Η Energean ολοκλήρωσε τις σεισμικές έρευνες στον Πρίνο παρά τα εμπόδια που έθεσαν τα ΕΛΠΕ (video)

Παρά τις αντίξοες συνθήκες τις οποίες βιώνει η επιχειρηματική δραστηριότητα από την τραπεζική αργία, η Energean Oil & Gas ολοκλήρωσε τις σεισμικές έρευνες τριών διαστάσεων (3D) στην Λεκάνη του Πρίνου, οι οποίες ήταν οι πρώτες που διενεργήθηκαν στο Αιγαίο από το 1997 και οι οποίες υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του ερευνητικού μας προγράμματος 2013-2020, όπως αυτό έχει εγκριθεί από το Ελληνικό Δημόσιο.

Από τις έρευνες, αναμένεται να προκύψουν πολύ σημαντικά δεδομένα τόσο για την πραγματοποίηση του νέου γεωτρητικού προγράμματος στην παραγωγικά ενεργό περιοχή εκμετάλλευσης Πρίνου, όσο και για τον εντοπισμό πιθανών νέων κοιτασμάτων στην ευρύτερη περιοχή της Λεκάνης του Πρίνου. Επιπρόσθετα, από την διενέργεια των σεισμικών ερευνών αναμένεται να προκύψουν σημαντικά στοιχεία και για το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο αποκτά χωρίς οποιοδήποτε κόστος δεδομένα που θα βοηθήσουν στην καλύτερη αξιολόγηση του δυναμικού της Λεκάνης του Πρίνου και, φυσικά, των περιοχών εκείνων τις οποίες ακόμη το ίδιο δεν έχει παραχωρήσει προς έρευνα και εκμετάλλευση.

Η Energean  αισθάνεται την ανάγκη να ευχαριστήσει  και δημοσίως τα στελέχη και τις υπηρεσίες του ΥΠΑΠΕΝ και, συνολικά, των εμπλεκόμενων Υπουργείων και της Δημόσιας Διοίκησης, το Λιμενικό Σώμα, την Περιφέρεια Καβάλας και το Λιμεναρχείο Καβάλας για τη συνδρομή τους στην προσπάθεια της εταιρείας  με την χορήγηση των απαραίτητων αδειών και εγγράφων που απαιτούντο για την ολοκλήρωση του έργου.

Πρέπει ωστόσο να τονιστεί ότι, λόγω της αντίδρασης της ΕΛΠΕ Α.Ε., η οποία αρνήθηκε την οποιαδήποτε έρευνα στις όμορες περιοχές του Θρακικού Πελάγους, αντίθετα προς την διεθνή πρακτική και παρά την σύμφωνη γνώμη της Calfrac, η οποία κατέχει το 75% των περιοχών οι οποίες παραμένουν ανενεργές επί  30 έτη, δεν ολοκληρώθηκε η έρευνα όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί με αποτέλεσμα την ελλιπή καταγραφή των δεδομένων. Σε πρώτη φάση επισημαίνεται ότι τα δεδομένα που έχουν συλλεγεί δεν καλύπτουν με επαρκή τρόπο την περιοχή του Άθω, η οποία παρουσιάζει σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, καθώς έχει ήδη εντοπιστεί σε αυτήν πετρέλαιο και, μάλιστα, διαφορετικής ποιότητας σε σχέση με το παραγόμενο στον Πρίνο.

H Energean, σε συνεργασία με ειδικευμένη εταιρεία, θα προχωρήσει άμεσα στη διαδικασία επεξεργασίας και ερμηνείας των δεδομένων για την πλήρη αξιολόγηση του δυναμικού της περιοχής.

Με αφορμή την ολοκλήρωση των σεισμικών ερευνών 3D, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Energean Oil & Gas κ. Μαθιός Ρήγας δήλωσε τα εξής: «Η εταιρεία μας κατόρθωσε να ολοκληρώσει ένα ακόμη επενδυτικό πρόγραμμα με κλειστές τις τράπεζες και με περιορισμούς στην κίνηση κεφαλαίων, την ώρα που η επιχειρηματική και οικονομική δραστηριότητα στην χώρα τελεί υπό κατάρρευση. Κάνουμε μία τεράστια και αγωνιώδη προσπάθεια μέσα σε πρωτοφανείς συνθήκες να φέρουμε σε πέρας το γεωτρητικό μας πρόγραμμα στον Κόλπο της Καβάλας, η υλοποίηση του οποίου είναι μονόδρομος για την αύξηση της παραγωγής και τη διασφάλιση της λειτουργίας των εγκαταστάσεων και, φυσικά, της απασχόλησης. Είμαστε προσηλωμένοι στην προσπάθειά μας να κρατήσουμε τον Πρίνο ζωντανό για πολλά χρόνια ακόμη, ώστε να αποτελεί παράδειγμα αναφοράς για την ανάπτυξη της έρευνας και παραγωγής υδρογονανθράκων και σε νέες περιοχές της Ελλάδας».

Σημειώνεται ότι τα πλοία της Dolphin καθώς και τα σκάφη που υποστήριξαν τις σεισμικές έρευνες αναχώρησαν την περασμένη Πέμπτη από τον Κόλπο της Καβάλας.

ε2

ε1

 

 




Πάθος και θέαμα στο τουρνουά beach rugby στην Καβάλα (video)

Χθες Σάββατο και όχι την Παρασκευή όπως ήταν προγραμματισμένο ξεκίνησε το τουρνουά beach rugby, στην πλατεία Ελευθερίας της Καβάλας, το οποίο έχει την πρωτοτυπία ότι δεν θα διεξαχθεί σε κάποια παραλία, αλλά χάρη στην προσπάθεια των διοργανωτών θα έχει όλες τις απαραίτητες προδιαγραφές. Κι αυτό, γιατί τα παιχνίδια διεξάγονται σε γήπεδο με άμμο στο πιο κεντρικό σημείο της Καβάλας και περιμετρικά υπάρχει φουσκωτή προστατευτική περίφραξη διαστάσεων 20Χ15 μέτρα.

Είναι η πρώτη φορά που διεξάγεται τέτοια διοργάνωση στη Ελλάδα, χάρη στην προσπάθεια και στο πείσμα των αθλητών του τμήματος rugby του Α.Ο. «Καβάλα» και τη σημαντική στήριξη των συνδιοργανωτών, που είναι: Ο Δήμος Καβάλας, η Περιφερειακή Ενότητα Καβάλας, η Λέσχη Φιλάθλων Καβάλας και το Τ.Ε.Ι. Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.

Τα παιχνίδια θα διεξάγονται από τις 18:00 έως τις 23:00 και θα είναι μεταξύ ομάδων ανδρών και γυναικών. Συνολικά, θα συμμετέχουν δώδεκα ομάδες εκ των οποίων οι δύο θα είναι γυναικείες και τέσσερις από το εξωτερικό (δύο από την Ρουμανία, μία από την Τουρκία και μία από τη Σερβία). Κάθε ομάδα θα αγωνίζεται με τέσσερις παίκτες και η διάρκεια κάθε παιχνιδιού οκτώ λεπτά. Μετά από κάθε παιχνίδι θα υπάρχει 3λεπτο διάλειμμα, στο οποίο σχολές χορού και το γυμναστήριο Genesis θα παρουσιάσουν χορευτικές επιδείξεις.

Το τουρνουά έχει προσελκύσει, πέρα από το ενδιαφέρον των ομάδων που θα συμμετάσχουν και τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλήνιας εμβέλειας, όπως ο ΣΚΑΪ που έκανε ειδικό αφιέρωμα. Οι διοργανωτές σας περιμένουν για να απολαύσετε το θέαμα, να γνωρίσετε το άθλημα του rugby και να στηρίξετε την προσπάθεια που διαφημίζει την Καβάλα. Υπενθυμίζεται ότι το ENA CHANNEL στηρίζει την διοργάνωση ως χορηγός επικοινωνίας.

 




Οι υπουργοί Οικονομικών της ΕΕ για την Ελλάδα (video)

Λίγο πριν τις 11.00 το πρωί ξεκίνησαν να προσέρχονται για τη νέα συνεδρίαση του Eurogroup, οι Υπουργοί Οικονομικών της Ευρώπης, προκειμένου να συνεχίσουν τη μαραθώνια συζήτηση για το ελληνικό ζήτημα, που χθές έληξε μετά τα μεσάνυχτα και μάλιστα με ένταση μεταξύ του Γερμανού υπουργού Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, και του Διοικητή της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, Μάριο Ντράγκι. Δείτε εδώ τί έγινε χθες. Η συνεδρίαση του Eurogroup ξεκίνησε περίπου στις 12.30 το μεσημέρι.

 

Πρώτος κατέφθασε ο Αυστριακός Υπουργός Οικονομικών Χάνς Σέλινγκ, ο οποίος ανέφερε ότι υπάρχουν ακόμη πολλές διαφωνίες και μέσα στο Eurogroup αλλά και με την Ελλάδα και πως οι δυσκολίες μεγαλώνουν ώρα με την ώρα. Παράλληλα τόνισε ότι η πρόταση του Σόιμπλε δεν έπεσε ποτέ στο τραπέζι κατά τη διάρκεια της χθεσινής συνεδρίασης. “Έχουμε κάνει πρόοδο, αλλά ακόμα χρειαζόμαστε εγγυήσεις εκ μέρους της Ελλάδας”είπε ο υπουργός Οικονομικων της Αυστρίας. “Έχουμε χάσει πολύ χρόνο” σημείωσε μεταξύ άλλων, ενώ εκτίμησε ότι οι συνομιλίες για την Ελλάδα ενδέχεται να διαρκέσουν ακόμη και μετά τη λήξη των ελληνικών υποχρεώσεων προς την ΕΚΤ, στις 20 Ιουλίου.

 




Μέρκελ: Έτοιμο το Eurogroup να εξετάσει μεγαλύτερη περίοδο χάριτος και επιμήκυνση χρέους

«Όλα όσα συμφωνήσαμε αφορούν σε 3ετές πρόγραμμα ύψους 82 -86 δισ. ευρώ»

«Η Ελλάδα πρέπει να νομοθετήσει τα προαπαιτούμενα» τόνισε η Καγκελάριος της Γερμανίας Άνγκελα Μέρκελ κατά τη συνέντευξη τύπου μετά την ολοκλήρωση της Συνόδου Κορυφής. Είπε ότι δεν θα γίνει ονομαστικό κούρεμα χρέους αλλά ότι είναι «έτοιμο το Eurogroup να εξετάσει μεγαλύτερη περίοδο χάριτος και επιμήκυνση στα δάνεια μετά την πρώτη αξιολόγηση».

Όπως τόνισε μέχρι 15 Ιουλίου θα πρέπει να θεσμοθετηθούν τα προαπαιτούμενα: ΦΠΑ, συνταξιοδότηση, ΕΛΣΤΑΤ, εργασιακά. Ταυτόχρονα υπογράμμισε πως θα ανακληθούν οι νόμοι που πέρασαν στις αρχές Φεβρουαρίου από την ελληνική κυβέρνηση.

«Όλα όσα συμφωνήσαμε αφορούν σε 3ετές πρόγραμμα ύψους 82 -86 δισ. ευρώ», επεσήμανε η κ. Μέρκελ.

Μάλιστα υπογράμμισε πως θα χρειαστούν 25 δισ. για τις τράπεζες. Σχετικά με τo ταμείο των 50 δισ. ευρώ είπε ότι θα δουλεύει υπό ευρωπαϊκή επιτήρηση.

Επίσης ξεκαθάρισε ότι θα υπάρχει κανονικά τρόικα στην Αθήνα. Τόνισε ότι κατά την εκπόνηση του προγράμματος θα πρέπει να επιστρέψουμε στο κανονικό σχήμα του ελέγχου των τριών θεσμών όπως και στα άλλα κράτη.

«Συνολικά μπορούμε να πούμε ότι υπάρχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα στη συμφωνία. Μπορώ να υπερασπιστώ τη συμφωνία στο γερμανικό κοινοβούλιο» είπε και πρόσθεσε για την ελληνική Βουλή ότι οι νόμοι έχουν ήδη ετοιμαστεί.

Σχετικά με την αναφορά στο Grexit υπογράμμισε ότι: «Δεν χρειαζόμαστε σχέδιο Β. Το Grexit θα το κάναμε μόνο αν το ζητούσε η Ελλάδα».

Είπε ακόμη ότι είναι «Εκτός συζήτησης ένα ονομαστικό κούρεμα του χρέους».

https://youtu.be/A7mNoQr6tdA




Ντάισελμπλουμ: Τα φώτα στρέφονται στην ελληνική Βουλή (video)

Συνέντευξη Τύπου μετά τη συμφωνία στη Σύνοδο Κορυφής

Στη συμφωνία που κατέληξε η μαραθώνια Σύνοδος Κορυφής των ηγετών της ευρωζώνης αναφέρθηκε ο επικεφαλής του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ, σημειώνοντας πως στη συνεδρίαση εξετάστηκαν όλα τα θέματα που βρέθηκαν στο τραπέζι, ενώ χαρακτήρισε κομβικό σημείο το ζήτημα της εμπιστοσύνης.

Συμφωνήσαμε επί πολλών ζητημάτων, ανέφερε και μίλησε για επιπλέον προσπάθεια από πολλές πλευρές για να επανέλθει η Ελλάδας σε τροχιά. Ο ίδιος έκανε λόγο για σημείο στο κείμενο των συμπερασμάτων, πάνω στα οποία θα πρέπει το ελληνικό κοινοβούλιο να νομοθετήσει, καθώς και για σημεία που αναφέρουν ότι πρέπει να ενισχυθούν περαιτέρω οι ελληνικές προτάσεις.

Αναφορά έκανε και στο Ταμείο όπου θα γίνει η μεταφορά περιουσιακών στοιχείων και θα υπάρχει η αξιοποίηση τους. Τα χρήματα θα χρησιμοποιηθούν για ζητήματα χρέους και για την ανακεφαλαίωση των τραπεζών, όπως εξήγησε.

«Θα χρειαστούν περίπου 25 δισ. ευρώ για τις ανάγκες ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών», σημείωσε ο κ. Ντάισελμπλουμ.

Έκανε επίσης αναφορά στο Eurogroup που είναι προγραμματισμένο για σήμερα το απόγευμα. «Από την Ελλάδα τώρα θα υπάρχει την Τρίτη και την Τετάρτη νομοθεσία τόσο όσον αφορά το σύνολο αυτής της νομοθεσίας και για τα προαπαιτούμενα. Αφού γίνει αυτό θα υπάρξει ένα Eurogroup που θα εκκινήσει τις διαδικασίες στα υπόλοιπα εθνικά κοινοβούλια».

«Αφού τα θέματα αυτά θα έχουν αντιμετωπιστεί, θα έχουμε μια επίσημη απόφαση ώστε να ξεκινήσουν οι επίσημές διαπραγματεύσεις και οι θεσμοί θα διαπραγματευτούν σε αυτό το επίπεδο. Θα είναι και πάλι μια κρίσιμη στιγμή για την ολοκλήρωση της συμφωνίας», συνέχισε.

Τις επόμενες ημέρες, τα φώτα εστιάζονται στην ελληνική Βουλή και στη συνέχεια στα υπόλοιπα εθνικά κοινοβούλια ώστε να δοθεί η εντολή, ανέφερε ο κ. Ντάισελμπλουμ.

https://youtu.be/8w_fQP3Y3mo




ΕΛΕΟΣ | Δημοσιογράφος της δημόσιας τηλεόρασης μετέδωσε ως αληθινή μια είδηση από το Κουλούρι

Δημοσίευμα του γνωστού σατιρικού site ανέφερε πως επιτήδειοι έκοβαν στη μέση χαρτί κουζίνας και το πωλούσαν ως χαρτί υγείας

Ένα απίστευτο περιστατικό σημειώθηκε το πρωί της Παρασκευής στον τηλεοπτικό αέρα της ΕΡΤ όταν μια δημοσιογράφος μετέδωσε μια σατιρική είδηση από το γνωστό σαιτ «Το Κουλούρι» ως αληθινή. 

Ειδικότερα, το εν λόγω δημοσίευμα ανέφερε ότι συνελήφθη σπείρα που έκοβε στη μέση χαρτί κουζίνας και το πωλούσε ως χαρτί υγείας. Η ρεπόρτερ της εκπομπής Δήμητρα Στεφανίδου μετέδωσε την είδηση ως πραγματική, με κάθε σοβαρότητα και με πλάνα αστυνομίας στο background.

Μάλιστα, η δημοσιογράφος επιχείρησε να δικαιολογήσει το περιστατικό λέγοντας ότι υπήρχε έλλειψη γιαυτό και το μοσχοπουλούσαν στην αγορά!

Δείτε το σχετικό βίντεο.




#SeeYouInGreece – Έλληνες reporter | Μια καμπάνια με τους Bono, Τζολί, Clooney και άλλους για την στήριξη της Ελλάδας

Ενώ η οικονομία στην Ελλάδα είναι σε κρίση και αρνητικότητα, διεθνή μέσα μαζικής ενημέρωσης συχνά διαχέουν πτυχές της ελληνικής ζωής, βλάπτοντας τον ελληνικό τουρισμό, όταν η χώρα αυτή χρειάζεται περισσότερο στήριξη.

Αυτούς τους δύο τελευταίους μήνες, πολλοί αναγνώστες από όλο τον κόσμο μας έστειλαν μηνύματα ζητώντας εάν η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ασφαλής και αν εξακολουθεί να είναι μια καλή στιγμή για να επισκεφθούν τη χώρα μας.

Η Απλή απάντηση μας είναι: αν όχι τώρα, τότε πότε

Ο καλύτερος τρόπος για να στηρίξετε την Ελλάδα είναι να πραγματοποιήσετε το όνειρό σας για διακοπές και να επισκεφθείτε τη χώρα τώρα!

Αλλά γιατί ήμαστε Έλληνες και θα μπορούσαμε να μεροληπτούμε, ζητήσαμε από μερικά γνωστά πρόσωπα, να μας πουν τι σκέφτονται για ένα ταξίδι στην Ελλάδα. Δημιουργήσαμε το #SeeYouInGreece, μια εκστρατεία για να υπενθυμίσει στον κόσμο ότι η Ελλάδα είναι κάτι περισσότερο από ένα μεγάλο πρόβλημα χρέους.

Παρακολουθήστε παρακάτω την Αντζελίνα Τζολί, τον Bono, τον Μπραντ Πιτ, τον Steven Spielberg, Gerard Butler, Τζόντι Φόστερ, Sofia Vergara, Τζορτζ Κλούνεϊ, Ethan Hawke, Μάικλ Ντάγκλας και τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ να δηλώνουν για την Ελλάδα.

Με εκτίμηση,
Οι φίλοι σας στο Έλληνες Reporter




Οι… κροκόδειλοι «Σόιμπλε-Ντράγκι-Λαγκάρντ» τρώνε την Ελλάδα (video)

Τον γύρο του διαδικτύου κάνει η είδηση ότι σε φούρνο της Αθήνας, ευρηματικοί αρτοποιοί θέλοντας να καυτηριάσουν τη σκληρή διαπραγματευτική γραμμή των εταίρων, δημιούργησαν φρατζόλες ψωμιού με σχήμα κροκόδειλων τις οποίες ονόμασαν «Σόιμπλε-Ντράγκι-Λαγκάρντ».

Οι κροκόδειλοι εκτίθενται στη βιτρίνα του φούρνου και εμφανίζονται να κατασπαράσσουν ένα κομμάτι ψωμιού, που φέρει τη σημαία της Ελλάδας.

Το ρωσικό RT βρέθηκε στον εν λόγω φούρνο και παρουσίασε σχετικό ρεπορτάζ:




Το βίντεο της επίθεσης στον Σέρβο πρωθυπουργό στη Σρεμπρένιτσα

Έκκληση στους παρευρισκόμενους στην τελετή μνήμης για τα θύματα της Σρεμπρένιτσα να παραμείνουν αξιοπρεπείς στην οδύνη τους, απηύθυνε ο επικεφαλής της ισλαμικής κοινότητας της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης, Χουσεΐν Καβάζοβιτς, με αφορμή το επεισόδιο με τον Σέρβο πρωθυπουργό, Αλεξάνταρ Βούτσιτς, ο οποίος αποδοκιμάστηκε και στη συνέχεια δέχθηκε επίθεση με πέτρες και άλλα αντικείμενα από το συγκεντρωμένο πλήθος.
«Δεν πρέπει να επιτρέψουμε εκείνους που προκάλεσαν τον πόνο, σήμερα να είναι εδώ περισσότερο αξιοπρεπείς από εμάς. Ας παραμείνουμε αξιοπρεπείς ως μουσουλμάνοι, αυτή είναι υποχρέωση προς την πίστη μας» τόνισε ο επικεφαλής της ισλαμικής κοινότητας της Βοσνίας μιλώντας στο πλήθος συγγενών των θυμάτων της Σρεμπρένιτσα και πολιτών που πήγαν να αποτίσουν φόρο τιμής στα θύματα. Σύμφωνα με τοπικά ΜΜΕ, η ένταση στο Ποτοτσάρι εκτονώθηκε χάρη στην παρέμβαση του Χουσεΐν Καβάζοβιτς.
Ο πρωθυπουργός της Σερβίας, Αλεξάνταρ Βούτσιτς, μετέβη στη Βοσνία για να παραστεί στις εκδηλώσεις μνήμης με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από τη σφαγή χιλιάδων Βόσνιων Μουσουλμάνων στη Σρεμπρένιτσα, από τις δυνάμεις των Σέρβων της Βοσνίας το 1995, στη διάρκεια του πολέμου.Ενώ βρισκόταν στο κοιμητήριο και μνημειακό κέντρο Ποτοτσάρι αποδοκιμάστηκε από το συγκεντρωμένο πλήθος και δέχθηκε επίθεση με πέτρες και άλλα αντικείμενα.Σύμφωνα με τους ρεπόρτερ του σερβικού πρακτορείου ειδήσεων Tanjug που ήταν παρόντες στα επεισόδια, η αντιπροσωπεία της Σερβίας δέχθηκε επίθεση με πέτρες, παπούτσια, πλαστικά μπουκάλια με νερό και άλλα αντικείμενα. Ο Αλεξάνταρ Βούτσιτς δέχθηκε πέτρα στο κεφάλι και έσπασαν τα γυαλιά του.

Ο Σέρβος πρωθυπουργός συμμετείχε, όπως μεγάλος αριθμός ξένων αξιωματούχων και αντιπροσωπειών διεθνών οργανισμών, στην τελετή μνήμης. Αφού άφησε λουλούδια στο μνημείο για τα θύματα της Σρεμπρένιτσα και προχωρούσε προς το αυτοκίνητό του, πλήθος συγκεντρωμένων άρχισε να φωνάζει συνθήματα εναντίον του και να πετά πέτρες και αντικείμενα προς την κατεύθυνσή του.

Σερβικά ΜΜΕ μεταδίδουν ότι κάποιοι από τους συγκεντρωμένους κρατούσαν πανό με δήλωση που είχε κάνει ο πρωθυπουργός της Σερβίας στη σερβική Βουλή λίγες μέρες μετά τη σφαγή στη Σρεμπρένιτσα, στις 20 Ιουλίου του 1995, ως στέλεχος τότε του Σερβικού Ριζοσπαστικού Κόμματος. Στα πανό αναγραφόταν «Αλεξάνταρ: Για κάθε νεκρό Σέρβο, θα σκοτώνουμε 100 μουσουλμάνους».

Ο πρωθυπουργός της Σερβίας περικυκλωμένος από τους άνδρες της προσωπικής του ασφάλειας άρχισε να τρέχει και οι οργανωτές των εκδηλώσεων μνήμης από τα μεγάφωνα απηύθυναν έκκληση για ηρεμία, αναφέρει το Αθηναϊκό Πρακτορείο.

Η βοσνιακή αστυνομία παρενέβη, συγκρούστηκε με τους δράστες της επίθεσης και η σερβική αντιπροσωπεία αποχώρησε από την περιοχή και επέστρεψε εσπευσμένα στο Βελιγράδι.

Ο Αλεξάνταρ Βούτσιτς μετά την επίσκεψη στη Σρεμπρένιτσα είχε προγραμματίσει να μεταβεί στο Σαράγεβο για συνομιλίες με την ηγεσία της Βοσνίας – Ερζεγοβίνης.

Μήνυμα στο βιβλίο συλλυπητηρίων και συνάντηση με τις «Μητέρες της Σρεμπρένιτσα»

Νωρίτερα, κατά την επίσκεψή του στη Σρεμπρένιτσα, ο Σέρβος πρωθυπουργός έγραψε μήνυμα στο βιβλίο συλλυπητηρίων, στο οποίο εκφράζει το βαθύ σεβασμό του προς τα θύματα των εγκλημάτων στη Σρεμπρένιτσα, τονίζει ότι ποτέ δεν πρέπει να λησμονηθούν και ότι είναι καιρός να αρχίσει να οικοδομείται διαφορετικό μέλλον για τους λαούς της Σερβίας και της Βοσνίας.

«Ελπίζω τέτοιο τρομερό έγκλημα να μην συμβεί ποτέ ξανά. Είμαι πεπεισμένος ότι θα υπάρξει διαφορετικό και καλύτερο μέλλον στις σχέσεις των λαών της Σερβίας και της Βοσνίας. Εκφράζω τον βαθύτατο σεβασμό μου προς όλα τα θύματα και τις οικογένειές τους» έγραψε ο πρωθυπουργός της Σερβίας στο βιβλίο συλλυπητηρίων.

«Εδώ στη Σρεμπρένιτσα είναι υποχρέωση όλων να σκύβουμε το κεφάλι, να μην ξεχνάμε και να αρχίσουμε να δημιουργούμε ένα διαφορετικό μέλλον» τόνισε στο μήνυμά του.

Τον πρωθυπουργό της Σερβίας σήμερα το πρωί στην είσοδο του μνημειακού κέντρου υποδέχθηκαν εκπρόσωποι των τοπικών αρχών, της οργανωτικής επιτροπής των εκδηλώσεων καθώς και σύζυγοι και μητέρες των εκτελεσθέντων στη Σρεμπρένιτσα, οι οποίοι του ζήτησαν να συμβάλλει στη συμφιλίωση και να αναγνωρίσει τα γεγονότα.

Εκ μέρους της οργάνωσης «Μητέρες της Σρεμπρένιτσα’, η Χατίτζα Μεχμέτοβιτς τού χάρισε καρφίτσα με το «Λουλούδι της Σρεμπρένιτσα», το σύμβολο μνήμης αλλά και μάχης κατά της γενοκτονίας και του ανθρώπινου μαρτυρίου.

«Σας ζητάμε εκ μέρους των νέων να βοηθήσετε να γίνει η Βοσνία λειτουργικό κράτος» είπε η κ. Μεχμέντοβιτς και του καρφίτσωσε στο πέτο το λευκό και πράσινο πλεκτό λουλούδι.

Η Κάντα Χόντιτς από την οργάνωση «Μητέρες των θυλάκων Σρεμπρένιτσα και Ζέπα» είπε στον κ. Βούτσιτς ότι τα γεγονότα δεν πρέπει να αμφισβητούνται και ότι η ειρήνη και η συνεργασία είναι προς το κοινό συμφέρον.

Ο κ. Βούτσιτς πριν από την άφιξη στη Σρεμπρένιτσα σε ανοιχτή επιστολή του, τόνισε ότι η Σερβία καταδικάζει απερίφραστα το τρομερό έγκλημα στη Σρεμπρένιτσα.

«Δεν υπάρχουν λόγια με τα οποία μπορεί να εκφράσει κάποιος τη θλίψη για τα θύματα και την οργή και την πικρία προς εκείνους που διέπραξαν αυτό το τερατώδες έγκλημα. Η Σερβία σαφώς και καταδικάζει απερίφραστα το φρικιαστικό έγκλημα, απεχθάνεται όσους συμμετείχαν σε αυτό και θα συνεχίσει να τους οδηγεί ενώπιον της δικαιοσύνης» ανέφερε στην επιστολή του.

«Υποχρέωση μου είναι να υποκλιθώ μπροστά στα θύματα. Αυτή είναι μια πράξη με την οποία θα στραφούμε προς το μέλλον» υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι «το κοινό μέλλον δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θυσιαστεί για την προσωπική ή εθνική ιδιοτέλεια οποιουδήποτε».

Καταδίκασε την επίθεση ο δήμαρχος της Σρεμπρένιτσα

Ο δήμαρχος της Σρεμπρένιτσα Καμίλ Ντουράκοβιτς δήλωσε σήμερα ότι η επίθεση αποτελεί έργο “νοσηρών εγκεφάλων”.

“Αποτελεί έργο νοσηρών εγκεφάλων που καταχράσθηκαν αυτό το ιερό γεγονός. Ο Βούτσιτς αγκάλιασε σήμερα τη Μουνίρα Σούμπασιτς, την πρόεδρο της ένωσης Μητέρες της Σρεμπρένιτσα…, προσπάθησε άρα να είναι συμπονετικός στη θλίψη και στον πόνο μας”, δήλωσε στους δημοσιογράφους ο δήμαρχος της Σρεμπρένιτσα προσθέτοντας ότι θα τηλεφωνήσει στον σέρβο πρωθυπουργό για να του ζητήσει συγγνώμη.

Από την πλευρά της η Μουνίρα Σούμπασιτς δήλωσε ότι τα συμβάντα στην σημερινή τελετή μνήμης για τη σφαγή της Σρεμπρένιτσα “δεν αποτελούν επίθεση κατά του Βούτσιτς, αλλά κατά της δικής μας αξιοπρέπειας. Είναι το έργο μίας ομάδας ατόμων μεταξύ των οποίων δεν είδα θύματα” της σφαγής, δήλωσε, σύμφωνα με την ιστοσελίδα Klix.ba.

“Δυστυχώς, η ευθύνη θα βαρύνει εμάς. Είμαι εξαιρετικά απογοητευμένη και αισθάνομαι τραυματισμένη, ως εάν το περιστατικό συνέβη σε εμένα. Και όχι για τον Βούτσιτς, αλλά για τη δική μας αξιοπρέπεια που διασώσαμε επί 20 χρόνια”, συνέχισε.

Πηγή photo: Αl Jazeera




ΕΚΤΑΚΤΟ | Νεκρός βρέθηκε στη Δράμα, μέσα στο ρέμα της Ταξιαρχίας (ΒΙΝΤΕΟ)

Νεκρός βρέθηκε σήμερα το απόγευμα 9/7 στις 19:00 περίπου, ένας άντρας 33 περίπου χρονών.

Ο άτυχος άντρας ήταν αγνοούμενος τις τελευταίες ημέρες και η σορός του βρέθηκε σήμερα, μετά από έρευνα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Δράμας μέσα στο Ρέμα της Αγίας Βαρβάρας, στην περιοχή της Ταξιαρχίας.

Περισσότερες λεπτομέρειες για το λόγο του θανάτου, θα μας δώσει τις επόμενες ημέρες η Αστυνομική Διεύθυνση Δράμας.

Δείτε το σχετικό βίντεο




Παναθηναϊκός – Αγιαξ 0-2 (video)

Ξανά 4-2-2-2 

Είναι ξεκάθαρο πλέον πως ο Γιάννης Αναστασίου ρίχνει όλο το βάρος στην προσαρμογή των παικτών του στο 4-2-2-2. Απέναντι στον Άγιαξ, ο Έλληνας τεχνικός ξεκίνησε τον Κοτσόλη κάτω από τα δοκάρια, αριστερό μπακ τον Χουχούμη, δεξί τον Βέμερ και στο κέντρο των μετόπισθεν τον Ταυλαρίδη με τον Κουτρουμπή. Λαγός και Ζέκα τα αμυντικά χαφ. Μπροστά τους και αριστερά ο Πράνιτς, δεξιά ο Λουντ. Στην κορυφή της επίθεσης ο Καρέλης με τον Μπεργκ.

«Βαρύς», πολλά λάθη και δυο αντεπιθέσεις

Στο πρώτο ημίχρονο ο Άγιαξ κυριάρχησε στο γήπεδο. Είχε εξαιρετική κυκλοφορία της μπάλας, περισσότερα τρεξίματα, μεγαλύτερη διάθεση και ενέργεια. Η ομάδα του Φρανκ Ντε Μπουρ δεν άφησε τον Παναθηναϊκό να πάρει ανάσα, πίεσε σωστά και είχε συντριπτική κατοχή της μπάλας. Το 1-0 με το γκολ του Μίλικ στο 32′ έπειτα από εξαιρετική συνεργασία με τον Σόνε ήταν λογικό και επόμενο της εικόνας των δύο ομάδων μέσα στο γήπεδο.

Το «τριφύλλι» δεν μπορούσε να κυκλοφορήσει την μπάλα, δεν είχε αντίδοτο και καθαρό μυαλό στο πρέσινγκ των Ολλανδών. Μόνο στο τελευταίο δεκάλεπτο οι «πράσινοι» άρχισαν να κρατούν την μπάλα στα ο Παναθηναϊκός αν και σε θέση άμυνας στο μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα, δεν δέχθηκε φάσεις, με τον Βέμερ να είναι εξαιρετικός ανασταλτικά.

Επιθετικά, όμως, ο Παναθηναϊκός δεν είχε λύσεις. Ο Ζέκα ήταν εκτός κλίματος, ο Πράνιτς δεν πήρε πρωτοβουλίες και μόνο σε δύο καλές αντεπιθέσεις η ελληνική ομάδα απείληαε. Αυτές χάρη στην μαχητικότητα του Καρέλη. Στην πρώτη ο Πράνιτς πλάσαρε ψηλά και στην δεύτερη μετά από σέντρα του Έλληνα στράικερ ο Μπεργκ σε κενό τέρμα δεν πρόλαβε να κάνει την προβολή.

Ο Παναθηναϊκός δεν είχε φρεσκάδα, κάτι που είναι λογικό μετά από δέκα ημέρες δυνατών προπονήσεων στο Όστερμπεκ. Φυσικά αυτό δεν αποτελεί δικαιολογία για την κακή κυκλοφορία της μπάλας και τα πολλά λάθη αλλά είναι ένα δεδομένο σημαντικό.

Πολύ καλύτερος, έλειψε η ουσία!

Στην επανάληψη ο Γιάννης Αναστασίου έριξε στο παιχνίδι τον Τριανταφυλλόπουλο αντί του Ταυλαρίδη, μετέφερε τον Πράνιτς αριστερά αντί του Χουχούμη που έδωσε την θέση του στον Νίνη. Ο Ατζαγκούν αντί του Λουντ και ο Πέτριτς αντί του Καρέλη. Ο Παναθηναϊκός άφησε το κακό του πρόσωπο στα αποδυτήρια, εμφάνιστηκε πολύ καλύτερος και έχασε καλές ευκαιρίες για να σκοράρει. Το ανέβασμα στην απόδοση του Ζέκα, ο εξαιρετικός Ατζαγκούν και το συντονισμένο πρέσινγκ έκαναν τον Παναθηναϊκό γρήγορο στην ανάπτυξη, πιεστικό και δημιουργικό.

Ο Πέτριτς στο 51′, ο Μπεργκ ένα λεπτό αργότερα, στο 80′ ο Καλτσάς και στο 84′ ο Ατζαγκούν θα μπορούσαν να βρουν τον δρόμο προς τα δίχτυα. Ειδικά στην φάση του 84′ η μπάλα χάθηκε με γρήγορες εναλλαγές στον άξονα αλλά το πλασέ του Νιγηριανού απόκρουσε ο Μπερ. Οι «πράσινοι» έφτιαξαν φάσεις, δεν τις έκαναν γκολ και ο Άγιαξ τον… τιμώρησε στο 86′. Ο Ελ Γάζι εκμεταλλεύθηκε την λάθος διαχείριση της φάσης από Τριανταφυλλόπουλο και Θελάντερ, βρήκε χώρο και πλάσαρε υπέροχα τον Στιλ για το 2-0.

Ένα σκορ που έμεινε μέχρι το φινάλε και το οποία δεν έχει καμία σημασία. Στα φιλικά μετράνε άλλα πράγματα. Όπως τα «θέματα» πόυ έχει ο Παναθηναϊκός στην άμυνα και… έρχεται να λύσει ο Σάντσεθ. Όπως και το πολύ καλό δεύτερο μέρος, όπου ο Παναθηναϊκός ήταν… Παναθηναϊκός με καλή κυκλοφορία, καλό πρέσινγκ και δημιουργία φάσεων.

Όσον αφορά τα πρόσωπα, πολύ καλός αμυντικά ο Βέμερ, ξεχώρισε ο Πράνιτς ως αριστερός μπακ ενώ ο Ατζαγκούν είχε μεγάλο μέρος στην αλλαγή της εικόνας στο δεύτερο μέρος.

gazzetta.gr




ΣΥΡΙΖΑ | Ραχήλ και τουλάχιστον άλλες 5 οι απώλειες (video)

Επικαλέστηκε τον Θεόδωρο Κολοκοτρώνη και τόνισε: Θέλει αρετή και τόλμη η Ελευθερία ενώ υποστήριξε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει εντολή μόνο να υλοποιήσουν το πρόγραμμα Θεσσαλονίκης.

Σκληρή κριτική στην κυβέρνηση εξαπέλυσε η Ραχήλ Μακρή, καταγράφοντας την πρώτη επίσημη διαφοροποίηση τόσο για την εξουσιοδότηση που ζητά το Μέγαρο Μαξίμου όσο και για τους εφαρμοστικούς νόμους που θα ακολουθήσουν, εφόσον οριστικοποιηθεί η συμφωνία με τους «θεσμούς».

Η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, με συναισθηματικά φορτισμένη τοποθέτηση, επιχείρησε να «ξεγυμνώσει» την κυβερνητική τακτική, επισημαίνοντας ότι η πρόταση προς τους θεσμούς παραβιάζει την εντολή που ελήφθη τόσο την 25η Ιανουαρίου όσο και από το δημοψήφισμα της 6ης Ιουλίου.

Κατηγόρησε, δε, τον πρωθυπουργό, αλλά και το επιτελείο του για «ατολμία» και απροθυμία να χτυπήσουν τη διαπλοκή και να διεκδικήσουν τα συμφέροντα της κοινωνίας και των πολιτών.

«Η αδυναμία ελέγχου της νομιμότητας των καναλιών ήταν το πρώτο λάθος» είπε απευθυνόμενη προς την κυβέρνηση, «φωτογραφίζοντας» τον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά, για να συνεχίσει: «Το δεύτερο λάθος η παραχώρηση στις διοικήσεις των τραπεζών της παραμονής τους. Αν δεν υπήρχε ατολμία διεκδίκησης δεν θα υπήρχε σήμερα το κλείσιμο τραπεζών».

«Φωτογραφίζοντας» τον κ. Γιάννη Πανούση και τον Γιώργο Σταθάκη, είπε πως «υπάρχουν υπουργοί που έστελναν τα ΜΑΤ να φυλάνε τα κανάλια από ειρηνικούς διαδηλωτές και άλλοι που έδιναν τη διαχείριση απορριμμάτων στον Μπόμπολα», για να προσθέσει «υπήρχαν όμως και άλλοι που άνοιγαν ξανά την ΕΒΖ και έδιναν δουλειά σε απολυμένους. Αυτούς θέλουμςε» εννοώντας τον Παναγιώτη Λαφαζάνη .

Κατακεραυνώνοντας την πρόταση προς τους «θεσμούς», σημείωσε: «Καλούμαστε σήμερα να επικυρώσουμε μια εντολή διαπραγμάτευσης που δεν δύναται να υπερβεί την εντολή που πήραμε από τις εκλογές και από το δημοψήφισμα. Κατανοούμε ότι ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ποτάμι επιχειρούν να παρασύρουν τον ΣΥΡΙΖΑ σε ένα νέο μνημόνιο» και, απευθυνόμενη προς όλες τις κατευθύνσεις, είπε: «Ωστόσο, κύριοι δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Δεν επιτρέπω να βρείτε άλλοθι για να ρίξετε αυτή τη χώρα και τους πολίτες της. Δεν θα επιτρέψω να μειωθούν οι συντάξεις μέσω αύξησης ΦΠΑ. Δεν γίνεται να αυξηθούν φόροι ακινήτων. Δεν σας εξουσιοδοτώ να ξεπουλήσετε αεροδρόμια, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λιμάνια και Ελληνικό και όλη τη δημόσια περιουσία μέσω ΤΑΙΠΕΔ. Δεν στηρίζω ό,τι δεν είναι συμβατό με το πρόγραμμα Θεσσαλονίκης. Κάνω ύστατη έκκληση να διαπραγματευτείτε με βάση την εντολή του λαού. Δεν εγκρίνω πρόταση που κατά 80% είναι ίδια με αυτή που μας έθεσε ο Γιούνκερ».

Εκλεισε με τη φράση του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη: «Ὅταν ἀποφασίσαμε νὰ κάμωμε τὴν Ἐπανάσταση, δὲν ἐσυλλογισθήκαμε οὔτε πόσοι εἴμεθα οὔτε πὼς δὲν ἔχομε ἄρματα… ἀλλὰ ὡς μία βροχὴ ἔπεσε εἰς ὅλους μας ἡ ἐπιθυμία τῆς ἐλευθερίας μας» είπε για να προσθέσει «θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία, ο λαός την απέδειξε δεν ξέρω όμως να την διαθέτετε και εσείς».

video platformvideo managementvideo solutionsvideo player




Γιατί δεν υπέγραψε ο Πάνος Καμμένος το σχέδιο νόμου (video)

Η Μαρίνα Χρυσοβελώνη άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα

«Ο Πάνος Καμμένος δεν υπέγραψε το σχέδιο νόμου γιατί θέλει να συζητηθούν στην Κοινοβουλευτική Ομάδα τα μέτρα για το ΦΠΑ στα νησιά και τις αμυντικές δαπάνες» σημείωσε η εκπρόσωπος Τύπου των Ανεξαρτήτων Ελλήνων, Μαρίνα Χρυσοβελώνη.

«Το γεγονός ότι δεν έβαλε την υπογραφή του σε μία πρόταση δεν σημαίνει τίποτα περισσότερο και τίποτα λιγότερο από αυτό» πρόσθεσε η κα Χρυσοβελώνη, υπογραμμίζοντας ότι οι Ανεξάρτητοι Έλληνες «έχουμε στηρίξει όλη τη διαπραγματευτική διαδικασία με κάθε δυνατό τρόπο».

«Από εκεί και πέρα ο Πρόεδρος θα θέσει και θα αναλύσει τα δεδομένα στην ΚΟ και θα προχωρήσουμε σε απόφαση για την περαιτέρω στάση που θα κρατήσουμε. Δεν υπάρχει τίποτα άλλο αυτή τη στιγμή» κατέληξε.

 

https://youtu.be/emLXopQKeYk

 




Παρουσιάστρια ειδήσεων «ξέχασε» το σουτιέν στα καμαρίνια

Το δελτίο αλβανικού καναλιού που τρελαίνει το αντρικό κοινό

Έναν παράδοξο τρόπο να προσελκύσει το αντρικό κοινό στο δελτίο ειδήσεών του, σκαρφίστηκε το κανάλι Zjarr Televizion της Αλβανίας.

Στο συγκεκριμένο κανάλι η παρουσίαση ειδήσεων γίνεται από γυναίκες οι οποίες αποκαλύπτουν το ντεκολτέ τους.

Μάλιστα, στο δελτίο της 27 Ιουνίου, η παρουσιάστρια όχι απλά φρόντισε να τονίσει το μπούστο της, αλλά επιπλέον «ξέχασε» να φορέσει σουτιέν, αφήνοντας έτσι ακάλυπτο ένα μέρος του πληθωρικού της στήθους.

Δείτε το βίντεο από το δελτίο ειδήσεων στις 27/6…




Στην Πιάτσα με τον Γιάννη | Ρωτά τους τουρίστες για τις κλειστές τράπεζες

Ο Γιάννης Νικήτας ρωτάει τους τουρίστες αλλά και τους επαγγελματίες της εστίασης για τις κλειστές τράπεζες.




O XITΛΕΡ μαθαίνει για το ΟΧΙ

O XITΛΕΡ μαθαίνει για το ΟΧΙ…




«Δεν σε φοβάμαι»! Το συγκινητικό βίντεο για την Ελλάδα που κάνει το γύρο του κόσμου!

Το βίντεο για την Ελλάδα, που έχει προβληθεί …σε 148 χώρες με βάση τα στατιστικά του Youtube, και είναι πιο επίκαιρο από ποτέ λόγω των όσων ζούμε αυτές τις ημέρες.
 
Τίτλος του τραγουδιού που ερμηνεύει η Μελίνα Ασλανίδου “Με την Ελλάδα εγώ ξυπνάω και κοιμάμαι”, αν και η φράση που μάλλον “μένει” από το τραγούδι είναι το “δεν σε φοβάμαι”
 



Βαρουφάκης | Κακά τα ψέματα, αν γίνει δημοψήφισμα θα είναι για το ευρώ

«Είναι άδικο να τοποθετηθεί ο πολίτης για ένα τέτοιο ζήτημα και να αποφασίσει με ένα “ναι” ή με ένα “όχι”»

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η τοποθέτηση του Γιάννη Βαρουφάκη πριν περίπου ενάμιση μήνα για το θέμα του δημοψηφίσματος…

«Δεν νομίζω ότι υπάρχει στο τραπέζι το δημοψήφισμα και οι εκλογές. Οι εκλογές είναι πρόσφατες, ποιος ο λόγος να ξαναπάμε στο λαό ενώ οι δημοσκοπήσεις μας δείχνουν τόσο ψηλά; Θα είναι ανοησία να ξαναπάμε στο λαό και να του ζητήσουμε να μας ξαναψηφίσει. Όσον αφορά το δημοψήφισμα, πάντα παραμένει στο τραπέζι μια σημαντική διαδικασία και κακά τα ψέματα αν γίνει δημοψήφισμα θα είναι για το ευρώ. Και νομίζω είναι άδικο να τοποθετηθεί ο πολίτης για ένα τέτοιο ζήτημα και να αποφασίσει με ένα “ναι” ή με ένα “όχι”», ήταν τα λόγια του Γιάννη Βαρουφάκη στη συνέντευξή του στον Νίκο Χατζηνικολάου, στις 17 Μαΐου.




Σκληρό παζάρι σε μια χώρα που βυθίζεται στην αβεβαιότητα

Ο Αλέξης Τσίπρας μιλούσε 10 λεπτά και δεν είπε τίποτα καινούργιο – Δεν έδωσε καμία εξήγηση για τις κινήσεις της κυβέρνησης και την νέα πρόταση – Εμμένει στο δημοψήφισμα της Κυριακής – Δεν ειπώθηκε κάποια συγκεκριμένη αναφορά για το πότε θα ανοίξουν οι τράπεζες και τι θα γίνει με τα capital controls – Ολόκληρη η ομιλία του πρωθυπουργού.

Σκληρό και με πολλές και ποικίλες επιπτώσεις είναι το «παζάρι» που γίνεται αυτές τις ώρες στις πλάτες του ελληνικού λαού. Ο Αλέξης Τσίπρας, στο τρίτο του διάγγελμα σε λίγα 24ωρα, δεν έδωσε καμία απάντηση στα καίρια ερωτήματα που απασχολούν τον κόσμο που με αγωνία και ανασφάλεια παρακολουθεί τις ραγδαίες εξελίξεις.

Στο σημερινό του μήνυμα ο πρωθυπουργός προχώρησε σε μια επανάληψη των όσων έχει ήδη πει. Και παρότι δεν φαίνεται να κάνει ούτε βήμα πίσω στην απόφασή του για τη διεξαγωγή δημοψηφίσματος, δεν αναφέρθηκε καθόλου στη συμφωνία που θα κληθεί να αποδεχτεί ή να απορρίψει ο ελληνικός λαός την Κυριακή. Το δημοψήφισμα θα γίνει, αλλά «αν υπάρξει θετική κατάληξη, θα ανταποκριθούμε αμέσως», τόνισε.

Ο Αλέξης Τσίπρας δεν σχολίασε τίποτα για τη διετή συμφωνία με αντάλλαγμα τη χρηματοδότηση 29,1 δισ. ευρώ που πρότεινε στον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (ESM), αλλά ούτε και έκανε κάποια διευκρινιστική αναφορά στην επιστολή που έστειλε στους θεσμούς και με την οποία ουσιαστικά αποδέχεται το πακέτο που ήταν πάνω στο τραπέζι αυτό το Σαββατοκύριακο. Ένα πακέτο το οποίο απέρριψε, με αποτέλεσμα να φτάσουμε τη Δευτέρα στο κλείσιμο των τραπεζών και την επιβολή capital controls και την Τρίτη στην αθέτηση των πληρωμών προς το ΔΝΤ.

Ο πρωθυπουργός έκανε μια απλή και σύντομη αναφορά στις ουρές της ντροπής έξω από τις τράπεζες και μπροστά στα ΑΤΜ που κάνουν από το πρωί τον γύρο του κόσμου, με τους συνταξιούχους να συνωστίζονται και να περιμένουν υπομονετικά για να πάρουν 120 ευρώ.

Αποποιήθηκε την ευθύνη για το κλείσιμο των τραπεζών. «Είναι απαράδεκτο», είπε και πρόσθεσε «σε μια Ευρώπη της αλληλεγγύης να κλείνουν τις τράπεζες, ακριβώς επειδή η κυβέρνηση αποφασίζει να δώσει λόγο στο λαό. Και να οδηγούν σε ταλαιπωρία χιλιάδες ηλικιωμένους που η κυβέρνηση παρά τη χρηματοδοτική ασφυξία, φρόντισε και εξασφάλισε τη σύνταξή τους».

Δεσμεύτηκε δε, να κάνει «ότι περνά από το χέρι του», ώστε αυτές οι δυσκολίες να είναι προσωρινές, αλλά δεν μπορεί να διαβεβαιώσει τι θα γίνει και πότε θα ξεπεραστούν τα capital controls που ταλαιπωρούν εκατομμύρια πολίτες που βρίσκονται στα όρια της οικονομικής ασφυξίας. Καμία αναφορά δεν έγινε δε, στη ρευστότητα του τραπεζικού συστήματος και μέχρι πότε θα έχει χρήματα η χώρα.

Ολόκληρη η ομιλία του πρωθυπουργού

«Ελληνίδες, Έλληνες

Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη καμπή που αφορά το μέλλον του τόπου.

Το δημοψήφισμα της Κυριακής δεν αφορά την παραμονή ή όχι της χώρας μας στην ευρωζώνη. Αυτή είναι δεδομένη και κανείς δε μπορεί να την αμφισβητήσει. Την Κυριακή επιλέγουμε αν θα αποδεχτούμε τη συγκεκριμένη συμφωνία ή θα διεκδικήσουμε άμεσα, και με δεδομένη τη λαϊκή ετυμηγορία, μια βιώσιμη λύση. Σε κάθε περίπτωση θέλω να διαβεβαιώσω τον ελληνικό λαό ότι σταθερή πρόθεση της κυβέρνησης είναι η επίτευξη μιας συμφωνίας με τους εταίρους, με όρους βιωσιμότητας και προοπτικής.

Ήδη μετά την απόφασή μας για δημοψήφισμα έπεσαν στο τραπέζι καλύτερες προτάσεις για το χρέος και την αναγκαία αναδιάρθρωσή του, από αυτές που είχαμε μέχρι τη Παρασκευή.

Δεν τις αφήσαμε να πέσουν κάτω. Αμέσως καταθέσαμε τις αντιπροτάσεις μας ζητώντας βιώσιμη λύση και εξ΄ αυτού του λόγου συνεκλήθη εκτάκτως, χθες, το Eurogroup το οποίο και θα συζητήσει εκ νέου σήμερα το απόγευμα.

Αν υπάρξει θετική κατάληξη θα ανταποκριθούμε άμεσα. Σε κάθε περίπτωση η ελληνική κυβέρνηση παραμένει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και θα παραμείνει μέχρι τέλους. Και θα είναι εκεί και τη Δευτέρα, αμέσως μετά τo δημοψήφισμα με καλύτερους όρους για την ελληνική πλευρά.

Γιατί πάντοτε η λαϊκή ετυμηγορία είναι πολύ ισχυρότερη από τη βούληση μιας κυβέρνησης. Και θέλω να επαναλάβω ότι η δημοκρατική επιλογή βρίσκεται στον πυρήνα των ευρωπαϊκών παραδόσεων. Σε πολύ σημαντικές στιγμές της ευρωπαϊκής ιστορίας, οι λαοί με δημοψηφίσματα έπαιρναν κρίσιμες αποφάσεις.

Αυτό συνέβη στη Γαλλία και σε πολλές άλλες χώρες με το δημοψήφισμα για το ευρωσύνταγμα. Αυτό συνέβη στην Ιρλανδία όπου το δημοψήφισμα ακύρωσε προσωρινά τη Συνθήκη της Λισαβώνας και οδήγησε σε επαναδιαπραγμάτευση, όπου η Ιρλανδία κέρδισε καλύτερους όρους. Δυστυχώς, στη περίπτωση της Ελλάδας είχαμε άλλα μέτρα και σταθμά.

Προσωπικά δεν θα περίμενα ποτέ η δημοκρατική Ευρώπη να μην αντιλαμβάνεται την ανάγκη να δώσει χώρο και χρόνο σε έναν λαό προκειμένου να επιλέξει κυρίαρχα για το μέλλον του. Η επικράτηση ακραίων συντηρητικών κύκλων είχε ως συνέπεια την απόφαση να οδηγηθούν οι τράπεζες της χώρας σε ασφυξία. Με προφανή στόχο να περάσουν τον εκβιασμό από την κυβέρνηση, σε κάθε πολίτη ξεχωριστά.

Είναι πράγματι απαράδεκτο σε μια Ευρώπη της αλληλεγγύης και του αλληλοσεβασμού να έχουμε αυτές τις εικόνες της ντροπής. Να κλείνουν τις τράπεζες, ακριβώς επειδή η κυβέρνηση αποφάσισε να δοθεί ο λόγος στο λαό. Και να οδηγούν σε ταλαιπωρία χιλιάδες ανθρώπους ηλικιωμένους που η κυβέρνηση παρά τη χρηματοδοτική ασφυξία, φρόντισε και εξασφάλισε η σύνταξή τους να καταβληθεί κανονικά στους λογαριασμούς τους. Απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους οφείλουμε μια εξήγηση.

Για να προστατεύσουμε τις δικές σας συντάξεις δίνουμε τη μάχη τόσους μήνες. Για να προστατεύσουμε το δικαίωμά σας σε μια αξιοπρεπή σύνταξη και όχι σε ένα απλό φιλοδώρημα. Οι προτάσεις που μας ζήτησαν εκβιαστικά να υπογράψουμε ήθελαν τη συντριπτική μείωση των συντάξεων. Και γι’ αυτό αρνηθήκαμε. Και γι’ αυτό σήμερα μας εκδικούνται.

Στην ελληνική κυβέρνηση δόθηκε ένα τελεσίγραφο για την εφαρμογή ακριβώς της ίδιας συνταγής και όλων των εκκρεμοτήτων του μνημονίου που δεν εφαρμόστηκαν. Και μάλιστα χωρίς καμία πρόβλεψη για το χρέος και τη χρηματοδότηση. Το τελεσίγραφο δεν έγινε αποδεκτό. Η αυτονόητη διέξοδος ήταν να απευθυνθούμε στο λαό γιατί η δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα. Και αυτό πράττουμε.

Γνωρίζω πολύ καλά ότι αυτές τις ώρες οι σειρήνες της καταστροφής οργιάζουν. Σας εκβιάζουν και σας καλούν να ψηφίσετε ΝΑΙ σε όλα τα μέτρα που ζητούν οι δανειστές και μάλιστα χωρίς κανένα αντίκρισμα εξόδου από την κρίση. Να πείτε κι εσείς όπως έλεγαν εκείνες τις κακές μέρες του κοινοβουλίου, που έχουμε αφήσει πίσω μας, ΝΑΙ σε όλα. Να γίνετε και εσείς ένα με αυτούς. Συνένοχοι στη διαιώνιση των μνημονίων.

Από την άλλη μεριά το ΌΧΙ δεν αποτελεί απλά ένα σύνθημα. Το ΟΧΙ είναι αποφασιστικό βήμα για μια καλύτερη συμφωνία που στοχεύουμε να υπογραφεί αμέσως μετά το αποτέλεσμα της Κυριακής. Αποτελεί την ξεκάθαρη επιλογή του λαού για το πώς θα ζήσει την επόμενη ημέρα.

ΌΧΙ δε σημαίνει ρήξη με την Ευρώπη, αλλά επιστροφή στην Ευρώπη των αξιών. ΌΧΙ σημαίνει: ισχυρή πίεση για μια οικονομικά βιώσιμη συμφωνία, που θα δίνει λύση στο χρέος, δε θα το εκτινάζει, δε θα υπονομεύει στο διηνεκές την προσπάθειά μας για την ανόρθωση της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας. Όχι σημαίνει πίεση ισχυρή για μια συμφωνία κοινωνικά δίκαιη, που θα κατανέμει τα βάρη στους ‘’έχοντες’’ και όχι στους μισθωτούς και τους συνταξιούχους.

Μια συμφωνία που θα οδηγεί δηλαδή σε σύντομο χρονικό διάστημα τη χώρα ξανά στις διεθνείς χρηματαγορές, ώστε να τερματισθεί η εποπτεία και η επιτροπεία. Μια συμφωνία που θα περιέχει τις μεταρρυθμίσεις εκείνες που θα τιμωρήσουν, μια για πάντα, τους θύλακες της διαπλοκής που τροφοδότησαν όλα αυτά τα χρόνια το πολιτικό σύστημα. Και θα αντιμετωπίζει ταυτόχρονα την ανθρωπιστική κρίση, θα δημιουργεί δηλαδή ένα  συνολικό δίχτυ ασφαλείας για όσους βρίσκονται σήμερα στο περιθώριο εξαιτίας ακριβώς αυτών των πολιτικών που εφαρμόστηκαν τόσο χρόνια στην πατρίδα μας.

Ελληνίδες, Έλληνες,

Έχω πλήρη επίγνωση των δυσκολιών. Δεσμεύομαι προσωπικά ότι θα κάνω ότι περνά από το χέρι μου ώστε αυτές οι δυσκολίες να είναι προσωρινές.

Επιμένουν κάποιοι να συνδέουν το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος με την παραμονή της χώρας στο ευρώ. Λένε, μάλιστα, ότι έχω κρυφό σχέδιο, αν ψηφιστεί το OXI, να βγάλουμε τη χώρα από την ΕΕ. Λένε εν γνώση τους ψέμματα. Όσοι τα λένε, είναι οι ίδιοι που τα έλεγαν και στο παρελθόν. Όσοι τα λένε προσφέρουν πολύ κακή υπηρεσία και στο λαό και στην Ευρώπη. Άλλωστε γνωρίζετε, ήμουν εγώ ο ίδιος πριν από ένα χρόνο, υποψήφιος για την προεδρία της Κομισιόν στις ευρωεκλογές.

Ενώπιον των Ευρωπαίων και τότε διατύπωσα τη θέση ότι οι πολιτικές λιτότητας πρέπει να σταματήσουν, ότι τα μνημόνια δεν είναι ο δρόμος για την έξοδο από την κρίση. Ότι το πρόγραμμα που εφαρμόστηκε στην Ελλάδα ήταν αποτυχημένο. Ότι η Ευρώπη πρέπει να πάψει να φέρεται αντιδημοκρατικά. Λίγους μήνες μετά τον Γενάρη του 2015, ο λαός μας επισφράγισε αυτή την εκτίμηση.

Δυστυχώς ορισμένοι στην Ευρώπη επιμένουν να αρνούνται να το κατανοήσουν, να αρνούνται να παραδεχτούν. Όσοι θέλουν μια Ευρώπη κολλημένη σε λογικές αυταρχισμού, σε λογικές μη σεβασμού στη δημοκρατία, όσοι θέλουν την Ευρώπη μια επιδερμική ένωση με συγκολλητική ουσία το ΔΝΤ, δεν είναι οραματιστές για την Ευρώπη. Είναι άτολμοι πολιτικοί, που αδυνατούν να σκεφτούν ως Ευρωπαίοι.

Κοντά σε αυτούς, από δίπλα, το εγχώριο πολιτικό σύστημα, αφού οδήγησε τη χώρα στη χρεοκοπία, τώρα σχεδιάζει να ρίξει τα βάρη σε εμάς που προσπαθούμε να σταματήσουμε την πορεία της καταστροφής. Και, μάλιστα, ονειρεύονται και την ολική τους επαναφορά. Τη σχεδίαζαν και τη σχεδιάζουν, είτε αποδεχόμασταν το τελεσίγραφο, αφού ζητούσαν δημόσια δοτό πρωθυπουργό για να την εφαρμόσει, είτε τώρα που δίνουμε το λόγο στο λαό.

Μιλούν για πραξικόπημα. Η δημοκρατία όμως δεν είναι πραξικόπημα, οι δοτές κυβερνήσεις είναι πραξικόπημα.

Ελληνίδες, Έλληνες,

Θέλω από καρδιάς να σας ευχαριστήσω για τη νηφαλιότητα και την ψυχραιμία που επιδικνύετε κάθε ώρα αυτής της δύσκολης εβδομάδας. Θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι η κατάσταση αυτή δεν θα συνεχιστεί για πολύ. Θα είναι πρόσκαιρη. Οι μισθοί και οι συντάξεις δεν θα χαθούν. Οι καταθέσεις των πολιτών που επέλεξαν να μη φυγαδεύσουν τα χρήματά τους στο εξωτερικό δεν θα χαθούν στον βωμό των σκοπιμοτήτων και των εκβιασμών.

Εγώ, προσωπικά, αναλαμβάνω την ευθύνη της άμεσης λύσης αμέσως μετά τη δημοκρατική διαδικασία. Ταυτόχρονα όμως, σας καλώ να ενισχύσετε αυτή τη διαπραγματευτική προσπάθεια, σας καλώ να πούμε ΟΧΙ στις συνταγές των μνημονίων που καταστρέφουν την Ευρώπη.

Σας καλώ να απαντήσουμε καταφατικά στην προοπτική μιας βιώσιμης λύσης. Να ανοίξουμε μια λαμπρή σελίδα δημοκρατίας.

Και μια βέβαιη ελπίδα για μια καλύτερη συμφωνία. Είναι η ευθύνη μας προς τους γονείς μας, προς τα παιδιά μας, προς τους εαυτούς μας. Είναι το χρέος μας απέναντι στην ιστορία.

Σας ευχαριστώ»

 




Δείτε το δεύτερο μέρος της εκπομπής “Πάμε Διακοπές” για την Θάσο

Το Ena Channel και η εκπομπή “Πάμε Διακοπές” συνεχίζει το ταξίδι του στην υπέροχη Θάσο. Παναγία, Χρυσή Αμμουδιά, Αλυκές, είναι ένα μικρό κομμάτι από τις πολυπληθείς ομορφιές που έχει το νησί.
Δείτε την δεύτερη εκπομπή για την Θάσο την Τετάρτη 1-7-2015 στις 22:00 και σε επανάληψη το Σαββάτο 4-7-2015 στις 18:00.

 

Ena Channel Web Tv




Ο Τσίπρας αποκαλύπτει ότι θα παραιτηθεί εάν επικρατήσει το “Ναι”

“Εγώ δεν είμαι πρωθυπουργός παντός καιρού. Δεν βρέθηκα στη θέση επειδή αγάπησα την καρέκλα της εξουσίας”, τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, στη συνέντευξη του στην ΕΡΤ, ερωτηθείς τι θα γίνει μετά το δημοψήφισμα της Κυριακής και αν το αποτέλεσμα θα είναι “ναι“.

“Βρίσκομαι σε αυτή τη θέση επειδή υπήρξε η επιλογή του λαού. Όσο ο λαός στηρίζει αυτή την επιλογή θα είμαι παρών, θα σεβαστώ την ετυμηγορία του λαού, θα δρομολογηθούν οι διαδικασίες για να γίνει νόμος του κράτους αυτό που θα ψηφίσει ο λαός”, υπογράμμισε.

Τόνισε ακόμα ότι θα γίνει απολύτως δεκτή η ετυμηγορία του λαού, όποια και εάν είναι αυτή και θα δρομολογηθούν οι εξελίξεις όπως ορίζει το Σύνταγμα και οι νόμοι αυτής της χώρας.

“Αν ο λαός θέλει έναν πρωθυπουργό ταπεινωμένο και  εξευτελισμένο, ας διαλέξει κάποιον. Δεν είμαι εγώ”, πρόσθεσε.

Ανέφερε επίσης ότι δεν πιστεύει ότι θέλουν να μας πετάξαν από το ευρώ. “Δεν θα το κάνουν διότι το κόστος είναι μεγάλο”, εκτίμησε.

“Θα επιβιώσουμε…”

“Θα επιβιώσουμε, θα σταθούμε όρθιοι, θα είμαστε ζωντανοί και θα επιλέξουμε κυρίαρχα ποιο θα είναι το μέλλον μας”, τόνισε, με αφορμή την ανακοίνωση του Ντόναλντ Τουσκ ότι δεν θα υπάρξει παράταση του προγράμματος μετά από το βράδυ της Τρίτης, οπότε και λήγει το ελληνικό πρόγραμμα και πρέπει να πληρωθεί η δόση του ΔΝΤ.

Σημείωσε ότι “θα αντιμετωπίσουμε με νηφαλιότητα και ψυχραιμία τους εκβιασμούς και τις απειλές”.

Είπε ότι στην επικοινωνία που είχε προχθές με Μέρκελ- Ολάντ όπου του απάντησαν ότι δεν υπάρχει δυνατότητα επέκτασης του προγράμματος, τους απάντησε ότι οι Έλληνες και οι Ελληνίδες θα επιβιώσουν και χωρίς πρόγραμμα και θα πάνε στην κάλπη.

Κληθείς να σχολιάσει τις δηλώσεις Γκάμπριελ, ότι αν βγει “όχι” στο δημοψήφισμα, “ξεχάστε το ευρώ”, επισήμανε ότι η Α. Μέρκελ μίλησε για συνέχιση της διαπραγμάτευσης μετά το δημοψήφισμα, και σχολίασε ότι και οι εταίροι είναι αμήχανοι.

Σημείωσε ότι σκοπός της κυβέρνησης είναι να αποτελέσει το δημοψήφισμα τη συνέχεια της διαπραγμάτευσης με πιο ισχυρά όπλα και πως από εκεί και πέρα παραμένει στο τραπέζι η πρόταση της κυβέρνησης για μια πιο ήπια προσαρμογή με τα βάρη να πηγαίνουν σε αυτούς που αντέχουν να τα σηκώσουν και με μια βιώσιμη λύση.

Υπογράμμισε πως όποια απόφαση προκύψει στο δημοψήφισμα θα γίνει αποδεκτή και θα εφαρμοστεί, από την ελληνική κυβέρνηση, σημειώνοντας ότι η χώρα έχει Βουλή, έχει Κοινοβούλιο. Τόνισε πάντως ότι το νέο μνημόνιο, σε αυτή την περίπτωση, δεν θα εφαρμοστεί από αυτή την κυβέρνηση.

Η συνέντευξη Τσίπρα

 




Λήμνος, το νησί των χρωμάτων

Το Ena Channel και η εταιρεία παραγωγής Videotex ταξίδεψαν στο φιλόξενο νησί και προτείνουν τις ομορφιές και τις γεύσεις του
Παραλίες, διασκέδαση με ποικίλες δραστηριότητες και χρώματα.
Απολαύστε τις μαγευτικές εικόνες και ταξιδέψτε στη Λήμνο!

Η ομάδα της Videotex δημιούργησε ένα βίντεο – πρόταση για το νησί.




Δείτε το δεύτερο μέρος του “Πάμε Διακοπές” για την όμορφη Λήμνο!

Η εκπομπή του Ena Channel “Πάμε Διακοπές” μας ταξιδεύει στην όμορφη και φιλόξενη Λήμνο. Ο Διογένης Χαραλαμπίδης με την δική του “ειδική” ματιά συνεχίζει να μας ξεναγεί στις ομορφιές του νησιού και να μας προτείνει την Λήμνο για να… πάμε διακοπές!!!
Δείτε την δεύτερη εκπομπή για την Λήμνο την Τετάρτη 24-6-2015 στις 22:00 και σε επανάληψη το Σαββάτο 27-6-2015 στις 18:00.

Ena Channel web TV

 

Δείτε παρακάτω τις προηγούμενες εκπομπές για την Λήμνο

Πάμε Διακοπές Λήμνος Α Μέρος

Πυξίδα Λήμνος




«Πες μου ναι» το νέο τραγούδι του Αλέξανδρου Νότα

«Πες μου ναι» ονομάζεται το νέο τραγούδι του Αλέξανδρου Νότα, που ήδη έχει αγαπηθεί από τους θαυμαστές του και ακούγεται σε ραδιόφωνα και clubs σε όλη την Ελλάδα.

Το video clip είναι πλέον στη διάθεση του κοινού. H σκηνοθεσία του ανήκει στον Θωμά Χρυσοχοϊδη, ενώ σ’ αυτό βλέπουμε στο πλευρό του Αλέξανδρου Νότα την Ειρήνη Αγγελοπούλου.




“Πάμε Διακοπές” στην όμορφη Θάσο!

Η εκπομπή του Ena Channel “Πάμε Διακοπές” ταξιδεύει στην Θάσο. Μας προτείνει τον όμορφο Λιμένα, την πρωτεύουσα του νησιού, και μας ξεναγεί στις γύρω περιοχές.
Δείτε την πρώτη από τις 2 εκπομπές για την Θάσο την Τετάρτη 17-6-2015 στις 22:00 και σε επανάληψη το Σαββάτο 20-6-2015 στις 18:00.

Ena Channel Web Tv




Backstage από το νέο video clip του Αλέξανδρου Νότα!

Ο Αλέξανδρος Νότας επέστρεψε δυναμικά στη δισκογραφία με ολοκαίνουργιο τραγούδι. «Πες μου ναι» σε στίχους και μουσική Δημήτρη Γκέρκου και Deejay Tammy. Πρόκειται για ένα άκρως ανεβαστικό και καλοκαιρινό τραγούδι, το οποίο ακούγεται ήδη σε ραδιόφωνα και  clubs σε όλη την Ελλάδα.

Πριν λίγες μέρες, ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα του video clip υπό την σκηνοθετική επιμέλεια του Θωμά Χρυσοχοϊδη. Οι λήψεις έγιναν στο ιστιοπλοϊκό σκάφος «Αιολίς», ενώ πραγματοποιήθηκαν και νυχτερινά γυρίσματα σε παραλία της Αττικής. Στο πλευρό του Αλέξανδρου Νότα βλέπουμε την Ειρήνη Αγγελοπούλου.

Το «Πες μου ναι» κυκλοφορεί από την Noize the label by Spicy και σε λίγες μέρες θα είναι στην διάθεση του κοινού. 




Η εκπομπή του Ena Channel “Πάμε Διακοπές” μας ταξιδεύει στην όμορφη Λήμνο

Η εκπομπή του Ena Channel “Πάμε Διακοπές” μας ταξιδεύει στην όμορφη και φιλόξενη Λήμνο. Μας προτείνει όμορφα μέρη, γεύσεις και αξιοθέατα που αξίζει να επισκευτούμε.
Δείτε την πρώτη από τις 2 εκπομπές για την Λήμνο την Τετάρτη 10-6-2015 στις 22:00 και σε επανάληψη το Σαββάτο 13-6-2015 στις 18:00.

 

a5_pame-diakopes




Προβολή του ντοκιμαντέρ “Το ολοκαύτωμα της μνήμης” του Στέλιου Κούλογλου στο Ευρωκοινοβούλιο

Επιζώντες των ναζιστικών θηριωδιών της Κατοχής στα μαρτυρικά χωριά της Ελλάδας βρέθηκαν στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες, προκειμένου να συμμετάσχουν σε εκδήλωση, με αφορμή τη δίκη της Χρυσής Αυγής και το αίτημα για τις γερμανικές κατοχικές οφειλές. Η εκδήλωση ήταν μια πρωτοβουλία του Ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Στέλιου Κούλογλου, ενώ προβλήθηκε και η ταινία του: “Το ολοκαύτωμα της μνήμης”.

Στην εκδήλωση πήρε το λόγο η επικεφαλής της Ευρωομάδας της Αριστεράς Γκάμπι Τσίμερ, καθώς και ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Δημήτρης Παπαδημούλης.

Ισχυρό μήνυμα ενάντια στον φασισμό, το ναζισμό και τη Χρυσή Αυγή έστειλαν χθες από το Ευρωκοινοβούλιο τριάντα περίπου επιζώντες των ναζιστικών θηριωδιών από μαρτυρικές πόλεις της Ελλάδας, όλοι προσκεκλημένοι του Ευρωβουλευτή κ. Στέλιου Κούλογλου στη συζήτηση και προβολή του ντοκιμαντέρ «Νεοναζί: Το Ολοκαύτωμα της Μνήμης».

Οι επιζώντες κατέθεσαν, μπροστά στο υπεράριθμο και συγκλονισμένο κοινό που έδωσε το παρόν, την προσωπική τους μαρτυρία από τα εγκλήματα του ναζισμού σε Καλάβρυτα, Δίστομο, Κάνδανο, Κλεισούρα, Κομμένο και Βύρωνα και τοποθετήθηκαν στο ζήτημα της αντιμετώπισης του νεοναζιστικού κινδύνου.

Στη συζήτηση και προβολή παρεβρέθη η Γερμανίδα επικεφαλής της ομάδας της Ευρωπαϊκής Ενωτικής Αριστεράς, Gabi Zimmer, η οποία ευχαρίστησε θερμά τον κ. Κούλογλου γι αυτή την πρωτοβουλία, εξέφρασε τον αποτροπιασμό της για το ναζιστικό παρελθόν της Γερμανίας και κάλεσε τη Γερμανία να αναλάβει τις ευθύνες της απέναντι στην Ελλάδα.

Παράλληλα, με επιστολή του προς τον Πρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου Μάρτιν Σούλτς, ο κ. Κούλογλου κατήγγειλε ρητά τις έμμεσες απειλές που δέχθηκε νωρίτερα, κατά τη διάρκειας της ημέρας, από την Ευρωομάδα της Χρυσής Αυγής, με αφορμή την προβολή της ταινίας του, η οποία σκιαγραφεί τη σχέση της Χρυσής Αυγής με τα εγκλήματα του ναζισμού.

Στην ενέργεια της Χρυσής Αυγής ο κ. Κούλογλου απάντησε με πρωτότυπο τρόπο, προβάλλοντας στους παριστάμενους της εκδήλωσης φωτογραφίες μελών της Χ.Α. με ναζιστικά σύμβολα, ναζιστικό χαιρετισμό και Γερμανούς νεοναζί.

Δείτε εδώ τις φωτογραφίες




Πήρε ελικόπτερο του ΕΚΑΒ για να πάει στο… Αίγιο !!! | Δείτε το video

Για μιάμιση ώρα δρόμο με το ΙΧ λέει ότι πήρε το ελικόπτερο για να συναντηθεί «εκτάκτως και επειγόντως» με Ρώσους

Με το μοναδικό -σε λειτουργία- ελικόπτερο του ΕΚΑΒ ταξίδεψε από την Αθήνα στο Αίγιο ο υφυπουργός Αμυνας Νίκος Τόσκας, προκειμένου να συναντήσει υποψήφιους… Ρώσους επενδυτές για την Ελληνική Βιομηχανία Οπλων (ΕΒΟ).

Αν και η απόσταση με Ι.Χ. είναι λιγότερη από 185 χλμ., περίπου μιάμιση ώρα, ο κ. Νίκος Τόσκας και ο συνεργάτης του επέλεξαν την εύκολη λύση: να δεσμεύσουν το μοναδικό διαθέσιμο ελικόπτερο του ΕΚΑΒ, τύπου Agusta B-212,  για να βρεθούν στο Αίγιο και να συναντήσουν Ρώσους που έχουν δείξει ενδιαφέρον για τα προϊόντα της ΕΒΟ και το ενδεχόμενο να αναλάβει η βιομηχανία την κατασκευή του γνωστού όπλου καλάσνικοφ.


Οι… υποψήφιοι  Ρώσοι επενδυτές έφτασαν νωρίτερα στην ΕΒΟ, με ελικόπτερα που μίσθωσαν από ιδιωτική εταιρεία, τα οποία προσγειώθηκαν στο ελικοδρόμιο που υπάρχει στις εγκαταστάσεις της αμυντικής βιομηχανίας. Προφανώς το ελικόπτερο του ΕΚΑΒ με τον κ. Τόσκα προσγειώθηκε στο Δημοτικό Στάδιο Αιγίου επειδή δεν μπορούσε να κάνει και αυτό χρήση του ελικοδρομίου της ΕΒΟ. Στο Δημοτικό Στάδιο Αιγίου ανέμενε αυτοκίνητο της ΕΒΟ που μετέφερε τον κ. Τόσκα και τον συνεργάτη του κ. Κυριάκο Κυριακίδη, ναύαρχο ε.α. και αναπληρωτή γενικό διευθυντή Αμυντικών Εξοπλισμών, στις εγκαταστάσεις της βιομηχανίας, που απέχουν από εκεί περίπου 1,5 χλμ.

Δείτε το βίντεο με την ελικοπτεριά του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Τόσκα


Στιγμιότυπα από το βίντεο της άφιξης στo γήπεδο του Αιγίου το οποίο επέλεξε ο υφυπουργός Αμυνας για να προσγειωθεί


Να σημειωθεί πως για την… incognito επίσκεψη του υφυπουργού Εθνικής Αμυνας στο Αίγιο δεν υπήρξε επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο, ενώ ακόμη και ο Δήμος Αιγίου ενημερώθηκε δέκα λεπτά πριν από την προσγείωση του ελικοπτέρου στο Δημοτικό Στάδιο της πόλης. «Μας ενημέρωσαν πως ένα ελικόπτερο θα προσγειωθεί στο γήπεδο, χωρίς να μας δώσουν περισσότερες πληροφορίες ποιοι επιβαίνουν σε αυτό. Αμέσως βρέθηκα στο στάδιο για να ενημερώσω και να απομακρύνω αθλητές που προπονούνταν και προσωπικό για να μην υπάρξει κάποιο ατύχημα», λέει στο «ΘΕΜΑ» ο βοηθός δημάρχου Αιγίου Νίκος Θανασούλιας, συμπληρώνοντας πως εξεπλάγη όταν είδε από το ελικόπτερο να κατεβαίνει ο υφυπουργός Αμυνας. «Ως εκπρόσωπος του Δήμου Αιγίου, τον καλωσόρισα στον τόπο μας. Αργότερα πληροφορήθηκα για τον σκοπό της επίσκεψής του».

ΓΗΠΕΔΟ ΠΑΝΑΙΓΙΑΛΕΙΟΥ
Παρασκευή 24 Απριλίου 2015 12:15
Ο υφυπουργός Εθνικής Αμυνας Νίκος Τόσκας φτάνει με… ασθενοφόρο ελικόπτερο και ο έκπληκτος αντιδήμαρχος σπεύδει να τον υποδεχτεί.


Ο υφυπουργός Αμυνας δήλωσε πως στόχος της επίσκεψής του είναι να ενημερώσει τους Ρώσους υποψήφιους επενδυτές για τις δυνατότητες της ΕΒΟ. «Καλοδεχόμαστε οποιονδήποτε επισκέπτη δείχνει ενδιαφέρον και είμαστε ανοιχτοί σε όποιον θέλει να διαπιστώσει από κοντά την παραγωγική δραστηριότητα των εργοστασίων, μεταξύ αυτών και της ΕΒΟ Αιγίου. Ως πολιτική ηγεσία επιδιώκουμε να ξαναζωντανέψουν αυτά τα εργοστάσια των ΕΑΣ για να δοθεί ώθηση στην τοπική και ευρύτερη οικονομία της χώρας», είπε συγκεκριμένα στην τοπική εφημερίδα «Φιλόδημος». Αν και δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες για τα όσα διαμείφθηκαν μεταξύ των υποψήφιων Ρώσων επενδυτών και του υφυπουργού Εθνικής Αμυνας Νίκου Τόσκα, υπήρξε γενικά θετικό κλίμα και οι συζητήσεις θα συνεχιστούν. Οι Ρώσοι ενημερώθηκαν διεξοδικά για τα προϊόντα που παράγει σήμερα η ΕΒΟ, ενώ εξέτασαν και εάν πληροί τις προδιαγραφές κατασκευής του δημοφιλούς καλασνίκοφ.

Μόνο το ένα ελικόπτερο πετάει

Να σημειωθεί πως από τα τρία ειδικά διαμορφωμένα ελικόπτερα που διαθέτει σήμερα το ΕΚΑΒ, τα δύο βρίσκονται καθηλωμένα στο έδαφος λόγω τεχνικών προβλημάτων και μόνο ένα καλύπτει έκτακτες αεροδιακομιδές. Για το service των δύο ελικοπτέρων, σύμφωνα με πληροφορίες, απαιτούνται περισσότερα από 1,5 εκατ. ευρώ. Εως ότου επισκευαστούν, τις ανάγκες του ΕΚΑΒ καλύπτουν ελικόπτερα Agusta B-212 και Super Puma, καθώς και ένα αεροπλάνο C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας. Επίσης, ο Στρατός Ξηράς διαθέτει τα ελικόπτερα Chinook όποτε κριθεί αναγκαίο. Καυστικό είναι το σχόλιο του προέδρου των εργαζομένων του ΕΚΑΒ Γιώργιου Μαθιόπουλου στο «ΘΕΜΑ»: «Τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ είναι διαμορφωμένα για τη διακομιδή ασθενών και όχι για τη μεταφορά επίσημων προσώπων. Είναι καλό, λοιπόν, να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για τους σκοπούς που αποκτήθηκαν», λέει, καταλήγοντας με νόημα: «Τι θα συνέβαινε άραγε αν την ώρα που το ελικόπτερο εξυπηρετούσε τον κ. Τόσκα απαιτούνταν να καλύψει ένα έκτακτο περιστατικό;».

Η άφιξη του υφυπουργού Αμυνας με ελικόπτερο του ΕΚΑΒ στο Αίγιο δεν πέρασε απαρατήρητη. Ορισμένοι επιχείρησαν να δικαιολογήσουν την ενέργεια αυτή λέγοντας πως λόγω πίεσης χρόνου του κ. Τόσκα επιλέχθηκε να μεταβεί στο Αίγιο με ελικόπτερο του ΕΚΑΒ, το οποίο χρησιμοποιήθηκε για… λόγους  οικονομίας, μια και καίει λιγότερα καύσιμα σε σχέση με ένα ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας. Ωστόσο τα έξοδα του συγκεκριμένου ελικοπτέρου, κυρίως για καύσιμα, αγγίζουν τα 1.000 ευρώ για το συγκεκριμένο δρομολόγιο. Αν σε αυτά συμπεριληφθεί και η επιστροφή, τότε το ποσό φτάνει τα 2.000 ευρώ. Οδικώς -με καύσιμα και διόδια- η διαδρομή Αθήνα – Αίγιο – Αθήνα δεν ξεπερνάει τα 80-100 ευρώ. 


Από τα τρία ειδικά διαμορφωμένα ελικόπτερα που διαθέτει σήμερα το ΕΚΑΒ, τα δύο βρίσκονται καθηλωμένα στο έδαφος λόγω τεχνικών προβλημάτων και μόνο ένα καλύπτει έκτακτες αεροδιακομιδές: αυτό με το οποίο πέταξε ο υφυπουργός Αμυνας Νίκος Τόσκας (δεύτερος από αριστερά)

Πληροφοριακά, ο 63χρονος κ. Τόσκας υπηρέτησε στις Ενοπλες Δυνάμεις, και συγκεκριμένα στα Τεθωρακισμένα, και αποστρατεύτηκε με τον βαθμό του υποστράτηγου. Στο παρελθόν υπήρξε επικεφαλής του γραφείου του πρώην υπουργού Εθνικής Αμυνας Πάνου Μπεγλίτη, ενώ ήταν και κύριος συντάκτης του προεκλογικού προγράμματος του ΠΑΣΟΚ για την Εθνική Αμυνα στις εκλογές του 2009. Παραιτήθηκε από συνεργάτης του κ. Μπεγλίτη τον Ιούνιο του 2011 για «λόγους δεοντολογικούς και πολιτικής αντιπαράθεσης». Την ίδια εποχή γίνεται μέλος της Κίνησης Ιδεών και Δράσης «ΠΡΑΤΤΩ», με πρόεδρο τον καθηγητή -και σημερινό υπουργό Εξωτερικών- Νίκο Κοτζιά και ξεκινάει το «φλερτ» με τον ΣΥΡΙΖΑ, το οποίο κατέληξε με μια εκλόγιμη θέση στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας στις τελευταίες εκλογές και την ανάληψη υπουργικού χαρτοφυλακίου στη συνέχεια.




Ψάρεμα με γρι-γρι στην Εύβοια

Ψάρια, το ελληνικό χρηματιστήριο της θάλασσας…

Αν υπήρχε… υποθαλάσσιο χρηματιστήριο, τότε τα ψάρια θα μπορούσαν κάλλιστα να αποτελούν τις μετοχές του. Κάτι σαν τίτλοι συμμετοχής στην ανώνυμη εταιρία με την επωνυμία «Θάλασσα Α.Ε.».

Άλλοτε με πτωτικές και άλλοτε με ανοδικές τάσεις, η τιμή τους καθορίζεται από πολλούς και διαφορετικούς παράγοντες. Σε κάθε περίπτωση όμως οι όροι της συναλλαγής ανάμεσα στον ψαρά και τον έμπορο γνωρίζουν πολλές και διαφορετικές διακυμάνσεις.

Ρεπορτάζ: Γιώργος Λαμπίρης
Φωτογραφίες – βίντεο: Γιάννης Κέμμος

Επιβεβαιώνοντας τον όρο «χρηματιστήριο», ο καπετάνιος Γιάννης Γιαννακουδάκης, αλιέας και ιδιοκτήτης της ψαρόβαρκας τύπου γρι-γρι, με την ονομασία «Παντελής», εξηγεί πως: «Ισχύει ο νόμος της προσφοράς και της ζήτησης. Αν για παράδειγμα “πέσουν” πολλά ψάρια στην αγορά, η τιμή τους μειώνεται. Ωστόσο το συγκεκριμένο σύστημα -της ελεύθερης οικονομίας- είναι καταστροφικό για τον καταναλωτή. Με τα χρόνια απελευθερώθηκαν οι τιμές κι έτσι, εμείς που πουλάμε γαύρο με λιγότερο από 1 ευρώ το κιλό και ο καταναλωτής να αγοράζει τουλάχιστον προς 5 ευρώ το κιλό, ενώ κάποτε ίσχυε ένα ειδικό πλαφόν. Με βάση αυτό, ο ιχθυοπώλης είχε δικαίωμα να αυξήσει την τιμή σε ποσοστό της τάξεως του 20% σε σχέση με την τιμή, με την οποία αγόραζε από τον ψαρά. Εάν για παράδειγμα αγόραζε από τους αλιείς σε τιμή 1 ευρώ το κιλό, ήταν υποχρεωμένος να πουλήσει στα 1,20 ευρώ».

«Ο καταναλωτής από την πλευρά πιστεύει ότι τα ψάρια που προέρχονται από εμάς είναι ακριβά, γεγονός το οποίο δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα», σημειώνει.

Περιγράφει τις διακυμάνσεις στις τιμές, οι οποίες εξαρτώνται από ένα σύνολο παραγόντων. «Όταν δεν υπάρχει πληθώρα εμπορευμάτων στην ιχθυόσκαλα η τιμή ανεβαίνει. Επίσης, όταν έχουμε φεγγάρι και τα ψάρια είναι πολύ λίγα, η τιμή τους εκτοξεύεται. Για παράδειγμα, υπήρξαν φορές που πουλάμε ψάρια ακόμα και με τέσσερα ευρώ το κιλό, σε περιπτώσεις μεγάλης ζήτησης, ενώ μία φυσιολογική τιμή κυμαίνεται από 0,50 έως και 1,50 ευρώ το κιλό».

Η διαδικασία πώλησης

Έως ότου φτάσουν τα ψάρια στο πιάτο μας, προηγείται μία αλυσίδα προσώπων, από τα οποία περνάει το «εμπόρευμα». «Ο μεσάζοντας στην ιχθυόσκαλα αγοράζει τα ψάρια μας με προμήθεια 12%. Επιπλέον, καταβάλουμε εισφορά 2% επί του τζίρου στην Εταιρία Ανάπτυξης Αλιείας (ΕΤΑΝΑΛ), η οποία διαχειρίζεται τις ιχθυόσκαλες. Στη συνέχεια, οι μικροπωλητές αγοράζουν από λίγα τελάρα ο καθένας, ενώ η πλειονότητα των ψαριών προορίζεται για τα μεγάλα μαγαζιά», λέει ο καπετάν Γιάννης.

Συνεχίζοντας την οικογενειακή παράδοση

Ο ίδιος κάνει τη συγκεκριμένη δουλειά τα τελευταία περίπου 55 χρόνια. Την επέλεξε, γιατί όπως λέει, ήθελε να συνεχίσει την οικογενειακή παράδοση. «Ο πατέρας μου ήταν ψαράς και μας έπαιρνε από μικρούς μαζί του. Μας άρεσε η θάλασσα και αποφασίσαμε να συνεχίσουμε το επάγγελμα του. Για να γίνει κανείς ψαράς, πρέπει να αγαπάει τη θάλασσα και να το ‘χει μεράκι δεδομένου ότι οι δυσκολίες είναι πολλές και απρόβλεπτες».

Οικογενειακή επιχείρηση

Τα δύο καΐκια, ο Παντελής και η Μεγαλόχαρη ξεκινούν συνήθως από τη Βάρκιζα. Πρόκειται για οικογενειακή επιχείρηση, καθώς και τα δύο σκάφη ανήκουν στους αδελφούς Γιαννακουδάκης, ενώ τα τελευταία χρόνια τους συνοδεύουν στα νυχτερινά τους ταξίδια και οι γιοί τους. «Πρώτος μπήκε στη δουλειά ο μεγάλος. Ακολούθησε ο μικρότερος, ο Δημήτρης, μόλις τελείωσε το λύκειο. Έτσι έγινε και με τα δύο παιδιά του αδελφού μου. Γεγονός αρκετά σπάνιο -να έρχονται και οι δύο γιοι στη δουλειά του πατέρα- αν σκεφτείτε ότι κάποτε οι έλληνες εργάτες που ασχολούνταν με το επάγγελμα ήταν πολλοί περισσότεροι. Σήμερα, εκτός από τους καραβοκύρηδες, οι περισσότεροι εργαζόμενοι στα ψαροκάικα είναι αλλοδαποί. Λίγοι είναι εκείνοι που αντέχουν την ταλαιπωρία πια. Αρκετές φορές κάνουμε μέρες να δούμε τα σπίτια μας».

«Παρόλα αυτά, με το πέρασμα των χρόνων, συνήθισα να λείπω τα βράδια από το σπίτι μου. Όταν πρωτοξεκίνησα όμως, το ξενύχτι που φαινόταν βουνό. Γυρνούσα στο σπίτι το πρωί και ένιωθα σαν υπνωτισμένος. Στη συνέχεια όμως τα συνήθισα όλα. Όσο για τη γυναίκα μου προσαρμόστηκε κι εκείνη. Όταν παντρευτήκαμε ήξερε τη δουλειά έκανα. Επομένως δεν μπορούσε να φέρει αντίρρηση και να διαμαρτυρηθεί στη συνέχεια…».

Τα… δεινά

Η δουλειά του έχει αρκετά… δεινά. Όπως ο ίδιος λέει «από τα πιο ζόρικα στοιχεία είναι το συνεχές ξενύχτι, το κρύο, η φουρτούνα, το άγχος. Το γρι-γρι έχει χρειάζεται κυνήγι για να πετύχουμε το κοπάδι που μπορεί να περνάει εκείνη την ώρα. Και χαρακτηρίζεται από έντονο άγχος για να βγει το μεροκάματο για τις τουλάχιστον 10 οικογένειες που εργάζονται στις δύο βάρκες. Αντίπαλός μας είναι επίσης τα ρεύματα της θάλασσας, καθώς το δικό μας εργαλείο δουλειάς είναι πολύ μεγαλύτερο σε όγκο και έκταση και παρασύρεται με σχετική ευκολία. Αντιθέτως, σε άλλα καΐκια, όπως η τράτα, το δίχτυ πέφτει στο βυθό και έχει βάρος».

Μιλάει για τα απρόοπτα στα ταξίδια του, και θυμάται καταστάσεις, στις οποίες κινδύνεψε μπροστά στη μανία της θάλασσας. «Έχουμε συναντήσει αρκετούς κινδύνους στα πιο μακρινά μας ταξίδια. Κινδυνεύσαμε ακόμα και να βουλιάξουμε, κάτι που μας έτυχε τρεις με τέσσερις φορές έως τώρα. Αν παρόλα αυτά γνωρίζει κανείς πώς να κυβερνήσει το σκάφος στη φουρτούνα, χωρίς να πάθει ζημιά, αργά ή γρήγορα θα φτάσει στον προορισμό του».

Τα αφρόψαρα, τα «πατόψαρα» και η υπεραλίευση

Το γρι-γρι κυνηγάει τα αφρόψαρα, αλλά και τα απόδημα ψάρια, περαστικά στο χώρο της Μεσογείου. «Αν δεν τα πιάσουμε εμείς, θα περάσουν και θα τα ψαρέψουν οι συνάδελφοί μας στην Ιταλία».

Όταν τον ρωτάμε για το φαινόμενο της υπεραλίευσης ο Γιάννης Γιαννακουδάκης εξηγεί ότι αυτή τη στιγμή, τα ψάρια που κυρίως πλήττονται είναι τα ψάρια βυθού, γνωστά ως «πατόψαρα».

Θυμίζουμε ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 96% τουλάχιστον των βυθόβιων ψαριών της Μεσογείου υπεραλιεύεται, ενώ για τα πελαγικά είδη, όπως η σαρδέλα και ο γαύρος, το αντίστοιχο ποσοστό ξεπερνά το 71%.

Το… φαινόμενο δυναμίτης

«Οι πάντες κυνηγάνε τα ψάρια βυθού. Επαγγελματίες και ερασιτέχνες, με σύγχρονα εργαλεία με αποτέλεσμα να έχει λιγοστέψει σημαντικά ο πληθυσμός τους. Αν με ρωτάτε πάντως, για εκείνους οι οποίοι συνήθιζαν να τοποθετούν δυναμίτη, τα φαινόμενα αυτά έχουν εκλείψει. Τα συναντάμε σπάνια πλέον και κυρίως σε πιο απομακρυσμένες ή νησιωτικές περιοχές, όπου ο έλεγχος είναι πλημμελής. Ελάχιστοι διακινδυνεύουν να τους κατασχέσουν ό,τι έχουν και δεν έχουν προκειμένου να ψαρέψουν με δυναμίτη».

«Παλαιοτερα όσοι έβαζαν δυναμίτη είχαν και κάποιους δύτες, οι οποίοι βουτούσαν με μπουκάλες στο βυθό για να μαζέψουν ότι απέμενε», εξηγεί ο καπετάν Γιάννης.

Τα στέκια

Μιλώντας για τα μυστικά του επαγγέλματος, λέει πως υπάρχουν τα «στέκια», γνωστά ως ψαρότοποι, όπου κανείς θα συναντήσει τα περισσότερα ψάρια.

«Εμείς που ψαρεύουμε σαρδέλα, ξέρουμε ότι κολυμπάει σε νερά με βάθος από 30 έως και 40 οργιές βάθος (από 54 έως και 72 μέτρα). Επίσης ο γαύρος κινείται ακόμα και στις 100 οργιές (180 μέτρα βάθος). Έτσι γνωρίζουμε πού περίπου μπορεί να υπάρχουν κοπάδια. Κινούμαστε προς αυτές τις περιοχές και με τη βοήθεια του σύγχρονου εξοπλισμού -ραντάρ- που διαθέτουμε. Κατόπιν τα εντοπίζουμε».

Κάποτε τα γρι-γρι έβγαιναν στη θάλασσα και τους 12 μήνες του έτους. Τα τελευταία χρόνια όμως, όπως λέει ο καπετάνιος, τα πράγματα άλλαξαν. «Πλέον δουλεύουμε 9,5 μήνες το χρόνο. Λόγω της απαγόρευσης που ισχύει, σταματάμε από τις 15 Δεκεμβρίου έως και την 1 Μαρτίου και σε αυτό το χρονικό διάστημα συντηρούμε τα εργαλεία αλλά και το καΐκι μας».

«Κανείς δεν κατάλαβε για ποιους λόγους ίσχυσε η συγκεκριμένη απαγόρευση. Παλαιότερα -πριν από περίπου 15 χρόνια- δουλεύαμε διαρκώς και χωρίς καμία απαγόρευση. Όταν αρχίσαμε να διαμαρτυρόμαστε κατά της απαγόρευσης, κανείς δεν μας έδωσε μία πειστική απάντηση. Αυτό που καταλάβαμε όμως είναι ότι επειδή σταματούν και οι ψαρότρατες για 4 μήνες το καλοκαίρι, αναγκάζουν κι εμάς να κάνουμε το ίδιο τους κατά τους μήνες του χειμώνα».

Το… προσωπικό

Όλοι σχεδόν οι αλλοδαποί εργάτες που δουλεύουν και μένουν μέσα στα αλιευτικά σκάφη προέρχονται από Αίγυπτο. «Πρόκειται για οικονομικούς μετανάστες, οι οποίοι δουλεύουν και τους 9,5 μήνες που βρίσκεται στη θάλασσα ένα γρι-γρι. Έχουν πράσινη κάρτα και βρίσκονται στην Ελλάδα ως οικονομικοί μετανάστες, κάνουν κανονικά φορολογική δήλωση», λέει ο Γιάννης Γιαννακουδάκης. «Αν δεν ήταν αυτοί, ελάχιστα σκάφη θα δούλευαν, καθότι όπως σας είπα και προηγουμένως, οι Έλληνες αποφεύγουν να κάνουν αυτή τη δουλειά».


Οι ανεπιθύμητοι

Ανάμεσα στα μικρά αφρόψαρα, όπως ο γαύρος ή η σαρδέλα, βρίσκουν συχνά χώρο στα δίχτυα τους και κάποιοι… ανεπιθύμητοι επισκέπτες. Μεγάλα ψάρια, πελαγίσια, όπως παλαιότερα όταν είχαν «μαζέψει» δύο τεράστια σαλάχια με βάρος 250 – 300 το καθένα. Σε πολλές των περιπτώσεων, παγιδεύονται στα δίχτυα και ξιφίες ή σκυλόψαρα και πιο σπάνια δελφίνια, φώκιες ακόμα και γλάροι, που στη συνέχεια επιστρέφουν και πάλι στο φυσικό τους περιβάλλον.

Ο γιος

Ο Δημήτρης Γιαννακουδάκης, αν και μόλις 36 ετών, παντρεύτηκε σε μικρή ηλικία και ήδη είναι πατέρας δύο παιδιών. Τόσο εκείνος, όσο και ο αδελφός του ακολούθησαν τα βήματα του πατέρα τους. Παρά το γεγονός ότι ήθελε να γίνει λογιστής, η θάλασσα τον τράβηξε κοντά της.

Με όπλο τους τα σύγχρονα μέσα, το ψάρεμα για εκείνους δεν θυμίζει σε τίποτα τη δουλειά που έκανε παλαιότερα ο πατέρας τους. Η σύγχρονη τεχνολογία και τα ραντάρ, βοηθούν στον εντοπισμό των κοπαδιών, διευκολύνοντας ένα επάγγελμα από τη φύση του ιδιόμορφο.

Το ψάρεμα με γρι-γρι

«Ανάλογα με την εποχή, φεύγουμε από το λιμάνι μία ή δύο ώρες πριν νυχτώσει», λέει ο Δημήτρης. «Σκοπός είναι να ξεκινήσουμε να ψάχνουμε τα ψάρια μόλις νυχτώσει. Ρίχνουμε τα φώτα στη θάλασσα, γύρω από τα οποία μαζεύονται τα κοπάδια σταδιακά. Όπως συμβαίνει με τα έντομα, όταν μαζεύονται γύρω από το φως, έτσι συμβαίνει και με τα αφρόψαρα. Όταν συγκεντρωθεί σημαντική ποσότητα, ξεκινάμε το καλάρισμα. Απλώνουμε τα δίχτυα περιμετρικά, γύρω από τη λάμπα και στη συνέχεια τα μαζεύουμε, μαζί με ό,τι ποσότητα ψαριού υπάρχει μέσα σε αυτά», εξηγεί ο Δημήτρης.

«Τα ψάρια συγκεντρώνονται στο τελείωμα του διχτυού, το οποίο κλείνει και γίνεται σαν μία μεγάλη απόχη. Ωστόσο, πολλές φορές συμβαίνει να μην συναντήσουμε ένα ικανοποιητικό σε αριθμό ψαριών σε ένα κοπάδι. Άλλωστε οι παράγοντες που καθορίζουν την ψαριά είναι πολλοί και διαφορετικοί. Όπως είναι το φεγγάρι και το έντονο φως, τα οποία αποπροσανατολίζουν τα ψάρια, τα οποία σε αυτή την περίπτωση δεν πηγαίνουν στις λάμπες που έχουμε ρίξει. Κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος ότι θα συναντήσει καθημερινά την καλή ψαριά. Μπορεί να τύχει να γυρίσουμε ακόμα και με άδεια χέρια, ή κάποιες άλλες να γυρίσουμε στη στεριά φορτωμένοι. Να σας θυμίσω τη γνωστή παροιμία: “του κυνηγού και του ψαρά το πιάτο επτά φορές είν’ αδειανό και μια φορά γεμάτο”», λέει ο γιος του καπετάν Γιάννη.

Από πιτσιρικάς στο καΐκι

Ο ίδιος έγινε ψαράς, καθώς από πιτσιρικάς έμπαινε στο καΐκι τα καλοκαίρια μαζί με τον αδελφό του, και βοηθούσαν τον πατέρα τους. «Θυμάμαι μάλιστα, κάποιες φορές που δεν μας έπαιρνε μαζί του, βάζαμε ακόμα και τα κλάματα. Μας έπιανε το παράπονο. Έτσι, έβγαλα το λύκειο, και βλέποντας ότι η αγορά δεν προσφερόταν για πολλά πράγματα, καθότι υπήρχε ανεργία και δύσκολα μπορούσε κανείς να αποκατασταθεί επαγγελματικά, αποφάσισα να μπω στο καΐκι. Το ψάρεμα όμως μ’ αρέσει. Και είναι και μία οικογενειακή υπόθεση. Αδέλφια, ξαδέλφια, πατεράδες. Είμαστε όλοι μαζί».

Μιλώντας για τα θετικά προκρίνει το γεγονός ότι είναι αφεντικό του εαυτού του. «Κανείς δεν θα μου ζητήσει το λόγο για το τι έκανα. Επίσης βρίσκομαι στη φύση, μακριά από το θόρυβο της πόλης και την κίνηση που πρέπει κάποιος να αντιμετωπίσει για να πάει το πρωί στο γραφείο του. Το μόνο αρνητικό ίσως είναι ότι δουλεύουμε νύχτα. Δεν παύει να είναι κι αυτή μία δουλειά, η οποία αν πάνε όλα καλά, αφήνει και ένα καλό μεροκάματο…».