Ελευθερούπολη : Σύσκεψη στο Παγγαίο για το μέλλον των πανηγυριών

Με μεγάλη συμμετοχή εκπροσώπων πολιτιστικών συλλόγων, φορέων και πολιτών πραγματοποιήθηκε στην Ελευθερούπολη η ανοιχτή σύσκεψη που διοργάνωσαν οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι του Δήμου Παγγαίου με αντικείμενο το νέο νομοθετικό πλαίσιο για τη διοργάνωση παραδοσιακών πανηγυριών και πολιτιστικών εκδηλώσεων.

Στη συνάντηση έδωσαν το «παρών» ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Καβάλας, Θεόδωρος Μαρκόπουλος, καθώς και ο Δήμαρχος Παγγαίου, Φίλιππος Αναστασιάδης, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να ακούσουν τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς των εκπροσώπων των συλλόγων σχετικά με τις αλλαγές που προωθούνται.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης αναδείχθηκαν οι δυσκολίες που εκτιμάται ότι θα προκύψουν από την εφαρμογή των νέων ρυθμίσεων, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη διοργάνωση των καλοκαιρινών πανηγυριών, τα οποία αποτελούν σημαντικό θεσμό για την πολιτιστική ζωή των τοπικών κοινωνιών και βασικό πυλώνα οικονομικής ενίσχυσης για πολλούς συλλόγους.

Οι συμμετέχοντες τόνισαν την ανάγκη να υπάρξει συντονισμένη δράση και ουσιαστικός διάλογος με την Πολιτεία, προκειμένου να διασφαλιστεί η συνέχιση των παραδοσιακών εκδηλώσεων, η στήριξη των πολιτιστικών φορέων και η προστασία της τοπικής παράδοσης. Παράλληλα, υπογραμμίστηκε ότι τα πανηγύρια δεν αποτελούν μόνο πολιτιστικά γεγονότα, αλλά συμβάλλουν σημαντικά στην κοινωνική συνοχή, την προβολή των τοπικών προϊόντων και την τόνωση της τοπικής οικονομίας.

Η σύσκεψη ολοκληρώθηκε με τη δέσμευση όλων των πλευρών να συνεχιστεί η συνεργασία και να εξεταστούν οι δυνατότητες διαμόρφωσης κοινών προτάσεων και παρεμβάσεων προς τα αρμόδια υπουργεία, ώστε να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα των πολιτιστικών συλλόγων και η απρόσκοπτη συνέχιση ενός θεσμού που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της παράδοσης του Παγγαίου.




Προσεκτική επιστροφή των πλοίων στο Ορμούζ

Η επαναλειτουργία των Στενών του Ορμούζ μετά τη συμφωνία Ηνωμένων Πολιτειών – Ιράν δημιουργεί συγκρατημένη αισιοδοξία στη διεθνή ναυτιλία, χωρίς όμως να αίρει άμεσα τους κινδύνους που συσσωρεύτηκαν τους τελευταίους μήνες.

Τα πρώτα δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς LNG επιστρέφουν σταδιακά στη συγκεκριμένη θαλάσσια οδό, η οποία παραμένει κομβική για την παγκόσμια ενεργειακή τροφοδοσία. Ωστόσο, η αγορά εξακολουθεί να κινείται με προσοχή, καθώς η εφαρμογή της συμφωνίας θα κριθεί στην πράξη.

Πλοιοκτήτες, ασφαλιστικές εταιρείες, ναυλωτές και μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι παρακολουθούν τις πρώτες διελεύσεις, αναζητώντας ενδείξεις ότι η ναυσιπλοΐα μπορεί να αποκατασταθεί χωρίς νέα περιστατικά ασφαλείας.

Η σημασία του Ορμούζ παραμένει τεράστια, καθώς από το στενό πέρασμα διέρχεται περίπου το ένα πέμπτο των παγκόσμιων ροών πετρελαίου, καθώς και μεγάλες ποσότητες LNG, LPG και πετρελαϊκών προϊόντων. Για τον λόγο αυτό, κάθε ένταση στην περιοχή επηρεάζει άμεσα τις τιμές ενέργειας, τους ναύλους και τα ασφάλιστρα.

Πριν από την κρίση, περίπου 20 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου και προϊόντων διύλισης περνούσαν καθημερινά από τα Στενά του Ορμούζ. Ωστόσο, η επιστροφή σε αυτά τα επίπεδα δεν θεωρείται δεδομένη.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Goldman Sachs, οι ροές ενδέχεται να σταθεροποιηθούν περίπου στο 70% των προπολεμικών επιπέδων, καθώς οι χώρες του Κόλπου αξιοποίησαν εναλλακτικές διαδρομές κατά τη διάρκεια της κρίσης και ενδέχεται να συνεχίσουν να περιορίζουν την εξάρτησή τους από το Ορμούζ.

Αυτή η νέα πραγματικότητα δημιουργεί διαφορετικά δεδομένα για τη ναυτιλία. Οι διαδρομές μπορεί να αλλάξουν, οι αποστάσεις μεταφοράς να διαφοροποιηθούν και οι ναύλοι να επηρεαστούν από τη νέα ισορροπία στις ενεργειακές ροές.

Για τους Έλληνες πλοιοκτήτες, που έχουν ισχυρή παρουσία στα δεξαμενόπλοια και στα πλοία μεταφοράς φορτίων, η μεταβατική αυτή περίοδος μπορεί να δημιουργήσει νέες ευκαιρίες, τόσο στη μεταφορά ενέργειας όσο και σε έργα ανοικοδόμησης ενεργειακών εγκαταστάσεων και υποδομών στην ευρύτερη περιοχή.




Μακρόν: Για ιστορικούς λόγους επιλέχθηκαν οι Βερσαλλίες

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν αποκάλυψε ότι η επιλογή του Παλατιού των Βερσαλλιών για την υπογραφή του μνημονίου κατανόησης μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν βασίστηκε στον ισχυρό ιστορικό συμβολισμό του χώρου και όχι στη φήμη ή τη μεγαλοπρέπειά του.

Όπως εξήγησε, οι Βερσαλλίες συνδέονται άμεσα με τη γέννηση των Ηνωμένων Πολιτειών και τη διαμόρφωση της γαλλοαμερικανικής συμμαχίας. Υπενθύμισε ότι πριν από περίπου 250 χρόνια ο Βενιαμίν Φραγκλίνος έπεισε τον βασιλιά Λουδοβίκο ΙΣΤ΄ να στηρίξει τον αγώνα ανεξαρτησίας των αμερικανικών αποικιών απέναντι στη Βρετανία.

Η γαλλική στήριξη προς τις αμερικανικές αποικίες οδήγησε αργότερα στις Συνθήκες των Βερσαλλιών του 1783, με τις οποίες αναγνωρίστηκαν επίσημα οι Ηνωμένες Πολιτείες ως ανεξάρτητο κράτος, καθιστώντας το παλάτι σύμβολο της ιστορικής συνεργασίας των δύο χωρών.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης του Ντόναλντ Τραμπ στη Γαλλία, ο Μακρόν παρέθεσε επίσημη δεξίωση στις Βερσαλλίες, ενώ στον ίδιο χώρο πραγματοποιήθηκε και η υπογραφή του μνημονίου κατανόησης μεταξύ Ουάσινγκτον και Τεχεράνης.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το κείμενο υπεγράφη εξ αποστάσεως από τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ και τον Ιρανό πρόεδρο Μασούντ Πεζεσκιάν. Η συμφωνία προβλέπει τη μείωση των επιπέδων εμπλουτισμού ουρανίου από το Ιράν στο πλαίσιο μελλοντικών διαπραγματεύσεων, με αντάλλαγμα τη σταδιακή χαλάρωση των αμερικανικών κυρώσεων.

Παράλληλα, η συμφωνία περιλαμβάνει την επαναλειτουργία της ναυσιπλοΐας στα Στενά του Ορμούζ και ανοίγει τον δρόμο για έναν νέο γύρο τεχνικών διαπραγματεύσεων μεταξύ των δύο χωρών.

Οι πρώτες επίσημες συνομιλίες για την εφαρμογή της συμφωνίας θα πραγματοποιηθούν αύριο στο ελβετικό θέρετρο Μπούργκενστοκ, με τη συμμετοχή εκπροσώπων των ΗΠΑ, του Ιράν, του Πακιστάν και του Κατάρ, ενώ πιθανή θεωρείται και η παρουσία του επικεφαλής της Διεθνούς Υπηρεσίας Ατομικής Ενέργειας, Ραφαέλ Γκρόσι.

Οι συζητήσεις αναμένεται να επικεντρωθούν στις τεχνικές λεπτομέρειες εφαρμογής των δεσμεύσεων που προβλέπει το μνημόνιο και θεωρούνται το πρώτο ουσιαστικό βήμα για την υλοποίηση της συμφωνίας μεταξύ Ουάσιγκτον και Τεχεράνης.




Καύσωνας στη Γαλλία με θερμοκρασίες κοντά στους 40°C

Ισχυρό κύμα καύσωνα πλήττει μεγάλο μέρος της Γαλλίας, με τις θερμοκρασίες να πλησιάζουν τους 40°C και τις αρχές να θέτουν 26 νομούς σε πορτοκαλί συναγερμό.

Η προειδοποίηση αφορά περιοχές από το Παρίσι έως τα κεντροανατολικά της χώρας, συμπεριλαμβανομένης της Βουργουνδίας, ενώ σύμφωνα με τη Météo-France το φαινόμενο αναμένεται να διαρκέσει μέχρι την επόμενη εβδομάδα.

Η κορύφωση του καύσωνα προβλέπεται την Κυριακή ή τη Δευτέρα, με τις υψηλές θερμοκρασίες να συμπίπτουν με το θερινό ηλιοστάσιο και τις αυξημένες ώρες ηλιοφάνειας.

Οι αρχές εξετάζουν προσαρμογές στις σχολικές εξετάσεις, καθώς η ζέστη δυσκολεύει ιδιαίτερα τους μαθητές που εξετάζονται σε υπερθερμαινόμενες αίθουσες. Ο υπουργός Παιδείας Εντουάρ Ζεφρέ άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο μετακίνησης ορισμένων προφορικών εξετάσεων κατά λίγες ώρες ή ημέρες.

Παράλληλα, η SNCF ανακοίνωσε την ακύρωση 71 σιδηροδρομικών δρομολογίων από την Πέμπτη έως τη Δευτέρα, λόγω πιθανών προβλημάτων στα συστήματα κλιματισμού των τρένων.

Πρόκειται για το δεύτερο κύμα καύσωνα που πλήττει τη Γαλλία μέσα σε λίγες εβδομάδες, μετά τις ασυνήθιστα υψηλές θερμοκρασίες που καταγράφηκαν τον Μάιο.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι τα κύματα καύσωνα γίνονται συχνότερα, εντονότερα και εμφανίζονται νωρίτερα μέσα στο έτος, λόγω της κλιματικής αλλαγής.




Ο Τραμπ απαντά στους επικριτές της συμφωνίας με το Ιράν

Με ανάρτησή του στο Truth Social απάντησε ο Ντόναλντ Τραμπ στις επικρίσεις που δέχεται για τη συμφωνία με το Ιράν, υποστηρίζοντας ότι οι εξελίξεις στις αγορές δικαιώνουν την επιλογή του.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ αναφέρθηκε στην άνοδο των χρηματιστηρίων σε επίπεδα ρεκόρ και στην πτώση των τιμών του πετρελαίου, επιτιθέμενος σε όσους υποστηρίζουν ότι δεν ήταν αρκετά αυστηρός απέναντι στην Τεχεράνη.

Η παρέμβασή του ήρθε μετά από σειρά δημοσιευμάτων σε αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, τα οποία ασκούν κριτική στη συμφωνία των 14 σημείων, υποστηρίζοντας ότι το Ιράν εξασφάλισε σημαντικά ανταλλάγματα χωρίς οι Ηνωμένες Πολιτείες να πετύχουν όλους τους αρχικούς τους στόχους.

Οι New York Times σημειώνουν ότι, αν και το Ιράν υπέστη σημαντικές απώλειες στον πόλεμο, βγήκε από τη σύγκρουση έχοντας αποδείξει ότι μπορεί να χρησιμοποιεί την οικονομική αστάθεια ως μέσο πίεσης.

Το Axios αναφέρει ότι ο Τραμπ φαίνεται να αποδέχθηκε μια συμφωνία που δεν ανταποκρίνεται πλήρως στις αρχικές του δεσμεύσεις, ενώ επισημαίνει ότι η Ουάσινγκτον προχώρησε σε παραχωρήσεις με στόχο την επιστροφή στην προηγούμενη κατάσταση στα Στενά του Ορμούζ.

Από την πλευρά του, το CNN σχολιάζει ότι η συμφωνία προσφέρει σημαντικά οφέλη στην Τεχεράνη, όπως χαλάρωση κυρώσεων, δυνατότητα πωλήσεων πετρελαίου και προοπτική χρηματοδότησης για ανοικοδόμηση, χωρίς άμεσες δεσμεύσεις για ζητήματα όπως οι βαλλιστικοί πύραυλοι ή η στήριξη ένοπλων οργανώσεων στην περιοχή.

Ιδιαίτερη κριτική ασκείται και στο γεγονός ότι η συμφωνία προβλέπει άνοιγμα των Στενών του Ορμούζ χωρίς περιορισμούς μόνο για 60 ημέρες, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής τελών στη συνέχεια.

Παρά τις αντιδράσεις, ο Τραμπ επιμένει ότι η συμφωνία αποτελεί επιτυχία, επικαλούμενος τη θετική αντίδραση των αγορών και τη μείωση των τιμών ενέργειας ως απόδειξη ότι η επιλογή του ήταν σωστή.




Θάσος: Συνελήφθη αλλοδαπός που διωκόταν με Ευρωπαϊκό Ένταλμα Σύλληψης

Αλλοδαπός συνελήφθη το μεσημέρι της Τετάρτης 17 Ιουνίου 2026 στη Θάσο, από αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Θάσου.

Σε βάρος του εκκρεμούσε Ευρωπαϊκό Ένταλμα Σύλληψης των Αρχών της Γερμανίας, για το αδίκημα της παράνομης διακίνησης ναρκωτικών και ψυχοτρόπων ουσιών.

Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον Εισαγγελέα Εφετών Θράκης.




Ρήξη Ισραήλ – Κάλας για δηλώσεις περί απαρτχάιντ

Σε νέα διπλωματική ένταση μεταξύ Ισραήλ και Ευρωπαϊκής Ένωσης εξελίσσονται οι πληροφορίες που αποδίδουν στην επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας, Κάγια Κάλας, δηλώσεις περί σύγκρισης της ισραηλινής πολιτικής απέναντι στους Παλαιστινίους με το καθεστώς του απαρτχάιντ στη Νότια Αφρική.

Ο υπουργός Εξωτερικών του Ισραήλ, Γκίντεον Σάαρ, ανακοίνωσε ότι διακόπτει κάθε επαφή με την επικεφαλής της ευρωπαϊκής εξωτερικής πολιτικής, εκφράζοντας την έντονη δυσαρέσκεια της ισραηλινής κυβέρνησης για τις φερόμενες τοποθετήσεις της.

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές και αξιωματούχους που επικαλούνται διεθνή μέσα ενημέρωσης, η Κάγια Κάλας φέρεται να προχώρησε στις συγκεκριμένες αναφορές κατά τη διάρκεια κεκλεισμένων των θυρών συνάντησης υψηλού επιπέδου στο Μέξικο Σίτι τον περασμένο μήνα, στο πλαίσιο επαφών αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης με Μεξικανούς κυβερνητικούς αξιωματούχους.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας συνέκρινε τη μεταχείριση των Παλαιστινίων στη Γάζα και τη Δυτική Όχθη με το σύστημα φυλετικών διακρίσεων που ίσχυε στη Νότια Αφρική κατά την περίοδο του απαρτχάιντ.

Η αντίδραση του Ισραήλ ήταν άμεση, με τον Γκίντεον Σάαρ να χαρακτηρίζει απαράδεκτες τις αναφορές αυτές και να ανακοινώνει την πλήρη διακοπή των διπλωματικών επαφών με την Κάλας.

Το περιστατικό αναμένεται να επιβαρύνει περαιτέρω τις ήδη τεταμένες σχέσεις μεταξύ της ισραηλινής κυβέρνησης και ευρωπαϊκών θεσμών, σε μια περίοδο κατά την οποία οι εξελίξεις στη Γάζα και στα παλαιστινιακά εδάφη συνεχίζουν να προκαλούν έντονες πολιτικές και διπλωματικές αντιδράσεις σε διεθνές επίπεδο.




Πιερρακάκης: Οι ευρωπαϊκές αποταμιεύσεις μπορούν να στηρίξουν τις επενδύσεις

Χαιρετισμό στο 7ο Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης απηύθυνε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Κυριάκος Πιερρακάκης, εστιάζοντας στον ρόλο των ευρωπαϊκών αποταμιεύσεων στην ενίσχυση των επενδύσεων και της ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης.

Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε στην Ένωση Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων, τονίζοντας ότι αποτελεί μια από τις σημαντικότερες στρατηγικές προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη χρηματοδότηση των μεγάλων προκλήσεων των επόμενων δεκαετιών.

Παράλληλα, υπογράμμισε τη σημασία των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης, επισημαίνοντας ότι μπορούν να λειτουργήσουν ως θεσμικοί επενδυτές με μακροπρόθεσμο ορίζοντα, ενισχύοντας τόσο τη συνταξιοδοτική επάρκεια όσο και την ανάπτυξη της οικονομίας.

Ακολουθεί ο χαιρετισμός του Κυριάκου Πιερρακάκη:

«Κυρίες και κύριοι,

Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω θερμά για την πρόσκληση να συμμετάσχω στο 7ο Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης.

Το θέμα που επιλέξατε για τη φετινή διοργάνωση είναι εξαιρετικά επίκαιρο, καθώς συνδέεται με μία από τις σημαντικότερες στρατηγικές προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Ένωσης: την Ένωση Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων.

Πρόκειται για ένα εγχείρημα που υπερβαίνει τα όρια της οικονομικής πολιτικής. Αφορά το πώς η Ευρώπη θα ενισχύσει την ανθεκτικότητά της και θα χρηματοδοτήσει τις μεγάλες προτεραιότητες των επόμενων δεκαετιών.

Η Ευρώπη καλείται να επενδύσει περισσότερο στην άμυνα και την ασφάλεια, στην ενεργειακή αυτονομία, στις ψηφιακές υποδομές, στην τεχνητή νοημοσύνη και στις τεχνολογίες που θα καθορίσουν την ανταγωνιστικότητά της τις επόμενες δεκαετίες. Ταυτόχρονα, οι δημογραφικές εξελίξεις καθιστούν ακόμη πιο σημαντική τη συζήτηση για τη μακροπρόθεσμη επάρκεια των συντάξεων και τη βιωσιμότητα των ασφαλιστικών συστημάτων.

Μπροστά σε αυτές τις προκλήσεις, προκύπτει ένα κρίσιμο ερώτημα:

Ποιος θα χρηματοδοτήσει το μέλλον της Ευρώπης;

Η απάντηση είναι απλή:

Η ίδια η Ευρώπη.

Η Ένωση Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων είναι ο τρόπος με τον οποίο η Ευρωπαϊκή Ένωση μπορεί να επενδύσει στο μέλλον της και να πολλαπλασιάσει την ισχύ της.

Στην Ευρώπη υπάρχουν περισσότερα από 10 τρισεκατομμύρια ευρώ ιδιωτικών αποταμιεύσεων. Πρόκειται για ένα τεράστιο οικονομικό απόθεμα, το οποίο μπορεί να στηρίξει την ανάπτυξη, την καινοτομία και την ανταγωνιστικότητα της ηπείρου μας.

Ωστόσο, την ώρα που το επενδυτικό κενό παραμένει σημαντικό και οι ανάγκες χρηματοδότησης αυξάνονται, σημαντικό μέρος αυτών των κεφαλαίων αναζητά επενδυτικές διεξόδους εκτός Ευρώπης και συμβάλλει στη χρηματοδότηση της ανάπτυξης άλλων οικονομιών.

Η μεγάλη ευκαιρία της Ένωσης Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων είναι να φέρει πιο κοντά τις ευρωπαϊκές αποταμιεύσεις και τις ευρωπαϊκές ανάγκες. Να δώσει στις αποταμιεύσεις των Ευρωπαίων πολιτών τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν την επόμενη γενιά ευρωπαϊκών επιχειρήσεων, τις κρίσιμες υποδομές, την καινοτομία, την τεχνολογική πρόοδο και τελικά την ίδια την ευρωπαϊκή αυτονομία.

Η πρόκληση είναι μεγάλη, αλλά εξίσου μεγάλη είναι και η ευκαιρία. Αν καταφέρουμε να κινητοποιήσουμε περισσότερες ευρωπαϊκές αποταμιεύσεις προς όφελος της ευρωπαϊκής οικονομίας, θα έχουμε θέσει τα θεμέλια για μια Ευρώπη πιο ανταγωνιστική, πιο ανθεκτική και πιο ισχυρή τις επόμενες δεκαετίες.

Κυρίες και κύριοι,

Στο πλαίσιο αυτής της μεγάλης ευρωπαϊκής προσπάθειας, τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης βρίσκονται στην καρδιά της λύσης.

Και αυτό γιατί η Ένωση Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων δεν αφορά μόνο τις αγορές. Αφορά τη δημιουργία ισχυρών ευρωπαϊκών θεσμικών επενδυτών με μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης είναι ακριβώς ένας τέτοιος θεσμός.

Για τους εργαζόμενους αποτελούν ένα σημαντικό συμπλήρωμα του συνταξιοδοτικού συστήματος. Ενισχύουν τη συνταξιοδοτική επάρκεια και επιτρέπουν σε περισσότερους πολίτες να σχεδιάζουν το μέλλον τους με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Η επαγγελματική ασφάλιση δημιουργεί γέφυρες ανάμεσα στην οικονομική ασφάλεια των πολιτών και στις αναπτυξιακές ανάγκες της οικονομίας. Συνδέει τη μακροπρόθεσμη αποταμίευση με την ανάπτυξη και μετατρέπει τον σχεδιασμό για το μέλλον σε δύναμη προόδου για το σύνολο της κοινωνίας.

Για τους πολίτες, η συζήτηση αυτή μεταφράζεται σε ένα απλό ερώτημα: πώς θα δημιουργηθούν περισσότερες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας. Η απάντηση περνά μέσα από τις επενδύσεις. Όσο περισσότερες παραγωγικές επενδύσεις πραγματοποιούνται σε μια οικονομία, τόσο αυξάνονται η παραγωγικότητα, οι μισθοί και οι ευκαιρίες για όλους.

Σε αυτό ακριβώς το σημείο αναδεικνύεται η σημασία του δεύτερου πυλώνα ασφάλισης. Τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης ενισχύουν τη μακροπρόθεσμη αποταμίευση και συγκεντρώνουν κεφάλαια που μπορούν να στηρίξουν την ανάπτυξη της οικονομίας. Γι’ αυτό και η ανάπτυξή τους αποτελεί ευρωπαϊκή προτεραιότητα και όχι μόνο εθνική επιλογή.

Η επιτυχία αυτής της προσπάθειας προϋποθέτει εμπιστοσύνη.

Η εμπιστοσύνη είναι το θεμέλιο κάθε αποταμιευτικής απόφασης. Είναι ο λόγος για τον οποίο ένας εργαζόμενος επιλέγει να δεσμεύσει ένα μέρος του εισοδήματός του για το μέλλον και ο λόγος για τον οποίο οι πολίτες εμπιστεύονται έναν θεσμό να διαχειριστεί τους κόπους μιας ολόκληρης ζωής.

Γι’ αυτό η διαφάνεια, η λογοδοσία, η χρηστή διακυβέρνηση και η αποτελεσματική εποπτεία αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του θεσμού.

Η εμπιστοσύνη χτίζεται καθημερινά. Χτίζεται μέσα από τη συνέπεια, την αξιοπιστία και τα αποτελέσματα.

Και είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχουν γίνει ουσιαστικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.

Η ανάπτυξη του δεύτερου πυλώνα ασφάλισης αποτελεί στρατηγική επιλογή για τη χώρα μας. Ενισχύει τη συνολική ανθεκτικότητα του ασφαλιστικού συστήματος, ενδυναμώνει την αποταμιευτική κουλτούρα και συμβάλλει στη δημιουργία ενός ευρύτερου επενδυτικού οικοσυστήματος.

Η Ελλάδα έχει κάθε λόγο να συμμετέχει ενεργά στη μεγάλη ευρωπαϊκή προσπάθεια για την κινητοποίηση των αποταμιεύσεων και τη διοχέτευσή τους σε παραγωγικές επενδύσεις.

Γιατί το διακύβευμα αφορά το αναπτυξιακό μοντέλο της Ευρώπης, τη δυνατότητα των επιχειρήσεών μας να αναπτυχθούν, των οικονομιών μας να γίνουν πιο παραγωγικές και των πολιτών μας να απολαμβάνουν υψηλότερο επίπεδο ευημερίας.

Κυρίες και κύριοι,

Οι μεγάλες προκλήσεις της εποχής μας απαιτούν μεγάλες απαντήσεις.

Η Ευρώπη χρειάζεται περισσότερες επενδύσεις. Χρειάζεται μεγαλύτερη οικονομική ανθεκτικότητα.

Οι ευρωπαϊκές αποταμιεύσεις μπορούν να αποτελέσουν μέρος της απάντησης.

Η επιτυχία αυτής της προσπάθειας θα μετρηθεί τελικά με έναν απλό τρόπο: από το κατά πόσο θα καταφέρουμε να μετατρέψουμε την εμπιστοσύνη των πολιτών στο μέλλον σε ευημερία για τις επόμενες γενιές.

Θέλω να συγχαρώ την Ελληνική Ένωση Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης για τη διαχρονική συμβολή της στην ανάπτυξη του θεσμού και για τη διοργάνωση αυτού του συνεδρίου.

Με τη δουλειά σας καλλιεργείτε την αποταμιευτική συνείδηση και συμβάλλετε σε μια προσπάθεια που συνδέεται άμεσα με το μέλλον της ελληνικής και της ευρωπαϊκής οικονομίας.

Πρόκειται για μια προσπάθεια με ισχυρό κοινωνικό, οικονομικό και εθνικό αποτύπωμα.

Σας ευχαριστώ πολύ και εύχομαι κάθε επιτυχία στις εργασίες του Συνεδρίου».




Θάσος: Η Λαϊκή Συσπείρωση κατά της νέας τιμολογιακής πολιτικής της ΔΕΥΑΘ

Κριτική στη δημοτική αρχή Θάσου για τη νέα τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑΘ ασκεί η Λαϊκή Συσπείρωση Θάσου, υποστηρίζοντας ότι η απόφαση επιβαρύνει τα λαϊκά νοικοκυριά του νησιού.

Η παράταξη κάνει λόγο για εφαρμογή κυβερνητικών κατευθύνσεων και για βήμα προς την ιδιωτικοποίηση του νερού, ενώ χαιρετίζει τις κινητοποιήσεις σωματείων και φορέων της Θάσου.

Παράλληλα, καλεί τους πολίτες να συνεχίσουν τον αγώνα τους, ώστε, όπως αναφέρει, «να μείνει στα χαρτιά το νέο χαράτσι».

Ακολουθεί η ανακοίνωση της Λαϊκής Συσπείρωσης Θάσου:

Για ακόμη μία φορά σύσσωμη η δημοτική αρχή του Κου Κυριακίδη , επέλεξε τη λάθος πλευρά της ιστορίας υπερψηφίζοντας τη νέα τιμολογιακή πολιτική της ΔΕΥΑΘ  που επιβαρύνει τα λαϊκά νοικοκυριά του νησιού κατά ένα εκατομμύριο,  εφαρμόζοντας κατά γράμμα το επόμενο βήμα στην ιδιωτικοποίηση του νερού και τις εντολές της κυβέρνησης.

Η Λαϊκή Συσπείρωση  χαιρετίζει τις κινητοποιήσεις των Σωματείων και Φορέων του νησιού και καλεί το λαό να αντιδράσει και να συνεχίσει τον αγώνα του ,ώστε να μείνει στα χαρτιά το νέο χαράτσι.




ΣΕΜΜ-Θ: Το ελληνικό μάρμαρο στη νέα εθνική στρατηγική εξωστρέφειας

Στην εκδήλωση του Υπουργείου Εξωτερικών με θέμα «Εξωστρέφεια για μια ισχυρή Ελλάδα: Η διεθνής παρουσία της χώρας ως δύναμη ευημερίας, αξιοπιστίας και κοινωνικής προόδου» παρέστη ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας – Θράκης, Γεώργιος Κ. Φιλιππίδης.

Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο The Ellinikon Experience Centre στην Αθήνα, τη Δευτέρα 15 Ιουνίου 2026, με κεντρική παρουσία του Υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Γεραπετρίτη και του Υφυπουργού Εξωτερικών, αρμόδιου για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Χάρη Θεοχάρη.

Η παρουσία του προέδρου του ΣΕΜΜ-Θ εντάσσεται στη στρατηγική του Συνδέσμου για ενεργό συμμετοχή στον εθνικό διάλογο γύρω από την εξωστρέφεια, την οικονομική διπλωματία, την παραγωγική ανασυγκρότηση και τη διεθνή προβολή των ελληνικών εξαγώγιμων προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Στο επίκεντρο της εκδήλωσης βρέθηκε το Στρατηγικό Σχέδιο Εξωστρέφειας 2026–2030, το οποίο αποτελεί τον μεσοπρόθεσμο οδικό χάρτη για τη νέα φάση της ελληνικής οικονομικής διπλωματίας.

Για τον ΣΕΜΜ-Θ, η νέα αυτή εθνική στρατηγική παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, καθώς ο κλάδος του ελληνικού μαρμάρου αποτελεί έναν από τους πλέον αναγνωρίσιμους και εξαγωγικούς παραγωγικούς τομείς της χώρας.

Όπως τονίζεται, το ελληνικό μάρμαρο δεν αποτελεί μόνο προϊόν διεθνούς εμπορίου, αλλά και υλικό πολιτισμού, αρχιτεκτονικής μνήμης, τεχνογνωσίας και διαχρονικής ελληνικής ταυτότητας.

Η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, με επίκεντρο τη Δράμα, την Καβάλα, τη Θάσο και την Ξάνθη, συγκροτεί έναν από τους ισχυρότερους παραγωγικούς πυρήνες φυσικού λίθου στην Ευρώπη.

Ο ΣΕΜΜ-Θ επιδιώκει την ουσιαστική ένταξη του ελληνικού μαρμάρου στη νέα εθνική αρχιτεκτονική εξωστρέφειας, με στόχο την ανάδειξη του κλάδου ως πεδίου παραγωγής, εξαγωγικής αξιοπιστίας, διεθνούς συνεργασίας και σύγχρονης οικονομικής διπλωματίας.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, το ελληνικό μάρμαρο μπορεί να λειτουργήσει ως εμβληματικός πρεσβευτής της χώρας, αναδεικνύοντας την ποιότητα, την αντοχή, τη συνέχεια, την τεχνογνωσία και τη δημιουργική εξωστρέφεια της ελληνικής παραγωγής.




Ξάνθη: Παράταση αιτήσεων για οκτώ μόνιμες θέσεις ιατρών στο Γενικό Νοσοκομείο

Παράταση έως και τις 25 Ιουνίου 2026 δόθηκε στην προθεσμία υποβολής αιτήσεων για την κάλυψη οκτώ μόνιμων θέσεων ιατρών Ε.Σ.Υ. στο Γενικό Νοσοκομείο Ξάνθης.

Η προκήρυξη αφορά ειδικότητες κρίσιμες για τη λειτουργία του νοσοκομείου, μεταξύ των οποίων Αναισθησιολογία, Νευρολογία, Χειρουργική, Εσωτερική Παθολογία και θέσεις ιατρών για τη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας.

Αναλυτικά, προκηρύσσονται μία θέση Διευθυντή Αναισθησιολογίας, μία θέση Επιμελητή Β΄ Νευρολογίας, μία θέση Επιμελητή Α΄ Χειρουργικής, μία θέση Επιμελητή Β΄ Χειρουργικής και μία θέση Επιμελητή Α΄ Εσωτερικής Παθολογίας.

Παράλληλα, προβλέπονται τρεις θέσεις για τη ΜΕΘ, μία σε βαθμό Διευθυντή, μία σε βαθμό Επιμελητή Α΄ και μία σε βαθμό Επιμελητή Β΄. Οι θέσεις της ΜΕΘ μπορούν να καλυφθούν από ιατρούς προβλεπόμενων ειδικοτήτων, όπως Εσωτερικής Παθολογίας, Καρδιολογίας, Πνευμονολογίας, Αναισθησιολογίας, Χειρουργικής, Νεφρολογίας, Νευρολογίας, Νευροχειρουργικής και Χειρουργικής Θώρακος – Καρδιάς.

Σύμφωνα με τη Διοίκηση του Νοσοκομείου, η εξέλιξη αυτή αποτελεί σημαντικό βήμα για την ενίσχυση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας προς τους πολίτες της Ξάνθης και της ευρύτερης περιοχής.

Ιδιαίτερη σημασία έχει και η στήριξη της ΣΕΚΕ Α.Ε., η οποία ανακοίνωσε πρόσθετο οικονομικό κίνητρο ύψους 8.000 ευρώ ετησίως για δύο έτη για τους τρεις ιατρούς που θα στελεχώσουν τη ΜΕΘ, καθώς και αντίστοιχη ενίσχυση για τη θέση της Αναισθησιολογίας.

Παράλληλα, συνεχίζεται η εφαρμογή του προγράμματος επιδότησης ενοικίου για νέους ιατρούς, με τη συνδρομή του Δήμου Ξάνθης και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενώ ισχύουν και τα θεσμοθετημένα οικονομικά κίνητρα για τις άγονες και προβληματικές περιοχές.

Η Διοίκηση του Γενικού Νοσοκομείου Ξάνθης απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση προς τους ιατρούς των αντίστοιχων ειδικοτήτων να υποβάλουν αίτηση και φάκελο ενδιαφέροντος για την ένταξή τους στο ιατρικό δυναμικό του Νοσοκομείου.

Όπως τονίζεται, η στελεχιακή ενίσχυση των κλινικών και ιδιαίτερα η επαναλειτουργία της ΜΕΘ αποτελούν ουσιαστική επένδυση στην ασφάλεια των πολιτών και στην αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας.

Η Διοίκηση του Νοσοκομείου εκφράζει ευχαριστίες προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας, την 4η Υγειονομική Περιφέρεια, τη ΣΕΚΕ, την Τοπική Αυτοδιοίκηση, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, τον Ιατρικό Σύλλογο Ξάνθης και όλους τους φορείς και ιδιώτες που συνέβαλαν στην επίτευξη του στόχου.




Ξάνθη: Η Φλόγα της Αγάπης άναψε για την 24η Λαμπαδηδρομία Εθελοντών Αιμοδοτών

Στην Ξάνθη πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης της 24ης Πανελλήνιας Λαμπαδηδρομίας Εθελοντών Αιμοδοτών, με τη Φλόγα της Αγάπης να ανάβει και να ξεκινά το πολύμηνο ταξίδι της σε όλη την Ελλάδα.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον Σύλλογο Εθελοντών Αιμοδοτών Ν. Ξάνθης «Η Αγάπη», με τη συμμετοχή φορέων, συλλόγων, αθλητών, μαθητών και δεκάδων λαμπαδηδρόμων, μεταφέροντας το μήνυμα της εθελοντικής αιμοδοσίας.

Πρώτη λαμπαδηδρόμος ήταν η ασημένια Ολυμπιονίκης Χρυσοπηγή Δεβετζή, ενώ η τελετή ολοκληρώθηκε με την παράδοση της Φλόγας στον φετινό διοργανωτή της 36ης Αμφικτιονίας Συλλόγων και Φορέων Εθελοντικής Αιμοδοσίας.

Ακολουθεί η ανακοίνωση:

 Ενημέρωση και ευχαριστίες για την τελετή Αφής και Έναρξης της 24ης Πανελλήνιας Λαμπαδηδρομίας των Εθελοντών Αιμοδοτών της Ελλάδος
 
Την Παρασκευή 12 Ιουνίου 2026 πραγματοποιήθηκε στην Ξάνθη, η Αφή της Φλόγας της Αγάπης και η Τελετή Έναρξης της 24ης Πανελλήνιας Λαμπαδηδρομίας Εθελοντών Αιμοδοτών της ΠΟΣΕΑ. Παρουσία του Πρόεδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγου Εθελοντών Αιμοδοτών και Γενικού Γραμματέα της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας IFBDO -FIODS (IFBDO- The International Federation of Blood Donor Organizations)  κ. Θεολόγου Ζώτου, η Φλόγα ξεκίνησε το πολύμηνο ταξίδι της με σκοπό να προσελκύσει και να ενημερώσει χιλιάδες μικρούς και μεγάλους σε κάθε γωνιά της χώρας μας για την ιδέα της εθελοντικής αιμοδοσίας.


 
Πρώτη Λαμπαδηδρόμος της 24ης Πανελλήνιας Λαμπαδηδρομίας Εθελοντών Αιμοδοτών της ΠΟΣΕΑ, η ασημένια Ολυμπιονίκης του αγωνίσματος του τριπλούν στην Αθήνα το 2004,η Χρυσοπηγή Δεβετζή . Η Ολυμπιονίκης μας, βρέθηκε στην Τελετή Έναρξης που πραγματοποιήθηκε στη Ξάνθη από τον Σύλλογο Εθελοντών Αιμοδοτών Ν. Ξάνθης “Η Αγάπη”, στον ιερό ναό της Αγίας Αικατερίνης του Γηροκομείου Ξάνθης Ο Μέγας Βασίλειος. Έπειτα, πλαισιωμένη από τους πρωταθλητές κ. Κωνσταντίνο Λαζάκη και κ. Δημήτρη Χαϊτίδη αντίστοιχα και με τη συνοδεία εκατοντάδων μικρών και μεγάλων λαμπαδηδρόμων , φορέων και συλλόγων, άναψαν τους τρείς βωμούς στην κεντρική πλατεία της πόλης της Ξάνθης.

Την Φλόγα μετέφεραν επίσης καθ’ όλη τη διαδρομή τα μέλη της γυναικείας ποδοσφαιρικής ομάδος «Βασίλισσες της Θράκης», οι μαθητές μαζί με τους γονείς τους του 3ου Δημοτικού Σχολείου της πόλης, οι μικροί αθλητές του Αθλητικού Ομίλου της κολύμβησης «Ο ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ», οι μικροί αθλητές στίβου του ΑΠΟΦΚΑ Ξάνθης οι συνοριοφύλακες της Ένωσης Συνοριακών Αστυνομικών Ν. Ξάνθης όπως και δεκάδες μεμονωμένοι λαμπαδηδρόμοι.

Σημαντική ήταν και η συμμετοχή του Χορευτικού Ομίλου Ξάνθης, του Συλλόγου Ποντίων Ν. Ξάνθης, της Μικτής Χορωδίας του Δημοτικού Ωδείου Δήμου Ξάνθης και του Περιφερειακού Τμήματος Ερυθρού Σταυρού Ξάνθης στην σεμνή γεμάτη συμβολισμούς υποδοχή της Φλόγας στην Πλατεία Δημοκρατίας.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τη παράδοση της φλόγα της «Αγάπης» στον φετινό διοργανωτή της 36ης Αμφικτιονίας Συλλόγων και Φορέων Εθελοντικής Αιμοδοσίας, Αναπληρ. Δημάρχου Πύργου Ηλείας Αντιδήμαρχο κ. Επαμεινώνδα Κυριαζή.

Χρυσός Χορηγός – Βίκος Φυσικό Μεταλλικό Νερό – Vikos Natural Mineral Water

Ευχαριστούμε το Δήμο Ξάνθης και το δημοτικό συμβούλιο που έθεσε υπό την Αιγίδα του τη συγκεκριμένη εκδήλωση η οποία θα διαφημίζει την πόλη και το Δήμο μας έως τις 16 Οκτωβρίου 2026 σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια, ηπειρωτική και νησιωτική.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο
του Συλλόγου Εθελοντών Αιμοδοτών Ν .Ξάνθης «Η ΑΓΑΠΗ»
Έτος Ιδρύσεως 1975




Συνάντηση Χατζηβασιλείου με τον Χρίστο Δήμα: Προτεραιότητα οι κρίσιμες υποδομές της Π.Ε. Σερρών

Συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρίστο Δήμα, είχε ο Υφυπουργός Εξωτερικών και βουλευτής Σερρών, Τάσος Χατζηβασιλείου, με αντικείμενο κρίσιμα έργα υποδομών, οδικής ασφάλειας και σχολικής στέγης στην Π.Ε. Σερρών.

Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν ο εκσυγχρονισμός της Εθνικής Οδού Σερρών – Θεσσαλονίκης, η επιτάχυνση της συμβασιοποίησης της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης, η αναβάθμιση της Περιφερειακής Οδού Σερρών, καθώς και παρεμβάσεις σε σχολικές υποδομές.

Σύμφωνα με τον κ. Χατζηβασιλείου, οι εργασίες στην Εθνική Οδό Σερρών – Θεσσαλονίκης έχουν ήδη ξεκινήσει και θα συνεχιστούν με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα δύο έτη, ενώ για την Εθνική Οδό Δράμας – Αμφίπολης στόχος είναι η συμβασιοποίηση να ολοκληρωθεί το αργότερο έως τις αρχές του 2027.

Παράλληλα, τέθηκαν ζητήματα σχολικής στέγης, με αναφορά στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Σερρών, το κτήριο του οποίου χρήζει άμεσης παρέμβασης, αλλά και στην ανάγκη επέκτασης των εγκαταστάσεων του ΕΠΑΛ Νιγρίτας.

Μετά τη συνάντηση, ο κ. Τάσος Χατζηβασιλείου δήλωσε:

«Συναντήθηκα με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρίστο Δήμα, έναν πολιτικό που αντιλαμβάνεται τις ανάγκες της περιφέρειας και των ανθρώπων της. Συζητήσαμε αναλυτικά για θέματα που αφορούν την Π.Ε. Σερρών.

Μεταξύ άλλων, έθεσα τα εξής:

Την ανάγκη εκσυγχρονισμού της Εθνικής Οδού Σερρών – Θεσσαλονίκης. Ο δρόμος χρειάζεται ριζική επισκευή από τον παραχωρησιούχο. Οι εργασίες ξεκίνησαν και θα συνεχιστούν, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα 2 έτη.

Την επιτάχυνση της συμβασιοποίησης της Εθνικής Οδού Δράμας – Αμφίπολης. Στόχος του υπουργείου είναι η διαδικασία να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο ως τις αρχές του 2027. Το έργο είναι υψηλής προτεραιότητας για τους κατοίκους της Φυλλίδας και όχι μόνο.

Την ανάγκη αναβάθμισης της Περιφερειακής Οδού Σερρών. Ο δρόμος εξυπηρετεί την περιαστική κυκλοφορία στο δεύτερο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της Μακεδονίας και, ταυτόχρονα, δέχεται αυξημένο φόρτο λόγω των Βαλκάνιων επισκεπτών που κατευθύνονται προς τις παραθαλάσσιες περιοχές. Συμφωνήσαμε στην ανάγκη εκπόνησης επίκαιρης μελέτης που να ανταποκρίνεται στα σημερινά δεδομένα.

Την επίλυση προβλημάτων σχολικής στέγης. Για παράδειγμα, έθεσα το ζήτημα του 4ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών, αφού το κτήριο χρήζει άμεσης παρέμβασης, καθώς και την ανάγκη επέκτασης των εγκαταστάσεων του ΕΠΑΛ Νιγρίτας».




Καβάλα: Η Pittsburgh Youth Symphony Orchestra στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων

Μια ξεχωριστή μουσική βραδιά στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων διοργανώνουν ο Δήμος Καβάλας και το Μουσικό Σχολείο Καβάλας, την Κυριακή 21 Ιουνίου 2026, στις 21:00, στο πλαίσιο των Ελευθερίων της Καβάλας.

Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Ημέρα Μουσικής, η Καβάλα υποδέχεται την Pittsburgh Youth Symphony Orchestra / PYSO, μία από τις σημαντικότερες και ιστορικότερες νεανικές ορχήστρες των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ιδιαίτερη σημασία για την τοπική κοινωνία έχει η συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Χορωδίας του Μουσικού Σχολείου Καβάλας, η οποία θα συμπράξει με τη νεανική συμφωνική ορχήστρα, προσδίδοντας στη συναυλία έντονο παιδαγωγικό και πολιτιστικό χαρακτήρα.

Τη διδασκαλία της χορωδίας επιμελείται η Κωνσταντία Κύπρου, εκπαιδευτικός του Μουσικού Σχολείου Καβάλας.

Τη συναυλία θα διευθύνει ο διακεκριμένος μαέστρος Jacob Joyce, αναπληρωτής Διευθυντής της Συμφωνικής Ορχήστρας του Pittsburgh και Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Pittsburgh Youth Symphony Orchestra.

Το πρόγραμμα της βραδιάς περιλαμβάνει έργα σημαντικών συνθετών, όπως των Ludwig van Beethoven, Sergei Rachmaninoff, Leonard Bernstein και Ottorino Respighi.

Ξεχωριστή θέση κατέχει το έργο «Ελεγεία για μια Ηρωική Ψυχή» του Καβαλιώτη συνθέτη Αθανάσιου Στογιαννίδη, σε στίχους της Αλεξάνδρας Βούλγαρη, το οποίο θα παρουσιαστεί σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση.

Για την πρώτη εκτέλεση της «Ελεγείας» επισκέπτεται την Καβάλα ο διεθνούς φήμης βαρύτονος Γεώργιος Κανάρης, ο οποίος συμμετέχει εθελοντικά, ανταποκρινόμενος στην πρόσκληση των διοργανωτών.

Η συναυλία αναδεικνύει τη μουσική ως γέφυρα πολιτισμού, συνεργασίας και νεανικής δημιουργίας, φέρνοντας σε διάλογο νέους μουσικούς από τις Ηνωμένες Πολιτείες με μαθητές και μαθήτριες του Μουσικού Σχολείου Καβάλας.

Στη συναυλία συμμετέχουν η Pittsburgh Youth Symphony Orchestra, η Ευρωπαϊκή Χορωδία του Μουσικού Σχολείου Καβάλας, καθώς και οι σολίστ Δέσποινα Ανδρανιώτη, Αμαλία Στογιαννίδου, Γεώργιος Κανάρης και Αθανάσιος Στογιαννίδης.

Η διοργάνωση πραγματοποιείται από τον Δήμο Καβάλας και το Μουσικό Σχολείο Καβάλας, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας και τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Καβάλας.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.




Θάσος: Η Λαϊκή Συσπείρωση ζητά απαντήσεις για τον Βιολογικό στη Σκάλα Παναγίας

Το θέμα της αναβάθμισης του Βιολογικού Καθαρισμού Σκάλας Παναγίας έφερε προς συζήτηση η Λαϊκή Συσπείρωση Θάσου, στην τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 16 Ιουνίου 2026.

Η παράταξη ζητά σαφείς απαντήσεις από τη δημοτική αρχή για την πορεία υλοποίησης του έργου, καθώς, όπως αναφέρει, η περιοχή γνωρίζει συνεχή οικιστική και τουριστική ανάπτυξη, με αυξημένες ανάγκες στις υποδομές διαχείρισης λυμάτων.

Στην παρέμβασή της τονίζεται ότι η αναβάθμιση της μονάδας δεν αποτελεί πολυτέλεια, αλλά αναγκαίο έργο για την προστασία του περιβάλλοντος, της δημόσιας υγείας και της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Ακολουθεί η ερώτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης Θάσου:

Προς κ. Προέδρο Δημ/κού Συμβουλίου Δ. Θάσου
 κ. Δήμαρχο Θάσου
 κ. Δημοτικούς Συμβούλους
ΘΕΜΑ αναβάθμιση του Βιολογικού Καθαρισμού Σκάλας Παναγίας 
Επανερχόμαστε σε ένα ιδιαίτερα σοβαρό ζήτημα για τους κατοίκους της Σκάλας Παναγίας και της ευρύτερης περιοχής της Ποταμιάς, αυτό της αναβάθμισης της Μονάδας Βιολογικού Καθαρισμού. 
Σε προηγούμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ύστερα από σχετικό ερώτημά μας, η διοίκηση είχε απαντήσει ότι είχαν βρεθεί οι ανάδοχοι για την υλοποίηση του έργου. 
Στη συνέχεια πληροφορηθήκαμε ότι ολοκληρώθηκε η διαδικασία ανάθεσης και αναδείχθηκε ο ανάδοχος.
Ωστόσο, μέχρι σήμερα δεν υπάρχει σαφής ενημέρωση για το πότε θα ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου, την ώρα που η περιοχή γνωρίζει συνεχή οικιστική και τουριστική ανάπτυξη, με όλο και μεγαλύτερες απαιτήσεις στις υποδομές διαχείρισης λυμάτων. 
Η αναβάθμιση του βιολογικού καθαρισμού δεν αποτελεί πολυτέλεια ούτε έργο που μπορεί να μετατίθεται συνεχώς για το μέλλον. 
Είναι αναγκαία υποδομή για την προστασία του περιβάλλοντος, της δημόσιας υγείας και της ποιότητας ζωής των κατοίκων. Οι καθυστερήσεις δημιουργούν εύλογη ανησυχία, καθώς η υφιστάμενη εγκατάσταση καλείται να εξυπηρετήσει ανάγκες πολύ μεγαλύτερες από αυτές για τις οποίες σχεδιάστηκε. 
Ρωτάμε τη διοίκηση: 
•Σε ποιο ακριβώς στάδιο βρίσκεται σήμερα η διαδικασία υλοποίησης του έργου; 
•Έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα έναρξης των εργασιών; 
•Πότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί το έργο και να τεθεί σε λειτουργία η αναβαθμισμένη μονάδα; 
•Υπάρχουν καθυστερήσεις σε σχέση με τον αρχικό σχεδιασμό και, αν ναι, ποιοι είναι οι λόγοι; 
•Εκτιμά η διοίκηση ότι η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα στην εξυπηρέτηση των αυξημένων αναγκών της περιοχής, ιδιαίτερα κατά την τουριστική περίοδο; 
•Τι μέτρα έχουν ληφθεί ώστε μέχρι την ολοκλήρωση του έργου να διασφαλιστεί η επαρκής λειτουργία του βιολογικού καθαρισμού; 
Η Λαϊκή Συσπείρωση θεωρεί ότι τα αναγκαία έργα υποδομής που αφορούν την προστασία της υγείας του λαού και του φυσικού περιβάλλοντος δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται με τη λογική της αναμονής και των διαρκών καθυστερήσεων.
 Οι κάτοικοι της περιοχής δικαιούνται συγκεκριμένες απαντήσεις και σαφές χρονοδιάγραμμα για ένα έργο που έπρεπε ήδη να βρίσκεται σε φάση υλοποίησης.
Για την Λαϊκή Συσπείρωση
Λαμπρινίδης Λάμπρος 
Παγώνη Ευαγγελία
Φιλαρέτου Αργυρώ 
Χονδρογιάννης Βασιλειος
Χρυσάφης Νικόλαο



Έβρος: Αντίδραση για την αναστολή των δωρεάν διελεύσεων στα διόδια Μέστης και Αρδανίου

Την έντονη αντίθεσή του στην αναστολή του μέτρου των δωρεάν διελεύσεων από τα διόδια της Μέστης και του Αρδανίου για τους επαγγελματίες του Έβρου εκφράζει ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης.

Σε ανακοίνωσή του, ο Σύλλογος χαρακτηρίζει την εξέλιξη «βαθιά άδικη», υποστηρίζοντας ότι επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τις επιχειρήσεις μιας ακριτικής περιοχής, οι οποίες δίνουν καθημερινό αγώνα για να παραμείνουν βιώσιμες και ανταγωνιστικές.

Όπως επισημαίνεται, το μέτρο των δωρεάν διελεύσεων δεν αποτελούσε προνόμιο, αλλά μια ελάχιστη αναγνώριση των αντικειμενικών μειονεκτημάτων που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του Έβρου, λόγω της γεωγραφικής θέσης και του αυξημένου κόστους μετακίνησης και μεταφοράς αγαθών.

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης τονίζει ότι, κατά τη διαδικασία παραχώρησης της Εγνατίας Οδού στον νέο παραχωρησιούχο, η κυβέρνηση όφειλε να έχει διασφαλίσει τη διατήρηση του συγκεκριμένου μέτρου ως απαραίτητο και αδιαπραγμάτευτο όρο.

Παράλληλα, σημειώνει ότι την ώρα που γίνεται λόγος για ανάπτυξη, περιφερειακή συνοχή και στήριξη της επιχειρηματικότητας, επιβάλλεται ένα ακόμη οικονομικό βάρος στις επιχειρήσεις του Έβρου.

Ο Σύλλογος καλεί τον Πρωθυπουργό, την κυβέρνηση, το Υπουργείο Υποδομών και όλους τους αρμόδιους φορείς να παρέμβουν άμεσα, ώστε να διασφαλιστεί η συνέχιση των δωρεάν διελεύσεων για τους επαγγελματίες του Έβρου.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, ο Εμπορικός Σύλλογος Αλεξανδρούπολης θα συνεχίσει να διεκδικεί ίση μεταχείριση, δίκαιους όρους ανταγωνισμού και ουσιαστικά μέτρα στήριξης για τις επιχειρήσεις της περιοχής.

Η ανακοίνωση υπογράφεται από τον πρόεδρο του Συλλόγου Βασίλειο Κασαπίδη και τον γενικό γραμματέα Γεώργιο Κουρτίδη.




Πιερρακάκης: Η Ελλάδα έχει τεράστιες ευκαιρίες μπροστά της

Συνέντευξη στην εκπομπή «Metropolis» του Ionian TV και στη δημοσιογράφο Λίνα Μπάστα παραχώρησε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Πρόεδρος του Eurogroup, Κυριάκος Πιερρακάκης, με αφορμή την επίσκεψή του στην Πάτρα.

Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε στις αναπτυξιακές προοπτικές της Δυτικής Ελλάδας, στα νέα μέτρα για το ιδιωτικό χρέος, στον εξωδικαστικό μηχανισμό, στην προστασία της πρώτης κατοικίας, στο κόστος της ενέργειας, αλλά και στο στεγαστικό ζήτημα.

Μεταξύ άλλων, τόνισε ότι η Ελλάδα έχει μπροστά της μεγάλες ευκαιρίες, υπογραμμίζοντας πως η χώρα έχει κατακτήσει πολιτική και δημοσιονομική σταθερότητα, την οποία δεν πρέπει να χάσει. Παράλληλα, σημείωσε ότι απαιτείται συνεχής προσπάθεια για περισσότερες ευκαιρίες, ανάπτυξη και καλύτερες προοπτικές για κάθε πόλη και κάθε περιοχή.

Ακολουθεί η συνέντευξη:

ΔημοσιογράφοςΈχουμε τη χαρά και την τιμή να φιλοξενούμε σήμερα στην εκπομπή τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Πρόεδρο του Eurogroup τον κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, με αφορμή την επίσκεψή του στην Πάτρα. Κύριε Πιερρακάκη καλησπέρα και σας ευχαριστούμε θερμά που είστε εδώ. 

Κυριάκος Πιερρακάκης: Καλησπέρα, είναι μεγάλη η χαρά που θα συνομιλήσουμε. 

Δημοσιογράφος: Ήδη έχετε συναντήσεις από το πρωί εδώ στην Πάτρα με φορείς. Η πρώτη στάση ήταν στο λιμάνι της Πάτρας. Ακούσαμε και νωρίτερα, είδαμε και ρεπορτάζ με τις δηλώσεις σας εκεί. Από όλα όσα είπατε και με τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδος και στη συνάντησή σας με μέλη του Επιμελητηρίου Αχαΐας, η Δυτική Ελλάδα δεν έχει τους ρυθμούς ανάπτυξης που έχουν άλλες Περιφέρειες, βλέπουμε όμως κάτι να αλλάζει. Φαντάζομαι ότι και αυτό το διαπιστώσατε κι εσείς με τις επαφές που είχατε, άρα είναι και μια απάντηση σε όλα αυτά που λέγονται ότι “δεν κοιτάμε και πολύ την Περιφέρεια”. 

Κυριάκος Πιερρακάκης: Σας το επιβεβαιώνω ότι κάτι αλλάζει. Το αισθάνθηκα ξεκάθαρα σε επαφές μου με φορείς και γυρνώντας στην πόλη, στα βλέμματα των πολιτών. Aλλά αυτό που θα σας πω είναι ότι ακόμη περισσότερα πράγματα είναι εκείνα που μπορούν να αλλάξουν στο μέλλον. Το ζήτημα είναι αυτό το οποίο αισθάνθηκα και είπα και το πρωί μετά από τη συνάντηση που είχαμε στο λιμάνι. Θέλουμε μια πόλη και μια χώρα, εγώ θα πω, εσωστρεφή ή εξωστρεφή; Μια πόλη, μια Πάτρα, η οποία ανοίγεται στον κόσμο ή μια Πάτρα η οποία είναι κλειστή και εσωστρεφής; Είχα, μόλις τώρα, μια συνάντηση στο Επιμελητήριο που μου έδειξαν και την ιστορία του Επιμελητηρίου από τον 19ο αιώνα. 

Υπάρχουν πολλές ωραίες ιστορίες στο παρελθόν της πόλης και στο πως ήταν πύλη επιχειρηματικότητας εμπορίου. Δεν χρειάζεται κανείς να ξέρει την ιστορία των “Σταφιδικών” και του “Γουσταύου Κλάους” για να μπει σε βάθος στο τι συνέβη εδώ. Νομίζω όμως ότι έχουμε ακόμη μεγαλύτερες προοπτικές και γύρω από το Πανεπιστήμιο Πατρών και γύρω από επενδύσεις που μπορούν να γίνουν με κέντρο βάρους το λιμάνι και γενικότερα με την αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων και της πόλης και του νομού. Κωδικοποιώ σε μία λέξη: αισιοδοξία. 

Δημοσιογράφος: Θέλω να μιλήσουμε πολύ, γιατί μας ρωτάνε οι πολίτες, ξέρετε εμείς τους τηλεθεατές μας τους βλέπουμε στον δρόμο, έχουμε αυτή την άμεση επαφή εδώ τα περιφερειακά μέσα μαζικής ενημέρωσης και θέλουμε να μάθουμε περισσότερα για τα νέα μέτρα για τα χρέη των πολιτών. Πόσο γρήγορα θα δουν στην πράξη ανακούφιση όσοι δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους με τα νέα μέτρα τα οποία ανακοινώσατε;

Κυριάκος Πιερρακάκης: Άμεσα, τώρα, μέσα στο καλοκαίρι, γιατί ο νόμος στον οποίο ενσωματώνουμε όλα αυτά τα μέτρα θα έχει ψηφιστεί καλώς εχόντων των πραγμάτων την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή. Και εδώ να θυμίσω ότι έχουμε μια σειρά από μέτρα. Είναι η μεγαλύτερη δέσμη μέτρων για το ιδιωτικό χρέος μετά την κρίση. Είτε μιλάμε για τις 72 δόσεις, είτε μιλάμε για τη διεύρυνση του εξωδικαστικού, έχουμε πτώση στο όριο υπαγωγής από τις 10.000 στις 5.000 ευρώ, είτε μιλάμε για το πώς αλλάζουμε τον εξωδικαστικό… Τι μας ζητούσε ο κόσμος για πάρα πολλά χρόνια; Αποτελεσματική προστασία της πρώτης κατοικίας.  Κατά τη γνώμη μου, ο νόμος Κατσέλη αυτό δεν το πέτυχε. Γιατί είναι κόσμος ακόμη που τρέχει στα δικαστήρια. Και εκείνοι που πρέπει και εκείνοι που δεν πρέπει. Μετατρέπουμε τον εξωδικαστικό σε ένα εργαλείο προστασίας της πρώτης κατοικίας. Ολοένα και περισσότεροι συμπολίτες μας ανακαλύπτουν το τι υπερόπλο μπορεί να είναι ο εξωδικαστικός στα χέρια τους. 

Και ακόμα και ρυθμίσεις, όπως το ελβετικό φράγκο. Πόσα χρόνια το ακούγαμε; Περίπου το 50% των δανειοληπτών σε ελβετικό έχουν ήδη μπει στη ρύθμιση και ακόμη περισσότεροι ζητούσαν να την μελετήσουν ακόμη περισσότερο σε βάθος και να μπουν και εκείνοι και δώσαμε παράταση μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου. Όλα αυτά μαζί είναι εργαλεία. Και ξέρετε το διαπίστωσα αυτό, ανάμεσα σε άλλα, και την ημέρα που ανακοίνωσα την αύξηση στο όριο του ακατάσχετου από τα 1.250 στα 1.600 ευρώ στη Βουλή σε ερώτηση του Στράτου Σιμόπουλου, του βουλευτή μας από τη Θεσσαλονίκη, το πόσα μηνύματα έλαβα στο κινητό μου και το πόσοι πολίτες ήρθαν να μου μιλήσουν ακριβώς για αυτό τις επόμενες ημέρες που βρισκόμουν στην Αθήνα σε επαφή με τον κόσμο στην εκλογική μου αΠεριφέρεια.

Υπάρχει πολύ κόσμος που έχει ανάγκη από ένα κράτος που του δίνει το χέρι και που δεν του κουνάει το δάχτυλο. Και μιλάμε για ανθρώπους που θέλουν να πληρώσουν, μιλάμε για χρέη τα οποία συσσωρεύτηκαν κατά τα δύσκολα χρόνια της κρίσης, μιλάμε για κόσμο που όπως μου το λένε απλά, με μία φράση, στον δρόμο όταν με συναντάνε “θέλουμε να βγάλουμε το κεφάλι μας έξω από το νερό”. 

Δημοσιογράφος: Αισθάνονται εγκλωβισμένοι οι άνθρωποι αυτοί. Άρα αλλάζουν πράγματα για αυτούς στην πραγματικότητα. 

Κυριάκος Πιερρακάκης:  Ακριβώς. Είναι εργαλεία στα χέρια τους. Και είναι και πολλά τα εργαλεία τα οποία δίνουμε. Ακόμη και ο Φορέας, ο οποίος αφορά τα ακίνητα που θα αποκτά και θα μπορεί να σου τα μισθώνει και ο οποίος θα λειτουργήσει το φθινόπωρο – κάτι που επίσης το συζητάγαμε αρκετά χρόνια. Έχουμε ήδη ανάδοχο. Ο Φορέας Απόκτησης και  Επαναμίσθωσης είναι ένα ακόμη εργαλείο για την προστασία της πρώτης κατοικίας, όπου θα μπορείς να μένεις στο ακίνητό σου μέχρι και για 12 χρόνια με ένα επιδοτούμενο από το κράτος μίσθωμα, χαμηλό, και στο τέλος να αποκτήσεις πάλι το ακίνητό σου. Σας έχω αναφέρει, όση ώρα μιλάμε, μία σειρά από μέτρα. 

Τα μέτρα είναι πολλά. Και, για να προλάβω την ερώτηση, το ιδιωτικό χρέος είναι μικρότερο πρόβλημα στην Ελλάδα από ό,τι είναι σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Ξεκινώ από τα στατιστικά στοιχεία, μοιραία και λόγω της ιδιότητάς μου, το ιδιωτικό χρέος στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι κατά μέσο όρο 121% του ΑΕΠ. Στην Ελλάδα είναι 94,5%, είναι χαμηλότερο. Αλλά, θα μου πείτε “δεν είναι πρόβλημα;”. Φυσικά και είναι, δεν είναι όμως συστημικό, όπως είναι σε άλλες χώρες – αλλά έχεις κοινωνικό πρόβλημα όταν έστω και ένας άνθρωπος χρειάζεται τη βοήθειά σου. Άρα πρέπει να του τη δώσεις. Και όσο αυτό το πρόβλημα θα υφίσταται, τόσο περισσότερα εργαλεία θα τους δίνουμε. 

Το πρόβλημα τους είναι πρόβλημα μας. Έτσι το αντιμετωπίζουμε και έτσι το αντιμετωπίζω και εγώ προσωπικά. 

Δημοσιογράφος: Μιας και αναφερθήκατε σε αυτό “έστω κι ένας να αντιμετωπίζει πρόβλημα.” Είχαμε μία καταγγελία μητέρας ενός παιδιού με βαρυκοΐα η οποία έφτασε σε εσάς. Επικοινωνήσατε μαζί της, τελικά προχώρησε η ρύθμιση και το ακατάσχετο του επιδόματος αγοράς ακουστικών. Είναι ένα παράδειγμα του πώς ένα πρόβλημα της καθημερινότητας μπορεί να φτάσει μέχρι το Υπουργείο και να δοθεί μια λύση; Γιατί ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι η  εντύπωση που έχουν οι πολίτες είναι ότι στα Υπουργεία οι πόρτες είναι κλειστές. Δεν βλέπουν οι Υπουργοί την καθημερινότητά μας.

Κυριάκος Πιερρακάκης:  Αυτός ήταν ένας παραλογισμός που έπρεπε να λυθεί. Δεν σας κρύβω ότι όταν είδα κι εγώ το ρεπορτάζ με το συγκεκριμένο παιδί συγκινήθηκα. Το κράτος παράγει πολλές αδικίες. Το 2019 τι λέγανε στον Κυριάκο Μητσοτάκη ο κόσμος; Λέγανε “φτιάξε κράτος”. Με τα ψηφιακά καταφέραμε και λύσαμε πάρα πολλά προβλήματα. Έχουμε 2.257  υπηρεσίες στο gov.gr, χθες τόσες ήταν, διαρκώς αυξάνονται. Έχουμε ψηφιοποιήσει πολλά, αλλά από την άλλη έχουμε τόσες πολλές αδικίες ακόμη στο κράτος μας που συσσωρεύτηκαν σε δεκαετίες. Και πρέπει να τις λύσουμε μία-μία, πρέπει να τις μάθουμε μία-μία. Παράγουν προβλήματα μερικές φορές ακόμη και τόσο ακραία όπως αυτό που αναφέρατε. Χαίρομαι πάρα πολύ που καταφέραμε να δώσουμε την λύση έστω και στον χρόνο που την δώσαμε. 

Και κάθε άλλο τέτοιο πρόβλημα το οποίο θα φτάνει σε όλους εμάς, σε εμένα, στην ομάδα μου, σας διαβεβαιώ ότι θα είμαστε από πάνω και θα το λύνουμε. Γιατί στο τέλος της ημέρας αυτή είναι και η δουλειά μας. Γι’ αυτό είμαστε εκεί. Υπάρχουν τα στατιστικά στοιχεία, υπάρχουν οι μακροοικονομικοί δείκτες, όλα εκείνα για τα οποία η χώρα κατηγορήθηκε τα τελευταία χρόνια, δέκα χρόνια πριν. Παραλίγο να φλερτάρουμε και με την άβυσσο ως χώρα. Όλα αυτά τα λύνουμε, τα λύσαμε. Αλλά στο τέλος της μέρας πρέπει η ευκαιρία, η ανάπτυξη να μεταφράζεται καλά για την καθημερινότητα του κάθε πολίτη. Το ελάχιστο είναι να μην έχεις ένα κράτος το οποίο είναι Λεβιάθαν. Να μην έχεις ένα κράτος το οποίο παράγει περιττή  γραφειοκρατία, ταλαιπωρεί τον κόσμο και έχει αναλγησία. Το κράτος πρέπει να δίνει το χέρι, δεν πρέπει να κουνάει το δάχτυλο. Αυτό προσπαθούμε να κάνουμε. Χρησιμοποιούμε και την τεχνολογία για να το κάνουμε αυτό καλύτερα. Σίγουρα πρέπει να λύσουμε μια σειρά από τέτοιου τύπου αδικίες. 

Δημοσιογράφος:  Μάλιστα, στην καθημερινότητα θα μείνουμε τώρα και θέλω να ρωτήσω αν η επέκταση των δόσεων βοηθάει τόσο πολύ τα νοικοκυριά που πιέζονται καθημερινά ή χρειάζονται άλλες έτσι πιο τολμηρές παρεμβάσεις. 

Κυριάκος Πιερρακάκης:  Όπως βλέπετε δεν σταματάμε, κάθε εβδομάδα ανακοινώνουμε κι άλλα μέτρα. Οι 72 δόσεις αφορούν 1,5 εκατομμύρια πολίτες. Ο εξωδικαστικός αφορά ένα εκατομμύριο πολίτες. Αν τα βάλει κανείς κάτω, πόσοι είναι οι δυνητικά ωφελούμενοι από το κάθε μέτρο, η περίμετρος είναι πάρα πολύ μεγάλη. Και όπως σας είπα, ο στόχος ποιος είναι; Να το πω απλά, όποιος θέλει να πληρώσει, να μπορεί. Όποιος θέλει να βγάλει το κεφάλι έξω από το νερό και πραγματικά θέλει να τηρήσει όσα θα συμφωνήσει, γιατί να μην τον βοηθήσεις να το κάνει; Αυτή είναι η υποχρέωση της πολιτείας, του κράτους και της κυβέρνησης και αυτό και προσπαθούμε να κάνουμε με αυτά τα μέτρα. Νομίζω ότι θα διαπιστώσουμε ότι είναι απολύτως ευεργετικά. 

Άκουγα κριτική από την Αντιπολίτευση για τη ρύθμιση για το ελβετικό φράγκο. Το 50% των πολιτών έχουν ήδη μπει στη ρύθμιση και την επεκτείνουμε τώρα. Δεν χρειάζεται να απαντήσω εγώ ως Υπουργός Οικονομικών για την ποιότητα της ρύθμισης. Απαντάνε οι ίδιοι οι πολίτες που υπάγονται σε αυτήν. 

Άρα βήμα-βήμα μαθαίνουμε, βελτιώνουμε, δημιουργούμε πολιτικές και κινούμαστε. Και αυτό που μπορώ να σας διαβεβαιώσω επειδή υπάρχει πολύ μεγάλη συζήτηση περί εκλογών, πότε θα γίνουν οι εκλογές -είναι το νούμερο ένα θέμα το οποίο υπάρχει στις πολιτικές συζητήσεις- και εμάς, και τον Πρωθυπουργό, και εμένα μας ενδιαφέρει πολύ περισσότερο το κυβερνάν από το εκλέγεσθαι. 

Και μπορώ να σας πω ότι κάθε μέρα που θα περνάει, κάθε εβδομάδα που θα περνάει, κάθε μήνας που θα περνάει, θα βλέπετε διαρκώς τέτοιου τύπου αλλαγές στο πεδίο. Αλλαγές που αφορούν τον κόσμο. Όχι παλαιού τύπου πολιτικό λεξιλόγιο, όχι παλαιού τύπου πολιτικός ανταγωνισμός. Αυτά τα έχουμε ξεπεράσει. Η πολιτική αφορά το μέλλον και η πολιτική αφορά το εδώ. Αφορά το πρόβλημα που έχει ο άλλος στο πεδίο. Γι’ αυτόν τον λόγο όπως σήμερα είμαι στην Πάτρα, θα γυρίσουμε όλη την Ελλάδα, θα πάμε πόλη-πόλη, δρόμο-δρόμο να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να λύσουμε σίγουρα τα αυτονόητα, που πρέπει να λυθούν, αλλά από εκεί και πέρα και όλα εκείνα τα οποία απελευθερώνουν τη δυναμική ενός τόπου και λύνουν καθημερινά κοινωνικά προβλήματα. 

Δημοσιογράφος: Οι περιοδείες βέβαια από κάποιους έτσι ερμηνεύονται και ως πρόωρες εκλογές. Το 2027; 

Κυριάκος Πιερρακάκης: Το 2027 όπως το έχει πει ο Πρωθυπουργός. Δεν είναι αυτή η δουλειά που κάνουμε. Όταν είσαι στο πεδίο μαθαίνεις. Και όταν βλέπεις το πρόβλημα μπροστά σου, σηκώνεις ένα τηλέφωνο και το λύνεις. Και πάρα πολλές φορές έχουμε λύσει τέτοια προβλήματα. Γιατί όταν είναι χιλιάδες τα θέματα, είναι πολλά και πολλά μικρά, ένα μικρό πρόβλημα μπορεί να είναι καθοριστικό για τη ζωή ενός ανθρώπου ή μιας οικογένειας. Αν μπορείς εκείνη την ώρα να το λύσεις, οφείλεις να το κάνεις. Και βοηθάει πάρα πολύ το να είσαι εκεί. Να είσαι με τον κόσμο. 

Δημοσιογράφος: Ενέργεια. Πάρα πολύ μεγάλο θέμα, πάρα πολύ μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά. Η ενέργεια παραμένει ακριβή. 

Κυριάκος Πιερρακάκης:  Θα συμφωνήσω μαζί σας και μάλιστα θα πω ότι αυτό είναι ένα πανευρωπαϊκό πρόβλημα, δεν είναι μόνο ένα εθνικό πρόβλημα. Με την άλλη μου ιδιότητα, αυτή του Προέδρου του Eurogroup, έχω προσπαθήσει και πριν κλείσουν τα Στενά του Ορμούζ, πριν γίνει η κρίση στη Μέση Ανατολή, είχαμε βάλει το θέμα του κόστους ενέργειας στο Eurogroup. Γιατί; Γιατί, εκ των πραγμάτων, υπάρχει μια ανισορροπία. 

Η καλύτερη κοινωνική πολιτική που μπορείς να κάνεις ανάμεσα σε άλλα, ειδικά σε τέτοιες κρίσεις, είναι να μειώσεις το κόστος ενέργειας για ένα νοικοκυριό. Ταυτόχρονα η Ευρώπη δεν μπορεί να μιλάει για ανταγωνιστικότητα αν δεν καταφέρει να λύσει αυτή την εξίσωση. Πρέπει να μπορέσουμε να αποκτήσουμε πολύ πιο ανταγωνιστική ενέργεια. Δεν έχουμε μία ενιαία ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας. Υπάρχουν χώρες που είναι πολύ φτηνότερες από άλλες. Εμείς, ως χώρα, πρέπει να κάνουμε κι άλλες επενδύσεις. Ξέρουμε τι πρέπει να γίνει. Θέλεις επένδυση στα δίκτυα, θέλεις επένδυση στην αποθήκευση και θέλεις επένδυση και στις διασυνδέσεις που μπορείς να κάνεις με άλλες χώρες.

Αν κάνεις αυτά τα τρία μαζί, έχεις τη δυνατότητα μαζί με τις καινοτομίες που υπάρχουν στο χώρο της ενέργειας να μειώσεις πραγματικά το κόστος της και αυτό να ακουμπήσει κάθε νοικοκυριό και κάθε επιχείρηση. Τα επόμενα χρόνια αυτό η Ευρώπη θα το προτεραιοποιήσει σας διαβεβαιώ, και σας διαβεβαιώ και με τον άλλο μου ρόλο. Έχει μπει στο τραπέζι και σε επίπεδο ηγετών και σε επίπεδο Υπουργών Οικονομικών. Ξέρουμε τι πρέπει να κάνουμε. Και ξέρουμε και τι επενδύσεις πρέπει να γίνουν. Και η ρήτρα διαφυγής για την ενέργεια η οποία τώρα εισάγεται με πρωτοβουλία της Κομισιόν, που έχει ήδη συζητηθεί στο Eurogroup, αυτόν τον χαρακτήρα έχει. Τι λέει; Για την Ελλάδα, για παράδειγμα, λέει ότι θα έχουμε ένα χώρο, για δύο χρόνια, 1,5 δισ. ευρώ, για να κάνουμε τέτοιου τύπου επενδύσεις και νομίζω ότι είναι πολύ πιο παραγωγικές και για τον εξής λόγο:

Θα σας αναφέρω μια μελέτη. Δεν θέλω να σας κουράσω με πολλά στατιστικά στοιχεία, αλλά θα αναφέρω ένα: Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ανέφερε πρόσφατα ότι η επίπτωση της κρίσης στη Μέση Ανατολή είναι 12% μικρότερη στην Ευρώπη από ό,τι θα ήταν λόγω των επενδύσεων που κάναμε στα δίκτυα ενέργειας μετά το 2022, μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Αυτό τι πάει να πει; Είναι πολύ πιο αποτελεσματικό να κάνεις μόνιμες αλλαγές σε υποδομές και σε επενδύσεις για να βοηθήσεις τον κάθε πολίτη και την κάθε επιχείρηση, απ’ το να πηγαίνεις και να κάνεις γρήγορες κινήσεις εκείνη την ώρα. Πολλές φορές είσαι αναγκασμένος να τις κάνεις κι αυτές, γιατί πρέπει να στηρίξεις τον κόσμο που έχει ένα πρόβλημα, αλλά τον στηρίζεις πιο αποτελεσματικά με μακροπρόθεσμες κινήσεις.

Δημοσιογράφος: Πότε όμως θα δει ο πολίτης όλη αυτή την ελάφρυνση στους λογαριασμούς; 

Κυριάκος Πιερρακάκης: …με μείγμα μέτρων. Θα υπάρξουν κάποια μέτρα, ήδη υπάρχουν, όπως αυτά που έχουμε ανακοινώσει το τελευταίο διάστημα. Είχατε δει ότι προχωρήσαμε σε στήριξη σε ό,τι αφορά την τιμή του diesel, και σε ό,τι αφορά την τιμή της αμόλυβδης μέσω του fuel pass, αλλά από εκεί και πέρα, για τις επενδύσεις στην ενέργεια, πρώτα θα πρέπει να δρομολογηθούν οι αποφάσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο για το ποιες ακριβώς είναι εκείνες οι επενδύσεις που μπορούμε να στηρίξουμε με το 1,5 δισ. ευρώ – αυτό θα απαιτήσει ακόμη λίγο χρόνο – και αμέσως μετά θα τις δρομολογήσουμε μία-μία. Σας διαβεβαιώ ότι ο στόχος μας είναι – η απάντηση στην ερώτησή σας- το γρηγορότερο δυνατόν. 

Δημοσιογράφος: Κύριε Υπουργέ, ποια κοινωνική ομάδα θεωρείτε ότι χρειάζεται σήμερα περισσότερη στήριξη; 

Κυριάκος Πιερρακάκης: Δεν θα προτεραιοποιούσα μία. Είναι και λάθος να το κάνεις. Η πολιτική απευθύνεται στο σύνολο της κοινωνίας. Όλες οι κοινωνικές ομάδες επλήγησαν τα χρόνια της κρίσης. Αν το δούμε ανάποδα στη δύσκολη δεκαετία της χώρας μας, δεν επλήγησαν οι νέοι που είδαν τα όνειρά τους να υπονομεύονται; Δεν επλήγησαν συνταξιούχοι που έπρεπε μέσα από τις συντάξεις του να στηρίξουν όλη τους την οικογένεια; Δεν επλήγησαν εκείνοι που είδαν τις δουλειές τους να κινδυνεύουν, τους μισθούς τους να πέφτουν; Το σύνολο της χώρας ανεβαίνει ή κατεβαίνει ανάλογα με τη μοίρα και την προοπτική της. Και τα τελευταία χρόνια τα πράγματα πηγαίνουν ολοένα και καλύτερα. Έχουμε δημιουργήσει 600.000 θέσεις εργασίας. Η ανάπτυξη είναι διπλάσια από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και η ανεργία είναι έτοιμη να φτάσει στο ιστορικό χαμηλό. Και η Ελλάδα είναι μια σταθερή χώρα. Είναι πολύ σημαντικό. Όλα αυτά είναι θετικά. Θα σας πω, επίσης, ότι υπάρχουν και πολλές εκκρεμότητες, έτσι δεν είναι; Δεν θέλουμε καλύτερα αμειβόμενους υπαλλήλους; Δεν υπάρχει ακρίβεια που ταλαιπωρεί τον κόσμο; Ξέρω πάρα πολύ καλά ότι όταν μιλάω για μακροοικονομικούς δείκτες, ο κόσμος στο ταμείο του σούπερ-μάρκετ δεν σκέφτεται τους μακροοικονομικούς δείκτες – σκέφτεται πώς θα βγει ο μήνας – ή όταν πληρώνει τον ενοίκιό του. Αλλά είναι αναγκαία συνθήκη να τα πηγαίνει καλά η χώρα για να γίνει αυτή η μετάφραση.

Και θα σας πω ότι γίνεται ολοένα και περισσότερο για ολοένα και πιο πολλούς. Και ο μόνος τρόπος για να μπορέσει αυτή η μετάφραση να γίνει πλήρως είναι διαρκώς να χτίζουμε την Ελλάδα και διαρκώς να χτίζουμε κάθε πόλη, όπως η Πάτρα. Να βελτιώνουμε τις προοπτικές της, να γεννάμε ανάπτυξη. Δεν υπάρχει άλλη συνταγή πέρα από αυτή. Γιατί στο τέλος της μέρας τη δοκιμάσαμε την άλλη συνταγή και κόστισε πάρα πολύ ακριβά για όλες τις κοινωνικές ομάδες. 

Άρα, όπως και στη ΔΕΘ που πέρασε, η στρατηγική του Πρωθυπουργού ποια ήταν; Η μεγαλύτερη φοροαπαλλαγή της μεταπολίτευσης με μία μείωση των άμεσων φόρων η οποία είχε κάποια στόχευση: πρώτον, οι νέοι, τα νέα παιδιά κάτω των 25 ετών που μπαίνουν στην αγορά εργασίας, στις χαμηλότερες κλίμακες, μηδενίζεται ο φόρος. Αντίστοιχα για τους πολύτεκνους. Και μειώθηκαν πάρα πολύ οι φόροι με βάση το πόσα παιδιά έχεις και με βάση το πού μένεις. Ο ΕΝΦΙΑ σβήνει σε 12.000 οικισμούς της χώρας μας με κάτω από 1.500 κατοίκους. Ακριβώς γιατί η δημογραφική διάσταση του προβλήματός μας είναι τέτοια που πρέπει να στηρίξουμε και τις οικογένειες με παιδιά και τα νέα παιδιά που μπαίνουν στο επάγγελμα και όσους μένουν στην ελληνική περιφέρεια. Υπήρχε στρατηγική πίσω από αυτό. Αλλά εν τέλει τους αφορούσε όλους. Η πολιτική λοιπόν οφείλει να αφορά κάθε κοινωνική ομάδα. Αυτό θα δείτε ότι θα κάνουμε και φέτος.

Δημοσιογράφος: Μέχρι το τέλος της θητείας σας, εγώ θέλω να ρωτήσω. Είπατε πριν, δεν θέλετε να βάζετε προτεραιότητες, δεν θέλετε να βάζουμε κατηγορίες και στους ανθρώπους και στην κοινωνία, αλλά εγώ θέλω να ρωτήσω για εσάς, μέχρι το τέλος της θητείας σας, ποιο είναι αυτό το μεγαλύτερο οικονομικό θέμα που θα θέλατε να έχει λυθεί; 

Κυριάκος Πιερρακάκης: Προτεραιότητες βάζουμε και βάζουμε σε πάρα πολλά πράγματα και καθημερινά. Αυτό που δεν θα έλεγα εύκολα είναι πώς προτεραιοποιείς κοινωνικές ομάδες. Αλλά αν μου πείτε πρόβλημα, χωρίς να χρησιμοποιήσω τη λέξη «λυθεί» – γιατί υπάρχουν προβλήματα που τα λύνεις και υπάρχουν προβλήματα που τα διαχειρίζεσαι και τα βελτιώνεις διαρκώς. Το οικιστικό (στεγαστικό) είναι ένα τέτοιου τύπου πρόβλημα. Γιατί, όταν λέμε «ακρίβεια», εγώ σκέφτομαι τρία πράγματα: το ράφι του σούπερ-μάρκετ, την ενέργεια και τα ενοίκια. Και τα ενοίκια στη χώρα μας λόγω του ότι ξεκίνησαν από μια υπαρξιακή κρίση πολύ χαμηλά, αυξήθηκαν παραπάνω σε σχέση με άλλες χώρες σε αυτό το διάστημα, επειδή ήμασταν στο ναδίρ, κυριολεκτικά. Έχουμε κάνει πολλά για αυτό το θέμα; Κάνουμε διαρκώς: ακόμη και η πολιτική της επιστροφής του ενός ενοικίου, δυο για τους δημόσιους λειτουργούς -με βάση τη φορολογική δήλωση, στο 86% των ενοικιαστών – είναι μια πολιτική που στηρίζει τον κόσμο που θέλει να νοικιάσει ένα σπίτι. Και άλλες τέτοιες πολιτικές, όπως το «Σπίτι μου Ι», το «Σπίτι μου ΙΙ» και μια σειρά από πράγματα βρίσκονται σε αυτή την κατηγορία. 

Δεν σας κρύβω ότι κομμάτι της απόφασης να μπει το οικιστικό πρόβλημα στο Eurogroup από εμένα ήταν και αυτό: να διδαχτούμε οι Υπουργοί ο ένας από τον άλλον, γιατί αυτό δεν είναι θέμα ευρωπαϊκό. Η ενέργεια είναι ένα βαθιά ευρωπαϊκό θέμα με αποφάσεις που λαμβάνονται κεντρικά. Το θέμα της πολιτικής για την κατοικία είναι ένα θέμα που αφορά τις εθνικές κυβερνήσεις περισσότερο. Αλλά κομμάτι της πρωτοβουλίας που έλαβα να το βάλουμε στο Eurogroup ποιο ήταν; Κατ’ ελάχιστον πρέπει οι Υπουργοί Οικονομικών – γιατί αυτοί βασικά χειρίζονται την κεντρική πτυχή του ζητήματος σε σχέση με τη φορολογία – να διδαχτούν ο ένας και από το τι δουλεύει και από το τί δεν δουλεύει σε μια χώρα, με βάση και τις διαφορές μεταξύ των χωρών. 

Συνεπώς, αν έπρεπε να διαλέξω ένα θέμα, αυτό είναι. Και θα γίνουν και άλλα πράγματα σε αυτή την κατεύθυνση. 

Δημοσιογράφος: Ως πρόεδρος λοιπόν του Eurogroup, ποια βλέπετε ως τη μεγαλύτερη πρόκληση μπροστά σας για την Ελλάδα; 

Κυριάκος Πιερρακάκης: Δεν θα σας έλεγα «πρόκληση« με αρνητικό πρόσημο. Η Ελλάδα έχει την τεράστια πρόκληση με το θετικό πρόσημο ότι μπορεί να γεννήσει ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε κάθε της γωνιά. Είμαι σε μια πόλη η οποία αυτό το υπογραμμίζει, το διατρανώνει. Το λιμάνι μού έδωσε πάρα πολύ έντονα την αίσθηση ότι μπορεί να γίνει πλατφόρμα ανάπτυξης ευρύτερα. 

Όλο αυτό απαιτεί έναν τρόπο σκέψης να ανοίγεσαι στον κόσμο. Να μην είσαι κλειστός, να είσαι ανοιχτός σε μια λογική που κοιτάζει διαρκώς το πώς γεννάς ανάπτυξη, το πώς μεγεθύνεις τις προοπτικές ενός τόπου. Η χώρα μας έχει τεράστιες ευκαιρίες μπροστά της. Έχει κατακτήσει την πολιτική σταθερότητα, δεν πρέπει να τη χάσει. Έχει κατακτήσει τη δημοσιονομική σταθερότητα. Συζητάγαμε για δέκα χρόνια για το αν θα έχουμε ελλείμματα και τώρα συζητάμε από τα πλεονάσματα, πώς και ποιους θα στηρίξουμε περισσότερο. 

(Είμαστε μια χώρα που) μειώνει το χρέος της πιο γρήγορα από οποιαδήποτε άλλη χώρα στον κόσμο. Και αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Με ενοχλεί όταν ακούω τηννα το υποτιμά. Γιατί ανήκω και σε μια γενιά η οποία πήρε τον λογαριασμό από την προηγούμενη. Είναι πολύ σπουδαίο να λες ότι εσύ δεν θα δώσεις τον λογαριασμό στους επόμενους. Και είναι πολύ άδικο να είσαι απενοχοποιημένος όταν μιλάς για το χρέος λέγοντας «ας προσθέσουμε κι άλλο χρέος» : αυτό έκαναν όλες οι προηγούμενες γενιές και χρεοκόπησε ο τόπος. Δεν μάθαμε; Η Αντιπολίτευση πολύ συχνά μου δίνει την αίσθηση ότι και δεν έμαθε τίποτα και δεν ξέχασε τίποτα. 

Η δουλειά μας λοιπόν ποια είναι; Να απελευθερώσουμε αυτές τις δυνατότητες, άρα αν πρέπει να το πω σχηματικά: ολοένα και περισσότερες ευκαιρίες μπροστά μας. Κρατώντας τα καλά που έχουμε κάνει, έχουμε δυνατότητες για ακόμα περισσότερα. 

Δημοσιογράφος: Ποιος τώρα θέλω να ρωτήσω, γιατί μιλήσατε για την Αντιπολίτευση, θα μπορούσε να αποτελέσει το μεγαλύτερο κίνδυνο για τη σταθερότητα και τη διαχείριση της ελληνικής οικονομίας σε ενδεχόμενη αλλαγή πολιτικής ηγεσίας;  

Κυριάκος Πιερρακάκης: Αν εννοείτε πρόσωπο, δεν θα μπω σε αυτό. Πιστεύω ότι πρέπει να σκεφτόμαστε ανάποδα. Οι πολιτικοί κομίζουν προγράμματα. Ο Μητσοτάκης ενδιαφέρεται για το κυβερνάν, όχι για το εκλέγεσθαι. Έχουμε ένα πολύ συγκεκριμένο πρόγραμμα και μια πολύ συγκεκριμένη άποψη για το τι πρέπει να γίνει. Όχι μόνο για την Οικονομία, την Ενέργεια, την Παιδεία, την Υγεία. Για την κάθε πόλη, για τον κάθε τόπο.

Σας καλώ να κάνετε αυτή τη συζήτηση σε βάθος με την Αντιπολίτευση, γιατί έχω δει τα προγράμματα των κομμάτων της Αντιπολίτευσης και έχω δει και τι λένε ως κριτική στην κυβέρνηση. Πάρτε, για παράδειγμα, το ΠΑΣΟΚ και το ΣΥΡΙΖΑ. Ανακοινώσαμε ένα πρόγραμμα στη ΔΕΘ. Ποια είναι η ώριμη λειτουργία που πρέπει να κάνει κατά τη γνώμη μου μια ευρωπαϊκή Αντιπολίτευση; Να πει ότι «εφόσον ο χώρος είναι αυτός, εγώ θα έκανα εκείνη την προτεραιοποίηση. Διαφωνώ μαζί σου στον τρόπο που χειρίστηκες αυτό το 1,76 δισ. ευρώ» Όταν η Αντιπολίτευση έρχεται και κάνει ένα πρόγραμμα 4 δισ. ευρώ στο ένα κόμμα και 6 δισ. ευρώ στο άλλο κόμμα, συμπεριφερόμενοι ωσάν αυτά τα χρήματα να υπάρχουν… Μα δεν υπάρχουν, γιατί αν υπήρχαν, σας διαβεβαιώ ότι θα τα δίναμε. Υπάρχουν μόνο εάν φορολογήσεις συγκεκριμένες κοινωνικές κατηγορίες. 

Όσες φορές στο παρελθόν άκουσα κόμματα της Αντιπολίτευσης, όπως τον κύριο Τσίπρα, τον ΣΥΡΙΖΑ, να λένε ότι θα φορολογήσουν τον πλούτο, φορολόγησαν τη μεσαία τάξη. Δεν το λέω εγώ, αυτή είναι η ιστορική πραγματικότητα. Να το πουν, γιατί πρέπει πλέον να μιλάμε επί του πραγματικού. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος από το λάθος πρόγραμμα, ξέρετε ποιος είναι; Το να μην έχεις καθόλου πρόγραμμα, να έχεις μόνο τσιτάτα. Ένα λεξιλόγιο του ’80 και του ’90 το οποίο επαναλαμβάνεις και να μην είσαι καθόλου προετοιμασμένος για αυτό που έρχεται. 

Γιατί ένας πρωθυπουργός, και το έχω ζήσει και ο ίδιος με τον πρωθυπουργό, πρέπει από τη μία να λύνει ιστορικές εκκρεμότητες, να απελευθερώνει το αναπτυξιακό δυναμικό συνολικά της χώρας και κάθε τόπου, και από την άλλη να ανταποκρίνεται στο απρόβλεπτο. Να έχει εκείνη την ώρα τα αντανακλαστικά σε κάτι που δεν έχεις φανταστεί, είτε αυτό ήταν η εισβολή στον Έβρο, είτε ήταν ο Covid, είτε είναι οποιοδήποτε ζήτημα μπορεί να προκύψει – π.χ. να κλείσουν τα στενά του Ορμούζ-  να έχεις μια κυβέρνηση και έναν επικεφαλής της, ο οποίος να μπορεί πολύ γρήγορα να λάβει αποφάσεις, να μην χρειάζεται να χάσει χρόνο για να τις λάβει και να τις εφαρμόσει. Και αν κάτι δεν δουλεύει να το διορθώσει και γρήγορα. 

Ξέρετε πόσο δύσκολο είναι αυτό συνολικά; Αυτή είναι η δουλειά μας. Εμείς γι’ αυτό είμαστε εκεί. Θέτω λοιπόν το προφανές, ρητορικό ερώτημα: Ποιος μπορεί να ανταποκριθεί σε αυτό; Μακάρι να μπορέσουν πολλοί. Μακάρι να θέσουν τα κόμματα της Αντιπολίτευσης στον εαυτό τους αυτόν τον πήχυ και όχι τον πήχυ του εύκολου «τσιτάτου» ή της εύκολης φράσης ή των συνειρμών του εμφυλίου πολέμου. 

Ξέρετε, είμαστε στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, συζητάμε για τις επιπτώσεις των στενών του Ορμούζ, για τις αλυσίδες εφοδιασμού της ενέργειας, για το πώς θα μειώσουμε το κόστος της ενέργειας για κάθε νοικοκυριό, δηλαδή για πραγματικά προβλήματα στο πεδίο. Ποιος έχει να πει κάτι για αυτά συγκεκριμένο; Θα χαρώ πραγματικά να κάνουμε αυτή τη συζήτηση. Γιατί αυτό είναι η πολιτική. Η πολιτική δεν είναι το «τσιτάτο». 

Δημοσιογράφος: Αν σας ζητούσα να μου περιγράψετε, σύμφωνα με όλα όσα έχετε στο μυαλό σας, σε έναν χρόνο την οικονομική κατάσταση των πολιτών, ποια θα ήταν αυτή;

Κυριάκος Πιερρακάκης: Περισσότερες ευκαιρίες και λιγότεροι κίνδυνοι για τη χώρα. Αύξηση του εισοδήματος του κόσμου ακόμη περισσότερο, βήμα-βήμα, με έναν τρόπο ο οποίος είναι σαφής, συγκεκριμένος και νοικοκυρεμένος, και διαρκώς να βελτιώνουμε την προοπτική και τη μοίρα της χώρας. Είναι απολύτως εφικτό και θα συνεχίσει να γίνεται. 

Δημοσιογράφος: Θέλω να σας ευχαριστήσω πάρα πολύ πραγματικά που ήσασταν εδώ. 

Κυριάκος Πιερρακάκης: Σας ευχαριστώ και εγώ.




ΑΜΘ: Απάντηση στην Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία για το έργο Τηλεφροντίδας

Απάντηση στην κριτική της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας για το έργο Τηλεφροντίδας δίνεται με ανακοίνωση, στην οποία τονίζεται ότι η παροχή υπηρεσιών σε 1.500 ευάλωτους συμπολίτες αποτελεί αναγκαία και κοινωνικά επιβεβλημένη παρέμβαση.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι πρόκειται για μια νέα κοινωνική υπηρεσία, η οποία υλοποιείται πιλοτικά στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με στόχο την προστασία και την υποστήριξη πολιτών επί 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες τον χρόνο.

Παράλληλα, υπογραμμίζεται ότι σε μια υπηρεσία που αφορά ανθρώπινες ζωές απαιτούνται αξιοπιστία, συνεχής λειτουργία και άμεση τεχνική υποστήριξη, ενώ τονίζεται πως η κοινωνική πολιτική δεν αποτελεί πεδίο μικροπολιτικών ανταγωνισμών, αλλά ευθύνης απέναντι σε ανθρώπους που χρειάζονται άμεση στήριξη.

Ακολουθεί η ανακοίνωση:

Σε μια υπηρεσία που καλείται να σώσει ανθρώπινες ζωές, κύριοι της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας, δεν πειραματιζόμαστε και δεν κάνουμε υποθέσεις

Χαιρόμαστε που, παρά τους υψηλούς τόνους της ανακοίνωσης της παράταξης «Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία», υπάρχει συμφωνία στο ουσιώδες: η παροχή υπηρεσιών Τηλεφροντίδας σε 1.500 ευάλωτους συμπολίτες μας είναι αναγκαία και κοινωνικά επιβεβλημένη.

Αυτό που προκαλεί εντύπωση, όμως, είναι η βιασύνη ορισμένων να προδικάσουν την αποτυχία ενός έργου, πριν ακόμη αυτό ξεκινήσει να εφαρμόζεται. Πρόκειται για μια νέα, καινοτόμο κοινωνική υπηρεσία που υλοποιείται για πρώτη φορά, σε αυτήν την κλίμακα, στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Αντί να περιμένουμε τα αποτελέσματα της εφαρμογής της, βλέπουμε να ασκείται κριτική βασισμένη σε υποθέσεις και θεωρητικά σενάρια που αγνοούν, τόσο το θεσμικό πλαίσιο, όσο και τις πραγματικές απαιτήσεις μιας υπηρεσίας που αφορά ανθρώπινες ζωές.

Η βασική παρανόηση της κριτικής είναι ότι συγχέει την προμήθεια ενός παγίου εξοπλισμού με την παροχή μιας ολοκληρωμένης κοινωνικής υπηρεσίας.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+ (ΕΚΤ+). Ο σκοπός του συγκεκριμένου Ταμείου δεν είναι η δημιουργία αποθηκών εξοπλισμού, αλλά η παροχή συγκεκριμένων κοινωνικών υπηρεσιών σε συγκεκριμένους ωφελούμενους για καθορισμένο χρονικό διάστημα. Το παραδοτέο του έργου δεν είναι οι συσκευές, αλλά η προστασία και η υποστήριξη 1.500 συμπολιτών μας επί 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες τον χρόνο.

Η λογική της αγοράς εξοπλισμού ως μόνιμου παγίου ανήκει σε διαφορετικά χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), και όχι στο ΕΚΤ+, όπου η χρηματοδότηση αφορά κυρίως την παροχή υπηρεσιών. Συνεπώς, το μοντέλο που ορισμένοι παρουσιάζουν ως «σπατάλη» είναι στην πραγματικότητα το μοντέλο που είναι συμβατό με τη φύση και τους κανόνες του συγκεκριμένου ευρωπαϊκού ταμείου. 

Παράλληλα, η άποψη ότι «δεν μένει τίποτα» μετά το τέλος του έργου αποτυπώνει μια λανθασμένη αντίληψη για το τι ακριβώς αγοράζει η κοινωνία μέσω αυτής της παρέμβασης. Σε μια υπηρεσία ζωής, το περιουσιακό στοιχείο δεν είναι η συσκευή. Είναι η αδιάλειπτη λειτουργία 24/7, η συντήρηση, η άμεση αντικατάσταση κάθε βλάβης, η τεχνική υποστήριξη με εγγυημένο SLA. Όλα αυτά τα 786.000€ δεν είναι «αέρας», είναι ακριβώς αυτό που μια στοίβα αγορασμένων συσκευών δεν σου παρέχει. 

Αυτά είναι που σώζουν ζωές – όχι μια συσκευή κλεισμένη σε μια αποθήκη.

Επίσης, εξοπλισμός τηλεφροντίδας που θα αγοραζόταν σήμερα, σε τρία χρόνια θα ήταν τεχνολογικά παρωχημένος και χωρίς υποστήριξη — δηλαδή υποχρέωση, όχι περιουσία.

Με την ίδια άλλωστε λογική της απόλυτης «εξοικονόμησης», απορούμε πώς δεν προτείνατε κ.Ηλιόπουλε, και οι κοινωνικοί λειτουργοί και οι χειριστές του κέντρου να αντικατασταθούν από πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης, θα ήταν αναμφίβολα «οικονομικότερο». 

Η απάντηση μας είναι προφανής: σε μια υπηρεσία που καλείται να σώσει ανθρώπινες ζωές, δεν πειραματιζόμαστε για να γλιτώσουμε κόστος.

Όσον αφορά τις εναλλακτικές που προτείνονται, η αυτο-προμήθεια συσκευών, η χρηματοδοτική μίσθωση με εξαγορά, ο διαχωρισμός εξοπλισμού και υπηρεσιών ή η μεταφορά κρίσιμων λειτουργιών σε σχήματα που δεν έχουν δοκιμαστεί στην πράξη για τέτοιου επιπέδου επιχειρησιακή ευθύνη, αποτελούν θεωρητικές προσεγγίσεις και όχι αποδεδειγμένες λύσεις για μια υπηρεσία που απαιτεί αδιάλειπτη λειτουργία και απόλυτη αξιοπιστία.

Και εδώ βρίσκεται η ουσία. Το έργο υλοποιείται πιλοτικά. Πιλοτικό, όμως, δεν σημαίνει προσωρινό ή καταδικασμένο να λήξει. Αντίθετα, στόχος είναι μέσα από την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για τη συνέχιση, τη βελτίωση και την ενδεχόμενη επέκταση της υπηρεσίας σε ακόμη περισσότερους συμπολίτες μας. 

Η κοινωνική πολιτική, κύριοι της Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας, δεν είναι πεδίο μικροπολιτικών ανταγωνισμών ούτε χώρος για ασκήσεις θεωρητικής οικονομίας. Είναι πεδίο ευθύνης απέναντι σε ανθρώπους που χρειάζονται πραγματική υποστήριξη εδώ και τώρα.

Συμφωνούμε απολύτως σε μία φράση της ανακοίνωσης: η ασφάλεια των πολιτών δεν είναι εμπόρευμα. 

Ακριβώς γι’ αυτό επιλέγουμε λύσεις που διασφαλίζουν αξιοπιστία, επιχειρησιακή ετοιμότητα και συνεχή υποστήριξη και όχι αδοκίμαστα πειράματα που μπορεί να αποδειχθούν φθηνότερα στα χαρτιά, αλλά ακριβότερα για την κοινωνία και τις ανθρώπινες ζωές όταν κριθούν στην πράξη.




Κατεπείγουσα έκκληση βοήθειας για τη μικρή Αλεξία από τη Νάουσα

Κατεπείγουσα έκκληση βοήθειας απευθύνεται για τη μικρή Αλεξία, μόλις 19 μηνών, από τη Νάουσα Ημαθίας, η οποία δίνει τη μεγαλύτερη μάχη της ζωής της.

Σύμφωνα με την έκκληση, το παιδί νοσηλεύεται σε νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, μετά από σοβαρό πρόβλημα υγείας που ξεκίνησε ξαφνικά με πυρετικούς σπασμούς.

Οι εξετάσεις και ο παιδονευρολογικός έλεγχος αποκάλυψαν κακοήθη όγκο στο κεφαλάκι της, ενώ στις 5 Μαΐου η μικρή Αλεξία υποβλήθηκε σε σοβαρό χειρουργείο, κατά το οποίο οι γιατροί αφαίρεσαν τον όγκο.

Στις 18 Μαΐου, τα αποτελέσματα της βιοψίας έδειξαν ότι ο όγκος είναι κακοήθης 4ου βαθμού.

Η οικογένεια της μικρής βρίσκεται σε εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση, τόσο ψυχολογικά όσο και οικονομικά, καθώς υπάρχουν ακόμη δύο μωρά, δίδυμα ηλικίας μόλις τριών μηνών.

Η μητέρα χρειάζεται στήριξη, ώστε να μπορέσει να ανταποκριθεί στα έξοδα που προκύπτουν μακριά από το σπίτι της, όσο η μικρή Αλεξία συνεχίζει τη νοσηλεία και τη θεραπεία της.

Όπως αναφέρεται στην έκκληση, κάθε βοήθεια, μικρή ή μεγάλη, είναι πολύτιμη, ενώ ζητείται από όσους μπορούν να σταθούν δίπλα στην οικογένεια αυτές τις δύσκολες ώρες.

Όσοι επιθυμούν να στηρίξουν οικονομικά το παιδί, μπορούν μετά την κατάθεσή τους να αποστείλουν μήνυμα στο email frontidagiatopaidi@gmail.com, αναφέροντας το πλήρες ονοματεπώνυμο του καταθέτη και το όνομα του παιδιού που επιθυμούν να στηρίξουν.

Ως αιτιολογία κατάθεσης ζητείται να αναγράφεται η λέξη: ΔΩΡΕΑ.

Τράπεζα Πειραιώς
Αριθμός λογαριασμού: 6077151519207
IBAN: GR0801710770006077151519207
BIC: PIRBGRAA
Δικαιούχος: FRODIDA

Eurobank
Αριθμός λογαριασμού: 0026.0232.59.0200894121
IBAN: GR7202602320000590200894121
BIC: ERBKGRAAXXX
Δικαιούχος: Εθελοντική φιλανθρωπική οργάνωση Φροντίδα του Παιδιού

Εθνική Τράπεζα
Αριθμός λογαριασμού: 210 / 007208-76
IBAN: GR1001102100000021000720876
BIC: ETHNGRAA
Δικαιούχος: ΦΡΟΝΤΙΔΑ

«Γιατί αν σώσεις ένα παιδί σώζεις όλον τον κόσμο».




Καβάλα : Η Παλιά Πόλη γίνεται ξανά σημείο συνάντησης πολιτισμών

Από τις 3 έως τις 5 Ιουλίου το φεστιβάλ επιστρέφει στη συνοικία της Παναγίας με συναυλίες, εκθέσεις, εργαστήρια, street events και δράσεις για όλες τις ηλικίες

Η Παλιά Πόλη της Καβάλας ετοιμάζεται να υποδεχθεί ξανά το Cosmopolis Festival, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από τις 3 έως τις 5 Ιουλίου 2026, μετατρέποντας τη συνοικία της Παναγίας σε έναν ανοιχτό χώρο πολιτισμού, μουσικής και δημιουργίας.

Το φεστιβάλ επιστρέφει με ανανεωμένη ταυτότητα, διατηρώντας τον διεθνή και πολυπολιτισμικό χαρακτήρα του. Για τρεις ημέρες, δρόμοι, αυλές, πλατείες και ιστορικά σημεία της Παλιάς Πόλης θα φιλοξενήσουν εκδηλώσεις που συνδυάζουν τη μουσική, τις εικαστικές τέχνες, τις παραδόσεις και τη σύγχρονη δημιουργία.

Οι κεντρικές συναυλίες

Στην Πλατεία Μεχμέτ Αλή θα πραγματοποιηθούν οι κεντρικές συναυλίες του φεστιβάλ, με τη συμμετοχή καλλιτεχνών διεθνούς εμβέλειας.

Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται οι Amparanoia από την Ισπανία, ο Tiken Jah Fakoly από την Ακτή Ελεφαντοστού, ο οποίος εμφανίζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, καθώς και οι Asian Dub Foundation από το Ηνωμένο Βασίλειο.

Οι τρεις μουσικές βραδιές αναδεικνύουν τον χαρακτήρα του Cosmopolis ως σημείου συνάντησης διαφορετικών πολιτισμών, μουσικών ρευμάτων και καλλιτεχνικών εκφράσεων.

Δράσεις σε όλη την Παλιά Πόλη

Το πρόγραμμα δεν περιορίζεται στις συναυλίες. Από νωρίς το απόγευμα έως αργά το βράδυ, η Παλιά Πόλη θα φιλοξενεί παράλληλες δράσεις σε διάφορα σημεία της συνοικίας.

Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται μουσικοχορευτικές performances, εικαστικές και φωτογραφικές εκθέσεις, παρουσιάσεις αρχαίας ελληνικής λύρας, εργαστήρια χαρακτικής και παραδοσιακής τυπογραφίας, δημιουργικά εργαστήρια για παιδιά και ενήλικες, οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις, υπαίθριες προβολές, street performances, ενημερωτικά περίπτερα συλλόγων και ΜΚΟ, καθώς και σημεία street food.

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις δράσεις για παιδιά και οικογένειες, αλλά και στις παρεμβάσεις σε δημόσιους χώρους, που δίνουν στους επισκέπτες τη δυνατότητα να γνωρίσουν διαφορετικά την ιστορική συνοικία της Παναγίας.

Περισσότερο από ένα φεστιβάλ

Στόχος της διοργάνωσης είναι το Cosmopolis να λειτουργήσει ως μια συνολική εμπειρία πόλης, με επίκεντρο τη συμμετοχή, τη δημιουργία και τη συνάντηση ανθρώπων διαφορετικών ηλικιών και καταβολών.

Για τρεις ημέρες, η Καβάλα θα βρεθεί ξανά στο επίκεντρο του πολιτιστικού ενδιαφέροντος στη Βόρεια Ελλάδα, υποδεχόμενη επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Χρήσιμες πληροφορίες

Το Cosmopolis Festival 2026 θα πραγματοποιηθεί από την Παρασκευή 3 έως την Κυριακή 5 Ιουλίου στην Παλιά Πόλη της Καβάλας.

Η είσοδος σε όλες τις παράλληλες δράσεις είναι ελεύθερη. Εισιτήριο απαιτείται μόνο για τις κεντρικές συναυλίες στην Πλατεία Μεχμέτ Αλή. Το κόστος ανέρχεται σε 10 ευρώ ανά συναυλία και 25 ευρώ για το τριήμερο πάσο.

Το αναλυτικό πρόγραμμα των εκδηλώσεων ανά ημέρα δημοσιεύεται ξεχωριστά, ώστε οι επισκέπτες να οργανώσουν τη διαδρομή τους στο φεστιβάλ.




Καβάλας : Νέο Τηλεκατευθυνόμενο Μηχάνημα στον Δήμο

Ο Δήμος Καβάλας προχωρά στον εκσυγχρονισμό των υπηρεσιών καθαριότητας με την απόκτηση ενός νέου τηλεκατευθυνόμενου μηχανήματος, το οποίο αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στη βελτίωση της καθημερινής φροντίδας των κοινόχρηστων χώρων και του αστικού περιβάλλοντος.

Το σύγχρονο αυτό μηχάνημα διαθέτει δυνατότητα τηλεχειρισμού από απόσταση, επιτρέποντας στους εργαζομένους να εκτελούν εργασίες καθαρισμού και συντήρησης με μεγαλύτερη ασφάλεια και αποτελεσματικότητα. Η χρήση του είναι ιδιαίτερα χρήσιμη σε δύσβατα σημεία, σε επικλινή εδάφη, καθώς και σε περιοχές όπου η πρόσβαση με συμβατικά μηχανήματα είναι περιορισμένη.

Σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, η ένταξη του νέου εξοπλισμού στον στόλο της Υπηρεσίας Καθαριότητας αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού για την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες. Η αξιοποίηση νέων τεχνολογιών επιτρέπει την ταχύτερη αντιμετώπιση καθημερινών αναγκών, μειώνει τον χρόνο εκτέλεσης των εργασιών και ενισχύει την παραγωγικότητα των συνεργείων.

Παράλληλα, το τηλεκατευθυνόμενο μηχάνημα συμβάλλει στην προστασία των εργαζομένων, καθώς περιορίζει την ανάγκη έκθεσής τους σε επικίνδυνες συνθήκες εργασίας. Η δυνατότητα χειρισμού από ασφαλή απόσταση μειώνει τους κινδύνους και βελτιώνει τις συνθήκες εργασίας του προσωπικού.

Η νέα αυτή επένδυση αποδεικνύει τη βούληση του Δήμου Καβάλας να αξιοποιεί σύγχρονα μέσα και καινοτόμες λύσεις με στόχο μια καθαρότερη, ασφαλέστερη και πιο λειτουργική πόλη. Οι δημότες αναμένεται να δουν άμεσα τα οφέλη από τη χρήση του νέου μηχανήματος, καθώς θα ενισχυθεί η αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων σε πάρκα, κοινόχρηστους χώρους, πρανή και άλλα σημεία που απαιτούν συστηματική φροντίδα.

Με την προσθήκη του τηλεκατευθυνόμενου μηχανήματος, ο Δήμος Καβάλας κάνει ένα ακόμη βήμα προς τον εκσυγχρονισμό των δημοτικών υπηρεσιών, επενδύοντας στην τεχνολογία και στην αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.




Δράμα: Το «ΩΡΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙΣ ΙΙ» στην κλινική Αγία Ειρήνη

Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης στους επαγγελματίες υγείας της Ψυχιατρικής Κλινικής Αγία Ειρήνη πραγματοποίησε την Τρίτη 16 Ιουνίου η ομάδα έργου «ΩΡΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙΣ ΙΙ» της Ένωσης Κυριών Δράμας-Σ.Α.Φ.

Η συμμετοχή ήταν μεγάλη, καθώς 32 εργαζόμενοι παρακολούθησαν την ενημερωτική και επιμορφωτική παρουσίαση με θέμα την έμφυλη και ενδοοικογενειακή βία.

Η παρουσίαση επικεντρώθηκε στη βοήθεια που μπορούν να προσφέρουν οι επαγγελματίες υγείας, στην έγκαιρη αναγνώριση ενδείξεων κακοποίησης και στα βήματα αντιμετώπισης ανάλογων περιστατικών.

Στόχος των εργαστηρίων είναι η ενημέρωση των επαγγελματιών πρώτης γραμμής για το ελληνικό και διεθνές θεσμικό πλαίσιο, καθώς και για τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν όταν αντιληφθούν σημάδια κακοποίησης από το οικογενειακό ή φιλικό περιβάλλον ασθενών.

Στο τέλος της δράσης, οι εργαζόμενοι πρόσφεραν χειροποίητα αναμνηστικά δώρα, τα οποία είχαν κατασκευάσει οι ασθενείς, ενώ εξέφρασαν τις ευχαριστίες τους στο βιβλίο εντυπώσεων.

Η Ένωση Κυριών Δράμας υλοποιεί το έργο «ΩΡΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙΣ ΙΙ» από τον Μάιο του 2025, με στόχο την ενίσχυση της ικανότητας αναγνώρισης, διαχείρισης και παραπομπής περιστατικών έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας.

Το έργο «Ανάπτυξη δράσεων πρόληψης – καταπολέμησης έμφυλης βίας ΩΡΑ ΝΑ ΜΙΛΗΣΕΙΣ ΙΙ» πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος «Ανατολική Μακεδονία – Θράκη 2021-2027» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο.




Καβάλα: Επιστρέφει η Καλοκαιρινή Εκστρατεία Ανάγνωσης και Δημιουργικότητας

Η Καλοκαιρινή Εκστρατεία Ανάγνωσης και Δημιουργικότητας 2026 επιστρέφει και φέτος, προσκαλώντας μικρούς και μεγάλους σε ένα καλοκαίρι γεμάτο βιβλία, φαντασία και δημιουργία.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, οι βιβλιοθήκες του Δικτύου Ελληνικών Βιβλιοθηκών, μέλος του οποίου είναι και η Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας «Βασίλης Βασιλικός», ανοίγουν τις πόρτες τους στο κοινό.

Με κεντρικό σύνθημα «Βιβλία, παράθυρα ανοιχτά», η φετινή εκστρατεία φέρνει τα παιδιά κοντά σε βιβλία κάθε είδους. Βιβλία παράξενα, διαφορετικά, βιβλία που γεννούν ερωτήματα, εμπνέουν και δίνουν φτερά στη σκέψη.

Μέσα από δημιουργικά εργαστήρια, οι βιβλιοθήκες μεταμορφώνονται σε χώρους έμπνευσης, εξερεύνησης και ελεύθερης έκφρασης.

Στόχος είναι κάθε παιδί να μπορέσει να πει τη δική του ιστορία, μια ιστορία που αξίζει να ακουστεί.

Φέτος, η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος συνεργάζεται με το Ελληνικό Ίδρυμα Βιβλίου και Πολιτισμού, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης συνεργασίας των δύο φορέων.

Στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας θα πραγματοποιηθούν εργαστήρια όπως «Το βιβλίο είναι μόνο η αρχή», «Παραμύθι να σου πω; Παραμύθι είμαι εγώ!», «Τα σπίτια των βιβλίων», «Ποιήματα & Συναισθήματα», «Ο ήρωάς μου, εγώ» και «Το βιβλίο θησαυρός».

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ακόμη δράσεις για μικρά παιδιά, δημιουργικά παιχνίδια με βιβλία, εργαστήρια για παράξενα βιβλία, αλλά και δράσεις που καλούν τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα τον κόσμο της βιβλιοθήκης.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τη σελίδα της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Καβάλας library.kavala.gov.gr, όπου θα ακολουθήσουν ξεχωριστές ανακοινώσεις με αναλυτικές πληροφορίες και οδηγίες προεγγραφής για κάθε εργαστήρι.

Η Δημοτική Βιβλιοθήκη Καβάλας καλεί τα παιδιά να ανοίξουν παράθυρα στη γνώση, στη φαντασία και στη δημιουργία, μέσα από ένα καλοκαίρι γεμάτο εκπλήξεις.




Σέρρες: Το παιδικό καφενείο γέμισε χρώματα την πλατεία ΙΚΑ

Σε ένα πολύχρωμο καλλιτεχνικό εργαστήρι, γεμάτο φαντασία, δημιουργικότητα και παιδικά χαμόγελα, μετατράπηκε η πλατεία ΙΚΑ Σερρών το απόγευμα της Τρίτης.

Η δράση «Παιδικό καφενείο εικαστικών τεχνών» πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων «Ελευθέρια 2026».

Μικροί και μεγάλοι συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε μια γιορτή δημιουργίας και έκφρασης, που περιελάμβανε εικαστικά εργαστήρια, αθλητικές δραστηριότητες, μπάσκετ και αναρρίχηση.

Οι μικροί καλλιτέχνες είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν με υλικά, χρώματα και τεχνικές, αναπτύσσοντας τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.

Ξεχωριστή θέση στη διοργάνωση είχαν οι δράσεις ζωγραφικής σε μεγάλο καμβά, το εργαστήρι κατασκευής κονκάρδας, οι χειροτεχνίες, τα εργαστήρια παρασκευής σαπουνιών και κεριών, καθώς και το face painting.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης υλοποιήθηκε και η δράση «Απλώνω Ευτυχία – Δυναμώνω τη ΦΛΟΓΑ της Καρδιάς», με στόχο την καλλιέργεια της προσφοράς, της αλληλεγγύης και του ενεργού εθελοντισμού.

Τα παιδιά ζωγράφισαν σε λευκά μπλουζάκια τι σημαίνει για εκείνα «ευτυχία» και στη συνέχεια τα άπλωσαν σε όλη την πλατεία.

Τα χρήματα που συγκεντρώθηκαν από τη συμμετοχή στη δράση θα δοθούν στον Σύλλογο Γονιών Παιδιών με Νεοπλασματική Ασθένεια «Η Φλόγα».

Η δράση πραγματοποιήθηκε από τον Δήμο Σερρών και το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 4ου Δημοτικού Σχολείου Σερρών.




ΔΠΘ: Επιστρέφει το εξ αποστάσεως σεμινάριο «Γλωσσομάθεια για όλους»

Η ειδίκευση Γλωσσολογίας του Τμήματος Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, σε συνεργασία με το ΚΕΔΙΒΙΜ του ΔΠΘ, επαναλαμβάνει το επιμορφωτικό σεμινάριο «Γλωσσομάθεια για όλους».

Πρόκειται για μοριοδοτούμενο εξ αποστάσεως σεμινάριο, διάρκειας 7 μηνών και συνολικά 350 ωρών, το οποίο επιστρέφει μετά από δύο χρόνια επιτυχημένης υλοποίησης.

Οι συμμετέχοντες έχουν τη δυνατότητα να μάθουν από το σπίτι τους, εύκολα και γρήγορα, από 1 έως 4 γλώσσες της επιλογής τους, με την υποστήριξη εξειδικευμένου προσωπικού και ειδικού εκπαιδευτικού υλικού.

Οι διαθέσιμες γλώσσες είναι τουρκικά, βουλγαρικά, σέρβικα, αλβανικά, αραβικά, κινέζικα, ρουμάνικα και ρωσικά.

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι συμμετέχοντες θα λάβουν πιστοποιητικό επιμόρφωσης και μόρια, ανάλογα με την ισχύουσα νομοθεσία και τις προδιαγραφές μοριοδότησης της εκάστοτε προκήρυξης.

Οι θέσεις είναι περιορισμένες, λόγω αυξημένης συμμετοχής.

Περισσότερες πληροφορίες και εγγραφές είναι διαθέσιμες στον σύνδεσμο: https://kedivim.duth.gr/portfolio-items/40626/.

Η υποβολή αιτήσεων ολοκληρώνεται στις 30 Ιουλίου 2026.




Πιερρακάκης: Θα υπάρξει δημοσιονομικός χώρος για νέα μέτρα στήριξης της κοινωνίας




Βαρθολομαίος – Ερντογάν: Στο επίκεντρο η Χάλκη και η Ομογένεια

Σημαντική συνάντηση πραγματοποίησαν στην Άγκυρα ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος και ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, σε μια περίοδο που το ζήτημα της επαναλειτουργίας της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης επανέρχεται δυναμικά στη διεθνή ατζέντα.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο Προεδρικό Μέγαρο της Τουρκίας και επικεντρώθηκε σε θέματα που αφορούν το Οικουμενικό Πατριαρχείο, την ελληνική ομογένεια της Κωνσταντινούπολης και τις εκκρεμότητες που παραμένουν ανοιχτές εδώ και δεκαετίες στις σχέσεις του Φαναρίου με το τουρκικό κράτος.

Κεντρικό θέμα των συνομιλιών αποτέλεσε η Θεολογική Σχολή της Χάλκης, η οποία παραμένει κλειστή από το 1971. Σύμφωνα με πληροφορίες του Πατριαρχείου, συζητήθηκε η πρόοδος των επαφών που βρίσκονται σε εξέλιξη μεταξύ του Φαναρίου, του τουρκικού υπουργείου Παιδείας και του Συμβουλίου Ανώτατης Εκπαίδευσης για την επαναλειτουργία της Σχολής.

Το ζήτημα της Χάλκης θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό για την Ορθοδοξία, καθώς πρόκειται για το ιστορικό εκπαιδευτικό κέντρο εκπαίδευσης κληρικών του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Παράλληλα, αποτελεί διαχρονικό αίτημα των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ευρωπαϊκής Ένωσης και διεθνών οργανισμών που παρακολουθούν την κατάσταση των θρησκευτικών ελευθεριών στην Τουρκία.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συζητήθηκαν επίσης ζητήματα που αφορούν τα δικαιώματα και το μέλλον της ελληνικής ομογένειας στην Τουρκία. Το Πατριαρχείο έθεσε θέματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση, τη λειτουργία των κοινοτικών ιδρυμάτων και τη στελέχωση των εκκλησιαστικών δομών, σε μια περίοδο όπου ο ελληνικός πληθυσμός της Κωνσταντινούπολης έχει συρρικνωθεί σημαντικά.

Η χρονική συγκυρία της συνάντησης θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική, καθώς πραγματοποιήθηκε λίγες εβδομάδες πριν από την προγραμματισμένη επίσκεψη του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στην Άγκυρα για τη σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ. Το θέμα της Χάλκης έχει επανειλημμένα τεθεί στις αμερικανοτουρκικές επαφές και θεωρείται από πολλούς διεθνείς παρατηρητές ως δείκτης της στάσης της Τουρκίας απέναντι στις θρησκευτικές ελευθερίες.

Παρότι δεν ανακοινώθηκαν συγκεκριμένες αποφάσεις μετά τη συνάντηση, εκκλησιαστικές και διπλωματικές πηγές εκτιμούν ότι οι διεργασίες για τη Χάλκη παραμένουν ενεργές και ότι το επόμενο διάστημα θα είναι κρίσιμο για την πορεία του ζητήματος.

Παράλληλα, στο παρασκήνιο παραμένει και το θέμα της νομικής προσωπικότητας του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Τουρκία, μια πάγια διεκδίκηση του Φαναρίου που εξακολουθεί να απασχολεί τις σχέσεις του με την Άγκυρα.

Η συνάντηση Βαρθολομαίου – Ερντογάν επιβεβαιώνει ότι τα ζητήματα του Πατριαρχείου και της Ρωμιοσύνης της Πόλης εξακολουθούν να διαθέτουν έντονη πολιτική, διπλωματική και διεθνή διάσταση, ξεπερνώντας τα στενά όρια του εκκλησιαστικού χώρου.




Μυστικό δίκτυο μεταφοράς πετρελαίου έστησαν οι ΗΠΑ στον Περσικό Κόλπο

Οι Ηνωμένες Πολιτείες φέρονται να οργάνωσαν ένα εκτεταμένο δίκτυο μεταφοράς πετρελαίου στον Περσικό Κόλπο, αξιοποιώντας μεθόδους που στο παρελθόν χρησιμοποιούσε το Ιράν για να παρακάμπτει διεθνείς περιορισμούς και κυρώσεις.

Σύμφωνα με έρευνα του Reuters, από τις αρχές Μαΐου έχουν μετακινηθεί περισσότερα από 90 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων μέσω μυστικών μεταφορτώσεων από πλοίο σε πλοίο, με στόχο να διατηρηθούν οι εξαγωγές παρά τους περιορισμούς που προκάλεσε το ουσιαστικό κλείσιμο των Στενών του Ορμούζ.

Η επιχείρηση πραγματοποιείται σε δύο βασικά σημεία μεταφόρτωσης, στα ανοικτά της Φουτζέιρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και κοντά στο λιμάνι Σοχάρ του Ομάν. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τουλάχιστον 92 πλοία έχουν συμμετάσχει στο δίκτυο μεταφορών.

Για τον συντονισμό των κινήσεων χρησιμοποιούνται θαλάσσια και εναέρια drones, ενώ ελικόπτερα παρακολουθούν και κατευθύνουν τα δεξαμενόπλοια προς προκαθορισμένα σημεία συνάντησης. Ανάμεσα στα μέσα που συμμετείχαν στην ευρύτερη επιχείρηση φέρεται να ήταν και το ελικόπτερο Apache που καταρρίφθηκε από το Ιράν στις 9 Ιουνίου.

Σύμφωνα με αμερικανικές πηγές, οι δυνάμεις της CENTCOM δεν εμπλέκονται άμεσα στις μεταφορές πετρελαίου, αλλά ασκούν εποπτεία, παρακολουθούν τις κινήσεις των πλοίων και ελέγχουν τη συμμόρφωση των διαδικασιών.

Το δίκτυο λειτουργεί με μικρότερα δεξαμενόπλοια που προσεγγίζουν προκαθορισμένα σημεία πριν από τα Στενά του Ορμούζ και στη συνέχεια μεταφορτώνουν το φορτίο τους σε μεγάλα πλοία τύπου VLCC. Η διαδικασία μπορεί να διαρκέσει έως και 40 ώρες, με τα μικρότερα πλοία να επιστρέφουν για νέο φορτίο και τα μεγαλύτερα να συνεχίζουν προς τις διεθνείς αγορές.

Παρά τον μεγάλο όγκο πετρελαίου που έχει μεταφερθεί, οι ποσότητες παραμένουν σημαντικά χαμηλότερες από τα περίπου 20 εκατομμύρια βαρέλια που διέρχονταν καθημερινά από τα Στενά του Ορμούζ πριν από την έναρξη της κρίσης.

Οι μεταφορές πραγματοποιούνται σε μια περιοχή υψηλού γεωπολιτικού κινδύνου. Η ιρανική Αρχή των Στενών του Περσικού Κόλπου έχει ορίσει ζώνες ελέγχου, ενώ πλοία που δεν συμμορφώνονται με τις οδηγίες της ενδέχεται να βρεθούν αντιμέτωπα με παρεμβάσεις ή επιθέσεις.

Αναλυτές επισημαίνουν ότι η Ουάσινγκτον φαίνεται να υιοθέτησε πρακτικές που μέχρι πρόσφατα χρησιμοποιούσαν χώρες όπως το Ιράν, η Ρωσία και η Βόρεια Κορέα για να διατηρούν τις εξαγωγές τους παρά τους περιορισμούς και τις κυρώσεις.




Πάνω από 6.700 βεβαιώσεις επιλεξιμότητας για τη δράση «Ανακαίνιση Κατοικίας»

Πάνω από 6.700 βεβαιώσεις επιλεξιμότητας έχουν ήδη εκδοθεί μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας για τη δράση «Ανακαίνιση Κατοικίας» του ΕΣΠΑ 2021-2027.

Η δράση έχει προϋπολογισμό 500 εκατομμυρίων ευρώ και αφορά εργασίες ανακαίνισης και ήπιας ενεργειακής αναβάθμισης κατοικιών.

Στόχος της είναι η αύξηση του υφιστάμενου οικιστικού αποθέματος και η ενίσχυση της προσφοράς κατοικιών, στο πλαίσιο των μέτρων για την αντιμετώπιση του στεγαστικού προβλήματος.

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε νοικοκυριά χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων και χρηματοδοτεί παρεμβάσεις που συνδυάζουν ανακαίνιση και ήπια ενεργειακή αναβάθμιση.

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν φυσικά πρόσωπα που είναι ιδιοκτήτες ή επικαρπωτές κλειστής κατοικίας, υπό την προϋπόθεση ότι μετά την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων το ακίνητο θα χρησιμοποιηθεί ως κύρια κατοικία ή θα διατεθεί σε μακροχρόνια μίσθωση.

Επίσης, μπορούν να συμμετάσχουν ιδιοκτήτες, επικαρπωτές ή ψιλοί κύριοι ανοικτής κατοικίας, την οποία ήδη χρησιμοποιούν ως κύρια κατοικία τους.

Το ανώτατο ποσό επιχορήγησης ανέρχεται σε 36.000 ευρώ ανά κατοικία, ενώ προβλέπεται επιπλέον κάλυψη έως 2.500 ευρώ για μελέτες, άδειες και ελέγχους.

Ανάλογα με την εισοδηματική κατηγορία και την πλήρωση ειδικών προϋποθέσεων, η επιχορήγηση κυμαίνεται από 70% έως 95%.

Επιλέξιμες είναι κατοικίες με οικοδομική άδεια έως τις 31 Δεκεμβρίου 1990, που υφίστανται νόμιμα, δεν έχουν χαρακτηριστεί κατεδαφιστέες, κατατάσσονται ενεργειακά στην κατηγορία Γ ή χαμηλότερη και έχουν επιφάνεια κύριων χώρων έως 120 τ.μ. ή έως 150 τ.μ. για τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες.

Οι εργασίες ανακαίνισης θα καλύπτουν ποσοστό 60% έως 80% του συνολικού ποσού χρηματοδότησης, ενώ οι παρεμβάσεις ήπιας ενεργειακής αναβάθμισης ποσοστό 20% έως 40%.

Οι κατοικίες που θα ενταχθούν στη δράση δεν επιτρέπεται να διατεθούν για βραχυχρόνια μίσθωση για τουλάχιστον πέντε έτη από την ολοκλήρωση της δράσης.

Η Βεβαίωση Επιλεξιμότητας εκδίδεται μέσω του gov.gr ή της πλατφόρμας www.anakainisi.gov.gr, έως και την Παρασκευή 31 Ιουλίου 2026.

Η έκδοση της βεβαίωσης δεν σημαίνει αυτόματη ένταξη στη δράση ούτε έγκριση χρηματοδότησης. Στο δεύτερο στάδιο, οι δικαιούχοι θα υποβάλουν αίτηση χρηματοδότησης σε άλλη ηλεκτρονική πλατφόρμα.

Η πλατφόρμα υλοποιήθηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ενώ τα στοιχεία των πολιτών αντλούνται μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας.




Υψηλός κίνδυνος για τη ναυτιλία σε Ορμούζ και Ερυθρά Θάλασσα

Η διεθνής ναυτιλία εξακολουθεί να κινείται σε περιβάλλον αυξημένης αβεβαιότητας, καθώς οι γεωπολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή, η δράση των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και η αναζωπύρωση της σομαλικής πειρατείας διατηρούν υψηλό το επίπεδο κινδύνου για τα εμπορικά πλοία.

Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της EOS Intelligence, η κατάσταση παραμένει εύθραυστη τόσο στην Ερυθρά Θάλασσα όσο και στο Στενό του Ορμούζ, παρά τις διπλωματικές προσπάθειες που βρίσκονται σε εξέλιξη μεταξύ Ηνωμένων Πολιτειών και Ιράν.

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί η στάση των Χούθι, οι οποίοι θεωρούν πλέον νόμιμους στόχους όλα τα πλοία που έχουν οποιαδήποτε σύνδεση με το Ισραήλ. Στο στόχαστρο βρίσκονται πλοία που σχετίζονται με το Ισραήλ μέσω της σημαίας τους, της μετοχικής σύνθεσης ή επιχειρηματικών δεσμών, ενώ αυξημένο κίνδυνο αντιμετωπίζουν και πλοία που συνδέονται με αμερικανικά συμφέροντα.

Οι εξελίξεις επαναφέρουν τους φόβους για νέο κύμα επιθέσεων κατά της εμπορικής ναυτιλίας σε μία από τις σημαντικότερες θαλάσσιες οδούς του παγκόσμιου εμπορίου.

Παράλληλα, το Στενό του Ορμούζ παραμένει στο επίκεντρο της προσοχής της ναυτιλιακής κοινότητας. Αν και ΗΠΑ και Ιράν προχωρούν σε συμφωνία αποκλιμάκωσης, οι αναλυτές επισημαίνουν ότι η σταθερότητα δεν έχει ακόμη διασφαλιστεί.

Η Τεχεράνη επιδιώκει να διατηρήσει σημαντικό ρόλο στον έλεγχο των διελεύσεων, ενώ οι ειδικοί προειδοποιούν ότι εξακολουθεί να υπάρχει κίνδυνος παρενοχλήσεων, λανθασμένης ταυτοποίησης ή ακόμη και επιθέσεων κατά εμπορικών πλοίων.

Οι πλοιοκτήτες καλούνται να επιλέξουν είτε τη διέλευση με έγκριση των ιρανικών αρχών είτε τη χρήση της διαδρομής μέσω των χωρικών υδάτων του Ομάν με αμερικανική υποστήριξη. Ωστόσο, καμία από τις δύο επιλογές δεν θεωρείται απολύτως ασφαλής.

Την ίδια στιγμή, η σομαλική πειρατεία εξακολουθεί να αποτελεί σοβαρή απειλή. Σύμφωνα με την EOS Intelligence, τουλάχιστον μία οργανωμένη ομάδα πειρατών παραμένει ενεργή στον Κόλπο του Άντεν και στα ανοικτά της Σομαλίας, ενώ τρία πλοία εξακολουθούν να βρίσκονται υπό τον έλεγχο πειρατών.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι το επόμενο διάστημα είναι πιθανή η συνέχιση επιθέσεων και περιστατικών ασφαλείας τόσο στο Στενό του Ορμούζ όσο και στην Ερυθρά Θάλασσα. Παράλληλα, δεν αποκλείεται η επανέναρξη επιθέσεων των Χούθι κατά πλοίων που συνδέονται με το Ισραήλ, γεγονός που θα μπορούσε να προκαλέσει νέο κύκλο έντασης στην περιοχή.

Οι ναυτιλιακές εταιρείες παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις, καθώς η ασφάλεια των πληρωμάτων και η ομαλή λειτουργία των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων εξακολουθούν να εξαρτώνται από τη σταθερότητα σε δύο από τα σημαντικότερα θαλάσσια περάσματα του πλανήτη.