Connect with us

ΘΑΣΟΣ

Ανακοίνωση της Λ.Σ. Θάσου για την απόσυρση 6 πλοίων από την γραμμή Καβάλας – Θάσου

Δημοσιεύτηκε

στις

Ακόμη δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι από την προηγούμενη παρέμβασή μας , ως αναφορά τις θαλάσσιες συγκοινωνίες του νησιού  και οι εξελίξεις έρχονται να επιβεβαιώσουν την θέση μας ως Λαϊκή Συσπείρωση ότι: το κοινωνικό αγαθό της απρόσκοπτης μετακίνησης των κατοίκων με την ηπειρωτική χώρα οι θαλάσσιες συγκοινωνίες δεν μπορεί να αφήνονται στο παιχνίδι του ανταγωνισμού μεταξύ των ναυτιλιακών εταιριών, για το ποιος θα καρπωθεί το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των κερδών ώστε να αυξάνουν τα θησαυροφυλάκια τους και να υπονομεύεται το δικαίωμα των κατοίκων του νησιού για φθηνές , ασφαλείς,  τακτικές θαλάσσιες συγκοινωνίες σε όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Οι ναυτιλιακές εταιρίες ΑΝΕΘ και ΝΕΚ (Μητσόπουλου) δημιουργώντας κοινοπραξία αποφάσισαν να αποσύρουν 6 πλοία (3 από κάθε εταιρία) τον ερχόμενο Νοέμβρη και τα δρομολογήσουν στην περιοχή της Σαλαμίνας, ως αντίδραση στον ερχομό νέων εταιριών στην καλοκαιρινή περίοδο.

Αποτέλεσμα να κλείσει η γραμμή του Πρίνου, να υποβαθμιστεί η γραμμή της Κεραμωτής, να κινδυνεύουν  να βρεθούν στην ανεργία 60 ναυτεργάτες ή στην «καλύτερη» να μεταναστεύσουν αφήνοντας οικογένειες και σπίτια προκειμένου να έχουν μεροκάματο τον επόμενο χειμώνα. Κατέρρευσε σαν «χάρτινος πύργος» το ιδεολόγημα που καλλιέργησαν μέχρι σήμερα όλες οι αστικές πολιτικές δυνάμεις και οι άνθρωποί τους στην Τοπική Διοίκηση, ότι η ένταση του ανταγωνισμού, η αύξηση του αριθμού των εταιριών θα λύσουν τα προβλήματα των θαλάσσιων συγκοινωνιών.

Αυτή η κατάσταση είναι αποτέλεσμα της απελευθέρωσης των θαλάσσιων συγκοινωνιών της χώρας, του θεσμικού πλαισίου έκτρωμα του 2001, που ψήφισε η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και υλοποίησαν όλες οι κυβερνήσεις μέχρι σήμερα, που απελευθέρωσε την ασυδοσία των ναυτιλιακών εταιριών, δίνοντας το δικαίωμα να δρομολογούν  τα πλοία τους όποτε , όπως και όπου θέλουν.

Τεράστιες είναι οι ευθύνες της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ που με την πολιτική της δίνει «αέρα στα πανιά» των εφοπλιστών,  διατηρώντας και ενισχύοντας όλους τους νόμους των προηγούμενων, των δεκάδων φοροαπαλλαγών, την διάθεση αφορολόγητου καυσίμου, την κατάργηση Συλλογικών Συμβάσεων κλπ.

Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις είναι ανάγκη κάθε σωματείο, σύλλογος, μαζικός φορέας του νησιού να αντιδράσει στην προκλητική και αδιάλλακτη στάση των εταιριών και της κυβέρνησης που υπονομεύουν ακόμη παραπέρα την εξυπηρέτηση του νησιού και πετούν στην ανεργία 60 ναυτεργάτες.

Με τον αγώνα μας να απαιτήσουμε:

  • Ασφαλείς , τακτικές, φθηνές θαλάσσιες συγκοινωνίες, 365 μέρες το χρόνο και στις 2 γραμμές, με βάση τις ανάγκες του λαού του νησιού και όχι τα κέρδη των εφοπλιστών. Κατάργηση του θεσμικού πλαισίου που απελευθερώνει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες και την εφοπλιστική ασυδοσία.
  • Επαρκείς λιμενικές εγκαταστάσεις για την ασφαλή φορτοεκφόρτωση των πλοίων και την πλήρη πρόσδεση τους, ώστε να μην αναγκάζονται οι ναυτεργάτες να «δένουν» τα πλοία σε άλλα λιμάνια, που έχει ως αποτέλεσμα την εντατικοποίηση της εργασίας και την διανυκτέρευση μέσα στα πλοία.
  • Η άδεια έκδοσης δρομολογίων των πλοίων να γίνεται με αυστηρά κριτήρια, υποχρεωτικά να καλύπτουν και στις 2 γραμμές. Υποχρεωτικά κατά την περίοδο ακινησίας των πλοίων να καλύπτονται τα δρομολόγια από άλλο πλοίο της εταιρίας και αν δεν υπάρχει υποχρεωτικά να καλύπτονται από τις άλλες εταιρίες κυκλικά- εναλλακτικά. Υποχρέωση για κάθε πλοίο που δρομολογείτε  στις 2 γραμμές να εκτελεί βάρδια πλοίου επιφυλακής μεταφορά ασθενή κυκλικά- εναλλακτικά. Το Σωματείο των ναυτεργατών να έχει ουσιαστικό λόγο στον προγραμματισμό των δρομολογίων.
  • Να μην χαθεί καμία θέση εργασίας, κανένας άνεργος ναυτεργάτης. Οργανικές συνθέσεις που να καλύπτουν τις ανάγκες. Πλήρη και σταθερή εργασία για όλους τους ναυτεργάτες, ανθρώπινες συνθήκες δουλειάς. Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας που να καλύπτουν τις ανάγκες των ναυτεργατών, με κατοχυρωμένα μισθολογικά-εργασιακά ασφαλιστικά συνταξιοδοτικά δικαιώματα και συνδικαλιστικές ελευθερίες.

 

ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ ΘΑΣΟΥ

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΕΒΡΟΣ

Κατά μισό εκατομμύριο αύξησε τους επισκέπτες της η ΑΜΘ μέσα σε 3 χρόνια

Δημοσιεύτηκε

στις

Βασική «πρωταγωνίστρια» η Θάσος, όπου διανυκτερεύει το 43% των επισκεπτών της ΑΜΘ, ενώ στον Έβρο το 17%.  Κατά 63% αυξήθηκαν οι Βούλγαροι επισκέπτες.

Με αδιαμφισβήτητη και βασική «πρωταγωνίστρια» τη Θάσο, σε ό,τι αφορά τον τομέα του τουρισμού, η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, συνολικά, κατά την τριετία 2016-2018, παρουσίασε αύξηση επισκέψεων κατά 42%. Επιπλέον, ο αριθμός των εργαζομένων σε καταλύματα και εστίαση, εκτοξεύτηκε από 9.000 το 2013 σε 17.000 το 2018, καταγράφοντας αύξηση της τάξης του 89%, ποσοστό που αποτελεί το 2ο υψηλότερο, μεταξύ των 13 περιφερειών της χώρας.

Ωστόσο, σε ό,τι αφορά την κατανομή των διανυκτερεύσεων ανά περιοχή, τη «μερίδα τυ λέοντος» λαμβάνει η Θάσος, με το 43% των διανυκτερεύσεων να γίνονται εκεί, ενώ ο Έβρος λαμβάνει το 17%. Επιπλέον, η Μέση Δαπάνη ανά επίσκεψη στην Περιφέρεια ΑΜΘ κατέγραψε μείωση την περίοδο 2016 – 2018 κατά -21%, ενώ και η Μέση Διάρκεια Παραμονής ανά Επίσκεψη  κατέγραψε μείωση κατά -16%.

Πρόκειται για ενδιαφέροντα στοιχεία που προκύπτουν από τo Ινστιτούτο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) και τις Ετήσιες Εκθέσεις Ανταγωνιστικότητας και Διαρθρωτικής Προσαρμογής στον Τομέα του Τουρισμού των 13 Περιφερειών της χώρας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των εκθέσεων, οι επισκέψεις στις 13 Περιφέρειες της χώρας την περίοδο 2016 – 2018 αυξήθηκαν κατά 23% (από 28,38 εκατ. σε 34,83 εκατ.). Αντίστοιχα, οι τουριστικές εισπράξεις στην Ελλάδα την ίδια περίοδο αυξήθηκαν κατά 23% (από 12,75 δισ. ευρώ το 2016 σε 15,65 δισ. ευρώ το 2018). Επίσης, η μέση δαπάνη ανά επίσκεψη στην Ελλάδα το 2018 διατηρήθηκε σχεδόν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με το 2016, στα 449 ευρώ. Επιμέρους, η μέση δαπάνη κατέγραψε θετική μεταβολή σε  7 Περιφέρειες, ενώ  παρουσίασε μείωση σε 6 Περιφέρειες.

 

 

Κατά 63% αυξήθηκαν οι Βούλγαροι

Η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας – Θράκης αντιπροσωπεύει το 6% των επισκέψεων που καταγράφηκαν στις Περιφέρειες της Ελλάδας το 2018, σημειώνοντας αύξηση κατά 42% σε σύγκριση με το 2016 (από 1,4 εκατ.  σε 1,9 εκατ.). Αναφορικά με τις χώρες προέλευσης, όλες οι σημαντικές αγορές καταγράφουν θετική ποσοστιαία μεταβολή: Βουλγαρία (+63%, από 536 χιλ. το 2016 σε 875 χιλ. το 2018), Τουρκία (+19%, από 360 χιλ. σε 429 χιλ.), Ρουμανία (+32%, από 96 χιλ. σε 127 χιλ.), Γερμανία (+2%, από 116 χιλ. σε 118 χιλ.) και λοιπές (+48%, από 256 χιλ. σε 380 χιλ.).

Η Περιφέρεια κατέχει μερίδιο 2% στο σύνολο των τουριστικών εισπράξεων που καταγράφηκαν στην Ελλάδα το 2018, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 12% σε σύγκριση με το 2016 (από 288 εκατ. ευρώ σε 322 εκατ. ευρώ).

Αριθμός και ηλικίες απασχολούμενων

Οι απασχολούμενοι στον κλάδο του τουρισμού στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης την περίοδο 2013 – 2018 σημείωσαν αύξηση κατά +89% (από 9 χιλ. το 2013 σε 17 χιλ. το 2018). Επιμέρους, οι απασχολούμενοι στον κλάδο της εστίασης σημείωσαν αύξηση κατά +97% (από 8 χιλ. το 2013 σε 15 χιλ. το 2018) ενώ οι απασχολούμενοι στα καταλύματα αύξηση κατά +47% (από 1 χιλ. το 2013 σε 2 χιλ. το 2018)

Σε ό,τι αφορά την πλήρη και μερική απασχόληση, στην ΑΜΘ, οι εργαζόμενοι πλήρους απασχόλησης την περίοδο 2013 – 2018, σημείωσαν αύξηση κατά +98% (από 7 χιλ. το 2013 σε 14 χιλ. το 2018) ενώ οι απασχολούμενοι μερικής αύξηση +53% (από 2 χιλ. το 2013 σε 3 χιλ. το 2018).

Αξιοσημείωτο για την απασχόληση στα καταλύματα στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης είναι η αλλαγή της ηλικιακής σύστασης που παρατηρείται την περίοδο 2013 – 2018, με μείωση των απασχολούμενων στις ηλικίες 35-44 ετών (-70%, από 729 απασχολούμενους το 2013 σε 222 απασχολούμενους το 2018) και αύξηση στις ηλικίες 25-34 ετών (+335%, από 132 απασχολούμενους το 2013 σε 574 απασχολούμενους το 2018), 45-54 ετών (+39%, από 441 απασχολούμενους το 2013 σε 614 απασχολούμενους το 2018) και 55+ ετών (+100%, από 123 απασχολούμενους το 2013 σε 247 απασχολούμενους το 2018).

 

 

Κλίνες 

Η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης αντιπροσωπεύει το 2018 το 4% των μονάδων, το 3% των δωματίων και το 3% των κλινών της χώρας. Συνολικά διαθέτει 426 μονάδες με 11.599 δωμάτια και 23.291 κλίνες.

  • Η Ενότητα Θάσου αντιπροσωπεύει το 47% των δωματίων της Περιφέρειας με 228 μονάδες, 5.492 δωμάτια και 11.305 κλίνες,
  • Η Ενότητα Έβρου διαθέτει το 17% του δυναμικού της Περιφέρειας με 69 μονάδες, 2.004 δωμάτια και 3.990 κλίνες,
  • Η Ενότητα Καβάλας αντιπροσωπεύει το 15% του δυναμικού της Περιφέρειας με 59 μονάδες, 1.761 δωμάτια και 3.399 κλίνες,
  • Η Ενότητα Ξάνθης αντιπροσωπεύει το 8% του δυναμικού της Περιφέρειας με 23 μονάδες, 883 δωμάτια και 1.715 κλίνες,
  • Η Ενότητα Ροδόπης αντιπροσωπεύει το 7% του δυναμικού της Περιφέρειας με 24 μονάδες, 829 δωμάτια και 1.613 κλίνες και
  • Η Ενότητα Δράμας διαθέτει το 5% του δυναμικού με 23 μονάδες, 630 δωμάτια και 1.269 κλίνες.

 

Διανυκτερεύσεις και χώρες προέλευσης επισκεπτών

Η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης αντιπροσωπεύει το 6% των επισκέψεων που καταγράφηκαν στην Ελλάδα το 2018, σημειώνοντας αύξηση σε σύγκριση με το 2016 κατά +42% (από 1,4 εκατ. το 2016 σε 1,9 εκατ. το 2018).

Αναφορικά με την ποσοστιαία κατανομή, η Ενότητα Θάσου το 2018 αντιπροσώπευε το 43% των διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχειακά καταλύματα της Περιφέρειας με τις Ενότητες Καβάλας (18%), Έβρου (17%), Ροδόπης (9%), Ξάνθης (9%) και Δράμας (4%) να ακολουθούν.

Αναφορικά με τις χώρες προέλευσης, παρατηρούμε ότι όλες σημειώνουν θετική ποσοστιαία μεταβολή: Βουλγαρία (+63%, από 536 χιλ. το 2016 σε 875 χιλ. το 2018), Τουρκία (+19%, από 360 χιλ. το 2016 σε 429 χιλ. το 2018), Ρουμανία (+32%, από 96 χιλ. το 2016 σε 127 χιλ. το 2018), Γερμανία (+2%, από 116 χιλ. το 2016 σε 118 χιλ. το 2018) και Λοιπές (+48%, από 256 χιλ. το 2016 σε 380 χιλ. το 2018).

Αναφορικά με την ποσοστιαία κατανομή για το 2018, η μεγαλύτερη αγορά για την Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης είναι η βουλγαρική αντιπροσωπεύοντας το 29% των διανυκτερεύσεων της Περιφέρειας (26% το 2016) και ακολουθούν η τούρκικη με 16% (17% το 2016), η γερμανική με 12% (20% με το 2016), η ρουμάνικη με 9% (αμετάβλητο σε σχέση με το 2016) και οι Λοιπές με 34% (29% το 2016).

 

 

Εισπράξεις και δαπάνες

Η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης αντιπροσωπεύει το 2% των εισπράξεων που καταγράφηκαν στην Ελλάδα το 2018, σημειώνοντας αύξηση σε σύγκριση με το 2016 κατά +12% (από € 288 εκατ. το 2016 σε € 322 εκατ. το 2018). Αναφορικά με τις χώρες προέλευσης η εικόνα είναι μικτή, με τις αγορές της Τουρκίας (+8%, από € 80 εκατ. το 2016 σε € 87 εκατ. το 2018), της Βουλγαρίας (+8%, από € 54 εκατ. το 2016 σε € 58 εκατ. το 2018) και των Λοιπών (+49%, από € 70 εκατ. το 2016 σε € 104 εκατ. το 2018) να καταγράφουν αύξηση και τις αγορές της Γερμανίας (-12%, από € 49 εκατ. το 2016 σε € 43 εκατ. το 2018) και της Ρουμανίας (-18%, από € 35 εκατ. το 2016 σε € 29 εκατ. το 2018) μείωση.

Η Μέση Δαπάνη ανά επίσκεψη στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης κατέγραψε μείωση την περίοδο 2016 – 2018 κατά -21% (από € 212 το 2016 σε € 167 το 2018).

Η Μέση Διάρκεια Παραμονής ανά Επίσκεψη στην Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας & Θράκης κατέγραψε μείωση την περίοδο 2016 – 2018 κατά -16% (από 4,0 ημέρες το 2016 σε 3,4 ημέρες το 2018).

Διανυκτερεύσεις

Για το 2018:

  • 43% των διανυκτερεύσεων: Θάσος
  • 18% των διανυκτερεύσεων: Καβάλα
  • 17% των διανυκτερεύσεων: Έβρος
  • 9% των διανυκτερεύσεων: Ροδόπη
  • 9% των διανυκτερεύσεων: Ξάνθη
  • 4% των διανυκτερεύσεων: Δράμα

 

Με μία ματιά

  • Αν. Μακεδονίας – Θράκης
  • Επισκέψεις: +42%, από 1,4 εκατ. σε 1,9 εκατ.
  • Eισπράξεις: +12%, από 288 εκατ. ευρώ σε 322 εκατ. ευρώ
  • Μέση δαπάνη: -21% από 212 ευρώ σε 167 ευρώ

 Της Κικής Ηπειρώτου,gnomionline.gr

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

AUTOMOTO

Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα | Τον Απρίλιο η απάντηση για τη συνεργασία με την Volkswagen, τι ισχύει με τη Θάσο

Δημοσιεύτηκε

στις

Το χρονοδιάγραμμα για το αποτέλεσμα της μελέτης σκοπιμότητας και μία ενδεχόμενη επιτυχή έκβασή της ως προς την επένδυση της Volkswagen στην Ελλάδα στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, μέσα στους επόμενους δύο μήνες, περίπου στις αρχές Απριλίου, ανέφερε ο υφυπουργός Εξωτερικών, αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια, Κώστας Φραγκογιάννης. «Τότε θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε τον τρόπο που θα επιλεγεί το νησί και ποιο θα είναι», σημείωσε.

Μιλώντας σήμερα το πρωί στην εκπομπή «Απευθείας» της ΕΡΤ1, ο κ. Φραγκογιάννης έδωσε την εικόνα για τις συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη εδώ και καιρό, όπως επίσης και για το πρώτο απτό βήμα που πραγματοποιήθηκε προχθές με την επιτόπια έρευνα για την εκπόνηση της μελέτης σκοπιμότητας- χρόνο, κόστος, προϋποθέσεις του project- με κλιμάκιο στελεχών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας σε ένα από τα νησιά που εξετάζονται, τη Θάσο.

Ειδικότερα, ο επικεφαλής της οικονομικής διπλωματίας εξήγησε ότι αυτή η μελέτη γίνεται σε συντονισμό με τα συναρμόδια υπουργεία και ενόψει του σχετικού νομοσχεδίου για την ηλεκτροκίνηση, θέματα υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας, που πρόκειται να καταρτιστεί από το υπουργείο Ενέργειας, καθώς αυτό είναι στις προτεραιτότητες της κυβέρνησης.

«Κάνουμε πράξη αυτό που υποσχεθήκαμε: Να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε επενδυτικό προορισμό», τόνισε. Ειδικότερα για τη Volkswagen επισήμανε ότι «έχουμε αποκτήσει μία πολύ καλή σχέση», αναφέροντας τη σημασία που έχει μία σχέση αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης, πράγμα που έχουμε κατακτήσει, όπως είπε, καθώς πληρούμε τις βασικές προυποθέσεις- αγορά, πολιτική σταθερότητα, οικονομική ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή- γι’ αυτό και υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για την Ελλάδα από πολλές χώρες, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Κϊνα κλπ, με τις οποίες έχουμε συζητήσεις.

ρωτηθείς σχετικά, ο κ. Φραγκογιάννης μίλησε για την πρόσφατη επίσημη επίσκεψή του με κυβερνητικό κλιμάκιο στο Τόκιο, με στόχο -όπως υποστήριξε- τη σύσφιξη των οικονομικών σχέσεων των δύο χωρών, καθώς και τις προοπτικές για οικονομική συνεργασία που αναπτύχθηκαν σε σημαντικές συζητήσεις με κυβέρνηση και επενδυτικούς κολοσσούς της Ιαπωνίας. Σε αυτό το πλαίσιο υπογράμμισε τη σημασία που έχει το επόμενο βήμα, ώστε με σκληρή δουλειά να μετατραπούν από ελληνικής πλευράς οι δυνητικές ευκαιρίες σε πραγματικότητα.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΘΑΣΟΣ

Φραγκογιάννης για Volkswagen | «Δεν είπαμε ότι θα πάμε στη Θάσο, πήγαμε για να δούμε τη Θάσο»

Δημοσιεύτηκε

στις

«Κουβεντιάζουμε εδώ και αρκετό καιρό με τη Volkswagen, επεξεργαζόμαστε ένα πλάνο βιωσιμότητας -αυτό που ονομάζουμε feasibility study- που έχει σχέση με την ηλεκτροκίνηση», δήλωσε ο αρμόδιος για την Οικονομική Διπλωματία και την Εξωστρέφεια υφυπουργός Εξωτερικών Κώστας Φραγκογιάννης στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 fm», σχετικά με την επίσκεψη κλιμακίου στελεχών της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα.

«Δουλεύουμε μαζί τους, τους έχουμε υποδεχθεί αυτές τις μέρες στην Καβάλα και τη Θάσο, με σκοπό να ολοκληρώσουμε αυτή τη μελέτη σκοπιμότητας, προκειμένου να αποφασίσουμε αν και με ποιες προϋποθέσεις θα προχωρήσει το project ή όχι. Η Θάσος αποτελεί ένα ελληνικό νησί, το οποίο θα μπορούσε να είναι ο χώρος όπου θα δοκιμάσει η Volkswagen καινούριες τεχνολογίες και καινοτομίες στον χώρο της ηλεκτροκίνησης και της αυτόνομης οδήγησης. Θα εξετάσουμε και άλλα νησιά, ελπίζουμε ότι μέσα στους επόμενους δύο μήνες θα καταλήξει το πλάνο αυτό σε ένα συμπέρασμα και τότε θα είμαστε σε θέση να ανακοινώσουμε περισσότερα πράγματα αναφορικά με το εν λόγω project», εξήγησε ο υφυπουργός.

Διευκρίνισε δε ότι «δεν είπαμε ότι θα πάμε στη Θάσο, ήλθαμε για να δούμε τη Θάσο, να συλλέξουμε στοιχεία που έχουν σχέση με το συγκοινωνιακό περιβάλλον, με την ενέργεια, με τον πληθυσμό, τον αριθμό των αυτοκινήτων», καθώς «υπάρχουν πολλά στοιχεία που καταρτίζουν αυτό το πλάνο βιωσιμότητας».

Σε ό,τι αφορά, εξάλλου, το πλάνο για τον EastMed ο κ. Φραγκογιάννης επισήμανε: «Ο EastMed είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό project, όχι μόνο για την ελληνική οικονομία, αλλά και για την ευρωπαϊκή διασφάλιση ενέργειας. Μετατρέπουμε τη χώρα μας σε έναν ενεργειακό κόμβο και μέσα από τον EastMed μπορούμε κοιτάσματα φυσικού αερίου να τα περάσουμε στην Ιταλία και από εκεί στις χώρες της Κεντρικής Ευρώπης, έτσι ώστε κανείς από τους συνεταίρους μας και την Ελλάδα να μην είναι στηριζόμενος μόνο σε μία ή δύο πηγές φυσικού αερίου. Είναι κάτι το οποίο επιθυμούμε. Στις 2 Ιανουαρίου υπογράψαμε τη συμφωνία οι τρεις χώρες -το Ισραήλ, η Κύπρος και η Ελλάδα- αναμένουμε την Ιταλία να δώσει το “πράσινο φως” και να υπογράψει και εκείνη και ελπίζουμε ότι σύντομα θα ξεκινήσει η κατασκευή του».

Ερωτηθείς για το επενδυτικό κλίμα στην Ελλάδα ο υφυπουργός υπογράμμισε: «έχουμε την πολιτική σταθερότητα, έχουμε την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή για να μετατρέψουμε τη χώρα μας σε έναν επενδυτικό προορισμό. Μία εταιρεία, όταν θέλει να πάει να επενδύσει σε μία χώρα, αυτό το οποίο εξετάζει πρώτα είναι εάν υπάρχει εσωτερική αγορά . Η εσωτερική αγορά της χώρας μας δεν είναι μόνο η Ελλάδα, είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση για πάρα πολλές εταιρείες, ειδικά αν προέρχονται από την Ασία και από τις χώρες οι οποίες εξυπηρετούνται από τη Διώρυγα του Σουέζ και επομένως ο Πειραιάς και τα λιμάνια μας και η χώρα μας αποτελούν σημείο εισόδου για τα προϊόντα τους στην Ευρωπαϊκή Ένωση».

evrospress

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΘΑΣΟΣ

Μεταφορικό ισοδύναμο για Θάσο και υδατοδρόμια στο επίκεντρο

Δημοσιεύτηκε

στις

Σημαντικά θέματα συζητήθηκαν στο πλαίσιο ημερίδας που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη (13/2) στην αίθουσα «Νικόλαος Μάρτης», με θέμα «Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική και νησιωτικοί χώροι – Διευρυμένοι περιφερειακοί διάλογοι ΕΣΠΑ 2021 -2027».

Στην ημερίδα παρέστη και η γενική γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Χριστιάνα Καλογήρου, ενώ μαζί της ήταν και υπάλληλοι από τη διαχειριστική υπηρεσία του υπουργείου. Επίσης, στην ημερίδα βρέθηκαν ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Κώστας Αντωνιάδης, ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κωστής Σιμιτσής, ο δήμαρχος Καβάλας, Θ. Μουριάδης, ο δήμαρχος Θάσου, Λ. Κυριακίδης, οι πρόεδροι των Οργανισμών Λιμένων Καβάλας και Αλεξανδρούπολης, καθώς και φορείς που σχετίζονται με τον παράκτιο χώρο και τα νησιά.

 

 

Μεταφορικό ισοδύναμο και ειδική μέριμνα για την επιμόρφωση επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου

«Θέλω να τονίσω ότι ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα, που είχε ως σκοπό να κατατεθούν τα προβλήματα της Περιφέρειάς μας, προκειμένου να υπάρξει μια δρομολόγηση και ιεράρχησή τους από το συγκεκριμένο υπουργείο. Για την Π.Ε. Καβάλας, αυτό που έθιξα στη γ.γ. Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, ήταν το θέμα που υπάρχει με το μεταφορικό ισοδύναμο με το νησί της Θάσου, το οποίο δεν λειτουργεί όπως πρέπει. Το δεύτερο ήταν ότι πρέπει να υπάρξει ειδική μέριμνα για επιμόρφωση των επαγγελματιών στον τουριστικό κλάδο, ώστε να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις», ανέφερε σε δηλώσεις που έκανε στα τοπικά μέσα ενημέρωσης μετά το πέρας της ημερίδας, ο αντιπεριφερειάρχης Καβάλας, Κώστας Αντωνιάδης.

 

 

Επιτακτική η ανάγκη για νέο λιμάνι στη Θάσο – Στο επίκεντρο και τα υδατοδρόμια

«Το τρίτο θέμα που έθεσα αφορούσε την αδειοδότηση των υδατοδρομίων. Πρέπει να υπάρξει ένα δίκτυο υδατοδρομίων. Η Καβάλα βρίσκεται σε καλή θέση, αλλά δυστυχώς για να λειτουργήσει στην πόλη μας ένα υδατοδρόμιο, πρέπει να υπάρχουν αντίστοιχα σε Θεσσαλονίκη, Σαμοθράκη, Σποράδες καθώς και σε Λήμνο, Μυτιλήνη, για να είναι μια βιώσιμη σύνδεση. Το τέταρτο θέμα που έθεσα στην ημερίδα αφορούσε τη διάβρωση των ακτών λόγω της κλιματικής αλλαγής, καθώς και ότι πρέπει να υπάρξει μέριμνα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Καβάλας – Θάσου, αλλά και να υπάρξει ένα νέο λιμάνι στη Θάσο για την εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων. Οι υπηρεσιακοί παράγοντες κατέθεσαν τις απόψεις τους σχετικά. Πρέπει να πούμε ότι στην εποχή μας υπάρχουν χρήματα, δεν υπάρχουν όμως μελέτες, ιδίως για λιμενικά έργα. Αυτό είναι το κυρίαρχο θέμα που θέσαμε κι εύχομαι ο διάλογος που ξεκίνησε σήμερα να ολοκληρωθεί με επιτυχία», υπογράμμισε καταληκτικά στις δηλώσεις του ο κ. Αντωνιάδης.

kavalawebnews

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

Social

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ