Quantcast
Connect with us

AUTOMOTO

Αυτά είναι τα αυτοκίνητα diesel που θα «κόβει» το ΚΤΕΟ από Τρίτη

Νέα εγκύκλιος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τα ΚΤΕΟ και την λειτουργία τους εφιστά την προσοχή των ελεγκτών για τη διαπίστωση ύπαρξης του φίλτρου μικροσωματιδίων.

Ειδικότερα στην εγκύκλιο ξεκαθαρίζεται πως οι Ελεγκτές των ΚΤΕΟ πρέπει να παρακολουθήσουν συμπληρωματική επιμόρφωση για να ανανεώσουν το Πιστοποιητικό τους. Ωστόσο το άκρως ενδιαφέρον σημείο της εγκυκλίου αφορά στα πετρελαιοκίνητα οχήματα και ειδικότερα στα φίλτρα συγκράτησης μικροσωματιδίων!

Όπως επισημαίνεται στην εγκύκλιο: «Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμη φορά την ανάγκη να δίδεται μεγάλη προσοχή στον διεξοδικότερο έλεγχο του συστήματος εξάτμισης των οχημάτων diesel, για τη διαπίστωση ύπαρξης του φίλτρου μικροσωματιδίων πετρελαίου DPF, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του προβλήματος σχετικά με την αφαίρεση του φίλτρου αυτού».

Επίσης πλέον δεν θα θεωρείται Επικίνδυνη Έλλειψη αλλά Σοβαρή θέματα που μπορεί να προκύψουν από τον αριθμό πλαισίου ή τις πινακίδες κυκλοφορίας.

Παράλληλα ξεκαθαρίζεται πως τα απορριμματοφόρα των Δήμων άνω των 3,5 τόνων πρέπει μα φέρουν ταχογράφους καθώς η λειτουργία τους είναι υποχρεωτική σε αυτή την κατηγορία οχημάτων.

Ολόκληρη η Εγκύκλιος

Η εγκύκλιος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «Ύλη συμπληρωματικής επιμόρφωσης ελεγκτικού προσωπικού ΚΤΕΟ για το έτος 2019

ΣΧΕΤ: Η κ.υα 49462/538/18/2019 (Β’ 1172) «Επιμόρφωση και πιστοποίηση του ελεγκτικού προσωπικού των Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ»

Α. Σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 3 του άρθρου 6 της ανωτέρω σχετικής κ.υα, για την ανανέωση του Πιστοποιητικού Ελεγκτή ΚΤΕΟ, ο κάτοχός του υποχρεούται να παρακολουθήσει συμπληρωματική επιμόρφωση και στη συνέχεια να εφοδιασθεί με «βεβαίωση συμπληρωματικής επιμόρφωσης ελεγκτή ΚΤΕΟ». Η βεβαίωση αυτή έχει διάρκεια ισχύος μέχρι την 31η Δεκεμβρίου του επόμενου έτους και χορηγείται στον ελεγκτή ύστερα από υποχρεωτική παρακολούθηση συμπληρωματικής επιμόρφωσης διάρκειας 24 ωρών και ανανεώνεται ανά έτος κατά τον ίδιο τρόπο.

Για το έτος 2019 η προτεινόμενη εκπαιδευτική ύλη συμπληρωματικής επιμόρφωσης περιλαμβάνει τα ακόλουθα σημεία:

ΥΑ – Κ.ΥΑ

1.Η με αριθμ. πρωτ. οικ. 892/19/2019 (Β΄221) κυα «Διαδικασία ακινητοποίησης οχημάτων στα Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) σε περίπτωση διαπίστωσης επικίνδυνων ελλείψεων».

Με την ανωτέρω κυα καθορίστηκε η διαδικασία ακινητοποίησης των οχημάτων στα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ σε περίπτωση διαπίστωσης επικίνδυνων ελλείψεων με αφαίρεση επιτόπου των στοιχείων κυκλοφορίας (άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας) από αστυνομικό όργανο το οποίο ειδοποιείται από το ΚΤΕΟ.

2.Η με αριθμ. πρωτ. 49462/538/18/2019 (Β΄1172) κυα «Επιμόρφωση και πιστοποίηση του ελεγκτικού προσωπικού των Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ» ΑΔΑ:6ΑΦΖ465ΧΘΞ-37Τ

Με την ανωτέρω κυα διαμορφώθηκαν νέες διατάξεις για την επιμόρφωση και πιστοποίηση του ελεγκτικού προσωπικού των Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ και αφορούν μεταξύ άλλων τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για την συμμετοχή στις θεωρητικές εξετάσεις, τη διαδικασία των θεωρητικών εξετάσεων, την πιστοποίηση (έκδοση αντίστοιχων πιστοποιητικών), την ανανέωση του πιστοποιητικού με την διαδικασία της συμπληρωματικής επιμόρφωσης και την απαραίτητη ύλη.

3.Η με αριθμ. πρωτ. οικ. 19111/192/2019 (Β΄1003) υα «Καθορισμός τρόπου, διαδικασίας και πιστοποίησης διενέργειας του Τεχνικού Ελέγχου (περιοδικού, έκτακτου, εκούσιου) των οχημάτων στα Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ)» ΑΔΑ:ΩΡΓΖ465ΧΘΞ-ΘΑ3

Με την ανωτέρω υα κωδικοποιήθηκαν ισχύουσες διατάξεις της με αριθμ. πρωτ. 44800/123/1985 (Β’ 781) υα για τον περιοδικό, εκούσιο και έκτακτο έλεγχο λαμβάνοντας υπόψη τα σημεία ελέγχου της οδηγίας 2014/45/ΕΕ με την κατάργηση ή/και ενσωμάτωση πολλών υα που ίσχυαν από το 1985 και ενσωματώθηκαν πολλές ισχύουσες διατάξεις, απαντήσεις ερμηνείες που είχαν με εγκυκλίους της Υπηρεσίας δοθεί σε συνέχεια ερωτημάτων πολιτών, Υπηρεσιών και Φορέων Ελέγχου. Στην απόφαση αυτή:

– Εκτός από τα σημεία ελέγχου που τίθενται από την οδηγία 2014/45/ΕΕ ενσωματώνονται και οι εθνικοί κωδικοί για τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο οχημάτων σύμφωνα με την με αριθμ. πρωτ. 44800/123/1985 (Β’ 781) υα καθώς και των οχημάτων με LPG/CNG, μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων και ευπαθών τροφίμων και των μοτοσικλετών

– Ενσωματώνονται ο εκούσιος και έκτακτος έλεγχος

– Ενσωματώνονται τα έντυπα των Δελτίων Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) τόσο των Δημοσίων όσο και των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, το Πρακτικό Εκούσιου Τεχνικού Ελέγχου (ΠΕΤΕ) καθώς και το Ενδεικτικό Σήμα Τεχνικού Ελέγχου (ΕΣΤΕ)

– Καταγράφηκαν τα απαραίτητα δικαιολογητικά που επιδεικνύονται στο ΚΤΕΟ

– Διευκρινίζεται η ισχύς των ΔΤΕ

– Επαναδιατυπώνονται οι περιπτώσεις για την απαλλαγή καταβολής τέλους για εκπρόθεσμο έλεγχο  λόγω ανωτέρας βίας

– Αλλάζει η διαδικασία αποκατάστασης της έλλειψης σχετικά με θέματα του αριθμού πλαισίου και των πινακίδων κυκλοφορίας (λόγω αλλαγής της έλλειψης από Επικίνδυνη σε Σοβαρή)

– Καθορίζεται εκ νέου ο ελάχιστος χρόνος ελέγχου διενέργειας των περιοδικών ελέγχων

– Ρυθμίζεται το θέμα του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων που ενώ χρησιμοποιούνται αποκλειστικά σε μικρά νησιά και εξαιρούνται από τον τεχνικό έλεγχο, κυκλοφορούν εκτός των νησιών αυτών

– Ορίζεται η διαδικασία αναγνώρισης Πιστοποιητικού Τεχνικού Ελέγχου που εκδίδει χώρα της ΕΕ.

4.Η με αριθμ. πρωτ. οικ. 53116/540/2019 (Β΄2832) υα ‘’Τροποποίηση της υα με αριθμ. πρωτ. οικ. 24996/2840/2011 (Β΄1123) «Τεχνικές προδιαγραφές συστήματος μηχανογράφησης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Συγκέντρωση επεξεργασία και αποστολή στοιχείων των διενεργούμενων τεχνικών ελέγχων»’’ ΑΔΑ:ΩΖΣΣ465ΧΘΞ-ΡΧΧ

Με την ανωτέρω υα συμπληρώνονται διατάξεις της με αριθμ. πρωτ. 24996/2840/2011 υα της μηχανογράφησης των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ με την προσθήκη μιας επιπλέον φωτογραφίας του μετρητή χιλιομέτρων (κοντέρ) και την καταγραφή στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) όλων των ενδείξεών του λαμβάνοντας υπόψη το ιστορικό των τεχνικών ελέγχων από το ιστορικό αρχείο.

5.Η με αριθμ. πρωτ.οικ. 53118/542/2019 (Β΄2748) υα ‘’Τροποποίηση της υα με αριθμ. πρωτ. οικ. 20794/2222/2012 (Β΄1446) «Καθορισμός των όρων και προϋποθέσεων της ορθής λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ»’’ ΑΔΑ:Ω7ΨΨ465ΧΘΞ-Μ5Υ

Με την ανωτέρω υα συμπληρώνονται διατάξεις της υα 24996/2840/2011 της μηχανογράφησης των Δημοσίων ΚΤΕΟ με την προσθήκη μίας (1) επιπλέον φωτογραφίας του μετρητή χιλιομέτρων (κοντέρ) και την καταγραφή στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) όλων των ενδείξεών του λαμβάνοντας υπόψη το ιστορικό των τεχνικών ελέγχων από το ιστορικό αρχείο.

6.Η με αριθμ. πρωτ. οικ. 70959/767/2019 (Β΄3593) υα ‘’Τροποποίηση της με αριθμ. πρωτ. οικ. 19111/192/2019 (Β΄1003) υπουργικής απόφασης «Καθορισμός τρόπου, διαδικασίας και πιστοποίησης διενέργειας του Τεχνικού Ελέγχου (περιοδικού, έκτακτου, εκούσιου) των οχημάτων στα Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) »’’ ΑΔΑ:Ω3ΝΗ465ΧΘΞ-ΟΨ5

Με την ανωτέρω υα τροποποιήθηκε το άρθρο 12 της με αριθμ. πρωτ. οικ. 19111/192/2019 (Β΄1003) υα όσον αφορά στην ενημέρωση της αρμόδιας Υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας από τα ΚΤΕΟ όταν παρατηρείται εμφανής παραποίηση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων μόνο όταν το επιθυμεί ο ενδιαφερόμενος.

7.Η με αριθμ. πρωτ. 74368/861/2019 (Β΄ 3975) υα ‘’Τροποποίηση των υπουργικών αποφάσεων :

1) με αριθμ. πρωτ. οικ. 19111/192/2019 «Καθορισμός τρόπου, διαδικασίας και πιστοποίησης διενέργειας  του Τεχνικού Ελέγχου (περιοδικού, έκτακτου, εκούσιου) των οχημάτων στα Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ) (Β΄1003) » όπως ισχύει

2) με αριθμ. πρωτ. οικ. 24996/2840/2011 ‘’Τεχνικές προδιαγραφές συστήματος μηχανογράφησης Ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Συγκέντρωση επεξεργασία και αποστολή στοιχείων των διενεργούμενων τεχνικών  Ελέγχων’’ (Β΄1123), όπως ισχύει

3) με αριθμ. πρωτ. 20794/2222/2012 «Καθορισμός των όρων και προϋποθέσεων της ορθής λειτουργίας των Δημοσίων ΚΤΕΟ» (Β΄1466), όπως ισχύει. ΑΔΑ:Ω3ΛΝ465ΧΘΞ-0ΗΛ

Με την ανωτέρω υα:

– Καταργείται η προσθήκη τεκμαρτών χιλιομέτρων όταν υπάρχει εμφανής παραποίηση του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων

– Δεν σημειώνεται Σοβαρή Έλλειψη αλλά η έλλειψη αυτή αποκαθίσταται με την εκτύπωση επί του Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) όλων των ενδείξεων του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων από το ιστορικό του τεχνικού ελέγχου του οχήματος υπό μορφή πίνακα «Αριθμός ΔΤΕ» – «Ημερομηνία» – «Ένδειξη μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων»

– Σημειώνεται παρατήρηση «Μείωση ένδειξης μετρητή διανυθέντων χλμ. μεταξύ των ελέγχων ../../… και ../../…»

– Ενημερώνεται ο ενδιαφερόμενος για το πρόβλημα της ανακολουθίας και εφόσον επιθυμεί ποινικές κυρώσεις (για απάτη εις βάρος του) πρέπει να υποβάλλει στο ΚΤΕΟ σχετική υπεύθυνη δήλωση

8.Η με αριθμ. πρωτ. Γ4/46264/2389/2019 (Β΄ 2448) υα ‘’Τροποποίηση της υπουργικής απόφασης ΣΤ 29900/77

«Περί της διαδικασίας εκδόσεως των εγκρίσεων, για κυκλοφορία στη Ελλάδα αυτοκινήτων οχημάτων κ.λπ.» (Β΄1318) ΑΔΑ:ΨΒ ΖΠ465ΧΘΞ-ΘΔ5

Με την ανωτέρω υα ρυθμίζεται το θέμα κυκλοφορίας βυτιοφόρων οχημάτων μεταφοράς υγρών καυσίμων με χωρητικότητα δεξαμενής μικρότερη ή ίση των χιλίων (1 000) λίτρων μέχρι 31-12-2029. Επίσης καθορίζεται ο έλεγχος πρακτικού επιθεώρησης της δεξαμενής στο ΚΤΕΟ.

ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ

1.Η με αριθμ. πρωτ. οικ. 9764/103/5-2-2019 «Κοινοποίηση κοινής υπουργικής απόφασης» ΑΔΑ:94Θ2465ΧΘΞ-Τ98

Με την εγκύκλιο αυτή γίνεται ενημέρωση για το υπόδειγμα εγγράφου που χορηγεί Ιδιωτικό ΚΤΕΟ στον ενδιαφερόμενο σε περίπτωση ακινητοποίησης του οχήματος λόγω επικίνδυνων ελλείψεων

2.Η με αριθμ. πρωτ. οικ. 13240/137/15-2-2019 «Επιμόρφωση ελεγκτών ΚΤΕΟ για τεχνικούς ελέγχους οχημάτω LPG και CNG» ΑΔΑ: Ψ903465ΧΘΛΞ-9Ο9

Με την εγκύκλιο αυτή διευκρινίζεται ότι επειδή η απαιτούμενη εκπαιδευτική ύλη για την διενέργεια τεχνικών ελέγχων οχημάτων που χρησιμοποιούν LPG ή CNG περιλαμβάνεται στην ύλη της υα για την επιμόρφωση και πιστοποίηση των ελεγκτών ΚΤΕΟ δεν απαιτείται πλέον συμπληρωματική επιμόρφωση στους τομείς αυτούς.

3.Η με αριθμ. πρωτ. οικ. 29946/321/29-5-2019 ‘’Δημοσίευση υπουργικής απόφασης με αριθμ.πρωτ. οικ. 19111/192/6-3-2019 (Β΄1003) του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών «Καθορισμός τρόπου, διαδικασίας και πιστοποίησης διενέργειας του Τεχνικού Ελέγχου (περιοδικού, έκτακτου, εκούσιου) των οχημάτων στα Δημόσια και Ιδιωτικά Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου (ΚΤΕΟ)» ΑΔΑ:7ΝΙ9465ΧΘΞ-0ΙΞ

Με την εγκύκλιο αυτή δίδονται διευκρινίσεις για την εφαρμογή της με αριθμ. πρωτ. 19111/192/2019 υα. Ειδικότερα:

– Αναφέρεται η κωδικοποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας (από την έκδοση της με αριθμ. πρωτ. 44800/123/1985 υα και μετά) σχετικά με την τεχνικό έλεγχο των οχημάτων

– Παρατίθεται το προεκτυπωμένο ενημερωτικό κείμενο στην οπίσθια όψη του φύλλου Δελτίου Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ)

– Αναλύεται η διαδικασία για την προσθήκη τεκμαρτών χιλιομέτρων στην περίπτωση εμφανούς παραποίησης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων (διαδικασία που καταργείται με την έκδοση της με αριθμ. πρωτ. 74368/861/2019 υα

– Παρατίθεται υπόδειγμα ενημερωτικού σημειώματος που αποστέλλει το ΚΤΕΟ στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας όταν κατά τον έλεγχο ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί τις ποινικές κυρώσεις για ανακολουθία στις ενδείξεις του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων.

4.Η με αριθμ. πρωτ. οικ. 56180/570/11-7-2019 «Δημοσίευση των υπουργικών αποφάσεων α) με αριθμ. πρωτ. οικ. 53118/542/2019 (Β΄2748) και β) με αριθμ. πρωτ. οικ. 53116/540/2019 (Β΄2832)»

Με την εγκύκλιο αυτή ενημερώνονται τα ΚΤΕΟ (Δημόσια και Ιδιωτικά) ότι τροποποιήθηκαν οι αποφάσεις της μηχανογράφησης των ΚΤΕΟ προκειμένου να προσαρμοστούν στην ανάγκη της αυτόματης εκτύπωσης στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) των ενδείξεων του αριθμού διανυθέντων χιλιομέτρων από το ιστορικό των ενδείξεων του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων του οχήματος. Επίσης προστίθεται μια επιπλέον φωτογραφία του πίνακα οργάνων που αποστέλλεται στο Μηχανογραφικό Σύστημα του Υπουργείου.

5.Η με αριθμ. πρωτ. 57798/592/29-7-2019 «Διευκρίνηση για τα Δελτία Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) που χορηγούν τα ΚΤΕΟ» ΑΔΑ:6ΧΚ1465ΧΘΞ-7ΕΒ

Με την εγκύκλιο αυτή διευκρινίζονται θέματα που αφορούν τα Δελτία Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ), το απόθεμά τους, την έγκρισή τους το περιεχόμενό τους τόσο στη εμπρόσθια όσο και στην οπίσθια ενημερωτική σελίδα.

Διευκρινίζουμε ότι για το πρόσθετο φύλλο του ΔΤΕ που τυχόν συμπληρώνεται δεν απαιτείται έγκριση από την αρμόδια υπηρεσία.

6.Η με αριθμ. πρωτ. οικ. 74102/845/7-10-2019 «Δημοσίευση υπουργικής απόφασης» ΑΔΑ:Ω3ΝΗ465ΧΘΞ-ΟΨ5

Ενημέρωση των ενδιαφερομένων σχετικά με την δήλωση της επιθυμίας των ποινικών κυρώσεων που αφορούν στην εμφανή παραποίηση της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων (απάτη). Διευκρινίζεται ότι οι Υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών των Περιφερειών της χώρας διατηρούν αρχείο με τα αποστελλόμενα από το ΚΤΕΟ ενημερωτικά έγγραφα σχετικά με την παραποίηση των ενδείξεων των μετρητών διανυθέντων χιλιομέτρων έως ότου ζητηθούν από την αρμόδια εισαγγελία στην οποία ο ενδιαφερόμενος πρέπει να υποβάλλει έγκληση σύμφωνα με το άρθρο 51 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας, επειδή σύμφωνα με το άρθρο 405 του Ποινικού Κώδικα το αδίκημα της απάτης (άρθρο 386 του Ποινικού Κώδικα) δεν διώκεται αυτεπάγγελτα.

7.Η με αριθμ. πρωτ. αριθμ. 31421/333/10-5-2019 «Τοποθέτηση και χρήση ταχογράφου σε απορριματοφόρα οχήματα που ανήκουν σε Δήμους» ΑΔΑ: ΩΠΛΝ465ΧΘΞ-ΓΙΙ

Με την εγκύκλιο αυτή ενημερώνονται τα ΚΤΕΟ για την υποχρέωση ελέγχου του ταχογράφου σε απορριμματοφόρα οχήματα με ΜΑΜΦΟ άνω των 3,5 τόνων που ανήκουν σε Δήμους καθόσον με το αριθμ. αριθμ. Φ450/99593/3678/16-4-2019 έγγραφο της Δ/νσης Οδικών Εμπορευματικών Μεταφορών η τοποθέτηση και λειτουργία ταχογράφου στην κατηγορία αυτών των οχημάτων είναι υποχρεωτική.

8.Η με αριθμ. πρωτ. οικ. 32873/345/22-4-2019 ‘’Δημοσίευση κοινής υπουργικής απόφασης με αριθμ. πρωτ. 49462/538/18/9-4-2019 (Β΄1172) των Υπουργών Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και Υποδομών και Μεταφορών «Επιμόρφωση και πιστοποίηση του ελεγκτικού προσωπικού των Δημοσίων και Ιδιωτικών ΚΤΕΟ» ΑΔΑ: ΩΞ8Γ465ΧΘΞ-ΜΤ3

Με την εγκύκλιο αυτή γίνεται ενημέρωση σχετικά με τη δημοσίευση της απόφασης για την επιμόρφωση και πιστοποίηση του ελεγκτικού προσωπικού των ΚΤΕΟ και διευκρινίζονται θέματα που αφορούν την υποβολή αιτήσεων για τη συμμετοχή στις θεωρητικές εξετάσεις ελεγκτών ΚΤΕΟ, και της εφαρμογής των μεταβατικών διατάξεων.

9.Η με αριθμ. πρωτ. οικ. 67157/708/6-9-2019 «Αναγγελία έναρξης λειτουργίας ΙΚΤΕΟ» ΑΔΑ:68Ρ7465ΧΘΞ-ΞΗΑ

Η εγκύκλιος αφορά στην ίδρυση ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Διευκρινίζεται η υποβολή δικαιολογητικών για την αναγγελία λειτουργίας ΙΚΤΕΟ και τη χορήγηση βεβαίωσης με διετή ισχύ με δικαίωμα ανανέωσης για 2 έτη ακόμη.

10.Η με αριθμ. πρωτ. οικ. Γ2/51909/2686/26-6-2019 «Δημοσίευση απόφασης περί ζητημάτων ταξινόμησης οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων εμπορευμάτων ADR»

Με την παρούσα γίνεται ενημέρωση για την ταξινόμηση βυτιοφόρων οχημάτων με δεξαμενή χωρητικότητας ≤ 1 000 λίτρων και τους περιορισμούς στη χρήση βυτιοφόρων μεταφοράς υγρών καυσίμων με δεξαμενή ≤ 1 000 λίτρων τα οποία έχουν ήδη ταξινομηθεί ή πρόκειται να ταξινομηθούν έως 30-9-2019.

ΑΠΑΝΤΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΜΕ ΓΕΝΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

1.Το με αριθμ. πρωτ. 3556/51/19-3-2019 «Τεχνικός έλεγχος οχημάτων κλειστού χώρου»

2.Το με αριθμ. πρωτ. 9817/756/05/24-3-2005 «Τοποθέτηση ‘’εργάτη’’ επί οχήματος»

3.Το με αριθμ. πρωτ. 42976/444/10-6-2019 «Τεχνικός έλεγχος οχημάτων με προσωρινή άδεια κυκλοφορίας τελωνείου»

4.Το με αριθμ. πρωτ. 56418/574/23-7-2019 «Ισχύς πιστοποιητικού ελεγκτή Δ.ΚΤΕΟ»

5.Το με αριθμ. πρωτ. 69017/734/8-10-2019 «Τεχνικός έλεγχος οχημάτων»

6.Το με αριθμ. πρωτ. Γ4/60761/3035/6-9-2019 «Περιοδικός τεχνικός έλεγχος σε βυτιοφόρα με δεξαμενή ≤ 1 000 λίτρων

Β. Επειδή κατά την εφαρμογή της με αριθμ. πρωτ. 19111/192/2019 (Β΄1003) υα και όσον αφορά στον έλεγχο των ενδείξεων μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων που αναγράφονται επί των Δελτίων Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) οχημάτων διαπιστώθηκε ότι στο παρελθόν είχαν γίνει πολλά λάθη στην καταγραφή τους (π.χ. αναγραφή των μέτρων ως χιλιομέτρων, μετατροπή των μιλίων σε χιλιόμετρα, ο κατ΄ εκτίμηση μηδενισμός σε κοντέρ κ.λπ.), πρέπει οι ελεγκτές να επιδεικνύουν την πρέπουσα προσοχή κατά την αναγραφή της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων στο ΔΤΕ.

Γ. Για την εφαρμογή της κυα οικ. 37152/2620/2017 (Β’ 1849) «Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Α-33824/2683/30-9-2004 (Β’ 1514) κυα σχετικά με τα έγγραφα κυκλοφορίας οχημάτων όπως θεσπίστηκαν με την οδηγία 1999/37/ΕΚ, για την ενσωμάτωση στο ελληνικό δίκαιο της οδηγίας 2014/46/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 3ης Απριλίου 2014», δημιουργήθηκε από την Υπηρεσία Υποστήριξης Πληροφορικής και Ηλεκτρονικών Συστημάτων διαδικτυακή υπηρεσία (web service). Μέσω αυτής αποστέλλονται στοιχεία όταν αφαιρούνται και επαναχορηγούνται τα στοιχεία κυκλοφορίας σε όχημα για το οποίο εκδίδεται κατά τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου (ΔΤΕ) με επικίνδυνη έλλειψη. (βλέπε εγκύκλιο οικ. 37178/387/14-5-2018 ΑΔΑ : Ψ8Α7465ΧΘΞ-Μ0Α).

Δ. Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμη φορά την ανάγκη να δίδεται μεγάλη προσοχή στον διεξοδικότερο έλεγχο του συστήματος εξάτμισης των οχημάτων diesel, για τη διαπίστωση ύπαρξης του φίλτρου μικροσωματιδίων πετρελαίου DPF, στο πλαίσιο αντιμετώπισης του προβλήματος σχετικά με την αφαίρεση του φίλτρου αυτού.»

Click to comment

Απάντηση

AUTOMOTO

Έρχονται φωτοβολταϊκά και για μπαλκόνια…..

Από τα φωτοβολταϊκά στις ταράτσες, η startup Solartech Solutions Srl με έδρα την Ιταλία αναπτύσσει νέες ηλιακές μονάδες κατάλληλες για πιο χαμηλούς ορόφους κτιρίων , ακόμα και μπαλκόνια και βεράντες. «Η μονάδα μπορεί να εγκατασταθεί σε λιγότερο από 10 λεπτά», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο περιοδικό pv.

« Το πάνελ 350 W αποτελείται από 60 υψηλής απόδοσης πλήρως μαύρες κυψέλες M6 TOPCon και παράγεται στο εργοστάσιό μας στο Tolmezzo, στη βόρεια ιταλική επαρχία Udine». Οι συγκεκριμένες μονάδες iCarus διαστάσεις 165 mm x 197 mm x 31 mm και ζυγίζουν 7,6 kg. Δεν χρησιμοποιούν γυαλί και στις δύο πλευρές και καλύπτονται από ένα αντιανακλαστικό και αντιχαρακτικό σύνθετο υλικό.

Τα νέα προϊόντα διαθέτουν κουτιά διακλάδωσης IP68 και συνοδεύονται από 25 χρόνια εγγύηση απόδοσης και πενταετή εγγύηση προϊόντος.  «Η φιλική προς το χρήστη εφαρμογή μας σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε την καθημερινή παραγωγή και να παρακολουθείτε τις αποταμιεύσεις σας», τόνισε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η Fly Solartech Solutions Srl εδρεύει στο San Daniele del Friuli ,της Ιταλία;. Αυτή τη στιγμή κατέχει και λειτουργεί ένα εργοστάσιο ισχύος 40 MW στο Tolmezzo. Προσφέρει επίσης ελαφριά κυλινδρικά ηλιακά πάνελ που μπορούν να ενσωματωθούν σε φωτοβολταϊκούς στύλους φωτισμού δρόμου διαφορετικών μεγεθών.

energymag.gr

Continue Reading

AUTOMOTO

Ηλεκτρονικό «μάτι» της ΑΑΔΕ σε ανασφάλιστα οχήματα | Θα εντοπίζει και τα αυτοκίνητα δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ

Τρεις ανατροπές στο καθεστώς των οχημάτων έρχονται φέτος με την καθιέρωση νέου συστήματος βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας που προβλέπει την εφαρμογή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης εξόφλησής τους αλλά και την ενεργοποίηση ενός μόνιμου αυτόματου μηχανισμού εντοπισμού των οχημάτων τα οποία κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να είναι ασφαλισμένα ή και να έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο.

Οι παρεμβάσεις στο καθεστώς των οχημάτων περιλαμβάνονται στο σχέδιο δράσης του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών για το 2024 και αφορούν:

  1. Ανασφάλιστα οχήματα. Στα σκαριά βρίσκεται ένα νέο αυτόματο σύστημα ελέγχου και εντοπισμού των οχημάτων που κυκλοφορούν στην Ελλάδα χωρίς να είναι ασφαλισμένα. Μέσω μιας νέας πλατφόρμας η ΑΑΔΕ θα ελέγχει και θα εντοπίσει τα ανασφάλιστα οχήματα και θα επιβάλλει τα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες τους. Η πλατφόρμα θα περιλαμβάνει στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο της ΑΑΔΕ, το αρχείο κυκλοφορούντων οχημάτων που διαθέτει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, των κλεμμένων οχημάτων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του Υπουργείου Εσωτερικών, των ανακυκλωθέντων οχημάτων της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και των ασφαλισμένων οχημάτων του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων. Οι κάτοχοι ανασφάλιστων οχημάτων θα λάβουν «ραβασάκι» με το οποίο θα ενημερώνονται ότι το όχημά τους εντοπίστηκε να μην είναι ασφαλισμένο και θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμο με τη μορφή παραβόλου έως 250 ευρώ το οποίο θα πρέπει να καταβάλουν για να ασφαλίσουν στη συνέχεια το όχημά τους. Όσοι δεν συμμορφωθούν θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμο 500 ευρώ και διοικητικές και ποινικές κυρώσεις όπως αφαίρεση διπλώματος για 6 μήνες και αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.
  2. Τεχνικός έλεγχος στα ΚΤΕΟ. Μέσω του μόνιμου μηχανισμού ελέγχου για τα ανασφάλιστα οχήματα θα εντοπίζονται και τα οχήματα που δεν έχουν περάσει από υποχρεωτικό τεχνικό έλεγχο στα ΚΤΕΟ. Στους οδηγούς που αδιαφορούν και θα εντοπιστούν μετά την ηλεκτρονική διασταύρωση το πρόστιμο ανέρχεται σε 150 ευρώ ενώ αν διαπιστωθεί η παράβαση σε έλεγχο της Τροχαίας τότε το πρόστιμο ανέρχεται σε 400 ευρώ.
  3. Πρόστιμα για εκπρόθεσμη πληρωμή των τελών κυκλοφορίας. Σχεδιάζονται αλλαγές στο σύστημα βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας με βασικότερη την επιβολή κλιμακωτού προστίμου σε περίπτωση εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών. Σήμερα το πρόστιμο ανέρχεται στο διπλάσιο της αξίας των ετήσιων τελών ακόμα και εάν η πληρωμή των τελών καθυστερήσει κατά μια ημέρα. Με το νέο σύστημα το πρόστιμο θα κλιμακώνεται ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης εξόφλησης των τελών. Οσο νωρίτερα γίνει η εξόφληση μετά την λήξη της προθεσμίας τόσο μικρότερο θα είναι το πρόστιμο. Το μέτρο αυτό αναμένεται να εφαρμοστεί για τα τέλη κυκλοφορίας του 2025 τα οποία θα πρέπει να καταβληθούν μέχρι το τέλος του έτους. Για το 2024, οι ιδιοκτήτες οχημάτων έχουν το περιθώριο εμπρόθεσμης εξόφλησης των τελών κυκλοφορίας έως τις 29 Φεβρουαρίου 2024.

Continue Reading

AUTOMOTO

Μόνο έτσι γλιτώνετε τα Τέλη Κυκλοφορίας 2024

Η ΑΑΔΕ παρέχει σχετικές οδηγίες σχετικά με την διαδικασία online κατάθεσης ή άρσης των πινακίδων κυκλοφορίας.

Μόνο ένας τρόπος υπάρχει για να γλιτώσει κάποιος ιδιοκτήτης αυτοκινήτου ή δίκυκλου από την καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας 2024 και αυτός περιλαμβάνει την ψηφιακή ακινησία του οχήματος. Μόνο με αυτό τον τρόπο ο ιδιοκτήτης είναι καλυμμένος και δεν χρειάζεται να πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας ενώ αν θέλει να κινήσει το όχημά του εντός της επόμενης χρονιάς καταβάλλοντας αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας (ανάλογα με τους μήνες κυκλοφορίας του οχήματος) τότε θα πρέπει να περιμένει να δημοσιευθεί η σχετική τροποποιητική νομοθεσία.

Επίσης αν κάποιος προβεί σε ψηφιακή ακινησία του οχήματός του και οι Αρχές διαπιστώσουν ότι το κινεί παράνομα τότε το πρόστιμο ορίζεται στις 10.000 ευρώ ενώ παράλληλα ο ιδιοκτήτης θα πληρώσει και το διπλάσιο ποσό των ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας.

Σχετικά πάντως με την ψηφιακή ακινησία των οχημάτων η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων παρέχει τις σχετικές οδηγίες με την μορφή ερωτήσεων – απαντήσεων.

Θέλω να θέσω το όχημα μου σε ψηφιακή ακινησία. Ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Συνδέεστε στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (www.gov.gr) και ειδικότερα στην πλατφόρμα myCAR με τους κωδικούς Taxisnet.

Επιλέγετε «Ψηφιακή Ακινησία/Κυκλοφορία» όπου καταχωρείτε ή επιλέγετε τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος που επιθυμείτε να θέσετε σε ψηφιακή ακινησία.

Καταχωρείτε τα στοιχεία της διεύθυνσης ακινητοποίησης του οχήματος, δηλαδή τον ταχ.κωδ. της περιοχής, την οδό και τον αριθμό.

Επίσης δηλώνετε υπεύθυνα ότι ο χώρος στάθμευσης είναι, είτε ιδιόκτητος, είτε ενοικιασμένος ή παραχωρημένος.

Υποβάλετε την αίτησή σας και εφόσον είστε μοναδικός ιδιοκτήτης, το σύστημα σας δίνει αριθμό αίτησης και σας ενημερώνει ότι το όχημα έχει τεθεί σε ψηφιακή ακινησία.

Στην περίπτωση που υπάρχουν συνιδιοκτήτες, ενημερώνονται στην προσωποποιημένη πληροφόρηση για το αίτημα σας, το οποίο, με αντίστοιχη της προαναφερθείσας διαδικασίας, θα πρέπει να εγκρίνουν για να ολοκληρωθεί η διαδικασία.

Είναι δυνατή η θέση σε ψηφιακή ακινησία οποιουδήποτε οχήματος, ανεξάρτητα κατηγορίας και χρήσης;

Η ψηφιακή ακινησία επιτρέπεται μόνο για Επιβατικά Ι.Χ. και Δίκυκλα Ι.Χ., τα οποία βρίσκονται «σε κίνηση» και ο ιδιοκτήτης έχει την άδεια και τις πινακίδες κυκλοφορίας τους.

Υπάρχουν περιπτώσεις κατά τις οποίες θα πρέπει να απευθυνθώ στη Δ.Ο.Υ για να δηλώσω την ακινησία του οχήματος μου;

Στις παρακάτω περιπτώσεις η ακινησία δηλώνεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.:

(α) Κλοπής ή υπεξαίρεσης του οχήματος

(β) Κυκλοφορίας του οχήματος στο εξωτερικό

(γ) Μεταβίβασης του οχήματος η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί

(δ) Κατάσχεσης του οχήματος από δημόσια αρχή με τα στοιχεία κυκλοφορίας αυτού

(ε) Αφαίρεσης των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος από δημόσια αρχή

(στ) Παράδοσης στις εγκαταστάσεις της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος (ΕΔΟΕ) με σκοπό την οριστική διαγραφή του με ανακύκλωση

(ζ) Ολοσχερούς καταστροφής του οχήματος λόγω πυρκαγιάς ή άλλης αιτίας

(η) Πλειστηριασμού του οχήματος

(θ) Αποξένωσης του ιδιοκτήτη ή κατόχου από το όχημα, όπως στην περίπτωση περισυλλογής του από το Δήμο ως εγκαταλελειμμένου

(ι) Κάθε άλλη περίπτωση όπου ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος δεν έχει στην κατοχή του είτε το όχημα είτε τα στοιχεία κυκλοφορίας του (άδεια και πινακίδες).

(ζ) Θανάτου του ιδιοκτήτη του οχήματος, όπου η ακινησία δηλώνετε από τους κληρονόμους του (εφόσον δεν έχει εκδοθεί ακόμα άδεια κυκλοφορίας στο όνομά τους), στη ΔΟΥ του θανόντος.

Εάν θέλω να κάνω άρση της ψηφιακής ακινησίας, ποιες είναι οι ενέργειές μου;

Με την ίδια διαδικασία που περιγράφεται στην ερώτηση με α/α 1 εισέρχεστε στην πλατφόρμα και επιλέγετε το όχημα που βρίσκεται σε ψηφιακή ακινησία. Για την άρση αυτής απαραίτητη προϋπόθεση είναι η πληρωμή των Τελών Κυκλοφορίας του τρέχοντος έτους, η ασφαλιστική κάλυψη της κυκλοφορίας του οχήματος κατά την ημερομηνία και η υποβολή του αιτήματος. Οι ανωτέρω προϋποθέσεις ελέγχονται από το σύστημα κατά τη διαδικασία υποβολής του αιτήματος και εφόσον έχουν υλοποιηθεί μπορείτε να υποβάλετε το αίτημά σας με το πάτημα του κουμπιού «Υποβολή αιτήματος» που βρίσκεται στο κάτω μέρος της οθόνης.

Προσοχή η πληρωμή ετήσιων Τελών Κυκλοφορίας απαιτείται για τη μεταβίβαση του οχήματος, την εξαγωγή του από την Ελλάδα, καθώς και για την επαναταξινόμηση του οχήματος στην Ελλάδα.

Εάν θέλω να κάνω άρση ψηφιακής ακινησίας για ορισμένους μήνες εντός του έτους, ποιές είναι οι ενέργειές μου;

Εφόσον υπάρχει νομοθετική ρύθμιση για πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας, επιλέγετε πληρωμή μηνιαίων τελών κυκλοφορίας, ανάλογα με τους μήνες που επιθυμείτε να θέσετε το όχημά σας σε κίνηση, ψηφιακά.

Προσοχή το δικαίωμα προσωρινής άρσης ακινησίας με πληρωμή αναλογικών Τελών Κυκλοφορίας (ψηφιακής ή εκούσιας στη Δ.Ο.Υ.) χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους. Εάν επιθυμείτε να κινήσετε το όχημα για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο από το ήδη επιλεγμένο, εφόσον έχετε ήδη υποβάλλει την αίτηση άρσης ακινησίας, θα πρέπει να καταβάλλετε το υπολειπόμενο ποσό των ετησίων Τελών Κυκλοφορίας.

Όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά Τέλη Κυκλοφορίας το όχημα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία και συγκεκριμένα την τελευταία εργάσιμη μέρα του μήνα ή την πρώτη εργάσιμη του επόμενου μήνα, εφόσον η τελευταία μέρα είναι αργία.

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
blue circle with steel construction
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en