Ποιοι φορολογούμενοι πρέπει να υποβάλλουν νέα δήλωση Ε9 και πότε έρχεται ο νέος λογαριασμός του ΕΝΦΙΑ

Μέχρι 31/1 η προθεσμία για προσθήκες, διαγραφές και διορθώσεις στα στοιχεία των ακινήτων

Χιλιάδες φορολογούμενοι με μεταβολές στην περιουσιακή τους κατάσταση το 2024 καθώς και όσοι έχουν εντοπίσει λάθη στα περιγραφικά στοιχεία των ακινήτων τα προηγούμενα χρόνια θα πρέπει μέχρι το τέλος Ιανουαρίου 2025 να προχωρήσουν σε αλλαγές στο έντυπο Ε9 με βάση το οποίο υπολογίζεται ο λογαριασμός του ΕΝΦΙΑ.

Υποχρέωση υποβολής τροποποιητικής δήλωσης Ε9 έχουν οι φορολογούμενοι που απέκτησαν η μεταβίβασαν ακίνητα μέσα στο τρέχον έτος με αποτέλεσμα να μεταβληθεί η εικόνα της περιουσιακής τους κατάστασης με βάση την οποία θα υπολογισθεί ο ΕΝΦΙΑ του 2025.

Αντίθετα, καμία κίνηση δεν χρειάζεται να κάνουν όσοι υπέβαλαν δηλώσεις μεταβιβάσεων, δωρεών ή γονικών παροχών ψηφιακά μέσω της εφαρμογής myProperty καθώς στις περιπτώσεις αυτές οι αλλαγές στην ακίνητη περιουσία τους πέρασαν στο Ε9 αυτόματα από την ΑΑΔΕ.

Ειδικότερα τροποποιήσεις στις δηλώσεις Ε9 μέχρι 31 Ιανουαρίου του 2025 θα πρέπει να κάνουν οι ακόλουθες κατηγορίες φορολογούμενων:

  • Όσοι μέσα στο 2024 απέκτησαν με αγορά, κληρονομιά, δωρεά ή γονική παροχή ακίνητα πάσης φύσεως όπως κτίσματα, οικόπεδα, αγροτεμάχια και άλλες εκτάσεις με αποτέλεσμα να αυξηθεί η αξία της περιουσίας τους. Τα νέα στοιχεία θα πρέπει να δηλωθούν στους αντίστοιχους κωδικούς του εντύπου διογκώνοντας το λογαριασμό του ΕΝΦΙΑ.
  • Όσοι το τρέχον έτος πούλησαν η μεταβίβασαν στα παιδιά τους η σε συγγενικά πρόσωπα ακίνητα και οι οποίοι θα πρέπει να τα διαγράψουν από το έντυπο. Είναι προφανές ότι για αυτούς το εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ για το 2025 θα είναι ελαφρύτερο.
  • Όσοι φέτος είχαν μεταβολές στα εμπράγματα δικαιώματα όπως είδος και ποσοστό κυριότητας και επικαρπία.
  • Όσοι κατά τη διάρκεια του 2024 είχαν μεταβολές στην ακίνητη περιουσία τους που δεν οφείλονται σε απόκτηση όπως η μετατροπή ημιυπαίθριων σε χώρους κύριας χρήσης της κατοικίας, η νομιμοποίηση αυθαιρέτου κτίσματος, η ανέγερση, η αποπεράτωση και η κατεδάφιση κτίσματος η αύξηση της επιφάνειας υφιστάμενου κτίσματος με προσθήκες κ.α

Λάθη και παραλείψεις

Επίσης τροποποιητικές δηλώσεις Ε9 θα πρέπει να υποβάλλουν οι φορολογούμενοι που διαπίστωσαν λάθη, κενά η παραλείψεις στα στοιχείων των ακινήτων τους. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που λάθη στην επιφάνεια του ακινήτου, τον όροφο, την παλαιότητα, το είδος των εμπράγματων δικαιωμάτων, τα ποσοστά συνιδιοκτησίας, τα κενά και ημιτελή κτίσματα και το είδος των κτισμάτων που βρίσκονται εντός αγροτεμαχίων «φουσκώνουν» από 20% έως και 90% το ποσό του ΕΝΦΙΑ

Η υποβολή της δήλωσης πρέπει να γίνει πριν την έκδοση των νέων εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ για περίπου 7 εκατ. ιδιοκτήτες ακινήτων που φέτος θα αναρτηθούν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά περί τα τέλη Φεβρουαρίου. Ο φόρος θα πληρωθεί σε 12 μηνιαίες δόσεις με τη πρώτη έως τις 31 Μαρτίου του 2025 και τη τελευταία στα τέλη Φεβρουαρίου του 2026.




Στον εισαγγελέα οι συλληφθέντες για το κύκλωμα στις πολεοδομίες της Χαλκιδικής – Κατασχέθηκαν 1 εκατ. ευρώ

Έως 20.000 ευρώ η μίζα για τις παράνομες άδειες

Στον εισαγγελέα πρωτοδικών Πολυγύρου οδηγούνται οι 21 συλληφθέντες για συμμετοχή στο κύκλωμα υπαλλήλων πολεοδομικών υπηρεσιών της Χαλκιδικής που κατηγορούνται ότι ενέκριναν, με το αζημίωτο, παράνομες ενέργειες και κατασκευές.

Η υπόθεση αποκαλύφθηκε ύστερα από πολύμηνη έρευνα της Υπηρεσίας Εσωτερικών Υποθέσεων Σωμάτων Ασφαλείας της ΕΛ.ΑΣ., που κορυφώθηκε το προηγούμενο 24ωρο, όταν οι «αδιάφθοροι» αστυνομικοί προχώρησαν στις συλλήψεις.

Στο επίκεντρο της επιχείρησης βρέθηκαν οι πολεοδομίες των Δήμων Σιθωνίας και Ν. Προποντίδας Χαλκιδικής, ενώ, κατά πληροφορίες κατασχέθηκε το ποσό του 1 εκατ. ευρώ, σε μετρητά. Εξ αυτού, πάνω από 600.000 ευρώ βρέθηκαν στους κατηγορούμενους υπαλλήλους.

Ανάμεσα στους συλληφθέντες είναι έξι υπάλληλοι των δύο συγκεκριμένων πολεοδομιών (μεταξύ αυτών οι διευθυντές τους), δύο συγγενικά πρόσωπα των υπαλλήλων, ένας πρώην δήμαρχος (με την ιδιότητα του μηχανικού) και 12 ιδιώτες – μηχανικοί.

Τα μέλη του κυκλώματος των πολεοδομιών φέρεται να ζητούσαν από 250 έως 20.000 ευρώ ως αμοιβή για να επισπεύσουν ή να εγκρίνουν παράνομες ενέργειες και κατασκευές, όπως διαπιστώθηκε από την έρευνα των αστυνομικών αρχών.

Η δράση τους φέρεται να απλώνεται σε βάθος χρόνων.




Ευχούπολη: Χριστουγεννιάτικο Bazaar από τους μαθητές του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ξάνθης

Το Χριστουγεννιάτικο Bazaar με τις χειροποίητες δημιουργίες τους διοργανώνουν οι μαθητές του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Ξάνθης στην Ευχούπολη, στο κέντρο της πόλης.

Σε σχετική πρόσκληση αναφέρονται τα εξής:

Με μεγάλη χαρά σας προσκαλούμε στο γιορτινό Bazaar του σχολείου μας που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 10:30-13:30 και 18:00-21:00 και το Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 9:30-14:30 και 18:30-20:30, στην Ευχούπολη, στην κεντρική πλατεία της Ξάνθης, στον οικίσκο Νο 3. Οι μαθητές του σχολείου μας, με την βοήθεια των εκπαιδευτικών και την στήριξη του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, ξεδίπλωσαν το ταλέντο τους και σας περιμένουν να διαλέξετε τα δωράκια για τα αγαπημένα σας πρόσωπα από τις χειροποίητες δημιουργίες τους!

Πηγή: https://www.xanthinea.gr/




Δύο ώρες καθαρισμός του αποχετευτικού αγωγού

Για τουλάχιστον δύο ώρες η ΔΕΥΑΚ καθάριζε χθες το πρωί αποχετευτικό αγωγό πίσω από το ξενοδοχείο «Ωκεανίς», στη διασταύρωση των οδών Βενιζέλου και Δαγκλή.

Ο αγωγός φράκαρε και σε μεγάλο βαθμό δεν λειτουργούσε. Τα μωρομάντηλα τα «πέταξε» με την υπερχείλιση στη βροχή του Σαββάτου. Εντός υπήρχαν και άλλα υλικά. Αρκετά μπάζα από εκτελούμενα έργα!

Ο καθαρισμός του ίδιου αποχετευτικού αγωγού σχεδιάζεται να συνεχιστεί σήμερα. *Εξ αιτίας της κακοκαιρίας το Σάββατο σημειώθηκαν πάλι διακοπές ρεύματος. Εντός πόλης και εκτός. Την Κυριακή το απόγευμα λόγω βλάβης έμειναν χωρίς ρεύμα χωριά στην περιοχή του Δήμου Παγγαίου.

 

Πηγή: https://www.proininews.gr/




Άμισθη σύμβουλος του Δημάρχου Θάσου σε θέματα τουρισμού

Νέα άμισθη σύμβουλος του Δημάρχου Θάσου σε θέματα τουρισμού. Η απόφαση σχετική με το θέμα, αναφέρει:

«Αναθέτουμε στην Παναγιώτα Μοσχοπουλίδου του Αργυρίου, με μεταπτυχιακή εξειδίκευση στον Τουρισμό και την Περιφερειακή Ανάπτυξη, τα καθήκοντα άμισθης ειδικής συμβούλου του Δήμου Θάσου.

Η ως άνω άμισθη Ειδική Σύμβουλος θα συνδράμει στο έργο του Δημάρχου όσον αφορά τα θέματα Τουρισμού. Η ανωτέρω θα ασκεί καθήκοντα αμιγώς συμβουλευτικά. Θα παρέχει συμβουλές και θα διατυπώνει γνώμες προς το Δήμαρχο στα ανωτέρω θέματα και θα συνεργάζεται με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου».

 

Πηγή: https://www.proininews.gr/




Γυναίκα κατήγγειλε τον βίαιο «στόκερ» της στον Βόλο – «Θα κυκλοφορείς γυμνή στο χωριό, θέλω να κάνουμε σεξ»

«Τον φοβάμαι αυτόν τον άντρα»

Σε ποινή φυλάκισης με αναστολή καταδίκασε δικαστήριο στον Βόλο έναν 55χρονο που είχε γίνει στοκερ μιας 40χρονης την οποία, όπως κατήγγειλε η γυναίκα, απειλούσε να της βγάλει τα ρούχα και να την αφήσει γυμνή μέσα στο χωριό, σύμφωνα με το thenewspaper.

Το ιστορικό

Η 40χρονη παθούσα το απόγευμα της Παρασκευής 6 Δεκεμβρίου επέστρεφε από το μάρκετ της γειτονιάς της. Στο σημείο ήταν παρκαρισμένη μια νταλίκα που της περιόριζε το οπτικό πεδίο. Ο 55χρονος κατηγορούμενος που την ενοχλούσε από το καλοκαίρι, εμφανίστηκε μπροστά της. Η ίδια αντέδρασε και του ζήτησε να μην την ακουμπήσει. Εκείνος της έριξε μια μπουνιά, δεξιά στην κοιλιά και έφυγε χαμογελαστός.

Η παθούσα τηλεφώνησε στην κουμπαρά της και ζήτησε συμβουλές επειδή φοβόταν μην ξεσπάσει καυγάς ανάμεσα στον δράστη και τον σύζυγό της. Στη συνέχεια μετέβη στο σπίτι του κατηγορουμένου, όπου ενημέρωσε την σύζυγό του. Λίγο αργότερα πήγε στο Κέντρο Υγείας Αργαλαστής για να της παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες, καθώς πονούσε πολύ και οι γιατροί έκριναν ότι πρέπει να διακομιστεί στο Γενικό Νοσοκομείο Βόλου, για περισσότερες εξετάσεις. Κατά τις πρώτες πρωινές ώρες του Σαββάτου, μετέβη στο Αστυνομικό Τμήμα Ν. Πηλίου στις Μηλιές, όπου και έκανε την καταγγελία.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε η ίδια στο δικαστήριο, ο κατηγορούμενος την παρενοχλούσε από το καλοκαίρι. Υπήρξαν φορές που ο φερόμενος ως δράστης εισχώρησε στην αυλή του σπιτιού της και την θώπευσε στο στήθος. «Με άρπαξε από το χέρι και μου ζήτησε να κάνουμε σεξ. Άλλη φορά με απείλησε ότι θα μου βγάλει τα ρούχα και θα με αφήσει γυμνή στο χωριό. Προσπαθούσα μόνη μου να το τακτοποιήσω για να μην ξεσπάσει καβγάς με τον άντρα μου. Τον φοβάμαι αυτόν τον άντρα» δήλωσε.

Ως μάρτυρας κατέθεσε και η 45χρονη σύζυγος του κατηγορουμένου. Δήλωσε ότι πήγε στο σπίτι της η παθούσα και της δήλωσε ότι θα κάνει μήνυση στον σύζυγό της καθώς την χτύπησε και την έβρισε. «Εγώ θα βάλω τον άντρα σου φυλακή» της δήλωσε. Η 45χρονη δήλωσε ότι ο σύζυγός της τα αρνήθηκε όλα, όταν τον ρώτησε.

Ο ίδιος ο κατηγορούμενος αρνήθηκε και ενώπιον δικαστηρίου ότι την χτύπησε και ότι την παρενοχλεί. Δήλωσε ότι την χαιρέτησε στον δρόμο, μετά το καφενείο και εκείνη τον έβρισε.

Οι δυο οικογένειες φέρεται να είχαν καλές σχέσεις στο παρελθόν, ωστόσο μια θέση στάθμευσης έφερε τη ρήξη. Ο κατηγορούμενος άφηνε το όχημα του έξω από το σπίτι της οικογένειας της παθούσας παρ’ ότι η οικία του είναι αρκετά μακριά.

Η εισαγγελέας πρότεινε να μετατραπεί η κατηγορία του κατηγορουμένου από απλή σωματική βλάβη σε επικίνδυνη σωματική βλάβη, πράγμα το οποίο απορρίφθηκε.

Ο συνήγορος του ζήτησε το ελαφρυντικό του πρότερου έντιμου βίου, αλλά ο πρόεδρος επικαλέστηκε ότι ο κατηγορούμενος παρενοχλεί την παθούσα από το καλοκαίρι και έτσι απέρριψε το αίτημα.

Τέλος, το δικαστήριο έκρινε τον 55χρονο κατηγορούμενο ένοχο και του επέβαλλε ποινή φυλάκισης 12 μηνών με την αναστολή και την έφεση να έχει αναστέλλουσα δύναμη μόνο υπό τον όρο να μην πλησιάσει ο 55χρονος την παθούσα σε απόσταση μικρότερη των 50 μέτρων, καθώς και να μην επικοινώνησε ποτέ μαζί της.




Το Δημόσιο χρωστάει 3,5 δισ. ευρώ σε προμηθευτές, συνταξιούχους και φορολογούμενους

Αύξηση οφειλών κατά 700 εκατ. ευρώ το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024

«Λερναία Ύδρα» αποδεικνύονται τα κρατικά «φέσια» σε ιδιώτες, προμηθευτές και φορολογούμενους με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών να δείχνουν ότι τον Οκτώβριο του 2024 έφθασαν τα 3,5 δισ. ευρώ από 2,8 δισ. ευρώ το Δεκέμβριο του 2023. Δηλαδή, σε διάστημα 10 μηνών αυξήθηκαν κατά 700 εκατ. ευρώ.

Τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους σποκαλύπτουν ότι τον Οκτώβριο οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου έφτασαν τα 2,824 δισ. ευρώ ενώ εάν προστεθούν και οι εκκρεμείς επιστροφές φόρων ύψους 682 εκατ. ευρώ ανέρχονται συνολικά στα 3,5 δισ. ευρώ. Η βασική πηγή χρεών είναι τα νοσοκομεία καθώς οι οφειλές τους προς τους προμηθευτές τους ανέρχονται σε 1,255 δισ. ευρώ. Τα κρατικά φέσια στερούν πολύτιμη ρευστότητα από την αγορά, ενώ σύμφωνα με τις επισημάνσεις της Κομισιόν ειδικά οι καθυστερημένες πληρωμές από τα δημόσια νοσοκομεία παρεμποδίζουν την ανταγωνιστικότητα και την ανθεκτικότητα των επιχειρήσεων στον τομέα της υγείας, ιδίως των μικρομεσαίων.

Σημειώνεται ότι η Ελλάδα έχει παραπεμφθεί δύο φορές στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τις καθυστερήσεις πληρωμών από την πλευρά των νοσοκομείων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους:

  • Τα ληξιπρόθεσμα χρέη των νοσοκομείων εμφάνισαν μείωση καθώς από 1,281 δισ. ευρώ που ήταν το Σεπτέμβριο βρέθηκαν στα 1,255 δισ. ευρώ τον Οκτώβριο.
  • Τα ληξιπρόθεσμα χρέη των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης από τα 701 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν στα 687 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο. Σε ό,τι αφορά στις καθυστερούμενες συντάξεις, η έκθεση της Κομισιόν σημειώνει πρόοδο για το υπόλοιπο των καθυστερούμενων κύριων συντάξεων, αλλά επισημαίνει το σημαντικό πρόβλημα που καταγράφεται στην απονομή επικουρικών συντάξεων και εφάπαξ.
  • Αύξηση εμφανίζουν τα χρέη των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης καθώς από 321 εκατ. ευρώ που ήταν το Σεπτέμβριο έκαναν άλμα στα 354 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο.
  • Σε ανοδική τροχιά κινούνται και τα ληξιπρόθεσμα χρέη των λοιπών νομικών προσώπων του δημοσίου. Από 294 εκατ. ευρώ τον Σεπτέμβριο έφτασαν τα 298 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο.

Επιστροφές φόρων

Οι ληξιπρόθεσμες επιστροφές φόρου, με καθυστέρηση άνω των 90 ημερών από 287 εκατ. ευρώ που ήταν το Σεπτέμβριο εκτοξεύτηκαν στα 367 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο εκ των οποίων 230 εκατ. ευρώ αφορούν επιστροφές φόρων που δεν μπορούν να αποπληρωθούν λόγω εξωγενών παραγόντων (μη ανταπόκριση δικαιούχου ή μη προσκόμιση δικαιολογητικών) ενώ οι λοιπές εκκρεμείς επιστροφές φόρων άνω των 90 ημερών από 97 εκατ. ευρώ το Σεπτέμβριο έφτασαν τα 137 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο. Οι εκκρεμείς επιστροφές φόρων κάτω των 90 ημερών μειώθηκαν από 528 εκατ. ευρώ το Σεπτέμβριο σε 315 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο.




Τέλος χρόνου για τη δήλωση των αναδρομικών από συντάξεις – Tο νέο εκκαθαριστικό και η ρύθμιση των 48 δόσεων

Μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2024 η υποβολή τροποποιητικής δήλωσης

Η κλεψύδρα αδειάζει για τους φορολογούμενους που εισέπραξαν μέσα στο 2023 αναδρομικά ποσά από συντάξεις. Οι συνταξιούχοι έχουν προθεσμία να δηλώσουν τα αναδρομικά έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024, χωρίς να πληρώσουν πρόστιμα ενώ ο φόρος που θα βεβαιωθεί με νέο εκκαθαριστικό θα πρέπει να πληρωθεί εφάπαξ μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2025.

Οι συνταξιούχοι, ωστόσο, έχουν τη δυνατότητα μετά από αίτηση που θα υποβάλλουν στην ΑΑΔΕ να εξοφλήσουν τις οφειλές από το φόρο εισοδήματος που θα προκύψει από τις τροποποιητικές δηλώσεις για τα αναδρομικά ποσά συντάξεων προηγουμένων ετών, σε έως 48 έντοκες μηνιαίες δόσεις με βάση την πάγια ρύθμιση.

Οι τροποποιητικές δηλώσεις θα πρέπει να υποβληθούν για κάθε έτος που αφορούν τα αναδρομικά τα οποία εισπράχθηκαν το 2023. Αυτό σημαίνει ότι για τα αναδρομικά ποσά συντάξεων που αφορούν το έτος 2020 οι φορολογούμενοι θα πρέπει να επιλέξουν ως έτος υποβολής της τροποποιητικής δήλωσης το έτος 2021. Στη δήλωση αναδρομικών τα ποσά προ-συμπληρώνονται στους αντίστοιχους κωδικούς και δεν υπάρχει η δυνατότητα οι φορολογούμενοι να συμπληρώσουν ή να τροποποιήσουν κάποιον άλλο κωδικό.

Νέο «ραβασάκι»

Με την υποβολή της κάθε τροποποιητικής δήλωσης εκδίδεται αυτόματα νέο εκκαθαριστικό σημείωμα με το ποσό του φόρου.

Οι τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος που υποβάλλονται από μισθωτούς ή συνταξιούχους με αναδρομικά μισθών ή συντάξεων προηγουμένων ετών, αναδρομικά επιδομάτων ανεργίας, αμοιβών ιατρών του ΕΣΥ από απογευματινά ιατρεία νοσοκομείων του ΕΣΥ, παραλαμβάνονται χωρίς πρόστιμα και τόκους, μέχρι το τέλος του φορολογικού έτους στο οποίο εκδόθηκαν, κατά περίπτωση, οι βεβαιώσεις αποδοχών ή συντάξεων. Ακόμα και αν η τροποποιητική δήλωση υποβληθεί εκπρόθεσμα δεν επιβάλλεται πρόστιμο εφόσον ο φόρος που βεβαιώνεται δεν υπερβαίνει τα 100 ευρώ.

Οι φορολογούμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν τα εξής:

  • Από το φορολογικό έτος 2015 και εφεξής οι δηλώσεις αναδρομικών υποβάλλονται ηλεκτρονικά επιλέγοντας το αντίστοιχο έτος υποβολής δήλωσης, π.χ. για το φορολογικό έτος 2017 θα επιλέξετε ως έτος υποβολής δήλωσης το έτος 2018. Στην συνέχεια επιλέγετε Τροποποιητική δήλωση και Δήλωση Αναδρομικών Ε1. Αφού εμφανιστούν οι κωδικοί συμπληρωμένοι με τα νέα ποσά υποβάλετε οριστικά την δήλωση εμπρόθεσμα μέχρι 31/12/2024 Τα αναδρομικά των προηγούμενων ετών, θα δηλωθούν με τροποποιητική δήλωση στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. /ΚΕΦΟΔΕ στα έτη που αφορούν.
  • Στη δήλωση αναδρομικών τα ποσά προ-συμπληρώνονται στους αντίστοιχους κωδικούς και δεν υπάρχει η δυνατότητα να συμπληρώσετε ή να τροποποιήσετε κάποιον άλλο κωδικό. Εάν επιθυμείτε να τροποποιήσετε άλλα στοιχεία της δήλωσής σας πρέπει να υποβάλετε ξεχωριστή τροποποιητική φορολογική δήλωση.



Υπόθεση αστυνομικού της Βουλής: «Λέει ότι το ένα κοριτσάκι φαίνεται κακοποιημένο, γιατί είχε ατύχημα με κούκλα όταν ήταν μωρό»

«Είδαμε ένα περιβάλλον που αδιαφορούσε, δεν μου κάνει τρομερή εντύπωση ότι κάποιος δεν αναλαμβάνει τα παιδιά»

Αρνείται τα πάντα ο αστυνομικός της Βουλής που κατηγορείται ότι βίασε τα παιδιά του και την επίσης αστυνομικό σύζυγό του. Ο 45χρονος έχει προφυλακιστεί στην Τρίπολη και μάλιστα έκανε δηλώσεις σε τηλεοπτικά κανάλια μέσα από τη φυλακή.

Ο 45χρονος αστυνομικός και η 35χρονη σύζυγός του συνεχίζουν να αλληλοκατηγορούνται, προβάλλοντας διαφορετικές εκδοχές της φρίκης, την οποία συνεχίζουν να βιώνουν τα 5 ανήλικα παιδιά τους, για τα οποία οι Αρχές αναζητούν δομές να τα φιλοξενήσουν.

«Βρέθηκαν πολλά λάπτοπ, βρέθηκαν τάμπλετ, δύο κάμερες. Άρα θα πρέπει να δούμε τι περιέχουν οι συσκευές. Αυτός λέει ότι δεν κακοποίησε ποτέ τα παιδιά του, ότι η γυναίκα του είναι ψυχικά ασθενής. Λέει ότι το δεύτερο κοριτσάκι φαίνεται κακοποιημένο, γιατί είχε ατύχημα με κούκλα όταν ήταν μωρό», δήλωσε ο επίτιμος πρόεδρος των Αστυνομικών Νοτιοανατολικής Αττικής, Γιώργος Καλλιακμάνης, στην εκπομπή «Σήμερα» του ΣΚΑΪ για την υπόθεση του αστυνομικού της Βουλής.

«Είδαμε ένα περιβάλλον το οποίο αδιαφορούσε»

«Σε όλες τις υποθέσεις της ενδοοικογενειακής βίας διαπιστώνουμε πάρα πολλά κενά. Πρώτον, είναι το κενό που αφήνει η άπειρη γραφειοκρατία στην οποία τα θύματα της ενδοοικογενειακής βίας καλούνται να είναι ψύχραιμα και να διαχειριστούν τις νέες καταστάσεις», δήλωσε παράλληλα στο Mega η ψυχολόγος Στέλλα Αργυρίου.

«Ειδικά όταν υπάρχουν θύματα παιδιά, περιμένουμε από τους συγγενείς να τα αναλάβουν, γιατί τα παιδιά έχουν μεγάλη ανάγκη από σταθερότητα. Ωστόσο, όταν υπάρχουν τέτοια περιστατικά, θα πρέπει οι συγγενείς να βοηθήσουν πριν, στην πρόληψη. Εδώ δεν είδαμε κάτι τέτοιο, είδαμε ένα περιβάλλον το οποίο δεν είχε ιδέα ή το οποίο αδιαφορούσε, οπότε δεν μου κάνει τρομερή εντύπωση ότι κάποιος δεν αναλαμβάνει τα παιδιά», είπε ακόμη.

Σύμφωνα με την ίδια, «βλέπουμε ένα περιβάλλον αρκετά συγχωνευτικό που κρύβονται μυστικά. Είναι λυπηρό ότι, ενώ έχουν συμβεί όλα αυτά, δεν υπάρχει ένας άνθρωπος στο συγγενικό περιβάλλον να ανοίξει τις φτερούγες του και να αγκαλιάσει αυτά τα πληγωμένα παιδιά».




Αστέρας Καβάλας: «Λύγισε» από τους τραυματισμούς και τις απουσίες

Η ομάδα του Νίκου Πενταζίδη γνώρισε την ήττα με 66-73 από τον Όλυμπο Κορδελιού στο κλειστό των Ποταμουδίων, ξεκινώντας τον αγώνα χωρίς 4 παίκτες, ενώ στη διάρκεια του τραυματίστηκε ο Κουμλέλης

«Λύγισε» από τους τραυματισμούς και τις απουσίες ο Αστέρας Καβάλας και γνώρισε την ήττα από τον Όλυμπο Κορδελιού με 66-73, στο παιχνίδι που διεξήχθη την Κυριακή 8/12/24 στο Κλειστό των Ποταμουδίων

Στις ήδη γνωστές απουσίες 4 παιχτών προστέθηκε και ο τραυματισμός του Κουμλέλη και έτσι το έργο της ομάδας έγινε ιδιαίτερα δύσκολο! Τα πράγματα χειροτέρεψαν όταν το ημίχρονο έληξε με 10 πόντους διαφορά υπέρ της ομάδας του Κορδελιού!

Στο 3ο δεκάλεπτο οι γηπεδούχοι με υπερπροσπάθεια και συνεχόμενα εύστοχα τρίποντα, με επιμέρους σκορ 23-10, έκαναν την ανατροπή και προηγήθηκαν 51-48, όμως στο 4ο δεκάλεπτο, αν και οι παίχτες του Αστέρα κατέθεσαν και την ψυχή τους δεν κατάφεραν να πάρουν τη νίκη αφού μια αναίτια τεχνική ποινή στο τέλος του παιχνιδιού με την διαφορά στους 3 πόντους επέφερε εκνευρισμό που σε συνδυασμό με την αστοχία και τα συνεχόμενα επιθετικά ριμπάουντ των φιλοξενούμενων (απόρροια του τραυματισμού του Κουμλέλη) δεν τους επέτρεψαν να αποφύγουν την ήττα!

Ήταν η πρώτη ήττα της ομάδας του Αστέρα στο Κλειστό των Ποταμουδίων, που την επόμενη αγωνιστική θα αντιμετωπίσει τη ΜΕΝΤ στη Θεσσαλονίκη!

«Τι να πούμε για τον κόσμο… Ένα γήπεδο κατάμεστο με παιδιά της Ακαδημίας, γονείς και φίλους της ομάδας μας. Σας ευχαριστούμε!!!» αναφέρει η ανακοίνωση του Αστέρα!

Δεκάλεπτα – Πόντοι

13-19, 28-38(ημίχρονο), 51-48, 66-73(τελικό)

Αστέρας Καβάλας (Πενταζίδης-Αϊβαζίδης, Δημητριάδης): Μπόζης 22(3), Κουμλέλης 4, Σαμαράς 13(4), Λαζαρίδης 2, Ιωαννίδης Ε. 10(2), Αρβανιτάκης 6, Ευαγγελίδης 5(1), Χαριζάνης, Νικόλα 4.
Όλυμπος ΕΚΕ (Βαχαρίδης-Μακρής): Μαυρίδης 2, Καμαριώτης 6(1), Νουκάρης 8(2), Γκοτζαμανίδης 2, Βλάσιος 12(1), Σαχμπατιάν 18, Μπάρδας 19(2), Κοκονέση 3, Γαλατσόπουλος 3(1).

Τα Αποτελέσματα

Αναλυτικά τα αποτελέσματα των αγώνων της 9ης αγωνιστικής καθώς και η βαθμολογία και η επόμενη αγωνιστική έχουν ως εξής:
ΑΣ Πανόραμα-Ιωνικός Ιωνίας   62-84
ΜΕΝΤ-Μακεδονικός             63-49
ΓΑΣ Βασιλικών-Ασπίδα Ξάνθης  81-61
Ναύαρχος Βότσης-Αγία Βαρβάρα  61-66
Σταυρούπολη ΕΚ-ΑΟ Γαλάτιστας  69-61
Αστέρας Καβάλας -Ολυμπος Κορδελιού  66-73

Η Βαθμολογία

1) Ιωνικός Ιωνίας     17
2) Σταυρούπολη Ε    16
3) ΜΕΝΤ          15
4) Ολυμπος Κορδελιού   14
5) ΑΟ Γαλάτιστας        14
6) Αστέρας Καβάλας   14
7) ΓΑΣ Βασιλικών        13
8) Αγία Βαρβάρα        13
9) Ασπίδα Ξάνθης      12
10) Μακεδονικός        12
11) ΑΣ Πανόραμα       12
12) Ναύαρχος Βότσης  10

Η Επόμενη Αγωνιστική (10η, 15/12)

ΜΕΝΤ-Αστέρας Καβάλας
Μακεδονικός-ΑΣ Πανόραμα
Ιωνικός Ιωνίας-Σταυρούπολη ΕΚ
ΑΟ Γαλάτιστας-Ναύαρχος Βότσης
Αγία Βαρβάρα-ΓΑΣ Βασιλικών
Ασπίδα Ξάνθης-Όλυμπος Κορδελιού

 

Πηγή: https://www.kavalapost.gr/




Το 2024 ακόμη πιο ζεστό από τη χρονιά-ρεκόρ 2023 – Θα είναι το πιο θερμό έτος που μετρήθηκε ποτέ

Θεωρείται «βέβαιο» πλέον πως θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου, σύμφωνα με το Κοπέρνικος

Το 2024 θεωρείται πως θα είναι το θερμότερο έτος που έχει μετρηθεί ποτέ και το πρώτο κατά το οποίο θα ξεπεραστεί το όριο του 1,5° Κελσίου ως προς την αύξηση της θερμοκρασίας σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή, που ορίστηκε στη συμφωνία του Παρισιού, τονίζει το ευρωπαϊκό παρατηρητήριο Κοπέρνικος.

Όπως τονίζει η υπηρεσία για την κλιματική αλλαγή (C3S) του Κοπέρνικου στο μηνιαίο δελτίο της, μετά τον δεύτερο πιο θερμό Νοέμβριο στην επιφάνεια του πλανήτη στην ιστορία, «είναι ουσιαστικά βέβαιο ότι το 2024 θα είναι η πιο θερμή χρονιά που έχει καταγραφεί» ποτέ καθώς η μέση θερμοκρασία «θα ξεπεράσει» το όριο του 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή.

Ο Νοέμβριος, που σημαδεύτηκε από αλληλουχία καταστροφικών τυφώνων στην Ασία και τη συνέχιση ιστορικών ξηρασιών στο νότιο τμήμα της Αφρικής και στην περιοχή του Αμαζονίου, ήταν κατά 1,62° Κελσίου θερμότερος από οποιονδήποτε φυσιολογικό Νοέμβριο της εποχής που η ανθρωπότητα δεν έκαιγε πετρέλαιο, αέριο ή άνθρακα σε βιομηχανική κλίμακα.

Ο Νοέμβριος ήταν ο 16ος από τους 17 τελευταίους μήνες που καταγράφτηκε ανωμαλία 1,5° Κελσίου σε σύγκριση με την περίοδο 1850-1900, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων ERA5 του Κοπέρνικου.

Το φιλόδοξο όριο της συμφωνίας του Παρισιού

Αυτό το συμβολικό όριο ανταποκρίνεται στο πιο φιλόδοξο όριο της συμφωνίας του Παρισιού (2015) για τον περιορισμό της αύξησης της θερμοκρασίας στον πλανήτη κάτω από τους 2° Κελσίου και τη συνέχιση των προσπαθειών για να μείνει ει δυνατόν στον 1,5° Κελσίου.

Η συμφωνία αυτή ωστόσο αναφέρεται στις μακροπρόθεσμες τάσεις. Ο μέσος όρος αύξησης της θερμοκρασίας αυτής πρέπει να παρατηρηθεί για τουλάχιστον 20 χρόνια ώστε να θεωρηθεί ότι το όριο ξεπεράστηκε.

Με βάση αυτό το κριτήριο, η υπερθέρμανση του κλίματος αυτή την περίοδο είναι περίπου 1,3° Κελσίου. Η Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή (GIEC) των Ηνωμένων Εθνών εκτιμά πως το φράγμα του 1,5° Κελσίου πιθανόν θα ξεπεραστεί μεταξύ του 2030 και του 2035.

Αυτό θα εξαρτηθεί από την εξέλιξη των εκπομπών αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου από την ανθρωπότητα, που βρίσκονται κοντά στην κορύφωση μεν, αλλά δεν παρουσιάζουν ενδείξεις υποχώρησης.

Κατά τους πιο πρόσφατους υπολογισμούς του ΟΗΕ, ο κόσμος δεν βρίσκεται σε καλό δρόμο για τη μείωση της ρύπανσης με διοξείδιο του άνθρακα ώστε να αποφευχθεί η επιδείνωση των ξηρασιών, των καυσώνων ή των καταρρακτωδών βροχών, φαινόμενα δαπανηρά σε ανθρώπινες ζωές και για την οικονομία.

«Εθνικά καθορισμένες συνεισφορές»

Οι τρέχουσες πολιτικές των κυβερνήσεων οδηγούν τον κόσμο προς «καταστροφική» αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη κατά +3,1° Κελσίου εντός του αιώνα, με άλλα λόγια 2,6° Κελσίου πάνω από τις υποσχέσεις που είχαν δοθεί, σύμφωνα με την υπηρεσία ΟΗΕ Περιβάλλον.

Οι κυβερνήσεις έχουν προθεσμία ως τον Φεβρουάριο για να επιδώσουν στα Ηνωμένα Έθνη τους αναθεωρημένους στόχους τους για το κλίμα ως το 2035, γνωστούς με την ονομασία «εθνικά καθορισμένες συνεισφορές».

Όμως η συμφωνία a minima στην COP29 στα τέλη Νοεμβρίου υπάρχει κίνδυνος να αξιοποιηθεί για να δικαιολογηθούν χαμηλού επιπέδου δεσμεύσεις. Οι αναπτυσσόμενες χώρες εξασφάλισαν υποσχέσεις για βοήθεια 300 δισεκ. δολαρίων σε ετήσια βάση από τις πλούσιες χώρες ως το 2035, με άλλη λόγια ποσό μικρότερο από το μισό αυτού που ζητούσαν για να χρηματοδοτήσουν την ενεργειακή τους μετάβαση και την αντιμετώπιση των ζημιών που υφίστανται εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής.

Εξάλλου η σύνοδος του Μπακού ολοκληρώθηκε χωρίς ρητή δέσμευση για την επιτάχυνση της «μετάβασης», της πορείας προς την εγκατάλειψη των ορυκτών καυσίμων, παρότι ακριβώς αυτή η δέσμευση είχε γίνει στο Ντουμπάι, στην COP28.

Το 2024, οι λεγόμενες φυσικές καταστροφές, που ενισχύθηκαν από την αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη, προκάλεσαν ζημίες 310 δισ. δολαρίων σε διεθνή κλίμακα, εκτίμησε την Πέμπτη ο αντασφαλιστικός όμιλος Swiss Re.

Το 2023, το φυσικό φαινόμενο Ελ Νίνιο συνδυάστηκε με την ανθρωπογενή αύξηση της θερμοκρασίας της υφηλίου και ώθησε τις παγκόσμιες θερμοκρασίες σε επίπεδο ρεκόρ. Πώς εξηγείται λοιπόν η νέα κορύφωση του 2024;

Η χρονιά που ακολουθεί το Ελ Νίνιο «συχνά είναι πιο θερμή από την προηγούμενη» κι έπειτα από κορύφωση την περίοδο Δεκεμβρίου-Ιανουαρίου η ζέστη κατανέμεται «σε όλη τη χρονιά», είναι η απάντηση που έδωσε ο κλιματολόγος Ρομπέρ Βοτάρ.

Το 2024 «είναι αλήθεια πως η μείωση της θερμοκρασίας ήταν πολύ αργή και τα αίτια πρέπει να αναλυθούν», πρόσθεσε.

«Προς το παρόν, παραμένει στα σχετικά αναμενόμενα όρια» των προβλέψεων, όμως αν «οι θερμοκρασίες δεν μειωθούν ξανά, περισσότερο, το 2025, πρέπει να θέσουμε ερωτήματα», πρόσθεσε, προτού ταξιδέψει για συνεδρίαση εργασίας του GIEC στην Κουάλα Λουμπούρ.

Μελέτη που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Science την περασμένη εβδομάδα υποστηρίζει πως το 2023 η Γη αντανακλά λιγότερη ηλιακή ενέργεια στο διάστημα, εξαιτίας της μείωσης των νεφών σε χαμηλό υψόμετρο και, σε μικρότερο βαθμό, της μείωσης των επιπλεόντων κομματιών πάγου.

Στην Ανταρκτική, τα επιπλέοντα κομμάτια πάγου παρέμειναν σε ιστορικά χαμηλά, τάση που συνεχίζεται από το 2023, σύμφωνα με τα δεδομένα της υπηρεσίας Κοπέρνικος, ενώ καταγράφτηκε νέο ρεκόρ λιωσίματος των πάγων τον Νοέμβριο.

Πηγή: ΑΠΕ




Φορολογικές δηλώσεις: Σε ποιους θα ράβει «κοστούμι» φόρου η εφορία

Από τις 16 Ιουλίου, η ΑΑΔΕ θα έχει κάθε χρόνο τη δυνατότητα να εκδίδει ραβασάκια με φόρο κατ΄ εκτίμηση σε όσους δεν θα έχουν υποβάλει εμπρόθεσμα φορο-δήλωση

Εκκαθαριστικά με φόρο εισοδήματος ο οποίος θα προσδιορίζεται κατ΄ εκτίμηση θα έχει τη δυνατότητα να εκδίδει η ΑΑΔΕ ακόμα και από τις 16 Ιουλίου κάθε έτους. Νέα διάταξη που προστέθηκε στις ισχύουσες διατάξεις του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος ορίζει πλέον πως εάν ο φορολογούμενος δεν υποβάλλει εμπροθέσμως φορολογική δήλωση, ο προσδιορισμός του φόρου δύναται να γίνεται με έκδοση πράξης εκτιμώμενου προσδιορισμού φόρου με βάση κάθε στοιχείο που έχει στη διάθεσή της η Φορολογική Διοίκηση (εκτιμώμενος προσδιορισμός φόρου), και αφορά ιδίως στο επίπεδο διαβίωσης του φορολογούμενου, την άσκηση της επαγγελματικής ή επιχειρηματικής δραστηριότητάς του ή ομοειδείς επιχειρηματικές ή επαγγελματικές δραστηριότητες. Εάν, μετά την έκδοση της πράξης αυτής, ο φορολογούμενος υποβάλει φορολογική δήλωση, η πράξη αυτή παύει να ισχύει αυτοδικαίως.

Αυτό σημαίνει ότι οι φορολογούμενοι που δεν θα είναι συνεπείς στο ραντεβού τους με την εφορία και συγκεκριμένα δεν θα υποβάλλουν εμπρόθεσμα φορολογική δήλωση, από τις 15 Μαρτίου έως τις 15 Ιουλίου κάθε έτους κινδυνεύουν να έρθουν αντιμέτωποι με εκτιμώμενο προσδιορισμό φόρου, ο οποίος ακυρώνεται απευθείας με την υποβολή της -εκπρόθεσμης πλέον και με προσαυξήσεις- φορολογικής δήλωσης.

Με τις νέες διατάξεις, ο εκτιμώμενος προσδιορισμός του φόρου γίνεται και με φορολογική δήλωση που έχει προσυμπληρωθεί αυτοματοποιημένα με βάση όλα τα στοιχεία που διαθέτει η Φορολογική Διοίκηση και έχει κοινοποιηθεί στον φορολογούμενο. Η προσυμπληρωμένη δήλωση οριστικοποιείται αυτόματα, εφόσον ο φορολογούμενος δεν αντιταχθεί στο περιεχόμενο της δήλωσης μέχρι την προθεσμία υποβολής της. Ειδικά για τον προσδιορισμό φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων, αν ο φορολογούμενος δεν αντιταχθεί στο περιεχόμενο της προσυμπληρωμένης δήλωσης εντός 30 ημερών από την έναρξη της προθεσμίας για την υποβολή της, η οριστικοποίηση λαμβάνει χώρα την επόμενη εργάσιμη ημέρα.

Έτσι, για τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις, το χρονικό περιθώριο διορθώσεων περιορίζεται στις 30 ημέρες από την ημερομηνία έναρξης της περιόδου υποβολής τους, πιέζοντας έτσι τους φορολογούμενους να τσεκάρουν από νωρίς τα στοιχεία που έχει ενσωματώσει μόνη της η ΑΑΔΕ.

Μετά τις αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα υποβολής των φορολογικών δηλώσεων, το περιθώριο εκτείνεται κάθε χρόνο από τις 15 Μαρτίου έως και τις 15 Ιουλίου.

Σε περίπτωση που ο φορολογούμενος αποβιώσει ή μεταφέρει την κατοικία του στο εξωτερικό, η δήλωση υποβάλλεται από τους κατά περίπτωση υπόχρεους, καθ’ όλη τη διάρκεια του φορολογικού έτους και συνοδεύεται από δικαιολογητικά και στοιχεία που καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Εξαιρετικά, τα φυσικά πρόσωπα που συμμετέχουν σε νομικά πρόσωπα και νομικές οντότητες που τηρούν απλογραφικά βιβλία, μπορούν να υποβάλλουν δήλωση φορολογίας εισοδήματος μέχρι και την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Ιουλίου.

Ο φόρος

Η καταβολή του φόρου γίνεται σε οκτώ ισόποσες μηνιαίες δόσεις, από τις οποίες η πρώτη καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Ιουλίου και οι υπόλοιπες επτά μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των επόμενων επτά μηνών.

Οι εκπτώσεις

Αλλαγές έρχονται και στις εκπτώσεις εφάπαξ εξόφλησης του φόρου εισοδήματος με το μεγαλύτερο μπόνους να κερδίζουν όσοι κάνουν από τους πρώτους τη φορολογική τους δήλωση. Με βάση τις νέες διατάξεις όταν ο φόρος που οφείλεται με βάση την εμπρόθεσμη δήλωση καταβάλλεται μέχρι την καταληκτική ημερομηνία καταβολής της πρώτης δόσης (έως το τέλος Ιουλίου), παρέχεται στο συνολικό ποσό του φόρου και των λοιπών συμβεβαιούμενων με αυτόν οφειλών έκπτωση 4%, εφόσον η δήλωση υποβληθεί μέχρι την 30ή Απριλίου, 3% εφόσον η δήλωση υποβληθεί μέχρι τη 15η Ιουνίου και 2%, εφόσον η δήλωση υποβληθεί μέχρι τη 15η Ιουλίου.




Μάχη για τη ζωή του δίνει ο 13χρονος που τραυματίστηκε σε challenge του TikTok – Είναι διασωληνωμένος

Προσπαθώντας να μιμηθεί τις κινήσεις του Superman έπεσε στο έδαφος, με αποτέλεσμα να χτυπήσει στο κεφάλι

Τη δική του μάχη δίνη στη ΜΕΘ ένας 13χρονος μαθητής από τη Ρόδο ο οποίος τραυματίστηκε σε challenge του TikTok προσπαθώντας να κάνει τον Superman.

Όλα έγιναν όταν οι μαθητές του Γυμνασίου επιχείρησαν να δοκιμάσουν το νέο challenge που έχει γίνει viral μέσω της γνωστής πλατφόρμας, το «Superman challenge».

Ο μαθητής προσπαθώντας να μιμηθεί τις κινήσεις του υπερήρωα που πετά, έπεσε στο έδαφος, με αποτέλεσμα να χτυπήσει στο κεφάλι.

«Το έκαναν στα 15 δευτερόλεπτα. Όταν τον έφεραν στο γραφείο μέσα, ήταν με τις αισθήσεις του κανονικά. Απλά η μύτη του έβγαζε λίγο αίμα, το κεφάλι του πίσω είχε δυο καρούμπαλα. Ο μικρός μού είπε: ‘Το ήθελα, κύριε. Παίζαμε παιχνίδι’, λέει. Γιατί είπα εγώ ότι θα τιμωρήσω τους άλλους που ήταν εκεί και μου λέει: “Όχι, κύριε, μην τους τιμωρήσετε”» ανέφερε ο Θωμάς Σολδάτος, διευθυντής του σχολείου όπως μετέδωσε το πρωί της Δευτέρας 9/12 το Mega και η εκπομπή «Κοινωνία Ώρα Mega».

Ο ανήλικος μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στο νοσοκομείο του νησιού. Υποβλήθηκε σε αξονική και οι γιατροί εντόπισαν θλάση εγκεφάλου. Έτσι, μεταφέρθηκε εσπευσμένα στην Αθήνα, στο νοσοκομείο Παίδων «Αγία Σοφία».

«Είναι σε καταστολή, είναι διασωληνωμένος. Του έκαναν εξετάσεις, είχε μια κρίση και τον διασωλήνωσαν αμέσως. Είναι η μητέρα του εκεί και περιμένουμε να δούμε από τους γιατρούς» ανέφερε συγγενής του ανήλικου.




Νέες τουρκικές προκλήσεις: «Ψέριμος, Κίναρος και Λέβιθα είναι δικά μας νησιά – Ο Δένδιας παραβίασε τη Συνθήκη της Λωζάνης»

«Ο έλληνας υπουργός έρχεται εντός του εναέριου χώρου μας, πετάει στα νησιά και κάνει επίδειξη δύναμης»

Δίχως τέλος οι τουρκικές προκλήσεις, αφού πολιτικοί και ΜΜΕ της γείτονος χώρας χαρακτήρισαν Ψέριμο, Κίναρο και Λέβιθα ως «τουρκικά νησιά» επαναφέροντας στην επικαιρότητα επίσκεψη του Νίκου Δένδια στα ακριτικά νησιά μας τον Σεπτέμβριο, τονίζοντας πως «παραβίασε τη Συνθήκη της Λωζάνης».

«Όταν εμείς ασχολούμασταν με τους σπουδαστές στις στρατιωτικές μας σχολές, ο υπουργός Άμυνας της Ελλάδας πραγματοποίησε κάποιες επισκέψεις σε νησιά και παραβίασε τη Συνθήκη της Λωζάνης. Περιόδευσε με ελικόπτερα σε νησιά όπως στην Ψέριμο, στην Κίναρο και στα Λέβιθα, εκεί πόζαρε μαζί με τους έλληνες στρατιώτες, έκανε κάποιες δηλώσεις. Κι αυτά τα είχε κάνει δίπλα στην Τουρκία. Δηλαδή είχαμε παραβίαση συνόρων από την έλληνα υπουργό και το υπουργείο Άμυνας παραμένει σιωπηλό. Στις 26 Σεπτεμβρίου του 2024, ο έλληνας υπουργός Άμυνας Νίκος Δἐνδιας πήρε μαζί του τον αρχηγό των Ενόπλων Δυνάμεων και τον Αρχηγό Στρατού και περιόδευσε στα νησιά που βρίσκονται εντός των τουρκικών χωρικών υδάτων. Και πόζαρε μαζί με τους στρατιώτες που εγκαταστάθηκαν στα νησιά παραβιάζοντας τη Συνθήκη της Λωζάνης. Η αντιπολίτευση μιλάει για την σιωπή του υπουργείου Άμυνας» ανέφερε το ρεπορτάζ του τηλεοπτικού δικτύου NOW TV, όπως μεταδίδει ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ, στην Κωνσταντινούπολη.

«O Δένδιας επισκέφθηκε τα τουρκικά νησιά που βρίσκονται ‘’υπό κατοχή’’ κι αυτά είναι η Ψέριμος, η Κίναροςκαι τα Λέβιθα και παραβίασε και τον τουρκικό εναέριο χώρο» προσθέτει το ρεπορτάζ.

«Ο έλληνας υπουργός έρχεται εντός του εναέριου χώρου μας, πετάει στα νησιά και κάνει επίδειξη δύναμης» υποστήριξε ο βουλευτής της αξιωματικής αντιπολίτευσης, του κεμαλικού Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος, Εϊλέμ Ερτουγρούλ.




Γιατί έπεσε τώρα το καθεστώς Άσαντ στη Συρία – Έλληνας καθηγητής αναλύει

Τα εμπόδια που φαίνεται ότι έχουν αρθεί σήμερα

Μετά από μια αστραπιαία προέλαση των αντίπαλων δυνάμεων, το καθεστώς του προέδρου, Μπασάρ αλ Άσαντ, στη Συρία ανατράπηκε μετά από σχεδόν 14 χρόνια από το ξέσπασμα της εξέγερσης στη χώρα. Γιατί όμως τώρα;

Ο Σωτήρης Ρούσσος, καθηγητής με αντικείμενο «Διεθνείς Σχέσεις και Θρησκεία στη Μέση Ανατολή» στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Διεθνών Σχέσεων του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Μεσογειακών, Μεσανατολικών και Ισλαμικών Σπουδών (ΚΕΜΜΙΣ) στο ίδιο Πανεπιστήμιο αναλύει μέσω της προσωπικής του σελίδας στο Facebook:

«Τα προηγούμενα δέκα περίπου χρόνια τα μεγάλα εμπόδια για την ανατροπή του ασαντικού καθεστώτος ήταν αφενός η ρωσική αεροπορία και το πεζικό της Χεζμπολάχ και αφετέρου η σπαζοκεφαλιά του Ισραήλ και των χωρών του Κόλπου για το ποιος και τι θα διαδεχθεί το καθεστώς. Για το Ισραήλ ήταν προτιμότερος ο διάβολος που γνώριζε (δηλαδή ο Άσαντ) παρά οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι που προπονούσε τότε η Άγκυρα.

Σήμερα τα εμπόδια αυτά φαίνεται ότι έχουν αρθεί. Η Ρωσία, το Ιράν και κυρίως η Χεζμπολάχ αντιμετωπίζουν ζητήματα ζωής και θανάτου και δεν μπορούμν να στηρίξουν. Όπως το εξέφρασε αναλυτής από το Ιράν, η χώρα του δεν μπορεί να σώσει ένα καθεστώς του οποίου ο στρατός αυτομολεί μαζικά. Σε αυτό πρέπει να προστεθεί και η μετάλλαξη της Συρίας σε ναρκοκρατος του captagon.

Φαίνεται επίσης ότι για το Ισραήλ και άλλους στην περιοχή και εκτός αυτής είναι ευχερέστερη η χειραγώγηση του συριακού χάους. Το μεγάλο όφελος για το Τελ Αβίβ είναι ότι η στρατηγική οδός που ένωνε την Τεχεράνη με τη Μεσόγειο δεν θα υπάρχει πια.

Αν όλα αυτά συμβούν η ήττα του Ιράν είναι μεγάλη και στρατηγική. Κάποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι μια ήττα στη Συρία θα είναι για το Ιράν ότι ήταν για την ΕΣΣΔ η ήττα στο Αφγανιστάν…».




Εργασίες σήμανσης από σήμερα στην Εθνική Οδό 2 Θεσσαλονίκης – όρια νομού Καβάλας

Τις εργασίες οριζόντιας σήμανσης στην Εθνική Οδό 2 Θεσσαλονίκης -όρια νομού Καβάλας που δεν πραγματοποιήθηκαν  λόγω των καιρικών συνθηκών προγραμματίζει να συνεχίσει η Υποδιεύθυνση Τεχνικών Έργων της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, από σήμερα, Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου έως και την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024, με ώρα έναρξης στις 09.30 π.μ. και ανάλογα με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες.

Πρόκειται για εργασίες οριζόντιας σήμανσης με επαναδιαγραμμίσεις των κόμβων σε Λαγυνά, Καβαλάρι και Λαγκαδίκια (ζέμπρες – βέλη) καθώς και της διάβασης στον οικισμό του Αγίου Βασιλείου.

Κατά την εκτέλεση των εργασιών η κίνηση των οχημάτων θα διενεργείται κατά περίπτωση. Ήδη έχει η σχετική συνεννόηση με το Τμήμα Τροχαίας Λητής ώστε να υπάρξουν οι απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ασφαλέστερη διεξαγωγή της κυκλοφορίας στη διάρκεια των εργασιών.

Πηγή: www.voria.gr




«Ζητούμε να μπορούμε να ζούμε με αξιοπρέπεια»

Περίπου 100 συνταξιούχοι από την Καβάλα, όλων των σωματείων, ήταν την περασμένη Παρασκευή στην Αθήνα. Συμμετείχαν στο πανελλαδικό συλλαλητήριο διαμαρτυρίας. Ο κ. Παναγιωτίδης που μίλησε στην Πρωινή (πρόεδρος των συνταξιούχων της ΒΦΛ Καβάλας), διαμαρτυρήθηκε που η συνάντηση με τον Πρωθυπουργό δεν έγινε ακόμη. Δήλωσε στην εφημερίδα μας:

«Από την Καβάλα ήμασταν δυο λεωφορεία, περίπου 100 άτομα. Συνετέλεσε σ’ αυτό και ο καλός καιρός. Από τον Έβρο μέχρι και την Κρήτη, χιλιάδες συνταξιούχοι συγκεντρωθήκαμε για να διαμαρτυρηθούμε για όλα αυτά τα οποία συμβαίνουν εις βάρος μας.

Δεν καταφέραμε να συναντήσουν κανέναν κυβερνητικό παράγοντα. Από τις 5 του Νοέμβρη είχαμε στείλει στο Μέγαρο Μαξίμου μια επιστολή μ’ ένα υπόμνημα. Ζητούσαμε να δούμε τον Πρωθυπουργό την συγκεκριμένη μέρα.

Δυστυχώς –όμως- ο κος Μητσοτάκης μας αγνόησε. Είναι λυπηρό. Δεν υπήρχε στο Μέγαρο Μαξίμου κανένα πολιτικό πρόσωπο να μας υποδεχθεί. Να μας συναντήσει. Είναι ντροπή.

Το απόλυτο τίποτα. Μιλάμε για τους εκπροσώπους μας. Εκπροσώπους 2,5 εκατομμυρίων συνταξιούχων. Πήγαμε εκεί και δεν ήταν κανένας. Το μόνο που μας είπαν ήταν ότι την Τρίτη (χθες) θα δούμε τον κ. Βορίδη.

Τι να τον κάνουμε τον κ. Βορίδη; Δεν είναι αρμόδιος ο κος Βορίδης. Εν πάση περιπτώσει θα πάμε να δούμε τον κ. Βορίδη στο Υπουργείο, ο οποίος όμως δεν είναι αρμόδιος για να μας επιλύσει τα προβλήματα…

Εμείς θέλουμε -και θα ζητήσουμε από τον κ. Βορίδη- συνάντηση με τον κ. Μητσοτάκη. Δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί αγνοεί ο Πρωθυπουργός της χώρας τους εκπροσώπους 2,5 εκατομμυρίων συνταξιούχων. Αυτό που ζητούν οι συνταξιούχοι είναι να ζήσουν με αξιοπρέπεια».

 

Πηγή: https://www.proininews.gr/




Εγκληματική οργάνωση «άνοιγε» σπίτια σε Καβάλα, Θεσσαλονίκη, Κατερίνη και Τρίκαλα: Πάνω από €141.000 η λεία!

Εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση τα μέλη της οποίας διέπρατταν διαρρήξεις οικιών σε περιοχές της Βορείου Ελλάδος – Συνελήφθησαν -4- μέλη, μεταξύ των οποίων το αρχηγικό, σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε ένταλμα σύλληψης, καθώς και ένα ακόμη άτομο-μη μέλος

Σε βάρος τους, και σε βάρος ακόμη -3- ατόμων, σχηματίσθηκε δικογραφία –κατά περίπτωση-  για εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες κλοπές, φθορά ξένης ιδιοκτησίας, όπλα και παραβάσεις της νομοθεσίας περί παρακολούθησης ραδιοφάσματος

Εξιχνιάστηκαν -9- διαρρήξεις σε Θεσσαλονίκη, Κατερίνη, Καβάλα και περιοχές των Τρικάλων – Το παράνομο οικονομικό όφελος της οργάνωσης ξεπερνάει το ποσό των -141.500- ευρώ


Από την Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος Βορείου Ελλάδος της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος εξαρθρώθηκε εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας δραστηριοποιούνταν στη διάπραξη διαρρήξεων οικιών σε περιοχές της Βορείου Ελλάδος.

Για την αποδόμηση της οργάνωσης πραγματοποιήθηκε πρωινές ώρες χθες, 26 Νοεμβρίου 2024, σε περιοχές της Θεσσαλονίκης, συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση του Γραφείου Εγκλημάτων του Τμήματος Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας, με τη συνδρομή αστυνομικών του Τμήματος Πληροφοριών και Ειδικών Δράσεων και της Υποδιεύθυνσης Ειδικών Επιχειρησιακών Δράσεων Θεσσαλονίκης.

Κατά την επιχείρηση εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν -4- μέλη της οργάνωσης, μεταξύ των οποίων το αρχηγικό (σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε, επιπλέον, ένταλμα σύλληψης για) και σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία –κατά περίπτωση- για εγκληματική οργάνωση, διακεκριμένες κλοπές, φθορά ξένης ιδιοκτησίας, όπλα και παραβάσεις της νομοθεσίας περί παρακολούθησης ραδιοφάσματος.

Παράλληλα, στο πλαίσιο της επιχείρησης συνελήφθη επιπλέον ένα άτομο-μη μέλος, σε βάρος του οποίου εκκρεμούσε ένταλμα σύλληψης για υπόθεση που εκκρεμούσε σε βάρος και του αρχηγού της οργάνωσης.

Όπως προέκυψε από τη μεθοδική έρευνα, τα μέλη συγκρότησαν και εντάχθηκαν σε δομημένη και με διαρκή δράση οργάνωση, τουλάχιστον από τον Αύγουστο του 2024, προκειμένου να προβαίνουν, με διαφορετική κάθε φορά σύνθεση, σε διαρρήξεις οικιών σε περιοχές της Βορείου Ελλάδος.

Ως προς τον τρόπο δράσης (modus operandi) τα μέλη της οργάνωσης χρησιμοποιούσαν συγκεκριμένη μεθοδολογία και συγκεκριμένα:

  • για τις μετακινήσεις τους χρησιμοποιούσαν «επιχειρησιακό» όχημα, το οποίο στάθμευαν και φύλασσαν σε συγκεκριμένη θέση σε υπαίθριο χώρο σε περιοχή της Θεσσαλονίκης ώστε να το κατοπτεύουν ανά πάσα στιγμή,
  • για την προσέγγιση του επιχειρησιακού τους οχήματος χρησιμοποιούσαν -3- έτερα οχήματα, ιδιοκτησίας τους ή συγγενικών τους προσώπων,
  • μετέβαιναν πρωινές και απογευματινές ώρες σε περιοχές της Βορείου Ελλάδος και εντόπιζαν οικίες από τις οποίες απουσίαζαν οι ένοικοι,
  • εισέρχονταν στις οικίες, παραβιάζοντας με διαρρηκτικά εργαλεία παράθυρα, κεντρικές θύρες ή μπαλκονόπορτες,
  • αφαιρούσαν χρηματικά ποσά και τιμαλφή και αποχωρούσαν.

Παράλληλα, πιστοποιήθηκε και ο ρόλος κάθε μέλους της οργάνωσης και συγκεκριμένα:

  • 39χρονος, αρχηγικό μέλος, ήταν επιφορτισμένος με τη στρατολόγηση ατόμων στην οργάνωση, καθόριζε την σύνθεση της ομάδας σε έκαστη παράνομη δραστηριότητά τους και μεριμνούσε για τη μετακίνησή τους, ως οδηγός, λόγω των οδηγικών του ικανοτήτων.
  • τα λοιπά μέλη (22, 28, 29, 31 και 35 ετών), είχαν επιχειρησιακό ρόλο, επιφορτισμένοι με τη διάρρηξη των οικιών και την αφαίρεση χρηματικών ποσών και τιμαλφών από το εσωτερικό ρους.

Μάλιστα, τα μέλη της δομημένης αυτής οργάνωσης συνδέονταν με άμεσες και στενές οικογενειακές σχέσεις, γεγονός που τους προσέδιδε ιδιαίτερη συνοχή και αφοσίωση.

Σε βάρος του αρχηγικού μέλους, όπως και σε βάρος του συλληφθέντα – μη μέλους –, εκκρεμούσαν εντάλματα σύλληψης, κατόπιν σχηματισμού δικογραφίας, ως ταυτοποιημένα μέλη εγκληματικής οργάνωσης που, το 2021, είχαν διαπράξει ληστείες και διαρρήξεις σε κοσμηματοπωλείο, -2- εταιρείες και σε Δημόσια Υπηρεσία, καθώς και κλοπή πινακίδας, σε Θεσσαλονίκη και Ημαθία.

Στο πλαίσιο των ερευνών από το Γραφείο Εγκλημάτων κατά Ιδιοκτησίας του Τμήματος Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας, έχουν εξιχνιασθεί -9- διαρρήξεις οικιών σε περιοχές της Θεσσαλονίκης και των Τρικάλων, καθώς και σε Καβάλα και Πιερία, ενώ το παράνομο οικονομικό όφελος που έχουν αποκομίσει ξεπερνάει το ποσό των -141.500- ευρώ.

Από τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν σε οικίες, συνολικά βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

  • -887,5- ευρώ,
  • -4- οχήματα,
  • ρολόγια χειρός,
  • -3- φυσίγγια,
  • φορητός πομποδέκτης,
  • πλήθος ηλεκτρικών συσκευών,
  • πλήθος κοσμημάτων,
  • χρυσό δαχτυλίδι και
  • κλειδί οχήματος.

Τα κατασχεθέντα θα αποσταλούν για εργαστηριακή εξέταση, ενώ οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν στην αρμόδια εισαγγελική Αρχή.

Οι έρευνες για τον εντοπισμό και σύλληψη των έτερων μελών, καθώς και για την πλήρη εξακρίβωση του εύρος της εγκληματικής δραστηριότητας της οργάνωσης, συνεχίζονται.

 

Πηγή: https://www.proininews.gr/




Στο Μαξίμου σήμερα ο γ.γ. του ΝΑΤΟ – Τι φέρνει στις βαλίτσες του ο Ρούτε και ποιες είναι οι προσδοκίες της Αθήνας

Ποια θέματα θα βρεθούν στο επίκεντρο της συνάντησής του με τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Ο προϋπολογισμός του 2025 πρωταγωνίστησε στο χθεσινό υπουργικό συμβούλιο, η συνεδρίαση του οποίου διήρκεσε τρεισήμισι ώρες υπό τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να επισημαίνει ότι ο νέος προϋπολογισμός συνδυάζει τη δημοσιονομική σοβαρότητα με την οικονομική ανάπτυξη, καθώς στόχο έχει να απαντήσει σε εθνικές και κοινωνικές προτεραιότητες, επουλώνοντας τις πληγές της κρίσης της περασμένης δεκαετίας και συντελώντας στο να ανέβει η πατρίδα μας ακόμα ψηλότερα.

Μεταξύ άλλων αυτό που συζητήθηκε είναι ότι η εξυγίανση των οικονομικών του κράτους επιτρέπει την κάλυψη εθνικών αναγκών όπως η ενίσχυση των εξοπλιστικών προγραμμάτων. Ένα θέμα που αναμένεται να κυριαρχήσει σήμερα κατά τη συνάντηση του πρωθυπουργού στις 12.00 στο Μέγαρο Μαξίμου με τον γενικό γραμματέα του ΝΑΤΟ, Μαρκ Ρούτε, ο οποίος έρχεται στην Ελλάδα προσερχόμενος από την Άγκυρα, καθώς χθες είχε συνάντηση με τον πρόεδρο της Τουρκίας, με τον οποίο συνομίλησε για τις αυξανόμενες προκλήσεις και τη «συλλογική μας ασφάλεια», αλλά και με τους υπουργούς Εξωτερικών και Άμυνας, Χακάν Φιντάν και Γιασάρ Γκιουλέρ αντίστοιχα.

Στο «τραπέζι» της συνάντησης Μητσοτάκη – Ρούτε τα δύο ανοιχτά πολεμικά μέτωπα

Νωρίτερα ο πρώην πρωθυπουργός της Ολλανδίας, Μαρκ Ρούτε, θα βρεθεί στα υπουργεία Άμυνας και Εξωτερικών για συνομιλίες με Νίκο Δένδια και Γιώργο Γεραπετρίτη αντίστοιχα. Στο επίκεντρο της σημερινής συνάντησης Μητσοτάκη – Ρούτε αναμένεται να βρεθούν τα δύο ανοιχτά πολεμικά μέτωπα, ο συνεχιζόμενος πόλεμος στην Ουκρανία και η κρίση στη Μέση Ανατολή, ενόψει και της ανάληψης της Προεδρίας των ΗΠΑ από τον Ντόναλντ Τραμπ τον Ιανουάριο, η αλληλεγγύη των συμμάχων του ΝΑΤΟ και η συμβολή της Ελλάδας στο ΝΑΤΟ ως σύμμαχος.

Αυτό που επισημαίνεται από την ελληνική πλευρά είναι ότι συνολικά οι δαπάνες για την Άμυνα το 2025 θα είναι αυξημένες κατά 73% σε σχέση με το 2019, καθώς οι φυσικές παραλαβές –καθώς αναμένεται μεταξύ άλλων η παραλαβή των φρεγατών Belharra– αναμένεται να αυξηθούν κατά 746 εκατ. το 2025 και να διαμορφωθούν σε 1,641 δισ. έναντι 896 εκατ. το 2024. «Δαπανούμε κάτι παραπάνω από το 3% του ΑΕΠ μας για αμυντικές δαπάνες», επανέλαβε χθες ο πρωθυπουργός και αυτό αναμένεται να τονίσει και σήμερα στον Μαρκ Ρούτε, ο οποίος και θα πραγματοποιήσει το πρώτο του ταξίδι ως γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ στη χώρα μας μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την περασμένη Παρασκευή ο νέος γ.γ. του ΝΑΤΟ συναντήθηκε με τον Ντόναλντ Τραμπ για πρώτη φορά μετά την επανεκλογή του στην προεδρία των ΗΠΑ, με τον οποίο συζήτησε για «το εύρος των παγκόσμιων ζητημάτων ασφαλείας που αντιμετωπίζει η συμμαχία». Θετικό είναι για την Ελλάδα το γεγονός ότι Ντόναλντ Τραμπ σε δηλώσεις του έχει επιμείνει ότι ένα ισχυρό ΝΑΤΟ απαιτεί από όλα τα κράτη-μέλη να κάνουν το δικό τους μέρος αναλόγως της οικονομικής τους δύναμης.

Οι σχέσεις Μητσοτάκη – Ρούτε δεν θα χτιστούν από την αρχή, καθώς επί πρωθυπουργίας του Ολλανδού είχαν συναντηθεί και μάλιστα στη συνάντηση που είχαν πριν από περίπου έναν χρόνο στη Χάγη ο Μαρκ Ρούτε είχε αποδώσει τα εύσημα στην Ελλάδα για την πρόοδο στην οικονομία της, με την χώρα μας να έχει ανακτήσει την επενδυτική βαθμίδα.

Παράλληλα η συνάντηση γίνεται και λίγα 24ωρα μετά την αποκάλυψη από την «Καθημερινή της Κυριακής» ότι στην πρόσφατη επίσκεψη του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκου Χριστοδουλίδη, στις ΗΠΑ αυτό που συζήτησε μεταξύ άλλων με τον Τζο Μπάιντεν ήταν η ένταξη της Κυπριακής Δημοκρατίας στο ΝΑΤΟ, όταν οι πολιτικές συνθήκες το επιτρέψουν.

«Μην ξεχνάμε ότι Αθήνα και Λευκωσία ακολουθούν κοινή γραμμή πλεύσης και έχουν διαρκώς ανοικτούς τους διαύλους επικοινωνίας», σχολίαζε κυβερνητικός αξιωματούχος και τόνιζε επίσης ότι «για να φτάσουμε στον στόχο αυτό θα πρέπει να έχουν προηγηθεί θετικές εξελίξεις στο κυπριακό πρόβλημα και πρόοδος στα ευρωτουρκικά».

Όπως και να έχει, η άφιξη του γ.γ. του ΝΑΤΟ στην Αθήνα μία ημέρα μετά την επίσκεψή του στην Άγκυρα θεωρείται από μόνη της είδηση.




Το βλέμμα στραμμένο στη Μέση Ανατολή – Το Ισραήλ αποφασίζει αν θα συμφωνήσει σε κατάπαυση του πυρός με τη Χεζμπολάχ

«Οι συνομιλίες για την ανακωχή έχουν προχωρήσει σημαντικά» λέει η Γαλλία

Τεταμένη παραμένει η κατάσταση στη Μέση Ανατολή την ώρα που το λεγόμενο συμβούλιο ασφαλείας της κυβέρνησης του Ισραήλ αναμένεται να εκφραστεί για το εάν θα κηρυχθεί ανακωχή στον πόλεμο εναντίον της λιβανικής Χεζμπολάχ, δήλωσε χθες Δευτέρα, 25/11 αξιωματούχος, ενώ η κυβέρνηση των ΗΠΑ διαβεβαίωσε πως η συμφωνία βρίσκεται «κοντά».

Η γαλλική προεδρία, που συμμετέχει ενεργά στις διεθνείς προσπάθειες μεσολάβησης, διαβεβαίωσε επίσης ότι οι συνομιλίες για την ανακωχή έχουν «προχωρήσει σημαντικά» και κάλεσε την κυβέρνηση του Ισραήλ και τη Χεζμπολάχ να αδράξουν «το ταχύτερο αυτή την ευκαιρία».

Οι ανακοινώσεις αυτές έγιναν με φόντο την περαιτέρω κλιμάκωση τις τελευταίες ημέρες των ισραηλινών βομβαρδισμών εναντίον προπυργίων του σιιτικού κινήματος που πρόσκειται στο Ιράν στην επικράτεια του Λιβάνου. Χθες Δευτέρα σκοτώθηκαν τουλάχιστον 31 άνθρωποι στους βομβαρδισμούς του Ισραήλ, σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας του Λιβάνου.

Την 8η Οκτωβρίου 2023, η Χεζμπολάχ άνοιξε μέτωπο με το Ισραήλ για να υποστηρίξει τη Χαμάς, σύμμαχό της παλαιστινιακό ισλαμιστικό κίνημα, που έγινε στόχος καταστροφικών, ευρείας κλίμακας ισραηλινών στρατιωτικών επιχειρήσεων στη Λωρίδα της Γάζας σε αντίποινα για την άνευ προηγουμένου έφοδο του στρατιωτικού του βραχίονα στο νότιο Ισραήλ την προηγουμένη, την 7η Οκτωβρίου 2023.

Έπειτα από σχεδόν έναν χρόνο διασυνοριακών ανταλλαγών πυρών κι αφού θεώρησε πως αποδυνάμωσε τη Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας, το Ισραήλ μετέφερε το κέντρο βάρους του πολέμου στην επικράτεια του Λιβάνου, εξαπολύοντας εντατική εκστρατεία αεροπορικών βομβαρδισμών εναντίον προπυργίων της Χεζμπολάχ από την 23η Σεπτεμβρίου κι αρχίζοντας χερσαία επίθεση επτά ημέρες αργότερα.

Το συμβούλιο ασφαλείας της ισραηλινής κυβέρνησης θα αποφασίσει «απόψε» για τη συμφωνία κατάπαυσης του πυρός, είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο πηγή του στην ισραηλινή κυβέρνηση υπό τον όρο να μην κατονομαστεί.

«Είμαστε κοντά σε συμφωνία» λέει εκπρόσωπος του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας της αμερικανικής προεδρίας

Τέσσερις λιβανικές κυβερνητικές πηγές δήλωσαν στο πρακτορείο ειδήσεων Reuters ότι οι πρόεδροι των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν και της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν ετοιμάζονται να ανακοινώσουν τη σύναψη συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χεζμπολάχ πιθανόν μέσα στην ημέρα.

«Είμαστε κοντά» σε συμφωνία, διαβεβαίωσε ο Τζον Κέρμπι, εκπρόσωπος του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας της αμερικανικής προεδρίας. Τόνισε ωστόσο πως τίποτε δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη: «δεν έχει γίνει τίποτα μέχρι να γίνουν όλα», είπε, καλώντας σε σύνεση.

Σύμφωνα με πληροφορίες του αμερικανικού ειδησεογραφικού ιστότοπου Axios, η συμφωνία έχει βάσει αμερικανικό σχέδιο που προβλέπει κατάπαυση του πυρός για 60 ημέρες, κατά τη διάρκεια των οποίων τόσο ο ισραηλινός στρατός, όσο και οι μαχητές της Χεζμπολάχ θα αποσυρθούν από τα σύνορα των δυο κρατών και θα αναπτυχθούν οι λιβανικές ένοπλες δυνάμεις.

Το σχέδιο συμπεριλαμβάνει τη δημιουργία διεθνούς επιτροπής επιτήρησης της εφαρμογής της συμφωνίας, πρόσθεσε το ρεπορτάζ, κάνοντας λόγο για αμερικανικές διαβεβαιώσεις πως θα υποστηριχθούν τυχόν ισραηλινές επιχειρήσεις σε περίπτωση εχθρικής ενέργειας του σιιτικού κινήματος.

Η μεσολάβηση βασίζεται στην απόφαση 1701 του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ, που αφορούσε το τέλος του προηγούμενου πολέμου ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χεζμπολάχ, το 2006, και προβλέπει πως μόνο ο στρατός του Λιβάνου και οι κυανόκρανοι πρέπει να είναι ανεπτυγμένοι στα σύνορα των δυο χωρών.

Όμως ο ακροδεξιός υπουργός Εθνικής Ασφαλείας Ιταμάρ Μπεν Γκβιρ διεμήνυσε πως η συμφωνία κατάπαυσης του πυρός θα ήταν «μεγάλο λάθος» και, απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό Μπενιαμίν Νετανιάχου, τόνισε πως «δεν είναι πολύ αργά για να (τη) σταματήσει» και να συνεχίσει τον πόλεμο ως την «ολοκληρωτική νίκη»..

Η Ντορίτ Σισόν, δασκάλα από το βόρειο Ισραήλ, 51 ετών, φοβάται ότι θα υπάρξει διευθέτηση παρόμοια με εκείνη του 2006, που κατ’ αυτήν επέτρεψε στη Χεζμπολάχ να «επανεξοπλιστεί»: Τώρα «έχει σήραγγες, ρουκέτες, κάθε πιθανό όπλο».

Η κυβέρνηση Νετανιάχου λέει πως θέλει να εγγυηθεί πως δεν θα είναι σε θέση να κάνουν κακό στο Ισραήλ η Χεζμπολάχ και η Χαμάς, σύμμαχοι του Ιράν, ορκισμένου εχθρού του εβραϊκού κράτους. Ορκίστηκε να καταστρέψει τη Χαμάς μετά την επίθεσή της την 7η Οκτωβρίου και λέει επίσης πως έχει σκοπό να τερματίσει τις εκτοξεύσεις ρουκετών από τη Χεζμπολάχ, που οδήγησαν στον εξαναγκαστικό εκτοπισμό κάπου 60.000 κατοίκων του βορρά τον τελευταίο χρόνο.

«Σε μία ώρα πλήξαμε 25 στόχους συνδεόμενους με τη Χεζμπολάχ» λέει ο στρατός του Ισραήλ

Χθες ο ισραηλινός στρατός διαβεβαίωσε πως έπληξε μέσα σε μια ώρα κάπου 25 στόχους συνδεόμενους με τη Χεζμπολάχ στη νότια Βηρυτό, στον νότιο και στον ανατολικό Λίβανο. Το βράδυ, έγιναν νέοι βομβαρδισμοί στο νότιο τμήμα της Βηρυτού, σύμφωνα με το λιβανικό πρακτορείο ειδήσεων ANI.

Η Χεζμπολάχ εξαπέλυσε τουλάχιστον 30 βλήματα εναντίον της επικράτειας του Ισραήλ σύμφωνα τον ισραηλινό στρατό.

Στο μεταξύ συνεχίστηκαν οι μάχες ανάμεσα σε δυνάμεις της Χεζμπολάχ και ισραηλινά στρατεύματα, κατά το ANI.

Σύμφωνα με το λιβανικό υπουργείο Υγείας, έχουν σκοτωθεί σχεδόν 3.800 άνθρωποι στον Λίβανο από τον Οκτώβριο του 2023, στη μεγάλη πλειονότητά τους από την 23η Σεπτεμβρίου και μετά.

Στην ισραηλινή πλευρά έχουν σκοτωθεί 82 στρατιωτικοί και 47 πολίτες σε 13 μήνες, κατά τα επίσημα δεδομένα.

Την ίδια ώρα στο λεγόμενο νότιο μέτωπο, στην πολιορκημένη, ερειπωμένη κι απειλούμενη από λιμό Λωρίδα της Γάζας, συνεχίστηκε χθες για 416η ημέρα ο πόλεμος με ισραηλινούς βομβαρδισμούς κυρίως στο βόρειο τμήμα της.

«Υπάρχουν περίπου 65.000 άνθρωποι στις πολιορκημένες ζώνες» στη βόρεια Λωρίδα της Γάζας. «Ακούμε πως ψάχνουν σε κάδους σκουπιδιών, στα συντρίμμια, προσπαθούν να βρουν παλιές κονσέρβες, οποιοδήποτε τρόφιμο μπορούν», είπε εκπρόσωπος της υπηρεσίας των Ηνωμένων Εθνών για τους παλαιστίνιους πρόσφυγες (UNRWA), η Λουίζ Γουότεριτζ, που βρίσκεται στον παλαιστινιακό θύλακο.

Οι ισραηλινές στρατιωτικές επιχειρήσεις στη Λωρίδα της Γάζας έχουν στοιχίσει τη ζωή σε τουλάχιστον 44.235 ανθρώπους, στην πλειονότητά τους αμάχους, σύμφωνα με δεδομένα του υπουργείου Υγείας της Χαμάς, που θεωρούνται αξιόπιστα από τον ΟΗΕ.

Η Χαμάς, που χαρακτηρίζεται τρομοκρατική οργάνωση από το Ισραήλ, τις ΗΠΑ και την ΕΕ, πήρε την εξουσία στον παλαιστινιακό θύλακο το 2007, δυο χρόνια μετά τη μονομερή αποχώρηση του Ισραήλ από την παραθαλάσσια περιοχή όπου επέβαλε κατοχή για 38 χρόνια.

Η επίθεση της Χαμάς στο νότιο τμήμα της ισραηλινής επικράτειας την 7η Οκτωβρίου 2023 στοίχισε τη ζωή σε 1.206 ανθρώπους, στην πλειονότητά τους αμάχους, σύμφωνα με καταμέτρηση του Γαλλικού Πρακτορείου βασισμένη σε επίσημα ισραηλινά δεδομένα, που συμπεριλαμβάνει ομήρους που ήταν ήδη νεκροί όταν μεταφέρθηκαν στον παλαιστινιακό θύλακο ή πέθαναν στην αιχμαλωσία. Εκείνη την ημέρα απήχθησαν 251 άνθρωποι, εκ των οποίων 97 παραμένουν όμηροι στη Λωρίδα της Γάζας, ωστόσο 34 εξ αυτών έχουν κηρυχθεί νεκροί από τον ισραηλινό στρατό.

Πηγή: ΑΠΕ




Προστασία στην πράξη για θύματα από τον Ξενώνα Κακοποιημένων Γυναικών

«Είναι κρίμα να χάνονται ανθρώπινες ζωές, γιατί κάποιοι δεν μπορούν να δεχτούν τη λέξη όχι», το μήνυμα της Β. Γαντά, διοικητικής υπαλλήλου του Ξενώνα. Κομβικής σημασίας να συνεχιστεί η χρηματοδότηση και η λειτουργία

Διήμερο δράσεων στήριξε ο Δήμος Κομοτηνής, με στόχο την ευαισθητοποίηση και την αφύπνιση, σύμφωνα με την αντιδήμαρχο Κοινωνικών Θεμάτων Κλεοπάτρα Στογιαννίδου

Μηνύματα κατά της βίας προς τις γυναίκες τοποθετήθηκαν στο Δημαρχείο Κομοτηνής σε έκθεση αφύπνισης μέχρι και τις 29 Νοεμβρίου – Η δράση προηγήθηκε στην πλατεία Ειρήνης

Δράση ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης κι αφύπνισης στο πλαίσιο της διεθνούς ημέρας για την εξάλειψη της βίας προς τις γυναίκες πραγματοποιήθηκε μεσημβρινές ώρες της Κυριακής 24 Νοεμβρίου στην πλατεία Ειρήνης. Εκεί, νέες και νέοι της πόλης παρουσίασαν την έκθεση που δημιούργησε το Καλλιτεχνικό Τμήμα της Κοινότητας Νέων και ένα ακτιβιστικό δρώμενο, που θα αναφερόταν στο ζήτημα της βίας κατά των γυναικών, αφυπνίζοντας τους πολίτες όλων των ηλικιακών ομάδων.

Η δράση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Κέντρο Νεολαίας & Εθελοντισμού exagono Δήμου Κομοτηνής, την Κοιν.Σ.Επ. Νέων Έργα, το Καλλιτεχνικό Τμήμα της Κοινότητας Νέων Κομοτηνής και σε αυτή συμμετείχαν εθελοντές από το πρόγραμμα «Youth Action For Democracy / Η Νεολαία Δρα για τη Δημοκρατία». Η καλλιτεχνική έκθεση πλέον «μεταφέρθηκε» και φιλοξενείται στο Δημαρχείο της πόλης μέχρι και τις 29 Νοεμβρίου.

Στόχος των φοιτητών ήταν η ενημέρωση κι η ευασθητοποίηση των πολιτών κι ένα «χτύπημα» κατά του μισογυνισμού, σύμφωνα με το μέλος της Κοινότητας Νέων Μάρα Δράκου, η οποία κατήγγειλε ότι καθημερινά συμβαίνουν «εκτρώματα με στόχο τη γυναίκα». Ο Δήμος Κομοτηνής στηρίζει με δράσεις ευαισθητοποίησης κι αφύπνισης του κόσμου, ενημέρωσε η αντιδήμαρχος Κοινωνικών Θεμάτων Δήμου Κομοτηνής Κλεοπάτρα Στογιαννίδου κι έστειλε το μήνυμά της: «η βία κατά των γυναικών έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις κι αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο, με αποκορύφωμα τις γυναικοκτονίες».

Πλέγμα προστασίας από τον Ξενώνα Γυναικών
Εδώ κι 11 χρόνια στην Κομοτηνή λειτουργεί ο Ξενώνας Φιλοξενίας Κακοποιημένων Γυναικών, που πλέον φιλοξενεί όχι μόνο γυναίκες θύματα σωματικής βίας αλλά κι ευρύτερα γυναίκες που έχουν υποστεί κάθε μορφή βίας ή περιορισμού. Μάλιστα, η Κομοτηνή ήταν μία από τις πρώτες πόλεις στις οποίες λειτούργησε αντίστοιχος ξενώνας. Πλέον, σε όλη τη χώρα λειτουργούν 19 Ξενώνες, 44 Συμβουλευτικά Κέντρα κι η Γραμμή SOS 15900, που συνθέτουν όλο το πλέγμα προστασίας, ενώ τον τελευταία χρόνο «Ασφαλή Σπίτια» σε όλη τη χώρα έχει δημιουργήσει κι η Ελληνική Αστυνομία.

Ο Ξενώνας της Κομοτηνής βρίσκεται ξανά σε ένα κομβικό σημείο, σύμφωνα με τη διοικητική υπάλληλο Βασιλική Γαντά, καθώς διανύει την προγραμματική περίοδο ΕΣΠΑ 2021-27 και στόχος είναι να συνεχιστεί η χρηματοδότηση κι η απρόσκοπτη λειτουργία του. «Η εξάλειψη (της βίας) είναι μία πολύ δύσκολη έννοια, γιατί χρειάζεται συνεργασία από πολλούς φορείς και πρέπει να αφυπνίσουμε την κοινωνία», σημείωσε γενικότερα για το φαινόμενο και ζήτησε τόσο από τα θύματα όσο κι από όσους γίνονται μάρτυρες συμβάντων βίας να τα καταγγέλλουν στην Ελληνική Αστυνομία.

«Δυστυχώς είμαστε μάρτυρες γυναικοκτονιών […]. Είναι κρίμα να χάνονται ανθρώπινες ζωές, γιατί κάποιοι δεν μπορούν να δεχτούν τη λέξη όχι», υπογράμμισε. Στο πλαίσιο του διημέρου δράσεων του Δήμου Κομοτηνής, το απόγευμα της Δευτέρας 24 Νοεμβρίου ο Ξενώνας προέβαλε ταινία κατά της βίας στο ΡΕΞ. Στόχος όλων των δράσεων και της λειτουργίας του Ξενώνα είναι σύμφωνα με την Β. Γαντά η ενδυνάμωση των γυναικών, για να μπορέσουν να σταθούν ανεξάρτητες, αυτόνομες, χωρίς φόβο, μακριά από βίαια και κακοποιητικά περιβάλλοντα.

Σημαντική είναι η κατάλληλη μόρφωση της νέας γενιάς, σύμφωνα με τη διοικήτρια του Ξενώνα, διότι το φαινόμενο αγγίζει και μικρές ηλικίες, επομένως η έννοια της ισότητας πρέπει να καλλιεργείται στα σχολεία και οικογένειες από μικρή ηλικία, όπως επίσης τα παιδιά να ενημερώνονται για το πόσο αρνητικά επηρεάζεται η ζωή ενός θύματος βίας.

Ενδοοικογενειακή βία: Αύξηση καταγγελιών και συλλήψεων
Ιδιαίτερη αύξηση στις καταγγελίες περιστατικών για αδικήματα ενδοοικογενειακής βίας μέσα στο πρώτο δεκάμηνο του 2024 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2023 δείχνουν τα στοιχεία της Ελληνικής Αστυνομίας. Συγκεκριμένα τους πρώτους δέκα μήνες του 2023 σημειώθηκαν 9.860 καταγγελίες περιστατικών ενώ το 2024 18.427. Αντίστοιχα μεγάλη είναι η διαφορά και στις συλλήψεις όπου ολόκληρο το 2023 συνελήφθησαν 6.453 άτομα, ενώ από τον Ιανουάριο μέχρι και τον Οκτώβριο του τρέχοντος έτους έχουν συλληφθεί 11.308.

Όπως φανερώνουν τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ. στην πλειονότητα τους τα θύματα ενδοοικογενειακής βίας είναι γυναίκες και οι θύτες άνδρες. Ειδικότερα, το πρώτο δεκάμηνο του 2024 είχαμε 5.583 άνδρες θύματα αδικημάτων ενδοοικογενειακής βίας και στον αντίποδα 15.571 γυναίκες θύματα. Επίσης, στο ίδιο διάστημα οι άνδρες δράστες τέτοιων αδικημάτων ήταν 15.413 και οι γυναίκες 3.565.

Αυξημένο πλαίσιο προστασίας από την ΕΛ.ΑΣ.
Από το 2019 μέχρι σήμερα έχει αυξηθεί ιδιαίτερα το πλαίσιο προστασίας από την Ελληνική Αστυνομία. Όπως έκανε γνωστό ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, στο πλαίσιο της διεθνούς ημέρας για την εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών, τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει μετρήσιμα βήματα από την Ελληνική Αστυνομία, στην κατεύθυνση προστασίας των θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας:

Πρώτον, έχουν δημιουργεί 65 γραφεία ενδοοικογενειακής βίας, στις κατά τόπους Αστυνομικές Διευθύνσεις σε όλους τους νομούς της χώρας, σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας, με εκπαιδευμένους αστυνομικούς, με επικεφαλής αξιωματικό, που ανά πάσα στιγμή απαντούν σε κλήσεις, καταγγελίες γυναικών, παιδιών κλπ. Δεύτερον, σε λειτουργία είναι η εφαρμογή «Κουμπί Πανικού / Panic Button», που μπορεί να το πατάει η γυναίκα και αμέσως καταγγέλλει το περιστατικό. Μπορεί με γεωεντοπισμό, με gps που έχει δηλαδή αυτό, σε οποιοδήποτε σημείο της χώρας βρίσκεται το θύμα, για να καταφτάνει η Αστυνομία. Τρίτον, υπάρχει σε κάθε περιοχή, σε κάθε πόλη, ένας χώρος ασφαλής («Ασφαλή Σπίτια»), που ξέρει μόνο η Αστυνομία, στον οποίο μπορεί να φιλοξενηθεί για λίγες ώρες ένα θύμα, μια γυναίκα, τα παιδιά της που ενδεχομένως χρειάζεται να καταφύγουν εκεί, μέχρι να ηρεμήσει το περιστατικό, μέχρι να συλληφθεί ο δράστης.

Σεξουαλική παρενόχληση στον χώρο εργασίας
Την ίδια ώρα αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της πρώτης επίσημης μελέτης των χαρακτηριστικών και της έκτασης του φαινομένου της σεξουαλικής παρενόχλησης και βίας στην εργασία που εκπόνησε το Ίδρυμα Friedrich – Ebert – Stiftung (FES) σε συνεργασία με τη Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ).

Σύμφωνα με την έρευνα, από τους 876 συμμετέχοντες και συμμετέχουσες στην έρευνα για την Ελλάδα, το 31,4% δήλωσαν ότι έχουν υπάρξει θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης στον χώρο εργασίας. Η πλειοψηφία των θυμάτων είναι γυναίκες (75,3%). Το φαινόμενο αγγίζει κυρίως τον ιδιωτικό τομέα (77,1%) αλλά και τον δημόσιο (17,8%). Επίσης, αγγίζει πλήθος κλάδων της ελληνικής οικονομίας, όπως τον τραπεζικό κλάδο, τον κλάδο του θεάματος/ακροάματος, του τουρισμού, της εστίασης, του εμπορίου, της εκπαίδευσης κλπ. Το προφίλ των δραστών εντοπίζεται στο χώρο εργασίας σε επίπεδο συναδέλφων, με ιεραρχικά συνήθως ανώτερη θέση (49,4%), εργοδοτών (40,4%) ή πελατών (27,1%) και η παρενόχληση είναι τόσο σωματική, όσο και λεκτική, μη λεκτική αλλά και ψηφιακή. Τα θύματα αντιμετωπίζουν αρνητικές επιπτώσεις τόσο στην ψυχική τους υγεία, όσο και στην παραγωγικότητα στην εργασία τους, με ένα σημαντικό αριθμό θυμάτων να θέλουν να εγκαταλείψουν τον εργασιακό τους χώρο (24.7%).

Για πρώτη φορά στη μελέτη αυτή αποτυπώνεται ο βαθμός της υποδήλωσης του φαινομένου στις αρμόδιες Αρχές που αγγίζει μόλις το 1,6%. Τα θύματα απαντούν ότι δεν προσφεύγουν στις Αρχές είτε γιατί «δεν τις εμπιστεύονται» (27.2%) είτε γιατί πιστεύουν ότι τίποτα δεν θα μπορούσε να γίνει (51.1%). Από τους/τις εργαζόμενους/ες μόνο το 28.5% δηλώνει ότι έχει Κώδικα Δεοντολογίας εντός επιχείρησης, μόνο το 21,1%, ότι έχει διαδικασία καταγγελιών εντός επιχείρησης, και μόλις το 3,1% διαθέτει συλλογική σύμβαση εργασίας με ρύθμιση σχετική με τη σεξουαλική παρενόχληση.




Σουφλί: 1,9 εκατ. για την ανάδειξη του Απολιθωμένου Δάσους Φυλακτού

«Υποβολή πρότασης Δήμου Σουφλίου και ένταξη σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα ύψους 1.942.240€ για την ανάδειξη του Απολιθωμένου Δάσους Φυλακτού – Δημιουργία Γεωπάρκου»

Στην αξιοποίηση και την προβολή του Απολιθωμένου Δάσους του Φυλακτού προχωρά ο Δήμος Σουφλίου, καθώς το πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας να έρθουν στην επιφάνεια οι κρυμμένοι θησαυροί, αλλά και οι συνεχόμενες προσπάθειες της Δημοτικής Αρχής οδήγησαν στην χρηματοδότηση του έργου «Δημιουργία Γεωπάρκου- Απολιθωμένο Δάσος Φυλακτού», με το ποσό των 1.942.240€ στον άξονα προτεραιότητας «Προστασία Φυσικού Περιβάλλοντος-Κλιματική Ουδετερότητα & Λοιπές Δράσεις», του Χρηματοδοτικού Προγράμματος του Πράσινου Ταμείου «Φυσικό Περιβάλλον και Κλιματική Ουδετερότητα 2024».

Η Δημοτική Αρχή έχοντας ως στόχο από την πρώτη στιγμή την ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της περιοχής κατέθεσε στοιχειοθετημένη πρόταση αξιοποίησης του Απολιθωμένου Δάσους του Φυλακτού, πρόταση η οποία συμπεριλήφθηκε και στο masterplan που εκπονήθηκε από την Επιτροπή Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης του Έβρου.

Αρωγός στην προσπάθεια αυτή στάθηκε ο Καθηγητής Ζούρος Νικόλαος, ο οποίος είναι Διευθυντής του Μουσείου Φυσικής Ιστορίας Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου και ένας από τους ανθρώπους που εργάστηκαν για την ανάδειξή του Γεωπάρκου της Λέσβου.

Τα φυσικά γεωλογικά μνημεία της περιοχής μπορούν να θεωρηθούν από εξαιρετικά έως μοναδικά σε παγκόσμια κλίμακα. Οι ενδείξεις για ευρήματα χλωρίδας και πανίδας που χρονολογούνται από 25 έως 40 εκατομμύρια χρόνια πριν, καθιστούν το όλο εγχείρημα μοναδικό, ενώ η πιστοποίηση, η συντήρηση και η αξιοποίησή είναι επιβεβλημένη.

Η ανάδειξη του Απολιθωμένου Δάσους Φυλακτού και η δημιουργία του Γεωπάρκου θωρακίζει την περιοχή, ενώ παράλληλα σε συνδυασμό με τα ευρήματα των απολιθωμάτων στην Λευκίμη, το Εθνικό Πάρκο της Δαδιάς, την ιστορία και τη δραστηριότητα της παραγωγής μεταξιού, την αρχιτεκτονική και τα μεγαλιθικά μνημεία στην ορεινή περιοχή του Δήμου Σουφλίου, αλλά και την πληθώρα των αγροτικών προϊόντων που παράγονται στο σύνολο της περιοχής δημιουργεί τις ικανές εκείνες συνθήκες προκειμένου ο Δήμος Σουφλίου να αποτελέσει πόλο έλξης επισκεπτών.

 

Πηγή: https://www.xanthinea.gr/




Αντίθετοι οι γονείς- εκπαιδευτικοί στις συγχωνεύσεις σχολείων

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου χθες το απόγευμα επρόκειτο να συζητηθούν 4 προτάσεις της Πρωτοβάθμιας Καβάλας.

Αφορούν το μέλλον σχολείων του Δήμου, αναβαθμίσεις ή συγχωνεύσεις από το επόμενο εκπαιδευτικό έτος. Ξεχωρίζει η πρόταση συγχώνευσης 12ου με 10ου (σχολεία που συνυπάρχουν στο κτίριο του Άη Γιάννη) κι η πρόταση για το μέλλον του 14ου Δημοτικού. Στη συνοικία του Προφήτη Ηλία.

Το συγκεκριμένο σχολείο επανέρχεται στην επικαιρότητα στην ίδια προοπτική, να «απορροφηθεί» από το 11ο των Ποταμουδίων. Κρατά χρόνια αυτή η κολόνια. Εδώ και καιρό η υπηρεσία το προτείνει, η τοπική κοινωνία αντιδρά.

Κι η αυτοδιοίκηση είναι μαζί της. Έτσι το σχολείο συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά. Σε όλα αυτά τα θέματα το Δημοτικό Συμβούλιο γνωμοδοτεί. Η γνώμη αυτή ωστόσο λαμβάνεται σοβαρά υπόψη από το Υπουργείο Παιδείας. Το οποίο και αποφασίζει.

Οι γονείς του 14ου θέλουν το σχολείο να μην καταργηθεί αν και αυτό διαθέτει μικρό αριθμό μαθητών. Με προοπτική η μείωση να συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Αντίθετοι στους υποβιβασμούς και συγχωνεύσεις σχολείων είναι και οι εκπαιδευτικοί λόγω των θέσεων εργασίας που χάνονται.


Μετά από μια συζήτηση που ήταν έντονη, το Δημοτικό Συμβούλιο κατά πλειοψηφία γνωμοδότησε θετικά στην πρόταση της υπηρεσίας για τη συγχώνευση του 10ου με το 12ο Δημοτικό.

Αντίθετοι ήταν η αντιπολίτευση, εκπαιδευτικοί και Ένωση Γονέων. Οι άλλες αποφάσεις είχαν ομόφωνη θετική ή αρνητική γνωμοδότηση. Ειδικότερα ομόφωνα αρνητικά γνωμοδότησαν στην πρόταση για το 14ο και 11ο Δημοτικό

 

Πηγή: https://www.proininews.gr/




Περιφέρεια ΑΜΘ: Εκπαιδευτικό εργαστήρι μείωσης απορριμμάτων «Christmas Makeover» σε σχολεία της Καβάλας και της Ξάνθης

Με απλά υλικά και αντικείμενα οι μαθητές της Α’ και Β’ Δημοτικού, του 18ου ΔΣ Καβάλας και του 10ου ΔΣ Ξάνθης κατασκεύασαν χριστουγεννιάτικα στολίδια

Με ιδιαίτερη επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι δράσεις της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Μείωσης Αποβλήτων, σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα «Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης», και αφορούσαν στο  εκπαιδευτικό εργαστήρι επανάχρησης «Christmas Makeover», παρουσία του Θεματικού Αντιπεριφερειάρχη  Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αργύρη Πατακάκη, της Αντιπεριφερειάρχη Ξάνθης Πολυξένης Μπρίκα, του Αντιπεριφερειάρχη Καβάλας Θεόδωρου Μαρκόπουλου και της προέδρου της Επιτροπής Ισότητας των Φύλων ΠΑΜΘ Βασιλικής Παυλακάκη.

Με απλά υλικά και αντικείμενα που έχουμε όλοι στο σπίτι (π.χ. κουτιά δημητριακών, παπουτσοθήκες, κορδέλες, κλπ)  οι μαθητές και μαθήτριες της Α’ και Β’ Δημοτικού, του 18ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας  και του 10ου Δημοτικού  Σχολείου Ξάνθης, υπό την καθοδήγηση στελεχών του Ιδρύματος, κατασκεύασαν  χριστουγεννιάτικα στολίδια εκπλήσσοντας τους διοργανωτές με τις δημιουργίες τους.

«Με αφορμή την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μείωσης Αποβλήτων η Περιφέρεια ΑΜΘ, σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα «Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης», αναλάβαμε πρωτοβουλίες που προάγουν την ευαισθητοποίηση για τη μείωση αποβλήτων με έμφαση στη νέα γενιά της Περιφέρειας μας. Οι μαθητές και οι μαθήτριες μπορούν να γίνουν οι πρεσβευτές της αειφορίας, διαδίδοντας το μήνυμα της υπεύθυνης κατανάλωσης. Μόνο έτσι μπορούμε να οικοδομήσουμε μια κοινωνία που σέβεται το περιβάλλον και επενδύει στο μέλλον της», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Χριστόδουλος Τοψίδης.

«Εκπαιδεύοντας και ευαισθητοποιώντας τη νέα γενιά σε θέματα περιβάλλοντος και ανακύκλωσης, φυτεύουμε τον σπόρο για τους υπευθύνους πολίτες του μέλλοντος», δήλωσε από πλευράς του ο Θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Αργύρης Πατακάκης.

 

Πηγή: https://www.kavalapost.gr/




Κλειδί για τη μείωση των τιμών και τη στέγαση η ταχύτερη πώληση ακινήτων από τις τράπεζες

Ένα ακόμη πρόβλημα είναι οι καθυστερήσεις κατά τη μεταβίβαση ακινήτων

Το στεγαστικό αποτελεί ένα από πλέον καίρια ζητήματα της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας και η κυβέρνηση αναζητεί λύσεις προκειμένου να αυξηθεί η προσφορά στέγης. Μία από τις παρεμβάσεις που θα μπορούσαν ενδεχομένως να φέρουν αποτέλεσμα είναι η ταχύτερη πώληση των ακινήτων που έχουν συγκεντρώσει οι τράπεζες μέσω πλειστηριασμών.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις τα ακίνητα αυτά, φτάνουν τα 21.000, και στην περίπτωση που οι διαδικασίες πώλησης αυτών αν πωληθούν πιο γρήγορα, θα μπορέσει να αυξηθεί η διαθεσιμότητα κατοικιών στην αγορά. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση των τιμών των ακινήτων και να διευκολύνει τη στέγαση, ιδιαίτερα για νέους και οικονομικά ασθενέστερους πολίτες που δυσκολεύονται να βρουν σπίτι.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο θέμα αυτό σε εκδήλωση του Bloomberg στην Αθήνα, επισημαίνοντας ότι οι τράπεζες πρέπει να απελευθερωθούν από τα ακίνητα που κατέχουν και να προσφέρουν περισσότερα στεγαστικά δάνεια. Παρά την υψηλή ζήτηση και τη μεγάλη εγκρισιμότητα των αιτήσεων, το πρόγραμμα «Σπίτι μου» δεν κατάφερε να καλύψει πλήρως τον προϋπολογισμό του, καθώς οι ενδιαφερόμενοι δεν μπόρεσαν να βρουν το σπίτι που θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν. Για τον ίδιο λόγο, αναμένονται παρόμοια προβλήματα και με το «Σπίτι μου ΙΙ», το οποίο θα ξεκινήσει το 2025, με ακόμη πιο ευνοϊκούς όρους.

Η μεγάλη διαφορά ανάμεσα στην προσφορά και τη ζήτηση για κατοικίες, σε συνδυασμό με τις αυξημένες τιμές, δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την απόκτηση στέγης. Αυτή η ανισορροπία έχει αναδείξει και τις τράπεζες, οι οποίες έχουν δεσμευτεί να αποδεσμευτούν από τα ακίνητά τους, αφού δεν είναι μεσίτες και δεν θέλουν να κρατούν ακίνητα με τα έξοδα που συνεπάγεται η διαχείρισή τους.

Μία πρόταση για τις τράπεζες να χρηματοδοτούν άλλους για την αγορά ακινήτων μέσω πλειστηριασμών δεν έχει αποδώσει, κυρίως λόγω των αργών και περίπλοκων δικαστικών διαδικασιών. Οι πλειστηριασμοί μπορούν να καθυστερήσουν για μήνες και, ακόμα κι αν η διαδικασία προχωρήσει, ο νέος ιδιοκτήτης έχει μόνο 10 ημέρες για να καταβάλει το ποσό, κάτι που είναι δύσκολο χωρίς να έχει το απαιτούμενο ποσό σε μετρητά. Παράλληλα, η διαδικασία εκταμίευσης στεγαστικού δανείου μπορεί να διαρκέσει έως και 6 μήνες, κάτι που καθιστά ακόμα πιο δύσκολο για τους πολίτες να αποκτήσουν ακίνητο μέσω πλειστηριασμού.

Ένα ακόμη πρόβλημα είναι οι καθυστερήσεις κατά τη μεταβίβαση ακινήτων, καθώς απαιτείται συχνά να γίνει νομιμοποίηση ή τακτοποίηση του ακινήτου, κάτι που καθυστερεί την όλη διαδικασία.

Όσον αφορά την προσφορά ακινήτων, η Τράπεζα Πειραιώς εκτιμά ότι υπάρχει έλλειμμα άνω των 200.000 κατοικιών στην Ελλάδα. Η κατασκευαστική δραστηριότητα είχε φτάσει στο αποκορύφωμά της το 2005, με 66.000 οικοδομικές άδειες. Από το 2012 και μετά, όμως, η κατασκευαστική δραστηριότητα έχει μειωθεί δραματικά, με μόνο 16.000 άδειες να εκδίδονται κάθε χρόνο. Η ζήτηση για νέες κατοικίες αυξάνεται συνεχώς, κυρίως λόγω της αύξησης των νοικοκυριών και της ανάγκης για σπίτια που να διατίθενται για βραχυχρόνια μίσθωση.

Αυτή η ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης έχει οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση των τιμών των ακινήτων. Η Τράπεζα Πειραιώς εκτιμά ότι η αύξηση των τιμών είναι 14% μεγαλύτερη από ό,τι θα δικαιολογούσαν τα εισοδήματα των πολιτών, δημιουργώντας έτσι μία ακριβή αγορά στέγης για τους πολίτες.




Παραδίδεται στο Λιμεναρχείο Καβάλας σκάφος πλωτό ασθενοφόρο

Ως το τέλος Γενάρη θα παραδοθεί στο Λιμεναρχείο Καβάλας ένα καινούργιο σκάφος, πλωτό ασθενοφόρο.

Αυτό δήλωσε στην Πρωινή ο βουλευτής Γιάννης Πασχαλίδης (φωτογραφία). Όπως είπε το πλήρωμα του σκάφους υπάρχει και βρίσκεται ήδη στην υπηρεσία της Θάσου. Εκεί άλλωστε θα είναι η έδρα του πλωτού ασθενοφόρου. Το Λιμενικό Σώμα θα παραλάβει 11 συνολικά τέτοια σκάφη, ένα από τα οποία θα είναι αυτό της Καβάλας για την εξυπηρέτηση επειγόντων περιστατικών στη Θάσο.

 

Πηγή: https://www.proininews.gr/




Ρεκόρ με πάνω από 840.000 αιτήσεις για το επίδομα θέρμανσης – Πότε θα γίνουν οι πληρωμές

7 στους 10 δικαιούχους υπέβαλαν ήδη αίτηση

Ανοιχτή μέχρι τα μεσάνυχτα της 6ης Δεκεμβρίου 2024 θα είναι η πλατφόρμα «myΘέρμανση» της ΑΑΔΕ για την υποβολή αιτήσεων από τα νοικοκυριά για το επίδομα θέρμανσης το οποίο ξεκινάει από 100 ευρώ και φτάνει έως 1.200 ευρώ για περιοχές με πολύ κρύο. Ήδη, σχεδόν επτά στους δέκα δικαιούχους έχουν υποβάλει αίτηση, ενώ έως τις 23 Δεκεμβρίου 2024 θα καταβληθεί η προκαταβολή του επιδόματος το οποίο θα είναι αυξημένο έως 25% για τα νοικοκυριά που χρησιμοποιούν ηλεκτρικό ρεύμα για να ζεστάνουν το σπίτι τους σε σχέση με όσους χρησιμοποιούν πετρέλαιο ή άλλα καύσιμα.

Μέχρι το μεσημέρι της Κυριακής (24/11) είχαν υποβληθεί 833.225 αιτήσεις από τις οποίες 224.405 αφορούν το επίδομα για την ηλεκτρική ενέργεια και 608.820 το πετρέλαιο ή άλλα καύσιμα. Με την προθεσμία υποβολής των αιτήσεων να εκπνέει στις 6 Δεκεμβρίου 2024, οι δικαιούχοι θα δουν την προκαταβολή του επιδόματος θέρμανσης έως τις 23 Δεκεμβρίου 2024, ενώ το υπόλοιπο ποσό του επιδόματος θα καταβληθεί έως το τέλος Μαΐου με εξαίρεση όσους χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, οι οποίοι θα πληρωθούν τον Ιούλιο.

Τα νοικοκυριά δικαιούνται επιδότηση για ένα μόνο είδος καυσίμου θέρμανσης ή μόνο θερμικής ενέργειας μέσω τηλεθέρμανσης ή μόνο ηλεκτρικής ενέργειας.

Οι πληρωμές

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα οι παλαιοί δικαιούχοι θα λάβουν προκαταβολή έως τις 23 Δεκεμβρίου 2023:

  • 60% του περσινού επιδόματος αν χρησιμοποιούν πετρέλαιο ή άλλα καύσιμα.
  • 100% του περσινού επιδόματος, αν χρησιμοποιούν ηλεκτρικό ρεύμα, υπό τον περιορισμό να μην υπερβαίνει το 60% του φετινού ποσού.

Στους νέους δικαιούχους θα καταβληθεί το 50% του επιδόματος με ελάχιστο ποσό τα 80 ευρώ.

Μετά τη πρώτη δόση οι πληρωμές θα γίνουν:

  • Έως 30 Μαΐου 2025 για αγορές που αφορούν καταναλώσεις από 1 Οκτωβρίου 2024 έως 31 Μαρτίου 2025 και των οποίων τα παραστατικά έχουν εκδοθεί έως την 15η Απριλίου 2025 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 30ή Απριλίου 2025.
  • Έως 30 Ιουλίου 2025 για το φυσικό αέριο για αγορές που αφορούν καταναλώσεις από 1η Οκτωβρίου 2024 έως 31 Μαρτίου 2025 και των οποίων τα παραστατικά έχουν εκδοθεί έως την 30ή Ιουνίου 2025 και υπό την προϋπόθεση καταχώρισης των απαιτούμενων στοιχείων έως και την 15η Ιουλίου 2025.

Το επίδομα χορηγείται εφόσον ο δικαιούχος έχει πραγματοποιήσει αγορές από την 1η Οκτωβρίου 2024 έως και την 31η Μαρτίου 2025 και ειδικά για το πετρέλαιο θέρμανσης από την 15η Οκτωβρίου 2024. Κατ’ εξαίρεση, για τα καυσόξυλα και τη βιομάζα (πέλετ), το επίδομα χορηγείται υπό τον όρο οι αγορές να έχουν πραγματοποιηθεί από την 1η Ιουνίου 2024 έως και την 31η Μαρτίου 2025.




Κτηματαγορά: Αναμένεται σταθεροποίηση στην αγορά ακινήτων το 2025 με συγκρατημένες αυξήσεις τιμών και φρένο στη ζήτηση

Η άνοδος που εκτιμάται ότι θα έχουμε θα είναι λελογισμένη

Κομβικής σημασίας αναμένεται να είναι το 2025 για την αγορά ακινήτων και αυτό διότι, μετά από μία μακρά περίοδο, μίας 7ετίας, όπου οι τιμές είχαν επιδοθεί σε μία άνευ προηγουμένου κούρσα ανόδου των τιμών, φαίνεται να επέρχεται μία σχετική ισορροπία.

Όχι βέβαια ότι αναμένεται πτώση τιμών, όπως συμβαίνει έστω και με ήπιους ρυθμούς, στην Ευρώπη, αλλά η άνοδος που εκτιμάται ότι θα έχουμε θα είναι λελογισμένη. Οι εκτιμήσεις των ειδικών της κτηματαγοράς αναφέρουν ότι οι τιμές των ακινήτων θα συνεχίσουν να αυξάνονται, αλλά αυτή η αύξηση δεν αναμένεται να είναι τόσο έντονη όσο τα προηγούμενα χρόνια, όταν η αγορά γνώρισε σημαντικές αυξήσεις, ειδικά από το 2017 και μετά. Αυτό σημαίνει ότι, ενώ οι τιμές θα συνεχίσουν να αυξάνονται, η ένταση και ο ρυθμός αυτής της ανόδου θα είναι πιο ήπιος, επιτρέποντας στην αγορά να βρει μια νέα ισορροπία.

Αξιοσημείωτο είναι ότι τα τελευταία χρόνια οι τιμές πώλησης των ακινήτων στην Αττική και γενικότερα στην Ελλάδα αυξήθηκαν κατά 71,1% και 53,8% αντίστοιχα, με τις τιμές των διαμερισμάτων να συνεχίζουν να αυξάνονται το 2024, αν και η συνολική αύξηση για το έτος εκτιμάται ότι δεν θα ξεπεράσει το 11% στις μεγάλες πόλεις και θα είναι μικρότερη για το σύνολο των ακινήτων στην Ελλάδα. Παρά το γεγονός αυτό, η ζήτηση στην αγορά ακινήτων παραμένει, αν και σε πιο περιορισμένα επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, όπως επισημαίνει ο Λευτέρης Ποταμιάνος, διευθύνων σύμβουλος της Potamianos Real Estate Group.

Η ελληνική αγορά ακινήτων παραμένει ελκυστική για τους ξένους αγοραστές, κυρίως λόγω της συγκριτικά χαμηλότερης τιμής των ακινήτων σε σχέση με τις αγορές του εξωτερικού, ενώ η ζήτηση για ακίνητα, αν και περιορισμένη, είναι πιο στοχευμένη και συνειδητοποιημένη από τους αγοραστές. Η αγορά ακινήτων στην Ελλάδα έχει φτάσει σε υψηλά επίπεδα τιμών σε σχέση με τα εγχώρια εισοδήματα, αλλά παραμένει προσιτή για ξένους επενδυτές.

Ωστόσο, οι ευκαιρίες στην αγορά ακινήτων στην Αθήνα είναι πλέον περιορισμένες, και οι πωλητές στην πρωτεύουσα συχνά επιθυμούν υψηλότερες τιμές από αυτές που είναι διατεθειμένοι να προσφέρουν οι αγοραστές, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις να συμβαδίζουν με την ανάγκη για ρεαλιστικότερες τιμές. Παρά την αυξημένη ζήτηση, η κατάσταση δείχνει πιο ήρεμη και ισχυρή, καθώς η αγορά στην περιφέρεια παραμένει πιο προσιτή, και σε ορισμένα νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου, τα ακίνητα προσφέρονται ακόμα σε τιμές που θεωρούνται ευκαιρίες.

Σύμφωνα με τον Λ. Ποταμιάνο, η διαπραγμάτευση για τις πωλήσεις εξαρτάται από τον τύπο του ακινήτου, τη χρονική στιγμή της αγοράς και το κατά πόσο η τιμή είναι προσιτή. Όταν το ακίνητο είναι σε καλό σημείο, δηλαδή είναι «φιλέτο» στην αγορά, και η τιμή του είναι λογική, η συμφωνία μπορεί να γίνει χωρίς περιθώριο για διαπραγμάτευση. Ωστόσο, είναι σημαντικό να υπάρχει ειλικρίνεια και ρεαλισμός, ειδικά από την πλευρά των πωλητών, ώστε να αποφευχθούν υπερβολικές εκτιμήσεις της αξίας των ακινήτων. Ο ίδιος υπογραμμίζει ότι κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης πολλοί πωλητές παρασύρθηκαν από την κακή ψυχολογία της αγοράς και έκαναν πωλήσεις ακινήτων σε τιμές εξαιρετικά χαμηλές, γεγονός που είναι σημαντικό να αποφευχθεί σήμερα. Η αγορά έχει εξελιχθεί, και οι αγοραστές είναι πιο προσεκτικοί και πιο συνειδητοποιημένοι στο τι θέλουν να αγοράσουν.

Αργή η διαδικασία μεταβίβασης των ακινήτων

Ωστόσο, το πιο σημαντικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει σήμερα η αγορά ακινήτων στην Ελλάδα είναι η αργή διαδικασία μεταβίβασης των ακινήτων. Παρά το γεγονός ότι παλαιότερα οι μεταβιβάσεις ακινήτων γίνονταν σε 15-20 ημέρες, σήμερα μπορεί να διαρκέσουν 12 έως 15 μήνες, εξαιτίας του μεγάλου όγκου των απαιτούμενων διαδικασιών και των συχνών καθυστερήσεων. Ο κ. Ποταμιάνος αναφέρει ότι οι εξωτερικοί παράγοντες, όπως η αλλαγή πολιτικών ή εξωγενείς καταστάσεις, μπορούν να καθυστερήσουν την πώληση ενός ακινήτου και να επηρεάσουν τη διαδικασία. Στην περίπτωση αυτή, ο μεσίτης έχει έναν καθοριστικό ρόλο στο να διατηρήσει τη διαδικασία ζωντανή και να εξασφαλίσει ότι η πώληση θα ολοκληρωθεί ομαλά.

Η σωστή εκτίμηση της αξίας ενός ακινήτου είναι κρίσιμη για την επιτυχία της πώλησης. Εάν το ακίνητο είναι καλά τοποθετημένο στην αγορά και δεν υπάρχουν εξωγενείς παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν αρνητικά την πώληση, ένας αγοραστής μπορεί να βρεθεί μέσα σε δύο μήνες. Ωστόσο, εάν η διαδικασία διαρκεί περισσότερο, τότε είναι καιρός να αναθεωρηθούν οι όροι της πώλησης, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι η προσφορά είναι ρεαλιστική και συμβαδίζει με τις προσδοκίες της αγοράς. Οι αγοραστές, από την πλευρά τους, πρέπει να είναι προσεκτικοί και να κάνουν μια έρευνα αγοράς πριν προχωρήσουν σε οποιαδήποτε συμφωνία, εξασφαλίζοντας ότι συνεργάζονται με πιστοποιημένους και αξιόπιστους μεσίτες.

Συνολικά, η ελληνική αγορά ακινήτων εισέρχεται σε μια νέα φάση, όπου η ισχυρή ζήτηση συνεχίζει να υπάρχει, αλλά οι τιμές αναμένεται να είναι πιο σταθερές και με λιγότερες ακραίες αυξήσεις. Παρά τις δυσκολίες και τις καθυστερήσεις στη διαδικασία μεταβίβασης, η αγορά παραμένει ελκυστική για τους ξένους επενδυτές, ενώ οι ντόπιοι αγοραστές καλούνται να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, κάνοντας πιο συνειδητές επιλογές και επενδύσεις.




Αυξήσεις από 15 έως και 85 ευρώ θα λάβουν 1,8 εκατ. συνταξιούχοι – Πότε θα καταβληθούν

Το ύψος της αύξησης προκύπτει από την ανάπτυξη του 2024 που έκλεισε στο 2,2% και τον πληθωρισμό, ο οποίος ανήλθε στο 2,7%

Από 15 έως 85 ευρώ τον μήνα θα αυξηθούν από την 1η Ιανουαρίου του 2025 οι συντάξεις για την πλειονότητα των συνταξιούχων. Η αύξηση θα είναι 2,4%, όπως είναι γνωστό εδώ και καιρό και επισημοποιήθηκε με την κατάθεση του προϋπολογισμού.

Το ύψος της αύξησης προκύπτει από την ανάπτυξη του 2024 που έκλεισε στο 2,2% και τον πληθωρισμό, ο οποίος ανήλθε στο 2,7%. Οι νέες αυξημένες συντάξεις θα καταβληθούν λίγο πριν τα Χριστούγεννα σε 1,8 εκατ. συνταξιούχους. Περίπου 700.000 συνταξιούχοι δεν θα λάβουν την αύξηση στον τραπεζικό τους λογαριασμό, καθώς διατηρούν προσωπική διαφορά μεγαλύτερη των 10 ευρώ.

Ωστόσο, αυτοί οι συνταξιούχοι θα εισπράξουν το επίδομα προσωπικής διαφοράς, το οποίο θα κυμαίνεται από 100 έως 200 ευρώ, έως τις 20 Δεκεμβρίου. «Από τα στοιχεία του προϋπολογισμού προκύπτει η νέα αύξηση που θα δοθεί στις συντάξεις της χώρας, η οποία ανέρχεται στο 2,4%. Άρα, αυτή είναι μια αύξηση την οποία θα δούνε όλοι οι συνταξιούχοι της χώρας. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η υπουργός Εργασίας, Νίκη Κεραμέως, «τα τελευταία δύο χρόνια θα έχουμε δώσει αυξήσεις που αγγίζουν σχεδόν το 14%».

Ανάλογα με το ποσό σύνταξης, η μέση αύξηση θα είναι από 15 έως 85 ευρώ τον μήνα. Πιο συγκεκριμένα:

  • Για συντάξεις 600 ευρώ η αύξηση θα ανέλθει σε 14,4 ευρώ.
  • Για συντάξεις από 800 ευρώ θα είναι 19,2 ευρώ.
  • Για συντάξεις 1.000 ευρώ 24 ευρώ.
  • Για συντάξεις 1.500 ευρώ 36 ευρώ.
  • Για συντάξεις 2.000 ευρώ 48 ευρώ.
  • Για συντάξεις 3.000 ευρώ 72 ευρώ.
  • Και για συντάξεις 3.500 ευρώ 84 ευρώ.

Η εθνική σύνταξη από 426,17 ευρώ θα ανέλθει στα 436,3 ευρώ, η σύνταξη του πρώην ΟΓΑ από 399,54 ευρώ θα ανέλθει στα 409,12 ευρώ, ενώ το ανώτατο όριο για τις κύριες συντάξεις από 5.114 ευρώ θα ανέλθει σε 5.252 ευρώ. Ανάλογα με την εξέλιξη του πληθωρισμού για το 2024, η αύξηση στις συντάξεις ενδέχεται να τροποποιηθεί με ένα επιπλέον ποσό, το οποίο θα προκύψει από το νέο έτος και θα πιστωθεί στους δικαιούχους από το 2026.

Ως εκ τούτου, οι δαπάνες των Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης προβλέπεται να αυξηθούν το 2025 κατά 1.353 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2024 και να ανέλθουν σε 51.167 εκατ. ευρώ. Η μεταβολή αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο: στην αναπροσαρμογή των συντάξεων με βάση τον συντελεστή που προκύπτει από τον μέσο όρο του ετήσιου ποσοστού μεταβολής του ΑΕΠ και του ποσοστού μεταβολής του μέσου ετήσιου ΓΔΤΚ του προηγούμενου έτους (συνολικός προϋπολογισμός 398 εκατ. ευρώ) και στην προβλεπόμενη αύξηση του ρυθμού απονομής νέων συντάξεων.

Εισφορά αλληλεγγύης

Από το 2025, η Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ) καταργείται για τις συντάξεις έως τα 1.433,9 ευρώ, καθώς ενσωματώνει την αύξηση κατά 2,4% στις συντάξεις. Η ΕΑΣ αναπροσαρμόζεται έτσι ώστε να αυξάνεται ετησίως το κατώφλι κάθε κλιμακίου αναλογικά με το ετήσιο ποσοστό αύξησης των συντάξεων, με γνώμονα τη διασφάλιση της ενίσχυσης των συνταξιούχων.

Συνεπώς, από την 1η Ιανουαρίου 2025 οι κλίμακες που θα ισχύουν είναι οι εξής:

  • 1.433,6 ευρώ έως 1.740,8 ευρώ, κράτηση 3%.
  • 1.740,9 ευρώ έως 2.048 ευρώ, κράτηση 6%.
  • 2.048,1 ευρώ έως 2.355,2 ευρώ, κράτηση 7%.
  • 2.355,3 ευρώ έως 2.662,4 ευρώ, κράτηση 9%.
  • 2.662,5 ευρώ έως 2.969,6 ευρώ, κράτηση 10%.
  • 2.969,7 ευρώ έως 3.276,8 ευρώ, κράτηση 12%.
  • 3.276,9 ευρώ έως 3.583,9 ευρώ, κράτηση 13%.
  • Πάνω από 3.584 ευρώ, κράτηση 14%.



Απολογείται για το αποτύπωμα στη σακούλα ο Νίκος Ρωμανός – Αρνείται οποιαδήποτε σχέση με το διαμέρισμα στους Αμπελόκηπους

Οι φίλοι και υποστηρικτές του συλλέφουν υπογραφές για τη μη προφυλάκισή του

Την πόρτα της Ευελπίδων αναμένεται να περάσει σήμερα Παρασκευή 22/11 ο Νίκος Ρωμανός ώστε να απολογηθεί σχετικά με εμπλοκή του στην έκρηξη στο διαμέρισμα στους Αμπελόκηπους όπου αποτύπωμα του εντοπίστηκε σε σακούλα με όπλα.

Ο Νίκος Ρωμανός αρνείται οποιαδήποτε σχέση με το διαμέρισμα όπου σημειώθηκε η φονική έκρηξη με τη δικηγόρο του να τονίζει «δεν υπάρχει το παραμικρό που να τον συνδέει με τα πρόσωπα και με τα ευρήματα».

Τι απαντά για τις νέες κατηγορίες περί τρομοκρατίας μετά την έκρηξη στους Αμπελόκηπους

«Αρνείται στο σύνολο τις κατηγορίες» που τον συνδέουν με τρομοκρατικές ενέργειες ο Νίκος Ρωμανός.

Σύμφωνα με τον συνήγορό του, Νίκο Αλετρά, ο κατηγορούμενος δεν γνωρίζει κανένα από τα πρόσωπα που φέρονται να εμπλέκονται στην έκρηξη. «Τα τελευταία 5 χρόνια μετά την αποφυλάκισή του το έτος 2019 ουδέποτε ενόχλησε τις Αρχές και δεν είχε την παραμικρή εμπλοκή με οποιαδήποτε έκνομη ενέργεια.

Θεωρείται πιθανολογούμενα βέβαιο πως το συγκεκριμένο εύρημα ανάγεται σε χρόνο προγενέστερο της αρχικής σύλληψης του το έτος 2013», σημειώνει ο συνήγορος, αναφερόμενος στις πληροφορίες για αποτύπωμά του στο διαμέρισμα των Αμπελοκήπων.

Ολόκληρη η δήλωση έχει ως εξής:

«Αναφορικά με την εν λόγω σχηματισθείσα δικογραφία από την Διεύθυνση Αντιμετώπισης Ειδικών Εγκλημάτων Βίας, είναι άξιο αναφοράς το γεγονός αναφορικά με τον εντολέα που εκπροσωπώ, πως η συσχέτιση του με την εν λόγω υπόθεση χρονικά γίνεται αρκετά μεταγενέστερα από την αρχική ποινική δίωξη ενόψει της ανεύρεσης τμήματος ενός δακτυλικού αποτυπώματος επί εξωτερικής επιφάνειας μιας πλαστικής σακούλας σκουπιδιών, κατόπιν εκτεταμένων ερευνών της ΔΕΕ.

Ποιος είναι ο Νίκος Ρωμανός

Ο 31χρονος είναι γιος της συγγραφέως Παυλίνας Νάσιουτζικ, ήταν φίλος του Αλέξη Γρηγορόπουλου και παρών στη δολοφονία του.

Το 2013 συνελήφθη μαζί με ακόμα τρία άτομα για απόπειρα ένοπλης ληστείας στο Βελβεντό Κοζάνης. Ήταν Παρασκευή 1η Φεβρουαρίου του 2013 όταν εισέβαλαν στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο και στην Αγροτική Τράπεζα.

Τότε κατηγορήθηκε και για συμμετοχή στην οργάνωση «Πυρήνες της Φωτιάς», κατηγορία για την οποία αθωώθηκε στη συνέχεια.

Στις 8 Αυγούστου 2014 ο Νίκος Ρωμανός παντρεύτηκε την αγαπημένη του 18χρονη, Βιργινία. Τον γάμο τέλεσε ο δήμαρχος Αυλώνα, στο γραφείο της διεύθυνσης των φυλακών Αυλώνα.

Τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου του 2014, ο Νίκος Ρωμανός από τις φυλακές του Κορυδαλλού προανήγγειλε μέσω επιστολής την απόφασή του να ξεκινήσει απεργία πείνας.

Ο λόγος της διαμαρτυρίας ήταν ότι δεν του ενέκριναν τις άδειες, προκειμένου να παρακολουθήσει μαθήματα στην πανεπιστημιακή σχολή στην οποία είχε περάσει, δίνοντας μάλιστα πανελλήνιες εξετάσεις μέσα από τη φυλακή.

Η απεργία πείνας –που κατέληξε και σε απεργία δίψας– διήρκησε 31 ολόκληρες μέρες, κατά τις οποίες είχε στο πλευρό του χιλιάδες κόσμου, καθώς πραγματοποιούνταν πορείες και διαδηλώσεις ακόμα και στη Βαρκελώνη, στις Βρυξέλλες και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις που τον υποστήριζαν. Μάλιστα είχε χάσει 17 κιλά.

Η καλή διαγωγή που είχε δείξει μέσα στις φυλακές, αλλά και το γεγονός ότι αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο, αναγνωρίστηκαν ως ελαφρυντικά από τον Άρειο Πάγο και συνέβαλαν στο να μειωθεί η ποινή στα έξι χρόνια.

Ο Νίκος Ρωμανός στις 11 Ιουλίου του 2019 αφέθηκε ελεύθερος, έχοντας εκτίσει την ποινή του και από τότε δεν είχε ποτέ απασχολήσει τις Αρχές.

Συλλογή υπογραφών για τη μη προφυλάκιση του Νίκου Ρωμανού

Κείμενο στήριξης διακινείται από τους φίλους του Νίκου Ρωμανού, με σκοπό να συγκεντρωθούν υπογραφές για τη μη προφυλάκισή του, «έως ότου γίνει το δικαστήριο, που θα τον κρίνει», όπως σημειώνουν.

«Ο αγώνας του δεν αφορά μόνο εκείνον. Αφορά όλους όσους πιστεύουν σε μια δίκαιη κοινωνία, όσους ονειρεύονται μια κοινωνία ισοτιμίας και δίκαιης μεταχείρισης προς όλους. Ένα νέο παιδί, ένας αθώος άνθρωπος κινδυνεύει να βρεθεί στη φυλακή για κάτι που δεν έκανε. Ας γίνουμε η ασπίδα του. Ας γίνουμε η ασπίδα της δημοκρατίας και της ισοτιμίας» τονίζεται στο κείμενο.

Αναλυτικά το κείμενο στήριξης στον Νίκο Ρωμανό:

«Ο Νίκος Ρωμανός, που κράτησε στην αγκαλιά του τον νεκρό φίλο του την ημέρα της γιορτής του.

Ο Νίκος που σήκωσε το λευκό φέρετρο του καλύτερου του φίλου σε ηλικία 15 ετών.

Ο Νίκος που κατηγορήθηκε άδικα για την συμμετοχή του στους πυρήνες της φωτιάς και αθωώθηκε. Ο Νίκος που εξέτισε την ποινή του για όλα του τα λάθη. Ο Νίκος που κατάφερε και τέλειωσε το σχολείο στη φυλακή, έδωσε πανελλήνιες, πέρασε στο Τμήμα Διοίκησης Μονάδων Υγείας και Πρόνοιας του ΤΕΙ Αθήνας. Ο Νίκος που χρειάστηκε να Κάνει απεργία πείνας και δίψας για 31 ημέρες για να του αναγνωριστεί το δικαίωμα του στην φοίτηση.

Ο Νίκος που μετά την αποφυλάκιση του δεν έδωσε κανένα δικαίωμα για έκνομη συμπεριφορά.

Ο Νίκος τώρα κινδυνεύει να προφυλακιστεί για ένα αποτύπωμα που βρέθηκε σε μια πλαστική σακούλα. Μια πλαστική σακούλα που βρέθηκε σε ένα διαμέρισμα που εξαϋλώθηκε από μια ισχυρότατη έκρηξη.

Ο Νίκος που τράβηξε τόσα πολλά για τα αυτονόητα. Ο Νίκος μας χρειάζεται».