Quantcast
Connect with us

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανεξέλεγκτη αύξηση οφειλών στον e-ΕΦΚΑ

Τι γίνεται αν ο οφειλέτης δεν εμφανιστεί εντός της προθεσμίας των 20 ημερών και πριν τη λήψη των αναγκαστικών μέτρων

Ο e-ΕΦΚΑ βρίσκεται αντιμέτωπος με μια εκρηκτική αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Ταμείο και στο πλαίσιο αυτό εντείνει τις προσπάθειές του για την είσπραξη των οφειλόμενων ποσών. Η απάντηση του οργανισμού στη ραγδαία αύξηση των χρεών είναι ένας «βομβαρδισμός» ατομικών ειδοποιήσεων, ο οποίος αποστέλλεται στους οφειλέτες από την αρχή του έτους.

Συνολικά, έχουν εκδοθεί 2.377.106 ατομικές ειδοποιήσεις, με το ποσό των οφειλών που έχουν καταγραφεί να φθάνει το αστρονομικό ύψος των 36,3 δισ. ευρώ. Παρά την επιμονή του ΕΦΚΑ και τις συνεχείς προσπάθειες, το ποσοστό της είσπραξης αυτών των ποσών παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, γεγονός που προκαλεί ανησυχία για τη μελλοντική βιωσιμότητα του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης.

Σύμφωνα με τον e-ΕΦΚΑ, η διαδικασία είσπραξης των οφειλών είναι σαφώς καθορισμένη και γίνεται με βάση μια σειρά από συγκεκριμένα βήματα που περιλαμβάνουν την αποστολή ειδοποιήσεων και τη λήψη αναγκαστικών μέτρων για όσους δεν ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους. Κάθε οφειλέτης που έχει ενταχθεί στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (Κ.Ε.Α.Ο.) λαμβάνει την «Ατομική Ειδοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών», στην οποία ενημερώνεται ότι η οφειλή του έχει μεταφερθεί στο Κ.Ε.Α.Ο. και ότι σε περίπτωση μη ανταπόκρισης εντός 20 ημερών με εξόφληση ή με συμφωνία για διακανονισμό, θα ξεκινήσει η διαδικασία αναγκαστικής είσπραξης μέσω κατασχέσεων ή άλλων μέτρων.

Αν και η αποστολή αυτών των ειδοποιήσεων προσφέρει στους οφειλέτες μια τελευταία ευκαιρία να τακτοποιήσουν τις οφειλές τους, ο χρόνος και η συνεχής πίεση που ασκείται στους πολίτες και τις επιχειρήσεις, δημιουργούν μια εκρηκτική κατάσταση στον τομέα των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Η εκρηκτική αύξηση των χρεών προς τον e-ΕΦΚΑ οφείλεται σε μια σειρά παραμέτρων που σχετίζονται με την οικονομική συγκυρία, την ύφεση και την αδυναμία πολλών οφειλετών να ανταποκριθούν στις ασφαλιστικές τους υποχρεώσεις. Στο τέλος Σεπτεμβρίου 2024, το συνολικό χρέος που οφείλουν οι επιχειρήσεις και τα φυσικά πρόσωπα προς το ασφαλιστικό ταμείο άγγιξε τα 48,8 δισεκατομμύρια ευρώ, προκαλώντας έντονη ανησυχία για τη δυνατότητα του συστήματος να συνεχίσει να λειτουργεί αποτελεσματικά. Παρά τις νέες δυνατότητες για πληρωμές, όπως οι ευέλικτοι διακανονισμοί και οι νέοι τρόποι πληρωμών μέσω διαδικτύου, η εισπραξιμότητα παραμένει περιορισμένη, γεγονός που καθιστά πιο δύσκολη την εξόφληση των οφειλών από τους πολίτες και τις επιχειρήσεις.

Σύμφωνα με την τριμηνιαία έκθεση του Κ.Ε.Α.Ο., οι ενεργές και ολοκληρωμένες ρυθμίσεις των χρεών από το 2010 ανήλθαν σε 1.033.514, με συνολικό ύψος οφειλών 8,12 δισ. ευρώ. Παρόλα αυτά, το ποσό που κατάφεραν οι υπηρεσίες να εισπράξουν το τρίμηνο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2024 ανέρχεται στα 515.284.022 ευρώ, γεγονός που δείχνει ότι παρόλες τις νέες ρυθμίσεις, η εισπραξιμότητα παραμένει σε χαμηλά επίπεδα και το σύστημα δυσκολεύεται να ανταπεξέλθει στις συνεχώς αυξανόμενες οφειλές.

Αξιοσημείωτο είναι ότι το 74,10% των οφειλετών έχουν χρέη κάτω από 15.000 ευρώ, ενώ το 23,86% των συνολικών οφειλών οφείλουν 2.744 οφειλέτες, οι οποίοι έχουν χρέη άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ. Αυτή η διαφοροποίηση στο ύψος των οφειλών δημιουργεί προβλήματα στην προσπάθεια του e-ΕΦΚΑ να επιτύχει τη συνολική αποπληρωμή των χρεών, ενώ παράλληλα εντείνει την ανάγκη για πιο στοχευμένες και εξατομικευμένες λύσεις.

Αναγκαστικά μέτρα και διαχείριση των οφειλών

Για τη διαχείριση των οφειλών, ο e-ΕΦΚΑ εφαρμόζει μια σειρά από ενιαίες διαδικασίες που αφορούν όλους τους οφειλέτες, ανεξαρτήτως του ύψους των χρεών τους. Όλοι οι οφειλέτες, μόλις ενταχθούν στο Κ.Ε.Α.Ο., λαμβάνουν την «Ατομική Ειδοποίηση ληξιπρόθεσμων οφειλών», η οποία τους ενημερώνει ότι η οφειλή τους έχει μεταφερθεί στον οργανισμό και ότι αν δεν ανταποκριθούν εντός 20 ημερών, θα ληφθούν αναγκαστικά μέτρα, όπως κατάσχεση τραπεζικών λογαριασμών ή ακινήτων. Όσοι είναι εγγεγραμμένοι χρήστες στις Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ, μπορούν να λάβουν τις ειδοποιήσεις και μέσω της ιστοσελίδας του οργανισμού, γεγονός που διευκολύνει τη διαδικασία για όσους επιθυμούν να ρυθμίσουν τα χρέη τους μέσω διαδικτύου.

Σε περιπτώσεις που ο οφειλέτης δεν εμφανιστεί εντός της προθεσμίας των 20 ημερών και πριν τη λήψη των αναγκαστικών μέτρων, ο e-ΕΦΚΑ αξιολογεί την οικονομική κατάσταση του οφειλέτη και δημιουργεί το προφίλ του, χρησιμοποιώντας πληροφορίες από το ηλεκτρονικό σύστημα του Κ.Ε.Α.Ο. και τη διασύνδεση με άλλες υπηρεσίες, όπως το Μητρώο της Γ.Γ.Π.Σ. και το Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.), προκειμένου να εκτιμήσει την ικανότητα είσπραξης της οφειλής. Τα κριτήρια που λαμβάνονται υπόψη για τον καθορισμό της εισπραξιμότητας περιλαμβάνουν το ύψος της οφειλής, τη συμπεριφορά του οφειλέτη, και την οικονομική κατάσταση της επιχείρησης ή του ατόμου.

Με βάση τα κριτήρια αυτά, αποφασίζεται η εφαρμογή των καταλληλότερων μέτρων για την είσπραξη των χρεών. Τα μέτρα μπορεί να περιλαμβάνουν κατασχέσεις, πλειστηριασμούς ή ακόμα και καταγγελία συμβάσεων, ανάλογα με το προφίλ του οφειλέτη.

Το πρόβλημα των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τον e-ΕΦΚΑ παραμένει σοβαρό και το βάρος των χρεών προκαλεί αυξανόμενη πίεση στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης. Παρά τις προσπάθειες του ΕΦΚΑ να ενισχύσει τη διαδικασία είσπραξης μέσω νέων μεθόδων, όπως οι ηλεκτρονικές ειδοποιήσεις και οι ευέλικτες ρυθμίσεις, τα αποτελέσματα είναι προς το παρόν περιορισμένα. Ωστόσο, η συνεχής παρακολούθηση των οφειλών, η δημιουργία πιο εξατομικευμένων στρατηγικών διαχείρισης και η αύξηση της συνεργασίας με άλλες κρατικές υπηρεσίες μπορεί να βελτιώσει την κατάσταση στο μέλλον.

Εν κατακλείδι, η εφαρμογή αυστηρών μέτρων, η ενίσχυση της ψηφιοποίησης των διαδικασιών και η ευέλικτη διαχείριση των ρυθμίσεων είναι απαραίτητες για την αποτελεσματική είσπραξη των οφειλών και τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του ασφαλιστικού συστήματος στην Ελλάδα.

www.newsbeast.gr

Click to comment

Απάντηση

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο 2,6% ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο

Επιτάχυνε στο 2,6% ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο του 2024, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, με έντονες πιέσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες, ενώ στα τρόφιμα διατηρήθηκε κατά βάση η πτωτική τάση.

Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή έτρεξε τον Δεκέμβριο με ετήσιο ρυθμό 2,6% μετά τις τάσεις σταθεροποίησης, στο 2,4%, που είχε δείξει τον Νοέμβριο.

Στη μηνιαία σύγκριση Νοεμβρίου – Δεκεμβρίου ο δείκτης παρουσίασε μικρή αύξηση 0,1%.

Σημαντική αύξηση του γενικού ρυθμού κατά 6,2% καταγράφηκε στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, αύξηση 3,8% στην Υγεία, +3,7% στη Στέγαση και +5,9% στην ομάδα ΞενοδοχείαΚαφέΕστιατόρια.

Μεταξύ άλλων, τα ασφάλιστρα υγείας παρουσίασαν τον Δεκέμβριο ετήσια αύξηση κατά 14%, τα ενοίκια κατά 8,5%, η εστίαση κατά 5,7%, ο ηλεκτρισμός κατά 7,6% και το φυσικό αέριο κατά 8,7%.

Αντίθετα, οι τιμές των τροφίμων υποχώρησαν κατά 0,3%, με μειώσεις να καταγράφονται σε προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, πίτσες και πίτες, ζυμαρικά, πουλερικά, κατεψυγμένα θαλασσινά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λοιπά τρόφιμα.

Ετήσια σύγκριση

Η ετήσια αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 2,6% τον Δεκέμβριο 2024 προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

  1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
  • 1,7% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  • 6,2% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 3,7% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα.
  • 3,8% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  • 3,6% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά.
  • 1,9% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
  • 1,2% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας πληροφοριών, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, ψυχαγωγικές και πολιτιστικές υπηρεσίες, εφημερίδες-βιβλία και χαρτικά είδη, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: εξοπλισμό επεξεργασίας ήχου και εικόνας, διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού.
  • 2,6% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα προσχολικής και πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  • 5,9% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
  • 2,6% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, υπηρεσίες κοινωνικής προστασίας, ασφάλιστρα υγείας, ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας.
  1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
  • 0,3% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, πίτσες και πίτες, ζυμαρικά, πουλερικά, κατεψυγμένα θαλασσινά, γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, νωπά φρούτα, λοιπά τρόφιμα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ψωμί, δημητριακά για πρωινό, μοσχάρι, χοιρινό, ψάρια νωπά, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς, ζάχαρη-σοκολάτες γλυκά-παγωτά, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
  • 1,1% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές υπηρεσίες.

Μηνιαία σύγκριση

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,1% τον Δεκέμβριο σε σύγκριση με τον Νοέμβριο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

  1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
  • 0,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  • 1,0% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.
  • 0,2% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη), εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωσης κυρίως των τιμών στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
  • 0,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία καφενεία-κυλικεία.
  1. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
  • 0,6% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, σάλτσες-καρυκεύματα. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: μοσχάρι, νωπά ψάρια.
  • 0,6% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).

www.newsbeast.gr

Continue Reading

ΑΓΡΟΤΙΚΑ

Μεγάλη “πληγή” για την κτηνοτροφία η ευλογιά των αιγοπροβάτων

“Καλπάζει” ο ιός της ευλογιάς στη Ροδόπη. Μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα οδηγηθούν στη σφαγή 30 κοπάδια, ενώ σε επίπεδο περιφέρειας έχουν σφαγιαστεί 32.000 αιγοπρόβατα.

Αυτό τόνισε μιλώντας στην ΕΡΤ ο διευθυντής της Κτηνιατρικής Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης Νίκος Φωτεινιάς, ο οποίος επιμένει στην αλλαγή της συμπεριφοράς των κτηνοτρόφων που δεν συμμορφώνονται με τις οδηγίες απολύμανσης (αλλαγή ρούχων και παπουτσιών) και δυστυχώς έχει προκαλέσει την ραγδαία εξάπλωση στον νομό.

Continue Reading

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Άνοιξε η πλατφόρμα για το “Εξοικονομώ 2025”

Mε ποσοστά κρατικής επιδότησης που κυμαίνονται από 50% έως και 100% αλλά και δυνατότητα εκταμίευσης άτοκου δανείου από την τράπεζα, ξεκίνησε η διαδικασία υποβολής αιτήσεων ένταξης στο πρόγραμμα «εξοικονομώ 2025».

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
letters AG as logo
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en