Quantcast
Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

«Αποκυήματα φαντασίας τα περί μεταφοράς χρυσού από τη Βενεζουέλα μέσω Ελλάδας»

Ο υφυπουργός Εξωτερικών της Βενεζουέλας Ιβάν Χιλ απορρίπτει τις κατηγορίες για χρήση ελληνικών αεροδρομίων από την κυβέρνησή του και κάνει λόγο για «διεθνή οικονομικό στραγγαλισμό» εναντίον της χώρας του, σε συνέντευξη που παραχώρησε στη Deutsche Welle.

Έχουν περάσει πάνω από δυο μήνες από τότε που ο αυτοανακηρυχθείς πρόεδρος της Βενεζουέλας Χουάν Γκουαϊδό «ανέλαβε» την εξουσία στη χώρα του χωρίς να μπορέσει να κεφαλαιοποιήσει το αυξανόμενο κλίμα δυσφορίας του λαού απέναντι στον πρόεδρο Μαδούρο. Ο χρόνος φαίνεται να κυλά σε βάρος του Γκουαϊδό, όπως τουλάχιστον παραδέχονται εκπρόσωποι της μετριοπαθούς αντιπολίτευσης.

Ο κ. Χιλ, ο οποίος είναι υπεύθυνος για τα ευρωπαϊκά θέματα, τον περασμένο Δεκέμβριο είχε συναντηθεί στην Αθήνα με τον τότε αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών Γιώργο Κατρούγκαλο, σε μία από τις συχνές επισκέψεις του στην Ευρώπη.

«Απόφαση των πιλότων και όχι των πολιτικών οι ενδιάμεσες προσγειώσεις.»

Ο Ιβάν Χιλ μίλησε στο γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων για τις «μυστηριώδεις» πτήσεις κρατικών αεροσκαφών της Βενεζουέλας στην Ελλάδα, μια εξ αυτών με επιβάτη τον προϊστάμενό του, υπουργό Εξωτερικών Χόρχε Αρεάσα. «Ο υπουργός βρισκόταν σε συνάντηση στο Ντουμπάι και προσγειώθηκε στην Αθήνα για ανεφοδιασμό, για να συνεχίσει μετά το ταξίδι του στη Βενεζουέλα. Αυτό είναι όλο. Στη συνέχεια διάβασα διάφορα στον τύπο. Είναι απίστευτο ότι τα ΜΜΕ συνεχώς χτυπούν την κυβέρνηση της Βενεζουέλας με θεωρίες συνομωσίας, αλλά η αλήθεια είναι ότι κάθε φορά που το κυβερνητικό αεροσκάφος πετά πάνω από την Ευρώπη, την Κίνα, την Εγγύς Ανατολή, πρέπει να γίνονται ενδιάμεσες προσγειώσεις τεχνικής φύσης, είτε στην Πορτογαλία, είτε στην Ελλάδα, είτε στην Ιταλία και τη Σουηδία. Πρόκειται καθαρά για απόφαση των πιλότων σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης και όχι των πολιτικών».

Ο κ. Χιλ επιβεβαιώνει ότι στο VIP του «Ελευθέριος Βενιζέλος» ο Χόρχε Αρεάσα δεν είχε καμία συνάντηση με Έλληνα πολιτικό ή εκπρόσωπό του και αποκαλεί αποκυήματα φαντασίας τα περί μεταφοράς χρυσού στο εξωτερικό μέσω ελληνικών αεροδρομίων. «Πρόκειται για ιστορίες φαντασίας. Ορισμένα ευρωπαϊκά κόμματα, κυρίως της Δεξιάς, ακόμη και στη Λατινική Αμερική, έχουν συμφέρον να μετατρέψουν την περίπτωση της Βενεζουέλας σε εσωτερική υπόθεση και να την χρησιμοποιούν για να χτυπήσουν την κυβέρνησή τους. Το συγκεκριμένο Falcon είναι παλαιό και πρέπει να εφοδιάζεται κάθε 6 ώρες. Έχω ταξιδέψει συχνά με αυτό και ξέρω. Εξ άλλου οι εξαγωγές ορυκτών δεν γίνονται κρυφά και με αυτόν το τρόπο». Ο Ιβάν Χιλ χαρακτηρίζει τις σχέσεις της χώρας του με την Ελλάδα ως σχέσεις σεβασμού στο διεθνές δίκαιο και ειλικρίνειας. «Είναι σημαντική χώρα για μας μέσα στην ΕΕ, μια χώρα με την οποία διατηρούμε σχέσεις, όπως με όλες τις άλλες στην ΕΕ».

«Υφιστάμεθα διεθνή οικονομικό στραγγαλισμό»

Η παρουσία ρωσικού αεροσκάφους στο αεροδρόμιο του Καράκας «Σίμον Μπολίβαρ» με 100 Ρώσους στρατιώτες πυροδότησε φήμες περί στρατιωτικής αρωγής από τη Μόσχα στο πολύ πιθανό σενάριο αμερικανικής στρατιωτικής επέμβασης μέσω Κολομβίας.

Ο Ιβάν Χιλ πριν από λίγες εβδομάδες είχε επισκεφθεί τη Μόσχα, αλλά όπως μας διαβεβαίωσε, είχε συζητήσεις μόνο για διμερή θέματα κυβερνητικής συνεργασίας. «Εξάλλου διαθέτουμε στρατό και λαό, έχουμε πλήρη ικανότητα να υπερασπιστούμε την επικράτειά μας. Δεχόμαστε τη συνεχή απειλή της κυριότερης παγκόσμιας πολιτικής και στρατιωτικής δύναμης στον κόσμο, αλλά είμαστε σε θέση να υπερασπιστούμε τη χώρα μας. Δεν έχουμε ανάγκη εξωτερικής συνδρομής».

Το πολιτικό αδιέξοδο αυτήν την περίοδο είναι πλήρες με τον Χουάν Γκουαϊδό και τη διεθνή κοινότητα να ζητούν νέες δημοκρατικές πολιτικές αλλαγές και την κυβέρνηση της Βενεζουέλας να τις απορρίπτει. «Μα ο πρόεδρος Μαδούρο εξελέγη για την περίοδο 2019 μέχρι 2025. Μέχρι τότε θα βρίσκεται στην προεδρία, όπως προβλέπει το Σύνταγμά μας. Η μόνη δυνατότητα να απομακρυνθεί είναι δια της λαϊκής ετυμηγορίας στις εκλογές του 2024. Το Σύνταγμα προβλέπει επίσης μια δυνατότητα το 2022 δια της ενεργοποίησης του άρθρου για διεξαγωγή ανακλητικού δημοψηφίσματος. Εάν η αντιπολίτευση θέλει να το ενεργοποιήσει, θα πρέπει να το κάνει το 2022. Άλλη δυνατότητα δεν υπάρχει. Για τις εξελίξεις στη χώρα αποφασίζει ο κυρίαρχος λαός, ούτε η Μογκερίνι ούτε ο Τραμπ είναι αρμόδιοι να βαθμολογούν και να υποδεικνύουν ποιες εκλογές είναι νόμιμες ή όχι στη χώρα».

Στην ερώτηση αν «ο λαός αγαπά τον Μαδούρο; Έχει κάνει ο πρόεδρος την αυτοκριτική του για την άθλια κατάσταση του λαού; Ακούστηκε ότι τον βρίζουν δημοσίως».

«Η κύρια αιτία της κρίσης είναι το μπλοκάρισμα των αποθεματικών μας στο εξωτερικό. Υπάρχουν 50 δις δολάρια μπλοκαρισμένα σε όλες τις τράπεζες του κόσμου. Δεν μπορούμε να πληρώσουμε τις διεθνείς υποχρεώσεις μας, τρόφιμα και φάρμακα. Η κατάσταση με τον πληθωρισμό δεν προκλήθηκε από λάθη της κυβέρνησης. Φυσικά όλες οι κυβερνήσεις του κόσμου κάνουν λάθη στις αποφάσεις τους, αλλά το κύριο πρόβλημά μας είναι ο στραγγαλισμός των τραπεζών» απάντησε ο υφυπουργός Εξωτερικών της Βενεζουέλας.

Ο Ιβάν Χιλ ρωτήθηκε για την απέλαση του Γερμανού πρέσβη από τη χώρα αλλά και γιατί «δεν συνελήφθη ο Γκουαϊδό στο αεροδρόμιο, όταν έμπαινε στη Βενεζουέλα από περιοδεία στη Λατινική Αμερική, αφού είχε παραβιάσει δικαστική απαγόρευση εξόδου από τη Βενεζουέλα».

«Κηρύξαμε τον Γερμανό πρέσβη persona non grata, γιατί παρενέβαινε συνεχώς στα εσωτερικά μας, μόνο φέτος 3 με 4 φορές. Όλες οι περιπτώσεις είχαν να κάνουν με την πολιτική κατάσταση της Βενεζουέλας, την εκλογή του προέδρου Μαδούρο αμφισβητώντας την νομιμότητά της. Μίλησε δημοσίως κατά του Συντάγματός μας, κατά της βούλησης του λαού, κι αυτό δεν μπορούμε να το ανεχθούμε. Οι σχέσεις με όλες τις χώρες σε διπλωματικό επίπεδο διέπονται από τη Σύμβαση της Βιέννης. Το ποτήρι ξεχείλισε, όταν μίλησε στο αεροδρόμιο για θέματα εσωτερικής φύσης. Δεν είναι στην αποστολή ενός πρέσβη να μιλά για εσωτερικά θέματα. Σε ότι αφορά τον Γκουαϊδό, πρόκειται για θέμα που άπτεται της δικαιοσύνης και όχι της εκτελεστικής εξουσίας. Διεξάγονται έρευνες σε βάρος του που θα πάρουν τον δρόμο τους».

Ο κ. Χιλ αναφέρθηκε και στον Κομαντάντε Τσάβες και στο τι θα έκανε να θα βρισκόταν εν ζωή: «Είμαι σίγουρος ότι θα έμπαινε στην πρώτη γραμμή της μάχης κατά της αμερικανικής κυβέρνησης, στον δρόμο μαζί με τον λαό. Είμαι σίγουρος ότι και ο πρόεδρος Μαδούρο κάνει ακριβώς το ίδιο που θα έκανε και ο πρόεδρος Τσάβες».

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΣΜΟΣ

Φόβοι για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα από την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη

Φόβοι για σημαντικές διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα εκφράζονται μετά τη σύγκρουση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με γέφυρα στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ. Το πλοίο Dali προσέκρουσε σε κολόνα στήριξης της γέφυρας Francis Scott Key τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης, με αποτέλεσμα να καταρρεύσει. Η γέφυρα κάλυπτε την είσοδο στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, το πιο πολυσύχναστο λιμάνι των ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων και το ένατο πιο πολυσύχναστο συνολικά.

Έξι άνθρωποι αγνοούνται και θεωρούνται νεκροί.

Η αμερικανική ακτοφυλακή ανέστειλε την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης και ξεκίνησε αποστολή ανέλκυσης. Το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα στην έρευνα για το τι πήγε στραβά, με μια ομάδα εμπειρογνωμόνων για την ασφάλεια των μεταφορών να ελπίζει να επιβιβαστεί στο πλοίο και να ανακτήσει τον καταγραφέα δεδομένων του, σύμφωνα με το BBC.

Aξιωματούχοι δήλωσαν ότι η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω του λιμανιού – η οποία πέρυσι ανήλθε σε περισσότερους από 47 εκατομμύρια τόνους ξένου φορτίου – θα ανασταλεί «μέχρι νεωτέρας».

Μιλώντας στο BBC, ο Marco Forgione, γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εξαγωγών και Διεθνούς Εμπορίου, το οποίο εκπροσωπεί βρετανικές επιχειρήσεις που εμπλέκονται στο διεθνές εμπόριο, δήλωσε ότι η αναστολή θα έχει «σημαντικές επιπτώσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα».

«Πάνω από 750.000 αυτοκίνητα και οχήματα μεταφέρθηκαν μέσω της Βαλτιμόρης τον περασμένο χρόνο», δήλωσε στην εκπομπή The World Tonight του Radio 4.

«Πρόκειται για μεγάλες αμερικανικές μάρκες και του Ηνωμένου Βασιλείου, της ΕΕ, από τη General Motors και τη Ford έως την Jaguar Land Rover, τη Nissan, τη Fiat και την Audi.

«Επιπρόσθετα, η Βαλτιμόρη είναι σημαντικός εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και αυτό θα προκαλέσει επιπλοκές και στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Περίπου 500.000 τόνοι LNG διακινούνται σε μηνιαία βάση από την Βαλτιμόρη οπότε οι επιπλοκές από αυτό που έχει συμβεί είναι σημαντικές και θα κλιμακωθούν πριν να επανέλθει η κανονική λειτουργία του λιμανιού».

Παράλληλα στο λιμάνι της Βαλτιμόρης εργάζονται 15.000 άτομα, ενώ όσοι επηρεάζονται από τη διακοπή της λειτουργίας του υπολογίζονται σε επιπλέον 140.000.

Μετά την κατάρρευση, η δανέζικη εταιρεία διακίνησης εμπορευμάτων Maersk, φορτίο της οποίας μετέφερε το Dali που έπεσε πάνω στη γέφυρα Francis Scott Key τα ξημερώματα της Τρίτης, ανακοίνωσε ότι «θα αφαιρέσουμε τη Βαλτιμόρη από όλες τις υπηρεσίες μας για το προσεχές διάστημα».

Παράλληλα, εταιρείες που ασχολούνται με το εμπόριο άνθρακα έχουν απευθύνει προειδοποιήσεις για διαταραχή στις εξαγωγές.

Πηγή: Newsbeast.gr

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Αλλάζει η ώρα την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, πλησιάζει η θερινή | Μία ώρα μπροστά οι δείκτες

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την αλλαγή της ώρας και το πέρασμα στη θερινή ώρα. Αυτό θα γίνει την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, δηλαδή 31 του μηνός.

Πιο συγκεκριμένα, στις 03:00 τα ξημερώματα οι δείκτες θα γυρίσουν μία ώρα μπροστά, άρα θα χάσουμε μία ώρα… ύπνου. Ωστόσο, θα κερδίσουμε περισσότερες ώρες με το φως του ήλιου.

Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει: «Σας υπενθυμίζουμε ότι, την Κυριακή 31 Μαρτίου 2024, λήγει η εφαρμογή του μέτρου της χειμερινής ώρας, σύμφωνα με την Οδηγία 2000/84 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19/01/2001, σχετικά με τις διατάξεις για τη χειμερινή ώρα.

Οι δείκτες των ρολογιών πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά, δηλαδή από 03:00 π.μ. σε 04:00 π.μ.».

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΟΣΜΟΣ

Σεισμός 3,6 Ρίχτερ στην Κέρκυρα

Σεισμική δόνηση σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης 26 Μαρτίου στην Κέρκυρα.

Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο Αθηνών ο σεισμός ήταν μεγέθους 3,6 Ρίχτερ με επίκεντρο 33 χιλιόμετρα νότια νοτιοδυτικά των Οθωνών. Το εστιακό βάθος υπολογίζεται στα 6 χιλιόμετρα.

Σημειώνεται ότι χθες και σήμερα έχουν προηγηθεί κι άλλοι σεισμοί μικρότερης έντασης.

Πηγή: newsbomb.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en