Connect with us

ΑΜΥΝΑ

Ακούγιου, ένα όνομα που μπορεί να σημαίνει τον πυρηνικό όλεθρο για τους Έλληνες

Δημοσιεύτηκε

στις

Η Τουρκία πονηρά κατασκευάζει το εργοστάσιο στα άκρα της χώρας της…

Αίσθηση έχει προκαλέσει στην Κύπρο, αλλά και στην Ελλάδα η μαρτυρία του πρώην διοικητή της Κυπριακής Υπηρεσίας Πληροφοριών, Αντρέα Πενταρά, πως η Τουρκία θέλει να φτιάξει πυρηνικά όπλα, αναφέροντας τη σχετική δήλωση του διευθυντή του Ακούγιου που παραιτήθηκε.

Σύμφωνα, μάλιστα, με τα όσα μετέδωσε το sigmalive.com, η Άγκυρα πονηρά κατασκευάζει το εργοστάσιο στα άκρα της χώρας της, ώστε σε ενδεχόμενο πρόβλημα να μηn επωμιστεί σε όλη την έκτασή τους τις συνέπειες, αδιάφορα αν έτσι τις εξάγει και εκτός των συνόρων της.

Το κυπριακό δημοσίευμα τονίζει πως η συμφωνία μεταξύ Τουρκίας και Ρωσίας για τη δημιουργία του πυρηνικού σταθμού στο Άκουγιου επιτρέπει στην Άγκυρα να προχωρήσει και σε κατασκευή πυρηνικών όπλων.

Ο Ερντογάν τον περασμένο Ιούνιο σημείωσε ότι είναι σημαντικό για την Άγκυρα να ολοκληρωθεί ο πρώτος αντιδραστήρας στον πυρηνικό σταθμό του Άκουγιου ως το 2023, προσθέτοντας, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, ότι η προμήθεια του μη πυρηνικού εξοπλισμού του σταθμού θα πρέπει να γίνει από την Τουρκία.

Το Άκουγιου είναι ο πρώτος πυρηνικός σταθμός της Τουρκίας και κατασκευάζεται από την ρωσική Rosatom στις ακτές της Μεσογείου. Το κόστος του αναμένεται σύμφωνα με παλαιότερη δήλωση του Ερντογάν να ξεπεράσει τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την έρευνα του news.gr.

Ποια είναι όμως η μέχρι τώρα ιστορία του πυρηνικού σταθμού στο Ακούγιου;

Το Πυρηνικό Εργοστάσιο Ακούγιου σύμφωνα με τα όσα έχει δημοσιεύσει κατά καιρούς το World Nuclear News και ο τουρκικός Τύπος είναι εργοστάσιο πυρηνικής ενέργειας υπό ανάπτυξη στο Ακούγιου και συγκεκριμένα στο Μπουγιουκετσελί στην Επαρχία Μερσίν της Τουρκίας. Θα γίνει το πρώτο εργοστάσιο πυρηνικής ενέργειας της χώρας.

Τον Μάιο του 2010, η Ρωσία και η Τουρκία υπέγραψαν συμφωνία όπου μια θυγατρική της Rosatom, η Akkuyu NGS Elektrik Üretim Corp θα κατασκευάσει, θα κατέχει και θα λειτουργεί μια μονάδα παραγωγής ενέργειας στο Ακούγιου που θα περιλαμβάνει τέσσερις μονάδες VVER ισχύος 1.200 MW. Η συμφωνία επικυρώθηκε από το Τουρκικό Κοινοβούλιο τον Ιούλιο του 2010. Οι εργασίες μηχανικής και έρευνας στον χώρο ξεκίνησαν το 2011.

Το 2013, η ρωσική πυρηνική κατασκευαστική εταιρεία Atomstroyexport (ASE) και την τουρκική κατασκευαστική εταιρεία Ozdogu υπέγραψαν την σύμβαση προετοιμασίας του εργοταξίου για το προτεινόμενο πυρηνικό εργοστάσιο του Ακούγιου. Η σύμβαση περιλαμβάνει εργασίες εκσκαφής στο χώρο.

Η επίσημη τελετή εγκαινίων έλαβε χώρα τον Απρίλιο του 2015. Η κύρια κατασκευή ξεκίνησε το Μάρτιο του 2018 και η πρώτη μονάδα αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2023. Οι άλλες τρεις μονάδες αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το 2025. Η χρηματοδότηση παρέχεται από Ρώσους επενδυτές, με το 93% να προέρχεται από θυγατρική της Rosatom. Μέχρι και το 49% των μετοχών μπορούν να πωληθούν αργότερα σε άλλους επενδυτές.

Οι δυνητικοί επενδυτές είναι οι τουρκικές εταιρείες Park Teknik και Elektrik Üretim. Η Τουρκική Εταιρεία Εμπορίου Ηλεκτρικής Ενέργειας και Συμβάσεων έχει εγγυηθεί την αγορά του 70% της ενέργειας που θα παραχθεί από τις δύο πρώτες μονάδες και 30% από τις τρίτες και τέταρτες μονάδες πάνω από μια συμφωνία αγοράς με δεκαπενταετή ισχύ.

Η ηλεκτρική ενέργεια θα αγοραστεί στην τιμή των 12.35 αμερικανικών σεντς ανά kWh και η υπόλοιπη ενέργεια θα πωλείται στην αγορά από τον παραγωγό. Η πιο σημαντική ένσταση είναι ότι το Μπουγιουκετσελί και οι γύρω ακτές μπορεί να χάσουν το τουριστικό δυναμικό μετά την υλοποίηση του έργου. Οι κάτοικοι του Μπουγιουκετσελί ανησυχούν ότι ο ήδη χαμηλός πληθυσμός της πόλης μπορεί να μειωθεί περαιτέρω και η πόλη και μπορεί να χάσει το καθεστώς δήμου. Ωστόσο, ο πρόεδρος του εμπορικού συμβουλίου του δήμου Αλπέρ Γκουρσόι πρόσθεσε επίσης ότι η πυρηνική ενέργεια είναι απαραίτητη για την οικονομία και ότι η κατασκευή ενός τόσο μεγάλου εγκαταστάσεις μπορεί να ωφελήσει οικονομικά την πόλη.

Στις 17 Απριλίου 2011, σχηματίστηκε ανθρώπινη αλυσίδα στην Μερσίνη για να διαμαρτυρηθεί κατά της απόφασης. Προγραμματίστηκαν 30 θέσεις για τον σχηματισμό αλυσίδων κατά μήκος της εθνικής οδού που συνδέει τη Μερσίνη με το Ακούγιου. Αλλά η συμμετοχή ήταν μεγαλύτερη από την αναμενόμενη και αρκετές από αυτές τις αλυσίδες συγχωνεύθηκαν. Το ανατολικό άκρο της αλυσίδας ήταν στο κέντρο της Μερσίνης και έφθασε τα 20 χιλιόμετρα δυτικά κατά μήκος της εθνικής οδού χωρίς διακοπή.

Επίσης συμμετείχαν και οι οικισμοί στο δυτικό μέρος της αλυσίδας συμπεριλαμβανομένων των επαρχιακών κέντρων Σιλίφκε και Ερντεμλί, καθώς και το Μπουγιουκετσελί, η πλησιέστερη πόλη στο εργοστάσιο. Στις 12 Ιανουαρίου 2015, αναφέρθηκε ότι οι υπογραφές των ειδικών για μια έκθεση για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του έργου κυρωμένη από τη κυβέρνηση είχαν πλαστογραφηθεί. Οι ειδικοί είχαν παραιτηθεί έξι μήνες πριν από την υποβολή της και η εταιρεία που ανέλαβε την εκπόνηση της έκθεσης είχε κάνει τότε μονομερείς αλλαγές στην έκθεση.

ΥΠΟΒΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Απάντηση

ΑΜΥΝΑ

Μακρόν σε Μέρκελ | Φτάσαμε ένα βήμα πριν ανοίξουμε πυρ με Τούρκους

Δημοσιεύτηκε

στις

«Φτάσαμε στο παρά ένα από ένα πολεμικό επεισόδιο με αληθινά πυρά μεταξύ γαλλικού και τουρκικού ναυτικού» – Δείτε το βίντεο

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν αποκάλυψε στην Γερμανίδα καγκελάριο Ανγκελα Μέρκελ πως «στο ναυτικό επεισόδιο στη Λιβύη φτάσαμε στο παρά ένα από ένα πολεμικό επεισόδιο με αληθινά πυρά μεταξύ γαλλικού και τουρκικού ναυτικού στη Μεσόγειο», όπως αποκάλυψε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Open. Ο ίδιος σημείωσε ότι είναι οργισμένος με τα γεγονότα, πως πρέπει και η καγκελάριος της Γερμανίας να πάρει καθαρή θέση κατά της Τουρκίας και πως πρέπει να τοποθετηθεί για το ψευδοσύμφωνο που έχει υπογράψει η Άγκυρα με τη Λιβύη.

Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Στόλτεμπεργκ ανακοίνωσε ότι η Συμμαχία θα διερευνήσει τις κατηγορίες του Παρισιού, ότι γαλλική φρεγάτα, που επιδίωκε να προσδιορίσει την ταυτότητα ενός φορτηγού πλοίου, το οποίο θεωρείτο ύποπτο για μεταφορά όπλων προς τη Λιβύη, αποτέλεσε αντικείμενο μιας «εξαιρετικά επιθετικής ενέργειας» εκ μέρους τουρκικών πλοίων.

Η Γαλλίδα υπουργός Ενόπλων Δυνάμεων Φλοράνς Παρλί έθεσε το θέμα στη διάρκεια συνάντησης των υπουργών Άμυνας των κρατών μελών του ΝΑΤΟ, σε μια περίοδο που οι δύο σύμμαχοι ανταλλάσσουν αιχμές για την κρίση στη Λιβύη, κατηγορώντας η μία την άλλη ότι στηρίζουν αντίπαλες πλευρές στον πόλεμο της βορειοαφρικανικής χώρας.

Το Παρίσι κατηγορεί την Άγκυρα για παραβίαση του εμπάργκο όπλων του ΟΗΕ. Η Τουρκία απορρίπτει τις γαλλικές κατηγορίες και αρνήθηκε ότι το συμβάν συνέβη, όπως περιγράφεται από τη Γαλλία. Η κυρία Παρλί τόνισε πως στις 10 Ιουνίου τουρκικά πολεμικά πλοία φώτισαν τρεις φορές με τα ραντάρ τους τη γαλλική φρεγάτα Courbet στην ανατολική Μεσόγειο.

Η Courbet βρισκόταν σε αποστολή του ΝΑΤΟ για να ελέγξει αν ένα τουρκικό πλοίο, το Cirkin, μετέφερε παράνομα όπλα στη Λιβύη καθώς απενεργοποίησε τον αναμεταδότη του, δεν προσδιόρισε την ταυτότητά του και δεν ανέφερε τον τελικό του προορισμό. Πρόσθεσε ότι κατά τη διάρκεια του συμβάντος οι Τούρκοι ναυτικοί φόρεσαν αλεξίσφαιρα γιλέκα και στάθηκαν φέροντας ελαφρά όπλα.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΑΜΥΝΑ

Ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος στη συνεδρίαση φορέων της PESCO και του EDIDP

Δημοσιεύτηκε

στις

Υπό την προεδρία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων «Ιωάννης Καποδίστριας» του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, συνάντηση εμπλεκομένων φορέων της Μόνιμης Διαρθρωμένης Συνεργασίας (PESCO) και του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Βιομηχανικής Ανάπτυξης στον τομέα της Άμυνας (EDIDP).

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης έγινε παρουσίαση των αποτελεσμάτων από τη συμμετοχή της χώρας στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Βιομηχανικής Ανάπτυξης στον τομέα της Άμυνας (EDIDP).

Εκτός από τον κ. Παναγιωτόπουλο, στη συνάντηση συμμετείχε το σύνολο της Πολιτικής και της Στρατιωτικής Ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ, οι υπεύθυνοι επιτελείς από τις Γενικές Διευθύνσεις του Υπουργείου και τα Γενικά Επιτελεία, καθώς και αρμόδιοι εκπρόσωποι των ελληνικών εταιριών που είναι επικεφαλής στις ευρωπαϊκές κοινοπραξίες που δημιουργήθηκαν και διεκδίκησαν με επιτυχία χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση τεσσάρων προγραμμάτων για την ανάπτυξη καινοτόμων αμυντικών συστημάτων.

Κατά την ομιλία του ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας υπογράμμισε τη σημασία της μεγάλης επιτυχίας που σημειώθηκε μετά τη συνεργασία μεταξύ του υπουργείου, της αμυντικής βιομηχανίας, των πανεπιστημιακών και ερευνητικών ιδρυμάτων.

Υπογράμμισε επίσης την ανάγκη επίτευξης συγκεκριμένου αποτελέσματος προς όφελος της χώρας. Ακολουθεί το κείμενο της παρέμβασης που έκανε ο κ. Παναγιωτόπουλος:

«Είναι χαρά μας να σας υποδεχόμαστε εδώ με πλήρη εκπροσώπηση από τα Γενικά Επιτελεία. Ξέρω ότι η επιτυχία της Ελλάδας, να επιτύχει την έγκριση τεσσάρων υποβληθεισών προτάσεων από το EDIDP, ασφαλώς και οφείλεται σε δουλειά που έχει να κάνει με βάθος χρόνου. Δεν είναι χθεσινή υπόθεση, ούτε ήρθα εδώ να την καρπωθώ προσωπικά για λογαριασμό της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου. Κάθε άλλο!

Επειδή, ίσως να έχετε αντιληφθεί, εδώ πλέον καλούμαστε να πάρουμε σε πολύ συμπυκνωμένο χρόνο πάρα πολλές κρίσιμες αποφάσεις, να φύγουμε από μία περίοδο σχετικής ακινησίας ή υπερβολικής εξάρτησης από λόγια και εξαγγελίες αλλά ελάχιστες πράξεις. Τώρα είναι η ώρα των πράξεων. Δεν μπορούμε να χάσουμε άλλο χρόνο, δεν μπορούμε να αφήσουμε άλλο διάστημα να φύγει έτσι, πρέπει τώρα λοιπόν να κάνουμε πράγματα.

Ως Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία του Υπουργείου, είμαστε πλήρως συνειδητοποιημένοι και συντονισμένοι ως προς αυτό και προχωρούμε με πολύ ταχείς ρυθμούς γιατί, όπως σας είπα, οι συνθήκες είναι τέτοιες που δεν μπορούμε να δεχτούμε να χαθεί άλλος χρόνος. Έτσι και με την PESCO, έτσι και με το EDIDP!
Το ζητούμενο από δω και πέρα είναι πώς την εθνική επιτυχία έγκρισης τεσσάρων προτάσεων που υποβάλατε, σε συνέργεια μεταξύ ιδιωτικού τομέα, ακαδημαϊκής κοινότητας υπό την έγκριση των Επιτελείων όσον αφορά στην περιγραφή των απαιτήσεων, πώς αυτό θα μεταφραστεί, όχι σε ακόμα μία ερευνητική προσπάθεια, αλλά σε αποτέλεσμα, δηλαδή σε κάποιο τελικό προϊόν το οποίο θα τεθεί στη διάθεση μεταξύ άλλων και των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πήραμε την πρωτοβουλία να σας καλέσουμε εδώ, προκειμένου να καταθέσετε την άποψή σας. Κρατήστε ότι ως Υπουργείο, θέλουμε να ασκήσουμε πολύ εντατική εποπτεία με όρους όμως συνέργειας και βοήθειας, όχι αυστηρού ελέγχου. Ασφαλώς πρέπει να υπάρχει έλεγχος, αλλά το Υπουργείο είναι δεσμευμένο να υποστηρίξει αυτή την προσπάθεια και κάθε κομμάτι της, όμως πρέπει να υπάρχει αποτέλεσμα, διότι αν δεν υπάρξει αποτέλεσμα, η ζημιά από το ευτύχημα να εγκριθούν οι προτάσεις θα είναι πολύ μεγαλύτερη από το κέρδος της έγκρισης αυτών των προτάσεων και ενδεχομένως η πόρτα που άνοιξε τώρα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σε συνδυασμό με την πολύ μεγαλύτερη πόρτα που θα ανοίξει από την επόμενη προγραμματική περίοδο που ξέρετε πόσο τεράστιος αριθμός κονδυλίων θα αφιερωθεί προς την Άμυνα και την Ασφάλεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως στρατηγική πλέον στόχευση, η πόρτα αυτή θα κινδυνεύσει να κλείσει, αν δεν παραχθούν αποτελέσματα τώρα.

Επομένως πρέπει να εξασφαλίσουμε όλοι, ο καθένας από τη δική του οπτική γωνία με τη δική του προσέγγιση, ότι θα παραχθούν αποτελέσματα από την ερευνητική προσπάθεια που θα γίνει. Θυμίζω ότι πριν από 1-2 μήνες περίπου αποφασίσαμε στη σύσταση μιας ομάδας χάραξης Πολιτικής, στελεχωμένη από Στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων που αναφέρονται στο γραφείο του Υπουργού, προκειμένου όχι μόνο να παρακολουθήσουμε όλη την πορεία χρηματοδότησης και τις χρηματοδοτικές ευκαιρίες από την Ευρωπαϊκή Ένωση, αλλά να δημιουργήσουμε εντέλει με
νομοθετική παρέμβαση, τον ενδιάμεσο φορέα που θα είναι το αυτόνομο εργαλείο του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για να επεξεργάζεται και να υποβάλει προτάσεις για ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, φυσικά προτάσεις που αντανακλούν ευθέως στις ανάγκες και τις απαιτήσεις των Ενόπλων Δυνάμεων στην επόμενη προγραμματική περίοδο.

Αυτό θα είναι μία θεσμική κοσμογονία για το Υπουργείο, γιατί πλέον θα καταστεί, θα έλεγα, αυτόνομο και ανεξάρτητο, στο να μπορεί να υποβάλει τις δικές του προτάσεις που ανάγονται στην Άμυνα και την Ασφάλεια κυρίως. Ξέρετε καλύτερα από μένα ότι δεν μπορούν αυτές να αφορούν σε οπλικά συστήματα, αλλά δεν υπάρχουν μόνο τα οπλικά συστήματα στην Άμυνα και την Ασφάλεια, υπάρχει πλήθος άλλων ευκαιριώνmπου ανάγονται φυσικά στις νέες τεχνολογίες, επιτήρηση εποπτείας, κλπ, τις οποίες θα μπορούσαμε και πρέπει ως Υπουργείο να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο, δεδομένων των αναγκών, των συνθηκών και των προκλήσεων.

Για αυτόν το λόγο θα ήθελα
πραγματικά να έχουμε στενή επαφή και συνεργασία, εσείς η Ακαδημαϊκή Κοινότητα, ο
ιδιωτικός τομέας στον τομέα της Άμυνας. Είναι στρατηγική επιλογή μας να
εντατικοποιήσουμε την προσπάθεια για την ανάπτυξη της Αμυντικής Βιομηχανίας, το
διακηρύσσουμε σε όλους τους τόνους, αλλά δεν μένουμε μόνο σε επίπεδο
διακηρύξεων και εξαγγελιών, το κάνουμε και πράξη.
Όσοι παρακολουθείτε τι γίνεται στην Αμυντική Βιομηχανία της χώρας θα
διαπιστώσετε μικρές νίκες εδώ και εκεί, πολλά προβλήματα ασφαλώς, κάποια από
αυτά επιμένουν επικίνδυνα, όπως ας πούμε το πρόβλημα της ΕΑΒ. Ωστόσο δεν
πειράζει κι αυτό είναι στο χέρι μας να κάνουμε τα πάντα για να βελτιώσουμε την
κατάσταση, γιατί όχι, να απογειώσουμε τις δυνατότητες της Ελληνικής Αμυντικής
Βιομηχανίας, η οποία φυσικά δεν περιορίζεται μόνο σε εταιρείες που ελέγχονται από
το Δημόσιο, αλλά και στον Ιδιωτικό τομέα, ο οποίος είμαι σίγουρος ότι μπορεί πολλά
περισσότερα να προσφέρει.
Η βάση της λογικής μάλλον είναι πολύ δεδομένη, είναι ότι όταν μία χώρα σαν την
Ελλάδα είναι υποχρεωμένη να διατηρεί Ένοπλες Δυνάμεις σε αυτό το επίπεδο, αυτή
την ποιότητα, αυτή την επιχειρησιακή ετοιμότητα, λόγω των προκλήσεων που έχουμε
να αντιμετωπίσουμε, τότε αυτές οι Ένοπλες Δυνάμεις δεν μπορεί παρά να
υποστηρίζονται από μία Αμυντική Βιομηχανία που πραγματικά τις συνδράμει. Το ό,τι
δεν συνέβη αυτό, στο βαθμό που έπρεπε να έχει συμβεί μέχρι τώρα είναι ένα
πρόβλημα που εμείς τώρα καλούμαστε να εντοπίσουμε και να επιλύσουμε, αλλά
στόχος είναι να συμβεί και αν παρακολουθείτε τι συμβαίνει ας πούμε στα ναυπηγεία,
θα δείτε ότι η προσπάθεια αυτή εντατικοποιείται και θα υπάρχει και ένας άλλος
παράγοντας ο οποίος πρέπει να ληφθεί υπόψη. Πλέον έχουμε εκπεφρασμένο
ενδιαφέρον από πάρα πολλούς «παίκτες» εκτός Ελλάδας. Επομένως θα προκύψουν
κι άλλες ευκαιρίες για συνεργασίες, για συνέργειες εταιρειών που δραστηριοποιούνται
στο εσωτερικό της χώρας, μαζί με εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό,
με άμεσο αντίκτυπο στον τομέα της παραγωγής Αμυντικού Υλικού.
Όταν με το καλό το επιτρέψουν οι συνθήκες υγειονομικής φύσεως -πιστεύω ότι αυτό
θα γίνει από το τέλος αυτού του μήνα- θα έχουμε πάρα πολλές επισκέψεις από
ξένους «παίκτες», αρχής γενομένης με τους Ισραηλινούς που είδαμε πριν από δύο –
τρεις εβδομάδες και εξέφρασαν πολύ ζωηρό ενδιαφέρον για να έρθουν εδώ και να
συζητήσουμε προοπτικές εισόδου τους στην Ελλάδα με όρους συνέργειας βέβαια με
οίκους του εξωτερικού.
Δεν σας κρύβω ότι σε μία περίπτωση τουλάχιστον, το ενδιαφέρον που εκφράστηκε
από τους Ισραηλινούς έχει να κάνει και με την δική σας επιτυχία, ότι δηλαδή είχαμε
αυτήν την επιτυχία της έγκρισης των τεσσάρων προγραμμάτων του EDIDP και φυσικά
αυτό προσελκύει και το ενδιαφέρον των τρόπων που ήδη κατέχουν τεχνογνωσία σε
ορισμένα επίπεδα παραγωγής υλικού και θέλουν να αξιοποιήσουν αυτή την
αναδυόμενη ευκαιρία της συνέργειας, με εταιρείες μιας χώρας κράτους -μέλους της
Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχει πρόσβαση σε αυτά τα συστήματα (PESCO, EDIDP
κλπ), δεν είναι λοιπόν όπως καταλαβαίνετε φιλανθρωπική η πρόθεση, αλλά πρόθεση
αμοιβαίου οφέλους, από αυτό έχουμε να κερδίσουμε και πρέπει να βρούμε τον τρόπο
να οργανώσουμε το σύστημα έτσι ώστε να υπάρχει πραγματική πρόοδος και
πραγματικό αποτέλεσμα.

 

Όπως σας είπα είναι πάρα πολύ σημαντικό αυτή η ευκαιρία να μη σπαταληθεί ως ένα
ακόμα διάστημα στο οποίο θα διεξάγεται έρευνα, θα καταναλίσκονται ευρωπαϊκά
κονδύλια και τελικά στο τέλος αυτής προσπάθειας δεν θα υπάρχει κάτι απτό να
επιδειχθεί, διότι αν συμβεί αυτό, τότε σας λέω ότι τα πράγματα Θα δυσκολέψουν για
το μέλλον και δεν θέλω να δυσκολέψουν, θέλουμε να διευκολυνθούν ακόμα
περισσότερο, διότι αυτό συνεπάγεται όφελος για τις Ένοπλες Δυνάμεις.
Να δούμε λοιπόν, για να μην μακρηγορώ, μία προς μία τις προτάσεις σας, να δούμε
κατά πόσον οι προδιαγραφές των προϊόντων που καλείστε τώρα να αναπτύξετε
συμβαδίζουν με τις προδιαγραφές και τις απαιτήσεις των Επιτελείων και αυτό ένα
πολύ σημαντικό κομμάτι, εάν ή στο βαθμό που δεν συμβαδίζουν στο απόλυτο, να
συντονιστούμε για να τις προσαρμόσουμε και από κει και πέρα να έχετε στο μυαλό
σας, δεν είναι απαραίτητο τώρα να λύσουμε όλα τα ζητήματα, αλλά έχετε στο μυαλό
σας και στον προγραμματισμό σας να θέσουμε κάποια στοχοδιαγράμματα και
χρονοδιαγράμματα για να δούμε πώς πάμε από δω και πέρα.
Το Υπουργείο και η Στρατιωτική ηγεσία, δηλώνουμε ότι θέλουμε να συνδράμουμε την
προσπάθεια σας, δεν μπορεί να είναι διαφορετικό, αλλά αυτό θα γίνει με όρους
παραγωγής αποτελέσματος. Αποτελέσματος, το οποίο θα είναι μετρήσιμο, θα είναι
απτό και εξάλλου θα αξιολογηθεί από τους φορείς που ενέκριναν την πρόταση σας.
Κάθε τι άλλο για μένα θα είναι αποτυχία και θα είναι αποτυχία η οποία θα
υπονομεύσει και το μέλλον αυτών των προσπαθειών.
Επομένως, όσο πραγματικά χαιρόμαστε και ζητώ να το δεχτείτε αυτό πραγματικά,
είναι χαρά μας που σημειώθηκε αυτή η επιτυχία της έγκρισης των τεσσάρων
προτάσεων, άλλο τόσο έχουμε την υποχρέωση και την ευθύνη να εξασφαλίσουμε ότι,
από δω και πέρα θα πάμε με στιβαρά συγκεκριμένα βήματα και έχοντας κατά νου την
παραγωγή τελικού αποτελέσματος. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.
Καταλαβαίνετε ότι η Ευρώπη αρχίζει και βλέπει πολύ σοβαρά τον τομέα της Άμυνας
και της Ασφάλειας και ιδίως την χρηματοδότηση προγραμμάτων, που ανάγονται, στην
άμυνα και την ασφάλεια δεν μπορεί να είναι διαφορετικά, αυτό επιτάσσουν οι
συνθήκες, οι προκλήσεις για όλη την Ευρώπη όχι μόνο για την πατρίδα μας, αλλά
επειδή η Πατρίδα μας πάντα είχε έναν ορατό ρόλο σε αυτό το πλέγμα Άμυνας και
Ασφάλειας και λόγω των συνθηκών που εμείς αντιμετωπίζουμε, θα πρέπει τώρα να
βρούμε την ευκαιρία και να διαδραματίσουμε ένα ρόλο κεντρικό, σε αυτή την σε αυτή
τη συνθήκη, να είμαστε δηλαδή από τις χώρες που θα οδηγήσουν την προσπάθεια
για την δημιουργία ενός πλέγματος Ευρωπαϊκής Άμυνας και Ασφάλειας.
Και φυσικά σε όλο αυτό το σύστημα η PESCO και κατ’ επέκταση το EDIDP, νομίζω
ότι σιγά-σιγά βλέπουν τον ρόλο τους να αναβαθμίζεται, εκεί που κάποτε ήταν μία
παράγραφος, μία υποσημείωση στη συνθήκη της Λισαβόνας τώρα γίνεται κεντρικός
όρος, ο οποίος πρέπει να αναχθεί σε συγκεκριμένα αποτελέσματα. Θεωρώ λοιπόν
ότι, είναι μία ευκαιρία, τα προσόντα που έχει η χώρα μας, δηλαδή ενεργές
επιχειρησιακά έτοιμες, παρούσες Ένοπλες Δυνάμεις, ακαδημαϊκή κοινότητα με
εξαιρετικό έμψυχο δυναμικό ταλέντο, κάποια είδη συγκεκριμένα δείγματα γραφής ως
προς τις δυνατότητες αυτού του ταλέντου, έχω και εγώ προσωπικά υπόψη μου, αλλά
και έναν ιδιωτικό τομέα ζωντανό ενεργό στην Αμυντική Βιομηχανία, σε συνδυασμό με
τις εταιρίες που ελέγχονται από το Δημόσιο τομέα και εκεί θα δούμε τι παρεμβάσεις
πρέπει να κάνουμε σας διαβεβαιώνω, ότι ξοδεύουμε πάρα πολλές ώρες εδώ πέρα,

κάθε μέρα για να προσπαθούμε να δούμε τι θα κάνουμε με όλες αυτές τις εταιρείες,
πρέπει να τα συγκεράσουμε και να τα εκμεταλλευτούμε προς όφελος της χώρας.
Και το όφελος της χώρας είναι η παραγωγή Αμυντικού Υλικού εγχωρίως, με ό,τι αυτό
συνεπάγεται και φυσικά τις δυνατότητες. Δεν μπορούμε να γίνουμε από τη μία μέρα
στην άλλη Ισραήλ ασφαλώς, εξάλλου το Ισραήλ όπως ξέρετε έχει ένα προϋπολογισμό
στο Υπουργείο Άμυνας του, 36 δις ενώ εμείς έχουμε 530 εκατομμύρια. Η διαφορά
είναι χαοτική. Όμως μπορούμε, με μικρά βήματα να αρχίσουμε να παράγουμε κι εμείς
έργο, δεδομένου ότι στο παρελθόν είχαμε τέτοιες περιπτώσεις οι οποίες ενδεχομένως
για διάφορους λόγους που δεν είναι της παρούσης να αναλύσουμε, δεν μπορέσαμε
να εκμεταλλευτούμε.
Παράδειγμα στον τομέα των UAV’s, όπου η Ελλάδα έχει προϊόν εδώ και πάρα πολύ
καιρό πριν, όμως ακόμα συζητάμε, μετά από 30-40 χρόνια από το πρώτο προϊόν που
παράχθηκε, την ανάγκη να αποκτήσουμε το εθνικό UAV λόγω του ότι ενδεχομένως,
οι γείτονές μας έχουν κάνει μία πολύ πιο οργανωμένη μία πολύ συγκροτημένη
προσπάθεια, εδώ και πάρα πολύ καιρό και έχουν ήδη αναπτύξει το δικό τους στόλο,
δεν θα είναι ο διαφοροποιός παράγοντας είναι η παραγωγή του Εθνικού UAV, αλλά
νομίζω είναι ένας τομέας στον οποίο μπορούμε αρκετά γρήγορα να έχουμε
συγκεκριμένα αποτελέσματα.
Το έχουμε εξαγγείλει πρέπει να το οργανώσουμε. Και επειδή βλέπω τώρα να
αναπτύσσονται σιγά-σιγά οι συνθήκες να μπορεί να γίνει αυτή η οργάνωση, νομίζω
ότι πρέπει να εκμεταλλευτούμε αυτή την ευκαιρία, το λέω μόνο ως παράδειγμα επειδή
δεν είναι μόνο η υπόθεση του UAV και η πρόταση η συγκεκριμένη που έχει κατατεθεί
και οι άλλες οι προτάσεις σχετικά με την επιτήρηση σχετικά με την διαλειτουργικότητα,
σχετικά με την κυβερνοάμυνα, που είναι εξαιρετικά νομίζω, σημαντικό, δημιουργούν
πεδίο δόξης λαμπρό.
Πρέπει τώρα να σχεδιάσουμε, πώς θα πάμε σε μία διαδικασία όπου, θα
εκμεταλλευτούμε την ευκαιρία, θα υλοποιηθεί η πρόταση, θα αξιοποιήσουμε την
ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, αλλά θα παράξουμε και το τελικό αποτέλεσμα ή κάτι το
οποίο να κατευθύνει, σε ένα τελικό αποτέλεσμα.
Και πάλι συγχαρητήρια, κρατήστε ότι εμείς είμαστε εδώ για να σας συνδράμουμε, γιατί
πραγματικά είμαστε πάρα πολύ αποφασισμένοι, να προχωρήσουμε τώρα με
γρήγορα, συγκεκριμένα και μεθοδικά και αποτελεσματικά βήματα. Δεν μπορούμε να
κάνουμε διαφορετικά, όπως σας είπα οι συνθήκες το επιβάλλουν αλλά και ο τρόπος
που δουλεύουμε αν θέλετε, το επιτάσσει γιατί, είναι η ώρα των αποφάσεων και είναι η
ώρα θα έλεγα να οργανώσουμε την επόμενη μέρα και το μέλλον των Ενόπλων
Δυνάμεων, σε μας έλαχε αυτό το καθήκον, αυτή η δυσκολία, αλλά η δυσκολία είναι και
η πρόκληση για μένα είναι ευκαιρία, να αποδείξουμε ότι μπορούμε να το κάνουμε
τίποτα λιγότερο».

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΑΜΥΝΑ

Ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος στην τελετή ορκωμοσίας των νέων Ανθυποσμηναγών της Σχολής Ικάρων

Δημοσιεύτηκε

στις

Στην Αεροπορική Βάση Δεκελείας, στο Τατόι, πραγματοποιήθηκε σήμερα η τελετή ορκωμοσίας των νέων Ανθυποσμηναγών της Σχολής Ικάρων, παρουσία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου.

Τα ξίφη στους νέους Αξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας επέδωσε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Από τη Σχολή αποφοιτήσαν 59 Ανθυποσμηναγοί, εκ των οποίων 49 από την Ελλάδα (44 άνδρες, και 5 γυναίκες), 6 άνδρες από την Κύπρο, δύο άνδρες από την Ιορδανία, ένας άνδρας από το Μαυροβούνιο, μία γυναίκα από την Βοσνία-Ερζεγοβίνη.

Παρόντες στην τελετή ήταν επίσης ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής, ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΘΑ Αντώνιος Οικονόμου, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Γεώργιος Μπλιούμης, ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης και ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης ΠΝ.

Την ορκωμοσία των νέων Ανθυποσμηναγών παρακολούθησαν επίσης εκπρόσωποι της Βουλής των Ελλήνων, εκπρόσωποι της Εκκλησίας, της Περιφερειακής και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

ΑΜΥΝΑ

Ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος στην τελετή ορκωμοσίας των νέων Ανθυπολοχαγών

Δημοσιεύτηκε

στις

Στις εγκαταστάσεις της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων στη Βάρη Αττικής, πραγματοποιήθηκε σήμερα η τελετή ορκωμοσίας των νέων Ανθυπολοχαγών Τάξεως 2020 «Υποστράτηγος (ΠΖ) Κωνσταντίνος Δαβάκης» παρουσία του Υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Παναγιωτόπουλου.

Τα ξίφη στους νέους Αξιωματικούς του Ελληνικού Στρατού επέδωσε η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Από τη Σχολή αποφοιτήσαν 231 Ανθυπολοχαγοί, εκ των οποίων 191 από την Ελλάδα (166 άνδρες, και 25 γυναίκες), 36 άνδρες από την Κύπρο, τρεις άνδρες από την Αρμενία και ένας άνδρας από τη Βοσνία. Στα Όπλα συμπεριλαμβάνονται 156 εκ των οποίων 136 άνδρες και είκοσι γυναίκες ενώ 35 στα Σώματα εκ των οποίων τριάντα άνδρες και πέντε γυναίκες.

Παρόντες στην τελετή ήταν επίσης ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Κωνσταντίνος Φλώρος, ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Γεώργιος Μπλιούμης, ο Αρχηγός ΓΕΣ Αντιστράτηγος Χαράλαμπος Λαλούσης, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Στυλιανός Πετράκης ΠΝ, εκπρόσωπος της Βουλής, εκπρόσωποι των κομμάτων, εκπρόσωποι της Εκκλησίας, της Περιφερειακής και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

 

ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ

.

Monopolio Delivery

Δημοφιλή

Popular posts:

PABTEBOY ME GIATRO

Mladen Group 01

Mladen Group 02

Mladen Group 03

Mladen Group 04

Mladen Group 05

Mladen Group 06

Mladen Group 07

Mladen Group 08

Mladen Group 09

Mladen Group 10

Mladen Group 11

Mladen Group 12

Mladen Group 13

Mladen Group 14

Mladen Group 15

Mladen Group 16

Mladen Group 17

Mladen Group 18

Mladen Group 19

Free Group 01

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠIΣHΣ