Quantcast
Connect with us

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Αλεξανδρούπολη | Ο Ηλίας Μόσιαλος, Επίτιμος Διδάκτωρ της Ιατρικής Σχολής ΔΠΘ

Ο κύριος Μόσιαλος είναι καθηγητής την Πολιτική της Υγείας στο Λονδίνο και έχει διατελέσει Υπουργός Επικρατείας, βουλευτής και εκπρόσωπος της ελληνικής κυβέρνησης σε διεθνείς οργανισμούς την περίοδο της πανδημίας.

Η αναγόρευσή του θα γίνει την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου, στις 7 το απόγευμα, στο Αμφιθέατρο του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου ΑΛεξανδρούπολης.

Ο κύριος Μόσιαλος θα εκφωνήσει ομιλία με θέμα την πανδημία και θα αναφερθεί στις εμπειρίες από τον τρόπο που αυτή αντιμετωπίστηκε σε διάφορες χώρες και τα διδάγματα που μπορούμε να πάρουμε για το μέλλον. Θα μιλήσει επίσης για τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στςι υπηρεσίες υγείας και τη σημασία ίδρυσης Βιοτράπεζας.

www.e-evros.gr

Click to comment

Απάντηση

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

“Αγαπημένα” πεζοδρόμια της Αλεξανδρούπολης

Βέβαια πεζοδρόμια μπορεί να λέγονται, αλλά πολλές φορές μόνο για τους πεζούς δεν είναι. Κι αυτό γιατί οι καταλήψεις πεζοδρομίων για διάφορους λόγους έχουν γίνει πλέον μόνιμο φαινόμενο και στο κέντρο της πόλης και στις υπόλοιπες περιοχές.

Κι αν στο κέντρο η έλλειψη θέσεων στάθμευσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως δικαιολογία για τους παρανομούντες, στις παρυφές του κέντρου δεν δικαιολογείται τέτοια συμπεριφορά.

Το παράπονο της φίλης του e-evros που μας έστειλε τη φωτογραφία, είναι απόλυτα δικαιολογημένο:

“Είμαι μητέρα μωρού, το έχω στο καροτσάκι του και και στις δύο πλευρές έχω και τις σακούλες με τα ψώνια από τον μανάβη. Γιατί δεν μπορώ να περάσω από το πεζοδρόμιο και πρέπει να κατέβω στο δρόμο μαζί με το μωρό; Γιατί πρέπει όλοι να παρκάρουν όπου θέλουν και να μη σκέφτονται κι εμάς; Δείτε και το πεζοδρόμιο που έχει άλλο ύψος και πρέπει να κάνουμε γυμναστική για να περάσουμε. Είναι κι άλλα πολλά έτσι στην περιοχή του Πρώτου Δημοτικού”.

Προφανώς και έχει δίκιο η φίλη για τα παράπονά της. Το παρκάρισμα πάνω σε πεζοδρόμια, και μάλιστα με τον τρόπο που βλέπουμε στη φωτογραφία, δηλαδή να αποκλείει εντελώς τη διάβαση, είναι ασυγχώρητο. Έστω και αν πρόκειται για μικρής χρονικής διάρκειας στάθμευση, πάντα αποτελεί εμπόδιο για κάποιους συνανθρώπους μας.

Το δεύτερο σημείο που σχολιάζει η φίλη, είναι επίσης σημαντικό. Πάρα πολλά πεζοδόμια έχουν παρεμβάσεις που δημιουργούν πρόβλημα στους πεζούς, ιδίως σε όσους έχουν κινητικά προβλήματα και σε καρότσια με μωρά. Υπάρχουν διαφορές ύψους σε πολλά σημεία, αλλά και διαφορές κλίσης για να μπαίνουν τα αυτοκίνητα μέσα στις οικοδομές.

Όλα αυτά θα μπορούσαν να αποφευχθούν με συγκεκριμένα μέτρα αδειοδότησης κατασκευών, έλεγχο και απόδοση ευθυνών σε όσους δεν συμμορφώνονται. Το ξέρουμε οτι είναι δύσκολο να πηγαίνεις πάντα σύμφωνα με τους κανόνες, αλλά έτσι είναι η κοινωνική ευθύνη και ο σεβασμός σε κανόνες για μια καλύτερη ζωή όλων.

www.e-evros.gr

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Δωρεάν Σεμινάρια Αυτοάμυνας Γυναικών στην Αλεξανδρούπολη

Δωρεάν σεμινάρια αυτοάμυνας για γυναίκες θα πραγματοποιηθούν στην Αλεξανδρούπολη από την Ομάδα Women’s Self Defence G. Master Ioannis Zachos. Το σεμινάριο είναι ανοιχτό για όλες τις γυναίκες ηλικίας 14 έως 60+ ετών, ανεξαρτήτως εμπειρίας σε πολεμικές τέχνες ή φυσικής κατάστασης.

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024, στις 18:00, στην αίθουσα Θράκη 1 του ξενοδοχείου Grand Hotel Εγνατία. Οι συμμετέχουσες θα έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν σε θεωρητικό και πρακτικό επίπεδο, μαθαίνοντας απλές και αποτελεσματικές τεχνικές και στρατηγικές για αυτοπροστασία και αυτοάμυνα.

Ο απαιτούμενος εξοπλισμός περιλαμβάνει αθλητική περιβολή, νερό και πετσέτα προσώπου. Η συμμετοχή είναι δωρεάν, ενώ οι θέσεις είναι περιορισμένες.

Για δηλώσεις συμμετοχής οι ενδιαφερόμενες μπορούν να επικοινωνήσουν στα τηλέφωνα 6972169780 και 6946563530. Απαραίτητα στοιχεία για την εγγραφή είναι το ονοματεπώνυμο, η ηλικία και το τηλέφωνο επικοινωνίας. Η ώρα προσέλευσης είναι στις 17:30.

Continue Reading

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ

Αλεξανδρούπολη | Τα αποτελέσματα έρευνας για τον τουρισμό στην περιοχή

Η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης και των προοπτικών της τουριστικής βιομηχανίας στο Δήμο Αλεξανδρούπολης και η αποτίμηση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής βάσει των αποτελεσμάτων της έρευνας «Τουριστικό Βαρόμετρο Δήμου Αλεξανδρούπολης» που διενήργησε για λογαριασμό του ακριτικού Δήμου η Palmos Analysis, παρουσιάστηκε σήμερα από τη δημοτική αρχή στην Αποθήκη Νο1 στο λιμένα Αλεξανδρούπολης.

Η ταυτότητα της έρευνας

Στο πλαίσιο του «Τουριστικού Βαρόμετρου Δήμου Αλεξανδρούπολης» διεξήχθησαν 14 ατομικές εις βάθος συνεντεύξεις με εκπροσώπους φορέων/οργανισμών που εμπλέκονται στο τουριστικό προϊόν της Αλεξανδρούπολης καθώς και επιχειρηματίες τουριστικών επιχειρήσεων και σύμφωνα με τις απαντήσεις τους:

-Η τουριστική εξέλιξη του Δήμου έχει ακολουθήσει μία δυναμική ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια, κυρίως μετά την πανδημία

-Η τουριστική περίοδος στην Αλεξανδρούπολη φαίνεται ότι την τελευταία διετία έχει διευρυνθεί από Μάιο έως Οκτώβριο

-Η κινητικότητα των επισκεπτών είναι αισθητή καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με κορύφωση κυρίως τα Σαββατοκύριακα

-Η αύξηση του τουριστικού ενδιαφέροντος της Αλεξανδρούπολης οφείλεται στην προβολή με πρωτοβουλίες του Δήμου και της Περιφέρειας και στις συντονισμένες προσπάθειες των επαγγελματιών του τουριστικού κλάδου. Ενώ σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε και η εξομάλυνση των διαδικασιών με την Τουρκία και τις γειτονικές χώρες με την αύξηση του χρόνου παραμονής της visa, του κόστους αυτής και τα κριτήρια απόκτησής της.

Ως προς τα δημογραφικά στοιχεία των 455 συμμετεχόντων τουριστών /επισκεπτών που συμμετείχαν στην έρευνα -στο χρονικό διάστημα Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 2024- το 42% είναι κάτοικοι Τουρκίας, το 38% Έλληνες, το 13% κάτοικοι ευρωπαϊκών/άλλων χωρών και το 7% κάτοικοι βαλκανικών χωρών. Το 63% των ερωτηθέντων είναι άνδρες και το 37% γυναίκες με το 26% εξ αυτών ηλικίας 17-34 ετών, το 29% 35-44 ετών, το 25% ηλικίας 45-54 και το 20% άνω των 55 ετών. Σημειώνεται πως η έρευνα διενεργήθηκε με προσωπικές συνεντεύξεις σε επισκέπτες της πόλης με χρήση συστήματος CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing).

Τα βασικά χαρακτηριστικά των επισκεπτών του Δήμου Αλεξανδρούπολης

Η Αλεξανδρούπολη προσελκύει τουρίστες κυρίως από την Τουρκία και τη Βουλγαρία, με τους πρώτους να αποτελούν το μεγαλύτερο μερίδιο που προέρχονται από την ανώτερη ή και την ανώτατη οικονομική τάξη.

Η πόλη είναι δημοφιλής προορισμός για διασκέδαση, φαγητό και παραλίες, ενώ οι επισκέπτες δεν φαίνεται να δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για μνημεία ή την τοπική πολιτιστική κληρονομιά (μόλις 6% απάντησε πως επέλεξε την Αλεξανδρούπολη για την ιστορία και τον πολιτισμό).

Καταγράφεται πτώση στον εσωτερικό τουρισμό γεγονός που όπως επισημαίνεται στα συμπεράσματα της έρευνας «επηρεάζει τη συνολική τουριστική δραστηριότητα και η εξάρτηση από τις συγκεκριμένες ομάδες επισκεπτών μπορεί μελλοντικά να είναι επισφαλής».

Η μεγάλη πυρκαγιά «έκαψε» το τουριστικό τρίμηνο του 2023

Από την ανάλυση των απαντήσεων των συμμετεχόντων στην έρευνα προκύπτει ότι όσον αφορά τη σύγκριση τζίρου και τουριστικής κίνησης (μεταξύ 2023-2024) η τουριστική κίνηση και τα έσοδα επηρεάστηκαν από τις πυρκαγιές του Αυγούστου του 2023 και τις κλιματικές συνθήκες όπως οι αυξημένες θερμοκρασίες και οικονομικούς παράγοντες. Παρά τη σταθερή ή αυξημένη επισκεψιμότητα σε πολλές περιπτώσεις οι επιχειρηματίες αντιμετώπισαν μειωμένο τζίρο (ειδικά στην εστίαση) λόγω καιρικών συνθηκών ή μειωμένης αγοραστικής δύναμης, ενώ αντίθετα τα ξενοδοχεία/καταλύματα κατέγραψαν αύξηση του τζίρου τους λόγω των ανατιμήσεων.

Πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα της Αλεξανδρούπολης ως τουριστικού προορισμού

Το γεγονός ότι η πόλη είναι εύκολα προσβάσιμη οδικώς, αεροπορικώς και ακτοπλοϊκώς αναδεικνύεται ως το βασικό πλεονέκτημα της Αλεξανδρούπολης ενώ το φυσικό περιβάλλον είναι ο λόγος επιλογής της ως προορισμού διακοπών σε ποσοστό 47%, η γαστρονομία και η τοπική κουζίνα σε ποσοστό 49% και η ξεκούραση σε ποσοστό 43%. Στα μειονεκτήματα της ως τουριστικός προορισμός συμπεριλαμβάνονται το κυκλοφοριακό (9%), η έλλειψη χώρων στάθμευσης (25%), οι μεγάλες καθυστερήσεις στο τελωνείο (αναμονές 6-12 ώρες) σε ποσοστό 11%, η ανάγκη αξιοποίησης του παραλιακού μετώπου και η ενίσχυση των ξενοδοχειακών μονάδων με αύξηση των κλινών. Σημειώνεται ότι ως προς τη διαμονή το 61% επέλεξε ξενοδοχεία, το 16% ενοικιαζόμενα καταλύματα τύπου Airbnb, το 5% ενοικιαζόμενα δωμάτια, μόλις το 1% camping και το 15% άλλο χώρο διαμονής (φίλους, συγγενείς κ.λ.π).

Σε ποσοστό 62% οι ερωτηθέντες επισκέφτηκαν την πόλη για διακοπές, το 15% για επαγγελματικό λόγο/συνέδρια, το 14% λόγω φίλων και συγγενών. Το 37% των ερωτηθέντων είχε ξαναεπισκεφθεί την Αλεξανδρούπολη για διακοπές, ενώ το 63% ήταν νέοι επισκέπτες. Το 65% δεν επισκέφθηκε κατά την παραμονή του περιοχές εκτός της πόλης.

Επίσης σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το 66% των ερωτηθέντων επισκεπτών αξιολογεί πως η Αλεξανδρούπολη είναι περίπου το ίδιο συγκριτικά με άλλους τουριστικούς προορισμούς με το 18% να δηλώνει πως είναι καλύτερη και το 27% να απαντά πως ξεπέρασε τις προσδοκίες τους, ενώ το 92% των επισκεπτών που συμμετείχαν στην έρευνα θα σύστηνε τον συγκεκριμένο τουριστικό προορισμό και το 57% θεωρεί πολύ πιθανό να την επισκεφθεί εκ νέου. Σε ότι αφορά στο καθαρό ετήσιο οικογενειακό εισόδημα των συμμετεχόντων στην έρευνα ανέρχεται έως τις 20.000 ευρώ για το 27%, κυμαίνεται από τις 20.001 έως 50.000 ευρώ για το 28% και 500.000 και άνω για το 13% των επισκεπτών. Ως προς τα σημεία που προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των τουριστών ήταν ο φάρος της Αλεξανδρούπολης σε ποσοστό 72%, οι παραλίες της Χιλής σε ποσοστό 26%, το αληθινό ρολόι Αλεξανδρούπολης 18%, οι κοινότητες ‘Αβαντα και Μάκρης 17%.

Τέλος σε ότι αφορά την αξιολόγηση (βάση κλίμακας από το 1 χαμηλότερη έως το 5 υψηλότερη βαθμολογία ) η διαμονή ως γενική εμπειρία (συνεννόηση, ευταξία, εξυπηρέτηση, value for money )συγκεντρώνει 4,8, η καθαριότητα -ευταξία περιβάλλοντος 4,4, οι ευκαιρίες για δραστηριότητα και ψυχαγωγία που προσφέρει η πόλη 4,3, η ασφάλεια 4,9 και η φιλοξενία 4.9.

Όπως σημείωσε ο δήμαρχος Αλεξανδρούπολης Γιάννης Ζαμπούκης κατά την παρουσίαση της έρευνας ζητούμενο πέραν των στατιστικών στοιχείων είναι η καταγραφή της εικόνας της τουριστικής δυναμικής και των αδυναμιών της περιοχής η οποία έχει καταφέρει την τελευταία πενταετία μέσα από στοχευμένες δράσεις και συνεργασίες να ενισχύσει το τουριστικό της αποτύπωμα. «Είμαστε σήμερα, εδώ, για να συζητήσουμε με μετρήσιμα πλέον στοιχεία για το τουριστικό ρεύμα που καταφθάνει στην πόλη μας ή με άλλα λόγια για τα αποτελέσματα μιας προσπάθειας που ξεκίνησε πριν από 5 χρόνια και από ό,τι φαίνεται θα συνεχίσουμε να μετράμε με αυξητικές τάσεις τους καρπούς των ενεργειών μας…», ανέφερε χαρακτηριστικά συμπληρώνοντας πως της καταγραφής των δεδομένων του τουριστικού προϊόντος έπεται ο σχεδιασμός της αξιοποίησης των πλεονεκτημάτων της πόλης ως εφαλτήριο για την κατάκτηση ακόμη υψηλότερων στόχων και η αντιμετώπιση των αδυναμιών της.

www.ertnews.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
letters AG as logo
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en