Θάσος: Εθιμοτυπική επίσκεψη της Γενικής Προξένου της Ρουμανίας στον Δήμαρχο

Τη Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου, Ελευθέριο Κυριακίδη, επισκέφθηκε σήμερα, Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026, η Γενική Πρόξενος της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη, Corina Cretu.

Η Γενική Πρόξενος συνοδευόταν από τη Σύμβουλό της, Monica Ioan, ενώ η εθιμοτυπική συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του Δημάρχου Θάσου.

Στη συνάντηση συμμετείχαν επίσης ο Αντιδήμαρχος Τουρισμού, Ιωάννης Μαρκιανός, και η Αντιπρόεδρος του Οργανισμού Τουρισμού Θάσου, Λαμπρινή Φωκά.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν θέματα που αφορούν το μεγάλο ενδιαφέρον των Ρουμάνων πολιτών να επισκεφθούν τη Θάσο, καθώς και ζητήματα που ενδέχεται να αντιμετωπίζουν κατά τη διαμονή τους στο νησί.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την ανταλλαγή αναμνηστικών δώρων.

Μετά το πέρας της συνάντησης, ο Δήμαρχος Θάσου, Ελευθέριος Κυριακίδης, δήλωσε:

«Καλωσορίζουμε για ακόμη μία φορά στο νησί της Θάσου την Γενική Πρόξενο της Ρουμανίας στη Θεσσαλονίκη.

Η απόφασή της να επισκέπτεται τακτικά το Δήμο της Θάσου, αναδεικνύει αφενός τη σπουδαιότητα του τόπου μας ως προορισμού εκατοντάδων χιλιάδων Ρουμάνων τουριστών, αφετέρου αποτελεί έμπρακτη απόδειξη του ενδιαφέροντος της ιδίας και της Ρουμανίας για τον τόπο μας.

Ο Δήμος της Θάσου στέκεται αρωγός σε οποιαδήποτε ζητήματα ανακύπτουν, κατά τη διαμονή Ρουμάνων τουριστών, παραμένοντας ο θεσμικός εγγυητής της ασφαλούς παραμονής των επισκεπτών του τόπου μας μέσα στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων του».




Καβάλα: Δύο χάλκινα μετάλλια για το 2ο Γυμνάσιο σε Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικών Επιστημών

Με δύο χάλκινα μετάλλια διακρίθηκαν μαθητές και μαθήτριες του 2ου Γυμνασίου Καβάλας στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικών Επιστημών «Βίντεο-πειράματα στο Γυμνάσιο 2026».

Το σχολείο συμμετείχε για πρώτη φορά στον διαγωνισμό με δύο ομάδες μαθητών και μαθητριών της Γ΄ τάξης, υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Φυσικής Χρήστου Χρηστίδη.

Η δράση διοργανώθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών, με τη συμμετοχή δεκάδων σχολείων από όλη την Ελλάδα.

Η πρώτη ομάδα, αποτελούμενη από τις Μαρία-Ηλέκτρα Ασλανίδου, Σοφία Γιαννάκη, Δανάη-Αναστασία Καραμπατζάκη, Κρυσταλλία Μιχαήλ και Στέλα Νίκα, μελέτησε χημικές ιδιότητες ενός άγνωστου υλικού και υπολόγισε την πυκνότητά του.

Με τον τρόπο αυτό κατάφερε να ταυτοποιήσει το υλικό, το οποίο ήταν το μέταλλο μαγνήσιο. Το βίντεο-πείραμα της ομάδας κατέλαβε την 4η θέση στην κατηγορία της Χημείας.

Η δεύτερη ομάδα, με τους Αριστοτέλη Μαυρίδη, Θεόδωρο Ράντο, Δημήτριο Σπούλο, Ασημένια Μίχου, Μηνά Σπυρίδωνος και Δανάη Τσελεμπή, παρουσίασε ένα πρωτότυπο πείραμα Φυσικής.

Οι μαθητές υπολόγισαν την επιτάχυνση της βαρύτητας, το γνωστό g, με τη βοήθεια απλών υλικών και ενός smartphone. Το βίντεο-πείραμα κατέλαβε την 27η θέση στην κατηγορία της Φυσικής.

Μέσα από τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό, οι μαθητές ανέπτυξαν δεξιότητες όπως η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η κριτική σκέψη.

Η διάκριση αποτελεί σημαντική επιτυχία για το 2ο Γυμνάσιο Καβάλας και για τους μαθητές που συμμετείχαν στη δράση.




ΚΚΕ: Ερώτηση για την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης στους στρατιωτικούς

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ, ζητώντας την πλήρη κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης στους στρατιωτικούς.

Η παρέμβαση έρχεται μετά από συνάντηση αντιπροσωπείας του ΚΚΕ με την Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Σερρών, όπου τέθηκε, μεταξύ άλλων, το ζήτημα της εισφοράς αλληλεγγύης που αφορά τους στρατιωτικούς αλλά και ευρύτερα μισθωτούς, ελεύθερους επαγγελματίες και συνταξιούχους.

Στην ερώτηση, οι βουλευτές του ΚΚΕ ασκούν κριτική στη διατήρηση της εισφοράς, υπενθυμίζοντας ότι είχε θεσπιστεί το 2011 και ζητώντας από την κυβέρνηση να λάβει άμεσα μέτρα για την κατάργησή της.

Ακολουθεί η ερώτηση:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους Υπουργούς Εθνικής Άμυνας,  Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης  και Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών

Θέμα: Κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης στους στρατιωτικούς και σε όλο το λαό

Πρόσφατα πραγματοποιήθηκε συνάντηση αντιπροσωπείας του ΚΚΕ με την Ένωση Στρατιωτικών Περιφερειακής Ενότητας Σερρών (Ε.Σ.ΠΕ.Ε.Σ.). Από την Ε.Σ.ΠΕ.Ε.Σ. επισημάνθηκαν μια σειρά από προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι στρατιωτικοί και ένα από αυτά είναι το χαράτσι της εισφοράς αλληλεγγύης σε όλο το λαό και τους στρατιωτικούς. Το ΚΚΕ έχει αναδείξει πάμπολλες φορές με Ερωτήσεις του την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης. Μάλιστα έχει καταθέσει και την υπ΄αριθμό 8436/ 8.09.2025 Ερώτηση.

Η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ επεσήμανε ότι το 2011 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ θέσπισε τον ν.3986/2011, επιβάλλοντας ως απόρροια του πρώτου μνημονίου και για πρώτη φορά, το κεφαλικό «χαράτσι» της εισφοράς αλληλεγγύης στα εισοδήματα άνω των δώδεκα χιλιάδων (12.000) ευρώ κάθε φυσικού προσώπου. Μεταξύ των υπόχρεων καταβολής της εισφοράς αλληλεγγύης ήταν και οι στρατιωτικοί. Ως πρόσχημα επιβολής του, κατά το αφήγημα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, ήταν η πρωτοφανής οικονομική και δημοσιονομική κρίση, στην οποία είχε περιέλθει η χώρα και έπρεπε να στηριχθεί η ανεργία.

Αρχικά η εισφορά αλληλεγγύης προβλεπόταν να ισχύσει μέχρι το φορολογικό έτος 2014, ωστόσο με μεταγενέστερα νομοθετήματα, η ισχύς της παρατάθηκε από όλες τις κυβερνήσεις (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ και οικουμενικές) και συνεχίζει να διατηρείται μέχρι και σήμερα. 

Οι στρατιωτικοί όπως και ο λαός μας δεν ξεχνούν τα λόγια του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, όταν το 2022 από το βήμα της Bουλής, δήλωνε: «…Σήμερα μπορούμε πια να πούμε με πολύ μεγαλύτερη βεβαιότητα ότι αυτή η κυβέρνηση την 1.1.2023 θα καταργήσει την εισφορά αλληλεγγύης για όλους, για συνταξιούχους και δημοσίους υπαλλήλους…».

Η κυβέρνηση φέρνει τεράστια ευθύνη. Με όλους τους τρόπους και μεθόδους επιτίθεται στα λαϊκά εισοδήματα με αντιλαϊκή φορολογία, που έχει ως αποτέλεσμα τα ματωμένα πλεονάσματα συγκεντρώνοντας δισεκατομμύρια ευρώ και διοχετεύοντάς τα στην πολεμική βιομηχανία, όπως συναποφάσισε με το ΝΑΤΟ και την ΕΕ, προκειμένου οι διακρατικές αυτές ιμπεριαλιστικές συμμαχίες αστικών κρατών να προετοιμαστούν πολεμικά μέχρι το 2030. 

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, τι μέτρα θα πάρει άμεσα η κυβέρνηση, για την πλήρη κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης στα εισοδήματα των στρατιωτικών και εν γένει των μισθωτών, ελεύθερων επαγγελματιών και συνταξιούχων, κάτι που εξάλλου ήδη έχει δεσμευτεί ότι θα υλοποιήσει.

Οι Βουλευτές

Δελής Γιάννης

Παπαναστάσης Νίκος

Παφίλης Θανάσης

Στολτίδης Λεωνίδας




Ποτόλιας για τα πορίσματα προσεισμικού ελέγχου σε σχολεία και αθλητικές εγκαταστάσεις

Παρέμβαση για τα πορίσματα του προσεισμικού ελέγχου σε σχολικές και αθλητικές εγκαταστάσεις του Δήμου Καβάλας κάνει ο Χρήστος Ποτόλιας, δημοτικός σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Καβάλας.

Ο κ. Ποτόλιας ζητά να δοθούν τα στοιχεία που αφορούν τους ελέγχους, τονίζοντας ότι η σχολική κοινότητα, οι γονείς και οι σύλλογοι πρέπει να έχουν πλήρη ενημέρωση για την κατάσταση των σχολικών μονάδων και των αθλητικών εγκαταστάσεων.

Στην ανακοίνωσή του επισημαίνει ότι η προστασία της ζωής και της ασφάλειας μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων και προσωπικού δεν αποτελεί «κόστος», αλλά βασικό δικαίωμα.

Ακολουθεί η ανακοίνωση:

Τι μας κρύβουν;

Τι κρύβουν από μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και δεν μας δίνουν τα πορίσματα του “προσεισμικού ελέγχου” σχολείων και αθλητικών εγκαταστάσεων;

Πέρασε ένας μήνας και πλέον από τότε που με έγγραφο μας (03-05-2026) ζητήσαμε τα πορίσματα του προσεισμικού ελέγχου σχολικών και αθλητικών εγκαταστάσεων του δήμου μας, στο πλαίσιο της διενέργειας «Πρωτοβάθμιου Προσεισμικού Ελέγχου», που πραγματοποίησε ο ΟΑΣΠ (Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού & Προστασίας), ο οποίος με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 941/08-04-2026 έγγραφό του προς την ΚΕΔΕ, γνωστοποίησε ότι οι αρμόδιοι φορείς (δήμοι) έχουν πλέον τη δυνατότητα πρόσβασης στα δελτία του πρωτοβάθμιου προσεισμικού ελέγχου κτιρίων και Αθλητικών Εγκαταστάσεων, δια μέσω της Πλατφόρμας Απογραφής του ΟΑΣΠ.

Με πρόχειρες δικαιολογίες αρνούνται μέχρι σήμερα να μας δώσουν τα στοιχεία. Τελικά “ψηφιακό κράτος” και “ψηφιακές υπηρεσίες” του δήμου υπάρχουν μόνο για να βεβαιώνουν φόρους, τέλη και χαράτσια; 

Δε θέλουμε να σκεφτούμε ότι ο λόγος που δεν μας δίνονται, οφείλεται στο γεγονός ότι προχωρούν σε ενεργειακές αναβαθμίσεις σχολείων τα οποία έχουν προβλήματα στατικής επάρκειας….

Δε θέλουμε επίσης να σκεφτούμε ότι οι ενεργειακές αναβαθμίσεις γίνονται προκειμένου να αξιοποιηθούν τα “χρηματοδοτικά εργαλεία” (μετά μας λένε για “ξύλινες γλώσσες” άλλων), αξιοποίηση δηλαδή που έχει σχέση με μπούκωμα χρημάτων σε εργολαβικά συμφέροντα και εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο υλικών ενεργειακών αναβαθμίσεων…

Καλούμε εκ νέου τη διοίκηση να μας δώσει τα στοιχεία, κυρίως όμως να δοθούν στα σχολεία στους γονείς και στους συλλόγους τους καθότι θεωρούμε ότι η διαφάνεια και η έγκαιρη ενημέρωση της σχολικής κοινότητας αποτελούν βασική ανάγκη, καθώς η γνώση της κατάστασης των σχολικών μονάδων και η πρόληψη συνιστούν ουσιαστική προϋπόθεση για την ασφάλεια των μαθητών, των εκπαιδευτικών και συνολικά του προσωπικού, καθώς και των γονιών.

Η προστασία της ζωής και της ασφάλειας μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών δεν αποτελεί “κόστος”, όπως οι ευρωπαϊκή πρακτική ορίζει, την οποία αποδέχονται αστικά κόμματα, παλιά και νέα που εμφανίζονται κάθε φορά για να εγκλωβίζουν σε ακίνδυνα μονοπάτια για το σύστημα την αγανάκτηση και τη δυσαρέσκεια του λαού. Αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα του να μπορεί να στέλνει τα παιδιά του στα σχολεία γνωρίζοντας ότι αυτά δεν κινδυνεύουν στα γερασμένα και ασυντήρητα σχολικά κτίρια…. 

Καβάλα 17-06-2026

ΓΙΑ ΤΗ ΛΑΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ

ΠΟΤΟΛΙΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ




Χαλκιδική: Ολοκληρώθηκε το KOUZINA 2026 στον Δήμο Αριστοτέλη

Με τη συμμετοχή περίπου 240 επιχειρήσεων, κοινωνικών φορέων και εκατοντάδων εθελοντών ολοκληρώθηκαν οι δραστηριότητες της γαστρονομικής γιορτής KOUZINA 2026 στον Δήμο Αριστοτέλη Χαλκιδικής.

Η τελετή λήξης και οι βραβεύσεις πραγματοποιήθηκαν τη Δευτέρα 15 Ιουνίου, στην παραλία της Ιερισσού, παρουσία πλήθους κόσμου.

Από τις 15 Μαΐου έως τις 15 Ιουνίου, η μεγάλη γαστρονομική γιορτή του Δήμου Αριστοτέλη συνέθεσε ένα πλέγμα εκδηλώσεων γαστρονομίας και παράδοσης, οι οποίες συνδέθηκαν σε αρκετές περιπτώσεις με τα Αριστοτέλεια, ενισχύοντας τις πολιτιστικές και ιστορικές αναφορές τους.

Στις εκδηλώσεις που ξεχώρισαν περιλαμβάνονται τα αφιερώματα στη Γεωργία, στη Χώρα των Βάσκων και στην Αλβανία, αναδεικνύοντας τον εξωστρεφή χαρακτήρα της διοργάνωσης.

Γεωργιανοί οίνοι, αθωνικές γεύσεις σε μορφή pintxos και παρουσίαση της μεσογειακής αλβανικής κουζίνας των Αγίων Σαράντα αποτέλεσαν σημεία αναφοράς της φετινής διοργάνωσης.

Κατά τη διάρκεια του KOUZINA 2026 πραγματοποιήθηκαν τρία ταξίδια εξοικείωσης, με τη συμμετοχή ταξιδιωτικών πρακτόρων από τη Χώρα των Βάσκων, την Ιρλανδία, τη Φινλανδία και το Αζερμπαϊτζάν.

Συνολικά πραγματοποιήθηκαν 19 κύριες και περίπου 250 παράλληλες εκδηλώσεις, προβάλλοντας δεκάδες τοπικά προϊόντα και γαστρονομικές επιρροές της περιοχής.

Ιδιαίτερη σημασία είχαν και οι δράσεις προώθησης που υλοποιήθηκαν από τον Σεπτέμβριο του 2025 έως τον Απρίλιο του 2026, με σημαντικότερη τη δραστηριότητα στη Χώρα των Βάσκων τον Ιανουάριο του 2026.

Ξεχωριστή θέση στο πρόγραμμα είχε η διοργάνωση του 2ου Following Aristotle Συμποσίου για το Αριστοτελικό Μέλι, που πραγματοποιήθηκε στην Αρναία την Κυριακή 17 Μαΐου.

Το KOUZINA συνδέθηκε επίσης με εκδηλώσεις ανάδειξης του παραδοσιακού πολιτισμού, με το Παλαιοχώρι, την Αρναία και τη Μεγάλη Παναγία να διοργανώνουν αφιερώματα και γιορτές παράδοσης.

Τιμώμενη μεσογειακή χώρα της φετινής διοργάνωσης ήταν η Αλβανία, ενώ το 2027 τιμώμενη χώρα θα είναι η Αίγυπτος.

Ο Δήμαρχος Αριστοτέλη, Στέλιος Βαλιάνος, χαρακτήρισε το KOUZINA σύνθετη δραστηριότητα προβολής προορισμού, που συνδέει την τουριστική προβολή με τον πρωτογενή τομέα, την εστίαση και τη γαστρονομία.

Το KOUZINA, που στηρίζεται και από το Επιμελητήριο Χαλκιδικής, διοργανώθηκε φέτος για 16η χρονιά στην Ανατολική Χαλκιδική.




Σέρρες: Κριτική της Λαϊκής Συσπείρωσης για την προσβασιμότητα στην πόλη

Παρέμβαση για το ζήτημα της προσβασιμότητας στην πόλη των Σερρών κάνει η Λαϊκή Συσπείρωση Σερρών, με αφορμή τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 15 Ιουνίου 2026.

Η παράταξη ασκεί κριτική στη δημοτική αρχή για τη στάση της απέναντι στα αιτήματα συλλόγων ατόμων με αναπηρία, γονέων, συνταξιούχων και του Συλλόγου Γυναικών, τα οποία αφορούν τη βελτίωση της προσβασιμότητας και τη δημιουργία ασφαλών διαδρόμων μετακίνησης στην πόλη.

Σύμφωνα με τη Λαϊκή Συσπείρωση, οι ανάγκες για ασφαλείς και σύγχρονες υποδομές αφορούν όλους τους πολίτες, ενώ καλεί τον σερραϊκό λαό να διεκδικήσει πλήρη προσβασιμότητα σε δημόσιες υπηρεσίες, χώρους πολιτισμού, αναψυχής και εκπαίδευσης.

Ακολουθεί η ανακοίνωση:

“Μακριά από τις σύγχρονες ανάγκες μας, σταθερά στο πλευρό των εργολαβικών αναγκών”

Αυτή είναι η αλήθεια που επιβεβαιώθηκε από τη δημοτική αρχή στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 15/6/2026 στη συζήτηση για τα αιτήματα των συλλόγων ατόμων με αναπηρία, γονέων, συνταξιούχων και του συλλόγου γυναικών για τη βελτίωση της προσβασιμότητας και τη δημιουργία ασφαλών διαδρόμων μετακίνησης στην πόλη των Σερρών.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι σύλλογοι γνωστοποιούν στη δημοτική αρχή συγκεκριμένα αιτήματα και προτάσεις για την προσβασιμότητα στις Σέρρες. Παρότι η δημοτική αρχή είχε όλο τον χρόνο να προετοιμαστεί και να απαντήσει συγκεκριμένα ποια έργα θα γίνουν, δόθηκε η γνωστή πια και επαναλαμβανόμενη απάντηση: Τόσα μπορούμε, τόσα κάνουμε! Δεν ντράπηκαν καν να αναδείξουν ως κατόρθωμά τους το αυτονόητο, το πιο απλό, τη συντήρηση 12 ραμπών σε ένα έτος! Μας ενημέρωσαν και για τα εμπόδια για την εκτέλεση έργων: οι ρίζες των δέντρων και οι οι δικαστικές διαμάχες μεταξύ των εργολάβων. Λες και δεν τους επιλέγουν οι ίδιοι, όπως συνολικά επιλέγουν αυτή την πολιτική των (απευθείας ή μη) αναθέσεων.. Όσο για την «εκ παραδρομής» αναφορά της Δημάρχου σε συζητήσεις που αφορούν “μικροζητήματα”, αλλά και στην αναφορά του Αντιδημάρχου για “κανονικούς ανθρώπους”, καταλαβαίνουμε απολύτως ποια είναι η βαθύτερη οπτική τους για τους ΑμεΑ και τις ανάγκες τους.

Το ζήτημα των υποδομών σε δρόμους και πεζοδρόμια, αλλά και δημόσιες υπηρεσίες και χώρους αφορά όλους και όλες ανεξαιρέτως. Και αυτό ακόμα το ξεχνούν οι αρμόδιοι τωρινοί και χθεσινοί. Με λόγια γλυκανάλατα και ευχές για συμπερίληψη, δεν μπορεί ούτε να πεισθεί ο Σερραϊκός λαός, που καθημερινά βιώνει τις δυσκολίες μετακίνησης, ούτε να γίνουν άμεσα τα έργα υποδομών! Η έλλειψη πόρων, εργαζομένων και βασικών υλικών που συνεχώς επικαλούνται ως δικαιολογία για κάθε πρόβλημα που προκύπτει, είναι πολιτική επιλογή, συστράτευση με την κυβερνητική θέση και τις επιταγές της ΕΕ, που θέλουν τους Δήμους απαξιωμένους και πλήρως εξαρτώμενους από κονδύλια και εργολάβους! Αυτήν την πολιτική αντιμετωπίζουμε όλοι καθημερινά. Εξαιτίας αυτής της πολιτικής καταστρέφονται υποδομές που υπήρχαν αλλά δε συντηρήθηκαν ποτέ γιατί “σώθηκε” η χρηματοδότηση. Αυτή η πολιτική δεν καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες για υποδομές παρά τη ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας.  

Η απαξίωση κάθε ανάγκης μπροστά στην ικανοποίηση των εργολαβικών κερδών είναι η πραγματική αιτία που πρέπει να παλέψει και να καταργήσει ο Σερραϊκός λαός! Διότι αυταπάτες από δήθεν γνωστικούς, έμπειρους και σωτήρες δεν υπάρχουν! Έχουν όλοι δείξει περίτρανα με τις πράξεις τους ποιους έχουν σε προτεραιότητα και ποιους στο περιθώριο. 

Για πόσο ακόμη θα ανεχόμαστε αυτή την κοροϊδία;

Δεν θα επιτρέψουμε να συνεχιστεί άλλο αυτή η ξεδιάντροπη πολιτική, που φτάνει στο σημείο να θέτει σε κίνδυνο μέχρι και την ανθρώπινη ζωή!

Ως Λαϊκή Συσπείρωση, στεκόμαστε αλληλέγγυοι στα δίκαια αιτήματα των Συλλόγων και φορέων και καλούμε τον Σερραϊκό λαό να διεκδικήσουμε από κοινού:

  • Σύγχρονες και ασφαλείς υποδομές που να καλύπτουν τις σύγχρονες  ανάγκες.
  • Στελέχωση του Τμήματος Αυτεπιστασία κόντρα στις απευθείας αναθέσεις και την εργολαβία.
  • Πλήρης προσβασιμότητα στις δημόσιες υπηρεσίες, στους χώρους πολιτισμού, αναψυχής και εκπαίδευσης.
  • Να ικανοποιηθούν όλα τα αιτήματα των συλλόγων ατόμων με αναπηρία, ηλικιωμένων, γυναικών και γονέων για μια πόλη προσβάσιμη και ασφαλής για όλους.



Αλεξανδρούπολη: Υπεγράφη η σύμβαση για την αναβάθμιση του Υδροθεραπευτηρίου Τραϊανούπολης

Υπεγράφη η σύμβαση για την υλοποίηση του έργου «Λειτουργική και Ενεργειακή Αναβάθμιση Υδροθεραπευτηρίου Τραϊανούπολης του Δήμου Αλεξανδρούπολης», από την Τουριστική Ιαματική Επιχείρηση Δήμου Αλεξανδρούπολης Α.Ε..

Ανάδοχος του έργου είναι η εταιρεία RENEL ΙΚΕ, ενώ το συμβατικό τίμημα ανέρχεται σε 704.902,52 ευρώ πλέον ΦΠΑ 24%.

Η υπογραφή της σύμβασης σηματοδοτεί την ολοκλήρωση μιας πολυετούς προσπάθειας για την ουσιαστική αναβάθμιση και επανατοποθέτηση των Ιαματικών Λουτρών Τραϊανούπολης στον χάρτη του ιαματικού και εναλλακτικού τουρισμού.

Στη διάρκεια της διαδικασίας ξεπεράστηκαν σημαντικές διοικητικές και γραφειοκρατικές δυσκολίες, εκπονήθηκαν οι απαραίτητες μελέτες και εξασφαλίστηκε το Ειδικό Σήμα Λειτουργίας, που αποτέλεσε κρίσιμη προϋπόθεση για την ωρίμανση και την υλοποίηση του έργου.

Παράλληλα, πραγματοποιήθηκαν συνεργασίες και διαβουλεύσεις με τις αρμόδιες υπηρεσίες, μεταξύ των οποίων και η Αρχαιολογική Υπηρεσία, για ζητήματα που σχετίζονται με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής.

Η κατάθεση πλήρους φακέλου στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας οδήγησε στην εξασφάλιση της απαιτούμενης χρηματοδότησης, ώστε το έργο να περάσει από το στάδιο του σχεδιασμού στην υλοποίηση.

Το έργο περιλαμβάνει παρεμβάσεις για τη βελτίωση της λειτουργικότητας, της ενεργειακής απόδοσης και της προσβασιμότητας του Υδροθεραπευτηρίου, με στόχο την παροχή σύγχρονων και ποιοτικών υπηρεσιών στους επισκέπτες.

Μεταξύ άλλων, προβλέπονται εσωτερικές διαρρυθμίσεις και ανακαίνιση των χώρων, κατασκευή λουτρού ΑμεΑ και παρεμβάσεις προσβασιμότητας, νέα δάπεδα με ενδοδαπέδια θέρμανση και νέα ηλεκτρολογική εγκατάσταση.

Επίσης, θα γίνουν επισκευές στο εξωτερικό κέλυφος του κτιρίου, κατασκευή υπόγειου δικτύου μεταφοράς ιαματικού ύδατος, αντικατάσταση κουφωμάτων και εργασίες θερμομόνωσης και ενεργειακής αναβάθμισης.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, μέσω του προγράμματος NextGenerationEU, καθώς και από ίδιους πόρους της Τ.Ι.Ε.Δ.Α. Α.Ε..

Με την ολοκλήρωση των εργασιών, το Υδροθεραπευτήριο Τραϊανούπολης θα διαθέτει σύγχρονες και λειτουργικές εγκαταστάσεις, ενισχύοντας τη θέση του ως σημαντικού πόλου ιαματικού τουρισμού στην περιοχή.

Η Τ.Ι.Ε.Δ.Α. Α.Ε. και ο Δήμος Αλεξανδρούπολης συνεχίζουν, όπως επισημαίνεται, να εργάζονται για την αναβάθμιση των υποδομών και την αξιοποίηση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων του τόπου.




Καβάλα: Λαζαρίδης για Όρμο Παναγίας – «Στον αέρα τα σχέδια Βλάχου και Ο.Λ.Κ.»

Η αυστηρή τήρηση του επικαιροποιημένου master plan για τον Κεντρικό Λιμένα της Καβάλας, καθώς και η απόλυτη πολιτιστική και περιβαλλοντική προστασία της περιοχής, είναι βασικές προϋποθέσεις για την αξιοποίηση του Όρμου της Παναγιάς.

Αυτό επιβεβαιώθηκε κατά τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στη Βουλή, με αφορμή τη σχετική Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας και τ. Yφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Μακάριου Λαζαρίδη.

Όπως επισήμανε στην απάντησή του ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Στ. Γκίκας, «κάθε σχεδιασμός και κάθε παρέμβαση εντός της ζώνης λιμένα οφείλει να συνάδει με το εγκεκριμένο αναπτυξιακό πρόγραμμα και τη μελέτη διαχείρισης του λιμένα, δηλαδή με το εγκεκριμένο master plan, και να προηγούνται οι αναγκαίες άδειες και εγκρίσεις από τις αρμόδιες αρχές».

Υπογράμμισε δε ότι «ζητήματα προστασίας πολιτιστικού αποθέματος και περιβάλλοντος δεν είναι τυπικές διαδικασίες που μπορούν να παρακαμφθούν ή να μετατεθούν εκτός του νόμιμου πλαισίου. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού έχουν επισημάνει, ακριβώς, ότι υπάρχει καθεστώς προστασίας στην περιοχή και έχουν επίσης επισημάνει την ανάγκη πρόσθετης σύμφωνης γνώμης τους για οποιαδήποτε εργασία, επέμβαση ή ενέργεια. Αντίστοιχα, το γεγονός ότι πρόκειται για περιοχή Natura 2000, επιβάλλει η αξιολόγηση των επιπτώσεων να γίνεται με τη σοβαρότητα και τα στάδια που προβλέπονται με γνώμονα τη διαφύλαξη της ακεραιότητας της προστατευόμενης περιοχής». 

Κατά τη συγκεκριμένη κοινοβουλευτική διαδικασία, επιβεβαιώθηκε εξάλλου ότι το αίτημα της Ο.Λ.Κ. Α.Ε. για την παραχώρηση του Όρμου σε ιδιωτικά συμφέροντα μέσω πλειοδοτικού διαγωνισμού για 25 έτη, βρίσκεται σε φάση εξέτασης από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου. Μάλιστα έγινε γνωστό ότι έχουν ζητηθεί οι υπηρεσιακές απόψεις του Κεντρικού Λιμεναρχείου Καβάλας, καθώς και συμπληρωματικά στοιχεία από τον ίδιο τον Οργανισμό, χωρίς όμως αυτά να έχουν ακόμα αποσταλεί στο Υπουργείο. 

Είναι σαφές, τόνισε ο κ. Λαζαρίδης στην παρέμβασή του και επικαλούμενος την απάντηση του Υφυπουργού, ότι «η Ο.Λ.Κ. Α.Ε. προχώρησε σε ενέργειες οι οποίες έχουν βάλει το … κάρο μπροστά από το άλογο» και κατήγγειλε τον διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού, κ. Άγγ. Βλάχο, ότι λειτουργεί στην Καβάλα ως «σερίφης».

Υπενθύμισε ότι στο επικαιροποιημένο master plan προβλέπονται παρεμβάσεις εξωραϊσμού και ελεύθερη απόδοση της ακτής στους πολίτες, χωρίς αλλοίωση της μορφής του παραλιακού μετώπου και χωρίς καμία απολύτως πρόβλεψη σύμπραξης με ιδιώτες για εμπορική αξιοποίηση της συγκεκριμένης περιοχής.

Παράλληλα, ο κ. Λαζαρίδης παρατήρησε ότι στην προκήρυξη του διαγωνισμού αναφέρεται η πραγματοποίηση και έργων σε μια περιοχή που δεν περιλαμβάνεται στο αναπτυξιακό πρόγραμμα, τα οποία θα ξεπεράσουν τις 800.000 ευρώ!

Στηλίτευσε δε το γεγονός πως «ήρθε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του Υπερταμείου, ο κ. Σταμπουλίδης, στην Καβάλα, απέφυγε να δει τον οποιονδήποτε φορέα της πόλης, τον δήμαρχο, τον αντιπεριφερειάρχη, και – ούτε λίγο ούτε πολύ – μας είπε “αυτό είναι και άμα γουστάρετε, και άμα σας αρέσει”».




Ζεϊμπέκ για το έργο Νέστου – Ξάνθης: «Ασαφείς διατυπώσεις και γενικόλογες δεσμεύσεις»

Προβληματισμό για το περιεχόμενο της απάντησης του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην ερώτησή του σχετικά με το έργο «Μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς» εκφράζει ο Βουλευτής Ξάνθης, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ.

Ο κ. Ζεϊμπέκ κάνει λόγο για «ασαφείς διατυπώσεις και γενικόλογες δεσμεύσεις», υποστηρίζοντας ότι η απάντηση του ΥΠΑΑΤ δεν παρέχει σαφείς απαντήσεις σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν τη χρηματοδότηση και την υλοποίηση του έργου.

Σύμφωνα με τον Βουλευτή, το Υπουργείο αναφέρει ότι η χρηματοδότηση του έργου έχει εξασφαλιστεί μέσω της μετάπτωσης στο Ειδικό Πρόγραμμα ΣΔΙΤ, το οποίο αφορά πέντε μεγάλα αρδευτικά έργα, χαρακτηρίζοντας την αλλαγή χρηματοδοτικού εργαλείου ως τυπική διαχειριστική διαδικασία.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει, δεν δίνονται σαφείς και τεκμηριωμένες απαντήσεις για τους λόγους απένταξης από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, το ακριβές στάδιο υλοποίησης, τις έως σήμερα δαπάνες και τον δεσμευτικό προγραμματισμό ολοκλήρωσης του έργου.

Ο Χουσεΐν Ζεϊμπέκ σημειώνει ακόμη ότι, ενώ γίνεται λόγος για εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, στην ίδια απάντηση αναφέρεται πως έχουν αναληφθεί οι προβλεπόμενες διοικητικές ενέργειες για την ολοκλήρωση της διαδικασίας χρηματοδότησης από το Ειδικό Πρόγραμμα ΣΔΙΤ.

Κατά τον ίδιο, η διατύπωση αυτή αναιρεί τον ισχυρισμό περί πλήρως εξασφαλισμένης χρηματοδότησης, καθώς υποδηλώνει ότι η διαδικασία δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.

Ιδιαίτερη αναφορά κάνει και στις πιστώσεις για αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, αρχαιολογικές εργασίες, Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας και λοιπές δαπάνες, υποστηρίζοντας ότι οι διατυπώσεις της απάντησης δείχνουν πως δεν έχουν ακόμη εξασφαλιστεί πλήρως οι σχετικοί πόροι.

Παράλληλα, τονίζει ότι δεν παρουσιάζονται αναλυτικά στοιχεία για την πραγματική πρόοδο του έργου, γεγονός που εντείνει την ανησυχία των αγροτών και των τοπικών φορέων για πιθανές καθυστερήσεις ή χρηματοδοτικά κενά.

Ο Βουλευτής Ξάνθης δηλώνει ότι θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά την πορεία του έργου, με στόχο, όπως αναφέρει, τη διασφάλιση της ομαλής υλοποίησής του και την αποφυγή καθυστερήσεων σε μια υποδομή κρίσιμη για την αγροτική ανάπτυξη και τη διαχείριση των υδάτινων πόρων της περιοχής.




Καβάλα: Στάση εργασίας στο Γενικό Νοσοκομείο για τα Βαρέα και Ανθυγιεινά

Στην πανελλαδική στάση εργασίας που προκήρυξε η ΠΟΕΔΗΝ για σήμερα, Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026, από τις 12:00 έως τις 15:00, συμμετέχει το Σωματείο Εργαζομένων του Γενικού Νοσοκομείου Καβάλας.

Η κινητοποίηση πραγματοποιείται με αφορμή, όπως αναφέρει το Σωματείο, τον άδικο αποκλεισμό επαγγελματιών υγείας από την ένταξη στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα.

Στην ανακοίνωση γίνεται αναφορά σε τραυματιοφορείς, μαίες και μαιευτές, τεχνολόγους ιατρικών εργαστηρίων, παρασκευαστές, μοριακούς βιολόγους, βιοχημικούς, τεχνολόγους ακτινολόγους, χειριστές και φυσικοθεραπευτές.

Το Σωματείο ζητά από την κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας να προχωρήσουν στην ένταξη των υγειονομικών στα ΒΑΕ, εφαρμόζοντας το πόρισμα της επιτροπής Μπεχράκη.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το συγκεκριμένο πόρισμα εισηγείται την ένταξη όλων των επαγγελμάτων υγείας στα ΒΑΕ που συμπεριλαμβάνονται στον κανονισμό Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων του ΙΚΑ, καθώς και των φυσικοθεραπευτών και γιατρών.

Το Σωματείο χαρακτηρίζει ακατανόητη τη στάση της κυβέρνησης, υποστηρίζοντας ότι αντί να αποκαταστήσει μια χρόνια αδικία και ανισότητα για τους υγειονομικούς, δημιουργεί νέες ανισότητες και διαχωρισμούς.

Παράλληλα, τονίζει ότι η στελέχωση των υγειονομικών μονάδων του ΕΣΥ δεν επιτυγχάνεται με ομηρία, διαχωρισμό και άνιση μεταχείριση των εργαζομένων, αλλά με προσλήψεις, αυξήσεις και χρηματοδότηση.

Η ανακοίνωση υπογράφεται από την πρόεδρο του Σωματείου, Αικατερίνη Πετράκη, και τον γραμματέα, Νικόλαο Δαρλαγιάννη.




Έβρος: Υπογράφηκε η σύμβαση για τη μετεγκατάσταση του Συνοριακού Σταθμού Καστανέων

Στη μετεγκατάσταση και τον εκσυγχρονισμό του Συνοριακού Σταθμού Καστανέων Έβρου προχωρά η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης, μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης στρατηγικής σημασίας.

Η σύμβαση υπογράφηκε χθες, 16 Ιουνίου 2026, και αφορά στο έργο «Μετεγκατάσταση Συνοριακού Σταθμού Καστανέων Π.Ε. Έβρου».

Πρόκειται για το τρίτο μεγάλο έργο αναβάθμισης συνοριακών υποδομών που προωθείται στα διοικητικά όρια της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, μετά τα έργα στους Κήπους Έβρου και στους Ευζώνους.

Η σύμβαση υπεγράφη μεταξύ του Υπουργείου Εσωτερικών, της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε., της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Το έργο, εκτιμώμενου προϋπολογισμού 15 εκατομμυρίων ευρώ, προβλέπει τη δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου και πλήρως λειτουργικού συνοριακού σταθμού.

Ο νέος σταθμός θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες ασφάλειας, διαχείρισης συνόρων, εξυπηρέτησης πολιτών και διεθνών μεταφορών.

Η μετεγκατάσταση του Συνοριακού Σταθμού Καστανέων αναμένεται να ενισχύσει την επιχειρησιακή λειτουργία της συνοριακής πύλης, να βελτιώσει τις συνθήκες διέλευσης και ελέγχου και να συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη της περιοχής.

Παράλληλα, το έργο ενδυναμώνει τον ρόλο του Έβρου ως στρατηγικού κόμβου διασυνοριακών μεταφορών και διεθνών συνεργασιών.

Ο Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, Δημήτρης Γαλαμάτης, τόνισε ότι η διοίκηση θα συνεχίσει να εργάζεται για την ωρίμανση και υλοποίηση έργων που ενισχύουν την εθνική οικονομία, αναβαθμίζουν τις δημόσιες υποδομές και αναδεικνύουν τον κομβικό ρόλο της Βόρειας Ελλάδας.

Όπως σημείωσε, τα έργα στους Συνοριακούς Σταθμούς Κήπων, Ευζώνων και Καστανέων διαμορφώνουν ένα συνεκτικό πρόγραμμα παρεμβάσεων για τον εκσυγχρονισμό των σημαντικότερων χερσαίων πυλών εισόδου της χώρας.

Η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας – Θράκης αναλαμβάνει, ως κύριος του έργου, την ωρίμανση, τον συντονισμό και τη διοικητική υποστήριξη, ενώ η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αναλαμβάνει τον ρόλο του δικαιούχου και φορέα υλοποίησης.

Η χρηματοδότηση και εκτέλεση του έργου θα γίνει μέσω του Περιφερειακού Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία – Θράκη 2021-2027».




Καβάλα: Μουσικοχορευτική παράσταση από το Λύκειο Ελληνίδων στο Ακόντισμα

Το Λύκειο Ελληνίδων Καβάλας διοργανώνει μουσικοχορευτική παράσταση σήμερα, Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026, στις 20:00, στο Ακόντισμα Νέας Καρβάλης.

Η παράσταση ανοίγει το ημερολόγιο ενός δασκάλου του 1965 και προσκαλεί το κοινό σε ένα μουσικοχορευτικό ταξίδι γεμάτο νοσταλγία και παράδοση.

Κάθε σταθμός γίνεται μια νέα πατρίδα και κάθε μετάθεση μετατρέπεται σε ένα μεγάλο γλέντι, μέσα από χορούς, μουσικές και εικόνες της ελληνικής παράδοσης.

Στην εκδήλωση συμμετέχουν όλα τα χορευτικά τμήματα του Λυκείου Ελληνίδων Καβάλας, καθώς και το περιφερειακό τμήμα χορού στο Ποντολίβαδο.

Το μουσικό σχήμα που θα πλαισιώσει την παράσταση είναι οι «Εμπειροτέχνες».

Χοροδιδάσκαλοι της παράστασης είναι οι Χρόνης Ιωαννίδης, Ιωάννα Βασιλειάδου, Μαρία Τσούτσα και Ράνια Σαραφούδη, ενώ αφηγητής θα είναι ο Παναγιώτης Παπάζογλου.

Σε περίπτωση βροχής, θα ανακοινωθεί νέα ημερομηνία για την πραγματοποίηση της εκδήλωσης.




Σέρρες: Σήμερα το «Μουσικό ταξίδι στις γειτονιές» στην πλατεία Κατακονόζι

Μελωδίες, τραγούδια και όμορφες μουσικές στιγμές συνεχίζει να προσφέρει στους δημότες η εκδήλωση «Μουσικό ταξίδι στις γειτονιές», που πραγματοποιείται στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων «Ελευθέρια 2026».

Η δράση διοργανώνεται από τον Δήμο Σερρών και το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Σερρών, δίνοντας συνέχεια στις μουσικές βραδιές στις γειτονιές της πόλης.

Σήμερα, Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026, στις 21:00, το μουσικό σχήμα «Cantare» του Συλλόγου «Γιορτή Τέχνης Σερρών» θα παρουσιάσει μουσικό πρόγραμμα στην πλατεία Κατακονόζι.

Η εκδήλωση απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους, προσκαλώντας το κοινό σε μια βραδιά γεμάτη αγαπημένες μελωδίες και συναισθήματα.

Στην εκδήλωση συμμετέχει και το πρόγραμμα «Breaking Isolation».




ΔΠΘ: Νέα Πρύτανης η Μαρία Μιχαλοπούλου

Ολοκληρώθηκε σήμερα, Τρίτη 16 Ιουνίου 2026, η διαδικασία εκλογής Πρύτανη στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Η εκλογική διαδικασία πραγματοποιήθηκε από το Συμβούλιο Διοίκησης του ΔΠΘ, με μυστική ψηφοφορία μεταξύ των έντεκα μελών του.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του ειδικού πληροφοριακού συστήματος «Ψηφιακή Κάλπη ΖΕΥΣ», νέα Πρύτανης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης αναδείχθηκε η Καθηγήτρια του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής, Αθλητισμού και Εργοθεραπείας του ΔΠΘ, Μαρία Μιχαλοπούλου.

Η κ. Μιχαλοπούλου έλαβε 10 ψήφους σε σύνολο 11 έγκυρων ψηφοδελτίων.

Παράλληλα, ορίστηκαν και οι τέσσερις Αντιπρυτάνεις που πρότεινε η εκλεγμένη Πρύτανης.

Πρόκειται για τη Μαρία Γρηγορίου, Καθηγήτρια του Τμήματος Μοριακής Βιολογίας και Γενετικής της Σχολής Επιστημών Υγείας του ΔΠΘ, τον Δημήτριο Καραμπατζάκη, Αναπληρωτή Καθηγητή του Τμήματος Πληροφορικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΔΠΘ, τον Γεώργιο Μπρούφα, Καθηγητή του Τμήματος Αγροτικής Ανάπτυξης της Σχολής Επιστημών Γεωπονίας και Δασολογίας του ΔΠΘ, και τον Γεώργιο Συρακούλη, Καθηγητή του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του ΔΠΘ.

Η τετραετής θητεία της νέας Πρύτανη και των Αντιπρυτάνεων θα ξεκινήσει την 1η Σεπτεμβρίου 2026.




Νέα Πέραμος: Έκθεση φωτογραφίας του Γιώργου Σαράντη στο 2ο Pageo Fest

Η έκθεση φωτογραφίας «Πήρα μαζί μου» του φωτογράφου και εικαστικού Γιώργου Σαράντη παρουσιάζεται από τις 3 έως τις 5 Ιουλίου στο Τελωνείο της Νέας Περάμου Καβάλας, στο πλαίσιο του 2ου Pageo Fest.

Η έκθεση εξερευνά τη σχέση της φωτογραφικής μηχανής με τη μνήμη, την προσωπική ματιά και την ανάγκη να κρατάμε εικόνες, στιγμές και συναισθήματα από τις διαδρομές μας.

Ο Γιώργος Σαράντης μοιράζεται με το κοινό φωτογραφικά «λάφυρα» από περιπλανήσεις, ταξίδια, τοπία και στιγμιαίες αφορμές, προσκαλώντας τους επισκέπτες να δουν τις εικόνες ως αναμνήσεις που αποκτούν υλική υπόσταση.

Στη δήλωσή του, ο Γιώργος Σαράντης αναφέρει: «Γυναίκα, φύση, συναίσθημα, απόηχοι ταξιδιών. Η φωτογραφική μηχανή συλλέγει τις στιγμές σαν βότσαλα παραλίας. Έτσι, οι αναμνήσεις δε χάνονται αλλά αποκτούν και μια υπόσταση υλική. Ελάτε να τις δείτε, να τις βιώσετε, να τις κρατήσετε και εσείς κάπου μέσα σας. Νιώθω πραγματικά ενθουσιασμένος που ο Δήμος Παγγαίου είναι τόσο δραστήριος, τόσο ζωντανός και αγκαλιάζει απλόχερα την τέχνη και τη δημιουργικότητα. Σας περιμένω από τις 3 έως τις 5 Ιουλίου στο Τελωνείο Νέας Περάμου».

Επίσημη ιστοσελίδα: www.gsarantis.com
Facebook: Georgios Sarantis Art & Photography
Instagram: @sarantisgeorgios.




Παρανέστι: Ψηφιακό άλμα για τον Δήμο με έργο 206.307 ευρώ

Υπογράφηκε η σύμβαση για την πράξη «Δράσεις ψηφιακού μετασχηματισμού του Δήμου Παρανεστίου», στο πλαίσιο του προγράμματος «Ψηφιακός μετασχηματισμός 2021-2027».

Το έργο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και έχει συνολικό προϋπολογισμό 206.307,40 ευρώ.

Με τη χρηματοδότηση αυτή, ο Δήμος Παρανεστίου ενισχύει τις ψηφιακές του υποδομές, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες προς όφελος των δημοτών.

Μέσα από τη σύμβαση προβλέπεται η οργάνωση του γραφείου κίνησης και του δημοτικού στόλου οχημάτων, καθώς και η οργάνωση συστημάτων ηλεκτρονικής διεκπεραίωσης εγγράφων.

Παράλληλα, περιλαμβάνονται ηλεκτρονικές πληρωμές, ηλεκτρονική τιμολόγηση, ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας και ανάπτυξη εφαρμογών τηλεργασίας.

Ο Δήμαρχος Παρανεστίου, Αναστάσιος Καγιάογλου, δήλωσε ότι η υλοποίηση του έργου αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για τον εκσυγχρονισμό του Δήμου.

Όπως ανέφερε, η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών θα συμβάλει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών και στη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

«Συνεχίζουμε με στόχο να έχουμε έναν Δήμο σύγχρονο, βιώσιμο και αποτελεσματικό», τόνισε ο Δήμαρχος Παρανεστίου.




Πιερρακάκης: Έως τις 30 Σεπτεμβρίου η ρύθμιση για το ελβετικό φράγκο

Στη ρύθμιση για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο, στο νέο πλαίσιο για τα υβριδικά αυτοκίνητα, στις παρεμβάσεις για το ιδιωτικό χρέος και στην προσπάθεια προσέλκυσης ξένων funds στην Ελλάδα αναφέρθηκε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Πρόεδρος του Eurogroup, Κυριάκος Πιερρακάκης.

Σε συνέντευξή του στην εκπομπή «Απέναντι Μικρόφωνα» του ραδιοφωνικού σταθμού Παραπολιτικά 90,1 FM, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι η ρύθμιση για το ελβετικό φράγκο παρατείνεται έως τις 30 Σεπτεμβρίου, καθώς έχει υπάρξει σημαντική ανταπόκριση από τους δανειολήπτες.

Παράλληλα, σημείωσε ότι η Ελλάδα θεωρείται «νησίδα σταθερότητας» και πως στόχος είναι να δημιουργηθεί ασφαλές και προβλέψιμο θεσμικό πλαίσιο για την προσέλκυση οικονομικής δραστηριότητας και ξένων funds στη χώρα.

Αναφερόμενος στα Plug-in Hybrid οχήματα, ο Υπουργός υπογράμμισε ότι δίνεται επιπλέον χρόνος στην αγορά, με παράταση του σημερινού καθεστώτος για έξι μήνες, ώστε η μετάβαση να γίνει χωρίς αιφνιδιασμούς για πολίτες και επιχειρήσεις.

Ο κ. Πιερρακάκης μίλησε ακόμη για το πακέτο παρεμβάσεων στο ιδιωτικό χρέος, κάνοντας αναφορά στις 72 δόσεις, στην αύξηση του ακατάσχετου, στις βελτιώσεις στον εξωδικαστικό μηχανισμό και στην προστασία της πρώτης κατοικίας.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στον Φορέα Απόκτησης και Επαναμίσθωσης Ακινήτων, τονίζοντας ότι βρίσκεται στην τελική ευθεία και ότι αναμένεται να λειτουργήσει το φθινόπωρο.

Ακολουθεί η συνέντευξη:

Δημοσιογράφος: Έχουμε επισκέπτη στο στούντιο. Ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και πρόεδρος του Eurogroup , ο κ. Κυριάκος Πιερρακάκης. Μεγάλη μας χαρά κ. Υπουργέ. Ποιος θα μας το έλεγε ότι θα έχουμε πρόεδρο του Eurogroup στο στούντιο.
Κυριάκος Πιερρακάκης: Καλημέρα
Δημοσιογράφος: Εμένα εάν μου το λέγανε αυτό πριν από 15 χρόνια θα έλεγα ότι είναι πιο πιθανό να γίνω δισεκατομμυριούχος σαν τον Τραμπ. Αλλά γίνονται και αυτά.
Λοιπόν, καλημέρα. Ευχαριστούμε πολύ που είστε μαζί μας.
Κυριάκος Πιερρακάκης: Χαρά μου μεγάλη.
Δημοσιογράφος: Κάναμε μια συνεννόηση εδώ με τον Βασίλη να δούμε πώς θα σας πάμε, υπάρχει ένα νομοσχέδιο, πολυνομοσχέδιο, που έχει μέσα και τα 150 ευρώ για κάθε παιδί. Που έχει μέσα και ένα πακέτο ρυθμίσεων για το ιδιωτικό χρέος. Στο νομοσχέδιο αυτό υπάρχει κάποια άλλη παρέμβαση όχι από αυτές που είναι ευρέος γνωστές; Γιατί το 150άρη, ας πούμε, το ξέραμε και αυτό. Αυτοί οι οποίοι το περιμένουνε, το περιμένανε, έτσι και αλλιώς. Υπάρχει κάτι άλλο;
Κυριάκος Πιερρακάκης: Μπήκαμε στη διαδικασία διαρκώς να προσθέτουμε νέα πράγματα στο νομοσχέδιο. Δηλαδή, ακόμη και την αύξηση στο όριο του ακατάσχετου που ανακοίνωσα στη Βουλή πριν από λίγες ημέρες, θα την δείτε και αυτήν εκεί.
Αλλά, έχουμε επιδιώξει να κάνουμε και άλλες προσθήκες να σας πω μία χαρακτηριστική: υπάρχουν πάρα πολλά funds, σε όλο τον κόσμο, τα οποία θέλουμε με κάποιο τρόπο να τα προσελκύσουμε στην Ελλάδα -κομμάτι των δραστηριοτήτων τους. Αυτό δεν μπορούσαμε να το κάνουμε. Θα έλεγα, μάλιστα, και σε σχέση με το τι συμβαίνει στα Στενά του Ορμούζ, υπάρχουν πάρα πολλές “ευκαιρίες” στην ευρύτερη περιοχή μας. Η Ελλάδα θεωρείται νησίδα σταθερότητας, κι έτσι επιθυμούν πάρα πολλοί να έρθουν και να μετεγκατασταθούν εδώ. Δεν υπήρχε ασφαλές και σταθερό πλαίσιο σε σχέση με αυτά. Γιατί, εδώ, δεν μιλάμε μόνο για κίνητρα φορολογικού τύπου.
Εδώ  μιλάμε για μια σαφήνεια στη διαδικασία, σε ένα κομμάτι αυτών των δραστηριοτήτων, αυτής της αλυσίδας αξίας: να ξέρουν τα στελέχη αυτών των οργανισμών για παράδειγμα ότι εάν έρθουν στη χώρα μας υπάρχει προβλεψιμότητα στο θεσμικό πλαίσιο και θα φορολογηθούν με αυτόν τον τρόπο εάν υπάρξει μια μεγάλη οικονομική δραστηριότητα που θα φέρουν εδώ.
Αυτά θα συμπεριληφθούν στο νομοσχέδιο, δηλαδή θα υπάρχει μια μέριμνα που θα έχει σαφήνεια σε σχέση με το τι φορολογούμε εδώ και το τι φορολογούμε στο εξωτερικό ως κομμάτι αυτών των δραστηριοτήτων και εφόσον η οικονομική δραστηριότητα που θα έρθει στη χώρα μας είναι σημαντική (άνω των 3 εκατ. ευρώ το χρόνο), τότε μπαίνουν σε κάποιες ευεργετικές μέριμνες του Νόμου. Αυτά τα έχουμε ξανακάνει και στο παρελθόν, από τη δεκαετία του ‘80 και μετά κάναμε τέτοιου τύπου διατάξεις για να προσελκύσουμε οικονομική δραστηριότητα στη χώρα μας.
Πιστεύω ότι όσο περισσότερο η Ελλάδα θεωρείται, όπως ανέφερα και πριν, ένα σημείο σταθερότητας γενικά στην περιοχή μας, καταρχήν, τόσο περισσότερο θα βλέπετε κόσμο να θέλει να μετεγκατασταθεί εδώ εφόσον το θεσμικό πλαίσιο του το επιτρέπει. Αυτό είναι ένα τέτοιου τύπου παράδειγμα. 
Δημοσιογράφος: Με τα υβριδικά αυτοκίνητα τι θα ισχύσει τελικά; Για παράδειγμα, θα εφαρμοστεί η αλλαγή στη φορολογική τους μεταχείριση; Θα προχωρήσετε σε διαρθρωτικές κινήσεις μετά τις αντιδράσεις της αγοράς; Τι περιλαμβάνει;
Δημοσιογράφος: Υπάρχει κάτι τέτοιο στο νομοσχέδιο;
Κυριάκος Πιερρακάκης: Υπάρχει στο νομοσχέδιο. Επιλέγουμε μια λύση για τα Plug-in Hybrid (PHEV) που συνδυάζει τον περιβαλλοντικό στόχο με την κοινή λογική. Ποια είναι η στρατηγική κατεύθυνση της Ευρώπης κ. Σκουρή; Η στρατηγική κατεύθυνση είναι σταδιακή μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση. Δεν θέλουμε όμως και αυτή να γίνει με έναν τρόπο που θα αιφνιδιάσει τους πολίτες και τις επιχειρήσεις που έχουν ήδη λάβει αποφάσεις, οπότε τι θα κάνουμε; Θα παρατείνουμε για ακόμα έξι μήνες το σημερινό καθεστώς της κλιμακωτής έκπτωσης 50% έως 75% στα Plug-in Hybrid (PHEV) ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων που έχουν και θα διασφαλίσουμε ότι τα οχήματα τα οχήματα τα οποία εισήχθησαν στη χώρα από την 1η Νοεμβρίου του 2025 μέχρι τις 31 Μαΐου του 2026 και δεν έχουν ακόμη ταξινομηθεί, να μην βρεθούν αντιμέτωπα με αιφνίδιες επιβαρύνσεις. Συγκεκριμένα τα Plug-in Hybrid (PHEV) με εκπομπές έως 75 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα, ανά χιλιόμετρο, θα συνεχίσουν να απαλλάσσονται κατά 75% από το τέλος ταξινόμησης. Και από την 1η Ιανουαρίου του 2027 θα ισχύει η ενιαία έκπτωση 50% για όλα τα Plug-in Hybrid (PHEV) ανεξαρτήτως ρύπων.
Δηλαδή, με αυτόν τον τρόπο, δώσαμε έξτρα χρόνο και έτσι θα προσαρμοστεί καλύτερα η αγορά η οποία μας το ζήτησε. Αποφεύγουμε αδικίες για όσους είχαν ήδη προχωρήσει σε παραγγελίες, αλλά διατηρούμε σταθερή και την πορεία προς την ηλεκτροκίνηση.
Δημοσιογράφος: Μια που λέτε για έξτρα χρόνο. Δώσατε και μια παράταση στη ρύθμιση για το ελβετικό φράγκο. Τι σημαίνει αυτό; Σημαίνει ότι δεν υπάρχει ανταπόκριση ως τώρα; Ή σημαίνει ότι δίνετε χρόνο στον κόσμο να ανταποκριθεί περισσότερο σε αυτό το οποίο ανακοινώσατε αρχικά.
Κυριάκος Πιερρακάκης: Η ρύθμιση έχει πάει πάρα πολύ καλά και η ρύθμιση έχει πάει καλύτερα και από ό,τι οι περισσότεροι περίμεναν και στις υπηρεσίες του Υπουργείου. Έχουμε 14.000, περίπου, δανειολήπτες οι οποίοι έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και έχουν προχωρήσει σε αίτηση ένταξης και με δεδομένο ότι βλέπουμε τη ρύθμιση να πιάνει αξιολογήσαμε ότι πρέπει να δοθεί περισσότερος χρόνος, έξτρα χρόνος, άρα θα δοθεί μια παράταση, όπως αναφέρατε, με το τρέχον νομοσχέδιο για να μπορέσουν ολοένα και περισσότεροι συμπολίτες μας να υπαχθούν στις ευεργετικές μέριμνες αυτής της ρύθμισης.
Δημοσιογράφος: Θα μείνει ως έχει πάντως, δεν θα αλλάξει;
Κυριάκος Πιερρακάκης: Θα μείνει ως έχει. Η ρύθμιση δεν θα αλλάξει. Όταν όμως βλέπεις ότι κάτι τέτοιο αγκαλιάζεται από τον κόσμο… πόσα χρόνια συζητούσαμε το θέμα του ελβετικού;
Δημοσιογράφος: Από τότε που ξεκίνησε το ελβετικό φράγκο.
Κυριάκος Πιερρακάκης:  Φέραμε μια ρύθμιση η οποία έχει στοιχεία δικαιοσύνης, την κάναμε σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους θεσμικούς φορείς του κράτους. Υπάρχει και κούρεμα.  Υπάρχει μια διαχείριση και αντιμετώπιση  ανάλογα με το επίπεδο εισοδήματος που έχεις. Με δεδομένα, λοιπόν, όλα αυτά η ρύθμιση αυτή ήταν η σωστή και άρα ακριβώς για αυτόν τον λόγο επειδή βλέπουμε να λειτουργεί, επιλέγουμε να δώσουμε περισσότερο χρόνο στον κόσμο.
Δημοσιογράφοι: Πόσο;
Κυριάκος Πιερρακάκης: Θα είναι ουσιαστικά ένα τρίμηνο, μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου.
Δημοσιογράφοι: Τώρα στο πεδίο του ιδιωτικού χρέους. Φέρνετε ένα εκτεταμένο πακέτο παρεμβάσεων: 72 δόσεις, αύξηση του ακατάσχετου ορίου, βελτιώσεις στην προστασία της α’ κατοικίας. Πότε θα εφαρμόζονται, στην πράξη, οι ρυθμίσεις;
Κυριάκος Πιερρακάκης: Αμέσως. Τα νομοθετούμε μέσα στον μήνα. Για αυτό φέρνουμε και τώρα το νομοσχέδιο δηλαδή κινούμαστε με μεγάλη ταχύτητα. Αυτό είναι ένα θέμα που είχε απασχολήσει τον Πρωθυπουργό, είχε απασχολήσει κι εμένα. Το ιδιωτικό χρέος.  Ακούμε ζητήματα και στην εκπομπή σας και συνολικότερα από τον κόσμο. Δεν είναι το πρόβλημα τόσο μεγάλο όσο είναι στην υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά όσο έχεις έστω και έναν πολίτη που έχει πρόβλημα δεν είναι δυνατόν η πολιτεία να μην αντιδρά.
Κάναμε, λοιπόν, ένα πακέτο πραγμάτων. Οι 72 δόσεις είναι ένα κομμάτι. Ο εξωδικαστικός για εμένα είναι το πιο σημαντικό και είναι και από τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες που έχει λάβει, συνολικά, η κυβέρνηση. Έχει μπει πολύς κόσμος στον εξωδικαστικό. Να σας διαβάσω τον αριθμό: έχουμε 62.000 επιτυχημένες ρυθμίσεις και έχουν ρυθμιστεί αρχικές οφειλές ύψους 19,2 δισ. ευρώ.
Πίσω από όλους αυτούς τους αριθμούς κρύβονται χιλιάδες οικογένειες. Οικογένειες οι οποίες είχαν ταλαιπωρηθεί για πάρα πολλά χρόνια. Άρα, τι επιλέξαμε να κάνουμε; Επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε τον εξωδικαστικό ως ένα μεγαλύτερο ακόμη εργαλείο βοήθειας απέναντι στην κοινωνία:
–  Μειώσαμε το κατώφλι υπαγωγής, ήταν 10.000 ευρώ και το πήγαμε στις 5.000 ευρώ.
– Ταυτόχρονα μετατρέψαμε τον εξωδικαστικό ως ένα εργαλείο προστασίας της α’ κατοικίας.
– Ταυτόχρονα κάνουμε τις 72 δόσεις.
– Ταυτόχρονα αυξάνουμε το όριο στον ακατάσχετο λογαριασμό.
Όλα αυτά μαζί είναι ένα συνολικό πακέτο στήριξης της κοινωνίας, όπως είπατε και νομίζω είναι πολύ δίκαιη η περιγραφή, είναι το μεγαλύτερο πακέτο στήριξης της κοινωνίας ως προς το ιδιωτικό χρέος που έχει γίνει μετά την κρίση.
Δημοσιογράφος: Επειδή λέτε αυτό, σας ανησυχεί το ύψος του ιδιωτικού χρέους; Είναι αρκετά μεγάλο έτσι; Και είναι μέρος μιας ευρύτερης στρατηγικής για την σταδιακή αποκλιμάκωσή του αυτό;
Κυριάκος Πιερρακάκης:  Συστημικά όχι. Κοινωνικά ναι. Με ποια έννοια το λέω. Συστημικά όχι γιατί είναι χαμηλότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Όταν στην Ευρώπη είμαστε κάπου στο 121% του ΑΕΠ, το ιδιωτικό χρέος εννοώ, και στην Ελλάδα είμαστε στο 94 – 94,5%, εάν δεν κάνω λάθος, εκ των πραγμάτων είμαστε σε καλύτερο σημείο από την υπόλοιπη Ευρώπη. Είμαστε χαμηλότερα αλλά αυτό δεν πάει να πει ότι δεν θα ασχοληθεί η Κυβέρνηση, ο Υπουργός Οικονομικών,  το Υπουργείο Οικονομικών με έστω και μία οικογένεια που έχει πρόβλημα. Πρέπει να είμαστε πάνω από κάθε πρόβλημα. Άρα, προφανώς μας απασχολεί. Προφανώς με απασχολεί. Είναι χιλιάδες οι ιστορίες ανθρώπων που μας ακούνε.
Δημοσιογράφος: Τα δάνεια είναι αυτά ουσιαστικά, σε μεγάλο βαθμό. Έτσι δεν είναι; 
 
Κυριάκος Πιερρακάκης:  Γι’ αυτό και τι κάνεις εκεί, δίνεις εργαλεία στον κόσμο. Και δίνεις τα σωστά εργαλεία στον κόσμο. Τα εργαλεία εκείνα τα οποία και δεν διαταράσσουν την κουλτούρα πληρωμών από τη μία. Γιατί η Ελλάδα, κακά τα ψέματα τώρα -για ποιο λόγο είμαστε σε καλύτερη θέση; Η Ελλάδα είναι μια χώρα που παράγει πλεονάσματα πλέον. Είναι μια χώρα που έχει θετικό ρυθμό ανάπτυξης. Που αποκλιμακώνει το δημόσιο χρέος της. Όλα αυτά είναι καλά. Από την άλλη όμως υπάρχει κόσμος ο οποίος συσσώρευσε χρέη στα χρόνια της κρίσης. Ταλαιπωρήθηκε στα χρόνια της κρίσης. Πρέπει να τους βοηθήσουμε να βγάλουν το κεφάλι έξω από το νερό. Συγγνώμη, αυτή είναι υποχρέωσή μας. Και εγώ το αντιλαμβάνομαι ως δική μου υποχρέωση.
Άρα, τι πρέπει να κάνεις εκεί; Θες ένα κράτος που δίνει το χέρι. Δεν θες ένα κράτος που κουνάει το δάχτυλο. Πρέπει λοιπόν να βρεις το σωστό σημείο ισορροπίας. Τη χρυσή τομή απέναντι στο πώς φέρεσαι στον κόσμο. Και στο τι είδους εργαλεία προσφέρεις στον κόσμο. Άρα, αυτό ακριβώς προσπαθούμε να κάνουμε.
Βλέπετε…ακόμη και στο ελβετικό φράγκο που άκουσα τις πρώτες μέρες. Η αντιπολίτευση πάντα κριτικάρει τα πάντα. Θέλει το 150% σε κάθε θέμα. Ενδεχομένως να αντιλαμβάνονται ότι αυτή είναι και η δουλειά τους.  Βλέπετε όμως ότι ο κόσμος τη ρύθμιση στο ελβετικό φράγκο την αγκαλιάζει. Όπως όλα αυτά, και στον εξωδικαστικό. Με το που δίνουμε ένα εργαλείο που δουλεύει, ο κόσμος έρχεται και το αγκαλιάζει. Γιατί έχει σχεδιαστεί με βάση τις ανάγκες του κόσμου.
Δημοσιογράφος: Παραπολιτικά 90,1. Στο στούντιο εδώ μαζί μας, ο πρόεδρος του Eurogroup και Υπουργός Οικονομικών, ο κ. Κυριάκος Πιερρακάκης. Υπουργέ, σε ποιο στάδιο βρίσκεται ο Φορέας Απόκτησης και Επαναμίσθωσης των Ακινήτων; Υπήρξε τελικά δεσμευτική προσφορά; Τι λέτε; Η διαδικασία καθυστέρησε υπερβολικά. Είναι πολλές οι φωνές σε αυτό.
Κυριάκος Πιερρακάκης: Ήταν ένα εξαιρετικά πολύπλοκο ζήτημα. Υπάρχουν πράγματα τα οποία μπορείς να τα κάνεις μέσα σε λίγες ημέρες. Ξέρετε καλά, κ. Σκουρή, έχουμε μιλήσει πολλές φορές. Έχω υπάρξει Υπουργός και σε Υπουργείο που κάναμε πράγματα μέσα σε ένα εικοσιτετράωρο. Θυμηθείτε το Ψηφιακής…υπάρχουν πράγματα που μπορείς να τα λύσεις σε λίγες ώρες. Υπάρχουν άλλα πράγματα τα οποία είναι πολύ πιο περίπλοκα θέματα και απαιτούν εμπλοκή ιδιωτικού τομέα, θεσμικό σχεδιασμό, διαγωνισμούς…οι διαγωνισμοί έχουν εκ των πραγμάτων άλλα χρονοδιαγράμματα…λοιπόν, αυτό πήρε χρόνο.
Αλλά από την άλλη, είμαστε στην τελική ευθεία. Είμαστε στο τελικό στάδιο υλοποίησης. Στις 29 Μαΐου είχαμε τις δεσμευτικές προσφορές. Έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία αξιολόγησης των τελικών προσφορών. Έχουμε προσφορά, να το πω έτσι.
 Θα μου επιτρέψετε, όμως, να μη πω κάτι ακόμα, πρέπει να αξιολογηθεί και να γίνουν οι οριστικές ανακοινώσεις μετά. Εγώ θα πω ότι ο Φορέας, για να καταλαβαίνει πλήρως και ο κόσμος που μας ακούει, είναι εργαλείο κοινωνικής πολιτικής. Τί κάνει; Δίνει στον ευάλωτο οφειλέτη τη δυνατότητα να μείνει στην κυρία κατοικία του για 12 χρόνια ως μισθωτής. Έχει κρατική επιδότηση του ενοικίου και έχει δικαίωμα να επαναγοράσει το ακίνητο στο τέλος της περιόδου.
Δηλαδή, όλα αυτά μαζί -βάλτε τα όλα- είναι δεύτερη ευκαιρία για τον κόσμο. Γιατί από τη μία, θα υπάρχει ο Φορέας…
Δημοσιογράφος: …αλλά έχει εξαγγελθεί αυτό από την πρώτη τετραετία της κυβέρνησης Μητσοτάκη…
Κυριάκος Πιερρακάκης: …δεν λέω «θα». Λέω «να». Λέω ότι είναι έτοιμο. Λέω ότι 29 Μαΐου κατατέθηκαν προσφορές. Υπάρχει προσφορά και το Φθινόπωρο λειτουργεί. Συγκεκριμένα πράγματα. Όπως ξέρετε, είμαι συγκεκριμένος.
Δημοσιογράφος: Αυτό το έτος;
Κυριάκος Πιερρακάκης: Ναι, ναι, αυτό το έτος. Οπότε, με δεδομένο αυτό -άλλωστε είχα την ευκαιρία να ανακοινώσω το Φθινόπωρο, στο Power Game πρόσφατα και στο σχετικό συνέδριο- άρα, τα δεδομένα είναι αυτά και δεν θα παραβιαστούν. Επίσης, να πω ότι όλο αυτό το διάστημα δεν υπήρξε κανείς απροστάτευτος. Υπήρχε το ενδιάμεσο Πρόγραμμα Προστασίας των Ευάλωτων Οφειλετών. Και με αυτόν τον τρόπο, είχαν ανασταλεί διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης και είχαμε και κρατική επιδότηση. Αλλά να προσθέσω. Λέτε τον «Φορέα»… Ο Φορέας είναι ένα κομμάτι. Εγώ να προσθέσω και τον εξωδικαστικό;
Γιατί σας είπα πριν ότι ο εξωδικαστικός είναι και αυτό εργαλείο πρώτης κατοικίας. Εργαλείο προστασίας, μάλλον, της πρώτης κατοικίας. Γιατί μπορεί ο κόσμος, πλέον, να πηγαίνει στον εξωδικαστικό, να λέει ότι «θέλω να προστατέψω μόνο την πρώτη κατοικία μου», να παίρνει μεγαλύτερο κούρεμα, να έχει μικρότερη μηνιαία δόση και, έτσι, να στηρίξει περισσότερο και την πρώτη του κατοικία. Από τη μία, λοιπόν, θα υπάρχει ο Φορέας, από την άλλη θα έχουμε τον εξωδικαστικό ως εργαλείο. Θα έχουμε όλα τα εργαλεία ρύθμισης του ιδιωτικού χρέους.
Όλα αυτά είναι εργαλεία στα χέρια του κόσμου.
Δημοσιογράφος: Μια που μιλάμε για το θέμα του ιδιωτικού χρέους, είχαμε αυτήν την πρόσφατη δικαστική απόφαση για τον Νόμο Κατσέλη. Το ΠΑΣΟΚ σίγουρα, ο ΣΥΡΙΖΑ σίγουρα, μπορεί και άλλα κόμματα, ζητούν να εφαρμοστεί αυτή η απόφαση και να υπάρξει προσαρμογή επιτοκίων που να επηρεάζουν τις μηνιαίες δόσεις. Σκέφτεστε να πάρετε μια πρωτοβουλία στην κατεύθυνση αυτή;
Κυριάκος Πιερρακάκης: Εγώ να πω, καταρχήν, ότι η Αντιπολίτευση βιάστηκε. Και βιάστηκε πάρα πολύ γιατί άκουσα τα σχόλια. Αν μου ζητούσαν δε να βάλω και στοίχημα για τα σχόλια που άκουσα από πάρα πολύ μεγάλη μερίδα της Αντιπολίτευσης σε σχέση με την απόφαση, αν την έχουν διαβάσει, θα έβαζα στοίχημα συντριπτικά ότι δεν έχει διαβαστεί. Ξέρετε γιατί; Γιατί είναι μια εξαιρετικά περίπλοκη και ενδελεχής απόφαση. Όταν με ακούτε να λέω από την πρώτη μέρα ότι οι υπηρεσίες ενός ολόκληρου Υπουργείου Οικονομικών, του οποίου τα στελέχη είναι σταθερά, ανεξάρτητα από το αν αλλάζουν οι κυβερνήσεις, μελετάνε σε βάθος αυτή την απόφαση, γιατί υπάρχει μεγάλη περιπτωσιολογία, είναι προφανές ότι η ευκολία του να βγαίνει κάποιος και να λέει, ξέρετε, ένα «πυροτέχνημα», το οποίο ακούγεται πάρα πολύ ευχάριστο ενδεχομένως στον κόσμο, αλλά στην πράξη, ενδεχομένως, να κρύβει κάποιον που ούτε καν έχει ασχοληθεί να διαβάσει το κείμενο…δεν είναι ακριβώς αυτή η δουλειά μας. Η δουλειά μας είναι να είμαστε συγκεκριμένοι.
Άρα, καταλήγω. Δεν τίθεται ζήτημα μη εφαρμογής μιας απόφασης του Αρείου Πάγου. Η απόφαση θα εφαρμοστεί. Η συζήτηση είναι: ποιος είναι ο βέλτιστος τρόπος εφαρμογής της απόφασης.
Και η συζήτηση είναι: αν και εφόσον χρειάζονται, κάποιες πρόσθετες κινήσεις τις οποίες θα εισηγηθούν οι υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών.
Δημοσιογράφος: Νομοθετικές…
Κυριάκος Πιερρακάκης: …εκεί είμαστε, λοιπόν. Μελετάμε ακόμη την απόφαση γιατί είναι εξαιρετικά ενδελεχής και περίπλοκη και θα χρειαστούμε λίγο περισσότερο χρόνο. Ούτε κανείς είπε ότι η απόφαση δεν θα εφαρμοστεί. Ούτε κανείς είπε κάτι άλλο…
Δημοσιογράφος: …σε ποια κατεύθυνση, γιατί λένε ότι η απόφαση είναι αόριστη…
 
Κυριάκος Πιερρακάκης: …επειδή υπάρχει μεγάλη περιπτωσιολογία… λοιπόν, έχουμε ένα Υπουργείο Οικονομικών το οποίο έχει πολύ ικανά στελέχη, το οποίο την μελετάει και θα έρθει να βρει τον βέλτιστο τρόπο εφαρμογής της. Τελεία. Αυτό έχουμε πει. Ούτε για μη εφαρμογή μίλησε κανείς, ούτε τίποτα άλλο. Πολλοί βιάζονται. Εγώ αυτό θα πω.
Δημοσιογράφος: Πάμε σε ένα ακόμα ίσως πιο μείζον θέμα, γιατί αφορά όλον μα όλον τον κόσμο…αν υπάρχει συμφωνία για τον τερματισμό του πολέμου στη Μέση Ανατολή. Βλέπουμε, θα υπογραφεί συμφωνία. Υπάρχουν και άλλες 60 μέρες, δεν ξέρουμε που θα κάτσει η ιστορία… ελπίζουμε να υπάρχει τερματισμός του πολέμου… Πότε εκτιμάτε ότι θα αρχίσουν να φαίνονται θετικές επιπτώσεις στην οικονομία και, κυρίως, στις τιμές των καυσίμων και της ενέργειας;
Κυριάκος Πιερρακάκης: Ήδη βλέπουμε αποκλιμάκωση ανάλογα με τα νέα, σε ό,τι αφορά το brent…
Δημοσιογράφος: …πολύ αργή…
Κυριάκος Πιερρακάκης: …ακριβώς. Η κλιμάκωση είναι πάντα γρηγορότερη από την αποκλιμάκωση. Αυτός είναι ο κανόνας. Θα επαναλάβω κάτι το οποίο έλεγα από την πρώτη μέρα. Και στο πλαίσιο και της ιδιότητάς μου ως Προέδρου του Eurogroup…ποια ήταν τα τρία θέματα τα οποία κοιτούσαμε σε σχέση με την κρίση; Το πρώτο που κοιτούσαμε ήταν η διάρκειά της. Το δεύτερο που έπρεπε να κοιτάμε είναι το βάθος του προβλήματος που δημιουργήθηκε στο μεσοδιάστημα στις ενεργειακές υποδομές της Μέσης Ανατολής. Γιατί; Γιατί αυτό επιδρά στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Και το τρίτο είναι -και είχα την ευκαιρία να το επαναλάβω και την περασμένη εβδομάδα στο Eurogroup- το θεσμικό καθεστώς το οποίο θα ισχύσει στα Στενά αμέσως μετά. Λοιπόν, αν υποθέσουμε ότι ισχύουν και τα τρία, με θετικό πρόσημο…
Δημοσιογράφος: …αν υπάρχουν διόδια, ας πούμε, λέτε…
Κυριάκος Πιερρακάκης: …για εμάς είναι απαράδεκτο να υπάρχουν διόδια, το λέω ρητά. Άρα, εφόσον έχουμε ανοιχτά τα Στενά, εφόσον έχουμε πολύ περιορισμένες ζημιές στα Στενά και εφόσον έχουμε μια καθαρή λήξη της όλης της διαδικασίας -και με δεδομένα και τα τρία- παρ’ όλα αυτά, θα χρειαστεί ένας χρόνος προσαρμογής για να επανέλθουμε στην προτέρα κατάσταση. Μένει να δούμε ποιος θα είναι αυτός…
 
Δημοσιογράφος: Ένας χρόνος…εννοείτε ένα έτος;
Κυριάκος Πιερρακάκης: …ένας κάποιος χρόνος προσαρμογής, αυτό εννοώ, όχι ένα έτος. Όχι, να μην παρεξηγηθεί αυτό…αλλά περιμένουμε ακόμη να δούμε την περίμετρο της επίλυσης. Σε κάθε περίπτωση είναι θετικό το γεγονός ότι φαίνεται να βαίνουμε σε μεγαλύτερη αποκλιμάκωση, περιμένουμε να δούμε ακριβώς ποια είναι η συνθήκη της συμφωνίας. Εγώ θα σας πω ότι είδαμε πόσο σημαντικό είναι το να κλείνουν τα Στενά, από τα οποία περνάει το 20% του παγκόσμιου πετρελαίου και του φυσικού αερίου, και τι είδους επίδραση έχουν και στις παγκόσμιες τιμές και στην πληθωριστική επίδραση και σε θέματα όπως λιπάσματα και σε θέματα όπως εφοδιασμός…ειδικά σε ό,τι αφορά την Ασία, σε πρώτη φάση, και δευτερευόντως σε εμάς, ως Ευρώπη.
Άρα, η επίδραση ήταν μεγάλη, είναι το βασικό θέμα για το οποίο συζητάμε τους τελευταίους μήνες. Λέω, όμως, ότι είναι ένα ζήτημα να το παρακολουθούμε στενά…όσο γρηγορότερα λήξει η όλη διαδικασία, τόσο καλύτερα σε σχέση με την πληθωριστική επίδραση γενικά.
Δημοσιογράφος: (Τώρα, υπό την ιδιότητά σας ως Προέδρου του Eurogroup)…Η Ευρώπη πρόκειται να πάρει κάποια μέτρα από αυτά ή δεν υπάρχει θέμα;
 
Κυριάκος Πιερρακάκης: Η Ευρώπη πήρε ήδη μέτρα. Η Kομισιόν έχει ήδη ανακοινώσει. Αυτή τη στιγμή μένει να δούμε το θέμα «ρήτρα διαφυγής», επέκταση της ρήτρας διαφυγής για την Άμυνα -για την ακρίβεια- ώστε να συμπεριλάβει και τις ενεργειακές υποδομές και τις επενδύσεις στην ενέργεια, σε συνάρτηση με τα γεγονότα τα οποία βιώσαμε. Γιατί το λέω αυτό; Μισό λεπτό για να είμαστε σαφείς για το τι λέμε. Τί είναι η ρήτρα διαφυγής καταρχήν; Γιατί υπάρχουν παρεξηγήσεις σε σχέση με αυτό… Η Ευρώπη έχει έναν νέο δημοσιονομικό κανόνα, το επαναλαμβάνω μονότονα και στη Βουλή και στην Αντιπολίτευση, η οποία έχει προγράμματα των 4 δισ. ευρώ, 5 δισ. ευρώ, 15 δισ. ευρώ… τα χρήματα που μπορείς να ξοδέψεις, πλέον, είναι τα χρήματα που διαπραγματεύεσαι με τις Βρυξέλλες, γενικότερα, στο πλαίσιο του δημοσιονομικού κανόνα. Αυτά είναι. Αν θες να ξοδέψεις παραπάνω, πρέπει να μας πεις και από που θα τα βρεις. Ποιους θα φορολογήσεις. Ένα το κρατούμενο. Δεύτερον. Τί είναι η ρήτρα διαφυγής;  Σου δίνω μεγαλύτερη ευελιξία επί των χρημάτων σου, δηλαδή δικά σου λεφτά, δικά σου χρήματα, για να τα διοχετεύσεις σε συγκεκριμένα πράγματα. Πού το κάναμε αυτό; Το κάναμε στην Άμυνα. Γιατί το κάναμε στην Άμυνα; Γιατί η Ρωσία εισέβαλε στην Ουκρανία και πάρα πολλά κράτη -όχι εμείς, εμείς είχαμε υψηλές αμυντικές δαπάνες- πολλά κράτη δεν είχαν υψηλές αμυντικές δαπάνες. Τί έρχεται τώρα να πει η Κομισιόν; Θα σου δώσω τη δυνατότητα να επενδύσεις και σε ενεργειακές υποδομές.
Γιατί ενεργειακές υποδομές; Διότι, κύριε Ξενάκη, κύριε Σκουρή, έρχεται το ΔΝΤ και τί μας λέει; Επειδή έχετε επενδύσει σε ενεργειακές υποδομές από το ‘22 και μετά, βιώνετε την κρίση 12% λιγότερο απ’ ότι θα την βιώνατε λόγω των επενδύσεων σας.
Δηλαδή, εγώ θα πω σχηματικά για τον κόσμο που μας ακούει: Η καλύτερη κοινωνική πολιτική, εν τέλει, δεν είναι να κάνεις μια βραχυπρόθεσμη στήριξη. Η καλύτερη κοινωνική πολιτική είναι να κάνεις τέτοιες επενδύσεις στον χώρο της ενέργειας, οι οποίες έρχονται και ρίχνουν το κόστος της μεσοπρόθεσμα και βοηθάνε τον κόσμο, εν τέλει, πολύ παραπάνω από το να πας εσύ να κάνεις κάτι αυτή την εβδομάδα ή την άλλη εβδομάδα.
Δημοσιογράφος: Άρα, αυτή η ρήτρα που διαβάζουμε ότι μας δίνει έναν δημοσιονομικό χώρο 1,5 δισ. ευρώ, αυτό το 1,5 δισ. ευρώ θα κατευθυνθεί στο κομμάτι το ενεργειακό;
Κυριάκος Πιερρακάκης: Ακριβώς. Το 1,5 δισ. ευρώ, δηλαδή, τί μας λέει; Καταρχήν πώς διαρθρώνεται αυτό; Μπορείς να το δώσεις, το γρηγορότερο είναι σε δύο χρόνια. Μπορείς να ξοδέψεις maximum για εμάς 750 και 750. Τα χρήματα αυτά πρέπει να αφορούν ενεργειακές υποδομές, λέει η απόφαση. Θα δούμε ακριβώς ποιες είναι οι επιλεξιμότητες, όπως είναι ο τεχνικός όρος. Δηλαδή, πραγματικά πού μπορούμε να βάλουμε αυτά τα λεφτά, πού μπορούμε να βάλουμε αυτά τα χρήματα. O κανόνας ποιος είναι; Ρίξτε τα χρήματα αυτά σε ενεργειακές υποδομές. Στο να μπορέσεις, δηλαδή… μη μου ρίξεις -σου λέει- το κόστος της ενέργειας για έναν μήνα. Κάνε κάτι το οποίο θα ρίξει το κόστος της ενέργειας πραγματικά για πολύ καιρό και για πολύ κόσμο. Γιατί η μεγαλύτερη κοινωνική πολιτική -εγώ θα πω και πολιτική για την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης- είναι επακριβώς αυτή. Αυτό είναι που χρειαζόμαστε συνολικότερα. Δεν έχουμε μια ενιαία ενεργειακή αγορά. Γιατί το ότι δεν έχουμε μια ενιαία ενεργειακή αγορά μας κοστίζει ως Ευρώπη. Μας κοστίζει και ως Ελλάδα. Κοστίζει από τη βιομηχανία μας μέχρι το κάθε νοικοκυριό που μας ακούει.
Δημοσιογράφος: Λοιπόν, οι παρεμβάσεις στη ΔΕΘ θα αφορούν κυρίως τις επιχειρήσεις ή τα φυσικά πρόσωπα, Υπουργέ; Βρίσκονται στο τραπέζι μέτρα…ξέρω εγώ…η επαναφορά της 13ης σύνταξης, η μείωση της προκαταβολής φόρου για τις επιχειρήσεις…;
 
Κυριάκος Πιερρακάκης: Λοιπόν, τι μήνα έχουμε;
Δημοσιογράφος…πέρυσι το συζητάγαμε τον Φεβρουάριο αυτό. Τώρα είναι ήδη Ιούνιος…
 
Κυριάκος Πιερρακάκης:  Λοιπόν συζητάμε το θέμα της ΔΕΘ, με ρώτησε ένας συνάδελφός σας στην επόμενη ΔΕΘ, τι θα πείτε; Και ήταν πέρσι τον Σεπτέμβριο. Η απάντηση είναι ότι ο Πρωθυπουργός θα αποφασίσει σε συνεργασία με εμάς στο οικονομικό επιτελείο, προφανώς πριν από τη ΔΕΘ, τον Ιούνιο και τον Αύγουστο, θα κάνουμε αυτή τη συζήτηση να δούμε ποια θα είναι τα μέτρα και ποιος θα είναι ο διαθέσιμος δημοσιονομικός χώρος.
 
Δημοσιογράφοι: Είναι πολύ σημαντικά όλα… και για τους ελεύθερους επαγγελματίες η προκαταβολή…
 
Κυριάκος Πιερρακάκης: Όλα είναι πολύ σημαντικά, αλλά να σας πω εγώ τι θα πω; O διαθέσιμος δημοσιονομικός χώρος είναι μικρότερος από πολλά από τα μέτρα που συζητάμε. Πάρτε για παράδειγμα αυτό που ακούγεται για τη 13η σύνταξη, που είναι 2,5 δισ. Θα σας πω τον περσινό δημοσιονομικό χώρο που είχαμε στη ΔΕΘ, ήταν 1,76 δισ. ευρώ. Δεν μπορείς να κάνεις μόνο ένα πράγμα για μία κοινωνική κατηγορία. Εμείς, έχουμε επιλέξει, δίνουμε τα 300 ευρώ και αυτό αφορά στο 86% των συνταξιούχων.
 
Δημοσιογράφος: Άρα, οι αποφάσεις τον Αύγουστο…
Κυριάκος Πιερρακάκης: Ναι, αλλά το πιο σημαντικό, ποιο είναι; Μιλάμε, επί πραγματικών δεδομένων και όχι επί αφηρημένων. Όλα τα μέτρα που στηρίζουν την κοινωνία, εγώ τα ακούω θετικά. Ποιο είναι όμως το θέμα; Να μην λέμε στον κόσμο πράγματα τα οποία δεν ισχύουν. Ο κόσμος έχει κουραστεί σε όλη τη Μεταπολίτευση να ακούει από πολιτικά χείλη το ευκταίο, το επιθυμητό. Όχι, γι’ αυτό η χώρα δεν πήγε καλά, με συγχωρείτε, γι’ αυτό χρεοκοπήσαμε. Η χώρα χρειάζεται πραγματικές τοποθετήσεις επί πραγματικών ποσών. Αυτή είναι και η διαφωνία μου με την αντιπολίτευση, επιτρέψτε μου αυτό να το πω. Ποια είναι η διαφωνία μου; Ο πολιτικός ανταγωνισμός που έχει ανάγκη η χώρα, ποιος είναι; Η αντιπολίτευση να έρθει στον Μητσοτάκη, στον Πιερρακάκη, στον Χατζηδάκη σε όλους μας και να πει ότι διαφωνώ με τα μέτρα και στο ίδιο ποσό, εγώ προτείνω να κάνετε αυτά. Η αντιπολίτευση λέει έχετε ένα ποσό 1,76 δισ. και ανακοινώνω ένα πακέτο 5 δισ. ευρώ. Το ότι δεν υπάρχουν αυτά τα 5 δισ. είναι λεπτομέρεια για την αντιπολίτευση, αλλά όχι για τον κόσμο απέναντι στον οποίο εμείς έχουμε την ευθύνη.
Δημοσιογράφος: Μιλάτε για οικονομικούς δείκτες που πηγαίνουν καλά και αυτό επιβεβαιώνεται και από τους ξένους οίκους. Από την άλλη μεριά, η πίεση στα νοικοκυριά είναι πολύ μεγάλη και δεν τα νοιάζουν οι οικονομικοί δείκτες παρά μόνο να ακουμπάνε και τους ίδιους, με κάποιον τρόπο την καταναλωτική τους δύναμη που την έχουν χάσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια.
 
 Κυριάκος Πιερρακάκης: Εγώ το έχω πει πιο «χοντρά» αυτό που λέτε κ. Ξενάκη. Όταν είσαι στο ταμείο του σούπερ-μάρκετ δεν σε νοιάζει η μακροοικονομική κατάσταση της χώρας.
 
Δημοσιογράφος: Ακριβώς. Σωστά.
Κυριάκος Πιερρακάκης: Πρέπει να πατάς σε γερά θεμέλια ως χώρα για να μπορέσεις να θεμελιώσεις ότι βοηθάς τον κάθε άνθρωπο που μας ακούει. Μόνο έτσι δημιουργείς μια συνθήκη κατά την οποία μπορεί να κάθεται ο Υπουργός Οικονομικών μαζί σας σε μια συζήτηση και να συζητάμε. Τι μέτρα θα πάρετε, ποιους θα στηρίξετε; Ξέρετε ότι περισσότερες χώρες της Ευρώπης αυτή τη στιγμή δεν έχουν την πολυτέλεια να κάνουν αυτή τη συζήτηση; Εμείς, επειδή, έχουμε στηρίξει τη χώρα τα τελευταία χρόνια είμαστε σε θέση κάθε χρόνο να λέμε κι άλλα μέτρα αυτό το εξάμηνο, κι άλλα μέτρα το επόμενο εξάμηνο και διαρκώς να στηρίζουμε. Προσπαθούμε δηλαδή όσο περνάει ο καιρός. Αυξάνουμε τον κατώτατο μισθό. Έχει φτάσει να αυξηθεί πάρα πολύ ο κατώτατος μισθός σε σχέση με αυτόν που παραλάβαμε το 2019, 650 ευρώ ήταν. Και έχουμε φτάσει σε ένα σημείο να ανεβαίνει κι άλλο, προχωράμε διαρκώς. Έχουμε τη δυνατότητα να αναπτύσσουμε τους μισθούς και την οικονομία. Έχουμε δημιουργήσει 600 χιλιάδες θέσεις εργασίας. Άρα, όλα αυτά είναι και κεκτημένα. Πάνω σε αυτά λοιπόν μήνα-μήνα, εβδομάδα-εβδομάδα μέτρο-μέτρο. Είτε είναι για το ιδιωτικό χρέος να αυξάνουμε το ακατάσχετο είτε είναι ένα μέτρο στήριξης για την ενέργεια είτε είναι ένα μέτρο -που θα ανακοινώσει ο πρωθυπουργός στη ΔΕΘ- φοροαπαλλαγής για μία οικογένεια με τρία παιδιά, με τέσσερα παιδιά ή την έκτακτη στήριξη. Όλα αυτά είναι μια προτεραιοποίηση που κάνουμε και κάθε διαθέσιμο ευρώ, το οποίο θα υπάρχει θα διοχετεύεται πίσω σε όσους μας ακούν. Και θα σας πω κάτι. Αυτή είναι και η μόνη πραγματική πολιτική. Η άλλη είναι φαντασιακή.
 
Δημοσιογράφος: Λοιπόν, δυο πολιτικές ερωτήσεις έχουμε με τον Σωτήρη, μία ο καθένας μας και σας αποδεσμεύουμε, γιατί πρέπει όντως να φύγετε. Το πρώτο είναι από εκεί που η συζήτηση αφορούσε το ενδεχόμενο δεύτερων εκλογών. Το έλεγε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.
Ο ίδιος πλέον μιλάει για εκλογές της μιας κάλπης. Γνωρίζουμε, ότι κι εσείς εξ’ αρχής ήσασταν της ίδιας θεωρίας. Έχει αλλάξει η στρατηγική; Τι θα συμβεί μετά τις εκλογές, εφόσον πολλοί θεωρούν δύσκολη την επίτευξη της αυτοδυναμίας;
Κυριάκος Πιερρακάκης: Πώς το γνωρίζετε;
 
Δημοσιογράφος: Από το ρεπορτάζ.
Κυριάκος Πιερρακάκης: Δεν έχουμε δύο γύρους εκλογών στην Ελλάδα κ. Σκουρή. Δεν είμαστε στις Γαλλικές προεδρικές εκλογές για να λέμε ότι έχουμε τον πρoκριματικό γύρο και μετά να έχουμε τον δεύτερο γύρο. Η εκλογή είναι μία. Στις εκλογές δεν υπάρχουν πρόβες. Υπάρχουν μόνο παραστάσεις. Άρα,  σας λέω λοιπόν εξ’ αρχής ότι όπως έχει πει και ο Πρωθυπουργός η εκλογική διαδικασία είναι μία και παράγει αποτελέσματα. Και είναι πάρα πάρα πολύ σοβαρή δουλειά το ποιος κυβερνά αυτή τη χώρα. Γιατί; Γιατί, αποδείχθηκε στην πράξη, τι σημαίνει όταν κυβερνά κάποιος τη χώρα και δεν την κυβερνά σοβαρά.
Άρα, τοποθέτηση απ’ τα αρμόδια χείλη που είναι αυτά του Πρωθυπουργού είναι το ότι έχουμε πολλή δουλειά μπροστά μας. Πολύ πολιτικό χρόνο μπροστά μας. Και για εμάς ο πολιτικός χρόνος δεν είναι χρόνος «τσιτάτου» και λεξιλογίου. Ο πολιτικός χρόνος είναι ο χρόνος ανακοινώσεων δουλειάς. Και πεπραγμένων για όσους μας ακούν.
 
Δημοσιογράφος: Και η αυτοδυναμία;
Κυριάκος Πιερρακάκης: Θεωρώ ότι είναι απολύτως επιτεύξιμη. Ξέρετε, στο τέλος της ημέρας η εκλογική διαδικασία… μου έλεγε ένας κοινός μας γνωστός ότι στην πολιτική υπάρχουν δύο πράξεις, όχι τέσσερις. Δεν υπάρχει πρόσθεση και αφαίρεση. Υπάρχει μόνο πολλαπλασιασμός και διαίρεση. Υπάρχουν δυναμικές στην πολιτική. Είτε δυναμική προς τα πάνω, είτε δυναμική προς τα κάτω. Συνήθως, πιστεύω ότι ο κόσμος δεν έχει ενδιαφέρον για το εκλέγεσθαι, όσο έχει για το κυβερνάν. Αποτελέσματα, δουλειά και πολλά να και λίγα θα. Αυτό παράγει εκλογικό αποτέλεσμα και εκλογικό συμφέρον.
 
Δημοσιογράφος: Να το κάνουμε τώρα λίγο πιο συγκεκριμένο. Χθες, βράδυ, ο κ. Τσίπρας από τη Νίκαια είπε ότι λίγα 24ωρα είμαστε κόμμα και είμαστε δημοσκοπικά αξιωματική αντιπολίτευση. Θα πάμε σε δίπολο Μητσοτάκη-Τσίπρα στις επόμενες εκλογές; Θα επαναληφθεί το 2019 και το 2023; Θα είναι αυτός ο βασικός πολιτικός σας αντίπαλος;
Κυριάκος Πιερρακάκης: Ξέρετε, είπα πρόσφατα ότι το προνόμιο της επιλογής που υπάρχει στο πρόσωπο του κ. Τσίπρα είναι ότι ο κόσμος δεν χρειάζεται να τον φανταστεί γιατί τον έζησε.
Και μαζί με τον κ. Τσίπρα υπάρχει και μια Ελλάδα που ο κόσμος έζησε. Υπήρχε μια Ελλάδα, συμπτωματικά αναφέρατε την τρέχουσα ιδιότητά μου στο Eurogroup. Υπήρχε μια φάση στην οποία η Ελλάδα ήταν σε καθεστώς αποβολής από την αίθουσα στο Eurogroup και τώρα είμαστε σε μια ιστορική συγκυρία που προεδρεύουμε.
Δεν το λέω αυτό, επειδή είναι συμβολική η διάσταση προφανώς και ουσιαστική. Δεν το λέω επειδή συνεπάγεται τα πάντα. Το λέω επειδή υπήρχε η Ελλάδα εκείνης της εποχής την οποία ο κ. Τσίπρας διαχειρίστηκε. Οπότε, ο κόσμος πρέπει να αναρωτηθεί. Θέλει αυτή η Ελλάδα να επιστρέψει πίσω ή θέλει μια Ελλάδα που συνεχώς προχωράει μπροστά; Εγώ δεν θα πω ότι όλα είναι τέλεια. Με μια διαρκή πορεία προόδου και με όσα λάθη ή με όσες αστοχίες ή με όσες αδυναμίες συμβαίνουν, να έχεις μια κυβέρνηση που διαρκώς θα προσπαθεί να βελτιώνει τον εαυτό της και να τα λύνει.
 
Δημοσιογράφος: Θα είναι αυτός ο αντίπαλός σας;
Κυριάκος Πιερρακάκη: Εγώ λέω ότι ο κόσμος επιλέγει τους αντιπάλους. Ξέρετε, εδώ υπάρχει η απάντηση κλισέ. Αλλά στην απάντηση κλισέ τυγχάνει να πιστεύω  ότι ο αντίπαλος μιας κυβέρνησης δεν είναι ποτέ ένα άλλο πολιτικό κόμμα. Είναι τα προβλήματα. Τυχαίνει να μιλάτε σε κάποιον που αυτό το οποίο λέει, το πιστεύει. Στις εκλογές ο κόσμος θα δει ποιος έχει σοβαρή απάντηση για οποιοδήποτε πρόβλημα  και ποιος παράγει έναν συνειρμό του χθες ή έναν συνειρμό του αύριο.
Οι εκλογές είναι ξεκαθάρισμα λογαριασμών παρελθόντος ή είναι μια συζήτηση που αφορά στο μέλλον; Γιατί έχω ακούσει πάρα πολλά «τσιτάτα» το τελευταίο διάστημα, εμφυλιοπολεμικούς συνειρμούς, τα πάντα έχουν ακουστεί τον τελευταίο μήνα. Αυτό θέλει ο κόσμος ή ο κόσμος θέλει να κάθεται κάποιος, οποιοδήποτε από οποιοδήποτε κόμμα σε ένα τραπέζι; Αυτό θα ορίσει και τον αντίπαλο εγώ θα πω.
Ξέρετε, είναι πολύ ενδιαφέρουσα η ερώτησή σας. Γιατί η ερώτησή σας έρχεται να πει, ποιος θα είναι δεύτερος. Το βρίσκω πολύ ενδιαφέρον. Δεν το θυμάμαι, όμως, γενικά να έχουμε μια δημόσια συζήτηση στην Ελλάδα για το ποιος θα είναι δεύτερος παραδοσιακά.
 
Δημοσιογράφος: Το είπε ο κ. Τσίπρας, σήμερα είμαστε αξιωματική αντιπολίτευση και σε λίγους μήνες θα γίνουμε κυβέρνηση.
Κυριάκος Πιερρακάκης: Έχουμε μια συζήτηση, όπου ο πολιτικός ανταγωνισμός εξαντλείται στο ποιος θα είναι δεύτερος. Είναι μικρό το τρόπαιο για να είναι τόσο πολύ μεγάλη η συζήτηση. Η ουσία είναι στο ποιος θα έχει την ευθύνη.
 
Δημοσιογράφος: Ευχαριστούμε κ. Υπουργέ.
Κυριάκος Πιερρακάκης: Κι εγώ σας ευχαριστώ.



Λαζαρίδης: Μέσω de minimis η προωθούμενη αποζημίωση των αγροτών στα Τενάγη

Μια πρώτη δέσμευση, όσον αφορά την αποζημίωση των αγροτών στα Τενάγη, έλαβε ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας και τ. Yφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, κατά τη σχετική συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης που είχε καταθέσει στη Βουλή. 

Όπως έκανε γνωστό ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Γ. Ανδριανός, «το θεσμικό πλαίσιο του ΕΛΓΑ έχει σαφή όρια και δεν αποζημιώνει άσπαρτα αγροτεμάχια. Επειδή ακριβώς υπάρχουν παραγωγοί που χωρίς τη δική τους υπαιτιότητα βρίσκονται αντιμέτωποι με αδυναμία καλλιέργειας και προφανώς με σοβαρή απώλεια εισοδήματος, εξετάζουμε όλες τις δυνατές λύσεις», εστιάζοντας στην επιλογή των αποζημιώσεων μέσω του προγράμματος de minimis. 

Ο προϋπολογισμός, όπως είπε, είναι γύρω στα 5.000.000 ευρώ, ενώ έχουν εγκριθεί 2.000.000 ευρώ από την Κρατική Αρωγή για την αποκατάσταση ζημιών στις υποδομές. Στο ίδιο πλαίσιο, σημείωσε ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων απαντώντας στο σχετικό ερώτημα του κ. Λαζαρίδη, εξετάζονται τα ζητήματα που συνδέονται με την ΚΑΠ, τις δηλώσεις ΟΣΔΕ, τα αγροτικά προγράμματα, τους νέους αγρότες και τα οικολογικά σχήματα. 

Η κατεύθυνση είναι να αντιμετωπιστούν οι πραγματικές δυσχέρειες που δημιουργούν οι έκτακτες συνθήκες στην περιοχή, με τρόπο θεσμικά ασφαλή, συμβατό με το ευρωπαϊκό πλαίσιο και εφαρμόσιμο στην πράξη, ώστε να μην δημιουργηθούν νέες αβεβαιότητες ή προβλήματα στη συνέχεια. 

Από την πλευρά του, ο κ. Λαζαρίδης εξέφρασε την ελπίδα ότι αυτή η συζήτηση στη Βουλή θα αποτελέσει το έναυσμα, προκειμένου το επόμενο διάστημα να υπάρξουν πιο συγκεκριμένες ανακοινώσεις.

Μετέφερε τη δυσαρέσκεια των αγροτών της περιοχής για την αδυναμία εξεύρεσης λύσης στο πρόβλημά τους, καθώς και τη βούλησή τους για μια συνάντηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων με τον πρωθυπουργό.

Παράλληλα, υπογράμμισε την ανάγκη «να βρούμε μια μόνιμη λύση για την αντιμετώπιση αυτών των επαναλαμβανόμενων προβλημάτων στα Τενάγη. Έχουν περάσει 90 χρόνια από την αποστράγγιση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται και με λάθη πολλών. Επιβάλλεται να πραγματοποιηθούν τα αντιπλημμυρικά και αποστραγγιστικά έργα που χρειάζονται, ώστε να αποφευχθεί η οικονομική κατάρρευση της περιοχής. Προς αυτή την κατεύθυνση κινείται η σχεδιαζόμενη σύσταση ενός μόνιμου φορέα διαχείρισης, υπό την καθοδήγηση του Περιφερειάρχη, κ. Τοψίδη. Αποζημιώσεις και μόνιμη λύση πρέπει να προωθηθούν ταυτόχρονα», τόνισε. 




Στυλιανίδης: Επίδομα παραμεθορίου για όλους τους αστυνομικούς της Ροδόπης

Ερώτηση προς τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, και τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκο Πιερρακάκη, κατέθεσε ο Βουλευτής Ροδόπης της Νέας Δημοκρατίας, Ευριπίδης Στυλιανίδης, με θέμα το επίδομα παραμεθορίου για τους αστυνομικούς της Ροδόπης.

Ο κ. Στυλιανίδης ζητά να ενταχθεί το σύνολο του προσωπικού της Ροδόπης στους δικαιούχους του επιδόματος, επισημαίνοντας ότι οι αστυνομικοί της περιοχής υπηρετούν σε έναν νομό με παραμεθόριο χαρακτήρα, αυξημένο επιχειρησιακό φορτίο και ιδιαίτερες απαιτήσεις λόγω μεταναστευτικών ροών και διασυνοριακού εγκλήματος.

Στην ερώτηση γίνεται λόγος για άνιση μεταχείριση σε σχέση με όμορους νομούς, αλλά και με άλλους δημοσίους υπαλλήλους της ίδιας περιοχής, ενώ τίθεται ζήτημα αναδρομικής καταβολής του επιδόματος από την 1η Οκτωβρίου 2025.

Ακολουθεί η ερώτηση:




Δράμα: Στο επίκεντρο του οινοτουρισμού με το Drama Wine Experience & Trade Visit

Η Δράμα μπαίνει στο επίκεντρο του οινοτουρισμού, της γαστρονομίας και των αυθεντικών εμπειριών μέσα από το τριήμερο πρόγραμμα φιλοξενίας και επαγγελματικής δικτύωσης «Drama Wine Experience & Trade Visit», που υλοποιεί η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Πρόκειται για μια στοχευμένη δράση προβολής της Δράμας ως προορισμού με ισχυρή οινική ταυτότητα, πλούσια γαστρονομική παράδοση και πολυθεματικές εμπειρίες για τον επισκέπτη.

Στο πλαίσιο του προγράμματος, επαγγελματίες του τουρισμού, εκπρόσωποι της οινοτουριστικής αγοράς, δημοσιογράφοι και διαμορφωτές κοινής γνώμης από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα γνωρίσουν από κοντά τα τοπικά προϊόντα, με έμφαση στον οίνο, τη γαστρονομία, τον πολιτισμό και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επισκέψεις σε οινοποιεία της Δράμας, γευσιγνωσίες, γαστρονομικές εμπειρίες και γνωριμία με τον πολιτιστικό πλούτο του τόπου.

Μέσα από τη δράση επιδιώκεται η ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας της Δράμας και η δημιουργία νέων συνεργασιών, που θα συμβάλουν στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Η επίσημη έναρξη του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 18 Ιουνίου 2026, στις 18:00, με την υποδοχή των φιλοξενούμενων στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δράμας.

Ακολουθεί το πρόγραμμα:




Δράμα: Εξιχνιάστηκαν δύο υποθέσεις απάτης σε βάρος Ελληνίδων

Δύο ξεχωριστές υποθέσεις απάτης, που διαπράχθηκαν σε βάρος δύο Ελληνίδων στη Δράμα, εξιχνιάστηκαν από αστυνομικούς της Ομάδας Δημόσιας Ασφάλειας του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Δράμας.

Οι υποθέσεις είχαν σημειωθεί στις 7 Μαΐου 2026 και στις 24 Μαρτίου 2026, ενώ σχηματίστηκαν δύο ξεχωριστές δικογραφίες σε βάρος δύο Ελλήνων για τα αδικήματα της απάτης και της εγκληματικής οργάνωσης.

Οι δικογραφίες περιλαμβάνουν και άγνωστους μέχρι στιγμής συνεργούς τους.

Στην πρώτη περίπτωση, άγνωστος δράστης επικοινώνησε τηλεφωνικά με Ελληνίδα στη Δράμα, προσποιούμενος υπάλληλο του ΔΕΔΔΗΕ.

Με το πρόσχημα ότι παρατηρούνταν υψηλή τάση στην ηλεκτρική σύνδεση της οικίας της, την έπεισε να συγκεντρώσει διάφορα χρυσαφικά έως ότου αποκατασταθεί η δήθεν βλάβη.

Η γυναίκα εναπόθεσε τα χρυσαφικά σε σημείο της οικίας της, από όπου τα παρέλαβε άγνωστος δράστης.

Μετά από έρευνα των αστυνομικών, ταυτοποιήθηκαν τα στοιχεία Έλληνα δράστη, ο οποίος, όπως διαπιστώθηκε, μετέβη στην οικία με Ι.Χ. αυτοκίνητο ιδιοκτησίας του και, από κοινού με άγνωστο συνεργό του, παρέλαβε τα χρυσαφικά.

Το όχημα εντοπίστηκε στις 20 Μαΐου 2026 από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκλήματος της Διεύθυνσης Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Θεσσαλονίκης και κατασχέθηκε ως μέσο τέλεσης της απάτης.

Στη δεύτερη περίπτωση, άγνωστος δράστης επικοινώνησε τηλεφωνικά με Ελληνίδα στη Δράμα, προσποιούμενος τον λογιστή.

Με το πρόσχημα αποφυγής επιβολής προστίμου από την Εφορία, την έπεισε να συγκεντρώσει όλα τα χρυσαφικά της, να τα τοποθετήσει σε πλαστική σακούλα και να τα παραδώσει σε άγνωστο δράστη.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, ο δράστης, από κοινού με άγνωστο συνεργό του, μετέβη στην περιοχή με Ι.Χ. αυτοκίνητο, το οποίο είχε μισθώσει Έλληνας, τα στοιχεία του οποίου έχουν ταυτοποιηθεί.

Το προανακριτικό έργο για τις δύο υποθέσεις ενεργεί το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Δράμας.




Δράμα: Με επιτυχία η παρουσίαση του βιβλίου του Θ. Νικολαΐδη

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 15 Ιουνίου 2026, σε κεντρικό καφέ της Δράμας, η παρουσίαση του νέου βιβλίου του Δραμινού συγγραφέα Θεόδωρου Νικολαΐδη, με τίτλο «Ο Σάλβο και η πριγκίπισσα που ταξίδεψε στο φως».

Την εκδήλωση διοργάνωσαν η Ένωση Κυριών Δράμας-Σ.Α.Φ., το βιβλιοπωλείο «Βιβλιογνώση» και οι εκδόσεις «Ελκυστής», με τη συμμετοχή πλήθους κόσμου.

Το βιβλίο προλόγισαν η νομικός, συγγραφέας και μουσικός Έφη Ζάννη, καθώς και ο ποιητής Χρήστος Σπυρόπουλος.

Στο επίκεντρο του βιβλίου βρίσκεται το ταξίδι μιας πριγκίπισσας, η οποία αναζητά τη γραμμή που χωρίζει το φως από το σκοτάδι.

Μέσα από αυτή τη διαδρομή αναζήτησης, η ηρωίδα έρχεται αντιμέτωπη με τον πραγματικό κόσμο και ανακαλύπτει τις αλήθειες της ζωής.

Ο Θοδωρής Νικολαΐδης γεννήθηκε στη Δράμα, όπου ζει και εργάζεται. Ασχολείται ερασιτεχνικά με το θέατρο και ετοιμάζει την έκδοση ενός θεατρικού έργου με τίτλο «Κάτι παραπάνω».

Την παρουσίαση πλαισίωσε μουσικά η χορωδία της Ένωσης Κυριών Δράμας, με μελωδίες που συνόδευσαν την εκδήλωση.




Κατατέθηκε στη βουλή το πολυνομοσχέδιο του υπ. Οικονομικών – Οι βελτιωτικές αλλαγές και οι νέες προθήκες

Κατατέθηκε χθες βράδυ στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με τίτλο: «Μέτρα αντιμετώπισης της ενεργειακής κρίσης και ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών, μισθολογικές και φορολογικές διατάξεις, ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό ρύθμισης οφειλών, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις Δημοσίου, ρυθμίσεις για την Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων και βελτίωση του πλαισίου για τα παίγνια, ρυθμίσεις για την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Ανώνυμη Εταιρεία και λοιπές διατάξεις».

Το νομοσχέδιο έχει εμπλουτισθεί με δύο βελτιωτικές αλλαγές και πέντε νέες προσθήκες.

Τι προβλέπουν οι νέες διατάξεις:

Για το τέλος ταξινόμησης υβριδικών οχημάτων

Παρατείνεται για ένα εξάμηνο,  έως 1/1/2027  η υπαγωγή των υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ενιαία μείωση τελών ταξινόμησης ποσοστού 50%, ανεξαρτήτως εκπομπών μάζας διοξειδίου του άνθρακα (CO₂).  Το προηγούμενο σύστημα ποσοστών έκπτωσης βάσει εκπομπών ρύπων καταργείται.

Παράλληλα, τα ηλεκτρικά υβριδικά αυτοκίνητα, με εκπεμπόμενη μάζα διοξειδίου του άνθρακα μικρότερη ή ίση με 75 γρ. /χλμ., που εισήχθησαν κατά το διάστημα 1/11/2025  – 31/5/2026 και δεν έχουν ακόμα ταξινομηθεί, απαλλάσσονται του 75% των τελών ταξινόμησης.

Για την προσωπική διαφορά

Νέα διάταξη που τίθεται σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2026 προβλέπει αποκατάσταση μισθολογικών ανισοτήτων λόγω προσωπικής διαφοράς σε δημόσιους υπαλλήλους.

Με το νέο μέτρο, σε φορείς  του Δημοσίου που η πλειονότητα των υπαλλήλων είχε προσωπική διαφορά – λόγω των επεκτάσεων που δόθηκαν διαδοχικά κατά τα έτη 2018 και 2023 – εξισορροπούνται οι μισθολογικές απολαβές μέσω της αντικατάστασης της προσωπικής διαφοράς έως του ποσού των 300 ευρώ, με τακτικές αποδοχές ύψους 300 ευρώ.

Ωφελημένοι είναι περίπου 1.500 υπάλληλοι (από τους περίπου 7.000  δημοσίους υπαλλήλους) συγκεκριμένων φορέων, που είτε προσελήφθησαν μετά τον Μάρτιο του 2023, είτε η προσωπική διαφορά τους είχε μειωθεί κάτω από αυτό το ποσό. Έτσι, αποκαθίσταται η ισορροπία στους μισθούς δημοσίων υπαλλήλων εντός των ίδιων των φορέων, επιλύοντας ένα πρόβλημα που διαιωνίζεται από το 2011.

Για το ακατάσχετο σε συγκεκριμένη παροχή του Υπουργείου Παιδείας για μαθητές με προβλήματα ακοής

Στο νομοσχέδιο προστίθεται διάταξη η οποία έρχεται να καλύψει ένα θεσμικό κενό και να διορθώσει μια κοινωνική αδικία αναφορικά με συγκεκριμένη παροχή του Υπουργείου Παιδείας για μαθητές με προβλήματα ακοής.

Η νέα ρύθμιση προβλέπει ότι η συγκεκριμένη παροχή του Υπουργείου Παιδείας για την προμήθεια ακουστικών βαρηκοΐας σε μαθητές με προβλήματα ακοής είναι ανεκχώρητη, ακατάσχετη, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με οφειλές προς το Δημόσιο, τους ασφαλιστικούς φορείς, τους ΟΤΑ Α΄ και Β΄ βαθμού ή τα πάσης φύσεως χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο – Παράταση

Παρατείνεται, μέχρι 30/9/2026, το πρόγραμμα προστασίας δανειοληπτών σε ελβετικό φράγκο, με στόχο να δοθεί σε περισσότερους δανειολήπτες η δυνατότητα να μετατρέψουν το δάνειο τους σε ευρώ.

Στόχος του ΥΠΕΘΟΟ είναι αφενός να διευθετηθούν με μόνιμο τρόπο τα δάνεια αυτά δίνοντας τέλος στην αβεβαιότητα που προκαλεί η διακύμανση της συναλλαγματικής ισοτιμίας και μάλιστα με σταθερό επιτόκιο και σταθερή δόση.

Υπογραμμίζεται πως μέχρι σήμερα έχουν δρομολογήσει την ένταξή τους στο συγκεκριμένο πρόγραμμα περίπου το 50% των δανειοληπτών.

Για την αύξηση του ακατάσχετου στα 1600 ευρώ

Αυξάνεται το ακατάσχετο των τραπεζικών λογαριασμών στα 1600 ευρώ για όλα τα χρέη προς Δημόσιο και τράπεζες.

Για το νέο φορολογικό καθεστώς στη διαχείριση εναλλακτικών επενδύσεων

Θεσπίζεται στοχευμένο φορολογικό πλαίσιο για την προσέλκυση στην Ελλάδα προσώπων που διαχειρίζονται εναλλακτικά επενδυτικά  κεφάλαια οργανισμών επενδύσεων (hedge funds, private equity, AIFs).

Μια σημαντική ευκαιρία για την χώρα, η οποία θέλει να δημιουργήσει έναν κόμβο (hub) διαχείρισης εναλλακτικών επενδύσεων με έδρα την Αθήνα, προσελκύοντας υψηλά εξειδικευμένο ταλέντο από τη Μέση Ανατολή και την Ασία, καθώς και από το Λονδίνο και άλλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες.

Εξάλλου, γύρω από τις λειτουργίες διαχείρισης  επενδύσεων αναπτύσσεται ένα ολόκληρο οικοσύστημα υποστηρικτικών υπηρεσιών – νομικών, ελεγκτικών, φορολογικών, τραπεζικών, θεματοφυλακής, συμβουλευτικών και τεχνολογικών – που με τη σειρά του δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας.

Οι οργανισμοί επενδύσεων του εξωτερικού (εγκατεστημένοι στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τρίτα κράτη υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις)   εξακολουθούν να φορολογούνται εκεί όπου είναι εγκατεστημένοι.

Το νέο πλαίσιο εγγυάται ότι, αν μερικά στελέχη μετακομίσουν στην Αθήνα ή αν ιδρυθεί εδώ ένα γραφείο που παρέχει υπηρεσίες στον Διαχειριστή των κεφαλαίων, δεν θεωρείται αυτομάτως ότι «μεταφέρεται» η φορολογική κατοικία του Διαχειριστή ή του οργανισμού επενδύσεων ή των μεριδιούχων στην Ελλάδα, ούτε δημιουργείται μόνιμη εγκατάσταση των παραπάνω προσώπων στην Ελλάδα.

Δεν πρόκειται για απαλλαγή: ο ξένος όμιλος ούτως ή άλλως φορολογείται στο εξωτερικό, ενώ ό,τι παράγεται στην Ελλάδα (γραφεία υπηρεσιών, μισθοί) φορολογείται πλήρως εδώ. Έτσι αποφεύγεται η διπλή φορολόγηση και δίνεται η ασφάλεια δικαίου που χρειάζονται οι ξένοι διαχειριστές για να επιλέξουν την Αθήνα.

Πλήρης φορολόγηση όλης της οικονομικής δραστηριότητας στην Ελλάδα. Η Ελλάδα εισπράττει κανονικά το σύνολο των φόρων:

  • ​Τα γραφεία υπηρεσιών που θα ιδρυθούν στην Ελλάδα για να παρέχουν υπηρεσίες προς τις συνδεδεμένες εταιρείες/διαχειριστές φορολογούνται πλήρως με τον κανονικό εταιρικό συντελεστή.
  • ​Όλοι οι εργαζόμενοι φορολογούνται πλήρως για τους μισθούς τους και καταβάλλουν τις προβλεπόμενες εισφορές, λαμβάνοντας τις παροχές και τα δικαιώματα της ελληνικής εργατικής και ασφαλιστικής νομοθεσίας.
  • ​Ο εταιρικός φόρος και ο ΦΠΑ αποδίδονται κανονικά.

Όσοι μεταφέρουν τώρα τη φορολογική τους κατοικία στην Ελλάδα, υπαγόμενοι στο καθεστώς εισερχόμενων εργαζομένων του άρθρου 5Γ του ΚΦΕ, με χρονικό όριο τα 7 έτη και εφόσον απασχολούνται από ελληνική οντότητα με λειτουργικά έξοδα τουλάχιστον 3 εκατ. ευρώ ετησίως, θα έχουν συντελεστή 5% αποκλειστικά για τις αμοιβές πρόσθετης απόδοσης (carried interest / performance fees) των στελεχών διαχείρισης.

Για την υποχρεωτική τριμηνιαία ενημέρωση στην ΑΑΔΕ για στοιχηματικές εταιρίες διαδικτύου

Με μια άλλη διάταξη, η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ)  θα συντάσσει και θα αποστέλλει στην ΑΑΔΕ κάθε τρίμηνο όλα τα απαραίτητα στοιχεία που αντλούνται από τον διακομιστή λογισμικού (server) ή ασφάλειας δεδομένων (safe) που θα πρέπει υποχρεωτικά να τηρούν οι στοιχηματικές εταιρίες, οι οποίες έχουν λάβει επίσημη άδεια από την ΕΕΕΠ για τυχερά παιχνίδια και στοίχημα στο διαδίκτυο.

Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η διαφάνεια της λειτουργίας της συγκεκριμένης αγοράς και επιτυγχάνεται η αποτελεσματικότητα των ελεγκτικών μηχανισμών της ΑΑΔΕ. Μέσω της αξιοποίησης των δεδομένων αυτών η ΑΑΔΕ αποκτά ένα αξιόπιστο και επαληθεύσιμο εργαλείο ελέγχου για τον ακριβή προσδιορισμό των ποσών που οφείλονται στο Δημόσιο καθώς και για τη διασταύρωση της ορθότητας των αποδόσεων που πραγματοποιούν οι κάτοχοι αδειών.

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο:

Στις διατάξεις του περιλαμβάνονται  τα νέα μέτρα στήριξης για το διαθέσιμο εισόδημα, το ιδιωτικό χρέος και τη στέγη. Επίσης, το νομοσχέδιο συνιστά μια ολοκληρωμένη νομοθετική παρέμβαση για την πρόληψη, τον εντοπισμό και την καταπολέμηση του παράνομου τζόγου.

Στο πλαίσιο αυτό:

  • Ενισχύεται ο ρόλος και οι αρμοδιότητες της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (Ε.Ε.Ε.Π.), ώστε να μπορεί να προβαίνει σε άμεση αφαίρεση παράνομου διαδικτυακού περιεχομένου, ταυτοποιώντας εμπλεκόμενους λογαριασμούς και ιστοσελίδες.
  • Αναβαθμίζεται το Σώμα Ελεγκτών Παιγνίων, στα μέλη του οποίου αποδίδεται αρμοδιότητα ειδικού ανακριτικού υπαλλήλου για τη διερεύνηση ποινικών αδικημάτων που σχετίζονται με την αγορά τυχερών παιγνίων.
  • Προβλέπεται άμεση και για έως ένα έτος σφράγιση καταστημάτων, καθώς και αφαίρεση άδειας λειτουργίας από τους Δήμους, για καταστήματα στα οποία διεξάγεται παράνομος τζόγος.
  • Θεσπίζονται αυστηρές διοικητικές και ποινικές κυρώσεις για τους παραβάτες, καθώς και ποινές φυλάκισης για όσους παρεμποδίζουν τον έλεγχο.

Αναλυτικότερα, οι διατάξεις προβλέπουν:

Ενίσχυση της Επιτροπής Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων (Ε.Ε.Ε.Π.)

  • Σύσταση νέων οργανικών θέσεων και ρυθμίσεις θεμάτων προσωπικού. Συγκεκριμένα, αυξάνεται σε 110 από 80 σήμερα ο συνολικός αριθμός οργανικών θέσεων της Επιτροπής. Από αυτές, οι 70 θέσεις αφορούν διοικητικό προσωπικό και οι υπόλοιπες 40 ειδικό επιστημονικό προσωπικό με εξειδίκευση στα τυχερά παιχνίδια.
  • Δυνατότητα μετάταξης προσωπικού στην Ε.Ε.Ε.Π., κατόπιν σχετικής αίτησης και αξιολόγησης από πενταμελή Επιτροπή.
  • Ρυθμίσεις για τη λειτουργία της Επιτροπής, τους κανονισμούς λειτουργίας και τις κανονιστικές της αρμοδιότητες.
  • Μετά από σύμφωνη γνώμη της Ε.Ε.Ε.Π. χαράσσεται η εθνική στρατηγική για το υπεύθυνο παιχνίδι. Στην Αρχή παρέχεται η δυνατότητα να συνάπτει συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών — όπως μελέτες, έρευνες και δράσεις — στο πλαίσιο του εποπτικού της ρόλου για την καταπολέμηση του παράνομου τζόγου και την αντιμετώπιση του εθισμού.

Μέτρα για τον έλεγχο της παράνομης διαδικτυακής δραστηριότητας

  • Κατάρτιση καταλόγου μη αδειοδοτημένων παρόχων τυχερών παιγνίων («blacklist»), αποκλεισμός πρόσβασης και έλεγχος ονομάτων χώρου.
  • Ρύθμιση για τα κατασχεμένα χρήματα παικτών, με αντιμετώπιση του ζητήματος της δέσμευσης ή κατάσχεσης λογαριασμών παικτών από την Α.Α.Δ.Ε.

Διοικητικές κυρώσεις και έλεγχοι

  • Επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε παρόχους διαδικτύου και διαφημιζόμενους που σχετίζονται με παράνομη διοργάνωση και διεξαγωγή παιγνίων.
  • Επιβολή κατ’ αποκοπήν προστίμου από 1.000 έως 2.000.000 ευρώ ανά παράβαση ή και ανά παιγνιομηχάνημα, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.
  • Προσωρινή ανάκληση άδειας έως τρεις μήνες ή οριστική ανάκληση, ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.
  • Όσοι διαφημίζουν παράνομα τυχερά παίγνια μέσω διαδικτυακών καναλιών – όπως influencers, streamers, digital ad networks, affiliates και διαφημιστές – τιμωρούνται με πρόστιμο από 5.000 έως 50.000 ευρώ ανά παράβαση.

Ποινικές κυρώσεις

  • Για παράνομα μη τυχερά παιχνίδια προβλέπεται ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών ετών και χρηματική ποινή από 10.000 έως 500.000 ευρώ. Μέχρι σήμερα, η χρηματική ποινή στις αντίστοιχες περιπτώσεις κυμαινόταν από 100.000 έως 200.000 ευρώ ανά παιγνιομηχάνημα ή από 200.000 έως 500.000 ευρώ μέσω διαδικτύου.
  • Για παράνομα τυχερά παιχνίδια προβλέπεται κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών και χρηματική ποινή από 50.000 έως 700.000 ευρώ. Σήμερα, το ισχύον καθεστώς προβλέπει χρηματική ποινή 700.000 ευρώ και κάθειρξη δέκα ετών.
  • Εφόσον η διοργάνωση παράνομου τζόγου τελείται κατ’ επάγγελμα, σε εμπορική κλίμακα, με συμμετοχή ανήλικων παικτών ή σε κατάστημα που επαναλειτουργεί μετά από παραβίαση της σφράγισης, προβλέπεται κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών και χρηματική ποινή από 100.000 έως 800.000 ευρώ. Σήμερα δεν προβλέπεται αντίστοιχη κλιμάκωση.
  • Η ποινή φυλάκισης για όσους διοργανώνουν τυχερά παιχνίδια χωρίς τις απαιτούμενες άδειες ή/και πιστοποιήσεις ορίζεται σε τουλάχιστον ένα έτος και συνοδεύεται από χρηματική ποινή. Εφόσον τα παίγνια που διοργανώνονται είναι τυχερά, προβλέπεται φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών και χρηματική ποινή.
  • Όποιος συμμετέχει σε τυχερό παίγνιο που διοργανώνεται χωρίς άδεια τιμωρείται με ποινή φυλάκισης έως δύο ετών και χρηματική ποινή, η οποία σε περίπτωση υποτροπής αυξάνεται από 5.000 έως 20.000 ευρώ.

Ανακριτικές αρμοδιότητες

  • Αποδίδονται ανακριτικές αρμοδιότητες στο Σώμα Ελεγκτών Παιγνίων.

Φορολόγηση κερδών

  • Αυξάνεται η φορολόγηση στα κέρδη των παικτών διαδικτυακών τυχερών παιχνιδιών τύπου καζίνο.

Συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις για συνταξιούχους του Δημοσίου παθόντων εν υπηρεσία και συναφών κατηγοριών

Με πλέγμα διατάξεων του νομοσχεδίου επιλύονται ζητήματα αναπροσαρμογής των συντάξεων κατόπιν εφαρμογής των νέων μισθολογικών νόμων για στρατιωτικούς και των εκ του νόμου εξομοιωμένων με αυτούς που εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του ΓΛΚ, όπως παθόντες εν υπηρεσία ή προσώπων που λαμβάνουν τη σχετική σύνταξη λόγω θανάτου, καθώς και των πολεμικών συνταξιούχων και λοιπών κατηγοριών.

Συμπληρωματικός προϋπολογισμός 800 εκατ. ευρώ και μέτρα στήριξης απέναντι στην ενεργειακή κρίση

Στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται ο συμπληρωματικός προϋπολογισμός, καθώς και πρόσθετα μέτρα στήριξης συνολικού ύψους 800 εκατ. ευρώ.

Οι παρεμβάσεις αφορούν:

  • την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος,
  • τη στήριξη οικογενειών με παιδιά και ευάλωτων κοινωνικών ομάδων,
  • την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος, με μέτρα που επηρεάζουν την πλευρά της προσφοράς,
  • καθώς και τη διαχείριση του ιδιωτικού χρέους.

Συγκεκριμένα προβλέπονται:

Ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό και το ιδιωτικό χρέος

  • Διευρύνεται ο Εξωδικαστικός Μηχανισμός Ρύθμισης Οφειλών, καθώς μειώνεται σε 5.000 ευρώ, από 10.000 ευρώ σήμερα , το ελάχιστο όριο οφειλών.
  • Παρέχεται για πρώτη φορά η δυνατότητα αποπληρωμής και διάσωσης της κύριας κατοικίας μέσω ρευστοποίησης λοιπών ακινήτων στο πλαίσιο του εξωδικαστικού μηχανισμού.
  • Θεσπίζεται δυνατότητα ρύθμισης έως και σε 72 δόσεις για οφειλές που δεν είχαν ρυθμιστεί έως το τέλος του 2023.
  • Παρέχεται δυνατότητα άρσης κατάσχεσης τραπεζικού λογαριασμού, εφόσον ο οφειλέτης εξοφλήσει το 25% της οφειλής του και ρυθμίσει τις λοιπές βεβαιωμένες οφειλές προς τη φορολογική διοίκηση.

Μέτρα για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης και τη στήριξη αγροτών

  • Θεσπίζεται η νέα διαδικασία απαλλαγής από τον ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο με απευθείας έκπτωση στην αντλία μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ.
  • Προβλέπεται η επέκταση της εφαρμογής του ειδικού Τιμολογίου ΓΑΙΑ και σε νέους αγρότες, προκειμένου να επωφεληθούν από το χαμηλότερο κόστος ηλεκτρικής ενέργειας.

Ενισχύσεις για οικογένειες, συνταξιούχους και ευάλωτες ομάδες

  • Θεσπίζεται έκτακτη οικονομική ενίσχυση προς οικογένειες με παιδιά, ύψους 150 ευρώ για κάθε εξαρτώμενο τέκνο, με διευρυμένα εισοδηματικά κριτήρια.
  • Αυξάνεται σε 300 ευρώ, από 250 ευρώ σήμερα, η ενίσχυση που καταβάλλεται κάθε Νοέμβριο σε συνταξιούχους και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, ενώ παράλληλα διευρύνονται τα εισοδηματικά κριτήρια, με αποτέλεσμα να αυξάνεται και ο αριθμός των δικαιούχων.
  • Την ίδια στιγμή, την ενίσχυση των 300 ευρώ θα λαμβάνουν από την ηλικία των 60 ετών , αντί των 65 , όσοι λαμβάνουν αποκλειστικά σύνταξη χηρείας.

Παρεμβάσεις για τη στέγαση

  • Επιστροφή ενοικίου: Διευρύνονται τα εισοδηματικά όρια για την επιστροφή ενός ενοικίου, με αποτέλεσμα να καλύπτεται πλέον το 85% των μισθωτών.
  • Προβλέπεται επιστροφή δύο ενοικίων σε εκπαιδευτικούς, ιατρούς και νοσηλευτές που υπηρετούν στην ελληνική περιφέρεια, χωρίς περιορισμό σχετικό με εισοδηματικά κριτήρια.
  • Βραχυχρόνιες μισθώσεις (Airbnb): Απαγορεύεται η έκδοση νέων αδειών για ακίνητα που βρίσκονται στην Α’ Δημοτική Κοινότητα του Δήμου Θεσσαλονίκης.
  • Θεσπίζεται νέο πρόγραμμα «Κατασκευάζω – Νοικιάζω» (BuildtoRent), το οποίο προβλέπει φορολογικά κίνητρα για ιδιωτικές επενδύσεις στον τομέα της κατοικίας.

Μισθολογικές παρεμβάσεις

  • Επιλύεται το ζήτημα του προσδιορισμού του μισθολογικού κλιμακίου για μονιμοποιηθέντες, πρώην ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, δημοσίους υπαλλήλους, οι οποίοι κατά τη μονιμοποίησή τους είχαν διατηρήσει το ασφαλιστικό καθεστώς του πρώην Ι.Κ.Α και έχουν υποβάλλει αίτηση συνταξιοδότησης.
  • Επιλύεται το ζήτημα της επέκτασης της προσωπικής διαφοράς για τους νέους υπαλλήλους σε φορείς που είχε επεκταθεί η προσωπική διαφορά έως τον Μάρτιο του 2023.
  • Ενοποιείται και εξορθολογίζεται το μισθολογικό καθεστώς του προσωπικού της Προεδρίας της Κυβέρνησης σύμφωνα με το ενιαίο μισθολόγιο και δίνεται η δυνατότητα σε υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας Συντονισμού και της Γενικής Γραμματείας Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων της Προεδρίας της Κυβέρνησης, κατόπιν πλήρωσης προϋποθέσεων και σχετικής επιμόρφωσης να λάβουν τις μισθολογικές ωριμάνσεις του νόμου 4622/2019.
  • Για το προσωπικό της Προεδρίας της Δημοκρατίας επανέρχεται η εφαρμογή του άρθρου 12 του Π.Δ. 351/1991.
  • Επανακαθορίζεται, ύστερα από περίπου μία δεκαετία, το μισθολογικό καθεστώς των Αρχιερέων της Εκκλησίας της Ελλάδος, με την ενοποίηση των αμοιβών και την κατάργηση πρόσθετων παροχών.
  • Επιλύεται, σύμφωνα με την πάγια νομολογία, το ζήτημα μισθολογικής ωρίμανσης δικαστικών λειτουργών, οι οποίοι συμπληρώνουν μεν τον απαιτούμενο κατά νόμο χρόνο για την προαγωγή στον επόμενο βαθμό του οικείου κλάδου πλην όμως  δεν προάγονται λόγω έλλειψης κενών θέσεων.
  • Επανακαθορίζεται το εισαγωγικό μισθολογικό κλιμάκιο των δικαστικών υπαλλήλων του Κλάδου Π.Ε. Τεκμηρίωσης και Επικουρίας Δικαστικού Έργου.
  • Εισάγονται ρυθμίσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αφορούν αποζημιώσεις των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας σε περιπτώσεις τοκετού ή λοχείας, του καθορισμού της ειδικής αποζημίωσης, της αποζημίωσης λόγω απώλειας ειδικότητας και λόγω θανάτου.

Λοιπές παρεμβάσεις

  • Με τις προτεινόμενες διατάξεις επικαιροποιείται το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τους αιγιαλούς και τις παραλίες, με βασικό στόχο την προστασία του δημόσιου χαρακτήρα τους, την ορθολογική αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και τη διαμόρφωση συνθηκών ισόρροπης και βιώσιμης ανάπτυξης της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Στο πλαίσιο αυτό, εισάγονται στοχευμένες βελτιώσεις τεχνικού χαρακτήρα για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή του πλαισίου, οι οποίες αφορούν στη σύνθεση των επιτροπών καθορισμού των ορίων αιγιαλού, παραλίας και όχθης και την εξ αποστάσεως διαπίστωση παραβάσεων με τη χρήση σύγχρονων τεχνολογικών μέσων. Περαιτέρω, εισάγονται ρυθμίσεις για την αποσυμφόρηση των Κτηματικών Υπηρεσιών, την ταχύτερη εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στις παράκτιες ζώνες και την ομαλότερη προσαρμογή των τελευταίων στο νέο θεσμικό πλαίσιο. Τέλος, εισάγονται ρυθμίσεις με έντονο κοινωνικό πρόσημο με στόχο την στήριξη της ανάπτυξης επιχειρηματικής δραστηριότητας επιχειρήσεων που κείνται στις πληγείσες από την κακοκαιρία “Daniel” περιοχές, ώστε να προστατευθεί η οικονομική βιωσιμότητα των επιχειρήσεων αυτών.
  • Διευθετούνται πρακτικά ζητήματα που είχαν ανακύψει κατά τη μέχρι σήμερα εφαρμογή της διαδικασίας χορήγησης και επιστροφής προκαταβολών προς προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και της διαδικασίας εξόφλησης λογαριασμών από τους Φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, ενώ εισάγεται ρύθμιση για τον τρόπο με το οποίο θα εξοφλούνται εφεξής από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών οι ανεξόφλητοι λογαριασμοί ηλεκτρικής ενέργειας Φορέα που δεν ανήκει στην Κεντρική Διοίκηση, κατόπιν βεβαίωσης των οφειλών στη φορολογική αρχή, με στόχο την μείωση των ληξιπρόθεσμων οφειλών.



Καβάλα | Παρουσιάστηκε το πρόγραμμα των Ελευθερίων 2026

Στη Μεγάλη Λέσχη της Καβάλας πραγματοποιήθηκε σήμερα η επίσημη παρουσίαση του προγράμματος των Ελευθερίων της πόλης, των εκδηλώσεων που τιμούν την ιστορική επέτειο της απελευθέρωσης της Καβάλας και αποτελούν θεσμό για την τοπική κοινωνία.

Την παρουσίαση του φετινού προγράμματος έκανε ο Δήμαρχος Καβάλας, Θεόδωρος Μουριάδης, ο οποίος αναφέρθηκε στη σημασία των Ελευθερίων ως μιας κορυφαίας πολιτιστικής και ιστορικής διοργάνωσης που αναδεικνύει την ταυτότητα και την ιστορική διαδρομή της πόλης.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν επίσης ο Αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Απόστολος Μουμτσάκης, η Διευθύντρια του Τμήματος Διαχείρισης Μουσείων και Πολιτιστικών Υποδομών, Κλεοπάτρα Χαλβατζόγλου, καθώς και ο ιστορικός ερευνητής Κωνσταντίνος Παπακόσμας, οι οποίοι παρουσίασαν επιμέρους δράσεις και εκδηλώσεις του προγράμματος.

Οι διοργανωτές υπογράμμισαν ότι το πρόγραμμα των Ελευθερίων περιλαμβάνει ένα πλούσιο σύνολο πολιτιστικών, ιστορικών, εκπαιδευτικών και καλλιτεχνικών δράσεων, που απευθύνονται σε κατοίκους και επισκέπτες κάθε ηλικίας. Στόχος είναι η ανάδειξη της ιστορικής κληρονομιάς της Καβάλας, η ενίσχυση της πολιτιστικής εξωστρέφειας της πόλης και η ενεργή συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας στις εορταστικές εκδηλώσεις.

Οι εκδηλώσεις των Ελευθερίων αναμένεται να πραγματοποιηθούν σε διάφορους χώρους της πόλης, προσφέροντας ένα πολυδιάστατο πρόγραμμα που συνδυάζει την ιστορική μνήμη με τον σύγχρονο πολιτισμό, τιμώντας την πορεία και την εξέλιξη της Καβάλας μέσα στον χρόνο.




Ξάνθη – Καβάλα: Δύο Έλληνες συνελήφθησαν για ναρκωτικά

Δύο Έλληνες συνελήφθησαν σε περιοχές της Ξάνθης και της Καβάλας, στο πλαίσιο στοχευμένων δράσεων της Αστυνομίας για την καταπολέμηση της διάδοσης των ναρκωτικών.

Οι συλλήψεις πραγματοποιήθηκαν στις 13 και 15 Ιουνίου 2026 από αστυνομικούς του Τμήματος Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ξάνθης.

Σε βάρος των δύο συλληφθέντων σχηματίστηκαν δύο ξεχωριστές δικογραφίες για παραβάσεις της νομοθεσίας περί εξαρτησιογόνων ουσιών.

Στην πρώτη περίπτωση, το βράδυ της 13ης Ιουνίου 2026, στην Ξάνθη, αστυνομικοί της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών συνέλαβαν έναν Έλληνα, καθώς διαπιστώθηκε ότι είχε παραλάβει δέμα που περιείχε μία συσκευασία με ακατέργαστη κάνναβη.

Η ποσότητα κάνναβης είχε βάρος 239,5 γραμμάρια και κατασχέθηκε.

Στη δεύτερη περίπτωση, το μεσημέρι της 15ης Ιουνίου 2026, στη Χρυσούπολη Καβάλας, συνελήφθη ένας ακόμη Έλληνας για καλλιέργεια ναρκωτικών.

Η σύλληψη έγινε από αστυνομικούς της Ομάδας Δίωξης Ναρκωτικών Ξάνθης, σε συνεργασία με αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Νέστου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Καβάλας.

Στο πλαίσιο αστυνομικής επιχείρησης, οι αστυνομικοί εντόπισαν σε δασική περιοχή της Καβάλας 80 δενδρύλλια κάνναβης, ύψους από 34 εκατοστά έως 1,5 μέτρο.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, τα δενδρύλλια καλλιεργούσε ο συλληφθείς. Τα φυτά εκριζώθηκαν και κατασχέθηκαν.

Επιπλέον, κατασχέθηκαν ένα πλαστικό δοχείο και ένα λάστιχο ποτίσματος, που χρησιμοποιούνταν για την περιποίηση των δενδρυλλίων.

Την προανάκριση για τις δύο υποθέσεις ενεργεί το Τμήμα Δίωξης και Εξιχνίασης Εγκλημάτων Ξάνθης.




Επιμελητήριο Δράμας: Δωρεάν AI Bootcamp για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις

Το LAB.40 AI Bootcamp_02, ένα δωρεάν διμερές πρακτικό εργαστήριο για την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης από μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, διοργανώνει το Επιμελητήριο Δράμας.

Η δράση πραγματοποιείται σε συνεργασία με το LAB.40, την Ατλαντίς Συμβουλευτική Α.Ε. και την Com&Com, σε συνέχεια του επιτυχημένου LAB.40 AI Bootcamp_01.

Το νέο πρόγραμμα φέρνει τα εργαλεία της Τεχνητής Νοημοσύνης πιο κοντά στις επιχειρήσεις της Δράμας, με πιο στοχευμένο και άμεσα εφαρμόσιμο περιεχόμενο.

Έμφαση δίνεται σε κλάδους όπως τα λογιστικά γραφεία και οι υπηρεσίες, ο τουρισμός και η εστίαση, η αγροδιατροφή και η βιομηχανία, το εμπόριο και τα e-shop, οι νομικές υπηρεσίες, το real estate και ο δημιουργικός κλάδος.

Μέσα από ρεαλιστικά επιχειρηματικά σενάρια, οι συμμετέχοντες θα δουν πώς μπορούν να αξιοποιήσουν την Τεχνητή Νοημοσύνη στην καθημερινή λειτουργία της επιχείρησής τους.

Οι εφαρμογές αφορούν, μεταξύ άλλων, την οργάνωση αποθήκης, τη διαχείριση πελατολογίου, τις διαφημιστικές καμπάνιες, την εξυπηρέτηση πελατών, την παραγωγή περιεχομένου και την αυτοματοποίηση επιχειρησιακών διαδικασιών.

Η πρώτη ημέρα του εργαστηρίου θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 29 Ιουνίου 2026, από τις 18:00 έως τις 21:00, υβριδικά, με φυσική παρουσία στον 3ο όροφο του Επιμελητηρίου Δράμας, στη Λαμπριανίδου Λάμπρου 40, αλλά και online.

Η ώρα προσέλευσης για την πρώτη ημέρα είναι από τις 17:30.

Η δεύτερη ημέρα θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 6 Ιουλίου 2026, επίσης από τις 18:00 έως τις 21:00, online, με ώρα προσέλευσης από τις 17:30.

Η συμμετοχή είναι δωρεάν και για τις δύο ημέρες.

Το πρόγραμμα της πρώτης ημέρας περιλαμβάνει σύντομη ανασκόπηση του LAB.40 AI Bootcamp_01, παρουσίαση κλαδικών εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης, εκπαίδευση στη διατύπωση αποτελεσματικών prompts και ειδικά παραδείγματα ασκήσεων για κάθε κλάδο και επίπεδο δυσκολίας.

Τη δεύτερη ημέρα θα γίνει ανακεφαλαίωση, θα απαντηθούν ερωτήσεις των συμμετεχόντων και θα παρουσιαστούν ασκήσεις με λήψη feedback, καθώς και έτοιμα παραδείγματα για τη δομή ενός πλήρους prompt.

Το εργαστήριο απευθύνεται σε άτομα άνω των 18 ετών, ανεξαρτήτως επιπέδου εξοικείωσης με την Τεχνητή Νοημοσύνη, καθώς δεν απαιτούνται προηγούμενες γνώσεις.

Αφορά εργαζόμενους, επαγγελματίες, επιχειρηματίες, αυτοαπασχολούμενους, φοιτητές, νέους επαγγελματίες και πολίτες που θέλουν να κατανοήσουν και να χρησιμοποιούν την AI με υπευθυνότητα.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, κάθε συμμετέχων θα λάβει πιστοποιητικό παρακολούθησης, πρόσβαση στη βιντεοσκόπηση των δύο συναντήσεων, εξατομικευμένο feedback και πρακτικές γνώσεις άμεσα εφαρμόσιμες στην εργασία ή την επιχειρηματική του δραστηριότητα.

Ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας, Στέφανος Γεωργιάδης, δήλωσε:

«Με το LAB.40 AI Bootcamp_02 συνεχίζουμε μια προσπάθεια που αγκαλιάστηκε από την τοπική επιχειρηματική κοινότητα. Θέλουμε η Τεχνητή Νοημοσύνη να γίνει εργαλείο στα χέρια κάθε επιχειρηματία της Δράμας — πρακτικό, προσιτό και άμεσα εφαρμόσιμο».




Θάσος: Συνελήφθησαν δύο Έλληνες για λαθραία τσιγάρα και καπνό

Δύο Έλληνες συνελήφθησαν χθες το πρωί στη Θάσο από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Θάσου της Διεύθυνσης Αστυνομίας Καβάλας.

Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία για παράβαση της νομοθεσίας περί εθνικού τελωνειακού κώδικα.

Σύμφωνα με την Αστυνομία, οι συλλήψεις έγιναν στο πλαίσιο αξιοποίησης πληροφοριών σχετικά με διακίνηση λαθραίων καπνικών προϊόντων.

Οι αστυνομικοί εντόπισαν τους δύο άνδρες σε οικισμό της Θάσου να κατέχουν και να θέτουν προς πώληση συνολικά 941 πακέτα τσιγάρων και 23 νάιλον συσκευασίες με καπνό.

Ο λαθραίος καπνός είχε συνολικό βάρος 1 κιλό και 150 γραμμάρια, ενώ για τις ποσότητες αυτές δεν είχαν καταβληθεί στο Δημόσιο οι ανάλογοι φόροι και δασμοί.

Κατασχέθηκαν οι ποσότητες λαθραίων τσιγάρων και καπνού, καθώς και χρηματικό ποσό.

Την προανάκριση ενεργεί το Αστυνομικό Τμήμα Θάσου.




ΑΜΘ: Ηλιόπουλος για την Τηλεφροντίδα – «2 εκατ. ευρώ για νοικιασμένη ασφάλεια»

Κριτική στην Περιφερειακή Αρχή για τον τρόπο διαχείρισης του έργου Τηλεφροντίδας ασκεί η Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία του Στέργιου Ηλιόπουλου.

Η παράταξη τονίζει ότι συμφωνεί με την ανάγκη παροχής υπηρεσιών Τηλεφροντίδας σε 1.500 πολίτες που έχουν ανάγκη, υποστηρίζει όμως ότι ο τρόπος υλοποίησης του έργου οδηγεί σε σπατάλη δημόσιου χρήματος.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, η Περιφέρεια επέλεξε τη λύση της ενοικίασης του εξοπλισμού αντί της αγοράς του, με αποτέλεσμα, όπως αναφέρεται, να μην παραμένει καμία μόνιμη υποδομή στην Περιφέρεια μετά τη λήξη της σύμβασης.

Ακολουθεί η ανακοίνωση:

2 εκατομμύρια ευρώ για «νοικιασμένη» ασφάλεια: Η Περιφερειακή Αρχή σκορπά το δημόσιο χρήμα και αρνείται τις οικονομικότερες λύσεις

Ως παράταξη, δηλώνουμε: Συμφωνούμε απόλυτα με την ανάγκη παροχής υπηρεσιών Τηλεφροντίδας στους 1.500 συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη.
Το έργο αυτό είναι αναγκαίο κοινωνικά, αλλά ο τρόπος που το διαχειρίζεται η Περιφερειακή Αρχή αποτελεί πρωτοφανή σπατάλη του δημόσιου χρήματος.

Επιλέχθηκε ένα μοντέλο που αντιστρέφει κάθε λογική οικονομίας: Αντί να αγοράσει τον εξοπλισμό, η Περιφέρεια τον νοικιάζει, στερώντας από τον τόπο μας κάθε μόνιμη υποδομή.

Τι σημαίνει αυτό για τον πολίτη;

  1. Πληρώνουμε «αέρα» 786.000 ευρώ: Μόνο για την ενοικίαση των συσκευών για 36 μήνες, ξοδεύονται 786.000€ (με ΦΠΑ).
  2. Μηδενική περιουσία: Με τη λήξη της σύμβασης (σε 38 μήνες), η Περιφέρεια δεν θα κατέχει ούτε μία συσκευή. Τα χρήματα των φορολογουμένων θα έχουν γίνει «καπνός», καθώς ο εξοπλισμός επιστρέφεται στην εταιρεία.
  3. Ασφάλεια με «ημερομηνία λήξης»: Την επόμενη ημέρα της λήξης του έργου, οι 1.500 ωφελούμενοι μένουν χωρίς προστασία, καθώς δεν προβλέπεται καμία εγγύηση καλής λειτουργίας μετά το πέρας της σύμβασης.

Υπήρχαν εναλλακτικές λύσεις; Φυσικά, αλλά η Περιφερειακή Αρχή τις αγνόησε:

  • Απευθείας Αγορά του Εξοπλισμού: Με τα 786.000€, η Περιφέρεια θα μπορούσε να είχε αγοράσει τις συσκευές. Έτσι, μετά την τριετία, ο εξοπλισμός θα παρέμενε στην ιδιοκτησία μας και η υπηρεσία θα μπορούσε να συνεχιστεί απρόσκοπτα με ελάχιστο κόστος συντήρησης.
  • Χρηματοδοτική Μίσθωση (Leasing) με Δικαίωμα Εξαγοράς: Θα μπορούσε να προβλεφθεί όρος, ώστε στο τέλος του έργου η Περιφέρεια να εξαγοράσει τις συσκευές σε συμβολική τιμή, διασφαλίζοντας τη συνέχεια της φροντίδας για τους ηλικιωμένους.
  • Διαχωρισμός Εξοπλισμού και Υπηρεσιών: Αν η Περιφέρεια αγόραζε μόνη της τις συσκευές που πληρούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα και προκήρυσσε μόνο τις υπηρεσίες του κέντρου, θα πετύχαινε πολύ καλύτερες τιμές και μεγαλύτερο ανταγωνισμό.
  • Χρήση του Κυβερνητικού Νέφους (G-Cloud): Αντί να πληρώνουμε τον ανάδοχο για να διατηρεί δύο δικά του κέντρα δεδομένων (κύριο και εφεδρικό), θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τις δωρεάν υποδομές του κράτους, εξοικονομώντας πόρους για περισσότερους ωφελούμενους.

Η θέση μας είναι ξεκάθαρη:

Η Περιφερειακή Αρχή δείχνει να μην νοιάζεται για το δημόσιο χρήμα. Είναι σαν να νοικιάζεις ένα σπίτι σε τιμή που θα μπορούσες να το είχες αγοράσει, και στο τέλος των τριών ετών να μένεις στον δρόμο.

Απαιτούμε έργα που θα αφήνουν μόνιμο εξοπλισμό στην Περιφέρεια, αξιοποιώντας τις κοινωνικές δομές των Δήμων όπως το «Βοήθεια στο Σπίτι» και τα ΚΑΠΗ. Η ασφάλεια των ηλικιωμένων μας δεν μπορεί να είναι «ενοικιαζόμενη» και να λήγει μόλις τελειώσουν τα λεφτά του ΕΣΠΑ.

Η ασφάλεια των πολιτών μας δεν είναι εμπόρευμα – Είναι δικαίωμα.

Οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι Της Παράταξης

Ηλιόπουλος Στέργιος

Λυμπεράκης Δημήτρης




Καβάλα: Μεγάλη συμμετοχή στις μετρήσεις αρτηριακής πίεσης στο Γενικό Νοσοκομείο

Μεγάλη συμμετοχή καταγράφηκε στις μετρήσεις αρτηριακής πίεσης που πραγματοποιήθηκαν στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας, στο πλαίσιο του παγκόσμιου προγράμματος ΜΜΜ 2026.

Η δράση απευθυνόταν κυρίως στο διοικητικό προσωπικό του Νοσοκομείου και είχε ως στόχο την ενημέρωση και την πρόληψη σε θέματα που αφορούν την αρτηριακή πίεση.

Η ερευνητική ομάδα ευχαριστεί θερμά όλους όσοι συμμετείχαν στη δράση, καθώς και τον Διοικητή του Νοσοκομείου, Αχιλλέα Γερόπουλο, για τη δυνατότητα πραγματοποίησης των μετρήσεων.

Όπως αναφέρεται, η προσπάθεια θα συνεχιστεί και τις επόμενες ημέρες σε διάφορα σημεία της περιοχής.

Την ενημέρωση υπογράφουν τα μέλη της ερευνητικής ομάδας Σταύρος Βραχνίδης, Γεράσιμος Γεωργιάδης και Ξενοφών Κροκίδης.




ΑΜΘ: Ερώτηση Κλάδη για την ετοιμότητα της Περιφέρειας στην αντιπυρική περίοδο

Ερώτηση για την ετοιμότητα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κατά την αντιπυρική περίοδο κατέθεσε ο περιφερειακός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» ΑΜΘ, Διονύσης Κλάδης.

Στην ερώτηση, που απευθύνεται προς τον Πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου και τον Περιφερειάρχη, τίθενται ζητήματα που αφορούν την πρόληψη, τη στελέχωση των αρμόδιων υπηρεσιών, τα διαθέσιμα μέσα, τις υποδομές και τον συνολικό σχεδιασμό Πολιτικής Προστασίας στην Περιφέρεια.

Ο κ. Κλάδης αναφέρεται στις μεγάλες πυρκαγιές που έπληξαν τα προηγούμενα χρόνια περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενώ ζητά απαντήσεις για το αν η διοίκηση της Περιφέρειας θα διεκδικήσει πρόσθετη χρηματοδότηση, προσωπικό και μέσα, καθώς και αν θα προχωρήσει σε άμεση σύγκληση του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας.

Ακολουθεί η ερώτηση:

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ: κ. Πρόεδρο Περιφερειακού Συμβουλίου

            κ. Περιφερειάρχη 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: επικεφαλής Παρατάξεων ΠΣ

ΘΕΜΑ: Για την ετοιμότητα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στην αντιπυρική περίοδο.

Βρισκόμαστε στην καρδιά της αντιπυρικής περιόδου και ο λαός πρέπει να είναι έτοιμος να υπερασπιστεί τον τόπο του, γιατί δυστυχώς η κατάσταση όχι μόνο δε βελτιώνεται, αλλά αντίθετα, επιδεινώνεται.

Κάθε χρόνο σε όλη τη χώρα έχουμε χιλιάδες καμένα στρέμματα, καταστροφές σε κατοικίες και εγκαταστάσεις, ανθρώπινες απώλειες. Στην περιοχή μας τα προηγούμενα χρόνια ζήσαμε πραγματικά δραματικές καταστάσεις με τις μεγάλες πυρκαγιές στη Δαδιά, τη Ροδόπη, το Παππίκιο Όρος, τη Θάσο, το Νέστο, το Παγγαίο, το Φαλακρό κ.α.

Αυτές είναι οι τραγικές συνέπειες μιας πολιτικής που ασκείται από τις κυβερνήσεις διαχρονικά και αντιμετωπίζει την πυροπροστασία και συνολικά την προστασία της ζωής και της περιουσίας του λαού, της προστασίας του περιβάλλοντος ως κόστος, που δεν χρηματοδοτείται, την ώρα που δίνεται ζεστό χρήμα για τους επιχειρηματικούς ομίλους και τις πολεμικές δαπάνες του ΝΑΤΟ, σε μια εποχή φρενίτιδας πολεμικών εξοπλισμών σε όλη την ΕΕ.

Είναι η πολιτική που ανάγει σε ατομική υπόθεση και ευθύνη την προστασία από κάθε καιρικό, κλιματικό, φυσικό φαινόμενο, που αντιμετωπίζει τα δάση ως εμπόρευμα και πεδίο κερδοφορίας για τους μονοπωλιακούς ομίλους, που εκχωρεί τη διαχείριση των δασών στους ξυλοβιομήχανους, οδηγώντας σε ένταση της εκμετάλλευσης, υποβάθμισης και καταστροφής τους, με πρόσχημα τη μείωση της καύσιμης ύλης. 

Αυτήν την πολιτική της κυβέρνησης υλοποιεί και η σημερινή διοίκηση της ΠΑΜΘ, όπως έχει γίνει ξεκάθαρο και από την αποδοχή του master plan για την «ανασυγκρότηση του Έβρου», που προωθεί την επιχειρηματική δράση πάνω στα καμένα. Οι «μπίζνες» στα καμένα έχουν τη συναίνεση και των υπολοίπων παρατάξεων του συστήματος και της ΕΕ, που καλούσαν το λαό να «δει την καταστροφή ως ευκαιρία»!  

Συνεχίζεται η  πολιτική της  διάσπασης της ενιαίας διαχείρισης των δασών και ο αντιεπιστημονικός και καταστροφικός διαχωρισμός της πρόληψης από την κατάσβεση των δασικών πυρκαγιών, με αποτέλεσμα το βάρος να πέφτει σχεδόν αποκλειστικά στην καταστολή.

Συνεχίζεται επίσης η απαράδεκτη μεταφορά αρμοδιοτήτων στους ΟΤΑ χωρίς χρηματοδότηση, συνεχίζεται η υποστελέχωση της Πυροσβεστικής και κρίσιμων κρατικών υπηρεσιών με απώτερο στόχο την παραπέρα εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίησή τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στην απαξιωμένη Δασική Υπηρεσία που έχει την ευθύνη της διαχείρισης και προστασίας των δασών, η χρηματοδότηση είναι 0,07% του ΑΕΠ. Επίσης, χιλιάδες είναι και οι ελλείψεις πυροσβεστών! Οι μόνιμοι πυροσβεστικοί υπάλληλοι μετά βίας ξεπερνούν τους 10.500, με τον μέσο όρο ηλικίας τους να υπερβαίνει τα 48 χρόνια.

Την ώρα μάλιστα που τα ουκρανικά drones κόβουν βόλτες και στήνουν καρτέρια γεμάτα εκρηκτικά σε όλη τη χώρα το πυροσβεστικό σώμα εντάσσεται στη στρατηγική “Εσωτερικής και εξωτερικής Ασφάλειας” της ΕΕ και του ΝΑΤΟ!

Τα μέτρα πρόληψης, όπως οι καθαρισμοί δασών, είναι ελάχιστα σε σχέση με τις ανάγκες. Αυτό αφορά και το πολυδιαφημιζόμενο πρόγραμμα Antinero. Οι καθαρισμοί που έχουν γίνει στο πλαίσιο του συγκεκριμένου προγράμματος είναι αποσπασματικοί και ανεπαρκείς με βάση τις πραγματικές ανάγκες πρόληψης. 

Η κατάσταση των δασών στην περιοχή μας είναι και φέτος πολύ άσχημη. Η καύσιμη ύλη σε αυτά αυξάνεται λόγω της μείωσης της βόσκησης  εξαιτίας του τεράστιου πλήγματος που δέχθηκε η κτηνοτροφία της περιοχής από τις ζωονόσους.

Οι δασικοί δρόμοι παραμένουν ακαθάριστοι στη μεγάλη τους πλειοψηφία, οι αντιπυρικές ζώνες είναι ανύπαρκτες, τα ρέματα ακαθάριστα. Οι ανεπαρκείς υδατοδεξαμενές (πχ στη Θάσο μόλις 42) και οι πυροσβεστικοί κρουνοί παραμένουν ανέλεγκτοι και ασυντήρητοι.

Τα δασαρχεία είναι υποστελεχωμένα με προσλήψεις ορισμένου χρόνου μέσω προγραμμάτων ελαστικής προσωρινής απασχόλησης. Έχουν μείνει ελάχιστοι οι επιστήμονες όλων των ειδικοτήτων δασολόγοι, δασοπόνοι κλπ.

Στην Περιφέρεια ΑΜΘ η πρόβλεψη του νέου οργανογράμματος για την Δασική Υπηρεσία αφορά μόλις 7 θέσεις δασολόγων και οι όποιες προσλήψεις των τελευταίων ετών αφορούν εποχιακό προσωπικό με ευέλικτες, προσωρινές, σε διαρκή ομηρία θέσεις εργασίας.

Τα τμήματα Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας  ασχολούνται σχεδόν αποκλειστικά με τη σύνταξη των γραφειοκρατικών διαδικασιών για τις αποδοχές και τις αποζημιώσεις των εργολάβων! Τα πάντα γίνονται με πολύ μεγάλο κόστος με εργολάβους. Οι εργολάβοι βλέπουν φωτιά, χιονιά, πλημμύρες και τρίβουν χέρια τους!

Τα όποια ”Σχέδια Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών και Διαχείρισης Συνεπειών” στην πράξη είναι σχέδια επί χάρτου. Δεν μπορούν να εφαρμοστούν αποτελεσματικά, γιατί δεν εξασφαλίζονται το αναγκαίο προσωπικό, τα μέσα και οι υποδομές, καθώς και η αντιμετώπιση προβλημάτων που αφορούν τις δυνατότητες εφαρμογής δράσεων προστασίας του πληθυσμού (π.χ. μεταφορά, ασφαλής εκκένωση, ασφαλείς χώροι καταφυγής, ουσιαστική ενημέρωση και εκπαίδευση του πληθυσμού). Δεν παίρνουν υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες πυρόσβεσης στην περιοχή μας, που πέρα από τις τεράστιες δασικές εκτάσεις, υπάρχουν λιμάνια, Πετρέλαια, χημικές βιομηχανίες,  αγωγοί φυσικού αερίου, μεγάλοι οδικοί άξονες όπως η «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ», κ.λπ. 

Τα διαθέσιμα για την περιοχή μας εναέρια μέσα κατάσβεσης (7 συνολικά – 4 στην Αλεξανδρούπολη και 3 στην Χρυσούπολη) είναι ελάχιστα μπροστά στις πραγματικές ανάγκες. 

Τα συνολικά μεγάλα κενά στη στελέχωση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας δεν καλύπτονται ούτε με το απαράδεκτο καθεστώς των συμβασιούχων ορισμένου χρόνου, που οι κυβερνήσεις τους έχουν καταστήσει ομήρους, με πετσοκομμένα εργασιακά και μισθολογικά δικαιώματα.

Χαρακτηριστικά στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης οι υπηρεσίες έχουν μειωμένο προσωπικό μέχρι και 30% σύμφωνα με το σωματείο εργαζομένων. 

Στη Θάσο ο πυροσβεστικός σταθμός στεγάζεται σε ενοικιαζόμενο κτήριο, που τα έξοδα τα καλύπτει ο Δήμος Θάσου. Αυτόν τον μήνα λήγει το συμβόλαιο και δεν έχει υπάρξει ακόμη συμφωνία για την ανανέωσή του.

Παράλληλα υπάρχει ανάγκη να λυθούν κτιριακά προβλήματα σε μια σειρά Πυροσβεστικές υπηρεσίες της περιοχής αλλά και να αναβαθμιστούν πολλά Πυροσβεστικά Κλιμάκια. Διοικητικές αλλαγές που πρέπει να συνοδευτούν με γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης, μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, ανανέωση των μέσων και του εξοπλισμού. 

Οι ευθύνες των περιφερειακών αρχών διαχρονικά είναι μεγάλες. Αντί να διεκδικήσουν από το κεντρικό κράτος επαρκή χρηματοδότηση για όλες τις απαιτούμενες παρεμβάσεις από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας, αντί να διεκδικήσουν την κάλυψη όλων των αναγκών σε προσωπικό και μέσα στα Δασαρχεία και τις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες, βαυκαλίζονται και κάθε χρόνο δηλώνουν «έτοιμες» πριν την καταστροφή και «Πόντιοι Πιλάτοι» μετά από αυτή.

Φέτος μάλιστα η διοίκηση της Περιφέρειας δεν έχει προχωρήσει ακόμα ούτε στις καθιερωμένες και αναποτελεσματικές συνεδριάσεις του Συντονιστικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας και ενώ η αντιπυρική περίοδος ήδη ξεκίνησε. 

Η διοίκηση έχει το θράσος και καλλιεργεί τον εφησυχασμό παρουσιάζοντας ως ενισχυμένη την πολιτική προστασία λόγω των drones που θα ανιχνεύουν τις πυρκαγιές. Δεν λέει όμως πως θα αντιμετωπιστούν αυτές χωρίς μέσα και προσωπικό, χωρίς διανοιγμένους δασικούς δρόμους και συντηρημένους κρουνούς και υδατοδεξαμενές! Γιατί από την ανίχνευση ως την κατάσβεση η απόσταση είναι τεράστια. Όπως επίσης η ανίχνευση δεν αποτελεί και πρόληψη! 

Ο λαός της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχει μεγάλη και δυσάρεστη πείρα πλέον και δεν εφησυχάζει με τα παχιά λόγια των διοικούντων της ΠΑΜΘ. Δεν «τσιμπάει» ούτε στην ψευδεπίγραφη αντιπολίτευση των υπόλοιπων παρατάξεων που κινούνται στις ίδιες αντιλαϊκές ράγες. 

Με βάση τα παραπάνω Ερωτάται ο κ. Περιφερειάρχης αν προτίθεται η διοίκηση:

  • Να διεκδικήσει από την κυβέρνηση χρηματοδότηση, μέσα και προσωπικό στο ύψος των αναγκών της Περιφέρειας;
  • Να συγκαλέσει άμεσα (αν και με μεγάλη καθυστέρηση) το Συντονιστικό Όργανο Πολιτικής Προστασίας;
  • Να διαθέσει επιπλέον υδροφόρες και οδηγούς, σκαπτικά μηχανήματα για τις διανοίξεις δασικών δρόμων;
  • Να διεκδικήσει τη στελέχωση με μόνιμο προσωπικό όλων των αρμόδιων υπηρεσιών της ΠΑΜΘ, της Διεύθυνσης Πολιτικής Προστασίας;
  • Να διενεργήσει ασκήσεις Πολιτικής Προστασίας για την εκπαίδευση του προσωπικού και την αξιολόγηση της επιχειρησιακής ετοιμότητας των υπηρεσιών της Περιφέρειας έναντι δασικών πυρκαγιών; 
  • Να απαιτήσει από την κυβέρνηση αύξηση του αριθμού των εναέριων μέσων κατάσβεσης; 

Για τη “ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ”

ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΑΚΗΣ

Ο Περιφερειακός Σύμβουλος

Κλάδης Διονύσης