Σέρρες: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω ουρανίου στο νερό

Σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας τέθηκαν οι δημοτικές κοινότητες Σερρών, Λευκώνα και Χριστού μετά την ανίχνευση αυξημένων τιμών ουρανίου στο νερό. Η απόφαση ελήφθη από τον γενικό γραμματέα Πολιτικής Προστασίας Νίκο Παπαευσταθίου και ισχύει για έναν μήνα, έως και τις 26 Ιουνίου, κατόπιν σχετικού αιτήματος της δημάρχου Σερρών, Βαρβάρας Μητλιάγκα.

Σε γραπτή δήλωσή της, η δήμαρχος Σερρών σημειώνει:
«Η ασφάλεια και η υγεία των πολιτών μας αποτελούν την ύψιστη προτεραιότητα για τη δημοτική μας αρχή. Η κήρυξη των παραπάνω περιοχών σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης είναι ένα σημαντικό βήμα που θα μας επιτρέψει να δράσουμε άμεσα και αποτελεσματικά, αξιοποιώντας όλα τα διαθέσιμα μέσα για την αντιμετώπιση του προβλήματος στην ποιότητα του νερού».

Παράλληλα, ευχαρίστησε τον Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την άμεση ανταπόκρισή του και διαβεβαίωσε τους πολίτες πως «θα κάνουμε ό,τι είναι απαραίτητο για την προστασία της δημόσιας υγείας και την επαναφορά της κανονικότητας το συντομότερο δυνατό».




Εκδήλωση στην Καβάλα για την τραγωδία στα Τέμπη – Παρουσία της Μαρίας Καρυστιανού και του Παύλου Ασλανίδη

Εκδήλωση αφιερωμένη στην τραγωδία των Τεμπών και στην ανάγκη ανάδειξης της αλήθειας για τις ευθύνες των υπευθύνων, διοργανώνει ο Σύλλογος Οικογενειών Θυμάτων των Τεμπών την Παρασκευή 13 Ιουνίου, το απόγευμα, στην κεντρική πλατεία της Καβάλας.

Η συγκέντρωση εντάσσεται στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του Συλλόγου για τη διαρκή ανάδειξη των αιτημάτων των οικογενειών, που ζητούν απόδοση δικαιοσύνης και διαφάνεια. Όπως επισημαίνουν, δεν πρέπει να ξεχαστεί η τραγωδία ούτε να συγκαλυφθούν οι ευθύνες.

Ομιλητές της εκδήλωσης θα είναι η πρόεδρος του Συλλόγου Μαρία Καρυστιανού και το μέλος Παύλος Ασλανίδης, που αποτελούν κεντρικά πρόσωπα στον αγώνα για δικαίωση των θυμάτων.

Μαζί τους, στην Καβάλα θα βρεθούν και άλλοι συγγενείς θυμάτων, ενώ περισσότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα της εκδήλωσης αναμένονται τις επόμενες ημέρες.




Ο Καβαλιώτης σεφ Στέφανος Γκουζίδης κατέκτησε αστέρι FNL με το Atopo Bistronomy

Μια σημαντική διάκριση για την τοπική γαστρονομία πέτυχε ο Καβαλιώτης σεφ Στέφανος Γκουζίδης, ιδιοκτήτης του εστιατορίου Atopo Bistronomy, που απέσπασε ένα αστέρι στην κατηγορία MODERN BISTRO στα FNL Best Restaurant Awards.

Η βράβευση έρχεται ως αναγνώριση της σύγχρονης δημιουργικής κουζίνας του Atopo Bistronomy, το οποίο ξεχώρισε ανάμεσα σε 263 εστιατόρια από όλη την Ελλάδα. Από αυτά, 189 απέσπασαν ένα αστέρι, εκ των οποίων τα 52 για πρώτη φορά — μεταξύ αυτών και το Atopo Bistronomy.

Η ομάδα του εστιατορίου εξέφρασε τη χαρά και τη συγκίνησή της με ανάρτηση ευχαριστιών στα κοινωνικά δίκτυα:
«Είμαστε υπερήφανοι όλοι η ομάδα του Atopo Bistronomy για την βράβευσή μας με ένα αστέρι FNL… Βάζουμε την Καβάλα στον γαστρονομικό χάρτη της χώρας», δήλωσε ο σεφ.

Το εστιατόριο χαρακτηρίστηκε ως NEW ENTRY στη φετινή διοργάνωση, ανάμεσα σε άλλα σημαντικά ονόματα της γαστρονομίας όπως το Epico στη Μύκονο, το Local και το Μανιτάρι στη Θεσσαλονίκη και το Rick’s στην Αθήνα.

Τα FNL Best Restaurant Awards θεωρούνται από τους πιο έγκυρους θεσμούς γαστρονομίας στην Ελλάδα. Εκτός από τα αστέρια, φέτος αναδείχθηκαν 25 newcomers και 34 νέες είσοδοι, ενώ 26 εστιατόρια έχασαν τα αστέρια τους.

Η επιτυχία του Atopo Bistronomy αποτελεί όχι μόνο προσωπική διάκριση για τον Στέφανο Γκουζίδη, αλλά και ένα σημαντικό βήμα για την ανάδειξη της Καβάλας ως ανερχόμενου γαστρονομικού προορισμού στην Ελλάδα.




Περιοριστικά μέτρα κυκλοφορίας την Κυριακή 1 Ιουνίου λόγω του 11ου Γρηγοριανού Αγώνα Δρόμου στην Καβάλα

Προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα τεθούν σε ισχύ την Κυριακή 1 Ιουνίου 2025 στην πόλη της Καβάλας και κατά μήκος της διαδρομής προς τις Καμάρες, εξαιτίας της διεξαγωγής του 11ου Γρηγοριανού Αγώνα Δρόμου.

Σύμφωνα με απόφαση του Αστυνομικού Διευθυντή Καβάλας, θα απαγορευτεί η κυκλοφορία όλων των οχημάτων στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας της Ε.Ο. Καβάλας – Ξάνθης, από τη χ/θ 11,250 (Ιερός Ναός Αγίου Γρηγορίου Ν. Καρβάλης) έως τη χ/θ 0,500 (διασταύρωση της οδού Παλαιού Υδραγωγείου με την Αμερικάνικου Ερυθρού Σταυρού), κατά τις ώρες 08:30 – 11:00.

Παράλληλα, θα απαγορευτεί η στάση και η στάθμευση όλων των οχημάτων κατά τις ώρες 07:00 – 11:00 της ίδιας ημέρας επί της οδού Αμερικανικού Ερυθρού Σταυρού, από τη συμβολή με την οδό Μιαούλη έως την είσοδο του Παλαιού Νοσοκομείου.

Κατά τη διάρκεια των περιορισμών, η κυκλοφορία των οχημάτων θα εκτρέπεται από την εναπομείνασα οδό, ενώ οι απαγορεύσεις θα αρθούν σταδιακά μετά τη διέλευση και του τελευταίου αθλητή και την απομάκρυνση της σχετικής σήμανσης.

Οι παραπάνω ρυθμίσεις αποσκοπούν στην ασφαλή διεξαγωγή του αγώνα δρόμου και στην ομαλή μετακίνηση των συμμετεχόντων και των θεατών.




«Πήρα δίπλωμα στην Καβάλα, θα σέβεστε» – Viral βίντεο αποκαλύπτει τις προκλήσεις της οδήγησης στην πόλη

Με χιούμορ και αυτοσαρκασμό αντιμετωπίζει μια νεαρή οδηγός την καθημερινότητα στους δρόμους της Καβάλας, ανεβάζοντας στον προσωπικό της λογαριασμό στο TikTok ένα σύντομο βίντεο με τη φράση «Πήρα δίπλωμα στην Καβάλα, θα σέβεστε». Το βίντεο, που καταγράφει την κάθοδο της οδού Υψηλάντου – μιας απότομης κατηφόρας που προκαλεί… ταχυπαλμίες στους νέους οδηγούς – έγινε αμέσως viral, με χιλιάδες προβολές και αντιδράσεις.

Η οδηγός, μέσα από το χιουμοριστικό περιεχόμενο, θίγει με τον δικό της τρόπο μια σειρά από προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι οδηγοί στην πόλη: οι στενοί δρόμοι, οι απότομες ανηφόρες και κατηφόρες, τα σημεία με εργοτάξια που δυσκολεύουν την κυκλοφορία, αλλά και η γενικότερη έλλειψη συντήρησης σε βασικές υποδομές.

Ενδεικτικά, αναφέρονται τα σπασμένα πλακάκια στην πλατεία Καπνεργάτη και το κατεστραμμένο φανάρι στον Σταυρό Αμυγδαλεώνα, που εδώ και μήνες παραμένει χωρίς επισκευή, παρά τις συνεχείς αναφορές κατοίκων και οδηγών. Αυτές οι εικόνες έχουν γίνει επανειλημμένα αντικείμενο σχολιασμού και σαρκασμού στα social media, καταδεικνύοντας μια έλλειψη συντονισμένης παρέμβασης στις καθημερινές ανάγκες της πόλης.

Το βίντεο έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά παρόμοιων δημοσιεύσεων που χρησιμοποιούν το χιούμορ για να αναδείξουν τα ζητήματα της καθημερινότητας, με τους κατοίκους να αποδεικνύουν πως, αν μη τι άλλο, η οδήγηση στην Καβάλα απαιτεί… γερά νεύρα, επιδεξιότητα και κυρίως αυτογνωσία.

Δείτε εδώ το βίντεο: https://www.facebook.com/share/v/1GJm6D8gSC/




Καβάλα: Η συγκινητική ιστορία της χελώνας «Ωκεάνιας Κυμοθόης» και η συμβολή των μαθητών του Παληού

Μια ξεχωριστή και συγκινητική ιστορία διάσωσης και επανένταξης στη φύση εκτυλίχθηκε στην Καβάλα με πρωταγωνίστρια μια θαλάσσια χελώνα Caretta caretta, την οποία οι μαθητές του δημοτικού σχολείου Παληού ονόμασαν «Ωκεάνια Κυμοθόη».

Η ιστορία ξεκίνησε στις 16 Φεβρουαρίου 2025, όταν το Λιμεναρχείο Νέας Περάμου εντόπισε μια μεγάλη χελώνα να επιπλέει ακίνητη στα νερά του λιμανιού της Νέας Ηρακλείτσας, δίχως να αντιδρά και με κίνδυνο να χτυπηθεί από διερχόμενο σκάφος. Μετά από κινητοποίηση του Ινστιτούτου Αλιευτικής Έρευνας (ΙΝΑΛΕ – ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ), η χελώνα μεταφέρθηκε για νοσηλεία, φροντίδα και αποθεραπεία.

Το ζώο, βάρους 37 κιλών, έπασχε από υποθερμία. Μεταφέρθηκε αρχικά σε θερμαινόμενο χώρο και έλαβε τις πρώτες βοήθειες, ενώ σταδιακά άρχισε να αναρρώνει. Έναν μήνα μετά, η κατάσταση της είχε βελτιωθεί σημαντικά, τρεφόταν κανονικά και εμφάνιζε ζωηρότητα. Η απελευθέρωσή της πραγματοποιήθηκε στις 27 Μαΐου 2025 στον θαλάσσιο κόλπο του Παληού, παρουσία των παιδιών που στήριξαν ενεργά την όλη διαδικασία.

Οι μαθητές παρακολουθούσαν καθημερινά την πορεία της αποθεραπείας της και υπό την καθοδήγηση της δασκάλας τους Ιωάννας Αλιατάκη, της έδωσαν το όνομα «Ωκεάνια Κυμοθόη», εμπνευσμένο από τη θεά των κυμάτων της ελληνικής μυθολογίας, σύμβολο δύναμης και επανένταξης. Το όνομα αυτό αποτέλεσε και την ταυτότητα της χελώνας που πλέον φέρει μαρκάρισμα στα πτερύγιά της για επιστημονική παρακολούθηση.

Όπως τόνισε ο διευθυντής του ΙΝΑΛΕ, Μάνος Κουτράκης, η χελώνα πιθανόν υπέστη υποθερμία προσπαθώντας να προσεγγίσει πιο θερμά νερά, όπως συνηθίζεται για τα ερπετά. Χάρη στην έγκαιρη παρέμβαση των αρχών και την έμπρακτη στήριξη των παιδιών, κατέστη δυνατή η επιστροφή της στο φυσικό της περιβάλλον.

Η ιστορία της «Ωκεάνιας Κυμοθόης» αποδεικνύει τη δύναμη της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και της παιδικής ευαισθητοποίησης για την προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων. Μια πρωτοβουλία που ενώνει επιστήμη, εκπαίδευση και φροντίδα για τη φύση σε ένα μάθημα ζωής για όλους.




Energean: Προσωρινή αναστολή παραγωγής στον Πρίνο – Στροφή στην πράσινη ανάπτυξη και στην αποθήκευση CO₂

Η Energean ανακοίνωσε την προσωρινή αναστολή της παραγωγής υδρογονανθράκων από τα κοιτάσματα του Πρίνου, λόγω σοβαρών τεχνικών και οικονομικών προκλήσεων, σηματοδοτώντας παράλληλα τη μετάβαση της δραστηριότητάς της σε ένα νέο μοντέλο βιώσιμης ανάπτυξης, με επίκεντρο την αποθήκευση CO₂ και την ενεργειακή μετάβαση.

Κατά το α’ τρίμηνο του 2025, η παραγωγή έπεσε κάτω από τα 1.000 βαρέλια την ημέρα, εξαιτίας προβλημάτων στη γεώτρηση του κοιτάσματος Έψιλον, ενώ η εκτόξευση του κόστους ενέργειας (έως και 180€/MWh για ηλεκτρικό ρεύμα και 40€/MWh για φυσικό αέριο) οδήγησε σε μη βιώσιμο κόστος παραγωγής (περίπου 80$/βαρέλι), τη στιγμή που το πετρέλαιο του Πρίνου, χαμηλής ποιότητας, πωλείται κάτω από 60$/βαρέλι. Από το 2017 έως σήμερα, η δραστηριότητα στον Πρίνο έχει σωρεύσει ζημιές άνω των 400 εκατ. ευρώ.

Η Energean προτείνει την ένταξη της Καβάλας στο Σχέδιο Αναπτυξιακής Δίκαιης Μετάβασης, με στόχο να διασφαλιστεί η συνέχιση της βιομηχανικής δραστηριότητας και να αναπτυχθεί νέος κύκλος «πράσινων» επενδύσεων. Η πρόταση περιλαμβάνει:

  • Ανάπτυξη έργων ενεργειακής απόδοσης και βιώσιμου τουρισμού

  • Δημιουργία βιομηχανικών πάρκων, αγροδιατροφικών εγκαταστάσεων και logistics hubs

  • Προώθηση κυκλικής οικονομίας και κατάρτισης νέων

  • Κατασκευή της πρώτης μονάδας αποθήκευσης CO₂ στη ΝΑ Ευρώπη

Η συγκεκριμένη επένδυση, ύψους άνω του 1 δισ. ευρώ, έχει ενταχθεί σε ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία (RRF και CEF), ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει δεσμεύσει 750 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία αλυσίδας CCS στην Ελλάδα. Η αποθήκη του Πρίνου και τα συνοδά έργα δέσμευσης CO₂ αναδεικνύονται σε στρατηγικής σημασίας για την ελληνική και ευρωπαϊκή ενεργειακή μετάβαση.

Η Energean δεσμεύεται να συνεχίσει να ενημερώνει διεξοδικά τους κοινωνικούς της εταίρους και να συνδράμει στον σχεδιασμό ενός νέου βιώσιμου μοντέλου ανάπτυξης για την Καβάλα και την ευρύτερη περιοχή.




Αναστάτωση στην Καβάλα: Διακοπή ρεύματος στην Παναγία την ημέρα άφιξης του κρουαζιερόπλοιου

Έντονη δυσαρέσκεια έχει προκαλέσει στους επαγγελματίες της παλιάς πόλης της Καβάλας η διακοπή ρεύματος που προγραμματίστηκε από τον ΔΕΔΔΗΕ την Τετάρτη 28 Μαΐου 2025, την ίδια ημέρα που κατέπλευσε για δεύτερη φορά στην πόλη το τεράστιο κρουαζιερόπλοιο Celebrity Infinity.

Το πλοίο, το οποίο μεταφέρει 2.000 επιβάτες, παρέμεινε αρόδο λόγω μεγέθους και οι επιβάτες μεταφέρθηκαν με λάντζες στην αποβάθρα του λιμανιού Απόστολος Παύλος. Η άφιξη του πλοίου ήταν γνωστή εδώ και καιρό, ωστόσο, σύμφωνα με τις καταγγελίες των επιχειρηματιών, δεν υπήρξε κανένας συντονισμός από τις αρμόδιες αρχές για να αποφευχθεί η προγραμματισμένη διακοπή ρεύματος στην ιστορική συνοικία της Παναγίας (11:30 π.μ. – 14:30 μ.μ.), μία από τις βασικές τουριστικές ζώνες της πόλης.

Οι επαγγελματίες καταγγέλλουν ότι ενημέρωσαν από νωρίς το πρωί τον ΔΕΔΔΗΕ για την ανάγκη αναβολής της διακοπής, ωστόσο τα γραφεία ήταν κλειστά και τα τηλέφωνα της Καβάλας τους παρέπεμπαν στα κεντρικά της Αθήνας, χωρίς αποτέλεσμα. Από τις 12 το μεσημέρι και μετά, αρκετά καταστήματα και ταβέρνες βρέθηκαν χωρίς ρεύμα, χωρίς να μπορούν να εξυπηρετήσουν τους τουρίστες.

«Δεν υπάρχει κανένας συντονισμός σε αυτή την πόλη και μας ζητούν κι από πάνω να πληρώνουμε τα ανταποδοτικά τέλη, και με πρόστιμο αν αργήσουμε», σημειώνεται χαρακτηριστικά σε διαμαρτυρία επιχειρηματιών.

Το περιστατικό φανερώνει για ακόμα μια φορά την ανάγκη συνεργασίας και έγκαιρης επικοινωνίας μεταξύ τοπικών αρχών, ΔΕΔΔΗΕ και φορέων του τουρισμού, ώστε να μην πλήττεται η εικόνα και η λειτουργία της πόλης σε κρίσιμες τουριστικές ημέρες.




Καλλιράχη Θάσου: Καταγγελίες κατοίκων για εγκατάλειψη από τη δημοτική αρχή

Με ανοιχτή επιστολή προς τη δημοτική αρχή Θάσου, κάτοικοι της Καλλιράχης καταγγέλλουν εγκατάλειψη της κοινότητας και πλήρη αδιαφορία των αρμοδίων. Ο Νίκος Τσαρικτσόπουλος κάνει λόγο για συνολική απαξίωση της Καλλιράχης από τη δημοτική διοίκηση, ενώ καταλογίζει σοβαρή αδράνεια στην πρόεδρο της Κοινότητας, παρά τις επανειλημμένες εκκλήσεις του ίδιου και του κ. Φάκα για τα προβλήματα της περιοχής.

Στην επιστολή επισημαίνεται ότι οι κάτοικοι νιώθουν εγκαταλελειμμένοι και εκφράζουν την αγανάκτησή τους για τη στασιμότητα στην πρόοδο των έργων ύδρευσης και αποχέτευσης στη Σκάλα Καλλιράχης. Όπως αναφέρουν, η καθυστέρηση έχει προκαλέσει αναστάτωση και δυσαρέσκεια, καθώς η τοπική κοινωνία απαιτεί σεβασμό και αποτελεσματικότητα.

Η επιστολή υπογραμμίζει πως ο τίτλος που περιγράφει τη σημερινή κατάσταση είναι ξεκάθαρος: «Εγκατάλειψη και αδιαφορία». Γίνεται λόγος για αίσθηση απομόνωσης, ενώ καλούνται οι εκλεγμένοι εκπρόσωποι να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και να υπερασπιστούν δημόσια τα συμφέροντα των πολιτών που τους εμπιστεύτηκαν.

Οι κάτοικοι αναμένουν άμεση λύση από τον Δήμο Θάσου στα χρονίζοντα ζητήματα της κοινότητας και απαιτούν να πάψει η σιωπή και η αδράνεια, ζητώντας ουσιαστικές ενέργειες και διάλογο με τη βάση της τοπικής κοινωνίας.




Ανατολική Μακεδονία και Θράκη: Έτος-ορόσημο για τον τουρισμό το 2024 με ρεκόρ επισκέψεων και εσόδων

Εντυπωσιακή άνοδο κατέγραψε η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης το 2024 στον εισερχόμενο τουρισμό, κατακτώντας την 3η θέση πανελλαδικά στην αύξηση επισκέψεων με 1,44 εκατομμύρια επισκέπτες (+12,7% σε σχέση με το 2023) και παρουσιάζοντας διψήφια αύξηση στα τουριστικά έσοδα (+18,3%), που ανήλθαν σε 386 εκατ. ευρώ.

Παρά τη μείωση της μέσης διάρκειας παραμονής από 4,6 σε 4,0 διανυκτερεύσεις (-13%), η Περιφέρεια κατόρθωσε να αυξήσει τη μέση δαπάνη ανά διανυκτέρευση κατά +20% (67 ευρώ) και ανά επίσκεψη κατά +5% (267 ευρώ), αποδεικνύοντας την ποιοτική ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της.

Η παρουσία της ΠΑΜΘ ξεχωρίζει ανάμεσα στις 6 Περιφέρειες της χώρας με τη μεγαλύτερη αύξηση ταξιδιωτικών εισπράξεων, ξεπερνώντας σημαντικά τον εθνικό μέσο όρο (+4,3%) και αναδεικνύοντας τη δυναμική της ως ανερχόμενος τουριστικός προορισμός με αυθεντικότητα, ποιότητα και πολυεθνικό χαρακτήρα.

Σύμφωνα με τον Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού κ. Παναγιώτη Αχοντή, το 2024 αποτέλεσε το θεμέλιο για έναν νέο στρατηγικό σχεδιασμό με στόχο έναν βιώσιμο, ποιοτικό και ανταγωνιστικό τουρισμό, βασισμένο στην τοπική ταυτότητα και την ενεργό συμμετοχή όλων των φορέων.

Αντίστοιχα, ο Περιφερειάρχης Χριστόδουλος Τοψίδης τόνισε ότι η ΠΑΜΘ δεν διεκδικεί μόνο επισκέπτες σε όγκο, αλλά και σε αξία, με θετικό αποτύπωμα στην τοπική οικονομία, και έθεσε τον στόχο για «Έναν Τόπο όπου ο Τουρισμός έχει Αξία για Όλους».

Η μελέτη της INSETE Intelligence (Μάιος 2025) καταγράφει την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης ως μία από τις πλέον αναπτυσσόμενες τουριστικές περιοχές της χώρας με συνεχή βελτίωση όλων των βασικών δεικτών.




Θάσος: Φυσικό τζακούζι στη φύση “στου Πέτκου τον μύλο” εντυπωσιάζει επισκέπτες και ντόπιους – ΒΙΝΤΕΟ

Η Θάσος συνεχίζει να αποκαλύπτει τις κρυφές της ομορφιές, προσφέροντας μοναδικές εικόνες και εμπειρίες στους επισκέπτες της. Μία από αυτές ανακαλύφθηκε πρόσφατα από τον Νίκο Κίτρινο στην ορεινή διαδρομή Ποτού – Θεολόγου, σε ένα σημείο γνωστό ως “στου Πέτκου τον μύλο”.

Εκεί, σε μια παλιά δέση στο ρέμα, δημιουργείται φυσικά ένα μικρό φυσικό τζακούζι, το οποίο μαζί με τη λιμνούλα που το περιβάλλει μετατρέπει το τοπίο σε ένα μαγευτικό σκηνικό άγριας ομορφιάς, ιδανικό για περιπατητές και φυσιολάτρες.

Η άνοιξη μεταμορφώνει κυριολεκτικά τα μονοπάτια της Θάσου και αυτή η γωνιά αναδεικνύεται σε έναν μικρό επίγειο παράδεισο, λίγα μόλις χιλιόμετρα από τις τουριστικές παραλίες του νησιού. Πρόκειται για μία ακόμη απόδειξη ότι η Θάσος διαθέτει φυσικά τοπία που δεν σταματούν να εκπλήσσουν.




Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 1ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ και Διαγωνισμός Κεντήματος στην Καβάλα

Με μεγάλη συμμετοχή και έντονο πολιτιστικό ενδιαφέρον πραγματοποιήθηκε στην Καβάλα το 1ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ και Διαγωνισμός Κεντήματος, υπό την οργάνωση του καταστήματος Καζαντζίδης. Η εκδήλωση συγκέντρωσε σημαντικές παρουσίες και πλούσιες δράσεις από όλη την Ελλάδα, αναδεικνύοντας τη διαχρονική αξία της ελληνικής παραδοσιακής τέχνης του κεντήματος.

Το φεστιβάλ κορυφώθηκε την Κυριακή 25 Μαΐου 2025 με την απονομή των βραβείων στους πέντε νικητές, οι οποίοι κέρδισαν εντυπωσιακά δώρα: χρηματικά έπαθλα ύψους 500 ευρώ, τριήμερη διαμονή στη Χαλκιδική, καθώς και ειδικές κασετίνες της εταιρείας Πεταλούδα με Χρυσό Μουλινέ 24 καρατίων.

Η διοργανώτρια, κυρία Καζαντζίδου, υπογράμμισε τη σημασία της τέχνης του κεντήματος, δηλώνοντας:
«Το κέντημα είναι μια τέχνη που αγάπησα από τα παιδικά μου χρόνια. Το φεστιβάλ είναι το δικό μας δώρο στην παράδοση και στη νέα γενιά που θέλουμε να εμπνεύσουμε».

Στόχος των διοργανωτών είναι το φεστιβάλ να καθιερωθεί ως θεσμός στον πολιτιστικό χάρτη της χώρας, αναδεικνύοντας και μεταφέροντας τη γνώση της τέχνης του κεντήματος στις νέες γενιές.




Εκπαιδευτική επίσκεψη του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καβάλας στο Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού

Την Τρίτη 27 Μαΐου 2025, ομάδα εκπαιδευομένων του Α΄ και Β΄ Κύκλου του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καβάλας πραγματοποίησε επίσκεψη στο Μουσείο Προσφυγικού Ελληνισμού Καβάλας, το οποίο στεγάζεται στον πρώην οθωμανικό μεντρεσέ, ιδιοκτησίας πλέον του Δήμου Καβάλας.

Την εκπαιδευτική δράση συντόνισαν ο Διευθυντής του σχολείου Τζάμος Στυλιανός, ο Υποδιευθυντής Καλομοίρης Τηλέμαχος και οι εκπαιδεύτριες Πουρουτίδη Ουρανία και Χιοκτουρίδου Κλαίρη. Οι εκπαιδευόμενοι είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τη δραματική ιστορία του ελληνικού προσφυγικού πληθυσμού του προηγούμενου αιώνα, καθώς και για το τιτάνιο έργο της αποκατάστασής του.

Η Διοίκηση του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Καβάλας εξέφρασε τις θερμές της ευχαριστίες στον κ. Ζαχαρόπουλο Μανώλη και την κ. Ελένη Ζαχαροπούλου για την αναλυτικότατη και συγκινητική ξενάγηση που προσέφεραν, αλλά και για τη θερμή φιλοξενία τους.




Αίτημα για φωτισμό του αρχαιολογικού χώρου της Ανακτορούπολης στη Νέα Πέραμο

Αίτημα για την ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου της Ανακτορούπολης στη Νέα Πέραμο Καβάλας μέσω της εκπόνησης και εφαρμογής μελέτης φωτισμού υπέβαλε προς τον Δήμο Παγγαίου ο τοπικός σύλλογος επαγγελματιών.

Στη σχετική ανακοίνωση, οι επαγγελματίες της περιοχής εκφράζουν το ενδιαφέρον τους για την ενίσχυση της επισκεψιμότητας και της τουριστικής ταυτότητας της περιοχής, υπογραμμίζοντας την ιστορική και πολιτιστική αξία του χώρου. Όπως τονίζουν, ο κατάλληλος φωτισμός του μνημείου θα συμβάλει σημαντικά στην ανάδειξή του, θα ενισχύσει την ασφάλεια των επισκεπτών κατά τις νυχτερινές ώρες και θα καταστήσει τον χώρο ακόμα πιο ελκυστικό για το κοινό.

Παράλληλα, επισημαίνουν ότι η ανάδειξη της Ανακτορούπολης μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός τουριστικής ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή, ενώ προτείνουν την εκπόνηση σχετικής μελέτης φωτισμού σε συνεργασία με αρμόδιους φορείς και ειδικούς μελετητές, σύμφωνα με τις απαιτούμενες προδιαγραφές προστασίας και ανάδειξης αρχαιολογικών χώρων.

Τέλος, δηλώνουν τη διαθεσιμότητά τους για κάθε πρόσθετη πληροφορία ή συνδρομή, εκφράζοντας την πρόθεσή τους να συμβάλουν ενεργά στην υλοποίηση του έργου.




Προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος σε Καβάλα και Χρυσούπολη στις 28 και 29 Μαΐου

Διακοπές στην ηλεκτροδότηση έχει προγραμματίσει ο ΔΕΔΔΗΕ για τις 28 και 29 Μαΐου 2025 σε διάφορες περιοχές των Δήμων Καβάλας και Νέστου, λόγω τεχνικών εργασιών συντήρησης και αναβάθμισης του δικτύου.

Αναλυτικά το πρόγραμμα των διακοπών:

Τετάρτη 28 Μαΐου 2025

7:30 π.μ. – 8:30 π.μ. (Καβάλα)
Οι διακοπές θα επηρεάσουν:

  • Οδό Κασσάνδρου από την αρχή έως τη Δημοτική Καπναποθήκη

  • Οδό Αβέρωφ από την Κ. Παλαμά έως Ομονοίας

  • Οδό Κ. Παλαμά

  • Πάροδο Κ. Παλαμά

  • Πάροδο Παύλου Μελά

  • Οδό Μ. Αλεξάνδρου από Π. Μελά έως το τέρμα

Στη διακοπή περιλαμβάνονται οι κλινικές Ιπποκράτης και Ελευθώ, το κτίριο της Αστυνομίας και η τράπεζα “Attica Bank”.

8:00 π.μ. – 12:00 μ.μ. (Ερατεινό)
Διακοπή στην περιοχή του δημοτικού σχολείου.

8:00 π.μ. – 10:00 π.μ. (Περιγιάλι)
Τμήμα πίσω από το Γήπεδο Κωτσάλου στις εργατικές κατοικίες.

11:30 π.μ. – 2:30 μ.μ. (Καβάλα)
Διακοπή στις συνοικίες του Αγίου Αθανασίου και της Παναγίας.

Πέμπτη 29 Μαΐου 2025

7:30 π.μ. – 8:30 π.μ. (Καβάλα)
Θα διακοπεί η ηλεκτροδότηση στις εξής οδούς:

  • Φιλίππου από Δαγκλή έως Εθν. Μακαρίου

  • Μητροπόλεως από Βενιζέλου έως Φιλίππου

  • Δαγκλή από Βενιζέλου έως Φιλίππου
    Περιλαμβάνεται και η λειτουργία με αριθμό 276.

8:00 π.μ. – 2:00 μ.μ. (Χρυσούπολη)
Οικισμός περιμετρικά του ΕΑΣ Καβάλας.

3:00 μ.μ. – 4:00 μ.μ. (Καβάλα)
Διακοπή στις εξής περιοχές:

  • Οδός Βενιζέλου από το Δημοτικό Ωδείο έως τον κόμβο Φαλήρου

  • Οδός Ερυθρού Σταυρού από το Νο 54 έως τον κόμβο Φαλήρου

  • Οδός 16ης Ταξιαρχίας από Βενιζέλου έως Κομνηνών

  • Οδός Βελισσαρίου και πάροδος Βελισσαρίου

Οι πολίτες καλούνται να λάβουν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για την ασφάλεια των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών τους κατά τη διάρκεια των διακοπών.




Pageo Fest 2025: Ένα Πολιτιστικό Καλοκαίρι στον Δήμο Παγγαίου

Ο Δήμος Παγγαίου, σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Αθλητισμού και τους τοπικούς πολιτιστικούς συλλόγους, ανακοινώνει το πρώτο «Pageo Fest» για το καλοκαίρι του 2025. Το φεστιβάλ στοχεύει στην ενοποίηση των πολιτιστικών εκδηλώσεων της περιοχής υπό μία κοινή ομπρέλα, προσφέροντας ένα πλούσιο πρόγραμμα σε διάφορους οικισμούς του δήμου.

Η έναρξη του φεστιβάλ έχει προγραμματιστεί για τις 28 Ιουνίου 2025, με την εκδήλωση «Σεργιάνι στην Ελλάδα», σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο Νέας Ηρακλείτσας. Το φεστιβάλ θα κορυφωθεί στις 28 Σεπτεμβρίου με το 1ο Φεστιβάλ Βυζαντινής Μουσικής και Παραδοσιακού Τραγουδιού, σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Μορφωτικό Σύλλογο Νικήσιανης «Ο Αράπης».

Μία από τις κεντρικές εκδηλώσεις του φεστιβάλ θα είναι η «Λευκή Νύχτα» στην Ελευθερούπολη, που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 25 Ιουλίου 2025. Η βραδιά θα περιλαμβάνει συναυλία του συγκροτήματος «Πυξ Λαξ» και street fashion show με τη συμμετοχή της Κάτιας Ταραμπάνκο, η οποία θα παρουσιάσει ρούχα και υποδήματα από τα τοπικά καταστήματα.

Το πλήρες πρόγραμμα του Pageo Fest θα ανακοινωθεί μετά την παρουσίασή του στο Δημοτικό Συμβούλιο και την έγκριση των σχετικών αποφάσεων. Το φεστιβάλ φιλοδοξεί να αναδείξει την πολιτιστική ταυτότητα της περιοχής και να ενισχύσει την τοπική κοινότητα μέσα από μια σειρά εκδηλώσεων που θα προσφέρουν αξέχαστες εμπειρίες σε κατοίκους και επισκέπτες.




Αμερικανικό Ενδιαφέρον για Λιμάνια, Ναυπηγεία και Υποδομές: Νέα Στρατηγική Παρουσία στην Ελλάδα

Η Ελλάδα βρίσκεται στο επίκεντρο ενός ευρύτερου στρατηγικού σχεδίου των Ηνωμένων Πολιτειών, με στόχο την ενίσχυση της παρουσίας τους σε κρίσιμες υποδομές της χώρας. Αντιπροσωπείες της Αναπτυξιακής Τράπεζας των ΗΠΑ (DFC) και του οργανισμού Business Executives for National Security (BENS) πραγματοποιούν συναντήσεις με Έλληνες κυβερνητικούς αξιωματούχους, εξετάζοντας επενδυτικές ευκαιρίες σε τομείς όπως τα ναυπηγεία, τα λιμάνια, οι σιδηροδρομικές μεταφορές και τα κέντρα logistics .iEidiseis

Επικέντρωση σε Στρατηγικές Υποδομές

Οι ΗΠΑ έχουν ήδη επενδύσει στα ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου μέσω της ONEX του Πάνου Ξενοκώστα, με τη στήριξη της DFC. Παράλληλα, έχουν υπογράψει σύμβαση για το διαμετακομιστικό κέντρο στο Θριάσιο. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δείχνουν για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, τα οποία βρίσκονται υπό κινεζική και ρωσική επιρροή αντίστοιχα. Οι ΗΠΑ επιδιώκουν την ανατροπή των υφιστάμενων συμβάσεων διαχείρισης αυτών των λιμένων, προωθώντας τον όμιλο I2U2, που περιλαμβάνει τις ΗΠΑ, την Ινδία, το Ισραήλ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ως εναλλακτική λύση.

Στόχος: Μείωση Ξένης Επιρροής

Η αμερικανική στρατηγική αποσκοπεί στη μείωση της κινεζικής και ρωσικής επιρροής στις ελληνικές υποδομές. Μετά τον αποκλεισμό της Huawei από τα δίκτυα 5G της Ελλάδας, οι ΗΠΑ εντείνουν τις πιέσεις για την απομάκρυνση της COSCO από το λιμάνι του Πειραιά και των φιλορωσικών συμφερόντων από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Οι προσπάθειες αυτές εντάσσονται σε ένα ευρύτερο σχέδιο ενίσχυσης της αμερικανικής παρουσίας στην Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο .

Συμπεράσματα

Η ενισχυμένη αμερικανική παρουσία στις ελληνικές υποδομές υποδηλώνει μια στρατηγική στροφή στην περιοχή, με στόχο την ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας και τη μείωση της επιρροής ανταγωνιστικών δυνάμεων. Η Ελλάδα, ως κόμβος μεταφορών και ενέργειας, διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο σε αυτή τη γεωπολιτική αναδιάταξη.




Ημέρα της Ευρώπης: Η ΠΑΜΘ στην «καρδιά» των Βρυξελλών με πολιτισμό, γαστρονομία και μηνύματα εξωστρέφειας

Με ισχυρή παρουσία στις Βρυξέλλες συμμετείχε η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στις εκδηλώσεις για την Ημέρα της Ευρώπης, αναδεικνύοντας τον ευρωπαϊκό της προσανατολισμό και τη στρατηγική της για ανάπτυξη μέσω δικτύωσης και διεθνών συνεργασιών.

Η αποστολή της ΠΑΜΘ, με επικεφαλής την ειδική σύμβουλο ευρωπαϊκών προγραμμάτων Φελίνα Καζάκου και τη συμμετοχή συνεργατών του Περιφερειάρχη, παρουσίασε με σύγχρονο και διαδραστικό τρόπο την ταυτότητα και τις δυνατότητες της περιοχής. Οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη μέσα από ένα κουίζ γνώσεων και να δοκιμάσουν τοπικά προϊόντα – από κρασιά και μαρμελάδες έως τσάι του βουνού – κερδίζοντας μάλιστα και αναμνηστικά δώρα.

Παράλληλα, το Γραφείο της Περιφέρειας στις Βρυξέλλες υποδέχθηκε πλήθος κόσμου, ενώ η ΠΑΜΘ ήταν η μοναδική ελληνική Περιφέρεια που εκπροσώπησε τη χώρα σε ειδική εκδήλωση της Ένωσης Περιφερειών Ευρώπης, αποσπώντας συγχαρητήρια για την άρτια παρουσία της.

Η συμμετοχή της ΠΑΜΘ, σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις, εντάσσεται στη στρατηγική ενίσχυσης της θέσης της στην Ευρώπη, με στόχο την προσέλκυση πόρων, την προώθηση κοινών έργων και την αξιοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων προς όφελος της ποιότητας ζωής των πολιτών.




Η ιστορία των προσφύγων του 1922 έγινε μάθημα ζωής για τους μαθητές των Κρηνίδων

Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εκδήλωση πραγματοποιήθηκε το πρωί της Δευτέρας 12 Μαΐου στο Γενικό Λύκειο των Κρηνίδων, με επίκεντρο την παρουσίαση της έκδοσης των πρακτικών του Ιδρύματος της Βουλής για τον Κοινοβουλευτισμό και τη Δημοκρατία. Το θέμα της παρουσίασης αφορούσε την εγκατάσταση των προσφύγων του 1922 και τη δημιουργία της νέας Ανατολικής Μακεδονίας.

Η εκδήλωση ήταν αποτέλεσμα της συνεργασίας του Δήμου Καβάλας και της Διευθύντριας του σχολείου, Αρετής Κώτση, και πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή δεκάδων μαθητών και καθηγητών. Κεντρικός ομιλητής ήταν ο ιστορικός και πρώην προϊστάμενος των Γενικών Αρχείων του Κράτους – Αρχεία Ν. Καβάλας, Κυριάκος Λυκουρίνος.

Ο κ. Λυκουρίνος παρουσίασε την έκδοση και μίλησε για την εγκατάσταση των προσφύγων, ενώ οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να του θέσουν ερωτήσεις και να αναζητήσουν πληροφορίες για την τοπική ιστορία, ειδικά για τα χωριά της δημοτικής ενότητας Φιλίππων. Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συμμετείχαν ενεργά, καταθέτοντας και προσωπικές οικογενειακές μαρτυρίες.

Ο Αντιδήμαρχος Παιδείας, Χριστόδουλος Μιχαλάκης, εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για τη δράση και δεσμεύτηκε ότι θα πραγματοποιηθούν ανάλογες εκδηλώσεις και σε άλλες σχολικές μονάδες της περιοχής.

Η Διευθύντρια του σχολείου σημείωσε ότι η παρουσίαση ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική για τους μαθητές της Α’ και Β’ τάξης, που ενημερώθηκαν για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι πρόσφυγες και τα κοινωνικοοικονομικά δεδομένα της εποχής εκείνης.

Η εκδήλωση άφησε θετικές εντυπώσεις, δίνοντας στους μαθητές την ευκαιρία να έρθουν πιο κοντά στην τοπική ιστορία και να κατανοήσουν καλύτερα τον ρόλο του Κοινοβουλευτισμού και της Δημοκρατίας στη διαμόρφωση της σύγχρονης κοινωνίας.




Καινοτομία στην καρδιά της φύσης: Η Καβάλα φιλοξενεί τη διεθνή συνάντηση του DigiMedFor

Στην Καβάλα θα πραγματοποιηθεί, στις 5 και 6 Ιουνίου 2025, η δεύτερη διακρατική συνάντηση του ευρωπαϊκού έργου Horizon Europe «DigiMedFor», το οποίο εστιάζει στην ψηφιακή παρακολούθηση και βιώσιμη διαχείριση των δασικών πόρων της Μεσογείου. Η συνάντηση αναμένεται να προσελκύσει ειδικούς από 21 φορείς και 11 ευρωπαϊκές χώρες, αναδεικνύοντας τον διεθνή χαρακτήρα και τη σημασία του έργου.

Το DigiMedFor, στο οποίο συμμετέχει ενεργά ο Δήμος Καβάλας, στοχεύει στη βελτίωση της ιχνηλασιμότητας της ξυλείας, την παρακολούθηση της δασικής παραγωγής και την ενίσχυση της παροχής οικοσυστημικών υπηρεσιών, μέσω ψηφιακών εργαλείων και τεχνολογικών λύσεων.

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας, πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στις 7 και 8 Μαΐου στο πιλοτικό δάσος της Λιμνιάς, με στόχο τον οργανωτικό συντονισμό των δράσεων. Ξεχωριστή εντύπωση προκάλεσε η παρουσία του ρομποτικού σκύλου «ΚΥΩΝ», που απέκτησε το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Μεταφορών του ΕΚΕΤΑ για τις ανάγκες του έργου. Ο «ΚΥΩΝ» διαθέτει δυνατότητες κίνησης σε δύσβατα εδάφη, πανοραμική όραση και αισθητήρες συλλογής δεδομένων, αποτελώντας κομβικό εργαλείο για την καινοτόμα παρακολούθηση των δασικών οικοσυστημάτων.

Ο Δήμος Καβάλας, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωσή του, προετοιμάζεται εντατικά για τη φιλοξενία της διεθνούς αυτής επιστημονικής σύσκεψης, η οποία συνδυάζει την περιβαλλοντική προστασία με την τεχνολογική πρόοδο και ενισχύει τη θέση της περιοχής στον χάρτη της καινοτομίας.




Σημαντικές Διακρίσεις για τους Μαθητές της Καβάλας στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό “Θαλής”

Μια αξιόλογη παρουσία κατέγραψαν μαθητές και μαθήτριες της Καβάλας στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Μαθηματικών «Θαλής», που διοργάνωσε η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία. Από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Καβάλας, συνολικά 10 μαθητές και μαθήτριες προκρίθηκαν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού «Ευκλείδης», επιβεβαιώνοντας την ποιότητα της μαθηματικής εκπαίδευσης στα σχολεία της περιοχής.

Οι επιτυχόντες φοιτούν σε γυμνάσια και λύκεια της Καβάλας και του Νέστου και απέσπασαν την πρόκριση μέσα από μια απαιτητική διαδικασία, ανταγωνιζόμενοι συνομηλίκους από όλη τη χώρα. Οι μαθητές αυτοί διακρίθηκαν για την αναλυτική τους σκέψη, την επιμονή και την αγάπη τους για τα Μαθηματικά, ενώ σημαντική είναι και η συμβολή των εκπαιδευτικών που τους στήριξαν στην προετοιμασία.

Ο διαγωνισμός «Θαλής» αποτελεί τον πρώτο κρίκο μιας ευρύτερης διαδικασίας που οδηγεί μέχρι και στη συμμετοχή στην Εθνική Ομάδα Μαθηματικών. Η επιτυχία των παιδιών της Καβάλας είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική και αποτελεί κίνητρο για περισσότερους μαθητές να ασχοληθούν ενεργά με την επιστήμη των Μαθηματικών.

Οι τοπικές εκπαιδευτικές αρχές συνεχάρησαν τους μαθητές για την επίδοσή τους και ευχήθηκαν καλή επιτυχία στην επόμενη φάση, αναγνωρίζοντας την προσπάθεια τόσο των ίδιων όσο και των οικογενειών και των εκπαιδευτικών τους.




Η υδάτινη ιστορία της Καβάλας ζωντάνεψε στο Εσπερινό Γυμνάσιο – Ο “Δρόμος του Νερού” ως πολιτιστική και περιβαλλοντική παρακαταθήκη

Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εκδήλωση αφιερωμένη στην ιστορική εξέλιξη της υδροδότησης της Καβάλας πραγματοποιήθηκε στο Εσπερινό Γυμνάσιο της πόλης, με προσκεκλημένο ομιλητή τον ιστορικό Κώστα Παπακοσμά. Στο επίκεντρο της παρουσίασης βρέθηκε ο «Δρόμος του Νερού», το ιστορικό μονοπάτι μήκους 10,5 χλμ. που μετέφερε το νερό από την Παλιά Καβάλα ως το υδραγωγείο της Παναγίας.

Ο «Δρόμος του Νερού» αποτελεί σήμερα σημαντικό μνημείο πολιτιστικής κληρονομιάς, αλλά και έναν πολύτιμο οδηγό για την κατανόηση της προσπάθειας υδροδότησης της Καβάλας από τα παλαιότερα χρόνια. Η πορεία ξεκινά από τις πηγές της Βοϊράνης και περνά μέσα από το εμβληματικό υδραγωγείο – τις γνωστές Καμάρες – έργο του 1525 με χαρακτηριστικό αρχιτεκτονικό στυλ από τοπική πέτρα και πλίνθο.

Η ιστορική αναδρομή κάλυψε όλες τις φάσεις της εξέλιξης της υδροδότησης: από τις γεωτρήσεις των Αμισιανών και τα πηγάδια στο Περιγιάλι, έως τη δημιουργία του Ταμείου Υδρεύσεως το 1923 και αργότερα την ίδρυση της ΔΕΥΑ Καβάλας το 1981, κατόπιν του νόμου 1069/1980.

Ο Κώστας Παπακοσμάς τόνισε τη σημασία της περιβαλλοντικής ευαισθητοποίησης, της ασφαλούς διαχείρισης του νερού και του σεβασμού στις υποδομές, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στο βανδαλισμό που έχει υποστεί το έργο σε σημεία του. Η παρουσίαση συνοδεύτηκε από προβολή εικόνων και ιστορικού υλικού, δημιουργώντας μια εμπειρία γνώσης και σύνδεσης με το παρελθόν της πόλης.

Ο «Δρόμος του Νερού», πέρα από την πρακτική και ιστορική του σημασία, αποτελεί σήμερα και μια μαγευτική διαδρομή για περιπατητές και λάτρεις της φύσης, αποκαλύπτοντας μια άγνωστη αλλά ουσιαστική πλευρά της Καβάλας.




Καθαρή παραλία στο Λιμανάκι του Λιμένα Θάσου με μέριμνα του Λιμενικού Ταμείου

Σε καθαρισμό της παραλίας στο Λιμανάκι του Λιμένα προχώρησε και φέτος το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Θάσου, χρησιμοποιώντας ειδικό μηχάνημα για την αποκατάσταση και τον καλλωπισμό του παραλιακού μετώπου.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Ταμείου, η ενέργεια εντάσσεται στο πλαίσιο της φροντίδας για την εικόνα του νησιού ενόψει της θερινής περιόδου. Παράλληλα, γίνεται κάλεσμα προς όλους τους κατοίκους και επισκέπτες να συμβάλουν στην προσπάθεια διατήρησης καθαρών και περιποιημένων ακτών.

«Οι παραλίες μας είναι η εικόνα μας», σημειώνει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση, τονίζοντας τη σημασία της περιβαλλοντικής ευαισθησίας και της συνεργασίας όλων για την προστασία του φυσικού τοπίου.




Νέος δρόμος στο Περιγιάλι αλλάζει την κυκλοφορία και την εικόνα της Καβάλας

Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει ένα από τα πιο σημαντικά έργα υποδομής στην Καβάλα, με την έγκριση κατασκευής του νέου Οδικού Άξονα στην περιοχή του Περιγιαλίου. Το έργο εγκρίθηκε επίσημα στις 12 Μαΐου 2025 από τον Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Χριστόδουλο Τοψίδη, και εντάσσεται σε μια ευρύτερη στρατηγική ανάπτυξης της περιοχής.

Πρόκειται για έναν δρόμο μήκους περίπου 1.675 μέτρων, ο οποίος θα αποσυμφορήσει την παραλιακή ζώνη μεταφέροντας τον κυκλοφοριακό φόρτο, ενώ παράλληλα θα λειτουργεί ως σύνδεσμος για τη διαμπερή κυκλοφορία προς και από την πόλη. Επιπλέον, θα εξυπηρετεί τις συλλεκτήριες και τοπικές οδούς εντός της Πολεοδομικής Ενότητας Περιγιαλίου.

Η πράξη χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2021-2027, με συνολικό προϋπολογισμό 7.286.000 ευρώ και στόχο την εφαρμογή του Σχεδίου Πόλης και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων.

Ο κ. Τοψίδης έκανε λόγο για ριζική αλλαγή της εικόνας του Περιγιαλίου, χαρακτηρίζοντάς το «οικιστικό πνεύμονα» της Καβάλας και αναφέροντας ότι η Περιφέρεια ΑΜΘ έχει ήδη επενδύσει πάνω από 15 εκατομμύρια ευρώ για έργα στην περιοχή.

Το έργο αυτό δεν είναι απλώς ένας νέος δρόμος, αλλά μια καίρια παρέμβαση που συνδέει την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση με την ορθολογική ανάπτυξη και τις ανάγκες στέγασης της πόλης.




Γιασμίν Καραμεχμέτ: Η πρώτη Εβρίτισσα καπετάνιος από τη Ρούσσα Σουφλίου

Η Γιασμίν Καραμεχμέτ, γεννημένη και μεγαλωμένη στη Ρούσσα του Σουφλίου, αποτελεί την πρώτη γυναίκα καπετάνιος από τον Έβρο και τη Θράκη. Με καταγωγή από την Ελληνική μουσουλμανική κοινότητα, η Γιασμίν ολοκλήρωσε τις σπουδές της στην Τουρκική Φιλολογία στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, πετυχαίνοντας τη δεύτερη καλύτερη επίδοση. Στη συνέχεια, σπούδασε Ναυτιλιακά στον Πειραιά και εργάστηκε σε ναυτιλιακές εταιρείες, αποκτώντας εμπειρία σε διάφορα πλοία και πολυτελή γιοτ. Η επαγγελματική της πορεία την οδήγησε να εργαστεί ως καπετάνιος σε οικογενειακά ταξίδια, με πελάτες από όλο τον κόσμο, εμπιστευόμενοι την ικανότητά της να διαχειρίζεται υπεύθυνα τα σκάφη. Η Γιασμίν μοιράστηκε βίντεο από την εργασία της στο Ντουμπάι, δείχνοντας την καθημερινότητά της ως καπετάνιος. Η επιτυχία της αποτελεί πηγή έμπνευσης για τις γυναίκες της περιοχής, αποδεικνύοντας ότι με επιμονή και πάθος, μπορούν να κατακτήσουν κορυφαίες θέσεις σε παραδοσιακά ανδροκρατούμενους τομείς.




Συγκίνηση και κατάνυξη στην αυλαία του φεστιβάλ «Άδοντες και Ψάλλοντες εν τη καρδία» στην Καβάλα

Με μια ιδιαίτερη καλλιτεχνική βραδιά γεμάτη συναίσθημα και πνευματικότητα ολοκληρώθηκε το φεστιβάλ «Άδοντες και Ψάλλοντες εν τη καρδία» στην Καβάλα, την Κυριακή 11 Μαΐου. Αν και η τελική συναυλία επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στο Αρχαίο Θέατρο Φιλίππων, οι καιρικές συνθήκες οδήγησαν στη μεταφορά της στο κλειστό γυμναστήριο του Μουσικού Σχολείου Καβάλας, το οποίο γέμισε ασφυκτικά από κόσμο.

Η μουσική εκδήλωση είχε τίτλο «Μάνα μου, Μάνα μου και Παναγιά» και περιλάμβανε μια ξεχωριστή επιλογή έργων αφιερωμένων στη μητέρα και την Παναγία, παντρεύοντας το έντεχνο τραγούδι με την πνευματική παράδοση. Στο επίκεντρο της βραδιάς βρέθηκαν ο Μανώλης Μητσιάς και η Αλεξάνδρα Γκράβας, δύο σπουδαίοι ερμηνευτές που καθήλωσαν το κοινό με τη φωνή και την εκφραστικότητά τους.

Τη μουσική διεύθυνση είχε ο Δημήτρης Καρβούνης, ενώ τη σκηνή πλαισίωσαν ο Κυριάκος Μιμίδης στο μπουζούκι και η Μαρία Σαββίδου στην απαγγελία, δίνοντας μια επιπλέον καλλιτεχνική διάσταση στη συναυλία. Την παρουσίαση ανέλαβε ο Αλέξης Κωστάλας, προσδίδοντας κύρος και ατμόσφαιρα στη βραδιά.

Η εκδήλωση κορυφώθηκε με το εμβληματικό τραγούδι «Της Δικαιοσύνης», που τραγουδήθηκε από όλους, κλείνοντας το φεστιβάλ με έναν δυνατό συμβολισμό ενότητας και ελπίδας. Το κοινό αποχώρησε βαθιά συγκινημένο, έχοντας ζήσει μια βραδιά υψηλής αισθητικής και συναισθηματικής έντασης.




Εντατικοί τροχονομικοί έλεγχοι σε Καβάλα και Θάσο: Πέντε συλλήψεις για επικίνδυνη οδήγηση

Κατά το διάστημα από 7 έως και 12 Μαΐου 2025, οι αστυνομικές υπηρεσίες της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης πραγματοποίησαν εντατικούς ελέγχους για την αντιμετώπιση επικίνδυνων οδηγικών συμπεριφορών. Στο πλαίσιο αυτών των ελέγχων, συνελήφθησαν συνολικά 18 άτομα για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σε περιοχές της Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης και Έβρου.

Ειδικότερα, στην Καβάλα και τη Θάσο, συνελήφθησαν πέντε ημεδαποί, οι οποίοι εντοπίστηκαν από αστυνομικούς της Ομάδας Δίκυκλης Αστυνόμευσης του Αστυνομικού Τμήματος Καβάλας και των Αστυνομικών Τμημάτων Νέστου και Θάσου να οδηγούν τέσσερα δίκυκλα και ένα Ι.Χ.Ε. αυτοκίνητο χωρίς να κατέχουν άδεια ικανότητας οδήγησης.

Οι έλεγχοι συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων.




Η Καβάλα «ταξιδεύει» στο Piano City Athens με τον Θανάση Παρμενίδη

Μια ξεχωριστή καλλιτεχνική παρουσίαση αναμένεται στο φετινό φεστιβάλ Piano City Athens, καθώς ο Θανάσης Παρμενίδης θα εκπροσωπήσει την Καβάλα σε μια από τις πιο σημαντικές διοργανώσεις κλασικής μουσικής στη χώρα.

Ο ταλαντούχος πιανίστας, με συνεπή παρουσία στη μουσική σκηνή, εντάσσεται στο πρόγραμμα του φεστιβάλ που φιλοξενεί δεκάδες πιανίστες από όλη την Ελλάδα και το εξωτερικό. Μέσα από τη συμμετοχή του, η Καβάλα αποκτά καλλιτεχνική εκπροσώπηση σε ένα πολιτιστικό γεγονός πανελλήνιας εμβέλειας, που περιλαμβάνει ρεσιτάλ και συναυλίες σε δημόσιους και ιδιωτικούς χώρους της Αθήνας.

Η συμμετοχή του Θανάση Παρμενίδη αποτελεί τιμή για την πόλη και αναδεικνύει το επίπεδο των μουσικών που γεννά και αναδεικνύει η τοπική κοινωνία.

Κυριακή 18 Μαΐου

Ώρα: 17:30

Ellinikon Experience Park – Σιντριβάνι




1η Παγκόσμια Διάκριση για τον Ξανθιώτη Ισκάν Σελήμ στις Σέρρες – 11ος παγκόσμιος τίτλος στην αυτοάμυνα

Μεγάλη επιτυχία για την Ελλάδα και ιδιαίτερα για την Ξάνθη σημείωσε ο Ισκάν Σελήμ, ο οποίος κατέκτησε την 1η θέση στην αυτοάμυνα στο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Πολεμικών Τεχνών που πραγματοποιήθηκε στις Σέρρες.

Ο ΙσκάΝ Σελήμ, ιδρυτής του Krav Maga Viper, πρόσθεσε ακόμα έναν τίτλο στο ενεργητικό του, φτάνοντας συνολικά τους 11 παγκόσμιους τίτλους. Η διάκρισή του ενισχύει περαιτέρω τη διεθνή παρουσία της Ελλάδας στον τομέα των πολεμικών τεχνών.

Η διοργάνωση προσέλκυσε συμμετοχές από χώρες όπως η Ινδία, το Νεπάλ, η Κύπρος, η Αλβανία, η Αρμενία, η Ρουμανία, η Γεωργία και η Γερμανία, με έντονο ανταγωνισμό και υψηλό επίπεδο αγώνων.

Η πιο συγκινητική στιγμή της βραδιάς ήταν όταν ο Έλληνας αθλητής ανέβηκε στο βάθρο και ακούστηκε ο Εθνικός Ύμνος, προκαλώντας ρίγη συγκίνησης σε όλους τους παρευρισκόμενους.

Η παρουσία του Ισκάν Σελήμ συνεχίζει να προβάλλει τη χώρα μας επάξια στον παγκόσμιο αθλητικό χάρτη, επιβεβαιώνοντας πως η Ελλάδα διαθέτει αθλητές διεθνούς επιπέδου στις πολεμικές τέχνες.

 




Παίκτες του ΑΟΚ καταγγέλλουν απροειδοποίητη λύση συμβολαίων

Σε σοβαρές καταγγελίες για παραβίαση εργασιακών τους δικαιωμάτων προχώρησαν ποδοσφαιριστές της ΠΑΕ ΑΟ Καβάλα, σύμφωνα με ανακοίνωση του Πανελλήνιου Συνδέσμου Αμειβομένων Ποδοσφαιριστών (ΠΣΑΠΠ), που εκδόθηκε την Κυριακή 11 Μαΐου 2025.

Σύμφωνα με τον ΠΣΑΠΠ, οι παίκτες ενημέρωσαν τον Σύνδεσμο για αιφνίδια και μονομερή καταγγελία συμβολαίων επαγγελματιών ποδοσφαιριστών από την ΠΑΕ, χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση ή συνεννόηση. Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, η ενέργεια αυτή παραβιάζει θεμελιώδεις διατάξεις του αθλητικού δικαίου, καθώς και τις προβλέψεις της ισχύουσας σύμβασης παροχής υπηρεσιών.

Ο Σύνδεσμος καταδικάζει απερίφραστα τη συγκεκριμένη ενέργεια, την οποία χαρακτηρίζει αυθαίρετη, καταχρηστική και νομικά αβάσιμη. Καλεί δε την ΠΑΕ να ανακαλέσει άμεσα την απόφαση, προκειμένου να αποφευχθεί περαιτέρω όξυνση και νομικές προσφυγές. Σε διαφορετική περίπτωση, ο ΠΣΑΠΠ δηλώνει ότι θα προχωρήσει σε κάθε νόμιμη ενέργεια για την αποκατάσταση των ποδοσφαιριστών και την άρση της προσβολής που έχουν υποστεί.

Στην ανακοίνωση τονίζεται επίσης πως ο Σύνδεσμος έχει ήδη ενημερώσει όλους τους αρμόδιους φορείς (ΕΡΓΑΝΗ, ΕΦΚΑ κ.ά.) και παραμένει στο πλευρό των μελών του, παρέχοντας πλήρη υποστήριξη σε κάθε επίπεδο.

Η υπόθεση αναμένεται να έχει συνέχεια, καθώς αγγίζει ζητήματα που σχετίζονται με τα εργασιακά δικαιώματα των επαγγελματιών αθλητών και τις υποχρεώσεις των ΠΑΕ έναντι των συμβεβλημένων παικτών τους.