Νέστος: Έρχεται οικονομική ενίσχυση για τις καμένες εκτάσεις

Σημαντική οικονομική ενίσχυση αναμένεται να δοθεί για τις καμένες εκτάσεις και τις ζημιές που προκάλεσαν οι πυρκαγιές στην περιοχή του Δήμος Νέστου, προσφέροντας ανακούφιση σε πληγέντες πολίτες και παραγωγούς.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, τα μέτρα στήριξης αφορούν αποζημιώσεις και οικονομικές παρεμβάσεις για αγροτικές εκμεταλλεύσεις, υποδομές και περιουσίες που υπέστησαν σοβαρές ζημιές, με στόχο την αποκατάσταση και την επανεκκίνηση της τοπικής οικονομίας. Οι αρμόδιες αρχές βρίσκονται σε διαδικασία καταγραφής των ζημιών, ώστε η ενίσχυση να δοθεί με δίκαιο και στοχευμένο τρόπο.

Η δημοτική αρχή τονίζει ότι βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με την Πολιτεία, διεκδικώντας άμεσες και ουσιαστικές λύσεις για τους πληγέντες, ενώ επισημαίνει πως η στήριξη της τοπικής κοινωνίας αποτελεί προτεραιότητα μετά τη δοκιμασία των πυρκαγιών.




Έτοιμα τα Ζαχαροπλαστεία για να υποδεχτούν τον κόσμο τις γιορτές

Τα Χριστούγεννα έχουν γεύση, άρωμα και μνήμη. Και στην Καβάλα, αυτή η γεύση μάς οδηγεί στα Αρτοζαχαροπλαστεία Σκλαρής, όπου η παράδοση συναντά την αυθεντική τέχνη της ζαχαροπλαστικής.

Στις βιτρίνες τους πρωταγωνιστούν τα διαχρονικά χριστουγεννιάτικα γλυκίσματα που όλοι αγαπάμε. Μελομακάρονα αφράτα, με αγνό μέλι, καρύδι και μπαχαρικά που πλημμυρίζουν το χώρο με άρωμα γιορτής. Κουραμπιέδες βουτυρένιοι, πλούσιοι και χιονισμένοι με άχνη, που λιώνουν στο στόμα και θυμίζουν οικογενειακά τραπέζια και παιδικά Χριστούγεννα.

Δίπλα τους, παραδοσιακές δίπλες τραγανές και χρυσαφένιες, με μέλι και καρύδι, αλλά και άλλες γιορτινές λιχουδιές φτιαγμένες με μεράκι, αγνά υλικά και συνταγές που περνούν από γενιά σε γενιά. Κάθε γλυκό είναι αποτέλεσμα φροντίδας και σεβασμού στην παράδοση, όπως ακριβώς αξίζει στις γιορτινές μέρες.

Στα Αρτοζαχαροπλαστεία Σκλαρής, τα Χριστούγεννα δεν είναι απλώς μια εποχή. Είναι μια γλυκιά εμπειρία που αξίζει να μοιραστείς — στο οικογενειακό τραπέζι, στο γιορτινό κέρασμα, στο δώρο που θα πεις «χρόνια πολλά» με τον πιο νόστιμο τρόπο.




Καβάλα : Θανάσιμος τραυματισμός 75χρονου μετά από χτύπημα στο κεφάλι!

Τραγική κατάληξη είχε η υπόθεση θανάτου ενός 75χρονου άνδρα στην Καβάλα, η οποία αρχικά προκάλεσε έντονη αναστάτωση στις αρχές και στην τοπική κοινωνία.

Στα πρώτα στάδια της έρευνας, υπήρξαν ενδείξεις που οδήγησαν στο ενδεχόμενο ανθρωποκτονίας, με αποτέλεσμα η σύζυγος του άτυχου άνδρα να οδηγηθεί ενώπιον του ανακριτή για παροχή εξηγήσεων. Ωστόσο, η περαιτέρω διερεύνηση της υπόθεσης και τα ευρήματα που προέκυψαν έφεραν στο φως μια διαφορετική εκδοχή των γεγονότων.

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία, ο 75χρονος φέρεται να αισθάνθηκε έντονη αδιαθεσία κατά τη διάρκεια της νύχτας, με αποτέλεσμα να σηκωθεί από το κρεβάτι και να χτυπήσει σε έπιπλο μέσα στο σπίτι. Το τραύμα που υπέστη αποδείχθηκε σοβαρό, προκαλώντας εσωτερική αιμορραγία, από την οποία κατέληξε τις πρωινές ώρες.

Οι αρμόδιες αρχές συνεχίζουν τη διαδικασία για την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης, ωστόσο τα μέχρι τώρα δεδομένα συγκλίνουν στο ότι ο θάνατος του άνδρα οφείλεται σε ατύχημα και παθολογικά αίτια, αίροντας τις αρχικές υποψίες εγκληματικής ενέργειας.




Έριξαν σανό στα βουλευτικά γραφεία του Έβρου οι αγρότες

Πορεία με τα τρακτέρ πραγματοποίησαν σήμερα οι αγρότες του βορείου Έβρου και απέκλεισαν προσωρινά το κέντρο της Ορεστιάδας. Μετά από μέρες παραμονής στο μπλόκο του Ορμενίου, οι αγρότες αποφάσισαν να διαδηλώσουν και μέσα στην πόλη, όπου η υποδοχή ήταν ένθερμη από την πλειοψηφία των πολιτών.

Όπως είχαν προαναγγείλει, οι αγρότες κινήθηκαν προς τα γραφεία των κυβερνητικών βουλευτών Έβρου, όπου παρέμειναν για λίγη ώρα, πετώντας σανό και χύνοντας γάλα έξω από αυτά. Όπως δήλωσαν εκπρόσωποί τους, η κίνηση αυτή είναι συμβολική και θέλει να δείξει την απελπισία που κυριαρχεί πλέον στον αγροτικό κόσμο που φοβάται για το μέλλον του.

Η κίνηση όλων των οχημάτων πλέον στα δύο μπλόκα του Έβρου, στο Ορμένιο και στους Κήπους, γίνεται κανονικά. Όπως είχαν ανακοινώσει οι αγρότες, από χθες το βράδυ επιτρέπεται να κινούνται ελεύθερα και όλα τα φορτηγά, προκειμένουν να μη δημιουργηθούν μεγαλύτερα προβλήματα τις ημέρες των Χριστουγέννων.




Ακυρώθηκε η πιάτσα των ταξί στην οδό Βενιζέλου

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας–Θράκης εξέτασε την ομόφωνη απόφαση 318/2025 του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας και προχώρησε στην ακύρωσή της.

Η απόφαση προέβλεπε τη μεταφορά της πιάτσας των ταξί μπροστά από τον Δημοτικό Κήπο. Ο βασικός λόγος της ακύρωσης είναι γνωστός: τμήμα της οδού Ελ. Βενιζέλου, σύμφωνα με το σχέδιο πόλης, χαρακτηρίζεται ως χώρος πρασίνου και δεν έχει προηγηθεί τροποποίηση του πολεοδομικού σχεδιασμού.

Στο σκεπτικό της ακυρωτικής απόφασης αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί τροποποίηση του σχεδίου πόλης στο τμήμα των οδών Αβέρωφ και Ελ. Βενιζέλου. Επιπλέον, το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας, με την υπ’ αριθμ. 18/5-2-2025 Πράξη του, γνωμοδότησε υπέρ της απόρριψης της πρότασης για καθορισμό νέας θέσης στάσης/στάθμευσης (πιάτσας) ταξί επί της οδού Βενιζέλου, στο κέντρο της Καβάλας.

Παράλληλα, επισημαίνεται ότι δεν έχει γνωμοδοτήσει η Επιτροπή Κυκλοφορίας και Προσβασιμότητας, όπως προβλέπεται από το άρθρο 5 του ΠΔ 244/87 (ΦΕΚ 104/Α΄/24-6-1987).

Τέλος, σύμφωνα με τη συνημμένη μελέτη της απόφασης 318/2025, προβλεπόταν η χωροθέτηση επτά (7) νέων θέσεων ταξί — τέσσερις (4) πριν από τη διάβαση πεζών και τρεις (3) μετά. Αυτό, όμως, έρχεται σε αντίθεση με την υπ’ αριθμ. 41911/2021 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ 753/Β΄/25-02-2021), η οποία ορίζει ότι η διάβαση πεζών πρέπει να προηγείται της θέσης στάθμευσης ταξί και να απέχει από αυτήν σε ασφαλή απόσταση τουλάχιστον 5 έως 10 μέτρων.

Ο Δήμος Καβάλας έχει τη δυνατότητα να προσφύγει στην επιτροπή του άρθρου 152.




Νέος αντιδήμαρχος τεχνικών έργων του Δήμου Καβάλας ο Σωτήρης Τσεκμέζογλου

Ο Σωτήρης Τσεκμέζογλου είναι ο νέος Αντιδήμαρχος Τεχνικών έργων του Δήμου Καβάλας. Διαδέχεται τον Αλέξη Γούλα.

Μέχρι νεοτέρας δεν υπάρχει άλλη αλλαγή σε Αντιδημάρχους σύμφωνα με τον Δήμαρχο.




Δημοσκόπηση Interview: Προβάδισμα Καρυστιανού έναντι Τσίπρα

Την εκτίμηση εκλογικού αποτελέσματος, τους πιο δραστήριους υπουργούς αλλά και την επιλογή των πολιτών ανάμεσα σε πιθανά κόμματα από Αλέξη Τσίπρα και Μαρία Καρυστιανού καταγράφει, μεταξύ άλλων, δημοσκόπηση της Interview για την ιστοσελίδα politic.gr.

Στο ερώτημα, δε, ποιο από τα δύο φημολογούμενα κόμματα – του Αλέξη Τσίπρα ή της Μαρίας Καρυστιανού – θα τα πάει καλύτερα, το 53% απαντά υπέρ της προέδρου του συλλόγου των θυμάτων των Τεμπων και το 23% υπέρ του πρώην πρωθυπουργού.

Η δημοσκόπηση καταγράφει τέλος τα γεγονότα που σημάδεψαν το 2025 αναδεικνύοντας στην πρώτη θέση την υπόθεση ΟΠΕΚΕΠΕ, στη δεύτερη τα συλλαλητήρια για την τραγωδία των Τεμπών, στην τρίτη τις αγροτικές κινητοποιήσεις και ακολουθούν οι ενεργειακές συμφωνίες της Ελλάδας για έρευνες υδρογονανθράκων και η εκλογή Πιερρακάκη στην προεδρία του Eurogroup.




Φορολογικές υποχρεώσεις: Όσα πρέπει να πληρώσουμε μέχρι το τέλος του 2025

Εκπνέουν οι προθεσμίες για χιλιάδες φορολογούμενους προκειμένου να τακτοποιήσουν τις φορολογικές τους εκκρεμότητες μέχρι και το τέλος του έτους.

Η εξόφληση των τελών κυκλοφορίας, η πληρωμή της 9ης και 10ης δόσης του ΕΝΦΙΑ, η 5η και 6η δόση του φόρου εισοδήματος και η πληρωμή των δόσεων για τις ρυθμίσεις που είναι σε εξέλιξη αποτελούν τα βασικά σημεία αποπληρωμής για εκατομμύρια φορολογουμένους.

Υπενθυμίζεται ότι μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2025 θα πρέπει να έχουν υποβληθεί αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις σε μια σειρά περιπτώσεων που αφορούν κυρίως αναδρομικά εισοδήματα, κάλυψη τεκμηρίων, δηλώσεις αποβιωσάντων, αλλά και κατοίκους εξωτερικού.




Σέρρες: Προφυλακίστηκε ο 62χρονος καθηγητής για τη σεξουαλική παρενόχληση της 16χρονης μαθήτριας

Τον δρόμο για τις φυλακές πήρε σήμερα μετά την απολογία του σε ανακρίτρια και εισαγγελέα ο 62χρονος καθηγητής σχολείου των Σερρών, ο οποίος κατηγορείται για το κακούργημα της κατάχρησης ανηλίκου άνω των 14 ετών σε ασέλγεια.

Η υπόθεση ήρθε στο φως μετά από καταγγελία της μητέρας 16χρονης μαθήτριας, η οποία ανέφερε ότι ο καθηγητής επιχείρησε να παρενοχλήσει σεξουαλικά την κόρη της. Σύμφωνα με την κατάθεση της ανήλικης, ο εκπαιδευτικός, ενώ βρίσκονταν μόνοι τους σε σχολική αίθουσα, την πλησίασε και τη θώπευσε σε σημεία του σώματός της.

Ο συνήγορος υπεράσπισης του 62χρονου, Βασίλης Νουλέζας υπογράμμισε ότι ο καθηγητής αρνείται τις κατηγορίες, ενώ εξέφρασε τη διαφωνία του με την εισαγγελική πρόταση ως προς τον νομικό χαρακτηρισμό της πράξης, υποστηρίζοντας ότι, βάσει των μέχρι στιγμής στοιχείων, η υπόθεση θα έπρεπε να υπαχθεί στο άρθρο 337 του Ποινικού Κώδικα περί προσβολής γενετήσιας αξιοπρέπειας, αδίκημα που διώκεται σε βαθμό πλημμελήματος.

Ο κ. Νουλέζας χαρακτήρισε την απόφαση για προσωρινή κράτηση ως «υπέρμετρα αυστηρή και επαχθή», σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Θεωρώ ότι η απόφαση είναι ιδιαίτερα σκληρή και δεν κατανοώ για ποιον λόγο επιβλήθηκε προσωρινή κράτηση, όταν ο κατηγορούμενος δεν είναι ύποπτος φυγής, διαμένει μόνιμα σε χωριό των Σερρών, φροντίζει τη 92χρονη μητέρα του και δεν έχει προβεί σε καμία προπαρασκευαστική πράξη φυγής».

Ο καθηγητής, σύμφωνα με τον συνήγορο του, έχει λευκό ποινικό μητρώο, μια άμεμπτη συμπεριφορά προς τους μαθητές του και για τον λόγο αυτό ήρθαν να τον υπερασπιστούν σήμερα στην εξέταση στην ανακρίτρια συνάδελφοι του , αλλά και η καθαρίστρια του σχολείου, η οποία βρισκόταν στο χώρο και έβλεπε πως η πόρτα της τάξης μέσα στην οποία ήταν η μαθήτρια και ο καθηγητής, ήταν ανοιχτή.

Τις επόμενες ημέρες ο κ.Νουλέζας θα προσφύγει κατά της απόφασης στο συμβούλιο Πλημμελειοδικών όπως ο νόμος ορίζει και θα ζητήσουν την αντικατάσταση της διαταχθείσας προσωρινής κράτησης, ώστε ο πελάτης του να έχει ευμενέστερη μεταχείριση και να αφεθεί ελεύθερος υπό όρους.




Αλεξανδρούπολη: Οργή στη γειτονιά που πέθανε ο 3χρονος

Εικόνες που θυμίζουν τοπίο μετά από έκρηξη καταγράφονται στο σπίτι της οικογένειας του 3χρονου αγοριού που πέθανε από ασιτία την περασμένη εβδομάδα, στην Αλεξανδρούπολη. Το εσωτερικό της κατοικίας έχει υποστεί εκτεταμένες φθορές, με σπασμένα τζάμια, κατεστραμμένα έπιπλα και εμφανή σημάδια μανίας σε όλους τους χώρους.

Την ίδια ώρα, ο παππούς του παιδιού νοσηλεύεται σε σοβαρή κατάσταση στο νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης, έπειτα από άγριο ξυλοδαρμό που, σύμφωνα με πληροφορίες, φέρεται να δέχθηκε από ομάδα ατόμων της περιοχής, καθώς η αγανάκτηση της γειτονιάς για τον θάνατο του μικρού αγοριού είναι μεγάλη.

Θυμίζεται πως την προηγούμενη εβδομάδα ο 3χρονος μεταφέρθηκε νεκρός στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης από τη μητέρα του. Όπως προκύπτει από την ιατροδικαστική έκθεση, το παιδί κατέληξε από πολυοργανική ανεπάρκεια λόγω σοβαρού υποσιτισμού, σε συνθήκες που ερευνώνται και περιλαμβάνουν πληροφορίες για πολυήμερη απομόνωσή του σε δωμάτιο χωρίς τροφή και νερό.

Η 23χρονη μητέρα έχει λάβει προθεσμία για να απολογηθεί, ενώ κρίσιμες θεωρούνται οι καταθέσεις των παππούδων, αλλά και του πατέρα του παιδιού, ο οποίος βρίσκεται κρατούμενος στις φυλακές της Τουρκίας. Οι Αρχές επιχειρούν να διαπιστώσουν πόσο εκτεταμένη ήταν η παραμέληση και γιατί δεν ενεργοποιήθηκε εγκαίρως κανένας μηχανισμός προστασίας, πριν η υπόθεση οδηγηθεί σε έναν θάνατο παιδιού και σε μια γειτονιά στα όρια της έκρηξης.



Καβάλα: Ο Άη Βασίλης μοίρασε δώρα στους μαθητές του Ειδικού Νηπιαγωγείου Λυδίας

Μια πολύ ευχάριστη έκπληξη περίμενε το πρωί της Δευτέρας 22 Δεκεμβρίου 2025 τους μικρούς μαθητές του Ειδικού Νηπιαγωγείου της Λυδίας, στο αεροδρόμιο του Αμυγδαλεώνα.

Με πρωτοβουλία του Δήμου Καβάλας και της αεροπορικής εταιρείας Egnatia Aviation, ο Άη Βασίλης, στο περιθώριο του μεγάλου ταξιδιού του στον κόσμο, έκανε μια στάση στην περιοχή μας και μοίρασε δώρα και ευχές τόσο στα παιδιά, όσο και στο εκπαιδευτικό προσωπικό του Ειδικού Νηπιαγωγείου Λυδίας.
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, συνοδευόμενος από τον Αντιδήμαρχο Πολιτισμού, Απόστολο Μουμτσάκη, ο Airside Manager της Egnatia Aviation, Άγγελος Παπαγεωργίου και ο ιστορικός ερευνητής, Κώστας Παπακοσμάς.



Φρεγάτα Belharra: Τα όπλα του «Κίμωνα» αλλάζουν τις ισορροπίες στο Αιγαίο, ποιες ακολουθούν

Στο γκρίζο φως του ατλαντικού χειμώνα, κάτω από καταρρακτώδη βροχή που έπεφτε αδιάκοπα εκείνο το πρωινό της Πέμπτης 18 Δεκεμβρίου 2025, η φρεγάτα «Κίμων» στεκόταν αγέροχα στην προβλήτα των ναυπηγείων της Naval Group στη Λοριάν. «Ο καιρός είναι πολύ κακός, αλλά είναι ακριβώς το αντίθετο από τις ελληνογαλλικές σχέσεις, που είναι θερμότατες και λούζονται στη λιακάδα», σχολίασε ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Νίκος Δένδιας, έχοντας δίπλα του τη Γαλλίδα ομόλογό του Κατρίν Βοτρέν.

Στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο με φόντο την Belharra, συγκεντρώθηκαν εκπρόσωποι της ελληνικής κυβέρνησης, της στρατιωτικής ηγεσίας, της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας, καθώς και αξιωματούχοι της γαλλικής αμυντικής βιομηχανίας. Δεν επρόκειτο για μια συνηθισμένη τελετή παράδοσης πολεμικού πλοίου. Ηταν μια στιγμή με σαφές ιστορικό βάρος και έντονο συμβολισμό.

Για πρώτη φορά μετά το θωρηκτό «Αβέρωφ», το Πολεμικό Ναυτικό παραλάμβανε πλοίο με αντεστραμμένη πλώρη. Ενα σχεδιαστικό χαρακτηριστικό που συνδέει το παρόν και το μέλλον του Στόλου με το ένδοξο παρελθόν του. Τη σύνδεση αυτή υπογράμμισε ο ανάδοχος του πλοίου, ο υποναύαρχος επί τιμή του Πολεμικού Ναυτικού Πάνος Λασκαρίδης, κάνοντας δώρο στον κυβερνήτη αντιπλοίαρχο Ιωάννη Κιζάνη το αυθεντικό διπαράλληλο-όργανο χαρτογράφησης του ναυάρχου Παύλου Κουντουριώτη, κυβερνήτη του θρυλικού θωρηκτού.

Στην, από στήθους, ομιλία του, ο Πάνος Λασκαρίδης χαρακτήρισε την ημέρα σπουδαία, τόσο σε προσωπικό επίπεδο όσο και κυρίως για το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά και συνολικά για την πατρίδα. Οπως σημείωσε, η παραλαβή της «Κίμων» αποτελεί έμπρακτη απόδειξη ότι η Ελλάδα, ακόμη και σε περιόδους διεθνών αναταράξεων και οικονομικών πιέσεων, μπορεί να λαμβάνει στρατηγικές αποφάσεις με μακροπρόθεσμο ορίζοντα. «Ο ελληνικός στόλος δεν είναι απλώς ένα επιχειρησιακό εργαλείο. Είναι σύμβολο εθνικής συνέχειας, αξιοπρέπειας και αποτροπής», ανέφερε χαρακτηριστικά.




Κώστας Τσιάρας: Απαιτείται υπευθυνότητα για να σταματήσει η ταλαιπωρία της κοινωνίας

Την αισιοδοξία του, ότι, τελικά, οι αγρότες θα επιδείξουν υπευθυνότητα και θα προσέλθουν σε διάλογο με την κυβέρνηση, για να συζητήσουν τα μεγάλα
προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας, αλλά και για να μη ταλαιπωρείται η κοινωνία μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων, εξέφρασε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Κώστας Τσιάρας, ανακοινώνοντας παράλληλα μέτρα επί πλέον στήριξης στους αγρότες.

Συγκεκριμένα ανακοίνωσε ότι ανάμεσα στα προϊόντα για τα οποία θα υπάρξει πρόσθετη οικονομική στήριξη, εκτός από το σιτάρι και το βαμβάκι, θα
περιληφθεί και η μηδική, λόγω αποκλεισμού διακίνησης του προϊόντος, εξ αιτίας της ευλογιάς.

Επισήμανε επίσης την τακτοποίηση του προβλήματος στο Κτηματολόγιο, με τα αγροτεμάχια που εμφανίζονται ως κρατικά, αλλά καλλιεργούνται για
χρόνια από γεωργούς, καθώς και τακτοποίηση του προβλήματος που υπήρχε με το ΚΑΕΚ και ΑΤΑΚ, σε ορισμένους νομούς, κυρίως της Κεντρικής
Μακεδονίας.

Ο υπουργός υπενθύμισε ότι η κυβέρνηση έχει κάνει όλα τα βήματα που απαιτούνται για να προσέλθουν οι αγρότες σε διάλογο και αναφέρθηκε στην παράταση του προγράμματος ΓΑΙΑ με χαμηλότερη τιμή στο αγροτικό ρεύμα, στην αποδοχή του αιτήματος για αγροτικό πετρέλαιο στην αντλία χωρίς ΕΦΚ, στην επέκταση της αποζημίωσης του ΕΛΓΑ στο 100% του ασφαλισμένου προϊόντος, αλλά και στην επί πλέον οικονομική στήριξη προϊόντων που, λόγω διεθνούς συγκυρίας, έχουν πολύ χαμηλή τιμή.

Ο ΥπΑΑΤ είπε ότι η κυβέρνηση είναι πρόθυμη να συζητήσει και άλλα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα, εξαντλώντας κάθε διαθέσιμο πόρο. «Υπάρχουν, βέβαια, συγκεκριμένα όρια. Η χώρα πρέπει να κινηθεί εντόςευρωπαϊκού πλαισίου και, βεβαίως, υπάρχει και μια συγκεκριμένη δυνατότητα στα εθνικά δημοσιονομικά δεδομένα, στον εθνικό Προϋπολογισμό. Κάνουμε προσπάθεια εξάντλησης κάθε δυνατότητας.

Είμαι αισιόδοξος. Μπορούμε να βρούμε ακόμη και αυτή τη στιγμή τόπο συνεννόησης, διότι η κυβέρνηση κατανοεί τα προβλήματα. Έχουμε ήδη δείξει ότι είμαστε διατεθειμένοι να στηρίξουμε τον αγροτικό κόσμο αξιοποιώντας κάθε πόρο που υπάρχει. Με υπευθυνότητα από την πλευρά των αγροτών και από την πλευρά της κυβέρνησης, μπορούν να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις που ταλαιπωρούν ην κοινωνία».

Ο κ. Τσιάρας κάλεσε τους αγρότες να θυμηθούν τα μέτρα στήριξής τους που έχει λάβει αυτή η κυβέρνηση από το 2019 μέχρι σήμερα, αλλά και την
πρόθεσή της να χαράξει Εθνική Στρατηγική μέσα από τη σύσταση της Διακομματικής Επιτροπής, που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός, γεγονός που δείχνει την αξιοπιστία της απέναντι στα μεγάλα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα.

 




Μητρόπολη ΦΝΘ: Το ωρολόγιο πρόγραμμα των ακολουθιών

Η Ιερά Μητρόπολη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου ανακοινώνει το αναλυτικό πρόγραμμα των ιερών ακολουθιών του Αγίου Δωδεκαημέρου (Χριστούγεννα – Θεοφάνεια), στις οποίες θα χοροστατήσει και θα ιερουργήσει ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Στέφανος.

 Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2025 – Παραμονή Χριστουγέννων

06:00 π.μ.
Όρθρος, Μεγάλες Βασιλικές Ώρες, Μέγας Εσπερινός & Θεία Λειτουργία Μεγάλου Βασιλείου

  •  Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Καβάλας

18:00 μ.μ.
Μέγας Εσπερινός

  •  Ι.Μ.Ν. Τιμίου Προδρόμου Καβάλας

 Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025 – Η Γέννηση του Σωτήρος Χριστού

05:00 π.μ.
Όρθρος & Θεία Λειτουργία Ι. Χρυσοστόμου

  • Ι.Μ.Ν. Τιμίου Προδρόμου Καβάλας

08:30 π.μ.
Β’ Θεία Λειτουργία

  •  Ι.Κ.Ν. Αγίου Αποστόλου Παύλου Καβάλας

Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2025 – Σύναξη Υπεραγίας Θεοτόκου

07:30 π.μ.
Όρθρος & Θεία Λειτουργία

  • Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου (Παναγία) Καβάλας

18:00 μ.μ.
Μέγας Εσπερινός Αγίου Στεφάνου

  1. Ι.Μ.Ν. Τιμίου Προδρόμου Καβάλας

 Σάββατο 27 Δεκεμβρίου 2025 – Άγιος Στέφανος ο Πρωτομάρτυς

07:30 π.μ.
Όρθρος & Θεία Λειτουργία

  •  Ι.Μ.Ν. Τιμίου Προδρόμου Καβάλας

 Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2025 – Μετά τη Χριστού Γέννηση

07:30 π.μ.
Όρθρος & Θεία Λειτουργία

  •  Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Κεραμωτής

 Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2025 – Παραμονή Πρωτοχρονιάς

23:50 μ.μ.
Τελετή για την έλευση του Νέου Έτους 2026

  •  Ι.Κ.Ν. Αγίου Αποστόλου Παύλου Καβάλας

 Πέμπτη 1 Ιανουαρίου 2026 – Περιτομή Κυρίου & Άγιος Βασίλειος

07:30 π.μ.
Όρθρος & Θεία Λειτουργία Μεγάλου Βασιλείου

  •  Ι.Κ.Ν. Αγίου Αποστόλου Παύλου Καβάλας

10:15 π.μ.
Απονομή 10 Υποτροφιών εις μνήμην του μακαριστού Μητροπολίτου κυρού Προκοπίου

10:30 π.μ.
Επίσημη Δοξολογία για το Νέο Έτος 2026


 Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2026 – Προ των Φώτων

07:00 π.μ.
Όρθρος & Θεία Λειτουργία

  •  Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Χρυσουπόλεως

 Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2026 – Παραμονή Θεοφανείων

05:00 π.μ.
Όρθρος, Μεγάλες Ώρες, Εσπερινός Φώτων, Θεία Λειτουργία & Αγιασμός

  •  Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Παληού

18:00 μ.μ.
Εσπερινός

  •  Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Καβάλας

 Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2026 – Άγια Θεοφάνεια

07:00 π.μ.
Όρθρος, Θεία Λειτουργία & Μέγας Αγιασμός

  • Ι.Μ.Ν. Τιμίου Προδρόμου Καβάλας

11:30 π.μ.
Αγιασμός των Υδάτων με κατάδυση Τιμίου Σταυρού

  •  Παραλιακή οδός Αβέρωφ – μπροστά στο Λιμεναρχείο Καβάλας

 Τετάρτη 7 Ιανουαρίου 2026 – Σύναξη Τιμίου Προδρόμου

07:30 π.μ.
Όρθρος & Θεία Λειτουργία

  • Πανηγυρίζων Ι.Μ.Ν. Τιμίου Προδρόμου Καβάλας

 Κυριακή 11 Ιανουαρίου 2026 – Μετά τα Φώτα

07:30 π.μ.
Όρθρος & Θεία Λειτουργία

  •  Ι.Ν. Αγίου Γεωργίου Αμυγδαλεώνος



Καβάλα: Γέμισαν χριστουγεννιάτικα γλυκά οι βιτρίνες

Τα ζαχαροπλαστεία της Καβάλας, μπήκαν για τα καλά σε γιορτινή ατμόσφαιρα και… η πόλη μοσχοβολά Χριστούγεννα!
Οι βιτρίνες γέμισαν χρώμα, τα ταψιά γέμισαν γλυκά και οι πάγκοι δεν προλαβαίνουν να αδειάζουν, καθώς μικροί και μεγάλοι κάνουν στάση για την πιο γλυκιά απόλαυση των ημερών.

Κουραμπιέδες πασπαλισμένοι με άχνη, μελομακάρονα που «στάζουν» μέλι, τούρτες, σοκολατάκια και κάθε λογής λιχουδιά έχουν την τιμητική τους. Άλλοι για το γιορτινό τραπέζι, άλλοι για δώρο, κι άλλοι… απλώς γιατί Χριστούγεννα χωρίς γλυκό δεν γίνονται!

Ο κόσμος μπαινοβγαίνει στα ζαχαροπλαστεία, ρίχνει ματιές, δοκιμάζει, διαλέγει και φεύγει με χαμόγελο – και σακουλάκια γεμάτα. Οι επαγγελματίες δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό, κρατώντας ζωντανή την παράδοση αλλά και προσθέτοντας σύγχρονες πινελιές στις γεύσεις.

Η γλυκιά πλευρά των γιορτών ξεκίνησε δυναμικά στην Καβάλα και όλα δείχνουν πως, αυτές τις ημέρες, τα ζαχαροπλαστεία θα έχουν την τιμητική τους. Γιατί τελικά, οι γιορτές… θέλουν και το γλυκό τους!




Καβάλα: Η αγορά μπήκε σε γιορτινό ρυθμό με βόλτες, δώρα και χαμόγελα στους δρόμους

Φώτα, στολισμένες βιτρίνες, χαμόγελα και σακούλες γεμάτες δώρα συνθέτουν το σκηνικό, με τον κόσμο να κατεβαίνει στο κέντρο για τις καθιερωμένες –και αγαπημένες– χριστουγεννιάτικες αγορές.

Από νωρίς το πρωί, οι δρόμοι της πόλης γεμίζουν κίνηση. Άλλοι ψάχνουν το «κάτι ξεχωριστό» για τους αγαπημένους τους, άλλοι φροντίζουν το σπίτι, τη διακόσμηση και το γιορτινό τραπέζι. Δώρα για μικρούς και μεγάλους, στολίδια, μυρωδιές Χριστουγέννων και μια αίσθηση πως οι γιορτές… ξεκίνησαν επίσημα!

Οι επαγγελματίες της αγοράς υποδέχονται τον κόσμο με αισιοδοξία, ενώ οι καταναλωτές κάνουν τις βόλτες τους, συγκρίνουν, διαλέγουν και απολαμβάνουν τη γιορτινή ατμόσφαιρα. Γιατί στην Καβάλα, τα ψώνια δεν είναι απλώς υποχρέωση — είναι βόλτα, είναι εμπειρία, είναι γιορτή.




Συγκέντρωση και διανομή τροφίμων από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό Καβάλας

Οι εθελόντριες του Τομέα Υγείας του Περιφερειακού Τμήματος του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού Καβάλας πιστές στο ανθρωπιστικό τους καθήκον και στο πλαίσιο της διαρκούς προσπάθειας να προσφέρουν μια ζεστή αγκαλιά στους ευάλωτους συνανθρώπους μας, πραγματοποίησαν τη συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης!

Οι συμπολίτες μας ανταποκρίθηκαν και πρόσφεραν απλόχερα την αγάπη τους ενισχύοντας την προσπάθειά μας. Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους συνέβαλα και στήριξαν αυτήν την προσπάθεια! Ειδικότερα ευχαριστούμε τα πολυκαταστήματα ΜΑΣΟΥΤΗΣ Α.Ε – ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ και ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, τα οποία είναι κοντά μας όταν και όποτε τους το ζητήσουμε!

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!!




“Χριστούγεννα στα μπλόκα” θα κάνουν οι αγρότες

Σε μια από τις πιο δύσκολες χρονικές στιγμές των τελευταίων ετών, οι αγρότες της χώρας κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους, στήνοντας μπλόκα σε κομβικά σημεία του οδικού δικτύου και στέλνοντας ένα ηχηρό μήνυμα αγωνίας. Ο πρωτογενής τομέας, που αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας και της περιφέρειας, βρίσκεται σε οριακή κατάσταση, με χιλιάδες παραγωγούς να δηλώνουν ότι φέτος θα περάσουν τις γιορτές των Χριστουγέννων στους δρόμους, μακριά από τα σπίτια και τις οικογένειές τους.

Το αυξημένο κόστος παραγωγής, οι υψηλές τιμές στην ενέργεια και στα καύσιμα, τα ακριβά λιπάσματα και ζωοτροφές, αλλά και οι χαμηλές τιμές διάθεσης των προϊόντων, έχουν δημιουργήσει ένα εκρηκτικό μείγμα. Οι αγρότες μιλούν για εισόδημα που συρρικνώνεται διαρκώς, για καλλιέργειες που πλέον δεν «βγαίνουν» οικονομικά και για ένα μέλλον αβέβαιο, ιδιαίτερα για τους νέους που σκέφτονται να εγκαταλείψουν την ύπαιθρο.

Οι κινητοποιήσεις δεν είναι μια αυθόρμητη αντίδραση της στιγμής. Είναι το αποτέλεσμα συσσωρευμένων προβλημάτων που, όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι οι παραγωγοί, δεν αντιμετωπίστηκαν ουσιαστικά εδώ και χρόνια. Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, με ακραία καιρικά φαινόμενα και καταστροφές στις σοδειές, επιδεινώνουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση, αφήνοντας πολλές αγροτικές οικογένειες χωρίς επαρκείς αποζημιώσεις και στήριξη.

«Δεν ζητάμε προνόμια, ζητάμε να μπορούμε να ζήσουμε από τη δουλειά μας», είναι το μήνυμα που κυριαρχεί στα μπλόκα. Οι αγρότες τονίζουν ότι ο πρωτογενής τομέας δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς ουσιαστικά μέτρα ανακούφισης, όπως μείωση του κόστους παραγωγής, δίκαιες τιμές στα προϊόντα και ένα σταθερό πλαίσιο στήριξης που θα επιτρέπει τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.

Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει το γεγονός ότι οι κινητοποιήσεις συμπίπτουν με την εορταστική περίοδο. Εκεί που άλλες χρονιές κυριαρχούσε το κλίμα προετοιμασίας για τις γιορτές, φέτος επικρατεί ανησυχία και πικρία. Πολλοί αγρότες δηλώνουν αποφασισμένοι να παραμείνουν στα μπλόκα ακόμη και αν αυτό σημαίνει Χριστούγεννα μακριά από το οικογενειακό τραπέζι. «Αν δεν αγωνιστούμε τώρα, δεν θα υπάρχουν επόμενα Χριστούγεννα για εμάς», σημειώνουν χαρακτηριστικά.

Η εικόνα των τρακτέρ στους δρόμους αποτελεί υπενθύμιση ότι πίσω από τα προϊόντα που φτάνουν στο ράφι υπάρχει ένας ολόκληρος κόσμος που δοκιμάζεται. Η αγροτική παραγωγή δεν είναι απλώς ένας οικονομικός δείκτης, αλλά ζήτημα εθνικής αυτάρκειας, κοινωνικής συνοχής και ζωής στην περιφέρεια. Η εγκατάλειψη του πρωτογενούς τομέα θα έχει αλυσιδωτές συνέπειες, από την ακρίβεια στα τρόφιμα έως την ερημοποίηση της υπαίθρου.

Σε απάντηση στις συνεχιζόμενες αγροτικές κινητοποιήσεις, η κυβέρνηση υποστηρίζει ότι έχει ήδη προχωρήσει στην ικανοποίηση 16 από τα συνολικά 27 αιτήματα που έχουν θέσει οι αγρότες. Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, τα μέτρα που έχουν ληφθεί αφορούν κυρίως τη μείωση του κόστους παραγωγής, παρεμβάσεις στην ενέργεια, φορολογικές και ασφαλιστικές ελαφρύνσεις, καθώς και ενισχύσεις για την αντιμετώπιση των συνεπειών των ακραίων καιρικών φαινομένων.

Παρά τις κυβερνητικές διαβεβαιώσεις, οι αγρότες επισημαίνουν ότι πολλά από τα αιτήματα που χαρακτηρίζονται ως «ικανοποιημένα» είτε εφαρμόζονται μερικώς είτε δεν έχουν ουσιαστικό αντίκρισμα στο εισόδημά τους. Όπως τονίζουν, τα υπόλοιπα 11 αιτήματα αφορούν κρίσιμα ζητήματα επιβίωσης του πρωτογενούς τομέα και παραμένουν σε εκκρεμότητα, γεγονός που διατηρεί την ένταση και τη δυναμική των κινητοποιήσεων.

Η απόσταση ανάμεσα στις κυβερνητικές εξαγγελίες και στην καθημερινή πραγματικότητα των παραγωγών εξακολουθεί να τροφοδοτεί τον διάλογο — και τα μπλόκα — με τους αγρότες να δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους μέχρι να δοθούν συγκεκριμένες και ουσιαστικές λύσεις.

Δείτε τις πληρωμές που προχωρούν :




«Η πρόληψη είναι το ισχυρότερο μας όπλο»

Η φετινή χειμερινή περίοδος βρίσκει το σύστημα υγείας και τους πολίτες αντιμέτωπους με μια πρόωρη έξαρση της γρίπης, ενώ ταυτόχρονα πλησιάζουν οι γιορτές των Χριστουγέννων, μια περίοδος συνυφασμένη με οικογενειακά τραπέζια και αυξημένη κατανάλωση τροφίμων. Ο Νομίατρος Καβάλας, Χρήστος Παπαδόπουλος, μιλά στον Αναλυτή για τα επιδημιολογικά δεδομένα, τα μέτρα πρόληψης και όσα πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές, ώστε οι γιορτές να κυλήσουν με ασφάλεια.

Κύριε Παπαδόπουλε, παρατηρούμε ότι η γρίπη έκανε την εμφάνισή της νωρίτερα φέτος. Πού οφείλεται αυτό;

Πράγματι, η φετινή έξαρση της γρίπης ξεκίνησε πιο νωρίς σε σχέση με άλλες χρονιές. Αυτό οφείλεται σε έναν συνδυασμό παραγόντων: την αυξημένη κινητικότητα του πληθυσμού, τη χαλάρωση των μέτρων ατομικής προστασίας που είχαν υιοθετηθεί τα προηγούμενα χρόνια και φυσικά την κυκλοφορία στελεχών του ιού με υψηλή μεταδοτικότητα. Όλα αυτά δημιούργησαν τις συνθήκες για να εξαπλωθεί ταχύτερα η γρίπη στον γενικό πληθυσμό.

Ποιοι είναι οι πολίτες που κινδυνεύουν περισσότερο;

Οι ευπαθείς ομάδες παραμένουν οι ίδιες: ηλικιωμένοι, άτομα με χρόνια νοσήματα, έγκυες γυναίκες και άτομα με εξασθενημένο ανοσοποιητικό σύστημα. Ωστόσο, βλέπουμε και αυξημένα περιστατικά σε νεότερες ηλικίες, κάτι που δείχνει ότι κανείς δεν είναι άτρωτος. Για αυτό και επιμένουμε ιδιαίτερα στον εμβολιασμό και στην έγκαιρη αναζήτηση ιατρικής βοήθειας όταν εμφανίζονται συμπτώματα.

Τι θα συμβουλεύατε τους πολίτες ενόψει των Χριστουγέννων;

Οι γιορτές είναι περίοδος χαράς και κοινωνικών συναναστροφών, όμως χρειάζεται μέτρο. Συνιστούμε καλό αερισμό των χώρων, αποφυγή συγχρωτισμού όταν υπάρχουν συμπτώματα, σχολαστικό πλύσιμο χεριών και χρήση μάσκας σε χώρους με πολύ κόσμο, ειδικά για όσους ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Η πρόληψη είναι το ισχυρότερο όπλο που έχουμε.

Ας περάσουμε στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι. Ποιοι είναι οι βασικοί κίνδυνοι που παραμονεύουν;

Κατά την εορταστική περίοδο αυξάνεται σημαντικά η κατανάλωση τροφίμων, πολλές φορές χωρίς την απαραίτητη προσοχή. Οι βασικοί κίνδυνοι σχετίζονται με την ακατάλληλη συντήρηση των προϊόντων, την κατανάλωση τροφίμων μετά την ημερομηνία λήξης και τη μη σωστή θερμική επεξεργασία, κυρίως σε κρέατα και πουλερικά. Αυτές οι πρακτικές μπορεί να οδηγήσουν σε τροφικές δηλητηριάσεις.

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές κατά τις αγορές τους;

Πρώτα απ’ όλα να προμηθεύονται τρόφιμα από νόμιμα και ελεγχόμενα καταστήματα. Να ελέγχουν πάντα τις ημερομηνίες λήξης, την ακεραιότητα της συσκευασίας και τις συνθήκες ψύξης. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται στα ευαλλοίωτα προϊόντα, όπως τα γαλακτοκομικά, τα αλλαντικά και τα κατεψυγμένα τρόφιμα, τα οποία πρέπει να μεταφέρονται και να αποθηκεύονται σωστά.

Υπάρχουν ειδικές οδηγίες για το μαγείρεμα και τη διατήρηση των φαγητών;

Βεβαίως. Το σωστό μαγείρεμα σε επαρκή θερμοκρασία είναι απαραίτητο για την εξουδετέρωση παθογόνων μικροοργανισμών. Τα μαγειρεμένα φαγητά δεν πρέπει να μένουν εκτός ψυγείου για πολλές ώρες και τα υπολείμματα πρέπει να φυλάσσονται σωστά και να καταναλώνονται εντός σύντομου χρονικού διαστήματος. Επίσης, πρέπει να αποφεύγεται η επαναθέρμανση φαγητού πολλές φορές.

Ένα τελευταίο μήνυμα προς τους πολίτες;

Θα ήθελα να καλέσω όλους τους πολίτες να δείξουν υπευθυνότητα, τόσο σε θέματα υγείας όσο και σε θέματα διατροφής. Με απλά μέτρα μπορούμε να προστατεύσουμε τον εαυτό μας και τους γύρω μας. Στόχος είναι να απολαύσουμε τις γιορτές με ασφάλεια, υγεία και χωρίς δυσάρεστα απρόοπτα.

Η ενημέρωση και η πρόληψη, όπως τονίζει ο Νομίατρος Καβάλας, αποτελούν το κλειδί ώστε τα φετινά Χριστούγεννα να συνδυαστούν με χαμόγελα και όχι με προβλήματα υγείας.




Γέμισε με Χριστουγεννιάτικες μελωδίες το Καλογερικό του Λιμένα στην συναυλία της Δημοτικής Χορωδίας

Σε μια βραδιά γεμάτη ζεστασιά, συγκίνηση και εορταστικό παλμό, η Δημοτική Χορωδία του Δήμου Θάσου πραγματοποίησε την καθιερωμένη Χριστουγεννιάτικη συναυλία της στο Καλογερικό, στον Λιμένα Θάσου, χαρίζοντας στους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού μια μοναδική μουσική εμπειρία.

Ο ιστορικός χώρος του Καλογερικού, με την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα και τη χαρακτηριστική αρχιτεκτονική του, αποτέλεσε το ιδανικό σκηνικό για μια εκδήλωση που έχει πλέον καθιερωθεί ως αγαπημένη παράδοση των Χριστουγέννων. Από νωρίς, το κοινό κατέκλυσε τον χώρο, ανταποκρινόμενο με ενθουσιασμό στο κάλεσμα της μουσικής και του πνεύματος των ημερών.

Η Χορωδία παρουσίασε ένα προσεγμένο πρόγραμμα, με χριστουγεννιάτικες μελωδίες από την ελληνική και τη διεθνή παράδοση, κάλαντα, αλλά και επιλεγμένα έργα που ανέδειξαν την αρτιότητα και τη δουλειά των χορωδών. Οι φωνές ενώθηκαν σε ένα αρμονικό σύνολο, μεταφέροντας μηνύματα αγάπης, ελπίδας και αλληλεγγύης — το πιο ουσιαστικό νόημα των Χριστουγέννων.

Ιδιαίτερη ήταν η ανταπόκριση του κοινού, που συμμετείχε ενεργά, χειροκρότησε θερμά και σε αρκετές στιγμές σιγοτραγούδησε μαζί με τη Χορωδία, δημιουργώντας μια όμορφη αίσθηση κοινότητας. Η συναυλία δεν ήταν μόνο ένα καλλιτεχνικό γεγονός, αλλά και μια υπενθύμιση πως ο πολιτισμός μπορεί να ενώνει και να δίνει φως, ειδικά σε μια περίοδο που όλοι αναζητούμε λίγη παραπάνω ανθρωπιά.

Η Δημοτική Χορωδία του Δήμου Θάσου, με συνέπεια και αγάπη για τη μουσική, συνεχίζει να προσφέρει σημαντικές πολιτιστικές στιγμές στο νησί, στηρίζοντας την τοπική δημιουργία και κρατώντας ζωντανές τις παραδόσεις. Η καθιερωμένη Χριστουγεννιάτικη συναυλία στον Λιμένα Θάσου αποτελεί πια σημείο αναφοράς και μια όμορφη αφορμή για να συναντηθούν άνθρωποι όλων των ηλικιών γύρω από την τέχνη.




Παραδόθηκαν τα βραβεία αριστείας “Μυρτώ Φουρουντζόγλου” στους μαθητές από τον Δήμο Καβάλας

Ο Δήμος Καβάλας και οι εταιρίες “ΜΙΣΣΙΡΙΑΝ Α.Ε.” και “ΤΟΣΚΑ ΑΤΕ”, προχώρησαν το βράδυ του Σαββάτου 20 Δεκεμβρίου 2025 στην απονομή των τιμητικών βραβείων “Μυρτώ Φουρουντζόγλου” στους μαθητές του Δήμου Καβάλας που αρίστευσαν τη σχολική χρονιά 2024 – 2025 και εισήχθησαν με υψηλή βαθμολογία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Σύμφωνα με την απόφαση 241/2025 του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας, οι 20 συνολικά μαθητές που βραβεύτηκαν, έλαβαν το ποσό των 1.000 ευρώ, για την κάλυψη των πρώτων εξόδων της φοιτητικής τους ζωής.

Στην κατάμεστη αίθουσα εκδηλώσεων της Μεγάλης Λέσχης Καβάλας, εκτός από τους βραβευθέντες και τα μέλη των οικογενειών τους, παραβρέθηκαν η μητέρα της Μυρτούς Φουρουντζόγλου, της 20χρονης Καβαλιώτισσας φοιτήτριας της Ιατρικής, η οποία έχασε τη μάχη με την επάρατη νόσο πριν από τέσσερα χρόνια, Καλλιόπη Ρήγα.

Στη χθεσινή εκδήλωση παρέστησαν και απηύθυναν χαιρετισμό ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου κ. Στέφανος, ο Δήμαρχος Καβάλας, Θόδωρος Μουριάδης, η εκπρόσωπος της εταιρείας “ΜΙΣΣΙΡΙΑΝ”, Αριάδνη Κουκούμη, ο εκπρόσωπος της ΑΤΕ “ΤΟΣΚΑ”, Νίκος Μποζάνης, οι Βουλευτές της ΝΔ, Γιάννης Πασχαλίδης, Μακάριος Λαζαρίδης και Αγγελική Δεληκάρη, ο Αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Θόδωρος Μαρκόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης, Αλέξανδρος Ιωσηφίδης, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Καβάλας, Παναγιώτης Μαμτσαδέλης, οι Αντιδήμαρχοι Καβάλας, Έλσα Βακιρτζή, Απόστολος Μουμτσάκης, Κώστας Χατζηαναστασίου, Αλέξης Γούλας, Βασίλης Λεμονίδης, Τάκης Αγγελίδης, ο Πρόεδρος του ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας, Αρχέλαος Γρανάς, η Εντεταλμένη Σύμβουλος Σχολικών Μονάδων, Άνθη Χατζηφραντζή, οι δημοτικοί σύμβουλοι, Κωνσταντίνος Πεφάνης, Χαράλαμπος Χρυσανίδης και Ευαγγελία Δρακονάκη και ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Π.Ε. Δανιήλ Εμμανουηλίδης.




Με “άρωμα” Καβάλας οι ημιτελικοί του Voice : Νίκος Στεφανίδης και Αφροδίτη Διαμαντίδου στα ημιτελικά

Στον ημιτελικό του τηλεοπτικού talent show “The Voice GR 2025” πέρασαν ο Καβαλιώτης Νίκος Στεφανίδης και η Χρυσουπολιώτισσα Αφροδίτη Διαμαντίδου, μετά την δοκιμασία των “cross battles” που προβλήθηκε το βράδυ του Σαββάτου 20 Δεκεμβρίου 2025 από τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ.

Ο Νίκος Στεφανίδης (από την ομάδα του Πάνου Μουζουράκη) τραγούδησε ένα τραγούδι του ίδιου του Μουζουράκη, το “Αυτή είναι η ζωή”, και κέρδισε με ποσοστό 52% των συνολικών ψήφων τον Αλέξανδρο Κόλλια (από την ομάδα του Χρήστου Μάστορα)

Η Αφροδίτη Διαμαντίδου (από την ομάδα του Χρήστου Μάστορα) τραγούδησε το παραδοσιακό κομμάτι “Βοσπορίτισσα”, και πέρασε πανηγυρικά στα ημιτελικά καθώς έλαβε το 65% των ψήφων του κοινού.




Μητσοτάκης σε αγρότες: Ναι στον διάλογο, αλλά όχι στο παράλογο

Την καθιερωμένη εβδομαδιαία ανασκόπηση του κυβερνητικού έργου έκανε το πρωί της Κυριακής ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μέσω ανάρτησής του, εστιάζοντας στα μέτρα στήριξης των πολιτών και στις βασικές παρεμβάσεις της κυβέρνησης.

Όπως υπογραμμίζει, βασικός στόχος παραμένει η ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος, η περαιτέρω μείωση της φορολογίας και η ανακούφιση των δανειοληπτών σε ελβετικό φράγκο, στο πλαίσιο μιας συνολικής πολιτικής στήριξης της κοινωνίας.

Για το θέμα των αγροτικών κινητοποιήσεων, ο Πρωθυπουργός σημειώνει ότι η κυβέρνηση έχει ήδη ικανοποιήσει 16 από τα 27 αιτήματα των αγροτών, επισημαίνοντας την ανάγκη συνέχισης του διαλόγου με όσους παραμένουν αμετακίνητοι.

Παράλληλα, αναφέρεται η πρόοδος σε σημαντικά έργα υποδομής και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, όπως το πρόγραμμα ανακαίνισης κατοικιών και ενίσχυσης της προσιτής στέγης, η παραλαβή της πρώτης φρεγάτας Belharra, καθώς και η ψηφιακή αναβάθμιση του συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ», που στοχεύει στην καλύτερη προστασία των εργαζομένων και στη μείωση της γραφειοκρατίας για τις επιχειρήσεις.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στον τομέα της καινοτομίας και της τεχνολογίας, με τη δημιουργία του «Φάρου» για την τεχνητή νοημοσύνη, τη λειτουργία του Κέντρου Ικανοτήτων Ημιαγωγών και την υιοθέτηση της Εθνικής Στρατηγικής Κυβερνοασφάλειας για την περίοδο 2026–2030.

Τέλος, γίνεται αναφορά σε παρεμβάσεις που ενισχύουν την ασφάλεια και την καθημερινότητα των πολιτών, όπως η εγκατάσταση νέων συστημάτων οδικής επιτήρησης, η επέκταση της νυχτερινής λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς και σημαντικά πολιτιστικά έργα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την επέκταση του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.

Σύμφωνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, η εβδομάδα που πέρασε ήταν ιδιαίτερα πυκνή, με παρεμβάσεις που, όπως τονίζει, ενισχύουν την ανάπτυξη, την ασφάλεια, την κοινωνική συνοχή και την καινοτομία.




«Καμπανάκι» για ραγδαία μετάδοση της γρίπης κατά τις γιορτές

Ραγδαία αύξηση παρουσιάζουν τα κρούσματα εποχικής γρίπης στην Ευρώπη και τις επόμενες ημέρες έξαρση αναμένεται και στην Ελλάδα.

Οι υγειονομικές αρχές παρακολουθούν στενά την εξέλιξη της κατάστασης, καθώς η φετινή περίοδος γρίπης ξεκίνησε περίπου τέσσερις εβδομάδες νωρίτερα σε σύγκριση με προηγούμενες χρονιές και αποδίδεται στην επικράτηση του υποκλάδου K του ιού της γρίπης A(H3N2).

Έξαρση γρίπης κατά τις γιορτές

Οι υγειονομικές αρχές έχουν τεθεί σε αυξημένη επαγρύπνηση, καθώς η Ελλάδα εισέρχεται στην καρδιά του χειμώνα. Ο υποκλάδος K του ιού της γρίπης A(H3N2) που κυκλοφορεί παγκοσμίως έχει ανιχνευτεί και στη χώρα μας.

Οι ειδικοί προειδοποιούν για μια αναμενόμενη έξαρση της εποχικής γρίπης τις επόμενες εβδομάδες, με φόντο και τις αυξημένες κοινωνικές επαφές της εορταστικής περιόδου. Όπως εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η καθηγήτρια Επιδημιολογίας στο ΕΚΠΑ Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, οι συγκεντρώσεις σε κλειστούς χώρους, τα ταξίδια και η αυξημένη κινητικότητα που χαρακτηρίζουν τις γιορτές, δημιουργούν ευνοϊκές συνθήκες για τη μετάδοση των αναπνευστικών ιών, όπως έχει επισημανθεί επανειλημμένα από διεθνείς υγειονομικούς οργανισμούς. Η εμπειρία των προηγούμενων ετών δείχνει ότι τέτοιες περίοδοι συνοδεύονται συχνά από απότομη αύξηση των κρουσμάτων, η οποία αποτυπώνεται με καθυστέρηση στις νοσηλείες μετά το τέλος των εορτών.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας επισημαίνει ότι η μετάδοση της εποχικής γρίπης γίνεται κυρίως μέσω σταγονιδίων, όταν ένα μολυσμένο άτομο βήχει, φτερνίζεται ή μιλά σε κοντινή απόσταση, αλλά και μέσω επαφής με μολυσμένες επιφάνειες, ιδιαίτερα σε κλειστούς χώρους με ανεπαρκή αερισμό. Η εορταστική περίοδος, με τις παρατεταμένες κοινωνικές συναναστροφές σε εσωτερικούς χώρους, ενισχύει περαιτέρω αυτή τη δυναμική μετάδοσης.




Super League 2 : «Πικρή» ισοπαλία για το Νέστο Χρυσούπολης στην Ευκαρπία

Για την 15η αγωνιστική στον Α’ όμιλο της Super League 2, Μακεδονικός και Νέστος Χρυσούπολης πήραν από ένα βαθμό στη μεταξύ τους ισόπαλη αναμέτρηση με 2-2.

Οι φιλοξενούμενοι βρέθηκαν να κερδίζουν με 0-2, αλλά οι γηπεδούχοι είχαν τα ψυχικά αποθέματα να πάρουν έστω το βαθμό.

Ο Νέστος μπήκε πιο δυνατά στο ματς και κατάφερε να προηγηθεί στο πρώτο δεκάλεπτο με δύο τέρματα. Πρωταγωνιστής ο Σαπουντζής που βρήκε το δρόμο προς τα δίχτυα και τις δύο φορές.

Με δύο σουτ στο 3′ και στο 7′, ο χαφ της Χρυσούπολης έδωσε προβάδισμα στην ομάδα του για το 0-2. Ωστόσο το σκορ που έμοιαζε ασφαλείας για τους φιλοξενούμενους δεν κράτησε μέχρι το φινάλε του ημιχρόνου.

Ο Μακεδονικός έψαξε την απάντηση και τη βρήκε στο 38′. Ο Μορέρ με σουτ έγραψε το 1-2 και έτσι οι δύο ομάδες οδηγήθηκαν στα αποδυτήρια.

Είναι επίσης ενδεικτικό της εικόνας των γηπεδούχων, ότι έγιναν τρεις αλλαγές στο 30′ προκειμένου να αλλάξει κάτι στο ματς.

Στο δεύτερο ημίχρονο, οι «πράσινοι» βρήκαν την ισοφάριση. Ξανά ο Μορέρ στο 61′ σκόραρε για δεύτερη φορά και άλλαξε τα δεδομένα του ματς. Βέβαια μέχρι το φινάλε, το σκορ δεν άλλαξε και το 2-2 ήταν το τελικό αποτέλεσμα.

Η εξέλιξη αυτή δεν άφησε καμία ομάδα χαρούμενη καθώς ο μεν Νέστος κρατούσε ένα μεγάλο «διπλό» το οποίο και έχασε, ενώ ο Μακεδονικός παρά τη μερική ανατροπή του σκορ έμεινε χαμηλά στη βαθμολογία.

Ο Νέστος έφτασε τους 15 βαθμούς, ενώ ο Μακεδονικός τους 6 και βρίσκεται τελευταίος στη βαθμολογία.

Συνθέσεις:

Μακεδονικός (Τυριακίδης): Καζέλης, Χασάνογλου (46′ Καλαϊτζής), Θωμάι, Τσουκάνης, Αδαμίδης (30′ Κούφας), Κωτέλης (30′ Καρτάλης), Παναγιωτούδης, Μορέρ, Λαβάλ, Καντάβ (82′ Αμανατίδης), Αλτιντζής (30′ Καπνίδης).

Νέστος Χρυσούπολης (Κεχαγιάς): Γ. Μούτσα, Δαλιανόπουλος (55′ Φόρντος), Μανωλάκης (14′ λ.τ Αναστασόπουλος), Τσαμούρης, Γκιώνης, Λέλεκας, Ψάλτης, Κωστίκα, Αντεσίνα (72′ Τσίκος), Σαπουντζής (55′ Δερμιτζάκης), Ντοναλντόνι (72′ Σταυρόπουλος).

 




Δήμος Καβάλας – ΔΕΥΑΚ: Οριστική αποπληρωμή ιστορικού δανείου

Σε ένα σημαντικό βήμα οικονομικής εξυγίανσης και θεσμικής συνέπειας προχώρησαν ο Δήμος Καβάλας και η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης Καβάλας (ΔΕΥΑΚ), με την οριστική τακτοποίηση και αποπληρωμή ιστορικού δανείου προς το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.

Συγκεκριμένα, η ΔΕΥΑΚ ολοκλήρωσε την καταβολή της τελευταίας δόσης δανειακής υποχρέωσης που αφορούσε τη χρηματοδότηση του έργου της Αποχέτευσης και του Βιολογικού Καθαρισμού της πόλης της Καβάλας. Το δάνειο είχε συναφθεί σε περίοδο προ του 1990, σε ένα διαφορετικό θεσμικό και χρηματοδοτικό πλαίσιο για τα έργα υποδομής της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με αυξημένη συμμετοχή της Επιχείρησης σε σχέση με τη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Η διαδικασία αποπληρωμής ολοκληρώθηκε κατόπιν σχετικής ειδοποίησης του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων για εκκρεμή οφειλή, ενώ η καταβολή της τελευταίας δόσης πραγματοποιήθηκε παρουσία του δημάρχου Καβάλας, Θόδωρου Μουριάδη, και του προέδρου της ΔΕΥΑΚ, Απόστολου Χρόνη. Η παρουσία τους υπογράμμισε τη στενή θεσμική συνεργασία Δήμου και Δημοτικής Επιχείρησης, καθώς και τη συλλογική προσήλωση στη δημοσιονομική πειθαρχία και τη διαφάνεια.

Η οριστική τακτοποίηση της συγκεκριμένης δανειακής υποχρέωσης ενισχύει ουσιαστικά τη χρηματοοικονομική βιωσιμότητα της ΔΕΥΑΚ, βελτιώνει τους δείκτες φερεγγυότητας και δημιουργεί ευνοϊκότερες προϋποθέσεις για τον μελλοντικό προγραμματισμό και την αξιοποίηση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων.

Ο Δήμος Καβάλας και η ΔΕΥΑΚ δηλώνουν ότι συνεχίζουν με υπευθυνότητα την εφαρμογή πολιτικών οικονομικής σταθερότητας και βιώσιμης διαχείρισης κρίσιμων υποδομών, προς όφελος της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος και της τοπικής κοινωνίας.




Στον τελικό του “The Voice” ο Καβαλιώτης Νίκος Στεφανίδης

Μεγάλη επιτυχία για την Καβάλα και τον ίδιο τον Νίκο Στεφανίδη, καθώς ο ταλαντούχος Καβαλιώτης διαγωνιζόμενος κατάφερε να εξασφαλίσει τη συμμετοχή του στον μεγάλο τελικό του δημοφιλούς μουσικού διαγωνισμού “The Voice”.

Με τις εμφανίσεις του στα live shows, ο Νίκος Στεφανίδης ξεχώρισε για τη φωνή, την ερμηνευτική του ωριμότητα και τη σκηνική του παρουσία, κερδίζοντας την υποστήριξη του κοινού και θετικές κριτικές από τους coaches. Η πρόκρισή του στον τελικό αποτελεί επιστέγασμα της σκληρής δουλειάς και της αφοσίωσής του στη μουσική.

Η επιτυχία του έχει σκορπίσει ενθουσιασμό στην Καβάλα, με φίλους, συγγενείς και συμπολίτες του να εκφράζουν τη στήριξή τους και να του εύχονται καλή επιτυχία στον τελικό.

Ο μεγάλος τελικός του “The Voice” αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, με τον Νίκο Στεφανίδη να διεκδικεί τη νίκη και να εκπροσωπεί επάξια την Καβάλα στη δημοφιλή μουσική σκηνή.




Κλειστή ξανά η Εγνατία Οδός στο ύψος της Μουσθένης λόγω κινητοποιήσεων αγροτών

Για ακόμη μία φορά παραμένει κλειστή η Εγνατία Οδός στο ύψος της Μουσθένης, εξαιτίας κινητοποιήσεων αγροτών που έχουν παρατάξει τα τρακτέρ τους στο οδόστρωμα, προκαλώντας σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία.

Οι αγρότες συνεχίζουν τις διαμαρτυρίες τους, διεκδικώντας λύσεις σε χρόνιες οικονομικές και θεσμικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας. Η παρουσία των τρακτέρ έχει οδηγήσει σε πλήρη διακοπή της κυκλοφορίας και στα δύο ρεύματα, με τα οχήματα να ακινητοποιούνται και τους οδηγούς να ταλαιπωρούνται.

Στο σημείο βρίσκονται δυνάμεις της Τροχαίας, οι οποίες ρυθμίζουν την κυκλοφορία και εκτρέπουν τα οχήματα σε εναλλακτικές διαδρομές, ενώ συστήνεται στους οδηγούς να αποφεύγουν την περιοχή και να ακολουθούν τις οδηγίες των αρχών.

Οι κινητοποιήσεις αναμένεται να συνεχιστούν, ενώ δεν έχει γίνει γνωστό πότε θα αποκατασταθεί πλήρως η κυκλοφορία στην Εγνατία Οδό. Οι εξελίξεις παρακολουθούνται στενά, καθώς πρόκειται για έναν από τους βασικότερους οδικούς άξονες της χώρας.




Μπλόκο αγροτών των Φιλίππων στον Σταυρό Αμυγδαλεώνα

Σε κινητοποιήσεις προχώρησαν οι αγρότες της περιοχής Φιλίππων, στήνοντας μπλόκο στον Σταυρό Αμυγδαλεώνα, στο πλαίσιο των διαμαρτυριών τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο αγροτικός κόσμος.

Οι αγρότες δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους, ζητώντας ουσιαστική στήριξη του πρωτογενούς τομέα και άμεσες λύσεις στα οικονομικά και θεσμικά αιτήματά τους.

Οι εξελίξεις παρακολουθούνται στενά, ενώ παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων τις επόμενες ημέρες.




Νωρίτερα εμφανίστηκε φέτος η εποχική γρίπη στη χώρα μας

Νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά κάνει την εμφάνισή της η εποχική γρίπη και στη χώρα μας, με τους ειδικούς να κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για αυξημένη διασπορά στην κοινότητα.

Μιλώντας στο ENA Channel, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δημόσιας Υγείας της Π.Ε. Καβάλας, Χρήστος Παπαδόπουλος, ανέφερε ότι φέτος κυριαρχεί —όπως και άλλες χρονιές— η γρίπη τύπου Α, με υποστέλεχος που φαίνεται να «τρέχει» πιο έντονα στον πληθυσμό. Όπως σημείωσε, η εικόνα αυτή καταγράφεται κυρίως στην Ευρώπη και ειδικότερα στη Μεγάλη Βρετανία, όπου έχουν παρατηρηθεί βαριές νοσήσεις, νοσηλείες και αρκετοί θάνατοι.

Ο κ. Παπαδόπουλος υπογράμμισε ότι η γρίπη δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως κάτι ήπιο ή «ένα απλό κρυολόγημα», τονίζοντας πως κάθε χρόνο δεν είναι εκ των προτέρων γνωστό το πόσο σοβαρές θα είναι οι επιπτώσεις της. Στο πλαίσιο αυτό, κάλεσε τους πολίτες να μην την υποτιμούν και να προχωρούν στον εμβολιασμό, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στα μικρά παιδιά, στα άτομα ηλικίας άνω των 60–65 ετών, καθώς και σε όσους έχουν υποκείμενα νοσήματα.