Στις εγκαταστάσεις του Πρίνου η Πρόεδρος του Διεθνούς Επιμελητηρίου Μηχανικών Πετρελαίου

Μια πολύ σημαντική επίσκεψη έλαβε χώρα στις εγκαταστάσεις της Energean στον Κόλπο της Καβάλας, όπου λειτουργεί η μοναδική παραγωγή πετρελαίου στην Ελλάδα και όπου, μέσω της EnEarth, αναπτύσσεται η μεγάλη επένδυση της αποθήκευσης άνθρακα (CO2) στον Πρίνο.

Ειδικότερα, η Διευθύνουσα Σύμβουλος και Country Manager της Energean στην Ελλάδα Δρ. Κατερίνα Σάρδη, καθώς και στελέχη της εταιρείας υποδέχθηκαν την κ. Jennifer Miskimins, Πρόεδρο του Διεθνούς Επιμελητηρίου Μηχανικών Πετρελαίου (Society of Petroleum Engineers– SPE), που συνοδευόταν από τον Πρύτανη του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ) κ. Φώτιο Μάρη και τον καθηγητή του ΔΠΘ και Πρόεδρο του SPE στην Ελλάδα κ. Νικόλαο Κόκκινo, καθώς και συνεργάτες τους.

Οι εκλεκτοί επισκέπτες ενημερώθηκαν για τη λειτουργία του συγκροτήματος του Πρίνου και τις δραστηριότητες της Energean στην Ελλάδα και γενικότερα στην Ανατολική Μεσόγειο, καθώς και για την πορεία της ανάπτυξης του έργου της αποθήκευσης CO 2 στον Πρίνο.

Ο Διευθυντής του Συγκροτήματος του Πρίνου και Διευθυντής Υγείας, Ασφάλειας και Περιβάλλοντος του ομίλου Energean κ. Βασίλης Τσέτογλου δήλωσε σχετικά:

«Είναι μεγάλη χαρά και τιμή που υποδεχθήκαμε στις εγκαταστάσεις του Πρίνου την παγκόσμια Πρόεδρο του SPE κ. Jennifer Miskimins, τον Πρύτανη του ΔΠΘ κ. Φώτιο Μάρη, τον καθηγητή του ΔΠΘ και Πρόεδρο του SPE στην Ελλάδα κ. Νικόλαο Κόκκινο και τους εκλεκτούς τους συνεργάτες. Η επίσκεψη αυτή έρχεται σε μια ιστορική περίοδο για τον Πρίνο, ο οποίος σταδιακά μετασχηματίζεται από την μοναδική πετρελαιοπηγή της Ελλάδας στον μοναδικό αποθηκευτικό χώρο CO 2 στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο ώστε, μετά το ρόλο που έπαιξε στην ενεργειακή ασφάλεια, να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην πορεία προς την αποανθρακοποίηση της βιομηχανίας μας και στην προσπάθεια να περιοριστεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου και η υπερθέρμανση του πλανήτη μας.  Η συνεργασία μας όλα αυτά τα χρόνια τόσο με το SPE όσο και με το Δημοκρίτειο συνέβαλε τα μέγιστα ώστε να παραχθούν με απόλυτη ασφάλεια και σε απόλυτη αρμονία με το περιβάλλον, τον τουρισμό, την αλιεία και, γενικότερα, κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο από τα κοιτάσματα του Κόλπου της Καβάλας. Παράλληλα, αναπτύχθηκε μια μοναδική τεχνογνωσία, ένα πρωτοποριακό εκπαιδευτικό αντικείμενο καθώς και μια πολύ σοβαρή πηγή απασχόλησης και ανάπτυξης για τις τοπικές κοινωνίες. Είμαστε απόλυτα βέβαιοι ότι η νέα εποχή του Πρίνου θα εξακολουθήσει να έχει αυτά τα χαρακτηριστικά, αναβαθμίζοντας ακόμη περισσότερο τη γεωπολιτική θέση της Καβάλας και ευρύτερα της Ανατολικής Μακεδονίας και της Θράκης».

Πλέον κατάλληλος ο Πρίνος για την αποθήκευση CO2

Η Πρόεδρος του SPE και καθηγήτρια του Colorado Schools of Mines κ. Jennifer Miskimins δήλωσε σχετικά:

«Οι εγκαταστάσεις στον Πρίνο είναι καταπληκτικές και ήταν πραγματικά μια μεγάλη ευκαιρία για μένα αυτή η επίσκεψη. Ως Πρόεδρος του SPE, επισκέπτομαι εγκαταστάσεις σε όλο τον κόσμο και ήταν τιμή για μένα που προσκλήθηκα να επισκεφτώ τον Πρίνο. Το δε έργο της αποθήκευσης CO 2 που έχει δρομολογηθεί στον Πρίνο αποτελεί μια πολύ συνήθη τεχνική που εφαρμόζεται σε όλο τον κόσμο, συμβάλλει στην μείωση των εκπομπών άνθρακα και στον έλεγχο των συνεπειών της κλιματικής αλλαγής και βλέπω εδώ μια εξαιρετική ευκαιρία να χρησιμοποιηθεί μια εγκατάσταση που είναι η πλέον κατάλληλη για αυτόν τον σκοπό. Υπάρχει ένα αδιαπέρατο πέτρωμα στην κορυφή του αποθηκευτικού χώρου που είναι πολύ συμπαγές από γεωμηχανικής πλευράς και δεν εγείρoνται ζητήματα ασφαλείας».

Ο καθηγητής Χημείας του ΔΠΘ και Πρόεδρος του SPE στην Ελλάδα κ. Νικόλαος Κόκκινος δήλωσε σχετικά:

«Είναι μεγάλη τιμή και χαρά να έχουμε στην πόλη μας και στο Ινστιτούτο Πετρελαίου του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, που εδρεύει στην Καβάλα, την Πρόεδρο του SPE. Η επίσκεψη πραγματοποιείται στο πλαίσιο της συνεργασίας του Ινστιτούτου Πετρελαίου καθώς και του Διεθνούς Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών με θέμα «Βιομηχανική Κατάλυση και Βιώσιμη Ενέργεια» με το SPE  Χρειαζόμαστε τέτοιους εταίρους, που βοηθούν τα προγράμματα διεθνοποίησης του πανεπιστημίου μας. Στην Καβάλα λειτουργεί το παράρτημα του SPE για όλη την Ελλάδα. Επίσης, το SPE παρέχει τους φοιτητές μας πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων επιστημονικού κύρους και τους δίνει τη δυνατότητα να παρουσιάσουν σε διεθνή συνέδρια και ημερίδες τις εργασίες τους που είναι εφαρμόσιμες στη βιομηχανία σε όλο τον κόσμο.

Ευχαριστούμε το SPE για αυτή τη σταθερή συνεργασία και για την επίσκεψη που έρχεται σε μια ιδιαίτερα σημαντική συγκυρία, καθώς προετοιμάζεται ένα νέο, ξενόγλωσσο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Μηχανική Πετρελαίου πενταετούς φοιτήσεως που συνδιοργανώνεται από το Τμήμα Χημείας και το Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Η συμβολή του SPE σε αυτήν την προσπάθεια είναι πολύ σημαντική.

Ευχαριστούμε θερμά την καθηγήτρια Miskimins και προσβλέπουμε σε διεύρυνση της συνεργασίας μας τόσο στην περιοχή μας όσο και σε νέες πρωτοβουλίες όπως η συνεργασία που έχει δρομολογηθεί ανάμεσα στο ΔΠΘ και το Πανεπιστήμιο του Καϊρου» .

Η επίσκεψη στις εγκαταστάσεις ολοκληρώθηκε με τον περίπλου στις υπεράκτιες εξέδρες του Πρίνου, όπου παράγεται πετρέλαιο εδώ και 45 χρόνια.

Δελτίο Τύπου




Μηχανή άμεσης επέμβασης αποκτά το ΕΚΑΒ Καβάλας

Μία ιδιαίτερα σημαντική ενίσχυση για τις υπηρεσίες επείγουσας προνοσοκομειακής φροντίδας αναμένεται να αποκτήσει η Καβάλα μέχρι τον προσεχή Σεπτέμβριο, καθώς το ΕΚΑΒ της πόλης πρόκειται να εξοπλιστεί για πρώτη φορά με μηχανή άμεσης επέμβασης. Πρόκειται για ένα πάγιο αίτημα των διασωστών και των στελεχών της υπηρεσίας, καθώς μέχρι σήμερα ο Τομέας ΕΚΑΒ Καβάλας δεν διέθετε αντίστοιχο επιχειρησιακό μέσο, παρά τις αυξημένες ανάγκες που καταγράφονται ιδιαίτερα κατά τους θερινούς μήνες.

Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στις συντονισμένες ενέργειες του διευθυντή του ΕΚΑΒ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χαρίλαος Λώτης, ο οποίος το τελευταίο διάστημα έχει προωθήσει σειρά πρωτοβουλιών για την αναβάθμιση των υπηρεσιών του ΕΚΑΒ στην περιφέρεια. Ο κ. Λώτης έχει διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση των δομών και του ανθρώπινου δυναμικού του ΕΚΑΒ στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, με στόχο τη βελτίωση της επιχειρησιακής ετοιμότητας και της ταχύτερης ανταπόκρισης στα επείγοντα περιστατικά.

Η απόκτηση της μηχανής άμεσης επέμβασης αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στη μείωση του χρόνου προσέγγισης σε περιστατικά που εκδηλώνονται εντός του αστικού ιστού, ιδιαίτερα σε σημεία με αυξημένη κυκλοφοριακή συμφόρηση. Παράλληλα, θα δώσει τη δυνατότητα στους διασώστες να φτάνουν γρηγορότερα στον τόπο ενός συμβάντος, παρέχοντας τις πρώτες κρίσιμες βοήθειες μέχρι την άφιξη του ασθενοφόρου.




Βούλγαροι εθνικιστές έστησαν πλάκα για τον Γκότσε Ντέλτσεφ στο χωριό Καρυές των Σερρών

Μαρμάρινη αναθηματική πλάκα στη μνήμη του κομιτατζή Γκότσε Ντέλτσεφ (1872-1903) τοποθέτησαν αυθαίρετα και προκλητικά Βούλγαροι εθνικιστές στο μισοερειπωμένο κωδωνοστάσιο του εγκαταλελειμμένου χωριού Καρυές, με παλαιότερη ονομασία Μπάνιτσα, ανατολικά της Ορεινής Σερρών.

Η πλάκα, στην οποία απεικονίζεται η μορφή του, αναγράφει: «Γκότσε Ντέλτσεφ. Σε αυτό το μέρος στις 4 Μαΐου 1903 έπεσε (1872–1903)». Κάτω από τη φωτογραφία του Βούλγαρου επαναστάτη σημειώνεται: «Βούλγαρος επαναστάτης και βοεβόδας, απόφοιτος της Στρατιωτικής Σχολής της Σόφιας. Έζησε και αγωνίστηκε για την ελευθερία των Βουλγάρων στη Μακεδονία και την Αδριανούπολη. Αιώνια η μνήμη του!».

Η ύπαρξη της πλάκας στο μισοερειπωμένο καμπαναριό προκαλεί ερωτήματα, καθώς μέχρι πρόσφατα παρέμενε άγνωστο ποιοι ακριβώς και πότε την τοποθέτησαν. Αναφορές στο θέμα κάνουν τις τελευταίες ημέρες ενημερωτικά μέσα στη Σόφια και τα Σκόπια, δημοσιεύοντας μάλιστα φωτογραφίες που εικονίζουν δύο άνδρες να τοποθετούν την πλάκα στο καμπαναριό.

 




Νέα τέλη στα ακίνητα από το 2027 – Οι δήμοι θα καθορίζουν τις χρεώσεις

Σημαντικές αλλαγές στη φορολόγηση των ακινήτων φέρνει το νέο πλαίσιο για την Τοπική Αυτοδιοίκηση, καθώς από το 2027 οι δήμοι θα έχουν τη δυνατότητα να καθορίζουν οι ίδιοι το ύψος του νέου Τέλους Τοπικής Ανάπτυξης που θα επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες ακινήτων.

Το νέο τέλος θα αντικαταστήσει το σημερινό Τέλος Ακίνητης Περιουσίας (ΤΑΠ) και θα υπολογίζεται με συντελεστές από 0,3 έως 0,7 τοις χιλίοις επί της φορολογητέας αξίας του ακινήτου, με το ακριβές ποσοστό να αποφασίζεται από κάθε δημοτικό συμβούλιο.

Η είσπραξη θα συνεχίσει να γίνεται μέσω των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος, όπως συμβαίνει σήμερα με το ΤΑΠ, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις προβλέπεται ακόμη και η δυνατότητα επιβολής υψηλότερου συντελεστή εφόσον ένας δήμος δεν εξασφαλίζει τα απαιτούμενα έσοδα.

Οι αλλαγές έρχονται σε μια περίοδο κατά την οποία η αγορά ακινήτων βρίσκεται ήδη υπό πίεση, με τις τιμές αγοράς κατοικιών να καταγράφουν σημαντική άνοδο όχι μόνο στα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά και στην περιφέρεια. Σε πολλές επαρχιακές πόλεις η ζήτηση για κατοικίες έχει αυξηθεί αισθητά τα τελευταία χρόνια, οδηγώντας σε υψηλότερες τιμές πώλησης και ενοικίασης.

 




Σχέδιο έξι σημείων για «φρένο» στα ενοίκια και τις τιμές κατοικιών

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε η νέα Εθνική Στρατηγική για τη Στεγαστική Πολιτική 2026-2035, η οποία περιλαμβάνει έξι βασικές παρεμβάσεις με στόχο την αύξηση της προσφοράς κατοικιών και τον περιορισμό των ακραίων αυξήσεων σε ενοίκια και τιμές ακινήτων.

Μεταξύ των σημαντικότερων προτάσεων βρίσκεται η δημιουργία ενός Εθνικού Δείκτη Τιμών Ακινήτων, ο οποίος θα παρακολουθεί τις τιμές πώλησης και ενοικίασης σε όλη τη χώρα. Μέσω του μηχανισμού αυτού θα μπορεί να εντοπίζονται περιοχές με έντονη στεγαστική πίεση και, όπου κρίνεται απαραίτητο, να εξετάζεται η επιβολή ανώτατων ορίων στα μισθώματα ή άλλων ρυθμίσεων προστασίας των ενοικιαστών.

Το σχέδιο προβλέπει ακόμη φορολογικά κίνητρα για την κατασκευή νέων κατοικιών που θα διατίθενται αποκλειστικά για μακροχρόνια μίσθωση, ειδικό καθεστώς Golden Visa που θα συνδέεται με την προσφορά κατοικιών προς ενοικίαση, καθώς και φορολογικές ελαφρύνσεις στις τράπεζες ώστε να χορηγούν χαμηλότοκα στεγαστικά δάνεια σε νέους και νοικοκυριά με χαμηλά ή μεσαία εισοδήματα.

Παράλληλα, προτείνονται ειδικά πολεοδομικά σχέδια για την ανάπτυξη κοινωνικής κατοικίας, αλλά και εκσυγχρονισμός του συστήματος έκδοσης οικοδομικών αδειών, με στόχο την ταχύτερη ανέγερση νέων κατοικιών και την ενίσχυση της προσφοράς στην αγορά.

 




Έβρος: Αναβαθμίζονται οι συνοριακοί σταθμοί του Έβρου – Νέα εποχή για τις Καστανιές και τους Κήπους

Ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση των συνοριακών σταθμών του Έβρου έγινε με την υπογραφή της σύμβασης για τη μετεγκατάσταση του Συνοριακού Σταθμού στις Καστανιές. Το έργο, ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ, προβλέπει την κατασκευή ενός νέου και σύγχρονου σταθμού που θα βελτιώσει τις συνθήκες διέλευσης και εξυπηρέτησης των ταξιδιωτών.

Ο νέος συνοριακός σταθμός αναμένεται να ενισχύσει τον ρόλο της περιοχής και να διευκολύνει τόσο τις μετακινήσεις πολιτών όσο και τις εμπορευματικές μεταφορές από και προς την Τουρκία.

Την ίδια στιγμή, συνεχίζονται οι εργασίες και στον συνοριακό σταθμό των Κήπων, όπου βρίσκεται σε εξέλιξη το έργο αναβάθμισης των υφιστάμενων εγκαταστάσεων. Στόχος είναι η βελτίωση της λειτουργίας του σταθμού και η ταχύτερη εξυπηρέτηση των διερχόμενων οχημάτων και ταξιδιωτών.

Με τα δύο αυτά έργα, οι σημαντικότερες χερσαίες πύλες εισόδου του Έβρου αναβαθμίζονται, ενισχύοντας τις υποδομές και την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής.




ΔΕΥΑΚ : Δόθηκε στην κυκλοφορία ο δρόμος της ΜΟΜΑ – Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες στο Παληό

Στην κυκλοφορία δόθηκε πλέον ο δρόμος της ΜΟΜΑ στην Καβάλα, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών που πραγματοποίησε η ΔΕΥΑΚ στο συγκεκριμένο τμήμα του οδικού δικτύου.

Οι παρεμβάσεις αφορούσαν έργα υποδομής που κρίθηκαν απαραίτητα για τη βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό των δικτύων της περιοχής, με αποτέλεσμα να απαιτηθούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και προσωρινές δυσκολίες στις μετακινήσεις των πολιτών κατά το προηγούμενο διάστημα.

Παράλληλα, ολοκληρώθηκε και η ασφαλτόστρωση σε όλο το μήκος του έργου προς το Παληό, αποκαθιστώντας πλήρως το οδόστρωμα και βελτιώνοντας σημαντικά τις συνθήκες οδικής ασφάλειας και κυκλοφορίας για κατοίκους και επισκέπτες.

Με την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων, ένας ιδιαίτερα σημαντικός οδικός άξονας της περιοχής επανέρχεται σε πλήρη λειτουργία, διευκολύνοντας την καθημερινή μετακίνηση των πολιτών και την πρόσβαση προς τις παραλιακές περιοχές του Δήμου Καβάλας.




Δράμα : Αστυνομικός σκότωσε την γυναίκα του και αυτοκτόνησε!

Μια οικογενειακή τραγωδία γράφτηκε το απόγευμα της Δευτέρας (15/6) στον Κορύλοβο Δράμας, όταν ένας αστυνομικός στο επάγγελμα, αυτοκτόνησε με το υπηρεσιακό του όπλο, ενώ η γυναίκα του, επίσης αστυνομικός, βρέθηκε σοβαρά τραυματισμένη στο σπίτι της και μεταφέρθηκε αρχικά εσπευσμένα στο Νοσοκομείο.

Δυστυχώς, μετά από λίγη ώρα, το θύμα εξέπνευσε στα τραύματά του. Σύμφωνα με πληροφορίες ο δράστης είχε μαχαιρώσει τη σύζυγό του, χωρίς να έχουν γίνει ακόμη γνωστά τα κίνητρα του φονικού.




Χρυσούπολη : Παρουσιάστηκε το βιβλίο «Οι Πρωθυπουργοί της Μεταπολίτευσης – Μια Περίοδος, Δέκα Πρωθυπουργοί, Έντεκα Πρωθυπουργίες»

Με ιδιαίτερη επιτυχία και μεγάλη συμμετοχή πολιτών πραγματοποιήθηκε στη Χρυσούπολη η πρώτη πανελλαδική παρουσίαση του νέου βιβλίου του διακεκριμένου Καθηγητή Πολιτικής Επιστήμης και Πολιτειολογίας κ. Θανάση Διαμαντόπουλου με τίτλο: «Οι Πρωθυπουργοί της Μεταπολίτευσης – Μια Περίοδος, Δέκα Πρωθυπουργοί, Έντεκα Πρωθυπουργίες».

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από το Παράρτημα Καβάλας του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ευρωπαϊκής Κίνησης, σε συνδιοργάνωση με την ΠΕΔ Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, τον Δήμο Νέστου και την Αναπτυξιακή Νέστου, στο κατάμεστο αίθριο του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας Χρυσούπολης.

Ιδιαίτερη σημασία προσδίδει στο γεγονός ότι η πρώτη παρουσίαση του βιβλίου σε πανελλαδικό επίπεδο πραγματοποιήθηκε στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και συγκεκριμένα στη Χρυσούπολη, αναδεικνύοντας τον ρόλο της περιφέρειας ως χώρου παραγωγής δημόσιου διαλόγου και πολιτικού προβληματισμού.

Την εκδήλωση άνοιξε ο οικοδεσπότης Δήμαρχος Νέστου και Πρόεδρος της ΠΕΔ ΑΜΘ κ. Σάββας Μιχαηλίδης, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων ότι πρόκειται για μια αμιγώς υπερκομματική πρωτοβουλία, με στόχο την ιστορική προσέγγιση και τον γόνιμο διάλογο γύρω από μια καθοριστική περίοδο της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.

Χαιρετισμούς απηύθυναν ο Πρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της Διεθνούς Ευρωπαϊκής Κίνησης κ. Μιχάλης Αγγελόπουλος και ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης.
Κεντρικοί εισηγητές της εκδήλωσης ήταν ο Ευρωβουλευτής κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, ο πρώην Υπουργός κ. Κώστας Σκανδαλίδης, ο Δικηγόρος και Διδάκτωρ Συνταγματικού Δικαίου, πρώην Βουλευτής, κ. Αθανάσιος Γλαβίνας και ο κ. Κρις Σπύρου, πρώην Βουλευτής, Πρόεδρος της Βουλής του Νιού Χάμσαϊρ και επί σειρά ετών επικεφαλής των Δημοκρατικών στην Πολιτεία.

Οι εισηγητές ανέλυσαν κρίσιμες πτυχές της Μεταπολίτευσης, φωτίζοντας τον ρόλο και την πολιτική παρακαταθήκη των Πρωθυπουργών που σημάδεψαν την περίοδο αυτή, ενώ παράλληλα κατέθεσαν τις προσωπικές τους εκτιμήσεις για τις μεγάλες πολιτικές, κοινωνικές και θεσμικές αλλαγές των τελευταίων πέντε δεκαετιών.

Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσίασαν οι παρεμβάσεις των Βουλευτών κ. Τάσου Δημοσχάκη και κ. Νίκου Παναγιωτόπουλου, καθώς και του πρώην Υπουργού κ. Γιώργου Καλαντζή, οι οποίοι μοιράστηκαν προσωπικές εμπειρίες και χαρακτηριστικά περιστατικά από τη συνεργασία τους με Πρωθυπουργούς της Μεταπολίτευσης.

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους εκπρόσωποι της Εκκλησίας, της Αυτοδιοίκησης, των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας, της Δικαιοσύνης και της πολιτικής ζωής του τόπου.

Μεταξύ άλλων παρόντες ήταν ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης π. Τιμόθεος, η Βουλευτής Καβάλας κ. Αγγελική Δεληκάρη, ο Δήμαρχος Παγγαίου κ. Φίλιππος Αναστασιάδης, η Εισαγγελέας Πρωτοδικών κ. Στέλλα Στόγια, ο Αντιστράτηγος κ. Παναγιώτης Καβιδόπουλος, ο Επίτιμος Υπαρχηγός ΓΕΣ κ. Γεώργιος Κέλλης, ο Υποστράτηγος κ. Αριστείδης Καβαρλίγκος, ο Γενικός Περιφερειακός Αστυνομικός Διευθυντής ΑΜΘ Ταξίαρχος κ. Λάμπρος Τσιάρας, ο Αστυνομικός Διευθυντής Καβάλας κ. Κωνσταντίνος Σιμούδης, ο Λιμενάρχης Καβάλας Πλοίαρχος Λ.Σ. κ. Αθανάσιος Βρύζας, ο Διοικητής Ασφάλειας Καβάλας κ. Αθανάσιος Κοψίδας, ο Διοικητής του Αστυνομικού Τμήματος Χρυσούπολης κ. Παναγιώτης Παπαδόπουλος, ο Διοικητής της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Χρυσούπολης Αντιπύραρχος κ. Παναγιώτης Παντζαρτζίδης, καθώς και ο πρώην Υφυπουργός κ. Μιχάλης Τιμοσίδης και ο πρώην Βουλευτής κ. Δημήτρης Παπουτσής.

Το Παράρτημα Καβάλας της Διεθνούς Ευρωπαϊκής Κίνησης ευχαριστεί θερμά όλους τους ομιλητές, τους συνδιοργανωτές και τους πολίτες που κατέκλυσαν τον χώρο της εκδήλωσης, αποδεικνύοντας ότι ο ουσιαστικός διάλογος για την πολιτική ιστορία, τη δημοκρατία και την ευρωπαϊκή πορεία της χώρας εξακολουθεί να αποτελεί ζωντανό ζητούμενο της κοινωνίας.




Παράταση έως τις 22 Ιουνίου για τον καθαρισμό οικοπέδων – Έρχονται έλεγχοι και πρόστιμα

Μικρή παράταση στην προθεσμία καθαρισμού των οικοπέδων έδωσε το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, καθώς ο αρμόδιος υπουργός ανακοίνωσε ότι οι ιδιοκτήτες ακινήτων έχουν πλέον περιθώριο έως και τις 22 Ιουνίου για να ολοκληρώσουν τις απαραίτητες εργασίες.

Η απόφαση ελήφθη ύστερα από εισήγηση της Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου, η οποία αξιολόγησε τα πρόσφατα μετεωρολογικά δεδομένα. Παράλληλα, το Υπουργείο απευθύνει έκκληση στους πολίτες να επισπεύσουν τις εργασίες καθαρισμού, καθώς οι καιρικές συνθήκες που αναμένονται το επόμενο διάστημα αυξάνουν τον κίνδυνο εκδήλωσης πυρκαγιών.




Αβεβαιότητα για το μέλλον των ΕΛΤΑ στη Χρυσούπολη

Έντονη ανησυχία επικρατεί στη Χρυσούπολη μετά τις πληροφορίες για το επικείμενο κλείσιμο του τοπικού καταστήματος των ΕΛΤΑ, στο πλαίσιο του σχεδίου αναδιοργάνωσης του οργανισμού. Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά τις τελευταίες ημέρες, το ταχυδρομικό έργο πρόκειται να μεταφερθεί σε ιδιώτη συνεργάτη, ενώ το υφιστάμενο κατάστημα οδηγείται σε παύση λειτουργίας, προκαλώντας αντιδράσεις από κατοίκους και τοπικούς φορείς.

Η εξέλιξη αυτή έχει προκαλέσει προβληματισμό, καθώς το κατάστημα των ΕΛΤΑ εξυπηρετεί καθημερινά πολίτες για πληρωμές λογαριασμών, συντάξεις, εργόσημα, ταχυδρομικές και χρηματοοικονομικές συναλλαγές. Παρότι από τη διοίκηση των ΕΛΤΑ φέρεται να διαβεβαιώνεται ότι οι υπηρεσίες θα συνεχίσουν να παρέχονται μέσω ταχυδρομικού πρακτορείου με διευρυμένο ωράριο, αρκετοί κάτοικοι εκφράζουν φόβους για υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών και απώλεια της άμεσης παρουσίας του δημόσιου ταχυδρομείου στην περιοχή.

Μετά από παρεμβάσεις και επαφές με τη διοίκηση των ΕΛΤΑ, δόθηκε προσωρινή παράταση στη λειτουργία του καταστήματος, χωρίς ωστόσο να έχει ανατραπεί ο σχεδιασμός για τη μεταφορά του έργου σε ιδιώτη. Η βουλευτής Καβάλας Αγγελική Δεληκάρη δήλωσε ότι το ζήτημα παραμένει ανοιχτό, επισημαίνοντας πως στόχος είναι να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη εξυπηρέτηση των πολιτών και ότι δεν προβλέπονται απολύσεις του υπάρχοντος προσωπικού.

Την ίδια ώρα, το θέμα έλαβε και ευρύτερες διαστάσεις, καθώς μέλη της συλλογικότητας Ρουβίκωνας πραγματοποίησαν παρέμβαση διαμαρτυρίας στο κατάστημα των ΕΛΤΑ στη Χρυσούπολη, εκφράζοντας την αντίθεσή τους στο ενδεχόμενο κλείσιμο της υπηρεσίας. Η κινητοποίηση είχε στόχο να αναδείξει τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει για την τοπική κοινωνία η απομάκρυνση μιας δημόσιας υπηρεσίας από μια επαρχιακή πόλη και να στηρίξει το αίτημα για διατήρηση της λειτουργίας του καταστήματος.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται κρίσιμο για την οριστική τύχη του υποκαταστήματος, με κατοίκους και φορείς να ζητούν σαφείς απαντήσεις για το μέλλον των ταχυδρομικών υπηρεσιών στη Χρυσούπολη και να παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις.




Σύγκρουση δύο νταλικών στην Εγνατία Οδό στο ύψος της Νέας Καρβάλης

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το μεσημέρι της Δευτέρας 8 Ιουνίου στην Εγνατία Οδό, στο ύψος της Νέας Καρβάλης, όταν δύο νταλίκες συγκρούστηκαν υπό συνθήκες που διερευνώνται από τις αρμόδιες αρχές.

Από τη σύγκρουση προκλήθηκαν υλικές ζημιές στα βαρέα οχήματα, ενώ στο σημείο έσπευσαν δυνάμεις της Τροχαίας προκειμένου να ρυθμίσουν την κυκλοφορία και να διασφαλίσουν την ομαλή διέλευση των οχημάτων από το συγκεκριμένο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου.

Το περιστατικό προκάλεσε προσωρινές καθυστερήσεις στην κυκλοφορία, με τους οδηγούς να καλούνται να επιδείξουν ιδιαίτερη προσοχή κατά τη διέλευσή τους από την περιοχή. Μέχρι στιγμής δεν έχουν γίνει γνωστές περισσότερες λεπτομέρειες για τα αίτια του ατυχήματος ή για τυχόν τραυματισμούς.

Οι αρμόδιες υπηρεσίες εξετάζουν τα ακριβή αίτια της σύγκρουσης, ενώ η κυκλοφορία αποκαταστάθηκε σταδιακά μετά την απομάκρυνση των οχημάτων από το οδόστρωμα.




Νοσοκομείο Καβάλας: Νέος Διευθυντής Ιατρικής Υπηρεσίας ο Βαγγέλης Καμπουρίδης

Νέα σελίδα ανοίγει για το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, καθώς νέος Διευθυντής της Ιατρικής Υπηρεσίας αναλαμβάνει ο νευροχειρουργός Βαγγέλης Καμπουρίδης, έπειτα από την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας επιλογής. Ο κ. Καμπουρίδης, που υπηρετεί ως διευθυντής της Νευροχειρουργικής Κλινικής του νοσοκομείου, επιστρέφει σε μια θέση ευθύνης την οποία έχει υπηρετήσει και στο παρελθόν.

Η επιλογή του έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία το Νοσοκομείο Καβάλας καλείται να αντιμετωπίσει σημαντικές προκλήσεις στον τομέα της δημόσιας υγείας, με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες και την ενίσχυση της εύρυθμης λειτουργίας των κλινικών και των τμημάτων του ιδρύματος.

Ο Βαγγέλης Καμπουρίδης διαθέτει πολυετή εμπειρία στον χώρο της υγείας και είναι ιδιαίτερα γνωστός στην τοπική κοινωνία τόσο για την επιστημονική του πορεία όσο και για τη συμμετοχή του στα κοινά. Στο παρελθόν είχε διατελέσει και πάλι Διευθυντής της Ιατρικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου Καβάλας, γεγονός που του προσδίδει σημαντική διοικητική εμπειρία για τα νέα του καθήκοντα.

Η ανάληψη της θέσης από τον κ. Καμπουρίδη αναμένεται να σηματοδοτήσει μια νέα περίοδο για το νοσηλευτικό ίδρυμα της Καβάλας, με έμφαση στην αποτελεσματική οργάνωση των υπηρεσιών, τη στήριξη του ιατρικού προσωπικού και την αναβάθμιση της παρεχόμενης φροντίδας υγείας προς τους ασθενείς.




Άδωνις Γεωργιάδης από την Καβάλα: «Προχωρούμε για το καλύτερο ΕΣΥ όλων των εποχών»

Μήνυμα αισιοδοξίας για το μέλλον της δημόσιας υγείας, αλλά και σαφείς δεσμεύσεις για τη συνεχή αναβάθμιση των υγειονομικών υποδομών, έστειλε από την Καβάλα ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην πόλη. Με αφορμή τα εγκαίνια του νέου Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ) και του νέου Τμήματος Στεφανιογραφίας του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας, ο υπουργός αναφέρθηκε εκτενώς στις παρεμβάσεις που υλοποιούνται στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, υπογραμμίζοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι η δημιουργία του «καλύτερου ΕΣΥ όλων των εποχών».

Η παρουσία του κ. Γεωργιάδη στην Καβάλα είχε ιδιαίτερο συμβολισμό, καθώς πραγματοποιήθηκε σε μια περίοδο κατά την οποία το Νοσοκομείο Καβάλας βρίσκεται στο επίκεντρο σημαντικών επενδύσεων και έργων εκσυγχρονισμού. Τα εγκαίνια των νέων δομών σηματοδοτούν μια νέα εποχή για το μεγαλύτερο νοσηλευτικό ίδρυμα της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, το οποίο εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες πολίτες από ολόκληρη την ευρύτερη περιοχή.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο υπουργός Υγείας εξήρε το επίπεδο λειτουργίας του Νοσοκομείου Καβάλας, χαρακτηρίζοντάς το ως ένα «υπέροχο νοσοκομείο» που βελτιώνεται συνεχώς μέσα από στοχευμένες παρεμβάσεις και επενδύσεις. Παράλληλα, αναγνώρισε τη συμβολή της διοίκησης, των γιατρών, των νοσηλευτών και του υπόλοιπου προσωπικού, τονίζοντας ότι η ποιότητα των υπηρεσιών υγείας εξαρτάται τόσο από τις υποδομές όσο και από τους ανθρώπους που υπηρετούν το δημόσιο σύστημα υγείας.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα νέα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών και Στεφανιογραφίας, τα οποία αναμένεται να ενισχύσουν σημαντικά τις δυνατότητες του νοσοκομείου. Η λειτουργία τους αναβαθμίζει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς τους πολίτες, μειώνει τις ανάγκες μετακίνησης ασθενών σε άλλα νοσοκομεία και ενισχύει τον ρόλο της Καβάλας ως σημαντικού υγειονομικού κέντρου για ολόκληρη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Ο κ. Γεωργιάδης υπογράμμισε ότι οι παρεμβάσεις αυτές δεν αποτελούν μεμονωμένες κινήσεις, αλλά εντάσσονται σε ένα ευρύτερο σχέδιο εκσυγχρονισμού του ΕΣΥ σε πανελλαδικό επίπεδο. Όπως ανέφερε, σε νοσοκομεία και δομές υγείας σε όλη τη χώρα υλοποιούνται έργα ανακαίνισης, ενεργειακής αναβάθμισης, προμήθειας νέου εξοπλισμού και δημιουργίας σύγχρονων τμημάτων, με αξιοποίηση πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία. Στο πλαίσιο αυτό επανέλαβε τη θέση του ότι η χώρα βαδίζει προς ένα πιο σύγχρονο και αποτελεσματικό σύστημα υγείας.

Σημαντικό μέρος της επίσκεψης αφιερώθηκε και στη συνεργασία με την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Ο υπουργός εξήρε το έργο της Περιφέρειας, αναφερόμενος ιδιαίτερα στην υψηλή απορροφητικότητα των διαθέσιμων πόρων και στην αποτελεσματική αξιοποίησή τους για την υλοποίηση αναπτυξιακών έργων και παρεμβάσεων. Η αναφορά αυτή αποκτά ιδιαίτερη σημασία, καθώς η χρηματοδότηση και η σωστή διαχείριση των διαθέσιμων κονδυλίων αποτελούν κρίσιμους παράγοντες για την επιτυχή ολοκλήρωση έργων που αφορούν τόσο την υγεία όσο και άλλους τομείς της δημόσιας ζωής.

Παράλληλα, ο υπουργός έδωσε έμφαση στην ανάγκη περαιτέρω ενίσχυσης του ανθρώπινου δυναμικού των νοσοκομείων. Ανέφερε ότι η αναβάθμιση των κτιριακών εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού πρέπει να συνοδεύεται από τη στελέχωση των μονάδων με το απαραίτητο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, ώστε οι πολίτες να απολαμβάνουν υπηρεσίες υψηλού επιπέδου σε κάθε γωνιά της χώρας.

Η επίσκεψη του Άδωνι Γεωργιάδη στην Καβάλα είχε και έντονο πολιτικό χαρακτήρα, καθώς αποτέλεσε ευκαιρία για την ανάδειξη του κυβερνητικού έργου στον τομέα της υγείας. Μέσα από τις δηλώσεις του, ο υπουργός επιχείρησε να αναδείξει τη στρατηγική που ακολουθείται για τον εκσυγχρονισμό του ΕΣΥ, παρουσιάζοντας τα έργα που ολοκληρώνονται και εκείνα που βρίσκονται σε εξέλιξη. Το κεντρικό μήνυμα που εξέπεμψε ήταν ότι η δημόσια υγεία βρίσκεται σε τροχιά αναβάθμισης και ότι οι πολίτες θα δουν τα επόμενα χρόνια ακόμη περισσότερες βελτιώσεις στις παρεχόμενες υπηρεσίες.

Για την Καβάλα, η επίσκεψη αυτή άφησε ένα ισχυρό αποτύπωμα. Τα νέα έργα στο νοσοκομείο, οι δεσμεύσεις για περαιτέρω ενίσχυση των υπηρεσιών και η αναγνώριση του ρόλου που διαδραματίζει το νοσηλευτικό ίδρυμα στην ευρύτερη περιοχή δημιουργούν προσδοκίες για το μέλλον. Το ζητούμενο πλέον είναι οι εξαγγελίες να μετατραπούν σε διαρκές αποτέλεσμα, ώστε το Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας να συνεχίσει να αποτελεί σημείο αναφοράς για τη δημόσια υγεία στη Βόρεια Ελλάδα και να ανταποκρίνεται με επάρκεια στις αυξανόμενες ανάγκες των πολιτών.




Καλαμίτσα: Όταν οι πολίτες δείχνουν τον δρόμο και η πόλη διεκδικεί ξανά την παραλία της

Η ακτή της Καλαμίτσας αποτελεί εδώ και δεκαετίες ένα από τα σημαντικότερα σημεία αναφοράς της Καβάλας. Μια παραλία συνδεδεμένη με τις αναμνήσεις χιλιάδων κατοίκων και επισκεπτών, ένας χώρος αναψυχής, άθλησης και κοινωνικής ζωής που βρίσκεται κυριολεκτικά στην «καρδιά» της πόλης. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, η εικόνα της έχει αποτελέσει αντικείμενο έντονου προβληματισμού, καθώς η εγκατάλειψη και η έλλειψη συστηματικής συντήρησης έχουν αφήσει το αποτύπωμά τους σε έναν από τους πιο όμορφους δημόσιους χώρους της Καβάλας.

Τα πρόσφατα γεγονότα στην Καλαμίτσα ανέδειξαν με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο τόσο τα προβλήματα που υπάρχουν όσο και την ισχυρή σχέση των πολιτών με την παραλία. Από τη μία πλευρά, εκατοντάδες εθελοντές ανέλαβαν δράση για τον καθαρισμό της ακτής και από την άλλη, ο Δήμος Καβάλας προχώρησε σε παρεμβάσεις που απαιτούν ακόμη και το προσωρινό κλείσιμο τμήματος της παραλίας, προκειμένου να πραγματοποιηθούν απαραίτητες εργασίες αποκατάστασης.

Η πρωτοβουλία των πολιτών να πάρουν «την κατάσταση στα χέρια τους» δεν ήταν απλώς μια συμβολική κίνηση. Ήταν ένα ισχυρό μήνυμα ευθύνης και συμμετοχής. Άνθρωποι κάθε ηλικίας ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για τον καθαρισμό της παραλίας, αφιερώνοντας χρόνο και κόπο για να απομακρύνουν απορρίμματα και να βελτιώσουν την εικόνα ενός χώρου που θεωρούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς τους. Η μαζική συμμετοχή απέδειξε ότι η Καλαμίτσα δεν αποτελεί απλώς έναν χώρο αναψυχής, αλλά ένα κοινό αγαθό για το οποίο οι πολίτες είναι διατεθειμένοι να αγωνιστούν.

Η κινητοποίηση αυτή έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία η συζήτηση για το μέλλον της ακτής βρίσκεται στο επίκεντρο του δημόσιου διαλόγου. Η ανάγκη για αναβάθμιση των υποδομών, βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και προστασία του δημόσιου χαρακτήρα της παραλίας αποτελεί διαχρονικό αίτημα κατοίκων και φορέων της περιοχής.

Στο πλαίσιο αυτό, η απόφαση για το προσωρινό κλείσιμο της ακτής επί τρεις ημέρες, ώστε να εκτελεστούν αναγκαίες εργασίες, μπορεί να προκαλεί πρόσκαιρη ταλαιπωρία στους λουόμενους, ωστόσο αποτελεί μια παρέμβαση που κρίνεται απαραίτητη για τη βελτίωση των συνθηκών στην παραλία. Οι εργασίες αποσκοπούν στην αποκατάσταση προβλημάτων και στη δημιουργία ενός πιο ασφαλούς και λειτουργικού περιβάλλοντος για τους πολίτες και τους επισκέπτες.

Η Καλαμίτσα παραμένει μία από τις πιο δημοφιλείς παραλίες της περιοχής, με εύκολη πρόσβαση, σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης και ιδιαίτερη αξία για την τοπική κοινωνία. Η θέση της, μόλις λίγα λεπτά από το κέντρο της πόλης, την καθιστά μοναδική για τα δεδομένα της Βόρειας Ελλάδας και γι’ αυτό η διατήρηση και η αναβάθμισή της αποτελούν ζήτημα που αφορά ολόκληρη την Καβάλα.

Το σημαντικότερο μήνυμα των τελευταίων ημερών είναι ίσως ότι η προστασία του δημόσιου χώρου δεν αποτελεί αποκλειστική ευθύνη των αρχών. Η ενεργή συμμετοχή των πολιτών απέδειξε πως όταν υπάρχει συλλογική βούληση μπορούν να επιτευχθούν ουσιαστικές αλλαγές. Η εικόνα εκατοντάδων ανθρώπων να καθαρίζουν την παραλία έστειλε ένα μήνυμα αισιοδοξίας και υπενθύμισε ότι η σχέση μιας πόλης με τους δημόσιους χώρους της καθορίζεται πρωτίστως από τους ίδιους τους κατοίκους της.

Η επόμενη ημέρα για την Καλαμίτσα απαιτεί σχέδιο, συνέπεια και συνεργασία. Η ολοκλήρωση των εργασιών, η συνεχής φροντίδα της ακτής και η διατήρηση του ενδιαφέροντος των πολιτών μπορούν να αποτελέσουν τη βάση για την ουσιαστική αναγέννηση ενός χώρου που αξίζει να βρίσκεται στο επίπεδο που αρμόζει στην ιστορία και τη σημασία του για την Καβάλα. Η Καλαμίτσα δεν είναι απλώς μια παραλία. Είναι κομμάτι της ταυτότητας της πόλης και η προστασία της είναι υπόθεση όλων.




Ένας μικρός καλλιτέχνης με μεγάλα όνειρα: Ο 11χρονος Δημήτρης Παπαϊωαννου παρουσιασε τους πινακες του στο κοινό

Η τέχνη δεν γνωρίζει ηλικία. Συχνά, τα πιο αυθεντικά και ειλικρινή έργα γεννιούνται μέσα από το βλέμμα ενός παιδιού που παρατηρεί τον κόσμο με φαντασία, ευαισθησία και αθωότητα. Ένα τέτοιο παράδειγμα αποτελεί ο Δημήτρης Παπαϊωάννου, μόλις 11 ετών, ο οποίος πραγματοποίησε την πρώτη του ατομική έκθεση ζωγραφικής στον Aparto στην Καβάλα, παρουσιάζοντας στο κοινό έργα που αποτυπώνουν την αγάπη του για τη φύση και τον κόσμο που τον περιβάλλει.

Ένας νεαρός δημιουργός που εμπνέεται από τη φύση

Με χρώματα γεμάτα ζωντάνια και εικόνες που αναδεικνύουν τη δύναμη και την ομορφιά του φυσικού περιβάλλοντος, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κατάφερε να κερδίσει το ενδιαφέρον και τον θαυμασμό των επισκεπτών της πρώτης του έκθεσης ζωγραφικής. Τα έργα του αποτελούν ένα ταξίδι μέσα από το βλέμμα ενός παιδιού που παρατηρεί προσεκτικά τα δέντρα, τα λουλούδια, τα τοπία και τα στοιχεία της φύσης, μεταφέροντάς τα στον καμβά με ξεχωριστή ευαισθησία.

Οι πίνακές του χαρακτηρίζονται από έντονα χρώματα, φαντασία και μια ειλικρινή διάθεση να εκφράσει όσα νιώθει και όσα τον εμπνέουν. Μέσα από κάθε δημιουργία του διακρίνεται η αγάπη του για το περιβάλλον και η ανάγκη του να αναδείξει την αρμονία που υπάρχει στη φύση. Οι επισκέπτες της έκθεσης είχαν την ευκαιρία να δουν έργα που αποτυπώνουν τοπία, φυσικά στοιχεία και εικόνες που γεννήθηκαν από τη δημιουργική σκέψη ενός παιδιού με ιδιαίτερο ταλέντο.

Η πραγματοποίηση της έκθεσης στον χώρο Aparto αποτέλεσε ένα σημαντικό βήμα για τον νεαρό καλλιτέχνη, ο οποίος είχε την ευκαιρία να παρουσιάσει δημόσια τη δουλειά του και να μοιραστεί με το κοινό το πάθος του για τη ζωγραφική. Για τον ίδιο, η τέχνη αποτελεί έναν τρόπο έκφρασης, επικοινωνίας και δημιουργίας, μέσα από τον οποίο μπορεί να αποτυπώνει τις σκέψεις και τα συναισθήματά του.

Παρά το νεαρό της ηλικίας του, ο Δημήτρης δείχνει να έχει ήδη διαμορφώσει στόχους και όνειρα για το μέλλον. Επιθυμεί να συνεχίσει να εξελίσσεται καλλιτεχνικά, να γνωρίσει νέες τεχνικές και να δημιουργήσει ακόμη περισσότερα έργα που θα αγγίζουν τους ανθρώπους. Ονειρεύεται να συμμετέχει σε νέες εκθέσεις, να διευρύνει τις γνώσεις του στον χώρο της τέχνης και να συνεχίσει να εκφράζεται μέσα από τη ζωγραφική, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς του.

Στους στοχασμούς του κυριαρχεί η ανάγκη να παραμένει δημιουργικός, να παρατηρεί τον κόσμο γύρω του και να μετατρέπει τις εικόνες της ζωής σε τέχνη. Πιστεύει ότι η ζωγραφική μπορεί να μεταφέρει μηνύματα αισιοδοξίας, να αναδεικνύει την ομορφιά της φύσης και να ενώνει τους ανθρώπους μέσα από κοινά συναισθήματα και εμπειρίες.

Καθοριστικό ρόλο στην πορεία του έχει διαδραματίσει η αμέριστη στήριξη των γονέων του. Από τα πρώτα του βήματα στη ζωγραφική, βρίσκονται δίπλα του, ενθαρρύνοντας κάθε δημιουργική του προσπάθεια και προσφέροντάς του τα εφόδια για να αναπτύξει το ταλέντο του. Η αγάπη, η εμπιστοσύνη και η υποστήριξή τους αποτέλεσαν τη βάση πάνω στην οποία ο Δημήτρης μπόρεσε να καλλιεργήσει τη δημιουργικότητά του και να φτάσει στην πραγματοποίηση της πρώτης του έκθεσης.

Η έκθεση του Δημήτρη Παπαϊωάννου δεν αποτελεί μόνο μια προσωπική επιτυχία για τον ίδιο, αλλά και μια αισιόδοξη υπενθύμιση ότι τα όνειρα μπορούν να ξεκινούν από πολύ μικρή ηλικία, όταν συνοδεύονται από πάθος, επιμονή και στήριξη. Η Καβάλα απέκτησε έναν ακόμη λόγο να αισθάνεται περήφανη, βλέποντας έναν νεαρό δημιουργό να κάνει τα πρώτα του βήματα στον κόσμο της τέχνης, ανοίγοντας έναν δρόμο γεμάτο χρώματα, έμπνευση και μεγάλες προοπτικές για το μέλλον.




Ψήφιμα της Ένωσης Πολιτών Νέας Καρβάλης και Καβάλας για τον ασφαλή σιδηρόδρομο

Η σιδηροδρομική γραμμή που σχεδιάζεται για να συνδέσει το Λιμάνι Φίλιππος Β’ με τους  Τοξότες είναι μια αποκλειστικά εμπορική γραμμή και ΔΕΝ εξυπηρετεί επιβατικές αμαξοστοιχίες, επομένως η προστιθέμενη αξία που δίνει συνδέεται αποκλειστικά με τη λειτουργία του λιμανιού Φίλιππος Β και δεν θα διευκολύνει ούτε κατ’ ελάχιστο τη διακίνηση του πληθυσμού της περιοχής.

Ο πρόχειρος και μη ολοκληρωμένος σχεδιασμός της γραμμής ανέδειξε μια σειρά από προβλήματα που συνδέονται κατά προτεραιότητα με την ασφάλεια και ιδιαίτερα στο τελευταίο τμήμα της γραμμής από ανατολικά από το χωριό της Νέας Καρβάλης προς το λιμάνι Φίλιππος Β, έτσι όπως έχει σχεδιαστεί περνά μέσα από παραγωγικές εκτάσεις της Νέας Καρβάλης, μέσα από το ΒΙΟΠΑ και την ιδιοκτησία της λιπασματοβιομηχανίας, δίπλα στη Μονάδα αμμωνίας και τη σφαιρική δεξαμενή αμμωνίας.

Από πρόσφατες μελέτες που έγιναν από εξειδικευμένα Πανεπιστήμια του εξωτερικού (μετά το σχεδιασμό και τη δημοσιοποίηση της χάραξης του Έργου) έχουν προκύψει σημαντικά προβλήματα από το σχεδιασμό της γραμμής και ενδεικτικά:

  1. Δημιουργεί άλυτα προβλήματα που συνδέονται κυρίως με την ασφάλεια κατά την κατασκευή και λειτουργία της (όπως η διασταύρωσή της αλλά και η κατασκευή ολόκληρου του εμπορευματικού σταθμού πάνω στον αγωγό υψηλής πίεσης Φυσικού Αερίου)
  2. αποκόπτει τελείως τη δυνατότητα της λιπασματοβιομηχανίας για οδική πρόσβαση με ασφάλεια, δημιουργώντας ένα καθεστώς υψηλής επικινδυνότητας για τα επαγγελματικά οχήματα που θα εισέρχονται (φορτηγά, μηχανήματα έργου)

  3. δημιουργεί θέματα ασφάλειας στην περιοχή της Νέας Καρβάλης και της πόλης της Καβάλας θέτοντας σε τεράστιο κίνδυνο τους κατοίκους των περιοχών, Νέας Καρβάλης, Καβάλας, Χαλκερού, τους διερχόμενους από την Εγνατία, τους εργαζόμενους της λιπασματοβιομηχανίας κατασκευάζοντας και λειτουργώντας γραμμή και χώρο αποθήκευσης βαγονιών εμπορευματικού σταθμού σε απόσταση ανεπίτρεπτη, από τις εγκαταστάσεις αμμωνίας της λιπασματοβιομηχανίας

Επιπρόσθετα οδηγεί σε σημαντικές απαλλοτριώσεις παραγωγικών εκτάσεων στην κοινότητα της Νέα Καρβάλης ενώ απομειώνει σημαντικά τις εκτάσεις του ΒΙΟΠΑ που προβλέπονται για κατασκευή βιομηχανικών/βιοτεχνικών εγκαταστάσεων σε οργανωμένο υποδοχέα.

Ενημερώνουμε όλους τους Πολίτες της περιοχής Καβάλας-Νέας Καρβάλης για το αναγνωρισμένο πρόβλημα και θέτουμε τους φορείς της Πόλης προ των ευθυνών τους, ζητώντας

  1. να μην θυσιαστεί η ασφάλεια της περιοχής στο βωμό ενός έργου που δεν μελετήθηκε επαρκώς
  • να αιτηθούν από τους λαμβάνοντες αποφάσεις να επανασχεδιαστεί το τμήμα Νέας Καρβάλης-Φίλιππος Β με γνώμονα την ασφάλεια υποστηρίζοντας μια εναλλακτική χάραξη, που είναι απόλυτα ασφαλής για όλους, πιο οικονομική και συνάδει με τον ευρύτερο σχεδιασμό της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας- Αλεξανδρούπολης.

  • Η ασφαλής χάραξη είναι η κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής βόρια της Εγνατίας στην περιοχή της Νέας Καρβάλης, στους πρόποδες του βουνού (πεδινό τμήμα) και βόρεια από το χωριό Νέα Καρβάλη έως το ύψος του βουνού που φθάνει στο ακρωτήριο Σπάθη και παράλληλα προς τη χάραξη της μελλοντικής γραμμής Θεσσαλονίκη- Αλεξανδρούπολη και με ταυτόχρονη κατασκευή flyover ώστε να φθάσει από βορά προς νότο στο λιμάνι Φίλιππος Β.

    Ενδεικτική αποτύπωση ακολουθεί (κόκκινη γραμμή η χάραξη της επιβατικής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης-Καβάλας-Αλεξανδρούπολης ενώ γαλάζια γραμμή η προτεινόμενη χάραξη στο τελευταίο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Τοξότες-Λιμάνι Φίλιππος Β, ανατολικά από το χωριό της Νέας Καρβάλης προς το λιμάνι Φίλιππος Β) :




    Η EnEarth στο πλευρό της Democritus Racing Team για έναν κόσμο με μικρότερο ανθρακικό αποτύπωμα

    Στο πλευρό της Democritus Racing Team (DRT), της ομάδας Formula Student του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης βρέθηκε για άλλη μια χρονιά ο όμιλος της Energean, καθώς η EnEarth, θυγατρική του ομίλου που εστιάζει στην προσπάθεια περιορισμού των εκπομπών άνθρακα, υποστήριξε την δημιουργία του ηλεκτρικού μονοθέσιου οχήματος της ομάδας για το 2026, που είναι το πέμπτο που έχει δημιουργήσει η ομάδα των φοιτητών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, η οποία απαρτίζεται από περισσότερους από 40 φοιτητές.

    Το νέο μονοθέσιο, η ELPIDA EVO, παρουσιάστηκε από τον Βασίλη Αποστολέρο, υπεύθυνο της ομάδας για το 2025-2026, τους υπεύθυνους των υποομάδων και τους καθηγητές που υποστηρίζουν την ομάδα το Σάββατο 30 Μαϊου, σε μια λαμπρή εκδήλωση στον χώρο του Παλαιού Δημαρχείου Ξάνθης. Στην εκδήλωση, την EnEarth εκπροσώπησε ο κ. Σωτήρης Χιωτάκης, Επικεφαλής Εταιρικών Υποθέσεων και Εταιρικής Επικοινωνίας του ομίλου Energean για την Ελλάδα, τα Βαλκάνια και τη Νότια Ευρώπη, ο οποίος ευχαρίστησε την ομάδα για την δυνατότητα που έδωσε στην EnEarth να είναι μέρος αυτής της προσπάθεια. Τόνισε δε ότι η DRT και η EnEarth μοιράζονται το ίδιο όραμα: έναν κόσμο με μικρότερο αποτύπωμα άνθρακα, στη δημιουργία του οποίου η ομάδα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης συμβάλλει με την ανάπτυξη τεχνογνωσίας για ηλεκτροκινητήρες, ενώ η EnEarth με το εμβληματικό έργο αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα στον Πρίνο.

    Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι η DRΤ, με μια δεκαετία εμπειρίας πλέον, έχει ήδη συμμετάσχει σε πάνω από 15 διαγωνισμούς. Πέρσι, μάλιστα, είχε συμπεριληφθεί στις δέκα καλύτερες ομάδες του διεθνούς διαγωνισμού “FS Alpe Adria” μεταξύ 27 συμμετεχόντων, και είχε αναδειχθεί ως η καλύτερη ελληνική συμμετοχή στην ηλεκτροκίνητη κατηγορία. Επιπλέον, η DRT έλαβε μέρος στον νεοσύστατο ελληνικό διαγωνισμό “Formula IHU”, όπου αναδείχθηκε 1η στη συνολική κατάταξη.

    H στήριξη της Democritus Racing Team εντάσσεται στη γενικότερη πολιτική Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης του ομίλου Energean, η οποία εστιάζει στην υλοποίηση των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και, πιο συγκεκριμένα, του Στόχου 4 για Ποιοτική Εκπαίδευση, του Στόχου 7 για Φθηνή και Καθαρή Ενέργεια, του Στόχου 9 για την Βιομηχανία, την Καινοτομία και τις Υποδομές, του Στόχου 13 για τη Δράση για το Κλίμα, καθώς και του Στόχου 17 για τη Συνεργασία για Επίτευξη των Στόχων.




    Αντιδράσεις για την πιθανότητα κατάργησης της στάσης στην Κουντουριώτου

    Σε νέο σημείο τριβής για το κυκλοφοριακό της Καβάλας εξελίσσεται η πρόθεση κατάργησης της στάσης αστικών και υπεραστικών λεωφορείων στην οδό Κουντουριώτου, καθώς και μίας διάβασης στο ίδιο σημείο.

    Το ζήτημα συζητήθηκε σε πρόσφατη σύσκεψη για τις παρεμβάσεις στην περιοχή, με στόχο, όπως αναφέρθηκε, τη βελτίωση της κυκλοφορίας μετά την ανάπλαση της οδού. Ωστόσο, η πρόταση προκαλεί έντονες αντιδράσεις από τους ανθρώπους των συγκοινωνιών, αλλά και από την αντιπολίτευση του Δήμου Καβάλας, που ζητούν να μη ληφθούν αποφάσεις χωρίς ουσιαστικό διάλογο και χωρίς να εξεταστούν πρακτικές εναλλακτικές λύσεις. Σύμφωνα με το αρχικό δημοσίευμα, η συζήτηση αφορά τόσο τη στάση όσο και μία διάβαση στην Κουντουριώτου, ενώ έχει τεθεί και ζήτημα καλύτερου ελέγχου στο ύψος του κυκλικού κόμβου, ώστε να περιοριστούν οι καθυστερήσεις.

    Η στάση της Κουντουριώτου θεωρείται κομβική, καθώς εξυπηρετεί καθημερινά πολίτες που κινούνται προς το κέντρο, εργαζόμενους, ηλικιωμένους, μαθητές, αλλά και επιβάτες που χρησιμοποιούν τα υπεραστικά δρομολόγια για περιοχές όπως η Χρυσούπολη, η Νέα Καρβάλη και η Ξάνθη. Για τους προέδρους του Αστικού και του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Καβάλας, το πρόβλημα της κυκλοφορίας δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με την απομάκρυνση των μέσων μαζικής μεταφοράς από το κέντρο, αλλά με στοχευμένες παρεμβάσεις, έλεγχο της παράνομης στάθμευσης και μικρές τεχνικές διορθώσεις στο σημείο.

    Ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Καβάλας, Στράτος Μακρογιαννίδης, εμφανίζεται κατηγορηματικά αντίθετος με την κατάργηση της στάσης. Όπως τόνισε, πρόκειται για μία κεντρική στάση που εξυπηρετεί μεγάλο αριθμό επιβατών από τη συγκεκριμένη περιοχή. «Μία τέτοια πρόταση μας βρίσκει εντελώς αντίθετους», σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι η αστική συγκοινωνία πρέπει να ενισχύεται και όχι να απομακρύνεται από την πόλη. Ο ίδιος επισήμανε ακόμη ότι διαχρονικά ο στόχος των δημοτικών αρχών ήταν να μειωθεί η χρήση των Ι.Χ. στο κέντρο, ενώ τώρα, όπως είπε, δημιουργείται η εντύπωση ότι αντί να φύγουν τα αυτοκίνητα από την πόλη, απομακρύνονται τα λεωφορεία. Παράλληλα, εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι το Αστικό ΚΤΕΛ δεν κλήθηκε στη συγκεκριμένη σύσκεψη, παρότι το θέμα το αφορά άμεσα.

    Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Καβάλας, Κώστας Πανταζής, ο οποίος θεωρεί ότι η στάση της Κουντουριώτου δεν αποτελεί το βασικό αίτιο της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης. Όπως ανέφερε, τα λεωφορεία κάνουν χρήση της συγκεκριμένης στάσης περίπου κάθε μία ώρα και η παραμονή τους στο σημείο διαρκεί ελάχιστα. «Ενοχλεί την κίνηση και μποτιλιάρει την Καβάλα το ότι σταματάει το λεωφορείο για ένα λεπτό; Δεν νομίζω ότι αυτό είναι το μεγάλο πρόβλημα», δήλωσε χαρακτηριστικά. Ο κ. Πανταζής σημείωσε επίσης ότι δεν έχει ληφθεί οριστική απόφαση και εξέφρασε την ελπίδα να υπάρξει συζήτηση με το Αστικό και το Υπεραστικό ΚΤΕΛ πριν από οποιαδήποτε παρέμβαση.

    Μάλιστα, από την πλευρά του Υπεραστικού ΚΤΕΛ έχει ήδη τεθεί στο τραπέζι συγκεκριμένη πρόταση: να εξεταστεί η δυνατότητα περιορισμού του πεζοδρομίου και της νησίδας κατά περίπου 50 εκατοστά, ώστε να δημιουργηθεί καλύτερος χώρος εξυπηρέτησης των λεωφορείων χωρίς να καταργηθεί η στάση. Ο κ. Πανταζής έχει υπογραμμίσει ότι το ζητούμενο δεν είναι να αποκλειστούν οι πολίτες από τα μέσα μαζικής μεταφοράς, αλλά να βρεθεί μία λύση που θα διευκολύνει ταυτόχρονα τους επιβάτες, τους επαγγελματίες και την κυκλοφορία.

    Με τις παραπάνω προτάσεις συντάσσεται και ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Μάκης Παπαδόπουλος, ο οποίος έχει ασκήσει κριτική στην ανάπλαση της Κουντουριώτου, επισημαίνοντας ότι σε ορισμένα σημεία δημιούργησε περισσότερα προβλήματα από όσα έλυσε. Σε δήλωσή του για το θέμα, ο κ. Παπαδόπουλος υποστηρίζει ότι η λύση δεν μπορεί να είναι η κατάργηση μιας στάσης που εξυπηρετεί καθημερινά τους πολίτες. «Ο Δήμος οφείλει να ακούσει τους ανθρώπους των συγκοινωνιών. Όταν το Αστικό και το Υπεραστικό ΚΤΕΛ λένε ότι υπάρχουν τεχνικές λύσεις, όπως μικρές παρεμβάσεις στη νησίδα, στο πεζοδρόμιο και στον έλεγχο της στάθμευσης, αυτές πρέπει να εξεταστούν σοβαρά», αναφέρει. Παράλληλα, τονίζει ότι η πόλη χρειάζεται σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας και όχι αποσπασματικές αποφάσεις.

    Ο ίδιος προσθέτει ότι η Κουντουριώτου είναι ένας δρόμος με ιδιαίτερη σημασία για την καθημερινή λειτουργία της Καβάλας. «Δεν μπορεί κάθε δυσκολία που προκύπτει μετά από μία ανάπλαση να λύνεται εις βάρος της συγκοινωνίας και των επιβατών. Αντί να καταργούμε στάσεις, πρέπει να οργανώσουμε καλύτερα τη ροή των οχημάτων, να ελέγξουμε την παράνομη στάση και στάθμευση και να δώσουμε προτεραιότητα στα μέσα μαζικής μεταφοράς», σημειώνει.

    Το ζήτημα πλέον βρίσκεται στα χέρια της δημοτικής αρχής, η οποία καλείται να σταθμίσει τις ανάγκες της κυκλοφορίας, αλλά και την κοινωνική χρησιμότητα της στάσης. Οι πρόεδροι των δύο ΚΤΕΛ και η μείζων αντιπολίτευση συμφωνούν ότι η λύση πρέπει να αναζητηθεί μέσα από διάλογο και τεχνική τεκμηρίωση. Γιατί, όπως επισημαίνουν, το ζητούμενο δεν είναι να μεταφερθεί το πρόβλημα αλλού, αλλά να δοθεί μια λειτουργική λύση για μια πόλη που θέλει λιγότερα Ι.Χ., περισσότερη συγκοινωνία και καλύτερη καθημερινότητα για τους πολίτες.




    Κατερίνα Μπέρδου: «Η ΕΛ.Α.Σ. θέλει να εκφράσει την ανάγκη για πολιτική αλλαγή»

    Η Κατερίνα Μπέρδου, στέλεχος της ΕΛ.Α.Σ. του Αλέξη Τσίπρα, μίλησε στο enanews.gr και στον Αναλυτή για τους στόχους του νέου πολιτικού φορέα, την ανασύνταξη της Κεντροαριστεράς, τα μηνύματα των δημοσκοπήσεων και την ανάγκη να ανοίξει ένας νέος κύκλος διακυβέρνησης για τη χώρα.

    Ερώτηση: Κυρία Μπέρδου, ποιο είναι το βασικό πολιτικό μήνυμα που θέλει να στείλει σήμερα η ΕΛ.Α.Σ.;

    Κατερίνα Μπέρδου: Το βασικό μήνυμα είναι ότι η χώρα χρειάζεται ξανά ελπίδα, σχέδιο και προοπτική. Η ΕΛ.Α.Σ. δεν έρχεται απλώς να προστεθεί ως ακόμη ένας πολιτικός σχηματισμός στο ήδη κατακερματισμένο σκηνικό. Έρχεται να απαντήσει σε μια πραγματική κοινωνική ανάγκη: την ανάγκη πολιτικής αλλαγής. Οι πολίτες αισθάνονται ότι η καθημερινότητά τους πιέζεται από την ακρίβεια, την ανασφάλεια, την αδικία και την αίσθηση ότι οι αποφάσεις λαμβάνονται μακριά από αυτούς. Εμείς θέλουμε να ξαναφέρουμε την πολιτική κοντά στην κοινωνία.

    Ερώτηση: Ποιοι είναι οι βασικοί στόχοι του κόμματος;

    Κατερίνα Μπέρδου: Οι στόχοι μας είναι καθαροί. Πρώτον, η αποκατάσταση της κοινωνικής δικαιοσύνης. Αυτό σημαίνει ισχυρή δημόσια υγεία, αξιοπρεπείς μισθούς, προστασία της πρώτης κατοικίας, στήριξη της νέας γενιάς και ουσιαστική μέριμνα για την περιφέρεια. Δεύτερον, ένα νέο παραγωγικό μοντέλο που δεν θα βασίζεται μόνο στη χαμηλή αμοιβή και στην υπερεργασία, αλλά στη γνώση, την καινοτομία, τον πρωτογενή τομέα και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Τρίτον, θεσμική ανασυγκρότηση. Χρειαζόμαστε κράτος δικαίου, διαφάνεια, λογοδοσία και σεβασμό στον πολίτη.

    Ερώτηση: Η Κεντροαριστερά βρίσκεται εδώ και χρόνια σε αναζήτηση ταυτότητας. Πού τοποθετείται η ΕΛ.Α.Σ. σε αυτόν τον χώρο;

    Κατερίνα Μπέρδου: Η Κεντροαριστερά δεν μπορεί να είναι ένας χώρος νοσταλγίας ούτε ένας χώρος προσωπικών μηχανισμών. Πρέπει να γίνει ξανά χώρος κοινωνικής έκφρασης. Να ενώσει εργαζόμενους, νέους, αγρότες, επιστήμονες, μικρομεσαίους, ανθρώπους της δημιουργίας, ανθρώπους που δεν βολεύονται με το σημερινό αδιέξοδο. Η ΕΛ.Α.Σ. επιδιώκει μια μεγάλη προοδευτική συσπείρωση, χωρίς αποκλεισμούς αλλά και χωρίς θολά μηνύματα. Δεν αρκεί να λες ότι είσαι προοδευτικός. Πρέπει να έχεις πρόγραμμα, κοινωνική γείωση και πολιτικό θάρρος.

    Ερώτηση: Πρόσφατες δημοσκοπήσεις δείχνουν το κόμμα του Αλέξη Τσίπρα να καταγράφει δυναμική ακόμη και δεύτερου κόμματος. Πώς το ερμηνεύετε;

    Κατερίνα Μπέρδου: Οι δημοσκοπήσεις είναι φωτογραφίες της στιγμής και πρέπει πάντα να αντιμετωπίζονται με σοβαρότητα, όχι με αλαζονεία. Όμως πράγματι δείχνουν κάτι σημαντικό: ότι υπάρχει κοινωνική διαθεσιμότητα για μια νέα προοδευτική πρόταση. Ο κόσμος αναζητά αξιόπιστη εναλλακτική. Αναζητά έναν πολιτικό φορέα που μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τη σημερινή εξουσία και να πει ότι υπάρχει άλλος δρόμος. Η δυναμική αυτή δεν είναι λευκή επιταγή. Είναι ευθύνη. Και εμείς την αντιλαμβανόμαστε ως πρόσκληση για δουλειά, οργάνωση και επαφή με κάθε γωνιά της Ελλάδας.

    Ερώτηση: Τι απαντάτε σε όσους λένε ότι η επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα διχάζει ή ανακυκλώνει παλιές πολιτικές αντιπαραθέσεις;

    Κατερίνα Μπέρδου: Ο Αλέξης Τσίπρας είναι ένα πολιτικό πρόσωπο με εμπειρία, διεθνές αποτύπωμα και βαθιά γνώση των κρίσεων που πέρασε η χώρα. Αλλά το ζητούμενο δεν είναι να γυρίσουμε στο παρελθόν. Το ζητούμενο είναι να αξιοποιήσουμε την εμπειρία για να χτίσουμε κάτι νέο. Η κοινωνία δεν ζητά αναπαλαίωση. Ζητά σοβαρότητα, ενότητα και προοπτική. Η ΕΛ.Α.Σ. θέλει να εκφράσει ακριβώς αυτό: μια νέα αρχή με ρεαλισμό, αλλά και με προοδευτική κατεύθυνση.

    Ερώτηση: Ποια θεωρείτε ότι είναι η μεγαλύτερη πρόκληση για το επόμενο διάστημα;

    Κατερίνα Μπέρδου: Η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να μετατρέψουμε την κοινωνική δυσαρέσκεια σε θετική πολιτική πρόταση. Δεν αρκεί να λέμε τι δεν πάει καλά. Πρέπει να πούμε πώς αλλάζει. Πώς θα πέσουν οι τιμές, πώς θα στηριχθεί το εισόδημα, πώς θα μείνει ο νέος άνθρωπος στον τόπο του, πώς θα νιώσει ο πολίτης ότι το κράτος είναι δίπλα του και όχι απέναντί του. Αυτή είναι η ουσία της πολιτικής αλλαγής.

    Ερώτηση: Ποιο είναι το μήνυμά σας προς τους πολίτες;

    Κατερίνα Μπέρδου: Να μη συμβιβαστούν με την ιδέα ότι τίποτα δεν αλλάζει. Η πολιτική αλλάζει όταν οι πολίτες αποφασίζουν να συμμετέχουν. Η ΕΛ.Α.Σ. απευθύνεται σε όλους όσοι θέλουν μια Ελλάδα πιο δίκαιη, πιο δημοκρατική, πιο παραγωγική και πιο ανθρώπινη. Δεν υποσχόμαστε εύκολες λύσεις. Υποσχόμαστε όμως καθαρή προσπάθεια, συλλογικότητα και αγώνα για μια πραγματική προοδευτική διέξοδο.




    Νικόλαος Καραγκιοζόπουλος: Χιλιόμετρο με χιλιόμετρο προς το μεγάλο όνειρο

    Ο Νικόλαος Καραγκιοζόπουλος βρίσκεται σε μια από τις πιο απαιτητικές και καθοριστικές περιόδους της αθλητικής του πορείας, προετοιμαζόμενος για τη συμμετοχή του στον 21ο Διεθνή Υπερμαραθώνιο Αγώνα 24 Ωρών, που θα πραγματοποιηθεί στις 22-24 Οκτωβρίου στο Λουτράκι.

    Με αμέτρητα χιλιόμετρα, καθημερινές θυσίες και ατελείωτες ώρες σκληρής προπόνησης, ο αθλητής κυνηγά έναν μεγάλο στόχο: μια δυνατή εμφάνιση και ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς την πρόκριση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Υπερμαραθωνίου του 2027, από το οποίο θα στελεχωθεί η Εθνική Ομάδα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

    Στο πλευρό του βρίσκονται ο προπονητής του, Γιάννης Τζανετάκης, η οικογένεια, οι φίλοι του, αλλά και οι άνθρωποι και οι φορείς που στηρίζουν έμπρακτα την προσπάθειά του. Με πίστη, υπομονή και αφοσίωση, ο Νικόλαος Καραγκιοζόπουλος συνεχίζει να κυνηγά ένα όνειρο που κάποτε έμοιαζε άπιαστο, αποδεικνύοντας πως οι μεγάλοι στόχοι κατακτώνται βήμα βήμα, χιλιόμετρο με χιλιόμετρο.

    Ακολουθεί το κείμενο του αθλητή :

    “Με αμέτρητα χιλιόμετρα, καθημερινές θυσίες και ατελείωτες ώρες σκληρής προπόνησης, βρίσκομαι σε μια από τις πιο απαιτητικές αλλά και πιο όμορφες περιόδους της αθλητικής μου πορείας, προετοιμαζόμενος για τη συμμετοχή μου στον 21ο διεθνή υπερμαραθώνιο αγώνα 24 ωρών που θα πραγματοποιηθεί ,22-24 Οκτωβρίου στο Λουτράκι. Ένας αγώνας με τεράστια σημασία για εμένα, καθώς αποτελεί το επόμενο μεγάλο βήμα προς την πρόκριση στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Υπερμαραθωνίου του 2027, μέσα από το οποίο θα στελεχωθεί η Εθνική Ομάδα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, εφόσον όλα εξελιχθούν όπως ευχόμαστε. Σε αυτή τη διαδρομή δεν είμαι μόνος. Δίπλα μου βρίσκεται πάντα ο προπονητής μου, Γιάννης Τζανετάκης, που με καθοδηγεί καθημερινά με πίστη, εμπειρία και απόλυτη αφοσίωση. Με στηρίζουν η οικογένειά μου και οι φίλοι μου, οι άνθρωποι που είναι το μεγαλύτερο στήριγμα σε κάθε δύσκολη στιγμή. Ιδιαίτερη τιμή για εμένα αποτελεί η παρουσία μου πλέον στη μεγάλη οικογένεια του ΟΚΑ Καβάλας και η δυνατότητα να εκπροσωπώ την Καβάλα σε τόσο σημαντικές διοργανώσεις. Παράλληλα, ευχαριστώ θερμά την ομάδα μου, τους Ελευθερούπολη Runners, το Open Gym για την καθημερινή στήριξη και τον Δήμο Παγγαίου, την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Αθλητισμού που βρίσκεται δίπλα στην προσπάθειά μου. Στόχος μου είναι μια μεγάλη επίδοση, αλλά πάνω απ’ όλα να κυνηγήσω μέχρι τέλους ένα όνειρο που κάποτε έμοιαζε άπιαστο και σήμερα βρίσκεται πιο κοντά από ποτέ. Με πίστη, υπομονή και σκληρή δουλειά συνεχίζουμε… γιατί τα όνειρα κατακτώνται χιλιόμετρο-χιλιόμετρο.”

    Καλή επιτυχία Νίκο! 




    Καβάλα | Φώκια στα καταγάλανα νερά του Μονόπετρου

    Άλλη μια ζωντανή μαρτυρία της πλούσιας ιχθυοπανίδας του Όρμου της Παναγίας ενθουσίασε μέλη του Συλλόγου μας, τα οποία παρατήρησαν και βιντεοσκόπησαν μια φώκια σε απόσταση 30 μέτρων από τη στεριά, μπροστά στο Μονόπετρο, να κολυμπάει αμέριμνη και να λούζεται στα καταγάλανα νερά της θάλασσάς μας.

    Η μεσογειακή φώκια (Monachus monachus) αποτελεί το μοναδικό είδος φώκιας της Μεσογείου και συγκαταλέγεται στα πλέον απειλούμενα θηλαστικά παγκοσμίως, με τον συνολικό πληθυσμό της να εκτιμάται σε λιγότερες από 700 φώκιες. Το είδος που κάποτε παρουσιαζόταν σε αφθονία στις ακτές της Μεσογείου, σήμερα απειλείται από τον τουρισμό, την αλόγιστη παράκτια ανάπτυξη, την υπεραλίευση κ.λ.π. αναγκάζοντάς το να βρει κατάλληλο βιότοπο σε δυσπρόσιτα παράκτια σπήλαια για να επιβιώσει.

    Σημειώνουμε επίσης ότι η θαλάσσια περιοχή μας ανήκει στο Ευρωπαϊκό Οικολογικό Δίκτυο Natura 2000 (GR1150014) και είναι χαρακτηρισμένη ως Τόπος Κοινοτικής Σημασίας- Ζώνη Ειδικής Προστασίας (ΤΚΣ-ΖΕΠ). Παράλληλα, σύμφωνα με την παράγραφο 1α του άρθρου 19 του Ν. 1650/1986, έχει οριστεί ως περιοχή προστασίας της βιοποικιλότητας.

    Πρόσφατα μάλιστα εγκρίθηκαν από το Υπουργείο Περιβάλλοντος η Ειδική Περιβαλλοντική Μελέτη (ΕΠΜ) και τα Σχέδια Διαχείρισης για τις περιοχές Natura 2000 της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, όπου συνοψίζονται οι τύποι οικοτόπων και ομάδων ειδών προς λήψη θεσμικών και διαχειριστικών μέτρων. Στην περιοχή μας, υψηλής προτεραιότητας προστασίας, έχουν εντοπιστεί δύο θηλαστικά προτεραιότητας, εκ των οποίων μία Μεσογειακή φώκια (Monachus monachus), και δύο θαλάσσιες χελώνες (Caretta caretta, Chelonia mydas), καθώς και υποθαλάσσια λιβάδια Ποσειδωνίας που εκτείνονται σε όλη την περιοχή και φτάνουν μέχρι τα 30 μέτρα βάθος.

    Όπως αποτυπώνεται και στον σχετικό χάρτη του WWF, η περιοχή φιλοξενεί πολύτιμους χερσαίους και θαλάσσιους οικοτόπους, όπου διαβιούν σπάνια και απειλούμενα είδη χλωρίδας και πανίδας με ιδιαίτερη οικολογική αξία. Η προστασία τους απαιτεί την εφαρμογή άμεσων μέτρων περιορισμού και ελέγχου των ανθρώπινων δραστηριοτήτων, που επιδρούν αρνητικά σ’ αυτά, είτε έμμεσα με μέτρα διατήρησης/διαχείρισης συγκεκριμένων περιοχών-ζωνών στις οποίες τα εν λόγω στοιχεία εντοπίζονται. Η συγκεκριμένη προσέγγιση προστασίας συμβαδίζει με το πνεύμα της Οδηγίας 92/43 του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).

    Στους βασικούς στόχους προστασίας περιλαμβάνονται επίσης:

    α) Η διατήρηση κοινωνικών και πολιτιστικών χαρακτηριστικών της περιοχής,

    β) η αειφόρος χρήση των φυσικών πόρων και η βιώσιμη ανάπτυξη των περιοχών.

    Η πρόσφατη εμφάνιση της μεσογειακής φώκιας στο Μονόπετρο αναδεικνύει με τον πιο χαρακτηριστικό τρόπο την ανάγκη αυστηρής εφαρμογής των εγκεκριμένων μέτρων προστασίας από το Κράτος, αλλά και την ανάγκη περαιτέρω μελέτης από τα αξιόλογα ερευνητικά κέντρα της περιοχής μας (ΙΝΑΛΕ/ΕΛΚΕΘΕ).

    Ιδιαίτερη σημασία έχει η εν εξελίξει έρευνα για τη θαλάσσια βλάστηση στην περιοχή του ακρωτηρίου Παναγίας, κοντά στο Μονόπετρο, όπου έχουν συλλεχθεί στοιχεία για την εκπόνηση σχετικής μελέτης της βενθικής χλωρίδας.

    Στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, καθαρίζουμε την ακτή μας!

    Ο Σύλλογός μας διοργανώνει την Παρασκευή 5 Ιουνίου στις 12:00 εθελοντική δράση καθαρισμού της ακτής του Όρμου της Παναγίας, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Προσκαλεί τα μέλη του, τους χρήστες και φίλους της παραλίας καθώς και νέους εθελοντές και μαθητές σχολείων να συμμετάσχουν συλλέγοντας απορρίμματα, καταγράφοντάς τα στατιστικά, εκφράζοντας τις σκέψεις τους καλλιτεχνικά με φωτογραφίες τοπόσημων του Μονόπετρου.

    Σύλλογος Λουόμενων Παναγίας “Το Μονόπετρο”




    Έβρος: Μετανάστες εντοπίστηκαν σε τρέιλερ μεταφοράς αλόγων

    Στον Έβρο αποκαλύφθηκε μια ασυνήθιστη υπόθεση διακίνησης μεταναστών, όπου δύο Ρουμάνοι διακινητές φέρονται να χρησιμοποιούσαν τρέιλερ μεταφοράς αλόγων για να μεταφέρουν έξι Σομαλούς μετανάστες προς την Αθήνα. Οι διακινητές εισήλθαν στην Ελλάδα μέσω Βουλγαρίας, παρέλαβαν τους μετανάστες στον Έβρο, με τον καθένα να έχει πληρώσει 4.000 ευρώ για τη μεταφορά από την Τουρκία.




    Κεντροαριστερά ή αλλιώς… ελβετικό τυρί!

    *Γράφει ο Απόστολος Ατζεμιδάκης

    Η ίδρυση του νέου κόμματος του Αλέξη Τσίπρα, της ΕΛ.Α.Σ. — Ελληνικής Αριστερής Συμπαράταξης — δεν είναι απλώς μία ακόμη πολιτική κίνηση στον χώρο της Αριστεράς και της Κεντροαριστεράς. Είναι ο καθρέφτης μιας βαθύτερης παθογένειας: της αδυναμίας του χώρου να μετατρέψει τη διαφωνία σε σύνθεση και την πολιτική εμπειρία σε ενιαία προοπτική. Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα, το νέο εγχείρημα Τσίπρα εμφανίζεται με στόχο την ανασύνθεση του προοδευτικού χώρου, ενώ ήδη προκαλεί αναταράξεις σε ΣΥΡΙΖΑ και Νέα Αριστερά.

    Από την εποχή του Συνασπισμού μέχρι σήμερα, η ιστορία της Αριστεράς μοιάζει με ατέλειωτο ημερολόγιο διασπάσεων. Ο Συνασπισμός έγινε ΣΥΡΙΖΑ, ο ΣΥΡΙΖΑ έγινε κυβέρνηση, αλλά μετά την κυβερνητική εμπειρία άρχισε η σταδιακή αποσύνθεση. Άλλοι έφυγαν προς τη Λαϊκή Ενότητα, άλλοι δημιούργησαν ή στήριξαν το ΜέΡΑ25, άλλοι βρέθηκαν στην Πλεύση Ελευθερίας, αργότερα προέκυψε η Νέα Αριστερά, ενώ ο Στέφανος Κασσελάκης δημιούργησε το δικό του κίνημα τους “Δημοκράτες”. Τώρα, με την ΕΛ.Α.Σ. του Τσίπρα, προστίθεται ακόμη ένας πόλος σε έναν χώρο που ήδη ασφυκτιά από προσωπικές στρατηγικές, αρχηγισμούς και μικροκομματικούς υπολογισμούς.

    Το αποτέλεσμα είναι ο χώρος της Κεντροαριστεράς να θυμίζει πλέον ελβετικό τυρί: πολλές τρύπες, πολλά κενά, πολλές χαμένες δυνάμεις και καθόλου, μα καθόλου ενότητα. Κάθε νέο κόμμα υπόσχεται επανεκκίνηση, όμως συχνά καταλήγει να αφαιρεί ποσοστά από το διπλανό του. Η Πλεύση Ελευθερίας εκφράζει ένα αντισυστημικό ακροατήριο, το ΜέΡΑ25 διατηρεί ριζοσπαστικό προφίλ, ο Στέφανος Κασσελάκης διεκδικεί προσωπική πολιτική ταυτότητα, ο Αλέξης Τσίπρας επιχειρεί επιστροφή με νέο σχήμα και ο ΣΥΡΙΖΑ βλέπει τη δεξαμενή του να μικραίνει. Δημοσκοπικά, αυτή η διάσπαση έχει ήδη αποτυπωθεί σε κατακερματισμό ποσοστών, με τον ΣΥΡΙΖΑ να εμφανίζεται σε χαμηλά, έως και μηδενικά επίπεδα και άλλα κόμματα του ίδιου ευρύτερου χώρου να μοιράζονται κρίσιμες μονάδες.

    Παραθέτω σε γράφημα του Jo Di τις μέχρι τώρα τις  Αριστερές διασπάσεις για να έχετε μία εικόνα :

    Το πρόβλημα, όμως, δεν είναι μόνο αριθμητικό. Είναι πολιτικό. Όσο οι προοδευτικές δυνάμεις αντιμετωπίζουν η μία την άλλη ως αντίπαλο και όχι ως πιθανό σύμμαχο, η Νέα Δημοκρατία θα διατηρεί στρατηγικό πλεονέκτημα.

    Βέβαια από την άλλη πλευρά και η Νέα Δημοκρατία αντιμετωπίζει διασπάσεις ωστόσο αυτές δεν επηρεάζουν σημαντικά τα ποσοστά της σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις. Αρκετές είναι οι συζητήσεις που γίνονται το τελευταίο διάστημα για την δημιουργία κόμματος από την Αντώνη Σαμαρά που ήδη “πονοκεφαλιάζει” το Μαξίμου ή ακόμα και το νέο κόμμα της Μαρίας Καρυστιανού δείχνει να έχει αποσπάσει κάποιο ποσοστό από το κυβερνών κόμμα της Νέας Δημοκρατίας.

    Σε κάθε περίπτωση πάντως αν οι κεντροαριστεροί ψηφοφόροι θέλουν πραγματικά να ξαναδούν τον χώρο τους σε κυβερνητική τροχιά, ή έστω σε μία ικανή αντιπολίτευση, τότε η απάντηση δεν μπορεί να είναι άλλο ένα κομματικό κομμάτι στο ήδη σπασμένο παζλ.




    Μήνυμα Ιράν σε ΗΠΑ μετά την νέα πρόταση Τραμπ: Καμία συμφωνία αν δεν διασφαλιστούν τα δικαιώματά μας

    Νέο μήνυμα προς τις ΗΠΑ απηύθυνε ο πρόεδρος του κοινοβουλίου του Ιράν, Μοχάμαντ Γκαλιμπάφ, λέγοντας ότι η χώρα δεν θα αποδεχθεί καμία συμφωνία για τον τερματισμό του πολέμου με τις ΗΠΑ, εάν δεν υπάρχει βεβαιότητα ότι διασφαλίζονται τα δικαιώματα του ιρανικού λαού.

    «Δεν υπάρχει εμπιστοσύνη στα λόγια και στις υποσχέσεις του εχθρού. Το μοναδικό μας κριτήριο είναι η επίτευξη χειροπιαστών αποτελεσμάτων πριν εκπληρώσουμε σε αντάλλαγμα τις δικές μας δεσμεύσεις », εξήγησε κατά την ορκωμοσία του ως προέδρου του ιρανικού κοινοβουλίου μετά την επανεκλογή του στο πόστο.

    «Ο αποκλεισμός θα τερματιστεί είτε μέσω διαπραγματεύσεων, είτε μέσω δράσης»

    Νωρίτερα, ο επικεφαλής της Επιτροπής Εθνικής Ασφάλειας και Εξωτερικής Πολιτικής του ιρανικού κοινοβουλίου, Εμπραχίμ Ρεζαΐ, ανέφερε ότι ο ναυτικός αποκλεισμός του Ιράν θα τερματιστεί, είτε μέσω διαπραγματεύσεων, είτε μέσω στρατιωτικής δράσης.

    Ακόμη, ο επικεφαλής της επικεφαλής της Επιτροπής Εθνικής Ασφάλειας και Εξωτερικής Πολιτικής του ιρανικού κοινοβουλίου ανέφερε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις για να επιτευχθεί συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών, υποστηρίζοντας ότι η Ουάσιγκτον βρίσκεται σε αδύναμη θέση.

    Ο Τραμπ ζητά αυστηροποίηση της συμφωνίας

    Νωρίτερα, οι ΗΠΑ έστειλαν μία νέα αυστηρότερη πρόταση εκεχειρίας προς την Τεχεράνη. Σε αυτήν ο Τραμπ επιδιώκει να αυστηροποιήσει τους όρους που περιλαμβάνονται για τον τρόπο διάθεσης των αποθεμάτων εμπλουτισμένου ουρανίου του Ιράν και τον περιορισμό του περαιτέρω εμπλουτισμού.

    Ανώτερος αξιωματούχος ανέφερε ότι ο Αμερικανός πρόεδρος θέλει σαφέστερες λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο που οι ΗΠΑ θα λάβουν το εμπλουτισμένο ουράνιο και το χρονοδιάγραμμα. Η δεύτερη πηγή ανέφερε ότι ο Τραμπ επιθυμεί επίσης να τροποποιήσει ορισμένες διατυπώσεις σχετικά με την επαναλειτουργία των Στενών του Ορμούζ.

    Υπενθυμίζεται ότι στην τρέχουσα μορφή του, το μνημόνιο κατανόησης περιλαμβάνει τη δέσμευση του Ιράν να μην επιδιώξει την απόκτηση πυρηνικού όπλου, αλλά καμία συγκεκριμένη παραχώρηση πέραν αυτού.

    Ακόμη, ορίζει ακόμη ένα χρονικό περιθώριο 60 ημερών για διαπραγματεύσεις σχετικά με τις πυρηνικές δεσμεύσεις του Ιράν και την άρση των κυρώσεων από τις ΗΠΑ, με τα πρώτα θέματα στην ατζέντα να είναι ο τρόπος διάθεσης των αποθεμάτων εμπλουτισμένου ουρανίου του Ιράν και ο περιορισμός του περαιτέρω εμπλουτισμού.




    Στην Θάσο η 58η Γενική συνέλευση του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών νησιών

    Με επίκεντρο τη νησιωτική επιχειρηματικότητα και τις αναπτυξιακές ανάγκες των ελληνικών νησιών πραγματοποιήθηκε στη Θάσο η συνεδρίαση του Επιμελητηριακού Ομίλου Ανάπτυξης Ελληνικών Νησιών, παρουσία του προέδρου του ΕΟΑΕΝ και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδας, Γιάννη Βουτσινά. Η 58η Γενική Συνέλευση του ΕΟΑΕΝ φιλοξενήθηκε στο νησί το διάστημα 29-31 Μαΐου 2026, με τη συμμετοχή εκπροσώπων επιμελητηρίων από νησιωτικές περιοχές της χώρας.

    Η παρουσία του κ. Βουτσινά στη Θάσο προσέδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στις εργασίες, καθώς ο ΕΟΑΕΝ αποτελεί έναν θεσμικό φορέα που έχει ως βασική αποστολή την ανάδειξη των ιδιαίτερων προβλημάτων αλλά και των δυνατοτήτων των νησιωτικών οικονομιών. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν ζητήματα που απασχολούν διαχρονικά τις επιχειρήσεις των νησιών, όπως το μεταφορικό κόστος, η εποχικότητα, η στελέχωση, η πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία, η τουριστική ανάπτυξη και η ανάγκη ενίσχυσης των τοπικών παραγωγικών δυνάμεων.

    Η Θάσος, ως ένας δυναμικός νησιωτικός προορισμός με έντονη τουριστική και επιχειρηματική δραστηριότητα, αποτέλεσε ιδανικό τόπο για τη διεξαγωγή της συνεδρίασης. Η επιλογή του νησιού ανέδειξε και τη σημασία που έχει η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη στον ευρύτερο χάρτη της νησιωτικής επιχειρηματικότητας, με τη Θάσο να διεκδικεί ενεργό ρόλο στις συζητήσεις για την ανάπτυξη, τη βιωσιμότητα και τη στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

    Ο Γιάννης Βουτσινάς, ο οποίος εξελέγη πρόεδρος του ΕΟΑΕΝ το 2025 και πρόεδρος της ΚΕΕΕ την ίδια χρονιά, έχει θέσει ως προτεραιότητα την ενίσχυση του επιμελητηριακού θεσμού και την ανάδειξη των νησιωτικών ιδιαιτεροτήτων σε κεντρικό επίπεδο. Η παρουσία του στη συνεδρίαση επιβεβαίωσε τη βούληση για πιο συντονισμένες παρεμβάσεις, με στόχο οι ανάγκες των νησιών να μη μένουν στο περιθώριο της δημόσιας πολιτικής.




    ΟΠΕΚΕΠΕ: Προφυλακίστηκε ένας από τους δύο λογιστές μετά τις νέες απολογίες για τις παράνομες επιδοτήσεις

    Ολοκληρώθηκαν τα ξημερώματα της Κυριακής οι πολύωρες απολογίες των υπόλοιπων δέκα κατηγορουμένων για τις παράνομες επιδοτήσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ στην Κρήτη, οπότε και εκδόθηκε η απόφαση – με σύμφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα – για προφυλάκιση του ενός από τους δύο λογιστές.

    Όπως αναφέρει το patris.gr, οι αρχές έπειτα από μια μαραθώνια διαδικασία διέταξαν την προφυλάκιση για το ένα από τα δύο πρόσωπα που θεωρούνται κεντρικά στην υπόθεση. Ο συγκεκριμένος λογιστής κατάγεται από το Ρέθυμνο και, σύμφωνα με τη δικογραφία, φέρεται να είχε καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία του δικτύου.

    ΟΠΕΚΕΠΕ: Ελεύθεροι και οι 12 του πρώτου κύκλου απολογιών

    Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Παρασκευή, αφέθηκαν ελεύθεροι 12 κατηγορούμενοι ενώ σε κάποιους επιβλήθηκαν οι περιοριστικοί όροι της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα, της εμφάνισης στο αστυνομικό τμήμα της περιοχής τους, καθώς και της χρηματικής εγγύησης από 5.000 έως 10.000 ευρώ.

    Σύμφωνα με πληροφορίες, στις απολογίες τους φέρονται να αρνήθηκαν τις εις βάρος τους κατηγορίες.

    Στην υπόθεση εμπλέκονται συνολικά 22 συλληφθέντες από την Κρήτη. Το κατηγορητήριο τους προσάπτει συμμετοχή σε οργανωμένο εγκληματικό δίκτυο που, σύμφωνα με τις Αρχές, εξασφάλιζε παράνομες ενισχύσεις από ευρωπαϊκούς και εθνικούς πόρους, με το εκτιμώμενο οικονομικό όφελος να φτάνει περίπου τα 3 εκατομμύρια ευρώ.

    Οι κατηγορίες που περιλαμβάνονται στη δικογραφία αφορούν, μεταξύ άλλων, σύσταση, ένταξη και διεύθυνση εγκληματικής οργάνωσης, καθώς και απάτη εις βάρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ελληνικού Δημοσίου και άμεση συνέργεια σε απάτη.

    Σύμφωνα με τις Αρχές, το κύκλωμα εκμεταλλεύτηκε «κατασκευασμένες» δηλώσεις εκτάσεων και πλαστά μισθωτήρια, αξιοποιώντας αδυναμίες στο σύστημα υποβολής αιτήσεων για να αποσπά επιδοτήσεις.




    «Πρωτοφανή» αποτελέσματα με νέο εμβόλιο κατά του καρκίνου – Εξαφανίστηκαν όγκοι σε ασθενείς

    Γιατροί χαιρετίζουν ως «πρωτοφανή» τα αποτελέσματα κλινικής δοκιμής που δείχνουν ότι ένα νέο εμβόλιο τριπλής δράσης κατά του καρκίνου μπορεί να εξαλείψει πλήρως όγκους σε ασθενείς.

    Σε μια διεθνή μελέτη που πραγματοποιήθηκε σε 11 χώρες, η ένεση χορηγήθηκε σε ασθενείς των οποίων ο καρκίνος είχε εξαπλωθεί ή επανεμφανιστεί και δεν ανταποκρινόταν πλέον σε άλλες θεραπείες.

    Το φάρμακο, με την ονομασία amivantamab, προκάλεσε συρρίκνωση των όγκων σε περισσότερους από το ένα τρίτο των συμμετεχόντων, ενώ σε 15 περιπτώσεις οι γιατροί διαπίστωσαν ότι οι όγκοι είχαν εξαφανιστεί εντελώς.

    Ο Kevin Harrington, καθηγητής βιολογικών θεραπειών καρκίνου στο Institute of Cancer Research του Λονδίνου (ICR), δήλωσε: «Πρόκειται για απίστευτα ισχυρές αποκρίσεις σε ασθενείς των οποίων η νόσος έχει καταστεί ανθεκτική τόσο στη χημειοθεραπεία όσο και στην ανοσοθεραπεία».

    «Πρόκειται για μια ομάδα ασθενών με εξαιρετικά περιορισμένες θεραπευτικές επιλογές, επομένως το επίπεδο αυτού του οφέλους είναι πραγματικά εντυπωσιακό», πρόσθεσε ο ίδιος, ο οποίος είναι επίσης σύμβουλος ογκολόγος στο Royal Marsden NHS Foundation Trust.

    Παρουσίαση των αποτελεσμάτων στο συνέδριο ASCO

    Τα αποτελέσματα θα παρουσιαστούν στο ετήσιο συνέδριο της American Society of Clinical Oncology (ASCO) στο Σικάγο, τη μεγαλύτερη παγκοσμίως συνάντηση για τον καρκίνο.

    Στη δοκιμή, 102 ασθενείς με καρκίνο κεφαλής και τραχήλου —την έκτη πιο συχνή μορφή καρκίνου παγκοσμίως— έλαβαν την ένεση. Οι όγκοι συρρικνώθηκαν ή εξαφανίστηκαν σε 43 άτομα, ενώ σε 15 από αυτούς εξαλείφθηκαν πλήρως.

    Οι ερευνητές σημείωσαν ότι το φάρμακο είχε παρόμοια αποτελέσματα και σε ασθενείς με καρκίνο του πνεύμονα. Το amivantamab, που αναπτύχθηκε από τη Johnson & Johnson, αξιολογείται σήμερα σε περίπου 60 κλινικές δοκιμές, κυρίως για καρκίνο του πνεύμονα αλλά και για καρκίνο του παχέος εντέρου, του εγκεφάλου και του στομάχου.

    Πώς λειτουργεί το «έξυπνο» εμβόλιο
    Η νέα θεραπεία στοχεύει τον καρκίνο με τριπλό μηχανισμό δράσης. Αναστέλλει τις πρωτεΐνες EGFR και MET, που βοηθούν τους όγκους να αναπτύσσονται και να διαφεύγουν της θεραπείας, ενώ παράλληλα ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα ώστε να επιτεθεί στα καρκινικά κύτταρα.

    Ένας από τους πρώτους ασθενείς που επωφελήθηκαν ήταν ο Carl Walsh, 56 ετών, ο οποίος διαγνώστηκε με καρκίνο της γλώσσας και εντάχθηκε στη δοκιμή OrigAMI-4 στο Royal Marsden.

    «Υποβλήθηκα αρχικά σε χημειοθεραπεία και ανοσοθεραπεία, χωρίς αποτέλεσμα. Στη συνέχεια, μου προτάθηκε να συμμετάσχω στη δοκιμή OrigAMI-4. Βρίσκομαι πλέον στον 17ο κύκλο θεραπείας και είμαι πολύ ικανοποιημένος με την πρόοδο», ανέφερε ο ίδιος.

    Ελπίδα για βελτιωμένη ποιότητα ζωής

    Σε αντίθεση με πολλές αντικαρκινικές θεραπείες, το amivantamab χορηγείται υποδόρια, με μια μικρή ένεση κάτω από το δέρμα. Η διαδικασία είναι ταχύτερη και πιο άνετη για τους ασθενείς, ενώ διευκολύνει και τη χορήγηση στα εξωτερικά ιατρεία.

    Οι περισσότερες παρενέργειες ήταν ήπιες έως μέτριες, με λιγότερο από το 10% των ασθενών να διακόπτουν τη θεραπεία.

    Ο Walsh, από το Μπέρμιγχαμ, περιέγραψε πως «πλέον αισθάνομαι ότι μπορώ να ζήσω μια φυσιολογική ζωή». Πριν από τη δοκιμή, δυσκολευόταν να μιλήσει και να φάει λόγω πόνου και πρηξίματος. Μετά από δύο κύκλους θεραπείας, η διατροφή του επανήλθε στο φυσιολογικό και η ομιλία του αποκαταστάθηκε πλήρως.

    Πηγή: Guardian




    Θεσσαλονίκη: Στο νοσοκομείο ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής μετά από λιποθυμικό επεισόδιο

    Λιποθυμικό επεισόδιο υπέστη ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής Ελπιδοφόρος κατά την διάρκεια της Θείας Λειτουργίας το πρωί της Κυριακής (31/05) σε ιερό ναό της Καλαμαριάς Θεσσαλονίκης

    Ο Αρχιεπίσκοπος χρειάστηκε να μεταφερθεί σε νοσοκομείο της συμπρωτεύουσας όπου και υποβάλλεται σε εξετάσεις.

    Η περιπέτεια του κ. Ελπιδοφόρου που βρίσκεται τις τελευταίες ημέρες για επίσκεψη στην Θεσσαλονίκη, έγινε σήμερα το πρωί στον Ιερό Καθεδρικό Ναό Αγίου Νικολάου, στην Καλαμαριά και ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η θεία λειτουργία.

    Ο Αρχιεπίσκοπος ένιωσε αδιαθεσία και αμέσως κλήθηκε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ το οποίο τον μετέφερε στο 424 στρατιωτικό νοσοκομείο για ιατρικό έλεγχο.

    Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής υποβάλλεται σε προληπτικές εξετάσεις.




    Συνάντηση του Δημάρχου Νέστου με τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης στη Θεσσαλονίκη

    Συνάντηση πραγματοποιήθηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη, στις 11:00, με τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κεντρικής, Δυτικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, κ. Δημήτρη Γαλαμάτη, για θέματα που αφορούν τον Δήμο Νέστου.

    Στη συνάντηση συμμετείχαν υπηρεσιακά στελέχη της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και του Δήμου Νέστου. Η ενημέρωση αφορούσε αποφάσεις και διαδικασίες συνδεόμενων αρμοδιοτήτων, για τις οποίες υπήρξε κλίμα κατανόησης και διάθεση συνεργασίας, με στόχο τη δημιουργία των απαραίτητων προϋποθέσεων, σύμφωνα με τις εκ του νόμου αρμοδιότητες, ώστε να επιτευχθεί λύση σε χρόνιες εκκρεμότητες.

    Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Γενικό Γραμματέα για την άψογη φιλοξενία και την κατανόηση των ζητημάτων που έθεσε ο Δήμαρχος Νέστου.

    Η προσπάθεια για τη διεκδίκηση των δημοτικών συμφερόντων συνεχίζεται.