Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Αυτά τα αυτοκίνητα δεν πληρώνουν Τέλη Κυκλοφορίας για το 2025

Πριν από λίγες ημέρες αναρτήθηκαν τα ειδοποιητήρια για τα Τέλη Κυκλοφορίας του 2025. Μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου, οι κάτοχοι οχημάτων πρέπει να καταβάλουν το απαιτούμενο ποσό – το αντίτιμο που θα πληρώσουν εξαρτάται από τον κυβισμό (παλιά αυτοκίνητα) και τις εκπομπές ρύπων (νέας τεχνολογίας οχήματα). 

Υπάρχουν κάποιες κατηγορίες οχημάτων οι οποίες απαλλάσσονται από τα Τέλη Κυκλοφορίας. Μερικές από αυτές τις περιπτώσεις είναι η απαλλαγή λόγω αναπηρίας και τα οχήματα που εκπέμπουν μηδενικούς ή ελάχιστους ρύπους (ηλεκτρικά – υβριδικά). Επιπλέον, εάν κάποιος θέσει το αυτοκίνητό του σε ακινησία εμπρόθεσμα, τότε δεν υποχρεούται να πληρώσει, ωσότου το κινήσει ξανά.

Πάμε να δούμε αναλυτικά κάποιες από τις κατηγορίες οχημάτων που δεν πληρώνουν τέλη:

Απαλλαγή από Τέλη Κυκλοφορίας λόγω αναπηρίας

Τα άτομα που εμπίπτουν σε συγκεκριμένες κατηγορίες αναπηρίας έχουν τη δυνατότητα να μην πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας. Δικαίωμα στην απαλλαγή, η οποία αφορά μόνο ένα όχημα, έχει παράλληλα και το πρόσωπο που ασκεί τη γονική μέριμνα.

Όπως επισημαίνεται και στην επίσημη ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, η απαλλαγή χορηγείται μόνο με την έκδοση σχετικής απόφασης του Προϊσταμένου της αρμόδιας ΔΟΥ και αφορά τα επόμενα έτη από την έκδοσή της και για όσα έτη ορίζει κατά περίπτωση.

Η απαλλαγή λόγω αναπηρίας αφορά τα οχήματα με κυλινδριμό κινητήρα μέχρι 1650 κυβικά εκατοστά και τα οχήματα με κυλινδρισμό μέχρι και 2650 κυβικά εκατοστά και 3650 κυβικά εκατοστά.

Πιο συγκεκριμένα:

α) οχήματα με κυλινδρισμό κινητήρα μέχρι 1650 κ.εκ., που ανήκουν:

αα)  στους αναπήρους πολέμου, αξιωματικούς και οπλίτες,

αβ) στους ανάπηρους αξιωματικούς και οπλίτες των τριών κλάδων των Ενόπλων δυνάμεων, στους αξιωματικούς και άνδρες των Σωμάτων ασφαλείας, στους αξιωματικούς και άνδρες του Πυροσβεστικού και Λιμενικού σώματος, στους άνδρες της Αγροφυλακής, καθώς και στους υπαλλήλους της Τελωνειακής Υπηρεσίας τους εντεταλμένους στη δίωξη του λαθρεμπορίου.

αγ) στους πολίτες που κατέστησαν ανάπηροι, κατά το από 21.4.1967 έως 23.7.1974 χρονικό διάστημα, συνεπεία της δράσεώς τους κατά του δικτατορικού καθεστώτος.

Σημείωση:

Κατ΄ εξαίρεση, τα επιβατικά αυτοκίνητα για τις ανωτέρω περιπτώσεις  παραπληγικών αναπήρων και των αναπήρων με αναπηρία 100%, δύνανται να έχουν κυλινδρισμό κινητήρα ανώτερο των 1650 κ. εκ.

αδ)στους ανάπηρους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης.

αε)στους ανάπηρους αγωνιστές του Δημοκρατικού Στρατού.

β) Στους ανάπηρους Έλληνες πολίτες και πολίτες άλλων κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης με κατοικία στην Ελλάδα, οι οποίοι:

βα) έχουν πλήρη παράλυση των κάτω ή άνω άκρων ή αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό αυτών ή

ββ) εμφανίζουν σοβαρή κινητική αναπηρία:

β1) του ενός ή και των δύο κάτω άκρων με ποσοστό αναπηρίας συνολικά όχι μικρότερο του 67%.

β2) του ενός ή και των δύο κάτω άκρων με συμμετοχή κινητικής αναπηρίας του ενός ή και των δύο άνω άκρων, με ποσοστό αναπηρίας συνολικά όχι μικρότερο του 67%, από το οποίο το 40%, τουλάχιστον, από το ένα κάτω άκρο.

βγ) πάσχουν από τύφλωση και από τους δύο οφθαλμούς με συνολικό ποσοστό αναπηρίας ογδόντα τοις εκατό (80 %) και άνω.

βδ) είναι νοητικά καθυστερημένοι με δείκτη νοημοσύνης κάτω του 40% ή

βε) πάσχουν από αυτισμό, εφόσον αυτός συνοδεύεται από επιληπτικές κρίσεις ή πνευματική καθυστέρηση ή οργανικό ψυχοσύνδρομο, οι οποίοι εξαιτίας των παθήσεων αυτών έχουν καταστεί ανάπηροι με συνολικό ποσοστό αναπηρίας από 67% και άνω, είναι ανίκανοι για εργασία και έχουν ανάγκη βοήθειας ή

βστ) πάσχουν από μεσογειακή αναιμία, δρεπανοκυτταρική ή μικροδρεπανοκυτταρική αναιμία ή

βζ) πάσχουν από νεφρική ή ηπατική ή πνευμονική ανεπάρκεια τελικού σταδίου ή είναι νεφροπαθείς ή ηπατοπαθείς ή καρδιοπαθείς, μεταμοσχευμένοι

βη) πάσχουν από συγγενή αιμορραγική διάθεση (αιμορροφιλία) ή κυστική ίνωση ή ομόζυγο κληρονομική υπερχοληστερολαιμία, οι οποίοι, εξαιτίας των παθήσεων αυτών, έχουν καταστεί ανάπηροι, με συνολικό ποσοστό αναπηρίας από εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και άνω, είναι ανίκανοι για εργασία και έχουν ανάγκη βοήθειας.

γ) Οχήματα με κυλινδρισμό κινητήρα μέχρι και 2650 κ.εκ. και 3650 κ.εκ., που ανήκουν:

Σε ανάπηρους πολίτες, οι οποίοι έχουν πλήρη παράλυση των κάτω άκρων ή αμφοτερόπλευρο ακρωτηριασμό αυτών, με ποσοστό αναπηρίας 80% και άνω, κατ’ εξαίρεση απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας για αυτοκίνητο μέχρι 2650 κ.εκ. και για ποσοστό αναπηρίας 100% μέχρι 3650 κ.εκ.

Απαλλαγή Τελών Κυκλοφορίας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Από τα Τέλη Κυκλοφορίας εξαιρούνται τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τα οχήματα αυτά εκπέμπουν μηδενικούς ρύπους και έτσι απαλλάσσονται, κάτι το οποίο μπορεί να αποτελέσει και ένα πολύ σημαντικό κίνητρο για όσους στραφούν σε τέτοιου είδους μονάδες στο μέλλον.

Στην περίπτωση των υβριδικών αυτοκινήτων τα πράγματα είναι εξίσου απλά. Και αυτό διότι τα Τέλη Κυκλοφορίας είναι μηδενικά έως ελάχιστα. Για παράδειγμα εάν ένα υβριδικό εκπέμπει 90 gr/km, τότε με βάση την ταξινόμηση (1/11/2010- 31/12/2020) ο κάτοχός του δεν θα πληρώσει, το ίδιο ισχύει εάν οι εκπομπές ρύπων είναι 122 gr/km.

Τι ισχύει σε περίπτωση που τεθεί το όχημα σε ακινησία

Στις 31 Δεκεμβρίου είναι η τελευταία ημέρα που οι οδηγοί καλούνται να πληρώσουν τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2025. Παράλληλα, εάν θέλουν να θέσουν το όχημά τους σε ακινησία μπορούν μόνο μέχρι τότε να το κάνουν.

Ωστόσο, με βάση τα όσα ισχύουν, εάν κάποιος θελήσει να κινήσει το αυτοκίνητό του ξανά σε προσωρινή βάση, θα χρειαστεί να καταβάλει το αντίστοιχο ποσό ή ολόκληρο το αντίτιμο των Τελών Κυκλοφορίας σε περίπτωση που πραγματοποιήσει οριστική άρση.

DNews Widget
Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Ξεκινά η ΑΑΔΕ τους ηλεκτρονικούς ελέγχους σε εκατομμύρια οχήματα – Ποιοι κινδυνεύουν με βαριά πρόστιμα

Σε πλήρη λειτουργία τίθεται από σήμερα, Δευτέρα 16 Ιουνίου, το νέο σύστημα ηλεκτρονικών διασταυρώσεων της ΑΑΔΕ, το οποίο στοχεύει στον εντοπισμό ιδιοκτητών οχημάτων που παραβιάζουν βασικές τους υποχρεώσεις. Στο μικροσκόπιο μπαίνουν όσοι δεν έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους, δεν τα έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) ή έχουν εκκρεμότητες με τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Το σύστημα αξιοποιεί το ηλεκτρονικό Μητρώο Οχημάτων που δημιουργήθηκε μετά την ενοποίηση διαφόρων βάσεων δεδομένων του Δημοσίου, όπως του Υπουργείου Οικονομικών και του Υπουργείου Μεταφορών. Οι διασταυρώσεις θα πραγματοποιούνται κάθε έξι μήνες, με στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και την καταπολέμηση της παραβατικότητας.

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί ο μεγάλος αριθμός οχημάτων που κυκλοφορούν χωρίς να έχουν περάσει ΚΤΕΟ, ο οποίος σύμφωνα με τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Ιδιωτικών ΚΤΕΟ φτάνει τα 3.000.000. Πολλά από αυτά αντιμετωπίζουν σοβαρά τεχνικά προβλήματα, καθιστώντας τα επικίνδυνα για την οδική ασφάλεια.

Παράλληλα, μεγάλο ζήτημα αποτελούν και τα ανασφάλιστα οχήματα, τα οποία προκαλούν σημαντικές οικονομικές επιβαρύνσεις μέσω του Επικουρικού Κεφαλαίου, το οποίο αποζημιώνει τις ζημιές και τους τραυματισμούς που προκύπτουν από αυτά.

Τα πρόστιμα για τους παραβάτες είναι ιδιαίτερα υψηλά:

  • Για παράλειψη ελέγχου ΚΤΕΟ, το πρόστιμο ανέρχεται στα 400 ευρώ, διπλασιάζεται σε περίπτωση υποτροπής και συνοδεύεται από αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.

  • Για ανασφάλιστα οχήματα, τα πρόστιμα κυμαίνονται από 250 ευρώ (δίκυκλα), 500 ευρώ (επιβατηγά) έως 1.000 ευρώ (λεωφορεία και φορτηγά δημόσιας χρήσης).

  • Για οφειλές στα Τέλη Κυκλοφορίας, το πρόστιμο ισούται με το ποσό των ανεξόφλητων τελών, συν το αντίστοιχο ποσό των ετήσιων τελών.

Η εφαρμογή του συστήματος στοχεύει στη συμμόρφωση των ιδιοκτητών ΙΧ, αλλά και στη διασφάλιση της οδικής ασφάλειας για όλους τους πολίτες.

Continue Reading

AUTOMOTO

Πέντε περιπτώσεις όπου η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να αρνηθεί την αποζημίωση

Η ύπαρξη ασφαλιστηρίου συμβολαίου δεν εγγυάται πάντα την καταβολή αποζημίωσης σε περίπτωση ατυχήματος. Υπάρχουν συγκεκριμένες περιπτώσεις όπου οι ασφαλιστικές εταιρείες διατηρούν το δικαίωμα να αρνηθούν την αποζημίωση. Παρακάτω παρουσιάζονται πέντε τέτοιες περιπτώσεις:

  1. Οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών ουσιών: Εάν αποδειχθεί ότι ο οδηγός βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ ή ναρκωτικών κατά τη στιγμή του ατυχήματος, η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να αρνηθεί την αποζημίωση. Αν και η εταιρεία ενδέχεται να καλύψει τις ζημιές του τρίτου εμπλεκόμενου, διατηρεί το δικαίωμα να στραφεί νομικά κατά του ασφαλισμένου για την ανάκτηση του ποσού που κατέβαλε.

  2. Οδήγηση με μη ενεργό δίπλωμα οδήγησης: Η οδήγηση χωρίς έγκυρο δίπλωμα, είτε επειδή δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαραίτητες εξετάσεις, είτε επειδή το δίπλωμα έχει λήξει ή έχει κατασχεθεί, μπορεί να οδηγήσει σε άρνηση αποζημίωσης από την ασφαλιστική εταιρεία.

  3. Έλλειψη Τεχνικού Ελέγχου ΚΤΕΟ: Το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) είναι υποχρεωτικό για όλα τα οχήματα. Εάν το όχημα δεν έχει περάσει τον απαιτούμενο τεχνικό έλεγχο και κριθεί ακατάλληλο για κυκλοφορία, η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να αρνηθεί την αποζημίωση σε περίπτωση ατυχήματος.

  4. Οδήγηση χωρίς πληρωμένα επασφάλιστρα: Σε περιπτώσεις όπου το όχημα οδηγείται από άτομο που δεν έχει δηλωθεί στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο, όπως νέοι οδηγοί ή άτομα εκτός των προβλεπόμενων ηλικιακών ορίων, και δεν έχουν καταβληθεί τα αντίστοιχα επασφάλιστρα, η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να αρνηθεί την αποζημίωση.

  5. Παράλειψη ενημέρωσης της ασφαλιστικής εταιρείας για σημαντικές αλλαγές: Η μη γνωστοποίηση σημαντικών αλλαγών, όπως η αλλαγή διεύθυνσης κατοικίας ή η μεταβίβαση του οχήματος, μπορεί να αποτελέσει λόγο άρνησης αποζημίωσης από την ασφαλιστική εταιρεία.

Για να διασφαλιστεί η κάλυψη σε περίπτωση ατυχήματος, είναι σημαντικό οι ασφαλισμένοι να τηρούν όλες τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το ασφαλιστήριο συμβόλαιο και να ενημερώνουν την ασφαλιστική εταιρεία για οποιαδήποτε αλλαγή σχετική με το όχημα ή τον οδηγό.

DNews Widget
Continue Reading

AUTOMOTO

3η Τετρακίνητη Συνάντηση στο Σουφλί Έβρου

Για μία ακόμα χρονιά θα πραγματοποιηθεί η 3η Τετρακίνητη Συνάντηση από την Παρασκευή 7 Μαρτίου ως την Κυριακή 9 Μαρτίου, στο Σουφλί Έβρου.
Πρόκειται για μια εκπαιδευτική εξόρμηση, με σκοπό την ασφαλή οδήγηση εκτός δρόμου (χωμάτινο έδαφος) με αυτοκίνητα 4x4, στην ευρύτερη περιοχή του Σουφλίου. Όπως το 2023 αλλά και το 2024, που άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις στους συμμετέχοντες από την Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, οι οποίοι έχουν αυξηθεί σε αριθμό, έτσι και φέτος, σκοπός της δράσης είναι να γνωρίσουν οι τετρακίνητοι, οδηγικές συμπεριφορές, συμβουλές για την οδήγηση εκτός δρόμου.
Παράλληλα, μέσα από αυτές τις διαδρομές οι συμμετέχοντες θα γνωρίσουν τις ομορφιές την περιοχή, τονώνοντας την τοπική κοινωνία και την αγορά, κάτι που έχει ανάγκη ο επιχειρηματικός κόσμος της περιοχής μας.
https://action-evros.gr/wp-content/uploads/2025/01/viber_image_2025-01-06_01-24-04-080-640x906.jpg
DNews Widget
Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
text about elections

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en