Δωδεκάνησα και νησιά Βορείου Αιγαίου εμφανίζονται ως “τουρκικά” σε εγχειρίδιο της ΕΕ – Έντονη αντίδραση της Ελλάδας

Σάλος ξέσπασε μετά την αποκάλυψη ότι στην τελευταία έκδοση του εγχειριδίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Ανακαλύπτοντας την Ευρώπη» τα Δωδεκάνησα και τα νησιά του Βορείου Αιγαίου εμφανίζονται με το ίδιο χρώμα που χρησιμοποιείται για την Τουρκία, αντί για το χρώμα που απεικονίζει τα κράτη-μέλη της ΕΕ.

Στον επίμαχο χάρτη, νησιά όπως η Μυτιλήνη, η Χίος, η Σάμος, η Ικαρία και το σύμπλεγμα των Δωδεκανήσων παρουσιάζονται χρωματισμένα ως “εκτός ΕΕ”, γεγονός που προκάλεσε άμεση και έντονη αντίδραση από το ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών αλλά και πολιτικές αντιδράσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, το ελληνικό ΥΠΕΞ εντόπισε το λάθος εγκαίρως και, κατόπιν εντολής του υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη, η Μόνιμη Αντιπροσωπεία της Ελλάδας στην ΕΕ υπέβαλε διάβημα διαμαρτυρίας προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Γενική Διευθύντρια Επικοινωνιών της Κομισιόν, Dana Spinant, ζήτησε συγγνώμη και δεσμεύθηκε ότι το λάθος θα διορθωθεί άμεσα.

Η ηλεκτρονική έκδοση του εγχειριδίου αποσύρθηκε ήδη από την ιστοσελίδα της Επιτροπής, ενώ ξεκίνησε και η διαδικασία απόσυρσης των έντυπων αντιτύπων. Μετά τις διορθώσεις, το εγχειρίδιο αναμένεται να επανακυκλοφορήσει.

Το θέμα ανέδειξε ο ευρωβουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Γιάννης Μανιάτης, ο οποίος σημείωσε ότι στην προηγούμενη έκδοση του 2020 τα συγκεκριμένα νησιά αποτυπώνονταν κανονικά ως ελληνικά. Ο ίδιος κατέθεσε επίσημη ερώτηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζητώντας εξηγήσεις και διαβεβαιώσεις ώστε να μην επαναληφθούν παρόμοια λάθη.




Μεγάλο συλλαλητήριο στο Μάλτεπε της Τουρκίας για τον Ιμάμογλου

Ρεπορτάζ : Έλενα Ανδρεάδου

Σε ομιλία του στο «Συλλαλητήριο Ελευθερίας για τον Υποψήφιό μας για Πρόεδρο Εκρέμ Ιμάμογλου» που διοργανώθηκε για να διαμαρτυρηθούν για τη σύλληψη του Δημάρχου Κων/πολης το πρωί του Σαββάτου συγκεντρώθηκε πλήθος κόσμου.

Μεταξύ άλλων ο ηγέτης του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης κ. Οζέλ είπε «έχουμε αφήσει άγχος, φόβο και κούραση στο σπίτι. Είμαστε στους δρόμους, στις πλατείες… Σήμερα υπάρχουν συγκεντρώσεις σε μετρό, σε στάσεις λεωφορείων και προβλήτες».

Αναφέρθηκε «σε όσους σήκωσαν το ανάστημά τους ενάντια στην απόπειρα πραξικοπήματος της 19ης Μαρτίου, σε όσους προστάτεψαν τη χώρα, το έθνος και το μέλλον τους, σε όσους δεν φοβήθηκαν, δεν πτοήθηκαν, δεν έκαναν βήμα πίσω, σε όσους έχουναγάπη για την πατρίδα, το έθνος και τη σημαία τους στην καρδιά τους, στα εκατομμύρια που δεν έχουν παραδοθεί σε μια χούφτα των καταπιεστών», όπως είπε.

Στο συλλαλητήριο προβλήθηκε και βίντεο του Εκρέμ Ιμάμογλου, ο οποίος με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης διάβασε επιστολή του στο συλλαλητήριο.




Προκλητικές δηλώσεις Ακάρ – «Θεού θέλοντος, μια μέρα οι στρατιώτες μας θα κολυμπήσουν ως το Καστελόριζο»

Άκρως προκλητικές δηλώσεις έκανε ο πρώην υπουργός Άμυνας της Τουρκίας και πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικής Άμυνας της τουρκικής εθνοσυνέλευσης ως μέλος του κυβερνώντος κόμματος του Ερντογάν AKP, Χουλουσί Ακάρ. Μίλησε για το Καστελόριζο στο «οποίο μπορούν να κολυμπήσουν οι Τούρκοι στρατιωτικοί», για την Κύπρο και για τις επιχειρήσεις στη Συρία όπως η συμφωνία για ΑΟΖ.

Ο Ακάρ είπε: «Ασκήσαμε και ασκούμε όλα τα κυριαρχικά μας δικαιώματα στις θάλασσες και τον εναέριο χώρο μας. Κανείς δεν μπορεί να το αποτρέψει αυτό. Η Τουρκία έχει μια ακτή 12 χιλιάδων χιλιομέτρων. Είμαστε μια θαλάσσια χώρα. Είμαστε αποφασισμένοι και δεσμευμένοι να ασκήσουμε τα δικαιώματά μας στις θάλασσές μας. Έχουμε κάθε δύναμη για αυτό. Η Κύπρος είναι το εθνικό μας ζήτημα. Δεν έχουμε κάνει πίσω και δεν θα κάνουμε πίσω. Κανείς δεν πρέπει να το αμφισβητεί αυτό. Το Καστελόριζο είναι ακριβώς απέναντι μας. Κατά κάποιο τρόπο παρακάμφθηκε ιστορικά, και κατέληξε να ανήκει στους Έλληνες. Η απόσταση του Καστελόριζου από την Τουρκία είναι 1.950 μέτρα. Οι υποψήφιοι αξιωματικοί μας στις στρατιωτικές μας σχολές μπορούν να κολυμπήσουν 2 χιλιόμετρα. Ως εκ τούτου, το νησί είναι σε απόσταση κολύμβησης. Οι Έλληνες φίλοι είπαν, ‘’Τότε κολυμπήστε’’. Είπαμε, ‘’Θεού θέλοντος, θα έρθει μια μέρα που θα το κάνουμε’’» δήλωσε.

«Θέλουν 40 χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα θαλάσσιας δικαιοδοσίας για αυτό το νησί. Όταν λέμε “όχι” σε αυτό, μας λένε ασυμβίβαστους. Ναι, είμαστε ασυμβίβαστοι… Δεν θα το δεχτούμε αυτό».

«Δεν μπορούμε να πάρουμε όπλα παρόλο που τα πληρώσαμε. Δεν μας τα έδωσαν…. Τώρα κατασκευάζουμε. Πουλάμε σε φιλικές και συμμαχικές χώρες» ανέφερε δε ο τέως, υπουργός, αφήνοντας αιχμές κατά των ΗΠΑ για το πρόγραμμα των μαχητικών F-35 από το οποίο η Τουρκία, βγήκε, λόγω της αγοράς των ρωσικών αντιαεροπορικών συστημάτων S-400.




Τουρκικά “παιχνίδια” με την κυπριακή ΑΟΖ – Σε επιφυλακή Αθήνα και Λευκωσία

Η δυναμική είσοδος της Τουρκίας στις συριακές εξελίξεις δημιουργεί νέες προκλήσεις για Λευκωσία και Αθήνα, καθώς η προσπάθεια της Τουρκίας να δημιουργήσει τετελεσμένα, εφαρμόζοντας τον δικό της «νόμο στην Ανατολική Μεσόγειο», δεν έχει ολοκληρωθεί βεβαίως με την υπογραφή του παράνομου Τουρκολιβυκού Μνημονίου το 2019 και τη μονομερή κατάθεση στον ΟΗΕ του χάρτη των εξωτερικών ορίων της ΑΟΖ της στις 18 Μαρτίου του 2020.

Οι εμπνευστές της «Γαλάζιας Πατρίδας» και των μονομερών, αυθαίρετων και κατά παράβαση του Δικαίου της Θάλασσας «οριοθετήσεων» απόστρατοι ναύαρχοι-σχολιαστές, με πρώτο τον Τζιχάντ Γιαϊτσί, επανέρχονται διαρκώς στη δημόσια συζήτηση στην Τουρκία, ασκώντας πίεση έτσι και στην κυβέρνηση για οριοθετήσεις της Τουρκίας άλλοτε με την Παλαιστινιακή Αρχή, άλλοτε με το Ισραήλ ή τον Λίβανο, διαγράφοντας από τον χάρτη την ίδια την Κυπριακή Δημοκρατία, με τη γνωστή θεωρία ότι τα νησιά δεν έχουν θαλάσσιες ζώνες.

Τις τελευταίες ημέρες, οι ίδιοι τηλεοπτικοί σχολιαστές στην Αγκυρα προβάλλουν ως ένα εκ των πλεονεκτημάτων της ανατροπής Ασαντ και του ισχυρού πλέον ρόλου της Τουρκίας στη Δαμασκό, τη δυνατότητα εφαρμογής της ίδιας πρακτικής που ακολουθήθηκε με τη Λιβύη για την οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με τη Συρία.

Με τρόπο που η οριοθέτηση δεν θα αφορά μόνο τις παρακείμενες ακτές, αλλά και τις αντικείμενες ακτές των δύο χωρών, διαγράφοντας από τον χάρτη ολόκληρη την Κύπρο.

Μια μέθοδος που ουσιαστικά θα αποδώσει στην Τουρκία μια «γλώσσα» ΑΟΖ προς τον Νότο ανατολικά της Κύπρου και ένα πρόσθετο πολύ μικρό τμήμα υφαλοκρηπίδας στη Συρία (από ό,τι θα δικαιούνταν σε μια οριοθέτηση με την Κυπριακή Δημοκρατία).

Τη θέση αυτή έσπευσε να υιοθετήσει και ο Χουλουσί Ακάρ, πρώην υπουργός Αμυνας και νυν πρόεδρος της Επιτροπής Εθνικής Αμυνας της Εθνοσυνέλευσης, ο οποίος είχε κάνει και τις πρώτες κρούσεις στη λιβυκή κυβέρνηση για το Τουρκολιβυκό Μνημόνιο.

Υπαρκτός κίνδυνος

Ο κίνδυνος αυτός είναι φυσικά υπαρκτός και η Λευκωσία και η Αθήνα παρακολουθούν τις κινήσεις και πρωτοβουλίες που λαμβάνονται από την τουρκική πλευρά, όπως είχε γίνει και στο παρελθόν όταν είχε υπάρξει επίσημη προσέγγιση από την Αγκυρα προς την Παλαιστινιακή Αρχή για μια τέτοια ανορθόδοξη και παράνομη οριοθέτηση, την οποία δεν αποτόλμησε ο Μαχμούντ Αμπάς.

Αθήνα και Λευκωσία προχωρούν σε προληπτικές κινήσεις ώστε να μην επαναληφθεί ο αιφνιδιασμός του 2019. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετά τη Σύνοδο Κορυφής, ερωτηθείς για τα σενάρια αυτά, υπενθύμισε ότι το Τουρκολιβυκό Μνημόνιο είναι άκυρο και ότι προς το παρόν υπάρχουν μόνο δημοσιογραφικές αναφορές για ενδεχόμενη συμφωνία Τουρκίας – Συρίας, όμως τόσο ο ίδιος όσο και ο Πρόεδρος της Κύπρου Νίκος Χριστοδουλίδης ενημέρωσαν τους ομολόγους τους.

Η Λευκωσία, σύμφωνα με πληροφορίες μας, έχει προβεί σε προληπτικές κινήσεις και έχει θέσει το θέμα σε δυνάμεις που βρίσκονται σε απευθείας επαφή με το HTS και τη νέα εξουσία στη Δαμασκό.




Συναγερμός στον Έβρο για πιθανή είσοδο τζιχαντιστών από την Τουρκία

Σε εγρήγορση βρίσκονται οι συνοριοφύλακες στον Έβρο, υπό την ανησυχία αύξησης των μεταναστευτικών ροών από τη Συρία.

Μετά την πτώση του καθεστώτος του Μπασάρ αλ Άσαντ, το ζήτημα του επαναπατρισμού των Σύρων πολιτών ανήλθε ξανά στην επιφάνεια. Περισσότεροι από 6 εκατομμύρια Σύροι πρόσφυγες (ή το 26% του πληθυσμού πριν από τον πόλεμο) διαμένουν εκτός χώρας, συν περίπου 7,4 εκατομμύρια που είναι εσωτερικά εκτοπισμένοι.




Hurriyet | Η Τουρκία θέλει λύση-πακέτο στο Αιγαίο και ανταλλάγματα στη Θράκη

Μήνυμα μέσω της Hurriyet στέλνει η Άγκυρα ενόψει της έναρξης του ελληνοτουρκικού διαλόγου μεταξύ των υπουργών Εξωτερικών των δυο χωρών, οι οποίοι πρόκειται να αγγίξουν το μείζον θέμα της οριοθέτησης υφαλοκρηπίδας.

Ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, έχει επαναλάβει ότι υπάρχει μόνο μια διαφορά και εάν επιχειρηθεί να εγερθούν και άλλα ζητήματα τοτε δεν θα υπάρξει συνέχεια. Επίσης, τόσο ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης οσο και ο κ. Γεραπετρίτης εχουν επισημάνει ότι δεν τίθεται θέμα συζήτησης κυριαρχίας και κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας.

Το τουρκικό ΥΠΕΞ επέλεξε να απαντήσει στις δηλώσεις αυτές με διαρροή στην φιλοκυβερνητική εφημερίδα Hurriyet. Σε άρθρο με τίτλο «οι κόκκινες γραμμές της Άγκυρας μένουν αμετάβλητες. Το παρασκήνιο των πρόσφατων εξελίξεων στις ελληνοτουρκικές σχέσεις» αφού γίνεται αναφορά στις δηλώσεις Γεραπετρίτη αλλά και στην αναμενόμενη εντος Νοεμβρίου επίσκεψη του Χακάν Φιντάν στην Αθήνα, προβάλλονται δηλώσεις τουρκικών «ανώτερων διπλωματικών πηγών».

Σύμφωνα με αυτές, η Τουρκία επιμένει απολύτως στη συζητηση υπό μορφή πακέτου ολων των διεκδικήσεών της, ακόμη και των «γκρίζων ζωνών», μαζί με το θεμα της οριοθέτησης, επιμένει, επίσης, στην άρση των επιφυλάξεων που έχει θέσει η Ελλάδα στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης για θεματα Ασφάλειας και κυριαρχίας.

«…είναι απολύτως αδύνατο να περιοριστούν οι διαφορές στο Αιγαίο σε ένα μόνο θέμα. Η συντριπτική πλειονότητα των θαλάσσιων και εναέριων ζητημάτων είναι νομικά αλληλένδετα. Αποτελεί νομική επιταγή τα ζητήματα αυτά να αντιμετωπιστούν από κοινού. Στόχος της Άγκυρας είναι να μην αφήσει άλυτα ζητήματα που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένταση και κρίση … και επιθυμεί μια μόνιμη, συνολική και δίκαιη λύση σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο σε διαφορές όπως από τα χωρικά ύδατα και τον εναέριο χώρο ως τους γεωγραφικούς σχηματισμούς ασαφούς ιδιοκτησίας, τον εξοπλισμό νησιών με μη στρατιωτικό καθεστώς και την διαχείριση του FIR».

Σε ό,τι αφορά την επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης οι «ανώτερες τουρκικές διπλωματικές πηγές» θέτουν ευθέως θέμα ανταλλαγμάτων στην Θράκη, τονίζοντας ότι δεν μπορεί η Ελλάδα να αναφέεται στην Χάλκη και να αρνείται την «τουρκική εθνικη ταυτότητα της μειονότητας, να μην αναγνωρίζει τους εκλεγμένους μουφτηδες της, να περιορίζει de facto τις εκπαιδευτικές της δυνατότητες, να καθιστά κενά περιεχομένου τα μειονοτικά ιδρύματα, και να εκφοβίζει ετσι την “τουρκική μειονότητα”».

Η Hurriyet, μάλιστα, επικαλούμενη τις «ανώτερες διπλωματικές πηγές» τονίζει ότι σύμφωνα με αυτές η «Ελλάδα θα πρέπει επίσης να επανεξετάσει την προσέγγισή της προς τους “ομογενείς” που δεν εμπίπτουν στη Συνθήκη της Λωζάνης καθώς όσοι ζουν στη Θεσσαλονίκη, τη Ρόδο και την Κω δεν εμπίπτουν στο μειονοτικό πλαίσιο που ορίζεται στη Συνθήκη της Λωζάνης και το αίτημα της Άγκυρας είναι το ελληνικό κράτος να λάβει μέτρα και έναντι αυτών με βάση τις οικουμενικές αξίες και σύμφωνα με τα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματα»

Το άρθρο της Hurriyet

Στο άρθρο της Χαντέρ Φιράτ, η δημοσιογράφος μεταφέρει πληροφορίες από «υψηλόβαθμες» διπλωματικές πηγές της Τουρκίας για τα ελληνοτουρκικά και τις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις.

Σύμφωνα με όσα καταγράφει η Τουρκάλα δημοσιογράφος

  • Ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, Χακάν Φιντάν και ο Έλληνας ομόλογός του συναντώνται εδώ και καιρό και συζητάνε όλα τα θέματα και τα περιφερειακά ζητήματα ανάμεσα στις δύο χώρες.
  • Υπάρχει μια συμφωνία ανέμσα στον πρόεδρο Ερντογάν και τον Έλληνα πρωθυπουργό Μητσοτάκη να επικεντρωθούν στην θετική ατζέντα ανάμεσα στις δύο χώρες. Αυτό αποτυπώθηκε στην διακήρυξη των Αθηνών που υπεγράφη στις 7 Δεκεμβρίου 2023

  • Ο Χακάν Φιντάν θα βρεθεί στην Αθήνα τον Νοέμβριο. Στις επαφές του θα συζητήσει διμερή ζητήματα καθώς και για την προετοιμασία της έκτης συνεδρίασης του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2025 υπό την προεδρία των κ.κ. Ερντογάν και Μητσοτάκη

  • Οι αρχές Τουρκίας και Ελλάδας θα πρέπει να συνεργάζονται για την ενίσχυση της σταθερότητας και της ειρήνης στην περιοχή

  • Υπάρχουν ζητήματα στα οποία οι δύο χώρες δεν συμφωνούν αλλά ο αριθμός των θεμάτων στα οποία συμφωνούν δεν είναι μικρός

  • Δεν υπάρχει καμία αλλαγή στις θέσεις που υπερασπίζονται οι δύο χώρες για τα θέματα του Αιγαίου

  • Σύμφωνα με την Τουρκία είναι αδύνατον οι διαφωνίες για το Αιγαίο να περιοριστούν σε ένα ζήτημα. Η μεγάλη πλειοψηφία των θεμάτων είναι νομικά αλληλοσυνδεόμενη. Είναι απαραίτητο αυτά τα θέματα να εξεταστούν μαζί

  • Στόχος της Άγκυρας είναι να μην παραμείνουν χωρίς λύση ζητήματα που θα μπορούσαν να προκαλέσουν ένταση και κρίσεις αλλά αντίθετα να υπάρξει μια μόνιμη ηρεμία στις ελληνοτουρκικές σχέσεις

  • Η Άγκυρα επιθυμεί μια μόνιμη, συνολική και δίκαιη λύση σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο σε διαφορές όπως τα χωρικά ύδατα και το εύρος του εναέριου χώρου, των γεωγραφικών σχηματισμών για τους οποίους δεν έχει καθοριστεί η κυριαρχία τους, η στρατιωτικοποιήση των νησιών με αποστρατιωτικοποιημένο καθεστώς και η διαχείριση του FIR.

  • Αν δεν υπάρξει λύση μέσα από διαπραγματεύσεις, η Άγκυρα έχει βάλει στην ατζέντα των διαπραγματεύσεων την παραπομπή των διαφορών ως πακέτο στο διεθνές δικαστήριο. Ωστόσο πριν να φτάσουμε σε αυτό το στάδιο, η Ελλάδα πρέπει να άρει τις επιφυλάξεις για τη δικαιοδοσία του Διεθνούς Δικαστηρίου

  • Το μήνυμα που στέλνει η Τουρκία είναι ότι “είμαστε έτοιμοι για συνεργασία στα θέματα περιβάλλοντος, ενέργειας, επιστημονικής έρευνας, αντιμετώπισης της παράνομης μετανάστευσης, των επιχειρήσεων έρευνας και διάσωσης”

Ειδικά για το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης οι ίδιες διπλωματικές πηγές μεταφέρουν μέσω της Hurriyet

  • H Άγκυρα απορρίπτει τη θέση ότι «η ελληνικη μειονότητα είναι ζήτημα διεθνές ενώ η «τουρκική μειονότητα στη δυτική Θράκη» αποτελεί ζήτημα της Ελλάδας

  • Η Ελλάδα πρέπει να βάλει τέλος στις προσπάθειές της να αρνηθεί την εθνική ταυτότητα της «τουρκικής μειονότητας», να μην αναγνωρίζει τους εκλεγμένους θρησκευτικούς της ηγέτες, να περιορίζει τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες και εν συντομία να καταπιέζει την «τουρκικη μειονότητα»

  • Όπως η Τουρκία αντιλαμβάνεται ως γέφυρα φιλίας ανάμεσα στις χώρες την ελληνική μειονότητα, η προσδοκία είναι ότι η Ελλάδα θα αντιληφθεί την «τουρκική μειονότητα» με τον ίδιο τρόπο

  • Η Ελλάδα θα πρέπει να αναθεωρήσει την προσέγγισή της στους «ομογενείς» που δεν καλύπτονται από τη Συνθήκη της Λωζάνης

  • Όσοι ζουν σε Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Κω δεν εμπίμπτουν στο πλαίσιο της μειονότητας που έχει οριστεί απο τη Συνθήκη της Λωζάνης. Η Άγκυρα απαιτεί η ελληνική πολιτεία να λάβει μέτρα προς αυτούς στη βάση των οικουμενικών αξιών και σύμφωνα με τα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματα.




Παναγιωτόπουλος: «Μας ανησυχεί το περιστατικό με τον πυροβολισμό του συνοριοφύλακα στον Έβρο»

Στο επεισόδιο του Έβρου, όπου Έλληνας συνοριοφύλακας δέχτηκε πυρά από την τουρκική πλευρά του ποταμού, αναφέρθηκε ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, λέγοντας χαρακτηριστικά πως “πρόκειται για ένα περιστατικό το οποίο μας ανησυχεί” .

Αναφερόμενος στο επεισόδιο με τον τραυματισμό του συνοριοφύλακα στον Έβρο, το τι ακριβώς συνέβη εκεί και αν τα πυρά ήταν από το τουρκικό έδαφος, ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, ο κ. Νίκος Παναγιωτόπουλος τόνισε «Δεν μπορούμε να ξέρουμε από πού ήταν. Και όπως καταλαβαίνετε διεξάγω και εγώ τις έρευνες. Αλλά σε κάθε περίπτωση το ότι ένας συνοριοφύλακας εν ώρα περιπολίας πυροβολήθηκε από την απέναντι πλευρά, να το πω έτσι, ανεβάζει σε επίπεδο τη σοβαρότητα του συμβάντος. Είναι άλλο να υπάρχουν κάποιες αντεγκλήσεις, να συναντά η μία περίπολος την άλλη σε μικρή απόσταση και άλλο να υπάρχει πυροβολισμός και τραυματισμός Έλληνα συνοριοφύλακα.




«Ο Τούρκος ψηφίζει Τούρκο, ο Μακεδόνας Μακεδόνα» – Προκαλεί υποψήφια ευρωβουλευτής με το DEB

Ξεπέρασε τις κόκκινες γραμμές η υποψήφια του μειονοτικού Κόμματος Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας Ευγενία Νατσουλίδου.

Σε προεκλογικό βίντεο της αναφέρει ότι «ο Τούρκος ψηφίζει Τούρκος και ο Μακεδόνας Μακεδόνα»! «Είμαι η Ευγενία Νατσουλίδου, υποψήφια στις Ευρωεκλογές 2024 με το Κόμμα Ισότητας, Ειρήνης και Φιλίας της ‘τουρκικής’ μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης. Για να δυναμώσει η φωνή μας με τη δική τους στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Δεν υπάρχει χαμένη ψήφος, όταν ψηφίζουμε ‘Μακεδόνες’. Μόνο χαμένος χρόνος υπάρχει. Καιρός είναι οι μειονότητες να αλληλοϋποστηρίζονται, για τα προβλήματα είναι ίδια.




Η απάντηση της Αθήνας στην Άγκυρα για τα θαλάσσια πάρκα | Δεν υποχωρούμε από τα κυριαρχικά μας δικαιώματα

Συνεχίζει τη ρητορική έντασης η Τουρκία, με αφορμή τις εξαγγελίες της Αθήνας για δημιουργία θαλάσσιου πάρκου στο Αιγαίο. Το τουρκικό Υπουργείο Άμυνας δηλώνει σε επιφυλακή για να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα συμφέροντα της χώρας κλιμακώνοντας τις αντιδράσεις αλλά και τις απειλές.

Ερωτηθείς για αυτές τις αντιδράσεις -στην απόφαση της κυβέρνησης να δημιουργηθούν δύο θαλάσσια πάρκα σε Αιγαίο και Ιόνιο– ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης δήλωσε χαρακτηριστικά: «Έχουμε απαντήσει ξανά ότι δεν υποχωρούμε από τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και μοναδικό ζήτημα είναι η επίλυση της μιας και μόνης διαφοράς με την Τουρκία που είναι ο καθορισμός ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας με βάση το δίκαιο της θάλασσας αλλά έχουμε δρόμο ακόμα».

Και πρόσθεσε: «Η απόφαση για τα θαλάσσια πάρκα έχει να κάνει με περιβαλλοντολογικούς καθαρά σκοπούς και συνεχίζουμε με πιστεύουμε στη συνέχιση του διαλόγου».

Επιμένει η Τουρκία

Η Άγκυρα κλιμακώνει τις απειλές, αφού πηγές του Υπουργείου Άμυνας της Τουρκίας δήλωσαν σήμερα, σύμφωνα με την τουρκική Χουριέτ, ότι είναι σε επιφυλακή για να προστατεύσουν «τα δικαιώματα, τα συμφέροντα και τα οφέλη μας στο Αιγαίο και να αποτρέψουμε τις προσπάθειες της Ελλάδας να επιβάλει μονομερές καθεστώς».

Το υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας έκανε επίσης λόγο για «νησιά και νησίδες του Αιγαίου που δεν έχει καθοριστεί η κυριαρχία τους».

Χθες, ο εκπρόσωπος του κυβερνώντος κόμματος ΑΚΡ, Ομέρ Τσελίκ σχολίασε πως με αυτή της την ενέργεια η Ελλάδα «σαμποτάρει» τη διαδικασία ομαλοποίησης των σχέσεων των δύο χωρών και ζητά να μην «εγκαταλείψει τον δρόμο της διπλωματίας».

Παράλληλα, επισημαίνει ότι «η Τουρκία δεν θα επιτρέψει σε καμία περίπτωση οποιαδήποτε προσέγγιση για την ανακήρυξη αυτού του Θαλάσσιου Πάρκου».

«Εκφράζουμε για άλλη μια φορά, απευθυνόμενοι στην Ελλάδα, ότι δεν πρέπει να εγκαταλείψει τον δρόμο της διπλωματίας, ότι δεν πρέπει να γίνουν βήματα που θα βλάψουν την εξομάλυνση και πως σε αυτό το πλαίσιο η Τουρκία δεν θα επιτρέψει σε καμία περίπτωση οποιαδήποτε προσέγγιση για την ανακήρυξη αυτού του Θαλάσσιου Πάρκου», τόνισε ο εκπρόσωπος του AKP.

Πηγή: newsbeast.gr




«Γκρίζες ζώνες» για την Τουρκία τα θαλάσσια πάρκα στο Αιγαίο

Την ελληνική κυριαρχία νησιών του Αιγαίου αμφισβητεί πάλι η Τουρκία. Αφορμή, οι εξαγγελίες της Αθήνας για δημιουργία δύο θαλάσσιων πάρκων στο Αιγαίο και το Ιόνιο, για την προστασία θαλάσσιων θηλαστικών και θαλασσοπουλιών.

Το Υπουργείο Εξωτερικών της Τουρκίας κάνει λόγο για «καθεστώς ορισμένων νησιών, νησίδων και βραχονησίδων των οποίων η κυριαρχία δεν έχει μεταβιβαστεί στην Ελλάδα με διεθνείς συμφωνίες», προσθέτοντας ότι η Άγκυρα «δεν θα δεχθεί τετελεσμένα που μπορεί να δημιουργήσει η Αθήνα σε γεωγραφικούς σχηματισμούς, των οποίων το καθεστώς αμφισβητείται».

Παράλληλα, «προειδοποιεί» την Ε.Ε. «να μη γίνει εργαλείο για τις πολιτικές κινήσεις της Ελλάδας σχετικά με τα περιβαλλοντικά της προγράμματα».




F-35: Ποιες δυνατότητες «ξεκλειδώνουν» για τις ένοπλες δυνάμεις

Στην εποχή της 5ης γενιάς μαχητικών μπαίνει η Ελλάδα μετά την έγκριση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ στο αίτημα της Αθήνας για την προμήθεια έως 40 αεροσκαφών F-35A Lightning II.

Η επιστολή αποδοχής κοινοποιήθηκε τα ξημερώματα στην Αθήνα και πλέον ανοίγει ο δρόμος για τη διαπραγμάτευση ανάμεσα στη Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων, το αρμόδιο γραφείο για τις εξαγωγές του F-35 (Joint Program Office).

Η επιστολή αποδοχής περιέχει και όλες τις προαιρέσεις του προγράμματος, δηλαδή, 42 κινητήρες, εξοπλισμό για την υποστήριξη των μαχητικών, θερμοβολίδες και αντίμετρα, εξομοιωτές για την εκπαίδευση των χειριστών στο έδαφος, την εκπαίδευση των τεχνικών, συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου, λογισμικό και υλικό για το πρόγραμμα εν συνεχεία υποστήριξης των F-35 το οποίο εξασφαλίζει άμεση πρόσβαση σε αποθήκες ανταλλακτικών, αλλά και μια σειρά από προγράμματα και συσκευές επικοινωνίας, κρυπτογράφησης και λοιπών συνοδευτικών υλικών, με το συνολικό τίμημα να ανέρχεται σε 8,6 δισεκατομμύρια δολάρια.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Πολεμική Αεροπορία ενδιαφέρεται σε πρώτη φάση για την απόκτηση μίας Μοίρας F-35 (18 έως 24 αεροσκάφη) με το κόστος να εκτιμάται ότι θα κυμανθεί κάτω από τα 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι την κατασκευή των απαραίτητων υποδομών στην 117 Πτέρυγα Μάχης θα αναλάβει η ελληνική πλευρά και δεν θα συμπεριληφθούν ως SSI (προγράμματα Ασφάλειας, Εφοδιασμού και Πληροφοριών) που θα μπορούσαν να επιβαρύνουν με επιπλέον 500 εκατομμύρια δολάρια το πρόγραμμα.

Τι παίρνει η Τουρκία

Παράλληλα με την έγκριση του ελληνικού αιτήματος, το Στέιτ Ντιπάρτμεντ άναψε το πράσινο «φως» και στο αίτημα της Αγκυρας για F-16.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει η επιστολή αποδοχής, η Τουρκία θα προμηθευτεί 40 F-16 Block 70 και κιτ εξοπλισμών ώστε ακόμη 79 αεροσκάφη (Block 40 και Block 50+) να αναβαθμιστούν στο επίπεδο Viper.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος η τουρκική αεροπορία θα διαθέτει 119 F-16V, ωστόσο, στο «πακέτο» ύψους περίπου 23 δισεκατομμυρίων δολαρίων περιλαμβάνεται και μεγάλος αριθμός όπλων για τα τουρκικά μαχητικά.

Πιο συγκεκριμένα, η Αγκυρα θα αποκτήσει 952 πυραύλους Α/Α μέσου βεληνεκούς AIM-120C-8 AMRAAM, 401 πυραύλους μικρού βεληνεκούς Α/Α ΑΙΜ-9Χ Sidewinder, 149 ραντάρ τύπου AESA, πυραύλους αντι-ραντάρ, βόμβες και περισσότερες από 1.300 συλλογές καθοδήγησης για κατευθυνόμενα βλήματα.

Στο «πακέτο» περιλαμβάνονται ακόμη ατρακτίδια στόχευσης, κινητήρες, ανταλλακτικά καθώς και συμβάσεις εν συνεχεία υποστήριξης του τουρκικού στόλου F-16.




Η απάντηση Μητσοτάκη στον ισχυρισμό Ερντογάν περί τουρκικής μειονότητας στη Θράκη

Για τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης απάντησε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ο οποίος έκανε λόγο για «τουρκική μειονότητα».

«Η Θράκη αποτελεί παράδειγμα αρμονικής συνύπαρξης Χριστιανών και Μουσουλμάνων. Και θέλουμε να διασφαλίσουμε στην πράξη ίσες ευκαιρίες. Ο προσδιορισμός της μειονότητας ως μουσουλμανικής καθορίζεται από τη συνθήκη της Λωζάνης», τόνισε ο πρωθυπουργός απαντώντας στον ισχυρισμό του Ερντογάν ο οποίος επέμεινε λεκτικά και μάλιστα δύο φορές, να μιλά για τουρκική μειονότητα Δυτικής Θράκης, επικαλούμενος το διεθνές δίκαιο.

Μάλιστα, αφού ο πρωθυπουργός απάντησε στον Τούρκο πρόεδρο, ο Ερντογάν δεν πρόσθεσε κάτι άλλο ενώ χειροκρότησε κιόλας τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Αμέσως μετά έδωσαν τα χέρια, φωτογραφήθηκαν και αποχώρησαν.




Ερντογάν: «Καλύτερα για το μέλλον να μιλάμε βλέποντας το ποτήρι μισογεμάτο» είπε στη Σακελλαροπούλου

Το μήνυμα ότι «είναι καλύτερα για το μέλλον να μιλάμε βλέποντας το ποτήρι μισογεμάτο» έστειλε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στον σύντομο διάλογο που είχε μπροστά στις κάμερες με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου μετά την άφιξή του στο Πρόεδρικό Μέγαρο στις 11:30 το πρωί της Πέμπτης.

Από την πλευρά της η Πρόεδρος της Δημοκρατίας τόνισε ότι είναι «αναγκαίο περισσότερο από ποτέ Ελλάδα και Τουρκία να συνεργαστούν για ενίσχυση της ευημερίας και τη διαφύλαξη της ειρήνης και για την προώθηση σχέσεων καλής γειτονιάς προς όφελος των δύο λαών μας».




Ερντογάν – “Δεν σας απειλούμε αν δεν μας απειλήσετε” -Μία ακόμα αναφορά σε “τουρκική” μειονότητα

Τη φράση «Κυριάκο φίλε μου! Δεν σας απειλούμε, αν δεν μας απειλήσετε. Δεν υπάρχει θέμα που δεν μπορούμε να λύσουμε» χρησιμοποιεί, μεταξύ άλλων, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, σε συνέντευξή του στην Καθημερινή ένα 24ωρο πριν την άφιξή του στην Αθήνα. Παρά τους χαμηλούς τόνους, ωστόσο, επαναλαμβάνει τις πάγιες τουρκικές θέσεις, κάνοντας λόγο για «τουρκική μειονότητα» στη Θράκη και για προβλήματα πέραν της υφαλοκρηπίδας για τα οποία οι δύο χώρες θα μπορούσαν να προσφύγουν στη Χάγη.

«Ας ενισχύσουμε την εμπιστοσύνη μεταξύ των δύο χωρών μας. Ας αυξήσουμε τη διμερή συνεργασία σε κάθε τομέα, στην οικονομία, το εμπόριο, τις μεταφορές, την ενέργεια, την υγεία, την τεχνολογία, την εκπαίδευση, στα θέματα που αφορούν την νεολαία» αναφέρει ο πρόεδρος της Τουρκίας στη συνέντευξή του στην Καθημερινή.

Στο πνεύμα αυτό συνεχίζει ο κ. Ερντογάν: «Ας δείξουμε αμοιβαία φροντίδα και μέριμνα στην ιστορική και πολιτιστική περιουσία των χωρών μας. Είτε πρόκειται για τα θέματα στο Αιγαίο, είτε για την κοινή καταπολέμηση της παράτυπης μετανάστευσης, είτε για τα συνεχιζόμενα προβλήματα της τουρκικής μειονότητας στην Ελλάδα, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα που δεν μπορούμε να λύσουμε μέσω του διαλόγου στη βάση της αμοιβαίας καλής θέλησης».

Ο Τούρκος πρόεδρος στη συνέντευξή του περιγράφει, επίσης, ότι για τον ίδιο υπάρχουν «αλληλένδετα προβλήματα που πρέπει να λυθούν εκτός από την υφαλοκρηπίδα» και ότι «όταν προσφεύγουμε στη διεθνή δικαιοσύνη, δεν πρέπει να αφήνουμε κανένα πρόβλημα πίσω».

«Πιστεύω ότι τα προβλήματα θα επιλυθούν στο πλαίσιο του διαλόγου και της καλής θέλησης. Φυσικά, υπάρχουν πολλά αλληλένδετα προβλήματα που πρέπει να λυθούν εκτός από την υφαλοκρηπίδα. Πρέπει να τα εξετάσουμε ως ένα σύνολο. Δεν είναι σωστή η επιλεκτική προσέγγιση. Να μιλάμε για ορισμένα θέματα και να μην μιλάμε για κάποια άλλα. Γιατί είναι όλα αλληλένδετα. Όταν προσφεύγουμε στη διεθνή δικαιοσύνη, δεν πρέπει να αφήνουμε κανένα πρόβλημα πίσω. Πάνω από όλα όμως πρέπει να μιλάμε για όλα μας τα προβλήματα με γενναιότητα και να κατευθύνουμε σωστά την κοινή μας γνώμη» είναι η χαρακτηριστική αποστροφή του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για το θέμα αυτό.

Ερωτηθείς, δε, για την αξιοποίηση των ενεργειακών κοιτασμάτων στην ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο ο Τούρκος πρόεδρος κάνει λόγο για «δυνατότητες και ευκαιρίες για συνεργασία» λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Το αν υπάρχουν ή όχι αποθέματα είναι ένα ζήτημα που μπορεί να διαπιστωθεί ως αποτέλεσμα επιστημονικής έρευνας και όχι ως αποτέλεσμα της προσωπικής μου άποψης. Από ό,τι βλέπουμε, έχουν γίνει και γίνονται ελπιδοφόρες μελέτες όσον αφορά αυτό το θέμα. Η Μεσόγειος και το Αιγαίο είναι πλούσιες σε φυσικούς πόρους λεκάνες. Στην τρέχουσα διεθνή συγκυρία, η διασφάλιση και η διατήρηση της ενεργειακής ασφάλειας από στρατηγική άποψη έχει καταστεί βασικό ζήτημα. Υπό αυτή την έννοια, ειδικά στη Μεσόγειο υπάρχουν δυνατότητες και ευκαιρίες για συνεργασία….Υπάρχουν πολλά θέματα για τα οποία μπορούμε να συνεργαστούμε και στο Αιγαίο. Όλα είναι για την ειρήνη και την ευημερία των λαών αλλά και των μελλοντικών μας γενεών».




Αντίστροφη Μέτρηση για την επίσκεψη Ερντογάν – Χαμηλά ο πήχης από την Αθήνα

Πυρετώδεις είναι οι προετοιμασίες σε Ελλάδα και Τουρκία ενόψει της επίσκεψης Ερντογάν.

Στόχος της Αθήνας είναι να διατηρηθεί το θετικό κλίμα που έχει καλλιεργηθεί και να διευρυνθούν περαιτέρω τα βήματα θετικής ατζέντας.




Ταγίπ Ερντογάν: «Ελπίζω σε μία νέα εποχή στις σχέσεις Ελλάδας-Τουρκίας»

Για την προσπάθεια της Τουρκίας να κάνει «περισσότερους φίλους και λιγότερους εχθρούς» μίλησε ο πρόεδρος της γειτονικής χώρας, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αναφερόμενος στην επικείμενη επίσημη επίσκεψή του στην χώρα μας ενόψει του ελληνοτουρκικού Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας που θα γίνει στην Αθήνα στις 7 Δεκεμβρίου.

Συγκεκριμένα ο Τούρκος πρόεδρος μιλώντας σε δημοσιογράφους πριν από προγραμματισμένο ταξίδι του σημείωσε πως ελπίζει να ξεκινήσει μία νέα εποχή μεταξύ των δύο χωρών και συμπλήρωσε πως η Τουρκία «προσπαθεί να κάνει περισσότερους φίλους και λιγότερους εχθρούς».

Στην συνέχεια ο Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε πως «ο Έλληνας πρωθυπουργός κ. Μητσοτάκης έκανε πρόσφατα μια δήλωση. ‘Η συνεργασία με την Τουρκία είναι απαραίτητη’. Τι νομίζετε ότι σημαίνει αυτή η δήλωση του Μητσοτάκη; Θα ξεκινήσει μια νέα εποχή μεταξύ των δύο χωρών, ειδικά μετά τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Συνεργασίας Υψηλού Επιπέδου; Η ελπίδα μας είναι ότι θα ξεκινήσει μια νέα εποχή», είπε.

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση δήλωσε πως «πιστεύω ότι είναι χρήσιμο να μιλήσουμε στη διμερή μας συνάντηση, όπως έχω ξαναπεί», ενώ για να κάνει αναφορά στην εγγύτητα των δύο χωρών έφερε το παράδειγμα της Κω. «Όταν σε φωνάζουν στην Τουρκία, η φωνή ακούγεται από το νησί της Κω. Η απόσταση μεταξύ τους είναι τόσο μικρή και οι δύο χώρες που είναι συνυφασμένες με τόση ιστορία εξακολουθούν να Είναι λάθος να πορεύονται με φωνές που υποκινούν την εχθρότητα».

rdogan-aeroplano-5

Στην συνέχεια, εξαπέλυσε επίθεση στις ΗΠΑ κατηγορώντας τες πως αυτές ευθύνονται για τις εντάσεις μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας. «Από την άλλη πλευρά, ποιος μας κάνει να θυμώνουμε; Όταν εξετάζουμε αυτό το σημείο, κάποιοι άνθρωποι, ειδικά οι Ηνωμένες Πολιτείες, προσπαθούν να μας στρέψουν ο ένας εναντίον του άλλου. Ενώ σε εμάς δεν δίνονται F-16 παρόλο που τα πληρώσαμε, στην Ελλάδα δίνονται F-16. Στέλνει τα στρατεύματά της, στέλνει τα πυρομαχικά της. Υποθέτω ότι δεν είμαστε σε θέση να υποχωρήσουμε μόνο και μόνο επειδή το κάνει αυτό η Αμερική. Μπορούμε να επισκεφθούμε τον γείτονά μας δίπλα, να καθίσουμε και να μιλήσουμε. Αν δεν εμπλακούμε σε συμπεριφορές που θα έβλαπταν τα συμφέροντα του άλλου, δεν υπάρχει πρόβλημα. Θα συνεχίσουμε την πορεία μας. Φυσικά, έχουμε διαφορές απόψεων και υπάρχουν βαθιά ζητήματα που δεν μπορούν να λυθούν αμέσως, αλλά υπάρχουν και ζητήματα που μπορούμε να λύσουμε άμεσα και που θα διευρύνουν τη βάση για συνεργασία. Εάν μπορέσουμε να ξεκινήσουμε μια νέα εποχή, να τηρήσουμε τις υποσχέσεις μας και να αναπτύξουμε αυτές τις σχέσεις σε μια πλατφόρμα απαλλαγμένη από εξωτερικές επιρροές, είμαι βέβαιος ότι θα επωφεληθούμε. Η αντίληψή μας για την εξωτερική πολιτική δεν είναι “εγώ πάντα κερδίζω και ο άλλος χάνει”. Θα πάμε στην Αθήνα με μια προσέγγιση “win-win”. “Εκεί, θα συζητήσουμε τόσο τις διμερείς μας σχέσεις όσο και τις σχέσεις Τουρκίας-Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να λάβουμε αποφάσεις αντάξιες του πνεύματος της νέας εποχής», είπε.

Η αναφορά του στην επίσκεψη από την τουρκική βουλή

Υπενθυμίζεται ότι για την επικείμενη επίσκεψή του στην Ελλάδα, μίλησε ο Ταγίπ Ερντογάν και την περασμένη Τετάρτη στη συνεδρίαση του κόμματός του στη Μεγάλη Τουρκική Εθνοσυνέλευση.

«Συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε την πολιτική μας για την αύξηση των φίλων μας και τη μείωση των εχθρών μας. Δεν βλέπουμε τη διπλωματία ως ένα παιχνίδι μηδενικού αθροίσματος. Είναι φυσικό να υπάρχουν διαφωνίες μεταξύ των χωρών. Το κυριότερο είναι η βούληση για την επίλυσή τους πριν μετατραπούν σε αδιέξοδα. Αυτή είναι η προσέγγισή μας για την επίσκεψη που σκοπεύουμε να πραγματοποιήσουμε στην Ελλάδα στις 7 Δεκεμβρίου. Διαφωνίες είχαμε χθες και θα έχουμε και σήμερα. Το γεγονός αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να βρούμε κοινό έδαφος ως δύο χώρες που μοιράζονται το ίδιο κλίμα και την ίδια θάλασσα. Υπάρχουν πολλά θέματα στα οποία μπορούμε να βελτιώσουμε τη συνεργασία μας. Ελπίζω ότι το ταξίδι μας θα οδηγήσει στο άνοιγμα μιας νέας σελίδας για τις χώρες μας» είπε ο Τούρκος πρόεδρος.

Οι πέντε ώρες του Ερντογάν στην Αθήνα – Το πρόγραμμα και τα ραντεβού των υπουργών

Εν τω μεταξύ λειδώνουν οι λεπτομέρειες για την επίσκεψη Ερντογάν η οποία αναμένεται να είναι μια πιο σύντομη και λιτή εκδοχή σε σχέση με τις αρχικές διαρροές από μέρους της γείτονος. Κόντρα λοιπόν στις αρχικές διαρροές, όπως έχει ήδη γράψει το protothema.gr, επελέγη ένα πιο σφιχτό format, με λιγότερα πρόσωπα στη συνοδεία του κ. Ερντογάν, ο οποίος θα μείνει για ελάχιστες ώρες επί ελληνικού εδάφους. Μια επίσκεψη με «χειρουργικό» προγραμματισμό, όπως το έθετε αρμόδια πηγή, ώστε να μην υπάρξουν «φάλτσα» που μπορεί να εκτρέψουν τις ελληνοτουρκικές σχέσεις που διάγουν «καλό φεγγάρι» παρά τις διαμετρικά αντίθετες θέσεις των δύο χωρών στο Μεσανατολικό.

Με βάση τις πληροφορίες του protothema.gr, ο κ. Ερντογάν θα φτάσει λίγο πριν τις 11:00 το πρωί εκείνης της Πέμπτης στην Αθήνα, συνοδευόμενος από συνεργάτες του, υπουργούς και δημοσιογράφους. Θα ήταν εκ των πραγμάτων δύσκολο ο κ. Ερντογάν να έρθει αποβραδίς στην Αθήνα, με δεδομένο ότι την προηγούμενη μέρα θα υπάρχουν αυστηρά μέτρα ασφαλείας λόγω της επετείου δολοφονίας του Αλέξη Γρηγορόπουλου.

Με βάση τον ίδιο σχεδιασμό, ο κ. Ερντογάν προγραμματίζεται να αναχωρήσει λίγο μετά τις 15:00, εκτός αν το πρόγραμμά του πάρει ελαφρά παράταση. Σε κάθε περίτπωση, τα σχέδια για ένα ευρύτερο πρόγραμμα εκείνη την ημέρα, ενδεχομένως με ένα δείπνο στο μουσείο της Ακρόπολης, αφέθηκαν στην άκρη, ενώ επίσης δεν προκρίθηκε η σκέψη να φέρει μαζί του αρκετούς Τούρκους επιχειρηματίες, κάτι το οποίο οι Τούρκοι έριξαν στο τραπέζι της συζήτησης. Επίσης, με τα σημερινά δεδομένα, εκτός συζήτησης μοιάζει να είναι μια προοπτική επίσκεψης του κ. Ερντογάν στη Θράκη, όπως είχε κάνει το 2004 και το 2017, με την ελληνική πλευρά να λέει εδώ και μέρες ότι δεν είχε δεχθεί κρούση από τους Τούρκους για κάτι τέτοιο, αν και στη μειονότητα υπήρξε έντονη φημολογία.

Τα ραντεβού

Το πρώτο ραντεβού του κ. Ερντογάν θα είναι εθιμοτυπικά στο Προεδρικό Μέγαρο, όπου θα γίνει δεκτός από την Κατερίνα Σακελλαροπούλου για πρώτη φορά μετά το 2017. Τότε, βεβαίως, η στιχομυθία του με τον Προκόπη Παυλόπουλο ήταν επεισοδιακή, με αποτέλεσμα η επίσκεψή του να κινδυνεύσει με πλήρη εκτράχυνση, αν και το κλίμα διορθώθηκε στη συνέχεια από τον Αλέξη Τσίπρα στο Μέγαρο Μαξίμου. Ενώ ο κ. Ερντογάν θα βρίσκεται στο Προεδρικό, οι υπουργοί που θα τον συνοδεύουν θα πάρουν τον δρόμο για αρκετά υπουργεία, όπου θα γίνουν διμερείς συναντήσεις με τους ομολόγους τους.

Στο Μέγαρο Μαξίμου, όπου ο κ. Ερντογάν θα βρεθεί αμέσως μετά το Προεδρικό Μέγαρο, το σχήμα της κατ’ ιδίαν συνάντησής του με τον πρωθυπουργό θα είναι το ίδιο με τη Νέα Υόρκη: από ελληνικής πλευράς ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης και η διπλωματική σύμβουλος του κ. Μητσοτάκη Άννα Μαρία Μπούρα και από τουρκικής πλευράς ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών Χακάν Φιντάν και ο διπλωματικός σύμβουλος του Ερντογάν Ακίφ Τσαγατάι Κιλίτς. Αμέσως μετά τη συνάντηση, προγραμματίζονται κοινές δηλώσεις, όχι όμως και συνέντευξη Τύπου, ενώ αμέσως μετά έχει προγραμματιστεί γεύμα εργασίας στο Μαξίμου, το οποίο θα εκληφθεί ως η Ολομέλεια του Ανωτάτου Συμβουλίου. Το πιο “λιτό” πρόγραμμα της επίσκεψης έφερε και την ελληνική πλευρά σε περιορισμό κινήσεων, καθώς ο αρχικός σχεδιασμός ήθελε το μεσημεριανό γεύμα να γίνεται ενδεχομένως στον έβδομο όροφο του υπουργείου Εξωτερικών.

Οι υπουργοί 

Σε συνέχεια των βασικών αξόνων συνεργασίας που έχουν συμφωνηθεί από κοινού στο ανώτατο πολιτικό επίπεδο, στη συνεδρίαση του ΑΣΣ, πέρα από τον υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Εξωτερικών (και την υφυπουργό Εξωτερικών Αλεξάνδρα Παπαδοπούλου, καθώς και τον υφυπουργό για την Οικονομική Εξωστρέφεια Κώστα Φραγκογιάννη) θα συμμετέχουν υπουργοί με αρμοδιότητες στους τομείς της Άμυνας, της Μετανάστευσης, του Πολιτισμού και του Τουρισμού, της Οικονομίας και της Εκπαίδευσης.

Πρακτικά, σύμφωνα με τις πληροφορίες του protothema.gr και πέραν της ομάδας των υπουργείων Εξωτερικών (τον Χακάν Φιντάν θα συνοδεύει ο υφυπουργός Μπουράκ Ακτσαπάρ), τα υπουργικά “ζευγάρια” διαμορφώνονται ως εξής: οι υπουργοί Άμυνας Νίκος Δένδιας και Γιασάρ Γκιουλέρ, οι υπουργοί Οικονομικών Κωστής Χατζηδάκης και Μεχμέτ Σιμσέκ, οι υπουργοί Μετανάστευσης Δημήτρης Καιρίδης και Εσωτερικών Αλί Γερλίκαγια, οι υπουργοί Τουρισμού και Πολιτισμού Όλγα Κεφαλογιάννη και Λίνα Μενδώνη αντίστοιχα με τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού Μεχμέτ Ερσόι και οι υπουργοί Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης και Γιουσούφ Τεκίν. Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα υπογράψουν όλοι οι υπουργοί διμερείς συμφωνίες, θα έχουν, όμως, διμερείς συζητήσεις.

Το μήνυμα που εκπέμπει η Αθήνα είναι σαφές. “Στόχος είναι να εδραιωθεί η ηρεμία και η βελτίωση των διμερών σχέσεων να επισφραγιστεί με συμφωνίες που είναι προς όφελος των δύο χωρών. Οι διαφωνίες παραμένουν, ωστόσο η επιδίωξη είναι οι διαφωνίες να μην παράγουν διμερείς κρίσεις”, υπογραμμίζουν κυβερνητικές πηγές.




Ο ΥΠΕΞ της Τουρκίας Φιντάν προκαλεί για «τουρκική μειονότητα στη Θράκη»

«Οι σχέσεις μας με την Ελλάδα εξελίσσονται σε θετική κατεύθυνση» δήλωσε ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών, Χακάν Φιντάν, κάνοντας λόγο για έναν ειλικρινή και εποικοδομητικό διάλογο στη βάση μιας θετικής ατζέντας.

Παράλληλα, όμως, δήλωσε ότι «θα συνεχίσουμε να προστατεύουμε τα δικαιώματα και τα συμφέροντά μας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο» και ανέφερε πως «η κατάσταση της τουρκικής μειονότητας στη Δυτική Θράκη και των ομογενών μας που ζουν στα Δωδεκάνησα» αποτελούν προτεραιότητα για την Τουρκία.

Συγκεκριμένα, καταθέτοντας στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Προϋπολογισμού της τουρκικής Εθνοσυνέλευσης, ο Χακάν Φιντάν δήλωσε:

«Θα συνεχίσουμε να προστατεύουμε τα δικαιώματα και τα συμφέροντά μας στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο με προσοχή. Επιθυμούμε να προωθήσουμε τις σχέσεις μας με τη γειτονική μας Ελλάδα, μέσω ενός ειλικρινούς και εποικοδομητικού διαλόγου στη βάση μιας θετικής ατζέντας. Πιστεύουμε ότι αυτό θα συμβάλει στην ειρήνη, τη σταθερότητα και την ευημερία στην εγγύς περιφέρειά μας. Οι σχέσεις μας με την Ελλάδα εξελίσσονται, το τελευταίο διάστημα, προς θετική κατεύθυνση με τη βοήθεια και της αμοιβαίας διπλωματίας αλληλεγγύης.




“Κλειδώνει” η επίσκεψη Ερντογάν στην Θράκη μετά την συνάντηση με Μητσοτάκη στην Αθήνα

Σε μια προσπάθεια συντήρησης του κλίματος και αποφυγής θεμάτων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν τις συνομιλίες σε αδιέξοδο και σε εντάσεις, η συνάντηση των αντιπροσωπειών Ελλάδας και Τουρκίας τη Δευτέρα στην Άγκυρα περιορίσθηκε απλώς στο «φρεσκάρισμα» των ήδη συμφωνηθέντων  από το 2011 Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης.

Την ίδια ώρα ο Τούρκος Πρόεδρος, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν αναμένεται να επισκεφθεί τη Θράκη στις αρχές Δεκεμβρίου, όπως συνηθίζει κάθε φορά που έρχεται στην Ελλάδα, μετά τη συνάντηση στην Αθήνα και προτού επιστρέψει στην Άγκυρα.




Στην Αθήνα η συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν τον Δεκέμβριο – “Βολές” Sabah κατά Δένδια για τα 12 ν.μ

Στην «γραμμή» διαφύλαξης του κλίματος και αποφυγής των δύσκολων θεμάτων ώστε να βαδίσουμε ομαλά στην συνεδρίαση του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας -Τουρκίας στις 7 Δεκεμβρίου που θα διεξαχθεί στην Αθήνα παρουσία του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, πραγματοποιήθηκε χθές στην Άγκυρα η συνάντηση για την συζήτηση των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης καθώς αποφασίστηκε απλώς η επανεξέταση και ενεργοποίηση μέτρων που έχουν ήδη αποφασισθεί και βρίσκονται στον κατάλογο του 2011. Μεταξύ αυτών και η ενεργοποίηση της τηλεφωνικής γραμμής μεταξύ των ΕΚΑΕ Λάρισας-Εσκί Σεχίρ, όπως και η ανταλλαγή επισκέψεων αξιωματικών, η διοργάνωση αθλητικών εκδηλώσεων κ.α.

H επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου Εξωτερικών

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Νίκος Δενδιας δηλωσε ότι οι δυο αντιπροσωπείες θα παρουσιάσουν στους υπουργούς Άμυνας την προτεραιοποίηση των μέτρων από την υπάρχουσα λίστα του 2011 και αυτοί θα αποφασίζουν την ενεργοποίηση τους.

Το θετικό είναι ότι αποκαθίσταται ένας απευθείας δίαυλος επικοινωνίας σε στρατιωτικό επίπεδο που μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμος για την αποφυγή εντάσεων που θα μπορούσαν να προκληθούν από ένα τυχαίο και μικρής κλίμακας περιστατικό και συγχρόνως συντηρείται το καλό κλίμα που διευκολύνει την πορεία προς το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας τον Δεκέμβριο. Και ακόμη πιο σημαντικό είναι ότι δίνεται ένα θετικό μήνυμα για συνέχιση του κλίματος της μη έντασης στο Αιγαίο.

Βολές κατά του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια, από την τουρκική φιλοκυβερνητική εφημερίδα Sabah, εξαιτίας των όσων δήλωσε το περασμένο Σάββατο από τη Χίο, στη διάρκεια των εκδηλώσεων για την 111η επέτειο απελευθέρωσης του νησιού από τους Οθωμανούς.

«Έγινε μια δήλωση που θα ρίξει σκιά στη συνεχιζόμενη θετική ατμόσφαιρα μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδας. Ο Έλληνας υπουργός Άμυνας Νίκος Δένδιας προχώρησε σε μια δήλωση που θα αυξήσει τις εντάσεις σχετικά με το θέμα των 12 μιλίων, το οποίο η Τουρκία δήλωσε ξεκάθαρα πως θεωρεί “αιτία πολέμου”. Ο Δένδιας υποστήριξε ότι η υφαλοκρηπίδα της Χίου και όλων των νησιών του Αιγαίου είναι στα 12 μίλια» γράφει η Sabah, επαναλαμβάνοντας στη συνέχεια το τουρκικό αφήγημα για το θέμα, παραβλέποντας το Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της Θάλασσας.




Τουρκία: Θετική αποτύπωση στα ΜΜΕ της συνάντησης Μητσοτάκη – Ερντογάν

Η συνάντηση του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Τούρκο πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν και οι δηλώσεις που ακολούθησαν, κυριαρχούν στον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο στην Τουρκία. Τα μέσα στη γείτονα επισημαίνουν την πρόθεση να συνεχιστεί το καλό κλίμα ανάμεσα σε Ελλάδα και Τουρκία, δίνοντας έμφαση στο θέμα της κλιματικής κρίσης και τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έχουν πλήξει τις δύο χώρες, αλλά και τη συνεργασία στο θέμα της μετανάστευσης.

«Ερντογάν και Μητσοτάκης συμφώνησαν: Θα συνεργαστούν για το μεταναστευτικό», είναι ο τίτλος δημοσιεύματος της εφημερίδας Turkiye, σχολιάζοντας πως: «Γνωρίζοντας ότι το ζήτημα της μετανάστευσης είναι μια κοινή πρόκληση, οι δύο χώρες συμφώνησαν να συνεργαστούν για να αντιμετωπίσουν αυτό το ζήτημα».

Τις δηλώσεις Μητσοτάκη παρουσιάζει το δίκτυο ΑΗaber και το θετικό κλίμα κατά τη συνάντηση. «Δήλωση του Έλληνα πρωθυπουργού Μητσοτάκη μετά τη συνάντησή του με τον Πρόεδρο Ερντογάν: Ήταν παραγωγική η συνάντηση» είναι ο τίτλος σχετικού δημοσιεύματος.

«Η Ελλάδα θέλει να αυξήσει τη συνεργασία με την Τουρκία», σχολιάζει το TRT Haber, επικεντρώνοντας στα όσα δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά τη συνάντησή του με τον Ταγίπ Ερντογάν.

«Ο Έλληνας πρωθυπουργός Μητσοτάκης δήλωσε πως θέλει να εμβαθύνει τη συνεργασία με την Τουρκία για την κλιματική κρίση και την παράνομη μετανάστευση» αναφέρει το δίκτυο Haber Global, συμπληρώνοντας πως στα θέματα αυτά ίσως υπάρξουν συμφωνίες και υπογραφές στο επικείμενο Ανώτατο Στρατηγικό Συμβούλιο Ελλάδας – Τουρκίας που θα συνέλθει στη Θεσσαλονίκη.

«Ο Πρόεδρος Ερντογάν υποδέχθηκε τον Μητσοτάκη» είναι ο τίτλος δημοσιεύματος της εφημερίδας Yeni Safak, στο οποίο επισημαίνεται : «έχοντας επίγνωση ότι το θέμα της μετανάστευσης αποτελεί κοινή πρόκληση και για τις δύο χώρες, επιτεύχθηκε συμφωνία για συνεργασία για την αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος».

Η εφημερίδα Hürriyet έχει τίτλο: «Η άνοιξη με την Ελλάδα θα κρητήσει» σημειώνοντας οως οι δύο ηγέτες συμφώνησαν να συνεργαστούν στα θέματα της μεταναστευτικής, της κλιματικής κρίσης, αλλά και στα θέματα φυσικών καταστροφών.

Mε τίτλο: «Έντονη διπλωματική κίνηση στις ΗΠΑ: Ο Πρόεδρος Ερντογάν υποδέχτηκε τον Μητσοτάκη” η εφημερίδα Sabah αναφέρεται στη συνάντηση των δύο ηγετών, στις δηλώσεις τους αλλά και στην ανάρτηση του Τούρκου προέδρου στα κοινωνικά δίκτυα. «Σχετικά με τη συνάντηση ο πρόεδρος Ερντογάν σχολίασε στον λογαριασμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Μακάρι η συνάντησή μας με τον Έλληνα πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να είναι επωφελής για τις χώρες μας και την περιοχή μας».

Στις δηλώσεις Μητσοτάκη, μετά το τετ α τετ με Ερτογάν, επικεντρώνεται η εφημερίδα Cumhuriyet, με τίτλο σε σχετικό ρεπορτάζ: «Δήλωση Μητσοτάκη μετά τη συνάντηση με τον Ερντογάν: «Καταλήξαμε σε συμφωνία για να εμβαθύνουμε το θετικό κλίμα που έχει δημιουργηθεί».




Ερντογάν για συνάντηση με Μητσοτάκη: Θέλουμε να κάνουμε βήματα προς θετική κατεύθυνση

Στη συνάντησή του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ, στο Βίλνιους αναφέρθηκε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στις δηλώσεις του μετά την προσευχή της Παρασκευής.

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, ο Τούρκος πρόεδρος ανέφερε πως «Δεν επιθυμούμε να συνεχίσουμε με αυτόν τον τρόπο. Ο κύριος Μητσοτάκης πέρασε από νέες εκλογές, όπως κι εμείς. Ως δυο ηγέτες νικητές των εκλογών θέλουμε να κάνουμε βήματα προς θετική κατεύθυνση».

Παράλληλα ο Τούρκος πρόεδρος ανέφερε: «εγώ από τον ίδιο, το βασικότερο θέμα που του έθεσα είναι σχετικά με τα προβλήματα της Δυτικής Θράκης. Θέλουμε να τα ξεπεράσουμε αυτά… Να ξεπεράσουμε το θέμα με τους μουφτήδες. Και οι πρεσβευτές μας θα κάνουν συναντήσεις, θα κάνουν τις προετοιμασίες όπως και οι υπουργοί Eξωτερικών μας, και αργότερα οι δυο ηγέτες θα συναντηθούμε και θα κάνουμε τα απαραίτητα βήματα».

«Η Τουρκία και η Ρωσία είναι στην ‘ίδια σελίδα’ σχετικά με την επέκταση της συμφωνίας για τα σιτηρά στη Μαύρη Θάλασσα» τόνισε ακόμα ο Ερντογάν και συμπλήρωσε: «Ελπίζουμε ότι η συμφωνία για τα σιτηρά στη Μαύρη Θάλασσα θα παραταθεί»

 

Πηγή: newsbeast.gr




Νέο κεφάλαιο στις ελληνοτουρκικές σχέσεις – Τα επόμενα ραντεβού Μητσοτάκη – Ερντογάν

Κυβερνητικός αξιωματούχος σχολίασε χαρακτηριστικά στο Newsbeast πως «η αρχή έγινε και είναι το ήμισυ του παντός»

«Η αρχή έγινε και είναι το ήμισυ του παντός». Με αυτή την φράση ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος σχολίασε στο Newsbeast τη χθεσινή συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ταγίπ Ερντογάν στο Βίλνιους της Λιθουανίας στο περιθώριο της Συνόδου του ΝΑΤΟ. Ο ίδιος βέβαια συμπλήρωνε ότι όταν έχεις να κάνεις με έναν πολιτικό όπως ο Τούρκος Πρόεδρος, πρέπει πάντα να διατηρείς τις επιφυλάξεις σου και να «διαβάζεις» όχι μόνο το τώρα αλλά και το αύριο. Και γι’ αυτό το λόγο ο Έλληνας πρωθυπουργός δυο φορές στις δηλώσεις του στους δημοσιογράφους τόνισε ότι τα προβλήματα ανάμεσα στις δύο χώρες αφενός δεν θα λυθούν ως δια μαγείας και αφετέρου ουδείς μπορεί να λησμονήσει τη στάση της Άγκυρας και τις συνεχείς προκλήσεις τα τελευταία τέσσερα χρόνια.

Πάντως, από τα πρώτα λεπτά της συνάντησης αυτό που εισέπραττε ακόμα και ένας απλός παρατηρητής ήταν ότι οι δύο ηγέτες ήταν αποφασισμένοι να πιάσουν το νήμα από την αρχή, να κάνουν δηλαδή μια επανεκκίνηση στις ελληνοτουρκικές σχέσεις που εδώ και δεκαετίες έχουν περάσει από πολλές φάσεις.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Ταγίπ Ερντογάν της 12ης Ιουλίου δεν είχαν καμία σχέση με τον Μητσοτάκη και τον Ερντογάν του Μαρτίου του 2022.

Οι δυο ηγέτες επί σχεδόν μια ώρα συζήτησαν τα πάντα. Από τα «βαριά» θέματα που απασχολούν τις δυο χώρες έως τη θετική ατζέντα που θέλουν να «οικοδομήσουν».

Και σε κάθε θέμα που έπεφτε στο τραπέζι η συμφωνία ήταν να υπάρχει συνέχεια. Γι’ αυτό τον λόγο και ο πρωθυπουργός μίλησε για αμοιβαίες κινήσεις καλής θέλησης, για συγκρατημένη νέα αρχή αλλά και για συνέπεια και συνέχεια.

Η συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν στο περιθώριο της Συνόδου ενός μεγάλου οργανισμού όπως είναι το ΝΑΤΟ ήταν η τρίτη και δεν θα είναι όπως φαίνεται η τελευταία.

Το επόμενο τετ α τετ το πιθανότερο είναι να γίνει στην 78η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη στις 5 Σεπτεμβρίου.

Αυτή τη συνάντηση θα ακολουθήσει αυτό που συμφώνησαν απο κοινού, δηλαδή να καθίσουν και πάλι στο ίδιο τραπέζι στο τέλος του έτους όταν θα διεξαχθεί το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας – Τουρκίας στη Θεσσαλονίκη.

Η ελληνική πλευρά δεν αποκλείει επίσης το ενδεχόμενο να λάβει ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρόσκληση από τον Ερντογάν να επισκεφθεί την Τουρκία.

Σημαντικό επίσης θεωρείται το γεγονός ότι αναβαθμίζεται σε επίπεδο υπουργών Εξωτερικών ( Γ. Γεραπετρίτη- Χ. Φιντάν) η διαδικασία των διερευνητικών επαφών με το μείζον θέμα των θαλασσίων ζωνών – ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας- να ανατίθεται σε πρόσωπα που θα επιχειρήσουν να το διευθετήσουν σε ανώτερο επίπεδο, ενώ παράλληλα θα λειτουργούν τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης ως ανάχωμα στην ένταση αλλά και η θετική ατζέντα για διμερείς συμφωνίες.

«Είμαστε σε μια χρονική στιγμή κατά την οποία αυτό που επιθυμούν όχι μόνο η Ελλάδα και η Τουρκία αλλά και οι σύμμαχοί τους είναι να συνεχιστεί το κλίμα ηρεμίας στο Αιγαίο αλλά και στην Ανατολική Μεσόγειο», τόνιζε κυβερνητικός αξιωματούχος και μάλιστα ο ίδιος επισήμαινε ότι σημειολογικά αξίζει να σταθούμε και στο γεγονός ότι μετά το πέρας της συνάντησης εκδόθηκαν σχεδόν πανομοιότυπες ανακοινώσεις για όσα συζητήθηκαν χωρίς να υπάρχει απόκλιση ή αμφίσημες διαρροές.

Επίσης, έμπειροι διπλωμάτες επισημαίνουν ότι η κλιμακωτή «σύσφιξη» σχέσεων Ελλάδας και Τουρκίας, δηλαδή πρώτα από τα πιο «ανώδυνα» ζητήματα και στη συνέχεια στα πιο «καυτά», βοηθά στη διατήρηση του θετικού κλίματος και στο ότι δίνεται χρόνος για να οικοδομηθούν πιο γερά θεμέλια τη στιγμή που και οι σύμμαχοι θέλουν σταθερότητα και σχέσεις καλής γειτονιάς.

Οι ίδιοι πάντως τονίζουν με έμφαση ότι δεν πρέπει σε καμία περίπτωση η Αθήνα να βάλει στην άκρη τις όποιες επιφυλάξεις της, γιατί η αφέλεια δεν χωράει στην ευέλικτη και αποτελεσματική διπλωματία.

 

 

Πηγή: newsbeast.gr




Κυριάκος Μητσοτάκης – Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν: Σχεδόν μια ώρα η συνάντηση στη Σύνοδο του ΝΑΤΟ – Ο διάλογος μπροστά στις κάμερες

Για «καλό κλίμα» και «ειλικρινή συζήτηση» κάνουν λόγο κυβερνητικές πηγές – Η προγραμματισμένη διάρκεια της συνάντησης ήταν 30 λεπτά

Σχεδόν μια ώρα διήρκησε η συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο περιθώριο της Συνόδου του ΝΑΤΟ στη Λιθουανία, η πρώτη τους μετά από μεγάλο χρονικό διάστημα.

Ενδεικτικό του θετικού  κλίματος που επικράτησε είναι το γεγονός ότι η συνάντηση διήρκεσε περίπου τον διπλάσιο από τον προγραμματισμένο χρόνο – αρχικά ήταν προγραμματισμένη για μισή ώρα

Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, στη συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν που έγινε σε καλό κλίμα, η συζήτηση ήταν ειλικρινής. Οι δύο ηγέτες συμφώνησαν το πλαίσιο για τη συνέχεια από εδώ και πέρα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να αναμένεται να επεξγήσει τον «οδικό χάρτη» στις δηλώσεις του αν και ήδη έχει δοθεί το στίγμα από τη συνάντηση Δένδια-Γκιουλέρ με την επαναδρομολόγηση των ΜΟΕ.
Όπως άλλωστε φαίνεται στο βίντεο από τα πρώτα λεπτά της συνάντησης, τόσο το κλίμα ανάμεσα στις δύο αντιπροσωπείες όσο  και ανάμεσα σε Κυριάκο Μητσοτάκη και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ήταν καλό.
Ενδεικτικός ήταν ο διάλογος που είχαν οι ηγέτες Ελλάδας και Τουρκίας μπροστά στις κάμερες:

  • Ερντογάν: Έχουμε μια νέα κυβέρνηση, πρωθυπουργέ, άρα έχουμε εδώ μια νέα ομάδα.
  • Μητσοτάκης: Όπως και εμείς. Αλλά αντιλαμβάνομαι ότι οι υπουργοί μας έχουν ήδη συναντηθεί και ξεκίνησαν μια καλή επαφή.

Όπως μετέδωσε ο απεσταλμένος του protothema.gr, Γιώργος Ευγενίδης, παρών στην αρχή της  συνάντησης Μητσοτάκη-Ερντογάν  ήταν και ο νέος επικεφαλής της ΜΙΤ, Ιμπραήμ Καλίν, ο οποίος συνεχάρη για την επανεκλογή του τον Έλληνα πρωθυπουργό, ο οποίος ανταπέδωσε με τα δικά του συγχαρητήρια προς τον στενό συνεργάτη του Τούρκου προέδρου.

Προωθούνται τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης

Πριν τη συνάντηση Μητσοτάκη-Ερντογάν, πραγματοποιήθηκε τετ α τετ του υπουργού Εθνικής Άμυνας, Νίκου Δένδια, με τον Τούρκο ομόλογό του, Γιασάρ Γκιουλέρ, με τον οποίο συμφωνήθηκε «η επικοινωνία Ελλάδας-Τουρκίας για την διευθέτηση συνάντησης για δραστηριότητες Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης».

Όπως αναφέρουν πηγές από το υπουργείο Άμυνας η συνάντηση Δένδια-Γκιουλέρ έγινε μέσα σε καλό κλίμα με τους δύο υπουργούς να συμφωνούν να υπάρξει επικοινωνία των δύο πλευρών προκειμένου να πραγματοποιηθεί συνάντηση για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης.

Δένδιας και Γκιουλέρ συμφώνησαν, επίσης, να υπάρχει η δυνατότητα άμεσης μεταξύ τους τηλεφωνικής επικοινωνίας, εφόσον χρειαστεί, ενώ εξετάσθηκε και η δυνατότητα πραγματοποίησης εκατέρωθεν επισκέψεων.

Πηγή: protothema.gr



Συνάντηση Μητσοτάκη με Ερντογάν σήμερα – Επανεκκίνηση των ελληνοτουρκικών σχέσεων και κόκκινες γραμμές

Η αποτίμηση της πρώτης ημέρας Συνόδου του ΝΑΤΟ – Τα κέρδη και οι παρεμβάσεις της Ελλάδας με το βλέμμα στραμμένο στο σημερινό τετ α τετ

Η προσαρμοστικότητα που έχει επιδείξει πολλές φορές ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έχει μείνει στην ιστορία. Ο Τούρκος Πρόεδρος σήμερα θα σφίξει το χέρι του Κυριάκου Μητσοτάκη τον οποίο μέχρι πρόσφατα δεν ήθελε όπως έλεγε ο ίδιος να δει στα μάτια του και όπως όλα δείχνουν το Βίλνιους της Λιθουανίας θα αποτελέσει την βάση επανεκκίνησης των ελληνοτουρκικών σχέσεων με θετικό πρόσημο.

Στις 12 το μεσημέρι, στο περιθώριο των εργασιών της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ θα καθίσουν στο ίδιο τραπέζι από τη μια ο Κυριάκος Μητσοτάκης, δίπλα του ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης και η διευθύντρια του διπλωματικού γραφείου του, Άννα Μαρία Μπούρα και απέναντι ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο νέος υπουργός Εξωτερικών, Χακάν Φιντάν και ο επικεφαλής σύμβουλός του Τούρκου Προέδρου, Ακίφ Τσαγατάι Κιλίτς. Η συνάντηση είναι προγραμματισμένη να διαρκέσει περίπου 45 λεπτά αλλά όπως έχει αποδειχθεί στο παρελθόν ο χρόνος αυτός πολλές φορές δεν αποδεικνύεται αρκετός.

Στο Βίλνιους θα υπάρχουν και ξεχωριστές συναντήσεις μεταξύ των υπουργών Εξωτερικών και Άμυνας των δύο χωρών.

Η θέση της Ελλάδας είναι ότι οι κόκκινες γραμμές είναι απαραβίαστες αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δυο χώρες και μάλιστα γειτονικές δεν πρέπει να συζητούν.

«Έχει διαμορφωθεί ένα θετικό κλίμα τους τελευταίους μήνες στις σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών μας και ευελπιστώ και προσβλέπω ότι μπορούμε να οικοδομήσουμε πάνω σε αυτό το θετικό κλίμα και να κάνουμε κάποια σημαντικά βήματα προόδου. Βήματα προόδου, τα οποία θα είναι προφανώς προς όφελος και των δύο λαών μας», δήλωσε χθες από το Βίλνιους ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Κυβερνητικές πηγές υπογραμμίζουν ότι υπάρχει πλέον η ευκαιρία να χαραχτεί ένας οδικός χάρτης ώστε αν υπάρχει η διάθεση από την Τουρκία να επιλυθεί με βάση το διεθνές δίκαιο η μια και μοναδική διαφορά ανάμεσα στις δυο χώρες και από την άλλη να ανοιχτούν δίαυλοι επικοινωνίας και οικονομικής συνεργασίας.

Και βεβαίως να διατηρηθεί η ηρεμία στην ανατολική Μεσόγειο μέσα από το θετικό momentum που επικρατεί τους τελευταίους μήνες.

Η πρώτη ημέρα της Συνόδου του ΝΑΤΟ

Η πρώτη ημέρα της Συνόδου αποδείχθηκε ιδιαίτερα εποικοδομητική για την Ελλάδα τόσο σε επίπεδο επαφών του πρωθυπουργού, ενώ και η παρέμβασή του στη Σύνοδο όπου έθεσε το μείζον θέμα του Μεταναστευτικού αλλά και των Δυτικών Βαλκανίων υπογραμμίζοντας ότι μπορεί να είναι ακόμη μια πρόκληση για τη σταθερότητα του ΝΑΤΟ.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και σήμερα εκτός από το τετ α τετ με τον Τούρκο πρόδρο, την Τετάρτη θα έχει συναντήσεις με τον Πρόεδρο της Γαλλικής Δημοκρατίας, Εμμανουέλ Μακρόν και τον καγκελάριο της Γερμανίας, Όλαφ Σολτς.

Επίσης, θα συναντηθεί με τον πρωθυπουργό της Βόρειας Μακεδονίας, Ντίμιταρ Κοβάτσεφσκι.

Στην κατ’ ιδίαν συνάντηση που είχε με τον Αλβανό ομόλογό του, συζήτησε το θέμα του Φρέντι Μπελέρη. Έθεσε, μάλιστα, στον Έντι Ράμα την ανάγκη να επιλυθεί το ζήτημα άμεσα, τονίζοντας ότι τίθεται ζήτημα κράτους Δικαίου στην Αλβανία.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Προγραμματισμένη η συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν – «Οι ελληνικές θέσεις είναι ξεκάθαρες»

Όλα θα κριθούν εκ του αποτελέσματος, τόνισε ο Παύλος Μαρινάκης

Ερωτήσεις για την επικείμενη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ στο Βίλνιους της Λιθουανίας δέχθηκε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης.

Ο κ. Μαρινάκης επιβεβαίωσε ότι υπάρχει προγραμματισμένη συνάντηση στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής στο ΝΑΤΟ αλλά ξεκαθάρισε ότι: «Εμείς προσερχόμαστε με πίστη και αυτοπεποίθηση. Οι ελληνικές θέσεις είναι ξεκάθαρες και δεν είναι διαπραγματεύσιμες»

Για το αν προσπαθεί να αγοράσει χρόνο η Τουρκία απάντησε: «Εμείς προσερχόμαστε με πίστη στις θέσεις μας και οποιαδήποτε διάθεση υποχώρησης. Όλα θα κριθούν εκ του αποτελέσματος».

 

Πηγή: newsbeast.gr




Νέα πρόκληση Ερντογάν: Να σταματήσει η Ελλάδα την αποστρατιωτικοποίηση των νησιών στο Αιγαίο

Λίγες ημέρες μετά την επανεκλογή του, ο Τούρκος πρόεδρος εξαπέλυσε νέα επίθεση

Για μια ακόμη φορά, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, προχώρησε σε εμπρηστικές δηλώσεις κατά της Ελλάδας, καλώντας την Αθήνα να σταματήσει την αποστρατιωτικοποίηση των νησιών του Αιγαίου. Όπως μεταδίδει το πρακτορείο ειδήσεων Anadolu, ο Ερντογάν τόνισε πως «προσπαθούμε να μειώσουμε τις εχθροπραξίες, όχι να τις αυξήσουμε».

«Μετά την εκλογή μου, ο Μητσοτάκης τηλεφώνησε και μου έδωσε συγχαρητήρια. Υπήρξε μια τέτοια διαδικασία. Επομένως, αν τύχει στο Βίλνιους, δεν θα διστάσουμε να συναντηθούμε. Είμαστε δύο γειτονικές χώρες. Αρκεί να μην δοθούν αντίθετα μηνύματα. Δεν προσπαθούμε να αυξήσουμε τις εχθροπραξίες, αλλά κύριε Πρωθυπουργέ σταματήστε να εξοπλίζετε τα νησιά.. Πού θα φτάσετε λοιπόν με αυτόν τον οπλισμό; Η Αμερική σας δίνει συνεχώς όπλα. Σας τα δίνει δωρεάν;», ανέφερε ο Ερντογάν.

Μάλιστα, ο Ερντογάν δεν έμεινε εκεί, καθώς κάλεσε την Κύπρο να αναγνωρίσει τη Βόρεια Κύπρο ως ανεξάρτητο κράτος και φυσικά τα δικαιώματα των κατοίκων της περιοχής.

 

Πηγή: newsbeast.gr

 

 

 




Μήνυμα φιλίας Ερντογάν προς την Ελλάδα λίγο πριν τις εκλογές στην Τουρκία: Να αφήσουμε στην άκρη τις εχθρότητες

Η ευχή για τις κάλπες και το μήνυμα στον Κυριάκο Μητσοτάκη

Ένα μήνυμα φιλίας στέλνει προς την Ελλάδα ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, επισημαίνοντας πως πρέπει «να αφήσουμε στην άκρη τις εχθρότητες». «Εύχομαι οι εκλογές να γίνουν η αρχή μίας νέας εποχής» τονίζει, εστιάζοντας στο ραντεβού στις κάλπες που δίνουν οι πολίτες της χώρας του στις 14 Μαΐου και οι πολίτες της χώρας μας μία ακριβώς εβδομάδα αργότερα.

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Καθημερινή» που δημοσιεύθηκε την Παρασκευή (12/5) και μιλώντας στον Μανώλη Κωστίδη, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στέλνει στην Ελλάδα «εγκάρδιους – φιλικούς χαιρετισμούς».

«Με την Ελλάδα μπορούμε να αφήσουμε στην άκρη τις εχθρότητες και τους ανταγωνισμούς, αυτό έφθειρε πολύ και τις δύο χώρες και δεν πρέπει να συνεχιστεί. Εύχομαι οι εκλογές και της Ελλάδας και της Τουρκίας να γίνουν η αρχή μιας νέας εποχής» αναφέρει ο πρόεδρος της γειτονικής μας χώρας που διεκδικεί εκ νέου την ψήφο του τουρκικού λαού στις 14 Μαΐου και ζητεί από τον Κυριάκο Μητσοτάκη «να τηρήσει τους λόγους του».

Ο πρόεδρος της Τουρκίας θεωρεί πως θα νικήσει στις εκλογές και δήλωσε χαρακτηριστικά στην «Κ» ότι «οι συγκεντρώσεις στις πλατείες αυτό δείχνουν, αυτή την επιθυμία δείχνει ο λαός, το βλέπετε κι εσείς», ενώ συνεργάτες του τόνισαν στον δημοσιογράφο Μανώλη Κωστίδη πως οι εκλογές πιθανότατα θα ξεκαθαρίσουν από τον πρώτο γύρο.

«Εύχομαι οι εκλογές και της Ελλάδας και της Τουρκίας να γίνουν η αρχή μιας νέας εποχής»

«Ο κ. Ερντογάν κατά τη διάρκεια της συνομιλίας μας ήταν εγκάρδιος, φιλικός. Μας προκάλεσε ιδιαίτερη εντύπωση πως παρά τις διαδοχικές συγκεντρώσεις, έδειχνε δυναμικός και θα συνέχιζε το πρόγραμμά του μέχρι αργά το βράδυ. Αυτό που παρατηρήσαμε επίσης είναι πως όταν αναφερθήκαμε στον Κυριάκο Μητσοτάκη δεν θέλησε να ανεβάσει τους τόνους, αφήνοντας στην άκρη το αρνητικό κλίμα που υπήρχε μεταξύ τους και προτίμησε να στείλει μήνυμα για μια νέα αρχή σε περίπτωση επανεκλογής και των δύο στις ηγεσίες των χωρών τους» υπογραμμίζει ο Μανώλης Κωστίδης.

«Ο πρόεδρος της Τουρκίας δείχνει σίγουρος για την υποστήριξη που θα του δώσει ο τουρκικός λαός για την επανεκλογή του. Όμως για να πετύχει τον στόχο του έχει και ένα βεβαρημένο πρόγραμμα με δεκάδες συγκεντρώσεις στην Κωνσταντινούπολη έως και αύριο το απόγευμα στις 6 μ.μ., οπότε ξεκινάει η απαγόρευση πολιτικών μηνυμάτων. Πάντως, πληροφορίες μας αναφέρουν πως συνεργάτες του, φιλοκυβερνητικά και αντιπολιτευόμενα μέσα ενημέρωσης κάνουν ετοιμασίες για την πιθανή νίκη του» σημειώνει ο δημοσιογράφος.

«Ετοιμάζεται για την ομιλία του μπαλκονιού»

Ο κ. Ερντογάν σε περίπτωση επανεκλογής του αναμένεται να κάνει μια «ομιλία του μπαλκονιού», όπως την αποκαλούν στην Τουρκία, και θα απευθυνθεί στον τουρκικό λαό από το ανάκτορο Ηuber της Κωνσταντινούπολης, το οποίο βρίσκεται στην ευρωπαϊκή όχθη της πόλης. Οι περισσότερες δημοσκοπήσεις δεν τον ευνοούν ιδιαίτερα, δείχνουν μικρό προβάδισμα του κ. Κιλιτσντάρογλου, όμως ο ίδιος και το επιτελείο του βλέπουν την ανταπόκριση του κόσμου στις προεκλογικές συγκεντρώσεις και τονίζουν πως αυτό που συμβαίνει στις πλατείες δεν είναι τυχαίο και όπως επισημαίνουν, το αποτέλεσμα θα φανεί στις κάλπες, αναφέρει κλείνοντας η εφημερίδα.

 

Πηγή: newsbeast.gr

 




Επίλυση των ελληνοτουρκικών διαφορών θα επιδιώξουν ΗΠΑ και Γερμανία μετά τις εκλογές στις δύο χώρες

Τα ραντεβού, οι δηλώσεις και οι κινήσεις που καταδεικνύουν ότι Ουάσιγκτον και Βερολίνο επιθυμούν το οριστικό τέλος της έντασης στις δύο πλευρές του Αιγαίου

Συντονισμένη προσπάθεια από Ουάσιγκτον και Βερολίνο προκειμένου να υπάρξει επίλυση των ελληνοτουρκικών διαφορών αναμένεται μετά το πέρας των προεδρικών εκλογών στη γειτονική χώρα και των εθνικών εκλογών στην Ελλάδα. Σε αυτό κατατείνουν όλες οι κινήσεις, προσεγγίσεις και δηλώσεις ιθυνόντων τόσο των Ηνωμένων Πολιτειών όσο και της Γερμανίας που επιθυμούν ο επόμενος Έλληνας πρωθυπουργός να καθίσει στο ίδιο τραπέζι με τον επόμενο Τούρκο πρόεδρο ώστε να θέσουν επί τάπητος τα ζητήματα που ταλανίζουν τις δύο πλευρές του Αιγαίου.

Εξαιτίας του παρατεταμένου πολέμου στην Ουκρανία, οι βασικοί πυλώνες του ΝΑΤΟ δεν θέλουν να σοβεί παράλληλα μια ένταση ή ακόμη περισσότερο μια σύγκρουση μεταξύ δύο συμμάχων στην νοτιοανατολική πτέρυγα του Βορειοατλαντικού Συμφώνου. Αυτό που επιδιώκουν είναι την συνοχή του ΝΑΤΟ σε μια τόσο σημαντική στιγμή για τα γεωπολιτικά συμφέροντα της περιοχής, κάτι που καταδεικνύεται ολοφάνερα.

Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ο Αμερικανός πρέσβης Τζορτζ Τσούνης μιλώντας προ ημερών στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «υπάρχει επιθυμία για συμβιβασμό και από τις δύο πλευρές (Αθήνα και Άγκυρα), αφού τελικά δεν πρόκειται για τη σχέση Ισραήλ και Παλαιστίνης. Καμία από τις δύο πλευρές, ούτε η Ελλάδα ούτε η Τουρκία, δεν έχει το μονοπώλιο στο τι είναι σωστό και τι είναι λάθος». Κάτι που σημαίνει ότι σε περίπτωση επίλυσης των ελληνοτουρκικών διαφορών θα πρέπει να γίνουν αμοιβαίες υποχωρήσεις, και η χρονική στιγμή για κάτι τέτοιο είναι κατάλληλη, αφού ο νέος Έλληνας πρωθυπουργός και ο νέος Τούρκος πρόεδρος θα ξεκινούν μόλις τη θητεία τους, άρα δεν θα έχουν μεγάλο πολιτικό κόστος.

 Αλλιώς θα συμπεριφερθούν στην έναρξη της θητείας τους κι αλλιώς εάν ζύγωνε ο χρόνος προς τη διεξαγωγή εκλογών.

Θυμίζουμε ότι αρχές Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε στις Βρυξέλλες μυστική συνάντηση μεταξύ της διευθύντριας του διπλωματικού γραφείου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, της κας Άννας Μαρίας Μπούρα και του διπλωματικού συμβούλου του Τούρκου προέδρου Ταγίπ Ερντογάν, του κου Ιμπραήμ Καλίν.

Ακολούθησε η επίσκεψη του υπουργού Εξωτερικών των Ηνωμένων Πολιτειών Άντονι Μπλίνκεν στην ελληνική και την τουρκική πρωτεύουσα, ενώ αξιοσημείωτο είναι πως ο Αμερικανός διπλωμάτης συνάντησε και τον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Αλέξη Τσίπρα, καθώς ο Λευκός Οίκος επιθυμεί να υπάρχει η συγκατάθεση για τις επόμενες κινήσεις και του έτερου υποψήφιου πρωθυπουργού, πέραν του κ. Μητσοτάκη.

Επίσης ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης μετέβη στο Βερολίνο, όπου στις 22 Απριλίου συναντήθηκε με τον Γερμανό καγκελάριο Όλαφ Σολτς, κάτι που σε πολλούς που δεν γνωρίζουν το παρασκήνιο, είχε προκαλέσει έκπληξη – ιδίως εξαιτίας της χρονικής στιγμής που συναντήθηκαν οι δύο άνδρες, μεσούσης της προεκλογικής περιόδου στην Ελλάδα.

 

Πηγή: newsbeast.gr




Νέα ακραία πρόκληση Ερντογάν: «Στην Κερασούντα κατατροπώσαμε τις συμμορίες των Ποντίων»

Προκλητική ρητορική Ερντογάν κατά των Ποντίων, σε προεκλογική ομιλία στην Κερασούντα –  Δίλημμα Τούρκου Προέδρου: Με με θυσιάσατε για τα κρεμμύδια και τις πατάτες – Η Τουρκία δεν θα επιτρέψει η πολιτική της να καθοδηγείται από τα εξώφυλλα περιοδικών, διαμήνυει 

Σε νέα πρόκληση κατά του Ποντιακού Ελληνισμού προχώρησε ο Τούρκος Πρόεδρος Ερντογάν σε προεκλογική του ομιλία στην Κερασούντα. «Αυτά τα πάτρια εδάφη είχαν κατατροπώσει τις συμμορίες των Ποντίων. Έτσι πιστεύω πως και σήμερα η Κερασούντα θα κάνει κόλαση την πατρίδα για τους κλακαδόρους του όρους Καντίλ (Κούρδους) και τους Γκιουλενιστές» ανέφερε ο Ερντογάν.

Το κρεμμύδι και οι πατάτες στο επίκεντρο των εκλογών στην Τουρκία

Μετά το διαφημιστικό σποτ του Κιλιστάνρογλου με το κρεμμύδι στο χέρι, χθες Ερντογάν σε ομιλία του κάλεσε τον τουρκικό λαό να μην θυσιάσει τον πρόεδρο του για λίγες πατάτες και κρεμμύδια.

«Εγώ ξέρω πως εσείς δεν θα θυσιάσετε τον ηγέτη σας για λίγα κρεμμύδια και πατάτες» δήλωσε από την Κερασούντα ο Τούρκος πρόεδρος.

Με την αναφορά αυτή ο Ερντογάν θέλησε να τοποθετηθεί για καυτά θέματα της καθημερινότητας που προκαλεί η οικονομική κρίση στην Τουρκία και είναι ενδεικτικό ότι τα ζητήματα αυτά έχουν γίνει κύριο μέρος της προεγκλογικής ατζέντας. Με το μεγαλύτερο χαρτονόμισμα της Τουρκίας, με τις 200 λίρες, δεν μπορείς να αγοράσεις μισό κιλό κιμά, σχολίασε ο ανταποκριτής στο ΣΚΑΙ Μανώλης Κωστίδης. Αντιστοιχεί σε 9 ευρώ.

Οι προεδρικές και κοινοβουλευτικές εκλογές θα διεξαχθούν στην Τουρκία στις 14 Μαΐου. Στην ψηφοφορία για τον πρόεδρο, οι ψηφοφόροι θα επιλέξουν ανάμεσα στον Ερντογάν, ο οποίος επιδιώκει την επανεκλογή του, και τους υποψηφίους της αντιπολίτευσης Κεμάλ Κιλιτσντάρογλου, Μουχαρέμ Ιντζέ και Σινάν Ογκάν.

Εξάλλου 24 πολιτικά κόμματα και 151 ανεξάρτητοι υποψήφιοι διεκδικούν έδρες στο 600μελές τουρκικό κοινοβούλιο.

Οργή Ερντογάν για το νέο εξώφυλλο του Economist: «Πρέπει να φύγει»

Η Τουρκία δεν θα επιτρέψει η πολιτική της να καθοδηγείται από τα εξώφυλλα περιοδικών, δήλωσε σήμερα ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

«Δεν θα επιτρέψουμε η εσωτερική πολιτική μας να καθοδηγείται και την εθνική βούληση να επηρεάζεται από τα εξώφυλλα περιοδικών, τα οποία είναι ο επιχειρησιακός μηχανισμός παγκόσμιων δυνάμεων», έγραψε ο Ερντογάν στο Twitter.

Ο Ερντογάν έκανε τα σχόλια αυτά αφού το βρετανικό περιοδικό The Economist τον στοχοθέτησε με ένα εξώφυλλο που έγραφε «Σώστε τη δημοκρατία», «Ο Ερντογάν πρέπει να φύγει», «Ψηφίστε!».

Επίσης, το εξώφυλλο προκάλεσε και την οργή των υποστηρικτών του Ερντογάν.

Σε δημοσίευμά της, η τουρκική εφημερίδα Sabah κάνει λόγο για πρόκληση των οπαδών του Ερντογάν από το γνωστό περιοδικό, με έδρα το Λονδίνο, για τη σκληρή αντιπολίτευση στον Τούρκο πρόεδρο.

Επισημαίνει πως σε συνοδευτικό του άρθρο, ο Economist υποστηρίζει ότι η ήττα του Ερντογάν θα δείξει «στους απανταχού δημοκράτες ότι οι ισχυροί άνδρες μπορούν να νικηθούν». «Μια νέα κυβέρνηση θα αποκαθιστούσε τις ταλαιπωρημένες σχέσεις με τη Δύση», σημειώνει το άρθρο του περιοδικού.

Στο δημοσίευμά της η τουρκική εφημερίδα σημειώνει πως οι επερχόμενες εκλογές στην Τουρκία είναι κρίσιμες για την αντιπολίτευση και, κατά τα φαινόμενα, για τα ξένα μέσα ενημέρωσης που έχουν εμμονή να χαρακτηρίζουν τους δημοκρατικά εκλεγμένους προέδρους ως «δικτάτορες». Για την αντιπολίτευση, προσθέτει, είναι η τελευταία ευκαιρία να εκθρονίσει τον Ερντογάν από το προεδρικό αξίωμα και τονίζει: Για τα ξένα μέσα ενημέρωσης, αυτό σημαίνει ότι η Δύση θα πρέπει να αντιμετωπίσει μια ασυμβίβαστη Τουρκική Δημοκρατία.

Υπενθυμίζεται πως δεν είναι το πρώτο αιχμηρό εξώφυλλο που κυκλοφορεί ο Economist κατά του Ερντογάν. Είχε προηγηθεί στις αρχές του έτους το εξώφυλλο με τίτλο «Η ελλοχεύουσα τουρκική δικτατορία» και είχε προκαλέσει την οργίλη αντίδραση του ίδιου του Τούρκου προέδρου.

Έξαλλος ο Τσαβούσογλου, απέσυρε άρθρο του από τον Economist λόγω εξωφύλλου και κύριου άρθρου κατά Ερντογάν

Το βασικό θέμα του περιοδικού Economist το οποίο αφορά τις προεδρικές και βουλευτικές εκλογές της 14ης Μαΐου στην Τουρκία προκάλεσε και την έντονη αντίδραση του υπουργού Εξωτερικών της χώρας, Μεβλούτ Τσαβούσογλου, ο οποίος απέσυρε άρθρο του το οποίο είχε υποβάλει προς δημοσίευση στο περιοδικό.

«Γιατί επιχειρείτε να αναμιχθείτε στην εσωτερική πολιτική ζωή μιας χώρας;», δήλωσε σύμφωνα με το τουρκικό κρατικό πρακτορείο Anadolu ο Τούρκος υπουργός Εξωτερικών. «Αποφασίζουν για λογαριασμό του τουρκικού λαού ή επιχειρούν να ταλαντεύσουν ένα έθνος».

Ο Μεβλούτ Τσαβούσογλου ανέφερε ότι, σε απάντηση στην τοποθέτηση του περιοδικού, απέσυρε το άρθρο του, το οποίο προοριζόταν για το επόμενο τεύχος. «Δεν έχουμε καμία δουλειά με όσους επεμβαίνουν στις εσωτερικές υποθέσεις της Τουρκίας», τόνισε ο επικεφαλής της τουρκικής διπλωματίας.

 

Δείτε περισσότερα εδώ: newsbomb.gr




Θράκη: Ξεσπά και καταγγέλλει η γυναίκα που δέχτηκε επίθεση επειδή ύψωσε την ελληνική σημαία

Μία απίστευτη καταγγελία είδε το φως της δημοσιότητας, σύμφωνα με την οποία Ελληνίδα μουσουλμάνα δέχτηκε επίθεση όταν ύψωσε την ελληνική σημαία σε χωριό της Θράκης. Όλα ξεκίνησαν το 2020 και συγκεκριμένα στις 25 Μαρτίου, όταν η γυναίκα αποφάσισε να ανεβάσει την ελληνική σημαία στο σπίτι της, στο χωριό Άνω Θέρμες στη Θράκη.