Θάσος: Νέα απευθείας αεροπορική σύνδεση με Βελιγράδι στοχεύει την ελίτ της Σερβίας

Γράφει ο Τάσος Αποστολίδης

Μια νέα αεροπορική γραμμή εγκαινιάζεται φέτος το καλοκαίρι, η οποία θα συνδέσει το διεθνές αεροδρόμιο «Νίκολα Τέσλα» του Βελιγραδίου με το «Μέγας Αλέξανδρος» της Χρυσούπολης, εξυπηρετώντας τουρίστες που έχουν ως τελικό προορισμό τη Θάσο. Η πτήση, η οποία θα ξεκινήσει στα μέσα Ιουνίου, αμέσως μετά την αργία του Αγίου Πνεύματος, και θα διαρκέσει έως τα τέλη Σεπτεμβρίου, θα πραγματοποιείται με αεροσκάφος 148 θέσεων της Air Serbia και θα έχει χαρακτήρα τσάρτερ.

Το εγχείρημα έχει εμπορική βάση και στηρίζεται σε σημαντική έρευνα αγοράς στη Σερβία, την οποία αξιοποίησε ο tour operator KonTiki, που ανέλαβε την εμπορική εκμετάλλευση της γραμμής. Σε αντίθεση με τα συνήθη ευρωπαϊκά πακέτα των 7 ή 14 ημερών, η συγκεκριμένη πτήση έχει στόχο 10ήμερες διακοπές πολυτελείας με επίκεντρο τη Θάσο. Ήδη έχουν υπογραφεί συμβόλαια με ξενοδοχεία 4 και 5 αστέρων, τα οποία λειτουργούν με όρους «γκαραντί» – δηλαδή προκαθορισμένο εισόδημα για τους ιδιοκτήτες, ανεξαρτήτως πληρότητας.

Το πρώτο πακέτο αφορά περίπου 200 κλίνες με στόχο τις 1.400 συνολικά αφίξεις, ενώ αν το εγχείρημα κριθεί επιτυχές, θα εξεταστεί και δεύτερη ή και τρίτη πτήση για τις σεζόν του 2026 και έπειτα.

Η στροφή αυτή έχει στρατηγικό χαρακτήρα, καθώς η σερβική αγορά θεωρείται εν μέρει «ανεκμετάλλευτη» για τη Θάσο, εξαιτίας της μεγάλης διάρκειας του οδικού ταξιδιού. Η διαδρομή των 750 χιλιομέτρων από το Βελιγράδι μέχρι την Κεραμωτή διαρκεί πάνω από 8 ώρες και μπορεί να φτάσει έως και τις 12 ώρες με αναμονές και ναύλους για το φέρι, καθιστώντας τη Θάσο λιγότερο ελκυστική σε σχέση με κοντινότερους προορισμούς όπως η Πιερία ή η Χαλκιδική.

Η νέα γραμμή στοχεύει κυρίως εύπορους Σέρβους που ταξιδεύουν αεροπορικώς, όπως στελέχη πολυεθνικών, επιχειρηματίες και τουρίστες υψηλότερης εισοδηματικής κατηγορίας, οι οποίοι συχνά προτιμούν ελληνικά νησιά όπως η Σκιάθος και η Κρήτη. Το εγχείρημα αυτό δίνει στη Θάσο την ευκαιρία να διεκδικήσει μερίδιο από αυτή την απαιτητική αγορά.

Ο Στέλιος Συνοδιάς, τουριστικός πράκτορας και μέλος της διοίκησης του οργανισμού τουρισμού Θάσου, επιβεβαιώνει τη σημασία της προσπάθειας αυτής, δηλώνοντας: «Ο στόχος είναι μια πελατεία που έως τώρα δεν επέλεγε τη Θάσο». Όπως σημειώνει, η αγορά της Σερβίας μπορεί να φαίνεται αυτή τη στιγμή μουδιασμένη λόγω των πολιτικών και κοινωνικών εξελίξεων, ωστόσο οι πρώτες πωλήσεις κρίνονται ιδιαίτερα ενθαρρυντικές.

Ο οργανισμός τουρισμού Θάσου συμμετέχει στα έξοδα διαφήμισης της νέας γραμμής, ελπίζοντας να συμβάλει σε μια νέα εποχή αεροπορικής πρόσβασης και τουριστικής ανάπτυξης για το νησί.




Επιμνημόσυνη δέηση στα Δωμάτια του Παγγαίου για τους πεσόντες αγωνιστές της απελευθέρωσης

Σε κλίμα σεβασμού και συγκίνησης πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 11 Μαΐου 2025, στα Δωμάτια του Δήμου Παγγαίου, επιμνημόσυνη δέηση στη μνήμη των θυμάτων των μαχών για την απελευθέρωση του Παγγαίου.

Κατά τη διάρκεια του τελετουργικού, ο Δήμαρχος Παγγαίου, κ. Φίλιππος Αναστασιάδης, κατέθεσε στεφάνι τιμής και μνήμης στο μνημείο των πεσόντων, αποτίοντας φόρο τιμής σε εκείνους που θυσιάστηκαν για την πατρίδα.

Την κεντρική ομιλία της εκδήλωσης εκφώνησε ο δικηγόρος και ιατρικός ερευνητής, κ. Θεόδωρος Λυμπεράκης, ο οποίος αναφέρθηκε με σεβασμό και συγκίνηση στην ιστορική σημασία των μαχών, υπογραμμίζοντας τη διαχρονική αξία της θυσίας των προγόνων μας για την ελευθερία και την εθνική αξιοπρέπεια.

Η παρουσία τοπικών αρχών, φορέων και πολιτών ανέδειξε την ανάγκη διατήρησης της ιστορικής μνήμης και της εθνικής συνείδησης, μέσα από την αναγνώριση και τιμή των ηρώων του τόπου.

Πηγή: Δήμος Παγγαίου




Η αναβίωση της ιστορικής μάχης του Ρούπελ συγκίνησε και φέτος – Μήνυμα αντίστασης και μνήμης

Με κάθε επισημότητα και έντονο συγκινησιακό φορτίο πραγματοποιήθηκε η φετινή αναβίωση της ιστορικής μάχης των Οχυρών Ρούπελ, κοντά στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα. Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τον Δήμο Σιντικής με τη σημαντική συμβολή του σωματείου «Στενωπός: Οχυρώσεις Μπέλλες – Αγκίστρου» και την παρουσία του υφυπουργού Εξωτερικών Τάσου Χατζηβασιλείου.

Κατά την κεντρική τελετή, το κοινό είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει την εντυπωσιακή αναπαράσταση της αντίστασης των ελληνικών δυνάμεων απέναντι στους Γερμανούς εισβολείς, κάτω από τη σκιά του μαρμάρινου μνημείου των ηρωικών πεσόντων στρατιωτών. Αναβιωτές από Ελλάδα, Βουλγαρία, Κύπρο και Ρουμανία, φορώντας αυθεντικές στολές του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου και με πλήρη εξάρτηση, παρουσίασαν με πιστότητα τις τελευταίες ώρες της Μάχης των Οχυρών.

Ξεχωριστή στιγμή αποτέλεσε η προβολή πρωτότυπου animation για τη Μάχη του Ρούπελ, αποτέλεσμα συνεργασίας του σωματείου «Στενωπός» με την ομάδα του παραγωγού Γιώργου Ζεστανάκη. Η αφήγηση έγινε από τον γνωστό εκφωνητή Αλέξη Κωστάλα, προσδίδοντας συναισθηματικό βάθος στο ιστορικό δράμα. Το έργο βασίστηκε στα γεγονότα του 1941 και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο κοινό, στο πλαίσιο του προγράμματος LEADER/CLLD Ν. Σερρών.

Ο πρόεδρος του σωματείου Αντώνης Καχπανάς υπογράμμισε πως το animation είναι “ένα όραμα ετών”, για να μεταδοθεί με τρόπο κατανοητό η ιστορική μνήμη στις νεότερες γενιές. Ο υφυπουργός Εξωτερικών τόνισε πως “οι μαχητές των οχυρών υπερασπίστηκαν τα ιδανικά της πατρίδας και δίδαξαν ανδρεία”, καλώντας σε διατήρηση της ιστορικής μνήμης.

Τιμώμενα πρόσωπα της φετινής εκδήλωσης ήταν ο υπολοχαγός Χρήστος Μαρούδης, που έπεσε μαχόμενος στα Μπέλλες, και η αδερφή του Ελένη, εθελόντρια νοσηλεύτρια. Η εγγονή τους παρέστη συγκινημένη και τιμήθηκε από τον Δήμο Σιντικής για τη συνεισφορά της οικογένειάς της.

Οι εκδηλώσεις πλαισιώθηκαν από παρέλαση ελληνικών και ξένων αναβιωτικών ομάδων με αυθεντικό εξοπλισμό εποχής, καθώς και από χοροεσπερίδα με ατμόσφαιρα δεκαετίας ’40. Το σύνολο της διοργάνωσης στόχευσε να προσφέρει μια μοναδική εμπειρία γνώσης, μνήμης και σεβασμού, τιμώντας τους υπερασπιστές των οχυρών και το διαχρονικό μήνυμα της αντίστασης και της ελευθερίας.




Κυβερνητικό κλιμάκιο στην Καβάλα στις 16 Μαΐου – Ανοιχτό το ενδεχόμενο παρουσίας του Κυριάκου Μητσοτάκη

Η πόλη της Καβάλας αναμένεται να υποδεχθεί κυβερνητικό κλιμάκιο την Παρασκευή 16 Μαΐου, στο πλαίσιο εκδήλωσης για την παρουσίαση του προγραμματικού σχεδίου της περιοχής.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΔΕΕΠ Καβάλας της Νέας Δημοκρατίας, Μπάμπη Δράκο, υπάρχει πιθανότητα να συνοδεύσει την αποστολή και ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης. Όπως επισημαίνεται, η επίσκεψή του έχει ανακοινωθεί ήδη τρεις φορές στο παρελθόν, αλλά δεν πραγματοποιήθηκε λόγω αναβολών.

Ωστόσο, σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, η κυβερνητική παρουσία στην Καβάλα ενδέχεται να πραγματοποιηθεί χωρίς τον Πρωθυπουργό, ο οποίος πρόκειται να αναχωρήσει για τις Ηνωμένες Πολιτείες την Πέμπτη.

Το ενδιαφέρον εστιάζεται στην εκδήλωση και τις πιθανές εξαγγελίες, ενώ το ενδεχόμενο παρουσίας του Κυριάκου Μητσοτάκη αναμένεται να ξεκαθαρίσει τις επόμενες ημέρες. Θυμίζουμε ότι η Καβάλα αποτελεί έναν από τους βασικούς σταθμούς ανάπτυξης στην Ανατολική Μακεδονία.




Σέρρες: Η Αρτοποιία Βλαχόπουλος τιμήθηκε από την ΟΕΒΕΣΣ για τα 100 χρόνια λειτουργίας της

Στο πλαίσιο της επετειακής εκδήλωσης για τα 100 χρόνια από την ίδρυση της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών και Εμπορικών Σωματείων Ν. Σερρών (ΟΕΒΕΣΣ), τιμήθηκε η Αρτοποιία Βλαχόπουλος για την αδιάλειπτη πορεία και την πολύτιμη προσφορά της στην τοπική κοινωνία. Η επιχείρηση, με ιστορία που εκτείνεται σε έναν αιώνα, αποτελεί παράδειγμα συνέπειας και αφοσίωσης στον τομέα της αρτοποιίας.

Η επετειακή εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Αμφιθέατρο του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος (πρώην ΤΕΙ Σερρών), συγκεντρώνοντας πλήθος κόσμου, μεταξύ των οποίων εκπρόσωποι της πολιτικής, της τοπικής αυτοδιοίκησης και του επιχειρηματικού κόσμου. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, παρουσιάστηκε ιστορικό λεύκωμα και προβλήθηκε ντοκιμαντέρ που αποτυπώνει την πορεία της ΟΕΒΕΣΣ από το 1925 έως σήμερα.

Η Αρτοποιία Βλαχόπουλος, με την πολυετή παρουσία της, έχει συμβάλει σημαντικά στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας στην περιοχή των Σερρών. Η βράβευσή της από την ΟΕΒΕΣΣ αποτελεί αναγνώριση της διαχρονικής της προσφοράς και της σταθερής της παρουσίας στον επιχειρηματικό χάρτη της περιοχής.

Η ΟΕΒΕΣΣ, με την πρωτοβουλία αυτή, επιδιώκει να αναδείξει και να τιμήσει επιχειρήσεις που έχουν διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην οικονομική και κοινωνική ζωή του τόπου, ενισχύοντας το αίσθημα της τοπικής ταυτότητας και της επιχειρηματικής συνέχειας.




Ημερίδα για το Δημογραφικό στη Δράμα από τον Σύλλογο Τριτέκνων Οικογενειών

Ο Σύλλογος Τριτέκνων Οικογενειών Π.Ε. Δράμας ανακοινώνει τη διοργάνωση ημερίδας με θέμα το δημογραφικό πρόβλημα της χώρας, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Οικογένειας. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 17 Μαΐου 2025, στις 11:00 π.μ., στο αμφιθέατρο του Διοικητηρίου Δράμας.

Η ημερίδα στοχεύει στην ανάδειξη της σημασίας της γεννητικότητας ως βασικού παράγοντα για την αντιμετώπιση του δημογραφικού ζητήματος στην Ελλάδα. Η πρόεδρος του Συλλόγου, Παναγιώτα Κεφαλά, η οποία κατέχει και τη θέση της αναπληρώτριας δημοσίων σχέσεων στην Ομοσπονδία Πολυμελών Οικογενειών με Τρία Τέκνα Ελλάδος (ΟΠΟΤΤΕ), επισημαίνει την ανάγκη για ουσιαστική στήριξη των τρίτεκνων οικογενειών. Όπως αναφέρει, από το 2019 έχουν υποβληθεί επανειλημμένα αιτήματα για συνάντηση με τον Πρωθυπουργό, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει υπάρξει θετική ανταπόκριση. Επιπλέον, τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν στην προηγούμενη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, τον Σεπτέμβριο του 2024, δεν έχουν υλοποιηθεί.

Η κ. Κεφαλά τονίζει ότι η κυβέρνηση οφείλει να θεσμοθετήσει γενναία μέτρα στήριξης της οικογένειας, δημιουργώντας ένα ασφαλές περιβάλλον για τους νέους, τόσο στην περιφέρεια όσο και στα αστικά κέντρα. Η ημερίδα αποτελεί μια ευκαιρία για ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της τοπικής κοινωνίας σχετικά με το δημογραφικό πρόβλημα και τη σημασία της οικογένειας στην αντιμετώπισή του.

Περισσότερες πληροφορίες για την ημερίδα θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες από τον Σύλλογο Τριτέκνων Οικογενειών Π.Ε. Δράμας.




Επίδομα Θέρμανσης 2025: Πότε καταβάλλεται η δεύτερη δόση – Ποιοι είναι οι δικαιούχοι

Η δεύτερη δόση του επιδόματος θέρμανσης για το 2025 αναμένεται να καταβληθεί στους δικαιούχους εντός του Μαΐου, σύμφωνα με τις πληροφορίες που παρατίθενται στο σχετικό άρθρο της ιστοσελίδας xanthinea.gr. Οι δικαιούχοι θα δουν τα χρήματα να πιστώνονται στους τραπεζικούς τους λογαριασμούς, με την ακριβή ημερομηνία πληρωμής να αναμένεται να ανακοινωθεί επίσημα από το Υπουργείο Οικονομικών.

Το επίδομα θέρμανσης αφορά νοικοκυριά που πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια, ενώ η καταβολή του γίνεται σε δόσεις, ανάλογα με την περίοδο κατανάλωσης καυσίμων για θέρμανση. Η πρώτη δόση είχε καταβληθεί το προηγούμενο διάστημα, καλύπτοντας τις ανάγκες των δικαιούχων για την αρχή της χειμερινής περιόδου.

Οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης περιλαμβάνουν νοικοκυριά που χρησιμοποιούν διάφορες μορφές καυσίμων για τη θέρμανσή τους, όπως πετρέλαιο, φυσικό αέριο, καυσόξυλα και πέλετ, ανάλογα με την περιοχή κατοικίας και τις τοπικές κλιματικές συνθήκες.

Για την καταβολή της δεύτερης δόσης, οι δικαιούχοι δεν χρειάζεται να προβούν σε κάποια επιπλέον ενέργεια, καθώς η διαδικασία γίνεται αυτόματα, εφόσον έχουν ήδη υποβάλει την απαραίτητη αίτηση και έχουν εγκριθεί για τη λήψη του επιδόματος.

Περισσότερες πληροφορίες και ανακοινώσεις σχετικά με την ακριβή ημερομηνία καταβολής της δεύτερης δόσης αναμένονται από τις αρμόδιες αρχές τις επόμενες ημέρες.




Σύσκεψη για την υγειονομική κάλυψη της παραλίας Οφρυνίου ενόψει καλοκαιριού

Σύσκεψη με αντικείμενο την υγειονομική κάλυψη της παραλίας Οφρυνίου (Τούζλα) κατά τη θερινή περίοδο πραγματοποιήθηκε στο γραφείο του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας, Θεόδωρου Μαρκόπουλου.

Στη σύσκεψη συμμετείχαν ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Υγείας και Οικογενειακής Πολιτικής Γεώργιος Δαλακούρας, ο διευθυντής της 6ης και 9ης Περιφέρειας ΕΚΑΒ Χαρίλαος Λώτης, ο εκπρόσωπος του Δήμου Παγγαίου Στέργιος Κεχανιάς και η διευθύντρια του Κέντρου Υγείας Ελευθερούπολης, Κιάρα Ντι Νάπολι.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης τέθηκε το ζήτημα της ιατρικής και νοσηλευτικής κάλυψης του πολυδύναμου περιφερειακού ιατρείου στην παραλία Οφρυνίου, καθώς και της διασφάλισης διακομιδών με ασθενοφόρο για την ευρύτερη περιοχή κατά τη θερινή περίοδο, όταν η τουριστική κίνηση αυξάνεται σημαντικά.

Το θέμα απευθύνθηκε και στον Διοικητή της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ) Παναγιώτη Μπογιατζίδη, ο οποίος αντέδρασε θετικά και ανέλαβε πρωτοβουλία εξεύρεσης λύσης σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας.

Η ΠΑΜΘ/ΠΕ Καβάλας εκφράζει τις ευχαριστίες της προς τον κ. Μπογιατζίδη και όλους τους συμμετέχοντες για την ανταπόκριση και τη συνεργασία τους.




Ερώτηση στη Βουλή για τη μη εφαρμογή της ευρωπαϊκής οδηγίας μείωσης ΦΠΑ σε νησιά όπως η Θάσος

Σε πολιτική κίνηση με στόχο την ανάδειξη της ανάγκης ενίσχυσης της νησιωτικότητας και της στήριξης των νησιωτικών κοινωνιών προχώρησε η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Αριστεράς, καταθέτοντας ερώτηση προς τον αρμόδιο Υπουργό σχετικά με τη μη εφαρμογή της ευρωπαϊκής Οδηγίας 2022/542 για τη μείωση του ΦΠΑ έως και 30% σε νησιά όπως η Θάσος.

Η οδηγία, που ισχύει από το 2022, δίνει τη δυνατότητα στα κράτη-μέλη να εφαρμόζουν μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ σε συγκεκριμένες περιοχές, συμπεριλαμβανομένων νησιωτικών περιοχών όπως οι νομοί Λέσβου, Χίου, Σάμου, Δωδεκανήσου, Κυκλάδων, Βόρειες Σποράδες, Σαμοθράκη, Σκύρος και φυσικά η Θάσος. Παρ’ όλα αυτά, η ελληνική κυβέρνηση δεν έχει ακόμη προχωρήσει στη νομοθέτηση και εφαρμογή του μέτρου.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η χώρα μας έχει ήδη λάβει προειδοποιητική επιστολή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη μη ενσωμάτωση της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο. Η καθυστέρηση αυτή σημειώνεται σε μια περίοδο που το κόστος ζωής είναι ιδιαίτερα υψηλό και η στήριξη των νησιωτικών περιοχών, ειδικά των μόνιμων κατοίκων τους, καθίσταται πιο αναγκαία από ποτέ.

Οι βουλευτές της Νέας Αριστεράς, μεταξύ των οποίων οι Έφη Αχτσιόγλου, Σία Αναγνωστοπούλου, Χουσεΐν Ζεϊμπέκ, Νάσος Ηλιόπουλος, Μερόπη Τζούφη, Θεανώ Φωτίου και Αλέξης Χαρίτσης, ζητούν να μάθουν:

  1. Γιατί δεν έχει ενσωματωθεί ακόμη η Οδηγία για τη μείωση του ΦΠΑ στα νησιά και πότε προβλέπεται να γίνει αυτό.

  2. Αν προτίθεται η κυβέρνηση να εφαρμόσει την Οδηγία στο σύνολο των νησιών που αυτή καλύπτει.

  3. Αν προτίθεται να εφαρμόσει την προβλεπόμενη μείωση κατά 30% στους συντελεστές ΦΠΑ των νησιών.

Στην ανακοίνωσή της η Νέα Αριστερά επισημαίνει ότι η εφαρμογή του μέτρου θα ανακούφιζε τα νησιά από το βάρος της ακρίβειας, θα στήριζε τα λαϊκά στρώματα και θα αποτελούσε ουσιαστική αναγνώριση της ιδιαίτερης νησιωτικής ταυτότητας και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των νησιών.




Ανησυχία για την ασφάλεια των σχολείων στην Καβάλα – Ζητούνται άμεσες παρεμβάσεις

Έντονη ανησυχία προκαλεί η κατάσταση των ηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων σε σχολικά συγκροτήματα του Δήμου Καβάλας, όπως καταγγέλλει η Λαϊκή Συσπείρωση. Σύμφωνα με ανακοίνωση της παράταξης, γονείς μαθητών μετέφεραν προβληματισμούς σχετικά με το αν πληρούνται οι όροι ασφαλούς λειτουργίας των ηλεκτρολογικών υποδομών, δεδομένου ότι πολλά από τα σχολεία έχουν κατασκευαστεί πριν το 1985.

Η παράταξη καλεί τη δημοτική αρχή να προβεί άμεσα σε ελέγχους καταλληλότητας με εξειδικευμένο προσωπικό, ώστε να δοθούν επίσημα πιστοποιητικά για κάθε σχολική μονάδα. Παράλληλα, ζητεί έκτακτη χρηματοδότηση από το κράτος, άμεση εκπόνηση μελετών και πραγματοποίηση αναγκαίων εργασιών το καλοκαίρι, περίοδος κατά την οποία τα σχολεία παραμένουν κλειστά.

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι τα σχολικά κτίρια, πολλά εκ των οποίων είναι πεπαλαιωμένα, εμφανίζουν σοβαρά προβλήματα στις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, στην αντισεισμική τους θωράκιση και στη γενικότερη καταλληλότητα φιλοξενίας παιδιών. Υπογραμμίζεται πως η πολιτεία οφείλει να χρηματοδοτήσει γενναία ένα κεντρικό σχέδιο σύγχρονης σχολικής στέγης που να καλύπτει τις σημερινές ανάγκες.

Όπως τονίζει η Λαϊκή Συσπείρωση, το ζήτημα δεν αφορά μόνο την ασφάλεια, αλλά την ίδια τη ζωή και την υγεία των παιδιών και εκπαιδευτικών. Για τον λόγο αυτό, θεωρούν επιτακτική την άμεση δράση από πλευράς Δήμου και Πολιτείας.




Τροχαίο ατύχημα στην Καβάλα το βράδυ της Πέμπτης

Τροχαίο ατύχημα σημειώθηκε το βράδυ της Πέμπτης 8 Μαΐου στην Καβάλα, στην οδό Χρυσοστόμου Σμύρνης, σε κοντινή απόσταση από την Πυροσβεστική Υπηρεσία.

Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, στο σημείο έσπευσε ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. Δεν έχει γίνει γνωστό αν υπάρχουν σοβαροί τραυματισμοί, ενώ το συμβάν προκάλεσε υλικές ζημιές.

Οι ακριβείς συνθήκες του ατυχήματος διερευνώνται.




Διακοπές ρεύματος σε Καβάλα και Θάσο το Σαββατοκύριακο 10-11 Μαΐου

Ο ΔΕΔΔΗΕ ανακοίνωσε προγραμματισμένες διακοπές ηλεκτροδότησης σε περιοχές της Καβάλας και της Θάσου για το Σαββατοκύριακο 10 και 11 Μαΐου 2025, λόγω απαραίτητων τεχνικών εργασιών στο δίκτυο.

Σάββατο 10 Μαΐου (Θάσος)
Ώρα: 7:30 μ.μ. – 10:00 μ.μ.
Περιοχές:

  • Στο Λιμένα, ο δυτικός οικισμός από το Δημοτικό Κοιμητήριο έως την παραλία Παπιάς

  • Από Ταρασανά έως Γλυφάδα

Κυριακή 11 Μαΐου (Καβάλα)
Ώρα: 7:30 π.μ. – 3:30 μ.μ.
Περιοχές:

  • Οδός Ύδρας

  • Οδός Αγίου Νικολάου, από Ύδρας έως Σπετσών

Ο ΔΕΔΔΗΕ συνιστά στους κατοίκους να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα προφύλαξης, καθώς ενδέχεται να υπάρξει προσωρινή διακοπή ρεύματος καθ’ όλη τη διάρκεια των παρεμβάσεων.




Φεστιβάλ Τεχνών Θάσου 2025: Πρόσκληση συμμετοχής για τους ντόπιους καλλιτέχνες

Η αντίστροφη μέτρηση για το Φεστιβάλ Τεχνών Θάσου 2025 έχει ξεκινήσει, και η Αντιδημαρχία Πολιτισμού του νησιού απευθύνει ανοικτή πρόσκληση σε όλους τους Θάσιους καλλιτέχνες που επιθυμούν να παρουσιάσουν τη δουλειά τους.

Η φετινή διοργάνωση εντάσσεται στο πλαίσιο του «Έτους Πολύγνωτου Βαγή» και δίνει ιδιαίτερη έμφαση στους ντόπιους δημιουργούς, προσφέροντάς τους μια πλατφόρμα προβολής μέσα από το σκέλος «Ντόπιοι Δημιουργοί» του φεστιβάλ. Η συμμετοχή είναι δωρεάν, και η δράση τελεί υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της κας Στέλλας Φουρναράκη.

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή έως και τις 15 Μαΐου, είτε μέσω email στη διεύθυνση st.fournaraki@gmail.com, είτε τηλεφωνικά στο 6932412039.

Το Φεστιβάλ Τεχνών Θάσου αναμένεται να αποτελέσει σημείο συνάντησης της παράδοσης, της σύγχρονης δημιουργίας και της πολιτιστικής ταυτότητας του νησιού, με επίκεντρο την καλλιτεχνική έκφραση των ανθρώπων του τόπου.




Χαντιτάτζι: «Παραμένω ο μεγαλύτερος χορηγός του ΑΟΚ – Η ομάδα μπορεί να φτάσει στη Super League μέσα σε 2-3 χρόνια»

Συνέντευξη παραχώρησε στο monobala.gr ο πρώην ισχυρός άνδρας του ΑΟ Καβάλα, Άλες Χαντιτάτζι, ο οποίος πλέον είναι μεγαλομέτοχος της πολωνικής ομάδας Πογκόν Στετίν.

Ο Χαντιτάτζι εξέφρασε την πίστη του στο μέλλον του ΑΟΚ, τονίζοντας ότι με τη σωστή υποστήριξη από την ελληνική κυβέρνηση και την τοπική αυτοδιοίκηση, η ομάδα μπορεί να φτάσει στη Super League μέσα σε 2–3 χρόνια.

«Υπάρχει ταλέντο, πάθος, το μόνο που λείπει είναι η σωστή υποδομή και στήριξη», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στις δυσκολίες που αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια της εμπλοκής του με τον ΑΟΚ, επισημαίνοντας τα σοβαρά προβλήματα χρηματοδότησης και υποδομών:

«Η εμπειρία μου συνοδεύτηκε από σοβαρές προκλήσεις στη Super League 2. Οι οικονομικές δεσμεύσεις από τις αρχές καθυστερούσαν συστηματικά, συχνά για μήνες, κάτι που ασκούσε τεράστια πίεση στους συλλόγους και προκαλούσε αστάθεια.

Πληρωμές που είχαν υποσχεθεί για τον Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο κατέφθαναν τελικά τον Φεβρουάριο ή και αργότερα. Το πρόβλημα των υποδομών ήταν επίσης τεράστιο.

Το γήπεδο της Καβάλας είχε ηλικία άνω των 60 ετών — με χαλασμένα ντους, τουαλέτες που δεν λειτουργούσαν και βασικές εγκαταστάσεις σε κακή κατάσταση. Ένιωθες ότι το σύστημα είχε εγκαταλείψει τους μικρούς συλλόγους.»

Ο Χαντιτάτζι υπογράμμισε πως, παρά τα προβλήματα, συνεχίζει να πιστεύει στο ελληνικό ποδόσφαιρο και στις δυνατότητές του, ιδιαίτερα σε περιοχές όπως η Καβάλα.

«Παρά τα όσα έγιναν, εξακολουθώ να πιστεύω στο τεράστιο δυναμικό του ελληνικού ποδοσφαίρου. Ειδικά σε περιοχές όπως η Καβάλα, την οποία θεωρώ μία από τις ομορφότερες στον κόσμο.»

Τέλος, αν και δεν είναι πλέον ιδιοκτήτης της ομάδας, ξεκαθάρισε ότι παραμένει ο μεγαλύτερος χορηγός μέσω του πρότζεκτ “Hamptons Greece” και δεσμεύτηκε να συνεχίσει να στηρίζει τον ΑΟΚ με όλη του την καρδιά.




Θεματική εκδρομή στα Τενάγη Φιλίππων: «Το νερό, πηγή ζωής για τα Τενάγη» – Μια βιωματική εμπειρία περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης

Μια ξεχωριστή περιβαλλοντική δράση διοργανώνεται την Κυριακή 4 Μαΐου στα Τενάγη Φιλίππων, από την επιστημονική ομάδα της πρωτοβουλίας «Οψόμεθα Εις Φιλίππους». Η θεματική εκδρομή με τίτλο «Το νερό, πηγή ζωής για τα Τενάγη» επιδιώκει να ευαισθητοποιήσει το κοινό για τον ρόλο του νερού στην ιστορική και γεωργική ταυτότητα της περιοχής.

Η διαδρομή περιλαμβάνει επισκέψεις, πεζοπορία και βιωματικές δράσεις με στόχο τη σύνδεση των συμμετεχόντων με το φυσικό και αγροτικό περιβάλλον. Η εκκίνηση θα γίνει στις 09:00 π.μ. από τον Αμυγδαλεώνα (ανοιχτό πάρκινγκ πίσω από το γήπεδο), ενώ στις 09:30 θα πραγματοποιηθεί επίσκεψη στον βιολογικό καθαρισμό Φιλίππων (Ε.Ε.Λ.). Θα ακολουθήσει στάση στην Ακαδημία Ιππασίας Καβάλας και οδική διαδρομή παράλληλα στο αρδευτικό κανάλι, με ενημέρωση από ειδικούς, επισκέψεις σε αγροτικά σημεία, συναντήσεις με παραγωγούς και γευσιγνωσία τοπικών προϊόντων.

Στις 12:30 οι συμμετέχοντες θα φτάσουν στο φράγμα της Συμβολής και θα ακολουθήσει πεζοπορία στην όχθη του Αγγίτη με παράλληλη καταγραφή της περιβαλλοντικής κατάστασης. Η εκδρομή θα ολοκληρωθεί με προαιρετικό γεύμα σε τοπική ταβέρνα.

Στην επιστημονική και τεχνική υποστήριξη συμμετέχουν ειδικοί από τον πυλώνα Αγροτοπεριβάλλοντος της ΑΜΚΕ «Οψόμεθα εις Φιλίππους», ανάμεσά τους γεωπόνοι, δασολόγοι, περιβαλλοντολόγοι και αρχιτέκτονες. Συγκεκριμένα, συμμετέχουν οι Θεόδωρος Αμπελίδης, Γιώργος Γκαρμπούνης, Ανδρέας Ξηρός, Κωνσταντίνος Πασβάντης και Χαράλαμπος Τσουρουκίδης.

Φορείς που στηρίζουν την εκδρομή είναι η ΔΕΥΑ Καβάλας, το Τμήμα Δασολογίας Δράμας του ΔΠΘ, το Τμήμα Αλιείας της Π.Ε. Δράμας, το ΕΠΑΛ Δοξάτου, καθώς και η Οικολογική Κίνηση Δράμας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των διοργανωτών, «στην καρδιά της Ανατολικής Μακεδονίας, τα Τενάγη Φιλίππων αποτελούν έναν πολύτιμο φυσικό και ιστορικό πόρο που συνδέεται άρρηκτα με το νερό. Οι ποταμοί Ζυγάκτης και Αγγίτης, τα υπόγεια ρεύματα και τα φράγματα συνθέτουν ένα ευαίσθητο υδρολογικό σύστημα. Η διατήρηση της ισορροπίας του αποτελεί προϋπόθεση για τη βιωσιμότητα του τόπου και της αγροτικής παραγωγής».

Περισσότερες πληροφορίες υπάρχουν στην επίσημη σελίδα της εκδρομής:
https://opsometha.org/thematiki-ekdromi-tenagi-klima-nero/
Δηλώσεις συμμετοχής στο σύνδεσμο:
https://forms.gle/z4CsiYBjVNiTGhmDA




Δήμος Παγγαίου: Μνημόνια Συνεργασίας για την Πολιτική Προστασία με Egnatia Aviation και Δήμο Αμφίπολης

Μνημόνια Συνεργασίας υπεγράφησαν την Τετάρτη 30 Απριλίου μεταξύ του Δήμου Παγγαίου, της Egnatia Aviation και του Δήμου Αμφίπολης, με στόχο την ανάπτυξη ενός κοινού πλαισίου δράσεων στον τομέα της πολιτικής προστασίας.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του Δήμου Παγγαίου, τα μνημόνια υπογράφηκαν πριν από τη συνεδρίαση του ΤΕΣΟΠΠ και έχουν ως βασική επιδίωξη την οργάνωση και υλοποίηση συντονισμένων παρεμβάσεων τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο. Κεντρικός σκοπός είναι η ανάπτυξη πολιτικών πολιτικής προστασίας μέσα από συνεργασίες των εμπλεκόμενων φορέων.

Η υπογραφή πραγματοποιήθηκε από τον Δήμαρχο Παγγαίου Φίλιππο Αναστασιάδη, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Egnatia Aviation Δημήτρη Λυμπεράκη και τον Αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Αμφίπολης Κύριλλο Καρακαλέτση, σύμφωνα με σχετικές αποφάσεις των δημοτικών και διοικητικών συμβουλίων των τριών μερών.

Πρόκειται για μια συνεργασία που στοχεύει στην ενίσχυση των τοπικών μηχανισμών αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών και στην καλύτερη προετοιμασία των περιοχών σε ζητήματα πολιτικής προστασίας.




Βράβευση πολύτεκνων μητέρων και φοιτητών από τον Σύλλογο Πολυτέκνων Δράμας

Σε μια σεμνή και ιδιαίτερα συγκινητική εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε στις 25 Απριλίου 2025 στην αίθουσα του Πνευματικού Κέντρου της Ιεράς Μητρόπολης Δράμας, ο Σύλλογος Πολυτέκνων Δράμας τίμησε πολύτεκνες μητέρες και φοιτητές για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2024, καθώς και τις υπέρ πολύτεκνες μητέρες με πέντε ή περισσότερα τέκνα.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν μεταξύ άλλων ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δράμας κ. Δωρόθεος, πολιτικοί, εκπρόσωποι στρατιωτικών και αστυνομικών αρχών, πρόεδροι συλλόγων πολυτέκνων από διάφορες πόλεις, καθώς και πλήθος πολιτών. Τιμητική ήταν επίσης η παρουσία της Ιεράς Μονής Βατοπεδίου, εκπροσωπούμενης από πατέρες της Αδελφότητας, οι οποίοι προσέφεραν χρηματικά βραβεία σε φοιτητές και μητέρες.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου, Νικόλαος Σμολακτός, ευχαρίστησε όλους τους παρευρισκόμενους, τους χορηγούς και ιδιαιτέρως τον Καθηγούμενο της Μονής Βατοπεδίου π. Εφραίμ, για την έμπρακτη και διαχρονική στήριξή του στον σύλλογο και τις πολύτεκνες οικογένειες.

Η εκδήλωση πλαισιώθηκε καλλιτεχνικά από τη νεανική χορωδία της Χριστιανικής Αγωγής ΓΕΧΑ Δράμας και τη χοράρχη Αικατερίνη Ζαχαράκη, ενώ ιδιαίτερες ευχαριστίες απευθύνθηκαν στους παριστάμενους βουλευτές, δημάρχους, αντιπεριφερειάρχες και πολυτεκνικούς φορείς για την υποστήριξή τους.

Η εκδήλωση αποτέλεσε μια υπενθύμιση της κοινωνικής σημασίας της πολυτεκνίας και της αναγνώρισης των προσπαθειών των οικογενειών για την πρόοδο και την παιδεία των παιδιών τους.




Καβάλα: Σε ποιες οδούς θα γίνουν εργασίες φυσικού αερίου από 1 έως 15 Μαΐου

Ξεκινούν την Τετάρτη 1 Μαΐου και θα διαρκέσουν έως και τις 15 του μήνα οι εργασίες κατασκευής του δικτύου φυσικού αερίου στην πόλη της Καβάλας, όπως ανακοίνωσε επίσημα ο Δήμος. Το έργο υλοποιείται από την ΕΔΑ Ενών και περιλαμβάνει εκσκαφές, εγκατάσταση αγωγών, επίχωση και ασφαλτική αποκατάσταση.

Εγκατάσταση δικτύου Οι εργασίες θα εκτελεστούν στους εξής δρόμους: Φαναρίου, Λυδίας, Τροίας, Ίμβρου, Φώκαιας, Νικόπολης, Οινόπολης, Ίστρου, Ραιδεστού και Χάλκης.

Παροχετευτικοί αγωγοί Εκσκαφές και αποκαταστάσεις θα πραγματοποιηθούν και στις οδούς: Σκρα 10, Εγνατίας 64, 7ης Μεραρχίας 15, Αμύντα 44, καθώς και σε κάθε άλλη οδό σύμφωνα με τις υποδείξεις του Κέντρου Τεχνικών Ελέγχων (ΚτΕ).

Ο Δήμος ζητά την κατανόηση των πολιτών για την προσωρινή όχληση, καθώς πρόκειται για παρεμβάσεις που συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό των υποδομών της πόλης.




ΑΟ Καβάλα: «Τελικός» παραμονής το Σάββατο – Πίστη, κινητοποίηση και… πλεονέκτημα ιστορίας απέναντι στον Διαγόρα

Με υψηλό ηθικό, πλήρες σχεδόν ρόστερ και ισχυρή ψυχολογική ώθηση, ο ΑΟ Καβάλα προετοιμάζεται για τον «τελικό» παραμονής με τον Διαγόρα το Σάββατο 3 Μαΐου στις 14:45 στην Ηλιούπολη. Οι «Αργοναύτες» γνωρίζουν πως με ένα τρίποντο ή ακόμη και με ισοπαλία εξασφαλίζουν την παραμονή τους στη Super League 2, μετά από μια σκληρή σεζόν.

Ο προπονητής Γιάννης Τάτσης έχει όλους τους παίκτες στη διάθεσή του, πλην του τιμωρημένου Παπαδόπουλου. Οι Λέλεκας και Δημητριάδης επέστρεψαν σε φουλ ρυθμούς, καθησυχάζοντας κάθε ανησυχία.

Ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στα ψυχολογικά και τακτικά στοιχεία της προετοιμασίας, καθώς οι Καβαλιώτες διατηρούν ένα εντυπωσιακό αήττητο σερί 9 αγωνιστικών και θετικό απολογισμό απέναντι στον Διαγόρα με μία νίκη και δύο ισοπαλίες φέτος.

Η πόλη κινείται σε ρυθμούς… τελικού. Εκδρομείς οργανώνονται όχι μόνο από την Καβάλα, αλλά και από άλλες περιοχές της Ελλάδας. Η προσμονή είναι μεγάλη, ενώ ήδη γίνεται λόγος για «εκστρατεία» φιλάθλων στην Αθήνα.

Ο ΑΟΚ δείχνει αποφασισμένος να τα δώσει όλα για την παραμονή, με όπλα την αγωνιστική του σταθερότητα, την επιθετική του φιλοσοφία και το καλό μομέντουμ. Όπως τονίζεται από το στρατόπεδο της ομάδας: «Ούτε για ισοπαλία κατεβαίνουμε. Θέλουμε τη νίκη. Θέλουμε περισσότερα».

Η αναμέτρηση αναμένεται να προσφέρει συγκινήσεις, με τους Καβαλιώτες να ευελπιστούν ότι θα γράψουν τον επίλογο της χρονιάς με χαμόγελα και παραμονή στην κατηγορία.




Αντιπαραθέσεις για την πεσμένη γέφυρα στην Καβάλα – Τι ειπώθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ

Έντονη συζήτηση προκάλεσε στο Περιφερειακό Συμβούλιο Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 30 Απριλίου, το θέμα της πεσμένης γέφυρας στην Καβάλα. Αφορμή στάθηκε το ερώτημα του συμβούλου της “Ανεξάρτητης Ενωτικής Πρωτοβουλίας”, Δημήτρη Λυμπεράκη, σχετικά με το κόστος των μελετών για τη γέφυρα.

Ο κ. Λυμπεράκης ανέφερε ότι το συνολικό ποσό για τις μελέτες φέρεται να φτάνει τα 2 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που – όπως είπε – θα μπορούσε να αξιοποιηθεί για τη δημιουργία ενός Κέντρου Υγείας.

Απαντώντας, ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας Θόδωρος Μαρκόπουλος διευκρίνισε ότι η γέφυρα ανήκει στο οδικό δίκτυο που διαχειριζόταν ο Δήμος Καβάλας, παρότι – όπως είπε – ο δήμαρχος Καβάλας επιχείρησε να υποστηρίξει το αντίθετο. Σύμφωνα με τον κ. Μαρκόπουλο, η γέφυρα κατασκευάστηκε από τη ΔΕΥΑΚ χωρίς τις απαραίτητες αδειοδοτήσεις.

Ο ίδιος υπογράμμισε ότι όλες οι μελέτες που έγιναν για τη γέφυρα – με συνολικό κόστος άνω του 1,5 εκατομμυρίου ευρώ – πραγματοποιήθηκαν από την προηγούμενη διοίκηση της ΠΑΜΘ και όχι από τη σημερινή, η οποία δεν ξόδεψε χρήματα για νέες μελέτες.

Ο κ. Μαρκόπουλος ανέφερε επίσης πως, σύμφωνα με πληροφορίες, ο δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης είχε δηλώσει ότι η γέφυρα δεν είναι αναγκαία, προτείνοντας αντ’ αυτής τη δημιουργία κυκλικού κόμβου στο παλιό νοσοκομείο, πρόταση με την οποία η διοίκηση της ΠΑΜΘ εμφανίζεται να συμφωνεί.

Η συζήτηση για την πεσμένη γέφυρα φαίνεται πως παραμένει ανοικτή και φορτισμένη, με σαφείς αναφορές στις ευθύνες προηγούμενων και σημερινών διοικήσεων, καθώς και προβληματισμό για την καταλληλότητα των δαπανών.




Καβάλα 1960: Όταν στους δρόμους κυκλοφορούσαν κάρα και τρίκυκλα

Μια μοναδική έγχρωμη φωτογραφία από τη δεκαετία του 1960 μάς μεταφέρει νοσταλγικά πίσω στον χρόνο, στην πόλη της Καβάλας. Στο ιστορικό σημείο των Καμαρών, η καθημερινότητα κυλούσε με πολύ διαφορετικούς ρυθμούς απ’ ό,τι σήμερα.

Τρίκυκλα, φορτηγά και κάρα συνυπήρχαν στους δρόμους, ενώ οι πεζοί περπατούσαν άνετα, αφού τα αυτοκίνητα ήταν ελάχιστα. Η εικόνα αποτυπώνει γλαφυρά το αστικό τοπίο της εποχής, όπου η ανθρώπινη παρουσία και ο παραδοσιακός τρόπος ζωής είχαν κυρίαρχο ρόλο στην πόλη.

Η φωτογραφία αυτή λειτουργεί ως πολύτιμο τεκμήριο του παρελθόντος και αναδεικνύει τις αλλαγές που έχουν συντελεστεί στον αστικό ιστό και τις μετακινήσεις των κατοίκων της Καβάλας τις τελευταίες δεκαετίες.




Αποζημίωση 50.000 ευρώ για παρενέργειες του εμβολίου AstraZeneca: Δικαστική απόφαση-σταθμός στην Ελλάδα

Απόφαση-ορόσημο εξέδωσε το Διοικητικό Δικαστήριο της Αθήνας, αναγνωρίζοντας τη σύνδεση μεταξύ του εμβολίου της AstraZeneca και της εμφάνισης του σοβαρού συνδρόμου Γκιλαίν–Μπαρέ (Guillain-Barré Syndrome – GBS), και επιδικάζοντας αποζημίωση ύψους 50.000 ευρώ σε άνδρα που υπέστη σοβαρές παρενέργειες.

Ο ενάγων προσβλήθηκε από το σπάνιο, αλλά ιδιαίτερα επικίνδυνο, νευρολογικό σύνδρομο, το οποίο καταστρέφει το περιφερικό νευρικό σύστημα προκαλώντας μυϊκή αδυναμία, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε παράλυση ή απειλή για τη ζωή λόγω προσβολής των αναπνευστικών μυών.

Η απόφαση αυτή ελήφθη στις 28 Απριλίου 2025, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως δεν αφορά την εταιρεία που παρήγαγε το εμβόλιο, αλλά το ίδιο το ελληνικό κράτος, το οποίο αναλαμβάνει την υποχρέωση της αποζημίωσης λόγω της συμμετοχής του στο πρόγραμμα μαζικού εμβολιασμού κατά του κορονοϊού.

Το Δικαστήριο έκανε λόγο για άμεση συσχέτιση μεταξύ του εμβολίου και της βλάβης που υπέστη ο ενάγων, αναγνωρίζοντας την ευθύνη του Δημοσίου. Μάλιστα, η συγκεκριμένη περίπτωση αποτελεί τη δεύτερη δικαστική απόφαση στην Ελλάδα που ανοίγει το δρόμο για ανάλογες διεκδικήσεις αποζημιώσεων από πολίτες.

Η AstraZeneca, παρότι έχει αποσύρει το εμβόλιό της από την παγκόσμια αγορά λόγω «πλεονάσματος νεότερων εμβολίων», παραδέχθηκε για πρώτη φορά σε δικαστικά έγγραφα στο Ηνωμένο Βασίλειο ότι το σκεύασμα μπορεί, αν και σπάνια, να προκαλέσει πολύ σοβαρές παρενέργειες, όπως θανατηφόρες θρομβώσεις.

Η υπόθεση ενδέχεται να συνεχιστεί και σε δεύτερο βαθμό, καθώς ο προσφεύγων θεωρεί την αποζημίωση των 50.000 ευρώ ανεπαρκή και διεκδικεί τουλάχιστον 100.000 ευρώ.

Η δικαστική αυτή εξέλιξη ενδέχεται να έχει ευρύτερες συνέπειες, καθώς προσφέρει νομικό προηγούμενο και μπορεί να οδηγήσει σε νέες αγωγές πολιτών, ειδικά αν ληφθεί υπόψη η σχετική απόφαση του ΣτΕ το 2021 που προέβλεπε ότι το Δημόσιο φέρει την ευθύνη για παρενέργειες εμβολίων που χορηγούνται μέσω κρατικού προγράμματος.




Θ. Μουριάδης: «Οι εργαζόμενοι δεν είναι αναλώσιμοι – Τιμούμε την Εργατική Πρωτομαγιά»

Με αφορμή την Εργατική Πρωτομαγιά, ο δήμαρχος Καβάλας Θόδωρος Μουριάδης απηύθυνε μήνυμα τιμής προς τους αγώνες της εργατικής τάξης, υπογραμμίζοντας τη διαχρονική αξία των διεκδικήσεων και των θυσιών των εργαζομένων. Όπως σημείωσε, «τιμούμε σήμερα τους διαχρονικούς αγώνες και τις θυσίες των εκπροσώπων του εργατικού κινήματος».

Ο κ. Μουριάδης αναφέρθηκε στα ιστορικά γεγονότα της εξέγερσης των εργατών στο Σικάγο πριν από 139 χρόνια και στην προσπάθεια που κατέβαλαν τα συνδικαλιστικά σωματεία στην Καβάλα και σε όλη την Ελλάδα για τη διατήρηση των κεκτημένων. Τόνισε ότι οι εργατικοί αγώνες συνεχίζουν να αποτελούν πηγή έμπνευσης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, πρέπει να γίνει αντιληπτό από τους φορείς της εξουσίας ότι οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα δεν είναι αναλώσιμοι, αλλά άνθρωποι με δικαίωμα στη δουλειά και στη ζωή.

Καταλήγοντας, ο δήμαρχος ευχήθηκε: «Καλή εργατική Πρωτομαγιά».

Θέλεις να προσθέσουμε και άλλες δηλώσεις για την Πρωτομαγιά από τοπικούς φορείς ή σωματεία;




Σύλληψη στη Λιθουανία για υπόθεση κατασκοπείας με επίκεντρο την Αλεξανδρούπολη

Σε εξέλιξη βρίσκεται σοβαρή υπόθεση κατασκοπείας που ξεκίνησε από τη σύλληψη 59χρονου ομογενούς με καταγωγή από τη Γεωργία στην Αλεξανδρούπολη. Ο συλληφθείς κατηγορείται ότι φωτογράφιζε και βιντεοσκοπούσε στρατιωτικές εγκαταστάσεις, τόσο εθνικές όσο και νατοϊκές, καθώς και μεταφορές στρατιωτικού υλικού με προορισμό την Ουκρανία. Το υλικό αυτό φέρεται να αποστέλλονταν μέσω κρυπτογραφημένης εφαρμογής σε άτομο που διαμένει στη Λιθουανία.

Κατόπιν ενημέρωσης των ελληνικών αρχών, οι λιθουανικές υπηρεσίες προχώρησαν στη σύλληψη του εν λόγω ατόμου, το οποίο εξετάζεται αν είναι ο στρατολόγος του 59χρονου και αν διατηρεί επαφές με τη ρωσική υπηρεσία στρατιωτικών πληροφοριών GRU. Η έρευνα συνεχίζεται σε συνεργασία με την ΕΥΠ για την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης.

Σύμφωνα με την ομολογία του 59χρονου, ο στρατολόγος του είχε υποσχεθεί χρηματική αμοιβή για τις υπηρεσίες του, ωστόσο ο ίδιος ανέφερε ότι το έκανε οικειοθελώς, δηλώνοντας: «Αγαπώ τη μαμά πατρίδα… δεν το κάνω για τα λεφτά, το κάνω για τη μαμά πατρίδα». Η υπόθεση αυτή έχει σημάνει συναγερμό στις ελληνικές αρχές, καθώς εξετάζεται το ενδεχόμενο ύπαρξης ευρύτερου δικτύου κατασκοπείας με στόχο στρατιωτικές εγκαταστάσεις στην περιοχή του Έβρου.




Επίθεση στη Νομική Σχολή: Κουκουλοφόροι χτύπησαν φοιτητή με πυροσβεστήρα

Σοβαρό περιστατικό βίας σημειώθηκε στη Νομική Σχολή Αθηνών, όταν ομάδα κουκουλοφόρων εισέβαλε στο κτίριο και επιτέθηκε σε φοιτητή, χτυπώντας τον με πυροσβεστήρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι δράστες φώναζαν «Τελειώσατε τώρα» κατά τη διάρκεια της επίθεσης. Ο φοιτητής μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο με τραύματα, ενώ η αστυνομία διεξάγει έρευνα για τον εντοπισμό των δραστών. Το περιστατικό έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις στην ακαδημαϊκή κοινότητα και την κοινωνία, με αιτήματα για ενίσχυση της ασφάλειας στους πανεπιστημιακούς χώρους.




Απεβίωσε στα 116 της η Ινά Καναμπάχο Λούκας – Η γηραιότερη γυναίκα στον κόσμο

Η Ινά Καναμπάχο Λούκας, η βραζιλιάνα καλόγρια που είχε αναγνωριστεί ως η γηραιότερη γυναίκα στον κόσμο, απεβίωσε την Τετάρτη σε ηλικία 116 ετών στην Πόρτο Αλέγκρε της Βραζιλίας. Η κοινότητα των θηρεσιανών αδελφών, στην οποία ανήκε, ανακοίνωσε τον θάνατό της.

Γεννημένη στις 8 Ιουνίου 1908, η Καναμπάχο Λούκας είχε αναγνωριστεί ως το γηραιότερο μέλος της ανθρωπότητας μετά τον θάνατο της Ιαπωνέζας Τομίκο Ιτοόκα τον Ιανουάριο, η οποία επίσης είχε φτάσει τα 116 χρόνια. Η οργάνωση γεροντολογικής έρευνας των ΗΠΑ (GRC) και το LongeviQuest επιβεβαίωσαν την ηλικία της.

Η Ινά Καναμπάχο Λούκας έγινε μοναχή το 1934, σε ηλικία 26 ετών, και αφιέρωσε τη ζωή της στην υπηρεσία της θρησκείας. Απέδιδε τη μακροζωία της στον Θεό, λέγοντας: «Αυτός είναι το μυστικό της ζωής. Αυτός είναι το μυστικό των πάντων». Για τα 110α γενέθλιά της, έλαβε ευλογία από τον Πάπα Φραγκίσκο.

Σύμφωνα με το LongeviQuest, η Καναμπάχο Λούκας ήταν το 15ο γηραιότερο καταγεγραμμένο άτομο στην ιστορία και η δεύτερη γηραιότερη καλόγρια μετά τη Γαλλίδα Λουσίλ Ράντον, η οποία έζησε έως τα 118 έτη και πέθανε το 2023.




Αβάσταχτο το κόστος στέγασης για εποχικούς υπαλλήλους και κρατικούς λειτουργούς στα δημοφιλή νησιά

Η στεγαστική κρίση στην Ελλάδα επιδεινώνεται, ιδιαίτερα στους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς όπως η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Πάρος. Το κόστος ενοικίασης κατοικιών έχει φτάσει σε επίπεδα που καθιστούν αδύνατη τη διαμονή για εποχικούς υπαλλήλους και κρατικούς λειτουργούς.

Σύμφωνα με το άρθρο του Έθνους, το κόστος μίσθωσης για κατοικία 18 τετραγωνικών μέτρων στη Μύκονο φτάνει τα 11.000 ευρώ ετησίως, ποσό που υπερβαίνει το ετήσιο εισόδημα πολλών δημοσίων υπαλλήλων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα εκπαιδευτικοί να κοιμούνται στα αυτοκίνητά τους και ιατροί να αρνούνται τοποθετήσεις λόγω του υψηλού κόστους στέγασης.

Η κατάσταση αυτή αναδεικνύει την ανάγκη για άμεση υιοθέτηση ολοκληρωμένων στεγαστικών πολιτικών που θα περιλαμβάνουν μέτρα αναχαίτισης του κόστους στέγασης, ιδιαίτερα για τους κρατικούς λειτουργούς που καλούνται να παρέχουν υπηρεσίες σε νευραλγικές θέσεις όπως η υγεία, η εκπαίδευση και η ασφάλεια.

Η πολιτεία καλείται να αντιμετωπίσει το σοβαρό αυτό κοινωνικό πρόβλημα, προκειμένου να διασφαλίσει αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης για τους εργαζόμενους και να διατηρήσει την εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών στα νησιά.




Τίτλος: Η κυβέρνηση βάζει «φρένο» στην παροχολογία – Πότε θα ανακοινωθούν νέα μέτρα

Η κυβέρνηση επιδιώκει να περιορίσει τη συζήτηση γύρω από νέες παροχές, ώστε να μην δημιουργηθούν υπερβολικές προσδοκίες που ενδέχεται να μην υλοποιηθούν. Η έμφαση δίνεται στην εφαρμογή των ήδη ανακοινωθέντων μέτρων, όπως οι ενισχύσεις για χαμηλοσυνταξιούχους και ενοικιαστές, χωρίς να αναζωπυρωθεί η σεναριολογία για επιπλέον παροχές.

Στο κυβερνών κόμμα αναμένουν τα αποτελέσματα των νέων δημοσκοπήσεων για να αξιολογήσουν την αποδοχή των πρόσφατων μέτρων από τους πολίτες. Οι πρώτες ενδείξεις δείχνουν άνοδο στα ποσοστά της Νέας Δημοκρατίας, φτάνοντας το 29% στην εκτίμηση ψήφου. Ωστόσο, δεν υπάρχει εφησυχασμός, καθώς στόχος είναι η επαναπροσέγγιση απογοητευμένων ψηφοφόρων.

Οι τελικές αποφάσεις για νέα μέτρα αναμένεται να ληφθούν πριν από τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, λαμβάνοντας υπόψη τα δημοσιονομικά δεδομένα. Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, σε πρόσφατη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, τόνισε την ανάγκη υλοποίησης των ήδη ανακοινωθέντων μέτρων και ανέφερε ότι δεν έχει ληφθεί ακόμη απόφαση για νέα παροχές, πέραν της κατεύθυνσης για περαιτέρω μείωση των φόρων στη μεσαία τάξη.




Από καταιγίδες… στα πρώτα 30άρια – Ο Μαρουσάκης προαναγγέλλει «δυναμική άνοιξη»

Με έκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ) προειδοποιεί για έντονα φαινόμενα σήμερα, Πρωτομαγιά (1/5), στα Δωδεκάνησα και την Κρήτη. Οι βροχές και καταιγίδες θα συνεχιστούν και την Παρασκευή (2/5), με τους ανέμους να πνέουν μέτριοι έως ισχυροί, φτάνοντας τα 7 μποφόρ σε περιοχές του Αιγαίου.

Ο μετεωρολόγος Κλέαρχος Μαρουσάκης, μιλώντας στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» του OPEN, έκανε λόγο για σταδιακή βελτίωση του καιρού από το Σαββατοκύριακο και μετά. Η άνοιξη, όπως τόνισε, «έρχεται με μεγάλη δυναμική», με τον υδράργυρο να σκαρφαλώνει στους 26-28 βαθμούς και τοπικά ακόμη και στους 30°C. Παρότι οι απογευματινές μπόρες δεν θα λείψουν, η γενική εικόνα του καιρού θα αρχίσει να θυμίζει καλοκαίρι.

Έκτακτο δελτίο ΕΜΥ:

  • Δωδεκάνησα: Έντονα φαινόμενα από το απόγευμα της Τετάρτης (30/4) έως το απόγευμα της Πέμπτης (1/5)

  • Κρήτη: Βροχές και καταιγίδες από το πρωί της Πέμπτης (1/5) έως το πρωί της Παρασκευής (2/5)

Πρόγνωση επόμενων ημερών:

  • Παρασκευή (2/5): Συνεχίζεται ο άστατος καιρός στο Νότιο Αιγαίο. Στην υπόλοιπη χώρα τοπικές βροχές και καταιγίδες στα ηπειρωτικά ορεινά. Θερμοκρασία: 23-26°C.

  • Σάββατο (3/5): Βελτίωση καιρού. Ήπιοι άνεμοι 3-6 μποφόρ. Θερμοκρασία με άνοδο, έως 28°C.

  • Κυριακή (4/5): Γενικά αίθριος καιρός με λίγες τοπικές νεφώσεις. Ήπιες μεταβολές στη θερμοκρασία με άνοδο και άνεμους έως 6 μποφόρ στα νότια.

  • Δευτέρα (5/5): Αραιές νεφώσεις, κυρίως στα ηπειρωτικά. Οι θερμοκρασίες θα φτάσουν σε υψηλά για την εποχή επίπεδα, με προοπτική περαιτέρω ανόδου.

Η άνοιξη επιτέλους εγκαθίσταται σταθερά, φέρνοντας αισιοδοξία και ανοιξιάτικες εξορμήσεις, ενώ δεν αποκλείονται οι πρώτες… πρόωρες βουτιές.




ΗΠΑ και Ουκρανία υπέγραψαν συμφωνία για την εκμετάλλευση ορυκτών πόρων

Στις 30 Απριλίου 2025, οι κυβερνήσεις των Ηνωμένων Πολιτειών και της Ουκρανίας υπέγραψαν συμφωνία που προβλέπει τη χρηματοδότηση εξ ημισείας έργων εξόρυξης ορυκτών, πετρελαίου και φυσικού αερίου στην ουκρανική επικράτεια. Η συμφωνία αυτή, που αποτέλεσε αντικείμενο έντονων διαπραγματεύσεων, στοχεύει στην ενίσχυση της οικονομικής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών και στην επιτάχυνση της ανοικοδόμησης της Ουκρανίας.

Η Ουκρανή υπουργός Οικονομίας, Γιούλια Σβιριντένκο, η οποία βρίσκεται σε επίσημη επίσκεψη στην Ουάσινγκτον, δήλωσε ότι η συμφωνία αποτελεί εγγύηση επιτυχίας για τις δύο χώρες. Τόνισε επίσης ότι η Ουκρανία θα διατηρήσει πλήρως την ιδιοκτησία και τον έλεγχο των φυσικών πόρων της.

Η συμφωνία είχε καθυστερήσει λόγω προηγούμενων εντάσεων μεταξύ των δύο πλευρών, με αποκορύφωμα την ακύρωση της τελετής υπογραφής κατά την επίσκεψη του Ουκρανού Προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι στον Λευκό Οίκο τον Φεβρουάριο. Ωστόσο, οι διαφορές ξεπεράστηκαν και το τελικό κείμενο της συμφωνίας εγκρίθηκε από αμφότερες τις κυβερνήσεις.

Η συμφωνία αναμένεται να συμβάλει σημαντικά στην οικονομική ανάκαμψη της Ουκρανίας και να ενισχύσει τη στρατηγική συνεργασία με τις Ηνωμένες Πολιτείες.