Yeni Safak για Οντέρ Μουμίν | «Δρούσε εναντίον της Τουρκίας»

Η τουρκική φιλοκυβερνητική εφημερίδα Yeni Safak κατηγορεί τον δήμαρχο Ιάσμου για «ενέργειες εναντίον της Τουρκίας».

Ειδικότερα, η τουρκική εφημερίδα σε άρθρο της με τίτλο «Αποκαλύφθηκε ότι ο Οντέρ Μουμίν, για τον οποίο η Ελλάδα έχει ξεκινήσει έρευνα, δρούσε εναντίον της Τουρκίας» υποστηρίζει ότι ο Μουμίν προσπάθησε να κερδίσει την υποστήριξη της Τουρκίας μέσω των απολύσεων εργαζομένων που θεωρούσε…γκιουλενιστές καθώς οι σχέσεις του με το τουρκικό προξενείο Κομοτηνής έχει διαταραχθεί.

«Ο υπουργός Εσωτερικών της Ελλάδας διέταξε έρευνα σε βάρος του δημάρχου Ιάσμου Οντέρ Μουμίν. Όσο και αν η έρευνα φέρεται να άρχισε επειδή ο Μουμίν απομάκρυνε από τη θέση τους ανώτατους αξιωματούχους του Δήμου που φέρεται να είχαν σχέσεις με την δομή της FETO, αποκαλύφθηκε ότι η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική» αναφέρει το άρθρο.

Η εφημερίδα αναφέρει ότι ο Μουμίν «καρατομήθηκε» από μέλος της λεγόμενης «Συμβουλευτικής Επιτροπής «Τουρκικής» Μειονότητας Δυτικής Θράκης», που ελέγχεται άμεσα από την Τουρκία μέσω του προξενείου της Κομοτηνής, επειδή δεν «συμβάδιζε» με τους στόχους του οργάνου.

«Ο Μουμίν, ο οποίος εκδιώχθηκε από την Συμβουλευτική Επιτροπή της Τουρκικής Μειονότητας Δυτικής Θράκης τον περασμένο Ιούνιο, αποκλείστηκε από την Επιτροπή εκείνη, λόγω των δραστηριοτήτων του εναντίον της Τουρκίας» αναφέρει το δημοσίευμα συμπληρώνοντας ότι «ο Μουμίν αναφέρεται πως θέλησε με την χρήση της FETO να αποκτήσει την στήριξη της Τουρκίας και να είναι πιο ισχυρός στα παζάρια του με την Ελλάδα». Οι τουρκικές Αρχές δεν είχαν καμία συνάντηση μαζί του, τονίζει η εφημερίδα.

 

Οι αποφάσεις του δημάρχου για απόλυση εργαζομένων με την κατηγορία ότι ήταν τάχα «γκιουλενιστές» ή μέλη της «εγκληματικής οργάνωσης ΕΥΡ-ΑΚΗ» προκάλεσαν πολλές αντιδράσεις με τον υπουργό Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη, να παρεμβαίνει και να ζητάει από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης τη διερεύνηση τυχόν έκνομων ενεργειών εκ μέρους του Μουμίν.




Κινδυνεύει με οριστική παύση από τα καθήκοντα του ο Δήμαρχος Ιάσμου Οντέρ Μουμίν

Την παρέμβαση του υπουργού Εσωτερικών, Μάκη Βορίδη, έχουν προκαλέσει οι ενέργειες του Δημάρχου Ιάσμου, Οντέρ Μουμίν.

Οι αποφάσεις που προκάλεσαν την παρέμβαση του ΥΠΕΣ είναι η απόλυση εργαζομένου του Δήμου Ιάσμου αλλά και η ανάκληση όλων των Αντιδημάρχων, με την αιτιολογία ότι είναι «γκιουλενιστές».

«Ο Υπουργός Εσωτερικών Μάκης Βορίδης επικοινώνησε, για το ζήτημα που έχει προκύψει εξαιτίας των ενεργειών του Δημάρχου Ιάσμου Οντέρ Μουμίν, με τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης κ. Ιωάννη Σάββα και του ζήτησε να εξετάσει τυχόν έκνομες ενέργειες του εν λόγω Δημάρχου προκειμένου αυτές να αξιολογηθούν συνολικά και να αποφασίσει τις αναγκαίες περαιτέρω ενέργειες για την αντιμετώπιση του συγκεκριμένου θέματος», αναφέρει σε ανακοίνωση του το ΥΠΕΣ.

Εάν οι ενέργειες του δημάρχου αποδειχθεί ότι είναι έκνομες, τότε η απόφαση του υπουργού αναμένεται να είναι η οριστική παύση από τα καθήκοντά του Δημάρχου.




Παναγιωτόπουλος για προκλήσεις Τσαβούσογλου | Η Ελλάδα δεν απειλεί αλλά και δεν της αρέσει να απειλείται

Απάντηση προς τις προκλητικές δηλώσεις του ΥΠΕΞ της Τουρκίας Μεβλούτ Τσαβούσογλου (διαβάστε εδώ) έδωσε ο Έλληνας Υπουργός Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Από εκεί και πέρα είδαμε σήμερα τον κ. Τσαβούσογλου, ο οποίος εξαπέλυσε νέα φραστική επίθεση επαναφέροντας τα περί “casus belli”. Τι δηλώνετε;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Η δήλωση αυτή περί “casus belli” που αναφέρεται στη δυνατότητα της Ελλάδας να ασκήσει ένα νόμιμο δικαίωμά της, περισσότερο παραπέμπει σε προκλητικό αναθεωρητισμό παρά σε συμπεριφορά Συμμάχου στο πλαίσιο της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας. Συνεπώς θα πρέπει να προβληματίσει πολλούς.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πώς σχολιάζετε κύριε Υπουργέ ότι η Άγκυρα κλιμακώνει την ακραία ρητορική της απέναντι στην χώρα μας με κορώνες τόσο σε ό,τι αφορά στο Αιγαίο, όσο την Κρήτη και πάρα πολλά άλλα;
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ: Όπως έχω πει και στο παρελθόν η Ελλάδα δεν απειλεί αλλά και δεν της αρέσει να απειλείται. Η κυβέρνηση πολιτεύεται και λειτουργεί με γνώμονα το εθνικό συμφέρον και στη βάση των κανόνων που διέπουν την ειρηνική συμβίωση μεταξύ κρατών δηλαδή το Διεθνές Δίκαιο, στη βάση του Διεθνούς Δικαίου.




Νέες απειλές πολέμου | Προκαλεί ο Τσαβούσογλου αν η Ελλάδα επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα

Με πόλεμο απείλησε ο Τούρκος υπουργός εξωτερικών Τσαβούσογλου, σε περίπτωση που η Ελλάδα επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα, σε Αιγαίο και Κρήτη, προειδοποιώντας ότι το Casus Belli, που αποφάσισε το 1995 η Τουρκική εθνοσυνέλευση βρίσκεται σε ισχύ. Άμεση ήταν η απάντηση της Αθήνας, με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να διαμηνύει ότι η Ελλάδα δεν εκφοβίζεται ούτε τρομοκρατείται.




Ακραίες προκλήσεις από τα τουρκικά ΜΜΕ: «Υπό κατοχή η Ψέριμος»

Έντονη ενόχληση στην Τουρκία από την επίσκεψη του Κωνσταντίνου Φλώρου σε ελληνικά ακριτικά νησιά.

Το γαϊτανάκι των προκλήσεων της Άγκυρας συνεχίζουν να ακολουθούν τα τουρκικά ΜΜΕ. Αυτή τη φορά η εφημερίδα «Sozcu» χαρακτήρισε την Ψέριμο νησί υπό κατοχή μετά την περιοδεία που πραγματοποίησε σε ακριτικά νησιά ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνος Φλώρος. Η εφημερίδα ισχυρίζεται πως η Ψέριμος βρίσκεται εντός των τουρκικών χωρικών υδάτων και βρίσκεται από ελληνική κατοχή από το 2004.

Μάλιστα το ίδιο μέσο χαρακτηρίζει απαράδεκτη την επίσκεψη του κ. Φλώρου στα νησιά του Αρχιπελάγους, ενώ στο στόχαστρο της εφημερίδας βρέθηκε και η Γαύδος η οποία περιγράφηκε ως νησί υπό αμφισβήτηση.

Όπως ανέφερε ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ στην Κωνσταντινούπολη Μανώλης Κωστίδης, «ίλιγγο» προκαλεί στην Άγκυρα η εξοπλιστική ενίσχυση της Ελλάδας την ώρα που τα τουρκικά ΜΜΕ σχολιάζουν τα βήματα που έχει κάνει η χώρα μας στη θωράκιση της άμυνάς της.

Τα ρεπορτάζ, αναλύουν το τι προμηθεύεται η Ελλάδα, από F-16, κορβέτες, Rafale, Belharra, μέχρι και τα αντιπυραυλικά συστήματα.

Όπως αυτά αναφέρουν: «Τα τελευταία δυο χρόνια η Ελλάδα επιτάχυνε τα εξοπλιστικά της προγράμματα. Και το 2023 θα συνεχίζει τα εξοπλιστικά της προγράμματα. Ανάμεσα στα οπλικά συστήματα που θα αγοράσει η κυβέρνηση της Αθήνας είναι και πυραυλικά συστήματα που θα εγκατασταθούν στον Έβρο και στα νησιά. Ανάμεσα στα εξοπλιστικά προγράμματα της Αθήνας είναι και η απόκτηση 4 νέων κορβετών. Η Ελλάδα ήδη εξετάζει τις προτάσεις της Γαλλίας και της Ιταλίας και το κόστος του προγράμματος αναμένεται να ξεπεράσει το 1.5 δισ ευρώ. Ένα άλλο εξοπλιστικό πρόγραμμα της Αθήνας είναι η απόκτηση των πυραυλικών συστημάτων Spike-ΝLOS τα οποία θα αποκτήσει από το Ισραήλ. Η συμφωνία θα υπογραφεί το 202# και η Ελλάδα θα αποκτήσει 34 συστήματα !7 απο αυτά θα τοποθετηθούν στα νησιά τα οποία πρέπει να είναι αποστρατιωτικοποιημένα και τα υπόλοιπα στα ελληνοτουρκικά σύνορα στον Έβρο».

Δείτε σχετικά βίντεο εδώ: newsbomb.gr




Τουρκία | Εφετείο επικύρωσε την καταδίκη σε ισόβια φυλάκιση του Οσμάν Καβάλα

Τουρκικό εφετείο επικύρωσε την Τετάρτη την καταδίκη του ακτιβιστή ανθρωπίνων δικαιωμάτων και φιλάνθρωπου Οσμάν Καβάλα σε ισόβια κάθειρξη με την κατηγορία ότι προσπάθησε να ανατρέψει την κυβέρνηση χρηματοδοτώντας διαδηλώσεις το 2013. Το Συμβούλιο της Ευρώπης έχει επαλειμμένα καλέσει την Τουρκία να αφήσει αμέσως ελεύθερο τον Οσμάν Καβαλά, καθώς παραβιάζει την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.

Επτά συγκατηγορούμενοι του φυλακίστηκαν για 18 χρόνια ο καθένας για υποβοήθηση της προσπάθειας ανατροπής της κυβέρνησης του τότε πρωθυπουργού Ερντογάν κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων και των συγκεντρώσεων στο πάρκο Γκεζί στην Κωνσταντινούπολη.

Τουρκία / Το Συμβούλιο της Ευρώπης ζήτησε την άμεση απελευθέρωση του Καβαλά

Όπως μεταδίδει το AFP, το Εφετείο έκρινε ότι η ετυμηγορία του Απριλίου «ήταν σύμφωνη με τον νόμο». Η υπεράσπιση μπορεί να ασκήσει έφεση στο Ανώτατο Δικαστήριο της Τουρκίας.

Ο Καβαλά ήταν γνωστός ως ένας ήπιος επιχειρηματίας που ξόδευε μέρος της περιουσίας του για την προώθηση του πολιτισμού και έργων που αποσκοπούσαν στη συμφιλίωση της Τουρκίας με την Αρμενία. Αλλά ο Ερντογάν τον παρουσίαζε ως αριστερό πράκτορα του αμερικανού δισεκατομμυριούχου Τζορτζ Σόρος, ο οποίος χρησιμοποιούσε ξένα χρήματα για να προσπαθήσει να ανατρέψει το κράτος.

Ο Καβάλα κατηγορήθηκε για πρώτη φορά για τη χρηματοδότηση του κύματος διαδηλώσεων του 2013, το οποίο ορισμένοι αναλυτές θεωρούν ως τη γένεση της πιο αυταρχικής στάσης του Ερντογάν στο δεύτερο μισό της διετούς διακυβέρνησής του.

Ένα δικαστήριο τον αθώωσε και τον άφησε ελεύθερο τον Φεβρουάριο του 2020 – μόνο και μόνο για να τον συλλάβει η αστυνομία πριν προλάβει να επιστρέψει στο σπίτι του. Ένα άλλο δικαστήριο στη συνέχεια τον κατηγόρησε ότι συμμετείχε στην αποτυχημένη απόπειρα πραξικοπήματος κατά του Ερντογάν το 2016, κατά την οποία έχασαν τη ζωή τους περισσότεροι από 250 άνθρωποι στην Κωνσταντινούπολη και την Άγκυρα.

Ο Καβάλα κατέληξε τελικά να αντιμετωπίζει και τις δύο κατηγορίες και το δικαστήριο τελικά τον καταδίκασε για το σύνολο των κατηγοριών από τις οποίες είχε απαλλαγεί το 2020.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες δήλωσαν «βαθιά προβληματισμένες» από την απόφαση, ενώ η Γερμανία απαίτησε την άμεση απελευθέρωσή του. Η Τουρκία έχει ήδη αγνοήσει απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που ζητούσε την απελευθέρωση του Καβάλα.




Τούρκοι αναλυτές | Αιτία πολέμου τα 12 μίλια στην Κρήτη

Ρόλο εμπρηστή έχουν αναλάβει οι αναλυτές στην Τουρκία, απειλώντας για… λογαριασμό της τουρκικής κυβέρνησης με πόλεμο την Ελλάδα εάν επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 μίλια ακόμα και νότια της Κρήτης.

«Κόκκινη γραμμή»

Ο τούρκος αναλυτής Αμπντουλάχ Αγάρ μιλά στον τηλεοπτικό σταθμό CNNTuRK για το ενδεχόμενο η Ελλάδα να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα νότια της Κρήτης και, μεταξύ άλλων, λέει:

Δείτε ακόμα – Τουρκία: Αυτή είναι η επιστημονική έρευνα που τρομάζει την Ελλάδα – Γιατί ανησυχούν οι αρχές

«Εμείς με απόλυτο τρόπο την επέκταση ακόμα και για ένα μέτρο πέραν των έξι μιλίων τη θεωρούμε ως παραβίαση της κυριαρχίας της Τουρκίας. Για την ακρίβεια αποτελεί βιασμό της κυριαρχίας».

Τονίζει ότι «Από τη σκοπιά μας, αυτό αποτελεί κόκκινη γραμμή και η Τουρκία στο παρελθόν έχει δείξει τη βούλησή της».

Και προσθέτει: «Προσέξτε, η Ελλάδα δεν είναι μία χώρα η οποία κινείται με βάση τη δική της ελεύθερη βούληση. Αυτό είναι και η επικίνδυνη πλευρά αυτής της ιστορίας».

Το casus belli του 1995

Στο ίδιο θέμα αναφέρεται και ρεπορτάζ του τουρκικού τηλεοπτικού σταθμού Haber Global:

«Η ένταση στις σχέσεις με την Ελλάδα πάντοτε ήταν υψηλή, αλλά μπορεί να φτάσει σε απίστευτο σημείο. Διότι υπάρχει ο ισχυρισμός για σχέδιο επέκτασης των χωρικών υδάτων της Ελλάδας».

Τονίζει ότι «Σύμφωνα με την είδηση, η κυβέρνηση Μητσοτάκη τον Μάρτιο θα επεκτείνει τα χωρικά ύδατα στα νότια και στα δυτικά της Κρήτης στα 12 μίλια».

Και υπενθυμίζει: «Γνωρίζετε πως σε περίπτωση που η Ελλάδα κάνει αυτό το βήμα, υπάρχει απόφαση της Βουλής του 1995, πως η Τουρκία θα το θεωρήσει ως αιτία πολέμου».

Στη συνέχεια, η Ελλάδα εμφανίζεται ως επιτιθέμενη, με βάση τα τετελεσμένα που επιχειρεί να διαμορφώσει η τουρκική κυβέρνηση.

«Βλέψεις στη Γαλάζια Πατρίδα»

«Ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Μητσοτάκης έχει βλέψεις στη Γαλάζια Πατρίδα. Θέλει να παίξει το χαρτί των 12 μιλίων που αποτελεί αιτία πολέμου», σημειώνει.

Για ν’ «αποκαλύψει» στους τούρκους τηλεθεατές ότι «Στόχος είναι να περιοριστεί η αποκλειστική οικονομική ζώνη όπως αυτή καθορίστηκε από το μνημόνιο μεταξύ Λιβύης και Τουρκίας».

tourkikanea.gr




Τουρκία | Θέλει μερίδιο από το νέο κοίτασμα της Κύπρου για λογαριασμό του ψευδοκράτους

Η Τουρκία διεκδικεί μερίδιο στο κοίτασμα φυσικού αερίου που εντοπίστηκε πρόσφατα στην Κύπρο θέτοντας ως επιχείρημα το δικαίωμα του ψευδοκράτους να έχει πρόσβαση στα οφέλη από τους πόρους.

Συγκεκριμένα, ο Τούρκος υπουργός Ενέργειας και Φυσικών Πόρων, Φατίχ Ντονμέζ, ζήτησε μερίδιο από το κυπριακό κοίτασμα στο 6ο οικόπεδο, αναγνωρίζοντας πάντως  πως το εν λόγω οικόπεδο είναι εκτός της δικαιοδοσίας της χώρας του, σύμφωνα με  τον Σκάι.

Ο Φατίχ Ντονμέζ τόνισε ότι «τόσο το Υπουργείο Εξωτερικών της ‘’ΤΔΒΚ’’ όσο και το Υπουργείο Εξωτερικών μας, έκαναν αξιολογήσεις σχετικά με το έργο που έγινε σε αυτόν τον τομέα. Το 6ο οικόπεδο είναι εκτός δικαιοδοσίας της Τουρκίας, αλλά θα κάναμε λάθος αν βλέπαμε την Κύπρο να αποτελείται μόνο από τη μία πλευρά. Όλοι όσοι ζουν στο νησί της Κύπρου έχουν δικαίωμα να επωφεληθούν από τους πόρους. Θεωρούμε ότι δεν είναι δίκαιες οι συναλλαγές που γίνονται όταν αγνοούν το άλλο μέρος. Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Εξωτερικών μας ανέφερε σε δηλώσεις του ότι θα πρέπει να προστατεύονται τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των συμπατριωτών μας που ζουν στη Βόρεια Κύπρο».

Τέλος ο κ. Ντονμέζ προσέθεσε ότι «θα συνεχίσουμε τις δραστηριότητες εξερεύνησης και γεωτρήσεων στη Μεσόγειο στη δική μας υφαλοκρηπίδα, στις περιοχές δικαιοδοσία μας. Αυτή η διαδικασία συνεχίζεται στο πλαίσιο ενός επιχειρηματικού σχεδίου».




Επέκταση χωρικών υδάτων 12 μίλια στα νότια και τα δυτικά της Κρήτης από τον Μάρτιο

Επέκταση χωρικών υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια νότια της Κρήτης.

Θα μπορούσε η Αθήνα να κλείσει μία τέτοια εκκρεμότητα; Πόσο πιο κοντά φέρνουν ενδεχόμενες αποφάσεις οι εκλογές; Τόσο ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης όσο και ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας έχουν δηλώσει επανειλημμένα ότι η κυβέρνηση θα το προχωρήσει όταν και όποτε κριθεί ότι εξυπηρετεί τα εθνικά συμφέροντα. Ακόμα και αν η συζήτηση για την εν λόγω προοπτική έχει ανοίξει ήδη από το 2020 και συνεχίστηκε εμφατικά από τον Ιανουάριο του 2021 μετά και τον νόμο για την επέκταση των χωρικών υδάτων στα 12 ναυτικά μίλια στο Ιόνιο.

Με πηγές του ΥΠΕΞ να σημειώνουν στα «ΝΕΑ» ότι έχει ανοίξει η επεξεργασία για το κλείσιμο των κόλπων και τη χάραξη των γραμμών βάσης νότια της Κρήτης και παρέμεινε ως εκκρεμότητα. Αλλά οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο φάκελος έχει ανοίξει εκ νέου με ορίζοντα τον προσεχή Μάρτιο.

Οι εκκρεμότητες δεν είναι καλός σύμμαχος. Γιατί στην Ιστορία τα κενά έρχονται να καλύψουν άλλες δυνάμεις και να ασκήσουν δυναμική πολιτική, δημιουργώντας τετελεσμένα. Οι σχέσεις στο τρίγωνο Ελλάδας – Τουρκίας – Λιβύης το απέδειξαν.

Με την Τουρκία να εκμεταλλεύεται τις αδυναμίες της Λιβύης και κατά περίπτωση τις ελληνικές εκκρεμότητες για την υλοποίηση του αφηγήματος της «Γαλάζιας Πατρίδας». Ξεκινώντας από το τουρκολιβυκό μνημόνιο του 2019 για την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών και φτάνοντας μέχρι το νέο τουρκολιβυκό μνημόνιο του 2022 για την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων. Που επανέφερε έντονα τις εισηγήσεις για την επέκταση των χωρικών υδάτων νότια της Κρήτης στα 12 ναυτικά μίλια.

Στήριξη και από τις ΗΠΑ

Υπέρ της επίλυσης εκκρεμοτήτων και της δημιουργίας ενός περιβάλλοντος σταθερότητας από τα Βαλκάνια μέχρι και τη Μέση Ανατολή, που θα επιτρέψει την πλήρη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων και της Ανατολικής Μεσογείου στον τομέα της ενέργειας, τάσσονται και οι ΗΠΑ. Το απέδειξαν με τη διαμεσολάβησή τους που οδήγησε στη λύση της εκκρεμότητας Λιβάνου – Ισραήλ. Με φόντο και τη διαφοροποίηση των ενεργειακών δρόμων στη σκιά των γεωπολιτικών αλλαγών που δικαιολόγησε η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Η ανακοίνωση των ερευνών της ExxonMobil νοτιοδυτικά της Κρήτης και της Πελοποννήσου έγινε με τις navtex να σέβονται τη μέση γραμμή, έστω και αν η κυβέρνηση της Τρίπολης έσπευσε να αντιδράσει με τουρκική καθοδήγηση. Η παρουσία της ExxonMobil επιβεβαίωσε το ενδιαφέρον των ΗΠΑ για την περιοχή και τη διάθεση για κινητοποίηση λύσεων. Με το προεδρικό διάταγμα του Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι που ακολούθησε, περί μονομερούς οριοθέτησης θαλασσίων συνόρων προς δυσμάς από την πλευρά της Αιγύπτου, να κάνει τους διπλωμάτες να μιλούν για εξελίξεις. Ενώ υποχρέωσε την Τρίπολη να καταγγείλει μεν, ζητώντας διαπραγματεύσεις δε και βάζοντας στο τραπέζι ενδεχόμενη προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για την επίλυση της εκκρεμότητας.

Με τις κινήσεις της Αιγύπτου να δείχνουν να στηρίζουν την Ελλάδα και να την προκαλούν για πρωτοβουλίες εντός πλαισίου. Οπως τα 12 ναυτικά μίλια δυτικά και νότια της Κρήτης. Με το συγκεκριμένο σενάριο – σύμφωνα με πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» – να έχει βγει από το συρτάρι του ΥΠΕΞ, με καθοδήγηση Μεγάρου Μαξίμου, ως η τελευταία πράξη στο πεδίο των εθνικών ζητημάτων της κυβέρνησης πριν από τις εκλογές. Περί τον μήνα Μάρτιο. Η επέκταση της αιγιαλίτιδας ζώνης νότια της Κρήτης προέχει, όπως έχει επισημάνει ο καθηγητής Διεθνούς Δικαίου, Πέτρος Λιάκουρας, καθώς «θα ενοποιούσε το συνολικό όριο με αυτό της Γαύδου, όριο από το οποίο θα εκτείνεται η υφαλοκρηπίδα/ΑΟΖ όταν οριοθετηθεί με τη Λιβύη».

Ο παράγοντας Τουρκία

Η επέκταση των χωρικών υδάτων νότια της Κρήτης – και όχι ανατολικά – δεν δικαιολογεί τουρκική αντίδραση, όπως συνέβη και με την επέκταση στο Ιόνιο, ενώ είναι μια κίνηση που προεξοφλείται ότι δεν ενοχλεί τις ΗΠΑ. Ισως και σιωπηρά να τη στήριζαν ως ένα ακόμα στοιχείο που θα μπορούσε να κινητοποιήσει για εξελίξεις και διευθέτηση ζητημάτων. Θα ήταν και ένα χαρτί που θα ικανοποιούσε και απαιτήσεις της αντιπολίτευσης, προσφέροντας πόντους στην κυβέρνηση, επί «ασφαλούς πεδίου». Δίνοντας ώθηση και σε παραπομπή της οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών Ελλάδας – Λιβύης στη Χάγη. Θα μπορούσε δε, ως μέρος ενός ευρύτερου παζλ εξελίξεων, να λειτουργήσει και στο πλαίσιο της προσπάθειας για περιορισμό της επιρροής του Ερντογάν στη Λιβύη, την οποία μετατρέπει σε προτεκτοράτο.

Στην εξίσωση αρμόδιες πηγές βάζουν και την παράμετρο των Rafale που τον Μάρτιο θα έχουν φτάσει σίγουρα τα 12 και όπως αναφέρουν πηγές της Πολεμικής Αεροπορίας την άνοιξη θα έχει ολοκληρωθεί και η εκπαίδευση των πιλότων σε αυτά. Δίνοντας στην Αθήνα στρατηγικό πλεονέκτημα, στον αέρα, έναντι της Τουρκίας.




Ερντογάν: Η Ελλάδα συμπεριφέρεται φασιστικά στους πρόσφυγες – Στρατόπεδα συγκέντρωσης στο Αιγαίο

Συνεχίζει απτόητη η Τουρκία την προσπάθεια να παρουσιάσει τη χώρα μας ως παραβάτη, την ώρα που το καθεστώς Ερντογάν – επίσημος διακινητής ψυχών – προωθεί βάρκες με ταλαιπωρημένους πρόσφυγες και μετανάστες στο Αιγαίο και τον Έβρο.

Μέσω του ίδιου του προέδρου, Ταγίπ Ερντογάν, η Άγκυρα εξαπέλυσε νέα επίθεση κατά της Ελλάδας με αφορμή την προσφυγική κρίση.

Μιλώντας στη Διάσκεψη Συνταγματικής Δικαιοσύνης του Ισλαμικού Κόσμου, ο Ταγίπ Ερντογάν άφησε αιχμές -μεταξύ άλλων- για το τείχος στον Έβρο, χαρακτηρίζοντας το μέτρο αυτό «φασιστικό». Ναι, ο Ερντογάν μιλά για φασισμό. Ο Ταγίπ Ερντογάν!

«Αντί να βρεθεί λύση στην κρίση, έκλεισαν τους μετανάστες πίσω από συρματοπλέγματα. Παρακολουθούμε με αηδία ότι όσοι δεν λαμβάνουν υπόψη τους καταπιεσμένους έξω από τα σύνορά τους, επιδεικνύουν τα πιο πρωτόγονα αντανακλαστικά φασισμού όταν πρόκειται για τη δική τους ασφάλεια και ευημερία… Το προϊόν της νοσηρής αντίληψης απέναντι στους μουσουλμάνους και οι αρνητικές επιπτώσεις των κυμάτων μίσους συνεχίζονται σήμερα δίπλα μας» είπε, όπως μεταδίδουν τουρκικά ΜΜΕ.

Στη συνέχεια, υποστήριξε ότι η Ελλάδα έχει φτάσει σε επίπεδο κτηνωδίας απέναντι στους πρόσφυγες, χαρακτηρίζοντας μάλιστα ως «στρατόπεδα συγκέντρωσης» τους καταυλισμούς στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.

«Πέρα από μερικές καταδικαστικές δηλώσεις, δεν έχουμε δει καμία προσπάθεια να αποτραπεί αυτή η σκληρότητα και να προστατευτούν τα δικαιώματα των καταπιεσμένων, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών και των γυναικών. Είμαστε όλοι βαθιά θλιμμένοι από τη συνεχιζόμενη αδιαφορία μπροστά στις εικόνες ντροπής που συναντάμε στις προσφυγικές δομές, που θυμίζουν στρατόπεδα στα σύνορα».

Πηγή: newsbomb.gr

 

 

 




Ιμάμογλου σε Ερντογάν | Έλα να παλέψεις γενναία, μην προσπαθείς να εξαφανίσεις τους αντιπάλους σου

Η κόντρα που έχει ξεκινήσει εδώ και ημέρες μεταξύ του Εκρέμ Ιμάμογλου και του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν συνεχίζεται καθώς μετά την πρωτόδικη απόφαση του δικαστηρίου για ποινή φυλάκισης και στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων στον δήμαρχο Κωνσταντινούπολης, πέρασε στην αντεπίθεση, ρίχνοντας το γάντι στον τούρκο πρόεδρο.

Ο Εκρέμ Ιμάμογλου, κάλεσε τον Ερντογάν να «παλέψει γενναία» και να μην προσπαθεί να εξαφανίσει τους αντιπάλους του.

Ο δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης ο οποίος τις τελευταίες ημέρες συσπείρωσε ένα μεγάλο κομμάτι της Αντιπολίτευσης καθώς και χιλιάδες Τούρκων οι οποίοι διαδήλωσαν στο πλευρό του, έστειλε μηνύματα στον Ερντογάν ενόψει των επικείμενων εκλογών και στη σκιά των μεθοδεύσεων για την πολιτική εξόντωσή του.

Οι υπερπτήσεις, ο κίνδυνοι και ο άγνωστος Ερντογάν των εκλογών

«Εγώ είμαι ένας παίχτης έτοιμος, που θα μπει στο γήπεδο για να παίξει .Αλλά προσπαθούν να με τραυματίσουν, όταν βγαίνω από το σπίτι για να πάω στο γήπεδο. Τον κ. πρόεδρο που είναι από την περιοχή Κασίμπασα, είμαστε και σχεδόν συμπατριώτες, τον καλώ να παλέψει γενναία. Μην επιχειρήσει να εξαφανίσει τους αντιπάλους του του, αλλά να παλέψει γενναία».

Η απάντηση Ερντογάν

Από την πλευρά του ο Ερντογάν, σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, απάντησε στην πρόκληση του Ιμάμογλυ προκαλώντας την αντιπολίτευση: «Αν αντέχει η καρδιά τους, ας βγουν να ανακοινώσουν τον υποψήφιο τους. Κι εμείς να ξέρουμε ποιον θα αντιμετωπίσουμε στις πλατείες».

Χθες, εξάλλου, ο τούρκος πρόεδρος είχε αναφερθεί και πάλι στις τουρκικές εκλογές και στη συμμαχία της Αντιπολίτευσης.

«Κάθε άτομο αυτής της χώρας ξέρει ποιον να ψηφίσει για το μέλλον του όταν κοιτάζει το ερειπωμένο τραπέζι που ονομάζεται “τραπέζι των 6″”.

Αυτό το έθνος δεν θα παραδώσει το μέλλον του σε αυτό το παράξενο τραπέζι όπου όλοι κάνουν κινήσεις ο ένας πίσω από την πλάτη του άλλου» είχε σημειώσει μιλώντας στην κοινοβουλευτική του ομάδα.




Ελληνοτουρκικά | Το Βερολίνο επιβεβαιώνει τη συνάντηση Μπούρα με Καλίν

Το Βερολίνο επιβεβαίωσε τη συνάντηση που είχαν την Παρασκευή ανώτατοι διπλωματικοί αξιωματούχοι από την Ελλάδα και την Τουρκία, όχι όμως και το περιεχόμενο.

Η γερμανική κυβέρνηση παραδέχτηκε πάντως δια του εκπροσώπου της ότι το Βερολίνο είχε παρασκηνιακό ρόλο.

Στην συνάντηση, την οποία αποκάλυψε το «Πρώτο Θέμα», μετείχαν η διευθύντρια του διπλωματικού γραφείου του Έλληνα πρωθυπουργού, Άννα-Μαρία Μπούρα και ο εκπρόσωπος της τουρκικής προεδρίας και σύμβουλος του Τούρκου προέδρου, Ιμπραχίμ Καλίν.

Παρών στη συνάντηση ήταν ο διπλωματικός σύμβουλος του Γερμανού καγκελάριου, Γενς Πλέτνερ, ο οποίος στο παρελθόν ήταν πρεσβευτής της Γερμανίας στην Ελλάδα, αναφέρει η Deutsche Welle.

«Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι έγινε μια τέτοια συνάντηση, αλλά το περιεχόμενο αντίστοιχων συνομιλιών είναι απόρρητο κι αυτό είναι λογικό. Ο Έλληνας πρωθυπουργός και ο Τούρκος πρόεδρος εκφράστηκαν πολύ θετικά απέναντι στο γερμανικό ερώτημα, κατά πόσο μια τέτοια συνάντηση θα ήταν χρήσιμη. Η συνάντηση λοιπόν πραγματοποιήθηκε και αναμένεται να ακολουθήσουν κι άλλες αντίστοιχες επαφές» ανέφερε συγκεκριμένα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.

Πληροφορίες μάλιστα κάνουν λόγο πως υπήρξε συμφωνία στο οικονομικό κομμάτι σχετικά με τις έρευνες στην Μεσόγειο με την Τουρκία να λαμβάνει ακόμα και πάνω από 30 δις ευρώ για την τήρηση της συμφωνίας.




Ελληνοτουρκικά | Σβήνουν τις γκρίζες ζώνες νότια της Κρήτης

Ενώ την ίδια στιγμή η δυναμική κίνηση του αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι να οριοθετήσει μονομερώς τα δυτικά θαλάσσια σύνορα της χώρας του χαρακτηρίστηκε ως μια δυναμική υπενθύμιση των συμφερόντων του Καΐρου απέναντι στις προσπάθειες της Αγκυρας να καταστήσει τη Λιβύη προτεκτοράτο και νέο χτύπημα στο τουρκολιβυκό μνημόνιο του 2019.

Μια κίνηση που επιχειρεί να υποχρεώσει τη Λιβύη σε συνομιλίες ή σε προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Αλλά σε κάθε περίπτωση της δίνει την επιλογή διαφοροποίησης από τις τουρκικές μεθοδεύσεις.

Οι έρευνες της ExxonMobil, δε, στην περιοχή ήταν μια σαφής δήλωση και της παρουσίας των ΗΠΑ, αμέσως μετά την ανακοίνωση του νέου τουρκολιβυκού μνημονίου για τους υδρογονάνθρακες. Σαν ασπίδα προστασίας απέναντι σε μια δήλωση προθέσεων για νέες τουρκικές προκλήσεις μέσω Λιβύης. Η Αθήνα φρόντισε μετά και τη σχετική απόφαση του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, περί της μη εξουσιοδότησης της μεταβατικής κυβέρνησης να προχωρά σε συμφωνίες σαν το νέο τουρκολιβυκό μνημόνιο, να στείλει άμεσα επιστολή στον ΟΗΕ για να προλάβει μια αντίστοιχη με εκείνη της Αγκυρας του 2019, που επιχείρησε να δώσει επίφαση νομιμότητας στο πρώτο τουρκολιβυκό μνημόνιο

Κοινό μέτωπο

Η κοινή απάντηση Τρίπολης – Αγκυρας στον ΟΗΕ ήθελε να στείλει ένα μήνυμα κοινού μετώπου και στην Αίγυπτο, χαρακτηρίζοντας την οριοθέτηση Αθήνας – Καΐρου περί θαλάσσιων ζωνών «άκυρη», καθώς και στην Ουάσιγκτον, αφού είχε εκδοθεί η δεύτερη επέκταση των περιοχών ερευνών της ΕxxonMobil πάντα πάνω από τη μέση γραμμή. Το διάταγμα Σίσι σε συνδυασμό με τις έρευνες της ExxonMobil θα μπορούσαν να αποτελέσουν τα δύο κλειδιά που θα ανοίξουν τον δρόμο για μια διαμεσολάβηση με αμερικανική σφραγίδα, με στόχο μια λύση στα πρότυπα της συμφωνίας Λιβάνου – Ισραήλ. Για κάποιους δε η κίνηση Δένδια να αποχωρήσει από την Τρίπολη, με επεισοδιακό τρόπο τον περασμένο μήνα, δεν είναι ασύνδετη με τις κινήσεις του Καΐρου. Με διπλωματικές πηγές να κάνουν λόγο για διαρκείς επαφές και συνεννοήσεις Ελλάδας – Αιγύπτου.

Το αντίπαλον δέος της διεθνώς αναγνωρισμένης μεταβατικής κυβέρνησης εθνικής ενότητας της Λιβύης, η κυβέρνηση Μπασάγκα για την εθνική σταθερότητα, με αφορμή το διάταγμα Σίσι κάλεσε Αθήνα, Αγκυρα και Κάιρο να διαπραγματευτούν μαζί του προκειμένου να υπάρξει συνεννόηση και να βρεθούν λύσεις που θα αποτρέπουν μονομερείς κινήσεις… Ενώ η Αθήνα κρατά και τη δήλωση του επικεφαλής τής εταιρείας πετρελαίου της Λιβύης περί αγωγού που θα συνδέει Ελλάδα – Λιβύη, έστω και σε επίπεδο δηλώσεων.

Οι νέοι δρόμοι της ενέργειας

Τα κοιτάσματα και οι γεωπολιτικοί σχεδιασμοί φέρνουν την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, και δη τη θάλασσα ανάμεσα σε Κρήτη και Βόρεια Αφρική, στο προσκήνιο των εξελίξεων που υπαγορεύονται και από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία και επιβάλλουν απεξάρτηση από τη Μόσχα σε επίπεδο ενεργειακών πόρων. Οι νέοι δρόμοι της ενέργειας στους οποίους η Τουρκία θέλει να συμπεριληφθεί πάση θυσία φέρνουν την Ελλάδα στο επίκεντρο των σχεδιασμών και την Ουάσιγκτον να ενδιαφέρεται για άμεσες λύσεις. Με διπλωμάτες και αναλυτές να θεωρούν ότι σε αυτό το πλαίσιο μπορεί να μπούμε άμεσα σε μια τροχιά διαπραγματεύσεων για διευθετήσεις προβλημάτων στη βάση συμβιβασμών που θα ξεκλειδώσουν συμφωνίες.

Με την Ελλάδα να στοχεύει να μετατραπεί σε ενεργειακό hub από Αλεξανδρούπολη μέχρι Κρήτη, αλλά και σε έναν σημαντικό παράγοντα όχι μόνο στην Ανατολική Μεσόγειο αλλά και στα Δυτικά Βαλκάνια, ιδιαίτερη σημασία έχουν και οι επισκέψεις που προγραμματίζει ο Δένδιας την επόμενη εβδομάδα, ξεκινώντας με Βελιγράδι τη Δευτέρα, Πρίστινα την Τρίτη και Τίρανα την Τετάρτη, όπου αναμένεται συνάντηση τόσο με την αλβανίδα ομόλογό του όσο και με τον Εντι Ράμα…




Κομοτηνή | Ανέλαβε τα καθήκοντά του ο νέος Τούρκος Πρόξενος Αϊκούτ Ουνάλ

Νέος Πρόξενος στο τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής τοποθετήθηκε ο Αϊκούτ Ουνάλ, ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντα του χτες Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου, διαδεχόμενος τον Μουράτ Ομέρογλου. Είναι διπλωμάτης του τουρκικού ΥΠΕΞ και γεννηθηκε το 1983 στην Κωνσταντινούπολη

Ο νέος Πρόξενος, διπλωμάτης του τουρκικού ΥΠΕΞ, αναμένεται να πραγματοποιήσει το επόμενο διάστημα επισκέψεις γνωριμίας με τις ελληνικές Αρχές στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, που είναι η περιοχή ευθύνης του.

Στο πρώτο μήνυμα του, ο νέος Τούρκος Πρόξενος απευθύνει κάλεσμα στους «ομογενείς» -όπως τους αποκαλεί- της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. «Μοιραστείτε τις προσδοκίες, τις απόψεις και τις προτάσεις σας σχετικά με τις υπηρεσίες και τις δραστηριότητες του Γενικού Προξενείου» αναφέρει.

Αναλυτικά, το μήνυμα του:

«Από τις 15 Δεκεμβρίου 2022 ξεκίνησα το καθήκον μου ως Γενικός Πρόξενος της Δημοκρατίας της Τουρκίας στην Κομοτηνή.

Το τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής λειτουργεί από το 1924 και καλύπτει τις επαρχίες Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Δράμας και Καβάλας, καθώς και τα νησιά Θάσο και Σαμοθράκη, ολόκληρη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης σύμφωνα με την ελληνική περιφερειακή διοικητική δομή και έχει έναν πυκνό πληθυσμό ομογενών στην περιοχή των καθηκόντων του. Μαζί με τους συναδέλφους μου, βιώνουμε τον ενθουσιασμό και την υπερηφάνεια της υπηρεσίας στο Γενικό Προξενείο μας.

Πιστεύουμε ότι θα είναι επωφελές για εσάς να μοιραστείτε τις προσδοκίες, τις απόψεις και τις προτάσεις σας σχετικά με τις υπηρεσίες και τις δραστηριότητες του Γενικού Προξενείου μας και σας προσκαλούμε να ακολουθήσετε τον ιστότοπο και τους λογαριασμούς μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να έχετε πρόσβαση στις ανακοινώσεις μας και να μάθετε για δραστηριότητες.

Η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μας είναι consulate.komotini@mfa.gov.tr ​​και κατά τις εργάσιμες ώρες (09.00-17.00) +30 25310 834 20-21. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στη γραμμή μας 0030 694 277 93 33 σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης εκτός των ωρών εργασίας και τις επίσημες αργίες. Το Προξενικό Τηλεφωνικό Κέντρο του Υπουργείου Εξωτερικών μας (+90 312 292 29 29) είναι πάντα στη διάθεσή σας.

Σας χαιρετώ με σεβασμό και αγάπη και εκ μέρους μου και όλων των συναδέλφων μου, σας προσφέρω τις καλύτερες ευχές μου».

Το βιογραφικό του νέου Πρόξενου:

Ο Αϊκούτ Ουνάλ γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη το 1983. Αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Bilkent, Τμήμα Διεθνών Σχέσεων το 2005 και ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό του στην Ευρωπαϊκή Πολιτική στο KU Leuven (Βέλγιο). Είναι παντρεμένος και μιλά αγγλικά.

Που υπηρέτησε:

Δεκέμβριος 2007-Μάιος 2008: Προεδρία Κέντρου Εκπαίδευσης Υπουργείου Εξωτερικών – Υποψήφιος Επαγγελματίας Αξιωματικός

Μάιος 2008-Μάιος 2009: Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής Νότιας Ασίας – Υποψήφιος Επαγγελματίας Αξιωματικός

Μάιος-Οκτώβριος 2009: Στρατιωτική Γενική Υπηρεσία 9

Οκτωβρίου 2009 Μέση Ανατολή – Υποψήφιος Επαγγελματίας Αξιωματικός

Νοέμβριος 2009-Ιούλιος 2011: Τουρκική Πρεσβεία στη Δαμασκό – Τρίτος Γραμματέας, Δεύτερος Γραμματέας

Ιούλιος 2011-Οκτώβριος 2014: TR Πρεσβεία στη Μόσχα – Δεύτερος Γραμματέας,

Οκτώβριος 2014-Φεβρουάριος 2017 Τμήμα Πληροφοριών, Διευθυντής

Φεβρουάριος 2017-Σεπτέμβριος 2020: Τουρκική Πρεσβεία στη Μαδρίτη

Σεπτέμβριος 2020-Δεκέμβριος 2022: Αναπληρώτρια Γενική Διεύθυνση Ευρωπαϊκής Ένωσης – Διευθυντής Υποκαταστήματος, Προϊστάμενος Τμήματος.




Ικανοποίηση της Αθήνας μετά το «χαστούκι» της Αιγύπτου στο τουρκολιβυκό μνημόνιο

Ικανοποίηση εκφράζει η Αθήνα για την απόφαση του Καΐρου να οριοθετήσει μονομερώς τα θαλάσσια σύνορα της Αιγύπτου με τη Λιβύη, ακυρώνοντας έτσι το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο.

Ο Νίκος Δένδιας είχε τηλεφωνική επικοινωνία για τις εξελίξεις, με τον Αιγύπτιο ομόλογό του Σούκρι, ενώ με επιστολή του προς τον υπουργό Εξωτερικών, ο ύπατος εκπρόσωπος της Ε.Ε, Ζοζέπ Μπορέλ, καταδικάζει με απόλυτο τρόπο το μνημόνιο κατανόησης που υπέγραψε η Άγκυρα με την προσωρινή κυβέρνηση της Λιβύης.




Τουρκία | Απάντηση-χαστούκι στον Ερντογάν από τους Ρομά της Θράκης

Χαστούκι στον Ερντογάν και τους τούρκους αξιωματούχους για τις αιτιάσεις τους περί «τουρκικής μειονότητας» στη Θράκη δίνει η ανακοίνωση-απάντηση των Ρομά.

Στη «θέση» τους βάζουν οι Ρομά της Θράκης τον πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και τους υπόλοιπους αξιωματούχους της κυβέρνησής του, καταδικάζοντας τις δηλώσεις τους περί «τουρκικής μειονότητας» σ’ αυτήν την περιοχή της Ελλάδας.

«Παρακολουθεί με αγωνία»

Μέσω του Πολιτιστικού Μορφωτικού Συλλόγου Γυναικών ΡΟΜ Δροσερού Ξάνθης «Η Ελπίδα», απαντούν στις απαράδεκτες τουρκικές δηλώσεις που εντάσσουν τους Ρομά στην ανύπαρκτη και ψευδεπίγραφη «τουρκική μειονότητα».

Η ανακοίνωση, την οποία υπογράφει η πρόεδρος του Συλλόγου «Η Ελπίδα», Σουλεϊμάν Σαμπιχά, αναφέρει:

«Ο Πολιτιστικός Μορφωτικός Σύλλογος Γυναικών ΡΟΜ Δροσερού Ξάνθης “Η ΕΛΠΙΔΑ” παρακολουθεί με αγωνία και προβληματισμό την κλιμακούμενη τουρκική προκλητικότητα καθώς και τις εξελίξεις γύρω από αυτήν.

Ο σύλλογος “Η ΕΛΠΙΔΑ” αντιπροσωπεύει έναν από τους μεγαλύτερους μόνιμους οικισμούς Ρομά στην Ελλάδα (8.500 κάτοικοι), και ένας από τους κύριους στόχους μας είναι να παρεμποδίσουμε τις επίμονες προσπάθειες εκτουρκισμού του οικισμού Ρομά από παράγοντες του Τούρκικου Προξενείου.

«Καταδικάζουμε τις δηλώσεις»

»Ως Έλληνες Ρομά της Θράκης καταδικάζουμε τις δηλώσεις της τουρκικής πλευράς ότι ανήκουμε στην τουρκική μειονότητα.

»Είμαστε Έλληνες πολίτες με διαφορετική γλώσσα, κουλτούρα και πολιτισμό και το μόνο που αναζητούμε είναι το ελληνικό κράτος στο οποίο ανήκουμε με το σώμα και το πνεύμα μας να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την ισότιμη συμμετοχή μας σε αυτό ως ξεχωριστή πολιτισμική κοινότητα».




Εκρέμ Ιμάμογλου | Σε ποινή φυλάκισης και στέρηση πολιτικών δικαιωμάτων καταδικάστηκε ο δήμαρχος Κωνσταντινούπολης

Από το γραφείο του Εκρέμ Ιμάμογλου ανακοινώθηκε η ποινή που του επιβλήθηκε

Σε φυλάκιση καταδικάστηκε ο δήμαρχος Κωνσταντινούπολης Εκρέμ Ιμάμογλου, όπως μεταδίδει το Γαλλικό Πρακτορείο.

Από το γραφείο του δημάρχου ανακοινώθηκε ότι του επιβλήθηκε ποινή 2 ετών, 7 μηνών και 15 ημερών και στέρηση των πολιτικών δικαιωμάτων. Η απόφαση αυτή, εάν οριστικοποιηθεί, σημαίνει ότι ο Ιμάμογλου κινδυνεύει τεθεί εκτός πολιτικής ζωής της Τουρκίας για τέσσερα χρόνια, να εκπέσει του αξιώματός του και να μην μπορεί να διεκδικήσει την εκλογή του.

Ο κ. Ιμάμογλου κινδυνεύει να παραμεριστεί από την πολιτική ζωή μερικούς μήνες πριν από τις προεδρικές και βουλευτικές εκλογές.

Ο δικηγόρος του Κεμάλ Πολάτ σε δηλώσεις του πριν από την απόφαση του δικαστηρίου κατήγγειλε την «πολιτική δίκη» για «προσβολή μελών του Ανώτατου Εκλογικού Συμβουλίου», υπενθυμίζοντας ότι οποιαδήποτε καταδίκη του Ιμάμογλου σε περισσότερο από ένα χρόνο φυλάκιση –«ακόμη και σε έναν χρόνο και μια ημέρα»– θα σημάνει αυτομάτως πως εξαιρείται από την πολιτική ζωή για τέσσερα χρόνια.

Μετά την απόφαση ο κ. Πολάτ είπε ότι θα ασκήσει έφεση, η οποία έχει ανασταλτικό χαρακτήρα για την ποινή.

Ο Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου που βρισκόταν στο Βερολίνο για επίσκεψη, μόλις έμαθε την απόφαση του δικαστηρίου αποφάσισε να επιστρέψει με ειδική πτήση στην Κωνσταντινούπολη.

Έκκληση στους πολίτες της Κωνσταντινούπολης

Ο Εκρέμ Ιμάμογλου νωρίτερα απηύθυνε έκκληση στον λαό της Κωνσταντινούπολης να συγκεντρωθεί έξω από το δικαστήριο προς υποστήριξή του.

Ο δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης δήλωσε στον λογαριασμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Το δικαστήριο αυτό είναι το σπίτι 16 εκατομμυρίων πολιτών της πόλης. Η Κωνσταντινούπολη και η Τουρκία θα σταθούν πίσω από τη βούλησή τους σήμερα, όπως έκαναν και στο παρελθόν. Ανεξάρτητα από την απόφαση, καλώ όλους έξω από το δικαστικό μέγαρο στις 16.00 για να δείξουμε τη χαρά και τη βούλησή μας».

Ο ανερχόμενος πολιτικός

Ο Ιμάμογλου θεωρείται από πολλούς ο ανερχόμενος αστέρας της τουρκικής πολιτικής σκηνής από όταν εξελέγη το 2019.

Ο 52χρονος Ιμάμογλου, μέλος του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης CHP, που κατάφερε στις δημοτικές εκλογές να αρπάξει από τα χέρια του κυβερνώντος κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) τον πολιτικά πολύτιμο δήμο της τουρκικής μεγαλούπολης σε δύο διαδοχικές ψηφοφορίες, θεωρούνταν από πολλούς ο καλύτερος υποψήφιος της αντιπολίτευσης για να διεκδικήσει τον προσεχή Ιούνιο την προεδρία της χώρας από τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.




Νέα «σφήνα» Αιγύπτου | Τα όρια ΑΟΖ με Λιβύη ανακήρυξε ο Σίσι

Τη δεύτερη σφήνα με την οποία αμφισβητεί εμπράκτως το παράνομο Τουρκολυβικό Μνημόνιο στριμώχνοντας μάλιστα αυτή τη φορά τη Λιβύη, επιχειρεί το Κάιρο καθώς ο πρόεδρος Σίσι υπέγραψε διάταγμα για τον καθορισμό των ορίων της Αιγυπτιακής ΑΟΖ προς δυσμάς, που φαίνεται να αγνοεί το Τουρκολυβικό.

Εν αναμονή της δημοσίευσης και των χαρτών της μονομερούς ανακήρυξης των δυτικών εξωτερικών ορίων της Αιγυπτιακής ΑΟΖ στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, σύμφωνα με την πρώτη εικόνα, η γραμμή αυτή προς βορρά σταματά στη μέση γραμμή μεταξύ Κρήτης και Αιγύπτου αφήνοντας έτσι κενό προς οριοθέτηση, κατόπιν συμφωνίας, του τριεθνούς σημείου συνάντησης των ΑΟΖ της Ελλάδας, της Αιγύπτου και της Λιβύης. Ένα σημείο όμως που τείνει να ακολουθήσει την προέκταση της οροθετικής γραμμής της συμφωνίας Ελλάδας -Αιγύπτου και που αμφισβητεί πλήρως το Τουρκολυβικό Μνημόνιο και την περιοχή της ΑΟΖ την οποία διεκδικούσε βάσει αυτού η Λιβύη, εις βάρος της Ελλάδας αλλά και της Αιγύπτου.

Εφόσον επιβεβαιωθεί και επί των χαρτών, αυτή η κίνηση του Καΐρου, θα πρόκειται για ένα δεύτερο ουσιαστικό πλήγμα στο Τουρκολυβικό Μνημόνιο καθώς θα στρέφεται προς τον πιο αδύναμο κρίκο, τη Λιβυκή πλευρά. Το γεγονός μάλιστα ότι η Αίγυπτος κινείται με γνώμονα την Ελληνοαιγυπτιακή Συμφωνία οριοθέτησης ΑΟΖ (2020) υποχρεώνει τη Λιβύη είτε να αντιδράσει (κάτι που θα είναι ιδιαίτερα ριψοκίνδυνο έναντι της Αιγύπτου) είτε να υποχρεωθεί σε συνομιλίες σε μια βάση όμως που αμφισβητεί το Τουρκία.




Αδιανόητοι διάλογοι στο CNN Turk | Φυσικά και θα εισβάλουμε στα ελληνικά νησιά

Αδιανόητα εμπρηστικοί διάλογοι ακούστηκαν σε εκπομπή στο CNN Turk, με Τούρκο αναλυτή να δηλώνει «Φυσικά και θα εισβάλουμε στα νησιά. Είναι δυνατόν να υπάρχουν νησιά που βρίσκονται κάτω από τη μύτη μας;»!

Ουσιαστικά, οι παρευρισκόμενοι στο πάνελ ακολουθούσαν την εμπρηστική ρητορική της Άγκυρας μετά και τις νέες δηλώσεις του Μεβλούτ Τσαβούσογλου στην εθνική αντιπροσωπεία. «Το θέμα των νησιών του Αιγαίου είναι ζήτημα εθνικής μας πολιτικής. Μην κάνετε δηλώσεις και κριτική που θα ικανοποιήσει την Ελλάδα» είχε τονίσει απευθυνόμενος στους Τούρκους βουλευτές.

Οι νέες απειλές έρχονται μετά τις δηλώσεις Ερντογάν ότι «οι πύραυλοι Tayfun θα χτυπήσουν την Αθήνα».

Οι εμπρηστικοί διάλογοι στο CNN Turk και η απειλή για εισβολή
Όπως μετέδωσε στον ΣΚΑΪ ο Μανώλης Κωστίδης, οι εμπρηστικοί διάλογοι που ακούστηκαν στο CNN Turk είναι οι ακόλουθοι:

«Τα νησιά αυτά παραχωρήθηκαν στην Ελλάδα με τον όρο να είναι αποστρατιωτικοποιημένα» δήλωσε στο CNN Turk o στρατιωτικός αναλυτής Αμπντουλάχ Αγάρ.
«Δηλαδή τι σημαίνει η συζήτηση για την κυριαρχία των νησιών; Δηλαδή τους λέμε πως δεν μπορούν να έχουν την κυριαρχία αυτών των νησιών» ανέφερε ο διευθυντής της εφημερίδας Hurriyet Αχμέτ Χακάν.
«Ναι, από τη στιγμή που δεν τήρησαν τους όρους των Συνθηκών και στα πλαίσια του Δικαίου ξεκινώ αυτή τη συζήτηση» παρατήρησε ο πολιτικός αναλυτής Χακάν Μπαϊρακτσί.
«Όταν έρθει η ώρα, η Τουρκία θα κλείσει τον ανοιχτό λογαριασμό για τα νησιά. Όταν θα είναι έτοιμη η Τουρκία» ανέφερε ο δημοσιογράφος Τουργκάι Γκιουλέρ.
«Δηλαδή τι λέτε; Πως η Τουρκία θα κάνει εισβολή στα νησιά;» ρώτησε ο Χακάν.
«Φυσικά και θα εισβάλουμε στα νησιά. Είναι δυνατόν να υπάρχουν νησιά που βρίσκονται κάτω από τη μύτη μας;» απάντησε κυνικά ο Γκιουλέρ.
«Το θέμα των νησιών του Αιγαίου είναι ζήτημα εθνικής μας πολιτικής» πρόσθεσε.Το τουρκικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας προ εβδομάδας ανακοίνωσε ότι τα νησιά πρέπει να αποστρατιωτικοποιηθούν άμεσα, υπάρχει συγκεκριμένος στόχος, δηλαδή αποστρατιωτικοποίηση ή εισβολή «μια νύχτα ξαφνικά», και το ίδιο είπαν Τούρκοι αναλυτές στο CNN Turk.

iefimerida.gr

 




Ευθείες απειλές Τσαβούσογλου | Η κάνει πίσω η Ελλάδα ή κάνουμε αυτό που πρέπει..

Νέες προκλητικές δηλώσεις από τον Τούρκο υπουργό Εξωτερικών, Μεβλούτ Τσαβούσογλου.

Με αφορμή τις ασκήσεις στα νησιά ο Τσαβούσογλου επανέλαβε ουσιαστικά την απειλή του Ερντογάν «θα έρθουμε μια νύχτα ξαφνικά» λέγοντας: «Τα στρατιωτικοποιημένα από την Ελλάδα νησιά δόθηκαν στην Ελλάδα με τις συμφωνίες της Λωζάνης και του Παρισιού του 1923 και τους παραχωρήθηκαν με έναν όρο.

Η Ελλάδα δεν μπορεί να στρατιωτικοποιήσει αυτά τα νησιά. Η Ελλάδα παραβιάζει ευθέως αυτές τις δύο συνθήκες. Η Ελλάδα είναι αυτή που δεν θέλει ειρήνη. Παραβιάζει τις ειρηνευτικές συμφωνίες. Στείλαμε τα νομικά μας επιχειρήματα. Εξετάσαμε τις απαντήσεις. Οι απαντήσεις που περιέχουν καθαρά πολιτική δημαγωγία. Δεν μπορούν να προβάλουν νομικά  επιχειρήματα.

Εάν η Ελλάδα δεν εγκαταλείψει αυτή την παραβίαση, θα συζητηθεί η κυριαρχία αυτών των νησιών. Δεν είναι δυνατόν να παραμείνουμε σιωπηλοί σε αυτό. Πρέπει να σταματήσουν οι παραβιάσεις αυτών των νησιών. Ή η Ελλάδα θα κάνει ένα βήμα πίσω ή θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται. Γι’ αυτό και η δήλωση του Προέδρου μας ‘μπορούμε να έρθουμε ξαφνικά μια νύχτα’. Δεν μπορούμε να μείνουμε σιωπηλοί για αυτούς. Θα κάνουμε τα απαραίτητα βήματα. Η Ελλάδα δεν πρέπει να ξεχνά ότι αυτός που σπέρνει τον άνεμο, θερίζει την καταιγίδα. Εάν δεν θέλετε ειρήνη, θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται. Ξαφνικά ένα βράδυ…».




Απειλεί ο Τσαβούσογλου | Ή κάνει πίσω η Ελλάδα ή κάνουμε αυτό που πρέπει

Με αφορμή τις ασκήσεις στα νησιά ο Τσαβούσογλου επανέλαβε ουσιαστικά την απειλή του Ερντογάν «θα έρθουμε μια νύχτα ξαφνικά» λέγοντας: «Τα στρατιωτικοποιημένα από την Ελλάδα νησιά δόθηκαν στην Ελλάδα με τις συμφωνίες της Λωζάνης και του Παρισιού του 1923 και τους παραχωρήθηκαν με έναν όρο.

Η Ελλάδα δεν μπορεί να στρατιωτικοποιήσει αυτά τα νησιά. Η Ελλάδα παραβιάζει ευθέως αυτές τις δύο συνθήκες. Η Ελλάδα είναι αυτή που δεν θέλει ειρήνη. Παραβιάζει τις ειρηνευτικές συμφωνίες. Στείλαμε τα νομικά μας επιχειρήματα. Εξετάσαμε τις απαντήσεις. Οι απαντήσεις που περιέχουν καθαρά πολιτική δημαγωγία. Δεν μπορούν να προβάλουν νομικά  επιχειρήματα.

Εάν η Ελλάδα δεν εγκαταλείψει αυτή την παραβίαση, θα συζητηθεί η κυριαρχία αυτών των νησιών. Δεν είναι δυνατόν να παραμείνουμε σιωπηλοί σε αυτό. Πρέπει να σταματήσουν οι παραβιάσεις αυτών των νησιών. Ή η Ελλάδα θα κάνει ένα βήμα πίσω ή θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται. Γι’ αυτό και η δήλωση του Προέδρου μας ‘μπορούμε να έρθουμε ξαφνικά μια νύχτα’. Δεν μπορούμε να μείνουμε σιωπηλοί για αυτούς. Θα κάνουμε τα απαραίτητα βήματα. Η Ελλάδα δεν πρέπει να ξεχνά ότι αυτός που σπέρνει τον άνεμο, θερίζει την καταιγίδα. Εάν δεν θέλετε ειρήνη, θα κάνουμε ό,τι χρειάζεται. Ξαφνικά ένα βράδυ…»

Χθες ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών καταφέρθηκε, με εμπρηστική ρητορική, κατά του Έλληνα ομολόγου του, Νίκου Δένδια.

Σύμφωνα με όσα μετέδωσε από την Κωνσταντινούπολη ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ, Μανώλης Κωστίδης, ο Τσαβούσογλου είπε: «Όλος ο κόσμος άρχισε να δίνει την προσοχή της εκεί. Δηλαδή στον τουρκικό κόσμο, την Τουρκία, το Αζερμπαϊτζάν και την Κεντρική Ασία.

Σήμερα (σ.σ. χθες) και ο Νίκος Δένδιας (πήγε) αμέσως εκεί… Εκεί πήρε την ανάσα. Κάνει κάποια ταξίδια. Όπου κι αν πάμε, φυσικά, τρέχει από πίσω. Να είναι καλά. Ο Νίκος Δένδιας. Παλιός μου φίλος είναι. Και φυσικά, είναι προβληματισμένοι (ανησυχούν). Γιατί ανησυχούν; Η ‘ΤΔΒΚ’ έγινε μέλος παρατηρητής στη σύνοδο κορυφής στη Σαμαρκάνδη. Αλλά αυτό είναι μια αρχή. Στην πραγματικότητα, με τον τουρκικό κόσμο να ´δεχεται ι την ‘ΤΔΒΚ’ ως μέλος παρατηρητή, η Oργάνωση Tουρκικών Kρατών και ο τουρκικός κόσμος κατέβηκε με αυτόν τον τρόπο στην Ανατολική Μεσόγειο. Έτσι η εμβέλειά του έχει ενισχυθεί»




Παναγιωτόπουλος | Όσο δυναμώνουμε, οι Τούρκοι εκνευρίζονται

“Οι τουρκικές προκλήσεις συνεχίζονται, αλλά έχω την αίσθηση ότι οι Τούρκοι εκνευρίζονται τόσο εμείς δυναμώνουμε. Το μόνο που έχω να πω είναι ότι θα δυναμώσουμε κι άλλο.” τόνισε από τις Σέρρες ο Υπουργός Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος.

Την ίδια ώρα Η άμυνα των νησιών και η αποτροπή είναι μονόδρομος, απαντά η Αθήνα στην απαίτηση της Άγκυρας για αποστρατιωτικοποίηση, με τον Νίκο Δένδια να τονίζει ότι ο τουρκικός αναθεωρητισμός δεν μπορεί να γίνει ανεκτός.

Ο σύμβουλος της τουρκικής προεδρίας Ιμπραήμ Καλίν, εμφάνισε την Τουρκία να απειλείται στο Αιγαίο, ενώ τοποθέτησε την ελληνοτουρκική αντιπαράθεση στο Αιγαίο, στο επίπεδο της κρίσης με τη Συρία, ενώ ο Εconomist προβλέπει κλιμάκωση της έντασης μέσα στο 2023.




Στο «μάτι» της Άγκυρας η ελληνο-αιγυπτιακή συμφωνία

Στο «μικροσκόπιο» της Αθήνας έχουν μπει οι κινήσεις της Άγκυρας, που όπως όλα δείχνουν, το επόμενο διάστημα θα κλιμακώσει, προσπαθώντας ταυτόχρονα να μπει «σφήνα» στον άξονα που έχουν χτίσει Ελλάδα και Αίγυπτος. Την ίδια ώρα, η Τουρκία σπρώχνει την προσωρινή κυβέρνηση της Τρίπολης, την οποία ελέγχει πλήρως, να αντιδράσει για την επέκταση των ερευνών της ExxonMobil στην περιοχή της Κρήτης.




Αχμέτ Ιμάμ | Η κυβέρνηση να μας προστατεύσει από τις απειλές Ερντογάν

Μετά τις νέες προκλητικές δηλώσεις του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ο οποίος για μία ακόμα φορά σε ομιλία του έκανε λόγο για “τουρκική μειονότητα στην Θράκη” (διαβάστε εδώ) ο Πρόεδρος του Συλλόγου Πομάκων Αχμέτ Ιμάμ τόνισε στο enanews.gr θα πρέπει η κυβέρνηση να προστατεύσει κάποια στιγμή την πομαμική κοινότητα από τέτοιου είδους δηλώσεις.

Παράλληλα αναφέρθηκε ότι ο ίδιος έχει στείλει πάρα πολλές επιστολές προς τον Τούρκο Πρόεδρο χωρίς ωστόσο να έχει λάβει καμία απάντηση.




Προκλητικός Ερντογάν | Επανέφερε θέμα τουρκικής μειονότητας στη Θράκη

Επίθεση στην Ελλάδα εξαπέλυσε ο Ερντογάν με fake news για δήθεν καταπάτηση των δικαιωμάτων της μουσουλμανικής μειονότητας, την οποία χαρακτήρισε τουρκική και κάλεσε τον μουσουλμανικό κόσμο να μη μείνει θεατής.

Πώς απάντησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου στη νέα πρόκληση Ερντογάν.




Κλιμάκωση της έντασης | Η Τουρκία βγάζει το Αμπντούλ Χαμίντ Χαν στη Μεσόγειο τις επόμενες ημέρες

Το γεωτρύπανο Αμπντούλ Χαμίντ Χαν ετοιμάζεται να στείλει στη Μεσόγειο η Άγκυρα, σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της τουρκικής εταιρείας πετρελαίων, ο οποίος μίλησε για «ακτινογραφία» στη «Γαλάζια Πατρίδα», αφήνοντας έτσι ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για το πού μπορεί να κινηθεί το πλοίο.

Ο Νίκος Δένδιας, μίλησε για μία κλιμακούμενη ελληνοτουρκική κρίση, χωρίς προηγούμενο, καθώς η Άγκυρα αμφισβητεί, όχι μόνο την κυριαρχία των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου, αλλά οριακά, ακόμα και την Κρήτη.




Υπεγράφη η συμφωνία Ελλάδας και Αιγύπτου – Χαριστική βολή στο τουρκολιβυκό μνημόνιο

Υπεγράφη το μεσημέρι της Τρίτης (22/11) η εξαιρετικά σημαντική συμφωνία Ελλάδας – Αιγύπτου για τον καθορισμό των περιοχών Έρευνας και Διάσωσης, οι οποίες ταυτίζονται πλέον με τα FIR Αθήνας και Καΐρου.

Mε τη συμφωνία  τίθεται σε εφαρμογή νέο επιχειρησιακό σχέδιο για την οριοθετημένη περιοχή μεταξύ των δύο κρατών, και ακυρώνεται στην πράξη το παράνομο τουρκολιβυκό μνημόνιο. Μετά την οριοθέτηση Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης, Αθήνα και Κάιρο προχώρησαν πριν από λίγο και στην υπογραφή της νέας διακρατικής συμφωνίας, σε ειδική τελετή.

Ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος υπέγραψε, μαζί με τον Αιγύπτιο ομόλογό του Μοχάμεντ Ζάκι, Μνημόνιο Κατανόησης μεταξύ των δύο Κυβερνήσεων με θέμα την Συνεργασία στους Τομείς Αεροναυτικής και Ναυτικής Έρευνας και Διάσωσης, όπως ανακοίνωσε ο Έλληνας Υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας, με ανάρτηση στο Twitter.

«Στη Συμφωνία καθορίζονται τα όρια της δικαιοδοσίας και των περιοχών ευθύνης για την Έρευνα και Διάσωση μεταξύ Ελλάδας και Αιγύπτου που ταυτίζονται με τα FIR Αθηνών και Καΐρου αντίστοιχα, με πλήρη εφαρμογή και απόλυτο σεβασμό του Διεθνούς Δικαίου. Σε αντιδιαστολή, τα αποκαλούμενα Μνημόνια Συνεργασίας μεταξύ της Τουρκίας και της Κυβέρνησης της Τρίπολης, συνιστούν συμπεριφορές παράνομες, παραβατικές, άκυρες και αποσταθεροποιητικές», τόνισε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος αμέσως μετά την υπογραφή του μνημονίου κατανόησης.

«Η Ελλάδα και η Αίγυπτος έχουν ένα κοινό όραμα για την δημιουργία ενός περιβάλλοντος που ευνοεί και υποστηρίζει την ανάπτυξη και την ευημερία των λαών τους, αλλά και την ασφάλεια και σταθερότητα στην Ανατολική Μεσόγειο», συμπλήρωσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας και ξεκαθάρισε ότι η Αθήνα καταδικάζει κάθε μορφή αναθεωρητισμού και μονομερείς ενέργειες που παραβιάζουν την κυριαρχία, τα κυριαρχικά δικαιώματα και την εδαφική ακεραιότητας της Ελλάδας.

Από την πλευρά του ο ΥΠΕΞ, Νίκος Δένδιας σημείωσε: «Η συμφωνία αυτή δίνει σημαντική ώθηση στην κοινή προσπάθεια για περαιτέρω εμβάθυνση των διμερών σχέσεων και της διμερούς συνεργασίας. Με βασικό άξονα την προσήλωση στο Διεθνές Δίκαιο, συμπεριλαμβανομένου του Δικαίου της Θάλασσας και στις αρχές του Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών. Με γνώμονα επίσης το σεβασμό της διεθνούς νομιμότητας και την προαγωγή της ειρήνης και της σταθερότητας στη Μεσόγειο, αλλά και ευρύτερα».

Στο ίδιο μήκος κύματος ο στρατηγός Μοχάμεντ Ζάκρι, υπουργός Άμυνας της  Αιγύπτου, υπογράμμισε ότι η συμφωνία «είναι ακόμα ένα βήμα στη στενή συνεργασία των δύο χωρών. Οι σχέσεις συνεργασίας Ελλάδας και Αιγύπτου (…) Θα πρέπει να είναι μοντέλο για τις σχέσεις όλων των χωρών. Βασίζονται στο σεβασμό, και τις σχέσεις καλής γειτονίας».

Σημαντικό βήμα για την ενδυνάμωση των σχέσεων των δύο χωρών, χαρακτήρισε τη συμφωνία και ο υπουργός Εξωτερικών της Αιγύπτου, Σαμέχ Σούκρι: «Είναι πολύ σημαντικό βήμα για την ενδυνάμωση των σχέσεων και τη στρατηγική συνεργασία των δύο χωρών. Αμοιβαίος σεβασμός, σεβασμός στις αξίες κάθε χώρας. Η συνεργασία των δύο χωρών βασίζεται στο πλαίσιο του σεβασμού του Διεθνούς Δικαίου», είπε.

Τι προβλέπει η συμφωνία

Η συγκεκριμένη συμφωνία αποκτά ιδιαίτερη πολιτική βαρύτητα, καθώς είναι η δεύτερη που υπογράφουν οι δύο χώρες μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Η πρώτη ήταν η συμφωνία οριοθέτησης ΑΟΖ τον Αύγουστο του 2020, η οποία κατοχύρωσε τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα που προσπαθούσε να αμφισβητήσει η Τουρκία.

Το σημαντικότερο κεφάλαιο της συμφωνίας είναι η αναγνώριση ότι τα όρια του FIR των δύο χωρών ταυτίζονται με την περιοχή που ασκείται η Έρευνα και Διάσωση (SAR).

Με αυτό τον τρόπο οι δύο χώρες αναγνωρίζουν, ότι η περιοχή νοτίως της Κρήτης και του Ανατολικού Αιγαίου μέχρι τις αιγυπτιακές ακτές ελέγχεται αποκλειστικά από την Αθήνα και το Κάιρο.




Εκνευρισμός στην Άγκυρα για την στάση των Η.Π.Α

Οι Ηνωμένες Πολιτείες βλέπουν την Ελλάδα ως έναν απαραίτητο εταίρο και έναν σύμμαχο – κλειδί στο ΝΑΤΟ που διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στην υπεράσπιση της νοτιοανατολικής πτέρυγας της συμμαχίας σημείωσε ο αναπληρωτής εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ, Βεντάντ Πατέλ, κατά τη διάρκεια της καθιερωμένης ενημέρωσης των διπλωματικών συντακτών.

Η συγκεκριμένη τοποθέτηση του κ. Πατέλ ήρθε ως απάντηση σε ερώτηση τούρκου δημοσιογράφου, ο οποίος ζήτησε να μάθει ποια είναι η αντίδραση των ΗΠΑ στο γεγονός ότι ο Νίκος Δένδιας αρνήθηκε να αποβιβαστεί στην Τρίπολη προκειμένου να μην συναντήσει την Λίβυα Υπουργό Εξωτερικών και στη συνέχεια μετέβη στην Βεγγάζη, όπου συναντήθηκε με τον Χαλίφα Χαφτάρ.




Κωνσταντινούπολη | Συνδέεται ο Μπαχτσελί με τη γυναίκα που κατηγορείται για τρομοκρατία;

Πληροφορίες από την Τουρκία αποκαλύπτουν ύποπτες τηλεφωνικές συνομιλίες

Νέα στοιχεία βγαίνουν στην επιφάνεια για το βομβιστικό χτύπημα στην καρδιά της Κωνσταντινούπολης και τη γυναίκα που κατηγορείται από τις τουρκικές αρχές ότι πυροδότησε τη βόμβα.

Σύμφωνα με όσα αποκάλυψαν οι έρευνες της αστυνομίας, η Αλμπασίρ είχε δύο κλήσεις προς το κινητό που έχει καταχωρηθεί στο όνομα του Εμίν Ιλχάν δημάρχου της συνοικίας Γκιουτσλουκονάκ στην επαρχία Σιρνάκ.

Η συγκεκριμένη εξέλιξη έρχεται να τροφοδοτήσει φήμες που λένε ότι η επίθεση ίσως να ήταν προβοκατόρικο έργο ακροδεξιών κύκλων που πρόσκεινται στους Γκρίζους Λύκους του Ντεβλέτ Μπαχτσελί με στόχο να ασκήσουν πίεση στον Ερντογάν, ο οποίος μερικές ώρες πριν από την επίθεση είχε συναντηθεί με στελέχη του ΗDP με στόχο μία εκλογική προσέγγιση.

Επίσης, κάποιοι λένε πως θα μπορούσαν να έχουν διατάξει την επίθεση ώστε να εντείνουν το αίσθημα τρόμου προς τον τουρκικό λαό, θέτοντας το δίλημμα »ή τρομοκρατία ή εμείς».

Τι απαντά ο Ιλχάν

Σε κατάθεση που έδωσε στην αστυνομία ο Ιλχάν αρνήθηκε τα πάντα.

Ο ίδιος φέρεται να κατέθεσε ότι «η τρομοκρατική ομάδα προσπάθησε να μας στήσει παγίδα» και απέρριψε τους ισχυρισμούς, λέγοντας ότι είναι fake news.

Ο Ιλχάν φέρεται, επίσης, να κατέθεσε ότι «αυτή η τηλεφωνική γραμμή είναι μια πλαστή γραμμή, που άνοιξε το 2019 με χρήση φωτοτυπίας της ταυτότητάς μου. Δεν έχει γίνει άλλη συνομιλία σε αυτήν τη γραμμή. Είναι αβάσιμο. Η τρομοκρατική ομάδα που στοχεύει εμένα και το κόμμα μου ρίχνει λάσπη σε εμάς με αυτόν τον τρόπο. Δεν έχω πληροφορίες για το ποιος άνοιξε τη γραμμή. Κάναμε μήνυση».

Μιλώντας για τη βομβιστική επίθεση στη συνεδρίαση της ομάδας του κόμματός του, ο εταίρος της κυβέρνησης Ερντογάν είπε ότι «όσοι ισχυρίζονται ότι η κυβέρνηση ενορχήστρωσε την επίθεση στην οδό Ιστικλάλ λόγω των επερχόμενων εκλογών, δεν στερούνται απλώς ευπρέπειας, είναι επίσης κατάσκοποι ανάμεσά μας» και πρόσθεσε:

«Η επίθεση στην οδό Ιστικλάλ ήταν μια εκρηκτική απάντηση στις επιτυχημένες διπλωματικές προσπάθειες της Τουρκίας να μεσολαβήσει για την ειρήνη μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, καθώς και να υπονομεύσει τη σύνοδο κορυφής της Σαμαρκάνδης».

 




Ερντογάν | Επανέλαβε την απειλή «θα έρθουμε μια νύχτα ξαφνικά»

Δημοσίευμα της Washington Post αναφέρεται στον επικίνδυνο ρόλο του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και στο πώς η στάση του υποδαυλίζει το ΝΑΤΟ. «Το να είσαι ή να γίνεσαι σύμμαχος κάποιου έγκειται στο να συμφωνείς στο ποιοι είναι και ποιοι δεν είναι οι κοινοί εχθροί σου. Διαφορετικά, δεν υφίσταται η έννοια της συμμαχίας.

Αυτή η παραδοχή είναι ευκολότερη στα λόγια από ότι στις πράξεις, ειδικά όταν ένας σύμμαχος χάνεται σε ένα ταξίδι εγωισμού -όπως αρμόζει σε έναν Οθωμανό σουλτάνο. Αυτός είναι ο Τούρκος Πρόεδρος Recep Tayyip Erdogan. Ενδιαφέρεται μόνο για τον εαυτό του και κάνει τις καταστάσεις αχρείαστα προβληματικές και πολύπλοκες. Για να φανεί δυνατός πριν τις εκλογές του Ιουνίου, δημιουργεί προβλήματα σε φίλους και εχθρούς, ενώ αδιαφορεί παντελώς για το εάν τα καμώματα του υπονομεύουν τη συνοχή της Δύσης και της ασφάλεια της Ευρώπης γενικά», γράφει το δημοσίευμα.

Σχεδόν όλα τα 30 κράτη μέλη του ΝΑΤΟ συμφωνούν ότι η Ρωσία -υπό τον Πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν- είναι ο κύριος αντίπαλος της συμμαχίας. Η λέξη «σχεδόν» είναι απαραίτητη μόνο επειδή ένα μέλος, η Ουγγαρία υπό τον πρωθυπουργό Viktor Orban, αρνείται να συμπαραταχθεί ανοιχτά με τη Δύση και την Ουκρανία ενάντια στη Μόσχα. Από τη μεριά του, ο Πρόεδρος Ερντογάν κρατά επίσης τις επιλογές του ανοιχτές, και το παίζει άλλοτε εχθρός και άλλοτε φίλος του Πούτιν.