Quantcast
Connect with us

ΚΟΣΜΟΣ

Αυστραλία: «Ναι» στη θανάτωση των καγκουρό για να γλιτώσουν από την πείνα – Είναι «περιβαλλοντικό πρόβλημα» πλέον

«Λένε πως δεν είναι ηθικό, όμως δεν είναι ηθικό και να τα αφήνουμε να πεθαίνουν από την πείνα» εξήγησε ο Τζορτζ Ουίλσον, ένας από τους παγκοσμίως πιο ειδικούς στη διαχείριση του πληθυσμού των μαρσιποφόρων

Τα καγκουρό της Αυστραλίας μπορεί να πεθάνουν από την πείνα κατά εκατομμύρια αν η αύξηση του πληθυσμού τους δεν ελεγχθεί, προειδοποιούν ειδικοί στην πανίδα και οικολογικές οργανώσεις, με ορισμένες μάλιστα από αυτές να προτείνουν μαζική θανάτωση των μαρσιποφόρων.

Σύμβολο της Αυστραλίας, τα καγκουρό αποτελούν ένα μεγάλο περιβαλλοντικό πρόβλημα για την τεράστια χώρα λόγω της ραγδαίας αναπαραγωγής τους: O αριθμός τους μπορεί να φθάσει τα δεκάδες εκατομμύρια όταν η τροφή είναι άφθονη έπειτα από μια καλή περίοδο βροχών. Όμως μπορεί να υπάρξουν επίσης μαζικές εκατόμβες όταν λείπει η τροφή.

«Κατά την τελευταία περίοδο ξηρασίας, είχαμε εκτιμήσει πως το 80% με 90% των καγκουρό πεθαίνουν σε ορισμένες ζώνες», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η οικολόγος Κάθριν Μόζμπι.

«Μπαίνουν στις δημόσιες τουαλέτες και τρώνε χαρτί υγείας. Ή μένουν ξαπλωμένα στους δρόμους, νηστικά, ενώ τα μικρά τους προσπαθούν να τραφούν», συνεχίζει.

Σύμφωνα με τη Μόζμπι, η θανάτωση των καγκουρό -με προορισμό το κρεοπωλείο ή το βυρσοδεψείο- θα ήταν ταυτόχρονα ένας ελεήμων τρόπος, ώστε να μην υποφέρουν και ένας τρόπος ελέγχου του πληθυσμού τους.

«Αυτό θα επιτρέψει να μειωθεί ο αριθμός των ζώων ώστε σε περίπτωση ξηρασίας, να μην υπάρχουν προβλήματα ευζωίας», λέει η Μόζμπι. «Αν θεωρήσουμε πως είναι ένας πόρος και πως τον διαχειριζόμαστε με αυτόν τον τρόπο, δεν θα έχουμε τους καταστροφικούς θανάτους που γνωρίζουμε».

Η αυστραλιανή κυβέρνηση προστατεύει τα καγκουρό, όμως αυτά δεν κινδυνεύουν με εξάλειψη. Αυτό σημαίνει πως επιτρέπεται το κυνήγι τους, που απαιτεί άδεια, στο μεγαλύτερο μέρος της επικράτειας.

Κάθε χρόνο, μέχρι πέντε εκατομμύρια καγκουρό θανατώνονται για το κρέας ή το δέρμα τους. Και σύμφωνα με τον Ντένις Κινγκ, της Ένωσης Βιομηχανίας Καγκουρό της Αυστραλίας, η χώρα είναι στο χείλος μιας δημογραφικής άνθησης του ζώου.

«Έπειτα από τρία χρόνια La Nina στην ανατολική ακτή, είναι το τέλειο σενάριο αύξησης των καγκουρό για τα δύο επόμενα έτη», προβλέπει, αναφερόμενος στο ατμοσφαιρικό φαινόμενο που προκάλεσε ισχυρές βροχοπτώσεις στην Αυστραλία. «Ο κύκλος αναπαραγωγής επιταχύνεται», σημειώνει ο Κινγκ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, ο πληθυσμός των καγκουρό στην Αυστραλία έπεσε κάτω από τα 30 εκατομμύρια μετά τις τρομερές ξηρασίες στις αρχές των χρόνων του 2000, όμως ανέκαμψε από τότε και μπορεί σύντομα να ξεπεράσει τα 60 εκατομμύρια.

Η θανάτωση

Οργανισμοί προστασίας των ζώων καταγγέλλουν τη θανάτωσή τους για εμπορικούς λόγους ως «άγρια σφαγή» και άσκησαν πίεση στους διεθνείς κολοσσούς αθλητικών ενδυμάτων όπως η Nike ή η Puma, να εγκαταλείψουν τη χρήση του δέρματος των καγκουρό στα προϊόντα τους.

«Η Nike διέκοψε με τον μοναδικό προμηθευτή της δέρματος καγκουρό το 2021, και θα σταματήσει να κατασκευάζει προϊόντα με δέρμα καγκουρό το 2023», δήλωσε εκπρόσωπος της επιχείρησης τον Μάρτιο.

Στην αμερικανική πολιτεία Όρεγκον (βορειοδυτικές ΗΠΑ), όπου έχει την έδρα της η Nike, βουλευτές κατέθεσαν στις αρχές του 2023 σχέδιο νόμου με σκοπό την απαγόρευση χρήσης «κάθε μέρους νεκρού καγκουρό».

«Αυτά τα ενδημικά ζώα σφαγιάζονται με σκοπό το εμπορικό κέρδος», κατήγγειλε η οργάνωση Animals Australia.
Όμως οι εκστρατείες προκειμένου να τεθεί τέλος σε αυτή τη βιομηχανία, αν και έχουν καλές προθέσεις, κάνουν λάθος, προειδοποιεί ο Τζορτζ Ουίλσον, ένας από τους πιο ειδικούς στη διαχείριση του πληθυσμού των καγκουρό.

«Λένε πως δεν είναι ηθικό. Όμως δεν είναι ηθικό να τα αφήνουμε να πεθαίνουν από την πείνα», λέει στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Αυτό που θα ήταν σκληρό, θα ήταν να μην κάνουμε τίποτα», προσθέτει.

Άποψη που συμμερίζεται η Μόζμπι. «Το να σταματήσουμε να σκοτώνουμε τα καγκουρό για το δέρμα ή για το κρέας τους δεν θα έχει κανένα όφελος», είπε. «Θα επιδεινώσει ακόμη περισσότερο την κατάσταση».

 

Πηγή: protothema.gr

Click to comment

Απάντηση

ΚΟΣΜΟΣ

Φόβοι για την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα από την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη

Φόβοι για σημαντικές διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα εκφράζονται μετά τη σύγκρουση πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με γέφυρα στη Βαλτιμόρη των ΗΠΑ. Το πλοίο Dali προσέκρουσε σε κολόνα στήριξης της γέφυρας Francis Scott Key τις πρώτες πρωινές ώρες της Τρίτης, με αποτέλεσμα να καταρρεύσει. Η γέφυρα κάλυπτε την είσοδο στο λιμάνι της Βαλτιμόρης, το πιο πολυσύχναστο λιμάνι των ΗΠΑ για εξαγωγές αυτοκινήτων και το ένατο πιο πολυσύχναστο συνολικά.

Έξι άνθρωποι αγνοούνται και θεωρούνται νεκροί.

Η αμερικανική ακτοφυλακή ανέστειλε την επιχείρηση έρευνας και διάσωσης και ξεκίνησε αποστολή ανέλκυσης. Το ενδιαφέρον στρέφεται τώρα στην έρευνα για το τι πήγε στραβά, με μια ομάδα εμπειρογνωμόνων για την ασφάλεια των μεταφορών να ελπίζει να επιβιβαστεί στο πλοίο και να ανακτήσει τον καταγραφέα δεδομένων του, σύμφωνα με το BBC.

Aξιωματούχοι δήλωσαν ότι η θαλάσσια κυκλοφορία μέσω του λιμανιού – η οποία πέρυσι ανήλθε σε περισσότερους από 47 εκατομμύρια τόνους ξένου φορτίου – θα ανασταλεί «μέχρι νεωτέρας».

Μιλώντας στο BBC, ο Marco Forgione, γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Εξαγωγών και Διεθνούς Εμπορίου, το οποίο εκπροσωπεί βρετανικές επιχειρήσεις που εμπλέκονται στο διεθνές εμπόριο, δήλωσε ότι η αναστολή θα έχει «σημαντικές επιπτώσεις στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα».

«Πάνω από 750.000 αυτοκίνητα και οχήματα μεταφέρθηκαν μέσω της Βαλτιμόρης τον περασμένο χρόνο», δήλωσε στην εκπομπή The World Tonight του Radio 4.

«Πρόκειται για μεγάλες αμερικανικές μάρκες και του Ηνωμένου Βασιλείου, της ΕΕ, από τη General Motors και τη Ford έως την Jaguar Land Rover, τη Nissan, τη Fiat και την Audi.

«Επιπρόσθετα, η Βαλτιμόρη είναι σημαντικός εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και αυτό θα προκαλέσει επιπλοκές και στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Περίπου 500.000 τόνοι LNG διακινούνται σε μηνιαία βάση από την Βαλτιμόρη οπότε οι επιπλοκές από αυτό που έχει συμβεί είναι σημαντικές και θα κλιμακωθούν πριν να επανέλθει η κανονική λειτουργία του λιμανιού».

Παράλληλα στο λιμάνι της Βαλτιμόρης εργάζονται 15.000 άτομα, ενώ όσοι επηρεάζονται από τη διακοπή της λειτουργίας του υπολογίζονται σε επιπλέον 140.000.

Μετά την κατάρρευση, η δανέζικη εταιρεία διακίνησης εμπορευμάτων Maersk, φορτίο της οποίας μετέφερε το Dali που έπεσε πάνω στη γέφυρα Francis Scott Key τα ξημερώματα της Τρίτης, ανακοίνωσε ότι «θα αφαιρέσουμε τη Βαλτιμόρη από όλες τις υπηρεσίες μας για το προσεχές διάστημα».

Παράλληλα, εταιρείες που ασχολούνται με το εμπόριο άνθρακα έχουν απευθύνει προειδοποιήσεις για διαταραχή στις εξαγωγές.

Πηγή: Newsbeast.gr

Continue Reading

ΕΠΙΚΑΙΡΑ

Αλλάζει η ώρα την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, πλησιάζει η θερινή | Μία ώρα μπροστά οι δείκτες

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την αλλαγή της ώρας και το πέρασμα στη θερινή ώρα. Αυτό θα γίνει την τελευταία Κυριακή του Μαρτίου, δηλαδή 31 του μηνός.

Πιο συγκεκριμένα, στις 03:00 τα ξημερώματα οι δείκτες θα γυρίσουν μία ώρα μπροστά, άρα θα χάσουμε μία ώρα… ύπνου. Ωστόσο, θα κερδίσουμε περισσότερες ώρες με το φως του ήλιου.

Σε ανακοίνωσή του, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναφέρει: «Σας υπενθυμίζουμε ότι, την Κυριακή 31 Μαρτίου 2024, λήγει η εφαρμογή του μέτρου της χειμερινής ώρας, σύμφωνα με την Οδηγία 2000/84 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 19/01/2001, σχετικά με τις διατάξεις για τη χειμερινή ώρα.

Οι δείκτες των ρολογιών πρέπει να μετακινηθούν μία ώρα μπροστά, δηλαδή από 03:00 π.μ. σε 04:00 π.μ.».

Πηγή: newsbeast.gr

Continue Reading

ΚΟΣΜΟΣ

Σεισμός 3,6 Ρίχτερ στην Κέρκυρα

Σεισμική δόνηση σημειώθηκε το πρωί της Τρίτης 26 Μαρτίου στην Κέρκυρα.

Σύμφωνα με το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο Αθηνών ο σεισμός ήταν μεγέθους 3,6 Ρίχτερ με επίκεντρο 33 χιλιόμετρα νότια νοτιοδυτικά των Οθωνών. Το εστιακό βάθος υπολογίζεται στα 6 χιλιόμετρα.

Σημειώνεται ότι χθες και σήμερα έχουν προηγηθεί κι άλλοι σεισμοί μικρότερης έντασης.

Πηγή: newsbomb.gr

Continue Reading
Green logo ENA Club with text ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ

Κατοικία

a house with a green roof and road signs left and right
arrows as a circle symbol of recycling
paint cans
letters AG as logo
gear and tool as logo pavlidis

newsletter



Καιρος

Πρωτοσέλιδα

Χρήσιμα

Δρομολόγια Πλοίων από και προς Καβάλα

Γιατροί ΕΟΠΥΥ ΚΑΒΑΛΑΣ

espa logo

espa_logo_en