Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Black Friday | Αύξηση 2.600% στις πωλήσεις

Κόκκινο χτυπούν οι πωλήσεις ανήμερα Black Friday στην Ελλάδα, καταγράφοντας αύξηση κατά 2.600%, συγκριτικά με μία κοινή Παρασκευή. Την ίδια ώρα, το φετινό «ξεχείλωμα» του θεσμού από μία ημέρα σε σχεδόν μία εβδομάδα, έβαλε φρένο στον πανικό που επικρατούσε τα τελευταία χρόνια, κυρίως σε γνωστές αλυσίδες καταστημάτων τεχνολογίας.

Χθες (23/11) ανήμερα Black Friday, κορυφώθηκε η εβδομάδα των προσφορών και εκπτώσεων. Στο «ρυθμό» των προωθητικών ενεργειών μπήκαν περισσότερα καταστήματα κάθε είδους π.χ. φούρνοι, φαρμακεία, κομμωτήρια, ζαχαροπλαστεία, καταστήματα παπουτσιών, ρούχων κ.λπ. Ειδικά οι μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων τεχνολογίας έριξαν τις τιμές τους σε μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, διευρύνοντας παράλληλα το ωράριο λειτουργίας τους.

Οσο για τις «ουρές» των καταναλωτών, ελαττώθηκαν όχι μόνο λόγω αύξησης των ημερών της Black Friday, αλλά και επειδή αρκετοί προτίμησαν τις αγορές μέσω Διαδικτύου. Αλλωστε πρόκειται για έναν θεσμό με ιδιαίτερη απήχηση στις μικρές ηλικίες, που είναι και περισσότερο εξοικειωμένες με την τεχνολογία. Αξίζει να σημειωθεί, δε, πως εφέτος τέσσερις από τους βασικούς παίκτες της Black Friday (Public, Πλαίσιο, Κωτσόβολος, Media Markt) διέθεσαν ορισμένα προϊόντα τους στις ίδιες τιμές, οπότε οι καταναλωτές είχαν περισσότερες επιλογές. Υπενθυμίζεται πως «σκυτάλη» από την Black Friday παίρνει την προσεχή Δευτέρα (26/11) η Cyber Monday, όπως ονομάζεται η γιορτή του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Τα στοιχεία

Η… ιλιγγιώδης αύξηση των πωλήσεων (2.600%) αποτυπώνεται σε έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Black-Friday.Global, αναφορικά με την ανταπόκριση του καταναλωτικού κοινού ανά τον κόσμο στη γιορτή του λιανικού εμπορίου. Στο πλαίσιο αυτής, η χώρα μας κατατάσσεται στην τέταρτη θέση, σε σύνολο 55 αγορών. Οι Ελληνες φαίνεται να ξοδεύουν κατά μέσο όρο 206 ευρώ, αγοράζοντας κυρίως ρούχα, ηλεκτρονικά είδη και παπούτσια. Σε παρόμοια επίπεδα κινείται η Γερμανία, με μόλις κατά 5 ευρώ υψηλότερο μέσο όρο εξόδων. Ενδεικτικά αναφέρεται, ακόμη, πως οι Ελληνες καταναλωτές ξοδεύουν λιγότερα από τους Αμερικανούς (515 δολάρια), αλλά περισσότερα από τους Ιταλούς και τους Τούρκους (216 δολάρια και 97 δολάρια αντίστοιχα).

Σύμφωνα με τους αναλυτές του Black-Friday.Global, το 85% των Ελλήνων είναι ενήμερο για το θεσμό και σχεδόν 2 στους 5 δηλώνουν το «παρών» (αύξηση κατά 5% από πέρυσι). Η πλειονότητα των αγοραστών αναζητάει προσφορές τόσο στα καταστήματα όσο και στο Διαδίκτυο (64,5%), το 20,7% μόνο σε φυσικά καταστήματα και το 14,8% εμπιστεύεται αποκλειστικά τα e-shops για τις αγορές του. Να σημειωθεί δε, πως πριν από ένα χρόνο το ποσοστό των καταναλωτών που αναζητούσαν τις εκπτώσεις μόνο στα εμπορικά κέντρα ήταν σχεδόν διπλάσιο.
Ποσοστό έκπτωσης

Πρόσθετα, πέρυσι, ο μέσος όρος έκπτωσης των ελληνικών καταστημάτων έφτασε το 53%, το οποίο μεταφράζεται σε εξοικονόμηση της τάξεως των 232 ευρώ. Ωστόσο, σε αυτό το ποσοστό έκπτωσης δεν υπολογίζεται η τιμή του προϊόντος πριν από το Black Friday, παρά μόνο η αρχική και τελική τιμή που δίνουν τα καταστήματα εκείνη την ημέρα. Για να «μαζευτούν» τα φαινόμενα των παραπλανητικών προσφορών, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή (ΓΓΕΠΚ), στις αρχές της εβδομάδας (21/11), έδωσε στο φως της δημοσιότητας τις τιμές που είχαν 870 προϊόντα τεχνολογίας προ Black Friday και συγκεκριμένα στις 16/11, για να μπορέσει ο καταναλωτής στο πλαίσιο της έρευνας αγοράς να κάνει τις απαραίτητες συγκρίσεις.

Σημειώνεται πως σε πολλές χώρες, ο Νοέμβριος είναι ο μήνας που αποφέρει τα μεγαλύτερα κέρδη για τους πωλητές. Εκτιμάται ότι το μερίδιο του συγκεκριμένου μήνα στον ετήσιο κύκλο πωλήσεων κυμαίνεται περίπου σε 20%. Βάσει υπολογισμών, σε ορισμένες χώρες, όπως η Ελλάδα, το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νότια Αφρική, μία στις τρεις διαδικτυακές συναλλαγές πραγματοποιείται τον Νοέμβριο. Σύμφωνα με την ΕΛ.ΣΤΑΤ., δε, τα στοιχεία του δείκτη κύκλου εργασιών δείχνουν ότι ο Νοέμβριος ως μήνας εμφανίζει σημαντική βελτίωση.

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Άλλες τιμές σε κάθε χώρα για το ίδιο προϊόν!

Σε χαμηλότερα επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι τιμές του τυπικού καλαθιού του νοικοκυριού στα ελληνικά σουπερμάρκετ σε σύγκριση με τα αντίστοιχα καταστήματα λιανεμπορίου σε Γαλλία, Αγγλία, Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Γερμανία και Ρουμανία, σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Η συγκεκριμένη οργανωμένη έρευνα παρουσιάζει τα αποτελέσματα σύγκρισης τιμών (που βασίζονται σε στοιχεία από πλατφόρμες σύγκρισης τιμών σε κάθε χώρα, αλλά και σε τιμοληψίες από αλυσίδες σουπερμάρκετ) σε τυπικό καλάθι προϊόντων του νοικοκυριού του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων (σουπερμάρκετ) στην Ελλάδα τον Μάρτιο 2024 και αντίστοιχα στην Γαλλία, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ισπανία, στην Ιταλία, στην Πορτογαλία, στη Γερμανία και στη Ρουμανία. Η σύγκριση τιμών γίνεται με και χωρίς την αξία του ΦΠΑ, ο οποίος διαφέρει σε κάθε χώρα.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Νικήτρια παράταξη η Δ.Κ.Μ στις εκλογές του ΤΕΕ ΑΜ

Ευχαριστούμε θερμά τους συναδέλφους και τις συναδέλφισσες που συμμετείχαν στην εκλογική διαδικασία και έδωσαν ξανά στο συνδυασμό μας, τη ΔΚΜ – Δημοκρατική Κίνηση Μηχανικών , την 1η θέση στις εκλογές για την ανάδειξη της νέας Αντιπροσωπείας ΤΕΕ στο Περιφερειακό Τμήμα της Ανατολικής Μακεδονίας!

Το αποτέλεσμα αποτελεί επιβράβευση της συντονισμένης, ομαδικής και μεθοδικής δουλειάς όλης της υπέροχης ομάδας μηχανικών της Καβάλας, της Δράμας και της Θάσου!

Συνεχίζουμε μαζί, με σοβαρότητα, σχέδιο και εξωστρέφεια, την προσπάθεια για αναβαθμισμένο ρόλο του ΤΕΕ, για μια πιο σύγχρονη Ελλάδα με κινητήρια δύναμη τους Μηχανικούς.

Δελτίο Τύπου

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Εναρκτήρια εκδήλωση για τα 100 χρόνια της Ιεράς Μητρόπολης Φιλίππων Νεαπόλεως & Θάσου στην Λυδία

Με λαμπρότητα πραγματοποιούνται και φέτος οι εκδηλώσεις εορτασμού της επετείου μνήμης της Ισαποστόλου Αγίας Λυδίας της Φιλιππησίας στο ιερό Προσκύνημα-Βαπτιστήριο της Αγίας κατά το διήμερο 19 και 20 Μαΐου 2024.

Το απόγευμα της Κυριακής 19 Μαΐου 2024 τελέστηκε ο Πανηγυρικός Εσπερινός, παρουσία πλήθους πιστών και εκπροσώπων Πολιτιστικών Συλλόγων της περιοχής, ενώ παράλληλα σηματοδοτήθηκε και η επίσημη έναρξη του επετειακού εορτασμού της εκατονταετηρίδος (1924-2024) της τοπικής Εκκλησίας.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
tractor in the background of the text
white night text
food track
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en