Quantcast
Connect with us

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ακρίβεια: Ο «Γολγοθάς» των καταναλωτών με τις τιμές στο ράφι | Τα «ταμπελάκια» και ο γρίφος των… μειώσεων

«Λερναία Ύδρα» η ακρίβεια δεν αφήνει τα νοικοκυριά να πάρουν ανάσα. Ανήμποροι να ανταπεξέλθουν οικονομικά στο υπέρογκο κόστος των βασικών αγαθών οι καταναλωτές.

Νούμερο ένα «αγκάθι» για τα νοικοκυριά παραμένει η ακρίβεια με τους καταναλωτές να ψάχνουν για «σανίδα σωτηρίας» στις προσφορές αλλά τα χτυπήματα που δέχονται είναι αλύπητα όταν προσεγγίζουν το ράφι.

Στο Μαξίμου αναζητούν τρόπους να ανατρέψουν την εικόνα, ανεπιτυχώς. Τα κατά καιρούς επικοινωνιακά τεχνάσματα περί φιλολαϊκών πολιτικών δεν φαίνεται να πιάνουν τόπο.

Η πρόσφατη δημοσκόπηση (Metron Analysis) για λογαριασμό του MEGA φανερώνει ότι η ελληνική κοινωνία παραμένει πλειοψηφικά δυσαρεστημένη με τις αυξήσεις των τιμών. Η Νέα Δημοκρατία εισπράττει τον «λογαριασμό». Τα δύο τρίτα των πολιτών (66%) πιστεύουν ότι τα πράγματα πηγαίνουν προς τη λάθος κατάσταση ενώ αναφορικά με τους λόγους της δυσαρέσκειας, στην πρώτη θέση βρίσκεται η ακρίβεια (41%) και ακολουθεί η Οικονομία με 26%.

Καθημερινή η μάχη με την ακρίβεια που δίνουν οι καταναλωτές.  Δυσβάσταχτο μηνιαίο κόστος για τα αγαθά πρώτης ανάγκης.

«Ακριβά είναι όλα. Λένε προσφορές, αλλά έχουν ανεβάσει πρώτα τις τιμές και μετά σου κάνουν 10% έκπτωση», επισημαίνει (MEGA) καταναλωτής , βλέποντας το πορτοφόλι του να αδειάζει με ταχύτητα. «Έτσι όπως έχουν φτάσει οι οικονομικές συνθήκες οι τιμές είναι πάρα πολύ αυξημένες σε σύγκριση με αυτό που λαμβάνεις», συμπληρώνει, σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εκπομπής «Εξελίξεις τώρα», με την αγωνία για να βγει ο μήνας να μεγαλώνει.

Οι καταναλωτές δηλώνουν πλέον ανήμποροι να διαχειριστούν το δυσβάσταχτο μηνιαίο κόστος για τα αγαθά πρώτης ανάγκης, αφού οι τιμές στα σούπερ μάρκετ έχουν χτυπήσει «κόκκινο».

«Κάθε φορά που έρχεσαι στο σούπερ μάρκετ βρίσκεις κι άλλες τιμές»

Παρ’ όλες τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για συγκράτηση της ανόδου των τιμών, οι Έλληνες δηλώνουν πως κάθε εβδομάδα βρίσκουν το ίδιο προϊόν σε υψηλότερη τιμή στο ράφι του σούπερ μάρκετ.

«Είναι δράμα! Κάθε φορά που έρχεσαι στο σούπερ μάρκετ βρίσκεις κι άλλες τιμές, προς τα πάνω βέβαια. Κρατούν ψηλά τις τιμές στα τυροκομικά, στα γαλακτοκομικά, τα είδη απορρυπαντικών, τα είδη καθαρισμού», είπε ο Γιώργος Λεχουρίτης, πρόεδρος Ινστιτούτου Καταναλωτών Ελλάδος.

Πλέον οι καταναλωτές επιλέγουν να αγοράζουν προϊόντα σε τιμή προσφοράς, προκειμένου να γλιτώσουν λίγα χρήματα από τον μηνιαίο προϋπολογισμό.

Όπως λένε οι καταναλωτές τρόφιμα, απορρυπαντικά και είδη πρώτης ανάγκης έχουν ανεβασμένες τιμές, εβδομάδα με την εβδομάδα στο ράφι του σούπερ μάρκετ. Όλοι προσπαθούν να ψωνίζουν με προσφορές που όμως – όπως λένε – δεν δίνουν τη λύση στο πρόβλημα.

Τα παράξενα… «ταμπελάκια»

Και επιπλέον οι καταναλωτές έρχονται αντιμέτωποι και με προσφορές… «άνθρακα» στα ράφια των σούπερ μάρκετ, όπως περιέγραψε ο Απόστολος Ραυτόπουλος, πρόεδρος της Ένωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΓΣΕΕ).

Οι καταγγελίες πέφτουν «βροχή» για τους εκπτωτικούς κωδικούς στα περίφημα «εθελοντικά ταμπελάκια». Σε ορισμένες περιπτώσεις οι τιμές αντί να μειώνονται, αυξάνονται…  Ο «πονοκέφαλος» μεγαλώνει και μάλιστα δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι «μόνιμες μειώσεις τιμών» μπορεί να υποκρύπτουν ακόμα και αυξήσεις.

Ο Απόστολος Ραυτόπουλος επανήλθε αναδεικνύοντας τις «παραφωνίες» με τα «ταμπελάκια» και σχολίασε στην Αναστασία Γιάμαλη τους δειγματοληπτικούς ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν για τις ανάγκες του ρεπορτάζ. Μακαρόνια νούμερο δέκα, οικογενειακή συσκευασία (Χ4) κοστίζει 3,38 ευρώ. Η μονή συσκευασία κοστίζει 0,83 λεπτά του ευρώ. Αν κάνουμε τον πολλαπλασιασμό η οικογενειακή συσκευασία κοστίζει 0,6 λεπτά του ευρώ ακριβότερα.

Γιαούρτι που στις 16/11 (με μόνιμη μείωση τιμής) κόστιζε 3,01 ευρώ. Τέσσερις μέρες αργότερα υποχώρησε στα 2,9 ευρώ και στις 28/11 η τιμή ανήλθε στα 3,86 ευρώ, πάντα σε μόνιμη μείωση τιμής.

Είναι εθελοντική η μείωση της τιμής

Μια δικαιολογία είναι ότι η χαμηλότερη τιμή μπορεί να ήταν στο πλαίσιο προωθητικής ενέργειας κάποιου σούπερ μάρκετ, η οποία όμως διαρκεί για μικρό χρονικό διάστημα. Η μείωση τιμής με το «εθελοντικό ταμπελάκι» γίνεται με βάση την αρχική τιμή του τιμοκαταλόγου του προμηθευτή, και έχει μεγαλύτερη διάρκεια, τουλάχιστον δύο μηνών με προοπτική να παραταθεί για τουλάχιστον άλλους δύο.

Μια πρωτοβουλία η οποία όπως τονίζεται δεν αποτελεί παρέμβαση στην αγορά αλλά «εθελοντική» χειρονομία των προμηθευτών και των σούπερ μάρκετ – κάτι σαν «συμφωνία κυρίων».

Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος,στις συναντήσεις του με εκπροσώπους της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας συνέστησε εντατικοποίηση των προσπαθειών από την πλευρά του οργανωμένου λιανεμπορίου, ώστε να αποδώσει τα μέγιστα η νέα πρωτοβουλία για μειώσεις τιμών στα ράφια, με στόχο την ανάσχεση της ακρίβειας. O υπουργός ζήτησε από τους εκπροσώπους των σούπερ μάρκετ να επεκτείνουν τον στόχο για μειώσεις τιμών σε περισσότερους από 600 κωδικούς, να παρατείνουν χρονικά τη διάρκεια της πρωτοβουλίας, καθώς και να τοποθετήσουν ειδική σήμανση στα ράφια των σούπερ μάρκετ με στόχο τη διευκόλυνση των καταναλωτών.

Πηγή: Στράτος Ιωακείμ/in.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΑΒΑΛΑ

Έτοιμες από τον Μάρτιο οι φορολογικές δηλώσεις για 1,4 εκατ. φορολογούμενους

Μέχρι τη Μεγάλη Τετάρτη, 16 Απριλίου 2025, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) σχεδιάζει να έχει ολοκληρώσει την εκκαθάριση περισσότερων από 1,4 εκατομμυρίων φορολογικών δηλώσεων φυσικών προσώπων για το φορολογικό έτος 2024.

Πρόκειται για δηλώσεις που αφορούν κυρίως μισθωτούς και συνταξιούχους και θα είναι πλήρως προσυμπληρωμένες από την ΑΑΔΕ, αξιοποιώντας τα διαθέσιμα στοιχεία για τα εισοδήματα και τις δαπάνες των φορολογουμένων. Οι δηλώσεις αυτές θα είναι έτοιμες και διαθέσιμες για υποβολή ήδη από τις 15 Μαρτίου 2025, όταν και θα ξεκινήσει η περίοδος κατάθεσης δηλώσεων για τα εισοδήματα του 2024.

Στόχος είναι όσο το δυνατόν περισσότεροι φορολογούμενοι με χρεωστικά εκκαθαριστικά να κερδίσουν τη μέγιστη έκπτωση του 4%, η οποία θα παρέχεται για πρώτη φορά σε όσους υποβάλουν τις δηλώσεις τους έως τις 15 Απριλίου και πληρώσουν εφάπαξ τον φόρο εισοδήματος. Οι φορολογούμενοι θα ειδοποιηθούν με ηλεκτρονικά μηνύματα στα e-mail τους, στα οποία θα τους γνωστοποιούνται οι εξής επιλογές:

α) Εφόσον δεν έχουν καμία αντίρρηση ως προς τα προσυμπληρωμένα στοιχεία, να προχωρήσουν στην υποβολή τους έως την 15η Απριλίου 2025.

β) Να τροποποιήσουν τα στοιχεία τους μέχρι τις 15 Απριλίου 2025, εάν το κρίνουν απαραίτητο.

γ) Να μην προβούν σε καμία ενέργεια, οπότε η δήλωσή τους θα υποβληθεί αυτόματα από την ΑΑΔΕ στις 16 Απριλίου 2025 και θα εκκαθαριστεί.

Σε περίπτωση που οι φορολογούμενοι συμφωνούν με τα προσυμπληρωμένα στοιχεία, μπορούν να υποβάλουν άμεσα τη δήλωσή τους. Όσοι δεν προβούν σε ενέργειες, θα δουν τις δηλώσεις τους να υποβάλλονται αυτόματα από την ΑΑΔΕ τη Μεγάλη Τετάρτη, 16 Απριλίου.

Σε τηλεοπτική του συνέντευξη, ο Διοικητής της ΑΑΔΕ, Γιώργος Πιτσιλής, επιβεβαίωσε ότι η περίοδος υποβολής θα ξεκινήσει στις 15 Μαρτίου, όπως προβλέπει το νέο χρονοδιάγραμμα, και θα διαρκέσει έως τις 15 Ιουλίου, χωρίς παρατάσεις. Τόνισε τη σημασία της έγκαιρης καταχώρισης στοιχείων στο νέο Μητρώο μισθοδοσίας, που ολοκληρώθηκε στις 15 Ιανουαρίου, χαρακτηρίζοντάς την καθοριστική για την επιτυχία της διαδικασίας.

Όπως ανέφερε, το 2024 είχαν υποβληθεί 423.000 δηλώσεις χωρίς καμία τροποποίηση, ενώ φέτος ο στόχος είναι η ολοκλήρωση της διαδικασίας για τις προσυμπληρωμένες δηλώσεις μέσα στον πρώτο μήνα, ώστε να εξασφαλιστεί η φορολογική έκπτωση για τους πολίτες.

Τόνισε δε πως το νέο σύστημα της ΑΑΔΕ προσφέρει ταχύτητα, ευελιξία και ουσιαστικά οικονομικά κίνητρα, διευκολύνοντας τους φορολογούμενους και ενισχύοντας παράλληλα την ταμειακή ροή του κράτους.

protothema.gr

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Μάκης Παπαδόπουλος: Ο Δήμαρχος Καβάλας οφείλει να απομακρύνει αμέσως τον Πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ για το σκάνδαλο της υπεξαίρεσης των 31.559,45 ευρώ

Στη σημερινή συνεδρίαση του ΔΣ της ΔΕΥΑΚ “έπεσαν οι μάσκες” της αλαζονικής και ανεξέλεγκτης άσκησης διοίκησης του σημερινού Προέδρου της ΔΕΥΑΚ, ο οποίος:

  • γνώριζε από τον Απρίλιο του 2024 την υπεξαίρεση των 31.559,45 ευρώ από το ταμείο της ΔΕΥΑΚ και δεν ενημέρωσε αμέσως το ΔΣ της δημοτικής επιχείρησης, παρά οκτώ μήνες μετά!

  • δεν ενημέρωσε το ΔΣ για τις ενέργειες που ανέλαβε για την προκαταρκτική διερεύνηση της υπόθεσης, αφήνοντας “θολή” την εικόνα του πώς ακριβώς διαχειρίστηκε τη διεξαγωγή της διερεύνησης όλο το προηγούμενο διάστημα.

  • το βασικότερο: δεν αντιλήφθηκε ως Πρόεδρος της ΔΕΥΑΚ την εκτέλεση των υπεξαιρέσεων για ένα ολόκληρο έτος (2022), αφήνοντας “τρύπια” την παρακολούθηση των εισπράξεων στο ταμείο της ΔΕΥΑΚ και για το επόμενο έτος (2023).

Για όλους αυτούς τους λόγους, αλλά και για αυτούς που εξηγήσαμε στον Δήμαρχο Καβάλας στην επιστολή που του στείλαμε τη Δευτέρα 20 Ιανουαρίου 2025 για την απαράδεκτη και αντιδημοκρατική συμπεριφορά του Προέδρου της ΔΕΥΑΚ σχετικά με την ψήφιση του Τεχνικού Προγράμματος και του Προϋπολογισμού της ΔΕΥΑΚ για το 2025,

ζητάμε από τον Δήμαρχο Καβάλας:

 

1) να απομακρύνει ΑΜΕΣΩΣ τον Απόστολο Χρόνη από τη θέση του Προέδρου της ΔΕΥΑΚ και να δώσει εντολή να διερευνηθούν τυχόν ευθύνες του Προέδρου και της Διοίκησης της ΔΕΥΑΚ γιατί καθυστέρησαν να κινηθούν νομικά επί οκτώ (8) μήνες, ενώ γνώριζαν την υπεξαίρεση.

 

2) να συγκαλέσει έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο ώστε να ενημερωθούν άμεσα όλες οι παρατάξεις για την υπόθεση της υπεξαίρεσης.

Ο Απόστολος Χρόνης δεν έχει αντιληφθεί ότι βαρύνεται πολιτικά για το σκάνδαλο της υπεξαίρεσης των 31.559,45 ευρώ και, δυστυχώς, δεν είχε την ελάχιστη ευθιξία να παραιτηθεί μόνος του στη σημερινή συνεδρίαση του ΔΣ της δημοτικής επιχείρησης.

Είναι σαφές ότι, αν ο Δήμαρχος Καβάλας δεν απομακρύνει τον σημερινό Πρόεδρο της ΔΕΥΑΚ από τη θέση του, θα βαρύνεται και αυτός πολιτικά με το σκάνδαλο της υπεξαίρεσης.

Continue Reading

ΚΑΒΑΛΑ

Ακύρωση της μείωσης τελών αρδευσης στον Δήμο Καβάλας λόγω νομικών ελλείψεων

Ο Δήμος Καβάλας, με την απόφαση 399/2024 του Δημοτικού Συμβουλίου, είχε εγκρίνει κατά πλειοψηφία τη μείωση των τελών άρδευσης για το έτος 2024 κατά 20%, με αναδρομική ισχύ, σε μια προσπάθεια να στηρίξει τους αποκλειστικά αγρότες της περιοχής που υπέστησαν ζημίες λόγω παρατεταμένης ξηρασίας.

Ωστόσο, η απόφαση αυτή ακυρώθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, επικαλούμενη νομικές και διοικητικές ελλείψεις.

Οι λόγοι ακύρωσης:

  1. Έλλειψη εισήγησης από τη Δημοτική Επιτροπή: Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου δεν είχε τη σχετική εισήγηση από την αρμόδια Δημοτική Επιτροπή, όπως απαιτείται.
  2. Έλλειψη δημοσίευσης: Η απόφαση δεν δημοσιεύθηκε σε τοπική εφημερίδα, όπως προβλέπει η διαδικασία για τις κανονιστικές αποφάσεις.
  3. Αναδρομική ισχύς: Οι κανονιστικές και ατομικές διοικητικές πράξεις δεν διαθέτουν αναδρομική ισχύ, γεγονός που καθιστά μη νόμιμη τη μείωση τελών για περίοδο πριν από την έκδοση, κοινοποίηση ή δημοσίευσή τους.
  4. Απουσία οικονομοτεχνικής τεκμηρίωσης: Η απόφαση δεν συνοδευόταν από εισήγηση της αρμόδιας οικονομικής υπηρεσίας, η οποία να περιλαμβάνει πίνακα προσδοκώμενων εσόδων-εξόδων. Αυτή η παράλειψη δημιουργεί πρόβλημα στην τήρηση της αρχής της ειλικρίνειας και της ακριβείας του προϋπολογισμού. Εξαιτίας της μείωσης των εσόδων χωρίς ισόποση μείωση των εξόδων, υπάρχει κίνδυνος να μην μπορούν να πληρωθούν δαπάνες που έχουν αναληφθεί.

Επόμενα βήματα του Δήμου Καβάλας:

Ο Δήμος Καβάλας έχει τη δυνατότητα να προσφύγει κατά της απόφασης της Αποκεντρωμένης Διοίκησης εντός ενός μηνός από την κοινοποίησή της, καταθέτοντας προσφυγή στην Ειδική Επιτροπή του άρθρου 152. Σε περίπτωση που επιθυμεί να στηρίξει την απόφαση για τη μείωση των τελών άρδευσης, θα πρέπει να καλύψει τα κενά και τις παραλείψεις που εντοπίστηκαν και να ακολουθήσει πλήρως τη νόμιμη διαδικασία.

Αυτή η περίπτωση αναδεικνύει την ανάγκη για προσεκτικό σχεδιασμό και τήρηση των προβλεπόμενων διαδικασιών, ώστε οι καλές προθέσεις να μη σκοντάφτουν σε τυπικές παραλείψεις που υπονομεύουν τη νομιμότητα.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
worker and red cross as logo
text about elections
blue circle with steel construction
gear and tool as logo pavlidis
timetable

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en