Σοκ στις Σέρρες: Συνελήφθη 62χρονος καθηγητής για παρενόχληση 16χρονης μαθήτριας

Σαν βόμβα έσκασε η είδηση της σύλληψης 62χρονου καθηγητή Λυκείου στην πόλη των Σερρών, ο οποίος κατηγορείται πως παρενόχλησε σεξουαλικά 16χρονη μαθήτριά του μέσα στην τάξη. Όλα συνέβησαν πριν μερικά 24ωρα όταν ο καθηγητής φέρεται πως κάλεσε τη μαθήτρια στην τάξη την ώρα που αυτή ήταν άδεια και στη συνέχεια, σύμφωνα με την καταγγελία της ανήλικης μαθήτριας, ξεκίνησε να την θωπεύει σε πολύ προσωπικά σημεία.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες η ανήλικη μαθήτρια κατήγγειλε πως ο καθηγητής έβαλε το χέρι του στην πλάτη της για να την χαϊδέψει φτάνοντας να ακουμπήσει ακόμη και το εσώρουχό της. Η 16χρονη σοκαρισμένη αποχώρησε απο την αίθουσα και από το σχολείο, ενώ όταν έφθασε στο σπίτι της εξιστόρησε τα όσα της συνέβησαν στην οικογένειά της. Η 16χρονη κοπέλα προχώρησε σε επίσημη καταγγελία το βράδυ της Τετάρτης 17 Δεκεμβρίου 2025.

Η υπόθεση παραπέμφθηκε στην Ανακρίτρια Σερρών, ενώ ο 62χρονος παραμένει στα κρατητήρια του τμήματος Μεταγωγών της Αστυνομικής Διεύθυνσης Σερρών μέχρι και τη Δευτέρα που θα περάσει την πόρτα του Δικαστικού Μεγάρου για να καταθέσει.

Ο 62χρονος καθηγητής Λυκείου παραπέμφθηκε με την κατηγορία της κατάχρησης Ανηλίκων σε ασέλγεια κατά τη διάταξη του άρθρου 342 του Ποινικού Κώδικα.

lionnews.gr




Κυβέρνηση: «Ναι» στον διάλογο, «όχι» στην ταλαιπωρία της κοινωνίας

Με σαφές μήνυμα υπέρ του διαλόγου αλλά και με ξεκάθαρη θέση απέναντι σε πρακτικές που προκαλούν αναστάτωση στην καθημερινότητα των πολιτών, τοποθετήθηκε η κυβέρνηση αναφορικά με τις τρέχουσες κοινωνικές και εργασιακές κινητοποιήσεις.

Κυβερνητικές πηγές υπογραμμίζουν ότι η πολιτεία παραμένει ανοιχτή σε ουσιαστικό και ειλικρινή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο την εξεύρεση λύσεων στα αιτήματα που τίθενται. Όπως επισημαίνεται, ο διάλογος αποτελεί βασικό πυλώνα της δημοκρατίας και αναγκαίο εργαλείο για την επίλυση διαφορών.

Την ίδια στιγμή, η κυβέρνηση ξεκαθαρίζει ότι δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η παρατεταμένη ταλαιπωρία της κοινωνίας, ιδίως όταν πλήττεται η καθημερινότητα εργαζομένων, επαγγελματιών και ευάλωτων ομάδων. «Τα δικαιώματα στη διεκδίκηση είναι σεβαστά, αλλά δεν μπορεί να παραβλέπεται το δικαίωμα των πολιτών στην ομαλή λειτουργία της κοινωνίας και της οικονομίας», τονίζεται χαρακτηριστικά.

Στο πλαίσιο αυτό, καλούνται όλες οι πλευρές να επιδείξουν υπευθυνότητα και διάθεση συνεργασίας, ώστε να αποφευχθούν ακραίες εντάσεις και να προχωρήσουν οι συζητήσεις με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον. Η κυβέρνηση επαναλαμβάνει τη δέσμευσή της για σταθερότητα, κοινωνική συνοχή και λύσεις μέσα από θεσμικές διαδικασίες.




Λύση μετά από παρέμβαση Τοψίδη – Τέλος στην εμπλοκή με τις σφαγές κοπαδιών με ευλογιά στην ΑΜΘ

Αναστάτωση και έντονη ανησυχία προκάλεσε στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη η διακοπή των σφαγών κοπαδιών που έχουν προσβληθεί από ευλογιά, εξαιτίας λάθους στη διαδικασία πληρωμής του εργολάβου που έχει αναλάβει το έργο.

Η καθυστέρηση αυτή είχε οδηγήσει τους κτηνοτρόφους της περιοχής σε απόγνωση, μεταξύ αυτών και της Θάσου, καθώς παρέμεναν εγκλωβισμένοι σε καθεστώς καραντίνας, με σοβαρές οικονομικές απώλειες και αυξημένο κίνδυνο εξάπλωσης της ζωονόσου.

Μετά από άμεση παρέμβαση του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλου Τοψίδη, το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε και το ζήτημα της πληρωμής διευθετήθηκε, ανοίγοντας τον δρόμο για την επανεκκίνηση των σφαγών. Η παρέμβαση αυτή κρίθηκε καθοριστική, καθώς αποκατέστησε τη διαδικασία και έδωσε ανάσα στους κτηνοτρόφους που επί ημέρες βρίσκονταν σε αδιέξοδο.




Παναγιωτόπουλος : Ενισχύεται με 5 επικουρικούς ιατρούς το Νοσοκομείο Καβάλας

Μετά από στενή και εποικοδομητική συνεργασία του Βουλευτή Ν. Καβάλας της Ν.Δ. κ. Νίκου Παναγιωτόπουλου με τον Υπουργό Υγείας κ. Άδωνι Γεωργιάδη και τον Υφυπουργό Υγείας κ. Μάριο Θεμιστοκλέους, εξασφαλίστηκε η διάθεση πέντε (5) επικουρικών ιατρών στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, ενισχύοντας ουσιαστικά τη λειτουργία και τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας προς τους πολίτες της περιοχής.

Συγκεκριμένα, το νοσοκομείο ενισχύεται με δύο (2) χειρουργούς, έναν (1) γυναικολόγο, έναν (1) ουρολόγο και έναν (1) παθολόγο, καλύπτοντας κρίσιμες ανάγκες και συμβάλλοντας στη βελτίωση της ποιότητας της περίθαλψης.

Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα της συστηματικής προσπάθειας και των συνεχών παρεμβάσεων του κ. Παναγιωτόπουλου προς το Υπουργείο Υγείας, καθώς και της άριστης συνεργασίας με τον Υπουργό και τον Υφυπουργό, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν άμεσα στα αιτήματα της τοπικής κοινωνίας, με γνώμονα την προστασία της υγείας και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.

(ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ)




Νέα ενίσχυση 26 εκατ. ευρώ σε κτηνοτρόφους για την ευλογιά αιγοπροβάτων

Νέα ενίσχυση ύψους 26.026.943,28 ευρώ διανέμει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την αποζημίωση κτηνοτρόφων, των οποίων τα ζώα θανατώθηκαν λόγω ευλογιάς αιγοπροβάτων, στο πλαίσιο της 5ης κατανομής αποζημιώσεων.

Τα ποσά κατευθύνονται στις Περιφέρειες, οι οποίες θα προχωρήσουν στις πληρωμές προς τους δικαιούχους κτηνοτρόφους το αμέσως επόμενο διάστημα.

Πού κατευθύνονται τα 26 εκατ. ευρώ

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΑΑΤ:

  • Θεσσαλία λαμβάνει το 33% της κατανομής, δηλαδή 10.913.930,12 €, με τη Λάρισα να απορροφά 8.677.020,10 €.

  • Ανατολική Μακεδονία και Θράκη λαμβάνει το 22% (6.215.158,26 €), με:

    • Ξάνθη: 3.499.979,10 €

    • Ροδόπη: 2.477.899,78 €

    • Καβάλα: 182.804 €

    • Δράμα: 54.475,38 €

  • Κεντρική Μακεδονία λαμβάνει το 19% (5.412.862 €), με:

    • Σέρρες: 2.899.254 €

    • Πιερία: 1.847.058 €

  • Δυτική Ελλάδα λαμβάνει το 9% (2.662.920 €), κυρίως σε Αιτωλοακαρνανία, Αχαΐα και Ηλεία.

Υπενθυμίζεται ότι η αποζημίωση ανά θανατωμένο ζώο μπορεί να φτάσει έως και τα 250 ευρώ, ποσό που, όπως τονίζεται, είναι το υψηλότερο στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Τα συνολικά ποσά κατανέμονται με βάση τα στοιχεία που απέστειλαν οι Περιφέρειες για τις θανατώσεις ζώων και τις σχετικές αποζημιώσεις στους κτηνοτρόφους, με στόχο τη συνέχιση της στήριξης της ελληνικής κτηνοτροφίας που δοκιμάζεται από την ευλογιά των αιγοπροβάτων.




Πρόστιμο της ΡΑΑΕΥ κατά του ΔΕΔΔΗΕ για τις δήθεν ρευματοκλοπές

Στην επιβολή προστίμου ύψους 120.000 ευρώ προχώρησε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΑΕΥ) κατά του ΔΕΔΔΗΕ λόγω της πρακτικής του να εντοπίζει ρευματοκλοπές σε περιπτώσεις όπου πιθανώς δεν υπάρχουν.

Προηγήθηκε καταγγελία καταναλωτή ενάντια στον ΔΕΔΔΗΕ, που ζητούσε από τη ΡΑΑΕΥ να διερευνήσει την υπόθεσή του. Στην απόφασή της, η Αρχή κάνει λόγο για παραβάσεις του ΔΕΔΔΗΕ ως προς τη διαδικασία, αλλά και για αδιαφορία του ως προς την ενημέρωση της ίδιας.

Συγκεκριμένα, αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «διαπιστώνεται η μη συμμόρφωση του Διαχειριστή στη διαδικασία που οφείλει να τηρεί βάσει πλαισίου προκειμένου για την νομιμότητα των ενεργειών του και ότι κατά την παρούσα υπόθεση διαπίστωσης ρευματοκλοπής έχει υποπέσει σε σφάλματα και παρατυπίες».

Πρόκειται για απόφαση με ιδιαίτερη σημασία, καθώς αποτελεί τη βάση για να δοθεί τέλος στη συγκεκριμένη πρακτική. Τους τελευταίους μήνες, άλλωστε, έχουν πληθύνει οι καταγγελίες καταναλωτών που ήρθαν αντιμέτωποι με πρόστιμα αρκετών χιλιάδων ευρώ για ρευματοκλοπές που δεν διέπραξαν.

Στα παραπάνω αξίζει να προσθέσουμε ότι και ο ίδιος ο ΔΕΔΔΗΕ προσανατολίζεται πλέον να δώσει τις κατάλληλες κατευθύνσεις προς τα συνεργεία για να διορθωθεί το πρόβλημα.




Καθυστερούν σφαγές κοπαδιών με ευλογιά λόγω λάθους στην πληρωμή του εργολάβου

Σοβαρό πρόβλημα έχει προκύψει στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, καθώς έχουν σταματήσει οι σφαγές κοπαδιών που έχουν προσβληθεί από ευλογιά, εξαιτίας λάθους στη διαδικασία πληρωμής του εργολάβου που έχει αναλάβει το έργο.

Η διακοπή αυτή δημιουργεί επικίνδυνη καθυστέρηση στη διαχείριση της ζωονόσου, αυξάνοντας τον κίνδυνο περαιτέρω εξάπλωσής της και επιβαρύνοντας ακόμη περισσότερο την ήδη δύσκολη κατάσταση.

Οι κτηνοτρόφοι της περιοχής δηλώνουν σε απόγνωση, καθώς βλέπουν τα κοπάδια τους να παραμένουν σε καραντίνα χωρίς να προχωρούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες, ενώ ταυτόχρονα χάνουν εισόδημα και βρίσκονται αντιμέτωποι με αυξημένα έξοδα και αβεβαιότητα. Όπως τονίζουν, το πρόβλημα δεν είναι μόνο οικονομικό, αλλά και υγειονομικό, αφού κάθε καθυστέρηση υπονομεύει την προσπάθεια ελέγχου της ευλογιάς.




Το ENA Channel πρώτο σε τηλεθέαση με 25% σύμφωνα με μέτρηση της Focus Bari

Το ENA Channel κατακτά την πρώτη θέση στην τηλεθέαση με 25% μερίδιο, σύμφωνα με την έρευνα της Focus Bari, επιβεβαιώνοντας την εμπιστοσύνη των τηλεθεατών και τη διαρκώς ενισχυόμενη θέση του στον τηλεοπτικό χάρτη.

Το ENA Channel προβάλλεται:

  • μέσω της Digea στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης και τον Νομό Σερρών,
  • O σταθμός διαθέτει και υπηρεσία Hybrid TV, προσφέροντας προηγμένες, διαδραστικές δυνατότητες θέασης και πρόσβαση σε πρόσθετο περιεχόμενο,
  • πανελλαδικά μέσα από τις πλατφόρμες COSMOTE TV & Nova TV,
  • ενώ σε ΗΠΑ, Καναδά και Αυστραλία μεταδίδεται μέσω της πλατφόρμας ELLAS TV, δίνοντας τη δυνατότητα στην ομογένεια να παρακολουθεί το πρόγραμμά του.

Η πρωτιά αυτή αποτελεί για εμάς μια σημαντική επιβράβευση της καθημερινής προσπάθειας όλης της ομάδας του σταθμού, αλλά και ένα μήνυμα ευθύνης απέναντι στους πολίτες, τους θεσμούς και την επιχειρηματική κοινότητα.

«Θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους τηλεθεατές που επιλέγουν το ENA Channel για την ενημέρωση και την ψυχαγωγία τους. Η πρώτη θέση με 25% τηλεθέαση μας γεμίζει υπερηφάνεια, αλλά κυρίως μας δεσμεύει να συνεχίσουμε με ακόμη περισσότερη σοβαρότητα, αξιοπιστία και σεβασμό προς το κοινό και τους συνεργάτες μας»,
τονίζει η Διοίκηση του ENA Channel.

Το ENA Channel συνεχίζει να επενδύει:

  • σε έγκαιρη και έγκυρη ενημέρωση,
  • σε ποιοτικές εκπομπές με επίκεντρο τον άνθρωπο, την κοινωνία και την τοπική ανάπτυξη,
  • σε σύγχρονη τηλεοπτική παραγωγή και τεχνολογικό εκσυγχρονισμό,
  • σε στρατηγικές συνεργασίες με θεσμικούς φορείς, επιχειρήσεις και οργανισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Η εμπιστοσύνη των τηλεθεατών, των συνεργατών μας, της τοπικής αυτοδιοίκησης, των επιχειρήσεων και των φορέων αποτελεί τη μεγαλύτερη δύναμη για να συνεχίσουμε δυναμικά, με στόχο ένα ακόμη πιο ποιοτικό, ανταγωνιστικό και εξωστρεφές πρόγραμμα.

Σας ευχαριστούμε που είστε μαζί μας.

 




Κλιμάκωση των κινητοποιήσεων αποφάσισαν οι αγρότες της πανελλαδικής επιτροπής μπλόκων

Εκπρόσωποι των αγροτών, των κτηνοτρόφων και των μελισσοκόμων από 40 και πλέον μπλόκα της χώρας ανάμεσα σε αυτά και εκπρόσωπος αγροτών από την Κρήτη αλλά και εκπρόσωποι αγροτών από το μπλόκο των Κερδυλλίων διεμήνυσαν στην κυβέρνηση πως εάν δεν λάβουν ξεκάθαρες απαντήσεις και δεν ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα τους δεν κάνουν βήμα  πίσω.

Πιο συγκεκριμένα οι αγρότες αποφάσισαν ότι την Παρασκευή το πρωί θα υπάρχει ελεύθερη διέλευση των οχημάτων από τα διόδια, καθώς είναι και η ημέρα διεξαγωγής τη δίκης για την τραγωδία των Τεμπών. Απόφαση των αγροτών επίσης είναι την ίδια ημέρα , από το μεσημέρι και μετά να κλείσουν και οι παρακαμπτήριοι δρόμοι. Τ

ο Σαββατοκύριακο, όπου υπάρχουν διόδια, οι αγρότες αποφάσισαν ότι θα ανοίξουν τις μπάρες για να διευκολύνουν τους ταξιδιώτες, χωρίς όμως  να κλείσουν τους δρόμους.  Τη Δευτέρα θα συνεχιστούν οι δράσεις, ενώ από την Τρίτη θα ληφθούν νέες αποφάσεις για την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.

Παρά τη σκληρή τους στάση, οι αγρότες διαμηνύουν ότι κατά την περίοδο των Χριστουγέννων θα διευκολύνουν τη μετακίνηση των πολιτών, ανοίγοντας τα μπλόκα και παρατάσσοντας τα τρακτέρ εκτός οδοστρώματος, ώστε να μην υπάρξει πρόβλημα στις μετακινήσεις ενόψει των εορτών.

Καταλυτική επίδραση στις αποφάσεις του αγροτικού κόσμου το «φιάσκο» με την εξόφληση της βασικής ενίσχυσης, με μειωμένα ποσά αλλά και η παρακράτηση των εισφορών υπέρ ΕΛΓΑ πριν καλά καλά πιστωθούν οι ενισχύσεις στους δικαιούχους, εξαγριώνοντας τους αγροτοκτηνοτρόφους.

Κατά την συνεδρίαση οι αγρότες δήλωσαν δυσαρεστημένοι από την στάση της Κυβέρνησης η οποία όπως ανέφεραν τους εμπαίζει. «Κόκκινη γραμμή» σύμφωνα με τον Κώστα Ανεστίδη» είναι η πληρωμή του χαμένου εισοδήματος. Οι αγρότες κατέληξαν πως σε αυτό τον αγώνα πρέπει να παραμείνουν ενωμένοι ως ένα μπλόκο, επισημαίνοντας πως αυτό που κατάφεραν φέτος είναι κάτι μοναδικό , και αυτό είναι που ταρακουνά την κυβέρνηση. Σαφές κατέστη το γεγονός ότι για να πάνε στο τραπέζι του διαλόγου , θα πρέπει πρωτίστως να έχουν στα χέρια τους το σχέδιο της κυβέρνησης που θα αφορά την επίλυση των προβλημάτων ολόκληρου του αγροτοκτηνοτροφικού κόσμου.

lionnews.gr




Παρέμβαση του Δήμου Θάσου στους κτηνοτρόφους του νησιού

Με ανάρτηση του ο Δήμαρχος Θάσου Λευτέρης Κυριακίδης κάνει γνωστά τα ακόλουθα:

Η Διοίκηση του Δήμου της Θάσου, ως ελάχιστη παρέμβαση για την ανακούφιση των κτηνοτρόφων συνδημοτών μας από τις συνέπειες της εκδήλωσης, στα κοπάδια τους, της νόσου των αιγοπροβάτων προτείνει προς το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου:

1) την απαλλαγή των συνδημοτών μας αυτών από την υποχρέωση καταβολής των δημοτικών τελών για το 2026.

2) την έκπτωση 100% στους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΘ για το 2026.

3) την απαλλαγή καταβολής μισθωμάτων βοσκοτόπων προς το Δήμο για το 2026.

Και εάν και εφόσον διαπιστωθεί η οποιαδήποτε άλλη δυνατότητα, από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο, ακόμη και με έκτακτη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, θα αποφασιστεί κάθε δυνατό μέτρο ανακούφισης και ενίσχυσης τους.




Αναστάτωση στους αγρότες για την πληρωμή της βασικής ενίσχυσης και τις παρακρατήσεις του ΕΛΓΑ

Έντονη δυσαρέσκεια επικρατεί στον αγροτικό κόσμο μετά την καταβολή της βασικής ενίσχυσης, καθώς πολλοί παραγωγοί διαπίστωσαν μειωμένα ποσά στους λογαριασμούς τους. Αιτία αποτελούν οι παρακρατήσεις που έγιναν υπέρ του ΕΛΓΑ, γεγονός που προκάλεσε αναστάτωση και ερωτήματα.

Αγρότες κάνουν λόγο για έλλειψη επαρκούς ενημέρωσης, τονίζοντας ότι οι κρατήσεις ήρθαν σε μια περίοδο αυξημένων εξόδων και οικονομικής πίεσης. Ζητούν ξεκάθαρες απαντήσεις και διευκρινίσεις από τους αρμόδιους φορείς, καθώς και λύσεις που θα ανακουφίσουν τον πρωτογενή τομέα.




Ανακοινώσεις του Πρωθυπουργού για το στεγαστικό

Σε ανακοινώσεις σχετικά με το στεγαστικό προχώρησε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφερόμενος σε μέτρα και παρεμβάσεις που στοχεύουν στη στήριξη πολιτών και νοικοκυριών που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην εύρεση κατοικίας.

Όπως τόνισε, βασικός στόχος της κυβέρνησης είναι η αύξηση της προσφοράς κατοικιών και η συγκράτηση του κόστους στέγασης, με έμφαση σε νέους, οικογένειες και ευάλωτες ομάδες. Οι σχετικές πρωτοβουλίες αναμένεται να εξειδικευτούν το επόμενο διάστημα.




Η Βουλγαρία εντάσσεται στο ευρώ από το 2026 – Αλλαγές για τους Έλληνες της Βόρειας Ελλάδας

Η Βουλγαρία θα υιοθετήσει το ευρώ ως επίσημο νόμισμά της από 1η Ιανουαρίου 2026, καθιστώντας την την 21η χώρα-μέλος της Ευρωζώνης. Η απόφαση έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την ισοτιμία μετατροπής λέβα/ευρώ να έχει οριστεί στα 1,95583 λέβα ανά 1 ευρώ.

Η αλλαγή αυτή αναμένεται να φέρει σημαντικά οικονομικά οφέλη στη Βουλγαρία και στις διασυνοριακές συναλλαγές, καθώς η υιοθέτηση του κοινού νομίσματος θα μειώσει τα κόστη συναλλάγματος, θα διευκολύνει τις εμπορικές και χρηματοπιστωτικές συναλλαγές και θα ενισχύσει τη σταθερότητα και την οικονομική ένταξη στην ενιαία αγορά της ΕΕ.

Ωστόσο, για πολλούς κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας που συνηθίζουν να πηγαίνουν στη Βουλγαρία για να γεμίσουν το ντεπόζιτο των οχημάτων τους ή να αγοράζουν είδη καθημερινής ανάγκης λόγω χαμηλότερων τιμών, η μετάβαση στο ευρώ μπορεί να επιφέρει αλλαγές στις τιμές και στις διασυνοριακές αγοραστικές συνήθειες. Με τη νέα νομισματική πραγματικότητα, οι τιμές σε ευρώ ενδέχεται να είναι πιο συγκρίσιμες με αυτές στην ελληνική πλευρά, μειώνοντας το προηγούμενο κίνητρο για «φθηνές» αγορές ή καύσιμα, καθώς πλέον δεν θα υφίστανται τα κόστη και οι συναλλαγματικές διακυμάνσεις υπό διαφορετικό νόμισμα.

Η μετάβαση αυτή αποτελεί ένα ιστορικό βήμα για τη Βουλγαρία και ενδέχεται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι κάτοικοι των παραμεθορίων περιοχών αντιλαμβάνονται το κόστος και τα ωφελήματα των διασυνοριακών επισκέψεων.




Ξεκίνησε η καταβολή αναδρομικών σε συνταξιούχους

Σήμερα πραγματοποιείται η καταβολή αναδρομικών ποσών σε συνταξιούχους, στο πλαίσιο της εφαρμογής των προβλεπόμενων ρυθμίσεων από την πολιτεία. Τα ποσά πιστώνονται σταδιακά στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων, ανάλογα με το ταμείο και την κατηγορία σύνταξης.

Η καταβολή αφορά συνταξιούχους που δικαιούνται επιστροφές από προηγούμενες περικοπές, με στόχο την αποκατάσταση οικονομικών αδικιών του παρελθόντος. Οι δικαιούχοι μπορούν να ενημερωθούν αναλυτικά μέσω των τραπεζών τους ή των επίσημων ψηφιακών υπηρεσιών των ασφαλιστικών φορέων.

Οι αρμόδιες αρχές επισημαίνουν ότι η διαδικασία εξελίσσεται ομαλά και καλούν τους συνταξιούχους να δείξουν υπομονή σε περίπτωση που η πίστωση εμφανιστεί με μικρή χρονική καθυστέρηση εντός της ημέρας.




Καβάλα : «Πράσινο φως» για χρηματοδότηση 9 εκατ. ευρώ στο «Αλεξάνδρα Δήμογλου»

Ιδιαίτερα θετική εξέλιξη για την αθλητική κοινότητα της Καβάλας αποτελεί η ανακοίνωση πρόθεσης χρηματοδότησης ύψους 9 εκατομμυρίων ευρώ από το Υπουργείο Εσωτερικών για το Κλειστό Γυμναστήριο Καλαμίτσας «Αλεξάνδρα Δήμογλου». Η χρηματοδότηση εντάσσεται στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΤΠΑ) του Υπουργείου Εσωτερικών και αφορά τη συνολική αναβάθμιση της σημαντικής αυτής αθλητικής υποδομής.

Η εξέλιξη αυτή είναι αποτέλεσμα της συνεχούς και ουσιαστικής επικοινωνίας που είχε το τελευταίο διάστημα ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, με τον Υπουργό Εσωτερικών, Θοδωρή Λιβάνιο, θέτοντας επιτακτικά το ζήτημα της ανάγκης άμεσων παρεμβάσεων στο γυμναστήριο. Ο Υπουργός, έχοντας πλήρη εικόνα της κατάστασης που επικρατεί τόσο στους εσωτερικούς χώρους όσο και στις κτηριακές υποδομές του «Αλεξάνδρα Δήμογλου», αποφάσισε την ένταξη του έργου στον Άξονα Προτεραιότητας 3.13 «Υποδομές στον τομέα του αθλητισμού».

Η προβλεπόμενη χρηματοδότηση θα προέλθει από το Αναπτυξιακό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΑΠΔΕ) του Υπουργείου Εσωτερικών και αναμένεται να καλύψει εκτεταμένες παρεμβάσεις, με στόχο τη βελτίωση της λειτουργικότητας, της ασφάλειας και της συνολικής εικόνας της αθλητικής εγκατάστασης. Ο Δήμαρχος Καβάλας εξέφρασε τις θερμές του ευχαριστίες προς τον Υπουργό Εσωτερικών για το ενδιαφέρον και την κατανόηση που έδειξε στους προβληματισμούς του Δήμου.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Υπουργείου Εσωτερικών, το έργο του Δήμου Καβάλας εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πακέτο παρεμβάσεων που αφορά συνολικά επτά δήμους της χώρας, με συνολικό προϋπολογισμό περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ. Η υλοποίηση του έργου στην Καλαμίτσα αναμένεται να αναβαθμίσει ουσιαστικά τις συνθήκες άθλησης και φιλοξενίας αθλητικών διοργανώσεων, δίνοντας νέες δυνατότητες χρήσης του χώρου από αθλητικούς συλλόγους, σχολεία και δράσεις μαζικού αθλητισμού.

Ο Δήμος Καβάλας θα προχωρήσει το επόμενο διάστημα στις προβλεπόμενες διαδικασίες για την υποβολή της σχετικής πρότασης, με στόχο την έγκαιρη ένταξη και την αποτελεσματική υλοποίηση του έργου, που θεωρείται κομβικής σημασίας για τον αθλητισμό και την τοπική κοινωνία.




Προμαχώνας: Οι αγρότες έκλεισαν επ΄αόριστον τα σύνορα για τα φορτηγά

Οι αγρότες στο μπλόκο του Προμαχώνα αποφάσισαν να αποκλείσουν από τις 12 το μεσημέρι σήμερα, Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025 και επ’ αόριστον τον Μεθοριακό Σταθμό για τα φορτηγά, ενώ άνοιξαν τις μπάρες των διοδίων για τη διέλευση των οχημάτων.

Σημειώνεται ότι αύριο θα πραγματοποιηθεί στον Λευκώνα Σερρών το ραντεβού της πανελλαδικής επιτροπής των αγροτών από τα μπλόκα.




Παληό: Σύλληψη 35χρονου “σαμουράι” που κινούνταν με ξύλινο σπαθί!

Στο Αυτόφωρο οδηγήθηκε 35χρονος άνδρας στο Παληό Καβάλας, ο οποίος συνελήφθη αφού εντοπίστηκε να κινείται σε δημόσιο χώρο κρατώντας ξύλινο σπαθί, προκαλώντας αναστάτωση στην περιοχή. Σύμφωνα με πληροφορίες, περίοικοι ειδοποίησαν τις αρχές όταν αντιλήφθηκαν την παρουσία του και εξέφρασαν φόβους για την ασφάλεια περαστικών.

Αστυνομικοί που έσπευσαν στο σημείο τον εντόπισαν και προχώρησαν στη σύλληψή του, ενώ το αντικείμενο κατασχέθηκε.

Φωτογραφία αρχείου

 

 




Ξάνθη:Με τρακτέρ στην κεντρική πλατεία της Ξάνθης οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι!

Κλιμακώνονται οι κινητοποιήσεις των αγροτών και των κτηνοτρόφων της Ξάνθης, οι οποίοι συνεχίζουν να εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους για τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας.

Το πρωί της Τρίτης (16/12), τρακτέρ έκαναν την εμφάνισή τους στις κεντρική πλατεία της πόλης, σε μια συμβολική αλλά ηχηρή διαμαρτυρία.

Οι άνθρωποι της αγροτικής παραγωγής και της κτηνοτροφίας επέλεξαν το κέντρο της Ξάνθης, θέλοντας να στείλουν μήνυμα τόσο προς την Πολιτεία όσο και προς την τοπική κοινωνία, αναδεικνύοντας τις αυξημένες δυσκολίες που βιώνουν στην καθημερινότητά τους.

Όπως επισημαίνουν, το υψηλό κόστος παραγωγής, οι χαμηλές τιμές των προϊόντων, η ακρίβεια σε καύσιμα και ζωοτροφές, καθώς και οι καθυστερήσεις σε ενισχύσεις και αποζημιώσεις, δημιουργούν ασφυκτικές συνθήκες επιβίωσης.

Η παρουσία των τρακτέρ στις πλατείες είχε καθαρά συμβολικό χαρακτήρα, χωρίς να σημειωθούν προβλήματα στην κυκλοφορία, ενώ οι κινητοποιήσεις πραγματοποιήθηκαν σε ήρεμο κλίμα.
Παράλληλα, οι αγρότες και κτηνοτρόφοι δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις δράσεις τους, εφόσον δεν υπάρξουν ουσιαστικές απαντήσεις στα αιτήματά τους.

Όπως τονίζουν εκπρόσωποί τους, στόχος των κινητοποιήσεων δεν είναι η ταλαιπωρία των πολιτών, αλλά η ανάδειξη της σημασίας του πρωτογενούς τομέα για την τοπική και εθνική οικονομία, καθώς και η ανάγκη άμεσης στήριξής του, ώστε να μπορέσει να παραμείνει βιώσιμος.

Ρεπορτάζ: Στελλίνα Γκοτζαμάνη




Τοποθέτηση του Περιφερειάρχη ΑΜ-Θ στο συνέδριο «Ελληνικός Τουρισμός, μια εθνική υπόθεση!»

Στο Συνέδριο 2025 με τίτλο «Ελληνικός Τουρισμός, μια εθνική υπόθεση!» τοποθετήθηκε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλος Τοψίδης, αναδεικνύοντας τη στρατηγική σημασία του τουρισμού για την εθνική και περιφερειακή ανάπτυξη.

Ο κ. Τοψίδης τόνισε ότι ο τουρισμός δεν αποτελεί μόνο έναν βασικό οικονομικό πυλώνα, αλλά μια συνολική εθνική υπόθεση που απαιτεί συνεργασία κράτους, αυτοδιοίκησης και ιδιωτικού τομέα.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, όπως το φυσικό περιβάλλον, την πολιτιστική κληρονομιά, τη γαστρονομία και τον εναλλακτικό τουρισμό, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για στοχευμένες πολιτικές που θα ενισχύσουν τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη. Παράλληλα, αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες της Περιφέρειας για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, την αναβάθμιση των υποδομών και την προβολή της περιοχής σε εγχώριες και διεθνείς αγορές.




Κλειστές αύριο (16/12) αρκετές δημοτικές υπηρεσίες της χώρας

Κλειστές θα παραμείνουν αύριο πολλές δημοτικές υπηρεσίες, προκαλώντας αναστάτωση στην εξυπηρέτηση των πολιτών. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην έλλειψη χρηματοδότησης των δήμων, η οποία έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των δημοτικών δομών και υπηρεσιών. Για το θέμα αυτό, σχετικές ανακοινώσεις εξέδωσαν οι Δήμοι Καβάλας και Παγγαίου, ενημερώνοντας τους δημότες για τη διακοπή λειτουργίας συγκεκριμένων υπηρεσιών και ζητώντας την κατανόησή τους.

Παράλληλα αύριο Τρίτη 16/12 πρόκειται να πραγματοποιηθεί απεργιακή κινητοποίηση στο κτήριο της Π.Ε Καβάλας από εργαζόμενους των ΟΤΑ.




Τσιάρας: Νέα πρόσκληση για διάλογο στους αγρότες – Παραμένουν στα μπλόκα

Εκ νέου πρόσκληση σε διάλογο «όσο νωρίτερα, τόσο καλύτερα», απηύθυνε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστας Τσιάρας προς τους αγρότες, επισημαίνοντας παράλληλα ότι ορισμένα από τα αιτήματά τους είναι δικαία, ενώ άλλα έχουν ήδη ικανοποιηθεί.

Ο  υπουργός έκλεισε το μάτι στους ανθρώπους του πρωτογενούς τομέα, αναφερόμενος σε πέντε βασικούς τομείς των αιτημάτων τους, στους οποίους υπάρχει, όπως είπε, περιθώριο παρεμβάσεων:

Στο κόστος παραγωγής,  στην ενέργεια, στα καύσιμα, στον ΕΛΓΑ για τις αποζημιώσεις και την ενίσχυση των κλάδων που πλήττονται, όπως οι κτηνοτρόφοι.  «Η κοινωνία περιμένει υπευθυνότητα τόσο από την κυβέρνηση, όσο και από τους εκπροσώπους των αγροτών», είπε και πρόσθεσε ότι πρέπει να υπάρχει επίγνωση των πραγματικών δυνατοτήτων της χώρας.

Στο τραπέζι πάντως, μπήκε και το ζήτημα του αφορολόγητου πετρελαίου στην αντλία και σύμφωνα με πληροφορίες, σχεδιάζεται ειδικό εργαλείο από την ΑΑΔΕ.




Προειδοποιούν με κινητοποιήσεις οι αυτοκινητιστές της χώρας

Άμεση συνάντηση με την κυβέρνηση «για την αντιμετώπιση σωρευμένων και κρίσιμων προβλημάτων που θέτουν σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα του κλάδου των οδικών εμπορευματικών μεταφορών» ζητούν με κοινή επιστολή τους προς τον Πρωθυπουργό και τους συναρμόδιους υπουργούς, η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας (ΟΦΑΕ), η Πανελλήνια Ένωση Επιχειρήσεων Διαμεταφοράς (ΠΕΕΔ), ο Ελληνικός Επιμελητηριακός Σύνδεσμος Μεταφορών ΕΕΣΥΜ και ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εταιρειών Εθνικών Οδικών Μεταφορών (ΠΣΕΕΟΜ).

Σύμφωνα με τους φορείς, όπως αναφέρουν στην επιστολή τους, ο κλάδος των οδικών εμπορευματικών μεταφορών βρίσκεται σε «οριακή κατάσταση», αποτέλεσμα αποφάσεων αλλά και παραλείψεων των προηγούμενων ετών. «Η απουσία ουσιαστικής στήριξης, είτε μέσω επιδοτήσεων είτε μέσω αναπτυξιακών και φορολογικών κινήτρων, σε συνδυασμό με τη λήψη αποφάσεων χωρίς διαβούλευση, έχει επιβαρύνει σημαντικά τη λειτουργία των μεταφορικών επιχειρήσεων».




Καβάλα : Τέσσερα έτη φυλάκισης στον κτηνοτρόφο, ο τράγος του οποίου χτύπησε και σκότωσε 66χρονη

Κτηνοτρόφος από τον Πλαταμώνεα καταδικάστηκε σε ποινή φυλάκισης τεσσάρων ετών για τον τραγικό θάνατο μιας 66χρονης γυναίκας, η οποία έχασε τη ζωή της όταν δέχθηκε επίθεση από τον τράγο του.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της υπόθεσης, το ζώο βρισκόταν χωρίς την απαραίτητη επίβλεψη και δεν είχαν ληφθεί τα προβλεπόμενα μέτρα ασφαλείας, με αποτέλεσμα να προκληθεί το μοιραίο περιστατικό. Το δικαστήριο έκρινε ότι ο κτηνοτρόφος φέρει σοβαρή ευθύνη για αμέλεια, καθώς όφειλε να διασφαλίσει πως τα ζώα του δεν θα αποτελούσαν κίνδυνο για τη ζωή και τη σωματική ακεραιότητα τρίτων.

Από την πλευρά υπεράσπισης του κατηγορουμένου υπάρχουν αμφιβολίες για το αν το σώμα της άτυχης γυναίκας έφερε τραύματα από κάποιο ζώο.

Δείτε το σχετικό ρεπορτάζ του ENA Channel :




Κληρονομιά χωρίς φόβο χρεών: Γιατί το νέο πλαίσιο μπορεί να φρενάρει τις αποποιήσεις

Η αποποίηση κληρονομιάς τα τελευταία χρόνια είχε γίνει σχεδόν «δεύτερη φύση» για πολλούς πολίτες: ένα αυτοπροστατευτικό αντανακλαστικό απέναντι στο φόβο ότι μαζί με ένα ακίνητο μπορεί να «κληρονομήσουν» και χρέη. Οι αλλαγές που βρίσκονται ήδη σε τροχιά εφαρμογής (κυρίως διαδικαστικές, με έναρξη από 1/1/2026) και η ευρύτερη αναμόρφωση που έχει παρουσιαστεί ως νέο πλαίσιο για το κληρονομικό δίκαιο, φιλοδοξούν να αναστρέψουν αυτή την πραγματικότητα.

Σε μορφή σύντομης «συνέντευξης-οδηγού», ο δικηγόρος Χρήστος Γάκης εξηγεί τι αλλάζει και γιατί εκτιμά ότι θα δούμε λιγότερες αποποιήσεις στο άμεσο μέλλον.

Ερ.: Κύριε Γάκη, γιατί λέμε ότι το νέο κληρονομικό δίκαιο μπορεί να μειώσει τις αποποιήσεις;

Χρ. Γάκης: «Γιατί επιχειρεί να βάλει κανόνες εκεί που ο κόσμος έβλεπε μόνο ρίσκο. Μέχρι σήμερα, πολλοί κληρονόμοι, πριν καν εξετάσουν αν υπάρχει ακίνητο ή κάποια αξία, σκέφτονταν “κι αν υπάρχουν χρέη;”. Όταν η αβεβαιότητα είναι μεγάλη, η πιο “σίγουρη” επιλογή φαίνεται να είναι η αποποίηση. Το νέο πλαίσιο, όπως παρουσιάζεται, στοχεύει να αποσυνδέσει την κληρονομιά από τον πανικό των οφειλών και να κάνει τη διαδικασία πιο καθαρή και γρήγορη».

Ερ.: Τι θεωρείτε ως τη σημαντικότερη αλλαγή σε επίπεδο ουσίας;

Χρ. Γάκης: «Η πιο μεγάλη τομή που συζητείται είναι ότι μπαίνει πολύ πιο καθαρά η λογική της προστασίας του κληρονόμου απέναντι στα χρέη: να μην “μπαίνει μέσα” ο κληρονόμος προσωπικά, αλλά να αντιμετωπίζονται οι οφειλές μέσα από την ίδια την κληρονομιαία περιουσία. Αυτό αλλάζει τη στάση του πολίτη: από το “φεύγω” στο “εξετάζω και αποφασίζω”».

Ερ.: Πέρα από τα χρέη, τι άλλο βάζει σε τάξη το νέο σχήμα;

Χρ. Γάκης: «Δύο πράγματα που ταλαιπωρούν οικογένειες για χρόνια: οι ασαφείς προθεσμίες/ερμηνείες σε ειδικές περιπτώσεις αποδοχής-αποποίησης και η πολυδιάσπαση της περιουσίας που καταλήγει σε “εξ αδιαιρέτου” συνιδιοκτησίες και καβγάδες. Από όσα έχουν ανακοινωθεί, βλέπουμε προσπάθεια να λυθούν νομολογιακές εκκρεμότητες (π.χ. γύρω από πλασματικές αποδοχές και προθεσμίες) και να εκσυγχρονιστούν θεσμοί που είχαν δημιουργήσει σύγχυση».

Ερ.: Ακούγεται πολύ ο όρος “κληρονομικές συμβάσεις”. Τι είναι και γιατί έχει σημασία;

Χρ. Γάκης: «Είναι ένα νέο εργαλείο που, όπως έχει παρουσιαστεί, θα επιτρέψει για πρώτη φορά πιο “συμβατικό” προγραμματισμό της περιουσίας: δηλαδή, όσο ζει κάποιος, να μπορεί να συμφωνήσει με συγκεκριμένους κληρονόμους πώς θα μεταβιβαστεί η περιουσία του, υπό όρους. Αυτό μπορεί να μειώσει τις συγκρούσεις μετά τον θάνατο, ειδικά σε οικογένειες με ακίνητα ή σε μικρές επιχειρήσεις όπου το “ποιος παίρνει τι” κρίνει αν θα συνεχίσει να λειτουργεί η δουλειά».

Ερ.: Υπάρχουν “ψιλά γράμματα” που πρέπει να προσέξει ο πολίτης;

Χρ. Γάκης: «Πάντα υπάρχουν. Οι κληρονομικές συμβάσεις δεν είναι λύση-πακέτο για όλους. Θέλουν σωστή νομική καθοδήγηση, γιατί δεσμεύουν και δημιουργούν υποχρεώσεις. Επίσης, ο κόσμος πρέπει να ξεχωρίσει τι είναι ήδη ψηφισμένο και τι είναι στο στάδιο σχεδίου/αναμόρφωσης. Οι διαδικαστικές αλλαγές για δημοσίευση διαθηκών και κληρονομητήριο έχουν ήδη θεσπιστεί με εφαρμογή από 1/1/2026 και στοχεύουν σε επιτάχυνση και λιγότερη γραφειοκρατία. Το ευρύτερο “νέο κληρονομικό” ως συνολική αναμόρφωση έχει παρουσιαστεί και συζητείται δημόσια, με στόχο να προσαρμοστεί το δίκαιο στις σύγχρονες ανάγκες».

Ερ.: Άρα, πρακτικά, τι θα συμβουλεύατε σε κάποιον που “του ήρθε” μια κληρονομιά;

Χρ. Γάκης: «Να μην κάνει βιαστικές κινήσεις από φόβο ή φήμες. Πρώτα έλεγχος: τι περιουσία υπάρχει, τι βάρη/οφειλές υπάρχουν, ποιοι είναι οι κληρονόμοι, ποιες είναι οι προθεσμίες. Μετά, επιλογή: αποδοχή, αποδοχή με προφυλάξεις όπου προβλέπεται, ή αποποίηση. Το σημαντικό είναι ότι, με τις αλλαγές που έρχονται, η πολιτεία δείχνει πως καταλαβαίνει το φαινόμενο της “κατάχρεης κληρονομιάς” και προσπαθεί να το περιορίσει. Αν αυτό εφαρμοστεί σωστά, ναι, θα δούμε λιγότερες αποποιήσεις και περισσότερες κληρονομιές να αξιοποιούνται αντί να “παγώνουν”».




Συνεχίζονται οι δράσεις με πολύ κόσμο στην Ονειρούπολη Δράμας

Συνεχίζονται με αμείωτο ενδιαφέρον οι δράσεις στην Ονειρούπολη Δράμας, με τη συμμετοχή του κόσμου να παραμένει εντυπωσιακή. Καθημερινά, μικροί και μεγάλοι γεμίζουν τον χώρο, απολαμβάνοντας το γιορτινό κλίμα, τις εκδηλώσεις και τις δραστηριότητες που έχουν προγραμματιστεί, δίνοντας ζωντάνια στην πόλη και κρατώντας ψηλά τη χριστουγεννιάτικη διάθεση.




Με κλιμάκωση των μπλόκων απαντούν οι αγρότες στην έκκληση του πρωθυπουργού για διάλογο

Με απειλές για κλιμάκωση του κλεισίματος δρόμων τις επόμενες ημέρες απαντούν οι συνδικαλιστές αγρότες στο κυριακάτικο μήνυμα του πρωθυπουργού, που ξεκαθάρισε ότι δεν μπορεί να γίνει διάλογος με τελεσίγραφα.

Ο Σωκράτης Αλειφτήρας, αντιπρόεδρος των αγροτών Λάρισας, χαρακτήρισε «εμπρηστικά» τα όσα ανέφερε ο πρωθυπουργός και προειδοποίησε ότι τα μπλόκα – που είναι πλέον 57 σε όλη την χώρα – θα ενταθούν τις επόμενες ημέρες.

Μήνυμα στο συντονιστικό των αγροτών να ανοίξουν τους δρόμους και να προσέλθουν για διάλογο με την κυβέρνηση απηύθυνε ο κ. Παύλος Μαρινάκης.

Λίγες ώρες μετά την απόφαση των αγροτών να απορρίψουν την πρόσκληση του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για συνάντηση την προσεχή Δευτέρα στο Μαξίμου προκειμένου να συζητηθεί το σύνολο των αιτημάτων και των προβλημάτων του πρωτογενούς τομέα, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος παρεμβαίνοντας στην συζήτηση που διεξάγεται στην Ολομέλεια του κοινοβουλίου για τον προϋπολογισμό επανέλαβε πως “εμείς από την πρώτη στιγμή είχαμε πει ναι στον διάλογο, όχι στους κλειστούς δρόμους”.




Πάνος και Ευαγγελία : Το ζευγάρι που άφησε την Θεσσαλονίκη για τον Δίλοφο – Τι ζητά από τους φορείς

Έξι μήνες ζωής στο Δίλοφο Τριγώνου του Έβρου μετρούν ήδη ο Παναγιώτης, η Ευαγγελία και η μικρή τους κόρη· μια τριμελής οικογένεια που πήρε μια από τις πιο δύσκολες αλλά και γενναίες αποφάσεις: να αφήσει πίσω τη Θεσσαλονίκη και να εγκατασταθεί μόνιμα σε ένα ακριτικό χωριό με περίπου 20 κατοίκους.

Με ανάρτησή τους στα κοινωνικά δίκτυα περιγράφουν πως καθημερινά δίνουν, εθελοντικά, έναν αγώνα για να παραμείνει το χωριό καθαρό και ζωντανό. Την ίδια στιγμή, όμως, αισθάνονται πλήρως εγκαταλελειμμένοι: χωρίς βασικές υπηρεσίες, χωρίς στήριξη, χωρίς καμία ουσιαστική ένδειξη ενδιαφέροντος από την τοπική αυτοδιοίκηση.




Δεύτερη διάρρηξη στο ίδιο κατάστημα εστίασης στην Γραβούνα μέσα σε λίγους μήνες – Βίντεο ντοκουμέντο

Δεύτερη διάρρηξη μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα σημειώθηκε σε κατάστημα εστίασης στη Γραβούνα, σκορπίζοντας αγανάκτηση στον ιδιοκτήτη αλλά και στην τοπική κοινωνία.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, τέσσερις ανήλικοι Ρομά φέρονται να έσπασαν ξανά τα τζάμια του καταστήματος, εισβάλλοντας στο εσωτερικό του και αφαιρώντας χρηματικό ποσό και διάφορα αντικείμενα.

Πρόκειται για τη δεύτερη φορά που το συγκεκριμένο κατάστημα γίνεται στόχος, με αντίστοιχη μέθοδο εισόδου – τη θραύση υαλοπινάκων.

Για το περιστατικό διενεργείται προανάκριση από τις αρμόδιες αστυνομικές αρχές, με στόχο τον εντοπισμό και τη διαλεύκανση της υπόθεσης.




Ο Κυριάκος Πιερρακάκης νέος πρόεδρος του Eurogroup

Nέος πρόεδρος του Eurogroup αναδείχθηκε την Πέμπτη ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας, Κυριάκος Πιερρακάκης στη συνεδρίαση της Ευρωομάδας.

Ο Έλληνας υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κέρδισε ομόφωνα την ψήφο εμπιστοσύνης των Ευρωπαίων ομολόγων του (20-0) και θα προεδρεύει του οικονομικού οργάνου της Ευρωζώνης για τα επόμενα 2,5 χρόνια.

Η εκλογή Πιερρακάκη αποτελεί μια σημαντική επιτυχία για την Ελλάδα, καθώς ως νέος πρόεδρος του Eurogroup θα συμμετέχει σε σημαντικούς διεθνείς θεσμούς στους οποίους η χώρα μας δεν έχει εκπροσώπηση, όπως η G7, αλλά και στις συνεδριάσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

Ο νέος πρόεδρος του Eurogroup αναλαμβάνει καθήκοντα από την επόμενη ημέρα, 12 Δεκεμβρίου.




Καβάλα: Χύνουν γάλα, πετάνε άχυρα και σταφύλια στην Αντιπεριφέρεια οι αγρότες

Έντονες αντιδράσεις προκάλεσε η νέα συγκέντρωση διαμαρτυρίας κτηνοτρόφων και αγροτών έξω από το κτίριο της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, με συμμετοχές από τον Δήμο Καβάλας, το Παγγαίο και τον Νέστο.

Οι διαμαρτυρόμενοι έκλεισαν συμβολικά την είσοδο του κτηρίου, ρίχνοντας γάλα, άχυρα και σταφύλια μπροστά στην κεντρική πόρτα, θέλοντας με αυτόν τον τρόπο να καταδείξουν την απόγνωση και την αγωνία τους για το μέλλον του πρωτογενούς τομέα.

Όπως τόνισε ο Πρόεδρος του Αγροτικού Συλλόγου Παγγαίου, Γρηγόρης Γρουζίδης, οι κτηνοτρόφοι και οι υπόλοιποι παραγωγοί «δεν πρόκειται να κάνουν βήμα πίσω» από τα αιτήματά τους, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται για «αγώνα επιβίωσης» απέναντι στο αυξημένο κόστος παραγωγής και τις καθυστερήσεις στις πληρωμές και τις ενισχύσεις.

Οι κινητοποιήσεις αναμένεται να συνεχιστούν, εφόσον – όπως σημειώνουν οι ίδιοι – δεν υπάρξουν άμεσες και ουσιαστικές απαντήσεις από την Πολιτεία.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by ENA Channel (@ena.channel)