Quantcast
Connect with us

Ανακαλύφθηκε το κρανίο του μικρότερου δεινοσαύρου ηλικίας 99 εκατ. ετών

Το καλοδιατηρημένο απολίθωμα του μικροσκοπικού κρανίου, μήκους μόλις 1,5 εκατοστού, του μικρότερου δεινοσαύρου που έχει ποτέ βρεθεί, ο οποίος ζούσε πριν 99 εκατομμύρια χρόνια, ανακάλυψαν επιστήμονες.

Η ανακάλυψη μέσα σε ένα κεχριμπάρι που βρέθηκε στη βόρεια Μιανμάρ, αποκαλύπτει ένα μίνι-δεινόσαυρο μεγέθους κολιμπρί, του μικρότερου πουλιού που ζει σήμερα και ζυγίζει μόλις δύο γραμμάρια.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής την παλαιοντολόγο Τζινγκάμι Ο’Κόνορ του Ινστιτούτου Παλαιοντολογίας και Παλαιοανθρωπολογίας της Κινεζικής Ακαδημίας Επιστημών στο Πεκίνο, που έκαναν τη δημοσίευση στο περιοδικό «Nature», δήλωσαν ότι το ασυνήθιστο απολίθωμα του κρανίου θα ρίξει περισσότερο φως στην καταγωγή των μικρών πουλιών από τους δεινόσαυρους.

Το νέο είδος, που ονομάστηκε Oculudentavis khaungraee, φαίνεται από την ανατομία του κρανίου του πως είχε πολύ καλή όραση, αν και τα μάτια του, που κοιτούσαν προς τα πλάγια, θα προεξείχαν από το κεφάλι του με τρόπο που δεν έχει παρατηρηθεί σε άλλο ζώο. Γι’ αυτό η Ο’Κόνορ έκανε λόγο για «το πιο παράξενο απολίθωμα που έχω συναντήσει» αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Διέθετε 100 κοφτερά κωνικά δόντια και μάλλον κυνηγούσε έντομα για να τραφεί. Το σώμα του ίσως έφθανε συνολικά τα πέντε εκατοστά σε μήκος.

Επειδή βρέθηκε μόνο το κρανίο του είναι δύσκολο για τους επιστήμονες να ανακαλύψουν πώς ακριβώς το νέο είδος σχετιζόταν με τα πουλιά. Μερικά ανατομικά χαρακτηριστικά του κεφαλιού του παραπέμπουν σε δεινόσαυρο και άλλα σε εξελιγμένο πουλί. Τα πουλιά εξελίχθηκαν από μικρούς φτερωτούς δεινόσαυρους πριν περίπου 150 εκατομμύρια χρόνια.

Για μια ακόμη φορά πάντως επιβεβαιώθηκε η μοναδική ικανότητα του κεχριμπαριού που πηγάζει από τα δέντρα, να διατηρεί στο εσωτερικό του πολύτιμα απολιθώματα από το μακρινό παρελθόν (έντομα, σαύρες, βατράχους κ.α.), τα οποία αλλιώς θα είχαν εξαφανιστεί προ πολλού.

Click to comment

Απάντηση

17 έργα έχει στην ατζέντα του ο Δήμος Νέστου

17 έργα έχει στην ατζέντα του ο Δήμος Νέστου το τε΄λευταίο χρονικό διάστημα με τα περισσότερα απο αυτά να βρίσκονται σε εξέλιξη και να προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς. Τα λεργα αυτα αφορούν ανακαινήσεις στο δημοτικό αθλητικό κέντρο, οι πλατείες σε δύο διαφορετικά σημεία, η βιβλιοθήκη, αναπαλαίωση του 1ου Δημοτικού σχολείου αλλα και έργα ασφαλτόστρωσεις σε δίαφορα σημεία του Δήμου Νέστου.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Δεν συμμετέχει στην απεργία των δικαστικών υπαλλήλων ο Δικηγορικός Σύλλογος Καβάλας

Απεργούν πανελλαδικά οι δικαστικοί υπάλληλοι, διαμαρτυρία για το νομοσχέδιο του νέου «δικαστικού χάρτη». Στην Καβάλα η απεργία έχει επιπλέον αίτημα την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού για το δικαστήριο της Θάσου.

Η εβδομαδιαία αποχή των δικηγόρων που πρότεινε η Ολομέλεια των Προέδρων για το νέο «δικαστικό χάρτη», αποφασίστηκε να μην υλοποιηθεί στο Ν. Καβάλας. Την απόφαση έλαβε η διοίκηση του Δικηγορικού Συλλόγου.

Σοβαρές ελλείψεις ιατρικού προσωπικού στο Γενικό Νοσοκομείο Καβάλας

Μεγάλο είναι το διάστημα που οι εργαζόμενοι στο Γενικό Νοσοκομείο της Καβάλας έχουν ξεκινήσει διαμαρτυρίες για τα πολλά και σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Ωστόσο τα προβλήματα δεν βρίσκουν μόνο το νοσηλευτικό προσωπικό αλλά και τους ιατρούς του νοσοκομείου οι οποίοι εδώ και πάρα πολύ καιρό είναι σε μεγάλη έλλειψη.

Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ