου. Το γεγονός σήμανε συναγερμό στους αρχαιολόγους, ειδικά από τη στιγμή που τα τμήματα του τοίχου τα οποία λείπουν δεν βρέθηκαν γεγονός που σημαίνει ότι δεν πρόκειται για κάποια φυσική καταστροφή στο μνημείο.

Σε δηλώσεις του στη «Δημοκρατία» ο καθηγητής Κλασσικής Αρχαιολογίας του ΑΠΘ, Παναγιώτης Φάκλαρης, μαθητής και κατόπιν συνεργάτης του Μανώλη Ανδρόνικου εκτιμά ότι ο τάφος της Αμφίπολης έχει συληθεί τουλάχιστον μία φορά.
Προς επίρρωση των λεγομένων του ο κ. Φάκλαρης σημειώνει χαρακτηριστικά ότι «από τους 110 μακεδονικούς τάφους που έχουν εντοπιστεί μέχρι σήμερα, μόλις 6 δεν είχαν συληθεί».

«Από τις ανασκαφές των αρχαιολόγων προκύπτει ότι υπάρχει μία οπή σε εσωτερικό τοίχωμα του τάφου, από τις σφίγγες λείπουν οι κεφαλές και είναι σπασμένα τα φτερά τους, ενώ μέσα στον τάφο υπάρχει χώμα που όπως φαίνεται έπεσε από την οροφή του κτίσματος ενώ προσπαθούσαν να μπουν οι τυμβωρύχοι. Όλα αυτά δείχνουν έντονη την ανθρώπινη παρουσία στο μνημείο» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Φάκλαρης.

Πάντως, όπως έχουν κατ’ επανάληψη δηλώσει αρχαιολόγοι που βρίσκονται στο σημείο των ανασκαφών, ακόμα τίποτα δεν μπορεί να ληφθεί ως δεδομένο και θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι να μπουν στον κεντρικό θάλαμο για να διαπιστώσουν κατά πόσο ο τύμβος έχει συληθεί.

 




Πιο κοντά στη λύση του μυστηρίου της Αμφίπολης

Συνεχίζονται οι ανασκαφικές εργασίες από την ΚΗ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων στον Τύμβο Καστά, στην Αμφίπολη.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, με την αφαίρεση των λιθόπλινθων από τον τοίχο σφράγισης, αποκαλύφθηκε σχεδόν ολόκληρη η πρόσοψη του ταφικού μνημείου, που αποτελεί μία εξαιρετικά πρωτότυπη σύνθεση για την αντίστοιχη αρχιτεκτονική του τύπου του μακεδονικού τάφου, του τελευταίου τετάρτου του 4 π.Χ αιώνα.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, η πρόσοψη έχει διάκοσμο που δεν διαφέρει από τους πλευρικούς τοίχους, με νωπογραφία που μιμείται τον ευρύτερο μαρμάρινο περίβολο. Το μέγιστο άνοιγμα ανάμεσα στις παραστάδες, ανέρχεται στο 1,67μ. και η τυπολογία υποδεικνύει, ότι δεν υπήρξαν θυρόφυλλα, αλλά πρόκειται για απλό άνοιγμα εισόδου.

Το ΥΠΠΟΑ αναφέρει επίσης:

«Με την συνέχιση της αφαίρεσης των χωμάτων, στο εσωτερικό του προθαλάμου, εμφανίστηκε κάτω από το μαρμάρινο ιωνικό επιστύλιο, ένθετη μαρμάρινη επένδυση, από ορθοστάτες, καθ’ όλο το μήκος των πλευρικών τοίχων.

» Σε απόσταση 6 μέτρων από το άνοιγμα της εισόδου αποκαλύφθηκε το άνω μέρος μαρμάρινου διαφραγματικού τοίχου, ελλιπούς κατά τμήμα του αριστερού μέρους του. Πίσω από αυτόν διακρίνονται δύο ακόμη χώροι.

Επί του διαφραγματικού τοίχου αποκαλύπτεται, επίσης, μαρμάρινο επιστύλιο με γείσο, όμοιο του αντίστοιχου του ιδίου περιβόλου. Φέρει διάκοσμο με οκτάφυλλους ανάγλυφους ρόδακες, στο ύψος του επιστυλίου των πλευρικών τοίχων.

Επί του διαφραγματικού τοίχου αναμένεται να υπάρχει δεύτερη είσοδος που οδηγεί στο εσωτερικό του μνημείου».

Η ανακοίνωση αναφέρει ότι τα χώματα θα αφαιρεθούν στις επόμενες μέρες, εφόσον το επιτρέψουν οι εργασίες στερέωσης και συντήρησης στα σημεία που έχουν αποκαλυφθεί.




«Τσεκούρι» 30% σε συντάξεις ΙΚΑ και ΟΑΕΕ ζητά η τρόικα

Στην προκρούστεια κλίνη ετοιμάζεται να ζητήσει να μπουν εκ νέου οι συνταξιοδοτικές αποδοχές η τρόικα το Σεπτέμβριο από το οικονομικό επιτελείο, καθώς για ακόμη μια φορά τα ασφαλιστικά ταμεία βρίσκονται αντιμέτωπα με το φόβο της κατάρρευσης από τις τεράστιες τρύπες που έχουν δημιουργηθεί. Η εισφοροδιαφυγή επιδεινώνει τα ήδη ανύπαρκτα αποθεματικά λόγω του κουρέματος των ομολόγων το 2012, ενώ τα ποσοστά της ανεργίας που δεν λένε να υποχωρήσουν αποτελούν ουσιαστικά τη χαριστική βολή.

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, ΙΚΑ και ΟΑΕΕ, που βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού, έχουν λάβει το μεγαλύτερο μέρος της κρατικής χρηματοδότησης. Οι περικοπές που θα ζητήσουν οι δανειστές μας μπορεί να φτάσουν κατά περιπτώσεις μέχρι και το 30%.

Το πρώτο μέτρο που αναμένεται να προωθήσει η τρόικα στις διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση το Σεπτέμβριο στο Παρίσι θα είναι η αύξηση των ορίων συνταξιοδότησης για όσους επιδιώκουν να βγουν πρόωρα στη σύνταξη.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες το ελάχιστο θα αυξηθεί από τα 15 στα 20 χρόνια, ώστε να αποτραπούν οι πρόωρες συνταξιοδοτήσεις (αντί για 4.500 θα χρειάζονται 6.000 ημέρες ασφάλισης)

Σημαντικές αναμένεται να είναι οι περικοπές στα μπόνους, τα οποία ουσιαστικά είναι αυτά που ανεβάζουν το τελικό ποσό των αποδοχών. Τα χρήματα αυτά είναι στις περισσότερες των περιπτώσεων το 1/3 της σύνταξης και αυτά τα χρήματα η τρόικα έχει διαμηνύσει ότι πλέον μπαίνουν στο στόχαστρο.




Ομάδες κρούσης κατά των πλειστηριασμών ετοιμάζει ο ΟΕΒΕ Καβάλας

Τη δημιουργία ομάδων κρούσης οι οποίες θα αποτρέπουν πλειστηριασμούς και κατασχέσεις περιουσιών ανασφάλιστων επαγγελματιών που αδυνατούν να πληρώνουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές, ανακοίνωσε ο πρόεδρος της ΟΕΒΕΚ Παναγιώτης Αρσονιάδης.

Όπως τονίζει ο ίδιος ήδη εκατοντάδες ειδοποιητήρια πληρωμής χιλιάδων ευρώ από οφειλές έχουν φτάσει σε επαγγελματίες της Καβάλας οι οποίοι αυτονόητα δε μπορούν να ανταποκριθούν στα χρέη αυτά και έτσι σε λιγότερο από ένα μήνα οι υπηρεσίες θα ξεκινήσουν τις διαδικασίες πλειστηριασμών των περουσιακών τους στοιχείων. Θα εμποδίσουμε με κάθε μέσο τους πλειστηριασμούς λέει ο κ. Αρσονιάδης τονίζοντας πως οι ομάδες κρούσης είναι μία ιδέα του προέδρου της ΓΣΕΒΒΕ κ. Καβαθά.




Ιδιωτικοποιούν το στρατιωτικό αεροδρόμιο Αμυγδαλεώνα | Πέρασε ο απολογισμός & ισολογισμός του 2013 στο Δημοτικό Συμβούλιο

Ο Δήμαρχος Κωστής Σιμιτσής παρουσίασε χθες το απόγευμα στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου απάντηση που έλαβε από την Πολεμική Αεροπορία. Η απάντηση αφορούσε επιστολή του –πρόσφατη σχετικά- όσον αφορά τις προθέσεις της Π.Α. για το αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα. Εκ της επιστολής προκύπτει ότι το κράτος μέσω της Π.Α. προχωρά τη διαδικασία της ιδιωτικοποίησης χωρίς να ενημερώσει κανέναν τοπικό φορέα πολύ περισσότερο τον Δήμο της Καβάλας. Αναφέρεται μάλιστα στην ίδια επιστολή ότι αυτή η ιδιωτικοποίηση θα είναι προς το συμφέρον της περιοχής.

Το χθεσινό απόγευμα περιελάμβανε διπλή συνεδρίαση, με την πρώτη να αφορά στην έγκριση απολογισμού και ισολογισμού για την οικονομική χρήση του 2013. Την εισήγηση ανέλαβε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Χριστόδουλος Μιχαλάκης. Η νέα δήμαρχος Δήμητρα Τσανάκα ξεκαθάρισε ότι η ίδια δεν είναι λογίστρια, διάβασε όμως προσεκτικά την έκθεση ελέγχου των ορκωτών λογιστών και διατύπωσε ανάλογα ερωτήματα. Κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας η νέα δήμαρχος δήλωσε παρούσα.

Ο κ. Εριφυλλίδης εξήγησε ότι καταψηφίζει το θέμα, συμπλήρωσε όμως ότι η παράταξή του δεν παρέδωσε τα όπλα και τίμησε τη ψήφο των καβαλιωτών ασκώντας αξιοπρεπή και εποικοδομητική αντιπολιτευτική κριτική.

Ο Άρης Βέρρος αποσαφήνισε ότι η έλλειψη λογιστικών γνώσεων επιβάλλει την τοποθέτηση επί του θέματος με πολιτικό κριτήριο. Κατόπιν της τοποθετήσεώς του ξεκαθάρισε ότι η παράταξή του καταψηφίζει τον απολογισμό και τον ισολογισμό του 2013.




Εντοπίστηκε σορός άνδρα στη Θάσο

Αγνώστων στοιχείων το πτώμα

Η σορός ενός άνδρα εντοπίστηκε το απόγευμα της Δευτέρας στη θαλάσσια περιοχή Σκάλας Παναγιάς στη Θάσο.

Όπως ανακοίνωσε το Λιμενικό, το πτώμα του άνδρα ήταν ενδεδυμένο με μαγιό χρώματος σκούρου, αγνώστων λοιπών στοιχείων.

Η σορός μεταφέρθηκε στο ιατρείο παρακείμενου κάμπινγκ όπου του προσφέρθηκαν οι πρώτες βοήθειες από ιδιώτη ιατρό με αρνητικά αποτελέσματα. Στη συνέχεια, μεταφέρθηκε στην Ιατροδικαστική Υπηρεσία Κομοτηνής για τη διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής.

Προανάκριση διενεργείται από τη Λιμενική Αρχή Θάσου.




Οι πρώτες στιγμές μετά τη συντριβή του μαχητικού αεροσκάφους

Φωτογραφίες και βίντεο από την περιοχή – Όλα «δείχνουν» μηχανική βλάβη

Στη δημοσιότητα βγαίνουν τα πρώτα πλάνα και φωτογραφίες από την πτώση του μαχητικού αεροσκάφους τύπου Α-7 Corsair της Πολεμικής Αεροπορίας, το πρωί της Τρίτης στην Κομοτηνή.

Πρόκειται για τις πρώτες στιγμές μετά την συντριβή, που παραλίγο να στοιχίσει τη ζωή στον πιλότο της Πολεμικής Αεροπορίας και να θέσει σε κίνδυνο τους κατοίκους της περιοχής, αφού όπως είναι εμφανές από τα πλάνα, το αεροσκάφος κατέπεσε κοντά σε κατοικίες.


Πλάνα από τις πρώτες στιγμές, μετά τη συντριβή του αεροσκάφους. Αμέσως έσπευσαν στο σημείο της συντριβής στελέχη του Στρατού, άνδρες της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και γιατροί του ΕΚΑΒ, που κατάφεραν να εντοπίσουν άμεσα τον χειριστή και να τον μεταφέρουν με ασφάλεια στο Νοσοκομείο, όπου του παρασχέθηκαν οι πρώτες βοήθειες


Το μαχητικό της Πολεμικής Αεροπορίας κατέπεσε κοντά σε κατοικημένη περιοχή – Ανάστατοι οι κάτοικοι βγήκαν στο δρόμο για να δουν τι συνέβη και να βοηθήσουν στις έρευνες εντοπισμού και διάσωσης του πιλότου

Σώος ο χειριστής 

Ο χειριστής, κατάφερε να διατηρήσει την ψυχραιμία του και να εγκαταλείψει εγκαίρως το αεροσκάφος, πριν αυτό συντριβεί στο έδαφος, κάνοντας χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος.

Μετά από ολιγόλεπτες έρευνες από πεζοπόρες δυνάμεις του Στρατού Ξηράς, ο άνδρας εντοπίστηκε και περισυνελέγη σώος, λίγο μετά τις 10:00 το πρωί.

Στη συνέχεια, διακομίστηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής, όπου διαπιστώθηκε ότι φέρει μικροτραυματισμούς και αναμένεται να πάρει εξιτήριο το επόμενο χρονικό διάστημα.

Μηχανική βλάβη «δείχνουν» τα πρώτα στοιχεία

Το Α-7 Corsair συμμετείχε σε εκπαιδευτική άσκηση μαζί με άλλο αεροσκάφος ιδίου τύπου, το οποίο εμφανίζεται στη φωτογραφία που εξασφάλισε και δημοσιεύει η τοπική εφημερίδα της Κομοτηνής «Ο Χρόνος».



Στη φωτογραφία που δημοσιεύει η εφημερίδα «Ο Χρόνος» και η οποία τραβήχτηκε λίγα μόλις λεπτά μετά την συντριβή του αεροσκάφους, φαίνονται οι μαύροι καπνοί από το φλεγόμενο Corsair. Στο πάνω μέρος της εικόνας διακρίνεται και ένα δεύτερο αεροσκάφος, που ακολουθούσε το πρώτο. Μέσα στο σύννεφο καπνού, διακρίνεται μία μαύρη φιγούρα, που εικάζεται ότι μπορεί να είναι ο πιλότος, μετά την αποδέσμευσή του από την καμπίνα.

Οι πρώτες εκτιμήσεις έμπειρων αξιωματικών, κάνουν λόγο για μηχανική βλάβη, κάτι που αναμένεται να επιβεβαιωθεί ή να διαψευστεί από τις έρευνες που θα ακολουθήσουν.

Ήδη, πάντως, συγκροτήθηκε επιτροπή εμπειρογνωμόνων για να διερευνήσει τα αίτια του ατυχήματος.
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Δημήτρης Αβραμόπουλος, επικοινώνησε άμεσα με τον χειριστή του μαχητικού αεροσκάφους και του ευχήθηκε ταχεία ανάρρωση.

Η επίσημη ανακοίνωση από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας

Διαβάστε την επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε για το περιστατικό το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας – Υπουργείο Εθνικής Άμυνας:

«Την Τρίτη 26 Αυγούστου 2014 και ώρα 09:45, κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής αποστολής ζεύγους αεροσκαφών Α-7 της 116ΠΜ/336Μ και ενώ βρισκόταν Βόρεια της Κομοτηνής, εκτελέσθηκε επιτυχής εγκατάλειψη από τον Ιπτάμενο του Νο 1 αεροσκάφους του σχηματισμού, ο οποίος περισυνελλέγη σώος και διεκομίσθη στο Γενικό Νοσοκομείο Κομοτηνής. Τα αίτια του ατυχήματος διερευνώνται».

Το δεύτερο ατύχημα μέσα στο 2014

Το σημερινό (ευτυχώς) ατύχημα, είναι το δεύτερο που σημειώνεται με αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας, μέσα στο 2014.

Στις 5 Μαΐου, πυροσβεστικό αεροσκάφος τύπου Canadair CL- 415, «τούμπαρε» και μισοβυθίστηκε στη θάλασσα κατά τη διάρκεια άσκησης υδροληψίας, στη Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης.

Και οι δύο χειριστές του Canadair κατάφεραν να βγουν εγκαίρως, έχοντας υποστεί μικροτραυματισμούς.




Το ΕΚΑΒ δεν έχει βάση στη Θάσο | Στέλνουμε οδηγούς να υπηρετούν στις άδειες τους σε νησιά για τη κάλυψη των κενών!

Τις δικές της απαντήσεις δίνει σήμερα η διευθύντρια για την περιφέρεια ΑΜΘ του ΕΚΑΒ Σοφία Πετροπούλου – Παπαναστασίου επάνω στο πρόβλημα που ανέδειξε το ΕΝΑ CHANNELμε τις εγκληματικές ελλείψεις οδηγών ασθενοφόρων στο νησί της Θάσου.

Η κ. Πετροπούλου μεταξύ άλλων μας εξήγησε πως επανηλλειμένα έχει αποστείλει έγγραφα για την κάλυψη θέσεων οδηγών αλλά και πως πολλοί είναι αυτοί που εξωθούνται να δουλέψουν παράλληλα με την καλοκαιρινή τους άδεια σε κάποιο νησί που έχει ελλείψεις όπως της Θάσου. Συμπλήρωσε δε πως η κάλυψη θέσεων οδηγών ΕΚΑΒ για τέτοιες εποχικές περιπτώσεις θα έπρεπε να είναι ευθύνη των Δήμων ώστε να βρίσκουν τους πιστοποιημένους και εκπαιδευμένους οδηγούς.




Δεν τα παρατάει | Στο ΣτΕ ο Β. Ξουλόγης για τα αποτελέσματα των εκλογών του Μαίου!

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας έφτασαν οι πρώτες υποθέσεις για τα αποτελέσματα των περιφερειακών και δημοτικών εκλογών του περασμένου Μαΐου.

Η πρώτη αναίρεση κατά αποφάσεως Διοικητικού Εφετείου που αφορά τα αποτελέσματα νομαρχιακών εκλογών κατατέθηκε από την Χριστιάνα Καλογήρου (ΝΔ), η οποία εξέπεσε από περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, μετά από ένσταση τεσσάρων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Μάλιστα η κ. Καλογήρου έχει νομικό παραστάτη τον βουλευτή και πρώην υπουργό Προκόπη Παυλόπουλο.

Η δεύτερη υπόθεση αφορά τον Δήμο Παγγαίου και η τρίτη τον Δήμο Αγράφων Ευρυτανίας.

Αναλυτικότερα, το Πολυμελές Πρωτοδικείο Μυτιλήνης είχε ανακηρύξει την κ. Καλογήρου περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, αφού προηγουμένως «αναμετρήθηκε» με τον Αθανάσιο Γιακαλή.

Στην συνέχεια, κατά της Χριστιάνας Καλογήρου κατατέθηκε στη Διοικητική Δικαιοσύνη ένσταση η οποία συνυπογραφόταν από τον βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Ιωάννη Ζερδελή, τον περιφερειακό σύμβουλο Βασίλη Τεντόμα και τα τοπικά στελέχη του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης στη Μυτιλήνη, Παναγιώτη Λαμπρόπουλο και Δημήτρη Μάντζαρη.

Το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά ακύρωσε την ανακήρυξη της κ. Καλογήρου, καθώς διαπίστωσε κώλυμα εκλογιμότητας, επειδή κατείχε διευθυντική θέση το αμέσως προηγούμενο διάστημα των εκλογών. Δηλαδή ασκούσε καθήκοντα γενικής γραμματέως της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές της 18ης και 25ης Μαΐου 2014.

Αναλυτικότερα, το Εφετείο αποφάνθηκε ότι η θέση του Γενικού Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης εμπίπτει στις περιπτώσεις του εκλογικού κωλύματος.

Από το ΣτΕ η κ. Καλογήρου ζητεί να αναιρεθεί η εφετειακή απόφαση με την οποία εξέπεσε του αξιώματός της.

Στην αναίρεσή της υπογραμμίζει ότι το Εφετείο Πειραιά, με μια διασταλτική και πλημμελή ερμηνεία τόσο του εκλογικού νόμου όσο και της νομολογίας των δικαστηρίων, ερμήνευσε εσφαλμένα το ποιοι εκπίπτουν του αξιώματός τους λόγω εκλογικού κωλύματος.

Ακόμη, επισημαίνει ότι το Εφετείο έκανε μια αυθαίρετη εξομοίωση της θέσης που κατείχε η κυρία Καλογήρου με αυτήν του προϊσταμένου οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης ή Διεύθυνσης, κάτι που είναι αντίθετο στο πνεύμα του εκλογικού νόμου και στις αποφάσεις των δικαστηρίων.

Η δεύτερη υπόθεση αφορά τον Δήμο Παγγαίου (περιφέρεια Καβάλας), καθώς τους δύο υποψηφίους δημάρχους τους χωρίζουν 36 ψηφοδέλτια, ενώ πολλά είναι τα άκυρα και τα λευκά.

Ο Βασίλης Ξουλόγης από το 2002 μέχρι και την 1η Σεπτεμβρίου 2014 ήταν Δήμαρχος Παγγαίου (πριν από τον Καλλικράτη Δήμαρχος Πιερέων), αλλά κατά την τελευταία εκλογική αναμέτρηση του περασμένου Μαΐου έχασε από τον Φίλιππο Αναστασιάδη για 36 ψηφοδέλτια.

Στον Δήμο Παγγαίου ο συνολικός αριθμός των ψηφισάντων ήταν 23.124, ενώ τα 963 ψηφοδέλτια θεωρήθηκαν άκυρα και βρέθηκαν και 477 λευκά. Με αποτέλεσμα, ο αριθμός των εγκύρων ψηφοδελτίων ανήλθε σε 21.684.

Εξ αυτών, ο συνδυασμός του κ. Ξουλόγη έλαβε 10.824 ψήφους και του κ. Αναστασιάδη 10.860 (διαφορά 36 ψηφοδελτίων).

Ο μη εκλεγείς δήμαρχος κ. Ξουλόγης υποστηρίζει ότι το πολιτικό και το διοικητικό Πρωτοδικείο Καβάλας εσφαλμένα ακύρωσαν ορισμένα ψηφοδέλτια του συνδυασμού του αλλά και του συνδυασμού του κ. Αναστασιάδη.

Στην αναίρεσή του ο κ. Ξουλόγης αναφέρει αναλυτικά ανά εκλογικό τμήμα τα άκυρα ψηφοδέλτια, επισημαίνοντας ότι πάνω στα ψηφοδέλτια που παράνομα δεν ακυρώθηκαν υπήρχαν αποτυπώματα χειλιών από κραγιόν, αστερίσκοι, αγκύλες, σχήματα, μουντζούρες, υπογραμμίσεις ονομάτων, λαδιές, σκισίματα, διάφορα γράμματα της αλφαβήτου, κ.λπ.

Παράλληλα, αναφέρει ότι υπήρχαν συνολικά 407 ψηφοδέλτια χωρίς την υπογραφή του δικαστικού αντιπροσώπου, ενώ ζητεί να καταμετρηθούν στον συνδυασμό του 10.834 έγκυρα ψηφοδέλτια και 10.820 στον συνδυασμό του κ. Αναστασιάδη.

Η τρίτη υπόθεση αφορά τον Δήμο Αγράφων Ευρυτανίας, όπου εκεί εξελέγη δήμαρχος ο μοναδικός υποψήφιος Θόδωρος Μπαμπαλής, ο οποίος έλαβε ποσοστό 100% με 5.535 ψήφους, ενώ η αποχή άγγιξε το 52,61%.

Ο κ. Μπαμπαλής ήταν μοναδικός καθώς η κάθοδος του αντιπάλου του Χρήστου Δημητρόπουλου αποκλείστηκε από το Πρωτοδικείο Ευρυτανίας, λόγω έλλειψης στοιχείων στον φάκελο κατάθεσης του συνδυασμού του. Συγκεκριμένα, δεν ανέφερε εάν είχαν θέμα εκλογιμότητας οι υποψήφιοι πρόεδροι των δημοτικών κοινοτήτων του συνδυασμού του.

Τέλος, ο κ. Δημητρόπουλος ζητεί την επανάληψη των εκλογών στον Δήμο Αγράφων.




Ακόμα πιο κοντά στη λύση του μυστηρίου της Αμφίπολης

Συνεχίστηκε από την ΚΗ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτωνστον Τύμβο Καστά, στην Αμφίπολη η αφαίρεση των λιθόπλινθων από τον τοίχο σφράγισης και αποκαλύφθηκε σχεδόν ολόκληρη η πρόσοψη του ταφικού μνημείου, που αποτελεί μία εξαιρετικά πρωτότυπη σύνθεση  για την  αντίστοιχη αρχιτεκτονική του τύπου  του μακεδονικού τάφου, του τελευταίου τετάρτου του 4 π.Χ αιώνα.

Όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Πολιτισμού, η πρόσοψη έχει διάκοσμο που δεν διαφέρει από τους πλευρικούς τοίχους, με νωπογραφία που μιμείται τον ευρύτερο μαρμάρινο περίβολο. Το  μέγιστο άνοιγμα ανάμεσα στις  παραστάδες ανέρχεται στο 1,67μ. Η τυπολογία υποδεικνύει ότι δεν υπήρξαν θυρόφυλλα αλλά πρόκειται για απλό άνοιγμα εισόδου.

Επίσης, με την συνέχιση της αφαίρεσης των χωμάτων, στο εσωτερικό του προθαλάμου, εμφανίστηκε κάτω από το μαρμάρινο ιωνικό επιστύλιο, ένθετη μαρμάρινη επένδυση, από ορθοστάτες, καθ όλο το μήκος των πλευρικών τοίχων.   Σε απόσταση 6μ. από  το άνοιγμα της εισόδου αποκαλύφθηκε το άνω μέρος   μαρμάρινου διαφραγματικού τοίχου, ελλειπούς κατά τμήμα του αριστερού μέρους του. Πίσω από αυτόν διακρίνονται δύο ακόμη χώροι.

Επί του διαφραγματικού τοίχου αποκαλύπτεται, επίσης, μαρμάρινο επιστύλιο με γείσο, όμοιο του αντίστοιχου του ιδίου περιβόλου. Φέρει διάκοσμο με οκτάφυλλους ανάγλυφους ρόδακες, στο ύψος του επιστυλίου των πλευρικών τοίχων.

Επί του διαφραγματικού τοίχου αναμένεται να υπάρχει δεύτερη είσοδος που οδηγεί στο εσωτερικό του μνημείου. Τα χώματα του χώρου που δημιουργείται όπισθεν της θύρας, θα αφαιρεθούν στις επόμενες μέρες, εφόσον το επιτρέψουν οι εργασίες στερέωσης και συντήρησης στα σημεία, που έχουν αποκαλυφθεί.




Η εκτίναξη των βάσεων αφήνει εκτός ακόμη και αριστούχους

Οι «βασίλισσες» των μηχανογραφικών παραμένουν Νομική και Ιατρική

Μεγάλη είναι η αγωνία δεκάδων χιλιάδων μαθητών ενόψει της ανακοίνωσης των βάσεων των σχολών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης την Πέμπτη μετά από τις Πανελλαδικές Εξετάσεις του Μαΐου.

Η άνοδος, λόγω των καλών επιδόσεων, θεωρείται δεδομένη τόσο στις υψηλόβαθμες, όσο και στις μεσαίες σχολές, όπου οι εκτιμήσεις για τις δεύτερες, ειδικότερα οι πιο τολμηρές, κάνουν λόγο για αύξηση ακόμη και 700 μορίων, σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος».

Οι φετινές Πανελλαδικές δημιούργησαν μια δεξαμενή αριστούχων, πολλοί από τους οποίους, όμως, θα μείνουν, λόγω των περιορισμένων θέσεων στις υψηλόβαθμες σχολές.

Στη Θετική Κατεύθυνση, οι υποψήφιοι που έγραψαν από 18 και πάνω έφτασαν τους 2.791, όταν πέρσι ήταν μόλις 1.384. Αν θεωρήσει κανείς ως δεδομένο ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των αριστούχων σε αυτή την κατεύθυνση προσανατολίζεται προς την Ιατρική, η οποία διαθέτει 550 θέσεις φέτος στις τρεις σχολές σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Αλεξανδρούπολη, είναι λογικό αρκετοί να βρεθούν εκτός. Μόνο οι υποψήφιοι που έγραψαν 19-20 ξεπερνούν κατά 100 τις διαθέσιμες θέσεις.

Ανάλογη είναι η κατάσταση και στη Θεωρητική Κατεύθυνση, όπου το σύνολο των υποψηφίων που έγραψε 18-20 φτάνει τους 2.424, όταν οι θέσεις στη Νομική είναι 1.200. Εντυπωσιακές είναι και οι επιδόσεις των υποψηφίων στην Τεχνολογική Κατεύθυνση, με τις πολυτεχνικές να ανεβαίνουν. Εξαίρεση θα αποτελέσουν η Αρχιτεκτονική και οι ξενόγλωσσες φιλολογίες, λόγω των μέτριων επιδόσεων των υποψηφίων στα ειδικά μαθήματα, αλλά και οι οικονομικές σχολές, όπου αναμένεται συγκρατημένη άνοδος λόγω των μειωμένων υποψηφίων.

Οι αλλαγές στην αγορά εργασίας, όπως επισημαίνει το δημοσίευμα, επηρέασαν ακόμη μια φορά τις προτιμήσεις των υποψηφίων στο μηχανογραφικό και συνεπακόλουθα τις βάσεις, καθώς από τη μία στις στρατιωτικές και αστυνομικές σχολές αναμένεται άνοδος λόγω της άμεσης αποκατάστασης -και του φετινού μειωμένου αριθμού εισακτέων- ενώ στα παιδαγωγικά αναμένεται μείωση, καθώς έχουν παγώσει οι προσλήψεις.

Οι «βασίλισσες» των μηχανογραφικών, Νομική και Ιατρική Σχολή, υπολογίζεται να ανέβουν σε σχέση με το 2013 και να φτάσουν στα παραδοσιακά υψηλά επίπεδα του 2012. Συγκεκριμένα, οι εκτιμήσεις για την Ιατρική Αθήνας αναφέρουν ότι θα σπάσει το φράγμα των 19.000 μορίων, ενώ για τη Νομική Αθήνας υπολογίζεται άνοδος 100-200 μορίων.

 




EKTAKTO | Συντριβή αεροσκάφους Α-7 στην Κομοτηνή | Σώος ο χειριστής

ΚΟΜΟΤΗΝΗ…9.45
ΠΤΩΣΗ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ!!!!!!!

Ακούστηκε φοβερή έκρηξη και υψώθηκε μαύρος καπνός. Το συνοδευτικό έκανε απελπισμένα περάσματα από πάνω. Τραγικό!!!
Στον επαρχιακό δρόμο Ηφαίστου-Καρυδιάς.

10524663_10204520928603810_156663661834944614_n

A7CORSAIR1

Σε αναγκαστική εγκατάλειψη αεροσκάφους A-7 προχώρησε πριν από λίγη ώρα ο χειριστής του μετά απο βλάβη που πιθανότατα παρουσίασε το βομβαρδιστικό ενώ πετούσε στην περιοχή της Κομοτηνής σε εκπαιδευτική άσκηση.

Ο χειριστής του εγκατέλειψε επιτυχώς και σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες βρίσκεται σε εξέλιξη επιχείρηση περισυλλογής του και μεταφοράς του στο νοσοκομειο της Κομοτηνής.

Το Α-7 που ανήκει στην 116 Πτέρυγα Μάχης είχε απογειωθεί μαζί με ένα ακόμη προκειμένου να εκτελέσουν εκπαιδευτική άσκηση εικονικής προσβολής στόχων. Από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, αλλά πιθανότατα από μηχανική βλάβη, ο χειριστής του αναγκάστηκε να το εγκαταλείψει.

Το βομβαρδιστικό συνετρίβη στις 09:45. Σημειώνεται πώς τα Α-7 αποσύρονται εντός του επόμενου μήνα και η Μοίρα αναστέλλει τη λειτουργία της οριστικά στα τέλη Οκτωβρίου.




Αστρονομικός ΕΝΦΙΑ σε μοναστήρι της Ξάνθης

«Συγνώμη, λάθος» παραδέχεται το υπουργείο Οικονομικών

Δεν έχουν τελειωμό τα λάθη του ΕΝΦΙΑ που βλέπουν το φως της δημοσιότητας.

Όπως προκύπτει από ρεπορτάζ , ανάμεσα στις κραυγαλέες περιπτώσεις λαθών στον υπολογισμό του φόρου στην περιοχή της Ξάνθης είναι και το «ραβασάκι» που κατέφθασε από το υπουργείο Οικονομικών για το Μοναστήρι της Παναγίας της Αρχαγγελιώτισσας.

Με αυτό ζητούνταν η καταβολή ενός αστρονομικού ποσού και, μετά από την αντίδραση της Μητρόπολης Ξάνθης, διαπιστώθηκε προς επρόκειτο για γενικότερο λάθος και ως εκ τούτου αποσύρθηκε.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας, αν και η Μονή είχε εξαιρεθεί από τη φορολογία, όπως προβλέπει σχετικώς η νομοθεσία, στη συνέχεια φορολογήθηκε δεύτερη φορά ως υπεραξία με αποτέλεσμα να εκτιμηθεί η αξία του κτηρίου και της έκτασης στην οποία αυτό βρίσκεται και να προκύψει το ποσό του ΕΝΦΙΑ. Ακολούθησε επικοινωνία με το αρμόδιο Τμήμα του υπουργείου και ο ΕΝΦΙΑ αποσύρθηκε, όπως άλλωστε συνέβη σε όλες τις περιπτώσεις, ενώ αναμένεται ο επαναπροσδιορισμός του στις αρχές του Σεπτέμβρη.

 




Αυτός είναι ο Καβαλιώτης που αποκάλυψε την αρχαία Αμφίπολη (φωτο)

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΛΑΖΑΡΙΔΗΣ [ 1917-1984]
Αρχαιολόγος- Καθηγητής Πανεπιστημίου
O Ανθρωπος που ταύτισε την ζωή του και αποκάλυψε την Αρχαία Αμφίπολη
Ο Δημήτρης Λαζαρίδης γεννήθηκε στην Καβάλα το 1917.
Μετά το πέρας των εγκυκλίων σπουδών του, στην Καβάλα στα 1934, μεσολάβησαν δύο χρόνια βιοπάλης, ώσπου να πάρει μέρος στις εξετάσεις και να εγγραφεί στην Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου της Θεσσαλονίκης, από την οποία αποφοίτησε στα 1941.
Στα 1945 τοποθετήθηκε στην Καβάλα ως έφορος αρχαιοτήτων Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης., όπου παρέμεινε ως τα 1965.
Στο διάστημα 1950-1952 παρέμεινε στο Παρίσι, ως υπότροφος της Γαλλικής Κυβέρνησης στο Πανεπιστήμιο της Sorbonne.
Στα 20 αυτά χρόνια, εργάστηκε ακαταπόνητα με ελάχιστα μέσα και με ακόμη πιο ελάχιστα χρήματα, διενεργώντας ανασκαφές σε σημαντικές αρχαίες πόλεις της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Αβδηρα (1956-1977), την Αμφίπολη (1956-1984), τους Φιλίππους (1959-1964), την αρχαία Νεάπολη ( σημερινή Καβάλα), (1960-1963), την Θάσο ( 1961).
Οργάνωσε νέα μουσεία, στην Καβάλα, την Θάσο, τους Φιλίππους, την Αμφίπολη και την Σκύρο.
Πραγματοποίησε έργα αναστήλωσης και ανάδειξης μνημείων στους αρχαιολογικούς χώρους των Φιλίππων και της Θάσου.
Παράλληλα τα χρόνια αυτά ως πρόεδρος του συλλόγου Φίλων Γραμμάτων και Τεχνών έδωσε πνοή στην πολιτιστική κίνηση της Καβάλας και πρωτοστάτησε με τον γαμπρό του φιλόλογο καθηγητή Χαράλαμπο Λαλένη και τον αείμνηστο Σωκράτη Καραντινό στην καθιέρωση του φεστιβάλ αρχαίου δράματος Φιλίππων- Θάσου.
Στα 1965 μετατέθηκε στην Αθήνα και ανέλαβε την διεύθυνση πρώτα της Α εφορίας Αρχαιοτήτων Αθηνών και αργότερα της Β Εφορείας Αρχαιοτήτων Αττικής.
Πέρα από την δραστηριότητά του για την προστασία των αρχαιολογικών μνημείων και την οργάνωση των μουσείων της Εφορείας του αναδείχθηκε και πρόεδρος των Ελλήνων Αρχαιολόγων.(1967)
Στα 1968 η δικτατορία τον απέλυσε για τα δημοκρατικά του φρονήματα και του απαγόρευσε την έξοδο από την χώρα.
Στα 1969 η δικτατορία αναγκάζεται με παρέμβαση του τότε Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας Georges Pompidou να του επιτρέψει για λίγες μέρες την έξοδο από την χώρα προκειμένου να τιμηθεί για τις ανασκαφές της Αμφίπολης, οπότε και ανακηρύχθηκε επίτιμος διδάκτορας του αρχαιότερου Πανεπιστημίου της Γαλλίας στην Βesancon
Στην διάρκεια της δικτατορίας , ο Δημήτρης Λαζαρίδης αρνήθηκε μια σειρά από αξιόλογες θέσεις στο εξωτερικό και προτίμησε να μείνει στην Ελλάδα και να εργαστεί στον όμιλο Δοξιάδη, όπου συνέταξε επτά μελέτες για αρχαίες ελληνικές πόλεις της Μακεδονίας και της Θράκης.
Με την αποκατάσταση της Δημοκρατίας στα 1974, τοποθετήθηκε ως Γενικός Επιθεωρητής Αρχαιοτήτων στο Υπουργείο Πολιτισμού, στην κορυφή της αρχαιολογικής ιεραρχίας.
Αργότερα στα 1977, αποχωρεί από την θέση αυτή διαφωνώντας με τον τότε υπουργό πολιτισμού Κ.Τρυπάνη για την μεταφορά των ευρημάτων της Βεργίνας στην Αμερική και για την επιθυμία του υπουργού να δημιουργηθεί διαλυτήριο πλοίων στην περιοχή του κόλπου του Ναυαρίνου στην Πύλο.
Μετά το 1977 διδάσκει ως τακτικός καθηγητής της Κλασσικής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης.
Το 1983 η τότε υπουργός Πολιτισμού Μελίνα Μερκούρη, εκτιμώντας την τεράστια προσφορά του στην Χώρα και την Αρχαιολογία, του προτείνει την θέση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Πολιτισμού. Αρνείται ευγενικά την μεγάλη τιμή λέγοντας ότι δεν είναι πολιτικό πρόσωπο αλλά αρχαιολόγος.
Τον τοποθετεί τότε πρόεδρο της επιτροπής της «Νοτίου Κλιτύος» της Ακρόπολης για την επιστημονική αναστήλωση του Διονυσιακού Θεάτρου.
Αλλά η μεγάλη αγάπη του Δ.Λαζαρίδη ήταν η Αμφίπολη στην οποία αφιέρωσε το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του.
Μετά την αποκάλυψη δεκάδων ταφικών μνημείων , έφερε στο φως το περίφημο γυμνάσιο της αρχαίας Αμφίπολης το οποίο δυστυχώς δεν πρόλαβε να αποκαλύψει τελείως διότι τον πρόλαβε ο πρόωρος θάνατος και του οποίου την ανασκαφή και μελέτη συνέχισε η κόρη του Καλλιόπη Λαζαρίδη.
Το Νεκροταφείο της Αρχαίας Αμφίπολης που επίσης δεν πρόλαβε να ανασκαφεί πλήρως.
Στα 1977 παράλληλα με τα ευρήματα της Βεργίνας ο Λαζαρίδης ανακαλύπτει και αποκαλύπτει ένα τεράστιο εύρημα που ανέφερε στις γραφές του ο Θουκυδίδης.
Την ξύλινη γέφυρα της Αμφίπολης, που περιγράφει ο Θουκυδίδης και που είναι μια τεράστια αρχαιολογική ανακάλυψη.
Γράφουν οι Τimes της εποχής «τεράστια αποκάλυψη της ξύλινης γέφυρας της Αμφίπολης που ένωνε της όχθες του πλωτού ποταμού Στρυμώνα, εύρημα εφάμιλλο της Βεργίνας. Όμως ο χρυσός νίκησε το ξύλο»
Και εν τέλει η πεποίθηση του ότι ο τύμβος της Αμφίπολης κρύβει στα σπλάχνα του μεγάλο ταφικό μνημείο, ίσως βασιλικό τάφο, σήμερα δικαιώνεται.
Η Αμφίπολη για να τιμήσει τον «δικό της» Δημήτρη Λαζαρίδη έστησε προτομή του στην είσοδο του μουσείου που ο ίδιος δημιούργησε και έδωσε το όνομά του στον δρόμο που οδηγεί σε αυτό.



Αναλυτικά οι προτάσεις | Νέος ποινικός κώδικας με φυλάκιση κατ’ οίκον και κοινωφελή εργασία

Ανατροπή σε όσα συμβαίνουν στον χώρο της απονομής της ποινικής δικαιοσύνης με εξευρωπαϊσμό των ποινών και για τα εγκλήματα της διαφθοράς προβλέπει το σχέδιο του νέου Ποινικού Κώδικα που προτείνει η επιστημονική επιτροπή του υπουργείου Δικαιοσύνης.

Ο κατ’ οίκον περιορισμός, η κοινωφελής εργασία και η ηλεκτρονική επιτήρηση είναι μερικές από τις ριζικές αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα, σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Βήμα». Συγκεκριμένα, προτείνεται αφενός να μην υπάρχει καμία πρόβλεψη για μετατροπή των ποινών, ακόμη και για τα ελαφρά αδικήματα, και αφετέρου να υιοθετηθούν περισσότερες επιλογές για την τιμωρία των ενόχων, όπως:

– Κατ΄οίκον περιορισμός για καταδικασθέντες άνω των 75 ετών, μητέρες ανηλίκων ηλικίας έως 5 ετών, τετραπληγικούς, αναπήρους και ασθενείς με AIDS.

– Κοινωφελής εργασία για όσους έχουν καταδικαστεί σε φυλάκιση έως πέντε χρόνια. Μάλιστα ο δικαστής θα ορίζει πόσες ώρες μέσα σε ένα έτος θα πρέπει ο καταδικασθείς να ασχολείται με την κοινωφελή εργασία του, έχοντας να επιλέξει από 100 ώρες το ελάχιστον, έως 240 ώρες το μέγιστο.

– Ηλεκτρονική επιτήρηση για τους ανήλικους που έχουν καταδικασθεί για ελαφρά εγκλήματα.

– Φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους και χρηματικές ποινές για πράξεις βίας κατά γραφείων πολιτικών κομμάτων.

– Ποινές φυλάκισης και χρηματικές ποινές από 5.000 έως 50.000 ευρώ για δωροληψία δημοσίων υπαλλήλων.

– Κάθειρξη και χρηματικές ποινές από 15.000 έως 150.000 ευρώ για δωροδοκία δημοσίων λειτουργών (από δήμαρχο έως πρωθυπουργό) και κατάργηση του νόμου «περί καταχραστών του δημοσίου», με παράλληλη υιοθέτηση διατάξεων κατά της διαφθοράς με ποινές κάθειρξης που φτάνουν στα 20 χρόνια σε συνδυασμό με χρηματικές ποινές.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lSwLina8JQI&feature=youtu.be[/youtube]




Νέες ανατροπές στο καθεστώς του ΦΠΑ | Ενιαίος συντελεστής στο 19% και κατάργηση όλων των εξαιρέσεων

Νέες ανατροπές στο καθεστώς του ΦΠΑ σχεδιάζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης εν όψει της επικείμενης φορολογικής μεταρρύθμισης, που θα περιλαμβάνει «πακέτο» ελαφρύνσεων για φυσικά και νομικά πρόσωπα, υπό την προϋπόθεση ότι τα μηνύματα από το Παρίσι, στις αρχές της άλλης εβδομάδος, κατά τη συνάντηση με την τρόικα θα είναι θετικά.

Ο αρμόδιος υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης έχει ήδη ζητήσει και αναμένει εντός των προσεχών ημερών ειδική μελέτη από το Συμβούλιο Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων με τις προτάσεις του επί των αλλαγών στον ΦΠΑ, αλλά κυρίως πώς θα μπορούσε να γίνει σταδιακά η μετάπτωση σε νέο καθεστώς χωρίς τη δημιουργία αναταράξεων στην αγορά και πρωτίστως χωρίς την απώλεια εσόδων.

Στο πλαίσιο αυτό θέμα χρόνου πρέπει να θεωρείται πλέον ο εξορθολογισμός των χαμηλών συντελεστών του ΦΠΑ, με απώτερο στόχο την καθιέρωση ενός ενιαίου συντελεστή στα επίπεδα του 19% ή του 21%.

Αλλωστε αποτελεί πάγιο αίτημα των εμπειρογνωμόνων του ΔΝΤ, ενώ με βάση και τις δεσμεύσεις που έχουν αναληφθεί η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να παρουσιάσει «εντός του καλοκαιριού ένα σχέδιο μεταρρύθμισης του ΦΠΑ, να το νομοθετήσει έως τον Οκτώβριο και να το θέσει σε ισχύ από την 1-1-2015».

Αφόρητες οι πιέσεις

Ανεξάρτητα πάντως από το εάν το σχέδιο θα καταστεί δυνατό να εφαρμοστεί από το επόμενο έτος, λόγω και των στρεβλώσεων που επικρατούν στην ελληνική αγορά, η χώρα μας πρέπει να προχωρήσει στην κατάρτιση ενός νέου πλαισίου, αφού και οι πιέσεις από τους εκπροσώπους του Ταμείου είναι «αφόρητες», καθώς υποστηρίζουν ότι το σύστημα πολλαπλών συντελεστών ΦΠΑ, που πρωτοεμφανίσθηκε στη χώρα μας το 1987, αυξάνει το κόστος διοικητικής συμμόρφωσης και δίνει τη δυνατότητα φοροαποφυγής και κατάχρησης, ειδικά μεταξύ νήσων και ηπειρωτικής χώρας, λόγω της διαφοράς συντελεστών.

Ο αρμόδιος υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης έχει ήδη ζητήσει και αναμένει εντός των προσεχών ημερών ειδική μελέτη από το Συμβούλιο Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων με τις προτάσεις του επί των αλλαγών στον ΦΠΑ.

Η θέση του ΔΝΤ είναι σαφής και επαναλαμβανόμενη τα τελευταία χρόνια, όπως και στην τελευταία του έκθεση για την πορεία εφαρμογής του ελληνικού προγράμματος, καθώς θεωρούν ότι οι πολλοί συντελεστές και τα ειδικά καθεστώτα που ισχύουν σε διάφορες περιοχές της χώρας αποτελούν σημαντική αδυναμία του φορολογικού μας συστήματος που οδηγεί σε χαμηλή απόδοση φόρων και υψηλή φοροδιαφυγή.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι η Κομισιόν διαπίστωσε ότι την περίοδο 2008-2012 η Ελλάδα στον τομέα του ΦΠΑ είχε απώλειες οι οποίες αθροιστικά ανέρχονται στα 39,8 δισ. ευρώ, ενώ μόνο για το 2011 οι απώλειες στα έσοδα του ΦΠΑ ανήλθαν σε 9,7 δισ. ευρώ ή 4,7% του ΑΕΠ.

Απλοποίηση

Και επειδή η Ελλάδα, μαζί με άλλες πέντε χώρες (Ισπανία, Ιταλία, Λετονία, Πορτογαλία και Ηνωμένο Βασίλειο) εμφανίζονται, στις μελέτες των δανειστών μας, να έχουν ένα ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο εσόδων από ΦΠΑ, γι’ αυτό και συστήνεται στη χώρα μας να «απλοποιήσει» τη νομοθεσία για τον ΦΠΑ καταργώντας όλες τις ρυθμίσεις που προβλέπουν μειωμένους συντελεστές!

Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι το σχέδιο που προωθείται και προκρίνεται από την τρόικα, όπως έχει ήδη επισημάνει η «Ν», είναι καθιέρωση ενός ενιαίου συντελεστή στα επίπεδα του 19% ή του 21%, με ταυτόχρονη κατάργηση όλων των εξαιρέσεων.

Κερδισμένοι και χαμένοι

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι η ενοποίηση του ΦΠΑ στα επίπεδα του 19% ή 21% συνεπάγεται αύξηση της επιβάρυνσης σε ό,τι φορολογείται σήμερα με ΦΠΑ 13%, δηλαδή στα μη παρασκευασμένα είδη διατροφής, στους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, ύδρευσης και φυσικού αερίου, στα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς, στα κόμιστρα των ταξί, στην ιατρική και τη νοσοκομειακή περίθαλψη κ.α.

Από την άλλη πλευρά, όμως, η απόφαση αυτή εκτιμάται ότι θα δώσει μία βαθιά ανάσα στην αγορά, καθώς θα μειωθεί ίσως και κατά τέσσερις ποσοστιαίες μονάδες ο ΦΠΑ 23% που επιβάλλεται σήμερα στα περισσότερα προϊόντα τα οποία διακινούνται στην αγορά, αλλά και σε όλο το φάσμα της παροχής υπηρεσιών.

Σε κάθε περίπτωση, βέβαια, η υιοθέτηση ενός ενιαίου συντελεστή ΦΠΑ θα «πλήξει» τους κατοίκους των νησιών του Αιγαίου, αφού αυτόματα θα οδηγήσει στην κατάργηση των κατά περίπου 30% μειωμένων συντελεστών που ισχύουν σήμερα.

Το αποτέλεσμα θα είναι να σημειωθούν απότομες αυξήσεις κατά 6% έως και 18% στις τιμές προϊόντων και υπηρεσιών σε όλα τα νησιά του Αιγαίου!

Ανατιμήσεις έως 15,5%

Για όσα προϊόντα είναι σήμερα στο χαμηλότερο συντελεστή, όπως οι υπηρεσίες τουρισμού, τα φάρμακα, οι εκδόσεις περιοδικών, βιβλίων και εφημερίδων και τα εισιτήρια του θεάτρου, θα προκύψουν ανατιμήσεις 15,5%, ενώ για όσα είναι στο 13%, όπως τα τρόφιμα, οι λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου, τα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς, τα κόμιστρα των ταξί, οι υπηρεσίες επισκευής παλαιών κατοικιών, τα εισιτήρια θεαμάτων (πλην θεάτρου), οι πωλήσεις ανθέων, προϊόντων από λάστιχο κ.λπ., η αύξηση θα προσεγγίζει το 9%.

Ο δρόμος των ελαφρύνσεων περνά από το Παρίσι

Μπορεί το εκκολαπτόμενο σχέδιο αλλαγών στο καθεστώς του ΦΠΑ να χαροποιήσει τους δανειστές, εφόσον παρουσιαστεί στις διαπραγματεύσεις του Σεπτεμβρίου, αφού η κυβέρνηση θα ικανοποιεί ένα πάγιο αίτημά τους και μια ακόμη μνημονιακή δέσμευση, όμως δεν αναμένεται να συμβεί το ίδιο και με το γενικότερο «πακέτο» ελαφρύνσεων σε φυσικά και νομικά πρόσωπα που ήδη επεξεργάζεται το οικονομικό επιτελείο, με στόχο την άρση των αδικιών στις ασθενέστερες οικονομικά ομάδες του πληθυσμού.

Πάντως, όπως έχει ήδη επισημάνει η «Ν», πολύ δύσκολα πλέον η κυβέρνηση θα  υπαναχωρήσει από τις επιδιώξεις της, αφού το σχέδιο των φοροελαφρύνσεων θα αποτελεί το ισχυρό χαρτί με το οποίο θα πορευτεί μέχρι τις επόμενες εκλογές, όποτε αυτές γίνουν.

Λόγος για τον οποίο άλλωστε ο πρωθυπουργός λίγα 24ωρα πριν από τη νέα συνάντηση με τους επικεφαλής της τρόικας, που θα πραγματοποιηθεί, για πρώτη φορά εκτός της χώρας, στο Παρίσι, θα συναντηθεί εκ νέου με τον πρόεδρο της Ε.Ε. Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, αφού στόχος του είναι να υπάρξει ένα minimum πολιτικής συναίνεσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο ώστε να ξεπεραστούν τυχόν «αγκυλώσεις» των τεχνοκρατών της τρόικας.

Οσον αφορά το πακέτο αλλαγών στη φορολογία που επεξεργάζονται στο υπουργείο Οικονομικών, όπως έχει αποκαλύψει η «Ν», περιλαμβάνει σταδιακή μείωση των φορολογικών συντελεστών στα εισοδήματα (από το 42% στο 33%) και τα επιχειρηματικά κέρδη (από το 26%-33% στο 20% και εν συνεχεία στο 15%), μείωση ή ακόμη και κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, μείωση των συντελεστών του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο πετρέλαιο θέρμανσης, μείωση του τέλους επιτηδεύματος, όπως και των τεκμηρίων, ελαφρύνσεις στην αγορά των Ι.Χ., ευνοϊκότερες ρυθμίσεις για χρέη με εξόφληση έως και σε 100 δόσεις, αλλά και σημαντικές ανατροπές στο σύστημα των ποινών.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=Rz860V1gExk&list=TLZ4HvpqKZ-X0zLpLK1XCV4CFbCz9x4GwR[/youtube]




Απολογισμός 7ετίας για το ΔΗΠΕΘΕ | Δεν χρωστά ούτε ευρώ και παραδίδεται με 80 χιλιάδες στα ταμεία του

Τον απολογισμό της δράσης του ΔΗΠΕΘΕ για την 7ετία που πέρασε έκαναν σήμερα από κοινού ο πρόεδρος του Ανέστης Δημητριάδης ο δήμαρχος Κωστής Σιμιτσής και ο καλλιτεχνικός διευθυντής Θοδωρής Γκόνης.

Ο δήμαρχος έκανε αναλυτική αναφορά στο Φεστιβάλ Φιλίππων τονίζοντας τα πολύπλευρα οφέλη που προσέφερε στην πόλη και στην τουριστική και πολιτιστική της ανάπτυξη. Εξέφρασε όμως και παράπονα για την χρηματοδότηση του ΔΗΠΕΘΕ από το υπουργείου που ήταν ανύπαρκτη. Τόνισε πως το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας μαζί με την Πάτρας είναι τα μοναδικά που άντεξαν και παρέμειναν ανοιχτά από τα 16 ΔΗΠΕΘΕ που είχαν ιδρυθεί.

Ο Ανέστης Δημητριάδης στάθηκε στο έλλειμα του ΔΗΠΕΘΕ από την εγκληματική πολιτική του υπουργείου τονίζοντας πως σήμερα το ΔΗΠΕΘΕ δεν χρωστά ούτε ευρώ σε κανέναν και πως η νέα διοίκηση το παραλαμβάνει με ταμειακό υπόλοιπο 80 χιλιάδων ευρώ. Υπεραμύνθηκε δε της προσφοράς του θοδωρή Γκόνη που έκανε θαύματα από το τίποτα.

Τέλος ο Θοδωρής Γκόνης είπε πως ήταν τιμή του η συμμετοχή του στο φεστιβάλ Φιλίππων τονίζοντας πως δούλεψε απρόσκοπτα δίχως να παρεμβαίνει κανείς στο έργο του, πέραν των συνεχόμενων περιορισμών στα οικονομικά που τον έκανε πολυμήχανο ώστε να βρει άλλους πόρους χρηματοδότησης. Κατέβηκε ο προϋπολογισμός αλλά όχι η ποιότητα είπε και συμπλήρωσε πως χρωστάει στην Καβάλα και το ΔΗΠΕΘΕ και δεν του χρωστάνε τίποτα.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=koTzOuD2ldI&list=TLhspe5yajqhdvh0nKoVTVFnqueMbqJetn[/youtube]




Έκτακτη γενική συνέλευση για τις ελλείψεις γιατρών σε κλινικές του Γ.Ν. Καβάλας

Οι μεγάλες ελλείψεις που αποτελούν τροχοπέδη στην σωστή εκτέλεση των καθηκόντων των ιατρών αλλά και την εξυπηρέτηση των ασθενών ήταν το κύριο αντικείμενο της κύριας γενικής συνέλευσης των γιατρών του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας σήμερα το μεσημέρι.

Ελλείψεις καταγράφονται σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου γιατρών του νοσοκομείου Χάρη Τριανταφυλλίδη στην παθολογική κλινική αλλά προβλήματα με ελλείψεις υπάρχουν σε άλλες κλινικές όπου προσωρινή λύση δίνουν επικουρικοί ιατροί αλλά από τον Οκτώβριο που θα αποχωρήσουν οι επικουρικοί θα υπάρξει εκ νέου πρόβλημα στις κλινικές αυτές.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=RtF-FQZbDGY&feature=youtu.be[/youtube]




Την Πέμπτη ανακοινώνονται οι βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ

Την Πέμπτη αναμένεται να ανακοινωθούν οι βάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι βάσεις θα αυξηθούν στις δημοφιλείς σχολές των μεγάλων πανεπιστημίων, ενώ αύξηση αναμένεται και στις βάσεις εισαγωγής στα ιδρύματα της περιφέρειας, καθώς πολλοί υποψήφιοι τα συμπεριέλαβαν στο μηχανογραφικό τους δελτίο, ελπίζοντας ότι θα μετεγγραφούν σε σχολή που βρίσκεται κοντά στον τόπο διαμονής της οικογένειάς τους.

Μείωση αναμένεται να καταγραφεί μόνο στις σχολές χαμηλής ζήτησης του 4ου και του 5ου πεδίου.

Είναι χαρακτηριστικό πάντως ότι σε 16 από τα 22 εξεταζόμενα μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων, υπήρξε αύξηση των αριστούχων.

Ειδικότερα, η αύξηση του αριθμού των αριστούχων θα οδηγήσει σε αύξηση των βάσεων στις σχολές του 1ου επιστημονικού πεδίου και ιδιαίτερα στις Νομικές και τις Φιλολογίες.

Στο 2ο επιστημονικό πεδίο η μεγαλύτερη αύξηση αναμένεται να καταγραφεί στις σχολές των θετικών επιστημών (Μαθηματικών, Φυσικής και Χημείας), ενώ αντιστοίχως αύξηση θα υπάρξει και στις ιατρικές σχολές (3ο επιστημονικό πεδίο) με την Ιατρική της Αθήνας να ξεπερνά τα 19.100 μόρια (18.916 μόρια πέρυσι από 19.170 το 2012).

Μικτή καταγράφεται η εικόνα στο 4ο επιστημονικό πεδίο στις πολυτεχνικές σχολές όπου οι βάσεις θα κινηθούν ανάλογα με τη ζήτηση. Στις σχολές με τη μεγαλύτερη ζήτηση, όπως είναι αυτή των Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, αναμένεται μεγαλύτερη αύξηση καθώς οι επιδόσεις των υποψηφίων ήταν πολύ καλές στα μαθήματα των Μαθηματικών και της Φυσικής.

Ανάλογη αναμένεται να είναι και η πορεία των βάσεων στις σχολές του 5ου επιστημονικού πεδίου με τις βάσεις των υψηλόβαθμων σχολών να παρουσιάζουν αύξηση και τις βάσεις των σχολών χαμηλής ζήτησης να υποχωρούν.

Ως προς τις μετεγγραφές, τέλος, εκκρεμεί η υπουργική απόφαση με βάση την οποία θα καθορίζεται ο τόπος των σπουδών των επιτυχόντων, των οποίων η οικογενειακή εστία είναι σε άλλη πόλη και ο αδελφός σπουδάζει σε τρίτη πόλη.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=o0V0tLa–A4&list=TLCQcnz4uBU4AK5xIkGekMpLwcHAhPtNgd[/youtube]




Με αγρότες και κτηνοτρόφους συναντήθηκε ο υπ. αγροτικής πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ Β. Αποστόλου

Στην Π.Ε. Καβάλας βρέθηκε σήμερα ο υπεύθυνος αγροτικής πολιτικής της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλη Αποστολου που συνοδευόμενος από κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ Καβάλας και Νέστου είχε συνάντηση με τους αγρότες και κτηνοτρόφους του νομού. Συγκεκριμένα στις 9:00 επισκέφθηκε το δενδροκομικό σταθμό Χρυσούπολης όπου συναντήθηκε με αγρότες και κτηνοτρόφους της περιοχής ενώ στις 12:30 παραχώρησε συνέντευξη τύπου στο στέκι της νέας πόλης. Τέλος στις 20:30 θα πραγματοποιηθεί ανοιχτή εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ Παγγαίου με θέμα «Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για την αγροτική πολιτική» στο Ελαιοχώρι στη «Συγκέντρωση».

 

Άκαρπη η συνάντηση με Κουκουλόπουλο  – Σε κινητοποιήσεις προσανατολίζονται οι κτηνοτρόφοι

Αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις παραμένουν οι κτηνοτρόφοι, καθώς η συνάντησή τους, το Σάββατο, με τον αναπληρωτή υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Πάρι Κουκουλόπουλο στην Κοζάνη απέβη άκαρπη

«Εμείς ζητάμε την άμεση πληρωμή της εξισωτικής αποζημίωσης του 2013, αίτημα που δεν μας ικανοποιούν», δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Κτηνοτρόφων Δημήτρης Καμπούρης, προαναγγέλλοντας την πραγματοποίηση του περιφερειακού συλλαλητηρίου την προσεχή Τετάρτη στις 12 το μεσημέρι έξω από το κτίριο της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.

«Πλέον ζητάμε πολιτική λύση στο θέμα της εξισωτικής αποζημίωσης του 2013, αλλά και στη ρύθμιση των βοσκοτόπων και παραμένουμε ανυποχώρητοι στα αιτήματά μας» ανέφερε μεταξύ άλλων, ο ίδιος.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου, μέχρι τις 15 Σεπτεμβρίου πρόκειται να δοθούν άλλα 30 εκατ. ευρώ σε δικαιούχους της εξισωτικής αποζημίωσης του 2013 και το εναπομείναν ποσό, ήτοι 40 εκατ. ευρώ, θα διατεθεί σε δόσεις μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Για τη δυνατότητα ενστάσεων που δόθηκε στους κτηνοτρόφους, η πρώτη αίτηση των οποίων είτε απορρίφθηκε, είτε τους εγκρίθηκε ποσό μικρότερο του αναμενόμενου, οι κτηνοτρόφοι επισημαίνουν ότι «η όλη διαδικασία είναι μια ταλαιπωρία που είναι αμφίβολο ότι θα τους δικαιώσει».

Στο μεταξύ, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας των κτηνοτρόφων, Νίκος Παλάσκας, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ υπογράμμισε ότι «εάν μέχρι και τις 15 Σεπτεμβρίου δεν μπουν χρήματα της εξισωτικής αποζημίωσης του 2013 στους λογαριασμούς μας, θα κατέβουμε στην Αθήνα αμέσως την επόμενη ημέρα και θα διαδηλώσουμε μαζικά έξω από το υπουργείο».

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=L1sYWLhF2Qg&list=TLFw-X_3HolLf2wosd3ho3TLInLpzFo2dx[/youtube]




Σαμαράς-Βενιζέλος προωθούν Κουβέλη για Πρόεδρο της Δημοκρατίας

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται παρασκηνιακές διεργασίες που στοχεύουν στην εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας από την παρούσα Βουλή.

όλες οι πληροφορίες συγκλίνουν ότι ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς, αλλά και ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελος Βενιζέλος, θεωρούν τον πρόεδρο της ΔΗΜΑΡ Φώτη Κουβέλη, ως την προσφορότερη επιλογή για το ύπατο αξίωμα της χώρας.

Σύμφωνα με τους σχεδιασμούς του πρωθυπουργού, η πρόταση υποψηφιότητας του κ. Κουβέλη συνιστά την κατάληξη μιας ευρύτερης στρατηγικής που περιλαμβάνει τρεις άξονες: την απεμπλοκή της χώρας από το μνημόνιο, τη συμφωνία της διευθέτησης του ελληνικού χρέους και την αλλαγή του μείγματος της οικονομικής πολιτικής μέσω των φοροελαφρύνσεων και της ανάπτυξης.

Το Μέγαρο Μαξίμου εκτιμά ότι η εξασφάλιση αυτών των κατευθύνσεων κατά την επικείμενη διαπραγμάτευση με την τρόικα θα σηματοδοτήσει την καθοριστική στροφή για την έξοδο της χώρας από την κρίση, ως εκ τούτου ο κ. Κουβέλης δεν θα έχει λόγους να αρνηθεί την πρόταση.

Κουτσούμπας: Το ΚΚΕ δεν ψηφίζει κανέναν υποψήφιο για Πρόεδρο

«Το ΚΚΕ από θέση αρχών δεν ψηφίζει κανέναν υποψήφιο για Πρόεδρο της Δημοκρατίας και δεν συμμετέχει στα παιχνίδια που κάνουν τα άλλα κόμματα, άλλα για την εξεύρεση των 180 βουλευτών και άλλα για τους 121» ξεκαθάρισε ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας.

«Εμείς δε ψάχνουμε ούτε για 180 ούτε για 121. Η ανάγκη να φύγουν από την κυβέρνηση όσοι δημιούργησαν τόσα δεινά για το λαό δε μπορεί να αποτελεί παιχνίδι ψηφοθηρίας ανάμεσα στα κυβερνητικά κόμματα και την αξιωματική αντιπολίτευση» υπογράμμισε.

Ο κ. Κουτσούμπας εκτίμησε ότι «η σεναριολογία γύρω από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τα παιχνίδια, με στοιχεία παζαριού, τόσο της κυβέρνησης όσο και του ΣΥΡΙΖΑ και άλλων κομμάτων, ρίχνουν στάχτη στα μάτια του λαού, εμποδίζουν την οργάνωση της λαϊκής πάλης έτσι ώστε να ξεσηκωθεί ο λαός ενάντια στα αντιλαϊκά μέτρα, την πολιτική της κυβέρνησης και της ΕΕ του κεφαλαίου, που υπηρετούν με τον έναν ή άλλο τρόπο και οι μεν και οι δε».

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jiv57DmYKrw&feature=youtu.be[/youtube]




Ξαφνικό κώλυμα στον αντιρατσιστικό

Σοβαρούς κλυδωνισμούς στην κυβέρνηση προκαλεί τις τελευταίες ώρες ο αντιρατσιστικός νόμος, γεγονός το οποίο εξηγεί και τη νέα καθυστέρηση που ανακοινώθηκε στην κατάθεσή του.

Επισήμως το υπουργείο Δικαιοσύνης αιτιολόγησε την αναβολή σε «έκτακτο κώλυμα» του καθ’ ύλην αρμόδιου Χαρ. Αθανασίου. Μια σειρά, ωστόσο, διαρροών και δηλώσεων που έγιναν το τελευταίο 48ωρο προδίδουν ότι ο αντιρατσιστικός νόμος μοιάζει με ωρολογιακή βόμβα για την κυβέρνηση, στοιχείο που επιβεβαιώνει και γιατί η συζήτησή του είχε παγώσει εδώ και ενάμιση χρόνο.

Η δημόσια διαφωνία που προέκυψε μεταξύ των κυβερνητικών εταίρων λόγω του αιτήματος των 38 βουλευτών της Ν.Δ. να καταγραφεί στον νόμο ως αδίκημα όμοιο με την άρνηση του Ολοκαυτώματος των Εβραίων, την άρνηση της γενοκτονίας των Ποντίων, των Μικρασιατών, των Αρμενίων κ.ά. δεν ήταν η μόνη. Η διαφωνία αυτή ήταν γνωστή στο Μαξίμου και ανεζητείτο ήδη μια διατύπωση που να ικανοποιεί τους 38, αλλά και να μη δημιουργήσει πρόβλημα στις σχέσεις της χώρας με την Τουρκία. **

Ακόμη σοβαρότερη εμπλοκή, όμως, προκλήθηκε από το αίτημα στελεχών του ΠΑΣΟΚ να ενταχθεί στον νόμο το σύμφωνο συμβίωσης των ομοφυλόφιλων. Η πληροφορία και μόνον ότι η Χαρ. Τρικούπη ήγειρε πιεστικά τη συγκεκριμένη αξίωση, στάθηκε αρκετή για να προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων εντός της Ν.Δ., αλλά και τη δημόσια κατακραυγή μητροπολιτών της Εκκλησίας.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=3AZ3lexrsRI&feature=youtu.be[/youtube]




Την Πέμπτη ανακοινώνονται ο βάσεις

Σε ποιες σχολές η άνοδος θα φτάσει τα 500 μόρια

Την Πέμπτη αναμένεται να ανακοινωθούν οι βάσεις εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ των επιτυχόντων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Όπως προκύπτει από τις έως τώρα εκτιμήσεις, στις περιζήτητες Ιατρικές και Πολυτεχνικές σχολές η άνοδος των βάσεων αναμένεται ότι θα ξεκινήσει από τα 250 και θα φτάσει τα 500 μόρια, ενώ στις Νομικές οι αυξομειώσεις θα είναι ελάχιστες.

Αντίθετα, στα περιφερειακά ΑΕΙ του 5ου πεδίου η πτώση των βάσεων μπορεί να φτάσει και τα 1.000 μόρια ή και να τα ξεπεράσει.




Αμφίπολη | Πλησιάζουν στο “μυστικό” οι ερευνητές

Με εργασίες συντήρησης και υποστύλωσης συνεχίστηκαν το Σάββατο οι ανασκαφές, στον τύμβο της Αμφίπολης.

Συγκεκριμένα, έχουν τοποθετηθεί ξύλινα υπόστεγα κάτω από το θόλο αλλά και υποστύλώματα στο εσωτερικό και την είσοδο του τύμβου προκειμένου να εξασφαλιστεί η στατικότητα του.

Τα χώματα από το εσωτερικό μεταφέρονται μακριά μέσω ενός ειδικού ταινιόδρομου, που τοποθετήθηκε στο σημείο για να μην πλησιάζουν στο χώρο της ανασκαφής τα βαριά μηχανήματα.

Την ίδια ώρα οι κάτοικοι ελπίζουν τα αρχαιολογικά ευρήματα να αναβαθμίσουν την περιοχή τους ενώ όλοι φαίνονται να συμφωνούν πως στον τάφο κρύβεται “κάτι μεγάλο”.

Οι επισκέπτες του μουσείου της Αμφίπολης, όπου φυλάσσονται εκθέματα από προηγούμενες ανασκαφές που είχε πραγματοποιήσει ο αείμνηστος Δημήτρης Λαζαρίδης, έχουν τριπλασιαστεί.

Ο ίδιος μάλιστα ο αρχαιολόγος φαίνεται σύμφωνα με μαρτυρίες να πίστευε ότι εκεί είναι θαμμένη η σύζυγος του Μεγάλου Αλεξάνδρου, Ρωξάνη αλλά και ο γιος του στρατηλάτη. Μάλιστα, ο λόφος είναι γνωστός στους ντόπιους ως “ο λόφος της βασίλισσας”.




Στο υπουργείο Παιδείας οι λίστες με τους «αιώνιους» φοιτητές

Σε 129.008 ανέρχονται οι αιώνιοι φοιτητές που θα διαγραφούν από τα πανεπιστήμια, σύμφωνα με τα στοιχεία που απέστειλαν τα ιδρύματα στο υπουργείου Παιδείας κι ενώ εκκρεμούν τα στοιχεία του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, του Ιονίου, των Καλών Τεχνών και της Γεωπονικής.

Ο συνολικός αριθμός των αιώνιων φοιτητών είναι 139.175. Σύμφωνα με τη ρύθμιση του υπουργείου Παιδείας, μια τελευταία ευκαιρία να πάρουν το πτυχίο τους θα δοθεί σε 10.167 πανεπιστημιακούς φοιτητές, οι οποίοι θα μπορέσουν να συμμετάσχουν στις εξεταστικές του Σεπτεμβρίου και του Ιανουαρίου.

Στα ΤΕΙ υπάρχουν 39.283 αιώνιοι φοιτητές, θα διαγραφούν 23.811 από αυτούς και θα έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις δύο επόμενες εξεταστικές περιόδους 13.359 φοιτητές.

Οι περισσότεροι αιώνιοι φοιτητές είναι στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (53.886 από τους οποίους οι 49.583 διαγράφονται οριστικά) και ακολουθούν το ΑΠΘ (27.347), το Οικονομικό (14.061) και το ΕΜΠ (9.064). Οι λιγότεροι φοιτητές καταγράφηκαν στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (91).

Σε δηλώσεις του στον ΑΝΤ1 ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος επισήμανε ότι στην κατηγορία των αιώνιων υπάγονται μόνο οι φοιτητές που εισήχθησαν στις σχολές τετραετούς φοίτησης πριν από το 2003, στις σχολές πενταετούς φοίτησης προ του 2001 και εξαετούς προ του 1999.

Ως προς την χρησιμότητα των διαγραφών, ο κ. Λοβέρδος σημείωσε ότι «θα αποδοθεί το αληθινό φοιτητικό δυναμικό των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και σε μας αλλά και στους αξιολογητές από τον διεθνή τομέα, που πολλές φορές αξιολογούν τα ιδρύματα χωρίς να έχουν άμεση επαφή».

Ο υπουργός Παιδείας κατηγόρησε επίσης τον ΣΥΡΙΖΑ για διγλωσσία, καθώς, όπως είπε, με βάση την πρόταση του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα έπρεπε να διαγραφούν πολύ περισσότεροι φοιτητές.




Συνάντηση Χαρδούβελη με αντιπροσωπεία ΠΑΣΟΚ για ΕΝΦΙΑ | Οριστικά 6 οι δόσεις

Σε έξι δόσεις θα καταβληθεί ο Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) με την πρώτη να πληρώνεται έως τις 30 Σεπτεμβρίου και την τελευταία έως τις 28 Φεβρουαρίου 2015. Το υπουργείο Οικονομικών προχωρεί σε διορθώσεις  των τιμών υπολογισμού του φόρου για τα οικόπεδα 4.000 οικισμών ώστε η φορολογητέα αξία τους να υπολογίζεται με την ευνοϊκότερη τιμή ζώνης  μεταξύ της τιμής ζώνης που χρησιμοποιήθηκε για τον ΕΝΦΙΑ και την τιμή ζώνης που χρησιμοποιήθηκε για τον ΦΑΠ. Ακόμη, το υπουργείο θα διευκολύνει όσους δικαιούνται έκπτωση ή απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ χορηγώντας ταχύτερα την έκπτωση.

Στην ενημέρωση που έκανε ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης στους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ για τις τελικές ρυθμίσεις για τον ΕΝΦΙΑ προέκυψε πως οι παρεμβάσεις στο φόρο θα είναι περιορισμένες και θα αφορούν μόνον στα ακίνητα των οικισμών που οι τιμές τους ήταν εκτός αντικειμενικού συστήματος προσδιορισμού.

Συγκεκριμένα του ενημέρωσε ότι:

– Ο Υπολογισμός του φόρου θα γίνει ξανά και θα ληφθεί υπόψιν η ευνοϊκότερη τιμή για τον φορολογούμενο, δηλαδή είτε η τιμή του ΦΑΠ του 2013, είτε του αρχικού ΕΝΦΙΑ.

– Για τις δόσεις: Η αποπληρωμή θα γίνει σε 6 δόσεις -από 5 που είναι σήμερα-

– Τους επεσήμανε ότι υπήρξαν φορολογούμενοι που έχασαν την έκπτωση του 60% για τα ημιτελή κτίσματα, επειδή οι ίδιοι δεν είχαν συμπληρώσει σωστά το Ε9. Η ΓΓΔΕ θα εκδώσει ενημερωτικό εγχειρίδιο, ώστε οι ιδιοκτήτες να συμπληρώσουν σωστά όλα τα πεδία του Ε9 και να έχουν την έκπτωση που δικαιούνται.

– Επίσης, για τις ευπαθείς ομάδες που δικαιούνται έκπτωσης στον Φόρο Ακινήτων, εξετάζεται να μη χρειάζεται ούτε ασφαλιστική, ούτε φορολογική ενημερότητα για να έχουν την έκπτωση, στη λογική του μοντέλου του κοινωνικού μερίσματος.

– Από τις αλλαγές αυτές, αναμένονται 167 εκατ.ευρώ λιγότερα από τον ΕΝΦΙΑ. Έτσι, το ποσό που βεβαιώνεται από τον Φόρο αναμένεται στα 3,2 δισ.ευρώ, για να εισπραχθούν 2,65 δισ.ευρώ.

– Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται η νομοθετική πρωτοβουλία στη Βουλή. Μελετάται στο νομοσχέδιο να περιληφθεί και μεγαλύτερη έκπτωση, για εφάπαξ αποπληρωμή του ΕΝΦΙΑ

Πρόθεση του υπουργείου Οικονομικών είναι να διευκολύνει όσους δικαιούνται έκπτωση ή απαλλαγή από τον ΕΝΦΙΑ τροποποιώντας  το Ν.4223/2013 ώστε ακόμη και φορολογούμενοι με χρέη προς τα ασφαλιστικά ταμεία να λαμβάνουν την έκπτωση του 50% ή την πλήρη απαλλαγή. Πάντως, η  γενική γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Κατερίνα Σαββαϊδου θα εκδώσει τη σχετική εγκύκλιο με την οποία θα δίνονται εντολές στη φορολογική διοίκηση για τη μεταχείριση των δικαιούχων έκπτωσης και απαλλαγής από τον ΕΝΦΙΑ αμέσως μετά τη ψήφιση των τροπολογιών του ΕΝΦΙΑ από τη Βουλή.