Quantcast
Connect with us

ΕΒΡΟΣ

Απόφαση (;) «βόμβα» για όλους τους πεζόδρομους της Αλεξανδρούπολης

Εν μέσω έντασης και διενέξεων πραγματοποιήθηκε η συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για την αλλαγή του κανονισμού λειτουργίας των πεζοδρόμων της Αλεξανδρούπολης, αλλά κανείς δεν γνωρίζει αν τελικά το θέμα πέρασε ή δεν πέρασε…

Στη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αλεξανδρούπολης πάρθηκε (;) μία απόφαση η οποία αναμένεται να ξεσηκώσει πολλές αντιδράσεις αλλά και να επιφέρει πολλές αλλαγές στην καθημερινότητα των κατοίκων της πόλης.

Έπειτα από εισήγηση του Αντιδημάρχου Θεόδωρου Βουρδόλη προστέθηκε στον «Κανονισμό Λειτουργίας Πεζοδρόμων» η παράγραφος Β6 που ορθά κοφτά αναφέρει πως επιτρέπεται σε αυτούς η κίνηση οχημάτων προσπέλασης όλο το 24ωρο ή περιοδικά χωρίς τη δυνατότητα στάσης ή στάθμευσης.

Εντύπωση προκάλεσε και το γεγονός πως ενώ βάσει της λογικής της νέας Δημοτικής Αρχής ανάλογα θέματα εισηγούνται οι υπάλληλοι του Δήμου, θέλοντας τεχνηέντως να μην φορτώνεται ευθύνες, χθες ο κλήρος έλαχε στον κ. Βουρδόλη που παραγκώνισε τους αρμόδιους υπαλλήλους – συγκοινωνιολόγους που διαθέτει η Υπηρεσία.

Στην παρέμβασή του ο Δήμαρχος Γιάννης Ζαμπούκης τόνισε πως αυτό που καλείται να συζητήσει και να αποφασίσει το δημοτικό συμβούλιο είναι ο νέος γενικός κανονισμός λειτουργίας των πεζοδρόμων, που ένας από αυτούς είναι και η Κύπρου, που όμως θα απασχολήσει το σώμα σε ξεχωριστή συνεδρίαση. «Για την οδό Κύπρου θα αποφασίσουμε αν θα την ανοίξουμε προσωρινά, οριστικά ή δοκιμαστικά, όταν είναι ώριμος ο χρόνος» σημείωσε.

Η πρόταση της δημοτικής αρχής συγκέντρωσε 20 θετικές ψήφους και 20 αρνητικές με αποτέλεσμα να υπάρχει ισοψηφία. Αρχικά ειπώθηκε ότι η τροποποίηση δεν περνάει με το αποτέλεσμα αυτό, ενώ στη συνέχεια έγινε γνωστό ότι σε περίπτωση ισοψηφίας, ισχύει αυτό που ψήφισε ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, δηλαδή υπέρ, άρα η τροποποίηση του κανονισμού λειτουργίας πεζοδρόμων θα περνούσε.

Τελικά, μετά τη λήξη του Δημοτικού Συμβουλίου κανείς δε γνώριζε αν το θέμα πέρασε ή δεν πέρασε… και την τελική απόφαση θα τη λάβει η νομική υπηρεσία του Δήμου, ενώ ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Βαγγέλης Λαμπάκης τόνισε πως η απόφαση είναι άκυρη διότι δεν υπήρχε η προγενέστερη γνωμοδότηση της Δημοτικής Κοινότητας και ζήτησε αυτό να καταχωρηθεί στα πρακτικά και προειδοποίησε πως «ακόμη κι αν ψηφιστεί, το θέμα θα πέσει νομικά στην Περιφέρεια».

Τι σημαίνει όμως αυτό πρακτικά για τους δημότες αν η απόφαση τελικά περάσει;

Σημαίνει πως εφόσον προχωρήσουν απρόσκοπτα οι διαδικασίες, οχήματα κάτω των 3,5 τόνων θα μπορούν να κινούνται με χαμηλή ταχύτητα μέσα από τους παρακάτω πεζόδρομους:

  • Νικ. Φωκά (Ταχυδρομείου)
  • Ακαδημίας
  • Μπότσαρη
  • Μιαούλη
  • Κύπρου
  • Λεονταρίδου
  • Αχ. Σαμοθράκη

Κάτι που επισήμανε εμφατικά και ο επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης” Σάββας Δευτεραίος. «Τι πάει να πει διέλευση οχημάτων χωρίς δικαίωμα στάθμευσης; Είναι ξεκάθαρη αποπεζοδρόμηση και δεν θα το ψηφίσουμε» τόνισε και χαρακτήρισε τις προτάσεις της δημοτικής αρχής «καραγκιοζιλίκια» ζητώντας συνολικές λύσεις για το κυκλοφοριακό της πόλης, ενώ σχολίασε αρνητικά την αδυναμία του Προεδρείου ακόμη και να μετρήσει τις ψήφους των δημοτικών συμβούλων.

Ο επικεφαλής της «Αδέσμευτης Νέας Αυτοδιοίκησης» Βαγγέλης Μυτιληνός, πρότεινε την αναβολή του θέματος, ώστε να υπάρξει καλύτερη ενημέρωση, υποστηρίζοντας πως θα πρέπει να γίνει μια συνολική μελέτη για το κυκλοφοριακό ειδικά στο ιστορικό κέντρο της πόλης πριν ληφθούν αποφάσεις που θα δημιουργήσουν νέα προβλήματα.

Ο επικεφαλής της «Ενότητας για μία νέα πορεία» Δημήτρης Λαζόπουλος είπε ότι με την αλλαγή του κανονισμού η δημοτική αρχή επιχειρεί να μεταβάλει τους κανονικούς πεζόδρομους σε «γιαλαντζί», αφού θέλει να επιτρέπει, μαζί με τους πεζούς, να κυκλοφορούν και αυτοκίνητα και δήλωσε επίσης την άποψή του, να παραμείνει πεζόδρομος η οδός Κύπρου.

Ο Γιώργος Καΐσας είπε πως «η αλλαγή του κανονισμού βάζει βόμβα στα θεμέλια της λογικής των πεζοδρόμων της πόλης που είναι προϊόν μελέτης που έκαναν συγκοινωνιολόγοι» και πως θα έπρεπε να αλλάξει η λογική του ράβε – ξήλωνε από την κάθε επόμενη δημοτική αρχή, προτείνοντας η οδός Κύπρου να παραμείνει ως έχει.

Τελικά, υπέρ της πρότασης ψήφισαν η παράταξη του Δημάρχου Γιάννη Ζαμπούκη, η παράταξη ΑΝΑΣΑ του κ. Καρυπίδη και η παράταξη του κ. Μυτιληνού, και κατά της πρότασης ψήφισαν η παράταξη του κ. Λαμπάκη, η Λαϊκή Συσπείρωση και ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Παύλος Μιχαηλίδης, ενώ υπέρ ψήφισε και ο Πρόεδρος της Κοινότητας Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ναϊτίδης, μία ψήφος που ήταν καταλυτική και έκρινε το τελικό αποτέλεσμα (20-20).

Εύλογα αναρωτιέται κάποιος τι θα συμβεί με όλες τις επιχειρήσεις εστίασης που επένδυσαν και έχουν διαμορφώσει την εικόνα στο κέντρο της πόλης κατά τρόπο χαρακτηριστικό. Αναρωτιέται γιατί σε όλο τον κόσμο δημιουργούν πεζοδρόμους που χαρίζουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής στους κατοίκους και τους επισκέπτες και εμείς στην Αλεξανδρούπολη θέλουμε να καταστρέψουμε και τους υπάρχοντες.

alexpolisonline

Click to comment

Απάντηση

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Στο επόμενο στάδιο κατασκευής προχωρά ο σταθμός 840MW της Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης ΑΕ

Δυναμικά προχωρά η κατασκευή του νέου Θερμοηλεκτρικού Σταθμού συνδυασμένου κύκλου (Combined Cycle Gas Turbine-CCGT) ισχύος 840 MW της εταιρείας Ηλεκτροπαραγωγή Αλεξανδρούπολης Α.Ε., μία σύμπραξη των ενεργειακών εταίρων Όμιλος ΔΕΗ (51%)ΔΕΠΑ Εμπορίας (29%) και Damco Energy του Ομίλου Κοπελούζου (20%). Πρόκειται για μία επένδυση ύψους 400 εκατ. ευρώ στην ΒΙ.ΠΕ. Αλεξανδρούπολης η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου 24 μήνες.

Μετά την έκδοση της οικοδομικής άδειας του έργου, ξεκίνησαν άμεσα οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού, ενώ η κατασκευή του κύριου εξοπλισμού του σταθμού (αεριοστρόβιλος, ατμοστρόβιλος, λέβητας και γεννήτρια) γίνεται ήδη στα εργοστάσια του οίκου General Electric (GE). Όσον αφορά στον αεριοστρόβιλο, έχει ολοκληρωθεί η συναρμολόγησή του  και έχει πραγματοποιηθεί με επιτυχία η δοκιμή «Full Speed No Load (FSNL)». Πρόκειται για την πρώτη δοκιμή λειτουργίας του αεριοστροβίλου με καύση φυσικού αερίου, στο εργοστάσιο συναρμολόγησής του.

Σε εξέλιξη βρίσκεται και η διευθέτηση των συνοδών έργων όπως οι γραμμές μεταφοράς της ενέργειας που θα παράγεται στον σταθμό, οι απαραίτητοι υποσταθμοί 400 kV και η σύνδεση για παροχή φυσικού αερίου στον σταθμό.

Ο σταθμός θα τροφοδοτεί με ενέργεια την εγχώρια αγορά αλλά και τις γειτονικές χώρες. Η διασύνδεση της μονάδας με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας θα γίνει με απευθείας γραμμές στο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης (ΚΥΤ) Νέας Σάντας, σημείο κατάληξης – μεταξύ άλλων – της νέας γραμμής 400 kV προς Βουλγαρία. Έτσι, ο σταθμός θα διαδραματίσει κομβικό ρόλο και στην εξαγωγή ηλεκτρικής ενέργειας προς τη Νοτιοανατολική Ευρώπη και συγκεκριμένα προς Βουλγαρία και Βόρεια Μακεδονία και, κατ’ επέκταση, προς Σερβία.

Ο νέος σταθμός – αποδοτική λειτουργία, μικρότερες εκπομπές CO2

Η νέα μονάδα, συνδυασμένου κύκλου με καύσιμο φυσικό αέριο κατασκευάζεται σε ιδιόκτητο οικόπεδο έκτασης 181 στρεμμάτων με εγκατεστημένη ισχύ 840MW και ετήσια παραγωγή 5TWH. Ως καύσιμο θα χρησιμοποιηθεί το φυσικό αέριο, ωστόσο ο νέος σταθμός παραγωγής θα έχει τη δυνατότητα για καύση υδρογόνου αλλά και μεικτή λειτουργία, κάτι που τον καθιστά συμβατό και απολύτως υποστηρικτικό με τον εθνικό και ευρωπαϊκό σχεδιασμό για τη σταδιακή μετάβαση στην πράσινη ενέργεια.

Ο θερμοηλεκτρικός σταθμός είναι διαμόρφωσης «Μονού Άξονα» (Single Shaft) και έχει σχεδιαστεί με τον υψηλότερο βαθμό απόδοσης 63% για μονάδες τέτοιας τεχνολογίας, που συνεπάγεται υψηλό συντελεστή εκμετάλλευσης. Ο υψηλός βαθμός απόδοσης θα δίνει τη δυνατότητα στη νέα Μονάδα – εκτός από την χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου – να έχει και μικρότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Στην «καρδιά» του νέου σταθμού θα τοποθετηθούν ένας αεριοστρόβιλος General Electric ισχύος 571 MW, με καύσιμο φυσικό αέριο, και ένας ατμοστρόβιλος, ισχύος 269 MW, τριών βαθμίδων πίεσης, με απευθείας σύνδεση με τη γεννήτρια. Η γεννήτρια τύπου W88 της General Electric, ονομαστικής ισχύος 948 MVA, θα είναι σύγχρονη, τριών φάσεων, συνδεδεμένη σε κοινό άξονα

Ο αεριοστρόβιλος

Τα συνοδά έργα – σύνδεση με αγωγούς φυσικού αερίου και γραμμές υψηλής τάσης

Ο σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα συνδέεται μέσω του ΕΣΦΑ (Εθνικό Σύστημα Φυσικού Αερίου) και με την Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης και Αεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) στην Αλεξανδρούπολη, της εταιρείας GASTRADE, μετατρέποντας έτσι την Αλεξανδρούπολη σε ένα ενεργειακό σταυροδρόμι δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου.

Ο αγωγός παροχής φυσικού αερίου στη νέα μονάδα θα είναι υπόγειος και θα ξεκινά από την περιοχή της Άνθειας Έβρου, όπου θα συνδεθεί με τον αγωγό του ΕΣΦΑ. Ο αγωγός θα καταλήγει στην ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης, πλησίον του νέου Σταθμού, στον Σταθμό Μέτρησης και Ρύθμισης (M/R Station) του ΔΕΣΦΑ. Το έργο έχει προβλεφθεί στο Πρόγραμμα Ανάπτυξης 2023-2032 του ΔΕΣΦΑ.

Ο σταθμός CCGT της Ηλεκτροπαραγωγής Αλεξανδρούπολης θα συνδεθεί με το ηλεκτρικό δίκτυο με γραμμές μεταφοράς υψηλής τάσης 400 kV. Το συνοδό έργο περιλαμβάνει την κατασκευή και λειτουργία δύο Γραμμών Μεταφοράς 400 KV απλού κυκλώματος. Η κάθε μία γραμμή θα έχει μήκος 28 χλμ. περίπου.

Παράλληλα, σχεδιάζεται και θα κατασκευαστεί κοντά στη νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής ένα νέο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης 400kV κλειστού τύπου (ΚΥΤ ΕΒΡΟΥ Ι) και θα πραγματοποιηθούν έργα επέκτασης στο ΚΥΤ 400kV στην Νέα Σάντα Ροδόπης.

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Πιερρακάκης από Αλεξανδρούπολη | Πιστεύουμε στα περιφερειακά πανεπιστήμια

Ολοκληρώθηκαν σήμερα οι εργασίες της 105ης Συνόδου των Πρυτάνεων, στην οποία παρέστη ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης.

«Η δέσμευση της κυβέρνησης για στήριξη του ΔΠΘ και για λόγους εθνικούς και για λόγους ακαδημαϊκούς μετουσιώθηκε με τον τελευταίο νόμο για την ανώτατη εκπαίδευση, τον οποίο φέραμε στην ελληνική Βουλή. Πιστεύουμε βαθιά στο Δημοκρίτειο, πιστεύουμε βαθιά στα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια, στα ελληνικά περιφερειακά πανεπιστήμια», δήλωσε από την Αλεξανδρούπολη ο υπουργός.

Αναφορικά με την ατζέντα της πολύωρης συζήτησης, που είχε με τους πρυτάνεις, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σημείωσε πως εξετάστηκε μία σειρά από πρόσθετες ρυθμίσεις και ενέργειες για την περαιτέρω μείωση της γραφειοκρατίας, ώστε να δοθεί στα πανεπιστήμια η δυνατότητα να αναπτυχθούν γρηγορότερα και καλύτερα διεθνώς. «Σ’ αυτό το πλαίσιο της διαρκούς συζήτησης και της διαρκούς ώσμωσης με τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια θα περιμένουμε περαιτέρω προτάσεις από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων για πρόσθετες ενέργειες, που τα πανεπιστήμιά μας θα κληθούν να κάνουν κι εμείς θα κληθούμε να νομοθετήσουμε στο επόμενο διάστημα», είπε ο κ. Πιερρακάκης.

 

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Συνάντηση του Περιφερειάρχη ΑΜΘ με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Μαργαρίτη Σχοινά

Τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Μαργαρίτη Σχοινά υποδέχτηκε στο γραφείο του στο Νομαρχείο της Αλεξανδρούπολης ο Περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χριστόδουλος Τοψίδης. Αυτή ήταν η πρώτη συνάντηση του κ. Περιφερειάρχη με τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, από την στιγμή που ανέλαβε τη Διοίκηση της Περιφέρειας, ωστόσο τόσο ο ίδιος, όσο και ο κος Σχοινάς εξέφρασαν την επιθυμία να επαναληφθεί.

Ο κ. Τοψίδης παρουσίασε ενώπιον του κου Σχοινά το προφίλ της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, περιγράφοντας με αδρές γραμμές τον σχεδιασμό της Διοίκησης για την αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής, υπογραμμίζοντας την προσπάθεια που γίνεται ώστε η επιδιωκόμενη ανάπτυξη να είναι ισόρροπη μεταξύ των Περιφερειακών Ενοτήτων και ανάλογη με τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε μίας.

Παράλληλα ο κ. Περιφερειάρχης σημείωσε την ανάγκη να παραμένει αυξημένο το αίσθημα ασφάλειας στον Έβρο και την ευρύτερη περιοχή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, τη συνεργεία και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς η ΠΑΜΘ αποτελεί το σύνορό της.

Ο κος Σχοινάς από την πλευρά του εξέφρασε την ιδιαίτερη εκτίμηση που τρέφει για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και είπε χαρακτηριστικά ότι «στην Θράκη τέμνονται όλες οι ανθρωποκεντρικές πολιτικές» που ως εκ της θέσης του υπηρετεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή της οποίας είναι Αντιπρόεδρος.

Επεσήμανε για άλλη μία φορά το γεγονός ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση ως εκ του ρόλου της ενισχύει την αναπτυξιακή προοπτική των κρατών – μελών και σε αυτή την κατεύθυνση θα συνεχίσει, ενώ παρατήρησε ότι η αναπτυξιακή προοπτική της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης είναι πλέον διακριτή.

Για τον κ. Μαργαρίτη Σχοινά, αυτή ήταν η τέταρτη επίσκεψή του στην Θράκη με την ιδιότητα του Αντιπροέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en