Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αντικειμενικές αξίες | Οι περιοχές που έρχονται αντιμέτωπες με αυξήσεις

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο αγώνας δρόμου με στόχο την άσκηση της ευθυγράμμισης των αντικειμενικών αξιών των ακινήτων με τις εμπορικές τιμές έχει ήδη ξεκινήσει. Οι ιδιώτες εκτιμητές έχουν πιάσει για τα καλά δουλειά κάνοντας αυτοψίες και συλλέγοντας στοιχεία για τις περιοχές που έχει αναλάβει. Τον Μάιο τα ακίνητα όλης της χώρας θα έχουν νέες αξίες, ενώ για πρώτη φορά περίπου 2.900 περιοχές θα αποκτήσουν τιμές ζώνης.

Με τις τιμές πώλησης των κατοικιών να βρίσκονται σε ανοδική τροχιά, τα πρώτα στοιχεία που συγκεντρώνουν οι εκτιμητές δείχνουν, σύμφωνα με πληροφορίες, αυξήσεις στις αντικειμενικές κατά μέσο όρο 20% σε πολλές περιοχές της χώρας. Ειδικά εκεί που η ψαλίδα μεταξύ των τιμών της αγοράς και των τιμών της Εφορίας είναι ανοιχτή και ο χάρτης της κτηματαγοράς έχει ανατραπεί από το φαινόμενο Airbnb και τη Golden Visa.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος, τους συμβολαιογράφους, τα μεσιτικά γραφεία, τους αναλυτές των τραπεζών, οι τιμές πώλησης των κατοικιών τόσο στο κέντρο της Αθήνας όσο και σε πολλές περιοχές του Λεκανοπεδίου, της Θεσσαλονίκης και των μεγάλων πόλεων της χώρας έχουν πάρει τα πάνω τους. Οι αυξημένες τιμές πώλησης των κατοικιών αναμένεται να συμπαρασύρουν προς τα πάνω τις νέες τιμές ζώνης. Ωστόσο, σε αρκετές περιοχές οι αντικειμενικές εκτιμάται ότι θα παραμείνουν αμετάβλητες, ενώ σε άλλες θα μειωθούν.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» με βάση τη σημερινή εικόνα της αγοράς, οι περιοχές στις οποίες οι αντικειμενικές αξίες θα βρεθούν στο κόκκινο είναι κυρίως αυτές όπου καταγράφεται μεγάλη διαφορά μεταξύ αντικειμενικών και εμπορικών τιμών μετά την τελευταία αναπροσαρμογή των τιμών ζώνης τον Ιούνιο του 2018.

Οι άνθρωποι της κτηματαγοράς περιμένουν να δουν τις αντικειμενικές αξίες να αυξάνονται σε:

  • Συνοικίες του κέντρου της Αθήνας όπως Εξάρχεια, Κυψέλη, Πατήσια, Ευελπίδων, Κουκάκι, Κολωνάκι, Αμπελόκηποι, Παγκράτι, Ιλίσια, Σύνταγμα, Χίλτον. Στο κέντρο της Αθήνας οι τιμές πώλησης των κατοικιών σημείωσαν το 2019 αύξηση πάνω από 25%. Η μέση τιμή πώλησης των κατοικιών στην καρδιά του Λεκανοπεδίου έχει διαμορφωθεί στα 1.549 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο. Ένα νεόδμητο διαμέρισμα στο Κουκάκι 80 τ.μ. πωλείται ακόμα και πάνω από 3.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο ενώ η τιμή πώλησης μιας καινούργιας κατοικίας στα Πατήσια 100 τ.μ. φθάνει ακόμη τα 2.350 ευρώ το τετραγωνικό.
  • Περιοχές των νότιων προαστίων: Η Αθηναϊκή Ριβιέρα έχει γίνει πόλος έλξης ξένων αλλά και Ελλήνων που επενδύουν στο εγχώριο real estate. Τους τελευταίους μήνες οι τιμές έχουν τραβήξει την ανηφόρα. Η μέση τιμή πώλησης των κατοικιών στα νότια προάστια της Αττικής έχει διαμορφωθεί στα 2.576 ευρώ το τετραγωνικό, με τις τιμές να κινούνται ακόμα υψηλότερα στην παραλιακή ζώνη της Γλυφάδας, της Βούλας, της Βουλιαγμένης, του Ελληνικού. Στις περιοχές αυτές καταγράφονται σημαντικές αποκλίσεις μεταξύ αντικειμενικών και εμπορικών τιμών οι οποίες αποτελούν πυξίδα για τις νέες τιμές της Εφορίας. Για παράδειγμα, η τιμή πώλησης ενός νεόδμητου διαμερίσματος 80 τ.μ. στη Γλυφάδα (Γκολφ) φθάνει ή και υπερβαίνει τα 4.000 ευρώ το τετραγωνικό ενώ στη Βούλα (Πανόραμα) ανέρχεται σε 3.800 ευρώ το τετραγωνικό.
  • Πειραιάς και προάστια Αττικής: Στον Πειραιά οι τιμές πώλησης ακινήτων αυξήθηκαν το 2019 κατά 16,3% ενώ ελκυστικά έχουν γίνει και τα δυτικά προάστια. Έτσι μεγαλύτερες τιμές ζώνης θα δουν πολλά προάστια του Λεκανοπεδίου τα οποία το τελευταίο διάστημα έχουν πάρει τα πάνω τους.
  • Περιοχές της Θεσσαλονίκης: Εντυπωσιακή άνοδο σημειώνουν οι τιμές πώλησης των κατοικιών στον Δήμο Θεσσαλονίκης με τα πρώτα στοιχεία να υπολογίζουν αύξηση που υπερβαίνει το 28%.
ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το σχέδιο ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία | Οι 14 προτάσεις της επιτροπής Πισσαρίδη

Δημοσιεύτηκε

στις

To σχέδιο ανάπτυξης για την ελληνική οικονομία, που εκπονήθηκε από την ειδική επιτροπή με επικεφαλής τον Χριστόφορο Πισσαρίδη είναι πλέον διαθέσιμο καθ΄ς δόθηκε στη δημοσιότητα τη Δευτέρα 3/8.

Η Έκθεση «είναι ένα ενδιάμεσο κείμενο, που τίθεται σε διάλογο κι όχι η τελική πρόταση. Θα επακολουθήσει τελική Έκθεση τον Σεπτέμβριο 2020.

Η ειδική επιτροπή με πρόεδρο τον Νομπελίστα οικονομολόγο Χριστόφορο Πισσαρίδη συγκροτήθηκε μετά από απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Μέλη της είναι ακόμα οι γνωστοί καθηγητές Δημήτρης Βαγιανός, Νίκος Βέττας, Κώστας Μεγήρ. Συμμετείχαν ακόμα πρόσωπα υψηλού κύρους προκειμένου να εκπονηθεί μια ολοκληρωμένη αναπτυξιακή μελέτη η οποία θα θέσει ένα πλαίσιο προτάσεων και ύστερα από εκτενή συζήτηση μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων και των κοινωνικών εταίρων, θα αποτελέσει το πλαίσιο πολιτικής για τα επόμενα χρόνια».

Υπογραμμίζεται επίσης ότι «η Επιτροπή είναι ανεξάρτητη και οι προτάσεις της δεν αποτελούν κυβερνητικές αποφάσεις. Οι αποφάσεις για το Αναπτυξιακό Σχέδιο θα ληφθούν από την κυβέρνηση κατόπιν του ευρύτατου διαλόγου που θα διεξαχθεί στη χώρα».

Οι στόχοι και το πλάνο για την Ελληνική Ανάπτυξη
Όπως αναλυτικά αναφέρεται «βασικός στόχος της οικονομικής πολιτικής είναι η συστηματική αύξηση των εισοδημάτων και αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο με δράσεις οικονομικής πολιτικής που συστηματικά θα ενισχύουν την παραγωγικότητα, την εργασία και τις επενδύσεις

Ο στόχος της συστηματικής αύξησης των πραγματικών εισοδημάτων προϋποθέτει τη συστηματική αύξηση τόσο της παραγωγικότητας όσο και της εξωστρέφειας, δηλαδή της σχετικής συμμετοχής των διεθνώς εμπορεύσιμων αγαθών και υπηρεσιών στο εθνικό προϊόν.

Υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα μπορεί να επιτευχθεί και να διατηρηθεί μόνο στο πλαίσιο μιας οικονομίας με υψηλή παραγωγικότητα, η οποία με τη σειρά της απαιτεί υψηλό βαθμό εξειδίκευσης και καινοτομίας.

Σε χώρες μικρού μεγέθους, όπως η Ελλάδα, η εσωτερική αγορά παρέχει περιορισμένες ευκαιρίες για εξειδίκευση και καινοτομία και, κατά συνέπεια, ο διεθνής προσανατολισμός της οικονομικής δραστηριότητας καθίσταται απαραίτητος και επιτρέπει την πληρέστερη εκμετάλλευση συγκριτικών πλεονεκτημάτων».

Η Έκθεση αναλύει, κατά σειρά, τα κύρια χαρακτηριστικά και τάσεις της ελληνικής οικονομίας, τις βασικές διεθνείς τάσεις που θα επηρεάσουν τη μελλοντική της πορεία, τη γενική κατεύθυνση προς την οποία πρέπει να κινηθεί η οικονομία ώστε να επιτευχθεί ισχυρή ανάπτυξη μεσοπρόθεσμα, τις σημαντικότερες αγκυλώσεις που εμποδίζουν την αναπτυξιακή τροχιά, και προτεινόμενες δράσεις αναπτυξιακής πολιτικής.

Η τελική Έκθεση προγραμματίζεται να έχει επίσης ανάλυση και προτάσεις σε σειρά τομέων, συμπεριλαμβανομένων των υποδομών και μεταφορών, του αγροδιατροφικού συμπλέγματος, της μεταποιητικής βιομηχανίας, του τουρισμού, του συστήματος κοινωνικής προστασίας, της αξιοποίησης δημόσιας περιουσίας και δημόσιων οργανισμών και επιχειρήσεων, της ενίσχυσης των εξαγωγών, όπως και άλλων που δεν αναπτύσσονται επαρκώς στο συγκεκριμένο ενδιάμεσο κείμενο καθώς και περαιτέρω εμπλουτισμός των υπάρχουσων θεματικών.

Προβλέπεται επίσης να γίνει αναφορά στη χρηματοδότηση των προτεινόμενων δράσεων καθώς και στη διακυβέρνηση του σχεδίου ανάπτυξης.

Κεντρική αναπτυξιακή κατεύθυνση
Στην Έκθεση υπογραμμίζεται η κεντρική αναπτυξιακή κατεύθυνση. Συγκεκριμένα αναφέρεται ότι κεντρικός στόχος για την ελληνική οικονομία κατά τα επόμενα χρόνια πρέπει να είναι η συστηματική αύξηση της παραγωγικότητας και της εξωστρέφειας (δηλαδή της σχετικής συμμετοχής των διεθνώς εμπορεύσιμων αγαθών και υπηρεσιών στο εθνικό προϊόν), καθώς και η στενότερη διασύνδεση της παραγωγής με την τεχνολογία και την καινοτομία.

Η στροφή της οικονομίας προς αυτή την κατεύθυνση, και με τρόπο συμβατό με τους κοινωνικούς και περιβαλλοντικούς στόχους της χώρας, μπορεί να επιτευχθεί σταδιακά στα επόμενα χρόνια με συνδυασμένες δράσεις της συνολικής οικονομικής πολιτικής.

Αυτές θα υποβοηθήσουν και την αποτελεσματικότερη διασύνδεση της ελληνικής οικονομίας με τις τάσεις στην ευρωπαϊκή και παγκόσμια οικονομία και την ανάπτυξη συγκριτικών πλεονεκτημάτων.

Παράλληλα προτείνεται σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση της ανισότητας ευκαιριών για τις γυναίκες στην αγορά εργασίας. Προτείνεται η κυβέρνηση να προωθήσει την έννοια της κοινωνικής ευθύνης για τις επιχειρήσεις, οι οποίες θα πρέπει να υποστηρίζουν τις γυναίκες κατά την περίοδο τεκνοποίησης θεωρώντας το διάστημα αυτό ως μέρος της κανονικής σταδιοδρομίας των υπαλλήλων τους και όχι ως εμπόδιο στην πρόοδό τους.

Επίσης προτείνεται η θέσπιση νόμου κατά των διακρίσεων στην αγορά εργασίας. Η ισότητα των φύλων και γενικότερα η καταπολέμηση των διακρίσεων με βάση το φύλο, τη φυλή, την εθνικότητα, τον σεξουαλικό προσανατολισμό και την ηλικία πρέπει να κατοχυρώνονται ρητά νομικά και να εφαρμόζονται απαρέγκλιτα.

Επιπροσθέτως, καθώς η πρόσβαση τριτοβάθμια εκπαίδευση παίζει σημαντικό ρόλο στις κοινωνικές ανισότητες και στην αναπαραγωγής τους, η στήριξη ιδιαίτερα αδύναμων και ευπαθών κοινωνικά ομάδων (οικονομικά ασθενέστεροι, μετανάστες, ΑμΕΑ, κλπ.) χρειάζεται να ενισχυθεί.

Οι υποδομές φοιτητικής μέριμνας χρειάζεται να επεκταθούν και αναβαθμιστούν, ιδιαίτερα με συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ενώ οι αντίστοιχες δαπάνες (σίτισης, στέγασης, συγγραμμάτων) χρειάζονται εξορθολογισμό και ενίσχυση της αποτελεσματικότητάς τους.

Αντίστοιχα πρέπει οι κυβερνητικές πολιτικές να βοηθήσουν στην αύξηση της συμμετοχής των νέων στην αγορά εργασίας.

Η καινοτομία ως καθοριστικός παράγοντας
Έτι περαιτέρω υπογραμμίζεται ότι «η ενσωμάτωση καινοτόμων μεθόδων στην παραγωγική διαδικασία είναι καθοριστικός παράγοντας για την ανάπτυξη μιας χώρας – και ο μόνος παράγοντας σε μακροχρόνιο ορίζοντα.

Όλοι οι δείκτες δίνουν έμφαση στους “καταλύτες” της καινοτομίας (innovation enablers), δηλαδή στους παράγοντες που ενθαρρύνουν τις επιχειρήσεις και τα πανεπιστήμια να δημιουργήσουν προστιθέμενη αξία μέσω της καινοτομίας.

Οι παράγοντες αυτοί περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: την ποιότητα των θεσμών, την εφαρμογή των νόμων, την ποιότητα του ανθρώπινου κεφαλαίου, τις ψηφιακές, ενεργειακές και λοιπές υποδομές, την πρόσβαση σε μετοχικά κεφάλαια, τις δαπάνες σε έρευνα και ανάπτυξη (Ε&Α, Research and Development) από τις επιχειρήσεις, τις καταθέσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, την απασχόληση σε βιομηχανίες έντασης γνώσης, τις εξαγωγές προϊόντων υψηλής τεχνολογίας, την ποιότητα των πανεπιστημίων και ερευνητικών ιδρυμάτων, τη συνεργασία πανεπιστημίων-βιομηχανίας, και τις δημόσιες συμβάσεις προϊόντων υψηλής τεχνολογίας. Για όλα τα παραπάνω προτείνονται προς συζήτηση, συγκεκριμένες πολιτικές».

Οι 14 προτεινόμενες δράσεις αναπτυξιακής πολιτικής
Ως προτεινόμενες δράσεις αναπτυξιακής πολιτικής, δεδομένων των στόχων, και των χαρακτηριστικών της ελληνικής οικονομίας, αναφέρονται, κατά προτεραιότητα, οι εξής:

1. Μείωση του βάρους στη μισθωτή εργασία με συνδυαστικά μέτρα όπως

μείωση των ασφαλιστικών εισφορών (για παράδειγμα μέσω ενός σταθερού ποσού εισφορών υγείας για όλους τους εργαζόμενους),
απάλειψη της «εισφοράς αλληλεγγύης», και
μείωση του ανώτατου ορίου ασφαλιστέου εισοδήματος.
Ενσωμάτωση εισοδημάτων σε ενιαία κλίμακα φορολογίας, ανεξάρτητα από την πηγή. Ενίσχυση διαφάνειας στις συναλλαγές με θετικά κίνητρα για χρήση ηλεκτρονικών πληρωμών, για αγοραστές και πωλητές, στοχευμένα σε κλάδους και επαγγέλματα υψηλής φοροδιαφυγής και επέκταση και στα νομικά πρόσωπα.

2. Ενίσχυση της αναλογικότητας και διαφάνειας του δημόσιου διανεμητικού πρώτου πυλώνα κοινωνικής ασφάλισης και ταυτόχρονα ανάπτυξη ενός δεύτερου και τρίτου πυλώνα με κίνητρα για ιδιωτικές αποταμιευτικές αποφάσεις. Μετάβαση από διανεμητικό σε κεφαλαιοποιητικό σύστημα επικουρικής σύνταξης, με άμεση εφαρμογή για όσους εισέρχονται στην αγορά εργασίας και εθελοντικά για όσους άλλους εργαζόμενους το επιθυμούν. Οριστικοποίηση αποτελεσματικού πλαισίου εποπτείας για τα ασφαλιστικά ταμεία στον δεύτερο πυλώνα, συμπεριλαμβανομένου και ενός δημόσιου ταμείου.

3. Εκσυγχρονισμός του συστήματος χρηματοπιστωτικής εποπτείας στον τομέα της προστασίας των επενδυτών και εκσυγχρονισμός του συστήματος εταιρικής διακυβέρνησης. Στοχοθεσία για ταχύτερη μείωση των προβληματικών δανείων από τις τράπεζες, με παράλληλες παρεμβάσεις στον πτωχευτικό κώδικα. Φορολογικά κίνητρα για αύξηση μακροχρόνιας αποταμίευσης στην κατεύθυνση ανάπτυξης της εσωτερικής κεφαλαιαγοράς.

4. Άμεση λειτουργία εξειδικευμένων τμημάτων στα δικαστήρια για υποθέσεις σημαντικού οικονομικού ενδιαφέροντος με ανώτατο όριο 12 μηνών έως την απόφαση. Διεύρυνση και συστηματική υποστήριξη του συστήματος ενδικοφανών διαδικασιών σε όλους τους τομείς της δημόσιας διοίκησης για υποθέσεις διαφορών μεταξύ του Δημοσίου και ιδιωτών (επιχειρήσεις και φυσικά πρόσωπα). Συνέχιση των διαδικασιών αξιολόγησης, κωδικοποίησης και απλοποίησης της νομοθεσίας.

5. Θεσμική ενίσχυση της δημόσιας διοίκησης, όπως μέσω της αύξησης της θητείας και της κινητικότητας στις ανώτερες διοικητικές θέσεις, καθώς και της αναβάθμισης του ρόλου του Ανώτατου Συμβουλίου Επιλογής Προσωπικού. Καθολική εφαρμογή της αξιολόγησης. Συνέχιση και εμβάθυνση των διαδικασιών ψηφιοποίησης με έμφαση στην διαλειτουργικότητα των εφαρμογών και στην ευχρηστία τους από τους πολίτες. Εφαρμογή της αρχής μόνο μίας φοράς (once-only principle) για την παροχή δεδομένων πολιτών και επιχειρήσεων προς το Δημόσιο.

6. Μείωση του κόστους παραγωγής στη μεταποίηση, κυρίως μέσω επιταχυνόμενων φορολογικών αποσβέσεων για επενδύσεις σε εξοπλισμό και μείωση του κόστους ενέργειας. Συστηματική καταγραφή και απάλειψη εμποδίων σε κλάδους με υψηλότερο δυναμικό για εξαγωγική δραστηριότητα.

7. Ενίσχυση βασικής έρευνας μέσω άρσης αγκυλώσεων για πανεπιστήμια και ερευνητικά κέντρα και συντονισμό από ένα ανεξάρτητο ίδρυμα με πόρους και μακροπρόθεσμη ερευνητική στρατηγική.

Ενίσχυση καινοτομίας με κίνητρα για έρευνα στις επιχειρήσεις σε μεταποίηση, αγροδιατροφή και αλλού, και ανάπτυξη μέσω έξυπνης εξειδίκευσης.

Υποστήριξη με αρχικά κεφάλαια για συστήματα ερευνών που θα αναπτύσσουν λύσεις για ιδιωτικό και δημόσιο τομέα και θα διασυνδεθούν με την επιστημονική κοινότητα της διασποράς.

8. Ριζική αναβάθμιση του συστήματος κατάρτισης για ανέργους και για εργαζόμενους. Αύξηση χρηματοδότησης, ευθυγράμμιση κινήτρων και επιβράβευση των παρόχων σε συνάρτηση με τα αποτελέσματα της κατάρτισης. Αναδιάρθρωση του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού με στροφή προς ενεργητικές πολιτικές απασχόλησης.

Βελτίωση της στόχευσης κοινωνικών επιδομάτων ώστε να μη λειτουργούν ως αντικίνητρο για εργασία. Προγράμματα κατάρτισης μεταναστών και καλύτερης ενσωμάτωσης στην αγορά εργασίας.

9. Διευκόλυνση της πληρέστερης ένταξης των γυναικών στην αγορά εργασίας και της αύξησης των αμοιβών τους. Ανάπτυξη συστήματος προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης με καθολική πρόσβαση, που θέτει ισχυρές βάσεις για τη μελλοντική ανάπτυξη του παιδιού. Δράσεις για την καταπολέμηση διακρίσεων κάθε μορφής.

10. Εκσυγχρονισμός της δομής του συστήματος εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες. Έμφαση στην προσχολική αγωγή. Αύξηση του μέσου μεγέθους των σχολικών μονάδων, με ουσιαστική αυτονομία και αξιολόγησή τους, καθολική ανάπτυξη ψηφιακών υποδομών και περιεχομένου, επέκταση προγραμμάτων ολοήμερου σχολείου.

Ριζικός εκσυγχρονισμός συστήματος διακυβέρνησης στην ανώτατη εκπαίδευση και ουσιαστική διασύνδεση Ιδρυμάτων με αντίστοιχα της αλλοδαπής και με την οικονομία και ευρύτερη κοινωνία.

11. Αναδιάρθρωση του συστήματος υγείας με προτεραιότητα στην πλήρη ανάπτυξη συστήματος ψηφιακού φακέλου ασθενούς, πρωτοβάθμιας φροντίδας και πρόληψης. Εξορθολογισμός της δημόσιας δαπάνης προμηθειών φαρμάκων και υλικών, με αύξηση όγκου γενόσημων φαρμάκων, και διασύνδεση των επιστροφών και εκπτώσεων που επιβάλλονται με χαρακτηριστικά καινοτομίας, έρευνας, επενδύσεων και κλινικών μελετών.

12. Εξορθολογισμός, συγχώνευση και απλούστευση όλων των φόρων για την ακίνητη περιουσία και σταδιακή μεταφορά πόρων σε τοπικό επίπεδο, σε αναλογία με αρμοδιότητες.

13. Δημόσιες επενδύσεις και κίνητρα για ιδιωτικές δαπάνες για ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων (κατοικιών και επαγγελματικών) με σκοπό τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και την αύξηση της αξίας των ακινήτων. Υποστήριξη εμβληματικών δράσεων πράσινης ανάπτυξης με έμφαση σε (α) στροφή σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, (β) άμβλυνση κόστους μετάβασης κατά τη διαδικασία απολιγνιτοποίησης και (γ) ανάπτυξη συστημάτων κυκλικής οικονομίας.

14. Ανάπτυξη υποδομών μέσω δημόσιων επενδύσεων και κινητοποίησης ιδιωτικών κατά προτεραιότητα σε (α) ψηφιακές τεχνολογίες και συστήματα, (β) πράσινη ανάπτυξη και περιβαλλοντική αναβάθμιση, (γ) διαχείριση αποβλήτων, (δ) μεταφορές ώστε να ισχυροποιηθούν τα ελληνικά λιμάνια ως πηγή εισόδου εμπορευμάτων στην Ευρώπη και για να διευκολυνθούν οι εξαγωγές αγαθών από τη χώρα και (ε) αναβάθμιση υποδομών για τον εισερχόμενο τουρισμό.

Σημειώνεται ότι η Έκθεση εξειδικεύει τις παραπάνω αναφερόμενες προτάσεις όπως και τις άλλες που συνολικά διαμορφώνουν ένα πλαίσιο για στροφή της οικονομίας προς έναν δρόμο μεσοπρόθεσμης ανάπτυξης.

Δείτε εδώ αναλυτικά όλη την έκθεση

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ποιες συναλλαγές δεν θα γίνονται από σήμερα στις τράπεζες

Δημοσιεύτηκε

στις

Η αύξηση των κρουσμάτων του κορονοϊού οδήγησε στη λήψη περαιτέρω μέτρων στις τράπεζες από σήμερα Τρίτη 4 Αυγούστου, μετά την υποχρεωτική χρήση μάσκας από εργαζόμενους και καταναλωτές.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών οι συναλλαγές που δεν θα πραγματοποιούνται είναι οι εξής:

Αναλήψεις μετρητών έως 400 ευρώ. Η ανάληψη μέχρι του ποσού αυτού θα πραγματοποιείται αποκλειστικά με τη χρήση της χρεωστικής κάρτας, στα ΑΤΜ.
Καταθέσεις μετρητών έως 1.000 ευρώ. Οι καταθέσεις μέχρι του ποσού αυτού θα πραγματοποιούνται στα ΑΤΜ με τη χρήση χρεωστικής κάρτας.
Οι πληρωμές λογαριασμών τρίτων (Δημόσιο, ενέργεια, ύδρευση, τηλεφωνία, συνδρομητική τηλεόραση, ασφάλειες, κλπ) εξοφλούνται μέσω internet/mobilebanking ή στα ΑΤΜ. Δεν θα δίνεται η δυνατότητα εξυπηρέτησης αυτών των συναλλαγών με χρήση μετρητών στο ταμείο.
Η ενημέρωση λογαριασμών (κινήσεων και υπολοίπων) πραγματοποιείται μέσω internet/mobile banking ή στα ΑΤΜ. Ενημερώσεις βιβλιαρίων ταμιευτηρίου δεν θα πραγματοποιούνται στο Δίκτυο Καταστημάτων.
Για την καλύτερη εξυπηρέτηση σας αξιοποιήστε τη χρεωστική κάρτα της τράπεζάς σας και τους κωδικούς πρόσβασης στην ηλεκτρονική τραπεζική της Τράπεζας συνεργασίας σας.
Οι καταναλωτές καλούνται να περιορίσουν τις επισκέψεις στις τράπεζες και αν αυτή κρίνεται αναγκαία να φορούν μάσκα και να τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στεγαστικά δάνεια | Ανοίγει η πλατφόρμα επιδότησης για όσους έπληξε ο κορονοϊός

Δημοσιεύτηκε

στις

Ανοίγει εντός της ημέρας η πλατφόρμα του προγράμματος – Γέφυρα, που προβλέπει την επιδότηση δανείων για όσους επλήγησαν από τον κορονοϊό και έχουν βάλει υποθήκη την πρώτη κατοικία τους.

Το πρόγραμμα θα διαρκέσει 9 μήνες και η επιδότηση κυμαίνεται από 300 ευρώ έως και 600 ευρώ ανάλογα με το αν το δάνειο εξυπηρετείται κανονικά, αν είναι «κόκκινο» ή αν έχει καταγγελθεί.

Πέραν των εισοδηματικών κριτηρίων που κινούνται στη ζώνη των 30.000-50.000 ευρώ, το ύψος της αξίας της πρώτης κατοικίας αλλά και η αξία της λοιπής ακίνητης περιουσίας, το ύψος της αξίας της κινητής περιουσίας (καταθέσεις, μετοχές, ομόλογα κλπ) αλλά και το υπόλοιπο του δανείου στην τράπεζα θα ανοίγουν το δρόμο για την επιδότηση της δόσης που μπορεί να φτάνει έως και το 90% για «πράσινους» δανειολήπτες.

Δικαιούχοι της επιδότησης δόσης για εννέα μήνες θα είναι φυσικά πρόσωπα τα οποία έχουν λάβει δάνειο είτε στεγαστικό, είτε επιχειρηματικό, είτε καταναλωτικό με υποθήκη την πρώτη κατοικία τους , εφόσον επλήγησαν από τον κορoνοϊο γεγονός το οποίο αποδεικνύεται από την συμπερίληψή τους στη λίστα των δικαιούχων έκτακτων μέτρων κρατικής ενίσχυσης («κούρεμα» ενοικίου, καταβολή επιδόματος ειδικού σκοπού, συμμετοχή στο πρόγραμμα «Συνεργασία»).

Στο πρόγραμμα θα μπορούν να ενταχθούν και όσοι έχουν υποστεί μείωση εισοδήματος 20% εξαιτίας της πανδημίας ακόμα και εάν δεν περιλαμβάνονται σε καμία λίστα Κωδικών Αριθμών Δραστηριότητας για τη λήψη μέτρων στήριξης.

Το πρόγραμμα θα αφορά τόσο «πράσινα» όσο και «κόκκινα» δάνεια. Μάλιστα για τους συνεπείς δανειολήπτες προβλέπεται ένα μπόνους επαυξημένης επιδότησης η οποία θα φτάνει ακόμα και στο 90% για ένα τρίμηνο πριν αρχίσει η σταδιακή απομείωσή της.

Το βασικό σενάριο προβλέπει επιδότηση δόσης έως 600 ευρώ κατά 90% για τους πρώτους τρεις μήνες, 80% για τους τρεις επόμενους και 70% για το τελευταίο τρίμηνο της εννιάμηνης περιόδου επιδότησης ενήμερων δανειοληπτών. Αντίστοιχα για δάνεια τα οποία εμφάνιζαν ήδη καθυστέρηση άνω των 90 ημερών πριν το χτύπημα της πανδημίας η επιδότηση δόσης έως 500 ευρώ ξεκινά στο βασικό σενάριο από 80% και μειώνεται ανά τρίμηνο σταδιακά στο 70% και το 50%.

Το κράτος θα καταβάλλει απευθείας το μερίδιο της επιδοτούμενης δόσης που θα αναλάβει στις τράπεζες και ο δανειολήπτης θα έρχεται να συμπληρώνει το υπόλοιπο 10%-50% σε συνάρτηση με την κατηγορία στην οποία υπάγεται και το χρόνο.

Οι «πληρωμές» αναμένεται να ξεκινήσουν τον Οκτώβριο, δεδομένου ότι έως τις 30 Σεπτεμβρίου ισχύουν αναστολές πληρωμών για όσους επλήγησαν από τον κορονοϊό και θα εκτείνονται έως τον Ιούνιο του 2021.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΑ

Η αντίδραση της Αιγύπτου στην τουρκική NAVTEX και οι παρενέργειες στις διαπραγματεύσεις με την Αθήνα

Δημοσιεύτηκε

στις

Παράπλευρες απώλειες απειλεί να προκαλέσει στην διαπραγμάτευση με τους Αιγυπτίους για την οριοθέτηση θαλασσίων ζωνών, η τουρκική Navtex της 21ης Ιουλίου, καθώς το Κάιρο αντιδρώντας την τουρκική Αναγγελία πρακτικά στέλνει μήνυμα και στην Αθήνα ότι δεν δέχεται την επήρεια του Καστελόριζου ούτε την μέση γραμμή.

Το Αιγυπτιακό Υπουργείο εξωτερικών με αρκετή καθυστέρηση με ανακοίνωση του δηλώνει ότι η Τουρκική NAVTEX παραβιάζει και μέρος της αιγυπτιακής ΑΟΖ και μάλιστα συγκεκριμένα την όγδοη συντεταγμένη που αφορά το σημείο 33 52.98 N – 027 59.97 E.

Από την πρώτη στιγμή ήταν σαφές ότι η Τουρκία έχει σχεδιάσει με τέτοιο τρόπο την NAVTEX ώστε να έχει… αποτελέσματα ακόμη και εάν έμενε στα χαρτιά, βάζοντας εσκεμμένα στον σχεδιασμό της αναγγελίας περιοχές τόσο του τριεθνούς σημείου που εφάπτονται οι υφαλοκρηπίδες Ελλάδας-Αιγύπτου-Κύπρου, αλλά και περιοχές που αποτελούν σημείο διαφωνίας στις διαπραγματεύσεις Ελλάδας-Αιγύπτου, με επίμαχο ζήτημα καις τις δυο περιπτώσεις την πλήρη επήρεια του Καστελόριζου.

Η Τουρκία έτσι ήθελε αφενός να παρουσιάσει στην Αίγυπτο ως δέλεαρ το γεγονός ότι με την προτεινόμενη από την Άγκυρα οριοθέτηση (με αγνόηση των ελληνικών νησιών και κυρίως του Καστελόριζου-Στρογγύλης) η Αίγυπτος θα κερδίσει πάνω από 7.000 τ.χλμ υφαλοκρηπίδας σε σχέση με την οριοθέτηση που λαμβάνει υπόψη της το Καστελόριζο.

(Πηγή αρχικού χάρτη: Καθημερινή)

Στο παρελθόν αυτό αποτελούσε ένα από τα πιο μεγάλα προβλήματα στις διαπραγματεύσεις με τους Αιγύπτιους και μάλιστα για ένα μεγάλο διάστημα είχαν αποτελματωθεί οι διαπραγματεύσεις γιατί η Αίγυπτος με την αδειοδότηση των Οικοπέδων 10 και 12 της ΑΟΖ της, υιοθετούσε την γραμμή οριοθέτησης που πρότεινε η Τουρκία τουλάχιστον μέχρι τον 28ο μεσημβρινό.

Ήδη από την προηγούμενη κυβέρνηση με πρωτοβουλία του Ν. Κοτζιά είχε επιλεγεί η μέθοδος της μερικής οριοθέτησης με την Αίγυπτο ώστε να φθάσει μέχρι τον 28ο Μεσημβρινό που έφθανε η τουρκική διεκδίκηση, αλλά ήταν και η περιοχή που επηρεάζεται ευθέως από την επήρεια του Καστελόριζου. Μετά το τουρκολυβικό Μνημόνιο όμως οι τουρκικές αξιώσεις έχουν επεκταθεί δυτικά του 28ου μεσημβρινού, και φθάνουν μέχρι τα χωρικά ύδατα των ελληνικών νησιών και έτσι έχει αλλάξει πλήρως το σκηνικό.

Οι Αιγύπτιοι διεύρυναν τις αξιώσεις τους εκμεταλλευόμενοι την ανάγκη που έχει η Ελλάδα από μια Συμφωνία με την Αίγυπτο, ώστε να υπάρξει ένα διεθνούς κύρους κείμενο που θα μπαίνει σφήνα στην Τουρκολυβική Συμφωνία οριοθέτησης.

Έτσι οι συνομιλίες έχουν φθάσει πλέον στο σημείο να διαπραγματεύονται οι δυο πλευρές Συμφωνία με όριο δυτικά του 28ου σχεδόν στον 27ο 20’’ που διέρχεται μεταξύ Καρπάθου- Ρόδου),με μειωμένη επήρεια για Κουφονήσι, Χρυσή και συνεπώς με παρέκκλιση από την μέση γραμμή και με ιδέες για συνεκμετάλλευση της περιοχής για την οποία υπάρχει απόκλιση μεταξύ των θέσεων των δυο χωρών.

Καθώς οι συνομιλίες είναι σε πολύ κρίσιμη καμπή που πρακτικά απαιτείται πολιτική απόφαση από τον πρόεδρο Σίσι για να προχωρήσει η γραφειοκρατία του Αιγυπτιακού ΥΠΕΞ σε ολοκλήρωση της Συμφωνίας, η Τουρκία επιχειρεί να υπονομεύσει τις συνομιλίες.

Έτσι από την μια προκάλεσε με την NAVTEX την αντίδραση της Αθήνας για τις τουρκικές έρευνες σε περιοχή που η Αθήνα θεωρεί ελληνική υφαλοκρηπίδα, αλλά για την Αίγυπτο παραμένει ακόμη περιοχή που διεκδικεί η ίδια και είναι αντικείμενο της διαπραγμάτευσης με την Ελλάδα. Και τώρα με την ανακοίνωση του Αιγυπτιακού ΥΠΕΞ, δυσκολεύει τους χειρισμούς της Αθήνας, που ενώ διαπραγματεύεται μερική οριοθέτηση με την Αίγυπτο, το Κάιρο εμφανίζεται να διεκδικεί υφαλοκρηπίδα που θα μπορούσε να θεωρηθεί αιγυπτιακή μόνο με την πλήρη «διαγραφή» της επήρειας του Καστελόριζου…

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Monopolio Delivery

Δημοφιλή

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Mladen Group 16

Mladen Group 17

Mladen Group 18

Mladen Group 19

Mladen Group 20

Mladen Group 21

Mladen Group 22

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ