Quantcast
Connect with us

ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας Αναστάσιος: Το ιατρικό ανακοινωθέν του «Ευαγγελισμού» για την κατάσταση της υγείας του

Το πρώτο ιατρικό ανακοινωθέν για την κατάσταση της υγείας του Αρχιεπισκόπου Αλβανίας Αναστάσιου εξέδωσε σήμερα το πρωί το νοσοκομείο Ευαγγελισμός.

Υπενθυμίζεται ότι ο 95χρονος ιεράρχης νοσηλευόταν σε νοσοκομείο των Τιράνων λόγω εποχικής γρίπης. Ωστόσο χθες η υγεία του επιδεινώθηκε και γι’ αυτό το λόγο αποφασίστηκε να μεταφερθεί στον Ευαγγελισμό με αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας.

Σήμερα, όπως προαναφέρθηκε, το νοσοκομείο εξέδωσε το πρώτο ιατρικό ανακοινωθέν για την κατάσταση της υγείας του στο οποίο αναφέρεται πως βρίσκεται σε σταθερή κατάσταση.

Το ιατρικό ανακοινωθέν για τον Αρχιεπίσκοπο Αλβανίας Αναστάσιο

«Ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αλβανίας κ.κ. Αναστάσιος εισήχθη στις 3 Ιανουαρίου 2025, κατά τη γενική εφημερία του Νοσοκομείου Ευαγγελισμός. Η κατάσταση της υγείας του, παρά το ήδη επιβαρυμένο ιατρικό ιστορικό του, κρίνεται σταθερή και παρακολουθείται στενά από την ιατρική ομάδα του Νοσοκομείου υπό την καθοδήγηση της Καθηγήτριας Πνευμονολογίας και Εντατικής Θεραπείας κας Αναστασίας Κοτανίδου. Ο Μακαριώτατος υποβάλλεται στις απαραίτητες ιατρικές εξετάσεις και λαμβάνει την ενδεδειγμένη φροντίδα».

iefimerida.gr

Click to comment

Απάντηση

ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Αρχιεπίσκπος Ιερώνυμος Β’ | Διδάκτορας Δ.Π.Θ.

Στην Καβάλα, την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2024, ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμος Β’ αναγορεύτηκε Επίτιμος Διδάκτορας του Τμήματος Φυσικής της Σχολής Θετικών Επιστημών του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.). Η τελετή πραγματοποιήθηκε παρουσία πλήθους κόσμου, ανάμεσα στους οποίους πολιτικοί, κληρικοί, ακαδημαϊκοί και εκπρόσωποι τοπικών αρχών.

Την εκδήλωση προλόγισε ο Πρύτανης του Δ.Π.Θ., καθηγητής Φώτιος Μάρης, ο οποίος εξήρε την προσφορά του Αρχιεπισκόπου στην Ορθόδοξη Εκκλησία και την κοινωνία, ακολουθούμενος από τον Κοσμήτορα της Σχολής Θετικών Επιστημών, καθηγητή Κωνσταντίνο Ταρχανίδη. Ο καθηγητής Δημήτριος Μπαντέκας, από το Τμήμα Φυσικής, παρουσίασε το έργο του τιμωμένου, ενώ ο Πρόεδρος του Τμήματος, αν. καθηγητής Νικόλαος Βορδός, ανέγνωσε το ψήφισμα και παρέδωσε στον Αρχιεπίσκοπο τα τιμητικά διασήματα.

Η τελετή είχε ως κεντρικό γεγονός την ομιλία του Αρχιεπισκόπου με θέμα «Ο κόσμος ως έκπληξη», η οποία πρόσφερε μια θεολογική ανάλυση της σχέσης του ανθρώπου με τη φύση, στο πλαίσιο της Ορθόδοξης Θεολογίας. Ο Ιερώνυμος τόνισε τη θεμελιώδη σημασία της ύλης στην Ορθόδοξη Εκκλησία, αναδεικνύοντας την έννοια της ενσάρκωσης του Χριστού ως κεντρικό σημείο της θεολογίας και της λατρείας της Εκκλησίας. Υπογράμμισε ότι η ύλη, όντας δημιούργημα του Θεού, δεν απορρίπτεται ούτε υπερτονίζεται, αλλά αναγνωρίζεται ως μέσο που οδηγεί τον άνθρωπο στη θεϊκή αλήθεια.

Στην ιστορική αναδρομή που έκανε, αναφέρθηκε στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία, και ειδικά στους Ίωνες φυσικούς φιλοσόφους, τον Αριστοτέλη, τον Δημόκριτο και τον Πλάτωνα, οι οποίοι επιδίωξαν να κατανοήσουν τον κόσμο. Παράλληλα, σημείωσε ότι η επιστημονική έρευνα μέχρι σήμερα δεν έχει δώσει οριστικές απαντήσεις για την προέλευση του κόσμου, δείχνοντας έτσι την ανάγκη για ανοιχτό διάλογο μεταξύ θρησκείας και επιστήμης.

Ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος επεσήμανε τον ρόλο των θρησκειών στην καθοδήγηση του ανθρώπου για την κατανόηση της φύσης και της ύπαρξης. Όπως υποστήριξε, η Ορθόδοξη θεολογία βλέπει τον κόσμο όχι ως τυχαίο γεγονός, αλλά ως δημιούργημα του Τριαδικού Θεού, που βασίζεται στην αγάπη και την ελευθερία. Ο Θεός δεν μπορεί να αποδειχθεί με επιστημονικούς όρους, τόνισε, καθώς αυτό θα τον υποβίβαζε σε επίπεδο είδωλου.

Η ομιλία του ολοκληρώθηκε με μια ενδιαφέρουσα αναφορά στην εξέλιξη της αντίληψης για τη δημιουργία του κόσμου από τον Μεσαίωνα έως τη σύγχρονη εποχή, επισημαίνοντας τη μετάβαση από τη θεοκρατία στην ανθρωποκρατία, και την επίδραση του Διαφωτισμού και της φιλοσοφίας του Νίτσε, έως τη σημερινή τεχνολογική εποχή του «μετανθρώπου».

Η τελετή αποτέλεσε ένα σημαντικό γεγονός για την ακαδημαϊκή κοινότητα και ανέδειξε τον συνεχιζόμενο διάλογο ανάμεσα στη θρησκεία και την επιστήμη, όπως και τον καθοριστικό ρόλο της θεολογίας στην κατανόηση της φύσης και της ανθρώπινης ύπαρξης.

Continue Reading

ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Επίσκεψη του Επισκόπου Θεσπιών κ. Παύλου στον Δήμαρχο Θάσου

Σήμερα, Τετάρτη 31 Ιουλίου 2024, επισκέφθηκε τη Νήσο Θάσο και τον Δήμαρχο Θάσου κ. Ελευθέριο Κυριακίδη ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Θεσπιών κ. Παύλος, συνοδευόμενος από τον Πανοσιολογιότατο Αρχιερατικό Επίτροπο Θάσου Αρχιμανδρίτη κ. Παντελεήμων. Η παρούσα ήταν η πρώτη επίσκεψη του Θεοφιλέστατου Επισκόπου Θεσπιών κ. Παύλου στην Θάσο μετά την ανάληψη των επίσημων καθηκόντων του ως Επίσκοπος Θεσπιών και βοηθός του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κκ. Ιερώνυμου. Στην συνάντηση, που πραγματοποιήθηκε σε εγκάρδιο κλίμα στο Γραφείο του  Δημάρχου Θάσου, παρουσία του Αντιδημάρχου Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Ιωάννη Γεωργίου και του Προέδρου του Δημοτικού Λιμεντικού Ταμείου Θάσου κ. Δημητρίου Μανίτσα, συζητήθηκαν εκκλησιαστικά θέματα που αφορούν το Νησί της Θάσου.

Ο Δήμαρχος Θάσου, σε ανάμνηση της επισκέψεως του Επισκόπου Θεσπιών κ. Παύλου στο Δήμο της Θάσου, του πρόσφερε ένα αντίγραφο αρχαίου νομίσματος της Θάσου. Μετά το πέρας της συνάντησης ο Δήμαρχος Θάσου κ. Ελευθέριος Κυριακίδης δήλωσε: «Με μεγάλη χαρά υποδεχθήκαμε στην έδρα του Δήμου τον Θεοφιλέστατο Επίσκοπο Θεσπιών κ. Παύλο, ο οποίος άφησε το στίγμα του στην περιοχή μας. Του ευχόμαστε υγεία, μακροημέρευση και δύναμη στα νέα του πλέον καθήκοντα πλησίον του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κκ. Ιερώνυμου, αισθανόμενοι βαθύτατη υπερηφάνεια».

Continue Reading

ΕΚΚΛΗΣΙΑ

Άξιον Εστί: Η ιστορία της εικόνας που έφτασε από το «περιβόλι της Παναγίας» στην Αθήνα

Άλλες επτά φορές στο παρελθόν και με τιμές αρχηγού κράτους η έξοδος της εικόνας «Άξιον Εστί» από το Άγιον Όρος – Η ιστορία της και γιατί πήρε την ονομασία «Άξιον Εστί»

Στη Μητρόπολη Αθηνών βρίσκεται από χθες η εικόνα της Παναγίας «Άξιον Εστί» από το Άγιον Όρος και πλήθος κόσμου συρρέει από τα ξημερώματα της Πέμπτης για να προσκυνήσει. Η συγκεκριμένη εικόνα της Παναγίας βρίσκεται σήμερα στο Ιερό Σύνθρονο του Ναού του Πρωτάτου, στις Καρυές του Αγίου Όρους και θεωρείται η σημαντικότερη εικόνα που βρίσκεται στο περιβόλι της Παναγιάς, μιας και είναι «Εφέστιος» και «Προστάτις» των 20 Αγιορείτικων Μονών, αντίγραφο της οποίας βρίσκεται σε κάθε Μονή. 

Εορτάζει με μεγάλη θρησκευτική λαμπρότητα τη Δευτέρα του Πάσχα με λιτανεία στην περιοχή των Καρεών. Επίσης στις 11 Ιουνίου πραγματοποιείται Θεία Λειτουργία στο Πρωτάτο και πανήγυρη στο Ιερό Παντοκρατορινό Κελλί του «Άξιον Εστίν», σε ανάμνηση του θαύματος, από το οποίο προέκυψε και το όνομά της.

Η εικόνα του «Άξιον Εστί», δεξιοκρατούσα Θεοτόκος, ανήκει στον τύπο της Ελεούσας (όπως η Παναγία του Κύκκου στην Κύπρο μία από τις τρεις εικόνες που αγιογράφησε ο Ευαγγελιστής Λουκάς και ευλόγησε η Θεοτόκος). Αγιογραφήθηκε πιθανότατα στην Κωνσταντινούπολη πριν το 982 μ.Χ., ενώ το 1836 προστέθηκε το αργυρό πουκάμισό της (96Χ67 εκ) που φιλοτεχνήθηκε στη Μονή Βατοπεδίου.

Ενώπιον της εικόνας, κάνοντας τρεις μετάνοιες και τον σταυρό τους οι Καθηγούμενοι των 20 μονών, στις 3 Οκτωβρίου 1913, υπέγραψαν το ψήφισμα της αιώνιας Ένωσης του Αγίου Όρους με τη Μητέρα Ελλάδα.

Η ιστορία της εικόνας «Άξιον Εστί»

Είναι αγιογραφημένη στα χρόνια της εικονομαχίας. Γενικά η όλη τεχνοτροπία της εικόνας είναι αυστηρά βυζαντινή και η όψη της επιβλητική, με γλυκιά σοβαρότητα, γνώρισμα πολλών παλαιών εικόνων. Κατά το έτος 1836 το μεγαλύτερο μέρος της εικόνας σκεπάσθηκε με λιθοστόλιστο αργυροχρυσωμένο κάλυμμα (υποκάμισο), θαυμαστής αγιορείτικης τέχνης, το οποίο φέρει στο εξωτερικό της περίβλημα τις σφραγίδες των είκοσι μονών. Είναι διαστάσεων 70,5×44 εκ., χωρίς την αργυρή θήκη που την περιβάλλει. Λόγω του χρόνου που πέρασε, η μορφή της Θεοτόκου είχε αλλοιωθεί, αλλά μετά την συντήρηση διατηρείται σε ικανοποιητική κατάσταση και διαβάζεται η μεταγενέστερη επιγραφή «Μήτηρ Θεού Καρυώτισσα».

Το κύριο χαρακτηριστικό της είναι ότι η Υπέραγνη Μητέρα του Θεού κρατά τον Ιησού Χριστό (παιδί) στη δεξιά αγκαλιά της. Είναι ο τύπος της Θεοτόκου της Δεξιοκρατούσας. Το αριστερό χέρι του Ιησού εισχωρεί κάτω από το μαφόριο και το κουκούλιο της Θεοτόκου, προς τον κόρφο και την καρδιά της. Αυτό δείχνει και την εξάρτηση της ανθρώπινης φύσεως του Χριστού από την τροφό Μητέρα Του. Ο Ιησούς Χριστός κρατά ειλητάριο στο δεξί χέρι Του που γράφει την προφητεία του Προφήτη Ησαΐα: «Πνεύμα Κυρίου επ’ εμέ, ου είνεκεν έχρισέ με…» (Προφ. Ησαΐας 61: 1). Εικόνες όπως αυτή χρησιμοποιήθηκαν κατά των αιρετικών, για την εικονογραφική διακήρυξη και διατύπωση του ορθοδόξου δόγματος της Εκκλησίας μας περί της ενανθρωπήσεως του Θεού Λόγου.

Στις 3 Οκτωβρίου 1913 οι αγιορείτες μοναχοί, αφού έκαναν εκτενή δέηση με ολονύκτια αγρυπνία στο ναό του Πρωτάτου, συνέταξαν το μνημειώδες ψήφισμα «της αιωνίου και αδιάσπαστου ενώσεως μετά της Μητρός Ελλάδος», το οποίο υπέγραψαν οι ηγούμενοι και προϊστάμενοι των μοναστηριών, αφού πρώτα έβαζαν τρεις μετάνοιες μπροστά στην «εφέστιο των εφεστίων» εικόνα του Αγίου Όρους και κατασπάζονταν με βαθύτατη συγκίνηση και δάκρυα την πανάχραντο Δέσποινα και έφορο του Άθω. Το έγγραφο αυτό καθαρογράφτηκε, σφραγίστηκε απ’ τη Κοινότητα και τα μοναστήρια και στάλθηκε το μεν πρωτότυπο στον βασιλέα Κωνσταντίνο, «τον επί του Αγίου Όρους διάδοχον των αοιδίμων Αυτοκρατόρων, των ιδρυτών των ιερών μονών», αντίγραφα δε στη Μεγάλη του Χριστού Εκκλησία, σε όλες τις κυβερνήσεις των Ορθοδόξων κρατών και στα μέλη «της εν Λονδίνω Πρεσβευτικής Συνδιασκέψεως». Η εικόνα του «Άξιον εστί» τυπώθηκε και στις επίσημες ομολογίες του εθνικού αγιορείτικου δανείου του 1931, μετά την ανεκτίμητη προσφορά απ’ τα μοναστήρια του μεγαλύτερου μέρους των αγιορείτικων μετοχίων προς αποκατάσταση των ακτημόνων και των προσφύγων της Μικρασιατικής καταστροφής.

Το 1963, με αφορμή τον επίσημο εορτασμό της χιλιετηρίδος του Αγίου Όρους, η πάνσεπτη εικόνα με απόφαση της Ιεράς Κοινότητος και με τη συνοδεία μητροπολιτών, πολιτικών και στρατιωτικών αρχών, των αντιπροσώπων των μονών, των διακονητών του Πρωτάτου κ.ά. μεταφέρθηκε στην Αθήνα, όπου την υποδέχτηκαν με εξαιρετικές τιμές, βαθύτατη ευλάβεια και συγκίνηση. Πλήθος πιστών της πρωτεύουσας είχαν έτσι την ευκαιρία να προσκυνήσουν τη σεβάσμια και ιστορική εικόνα, που για πρώτη φορά έβγαινε από το ιερό λίκνο της. Στην εκκλησία του Πρωτάτου γίνονται ημέρα και νύκτα οι ακολουθίες και συνεχίζονται αδιάκοπα οι παρακλήσεις και δεήσεις των μοναχών προς την Καρεώτισσα Θεοτόκο. Οι πολλές δημοσιεύσεις του υπομνήματος, οι εκδόσεις της ακολουθίας, το πλήθος των αντιγράφων και ιδιαίτερα η εξαιρετική διάδοση του αγγελοδίδακτου ύμνου του «Άξιον εστίν» έκαναν σ’ όλο τον κόσμο γνωστή την εικόνα.

Το θαύμα που ενέπνευσε την ονομασία «Άξιον Εστί»

Σε κοντινή απόσταση από τις Καρυές, την πρωτεύουσα του Αγίου Όρους, ζούσε ένας ενάρετος Ιερομόναχος με το νέο μαθητή του. Ένα Σάββατο βράδυ της 11ης Ιουνίου του 982 μ.Χ., ο Γέροντας ξεκίνησε να πάει στην αγρυπνία στο Ναό του Πρωτάτου. Ο μαθητής του που έμεινε μόνος του το βράδυ, δέχτηκε την επίσκεψη ενός αγνώστου μοναχού, ο οποίος του ζήτησε να παραμείνει την νύχτα στο κελλί. Νωρίς τα χαράματα ως μοναχοί, σηκώθηκαν για να ψάλλουν την ακολουθία του Όρθρου στην μικρή εκκλησία του κελιού. Φθάνοντας όμως στην θ΄ ωδή, ενώ ο μαθητής επρόκειτο να ψάλλει «Την Τιμιωτέραν των Χερουβίμ» ( τον αρχαίο ύμνο του Αγίου Κοσμά του Μελωδού) μπροστά στην εικόνα της Θεοτόκου, ο ξένος παρενέβαλε πριν από αυτό τα εξής: «Άξιόν Εστιν ως αληθώς μακαρίζειν σε την Θεοτόκον, την αειμακάριστον και παναμώμητον, και Μητέρα του Θεού ημών». Ύστερα επισύναψε και την «Τιμιωτέρα» έως τέλους…».

Ακούγοντας για πρώτη φορά τα λόγια αυτά ο μαθητής ένιωσε δέος και ζήτησε από τον φιλοξενούμενο να του γράψει τον ύμνο. Καθώς όμως δεν υπήρχε χαρτί, ο μοναχός χάραξε με το δάχτυλο του τα ιερά αυτά λόγια βαθιά και άκοπα σε μια πέτρινη πλάκα, προσθέτοντας: «Στο εξής, έτσι να ψάλλουν όλοι οι Χριστιανοί τον ύμνο της Θεοτόκου». Λέγοντας αυτά έγινε άφαντος, ενώ σύμφωνα με την παράδοση η εικόνα του Χριστού πάνω στο τέμπλο της εκκλησίας μεταφέρθηκε αστραπιαία στα αριστερά, και η εικόνα της Θεομήτορος στα δεξιά. Η αυτή διάταξη διατηρείται έως τις ημέρες μας, στο ξυλόγλυπτο τέμπλο του κελιού.

Επιστρέφοντας ο Γέροντας άκουσε την διήγηση και είδε την χαραγμένη πλάκα. Αμέσως μαζί με τον μαθητή του έσπευσε να ανακοινώσει το θαύμα στον Πρώτο του Αγίου Όρους και στους άλλους Γέροντες. Αυτοί έστειλαν την αγγελοχάρακτη πλάκα στον Πατριάρχη και στον αυτοκράτορα της εποχής, έτσι ώστε ο ύμνος να διαδοθεί σε όλο τον Ορθόδοξο κόσμο.

Σύμφωνα με τον Άγιο Νικόδημο τον Αγιορείτη, ο άγνωστος εκείνος μοναχός δεν ήταν άλλος από τον Αρχάγγελο Γαβριήλ, ο οποίος πάντοτε ήταν «…ο ένθεος υμνολόγος της Θεοτόκου, και τροφεύς, και διακονητής, και χαροποιός αυτής Ευαγγελιστής…». Σύμφωνα με την ίδια πηγή, μετά από λίγες ημέρες η εικόνα μεταφέρθηκε στον Πρωτάτο όπου και τέθηκε στο Ιερό Σύνθρονο του ναού ως Παντάνασσα και στήριγμα πνευματικό, Ηγουμένη και Προστάτις όλου του Αγίου Όρους, το δε κελλί που δέχθηκε την Αρχαγγελική επίσκεψη φέρει από τότε το όνομα «Άξιον εστί», ενώ ολόκληρη η τοποθεσία είναι γνωστή ως «Άδειν», από το αρχαίο ρήμα άδω, που σημαίνει τραγουδώ, ψάλλω.

Ο υποτακτικός εκείνος που δέχτηκε την επίσκεψη του Αρχαγγέλου, τιμάται σήμερα ως Όσιος από την τοπική αγιορείτικη παράδοση. Μάλιστα λέγεται πως το όνομα του ήταν Γαβριήλ για αυτό και αναφέρεται ως «ο Όσιος Γαβριήλ ο ξενίσας τον Άγγελον», δηλαδή αυτός που «φιλοξένησε τον Άγγελο».

Άλλες επτά φορές στο παρελθόν και με τιμές αρχηγού κράτους η έξοδός της από το Άγιον Όρος

Η έξοδος του Άξιον Εστί από το Άγιον Όρος γίνεται με τιμές αρχηγού κράτους και έχει καταγραφεί επτά φορές στο παρελθόν:

1. Στην Αθήνα, στον ναό του Αγίου Ελευθερίου και στον Πειραιά, τον Απρίλιο του 1963, κατά τον εορτασμό της Χιλιετηρίδας του Αγίου Όρους.
2. Στη Θεσσαλονίκη, τον Οκτώβριο του 1985, για τα 2300 χρόνια της συμπρωτεύουσας, κατά τον συνεορτασμό του Αγίου Δημητρίου με τη Θεοτόκο.
3. Στην Αθήνα, στον μητροπολιτικό ναό Αθηνών, τον Νοέμβριο του 1987, κατά την επίσημη επίσκεψη του Οικουμενικού Πατριάρχη Δημητρίου.
4. Στην Κύπρο, τον Οκτώβριο του 1994.
5. Στην Αθήνα, στον ναό του Αγίου Παντελεήμονα, μετά τον μεγάλο σεισμό του Σεπτεμβρίου του 1999, προς πνευματική και υλική ενίσχυση των σεισμόπληκτων. Η στέγασή τους θα γινόταν σε οικισμό που θα έφερνε το όνομα Άξιον Εστί.
6. Στη Θεσσαλονίκη, στον ναό του Αγίου Δημητρίου, τον Οκτώβριο του 2012, για τις εκδηλώσεις στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης.
7. Στην Κομοτηνή, το 2022, προς παραμυθία και εμψύχωση των ακριτών της Θράκης αλλά και όλων των Ελλήνων. Την εικόνα υποδέχθηκε ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος.

 

Πηγή: protothema.gr

 

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en