Ψήφιμα της Ένωσης Πολιτών Νέας Καρβάλης και Καβάλας για τον ασφαλή σιδηρόδρομο

Η σιδηροδρομική γραμμή που σχεδιάζεται για να συνδέσει το Λιμάνι Φίλιππος Β’ με τους  Τοξότες είναι μια αποκλειστικά εμπορική γραμμή και ΔΕΝ εξυπηρετεί επιβατικές αμαξοστοιχίες, επομένως η προστιθέμενη αξία που δίνει συνδέεται αποκλειστικά με τη λειτουργία του λιμανιού Φίλιππος Β και δεν θα διευκολύνει ούτε κατ’ ελάχιστο τη διακίνηση του πληθυσμού της περιοχής.

Ο πρόχειρος και μη ολοκληρωμένος σχεδιασμός της γραμμής ανέδειξε μια σειρά από προβλήματα που συνδέονται κατά προτεραιότητα με την ασφάλεια και ιδιαίτερα στο τελευταίο τμήμα της γραμμής από ανατολικά από το χωριό της Νέας Καρβάλης προς το λιμάνι Φίλιππος Β, έτσι όπως έχει σχεδιαστεί περνά μέσα από παραγωγικές εκτάσεις της Νέας Καρβάλης, μέσα από το ΒΙΟΠΑ και την ιδιοκτησία της λιπασματοβιομηχανίας, δίπλα στη Μονάδα αμμωνίας και τη σφαιρική δεξαμενή αμμωνίας.

Από πρόσφατες μελέτες που έγιναν από εξειδικευμένα Πανεπιστήμια του εξωτερικού (μετά το σχεδιασμό και τη δημοσιοποίηση της χάραξης του Έργου) έχουν προκύψει σημαντικά προβλήματα από το σχεδιασμό της γραμμής και ενδεικτικά:

  1. Δημιουργεί άλυτα προβλήματα που συνδέονται κυρίως με την ασφάλεια κατά την κατασκευή και λειτουργία της (όπως η διασταύρωσή της αλλά και η κατασκευή ολόκληρου του εμπορευματικού σταθμού πάνω στον αγωγό υψηλής πίεσης Φυσικού Αερίου)
  2. αποκόπτει τελείως τη δυνατότητα της λιπασματοβιομηχανίας για οδική πρόσβαση με ασφάλεια, δημιουργώντας ένα καθεστώς υψηλής επικινδυνότητας για τα επαγγελματικά οχήματα που θα εισέρχονται (φορτηγά, μηχανήματα έργου)

  3. δημιουργεί θέματα ασφάλειας στην περιοχή της Νέας Καρβάλης και της πόλης της Καβάλας θέτοντας σε τεράστιο κίνδυνο τους κατοίκους των περιοχών, Νέας Καρβάλης, Καβάλας, Χαλκερού, τους διερχόμενους από την Εγνατία, τους εργαζόμενους της λιπασματοβιομηχανίας κατασκευάζοντας και λειτουργώντας γραμμή και χώρο αποθήκευσης βαγονιών εμπορευματικού σταθμού σε απόσταση ανεπίτρεπτη, από τις εγκαταστάσεις αμμωνίας της λιπασματοβιομηχανίας

Επιπρόσθετα οδηγεί σε σημαντικές απαλλοτριώσεις παραγωγικών εκτάσεων στην κοινότητα της Νέα Καρβάλης ενώ απομειώνει σημαντικά τις εκτάσεις του ΒΙΟΠΑ που προβλέπονται για κατασκευή βιομηχανικών/βιοτεχνικών εγκαταστάσεων σε οργανωμένο υποδοχέα.

Ενημερώνουμε όλους τους Πολίτες της περιοχής Καβάλας-Νέας Καρβάλης για το αναγνωρισμένο πρόβλημα και θέτουμε τους φορείς της Πόλης προ των ευθυνών τους, ζητώντας

  1. να μην θυσιαστεί η ασφάλεια της περιοχής στο βωμό ενός έργου που δεν μελετήθηκε επαρκώς
  • να αιτηθούν από τους λαμβάνοντες αποφάσεις να επανασχεδιαστεί το τμήμα Νέας Καρβάλης-Φίλιππος Β με γνώμονα την ασφάλεια υποστηρίζοντας μια εναλλακτική χάραξη, που είναι απόλυτα ασφαλής για όλους, πιο οικονομική και συνάδει με τον ευρύτερο σχεδιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας- Αλεξανδρούπολης.

  • Η ασφαλής χάραξη είναι η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής βόρια της Εγνατίας στην περιοχή της Νέας Καρβάλης, στους πρόποδες του βουνού (πεδινό τμήμα) και βόρεια από το χωριό Νέα Καρβάλη έως το ύψος του βουνού που φθάνει στο ακρωτήριο Σπάθη και παράλληλα προς τη χάραξη της μελλοντικής γραμμής Θεσσαλονίκη- Αλεξανδρούπολη και με ταυτόχρονη κατασκευή flyover ώστε να φθάσει από βορά προς νότο στο λιμάνι Φίλιππος Β.

    Ενδεικτική αποτύπωση ακολουθεί (κόκκινη γραμμή η χάραξη της επιβατικής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης ενώ γαλάζια γραμμή η προτεινόμενη χάραξη στο τελευταίο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Τοξότες-Λιμάνι Φίλιππος Β, ανατολικά από το χωριό της Νέας Καρβάλης προς το λιμάνι Φίλιππος Β) :




    Η EnEarth στο πλευρό της Democritus Racing Team για έναν κόσμο με μικρότερο ανθρακικό αποτύπωμα

    Στο πλευρό της Democritus Racing Team (DRT), της ομάδας Formula Student του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης βρέθηκε για άλλη μια χρονιά ο όμιλος της Energean, καθώς η EnEarth, θυγατρική του ομίλου που εστιάζει στην προσπάθεια περιορισμού των εκπομπών άνθρακα, υποστήριξε την δημιουργία του ηλεκτρικού μονοθέσιου οχήματος της ομάδας για το 2026, που είναι το πέμπτο που έχει δημιουργήσει η ομάδα των φοιτητών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, η οποία απαρτίζεται από περισσότερους από 40 φοιτητές.

    Το νέο μονοθέσιο, η ELPIDA EVO, παρουσιάστηκε από τον Βασίλη Αποστολέρο, υπεύθυνο της ομάδας για το 2025-2026, τους υπεύθυνους των υποομάδων και τους καθηγητές που υποστηρίζουν την ομάδα το Σάββατο 30 Μαϊου, σε μια λαμπρή εκδήλωση στον χώρο του Παλαιού Δημαρχείου Ξάνθης. Στην εκδήλωση, την EnEarth εκπροσώπησε ο κ. Σωτήρης Χιωτάκης, Επικεφαλής Εταιρικών Υποθέσεων και Εταιρικής Επικοινωνίας του ομίλου Energean για την Ελλάδα, τα Βαλκάνια και τη Νότια Ευρώπη, ο οποίος ευχαρίστησε την ομάδα για την δυνατότητα που έδωσε στην EnEarth να είναι μέρος αυτής της προσπάθεια. Τόνισε δε ότι η DRT και η EnEarth μοιράζονται το ίδιο όραμα: έναν κόσμο με μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα, στη δημιουργία του οποίου η ομάδα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης συμβάλλει με την ανάπτυξη τεχνογνωσίας για ηλεκτροκινητήρες, ενώ η EnEarth με το εμβληματικό έργο αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα στον Πρίνο.

    Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η DRΤ, με μια δεκαετία εμπειρίας πλέον, έχει ήδη συμμετάσχει σε πάνω από 15 διαγωνισμούς. Πέρσι, μάλιστα, είχε συμπεριληφθεί στις δέκα καλύτερες ομάδες του διεθνούς διαγωνισμού “FS Alpe Adria” μεταξύ 27 συμμετεχόντων, και είχε αναδειχθεί ως η καλύτερη ελληνική συμμετοχή στην ηλεκτροκίνητη κατηγορία. Επιπλέον, η DRT έλαβε μέρος στον νεοσύστατο ελληνικό διαγωνισμό “Formula IHU”, όπου αναδείχθηκε 1η στη συνολική κατάταξη.

    H στήριξη της Democritus Racing Team εντάσσεται στη γενικότερη πολιτική Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του ομίλου Energean, η οποία εστιάζει στην υλοποίηση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και, πιο συγκεκριμένα, του Στόχου 4 για Ποιοτική Εκπαίδευση, του Στόχου 7 για Φθηνή και Καθαρή Ενέργεια, του Στόχου 9 για την Βιομηχανία, την Καινοτομία και τις Υποδομές, του Στόχου 13 για τη Δράση για το Κλίμα, καθώς και του Στόχου 17 για τη Συνεργασία για Επίτευξη των Στόχων.




    Αντιδράσεις για την πιθανότητα κατάργησης της στάσης στην Κουντουριώτου

    Σε νέο σημείο τριβής για το κυκλοφοριακό της Καβάλας εξελίσσεται η πρόθεση κατάργησης της στάσης αστικών και υπεραστικών λεωφορείων στην οδό Κουντουριώτου, καθώς και μίας διάβασης στο ίδιο σημείο.

    Το ζήτημα συζητήθηκε σε πρόσφατη σύσκεψη για τις παρεμβάσεις στην περιοχή, με στόχο, όπως αναφέρθηκε, τη βελτίωση της κυκλοφορίας μετά την ανάπλαση της οδού. Ωστόσο, η πρόταση προκαλεί έντονες αντιδράσεις από τους ανθρώπους των συγκοινωνιών, αλλά και από την αντιπολίτευση του Δήμου Καβάλας, που ζητούν να μη ληφθούν αποφάσεις χωρίς ουσιαστικό διάλογο και χωρίς να εξεταστούν πρακτικές εναλλακτικές λύσεις. Σύμφωνα με το αρχικό δημοσίευμα, η συζήτηση αφορά τόσο τη στάση όσο και μία διάβαση στην Κουντουριώτου, ενώ έχει τεθεί και ζήτημα καλύτερου ελέγχου στο ύψος του κυκλικού κόμβου, ώστε να περιοριστούν οι καθυστερήσεις.

    Η στάση της Κουντουριώτου θεωρείται κομβική, καθώς εξυπηρετεί καθημερινά πολίτες που κινούνται προς το κέντρο, εργαζόμενους, ηλικιωμένους, μαθητές, αλλά και επιβάτες που χρησιμοποιούν τα υπεραστικά δρομολόγια για περιοχές όπως η Χρυσούπολη, η Νέα Καρβάλη και η Ξάνθη. Για τους προέδρους του Αστικού και του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Καβάλας, το πρόβλημα της κυκλοφορίας δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με την απομάκρυνση των μέσων μαζικής μεταφοράς από το κέντρο, αλλά με στοχευμένες παρεμβάσεις, έλεγχο της παράνομης στάθμευσης και μικρές τεχνικές διορθώσεις στο σημείο.

    Ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Καβάλας, Στράτος Μακρογιαννίδης, εμφανίζεται κατηγορηματικά αντίθετος με την κατάργηση της στάσης. Όπως τόνισε, πρόκειται για μία κεντρική στάση που εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό επιβατών από τη συγκεκριμένη περιοχή. «Μία τέτοια πρόταση μας βρίσκει εντελώς αντίθετους», σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι η αστική συγκοινωνία πρέπει να ενισχύεται και όχι να απομακρύνεται από την πόλη. Ο ίδιος επισήμανε ακόμη ότι διαχρονικά ο στόχος των δημοτικών αρχών ήταν να μειωθεί η χρήση των Ι.Χ. στο κέντρο, ενώ τώρα, όπως είπε, δημιουργείται η εντύπωση ότι αντί να φύγουν τα αυτοκίνητα από την πόλη, απομακρύνονται τα λεωφορεία. Παράλληλα, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι το Αστικό ΚΤΕΛ δεν κλήθηκε στη συγκεκριμένη σύσκεψη, παρότι το θέμα το αφορά άμεσα.

    Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Καβάλας, Κώστας Πανταζής, ο οποίος θεωρεί ότι η στάση της Κουντουριώτου δεν αποτελεί το βασικό αίτιο της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης. Όπως ανέφερε, τα λεωφορεία κάνουν χρήση της συγκεκριμένης στάσης περίπου κάθε μία ώρα και η παραμονή τους στο σημείο διαρκεί ελάχιστα. «Ενοχλεί την κίνηση και μποτιλιάρει την Καβάλα το ότι σταματάει το λεωφορείο για ένα λεπτό; Δεν νομίζω ότι αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα», δήλωσε χαρακτηριστικά. Ο κ. Πανταζής σημείωσε επίσης ότι δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση και εξέφρασε την ελπίδα να υπάρξει συζήτηση με το Αστικό και το Υπεραστικό ΚΤΕΛ πριν από οποιαδήποτε παρέμβαση.

    Μάλιστα, από την πλευρά του Υπεραστικού ΚΤΕΛ έχει ήδη τεθεί στο τραπέζι συγκεκριμένη πρόταση: να εξεταστεί η δυνατότητα περιορισμού του πεζοδρομίου και της νησίδας κατά περίπου 50 εκατοστά, ώστε να δημιουργηθεί καλύτερος χώρος εξυπηρέτησης των λεωφορείων χωρίς να καταργηθεί η στάση. Ο κ. Πανταζής έχει υπογραμμίσει ότι το ζητούμενο δεν είναι να αποκλειστούν οι πολίτες από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά να βρεθεί μία λύση που θα διευκολύνει ταυτόχρονα τους επιβάτες, τους επαγγελματίες και την κυκλοφορία.

    Με τις παραπάνω προτάσεις συντάσσεται και ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Μάκης Παπαδόπουλος, ο οποίος έχει ασκήσει κριτική στην ανάπλαση της Κουντουριώτου, επισημαίνοντας ότι σε ορισμένα σημεία δημιούργησε περισσότερα προβλήματα από όσα έλυσε. Σε δήλωσή του για το θέμα, ο κ. Παπαδόπουλος υποστηρίζει ότι η λύση δεν μπορεί να είναι η κατάργηση μιας στάσης που εξυπηρετεί καθημερινά τους πολίτες. «Ο Δήμος οφείλει να ακούσει τους ανθρώπους των συγκοινωνιών. Όταν το Αστικό και το Υπεραστικό ΚΤΕΛ λένε ότι υπάρχουν τεχνικές λύσεις, όπως μικρές παρεμβάσεις στη νησίδα, στο πεζοδρόμιο και στον έλεγχο της στάθμευσης, αυτές πρέπει να εξεταστούν σοβαρά», αναφέρει. Παράλληλα, τονίζει ότι η πόλη χρειάζεται σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας και όχι αποσπασματικές αποφάσεις.

    Ο ίδιος προσθέτει ότι η Κουντουριώτου είναι ένας δρόμος με ιδιαίτερη σημασία για την καθημερινή λειτουργία της Καβάλας. «Δεν μπορεί κάθε δυσκολία που προκύπτει μετά από μία ανάπλαση να λύνεται εις βάρος της συγκοινωνίας και των επιβατών. Αντί να καταργούμε στάσεις, πρέπει να οργανώσουμε καλύτερα τη ροή των οχημάτων, να ελέγξουμε την παράνομη στάση και στάθμευση και να δώσουμε προτεραιότητα στα μέσα μαζικής μεταφοράς», σημειώνει.

    Το ζήτημα πλέον βρίσκεται στα χέρια της δημοτικής αρχής, η οποία καλείται να σταθμίσει τις ανάγκες της κυκλοφορίας, αλλά και την κοινωνική χρησιμότητα της στάσης. Οι πρόεδροι των δύο ΚΤΕΛ και η μείζων αντιπολίτευση συμφωνούν ότι η λύση πρέπει να αναζητηθεί μέσα από διάλογο και τεχνική τεκμηρίωση. Γιατί, όπως επισημαίνουν, το ζητούμενο δεν είναι να μεταφερθεί το πρόβλημα αλλού, αλλά να δοθεί μια λειτουργική λύση για μια πόλη που θέλει λιγότερα Ι.Χ., περισσότερη συγκοινωνία και καλύτερη καθημερινότητα για τους πολίτες.




    Κατερίνα Μπέρδου: «Η ΕΛ.Α.Σ. θέλει να εκφράσει την ανάγκη για πολιτική αλλαγή»

    Η Κατερίνα Μπέρδου, στέλεχος της ΕΛ.Α.Σ. του Αλέξη Τσίπρα, μίλησε στο enanews.gr και στον Αναλυτή για τους στόχους του νέου πολιτικού φορέα, την ανασύνταξη της Κεντροαριστεράς, τα μηνύματα των δημοσκοπήσεων και την ανάγκη να ανοίξει ένας νέος κύκλος διακυβέρνησης για τη χώρα.

    Ερώτηση: Κυρία Μπέρδου, ποιο είναι το βασικό πολιτικό μήνυμα που θέλει να στείλει σήμερα η ΕΛ.Α.Σ.;

    Κατερίνα Μπέρδου: Το βασικό μήνυμα είναι ότι η χώρα χρειάζεται ξανά ελπίδα, σχέδιο και προοπτική. Η ΕΛ.Α.Σ. δεν έρχεται απλώς να προστεθεί ως ακόμη ένας πολιτικός σχηματισμός στο ήδη κατακερματισμένο σκηνικό. Έρχεται να απαντήσει σε μια πραγματική κοινωνική ανάγκη: την ανάγκη πολιτικής αλλαγής. Οι πολίτες αισθάνονται ότι η καθημερινότητά τους πιέζεται από την ακρίβεια, την ανασφάλεια, την αδικία και την αίσθηση ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται μακριά από αυτούς. Εμείς θέλουμε να ξαναφέρουμε την πολιτική κοντά στην κοινωνία.

    Ερώτηση: Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι του κόμματος;

    Κατερίνα Μπέρδου: Οι στόχοι μας είναι καθαροί. Πρώτον, η αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης. Αυτό σημαίνει ισχυρή δημόσια υγεία, αξιοπρεπείς μισθούς, προστασία της πρώτης κατοικίας, στήριξη της νέας γενιάς και ουσιαστική μέριμνα για την περιφέρεια. Δεύτερον, ένα νέο παραγωγικό μοντέλο που δεν θα βασίζεται μόνο στη χαμηλή αμοιβή και στην υπερεργασία, αλλά στη γνώση, την καινοτομία, τον πρωτογενή τομέα και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Τρίτον, θεσμική ανασυγκρότηση. Χρειαζόμαστε κράτος δικαίου, διαφάνεια, λογοδοσία και σεβασμό στον πολίτη.

    Ερώτηση: Η Κεντροαριστερά βρίσκεται εδώ και χρόνια σε αναζήτηση ταυτότητας. Πού τοποθετείται η ΕΛ.Α.Σ. σε αυτόν τον χώρο;

    Κατερίνα Μπέρδου: Η Κεντροαριστερά δεν μπορεί να είναι ένας χώρος νοσταλγίας ούτε ένας χώρος προσωπικών μηχανισμών. Πρέπει να γίνει ξανά χώρος κοινωνικής έκφρασης. Να ενώσει εργαζόμενους, νέους, αγρότες, επιστήμονες, μικρομεσαίους, ανθρώπους της δημιουργίας, ανθρώπους που δεν βολεύονται με το σημερινό αδιέξοδο. Η ΕΛ.Α.Σ. επιδιώκει μια μεγάλη προοδευτική συσπείρωση, χωρίς αποκλεισμούς αλλά και χωρίς θολά μηνύματα. Δεν αρκεί να λες ότι είσαι προοδευτικός. Πρέπει να έχεις πρόγραμμα, κοινωνική γείωση και πολιτικό θάρρος.

    Ερώτηση: Πρόσφατες δημοσκοπήσεις δείχνουν το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα να καταγράφει δυναμική ακόμη και δεύτερου κόμματος. Πώς το ερμηνεύετε;

    Κατερίνα Μπέρδου: Οι δημοσκοπήσεις είναι φωτογραφίες της στιγμής και πρέπει πάντα να αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα, όχι με αλαζονεία. Όμως πράγματι δείχνουν κάτι σημαντικό: ότι υπάρχει κοινωνική διαθεσιμότητα για μια νέα προοδευτική πρόταση. Ο κόσμος αναζητά αξιόπιστη εναλλακτική. Αναζητά έναν πολιτικό φορέα που μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τη σημερινή εξουσία και να πει ότι υπάρχει άλλος δρόμος. Η δυναμική αυτή δεν είναι λευκή επιταγή. Είναι ευθύνη. Και εμείς την αντιλαμβανόμαστε ως πρόσκληση για δουλειά, οργάνωση και επαφή με κάθε γωνιά της Ελλάδας.

    Ερώτηση: Τι απαντάτε σε όσους λένε ότι η επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα διχάζει ή ανακυκλώνει παλιές πολιτικές αντιπαραθέσεις;

    Κατερίνα Μπέρδου: Ο Αλέξης Τσίπρας είναι ένα πολιτικό πρόσωπο με εμπειρία, διεθνές αποτύπωμα και βαθιά γνώση των κρίσεων που πέρασε η χώρα. Αλλά το ζητούμενο δεν είναι να γυρίσουμε στο παρελθόν. Το ζητούμενο είναι να αξιοποιήσουμε την εμπειρία για να χτίσουμε κάτι νέο. Η κοινωνία δεν ζητά αναπαλαίωση. Ζητά σοβαρότητα, ενότητα και προοπτική. Η ΕΛ.Α.Σ. θέλει να εκφράσει ακριβώς αυτό: μια νέα αρχή με ρεαλισμό, αλλά και με προοδευτική κατεύθυνση.

    Ερώτηση: Ποια θεωρείτε ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για το επόμενο διάστημα;

    Κατερίνα Μπέρδου: Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να μετατρέψουμε την κοινωνική δυσαρέσκεια σε θετική πολιτική πρόταση. Δεν αρκεί να λέμε τι δεν πάει καλά. Πρέπει να πούμε πώς αλλάζει. Πώς θα πέσουν οι τιμές, πώς θα στηριχθεί το εισόδημα, πώς θα μείνει ο νέος άνθρωπος στον τόπο του, πώς θα νιώσει ο πολίτης ότι το κράτος είναι δίπλα του και όχι απέναντί του. Αυτή είναι η ουσία της πολιτικής αλλαγής.

    Ερώτηση: Ποιο είναι το μήνυμά σας προς τους πολίτες;

    Κατερίνα Μπέρδου: Να μη συμβιβαστούν με την ιδέα ότι τίποτα δεν αλλάζει. Η πολιτική αλλάζει όταν οι πολίτες αποφασίζουν να συμμετέχουν. Η ΕΛ.Α.Σ. απευθύνεται σε όλους όσοι θέλουν μια Ελλάδα πιο δίκαιη, πιο δημοκρατική, πιο παραγωγική και πιο ανθρώπινη. Δεν υποσχόμαστε εύκολες λύσεις. Υποσχόμαστε όμως καθαρή προσπάθεια, συλλογικότητα και αγώνα για μια πραγματική προοδευτική διέξοδο.




    Νικόλαος Καραγκιοζόπουλος: Χιλιόμετρο με χιλιόμετρο προς το μεγάλο όνειρο

    Ο Νικόλαος Καραγκιοζόπουλος βρίσκεται σε μια από τις πιο απαιτητικές και καθοριστικές περιόδους της αθλητικής του πορείας, προετοιμαζόμενος για τη συμμετοχή του στον 21ο Διεθνή Υπερμαραθώνιο Αγώνα 24 Ωρών, που θα πραγματοποιηθεί στις 22-24 Οκτωβρίου στο Λουτράκι.

    Με αμέτρητα χιλιόμετρα, καθημερινές θυσίες και ατελείωτες ώρες σκληρής προπόνησης, ο αθλητής κυνηγά έναν μεγάλο στόχο: μια δυνατή εμφάνιση και ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς την πρόκριση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Υπερμαραθωνίου του 2027, από το οποίο θα στελεχωθεί η Εθνική Ομάδα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

    Στο πλευρό του βρίσκονται ο προπονητής του, Γιάννης Τζανετάκης, η οικογένεια, οι φίλοι του, αλλά και οι άνθρωποι και οι φορείς που στηρίζουν έμπρακτα την προσπάθειά του. Με πίστη, υπομονή και αφοσίωση, ο Νικόλαος Καραγκιοζόπουλος συνεχίζει να κυνηγά ένα όνειρο που κάποτε έμοιαζε άπιαστο, αποδεικνύοντας πως οι μεγάλοι στόχοι κατακτώνται βήμα βήμα, χιλιόμετρο με χιλιόμετρο.

    Ακολουθεί το κείμενο του αθλητή :

    “Με αμέτρητα χιλιόμετρα, καθημερινές θυσίες και ατελείωτες ώρες σκληρής προπόνησης, βρίσκομαι σε μια από τις πιο απαιτητικές αλλά και πιο όμορφες περιόδους της αθλητικής μου πορείας, προετοιμαζόμενος για τη συμμετοχή μου στον 21ο διεθνή υπερμαραθώνιο αγώνα 24 ωρών που θα πραγματοποιηθεί ,22-24 Οκτωβρίου στο Λουτράκι. Ένας αγώνας με τεράστια σημασία για εμένα, καθώς αποτελεί το επόμενο μεγάλο βήμα προς την πρόκριση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Υπερμαραθωνίου του 2027, μέσα από το οποίο θα στελεχωθεί η Εθνική Ομάδα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, εφόσον όλα εξελιχθούν όπως ευχόμαστε. Σε αυτή τη διαδρομή δεν είμαι μόνος. Δίπλα μου βρίσκεται πάντα ο προπονητής μου, Γιάννης Τζανετάκης, που με καθοδηγεί καθημερινά με πίστη, εμπειρία και απόλυτη αφοσίωση. Με στηρίζουν η οικογένειά μου και οι φίλοι μου, οι άνθρωποι που είναι το μεγαλύτερο στήριγμα σε κάθε δύσκολη στιγμή. Ιδιαίτερη τιμή για εμένα αποτελεί η παρουσία μου πλέον στη μεγάλη οικογένεια του ΟΚΑ Καβάλας και η δυνατότητα να εκπροσωπώ την Καβάλα σε τόσο σημαντικές διοργανώσεις. Παράλληλα, ευχαριστώ θερμά την ομάδα μου, τους Ελευθερούπολη Runners, το Open Gym για την καθημερινή στήριξη και τον Δήμο Παγγαίου, την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Αθλητισμού που βρίσκεται δίπλα στην προσπάθειά μου. Στόχος μου είναι μια μεγάλη επίδοση, αλλά πάνω απ’ όλα να κυνηγήσω μέχρι τέλους ένα όνειρο που κάποτε έμοιαζε άπιαστο και σήμερα βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ. Με πίστη, υπομονή και σκληρή δουλειά συνεχίζουμε… γιατί τα όνειρα κατακτώνται χιλιόμετρο-χιλιόμετρο.”

    Καλή επιτυχία Νίκο! 




    Καβάλα | Φώκια στα καταγάλανα νερά του Μονόπετρου

    Άλλη μια ζωντανή μαρτυρία της πλούσιας ιχθυοπανίδας του Όρμου της Παναγίας ενθουσίασε μέλη του Συλλόγου μας, τα οποία παρατήρησαν και βιντεοσκόπησαν μια φώκια σε απόσταση 30 μέτρων από τη στεριά, μπροστά στο Μονόπετρο, να κολυμπάει αμέριμνη και να λούζεται στα καταγάλανα νερά της θάλασσάς μας.

    Η μεσογειακή φώκια (Monachus monachus) αποτελεί το μοναδικό είδος φώκιας της Μεσογείου και συγκαταλέγεται στα πλέον απειλούμενα θηλαστικά παγκοσμίως, με τον συνολικό πληθυσμό της να εκτιμάται σε λιγότερες από 700 φώκιες. Το είδος που κάποτε παρουσιαζόταν σε αφθονία στις ακτές της Μεσογείου, σήμερα απειλείται από τον τουρισμό, την αλόγιστη παράκτια ανάπτυξη, την υπεραλίευση κ.λ.π. αναγκάζοντάς το να βρει κατάλληλο βιότοπο σε δυσπρόσιτα παράκτια σπήλαια για να επιβιώσει.

    Σημειώνουμε επίσης ότι η θαλάσσια περιοχή μας ανήκει στο Ευρωπαϊκό Οικολογικό Δίκτυο Natura 2000 (GR1150014) και είναι χαρακτηρισμένη ως Τόπος Κοινοτικής Σημασίας- Ζώνη Ειδικής Προστασίας (ΤΚΣ-ΖΕΠ). Παράλληλα, σύμφωνα με την παράγραφο 1α του άρθρου 19 του Ν. 1650/1986, έχει οριστεί ως περιοχή προστασίας της βιοποικιλότητας.

    Πρόσφατα μάλιστα εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Περιβάλλοντος η Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη (ΕΠΜ) και τα Σχέδια Διαχείρισης για τις περιοχές Natura 2000 της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, όπου συνοψίζονται οι τύποι οικοτόπων και ομάδων ειδών προς λήψη θεσμικών και διαχειριστικών μέτρων. Στην περιοχή μας, υψηλής προτεραιότητας προστασίας, έχουν εντοπιστεί δύο θηλαστικά προτεραιότητας, εκ των οποίων μία Μεσογειακή φώκια (Monachus monachus), και δύο θαλάσσιες χελώνες (Caretta caretta, Chelonia mydas), καθώς και υποθαλάσσια λιβάδια Ποσειδωνίας που εκτείνονται σε όλη την περιοχή και φτάνουν μέχρι τα 30 μέτρα βάθος.

    Όπως αποτυπώνεται και στον σχετικό χάρτη του WWF, η περιοχή φιλοξενεί πολύτιμους χερσαίους και θαλάσσιους οικοτόπους, όπου διαβιούν σπάνια και απειλούμενα είδη χλωρίδας και πανίδας με ιδιαίτερη οικολογική αξία. Η προστασία τους απαιτεί την εφαρμογή άμεσων μέτρων περιορισμού και ελέγχου των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, που επιδρούν αρνητικά σ’ αυτά, είτε έμμεσα με μέτρα διατήρησης/διαχείρισης συγκεκριμένων περιοχών-ζωνών στις οποίες τα εν λόγω στοιχεία εντοπίζονται. Η συγκεκριμένη προσέγγιση προστασίας συμβαδίζει με το πνεύμα της Οδηγίας 92/43 του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).

    Στους βασικούς στόχους προστασίας περιλαμβάνονται επίσης:

    α) Η διατήρηση κοινωνικών και πολιτιστικών χαρακτηριστικών της περιοχής,

    β) η αειφόρος χρήση των φυσικών πόρων και η βιώσιμη ανάπτυξη των περιοχών.

    Η πρόσφατη εμφάνιση της μεσογειακής φώκιας στο Μονόπετρο αναδεικνύει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την ανάγκη αυστηρής εφαρμογής των εγκεκριμένων μέτρων προστασίας από το Κράτος, αλλά και την ανάγκη περαιτέρω μελέτης από τα αξιόλογα ερευνητικά κέντρα της περιοχής μας (ΙΝΑΛΕ/ΕΛΚΕΘΕ).

    Ιδιαίτερη σημασία έχει η εν εξελίξει έρευνα για τη θαλάσσια βλάστηση στην περιοχή του ακρωτηρίου Παναγίας, κοντά στο Μονόπετρο, όπου έχουν συλλεχθεί στοιχεία για την εκπόνηση σχετικής μελέτης της βενθικής χλωρίδας.

    Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, καθαρίζουμε την ακτή μας!

    Ο Σύλλογός μας διοργανώνει την Παρασκευή 5 Ιουνίου στις 12:00 εθελοντική δράση καθαρισμού της ακτής του Όρμου της Παναγίας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Προσκαλεί τα μέλη του, τους χρήστες και φίλους της παραλίας καθώς και νέους εθελοντές και μαθητές σχολείων να συμμετάσχουν συλλέγοντας απορρίμματα, καταγράφοντάς τα στατιστικά, εκφράζοντας τις σκέψεις τους καλλιτεχνικά με φωτογραφίες τοπόσημων του Μονόπετρου.

    Σύλλογος Λουόμενων Παναγίας “Το Μονόπετρο”




    Έβρος: Μετανάστες εντοπίστηκαν σε τρέιλερ μεταφοράς αλόγων

    Στον Έβρο αποκαλύφθηκε μια ασυνήθιστη υπόθεση διακίνησης μεταναστών, όπου δύο Ρουμάνοι διακινητές φέρονται να χρησιμοποιούσαν τρέιλερ μεταφοράς αλόγων για να μεταφέρουν έξι Σομαλούς μετανάστες προς την Αθήνα. Οι διακινητές εισήλθαν στην Ελλάδα μέσω Βουλγαρίας, παρέλαβαν τους μετανάστες στον Έβρο, με τον καθένα να έχει πληρώσει 4.000 ευρώ για τη μεταφορά από την Τουρκία.




    Κεντροαριστερά ή αλλιώς… ελβετικό τυρί!

    *Γράφει ο Απόστολος Ατζεμιδάκης

    Η ίδρυση του νέου κόμματος του Αλέξη Τσίπρα, της ΕΛ.Α.Σ. — Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης — δεν είναι απλώς μία ακόμη πολιτική κίνηση στον χώρο της Αριστεράς και της Κεντροαριστεράς. Είναι ο καθρέφτης μιας βαθύτερης παθογένειας: της αδυναμίας του χώρου να μετατρέψει τη διαφωνία σε σύνθεση και την πολιτική εμπειρία σε ενιαία προοπτική. Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, το νέο εγχείρημα Τσίπρα εμφανίζεται με στόχο την ανασύνθεση του προοδευτικού χώρου, ενώ ήδη προκαλεί αναταράξεις σε ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Αριστερά.

    Από την εποχή του Συνασπισμού μέχρι σήμερα, η ιστορία της Αριστεράς μοιάζει με ατέλειωτο ημερολόγιο διασπάσεων. Ο Συνασπισμός έγινε ΣΥΡΙΖΑ, ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε κυβέρνηση, αλλά μετά την κυβερνητική εμπειρία άρχισε η σταδιακή αποσύνθεση. Άλλοι έφυγαν προς τη Λαϊκή Ενότητα, άλλοι δημιούργησαν ή στήριξαν το ΜέΡΑ25, άλλοι βρέθηκαν στην Πλεύση Ελευθερίας, αργότερα προέκυψε η Νέα Αριστερά, ενώ ο Στέφανος Κασσελάκης δημιούργησε το δικό του κίνημα τους “Δημοκράτες”. Τώρα, με την ΕΛ.Α.Σ. του Τσίπρα, προστίθεται ακόμη ένας πόλος σε έναν χώρο που ήδη ασφυκτιά από προσωπικές στρατηγικές, αρχηγισμούς και μικροκομματικούς υπολογισμούς.

    Το αποτέλεσμα είναι ο χώρος της Κεντροαριστεράς να θυμίζει πλέον ελβετικό τυρί: πολλές τρύπες, πολλά κενά, πολλές χαμένες δυνάμεις και καθόλου, μα καθόλου ενότητα. Κάθε νέο κόμμα υπόσχεται επανεκκίνηση, όμως συχνά καταλήγει να αφαιρεί ποσοστά από το διπλανό του. Η Πλεύση Ελευθερίας εκφράζει ένα αντισυστημικό ακροατήριο, το ΜέΡΑ25 διατηρεί ριζοσπαστικό προφίλ, ο Στέφανος Κασσελάκης διεκδικεί προσωπική πολιτική ταυτότητα, ο Αλέξης Τσίπρας επιχειρεί επιστροφή με νέο σχήμα και ο ΣΥΡΙΖΑ βλέπει τη δεξαμενή του να μικραίνει. Δημοσκοπικά, αυτή η διάσπαση έχει ήδη αποτυπωθεί σε κατακερματισμό ποσοστών, με τον ΣΥΡΙΖΑ να εμφανίζεται σε χαμηλά, έως και μηδενικά επίπεδα και άλλα κόμματα του ίδιου ευρύτερου χώρου να μοιράζονται κρίσιμες μονάδες.

    Παραθέτω σε γράφημα του Jo Di τις μέχρι τώρα τις  Αριστερές διασπάσεις για να έχετε μία εικόνα :

    Το πρόβλημα, όμως, δεν είναι μόνο αριθμητικό. Είναι πολιτικό. Όσο οι προοδευτικές δυνάμεις αντιμετωπίζουν η μία την άλλη ως αντίπαλο και όχι ως πιθανό σύμμαχο, η Νέα Δημοκρατία θα διατηρεί στρατηγικό πλεονέκτημα.

    Βέβαια από την άλλη πλευρά και η Νέα Δημοκρατία αντιμετωπίζει διασπάσεις ωστόσο αυτές δεν επηρεάζουν σημαντικά τα ποσοστά της σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις. Αρκετές είναι οι συζητήσεις που γίνονται το τελευταίο διάστημα για την δημιουργία κόμματος από την Αντώνη Σαμαρά που ήδη “πονοκεφαλιάζει” το Μαξίμου ή ακόμα και το νέο κόμμα της Μαρίας Καρυστιανού δείχνει να έχει αποσπάσει κάποιο ποσοστό από το κυβερνών κόμμα της Νέας Δημοκρατίας.

    Σε κάθε περίπτωση πάντως αν οι κεντροαριστεροί ψηφοφόροι θέλουν πραγματικά να ξαναδούν τον χώρο τους σε κυβερνητική τροχιά, ή έστω σε μία ικανή αντιπολίτευση, τότε η απάντηση δεν μπορεί να είναι άλλο ένα κομματικό κομμάτι στο ήδη σπασμένο παζλ.




    Μήνυμα Ιράν σε ΗΠΑ μετά την νέα πρόταση Τραμπ: Καμία συμφωνία αν δεν διασφαλιστούν τα δικαιώματά μας

    Νέο μήνυμα προς τις ΗΠΑ απηύθυνε ο πρόεδρος του κοινοβουλίου του Ιράν, Μοχάμαντ Γκαλιμπάφ, λέγοντας ότι η χώρα δεν θα αποδεχθεί καμία συμφωνία για τον τερματισμό του πολέμου με τις ΗΠΑ, εάν δεν υπάρχει βεβαιότητα ότι διασφαλίζονται τα δικαιώματα του ιρανικού λαού.

    «Δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στα λόγια και στις υποσχέσεις του εχθρού. Το μοναδικό μας κριτήριο είναι η επίτευξη χειροπιαστών αποτελεσμάτων πριν εκπληρώσουμε σε αντάλλαγμα τις δικές μας δεσμεύσεις », εξήγησε κατά την ορκωμοσία του ως προέδρου του ιρανικού κοινοβουλίου μετά την επανεκλογή του στο πόστο.

    «Ο αποκλεισμός θα τερματιστεί είτε μέσω διαπραγματεύσεων, είτε μέσω δράσης»

    Νωρίτερα, ο επικεφαλής της Επιτροπής Εθνικής Ασφάλειας και Εξωτερικής Πολιτικής του ιρανικού κοινοβουλίου, Εμπραχίμ Ρεζαΐ, ανέφερε ότι ο ναυτικός αποκλεισμός του Ιράν θα τερματιστεί, είτε μέσω διαπραγματεύσεων, είτε μέσω στρατιωτικής δράσης.

    Ακόμη, ο επικεφαλής της επικεφαλής της Επιτροπής Εθνικής Ασφάλειας και Εξωτερικής Πολιτικής του ιρανικού κοινοβουλίου ανέφερε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις για να επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, υποστηρίζοντας ότι η Ουάσιγκτον βρίσκεται σε αδύναμη θέση.

    Ο Τραμπ ζητά αυστηροποίηση της συμφωνίας

    Νωρίτερα, οι ΗΠΑ έστειλαν μία νέα αυστηρότερη πρόταση εκεχειρίας προς την Τεχεράνη. Σε αυτήν ο Τραμπ επιδιώκει να αυστηροποιήσει τους όρους που περιλαμβάνονται για τον τρόπο διάθεσης των αποθεμάτων εμπλουτισμένου ουρανίου του Ιράν και τον περιορισμό του περαιτέρω εμπλουτισμού.

    Ανώτερος αξιωματούχος ανέφερε ότι ο Αμερικανός πρόεδρος θέλει σαφέστερες λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο που οι ΗΠΑ θα λάβουν το εμπλουτισμένο ουράνιο και το χρονοδιάγραμμα. Η δεύτερη πηγή ανέφερε ότι ο Τραμπ επιθυμεί επίσης να τροποποιήσει ορισμένες διατυπώσεις σχετικά με την επαναλειτουργία των Στενών του Ορμούζ.

    Υπενθυμίζεται ότι στην τρέχουσα μορφή του, το μνημόνιο κατανόησης περιλαμβάνει τη δέσμευση του Ιράν να μην επιδιώξει την απόκτηση πυρηνικού όπλου, αλλά καμία συγκεκριμένη παραχώρηση πέραν αυτού.

    Ακόμη, ορίζει ακόμη ένα χρονικό περιθώριο 60 ημερών για διαπραγματεύσεις σχετικά με τις πυρηνικές δεσμεύσεις του Ιράν και την άρση των κυρώσεων από τις ΗΠΑ, με τα πρώτα θέματα στην ατζέντα να είναι ο τρόπος διάθεσης των αποθεμάτων εμπλουτισμένου ουρανίου του Ιράν και ο περιορισμός του περαιτέρω εμπλουτισμού.




    Στην Θάσο η 58η Γενική συνέλευση του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών νησιών

    Με επίκεντρο τη νησιωτική επιχειρηματικότητα και τις αναπτυξιακές ανάγκες των ελληνικών νησιών πραγματοποιήθηκε στη Θάσο η συνεδρίαση του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών, παρουσία του προέδρου του ΕΟΑΕΝ και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας, Γιάννη Βουτσινά. Η 58η Γενική Συνέλευση του ΕΟΑΕΝ φιλοξενήθηκε στο νησί το διάστημα 29-31 Μαΐου 2026, με τη συμμετοχή εκπροσώπων επιμελητηρίων από νησιωτικές περιοχές της χώρας.

    Η παρουσία του κ. Βουτσινά στη Θάσο προσέδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στις εργασίες, καθώς ο ΕΟΑΕΝ αποτελεί έναν θεσμικό φορέα που έχει ως βασική αποστολή την ανάδειξη των ιδιαίτερων προβλημάτων αλλά και των δυνατοτήτων των νησιωτικών οικονομιών. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν ζητήματα που απασχολούν διαχρονικά τις επιχειρήσεις των νησιών, όπως το μεταφορικό κόστος, η εποχικότητα, η στελέχωση, η πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία, η τουριστική ανάπτυξη και η ανάγκη ενίσχυσης των τοπικών παραγωγικών δυνάμεων.

    Η Θάσος, ως ένας δυναμικός νησιωτικός προορισμός με έντονη τουριστική και επιχειρηματική δραστηριότητα, αποτέλεσε ιδανικό τόπο για τη διεξαγωγή της συνεδρίασης. Η επιλογή του νησιού ανέδειξε και τη σημασία που έχει η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη στον ευρύτερο χάρτη της νησιωτικής επιχειρηματικότητας, με τη Θάσο να διεκδικεί ενεργό ρόλο στις συζητήσεις για την ανάπτυξη, τη βιωσιμότητα και τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

    Ο Γιάννης Βουτσινάς, ο οποίος εξελέγη πρόεδρος του ΕΟΑΕΝ το 2025 και πρόεδρος της ΚΕΕΕ την ίδια χρονιά, έχει θέσει ως προτεραιότητα την ενίσχυση του επιμελητηριακού θεσμού και την ανάδειξη των νησιωτικών ιδιαιτεροτήτων σε κεντρικό επίπεδο. Η παρουσία του στη συνεδρίαση επιβεβαίωσε τη βούληση για πιο συντονισμένες παρεμβάσεις, με στόχο οι ανάγκες των νησιών να μη μένουν στο περιθώριο της δημόσιας πολιτικής.




    ΟΠΕΚΕΠΕ: Προφυλακίστηκε ένας από τους δύο λογιστές μετά τις νέες απολογίες για τις παράνομες επιδοτήσεις

    Ολοκληρώθηκαν τα ξημερώματα της Κυριακής οι πολύωρες απολογίες των υπόλοιπων δέκα κατηγορουμένων για τις παράνομες επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ στην Κρήτη, οπότε και εκδόθηκε η απόφαση – με σύμφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα – για προφυλάκιση του ενός από τους δύο λογιστές.

    Όπως αναφέρει το patris.gr, οι αρχές έπειτα από μια μαραθώνια διαδικασία διέταξαν την προφυλάκιση για το ένα από τα δύο πρόσωπα που θεωρούνται κεντρικά στην υπόθεση. Ο συγκεκριμένος λογιστής κατάγεται από το Ρέθυμνο και, σύμφωνα με τη δικογραφία, φέρεται να είχε καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία του δικτύου.

    ΟΠΕΚΕΠΕ: Ελεύθεροι και οι 12 του πρώτου κύκλου απολογιών

    Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Παρασκευή, αφέθηκαν ελεύθεροι 12 κατηγορούμενοι ενώ σε κάποιους επιβλήθηκαν οι περιοριστικοί όροι της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα, της εμφάνισης στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής τους, καθώς και της χρηματικής εγγύησης από 5.000 έως 10.000 ευρώ.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, στις απολογίες τους φέρονται να αρνήθηκαν τις εις βάρος τους κατηγορίες.

    Στην υπόθεση εμπλέκονται συνολικά 22 συλληφθέντες από την Κρήτη. Το κατηγορητήριο τους προσάπτει συμμετοχή σε οργανωμένο εγκληματικό δίκτυο που, σύμφωνα με τις Αρχές, εξασφάλιζε παράνομες ενισχύσεις από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, με το εκτιμώμενο οικονομικό όφελος να φτάνει περίπου τα 3 εκατομμύρια ευρώ.

    Οι κατηγορίες που περιλαμβάνονται στη δικογραφία αφορούν, μεταξύ άλλων, σύσταση, ένταξη και διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης, καθώς και απάτη εις βάρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου και άμεση συνέργεια σε απάτη.

    Σύμφωνα με τις Αρχές, το κύκλωμα εκμεταλλεύτηκε «κατασκευασμένες» δηλώσεις εκτάσεων και πλαστά μισθωτήρια, αξιοποιώντας αδυναμίες στο σύστημα υποβολής αιτήσεων για να αποσπά επιδοτήσεις.




    «Πρωτοφανή» αποτελέσματα με νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου – Εξαφανίστηκαν όγκοι σε ασθενείς

    Γιατροί χαιρετίζουν ως «πρωτοφανή» τα αποτελέσματα κλινικής δοκιμής που δείχνουν ότι ένα νέο εμβόλιο τριπλής δράσης κατά του καρκίνου μπορεί να εξαλείψει πλήρως όγκους σε ασθενείς.

    Σε μια διεθνή μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε 11 χώρες, η ένεση χορηγήθηκε σε ασθενείς των οποίων ο καρκίνος είχε εξαπλωθεί ή επανεμφανιστεί και δεν ανταποκρινόταν πλέον σε άλλες θεραπείες.

    Το φάρμακο, με την ονομασία amivantamab, προκάλεσε συρρίκνωση των όγκων σε περισσότερους από το ένα τρίτο των συμμετεχόντων, ενώ σε 15 περιπτώσεις οι γιατροί διαπίστωσαν ότι οι όγκοι είχαν εξαφανιστεί εντελώς.

    Ο Kevin Harrington, καθηγητής βιολογικών θεραπειών καρκίνου στο Institute of Cancer Research του Λονδίνου (ICR), δήλωσε: «Πρόκειται για απίστευτα ισχυρές αποκρίσεις σε ασθενείς των οποίων η νόσος έχει καταστεί ανθεκτική τόσο στη χημειοθεραπεία όσο και στην ανοσοθεραπεία».

    «Πρόκειται για μια ομάδα ασθενών με εξαιρετικά περιορισμένες θεραπευτικές επιλογές, επομένως το επίπεδο αυτού του οφέλους είναι πραγματικά εντυπωσιακό», πρόσθεσε ο ίδιος, ο οποίος είναι επίσης σύμβουλος ογκολόγος στο Royal Marsden NHS Foundation Trust.

    Παρουσίαση των αποτελεσμάτων στο συνέδριο ASCO

    Τα αποτελέσματα θα παρουσιαστούν στο ετήσιο συνέδριο της American Society of Clinical Oncology (ASCO) στο Σικάγο, τη μεγαλύτερη παγκοσμίως συνάντηση για τον καρκίνο.

    Στη δοκιμή, 102 ασθενείς με καρκίνο κεφαλής και τραχήλου —την έκτη πιο συχνή μορφή καρκίνου παγκοσμίως— έλαβαν την ένεση. Οι όγκοι συρρικνώθηκαν ή εξαφανίστηκαν σε 43 άτομα, ενώ σε 15 από αυτούς εξαλείφθηκαν πλήρως.

    Οι ερευνητές σημείωσαν ότι το φάρμακο είχε παρόμοια αποτελέσματα και σε ασθενείς με καρκίνο του πνεύμονα. Το amivantamab, που αναπτύχθηκε από τη Johnson & Johnson, αξιολογείται σήμερα σε περίπου 60 κλινικές δοκιμές, κυρίως για καρκίνο του πνεύμονα αλλά και για καρκίνο του παχέος εντέρου, του εγκεφάλου και του στομάχου.

    Πώς λειτουργεί το «έξυπνο» εμβόλιο
    Η νέα θεραπεία στοχεύει τον καρκίνο με τριπλό μηχανισμό δράσης. Αναστέλλει τις πρωτεΐνες EGFR και MET, που βοηθούν τους όγκους να αναπτύσσονται και να διαφεύγουν της θεραπείας, ενώ παράλληλα ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα ώστε να επιτεθεί στα καρκινικά κύτταρα.

    Ένας από τους πρώτους ασθενείς που επωφελήθηκαν ήταν ο Carl Walsh, 56 ετών, ο οποίος διαγνώστηκε με καρκίνο της γλώσσας και εντάχθηκε στη δοκιμή OrigAMI-4 στο Royal Marsden.

    «Υποβλήθηκα αρχικά σε χημειοθεραπεία και ανοσοθεραπεία, χωρίς αποτέλεσμα. Στη συνέχεια, μου προτάθηκε να συμμετάσχω στη δοκιμή OrigAMI-4. Βρίσκομαι πλέον στον 17ο κύκλο θεραπείας και είμαι πολύ ικανοποιημένος με την πρόοδο», ανέφερε ο ίδιος.

    Ελπίδα για βελτιωμένη ποιότητα ζωής

    Σε αντίθεση με πολλές αντικαρκινικές θεραπείες, το amivantamab χορηγείται υποδόρια, με μια μικρή ένεση κάτω από το δέρμα. Η διαδικασία είναι ταχύτερη και πιο άνετη για τους ασθενείς, ενώ διευκολύνει και τη χορήγηση στα εξωτερικά ιατρεία.

    Οι περισσότερες παρενέργειες ήταν ήπιες έως μέτριες, με λιγότερο από το 10% των ασθενών να διακόπτουν τη θεραπεία.

    Ο Walsh, από το Μπέρμιγχαμ, περιέγραψε πως «πλέον αισθάνομαι ότι μπορώ να ζήσω μια φυσιολογική ζωή». Πριν από τη δοκιμή, δυσκολευόταν να μιλήσει και να φάει λόγω πόνου και πρηξίματος. Μετά από δύο κύκλους θεραπείας, η διατροφή του επανήλθε στο φυσιολογικό και η ομιλία του αποκαταστάθηκε πλήρως.

    Πηγή: Guardian




    Θεσσαλονίκη: Στο νοσοκομείο ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής μετά από λιποθυμικό επεισόδιο

    Λιποθυμικό επεισόδιο υπέστη ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας το πρωί της Κυριακής (31/05) σε ιερό ναό της Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης

    Ο Αρχιεπίσκοπος χρειάστηκε να μεταφερθεί σε νοσοκομείο της συμπρωτεύουσας όπου και υποβάλλεται σε εξετάσεις.

    Η περιπέτεια του κ. Ελπιδοφόρου που βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες για επίσκεψη στην Θεσσαλονίκη, έγινε σήμερα το πρωί στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Αγίου Νικολάου, στην Καλαμαριά και ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η θεία λειτουργία.

    Ο Αρχιεπίσκοπος ένιωσε αδιαθεσία και αμέσως κλήθηκε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ το οποίο τον μετέφερε στο 424 στρατιωτικό νοσοκομείο για ιατρικό έλεγχο.

    Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής υποβάλλεται σε προληπτικές εξετάσεις.




    Συνάντηση του Δημάρχου Νέστου με τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στη Θεσσαλονίκη

    Συνάντηση πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη, στις 11:00, με τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κεντρικής, Δυτικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Δημήτρη Γαλαμάτη, για θέματα που αφορούν τον Δήμο Νέστου.

    Στη συνάντηση συμμετείχαν υπηρεσιακά στελέχη της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και του Δήμου Νέστου. Η ενημέρωση αφορούσε αποφάσεις και διαδικασίες συνδεόμενων αρμοδιοτήτων, για τις οποίες υπήρξε κλίμα κατανόησης και διάθεση συνεργασίας, με στόχο τη δημιουργία των απαραίτητων προϋποθέσεων, σύμφωνα με τις εκ του νόμου αρμοδιότητες, ώστε να επιτευχθεί λύση σε χρόνιες εκκρεμότητες.

    Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Γενικό Γραμματέα για την άψογη φιλοξενία και την κατανόηση των ζητημάτων που έθεσε ο Δήμαρχος Νέστου.

    Η προσπάθεια για τη διεκδίκηση των δημοτικών συμφερόντων συνεχίζεται.




    Θάσος : Έναρξη διεργασιών του ΕΟΑΕΝ παρουσία του προέδρου της Κ.Ε.Ε.Ε

    Ξεκίνησαν στη Θάσο οι διεργασίες του ΕΟΑΕΝ, με τη συμμετοχή εκπροσώπων από νησιωτικά Επιμελητήρια και φορείς καθώς και του προέδρου της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας Γιάννη Βουτσινά, στο πλαίσιο των εργασιών που πραγματοποιούνται στο νησί.

    Οι συναντήσεις και οι επαφές επικεντρώνονται σε ζητήματα που αφορούν τη νησιωτική επιχειρηματικότητα, την ανάπτυξη, τις μεταφορές, τον τουρισμό και τις ιδιαίτερες ανάγκες των νησιωτικών περιοχών.

    Η Θάσος βρίσκεται στο επίκεντρο των εργασιών, φιλοξενώντας εκπροσώπους που αναμένεται να ανταλλάξουν απόψεις και προτάσεις για την ενίσχυση των νησιωτικών κοινωνιών και οικονομιών.

    Οι διεργασίες του ΕΟΑΕΝ αναμένεται να συνεχιστούν με παρεμβάσεις, συζητήσεις και τοποθετήσεις, με στόχο την ανάδειξη των ζητημάτων που απασχολούν τα νησιά και την προώθηση λύσεων μέσα από συνεργασία και συντονισμό.




    Η ΔΕΥΑ Νέστου εξασφάλισε την ενεργειακή της αυτονομία

    Η ΔΕΥΑ Νέστου, με την ολοκλήρωση της εγκατάστασης φωτοβολταϊκών σταθμών ισχύος 3MW εισέρχεται σε μια νέα εποχή βιώσιμης ανάπτυξης και καινοτομίας. Συγκεκριμένα, θα αποτελέσει τη μοναδική Δημοτική Επιχείρηση στην Ελλάδα που θα επιτυγχάνει σχεδόν απόλυτη ενεργειακή αυτονομία, καλύπτοντας σχεδόν το 100% των ενεργειακών της αναγκών.

    Η εξέλιξη αυτή σηματοδοτεί ένα ουσιαστικό βήμα προς τη μείωση του ενεργειακού κόστους και την ενίσχυση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, προσφέροντας σημαντικά οφέλη τόσο για την επιχείρηση όσο και για τους δημότες της περιοχής. Παράλληλα, η ΔΕΥΑ Νέστου αναδεικνύεται σε πρότυπο σύγχρονης και «πράσινης» δημοτικής διαχείρισης, αποδεικνύοντας πως η επένδυση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μπορεί να εξασφαλίσει ενεργειακή επάρκεια, οικονομική εξοικονόμηση και σεβασμό προς το περιβάλλον.




    Καβάλα: Πτώση σοβάδων στο 1ο Γυμνάσιο – Παρέμβαση της Ένωσης Γονέων

    Σοβαρό περιστατικό σημειώθηκε την Τρίτη 19 Μαΐου 2026 στο 1ο Γυμνάσιο Καβάλας, όταν αποκολλήθηκαν σοβάδες από την οροφή αίθουσας την ώρα που το σχολείο βρισκόταν σε λειτουργία.

    Σύμφωνα με την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των Σχολείων του Δήμου Καβάλας, οι μαθητές της συγκεκριμένης τάξης βρίσκονταν σε διάλειμμα, γεγονός που απέτρεψε πιθανό σοβαρό τραυματισμό.

    Η Ένωση Γονέων κάνει λόγο για ακόμη ένα περιστατικό που αναδεικνύει την κακή κατάσταση σχολικών κτιρίων του Δήμου Καβάλας και ζητά άμεση επισκευή της αίθουσας, πλήρη τεχνικό έλεγχο του κτιρίου, καθώς και ελέγχους σε όλες τις σχολικές μονάδες της περιοχής ευθύνης του Δήμου.

    Ακολουθεί η ανακοίνωση:

    Εξακολουθούμε να βασιζόμαστε “στην τύχη” για την ασφάλεια των μαθητών στα σχολικά κτίρια του Δήμου Καβάλας…

    Την Τρίτη 19/05/2026 σημειώθηκε σοβαρό περιστατικό με πτώση σοβάδων από την οροφή αίθουσας στο 1ο Γυμνάσιο Καβάλας, την ώρα που το σχολείο λειτουργούσε και οι μαθητές της συγκεκριμένης τάξης ήταν σε διάλειμμα.

    Ήρθε πάλι “η τύχη” και βοήθησε, ώστε να μην υπάρξει σοβαρός τραυματισμός μαθητών, καθώς οι σοβάδες αποκολλήθηκαν από την οροφή της αίθουσας και έπεσαν πάνω σε θρανία και καρέκλες.

    Είναι η πολλοστή φορά που ως Ένωση Συλλόγων Γονέων “χτυπούμε το καμπανάκι” για την κακή κατάσταση των σχολικών κτιρίων του Δήμου Καβάλας εξαιτίας της έλλειψης συστηματικών συντηρήσεων τα προηγούμενα χρόνια.

    Ειδικά για το 1ο Γυμνάσιο, το πρόβλημα με την στέγη του κτιρίου αλλά και η γενικότερη κακή κατάστασή του παραμένουν, παρά τις δεσμεύσεις της Διοίκησης του Δήμου ότι θα προχωρούσε ήδη από το προηγούμενο καλοκαίρι σε εργασίες συντήρησης.

    Καλούμε τη Διοίκηση του Δήμου Καβάλας:

    – να προχωρήσει ταχύτατα στην επισκευή της οροφής της αίθουσας του 1ου Γυμνασίου όπου σημειώθηκε η πτώση των σοβάδων.

    – να υλοποιήσει έναν πλήρη τεχνικό έλεγχο της συνολικής κατάστασης του κτιρίου, ώστε να εντοπιστούν και να αποκατασταθούν πιθανά προβλήματα που θα δημιουργούσαν επικινδυνότητα. 

    – να διεξάγει εδώ και τώρα τεχνικό έλεγχο σε ΟΛΕΣ τις σχολικές μονάδες που είναι στην περιοχή ευθύνης του Δήμου Καβάλας, όπως έχουμε ήδη ζητήσει εδώ και καιρό.

    – να δημοσιοποιήσει τα αποτελέσματα της Α’ φάσης του Προσεισμικού Ελέγχου των σχολικών κτιρίων του Δήμου, ο οποίος πληροφορηθήκαμε ότι έχει ολοκληρωθεί.

    Το ΔΣ της Ένωσης Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων

    των Σχολείων του Δήμου Καβάλας




    Καβάλα : Φωτιά σε παλιό κοντέινερ δίπλα στο γήπεδο του Σταυρού Αμυγδαλεώνα

    Φωτιά ξέσπασε το μεσημερι της Τρίτης σε παλιό και, σύμφωνα με πληροφορίες, άδειο κοντέινερ, το οποίο βρισκόταν δίπλα στο ποδοσφαιρικό γήπεδο του Σταυρού Αμυγδαλεώνα.

    Η πυρκαγιά εκδηλώθηκε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία. Το κοντέινερ, που στο παρελθόν χρησιμοποιούνταν ως χώρος αποδυτηρίων, δεν βρισκόταν πλέον σε χρήση.

    Όπως αναφέρεται, τόσο το γήπεδο όσο και το κοντέινερ παρέμεναν ανενεργά τα τελευταία χρόνια, χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε δραστηριότητα στον χώρο.




    Ηλικιωμένη έδωσε 20.000 ευρώ σε δήθεν λογιστές στην Καβάλα! – Συμβουλές από την ΕΛ.ΑΣ

    Νέο περιστατικό εξαπάτησης ηλικιωμένης καταγράφηκε στο Νομό Καβάλας.

    Πριν από λίγες ημέρες, ηλικιωμένη γυναίκα δέχθηκε τηλεφώνημα από άτομο που προσποιήθηκε τον λογιστή της. Αν και εκείνη βρισκόταν σε κατοικία της σε δημοτική κοινότητα, πείστηκε να μεταβεί στο σπίτι της στην Καβάλα.

    Οι απατεώνες, χρησιμοποιώντας ως πρόσχημα δήθεν έλεγχο με drone της Α.Α.Δ.Ε., κατάφεραν να την τρομοκρατήσουν και να την πείσουν να τους παραδώσει όσα χρήματα είχε στο σπίτι. Το ποσό ανερχόταν στις 20.000 ευρώ.




    Έρευνα της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και για το μεταναστευτικό – Στο επίκεντρο η δομή των Σερρών

    Στο στόχαστρο της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας έχει μπει η διαχείριση κονδυλίων για την κατασκευή δομών υποδοχής και φιλοξενίας μεταναστών στην Ελλάδα την περίοδο 2020-21.

    Μία από τις δομές, την οποία φέρεται να ερευνά η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία, βρίσκεται στη θέση Κλειδί στη Σιντική Σερρών. Η δυναμικότητα του καμπ ήταν 900 θέσεις. Η σύμβαση επίσης πραγματοποιήθηκε με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης, τον Ιούλιο του 2020. Το έργο, αρχικού κόστους 3,6 εκατ. ευρώ, ανατέθηκε σε τεχνική εταιρεία με έδρα στην Καβάλα. Από τα δημόσια έγγραφα των συμβάσεων προκύπτει ότι η κατασκευή έλαβε τουλάχιστον τρεις παρατάσεις μέχρι να ολοκληρωθεί, ενώ οι αρμόδιες υπηρεσίες είχαν στο μεταξύ εισηγηθεί δύο συμπληρωματικές συμβάσεις συνολικού ύψους 1,7 εκατ. ευρώ.




    ΕΛ.ΑΣ. ΑΜΘ: Προσοχή σε απάτες σε βάρος ηλικιωμένων

    Προειδοποίηση προς τους πολίτες απευθύνει η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με αφορμή περιστατικά εξαπάτησης που καταγράφονται το τελευταίο διάστημα στην περιοχή.

    Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., επιτήδειοι επιχειρούν να αποσπάσουν χρηματικά ποσά, κυρίως από ηλικιωμένους, χρησιμοποιώντας διάφορα προσχήματα, τεχνάσματα και ψευδείς ισχυρισμούς.

    Οι δράστες παρουσιάζονται συχνά ως υπάλληλοι λογιστικών ή ασφαλιστικών γραφείων, συμβολαιογράφοι, τεχνικοί, υπάλληλοι δημόσιων υπηρεσιών ή άλλων φορέων, προκειμένου να πείσουν τα θύματά τους να τους δώσουν χρήματα ή να τους επιτρέψουν την είσοδο στο σπίτι.

    Τι συμβουλεύει η Αστυνομία

    Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση ΑΜΘ καλεί τους πολίτες να μην πείθονται από άτομα που εμφανίζονται με διάφορες ιδιότητες, επικαλούμενα κοινωνικά επιδόματα, επιστροφές χρημάτων, φοροαπαλλαγές, επείγουσες οφειλές, αγοροπωλησίες ή τεχνικά προβλήματα, εφόσον δεν τα έχουν καλέσει οι ίδιοι.

    Ιδιαίτερη προσοχή συνιστάται και σε άγνωστους που παρουσιάζονται ως γιατροί ή αστυνομικοί, ζητώντας χρήματα με πρόσχημα δήθεν τροχαίο ατύχημα συγγενικού προσώπου ή ανάγκη άμεσης χειρουργικής επέμβασης.

    Η ΕΛ.ΑΣ. υπενθυμίζει επίσης ότι οι πολίτες δεν πρέπει να δίνουν ποτέ και σε κανέναν τους μυστικούς κωδικούς της τραπεζικής τους κάρτας.

    Άμεση ενημέρωση του «100»

    Σε περίπτωση εξαπάτησης ή ακόμη και απόπειρας απάτης, οι πολίτες καλούνται να ειδοποιούν άμεσα το 100 ή το Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής τους.

    Η Αστυνομία συνιστά ιδιαίτερη επιφυλακτικότητα απέναντι σε αγνώστους που επιχειρούν, με οποιοδήποτε πρόσχημα, να εισέλθουν σε κατοικίες.




    Energean: Ολική επαναφορά της παραγωγής πάνω από τις 150 χιλ. βαρέλια ισοδυνάμου πετρελαίου ημερησίως

    Ενίσχυση ρευστότητας του ομίλου – Τα αποτελέσματα του α΄τριμήνου.

    Σε επίπεδα άνω των 150 χιλιάδων βαρελιών ισοδυνάμου πετρελαίου (boed) ημερησίως, εκ των οποίων το 84% σε φυσικό αέριο, έχει πλέον επανέλθει η παραγωγή του ομίλου της Energean, μετά την επανέναρξη της λειτουργίας του FPSO Energean Power στο Ισραήλ, έπειτα από 41 ημέρες διακοπής λόγω των γεωπολιτικών αναταραχών στην περιοχή. Η Energean περιμένει άμεση αύξηση της παραγωγής πετρελαίου στο Ισραήλ με την λειτουργία της δεύτερης μονάδας επεξεργασίας, προχωρεί σύμφωνα με το πρόγραμμα στην ανάπτυξη των κοιτασμάτων φυσικού αερίου Katlan στο Ισραήλ, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για εξαγωγές, και Irena στην Κροατία, ενώ έχει δρομολογήσει δύο ερευνητικές γεωτρήσεις, μία στο Block 2 στο Βορειοδυτικό Ιόνιο τον Φεβρουάριο του 2027, και μία, στην Αίγυπτο στην χερσαία περιοχή East Bir El Nus τον ερχόμενο μήνα. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι η Energean εισέπραξε στη διάρκεια του α’ τριμήνου από την Αίγυπτο προηγούμενες οφειλές ύψους 125 εκατ. ευρώ, σε μία εξέλιξη που ενισχυσε τα ταμειακά της διαθέσιμα. 

    Ο Μαθιός Ρήγας, Διευθύνων Σύμβουλος της Energean, δήλωσε σχετικά: «Η διάρκεια ζωής των αποθεμάτων μας, που ανέρχεται σε 18 χρόνια, και τα 20 δισ. δολάρια μακροπρόθεσμων συμβολαιοποιημένων εσόδων από πώληση φυσικού αερίου σε βάθος 20ετίας, δημιουργούν ένα ισχυρό χρηματοοικονομικό υπόβαθρο που στηρίζει τις προοπτικές ανάπτυξης της Energean. Παρά τα πρόσφατα γεγονότα, η εταιρεία απέδειξε την ανθεκτικότητά της, όπως καταδεικνύεται από τη στιβαρή ρευστότητα και την ισχυρή επιχειρησιακή επίδοση σε όλο τον Όμιλο.

    »Το FPSO Energean Power επανεκκίνησε με ασφάλεια και χωρίς κανένα περιστατικό στις 9 Απριλίου, μετά από αναστολή 41 ημερών λόγω της περιφερειακής σύγκρουσης και σχετικής υπουργικής εντολής. Επαναφέραμε την παραγωγή στο πλήρες επίπεδο μέσα σε 48 ώρες από τη λήψη της υπουργικής έγκρισης, γεγονός που αποτελεί απόδειξη της ποιότητας του περιουσιακού μας στοιχείου και της επιχειρησιακής μας ομάδας. Από την επανεκκίνηση και μέχρι το τέλος Απριλίου, η παραγωγή του Ομίλου ανήλθε κατά μέσο όρο σε 152 χιλ. boed, σε ευθυγράμμιση με την αρχική καθοδήγηση.

    »Παρότι η εταιρεία στηρίζεται σε ισχυρά θεμελιώδη και θετικές προοπτικές ανάπτυξης, η αναστολή επηρέασε σαφώς τα οικονομικά αποτελέσματα του Α’ τριμήνου 2026. Στο πλαίσιο της δέσμευσής μας για απόδοση στους μετόχους, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε τη διανομή μερίσματος 10 σεντς/μετοχή για το Α’ τρίμηνο 2026.

    »Κοιτώντας μπροστά, στο Ισραήλ αναμένουμε άμεση ενίσχυση των εσόδων από τους ρευστούς υδρογονάνθρακες που συνδέονται με το Brent, καθώς η θέση σε λειτουργία της δεύτερης μονάδας επεξεργασίας πετρελαίου αναμένεται να ολοκληρωθεί περίπου έως το τέλος Μαΐου. Τα αναπτυξιακά μας έργα σε Ισραήλ και Κροατία παραμένουν εντός χρονοδιαγράμματος για πρώτη παραγωγή αερίου στο Α’ εξάμηνο του 2027. Στην Αίγυπτο, έχουμε μειώσει τις απαιτήσεις σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα και βρισκόμαστε κοντά στην ολοκλήρωση της συγχώνευσης των παραχωρήσεων, ενισχύοντας περαιτέρω μια ήδη ισχυρή επιχειρησιακή βάση. Έχουμε επίσης εξασφαλίσει νέο γεωτρύπανο για το 2027, το οποίο θα υποστηρίξει την επόμενη φάση αναπτυξιακών γεωτρήσεων. Οι οργανικές προοπτικές ανάπτυξης είναι ιδιαίτερα ελκυστικές, με δύο βραχυπρόθεσμους ερευνητικούς καταλύτες σε Ελλάδα και Αίγυπτο, που στοχεύουν περίπου 300 εκατ. βαρέλια ισοδυνάμου πετρελαίου δυνητικούς πόρους.

    »Η στρατηγική μας είσοδος στην Αγκόλα προχωρεί σύμφωνα με το πλάνο, με τις τελικές εγκρίσεις να αναμένονται στο δεύτερο μισό του έτους και την ολοκλήρωση έως το τέλος του 2026. Συνεχίζουμε να αξιολογούμε ενεργά πρόσθετες ευκαιρίες για την επέκταση του χαρτοφυλακίου μας στις χώρες όπου ήδη δραστηριοποιούμαστε ή στοχεύουμε, όπου το ιστορικό και οι σχέσεις μας προσφέρουν πραγματικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η Energean έχει ισχυρά θεμέλια και θα συνεχίσουμε να υλοποιούμε την ανάπτυξη με αυστηρή κεφαλαιακή πειθαρχία.»

    Κύρια σημεία αποτελεσμάτων τριμήνου

    Επιχειρησιακή επίδοση

    • Η παραγωγή στο Ισραήλ ανεστάλη για 41 ημέρες, οδηγώντας τη μέση ημερήσια παραγωγή ομίλου στο Α’ τρίμηνο σε 114 χιλ. boed.
    • Μετά την επανεκκίνηση, η παραγωγή του ομίλου ανήλθε σε 152 χιλ. boed, σε ευθυγράμμιση με την καθοδήγηση.
    • Η καθοδήγηση παραγωγής του ομίλου για το 2026 αναθεωρείται σε 130–140 χιλ. boed.

    Ανάπτυξη σε Ισραήλ και Κροατία

    • Η δεύτερη μονάδα επεξεργασίας πετρελαίου αναμένεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος Μαΐου, αυξάνοντας την παραγωγή υγρών σε πάνω από 20 χιλιάδες βαρέλια ημερησίως, έναντι 13 χιλ. τώρα. 
    • Η ανάπτυξη του κοιτάσματος φυσικού αερίου Katlan και ο αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου Nitzana παραμένουν εντός χρονοδιαγράμματος για πρώτη παραγωγή το 2027 και για ολοκλήρωση έως τον Οκτώβριο του 2028 αντίστοιχα.
    • Έχει εξασφαλιστεί γεωτρύπανο για το πρόγραμμα ανάπτυξης του 2027.

    Σημαντική πρόοδος στην Αίγυπτο

    • Εισπράχθηκαν 125 εκατ. δολάρια από την EGPC, μειώνοντας τις καθαρές απαιτήσεις στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2020.
    • Η συγχώνευση των τριών υπεράκτιων παραχωρήσεων βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο.
    • Η ερευνητική γεώτρηση στο East Bir El-Nus ξεκινά στα τέλη Ιουνίου/αρχές Ιουλίου. 

    Είσοδος στην Ανγκόλα

    • Η διαδικασία εγκρίσεων για την εξαγορά συμμετοχών της Chevron προχωρά κανονικά, με ολοκλήρωση έως το τέλος του 2026.

    Οικονομικά αποτελέσματα Α’ τριμήνου 2026

    • Έσοδα: 288 εκατ. δολάρια (έναντι 407 εκατ. πέρσι, λόγω της προσωρινής αναστολής της παραγωγής).
    • Adjusted EBITDAX: 184 εκατ. δολάρια (έναντι 278 εκατ. πέρσι λόγω της προσωρινής αναστολής της παραγωγής. 
    • Διαθέσιμα: 227 εκατ. δολάρια (307 εκατ. δολάρια στις 30/4/2026).
    • Καθαρός δανεισμός: 3,325 δισ. δολάρια.

    Μέρισμα

    Το Διοικητικό Συμβούλιο ενέκρινε μέρισμα 10 σεντς/μετοχή για το Α’ τρίμηνο 2026, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της Energean για απόδοση στους μετόχους.




    Δίκη για την τραγωδία στην Εγνατία: “Να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα”, ζητά η οικογένεια Τζανετάκη

    Ακολουθεί η ανακοίνωση της οικογένειας Τζανετάκη :

    Στις 15 Απριλίου 2023, στο πλαίσιο επιχείρησης καταδίωξης οχήματος, ο Γιωργής Τζανετάκης έχασε την ζωή του με τον πιο άδικο τρόπο, καθώς έτυχε να οδηγεί την λάθος στιγμή, στον λάθος δρόμο, αφού ένας αυτοκινητόδρομος ταχείας κυκλοφορίας όπως η Εγνατία Οδός, αποδεικνύεται πλέον μη ασφαλής για όσους κινούνται σε αυτήν ανυποψίαστοι.

    Με αφορμή την έναρξη της κύριας δίκης την Πέμπτη 21 Μαΐου 2026 ενώπιον του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Αλεξανδρούπολης, εκφράζουμε την επιθυμία για πλήρη διερεύνηση της υπόθεσης, απόδοση ευθυνών όπου αυτές εντοπισθούν και αναλογούν και εν τέλει, απονομή Δικαιοσύνης.

    Παράλληλα, η υπόθεση αυτή αναδεικνύει την ανάγκη διεκδίκησης ουσιαστικών μέτρων ασφάλειας στις μεταφορές στο οδικό δίκτυο και ύπαρξη επιχειρησιακού σχεδίου από τις αρμόδιες αστυνομικές αρχές, ώστε να διασφαλιστεί ότι παρόμοιες τραγωδίες δεν θα επαναληφθούν.

    Η απώλεια του αγαπημένου μας Γιωργή δεν αφορά μόνο τη στενή μας οικογένεια. Πιστεύουμε ότι αφορά ολόκληρη την κοινωνία.

    Τούτο διότι με τον πιο τραγικό τρόπο αναδείχθηκαν ζητήματα που σχετίζονται με τις ευθύνες της Πολιτείας, την έλλειψη σαφούς επιχειρησιακού σχεδιασμού, την ανάγκη ορθής και νηφάλιας κρίσης, ασφαλούς καθοδήγησης και επαγγελματικής και στιβαρής αξιοποίησης των διαθέσιμων μέσων και του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και την συνεργασία των αρμόδιων αρχών – και των υπευθύνων της εθνικής οδού, παράγοντες απολύτως απαραίτητοι για την προστασία της ζωής και της ασφάλειας τόσο των ανυποψίαστων διερχόμενων οδηγών όσο και των άτυχων συνανθρώπων μας, πέντε ενηλίκων και ενός παιδιού, οι οποίοι έχασαν επίσης τη ζωή τους την ίδια στιγμή, στην προσπάθειά τους να αναζητήσουν ένα καλύτερο μέλλον.

    Η υπόθεση αυτή δεν αφορά μόνο την οικογένειά μας. Αφορά τους πολίτες της Αλεξανδρούπολης, αλλά και ευρύτερα ολόκληρη την κοινωνία, ώστε να αποτελέσει την αφορμή για τη λήψη των απαραίτητων για την ασφάλεια όλων μας μέτρων, προκειμένου να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα στο μέλλον.

    Με εκτίμηση και σεβασμό,

    Η οικογένεια δια των πληρεξουσίων δικηγόρων

    Βάνας Δινδίνη

    Δήμητρας Μπαΐρα

    Στέργιου Γιαλάογλου




    Ο Καβαλιώτης τεχνικός Μανώλης Κωνσταντάρας ανέβασε την ΜΠΑΜ FC στην Γ’ Εθνική

    Η ΜΠΑΜ FC συνεχίζει να γράφει τη δική της ξεχωριστή ποδοσφαιρική ιστορία και στο κέντρο αυτής της πορείας βρίσκεται ένας Καβαλιώτης προπονητής: ο Μανώλης Κωνσταντάρας.

    Ο τεχνικός από την Καβάλα έχει συνδέσει το όνομά του με την εντυπωσιακή εξέλιξη της ομάδας, οδηγώντας τη ΜΠΑΜ FC μέχρι τη Γ’ Εθνική. Η άνοδος ήρθε μετά τη νίκη με 0-1 επί του Παύλου Μελά, αποτέλεσμα που σφράγισε την κατάκτηση της 2ης θέσης στην Α1 της ΕΠΣ Μακεδονίας και άνοιξε τον δρόμο για τη συμμετοχή της ομάδας στις εθνικές κατηγορίες.

    Η επιτυχία αυτή αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία αν αναλογιστεί κανείς την πορεία της ΜΠΑΜ FC. Ο σύλλογος ιδρύθηκε το 2022 και μέσα σε λίγα μόλις χρόνια κατάφερε να πετύχει διαδοχικές ανόδους, φτάνοντας πλέον στη Γ’ Εθνική. Πρόκειται για μια πορεία που χαρακτηρίζεται από συνέπεια, πίστη στο πλάνο και αγωνιστική ταυτότητα.

    Ο Μανώλης Κωνσταντάρας θεωρείται από τους βασικούς αρχιτέκτονες αυτής της διαδρομής. Από την πρώτη ημέρα της ίδρυσης του συλλόγου βρέθηκε στην τεχνική ηγεσία, χτίζοντας βήμα-βήμα μια ομάδα που δεν έμεινε απλώς στη δημοφιλία της, αλλά απέδειξε μέσα στο γήπεδο ότι μπορεί να πρωταγωνιστήσει.

    Για την Καβάλα, η επιτυχία του Κωνσταντάρα έχει ξεχωριστή σημασία. Ένας άνθρωπος του ποδοσφαίρου με καταγωγή από την πόλη κατάφερε να ξεχωρίσει εκτός νομού, να δημιουργήσει μια ανταγωνιστική ομάδα και να συνδέσει το όνομά του με μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ιστορίες των τελευταίων ετών στο ερασιτεχνικό ποδόσφαιρο.




    Πάνω από 3.000.000 Έλληνες πάσχουν από υπέρταση – 1 στους 3 δεν το γνωρίζει!

    Η υπέρταση, δηλαδή η αυξημένη αρτηριακή πίεση, αποτελεί έναν από τους πιο συχνούς και «σιωπηλούς» κινδύνους για την υγεία. Συχνά δεν προκαλεί εμφανή συμπτώματα, γι’ αυτό πολλοί άνθρωποι μπορεί να έχουν υψηλή πίεση χωρίς να το γνωρίζουν.

    Η τακτική μέτρηση της πίεσης είναι ο πιο απλός τρόπος πρόληψης και έγκαιρης διάγνωσης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Εταιρείας Υπέρτασης, περίπου 3.000.000 Έλληνες πάσχουν από υπέρταση, ενώ 1 στους 3 δεν το γνωρίζει.

    Η υπέρταση, όταν δεν αντιμετωπίζεται, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για καρδιαγγειακά νοσήματα, εγκεφαλικό επεισόδιο, νεφρική νόσο και άλλες σοβαρές επιπλοκές. Η υιοθέτηση υγιεινών συνηθειών, όπως η σωστή διατροφή, η μείωση του αλατιού, η τακτική άσκηση, η διακοπή του καπνίσματος και ο περιορισμός του αλκοόλ, μπορεί να συμβάλει σημαντικά στον έλεγχο της πίεσης.




    Εορταστικές εκδηλώσεις στους Φιλίππους για την μνήμη της Αγίας Λυδίας της Φιλιππησίας

    Η Φιλιππησία Αγία Λυδία στην λειτουργική ζωή της τοπικής μας Εκκλησίας αποτελεί διαχρονικά μία ζωντανή παρουσία, με κέντρο αυτής τον παρά τον Ζυγάκτη ποταμό Ιερό Ναό-Βαπτιστήριο.

    Σε αυτόν ακριβώς τον αποστολοδιάβατο τόπο της Μακεδονίας, όπου βαπτίσθηκε η πορφυροπώλιδα Λυδία, έχουν προγραμματισθεί και οι εφετινές εορταστικές εκδηλώσεις και λατρευτικές συνάξεις το διήμερο 19 και 20 Μαΐου.

    ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :

    Τρίτη 19.05.2026, απόγευμα-ώρα 7 μ.μ. : ο Πανηγυρικός Εσπερινός και η αρτοκλασία στο υπάιθριο
    Βαπτιστήριο.

    Τετάρτη 20.05.2026, πρωΐ -ώρα 7 π.μ. : ο Όρθρος, η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία και η ΑΓΙΑΣΤΙΚΗ ΤEΛΕΤΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ στο υπαίθριο Βαπτιστήριο στα νερά του ποταμού Ζυγάκτη.

    Για την διευκόλυνση της μεταβάσεως των πιστών στο Βαπτιστήριο έχει προβλεφθεί η ομαδική μετακίνηση όσων το επιθυμούν με την δωρεάν διάθεση εκδρομικών λεωφορείων από μέρους των Ενοριών.

    Στις ιερές Ακολουθίες, οι οποίες θα μεταδοθούν απ’ ευθείας από το κανάλι της Ιεράς Μητροπόλεως στο youtube μέσω της ιστοσελίδος της Ιεράς Μητροπόλεως www.im-phlippon.gr , θα προστεί ο Σεβ. Μητροπολίτης μας κ. Στέφανος με την συμμετοχή και του συντοπίτη μας Επισκόπου Κωνσταντιανής κ. Κοσμά από το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας.

    Η πανηγυρική εορτή της Αγίας μας, προσελκύει όλους μας στον ευλογημένο τόπο των Φιλίππων, ώστε να βιώσουμε κατά το εορταστικό διήμερο τα θαυμάσια της προνοίας και της αγάπης του Θεού, και ακόμη να αναθυμηθούμε και να ζωντανεύσουμε τα συγκλονιστικά γεγονότα της παρουσίας του Πρωτοκορυφαίου Αποστόλου Παύλου στούς Φιλίππους, τηρώντας όσα δίδαξε και μάς διδάσκει με τον λόγο και το παράδειγμά Του, εμπνεόμενοι και από την «τον Θεόν σεβομένη» Φιλιππησία Αγία μας.

    Εκ του Γραφείου Τύπου & Δημοσίων Σχέσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Φ.Ν.Θ.




    Eurovision 2026: Νικήτρια η Βουλγαρία – 10η η Ελλάδα με τον Akyla

    Η Βουλγαρία αναδείχθηκε μεγάλη νικήτρια της Eurovision 2026, που πραγματοποιήθηκε στην Wiener Stadthalle της Βιέννης, με τη Dara και το τραγούδι «Bangaranga».

    Η 27χρονη ποπ σταρ συγκέντρωσε 516 βαθμούς, κερδίζοντας την κορυφή του 70ού Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού Τραγουδιού και χαρίζοντας στη Βουλγαρία μια μεγάλη διάκριση.

    Η Dara, ιδιαίτερα δημοφιλής στη χώρα της, έχει ήδη στο ενεργητικό της επιτυχίες που βρέθηκαν στην κορυφή των charts, όπως τα τραγούδια «Thunder» και «Call Me». Η πορεία της στη μουσική ξεκίνησε από μικρή ηλικία, ενώ είχε κατακτήσει την τρίτη θέση στο X Factor Βουλγαρίας μόλις στα 16 της χρόνια.

    Οι Έλληνες πίσω από τη νικητήρια συμμετοχή

    Το «Bangaranga» φέρει την υπογραφή μιας διεθνούς δημιουργικής ομάδας.

    Στους δημιουργούς του τραγουδιού βρίσκονται η Anne Judith Wik από τη Νορβηγία, ο Cristian Tarcea από τη Ρουμανία, η ίδια η Dara, με πραγματικό όνομα Darina Nikolaeva Yotova, καθώς και ο διακεκριμένος Έλληνας συνθέτης και παραγωγός Δημήτρης Κοντόπουλος.

    Ο Δημήτρης Κοντόπουλος έχει συνδεθεί με πολλές συμμετοχές στη Eurovision και η παρουσία του στη νικητήρια συμμετοχή της Βουλγαρίας δίνει έντονο ελληνικό χρώμα στη φετινή επιτυχία.

    Η ελληνική παρουσία, ωστόσο, δεν σταμάτησε εκεί, καθώς στα φωνητικά επί σκηνής βρισκόταν και η έμπειρη Βικτώρια Χαλκίτη.

    Τι σημαίνει το «Bangaranga»

    Η ίδια η Dara έχει εξηγήσει ότι η λέξη «Bangaranga» συμβολίζει την ελευθερία, την ενέργεια και την αίσθηση του να αφήνεσαι στον εαυτό σου χωρίς φόβο.

    Όπως έχει αναφέρει, το τραγούδι εκφράζει ένα ξέσπασμα χαράς, δύναμης και αυθεντικότητας, στέλνοντας μήνυμα αυτοπεποίθησης και προσωπικής απελευθέρωσης.

    Η ερμηνεία της στη σκηνή της Βιέννης κατάφερε να ξεχωρίσει, συνδυάζοντας ενέργεια, έντονη σκηνική παρουσία και ένα τραγούδι με διεθνή pop χαρακτήρα.

    10η η Ελλάδα με τον Akylas

    Η Ελλάδα με τον Akylas και το τραγούδι «Ferto» συγκέντρωσε 220 βαθμούς και κατέκτησε τη 10η θέση στον μεγάλο τελικό.

    Ο Έλληνας εκπρόσωπος κέρδισε τις εντυπώσεις με την ερμηνεία και τη σκηνική του παρουσία, αποσπώντας θερμό χειροκρότημα από το κοινό.

    Το «Ferto» αποτέλεσε μία από τις πιο πολυσυζητημένες συμμετοχές της βραδιάς, με τον Akylas να εμφανίζεται δυναμικά στη σκηνή και να ολοκληρώνει τη φετινή ελληνική παρουσία με μια θέση στην πρώτη δεκάδα.

    18η η Κύπρος με την Antigoni

    Η Κύπρος, με την Antigoni Buxton και το τραγούδι «Jalla», κατέκτησε τη 18η θέση, συγκεντρώνοντας 75 βαθμούς.

    Η κυπριακή συμμετοχή κατάφερε επίσης να βρεθεί στον μεγάλο τελικό, ολοκληρώνοντας τη φετινή παρουσία της στον διαγωνισμό με μια δυναμική εμφάνιση.

    Η μετάδοση της μεγάλης βραδιάς

    Ο μεγάλος τελικός της Eurovision 2026 μεταδόθηκε ζωντανά από την ΕΡΤ1, μεταφέροντας τον παλμό της επετειακής 70ής διοργάνωσης από τη Βιέννη.

    Στον σχολιασμό της βραδιάς βρέθηκαν για δέκατη φορά η Μαρία Κοζάκου και ο Γιώργος Καπουτζίδης, ενώ η Klavdia ανακοίνωσε τη βαθμολογία της ελληνικής κριτικής επιτροπής και το ελληνικό «12άρι».

    Η πρώτη δεκάδα του τελικού

    1. Βουλγαρία – 516 βαθμοί
    2. Ισραήλ – 343 βαθμοί
    3. Ρουμανία – 296 βαθμοί
    4. Αυστραλία – 287 βαθμοί
    5. Ιταλία – 281 βαθμοί
    6. Φινλανδία – 279 βαθμοί
    7. Δανία – 243 βαθμοί
    8. Μολδαβία – 226 βαθμοί
    9. Ουκρανία – 221 βαθμοί
    10. Ελλάδα – 220 βαθμοί

    Η βραδιά ολοκληρώθηκε με τη Βουλγαρία στην κορυφή, την Ελλάδα στην πρώτη δεκάδα και τη Eurovision 2026 να αφήνει έντονο μουσικό και τηλεοπτικό αποτύπωμα.




    60 χρόνια Αφοί Πούλου στην Καβάλα με Karcher Day στον Αμυγδαλεώνα

    Τα 60 χρόνια παρουσίας και προσφοράς στην αγορά της Καβάλας γιορτάζει η επιχείρηση Αφοί Πούλου, συνεχίζοντας μια πορεία που έχει συνδεθεί με την αξιοπιστία, την εξυπηρέτηση και τη σταθερή σχέση εμπιστοσύνης με τους επαγγελματίες και τους καταναλωτές της περιοχής.

    Στο πλαίσιο των επετειακών δράσεων, το πρωί του Σαββάτου 16 Μαΐου πραγματοποιήθηκε στο πρατήριο της επιχείρησης στον Αμυγδαλεώνα η Karcher Day, μια ξεχωριστή εκδήλωση αφιερωμένη στα μηχανήματα καθαρισμού και στις σύγχρονες λύσεις που προσφέρει η γνωστή εταιρεία.

    Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν από κοντά επιδείξεις μηχανημάτων καθαρισμού, να ενημερωθούν για τις δυνατότητες και τη χρήση τους, αλλά και να γνωρίσουν πρακτικές λύσεις για επαγγελματική και οικιακή εφαρμογή.

    Με αφορμή τη συμπλήρωση 60 χρόνων λειτουργίας, η επιχείρηση στέλνει το μήνυμα ότι συνεχίζει με την ίδια συνέπεια, εμπειρία και δυναμική, επενδύοντας σε ποιοτικά προϊόντα, αξιόπιστες συνεργασίες και ουσιαστική εξυπηρέτηση ενώ ετοιμάζει μεγάλες προσφορές και εκπλήξεις σε μία εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί τον Σεπτέμβριο του 2026.




    Μητσοτάκης: Το 2027 οι Έλληνες θα επιλέξουν ποιον θέλουν να τους εκπροσωπεί στην προεδρία της Ε.Ε

    Για εκλογές το 2027 μίλησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο συνέδριο της ΝΔ. Ειδικότερα, στην παρέμβασή του είπε: Το 2027 οι Έλληνες θα επιλέξουν ποιον θέλουν να τους εκπροσωπεί στην Προεδρία της Ε.Ε. Ειδικότερα, είπε:

    Η Ελλάδα θα αναλάβει την προεδρία της ευρωπαϊκής ένωσης στο δεύτερο εξάμηνο του 2027 και σίγουρα οι Έλληνες πολίτες στις εκλογές του 2027 θα επιλέξουν και ποιος πρωθυπουργός και ποια κυβέρνηση μπορεί να εκπροσωπεί τη χώρα σε αυτή την πολύ σημαντική ευρωπαϊκή υποχρέωση.




    Καβάλα : Ολοκληρώνονται οι εργασίες στον δρόμο προς το Παληό

    Την επόμενη εβδομάδα αναμένεται να ολοκληρωθούν οι εργασίες της ΔΕΥΑ Καβάλας στον δρόμο προς το Παληό, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ, Απόστολος Χρόνης.

    Όπως σημείωσε, οι παρεμβάσεις βρίσκονται στο τελικό στάδιο και, εφόσον δεν υπάρξει κάποιο απρόοπτο, ο δρόμος θα δοθεί ξανά στην κυκλοφορία μέσα στις επόμενες ημέρες. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται να διευκολύνει σημαντικά την κίνηση των οδηγών, καθώς το συγκεκριμένο σημείο αποτελεί βασική οδική σύνδεση της Καβάλας με το Παληό.

    Ο κ. Χρόνης υπογράμμισε ότι τα συνεργεία εργάζονται με στόχο να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα και να παραδοθεί ο δρόμος το συντομότερο δυνατόν, με ασφάλεια για τους οδηγούς και τους πεζούς.