Μήνυμα του Σεβ.Μητροπολίτου ΦΝΘ κ.Στεφάνου για την εορτή του Πολιούχου μας Αγίου Αποστόλου Παύλου

Ο ΑΓΙΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ, Ο ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΜΑΣ ΠΑΤΕΡΑΣ, ΜΕΣΑ ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΓΕΜΑΤΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΙΣΤΙΑ, ΤΗΝ ΑΧΑΡΙΣΤΙΑ, ΤΗΝ ΜΑΤΑΙΟΦΡΟΣΥΝΗ, ΤΗΝ ΑΠΑΝΘΡΩΠΙΑ, ΤΗΝ ΒΙΑ, ΤΗΝ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ.

Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, διά της αγίας του Εκκλησίας, της οποίας είναι ο δομήτορας και ιδρυτής της, και στην οποία ανήκομε όλοι εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, κάθε ημέρα, μάς προσκαλεί σε ανάμνηση και ιερή αναφορά στους αγίους μας, που αποτελούν τα φωτισμένα από την χάρη του Θεού ουράνια και πνευματικά σύννεφα (Εβρ. 12, 1) του κόσμου μας, μέσα στον οποίο, διαχρονικά, με πολλούς πνευματικούς αγώνες, μαρτύρια, ιδρώτες, ομολογίες, θυσίες, και μοναδική ανδρεία ενώπιον αθέων τυράννων και διεστραμμένων ανθρώπων, ωμολόγησαν την πίστη τους στον Χριστό, και σαν άγιοι αποτελούν πλέον τα φωτεινά εκείνα πρότυπα και ζωντανά παραδείγματα, που μας καθοδηγούν στην πορεία για την σωτηρία μας από την αμαρτία και τον θάνατο.

Τέτοια μοναδικά και ουράνια παραδείγματα επάνω στη γη μας, είναι και οι πρωτοκορυφαίοι άγιοι Απόστολοι ΠΕΤΡΟΣ και ΠΑΥΛΟΣ, οι οποίοι, κάθε χρόνο, για είκοσι (20) αιώνες τώρα, στις είκοσι εννέα (29) του μηνός Ιουνίου, φωτίζουν με την αγία τους ζωή, όλους τους ανθρώπους, όλους εμάς, που ζούμε μέσα σε μια κοινωνία που συνεχώς βασανίζεται από την αθεΐα, την απιστία, την ασυδοσία, την αχαριστία, την φιλαυτία, την κενοδοξία, την κακία, την αφιλία, την διαστροφή, την ξεδιαντροπιά, την απανθρωπιά, την βία, την εγκληματικότητα, την καταστροφικότητα, την υπερηφάνια, την ματαιοφροσύνη, την ασυνέπεια, την σύγχιση, την ανασφάλεια, την μοναξιά, την ασθένεια, την αμαρτία και τον θάνατο.

Για εμάς, τους κατοίκους και γηγενείς του ιερού και αγιασμένου τόπου τών Φιλίππων, ο μέγας και άγιος Απόστολος του ΧΡΙΣΤΟΥ, ο ΠΑΥΛΟΣ, που είναι και ο θεμελιωτής της χριστιανικής πίστεως στην Ευρώπη και την Ελληνική Μακεδονία μας, αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα, αποτελεί το καύχημα μας, και είναι ο πνευματικός μας πατέρας. Είναι αυτός που ίδρυσε την πρωταποστολική τοπική Εκκλησία μας, των Φιλίππων, και όλης της περιοχής της Νεαπόλεως και της Θάσου. Για αιώνες και μέσα στην ιστορία του τόπου μας, με πρώτη την αγία  ΛΥΔΙΑ την Φιλιππησία και με όλους τους Χριστιανούς και όλες τις Χριστιανές, μαζύ με τους Επισκόπους, τους Ιερείς, τους Διακόνους, τους Μοναχούς, τις Μοναχές, και τους λαϊκούς πιστούς, και παρ’ όλη την ανθρωπίνη αδυναμία, τα λάθη και τις πτώσεις μας, εμείς συνεχίζωμε να έχωμε μέσα στα σώματά μας, που ο απόστολος ΠΑΥΛΟΣ, ονομάζει «οστράκινα σκεύη» (Β’ Κορ. 4, 7-10), τον θησαυρό της πίστεως. Και αυτό το ουράνιο και θείο δώρο το οφείλομε εξ υπαρχής στον άγιο ΠΑΥΛΟ.

Πολλοί είναι οι ύμνοι και τα τροπάρια που γράφτηκαν γι’ αυτούς και ψάλλονται στις ιερές ακολουθίες μας. Ένας από αυτούς λέγει για τον Απόστολο ΠΑΥΛΟ : «Συ, ο κήρυκας του Χριστού, που φέρεις για καύχημά σου τον Σταυρό, προετίμησες ειλικρινά από όλα τα πράγματα την πολυαγαπημένη θεϊκή αγάπη, η οποία ενώνει εκείνους που αγαπούν με το πρόσωπο που ποθούν. Γι’ αυτόν τον λόγο ωνομάσθηκες και “δέσμιος” του Χριστού, αφού προετίμησες την δυσκολία των πειρασμών, θεωρώντάς την πιο γλυκειά από κάθε είδους απόλαυση, και αξιώθηκες του τιμημένου θανάτου, ώστε να βρίσκεσαι μαζύ με τον Δεσπότη σου. Αυτόν ικέτευε να σώση και να φωτίση τις ψυχές μας» (τροπάριο Ορθρου 29ης Ιουνίου) .

Σε μία σημαντική ομιλία του  για την εορτή των δύο πανευφήμων αποστόλων ΠΕΤΡΟΥ και ΠΑΥΛΟΥ γράφει τον 14ο αιώνα μ.Χ. ο άγιος ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ο ΠΑΛΑΜΑΣ, αρχιεπίσκοπος Θεσσαλονίκης (1296 – 14 Νοεμβρίου 1359 μ.Χ.) : «Τί, λοιπόν; Αφού ο Παύλος είναι ίδιος με τον Πέτρο στην ομολογία, στον ζήλο, στην ταπείνωση, στην αγάπη, άραγε δεν επέτυχε και τα ίδια έπαθλα από αυτόν που τα πάντα τα χορηγεί με δικαιότατο ζυγό και μέτρο και σταθμά; Γι’ αυτό στον Πέτρο βέβαια λέγει, ‘συ είσαι Πέτρος και επάνω σε αυτήν την πέτρα θα οικοδομήσω την εκκλησία μου’ (Μτθ. 16, 17-19) ενώ για τον Παύλο τί λέγει προς τον Ανανία; ‘Αυτός είναι σκεύος εκλογής μου για να μεταφέρη το όνομά μου ενώπιον εθνών και βασιλέων’ (Πραξ. 9, 15-16) . Ποιό όνομα; Οπωσδήποτε αυτό με το οποίο ωνομασθήκαμε εμείς, ως Εκκλησία του Χριστού, την οποία ως θεμέλιο βαστάζει ο Πέτρος. Βλέπετε πόση είναι η λαμπρότητα και η ομοτιμία του ΠΕΤΡΟΥ και του ΠΑΥΛΟΥ, και ότι από αυτούς τους δύο βαστάζεται η Εκκλησία του Χριστού; Γι’ αυτό και αυτή τώρα απονέμει μία και την ίδια τιμή και στους δύο, εορτάζοντας σήμερα και τους δύο μαζύ ομότιμα. Αλλά εμείς, εξετάζοντας το τέλος τους, ας μιμηθούμε τον τρόπο της ζωής τους (Εβρ. 13, 7-8) . Και εάν όχι τα άλλα, τουλάχιστον την από την ταπείνωση και μετάνοια διόρθωση. Γιατί τα άλλα βέβαια είναι μεγάλα και υψηλά και ταιριάζουν σε μεγάλους και είναι κατάλληλα προς μίμηση από μεγάλους, μερικά ίσως είναι τελείως αμίμητα από όλους, η διόρθωση όμως από την μετάνοια ταιριάζει σε εμάς περισσότερο παρά σε εκείνους, αφού και καθημερινά διαπράττομε ο καθένας πολλά πταίσματα (Ιακ. 3, 2α) και από πουθενά αλλού δεν υπάρχει για εμάς ελπίδα σωτηρίας, εάν δεν αποσπάσωμε αυτήν από την διαρκή μετάνοια. Προηγείται όμως από την μετάνοια, η αναγνώριση και κατανόηση των ιδικών μας πταισμάτων, η οποία είναι μεγάλη αφορμή προς εξιλέωση. Γιατί λέγει ο ψαλμωδός προφήτης προς τον Θεό : ‘Ελέησέ με, γιατί εγώ γνωρίζω την ανομία μου’ (Ψαλμ. 50, 3-5), αποσπώντας με την επίγνωση το έλεος και με την εξαγόρευση και αυτομεμψία θα αποκομίσω τέλεια την συγχώρηση. Καὶ πάλι λέγει: ‘είπα, θα εξαγορεύσω εναντίον μου την ανομία μου προς τον Κύριο, και συ συνεχώρησες την ασέβεια της καρδιάς μου (Ψαλμ. 31, 5). Επειδή την επίγνωση των αμαρτημάτων μας ακολουθεί η αυτοκατάκριση, και αυτήν, η λύπη για τα αμαρτήματα, την οποία ο Παύλος ωνόμασε ‘λύπη κατά Θεόν’ (Β’ Κορ. 7, 10). Αυτήν πάλι την κατά Θεόν λύπη ακολουθεί η με συντριμμένη καρδιά εξομολόγηση και παράκληση προς τον Θεό, και η υπόσχεση της αποχής στο εξής από τις κακίες. Και αυτό είναι η μετάνοια» (Ομιλία ΚΗ’ αγ. Γρηγορίου Παλαμά ΕΠΕ Τομ. 10,  216, 5 – 219, 16).

Γι’ αυτόν τον μέγιστο Απόστολο των Εθνών, τον άγιο ΠΑΥΛΟ, γράφει και ο άγιος ΙΩΑΝΝΗΣ ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ, αρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως (349 – 14 Σεπτεμβρίου 407 μ.Χ.) κατά τα τέλη του 4ου αιώνα μ.Χ. στην δευτέρα ομιλία του προς αυτόν : «Γι’ αυτό εκπλήσσομαι με την δύναμη του Θεού, γι’ αυτό θαυμάζω την προθυμία του Παύλου, επειδή δέχθηκε τόση χάρη, επειδή έκαμε τέτοιο τον εαυτό του. Και σάς παρακαλώ να μη θαυμάζετε μόνον, αλλά και να μιμήσθε το παράδειγμα αυτό της αρετής, επειδή έτσι θα μπορέσωμε να λάβωμε τα ίδια με εκείνον στεφάνια. Εάν όμως απορής ακούοντας ότι, εάν κατορθώσης τα ίδια, θα πετύχης τα ίδια με τον Παύλο, άκουσε αυτόν να λέγη τα εξής : ‘Έχω αγωνισθεί τον καλό αγώνα, έχω φθάσει στο τέλος του δρόμου, έχω διαφυλάξει την πίστη. Λοιπόν, μου επιφυλάσσεται το στεφάνι της δικαιοσύνης, που θα μου δώση σαν ανταμοιβή ο Κύριος, ο δίκαιος κριτής, κατά την ημέρα εκείνη. και όχι μόνον σε εμένα, αλλά και σε όλους που έχουν αγαπήσει την εμφάνισή του’ (Β’ Τιμ. 4, 7-8). Βλέπεις ότι όλους τους καλεί στην ίδια κοινωνία; Επειδή, λοιπόν, υπάρχουν τα ίδια για όλους, ας φροντίσωμε όλοι να γίνωμε άξιοι των αγαθών τα οποία μας έχει υποσχεθεί. Και ας μη δούμε μόνον το μέγεθος και την έκταση των κατορθωμάτων, αλλά και το πάθος της προθυμίας με την οποία απέσπασε τόση χάρη, και την συγγένεια της φύσεως, επειδή είχε όλα αυτά τα κοινά με εμάς. Και έτσι, και τα υπερβολικά δύσκολα, θα μας φανούν εύκολα και ελαφριά, και αφού κοπιάσωμε στον σύντομο αυτό χρόνο, θα φορέσωμε το άφθαρτο και αθάνατο εκείνο στεφάνι, με την χάρη και την φιλανθρωπία του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, στον οποίο ανήκει η δόξα και η δύναμη τώρα και πάντοτε, και στους αιώνες των αιώνων. αμήν» (Β’ Ομιλία για τον Απόστολο Παύλο, ΕΠΕ τομ. 36, 428, 26 – 431, 21).

Μέσα, λοιπόν, σε αυτόν τον λαμπρό εορτασμό τού πολιούχου μας,  και μαζύ με την απελευθέρωση της πόλεως της Καβάλας, το 1913, η χαρά μας είναι μεγάλη, που και πάλι πανηγυρίζομε τον άγιο και ένδοξο ΑΠΟΣΤΟΛΟ ΠΑΥΛΟ τον προστάτη και ιδρυτή της αγίας μας αποστολικής Εκκλησίας των Φιλίππων, της Νεαπόλεως και της Θάσου. Εφέτος μάλιστα, κατά το παρόν έτος 2026, η τοπική μας Εκκλησία εορτάζει και το χαρμόσυνο και σεβάσμιο γεγονός της αισίας και αγλαοκάρπου συμπληρώσεως των εκατόν (100) ετών από την τελετή των ιερών ΕΓΚΑΙΝΙΩΝ του Καθεδρικού μας Ναού του προς τιμήν του πολιούχου μας αγίου Αποστόλου ΠΑΥΛΟΥ αφιερωθέντος και τιμωμένου στους αιώνες, και για το οποίο γεγονός, από την αρχή του έτους ήδη πραγματοποιούνται ανάλογες εορταστικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις.

Ιδιαιτέρως, σήμερα, σας προσκαλούμε για τον εορτασμό του πολιούχου μας αγίου Αποστόλου ΠΑΥΛΟΥ στον καθεδρικό ιερό μας Ναό :

α) την ΚΥΡΙΑΚΗ 28η  ΙΟΥΝΙΟΥ στις 7 το απόγευμα στον Μέγα Αρχιερατικό ΕΣΠΕΡΙΝΟ και στη συνέχεια στις 8:30 στην ιερά ΛΙΤΑΝΕΥΣΗ της σεπτής Εικόνος του στα Βήματα του αγίου Αποστόλου, από τον ιερό Ναό μέχρι το μνημείο τής αφίξεώς του στην αρχαία Νεάπολη, στο κέντρο της Καβάλας, όπου θα τελεσθή η αρτοκλασία και θα επακολουθήση το θείο Κήρυγμα,

β) την ΔΕΥΤΕΡΑ 29η  ΙΟΥΝΙΟΥ το πρωΐ στον ΟΡΘΡΟ, στο Αρχιερατικό ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟ και στην ΔΟΞΟΛΟΓΙΑ για την απελευθέρωση της πόλεως μας από την Βουλγαρική κατοχή το 1913, επί παρουσία του εξοχωτάτου Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνου Τασούλα, και

γ) το βράδυ της ΔΕΥΤΕΡΑΣ 29ης ΙΟΥΝΙΟΥ στις 9 μ.μ. στην ιερά ΑΓΡΥΠΝΙΑ που θα πραγματοποιηθή στην πρώτη εκκλησία του αποστόλου ΠΑΥΛΟΥ στην  αρχαία πόλη των Φιλίππων, η οποία μας παραχωρείται ευγενώς από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Καβάλας για την πραγματοποίηση αυτής τής λατρευτικής μας συνάξεως.

Σας περιμένομε όλους και όλες με μεγάλη χαρά και πνευματική αγαλλίαση.

Με εγκάρδιες πατρικές ευχές και ευλογίες,

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ Ο ΦΙΛΙΠΠΩΝ, ΝΕΑΠΟΛΕΩΣ & ΘΑΣΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΣ




Σέρρες: Η Σχολή Χορού παρουσιάζει «Η Πριγκίπισσα και ο Βάτραχος»

Με τη χοροθεατρική παράσταση «Η Πριγκίπισσα και ο Βάτραχος» συμμετέχει η Σχολή Χορού του Δήμου Σερρών στις επετειακές εκδηλώσεις «Ελευθέρια 2026».

Η παράσταση θα παρουσιαστεί την Παρασκευή 26 Ιουνίου 2026, στις 21:00, στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Σερρών «Αστέρια».

Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Σχολής Χορού θα παρουσιάσουν μια πρωτότυπη χοροθεατρική προσέγγιση του αγαπημένου παραμυθιού, σε μια βραδιά γεμάτη χορό, μουσική και φαντασία.

Την καθοδήγηση της παράστασης έχει η δασκάλα χορού Όλγα Γιαζόφσκι.

Ο Δήμος Σερρών και το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών προσκαλούν το κοινό να παρακολουθήσει την παράσταση και να στηρίξει την προσπάθεια των παιδιών και των εκπαιδευτών της Σχολής Χορού.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.




Καβάλα: Εκδρομή του ΟΔΕΓ στα Πομακοχώρια της Ξάνθης

Εκδρομή στα Πομακοχώρια της Ξάνθης πραγματοποίησε την Κυριακή 21 Ιουνίου 2026 ο Όμιλος Καβάλας για τη Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας, προσφέροντας στα μέλη και τους φίλους του μια γνωριμία με μια ιδιαίτερη περιοχή της οροσειράς της Ροδόπης.

Με αφορμή τον στίχο «Όμορφη και παράξενη πατρίδα, ωσάν αυτή που μου ’λαχε δεν είδα», ο ΟΔΕΓ Καβάλας περιγράφει την εκδρομή ως μια εμπειρία επαφής με τον πολιτισμό, την ιστορία, τις παραδόσεις και το φυσικό περιβάλλον των Πομακοχωρίων.

Πρώτος σταθμός ήταν η Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση «Πλέτενο», στον Κένταυρο, ένα από τα μεγαλύτερα Πομακοχώρια της Ξάνθης.

Σύμφωνα με τον ΟΔΕΓ, το «Πλέτενο» δημιουργήθηκε μέσα από εργασία προσομοίωσης επιχείρησης στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας του Κενταύρου, όταν μαθήτριες αποφάσισαν να μετατρέψουν το ενδιαφέρον τους για χειροποίητες δημιουργίες σε επαγγελματική δραστηριότητα.

Στον χώρο παρουσιάζονται δημιουργίες που συνδυάζουν την παράδοση με το σύγχρονο design, όπως τσάντες, αξεσουάρ, είδη σπιτιού, υφαντά και κεντήματα.

Ιδιαίτερο συμβολισμό έχει και το κτίριο όπου στεγάζεται η επιχείρηση, καθώς πρόκειται για το παλιό φυλάκιο της περιοχής, στο σημείο όπου βρισκόταν η γνωστή «μπάρα» που μέχρι το 1995 περιόριζε την πρόσβαση στα Πομακοχώρια.

Όπως σημειώνει ο Όμιλος, η σημερινή χρήση του χώρου αναδεικνύει την προσπάθεια των γυναικών της περιοχής να βγουν δυναμικά στην αγορά εργασίας, διατηρώντας ταυτόχρονα στοιχεία της παράδοσής τους.

Διαδρομή σε Σμίνθη, Θέρμες και Εχίνο

Επόμενος σταθμός της εκδρομής ήταν η Σμίνθη, όπου οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν το νέο λευκό τζαμί της περιοχής.

Η διαδρομή συνεχίστηκε προς τις Θέρμες, όπου ορισμένοι από τους συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις ανοιχτές βάθρες με τα ιαματικά νερά.

Ακολούθησε μεσημεριανό γεύμα στην παραδοσιακή ταβέρνα του Καλεμτζή, ενώ στην επιστροφή πραγματοποιήθηκαν επισκέψεις στο παλαιό βυζαντινό λουτρό των Θερμών, στον μικρό τεκέ της περιοχής και στο ανάγλυφο του Μίθρα Ταυροκτόνου.

Τελευταίος σταθμός ήταν ο Εχίνος, ένα από τα σημαντικότερα κεφαλοχώρια των Πομάκων, με τρία τεμένη και πλούσια ιστορική διαδρομή.

Σύμφωνα με την αναφορά του ΟΔΕΓ, ιδιαίτερη μνεία έγινε στο Οχυρό του Εχίνου, μέρος της Γραμμής Μεταξά, το οποίο κατά τη γερμανική εισβολή της 6ης Απριλίου 1941 αντιστάθηκε για τρεις ημέρες.

Στον Εχίνο οι συμμετέχοντες επισκέφθηκαν επίσης το παλαιό τζαμί «Καρατζά Αχμέτ», το οποίο, σύμφωνα με την περιγραφή της εκδρομής, χτίστηκε στη βάση παλαιότερου τεκέ, στοιχείο που αναδεικνύει την πολυεπίπεδη θρησκευτική παράδοση της περιοχής.

Η εκδρομή ολοκληρώθηκε με στάση για καφέ στην Παλιά Πόλη της Ξάνθης, δίπλα στον ποταμό Κόσυνθο.

Ξενάγηση στην ιστορία, τις παραδόσεις και τη φύση της Ροδόπης

Συνοδός της εκδρομής ήταν η Έλενα Γκώγκου, βοτανογνώστρια και μελετήτρια της περιοχής, η οποία παρουσίασε στους συμμετέχοντες στοιχεία για τις παραδόσεις, την ιστορία και τη χλωρίδα της οροσειράς της Ροδόπης.

Ο ΟΔΕΓ Καβάλας σημειώνει ότι η εκδρομή έδωσε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να γνωρίσουν από κοντά έναν τόπο με ιδιαίτερη πολιτισμική ταυτότητα, φυσική ομορφιά και ιστορικό ενδιαφέρον.

Την ανακοίνωση υπογράφει το Διοικητικό Συμβούλιο του Ομίλου Καβάλας για τη Διάδοση της Ελληνικής Γλώσσας.




Πασχαλίδης: Παρέμβαση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τον Μηχανισμό Ανάκαμψης

Ο Βουλευτής Π.Ε Καβάλας και Θάσου, Γιάννης Πασχαλίδης, συμμετείχε στη Διακοινοβουλευτική Συνεδρίαση στα πλαίσια της Επιτροπής Ελέγχου του Προϋπολογισμού της Ε.Ε.  που έλαβε χώρα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις 24.6.2026.

Κατά τη συνεδρίαση, με αντικείμενο τον «Μηχανισμό Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας», ο Βουλευτής υπογράμμισε, μέσω της παρέμβασής του, τον θετικό αντίκτυπο του Μηχανισμού στην ελληνική οικονομία, καθώς και τη σημασία της αποτελεσματικής αξιοποίησης των διαθέσιμων ευρωπαϊκών πόρων.Σημείωσε, μεταξύ άλλων, πως η Ελλάδα συγκαταλέγεται  στα κράτη-μέλη με υψηλό αριθμό αιτημάτων πληρωμής, γεγονός που δείχνει επιχειρησιακή ωριμότητα και ταχεία υλοποίηση.

Στο περιθώριο της συνεδρίασης, είχε συναντήσεις με τους Ευρωβουλευτές Μανώλη Κεφαλογιάννη, Ευάγγελο Μεϊμαράκη και ΦρέντιΜπελέρη. Στο επίκεντρο των συζητήσεων βρέθηκαν ζητήματα τοπικού ενδιαφέροντος, με ιδιαίτερη έμφαση να δίνεται στις εκτεταμένες ζημιές στα Τενάγη Φιλίππων από τα πλημμυρικά φαινόμενα και στην ανάγκη άμεσης προώθησης ουσιαστικών λύσεων και αποζημιώσεων.




Σέρρες: «Νέα εποχή» για το Αυτοκινητοδρόμιο μετά τη χρηματοδότηση των 9 εκατ. ευρώ

Για «νέα εποχή» στο Αυτοκινητοδρόμιο Σερρών κάνει λόγο η Δήμαρχος Σερρών Βαρβάρα Μητλιάγκα, με αφορμή την ανακοίνωση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για χρηματοδότηση ύψους 9 εκατομμυρίων ευρώ με στόχο την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων.

Η εξέλιξη αφορά ένα έργο που, σύμφωνα με τη Δήμαρχο, μπορεί να λειτουργήσει ως ισχυρός μοχλός ανάπτυξης για την περιοχή και να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση των Σερρών στον χάρτη του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Η κ. Μητλιάγκα σημείωσε ότι η ανακοίνωση του Πρωθυπουργού έγινε μέσα από δήλωσή του στο NewsAuto και εξέφρασε την ικανοποίησή της για τη χρηματοδότηση, επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ένα διαχρονικό αίτημα της τοπικής κοινωνίας.

Όπως ανέφερε, το τελευταίο διάστημα αναπτύχθηκε ουσιαστική και παραγωγική συνεργασία μεταξύ του Δήμου Σερρών και του Υπουργείου Παιδείας και Αθλητισμού, με στόχο την ανάδειξη των δυνατοτήτων και της αναπτυξιακής προοπτικής του Αυτοκινητοδρομίου.

Η Δήμαρχος Σερρών ευχαρίστησε δημόσια τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, τονίζοντας ότι «πίστεψε στο όραμα για τον τόπο μας».

Παράλληλα, ευχαρίστησε τον Υφυπουργό Εξωτερικών και Βουλευτή Σερρών Τάσο Χατζηβασιλείου, σημειώνοντας ότι από την πρώτη στιγμή στήριξε την προσπάθεια εξεύρεσης πόρων και συνέβαλε στην προώθηση του αιτήματος στα αρμόδια κέντρα λήψης αποφάσεων.

Ευχαριστίες απηύθυνε και στον Αναπληρωτή Υπουργό Αθλητισμού Γιάννη Βρούτση, για την, όπως ανέφερε, εξαιρετική συνεργασία και την ανταπόκρισή του σε ένα ζήτημα που αφορά το μέλλον των Σερρών.

Η κ. Μητλιάγκα υπογράμμισε ότι η αναβάθμιση του Αυτοκινητοδρομίου δεν αφορά μόνο τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά και την εξωστρέφεια των Σερρών, την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας, την προσέλκυση επισκεπτών και επενδύσεων, καθώς και τη δημιουργία νέων ευκαιριών για την περιοχή.

Η Δημοτική Αρχή, όπως σημείωσε, θα συνεχίσει να εργάζεται με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, ώστε η εξαγγελία να μετατραπεί σύντομα σε έργο και να αποδώσει τα μέγιστα οφέλη για τους πολίτες των Σερρών.

«Σήμερα είναι μια πολύ καλή ημέρα για τις Σέρρες. Και είναι μια ημέρα που μας επιτρέπει να βλέπουμε με μεγαλύτερη αισιοδοξία το μέλλον ενός εμβληματικού έργου για τον τόπο μας», ανέφερε χαρακτηριστικά η Δήμαρχος Σερρών.




Πιερρακάκης σε Ανδρουλάκη για εξωδικαστικό και σύγκλιση με την Ευρώπη

Στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Νίκο Ανδρουλάκη απάντησε από το βήμα της Βουλής ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά τη συζήτηση και ψήφιση του πολυνομοσχεδίου που περιλαμβάνει ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό, το ιδιωτικό χρέος, τον νόμο Κατσέλη και μέτρα ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος.

Στις παρεμβάσεις του, ο κ. Πιερρακάκης υπερασπίστηκε τη ρύθμιση της κυβέρνησης για τις ενεργές υποθέσεις του νόμου Κατσέλη, τονίζοντας ότι δεν περιορίζεται στην εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου, αλλά εισάγει και αναδρομικότητα για όσους βρίσκονται σε ενεργή ρύθμιση.

Παράλληλα, απάντησε στην κριτική για τον εξωδικαστικό μηχανισμό, χαρακτηρίζοντάς τον επιτυχημένο μέτρο, καθώς, όπως ανέφερε, οι επιτυχείς ρυθμίσεις αυξήθηκαν από 2.706 το 2022 σε 21.680 το 2025.

«Η αύξηση είναι της τάξης του 700%. Συγχωρήστε με, εγώ όταν βλέπω κάπου 700% αύξηση δεν κρίνω το μέτρο αποτυχημένο. Επιτυχημένο μάλλον το κρίνω», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο Υπουργός σημείωσε ότι ο εξωδικαστικός μηχανισμός αφορά ρυθμίσεις ύψους 19 δισ. ευρώ, ποσό που, σύμφωνα με τον ίδιο, είναι περίπου τριπλάσιο από τις ρυθμίσεις των 120 δόσεων την περίοδο 2018-2019.

Ανέφερε ακόμη ότι ο εξωδικαστικός μπορεί να φτάσει κατά κανόνα τις 240 δόσεις και, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, ακόμη και τις 420 δόσεις, ενώ με το νομοσχέδιο μειώνεται το κατώφλι υπαγωγής από τις 10.000 στις 5.000 ευρώ.

Αναδρομικότητα και νόμος Κατσέλη

Απαντώντας στον Νίκο Ανδρουλάκη για τον νόμο Κατσέλη, ο Κυριάκος Πιερρακάκης υποστήριξε ότι η ανάγκη νέας νομοθέτησης, 16 χρόνια μετά, δείχνει ότι το πλαίσιο είχε κενά ως προς την ασφάλεια δικαίου.

Ο Υπουργός επανέλαβε ότι η κυβέρνηση εφαρμόζει «κάτι παραπάνω» από την απόφαση του Αρείου Πάγου, καθώς, όπως είπε, η αναδρομικότητα δεν περιλαμβάνεται στο κείμενο της απόφασης, αλλά αποτελεί κυβερνητική επιλογή.

Σε σχέση με όσους έχουν ήδη αποπληρώσει ή έχασαν τη ρύθμιση, ο κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι στις περισσότερες περιπτώσεις αποπληρωμής η εξόφληση έγινε εφάπαξ, ενώ για όσους έχασαν τη ρύθμιση έχουν ήδη παραχθεί έννομα αποτελέσματα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το άνοιγμα αυτών των υποθέσεων θα δημιουργούσε μεγάλη νομική και συστημική αβεβαιότητα, καθώς θα απαιτούσε την αναδρομική επανεξέταση χιλιάδων παλαιών φακέλων.

Η αναφορά στη σύγκλιση με την Ευρώπη

Στην τρίτη παρέμβασή του προς τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, ο Κυριάκος Πιερρακάκης αναφέρθηκε και στα στοιχεία σύγκλισης της ελληνικής οικονομίας με την Ευρώπη.

Όπως είπε, το πραγματικό αποπληθωρισμένο κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ελλάδας αυξήθηκε κατά 13% από το 2019 έως το 2025, όταν ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος ήταν 5,7%.

Παράλληλα, ανέφερε ότι το πραγματικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών αυξήθηκε κατά 14,3%, έναντι 6,6% στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Υπάρχει σύγκλιση. Απλώς θέλουμε αυτή η σύγκλιση να επιταχυνθεί», σημείωσε ο Υπουργός, υποστηρίζοντας ότι οι κινήσεις της κυβέρνησης υπέρ των πολιτών στηρίζονται στους «βαθμούς ελευθερίας» που, όπως είπε, κατέκτησε η χώρα τα προηγούμενα χρόνια.

Πολιτική αντιπαράθεση με αιχμές

Η αντιπαράθεση του Κυριάκου Πιερρακάκη με τον Νίκο Ανδρουλάκη είχε και έντονο πολιτικό τόνο, με τον Υπουργό να κατηγορεί την αντιπολίτευση για υπερβολές.

Αναφερόμενος στις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Πιερρακάκης είπε ότι η κυβέρνηση υιοθετεί όσες θεωρεί λογικές, ωστόσο πρόσθεσε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις διακρίνει υπερβολή.

«Ώρες-ώρες νιώθω ότι στον ανταγωνισμό σας με τον κύριο Τσίπρα, είστε έτοιμος να εισβάλετε στο Νομισματοκοπείο», ανέφερε χαρακτηριστικά, απευθυνόμενος στον κ. Ανδρουλάκη.

Ο Υπουργός υποστήριξε ότι οι κυβερνητικές παρεμβάσεις για το ιδιωτικό και το δημόσιο χρέος, καθώς και για τη συνολική στήριξη της κοινωνίας, κινούνται στο πλαίσιο των οικονομικών δυνατοτήτων της χώρας.

Όπως είπε, στόχος είναι η βελτίωση της κατάστασης για κάθε πολίτη, «χωρίς υπερβολή» και χωρίς πολιτική λογική που «τάζει τα πάντα σε όλους».

Ακολουθούν οι παρεμβάσεις του Κυριάκου Πιερρακάκη προς τον Νίκο Ανδρουλάκη:

Δεύτερη παρέμβαση:

Κυρία Πρόεδρε, 

Κύριε Ανδρουλάκη, 

Αισθάνομαι την ανάγκη να απαντήσω σε κάποια σημεία στο πλαίσιο της γόνιμης ανταλλαγής απόψεων που έχουμε μεταξύ μας στον κοινοβουλευτικό διάλογο και να ξεκινήσω με δύο παραδοχές. Η πρώτη παραδοχή είναι επειδή αναφέρατε τον Νόμο Κατσέλη ως έναν νόμο σταθμό. Να πω ότι σίγουρα πιστεύω ότι μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι ένας νόμος για τον οποίον χρειάζεται να έρθεις μετά και να νομοθετήσεις- 16 χρόνια, αφού ήρθε- για να προσδιορίσεις σημεία της εφαρμογής του – αντανακλά ότι αυτός ο νόμος είχε κάποια κενά.

Άρα, εκ των πραγμάτων, χρειαζόμαστε μεγάλη ασφάλεια δικαίου σε οτιδήποτε κάνουμε και δεν παρήγαγε ο νόμος αυτός, αυτή την ασφάλεια δικαίου. Ο εξωδικαστικός, τον οποίον κριτικάρατε, την παράγει – θα έρθω σε αυτό αμέσως μετά. 

Η δεύτερη παραδοχή την οποία θέλω να κάνω είναι το ότι είπατε στην ομιλία σας, ότι ήμασταν αναγκασμένοι να εφαρμόσουμε την απόφαση του Αρείου Πάγου. Προφανώς η απόφαση παράγει νομολογία.

Εμείς έχουμε έρθει και εφαρμόζουμε κάτι παραπάνω από την απόφαση. Θα επαναλάβω αυτό που είπα πριν στον κύριο Φάμελλο: Ζητήστε από τους συνεργάτες σας να σας δώσουν το κείμενο της απόφασης του Αρείου Πάγου και να μας πουν, να σας πουν, πού υπάρχει η λέξη αναδρομικότητα, όπως αυτή που ερχόμαστε να εφαρμόσουμε εμείς για όσους βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε ενεργό ρύθμιση. 

Θα διαπιστώσετε ότι δεν υπάρχει. Αυτή είναι η κυβερνητική απόφαση και η κυβερνητική επιλογή, η οποία έρχεται να ενταχθεί σε ένα ευρύτερο σχέδιο νόμου που περιλαμβάνει μια σειρά από ρυθμίσεις για το ιδιωτικό χρέος στις οποίες αναφερθήκατε.

Και απλώς για να απαντήσω στα δύο σημεία που βάλατε σε σχέση με την εφαρμογή της αναδρομικότητας, να πω ότι στις περιπτώσεις όσων έχουν ήδη αποπληρώσει, η κυρία κατοικία έχει ήδη διασωθεί και στις περισσότερες περιπτώσεις η εξόφληση έχει γίνει εφάπαξ, δηλαδή με καταβολή του υπολοίπου κεφαλαίου. Τα δάνεια αυτά ήταν συνήθως μακράς διάρκειας, 20 έτη όταν κάποιος εξοφλεί εφάπαξ δεν συνεχίζει να επιβαρύνεται με μελλοντικούς τόκους. Άρα, πολύ απλά δεν υπάρχει τόκος προς επιστροφή και εμείς εδώ νομοθετούμε τον υπολογισμό του τόκου με βάση το μήνα.

Δεύτερον, στις περιπτώσεις όσων έχασαν τη ρύθμιση, έχουν ήδη παραχθεί συγκεκριμένα έννομα αποτελέσματα, και για τις δύο πλευρές, επειδή επί μήνες ή χρόνια δεν καταβάλλονταν οι συμφωνημένες δόσεις. Το να ανοίξουν ξανά αυτές οι υποθέσεις, επειδή αναφερθήκατε στην ασφάλεια δικαίου, θα δημιουργούσε τεράστια νομική και συστημική αβεβαιότητα, καθώς θα απαιτούσε την αναδρομική επανεξέταση χιλιάδων παλαιών φακέλων, πολλοί από τους οποίους στηρίζονται σε τελεσίδικες αποφάσεις δεκαετίας. Και εδώ να προσθέσω ότι 70% αυτών των περιπτώσεων, όπως ανέφερα και πριν, δεν είχαν καταβάλει ούτε μία δόση, ούτε μέρος μίας δόσης.

Να έρθω στον εξωδικαστικό όμως, γιατί θα μου πείτε τι γίνεται με αυτούς τους ανθρώπους; Θα σας απαντήσω ότι μπορούν κάλλιστα να υπαχθούν στον εξωδικαστικό. Και επειδή αναφερθήκατε κριτικά στον εξωδικαστικό, εγώ θα πω ότι συνολικά ο εξωδικαστικός αφορά 19 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό τριπλάσιο περίπου από όσους μπήκαν στις 120 δόσεις το ‘18-‘19 στις οποίες αναφερθήκατε. Και επίσης να προσθέσω ότι ο εξωδικαστικός μπορεί να φτάσει κατά κανόνα τις 240 δόσεις, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και τις 420 δόσεις. Και οι 72 δόσεις που βάζουμε δεν έχουν κάποια προϋπόθεση όπως αναφέρατε, απλώς αφορούν παλαιά χρέη μέχρι το ’23, μετά μπορούν να υπαχθούν στις τυπικές δόσεις της ΑΑΔΕ. Μάλιστα, ο εξωδικαστικός είχε, για να αναφέρω πάλι τα στοιχεία, 2.706 επιτυχείς ρυθμίσεις το 2022, 21.680 ρυθμίσεις το 2025. Η αύξηση είναι της τάξης του 700%.

Συγχωρήστε με, εγώ όταν βλέπω κάπου 700% αύξηση δεν κρίνω το μέτρο αποτυχημένο. Επιτυχημένο μάλλον το κρίνω. Ακουμπά όλη την κοινωνία.

Και έχει δικαιοσύνη ο εξωδικαστικός. Γιατί δεν κάνει την ίδια ρύθμιση για όλους. Η ρύθμιση είναι πολύ μεγαλύτερη και το κούρεμα για εκείνους που πραγματικά έχουν κοινωνική ανάγκη.

Άρα πώς απορρίπτετε αυτό το μέτρο; Αντί να το αγκαλιάζετε και μάλιστα σε ένα σχέδιο νόμου στο οποίο ερχόμαστε και μειώνουμε το κατώφλι υπαγωγής στον εξωδικαστικό από τις 10.000 στις 5.000 ευρώ. Άρα το μέτρο δουλεύει και δουλεύει γιατί δεν μείναμε αδρανείς. Από την πρώτη μέρα μέχρι σήμερα το εργαλείο το βελτιώνουμε αυτό ξανά και ξανά, σε πολλαπλές παρεμβάσεις και στο σημερινό σχέδιο νόμου. 

Και κλείνω , κύριε Ανδρουλάκη – αισθάνομαι την ανάγκη απλώς να κάνω και μία αναφορά, δεν το αναφέρατε εσείς – ο κύριος Κουκουλόπουλος αναφέρθηκε κατά κόρον σε κριτική για το Υπερταμείο και αν δεν κάνω λάθος, εδώ μέσα στην αίθουσα αναφέρθηκε γιατί το Υπερταμείο, το οποίο μετονομάζεται σε Ελληνικό Αναπτυξιακό Ταμείο, συνεχίζει και αποπληρώνει κομμάτι του δημοσίου χρέους.

Δεν νομίζω ότι υπάρχει μεγαλύτερη συνθήκη κοινωνικής δικαιοσύνης απ’ το να μην μεταφέρει κανείς το βάρος στις επόμενες γενιές, ίσα-ίσα είναι πάρα πολύ σπουδαίο το ότι περισσότερες θυγατρικές του Υπερταμείου, του Ελληνικού Αναπτυξιακού Ταμείου πλέον, έχουν γυρίσει σε κερδοφορία. Και επιστρέφουμε στην αποπληρωμή του χρέους με έναν τρόπο τέτοιο που το 2032 έχει πάψει πλέον να είναι ρίσκο και είμαστε σε θέση διαρκώς να βελτιώνουμε την οικονομική συνθήκη της χώρας. Γιατί αυτό είναι και η τελική μου απάντηση στην κριτική σας.

Μου λέτε: «μας λέτε ότι όλα πάνε καλά», δεν σας λέω αυτό. Σας λέω ότι όλα πάνε καλύτερα. Και η δική μας δουλειά ποια είναι; Διαρκώς να βελτιώνουμε αυτή τη συνθήκη για κάθε Ελληνίδα, για κάθε Έλληνα, σε κάθε πρόβλημα το οποίο βιώνει. Όλες οι κινήσεις που κάνουμε και για το ιδιωτικό χρέος και για το δημόσιο χρέος και για τη συνολική στήριξη της κοινωνίας, εκεί κατατείνουν, γιατί είναι αυτές ρεαλιστικές, στο πλαίσιο των οικονομικών δυνατοτήτων της χώρας και κρύβουν μέσα τους αλήθεια.

Και όχι υπερβολή και όχι το να τάζεις τα πάντα σε όλους.

Σας ευχαριστώ πολύ. 

Τρίτη παρέμβαση:

Ξεκινώ με κάποια οφειλόμενα στοιχεία, κυρία Πρόεδρε, επειδή ο κύριος Ανδρουλάκης ζήτησε να μιλήσουμε με όρους σύγκλισης με την Ευρώπη. 

Να πω, λοιπόν, με όρους σύγκλισης με την Ευρώπη, ότι η Ελλάδα συγκλίνει. Το πραγματικό αποπληθωρισμένο κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ελλάδας έχει αυξηθεί 13% από το 2019 μέχρι το 2025, ευρωπαϊκά ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 5,7%. Όγδοη καλύτερη επίδοση στην Ευρωπαϊκή Ένωση (έχει η Ελλάδα) με πραγματικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, συν 14,3%, όταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 6,6%. 

Άρα, υπάρχει σύγκλιση. Απλώς θέλουμε αυτή η σύγκλιση να επιταχυνθεί. Και αυτό γίνεται με βάση όλα αυτά τα οποία κατακτάμε. Γιατί μου είπατε, κύριε Ανδρουλάκη, με ποιους βαθμούς ελευθερίας νομοθέτησε η Κυβέρνηση Παπανδρέου. Εγώ θα σας πω με ποιους βαθμούς ελευθερίας νομοθέτησε η Κυβέρνηση Μητσοτάκη. Με τους βαθμούς ελευθερίας που αυτή κατέκτησε όλα αυτά τα χρόνια. Για να μπορούμε να ερχόμαστε σήμερα και να κάνουμε αυτές τις κινήσεις υπέρ των πολιτών. 

Και δεν μου απαντήσατε, που σας ζήτησα να μου απαντήσετε, σε ποιο σημείο της απόφασης του Αρείου Πάγου υπήρχε η αναδρομικότητα την οποία επικαλείστε; Εσείς την είπατε στο TikTok. Ο Άρειος Πάγος, όμως, δεν την ανέφερε κάπου. Ερχόμαστε και το κάνουμε εμείς με τον σωστό τρόπο. Και όλα τα εργαλεία τα οποία βάζουμε, έχουν ακριβώς αυτό το χαρακτήρα. 

Να κλείσω με μια τοποθέτηση επί προσωπικού, γιατί κι εσείς κάνατε το ίδιο λάθος που έκανε πριν ο κύριος Γερουλάνος, αποφασίσατε να αναφερθείτε σε εμένα, είναι χόμπι σας, επί προσωπικού. Και να πω ότι είμαι μέλος της Νέας Δημοκρατίας το 2015, του τέλους της, και εξαιρετικά υπερήφανος για αυτό. Και εξαιρετικά υπερήφανος για την κυβέρνηση στην οποία μετέχω. Ακριβώς επειδή δεν χρειάζεται να αναφέρω τους λαϊκισμούς, τους οποίους αναφέρατε εσείς και η κοινοβουλευτική σας ομάδα. 

Και αυτό είναι μια συνολική κατάκτηση της ελληνικής κοινωνίας, μια συνολική κατάκτηση αυτής της κυβέρνησης. Διαβάζω τις προτάσεις σας, όποιες είναι λογικές, τις υιοθετούμε, αλλά σε κάποιες, κύριε Ανδρουλάκη, επιτρέψτε μου, νιώθω ώρες- ώρες ότι στον ανταγωνισμό σας με τον κύριο Τσίπρα, είστε έτοιμος να εισβάλετε στο Νομισματοκοπείο. 

Νομίζω, λοιπόν, ότι υπάρχει μια υπερβολή σε όλα αυτά. Την κατανοώ πολιτικά, δεν την κατανοώ κυβερνητικά. Και νομίζω ότι είναι λάθος. Και είναι ένα λάθος το οποίο δεν πρέπει να συνεχίσετε να επιμένετε. 

Σας ευχαριστώ.




Θάσος: Φωτισμός και καθαριότητα στα Λιμενάρια στο επίκεντρο

Το ζήτημα του ηλεκτροφωτισμού και της καθαριότητας στο λιμάνι και στους παραλιακούς κοινόχρηστους χώρους των Λιμεναρίων φέρνει στο Δημοτικό Συμβούλιο η Λαϊκή Συσπείρωση Θάσου, με έγγραφό της προς τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, τον Δήμαρχο Θάσου και τους δημοτικούς συμβούλους.

Η παρέμβαση γίνεται εν μέσω της τουριστικής περιόδου, σε μια περιοχή με αυξημένη επισκεψιμότητα και έντονη καθημερινή δραστηριότητα, τόσο από κατοίκους και επισκέπτες όσο και από επαγγελματικά τουριστικά σκάφη.

Στο έγγραφό της, η Λαϊκή Συσπείρωση αναφέρει ότι η κατάσταση στον ηλεκτροφωτισμό των παραλιακών κοινόχρηστων χώρων των Λιμεναρίων παραμένει προβληματική. Ειδική αναφορά γίνεται στον προσήνεμο μόλο, στο Βαθύ, στο Νησάκι και στην περιοχή του εμβληματικού «Παλατακίου».

Σύμφωνα με την παράταξη, ο προσήνεμος μόλος παραμένει ουσιαστικά στο σκοτάδι, παρά το γεγονός ότι, όπως αναφέρει, το 2019 είχε παραδοθεί πλήρως φωτισμένος. Αντίστοιχα, σημειώνεται ότι ο φωτισμός στο «Παλατάκι» δεν αναδεικνύει πλέον το μνημείο όπως στο παρελθόν, καθώς δεν έχουν γίνει οι αναγκαίες παρεμβάσεις αποκατάστασης.

Η Λαϊκή Συσπείρωση θέτει επίσης ζήτημα καθαριότητας στο λιμάνι των Λιμεναρίων, τονίζοντας ότι πρόκειται για χώρο με αυξημένη χρήση κατά τη θερινή περίοδο και ότι η εικόνα του δεν μπορεί να αφήνεται στην τύχη της.

Τα ερωτήματα της Λαϊκής Συσπείρωσης

Η παράταξη ζητά από τη Δημοτική Αρχή να ενημερώσει πότε θα αποκατασταθούν οι βλάβες και οι ελλείψεις στο δίκτυο ηλεκτροφωτισμού του λιμανιού και των παραλιακών κοινόχρηστων χώρων.

Παράλληλα, ζητά να απαντηθεί ποια μέτρα θα ληφθούν για την τακτική και επαρκή καθαριότητα του λιμανιού κατά τη θερινή περίοδο.

Τρίτο ερώτημα αποτελεί ο συνολικός σχεδιασμός για τη συντήρηση και αναβάθμιση των υποδομών της περιοχής.

Στο ίδιο έγγραφο, η Λαϊκή Συσπείρωση συνδέει τα προβλήματα με τη χρόνια υποχρηματοδότηση των δήμων και τις ελλείψεις σε προσωπικό, υλικά και πόρους. Αναφέρει χαρακτηριστικά ότι τρεις ηλεκτρολόγοι καλούνται να συντηρούν το σύνολο του δικτύου ηλεκτροφωτισμού του νησιού, ενώ αντίστοιχες ελλείψεις, σύμφωνα με την παράταξη, καταγράφονται και στον τομέα της καθαριότητας.

Τι έχει ανακοινώσει ο Δήμος Θάσου για την καθαριότητα

Το θέμα της καθαριότητας έχει απασχολήσει πρόσφατα και τη Δημοτική Αρχή Θάσου, καθώς ο Δήμος έχει ανακοινώσει παρεμβάσεις για τη διαχείριση των απορριμμάτων κατά την τουριστική περίοδο.

Συγκεκριμένα, ο Δήμος Θάσου έχει προχωρήσει στη μίσθωση press containers για τις τουριστικές περιόδους 2026, 2027 και 2028, με στόχο τη βελτίωση της αποκομιδής και της διαχείρισης των σύμμεικτων απορριμμάτων.

Σύμφωνα με σχετικές δημοσιεύσεις, το συνολικό κόστος της σύμβασης μίσθωσης ανέρχεται σε 443.796 ευρώ με ΦΠΑ για τρία έτη και καλύπτεται από ίδιους πόρους του Δήμου.

Σε νεότερη δημόσια ενημέρωση για το νέο δίκτυο διαχείρισης απορριμμάτων, αναφέρθηκε ότι έχουν ήδη τοποθετηθεί τα πέντε από τα έξι νέα press containers σε κομβικά σημεία του Δήμου Θάσου. Μεταξύ των σημείων που αναφέρονται είναι και τα Λιμενάρια, με press container εντός του χώρου της μαρίνας.

Στην ίδια ενημέρωση επισημάνθηκε ότι η χρήση των press containers είναι υποχρεωτική για τους επαγγελματίες, ιδιαίτερα για τις επιχειρήσεις εστίασης, ενώ οι περίοικοι των περιοχών όπου τοποθετήθηκαν μπορούν επίσης να τα χρησιμοποιούν. Παράλληλα, διευκρινίστηκε ότι οι κάδοι ανακύκλωσης παραμένουν στη θέση τους και προορίζονται αποκλειστικά για ανακυκλώσιμα υλικά.

Η συζήτηση που ανοίγει στο Δημοτικό Συμβούλιο

Με βάση τα παραπάνω, το ζήτημα που τίθεται στο Δημοτικό Συμβούλιο αφορά δύο διαφορετικά αλλά συνδεδεμένα επίπεδα.

Από τη μία πλευρά, η Λαϊκή Συσπείρωση ζητά απαντήσεις για συγκεκριμένα σημεία των Λιμεναρίων, με έμφαση στον ηλεκτροφωτισμό, την καθαριότητα του λιμανιού και τη συντήρηση των κοινόχρηστων χώρων.

Από την άλλη πλευρά, ο Δήμος Θάσου έχει ήδη ανακοινώσει παρεμβάσεις στον τομέα της καθαριότητας, με την τοποθέτηση press containers και την εφαρμογή νέου συστήματος συλλογής σύμμεικτων απορριμμάτων κατά την τουριστική περίοδο.

Η συζήτηση αναμένεται να δείξει πώς συνδέονται οι παρεμβάσεις που έχουν ήδη ανακοινωθεί με τα επιμέρους προβλήματα που καταγράφονται στα Λιμενάρια, καθώς και ποιο χρονοδιάγραμμα υπάρχει για τις ανάγκες ηλεκτροφωτισμού και συντήρησης της περιοχής.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η απάντηση που θα δοθεί για το αν απαιτούνται πρόσθετες παρεμβάσεις στο λιμάνι και στους παραλιακούς χώρους, πέρα από τις ήδη ανακοινωμένες δράσεις για τη διαχείριση των απορριμμάτων.

Σε κάθε περίπτωση, το θέμα αφορά έναν από τους πιο επισκέψιμους οικισμούς της Θάσου και έρχεται σε μια περίοδο κατά την οποία η εικόνα των κοινόχρηστων χώρων, του λιμανιού και της παραλιακής ζώνης έχει ιδιαίτερη σημασία για την καθημερινότητα κατοίκων, επαγγελματιών και επισκεπτών.




Σέρρες: Παρουσιάστηκε η μελέτη για το Κλειστό Κολυμβητήριο «Αθήνα 2004»

Παρουσιάστηκε στον Δήμο Σερρών η επικαιροποιημένη μελέτη του Κλειστού Κολυμβητηρίου «Αθήνα 2004», ενός έργου που χαρακτηρίζεται ιδιαίτερα σημαντικό για την αναβάθμιση των αθλητικών υποδομών της πόλης και την ανάπτυξη του υγρού στίβου.

Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο αμφιθέατρο της ΔΕΥΑ Σερρών, παρουσία του Προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, αντιδημάρχων, δημοτικών συμβούλων, υπηρεσιακών παραγόντων του Δήμου και της ΔΕΥΑΣ, καθώς και εκπροσώπων κολυμβητικών σωματείων.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν η επικαιροποιημένη μελέτη και οι προοπτικές υλοποίησης του έργου, ενώ προβλήθηκαν και οι μακέτες του νέου κολυμβητικού συγκροτήματος.

Στις μακέτες περιλαμβάνεται και το νέο προπονητικό κολυμβητήριο, αποτυπώνοντας την εικόνα μιας σύγχρονης και ολοκληρωμένης εγκατάστασης, που θα εξυπηρετεί αθλήτριες, αθλητές, σωματεία και πολίτες.

Η Δήμαρχος Σερρών Βαρβάρα Μητλιάγκα χαρακτήρισε το νέο Κολυμβητήριο «Αθήνα 2004» ως «το όνειρο που αξίζουν οι Σερραίες, οι Σερραίοι και ο κόσμος του υγρού στίβου».

Στον χαιρετισμό της, η κ. Μητλιάγκα έκανε σύντομη ιστορική αναδρομή στην πορεία του έργου, αναφερόμενη στις αρχικές διαδικασίες που ξεκίνησαν το 2003, στη χρηματοδότηση, στη δημοπράτηση, στις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν, στη διακοπή των εργασιών και στις ενέργειες που ακολούθησαν από το 2019 έως σήμερα

.

Όπως ανέφερε, το 2019, επί θητείας του τότε Υφυπουργού Αθλητισμού Γιώργου Βασιλειάδη, η ολοκλήρωση του κολυμβητηρίου εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, με προϋπολογισμό 5,5 εκατομμύρια ευρώ, κατά τη διάρκεια της δημοτικής θητείας του πρώην Δημάρχου Σερρών Πέτρου Αγγελίδη.

Παράλληλα, η Δήμαρχος αναφέρθηκε στις ενέργειες που ακολούθησαν επί δημαρχίας του Αλέξανδρου Χρυσάφη, όταν διαπιστώθηκε η ανάγκη επικαιροποίησης της μελέτης και εξασφαλίστηκε χρηματοδότηση ύψους 1 εκατομμυρίου ευρώ, επί θητείας του Υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή, για την ενσωμάτωση βιοκλιματικών χαρακτηριστικών στη λειτουργία της εγκατάστασης.

Η κ. Μητλιάγκα υπογράμμισε ότι η σημερινή δημοτική αρχή συνεχίζει με συνέπεια την προσπάθεια που ξεκίνησε τα προηγούμενα χρόνια, με στόχο το έργο να περάσει από το στάδιο του σχεδιασμού στην κατασκευή και την ολοκλήρωσή του.

«Η εν λόγω αθλητική υποδομή αποτελεί το όνειρο που αξίζουν οι Σερραίες, οι Σερραίοι και όλος ο κόσμος του υγρού στίβου. Υπήρχαν πολλά προβλήματα στην υποδομή, τα οποία επιλύθηκαν κατά τη διάρκεια της πορείας, μέσα από την άριστη συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και φορέων», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Η Δήμαρχος πρόσθεσε ότι για μεγάλα έργα όπως αυτό απαιτείται συνεργασία, συνέπεια και επιμονή, ανεξάρτητα από το πόσα χρόνια χρειάζονται, πόσες δημοτικές αρχές περνούν ή πόσες κυβερνήσεις αλλάζουν.

Παράλληλα, υπενθύμισε ότι το 2025 η αθλητική υποδομή εντάχθηκε στα εμβληματικά έργα της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού, διαβεβαιώνοντας ότι η δημοτική αρχή θα συνεχίσει τις απαραίτητες ενέργειες για την υλοποίηση του έργου.

Από την πλευρά τους, ο αρχιτέκτονας Κωνσταντίνος Μερτζιάνης, ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Σταύρος Βαλσαμής και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Hydroment, Δημήτριος Χάρδας, παρουσίασαν τις βασικές παραμέτρους της αναπροσαρμογής, επικαιροποίησης και συμπλήρωσης της μελέτης.

Η παρουσίαση της μελέτης σηματοδοτεί ένα ακόμη ουσιαστικό βήμα προς την ολοκλήρωση ενός έργου με ιδιαίτερη σημασία για την τοπική κοινωνία, τους αθλητές, τα σωματεία και τη νέα γενιά των Σερρών.




Πιερρακάκης σε Φάμελλο: Νομοθετούμε καθολικότητα και αναδρομικότητα

Στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτη Φάμελλο απάντησε από το βήμα της Βουλής ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά τη συζήτηση και ψήφιση του πολυνομοσχεδίου που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ρυθμίσεις για τον εξωδικαστικό μηχανισμό και το ιδιωτικό χρέος.

Ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε στη ρύθμιση που αφορά τις ενεργές υποθέσεις του νόμου Κατσέλη και την εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση προχωρά όχι μόνο σε καθολική εφαρμογή, αλλά και σε αναδρομικότητα.

Απευθυνόμενος στον κ. Φάμελλο, ο Υπουργός ανέφερε ότι αντιλαμβάνεται πως βρίσκεται, όπως είπε, «σε εξαιρετικά δύσκολη θέση», καθώς η κυβέρνηση νομοθετεί «κάτι παραπάνω από την απόφαση του Αρείου Πάγου».

Ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι η αναδρομικότητα δεν αναφέρεται στην απόφαση του Αρείου Πάγου και υποστήριξε πως πρόκειται για πρόσθετη πολιτική επιλογή της κυβέρνησης.

Στην παρέμβασή του, άσκησε κριτική στην αντιπολίτευση, λέγοντας ότι «κουνάει το goalpost», ενώ υποστήριξε ότι η κυβέρνηση φέρνει ρύθμιση ευρύτερη από όσα ζητούνταν δημόσια.

Παράλληλα, αναφέρθηκε σε στοιχεία για την πορεία της ελληνικής οικονομίας, τονίζοντας ότι το πραγματικό αποπληθωρισμένο κατά κεφαλήν ΑΕΠ αυξήθηκε κατά 13% από το 2019 έως σήμερα, ενώ το πραγματικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών αυξήθηκε κατά 14,3% την ίδια περίοδο.

Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση, όπως είπε, οικοδομεί την κοινωνική συνοχή πάνω στην καλή πορεία της οικονομίας, επισημαίνοντας ότι κάθε πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο πολίτης στην καθημερινότητά του αποτελεί και πρόβλημα της κυβέρνησης.

Κλείνοντας, κάλεσε τον Σωκράτη Φάμελλο και τον ΣΥΡΙΖΑ να υπερψηφίσουν τη ρύθμιση, με βάση, όπως ανέφερε, την προηγούμενη δημόσια τοποθέτησή τους υπέρ της καθολικής εφαρμογής της απόφασης.

Ακολουθεί η παρέμβαση του Κυριάκου Πιερρακάκη:

Σας ευχαριστώ κυρία Πρόεδρε,

Κύριε Φάμελλε,

Ξεκινώ από το τελευταίο σημείο, το οποίο -και για όσους μας βλέπουν – νομίζω-είναι το πιο ενδιαφέρον. Και να ξεκινήσω δηλώνοντας πάρα πολύ μπερδεμένος. Και είμαι μπερδεμένος με την εξής έννοια: σας μελετώ συχνά -το ξέρετε και μου αρέσουν οι συζητήσεις που έχουμε εντός Βουλής- και άκουσα τι είπατε στον Δικηγορικό Σύλλογο.

Άκουσα όλη την ομιλία σας. Και στην ομιλία σας λέγατε καθολική εφαρμογή της απόφασης του Αρείου Πάγου. Πού είμαι μπερδεμένος λοιπόν; Γιατί παρερμηνεύσατε και αυτά τα οποία έλεγα.

Τι έλεγα, τι έλεγε και ο κύριος Στουρνάρας; Να δούμε την απόφαση και να δούμε πώς θα την εντάξουμε στο ευρύτερο χρηματοπιστωτικό σύστημα και στις ευρύτερες αποφάσεις του δημοσίου χρέους. Παρακαλώ, λοιπόν, όλους εσάς εκεί που χαμογελάτε, κύριε Μπάρκα, βγάλτε την απόφαση του Αρείου Πάγου και πείτε μου, πού λέει τη λέξη αναδρομικότητα; Σας παρακαλώ, στην απάντησή σας, πάρτε την απόφαση, αναφέρετέ μου πού ο Άρειος Πάγος επιβάλλει στην κυβέρνηση τη λέξη αναδρομικότητα;

Γιατί την αναδρομικότητα, κύριε Φάμελλε, και στην ομιλία σας στον ΔΣΑ τυγχάνει να μην την αναφέρατε ούτε εσείς. Οπότε, αντιλαμβάνομαι ότι είστε σε εξαιρετικά δύσκολη θέση σήμερα που έρχεται η κυβέρνηση και νομοθετεί κάτι παραπάνω από την απόφαση του Αρείου Πάγου, γιατί πέρα από την καθολικότητα κάνουμε και αναδρομικότητα.

Και έρχεστε τώρα και κάνετε αυτό το οποίο -μιας και έχουμε Μουντιάλ- θα περιγράφαμε με το «κουνάτε το goalpost». Είστε και «offside» αλλά κουνάτε και το goalpost. Διότι, επικαλείστε αυτούς που έχουν ήδη αποπληρώσει – αυτοί οι οποίοι αποπλήρωσαν συντριπτικά, αποπλήρωσαν εφάπαξ. Άρα, δεν υπήρξαν τόκοι στην πορεία. Επίσης, να πούμε και κάτι άλλο. «Κουνείστε το goalpost» είναι η μόνιμη επωδός σας, το ξέρουμε. 

Λοιπόν, να πάμε και αλλού. Λέτε για όσους έχασαν τη ρύθμιση και αποκρύπτετε, πέρα από το ότι έχουν παραχθεί τελεσίδικα νομικά αποτελέσματα, και το εξής: Το 70% όσων έχασαν τη ρύθμιση δεν είχαν πληρώσει ούτε μία δόση, ούτε μέρος αυτής. Άρα, αντιλαμβάνομαι την εξαιρετικά δύσκολη θέση στην οποία βρίσκεστε, όμως, εγώ θα αναμένω να ψηφίσετε τη ρύθμιση στο πνεύμα της τοποθέτησης Φάμελλου που μίλαγε για καθολική εφαρμογή της λύσης. 

Και έρχομαι επίσης και σε κάτι άλλο. Επειδή αναφερθήκατε σε στοιχεία τα οποία έχουν σχέση με την πραγματική σύγκλιση της Ελλάδας με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και πρέπει πραγματικά αυτά να τα μοιραζόμαστε εντός της Εθνικής Αντιπροσωπείας.

Λοιπόν, το πραγματικό αποπληθωρισμένο κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Ελλάδας, βγάζουμε τον πληθωρισμό, πόσο αυξήθηκε από το ‘19 μέχρι σήμερα; 13%. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος αυξήθηκε κατά 5,7% την ίδια περίοδο. Είμαστε πολύ παραπάνω, είναι η 8η καλύτερη επίδοση.

Το πραγματικό κατά κεφαλήν διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, αυξήθηκε περισσότερο, 14,3% την ίδια περίοδο, έναντι 6,6% στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Και αν δούμε και την κατά κεφαλήν κατανάλωση και το κατά κεφαλήν ΑΕΠ, έχουμε σύγκλιση αυτό το διάστημα. Έχουμε φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα; Όχι. Εμείς επικαλούμαστε τα στοιχεία γιατί έτσι οφείλουμε.

Πάνω στην καλή πορεία της οικονομίας, χτίζουμε την κοινωνική συνοχή και την κοινωνική σύγκληση. Αλλά αυτό είναι και το πνεύμα των ρυθμίσεων για το ιδιωτικό χρέος και το πνεύμα όλων των ρυθμίσεων. Όσο υπάρχει έστω και ένας πολίτης ο οποίος έχει πρόβλημα – είτε το πρόβλημα είναι στο ταμείο του σούπερ μάρκετ είτε το πρόβλημα είναι στην καθημερινότητά του – το πρόβλημά του είναι πρόβλημά μας.

Αλλά, έτσι, οικοδομείς. Όχι με «έναν νόμο» και «ένα άρθρο» και όχι με ευχολόγια. Εγώ λοιπόν, με δεδομένο ότι σας άκουσα να ζητάτε καθολική εφαρμογή της απόφασης και με δεδομένο ότι η κυβέρνηση έχει έρθει και νομοθετεί – τι να κάνουμε;- κάτι πολύ παραπάνω. Περιμένω με αγωνία να λάβουμε τη θετική σας ψήφο. 

Σας ευχαριστώ πολύ. 




ΣΑΕΚ Καβάλας: Συμμετοχή στο ευρωπαϊκό έργο TeachDiIn στην Ιταλία

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του 1ου Εκπαιδευτικού Εργαστηρίου του ευρωπαϊκού έργου «Teaching Digital Inclusion – TeachDiIn», το οποίο πραγματοποιήθηκε από τις 8 έως τις 10 Ιουνίου 2026 στην Περούτζια της Ιταλίας.

Στο έργο συμμετέχει η ΣΑΕΚ Καβάλας, μαζί με εταίρους από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. Η διάρκεια του προγράμματος είναι διετής, ενώ στόχος του είναι η προώθηση της ψηφιακής συμπερίληψης στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

Τη ΣΑΕΚ Καβάλας εκπροσώπησαν στη συνάντηση ο Διευθυντής της, Γρηγόρης Ιωσηφίδης, καθώς και η Υπεύθυνη Υλοποίησης του Έργου.

Επικεφαλής και συντονιστής του έργου είναι ο ιταλικός οργανισμός IRECOOP Impresa Sociale, ο οποίος υποδέχθηκε τους εταίρους της κοινοπραξίας σε μια σειρά συναντήσεων και εργαστηρίων.

Το 1ο Training-LAB επικεντρώθηκε στην ενίσχυση των ικανοτήτων των συμμετεχόντων, στη διαμοίραση γνώσεων και στην ανταλλαγή εμπειριών και καλών πρακτικών μεταξύ των διεθνών εταίρων.

Βασική επιδίωξη των οργανισμών που συμμετέχουν είναι η συνδιαμόρφωση μεθοδολογικών διαδικασιών για την ανάπτυξη ενός καινοτόμου, συμπεριληπτικού και ψηφιακού μοντέλου εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα των εργασιών

Την πρώτη ημέρα, τη Δευτέρα 8 Ιουνίου, οι εταίροι καλωσορίστηκαν από την IRECOOP και ενημερώθηκαν για τους στόχους του εργαστηρίου. Ακολούθησε παρουσίαση των οργανισμών που συμμετέχουν στο έργο, καθώς και κεντρική εισήγηση για τη σημασία της ψηφιακής συμπερίληψης.

Η ημέρα ολοκληρώθηκε με βιωματικό εργαστήριο, στο οποίο οι συμμετέχοντες χαρτογράφησαν τις προκλήσεις και τα εμπόδια που συναντώνται σήμερα στην επαγγελματική κατάρτιση.

Την Τρίτη 9 Ιουνίου, παρουσιάστηκαν οι Μεθοδολογικές Οδηγίες από τον οργανισμό BULGARIA TRAINING, πάνω στις οποίες οι εταίροι κατέθεσαν σχόλια και προτάσεις.

Στη συνέχεια, ο Dr. Matteo Maiorano από την IRECOOP ανέλυσε τα κριτήρια επιλογής και τις ανάγκες των ομάδων-στόχων.

Κατά τη διάρκεια της ίδιας ημέρας, οι εταίροι αντάλλαξαν καλές πρακτικές και εργαλεία που εφαρμόζουν ήδη σε ψηφιακά περιβάλλοντα μάθησης, ενώ ο οργανισμός INERCIA DIGITAL παρουσίασε το πλάνο εργασίας για την ανάπτυξη ψηφιακών και πολυμεσικών εργαλείων.

Το πρόγραμμα περιλάμβανε επίσης εκπαιδευτική επίσκεψη στον κοινωνικό συνεταιρισμό Nuova Dimensione και ξενάγηση στην πόλη της Περούτζια.

Την τελευταία ημέρα, την Τετάρτη 10 Ιουνίου, πραγματοποιήθηκε ανακεφαλαίωση των συμπερασμάτων του εργαστηρίου, σχεδιασμός των επόμενων βημάτων του έργου και αξιολόγηση της εμπειρίας από τους συμμετέχοντες.

Το έργο TeachDiIn συνεχίζεται με στόχο να προσφέρει σε εκπαιδευτές και οργανισμούς επαγγελματικής εκπαίδευσης τα κατάλληλα εργαλεία για μια ψηφιακή μετάβαση χωρίς αποκλεισμούς.

Η συμμετοχή της ΣΑΕΚ Καβάλας στο πρόγραμμα ενισχύει την παρουσία της σε ευρωπαϊκές συνεργασίες και δράσεις που συνδέουν την επαγγελματική κατάρτιση με την τεχνολογία, τη συμπερίληψη και τις νέες εκπαιδευτικές μεθόδους.




Λαζαρίδης: Δεν υπάρχει καμία δική μου παράνομη πράξη – Ένα διοικητικό λάθος 20 ετών βαφτίστηκε ΄πολιτικό σκάνδαλο΄

Με σαφείς απαντήσεις και τεκμηριωμένα στοιχεία από το βήμα της Βουλής, ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας και τέως Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, απάντησε στις αιτιάσεις που διατυπώθηκαν σε βάρος του, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν υφίσταται καμία παράνομη πράξη εκ μέρους του και ότι η υπόθεση αφορά αποκλειστικά διοικητικό σφάλμα της υπηρεσίας.

Αναφερόμενος στην παραίτησή του από την Κυβέρνηση, ο κ. Λαζαρίδης τόνισε ότι «επρόκειτο για μια πολιτική πράξη ευθύνης, προκειμένου να μη δημιουργηθεί οποιαδήποτε σκιά στη λειτουργία της κυβέρνησης, και όχι για παραδοχή ενοχής ή αποδοχή οποιασδήποτε παράνομης ενέργειας».

Παρουσιάζοντας αναλυτικά τα πραγματικά δεδομένα της υπόθεσης, υπογράμμισε ότι:

  • Δεν υφίσταται κανένα πλαστό πτυχίο, ψευδές δικαιολογητικό ή παραπλάνηση της διοίκησης.
  • Η ίδια η διοίκηση του Υπουργείου, έχοντας στη διάθεσή της τον πλήρη υπηρεσιακό του φάκελο, τον είχε κατατάξει στην κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πριν από το 2007. Το επίμαχο σφάλμα προέκυψε κατά τη σύνταξη μεταγενέστερης πράξης πρόσληψης από την αρμόδια υπηρεσία, η οποία τον ενέταξε στην κατηγορία του «Ειδικού Επιστήμονα».
  • Οι μισθολογικές καταστάσεις αποδεικνύουν ότι δεν έλαβε ούτε ένα ευρώ περισσότερο από όσα δικαιούταν βάσει της νόμιμης υπηρεσιακής του κατάταξης.

Όλα τα σχετικά έγγραφα και στοιχεία κατατέθηκαν στα πρακτικά της Βουλής.

«Δεν υπάρχει πλαστό πτυχίο. Δεν υπάρχει ψευδές δικαιολογητικό. Δεν υπάρχει παραπλάνηση της διοίκησης. Δεν υπάρχει οικονομικό όφελος. Δεν υπάρχει παράνομη πράξη που να αποδίδεται σε μένα», υπογράμμισε.

Ο κ. Λαζαρίδης σημείωσε ότι τα πραγματικά περιστατικά αποκλείουν οποιονδήποτε ισχυρισμό περί δόλου ή εξαπάτησης της διοίκησης, καθώς όλα τα στοιχεία που αφορούσαν τα προσόντα και την υπηρεσιακή του κατάσταση ήταν εξαρχής γνωστά και καταγεγραμμένα στον υπηρεσιακό του φάκελο.

«Πώς θα μπορούσα να παραπλανήσω τη διοίκηση για στοιχεία τα οποία η ίδια γνώριζε και διατηρούσε στον υπηρεσιακό μου φάκελο; Πώς μπορεί να γίνει λόγος για εξαπάτηση όταν τα πραγματικά προσόντα μου ήταν εξαρχής γνωστά και καταγεγραμμένα», διερωτήθηκε.

Ακολουθεί η ομιλία του Μακάριου Λαζαρίδη:

Κύριε Πρόεδρε.

Κύριε Υπουργέ.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Λαμβάνω σήμερα τον λόγο γιατί θεωρώ χρέος μου να τοποθετηθώ δημόσια για μια υπόθεση που δεν αφορά μόνο εμένα προσωπικά, αλλά αναδεικνύει ένα ευρύτερο ζήτημα: πώς ένα διοικητικό σφάλμα μπορεί, μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες, να μετατραπεί σε εργαλείο πολιτικής στοχοποίησης και δημόσιας απαξίωσης.

Η πρόσφατη παραίτησή μου από τη θέση του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αποτέλεσε πράξη πολιτικής ευθύνης. Δεν συνιστά παραδοχή ενοχής ούτε αποδοχή οποιασδήποτε παράνομης πράξης. Σε ένα κράτος δικαίου, η ενοχή δεν προεξοφλείται ούτε αποδίδεται με πολιτικούς όρους· διερευνάται από τα αρμόδια όργανα και κρίνεται από τη Δικαιοσύνη.

Ωστόσο, στην περίπτωσή μου, πριν ακόμη υπάρξει οποιαδήποτε κρίση αρμόδιας αρχής, διατυπώθηκαν βεβαιότητες, εκδόθηκαν ετυμηγορίες και επιχειρήθηκε η ηθική και πολιτική μου καταδίκη.

Ας δούμε, λοιπόν, τα πραγματικά δεδομένα – στο τέλος θα καταθέσω στα πρακτικά και τα σχετικά έγγραφα.

Το 2007 προτάθηκα από την αείμνηστη Μαριέττα Γιαννάκου για θέση ειδικού συνεργάτη της για θέματα νέας γενιάς. Η σχετική νομοθεσία δεν απαιτούσε τίτλο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη συγκεκριμένη θέση. Η διοίκηση διέθετε ήδη τον πλήρη υπηρεσιακό μου φάκελο, καθώς η συνεργασία μου με το Υπουργείο είχε ξεκινήσει νωρίτερα, συμπεριλαμβανομένων όλων των δικαιολογητικών που είχαν κατατεθεί, μεταξύ αυτών το απολυτήριο Λυκείου και το πτυχίο μου από το Southeastern College.

Με βάση τα στοιχεία αυτά, είχα καταταγεί ορθώς στην κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Παρ’ όλα αυτά, κατά τη σύνταξη της νέας πράξης πρόσληψης, η διοίκηση με ενέταξε στην κατηγορία του «Ειδικού Επιστήμονα», που ουδέποτε απαντάται στο νομικό πλαίσιο που διέπει την οργάνωση των γραφείων μελών της Κυβέρνησης, κατ’ επίκληση μιας άσχετης διάταξης. 

Το κρίσιμο ερώτημα είναι απλό: πώς θα μπορούσα να παραπλανήσω τη διοίκηση για στοιχεία τα οποία η ίδια ήδη γνώριζε; Πώς θα μπορούσε να υπάρξει εξαπάτηση όταν τα προσόντα μου ήταν εξαρχής γνωστά και καταγεγραμμένα;

Τα γεγονότα οδηγούν σε ένα σαφές συμπέρασμα: πρόκειται για διοικητικό σφάλμα της υπηρεσίας που συνέταξε την πράξη και όχι για δική μου δόλια ενέργεια, παραπλάνηση ή ψευδή δήλωση.

Εξίσου αβάσιμος αποδεικνύεται και ο ισχυρισμός περί οικονομικού οφέλους. Οι μισθολογικές καταστάσεις αποδεικνύουν ότι δεν έλαβα ούτε ένα ευρώ περισσότερο από όσα δικαιούμουν. Αντιθέτως, κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα, οι αποδοχές που λάμβανα δεν υπερέβαιναν εκείνες που αντιστοιχούσαν στη νόμιμη υπηρεσιακή μου κατάταξη.

Επομένως, ας δούμε τι πραγματικά δεν υπάρχει σε αυτή την υπόθεση:

Δεν υπάρχει πλαστό πτυχίο.

Δεν υπάρχει ψευδές δικαιολογητικό.

Δεν υπάρχει παραπλάνηση της διοίκησης.

Δεν υπάρχει οικονομικό όφελος.

Δεν υπάρχει παράνομη πράξη που να αποδίδεται σε εμένα.

Υπάρχει ένα διοικητικό λάθος, το οποίο επί σχεδόν είκοσι χρόνια ουδείς είχε αμφισβητήσει και το οποίο σήμερα επιχειρείται να παρουσιαστεί ως προσωπική παρανομία.

Στη Δημοκρατία η πολιτική αντιπαράθεση είναι θεμιτή. Η διαστρέβλωση όμως των γεγονότων και η ηθική εξόντωση πολιτικών αντιπάλων δεν μπορούν να υποκαθιστούν τον δημόσιο διάλογο. Η αλήθεια δεν διαμορφώνεται από κραυγές και τίτλους. Διαμορφώνεται από τα γεγονότα. Και τα γεγονότα, αργά ή γρήγορα, αποκαθιστούν πάντα την αλήθεια.

Αυτό που παρακολουθήσαμε τις ημέρες εκείνες που είχα αναλάβει Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, δεν ήταν άσκηση κοινοβουλευτικού ελέγχου. Δεν ήταν αναζήτηση της αλήθειας. Δεν ήταν υπεράσπιση της νομιμότητας.

Ήταν μια οργανωμένη προσπάθεια πολιτικής εκμετάλλευσης ενός διοικητικού σφάλματος, με μοναδικό στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων και την πολιτική μου εξόντωση.

Η αντιπολίτευση δεν ενδιαφέρθηκε ούτε για τα πραγματικά γεγονότα ούτε για τα έγγραφα ούτε για τις αποδείξεις. Επέλεξε πρώτα την ετυμηγορία και μετά αναζήτησε το κατηγορητήριο.

Και επαναλαμβάνω:

Μίλησαν για πλαστό πτυχίο. Δεν υπάρχει πλαστό πτυχίο.

Μίλησαν για εξαπάτηση της διοίκησης. Δεν υπάρχει εξαπάτηση.

Μίλησαν για παράνομο οικονομικό όφελος. Δεν υπάρχει ούτε ένα ευρώ παράνομου οφέλους.

Μίλησαν για σκάνδαλο. Και κατέληξαν να αποκαλύπτουν ένα λάθος της ίδιας της διοίκησης. 

Αναρωτιέμαι, λοιπόν: θα ζητήσουν συγγνώμη για όσα συκοφαντικά διέδωσαν; Θα ανακαλέσουν τις κατηγορίες που εκτόξευσαν με τόση ευκολία; Ή θα συνεχίσουν να επενδύουν στο ψέμα επειδή η αλήθεια δεν τους εξυπηρετεί πολιτικά;

Δυστυχώς, για ορισμένους στην αντιπολίτευση, η πολιτική δεν είναι αντιπαράθεση προγραμμάτων και θέσεων. Είναι η κατασκευή ενόχων χωρίς αποδείξεις και η ηθική σπίλωση όσων θεωρούν πολιτικούς αντιπάλους.

Επέλεξαν να χτίσουν ένα αφήγημα πάνω σε εικασίες. Τα γεγονότα όμως είναι πεισματάρικα. Και σήμερα τα γεγονότα διαψεύδουν πανηγυρικά όσους έσπευσαν να με καταδικάσουν. 

Γιατί σε μια Δημοκρατία δεν αρκεί να κατηγορείς. Οφείλεις και να αποδεικνύεις. Και μέχρι σήμερα δεν έχουν αποδείξει τίποτα.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι.

Τι αποδείχθηκε τελικά από όλον αυτόν τον θόρυβο που κατασκεύασε η αντιπολίτευση;

Αποδείχθηκε ότι δεν υπάρχει πλαστό πτυχίο, δεν υπάρχει ψευδές δικαιολογητικό, δεν υπάρχει καμία δική μου παράνομη πράξη.

Και όμως, επί εβδομάδες ακούγαμε βαρύγδουπες καταγγελίες, ηθικολογίες και δήθεν αγανάκτηση από εκείνους που είχαν ήδη αποφασίσει την ενοχή μου πριν καν εξετάσουν τα πραγματικά δεδομένα.

Δεν αναζητούσαν την αλήθεια.

Αναζητούσαν έναν ένοχο.

Δεν ενδιαφέρονταν για τα γεγονότα.

Ενδιαφέρονταν για τους τίτλους.

Δεν υπηρετούσαν τη διαφάνεια.

Υπηρετούσαν τις πολιτικές τους σκοπιμότητες.

Η αντιπολίτευση έστησε ένα κατηγορητήριο πάνω σε υποθέσεις, υπαινιγμούς και μισές αλήθειες. Και όταν τα στοιχεία κατέρρευσαν, κατέρρευσε μαζί τους και ολόκληρο το αφήγημά της.

Γιατί η αλήθεια είναι απλή και ενοχλητική:

Δεν είχαν σκάνδαλο και προσπάθησαν να κατασκευάσουν ένα.

Δεν είχαν αποδείξεις και επιχείρησαν να υποκαταστήσουν τις αποδείξεις με κραυγές.

Δεν είχαν γεγονότα και προσπάθησαν να τα αντικαταστήσουν με λάσπη.

Και το πιο ανησυχητικό είναι ότι δεν δίστασαν να στοχοποιήσουν όχι μόνο εμένα, αλλά και την οικογένειά μου, πιστεύοντας ότι η προσωπική επίθεση μπορεί να υποκαταστήσει την πολιτική επιχειρηματολογία.

Αυτό δεν είναι υπεύθυνη αντιπολίτευση.

Είναι πολιτικός κυνισμός.

Είναι η λογική «συκοφάντησε, κάτι θα μείνει».

Είναι η λογική όσων επενδύουν στη σπίλωση χαρακτήρων επειδή αδυνατούν να αντιπαρατεθούν επί της ουσίας.

Και σήμερα, που τα πραγματικά στοιχεία βρίσκονται μπροστά σε όλους, οφείλουν να απαντήσουν σε ένα απλό ερώτημα:

Θα έχουν το πολιτικό θάρρος να παραδεχθούν το λάθος τους ή θα συνεχίσουν να υπηρετούν το ψέμα ακόμη και απέναντι στα ίδια τα γεγονότα;

Γιατί η αλήθεια δεν αλλάζει ανάλογα με τις πολιτικές ανάγκες κανενός.

Και η αλήθεια είναι ότι επιχείρησαν να μετατρέψουν ένα διοικητικό σφάλμα σε πολιτική αρένα συκοφαντίας.

Απέτυχαν.

Απευθύνθηκα σήμερα πρωτίστως στους πολίτες της Καβάλας, στους ανθρώπους που με γνωρίζουν, που γνωρίζουν τη διαδρομή μου, που γνωρίζουν την παρουσία μου στον τόπο μας. Σε αυτούς λογοδοτώ. Σε αυτούς οφείλω να μιλώ καθαρά. 

Και σε αυτούς λέω: συνεχίζω όρθιος, καθαρός και αποφασισμένος.

Σας ευχαριστώ.

 




Καβάλα: Στο επίκεντρο η κρίση ρευστότητας στον πρωτογενή τομέα σε εκδήλωση του ΓΕΩΤ.Ε.Ε.

Η κρίση ρευστότητας στον πρωτογενή τομέα βρέθηκε στο επίκεντρο εκδήλωσης – συνάντησης που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026, στην αίθουσα «Νικόλαος Μάρτης» της Περιφερειακής Ενότητας Καβάλας.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του Παραρτήματος Ανατολικής Μακεδονίας του ΓΕΩΤ.Ε.Ε., σε συνεργασία με την κεντρική υπηρεσία του Επιμελητηρίου, και είχε ως αντικείμενο τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας, λόγω των καθυστερήσεων πληρωμών και της γενικότερης έλλειψης ρευστότητας.

Στη συνάντηση συμμετείχαν τοπικοί αυτοδιοικητικοί φορείς, ο Σύλλογος Γεωπόνων Ν. Καβάλας, καθώς και εκπρόσωποι αγροτικών και κτηνοτροφικών συλλόγων.

Τη συζήτηση άνοιξε ο Πρόεδρος του Παραρτήματος Ανατολικής Μακεδονίας του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. Ζαφείρης Μυστακίδης, ο οποίος αναφέρθηκε στα προβλήματα που καταγράφονται στον πρωτογενή τομέα και στις επιπτώσεις που αυτά έχουν και στους γεωτεχνικούς επαγγελματίες.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στον πολυλειτουργικό και υποστηρικτικό ρόλο των γεωπονικών επιχειρήσεων στην ελληνική ύπαιθρο, επισημαίνοντας ότι η κρίση ρευστότητας μπορεί να απειλήσει ένα κρίσιμο δίκτυο υπηρεσιών για παραγωγούς και αγροτικές περιοχές.

Στη συνέχεια, ο Γενικός Γραμματέας του Παραρτήματος Ανατολικής Μακεδονίας του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. Γρηγόριος Τιμοσίδης παρουσίασε την υπάρχουσα οικονομική κατάσταση, καθώς και τα τοπικά ζητήματα που επηρεάζουν τον αγροτικό και κτηνοτροφικό κόσμο.

Κύριος ομιλητής της εκδήλωσης ήταν ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. Μενέλαος Γαρδικιώτης, ο οποίος αναφέρθηκε στις πρωτοβουλίες του Επιμελητηρίου για την αντιμετώπιση των καθυστερήσεων πληρωμών και των προβλημάτων ρευστότητας.

Ο κ. Γαρδικιώτης ενημέρωσε τους συμμετέχοντες για αντίστοιχες εκδηλώσεις που πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα και σε άλλες περιοχές της χώρας, καθώς και για τις επαφές του ΓΕΩΤ.Ε.Ε. με τον Διοικητή της Α.Α.Δ.Ε. Γεώργιο Πιτσιλή.

Σύμφωνα με το ΓΕΩΤ.Ε.Ε., οι παρεμβάσεις αυτές συνέβαλαν στην επίσπευση ορισμένων θεμάτων και πληρωμών που παρέμεναν εκκρεμή για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης ακολούθησε συζήτηση με τους συμμετέχοντες, όπου διατυπώθηκαν ερωτήματα, προβληματισμοί και προτάσεις για την υπέρβαση της δύσκολης κατάστασης που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας.

Το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. χαρακτηρίζει θετικό το αποτύπωμα της συνάντησης, σημειώνοντας ότι θα υπάρξει συνέχεια παρεμβάσεων για την αντιμετώπιση της κρίσης ρευστότητας.

Την επόμενη ημέρα, Τρίτη 23 Ιουνίου 2026, αντιπροσωπεία του ΓΕΩΤ.Ε.Ε., με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Δ.Σ. Μενέλαο Γαρδικιώτη και τον Γενικό Γραμματέα του Παραρτήματος Ανατολικής Μακεδονίας Γρηγόριο Τιμοσίδη, επισκέφθηκε γεωτεχνικές υπηρεσίες της Καβάλας και τοπικούς αυτοδιοικητικούς φορείς.

Στόχος των επαφών ήταν η καταγραφή των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι υπηρεσίες και οι γεωτεχνικοί στην άσκηση των καθηκόντων τους, προς όφελος των παραγωγών, των καταναλωτών και συνολικά του πρωτογενούς τομέα της περιοχής.

Όπως αναφέρει το ΓΕΩΤ.Ε.Ε. Ανατολικής Μακεδονίας, όπου χρειαστεί, τα προβλήματα που καταγράφηκαν θα διαβιβαστούν αρμοδίως, προκειμένου να αναζητηθούν λύσεις, ενώ οι σχετικές επαφές θα συνεχιστούν.




Παγγαίο: Ερώτηση Πασχαλίδη για στήριξη των αμπελουργών λόγω περονόσπορου

Στη Βουλή φέρνει ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης το ζήτημα των ζημιών που έχουν προκληθεί στην αμπελουργική ζώνη του Δήμου Παγγαίου από την έξαρση του περονόσπορου.

Ο κ. Πασχαλίδης κατέθεσε Κοινοβουλευτική Ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Μαργαρίτη Σχοινά, ζητώντας να εξεταστεί η λήψη έκτακτων μέτρων στήριξης για τους πληγέντες αμπελουργούς της περιοχής.

Σύμφωνα με τον Βουλευτή, κατά το δίμηνο Μαΐου – Ιουνίου 2026 επικράτησαν στην αμπελουργική ζώνη του Παγγαίου ιδιαίτερα υγρές και ασυνήθιστα ασταθείς καιρικές συνθήκες, οι οποίες δημιούργησαν συνθήκες συνεχούς μόλυνσης και αναμόλυνσης των αμπελώνων.

Στην Ερώτησή του γίνεται αναφορά σε εκτεταμένες ζημιές στην παραγωγή, οι οποίες αποδίδονται στην πρωτοφανή έξαρση του περονόσπορου της αμπέλου.

Ο κ. Πασχαλίδης επικαλείται στοιχεία βροχοπτώσεων από πιστοποιημένους αυτόματους μετεωρολογικούς σταθμούς του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, προκειμένου να τεκμηριώσει ότι οι φετινές συνθήκες στην περιοχή ήταν εξαιρετικές και δυσχέραναν την αποτελεσματική αντιμετώπιση της ασθένειας.

Όπως επισημαίνεται, σύμφωνα με τον ισχύοντα Κανονισμό Ασφάλισης του ΕΛΓΑ, οι ζημιές από περονόσπορο δεν αποζημιώνονται, καθώς θεωρείται ότι η ασθένεια μπορεί, υπό φυσιολογικές συνθήκες, να αντιμετωπιστεί με τα κατάλληλα φυτοπροστατευτικά μέτρα.

Ωστόσο, ο Βουλευτής σημειώνει ότι στο παρελθόν έχουν υπάρξει περιπτώσεις κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεων ή κρατικών ενισχύσεων για ζημιές από περονόσπορο, όταν αποδείχθηκε ότι συνδέονταν άμεσα με ακραίες καιρικές συνθήκες.

Στην Ερώτηση γίνεται ειδική αναφορά σε προηγούμενες περιπτώσεις, όπως το 2011 σε Κρήτη, Λήμνο και Εύβοια, όπου εξετάστηκαν ή χορηγήθηκαν ενισχύσεις μέσω προγραμμάτων Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων ή άλλων ειδικών διαδικασιών, κατόπιν έγκρισης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο Γιάννης Πασχαλίδης υποστηρίζει ότι η περίπτωση του Δήμου Παγγαίου παρουσιάζει αντίστοιχα χαρακτηριστικά, καθώς, όπως αναφέρει, οι ζημιές δεν μπορούν να αποδοθούν σε πλημμελή φυτοπροστασία ή αμέλεια των παραγωγών, αλλά σε ένα εξαιρετικό κλιματικό γεγονός.

Για τον λόγο αυτό ζητά να εξεταστεί η δυνατότητα λήψης έκτακτων μέτρων στήριξης και κατ’ εξαίρεση αποζημίωσης των πληγέντων αμπελουργών.

Συγκεκριμένα, ο Βουλευτής ρωτά τον Υπουργό αν είναι σε γνώση του Υπουργείου το σοβαρό πρόβλημα που αντιμετωπίζει μεγάλος αριθμός αμπελουργών στον Δήμο Παγγαίου λόγω της έξαρσης του περονόσπορου.

Παράλληλα, ζητά να διευκρινιστεί αν το Υπουργείο προτίθεται να λάβει έκτακτα μέτρα στήριξης, ώστε να αποζημιωθούν κατ’ εξαίρεση οι πληγέντες αμπελουργοί του Δήμου Παγγαίου της Π.Ε. Καβάλας.

Το ζήτημα θεωρείται ιδιαίτερα σημαντικό για την τοπική αγροτική οικονομία, καθώς η αμπελοκαλλιέργεια αποτελεί βασικό παραγωγικό κλάδο για την περιοχή του Παγγαίου.




Πιερρακάκης: Ρύθμιση για τον νόμο Κατσέλη με μείωση δόσεων για πάνω από 100.000 δανειολήπτες

Στη ρύθμιση για τις ενεργές υποθέσεις του νόμου Κατσέλη, αλλά και στο συνολικό πλαίσιο παρεμβάσεων για το ιδιωτικό χρέος, αναφέρθηκε ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, κατά την ομιλία του στη Βουλή.

Η τοποθέτηση έγινε στη συζήτηση και ψήφιση πολυνομοσχεδίου που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, μέτρα για την αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης, την ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος, μισθολογικές και φορολογικές διατάξεις, αλλαγές στον εξωδικαστικό μηχανισμό, συνταξιοδοτικές ρυθμίσεις και παρεμβάσεις για τα τυχερά παίγνια.

Ο κ. Πιερρακάκης χαρακτήρισε τον νόμο Κατσέλη μια εκκρεμότητα που παρέμεινε ανοιχτή για χρόνια, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση επιλέγει να δώσει «ξεκάθαρη λύση» στις ενεργές ρυθμίσεις, χωρίς νέες δικαστικές διαδικασίες και χωρίς νέα ταλαιπωρία για τους δανειολήπτες.

Σύμφωνα με τον Υπουργό, περισσότεροι από 100.000 δανειολήπτες με ενεργές ρυθμίσεις θα δουν μείωση στη μηνιαία δόση τους, η οποία σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να φτάσει ακόμη και περίπου τα 300 ευρώ τον μήνα.

Η ρύθμιση προβλέπει καθολική εφαρμογή της απόφασης της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου για τον υπολογισμό των τόκων, αλλά και αναδρομική αποκατάσταση για όσους κατέβαλαν περισσότερα ποσά τα προηγούμενα χρόνια. Τα υπερβάλλοντα ποσά θα αναγνωρίζονται ως αποπληρωμή κεφαλαίου, μειώνοντας το υπόλοιπο της οφειλής και τη διάρκεια αποπληρωμής.

Ο Κυριάκος Πιερρακάκης ανέφερε ότι το συνολικό κόστος της ρύθμισης ανέρχεται σε περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων περίπου 500 εκατ. ευρώ αφορούν τη μελλοντική ελάφρυνση των δανειοληπτών και περίπου 200 εκατ. ευρώ την αναδρομική αποκατάσταση.

Στην ομιλία του, ο Υπουργός αναφέρθηκε επίσης στις αλλαγές στον εξωδικαστικό μηχανισμό, στη μείωση του ορίου ένταξης από τις 10.000 στις 5.000 ευρώ, στη δυνατότητα ρύθμισης οφειλών προς Δημόσιο και ασφαλιστικά ταμεία σε έως 72 δόσεις, καθώς και στην αύξηση του ακατάσχετου ορίου από τα 1.250 στα 1.600 ευρώ.

Παράλληλα, παρουσίασε μέτρα ενίσχυσης του διαθέσιμου εισοδήματος, όπως η οικονομική ενίσχυση των 150 ευρώ για κάθε παιδί, η αύξηση της μόνιμης ετήσιας ενίσχυσης προς τους συνταξιούχους από τα 250 στα 300 ευρώ και η διεύρυνση των κριτηρίων για την επιστροφή ενός ενοικίου κάθε χρόνο.

Ο Υπουργός άσκησε κριτική στην αντιπολίτευση, αναφέροντας ότι «κάποιοι είδαν στην αγωνία των δανειοληπτών μια ευκαιρία πολιτικής εκμετάλλευσης», ενώ, όπως είπε, η κυβέρνηση είδε «μια υποχρέωση πολιτικής ευθύνης».

Ακολουθεί αυτούσια η ομιλία του Κυριάκου Πιερρακάκη:

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Υπάρχουν νομοσχέδια που ρυθμίζουν επιμέρους θέματα της καθημερινής διοίκησης και υπάρχουν νομοσχέδια που αποτυπώνουν μια συνολική πολιτική αντίληψη για το πώς πρέπει να λειτουργεί η οικονομία, το κράτος και τελικά η ίδια η κοινωνία.

Το πολυνομοσχέδιο που συζητούμε σήμερα ανήκει στη δεύτερη κατηγορία, γιατί πίσω από τις επιμέρους διατάξεις του, υπάρχει μια ενιαία λογική της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη: ότι η οικονομική πολιτική οφείλει 

  • να μπορεί ταυτόχρονα να λύνει εκκρεμότητες του παρελθόντος, 
  • να στηρίζει όσους πιέζονται περισσότερο στο παρόν,
  • να δημιουργεί τις προϋποθέσεις για περισσότερες επενδύσεις και καλύτερα εισοδήματα στο μέλλον, και
  • να προστατεύει τη νομιμότητα απέναντι σε φαινόμενα παραβατικότητας που διαβρώνουν την οικονομία και την κοινωνία. 

Αυτά ακριβώς επιχειρούμε σήμερα.

Το σημείο εκκίνησης δεν μπορεί παρά να είναι μια πληγή που έμεινε ανοιχτή για δεκαέξι ολόκληρα χρόνια. Ο νόμος 3869 του 2010. Ο λεγόμενος νόμος Κατσέλη.

Ο νόμος αυτός ψηφίστηκε σε μια εξαιρετικά δύσκολη ιστορική συγκυρία, στην κορύφωση της οικονομικής κρίσης, με στόχο να προστατεύσει νοικοκυριά που βρέθηκαν σε πραγματική αδυναμία. Και λέω «με στόχο», γιατί σε καμία περίπτωση δεν αμφισβητώ την πρόθεση.

Αμφισβητώ όμως, το αποτέλεσμα.

Γιατί τελικά ο νόμος Κατσέλη ούτε προστάτευσε με την απαιτούμενη αποτελεσματικότητα όλους όσοι πραγματικά είχαν ανάγκη, ούτε απέτρεψε την κατάχρηση του πλαισίου από στρατηγικούς κακοπληρωτές που βρήκαν χώρο για να «κρυφτούν» πίσω από πολυετείς δικαστικές καθυστερήσεις.

Το αποτέλεσμα το γνωρίζουμε όλοι.

Χιλιάδες υποθέσεις οδηγήθηκαν στα δικαστήρια. Χιλιάδες οικογένειες εγκλωβίστηκαν σε μακρόχρονες διαδικασίες. Και τελικά διαμορφώθηκε ένα πεδίο αβεβαιότητας, ασάφειας και αντιφατικών ερμηνειών.

Και ίσως το πιο αποκαλυπτικό στοιχείο είναι αυτό:

Οι μισές περίπου αιτήσεις -κρατήστε το αυτό – απορρίφθηκαν από τα δικαστήρια. Σχεδόν μία στις δύο αιτήσεις, δεν πληρούσε τελικά τις προϋποθέσεις προστασίας.

Με άλλα λόγια, ένα πλαίσιο που θεσπίστηκε για να προστατεύσει τους ευάλωτους κατέληξε σε πολλές περιπτώσεις να θολώσει το όριο ανάμεσα στην πραγματική αδυναμία και τη στρατηγική αθέτηση.

Ας το πούμε με ειλικρίνεια.

Το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ, που υπερασπίστηκαν αυτό το πλαίσιο, κληροδότησαν στη χώρα μια βραδυφλεγή βόμβα. Παρήγαγε διαρκώς αβεβαιότητα. 

Η σημερινή κυβέρνηση αποφάσισε να μην μεταθέσει ξανά το πρόβλημα στο μέλλον. Να μην κρυφτεί πίσω από νομικές ερμηνείες και να δώσει μια ξεκάθαρη λύση στο πρόβλημα.

Η απόφαση της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου έδωσε μια κρίσιμη νομική κατεύθυνση ως προς τον τρόπο υπολογισμού των τόκων. Εμείς, όμως, δεν μένουμε εκεί.

Νομοθετούμε καθολική εφαρμογή και δίνουμε λύση για όλους όσοι έχουν ενεργές ρυθμίσεις, χωρίς νέα δικαστήρια, χωρίς νέες προσφυγές, χωρίς νέα ταλαιπωρία.

Περισσότεροι ,δηλαδή, από 100.000 συμπολίτες μας θα δουν άμεσα τη δόση τους να μειώνεται ραγδαία, σε πολλές περιπτώσεις ακόμη και κατά περίπου 300 ευρώ τον μήνα. Πραγματική ανάσα για κάθε νοικοκυριό και μεγαλύτερη Δικαιοσύνη στην πράξη.

Αλλά δεν σταματήσαμε εκεί.

Προχωρήσαμε συνειδητά, πέρα και πάνω από όσα όριζε η ίδια η απόφαση, γιατί θεωρήσαμε ότι η πολιτική ευθύνη δεν εξαντλείται στη στενή νομική συμμόρφωση.

Και αυτό πρέπει να ειπωθεί, χωρίς περιστροφές. Η κυβέρνηση δεν ήταν υποχρεωμένη να νομοθετήσει αναδρομικότητα. Θα μπορούσαμε να περιοριστούμε στην εφαρμογή του νέου τρόπου υπολογισμού από σήμερα και μετά. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το ζήτημα λύνεται μόνο για το μέλλον.

Δεν το κάναμε. Επιλέξαμε να πάμε πολύ πιο πέρα. Επιλέξαμε να αναγνωρίσουμε ότι όσοι όλα αυτά τα χρόνια παρέμειναν συνεπείς και κατέβαλαν περισσότερα από όσα τελικά όφειλαν , δικαιούνται ουσιαστικής αποκατάστασης.

Τα υπερβάλλοντα ποσά που έχουν ήδη καταβληθεί , αναγνωρίζονται ως αποπληρωμή κεφαλαίου, μειώνοντας το υπόλοιπο της οφειλής και περιορίζοντας τη διάρκεια της.

Αυτό σημαίνει μικρότερη δόση – ταχύτερη αποπληρωμή.

Δεν κάνουμε, δηλαδή, το ελάχιστο που μας υποχρεώνει ένα δικαστήριο. Κάνουμε το μέγιστο που μας επιβάλλει η πολιτική ευθύνη.

Το συνολικό κόστος της ρύθμισης ανέρχεται σε περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ. Περίπου 500 εκατομμύρια αφορούν τη μελλοντική ελάφρυνση των δανειοληπτών και περίπου 200 εκατομμύρια την αναδρομική αποκατάσταση για ποσά που έχουν ήδη καταβληθεί.

Και θέλω να είμαι απολύτως σαφής. Το βάρος αυτό δεν μετακυλίεται αποκλειστικά στο κράτος.

Θα το επωμιστούν τόσο οι τράπεζες όσο και το σχήμα κρατικών εγγυήσεων «Ηρακλής», ανάλογα με τα ποσά που έχει εισπράξει κάθε πλευρά.

Με την ίδια ρύθμιση, αποσαφηνίζουμε ότι οι ρυθμίσεις που έχουν συναφθεί μέσω του Εξωδικαστικού Μηχανισμού δεν επηρεάζονται από την παρούσα διάταξη. Οι όροι των ρυθμίσεων παραμένουν σταθεροί και, κυρίως, τα επιτόκια δεν αλλάζουν. Αυτό σημαίνει ότι δίνουμε ουσιαστική ανακούφιση στους δανειολήπτες, χωρίς να δημιουργούμε νέες αβεβαιότητες.

Τις τελευταίες ημέρες ακούσαμε πολύ θόρυβο από την αντιπολίτευση. Εύκολες καταγγελίες, μεγάλες δηλώσεις.

Υπάρχει όμως μια ειρωνεία.

Κάποιοι εμφανίστηκαν ως αυτόκλητοι υπερασπιστές των δανειοληπτών ζητώντας τελικά λιγότερα από αυτά που φέρνει σήμερα η κυβερνητική ρύθμιση. 

Μιλούσαν μόνο για εφαρμογή της απόφασης. Εμείς φέρνουμε καθολικότητα.

Μιλούσαν, όμως πολύ θολά για αποκατάσταση. Εμείς φέρνουμε αναδρομικότητα.

Κάποιοι είδαν στην αγωνία των δανειοληπτών μια ευκαιρία πολιτικής εκμετάλλευσης.

Εμείς είδαμε μια υποχρέωση πολιτικής ευθύνης.

Και αυτό είναι που τελικά κρίνει μια κυβέρνηση: Ποιος μπορεί να παίρνει σύνθετα, χρονίζοντα προβλήματα και να τα μετατρέπει σε καθαρές, σταθερές και εφαρμόσιμες λύσεις.

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Το ιδιωτικό χρέος εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις πιο δύσκολες κληρονομιές της κρίσης. Και όταν μιλάμε για ιδιωτικό χρέος, στην πραγματικότητα μιλάμε για μια οικογένεια που δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της, για έναν επαγγελματία που προσπαθεί να κρατήσει όρθια την επιχείρησή του, για έναν πολίτη που δεν ζητά προνόμια αλλά μια ουσιαστική δεύτερη ευκαιρία.

  • Το ιδιωτικό χρέος ως ποσοστό του ΑΕΠ μειώθηκε στο 94,1% το 2024, με την Ελλάδα πλέον να βρίσκεται κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο που είναι στο 121,4 % .
  • Τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια στις ελληνικές τράπεζες έχουν μειωθεί επίσης δραστικά. Από περίπου 40% του χαρτοφυλακίου δανείων, όταν παραλάβαμε το 2019, σήμερα βρίσκονται κάτω από το 3%, δηλαδή σε επίπεδα συγκρίσιμα πλέον με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
  • Μέσω του εξωδικαστικού έχουν ήδη επιτευχθεί περισσότερες από 62.000 ρυθμίσεις, ύψους άνω των 19 δισεκατομμυρίων ευρώ. Σε σύγκριση με το 2022 μέσω του εξωδικαστικού έχουμε αύξηση κατά 700%.
  • Ο εξυπηρετούμενος δανεισμός είναι υπερδιπλάσιος του μη-εξυπηρετούμενου.

Όμως, ακόμη κι αν ένας μόνο πολίτης παραμένει εγκλωβισμένος, η ευθύνη μας παραμένει. Το πρόβλημά του είναι πρόβλημά μας. Γι’ αυτό, με το νομοσχέδιο που σήμερα ψηφίζουμε, ενισχύουμε αποφασιστικά όλα τα εργαλεία διαχείρισης του ιδιωτικού χρέους.

  • Μειώνουμε το όριο ένταξης στον εξωδικαστικό από τις 10.000 στις 5.000 ευρώ, ανοίγοντας την πρόσβαση σε περίπου ένα εκατομμύριο συμπολίτες μας.
  • Θεσπίζουμε δυνατότητα ρύθμισης οφειλών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία σε έως 72 δόσεις.
  • Αυξάνουμε το ακατάσχετο όριο – κύριε Σιμόπουλε, απάντηση σε δική σας ερώτηση– από τα 1.250 στα 1.600 ευρώ.
  • Παράλληλα, ενισχύουμε ουσιαστικά την προστασία της κύριας κατοικίας μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού. Ο εξωδικαστικός δίνει πλέον στον δανειολήπτη μια καθαρή και ρεαλιστική επιλογή: Μπορεί να προστατεύσει την πρώτη κατοικία του, ρευστοποιώντας τα υπόλοιπα περιουσιακά του στοιχεία, ώστε να επιτύχει μεγαλύτερο κούρεμα και μικρότερες δόσεις. Με αυτόν τον τρόπο αυξάνονται ουσιαστικά οι πιθανότητες να διατηρήσει το σπίτι του και να καταστήσει τη ρύθμισή του πραγματικά βιώσιμη.

Με όλες αυτές τις παρεμβάσεις χτίζουμε ένα συνεκτικό πλέγμα προστασίας. 

Ένα πλαίσιο που δίνει δεύτερες ευκαιρίες, προστατεύει την κατοικία και επιβραβεύει τη συνέπεια.

Αλλά η οικονομική πολιτική δεν κρίνεται μόνο από το πώς διαχειρίζεται τις εκκρεμότητες του παρελθόντος, τις εκκρεμότητες του χθες. 

Κρίνεται και από το πώς απαντά στις πιέσεις του παρόντος.

Και σήμερα οι πιέσεις αυτές είναι απολύτως πραγματικές.

Ο πόλεμος στη Μέση Ανατολή, ελπίζουμε να οδεύει προς το τέλος. Οι οικονομικές συνέπειές του, όμως, δεν θα εξαφανιστούν από τη μία μέρα στην άλλη. Οι πιέσεις στις διεθνείς αγορές ενέργειας και στις αλυσίδες εφοδιασμού αφήνουν αποτύπωμα που θα συνεχίσει να επηρεάζει τις τιμές για κάποιο διάστημα ακόμη.

Και γνωρίζουμε πολύ καλά πώς μεταφράζεται αυτή η πίεση στην καθημερινότητα του πολίτη. Έχει επίπτωση στο κόστος των καυσίμων, στο ράφι του σούπερ μάρκετ και τελικά στο διαθέσιμο εισόδημα μιας οικογένειας στο τέλος του μήνα.

Γι’ αυτό οφείλουμε να παρεμβαίνουμε έγκαιρα και στοχευμένα, ώστε η πρόοδος της οικονομίας να επιστρέφει πίσω στην κοινωνία.

  • Σε αυτή τη λογική θεσπίζουμε την οικονομική ενίσχυση των 150 ευρώ για κάθε παιδί, μια παρέμβαση που αφορά περίπου 975.000 οικογένειες και πάνω από 3,3 εκατομμύρια συμπολίτες μας.
  • Ενισχύουμε περαιτέρω τη στήριξη προς τους συνταξιούχους, αυξάνοντας τη μόνιμη ετήσια ενίσχυση από 250 σε 300 ευρώ και διευρύνοντας τα εισοδηματικά κριτήρια, ώστε περίπου το 85% των συνταξιούχων να λαμβάνει πλέον αυτή την ενίσχυση. 

Γιατί όταν η οικονομία πηγαίνει καλύτερα, η πρόοδος αυτή οφείλει να φτάνει στους πολίτες.

  • Το ίδιο προφανώς ισχύει και για το στεγαστικό. Για χιλιάδες νέους και οικογένειες, το ενοίκιο έχει εξελιχθεί σε ένα από τα μεγαλύτερα βάρη της καθημερινότητας. Γι’ αυτό διευρύνουμε σημαντικά τα κριτήρια επιστροφής ενός ενοικίου κάθε χρόνο, επεκτείνοντας την κάλυψη του μέτρου σε περίπου 887.000 νοικοκυριά.
  • Παράλληλα, λαμβάνουμε ειδική μέριμνα για δημόσιους λειτουργούς οι οποίοι υπηρετούν μακριά από τον τόπο κατοικίας τους , ανθρώπους που στηρίζουν καθημερινά κρίσιμες λειτουργίες του κράτους και που κρατούν όρθιο τον κρατικό μηχανισμό, τον δημόσιο,  σε κάθε γωνιά της χώρας.

Κυρίες και κύριοι , 

Όλες αυτές οι παρεμβάσεις έχουν έναν κοινό παρονομαστή.

Για να μπορεί ένα κράτος να στηρίζει διαρκώς την κοινωνία του, πρέπει η οικονομία να παράγει περισσότερο πλούτο.

Δεν μπορεί να υπάρξει ισχυρό κοινωνικό κράτος χωρίς ισχυρή παραγωγική βάση.

Γι’ αυτό το νομοσχέδιο δεν αφορά μόνο την ανακούφιση από τα βάρη του παρελθόντος. Αφορά και τη δημιουργία των προϋποθέσεων για μεγαλύτερη ευημερία στο μέλλον.

Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια αλλάζει σταδιακά το παραγωγικό της μοντέλο.

Έχουμε ήδη κατακτήσει την πολιτική σταθερότητα και την οικονομική και δημοσιονομική σταθερότητα. 

Αλλά πάρετε δύο ακόμη μεταβλητές, οι οποίες είναι κρίσιμες, σε σχέση με το μοντέλο εκείνης της Ελλάδας η οποία πήγε στη χρεοκοπία το 2009-2010. 

Επενδύσεις σε σχέση με το ΑΕΠ. Όταν αναλάβαμε το 2019 ήταν 11% – ο ευρωπαϊκός μέσος όρος είναι κάπου στο 21% – τώρα βρίσκονται κοντά στο 17%.

Εξαγωγές: δεύτερη παράμετρος. Η Ελλάδα που χρεοκόπησε είχε εξαγωγές στο ΑΕΠ της τάξης του 20%. Σήμερα είμαστε κάπου στο 42-43%. Παραμένουμε κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος είναι 51% – και οι επενδύσεις 21% – αλλά είμαστε σε μία διαδρομή αλλαγής του μοντέλου μας, η οποία συντελείται μέρα με την ημέρα. 

Οι δείκτες, δηλαδή, αυτοί αποτυπώνουν αυτήν την βαθύτερη μεταβολή. Δείχνουν ότι η ελληνική οικονομία γίνεται πιο παραγωγική, πιο εξωστρεφής, πιο ανταγωνιστική.

Και αν θέλουμε να επιταχύνουμε αυτή τη μετάβαση, χρειαζόμαστε περισσότερες επενδύσεις, περισσότερα παραγωγικά κεφάλαια και περισσότερη χρηματοδότηση για επιχειρήσεις που θέλουν να αναπτυχθούν, να καινοτομήσουν και να δημιουργήσουν καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας.

Αυτό ακριβώς υπηρετούν οι διατάξεις του νομοσχεδίου για τα επενδυτικά κεφάλαια.

Με το παρόν νομοσχέδιο διαμορφώνουμε για πρώτη φορά στην Ελλάδα ένα σύγχρονο και ανταγωνιστικό πλαίσιο για τη διαχείριση εναλλακτικών επενδύσεων, με στόχο να προσελκύσουμε στην Αθήνα διεθνή επενδυτικά κεφάλαια, διαχειριστές και υψηλής εξειδίκευσης στελέχη.

Αυτό που προσφέρουμε τι είναι; Νομική βεβαιότητα, σταθερότητα και καθαροί κανόνες.

Ξεκαθαρίζουμε ότι ξένα funds και μητρικές εταιρείες τους συνεχίζουν να φορολογούνται εκεί όπου είναι εγκατεστημένα, ενώ σε κάθε πραγματική οικονομική δραστηριότητα που θα έχουμε στην Ελλάδα (γραφεία, υπηρεσίες, μισθοί, εταιρικά κέρδη και ΦΠΑ) θα φορολογούνται πλήρως εδώ. 

Αλλά διασαφηνίζουμε το πλαίσιο. Και σε μια εποχή γεωπολιτικής αβεβαιότητας διεθνώς, με την Ελλάδα να θεωρείται φάρος σταθερότητας, είναι μια ευκαιρία για την χώρα μας για να μπορέσουμε να αναπτύξουμε και αυτό το πεδίο. Με άλλα λόγια, δημιουργούμε ένα πλαίσιο που προσελκύει κεφάλαια χωρίς να διαβρώνει τη φορολογική βάση της χώρας.

Και το όφελος για την Ελλάδα, κυρίες και κύριοι και κρατήστε το αυτό, είναι πολύ μεγαλύτερο από τα άμεσα φορολογικά έσοδα. Ένας ισχυρός κόμβος διαχείρισης επενδύσεων στην Αθήνα σημαίνει νέες, καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας, μεταφορά τεχνογνωσίας και ανάπτυξη ενός ολόκληρου οικοσυστήματος υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Δεν θέλουμε, δηλαδή, η Ελλάδα να είναι απλώς τόπος κατανάλωσης κεφαλαίων. Θέλουμε να γίνει τόπος διαχείρισης κεφαλαίων, τόπος λήψης αποφάσεων, τόπος παραγωγής οικονομικής αξίας.

Και αυτό ακριβώς είναι που εξυπηρετεί η συγκεκριμένη ρύθμιση.

Μαζί όμως με ανάπτυξη, χρειάζονται και κανόνες.

Χρειάζεται και ένα κράτος που μπορεί να προστατεύει τους πολίτες από φαινόμενα παραβατικότητας που διαβρώνουν την οικονομία και που «ναι», τραυματίζουν και την κοινωνική συνοχή.

Αναφέρομαι στις διατάξεις για τον παράνομο τζόγο.

Όχι μόνο λόγω της σοβαρότητας του προβλήματος, αλλά και γιατί από αυτό ξεκίνησε ουσιαστικά το παρόν νομοσχέδιο, πριν εμπλουτιστεί με τις υπόλοιπες αναγκαίες ρυθμίσεις που συζητούμε σήμερα.

Και εδώ δεν μιλάμε απλώς για μια παράνομη οικονομική δραστηριότητα αλλά για ένα βαθιά κοινωνικό πρόβλημα.

Σχεδόν 800.000 συμπολίτες μας συμμετείχαν το 2024 σε παράνομα τυχερά παίγνια.

Αλλά το πραγματικό πρόβλημα δεν εξαντλείται ποτέ στους αριθμούς. Βρίσκεται στον εθισμό που διαλύει ζωές, βρίσκεται στη νέα γενιά που εκτίθεται όλο και νωρίτερα σε αυτή την παγίδα και στις οικογένειες που βλέπουν ανθρώπους τους να χάνουν σταδιακά τον έλεγχο της ζωής τους. 

Γι’ αυτό η απάντηση του κράτους οφείλει να είναι αποφασιστική.

Δίνουμε, λοιπόν, νέα ψηφιακά εργαλεία ελέγχου, ενισχύουμε τον ελεγκτικό μηχανισμό και αυστηροποιούμε τις κυρώσεις γιατί η τεχνολογία δεν μπορεί να μετατρέπεται σε ασπίδα της παρανομίας.

Πρέπει να γίνει εργαλείο αντιμετώπισής της.

Και τελικά αυτό είναι το νήμα που ενώνει όλες τις διατάξεις του παρόντος νομοσχεδίου.

  • Δεν αφήνουμε προβλήματα να χρονίζουν.
  • Δεν αφήνουμε αδικίες να διαιωνίζονται.
  • Δεν αφήνουμε στρεβλώσεις να παγιώνονται.
  • Παρεμβαίνουμε, λύνουμε, διορθώνουμε.

Αυτή είναι η ουσία της πολιτικής της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Να μη μείνουμε παρατηρητές απέναντι στα δύσκολα, να αναλαμβάνουμε την ευθύνη της λύσης.

Αυτό είναι το χρέος μας.

Αυτή είναι η ευθύνη μας.

Και αυτή την ευθύνη υπηρετούμε και αναλαμβάνουμε σήμερα.

Σας ευχαριστώ πολύ.




Φίλιπποι: Με συναυλία της Camerata Junior ανοίγει το 69ο Φεστιβάλ

Με μια ξεχωριστή συναυλία κλασικής μουσικής ανοίγει το 69ο Φεστιβάλ Φιλίππων, την Τετάρτη 8 Ιουλίου, στις 21:00, στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων.

Το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας και ο Σύλλογος «Οι Φίλοι της Μουσικής» συνεργάζονται για πρώτη φορά, παρουσιάζοντας στο κοινό τη Camerata Junior – Ορχήστρα Νέων των Φίλων της Μουσικής, σε μια συναυλία με ελεύθερη είσοδο.

Στη σκηνή του Αρχαίου Θεάτρου Φιλίππων η Camerata Junior θα συμπράξει με τον βιολονίστα Simon Zhu, έναν από τους πιο ανερχόμενους σολίστ της διεθνούς μουσικής σκηνής.

Ο Simon Zhu υπήρξε νικητής του ιστορικού Διεθνούς Διαγωνισμού Βιολιού Παγκανίνι το 2023, ενώ τιμήθηκε και με ειδικό βραβείο για την καλύτερη ερμηνεία του Πρώτου Κοντσέρτου του Νικολό Παγκανίνι.

Στο πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνεται το Κοντσέρτο για βιολί αρ. 1, έργο 6 του Niccolò Paganini, καθώς και η Συμφωνία αρ. 7, έργο 92 του Ludwig van Beethoven, ένα από τα πιο δυναμικά και απαιτητικά έργα του μεγάλου συνθέτη.

Τη μουσική διδασκαλία και διεύθυνση της ορχήστρας έχει ο Νίκος Χαλιάσας, ενώ βοηθός μαέστρου είναι η Αριστέα Τσιχλή και βοηθός διδασκαλίας η Χριστίνα Καμινάρη. Τη διδασκαλία των πνευστών έχει ο Σπύρος Μουρίκης.

 

Η συμμετοχή του Simon Zhu εξασφαλίστηκε χάρη στην ευγενή δωρεά του Αλέξανδρου Σοφιανού, στη μνήμη του πατέρα του Κωστή Σοφιανού. Αποκλειστικός χορηγός της ορχήστρας είναι η Φωτεινή Γ. Λιβανού.

Η Camerata Junior, Ορχήστρα Νέων των Φίλων της Μουσικής, ιδρύθηκε το 2010 στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων του Συλλόγου «Οι Φίλοι της Μουσικής» και αποτελεί ένα σημαντικό φυτώριο νέων μουσικών. Από το 2018 καλλιτεχνικός διευθυντής και μαέστρος της είναι ο Νίκος Χαλιάσας.

Η είσοδος στη συναυλία είναι ελεύθερη, με διανομή κουπονιών εισόδου από το Κέντρο Πληροφόρησης Επισκεπτών Δήμου Καβάλας στην κεντρική πλατεία, από την Τετάρτη 1 Ιουλίου, καθημερινά από τις 10:00 έως τις 14:00 και από τις 18:00 έως τις 21:00.

Την ημέρα της συναυλίας, κουπόνια εισόδου θα διανέμονται και στο ταμείο του χώρου της εκδήλωσης από τις 19:00. Μετά την έναρξη της συναυλίας δεν θα επιτρέπεται η είσοδος στον χώρο.

Για ακόμη μία χρονιά θα υπάρχει δυνατότητα μεταφοράς θεατών με λεωφορείο του ΚΤΕΛ Καβάλας από και προς το Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, με ειδικό αντίτιμο 4,40 ευρώ. Η αναχώρηση από το ΚΤΕΛ Καβάλας θα γίνει στις 18:45, ενώ η επιστροφή θα πραγματοποιηθεί μετά το τέλος της συναυλίας.

Οι κάτοχοι ονομαστικών προσκλήσεων του 69ου Φεστιβάλ Φιλίππων καλούνται να δηλώσουν την πρόθεσή τους να τις χρησιμοποιήσουν έως τη Δευτέρα 6 Ιουλίου, ενώ ο έλεγχος ταυτοπροσωπίας θα γίνεται στην είσοδο του θεάτρου την ημέρα της εκδήλωσης.

Για περισσότερες πληροφορίες, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνούν με το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας στο τηλέφωνο 2510 220876, από τις 10:00 έως τις 14:00.




Πασχαλίδης : “Να υπάρξει άμεση αποζημίωση των αμπελοκαλλιεργητών λόγω περονόσπορου”

Ακολουθεί η ανακοίνωση του κ. Πασχαλίδη :

Ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας και Θάσου Γιάννης Πασχαλίδης, έχοντας ενημερωθεί σχετικώς και με γνώμονα τη στήριξη των αμπελουργών του Δήμου Παγγαίου, υπέβαλε σήμερα Ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ.Μαργαρίτη Σχοινά με θέμα: «Μέτρα στήριξης των παραγωγών λόγω έξαρσης περονόσπορου στην αμπελουργική ζώνη του Δήμου Παγγαίου της Π.Ε. Καβάλας».

Ειδικότερα, με την υπ’ αριθμ 6461/24-6-2026 Κοινοβουλευτική Ερώτηση του, ο Βουλευτής αναφέρθηκε στις εκτεταμένες ζημιές που έχει δημιουργήσει στην παραγωγή της αμπελοκαλλιέργειας η πρωτοφανής έξαρση του περονοσπόρου της αμπέλου (Plasmoparaviticola). Όπως εξηγεί αναλυτικά στην ερώτησή του ο Βουλευτής, κατά το δίμηνο Μαΐου – Ιουνίου 2026 επικράτησαν εξαιρετικά υγρές και ασυνήθιστα ασταθείς καιρικές συνθήκες σε ολόκληρη την αμπελουργική ζώνη του Δήμου Παγγαίου που δημιούργησαν μία κατάσταση συνεχούς μόλυνσης και αναμόλυνσης των αμπελώνων. Προς επίρρωση των επιχειρημάτων του, ο Βουλευτής παρέθεσε ποσοστά βροχοπτώσεων όπως μετρήθηκαν από τους πιστοποιημένους αυτόματους μετεωρολογικούς σταθμούς του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (meteo.gr) στη περιοχή. Είναι γνωστό ότι, σύμφωνα με τον ισχύοντα Κανονισμό Ασφάλισης του ΕΛΓΑ, οι ζημιές από περονόσπορο δεν αποζημιώνονται, καθώς θεωρείται ότι η ασθένεια μπορεί, υπό φυσιολογικές συνθήκες, να αντιμετωπιστεί με την εφαρμογή των κατάλληλων φυτοπροστατευτικών μέτρων.

Ωστόσο, όπως αναφέρει σχετικώς ο Βουλευτής, στο παρελθόν έχουν υπάρξει κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεις ή κρατικές ενισχύσεις λόγω περονοσπόρου (βλ. 2011 σε Κρήτη, Λήμνο και Εύβοια), κυρίως μέσω προγραμμάτων Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων (ΠΣΕΑ) ή ad hoc κρατικών ενισχύσεων κατόπιν έγκρισης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όταν αποδείχθηκε ότι οι ζημιές συνδέονταν άμεσα με ακραίες καιρικές συνθήκες που κατέστησαν πρακτικά αδύνατη την αποτελεσματική αντιμετώπιση της ασθένειας. Ο Βουλευτής τόνισε ότι η περίπτωση του Δήμου Παγγαίου παρουσιάζει αντίστοιχα χαρακτηριστικά με τις περιπτώσεις όπου χορηγήθηκαν κατ’ εξαίρεση αποζημιώσεις στο παρελθόν, δεδομένου ότι η φετινή ζημία δεν μπορεί να αποδοθεί σε πλημμελή φυτοπροστασία ή σε αμέλεια των παραγωγών, αλλά συνδέεται άμεσα με ένα εξαιρετικό και μη αντιμετωπίσιμο κλιματικό γεγονός. Για τον λόγο αυτό, κρίνεται απολύτως εύλογη και αναγκαία η εξέταση της δυνατότητας λήψης αντίστοιχων έκτακτων μέτρων στήριξης και κατ’ εξαίρεση αποζημίωσης των πληγέντων παραγωγών του Δήμου Παγγαίου.

Καταληκτικά, ο Βουλευτής έθεσε τις παρακάτω ερωτήσεις στον Υπουργό:

  1. Είναι εις γνώση του Υπουργείου το σοβαρό ζήτημα που αντιμετωπίζει μεγάλος αριθμός  αμπελουργών στο Δήμο Παγγαίου λόγω της έξαρσης περονόσπορου;
  2. Προτίθεται το Υπουργείο να λάβει έκτακτα μέτρα στήριξης με σκοπό να αποζημιωθούν κατ’ εξαίρεση οι πληγέντες αμπελουργοί του Δήμου Παγγαίου της Π.Ε. Καβάλας;

Με εκτίμηση,

Γιάννης Πασχαλίδης

Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας




Δεληκάρη : “Άμεση ανάγκη αναβάθμισης του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Θάσου σε Πυροσβεστική Υπηρεσία”

Ακολουθεί η ανάρτηση της κ. Δεληκάρη :

Συναντήθηκα σήμερα με τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Ευάγγελο Τουρνά.

Είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για μια σειρά θεμάτων που αφορούν στις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες της Π.Ε. Καβάλας και Θάσου.

🔹 Ζήτησα την περαιτέρω ενίσχυση των Π.Υ. της Καβάλας με προσωπικό μέσα από τις προγραμματισμένες προκηρύξεις Πυροσβεστών Επί Θητεία (ΠΕΘ).

🔹 Αναφέρθηκα στην ανάγκη αναβάθμισης του Πυροσβεστικού Κλιμακίου Θάσου σε Πυροσβεστική Υπηρεσία, ένα διαχρονικό αίτημα και της τοπικής κοινωνίας.

🔹Ως προς το Π.Κ. της Θάσου έθιξα το ζήτημα της στέγασής του.

🔹 Ζήτησα την ενίσχυση των Π.Υ. της Καβάλας με νέα οχήματα, με ιδιαίτερη έμφαση σε ευέλικτα οχήματα κατάλληλα για το ανάγλυφο των ορεινών και δύσβατων εδαφών – όπως για παράδειγμα της Θάσου.

🔹Επιπλέον, μετέφερα στον Υπουργό αιτήματα των Πυροσβεστών μας, μόνιμων, ΠΠΥ και εποχικών.

Ο Υπουργός άκουσε με ενδιαφέρον όλα τα ζητήματα που έθιξα και έδειξε άμεσα αντανακλαστικά στην αντιμετώπισή τους.

Εξάλλου έχουμε μια εξαιρετική συνεργασία και από την προηγούμενη θητεία του ως Υφυπουργού στο ίδιο Υπουργείο.

Μάλιστα ως προς το κομμάτι της Θάσου συζητήσαμε για ώρα σχετικά με τις ιδιαιτερότητες του νησιού και πως θα θωρακιστεί ακόμη πιο αποτελεσματικά, λαμβάνοντας υπόψη και τον αυξημένο πληθυσμό το καλοκαίρι λόγω της τουριστικής κίνησης.

Με τη σειρά μου, τον ευχαρίστησα για την πληρέστατη ενημέρωση πάνω στα θέματα οργάνωσης του Πυροσβεστικού Σώματος, το οποίο είναι το ισχυρότερο από ποτέ, τόσο σε προσωπικό όσο και σε μέσα και τον κάλεσα να επισκεφτεί στο άμεσο μέλλον την Π.Ε. Καβάλας και τη Θασο μας




Μακάριος Λαζαρίδης: «Δεν υπάρχει καμία δική μου παράνομη πράξη – Ένα διοικητικό λάθος 20 ετών βαφτίστηκε ΄πολιτικό σκάνδαλο΄»

Με σαφείς απαντήσεις και τεκμηριωμένα στοιχεία από το βήμα της Βουλής, ο Βουλευτής Π.Ε. Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας και τέως Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, κ. Μακάριος Λαζαρίδης, απάντησε στις αιτιάσεις που διατυπώθηκαν σε βάρος του, ξεκαθαρίζοντας ότι δεν υφίσταται καμία παράνομη πράξη εκ μέρους του και ότι η υπόθεση αφορά αποκλειστικά διοικητικό σφάλμα της υπηρεσίας.

Αναφερόμενος στην παραίτησή του από την Κυβέρνηση, ο κ. Λαζαρίδης τόνισε ότι «επρόκειτο για μια πολιτική πράξη ευθύνης, προκειμένου να μη δημιουργηθεί οποιαδήποτε σκιά στη λειτουργία της κυβέρνησης, και όχι για παραδοχή ενοχής ή αποδοχή οποιασδήποτε παράνομης ενέργειας».

Παρουσιάζοντας αναλυτικά τα πραγματικά δεδομένα της υπόθεσης, υπογράμμισε ότι:

• Δεν υφίσταται κανένα πλαστό πτυχίο, ψευδές δικαιολογητικό ή παραπλάνηση της διοίκησης.

• Η ίδια η διοίκηση του Υπουργείου, έχοντας στη διάθεσή της τον πλήρη υπηρεσιακό του φάκελο, τον είχε κατατάξει στην κατηγορία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης πριν από το 2007. Το επίμαχο σφάλμα προέκυψε κατά τη σύνταξη μεταγενέστερης πράξης πρόσληψης από την αρμόδια υπηρεσία, η οποία τον ενέταξε στην κατηγορία του «Ειδικού Επιστήμονα».

• Οι μισθολογικές καταστάσεις αποδεικνύουν ότι δεν έλαβε ούτε ένα ευρώ περισσότερο από όσα δικαιούταν βάσει της νόμιμης υπηρεσιακής του κατάταξης.

Όλα τα σχετικά έγγραφα και στοιχεία κατατέθηκαν στα πρακτικά της Βουλής.

«Δεν υπάρχει πλαστό πτυχίο. Δεν υπάρχει ψευδές δικαιολογητικό. Δεν υπάρχει παραπλάνηση της διοίκησης. Δεν υπάρχει οικονομικό όφελος. Δεν υπάρχει παράνομη πράξη που να αποδίδεται σε μένα», υπογράμμισε.

Ο κ. Λαζαρίδης σημείωσε ότι τα πραγματικά περιστατικά αποκλείουν οποιονδήποτε ισχυρισμό περί δόλου ή εξαπάτησης της διοίκησης, καθώς όλα τα στοιχεία που αφορούσαν τα προσόντα και την υπηρεσιακή του κατάσταση ήταν εξαρχής γνωστά και καταγεγραμμένα στον υπηρεσιακό του φάκελο.

«Πώς θα μπορούσα να παραπλανήσω τη διοίκηση για στοιχεία τα οποία η ίδια γνώριζε και διατηρούσε στον υπηρεσιακό μου φάκελο; Πώς μπορεί να γίνει λόγος για εξαπάτηση όταν τα πραγματικά προσόντα μου ήταν εξαρχής γνωστά και καταγεγραμμένα», διερωτήθηκε.

Παράλληλα, χαρακτήρισε απολύτως αβάσιμους τους ισχυρισμούς περί οικονομικού οφέλους, επισημαίνοντας ότι οι αποδοχές του δεν υπερέβησαν ποτέ εκείνες που αντιστοιχούσαν στη νόμιμη υπηρεσιακή του κατάταξη.

Ασκώντας κριτική στην αντιπολίτευση, υποστήριξε ότι επιχειρήθηκε η μετατροπή ενός διοικητικού ζητήματος σε πολιτικό σκάνδαλο χωρίς πραγματικά στοιχεία.

«Δεν είχαν σκάνδαλο και προσπάθησαν να κατασκευάσουν ένα. Δεν είχαν αποδείξεις και επιχείρησαν να τις υποκαταστήσουν με κραυγές. Δεν είχαν γεγονότα και προσπάθησαν να τα αντικαταστήσουν με λάσπη. Το πιο ανησυχητικό είναι ότι δεν δίστασαν να στοχοποιήσουν όχι μόνο εμένα αλλά και την οικογένειά μου, πιστεύοντας ότι η προσωπική επίθεση μπορεί να υποκαταστήσει την πολιτική επιχειρηματολογία», επισήμανε.

Ο κ. Λαζαρίδης υπογράμμισε ότι στη Δημοκρατία η πολιτική αντιπαράθεση είναι θεμιτή, όχι όμως η διαστρέβλωση των γεγονότων και η ηθική εξόντωση πολιτικών αντιπάλων. Όπως σημείωσε, «η αλήθεια δεν διαμορφώνεται από τις κραυγές ούτε από τους τίτλους. Διαμορφώνεται από τα γεγονότα. Και τα γεγονότα, αργά ή γρήγορα, αποκαθιστούν πάντα την αλήθεια».

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ανέφερε:

«Απευθύνθηκα σήμερα πρωτίστως στους πολίτες της Καβάλας, στους ανθρώπους που με γνωρίζουν, που γνωρίζουν τη διαδρομή μου, που γνωρίζουν την παρουσία μου στον τόπο μας. Σε αυτούς λογοδοτώ. Σε αυτούς οφείλω να μιλώ καθαρά. Και σε αυτούς λέω: συνεχίζω όρθιος, καθαρός και αποφασισμένος».




Ερντογάν κατά Ισραήλ για τη Μέση Ανατολή

Νέα σφοδρή επίθεση κατά του Ισραήλ εξαπέλυσε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, μιλώντας σε συνεδρίαση του κόμματός του, με αφορμή τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή και τη συμφωνία ΗΠΑ – Ιράν.

Ο Τούρκος πρόεδρος υποστήριξε ότι η πρόσφατη κρίση με το Ιράν ανέδειξε τον ρόλο της Τουρκίας και το επίπεδο της τουρκικής εξωτερικής πολιτικής, τονίζοντας ότι η Άγκυρα κινήθηκε με λογική, σύνεση και δικαιοσύνη.

Όπως ανέφερε, η Τουρκία κατάφερε να μείνει μακριά από τον κύκλο της σύγκρουσης, αποφεύγοντας την εμπλοκή της σε μια επικίνδυνη περιφερειακή κρίση.

Ο Ερντογάν υποστήριξε ότι η χώρα του συνέβαλε στη διπλωματική διαδικασία, άλλοτε μέσω παρασκηνιακών επαφών και άλλοτε με άμεσες παρεμβάσεις, με στόχο την αποτροπή περαιτέρω κλιμάκωσης.

Παράλληλα, κατηγόρησε το Ισραήλ ότι επιχειρεί να υπονομεύσει κάθε προσπάθεια ειρήνης στην περιοχή, υποστηρίζοντας ότι δεν ανέχεται ούτε την πιθανότητα αποκλιμάκωσης.

Ο Τούρκος πρόεδρος έκανε λόγο για «μηχανισμό βίας» και για πολιτικές που, όπως είπε, στηρίζονται στην αστάθεια, την κατοχή και τη στρατιωτική ένταση.

Σύμφωνα με τον ίδιο, εάν υπάρξει ειρήνη και σταθερότητα στη Μέση Ανατολή, αυτό θα συμβεί παρά τις ενέργειες του Ισραήλ.

Ο Ερντογάν τόνισε ότι η Τουρκία θα συνεχίσει να στηρίζει κάθε προσπάθεια για μόνιμη λύση στην κρίση με το Ιράν και δήλωσε ότι η Άγκυρα δεν θα διστάσει να αναλάβει τον ρόλο που της αναλογεί για την ειρήνη στην περιοχή.




Το Ισραήλ δεν αποχωρεί από τον νότιο Λίβανο

Το Ισραήλ δεν προτίθεται να αποσύρει τις στρατιωτικές του δυνάμεις από τον νότιο Λίβανο, ακόμη και αν δεχθεί σχετικό αίτημα από τις Ηνωμένες Πολιτείες, ξεκαθάρισε ο υπουργός Άμυνας Ίσραελ Κατς.

Σύμφωνα με τον Ισραηλινό υπουργό, η παρουσία του στρατού στην περιοχή θα συνεχιστεί για λόγους ασφαλείας, καθώς το Τελ Αβίβ θεωρεί ότι η αποχώρηση θα μπορούσε να δημιουργήσει νέους κινδύνους για τις ισραηλινές δυνάμεις και τις παραμεθόριες κοινότητες.

Ο Κατς ανέφερε ότι περίπου 200.000 κάτοικοι δεν θα μπορέσουν να επιστρέψουν στις εστίες τους στον νότιο Λίβανο, λόγω της συνέχισης των ισραηλινών επιχειρήσεων και της διατήρησης των ζωνών ασφαλείας.

Όπως υποστήριξε, η εμπειρία από προηγούμενες ζώνες ασφαλείας έδειξε ότι η παρουσία αμάχων μπορεί να συνοδεύεται από επιθέσεις κατά στρατιωτών, με αυτοσχέδιους εκρηκτικούς μηχανισμούς και ενέδρες.

«Δεν αποχωρούμε», τόνισε ο Ισραηλινός υπουργός Άμυνας, υπογραμμίζοντας ότι το Ισραήλ δεν θα επιτρέψει την επανάληψη τέτοιων συνθηκών.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του Λιβάνου Ζοζέφ Αούν δήλωσε ότι στόχος της κυβέρνησής του είναι η εδραίωση της εκεχειρίας στον νότο, εφόσον υπάρξει αποχώρηση των ισραηλινών δυνάμεων.

Ο Αούν ανέφερε ότι το σχέδιο προβλέπει ανάπτυξη του λιβανέζικου στρατού στις περιοχές από τις οποίες θα αποχωρήσει το Ισραήλ, ώστε να διασφαλιστεί η σταθερότητα και να ξεκινήσει στη συνέχεια η ανοικοδόμηση των κατεστραμμένων περιοχών.

Παράλληλα, διευκρίνισε ότι οι συνομιλίες Ισραήλ – Λιβάνου στην Ουάσινγκτον διεξάγονται ανεξάρτητα από τις διαπραγματεύσεις ΗΠΑ – Ιράν.




Σέρρες: Προσωρινός αριθμός επικοινωνίας για τη Δημοτική Αστυνομία

Ο Δήμος Σερρών ενημερώνει τους δημότες ότι, λόγω τεχνικής βλάβης στο τηλεφωνικό κέντρο της Δημοτικής Αστυνομίας, η επικοινωνία με την υπηρεσία πραγματοποιείται προσωρινά μέσω νέου τηλεφωνικού αριθμού.

Οι πολίτες μπορούν να καλούν για την εξυπηρέτησή τους στο:

23216 00713

Ο αριθμός αυτός θα ισχύει προσωρινά, μέχρι την αποκατάσταση της τεχνικής βλάβης στο τηλεφωνικό κέντρο της υπηρεσίας.

Μετά την αποκατάσταση της βλάβης, θα ισχύει εκ νέου ο κανονικός αριθμός επικοινωνίας της Δημοτικής Αστυνομίας Σερρών:

23210 37563




Δερμεντζόπουλος: Το Κτηματολόγιο ολοκληρώνεται μετά από σχεδόν 200 χρόνια

Στην τελική φάση ολοκλήρωσής του βρίσκεται το Ελληνικό Κτηματολόγιο, ένα έργο που εκκρεμούσε για δεκαετίες και συνδέεται άμεσα με τη διαφάνεια, την ασφάλεια των συναλλαγών και την καλύτερη εξυπηρέτηση πολιτών και επαγγελματιών.

Η κεντρική εκδήλωση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης και του Ελληνικού Κτηματολογίου πραγματοποιήθηκε στο Ωδείο Αθηνών, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, με θέμα «Κτηματολόγιο: Από μια εκκρεμότητα δεκαετιών, σε μια νέα εποχή με διαφάνεια, ταχύτητα και ασφάλεια».

Ως αρμόδιος Υφυπουργός για το Ελληνικό Κτηματολόγιο, ο Χρήστος Δερμεντζόπουλος παρουσίασε την πρόοδο του έργου, τις παρεμβάσεις που υλοποιούνται σε όλη τη χώρα και τον σχεδιασμό για την επόμενη ημέρα.

Ο κ. Δερμεντζόπουλος υπογράμμισε ότι, μετά από σχεδόν 200 χρόνια, η Ελλάδα αποκτά Κτηματολόγιο, κλείνοντας μια μακρά εθνική εκκρεμότητα που επηρέαζε την ιδιοκτησία, τις συναλλαγές και τον χωροταξικό σχεδιασμό.

Σύμφωνα με όσα παρουσιάστηκαν, η πρόοδος του έργου παρακολουθείται συστηματικά, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στη συνεργασία με επαγγελματικούς και επιστημονικούς φορείς, καθώς και στην ενίσχυση των ψηφιακών υπηρεσιών.

Στόχος της επόμενης ημέρας είναι οι πολίτες να έχουν άμεση πρόσβαση στα στοιχεία των ακινήτων τους και να μπορούν να πραγματοποιούν περισσότερες συναλλαγές εξ αποστάσεως, με μεγαλύτερη ταχύτητα και ασφάλεια.

Ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, από την πλευρά του, τόνισε ότι ένα έργο που για πολλά χρόνια έμοιαζε ακατόρθωτο βρίσκεται πλέον στην τελική ευθεία ολοκλήρωσης.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν επίσης ως ομιλητές ο Αντιπρόεδρος της Κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης, ο Υπουργός Δημήτρης Παπαστεργίου και ο Υπουργός Σταύρος Παπασταύρου.

Η ολοκλήρωση του Κτηματολογίου θεωρείται κομβική για τη λειτουργία του κράτους, καθώς συνδέεται με την προστασία της ιδιοκτησίας, τη διαφάνεια στις συναλλαγές, την επιτάχυνση επενδύσεων και την καλύτερη οργάνωση του δημόσιου χώρου.

Με την ψηφιοποίηση υπηρεσιών και τη σταδιακή ενίσχυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών, το Ελληνικό Κτηματολόγιο περνά πλέον σε μια νέα φάση λειτουργίας, με στόχο λιγότερη γραφειοκρατία και ταχύτερη εξυπηρέτηση για τους πολίτες.




Ρευματοκλοπές εκατομμυρίων: Στο «κάδρο» και περιοχές της ΑΜΘ

Εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας φέρονται να δραστηριοποιούνταν σε εκτεταμένες ρευματοκλοπές και παράνομες παρεμβάσεις σε μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας, εξαρθρώθηκε από την Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος.

Η υπόθεση αφορά πολλές περιοχές της χώρας, μεταξύ των οποίων και περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, όπως η Καβάλα, οι Σέρρες, η Ξάνθη και ο Έβρος.

Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., συνελήφθησαν πέντε άτομα, εκ των οποίων τρία φέρονται ως μέλη της οργάνωσης, ενώ στη δικογραφία που σχηματίστηκε περιλαμβάνονται ακόμη 101 φυσικά και νομικά πρόσωπα.

Από την αστυνομική έρευνα εξιχνιάστηκαν 105 αξιόποινες πράξεις. Ανάμεσά τους περιλαμβάνονται 103 περιπτώσεις ρευματοκλοπών, καθώς και δύο περιπτώσεις απάτης μέσω παράνομης αύξησης της εμφανιζόμενης ως παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας.

Η συνολική ζημία σε βάρος του ΔΕΔΔΗΕ υπολογίζεται σε 9.163.354 ευρώ, ενώ το παράνομο περιουσιακό όφελος που φέρεται να αποκόμισε η οργάνωση εκτιμάται ότι ξεπερνά τις 371.000 ευρώ.

Πώς δρούσε η οργάνωση

Σύμφωνα με την αστυνομία, τα μέλη της οργάνωσης φέρονται να πραγματοποιούσαν παράνομες επεμβάσεις σε αναλογικούς και ψηφιακούς μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας.

Στόχος των παρεμβάσεων ήταν η μείωση της καταγραφόμενης κατανάλωσης σε σχέση με την πραγματική, με αποτέλεσμα να προκαλείται μεγάλη οικονομική ζημία στον ΔΕΔΔΗΕ και αντίστοιχο παράνομο όφελος για τους εμπλεκόμενους.

Στους αναλογικούς μετρητές, σύμφωνα με την έρευνα, γίνονταν αυθαίρετες παρεμβάσεις με διάφορους τεχνικούς τρόπους, όπως παραβιάσεις σφραγίδων, επεμβάσεις σε πηνία και καλωδιώσεις, αλλά και άλλες μέθοδοι αλλοίωσης της καταγραφής.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στις παρεμβάσεις σε ψηφιακούς μετρητές. Όπως αναφέρει η ΕΛ.ΑΣ., χρησιμοποιούνταν εξειδικευμένο παράνομο λογισμικό, το οποίο εγκαθίστατο στους μετρητές με ειδικό τεχνικό εξοπλισμό.

Με τον τρόπο αυτό αλλοιώνονταν τα δεδομένα κατανάλωσης που καταγράφονταν και μεταδίδονταν στο σύστημα τηλεμέτρησης του ΔΕΔΔΗΕ.

Παρεμβάσεις με διεθνές τεχνικό ενδιαφέρον

Σύμφωνα με την αστυνομική ανακοίνωση, οι επεμβάσεις σε ψηφιακούς μετρητές χαρακτηρίζονται ως ιδιαίτερα εξελιγμένες.

Μάλιστα, ο κατασκευαστής των συγκεκριμένων μετρητών φέρεται να χαρακτήρισε τις παρεμβάσεις ως το πλέον εξεζητημένο περιστατικό που έχει εντοπιστεί διεθνώς σε περισσότερους από δύο εκατομμύρια μετρητές του ίδιου τύπου.

Λόγω της τεχνικής πολυπλοκότητας της μεθόδου, αναπτύχθηκε ειδικό εργαλείο διάγνωσης για την ανίχνευση των συγκεκριμένων παρεμβάσεων.

Ποιες επιχειρήσεις φέρονται να εμπλέκονται

Όπως προέκυψε από την έρευνα, σημαντικός αριθμός των εμπλεκόμενων παροχών αφορούσε επιχειρήσεις υψηλής ενεργειακής κατανάλωσης.

Μεταξύ αυτών αναφέρονται πρατήρια υγρών καυσίμων, επιχειρήσεις εστίασης, internet cafe, βιομηχανικές μονάδες συσκευασίας κρεάτων, τροφίμων και γάλακτος, καθώς και ελαιοτριβεία.

Σε αρκετές περιπτώσεις, σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ., η ζημία από τη μη καταγραφείσα ηλεκτρική ενέργεια ξεπερνούσε τις 100.000 ευρώ ανά παροχή.

Τι βρέθηκε στις έρευνες

Κατά τη διάρκεια της αστυνομικής επιχείρησης πραγματοποιήθηκαν έρευνες σε οικίες, οχήματα και επαγγελματικούς χώρους.

Μεταξύ άλλων, κατασχέθηκαν ηλεκτρολογικός εξοπλισμός, μολυβδοσφραγίδες, εργαλεία, φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, υλικά που σχετίζονται με μετρητές ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς και χρηματικό ποσό 24.970 ευρώ.

Στο πλαίσιο των ελέγχων του ΔΕΔΔΗΕ εντοπίστηκαν και δύο αυτόφωρες περιπτώσεις ρευματοκλοπής σε επιχειρήσεις, για τις οποίες συνελήφθησαν οι νόμιμοι εκπρόσωποι – ιδιοκτήτες τους.

Στη μία περίπτωση, σύμφωνα με την αστυνομία, παροχή ηλεκτρικής ενέργειας που είχε διακοπεί από το 2019 φέρεται να είχε επανασυνδεθεί αυθαίρετα, με την υπολογισθείσα ζημία να ανέρχεται σε 65.775 ευρώ.

Στη δεύτερη περίπτωση διαπιστώθηκε παράνομη γεφύρωση τριφασικού μετρητή επιχείρησης, με αποτέλεσμα τη μη καταγραφή 6.532 kWh ηλεκτρικής ενέργειας και οικονομική ζημία 4.401 ευρώ.

Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή, ενώ η έρευνα συνεχίζεται για την πλήρη αποτύπωση της δράσης και της οικονομικής ζημίας.




ΑΜΘ: Στο Περιφερειακό Συμβούλιο το θέμα των διοδίων της Εγνατίας Οδού

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης μεταφέρεται το ζήτημα των διοδίων της Εγνατίας Οδού, με αφορμή την κατάργηση της ελεύθερης διέλευσης για επαγγελματίες της περιοχής.

Το θέμα φέρνει στη 3η συνεδρίαση λογοδοσίας του 2026 η Λαϊκή Συσπείρωση ΑΜΘ, με εισήγηση του περιφερειακού συμβούλου Διονύση Κλάδη, ασκώντας κριτική στη στάση της Περιφερειακής Αρχής και ζητώντας να υπάρξει ξεκάθαρη τοποθέτηση για τις αλλαγές στο καθεστώς απαλλαγής από τα διόδια.

Η υπόθεση αφορά ένα ζήτημα με άμεσες οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις, καθώς οι μετακινήσεις στην Εγνατία Οδό συνδέονται καθημερινά με την επαγγελματική δραστηριότητα, τις τοπικές μεταφορές, την πρόσβαση σε υπηρεσίες και τη λειτουργία επιχειρήσεων σε μια ακριτική Περιφέρεια.

Τι υποστηρίζει η Λαϊκή Συσπείρωση

Η Λαϊκή Συσπείρωση υποστηρίζει ότι η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δεν έχει αντιδράσει με την ένταση που απαιτείται απέναντι στην απόφαση για την κατάργηση της ελεύθερης διέλευσης των επαγγελματιών από τα διόδια.

Στην εισήγησή της κάνει λόγο για ένα ακόμη βάρος που μεταφέρεται στους επαγγελματίες και συνολικά στους κατοίκους της περιοχής, συνδέοντας την εξέλιξη με την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη.

Η παράταξη ασκεί κριτική τόσο στην κυβερνητική πολιτική όσο και στη στάση της Περιφερειακής Αρχής, υποστηρίζοντας ότι δεν υπήρξε η αναγκαία πολιτική πίεση για τη διατήρηση του προηγούμενου καθεστώτος.

Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στην κατάργηση των καρτών απαλλαγής διοδίων για επαγγελματίες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, αλλά και στην ανησυχία για το τι θα ισχύσει τα επόμενα χρόνια για τους μόνιμους κατοίκους.

Η Λαϊκή Συσπείρωση συνδέει το θέμα και με την ευρύτερη συζήτηση για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, εκτιμώντας ότι οι πολίτες καλούνται να πληρώνουν ξανά έναν οδικό άξονα που έχει ήδη χρηματοδοτηθεί από δημόσιους πόρους.

Στο ίδιο πλαίσιο, θέτει και ζήτημα προτεραιοτήτων στα έργα υποδομής, υποστηρίζοντας ότι ενώ προωθούνται παρεμβάσεις που εξυπηρετούν μεταφορές, logistics και τουρισμό, παραμένουν ανοιχτά ζητήματα που συνδέονται με τις καθημερινές ανάγκες των πολιτών.

Το πλαίσιο της Περιφερειακής Αρχής

Από την πλευρά της Περιφέρειας, ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης έχει τοποθετηθεί δημόσια το προηγούμενο διάστημα για το θέμα της ελεύθερης διέλευσης, αναδεικνύοντας τις επιπτώσεις που έχει η αλλαγή του καθεστώτος για επιχειρήσεις και κατοίκους της περιοχής.

Σε πρόσφατη παρέμβασή του, ο κ. Τοψίδης είχε επισημάνει ότι η δωρεάν διέλευση είχε δοθεί ως αντιστάθμισμα για τις παραμεθόριες περιοχές και ότι η μεταβολή του πλαισίου δημιουργεί πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση, ειδικά για τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν καθημερινά την Εγνατία Οδό για μετακινήσεις εντός της περιοχής.

Στην ίδια γραμμή, είχε ζητηθεί από το αρμόδιο υπουργείο να υπάρξει παρέμβαση ώστε να αποκατασταθεί το καθεστώς ελεύθερης διέλευσης για τα οχήματα επιχειρήσεων που εδρεύουν στην περιοχή, τουλάχιστον για τις μετακινήσεις εντός των Περιφερειακών Ενοτήτων όπου ίσχυε το προηγούμενο καθεστώς.

Με βάση αυτό το πλαίσιο, η Περιφερειακή Αρχή μπορεί να υποστηρίξει ότι το θέμα δεν έχει αγνοηθεί και ότι έχουν υπάρξει δημόσιες παρεμβάσεις για την ανάγκη διατήρησης ή αποκατάστασης των απαλλαγών.

Το ερώτημα που τίθεται πλέον στη συνεδρίαση λογοδοσίας είναι αν οι παρεμβάσεις αυτές θεωρούνται επαρκείς ή αν απαιτείται πιο συντονισμένη πολιτική πίεση από την Περιφέρεια προς την κυβέρνηση και τους αρμόδιους φορείς.

Το σημείο της διαφωνίας

Η διαφωνία δεν αφορά μόνο το αν τα διόδια επιβαρύνουν τους πολίτες και τους επαγγελματίες. Σε αυτό υπάρχει ευρύτερη αναγνώριση του προβλήματος, ιδιαίτερα σε μια περιοχή με μεγάλες αποστάσεις και ακριτικά χαρακτηριστικά.

Το βασικό σημείο της συζήτησης είναι ο τρόπος με τον οποίο πρέπει να αντιδράσει η Περιφέρεια απέναντι στις αλλαγές του καθεστώτος απαλλαγών.

Για τη Λαϊκή Συσπείρωση, η Περιφερειακή Αρχή θα έπρεπε να έχει πάρει πιο καθαρή και συγκρουσιακή θέση απέναντι στην κυβερνητική απόφαση και στην πολιτική της παραχώρησης.

Για την πλευρά της Περιφερειακής Αρχής, οι δημόσιες παρεμβάσεις και τα αιτήματα προς το αρμόδιο υπουργείο αποτελούν μέρος μιας προσπάθειας να αναδειχθεί το ζήτημα και να αναζητηθεί λύση στο πλαίσιο των θεσμικών διαδικασιών.

Το ερώτημα, επομένως, είναι αν η Περιφέρεια πρέπει να περιοριστεί σε θεσμικές παρεμβάσεις ή αν χρειάζεται να αναλάβει πιο ενεργό πολιτικό ρόλο απέναντι στις αποφάσεις που επηρεάζουν την καθημερινότητα επαγγελματιών και κατοίκων.

Το ευρύτερο ερώτημα

Το θέμα των διοδίων στην Εγνατία Οδό ανοίγει μια ευρύτερη συζήτηση για το κόστος μετακίνησης στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και για το πώς αντιμετωπίζονται οι ιδιαιτερότητες μιας ακριτικής Περιφέρειας.

Από τη μία πλευρά, τίθεται η ανάγκη να διατηρηθούν ή να επανεξεταστούν ειδικά μέτρα στήριξης για μόνιμους κατοίκους και επαγγελματίες, λόγω των γεωγραφικών και οικονομικών συνθηκών της περιοχής.

Από την άλλη, η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού και το νέο πλαίσιο λειτουργίας της δημιουργούν νέα δεδομένα, που επηρεάζουν το κόστος χρήσης του οδικού άξονα και τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζονται οι απαλλαγές.

Η συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο αναμένεται να δείξει αν θα υπάρξει κοινός τόπος ανάμεσα στις παρατάξεις για τη διεκδίκηση λύσης ή αν το θέμα θα παραμείνει πεδίο πολιτικής αντιπαράθεσης για τις ευθύνες της κυβέρνησης, της Περιφέρειας και των προηγούμενων επιλογών στη διαχείριση της Εγνατίας Οδού.

Σε κάθε περίπτωση, το ζήτημα δεν αφορά μόνο τους επαγγελματίες που χάνουν την απαλλαγή από τα διόδια. Αφορά συνολικά το πώς μια ακριτική Περιφέρεια διεκδικεί δίκαιους όρους μετακίνησης, πρόσβασης και οικονομικής λειτουργίας για τους κατοίκους και τις επιχειρήσεις της.




«Στα βήματα του Αποστόλου Παύλου»: Ο επετειακός εορτασμός και η υπαίθρια αγρυπνία στους αρχαίους Φιλίππους

Στην εφετινή ξεχωριστή συγκυρία της συμπληρώσεως ΕΚΑΤΟΝ (100) ετών από τον εγκαινισμό του Ιερού Καθεδρικού Ναού του Αγίου Αποστόλου Παύλου Καβάλας, από την Ιερά Μητρόπολη Φιλίππων, Νεαπόλεως και Θάσου ανακοινώνεται το πρρόγραμμα και του εφετινού εορτασμού της επετείου μνήμης του πολιούχου και ιδρυτού της τοπικής μας Εκκλησίας Αγίου Αποστόλου Παύλου, κατά το διήμερο 28 και 29 Ιουνίου.

ΛΑΤΡΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ :

 

Κυριακή 28.06.2026, απόγευμα

-ώρα 7 μ.μ. : ο Πανηγυρικός Εσπερινός.

-ώρα 8.30 μ.μ. η Λιτανεία «ΣΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ», με την λιτάνευση της ιεράς Εικόνος από ένστολα τμήματα της Αστυνομίας, της Πυροσβεστικής και του Λιμενικού με την όδευση της πομπής δια των οδών Ομονοίας – Ίωνος Δραγούμη – Ελευθ. Βενιζέλου και Κουντουριώτου, με την συνοδεία του ιερού Κλήρου και των Αρχών της Πόλης, της φιλαρμονικής μουσικής του Δ΄ Σώματος Στρατού και του Δήμου Καβάλας, τμημάτων των Πολιτιστικών Συλλόγων, και με κατάληξη το Μνημείο της αφίξεως του Αποστόλου Παύλου στην Νεάπολη παραπλεύρως του ιερού Ναού Αγίου Νικολάου. 

 

Δευτέρα 29.06.2026, πρωΐ

-ώρα 7 π.μ. : ο Όρθρος και η  Πανηγυρική Θεία Λειτουργία.

-ώρα 11 π.μ. : η Δοξολογία για τα «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» της Καβάλας, με την υψηλή παρουσία του εξοχωτάτου Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κωνσταντίνου Τασούλα.

Δευτέρα 29.06.2026, βράδυ

-ώρα 9 μ.μ. :  η υπαίθρια Αγρυπνία προς τιμήν των αγίων Αποστόλων επί των ερειπίων της Παλαιοχριστιανικής Α΄ στους αρχαίους Φιλίππους (είσοδος από το αρχαίο θέατρο). 

 

Στις ιερές Ακολουθίες, κατόπιν προσκλήσεως του Σεβ. Μητροπολίτου Φ.Ν.Θ. κ. Στεφάνου και ειδικής αδείας της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος, θα συμμετάσχουν οι Σεβ. Μητροπολίτες Τρίκκης, Γαρδικίου και Πύλης κ. Χρυσόστομος, και Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης κ. Αλέξιος, ενώ για την διασφάλιση των όρων και των προϋποθέσεων των εορταστικών εκδηλώσεων έχει υπάρξει ήδη ο απαραίτητος συντονισμός των εμπλεκομένων Υπηρεσιών της Αντιπεριφέρειας, του Δήμου, της Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και της Αστυνομικής Διευθύνσεως Καβάλας

Οι ιερές Ακολουθίες θα μεταδοθούν απ’ ευθείας από το κανάλι της Ιεράς Μητροπόλεως στο youtube μέσω της ιστοσελίδος της Ιεράς Μητροπόλεως www.im-phlippon.gr

Ολόκληρη η Χριστιανική Ελλάδα τιμά τον Απόστολό της. Η Ελληνική Μακεδονία τον φυτουργό της πίστεώς της. Και η Εκκλησία των Φιλίππων και της Νεαπόλεως ευλαβικά και αξιοχρέως επιτελεί τις εόρτιες εκδηλώσεις τιμής και μνήμης του φωτιστή της Αποστόλου Παύλου, ανταποδίδοντας οφειλετικώς προς τον Θεό και προς Εκείνον την ειλικρινή ευγνωμοσύνη της. 




Δράμα: Επεκτείνεται από τις 29 Ιουνίου το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης

Από τη Δευτέρα 29 Ιουνίου 2026 τίθεται σε εφαρμογή η επέκταση του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης σε επιπλέον οδούς της πόλης της Δράμας.

Η παρέμβαση εντάσσεται στον συνολικό σχεδιασμό του Δήμου Δράμας για την καλύτερη διαχείριση των διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης και τη βελτίωση της κυκλοφοριακής λειτουργίας στο κέντρο της πόλης.

Σύμφωνα με τον Δήμο, οι οδηγοί που σταθμεύουν στις θέσεις που υπάγονται στο σύστημα θα πρέπει να χρησιμοποιούν την αντίστοιχη κάρτα στάθμευσης. Η κάρτα πρέπει να είναι συμπληρωμένη σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στην πίσω όψη της, ενώ οι οδηγοί οφείλουν να τηρούν και τη χρονική διάρκεια που αντιστοιχεί σε κάθε τύπο κάρτας.

Στόχος της επέκτασης είναι η αποσυμφόρηση του κέντρου και η σταδιακή μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου, ώστε να δημιουργηθεί ένα πιο λειτουργικό αστικό περιβάλλον.

Η εφαρμογή του μέτρου, όπως αναφέρει ο Δήμος Δράμας, αναμένεται να συμβάλει στη διευκόλυνση της εύρεσης θέσης στάθμευσης, ιδιαίτερα όταν αυτή είναι απαραίτητη για μετακινήσεις και συναλλαγές στο κέντρο της πόλης.

Παράλληλα, η παρέμβαση συνδέεται με τη βελτίωση της ποιότητας ζωής, τη μείωση των ρύπων και την ενίσχυση της ασφάλειας και της άνεσης των πεζών.

Η επέκταση του συστήματος εντάσσεται στο εγκεκριμένο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας του Δήμου Δράμας. Το ΣΒΑΚ προέκυψε μέσα από διαβουλεύσεις και ολοκληρωμένη μελετητική διαδικασία, με τη συμμετοχή εξειδικευμένων επιστημόνων, όπως συγκοινωνιολόγων, μηχανικών, τοπογράφων και μηχανολόγων.

Ο Δήμος Δράμας καλεί τους πολίτες να ενημερωθούν για τις νέες ρυθμίσεις και να συμβάλουν στην ομαλή εφαρμογή του μέτρου, με στόχο μια πόλη πιο λειτουργική, πιο καθαρή και πιο φιλική για όλους.




Σέρρες: Παιδική εικαστική δράση στο «ΑΡΤΙΟ» για τα «Ελευθέρια 2026»

Μια δράση αφιερωμένη στα παιδιά, τη δημιουργία και την εικαστική έκφραση διοργανώνουν ο Δήμος Σερρών και το ΔΗΠΕΘΕ Σερρών, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τα «Ελευθέρια 2026».

Η εκδήλωση με τίτλο «ΑΡΤΙΟ ΕΙΚαστική ΠΑΙδική ΕΛΕΥΘερία» θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026, στις 19:30, στον αύλειο χώρο του Εικαστικού Εργαστηρίου του Δήμου Σερρών «ΑΡΤΙΟ».

Μικροί και μεγάλοι θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα απόγευμα δημιουργίας, έκφρασης και παιχνιδιού, μέσα από εργαστήρια και δημιουργικές δραστηριότητες που είναι ειδικά αφιερωμένες στα παιδιά.

Η δράση εντάσσεται στο πρόγραμμα των «Ελευθερίων 2026», που τιμούν την ιστορία και την πολιτιστική ταυτότητα της πόλης των Σερρών, συνδυάζοντας επετειακές εκδηλώσεις με δράσεις πολιτισμού για όλες τις ηλικίες.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.




Καβάλα: Εσπερίδα με θέμα «Το διαχρονικόν μήλον της έριδος»

Εσπερίδα με ιστορικό περιεχόμενο και θέμα «Καβάλα: Το διαχρονικόν μήλον της έριδος» θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026, στις 19:00, στη Μεγάλη Λέσχη Καβάλας.

Την εκδήλωση διοργανώνει η XX ΤΘ Μεραρχία «Μεραρχία Ιππικού – Μακεδονία», με πρόσκληση του Διοικητή της, Υποστράτηγου Αριστείδη Καβαράικου.

Η εσπερίδα είναι αφιερωμένη στην ιστορική διαδρομή της Καβάλας και στη διαχρονική στρατηγική της σημασία, μέσα από εισηγήσεις που φωτίζουν διαφορετικές πτυχές της τοπικής και εθνικής ιστορίας.

Ομιλητές της εκδήλωσης θα είναι ο Επίτιμος Αρχηγός Γενικού Επιτελείου Στρατού, Στρατηγός ε.α. Κωνσταντίνος Γκίνης, ο Αναπληρωτής Καθηγητής Σύγχρονης Ιστορίας και Διεθνούς Πολιτικής στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Αντώνιος Β. Κλαψής και ο ερευνητής τοπικής ιστορίας Κωνσταντίνος Παπακόσμας.

Ο κ. Γκίνης θα αναπτύξει το θέμα «Η στρατηγική αξία της Καβάλας στο σύγχρονο γεωπολιτικό περιβάλλον», ενώ ο κ. Κλαψής θα μιλήσει για την «Εδαφική ολοκλήρωση της Ελλάδας και την απελευθέρωση της Καβάλας».

Από την πλευρά του, ο κ. Παπακόσμας θα παρουσιάσει την εισήγηση «Η διαχρονική παρουσία του Στρατού στην Καβάλα – Οι ονομασίες των στρατοπέδων της πόλης», αναδεικνύοντας στοιχεία της στρατιωτικής ιστορίας της περιοχής.

Συντονιστής της εσπερίδας θα είναι ο δημοσιογράφος Ιωάννης Χατζηεμμανουήλ.

Η εκδήλωση θα φιλοξενηθεί στη Μεγάλη Λέσχη Καβάλας, στην οδό Κύπρου 12. Σύμφωνα με την πρόσκληση, για τους στρατιωτικούς προβλέπεται στολή υπ’ αριθμ. «8γ», ενώ για τους ιδιώτες ένδυση περιπάτου.




ΑΜΘ: Ερωτήματα Μέτιου προς Τοψίδη για το ΕΚΕΤΑ και τον ρόλο του ΔΠΘ

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης μεταφέρεται η συζήτηση για την ίδρυση παραρτήματος του ΕΚΕΤΑ στην Αλεξανδρούπολη, με αφορμή επερώτηση της Νέας Περιφερειακής Αναγέννησης σχετικά με τον ρόλο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης στη διαδικασία.

Το θέμα θέτει ο επικεφαλής της παράταξης και πρώην Περιφερειάρχης Χρήστος Μέτιος, απευθύνοντας ερωτήματα προς τον Περιφερειάρχη ΑΜΘ Χριστόδουλο Τοψίδη, ενόψει της ειδικής συνεδρίασης λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής.

Η συζήτηση δεν αφορά μόνο την παρουσία ενός ερευνητικού φορέα στην περιοχή. Αφορά και το πώς σχεδιάζονται οι ερευνητικές και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες στην Περιφέρεια, ποιοι φορείς συμμετέχουν στον διάλογο και ποια θέση έχει το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης σε έναν τέτοιο σχεδιασμό.

Τι θέτει η Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση

Η Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση υποστηρίζει ότι το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης αποτελεί διαχρονικά έναν από τους βασικότερους αναπτυξιακούς πυλώνες της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Στην επερώτηση επισημαίνεται ότι, μετά την ενσωμάτωση των τμημάτων του πρώην Διεθνούς Πανεπιστημίου σε Καβάλα και Δράμα, το ΔΠΘ έχει πλέον παρουσία σε όλες τις Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας.

Η παράταξη αναφέρει επίσης ότι το Δημοκρίτειο είναι ένα από τα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της χώρας, με 28 Τμήματα και περίπου 30.000 φοιτητές, ενώ καταγράφει ανοδική πορεία και στις διεθνείς αξιολογήσεις.

Με βάση αυτό το πλαίσιο, η πλευρά Μέτιου θέτει το ερώτημα αν υπήρξε η αναγκαία θεσμική συνεργασία με το ΔΠΘ πριν από τις ενέργειες που αφορούν την ίδρυση παραρτήματος του ΕΚΕΤΑ στην Αλεξανδρούπολη.

Η Νέα Περιφερειακή Αναγέννηση ζητά από τον Περιφερειάρχη να αποσαφηνίσει για ποιον λόγο η Περιφέρεια στήριξε ή κινήθηκε θετικά απέναντι σε μια τέτοια πρωτοβουλία, χωρίς, σύμφωνα με την επερώτηση, να έχει προηγηθεί συζήτηση με τον κατεξοχήν δημόσιο φορέα ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας στην περιοχή.

Παράλληλα, τίθεται ερώτημα και για τον ρόλο του Υπουργείου Ανάπτυξης, καθώς το ΕΚΕΤΑ είναι φορέας που εποπτεύεται από αυτό. Η παράταξη ζητά να διευκρινιστεί αν το Υπουργείο γνώριζε ότι η διαδικασία προχωρούσε χωρίς τη συνεργασία του ΔΠΘ.

Το πλαίσιο της Περιφερειακής Αρχής

Από την πλευρά της Περιφερειακής Αρχής, δεν έχει υπάρξει μέχρι στιγμής δημόσια απάντηση στο συγκεκριμένο ερώτημα της επερώτησης.

Ωστόσο, ο Χριστόδουλος Τοψίδης έχει αναφερθεί δημόσια σε άλλες περιπτώσεις στη σημασία του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης για την ανάπτυξη της Περιφέρειας, χαρακτηρίζοντάς το κρίσιμο πυλώνα για την ΑΜΘ.

Η Περιφέρεια έχει επίσης προβάλει δράσεις και χρηματοδοτήσεις που αφορούν το ΔΠΘ, παρουσιάζοντάς τες ως μέρος μιας συνολικής προσπάθειας ενίσχυσης της πανεπιστημιακής και ερευνητικής παρουσίας στην περιοχή.

Με βάση αυτό το γενικό πλαίσιο, η Περιφερειακή Αρχή μπορεί να υποστηρίξει ότι η ενίσχυση της έρευνας και της καινοτομίας στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται ως ανταγωνιστική διαδικασία, αλλά ως πεδίο συνεργασιών που μπορεί να λειτουργήσει προς όφελος της περιοχής.

Το ερώτημα που καλείται να απαντηθεί στη συνεδρίαση είναι αν η συγκεκριμένη πρωτοβουλία για το ΕΚΕΤΑ είχε ή μπορεί να αποκτήσει ένα σαφές πλαίσιο συνεργασίας με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

Το ζήτημα της διαβούλευσης

Το βασικό σημείο της συζήτησης δεν είναι αν η Περιφέρεια χρειάζεται περισσότερη έρευνα, τεχνολογία και καινοτομία. Σε αυτό το επίπεδο υπάρχει ευρύς κοινός τόπος.

Το ζήτημα που αναδεικνύεται μέσα από την επερώτηση είναι ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάζονται τέτοιες πρωτοβουλίες και ο βαθμός συμμετοχής του ΔΠΘ στον σχεδιασμό.

Η πλευρά Μέτιου υποστηρίζει ότι το Δημοκρίτειο δεν μπορεί να βρίσκεται εκτός διαδικασιών που αφορούν την ερευνητική ταυτότητα και την αναπτυξιακή προοπτική της ίδιας της Περιφέρειας.

Από την άλλη, η Περιφερειακή Αρχή καλείται να παρουσιάσει το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινήθηκε και να αποσαφηνίσει αν η παρουσία του ΕΚΕΤΑ στην Αλεξανδρούπολη μπορεί να λειτουργήσει συμπληρωματικά προς το ΔΠΘ.

Το ευρύτερο ερώτημα

Η υπόθεση ανοίγει μια ευρύτερη συζήτηση για το πώς πρέπει να σχεδιάζεται η ερευνητική πολιτική στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

Η μία πλευρά δίνει έμφαση στον κεντρικό ρόλο του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης ως βασικού δημόσιου φορέα εκπαίδευσης και έρευνας στην περιοχή.

Η άλλη πλευρά μπορεί να προτάξει την ανάγκη προσέλκυσης νέων ερευνητικών φορέων και συνεργασιών, ώστε η Περιφέρεια να ενισχύσει την εξωστρέφεια και την αναπτυξιακή της δυναμική.

Το ζητούμενο είναι αν αυτά τα δύο μπορούν να συνδυαστούν μέσα από ένα καθαρό θεσμικό πλαίσιο, με συμμετοχή της Περιφέρειας, του ΔΠΘ, του ΕΚΕΤΑ, του Δήμου Αλεξανδρούπολης και της κεντρικής διοίκησης.

Η συζήτηση στη συνεδρίαση λογοδοσίας αναμένεται να δείξει αν θα δοθούν συγκεκριμένες απαντήσεις για τη διαδικασία, τη διαβούλευση και τη θέση του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης στον ερευνητικό σχεδιασμό της Περιφέρειας.




Δράμα: Νέα Green Mission για τη φωτορύπανση από τον Δήμο και το Followgreen

Ο Δήμος Δράμας, σε συνεργασία με το Followgreen, συνεχίζει τις δράσεις περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης των πολιτών, προωθώντας τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενεργή συμμετοχή των δημοτών.

Στο πλαίσιο αυτό, οι δημότες καλούνται να συμμετάσχουν στη νέα Green Mission με τίτλο «Όταν τα φώτα δεν σβήνουν ποτέ», η οποία είναι αφιερωμένη στη φωτορύπανση.

Μέσα από τη νέα Πράσινη Αποστολή, οι συμμετέχοντες μαθαίνουν τι είναι η φωτορύπανση και πώς ο υπερβολικός τεχνητός φωτισμός επηρεάζει τον άνθρωπο, τα ζώα και το φυσικό περιβάλλον.

Παράλληλα, αναδεικνύεται η σημασία μικρών καθημερινών αλλαγών, όπως η σωστή χρήση του φωτισμού και η αποφυγή της άσκοπης κατανάλωσης ενέργειας.

Στόχος είναι η προστασία της νυχτερινής ζωής, η μείωση της σπατάλης ενέργειας και η ευαισθητοποίηση των πολιτών για έναν πιο καθαρό και φυσικό νυχτερινό ουρανό.

Οι συμμετέχοντες στη δράση έχουν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν ένα «GoPro HERO Specialty Bundle», ολοκληρώνοντας με επιτυχία όλα τα βήματα της Πράσινης Αποστολής.

Κάθε μήνα, μια νέα Πράσινη Αποστολή βρίσκεται στη διάθεση των δημοτών, προσφέροντας ενημέρωση, εκπαίδευση και επιβράβευση μέσα από πόντους και συμμετοχές σε κληρώσεις.

Για να λάβει τους πόντους επιβράβευσης, ο χρήστης πρέπει να ολοκληρώσει όλα τα βήματα της Green Mission και να δηλώσει συμμετοχή στην τρέχουσα κλήρωση.

Η ανάδειξη του νικητή ή της νικήτριας γίνεται με ηλεκτρονική επιλογή τυχαίου αριθμού, ενώ το δώρο αποστέλλεται μέσω εταιρείας ταχυμεταφορών, μετά την ταυτοποίηση των στοιχείων.

Απαραίτητη προϋπόθεση για έγκυρη συμμετοχή είναι η ολοκλήρωση των στόχων της αποστολής και η εξαργύρωση των απαιτούμενων πόντων στην ενεργή κλήρωση.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να λάβουν μέρος στη δράση μέσω της πλατφόρμας του Followgreen για τον Δήμο Δράμας.